Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Topicstarter
@Racing_Reporter ik zit nog even ergens anders, maar ik ga het morgen uitleggen..

Ik zit ergens in de elektronica:

da's een (tegenwoordig) vrij exotische plek.

[YouTube: Nine Inch Nails - Metal]

of het origineel:

[YouTube: Gary Numan - Metal (Remastered 2009)]

Vandaar is het een klein stapje naar

en

Als je me niet gelooft: 0900-8002

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
Om Techno (klassiekers) te kennen valt de Franse slag van Laurent Garnier niet te missen.
Bijvoorbeeld het standaardwerk "The man with the red face"
Waarbij het rode hoofd van de saxofonist is die tijdens een jam sessie steeds meer opgezweept werd om nog meer improviserende solo's te spelen en nagenoeg ontplofte.
Tijdens de Technoparade 2000 in Parijs op een behoorlijk geweldig feestje hoorde ik voor het eerst deze live versie.
Sax en Techno, grote blij :)

Zeg je Techno in Europa dan zeg je gelijk Berlijn en hoewel er al tijden geen Loveparade meer is snappen ze daar nog steeds precies hoe je Techno maakt.
Zelfs met een brass band, Het Berlijnse Meute speelt elektronische muziek met "echte" instrumenten.
Dit is hun interpretatie van The man with the red face :

Meute komt uiteraard het beste tot zijn recht in Berlijn, altijd gevaarlijk goed Duitsers die een thuiswedstrijd spelen ;)

Qua Technoklassiekers is Meute sowieso de moeite van het Youtuben waard imho.

Het origineel van dit laatste stukje is vreemdgenoeg UKGarage/2step.

Eigenlijk een remix van dit nummer maar vond deze live versie van het origineel wat leuker.
(Een behoorlijke guilty pleasure van mij dat UKGarage maar het is in Nederland nooit echt aangeslagen)

[ Voor 23% gewijzigd door PalingDrone op 10-02-2019 04:09 . Reden: clipjes gefixt ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Militia Pilot
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 14:05

Militia Pilot

Standby For Titanfall!

Deze kennen julie zeker niet: Rob Gasser, een artiest die zich vooral focust op glitch hop, drumstep en DnB.

Dit is een van zijn DnB hoogstandjes:

Dit nummer is weer heel wat anders:

Deze is wel wat heftiger, maar nog steeds verdraaid lekker om te horen:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _NooT_
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 13-09 13:14
Random shit voor het weekend.

Laten we lekker vrolijk beginnen met Weird Al Yankovic.
Bekend van z'n geweldige parodieën, maar minder bekend zijn de hilarische polka-remixes die hij heeft gemaakt. Hier 2 exemplaren:

Birdy Nam Nam, bekend om hun fusie van hip hop en dance, maar dit blijft m'n persoonlijke facoriet:

Over fusies gesproken... blues ontmoet dubstep...ofzo:

Tja, hoe zal ik dit omschrijven? 80's style movie sound track met een onheilspellend geluid?
Ik heb het geprobeerd. De clip uit Neo Tokyo past er iig goed bij. My fav. style of Manga.

En tot slot 2 oudjes van Clark. Voornamelijk bekend vanwege de videoclips die toen (2007-2008) cutting edge waren:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Topicstarter
Zo'n vogel als Tijs of Armin of Ferry heeft natuurlijk ook gewoon timmerhout nodig.

Niet alles is een votief voor een droom, iets waar Tijs jarenlang op gedreven heeft. Volkomen verdient. Maar: dat zijn de krenten in de pap.

De afgelopen weken heb ik gezocht naar de pap, en niet naar de krenten.

Dan kom je terecht bij Stephan Bodzin, Iets jonger dan Tijs Tiesto. Minder succesvol, maar meer open voor interessant materiaal.

link of link2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Topicstarter

;(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gideon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:31
In plaats van je computer kun je tegenwoordig ook je stem tweaken tot +6 octaven...

Even een opwarmertje. Voor de rest: zie Jijbuis :)

[ Voor 14% gewijzigd door Gideon op 08-06-2019 20:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Topicstarter

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Militia Pilot

Militia Pilot

Standby For Titanfall!

