Toon posts:

[Apple Music] Ervaringen & Discussie

Pagina: 1 ... 13 ... 17 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ruudbosch83
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 23:59
robbinonline schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 11:27:
Lossless en Dolby Atmos via de ATV en een Sonos ARC met stereo achtergond speakers is echt een wereld wat verschil. Niet normaal hoe goed die muziek opeens klinkt 🥰
Zie je dan ook in de sonos app dat er Atmos afgespeeld wordt? Zie nu alleen nog maar multichannel 7.1

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 00:27

Hoedje

Moderator Apple Talk
robbinonline schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 11:27:
Lossless en Dolby Atmos via de ATV en een Sonos ARC met stereo achtergond speakers is echt een wereld wat verschil. Niet normaal hoe goed die muziek opeens klinkt 🥰
Gaaf, ik was al benieuwd of je daar dan ook nog speciale speakers / receiver voor nodig hebt. Dat werkt dus met nieuwe Apple TV (met beta) en een receiver die Dolby Atmos ondersteund. Beter :)

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:00
Wordt dolby atmos en lossless al ondersteunt op de Apple TV. tvOS 14.6 dan. Of pas bij 15?

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 14 Pro Zilver  Apple Watch Series 6 Product Red  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePod Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:26

Rivanov

Apple freak

tvOS 15

De speciale Atmos playlists zijn erg handig.

Xbox Live: Rivanov | LG OLED65CX :: Xbox Series X | TREQ One Simrig :: Fanatec GT DD Pro 8nm :: BJ Steel F1 Pro :: BMW GT2 v2 - Formula V2.5X | 5800x3D - PNY RTX 4080 - 32GB Fury Renegade - Samsung 980 Pro 2TB NVMe (Main) + Kingston 2TB NVMe (Storage)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Rivanov

Rivanov

Apple freak

Mocht je overigens nog een beetje “underwhelmed” zijn van de Spatial Audio in iOS 14 en Apple Music.

Here is why:

PSA: You Need to be on iOS15 for Dolby Atmos to work properly

The head tracking is only functional in iOS 15 and trust me when I say this is ESSENTIAL to the Dolby Atmos experience
If you’re listening on iOS 14 you’re hearing the Dolby Atmos mix being downsampled to stereo. The spatial audio head tracking in iOS15 is actually using that Dolby Atmos mix while it’s simulating a surround sound system

Xbox Live: Rivanov | LG OLED65CX :: Xbox Series X | TREQ One Simrig :: Fanatec GT DD Pro 8nm :: BJ Steel F1 Pro :: BMW GT2 v2 - Formula V2.5X | 5800x3D - PNY RTX 4080 - 32GB Fury Renegade - Samsung 980 Pro 2TB NVMe (Main) + Kingston 2TB NVMe (Storage)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TheKerremenke
Rivanov schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 12:57:
tvOS 15

De speciale Atmos playlists zijn erg handig.
Ook als je een dolby atmos reciever en 5.1.4 luidspreker opstelling hebt?

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 14 Pro Zilver  Apple Watch Series 6 Product Red  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePod Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • +1Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:02

TheVMaster

Moderator WOS
ruudbosch83 schreef op Tuesday 8 June 2021 @ 12:09:
[...]

Zie je dan ook in de sonos app dat er Atmos afgespeeld wordt? Zie nu alleen nog maar multichannel 7.1
Yes

Acties:
  • 0Henk 'm!

• epo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:56
Nu nog Airplay 2 streamen naar de AirPods, helaas niet in de aankondiging gezien maar mogelijk dat ze dat voor een 15.x bewaren.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Goede move dit van Apple. Legt de lat wel weer even hoger.
Niet uitgebreid getest maar het klinkt in ieder geval goed door m'n hifi-speakers :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:59
Ook wat aan het skippen door die Dolby Atmos playlists, maar sommige nummers klinken opeens echt ruk (voorbeeld Jay-Z & Kanye Gotta Have It) uit de hiphop playlist.
Stemmen zijn teveel naar de achtergrond verdrongen. Zelfde met Lil Wayne - Funeral.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
matthijst schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 14:04:
Stemmen zijn teveel naar de achtergrond verdrongen.
Dat klinkt in dit geval als een feature. :P

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JimmyJoness
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 00:02
Met mijn iPhone 11 Pro en AirPods Pro klinkt het dolby atmos een stuk algemener/zachter/basslozer.
Als ik een nr (bijv Tiësto:boom) opzet en tijdens het luisteren bij muziek=> instellingen switch tussen dolby atmos aan of uit dan klinkt “uit” puncy’er.

Of begrijp ik het voordeel van dolby atmos niet 🙂

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rivanov

Rivanov

Apple freak

JimmyJoness schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 14:29:
Met mijn iPhone 11 Pro en AirPods Pro klinkt het dolby atmos een stuk algemener/zachter/basslozer.
Als ik een nr (bijv Tiësto:boom) opzet en tijdens het luisteren bij muziek=> instellingen switch tussen dolby atmos aan of uit dan klinkt “uit” puncy’er.

Heb je iOS 14 of iOS 15 Beta? Want dat maakt wel verschil. Zie mijn comment hierboven.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JimmyJoness
14.6 , maar ik zie dat 15 nodig is om alles te benutten. Afwachten dan maar 🤔🙂

Acties:
  • +2Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Laatst online: 07-06 14:17

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

JimmyJoness schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 14:29:

Dolby Atmos is natuurlijk bedoeld voor multi-speaker systemen, met o.a. specifiek aangestuurde kanalen alleen voor de sub(s). Bijv. in de bioscoop, of thuis in bijv. een 5.1.2 setup.

Persoonlijk begrijp ik niet wat we met Atmos ondersteuning moeten op oordopjes op een iPhone.

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0Henk 'm!

• robbinonline
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:09

robbinonline

http://goo.gl/OKn06A

Hoedje schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 12:36:
[...]

Gaaf, ik was al benieuwd of je daar dan ook nog speciale speakers / receiver voor nodig hebt. Dat werkt dus met nieuwe Apple TV (met beta) en een receiver die Dolby Atmos ondersteund. Beter :)
Geen beta, gewoon de laatste software.

Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare

Acties:
  • +1Henk 'm!

• robbinonline
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:09

robbinonline

http://goo.gl/OKn06A

ruudbosch83 schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 12:09:
[...]

Ja

Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07-06 16:50
Weet niet zo goed wat ik verkeerd doe, maar als ik op mn iPad met iPadOS 15 via Apple Music die ruimtelijke lijsten afspeel op mn Airpods (1e generatie), dan hoor ik nou niet echt een wereld van verschil. Als ik dezelfde nummers afspeel op dezelfde Airpods via mn iPhone met iOS14.7 beta en Spotify hoor ik amper verschil.

