Toon posts:

[YSLT] You Should Listen To ...

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +4Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ik hou van muziek, en dat loopt van de oudste geregistreerde muziek van de mensheid tot dingen die mijn zoon nog veel te modern vindt.

Ik wil geen 'confirmation bias' dus de volgende twee stromingen google ik ter plekke bij elkaar:

Welke evangelical death metal band moet ik gehoord hebben? Welke yali kwikma mag ik niet missen?

You Should Listen To:

Een of twee regels met een kort en bondige omschrijving van wat je gaat horen, en één link naar een audio- of video-bestand.

En als je denkt dat je meer uitleg nodig hebt: da's geen probleem.

(En af en toe zal ik wat kolen op het vuur gooien om de discussie en de uitwisseling gaande te houden. Ik heb geen smaak, dus alles kan..)

[Voor 26% gewijzigd door burne op 27-06-2018 00:31]

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DirtyBird
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07:01

DirtyBird

Praktiserend denker

Link naar een audio of videobestand? Bedoel je youtube?

Panasonic Lumix G9 ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8

Acties:
  • +2Henk 'm!

• PWSteal
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 08:26
Ha, leuk topic.

Om het maar af te trappen.

Remix van een Duitse band die ik laatst heb ontdekt. Unieke van Four Tet vind ik altijd dat zijn electronische muziek een erg 'natuurlijke' en warme feel heeft. Veel percussie, warme bassline en opbouwend naar een wat dansbaar stuk aan het einde van de track.
YouTube: To Rococo Rot - He Loves Me (Four Tet remix)

Japanse producer die al meedraait sinds de jaren '70. Een soort van oude electro, voordat iedereen een 808 had staan ;) Vrij experimenteel, maar toch weer funky.
YouTube: Ryuichi Sakamoto-Riot In Lagos

Complete chaos aan de ene kant, volledige gestructureerd aan de andere kant. Breakcore heeft zijn pieken en dalen, maar dit vind ik 1 van de sterkste tracks in dat genre.
YouTube: Venetian Snares - Die Winnipeg Die Die Die Fuckers Die

Combinatie van breakcore, klassiek en metal. Bevat een compleet spectrum aan emoties, van ingetogen en rustig naar expressief en chaotisch.
YouTube: Igorrr - Tout Petit Moineau
YouTube: Igorrr - Tout Petit Moineau @ Dour Festival 2014

[Voor 4% gewijzigd door PWSteal op 24-06-2018 12:49]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Mercatres
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 24-03 09:48
Edwin__ schreef op zondag 24 juni 2018 @ 12:48:
Ha, leuk topic.
Complete chaos aan de ene kant, volledige gestructureerd aan de andere kant. Breakcore heeft zijn pieken en dalen, maar dit vind ik 1 van de sterkste tracks in dat genre.
Ik veronderstel dat je dan 65dos (65daysofstatic) ook kent, moest dat niet zo zijn:
YouTube: 65daysofstatic - Another Code Against the Gone (Extended Remix)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• burne
  • Niet online
:)
Japanse producer die al meedraait sinds de jaren '70.
Daar moet ik je toch een beetje bijsturen. Sakamoto is een conservatorium-opgeleide muzikant en componist, die graag piano speelt maar redelijk multi-instrumentalist is, hij zingt, danst, hij schrijft en voert af en toe actie. Hij heeft een Oscar, een Grammy en twee Golden Globes in de kast staan voor soundtracks die 'ie geschreven heeft. Hij heeft met eindeloos veel mensen samengewerkt, van Aztec Camera tot Youssou n'Dour. (Ik kon zo snel geen Z vinden...)

Een van de mensen waar Sakamoto mee samengewerkt heeft is David Sylvian, onder meer aan de soundtrack van Merry Christmas, mr Lawrence. Daarin speelt David Bowie een Engelse officier in een gevangenenkamp, en Ryuichi Sakamoto die van kampcommandant die verliefd wordt op Bowie.

Ik ga heel flauw de inleiding knippen en plakken want beter kan ik het niet samenvatten:
Uncommon Deities is een kosmisch verhaal van snaartheorie naar aarde in je mond. is voortgekomen uit een audiovisuele installatie die David Sylvian op basis van teksten van de twee Noorse schrijfers Paal-Helge Haugen (1945) en Nils Christian Moe-Repstad (1972) voor het Punkt-Festival 2011 in Kristiansand maakte. De teksten van Haugen en Moe-Repstad zijn teksten over ongewone godheden, zoals De Godheid van de Kruispunten, De Godheid van het Zwijgen of De Godheid van de Slapeloosheid. Het album is een hercreatie van deze installatie met David Sylvian als spreker van de teksten. Terwijl Sylvian de teksten declameert, ontvouwt zich een netwerk van muzikale klankflaarden en klanken-stills eromheen. Met daarin verweven een reeks bekende stemmen: vocaliste Sidsel Endresen, percussionist Ingar Zach, trompettist en vocalist Arve Henriksen, pianist John Tilbury en strijker-passagen geschreven door de Estnische componiste Helena Tulve en door de Japanse componist Dai Fujikura.
Het volledige album is door David Sylvian hemzelf op Youtube gezet, en nog in goede kwaliteit ook:

JAN BANG / ERIK HONORÉ – UNCOMMON DEITIES

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Houstyn
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 18:07
Leuk topic! Laat ik mijn favoriete band maar eens delen, die sinds 22 juni een nieuw album heeft uitgebracht. Ik kan dat veel mensen het vreselijke herrie vinden maar bij deze:

Death Grips is een experimentele rapgroep uit Californië, bestaande uit een drummer, een toetsenist en een vocalist. Andere mensen aan wie ik het heb laten horen beschrijven het als raar, vaag, wtf, en ga zo maar door. De link naar het nummer is één van mijn favorieten van het nieuwe album "Year of the Snitch". (Mijn andere favorieten zijn Hahaha en Dissappointed)

Link naar het nummer "Dilemma" op Spotify.

Ik luister het vooral omdat ik er een gigantisch kick van krijg wanneer ik het draai, en energie krijg als ik het luister. Benieuwd wat anderen ervan vinden, al ga ik uit van vrij veel haat. :P

• burne
  • Niet online
Vanmiddag was ik te lang in een vervelend datacenter. Met de pasjes en sleutels in mijn rugzak kan ik iets van 50 datacenters betreden. Ieder DC heeft z'n eigen karakter, en waar ik was is een vervelende. Qua akoestiek is het er erg naar (iemand die voortdurend WHAAAA in je oren schreeuwt...) en er is een hoop luchtverplaatsing. Alles wat je loslaat probeert weg te waaien, tot en met kleding en laptop-hoezen aan toe.

Gehoorbescherming is verplicht in dit soort werkplekken. Die lelijke oranje oorkappen dempen 22-25 dB. Mijn stijlvolle zwarte oorkappen van Sennheisser dempen 25-30dB en laten ook nog eens muziek horen. Buitenkansje.

Om een of andere reden kwam ik op dub reggae uit.

Aku-Fen kende ik van z'n meesterlijke remixes van Massive Attack, maar een paar jaar terug kwam ik 'm weer tegen bij Mission Accomplished van Dub Invaders, en dat haakt weer in op Creation Rebel. Da's Adrian Sherwood, en daar heb ik ooit nog wel eens een spliff mee gerookt toen ik met een reggae-band langs jongerencentra toerde.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• PWSteal
burne schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 00:27:
Vanmiddag was ik te lang in een vervelend datacenter. Met de pasjes en sleutels in mijn rugzak kan ik iets van 50 datacenters betreden. Ieder DC heeft z'n eigen karakter, en waar ik was is een vervelende. Qua akoestiek is het er erg naar (iemand die voortdurend WHAAAA in je oren schreeuwt...) en er is een hoop luchtverplaatsing. Alles wat je loslaat probeert weg te waaien, tot en met kleding en laptop-hoezen aan toe.

Gehoorbescherming is verplicht in dit soort werkplekken. Die lelijke oranje oorkappen dempen 22-25 dB. Mijn stijlvolle zwarte oorkappen van Sennheisser dempen 25-30dB en laten ook nog eens muziek horen. Buitenkansje.

Om een of andere reden kwam ik op dub reggae uit.

Aku-Fen kende ik van z'n meesterlijke remixes van Massive Attack, maar een paar jaar terug kwam ik 'm weer tegen bij Mission Accomplished van Dub Invaders, en dat haakt weer in op Creation Rebel. Da's Adrian Sherwood, en daar heb ik ooit nog wel eens een spliff mee gerookt toen ik met een reggae-band langs jongerencentra toerde.
Die Aku Fen maakt lekkere plaatjes zeg, kon ik nog niet. Dus bedankt!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• burne
  • Niet online
Edwin__ schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 21:49:
Die Aku Fen maakt lekkere plaatjes zeg, kon ik nog niet. Dus bedankt!
En soms kun je 'm beter in een dwangbuis de isoleer injagen. :+

[Voor 8% gewijzigd door burne op 26-06-2018 22:14]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• SteveWoz
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Cool topic. Wie houd de startpost bij :Y)

Een hele losse cover van een liedje uit The Legend of Zelda - The Wind Waker.

808s & sax breaks. Een saxofonist die een paar nummers van 808s & Heartbreaks covert.

Tot slot nog wat Franse techno/electro/syncpop uit de oude doos.

Edit: als BONUS nog voor de echte nerds een cover van Crockett's theme door Kebu.

[Voor 12% gewijzigd door SteveWoz op 26-06-2018 22:25]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Militia Pilot
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 09:14

Militia Pilot

Standby For Titanfall!

Ken je de artiest Voicians al?

Hij heeft van alles electro wel wat.

"So clear", een blend van drum&bass en electric rock:
https://m.soundcloud.com/voicians/so-clear

"Prayer", een Metal/E-Rock Hybrid: https://m.soundcloud.com/oreum/voicians-prayer

"Empire", een EDM-achtig drumstep nummer: https://m.soundcloud.com/voicians/voicians-empire

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PWSteal
Jungle / techstep. Combinatie van breakbeats, duistere atmosfeer en diepe basslines. Helaas komt er tegenwoordig niet meer zoveel boeiends uit in deze hoek. Maar de periode 97~2000 heeft echt pareltjes opgelevert.

YouTube: Dom & Roland - Imagination

YouTube: Nasty Habits -- Shadow Boxing (Original)

YouTube: Trace . Nico - Cells

Acties:
  • +1Henk 'm!

• burne
  • Niet online
Zullen we het roer eens radicaal omgooien?

De renaissance. Het einde van de Middeleeuwen, en de (letterlijk) wedergeboorte van de kunsten.

Ik ga een paar keer naar hetzelfde stuk muziek linken, maar steeds in andere uitvoeringen. Je hoeft echt niet alles af te luisteren, ik wil illustreren hoe muziek veranderd.

In de middeleeuwen (waarin het huidige Nederland een deel van het Friesche Rijk was) was Gregoriaanse muziek zo ongeveer de meest ontwikkelde muzikale traditie. Deel van de klassieke vroeg-Christelijke mis was het 'requiem', een koorzang waarin gevraagd wordt om de zielenrust van de doden.

Gregoriaanse koorzang is heel simpel: iedereen zingt dezelfde noot, maar bassen zingen een octaaf lager en tenors een octaaf hoger. En vrouwen werden de kerk uit geknuppeld.

Het requiem op z'n Gregoriaans.

Ergens tussen 1300 en 1500 beginnen dingen te veranderen. De mens verstedelijkt, met verstedelijking komen er mensen die niet meer de hele dag op het land moeten werken voor hun eten, dus die gaan nadenken in plaats van nuttige dingen doen, en dan krijg je stront aan de knikker.

Josquin des Prez herschrijft het requiem, en gebruikt de recente 'ontdekking' van meerstemmige harmonie met groot succes:

Het Requiem in de compositie van Josquin des Prez.

Dit is ook de tijd waarin Albrecht Dürer het perspectief ontdekt, en Leonardo Da Vinci laat zien dat er geen haardvuurtje in je hart brandt en dat er een mini-mensje in de baarmoeder van vrouwen groeit.

De wereld veranderd radicaal en honderd jaar later gaat Duarte Lôbo helemaal los met zesstemmige harmonie:

Requiem for six voices: Graduale (Requiem aeternam)

Dat stopt natuurlijk niet. Bach, Mozart, Rutter en Fauré is allemaal hetzelfde stukje muziek maar in totaal verschillende uitvoeringen.

Dat is in ieder geval één voordeel van totaal geen smaak hebben: je hoort nog eens wat.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16:49
@burne Mooie muziek zeg. Ik vind dat ook zo mooi van het akkoordenschema van Pachelbels Canon in D. Gebruikt in zulke diverse muziek, van The Beegees' Spicks and Specks en Crying van Aerosmith tot aan Go West van de Pet Shop Boys en Coolio's C U When U Get There. Dit is ook een leuke site om te zien waar een nummer zijn roots vandaan haalt, of welke andere artiesten er weer met deze muziek aan de haal zijn gegaan: https://www.whosampled.co...Canon-in-D-Major/sampled/

Dat zorgt meteen dat ik bij één van mijn favoriete genres kom: deep house. Ontzettend veel originele nummers, maar ook heel veel bootlegs/remixes van bekende hits uit het verleden. EDM bestaat inmiddels uit tig soorten "dancemuziek", waarbij ikzelf graag de gewone dance en trance luister, maar momenteel een grote voorkeur heb voor de rustigere 120 bpm tracks. Vroeger kon ik nog uitleggen wat het verschil was tussen rave en happy hardcore en tussen trance en techno, nu is het vooral gewoon lekker luisteren. Als je wat meer van de langzamere dance/EDM houdt, dan leiden zoekwoorden als 120 bpm, deep house, tropical house, ibiza house / balearic beat, chill / chill out, dream trance, nu disco, progressive / future house, chillstep / slow step, etc, tot een veelheid aan lekkere relaxte deuntjes, variërend van weinig beat en meer tropische tunes, tot kalere muziek die het meer van de beat moet hebben. Sommige genres lijken erg op elkaar, andere verschillen behoorlijk, maar vrijwel allemaal hebben ze het lagere tempo gemeen.

Gave artiesten (die niet perse uitsluitend 120 bpm / deep house maken) zijn bijv. Kygo, Calvin Harris, Max Oazo, Anton Ishutin, Robert Miles en Felix Jaehn. Harris kennen we natuurlijk vooral van veel top 40-hits en Robert Miles is de onlangs overleden godfather van de dream trance.

Gave remix van Colonel Bagshot - 6 Days:
Deep house met oosterse invloeden.

Remix van Nelly - Just A Dream:
Hip-hop met een tropical / deep house sausje eroverheen.

Eén van de latere tracks van Kygo, die eigenhandig de tropical house op de kaart heeft gezet de afgelopen jaren:

Welbekende hit in een nieuw jasje door Secondcity
Deep house.

Fijne kanalen op YouTube die geregeld nieuwe muziek en remixes uitbrengen/plaatsen zijn bijvoorbeeld Soundeo, 120 bpm, MrRefillz, The Vibe Guide, La Belle Musique, Selected en Tropical House Records. Ook dit is maar een kleine greep. Als je wil kan je honderden, zo niet duizenden tracks vinden die allemaal weer naar nieuwe relaxte tunes leiden. Heerlijk wat mij betreft.

Eén kleine disclaimer: veel van de tracks zijn voorzien van videoclips die NSFW zijn. Niet schokkend, maar wel ondergoed en badpakken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• EdwardK123
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 12-03 20:23
Edwin__ schreef op zondag 24 juni 2018 @ 12:48:

Zit nu op mn mobiel dus te lui om te copy pasten maar allereerst: dit is een kneiter gaaf topic. Hier ga ik vaak in posten.

Als je Venetian Snares tof vindt (volgens mij heb ik hem op Best Kept Secret gezien, nachtmerrie materiaal) vind je Oneohtrix Point Never en Blanck Mass denk ik ook wel fijn. _/-\o_

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Arnevld
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-03 19:17

Arnevld

Warhammer

Leuk conceptje, ik gooi mijn 2 cent er maar is in :

Leuke crossover, Reggea meets Metal

[Voor 16% gewijzigd door Arnevld op 02-07-2018 11:57]

Warhammer en PC games amateur wallstreet better.bouwt soms lego

Acties:
  • 0Henk 'm!

• corset
  • Laatst online: 23-03 22:19
Ik ben zelf altijd fan van:

Billy talent -> Een punk/rock/metal groep die op een succesvolle manier politiek en en kritiek weet te mixen zonder dat het whiny overkomt. Het loopt gewoon lekker.

Aanrader: "Saint Veronika" of "Devil In A Midnight Mass"

Coppelius -> Want klassiekere instrumenten di een soort duitse steampunk/medieval rock maken, heerlijk.

Faun -> Want meer medieval muziek is altijd goed :+

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PWSteal
EdwardK123 schreef op maandag 2 juli 2018 @ 02:58:
[...]

Zit nu op mn mobiel dus te lui om te copy pasten maar allereerst: dit is een kneiter gaaf topic. Hier ga ik vaak in posten.

Als je Venetian Snares tof vindt (volgens mij heb ik hem op Best Kept Secret gezien, nachtmerrie materiaal) vind je Oneohtrix Point Never en Blanck Mass denk ik ook wel fijn. _/-\o_
Beide acts ken ik inderdaad wel. Heb Venetian Snares volgens mij 2 keer nu live gezien. 1x een jungle/breakcore set, en 1x een noise set met modular synthesizers. Die noise set was denk ik wel de meest intense liveset die ik in me leven heb meegemaakt.

P.s. ik ben enorme liefhebber van underground electronische muziek. Dus zal wel keer post doen die echt alle kanten op gaat.

[Voor 10% gewijzigd door PWSteal op 02-07-2018 22:30]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• burne
  • Niet online
Arnevld schreef op maandag 2 juli 2018 @ 11:57:
Leuke crossover, Reggea meets Metal
Jullie hebben vast nooit van de Skabouters gehoord. Dat was een Gronings studentenbandje waar ik in 1991-1994 mee getoerd heb (als roadie/geluidsman). Die hadden een paar leuke metal/ska-crossovers in het repertoire.

(Nooit verwacht dat youtube dat zou kennen.. Een of andere druif heeft VHS op TV gefilmd.. :F)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• BrockOlee
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 24-03 15:00
Leuk topic! En over een andere boeg gesproken. Hierbij een drietal suggesties uit de Griekse folklore muziekstijl: Klarina. Zoals de naam doet vermoeden staat de klarinet centraal. Deze muziek wordt vooral geluisterd in de noordelijke provincie Epirus en de Kalamata regio.

De drie suggesties zijn allemaal kompleet verschillend. De eerste link is een lied in oude klassieke Klarina stijl.
YouTube: Πήγαινα Το Δρ...

