Bahbahbah....
Ik heb gisteren mijn Apple Services omgezet in een One Family abonnement, waardoor ik er voor een paar euro Apple Music bij kreeg. In het verleden had ik tweemaal eerder een proefabo op AM genomen en steevast verbruikt AM op de achtergrond mobiele data. Zo ook vananacht weer. Toen ik vanmorgen mijn iPhone 11 Pro Max oppakte was deze al warm, warm van ergens druk mee bezig geweest te zijn en mijn resterende accu was gezakt to bijna 10 waar deze met bijna 100 de nacht inging. Omdat ik al een sterk vermoeden had even mijn mobiele data gebruik gecheckt.. Jawel hoor, ondanks een uitstekende WiFi-dekking, de afgelopen nacht heeft AM 1,7GB verbruikt. Ik heb een ruime databundel, dus ik kan dit wel lijden, maar dit moet niet elke nacht zo gaan, want dan heb ik wel snel een probleem.
Ik heb nu wel voor alle zekerheid mobiel data gebruik uitgeschakeld. Maar wat kan dit toch wezen? AM heeft niets gedownload, maar is ergens druk mee bezig geweest. Maar met wat? Dit is dus niet op zichzelf staand, maar telkenmale het geval onder exact dezelfde omstandigheden.
Om nou te zeggen, dat ik wanhopig ben, gaat wel wat te te ver, maar dit is wel zo ontzettend irritant. Google Searches hebben mij in het verleden niets opgeleverd. Dit ga ik straks wel nog eens doen, want wellicht hebben de afgelopen maanden meerdere van dergelijke gevallen zich gemeld.
Herkent iemand zich hierin? Wie kan mij op weg helpen?
Edit: diverse vergelijkbare hits gevonden. Veel data gebruik terwijl op WiFi. Maar helaas géén oplossingen.
Edit2: zojuist mijn issue ook in de Apple Community gedeeld.
[
Voor 5% gewijzigd door
RicoK op 07-09-2021 10:40
]