| The Old Man & the Gun (2018) | ![]() |
| Tweakers: 8.0 | IMDb: 6.7 | Genre: Biography, Comedy, Crime | Runtime: 93 min | MPAA: PG-13 Pareltje van een film. Verhaal gaat over een bejaarde bankovervaller die op hoge leeftijd zijn droomvrouw tegenkomt. Ondertussen word ie op de hielen gezeten door een ijverige rechercheur. Mooi in beeld gebracht. Ademt de sfeer van de VS in de vroege jaren 80. Goede soundtrack en zeer sterk acteerwerk van Robert Redford. Aanrader | |
Misschien dat Mandy niet in zijn lijstje past maar Mandy was zeker een goeie film. Peak Cage!P-Rock schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 16:59:
Mandy kun je ook wel skippen. Arty farty wraakfilm die tergend traag is.
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
| The School for Good and Evil (2022) | ![]() |
| Tweakers: 7.0 | IMDb: 0 | Genre: Action, Drama, Fantasy | Runtime: 147 min | MPAA: PG-13 Twee meisjes worden door het skelet van Vogel Rok ontvoerd en meegenomen naar de Eftelingvariant van de school waar Harry Potter ook op zat. Op deze school moet men van hoofdmeester Morpheus leren omgaan met het verschil tussen goed en kwaad... ...of zou het minder zwart-wit zijn? Niet heel bijzonder en vooral een tienerdrama met verplichte popmuziek op de achtergrond. Er zijn veel van dit soort films en series die zich op tienermeisjes richten met dezelfde soort boodschap, dus voor enig onderscheidend vermogen hoef je deze film niet te zien. | |
Dat zit wel Schnorr.
| Costa!! (2022) | ![]() |
| Tweakers: N/A | IMDb: 0 | Genre: Comedy, Drama | Runtime: 101 min | MPAA: N/A Costa!!. Let op de dubbele !! Ik weet al niet meer hoe we bij deze film terecht zijn gekomen. Maar goed..... Costa!! is uiteraard het vervolg van Costa! Die heb ik ook gezien en die vond ik wel leuk, grappig, gewoon een fijne film die je lekker kunt kijken zonder al te veel na te denken over complotten en personages. Dus we dachten, dan kijken we deel 2 ook. En dat zal dan ook wel leuk zijn. Maar dat viel eigenlijk wel tegen. Het duo van Tina de Bruin en Katja Schuurman is wel leuk, waar ik persoonlijk Tina geweldig vind. Het verhaal, Anna reist naar Spanje samen met een vriendin van haar. Het doel is om te gaan feesten in de club Costa waar ze al heel wat over gehoord heeft van haar moeder. Bij aankomst blijkt dat er van de Costa niet veel meer over is dan een vervallen club met wat "proppers". Een groot geld probleem zorgt voor heel wat stress. Maar natuurlijk zijn er heel wat creatieve manieren om aan geld te komen. Hoewel het verhaal al flinterdun klinkt zou je dit natuurlijk nog goed uit kunnen werken in een film. De sfeer van vakantie, feesten, de juiste beats en lekkere muziek op de achtergrond, mooie shots...... het had allemaal gekund. Maar daar waar de films slecht af en toe grappig is, had ik het grootste deel van de film het gevoel dat ik naar een of andere kinderfilm aan het kijken was. De personages kunnen grappig zijn maar overtuigen niet echt. Het verhaal is al niet geweldig op papier en in de film is het helemaal niks speciaals. Want natuurlijk zijn de medewerkers van de Costa de aller beste. En natuurlijk is de Costa de beste, hipste en mooiste club van alle clubs. De grande finale vond ik echt vreselijk. Costa! heeft geen hoge score maar Costa!! zal nog lager scoren. Als ik dit had geweten had ik iets anders gekeken. Geen aanrader. | |
Hiermee vat je de film perfect samen, maar was voor mij een reden om hem best ok te vinden. Snap wel dat niet iedereen hem kan pruimen en ik hoef ook niet elke dag zoiets te zien, maar voor de afwisseling erg goed te doen.P-Rock schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 16:59:
Arty farty wraakfilm die tergend traag is.
This too shall pass
| Happening (2021) | ![]() |
| Tweakers: N/A | IMDb: 7.4 | Genre: Drama | Runtime: 100 min | MPAA: R L'événement gaat over een jonge vrouw in de jaren 60 in Frankrijk die letteren studeert en zwanger raakt. De situatie daar en toen was dat je leven dan eigenlijk over was. En al helemaal problematisch als je niet getrouwd was. Anne besluit zich er niet bij neer te leggen, maar een abortus is illegaal en daar ook maar enigszins zijdelings bij helpen ook. Zeer directe en intieme film over abortus in de jaren 60 in Frankrijk. Helaas weer maar al te actueel nu. Ik vond het een mooie film, waar Anne continu dicht op de huid wordt gezeten door de camera. Dat werkt goed. De film is overigens wel redelijk expliciet, met veel naakt. Je bent gewaarschuwd. Toch voelde de film wat hol, vergeleken met Noces, Never Rarely Sometimes Always, Grandma en Juno. Artistiek is L'événement echter wel de beste van deze films. | |
jungletrain.net - 24/7 drum & bass radio
Het enige positieve dat ik over Black Adam kan zeggen is dat het er op sommige momenten gelikt uitziet. Dat was het ook wel. De moeite van het streamen niet eens waard laat staan dat je er geld voor neerlegt.
Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?
| The Infernal Machine (2022) | ![]() |
| Tweakers: 0.0 | IMDb: 5.1 | Genre: Thriller | Runtime: 117 min | MPAA: R Een film die ik volgens mij nog niet eerder in het forum voorbij heb zien komen. Hij duurt lang (bijna 2 uur). Hoofdpersoon is een ruige, afgezonderde schrijver die lastig gevallen wordt door een fan, die hij niet te zien krijgt. Ik wil er eigenlijk niet teveel over zeggen zonder teveel spoilers vrij te moeten geven. Ik heb m tot het einde toe bekeken; hij is met vlagen vergezocht wat ik jammer vind en het wat ongeloofwaardiger wordt. Je beweegt je van 'vreemde situatie' naar 'vreemde situatie' - elke keer komt de schrijver erachter dat hij voor de gek gehouden wordt maar kom je nagenoeg niet verder in het verhaal. De telefoon gesprekken die de schrijver maakt naar het antwoordapparaat van de gestoorde fan veranderen elke keer en zijn grappig, maar het plot is volgens mij al in meerdere films/boeken gebruikt (in ieder geval was het bij mij bekend en ook wat ik verwachte). Veel zon, stof en "gekwelde" mensen. Maar met de 1:51 minuten gewoon te lang van stof. | |
Dat had ik met het eerste seizoen van IMDB: The Missing (TV Series 2014–2016), helemaal omdat wij ook altijd in Frankrijk op vakantie gingen.Honesty schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 13:45:
[...]
Ik heb hem nog niet gezien maar prisoners staat ook op Netflix en na die film heb ik de kinderen ook een tijdje niet meer los gelaten.
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.
| Marriage Story (2019) | ![]() |
| Tweakers: 8.1 | IMDb: 7.9 | Genre: Drama, Romance | Runtime: 137 min | MPAA: R Aardige film, gekeken n.a.v. de reviews van anderen in dit topic, zoals van @Dr. Strangelove. Goed neergezet hoe snel zoiets kan escaleren en mooiste moment natuurlijk toen Charlie toch die fanatieke advocaat in de arm nam vlak voor de zitting. Leuke aanrader voor vrienden die uit elkaar gaan | |
| The Hunt (2012) | ![]() |
| Tweakers: 8.0 | IMDb: 8.3 | Genre: Drama | Runtime: 115 min | MPAA: R Stond al een paar jaar op mijn verlanglijstje maar vorige week toch maar eens gekeken. Het was heftiger dan ik had verwacht, vooral het moment dat zijn zoon weer even bij hem is (verder zal ik niet verklappen). Je ziet maar hoe belangrijk zorgvuldigheid in dit soort situaties is en die schooldirectrice vond ik echt een vreselijk persoon (net als die vriend van haar die langskomt). Ik begrijp de focus van de film op de persoon, maar ik miste ook wel enigszins iets van een gerechtelijke beslissing om hem niet te vervolgen of vergelijkbaar. Na afloop maar even André van Duin gekeken om de stemming in huis wat te verbeteren. | |
| The Patriot (2000) | ![]() |
| Tweakers: N/A | IMDb: 7.2 | Genre: Action, Drama, History | Runtime: 165 min | MPAA: R Klassieker. Mooi verhaal, goed in beeld gebracht. Gelukkig dat niet alles in de film op waarheid berust, want sommige dingen zijn wel heel triest. En iedereen die vindt dat we oorlog moeten voeren zou voor straf o.a. eens naar deze film moeten kijken en bedenken hoeveel leed daaruit voortkomt. | |
| Reservoir Dogs (1992) | ![]() |
| Tweakers: N/A | IMDb: 8.3 | Genre: Crime, Thriller | Runtime: 99 min | MPAA: R Had mijn wederhelft nog nooit gezien, ik een paar jaar geleden wel. Mooie cultklassieker. Genoeg open eindjes en mooie flashbacks. Knap eigenlijk dat een film die zich zo lang op één locatie afspeelt zo goed is. Michael Madsen is goed als acteur en in de film een totale debiel. | |
| The Hunt (2012) | ![]() |
| Tweakers: 8.2 | IMDb: 8.3 | Genre: Drama | Runtime: 115 min | MPAA: R Toevallig heb ik gisteren ook eens 'The Hunt' opgezet. Sterk neergezet van Mads. Je gelooft niet wat er gebeurd en toch is het allemaal zo 'echt'. Je kan je gemakkelijk verplaatsen in de karakters en dat maakt het nu net zo goed. Je ziet 3 grote tijdsblokken met elk hun belevingen er in. Het allerlaatste shot moet ik zeggen dat ik op het puntje van mijn stoel zat te wensen dat het niet zou gebeuren, maar het gebeurd toch. Goed gedaan Aanrader voor mij. | |
| Eternal Sunshine of the Spotless Mind (2004) | ![]() |
| Tweakers: 9.5 | IMDb: 8.3 | Genre: Drama, Romance, Sci-Fi | Runtime: 108 min | MPAA: R Dit was een vreemde ervaring. Niet de film op zich, maar ik dacht dat ik deze film nog nooit gezien had, tot ik hem dan opzette en toen bleek dat ik hem wel al gezien had en zelfs al eens gelogged had. Maar ik kon me er alleszins niet meer het einde van herinneren. Je ziet Jim Carrey is een atypische rol voor hem, hier speelt hij een gewone ordinaire burger die een vrouw tegenkomt en daar een relatie mee start. Vanaf dan komen we al snel in spoiler territory dus dat ik ik verder zo laten. Goede film, blij dat ik hem *nog eens* gezien heb. | |
| Citizen Kane (1941) | ![]() |
| Tweakers: 8.0 | IMDb: 8.3 | Genre: Drama, Mystery | Runtime: 119 min | MPAA: PG Als je naar de IMDB top 100 gaat kijken staat deze er steevast in. Uiteraard wou ik die dan ook wel eens gezien hebben en aangezien ik er gisteren tijd voor had leek me dat een goede keuze. In de film zitten veel shots in die revolutionair waren in 1941, maar het verhaal sprak me niet echt aan. Ik had precies niet veel met deze film. Ik ben blij dat ik hem eens gezien heb, maar ik zou niemand aanraden om deze te zien. Als je naar de filmschool gaat en je wil de historiek van belangrijke films mee hebben kan ik me voorstellen dat je dit moet gezien hebben. Als puur entertainment vond ik het niet per se goed. | |
| Thunder Road (2018) | ![]() |
| Tweakers: 8.0 | IMDb: 7.0 | Genre: Comedy, Drama | Runtime: 92 min | MPAA: N/A Deze film moet je denk ik een keer gezien hebben. De film is geschreven, geregisseerd en de hoofdrol vertolkt door Jim Cummings. Hij speelt een agent waarvan het leven helemaal ineen stort. Hij praat daarbij op een nogal aparte manier, met vele bijzinnen die op de verkeerde plaats zitten. Zoiets als: "Ik was gisteren bij de bakker en hij had appeltaart in de aanbieding, dus ik dacht ...ik ga altijd naar die bakker, hele fijne bakker... heb die taart dus gekocht" Het is maar een random voorbeeld dat niet in de film zit, maar het geeft hopelijk een idee. Op sommige momenten doet hij dat aan een stuk. De film begint er al meteen mee, met een doldwaze begrafenis ceremonie. Alleen die al is de moeite van het kijken waard, magistraal. Ook op het dieptepunt zet hij een geweldige performance neer. Het tragikomische verhaal zelf is op zich niet echt bijzonder, maar boeiend genoeg. De agent zegt soms hele scherpe dingen, daar is goed over nagedacht. Alleen is het dus op een nogal rare manier. Ik vond dat gedrag van de agent (of zijn spreken dus) net wat te geacteerd, waardoor ik de film toch geen 8 kan geven. | |
Maar die Christian Bale heeft door alle jaren heen ook veel extreme transformaties doorstaan zeg pff..