De tweede link is een mix van Stoner rock en Klarina
YouTube: Villagers of Ioannina City - St. Triad

En de derde is een lachwekkend voorbeeld van moderne "Gypsy" Klarina op lekker gek te doen op een bruiloft of feest:
YouTube: Γιάννης Καψά&...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• burne
  • Niet online
BrockOlee schreef op maandag 2 juli 2018 @ 23:26:
Leuk topic! En over een andere boeg gesproken. Hierbij een drietal suggesties uit de Griekse folklore muziekstijl: Klarina.
En dit is nou net het soort reactie waar ik op hoop. Muziek waar ik op eigen initiatief nooit op uitgekomen was. _/-\o_

Acties:
  • 0Henk 'm!

• _NooT_
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 24-03 18:38
Ik hou zelf veel van alternative rock, electronische muziek en alle combinaties ervan.
De volgende linkjes zijn dan misschien niet super verrassend, maar je zal het zeker niet (snel) op de radio voorbij horen komen.

Add N To (X) - Revenge of The Black Regent
Experimentele electro punk, de band bestaat helaas niet meer.
Op dit nummer zingt Goldfrapp mee. Ik kon de goede versie zo gauw alleen op Spotify terugvinden.

Panda Dub - Shankara
Franse Steppa / Dub met veel psychedelische en culturele invloeden

Lorn - Acid Rain
Langzame intense electro met jaren 80 scifi/computer invloeden. Geen idee of dit in een genre valt.
Vanwege de clip is dit nummer redelijk bekend. Elders is de geluidskwaliteit beter, maar jah... toffe clip.

Parov Stelar - Jimmy´s Gang
Ondertussen met live band en een aardige fanbase.De man die electro swing op de kaart heeft gezet. Fusie van Jazz, swing en electro pop. Tegenwoordig is zijn stijl weer aan het verschuiven wat ook erg goed klinkt. Live een feest

En nog een vrolijke uitsmijter:
Slagsmålsklubben - Kasta Sten
Als deze chip pop band ergens bekend is of in de smaak moet vallen, dan is dat wel hier op Tweakers denk ik.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Arnevld
  • Laatst online: 17-03 19:17

Arnevld

Warhammer

burne schreef op maandag 2 juli 2018 @ 23:26:
[...]

Jullie hebben vast nooit van de Skabouters gehoord. Dat was een Gronings studentenbandje waar ik in 1991-1994 mee getoerd heb (als roadie/geluidsman). Die hadden een paar leuke metal/ska-crossovers in het repertoire.

(Nooit verwacht dat youtube dat zou kennen.. Een of andere druif heeft VHS op TV gefilmd.. :F)
Gelukkig geen VVS haha

Nog wat anders van NL bodem, Heidevolk !

Warhammer en PC games amateur wallstreet better.bouwt soms lego

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Ik heb ook nog wat bakjes met centen, en heb me nog nooit geschaamd om een ietwat ecclectische smaak. Benieuwd wat we hier van vinden:

300.000 VK.
Een bandje uit Slovenië dat dicht tegen grote broer Laibach aan schurkt. Hier gooien ze electronisch muziek, de Paus en Strauss op een hoop. Niet bang van een beetje provoceren ;)

Alamaailman Vasarat.
Hoe? Wie, wat? heren, dames ook... Finland doet het weer. Hier mixen we klezmer, jazz en metal. Ik weet vooral dat IK er niet bij stil kan staan, of zitten.

Aluk Todolo + Der Blutharsch and the Infinite Church of the Leading Hand.
De eerste is een Frans bandje met roots in de black metal, maar ze hebben een raar pilletje genomen en zijn een beetje aan het trippen geslagen. De tweede heeft na een paddo een groot deel van zijn martial ritmes gelaten voor wat ze waren en is ook ouderwets psychedelisch geworden. In het donker (met een vloeistof-dia) lekker hard over je heen laten komen.

Nurse With Wound.
Meesters van de soundscapes en de muzikale collages. Wortels zitten in de freejazz en de krautrock. Sommige mensen zouden dit industrial kunnen noemen. Makers van de lijst (obscure) muzikanten waar zij zich door hebben laten inspireren; die lijst is (bijna) een genre op zich. Steve Stapleton (de man achter) heeft een zwak voor Dada, surrealisme en absurde humor, en dat uit zich zeer zeker in zijn muziek (en titels).

Arbeid Adelt!
Met een vriendelijke knik naar de Zuiderburen voeg ik een klein lesje geschiedenis toe. Het is 1983... toppunt van de koude oorlog, punk heeft de muzikale wereld al weer een paar jaar geleden in wanorde achter gelaten, en in die tijd maakten (de tegenwoordig niet geheel onbekende) Marcel Vantilt met wat vriendjes (waaronder, net zo niet onbekend, ene Luc van Acker) een album met de titel 'Jonge Helden'. Dit is een van de pareltjes op dat album...

Voor nu... later (misschien) meer ;)

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

• Geteisem
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 17-08-2022

Geteisem

Bonnetje

Skelethal. Bij toeval live gezien op een festival tijdje terug. Jonge broekies uit Frankrijk die smerige old school Death metal spelen en dat tot in de perfectie.

Lord Vigo. Over de top Doom maar zeker de moeite waard vind ik.

www.gevoeligeplaten.nl

• burne
  • Niet online
I'm sure my life was in it's usual frame, the day before you came..

ABBA

Blancmange

Acties:
  • +1Henk 'm!

• PWSteal
Voor degene die er nog niet bekend mee zijn, Bandcamp heeft erg gave blogs over erg uiteenlopende muziek.

Bijvoorbeeld twee die ik erg gaaf vond om te lezen;
https://daily.bandcamp.co...rlds-fastest-music-genre/
https://daily.bandcamp.co...ex-records-best-releases/

https://daily.bandcamp.com/category/top-stories/

[Voor 6% gewijzigd door PWSteal op 18-07-2018 22:37]

• burne
  • Niet online
Edwin__ schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 22:36:
Bandcamp heeft erg gave blogs over erg uiteenlopende muziek.
Mag ik je voordragen voor de understatement van de week-award? Het eerste linkje wat ik klik. Het tweede linkje wat ik klik. Het derde linkje wat ik klik.

Iets heel anders.

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:28

Chiron

Moderator Tweakers Discord
burne schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 03:34:
I'm sure my life was in it's usual frame, the day before you came..

ABBA

Blancmange
Deze vond ik op een bepaalde manier ook wel wat hebben, en geeft aan dat de song toch wel fraai inelkaar gecomponeerd is:

YouTube: The Real Tuesday Weld - The Day Before You Came

---

En dan een 'echte' bijdrage, Nils Frahm. Geniale musicus/componist, mixt (neo)klassiek met electronica. Hier gaat ie los met onder andere een concertvleugel en een toiletborstel (!):

YouTube: Nils Frahm - Toilet Brushes - More (Live in London)

Binnenkort toert ie weer in Nederland, 17 augustus op Lowlands en 15 februari 2019 in de AFAS.

[Voor 41% gewijzigd door Chiron op 19-07-2018 09:31]

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• burne
  • Niet online
Okee. Schopje.

Franz Kafka. Schreef z'n hele (korte, hij is 40 jaar oud geworden..) leven lang veel. Één periode valt op qua vorm, die van 1917 tot 1919. In die tijd vulde hij 8 octavo schriften. 8 blauwe octavo schriften, en niet z'n gebruikelijke dagboeken.

Max Richter, die nog net iets ouder is dan /me, heeft daar muziekjes bij gemaakt.

Ik hoop dat je Engels goed genoeg is om dit te begrijpen:

“Everyone carries a room about inside him. This fact can even be proved by means of the sense of hearing. If someone walks fast and one pricks up one’s ears and listens, say in the night, when everything round about is quiet, one hears, for instance, the rattling of a mirror not quite firmly fastened to the wall.”

Ik zie een Franz Kafka voor me, depressief, gefrustreerd, gedesillusioneerd op een bankje in het park, om half één 's nachts, luisterend naar de rammelende spiegel in de lege bovenkamer van een toevallige voorbijganger. En 101 jaar later moet ik giechelen om dat beeld.

The Blue Notebooks van Max Richter is een fascinerend stuk muziek. Ambient, klassiek, literatuur, geschiedenis. Geen tempo, dus meer iets voor geduldige luisteraars.

• Jester-NL
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Mevrouw Galas is niet onmiddellijk earcandy. Ze kan fantastische dingen met haar stem (en heeft om die reden aan allerlei films meegewerkt voor 'special voice perfomances')
Voor het album Closed on Account of Rabies leest ze hier 'The Black Cat' van Edgar Allen Poe voor.

Muzikaal zit ze vooral in de blues/jazz/gospel-hoek... en ja, ik raadt aan ;)

me @ last.fm

• burne
  • Niet online
Ah ja.. Vrouwen.. Stemmen.. Beth Gibbons...

Eerst het origineel:

En dan wat Beth (en de rest van Portishead) er van maakt:

Goeie muziek is kippenvel maar dit is biggelende traantjes zo goed.. ;(

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01:11

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Aphex Twin by far. De meeste mensen kennen deze genius alleen van het nummer Windowlicker
, maar hij heeft zoveel meer gaafs uitgebracht.

Oh ja, beware for the vage/psychische videoclips (wat een hele gave samenwerking is met Chris Cunningham):
Come to Daddy

Ik kan wel doorgaan, maar laat ik het hierbij houden :P

Jack of all trades | Screener | Tweakers Gallery | Spotify!
Zoekt nieuwe collega's in omgeving Twente

• Mercatres
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 24-03 09:48
Als je Aphex Twin leuk vindt, ga je Orbital ook wel heel aardig vinden.