Vers van de pers van Flite, een heerlijk stukje liquid DnB:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Weinig dingen rotter dan iets nieuws, leuks ontdekken en het vervolgens weten te verzuipen tussen al dat andere leuke spul...

Nou heb ik iets met van die zelfkant-artiesten (Nick Cave, Marc Almond) en meneer Cameron past daar lekker tussen.

En dan gooi ik er (in mijn ogen aanverwant) nog een Ordo Rosarium Equlibrio (heb ik volgens mij vaker gepost, (maar zoals ik ooit in een hele ouwe film zag: "A good cast is worth repeating"))

En dan maak ik hem af met deze uit Frankrijk:
[YouTube: Dernière Volonté - La Nuit Revient]
Ooit deed ik mee aan zo'n Facebook moet vol met muziek. Ik kreeg de D en poste bovenstaande. De opdrachtgever was aangenaam verrast. Hij had iets als de Dead Kennedys verwacht en kreeg Depeche Mode ontmoet Etienne Daho.

En jahoor... ik draai dit rustig achter elkaar ;)

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Topicstarter

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Arme Gary... Had een We-reldhit als verlegen jochie met een serieus acne-probleem. En dus stond 'ie vreselijk statisch en zwaar onder de make-up op het podium bij Top of the Pops. Doodongelukkig.
Hij wilde van zijn carrière af... en dat is gelukt. Alleen is de comeback waar hij daarna aan begon nooit zo succesvol geweest... terwijl hij de laatste jaren zijn allerbeste werk heeft afgeleverd.

[YouTube: Tubeway Army - Are Friends Electric ? ( Very Rare Unbroadcast Complete Version 1979 )]

me @ last.fm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Topicstarter
Jester-NL schreef op zondag 25 augustus 2019 @ 09:58:
Arme Gary... Had een We-reldhit als verlegen jochie met een serieus acne-probleem.
Zie ook burne in "Waar luistert de Tweaker momenteel naar?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _NooT_
Jester-NL schreef op zondag 25 augustus 2019 @ 09:58:
Arme Gary... Had een We-reldhit als verlegen jochie met een serieus acne-probleem. En dus stond 'ie vreselijk statisch en zwaar onder de make-up op het podium bij Top of the Pops. Doodongelukkig.
Hij wilde van zijn carrière af... en dat is gelukt. Alleen is de comeback waar hij daarna aan begon nooit zo succesvol geweest... terwijl hij de laatste jaren zijn allerbeste werk heeft afgeleverd.

[YouTube: Tubeway Army - Are Friends Electric ? ( Very Rare Unbroadcast Complete Version 1979 )]
Blijft een fantastisch nummer. Was z'n tijd ver vooruit.
Mooie opname trouwen. Die kende ik nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Topicstarter
_NooT_ schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 14:21:
[...]

Blijft een fantastisch nummer. Was z'n tijd ver vooruit.
Mooie opname trouwen. Die kende ik nog niet.
In dezelfde hoek: John Foxx..

[YouTube: HQ John Foxx - No One Driving (TOTP 1980)]

(Andere video, volledig nummer)

Vroegah had Ad Visser een radioprogramma, Superclean Dreammachine. Maandagavond, van tien tot elf, geloof ik, en erna kwam Jan van Veen met z'n Candlelight. Dus ik luisterde stiekem met een radio onder m'n dekens naar John Foxx. Vanaf 1975 ofzo.

Veel van de muziek die ik nu nog leuk vind heeft wortels in die tijd. Kraftwerk, David Bowie, Ultravox, ELO, OMD, etc.. Terugkijkend in m'n playlist heb ik vanmiddag een tijdje SQL zitten schrijven op deuntjes van Carl Cox:

Dikke neger FTW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _NooT_
burne schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 23:09:
[...]

In dezelfde hoek: John Foxx..
Door die 'kooi' in de video moest ik gelijk denken aan een ander interessant nummer voor dit topic:

En nog een leuke in het hoekje nostalgie (uit 1980):

Nog een laatste voor deze keer.
Aangezien je het over Ad Visser had, kan zijn 'Brainsessions' ook niet ontbreken vind ik.
Vroeger meerdere keren hierop mee 'gereisd' (gespaced).

