“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”
En het is alweer verdwenen uit de planning van AM Beats 1 Radio. Dus misschien toch weer een TLOP of JIKGreatsword schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 17:33:
Apple Music to Livestream Premiere of Kanye West's New Album 'Donda' on Thursday.
The sold-out event will take place at the Mercedes-Benz Stadium in Atlanta, Georgia, and Apple Music's livestream will start at 8:00 p.m. Eastern Time.
Nice, hopelijk weer een mooi Album.

Ik heb een (illegale) MTV cd uit 1995 geïmporteerd en die krijgt zelfs het Apple Digital Master-badge terwijl ik zeer betwijfel dat alle muziek op die CD gematched is.
Ik vermoed dat wanneer er 1 nummer op een verzamel cd staat die gematched kan worden (en een Apple Digital Master heeft), het album gelijk het label erop geplakt krijgt.
Maar dat verklaart nog steeds niet het ' Lossless'-verhaal.
Iemand een idee?
[Voor 21% gewijzigd door funk-e op 30-08-2021 14:51]
...less is more
Je kan toch in iTunes zien welke nummers er gematched zijn?funk-e schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 14:49:
De muziek die ik in iTunes importeer krijgen tegenwoordig een Lossless-badge, echter rip ik in 256 AAC en een gemiddeld nummer is ongeveer 6 a 8 mb: dat lijkt me dus niet Lossless.
Ik heb een (illegale) MTV cd uit 1995 geïmporteerd en die krijgt zelfs het Apple Digital Master-badge terwijl ik zeer betwijfel dat alle muziek op die CD gematched is.
Ik vermoed dat wanneer er 1 nummer op een verzamel cd staat die gematched kan worden (en een Apple Digital Master heeft), het album gelijk het label erop geplakt krijgt.
Maar dat verklaart nog steeds niet het ' Lossless'-verhaal.
Iemand een idee?
[Afbeelding]
Dan is het ook alleen maar aannemelijk dat die gematchede nummer ook Lossless is.
Al krijgt die hele album de label lossless en digital master, dan nog zie je tijdens het afspelen per individuele nummer of deze lossless wordt afgespeeld of niet.
Ik luister voornamelijk via Apple Music naar de radio (handig om in scènes/automatisering te gebruiken) maar ik krijg maar geen stream die niet regelmatig hapert of wegvalt. Via TuneIn zelf of Sonos absoluut geen problemen, maar via Apple Music werkt het sinds een tijdje voor geen meter meer.
Even dacht ik aan een probleem met de wifi (aangezien ik net nieuwe setup heb en verhuisd ben), maar ook onderweg via 4G is de stream ondermaats.
Ja, ik heb al meer dan een maand hetzelfde probleem. Naar radio luisteren rechtsreeks via apple music is met onderbrekingen. Zeer vervelend. Doe het nu dus ook via TuneIn en dan via airplay naar homepods.Thallyos schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 10:37:
Iemand nog problemen met de radiostreams via Apple Music?
Ik luister voornamelijk via Apple Music naar de radio (handig om in scènes/automatisering te gebruiken) maar ik krijg maar geen stream die niet regelmatig hapert of wegvalt. Via TuneIn zelf of Sonos absoluut geen problemen, maar via Apple Music werkt het sinds een tijdje voor geen meter meer.
Even dacht ik aan een probleem met de wifi (aangezien ik net nieuwe setup heb en verhuisd ben), maar ook onderweg via 4G is de stream ondermaats.
Ik heb gisteren mijn Apple Services omgezet in een One Family abonnement, waardoor ik er voor een paar euro Apple Music bij kreeg. In het verleden had ik tweemaal eerder een proefabo op AM genomen en steevast verbruikt AM op de achtergrond mobiele data. Zo ook vananacht weer. Toen ik vanmorgen mijn iPhone 11 Pro Max oppakte was deze al warm, warm van ergens druk mee bezig geweest te zijn en mijn resterende accu was gezakt to bijna 10 waar deze met bijna 100 de nacht inging. Omdat ik al een sterk vermoeden had even mijn mobiele data gebruik gecheckt.. Jawel hoor, ondanks een uitstekende WiFi-dekking, de afgelopen nacht heeft AM 1,7GB verbruikt. Ik heb een ruime databundel, dus ik kan dit wel lijden, maar dit moet niet elke nacht zo gaan, want dan heb ik wel snel een probleem.
Ik heb nu wel voor alle zekerheid mobiel data gebruik uitgeschakeld. Maar wat kan dit toch wezen? AM heeft niets gedownload, maar is ergens druk mee bezig geweest. Maar met wat? Dit is dus niet op zichzelf staand, maar telkenmale het geval onder exact dezelfde omstandigheden.
Om nou te zeggen, dat ik wanhopig ben, gaat wel wat te te ver, maar dit is wel zo ontzettend irritant. Google Searches hebben mij in het verleden niets opgeleverd. Dit ga ik straks wel nog eens doen, want wellicht hebben de afgelopen maanden meerdere van dergelijke gevallen zich gemeld.
Herkent iemand zich hierin? Wie kan mij op weg helpen?
Edit: diverse vergelijkbare hits gevonden. Veel data gebruik terwijl op WiFi. Maar helaas géén oplossingen.
Edit2: zojuist mijn issue ook in de Apple Community gedeeld.
[Voor 5% gewijzigd door RicoK op 07-09-2021 10:40]
Wel heb ik downloaden over mobiel uitgezet maar dat lijkt het bij jou niet te zijn lees ik.
Staat je Wifi-assistentie aan toevallig? Anders zou je het daar nog kunnen zoeken.
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Ik heb WiFi-assistentie uit staan. Downloaden mobiel staat bij mij ook uit. Om een herhaling te voorkomen heb ik ook vanmorgen mobiel gebruik sowieso uitgezet.
Het rare/vreemde/stomme/irritante is, AM stond vannacht gewoon uit. En toch is AM op de achtergrond heel erg druk bezig geweest met iets wat mobiel data verbruikt.
Ik zou een feedback rapport maken richting Apple.
Ik dacht dat dit er wel inzat maar kan het nu niet meer vinden (op ios en macos)
Aah balen. Stond mij iets van bij dat het wel kon. Soort algemene playlist.nokie schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 13:30:
Volgens mij kan dat nog altijd niet. Heb het net even geprobeerd en lukt mij ook niet om een afspeellijst te delen met mijn dochter en dat zij ook kan editen.
Maar zal wel in de war zijn met vroeger op Spotify ofz.
Haha ja, ik zal Tim even mailen.
Als in, uit en aangezet? Of alles ook daadwerkelijk uit je bibliotheek gehaald?RicoK schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 16:28:
Om de issue met excessief datagebruik door Apple Music, maar ook de Battery drain proberen op te lossen heb ik nog eens gegoogled maar nu met Battery Drain erbij. Nu heb ik mijn Bilbiotheek helemaal leeg gehaald en heb ik mobiel data gebruik om te streamen weer ingeschakeld (voor downloaden uitgeschakeld). Met toch wel geknepen billen ga ik de boel eens monitoren.
Want dat laatste zoek ik nog iets voor, ik heb 5 playlists met c.a. 500 nummers per stuk.
Die 2000 nummers en de artiesten daarbij zijn in mijn library gekomen toen ik er ooit mee begon maar dat wil ik eigenlijk niet. Ik zoek dus een mogelijkheid om mijn library te wissen en de playlists te behouden.
En hoeRicoK schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 16:32:
Ik heb alles helemaal leeg getrokken. Helemaal leeg/schoon!