• segil
  • Laatst online: 18:17
You Should Listen To Heilung. Ze noemen het zelf amplified history en baseren zich op oude teksten uit originele artefacten uit de ijzertijd en het Viking-tijdperk. Mocht je willen weten hoe men 20.000 jaar geleden muziek zou kunnen hebben gemaakt, dan klinkt het ongeveer zo (/aanname):

Ik was bij deze show (en tevens hun allereerste optreden) en het was geniaal.

• PWSteal
Outerspace schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 01:24:

Ik kan wel doorgaan, maar laat ik het hierbij houden :P
Als jij het niet doet, dan doe ik het wel.

YouTube: Aphex Twin - Tha

YouTube: Aphex Twin - Crying In Your Face

YouTube: AFX - W32.Mydoom.AU@mm (HQ)

YouTube: The Tuss - Synthacon 9

Ik ken weinig artiesten die zo een grote berg geniale tracks heeft uitgebracht. Volgens mij officieel al rond de 300 (of nog meer?), en dan als gratis release nog eens 300 ofzo.

• burne
  • Niet online
Il n'y a pas de mouvement sans rythme:

Als je voordat je dat aanklikt je google en youtube cookies weggooit kom je uit je search-engine bubble en kom je nog wat meer leuke niet-westerse deuntjes tegen..

• Jester-NL
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

burne schreef op zaterdag 11 augustus 2018 @ 01:12:
(...)
Als je voordat je dat aanklikt je google en youtube cookies weggooit kom je uit je search-engine bubble en kom je nog wat meer leuke niet-westerse deuntjes tegen..
Ik zit nog steeds op Last.fm...
En met mijn eclectische muzieksmaak krijg ik zat leuke voorzetjes ;)

Ik gebruik regelmatig de home-pagina om nieuwe (of ouwe) shizzle te vinden. En na zo'n 450 k tracks in pak en beet 15 jaar is mijn smaak duidelijker voor Last.fnm dan voor mezelf ;) Ik zal van de week weer eens wat suggesties doen hier

me @ last.fm

• Jester-NL
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Industrial blijft toch mijn grote liefde. En dat dat niet onmiddellijk muziek is die uitgebracht is ergens na het heengaan van de punk bewijst deze opname:
Arsenij Avraamov's best-known creation appeared involved the Caspian port of Baku [Bakı, capital of Azerbaijan], for the Fifth Anniversary of the Soviet Republic on 7 November 1922. A spectacular, called the Symphony of the Factory Sirens, used the services of a huge cast of choirs (joined by spectators), the foghorns of the entire Soviet Caspian flotilla, two batteries of artillery guns, a number of full infantry regiments (including a machine-gun division) hydroplanes, and all the factory sirens of Baku. Conductors posted on specially built towers signaled various sound units with colored flags and pistol shots. A central "steam-whistle machine" pounded out "The Internationale" and "La Marseillaise" as noisy "autotransports" (half-tracks) raced across Baku for a gigantic sound finale in the festival square.
Als je een half uurtje hebt, is het fascinerend om te horen.

me @ last.fm

• burne
  • Niet online
Muse.

Laten we beginnen met iemand (niet zomaar iemand, Chris Lord-Alge, maar ik gok dat je 'm niet kent..) die een studio master van Muse gekregen heeft en uitpuzzelt wat er op staat.

In het eerste deel zoekt 'ie de stukken van de solo waar het nummer zo ongeveer mee begint uit bestaat, en hoe dat het best van effecten te voorzien. Vervolgens puzzelt 'ie met wat er nog meer op de tape staat. Dat zijn nog meer gitaarpartijen. Deels melodie, deels slaggitaar, maar ook een 'room track' wat geluid uit de studio is, en gebruikt wordt om ruimte toe te voegen aan de mix.

En natuurlijk het nummer waar het over ging:

Een leerzaam kijkje in de keuken, zowel bij Muse als bij Chris Lord-Alge, over hoe een muzikant en een studio-engineer een nummer in elkaar knutselen.

• burne
  • Niet online

if $topic [lacks reactions] add [$random stuff]

• xAn52
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-03 14:37

xAn52

Whatever...

Yello. Tegelijk met Stephen King boeken ontdekt en als ik Yello hoor, waan ik me weer in duister Maine...

Daarna is electronisch wel een beetje blijven hangen. Toppertje is wel de KLF en alle spin-offs. Chill out is een werkelijk zwaar relaxte reis door het zuiden van de states.
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=i5R6EYHS-NU]
En hun kerstliedje natuurlijk:

De eerste 10 jaar van deze eeuw wat meer in het klassiek genre lopen grasduinen. Mooi voor mij en ontdekt via het spel Civilization:

En omdat ik cross-over covers altijd wel leuk vind: Iron Maiden in Bluegrass.

• PWSteal
burne schreef op zondag 2 september 2018 @ 01:05:
[video]

[video]

[video]

[video]

Autechre heeft afgelopen maand nog een album uitgebracht van maarliefst 8 uur lang. _/-\o_
https://autechre.bleepsto...autechre-nts-sessions-1-4

Post over hardcore-techno, althans wat ik de leuke kant ervan vind. Hoewel ik ongeveer 90% van het genre niets aan vind, maakt die 10% het alsnog mijn alltime favoriete genre.

Experimenteel, rauw, hard, complex.
YouTube: Demoiselle Douce Innocence
YouTube: Somatic Responses - Night Driving (Zhark12009)
YouTube: mescalinum united - we have arrived (aphex twin qqt mix)
YouTube: Neuroviolence - Surfing On A Sea Of Blood - ZTR001
YouTube: Manu Le Malin - Ghost Train
YouTube: Hellfish & Producer - Non-Standard Procedure (Half-Life Music Vi...
YouTube: Neurocore - Oublie Tes Illusions
YouTube: Double Face - La Matrice
YouTube: Double Face - Criminal Distortion - Epiteth Records - HD

[Voor 3% gewijzigd door PWSteal op 02-09-2018 15:04]

• burne
  • Niet online
Edwin__ schreef op zondag 2 september 2018 @ 14:57:
Post over hardcore-techno, althans wat ik de leuke kant ervan vind. Hoewel ik ongeveer 90% van het genre niets aan vind, maakt die 10% het alsnog mijn alltime favoriete genre.
90% van klassiek boeit me ongeveer zoveel als reclame voor maandverband.

En dan komt er een stukje Chopin langs wat muzikaal en artistiek een belevenis is:

Of Ludovico Einaudi:

Ik heb (denk ik) vijfduizend uur achter een piano gezeten, maar dat doe ik ze niet na.

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online

PalingDrone

---... .--.

The messenger - Jörg on Mushroom
Een 12 minuten durende belevenis met kop en kont, klassiek piano, tribal jazzy psytrance met rare spacey geluidjes, triphop en klavercimbel.
Koptelefoon op, ogen dicht en vanaf het begin luisteren.

YouTube: Jörg On Mushroom - The Messenger

Nog een leuke in deze richting is bijvoorbeeld dit album van Shpongle

[Voor 22% gewijzigd door PalingDrone op 14-09-2018 08:09]

• PWSteal
Zo gaaf is dit :) Heb de beste man al aantal keer live gezien. Is trouwens het broertje van Tom Jenkinson aka Squarepusher.

YouTube: Ceephax - Fossil Funk (Live jam) Tb-303 Sh-101 Tr-909, Tr-808 etc

[Voor 25% gewijzigd door PWSteal op 20-09-2018 20:46]

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 14:52

steveman

Comfortabel ten onder

Bijzonder ding toch, zo'n menselijk brein. De meeste van de dingen in dit topic wil ik nooit van m'n leven nogmaals horen, maar ik geloof ook gelijk dat het voor een ander weer totaal anders ligt :)

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• burne
  • Niet online
steveman schreef op donderdag 20 september 2018 @ 22:54:
Bijzonder ding toch, zo'n menselijk brein. De meeste van de dingen in dit topic wil ik nooit van m'n leven nogmaals horen, maar ik geloof ook gelijk dat het voor een ander weer totaal anders ligt :)
Maar je vergeet te vertellen wat JIJ denkt dat wij moeten beluisteren. Dat was nou net mijn hele punt: hoe kom je uit je [Apple Music|Spotify|Google Play|Microsoft PlayForSure|Tidal] zoekmachinebel?

Apple zegt dat het zondag is en dat ik naar dit moet luisteren:

Ik ben het er grotendeels mee eens. Pick one, google it, and enjoy.

Edit: ik ben voor Leftfield gegaan. Leftfield en Tunde Adebimpe om precies te zijn.

[Voor 9% gewijzigd door burne op 23-09-2018 00:49]

• PalingDrone
  • Niet online

PalingDrone

---... .--.

Leftfield - Leftism is sowieso erg erg vet (m.i. een van de beste albums van de 90's in dat genre) en met Timeless van Goldie doet Apple best een leuke aanbeveling.
Moderat (een samenwerking tussen Apparat en Modeselektor) is ook een lekkere, mijn voorkeur heeft album II

Mocht je wat meer willen ontspannen dan is Bonobo ook een kwalitatief hoogwaardig advies.
Hier een voorbeeldje maar eigenlijk kan ik je alle albums blindelings aanbevelen, erg prettige zondagochtendmuziek.
Zero 7 zit ook een beetje in die hoek.

Om weer een beetje uit de 90's vibe te komen:

Wat ik zelf erg fijn vind de laatste jaren is Oliver Koletzki, deze Duitser maakt behalve techno ook wat subtielere nummers.
Persoonlijk hou ik wel van de sound van zijn label "Stil vor Talent"
Edwin__ schreef op donderdag 20 september 2018 @ 20:45:
Zo gaaf is dit :) Heb de beste man al aantal keer live gezien. Is trouwens het broertje van Tom Jenkinson aka Squarepusher.

YouTube: Ceephax - Fossil Funk (Live jam) Tb-303 Sh-101 Tr-909, Tr-808 etc
Nice, net als Squarepusher ook erg gaaf maar wel heel veel instrumenten...
Voor techno heb je slechts 1 Tr-909 nodig en ook aardig wat talent.

[Voor 79% gewijzigd door PalingDrone op 23-09-2018 05:31. Reden: Links etc.]

• PWSteal
PalingDrone schreef op zondag 23 september 2018 @ 04:11:
Leftfield - Leftism is sowieso erg erg vet (m.i. een van de beste albums van de 90's in dat genre) en met Timeless van Goldie doet Apple best een leuke aanbeveling.
Moderat (een samenwerking tussen Apparat en Modeselektor) is ook een lekkere, mijn voorkeur heeft album II

Mocht je wat meer willen ontspannen dan is Bonobo ook een kwalitatief hoogwaardig advies.
Hier een voorbeeldje maar eigenlijk kan ik je alle albums blindelings aanbevelen, erg prettige zondagochtendmuziek.
Zero 7 zit ook een beetje in die hoek.

Om weer een beetje uit de 90's vibe te komen:

Wat ik zelf erg fijn vind de laatste jaren is Oliver Koletzki, deze Duitser maakt behalve techno ook wat subtielere nummers.
Persoonlijk hou ik wel van de sound van zijn label "Stil vor Talent"

[...]

Nice, net als Squarepusher ook erg gaaf maar wel heel veel instrumenten...
Voor techno heb je slechts 1 Tr-909 nodig en ook aardig wat talent.
De clips ook van Ceephax (hij maakt alles zelf) _/-\o_
Zo mooi dat hij niets serieus neemt, maar de uitvoering en compositie van zijn muziek echt enorm sterk is.

YouTube: Ceephax Acid Crew - Camelot Chronicles
YouTube: Ceephax Acid Crew Sidney's Sizzler Planet Mu Records Ltd
YouTube: [Ceephax Acid Crew] Probey's Poker (vinyl version)

• Jester-NL
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

En dan heb je soms van die muzikanten die zoveel te zeggen hebben dat het met een bandje niet lukt. En binnen een enkel genre ook niet.
Neem Henrik Nordvargr Björkk. Deze Zweed begon op zijn 16e (bouwjaar: 1971) met het maken van muziek, met als voorbeelden om te beginnen Kiss, en later ook Kraftwerk.

Hieronder een (verre van compleet, maar niet minder ecclectisch) overzicht van 's mans werk.
Het eerste bandje waar hij zich mee manifesteerde was Pouppée Fabrikk. De stijl: Electronic Body Music
Dit komt van hun eerste album Rage (1990)

Nu was het in die tijd, en zeker als je een wat metalere achtergrond had, in Scandinavie redelijk hip om je af te zetten tegen het christendom. Zo ook HNB. Alleen deed hij dat (in tegenstelling tot hoe het merendeel van Scandinavie dat deed) niet met gitaren, maar met synths. Het resultaat: Maschinenzimmer 412 (later afgekort tot MZ. 412). De stijl was: Black Industrial.
Een van mijn favoriete tracks... (van het Cold Meat Industry verzamelalbum The Absolute Supper)

Nu kun je samen met vrienden natuurlijk een heleboel doen, maar als je een boel op je lever hebt, zijn vrienden soms een vertragende factor. Dus een volgende project was meer een solo-gebeuren. Het resultaat? Folkstorm... HNB leverde hier op zsijn manier kritiek op politieke en historische gebeurtenissen. De stijl was nu: Power Electronics
Van het eerste album Information Blitzkrieg (1999):

Waar kan een mens zich nog meer druk om maken... Oh ja! Oorlog. En dan vooral oorlogen uit het verleden. En daar was het volgende project: Toroidh. Een vehicel dat zich uitte in soundscapes, met de nodige samples uit (vooral) de Tweede Wereldoorlog.
Van het eerste album Those Who Do Not Remember The Past Are Condemned To Repeat komt het volgende nummer.

Dit is nummer 7, de andere 8 tracks op het album dragen de nummers 1 tot en met 9.

Met al die gradaties van herrie, is er natuurlijk af en toe ook behoefte aan (een beetje) rust. Dus weer een andere stijl. Deze keer koos HNB voor Dark Ambient (<-- ja, er is een zekere verwantschap te horen met de housestijl die een soortgelijke naam draagt, maar zeer zeker ook met de hier al gelinkte muziek).
De naam voor deze creatieve uitingen: Nordvargr / Drakh. In 2002 kwam het volgende uit:

Een groot deel van deze projecten bestaat nog steeds, werkt samen, en brengt met enige regelmaat het een en ander uit. Henrik Nordvargr Bjorkk heeft (net als Richard James) tientallen albums uitgebracht in de laatste twintig jaar, onder ten minste 20 bandnamen of aliassen en in diverse stromingen. en waarschijnlijk nog verder onder de radar dan Aphex Twin.

Waarom denk ik dat mensen op Tweakers hier naar moeten luisteren? Omdat het wat anders is. Dit is (voor het overgrote deel van de mensheid) zo ver buiten je comfortzone, dat je alleen nog maar met je vingers in je oren en hard LALALA roepend naar een Guus Meeuwis of Koos Alberts kunt grijpen. En het is zo de moeite waard om daar een keer voor te gaan zitten!

En als ik daar nu een heel album voor zou moeten aanraden, dan kies ik voor MZ. 412 - Hekatomb
Ooit stonden ze op het podium met corpsepaint op derlui smoeltjes... 20 jaar later in overhemd en met stropdassen. Dat neemt echter NIETS weg van de intensiteit van de muziek.

me @ last.fm

• burne
  • Niet online

Hoe zullen we dit nou eens omschrijven. Apple zegt 'dance'. Discogs zegt 'Progressive House, Techno'.

Het label zegt
Following the same concept, but offering up a balance is CD2, which is more geared towards the dance-floor. As ever, the track selection is eclectic in its outlook, but has a definite tech-house feel that is tinged with the influence of House, melodic Techno, Disco and Detroit alongside the plethora of styles Saiz uses for his musical motivation.
"Eclectic" is het zeker. Tech-house: YES. Ik zit al vier dagen ziek thuis, ik moet slapen, maar oh mijn god wat klinkt dit lekker.. :Y

Wat? Nog meer? Maar dan anders?

Okee:

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Nu online
Ik ben niet zo van nederlandstalig, maar dat wil niet zeggen dat ik tegen nederlandse producten ben. Dus:

De Raad van Toezicht - Londinium. 12-koppige band die instrumentale jazz-achtige muziek maakt.

...en die heb ik geloof ik weer ontdekt via The Tibbs - Lies. Nederlandse blues/soul. Waarbij ik erg uitkijk naar het concert van ze eind dit jaar in Heyhoef Backstage (al was het maar vanwege de zangeres... ;) ). Hele album "Takin' Over" is sowieso erg aangenaam. Lekker vette blazers, hou ik wel van.

• Jester-NL
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Waar mijn vorige post gewijd was aan iemand die zich vooral bezig houd in de industrielere hoeken van de muziek, is er meer waar ik naar luister... en het leeuwendeel daarvan is 'raar' ;)

Neem Von Magnet. Een internationaal gezelschap dat moderne dancemuziek mengde met traditionele flamenco. Onderstaande is van hun eerste album, El Sexo Surrealista, uit 1989. De paar keer dat ik ze heb zien optreden staan (nog altijd) op mijn netvlies gebrandt.
Negeer de beelden in de clip...

Een andere held: Arno. Ooit kwam de beste new wave band van de lage landen uit Oostende. En toen TC Matic stopte, ging Arno Hintjens in zijn eentje door. En misschien is dit wel een van zijn allermooiste tracks:

Man, gitaar... klaar. Nu heet dat singer/songwriter. Ik weet niet eens of daar een naam voor was in de 80's. Billy Bragg is de man, zo'n echte rooie, die met humor en in een paar woorden een beeld kon schetsen. Nog geen vier minuten, voor dit pareltje dat je met een grimlach achterlaat.

En als we het dan over Engelsen en woordgrappen hebben: De band heet Brain Donor, het album (roffel op de trom) "Too Freud to Tock'n'Roll, Too Jung to Die". En de track 'Like a Motherfucker'. Dit is het power rock bandje van Julian Cope (<-- Google-hint)

Weet je wat, ik gooi het nog een keer over een andere boeg: Trio Bier. Een man of zes (!!) uit Amsterdam. Liedjes in het Nederlands. Ooit las ik op (en over) een album van een andere artiest dat hij het niemandsland tussen de Tröckener Kecks en Vader Abraham wilde onderzoeken. Ik denk dat hij daar deze jongens is tegengekomen. Ooit een blauwe maandag (een album) bekend geweest als Oud West, en de schrijvers van het favoriete Amsterdam-lied van Eberhard van der Laan:

Nog eentje dan... omdat ska zo'n fijne stijl is. En omdat je helemaal het land niet uithoeft voor een goeie band (en wat controverse).
De stapeling van koortje en zang maakt dit nummer (in mijn optiek) ge-ni-aal. Dit was hun eerste single. De tweede (Let's Get Digital) bevatte aan het eind een programma voor de C64 (opnemen en via tape laden ;))
Zover... What Fun!, uit Haarlem.
[YouTube: The Right Side Won - What Fun!]

me @ last.fm

• PalingDrone
  • Niet online

PalingDrone

---... .--.

Haarlem :)
Je vergeet toch niet onze enige echt Haarlemse P-funk band Gotcha! niet?
Mathilda is de lekkerste...

Carlos Vamos kan je als straatartiest tegenkomen in Amsterdam.

Heb hem ooit ontdekt tijdens een verregende Koninginnedag/Koningsdag, op het moment dat het zonnetje doorkwam en er iets inkickte gaven die klanken een erg aangenaam gevoel.
Een snaarkunstenaar.

[Voor 87% gewijzigd door PalingDrone op 05-10-2018 13:25]

• vanaalten
  • Nu online
Jester-NL schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 11:52:
Nog eentje dan... omdat ska zo'n fijne stijl is. En omdat je helemaal het land niet uithoeft voor een goeie band (en wat controverse).
De stapeling van koortje en zang maakt dit nummer (in mijn optiek) ge-ni-aal. Dit was hun eerste single. De tweede (Let's Get Digital) bevatte aan het eind een programma voor de C64 (opnemen en via tape laden ;))
Zover... What Fun!, uit Haarlem.
[YouTube: The Right Side Won - What Fun!]
Nooit geweten dat dat uit Nederland komt! Leuk nummer. :)
PalingDrone schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 13:02:
Haarlem :)
Je vergeet toch niet onze enige echt Haarlemse P-funk band Gotcha! niet?
Mathilda is de lekkerste...
[YouTube: Mathilda (Da Wicked Witch)]
Lekker baswerk, zeker aan het begin. Helaas ben ik verder redelijk allergisch voor mannenstemmen - ja, dat sluit een hoop muziek voor mij uit.

Uitzondering, YSLT Damien Rice. Heerlijk depressief, geweldige stem, en bijna tastbare emotie. Waarbij ik recent deze live uitvoering tegenkwam:
YouTube: Damien Rice - I Remember
Contrast tussen het rustige begin en het rauwe rag-werk verderop, WOW. :)
...maar dit is een van de zeldzame mannenstemmen die ik acceptabel vind.

• _NooT_
Jester-NL schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 11:52:

En als we het dan over Engelsen en woordgrappen hebben: De band heet Brain Donor, het album (roffel op de trom) "Too Freud to Tock'n'Roll, Too Jung to Die". En de track 'Like a Motherfucker'. Dit is het power rock bandje van Julian Cope (<-- Google-hint)
Klinkt goed!
Maar ik weet zeker dat ik de muziek van een ander nummer ken.
Doet me denken aan Radiohead, maar ik zou de titel niet zo gauw weten.

• _NooT_
burne schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 00:14:
[YouTube: Henry Saiz - Balance 19 - 2 - Full Album]

Hoe zullen we dit nou eens omschrijven. Apple zegt 'dance'. Discogs zegt 'Progressive House, Techno'.
Lekker mixje. Met name van 25 min tot ± 31 minuten wordt ik blij van. Mooi 3 nummers (+1 bonus vanwege valse possitive shazam) om mijn playlists mee aan te vullen.

Er komen in die mix verschillende stijlen voorbij, maar ik zou het nog het meest als minimale melodieuze techno omschrijven.

Mischien vind je John Lord Fonda dan ook wel leuk:

of Vitalic:

[Voor 3% gewijzigd door _NooT_ op 05-10-2018 13:55]

• _NooT_
Nu we toch bezig zijn.... wat nieuwe aanvullingen voor het topic.

Een lekker zonnig nummertje voor een mooie zonnige dag:

Een beetje een uitstapje van Quantic, normaal gesproken is het trip hop wat de klok slaat:
https://www.youtube.com/watch?v=nvUeo5sagkA

Over trip hop gesproken... Laten we het hele album van DJ Shadow - Entroducing maar aan vast plakken.
Legendarisch! 1 Van de beste albums ooit.

Nu weer wat eigentijdser (is dat een woord?)
[YouTube: Son Lux - Easy]

En wanneer je Son Lux noemt kom je Woodkid ook snel tegen.
Aangezien 'run boy run' al behoorlijk bekend is, plaats ik hier een leuke live opname van Volcano:

Nog een laatste 'toegift' en ga ik weer verder aan het werk:
T. Raumschmiere, techno god meets punk. Deze man heeft een heel mooi repertoire en zet ook als dj steengoede 'livesets' weg, waarbij het vroeger niet ongebruikelijk was als hij het halve podium afbrak. Helaas geen fatsoenlijke set gevonden, dus maar even wat losse nummers (van punk naar techno):

• PalingDrone
  • Niet online

PalingDrone

---... .--.

@_NooT_ LTJ Bukem is inderdaad heerlijke jazzy drum & bass, alleen heb ik 'm eens live gezien in Rotterdam en sindsdien had ik 10 jaar mijn buik vol van hem, 3x stopte hij zijn set onder het uitroepen van : "No pictures" omdat hij dacht dat er een foto gemaakt werd...
Inmiddels is mijn weerzin tegen hem wat gezakt en kan ik gewoon weer genieten van zijn muziek, maar wat een dramaqueen zeg....
Iets nieuws uit de chille dnb hoek wat ik wel kan waarderen is Mitekiss - Viewpoint

In 1991 toen hiphop nog poezie op een catchy jazzy loopje was, en MC's nog niet bekend stonden om lekkere dnb te verpesten was daar MC 900 Ft Jesus - The City Sleeps, ondanks dat ik bijna nooit teksten luister is deze wel erg vet.

Guru - Jazzmatazz deel 1 kwam in 1993 en is het soort jazzy hiphop waar ik nog graag van geniet.

Bij deze post hoort natuurlijk ook het album van DJ Shadow - Endtroducing

Triphop optima forma, lekker dark en breaks uit 1996 alweer.

-edit-
@_NooT_ helemaal mee eens, Endtroducing is een klassieker van formaat.

[Voor 52% gewijzigd door PalingDrone op 05-10-2018 16:55]

• PWSteal
_NooT_ schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 13:55:
[...]

Lekker mixje. Met name van 25 min tot ± 31 minuten wordt ik blij van. Mooi 3 nummers (+1 bonus vanwege valse possitive shazam) om mijn playlists mee aan te vullen.

Er komen in die mix verschillende stijlen voorbij, maar ik zou het nog het meest als minimale melodieuze techno omschrijven.

Mischien vind je John Lord Fonda dan ook wel leuk:
[YouTube: John Lord Fonda - Brunette Tattoo (album version)]
[YouTube: john lord fonda - so far away]

of Vitalic:
[YouTube: Vitalic live @ Rotonde Stalingrad for Cercle]
Vitalic heeft toch wel erg fijne plaatjes gemaakt. Zijn remix van Manu Le Malin - Ghost Train doet het bij mij altijd erg goed. Bij deze track verbaasde ik me wel dat hij het was, compleet andere sound dan hij normaal doet. Maar wat wil je anders als je Manu gaat remixen.

YouTube: Manu le malin - Ghost train (Vitalic RMX)

Origineel hier al paar posts geleden neergezet. 11 minuten lange stoomtrein _/-\o_
YouTube: Manu Le Malin - Ghost Train

[Voor 12% gewijzigd door PWSteal op 06-10-2018 11:14]

• PalingDrone
  • Niet online

PalingDrone

---... .--.

Dit kunnen Vitalic fans zeker waarderen, en een ieder die zijn geluidssetje wil testen ook wel ;)
The Knife - Silent Shout uit Zweden, snaarstrak en zwaar dansbaar

[Voor 19% gewijzigd door PalingDrone op 06-10-2018 11:32]

• burne
  • Niet online
Let's go exotic.

Ik denk dat het Arabisch is, maar ik ben niet goed genoeg in talen om zeker te zijn, maar het vertaalt naar:
I've got a dream that you want
All wrapped up nice and pretty
I've got that candy for you
All flavors just in one bite

• Jester-NL
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

BlöödHag - William Gibson

Tekst gevoegelijk onder het 'filmpje'.

De heren Blöödhag hebben een paar favoriete schrijvers... en daar hebben ze een heel album aan gewijd.
https://www.discogs.com/B...liophilia/release/2020324

Gewoon lekker herrie voor een trash of grindcore liefhebber

me @ last.fm

• vanaalten
  • Nu online
Net gisteren ontdekt, dankzij de "Fans also like" optie in Spotify. Dus, als je van "De Raad van Toezicht" houdt, probeer dan eens het album MadSax van Tini Thomsen. Voornamelijk instrumentale jazz-rock. Heerlijk vette bariton-saxofoon, met regelmatig een gewone sax, vaak elektrische gitaar en wat drum.

Stukje uit een albumrecensie: "Overeenkomstig een misthoorn bij windkracht twaalf, laaft Thomsen zich niet aan ingewikkelde solo’s. Ze wil stampen, snoeven en beuken. En dat doet ze met een aanstekelijkheid die je niet meer loslaat. (...) De stukken op MaxSax doen je niet alleen 37 minuten stuiteren van genot, ze onderstrepen tevens de kunst van het vernuftig componeren en arrangeren die Thomsen eigen is."

Op Youtube is niet zo veel te vinden, maar bijvoorbeeld:

...maar als je Spotify hebt: echt lekker los gaat het in bijvoorbeeld 'Stolen'.

• burne
  • Niet online
PalingDrone schreef op zondag 23 september 2018 @ 04:11:
en met Timeless van Goldie doet Apple best een leuke aanbeveling.
Goldie: Sea of Tears. SFW totdat het kwartje valt.

The Spirit of Music is Now Upon Me..

(NSFW lyrics and video)

@steveman ik ben nog altijd geïnteresseerd in waar jij naar luistert..

• PWSteal
YouTube: Why Drexciya took Detroit electro underwater

Leuke docu over Drexciya, welke erg gave muziek hebben gemaakt.

[Voor 57% gewijzigd door PWSteal op 28-10-2018 10:51]

• Jester-NL
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Ik woon in Den Haag. Het schijnt dat daar best een paar bandjes vandaan komen... maar is u bekend met de West Coast Sound?
Techno op zijn Haags...

en
Dank... ;-)

[Voor 29% gewijzigd door Jester-NL op 29-10-2018 16:06]

me @ last.fm

• PWSteal

• burne
  • Niet online
The clock on the wall reads a quarter past midnight..

Stiekum is mijn vader (78 jaar oud) best een hippe vogel. 20 jaar geleden kreeg ik dit van 'm:

Je mag zelf uitzoeken waarom dat album enige 'significantie' heeft.

De twee tracks bovenaan zijn recente herinterpretaties van dat 20 jaar oude meesterwerkje.

Rachid Taha is dood. Helemaal gemist. Punk in noord-afrika? رشيد طه!

• PalingDrone
  • Niet online

PalingDrone

---... .--.

Grappig, dat ken ik dan weer van The Clash - Rock the Cashba

Er is zoveel gejat, geleend en gesampled dat het vrijwel onmogelijk is om niet iets terug te horen uit het verleden.
Zo is vrijwel alle drum n bass/Jungle gebaseerd op de "Amen" break, een paar seconden drumsolo waar een compleet muziekgenre uit gegroeid is.
Amen Brother was zijn tijd ver vooruit.

[Voor 85% gewijzigd door PalingDrone op 12-11-2018 08:23]

• PWSteal
PalingDrone schreef op maandag 12 november 2018 @ 08:05:
Grappig, dat ken ik dan weer van The Clash - Rock the Cashba
[YouTube: The Clash - Rock the Casbah (Official Video)]
Er is zoveel gejat, geleend en gesampled dat het vrijwel onmogelijk is om niet iets terug te horen uit het verleden.
Zo is vrijwel alle drum n bass/Jungle gebaseerd op de "Amen" break, een paar seconden drumsolo waar een compleet muziekgenre uit gegroeid is.
Amen Brother was zijn tijd ver vooruit.
[YouTube: The Winstons - Amen Brother]
Grappig dat een aantal mensen een crowdfunding actie hebben opgezet om The Winstons alsnog een financiele vergoeding te geven.

https://www.bbc.com/news/entertainment-arts-34785551

Als we toch in die hoek zitten;

YouTube: Rognvald - Great Expectations [MV]
YouTube: dgoHn - Drumk
YouTube: AFX - Mangle 11 [Circuit Bent V.I.P. Mix]
YouTube: Photek - ni ten ichi ryu

En dit blijkt 1 van de alltime favo tracks te zijn van Thom Yorke (zanger van Radiohead)
YouTube: AFX & Squarepusher-Freeman, Hardy & Willis Acid

[Voor 6% gewijzigd door PWSteal op 18-11-2018 12:39]

• Tank80
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 07:49

Tank80

Cyanide&&Happiness

Lekker topic, leuke dingen al ondekt zo! d:)b Een brede muzieksmaak is een zegen :D Ik zal van mijn bewaarde toffe muziekdingen ook eens wat delen :*)

Het betere knip en plak werk:

Gemaakt door Kutiman een Israelische componist/producer/etc door ongerelateerde youtube video's aan elkaar te plakken. Hier het hele album.

Nog een lekkere:

En live met band:
Sowieso heerlijke opbouw en dan, vanaf 5.15 ongeveer :o

Pogo, ook een knipper en plakker:

Blijkbaar gemaakt met alleen maar samples uit de film (!)

Launchpad action:

Wie ook leuke dingen doet met Ableton, Guiseppe Ottaviani:

Misschien is "gewone" trance een beetje te mainstream voor dit topic, maar wat een meester van het genre. Hij "componeert" zijn muziek dus live, niet 1 liveset is hetzelfde.

Volgens mij al eerder genoemd maar deze wil ik jullie ook niet onthouden, Nils Frahm, deze keer met Says:

Hoe hij op een gegeven moment letterlijk in z'n instrumenten kruipt...heerlijk die passie.

En voor op de zondagochtend, Kruangbin:

Je imiteert me mateloos.

• burne
  • Niet online
Ik hoop dat youtube het moment intact laat, maar: _O-

• burne
  • Niet online
Tank80 schreef op maandag 19 november 2018 @ 13:16:

Volgens mij al eerder genoemd maar deze wil ik jullie ook niet onthouden, Nils Frahm, deze keer met Says:
[YouTube: Nils Frahm - Says (Live on KEXP)]
Hoe hij op een gegeven moment letterlijk in z'n instrumenten kruipt...heerlijk die passie.
Na 1:37 mep ik op de spatiebalk.

Ik zie: een Roland Jupiter synthesizer, een Fender Rhodes piano en een Watkins Copicat. Ik kan je een dag lang vervelen over elk van die drie iconen. Wat nog mist is een Boss Dr. Rhythm. En half verwacht ik dat die zo ook nog opduikt.

Ohja: de context.

Ik heb een paar keer een Fender Rhodes gestemd en/of gerepareerd. Een keer een Jupiter 8, en dat is een speciaal beest. (Stiekem klink 'that is one special beast' beter..) En ik heb een paar maanden getoured (hoe spel je dat?) met een reggae-band en ik 'bespeelde' het mengpaneel en de copicat.

[Voor 17% gewijzigd door burne op 20-11-2018 23:55]

• burne
  • Niet online

• vanaalten
  • Nu online
@burne, ...je post voldoet hiermee bepaald niet aan je eigen TS:
Een of twee regels met een kort en bondige omschrijving van wat je gaat horen, en één link naar een audio- of video-bestand.
heb de link even geklikt en even door het gekraak heen gescrolled... allemachtig, daar had je wel voor mogen waarschuwen! ;)

• PWSteal
vanaalten schreef op donderdag 22 november 2018 @ 08:21:
[...]

@burne, ...je post voldoet hiermee bepaald niet aan je eigen TS:

[...]

heb de link even geklikt en even door het gekraak heen gescrolled... allemachtig, daar had je wel voor mogen waarschuwen! ;)
Autechre, heerlijk _/-\o_
Deze valt nog behoorlijk mee hoor, deze is nog wel stukje heftiger.
YouTube: Autechre - Gantz Graf (Official Music Video) 1080p HD

Maar ze hebben ook wel wat 'normalere' dingen gedaan, ooit.
Denk wel 1 van de mooiste electronische nummers die ik ken, het hele album waarop deze staat is enorm goed trouwens;
YouTube: Autechre - 444 (1080p HD/HQ)

En deze vind ik ook mooi, beetje uit dezelfde tijd.
YouTube: Autechre - Nonima

• burne
  • Niet online
@vanaalten je hebt gelijk, ik probeer vals te spelen door je zonder vooroordeel een apart stukje muziek in te lokken. En ja, @Edwin__ komt gelijk met een moeilijker stuk Autechre aanzetten.

IV VV IV VV VIII heeft nog een paar basale muzikale kwaliteiten. Een (complex) ritme en discofonie.

[..]

Je komt hier om nieuwe dingen te horen.

Heb je iets nieuws gehoord?

• PWSteal
burne schreef op zondag 25 november 2018 @ 00:50:
[...]

@vanaalten je hebt gelijk, ik probeer vals te spelen door je zonder vooroordeel een apart stukje muziek in te lokken. En ja, @Edwin__ komt gelijk met een moeilijker stuk Autechre aanzetten.

IV VV IV VV VIII heeft nog een paar basale muzikale kwaliteiten. Een (complex) ritme en discofonie.

[..]

Ja, onlangs terecht gekomen op het label Illian Tape.

YouTube: Djrum - Untitled 9
YouTube: Skee Mask - Kappelberg Chant
YouTube: Skee Mask - Kordman Return (Swing Mix)

[Voor 6% gewijzigd door PWSteal op 25-11-2018 11:39]

• vanaalten
  • Nu online
burne schreef op zondag 25 november 2018 @ 00:50:
[..]

Mja, eh, even corrigeren: ik kom hier om nieuwe dingen te horen die bij m'n smaak passen. Dus dat ik een stukje hoor wat aanleiding is om een heel album te beluisteren en van daaruit verder. Ik beleef weinig plezier aan een stukje luisteren wat iemand anders leuk vindt, maar waar ik zelf niets mee heb. En tot nu toe heb ik hier het gevoel dat mijn smaak wat ondervertegenwoordigd is. :)

Tegelijkertijd weet ik dat ik verdraaid moeilijk ben om muziek voor te vinden. M'n beste vriend, met wie ik redelijk wat muziek deel, lukt het ook maar zelden. Soms komt 'ie aanzetten met enthousiasme en zekerheid dat ik 'dit echt geweldig ga vinden' - en dan kan ik er geen drie nummers naar luisteren. Of andersom. Plus, een best wel selectieve muzieksmaak. Zingende - of gruntende - mannen is afkeur. Te chaotisch (Mike Patton na Faith no More met bijv. Mr. Bungle) is afkeur. Doe vooral geen moeite iets voor mij te vinden, da's een frustrerende bezigheid.
(en ik weet ook wel dat ik wat last heb van vooroordeel en vooringenomenheid: als ik al zie dat het experimentele techno of gruntende mannen is, dan geef ik het al geen kans...)

Recent wel wat meer de instrumentale alternatievere pop/jazz muziek aan het luisteren. Raad van Toezicht, Tini Thomsen of bijvoorbeeld Nordmann:

...maar ook afgelopen week weer eens wat antieke spullen her-ontdekt, zoals Faith no More "Angel Dust". Da's nog uit de tijd dat ik vooral heavy/thrash/death metal luisterde. Echt genieten:

Of, lekker fanatiek met het kinderkoortje 'Be Aggressive!' meezingen:

• burne
  • Niet online
vanaalten schreef op zondag 25 november 2018 @ 12:35:
Mja, eh, even corrigeren: ik kom hier om nieuwe dingen te horen die bij m'n smaak passen.
Mijn intentie was niet om een muzikale circle-jerk te creëren.

Ik wil dingen horen en delen die ik nog niet ken, dingen die (nog?) niet bij m'n smaak passen.

Blader eens door mijn voorgaande bijdragen, en zoek iets wat 1: bij jouw smaak past, en 2: mij serieus irriteert.

• Militia Pilot
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 09:14

Militia Pilot

Standby For Titanfall!

Fred V & Grafix, erg goeie DnB artiest IMO.

Ook een hele goede (pop)artiest, West Coast Massive:

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:28

Chiron

Moderator Tweakers Discord
Mn favoriete bandje van het moment (of eigenlijk de afgelopen 3 jaar): HAELOS

Heeft een beetje wat weg van Moby.

Toen ik deze performance bij KEXP zag was ik eigenlijk meteen verkocht:

Komen binnenkort met nieuw werk en staan in februari in de tolhuistuin in Amsterdam en gaan volgens mij nog wel groot worden :)

[Voor 10% gewijzigd door Chiron op 29-11-2018 14:46]

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• Jester-NL
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Pak en beet tien jaar geleden bracht Laibach het volgende nummer uit:

Laibach is sowieso een verhaal apart.. laat ik het erop houden dat dit een van die bandjes is die ik al sinds halverwege de 80's blind volg... (yep... ieder album wordt ongehoord aangeschaft...)

Weet je wat... dat de Slovenen de Engelsen met een korreltje zout of twee nemen, is tot daar aan toe. Hier een Engelsman die dat in 2002 ook al deed:
[YouTube: Take Down The Union Jack - Billy Bragg]

[Voor 35% gewijzigd door Jester-NL op 01-12-2018 19:25]

me @ last.fm

• Jester-NL
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Ooit... ergens in de jaren 80, was er het bandje 'Bronski Beat'. Ze hadden wat hits met nummers die (als je er iets beter naar luistert) best een rotbeeld van de wereld schetsten, maar wat was die beat lekker. Zoals in deze:

Vorige jaar heeft Steve Bronski (what's in a name?) hun debuutalbum, 'the Age of Consent' opgepoetst en met een nieuwe zanger doorgepakt naar 2017. Dit pareltje is - voorzien van een paar nieuwe nummers - uitgekomen onder de titel 'the Age of Reason'.
En hier datzelfde pareltje als hierboven:
https://open.spotify.com/track/60IWcsrZPozFrVqxa69UVK

me @ last.fm

• Jester-NL
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

burne schreef op zondag 2 september 2018 @ 01:05:
(...)
Quoted fro truth!!

Alle verwijzingen naar een specifieke DJ in dit topic doen mij aan dit nummer denken.

In de stukjes uit 1986 is hier een piep-jonge Tom Holkenberg te herkennen

me @ last.fm

• burne
  • Niet online
Jester-NL schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 11:06:
[...]

[YouTube: Weekend at Waikiki | Love in the most peculiar way]
In de stukjes uit 1986 is hier een piep-jonge Tom Holkenberg te herkennen
Niet verder vertellen, maar ik heb een half jaar met WaW getoerd. Tom kan ik me in die context niet herinneren, dus dat was wellicht voor of na mijn tijd.

YSNLT: YouTube: 1995: De Skabouters

• marshallq
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
You Should Listen To:

Shearwater's cover van David Bowie's Lodger album. Een fantastisch album (uit 1979) briljant uitgevoerd.

• Jester-NL
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

In 1979 nam John Cale (ooit Velvet Underground) een live-album op in CBGB's in New York. Mijn persoonlijke favoriet op dat album was dit nummer:

In 2007 kwam het live-album 'Circus' uit. Meneer Cale is altijd muziek blijven maken, en speelde altijd al meer instrumenten dan mede-Velvet Lou Reed. Cale speelde het nummer toen zo:

Dit album bevat trouwens nog een aantal bloedmooie bewerkingen van eerdere nummers van hemzelf en de Velvet Underground... en een (mijns inziens) kippenvel-trekkende versie van Heartbreak Hotel van Elvis.

Leuk weetje: het schijnt dat het een John Cale-versie was die Jeff Buckley heeft doen besluiten "Hallelujah" op te nemen.

[Voor 29% gewijzigd door Jester-NL op 07-01-2019 10:29]

me @ last.fm

• burne
  • Niet online
You know what I'm saying, it's the same bullshit over and over..

De exacte details ben ik kwijt, maar iets linkt Orange Blossom aan Natacha Atlas:

Over Natacha Atlas kun je nog wel wat dingen vinden, maar ooit is ze dancehall classic gegaan met Tuup (wie?) en Princess Julianna (wie?):

oogjes dicht, en enkel luisteren:

en op een of andere manier vind ik iets waarin Natacha en Nitin samenkomen:

Nitin Shawhney heeft een 'dit moet je gehoord hebben-'album afgeleverd in 1999:

random connections..

• PWSteal

• LtMarx
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 24-03 20:03

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

burne schreef op woensdag 5 september 2018 @ 00:42:

Of Ludovico Einaudi:

[YouTube]

Ik heb (denk ik) vijfduizend uur achter een piano gezeten, maar dat doe ik ze niet na.
Dan kan ik je aanraden een keer een ligconcert te bezoeken.

En als je einaudi goed vind, dit zit in dezelfde hoek:

Niet Olafurs bekendste nummer, wel een van de meer simpele om je ogen bij dicht te doen en weg te dromen. Het nummer is overigens een ode aan chopin ter nagedachtenis van z'n oma. Olafur zit part time ook in een punk band en heeft een house achtergrond, een concert van hem is qua lichten en show een enorme belevenis, zo vaak kom je dat soort shows niet tegen met dit soort muziek.

• PalingDrone
  • Niet online

PalingDrone

---... .--.

Pogo nu live :)
[YouTube: POGO Live 18.01.19]
En hij heeft er best zin in zo te zien.

[Voor 58% gewijzigd door PalingDrone op 18-01-2019 20:00]

• burne
  • Niet online

Iemand nog nootjes?

• Racing_Reporter
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11:04

Racing_Reporter

Contentmaker

Wat mij betreft kunnen we dit topic sluiten. Leftfield is gewoon altijd winnaar _/-\o_

Speciale aandacht verdient Carbon Based Lifeforms met hun instrumentale muziek. Ze nemen je als het ware mee door de natuur, evolutie en heelal heen. Briljant!

YouTube: Carbon Based Lifeforms - Derelicts [Full Album]

Als je dit leest, heb je teveel tijd.

• Jester-NL
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Vandaag wakker aan het worden met Shriekback:

En voor (ergens vandaag) gepland... Lights in a Fat City:

Als ik dit zie, dan heb ik echt de pest in dat ik ze nooit live heb mogen meemaken.

me @ last.fm

• burne
  • Niet online
Racing_Reporter schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 01:48:
Wat mij betreft kunnen we dit topic sluiten. Leftfield is gewoon altijd winnaar _/-\o_
Zet je vooroordelen even opzij en luister tien minuten naar dit:

Wat is je eerste reactie?

Wees eerlijk, ik ga je straks uitleggen wat bijzonder is aan deze muziek en waarom.. En: ik verwacht niet dat je het mooi zult vinden.

Acties:
  • 0Henk 'm!
  • Pinned

• Racing_Reporter
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11:04

Racing_Reporter

Contentmaker

@burne Je hapt lekker :> :>

This, I quite like it. Maar dat komt omdat ik van een hoop markten thuis ben (: Er is bijna niets wat ik intens haat, zullen we maar zeggen. Het is me niet onbekend, alleen nooit echt heel erg in verdiept. Ieder z'n voorkeuren, maar op z'n tijd is dit zeker te waarderen. Ze zingen op een verfijnde manier, helder maar zakken niet weg in toonhoogte. Geen idee hoe ik dat moet uitleggen, maar ze gaan niet te hoog en niet te laag. En qua stemgeluid is het een fijne groep samen. Bij solo-opera's (en vooral vrouwen) die enorm hoog gaan, haak ik al heel snel af als het gaat om een verhalende vorm van muziek. Natuurlijk is dat knap, maar dit voelt toch echt een heel stuk completer en unieker.

Als je dit leest, heb je teveel tijd.

• _NooT_
Het is weer een tijdje geleden dat ik wat tijd over had om wat 'nieuw' materiaal te posten.
Bij deze weer een paar nummers.

Er wordt bij Spotify zelden iets voorgesteld wat ik goed vind, maar er zijn gelukkig uitzonderingen.
Helemaal niet het soort muziek dat ik veel luister, maar prachtig imho:

2 nummers van Blonde Redhead, beide voor het eerst via tv-series ten gehore gekregen.
Heel apart stijltje.
De eerste zal wellicht bekend zijn als je Rick en Morty kijkt:

Nummer 2 zat aan het eind van een Ray donovan aflevering:

[Voor 16% gewijzigd door _NooT_ op 04-02-2019 13:35]

Pagina: 1 2 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee