iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Max & Pro 2 HomeKit CarPlay MagSafe AirTags
Apple Music is finally here, along with a free three month trial to let anyone give it a listen. But what if you don't want to be on the hook for a $10 a month subscription fee on September 30? Or, what if you opted into Apple Music by mistake (which is surprisingly easy, since it's the first thing that pops up when you launch the iOS Music app)? Well, you can just disable auto-renewal, just like any other iTunes subscription. To do so, tap the "Account" icon on the top left of the Apple Music app and navigate to View Apple ID (alternatively, you can get there from the iOS Settings app and heading to "iTunes & App Store"). Once you're at your Apple ID settings screen, tap "Manage" under subscriptions, then "Your Membership" and untick the auto-renewal checkbox at the bottom. You'll still be able to test out Apple Music for the next three months, you'll just avoid any surprise charges.
If you're on a PC or Mac, you can also disable the Apple Music subscription from iTunes. Simply click the "Account" icon (it looks like the head of a person, right beside the search box), and go to "Account Info." Under the "Settings" section, find the "Subscriptions" line and click "Manage." Then all you need to do is click "Edit" next to your Apple Music subscription and click "Off."
http://www.engadget.com/2015/06/30/apple-music-disable-auto-renew/
Is er een iTunes versie beschikbaar met Apple Music?THE_BASE schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 20:23:
De manier waarop ik iTunes geordend had was blijkbaar niet hoe Apple het voor ogen had. Ik heb net alles opnieuw moeten ordenen. Niet elke vernieuwing is ook een verbetering. Zelfs niet bij Apple.
edit: Jep! Zo te zien is er een 12.2. Ben benieuwd.
edit: Verkeerd gelezen denk ik. Is nog steeds een 12.1
[ Voor 13% gewijzigd door ZpAz op 30-06-2015 20:38 ]

Dit krijg ik op elk apparaat. Buiten het feit dat er 'fotobibliotheek' ipv 'muziek' staat zeer irritant want ik kan nu niet muziek toevoegen aan 'Mijn Muziek'.
[ Voor 8% gewijzigd door macmellow op 30-06-2015 20:40 ]
Probeer eerst even een nieuwe afspeellijst binnen Apple Music aan te maken, en kies vervolgens nog eens om die optie aan te zetten. Dit werkte bij mij net wel.macmellow schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 20:39:
[afbeelding]
Dit krijg ik op elk apparaat. Buiten het feit dat er 'fotobibliotheek' ipv 'muziek' staat zeer irritant want ik kan nu niet muziek toevoegen aan 'Mijn Muziek'.
Dankje! Nu doet hij het. Wel raar dat het zo moet.brndst schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 20:43:
[...]
Probeer eerst even een nieuwe afspeellijst binnen Apple Music aan te maken, en kies vervolgens nog eens om die optie aan te zetten. Dit werkte bij mij net wel.
Ik heb al een shitload aan playlists handmatig aangemaakt.JST94 schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 19:08:
[...]
Dit kan wel. Als je bij het album op de drie witte puntjes drukt waar je opties krijgt zoals 'Zet in 'Mijn Muziek'', 'Maak offline beschikbaar' is er ook een kopje wat heet 'Zet in een afspeellijst'.
Of bedoel je dat niet.
Ik kan wel losse tracks er in zetten maar niet direct een hele album.
Heb direct de 1e bug gevonden.
Zodra je eentrack toevoegt aan een handgemaKte playlist dan heeft het Added aan maar de track is niet zichtbaar in de playlist.
😑😴😴
https://tweakers.net/gallery/96378/inventaris/?inv_id=1241403 || GT= cRzYHipHopAzN || Battle.net ta6g ||
Heb ik ook last van, ik kan niks meer toevoegen aan afspeellijsten.crzyhiphopazn schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 20:52:
[...]
Ik heb al een shitload aan playlists handmatig aangemaakt.
Ik kan wel losse tracks er in zetten maar niet direct een hele album.
Heb direct de 1e bug gevonden.
Zodra je eentrack toevoegt aan een handgemaKte playlist dan heeft het Added aan maar de track is niet zichtbaar in de playlist.
😑😴😴
Als het dezelfde kwaliteit is als hun andere diensten is het 256kbps AAC (volgens velen vergelijkbaar of beter dan 320kbs MP3). Misschien heb je in Spotify een Equalizer aan en in iTunes niet?Silversin schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 20:56:
Is er nog een mogelijkheid om streamingkwaliteit aan te passen? Heb het idee dat Spotify op een hoger kwaliteit streamt. Ik heb mijne op 160kb/s staan en muziek klinkt veel luider en helder op Spotify.