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Da.Rock
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
M'n 12 pro max wordt wel heel erg warm tijdens het luisteren naar losless. Na een minuut of 20 luisteren is het batterijverbruik 30%. Iemand anders dezelfde ervaring?

edit:
Na een herstart lijkt het goed te gaan...

[Voor 13% gewijzigd door Da.Rock op 08-06-2021 16:25]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hoedje

Hoedje

Moderator Apple Talk
Sluuz schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 15:51:
Weet niet zo goed wat ik verkeerd doe, maar als ik op mn iPad met iPadOS 15 via Apple Music die ruimtelijke lijsten afspeel op mn Airpods (1e generatie), dan hoor ik nou niet echt een wereld van verschil. Als ik dezelfde nummers afspeel op dezelfde Airpods via mn iPhone met iOS14.7 beta en Spotify hoor ik amper verschil.
Het effect schijnt idd veel beter te zijn met AirPods Pro en AirPods Max. Waarschijnlijk ook de reden waarom eerst alleen daar Spatial Audio werd ondersteund. Helaas geen AirPods meer om te vergelijken. Maar het AirPods Pro hoor je het echt heel duidelijk.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0Henk 'm!
Playlists worden niet automatisch ge-update zo te zien.

Middagje de Muziek app open gehad maar de totale opslag bleef 10 GB. Nu alle downloads verwijderd en opnieuw laten ophalen, daarna was het 45 GB.

Wie dus Lossless mee wil nemen moet dat ook even doen.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Donstil schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 19:02:

Middagje de Muziek app open gehad maar de totale opslag bleef 10 GB. Nu alle downloads verwijderd en opnieuw laten ophalen, daarna was het 45 GB.
Ah, dat vroeg ik mij al af.
Downloads hebben een vorm van DRM. Ik geloof dat je een maand zonder internet kan en ze het daarna niet meer doen. Ik kan me voorstellen dat elke download - net voordat verloopt - vervangen wordt door een lossless exemplaar, via hetzelfde mechanisme als de oude refresh om de geldigheid te verlengen. Dan spreid je de boel. Zou anders wellicht een flinke aanslag zijn op de servers als heel de wereld ineens hun complete library in lossless alles gaat downloaden op dezelfde dag.

Acties:
  • 0Henk 'm!
Tom schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 19:39:
[...]

Ah, dat vroeg ik mij al af.
Downloads hebben een vorm van DRM. Ik geloof dat je een maand zonder internet kan en ze het daarna niet meer doen. Ik kan me voorstellen dat elke download - net voordat verloopt - vervangen wordt door een lossless exemplaar, via hetzelfde mechanisme als de oude refresh om de geldigheid te verlengen. Dan spreid je de boel. Zou anders wellicht een flinke aanslag zijn op de servers als heel de wereld ineens hun complete library in lossless alles gaat downloaden op dezelfde dag.
Ja dat klinkt wel plausibel idd.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Kan je dat uitzetten? (Ben beta nu aan ‘t downloaden, maar wil dat liever voorkomen :P M’n library neemt nu iets van 40GB in op m’n iPad; het past niet om dat te verdrievoudigen of meer :P Ga het verschil toch niet horen.)

-edit- Oh duh, dit zit al in iOS 14.6 en kan het uitzetten, top! :)

[Voor 13% gewijzigd door WhatsappHack op 08-06-2021 20:43]

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Eiríkr
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:50
Vandaag flink tijd geïnvesteerd in Spatial Audio en ik kom tot de conclusie dat het niet voor mij is weggelegd. Lossless daarentegen ben ik ontzettend blij mee i.c.m. mijn nieuwe hifi koptelefoon.

Ondanks dat Spatial niet aan mij is besteed vind ik het wel mooi dat Apple blijft vernieuwen.

Hello, World!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
robbinonline schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 15:18:
[...]

Geen beta, gewoon de laatste software.
Heb je nog een setting moeten aanzetten in de ATV? Ik hou Stereo PCM als ik de Sonos app mag geloven... Terwijl ik wel Atmos krijg te zien voor series en dergelijke.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Thallyos
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 07-06 07:00
Ik moet zeggen dat ik niet onder de indruk ben. Hier even zitten luisteren via de iphone met Airpods Pro (op ios 14 nog altijd).

De mix is veel ruimer, dat wel, maar bvb de drums klinken voor mij onnatuurlijk breed. Die hi-hat en ride zit plots gigantisch ver van de snare. Op oude jazz (moanin' bvb) is separatie tussen solisten wel leuk maar dat deden ze vroeger ook al ok door ze hard rechts en links te pannen.

Wie weet wordt het beter op de beta, maar voorlopig had ik er ergens wel meer van verwacht.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rivanov

Rivanov

Apple freak

Thallyos schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 21:16:
Ik moet zeggen dat ik niet onder de indruk ben. Hier even zitten luisteren via de iphone met Airpods Pro (op ios 14 nog altijd).

De mix is veel ruimer, dat wel, maar bvb de drums klinken voor mij onnatuurlijk breed. Die hi-hat en ride zit plots gigantisch ver van de snare. Op oude jazz (moanin' bvb) is separatie tussen solisten wel leuk maar dat deden ze vroeger ook al ok door ze hard rechts en links te pannen.

Wie weet wordt het beter op de beta, maar voorlopig had ik er ergens wel meer van verwacht.
Dat komt omdat je het niet volledig benut in iOS 14. Daar is het enkel Spatialized Stereo ipv volledig Spatial Audio met de location awareness. Dat werkt enkel met iOS 15 en iPadOS 15.

Wanneer ik Dolby Atmos muziek luister op m’n iPad Pro met iPadOS 15 Beta dan klinkt het vééél beter en duidelijker dan op m’n iPhone 12 Pro met iOS 14.

Dus je ervaart het op dit moment dus nog niet optimaal op je iOS 14 device. :)

Acties:
  • +1Henk 'm!
Vanavond eens goed gezeten voor Dolby Atmos in de music app op iOS15 maar ik ben echt weggeblazen.
Met mijn AirPods Pro’s niet zo heel indrukwekkend maar met de Max weer juist echt waanzinnig.

Lossless mag draadloos dan niet ondersteund worden maar dat doet er voor mij (draadloos) niet meer toe dit is een veel grotere revolutie. Kan niet wachten tot dit de standaard is geworden!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Laatst online: 07-06 14:17

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Even voor mijn beeldvorming, Atmos is multi-speaker met dedicated aangestuurde subkanalen. De speakers aan het plafond, daar komt het regengeluid uit, een vliegtuig dat om je heen vliegt, hoor je ook uit die corresponderende kanalen komen. De sub hebben een eigen aansturing (LFE). Ik heb dan geen speakers aan het plafond hangen, maar verder komt dit bij films prima uit mijn setup in de woonkamer, die daarvoor bedoeld is.