TIP: Luister dit NIET !!! in de auto o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Militia Pilot

Militia Pilot

Standby For Titanfall!

Behoorlijke schop ;)

Ik heb deze artiest al eerder gepost, maar zijn glitch hop is zo goed :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
Hij kan het nog steeds :) Jimmy Sommerville had een kneiter van een hit in de 80's en deze akoestische versie uit 2014 is wederom kippenvel.

Iets totaal anders, "Juke" of "Footwork" uit Chicago, een combinatie van hiphop, jazzsamples en een toefje snelle breaks, house vind zijn roots ook in Chicago dus er komt wel meer vernieuwends uit die hoek, Hyperdub

(dat "footwork" wordt wel duidelijk na het zien van zo'n clip)
Die jazzsample komt trouwens hier vandaan : YouTube: А. Петров & Оркестр Госкино СССР - "Осень" (1977)
Meer Footwork / Juke :

De sample: YouTube: Mala - Alicia

Chillstep masterpiece op het Hyperdub label maar dan totaal anders dan bovenstaande tracks.
Burial - Stolen Dog

[ Voor 88% gewijzigd door PalingDrone op 28-04-2020 04:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Militia Pilot

Militia Pilot

Standby For Titanfall!

Hier een beetje jazz/funk met een nieuw jasje:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rob SOS
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 15:23
PalingDrone schreef op zondag 10 februari 2019 @ 03:35:
Om Techno (klassiekers) te kennen valt de Franse slag van Laurent Garnier niet te missen.
Check dan zeker eens zijn Mixmag live cd op Spotify:
https://open.spotify.com/album/2kKNwpBLLsWFaKyTiZ1QPB

Imo nog steeds een van de beste techno mixen ooit gedraaid en dat 25 jaar later.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prutzertje
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 09-07-2023
Country Teasers

Naar mijn idee geven ze een dikke middel vinger richting de "normale" muziek. Alles klinkt vals en "out of tune". Na een hele dag radio luisteren op het werk vind ik country teasers echt een verademing om naar te luisteren. Gewoon lekker anders, punk/kunst achtig.

Luisteren op eigen risico :D

YouTube: COUNTRY TEASERS golden apples 1999

YouTube: Country Teasers - Thank you God for making me an angel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ed.juh
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13-09 15:37
We hadden al eerder de paus, en een van Burne's posts ging over vage zaken uit de jaren 70, en de dream machine, nou, dan sluiten we even aan om wat dingen rond te maken :

YouTube: Klaus Schulze - Moondawn (1976)

YouTube: Klaus Schulze - Timewind (1975) (wel mijn favoriet)

Dit hier is ook wel een aardig bekende uitstap, maar niet iedereens smaak. Sommige stukjes zijn best aantrekkelijk. YouTube: Mike Oldfield - Tubular Beats - Full Album Continuous Mix

Leuk verhaaltje, in de originele opnames bleek dat Oldfield iets te dicht op een VLF zender zat, dankzij RFI kun je dus een oud bericht uit Tubular Bells trekken. De originele opname. Het werd pas een paar jaar geleden ontdekt. ( je zou het middels een SAQ transmissie kunnen nadoen, met kerst oid )

Aangezien hier ook graag word gerefereerd naar de instrumenten, hier een uit een reeks van 9 waar Moog, waarbij ik de eerste toch wel het meest prettig vindt. Berlin-school is het dan weer, waarbij dat vreemd genoeg door Nederlanders nog wordt gedragen, en wat een hoop mensen naar de LSD en de jaren 70 doet terug grijpen

YouTube: Klaus Schulze & Pete Namlook - The Evolution Of The Dark Side Of The...

Even een fikse zijsprong naar oud en 'haags' en drugs ... of toch niet. Jawel, een klassieker uit de Marathon:

YouTube: Miss Kittin & The Hacker - Dirty Talk

Stereo effecten, puur sang, aparte zangeres, en magistrale producers, ah ja, dan doen we deze

YouTube: Don't Cry It's only the Rhythm (Sparky's Grace Replaced mix) - Grace...

Ouwe zooi, ja, dan maar oud met oud aan elkaar geplakt, met een van deze heren deel ik mijn geboortedatum

YouTube: Frankie Knuckles - Your Love Remix (Carl Cox live at Space Closing P...