Hier Alle extreme transformaties die Christian Bale onderging voor een rol: “Ik kan dit mijn lichaam niet blijven aandoen”
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Beetje zoals Trump dus..."Ik was gisteren bij de bakker
en hij had appeltaart in de aanbieding, dus ik dacht
...ik ga altijd naar die bakker, hele fijne bakker...
heb die taart dus gekocht"
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Voor Vice is hij toen ook nog veel aangekomen.G_Dragon schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 13:38:
Ik hoop dat ik deze hier mag posten, weet zo snel niet waar ik het anders zou moeten posten.
Maar die Christian Bale heeft door alle jaren heen ook veel extreme transformaties doorstaan zeg pff..
Hier Alle extreme transformaties die Christian Bale onderging voor een rol: “Ik kan dit mijn lichaam niet blijven aandoen”
[Afbeelding]
Ja, blijf me er ook over verbazen. Kan niet gezond zijn.
| Hellraiser (2022) | ![]() |
| Tweakers: 5.4 | IMDb: 0 | Genre: Horror, Mystery, Thriller | Runtime: 121 min | MPAA: R Geweldige incarnatie van een bekende villain. Helaas heeft 90% van de kijkers van de films een totaal verkeerd beeld, en zijn gelijk al bij de aankondiging gaan screechen dat een female Pinhead niet kan, kansloos is en "pandering to SJW" is. Echter is dit de meest accurate versie van Pinhead en de Cenobites vanuit het originele verhaal (Hellbound heart van Clive Barker). Daarin wordt aangegeven dat de main character niet goed kan zien/weten wat Pinhead nu eigenlijk is. Dat is iets wat hier echt goed is uitgevoerd. In het algemeen een van de beste delen van Hellraiser als een franchise (wat niet heel lastig is, want buiten de eerste 2 was de rest uitermate ruk), met een wat zwakker midden stuk. Het neemt daar iets teveel tijd om van alles te verklaren/uit te diepen. | |
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
In The Hellbound Heart is Pinhead androgyn, niet vrouwelijk. In de filmserie blijkt het ooit Captain Elliott Spencer te zijn geweest.corset schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 15:19:
[table bgcolor=transparent width=100% cellpadding=6][tr][td fontsize=14]Hellraiser (2022)[/td][td align=right valign=top rowspan=2 fontsize=9][Afbeelding: Hellraiser (2022)][/td][/tr][tr][td valign=top]Tweakers: 5.4 | IMDb: 0 | Genre: Horror, Mystery, Thriller | Runtime: 121 min | MPAA: R
[justify] Helaas heeft 90% van de kijkers van de films een totaal verkeerd beeld, en zijn gelijk al bij de aankondiging gaan screechen dat een female Pinhead niet kan, kansloos is en "pandering to SJW" is.
Echter is dit de meest accurate versie van Pinhead en de Cenobites vanuit het originele verhaal (Hellbound heart van Clive Barker). Daarin wordt aangegeven dat de main character niet goed kan zien/weten wat Pinhead nu eigenlijk is.
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
Correct, en in de laatste film is Pinhead ook niet vrouwelijkBor schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 15:32:
[...]
In The Hellbound Heart is Pinhead androgyn, niet vrouwelijk. In de filmserie blijkt het ooit Captain Elliott Spencer te zijn geweest.
Het Captain Elliot stuk negeer ik bewust, wat ze met de hele backstory hebben gedaan was schandalig. "Space station cube met death laser".
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Als je nog nooit een Hellraiser gezien hebt, is dit dan een goed begin?corset schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 15:19:
Genereer je eigen UBB code review
Hellraiser (2022) [Afbeelding: Hellraiser (2022)] Tweakers: 5.4 | IMDb: 0 | Genre: Horror, Mystery, Thriller | Runtime: 121 min | MPAA: R Geweldige incarnatie van een bekende villain. Helaas heeft 90% van de kijkers van de films een totaal verkeerd beeld, en zijn gelijk al bij de aankondiging gaan screechen dat een female Pinhead niet kan, kansloos is en "pandering to SJW" is.
Echter is dit de meest accurate versie van Pinhead en de Cenobites vanuit het originele verhaal (Hellbound heart van Clive Barker). Daarin wordt aangegeven dat de main character niet goed kan zien/weten wat Pinhead nu eigenlijk is.
Dat is iets wat hier echt goed is uitgevoerd.
In het algemeen een van de beste delen van Hellraiser als een franchise (wat niet heel lastig is, want buiten de eerste 2 was de rest uitermate ruk), met een wat zwakker midden stuk. Het neemt daar iets teveel tijd om van alles te verklaren/uit te diepen.[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]8.7 / 10
Alsof je de film in levende lijve ervaartX-DraGoN schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 11:37:
Eternal Sunshine of the Spotless Mind (2004) [Afbeelding: Eternal Sunshine of the Spotless Mind (2004)] Tweakers: 9.5 | IMDb: 8.3 | Genre: Drama, Romance, Sci-Fi | Runtime: 108 min | MPAA: R ik dacht dat ik deze film nog nooit gezien had, tot ik hem dan opzette en toen bleek dat ik hem wel al gezien had en zelfs al eens gelogged had. Maar ik kon me er alleszins niet meer het einde van herinneren.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]8 / 10
Zeker. Wat ik al aangaf, buiten de eerste film bestaat de serie voor de meeste fans niet. Wat een ramp is dat geworden.. Uwe Boll had het zelfs beter kunnen doen.jodeltje schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 19:03:
[...]
Als je nog nooit een Hellraiser gezien hebt, is dit dan een goed begin?
| In Bruges (2008) | ![]() |
| Tweakers: 8.0 | IMDb: 7.9 | Genre: Comedy, Crime, Drama | Runtime: 107 min | MPAA: R 2 huurmoordenaars moeten van hun opdrachtgever onderduiken in Brugge, in afwachting van hun volgende klus. Het volgende slachtoffer blijkt een van de huurmoordenaars zelf te moeten worden. Goed verhaal, redelijk acteerwerk. Mooie sfeerbeelden en een hoop f#cks. Al met al zeer vermakelijk. | |
Niet nodig. In Bruges is trouwens een fasntastische film. Ik ga daar voor ruim een 9. Seven psychopaths is ook best aardig,. Three billboards outside Missouri erg goed en ben nu een benieuwd naar banshee of Inisherin. Helaas moeten we daar nog een poosje op wachten.
[ Voor 44% gewijzigd door MrVegeta op 28-10-2022 09:54 ]
| Blade of the 47 Ronin (2022) | ![]() |
| Tweakers: N/A | IMDb: 0 | Genre: Action, Drama, Fantasy | Runtime: N/A | MPAA: R Het is niet echt een vervolg, toch proberen ze dat in de omschrijving een beetje voor te stellen om mee te liften. De link is flinterdun, het verhaal en de vecht scènes zijn niet best, al met al: ik ben er in getrapt. | |
* Stukfruit heeft 'm in 2009 gezien en weet nog dat het een goede film was (met "onze" Thekla ReutenMrVegeta schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 00:28:
[...]
Niet nodig. In Bruges is trouwens een fascistische film. Ik ga daar voor ruim een 9.