Wat gebeurt er nu precies als die multi-speaker setup niet bestaat, zoals in een koptelefoontje? En al helemaal geen sub? Dan moet de software er 'iets' van zien te maken, toch? Weet iemand hier hoe dat werkt, en wat de meerwaarde is? Ik krijg sterk het gevoel dat het een beetje een marketing-term aan het worden is.

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07-06 16:50
Hoedje schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 16:13:
[...]

Het effect schijnt idd veel beter te zijn met AirPods Pro en AirPods Max. Waarschijnlijk ook de reden waarom eerst alleen daar Spatial Audio werd ondersteund. Helaas geen AirPods meer om te vergelijken. Maar het AirPods Pro hoor je het echt heel duidelijk.
Is het dan ook zo dat het hele spacial gebeuren niet werkt met normale AirPods? Als ik bv mn hoofd draai, verandert er niks aan het geluid.

(dit is met iPadOS 15 beta en normale AirPods)

PSN: Sluuz

• Snakefoodjah
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23:34
Ik snap er niet veel van….
Ik zit dus in die playlist van  Music: ruimtelijke audio

De ene keer zie ik bij het afspelen van een nummer niks staan, dan lossless en dan dolby Atmos?
Al deze nummers moeten dan toch dolby Atmos zijn?

Xbox Gamertag: Urbanus4809

• page404
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18:49

page404

Website says no

ik zit een beetje te twijfelen om Apple Music weer eens te proberen. Heb al een gezinsabo Spotify en kan het mijn familieleden niet aandoen om weer te switchen. Ik wacht wel af tot mijn Apple TV+ gratis abo verloopt volgende maand, en misschien probeer ik dan een maandje Apple One. Is wel meteen 17€ duurder dan mijn iCloud abo nu, dus vind ik ook nogal wat.

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Anteros
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:09
@page404

Wij hebben nu Apple Music via Apple One omdat dat uiteindelijk maar 1e duurder was dan Spotify Family + extra iCloud storage. Echter ben ik nog steeds niet overtuigd van Apple Music. Ik merk zelfs dat ik minder muziek luister. Waarom:
* Luisteren via T-mobile kost nu data (Spotify gaat niet van de bundel af)
* Web-interface van Apple Music is ruk. Met name erg traag (starten, laden van playlists, enz)
* Apple Music lijkt te neigen naar Amerikaanse rap... veel 'random' nummers zijn een vorm van rap
* Suggestie van muziek is tot op heden slecht. Ik ontdek niet echt nieuwe muziek en wat ik te horen krijg, bevalt me vaak niet (helemaal)
* Er is, zover ik weet, geen 'song'-radio of 'artist'-radio....
* Geen spotify-connect.... alleen airplay (2)....
* App is ook traaaaaag

Al met al nog niet overtuigd. Kan zijn dat we terug naar Spotify gaan...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• jhijman
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 07-06 14:39
Anteros schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 09:36:
@page404

Wij hebben nu Apple Music via Apple One omdat dat uiteindelijk maar 1e duurder was dan Spotify Family + extra iCloud storage. Echter ben ik nog steeds niet overtuigd van Apple Music. Ik merk zelfs dat ik minder muziek luister. Waarom:
* Web-interface van Apple Music is ruk. Met name erg traag (starten, laden van playlists, enz)
* Apple Music lijkt te neigen naar Amerikaanse rap... veel 'random' nummers zijn een vorm van rap
* Suggestie van muziek is tot op heden slecht. Ik ontdek niet echt nieuwe muziek en wat ik te horen krijg, bevalt me vaak niet (helemaal)
* App is ook traaaaaag

grappig, ik heb toch wel van aparte smaak (extreme metal) en kan echt alles vinden en leer juist allerlei nieuwe bands kennen door de suggesties, terwijl dat in spotify echt een drama was

Acties:
  • +1Henk 'm!

• TR1969
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21:12
@page404

* App is ook traaaaaag

Is eerder al benoemd hier in het topic.
Vooral veel artiesten en nummers die je bevallen een hartje geven
Apple music heeft gewoon wat tijd nodig om jou muzieksmaak te herkennen en je zult zien dat de aanbevelingen dan ook veel beter worden.
En de meeste afspeellijsten die ik in Spotify had staan heb ik probleemloos overgezet met Songshift.

• Rivanov

Rivanov

Apple freak

Merk overigens wel dat verschillende nummers in zowel de Made for Spatial Audio als de Hits in Spatial Audio playlists, enkel in Lossless worden afgespeeld en niet in Dolby Atmos.
Je ziet bij deze nummers dus ook enkel het Lossless logo en binnen Control Center heb je dan ook enkel Spatialized Stereo i.p.v. Spatial Audio.

Voorbeeld op m'n test-iPhone voorzien van iOS 15 Beta:

• Hoedje

Hoedje

Moderator Apple Talk
Rivanov schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 13:47:
Merk overigens wel dat verschillende nummers in zowel de Made for Spatial Audio als de Hits in Spatial Audio playlists, enkel in Lossless worden afgespeeld en niet in Dolby Atmos.
Je ziet bij deze nummers dus ook enkel het Lossless logo en binnen Control Center heb je dan ook enkel Spatialized Stereo i.p.v. Spatial Audio.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Kan het zijn dat je je cache, instellingen of opgeslagen audio op je iPhone moet leegmaken? Bij mij is "Willow" bijv. wel in Dolby Atmos beschikbaar (wel iOS 14 btw).

Rivanov schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 13:47:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik heb dit in mijn eigen playlists ook al gehad, dat er voor Lossless gekozen wordt terwijl het nummer ook in Atmos beschikbaar zou moeten zijn. Met de Max op kies ik dan (uiteraard) liever voor Atmos, alleen als ik afspeel via de receiver weer liever lossless wil.

Ik hoop dat dit in latere beta's nog even meegenomen wordt.

• Rivanov

Rivanov

Apple freak

Hoedje schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 15:45:
[...]

Kan het zijn dat je je cache, instellingen of opgeslagen audio op je iPhone moet leegmaken? Bij mij is "Willow" bijv. wel in Dolby Atmos beschikbaar (wel iOS 14 btw).
Deze songs zijn soms ook in Dolby Atmos bij mij.. daarom vind ik het zo vreemd.

• Rivanov

Rivanov

Apple freak

Hoedje schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 15:45:
[...]

Heb de “oplossing” gevonden. Die bewuste playlist “Hits in Spatial Audio” had ik in Lossless kwaliteit gedownload naar m’n iPhone. Als ik deze vervolgens dus lokaal afspeel dan kreeg ik enkel het Lossless logo te zien.

Zojuist de playlist volledig van m’n iPhone verwijderd en vervolgens deze playlist gestreamed en krijg dan wel netjes het Dolby Atmos logo.

:?

/edit: Uhh. Overheen gekeken. :+

[Voor 6% gewijzigd door Rivanov op 09-06-2021 19:45]

Rivanov schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 19:42:
[...]

