Het komt eigenlijk nooit voor dat ik een film die minder dan een 6 op imdb scoort goed vind. Maar het komt nog wel voor dat ik een film met een 6.5 op imdb fenomenaal vind. Dus cijfers zeggen inderdaad niet alles.
Bovendien komt het vaak genoeg voor dat ik een film met een 8+ op imdb/rt al snel moet afzetten, omdat het echt totaal niet mijn ding is en ik me alleen maar kapot zit te ergeren.
Maar ik kijk normaal films met een lage score alleen als de omschrijving/poster/trailer me aanstaat. Je kan niet alles kijken om er dan pas achter te komen of het iets is. Start al vaak genoeg 3 of 4 films op een avond om deze dan al weer snel uit te zetten, omdat het niks voor mij is. De manier van vertellen, het beeld, het acteren, zijn echt cruciaal. Als een film begint met een voice over ben ik er meestal al snel klaar mee. Dan zit je film gewoon niet goed in elkaar, als je dat niet op een andere manier kan duidelijk maken. Ook tekst ipv een voice over voor een film ben ik geen fan van. Maar daar is meestal nog wel overheen te zetten. Ook als het begin van de film vol zit met introducties van 20 personen die ook allemaal wat te zeveren hebben, dan is het voor mij te druk. Ik wil gentle ingeleid worden in het verhaal. Dat je pas gedurende de tweede helft van de film een idee hebt van hoe het nu echt zit. Dat zijn wat mij betreft de betere films. En het moet wat mij betreft natuurlijk ogen, geen over acting of niet-realistische grappen/cgi/etc.
En precies deze eisen zijn voor een ander weer complete onzin, dus het is inderdaad heel persoonlijk.
Zo heb ik al een paar pogingen gewaagd om Everything Everywhere All At Once te kijken, maar ik vond het echt een gruwelgang. Totaal niet mijn ding. Kwam niet verder dan 5 a 10 minuten of zo. Maar hij staat bijna overal bovenaan in de lijstjes van beste film van 2022.
[
Voor 7% gewijzigd door
josh-hill op 21-01-2023 16:48
]