[ Voor 6% gewijzigd door ZpAz op 30-06-2015 21:01 ]
Hier ook iets raars: als ik op de iPhone iets toevoeg aan Mijn muziek (album of track) dan verschijnt het niet in Mijn muziek. Ga ik vervolgens naar mijn iPad, dan staan die albums/tracks wel in Mijn Muziek.JST94 schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 20:53:
[...]
Heb ik ook last van, ik kan niks meer toevoegen aan afspeellijsten.
Ook als ik op de iPad iets toevoeg, verschijnt dat meteen bij mijn muziek, maar niet op de iPhone. Die laat pas iets zien bij mijn muziek als ik een album of track offline afspeelbaar maak.
Zou dat te maken kunnen hebben met een eerdere iTunes Match instelling die ik op de iPhone aan had staan? Namelijk dat ik alleen de muziek van mijn device wil zien en niet de rest. Maar goed, die instelling is nu niet meer beschikbaar...
Edit voor oplossing: lang leve de overdaad aan instellingen: gevonden! Op de Mijn Muziek tab heb je een pulldown menu dat (bij mij) Artiesten heet. Daaronder kun je andere secties kiezen (albums, nummers, genres et cetera) maar dus ook de optie Toon offline beschikbare muziek (toon alleen wat er op deze iphone staat). Dat uitgezet en ik zie nu alles. Top!
[ Voor 17% gewijzigd door cranebird op 30-06-2015 21:18 ]

[ Voor 15% gewijzigd door kaassouffle op 30-06-2015 21:09 ]
Niet vandaag duskaassouffle schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 21:08:
iTunes pagina van Apple toont nu '12.2 Coming Soon' - https://www.apple.com/itunes/download/
[afbeelding]
Edit: hm nu werkt het wel weer

[ Voor 11% gewijzigd door sweebee op 30-06-2015 21:58 ]
Lachwekkend, wat een slechte voorbereiding zeg.kaassouffle schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 21:08:
iTunes pagina van Apple toont nu '12.2 Coming Soon' - https://www.apple.com/itunes/download/
[afbeelding]
Geen nieuwe iTunes versie.
Geen nieuwe iOS 9 bèta.
Ik blijf het ook opmerkelijk vinden dat iOS 8.4 moet worden uitgebracht op de dag dat Apple Music wordt gelanceerd.
Overigens: een station starten met Apple Music uitgeschakeld: kan dit of niet? Krijg nu bij elk nummer dat er op basis van dit nummer geen station gestart kan worden.
iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Max & Pro 2 HomeKit CarPlay MagSafe AirTags
http://www.xbmcfreak.nl/

Hoezo? Even los van het feit dat hun servers het wel of niet aan zouden moeten kunnen, Apple Music is een dienst die Apple vooralsnog zelf aanbied, aan consumenten. Developers hebben toegang tot de beta's zodat hun huidige en-/of nieuwe software hier alvast goed voor geschreven kan worden. Developers hebben geen baat bij Apple Music in dezelfde zin dat klanten op de current build dat wel hebben. Dan is het dus ook helemaal niet vreemd dat de functionaliteit waarvan men al een aantal weken aangeeft dat het in 8.4 zal zitten, ook tegelijkertijd met de lancering van de dienst die hier aan verbonden zit, uitkomt.NotSoSteady schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 22:13:
[...]
Lachwekkend, wat een slechte voorbereiding zeg.
Geen nieuwe iTunes versie.
Geen nieuwe iOS 9 bèta.
Ik blijf het ook opmerkelijk vinden dat iOS 8.4 moet worden uitgebracht op de dag dat Apple Music wordt gelanceerd.
Dat jij het jammer vind dat je geen nieuwe beta van iOS 9 hebt tegelijkertijd met de lancering van bovengenoemde functionaliteit (in iOS 8.4, niet 9 en dus geen beta) heeft Apple niet zoveel mee te maken. Ze hebben, naast alle mensen die tegelijk gebruik willen maken van de streamingdienst momenteel ook een radiostation die 24/7 streamed naar iedereen die een iDevice heeft en dit wil uitproberen, verspreid over 100 landen wereldwijd. Dat kost ook serverruimte, bandbreedte etc.
Dus afgezien van het feit dat ik als iOS 9 tester ook nog geen gebruik kan maken van Apple Music, snap ik het wel. Developers die iOS 9 testen zoals dit getest hoort te worden (nog geen public beta, is ook niet voor niets) hoeven Apple Music niet uit te proberen, hebben ze toch niks mee te maken. Op deze manier weten ze in ieder geval zeker(der) dat het voor de gemiddelde gebruiker (en dat zijn er meer dan beta testers) juist werk na release.
"Kies een abonnement", al dan niet individueel. Als je één van de twee aantikt krijg ik een melding dat ik te weinig tegoed heb (heb maar 0,08 euro momenteel) en dus geen abonnement kan nemen.