Heb de “oplossing” gevonden. Die bewuste playlist “Hits in Spatial Audio” had ik in Lossless kwaliteit gedownload naar m’n iPhone. Als ik deze vervolgens dus lokaal afspeel dan kreeg ik enkel het Lossless logo te zien.

Zojuist de playlist volledig van m’n iPhone verwijderd en vervolgens deze playlist gestreamed en krijg dan wel netjes het Dolby Atmos logo.

:?

/edit: Uhh. Overheen gekeken. :+

[Afbeelding]
Dat is verwarrend idd, want er is geen lossless Dolby Atmos (neem ik aan?) maar je kunt het wel alle twee aan zetten als download.

Ik wil echter Dolby Atmos als default en anders terug vallen op lossless, niet AAC.

• Snakefoodjah
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23:34
Begrijp er echt weinig van ze.
Sommige worden als Dolby atmos getoond en bij andere liedjes verschijnt dan helemaal niets terwijl het logo er wel bij staat….
Toevoegen aan bibliotheek en downloaden haalt soms iets uit/ soms niet…

Xbox Gamertag: Urbanus4809

• TheKerremenke
AM met Dolby Atmos muziek doet het in ieder geval perfect met een atmos reciever en 5.1.4 opstelling. Zeker bij Riders on the storm.

Maar bij alle andere Atmos muziek merk je het verschil wel. Vooral tov multichannel stereo is het verschil groot. Nu komt de hoofd zanger gewoon uit de center ipv uit alle luidsprekers. Daarnaast zijn effecten en andere zanger goed om je heen te horen. Ik ben er wel fan van in ieder geval. 8)

Wat me wel opvalt is als je bijvoorbeeld album Legend: The best of Bob Marley and the Wailers opzet. Dat dan het ene nummer wel Dolby Atmos is en het andere niet. Denk dat ze dit beter per album kunnen remasteren.

[Voor 76% gewijzigd door TheKerremenke op 09-06-2021 21:39. Reden: Aanvulling]

TheKerremenke schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 21:19:
AM met Dolby Atmos muziek doet het in ieder geval perfect met een atmos reciever en 5.1.4 opstelling. Zeker bij Riders on the storm.

Maar bij alle andere Atmos muziek merk je het verschil wel. Vooral tov multichannel stereo is het verschil groot. Nu komt de hoofd zanger gewoon uit de center ipv uit alle luidsprekers. Daarnaast zijn effecten en andere zanger goed om je heen te horen. Ik ben er wel fan van in ieder geval. 8)
[Afbeelding][Afbeelding]
Ja hier ook, ik heb er voor naar 15.0 beta 1 ge-update maar het stelt niet teleur.

Hiervoor moest ik altijd rommelen met “all channel stereo” maar dat klonk toch altijd anders/minder. Nu is dat opgelost ook hier erg blij mee dus.

Alleen de Apple Music app vind ik nog wel een beetje een rommeltje. Zal wel gewenning zijn maar het wil nog niet helemaal lekker landen hier.

[Voor 5% gewijzigd door Donstil op 09-06-2021 21:42]

• TheKerremenke
Nee. Hier draait alles nog op 14.6. Betas komen later wel een keer aan bod. Mits ze een beetje stabiel zijn. AM gebruik ik al sinds begin dit jaar ipv spotify. Ik ben er inmiddels wel aan gewend. Wel af en toe goed zoeken naar het juiste nummer. Bijvoorbeeld No woman, no cry staat er een keer of 14 in als je zoekt. Paar albums versies, live optredens enzo. En dan tel ik de covers niet eens mee…

• matthijst

• ro-bbo
  • Laatst online: 27-07-2022
Sinds eergisteren gebruik ik Apple Music, daarvoor Tidal HiFi. Helaas ben ik noodgedwongen terug gegaan, zowel op mijn MacBook M1 als IPhone 11 Pro crasht de app regelmatig en op èèn of andere manier ga ik terug naar 256 AAC als ik 2 keer een nummer skip.

Ik denk dat ik maar ga wachten op IOS 15, ik vind het echt teleurstellend.

• page404

page404

Website says no

@page404

* App is ook traaaaaag

Ik heb nu 2 maanden gratis, even kijken wat ik er van vind.
Ik kan nu al zeggen dat ik een aantal van jouw bezwaren niet herken of geen last van heb. Die data is bv geen issue met een redelijke databundel. Webinterface gebruik ik niet.
Geen spotify-connect? Eeeh ja, dat heet ook gewoon Airplay bij Apple en is een veel generiekere casting-protocol.
Wel mis ik gewoon genre-mixes. Het is of een soort Music-radiostation met veel "nieuwe" muziek die me niet aanspreekt, het klinkt ook altijd hetzelfde voor mij.
Het lijkt me iets te voorgekauwd allemaal en misschien komt het omdat ik nog te weinig eigen afspeellijsten heb. Ach, ik heb nog twee maanden :)

• Anteros
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:09
@page404

Spotify connect is toch iets anders dan Air play (2). Met spotify connect wordt het gekozen apparaat de 'eigenaar' van de playlist, nummer, enz. Je telefoon wordt dan bv gewoon een veredelde afstandsbediening. Dat is erg fijn, want op die manier kan je met je laptop, telefoon, AppleTV, PC, enz het huidig spelende nummer op bv de Sonos skippen of een andere playlist laten spelen. Ieder apparaat, zelfs Sonos zelf, kan parallel als afstandbediening dienen. Verder kan je je telefoon uitzetten, je laptop dichtklappen, PC uitzetten, enz en de muziek blijft doorspelen. Met Airplay is dat niet. Zodra ik mijn MacBookPRo dichtklap, stopt de muziek.

Vwb je data, daar heb je natuurlijk gelijk in. Maar ik heb een 12GB T-Mobile abonnement en daarin is Spotify data gratis. Op die manier kan ik goed door de maand heen komen. Met Apple Music is dat anders. Die data is niet gratis. Normaal heb ik de kwaliteit op hoog staan, en dan gaat het toch vrij rap. Uiteraard kan ik er omheen werken, maar het is wel jammer.

Maar goed, ieder heeft zijn wensen. Ik kijk het ook nog eventjes aan maar ben op dit moment eerder geneigd om Apple Music te laten voor wat het is en terug te gaan naar Spotify. We shall see :-)

[Voor 3% gewijzigd door Anteros op 10-06-2021 09:06]

• Xlast88
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 21:36
Misschien ben ik een beetje dom, maar hoop dat jullie mij met het onderstaande kunnen helpen.

Ik luister Apple Music met twee verschillende headsets:
- Airpods
- Bose QC 35 II

De Airpods supporten in Apple Music "Dolby Atmos" maar de Bose QC niet.

Als ik de music download in "lossless" kan ik dan nog steeds "dolby Atmos" streamen als ik de Airpods gebruik? Of eventueel andersom downloaded in "Dolby Atmos" en streamen in "lossless' als ik de Bose gebruik?