Of moet dat nummertje voor nummertje?
De bekende liedjes van wereldwijde artiesten kun je natuurlijk hier ook kopen maar heeft elk land zijn eigen aparte store met liedjes in principe?
Ik neem aan dat ze kunnen zeggen 'we brengen X album uit in alle landen van de regio 'Europa''? Of heel specifiek -> (laten we zeggen duitse groep -> Nederland/Duitslands/Oosterrijk).
Ik wil graag wat liedjes kopen van een groep maar er zijn maar enkele albums hier beschikbaar. Maar via twitter krijg ik te horen dat ze allemaal beschikbaar moeten zijn.
[Voor 32% gewijzigd door The Chosen One op 17-09-2021 00:28]
Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc
Ja, in de muziekwereld is er nog steeds sprake van regio’s.The Chosen One schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 00:26:
Vraagje over itunes regios.
De bekende liedjes van wereldwijde artiesten kun je natuurlijk hier ook kopen maar heeft elk land zijn eigen aparte store met liedjes in principe?
Ik neem aan dat ze kunnen zeggen 'we brengen X album uit in alle landen van de regio 'Europa''? Of heel specifiek -> (laten we zeggen duitse groep -> Nederland/Duitslands/Oosterrijk).
Ik wil graag wat liedjes kopen van een groep maar er zijn maar enkele albums hier beschikbaar. Maar via twitter krijg ik te horen dat ze allemaal beschikbaar moeten zijn.
Een album kan beschikbaar zijn elders maar (nog) niet in Nederland bijvoorbeeld.
Ik vind dat flauwekul in deze digitale tijdperk, maar het zij zo.
Star ratings synct ie nagenoeg wél direct namelijk
Volgens mij kan je dit versnellen door in iTunes te kiezen voor iCloud-bibliotheek bijwerken.SuperCrisz schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 16:33:
Sinds gisteren heb ik Apple Music. Als ik nummers op mijn iPhone afspeel, dan synced hij de "last played" en "Plays (count)" 99% van de gevallen niet naar iTunes. Heel soms doet ie het wel realtime. Ik lees hier weleens iets over dat het 24/36 uur kan duren, maar is dat echt zo? Waarom doet hij het heel soms wél realtime?
Star ratings synct ie nagenoeg wél direct namelijk
Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)
tnx voor je reactie. Nee ook dat heb ik geprobeerd maar werkt niet.WhatsappHack schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 16:37:
[...]
Volgens mij kan je dit versnellen door in iTunes te kiezen voor iCloud-bibliotheek bijwerken.
Heb jij (of iemand anders) ervaring met de play count sync?
Ik gebruik de functie totaal niet haha dus niet echt. Ik zal straks eens kijken of dat bij mij succesvol gesynchroniseerd lijkt te wordenSuperCrisz schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 16:42:
[...]
tnx voor je reactie. Nee ook dat heb ik geprobeerd maar werkt niet.
Heb jij (of iemand anders) ervaring met de play count sync?
Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)
Maar eerlijk: ik weet het nog altijd niet. Het is zeker niet “live”, bij mijn weten ook niet te forceren en als je je devices door elkaar gebruikt, nooit juist.
Heb nog een aantal dingen getestWhatsappHack schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 16:58:
[...]
Ik gebruik de functie totaal niet haha dus niet echt. Ik zal straks eens kijken of dat bij mij succesvol gesynchroniseerd lijkt te worden
1) Als ik nr afspeel op mijn iPhone: lokaal op iPhone geupdate - op iTunes niet geupdate
2) Als ik nr afspeel op iTunes: dan wordt het cijfer opgehoogd - dit wordt realtime gesynced naar de telefoon! Dus als ik op mijn telefoon een count had van 4, dan wordt het overschreven naar in dit geval 1.
edit:
Ik heb even een smart play-list gemaakt op basis van play counts van minimaal 2. Die wordt netjes gesynced naar mn tel. Als ik op mijn tel een nieuw nummer 2x afspeel, komt ie ook netjes in die playlist terecht op de iPhone. Maar als ik daarna iTunes opstart, dan staat het nummer er NIET in..ook niet na een force Library sync...
Als ik nu op iTunes het nr afspeel, dan krijgt ie op iTunes een play count van 1. En omdat de force sync het wél naar de iPhone doet, verdwijnt hij uit de playlist.. want de 2 wordt overschreven door een 1.
Als ik op iTunes het nr opnieuw afspeel, dan krijgt ie een count van 2 mee, en na de force sync, komt het nummer weer netjes in de playlist op mijn tel.
Dus de Play count sync via force Library sync werkt wel van iTunes naar iPhone, maar niet andersom lijkt het.. Iemand een verklaring?
[Voor 41% gewijzigd door SuperCrisz op 21-09-2021 17:36]
Haha EXACT wat jij nu doet, heb ik ook gedaan. Heb me er een tijdje behoorlijk druk over gemaakt. Tickets bij Apple en forum topics aangemaakt. Heeft uiteindelijk niets opgeleverdSuperCrisz schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 17:00:
[...]
Heb nog een aantal dingen getest
1) Als ik nr afspeel op mijn iPhone: lokaal op iPhone geupdate - op iTunes niet geupdate
2) Als ik nr afspeel op iTunes: dan wordt het cijfer opgehoogd - dit wordt realtime gesynced naar de telefoon! Dus als ik op mijn telefoon een count had van 4, dan wordt het overschreven naar in dit geval 1.
edit:
Ik heb even een smart play-list gemaakt op basis van play counts van minimaal 2. Die wordt netjes gesynced naar mn tel. Als ik op mijn tel een nieuw nummer 2x afspeel, komt ie ook netjes in die playlist terecht op de iPhone. Maar als ik daarna iTunes opstart, dan staat het nummer er NIET in..ook niet na een force Library sync...
Als ik nu op iTunes het nr afspeel, dan krijgt ie op iTunes een play count van 1. En omdat de force sync het wél naar de iPhone doet, verdwijnt hij uit de playlist.. want de 2 wordt overschreven door een 1.
Als ik op iTunes het nr opnieuw afspeel, dan krijgt ie een count van 2 mee, en na de force sync, komt het nummer weer netjes in de playlist op mijn tel.
Dus de Play count sync via force Library sync werkt wel van iTunes naar iPhone, maar niet andersom lijkt het.. Iemand een verklaring?