Geen abonnement is dus ook geen 3 maanden gratis uitproberen. Lijkt me niet meteen de bedoeling?
MacBook Air 13' M1 | iPad mini 2022 | iPhone 14 Pro | Watch S7
Het gebrek aan de iOS 9 ondersteuning is nog tot daar aan toe, maar iTunes niet klaar hebben staan, is in mijn ogen een grote fail.KiDoNL schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 23:05:toon volledige bericht
[...]
Hoezo? Even los van het feit dat hun servers het wel of niet aan zouden moeten kunnen, Apple Music is een dienst die Apple vooralsnog zelf aanbied, aan consumenten. Developers hebben toegang tot de beta's zodat hun huidige en-/of nieuwe software hier alvast goed voor geschreven kan worden. Developers hebben geen baat bij Apple Music in dezelfde zin dat klanten op de current build dat wel hebben. Dan is het dus ook helemaal niet vreemd dat de functionaliteit waarvan men al een aantal weken aangeeft dat het in 8.4 zal zitten, ook tegelijkertijd met de lancering van de dienst die hier aan verbonden zit, uitkomt.
Dat jij het jammer vind dat je geen nieuwe beta van iOS 9 hebt tegelijkertijd met de lancering van bovengenoemde functionaliteit (in iOS 8.4, niet 9 en dus geen beta) heeft Apple niet zoveel mee te maken. Ze hebben, naast alle mensen die tegelijk gebruik willen maken van de streamingdienst momenteel ook een radiostation die 24/7 streamed naar iedereen die een iDevice heeft en dit wil uitproberen, verspreid over 100 landen wereldwijd. Dat kost ook serverruimte, bandbreedte etc.
Dus afgezien van het feit dat ik als iOS 9 tester ook nog geen gebruik kan maken van Apple Music, snap ik het wel. Developers die iOS 9 testen zoals dit getest hoort te worden (nog geen public beta, is ook niet voor niets) hoeven Apple Music niet uit te proberen, hebben ze toch niks mee te maken. Op deze manier weten ze in ieder geval zeker(der) dat het voor de gemiddelde gebruiker (en dat zijn er meer dan beta testers) juist werk na release.
Je moet een abonnement kiezen en dus een betalingsmiddel aan je account hebben hangen of voldoende tegoed hebben. Als je je trial geactiveerd hebt kan je het automatisch vernieuwen uitschakelen onder settings > musicLothiriel schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 23:08:
Is er een manier om Apple Music te activeren voor die 3 gratis maanden zonder dat je tegoed hebt op je account? Want ik open de nieuwe Music App >> klik dan op "Probeer 3 maanden gratis", maar in plaats van 3 maanden gratis krijg ik dan een schermpje met
"Kies een abonnement", al dan niet individueel. Als je één van de twee aantikt krijg ik een melding dat ik te weinig tegoed heb (heb maar 0,08 euro momenteel) en dus geen abonnement kan nemen.
Geen abonnement is dus ook geen 3 maanden gratis uitproberen. Lijkt me niet meteen de bedoeling?
Vooraf betalen is niet nodig, aantonen dat je kán betalen wel.
Oké. Als ik er even over nadenk klinkt dat best logisch. Dan zal ik dus ergens een iTunes kaart op de kop moeten tikken, want ik heb geen creditcard.KiDoNL schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 23:16:
[...]
Je moet een abonnement kiezen en dus een betalingsmiddel aan je account hebben hangen of voldoende tegoed hebben. Als je je trail geactiveerd hebt kan je het automatisch vernieuwen uitschakelen onder settings > music
Vooraf betalen is niet nodig, aantonen dat je kán betalen wel.
Tegoedbonnen zijn inderdaad het makkelijkst. Ik gebruik zelf nog steeds click&buy voor iTunes, dat heeft hier altijd prima gewerkt, maar niet iedereen is erover te spreken ;-)Lothiriel schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 23:17:
[...]
Oké. Als ik er even over nadenk klinkt dat best logisch. Dan zal ik dus ergens een iTunes kaart op de kop moeten tikken, want ik heb geen creditcard.
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Edit: Net iTunes updated en daar kan ik een smart playlist maken where "loved" is true
[ Voor 46% gewijzigd door Executor16 op 01-07-2015 02:34 ]
En deze week krijg je 15% korting op iTunes tegoed bij AH. Er zijn bijna altijd wel tegoed kaarten met korting verkrijgbaarLothiriel schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 23:17:
[...]
Oké. Als ik er even over nadenk klinkt dat best logisch. Dan zal ik dus ergens een iTunes kaart op de kop moeten tikken, want ik heb geen creditcard.
altijd watt | NRG | some things will never change
Anoniem: 615649
Vind het wel erg jammer dit allemaal. Kom je als laatste op de Streaming markt heb je de slechtste app ook nog een keer

Spotify is al jaren op de markt. Kijk het dan goed af zou ik zeggen.
https://tweakers.net/gallery/96378/inventaris/?inv_id=1241403 || GT= cRzYHipHopAzN || Battle.net ta6g ||
Gebruik Spotify al vanaf dag 1 en ben enorm benieuwd naar de verschillen qua functionaliteiten en aanbod, ook in kwaliteit en gemak.
Het is leuk dat Apple nu ook in deze markt zit, maar zal nog wel even duren voordat ik zeg dat ik zou willen overstappen van Spotify naar Apple Music (if at all).
Plus de bediening van de Music app is echt super awkward ..
De app heeft wel een leercurve. Even uitvogelen waar wat zit in Apple Music. Spotify had ook een leercurve en logische en minder logische dingen. Hierin kan ik dus geen betere aanwijzen voor zover. Ik heb wel de neiging om af en toe te swypen for backward/forward. Geen resultaat... Daar ben ik niet de enige in lees ik haha
Dat vind ik nou ook. Ik vind het zeer vervelend dat als ik even naar buiten loop (slecht bereik in deze bunker van een huis) de verbinding weg valt: 1. omdat de muziek binnen stopt en de andere mensen die ernaar luisteren ervan balen. 2. omdat er ineens muziek uit mijn broekzak komt. 3. omdat ik weer opnieuw moet connecten.joon schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 08:54:
Heb het geprobeerd maar zie de meerwaarde t.o.v. Spotify niet, Spotify connect is veruit superieur aan Airplay [...]
Spotify Connect doet dat echt vele malen beter, aanzetten en het speelt wel door, ook als mijn telefoon uitvalt. Perfect!
Het enige probleem dat ik met spotify heb is hoe je mummers en albums kan 'saven'. Als ik een album save dan komen al die nummers ook in de lijst met losse nummers te staan. Ja, dat is natuurlijk niet de bedoeling. In de lijst met losse nummers wil ik specifiek alleen losse nummers hebben staan. In de lijst met albums alleen de albums en ik mis de optie om op dezelfde manier artiesten te saven (dit is nog weer anders dan 'volgen' want niet alle artiesten die ik leuk vind wil ik ook volgen.
http://www.xbmcfreak.nl/
Dat niet alleen maar er gaat ook nog een compressie over Airplay heen, via Spotify connect klinkt muziek vele malen beter dan over Airplay (als de kwaliteit hoog staat, want dat moet je handmatig doen).CoiLive schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 09:01:
[...]
Dat vind ik nou ook. Ik vind het zeer vervelend dat als ik even naar buiten loop (slecht bereik in deze bunker van een huis) de verbinding weg valt: 1. omdat de muziek binnen stopt en de andere mensen die ernaar luisteren ervan balen. 2. omdat er ineens muziek uit mijn broekzak komt. 3. omdat ik weer opnieuw moet connecten.
Spotify Connect doet dat echt vele malen beter, aanzetten en het speelt wel door, ook als mijn telefoon uitvalt. Perfect!
Het enige probleem dat ik met spotify heb is hoe je mummers en albums kan 'saven'. Als ik een album save dan komen al die nummers ook in de lijst met losse nummers te staan. Ja, dat is natuurlijk niet de bedoeling. In de lijst met losse nummers wil ik specifiek alleen losse nummers hebben staan. In de lijst met albums alleen de albums en ik mis de optie om op dezelfde manier artiesten te saven (dit is nog weer anders dan 'volgen' want niet alle artiesten die ik leuk vind wil ik ook volgen.
Gadgets FTW!
Euh, AirPlay gebruikt ALAC dus daar merk je niks van.joon schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 09:07:
[...]
Dat niet alleen maar er gaat ook nog een compressie over Airplay heen, via Spotify connect klinkt muziek vele malen beter dan over Airplay (als de kwaliteit hoog staat, want dat moet je handmatig doen).
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Nu alleen nog even wachten op een update voor de AppleTV, zodat ik het daar ook kan gebruiken. Dat zou dan mooi ter vervanging zijn van de Spotify feature in mijn AV-receiver die ik regelmatig gebruikte, maar die eigenlijk best wel een beroerde user interface heeft.
The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr
Het is zo fijn geïntegreerd binnen je muziek app dat het fijn werkt, het werkt nu nog traag maar daar zorgt apple wel voor.
en tóch merk ik het, en ben echt niet de enige.CyBeR schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 09:39:
[...]
Euh, AirPlay gebruikt ALAC dus daar merk je niks van.
Hoe werkt Beats One? Het klinkt gewoon als een radio zender als elk ander. Of heb ik dat verkeerd?
[ Voor 9% gewijzigd door polopolo150 op 01-07-2015 10:06 ]
Ik heb Beats 1 een uurtje geprobeerd, maar mij teveel R&B en rap bagger. Op naar de "featured stations".sww89 schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 08:55:
Beats 1... ik luister nog maar een half uurtje en kan het nog niet over de hele linie beoordelen, maarrr ik heb nog niet weggeklikt dus dat zegt wel wat.
De app heeft wel een leercurve. Even uitvogelen waar wat zit in Apple Music. Spotify had ook een leercurve en logische en minder logische dingen. Hierin kan ik dus geen betere aanwijzen voor zover. Ik heb wel de neiging om af en toe te swypen for backward/forward. Geen resultaat... Daar ben ik niet de enige in lees ik haha
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Shield TV | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Weet je zeker dat je gebruikt maakt van AirPlay en niet van bluetooth audio streaming? Over wat voor afspeel apparatuur hebben we het eigenlijk?joon schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 10:05:
[...]
en tóch merk ik het, en ben echt niet de enige.
Bij Spotify Connect gebruik je je telefoon eigenlijk enkel als remote control en haalt het afspeelapparaat zelf de audio van het internet toch? Niet heel vreemd dat dat net even beter werkt dan airplay waarbij je daadwerkelijk streamt vanaf je telefoon.
Wat er in feite dus ontbreekt is een iTunes/Apple Music client op allerlei afspeel apparaten.
The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr
Het is inderdaad een radiozender als elk ander, maar dan internationaal en best veelzijdig. Ik heb gisteren een paar uur zitten luisteren en er kwam werkelijk van alles langs van Stromae tot klassieke rock tot house en inderdaad wel relatief meer hiphop/r&b.polopolo150 schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 10:05:
Jammer dat de Android app pas later dit jaar komt van Apple Music. Wil het zelf ook wel proberen.![]()
Hoe werkt Beats One? Het klinkt gewoon als een radio zender als elk ander. Of heb ik dat verkeerd?
Enige puntje waar ik me aan stoorde is dat het erg amerikaans is, wat betekent dat er vrij veel gepraat wordt, ook door de intros van de nummers heen. Zo ging die gast de eerste drie zinnen van een Frans liedje vertalen, nadat ze gezongen werden.
Dat is nog een beetje omdenken zo in deze opstartfase. Het was even zoeken in iTunes op Mac waar nu precies kan zoeken in de online catalogus. Je zou zeggen dat er een knop ' Music' zou zijn... maar dat zit dan onder 'Voor Jou' of 'Nieuw'. Als je dan daar op 'Zoeken' klikt dan kun je online zoeken.
Daarnaast staat er al veel muziek in mijn iTunes bibliotheek. Om een nummer uit Music toe te voegen aan 'Mijn Muziek' moet ik de iCloud bibliotheek aanzetten. Maar als ik dat doe dan krijg ik de melding dat ik teveel nummers in mijn eigen bibliotheek heb ? Nu kan ik alleen luisteren en geen playlists maken van online muziek ?
Bluetooth heeft mijn receiver niet, Airplay en Spotify connect wel.Orion84 schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 10:18:
[...]
Weet je zeker dat je gebruikt maakt van AirPlay en niet van bluetooth audio streaming? Over wat voor afspeel apparatuur hebben we het eigenlijk?
Bij Spotify Connect gebruik je je telefoon eigenlijk enkel als remote control en haalt het afspeelapparaat zelf de audio van het internet toch? Niet heel vreemd dat dat net even beter werkt dan airplay waarbij je daadwerkelijk streamt vanaf je telefoon.
Wat er in feite dus ontbreekt is een iTunes/Apple Music client op allerlei afspeel apparaten.
Het afspeel apparaat heeft inderdaad zijn eigen client en haalt dus direct de muziek van het internet af, de spotify client op je telefoon of computer is dan inderdaad de remote, waardoor het ook veel directer werkt.
Ik betwijfel dat Apple hier met hun eigen variant voor komt, ze hebben namelijk al Airplay.
[ Voor 4% gewijzigd door joon op 01-07-2015 10:48 ]
En wat ook prettig is, is dat ik op al mijn apparaten (reciever, imac, macbook en iphone) kan zien welk nummer er speelt en de besturing overnemen. Ik zou erg graag willen dat Apple dit ook zou gaan doen/maken/ondersteunen.joon schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 10:46:
[...]
Bluetooth heeft mijn receiver niet, Airplay en Spotify connect wel.
Het afspeel apparaat heeft inderdaad zijn eigen client en haalt dus direct de muziek van het internet af, de spotify client op je telefoon of computer is dan inderdaad de remote, waardoor het ook veel directer werkt.
Ik betwijfel dat Apple hier met hun eigen variant voor komt, ze hebben namelijk al Airplay.
Jep.NotSoSteady schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 10:56:
Kunnen jullie op de Mac gebruik maken van het toetsenbord om het volgende nummer in starten?
Hier werkt het niet?
[ Voor 10% gewijzigd door NotSoSteady op 01-07-2015 11:00 ]
Tot op zekere hoogte kan dat toch ook al? Je kan je iOS devices gebruiken als remote voor AppleTV / iTunes op een pc/laptop.CoiLive schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 10:57:
[...]
En wat ook prettig is, is dat ik op al mijn apparaten (reciever, imac, macbook en iphone) kan zien welk nummer er speelt en de besturing overnemen. Ik zou erg graag willen dat Apple dit ook zou gaan doen/maken/ondersteunen.
Ik gebruik verder spotify connect niet, maar het klinkt inderdaad wel als een mooie techniek die een stap voorloopt op wat er met Apple Music mogelijk is.
Dat lijkt hier wel te werken. Zo te zien kan je enkel muziek van Apple music in een playlist zetten als je deze eerder hebt toegevoegd aan "My Music"? Althans, vanaf daar lukt het dan wel.NotSoSteady schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 11:03:
Ik voeg muziek van Apple Music toe met de optie 'Zet in mijn muziek', maar in mijn muziek zijn deze nummers nergens te bekennen.
edit:
Eerst een playlist maken, achter de stipjes op het nummer, en dan "add to" kiezen. (Y)
[ Voor 10% gewijzigd door ZpAz op 01-07-2015 11:14 ]
Je moet gok ik even aanvinken dat ook items die niet offline beschikbaar gemaakt zijn getoond worden (althans, dat was bij mij het probleem). Dat doe je door in "mijn muziek" de dropdown te openen boven de lijst met muziek (die heet standaard "artiest" geloof ik). Daar kan je de manier van groeperen kiezen, maar ook online/offline tonen aanzetten.NotSoSteady schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 11:03:
Ik voeg muziek van Apple Music toe met de optie 'Zet in mijn muziek', maar in mijn muziek zijn deze nummers nergens te bekennen.
Liep ik ook al tegen aan. Ik heb "eigen" muziek in de library op m'n iPhone staan. Ik wil alleen playlists van Apple Music voor streaming muziek delen tussen m'n iMac, iPad en iPhone. Echter als ik die optie aan zet, begint ie over merging local en iCloud libraries. Iemand een idee wat ie dan doet ? Locale MP3s verwijderen en linked naar copieen "in the cloud" ? Ik vind dat niet echt flexibel.Daarnaast staat er al veel muziek in mijn iTunes bibliotheek. Om een nummer uit Music toe te voegen aan 'Mijn Muziek' moet ik de iCloud bibliotheek aanzetten. Maar als ik dat doe dan krijg ik de melding dat ik teveel nummers in mijn eigen bibliotheek heb ? Nu kan ik alleen luisteren en geen playlists maken van online muziek ?
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Shield TV | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Ik liep tegen foutmelding aan dus hij heeft de handeling neit afgemaakt, maar wat ik kan zien is dat hij lokale muziek (en playlsits) toevoegt aan 'Mijn Muziek' (zag ik op mijn iPhone). Maar volgens mij verwijdert hij niks.loekf2 schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 11:13:
[...]
Liep ik ook al tegen aan. Ik heb "eigen" muziek in de library op m'n iPhone staan. Ik wil alleen playlists van Apple Music voor streaming muziek delen tussen m'n iMac, iPad en iPhone. Echter als ik die optie aan zet, begint ie over merging local en iCloud libraries. Iemand een idee wat ie dan doet ? Locale MP3s verwijderen en linked naar copieen "in the cloud" ? Ik vind dat niet echt flexibel.
- geen radio op basis van een playlist
- kunt geen nummers disliken zodat je ze nooit meer hoort
- als je een nummer een hartje geeft en daarna in 'mijn muziek zet', dan verdwijnt het hartje
- geen optie voor lagere bitrate indien je op mobiele data zit
- omslachtige manier om te zien welke nummers offline beschikbaar zijn
- kunt wel nummers 'liken' maar geen nummers toevoegen in 'mijn muziek' via het toegangscherm
[ Voor 10% gewijzigd door scar2face op 01-07-2015 11:36 ]
Spotify heeft het wel.
Als test tweede keer hetzelfde gedaan met toevoegen en verwijderen en toen ging het hele album er wel uit.
Is dit niet goed getest door Apple, laks, of niet gek dat er met zo'n systeem veel fouten ontstaan? Gebruik al +- 2 jaar Spotify, wilde dit toch eens proberen, maar ben zeker niet instant om o.i.d.