Dat zit wel Schnorr.
| Automata (2014) | ![]() |
| Tweakers: N/A | IMDb: 6.0 | Genre: Action, Drama, Sci-Fi | Runtime: 109 min | MPAA: R Europese sci-fi die een beetje Bladerunner en een beetje iRobot wil zijn. Het begint goed, maar de druilerige sfeer waardoor alles van een grijstint wordt voorzien is al snel te deprimerend. Asimov zou niet tegen deze opstand van robots zijn, maar het is te onduidelijk in wat het wil zijn en heeft niet het budget of script om hier veel mee te bereiken. | |
Dat zit wel Schnorr.
| X (2016) | ![]() |
| Tweakers: ?? | IMDb: 6.6 | Genre: Action, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 88 min | MPAA: Not Rated Kon de film niet op de generator vinden, dus dan maar handmatig toegevoegd. Het verhaal van deze film kan ik kort over zijn: jongeren die voor een filmcarriere op diverse locaties graag wat shoots maken. En dan hebben we het over de adultvariant, dus op dat gebied valt er best wat leuks te zien in de eerste helft. De sfeer begint al wat creepy, maar in de tweede helft wordt het flink beter, dit is best een bizarre film met aparte wendingen. Mia Goth is ene leuke verschijning en deed het best goed. Betere horror dan gemiddeld. | |
| Pearl (2022) | ![]() |
| Tweakers: N/A | IMDb: 7.5 | Genre: Horror | Runtime: 103 min | MPAA: R Wederom een film met Mia Goth in de hoofdrol. De film begint in 1920 waarbij de hoofdrolspelers geisoleerd leven vanwege de verspreiding van ziektes. Pearl (Mia) is dat zat en wil dansen. En het wordt duidelijk dat dit zich steeds meer ontpopt in bizarre situaties om maar aan het thuiszitten te kunnen ontsnappen. Mia steekt qua performance met haar ontspoorde personage ver bovenuit de rest. Die personages waren niet echt bijzonder. Het verhaal zelf ook niet, maar juist de ontknoping van de ware aard van het beestje zorgt voor een sterke en bizarre film. Ik ben wel benieuwd naar vervolgfilms | |
| The Inhabitant (2022) | ![]() |
| Tweakers: N/A | IMDb: 0 | Genre: Horror, Thriller | Runtime: 97 min | MPAA: N/A Het verhaal over de befaamde Lizzie Borden leeft in deze familie, meerdere vrouwen lijken bezeten door de geest van deze seriemoordenaar waarbij vele doden vallen. Tara wil er alles aan doen om haar gedachtes te blokkeren en ook niet het monster te worden zoals haar tante, die in het gesticht zit. De film heeft wat enge momenten met voorspelbare momenten en soms wat verrassingen. Dit is een film die je een keertje tussendoor kunt kijken, maar ik zou niet zeggen dat het erg vernieuwend is. | |
Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12
| All Quiet on the Western Front (2022) | ![]() |
| Tweakers: N/A | IMDb: 8.0 | Genre: Action, Drama, War | Runtime: 147 min | MPAA: R Dit is geen leuke film. Je word er niet vrolijk van en houdt er ook geen goed gevoel aan over. Er is ook geen superheld. Wat een goede film, een van de beste dit jaar denk ik. | |
Vond het ook een indrukwekkende film. Mooi en realistisch gefilmd, je vraagt je af hoe ze in hemelsnaam zo’n openingsshot kunnen maken. Goed geacteerd ook.sig69 schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 02:58:
All Quiet on the Western Front (2022) [Afbeelding: All Quiet on the Western Front (2022)] Tweakers: N/A | IMDb: 8.0 | Genre: Action, Drama, War | Runtime: 147 min | MPAA: R Dit is geen leuke film. Je word er niet vrolijk van en houdt er ook geen goed gevoel aan over. Er is ook geen superheld. Wat een goede film, een van de beste dit jaar denk ik.[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]9 / 10
Vond je het ook een verbetering ten opzichte van het origineel? Of is dit weer zo'n onnodige remake?sig69 schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 02:58:
All Quiet on the Western Front (2022) [Afbeelding: All Quiet on the Western Front (2022)] Tweakers: N/A | IMDb: 8.0 | Genre: Action, Drama, War | Runtime: 147 min | MPAA: R Dit is geen leuke film. Je word er niet vrolijk van en houdt er ook geen goed gevoel aan over. Er is ook geen superheld. Wat een goede film, een van de beste dit jaar denk ik.[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]9 / 10
| Barbarian (2022) | ![]() |
| Tweakers: N/A | IMDb: 7.6 | Genre: Horror, Thriller | Runtime: 102 min | MPAA: R Uitstekende eerste 2/3 van de film. Sfeertje perfect neergezet, erg veel onverwachte situaties en scenes. laatste stuk van de film... jammer. Over de top en het begon meer en meer ongeloofwaardig te worden. Als ze het eerste uur vast hadden kunnen houden had dit een 9 van mij gekregen. | |
| The Northman (2022) | ![]() |
| Tweakers: 5.5 | IMDb: 7.1 | Genre: Action, Adventure, Drama | Runtime: 137 min | MPAA: R Wat een epic had moeten zijn werd een dikke domper. Je verwacht een wraakverhaal en wat krijgen we? Expectations subverted. spoiler: Zoon probeert koning die zijn vader vermoord heeft te wreken en zijn moeder terug te halen, koning blijkt afgezet te zijn, moeder blijkt in het complot te zitten. Bijna de gehele film speelt zich af op een boerderijtje. | |
| The Irishman (2019) | ![]() |
| Tweakers: 7.8 | IMDb: 7.8 | Genre: Biography, Crime, Drama | Runtime: 209 min | MPAA: R Gisteren eindelijk eens gaan zitten voor deze film. Hij stond al een tijd op mijn kijklijst maar de duur (ruim 3,5 uur!) weerhield me er steeds van om de film te starten, tot gisteren dus. En wat heb ik genoten! In de film vertelt de inmiddels bejaarde Frank 'The Irishman' Sheeran zijn verhaal en zien we hoe hij van simpele vleestransporteur opklimt naar de top van de Italiaanse maffia. Robert De Niro speelt zijn rol met verve en geniet naarmate de film vordert steeds meer respect en ontzag, niet alleen van de maffiabazen maar ook van de kijker. En ook al komt hij steevast over als een ijskoude moordenaar zonder enige emotie, richting het einde van de film kwam er toch een sterk gevoel van sympathie en medelijden opzetten. Drie dingen die me opvielen aan de film die ik er even uit wil lichten: Ten eerste de cast, deze is ijzersterk. Met acteurs als Robert de Niro, Joe 'Home Alone' Pesci, Al Pacino, Harvey 'Mr Wolfe' Keitel, Ray 'Eveybody Loves Raymond' Romano en Stephen 'Scrum' Graham worden we als kijker flink verwend. Waar we de meesten al vaker in maffiafilms hebben gezien is het vooral opvallend hoe makkelijk Ray Romano en Joe Pesci, die ik toch voornamelijk ken als komische acteurs, zich de rol van maffioso laten aanmeten. De acteerprestaties zijn uitmuntend, er is werkelijk niemand die niét overtuigend overkomt. En net als je denkt alles gehad te hebben komt Action Bronson ook nog even om de hoek kijken. Vergeleken met de rest van de cast was dit wel de laatste persoon die ik zou verwachten in deze film. Voor wie niet weet wie Action Bronson is: Action is een ietwat oversized rapper die ik heb leren kennen door het programma F#ck That's Delicious op Vice (een aanrader voor iedereen die van eten houdt trouwens). Het tweede wat opvalt is de mate van veroudering en verjonging die de diverse karakters gedurende film ondergaan. Hier hebben de mensen van de schmink maar toch vooral de mensen van de digitale trucjes puik werk geleverd. Als je niet beter zou weten zou je denken dat de film over een tijdspanne van enkele tientallen jaren is opgenomen. Als derde punt pak ik twee dingen samen: de dialogen en het camerawerk. De film puilt uit van de (soms lange) dialogen en close-ups, je zou het bijna Tarantinoïaans kunnen noemen. Je merkt dat er veel aandacht is besteed aan alle aspecten, een groot compliment aan oa de regisseur(s) en schrijver(s) is hier op zijn plaats. Toen de credits over het scherm rolden was het eerste wat ik mezelf afvroeg: duurde de hele film niet té lang? Het antwoord is nee. Er zijn geen scenes die ik als te lang en/of overbodig bestempelde, alles klopt en past goed in het verhaal. Ondanks dat de film door sommigen bestempeld wordt als 'traag' waren de 3,5 uur sneller voorbij dan ik van tevoren gedacht zou hebben. Na een nachtje erover geslapen te hebben kan ik nog steeds geen negatieve punten bedenken maar omdat er altijd ruimte voor verbetering moet zijn krijgt de film van mij een welverdiende 9,5 | |
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
| Tweakers: 9.0 | IMDb: 8.0 | Genre: Action, Drama, War | Runtime: 147 min | MPAA: R Of ook wel getiteld zoals op Netflix "Ïm westen nicht Neues". Gebaseerd op een boek van Eric Maria Remarque uit 1928. https://de.wikipedia.org/wiki/Im_Westen_nichts_Neues Deze is al meerdere keren verfilmd. spoiler: Heel mooi om te zien dat wat er in het begin van de film gebeurd zich op het eind herhaald. Maar wat goed gefilmd. Over wat een oorlog en zeker deze met een mens kan doen. Is ook van een geheel andere orde dan de film 1917. Zeer realistisch gespeeld en de SFX zijn zeer mooi gedaan. spoiler: Dat hij een persoon met een helm in zijn gezicht rost. de schade zag er zeer realistisch uit. Zeker een film om goed te bekijken en het is met 2 uur 3 kwartier een aardige zit maar liet mij enigszins bedompt van de bank komen want er zijn geen helden in een oorlog, alleen mensen met geluk. Aanrader. | |
| Tweakers: 7.0 | IMDb: 7.6 | Genre: Horror, Thriller | Runtime: 102 min | MPAA: R Aanrader voor de horrorliefhebbers onder ons. De film is opgeknipt in verschillende verhalen die bij elkaar komen, in die verschillende verhalen wordt opnieuw de spanning gereset/opgebouwd wat beter werkt dan de spanning gedurende de hele film opbouwen/uitrekken zoals je vaak ziet. Wel eens met Jellybrah dat het eerste uur de film echt draagt, het laatste deel vliegt de film een beetje de bocht uit maar imo niet te erg. | |
| The Man with the Iron Heart (2017) | ![]() |
| Tweakers: 7.0 | IMDb: 6.4 | Genre: Action, Biography, Thriller | Runtime: 120 min | MPAA: R Niet al te veel woorden vuil aan maken. Film over de bedenker van 'die Endlösung' in de Tweede Wereldoorlog, Reinhard Heydrich, en een poging om hem te vermoorden door het verzet. Pakweg de eerste helft van de film gaat over Reinhard Heydrich en hoe hij komt waar hij is, in 1942. Niet dat je heel veel te weten komt (als het überhaupt al enigszins historisch correct is). Sterk geacteerd, wel in het Engels i.p.v. het Duits (dat zijn minpunten!). Film is wel wat chaotisch in zijn verhaal. Dan de rest van de film. Matig tot zwak. Niet overtuigend. Standaard zever. Nee, meer dan een 6je gaat het niet worden. De film was veel beter geweest als deze zich enkel en uitgebreider op Reinhard Heydrich had gefocust, of enkel en uitgebreider op het verzet (maar dan wel totaal anders dan zoals het nu werd neergezet, wat gewoon zeer matig was). Ok, dit waren eigenlijk veel te veel woorden. | |
Het origineel heb ik niet gezien dus geen idee.ikbenerniet schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 10:15:
[...]
Vond je het ook een verbetering ten opzichte van het origineel? Of is dit weer zo'n onnodige remake?
Pesci vind ik niet zo opvallend aangezien hij ook in Goodfellas en Casino heeft gespeeld. Als je echter zijn typetje van Lethal Weapon of My Cousin Vinny in gedachte hebt...Superkiwi schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 10:27:
Waar we de meesten al vaker in maffiafilms hebben gezien is het vooral opvallend hoe makkelijk Ray Romano en Joe Pesci, die ik toch voornamelijk ken als komische acteurs, zich de rol van maffioso laten aanmeten.
I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.
Nu moet ik tot mijn schaamte bekennen dat ik zowel Goodfellas als Casino nooit gezien heb. Vanavond eens Netflix afspeuren of ze daar te zien zijngws24 schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 14:18:
[...]
Pesci vind ik niet zo opvallend aangezien hij ook in Goodfellas en Casino heeft gespeeld. Als je echter zijn typetje van Lethal Weapon of My Cousin Vinny in gedachte hebt...
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Goodfellas is een must see! Een van de meest briljante scenes ooit; “ I’m funny how, I mean funny like I’m a clown? I amuse you?”. Heerlijk.Superkiwi schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 14:20:
[...]
Nu moet ik tot mijn schaamte bekennen dat ik zowel Goodfellas als Casino nooit gezien heb. Vanavond eens Netflix afspeuren of ze daar te zien zijn
| Alles op tafel (2021) | ![]() |
| Tweakers: 6.5 | IMDb: 6.6 | Genre: Comedy, Drama | Runtime: 102 min | MPAA: N/A Een vriendengroep bestaande uit voornamelijk zure mensen komt bij elkaar en besluit een spel te spelen waarin de mobiele telefoons op tafel moeten blijven liggen en waarbij alles wat binnenkomt moet worden gedeeld. De acteerprestaties van Linda de Mol, of beter het gebrek er aan, trekken het geheel al snel naar beneden. Voeg hieraan een mager plot toe waarin je eigenlijk alles op voorhand al wel semi kan verwachten en je hebt "Alles op Tafel". Een film om snel weer te vergeten. In een andere review las ik dat de zaal in de bioscoop waar iemand zat met regelmaat zat te lachen; waarom dan? Echt grappig is het nergens, echt charmant ook niet, spanning komt er ook niet echt bij. Net voldoende. | |
Het orgineel is wel de moeite waard!Bor schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 17:27:
Alles op tafel (2021) [Afbeelding: Alles op tafel (2021)] Tweakers: 6.5 | IMDb: 6.6 | Genre: Comedy, Drama | Runtime: 102 min | MPAA: N/A Een vriendengroep bestaande uit voornamelijk zure mensen komt bij elkaar en besluit een spel te spelen waarin de mobiele telefoons op tafel moeten blijven liggen en waarbij alles wat binnenkomt moet worden gedeeld. De acteerprestaties van Linda de Mol, of beter het gebrek er aan, trekken het geheel al snel naar beneden. Voeg hieraan een mager plot toe waarin je eigenlijk alles op voorhand al wel semi kan verwachten en je hebt "Alles op Tafel". Een film om snel weer te vergeten.
In een andere review las ik dat de zaal in de bioscoop waar iemand zat met regelmaat zat te lachen; waarom dan? Echt grappig is het nergens, echt charmant ook niet, spanning komt er ook niet echt bij. Net voldoende.[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]5.5 / 10
Ik heb ooit gehoord dat die hele scène van "funny how" geïmproviseerd was, of althans dat Liotta (en wellicht de rest ook) er niet van op de hoogte was, om zo een meer gespannen sfeer te krijgen.doomtech schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 15:49:
[...]
Goodfellas is een must see! Een van de meest briljante scenes ooit; “ I’m funny how, I mean funny like I’m a clown? I amuse you?”. Heerlijk.
Ik wist niet dat het idee "geleend" was. Thanks voor de tip
| Tweakers: 9.0 | IMDb: 8.0 | Genre: Action, Drama, War | Runtime: 147 min | MPAA: R Beklemmende film onder andere ook door de muziek. Deed je denken aan the joker waar dezelfde soort zware klassieke muziek onder heftige beelden zat. Begin vond ik heel sterk! | |
Festina lente
| Tweakers: 7.5 | IMDb: 7.6 | Genre: Horror, Thriller | Runtime: 102 min | MPAA: R Ik had van deze film meer verwacht. Het was toch flink gehyped, goede reviews, maar de film wist me totaal niet te pakken. Vooral de 3 verhaallijnen kwamen niet echt lekker samen vond ik, terwijl het wel weer wat anders is als een lineair verhaal, wat ik normaal wel kan waarderen. Ik kon de logica niet vinden, diverse plot holes doemden voor mij op. spoiler: - De 'moeder' wilt de hoofdpersonen als baby's voeden. Dat stuk was freaky, maar waarom gooit ze de slaapkamerdeur van Tess open in het begin en doet dan niks? - De deur naar de kelder wordt door iets dichtgegooid. Bij de eerste keer dacht ik dat er een entiteit bezig was, iets wat je bij de meeste voorspelbare 'ghost stories' in een eng huis ziet, maar verder wordt er niks mee gedaan, part of the show? - Andre is toevallig altijd aanwezig in een niemandsbuurt en weet 100% zeker dat ze veilig zijn - Dat einde? Nogal vreemd, opeens wanneer Tess pijn heeft, heeft 'moeder' verdriet? Maar wel nog even de schedel openbreken van AJ, dat stuk maakt overigens wel weer wat goed De stukken ondergronds gaven juist de creepy sfeer, maar toch miste ik de hele samenhang en met name het laatste deel was een teleurstelling. | |
| Terrifier 2 (2022) | ![]() |
| Tweakers: N/A | IMDb: 7.5 | Genre: Horror | Runtime: 138 min | MPAA: N/A W.t.f. Ik had deel 1 gezien en had al een goed idee wat voor slash-horror het al zou worden. De kills in deze film zijn gewoonweg nog meer over de top. Het heeft wat van Nightmare on Elm Street weg, overdreven gore all the way. Met ook een creepy oldschool muziek op de achtergrond. Ook een van de meest prachtige dingen vind ik het gedrag van Art. Die geeft er een komische draai aan, vind het allemaal wel grappig en maakt zijn slachtoffers volledig belachelijk. De film duurt ruim 2 uur, dit had wel korter gekund, de kills maken veel goed, maar het einde is gewoonweg teveel van het goede (Hoewel ik denk dat de meeste dat al in de eerste minuut van de film zullen zeggen spoiler: Het 'Art'-meisje snapte ik niet helemaal, ik kan alleen maar bedenken dat het de entiteit is die Art tot leven heeft gebracht en mee deed in het spel. Dat de film de bioscopen in USA weet te bereiken vind ik wel bijzonder. Dit is echt geen film voor het gewone publiek. | |
Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12
| Don't Worry Darling (2022) | ![]() |
| Tweakers: 5.5 | IMDb: 6.3 | Genre: Drama, Mystery, Sci-Fi | Runtime: 123 min | MPAA: R Man man man man man. Erg mooie plaatjes, echte muziek, knappe mensen en een zeer mysterieus plot. Wat kan er dan nog misgaan? Dankzij een trage voortgang en het negeren van een achtergrondverhaal: genoeg. Hierdoor blijf je de film gefascineerd kijken met een gezichtsuitdrukking zoals Chris Pine tijdens de interviews voor deze film had:
Mager zesje. Hier had meer in kunnen zitten man. Man man man. | |
Dat zit wel Schnorr.
| Predator (1987) | ![]() |
| Tweakers: 7.3 | IMDb: 7.8 | Genre: Action, Adventure, Horror | Runtime: 107 min | MPAA: R Arnold Schwarzenegger en zijn vrienden worden door een onzichtbare achtervolgd in een film die letterlijk overloopt van de stoerdoenerij. Fijn filmpje die nu in de bioscoop draait, en die iedereen natuurlijk al gezien heeft, uit het jaar dat Arnold Schwarzenegger pas 40 was en er nog cool uitzag. Kijk die biceps! Gelukkig niet zoveel computergraphics; deze film is nog echt en dat komt de ziel van de film ten goede. Arnold Schwarzenegger zit in deze film af en toe onder de modder dus hij heeft echt moeite gedaan als acteur en dat verdient respect. Sowieso is Arnold Schwarzenegger een van de sympathiekste acteurs die ik ooit gezien heb - een van de weinige leuke spierbundels die op aarde rondlopen. Ik zou zelf ook wel zo stoer, sterk en rechtschapen willen zijn als Dutch. Was ik maar als hèm. | |
Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.
| Capernaum (2018) | ![]() |
| Tweakers: 8.5 | IMDb: 8.4 | Genre: Drama | Runtime: 126 min | MPAA: R Wat een prachtige film zeg, echt een aanrader. Op basis van de beschrijving had ik het heel anders verwacht maar dit was nog veel mooier. Ik hou sowieso wel van dit soort "kinderdrama's", Florida Project was ook fantastisch. Ik kan er niet teveel over zeggen want wordt al snel spoiler maar zou zeggen kijk de film op NPO start, NLZiet of op CineMember. | |
| Amsterdam (2022) | ![]() |
| Tweakers: N/A | IMDb: 6.2 | Genre: Comedy, Drama, History | Runtime: 134 min | MPAA: R Een cast om je vingers bij af te likken. De enige 2 "vaste David Russel acteurs" die ik mis zijn Bradley Cooper en Jennifer Lawrence. (Ik denk dat Libby Voze oorspronkelijk voor Jennifer bedoeld was) En toch trekt de eerste helft je niet echt het verhaal in. Pas zodra Robert DeNiro in beeld komt duikt de film het diepe in en wordt het interessanter. Het is in ieder geval een heel ander soort film dan ik verwacht had, maar met David Russel weet je nooit precies wat je krijgt. Het is voor zijn doen ook best een ingetogen film. Dit is voor mij geen 2x kijken waard, maar het was prima tijdverdrijf. Mogelijk vanavond nog naar The Invitation. | |
| Tweakers: 8.6 | IMDb: 8.0 | Genre: Action, Drama, War | Runtime: 147 min | MPAA: R Zoals anderen hier ook al zeiden: wat een overweldigende film! En geen film die je met een goed gevoel achterlaat wanneer de aftiteling over het scherm rolt. Indrukwekkend en zwaar realistisch gefilmd met geloofwaardige personages die voor zover mogelijk proberen te overleven in een situatie die ons als kijkers het verstand te boven gaat. Alleen wij als kijkers zien de ironie wanneer de kleding en schoenen van eerder gedode soldaten, eerst gewassen en weer opgelapt, vervolgens aan de volgende lichting kanonnenvoer wordt uitgereikt. De volgende lichting jongeren die door oude mannen met opzwepende teksten worden geënthousiasmeerd, en zich dan vol bravoure in de strijd gooien. Waarna ze al snel de realiteit onder ogen zien: oorlog is hel, en het leven van een enkele soldaat is niets waard. Bijzonder om de loopgravenoorlog van de Eerste Wereldoorlog via deze film van de Duitse kant tezien. De haat voor Duitsers die je in WO2 films van nature voelt (want: Nazi's) is hier afwezig. De hoofdpersoon is een wat naieve knul die denkt een spannend avontuur met z'n vrienden aan te gaan wanneer ze zich gezamenlijk aanmelden voor het leger. Lachtend en zingend vertrekken ze naar het front, waar dat lachen en zingen ze heel snel vergaat. | |
Dan vind je deze ook mooi: IMDB: Incendies (2010)Dennis schreef op zondag 30 oktober 2022 @ 07:39:
Capernaum (2018) [Afbeelding: Capernaum (2018)] Tweakers: 8.5 | IMDb: 8.4 | Genre: Drama | Runtime: 126 min | MPAA: R Wat een prachtige film zeg, echt een aanrader. Op basis van de beschrijving had ik het heel anders verwacht maar dit was nog veel mooier. Ik hou sowieso wel van dit soort "kinderdrama's", Florida Project was ook fantastisch.
Ik kan er niet teveel over zeggen want wordt al snel spoiler maar zou zeggen kijk de film op NPO start, NLZiet of op CineMember.[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]9.5 / 10
Erg mooi.
mag de groeten niet doen dus dat doe ik niet :P
| The Art of Self-Defense (2019) | ![]() |
| Tweakers: 5.5 | IMDb: 6.6 | Genre: Action, Comedy, Crime | Runtime: 104 min | MPAA: R Film gaat over een sullige alleenstaande boekhouder. Nadat hij op een avond is overvallen wordt hij lid van een karate klasje. Al snel weet hij zich te ontwikkelen en hogerop te werken binnen de karate groep. De karate school voert echter ook andere praktijken uit. Film komt wat traag op gang maar volgt een duidelijke verhaallijn. Prima acteerwerk, leuke film voor een doordeweekse avond. | |
| First Blood (1982) | ![]() |
| Tweakers: N/A | IMDb: 7.7 | Genre: Action, Adventure, Thriller | Runtime: 93 min | MPAA: R De cultklassieker. Blijft een fantastische film. Verhaal is nog best sterk en aantal mooie shots, zoals als Teasle hoort dat Rambo nog niet dood is. Daarnaast natuurlijk het feit dat die sheriff zo dol is op zijn stadje, maar daar uiteindelijk weinig van overblijft. Hoop niet dat dit te spoilerig is maar neem aan dat iedereen deze film kent | |
| Rambo: First Blood Part II (1985) | ![]() |
| Tweakers: N/A | IMDb: 6.5 | Genre: Action, Adventure, Thriller | Runtime: 96 min | MPAA: R Wat een slecht film zeg. Het verhaal krijgt nog wat punten voor de moeite, maar verder is het echt een vreselijke sequel. Het begint al met de belichting van de acteurs die echt veel te hoog staat, waardoor het geheel totaal onrealistisch aan doet. spoiler: Dieptepunt vond ik de dood van zijn vriendinnetje en dan vooral het feit dat het lijkt alsof het hem niets uit maakt en hij maar verder gaat met z'n missie. | |
| Rambo III (1988) | ![]() |
| Tweakers: N/A | IMDb: 5.8 | Genre: Action, Adventure, Thriller | Runtime: 102 min | MPAA: R Vond dit eerlijk gezegd nog wel leuk verhaal en ook stuk beter geregisseerd dan deel 2. Natuurlijk blijft het Rambo, maar je kijkt deze films natuurlijk niet omdat ze zo enorm veel diepgang hebben. | |
| Rambo (2008) | ![]() |
| Tweakers: N/A | IMDb: 7.0 | Genre: Action, Adventure, Thriller | Runtime: 92 min | MPAA: R Leuke sequel, aardig verhaal. Arme missionarissen zou ik bijna zeggen die weldra met de harde realiteit te maken krijgen. Mooie acties. | |
| Rambo: Last Blood (2019) | ![]() |
| Tweakers: 6.2 | IMDb: 6.1 | Genre: Action, Crime, Thriller | Runtime: 89 min | MPAA: R Deze hadden ze mijns inziens beter achterwege kunnen laten. Ik kwam totaal niet in het verhaal. Ik kreeg ook het gevoel dat het verhaal er maar bij bedacht is om een Rambo film te kunnen maken. Bijna een uur opbouw voor niets en dan één gevecht en het is klaar. Slechtste film van de series als je het mij vraagt. | |
| Die Hard (1988) | ![]() |
| Tweakers: 6.1 | IMDb: 8.2 | Genre: Action, Thriller | Runtime: 132 min | MPAA: R Och, dat is weer even ouderwets genieten. Ook zo'n klassieker die je toch wel een keer gezien moet hebben (en denk dat bijna iedereen dat wel heeft). Verhaal zit goed in elkaar, grotendeels vrij realistisch en toch ook bij tijd en wijle spannend. Je krijgt mooie sympathie en wat deze film natuurlijk mooi had is de humor van John McClane die het het kijken waard maakt. | |
| Die Hard 2 (1990) | ![]() |
| Tweakers: 0.0 | IMDb: 7.1 | Genre: Action, Thriller | Runtime: 124 min | MPAA: R Film die een best redelijk vervolg is van het origineel. Verhaal steekt goed in elkaar, sluit ook mooi op elkaar aan en de humor en verwijzingen naar de eerste film ("waarom overkomt mij dit altijd?") maken dat het ook minder goedkoop aanvoelt. | |
| Die Hard with a Vengeance (1995) | ![]() |
| Tweakers: 9.0 | IMDb: 7.6 | Genre: Action, Adventure, Thriller | Runtime: 128 min | MPAA: R Toch by far mijn favoriet en bij de Tweakers hier ook. Misschien doordat hij uit mijn jeugd komt? Deze film kent gewoon een sterk verhaal en de muziek is ook goed. Daarnaast zijn de boefjes zo professioneel dat zelfs McClane niet doorheeft met wie hij te maken heeft. Het krijgt ook wat Bond-achtigs als hij naar de politiebadges kijkt. spoiler: Alleen die overstroming van de riolering aan het eind en dat hij dan dat hek vastpakt vond ik niet zo geloofwaardig, maar dat vergeten we maar. | |
| Live Free or Die Hard (2007) | ![]() |
| Tweakers: 7.5 | IMDb: 7.1 | Genre: Action, Thriller | Runtime: 128 min | MPAA: PG-13 Voor een Die Hard film best leuk. Verhaal trok mij niet echt maar op zich zat het wel goed in elkaar. Natuurlijk is in 12 jaar tijd de kwaliteit van special effects flink verbeterd maar toch begrijp ik niet hoe je van 5 meter naar beneden kunt springen/vallen en dan vrijwel zonder schrammetje weer verder kunt gaan. | |
| A Good Day to Die Hard (2013) | ![]() |
| Tweakers: N/A | IMDb: 5.2 | Genre: Action, Thriller | Runtime: 98 min | MPAA: R Mwah, had hetzelfde gevoel als bij Rambo 5. Bruce Willis is nog wel wat jonger dan Stallone waardoor er wat meer kan gelukkig. En deze film heeft nog wat meer humor waardoor het nog wel het kijken waard is. Verhaal vond ik wel complex om te volgen door alle plot-changes. Als je de eerste Die Hard films erg kon waarderen zal je deze vast ook leuk vinden maar het haalt het toch niet bij het origineel. | |
Misschien wel Villeneuve's beste film (imho).iop schreef op zondag 30 oktober 2022 @ 19:25:
[...]
Dan vind je deze ook mooi: IMDB: Incendies (2010)
Erg mooi.
Dit is een hele goede tip. De dynamiek in het origineel is erg goed en dat er aan tafel met veel emotie wordt gesproken over allerlei onderwerpen zorgt ervoor dat er meer spanning voelbaar is voor de kijker.
| About Time (2013) | ![]() |
| Tweakers: 7.0 | IMDb: 7.8 | Genre: Comedy, Drama, Fantasy | Runtime: 123 min | MPAA: R Dit is wel een leuke film. Ik had er niet zoveel zin in om eraan te beginnen maar het stukje over tijdreizen trok me dan weer wel aan. Het tijdreizen wordt trouwens heel droog neergezet: Je gaat ergens op een aparte plaats staan, denkt aan je plaats waar je naartoe wilt gaan en pitst in je vuisten. Heerlijk simpel en toch effectief. Wat er verder allemaal mee gedaan wordt is ook wel goed gedaan. Natuurlijk houden de regels, die je in 1 zin krijgt uitgelegd, de boel ook wel wat in toom. Uiteraard komen we toevallig in veel situaties waar het net goed uitkomt om zo een eigenschap te bezitten, maar ja, anders heb je helemaal geen film. Het voelde duidelijk en 'plezant', meer moet dat toch niet zijn voor dit soort films? | |
| Snatch (2000) | ![]() |
| Tweakers: N/A | IMDb: 8.2 | Genre: Comedy, Crime | Runtime: 102 min | MPAA: R Wat was dit allemaal? ik heb het gevoel dat ik de film nog een tweede keer moet zien om alle referenties en kwinkslagen en zo meer mee te hebben. Er zijn zoveel partijen betrokken dat het op de duur toch een beetje verwarrend wordt. Maar wat een film toch, alleen al het accent dat Brad Pitt aanmeet is grappig. De situaties waarin ze allemaal belanden zijn goed bedacht. Zelfs het einde van de film is leuk gedaan en onverwacht. Meer kan ik er eigenlijk niet van zeggen, leuk gedaan, geen 'hardop lachen film' maar wel leuk gedaan. | |
Schitterende film inderdaad!Dennis schreef op zondag 30 oktober 2022 @ 07:39:
Capernaum (2018) [Afbeelding: Capernaum (2018)] Tweakers: 8.5 | IMDb: 8.4 | Genre: Drama | Runtime: 126 min | MPAA: R Wat een prachtige film zeg, echt een aanrader. Op basis van de beschrijving had ik het heel anders verwacht maar dit was nog veel mooier. Ik hou sowieso wel van dit soort "kinderdrama's", Florida Project was ook fantastisch.
Ik kan er niet teveel over zeggen want wordt al snel spoiler maar zou zeggen kijk de film op NPO start, NLZiet of op CineMember.[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]9.5 / 10
jij hebt nu genoeg testosteron van het scherm zien spatten om zelf dikkere spieren van te krijgen denk ik...Dennis schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 07:52:
Ik heb nog wat films te gaan maar deze series heb ik alvast afgerond.
First Blood (1982) [Afbeelding: First Blood (1982)] Tweakers: N/A | IMDb: 7.7 | Genre: Action, Adventure, Thriller | Runtime: 93 min | MPAA: R De cultklassieker. Blijft een fantastische film. Verhaal is nog best sterk en aantal mooie shots, zoals als Teasle hoort dat Rambo nog niet dood is. Daarnaast natuurlijk het feit dat die sheriff zo dol is op zijn stadje, maar daar uiteindelijk weinig van overblijft. Hoop niet dat dit te spoilerig is maar neem aan dat iedereen deze film kent.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]7.5 / 10
Rambo: First Blood Part II (1985) [Afbeelding: Rambo: First Blood Part II (1985)] Tweakers: N/A | IMDb: 6.5 | Genre: Action, Adventure, Thriller | Runtime: 96 min | MPAA: R Wat een slecht film zeg. Het verhaal krijgt nog wat punten voor de moeite, maar verder is het echt een vreselijke sequel. Het begint al met de belichting van de acteurs die echt veel te hoog staat, waardoor het geheel totaal onrealistisch aan doet.
spoiler:Dieptepunt vond ik de dood van zijn vriendinnetje en dan vooral het feit dat het lijkt alsof het hem niets uit maakt en hij maar verder gaat met z'n missie.[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]4 / 10
Rambo III (1988) [Afbeelding: Rambo III (1988)] Tweakers: N/A | IMDb: 5.8 | Genre: Action, Adventure, Thriller | Runtime: 102 min | MPAA: R Vond dit eerlijk gezegd nog wel leuk verhaal en ook stuk beter geregisseerd dan deel 2. Natuurlijk blijft het Rambo, maar je kijkt deze films natuurlijk niet omdat ze zo enorm veel diepgang hebben.[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]6.5 / 10
Rambo (2008) [Afbeelding: Rambo (2008)] Tweakers: N/A | IMDb: 7.0 | Genre: Action, Adventure, Thriller | Runtime: 92 min | MPAA: R Leuke sequel, aardig verhaal. Arme missionarissen zou ik bijna zeggen die weldra met de harde realiteit te maken krijgen. Mooie acties.[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]6.5 / 10
Rambo: Last Blood (2019) [Afbeelding: Rambo: Last Blood (2019)] Tweakers: 6.2 | IMDb: 6.1 | Genre: Action, Crime, Thriller | Runtime: 89 min | MPAA: R Deze hadden ze mijns inziens beter achterwege kunnen laten. Ik kwam totaal niet in het verhaal. Ik kreeg ook het gevoel dat het verhaal er maar bij bedacht is om een Rambo film te kunnen maken. Bijna een uur opbouw voor niets en dan één gevecht en het is klaar. Slechtste film van de series als je het mij vraagt.[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]3 / 10
Die Hard (1988) [Afbeelding: Die Hard (1988)] Tweakers: 6.1 | IMDb: 8.2 | Genre: Action, Thriller | Runtime: 132 min | MPAA: R Och, dat is weer even ouderwets genieten. Ook zo'n klassieker die je toch wel een keer gezien moet hebben (en denk dat bijna iedereen dat wel heeft). Verhaal zit goed in elkaar, grotendeels vrij realistisch en toch ook bij tijd en wijle spannend. Je krijgt mooie sympathie en wat deze film natuurlijk mooi had is de humor van John McClane die het het kijken waard maakt.[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]8 / 10
Die Hard 2 (1990) [Afbeelding: Die Hard 2 (1990)] Tweakers: 0.0 | IMDb: 7.1 | Genre: Action, Thriller | Runtime: 124 min | MPAA: R Film die een best redelijk vervolg is van het origineel. Verhaal steekt goed in elkaar, sluit ook mooi op elkaar aan en de humor en verwijzingen naar de eerste film ("waarom overkomt mij dit altijd?") maken dat het ook minder goedkoop aanvoelt.[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]7 / 10
Die Hard with a Vengeance (1995) [Afbeelding: Die Hard with a Vengeance (1995)] Tweakers: 9.0 | IMDb: 7.6 | Genre: Action, Adventure, Thriller | Runtime: 128 min | MPAA: R Toch by far mijn favoriet en bij de Tweakers hier ook. Misschien doordat hij uit mijn jeugd komt? Deze film kent gewoon een sterk verhaal en de muziek is ook goed. Daarnaast zijn de boefjes zo professioneel dat zelfs McClane niet doorheeft met wie hij te maken heeft. Het krijgt ook wat Bond-achtigs als hij naar de politiebadges kijkt.
spoiler:Alleen die overstroming van de riolering aan het eind en dat hij dan dat hek vastpakt vond ik niet zo geloofwaardig, maar dat vergeten we maar.[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]8.5 / 10
Live Free or Die Hard (2007) [Afbeelding: Live Free or Die Hard (2007)] Tweakers: 7.5 | IMDb: 7.1 | Genre: Action, Thriller | Runtime: 128 min | MPAA: PG-13 Voor een Die Hard film best leuk. Verhaal trok mij niet echt maar op zich zat het wel goed in elkaar. Natuurlijk is in 12 jaar tijd de kwaliteit van special effects flink verbeterd maar toch begrijp ik niet hoe je van 5 meter naar beneden kunt springen/vallen en dan vrijwel zonder schrammetje weer verder kunt gaan.[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]6.5 / 10
A Good Day to Die Hard (2013) [Afbeelding: A Good Day to Die Hard (2013)] Tweakers: N/A | IMDb: 5.2 | Genre: Action, Thriller | Runtime: 98 min | MPAA: R Mwah, had hetzelfde gevoel als bij Rambo 5. Bruce Willis is nog wel wat jonger dan Stallone waardoor er wat meer kan gelukkig. En deze film heeft nog wat meer humor waardoor het nog wel het kijken waard is. Verhaal vond ik wel complex om te volgen door alle plot-changes. Als je de eerste Die Hard films erg kon waarderen zal je deze vast ook leuk vinden maar het haalt het toch niet bij het origineel.[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]6 / 10
| Don't Worry Darling (2022) | ![]() |
| Tweakers: 5.6 | IMDb: 6.3 | Genre: Drama, Mystery, Sci-Fi | Runtime: 123 min | MPAA: R Hoewel ik het begrijp vond ik de film juist niet slecht, hij blijft mysterieus, is nergens echt veel te lang of te kort en het einde komt uit de lucht vallen(had wel iets pakkende gemogen) en is een beetje abrupt. Had wel medelijden met de rest van de zaal die op zondagmorgen vroeg de moeite hadden genomen om naar de bioscoop te gaan terwijl ik zeker weet dat het geen film was voor hun. Maar ze moeten wat als hun hunk harry styles meespeelt dan is het jammer dat het geen meisjes van 17 film is maar de zaal zat er vol mee. Meest verwachte ik nog van de trailer van Amsterdam, had meteen spijt dat ik daar niet bij zat maar bij no sorry darlin. Wat een cast heeft Amsterdam. | |
Festina lente
Dank en ook @iop voor de tip. Als onderdeel van de Top250 stond deze al op de lijst, maar ga hem binnenkort wel even op Cinemember bekijken 👍.josh-hill schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 09:44:
Misschien wel Villeneuve's beste film (imho).
Ik heb nog alle zes Terminator films klaarliggen, net als Taken 1-3X-DraGoN schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 10:50:
jij hebt nu genoeg testosteron van het scherm zien spatten om zelf dikkere spieren van te krijgen denk ik...
Florida Project, El Secreto de los Ojos, Amélie, Almost Famous, Cidade de Deus.
Het origineel dit vorig jaar weer eens (vanaf blu-ray) gekeken - josh-hill in "Welke film(s) heb je laatst gezien en wat vond je? [Deel 28]"
Naar mijn beleving vond ik hem de eerste keer dat ik hem zag beter.
[ Voor 50% gewijzigd door josh-hill op 31-10-2022 15:19 ]
Dat soort Amerikaanse remakes heb ik nooit begrepen. Ze willen zeker alleen Engelstalig daar in plaats van ondertitels? Jouw eerdere advies in deze volg ik sowieso op (links laten liggen)josh-hill schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 15:06:
Van El Secreto de los Ojos is ook een (waarschijnlijk hele slechte) Hollywood remake. De remake nooit gezien overigens.
Het origineel dit jaar weer eens (vanaf blu-ray) gekeken - josh-hill in "Welke film(s) heb je laatst gezien en wat vond je? [Deel 28]"
Naar mijn beleving vond ik hem de eerste keer dat ik hem zag beter.
Ik heb 'm de eerste keer op Cinemember gekeken maar onlangs ook op Blu Ray gekocht inderdaad.
| Dante's Inferno: An Animated Epic (2010) | ![]() |
| Tweakers: 7.0 | IMDb: 6.6 | Genre: Animation, Action, Adventure | Runtime: 88 min | MPAA: R Anime gebaseerd op de gelijknamige video game die op zijn beurt weer geïnspireerd is door het gedicht De Goddelijke Komedie (1320) van Italiaanse schrijver en filosoof Dante Alighieri. De film gaat over Dante die op zoek is naar zijn geliefde Beatrice, die door Lucifer is ontvoerd. Hij moet een lange reis vol gevaren afleggen door de negen cirkels van de hel om haar te vinden, terwijl we er als kijker achter komen dat onze held helemaal niet zo nobel blijkt als dat hij beweert. Hij wordt bijgestaan door Vergilius, die aanbied om hem te begeleiden en van wijze adviezen voorziet. De film is dus verdeeld in negen segmenten die geanimeerd zijn door verschillende animatiestudios en geregisseerd door verschillende regisseurs. Dat heeft tot gevolg dat de animatie varieert van matig tot goed. Ook heeft elke regisseur/studio zijn eigen animatiestijl geïmplementeerd, waardoor de personages en omgevingen ook uiterlijke veranderingen ondergaan. Het verhaal van De Goddelijke Komedie is erg versimpeld, maar het is leuk om de verschillende interpretaties van de hel en haar onfortuinlijke bewoners te zien. Helaas slaat de verveling tegen het einde een beetje toe, omdat Dante hier een vrij saai personage is die maar niet wil leren van zijn fouten. Niettemin geeft Dante's Inferno een aardig inkijkje in de Goddelijke Komedie en spoort het kijkers wellicht aan om zich eens te verdiepen in het beroemde gedicht. | |
het "Why does the same shit happen to the same guy twice?" idee is inderdaad erg leuk gedaan, net als het typerende "Yo ho ho, now i have a machine gun" in deel 1.Dennis schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 07:52:
Ik heb nog wat films te gaan maar deze series heb ik alvast afgerond.
spoiler:Dieptepunt vond ik de dood van zijn vriendinnetje en dan vooral het feit dat het lijkt alsof het hem niets uit maakt en hij maar verder gaat met z'n missie.
Dat heb je dan niet helemaal begrepen:spoiler:Het is juist haar dood die het laatste zetje geeft en het geheel van een gewone missie tot een all-out-revenge missie maakt.
Die Hard 2: Film die een best redelijk vervolg is van het origineel. Verhaal steekt goed in elkaar, sluit ook mooi op elkaar aan en de humor en verwijzingen naar de eerste film ("waarom overkomt mij dit altijd?") maken dat het ook minder goedkoop aanvoelt.
Maar wat voor ons echt het sterkste moment in Die Hard 2 is: Die hele scheld kannonade op de landingsbaan. Dat is wel zo typisch John McClane
Die film is echt geniaal en schitterend gemaakt.iop schreef op zondag 30 oktober 2022 @ 19:25:
[...]
Dan vind je deze ook mooi: IMDB: Incendies (2010)
Erg mooi.
... het voorwiel omhoog en dan oei oei :)
onlangs een stukje gekeken, begin, erg grappig mn vrouw kent deel 1 wel
Ga zo de de film weer aanzetten, eerst een meatloaf bakken (met bacon als vel en ui als ogen en tanden, zodat het eruit ziet als een zombie hoofd
And I would do anything for love, but I won't do thatSilent7 schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 19:37:
eerst een meatloaf bakken (met bacon als vel en ui als ogen en tanden, zodat het eruit ziet als een zombie hoofd
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Toevallig dit afgelopen weekend ook weer gezien. Blijft een top film met een ijzersterke macho cast. Kijkt heerlijk weg!Salvatron schreef op zondag 30 oktober 2022 @ 02:18:
Predator (1987) [Afbeelding: Predator (1987)] Tweakers: 7.3 | IMDb: 7.8 | Genre: Action, Adventure, Horror | Runtime: 107 min | MPAA: R Arnold Schwarzenegger en zijn vrienden worden door een onzichtbare achtervolgd in een film die letterlijk overloopt van de stoerdoenerij.
Fijn filmpje die nu in de bioscoop draait, en die iedereen natuurlijk al gezien heeft, uit het jaar dat Arnold Schwarzenegger pas 40 was en er nog cool uitzag. Kijk die biceps! Gelukkig niet zoveel computergraphics; deze film is nog echt en dat komt de ziel van de film ten goede.
Arnold Schwarzenegger zit in deze film af en toe onder de modder dus hij heeft echt moeite gedaan als acteur en dat verdient respect. Sowieso is Arnold Schwarzenegger een van de sympathiekste acteurs die ik ooit gezien heb - een van de weinige leuke spierbundels die op aarde rondlopen. Ik zou zelf ook wel zo stoer, sterk en rechtschapen willen zijn als Dutch. Was ik maar als hèm.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]10 / 10
Vanavond weer gekeken, omdat deze binnenkort van Prime verdwijnt. IJzersterke film, en nog steeds hartverscheurend.josh-hill schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 23:29:
The Broken Circle Breakdown (2012) [Afbeelding: The Broken Circle Breakdown (2012)] Tweakers: N/A | IMDb: 7.7 | Genre: Drama, Music, Romance | Runtime: 111 min | MPAA: Not Rated Hartverscheurend liefdesdrama met bluegrass omlijsting.
De film geeft het verhaal niet helemaal in chronologische volgorde weer maar vertelt dit (ogenschijnlijk) random door elkaar. Dit werkt overigens prima.
De twee hoofdrolspelers spelen de sterren van de hemel en het is een boeiend verhaal. Hier en daar laat de film kleine steekjes vallen, maar over het algemeen is het allemaal erg sterk. Tel daarbij op de live muziek en je hebt een beetje het gevoel van O Brother Where Art Thou, maar dan met een veel serieuzere toon.
Topfilm!
Oh ja, zoals een Nederlandstalige film betaamd zitten er ook wel een aantal seks scenes in. Zoiets heb je in bijvoorbeeld O Brother Where Art Thou niet. De laatste tijd eigenlijk vrijwel geen seks scenes in films gezien. Beetje uitstervende traditie, lijkt het.[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]8.5 / 10
| Corpse Bride (2005) | ![]() |
| Tweakers: N/A | IMDb: 7.3 | Genre: Animation, Drama, Family | Runtime: 77 min | MPAA: PG Een leuke animated stopmotion film voor Halloween met 'catchy tunes'. Thanks @streamnl Ben fan van Tim Burton en Danny Elfman en Johnny Depp, hoop dat ze nog es samen gaan werken aan wat nieuws. | |
Het gerucht gaat dat Depp te zien zal zijn in Beetlejuice 2.copyer schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 05:47:
Corpse Bride (2005) [Afbeelding: Corpse Bride (2005)] Tweakers: N/A | IMDb: 7.3 | Genre: Animation, Drama, Family | Runtime: 77 min | MPAA: PG Een leuke animatie film voor Halloween met 'catchy tunes'.
Ben fan van Tim Burton en Danny Elfman en Johnny Depp, hoop dat ze nog es samen gaan werken aan wat nieuws.[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]8 / 10
[ Voor 97% gewijzigd door copyer op 01-11-2022 12:00 ]
Zou wel gaaf zijn, hoop dat ie er komt..P-Rock schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 10:19:
[...]
Het gerucht gaat dat Depp te zien zal zijn in Beetlejuice 2.
| Prey (2022) | ![]() |
| Tweakers: 5.1 | IMDb: 7.2 | Genre: Action, Adventure, Drama | Runtime: 99 min | MPAA: R Verrassend leuke film uit de predator serie die een aantal leuke verwijzingen heeft naar het origineel. Voor de geloofwaardigheid hebben ze de technologische voorsprong van de Predator iets teruggeschroefd en dat pakt goed uit. Ik had hem opgezet als achtergrondvermaak tijdens het vouwen van de was, maar heb toch redelijk geboeid zitten kijken. Wat mij betreft veel beter dan de gedrochten uit de AvP spinoffs. Ik vind het nog steeds jammer dat er nooit een vervolg is gekomen op Predators, maar deze film heeft me positief verrast. | |
| Vechtmeisje (2018) | ![]() |
| Tweakers: N/A | IMDb: 6.3 | Genre: Action, Drama, Family | Runtime: 84 min | MPAA: N/A Omdat de was dus niet gedaan was na de eerste film nog maar wat anders opgezet. Dit is een beetje de Nederlandse karate kid. Voorspelbaar verhaal, maar redelijk geacteerd. Tot mijn verbazing waren zelfs de vechtscenes niet slecht. Enige waar ik me aan stoorde was de locatie. Het lijk alsof de film deels in Amsterdam en deels in Rotterdam (?) is opgenomen. Ik wist op momenten precies waar ze liepen/reden, maar dan vervolgens waren ze weer heel ergens anders. Heeft 0 invloed op het verhaal, maar het voor mijn gevoel niet klopte stoorde het me een beetje. | |
Knowledge reigns supreme over nearly anything
Ik ben blij om te lezen dat ik niet alleen ben, die dat doetMalfunctions schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 13:29:
Prey (2022) [Afbeelding: Prey (2022)] Tweakers: 5.1 | IMDb: 7.2 | Genre: Action, Adventure, Drama | Runtime: 99 min | MPAA: R
Ik had hem opgezet als achtergrondvermaak tijdens het vouwen van de was, maar heb toch redelijk geboeid zitten kijken.[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]7.5 / 10
Vechtmeisje (2018) [Afbeelding: Vechtmeisje (2018)] Tweakers: N/A | IMDb: 6.3 | Genre: Action, Drama, Family | Runtime: 84 min | MPAA: N/A Omdat de was dus niet gedaan was na de eerste film[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]6 / 10
Je vouwt de was voor meerdere weeshuizen, dat je meer dan 2 uur aan films nodig hebt tijdens het vouwen?Malfunctions schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 13:29:
Prey (2022) [Afbeelding: Prey (2022)] Tweakers: 5.1 | IMDb: 7.2 | Genre: Action, Adventure, Drama | Runtime: 99 min | MPAA: R Verrassend leuke film uit de predator serie die een aantal leuke verwijzingen heeft naar het origineel. Voor de geloofwaardigheid hebben ze de technologische voorsprong van de Predator iets teruggeschroefd en dat pakt goed uit.
Ik had hem opgezet als achtergrondvermaak tijdens het vouwen van de was, maar heb toch redelijk geboeid zitten kijken. Wat mij betreft veel beter dan de gedrochten uit de AvP spinoffs. Ik vind het nog steeds jammer dat er nooit een vervolg is gekomen op Predators, maar deze film heeft me positief verrast.[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]7.5 / 10
Vechtmeisje (2018) [Afbeelding: Vechtmeisje (2018)] Tweakers: N/A | IMDb: 6.3 | Genre: Action, Drama, Family | Runtime: 84 min | MPAA: N/A Omdat de was dus niet gedaan was na de eerste film nog maar wat anders opgezet. Dit is een beetje de Nederlandse karate kid. Voorspelbaar verhaal, maar redelijk geacteerd. Tot mijn verbazing waren zelfs de vechtscenes niet slecht.
Enige waar ik me aan stoorde was de locatie. Het lijk alsof de film deels in Amsterdam en deels in Rotterdam (?) is opgenomen. Ik wist op momenten precies waar ze liepen/reden, maar dan vervolgens waren ze weer heel ergens anders. Heeft 0 invloed op het verhaal, maar het voor mijn gevoel niet klopte stoorde het me een beetje.[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]6 / 10
The devil is in the details.
Zoals aangegeven was ik enigszins afgeleid. Maar vouwen doe ik meestal pas als er 4 ladingen schone was zijn. Daar doe ik wel een tijdje over.Hahn schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 21:32:
[...]
Je vouwt de was voor meerdere weeshuizen, dat je meer dan 2 uur aan films nodig hebt tijdens het vouwen?
Knowledge reigns supreme over nearly anything
| The Lord of the Rings: The Fellowship of the Ring (2001) | ![]() |
| Tweakers: 5.3 | IMDb: 8.8 | Genre: Action, Adventure, Drama | Runtime: 178 min | MPAA: PG-13 Met corona op de bank, helaas het virus en niet het bier, de extended versie maar weer eens erbij gepakt. Perfectie, het blijft een meesterwerk. | |
| The Florida Project (2017) | ![]() |
| Tweakers: 8.0 | IMDb: 7.6 | Genre: Drama | Runtime: 111 min | MPAA: R Op aanraden van anderen The Florida Project gekeken. In het begin dacht ik "wat is dit?" (ging er blind in), maar na enkele minuten ben je toch wel enigszins gewend of wordt het wat "normaler". Het gaat vooral om een zesjarig meisje die vanwege haar stuurloze moeder ook redelijk stuurloos geworden is. Ze wonen in een motel bij Disney World in de buurt. Ook al zitten er wel grappige momenten in de film, is het zeker geen film om vrolijk van te worden. Ik werd er zelfs wat naar van. Maar zeker wel een mooie film over het leven in zo'n situatie. Willem Dafoe speelt overigens de manager van het motel, en dat doet hij met verve. Het einde vond ik alleen wat meh. Wat mij betreft ook een aanrader als je dit een mooie film vindt: "Nobody Knows" van Hirokazu Koreeda. | |
| The Good Nurse (2022) | ![]() |
| Tweakers: N/A | IMDb: 7.1 | Genre: Biography, Crime, Drama | Runtime: 121 min | MPAA: R Via Netflix: The Good Nurse. Voorspelbare film. Desondanks spannend en zeer goed acteerwerk van de twee hoofdrolspelers Eddy Redmayne en Jessica Chastain. De film gaat over een ziekenhuis waarin patiënten relatief onverwacht sterven. De genoemde hoofdrolspelers zijn verpleegkundigen en worden door de politie geconfronteerd met het plotselinge overlijden. Het verhaal is gebaseerd op feiten. | |
Oh dat klinkt interessant! Jessica Chastain vind ik altijd fijn (JA IK BEN OPPERVLAKKIG JAkraanwagen schreef op donderdag 3 november 2022 @ 13:18:
The Good Nurse (2022) [Afbeelding: The Good Nurse (2022)] Tweakers: N/A | IMDb: 7.1 | Genre: Biography, Crime, Drama | Runtime: 121 min | MPAA: R Via Netflix: The Good Nurse. Voorspelbare film. Desondanks spannend en zeer goed acteerwerk van de twee hoofdrolspelers Eddy Redmayne en Jessica Chastain. De film gaat over een ziekenhuis waarin patiënten relatief onverwacht sterven. De genoemde hoofdrolspelers zijn verpleegkundigen en worden door de politie geconfronteerd met het plotselinge overlijden. Het verhaal is gebaseerd op feiten.[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]7.5 / 10
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Kan hem ook wel aanbevelen. Keek lekker weg. Goed geacteerd maar dat verwachtte ik ook wel een beetje.Vrijdag schreef op donderdag 3 november 2022 @ 14:01:
[...]
Oh dat klinkt interessant! Jessica Chastain vind ik altijd fijn (JA IK BEN OPPERVLAKKIG JA) en een beetje langzamere thriller wil ik wel weer eens proberen na al dat superhelden CGI geweld.
R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X
| Incendies (2010) | ![]() |
| Tweakers: 8.0 | IMDb: 8.3 | Genre: Drama, Mystery | Runtime: 131 min | MPAA: R Mooi verhaal, goed in elkaar gezet. Had eerlijk gezegd wat moeite in het begin om de twee verhaallijnen uit elkaar te houden omdat ik de hoofdpersonen van die verhaallijnen op elkaar vond lijken. Qua plot zag ik een aantal dingen wel aankomen eigenlijk, werd alleen even op het verkeerde been gezet door de persoon die het weeshuis had vernietigd. spoiler: Die vertelde dat hun broer de beul nooit tegelijk met hun vader Abou in de gevangenis had gezeten, maar dit moet je dus interpreteren als een eerste deel van een zin (en het tweede deel wordt in de film niet uitgesproken). Verder best wel wat pittige momenten in de film, dieptepunt natuurlijk de bus. | |
| Royalteen (2022) | ![]() |
| Tweakers: N/A | IMDb: 5.2 | Genre: Drama, Romance | Runtime: 107 min | MPAA: TV-MA Ha, deze is hier nog niet aan bod gekomen zag ik. Netflix original waarin een meisje naar een nieuwe school gaat waar ook de Noorse kroonprins en zijn tweelingzusje op school zitten. Al snel worden die twee een beetje verliefd op elkaar en ja hoe cool is het dat je "de volgende dag" gewoon in het paleis eet met de koning. Meisje blijkt wel een groot geheim met haar mee te dragen (daar draait de film ook om)... als je een beetje nadenkt wordt dat geheim in het begin van de film al aardig duidelijk. Het verhaal en plot vond ik wel leuk in elkaar zitten. Ook best redelijk geacteerd (beetje over the top van Elli Rhiannon Müller Osborne, maar dat compenseert weer omdat ze wel leuk is om naar te kijken) maar dit wordt geen IMDB toppertje. Dat is het doel ook niet want het is eerder een chickflick dan een arthousefilm. | |
josh-hill schreef op donderdag 3 november 2022 @ 12:30:
Het einde vond ik alleen wat meh.
| Tweakers: 6.8 | IMDb: 7.6 | Genre: Horror, Thriller | Runtime: 102 min | MPAA: R Wat een baggerfilm. Niet eng, niet spannend, het slaat nergens op. Ik heb er niet voor betaald, maar ik wil mijn tijd terug. Lekker links laten liggen. | |
| Hero (2002) | ![]() |
| Tweakers: N/A | IMDb: 7.9 | Genre: Action, Adventure, Drama | Runtime: 120 min | MPAA: PG-13 Ik ben een beetje Aziatische films aan het verkennen want ik kan de stijl wel waarderen. Als je dat ook waardeert is dit een goede om te kijken. Ik ga niet in op het verhaal want dat zou al teveel weggeven. | |
En welke stijl is dat dan?sig69 schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 00:20:
Hero (2002) [Afbeelding: Hero (2002)] Tweakers: N/A | IMDb: 7.9 | Genre: Action, Adventure, Drama | Runtime: 120 min | MPAA: PG-13 Ik ben een beetje Aziatische films aan het verkennen want ik kan de stijl wel waarderen. Als je dat ook waardeert is dit een goede om te kijken. Ik ga niet in op het verhaal want dat zou al teveel weggeven.[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]8 / 10
Mag ik je https://www.imdb.com/title/tt0425637 Red Clif dan aanraden? Moet je zeker een x gezien hebben dan.sig69 schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 00:20:
Hero (2002) [Afbeelding: Hero (2002)] Tweakers: N/A | IMDb: 7.9 | Genre: Action, Adventure, Drama | Runtime: 120 min | MPAA: PG-13 Ik ben een beetje Aziatische films aan het verkennen want ik kan de stijl wel waarderen. Als je dat ook waardeert is dit een goede om te kijken. Ik ga niet in op het verhaal want dat zou al teveel weggeven.[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]8 / 10
Dit blijft voor mij een hele bijzondere film. Maar het woordje animatie dekt niet helemaal de lading.copyer schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 05:47:
Corpse Bride (2005) [Afbeelding: Corpse Bride (2005)] Tweakers: N/A | IMDb: 7.3 | Genre: Animation, Drama, Family | Runtime: 77 min | MPAA: PG Een leuke animatie film voor Halloween met 'catchy tunes'.
Ben fan van Tim Burton en Danny Elfman en Johnny Depp, hoop dat ze nog es samen gaan werken aan wat nieuws.[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]8 / 10
Hier zit heel veel werk en tijd in.
stop-motion animated
| The Good Nurse (2022) | ![]() |
| Tweakers: 7.5 | IMDb: 7.1 | Genre: Biography, Crime, Drama | Runtime: 121 min | MPAA: R Tijd voor True Crime! Deze lijkt zo op het eerste gezicht en wat details na aardig overeen te komen met het echte verhaal. Zoals eerder beschreven door @kraanwagen draait het om een serie plotselinge sterfgevallen bij patiënten die niet hadden moeten overlijden. Wat uit deze film, of dit verhaal, ook blijkt is dat de VS op bepaalde punten (zonder te willen spoilen) in het zorgsysteem redelijk rot is. Verder is het allemaal zeer voorspelbaar, maar een film met Eddie Redmayne en Bryce Dallas Howard Volgende week wordt ook de bijbehorende documentaire (spoilers achter de link) over deze gebeurtenissen vrijgegeven op Netflix, net zoals men heeft gedaan bij die andere true crime over Jeffrey Dahmer. | |
Dat zit wel Schnorr.
| Beats (2019) | ![]() |
| Tweakers: 4.8 | IMDb: 7.1 | Genre: Comedy, Crime, Drama | Runtime: 101 min | MPAA: Not Rated Twee Schotse tienervrienden groeien op in een arbeidersbuurt begin jaren 90. De een komt uit een ogenschijnlijk keurig gezin, de ander heeft een criminele achtergrond. Toch zijn ze beste vrienden. Ze zetten samen alles op alles om een illegale rave te bezoeken en zo de avond van hun leven te ervaren. Film is geheel in zwart wit, normaal houdt ik daar niet van maar bij deze film was het passend. Het geeft een goed beeld van de tijdsgeest en de sfeer tijdens zulke raves (been there, done that). Best een goede film, zeker het kijken waard. Zal bij een grote groep 40ers best wat herinneringen doen opleven. | |
sig69 schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 00:20:
Meer hoef je niet te zien
Ik denk dat je House ot the Thousand Dagger en Curse of the Golden Flower (van dezelfde regiseur) dan ook wel kan waarderen. Vooral House of the Thousand Daggers vond ik erg mooi.sig69 schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 00:20:
Deze film ben ik ooit met een paar vrienden in de bioscoop gaan kijken. Wij vonden hem vanaf het begin geweldig maar wat de avond echt onvergetelijk maakte was dat gedurende de film ongeveer de halve zaal wegliep. Vooral stelletjes waarvan de vrouw vermoedelijk de film had uitgekozen WANT BRAD PITT.X-DraGoN schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 10:26:
Snatch (2000) [Afbeelding: Snatch (2000)] Tweakers: N/A | IMDb: 8.2 | Genre: Comedy, Crime | Runtime: 102 min | MPAA: R Wat was dit allemaal? ik heb het gevoel dat ik de film nog een tweede keer moet zien om alle referenties en kwinkslagen en zo meer mee te hebben.
Er zijn zoveel partijen betrokken dat het op de duur toch een beetje verwarrend wordt. Maar wat een film toch, alleen al het accent dat Brad Pitt aanmeet is grappig. De situaties waarin ze allemaal belanden zijn goed bedacht. Zelfs het einde van de film is leuk gedaan en onverwacht.
Meer kan ik er eigenlijk niet van zeggen, leuk gedaan, geen 'hardop lachen film' maar wel leuk gedaan.[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]7 / 10
Na de pauze zat er bijna niemand meer en wij vermaakten ons kostelijk.Wat een epische film is dit, evenals het andere werk van Guy Ritchie.
ZIPper: Zelfstandig Interim Professional
Gebruik bij het schrijven van een review de nieuwe UBB-generator (zoeken op basis van IMDB-nummer) van Webgnome, zo blijft het topic netjes en overzichtelijk.
Dit topic is voor het delen van (grotendeels) spoilerloze recensies. Een post met enkele regeltjes tussen spoiler tags is acceptabel. Een post die voor de helft (of meer) "zwart" is, niet. Alles ertussen is een grijs gebied dat men het liefst vermijdt dus hou "enkele regeltjes in spoilertags" als sociaal maximum aan. Als je in-depth over een film wil discussiëren waarbij spoilers onvermijdelijk zijn, open dan een apart topic specifiek voor die film.