Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[Apple Music] Ervaringen & Discussie

Pagina: 1 ... 11 12 13 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• -TheNose-
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 06:59
Ik vind de native apps fijner werken, zoeken in de Sonos app is altijd een beetje met, maar misschien doe ik het niet goed. lol.

Hattrick! SC Oud-Beijerland (1359602), XBL: TheN0ze

• -TheNose-
smeerbartje schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 08:24:
[...]

Wat lukt er precies niet aan het toevoegen van je eigen muziek? Click op "library --> songs" en sleep daar je eigen muziek in. That's it. Eventueel nog ff een smart-playlist aanmaken die je sorteert op "recently added" en voia. Super supel toch?
Huh? Op de iPad kon ik hier helemaal niks mee, heb nu net weer een MacBook (M1) en die Music app is zo enorm veel meer uitgebreid! Net DeLaSoul toegevoegd met 2 klikken. Open mijn iPhone en daar staat die ook gelijk netjes toegevoegd! Hoera!

Spotify maakte er een zooi van (van de volgorde) en syncte niet tussen devices.

Damn, hoera voor mijn MacBook en hoera voor Apple Music. Loop hier al zo lang mee te klooien. De mobiele apps zijn dus mega beperkt.

• smeerbartje
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 08:02
-TheNose- schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 10:51:
[...]

Damn, hoera voor mijn MacBook en hoera voor Apple Music. Loop hier al zo lang mee te klooien. De mobiele apps zijn dus mega beperkt.
Ja joh! Je moet al je shit op macOS doen. Smart playlist enzo aanmaken, werkt echt super goed en synct heerlijk met je iOS devices. Echt helemaal top!

Voor mij zeker geen spotify meer.

• -TheNose-
Hier gebruiken 4 kinderen spotify, waarvan 1 op Android, dus geen spotify meer is misschien niet zo handig. Plus ik moet erachter komen dat de muziek van de kinderen ook op Apple Music beschikbaar is. Op spotify zie je toch meer kinderliedjes, kindercarnaval nummers, etc.

Apple Music is voor mijn muziek smaak wel top (hiphop, oldskool vooral).

• Serena
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 19:39
-TheNose- schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 12:54:
Hier gebruiken 4 kinderen spotify, waarvan 1 op Android, dus geen spotify meer is misschien niet zo handig. Plus ik moet erachter komen dat de muziek van de kinderen ook op Apple Music beschikbaar is. Op spotify zie je toch meer kinderliedjes, kindercarnaval nummers, etc.

Apple Music is voor mijn muziek smaak wel top (hiphop, oldskool vooral).
Apple Music staat hier ook gewoon op mijn werktelefoon, een Android. Weer een belemmering minder…

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

• -TheNose-
Nu nog de kinderliedjes.

• alexhooven
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 17:54
Vaak genoeg gratis Apple Music geprobeerd, maar kom er maar niet doorheen. Blijf altijd teruggrijpen naar spotify. Zo veel meer keus en voor m’n gevoel logisch. Daarnaast gebruiken al m’n vrienden t wat het ook weer makkelijk maakt bij huisfeestjes.

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro.

• Serena
Je zoekt volgens mij een reden om bij Spotify te blijven.
Alles wat je vraagt zit gewoon in Apple Music hoor… Ook tonnen aan kinderliedjes.

• -TheNose-
Serena schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 15:51:
[...]

Je zoekt volgens mij een reden om bij Spotify te blijven.
Alles wat je vraagt zit gewoon in Apple Music hoor… Ook tonnen aan kinderliedjes.
Nee ik wil eigenlijk naar Apple Music maar al mijn minpunten worden op deze manier aardig getackled, was al even geleden dat ik dit gebruikt had.

• Darks
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 11:48
Sinds vandaag ook terug Apple Music opgestart, na een tijdje terug op Spotify gezeten te hebben.

Ik miste vooral de naadloze implementatie op al mijn Apple apparaten, er was altijd wel wat gedoe met Spotify en daar hoef ik me nu niet meer druk om te maken. Nu ik een M1 MacBook Pro heb aangeschaft, nog niet meer de moeite gedaan om de Spotify App opnieuw te installeren. Apple Music draait zo heerlijk soepel op dit apparaat.

Ja, er zijn soms afhankelijk van je muzieksmaak beter afgestemde playlists te vinden op Spotify. Maar zoals hier al aangehaald, als je zelf op je Mac even de tijd neemt kan je het in Apple Music net zo goed op poten zetten, en zelfs beter.

Gamertag: I Darks I

• niels.ista
  • Registratie: augustus 2020
  • Laatst online: 29-04 09:45
hallo,

ik krijg steeds een foutmelding tijdens het downloaden van muziek binnen apple music,

kan een van jullie mij daar mee helpen

vriendelijke bedankt alvast.

• Tartarus
  • Registratie: januari 2013
  • Nu online
niels.ista schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 14:54:
hallo,

ik krijg steeds een foutmelding tijdens het downloaden van muziek binnen apple music,

kan een van jullie mij daar mee helpen

vriendelijke bedankt alvast.
Handig als je ook de foutmelding hier zou vermelden. Wat krijg je als foutmelding dan?

En heb je al geprobeerd om je pc/Mac opnieuw op te starten?

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: maart 2006
  • Niet online

Donstil

Grab them by the 🐈.

Topicstarter
Rumor: Apple to Announce Third-Generation AirPods and HiFi Apple Music Tier in 'Coming Weeks'

HiFi streaming kan wel een mooie stap omhoog zijn.

[Voor 8% gewijzigd door Donstil op 01-05-2021 13:20]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +1Henk 'm!

• London
  • Registratie: oktober 2007
  • Niet online

London

Victoria Concordia Crescit

Reden genoeg voor mij om ook de switch maar eens te maken, al is het maar omdat ik eerst nog een maandje gratis mag proberen.

Grootste ding waar ik voorheen altijd tegen aan liep was het gemis van Spotify Connect. Het kunnen switchen tussen Windows desktop, Sonos, Google speakers & iPhone was toch wel heel erg fijn. Maar in de praktijk komt het ook eigenlijk neer op dat je toch maar op 1 plek tegelijk muziek kunt afspelen en dat kan met Apple Music ook prima. Hoop dat er ooit nog een fatsoenlijke oplossing gemaakt wordt voor Windows gebruikers. Ik maak nu maar gebruik van de website.