• Rivanov

Rivanov

Apple freak

Klein UI bugje. ;)

Wie spot 'm :+

• TheKerremenke
@Rivanov De aan de bovenkant afgesneden woorden Dolby Atmos.

• Xlast88
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 21:36
Xlast88 schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 10:56:
Misschien ben ik een beetje dom, maar hoop dat jullie mij met het onderstaande kunnen helpen.

Ik luister Apple Music met twee verschillende headsets:
- Airpods
- Bose QC 35 II

De Airpods supporten in Apple Music "Dolby Atmos" maar de Bose QC niet.

Als ik de music download in "lossless" kan ik dan nog steeds "dolby Atmos" streamen als ik de Airpods gebruik? Of eventueel andersom downloaded in "Dolby Atmos" en streamen in "lossless' als ik de Bose gebruik?

[Afbeelding]
Update: als ik download in Lossless speelt hij altijd af in lossless voor de Bose en Airpods, ik kan alleen Dolby luisteren op de Airpods als ik los zoek naar een specifieke song in Apple Music.

Als ik download in Dolby, speelt hij af in Dolby met de Airpods en de oude kwaliteit(geen lossless/dolby label) (?) met de Bose als ik de setting "automatic in Audio.

Zou erg prettig zijn als je de optie hebt om te kunnen streamen in een specifiek format dat eventueel niet match met de downloaded format

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:23
Tot nu toe heb ik een fantastische ervaring met Apple Music lossless / Dolby Atmos, mijn muziek klinkt een stuk voller en gedetailleerder, vergelijkbaar met Tidal HiFi.

Het is me wel opgevallen dat niet alle albums die een lossless logo hebben staan, in lossless streamen en downloaden. Gelukkig komt dit weinig voor, maar wel een detail die mag worden opgelost.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Alexknl
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 22:04
Lossless kwaliteit klinkt top, Spatial Audio daarentegen laat ik uitstaan, dat klinkt voor geen meter imo.
Heb al verschillende pogingen gedaan om van Spotify over te stappen naar Apple Music, maar een paar dingen snap ik nog niet helemaal;

- Waarom kan ik 'voorgekauwde' afspeellijsten niet ordenen / in een afspeellijstmap plaatsen? Ik heb bijna alleen maar van dit soort afspeellijsten en vind dit zeer onoverzichtelijk door elkaar staan. Handmatig sorteren van die afspeellijsten (onder het kopje 'afspeellijsten') zou ook al veel helpen om het een beetje te ordenen.
- Kan ik nummers die ik een hartje geef, ook ergens terug vinden? Ik heb de setting uit staan dat hij nummers inclusief albums meteen automatisch toevoegt aan de bibliotheek.. Dat werd op een gegeven moment ook heel onoverzichtelijk namelijk.
- Kan ik een artiest niet aan mijn artiestenlijst toevoegen, zonder per se een heel album en alle nummers aan mijn bibliotheek toe te moeten voegen?

Kortom, het ordenen/structureren van lijsten/nummers vind ik nog wel een dingetje en weerhoud mij ervan de complete overstap te maken. En voor mijn Windows PC is het wel jammer dat er geen Apple Music programma is voor Windows, maar goed de web interface kan er nog wel mee door.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ChrisM
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 01:31
Alexknl schreef op zondag 13 juni 2021 @ 12:34:
- Kan ik nummers die ik een hartje geef, ook ergens terug vinden? Ik heb de setting uit staan dat hij nummers inclusief albums meteen automatisch toevoegt aan de bibliotheek.. Dat werd op een gegeven moment ook heel onoverzichtelijk namelijk.
op de Mac kan je een smart playlist maken met gelikete songs.

Acties:
  • 0Henk 'm!
Xlast88 schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 12:45:
[...]

Update: als ik download in Lossless speelt hij altijd af in lossless voor de Bose en Airpods, ik kan alleen Dolby luisteren op de Airpods als ik los zoek naar een specifieke song in Apple Music.

Als ik download in Dolby, speelt hij af in Dolby met de Airpods en de oude kwaliteit(geen lossless/dolby label) (?) met de Bose als ik de setting "automatic in Audio.

Zou erg prettig zijn als je de optie hebt om te kunnen streamen in een specifiek format dat eventueel niet match met de downloaded format
Ja dat is vervelend idd, ik wil met de Airpods Max in Dolby (waar mogelijk) maar al het andere in lossless.
Helaas lijkt dat nog geen optie te zijn.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Eiríkr
ChrisM schreef op zondag 13 juni 2021 @ 15:50:
[...]
op de Mac kan je een smart playlist maken met gelikete songs.
Let wel op: dit werkt alleen voor nummers in je bibliotheek.

Hello, World!

• Anghell
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12-07-2022
Weet iemand of het mogelijk is om een Spotify playlist om te zetten naar Apple Music, zonder Spotify account?

Achtergrond: ik kom wel eens samengestelde gedeelde playlists tegen die ik wil proberen (zoiets bijvoorbeeld), maar die zijn bijna altijd alleen voor Spotify. Elke convertor die ik tot nu toe heb gevonden gaat uit van een Spotify account

• Eiríkr
Anghell schreef op maandag 14 juni 2021 @ 08:49:
Weet iemand of het mogelijk is om een Spotify playlist om te zetten naar Apple Music, zonder Spotify account?

Achtergrond: ik kom wel eens samengestelde gedeelde playlists tegen die ik wil proberen (zoiets bijvoorbeeld), maar die zijn bijna altijd alleen voor Spotify. Elke convertor die ik tot nu toe heb gevonden gaat uit van een Spotify account
Neem een gratis Spotify account? Dat volstaat.

Hello, World!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• 4acesNL
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 01:46
Alexknl schreef op zondag 13 juni 2021 @ 12:34:
Lossless kwaliteit klinkt top, Spatial Audio daarentegen laat ik uitstaan, dat klinkt voor geen meter imo.
Helemaal waar, vind Spatial Audio *ahem* Dolby ook niet klinken. Lossless is welkom, klink al meteen beter op mijn AirPods Pro. Ga denk ik wel nog het een en ander testen met externe DAC en zulks. Maar Spatial is gewoon een gimmick. Zelfs met filmkijken vind ik het meer irritant dan wat anders. Echt ruimtelijk klink het niet eens, en dan houd je over dat geluid je hoofd tracked. Dat is irritanter dan wat anders. Waarom zou ik willen dat ik dan maar plots alles van rechts hoor als ik mijn hoofd naar links draai? Beetje interessant doen om het interessant doen. Maar Lossless is wel écht een fijne toevoeging.

• JimmyJoness
RnB schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 21:30:
Tot nu toe heb ik een fantastische ervaring met Apple Music lossless / Dolby Atmos, mijn muziek klinkt een stuk voller en gedetailleerder, vergelijkbaar met Tidal HiFi.

Het is me wel opgevallen dat niet alle albums die een lossless logo hebben staan, in lossless streamen en downloaden. Gelukkig komt dit weinig voor, maar wel een detail die mag worden opgelost.
Waar speel je het op af als ik vragen mag?

• RnB
Dat verschilt.
In de auto luister ik Apple Music op een iPhone 12 Pro Max met CarPlay, thuis op een iPhone 12 Pro Max of een MacBook Pro via AirPlay op mijn Hi-Fi set of met kabel op een Logitech Z2300 of Sony wh-1000xm3 koptelefoon.

Acties:
  • +1Henk 'm!
Anghell schreef op maandag 14 juni 2021 @ 08:49:

Ik gebruikte daar SongShift voor. Daar heb je geen betaald Spotify account voor nodig.

[Voor 5% gewijzigd door Donstil op 14-06-2021 20:41]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Rivanov

Rivanov

Apple freak

4acesNL schreef op maandag 14 juni 2021 @ 12:00:
[...]

Helemaal waar, vind Spatial Audio *ahem* Dolby ook niet klinken. Lossless is welkom, klink al meteen beter op mijn AirPods Pro. Ga denk ik wel nog het een en ander testen met externe DAC en zulks. Maar Spatial is gewoon een gimmick. Zelfs met filmkijken vind ik het meer irritant dan wat anders. Echt ruimtelijk klink het niet eens, en dan houd je over dat geluid je hoofd tracked. Dat is irritanter dan wat anders. Waarom zou ik willen dat ik dan maar plots alles van rechts hoor als ik mijn hoofd naar links draai? Beetje interessant doen om het interessant doen. Maar Lossless is wel écht een fijne toevoeging.
Goeie Atmos is geen gimmick. ;)

• DwightKSchrute
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21:09
4acesNL schreef op maandag 14 juni 2021 @ 12:00:
[...]

Merk je verschil op je AirPods Pro met Lossless? Ik dacht gelezen te hebben dat de AirPods Pro daar niet geschikt voor waren?

DwightKSchrute schreef op maandag 14 juni 2021 @ 21:28:
[...]

Merk je verschil op je AirPods Pro met Lossless? Ik dacht gelezen te hebben dat de AirPods Pro daar niet geschikt voor waren?
Klopt de AirPods (welke dan ook) zijn daar idd niet geschikt voor.

• DwightKSchrute
Donstil schreef op maandag 14 juni 2021 @ 21:39:
[...]

Klopt de AirPods (welke dan ook) zijn daar idd niet geschikt voor.
Ah, ja, dus toch. Ik had het ook al niet aangezet om die reden.

Dolby Atmos dan weer wel want dat bevalt prima. Ik ben nog niet overtuigd van Spatial Audio (of bij niet Dolby Atmos: Spatialize Stereo). Bij films en series vind ik het wel cool. Zelfs achter mijn bureau op de iPad of iPhone vind ik het nog wel iets hebben, maar bij het met de iPhone op zak rondlopen is niet per se een fijne toevoeging.

• matthijst
Eens, alleen staat het "aan" of "uit" en tot nu toe vind ik in die playlists van ze meer nummers die slechter klinken met Atmos dan nummers die er beter door klinken.
Irritant om dan per nummer te gaan switchen, zal wel beter worden als de eerste recorded in dolby atmos albumpjes komen.

[Voor 12% gewijzigd door matthijst op 15-06-2021 06:51]

• Rivanov

Rivanov

Apple freak

DwightKSchrute schreef op maandag 14 juni 2021 @ 22:12:
[...]

Ah, ja, dus toch. Ik had het ook al niet aangezet om die reden.

Dolby Atmos dan weer wel want dat bevalt prima. Ik ben nog niet overtuigd van Spatial Audio (of bij niet Dolby Atmos: Spatialize Stereo). Bij films en series vind ik het wel cool. Zelfs achter mijn bureau op de iPad of iPhone vind ik het nog wel iets hebben, maar bij het met de iPhone op zak rondlopen is niet per se een fijne toevoeging.
Waarom voegt het niks toe als je de iPhone in je zak hebt. Het geluid komt dan niet ineens vanuit je broekzak hoor. ;)
Je iPhone en AirPods weten dan dat de positie van je telefoon en de zanger blijft dan gewoon van voren komen i.p.v. uit je broekzak. Ik heb vaak genoeg m’n iPad ergens liggen in huis terwijl ik met m’n AirPods rondloop en dan past de muziek zich automatisch aan dat het van “voren” blijft komen.
Dus dat iedereen denkt dat de muziek dan “uit je broekzak” komt is een fabeltje / verkeerde veronderstelling.

• DwightKSchrute
Rivanov schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 07:11:
[...]

Waarom voegt het niks toe als je de iPhone in je zak hebt. Het geluid komt dan niet ineens vanuit je broekzak hoor. ;)
Je iPhone en AirPods weten dan dat de positie van je telefoon en de zanger blijft dan gewoon van voren komen i.p.v. uit je broekzak. Ik heb vaak genoeg m’n iPad ergens liggen in huis terwijl ik met m’n AirPods rondloop en dan past de muziek zich automatisch aan dat het van “voren” blijft komen.
Dus dat iedereen denkt dat de muziek dan “uit je broekzak” komt is een fabeltje / verkeerde veronderstelling.
Draai je ook de iOS 15 beta? Daar is het effect nog wat sterker dan op iOS 14. Ik bedoel ook niet dat het geluid uit mijn broekzak komt, maar op het moment dat je loopt en je hoofd beweegt, shift het geluid ook van oor naar oor (het geluid komt van voren, zoals je al zei). Dat vind ik niet per se prettig luisteren.

• Rivanov

Rivanov

Apple freak

DwightKSchrute schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 07:19:
[...]

Draai je ook de iOS 15 beta? Daar is het effect nog wat sterker dan op iOS 14. Ik bedoel ook niet dat het geluid uit mijn broekzak komt, maar op het moment dat je loopt en je hoofd beweegt, shift het geluid ook van oor naar oor (het geluid komt van voren, zoals je al zei). Dat vind ik niet per se prettig luisteren.
Ja, ik draai iPadOS 15 Beta op m'n iPad Pro.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• JimmyJoness
Op mijn iPhone 11 met iOS 14.6 en AirPods pro klinkt dolby atmos alsof er een filter over het liedje heenzit. De bass is weg en de stemmen/zang klinken in de verte.

Iemand met AirPods pro die dit ook enzo ervaart?

• absrnd
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 00:21
Misschien een algemene vraag.
Ik heb me net aangemeld bij Apple Music, en ik vroeg me af voor diegene die alles streamen naar hun phone, hoeveel data MB gebruik je gemiddeld per maand ?

Ik heb zelf een 2Gb abbo, en ik hoop daar eigenlijk in een maand niet doorheen te gaan.
Onderweg luister ik gem. zo'n 3 uur muziek.

Ik denk dat Spatial Audio wel meer MB's zal kosten, maar ik ben benieuwd hoeveel dat scheelt.

• RnB
Apple geeft zelf het volgende aan:

Doe bovenstaande maal 60 en je hebt het gemiddelde dataverbruik als je 3u muziek luistert.

• TheKerremenke
@absrnd Dan zou ik wel opletten met lossless muziek enzo. Hier een unlimited bundel van Tmobile. Dat houdt in 8Gb per dag, met de mogelijkheid om elke x 1Gb kosteloos erbij te doen via de app.

Vandaag met een paar uur podcasts en wat internetten zit ik op 3,4Gb verbruik. En dan heb ik geen lossless muziek beluisterd.

absrnd schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 18:51:
Misschien een algemene vraag.
Ik heb me net aangemeld bij Apple Music, en ik vroeg me af voor diegene die alles streamen naar hun phone, hoeveel data MB gebruik je gemiddeld per maand ?

Ik heb zelf een 2Gb abbo, en ik hoop daar eigenlijk in een maand niet doorheen te gaan.
Onderweg luister ik gem. zo'n 3 uur muziek.

Ik denk dat Spatial Audio wel meer MB's zal kosten, maar ik ben benieuwd hoeveel dat scheelt.
Ja lastig te zeggen. Apple heeft aan 6MB voor een nummertje van 3 minuten in AAC.

Dus als je elke dag dan een uur streamed kom je op c.a 4 GB per maand.

Edit: ik heb overigens 4 playlists van ca 1200 nummers gedownload en lossless staat aan. Dat is bij elkaar 50 GB.

Nu heb ik van de week een uurtje of wat Lossless gestreamed en dat koste me 1,8 GB

[Voor 13% gewijzigd door Donstil op 15-06-2021 19:04]

• TheKerremenke
Je kunt ook zeggen dat lossless (145 mb per 3 min = 60/3*145mb. Is net geen 3Gb voor een uur muziek)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• absrnd
TheKerremenke schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 19:01:
@absrnd Dan zou ik wel opletten met lossless muziek enzo. Hier een unlimited bundel van Tmobile. Dat houdt in 8Gb per dag, met de mogelijkheid om elke x 1Gb kosteloos erbij te doen via de app.

Vandaag met een paar uur podcasts en wat internetten zit ik op 3,4Gb verbruik. En dan heb ik geen lossless muziek beluisterd.
Donstil schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 19:02:
[...]

Ja lastig te zeggen. Apple heeft aan 6MB voor een nummertje van 3 minuten in AAC.

Dus als je elke dag dan een uur streamed kom je op c.a 4 GB per maand.

Edit: ik heb overigens 4 playlists van ca 1200 nummers gedownload en lossless staat aan. Dat is bij elkaar 50 GB.

Nu heb ik van de week een uurtje of wat Lossless gestreamed en dat koste me 1,8 GB
TheKerremenke schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 19:03:
Je kunt ook zeggen dat lossless (145 mb per 3 min = 60/3*145mb. Is net geen 3Gb voor een uur muziek)
Dan moet ik het zeker in de gaten houden, en eerst maar de playlist downloaden naar mijn iPhone,
Bedankt voor de antwoorden :)

• The Chosen One
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 05-06 19:00

The Chosen One

Zie signature!

Ik probeer die zoekfunctie hier te gebruiken maar ik geef het op. Of we hebben geen "actieve" itunes topic meer of ik kan hem niet vinden. (vind wel deel 3 en 4 (oud)).

Heb een itunes vraagje dus hier eens proberen.

Kom er net achter dat je met itunes dus je liedjes kunt 'editen', En dat kan dan weer alleen op de pc volgens mij. 8)7

Wilde bijv liedje van The Animals kopen 'The Immigrant Lad'. (6 minuten, waarvan laatste 3 soort van behind the scenes gepraat is) En dan dus kunt zeggen, start 0:00, stop 3:10. (en ook volume kunt verhogen/verlagen van inviduele liedjes). Als dat goed werkt, koop ik die alsnog. Was het even aan het testen op ander liedje.

Maar hoe krijg ik dit dan weer op mijn liedjes op mijn iPad/iPhone?

Ik weet dat je bijv niet een playlist gewoon ff kunt sharen tussen iPhone en iPad. (heb er 2 apart moeten aanmaken en in beide de liedjes moeten toevoegen, dus elk nieuw liedje moet ik ook 2 keer toevoegen.
En als je Apple Music hebt kan dat wel volgens mij en je hebt nog zo'n aparte service iTunes Match die (alleen?) dat doet. (lang leve subscriptionpushing)

Maar heb je dat dan ook nodig om die verkorte/veranderde liedjes op andere devices te krijgen of doe ik iets verkeerd?

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Eiríkr
Best wel veel issues met Apple Music de laatste tijd.
  • Bij het afspelen gaan liedjes plotseling op pauze. Vooral aan het begin.
  • Soms worden liedjes overgeslagen.
  • Ik heb af en toe iets in mijn bibliotheek staan waarvan ik zeker weet dat ik het er niet heb geplaatst.
Al met al voelt het niet stabiel.

Hello, World!

• RnB
Hm, ik twijfelde aan mezelf omdat ik de laatste tijd ook wat issues heb met mijn Wi-Fi netwerk. Maar jouw 1e twee punten zijn precies de issues die ik zelf ook ervaar.

De issues voelen hetzelfde aan als die issues die ik in de begin tijd van Tidal HiFi ervoer. Misschien dat Apple met de wijziging naar lossless muziek wat kinderziektes heeft.

• absrnd
Eiríkr schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 11:41:
  • Ik heb af en toe iets in mijn bibliotheek staan waarvan ik zeker weet dat ik het er niet heb geplaatst.
Er waren in de afgelopen dagen wat problemen, dat muziek altijd na 15 sec stopte, daar waren wel oplossingen voor.
ik had het probleem ook, maar na her-downloaden van de muziek niet meer.

https://www.iculture.nl/n...os-apple-music-problemen/

[Voor 5% gewijzigd door absrnd op 19-06-2021 22:20]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JimmyJoness
Hier ook!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Eiríkr
RnB schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 20:21:
Hm, ik twijfelde aan mezelf omdat ik de laatste tijd ook wat issues heb met mijn Wi-Fi netwerk. Maar jouw 1e twee punten zijn precies de issues die ik zelf ook ervaar.

De issues voelen hetzelfde aan als die issues die ik in de begin tijd van Tidal HiFi ervoer. Misschien dat Apple met de wijziging naar lossless muziek wat kinderziektes heeft.
Ja, daar lijkt het sterk op. Op Reddit ook veel geklaag.
absrnd schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 22:20:
[...]

Er waren in de afgelopen dagen wat problemen, dat muziek altijd na 15 sec stopte, daar waren wel oplossingen voor.
ik had het probleem ook, maar na her-downloaden van de muziek niet meer.

https://www.iculture.nl/n...os-apple-music-problemen/
Ik heb het probleem bij streamen. Het lijkt wel alsof het mis gaat wanneer een liedje niet op lossless start terwijl dat wel zo had moeten zijn. Op een gegeven moment stopt de muziek en zie ik lossless verschijnen.

Met CarPlay heb ik ook haperingen, ondanks dat ik de kwaliteit op 4G omlaag heb geschroefd. Speelt sinds de introductie van lossless.
Ik lees een beetje mee op https://www.reddit.com/r/AppleMusic/ want daar komt ook e.e.a. voorbij.

Hello, World!

Acties:
  • 0Henk 'm!
Punt 1 en 2 had/heb ik ook maar had eigenlijk aangekomen dat het aan iOS 15 beta zou liggen.

Maar als het server side is dan is dat alleen maar beter. Dan wordt het vast snel opgelost.

• Eiríkr
Gisteren was echt drama. Diverse liedjes stopten random en gingen plots weer door. Sommige liedjes weigerde Apple Music überhaupt af te spelen…

Twijfel of ik toch niet opnieuw terug ga naar Spotify…

Hello, World!

• Radiodurans
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:45
Eiríkr schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 06:40:
Gisteren was echt drama. Diverse liedjes stopten random en gingen plots weer door. Sommige liedjes weigerde Apple Music überhaupt af te spelen…
Dat had ik gisteren alleen op de ATV, zowat elk liedje crashte of het crashte na 1 liedje. Lijkt vandaag weer mee te vallen.

Ik kom van Tidal HiFi a 20€ / maand en heb nu Apple One voor 15€ / maand. Ik moet zeggen dat ik wel heel tevreden ben nu; Hi-res lossless is ook echt 24bit/48kHz of hoger en niet die half-lossless MQA. Dat Apple Digital Masters is ook een mooi principe als je naar de technische details kijkt en tot nu toe bevalt de kwaliteit daarvan. Suggesties en aanbevolen playlists zijn leuk en hebben mij al nieuwe (oude) bands leren kennen.

Dat Apple One is in NL wel een beperkte versie van wat je er in de VS voor krijgt. Vooral Apple News+ vond ik fijn en zou me nu abonnementen op Amerikaanse kranten schelen. Fitness+ lijkt me ook leuk mocht ik ooit een Apple Watch aanschaffen.

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23:22
Eiríkr schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 06:40:

Twijfel of ik toch niet opnieuw terug ga naar Spotify…
Hier skipped de muziek ook, maar dat is bij mij alleen het geval als ik lossless aan heb staan. Als dat uit staat werkt alles gewoon naar behoren. Maar even afwachten of een volgende update dit oplost.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Eiríkr
Ik heb het opgegeven en ben terug naar Spotify.

Hello, World!

• Alexknl
Hier ook, kan er maar niet aan wennen. Er missen best wat features voor mij. Vind het wel jammer want wilde eigenlijk voor een One abonnement gaan.

• Eiríkr
Alexknl schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 09:57:
Hier ook, kan er maar niet aan wennen. Er missen best wat features voor mij. Vind het wel jammer want wilde eigenlijk voor een One abonnement gaan.
Ja, dat herken ik. Ik heb het nu een aantal keer geprobeerd met Apple Music maar de ervaring is zo frustrerend. Wellicht ligt het ook wel aan de manier waarop ik luister. Ik kom nu in ieder geval echt niet meer terug. Dan moet er heel wat gebeuren wil ik er nog eens over nadenken.

Hello, World!

• We.are.cake
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 31-05 17:19
Zo he, sommige muziek is echt akelig met Dolby Atmos, luister eens naar Born This Way van Lady Gaga met en zonder Atmos. Sowieso is het lied bedoeld om een redelijke wall of sound te zijn, maar in Atmos is het echt een bende.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Valinor
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 31-05 14:16
Ik vraag mij af wanneer Apple met een lightning naar usb-c (female) adapter komt om dacs op aan te sluiten. net als de oude usb-a camera adapter......
Ik vind de THX onyx er wel strak uit zien om voor lossless muziek aan te schaffen, maar heb geen zin om een hele constructie aan mijn telefoon te hangen (onyx usb-c naar een usb-a adapter en vervolgens de lightning naar usb-a camera adapter)

[Voor 4% gewijzigd door Valinor op 02-07-2021 00:07]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tartarus
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 00:56
Ik heb Dolby Atmos maar uitgezet op mijn TV omdat het volume maar te laag bleef. Werd gek van het aanpassen van volume tussen Dolby Atmos en Stereo. Echt niet fijn.
Het helpt ook echt niet dat ik helemaal geen Dolby Atmos ondersteunde apparaten heb.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• page404

page404

Website says no

We.are.cake schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 12:41:
Zo he, sommige muziek is echt akelig met Dolby Atmos, luister eens naar Born This Way van Lady Gaga met en zonder Atmos. Sowieso is het lied bedoeld om een redelijke wall of sound te zijn, maar in Atmos is het echt een bende.
Mijn gevoel tot nu toe is dat Atmos gewoon de nieuwe dynamische compressie is. in de intro van Apple Music met het nummer van Marvin Gaye lijkt het wel of ze er gewoon een reverb op hebben gezet. Beschrijvingen als "ruimtelijker" vind ik in elk geval niet van toepassing. Eerder "drammeriger".
Zal het nog eens op mijn Marantz proberen dit weekend ipv een koptelefoon, misschien wordt ik nog verrast.
In het algemeen heb ik nog steeds het gevoel dat ik niet de muziek die ik leuk vind kan vinden in Apple Music, en dat ik niet echt "vergelijkbare" muziek kan spelen.

/edit: ik zit nog eens te switchen tussen atmos en stereo met de koptelefoon, en het lijkt af ten toe wel of atmos klinkt zoals het altijd klinkt en de stereo variant doffer is gemaakt. Al met al heeft het niks met ruimtelijk te maken. In het ene geval is Atmos helder (en stereo dof), in het andere geval is Atmos drammerig en klinkt stereo "normaal".

[Voor 16% gewijzigd door page404 op 02-07-2021 08:03]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Alexknl
Moet zeggen, Apple Music en Dolby Atmos met een fatsoenlijke versterker en 5.1 setup in de woonkamer klinkt wel echt lekker. Geeft de muziek veel meer leven. Vind het op de Airpods niet klinken maar met een degelijke 5.1 set verbaasde me wel hoe goed het klinkt :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• page404

page404

Website says no

Nou ik heb vrijdagavond de volumeknop eens open gedraaid en dan klinkt het zeker erg dynamisch. Maar ik ben nog niet overtuigd of het “loudness” of “dynamiek” is wat ik hoor ;)
Voor referentie: was op een Marantz SR7011 met Dali Rubicon 2 en Rubicon center.

[Voor 18% gewijzigd door page404 op 04-07-2021 19:28]

Pagina: 1 ... 13 ... 17 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee