✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
The Year I Started Masturbating (2022) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 5.2 | Genre: Comedy, Drama | Runtime: 98 min | MPAA: N/A Året Jag Slutade Prestera och Började Onanera in het Zweeds. Deze staat op Netflix en wij hadden wel zin in een komische films. Er stond ergens te lezen dat dit de leukste Zweedse komedie in jaren was... Nou ik weet niet wat voor humor de Zweden hebben maar dit is geen Nederlandse humor. Met zo'n titel verwacht je toch wel een grappige oversekste film maar dat viel behoorlijk tegen. Eerst moet je een uur met drama door voordat ze eindelijk gaan masturberen en dat doet ze dan vervolgens 3 of 4 keer waarna de film is afgelopen. Verwacht veel drama en maar heel af een toe een flauw glimlachje. Zonde van je tijd. | |
![]() ![]() ![]() ![]() |
En waarmee je het associeert, inderdaadDr. Strangelove schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 15:34:
Denk dat je ook moet meenemen hoe en wie je was toen je die toppers voor het eerst zag.
Maar toch, om het even om te keren: ik zag De Kleine Zeemeermin in een bioscoop met houten stoelen (in 1990* waren de stoelen nog niet zo goed
Tuurlijk, ik was een stuk jonger en had weinig filmervaring. Een film objectief beoordelen is moeilijk. Mensen rationeel noemen is nog moeilijker. Maar Cars blijft een misstap
*1990? Ja, want vroeger werden zulke films soms pas een jaar later in Nederland uitgebracht. We zeuren nu over één of twee maanden wachten. Ga eens leven in de jaren '80 joh
Dat zit wel Schnorr.
Beau Is Afraid (2023) | ![]() |
Tweakers: 8.0 | IMDb: 7.0 | Genre: Comedy, Drama, Horror | Runtime: 179 min | MPAA: R Zodra je een film van Ari Aster opzet dan weet je hoe laat het is: tijd om bang te zijn. Niet voor een slechte film, wel voor een reis door de psyche van iemand waarvan ik mezelf steeds meer ga afvragen wat voor jeugd deze schrijver / regisseur heeft gehad. Door Aster zelf wordt het als volgt omschreven: "if you pumped a 10-year-old full of Zoloft, and [had] him get your groceries". Het toont een donker en surrealistisch beeld van een man met paniekaanvallen in scénes waarvoor de inspiratie duidelijk uit het werk van o.a. Terry Gilliam, David Lynch, David Cronenberg en Charlie Kaufman is gehaald. Eigenlijk is het moeilijk om deze film te omschrijven en ik laat dit dan ook graag over aan mensen die dit Freudiaanse werk dieper hebben geanalyseerd dan ik op dit moment aandurf. Persoonlijk ga ik voor theorie #2 in dit artikel (zware SPOILERS!). Omdat Aster geen standaard film aflevert en de kijker laat nadenken krijgt hij er sowieso een punt bij. | |
Dat zit wel Schnorr.
107 Mothers (2021) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 7.0 | Genre: Drama | Runtime: 93 min | MPAA: N/A 107 Mothers is een film waarin het leven van 107 moeders in een gevangenis in Odessa in Oekraïne wordt gevolgd... Deze op ervaringen gebaseerde film oogt als een documentaire, al had ik al snel zo mijn twijfels bij wat ik te zien kreeg. Doordat niet met echte acteurs is gewerkt en door de manier waarop de film geschoten is, zou je bijna gaan denken dat het allemaal echt is. Beetje vreemd. Een groep vrouwen zit jarenlang in de gevangenis, omdat ze een moord hebben gepleegd. Zwangere vrouwen bevallen van hun kind, welke 3 jaar lang in de nabijheid in de gevangenis blijven, waarna het kind in een weeshuis terecht komt, mocht de moeder geen pleeggezin geregeld hebben. Mooie en unieke film, die de vrouwen en hun kinderen in de gevangenis volgt. Niet alleen de gevangenen zijn vrouw, maar ook de babysitters en bewakers en dergelijke. Soms is de scheidslijn tussen de ene en de andere groep vrij dun. | |
jungletrain.net - 24/7 drum & bass radio
Gangs of New York (2002) | ![]() |
Tweakers: 8.0 | IMDb: 7.5 | Genre: Crime, Drama | Runtime: 167 min | MPAA: R Deze film destijds in de bioscoop gezien toen ik de leeftijd van Leonardo had en dus het meeste meeleefde met zijn karakter en nu terug gekeken terwijl mijn leeftijd meer naar de Butcher neigt. In de bioscoop werd ik door de film overdonderd en was Daniel day lewis nog een onbekende(voor mij) de rest van de acteurs waren toen denk ik ook nog aan het begin van hun carriere. De film duurt lang, op sommige momenten vond ik het zelfs iets te lang maar kan natuurlijk komen dat ik hem al eerder gezien had en de film best lineair is. Voor de rest een lesje geschiedenis en het mooiste is nog de aftiteling die zat nog op mijn netvlies. | |
Festina lente
spokje schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 20:27:
Mooi, scheelt weer zo'n net-niet 6.3 imdb cijfer film kijken
Vind hem zelf veel meer waard. Ik vind het serieus een goede live action verfilming van de originele anime.
Op IMDB scoort hij laag, omdat vele “fans” boos zijn dat ze Scarlet Johansson hebben gecast i.p.v. een Japanse actrice. En dat terwijl ze het eigenlijk gewoon goed doet in deze film. Wel typisch op z’n Johanssons, maar overtuigend in de rol van het personage wat ze speelt.
-edit-
Mijn eerdere review. Ik heb hem zelfs een 9 gegeven!
PdeBie in "Welke film(s) heb je laatst gezien en wat vond je? [Deel 28]"
[ Voor 12% gewijzigd door PdeBie op 05-07-2023 08:03 ]
Glass Onion (2022) | ![]() |
Tweakers: 5.7 | IMDb: 7.1 | Genre: Comedy, Crime, Drama | Runtime: 139 min | MPAA: PG-13 Deze hebben we dit weekend opgezet omdat het eerste deel ons goed was bevallen. Deze variant vonden we iets minder, maar nog wel vermakelijk. Ik moet zeggen dat een van de clues me dit keer wel was opgevallen (het aangeven van het glas), maar de rest van het verhaal zat weer vrij ingenieus in elkaar. Het enige waar ik niks van begrijp is de rol van de stoner in het geheel. Maar volgens mij is dat ook precies het punt. Daarom een 7. | |
Triangle of Sadness (2022) | ![]() |
Tweakers: 6.6 | IMDb: 7.3 | Genre: Comedy, Drama | Runtime: 147 min | MPAA: R En deze heb ik ook gekeken. Hij stond al een tijd op m'n lijstje en zag hem nu op prime staan. Vanwege de lovende kritieken had ik best verwachtingen voor deze film, maar die werden niet helemaal ingelost. De acteerprestaties van de 2 'jonge' hoofdrolspelers vond ik vrij matig. En wat ik vaker heb, de trailer had eigenlijk al vrij veel van de film weggegeven. Ik vond alleen de ontdekking aan het eind wel verrassend en de geïmpliceerde gebeurtenis daarbij had ik ook niet verwacht. Ook deze krijgt een 7. | |
Knowledge reigns supreme over nearly anything
Ik vond de live action remake van Ghost in the Shell ook gewoon een hele gave sci-fi actiefilm. Nu heb ik de originele animatiefilm niet gezien, dus ik vergeleek het ook niet met het origineel maar bekeek de film puur als film op zichzelf. En die vond ik zeer vermakelijk.spokje schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 20:27:
Mooi, scheelt weer zo'n net-niet 6.3 imdb cijfer film kijken
Volgens mij klopt dit niet. Toevallig vorige week die film zitten kijken.PdeBie schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 20:23:
WTF! Gewoon een mega spoiler in de omschrijving van Ghost in the shell op Netflix!
De eerste zin is juist iets wat ze ontdekt in de film en wat voor een plottwist zorgt.
spoiler:
edit; was best okay trouwens. Op het moment dat haar collega nieuwe oogjes krijgt deed het me wel een beetje denken aan Tokyo Gore Police, gewoon puur om hoe het eruit ziet. Dat is overigens ook een hilarisch walgelijke film.
[ Voor 10% gewijzigd door Gaius op 05-07-2023 11:37 ]
99 Homes (2014) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 7.1 | Genre: Crime, Drama | Runtime: 112 min | MPAA: R Wanneer de hardwerkende Dennis Nash zijn baan verliest en geen ander werk kan vinden komt hij in de problemen. Hij kan zijn hypotheek niet meer kan betalen en wordt op een gegeven moment uit zijn huis gezet door makelaar Rick Carver, samen met zijn moeder en zijn zoon. Ze zijn gedwongen te verhuizen naar een goedkoop motel. Alles lijkt uitzichtloos totdat hij een karweitje kan opknappen voor Rick Carver, degene die hem uit zijn huis heeft gezet. Omdat hij goed werk levert heeft Rick wel wat meer klusjes voor hem, en zo wordt hij een wereld ingezogen waar hij helemaal niet wil zijn. Een wereld van oplichten van verzekeringen en uitzettingen. Dennis verdient er goed geld mee, maar heeft toch gemengde gevoelens. Indrukwekkende film, waarbij makelaar Rick Carver vanaf het begin onsympathiek overkomt, en dat eigenlijk ook blijft. | |
Geloof dat je gelijk hebt. Net even snel gespiekt. Ik had toen ik het zag het idee dat ze doelden op het waargebeurde verhaal van de hoofdrolspeelster en de intenties van de cyborg makers.Gaius schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 11:35:
[...]
Volgens mij klopt dit niet. Toevallig vorige week die film zitten kijken.
spoiler:Weet niet in hoeverre een spoiler nodig is, want de film is inmiddels 6 jaar oud, maar goed. Dat ze van de dood wordt gered en als cyborg wordt herbouwd is volgens mij zo'n beetje de eerste scène. Waar ze later in de film achter komt is dat haar herinneringen niet echt zijn, dat ze in haar vorige leven niet was wat haar verteld werd, hoe ze aan haar lijk zijn gekomen, en de hoeveelste poging ze is.
Cocaine Bear (2023) | ![]() |
Tweakers: 5.6 | IMDb: 6.0 | Genre: Comedy, Thriller | Runtime: 95 min | MPAA: R Eric Clapton maakt beregoede muziek en er was een 3d model van een beer. Elizabeth Banks heeft deze feiten geremixed in een film. Not sure if I can bear it, maar de film gaf op zich wel een wonderful (to)night. Desondanks geef ik een zes om de score op niveau te houden, want hoewel het op zich lekker overdreven en grappig was had Banks ook gewoon full Iron Sky kunnen gaan zodat er minder saaie fragmenten in deze overdreven film hadden gezeten. | |
Dat zit wel Schnorr.
Ik heb de film nog niet gezien, maar ik vind alvast dat de beer ook een AR-15 moet hebbenStukfruit schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 19:51:
Genereer je eigen UBB code review
Cocaine Bear (2023) [Afbeelding: Cocaine Bear (2023)] Tweakers: 5.6 | IMDb: 6.0 | Genre: Comedy, Thriller | Runtime: 95 min | MPAA: R Eric Clapton maakt beregoede muziek en er was een 3d model van een beer.
[YouTube: "The Bare Necessities" - Bill Murray & Kermit Ruffins - Disney's The Jungle Book]
Elizabeth Banks heeft deze feiten remixed in een film.
[YouTube: Eric Clapton - Cocaine (CEVITH Remix)]
Not sure if I can bear it, maar de film gaf op zich wel een wonderful (to)night. Desondanks geef ik een zes om de score op niveau te houden, want hoewel het op zich lekker overdreven en grappig was had Banks ook gewoon full Iron Sky kunnen gaan zodat er minder saaie fragmenten in deze overdreven film hadden gezeten.[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]6 / 10
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
The Five Devils (2022) | ![]() |
Tweakers: 7.0 | IMDb: 6.7 | Genre: Drama, Fantasy, Romance | Runtime: 103 min | MPAA: N/A Ontdekkingstocht door de problemen van een familie met een kind waarvan de twee ouders niet weten waar zij in hun leven staan en dit via de dochter in kwestie door middel van Shyamalaans reizen wordt verkend. Geen slechte film als je weet om te gaan met mentale issues in filmformaat. Het gaat tevens om met de omgang van mensen die op hetzelfde geslacht vallen. Er zijn wel mensen die er niet tevreden mee zijn omdat de aanwezigheid van mensen van kleur niet goed zou worden afgehandeld, in de zin van dat zij vooral dienen om de (vrouwelijke) hoofdpersoon een platform voor haar problemen te geven. Hoe je dit ziet ligt een beetje aan hoeveel je van de film meeneemt in de bijbehorende overweging, maar op zich is te begrijpen waarom dit als klacht wordt gebracht. Toch is Léa Mysius als regisseur er wel één om in de gaten te houden. Met dank aan @josh-hill voor de tip! | |
Dat zit wel Schnorr.
Men (2022) | ![]() |
Tweakers: 6.0 | IMDb: 6.1 | Genre: Drama, Fantasy, Horror | Runtime: 100 min | MPAA: R Een vrouw huurt een obscuur huis voor een paar weken en komt daar een griezel tegen. De film begint redelijk doch simplistisch maar wordt alsmaar slechter tot een van de meest beroerde climaxen die ik de afgelopen tijd gezien heb. Vervelende, nare oninteressante film over niks die overduidelijk het kijken niet waard is. | |
No Hard Feelings (2023) | ![]() |
Tweakers: 6.5 | IMDb: 6.8 | Genre: Comedy | Runtime: 103 min | MPAA: R Jennifer Lawrence speelt in deze flop van een film met een onzinnig verhaal over een 19-jarige puberjongen wiens rijke ouders ervoor willen zorgen dat hij eindelijk eens aan een vriendin komt en zijn kamer uitkomt. De vriendin in kwestie is Jennifer Lawrence wiens fraaie naakte lijf pontificaal in beeld komt. Het enige positieve aan deze film is Jennifer Lawrence die haar karakter wel goed neerzet met haar grove humor, een raadsel is echter hoe ze het in 's hemelsnaam in haar hoofd heeft gehaald om in deze film mee te spelen, want dit is niks. De andere karakters zijn oninteressant en het verhaal is ongeloofwaardig en onrealistisch, en dan ook nog zo'n onzinnig einde. | |
[ Voor 38% gewijzigd door Salvatron op 06-07-2023 05:18 ]
Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.
Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.
Pokémon: Arceus and the Jewel of Life (2009) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 6.2 | Genre: Animation, Action, Adventure | Runtime: 95 min | MPAA: TV-Y7 In deze film komen Ash en zijn vrienden aan in het oude stadje Michina Town, waar ze al vrij snel achter de vreselijke waarheid komen dat het er niet zo vredig is zoals ze eerst dachten. Want door iets uit het vervelend komt Arceus de mensen straffen en vernietigingen, om dit te stoppen worden ze terug in de toekomst gestuurd. Ondanks ik een heel belangrijk stuk over Arceus miste in deze film, vond ik het verhaal van de film wel erg goed en duister waardoor deze film in het rijtje komt van Pokémon the Movie: Destiny Deoxys en Pokémon Heroes. | |
[ Voor 9% gewijzigd door G_Dragon op 06-07-2023 08:37 ]
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Double Indemnity (1944) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 8.3 | Genre: Crime, Drama, Film-Noir | Runtime: 107 min | MPAA: Passed Kan je een film, gereleased in 1944, nog kijken tegenwoordig? Blijkbaar wel! Ik ga hier niet beweren dat dit topklasse is, maar dit is toch goed te bekijken. Het verhaal zit goed in elkaar, de film opent met de eindconclusie van de film, maar blijft toch interessant. Het verhaal wordt ook deels verteld, maar telkens door de man die het allemaal zelf beleefd heeft en niet een 'verteller'. Een verkoper van verzekeringen wordt verleid en word daarna meegetrokken in een plan om de man van de hoofdrolspeelster om te brengen en zo het verzekeringsgeld op te trekken. De dynamiek tussen de hoofdrolspelers is leuk om te zien. Deze film is een schoolvoorbeeld van de 'film noir' en heeft alle elementen ervan, zoals een moreel dubbelzinnige wereld, een femme fatale die moreel zwakke mannen verleidt, en een stedelijke omgeving vol dubieuze personages. Ik vond het goed gebracht, met een originele insteek (voor de tijd) en niet te traag. | |
The Roundup: No Way Out (2023) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 7.4 | Genre: Action, Crime | Runtime: 105 min | MPAA: N/A Deeltje 3 alweer van de The Roundup franchise uit Zuid Korea met de onverwoestbare Ma Dong-Seok aka Don Lee! Wat verhaal betreft is er weinig boeiends voor de boeg, politie tegen de bad guys, mag de pret verder niet bederven, je moet dit soort films überhaupt niet voor een verhaal willen kijken. Afijn, er is een populaire nieuwe drug, dit zorgt al gauw voor problemen lees; verdwijningen en moorden. Na wat snelle politie onderzoek komt men er achter dat verschillende bendes hier achter zitten.. Time to knock on some doors Als de vorige roundups je bekend zijn, mag je weer hetzelfde verwachten, yep, funny moments and action! Perfect voor een zondag of doordeweekse avond als je ff lol wilt hebben en KEI harde punches (actie) wilt zien! | |
Flesh Out (2019) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 7.2 | Genre: Drama | Runtime: 94 min | MPAA: N/A In Mauritanië bestaat er zoiets als Leblouh: het vetmesten van meisjes. In Flesh Out wordt Verida uitgehuwelijkt aan een jongen. Omdat deze wil dat zij obees is, begint haar moeder haar vet te mesten. Ze krijgt 10 keer per dag een gigantische kom met melk en een gigantische kom met couscous. Dit gaat zo de hele film door en je ziet andere meisjes met hetzelfde worstelen en/of trots zijn op hoe snel ze vele kilos zijn aangekomen. Bovendien wordt aangehaald dat ze een blekere huid wensen en daar smeerseltjes voor gebruiken. Dit zet je wel aan het denken, ook al door de omgekeerde spiegel naar onze maatschappij, waar dun en gebruind de mode is. Maar natuurlijk vooral over deze praktijken in Mauritanië. Ik had nog niet eerder van Leblouh gehoord. Wikipedia pagina over Leblouh: Wikipedia: Leblouh | |
Prospect (2018) | ![]() |
Tweakers: 7.5 | IMDb: 6.3 | Genre: Adventure, Drama, Sci-Fi | Runtime: 100 min | MPAA: R Noir-western op een alien maan die een beetje doet denken aan films uit de jaren tachtig, maar met hedendaagse kwaliteit. Met een budget van 4 miljoen dollar in dit regiedebuut. Om het compleet te maken is Pedro Pascal aanwezig om tijdens de reis een kind te begeleiden zoals alleen hij dat kan. Het verhaal is simpel: jong meisje met lef moet overleven in een kleinschalig verhaal met bijzonder uitziende omgevingen. Verwacht geen derde akte. | |
Dat zit wel Schnorr.
Dungeons & Dragons: Honor Among Thieves (2023) | ![]() |
Tweakers: 7.6 | IMDb: 7.3 | Genre: Action, Adventure, Comedy | Runtime: 134 min | MPAA: PG-13 Ik heb me als D&D Fan heel goed vermaakt met Honor Among Thieves. Naar mijn idee zaten er veel zaken in om de D&D kenners te pleasen, maar was het goed te volgen voor andere Fantasy liefhebbers. Ik kan me nog goed herinneren dat ik in de bioscoop zat ben de vorige D&D film, dat was totale onzin, zonder ook maar enige verwijzing naar iets wat ik kende van D&D. Gelukkig hebben ze nu een goede balans gevonden tussen een goede film en voldoende Fanservice. Baldur's Gate in het eerste kwartier droppen maakte het voor mij een feestje | |
Stadia was beter....
Exact wat je ervan verwacht, actie, droge humor, verhaal 0. Nouja wat achtergrond maar of dat nou wat toevoegt. Visueel ook mooi. 8/10
Scent of a Woman (1992) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 8.0 | Genre: Drama | Runtime: 156 min | MPAA: R Intouchables before it was cool Ook deze film stond al een hele tijd te wachten in mijn Netflix lijst maar heb altijd gedacht dat het een of andere zoetsappige romantische film was. Wat heb ik me vergist. Al Pacino speelt de pannen van de dak als een blinde oorlogsveteraan die een rondje door New York maakt. Het heeft hem zijn enige en terechte Oscar opgeleverd. Zeer vermakelijke film die ik over een aantal jaar zeker nog eens een keer opzet. Hoo-wah! | |
The Pirates: The Last Royal Treasure (2022) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 6.1 | Genre: Action, Adventure, Comedy | Runtime: 126 min | MPAA: N/A Wat kun je verwachten? De Koreaanse versie van Pirates of the Carribean. Niks meer, niks minder. Spektakel, een goudschat, een ietwat aparte (wannabee) kapitein, Zimmer-achtige muziek en....... pinguins! Hoewel de muziek niet veel verschilt haalt het net niet het niveau van de Amerikaanse variant. Dat wordt dan weer goedgemaakt door de choreografie; de zwaardgevechten zijn van Aziatische makelij dus dan weet je dat het goed zit. Qua humor doet deze film niks onder ten opzichte van de concurrent. Het verhaal zit leuk in elkaar. Je zou kunnen stellen dat de schrijvers misschien iéts te veel leentjebuur hebben gespeeld maar hé, de film is uiterst vermakelijk en het einde is met recht episch te noemen dus wie maalt daarom? Ik wilde een 7,5 geven, en toen kwam de eerste penguin de hoek om kijken ![]() | |
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Kan er kort, maar krachtig over zijn. Het is een Indiana Jones film, maar niet de beste.
Iets teveel “ja hoor” momenten (en dat zegt nogal wat voor een Indiana Jones film) en een niet al te boeiende cast op de grote boef (Mads Mikkelsen) na. Dat is de enige die samen met Harisson Ford nog een redelijke rol neerzetten. De rest….mwa.
Ga niks over de film verklappen, maar het zou een prima slot zijn (gezien de leeftijd van Ford ook trouwens). Niet het meest emotionele slot wat ik de serie wel had gegund, maar het is ok.
Afijn een cijfer….
Prima vermaakt, maar geen kaskraker.
Een 6,5
Biosphere (2022) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 6.8 | Genre: Comedy, Drama, Mystery | Runtime: 106 min | MPAA: N/A Een buddy comedy op het randje van het einde van de wereld. Het sci-fi aspect heeft geen aandeel en dient volledig als achtergrond. Wat deze film duidelijk probeert te maken is dat logica soms overboord moet worden gegooid. En hoewel de twee (enige) acteurs hun werk prima doen is het gebrek aan logica soms een beetje te vergaand. Zonder te spoilen: de reacties op het verhaal zullen redelijk gepolariseerd zijn. Mager zesje. Niet vanwege de (semi-)metaforen, maar omdat het op zich een lange film is die langer doorging dan mijn horloge wilde toestaan. | |
Dat zit wel Schnorr.
Hereditary (2018) | ![]() |
Tweakers: 5.0 | IMDb: 7.3 | Genre: Drama, Horror, Mystery | Runtime: 127 min | MPAA: R Na Midsommar en Beau is Afraid moest ik Hereditary van Ari Aster ook maar eens kijken. Sommigen hebben deze film een 1 gegeven. Dat vind ik vreemd, want wat deze film bijvoorbeeld goed doet is het tonen van iets verschrikkelijks om het vervolgens bijna direct te negeren, waardoor je jezelf in de minuten daarna afvraagt: heb ik het wel gezien of heb ik het wel gezien? Simpel, maar effectief om je als kijker te laten meeleven. Dan heb je ook nog Toni Collette en Ann Dowd. Laatstgenoemde is nog niet klaar met het mishandelen van mensen in The Handmaid's Tale, maar gaat hier vol plezier verder. Ik zie dit type film niet als standaard horror. Wat in de films van Aster wordt getoond is een soort mentaal gestoord wereldbeeld, waarbij een genre voornamelijk lijkt te worden ingezet als gereedschap ipv als einddoel. Dat kan alle kanten op. En dat maakt de rest van deze film dan weer een beetje jammer, want het begon goed en ergens gaandeweg vergeet Aster dat hij veel beter is in "Nolansiaanse horror": oftewel, het aanhouden van (een vorm van) realisme. | |
Dat zit wel Schnorr.
Indiana Jones and the Dial of Destiny (2023) | ![]() |
Tweakers: 4.5 | IMDb: 0 | Genre: Action, Adventure | Runtime: 154 min | MPAA: PG-13 Na een goeie openingsscene met een digitaal verjongde Ford, pakt de film mij niet. Het verhaal checkt alle Indiana Jones dingetjes af maar weet op een of andere manier niet de juiste sfeer te krijgen. De locaties zijn mwah, sidekicks niet interessant, en er wordt veel te veel CGI gebruikt, de helft van de film speelt zich naar mijn gevoel af voor een green screen, en dat is jammer. Mads Mikkelsen zet een redelijke bad guy neer, verder doet de film niet echt iets bijzonders. Hij is niet slechter dan Crystal Skull maar had er na al die jaren wel iets meer van verwacht. | |
Indiana Jones and the Dial of Destiny (2023) | ![]() |
Tweakers: 4.5 | IMDb: 0 | Genre: Action, Adventure | Runtime: 154 min | MPAA: PG-13 Na de toch wel wat negatieve reviews wilde ik de mijne ook delen, ik ben namelijk overwegend positief. Dial of Destiny is niet de beste Indiana Jones film ooit gemaakt maar ook niet de slechtste. De stijl van de film bevat alle elementen die je verwacht bij Indy, met uitzondering van de Paramount berg bij de openingscredits. De muziek is top, er zit humor en in veel fan service. De achtervolgingsscenes zijn wel wat te langdradig zoals eerder gemeld. In ieder geval heb ik een leuke avond gehad in de bioscoop en ik zal hem zeker nog eens kijken als ik een Indy marathon ga houden. Met een goed gevoel stapte ik uit de bioscoop. | |
Vond de onderliggende verhaallijn anders een behoorlijk statement tegen medisch experimenten op dieren.sig69 schreef op zaterdag 8 juli 2023 @ 03:17:
Guardians of the galaxy 3
Exact wat je ervan verwacht, actie, droge humor, verhaal 0. Nouja wat achtergrond maar of dat nou wat toevoegt. Visueel ook mooi. 8/10
... gecensureerd ...
Dit gaat lekker, nu in 2 weken tijd al bij 2 films in de pauze weg gegaan.
Bij Asteroid City omdat het zo baggertraag verliep en ik ervan in slaap viel.
Nu zojuist bij Insidious: The Red Door vertrokken om 2 redenen:
De jumpscares zijn zo voorspelbaar dat je zelfs de opbouw ervan al aan ziet komen, laat staan de scare zelf.
Wie hier van schrikt heeft nog nooit een horrorfilm gezien, of schrikt nog van zijn/haar eigen schaduw.
En het overduidelijke woke element dat er nu bij de haren bijgesleept wordt, in een franchise die daar totaal niet over gaat. Het is een horrorfilm (althans, dat moet het voorstellen), geen politiek correct statement.
[ Voor 54% gewijzigd door AcidBurn op 09-07-2023 18:59 ]
Gold Brick (2023) | ![]() |
Tweakers: 0.0 | IMDb: 0 | Genre: Comedy, Drama | Runtime: 95 min | MPAA: N/A Leuke franse ocean 11 met wat humor, gewoon een lekkere wegkijker. | |
Festina lente
Uncharted (2022) | ![]() |
Tweakers: 5.8 | IMDb: 6.3 | Genre: Action, Adventure | Runtime: 116 min | MPAA: PG-13 Na gisteren de nieuwe Indie te hebben gezien, heb ik vandaag Uncharted gestart. Mja, het is geen Indiana Jones zullen we maar zeggen. Typische hedendaagse “grappen”. Weinig echt bijzonder avontuur. En vooral een showcase voor Tom’s nieuwe sixpack. Een 5. | |
The Batman (2022) | ![]() |
Tweakers: 6.1 | IMDb: 7.8 | Genre: Action, Crime, Drama | Runtime: 176 min | MPAA: PG-13 Wat een film. Een waardig opvolger van de Nolan-trilogie. De (duistere) sfeer, de muziek (Nirvana!), de karakters (waaronder een fantastische Penguin), heerlijk. Exact hoe een Batman film hoort te zijn. In eerste instantie was ik net als iedereen sceptisch vanwege Robert Pattinson maar hij vertolkt de rol van Batman uitstekend. Wat de film heel goed doet, en daar is Pattinson uitermate geschikt voor, is Bruce neerzetten als een in zichzelf gekeerde, depressieve man. In zijn pak is het een heel ander persoon en voelt hij zich zichtbaar meer op zijn gemak. Wat dat betreft vertoont de film grote gelijkenissen met The Joker (vandaar misschien ook de vrijwel identieke titel). Wat me verder opviel is dat Catwoman een heel vervelend personage is. Niet omdat ze gespeeld wordt door Zoey Kravitz, zij zet een prima Catwoman neer, maar omdat Catwoman alleen maar aan zichzelf denkt. Terugdenkend aan andere films heeft ze mij met haar leuke uiterlijk altijd goed af weten te leiden van haar egoïstische karakter. Het enige waar ik Zoey Kravitz minpunten voor wil geven (tenminste, ik neem aan dat zij hier een aandeel in had) was de quote "priviliged white assholes" in de film. Laat dat soort teksten aub lekker buiten een Batman film. Voordat ik aan de score toekom eerst nog enkele zaken die me opvielen aan het einde: spoiler: -toen Batman zich door het glazen dak naar binnen blies moeten de vallende glasscherven ongekend veel slachtoffers hebben gemaakt. -de burgemeester werd in haar buik/zij geraakt en kon niet meer lopen. 5 Minuten later loopt ze rond alsof er niks gebeurd is. Als Batman fan heb ik me van begin tot eind prima vermaakt. De film voelde niet aan als een lange zit, ondanks de bijna drie uur die de film duurt. Ik heb niet eens tijd gehad om mijn colaatje uit de koelkast te pakken. Omdat de film het niet verdient om punten in mindering te krijgen vanwege de quote van mevrouw Kravitz blijft de 9,5 die ik in mijn hoofd had gewoon staan. | |
Blindsone (2018) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 7.0 | Genre: Drama | Runtime: 98 min | MPAA: N/A Blindsone is een Noorse walking simulator. Wat bedoel ik hiermee? Het is een single-take film waar je dus in real time iets te zien krijgt. Er zijn meer van dit soort films, sommige meer geslaagd dan andere. Zelf ben ik zeer te spreken over Victoria, maar dat komt wellicht omdat dat de eerste single-take film is die ik ooit gezien heb. Je hebt ook nog van die nepperds, zoals Birdman en 1917, waar wel degelijk in is geknipt en geplakt. De film heeft eigenlijk het meeste weg van Utøya 22. juli, een andere Noorse single-take film. Die film wist me niet echt te overtuigen, en ook deze film is het hem net niet. Vanwege de one-take heb je stukken film waarin eigenlijk niet echt iets gebeurt en je een beetje de tijd moet uitzitten met soms totaal oninteressante conversatie. Nu hebben ze dat tot een minimum proberen te beperken en er wordt zeker goed in geacteerd, maar ondanks het intense spel, is de film gewoon net niet interessant genoeg om veel vaker te kijken. Toch geen spijt dat ik hem gezien heb, want het verhaal wordt wel beter gedurende de film. | |
Ik heb de film verder niet af gekeken en waarschijnlijk doe ik dat ook niet, dus kan er verder niet echt een oordeel over vellen, maar ik denk wel dat het (net als alle andere superhelden films) niet echt iets voor mij is. Ik had nog wel een beetje hoop voor ik deze ging kijken, omdat ik gehoord had dat de film redelijk duister (qua verhaal) en daar ben ik wel fan van.
Batman was inderdaad wat meer een getergde man van vlees en bloed, en dat kon ik wel waarderen. Helaas was het verhaal (iig het eerste uur) me niet interessant genoeg om een lange zit van 3 uur(!) te verantwoorden.
[ Voor 4% gewijzigd door Superkiwi op 09-07-2023 22:24 ]
Joker vond ik wel een goede film. Ongeveer een 8.Superkiwi schreef op zondag 9 juli 2023 @ 22:23:
Dat kan ik zeker begrijpen, het is niet een doorsnee Batman of Superhelden film. Wat vond je dan van The Joker als ik vragen mag? Die film vertoont wel enige gelijkenis met The Batman en ook daar gingen redelijk wat mensen met andere verwachtingen in.
Ik ben niet zo van de superhelden en Joker gaat meer over een gekwelde man die het beu is dan een gekwelde superheld die het beu is.
The Batman moet zich natuurlijk meer aan de regels van het Batman universum houden in wat Batman en de politie en politiek allemaal doen, en daar gaat het denk ik voor mij mis, want dat heb ik nooit heel erg interessant gevonden. Vooral omdat zaken zich herhalen. Personages terugkomen. Joker was echt een hele andere Joker dan alle andere Jokers.
In Japan hebben ze er ook een handje van om bepaalde verhaal elementen letterlijk te herhalen. Vaak maakt het dat (te) voorspelbaar, maar soms werkt het. Zelf ben ik vooral fan van originele verhalen.
Ook hier kan ik je geen ongelijk geven.josh-hill schreef op zondag 9 juli 2023 @ 22:29:
[...]
Joker was echt een hele andere Joker dan alle andere Jokers.
Wat dat betreft vond ik Pattinson's Bruce Wayne ook een hele andere Buce dan alle eerdere Buces. Zijn Batman was gewoon Batman.
Ik las de titel als bio-dome, en begreep helemaal niets van je review..Stukfruit schreef op zondag 9 juli 2023 @ 01:01:
Biosphere (2022) [Afbeelding: Biosphere (2022)] Tweakers: N/A | IMDb: 6.8 | Genre: Comedy, Drama, Mystery | Runtime: 106 min | MPAA: N/A Een buddy comedy op het randje van het einde van de wereld. Het sci-fi aspect heeft geen aandeel en dient volledig als achtergrond.
Wat deze film duidelijk probeert te maken is dat logica soms overboord moet worden gegooid. En hoewel de twee (enige) acteurs hun werk prima doen is het gebrek aan logica soms een beetje te vergaand.
Zonder te spoilen: de reacties op het verhaal zullen redelijk gepolariseerd zijn.
Mager zesje. Niet vanwege de (semi-)metaforen, maar omdat het op zich een lange film is die langer doorging dan mijn horloge wilde toestaan.[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]6 / 10
Knowledge reigns supreme over nearly anything
Het is sowieso moeilijk om uit te leggen zonder te spoilerenMalfunctions schreef op zondag 9 juli 2023 @ 23:47:
[...]
Ik las de titel als bio-dome, en begreep helemaal niets van je review..
Dat zit wel Schnorr.
Pokémon the Movie: Kyurem vs. the Sword of Justice (2012) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 5.4 | Genre: Animation, Action, Adventure | Runtime: 72 min | MPAA: Not Rated Deze film heeft in onze mening een goed en sterk verhaal over Keldeo die er graag bij wil horen en zich wil bewijzen, maar het advies van zijn mede genoten negeert en vervolgens Kyurem uitdaagt tot een gevecht. Wat ervoor zorgt dat Keldeo zich te laat realiseert dat dit een grote fout was en hierdoor ontmoet hij vrij snel Ash en zijn vrienden die Keldeo dan proberen te helpen. De film keek zonder goed weg omdat het verhaal je echt pakt en vast weet te houden! | |
Guardians of the Galaxy Vol. 3 (2023) | ![]() |
Tweakers: 7.7 | IMDb: 8.2 | Genre: Action, Adventure, Comedy | Runtime: 150 min | MPAA: PG-13 Zaterdagavond na een dag klussen en verbouwen, hebben een van de broertjes van mijn vriendin uitgenodigd voor een film en uiteindelijk deze film gekeken van Marvel. Wij hadden deze film al in de bioscoop gezien en wisten wat er zou komen, maar hij natuurlijk nog niet. Het verhaal blijft een zielig en meeslepend verhaal, als je het mij vraagt wel een van de meest zielige verhalen ooit van Marvel. Ik zal verder niet teveel verklappen voor de mensen die de film nog moeten zien. Het is zeker een aanrader als je Marvel films leuk vind! | |
Pokémon: Lucario and the Mystery of Mew (2005) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 6.8 | Genre: Animation, Action, Adventure | Runtime: 103 min | MPAA: Unrated Van alle films die we tot nu toe hebben gezien de afgelopen weken, is dit toch wel een van de sterkste! Want het verhaal is ijzer sterk en verteld een mooie band tussen meester en leerling die elkaar kwijt zijn geraakt in grote strijd, Lucardio ontwaakt eeuwen later vanuit de staf waarin hij gevangen zat. Maar wel in een verwarde toestand en heeft tijd nodig om te beseffen dat het niet meer dezelfde tijd is en wil heel graag weten wat er gebeurd is met zijn meester. Hij ziet direct Ash aan als zijn meester vanwege zijn Aura, want die is hetzelfde als die van zijn vorige meester die hij verloren en kwijt is. Tijdens een feest worden Pikachu en Meowth meegenomen door Mew naar de Tree of Beginnings, want hier leeft de legendarische Pokémon Mew zonder vrienden. Maar wel als doel om de boom te beschermen samen met Regice, Registeel en Regirock. Heb je deze film nog niet gezien en ben je een Pokémon fan? Dan kan ik alleen maar zeggen, ga deze film kijken! | |
Nu het weekend voorbij is en de eerste initiële teleurstelling weg is verhoog ik het punt toch naar een 7.Er zitten memorabele scene's in, en heb me toch wel vermaakt zaterdagavond.Poulske schreef op zondag 9 juli 2023 @ 08:56:
Indiana Jones and the Dial of Destiny (2023) [Afbeelding: Indiana Jones and the Dial of Destiny (2023)] Tweakers: 4.5 | IMDb: 0 | Genre: Action, Adventure | Runtime: 154 min | MPAA: PG-13 Na een goeie openingsscene met een digitaal verjongde Ford, pakt de film mij niet. Het verhaal checkt alle Indiana Jones dingetjes af maar weet op een of andere manier niet de juiste sfeer te krijgen.
De locaties zijn mwah, sidekicks niet interessant, en er wordt veel te veel CGI gebruikt, de helft van de film speelt zich naar mijn gevoel af voor een green screen, en dat is jammer.
Mads Mikkelsen zet een redelijke bad guy neer, verder doet de film niet echt iets bijzonders.
Hij is niet slechter dan Crystal Skull maar had er na al die jaren wel iets meer van verwacht.[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]6 / 10
Wanneer er hopelijk een nieuwe 4K Indy collectie uitkomt zal ik deze nog eens aanzetten. Wellicht dat de film met een rewatch mij nog beter valt.
65 (2023) | ![]() |
Tweakers: 5.8 | IMDb: 5.4 | Genre: Action, Adventure, Drama | Runtime: 93 min | MPAA: PG-13 Je hebt als plotelementen in de trailer dinosaurussen, asteroïden, ruimteschepen, Adam Driver en producer Sam Raimi. Vervolgens maak je een film, en op de één of andere manier is het resultaat een totaal oninteressante saaie film. #HOEDAN? Het is wellicht ook een kwestie van verkeerde verwachtingen. De trailer zet zwaar in op de dinosaurussen, maar die spelen hooguit een klein bijrolletje. Ze zijn er ook niet echt, het zijn niet-overtuigende special effects. En ik begrijp dat ze geen echte dinosaurussen hebben kunnen inzetten natuurlijk, maar de beesten hebben 0 impact. Vergelijk het met Jurassic Park, waarbij je echt het idee hebt dat de dinosaurussen er zijn, en dat de personages gevaar lopen. Dat heeft 65 totaal niet. Vervolgens wordt het restant van de film nog verder omlaag getrokken door een geforceerd cliché drama-sausje wat het geheel tergend traag maakt en dan kom je op een saai onnodig geheel uit. Half puntje erbij omdat het de vraag "maar als ze op aarde crashen, waarom is dat ruimteschipwrak dan nooit gevonden" gelijk beantwoord. | |
Ik had ook moeite me door deze film heen te worstelen. Erg langdradig, weinig narrative drive en oninteressante karakteriseringen. Er zijn al zoveel versies van Batman geweest door de jaren heen dat het denk ik ook een struggle is om er wat nieuws van te brouwen. Ik heb genoten van de realistische interpretatie van Nolan, de gothische van Burton, en ik kan zelfs met plezier kijken naar de campy versies van Schumacher en de originele TV-serie uit de jaren '60 als mijn pet goed staat, maar deze versie vond ik weinig toevoegen daaraan.josh-hill schreef op zondag 9 juli 2023 @ 22:19:
@Superkiwi Als niet Batman fan had ik een beetje het tegenovergestelde. Ik heb de Nolan films wel gezien en daarvoor nog een aantal. En uiteraard Joker en vroeger ook cartoons e.d., maar ik had toen ik The Batman dit weekend zat te kijken wel het idee dat er weinig in gebeurde. Na een uur was ik er wel klaar mee, want het was allemaal nogal cliché (imho).
Ik heb de film verder niet af gekeken en waarschijnlijk doe ik dat ook niet, dus kan er verder niet echt een oordeel over vellen, maar ik denk wel dat het (net als alle andere superhelden films) niet echt iets voor mij is. Ik had nog wel een beetje hoop voor ik deze ging kijken, omdat ik gehoord had dat de film redelijk duister (qua verhaal) en daar ben ik wel fan van.
Batman was inderdaad wat meer een getergde man van vlees en bloed, en dat kon ik wel waarderen. Helaas was het verhaal (iig het eerste uur) me niet interessant genoeg om een lange zit van 3 uur(!) te verantwoorden.
Woensdag met mijn wederhelft naar de nieuwe Mission: Impossible. Uitzonderlijk goede reviews, dus ik ben benieuwd.
[ Voor 3% gewijzigd door Dr. Strangelove op 10-07-2023 10:00 ]
These are my principles. If you don't like them, I have others.
Ik vond de hele intro op de tonen van Creep een van de mooiste film-intro's die ik ooit gezien hebsig69 schreef op zaterdag 8 juli 2023 @ 03:17:
Guardians of the galaxy 3
Dit dus.
Je hebt ook nog boiling point, is ook een 1 taker, van utoya wist ik het niet maar die vond ik wel beklemmend.josh-hill schreef op zondag 9 juli 2023 @ 22:11:
Blindsone (2018) [Afbeelding: Blindsone (2018)] Tweakers: N/A | IMDb: 7.0 | Genre: Drama | Runtime: 98 min | MPAA: N/A Blindsone is een Noorse walking simulator.
Wat bedoel ik hiermee? Het is een single-take film waar je dus in real time iets te zien krijgt.
Er zijn meer van dit soort films, sommige meer geslaagd dan andere. Zelf ben ik zeer te spreken over Victoria, maar dat komt wellicht omdat dat de eerste single-take film is die ik ooit gezien heb. Je hebt ook nog van die nepperds, zoals Birdman en 1917, waar wel degelijk in is geknipt en geplakt.
De film heeft eigenlijk het meeste weg van Utøya 22. juli, een andere Noorse single-take film.
Die film wist me niet echt te overtuigen, en ook deze film is het hem net niet.
Vanwege de one-take heb je stukken film waarin eigenlijk niet echt iets gebeurt en je een beetje de tijd moet uitzitten met soms totaal oninteressante conversatie. Nu hebben ze dat tot een minimum proberen te beperken en er wordt zeker goed in geacteerd, maar ondanks het intense spel, is de film gewoon net niet interessant genoeg om veel vaker te kijken. Toch geen spijt dat ik hem gezien heb, want het verhaal wordt wel beter gedurende de film.[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]6.5 / 10
(verbeterd na tip van een Tweaker)
Festina lente
The Out-Laws (2023) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 0 | Genre: Action, Comedy, Crime | Runtime: 95 min | MPAA: R De nieuwe Netflix film die sinds vrijdag te zien is. Dit is echt zo'n gevalletje van je houdt van de humor of totaal niet. Ik heb echt een hekel aan de manier waarop Adam Devine altijd probeert te acteren. Het is het altijd net niet. Net niet goed, net niet grappig, net niet echt. Pierce Brosnan is na James Bond ook alleen maar van die halfsappige comedy's gaan spelen wat ook niet ten goede komt. Het verhaal is ook niet echt om naar huis te schrijven. Het enige positieve en dat is ook de reden dat ik hem opgezet had is omdat ik een zwak heb voor Nina Dobrev. Helaas kan zij de film niet dragen. Eigenlijk een 3 maar vanwege Nina een 4. | |
Die heb ik inderdaad ook gezien. Was zeker niet verkeerd (vond het een 7.5). Maar of ik die nu nog een keer hoef te zien. Mwah, nee.Honesty schreef op maandag 10 juli 2023 @ 11:26:
[...]
Je hebt ook nog boiling point, is ook een 1 taker, van utoya wist ik het niet maar die vond ik wel beklemmend.
(verbeterd na tip van een Tweaker)
Op Wikipedia staat een lijstje:
Wikipedia: One-shot film
Jammer, Pierce heeft bij mij wel de gun factor. Leuke acteur.Sunfalls schreef op maandag 10 juli 2023 @ 12:22:
The Out-Laws (2023) [Afbeelding: The Out-Laws (2023)] Tweakers: N/A | IMDb: 0 | Genre: Action, Comedy, Crime | Runtime: 95 min | MPAA: R De nieuwe Netflix film die sinds vrijdag te zien is. Dit is echt zo'n gevalletje van je houdt van de humor of totaal niet. Ik heb echt een hekel aan de manier waarop Adam Devine altijd probeert te acteren. Het is het altijd net niet. Net niet goed, net niet grappig, net niet echt.
Pierce Brosnan is na James Bond ook alleen maar van die halfsappige comedy's gaan spelen wat ook niet ten goede komt.
Het verhaal is ook niet echt om naar huis te schrijven. Het enige positieve en dat is ook de reden dat ik hem opgezet had is omdat ik een zwak heb voor Nina Dobrev. Helaas kan zij de film niet dragen.
Eigenlijk een 3 maar vanwege Nina een 4.[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]4 / 10
Tijd terug heeft hij The Matador gemaakt, daarin speelde hij een hitman die overwerkt was en niet meer met zijn stress kon omgaan. Een beetje talky maar ik vond het wel een geinige film. Omdat hij vlak na Brosnan's periode als Bond uitkwam was het contrast erg groot wat op zich al komisch werkte.
Fast X (2023) | ![]() |
Tweakers: 3.8 | IMDb: 5.9 | Genre: Action, Adventure, Crime | Runtime: 141 min | MPAA: PG-13 Het zoveelste deel van de serie. Natuurlijk heeft het geen moer meer met auto's te maken zoals het vroeger was. Actie, drama en hoe gekker hoe beter. Ik wilde gewoon een domme popcorn avond met over the top actie. Over the top is een zwaar understatement voor deze film. spoiler: Er rolt doodleuk een bom echt exact naar het vaticaan, helemaal door niks te stoppen, maar het aantikken met Dom's actie kan weer wel. 0 slachtoffers bij de ontploffing terwijl het lijkt alsof een groot gebied wordt weggevaagd ![]() De actie / races kon ik wel waarderen, maar bijna aan het einde vond ik het stuk met de heli's toch wat teveel van het goede. En al helemaal als er even van een dam wordt afgereden, NOS aan en allemaal gaat dat prima ![]() Eigenlijk had ik liever gehad dat het in deze film werd afgesloten. Ik hoopte op Johnson, maar ik had eigenlijk verwacht dat dat voorbij was na dat akkefietje Diesel, toch zag ik een goede spoiler op t einde dat ie terugkomt. Ik vond het karakter van Momoa er wel uitspringen, wat een figuur ![]() ![]() | |
Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12
Ik vond er ook niet zo veel aan pierce is goed maar die hoofdrol speler vond ik een beetje jim Carrey naaper, voor de rest gewoon lekker links laten liggen deze film of je moet tijd te veel hebben.Sunfalls schreef op maandag 10 juli 2023 @ 12:22:
The Out-Laws (2023) [Afbeelding: The Out-Laws (2023)] Tweakers: N/A | IMDb: 0 | Genre: Action, Comedy, Crime | Runtime: 95 min | MPAA: R De nieuwe Netflix film die sinds vrijdag te zien is. Dit is echt zo'n gevalletje van je houdt van de humor of totaal niet. Ik heb echt een hekel aan de manier waarop Adam Devine altijd probeert te acteren. Het is het altijd net niet. Net niet goed, net niet grappig, net niet echt.
Pierce Brosnan is na James Bond ook alleen maar van die halfsappige comedy's gaan spelen wat ook niet ten goede komt.
Het verhaal is ook niet echt om naar huis te schrijven. Het enige positieve en dat is ook de reden dat ik hem opgezet had is omdat ik een zwak heb voor Nina Dobrev. Helaas kan zij de film niet dragen.
Eigenlijk een 3 maar vanwege Nina een 4.[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]4 / 10
Festina lente
Dog (2022) | ![]() |
Tweakers: 7.1 | IMDb: 6.5 | Genre: Comedy, Drama | Runtime: 101 min | MPAA: PG-13 Dog is een luchtige feel-good movie over een Army Ranger die een Army Ranger naar de begrafenis van een Army Ranger moet begeleiden. Een van die Army Rangers is de hond Lulu. De film is redelijk voorspelbaar in zijn story arc, maar dat heb je al gauw met een feel-good movie. Toch heeft de film heel stiekem hier en daar ook wat serieuzere onderwerpen, die nog steeds luchtig worden gebracht. De film is vooral grappig, en bevat best wel goed in elkaar gezette plot elementen, hoe (on)voorspelbaar ook. Echt veel beter dan verwacht. Ik heb regelmatig gelachen. Het einde dat je van mijlen aan ziet komen, wordt wel redelijk afgeraffeld, maar verder dus een leuke film. | |
Blood & Gold (2023) | ![]() |
Tweakers: 7.0 | IMDb: 6.5 | Genre: Action, Drama, War | Runtime: 98 min | MPAA: TV-MA Blood & Gold is een Duitstalige film die zich afspeelt aan het eind van de Tweede Wereldoorlog, en die je naar mijn mening heel goed kunt beschouwen als een Western in WO2 setting. De verhaallijn past naadloos in een typische (Spaghetti) Western film: soldaat keert terug van de oorlog om naar zijn achtergelaten familie terug te keren, maar komt in conflict met groep gewetenloze boeven die achter een goudschat aan zitten. In deze film zijn de boeven een groep SS'ers die zich niet meer met de oorlog bemoeien maar nog voor het einde van de oorlog in het bezit willen komen van een schat goudstaven van een vermoorde Joodse familie. De gedeserteerde soldaat die alleen maar naar zijn dochter terug wil krijgt hulp van een broer en zus die ook geen aandacht van de SS'ers willen krijgen. De schermutselingen zijn hard, grof en bloederig met soms inventieve methodes om een vijand het leven te beëindigen. Geen hoogstandje maar ik heb me desondanks, als Western liefhebber, prima vermaakt. | |
Strangers on a Train (1951) | ![]() |
Tweakers: 8.0 | IMDb: 7.9 | Genre: Crime, Drama, Film-Noir | Runtime: 101 min | MPAA: PG Deze, van de hand van Hitchcock, had ik nog niet gezien. Het verhaal in het kort is een psychopaat, wordt duidelijk zo aangeven in de film, ontmoet een beroemde tennisspeler (op een trein). Ze lijken te bespreken hoe ze de moord van respectievelijk de vader en de vrouw van de ene en de andere door elkaar zouden kunnen laten uitvoeren waardoor er geen motief zou zijn en dus ook geen verdacht kan aangehouden worden (als er geen getuiges zijn tenminste). Onze hoofdrolspeler, de tennisster laat duidelijk verstaan dat hij niet wilt doorgaan met dat plan, maar dat verstaat onze psychopaat (Bruno) anders. Bruno zoekt de bijna ex-vrouw van de tennisspeler op en vermoord haar op een kermis. Nadien dringt hij binnen in het leven van de tennisspeler en eist hij de uitvoering van de moord van zijn kant. Daarmee gaan de ballen aan het rollen. Dit was weer een film-noire alhouwel ik daar niet per sé naar gezocht had. Strangers on a train was entertaining zonder echt een super film te zijn, voor mij persoonlijk. Ik heb meerdere kritieken gelezen en die lijken allemaal overwegend positief, buiten toen de film pas uitkwam. Toen werd de film door sommigen bestempeld als 'te simpel'. Ik vind het verhaal op zich wel oké, maar de manier waarop de tennisspeler zich laat overtuigen om Bruno niet aan te geven een beetje kort door de bocht. Anyway, als je oude films kijkt, moet je die natuurlijk ook wel in de geest van de 1950 kijken en toen zal dit zeker zéér goed ervaren zijn. Voor mij, in de tegenwoordige tijd, een 7. Aan te raden als je je filmhistoriek wilt uitbreiden, maar anders hoeft het niet écht. | |
Verwijderd
Bekende merken voor Boutique Blu-rays zijn:Verwijderd schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 11:17:
Waar kopen jullie fysieke 4k films? Ik kom niet veel verder dan Bol.com, Amazon.com en Amazon.nl wat een vrij groot aanbod heeft. Iemand suggesties? Er zijn talloze 4k films die Bol niet heeft, maar Amazon weer wel en dan betaal je vaak een tientje import per film namelijk.
Criterion, Arrow, Eureka
Ik hoor bovenstaande veel besproken worden in een podcast waar ik naar luister, zelf geen ervaring mee
Je kan er hier nog vinden: https://www.boutiquebluray.com/wiki/Main_Page
Ik koop(/kocht) mijn blu-rays vooral bij bol.com, bookspot.nl, amazon.co.uk en zavvi.nlVerwijderd schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 11:17:
Waar kopen jullie fysieke 4k films? Ik kom niet veel verder dan Bol.com, Amazon.com en Amazon.nl wat een vrij groot aanbod heeft. Iemand suggesties? Er zijn talloze 4k films die Bol niet heeft, maar Amazon weer wel en dan betaal je vaak een tientje import per film namelijk.
Die laatste 2 zitten in de UK en dat is nu dus (nog veel) duurder dan voorheen, dus daar heb ik al heel lang niks meer gekocht.
Nu waren het wel niet-4K blu-rays, maar wat mij nu opvalt dat zowel bookspot.nl als zavvi.nl geen blu-rays meer op de site tonen. Je krijgt er nog wel een handjevol te zien als je er op zoekt, maar dat is dan ook echt alles.
Lijkt er op dat ze het opgegeven hebben (te weinig omzet vanwege opkomst streaming).
Ik moet ook zeggen dat de laatste paar films die ik gekocht heb op streaming diensten waren, omdat er op blu-ray niet echt aan te komen was. Toch zou ik eigenlijk nog wel weer wat blu-rays willen kopen, die ik al heel lang op mijn verlanglijstje heb staan.
Ik ben er niet trots op maar ik download blurays bij gebrek aan streamingdiensten die deze kwaliteit als stream aanbieden. Ik hoef namelijk een film/serie niet in bezit te hebben. Veel teveel werk en moeite om blurays te kopen en na het kijken weer te verkopen. Ik hoop van harte dat net zoals bij audio er zogenaamde hifi-abonnementen komen zodat ik kan streamen met bluray beeld- en geluidskwaliteit. Dan ben ik direct om. Twee keer zo duur geen probleem. Ik vermoed dat het een kwestie van bandbreedte is en die wordt jaarlijks goedkoper. Dus goede hoop dat we binnen enkele jaren zover zijn.Verwijderd schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 11:17:
Die is er! https://www.kaleidescape.com/-Moondust- schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 16:58:
[...]
Ik ben er niet trots op maar ik download blurays bij gebrek aan streamingdiensten die deze kwaliteit als stream aanbieden. Ik hoef namelijk een film/serie niet in bezit te hebben. Veel teveel werk en moeite om blurays te kopen en na het kijken weer te verkopen. Ik hoop van harte dat net zoals bij audio er zogenaamde hifi-abonnementen komen zodat ik kan streamen met bluray beeld- en geluidskwaliteit. Dan ben ik direct om. Twee keer zo duur geen probleem. Ik vermoed dat het een kwestie van bandbreedte is en die wordt jaarlijks goedkoper. Dus goede hoop dat we binnen enkele jaren zover zijn.
Alleen nog voor de rijke mensen onder ons.
Je bent al snel duizenden euro’s kwijt voor de speler en dan nog een hdd voor opslag.
Maar sommige films zijn zelfs meer gigabyte dan de 4K blu-ray. Dus minder compressie.
Mission: Impossible - Dead Reckoning Part One (2023) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 0 | Genre: Action, Adventure, Thriller | Runtime: 156 min | MPAA: N/A De nieuwe MI film. Part One staat er in de titel en het is dan ook belangrijk om te weten dat deze film halverwege eindigt. Dus je krijgt geen volwaardig einde te zien. De film zelf zit weer lekker goed in elkaar en is uitdagend genoeg. Heb het gevoel dat er dit keer wat minder actie in zat en juist meer dialoog. Wat het verhaal en de kwaliteit mijn inziens alleen maar ten goede kwam. We weten dus niet hoe het eindigt, maar laat deel 2 maar snel komen. | |
Frenzy (1972) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 7.4 | Genre: Thriller | Runtime: 116 min | MPAA: R Ik weet niet zo goed wat ik van deze film moet vinden. Voordelen tegenover de vorige die ik gezien heb: "kleur"; met andere woorden, niet in zwart-wit. Nadelen: te braaf en soms zelfs lachwekkend op de verkeerde momenten. spoiler: Als zijn ex-vrouw vermoord word door Rusk, steekt haar tong echt zéér vreemd buiten haar mond wat meer een komisch effect geeft als een afschrikwekkend effect Nu, ik ben natuurlijk niet dé kenner, maar bij mij kwam dat verkeerd over en ik kan alleen voor mezelf spreken natuurlijk. Het is wel de eerste keer dat er écht naakt wordt getoond in de film, maar als je dan terug denkt in wel decennium dat dit is opgenomen, is het natuurlijk niet zo verwonderlijk. Ik kan niet duidelijk zeggen of jullie deze moeten zien of niet. Er zijn betere films van Hitchcock. Kijk liever naar Vertigo of rear-window, die waren beter volgens mij. | |
Dungeons & Dragons: Honor Among Thieves (2023) | ![]() |
Tweakers: 7.7 | IMDb: 7.3 | Genre: Action, Adventure, Comedy | Runtime: 134 min | MPAA: PG-13 De film heeft voor mij dezelfde vibe als Thor-Ragnarok. Een goede dosis humor en mooie gevechten. Er zitten ook momenten in waarbij de dork wereld van D&D mixed met de serieuze helden en schurken, erg leuke toevoeging. Van begin tot eind genoten. | |
Extraction II (2023) | ![]() |
Tweakers: 6.7 | IMDb: 7.1 | Genre: Action, Thriller | Runtime: 122 min | MPAA: R Hoewel het aan de ene kant flink ongeloofwaardig over komt, is het best een leuke actiefilm om te kijken. Eigenlijk weinig momenten van verveling. Originaliteit van het verhaal daarentegen: ![]() | |
The Girl Next Door (2004) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 6.7 | Genre: Comedy, Drama, Romance | Runtime: 109 min | MPAA: R We zaten op Netflix bij romantische films te kijken en toen kwam deze naar voren. In een ver vaag verleden wel eens gezien maar tijd voor een herhaling. De film is erg vlot en heeft gelukkig niet zo'n hoog American Pie gehalte. Ondanks dat de film 20 jaar oud is !!! blijft hij leuk te zien. Natuurlijk is het grappig om te zien dat ze oude telefoons hadden maar voor de rest niet echt hinderlijk. Leuk om weer eens van stal te halen. Elisha Cuthbert was toen al een knappe vrouw en voor iemand van 40 (nu) ziet ze er nog steeds goed uit. | |
One Million Years B.C. (1966) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 5.7 | Genre: Adventure, Fantasy | Runtime: 92 min | MPAA: Approved Meesterlijk vertolkt door John Richardson en Raquel Welch (inmiddels overleden op 82 jarige leeftijd) zorgt dit fantastische verhaal dat het de zintuigen prikkelt van een jonge tweaker die nadien een voorliefde krijgt voor alles wat met dinosauriers te maken heeft. Dat er niets in de film historisch accuraat is, spreekt voor zich. Dat ze dit in 1966 niet wisten, wellicht ook. Maar toch kan deze film echte gevoelens doorgeven en je laten voelen. Grotendeels is dit dankzij de music score die ronduit schitterend is. Anderzijds kunnen we de vertolkingen van de prehistorische mens als ronduit schitterend beschouwen. Absoluut geloofwaardig, hoe een vroege mens zich gedragen zou hebben voor mij. Deze film bracht me terug naar mijn jeugd en ik kijk er nog net met dezelfde warme gevoelens naar als toen. Raquel Welch... you still hunt my dreams | |
Judgment at Nuremberg (1961) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 8.3 | Genre: Drama, War | Runtime: 179 min | MPAA: Approved Rechtbankdrama uit 1961 over de vervolging van een viertal hooggeplaatste ambtenaren in het juridische systeem van Nazi-Duitsland. Centraal staat het vraagstuk in hoeverre deze individuen verantwoordelijk kunnen worden gehouden voor de afbreuk van de Duitse rechtstaat en de gruweldaden van het Nazi-regime. De film is subtiel en genuanceerd in het beeld zetten van zowel de aanklagers, de verdachten en de rechtbank. Een absolute aanrader voor mensen met interesse in de Tweede Wereldoorlog en andere rechtbankfilms zoals To Kill A Mockingbird. De film geeft een goed beeld van een internationale samenleving die een weg zoekt samen met Duitsland om het nieuwe gevaar uit het Communistische Rusland op afstand te houden en daarbij rechtvaardigheid voor al het gedane leed niet langer de hoogste prioriteit is. Topfilm en een icoon binnen de filmgeschiedenis. | |
The stuff that dreams are made of
Do Not Hesitate (2021) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 6.7 | Genre: Thriller | Runtime: 91 min | MPAA: N/A Do Not Hesitate is een Nederlandse film waarbij een aantal soldaten tijdens een missie vast komen te zitten en moeten wachten tot er hulp komt. Gaandeweg de tijd verstrijkt, raken ze mentaal steeds verder van het padje. Eigenlijk (en ook volgens deze omschrijving) zijn er behoorlijk wat parallellen met Beyond Sleep. Wellicht is dat enkel in mijn hoofd, ik heb die film al in geen tijden meer gezien, maar de film deed me er nogal aan denken. Uiteindelijk een voldoende, maar geen hoogvlieger. | |
Tweakers: 8.5 | IMDb: 0 | Genre: Action, Adventure, Thriller | Runtime: 156 min | MPAA: N/A Tom Cruise, de man is toch een fenomeen. Al vier decennia aan de top, en bijna drie daarvan vermaakt hij ons al als Ethan Hunt in Mission: Impossible. Voor impossible missions brengt hij het er toch altijd goed vanaf. Statistisch gezien zou het toch eens fout moeten gaan zou je zeggen. Maar deze serie lijkt weinig fout te kunnen doen. In Dead Reckoning Part One (deel 2 volgt over een jaar) neemt Hunt het op tegen een ongrijpbare tegenstander, een A.I. genaamd The Entity. Met hulp van vertrouwde allies als Ilsa (Rebecca Ferguson), Luther (Ving Rhames) en Benji (Simon Pegg) gaat Hunt het gevecht aan. Hayley Atwell als Grace is een welkome toevoeging maar vooral de terugkeer van Kittridge (Henry Czerny) vond ik leuk om te zien. Er staat echt geen maat op de actie in M:I. Alleen Bond komt in de buurt maar zelfs die serie kan niet tippen aan de pure adrenaline rush van Cruise en zijn stuntcollega’s. Fantastisch. Dead Reckoning gebruikt zijn lange runtime ook voor veel exposition maar daardoor voelt de film ook wat zwaarder op de hand dan eerdere films. Wat mij betreft vond de serie haar sweet spot in de combinatie van actie, spanning en humor met Brad Bird’s Ghost Protocol. Maar wat klaag ik; dit zijn de echte zomerfilms waarvoor je met een meegesneaked gemberbiertje en een zak M&Ms onderuit gaat in de bios om even weg te dromen. Topentertainment van de bovenste plank. | |
The Hole (2009) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 5.7 | Genre: Fantasy, Thriller | Runtime: 92 min | MPAA: PG-13 Twee broers stuiten op een geheimzinnig, goed afgesloten luik in de kelder van hun nieuwe huis. Wanneer ze deze weten te openen zien ze... niets. Op het eerste gezicht lijkt het een bodemloze put te zijn, maar al snel beginnen er vreemde gebeurtenissen plaats te vinden in en rondom hun huis. Samen met hun buurmeisje gaan ze op onderzoek uit. The Hole is best een prima filmpje van Joe Dante, die we kennen van klassiekers als Gremlins, Innerspace en The Howling. Het deed me qua sfeer een beetje denken aan Stranger Things en Scary Stories to Tell in the Dark. De film is echter totaal niet eng, maar er wordt leuk in geacteerd en 't duurde ook niet te lang. Geinig bijrolletje voor Bruce Dern, maar helaas weet Teri Polo niet te overtuigen als overwerkte moeder. De cinematografie en soundtrack zijn ook niet opzienbarend, maar doen hun werk. Had er niks van verwacht, maar heb me goed vermaakt. | |
Ik wil deze film zien vanwege Rebecca Ferguson en Hayley Atwell (en hun acteerwerk), maar ik kan Cruise niet verdragen.Dr. Strangelove schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 23:44:
Mission: Impossible - Dead Reckoning Part One (2023) [Afbeelding: Mission: Impossible - Dead Reckoning Part One (2023)] Tweakers: 8.5 | IMDb: 0 | Genre: Action, Adventure, Thriller | Runtime: 156 min | MPAA: N/A Tom Cruise, de man is toch een fenomeen. Al vier decennia aan de top, en bijna drie daarvan vermaakt hij ons al als Ethan Hunt in Mission: Impossible. Voor impossible missions brengt hij het er toch altijd goed vanaf. Statistisch gezien zou het toch eens fout moeten gaan zou je zeggen. Maar deze serie lijkt weinig fout te kunnen doen.
In Dead Reckoning Part One (deel 2 volgt over een jaar) neemt Hunt het op tegen een ongrijpbare tegenstander, een A.I. genaamd The Entity. Met hulp van vertrouwde allies als Ilsa (Rebecca Ferguson), Luther (Ving Rhames) en Benji (Simon Pegg) gaat Hunt het gevecht aan. Hayley Atwell als Grace is een welkome toevoeging maar vooral de terugkeer van Kittridge (Henry Czerny) vond ik leuk om te zien.
Er staat echt geen maat op de actie in M:I. Alleen Bond komt in de buurt maar zelfs die serie kan niet tippen aan de pure adrenaline rush van Cruise en zijn stuntcollega’s. Fantastisch.
Dead Reckoning gebruikt zijn lange runtime ook voor veel exposition maar daardoor voelt de film ook wat zwaarder op de hand dan eerdere films. Wat mij betreft vond de serie haar sweet spot in de combinatie van actie, spanning en humor met Brad Bird’s Ghost Protocol.
Maar wat klaag ik; dit zijn de echte zomerfilms waarvoor je met een meegesneaked gemberbiertje en een zak M&Ms onderuit gaat in de bios om even weg te dromen. Topentertainment van de bovenste plank.[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]8 / 10
Als ik er straks na de release op een streamingdienst een AI-filter overheen haal om Cruise in een baksteen te veranderen, is de film dan nog te volgen?
Dat zit wel Schnorr.
Mijn buik schudt van het lachen.... en dat zegt wat!!!!Stukfruit schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 20:02:
[...]
Ik wil deze film zien vanwege Rebecca Ferguson en Hayley Atwell (en hun acteerwerk), maar ik kan Cruise niet verdragen.
Als ik er straks na de release op een streamingdienst een AI-filter overheen haal om Cruise in een baksteen te veranderen, is de film dan nog te volgen?
AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome
Ik heb wel enig goed nieuws voor je; deze M:I geeft veel ruimte aan andere rollen en Hunt staat zeker niet continu center stage. Met name Atwell krijgt echt heel veel screentime, bijna net zoveel als Cruise zou ik zeggen.Stukfruit schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 20:02:
[...]
Ik wil deze film zien vanwege Rebecca Ferguson en Hayley Atwell (en hun acteerwerk), maar ik kan Cruise niet verdragen.
Dit is ook de eerste keer dat mijn vrouw en ik elkaar aankeken en zeiden 'hij begint oud te worden'. Nog steeds goed geconserveerd, maar zelfs bij Cruise beginnen de jaren te tellen.
Verder zal de film je niet overtuigen, het is Cruise doet Cruise, maar wel op een wat meer ingetogen manier.
Hmm, nu begin ik te twijfelen. Ik ga er nog eens over nadenken. Bedankt voor de uitgebreide uitlegDr. Strangelove schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 21:09:
[...]
Ik heb wel enig goed nieuws voor je; deze M:I geeft veel ruimte aan andere rollen en Hunt staat zeker niet continu center stage. Met name Atwell krijgt echt heel veel screentime, bijna net zoveel als Cruise zou ik zeggen.
Dit is ook de eerste keer dat mijn vrouw en ik elkaar aankeken en zeiden 'hij begint oud te worden'. Nog steeds goed geconserveerd, maar zelfs bij Cruise beginnen de jaren te tellen.
Verder zal de film je niet overtuigen, het is Cruise doet Cruise, maar wel op een wat meer ingetogen manier.
Dat zit wel Schnorr.
Gewoon wachten op de Brazzers versie met deepfakesStukfruit schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 20:02:
[...]
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Moonlight (2016) | ![]() |
Tweakers: 6.2 | IMDb: 7.4 | Genre: Drama | Runtime: 111 min | MPAA: R Moonlight, film die vele Oscars won, waaronder die voor beste film, maar die me nooit écht wist te overtuigen. Is het dan een slechte film? Nee, het is zeker wel een goede film, en ik moet zeggen dat ik hem na 3 keer gezien te hebben nog absoluut niet beu ben. Wordt zelfs iets beter. D.w.z., ik ga bepaalde eigenschappen van de film nog meer waarderen. De film laat fragmenten zien uit het leven van een schuwe Afro-Amerikaanse jonge(ma)n. Zo zie je hem als jongen, als middelbare scholier en als jongvolwassene. Er zijn genoeg dingen aan de film waar je blij van wordt. Zo is de cinematografie adembenemend. Prachtige beelden die over het algemeen met kalme camerabewegingen zijn vastgelegd. Ook het gebruik van licht is bijzonder. Er zijn niet veel films waarin een donkere huid alle kleuren van de regenboog laat zien. Dan de overeenkomsten van het gedrag en het leven van verschillende personages in de film, alsook de overeenkomsten in het gedrag van dezelfde personages gespeeld door verschillende acteurs (vanwege de drie periodes uit het leven van de protagonist). Ook wordt heel subtiel de neerwaartse spiraal van drugsgebruik weergegeven, en wat de impact daarvan is op een gemeenschap. De pacing is soms wat apart. Ik weet niet of dat bewust is gedaan om je een beetje bij de les te houden of dat het iets anders is. Het einde heb ik altijd het zwakste aan de film gevonden. Maar zeker de moeite van het kijken waard! | |
Ao, le dernier Néandertal (2010) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 6.3 | Genre: Adventure, History | Runtime: 84 min | MPAA: N/A Interessante verhaallijn over de Neanderthaler AO die op vroege leeftijd (11 keer nieuwe bloesems aan de bomen zoals hij zegt) gescheiden wordt van zijn broer OA (student exchange program of zoiets) Wegens een ziekte lijken de laatste dagen van de Neanderthalers geteld te zijn en de clan die hem opgenomen heeft begint kleiner en kleiner te worden, uiteindelijk verliest hij zijn gehele clan, including zijn vrouw en kind. AO gaat dan de wereld in voor een plek te zoeken om te sterven, maar herinnert zich dan zijn broer OA, en tracht terug te gaan naar hem (trektoch van Noord Europa naar Zuid Europa) Zodoende ontmoet hij Aki, het Homo Sapiens Sapiens meisje AKI. Deze film uit de prehistorie gaat net zoals "Quest for Fire" de kant op van accurate beschrijvingen van hoe het toen was zonder veel fantasie. We weten immers dat neanderthalers en homo sapiens sapiens geruime tijd tezamen bestaan hebben. Chemie tussen de 2 hoofdrolspelers is mooi om te zien, je ziet duidelijk dat Sara Malaterre en Ilian Ivanov zich eigenlijk rot geamuseerd hebben tijdens het maken van de film. Ik ga niet teveel verklappen, het is een mooi verhaal eigenlijk die wel soms iets te lang lijkt (ik heb 2 keer gekeken hoever de film inmiddels zat) | |
A Journey to the Beginning of Time (1955) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 7.1 | Genre: Adventure, Family, Fantasy | Runtime: 83 min | MPAA: Not Rated 1955 dat is lang geleden Wat me vooral verbaasde was hoe accuraat bepaalde modellen wel waren, wetende dat het bijna 70 jaar geleden gemaakt is. Als je ziet hoe ze bepaalde fossielen in elkaar gezet hebben sta ik er versteld van hoe normaal de prehistorische wezens eruit zien. Ok bepaalde conclusies en verklaringen zijn inmiddels achterhaald (2 paar hersenen voor grote dinosauriers bvb) maar toch... De special effects (als je al effects kunt noemen) zijn redelijk achterhaald, maar de tijdsgeest in gedachten houden eigenlijk niet slecht. Voor de grotere dieren werd er meestal gebruik gemaakt van hele vroege stop-motion en modellen, levensecht en miniatuur modellen. Dit zie je ook terug als je een aantal keren de boot ziet met poppetjes in ipv echte kinderen Voor de voorbij lopende gazelle's of de encounter met het jaguar werd een techniek gebruikt met 2d profielen, om zo tot bewegende beelden te kunnen komen (zeker met de Jaguar was het leuk te zien) Binnen 2 jaar wordt deze film 70 jaar en het is een Gem dat niet vergeten mag worden. 8/10 | |
Tweakers: 8.2 | IMDb: 0 | Genre: Action, Adventure, Thriller | Runtime: 156 min | MPAA: N/A Een nieuwe Mission Impossible. Of nouja, nieuw, heel nieuw is het allemaal niet. Nog steeds vooral grote, langgerekte en spannende actiescènes, met hier en daar wat humor. In dertig jaar is er vooral meer ruimte gekomen voor vrouwelijke karakters, en gelukkig maar want de vrouwen staan hun mannetje. Minpunten? Ja, er werd (zeker in het begin) wat te lang en nietszeggend gepraat over de vijand (een A.I. genaamd 'the entity'). De spannend-klinkende maar uiteindelijk nietszeggende opmerkingen hadden wat mij betreft wel wat minder gemogen. Maar het is een klein smetje op prima popcornvermaak. Gewoon lekker actie en spanning, kijkt heerlijk weg. Volgend jaar weer. | |
In voorbereiding op How Do You Live heb ik het afgelopen jaar door de bedrijven heen alle films van Miyazaki gekeken en het leek me leuk om net als over meneer Spielberg mijn gedachten eens chronologisch met jullie te delen. Sommige van deze films had ik al meerdere keren gezien, anderen nooit.
Miyazaki’s oeuvre bevat 12 speelfilms, deze serie ga ik in 4 delen opknippen.
Hayao Miyazaki – The Birth of Studio Ghibli
Lupin III: The Castle of Cagliostro (1979) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 7.6 | Genre: Animation, Action, Adventure | Runtime: 102 min | MPAA: PG-13 Hayao Miyazaki begon zijn werk in animatie in 1963 en werkte 15 jaar lang in verschillende capaciteiten aan animeseries en manga’s, waaronder een adaptatie van de populaire manga Lupin III, over de kleinzoon van de fictieve meesterdief Arséne Lupin (oorspronkelijk een karakter van de Franse schrijver Maurice Leblanc). Na het succes van een eerdere verfilming werd Miyazaki in 1979 aangenomen als regisseur, designer en storyboarder voor een nieuwe film. In The Castle of Cagliostro volgen we Lupin en zijn vaste maat Jigen naar het fictieve dwergstaatje Cagliostro. Als ze in aanraking komen met Clarissa, de nicht van de Graaf van Cagliostro, die haar op een zeer creepy manier wil huwen, komen ze in de problemen. Afgezien van het feit dat de graaf een griezel is heeft hij ook een en ander te verbergen namelijk. Als ook Interpol-agent Zenigata en Lupin’s aartsrivaal Fujiko Mine ten tonele verschijnen neemt de spanning toe. Kenners van anime en manga (waar ik overigens niet onder val) weten dat Miyazaki’s Lupin nogal afwijkt van de manga en de eerdere anime-adaptaties. Naast het wegslijpen van de R-rating aspecten waar de voorgangers tegenaan schurkten is ook het karakter van Lupin wat zachter neergezet. Ik denk een goede keuze van Miyazaki, Lupin is een effectieve, aimabele anti-held in deze film. Het gevoel dat me betrekt als ik Cagliostro bekijk is hoe invloedrijk de film lijkt op latere franchises als Mission: Impossible en Indiana Jones. Ook Pixar en de Disney renaissance die ingezet werd vanaf eind jaren ’80 lijken inspiratie gehaald te hebben uit Miyazaki’s eerste film; de scene op de klokketoren kreeg bijvoorbeeld een homage in The Great Mouse Detective. Niet alleen is dit een goede animatiefilm, maar hij zal liefhebbers van live-action actiefilms ook aanspreken denk ik. Hoewel het zijn eerste film is, is Miyazaki meteen op hoog niveau bezig. Het art design is hier en daar wat grof nog maar er zitten wat scenes in die cinematografisch supersterk in elkaar steken, zoals de car chase aan het begin. En het kasteel van Cagliostro is prachtig ontworpen en getekend en voorspiegelt ook elementen die we in later werk van Miyazaki zien terugkomen. The Castle of Cagliostro is een heerlijke film met veel actie, humor en mooie karakters. | |
Nausicaä of the Valley of the Wind (1984) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 8.0 | Genre: Animation, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 117 min | MPAA: PG Hoewel The Castle of Cagliostro kritisch goed ontvangen werd, was het geen box office hit. Miyazaki richtte zich op manga en kwam met een origineel verhaal en dit was commercieel succesvoller; hij werd gevraagd een anime ervan te maken. Miyazaki accepteerde op voorwaarde dat hij opnieuw als regisseur mocht optreden. Voor het verhaal liet hij zich inspireren door een baai in Japan die industriële kwikvervuiling had opgelopen, maar waar flora en fauna zich ondanks de giftige omstandigheden toch stand wisten te houden. Nausicaä, het titelkarakter, is een prinses van de Valley of the Wind, een kleine nederzetting die zich staande houdt in een post-apocalyptische wereld tussen agressievere menselijke buren maar vooral de giftige planten en insecten die steeds meer om zich heen grijpen. Als er een luchtschip neerstort met daarin een oud, verloren gewaand wapen, worden Nausicaä en haar vallei bedreigt van meerdere kanten. De film bevat drie thema's die in veel Miyazaki films terugkeren: De verwoesting van de natuur door de mens, de zinloosheid van oorlog en een sterke vrouwelijke hoofdrol. Die eerste twee geven Nausicaä een opmerkelijk actueel karakter; helaas zijn dit elementen die tijdloos zijn, en ik ken weinig films die eloquenter met deze onderwerpen omgaan. Een ander interessant gegeven is de karakterisering van de verschillende antagonisten in de film: De insecten en de rivaliserende naties. Geen van deze facties kan als puur slecht afgeschilderd worden - het geweld wordt gedreven door angst voor het onbekende. Het is dit aspect dat Nausicaä ver boven een standaard 'good vs evil' verhaal uittilt en de film ook eindeloos herkijkbaar maakt voor me. Dat, en een hoop interessante karakters. En natuurlijk Nausicaä zelf, die de blauwdruk vormt voor veel toekomstige karakters van Miyazaki: Een dappere, eigenwijze jonge vrouw die vecht voor het goede. Nausicaä is een heldin waar je achter kan gaan staan, maar stiekem is ze ook een beetje te mooi om waar te zijn, een beetje een Mary Sue who can do no wrong. Het is een klein puntje van kritiek. Nausicaä of the Valley of the Wind is een prachtige film met veel diepte en emotie en eentje met een tijdloze boodschap. | |
Laputa: Castle in the Sky (1986) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 8.0 | Genre: Animation, Adventure, Family | Runtime: 125 min | MPAA: PG Na het succes van Nausicaä richtte Miyazaki samen met zijn partner Isao Takahata Studio Ghibli op. Takahata zou later laten zien zelf ook over het nodige talent te beschikken, maar fungeerde als producer op Ghibli’s eerste film. Laputa: Castle in the Sky was bedoeld als een ouderwetse avonturenfilm. Sheeta is een jong meisje dat in het bezit is van een mysterieus kristal. Het leger wil haar kristal hebben omdat het magische krachten heeft; om dezelfde reden wordt Sheeta achterna gezeten door een bende piraten, maar ze ontsnapt aan beiden met hulp van mijnwerkersjongen Pazu. Sheeta en Pazu hebben beiden een link met het mythische Laputa, een stad die verborgen in de wolken is en gaan er naar op zoek. Laputa is in de basis een simpel verhaal rondom een McGuffin. De zoektocht naar de stad is er eentje van high adventure met veel mooi geanimeerde chases met een variëteit aan voertuigen, ontsnappingen aan sinistere bad guys en amusante side characters. Maar Miyazaki doet veel meer met de film; thema’s als de rebellie van jong tegen oud, kinderlijke onschuld, eerlijkheid, en goed tegen kwaad spelen een rol. Maar wat de film vooral interessant maakt is de wijze waarop Miyazaki zijn liefde voor technologie een rol laat spelen en de enorme impact die Laputa zou gaan hebben op anime en pop culture, specifiek steam punk en een afgeleide daarvan, diesel punk. De fictieve 19de eeuwse, Europees aandoende setting, de luchtschepen en vliegende kastelen werden breed omarmd na de succesvolle release van Laputa: Animes, manga’s en films als Steamboy, Full Metal Alchemist en Wall-E zijn allen direct beïnvloed door de film. Ook spellenseries als Final Fantasy, Civilization, Mario en Minecraft bevatten elementen die rechtstreeks terug te vinden zijn in Laputa. Veel bekende artiesten in het steam punk genre citeren Laputa als een grote invloed op hun werk. De muziek van Joe Hisaishi is fantastisch; zijn werk in Nausicaä was al van hoog niveau, maar met Laputa komt hij voor het eerst op het niveau dat hij jarenlang zou volhouden in zijn samenwerking met Miyazaki. Met name de opening credits zijn wondermooi om te zien en te horen. Toch een kanttekening, en misschien is dat omdat ik Miyazaki’s films aan een hogere standaard hou dan andere films, maar het scenario steekt voor mij niet geheel logisch in elkaar. Laputa als McGuffin is een enigszins enigmatisch onderwerp waarvan niet echt duidelijk wordt waar het vandaan komt, wat ermee gebeurd is, en wat haar lot is op het eind. En de samenkomst van Sheeta en Pazu lijkt puur toeval wat een shaky premise is voor een film. Misschien nit picks, het is primair een avonturenfilm natuurlijk. Dus luister niet naar mij, kijk gewoon onbevangen naar een prachtig getekend avontuur en je zit hier goed. | |
Moeten nog maar even afwachten of ze dat gaan halen gezien alle stakingen.Dr. Strangelove in "Welke film(s) heb je laatst gezien en wat vond je? [Deel 28]"Dr. Strangelove schreef op woensdag 12 juli 2023 @i.Stijn
In Dead Reckoning Part One (deel 2 volgt over een jaar)
Inderdaad. De acteurs staken nu zelf ook mee.PolarBear schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 11:46:
[...]
Moeten nog maar even afwachten of ze dat gaan halen gezien alle stakingen.
Dat zit wel Schnorr.
We zullen zien.
Wie weet dat hij dan eerder gereleased wordt bij gebrek aan andere content.Dr. Strangelove schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 12:47:
Part Two is tegelijk met Part One geschoten dus acteurs en schrijvers hebben ze in principe niet meer nodig
We zullen zien.
There Will Be Blood (2007) | ![]() |
Tweakers: 8.1 | IMDb: 8.2 | Genre: Drama | Runtime: 158 min | MPAA: R Waarom kende ik deze film nog niet? Alleen al "I am an oil man"_O- Die ontwikkeling van Plainview z'n karakter, ik vond het echt prachtig. Een van de weinige goede films die ik in tijden heb gezien | |
The Wrath of Becky (2023) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 6.0 | Genre: Action, Horror, Thriller | Runtime: 84 min | MPAA: R Ennn het niveau vliegt weer weg. Ik had een soort horror/afslachting verwacht, maar dit verhaal was echt chaos en onlogisch. En ook de actie was matig uitgewerkt. Niet de moeite waard iig | |
Ja leuk. Een jaar of twee geleden kwam ik The Land That Time Forgot (1974) tegen. Niet zo oud als jouw film maar hij was best leuk en goed gedaan. Heb me er prima mee vermaakt. Er zijn echt honderden van dat soort films gemaakt. Zo nu en dan zo'n oude film kijken is best leuk.Wolfp4ck schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 09:24:
A Journey to the Beginning of Time (1955) [Afbeelding: A Journey to the Beginning of Time (1955)] Tweakers: N/A | IMDb: 7.1 | Genre: Adventure, Family, Fantasy | Runtime: 83 min | MPAA: Not Rated 1955 dat is lang geleden
Wat me vooral verbaasde was hoe accuraat bepaalde modellen wel waren, wetende dat het bijna 70 jaar geleden gemaakt is. Als je ziet hoe ze bepaalde fossielen in elkaar gezet hebben sta ik er versteld van hoe normaal de prehistorische wezens eruit zien.
Ok bepaalde conclusies en verklaringen zijn inmiddels achterhaald (2 paar hersenen voor grote dinosauriers bvb) maar toch...
De special effects (als je al effects kunt noemen) zijn redelijk achterhaald, maar de tijdsgeest in gedachten houden eigenlijk niet slecht.
Voor de grotere dieren werd er meestal gebruik gemaakt van hele vroege stop-motion en modellen, levensecht en miniatuur modellen. Dit zie je ook terug als je een aantal keren de boot ziet met poppetjes in ipv echte kinderen
Voor de voorbij lopende gazelle's of de encounter met het jaguar werd een techniek gebruikt met 2d profielen, om zo tot bewegende beelden te kunnen komen (zeker met de Jaguar was het leuk te zien)
Binnen 2 jaar wordt deze film 70 jaar en het is een Gem dat niet vergeten mag worden.
8/10[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]8 / 10
IMDB: The Land That Time Forgot (1974)
AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome
Vooral doen! Kijk ook even naar mijn suggestie en er zijn legendarische films te kijken. Jules Verne. Naar het midden van de aarde. Echt een briljante film.Wolfp4ck schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 20:37:
@AvK staan er nog een hele boel op de planningvan zodra het geen bbq weer is kijk ik naar de volgende
Bullet Train (2022) | ![]() |
Tweakers: 7.2 | IMDb: 7.3 | Genre: Action, Comedy, Thriller | Runtime: 127 min | MPAA: R Van de ene WTF naar de volgende in positieve zin. Geweldig geacteerd en een heerlijke sneltrein van actie en humor. Gaat voor het mooie net 1 grap* te lang door, maar dat mag de pret niet drukken. Een dikke 8.5 * spoiler: Sandra Bullock en de Audi die gesloopt wordt had voor mij niet gehoeven | |
Ja! GertrudeAvK schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 21:20:
[...]
Vooral doen! Kijk ook even naar mijn suggestie en er zijn legendarische films te kijken. Jules Verne. Naar het midden van de aarde. Echt een briljante film.
zalige prent
Net gestart met
When Dinosaurs Ruled The Earth uit 1970 met Victoria Vetri
[ Voor 11% gewijzigd door Wolfp4ck op 14-07-2023 23:12 ]
Erg benieuwd. Het verhaal klinkt als een mengelmoes tussen The Wind Rises, Spirited Away en Mirai.Dr. Strangelove schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 11:17:
Vandaag is het 14 juli 2023. Een bijzondere dag voor liefhebbers van films en anime want vandaag komt in Japan de nieuwste en mogelijk, dit keer, echt ook de laatste film van Hayao Miyazaki uit: How Do You Live. Er is weinig bekend over de film; geen trailers, een enkele enigmatische poster en vrijwel geen publiciteit. Persoonlijk kan ik niet wachten om de film te zien.
In voorbereiding op How Do You Live heb ik het afgelopen jaar door de bedrijven heen alle films van Miyazaki gekeken en het leek me leuk om net als over meneer Spielberg mijn gedachten eens chronologisch met jullie te delen. Sommige van deze films had ik al meerdere keren gezien, anderen nooit.
Miyazaki’s oeuvre bevat 12 speelfilms, deze serie ga ik in 4 delen opknippen.
Ik ben geïnteresseerd. Waar kan je deze kijken?Wolfp4ck schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 09:24:
A Journey to the Beginning of Time (1955) [Afbeelding: A Journey to the Beginning of Time (1955)] Tweakers: N/A | IMDb: 7.1 | Genre: Adventure, Family, Fantasy | Runtime: 83 min | MPAA: Not Rated 1955 dat is lang geleden
Wat me vooral verbaasde was hoe accuraat bepaalde modellen wel waren, wetende dat het bijna 70 jaar geleden gemaakt is. Als je ziet hoe ze bepaalde fossielen in elkaar gezet hebben sta ik er versteld van hoe normaal de prehistorische wezens eruit zien.
Ok bepaalde conclusies en verklaringen zijn inmiddels achterhaald (2 paar hersenen voor grote dinosauriers bvb) maar toch...
De special effects (als je al effects kunt noemen) zijn redelijk achterhaald, maar de tijdsgeest in gedachten houden eigenlijk niet slecht.
Voor de grotere dieren werd er meestal gebruik gemaakt van hele vroege stop-motion en modellen, levensecht en miniatuur modellen. Dit zie je ook terug als je een aantal keren de boot ziet met poppetjes in ipv echte kinderen
Voor de voorbij lopende gazelle's of de encounter met het jaguar werd een techniek gebruikt met 2d profielen, om zo tot bewegende beelden te kunnen komen (zeker met de Jaguar was het leuk te zien)
Binnen 2 jaar wordt deze film 70 jaar en het is een Gem dat niet vergeten mag worden.
8/10[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]8 / 10
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
Jammer genoeg niet via de normale streaming diensten, ik heb hem daar toch niet gevonden
je kan hem hier en daar nog op bluray vinden of via alternatieven zoals het terziele gegane rarbg
Gebruik bij het schrijven van een review de nieuwe UBB-generator (zoeken op basis van IMDB-nummer) van Webgnome, zo blijft het topic netjes en overzichtelijk.
Dit topic is voor het delen van (grotendeels) spoilerloze recensies. Een post met enkele regeltjes tussen spoiler tags is acceptabel. Een post die voor de helft (of meer) "zwart" is, niet. Alles ertussen is een grijs gebied dat men het liefst vermijdt dus hou "enkele regeltjes in spoilertags" als sociaal maximum aan. Als je in-depth over een film wil discussiëren waarbij spoilers onvermijdelijk zijn, open dan een apart topic specifiek voor die film.