Ik laat het maar rusten. Ik vind apple music nog seeds top en playcounts syncen "goed genoeg," waardoor mijn use case nog werkt. Ik wil namelijk lijstjes als:
- geef mij alle nummers die ik afgelopen 12 maanden niet heb afgespeeld
- geef mij alle nummers die ik vorig jaar heb toegevoegd en dit jaar nog niet afgespeeld
- etc.
[Voor 10% gewijzigd door smeerbartje op 21-09-2021 20:43]
Precies die lijstjes wil ik ook ☺️. He maarre, bij jou werkt het syncen goed genoeg zeg je. Wat is jouw ervaring dan met de vertraging? Hoe lang is die ongeveer? En in die periode is de play count áltijd gesynced?smeerbartje schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 20:36:
[...]
Haha EXACT wat jij nu doet, heb ik ook gedaan. Heb me er een tijdje behoorlijk druk over gemaakt. Tickets bij Apple en forum topics aangemaakt. Heeft uiteindelijk niets opgeleverd.
Ik laat het maar rusten. Ik vind apple music nog seeds top en playcounts syncen "goed genoeg," waardoor mijn use case nog werkt. Ik wil namelijk lijstjes als:
- geef mij alle nummers die ik afgelopen 12 maanden niet heb afgespeeld
- geef mij alle nummers die ik vorig jaar heb toegevoegd en dit jaar nog niet afgespeeld
- etc.
Niet direct een oplossing, maar je kunt met de Shortcuts app ook muziek zoeken en o.a. filteren op playcount. Wellicht kun je een creatieve shortcuts maken.SuperCrisz schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 17:00:
[...]
edit:
Huh.. maar daarmee worden de play counts toch niet gesynced?_AN schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 21:44:
[...]
Niet direct een oplossing, maar je kunt met de Shortcuts app ook muziek zoeken en o.a. filteren op playcount. Wellicht kun je een creatieve shortcuts maken.
Play counts heeft een vertraging van 24 tot 36 uur voordat dat heen en weer gesynced wordt.SuperCrisz schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 17:00:
[...]
edit:
Kan best dat van iTunes naar telefoon sneller is dan andersom, maar hou rekening met vertraging.
Ik heb niet het gevoel dat het altijd 100% werkt. Dus af en toe wordt een playcount niet gesynchroniseerd. Maar overall genomen zijn mijn "top x" lijstjes en "recent afgespeeld" lijstjes wel redelijk volgens de waarheid.SuperCrisz schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 21:32:
[...]
Precies die lijstjes wil ik ook ☺️. He maarre, bij jou werkt het syncen goed genoeg zeg je. Wat is jouw ervaring dan met de vertraging? Hoe lang is die ongeveer? En in die periode is de play count áltijd gesynced?
Check, ik ben btje autostisch wat dat betreftsmeerbartje schreef op woensdag 22 september 2021 @ 09:35:
[...]
Ik heb niet het gevoel dat het altijd 100% werkt. Dus af en toe wordt een playcound niet gesynchroniseerd. Maar overall genomen zijn mijn "top x" lijstjes en "recent afgespeeld" lijstjes wel redelijk volgens de waarheid.

