Welke film(s) heb je laatst gezien en wat vond je? [Deel 28] Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 184 ... 280 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-DraGoN
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13:35
Webgnome schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 11:53:
@Thwomp e.a. om even offtopic te gaan. Hoe gaan jullie om met films waarin dezelfde acteur compleet andere rollen speelt? Ik moet zeggen dat ik daar soms wel moeite mee heb. Vooral als je ze te snel achter elkaar kijkt. Dan kom ik erg moeilijk in die nieuwe film bijvoorbeeld omdat ik nog met het vorige character in mijn hoofd zit. Ik zie bij Netflix dit veel. Daar lijken ze en bepaalde pool aan mensen te hebben die niet heel groot lijkt te zijn.
Ik blijf ook altijd denken aan de vorige rollen, zeker als ik die film goed vond.
Maar dan weer niet met oudere films, bijvoorbeeld als ik nu een film met Sean Connery zie denk ik niet meteen aan James Bond.
Misschien heeft het ook te maken met de klasse van de acteur/ actrice zelf?

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:18

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

@Thwomp e.a. om even offtopic te gaan. Hoe gaan jullie om met films waarin dezelfde acteur compleet andere rollen speelt? Ik moet zeggen dat ik daar soms wel moeite mee heb. Vooral als je ze te snel achter elkaar kijkt. Dan kom ik erg moeilijk in die nieuwe film bijvoorbeeld omdat ik nog met het vorige character in mijn hoofd zit. Ik zie bij Netflix dit veel. Daar lijken ze en bepaalde pool aan mensen te hebben die niet heel groot lijkt te zijn.
Als je er echt tegen aanloopt kun je op veilig spelen en een Liam Neeson film kijken van na Taken (2008) :P

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josh-hill
  • Laatst online: 18:44
Hm, ik vind een film al gauw indrukwekkender als er geen (voor mij) bekende acteurs in zitten, inderdaad. Dus dat speelt denk ik wel een rol.

Lian Neeson heeft overigens ook wel andere rollen gespeeld, alleen het meeste is inderdaad allemaal hetzelfde.

jungletrain.net - 24/7 drum & bass radio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:59
Tomba schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 12:15:
[...]

Als je er echt tegen aanloopt kun je op veilig spelen en een Liam Neeson film kijken van na Taken (2008) :P
Dan kan ik ook Denzel Washington films kijken.. Zijn hele carriere is eigenlijk een grote revenge flick.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 17:05

_Apache_

For life.

Recent Black Adam gezien.

Hier en daar wat leuke grapjes, maar de CGI voelde niet helemaal uit 2023, wat ruw aan de randjes.
En het acteerwerk van Dwayne vond ik matig. Nu zoek ik hem niet perse op voor de het meest verfijnde acteerwerk, maar het leek er wel op dat de regisseur hem vroeg om 'alles met zoveel mentale verdoving te acteren.'..

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinusRigida
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 13:33

PinusRigida

I put the p in pool.

heuveltje schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 11:18:
[...]

i know, als persoon lijkt het me een eikel 1e klas.
Maar daarin is dat filmpje echt meer een grappige footnote

Heel dat scientoligy gebeuren waar hij in zit, vind ik veel enger.
Zeker als je wat meer verdiept hebt in scientology, en wat ze doen met mensen die zij als "negatief" zien.
Deze al ooit gezien, 10 min non sensical gedreun over hoe uitverkoren ? YouTube: Tom Cruise Scientology Video - ( Original UNCUT ) zij wel niet zijn. Het zou zo een Waco cult film kunnen zijn........

Maar als acteur moet ik erkennen dat hij in een redelijk aantal van mijn favoriete films zit (jack reacher,collateral,vanilla sky,few good man, last samurai, edge of tommorow).

En ik kan in mijn hoofd die 2 prima scheiden, wat idd best wel hypocriet is.
'k heb moeite met alles wat met cultisme en bijgeloof te maken heeft maar zolang het geen boodschap wordt binnen de content die ik wil kijken voor m'n entertainment, maakt het me niet zo erg uit.
Genoeg films maar ook muziek waarin ik oprecht het talent kan bewonderen van artiesten waarvan ik weet dat ze ergens lid van zijn of in geloven waar ik op z'n minst vraagtekens bij zet.

En op dat gebied lijkt TC me idd. een dubbel persoon. Enerzijds vind ik 'm best een goeie acteur, in sommige rollen zelfs echt top (gun :D ).

...anderzijds is ie ambassadeur van een sekte/controlesysteem/zwendel :-(

[ Voor 7% gewijzigd door PinusRigida op 12-01-2023 13:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:01

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Je moet het los laten. Tarantino maakte films onder de studio van Weinstein. Niemand is heilig en al helemaal niet in Hollywood, ze zijn ook nog wel fan van Polanski etc. En als je gaat kijken naar wat je kleding en electronica vandaan komen blijf je ook maar bezig.

Dus tenzij je ergens in de rimboe gaat wonen en met niemand te maken hebt ga je altijd wel ergens tegen aan lopen.

Overigens blijkt uit vele verhalen dat het persoon Tom Cruise best te pruimen is.

[ Voor 9% gewijzigd door MrVegeta op 12-01-2023 22:29 ]

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• josh-hill
Noise (2022)Noise (2022)
Tweakers: N/A | IMDb: 0 | Genre: Drama | Runtime: 105 min | MPAA: N/A
Ruido is een film over het massaal verdwijnen van personen in Mexico.

Het voelt als het midden tussen een drama en een documentaire.

Een moeder (Julia) is haar dochter (Ger) kwijt en doet er alles aan om haar terug te vinden (dood of levend). De autoriteiten lijken niet echt mee te willen werken, dus schakelt ze iemand anders in.

Het is op zich een aangrijpende film waarin deze kwestie uitvoerig besproken wordt.

Toch stelde me het als speelfilm enigszins teleur. Het was vooral een ons kent ons van moeders van verloren kinderen of kinderen van verloren moeders, etc, en minder een goed lopende film. En het einde is meh.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/6.png6 / 10
Genereer je eigen UBB code review

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• josh-hill
Vandaag deze topfilm gehuurd:

The Beasts (2022)The Beasts (2022)
Tweakers: 8.0 | IMDb: 7.7 | Genre: Thriller | Runtime: 137 min | MPAA: N/A
As Bestas (Las Bestias/The Beasts) is een ijzersterke Spaanse thriller.

Een Frans echtpaar boert ergens in de Spaanse bergen en ze proberen daarbij hun eigen ding te doen. Biologisch tuinieren, bouwvallen opknappen e.d.

De lokale bevolking is alleen niet allemaal even blij met hun aanwezigheid. Dat leidt tot confrontaties.

De film is levensecht, ongemakkelijk, spannend en goed opgebouwd. En dat alles prachtig in beeld gebracht.

Ik denk toch wel één van de beste films van vorig jaar.
Spijt dat ik hem niet in de bioscoop heb gezien.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/8.5.png8.5 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
MrVegeta schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 22:28:
Je moet het los laten.

...

Overigens blijkt uit vele verhalen dat het persoon Tom Cruise best te pruimen is.
Mensen met een mentale aandoening kunnen prive vast aardig zijn, maar als ze dankzij mijn geld (of dankzij de verspreiding van positief nieuws) ellende kunnen financieren die aantoonbaar veel kwaad doet bij mensen dan betaal ik daar liever niet aan mee.

Cancelen is niet nodig, maar je hoeft zo'n persoon daarin ook niet te faciliteren.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Stukfruit schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 23:10:
[...]

Mensen met een mentale aandoening kunnen prive vast aardig zijn, maar als ze dankzij mijn geld (of dankzij de verspreiding van positief nieuws) ellende kunnen financieren die aantoonbaar veel kwaad doet bij mensen dan betaal ik daar liever niet aan mee.

Cancelen is niet nodig, maar je hoeft zo'n persoon daarin ook niet te faciliteren.
Jij denkt dat hij per bioscoop kaartje betaald wordt? Maar goed zoals ik al zei, als je dit standpunt aanneemt ben je, a en hypocriet of b leid je een ellendig leven omdat je ook niets consumeert.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• squaddie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-09 21:09
Naar verluid heeft Tom Cruise inderdaad bedongen dat naast de 13 miljoen hij ook per bioscoopkaartje / stream view / tv uitzending / etc een bedrag ontvangt voor Top Gun Maverick. Het zou ook niet de eerste film zijn waar hij op dergelijke wijze betaald wordt.

There are never enough hours in a day, but always too many days before saturday.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 19:03

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Puss in Boots: The Last Wish (2022)Puss in Boots: The Last Wish (2022)
Tweakers: 8.0 | IMDb: 7.7 | Genre: Animation, Adventure, Comedy | Runtime: 100 min | MPAA: PG
Gisteren deze film samen gekeken en we weden beiden positief verrast, want de film bied een sterk verhaal met een zeer bekende animatie stijl waaraan wij in het begin wel aan moesten wennen. Ik ben daarna gaan Googlen waar ik deze animatiestijl nou van herkende en het bleek dat de makers van Spider-Man: Into the Spider-Verse hebben mee gewerkt aan deze film.

"Say hola to his little friends."

Het verhaal gaat natuurlijk over Puss in Boots die erachter komt dat hij nog maar 1 leven heeft omdat hij 8 van zijn 9 levens heeft opgebruikt, hierdoor verranderd er natuurlijk heel veel voor zijn avontuurlijk leven totdat zijn aandacht valt op een wens die hem zijn 9 levens terug kan geven. Verder zeg ik niks over de film, want het zit goed in elkaar met een vermakelijk verhaal vol humor en leuke easter eggs naar Disney.

Zeker een aanrader als je de film nog moet zien!
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/7.png7 / 10

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kraanwagen
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 21-12-2023
josh-hill schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 23:02:
Vandaag deze topfilm gehuurd:

The Beasts (2022)[Afbeelding: The Beasts (2022)]
Tweakers: 8.0 | IMDb: 7.7 | Genre: Thriller | Runtime: 137 min | MPAA: N/A
As Bestas (Las Bestias/The Beasts) is een ijzersterke Spaanse thriller.

Een Frans echtpaar boert ergens in de Spaanse bergen en ze proberen daarbij hun eigen ding te doen. Biologisch tuinieren, bouwvallen opknappen e.d.

De lokale bevolking is alleen niet allemaal even blij met hun aanwezigheid. Dat leidt tot confrontaties.

De film is levensecht, ongemakkelijk, spannend en goed opgebouwd. En dat alles prachtig in beeld gebracht.

Ik denk toch wel één van de beste films van vorig jaar.
Spijt dat ik hem niet in de bioscoop heb gezien.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]8.5 / 10
Vond dit ook een mooie film, met zeer goede acteurs! Maar waarschuwing: het is geen actiefilm, maar een filmhuisfilm en vrij traag.
Volgens mij ook bekend onder de titel As Bestas.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:21
Percentage van de profits is gereserveerd voor A-list actors at the top of their game, maar daar hoort Cruise zeker bij dus dat hij points krijgt van Maverick zou me niks verbazen.

Het verhaal Cruise is persoonlijk. Hij draagt zijn scientology verhaal niet uit in zijn films dus ik zie het als een geloofsovertuiging waar hij recht op heeft. Hij is ook een publiek persoon daarnaast en dat maakt het natuurlijk wel meer zichtbaar. Daarnaast is hij een mens en mag hij zijn mening ook gewoon geven als daarnaar gevraagd wordt.

Het Oprah gebeuren was niet handig. Ik heb echter wel wat begrip voor mensen die continu in de spotlight staan en daardoor zo nu en dan betrapt worden op fouten. Het is zo makkelijk een beeld te vormen van een persoon op basis van een paar glimpsen. Niemand van ons kent Tom Cruise echt, laten we wel zijn.

Overigens vind ik Cruise een goede acteur die een rol heeft gevonden die veel mensen aanspreekt en breed inzetbaar is en dat tot in perfectie heeft uitgewerkt. Dat is niet te zeggen dat hij ook geen andere dingen kan (Magnolia, Collateral), maar ik vind wel dat hij weinig risico neemt. Ik zie qua karakter geen verschil tussen zijn rollen in Edge of Tomorrow, MI, Top Gun, Jack Reacher en Oblivion om wat recent werk te noemen.

Dit is niet om hem af te kraken. Mijn favoriete acteur is Harrison Ford en daar kan je hetzelfde van zeggen, veel dezelfde types met wat succesvolle uitstapjes naar buiten (met name The Mosquito Coast is fantastisch). Ik vind het niet een negatief punt, maar het zijn geen voorbeelden van acteurs met een enorme range.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Laatst online: 15:59
Zijn er eigenlijk veel acteurs met een brede range? Volgens mij is dat echt een heel klein deel. Het lijkt mij ook vrij lastig om als acteur compleet andere types / characters te spelen. De mens is toch echt een gewoontedier en dat zal voor acteurs niet anders zijn verwacht ik.

Nu ik er over nadenk volgens mij is Depp wel een acteur die heel veel verschillende dingen kan. Of toch misschien doet hij ook alleen maar excentriekelingen waardoor het minder opvalt dat het hetzelfde kunstje is.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Ik kan er best wel wat bedenken. Van het weekend de tweede Knives Out gezien; Edward Norton laat daar een kant zien die ik niet van hem kende. Veelzijdige vent is dat. Ook de serie The Old Man gekeken met twee fantastische rollen van Jeff Bridges en John Lithgow, ook acteurs die veel verschillende dingen kunnen.

Er zijn er best veel als je even nadenkt, maar omdat veel acteurs primair met een paar iconische rollen worden geassocieerd vergeet je soms dat ze veel meer kunnen. Robin Williams is zo iemand. Bekend van zijn comedies, maar zijn beste werk is serieus, in bijvoorbeeld Awakenings.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18:46

Vrijdag

De Zwarte

Dr. Strangelove schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 09:32:
Ik kan er best wel wat bedenken. Van het weekend de tweede Knives Out gezien; Edward Norton laat daar een kant zien die ik niet van hem kende. Veelzijdige vent is dat. Ook de serie The Old Man gekeken met twee fantastische rollen van Jeff Bridges en John Lithgow, ook acteurs die veel verschillende dingen kunnen.

Er zijn er best veel als je even nadenkt, maar omdat veel acteurs met primair met een paar iconische rollen worden geassocieerd vergeet je soms dat ze veel meer kunnen. Robin Williams is zo iemand. Bekend van zijn comedies, maar zijn beste werk is serieus, in bijvoorbeeld Awakenings.
Robin Williams, daar noem je ook wel een naam. Ik kende hem uit mijn jeugd van Ms. Doubtfire en Flubber. Later herontdekt in Good Will Hunting, Insomnia en het (in mijn ogen) prachtige What dreams may come O+

Ik probeer trouwens altijd wel de acteur/actrice als persoon los te zien van de rol die ze spelen. Een film kijk ik ter escapisme uit de echte wereld.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Joaquin Phoenix verdwijnt naar mijn idee ook echt in zijn rol en heeft een breed scala aan films. Zelfde voor Phillip Seymor Hoffman, te vroeg gegaan, stond hoog in mijn meest gewaardeerde acteurs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

squaddie schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 08:17:
Naar verluid heeft Tom Cruise inderdaad bedongen dat naast de 13 miljoen hij ook per bioscoopkaartje / stream view / tv uitzending / etc een bedrag ontvangt voor Top Gun Maverick. Het zou ook niet de eerste film zijn waar hij op dergelijke wijze betaald wordt.
I stand corrected.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinusRigida

PinusRigida

I put the p in pool.

MrVegeta schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 22:28:

Dit heb ik bewust uit m'n eerdere reactie gelaten omdat ik het niet zeker wist of het klopt of niet, en omdat ik ook niet meer weet waar ik het exact opgepikt heb maar ik heb ergens vernomen dat hij het type acteur is die ondanks zijn sociale status steeds respectvol blijft t.o.v. interviewers...

Niet dat dat persé iets zegt, het kan nog steeds een façade zijn maar toch, er zijn er anderen...

...op risico van nu url's binnen te krijgen waarin het tegendeel bewezen wordt dus nogmaals: ik heb geen idee of het hoegenaamd waar is; 'hearsay'... :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinusRigida

PinusRigida

I put the p in pool.

himlims_ schreef op maandag 9 januari 2023 @ 14:03:
No Country for Old Men: Diary of a Country Sheriff (2008)[Afbeelding: No Country for Old Men: Diary of a Country Sheriff (2008)]
Tweakers: N/A | IMDb: 7.9 | Genre: Short | Runtime: 7 min | MPAA: N/A
Denk de 2e of 3e keer deze film gezien heb :P heerlijk [..] gewoon ouderwets goed;
- goed plot
- goede acteurs
- geen woke bullshit
- plezierige actie
- sterke dialogen (of juist de stilte)
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]8.5 / 10

mijn lijstje films op profiel maar eens bijgewerkt; himlims_

@Hbeez we hadden eerder deze week 'the menu' gekeken, beetje psycho setting. dat vond vriendin leuk. Vervolgens 'american psycho' opgezet, die had ze nog niet gezien 8)7 gevolgd door de bovenstaande film. Mede vanwege jouw feitje hieronder _/-\o_
Yes, one of my all-time favorites... tijd om die nog 's vanonder het DVD-stof te halen. <3

[ Voor 77% gewijzigd door PinusRigida op 13-01-2023 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
MrVegeta schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 07:45:
[...]

Jij denkt dat hij per bioscoop kaartje betaald wordt?
https://www.forbes.com/si...d-payday/?sh=583efbc754bb
"Cruise received $12.5 million in up-front pay for Maverick and gets over 10% of the first dollar gross, which is based on the money Maverick distributor Paramount takes in after theaters get their cut, typically around 50%. The deal has likely paid Cruise over $30 million total to date, with the possibility of the $90 million and then some needed to cross the nine-figure rubicon to come if Maverick continues to fill theaters before it gets sold to secondary windows, such as airlines, domestic and international TV networks and yes, streaming services."
Maar goed zoals ik al zei, als je dit standpunt aanneemt ben je, a en hypocriet of b leid je een ellendig leven omdat je ook niets consumeert.
Bedankt voor de ad hominem ipv een serieuze reactie.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
PinusRigida schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 10:03:
[...]

Dit heb ik bewust uit m'n eerdere reactie gelaten omdat ik het niet zeker wist of het klopt of niet, en omdat ik ook niet meer weet waar ik het exact opgepikt heb maar ik heb ergens vernomen dat hij het type acteur is die ondanks zijn sociale status steeds respectvol blijft t.o.v. interviewers...

Niet dat dat persé iets zegt, het kan nog steeds een façade zijn maar toch, er zijn er anderen...

...op risico van nu url's binnen te krijgen waarin het tegendeel bewezen wordt dus nogmaals: ik heb geen idee of het hoegenaamd waar is; 'hearsay'... :P )
Precies, het is totaal niet relevant dat het zo'n lieve jongen is.

Maar goed, laten we het maar weer over films hebben :)

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
The Banshees of Inisherin (2022)The Banshees of Inisherin (2022)
Tweakers: 8.2 | IMDb: 8.0 | Genre: Comedy, Drama | Runtime: 114 min | MPAA: R
Het eerste half uur van Martin McDonagh's nieuwe film had ik soms het gevoel naar Father Ted te kijken. Milde maar scherpe humor, een setting op een onherbergzaam Iers eiland en natuurlijk veruit het mooiste Engelse accent dat er is. Dat verandert naarmate de film vordert echter.

Terwijl in de verte de kanonschoten van de Ierse burgeroorlog klinken, valt de vriendschap van Colm (Brendan Gleeson) en Padraic (Colin Farrell) uiteen. Colm wil zich op zijn muziek richten, en wil niets meer te maken hebben met de simpele Padraic. Padraic's zus, Siobhan (Kerry Condon, de ster van de film voor mij), voelt zich ook niet op haar gemak op het eiland en wordt weggelokt naar een beter leven op het mainland.

McDonagh's metafoor is duidelijk, en het is moeilijk een gevoel van onbehagen af te schudden terwijl je toekijkt naar de escalatie van de ruzie tussen Colm en Padraic, gezien de achtergronden waartegen de film zich afspeelt. Toch is The Banshees of Inisherin geen deprimerende film; de karakters zijn tragisch maar ook komisch op een heerlijk subtiele manier. Van Gleeson zijn we dit gewend maar Farrell doet hier een career best performance. Condon is een genot om naar te kijken en ook de jonge Barry Keoghan als Dominic is indrukwekkend.

The Banshees of Inisherin is een mooie, subtiele film die me veel liet lachen. De tragiek van de Ierse Troubles is een mooie achtergrond voor een simpel verhaal, dat vele parallellen kent door de eeuwen heen, ook heden ten dage.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/8.5.png8.5 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwarlorf
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 18:37

Dwarlorf

Nokando a place near Kathmandu

Webgnome schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 09:16:
Zijn er eigenlijk veel acteurs met een brede range? Volgens mij is dat echt een heel klein deel. Het lijkt mij ook vrij lastig om als acteur compleet andere types / characters te spelen. De mens is toch echt een gewoontedier en dat zal voor acteurs niet anders zijn verwacht ik.
Matthew Mcconaughey ook wel, zei het veelal met een souther drawl

The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:34

AvK

Ready Set Go

Webgnome schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 09:16:

Nu ik er over nadenk volgens mij is Depp wel een acteur die heel veel verschillende dingen kan. Of toch misschien doet hij ook alleen maar excentriekelingen waardoor het minder opvalt dat het hetzelfde kunstje is.
Wat denk je van:

Pete Postlethwaite
Michael Caine
Morgan Freeman
Gary Oldman
Christopher Lloyd
Tom Hanks
Jack Nicholson
Marlon Brando
Ian Holm
John Hurt
Harry Dean Stanton
Anthony Hopkins
Mads Mikkelsen
Kevin Costner
Javier Bardem
Benedict Cumberbatch
Val Kilmer

Er zijn er zoveel die niet in 1 genre blijven hangen.
Gewoon even uit het hoofd.... moest van sommigen wel even kijken hoe hun naam geschreven moet worden.

:)

[ Voor 5% gewijzigd door AvK op 13-01-2023 22:34 ]

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
The Menu (2022)The Menu (2022)
Tweakers: 6.7 | IMDb: 7.5 | Genre: Comedy, Horror, Thriller | Runtime: 107 min | MPAA: R
Een groepje rijkelui betalen grof geld om bij een bekende chef te mogen eten op zijn eiland. Geen gewoon diner, maar een diner waarbij alle ingrediënten van het eiland af komen. Onthoud die zin, want meer kan ik niet over de film vertellen zonder spoilers.

Het is een aparte film. Ik zou het geen horror willen noemen. Hij is af en toe zelfs komisch. De chef kok in het restaurant is nogal vol van zichzelf en heeft zijn menu met zorg samengesteld. Iedere gang wordt ingeleid door een verhaal. Voor de gasten is het een bijzondere ervaring, maar niet iedereen is zich daarvan bewust.

De film boeit van begin tot einde, ondanks dat het bijna geheel in het restaurant op het eiland afspeelt. Ik heb zeker genoten.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/8.png8 / 10

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jmignolet
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 22-09 12:03
Tweakers: 6.8 | IMDb: 7.5 | Genre: Comedy, Horror, Thriller | Runtime: 107 min | MPAA: R
Toevallig ook The Menu gezien gisterenavond met de vriendin. Ik vond het een spannende en humoristische film waarbij ik op elk moment nog meer chaos verwachtte.
Acteerwerk van Ralph Fiennes vond ik uitstekend, maar ik ben nooit fan geweest van Anya Taylor-Joy dus op haar acteerwerk ga ik niet verder op in. :P

Goed vermaakt!
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/7.5.png7.5 / 10

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

Brad Pitt

Vergelijk zijn rollen maar eens in Se7en, 12 Monkeys, Snatch, Ocean's, Babel, Benjamin Button, Inglourious Basterds, Fury etc.

Erg uiteenlopende typetjes.

Morgan Freeman daarentegen vind ik daarin juist een beetje overgewaardeerd. Speelt meestal een stoïcijns karakter, of de goedzak.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bor
  • Laatst online: 18:57

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

De zevende hemel (2016)De zevende hemel (2016)
Tweakers: N/A | IMDb: 6.6 | Genre: Drama | Runtime: 106 min | MPAA: N/A
Vooropgesteld; musicals zijn niet mijn ding. Ik kan slecht over liedjes die naar het Nederlands vertaald worden waarbij de originele tekst compleet verkracht wordt.
Dan de film; een musical in de categorie drama met bekende nummers en veel bekende gezichten. Het weet allemaal niet voldoende te overtuigen. Door de liedjes is er minder tijd over voor het verhaal en het uitdiepen van de karakters. Hier komt bij dat sommige mensen toch niet zo heel goed kunnen zingen of een stem hebben die niet goed bij de rest past. Uiteindelijk blijkt het drama toch een soort feel-good te worden en is de film afgelopen. Geen hoogvlieger maar ook zeker niet slecht.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/6.5.png6.5 / 10

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Salvatron
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Quantum of Solace (2008)Quantum of Solace (2008)
Tweakers: 6.1 | IMDb: 6.6 | Genre: Action, Adventure, Mystery | Runtime: 106 min | MPAA: PG-13
Ietsje minder dan Casino Royale maar ook hier speelt Daniel Craig weer een fijne knul die het onrecht bestrijd. Goed verhaal, goed gespeeld, etc etc. Gewoon fijn.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/8.png8 / 10

Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• P-Rock
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 00:22
AvK schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 22:25:
[...]

Wat denk je van:

Pete Postlethwaite
Michael Caine
Morgan Freeman
Gary Oldman
Christopher Lloyd
Tom Hanks
Jack Nicholson
Marlon Brando
Ian Holm
John Hurt
Harry Dean Stanton
Anthony Hopkins
Mads Mikkelsen
Kevin Costner
Javier Bardem
Benedict Cumberbatch
Val Kilmer

Er zijn er zoveel die niet in 1 genre blijven hangen.
Gewoon even uit het hoofd.... moest van sommigen wel even kijken hoe hun naam geschreven moet worden.

:)
Dat heeft niks met range te maken of ze in 1 of meer genres spelen. Meer met dat ze altijd hetzelfde soort personage lijken te spelen, onbedoeld of niet. Zie Morgan Freeman en Jason Statham bv.

[ Voor 9% gewijzigd door P-Rock op 14-01-2023 11:36 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• AcidBurn
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21-09 16:04
Gary Oldman is toch echt wel een acteur met enorme range.
Als je zijn karakter in Leon: The Professional vergelijkt met bijvoorbeeld The Darkest Hour, of Nolan's Batman trilogie, of in de Harry Potter reeks. Werkelijk een wereld van verschil waarbij je de acteur soms bijna niet herkend.

Leonardo DiCaprio heeft me in latere jaren ook weten te overtuigen van zijn acteer talent.
What's Eating Gilbert Grape, Wolf of Wallstreet, The Departed, Great Gatsby, Django Unchained, Inception, Shutter Island. Toch echt wel een reeks aan behoorlijk verschillende rollen bij elkaar.

Jake Gyllenhaal: Prisoners, Donnie Darko, Nightcrawler, Brokeback Mountain, Southpaw.

Bij de vrouwen is het makkelijker: Meryl Streep, Uma Thurman, Natalie Portman, Emma Stone, Jennifer Lawrence, Jenna Ortega.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AvK
  • Laatst online: 16:34

AvK

Ready Set Go

Natuurlijk kan je discussiëren of de ene acteur wel of niet een brede range heeft. Sommige acteurs hebben vele 10 tallen of zelf in de honderd films op hun naam staan. Uiteraard zitten daar dan soortgelijke rollen in.
Mijn lijstje is ook maar random he... :)

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• _jero_813
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-06 14:48
Dark Waters (2019)Dark Waters (2019)
Tweakers: 8.2 | IMDb: 7.6 | Genre: Biography, Drama, History | Runtime: 126 min | MPAA: PG-13
Dit is een must see film in mijn ogen. Deze film een tijd geleden bekeken toen hij nog op Netflix stond en met grote verbazing op de bank gezeten. Eigenlijk wordt je alleen maar boos tijdens het kijken van deze film en hoe het zo ver heeft kunnen komen. Zelfs in Nederland heeft dit bedrijf (nog steeds) zijn gang kunnen gaan.

Het waargebeurde verhaal gaat over het bedrijf DuPont en de ontwikkeling en gebruik van Teflon. Een advocaat wordt benaderd door een boer tijdens zijn bezoek aan zijn oma die hem verteld dat zijn koeien ziek worden door het storten van afval. Normaal zou dit geen zaak voor hem zijn maar zijn opinie verandert na het zien van de koeien. Het spel dat DuPont speelt terwijl zij compleet op de hoogte zijn van het gevaar van Teflon en dat er niemand behalve deze advocaat iets tegen wil doen is schokkend om te zien.

Ook is dit goedje verantwoordelijk voor veel soorten ziektes/kanker en is het naar schatting te vinden in 98% van alle levende mensen/dieren.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/9.png9 / 10

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• josh-hill
Broker (2022)Broker (2022)
Tweakers: N/A | IMDb: 7.1 | Genre: Drama | Runtime: 129 min | MPAA: R
Broker is een Koreaanse film van de Japanse grootmeester van aparte familie drama's, Hirokazu Kore-eda. Er spelen wat bekende Koreaanse acteurs in mee, zoals Song Kang-ho en Bae Doona, beide bekend van o.a. Sympathy for Mr Vengeance als ook andere films en series (Song Kang-ho speelt bijvoorbeeld een hoofdrol in Parasite en Bae Doona in de tv serie Stranger).

Een jonge vrouw legt haar baby te vondeling bij een kerk met een speciaal luik voor dit doel. Twee mannen nemen het kind mee om hem te verkopen aan een adoptie stel.

Het verhaal is wat ingewikkelder dan dat en dat is ook meteen een beetje mijn bezwaar bij (de eerste helft van) de film. Het mist een beetje focus en het is allemaal dingen door elkaar die met elkaar verweven zijn, maar het is allemaal (nog) niet diepgaand genoeg.

De tweede helft is Kore-eda echter in zijn element en weet hij met zijn "penseelstreken" de juiste snaar te raken. Dat vond ik weer zeer sterk gedaan. Je krijgt een kijk in de ziel van de verschillende personages en raakt ontroerd door hun beweegredenen, sterke en zwakke kanten.

De laatste 5 minuten is dan weer niet heel erg sterk. Maar goed, eerste helft een 6, tweede helft een 8... ik zeg, een 7. Verre van de beste film van Hirokazu Kore-eda, maar hij is in de tweede helft dus toch wel weer op dreef.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/7.png7 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
AcidBurn schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 14:15:
Gary Oldman is toch echt wel een acteur met enorme range.
Als je zijn karakter in Leon: The Professional vergelijkt met bijvoorbeeld The Darkest Hour, of Nolan's Batman trilogie, of in de Harry Potter reeks. Werkelijk een wereld van verschil waarbij je de acteur soms bijna niet herkend.

Leonardo DiCaprio heeft me in latere jaren ook weten te overtuigen van zijn acteer talent.
What's Eating Gilbert Grape, Wolf of Wallstreet, The Departed, Great Gatsby, Django Unchained, Inception, Shutter Island. Toch echt wel een reeks aan behoorlijk verschillende rollen bij elkaar.

Jake Gyllenhaal: Prisoners, Donnie Darko, Nightcrawler, Brokeback Mountain, Southpaw.

Bij de vrouwen is het makkelijker: Meryl Streep, Uma Thurman, Natalie Portman, Emma Stone, Jennifer Lawrence, Jenna Ortega.
Lawrence en Streep vind ik dan weer niet zo'n goede voorbeelden. Spelen wel vaak dezelfde types. Van Streep mag je het bijna niet zeggen misschien maar daar heb ik ook vaak wel het idee naar hetzelfde karakter te kijken in verschillende settings. En als ze dan wat anders doet vind ik dat zeker niet haar beste werk. Lawrence moet het voor mij ook nog bewijzen, dat vind ik eerlijk gezegd nogal een overrated actrice. Heeft trouwens ook een comeback nodig volgens mij na een serie bloopers.

Oldman vind ik wel een erg goed voorbeeld ja. Heeft recent ook Slow Horses aan zijn imposante CV toegevoegd, heerlijke serie is dat. Tinker Tailor Soldier Spy maar dan wat lichter en humoristischer.
_jero_813 schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 16:23:
Dark Waters (2019)[Afbeelding: Dark Waters (2019)]
Tweakers: 8.2 | IMDb: 7.6 | Genre: Biography, Drama, History | Runtime: 126 min | MPAA: PG-13
Dit is een must see film in mijn ogen. Deze film een tijd geleden bekeken toen hij nog op Netflix stond en met grote verbazing op de bank gezeten. Eigenlijk wordt je alleen maar boos tijdens het kijken van deze film en hoe het zo ver heeft kunnen komen. Zelfs in Nederland heeft dit bedrijf (nog steeds) zijn gang kunnen gaan.

Het waargebeurde verhaal gaat over het bedrijf DuPont en de ontwikkeling en gebruik van Teflon. Een advocaat wordt benaderd door een boer tijdens zijn bezoek aan zijn oma die hem verteld dat zijn koeien ziek worden door het storten van afval. Normaal zou dit geen zaak voor hem zijn maar zijn opinie verandert na het zien van de koeien. Het spel dat DuPont speelt terwijl zij compleet op de hoogte zijn van het gevaar van Teflon en dat er niemand behalve deze advocaat iets tegen wil doen is schokkend om te zien.

Ook is dit goedje verantwoordelijk voor veel soorten ziektes/kanker en is het naar schatting te vinden in 98% van alle levende mensen/dieren.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]9 / 10
Vond je het een goede film vanwege de boodschap of de film zelf? Het was voor mij ook een eye opener wat betreft PFAS maar de film was wel een erg standaard procedural vond ik. Weinig drive en erg voorspelbaar.

[ Voor 43% gewijzigd door Dr. Strangelove op 15-01-2023 00:13 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _jero_813
Dr. Strangelove schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 20:36:

[...]

Vond je het een goede film vanwege de boodschap of de film zelf? Het was voor mij ook een eye opener wat betreft PFAS maar de film was wel een erg standaard procedural vond ik. Weinig drive en erg voorspelbaar.
Vanwege de boodschap en omdat het echt gebeurt is wordt je toch beter het verhaal in getrokken en het houdt daardoor je aandacht beter vast. Vond de film zeker ook wel goed maar vanwege de boodschap en omdat het echt gebeurt is is het cijfer wel iets hoger dan mocht het fictie geweest zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• josh-hill
Erin Brockovich bestaat ook echt. Maar dat vond ik toch een stuk betere film.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirMemeAlot
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 18:19
_jero_813 schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 21:02:
[...]

Vanwege de boodschap en omdat het echt gebeurt is wordt je toch beter het verhaal in getrokken en het houdt daardoor je aandacht beter vast. Vond de film zeker ook wel goed maar vanwege de boodschap en omdat het echt gebeurt is is het cijfer wel iets hoger dan mocht het fictie geweest zijn.
Mark Ruffalo speelde ook erg goed in deze film wat het leuk maakte om naar te kijken imho

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Haay
  • Laatst online: 08:48
The Goldfinch (2019)The Goldfinch (2019)
Tweakers: N/A | IMDb: 6.4 | Genre: Drama | Runtime: 149 min | MPAA: R
The Goldfinch is de verfilming van het boek met dezelfde naam van Donna Tartt, en het verwijst naar het schilderij 'Het Puttertje' van Carel Fabritius (leerling van Rembrandt) welke in het Engels bekend staat als The Goldfinch. In de film hangt dit schilderij in het Metropolitan museum (waarschijnlijk uitgeleend door het Mauritshuis waar het normaliter hangt), net wanneer er een terroristische bomaanslag plaatsvindt. De hoofdpersoon van het verhaal, de dan 13 jarige Theo, is op dat moment in het museum met zijn moeder, en overleeft de explosie. In de chaos die daarop volgt neemt hij het op hout geschilderde Puttertje mee.

De film springt heen en weer tussen heden en verleden met als focus het leven van Theo en zijn relatie met het schilderij. Hierdoor zie je jonge acteurs die de kinderen spelen en oudere acteurs die de kinderen als volwassenen spelen. Met uitzondering van Nicole Kidman die de moeder van een jeugdvriendje van Theo speelt. In flashbacks ziet zij er jong uit maar in de heden scenes is ze juist verouderd. Het einde zag ik trouwens niet aankomen, dus dat was een mooie verrassing. Verder een prima onderhoudende film die me geboeid hield tot het eind.

De film is trouwens voor een derde door Amazon Studio gefinancierd, maar in Nederland te zien op HBO Max vanwege de rechten van Warner Bros.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/7.5.png7.5 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16:51
De eerste waar ik dit mee had is Tom Holland, in Uncharted. Hij is enorm gegroeid met Spiderman, en moest er ff doorheen. Heb ik met andere acteurs die al wat langer mee gaan totaal niet. Zoals eerder genoemd Tom Cruise, alle M:I films gezien, maar vervolgens in Top Gun, is ie weer 'gewoon' Maverick.

Dat heb ik ook met Gary Oldman, in de serie Slow Horses twijfelde ik zelfs even of hij dat was, zo'n gare rol, ik keek op IMDb, en ja het was m wel. Toch weer een compleet andere rol die hij even doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22-09 18:18
The Purge: Anarchy.

Concept veelbelovend, uitvoering matig. Hoe kun je een vet idee zo hard verneuken :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _jero_813
josh-hill schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 21:24:
Erin Brockovich bestaat ook echt. Maar dat vond ik toch een stuk betere film.
Ik vond Dark Waters erg goed en onderhoudend. Ik moet eerlijk bekennen dat ik Erin Brockovich nog nooit gezien heb maar zal hem binnenkort eens bekijken ook al ben ik geen fan van Julia Roberts 😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Rock
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 00:22
spokje schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 23:51:
The Purge: Anarchy.

Concept veelbelovend, uitvoering matig. Hoe kun je een vet idee zo hard verneuken :p
Ten opzichte van de eerste Purge, wat een slechte home invasion film was, vind ik dat The Purge Anarchy een stuk beter laat zien wat The Purge precies inhoudt. Maar wat was jouw verwachting precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22-09 18:18
P-Rock schreef op zondag 15 januari 2023 @ 13:53:
[...]

Ten opzichte van de eerste Purge, wat een slechte home invasion film was, vind ik dat The Purge Anarchy een stuk beter laat zien wat The Purge precies inhoudt. Maar wat was jouw verwachting precies?
Ik had een veel grotesker film verwacht. Heel Amerika in rep en roer voor één nacht, maar dit groepje mensen had maar last van 2 clubjes Purgers. En die scene in dat rijkelui evenement hadden ze van mij mogen skippen. En ineens is er die groep die ze komt redden. Het is allemaal veel te random.

Het had van mij veel meer een vette survival mogen zijn. Ze hadden zoveel kanten op gekund. Er is ook nergens karakteropbouw. Kon me echt gestolen worden wie er dood zou gaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AcidBurn
Dr. Strangelove schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 20:36:
Lawrence en Streep vind ik dan weer niet zo'n goede voorbeelden. Spelen wel vaak dezelfde types. Van Streep mag je het bijna niet zeggen misschien maar daar heb ik ook vaak wel het idee naar hetzelfde karakter te kijken in verschillende settings. En als ze dan wat anders doet vind ik dat zeker niet haar beste werk. Lawrence moet het voor mij ook nog bewijzen, dat vind ik eerlijk gezegd nogal een overrated actrice. Heeft trouwens ook een comeback nodig volgens mij na een serie bloopers.
Nou zal ik direct toegeven aardig biased te zijn wat Jennifer Lawrence betreft, ze is mijn favoriete actrice by far. Maar ze heeft zich imo allang bewezen met films als Poker House, Winter's Bone, Silver Linings Playbook, Joy en Hunger Games: Mockingjay part 1. Ik noem bewust niet de andere 3 delen, want dit deel was juist heel anders. Veel meer het psychologische spelletje.

Dat er ook wat mindere rollen bijzitten ben ik met je eens. Serena was echt niet om aan te zien, en in X-Men Apocalypse en Dark Phoenix was het behoorlijk duidelijk dat ze er geen zin meer in had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Ik vind eigenlijk alleen Winter's Bone en Silver Linings Playbook films waar ze mee aantoont echt wat in haar mars te hebben. Hunger Games ben ik geen fan van, ik vond het een klus om me daar doorheen te worstelen. Veel van haar andere rollen zijn ok maar springen er wat mij betreft niet uit.

Actrices als Emma Stone, Florence Pugh, Margot Robbie, Saoirse Ronan en Ana de Armas hebben haar inmiddels ook wel overvleugeld denk ik. Causeway schijnt wel goed te zijn, misschien dat ze daarmee weer de omhoog vindt. Ze is nog jong en heeft heel wat jaren ontwikkeling nog voor zich.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

offtopic:
[quote]jmignolet schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 09:16:
<>
maar ik ben nooit fan geweest van Anya Taylor-Joy dus op haar acteerwerk ga ik niet verder op in. :P
<>
[/quote]

Ik vind het wel een interessante actrice, maar in deze film komt ze niet echt tot recht.
[spoiler] Ze doet me altijd een beetje denken aan Syd van ice age <3
[/spoiler]

overigens de film "the Menu" uitgezet net. Wat een bagger. Echt niets werkt voor mij terwijl ik normaal wel van een mysterie hou, zeker van eten. Maar er bouwt gewoon niets echt op, het is het niveau van een Agata Christie op een basisschool maar dan wel met echte acteurs en dan een basisschool groep acht eind script. De karakters komen niet tot leven, er zit wel humor in maar niet echt zwart genoeg om recht te doen aan het onduidelijke geweld - en de opbouw was voor mij dermate afwezig dat ik niet nog een uur wilde kijken over hoe het dan wel samen zou komen. Na Hundstage dacht ik dat het moeilijk warriger en slechter kon, al ben ik daar halverwege de zaal uitgelopen dus misschien had die ook wel een grandioos einde.

[ Voor 52% gewijzigd door franssie op 15-01-2023 19:14 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Fresh (2022)Fresh (2022)
Tweakers: 6.5 | IMDb: 6.7 | Genre: Comedy, Horror, Thriller | Runtime: 114 min | MPAA: R
Noa is een jongedame die haar buik vol heeft van mannen en dating. Totdat ze op een dag de charmante Steve ontmoet in de supermarkt.
Het klikt tussen de twee en ze besluiten een weekendje weg te gaan. Dan komt ze erachter dat Steve toch wel een bijzondere smaak heeft als het om vrouwen gaat...

o.a. te zien op Disney+

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2023 22:14 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• josh-hill
Shéhérazade (2018)Shéhérazade (2018)
Tweakers: N/A | IMDb: 7.1 | Genre: Drama, Romance, Thriller | Runtime: 109 min | MPAA: TV-MA
Franse film waarin de 17-jarige Zachary vrijgelaten wordt uit de gevangenis. Zijn moeder komt hem niet eens ophalen en hij weet niet wat hij moet doen.

Hij ontsnapt aan zijn maatschappelijk werkster, maar zijn (verkeerde) vrienden lijken niet echt heel erg enthousiast hem weer te zien, omdat hij alleen maar problemen veroorzaakt.

Dan raakt hij bevriend met de prostituee Shéhérazade.

Tragische film over de zelfkant van de samenleving, over liefde en vriendschap, over verraad en wraak.

Mooie film, waarin veel dingen weggelaten worden, waardoor alleen wat belangrijk is overblijft.

Is de film perfect? Nee, dat niet. Veel zaken zijn wat vaag/simpel, maar dat is waarschijnlijk gedaan omdat het anders te veel zou afleiden van het echte verhaal. De intro muziek loopt ook misplaatst door in de openingsscène en de muziek waar ze naar luisteren is niet mijn ding (maar dat is wat de jeugd leuk vindt).

Daarentegen is het camerawerk goed gedaan. Interessante shots qua gebruik van licht en dergelijke. Zachary komt echt over, de dialogen zijn echt en de tragiek van het verhaal voelt ook echt. Ook heeft de film een krachtig einde, daar ontbreekt het vaak toch nog aan.

Saillant detail: de acteur die Zachary speelt zat vlak voor hij auditie deed in de gevangenis waar zijn personage uit werd vrijgelaten.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• AcidBurn
Babylon (2022)Babylon (2022)
Tweakers: N/A | IMDb: 0 | Genre: Comedy, Drama, History | Runtime: 188 min | MPAA: R
Eigenlijk kan ik dit niet een film noemen, meer een lading losse scenes die op een of andere manier aan elkaar geknoopt zijn. Er zitten hele leuke en sterke scenes bij, maar ook een aantal waarvan ik denk: Moest dat nou?
spoiler:
de volledige scene met Toby Maguire sloeg echt nergens op. Het enige nut was volgens mij om de kijker zich ongemakkelijk te laten voelen.
De scene dat Brad Pitt in het zwembad lazert is wel erg leuk gedaan, en Margot Robbie heeft ook een paar sterke scenes. In de tweede helft ontspoort de film echt teveel, het laatste kwartier hadden ze weg mogen laten. Wat ik echt niet snap: Waarom heeft Olivia Wilde hogere billing dan Diego Calva? Zij zit slechts in 1 scene van 2 minuten, terwijl Diego hier volgens mij qua screentime niet echt onder doet voor Brad en Margot.

De eerste helft van deze film vloog min of meer voorbij, de tweede helft leek eindeloos te duren. Al met al toch een voldoende vanwege de eerste helft.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/6.png6 / 10

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Pirates of the Caribbean: At World's End (2007)Pirates of the Caribbean: At World's End (2007)
Tweakers: 7.5 | IMDb: 7.1 | Genre: Action, Adventure, Fantasy | Runtime: 169 min | MPAA: PG-13
Deze geweldige film gisteravond weer gekeken na een weekend vol verjaardagen, even lekker samen ontspannen! Iedereen is wel bekend met het verhaal van Jack Sparrow en zijn avontuur die hij doormaakt in dit deerde deel van de Pirates of the Caribbean, dus ik zal er niet teveel over gaan schrijven. We hebben net zoals de vorige keren weer veel gelachen en genoten van de film!

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16:51
Avatar: The Way of Water (2022)Avatar: The Way of Water (2022)
Tweakers: 6.5 | IMDb: 7.9 | Genre: Action, Adventure, Fantasy | Runtime: 192 min | MPAA: PG-13
Prachtige setting, een ervaring in HFR + Dolby Atmos.

Echter de film inhoudelijk, ik vond het een beetje als deel 1, maar dan ipv. een bosrijke omgeving, water. Een 7,5 i.v.m. de prachtige scenes, het verhaal was wel zelf flinterdun, en dan was het hooguit een 6 - 6,5 geweest.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• willemd
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Ik heb sterk de indruk dat mensen die Avatar 2 in een moderne bioscoop met 3D hebben gezien, een heel andere ervaring hadden dan ik. Wij zagen hem in een oudere bioscoop met een niet al te groot scherm, in 2D.

Ik vond het een oersaaie animatiefilm waarin amper wat gebeurde. Maar misschien dat met 3D en HFR je er veel meer ingezogen wordt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Goede reclame voor de abonnementen bij Pathé :+

In het gelinkte artikel (op Filmtotaal) staat alleen dat hij hard werkt én twee keer per dag de film kijkt. Dat moet betekenen dat hij niet slaapt omdat hij met twee films per dag (inclusief reclame, zonder reistijd naar de verschillende bioscopen die hij bezoekt) al minstens 7 uur kwijt is.

Ik was na één keer al moe... :X

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:24

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Ik had vooral pijn aan m'n reet van die lange zit in die stoelen in pathe Ede :X

Hier staat tekst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcidBurn
Smaken verschillen zullen we maar zeggen, ik was na 1x kijken al helemaal klaar met Avatar.
Maarja, er zijn ook genoeg films die ik tig keer gezien heb, die anderen misschien niet eens afkijken.

Hunger Games bijvoorbeeld, ik heb alle 4 delen minstens 3x gezien, en @Dr. Strangelove heeft zich er doorheen moeten worstelen ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Ach, maar niet zo heel veel ;) Ik heb Avatar na een half uur uitgezet en no way dat ik die tweede film ga kijken. Dus daarmee zitten we dan redelijk op één lijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alki
  • Laatst online: 16:00
willemd schreef op maandag 16 januari 2023 @ 13:14:
Ik heb sterk de indruk dat mensen die Avatar 2 in een moderne bioscoop met 3D hebben gezien, een heel andere ervaring hadden dan ik. Wij zagen hem in een oudere bioscoop met een niet al te groot scherm, in 2D.

Ik vond het een oersaaie animatiefilm waarin amper wat gebeurde. Maar misschien dat met 3D en HFR je er veel meer ingezogen wordt.
Haha 3d gaat t verhaal toch niet beter maken

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Squixx
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 20-09 14:24
alki schreef op maandag 16 januari 2023 @ 16:04:
[...]

Haha 3d gaat t verhaal toch niet beter maken
Nee maar soms is gewoon lekker plaatjes kijken ook heerlijk. Planet earth blijft ook top

android since G1.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hamsteg
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20-09 00:03

hamsteg

Species 5618

Heb Avatar 3D HFR gezien ... was er na twee uur wel klaar mee. De 3D redt in het begin de film maar op een gegeven moment wordt de zwakke verhaallijn duidelijk. Het te lang leren van de bad guy, daarna het te lang aanpassen van het gezin, de standaard jij-bent-nieuw-dus-we-pesten-je, de te lange walvis vangst. Had je de film teruggebracht naar twee uur was er niet veel verloren gegaan. Ratings: 3/5, 7/10 een voldoende door de goed verzorgde 3D maar niets meer; in 2D ben ik bang dat het 2/5, 5/10 wordt omdat het verhaal dun is. Avatar 1 had een beter verzorgde verhaallijn.

[ Voor 4% gewijzigd door hamsteg op 16-01-2023 16:30 ]

... gecensureerd ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:48
Gisteren avatar 2 3D HFR gezien. Prima film, zag er allemaal zeer mooi uit. Alleen die HFR… het was niet volledig HFR. Er zaten heel veel stukken op 24fps tussen wat echt enorm stotterend aanvoelt na 48fps content.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jodeltje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Affliction (1997)Affliction (1997)
Tweakers: 8.0 | IMDb: 6.9 | Genre: Drama, Mystery, Thriller | Runtime: 114 min | MPAA: R
Een rustig voortkabbelend mysterie/drama over een jachtongeluk in een klein Amerikaans bergdorpje. Maar eigenlijk gaat de film over pijn. Pijn ondervinden, getekend worden door die pijn, en de pijn weer doorgeven. Wat jezelf vroeger is aangedaan zal jij je kinderen nooit aandoen, want jij weet beter. Jij zal klaar staan voor je naasten, jij zal liefhebben, jij zal minder drinken. Jij zal alles beter doen, jij zal de pijn niet doorgeven. Of wel.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• josh-hill
Synchronic (2019)Synchronic (2019)
Tweakers: 6.8 | IMDb: 6.2 | Genre: Crime, Drama, Horror | Runtime: 102 min | MPAA: R
Holy shit. Ik dacht al na 1 minuut, dit wordt niks. Maar de RT score was nog best hoog, dus ik dacht "ik kijk nog even verder, het wordt vast uiteindelijk beter".

Nee dus.

Als het gegeven dat een pilletje je laat tijdreizen niet idioot genoeg is, dan zijn de verdere randvoorwaarden van de film het wel.

spoiler:
Dat de hoofpersoon de enige is die het spul nog heeft, omdat de maker al zijn product van de markt heeft gehaald, en dat hij deze persoon ook nog spreekt ook. Oh ja, en dat de dochter van zijn maat verdwenen is door zo'n pil. En dat hij die dan uiteindelijk precies met genoeg pillen terug haalt.

Nee echt, serieus. Als je permanent terug in de tijd kon reizen met een pilletje, zou ik er 1 innemen om die 1 uur en 42 minuten van mijn leven terug te eisen. Behalve dat dat natuurlijk niet werkt, want als je terug in de tijd reist, dan word je zelf natuurlijk nog steeds ouder.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/4.png4 / 10

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online

defiant

Moderator General Chat
Tweakers: 6.9 | IMDb: 7.5 | Genre: Comedy, Horror, Thriller | Runtime: 107 min | MPAA: R
The Menu probeert meerdere dingen te zijn, een comedy, mysterie/thriller, sociaal commentaar, satire op de culinaire wereld maar geen van de concepten werken goed samen en komen individueel ook niet tot hun recht.

Hoewel de aanloop in de eerste helft van de film een goede spanning creëert, komt het in de tweede helft van de film niet tot een coherent geheel. Er zit weinig diepgang in de losse karakters en gebeurtenissen, deze voelen dan ook betekenisloos. De chef waar het bijvoorbeeld om draait krijgt bijvoorbeeld maar een hele korte backstory wat voldoende moet zijn om z'n motivaties te raden. De gasten zijn meer karikaturen, dat werkt niet echt voor het sociale commentaar.

Sommige losse gebeurtenissen zijn soms nog wel aardig en creatief gedaan, maar het lijken hierdoor meer losse sketches.

Misschien raakt de film meer snaren bij mensen die meer ingevoerd zijn in de culinaire wereld, maar zonder dat is het voor mij geen aanrader.

Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/5.png5 / 10

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vanaalten
  • Laatst online: 15:02
defiant schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 22:12:
The Menu (2022)[Afbeelding: The Menu (2022)]
Tweakers: 6.9 | IMDb: 7.5 | Genre: Comedy, Horror, Thriller | Runtime: 107 min | MPAA: R
The Menu probeert meerdere dingen te zijn, een comedy, mysterie/thriller, sociaal commentaar, satire op de culinaire wereld maar geen van de concepten werken goed samen en komen individueel ook niet tot hun recht.

Hoewel de aanloop in de eerste helft van de film een goede spanning creëert, komt het in de tweede helft van de film niet tot een coherent geheel. Er zit weinig diepgang in de losse karakters en gebeurtenissen, deze voelen dan ook betekenisloos. De chef waar het bijvoorbeeld om draait krijgt bijvoorbeeld maar een hele korte backstory wat voldoende moet om z'n motivaties te raden. De gasten zijn meer karikaturen, dat werkt niet echt voor het sociale commentaar.

Sommige losse gebeurtenissen zijn soms nog wel aardig en creatief gedaan, maar het lijken hierdoor meer losse sketches.

Misschien raakt de film meer snaren bij mensen die meer ingevoerd zijn in de culinaire wereld, maar zonder dat is het voor mij geen aanrader.

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]5 / 10
Hmmm, ik heb echt helemaal niets met deze culinaire wereld en bestel liefst een kip-satéschotel in een restaurant. Desondanks kon ik de film behoorlijk waarderen, vond de humor juist goed gedoseerd aanwezig. Sociaal commentaar/kritiek licht aanwezig, maar niet als hoofd-boodschap.

Dus nee, iets met de culinaire wereld hebben is zeker geen vereiste voor deze film. Mensen en hun smaak kunnen gewoon verschillen. :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• josh-hill
The Mustang (2019)The Mustang (2019)
Tweakers: N/A | IMDb: 6.8 | Genre: Drama | Runtime: 96 min | MPAA: R
Film waarin gedetineerden klaargestoomd worden voor de maatschappij en gevangen wilde paarden trainen om te worden verkocht.

Ik wist niet dat er zo'n programma bestond, maar dat bestaat blijkbaar in meerdere staten in de VS. Verder wist ik niet dat ze in een gevangenis in boxershorts douchten. Weer wat geleerd. Zal niet overal zo zijn, maar toch wel waar men gezamenlijk doucht.

Anyway, voor zover de pluspunten van de film. De film heeft wel zijn momenten, maar ik vond het toch vooral een rommelig en voorspelbaar geheel. Alleen in die paar momenten heb je het idee dat de film nog wel een beetje boven de oninteressante middelmatigheid kan uitstijgen, maar helaas, elk moment is weer snel vervlogen. Als er meer aandacht was gegeven aan het script, had het best nog wat kunnen worden.

Nu kom ik niet verder dan een zes, of vooruit, een zes en een half.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/6.5.png6.5 / 10

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Haay
  • Laatst online: 08:48
Good Night Oppy (2022)Good Night Oppy (2022)
Tweakers: 3.3 | IMDb: 7.7 | Genre: Documentary | Runtime: 105 min | MPAA: PG
Aardige documentaire film over de tweeling Mars autootjes Spirit en Opportunity, waarbij Opportunity onder de koosnaam Oppy het het langst volhield. Leuke blik achter de schermen van de mensen bij NASA die hier zo veel jaren van hun leven in hebben gestoken. De beelden van 'Oppy' op Mars zijn voornamelijk CGI maar geven wel een aardige indruk van de omgeving en de obstakels waar het wagentje mee te maken kreeg. De filmmakers proberen het robotwagentje een soort van persoonlijkheid te geven om de impact melodramatischer te maken wanneer het apparaat het uiteindelijk begeeft. Maar hoe je het ook went of keert, het is gewoon een dom apparaat dat geprogrammeerde commando's uitvoert. En uiteindelijk, zoals elk apparaat in zware omstandigheden, kapot gaat. Als ruimtevaart liefhebber wel geboeid gekeken dus een voldoende van mij.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• josh-hill
Paris, 13th District (2021)Paris, 13th District (2021)
Tweakers: N/A | IMDb: 7.1 | Genre: Comedy, Drama, Romance | Runtime: 105 min | MPAA: R
Vandaag kwam ik er achter dat 3 van mijn favoriete films die ik op blu-ray heb (Un Prophète, De Rouille et d'Os, Dheepan) van de hand van dezelfde Franse regisseur zijn: Jacques Audiard. Deze gewaarwording bracht mij ertoe om meteen de nieuwste film van hem te kopen en kijken.

"Les Olympiades, Paris 13e" is een moderne film over liefde en eenzaamheid anno nu.

De film is heel anders dan de eerder genoemde films, maar toch ook krachtig in zijn weergave en analyse van hedendaagse trends. Het is best pijnlijk om te zien hoe mensen soms met elkaar omgaan en alleen maar aan zichzelf denken. Maar het is ook mooi om te zien dat niet alles doom en gloom is.

De nogal zakelijke transactie van een seks afspraak via een dating app en dergelijke maakt het niet makkelijker om iets te voelen waar je echt gelukkig van wordt (al is de vraag wie er nu echt gelukkig is, maar dat is een ander verhaal). Vanwege dit soort onderwerpen bevat de film behoorlijk wat bloot en seks scenes. Maar ja, het is dan ook een Franse film.

Aan het eind is er ook nog een nummer dat me deed denken aan Aphex Twin - Rhubarb. Pluspunten daarvoor.

PS: Les Olympiades is een wijk in Parijs en staat ook wel bekend als grootste Chinatown van Europa. Er wordt in de film dan ook hier en daar wat Chinees gesproken. Leuke toevoeging. :)

[ Voor 3% gewijzigd door josh-hill op 19-01-2023 22:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• josh-hill
The Unknown Girl (2016)The Unknown Girl (2016)
Tweakers: N/A | IMDb: 6.5 | Genre: Crime, Drama, Mystery | Runtime: 113 min | MPAA: Unrated
La Fille Inconnue is een film van de Dardenne broers met één van de hoofdrolspeelsters van Portrait de la Jeune Fille en Feu (Portrait of a Lady on Fire). In de film die ik gisteren zag zat ook de actrice die de andere hoofdrol in die film speelde. Maar dat terzijde.

Een jonge huisarts raakt geobsedeerd door de dood van een meisje die ze wellicht had kunnen voorkomen. De naam van het meisje is onbekend en ze gaat behoorlijk ver om de naam te achterhalen. Dit wordt alleen niet door iedereen gewaardeerd.

Op zich wel aardige film, maar de film is niet zo spannend en komt ook niet echt op dreef. Er gebeurt van alles maar eigenlijk ook niks.

Olivier Gourmet speelt ook behoorlijk nep in de film. Gelukkig heeft hij maar een klein rolletje.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AcidBurn
Terrifier 2 (2022)Terrifier 2 (2022)
Tweakers: 7.0 | IMDb: 6.2 | Genre: Horror | Runtime: 138 min | MPAA: Not Rated
Dit is onvervalste ouderwetse gore horror, met slecht acteerwerk, liters bloed en ingewanden en alles wat erbij hoort. 80's Eat your heart out.
Er zaten best wel wat beklemmende scenes in de film, maar over het algemeen heb ik toch voorrnamelijk in een deuk gelegen vanwege de over-the-top moorden :D
Dit soort horror hoeft niet spannend of eng te zijn, je kijkt het vanwege de creative kills. Dit is Michael Myers all over again, Art maakt gewoon iedereen af die hem ziet.
Al tijdens de eerste helft vd film liepen mensen de zaal uit. I don't get it, je weet toch dat je naar een horrorfilm gaat? Of zijn mensen alleen nog maar de recentere soft-ass jumpscare "horrorfilms" gewend?

Deel 1 heb ik niet gezien, dus waarschijnlijk mis ik wel eea van de voorgeschiedenis. Die ga ik nu uiteraard nog wel even opzoeken :)
Maar ook hier geld weer: De film had een halfuur korter gekunt. Best wat scenes die niks toevoegen, en het laatste kwartier slaat echt helemaal nergens meer op. Maar alles bij elkaar heb ik me prima vermaakt, dit is mijn type horror film :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
LA-384 schreef op zondag 4 december 2022 @ 17:22:
A Quiet Place (2018)[Afbeelding: A Quiet Place (2018)]
Tweakers: 7.1 | IMDb: 7.5 | Genre: Drama, Horror, Sci-Fi | Runtime: 90 min | MPAA: PG-13

...
De film eindigd vrij abrupt, alsof deel twee al een zekerheid was. Uit filmpjes denk ik dat deel twee iets meer achtergrond info geeft en laten we hopen dat er ook wat spanning in zit.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]5 / 10
A Quiet Place Part II (2020)A Quiet Place Part II (2020)
Tweakers: 8.0 | IMDb: 7.2 | Genre: Drama, Horror, Sci-Fi | Runtime: 97 min | MPAA: PG-13
Spoiler alert, het antwoord is nee. Afgezet nadat het gezin ongevraagd besluit een priveterrein met allerlei boobytraps op te gaan en na het maken van een minimaal geluid het op een rennen zet (wat nog veel meer geluid maakt), waarna iemand in een berenval loopt en niet mag schreeuwen.

Het is te idioot voor woorden en valt duidelijk niet in mijn straatje. Dat dit gezin het überhaupt al zoveel maanden volhoudt is mij een raadsel.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/5.png5 / 10

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:11
Jung_E
Ik had zin in een beetje scifi, kwam ik dit tegen. Een Koreaanse film, maar daar zit tegenwoordig wel wat budget achter blijkbaar. Cgi is beter dan vele crap wat er uit hollywood komt. Verhaal is prima. Ik wilde wat scifi zien en dat zag ik. Gewoon een 7,5 wat mij betreft.
Imdb kent 'm niet dus maar even zo.
Oh toch wel, hierbij alsnog: IMDB: Jung_E (2023)

[ Voor 15% gewijzigd door sig69 op 21-01-2023 03:21 ]

Roomba E5 te koop

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Xyphoid
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17:18
Nope (2022)Nope (2022)
Tweakers: 5.6 | IMDb: 6.9 | Genre: Horror, Mystery, Sci-Fi | Runtime: 130 min | MPAA: R
Spannende film waarin het plotdevice een keer eens iets origineels is en de hoofdpersonen geen domme dingen doen.

The Head Hunter (2018)The Head Hunter (2018)
Tweakers: 0.0 | IMDb: 5.4 | Genre: Fantasy, Horror | Runtime: 72 min | MPAA: N/A
Mooie, trage film over een soldaat(?) die wraak wil op het monster die zijn dochter heeft vermoord.
Er is maar 1 persoon in de film (drie als je de dochter en het monster meetelt), dus er is weinig tot geen dialoog. Dit moet je dus wel liggen.
Er zijn ook geen flitsende vechtscenes, ontploffingen, epische setpieces of uitgebreide uitleg wat er aan de hand is.
Alleen maar redelijk mooie beelden en een verhaal, waar je zelf bepaalde dingen bij kunt denken. Een beetje zoals een boek lezen.
Soms net iets te traag, dus geen 10.

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Jung_E (2023)Jung_E (2023)
Tweakers: N/A | IMDb: 0 | Genre: Action, Adventure, Drama | Runtime: 98 min | MPAA: N/A
"Freeze all motor functions"; een Westworld-waardige oneliner die doet terugverlangen naar gouden tijden met Anthony Hopkins en (nog verder terug) Keanu Reeves met zijn eigen machine city.

De robots in Jung_E vechten wel maar doen niet aan Kung-Fu. In deze film gaat het over een moeder die (zonder spoiler) als vechtrobot eindigt door de liefde voor haar dochter. Dit speelt zich een eeuw na de onze af in een wereld die verwoest is door oorlogen, in een film gemaakt door de regisseur van Train to Busan.

Hoewel de effecten soms wel ok zijn, maar er soms ook uitzien als een computerspel, is het verhaal wat zwak. Met het interessante uitgangspunt doet men inhoudelijk gezien niet veel en het blijft oppervlakkig. Tevens zitten er een paar stereotypes en overacterende karakters in de film zoals je deze wel vaker ziet in Koreaans werk. Kim Hyun-joo is wel uitstekend als het titelpersonage.

Waar The Matrix je aan het denken zet, daar zet Jung_E voornamelijk een actiescene neer.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jellybrah
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 16:08
Tweakers: 6.2 | IMDb: 7.5 | Genre: Comedy, Horror, Thriller | Runtime: 107 min | MPAA: R
Erg toffe film! Super spannend en een dikke middelvinger naar bepaalde groepen :p

spoiler:
ze hadden al vechtend wel uit het restaurant kunnen komen (word op gegeven moment zelfs gezegd door de chef) maar had toch iets meer ingezeten aan het einde. Nu lieten ze zich domweg opofferen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18:46

Vrijdag

De Zwarte

jellybrah schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 10:25:
Tweakers: 6.2 | IMDb: 7.5 | Genre: Comedy, Horror, Thriller | Runtime: 107 min | MPAA: R
Erg toffe film! Super spannend en een dikke middelvinger naar bepaalde groepen :p

spoiler:
ze hadden al vechtend wel uit het restaurant kunnen komen (word op gegeven moment zelfs gezegd door de chef) maar had toch iets meer ingezeten aan het einde. Nu lieten ze zich domweg opofferen
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]8 / 10
Ik heb 'm even voor je aangepast ;)

Laatst deze film ook gezien maar vond er niet zoveel aan. Ik denk dat de parodie een beetje aan me voorbij ging. En ik was een beetje ziek, dan werkt een film met veel eten ook niet echt.

Over jouw spoiler:
spoiler:
Ik zat in mijn hoofd met een analogie van makke schapen naar de slachtbank, wat het einde betreft. Want ze hebben allemaal grote praatjes maar het zijn toch maar een stelletje slappe lafaards bij elkaar

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jellybrah
AcidBurn schreef op zondag 15 januari 2023 @ 23:19:
Babylon (2022)[Afbeelding: Babylon (2022)]
Tweakers: N/A | IMDb: 0 | Genre: Comedy, Drama, History | Runtime: 188 min | MPAA: R
Eigenlijk kan ik dit niet een film noemen, meer een lading losse scenes die op een of andere manier aan elkaar geknoopt zijn. Er zitten hele leuke en sterke scenes bij, maar ook een aantal waarvan ik denk: Moest dat nou?
spoiler:
de volledige scene met Toby Maguire sloeg echt nergens op. Het enige nut was volgens mij om de kijker zich ongemakkelijk te laten voelen.
De scene dat Brad Pitt in het zwembad lazert is wel erg leuk gedaan, en Margot Robbie heeft ook een paar sterke scenes. In de tweede helft ontspoort de film echt teveel, het laatste kwartier hadden ze weg mogen laten. Wat ik echt niet snap: Waarom heeft Olivia Wilde hogere billing dan Diego Calva? Zij zit slechts in 1 scene van 2 minuten, terwijl Diego hier volgens mij qua screentime niet echt onder doet voor Brad en Margot.

De eerste helft van deze film vloog min of meer voorbij, de tweede helft leek eindeloos te duren. Al met al toch een voldoende vanwege de eerste helft.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]6 / 10
Jammer dat hij tegen lijkt te vallen, ik was er wel benieuwd naar! Binnenkort maar eens kijken met gematigde verwachtingen.

[ Voor 11% gewijzigd door jellybrah op 21-01-2023 15:42 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hahn
  • Laatst online: 21-09 23:01
jellybrah schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 10:25:

*spoiler*
Door [spoiler][/] te doen, open je de spoiler en sluit je 'm direct ook weer. Als je aan het begin de [/] weglaat, en aan het einde de 2e [spoiler] weglaat, dan werkt je spoiler-tag wel zoals het hoort :)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcidBurn
jellybrah schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 15:41:
[...]
Jammer dat hij tegen lijkt te vallen, ik was er wel benieuwd naar! Binnenkort maar eens kijken met gematigde verwachtingen.
Of je een film goed of slecht vind, is nog altijd persoonlijke smaak. Probeer ten allen tijde met een open mind een film in te gaan, en bepaal achteraf zelf je mening.

Ik vond de tweede helft echt tegenvallen, maar er zal hier genoeg volk zijn dat het prachtig vind. Door de reviews in dit topic te lezen, ben ik er al wel achter wie enigzins gelijkwaardige smaak heeft en wie mijn tegenpolen zijn op dat gebied. Afhankelijk van wat een paar users hier over een film zeggen, kan ik redelijk gokken of het iets voor mij is of niet.

Uitzonderingen daarop zijn de films van Jennifer Lawrence, Emma Watson en Eliza Taylor.
Die kijk ik zowieso wel, hoe slecht ze ook blijken te zijn ;)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• josh-hill
Het komt eigenlijk nooit voor dat ik een film die minder dan een 6 op imdb scoort goed vind. Maar het komt nog wel voor dat ik een film met een 6.5 op imdb fenomenaal vind. Dus cijfers zeggen inderdaad niet alles.

Bovendien komt het vaak genoeg voor dat ik een film met een 8+ op imdb/rt al snel moet afzetten, omdat het echt totaal niet mijn ding is en ik me alleen maar kapot zit te ergeren.

Maar ik kijk normaal films met een lage score alleen als de omschrijving/poster/trailer me aanstaat. Je kan niet alles kijken om er dan pas achter te komen of het iets is. Start al vaak genoeg 3 of 4 films op een avond om deze dan al weer snel uit te zetten, omdat het niks voor mij is. De manier van vertellen, het beeld, het acteren, zijn echt cruciaal. Als een film begint met een voice over ben ik er meestal al snel klaar mee. Dan zit je film gewoon niet goed in elkaar, als je dat niet op een andere manier kan duidelijk maken. Ook tekst ipv een voice over voor een film ben ik geen fan van. Maar daar is meestal nog wel overheen te zetten. Ook als het begin van de film vol zit met introducties van 20 personen die ook allemaal wat te zeveren hebben, dan is het voor mij te druk. Ik wil gentle ingeleid worden in het verhaal. Dat je pas gedurende de tweede helft van de film een idee hebt van hoe het nu echt zit. Dat zijn wat mij betreft de betere films. En het moet wat mij betreft natuurlijk ogen, geen over acting of niet-realistische grappen/cgi/etc.

En precies deze eisen zijn voor een ander weer complete onzin, dus het is inderdaad heel persoonlijk.

Zo heb ik al een paar pogingen gewaagd om Everything Everywhere All At Once te kijken, maar ik vond het echt een gruwelgang. Totaal niet mijn ding. Kwam niet verder dan 5 a 10 minuten of zo. Maar hij staat bijna overal bovenaan in de lijstjes van beste film van 2022.

[ Voor 7% gewijzigd door josh-hill op 21-01-2023 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:42
josh-hill schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 16:45:
Het komt eigenlijk nooit voor dat ik een film die minder dan een 6 op imdb scoort goed vind. Maar het komt nog wel voor dat ik een film met een 6.5 op imdb fenomenaal vind. Dus cijfers zeggen inderdaad niet alles.

Bovendien komt het vaak genoeg voor dat ik een film met een 8+ op imdb/rt al snel moet afzetten, omdat het echt totaal niet mijn ding is en ik me alleen maar kapot zit te ergeren.

Maar ik kijk normaal films met een lage score alleen als de omschrijving/poster/trailer me aanstaat. Je kan niet alles kijken om er dan pas achter te komen of het iets is. Start al vaak genoeg 3 of 4 films op een avond om deze dan al weer snel uit te zetten, omdat het niks voor mij is. De manier van vertellen, het beeld, het acteren, zijn echt cruciaal. Als een film begint met een voice over ben ik er meestal al snel klaar mee. Dan zit je film gewoon niet goed in elkaar, als je dat niet op een andere manier kan duidelijk maken. Ook tekst ipv een voice over voor een film ben ik geen fan van. Maar daar is meestal nog wel overheen te zetten. Ook als het begin van de film vol zit met introducties van 20 personen die ook allemaal wat te zeveren hebben, dan is het voor mij te druk. Ik wil gentle ingeleid worden in het verhaal. Dat je pas gedurende de tweede helft van de film een idee hebt van hoe het nu echt zit. Dat zijn wat mij betreft de betere films. En het moet wat mij betreft natuurlijk ogen, geen over acting of niet-realistische grappen/cgi/etc.

En precies deze eisen zijn voor een ander weer complete onzin, dus het is inderdaad heel persoonlijk.

Zo heb ik al een paar pogingen gewaagd om Everything Everywhere All At Once te kijken, maar ik vond het echt een gruwelgang. Totaal niet mijn ding. Kwam niet verder dan 5 a 10 minuten of zo. Maar hij staat bijna overal bovenaan in de lijstjes van beste film van 2022.
Blijft er dan bijster veel over dan voor je?

Ik denk dat ik EEAAO een verfrissende blik gaf in het sequel geweld vorig jaar.
Over het algemeen ben ik echt een bios ganger, maar ik denk dat ik twee keer geweest ben. En dan was het ook nog twee keer Anime.
Jujistu Kaisen 0 en One Piece: Red!

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jellybrah
AcidBurn schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 16:31:
[...]

Of je een film goed of slecht vind, is nog altijd persoonlijke smaak. Probeer ten allen tijde met een open mind een film in te gaan, en bepaal achteraf zelf je mening.

Ik vond de tweede helft echt tegenvallen, maar er zal hier genoeg volk zijn dat het prachtig vind. Door de reviews in dit topic te lezen, ben ik er al wel achter wie enigzins gelijkwaardige smaak heeft en wie mijn tegenpolen zijn op dat gebied. Afhankelijk van wat een paar users hier over een film zeggen, kan ik redelijk gokken of het iets voor mij is of niet.

Uitzonderingen daarop zijn de films van Jennifer Lawrence, Emma Watson en Eliza Taylor.
Die kijk ik zowieso wel, hoe slecht ze ook blijken te zijn ;)
Dat doe ik zeer zeker, maar ik ben altijd wel in grote lijnen benieuwd wat een groep mensen ervan vind. Erg veel vrije tijd heb ik niet dus zet ik niet zomaar wat op;)

Overigens heb ik wel belachelijk veel films gezien met mijn 35 jaren, mocht iemand het leuk vinden om mijn ratings te zien: https://m.imdb.com/user/u...ode=detail&lastPosition=0

Ik ben ook wel benieuwd naar jullie lijsten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
jellybrah schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 17:29:
[...]

Overigens heb ik wel belachelijk veel films gezien met mijn 35 jaren, mocht iemand het leuk vinden om mijn ratings te zien: https://m.imdb.com/user/u...ode=detail&lastPosition=0

Ik ben ook wel benieuwd naar jullie lijsten!
Mijn privelijst ga ik niet delen, maar ik zit ongeveer op drie keer jouw aantal :p

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jellybrah
Stukfruit schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 17:38:
[...]

Mijn privelijst ga ik niet delen, maar ik zit ongeveer op drie keer jouw aantal :p

***members only***
Dit zijn de films die ik de afgelopen jaren (met terugwerkende kracht) een rating heb gegeven. Echte aantal zal ook wel een stuk hoger liggen.

Dingen doen tijdens films kijken? Knap :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josh-hill
Dj Neo Ziggy schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 17:27:
[...]

Blijft er dan bijster veel over dan voor je?
De meeste films vind ik inderdaad niks. Maar dat geldt ook voor muziek, fietsen, auto's, winkels, etc.

Maar er zijn zeker honderden films die ik wél heel goed vind. Je moet alleen even goed zoeken.

@Stukfruit
Dat zou ik dus echt niet kunnen. In ieder geval niet zoals ik normaal een film kijk. Zeker omdat ik vaak een film kijk in een taal die ik niet beheers.

Ik hou mijn ratings nog niet enorm lang bij (ja, wel al een aantal jaren), en meuk die ik niks vind zet ik er meestal niet op, maar ik zit nu op 800+ films op mijn Google spreadsheet.

Wel apart dat mijn laagste rating van 1 ster gaat naar Nope, A Quiet Place, Attack The Block, John Wick en Ready Player One. Films die bij sommigen bovenaan de lijst staan. Zo zie je maar weer, smaken verschillen. (en ja, die films heb ik helemaal afgekeken, anders rate ik ze niet)

[ Voor 53% gewijzigd door josh-hill op 21-01-2023 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
jellybrah schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 18:28:
[...]

Dit zijn de films die ik de afgelopen jaren (met terugwerkende kracht) een rating heb gegeven. Echte aantal zal ook wel een stuk hoger liggen.
Dan mag er voor mij ook nog wat bij :p Ben pas een paar jaar bezig met bijhouden.
Dingen doen tijdens films kijken? Knap :p
Groot scherm met film en laptop erbij met code. Kan prima ;) Natuurlijk niet voor het serieuzere programmeerwerk, maar op deze manier kun je wel erg veel van die typische hersendodende taken doen terwijl je er ook nog een beetje vermaak bij hebt.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
josh-hill schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 18:39:
[...]

@Stukfruit
Dat zou ik dus echt niet kunnen. In ieder geval niet zoals ik normaal een film kijk. Zeker omdat ik vaak een film kijk in een taal die ik niet beheers.
Dan is het inderdaad wat moeilijker. Je zou ook kunnen zeggen dat het gros van de films die langskomen slecht genoeg zijn om ze op deze manier compleet te kunnen volgen :+

Alleen films die echt beter lijken te zijn (bijvoorbeeld de nieuwste van Nolan) kijk ik met volledige aandacht. En in de bioscoop zit ik natuurlijk ook niet met een laptop.
Ik hou mijn ratings nog niet enorm lang bij (ja, wel al een aantal jaren), en meuk die ik niks vind zet ik er meestal niet op, maar ik zit nu op 800+ films op mijn Google spreadsheet.
Deed ik eerst ook. Probleem is alleen dat je de meuk dan vergeet en er een paar jaar later weer tegenaan loopt. Dus nu schrijf ik alles op :p

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• josh-hill
Ik heb wat ik gekeken heb overigens maar sporadisch bijgehouden op IMDb. Nu, sinds ik sinds vorig jaar ook een Letterboxd account heb, hou ik het ook op IMDb en Letterboxd bij.

Op IMDb staan toch ook al bijna 200 films die ik een 8 of hoger geef. En ik geef bijna nooit een 10.

https://www.imdb.com/user...=undefined&lastPosition=0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jellybrah
josh-hill schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 19:00:
Ik heb wat ik gekeken heb overigens maar sporadisch bijgehouden op IMDb. Nu, sinds ik sinds vorig jaar ook een Letterboxd account heb, hou ik het ook op IMDb en Letterboxd bij.

Op IMDb staan toch ook al bijna 200 films die ik een 8 of hoger geef. En ik geef bijna nooit een 10.

https://www.imdb.com/user...=undefined&lastPosition=0
Access denied helaas :p

Ben nu wel benieuwd welke films jij een 10/10 geeft

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• josh-hill
jellybrah schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 19:09:
[...]

Access denied helaas :p

Ben nu wel benieuwd welke films jij een 10/10 geeft
Ah, oeps! En nu?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

jellybrah schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 18:28:
[...]
Oh oké. Ik dacht al... 283 is toch niet zo veel? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jellybrah
Verwijderd schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 20:21:
[...]

Oh oké. Ik dacht al... 283 is toch niet zo veel? ;)
Haha zal morgen eens een inhaalslag maken op imdb ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Net Avatar 2 gekeken. Op zich zag het er knap uit maar ik had nogal het PlayStation cut scene idee. De film werd nooit echt spannend en qua karakter development viel het ook allemaal tegen. Niet mijn type film.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteMe_
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
AcidBurn schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 00:42:
Terrifier 2 (2022)[Afbeelding: Terrifier 2 (2022)]
Tweakers: 7.0 | IMDb: 6.2 | Genre: Horror | Runtime: 138 min | MPAA: Not Rated
Dit is onvervalste ouderwetse gore horror, met slecht acteerwerk, liters bloed en ingewanden en alles wat erbij hoort. 80's Eat your heart out.
Er zaten best wel wat beklemmende scenes in de film, maar over het algemeen heb ik toch voorrnamelijk in een deuk gelegen vanwege de over-the-top moorden :D
Dit soort horror hoeft niet spannend of eng te zijn, je kijkt het vanwege de creative kills. Dit is Michael Myers all over again, Art maakt gewoon iedereen af die hem ziet.
Al tijdens de eerste helft vd film liepen mensen de zaal uit. I don't get it, je weet toch dat je naar een horrorfilm gaat? Of zijn mensen alleen nog maar de recentere soft-ass jumpscare "horrorfilms" gewend?

Deel 1 heb ik niet gezien, dus waarschijnlijk mis ik wel eea van de voorgeschiedenis. Die ga ik nu uiteraard nog wel even opzoeken :)
Maar ook hier geld weer: De film had een halfuur korter gekunt. Best wat scenes die niks toevoegen, en het laatste kwartier slaat echt helemaal nergens meer op. Maar alles bij elkaar heb ik me prima vermaakt, dit is mijn type horror film :)
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]7.5 / 10
1 heeft wat prachtigs voor je in petto O-) Bij deel 1 is het gelukkig niet een half uur teveel, het verloopt precies goed.

Maar dit type horror kan voor veel mensen teveel zijn. Als die mensen allemaal richting "prey for the devil"-achtige horror gaan, die ik maar meh vond, dan krijg je natuurlijk een behoorlijke klap te verwerken _O-

Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slaapje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17:29
josh-hill schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 00:57:
C'mon C'mon (2021)[Afbeelding: C'mon C'mon (2021)]
Tweakers: N/A | IMDb: 7.4 | Genre: Drama | Runtime: 109 min | MPAA: R
Zwartwit film waarin een alleenstaande man voor zijn neefje zorgt terwijl zijn zus (de moeder van de jongen) voor de vader van de jongen moet zorgen omdat deze helemaal de weg kwijt is.

Acteerwerk in deze film is van heel hoog niveau. En ook de kern van het verhaal is solide. Het is allemaal heel herkenbaar en vertelt vele waarheden. Dit hoofdgerecht kon ik echt van genieten. Het was levensecht en ik leefde echt mee.

Wat me wel wat uit het verhaal haalde, waren de geforceerde voorafjes en toetjes in de film: quotes uit boeken en (echte) interviews met kinderen. Het verhaal was zo opgezet dat het er wel soort van bij hoorde (de man was een journalist voor de radio die kinderen aan het interviewen was in verschillende steden), maar het had vooral iets pretentieus. Het voegde naar mijn mening net niet genoeg toe om het te verantwoorden.

Desalniettemin een sterke film.

Deze film staat op Amazon Prime. Ook hierbij had ik een probleem met de ondertitels (die liepen niet helemaal synchroon). Geen idee of dat kwam doordat ik een stukje teruggespoeld had of dat er iets anders aan de hand was. Heb de ondertitels daarom maar uitgezet.
Toevallig heb ik deze film net gekeken. Echt genoten! Vaak vind ik kinderen een ergernis in films, maar dit klopte gewoon. Daarnaast vind ik Joaquin een erg goede acteur. Mooi vermaak en zwart wit pakte wat mij betreft goed uit in deze film.

To dare is to do

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Sydney08
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-03-2023
MrVegeta schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 21:23:
Net Avatar 2 gekeken. Op zich zag het er knap uit maar ik had nogal het PlayStation cut scene idee. De film werd nooit echt spannend en qua karakter development viel het ook allemaal tegen. Niet mijn type film.
Avatar 2 ook zojuist gezien. Totaal geen inhoud en loop met een compleet leeg gevoel de bioscoop uit. Jake Sully zou een soort van messias moeten zijn, maar kan zijn kinderen niet eens in het gareel houden. Ongelofelijk hoe vaak die voor problemen zorgen. Tot het irritante toe. En zijn vrouw krijst en huilt alleen maar en lijkt wel een baby. James Cameron zei dat ze wat meer op de karakters in zouden gaan, dus dat klonk positief. Alleen dan jammer dat hij zo'n voorspelbaar en inhoudsloos script geeft geschreven met irritant domme karakters.

Nee, deeltje 3 slaan we mooi over.

Tomorrow is not today!

Pagina: 1 ... 184 ... 280 Laatste

Let op:
Gebruik bij het schrijven van een review de nieuwe UBB-generator (zoeken op basis van IMDB-nummer) van Webgnome, zo blijft het topic netjes en overzichtelijk.
Dit topic is voor het delen van (grotendeels) spoilerloze recensies. Een post met enkele regeltjes tussen spoiler tags is acceptabel. Een post die voor de helft (of meer) "zwart" is, niet. Alles ertussen is een grijs gebied dat men het liefst vermijdt dus hou "enkele regeltjes in spoilertags" als sociaal maximum aan. Als je in-depth over een film wil discussiëren waarbij spoilers onvermijdelijk zijn, open dan een apart topic specifiek voor die film.