Arsenal - Real Madrid - Mercedes AMG Petronas

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Armada
  • Registratie: november 1999
  • Laatst online: 21-06 00:14

Armada

-Wat wil je weten?-

Misschien voor mij ook een trigger om over te gaan. Ik ben het laatste jaar maar wat aan het aanrommelen, switch bijna maandelijks tussen Spotify en Apple Music. De laatste vooral vanwege de integratie met Apple Watch, iets lekkerder geluid en een aantal playlists en interessant met Apple One. En bij de eerste merk ik dat de Discover Weekly mij de beste suggesties voor onbekende muziek doet. Ik heb op AM wel mijn station geprobeerd, maar het is toch veelal wat ik al in de library heb. Ik heb die twee werelden weleens geprobeerd te combineren, door mijn DW wekelijks te songshiften, maar dat kan nu ook niet goed meer. Bovendien voed je het algoritme van Spotify niet meer, zodat die aanbevelingen langzamerhand weer minder goed worden. Bij AM zijn de vier persoonlijke playlists ook veel gebaseerd op wat je al hebt, dus er komt weinig ontdekking uit naar voren (New Music wel, maar dat is ook veel hit en mis). Bij Spotify dump ik de DW en RR playlists wekelijks in een ‘to do’ playlist, waardoor ik ze vast blijf houden totdat ze gescreend/beoordeeld zijn, bij AM heb ik nog niet echt een lekker workflow voor gevonden.

Daarnaast heb ik ook het idee dat Spotify preciezer is met zijn genres. Als ik de Glitch playlist pak van Spotify en die van Apple, dan komt hier toch heel andere muziek uit. Persoonlijk houd ik ook van Darksynth (everynoise.com voor alle (sub)genres van Spotify), maar Apple kent dat volgens mij niet en heeft alleen de hoofdgenres. Het risico daarvan is natuurlijk dat je teveel de tunnel ingaat, alles lijkt op elkaar. Keuzes, keuzes…

En waar ik bij AM niet helemaal lekker uitkom: of ik vind een nummer niks en dan is het duimpje naar beneden, of een mwoah, dan luister ik het wel uit, maar doe niets, maar als ik het leuk vind dan doe ik nu hartje en bij de library. Is dit de manier waarop jullie dit ook doen? Dat laatste is best wel omslachtig, maar ik wil het algoritme blijven trainen (hartje) en AM houdt niet bij wat je allemaal geliked hebt, dus ook library. Van liked songs kan je wel weer een smart playlist van maken, maar er is geen centraal punt waar je ze allemaal terugziet.

[Voor 11% gewijzigd door Armada op 03-05-2021 11:06]

- I've run out of sick days, so I'm calling in dead - Xbox Live Gamertag PSN id

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RicoK
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 17:12
Gadverdamme, ik wilde AM echt nog eens een kans geven, maar ik zal toch (helaas) bij Spotify blijven...

Omdat Spotify een prijsverhoging heeft aangekondigd, waardoor de prijs voor Premium Family bijna net zo hoog is als een Apple One pakket, had ik weer eens een proefabo op AM genomen om te zien of de issues die ik had vorig jaar zomer wellicht zouden zijn opgelost.

Helaas niets is minder waar, nog steeds slurpt AM een groot deel van mijn 4G databundel leeg terwijl mijn iPhone 11 Pro Max op mijn nachtkastje op het WiFi-netwerk helemaal niets ligt te doen. Zo ook vannacht heeft AM ruim een 1GB verbruikt. Heel irritant. Temeer, omdat alle instellingen afaik goed staan. Dit, omdat als je Googlet op data-usage AM, mijn issue (helaas) niet uniek is.

Echter, naast deze issue, heb ik geconstateerd dat mijn iPhone warm(er) wordt bij gebruik van AM i.c.m. Apple CarPlay terwijl bij gebruik van Spotify mijn iPhone gewoon koel blijft.

Ik vind dit jammer, omdat ik én AM een mooiere interface vind hebben dan Spotify, maar ook omdat Apple One natuurlijk prijstechnisch veel aantrekkelijker is.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 18:10
Het valt me op dat ik weinig lees over de snelheid van AM. Ik vind het gewoon retetraag in vergelijking met Spotify. Een nummer starten is niet instant (niet op iPhone, iPad en ook niet op macOS) en elke playlist die je opent wordt voorafgegaan door een laadscherm. Kan er niet aan wennen en het komt heel sluggish over.

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RicoK
@Sluuz Hmm, daar kan ik mij weer niet in vinden. Ik vind de interface erg snel, zowel op iPhone, CarPlay, iPad en macBook en mooi.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• smeerbartje
RicoK schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 13:38:
Gadverdamme, ik wilde AM echt nog eens een kans geven, maar ik zal toch (helaas) bij Spotify blijven...

Omdat Spotify een prijsverhoging heeft aangekondigd, waardoor de prijs voor Premium Family bijna net zo hoog is als een Apple One pakket, had ik weer eens een proefabo op AM genomen om te zien of de issues die ik had vorig jaar zomer wellicht zouden zijn opgelost.

Helaas niets is minder waar, nog steeds slurpt AM een groot deel van mijn 4G databundel leeg terwijl mijn iPhone 11 Pro Max op mijn nachtkastje op het WiFi-netwerk helemaal niets ligt te doen. Zo ook vannacht heeft AM ruim een 1GB verbruikt. Heel irritant. Temeer, omdat alle instellingen afaik goed staan. Dit, omdat als je Googlet op data-usage AM, mijn issue (helaas) niet uniek is.

Echter, naast deze issue, heb ik geconstateerd dat mijn iPhone warm(er) wordt bij gebruik van AM i.c.m. Apple CarPlay terwijl bij gebruik van Spotify mijn iPhone gewoon koel blijft.

Ik vind dit jammer, omdat ik én AM een mooiere interface vind hebben dan Spotify, maar ook omdat Apple One natuurlijk prijstechnisch veel aantrekkelijker is.
Misschien overkill…. maar heb je een volledige factory reset van je iPhone al eens geprobeerd? Ik herken jouw problemen namelijk helemaal niet.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RicoK
@smeerbartje Nee, ik heb geen volledige factory reset uitgevoerd. En ik moet bekennen dat ik ook niet sta te springen en te dansen om dit wel te gaan doen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• smeerbartje
RicoK schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 10:34:
@smeerbartje Nee, ik heb geen volledige factory reset uitgevoerd. En ik moet bekennen dat ik ook niet sta te springen en te dansen om dit wel te gaan doen.
Snap ik 🤣, maar misschien wel het proberen waard..

Acties:
  • +1Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 18:57
smeerbartje schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 10:42:
[...]

Snap ik 🤣, maar misschien wel het proberen waard..
Toevallig slechte wifi verbinding en wifi assistentie aan staan? Wellicht is dat het?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online

Donstil

Grab them by the 🐈.

Topicstarter
Dat wat trager starten van nummers herken ik op zich wel.
Het is niet altijd maar zeker regelmatig.

Dacht altijd dat het thuis aan mijn Firewall zou liggen en had er daarom nooit echt tijd in gestopt maar nu @RicoK het ook heeft toch eens wat verder gekeken, op 5G heb ik het ook.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RicoK
@turkeyhakan Nee, ik heb WiFi assistentie uit staan en ik heb een erg goede WiFi Dekking in huis. Tevens staat de router naast de slaapkamer.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• turkeyhakan
RicoK schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 11:59:
@turkeyhakan Nee, ik heb WiFi assistentie uit staan en ik heb een erg goede WiFi Dekking in huis. Tevens staat de router naast de slaapkamer.
En je wifi schakelt zichzelf niet uit na een bepaald tijdstip?

Bijzonder probleem. Toestel al eens opnieuw gestart? Netwerkinstellingen hersteld?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RicoK
turkeyhakan schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 12:21:
En je wifi schakelt zichzelf niet uit na een bepaald tijdstip?

Bijzonder probleem. Toestel al eens opnieuw gestart? Netwerkinstellingen hersteld?
Nee, mijn WiFi staat dag en nacht aan. Zit geen tijdklok op.

Ja, het is wel irritant, te meer, omdat ik al zo lang ik iPhones heb en dat is toch al weer een tijdje, met enige regelmaat veelal net na middernacht of iets later in mijn gebruiksmonitor van mijn mobiele provider een internetsessie zie van of een paar MB, maar ook dikwijls zo'n welbekend pakketje van 59MB. De monitor in de instellingen van de iPhone laat dan geen app zien, waardoor het dus waarschijnlijk vanuit het systeem komt.

De data usage van/door AM is wel duidelijk te zien in de instelingen van de iPhone.

Edit: volgens mij, voor zover mij bekend, hebben mijn vrouw en kinderen, allen een iPhone, geen last van dit 'sluipge-/verbruik'. Ik heb dit zoals gezegd met al mijn iPhones gehad en dus nog steeds.

[Voor 10% gewijzigd door RicoK op 05-05-2021 12:35]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• turkeyhakan
RicoK schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 12:33:
[...]

Nee, mijn WiFi staat dag en nacht aan. Zit geen tijdklok op.

Ja, het is wel irritant, te meer, omdat ik al zo lang ik iPhones heb en dat is toch al weer een tijdje, met enige regelmaat veelal net na middernacht of iets later in mijn gebruiksmonitor van mijn mobiele provider een internetsessie zie van of een paar MB, maar ook dikwijls zo'n welbekend pakketje van 59MB. De monitor in de instellingen van de iPhone laat dan geen app zien, waardoor het dus waarschijnlijk vanuit het systeem komt.

De data usage van/door AM is wel duidelijk te zien in de instelingen van de iPhone.
De app opnieuw installeren?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RicoK
Na mijn slechte ervaring vorig jaar zomer had ik AM al verwijderd, maar omdat ik het nu weer een kans wilde geven had ik deze weer geïnstalleerd.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• turkeyhakan
RicoK schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 12:36:
[...]

Na mijn slechte ervaring vorig jaar zomer had ik AM al verwijderd, maar omdat ik het nu weer een kans wilde geven had ik deze weer geïnstalleerd.
Geen idee. Probeer een hard reset zou ik zeggen en anders idd je toestel opnieuw instellen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RicoK
turkeyhakan schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 12:46:
Geen idee. Probeer een hard reset zou ik zeggen en anders idd je toestel opnieuw instellen.
Ik heb ook geen idee. Maar omdat ik het met al mijn iPhones wel heb (gehad) en ik deze dus wel eens nieuw heb ingesteld heb ik geen vertrouwen in 'de(ze) oplossing'.

Op zich heb ik een erg ruime databundel, zelfs toen ik nog 2GB had kwam ik nog elke maand uit, en maak ik mij ook niet direct zorgen om dit sluipgebruik, maar irritant is het wel. Maar een GROTE sluipgebruiker als AM gaat er wel direct (weer) uit. Er is nogal een verschil tussen een paar tot enkele tientallen MB's tegenover een ruime GB.... ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• turkeyhakan
RicoK schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 12:54:
[...]

Ik heb ook geen idee. Maar omdat ik het met al mijn iPhones wel heb (gehad) en ik deze dus wel eens nieuw heb ingesteld heb ik geen vertrouwen in 'de(ze) oplossing'.

Op zich heb ik een erg ruime databundel, zelfs toen ik nog 2GB had kwam ik nog elke maand uit, en maak ik mij ook niet direct zorgen om dit sluipgebruik, maar irritant is het wel. Maar een GROTE sluipgebruiker als AM gaat er wel direct (weer) uit. Er is nogal een verschil tussen een paar tot enkele tientallen MB's tegenover een ruime GB.... ;)
Laatste mogelijkheid: https://support.apple.com/nl-nl/HT202070 ververs op de achtergrond, staat die aan?

Sluit jij alle apps wel na gebruik of blijven deze aan?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• RicoK
@turkeyhakan Bedankt!

Nee, ik sluit apps niet af. Ook ververs op de achtergrond staat aan. Wel heb ik zojuist ververs op de achtergrond uitgezet voor AM en ook voor RadioNED, omdat laatst genoemde ook wel eens data wil blijven gebruiken, nadat ik uit de auto met CarPlay stap.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• turkeyhakan
RicoK schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 13:17:
@turkeyhakan Bedankt!

Nee, ik sluit apps niet af. Ook ververs op de achtergrond staat aan. Wel heb ik zojuist ververs op de achtergrond uitgezet voor AM en ook voor RadioNED, omdat laatst genoemde ook wel eens data wil blijven gebruiken, nadat ik uit de auto met CarPlay stap.
Hoor het graag of het heeft gewerkt!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• smeerbartje
Ik moet eerlijk zeggen, ik hoor steeds vaker mensen erg positief over apple Music t.o.v. Spotify. Beter! Hier ook een tevreden gebruiker; vooral de nieuwe "for you" secties zijn top.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Serena
Nu moeten we eindelijk bij de grote namen eens onder de pet krijgen dat we buiten een Spotify lijst ook een Apple Music lijst willen…

Acties:
  • +1Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: januari 2004
  • Niet online
smeerbartje schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 14:28:
Ik moet eerlijk zeggen, ik hoor steeds vaker mensen erg positief over apple Music t.o.v. Spotify. Beter! Hier ook een tevreden gebruiker; vooral de nieuwe "for you" secties zijn top.
Heb het drie keer geprobeerd, ook mijn partner laten testen, maar we lopen er niet warm voor. Het is niet zo logisch en snel als Spotify, een nummer starten kost gewoon tijd. Daarnaast kun je een nummer niet verder afspelen op een ander apparaat. Het zijn de kleine dingen die me tegenhouden, verder zou ik graag Apple Music hebben omdat ik behoorlijk binnen het ecosysteem zit.

LG OLED55XB6  MacBook 12"  iPhone 12 Pro  Apple Watch Series 6  Apple TV 4K  AirPods  AirTag  AirPort Express

• Gethijsem
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 16:21
Wij hebben Spotify ook opgezegd om over te stappen op Apple One, omdat alles hier Apple is en er nu ook een Apple TV onderweg is. Maar we kunnen ook deze (derde) poging niet wennen aan Apple Music: op andere apparaten dan het spelende apparaat de muziek bedienen werkt niet, muziek stoort omdat de ADC niet zoiets heeft als Spotify Connect, en het grootste minpunt: specifieke artiesten en rappers kunnen niet geblokkeerd worden. Ik heb het idee dat Apple Music erg op Amerika gericht is met een voorliefde voor hip-hop :? . Behalve de lagere prijs (Apple One) is het enige voordeel dat ik vond het frisse en geslepen uiterlijk van Apple Music. De interface van Spotify is me te donker en al een jaar of 10 hetzelfde. Ik kijk het nog een paar weken aan..

[Voor 6% gewijzigd door Gethijsem op 13-05-2021 09:20]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• RicoK
@Gethijsem Hier exact, maar dan ook exact hetzelfde. Inderdaad het hiphop gehalte lijkt mijn inziens ook te hoog en dan lijkt het meer Amerikaans dan Europees gericht te zijn. Ik krijg met AM het gevoel dat ik maar een kant qua muziek op ga/op wordt gedrukt. Spotify is breder (voor mij). Maar ik vind net als jij de interface van AM ook veel aantrekkelijk dan dat zwarte van Spotify. Ik had AM recent ook weer een kans gegund vanwege de op handen zijnde prijsverhoging van Spotify, waardoor Apple One veel aantrekkelijker is geworden, maar ik heb de gratis proefmaand weer snel stop gezet en AM weer verwijderd.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• smeerbartje
RicoK schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 10:17:
@Gethijsem Hier exact, maar dan ook exact hetzelfde. Inderdaad het hiphop gehalte lijkt mijn inziens ook te hoog en dan lijkt het meer Amerikaans dan Europees gericht te zijn. Ik krijg met AM het gevoel dat ik maar een kant qua muziek op ga/op wordt gedrukt. Spotify is breder (voor mij). Maar ik vind net als jij de interface van AM ook veel aantrekkelijk dan dat zwarte van Spotify. Ik had AM recent ook weer een kans gegund vanwege de op handen zijnde prijsverhoging van Spotify, waardoor Apple One veel aantrekkelijker is geworden, maar ik heb de gratis proefmaand weer snel stop gezet en AM weer verwijderd.
Gethijsem schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 09:15:
Wij hebben Spotify ook opgezegd om over te stappen op Apple One, omdat alles hier Apple is en er nu ook een Apple TV onderweg is. Maar we kunnen ook deze (derde) poging niet wennen aan Apple Music: op andere apparaten dan het spelende apparaat de muziek bedienen werkt niet, muziek stoort omdat de ADC niet zoiets heeft als Spotify Connect, en het grootste minpunt: specifieke artiesten en rappers kunnen niet geblokkeerd worden. Ik heb het idee dat Apple Music erg op Amerika gericht is met een voorliefde voor hip-hop :? . Behalve de lagere prijs (Apple One) is het enige voordeel dat ik vond het frisse en geslepen uiterlijk van Apple Music. De interface van Spotify is me te donker en al een jaar of 10 hetzelfde. Ik kijk het nog een paar weken aan..
Out of interest: gebruik je dan wel de "love" en "unlove" features? M.a.w. gun je het algoritme wel ff wat tijd om je te leren kennen? Mijn ervaring heeft me geleerd dat dat echt scheelt. Ik ben absoluut geen hiphop-liefhebber en AM serveert me dat dan ook nooit. In geen enkele 'for you"-list.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Aiii
  • Registratie: oktober 2003
  • Nu online

Aiii

何これ

Je kan het algoritme wel een beetje op weg helpen door je Playlists van Spotify over te zetten naar Apple Music met behulp van een service zoals Soundiiz natuurlijk, maar dat heeft inderdaad wel wat tijd nodig.

Iets anders wat helpt is Apple Music aan te zetten op een playlist met muziek die je digged en te laten lopen (ook als je zelf niet luistert), hoe meer data Apple heeft, hoe beter je recommendations uiteraard.

[Voor 33% gewijzigd door Aiii op 13-05-2021 11:03]

• Gethijsem
smeerbartje schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 10:31:
[...]

[...]

Out of interest: gebruik je dan wel de "love" en "unlove" features? M.a.w. gun je het algoritme wel ff wat tijd om je te leren kennen? Mijn ervaring heeft me geleerd dat dat echt scheelt. Ik ben absoluut geen hiphop-liefhebber en AM serveert me dat dan ook nooit. In geen enkele 'for you"-list.
Die ken ik nog niet, ik zal t even proberen de komende tijd.

• Gethijsem
Aiii schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 10:54:
Je kan het algoritme wel een beetje op weg helpen door je Playlists van Spotify over te zetten naar Apple Music met behulp van een service zoals Soundiiz natuurlijk, maar dat heeft inderdaad wel wat tijd nodig.
Dank voor deze tip.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Gethijsem
Edit: kogel door de spreekwoordelijke kerk, AM hapert op de hifi en we missen onze Spotify playlists, we hebben ons duo-abonnementje toch maar weer geactiveerd..

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online

Donstil

Grab them by the 🐈.

Topicstarter

Acties:
  • +1Henk 'm!

• swv
  • Registratie: oktober 2010
  • Nu online
De Android beta app verklapt de komst ook. Ook wordt duidelijk welke losless opties er zijn.
With Apple Music 3.6.0 Beta, rolling out now via the Google Play Store, we’ve found similar signs of high-quality audio streaming and downloading options coming to Apple Music for Android. As you’d expect, Apple includes a prominent warning of how much data and storage high-quality audio uses.

Lossless streaming will consume significantly more data. A 3-minute song will be approximately: – 1.5 MB with high efficiency- 6 MB with high quality at 256 kbps- 36 MB with lossless at 24-bit/48 kHz- 145 MB with hi-res lossless at 24-bit/192 kHz. Support varies and depends on song availability, network conditions, and connected speaker or headphone capability.
Uiteraard in ALAC :)

Bron: https://9to5google.com/20...lossless-audio-streaming/

• Donstil
  • Niet online

Donstil

Grab them by the 🐈.

Topicstarter
Wel tof. Ben benieuwd of de nieuwe AppleTV dat een beetje goed naar mijn Hifi set krijgt. Dan hoef ik daarvoor ook geen losse apps meer te gebruiken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• renegrunn
  • Laatst online: 21:37
Nederlander heeft ook al een logo ontdekt:

Ben heel benieuwd! Heb sinds aanschaf van mijn KEF LS50 WII speakers al een tijdje diverse hi-res streaming diensten geprobeerd, ga ook met Apple Music aan de slag, en hak daarna de knoop door. Ben wel erg benieuwd hoe deze hi-res afgespeeld kunnen worden. Want zover ik weet is Airplay 2 (nog) niet geschikt?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: juni 1999
  • Niet online
De geluidskwaliteit was al beter dan Spotify, dus er viel niks te klagen, maar dit is wel gaaf. Hopelijk is het niet voorbehouden aan specifieke apparatuur.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: maart 2005

Rivanov

Apple freak

*O*

Steam | Twitch | Xbox Live: Rivanov | LG OLED65CX (Woonkamer) :: LG OLED55B6 (Slaapkamer) :: Xbox Series X

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rivanov

Rivanov

Apple freak

Steam | Twitch | Xbox Live: Rivanov | LG OLED65CX (Woonkamer) :: LG OLED55B6 (Slaapkamer) :: Xbox Series X

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ZorbaR
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 20:30
Zonder extra kost had ik echt niet verwacht. Dat wordt switchen van Qobuz naar Apple One/Music.

12x Sunpower X21-350 + SolarEDGE 3000 (226°) PV Output

Acties:
  • 0Henk 'm!

• magnifor
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 05:30
Wel een gamechanger, nu kan Spotify etc zich toch niet meer veroorloven om 1. Geen Lossless aan te bieden, 2. extra geld voor te vragen.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online

Donstil

Grab them by the 🐈.

Topicstarter
Voor de hele catalogus is wel weer dik hoor.
Dat doen de andere, die ook nog eens extra vragen, niet eens.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• weeraanmelden
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 13-06 14:45

weeraanmelden

Opnieuw opstarten...

Atmos werkt ook op de Apple TV.
En wat zeer interessant is: het werkt ook op de Beats W1 modellen (zoals de flex geïntroduceerd voor €50 dit jaar)
De spatial audio in IOS 14 was alleen AirPod feature, dus dit is wel heel lekker.

Atmos in muziek is echt een beleving. Heb een proef abbo van Tidal gehad, maar "I got five on it- Luniz " of Mavin Gaye's "What Going On" klinkt echt super.
En Cardi B's up is gewoon een easter egg van de engineer ; bij het refrein "it's going up, up, up" gaat de muziek ook gewoon van FCS naar de height speakers :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Registratie: mei 2006
  • Nu online
Laat inderdaad maar komen dat lossless en dolby atmos. Zeker als dit via de Apple TV werkt.

iPad Pro 2017  iPhone 12 Pro Pacific Blue  Apple Watch Series 6 Product Red  Apple TV 4K & HD  HomePod Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • 0Henk 'm!

• renegrunn

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Valinor
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 17:30
Tijd dat ze het in Nederland ook gaan uitbrengen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rivanov

Rivanov

Apple freak

Maakt de AirPods Max ook steeds aantrekkelijker ondanks het forse prijskaartje.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• sushieffer
  • Registratie: augustus 2013
  • Laatst online: 04-06 11:39
https://www.macrumors.com...ple-music-lossless-audio/

Hi-Res Lossless will require a USB digital to analog converter or similar equipment, but will provide the best sound experience. Listening to lossless audio on an ‌iPhone‌ will require wired headphones and it's possible an additional dongle will be needed to get the best sound quality. It's worth noting that 9to5Mac says that ‌AirPods Max‌ will support Hi-Resolution Lossless when used as wired headphones, but it is unclear what equipment is required to make that happen.

Helaas dus geen (HiFi) Lossless op de AirPods draadloos. AirPods Max bedraad ondersteunt het wel.

Think Different

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Qck
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 15:24

Qck

Bazinga

Sinds gisteren ook AM weer eens geprobeerd. Mooie apps en aangezien ik meerdere Apple producten heb, is het ideaal geïntegreerd. Ik luister muziek voornamelijk via koptelefoon (BT), en daarbij is de kwaliteit echt om te huilen. Het klinkt alsof het een <128kbps MP3 is. Speel ik dezelfde nummers via Spotify af, klinkt het een stuk beter.
Herkennen meer mensen dit?

PS. Geprobeerd op Macbook Air m1 en iPhone 12. Airpods Pro en Sony 1000XM3.

Music is not just a sound, it's a way of living.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• renegrunn
sushieffer schreef op maandag 17 mei 2021 @ 20:25:

Helaas dus geen (HiFi) Lossless op de AirPods draadloos. AirPods Max bedraad ondersteunt het wel.
Zelfs dat lijkt nog maar de vraag: https://www.macrumors.com...ssless-lightning-support/

Aan de ene kant begrijp ik wel waarom iedereen over valt, maar de focus op diverse fora / tech sites ligt vrijwel enkel op Apple's eigen audio producten (enkel Airpods) maar lees nergens iets over hoe dit wel of niet gaat werken met andere streaming hi-fi apparatuur?

Edit: Darko heeft er reeds iets over geschreven, en bevestigd ook mijn vermoeden:

Furthermore, unlike Spotify and Tidal, Apple Music has no ‘Connect‘ service with which streams can be handed off to compatible hardware devices. Apple Music users wanting to play their songs on the big rig will either have to 1) hardwire in a PC, Mac or smartphone OR 2) use Apple’s AirPlay protocol, which relies on the host device being ‘always on’ and whose sample rate support tops out at 48kHz.

[Voor 61% gewijzigd door renegrunn op 18-05-2021 10:51]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Aiii
  • Nu online

Aiii

何これ

renegrunn schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 10:43:
[...]

Zelfs dat lijkt nog maar de vraag: https://www.macrumors.com...ssless-lightning-support/

Aan de ene kant begrijp ik wel waarom iedereen over valt, maar de focus op diverse fora / tech sites ligt vrijwel enkel op Apple's eigen audio producten (enkel Airpods) maar lees nergens iets over hoe dit wel of niet gaat werken met andere streaming hi-fi apparatuur?
Het is weer typisch een gevalletje outrage om niets.

Geen enkele headset ondersteund "zomaar" lossless kwaliteit. De meeste headsets die je gewoon in een poortje prikt (of dat nu een aux of usb poort is) zullen helemaal niks bijzonders laten horen, omdat ze nooit bedoeld waren voor die output. Daar kun je net zo goed een MP3-kwaliteit source bij gebruiken.

Lossless is voor mensen met koptelefoons van 1500+ Euro en die hebben daarnaast een DAC van enkele honderden tot duizenden Euro's ernaast nodig omdat je telefoon of computer helemaal niet de kracht heeft om een lossless signaal te sturen op een niveau dat die dure koptelefoon nodig heeft.

Dat mensen dan verwachten dat hun AirPods dat ineens wel kunnen voor een fractie van de prijs en liefst ook nog over het Bluetooth protocol of een lightning kabel is niet verassend, omdat ze simpelweg geen idee hebben wat het precies betekent, maar dit zijn dezelfde mensen die net zo hard zouden klagen als Apple wel een audiophile waardige AirPods Studio uit zou brengen voor 2000 of 3000 Euro. Of als Apple een DAC zou uitbrengen voor 500 Euro.

Dat wil overigens niet zeggen dat het niet mogelijk zou zijn voor Apple om hogere kwaliteit te leveren dan AAC momenteel levert, en ook niet dat de geluidskwaliteit over kabel niet beter kan zijn dan zonder kabel, maar de lossless kwaliteit waar we het hier over hebben heeft hoe dan ook een externe DAC nodig.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 21:02
Grootste irritatie met Apple Music is die zoekfunctie die geen typos snapt.
majonna like a prayer

Niet gevonden.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online

Donstil

Grab them by the 🐈.

Topicstarter
matthijst schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 15:36:
majonna like a prayer

Niet gevonden.
Ja dat is soms irritant maar gelukkig ook maar deels waar, want alleen Majonna snapt hij bijvoorbeeld wel en ook "lik a lrayer" geeft de juiste resultaten.

Pas als de artiest en het nummer samen fout geschreven zijn komt er echt niets.

[Voor 56% gewijzigd door Donstil op 19-05-2021 15:43]

• matthijst
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 21:02
Ja, OK da's ook zo. Maar als je hetzelfde in Sonos zoekt (majonna lik a rayer) dan vindt ie 'm bv wel op YouTube Music.
Hoe moeilijk kan zoiets te fixen zijn, zou je zeggen.

Misschien gewoon teveel gewend aan Googlen met typo's :+

[Voor 14% gewijzigd door matthijst op 19-05-2021 16:54]

• Donstil
  • Niet online

Donstil

Grab them by the 🐈.

Topicstarter
matthijst schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 16:53:
Ja, OK da's ook zo. Maar als je hetzelfde in Sonos zoekt (majonna lik a rayer) dan vindt ie 'm bv wel op YouTube Music.
Hoe moeilijk kan zoiets te fixen zijn, zou je zeggen.

Misschien gewoon teveel gewend aan Googlen met typo's :+
Ja ze moeten dat ff combineren, want als het los kan dan samen ook zou je zeggen maar dan denk ik vast te simpel.

• Donstil
  • Niet online

Donstil

Grab them by the 🐈.

Topicstarter

• THE_BASE
  • Registratie: januari 2004
  • Niet online
matthijst schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 15:36:
majonna like a prayer

Niet gevonden.
Voor mij is de grootste irritatie dat je niet op een ander apparaat kunt doorgaan met afspelen waar je was. Dat kan met Spotify wel en dat is echt een genot. :)

Edit: nog even verduidelijken. Aangezien ik een nieuwe Apple TV heb gekocht, dacht ik: laat ik Apple Music weer eens een kans geven. Maar ik kom er na 1 uur al achter dat Spotify voor mij prettiger werkt:

- Spotify is sneller, Apple Music geeft na een zoekterm een wit scherm en dan pas resultaten.
- Bij Spotify kun je dus door op een ander apparaat dankzij Spotify Connect
- Geluid van Spotify in hoge kwaliteit lijkt beduidend beter

Helaas, ik had graag overgestapt, zeker gezien de prijs van Apple One (19,99 euro per maand) inclusief Arcade, Apple TV+ en 200GB ten opzichte van Spotify Family (17,99 euro per maand vanaf juni).

Er is nog altijd wat werk aan de winkel voor Apple.

[Voor 46% gewijzigd door THE_BASE op 23-05-2021 13:17]

LG OLED55XB6  MacBook 12"  iPhone 12 Pro  Apple Watch Series 6  Apple TV 4K  AirPods  AirTag  AirPort Express

• JimmyJoness
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 00:07
Zullen we überhaupt íets gaan merken op airpods/pro/max van deze lossless audio? Ik lees dat helemaal lossless niet mogelijk
Is, maar gaan we er ook niet een beetje op vooruit? 🙂

Acties:
  • 0Henk 'm!

• -TheNose-
THE_BASE schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 16:59:
[...]

Voor mij is de grootste irritatie dat je niet op een ander apparaat kunt doorgaan met afspelen waar je was. Dat kan met Spotify wel en dat is echt een genot. :)

Edit: nog even verduidelijken. Aangezien ik een nieuwe Apple TV heb gekocht, dacht ik: laat ik Apple Music weer eens een kans geven. Maar ik kom er na 1 uur al achter dat Spotify voor mij prettiger werkt:

- Spotify is sneller, Apple Music geeft na een zoekterm een wit scherm en dan pas resultaten.
- Bij Spotify kun je dus door op een ander apparaat dankzij Spotify Connect
- Geluid van Spotify in hoge kwaliteit lijkt beduidend beter

Helaas, ik had graag overgestapt, zeker gezien de prijs van Apple One (19,99 euro per maand) inclusief Arcade, Apple TV+ en 200GB ten opzichte van Spotify Family (17,99 euro per maand vanaf juni).

Er is nog altijd wat werk aan de winkel voor Apple.
Ik herken dit totaal niet en ben juist recentelijk volledig overgestapt naar Apple Music. Meest irritante voor mij is zelf toegevoegde muziek op spotify kan ik niet op mijn Sonos afspelen, want drm(?), Apple geen probleem werkt gelijk en snel.

Ook is na een tijdje de app veel fijner dan de podcast app die spotify heet tegenwoordig.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• tAnk
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 19:10
Met de komst van "Lossless Audio", "Hi-Resolution Lossless" en het feit dat ik nu ga investeren in een high-end koptelefoon maak ik (weer) de overstap van Spotify naar Apple Music.

De vorige keer miste ik echt de diverse playlists op Spotify. Vooral van de zeer actieve community. Als tussenoplossing sync ik voorlopig Spotify playlists richting Apple met Soundiiz.

Frustrerend: de API van Apple laat het niet toe dat tracks worden verwijderd. Playlists worden dus alleen maar aangevuld en niet opgeschoond.

Last.fm op Tweakers!

• defiant
  • Registratie: juli 2000
  • Nu online

defiant

Moderator General Chat
Ik ben al abonnee van Spotify sinds het begin, lang konden de concurrenten niet tippen aan de bibliotheek van Spotify. Maar ik merk steeds vaker dat Spotify licentiedeals worden beëindigd en nummers niet meer afspeelbaar zijn. Vroeger waren dat 1 a 2 nummers in een lange playlist, nu tel ik er inmiddels al 10.

Het is een beetje een long shot, maar ik ben wel benieuwd hoe Apple Music omgaat met licentiedeals en hoe vaak nummers niet meer afspeelbaar zijn. Vanuit concurrentie overwegingen denk ik niet dat dit soort informatie makkelijk beschikbaar is. Maar meer beschikbaarheid van nummers zou wel een belangrijke motivatie zijn om over te stappen.

Climate dashboard

• Mel33
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 21:52
Als je ze koopt blijven ze van jou, is dat ook niet het geval bij spotify?

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

• Jeroen O
  • Registratie: april 2001
  • Laatst online: 19:59
Ja maar zelfs als je muziek koopt kan het gebeuren dat het niet meer te downloaden is.

Ik heb diverse nummers gekocht die volledig uit de store zijn verdwenen en ook via mijn purchase history niet meer zijn te downloaden.

Tip: maak dus na aanschaf van muziek wel altijd een backup.

• oohh
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 21:50
defiant schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 23:42:
Ik ben al abonnee van Spotify sinds het begin, lang konden de concurrenten niet tippen aan de bibliotheek van Spotify. Maar ik merk steeds vaker dat Spotify licentiedeals worden beëindigd en nummers niet meer afspeelbaar zijn. Vroeger waren dat 1 a 2 nummers in een lange playlist, nu tel ik er inmiddels al 10.

Het is een beetje een long shot, maar ik ben wel benieuwd hoe Apple Music omgaat met licentiedeals en hoe vaak nummers niet meer afspeelbaar zijn. Vanuit concurrentie overwegingen denk ik niet dat dit soort informatie makkelijk beschikbaar is. Maar meer beschikbaarheid van nummers zou wel een belangrijke motivatie zijn om over te stappen.
Wat voor muziek luister je naar?

Ik heb wel een aantal playlists met elektronische muziek waar het label de muziek waarschijnlijk van Apple Music af heeft gehaald. Heb dit wel vaker gezien, maar kan niet zeggen dat het vaak voorkomt.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• defiant
  • Registratie: juli 2000
  • Nu online

defiant

Moderator General Chat
oohh schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 21:20:
[...]

Wat voor muziek luister je naar?
Voornamelijk elektronisch, meestal trance.
Ik heb wel een aantal playlists met elektronische muziek waar het label de muziek waarschijnlijk van Apple Music af heeft gehaald. Heb dit wel vaker gezien, maar kan het zeggen dat het vaak voorkomt.
Jammer dat hetzelfde issue dus ook speelt met Apple Music, ik denk dat ik m'n playlists binnenkort maar eens ga vergelijken met zo'n exporteer tool.

Climate dashboard

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rivanov

Rivanov

Apple freak

Lossless Music en Spatial Audio wordt op dit moment uitgerold!

Pics in Tweet.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rivanov

Rivanov

Apple freak

Dolby Atmos is bij mij beschikbaar! :)

[Voor 61% gewijzigd door Rivanov op 08-06-2021 06:24]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• weeraanmelden

weeraanmelden

Opnieuw opstarten...

weeraanmelden schreef op maandag 17 mei 2021 @ 15:52:
Atmos werkt ook op de Apple TV.
En wat zeer interessant is: het werkt ook op de Beats W1 modellen (zoals de flex geïntroduceerd voor €50 dit jaar)
De spatial audio in IOS 14 was alleen AirPod feature, dus dit is wel heel lekker.

Atmos in muziek is echt een beleving. Heb een proef abbo van Tidal gehad, maar "I got five on it- Luniz " of Mavin Gaye's "What Going On" klinkt echt super.
En Cardi B's up is gewoon een easter egg van de engineer ; bij het refrein "it's going up, up, up" gaat de muziek ook gewoon van FCS naar de height speakers :)
Omg :)

https://music.apple.com/n...l/1570942451?i=1570942456

Ik was niet de enige met deze reactie. Apple Music heeft zelfs een “check het verschil” met Marvin gaye als voorbeeld 😎

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 20:52
Ben ik de enige die in het duister tast over wanneer Apple Music Lossless wordt gelanceerd?

Ik lees nu dat Spatial Audio stapsgewijs wordt geactiveerd bij abonnee's, maar nog geen woord over lossless.
Mis ik iets?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kdhoe
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 23-06 10:17
RnB schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 08:05:
Ben ik de enige die in het duister tast over wanneer Apple Music Lossless wordt gelanceerd?

Ik lees nu dat Spatial Audio stapsgewijs wordt geactiveerd bij abonnee's, maar nog geen woord over lossless.
Mis ik iets?
Is al gelanceerd. Te vinden bij instellingen > muziek > audiokwaliteit.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 20:52
Daar heb ik als eerste gekeken, Hoogste Kwaliteit setting is nog steeds 256Kbps AAC.

Ik heb die setting (nog) niet, alleen de Streaming Quality waarbij de hoogste kwaliteit nog steeds 256Kbps AAC is. Jij zit zeker op 14.7 beta?

Maar misschien is dit ook een per-abonnee omzetting, net als met Spatial Audio. Gek dat ik er zo weinig over kan vinden. Ik heb nog even geduld. :)

Ik lees op https://support.apple.com/en-us/HT212183 overigens dat Apple Music Lossless nog niet uit is.

Op de Mac zie ik het overigens wel al 8)7 :

Nog even geduld dus, thanks @kdhoe . Herstart van mijn iPhone deed helaas niets.

[Voor 67% gewijzigd door RnB op 08-06-2021 08:22]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• kdhoe
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 23-06 10:17
RnB schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 08:16:
Daar heb ik als eerste gekeken, Hoogste Kwaliteit setting is nog steeds 256Kbps AAC.

Maar misschien is dit ook een per-abonnee omzetting, net als met Spatial Audio. Gek dat ik er zo weinig over kan vinden. Ik heb nog even geduld. :)
De AppleTV heb ik moeten herstarten voor ik het te zien kreeg.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• TR1969
  • Registratie: juni 2013
  • Nu online

Ik heb die setting (nog) niet, alleen de Streaming Quality waarbij de hoogste kwaliteit nog steeds 256Kbps AAC is. Jij zit zeker op 14.7 beta?

Ik lees op https://support.apple.com/en-us/HT212183 overigens dat Apple Music Lossless nog niet uit is.

Op de Mac zie ik het overigens wel al 8)7 :

[Afbeelding]

Nog even geduld dus, thanks @kdhoe . Herstart van mijn iPhone deed helaas niets.
Ik heb het op de iPhone wel staan, op de Mac vind ik het nog niet.
Heb sinds kort 14.6, geen Beta.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Aiii
  • Nu online

Aiii

何これ

https://music.apple.com/n...12330598?i=712330693&l=en

Mijn leven is compleet.

Jokes aside. Best insane om te bedenken dat ik dit vroeger op de achterbank van de auto via een van de radio opgenomen casettebandje luisterde en dat dat dan nu in Atmos op de Max kan.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• weeraanmelden

weeraanmelden

Opnieuw opstarten...

[s]

[Afbeelding]

Ik denk dat het artikel nog niet bijgewerkt is, ik heb lossless bij veel nummers. Oa bij albums waar ik het niet verwachtte: Bob Marley
https://music.apple.com/n...d/1469575763?i=1469575893

@aaii 🙏 ik had dat ook bij Luniz. 15 jarige ik had dit nooit geloofd.

[Voor 4% gewijzigd door weeraanmelden op 08-06-2021 08:41]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JimmyJoness
Hier iPhone herstart, en opeens staat het erbij bij instellingen👍🏼

Zien we bij de muziek zelf ook nog of het atmos/lossless is?

[Voor 41% gewijzigd door JimmyJoness op 08-06-2021 08:45]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 16:03
Aiii schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 08:38:
https://music.apple.com/n...12330598?i=712330693&l=en

Mijn leven is compleet.

Jokes aside. Best insane om te bedenken dat ik dit vroeger op de achterbank van de auto via een van de radio opgenomen casettebandje luisterde en dat dat dan nu in Atmos op de Max kan.
Zit je nog steeds op de achterbank dan :P?

Ik mis zelf vooral de crossfade nog, vond dat in/uit faden bij Spotify altijd fantastisch goed werken. Nu op de iPhone ben ik de halve tijd 'Next' aan het klikken en als je dan net een nummer krijgt dat een lange intro heeft zit je weer te wachten..

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Aiii
  • Nu online

Aiii

何これ

https://music.apple.com/n...y-concert/1454543666?l=en

Dit album is ook echt heerlijk, overigens.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Aiii
  • Nu online

Aiii

何これ

Scrtz schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 08:51:
[...]

Zit je nog steeds op de achterbank dan :P?
Ik heb de chauffeur helaas moeten laten vertrekken vanwege thuiswerken, maar het is wat het is.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 18:11

Hoedje

Moderator Apple Talk
Wow dat Dolby Atmos voor muziek is echt bizar gaaf zeg _/-\o_ .

Mijn muzieksmaak is vooral uit de 00's, dus ik hoop dat ze ook daar nog meer muziek gaan omzetten. Het zou ook gaaf zijn als ze meer livemuziek toevoegen. Als je op zoek bent naar muziek, dan kun je afspeellijsten vinden door te zoeken op Dolby Atmos of Ruimtelijke Audio.
JimmyJoness schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 08:43:
Hier iPhone herstart, en opeens staat het erbij bij instellingen👍🏼

Zien we bij de muziek zelf ook nog of het atmos/lossless is?
Ja, dan staan de logo's erbij.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Aiii
  • Nu online

Aiii

何これ

Jammer is wel dat je het niet snel in een playlist kan zien. Zet dat logo dan ergens naast de titel ofzo.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online

Donstil

Grab them by the 🐈.

Topicstarter
Ooh tof, ik had ff gemist dat het al aan te zetten was :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online

Donstil

Grab them by the 🐈.

Topicstarter
Aiii schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 09:00:
Jammer is wel dat je het niet snel in een playlist kan zien. Zet dat logo dan ergens naast de titel ofzo.
Ja dat is onduidelijk idd, ook is het mij niet duidelijk of gedownloade playlists automatisch een upgrade krijgen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JimmyJoness
Hoedje schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 08:55:
Wow dat Dolby Atmos voor muziek is echt bizar gaaf zeg _/-\o_ .

Mijn muzieksmaak is vooral uit de 00's, dus ik hoop dat ze ook daar nog meer muziek gaan omzetten. Het zou ook gaaf zijn als ze meer livemuziek toevoegen. Als je op zoek bent naar muziek, dan kun je afspeellijsten vinden door te zoeken op Dolby Atmos of Ruimtelijke Audio.

[...]

Ja, dan staan de logo's erbij.

[Afbeelding]
Ik heb een ip 11 pro en AirPods Pro. Heb je tips hoe ik dit verschil het beste kan horen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sluw
  • Registratie: februari 2014
  • Laatst online: 16:23
Offtopic: Haha ik luister dat album net op Spotify omdat je het hier post en bij de Star Wars nummers verandert de tijdsbalk in een langzaam uitschuivende lightsaber inclusief lichteffect.

edit: ik zie dat dit al 6 jaar het geval is O-)

[Voor 5% gewijzigd door Sluw op 08-06-2021 10:09]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• swv
  • Registratie: oktober 2010
  • Nu online
Ik heb op mijn iPhone (jeej komt 256GB eindelijk van pas :P) net allerlei albums gedownload in de hoogste kwaliteit (lossless met hoge resolutie dus) en deze via USB aangesloten op mijn autoradio met iPod functie. Laat ik voorop stellen dat een test met jezelf doen (dus niet blind) natuurlijk geen garanties geeft, maar ik ben er toch echt zeker van dat net dat ‘doffe’ eraf is wanneer ik het vergelijk met streamen over bluetooth. Voor mij bijvoorbeeld merkbaar bij Kygo - The Truth waar de mids en highs echt kraakhelder klinken.

Ik kan dan ook niet wachten tot de Apple TV lossless gaat ondersteunen. Dan hoop ik ook die stap te maken. Dolby Atmos op de AirPods Max klinkt ook erg gaaf. Zo gaaf zelfs dat ik betwijfel of ik het wel nodig vind om een audiokabel aan te schaffen om nog iets van lossless mogelijk te maken en in hoeverre dat nog iets oplevert.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• iAR
  • Registratie: november 2000
  • Niet online
weeraanmelden schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 07:16:
Omg :)

https://music.apple.com/n...l/1570942451?i=1570942456

Ik was niet de enige met deze reactie. Apple Music heeft zelfs een “check het verschil” met Marvin gaye als voorbeeld 😎
Oh wauw.
Overigens gelijk wel een manco aan de interface. Als ik dit dus zoek in Apple Music dan krijg je er super veel, in allerlei talen. Pas na de 6e kom ik er achter dat zoeken op Zane wellicht de Engelse versie is. Waarom staat dat niet in de titel. Hoewel, die hele titel past niet eens op mijn iPhone Max scherm :(

Acties:
  • 0Henk 'm!

• robbinonline
  • Laatst online: 19:18

robbinonline

http://goo.gl/OKn06A

Lossless en Dolby Atmos via de ATV en een Sonos ARC met stereo achtergond speakers is echt een wereld wat verschil. Niet normaal hoe goed die muziek opeens klinkt 🥰

Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare

Pagina: 1 ... 11 12 13 Laatste

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True