#herkenbaarSuperCrisz schreef op woensdag 22 september 2021 @ 09:38:
[...]
Check, ik ben btje autostisch wat dat betreftKan er niet tegen als het dan niet helemaal klopt, maar goed. zal er mee moeten leren leven. Hoe jij er mee hebt leren leven helpt me daar bij

Hoort de muziek gewoon zichtbaar te zijn?
Uiteindelijk wil ik kijken of ik ipv via Icloud Music library, gewoon old-school via USB de play-count updaten.. alleen als ik uberhaupt de muziek die op mijn iPhone staat, niet zichtbaar kan krijgen, gaat de sync ook niet lukken.
Heeft iemand een idee hoe ik via USB de play count (en alle andere metadata) kan syncen?
Daar ben ik ook benieuwd naar.SuperCrisz schreef op woensdag 22 september 2021 @ 12:22:
OK, alternatieve poging geprobeerd: ik koppel mijn iPhone aan Intune via USB, en ik zie het apparaat ook keurig verschijnen in iTunes. Alleen is de Music map die daar onder staat helemaal leeg, terwijl ik toch echt muziek in mijn library heb staan op mijn tel. Het zijn weliswaar Apple Music songs, maar dat moet dan toch alsnog zichtbaar zijn? Ook als de nrs lokaal op mijn iPhone zijn gedownload, zijn ze niet zichtbaar in iTunes.
Hoort de muziek gewoon zichtbaar te zijn?
Uiteindelijk wil ik kijken of ik ipv via Icloud Music library, gewoon old-school via USB de play-count updaten.. alleen als ik uberhaupt de muziek die op mijn iPhone staat, niet zichtbaar kan krijgen, gaat de sync ook niet lukken.
Heeft iemand een idee hoe ik via USB de play count (en alle andere metadata) kan syncen?
We hebben een familie abonnement en gezinsdeling. Er is een cd geïmporteerd in het hoofd account. Die wil ik overzetten naar een ander account. iTunes ziet mijn iPhone met het andere account wel maar ik krijg de nummers niet overgezet en ik zie ook geen nummers die al op mijn iPhone staan. De iMac en iPhone hebben de laatste software.
Hoe is dit te realiseren ?
Zet iCloud Music Library aan op je iPhone en iPad en laat het uit staan op je iMac.APPLEHARRY schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 22:09:
Ben hier geraakt na lang zoeken voor het volgende: muziekbibliotheek op iMac wil ik bewaren, maar niet meer gebruiken voor iCloud en dus andere devices. Ik wil juist op m'n iPhone en iPad met een schone lei beginnen, terwijl mijn "oude muziek" toch op m'n iMac blijft staan, zonder dus gesynct te worden met iCloud.....
Hoe is dit te realiseren ?
Zodra je iCloud Music Library op je iMac aanzet, zal alles weer heen en weer gesynchroniseerd worden en dat kan alleen maar fout gaan. Dus als je zeker weet dat je geen Music op je iMac wil, dan laat je iCloud Music Library uitstaan.
Bezoek anders even deze link: https://support.apple.com/nl-nl/guide/music/mus7663a920a/mac
Ik heb me er verder nog niet echt in verdiept, maar wellicht is dit iets voor je.
Wellicht kun je dan twee bibliotheken aanmaken, één iCloud muziekbibliotheek die ook synchroniseert met je iPhone en iPad en een tweede die alleen op je mac blijft.
Als ik op beide devices kijk bij Instellingen > Algemeen > Opslag dan neemt op beide apparaten de app 15 of 30 MB in beslag. Echter, de hoeveelheid Documenten en Gegevens is 1,15 of 1,27GB groot. Hmm, oké, denk je dan, dan verwijder je al het opgeslagen materiaal, maar de gedownloade muziek is op beide apparaten 0 KB groot. Oké, vreemd, maar dan verwijder je toch gewoon de app met alle verwante gegevens bij iPad of iPhone opslag? Ja, zou je zeggen, maar dan is de app verwijderd, staat er het wolkje met het pijltje eronder, maar is de hoeveelheid Documenten en Gegevens ongewijzigd. Ofwel er blij dus nog steeds 1+GB aan data staan.
Ik snap dit niet er wil er vanaf, maar iets blijft halsstarrig. Nu heb ik op Reddit exact dezelfde issue gevonden als mijn issue en zou het een bug kunnen/moeten zijn.
Is iemand van hier er bekend mee?
Als ik iets wijzig, lijkt ie hem overigens wel toe te voegen, maar verdwijnt het achter de UI tekst Library… Opnieuw installeren en/of opstarten lijkt niet te werken.
[Voor 11% gewijzigd door Nero22 op 20-10-2021 12:31]
It's funny. But not ha-ha funny.
Je downloads heb je verborgen. Als je rechtsboven op Edit tikt kun je je downloads zichtbaar maken. Wanneer je de Downloads-playlist opent, krijg je je selecties die offline beschikbaar zijn (al dan niet door diezelfde filters actief maken, mocht je dat daar ook gedaan hebben).Nero22 schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 12:30:
Ik kan maar geen “filters” toevoegen aan mijn Library. Alleen Playlists blijft bestaan, hoeveel andere categorieën ik ook maar toevoeg of wijzig. Bloedirritant, want ik wil bijv. alleen mijn gedownloade nummers kunnen spelen. Iemand ervaringen hiermee?
[Afbeelding]
Als ik iets wijzig, lijkt ie hem overigens wel toe te voegen, maar verdwijnt het achter de UI tekst Library… Opnieuw installeren en/of opstarten lijkt niet te werken.
Thanks voor je reactie. Die knoppen had ik al gevonden, maar leken helaas geen verschil te maken.Bastiaan schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 12:15:
[...]
Je downloads heb je verborgen. Als je rechtsboven op Edit tikt kun je je downloads zichtbaar maken. Wanneer je de Downloads-playlist opent, krijg je je selecties die offline beschikbaar zijn (al dan niet door diezelfde filters actief maken, mocht je dat daar ook gedaan hebben).
Na het toevoegen van een enkele song van een enkele artiest kwamen alle geselecteerde filters wel tevoorschijn. Waarschijnlijk kwam er storing omdat ik eigenlijk alleen maar standaard Playlists heb opgenomen in mijn library. (Die komen dan ook niet terug onder het Artist filter).
Raar verhaal, lastig uit te leggen .