Vind tot op heden Spotify veel overzichtelijker en makkelijker in gebruik.
Owner of DBIT Consultancy

Het lijkt wel alsof ze het halfslachtig er in hebben gebouwd. Ook bijvoorbeeld als je een wekker zet kon je een nummer selecteren. Dat werkt ook niet meer op mijn iPhone.me_mrtn schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 12:23:
De Control Center speler in iOS is wel aangepast, maar onder het berichtencentrum is er niets veranderd, voor zover ik weet. Niet snel een hartje aanklikken.
[afbeelding]

http://steamcommunity.com/id/nijn
Ook de koppeling met de Apple Watch is briljant, maar er zijn 2 punten die ik mis tov Spotify:
- Spotify Connect. Het afspelende apparaat neemt de stream over. Bij Airplay moet ik vanaf de iPhone streamen en dit kost battterij.
- De afspeellijsten die Spotify aanbied.
Visit my Smart Home Adventure blog at https://docs.joepverhaeg.nl with lots of awesome FIBARO home automation!
Bij mij gaat dit allemaal automatisch, bijna instant.Faberge schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 12:31:
Ik heb op mijn iphone een playlist aangemaakt. Hoe krijg ik deze nou op mijn mac zichtbaar?
Visit my Smart Home Adventure blog at https://docs.joepverhaeg.nl with lots of awesome FIBARO home automation!
Er is nu een limiet van rond de 25 000 dacht ik. Maar ze gaan die verhogen naar 100 000 wanneer ios 9 uitkomt.kaassouffle schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 10:38:
Het idee is dus dat muziek die je gekocht hebt etc aangevuld wordt met muziek die online staat op Music onder 'Mijn Muziek' ?
Dat is nog een beetje omdenken zo in deze opstartfase. Het was even zoeken in iTunes op Mac waar nu precies kan zoeken in de online catalogus. Je zou zeggen dat er een knop ' Music' zou zijn... maar dat zit dan onder 'Voor Jou' of 'Nieuw'. Als je dan daar op 'Zoeken' klikt dan kun je online zoeken.
Daarnaast staat er al veel muziek in mijn iTunes bibliotheek. Om een nummer uit Music toe te voegen aan 'Mijn Muziek' moet ik de iCloud bibliotheek aanzetten. Maar als ik dat doe dan krijg ik de melding dat ik teveel nummers in mijn eigen bibliotheek heb ? Nu kan ik alleen luisteren en geen playlists maken van online muziek ?
Verder is itunes match geïntegreerd in apple music. In die zin dat als je icloud muziek bibliotheek aanzet hij al je muziek matched aan de library van itunes en diegene die hij niet kan matchen upload die. Hij verwijderd geen muziek. Achteraf kan je desnoods muziek verwijderen en het nog steeds in de cloud hebben en daarvan downloaden.
Werkt perfect. Zeker omdat er nog een aantal albums/artiesten ontbreken, kan je zo gerust de dienst zelf completer maken.
Daar heb ik geen last van, dat werkt prima bij mij.FiXeR.nl schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 12:28:
[...]
Het lijkt wel alsof ze het halfslachtig er in hebben gebouwd. Ook bijvoorbeeld als je een wekker zet kon je een nummer selecteren. Dat werkt ook niet meer op mijn iPhone.
Ah ja, hier nu ook. Hij moest nog even syncen.Joepv schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 12:34:
[...]
Bij mij gaat dit allemaal automatisch, bijna instant.
http://steamcommunity.com/id/nijn
Zou dat ook zo zijn in een Belgische AH? Ik moet toch naar de stad (Leuven) straks dus zal eens kijken. Ik ontdekte namelijk pas dat wij hier tegenwoordig ook een AH hebbenGerardVanAfoort schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 07:30:
[...]
En deze week krijg je 15% korting op iTunes tegoed bij AH. Er zijn bijna altijd wel tegoed kaarten met korting verkrijgbaar
Qua indeling vind ik het wel vergelijkbaar met Spotify hoor. Bij AM heb je rechtsbovenin permanent de zoekfunctie, in Spotify heb je die optie linksboven. Heb je gevonden wat je zocht, dan gebruik je bij beide de 'drie puntjes' om muziek in 'Mijn muziek' respectievelijk 'Jouw muziek' te zetten. Daar staat dan op artiest, album, losse nummers etc gesorteerd. Ik heb nou niet het idee dat ik bij AM meer moeite moet doen om dingen te vinden dan bij Spotify.
Ik denk dat als je al jaren Spotify gebruikt en dan AM gaat proberen je bepaalde verwachtingen hebt en denkt van 'dit zal vast zo gaan' 'oh, toch niet', net zoals bij mij met het swypen naar een volgend nummer wat dan niet werkt
Op telefoon ?scar2face schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 11:34:
- omslachtige manier om te zien welke nummers offline beschikbaar zijn
Als je op tab 'Mijn Muziek' bent en je klikt in midden van scherm op het woord 'artiesten' (of albums/nummers etc) met dat pijltje ernaast, dan krijg je een menuutje waarbij je snel de optie 'toon offline muziek' kan aan/uit zetten.
Zo kun je snel zien wat je allemaal offline hebt staan.
Of was dit de omslachtige manier die je bedoelde ?
[ Voor 5% gewijzigd door kaassouffle op 01-07-2015 12:58 ]
Dank voor de info!Zuttasoxx schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 12:34:
[...]
Er is nu een limiet van rond de 25 000 dacht ik. Maar ze gaan die verhogen naar 100 000 wanneer ios 9 uitkomt.
Verder is itunes match geïntegreerd in apple music. In die zin dat als je icloud muziek bibliotheek aanzet hij al je muziek matched aan de library van itunes en diegene die hij niet kan matchen upload die. Hij verwijderd geen muziek. Achteraf kan je desnoods muziek verwijderen en het nog steeds in de cloud hebben en daarvan downloaden.
Werkt perfect. Zeker omdat er nog een aantal albums/artiesten ontbreken, kan je zo gerust de dienst zelf completer maken.
Ik wacht wel even tot limiet verhoogd wordt. Dan kan ik alles instellen
kaassouffle schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 12:56:
[...]
Op telefoon ?
Als je op tab 'Mijn Muziek' bent en je klikt in midden van scherm op het woord 'artiesten' (of albums/nummers etc) met dat pijltje ernaast, dan krijg je een menuutje waarbij je snel de optie 'toon offline muziek' kan aan/uit zetten.
Zo kun je snel zien wat je allemaal offline hebt staan.
Of was dit de omslachtige manier die je bedoelde ?
dacht eerst dat mijn playlists allemaal leeg waren en dat apple music niet goed werkte totdat ik het pijltje zag. Dit staat eigenlijk verkeerd vind ik. Heeft op zich niets met afspeellijsten te maken.
edit: zie juist dat dit pijltje zowel bij bibliotheek staat als bij afspeellijsten. My mistake maar toch onoverzichtelijk. Ze hadden ook ipv de afspeellijsten leeg te tonen ook de nummers in deze lijsten kunnen tonen maar dan in het grijs ofzo...
[ Voor 14% gewijzigd door scar2face op 01-07-2015 13:23 ]
Tenzij het op K-Rose lijkt, dat is fantastischFiXeR.nl schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 11:18:
Beats1 draait wel lekker muziek, alleen denk ik elke keer dat ik naar een GTA V radiostation zit te luisteren. Al die jingles er door heen.
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Wat ik wil is muziek niet door Apple Music wordt aangeboden (Beatles bijvoorbeeld) in de cloud zetten en vandaar uit wil streamen naar al mijn devices, maar niet downloaden (vanwege gebrek schijfruimte).
Kan dat dan met Apple Music alleen, of heb je dan nog steeds iTunes Match nodig?
Volgens mij kan dat wel, dan synchroniseer je het met iCloud namelijk.TlighT schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 13:58:
Ik snap nog steeds niet of en waarvoor je iTunes Match nog nodig hebt.
Wat ik wil is muziek niet door Apple Music wordt aangeboden (Beatles bijvoorbeeld) in de cloud zetten en vandaar uit wil streamen naar al mijn devices, maar niet downloaden (vanwege gebrek schijfruimte).
Kan dat dan met Apple Music alleen, of heb je dan nog steeds iTunes Match nodig?
Alleen als ik nummer per nummer selecteer gaan ze offline, maar dat is mij iets te veel werk.
Iemand anders die dat ook al geprobeerd heeft?
Bij mij was dat dus andersom. Wel tegelijk offline maar een voor een weer moeten verwijderen. Dan was dat slechts één album om te testen maar heel irritant als je er 1000 hebt. Downloaden gaat overigens wel rap bij mij. Bij Spotify kan het heeeel lang duren voordat je eens een noemenswaardig aantal nummers voor offline gebruik hebt gedownload.Psycho_Mantis schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 14:04:
Ik krijg het niet voor elkaar om muziek offline te krijgen op mijn iPhone. Het lijkt wel of er gewoon niets gebeurd.
Alleen als ik nummer per nummer selecteer gaan ze offline, maar dat is mij iets te veel werk.
Iemand anders die dat ook al geprobeerd heeft?
Gelukkig is het nu nog gratis en houd je er een slechte ervaring aan over en dat is dan pech voor Apple als je niet meer terug komt. Hopelijk lossen deze problemen zich op de korte termijn op.