Oh, even een Burne Classic, voor de wat jongere luisteraars, hij gaat je vertellen wat hier zo speciaal is, aan te raden is een hoofdtelefoon en een verder stille omgeving >

YouTube: Laurie Anderson - O Superman [Official Music Video]

Nog even een knipje uit mijn favoriete film, zoals genoemd aan het begin van het draadje, als afsluiter
Niet van Sakamoto, of Sylvian, soms zijn anderen ook best goed met instrumenten.

YouTube: Ride, Ride, Ride (Celliers' Brothers song)- AlainD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ed.juh
Oh wacht,
Het was natuurlijk, breng eens nieuwe muziek aan, nou, dat is nogal een uitdaging, weinig zal onbekend zijn aan de TS.

Wellicht deze : YouTube: Fabulous Troubadors "duel de Sans-pareil"
Kwam ze ooit tegen in een Terry Jones documentaire.

Zijn we toch met Fusion achtige zaken bezig, een leuke east meets west.
YouTube: DuOuD - Chase (Berlin 2003)

Daar hoef ik niets aan toe te voegen, een klassieker qua film, een thema wat nog steeds wordt gebruikt, en een handig gebruik van een klassiek instrument.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xa!pt
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 04-02 19:04
:9~ O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14:47
As many of you know now, this song was inspired by the life of a little girl called Olivia Downie. I did not know Olivia like some articles have speculated but I was touched by her story as were many here in the North East of Scotland. At a young age Olivia was diagnosed with a rare form of cancer. Over the years us local's helped raise funds to help and send Olivia to Germany and Mexico to try alternate treatment when the UK's hospitals could do nothing. It was whilst in Mexico she turned very ill and needed an air ambulance home. Within 5 days £150,000 was raised to bring her home where, sadly, she passed away age seven.

On the day she died, I sat down in the studio to make a new track for the album. She was constantly in my thoughts, probably as I to had lost family due to Cancer. I started playing the keys of the piano very softly and childlike, almost as if like a child was playing. The music just fell together very easily and the inspiration just flowed.

I contacted Jaren for the vocals and explained the story behind the track and she to embraced the story. I think she nailed the essence of the track.

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Sommige van de muziek doet me een beetje denken aan de aankoop van een paar MFB luidsprekers een paar maanden geleden. Ik kom daar aan, speakers staan al te spelen. Ik vraag, dat krakend geluid, is er iets met de boxen of is dat de muziek? Nee dat is de muziek zegt verkoper. Ik: uuh, heb je ook wat couranter om te spelen :P

Overigens, TS is verdwenen van got?

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ed.juh
Lol, ja soms twijfel je aan de bron keuze van mensen.
Aan de andere kant, als echt oude jazz bijv je ding is, dan wil je het ook op een bepaalde manier weergeven.

TS verdwenen van GOT ?
Geen idee, dat kan heel goed. Als ik langs zijn oude adres kom, zal ik eens aanbellen. Wellicht is hij verhuisd.
Ik zie dat TS nog steeds bij dezelfde werkgever zit, wellicht niet verhuisd. Berichtje gestuurd via ander medium.

Viel me op dat zijn profielfoto hier nog steeds een foto is die heel lang geleden door mij was gemaakt. Dat doet me wel wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:39
evilution schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 19:52:
Overigens, TS is verdwenen van got?
Ik gok dat 'ie in september 2019 een aanvaring had met user Hahn, daarvoor op de vingers is getikt en hier daarom niet meer komt.

Tja. Toeval of niet, net toen ik dit bericht wilde tikken werd deze op de radio gedraaid:

Burne baby burne! ;)

Edit: gewoon voor het geval iemand dat laatste verkeerd opvat: NEE, ik bedoel niets slechts over de TS en al helemaal niet dat hij moet branden of zo. Gewoon een leuke toevallige link met de TS naam en wat er op de radio was.

[ Voor 19% gewijzigd door vanaalten op 23-07-2021 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ed.juh
Ah, dat had ik niet meegekregen.
Leuk gevonden die link

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ed.juh
Deze moet je gewoon even zelf zoeken, dat hard linken van nu : Eivør Pálsdóttir : Tròdlabùndin
Faroer volgens mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:39
Ed.juh schreef op zondag 25 juli 2021 @ 23:47:
Deze moet je gewoon even zelf zoeken, dat hard linken van nu : Eivør Pálsdóttir : Tròdlabùndin
Faroer volgens mij
Is toch wel zo netjes (en volgens de regels van de TS) als je een linkje naar een audio/video bestand er bij doet... volgens mij bedoel je deze:

Mooie stem, indrukwekkend nummer. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wauskoek
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 11-09 22:44
Eentje uit de oude doos. Mooie soul nummer die je eigenlijk nooit meer hoort. Dit is er zo'n een die je weer ergens een keer hoort en denk.. JA verrek mooi nummer eigenlijk. 8)

The Moments & Whatnauts - Girls 8)

YouTube: The Moments & Whatnauts- GIRLS - Jski Extended

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-09 22:01

Chiron

Moderator Discord
Arca dropte 4 albums tegelijk 2 weken geleden, en ik moest meteen aan dit topic denken :D

Experimenteel, "out of this world", met audiotechnische/productie grapjes erin, ik vind het prachtig.

Keihard:

De 4 albums:

YouTube: Arca - Doña (Audio)

YouTube: Arca - Bruja (Audio)

YouTube: Arca - Whoresong (Audio)

YouTube: Arca - In The Face (Audio)

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ed.juh
@Chiron Apart, mag ik dat zeggen ?
Voor mijzelf doet het niet veel, en zeker niet in een playlist :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-09 22:01

Chiron

Moderator Discord
Ed.juh schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 17:22:
@Chiron Apart, mag ik dat zeggen ?
Voor mijzelf doet het niet veel, en zeker niet in een playlist :D
"Apart" is nog een understatement ;) Veel is ook niet mijn ding maar stiekem blijf ik toch wel luisteren..

Maar aangezien de TS alles al wel gehoord heeft, vraag ik me af of ie Arca al kent :)
burne schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 00:04:
[...]

En dit is nou net het soort reactie waar ik op hoop. Muziek waar ik op eigen initiatief nooit op uitgekomen was. _/-\o_

[ Voor 22% gewijzigd door Chiron op 14-12-2021 17:33 ]

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ed.juh
@Chiron Ik zal het hem vragen als ik 'm weer spreek, maar hem kennende durf ik te stellen dat ie Arca al heeft gespot.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• wauskoek
Schiet me opeens weer een artiest te binnen..

Pogo! Die o.a. van Disney films samples neemt en tot toffe beats maakt 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pizzacabonara
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 13-12-2024

pizzacabonara

It's a put on..

wauskoek schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 22:38:
Schiet me opeens weer een artiest te binnen..

Pogo! Die o.a. van Disney films samples neemt en tot toffe beats maakt 8)

[YouTube: Alice]

[YouTube: Upular]

[YouTube: Alice]

[YouTube: Forget]
Pogo, Alice is wel een lekker plaatje.

Poah dikke Massey.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wauskoek
Ok gooi er stiekem nog eentje erin..

The Cinematic Orchestra ft. Roots Manuva - All Things To All Men

Fantastisch nummer! Duurt 10 minuten maar de hele hypnotische opbouw van de 'instrumenten' met de sfeer makende bass tot het einde blijft me boeien.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Ooit... het was 1988, schreven twee Engelse heren een boek The Manual (How to Have a Number One the Easy Way).
Omdat de heren uit de muziekwereld kwamen (ze vormden samen ooit het bandje "Justified Ancients of Mu-Mu (wat an-sich weer een mooie verwijzing is naar de complete mindfuck 'The Illuminatus' van Robert Shea (leesvoer!!)), later bekender onder de naam "The KLF") wisten ze dat je (ook) een boek moet pluggen. En dus maakten ze een single, volgens de stappen in hun boek. Het resultaat:

Doctorin' the Tardis - The Timelords.
Later in een remix uitgebracht onder de naam "Gary joins the JAMs", omdat Gary Glitter (ja, die) wat issues had dat zijn nummer 'Rock and Roll' in het nummer te horen was, dus hij mocht meedoen.

Goed... er is een handleiding voor een hit, en een (redelijk) bewijs dat het zou kunnen werken. En dus besloot een groepje Oostenrijkers, onder de naam "Edelweiss" de wijze lessen uit dat boek in praktijk te brengen. Hun keuze voor een dragende track liet ze naar het Noorden kijken. In Zweden was een bandje redelijk populair, en ze leenden het een en ander uit het ABBA-nummer "SOS". Na de nodige aanpassingen werd dat:

Bring me Edelweiss - Edelweiss.

Een andere band heeft waarschijnlijk de drukproeven mogen inzien. "Pop Will Eat Itself" brengt namelijk in 1987 ook een nummer uit dat zo via 'The Manual' gemaakt had kunnen worden:

Hit the Hi-Tech Groove - Pop Will Eat Itself.
Absoluut een aanrader (alhoewel het altijd een typisch Engels nummer is gebleven en nergens anders echt voet aan de grond kreeg, omdat PWEI in die tijd met (buiten Engeland onbekende/onbeminde) Grebo werd geassocieerd). Dat maakt het niet minder leuk om te kijken of je de samples kunt vinden en thuisbrengen (en het zijn er veel meer dan je op het eerste gehoor denkt.

Een eerbiedwaardige vermelding is Chumbawamba. Die laten in de inlay van een hun albums een foto plaatsen waarin een van de bandleden "The Manual" zit te lezen. Dit als een verwijzing naar hun nummer:

Class dismissed! Next lesson? Whenever I feel like it ;)
* Jester-NL is erdelijk zeker dat hij hier vier oorwurmen aan elkaar heeft weten te rijgen...

me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ed.juh
Jups, die zijn oorwurmig. Mission succeeded.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixxx
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07:37
Heb ooit een clip gezien van één of andere band die R&B, Techno, hardstyle mix. In die clip sloopten ze met een knuppel een auto.
Weet iemand hoe dat nummer heet?
Vond ik wel gaaf en YSLT waardig.

With an eye made quiet by the power of harmony, we see into the life of things

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ed.juh
Was dat niet iets met $porno wendy ? Kom er even niet op.
Nog wel voor R&B en hardstyle trouwens. Was onderdeel van het stage-set. En dus VERBOTEN :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wauskoek
Jester-NL schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 18:42:
Ooit... het was 1988, schreven twee Engelse heren een boek The Manual (How to Have a Number One the Easy Way).
Omdat de heren uit de muziekwereld kwamen (ze vormden samen ooit het bandje "Justified Ancients of Mu-Mu (wat an-sich weer een mooie verwijzing is naar de complete mindfuck 'The Illuminatus' van Robert Shea (leesvoer!!)), later bekender onder de naam "The KLF") wisten ze dat je (ook) een boek moet pluggen.
KLF ja... goh wat moet je daar nu van vinden he? :D

Drummond die met een machine geweer met losse flodders 'op het publiek schiet' zou je hedendaags niet meer kunnen bedenken.

En natuurlijk het origineel wat een kneiter goed nummer is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

IK werd vanmorgen gewezen op dit:

Poolse blackmetal, maar dan anders. Orthodoxe gebeden, in het oud kerkelijk Slavisch.

En dat deed me gelijk denken aan het volgende:

Zelfde idee, andere uitvoering (veul minder hard, om te beginnen). Nu uit het voormalig Joegoslavië, en met ambient/industrial begeleiding.

In allebei de gevallen heb ik hier de volledige albums gelinkt.

me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ed.juh
@Jester-NL Dat is zeer zeker weer eens wat anders.
Vanavond maar eens even over de stereo thuis spelen, dat komt daar mooier uit.
Geinige vondst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13:25
Sinds een paar weken helemaal fan van de instrumentale progressive rock band Polyphia. Hier enkele van hun toppers.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wauskoek
Het heeft een lange intro en het begint pas bij een minuut of 4 interessant te worden.

Bijzondere combi met Nicolas Jaar en een gitarist.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de liefhebbers van lokale instrumenten + mix westerse instrumenten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• wauskoek
Stop twee Italianen in een hokje met synthesizers. :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wauskoek
Een nummer van The Doors remixed door de helden van Thievery Corporation.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wauskoek
Top funk/soul/house mixje O+

Pagina: 1 2 Laatste