https://blog.playstation....ic-launches-on-ps5-today/
Nu nog een fatsoenlijke app voor Windows

Dat zou mooi zijn, heb nu uit arren moede mijn DAC via USB-C aan mijn iPad gekoppeld om lossless muziek te kunnen luisteren. iTunes op Windows ondersteunt alleen lossy.
iTunes op Windows vind ik echt stukken minder fijn werken dan Apple Music op mijn Macbook bijvoorbeeld. Ik snap dat Apple mensen een Macbook wil aansmeren maar het is gewoon irritant als je beide gebruikt.Radiodurans schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 17:37:
[...]
Dat zou mooi zijn, heb nu uit arren moede mijn DAC via USB-C aan mijn iPad gekoppeld om lossless muziek te kunnen luisteren. iTunes op Windows ondersteunt alleen lossy.
En Xbox.Alexknl schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 17:34:
Voor mensen met een Playstation, Apple Music is sinds vandaag beschikbaar naast Spotify.
Nu nog een fatsoenlijke app voor Windows

Xbox Live: Rivanov | PSN: RivanovNL | LG OLED65CX :: Xbox Series X :: PlayStation 5 :: PSVR 2 :: Fanatec GT DD Pro 8nm | Ryzen 7 5800x3D - PNY RTX 4080 - 32GB Fury Renegade - Samsung 980 Pro 2TB NVMe (Main) + Kingston 2TB NVMe (Storage)
Hierbij kort dezelfde vraag nog eens, zodat ik dit toch zeker correct heb, en omdat het beter in dit topic past:
Klopt het dat Apple music de spelende song (en dus play, pause, next, ...) NIET synct over verschillende devices? Ben volop aan de gang met de 6 maand trial, die ik recent ontving wegens 1 jaar oude AirPods.
Wat ik op Spotify vaak gebruik, is het feit dat alle clients, ingelogd op dezelfde user, muziek (via de cloud dan waarschijnlijk) kunnen doorspoelen, zoeken, selecteren, afspelen, playlists maken... Dit terwijl het streamen vanuit 1 device niet onderbroken wordt.
Weet niet of het duidelijk is wat ik bedoel, maar kan dus niet op de iPad muziek doorspoelen die via de iPhone streamt naar een bluetooth speaker bvb, via de Apple Music app interface (en dus niet Siri of homepods of dergelijke meer)
Voor zover ik intussen weet kan dat niet inderdaad. Al weet de app wel heel goed dat je op een ander apparaat aan het luisteren bent, want o wee als je probeert op je laptop en op je telefoon tegelijkertijd muziek te luisteren… Dat mag niet.Amos_x schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 20:20:
Ik had deze vraag eerder in het iOS 15 topic geplaatst (wegens niet meteen dit topic gevonden en veel lezers daar)
Hierbij kort dezelfde vraag nog eens, zodat ik dit toch zeker correct heb, en omdat het beter in dit topic past:
Klopt het dat Apple music de spelende song (en dus play, pause, next, ...) NIET synct over verschillende devices? Ben volop aan de gang met de 6 maand trial, die ik recent ontving wegens 1 jaar oude AirPods.
Wat ik op Spotify vaak gebruik, is het feit dat alle clients, ingelogd op dezelfde user, muziek (via de cloud dan waarschijnlijk) kunnen doorspoelen, zoeken, selecteren, afspelen, playlists maken... Dit terwijl het streamen vanuit 1 device niet onderbroken wordt.
Weet niet of het duidelijk is wat ik bedoel, maar kan dus niet op de iPad muziek doorspoelen die via de iPhone streamt naar een bluetooth speaker bvb, via de Apple Music app interface (en dus niet Siri of homepods of dergelijke meer)

Wat dat betreft is Spotify wel relaxter.
Inderdaad beetje waardeloos wel.Nero22 schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 20:29:
[...]
Voor zover ik intussen weet kan dat niet inderdaad. Al weet de app wel heel goed dat je op een ander apparaat aan het luisteren bent, want o wee als je probeert op je laptop en op je telefoon tegelijkertijd muziek te luisteren… Dat mag niet.
Wat dat betreft is Spotify wel relaxter.

Maar aan de andere kant verkoopt Apple je maar al te graag 1 van elk van z'n devices, want ze zorgen er goed voor dat er nauwelijks overlap is. Geen touchscreen op macbooks, geen performanter OS (macOS) op iPads... Belabberde video out op iPads...
Je loopt overal net tegen enkele beperkingen aan op de randjes van de use cases waardoor je naar het volgende device moet. En als ze dan toch al een naadloze interface/omgeving willen bieden over devices heen (hand-off op allerhande apps) waarom dan niet op Apple Music.
Heb echt een waslijst aan Apple hardware hier, maar soms toch een frustrerend bedrijfje!

Toch maar niet meteen het monopolie versterken dan en goed m'n diensten spreiden

Een kanttekening bedenk ik me nu: je kunt wel de muziek van je iPhone bedienen via je Apple Watch. Dus ja… het kán wel.Amos_x schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 20:39:
[...]
Inderdaad beetje waardeloos wel.Op die manier is het erg gericht op de pure iPhone of pure iPad gebruiker. De persoon die maar 1 device heeft en daar alles mee doet. Jonge student of zo, of personen die geen boodschap hebben aan tablets of pc's
Maar aan de andere kant verkoopt Apple je maar al te graag 1 van elk van z'n devices, want ze zorgen er goed voor dat er nauwelijks overlap is. Geen touchscreen op macbooks, geen performanter OS (macOS) op iPads... Belabberde video out op iPads...
Je loopt overal net tegen enkele beperkingen aan op de randjes van de use cases waardoor je naar het volgende device moet. En als ze dan toch al een naadloze interface/omgeving willen bieden over devices heen (hand-off op allerhande apps) waarom dan niet op Apple Music.
Heb echt een waslijst aan Apple hardware hier, maar soms toch een frustrerend bedrijfje!Maar goed, ik blijf het kopen.
![]()
![]()
Toch maar niet meteen het monopolie versterken dan en goed m'n diensten spreiden

De problemen die ik eerder dit jaar ondervond lijken allemaal opgelost. Dus, we geven Apple zijn inmiddels derde kans.
Last.fm - https://www.last.fm/user/eric8bits
Een dingetje ivm prive situatie moet alles wat we deelden verdeeld worden.
Alles staat op mij. Apple ID. Ik heb iedereen zijn eigen appleID gegeven en familysharing ingesteld.
Nu ape muaoc geupgrade naar family-account.
Maar HOE kan ik afspeellijsten daadwerkelijk kopieren naar de kinderen?
Ik kan wel de afspeellijst delen. Maar dan kunnen ze die enkel luisteren en niet opslaan en/of aanpassen. (Ik zie niet hoe iig).
Ik wil dus die afspeellijst overzetten naar hun accounts.
Ik zie wel apps om dit binnen mijn eigen accounts/device te doen tussen spotify en Apple Music maar kom er zo snel niet uit hoe zo’n lijst in zijn geheel over te zetten van de ene appleID naar een andere.
Andere (ook buiten family sharing) kunnen een afspeellijst kopieëren in een eigen afspeellijst.readytoflow schreef op zondag 14 november 2021 @ 11:05:
Ik ben erg tevreden over Apple Music.
Een dingetje ivm prive situatie moet alles wat we deelden verdeeld worden.
Alles staat op mij. Apple ID. Ik heb iedereen zijn eigen appleID gegeven en familysharing ingesteld.
Nu ape muaoc geupgrade naar family-account.
Maar HOE kan ik afspeellijsten daadwerkelijk kopieren naar de kinderen?
Ik kan wel de afspeellijst delen. Maar dan kunnen ze die enkel luisteren en niet opslaan en/of aanpassen. (Ik zie niet hoe iig).
Ik wil dus die afspeellijst overzetten naar hun accounts.
Ik zie wel apps om dit binnen mijn eigen accounts/device te doen tussen spotify en Apple Music maar kom er zo snel niet uit hoe zo’n lijst in zijn geheel over te zetten van de ene appleID naar een andere.
Hiervoor ga je naar de afspeellijst, druk je rechts boven op de puntjes en vervolgens “zet in afspeellijst”
Je kan de afspeellijst daarna toevoegen aan een bestaande lijst of een nieuwe maken:
[Voor 12% gewijzigd door Donstil op 14-11-2021 11:20]
Ja, nu wel. Eerst stond het er niet bij. Ik heb alle beperkingen uit hun account gehaald en nu doet ie het wel. Thx.Donstil schreef op zondag 14 november 2021 @ 11:20:
[...]
Andere (ook buiten family sharing) kunnen een afspeellijst kopieëren in een eigen afspeellijst.
Hiervoor ga je naar de afspeellijst, druk je rechts boven op de puntjes en vervolgens “zet in afspeellijst”
[Afbeelding]
Je kan de afspeellijst daarna toevoegen aan een bestaande lijst of een nieuwe maken:
[Afbeelding]
Dit zie ik nu pas! Een van de weinige dingen die ik echte miste na het overstappen van Spotify. Top dat AM nu ook te gebruiken is op de PS5.Alexknl schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 17:34:
Voor mensen met een Playstation, Apple Music is sinds vandaag beschikbaar naast Spotify.
Kwam deze post tegen in het BF topic: laptopleon in "Black Friday / Cyber Monday 2021 (26 & 29 november)"
Dat Apple One gebeuren tikt elke maand wel aan

[Voor 10% gewijzigd door Greatsword op 26-11-2021 20:04]
Oooh nee dat weet ik niet, voelt wel als iets wat niet vaak gebeurtGreatsword schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 20:03:
@Donstil Weet jij toevallig of iTunes tegoed ooit eerder op 20% korting of beter is geweest?
Kwam deze post tegen in het BF topic: laptopleon in "Black Friday / Cyber Monday 2021 (26 & 29 november)"

Wel interessant ook, met een kaartje van 200,- heb je toch weel 2 maanden gratis.
In het verre verleden van 3-4 jaar of langer terug zelfs kwam je wel eens 20% of 25% tegen, maar de laatste paar jaar zeker niet meer.Greatsword schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 20:03:
@Donstil Weet jij toevallig of iTunes tegoed ooit eerder op 20% korting of beter is geweest?
Heb dan daarom ook gelijk gebruik gemaakt van deze aanbieding.
AIrPods Max, iMac 3.2 GHz, i27 inch, MacOS Big Sur, iPhone 11 Pro, iPad Pro, VW ID.3+
Liedjes starten niet en op het scherm van mijn iPhone staat dan “resource unavailable”. Stap ik uit dan werkt het weer prima rechtstreeks op mijn telefoon. Ook gewoon op 4G.
Word er een beetje moe van. Net terug naar Apple Music omdat alle problematiek leek opgelost. Gaan we weer.
Uiteraard heb ik al van alles geprobeerd. Telefoon uit en aan. Bedraad en draadloos. Alles losgekoppeld en “vergeten” om vervolgens opnieuw aan te melden.
Probleem niet opgelost.
-edit-
Uit frustratie mijn iPhone volledig gewist en opnieuw begonnen zonder een back-up terug te plaatsen. Probleem opgelost...
Meer dan een uur bezig geweest om de boel weer in te richten maar goed, Apple Music werkt weer fatsoenlijk.
[Voor 18% gewijzigd door Eiríkr op 05-12-2021 12:59]
jowjow.... out of interest: welke problemen had je?Eiríkr schreef op zondag 14 november 2021 @ 09:39:
Ik blijf maar switchen en ben sinds gisteren dus weer terug bij Apple Music.
De problemen die ik eerder dit jaar ondervond lijken allemaal opgelost. Dus, we geven Apple zijn inmiddels derde kans.
Ging toen om Eiríkr in "[Apple Music] Ervaringen & Discussie"smeerbartje schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 10:40:
[...]
jowjow.... out of interest: welke problemen had je?
Anoniem: 343919
[Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 343919 op 07-12-2021 23:01]
Ja, je kunt de mp4's gewoon uit je Itunes mapje plukken en ergens anders neerzetten. Deze zijn niet beveiligd en speel ik af met Foobar2000. Zo heb ik backup's gemaakt van toen ik nog albums kocht op Itunes.Anoniem: 343919 schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 23:00:
Is het mogelijk om een album te kopen in de iTunes Store, deze naar je Plex server te zetten en dan gewoon muziek te luisteren? Of is het zo dat als je iets koopt in de iTunes Store dat het in de iTunes Store/Apple apparaten blijft? Sommige albums kan ik niet op vinyl vinden, maar wil ik wel graag zelf hebben en niet per se streamen. (omdat er op Spotify wel eens een keertje wilt gebeuren dat er een album op geplaatst wordt en dan weer verwijderd)
Anoniem: 343919
Thanks man! Dat is zeer handig. Ik was bang voor een DRM-achtige beveiliging.Radiodurans schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 23:28:
[...]
Ja, je kunt de mp4's gewoon uit je Itunes mapje plukken en ergens anders neerzetten. Deze zijn niet beveiligd en speel ik af met Foobar2000. Zo heb ik backup's gemaakt van toen ik nog albums kocht op Itunes.
https://www.cashbackxl.nl/webshops/startselect
https://startselect.com/nl-nl/itunes
Vergeet ook niet de code TWINITY voor nog extra korting ( niet gelijk op Apple Pay klikken maar eerst nog een paar keer op bestellen, volgende etc tot je ‘m kan invullen.
[Voor 8% gewijzigd door Greatsword op 11-12-2021 14:37]
Zit flink diep in Apple ecosysteem, maar heb flink wat Google Nest Mini’s en Google Nest Audio’s, om die nu allemaal te vervangen voor HomePods is beetje aan de prijzige kant 😬
Dat die ondersteuning er eindelijk is, wil niet per se zeggen dat de HomePod mini dan ook binnen afzienbare tijd naar Nederland gaat komen.austin_77 schreef op zondag 12 december 2021 @ 10:14:
Inmiddels weer meer landen toegevoegd aan Apple Music op Google Nest speakers…helaas is Nederland weer niet vertegenwoordigd. Zou het dan toch zo zijn dat men dat in Nederland niet doorvoert om de HomePod mini verkoop te stimuleren in Nederland nu iOS 15.2 Nederlandse Siri ondersteuning implementeert voor HomePods?
Zit flink diep in Apple ecosysteem, maar heb flink wat Google Nest Mini’s en Google Nest Audio’s, om die nu allemaal te vervangen voor HomePods is beetje aan de prijzige kant 😬
Voor Apple zijn we altijd al een derdewereldland geweest. Dat gaat niet zo snel veranderen, tenzij ons bevolkingsaantal binnen enkele weken verdubbelt of zo.
We mogen dan wel een rijk landje zijn, een grote afzetmarkt zijn we echter niet voor Apple.
Dat zag je eerder ook al in landen waar de taal werd toegevoegd.
iPhone 11 64GB SG | Mac Mini (late 2014) | Retina MacBook Pro 13" (2017) SG | Apple TV 4 | Airport Time Capsule 3TB
http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips
Dat klopt inderdaad, de Apple Music app op Apple apparaten heeft geen Chromecast ondersteuning, alleen de Android app heeft dit.BramViking schreef op zondag 27 februari 2022 @ 12:14:
Ik vroeg mij af of het mogelijk is om Apple Music op de tv te synced met de telefoon/tablet app. Kan het nergens vinden, terwijl dit wel met Spotify kan. Kan ook niet rechtstreeks casten, is dit bewust zo gedaan of zou er een instelling hiervoor zijn.
Apple Music is verder wel in sync met alle apparaten die de app draaien, dus pas je iets aan op je telefoon/tablet dan is dat op je tv ook in sync, mits die tv dus de Music app kan draaien (of anders via een Apple TV)
Ik gebruik een Android tablet. Als ik Apple Music op mijn lg tv gebruik, dan blijkt het (de knop om te kunnen casten) niet te zien te zijn, terwijl de tablet wel aanstaat. Ook bij het afspelen van muziek op de telefoon wordt het niet weergegeven. Bij Spotify hoef je enkel op hetzelfde WiFi netwerk te zitten.Donstil schreef op zondag 27 februari 2022 @ 13:14:
[...]
Dat klopt inderdaad, de Apple Music app op Apple apparaten heeft geen Chromecast ondersteuning, alleen de Android app heeft dit.
Apple Music is verder wel in sync met alle apparaten die de app draaien, dus pas je iets aan op je telefoon/tablet dan is dat op je tv ook in sync, mits die tv dus de Music app kan draaien (of anders via een Apple TV)
[Voor 24% gewijzigd door BramViking op 27-02-2022 19:54]
Je hebt geen cross play (of hoe ik dat moet omschrijven), dus idd je ziet niet op het ene apparaat wat het andere afspeelt.BramViking schreef op zondag 27 februari 2022 @ 13:30:
[...]
Ik gebruik een Android tablet. Als ik Apple Music op mijn lg tv gebruik dan is het niet zo dat op de tablet te zien is dat deze aanstaat. Ook heb ik geen knop om muziek op de tv af te spelen vanuit de app op de tablet of smartphone. Kan blijkbaar alleen met een Chromecast. Bij Spotify is WiFi alleen voldoende.
Verder zou er wel “casting” in moeten zitten. Dus niet perse met een Chromecast maar wel dat.
Tenzij je natuurlijk een iPad of iPhone gebruikt en Apple Music afspeelt op HomePod of AppleTV. Dan kun je wel gewoon het apparaat wat speelt bedienen en zien wat daar wordt afgespeeld.Donstil schreef op zondag 27 februari 2022 @ 13:57:
[...]
Je hebt geen cross play (of hoe ik dat moet omschrijven), dus idd je ziet niet op het ene apparaat wat het andere afspeelt.
Verder zou er wel “casting” in moeten zitten. Dus niet perse met een Chromecast maar wel dat.
Uiteraard maar hij gaf al aan een Android tablet te hebben.RFdeGroot schreef op zondag 27 februari 2022 @ 17:20:
[...]
Tenzij je natuurlijk een iPad of iPhone gebruikt en Apple Music afspeelt op HomePod of AppleTV. Dan kun je wel gewoon het apparaat wat speelt bedienen en zien wat daar wordt afgespeeld.
Er is geen casting. Zowel op de Tab S8 Ultra als ook op de Fold 2, welke ik heb.Donstil schreef op zondag 27 februari 2022 @ 13:57:
[...]
Je hebt geen cross play (of hoe ik dat moet omschrijven), dus idd je ziet niet op het ene apparaat wat het andere afspeelt.
Ooh dat is vreemd er zou wel casting moeten zijn:BramViking schreef op zondag 27 februari 2022 @ 19:49:
[...]
Er is geen casting. Zowel op de Tab S8 Ultra als ook op de Fold 2, welke ik heb.
Support artikel.
Muziek streamen van Apple Music naar uw Chromecast-apparaat
Zorg dat uw Android-apparaat en Chromecast-apparaat met hetzelfde wifinetwerk zijn verbonden.
Open de Apple Music-app.
Tik bovenaan het scherm op de Cast-knop .
Op je afbeelding staat ook dat je daarvoor Chromecast moet hebbenDonstil schreef op zondag 27 februari 2022 @ 20:29:
[...]
Ooh dat is vreemd er zou wel casting moeten zijn:
Support artikel.
[...]
[Afbeelding]

Chromecast is ook een protocol, niet perse die HDMI dongle. Misschien maken ze daar onderscheid in dan ofz.BramViking schreef op zondag 27 februari 2022 @ 20:33:
[...]
Op je afbeelding staat ook dat je daarvoor Chromecast moet hebben.
Ja het is vaag, gebruik Apple Music vooral voor de Apple TV, maar denk dat ik maar weer Spotify neem.Donstil schreef op zondag 27 februari 2022 @ 20:39:
[...]
Chromecast is ook een protocol, niet perse die HDMI dongle. Misschien maken ze daar onderscheid in dan ofz.
Er bestaan hier een aantal services voor, maar de meeste zijn jammer genoeg wel betaald als er meer dan x aantal nummers in een playlist staan helaasJaladert schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 09:41:
Heeft iemand al een idee hoe spotify playlists omgezet kunnen worden naar Apple Music playlists? Het gaat me anders weken kosten om een collectie op te bouwen ..
Er is een work-around beschreven op 9to5mac, maar de importer ligt eruit:
http://9to5mac.com/2015/0...io-playlists-apple-music/

Jesus, dat is een post van bijna 7 jaar terug mancombimagnetronn schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 15:24:
[...]
Er bestaan hier een aantal services voor, maar de meeste zijn jammer genoeg wel betaald als er meer dan x aantal nummers in een playlist staan helaas

Dit is altijd hetzelfde. iPad blijft hangen op het een na laatste afgespeelde nummer, de ATV speelt het volgende nummer nog wel af en dan is ‘t klaar tot ik op play of volgende druk. Als ik op terug tik dan speelt de ATV dus het een na laatste nummer opnieuw. Tik ik 2x op volgende dan gaat ie spelen wat ie dus eigenlijk zelf had moeten doen.
Ik werk over ‘t algemeen niet met queues of playlists, speel gewoon rechtstreeks vanuit de library. Maar vanuit een playlist flikt ie hetzelfde. Als iemand een fix heeft: volgaarne, want het is super vervelend.

-edit- boosdoender MISSCHIEN gevonden! Apple Music op de Macbook bemoeit zich er blijkbaar mee als die open staat. Ik heb geen idee hoe en waarom precies, maar als AM daar openstaat dan wil die af en toe ook gaan afspelen en raakt dan in conflict, toont dan “stop met afspelen op iPad om hier liedje X af te spelen”. Waarom ie wil afspelen: geen flauw idee. Snap niet waarom die zich ermee bemoeit en spontaan liedjes wil afspelen. Maar AM helemaal afsluiten = problem solved… Hoop ik. Even aankijken.

-edit2- hmmmm nope hij deed ‘t net toch weer.

[Voor 30% gewijzigd door WhatsappHack op 07-03-2022 02:32]

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips