De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Maar wat is er zo nieuw aan dat afwijkt van hun gebruikelijke superheldenformule?MrVegeta schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 22:50:
[...]
Joah, scheelt niet zoveel. Maar Marvel heeft Eternals wel iets nieuws geprobeerd. Ik vond de insteek en de film best aardig, maar het was geen succes. Ze proberen wel eens wat nieuws, geven vrij onbekende of unieke regisseurs een kans en heb niet het idee dat ze er teveel mee bemoeien.
| Blockers (2018) | ![]() |
| Tweakers: 6.5 | IMDb: 6.2 | Genre: Comedy | Runtime: 102 min | MPAA: R Een groepje vriendinnen spreekt af om hun maagdelijkheid te verliezen op "prom-night". Hun ouders komen achter de plannen en steken alles in het werk om dat te voorkomen. Schijtflauwe comedy met een typisch Amerikaans moraal. Slecht geacteerd, voorspelbaar en vol waardeloze grappen. Een B film zoals een B film moet zijn. | |
| Boss Level (2020) | ![]() |
| Tweakers: 6.9 | IMDb: 6.8 | Genre: Mystery, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 100 min | MPAA: TV-MA Op basis van de game verwijzingen had ik hier meer van verwacht. Min of meer een standaard "timeloop" film welke de nadruk op actie legt. Toch werd het voor mijn gevoel her en der wat saai en voorspelbaar. Geen hoogvlieger maar popcorn vermaak. Een 6.5 is voldoende denk ik. | |
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
| Everybody Knows (2018) | ![]() |
| Tweakers: 7.0 | IMDb: 6.9 | Genre: Crime, Drama, Mystery | Runtime: 133 min | MPAA: R Spaanse film van de Iraanse regisseur Asghar Farhadi, bekend van de films About Elly, The Salesman, A Separation en The Past. Nu ben ik een fan van deze regisseur en heb een aantal van zijn films op Blu-ray, maar deze films zijn grotendeels in het Persisch, dus ik was wel benieuwd hoe dit vertaalt naar het Spaans. De film begint met al de drukte rond een huwelijk. Er gebeurt dan iets en dan word het eigenlijk pas interessant. De film heeft veel weg van de films About Elly en The Past. Zoals Farhadi wel vaker doet, is het soap gehalte vrij hoog, maar dan op een goede manier. Het einde is alleen niet zo sterk. Zeker niet zijn beste film, maar met Penelope Cruz, Javier Bardem en Ricardo Darin heb je een ijzersterke cast die laat zien hoe je moet acteren. Javier Bardem is echt van een veel hoger niveau dan bij zijn rol in Skyfall imho. | |
jungletrain.net - 24/7 drum & bass radio
| The Resurrected (1991) | ![]() |
| Tweakers: N/A | IMDb: 6.3 | Genre: Horror | Runtime: 108 min | MPAA: R Leuke B-Horrorfilm van Dan O'Bannon (de bedenker van Alien) en gebaseerd op het korte verhaal 'The Case of Charles Dexter Ward' van H.P. Lovecraft. De vrouw van Ward, Claire, klopt op een dag aan bij privédetective John March om haar man in de gaten te houden, omdat hij zich wel erg vreemd gedraagt sinds hij in zijn illustere familiegeschiedenis is gedoken. Hij heeft zich afgezonderd in hun vakantiehuis en houdt zich bezig met vreemde experimenten op kadavers van dieren. John en Claire doen een bizarre ontdekking wanneer er in de omgeving doden beginnen te vallen. The Resurrected is een vermakelijk horrorfilmpje met leuk acteerwerk en creatieve practical effects. Er zit genoeg smerigheid in de film, maar echt spannend wordt het jammer genoeg nooit. Dat komt misschien omdat O'Bannon weinig ervaring als regisseur heeft en meer een schrijver is. In handen van doorgewinterde Lovecraft regisseurs zoals bv. Stuart Gordon (Re-Animator, From Beyond) of Brian Yuzna (Society, Necronomicon) zou dit wellicht een beter resultaat hebben opgeleverd. Niettemin is het helemaal geen vervelende film om naar te kijken en mag Chris Sarandon (Fright Night) als Charles Dexter Ward lekker gek doen, iets wat je wel aan hem kunt overlaten. John Terry en Jane Sibbett (die we allemaal kennen als Carol, de ex-vrouw van Ross uit Friends) zijn wat stijfjes, maar verder niet slecht. Het camerawerk is ook niet bijzonder, maar de begeleidende muziek van Richard Band is prima. Een erg ondergewaardeerd filmcomponist naar mijn mening. The Resurrected is een vermakelijke B-film in het 'Cosmic Horror' genre, maar waar je niet teveel van moet verwachten. | |
| The Truth (2019) | ![]() |
| Tweakers: N/A | IMDb: 6.5 | Genre: Drama | Runtime: 106 min | MPAA: PG Franse film met Catherine Deneuve, Juliette Binoche en Ethan Hawke van de Japanse regisseur Hirokazu Kore-eda. Hirokazu Kore-eda is zonder twijfel mijn favoriete regisseur, maar al zijn films (op deze na dus) waren Japanse films met Japanse acteurs en Japanse verhalen. Juist dat vind ik bij hem ontzettend goed werken. Wereldwijd worden zijn films hoog gewaardeerd. Met uitzondering van in Japan zelf dan, want daar vinden ze het veelal vervelend hoe hij de vuile was buiten hangt, zoals het vaak gezien wordt. Anyway, zijn (Japanse) films gaan bijna altijd over gezinnen in de meest extreme situaties en dat is het onderwerp waarmee Kore-eda enorm goed verhalen kan vertellen. Zonder uitzondering zijn het absoluut schitterende films. Hij heeft ook wel eens een rare film over de dood gemaakt, waarin overledenen een scene moeten uitkiezen die ze tot het einde der tijden kunnen herbeleven. Er werd dan een decor opgebouwd waarin dit werd nagespeeld. Dat vond ik dan weer niet zo'n sterke film. La vérité is een nogal rommelige film. Er zitten scènes in waarbij ik me echt afvraag wat het nut er van was. Ook zitten er de meest vreemde overgangen in en begint soms zonder reden muziek te spelen. Het komt bij mij over dat Kore-eda niet een echt goed idee had hoe hij het verhaal het beste kon vertellen en dat is jammer. Bovendien gaat de film over acteurs en wordt er in de film een film opgenomen. Dat soort films ben ik sowieso al geen fan van en ook hier vond ik dit alleen maar storend. Ik had vooraf al niet zo'n goed gevoel bij deze film (daarom heeft het ook zo lang geduurd voor ik hem gekeken heb), en ik kan dit nu alleen maar bevestigen. Eentje om gauw te vergeten. Ik zou zeggen, schoenmaker blijf bij je leest! | |
Al met al vind ik The Incredible Hulk erg overtuigend, zeer goede superheldenfilm die ik voor het laatst in 2008 in de bioscoop heb gezien maar die het zeker waard is om vaker te kijken. Het plot, de karakters (van het liefje tot de generaal en een prima antagonist) en het audiovisuele gedeelte zijn allemaal prima. Niets dat het genre overstijgt maar alles naar behoren, een 8 wat mij betreft.
Hulk vond ik minder en dat komt ook door de Hulk an sich, hij is in deel 1 wel extreem groen gemaakt en dat heeft de tand des tijds niet zo goed doorstaan.
Overigens vond ik de bijrol van "Phil Dunphy" geinig om te zien, hij is daar precies Phil Dunphy alleen is de film van voor Modern Family. Geen idee wanneer de film en de eerste MF afleveringen precies opgenomen zijn maar qua air en dresscode lijkt hij zo een beetje van de ene set naar de andere gelopen te zijn.
[ Voor 19% gewijzigd door snmght op 14-02-2022 09:11 ]
Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?
De meeste discussie over de film gaat over het einde, daar vind ik persoonlijk niet zoveel mysterie omheen; de vraag die ik daar wel heb is op welk moment Peter besluit om Phil te vermoorden; in een interview gaf McPhee aan dat het het moment is dat Phil de roos verbrandt maar dat lijkt ook wat te cru.
Tot slot roept een interview dat ik las met Jane Campion wat vragen op waarin ze aangeeft dat de film een directe referentie is aan toxic masculinity en Trump. Dat haal ik er zo nog niet uit maar ook daar moet ik misschien nog een keertje voor kijken.
De film fascineert me inmiddels toch meer dan toen de aftiteling dit weekend rolde, misschien omdat ik nogal moe was. Ik denk dat ik hem binnenkort nog een keertje aanzet.
Ik vond de 2003 versie best goed, maar daarmee ben ik in de minderheid. Ik vond dat Ang Lee een originele interpretatie neerzette en de comic book editing style beviel me heel erg goed. De film was verre van perfect maar voelde wel fris en origineel.snmght schreef op maandag 14 februari 2022 @ 09:03:
Afgelopen week Hulk (2003) en The Incredible Hulk (2008) gezien. Die arme Eric Bana, het is makkelijk roepen dat Edward Norton in de tweede film een betere Hulk neerzet. Had Eric de opvolger gespeeld was hij vermoedelijk ook beter uit de verf gekomen; het karakter van Bruce Banner is in deel 2 nou eenmaal interessanter. In deel 1 vindt natuurlijk de totstandkoming van Hulk plaats maar in deel 2 kan Norton daarop verder bouwen en zien we een Bruce Banner die alles in het werk stelt om niet opnieuw het groene gevaarte te worden. Vanzelfsprekend slaat hij daar verder niet in.
[ Voor 26% gewijzigd door Dr. Strangelove op 14-02-2022 09:07 ]
These are my principles. If you don't like them, I have others.
Doel je dan op het extreem groene (van Hulk) en het hoge contrast? Ik vond dat juist een afknapper in visuele zin. To each his own uiteraard. Vond je deel 1 ook de betere film?Dr. Strangelove schreef op maandag 14 februari 2022 @ 09:05:
Ik vond de 2003 versie best goed, maar daarmee ben ik in de minderheid. Ik vond dat Ang Lee een originele interpretatie neerzette en de comic book editing style beviel me heel erg goed. De film was verre van perfect maar voelde wel fris en origineel.
Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?
| Wonder (2017) | ![]() |
| Tweakers: N/A | IMDb: 8.0 | Genre: Drama, Family | Runtime: 113 min | MPAA: PG Jongetje met wat uiterlijke afwijkingen gaat na jaren thuisonderwijs voor het eerst naar school. Daar ondervind hij allerlei problemen vanwege zijn uiterlijk. Verhaal wordt elke keer weer deels opnieuw verteld vanuit het oogpunt van een ander personage. Redelijk acteerwerk van Julia Roberts en Owen Wilson. Toch denk ik dat er meer uit dit verhaal gehaald had kunnen worden. Hierdoor is het niet te de tranentrekker die deze film had kunnen zijn. Lastige situaties worden niet ver genoeg uitgediept waardoor de film eigenlijk gewoon verder "kabbelt". Al met al het kijken waard, maar verwacht niet dat het een topfilm is. | |
| The King's Man (2021) | ![]() |
| Tweakers: 7.7 | IMDb: 6.9 | Genre: Action, Adventure, Thriller | Runtime: 131 min | MPAA: R Vrijdagavond deze film samen met mijn vriendin gekeken, we zijn beide grote fan van The Kings Man films en het is wederom weer een geweldige film met een ijzersterk verhaal over het ontstaan van The King's Man. Ik zal verder nog niet teveel loslaten over het verhaal, maar kan wel zeggen dat het verhaal langzaam opbouwt zonder dat het verveelt zoals we van The King's Man films zijn gewend. Ze hebben met deze nieuwe film wederom een goede film neergezet die in onze ogen zeker een 9 als cijfer heeft verdiend, ben erg benieuwd naar de cijfers van anderen hier op het forum! | |
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Heb deze film ook een tijdje terug gekeken. Vond het een prima film, maar niet opzienbarend inderdaad. Het thema is in elk geval best actueel (pesten en er anders uitzien) maar het bleef een beetje vlak. Vond het wel leuk om Mandy Patinkin als schoolhoofd te zien, ik kenden hem alleen uit The Princess Bride en Homeland.emil_406 schreef op maandag 14 februari 2022 @ 11:35:
Genereer je eigen UBB code review
Wonder (2017) [Afbeelding: Wonder (2017)] Tweakers: N/A | IMDb: 8.0 | Genre: Drama, Family | Runtime: 113 min | MPAA: PG Jongetje met wat uiterlijke afwijkingen gaat na jaren thuisonderwijs voor het eerst naar school. Daar ondervind hij allerlei problemen vanwege zijn uiterlijk. Verhaal wordt elke keer weer deels opnieuw verteld vanuit het oogpunt van een ander personage.
Redelijk acteerwerk van Julia Roberts en Owen Wilson. Toch denk ik dat er meer uit dit verhaal gehaald had kunnen worden. Hierdoor is het niet te de tranentrekker die deze film had kunnen zijn. Lastige situaties worden niet ver genoeg uitgediept waardoor de film eigenlijk gewoon verder "kabbelt".
Al met al het kijken waard, maar verwacht niet dat het een topfilm is.[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]7 / 10
De film voelde een beetje als het woensdagavond drama op RTL4 dat ze vroeger hadden. Of hebben ze dat nog steeds? ik heb geen tv aansluiting dus ik zou het niet weten
[ Voor 3% gewijzigd door Vrijdag op 14-02-2022 12:10 ]
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
| Four Good Days (2020) | ![]() |
| Tweakers: N/A | IMDb: 6.6 | Genre: Drama | Runtime: 100 min | MPAA: R Deze film gaat over een drugsverslaafde en haar moeder. Voor de zoveelste keer probeert ze van haar verslaving af te komen en iedereen heeft de hoop eigenlijk wel opgegeven (inclusief zij zelf). Op zich prima film, al is het wel wat cliché. Vooral het einde hadden ze meer energie in kunnen steken. Toch vond ik het geen straf om te kijken, want het heeft ook wel zijn goede momenten. Maar verwacht geen hoogvlieger (see what I did there?). | |
Ik vond het een vermakelijke film maar die krijgt van mij geen hoger cijfer dan een 7. Het gemiddelde cijfer 6,5 van imdb kan ik me eigenlijk wel in vinden.G_Dragon schreef op maandag 14 februari 2022 @ 11:50:
The King's Man (2021) [Afbeelding: The King's Man (2021)] Tweakers: 7.7 | IMDb: 6.9 | Genre: Action, Adventure, Thriller | Runtime: 131 min | MPAA: R Vrijdagavond deze film samen met mijn vriendin gekeken, we zijn beide grote fan van The Kings Man films en het is wederom weer een geweldige film met een ijzersterk verhaal over het ontstaan van The King's Man. Ik zal verder nog niet teveel loslaten over het verhaal, maar kan wel zeggen dat het verhaal langzaam opbouwt zonder dat het verveelt zoals we van The King's Man films zijn gewend.
Ze hebben met deze nieuwe film wederom een goede film neergezet die in onze ogen zeker een 9 als cijfer heeft verdiend, ben erg benieuwd naar de cijfers van anderen hier op het forum![Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]9 / 10
The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.
Dat had ik ook! Bij aftiteling een 'mwoah, oké' gevoel over de film, maar dan nog wat over de film lezen, over diepere lagen die ik bij eerste keer kijken niet allemaal mee kreeg, en wat meer overdenken, en de film vervolgens toch meer te waarderen. Ik weet niet of ik hem nog een tweede keer ga kijken, want beperkte tijd voor film kijken, en nog zoveel op m'n watch-list wat ik ook nog wil kijken. Maar ik snap wel waarom deze film veel Oscar nominaties heeft gekregen.Dr. Strangelove schreef op maandag 14 februari 2022 @ 09:05:
Ik heb nog wat zitten lezen en malen over The Power of the Dog en ik begin te merken dat ik mogelijk een second viewing nodig heb om een aantal zaken beter te begrijpen.
De film fascineert me inmiddels toch meer dan toen de aftiteling dit weekend rolde, misschien omdat ik nogal moe was. Ik denk dat ik hem binnenkort nog een keertje aanzet.
| Spider-Man: No Way Home (2021) | ![]() |
| Tweakers: 6.7 | IMDb: 8.7 | Genre: Action, Adventure, Fantasy | Runtime: 148 min | MPAA: PG-13 Eindelijk de laatste Spider-Man film in de bioscoop kunnen kijken. En ja, het is een echte Marvel superhelden film die ten opzichte van de voorgaande film alles weer een trapje hoger zet, maar desondanks is het binnen dit genre een geslaagde en vermakelijke film. spoiler: Omdat ik vroeger ook de Spider-Man films met Tobey Maguire en Andrew Garfield (Amazing Spider-Man) heb gezien was het gaaf om via de multi-verse opening door Doctor Strange in deze film de referenties naar die alternatieve Spider 'Men' te zien. Ook de gevechten met de slechterikken uit die andere Spider-Man universa in deze Spider-Man wereld waren gaaf gevisualiseerd. En grappig om de drie verschillende Spider 'men' onderling te horen vergelijken wie wat wel en niet heeft in hun eigen wereld. Na het mij slecht bevallen 'Eternals' ben ik blij dat ik met deze Marvel film me wel weer prima vermaakt heb. | |
| Collateral (2004) | ![]() |
| Tweakers: 7.5 | IMDb: 7.5 | Genre: Action, Crime, Drama | Runtime: 120 min | MPAA: R Na Heat Mann's beste film, Jamie Foxx is een taxichauffeur die Tom Cruise ongewild van doelwit naar doelwit brengt. Wat mij direct opviel was dat de actie scene's en de (schiet)choreografie? van Cruise van het scherm spatten, kreeg weer dat Heat gevoel. De duur van de film is met twee uur perfect en wordt nergens langdradig. Goeie film en voor iedere actieliefhebber een aanrader. | |
| Nine Days (2020) | ![]() |
| Tweakers: 6.5 | IMDb: 7.0 | Genre: Drama, Fantasy | Runtime: 124 min | MPAA: R Bijzondere, zeer originele en ontroerende film over leven en dood (of beter: over leven en niet-leven). Ik laat me zelf altijd verrassen door een film en wil dus maar weinig van de film prijs geven. Het is geen actie-film, in tegendeel zelfs. Het zou een toneelstuk kunnen zijn. Goed spelende acteurs met een heel bijzonder en merkwaardig gegeven. Waarbij verschillende mensen voor bepalende keuzes worden geplaatst (‘what would you do?’). Waarbij in negen dagen een bepaalde transformatie moet plaatsvinden. Als dat niet gebeurt val je af. De afvallers mogen een moment waar ze gelukkig van worden herbeleven. Ook die herbelevingen worden mooi weergegeven. De film wordt afgesloten met ‘spoken word’. Vintage elektronica en buitenshuis een desolaat landschap. OK, ik weet bovenstaande klinkt vaag. Maar probeer de film eens. Ik geef hem een 8. | |
| Swan Song (2021) | ![]() |
| Tweakers: 8.5 | IMDb: 6.8 | Genre: Drama, Romance, Sci-Fi | Runtime: 112 min | MPAA: R Zeer verrassende door met Mahershala Ali goed geacteerde film. Zeker kijken als je houd van 'Her', 'Nomadsland' en 'A single man'. Wel zorgen dat je een beetje een rustig hoofd hebt, niet gestoord kan worden, en open staat voor wat anders dan anders... | |
| Big Bug (2022) | ![]() |
| Tweakers: N/A | IMDb: 0 | Genre: Comedy, Sci-Fi | Runtime: 111 min | MPAA: TV-MA Van de maker van Amélie komt "Big Bug", een film waarin toekomstig Frankrijk wordt geregeerd door robots en Nederland onder water staat. Nu staat deze regisseur bekend om zijn vrij overdreven stijl, maar met deze film is het duidelijk dat hij niet de vrije hand moet krijgen bij het leveren van zijn werk. De humor is enorm over the top en het script is niets meer dan "mensen zijn slecht" met wat pseudo-intellectuele kritiek op de hedendaagse maatschappij. Het is anders. En dat hoeft niet per se verkeerd te zijn. Desondanks is het resultaat werkelijk zo infantiel dat het gewoon niet leuk is om naar te kijken. De kleurige visuals zijn geinig, maar niet meer dan dat. | |
Dat zit wel Schnorr.
Net de trailer gekeken en heb nu de muziek er van opstaan (prachtig trouwens!) Lijkt me een hele interessante film.kraanwagen schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 16:27:
Nine Days (2020) [Afbeelding: Nine Days (2020)] Tweakers: 6.5 | IMDb: 7.0 | Genre: Drama, Fantasy | Runtime: 124 min | MPAA: R Bijzondere, zeer originele en ontroerende film over leven en dood (of beter: over leven en niet-leven).
Ik laat me zelf altijd verrassen door een film en wil dus maar weinig van de film prijs geven. Het is geen actie-film, in tegendeel zelfs. Het zou een toneelstuk kunnen zijn. Goed spelende acteurs met een heel bijzonder en merkwaardig gegeven. Waarbij verschillende mensen voor bepalende keuzes worden geplaatst (‘what would you do?’). Waarbij in negen dagen een bepaalde transformatie moet plaatsvinden. Als dat niet gebeurt val je af. De afvallers mogen een moment waar ze gelukkig van worden herbeleven. Ook die herbelevingen worden mooi weergegeven. De film wordt afgesloten met ‘spoken word’.
Vintage elektronica en buitenshuis een desolaat landschap.
OK, ik weet bovenstaande klinkt vaag. Maar probeer de film eens. Ik geef hem een 8.[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]8 / 10
| Blue Valentine (2010) | ![]() |
| Tweakers: 7.0 | IMDb: 7.3 | Genre: Drama, Romance | Runtime: 112 min | MPAA: R Deze op valentijnsdag gekeken. Ik vond het een zeer geslaagde film. Uitstekend geacteerd en zeer realistisch weergegeven. Over hoe de liefde in deze omstandigheden geen schijn van kans maakt. Zelfs bij de beelden van prille liefde druipt de melancholie eraf, en gaf me echt zo'n hopeloos gevoel. Hoe de liefde plaats maakt voor frustratie en ellende. Zo'n film waarbij je alleen maar moet incasseren (mijn favoriete soort). Ijzersterk! Een eerlijke film, zonder toegevoegd drama, of onnodig hoop aan het eind. | |
| A Girl Walks Home Alone at Night (2014) | ![]() |
| Tweakers: N/A | IMDb: 7.0 | Genre: Drama, Horror, Romance | Runtime: 101 min | MPAA: Not Rated Iraanse... oh nee, Amerikaanse film in het Persisch. Volgens imdb is het een drama en horror. Nu moet ik zeggen dat ik geen fan ben van horror, maar ik kan er meteen bij zeggen dat dit geen horror film is. Het is nergens eng. Dan het drama element. Ok, er is drama, maar ook dat is eigenlijk vrij subtiel. De film is tot stand gekomen via crowdfunding op Indiegogo. Deze zwart-wit film is vooral behoorlijk speels en vaag. Denk aan Eraserhead, The Machinist, Mulholland Dr vaag. Als je daar een fan van bent, dan kom je met deze film wel aan je trekken, denk ik. Zelf heb ik er niet zo heel veel mee. Als een echt goed logisch verhaal geen must is, dan zou ik de film toch een kans geven. Het is in ieder geval een lekker aparte "vampierenfilm". De beelden en soundtrack zijn zeker de moeite waard. Maar verwacht er verder niet al te veel van. | |
| Black Box (2021) | ![]() |
| Tweakers: N/A | IMDb: 7.3 | Genre: Drama, Mystery, Thriller | Runtime: 129 min | MPAA: N/A NB er zijn andere films met dezelfde naam. Deze recensie gaat over Black Box / Boîte Noire uit 2021. Ik laat me graag verrassen, dus kijk geen trailers en lees geen recensies. Het enige wat ik doe is naar de IMDB-score kijken. En soms kan een film je, ondanks de IMDB-score enorm tegenvallen. Maar een film kan zoveel mooier zijn als je niet weet waar hij over gaat. Als je niet weet dat ‘… maar op een gegeven moment gebeurt er iets wonderlijks, uit het niets kom een verloren gewaande vriend naar boven….’ of iets dergelijks, waardoor je al weet welke richting een film op gaat. En daarom is mijn recensie ook wat vaag. Maar kun je wel een recensie schrijven als je niet over de inhoud verteld? Ik probeer het, hij is in ieder geval kort: Boite Noire / Black Box (2021). Franse film in de categorie drama/thriller. Met intriges, cover-ups, paranoia, good en bad guys. Waarin geluid een heel belangrijke rol speelt. Met geloofwaardige acteurs en een iets voorspelbaar einde. Spoiler (ook heel algemeen, maar ik verklap wel iets als je de spoiler bekijkt:) spoiler: Wellicht is het verhaal gebaseerd op vliegtuigfabrikant Boeing die tekortkomingen in het vliegtuigontwerp van model 737 wegmoffelde. Mijn cijfer: 7.7 | |
| House of Sand and Fog (2003) | ![]() |
| Tweakers: N/A | IMDb: 7.5 | Genre: Crime, Drama | Runtime: 126 min | MPAA: R Een huis als middelpunt van besmettelijke misère. De film bouwt langzaam op met de onfortuinlijke achtergronden van de jonge vrouw en de Iraanse familie, als een politieman probeert te helpen begint de boel te ontsporen, met desastreuze gevolgen. Goede film uit de categorie 'alles wordt alleen maar erger'. (Ik had veel meer van het verhaal beschreven maar eigenlijk moet je maar gewoon gaan kijken als je van heftige tragedie houdt) | |
| Lady Bird (2017) | ![]() |
| Tweakers: 6.6 | IMDb: 7.4 | Genre: Comedy, Drama | Runtime: 94 min | MPAA: R Film volgt een meisje dat in het laatste jaar van de high school zit, volwassen wordt. Thuissituatie is vol problemen en ze knikt voor een beurs zodat ze een opleiding elders kan volgen. Goed geacteerd, mooi en sfeervol in beeld gebracht. Verhaal zelf gaat niet al te veel de diepte in. Redelijke doordeweekse wegkijker | |
Voornamelijk met Marc Caro als co-regisseur, en Alien: Resurrection, Amelie en A Very Long Engagement waren ook nog wel aardig. Daarna is het bergafwaarts gegaan.Dr. Strangelove schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 08:42:
Jammer. Jeunet heeft toch een aantal fantastische films opgeleverd, maar dit schijnt er inderdaad niet één van te zijn.
Maar goed, de trailer van Big Bug zag er al verschrikkelijk uit (Een soort van live action Jetsons.), dus het verbaast me niks.
| The Take (2016) | ![]() |
| Tweakers: 7.5 | IMDb: 6.3 | Genre: Action, Crime, Drama | Runtime: 92 min | MPAA: R Ja ik heb het goede plaatje bij de titel Een zakkenroller en een activiste raken betrokken in een bom aanslag Al gauw raken diverse politie en intelligentie diensten betrokken in een kat en muis spel. Er moest wat strijk weggewerkt worden in huize heuveltje. Goed gelegenheid voor een " rechttoe rechtaan matige actie film, met een slecht verhaal." film, En Netflix zwemt in dat soort films... Had niks over deze film gehoord, en verwachte er dus ook niet veel van. Maar blijkbaar had ik er niet van gehoord, omdat deze film een ongelukkige release had net voor de echte terreur aanslagen in Nice. Waarna alle promotie op een laag pitje is gezet. Sund want de film verdient beter ! De strijk is grotendeels blijven liggen, Actie word al snel gecombineerd met plot tot een goede thriller Met een verhaal wat interessant genoeg was om mij de gehele film geboeid te houden. Idris Elba is altijd goed, maar ook de andere rollen zijn prima. Ook prettig om eens echte franse in een franse film te zien. Doet Niks nieuws, maar ook zeker niets slecht. Al met al prima film voor een woensdag avond. | |
[ Voor 11% gewijzigd door heuveltje op 17-02-2022 08:46 ]
Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d
| Tweakers: 7.7 | IMDb: 6.9 | Genre: Action, Adventure, Thriller | Runtime: 131 min | MPAA: R In deze serie namen de eerste twee delen zichzelf niet zo heel serieus. Dat werkte eigenlijk prima. Het was een soort throwback naar James Bond in de Roger Moore jaren. Tongue-in-cheek humor met actie gemixt waarbij het verhaal niet echt heel erg belangrijk was. Dit deel is een stuk serieuzer en daarom vallen de enorme plotholes ineens op en dat doet afbreuk aan de film. De actie is wel redelijk en er is in ieder geval 1 gevecht die er qua choreografie bovenuit steekt (met een niet nader te noemen rus). De decors zijn prachtig alhoewel je je vraagtekens kan zetten bij een kroonluchter in een stal. De film krijgt een mager zesje van me. Het verhaal is gewoon niet goed genoeg, de plotwendingen dragen niet echt bij aan het verhaal, de plotholes zijn groot en de actie niet goed genoeg. Het was allemaal nét goed genoeg om de film af te kijken. | |
Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.
Amélie en Une Long Dimanche zijn toppers m.i. Daarna heeft hij alleen nog Micmacs en The Young and Prodiguous T.S. Spivett gemaakt en dat zijn beiden zeker geen slechte films. Dit is eigenlijk zijn eerste echte misser.P-Rock schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 23:39:
[...]
Voornamelijk met Marc Caro als co-regisseur, en Alien: Resurrection, Amelie en A Very Long Engagement waren ook nog wel aardig. Daarna is het bergafwaarts gegaan.
Maar goed, de trailer van Big Bug zag er al verschrikkelijk uit (Een soort van live action Jetsons.), dus het verbaast me niks.
Mijn gevoel voor immersie werd vooral getriggerd doorBor schreef op zondag 13 februari 2022 @ 16:52:
Boss Level (2020) [Afbeelding: Boss Level (2020)] Tweakers: 6.9 | IMDb: 6.8 | Genre: Mystery, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 100 min | MPAA: TV-MA Op basis van de game verwijzingen had ik hier meer van verwacht. Min of meer een standaard "timeloop" film welke de nadruk op actie legt. Toch werd het voor mijn gevoel her en der wat saai en voorspelbaar. Geen hoogvlieger maar popcorn vermaak. Een 6.5 is voldoende denk ik.[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]6.5 / 10
Dit dus.
Delicatessen is ook zeer de moeite waard!Dr. Strangelove schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 11:15:
[...]
Amélie en Une Long Dimanche zijn toppers m.i. Daarna heeft hij alleen nog Micmacs en The Young and Prodiguous T.S. Spivett gemaakt en dat zijn beiden zeker geen slechte films. Dit is eigenlijk zijn eerste echte misser.
https://www.imdb.com/title/tt0101700/?ref_=nv_sr_srsg_0
AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome
| The Others (2001) | ![]() |
| Tweakers: N/A | IMDb: 7.6 | Genre: Horror, Mystery, Thriller | Runtime: 104 min | MPAA: PG-13 Een gothic horror/thriller waarin Nicole Kidman met haar twee kinderen in een enorm landhuis woont. In de nadagen van de Tweede Wereldoorlog leeft Grace met haar twee kinderen in een naargeestig landhuis. Haar man is vertrokken naar het front en ze heeft al tijden niets meer van hem gehoord. Tot overmaat van ramp zijn de bediendes ook vertrokken. Gelukkig kloppen er op een dag drie potentiële nieuwe personeelsleden aan. Met zijn zessen proberen ze er het beste van te maken. De kinderen hebben last van lichtallergie, daardoor moeten de gordijnen altijd dicht zijn en de deuren gesloten blijven. Het blijkt echter niet helemaal in orde te zijn in het huis. De dochter heeft een denkbeeldig speelkameraadje en er gebeuren vreemde dingen in huis. Harde geluiden, deuren die open gaan en gordijnen die toch worden opzijgeschoven. Het lijkt wel alsof ze niet alleen zijn, maar hoe kan dat? Grace ontdekt tijdens het opruimen een fotoalbum en dat helpt niet bij haar gemoedsrust. Verder wil ik er niets over zeggen. De film is een vrij langzame thriller/horror, waarin je op een gegeven moment ontdekt waarom de personages doen wat ze doen. In tegenstelling tot veel spookfilms, ligt de nadruk niet op jumpscares. Vooral geluiden en een donkere setting dragen bij aan het onheilspellende gevoel. De film is inmiddels 21 jaar oud maar vanwege de setting en het uitblijven van special effects kan het nog steeds mee. | |
Ik vond beiden erg matig, vergeleken met eerder werk. Hij heeft (nu) duidelijk iemand nodig die de teugels niet laat vieren en 'm een beetje in het gareel houdt.Dr. Strangelove schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 11:15:
[...]
Amélie en Une Long Dimanche zijn toppers m.i. Daarna heeft hij alleen nog Micmacs en The Young and Prodiguous T.S. Spivett gemaakt en dat zijn beiden zeker geen slechte films. Dit is eigenlijk zijn eerste echte misser.
The Others staat nog altijd in mijn top 5 van beste thrillers die ik gezien heb.Vrijdag schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 12:10:
The Others (2001) [Afbeelding: The Others (2001)] Tweakers: N/A | IMDb: 7.6 | Genre: Horror, Mystery, Thriller | Runtime: 104 min | MPAA: PG-13 Een gothic horror/thriller waarin Nicole Kidman met haar twee kinderen in een enorm landhuis woont.
Verder wil ik er niets over zeggen. De film is een vrij langzame thriller/horror, waarin je op een gegeven moment ontdekt waarom de personages doen wat ze doen. In tegenstelling tot veel spookfilms, ligt de nadruk niet op jumpscares. Vooral geluiden en een donkere setting dragen bij aan het onheilspellende gevoel. De film is inmiddels 21 jaar oud maar vanwege de setting en het uitblijven van special effects kan het nog steeds mee.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]7.5 / 10
Samen met The Shining, Get Out, Cube en Das Experiment.
Niet omdat ze eng zijn, maar omdat ze je aandacht vast weten te houden, de spanning goed opbouwen en weinig tot geen jumpscares gebruiken.
| Ghostbusters (1984) | ![]() |
| Tweakers: N/A | IMDb: 7.8 | Genre: Action, Comedy, Fantasy | Runtime: 105 min | MPAA: PG Number one op mijn kijklijstje is op moment Ghostbusters: Afterlife. Niet omdat het zo’n topper schijnt te zijn maar omdat ik gewoon benieuwd ben of de film die vloed van nostalgia en fan service kan bieden die vrienden van me vertellen dat het is. Maar natuurlijk moeten we die film in context plaatsen dus eerst terug naar het begin. Peter Venkman (Bill Murray), Ray Stantz (Dan Aykroyd) en Egon Spengler (Harold Ramis) werken aan de universiteit als paranormaal onderzoekers. Ze worden op straat gezet vanwege hun discutabele methodes en besluiten om commercieel te gaan en een bedrijfje op te zetten om spoken te gaan jagen. Ze kiezen hiervoor het juiste moment; in het appartement van Dana (Signourney Weaver) gebeuren vreemde zaken die de paranormale activiteit in heel New York stimuleren. Peter, Ray en Egon krijgen het druk maar als Dana hun hulp inroept krijgen ze meer te doen dan waar ze op gerekend hadden. De film bracht de talenten van een heel aantal Saturday Night Live toppers bij elkaar, en is denk ik het hoogtepunt van deze generatie komieken. Met een verrukkelijk script van Aykroyd en Ramis en de vlotte regie van Ivan Reitman werd Ghostbusters een megahit in 1984. Het succes is naar mijn mening meer dan terecht. Ghostbusters loopt als een trein vanaf de eerste minuut en combineert humor, actie en lichte horror tot een perfecte blend. Wat Ghostbusters echt buitenklasse maakt echter is de cast. Veel van de acteurs zijn moeilijk te zien in andere karakters dan ze hier spelen maar dat komt denk ik vanwege de lange schaduw die deze film nog steeds werpt. Murray is perfect als de cynicus, Akroyd’s enthousiasme voor het spokenjagen is aanstekelijk, Ramis speelt alles keihard straight, Weaver is sexy en sarcastisch. De supporting cast is niet minder: Rick Moranis als Dana’s weirdo buurman, Annie Potts als de verveelde secretaresse, William Atherton als de slijmerige Walter Peck (‘Yes it’s true. This man has no dick.’) en natuurlijk de man met wie we het meest kunnen identificeren: Ernie Hudson als Winston Zeddemore. Hudson is de no-nonsense everyman die het allemaal gewoon doet voor de pay check. Ghostbusters is een van mijn favoriete films, eentje waar je me midden in de nacht voor wakker kan maken. | |
Smaken verschillen: ik vind Micmacs een van de beste films ooit.. Beter zelfs nog dan Amelie.P-Rock schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 16:22:
[...]
Ik vond beiden erg matig, vergeleken met eerder werk. Hij heeft (nu) duidelijk iemand nodig die de teugels niet laat vieren en 'm een beetje in het gareel houdt.
Die fout heb ik ook een hele tijd gemaakt, maar hij heet Dan Aykroyd.
More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs
| The Eyes of Tammy Faye (2021) | ![]() |
| Tweakers: N/A | IMDb: 6.8 | Genre: Biography, Drama, Romance | Runtime: 126 min | MPAA: PG-13 Mooie, chronologische film, met veel humor gespeeld. Gebaseerd op het ware verhaal van ‘happy clappy’ (positivo’s-) gelovigen in de VS. De hoofdpersonen Jim Bakker en zijn vrouw Tammy Faye maken nogal naïef misbruik van de generositeit van deze gelovigen. En worden uiteindelijk (door God?) gestraft. Terecht dat Jessica Chastain, die de rol van Tammy speelt, de Oscar voor beste actrice gaat krijgen. Ik geef de film een 8. | |
En nog steeds een hele lekkere soundtrack die filmPoulske schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 11:08:
Collateral (2004) [Afbeelding: Collateral (2004)] Tweakers: 7.5 | IMDb: 7.5 | Genre: Action, Crime, Drama | Runtime: 120 min | MPAA: R Na Heat Mann's beste film, Jamie Foxx is een taxichauffeur die Tom Cruise ongewild van doelwit naar doelwit brengt.
Wat mij direct opviel was dat de actie scene's en de (schiet)choreografie? van Cruise van het scherm spatten, kreeg weer dat Heat gevoel.
De duur van de film is met twee uur perfect en wordt nergens langdradig. Goeie film en voor iedere actieliefhebber een aanrader.[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]8 / 10
| The Tender Bar (2021) | ![]() |
| Tweakers: 8.5 | IMDb: 6.8 | Genre: Drama | Runtime: 106 min | MPAA: R Film over jongen die met z'n moeder opgroeit zonder vader, bij zijn hele familie in woont. Z'n oom heeft bar in Long Island. Vanuit een uitzichtloze situatie weet de jongen een plekje op Yale te bemachtigen en vanuit daar krijgt z'n leven vorm. Film geeft een mooi beeld van armoe in Amerikaanse gezinnen eind jaren 70, begin jaren 80. Knap acteerwerk van ondermeer Ben Affleck. Ook de soundtrack mag er zijn. Al met al zeer de moeite waard. | |
Thanks, heb ik me nooit gerealiseerd.Robtimus schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 19:27:
[...]
Die fout heb ik ook een hele tijd gemaakt, maar hij heet Dan Aykroyd.
Nu met deeltje 2 bezig. Poeh, dat is best een klus om die te kijken.
| Nightmare Alley (2021) | ![]() |
| Tweakers: 6.5 | IMDb: 7.4 | Genre: Crime, Drama, Thriller | Runtime: 150 min | MPAA: R Zwarte film over het kermisleven in de oorlogse jaren. Ik ging redelijk blank naar deze film en wist alleen dat Bradley Cooper de hoofdrol speelde. De beelden zijn mooi, het verhaal zit goed in elkaar en er wordt niet te veel uitgelegd over motieven en personages. Zo zit je niet te veel in flashbacks en blijft er ook te denken over. | |
Festina lente
Jazeker, vooral de nachtclub scene springt er voor mij qua actie en muziek uit.Paulus07 schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 21:41:
[...]
En nog steeds een hele lekkere soundtrack die film
Eerste zin van mijn recensie een aantal pagina's terug:Dr. Strangelove schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 22:39:
[...]
Thanks, heb ik me nooit gerealiseerd.
Nu met deeltje 2 bezig. Poeh, dat is best een klus om die te kijken.
'The Goonies meet Ghostbusters'.
AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome
Check dit filmpje eens van honestrailers als je afterlife gekeken hebt hahaDr. Strangelove schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 17:00:
Ghostbusters (1984) [Afbeelding: Ghostbusters (1984)] Tweakers: N/A | IMDb: 7.8 | Genre: Action, Comedy, Fantasy | Runtime: 105 min | MPAA: PG Number one op mijn kijklijstje is op moment Ghostbusters: Afterlife. Niet omdat het zo’n topper schijnt te zijn maar omdat ik gewoon benieuwd ben of de film die vloed van nostalgia en fan service kan bieden die vrienden van me vertellen dat het is. Maar natuurlijk moeten we die film in context plaatsen dus eerst terug naar het begin.
Peter Venkman (Bill Murray), Ray Stantz (Dan Aykroyd) en Egon Spengler (Harold Ramis) werken aan de universiteit als paranormaal onderzoekers. Ze worden op straat gezet vanwege hun discutabele methodes en besluiten om commercieel te gaan en een bedrijfje op te zetten om spoken te gaan jagen. Ze kiezen hiervoor het juiste moment; in het appartement van Dana (Signourney Weaver) gebeuren vreemde zaken die de paranormale activiteit in heel New York stimuleren. Peter, Ray en Egon krijgen het druk maar als Dana hun hulp inroept krijgen ze meer te doen dan waar ze op gerekend hadden.
De film bracht de talenten van een heel aantal Saturday Night Live toppers bij elkaar, en is denk ik het hoogtepunt van deze generatie komieken. Met een verrukkelijk script van Aykroyd en Ramis en de vlotte regie van Ivan Reitman werd Ghostbusters een megahit in 1984. Het succes is naar mijn mening meer dan terecht. Ghostbusters loopt als een trein vanaf de eerste minuut en combineert humor, actie en lichte horror tot een perfecte blend.
Wat Ghostbusters echt buitenklasse maakt echter is de cast. Veel van de acteurs zijn moeilijk te zien in andere karakters dan ze hier spelen maar dat komt denk ik vanwege de lange schaduw die deze film nog steeds werpt. Murray is perfect als de cynicus, Akroyd’s enthousiasme voor het spokenjagen is aanstekelijk, Ramis speelt alles keihard straight, Weaver is sexy en sarcastisch. De supporting cast is niet minder: Rick Moranis als Dana’s weirdo buurman, Annie Potts als de verveelde secretaresse, William Atherton als de slijmerige Walter Peck (‘Yes it’s true. This man has no dick.’) en natuurlijk de man met wie we het meest kunnen identificeren: Ernie Hudson als Winston Zeddemore. Hudson is de no-nonsense everyman die het allemaal gewoon doet voor de pay check.
Ghostbusters is een van mijn favoriete films, eentje waar je me midden in de nacht voor wakker kan maken.[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]9.5 / 10
YouTube: Honest Trailers | Ghostbusters: Afterlife
Dan kan deze analyse niet achterwegen blijvenalki schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 10:32:
[...]
Check dit filmpje eens van honestrailers als je afterlife gekeken hebt haha
YouTube: Honest Trailers | Ghostbusters: Afterlife
Heb Afterlife al gezien en als je op de nostalgie endorfine golf aan het lijken bent is het een leuke film, maar zodra je gaat nadenken over plot, motief, etc valt het allemaal heel snel door de mand.Dr. Strangelove schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 17:00:
Ghostbusters (1984) [Afbeelding: Ghostbusters (1984)] Tweakers: N/A | IMDb: 7.8 | Genre: Action, Comedy, Fantasy | Runtime: 105 min | MPAA: PG Number one op mijn kijklijstje is op moment Ghostbusters: Afterlife. Niet omdat het zo’n topper schijnt te zijn maar omdat ik gewoon benieuwd ben of de film die vloed van nostalgia en fan service kan bieden die vrienden van me vertellen dat het is. Maar natuurlijk moeten we die film in context plaatsen dus eerst terug naar het begin.
Peter Venkman (Bill Murray), Ray Stantz (Dan Aykroyd) en Egon Spengler (Harold Ramis) werken aan de universiteit als paranormaal onderzoekers. Ze worden op straat gezet vanwege hun discutabele methodes en besluiten om commercieel te gaan en een bedrijfje op te zetten om spoken te gaan jagen. Ze kiezen hiervoor het juiste moment; in het appartement van Dana (Signourney Weaver) gebeuren vreemde zaken die de paranormale activiteit in heel New York stimuleren. Peter, Ray en Egon krijgen het druk maar als Dana hun hulp inroept krijgen ze meer te doen dan waar ze op gerekend hadden.
De film bracht de talenten van een heel aantal Saturday Night Live toppers bij elkaar, en is denk ik het hoogtepunt van deze generatie komieken. Met een verrukkelijk script van Aykroyd en Ramis en de vlotte regie van Ivan Reitman werd Ghostbusters een megahit in 1984. Het succes is naar mijn mening meer dan terecht. Ghostbusters loopt als een trein vanaf de eerste minuut en combineert humor, actie en lichte horror tot een perfecte blend.
Wat Ghostbusters echt buitenklasse maakt echter is de cast. Veel van de acteurs zijn moeilijk te zien in andere karakters dan ze hier spelen maar dat komt denk ik vanwege de lange schaduw die deze film nog steeds werpt. Murray is perfect als de cynicus, Akroyd’s enthousiasme voor het spokenjagen is aanstekelijk, Ramis speelt alles keihard straight, Weaver is sexy en sarcastisch. De supporting cast is niet minder: Rick Moranis als Dana’s weirdo buurman, Annie Potts als de verveelde secretaresse, William Atherton als de slijmerige Walter Peck (‘Yes it’s true. This man has no dick.’) en natuurlijk de man met wie we het meest kunnen identificeren: Ernie Hudson als Winston Zeddemore. Hudson is de no-nonsense everyman die het allemaal gewoon doet voor de pay check.
Ghostbusters is een van mijn favoriete films, eentje waar je me midden in de nacht voor wakker kan maken.[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]9.5 / 10
[ Voor 79% gewijzigd door Tijntje op 18-02-2022 10:53 ]
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.
Heb je het dan niet over Afterlife? Ik ben pas bij Ghostbusters 2 (1989)AvK schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 09:08:
[...]
Eerste zin van mijn recensie een aantal pagina's terug:
'The Goonies meet Ghostbusters'.
Afterlife ja, GB2 gaat nog wel vind ik.Dr. Strangelove schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 11:51:
[...]
Heb je het dan niet over Afterlife? Ik ben pas bij Ghostbusters 2 (1989).
Ik denk dat dat niet echt gespeeld is, maar hij daadwerkelijk gewoon een hartgrondige hekel had aan het moeten maken van die film Ghostbusters...
De rol was geschreven voor John Belushi, die juist net overleden was en Murray wilde toen eigenlijk afscheid nemen van comedie en eerder in de esoterische en levensbeschouwelijke filmen gaan...
De enige grond dat hij gedwongen kon worden om in Ghostbusters te spelen was dat hij de financieen nodig had om Razor's Edge te maken (een boekverfilming over twee getraumatiseerde frontsoldaten in WW1 die op zoek gaan naar de betekenis van het leven, de afscheidsspeech voor John Belushi die Murray op zijn begrafenis uitsprak zit in de film, war hij het uitspreekt voor een omgekomen medesoldaat die de twee in WW1 eigenlijk invoert in de realiteit van de oorlogsgruwel).
Het is natuurlijk wel enigszins tekenend dat Murray steeds verder weggeraakt is van de komedie en steeds serieuzere filmen is gaan maken.... ergens heb ik ook de indruk dat hij weinig 'speelt' en eerder gewoon continue heel erg zichzelf is en daarin ook het sterkste is (bv in Lost in Translation).
Zelfs Groundhog Day is achteraf eigenlijk heel sterk te zien als een enorm filosofische en esoterische film.
Ghostbusters daarentegen staat eigenlijk recht tegenover alles war Mrray als acteur en creatief persoon voor wil staan, al laat hij juist dat ook in de film zeer overtuigend en vermoedelijk gemeend merken
Ik ben momenteel bezig een 'Bill Murray' weekje samen te stellen, samen met mn vrouw gedurende een weekje na elkaar 6 Bill Murray films kijken iedere dag, tot nu is mn programma:
- Caddy Shack of Meatballs (twijfel nog)
- What About Bob?
- Groundhog Day
- Lost in Translation
- Broken Flowers
- The Royal Tenenbaums
[ Voor 9% gewijzigd door RM-rf op 18-02-2022 12:38 ]
Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen
the movies that made us op netflix heeft hier een leuk stuk over als ze ghostbusters behandelenRM-rf schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 12:29:
[...]
Ik denk dat dat niet echt gespeeld is, maar hij daadwerkelijk gewoon een hartgrondige hekel had aan het moeten maken van die film Ghostbusters...
De rol was geschreven voor John Belushi, die juist net overleden was en Murray wilde toen eigenlijk afscheid nemen van comedie en eerder in de esoterische en levensbeschouwelijke filmen gaan...
De enige grond dat hij gedwongen kon worden om in Ghostbusters te spelen was dat hij de financieen nodig had om Razor's Edge te maken (een boekverfilming over twee getraumatiseerde frontsoldaten in WW1 die op zoek gaan naar de betekenis van het leven, de afscheidsspeech voor John Belushi die Murray op zijn begrafenis uitsprak zit in de film, war hij het uitspreekt voor een omgekomen medesoldaat die de twee in WW1 eigenlijk invoert in de realiteit van de oorlogsgruwel).
Het is natuurlijk wel enigszins tekenend dat Murray steeds verder weggeraakt is van de komedie en steeds serieuzere filmen is gaan maken.... ergens heb ik ook de indruk dat hij weinig 'speelt' en eerder gewoon continue heel erg zichzelf is en daarin ook het sterkste is (bv in Lost in Translation).
Zelfs Groundhog Day is achteraf eigenlijk heel sterk te zien als een enorm filosofische en esoterische film.
Ghostbusters daarentegen staat eigenlijk recht tegenover alles war Mrray als acteur en creatief persoon voor wil staan, al laat hij juist dat ook in de film zeer overtuigend en vermoedelijk gemeend merken.
Ik ben momenteel bezig een 'Bill Murray' weekje samen te stellen, samen met mn vrouw gedurende een weekje na elkaar 6 Bill Murray films kijken iedere dag, tot nu is mn programma:
- Caddy Shack of Meatballs (twijfel nog)
- What About Bob?
- Groundhog Day
- Lost in Translation
- Broken Flowers
- The Royal Tenenbaums
Volledig mee eens. Het is tekenend dat Murray na Ghostbusters jarenlang geen comedies maakte; Scrooged was de eerste en die is geloof ik ook uit 1989 - overigens vind ik dat een erg geslaagde versie van A Christmas Carol.
Murray's beste werk is m.i. ook als hij serieuzer is.
Caddy Shack staat op mijn kijklijstje nog; persoonlijk zou ik The Life Aquatic with Steve Zissou op deze lijst zetten, dat is misschien wel mijn favoriete Wes Anderson film.
| Alles op tafel (2021) | ![]() |
| Tweakers: 7.0 | IMDb: 0 | Genre: Comedy, Drama | Runtime: 102 min | MPAA: N/A Telefoonfilm waarin een vriendengroep telefoons op tafel legt en iedereen verplicht is elk inkomend bericht te delen met de rest van de groep. Dit kan natuurlijk nooit goed gaan. De dialogen zijn goed en enigszins grappig, acteerwerk is heel acceptabel, het concept is simpel maar de film weet van begin tot eind te boeien. Voor de kijker gebeurt er niet heel veel shockerends maar als je zelf zoiets doet, ja, dan schaam je je natuurlijk rot. Punt aftrek voor teveel nodeloos gevloek. | |
Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.
"Steve, are you here to save me?...I fold..."Dr. Strangelove schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 13:09:
@RM-rf
persoonlijk zou ik The Life Aquatic with Steve Zissou op deze lijst zetten, dat is misschien wel mijn favoriete Wes Anderson film.
Jeff Goldblum met Bill Murray in een geweldige scene. Lig elke keer weer dubbel bij dat moment. Prachtige film inderdaad!
Tomorrow is not today!
| The Handmaiden (2016) | ![]() |
| Tweakers: 8.5 | IMDb: 8.1 | Genre: Drama, Romance, Thriller | Runtime: 145 min | MPAA: Not Rated Kostuumdrama van de hand van Park Chan-wook dus verwacht geen doorsnee plot. Een Koreaanse jonge vrouw wordt ingehuurd als dienstmeisje voor een Japanse erfgename, met als doel deze te masseren om met een Koreaan te trouwen die zich voordoet als een Japanse graaf en die zich daarna van haar zal ontdoen om de gehele erfenis voor zichzelf op te eisen. Als je denkt dat ik het plot nu helemaal verraden heb, dit wordt uit de doeken gedaan gedurende de eerste 2 minuten van de film. Om wat tijd te winnen wordt precies dit in die paar minuten door de Koreaan uitgelegd. Zoals we van Park Chan-wook gewend zijn (bekend van o.a. de vengeance trilogie, d.w.z. Oldboy e.d.), is de film redelijk ziek. Ook is hij erotisch getint. Het plot is niet verkeerd, maar richting het einde vond ik het toch wat minder. De film is in drie delen opgedeeld en hoe het tweede deel helemaal verloopt vond ik behoorlijk voorspelbaar (zeker na het eerste deel). Maar alles is prachtig gefilmd, dus zeker richting de 8, al vond ik het verhaal zoals gewoonlijk bij zijn films toch wel weer erg absurd. | |
| Winter Sleep (2014) | ![]() |
| Tweakers: N/A | IMDb: 8.1 | Genre: Drama | Runtime: 196 min | MPAA: Not Rated De perikelen van een welgestelde hoteleigenaar en woningverhuurder in een afgelegen Turks dorpje. Deze film zit vol met lange dialogen. Het zijn gesprekken waarin goed de waarheid wordt gezegd of soms juist lief wordt gedaan om dan achteraf af te geven op de gesprekspartner. Er wordt gediscussieerd en dat wordt in de praktijk gebracht. Het is vooral niet moeilijk om ruzie te veroorzaken. Deze film is een hele zit, maar hij is prachtig. Hij laat alle kanten van het verhaal zien en hoe je zaken meestal niet kunt versimpelen tot een of andere generalisatie die alles magisch oplost. Mensen zijn mensen en hebben allemaal hun eigen waarden, behoeften en eer. | |
| The Last of the Mohicans (1992) | ![]() |
| Tweakers: N/A | IMDb: 7.7 | Genre: Action, Adventure, Drama | Runtime: 112 min | MPAA: R Ik heb deze film nog maar weer gekeken om te zien of hij op mijn lijst met de beste 25 films hoort. Het antwoord daarop is nee. In mijn herinnering, en ik heb hem in de loop der jaren meerdere keren gezien, was hij beter. Dit betekent niet dat het een slechte film is. Integendeel. Wat me vooral aanspreekt is de uitmuntende en soms harde actie en de setting waarin het zich afspeelt. Aan de andere kant is het me iets te sentimenteel bij tijd en wijle en werkt de muziek me af en toe op de zenuwen. Wat mij betreft wel een aanrader, zeker als je van historische (incorrecte) films houd. De film krijgt van mij een solide 7.5. | |
The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.
Alien is dan bijvoorbeeld toch wel een uitzondering. Op 1 shot na is die nog steeds ijzersterk.
Geweldige film! Ik was er compleet blind ingegaan dus ik was erg verrast door deze seksuele laag, maar gelukkig was dit wel allemaal belangrijk voor het verhaal. Het is zeker een erotische film, maar dat is omdat erotiek gewoon een belangrijk thema is.josh-hill schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 01:17:
The Handmaiden
[...]
Ook is hij erotisch getint.
[...]
Same here. Ik wist vooraf helemaal niets over deze film, alleen dat het een goede film zou moeten zijn.markdm schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 22:14:
[...]
Geweldige film! Ik was er compleet blind ingegaan dus ik was erg verrast door deze seksuele laag, maar gelukkig was dit wel allemaal belangrijk voor het verhaal. Het is zeker een erotische film, maar dat is omdat erotiek gewoon een belangrijk thema is.
Verwijderd
Klinkt als Perfect Strangers (2016)Salvatron schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 18:16:
Alles op tafel (2021) [Afbeelding: Alles op tafel (2021)] Tweakers: 7.0 | IMDb: 0 | Genre: Comedy, Drama | Runtime: 102 min | MPAA: N/A Telefoonfilm waarin een vriendengroep telefoons op tafel legt en iedereen verplicht is elk inkomend bericht te delen met de rest van de groep. Dit kan natuurlijk nooit goed gaan. De dialogen zijn goed en enigszins grappig, acteerwerk is heel acceptabel, het concept is simpel maar de film weet van begin tot eind te boeien. Voor de kijker gebeurt er niet heel veel shockerends maar als je zelf zoiets doet, ja, dan schaam je je natuurlijk rot.
Punt aftrek voor teveel nodeloos gevloek.[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]7 / 10
Volgens mij heeft zo ongeveer elk taalgebied zijn eigen film van dit concept (zag ik laatst op imdb).
Welke versie heb je gezien: De Theatrical cut of de Extended cut?josh-hill schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 22:15:
[...]
Same here. Ik wist vooraf helemaal niets over deze film, alleen dat het een goede film zou moeten zijn.
Sowieso kun je wel op Chan-wook Park vertrouwen.
Ja, daarom zijn er ook een aantal films (oa Neon Demon, Joker, Fantom thread) die ik (nog) niet opnieuw durf te kijken. Bang dat de magie ervan wordt verplettert door de realiteit.josh-hill schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 21:43:
Hehe, oude films die ik vroeger goed vond, zijn meestal ook minder als ik ze opnieuw kijk.
Last of the Mohicans ben ik gaan kijken om te zien of ie op mijn lijst van beste films hoort. Ik ben van plan om de lijst aan te scherpen. Er staan nog een aantal op de shortlist die ik wil herbekijken. Ik heb de films die vanwege de nostalgie in mijn top 25 stonden al geschrapt dus er is iig ruimte voor 5 andere.
Lotm is ook een van mijn favorieten. Ik heb een grote voorkeur voor dit soort films en in mijn optiek een soort rijtje met "the last samourai" en "braveheart". Dit rijtje zou je natuurlijk met elke "epische" avonturen, militaristische film uit kunnen breiden zoals de lotr trilogie (al heb ik dat gevoel daar minder) en/of "avatar". Mijn optiek zou je bijvoorbeeld ook richting "first knight", "starship troopers" of "The patriot" kunnen. Al deze films zijn natuurlijk wisselend in kwaliteit en met name ook in perceptie van kwaliteit wat betreft de publieke opinie. Maar ik vind ze altijd erg vermakelijk om te zien en lotm blijft door de fantastische muziek een favoriet 😬Dwarlorf schreef op zondag 20 februari 2022 @ 07:21:
[...]
Ja, daarom zijn er ook een aantal films (oa Neon Demon, Joker, Fantom thread) die ik (nog) niet opnieuw durf te kijken. Bang dat de magie ervan wordt verplettert door de realiteit.
Last of the Mohicans ben ik gaan kijken om te zien of ie op mijn lijst van beste films hoort. Ik ben van plan om de lijst aan te scherpen. Er staan nog een aantal op de shortlist die ik wil herbekijken. Ik heb de films die vanwege de nostalgie in mijn top 25 stonden al geschrapt dus er is iig ruimte voor 5 andere.
Lol. Ik trek die brits/keltische (doedelzak) vibe slecht. Ik heb 2 jaar in Ierland gewoond. Prachtig land en mensen, maar die 'traditionele' muziek word ik helemaal tureluurs van.Lynx schreef op zondag 20 februari 2022 @ 09:18:
[...]
lotm blijft door de fantastische muziek een favoriet 😬
Ik moest bij het 2e gedeelte heel erg denken aan de games van BioshockJovatov schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 07:25:
Genereer je eigen UBB code reviewvan
Nightmare Alley (2021) [Afbeelding: Nightmare Alley (2021)] Tweakers: 6.0 | IMDb: 7.4 | Genre: Crime, Drama, Thriller | Runtime: 150 min | MPAA: R Pan's Labyrinth is één van mijn favoriete films, en ook de laatste Shape of Water kon mij zeer bekoren van regisseur del Toro. De topcast van Nightmare Alley en het mooie sfeertje uit de trailer vond ik veelbelovend. Het acteerwerk en de cinematografie/aankleding zijn ook echt prachtig, maar dat maakt het nog niet direct een goede film.
Hoofdpersoon Stan, gespeeld door Bradley Cooper, zit in ongeveer elk shot van de film. Hij begint als een stille kermishulp in de jaren '40. Zo' n kermis met slangenmensen en enge snuisterijen en dat sfeertje is aan Del Toro wel besteed. Langzaam groeit hij uit tot zelf mentalist en besluit dan om op toernee te gaan. Er zit een flinke knip in van twee jaar en van de armoedige kermis komen we terecht in de, eveneens oogstrelende, high class society met prachtige art deco ruimtes en al. Stan verliest zich in de rijkdom, wil alleen maar meer en dat kan natuurlijk nooit goed gaan.
Waar de film dus zeker veel dingen goed doet en wat mij betreft ook niet saai wordt, zijn de karakters en keuzes van de karakters gewoon niet heel goed te begrijpen. De film kent wel spannende scènes, maar spannend is een scène nooit, om het op een andere manier te zeggen. Misschien is de film net te lang, of was er gewoon wat meer achtergrond bij de karakters nodig om wat keuzes te snappen.
Zie dat hij voor best nog wat oscars is genomineerd. Voor cinematografie en kostuums kan ik m goed begrijpen, voor beste film niet. Het is wat dat betreft dus net een droom, of in dit geval nachtmerrie. Toen ik erin zat, zag het er waanzinnig uit, maar morgen ben ik het geheel vergeten...[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]7 / 10
8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)
De Theatrical cut (CineMember). Als ik het goed begrijp zit die ook wat logischer in elkaar.P-Rock schreef op zondag 20 februari 2022 @ 03:49:
[...]
Welke versie heb je gezien: De Theatrical cut of de Extended cut?
Sowieso kun je wel op Chan-wook Park vertrouwen.
| Survive the Game (2021) | ![]() |
| Tweakers: N/A | IMDb: 4.2 | Genre: Action, Thriller | Runtime: 97 min | MPAA: R Tijdens een misgelopen drugszaak geraakt de agent David gewond. Zijn partner Cal zet de achtervolging in op de twee criminelen die naar een afgelegen boerderij trekken. Deze is eigendom van de gekwelde Eric die de handen in elkaar slaat met Cal om de mannen tegen te houden. Ze moeten echter ook afrekenen met de andere bendeleden die hun weg naar het huis vinden. | |
Alles was gewoon slecht
Voorspelbaar, slecht verhaal, slecht geacteerd enz.
Vraag mij dan altijd af, is hier dan een markt voor of dat er niet iemand niet zegt "He misschien moeten we dit gewoon niet uitbrengen"
[ Voor 9% gewijzigd door Marc3l op 20-02-2022 12:57 . Reden: Omschrijving erbij gezet ]
Leuk om op een regenachtige zondag te kijken:Marc3l schreef op zondag 20 februari 2022 @ 12:47:
Survive the Game (2021) [Afbeelding: Survive the Game (2021)] Tweakers: N/A | IMDb: 4.2 | Genre: Action, Thriller | Runtime: 97 min | MPAA: R
Tijdens een misgelopen drugszaak geraakt de agent David gewond. Zijn partner Cal zet de achtervolging in op de twee criminelen die naar een afgelegen boerderij trekken. Deze is eigendom van de gekwelde Eric die de handen in elkaar slaat met Cal om de mannen tegen te houden. Ze moeten echter ook afrekenen met de andere bendeleden die hun weg naar het huis vinden.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]1 / 10
Alles was gewoon slecht
Voorspelbaar, slecht verhaal, slecht geacteerd enz.
Vraag mij dan altijd af, is hier dan een markt voor of dat er niet iemand niet zegt "He misschien moeten we dit gewoon niet uitbrengen"
EDIT: Oh sorry, de quote's nam ik niet netjes mee in mijn reactie. Ik reageer op de review van De Film "Alles op tafel". https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/70649290
[ Voor 54% gewijzigd door RoRoNL op 20-02-2022 15:14 ]
Unsane van Steven Soderbergh is ook geheel gefilmd met een iPhone.RoRoNL schreef op zondag 20 februari 2022 @ 15:05:
Een 'telefoonfilm"? Is deze film daadwerkelijk geheel gefilmd met enkel smartphones?
EDIT: Oh sorry, de quote's nam ik niet netjes mee in mijn reactie. Ik reageer op de review van De Film "Alles op tafel".
[ Voor 8% gewijzigd door P-Rock op 20-02-2022 15:14 ]
Nee, "telefoonfilm" gaat dit in dit geval over het onderwerp. Een film over een gezelschap van bekenden dat samenkomt voor een diner. Vervolgens komt er iemand op het idee om alle telefoons op tafel te leggen, en alles wat binnenkomt te bespreken met alle aanwezigen.RoRoNL schreef op zondag 20 februari 2022 @ 15:05:
Een 'telefoonfilm"? Is deze film daadwerkelijk geheel gefilmd met enkel smartphones?
EDIT: Oh sorry, de quote's nam ik niet netjes mee in mijn reactie. Ik reageer op de review van De Film "Alles op tafel". https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/70649290
Het origineel blijkt inderdaad de italiaanse film Perfect Strangers te zijn.
Is al meer dan 18x een remake van gemaakt in andere talen. Waaronder nu dus Nederlands.
Gisteravond samen met mijn beste maat de film Seven nog eens gekeken, hij had hem nog nooit in zijn geheel gezien. Het blijft een goede film. Ik zie het alleen niet echt meer als een thriller, meer een goede speelfilm. Besef me achteraf ook dat Freeman in die tijd meer van dit soort films maakte: Along Came a Spider en Kiss The Girls zijn de eersten die me te binnen schieten.
Denk dat we volgende keer The Usual Suspects maar gaan kijken.
Absolute klassieker, en ook die kent hij nog niet.
[ Voor 23% gewijzigd door AcidBurn op 20-02-2022 16:53 ]
Net als Tangerine van Sean Baker, maar dat was niet echt mijn favoriete film.P-Rock schreef op zondag 20 februari 2022 @ 15:13:
[...]
Unsane van Steven Soderbergh is ook geheel gefilmd met een iPhone.
| Last Night in Soho (2021) | ![]() |
| Tweakers: 5.8 | IMDb: 7.2 | Genre: Drama, Horror, Mystery | Runtime: 116 min | MPAA: R Een plattelandsmeisje met helderziende gaven vertrekt naar Londen om daar een opleiding te volgen tot modeontwerpster. Ze kan er maar moeilijk aarden en haar medestudenten maken haar vooral belachelijk. Ze vetrekt al snel uit het studentenhuis en huurt een kamertje van een oude vrouw. Ze komt er al snel achter dat daar vreselijke dingen zijn gebeurd wanneer ze in haar dromen kennismaakt met Sandie, een beginnend zangeresje die wordt uitgebuit door haar manager Jack. Langzaam maar zeker begint het verleden van Sandie zich met haar eigen leven te vermengen, met alle gevolgen van dien... Edgar Wright is terug na het teleurstellende Baby Driver en komt met een psychedelische mystery-thriller. Er wordt door iedereen enthousiast geacteerd en de cinematografie van Chan-wook Park's vaste DP Chung-hoon Chung is uitstekend. Zoals een Edgar Wright-film betaamt is de soundtrack dik in orde en zingt Anya Taylor-Joy ook nog zelf een nummertje. Het grootste euvel is dat de film nooit echt spannend wil worden en er misschien iets teveel gebruik wordt gemaakt van allerlei cameratrucjes, die weliswaar erg creatief zijn, maar ook nogal afleidend kunnen werken. Het einde zag ik echter niet aankomen. Ik heb me prima vermaakt, maar de film heeft mijn hoge verwachtingen niet helemaal waargemaakt. | |
| Fistful of Vengeance (2022) | ![]() |
| Tweakers: N/A | IMDb: 4.5 | Genre: Action, Crime, Drama | Runtime: 94 min | MPAA: TV-MA Dun plot, slechte eminem muziek. Slecht geacteerd. Ken je dat? Zo’n film dat je meer op je telefoon zit, wegloopt zonder pauze etc. De eerste 10 sec van conversatie leggen ze even vluchtig wat uit over superkrachten. Whait whut? Hoe? 3 voor special effects | |
| Land (2021) | ![]() |
| Tweakers: N/A | IMDb: 6.7 | Genre: Adventure, Drama | Runtime: 89 min | MPAA: PG-13 Land is een film over een vrouw die zich wil afzonderen van alle andere mensen, ergens in een afgelegen hut in de bergen. De film doet eigenlijk weinig tot niks nieuws en is in wat het doet niet beter (verder uitgediept) dan andere films over vergelijkbare onderwerpen. Het is geen verkeerde film om te kijken, begrijp me niet verkeerd, maar het verhaal is gewoon te simpel om nog lang over na te genieten/denken. | |
Over welke film(s) hebben we het dan?josh-hill schreef op zondag 20 februari 2022 @ 21:50:
Land (2021) [Afbeelding: Land (2021)] Tweakers: N/A | IMDb: 6.7 | Genre: Adventure, Drama | Runtime: 89 min | MPAA: PG-13 Land is een film over een vrouw die zich wil afzonderen van alle andere mensen, ergens in een afgelegen hut in de bergen.
De film doet eigenlijk weinig tot niks nieuws en is in wat het doet niet beter (verder uitgediept) dan andere films over vergelijkbare onderwerpen.
Het is geen verkeerde film om te kijken, begrijp me niet verkeerd, maar het verhaal is gewoon te simpel om nog lang over na te genieten/denken.[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]6.5 / 10
Het wordt tijd dat Iko Uwais weer eens een the raid maakt.ApC_IcE schreef op zondag 20 februari 2022 @ 21:22:
Fistful of Vengeance (2022) [Afbeelding: Fistful of Vengeance (2022)] Tweakers: N/A | IMDb: 4.5 | Genre: Action, Crime, Drama | Runtime: 94 min | MPAA: TV-MA Dun plot, slechte eminem muziek. Slecht geacteerd. Ken je dat? Zo’n film dat je meer op je telefoon zit, wegloopt zonder pauze etc.
De eerste 10 sec van conversatie leggen ze even vluchtig wat uit over superkrachten. Whait whut? Hoe?
3 voor special effects[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]3 / 10
| Jackass Forever (2022) | ![]() |
| Tweakers: N/A | IMDb: 7.6 | Genre: Documentary, Action, Comedy | Runtime: 96 min | MPAA: R Afgelopen weekend in de bios gezien en was aangenaam verrast om (bijna) alle oude rotten weer terug op het scherm te zien. Veel valt er over de film niet te zeggen, de stunts zijn nog steeds net zo ranzig, pijnlijk en gek als de voorgaande films en series. Heb wel een paar keer flink moeten lachen. Als je de eerdere films leuk vond, zit je bij deze ook goed. | |
Hoeveel Dirty Grandpa of vergelijkbaar (Spike Jonze als oma enzo) zit erin? Ik vind Jackass fantastisch, maar die stukjes trek ik echt niet.Poulske schreef op maandag 21 februari 2022 @ 08:33:
Jackass Forever (2022) [Afbeelding: Jackass Forever (2022)] Tweakers: N/A | IMDb: 7.6 | Genre: Documentary, Action, Comedy | Runtime: 96 min | MPAA: R Afgelopen weekend in de bios gezien en was aangenaam verrast om (bijna) alle oude rotten weer terug op het scherm te zien.
Veel valt er over de film niet te zeggen, de stunts zijn nog steeds net zo ranzig, pijnlijk en gek als de voorgaande films en series.
Heb wel een paar keer flink moeten lachen. Als je de eerdere films leuk vond, zit je bij deze ook goed.[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]7.5 / 10
Nomen nescio
| Tweakers: 7.1 | IMDb: 6.9 | Genre: Action, Adventure, Thriller | Runtime: 131 min | MPAA: R Ik weet niet zo goed wat ik van de film moet vinden. Maar waar ik deel twee al minder vond dan de eerste staat deze helemaal onderaan de lijst. De film is gewoon niet van hetzelfde kaliber als de eerdere twee films. Humor is bijna niet aanwezig en ook de actiescenes halen het bij lange na niet. De film geeft ook een bijzondere kijk op onze geschiedenis. | |
There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.
Ja dat vind ik ook niks, er zit maar 1 opa scene van ongeveer 3 minuten in, en dat is Johhny Knoxville als opa. Volgens mij laten ze dat stukje ook in een trailer zien.Bra-Jo schreef op maandag 21 februari 2022 @ 08:44:
[...]
Hoeveel Dirty Grandpa of vergelijkbaar (Spike Jonze als oma enzo) zit erin? Ik vind Jackass fantastisch, maar die stukjes trek ik echt niet.
Roel Reiné heeft ook de Inhumans-serie gedaan. Was die waarschuwing niet genoeg?ApC_IcE schreef op zondag 20 februari 2022 @ 21:22:
Fistful of Vengeance (2022) [Afbeelding: Fistful of Vengeance (2022)] Tweakers: N/A | IMDb: 4.5 | Genre: Action, Crime, Drama | Runtime: 94 min | MPAA: TV-MA Dun plot, slechte eminem muziek. Slecht geacteerd. Ken je dat? Zo’n film dat je meer op je telefoon zit, wegloopt zonder pauze etc.
De eerste 10 sec van conversatie leggen ze even vluchtig wat uit over superkrachten. Whait whut? Hoe?
3 voor special effects[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]3 / 10
Dat zit wel Schnorr.
niet gezien. maar wat was dit een bagger.Stukfruit schreef op maandag 21 februari 2022 @ 09:05:
[...]
Roel Reiné heeft ook de Inhumans-serie gedaan. Was die waarschuwing niet genoeg?
Geen idee of je deze al kent, maar ik vond 'm erg goed: https://www.imdb.com/title/tt1183252/ApC_IcE schreef op maandag 21 februari 2022 @ 10:27:
[...]
niet gezien. maar wat was dit een bagger.
Mwah ben ik het niet mee eens. Natuurlijk is het geen Oscar waardig materiaal en ga het ook niet kijken met de instelling van een normale film. Blijkbaar is er nog genoeg behoefte aan want de zaal zat op een stoel of 4 na helemaal vol.P-Rock schreef op maandag 21 februari 2022 @ 11:07:
Dat er nog mensen zitten te wachten op een stel oude mannen die zich duidelijk voor de poen een laatste keer op beeld laten pijnigen. Dit was wellicht leuk en vernieuwend in de vroege jaren '90, maar eigenlijk is Jackass natuurlijk al lang over de houdbaarheidsdatum heen.
Leedvermaak is tijdloos.P-Rock schreef op maandag 21 februari 2022 @ 11:07:
Dat er nog mensen zitten te wachten op een stel oude mannen die zich duidelijk voor de poen een laatste keer op beeld laten pijnigen. Dit was wellicht leuk en vernieuwend in de vroege jaren '90, maar eigenlijk is Jackass natuurlijk al lang over de houdbaarheidsdatum heen.
Nomen nescio
| Ghostbusters II (1989) | ![]() |
| Tweakers: N/A | IMDb: 6.6 | Genre: Action, Comedy, Fantasy | Runtime: 108 min | MPAA: PG Het succes van Ghostbusters had tot een sneller sequel kunnen leiden maar met name het gebrek aan interesse van Bill Murray was lange tijd een showstopper. Uiteindelijk duurde het vijf jaar tot de hele cast weer bij elkaar kwam, opnieuw onder leiding van Ivan Reitman. In dit tweede deel blijkt dat het de Ghostbusters niet goed vergaan is. Business is bad en de vier vrienden zijn grotendeels hun eigen weg gegaan; Ray en Winston doen kinderfeestjes, Peter maakt een derdehands paranormaal TV-programma en Egon heeft een positie aan de universiteit betrokken. Dana Barrett is opnieuw de kop van jut. Zij en haar baby worden ‘uitverkoren’ om te dienen als gateway voor de terugkeer van Vigo, een Carpathische griezel die in een schilderij in een kunstmuseum woont. Vigo heeft de controle genomen over Janosz (Peter MacNicol), Dana’s grensoverschrijdend gedrag vertonende baas in het museum. Ik had Ghostbusters II lang niet gezien en hoewel het in mijn herinnering altijd de mindere van de twee films was had ik niet verwacht dat het verschil zo groot zou zijn. Alles is gewoon veel minder, across the board. Het verhaal is onlogisch (zelfs voor een spokenfilm), de grappen zijn flauw, en de spanning is ver te zoeken. Het origineel was een goede blend van scares en humor maar dit mist hier volledig. The big bad, Vigo, is niet indrukwekkend of mysterieus en het gebruik van MacNicol als proxy werkt niet. MacNicol is een uitstekend acteur maar zijn rol is niet goed geschreven – hij komt teveel over als lolbroek en 'me2 creep' dan als iemand die bezeten is door een demoon. Wat me ook irriteert aan de film is het ‘preachy’ element dat we allemaal lief voor elkaar zouden moeten zijn. Geen issue met de boodschap maar het wordt gebruikt als een key plot element en dat werkt gewoon voor geen meter. Ghostbusters II is helaas een erg zwak vervolg in alle opzichten. | |
| Ghostbusters (2016) | ![]() |
| Tweakers: 5.3 | IMDb: 6.5 | Genre: Action, Comedy, Fantasy | Runtime: 117 min | MPAA: PG-13 Hoewel Ghostbusters II het niet slecht deed aan de box office was de koek wel op voor de cast. Jarenlang zongen er geruchten rond over een vervolg maar het kwam nooit van de grond; met name Murray’s antipathie voor straight comedy was de blocker. Toen een vervolg bijna 15 jaar later werd aankondigd escaleerde het snel in een van de donkerste pagina’s in de recente geschiedenis van Hollywood. Paul Feig’s Ghostbusters: Answer the Call was geen vervolg maar een reboot met een nieuwe cast. Feig had in het verleden veel succes gehad met zijn samenwerkingen met Melissa McCarthy en Kristen Wiig. De backlash op internet was snel en hard en de film heeft hier meer bekendheid om gekregen dan om wat er op het scherm te zien is. Answer the Call is dus een reboot die de belangrijkste plot elementen van het origineel meeneemt. Drie en later vier paranormale onderzoekers komen bij elkaar om spoken te jagen in New York, en de stad te redden van een grote demonische invasie. De gender swap resulteert erin dat de Ghostbusters gespeeld worden door McCarthy en Wiig, aangevuld met Kate McKinnon en Leslie Jones. Chris Hemsworth combineert de rollen van Rick Moranis, Annie Potts en Sigourney Weaver in één karakter en guess what, dat is een totale flop. De vele reboot elementen van de film bevielen me in eerste instantie best goed; veel zaken worden met een knipoog geherintroduceerd en dat werkt prima. De film start zeker een stuk beter dan Ghostbusters II. Helaas gaat het na een uur behoorlijk bergafwaarts. Misschien omdat ik de extended version keek die inklokt op 2:15, maar ik vond de film steeds meer een Feig/McCarthy/Wiig vehicle worden met een Ghostbusters logo erop geplakt. Er is veel focus op de interacties tussen de karakters en eigenlijk weinig spokenjagen. De rode draad, waarin Rowan (Neil Casey) een portal naar de hel wil openen, lijkt steeds meer een afterthought en roept weinig spanning op. Als alles dan los gaat op het eind is het vooral veel CGI porn dat absoluut niet plot-driven is, m.i. altijd een doodzonde. De originele cast komt alleen in niet-terzake doende cameo’s langs en lijkt er eigenlijk weinig zin in te hebben. Answer the Call is een film die met een slordige 30-40 minuten kortere runtime beter tot zijn recht was gekomen. Minder Paul Feig, meer Ghostbusting en wat meer focus op het verhaal in plaats van lollig willen zijn. | |
Vanavond (misschien) het slotstuk, boterhammen zijn nu op
[ Voor 37% gewijzigd door Dr. Strangelove op 21-02-2022 16:05 ]
Er bestaan schijnbaar nog steeds mensen die het leven en zichzelf niet zo serieus nemen.P-Rock schreef op maandag 21 februari 2022 @ 11:07:
Maar we zijn helaas een uitstervend ras.
Na Jackass kregen we een hele rits aan spin-offs en gelijkwaardige shows (Dirty Sanchez bv), maar het feit dat deze programma's al jaren van de treurbuis zijn verdwenen en er verder niemand een poging heeft gewaagd om dit soort grappenmakerij terug te brengen (behalve de in geldnood zittende Jackass leden) geeft wel aan dat het ver over de houdbaarheidsdatum is. Daarbij ga ik ervan uit dat de reden dat de film nu zo drukbezocht is ook te maken heeft met de versoepelingen en mensen gewoon een verzetje willen.whiner schreef op maandag 21 februari 2022 @ 14:39:
[...]
Er bestaan schijnbaar nog steeds mensen die het leven en zichzelf niet zo serieus nemen.
Maar we zijn helaas een uitstervend ras.
Waarom? Je hoeft het niet leuk te vinden hoor, ik vermaak me er nog goed mee en zowel de oude als de nieuwe Jackassfilms mag ik nog graag zien. Ze doen het vast voor het geld, maar ze hebben het niet nodig.P-Rock schreef op maandag 21 februari 2022 @ 11:07:
This too shall pass
Iets hoeft niet vernieuwd te zijn om alsnog vermakelijk te zijn. Kan me zelfs voorstellen dat er een nostalgische factor meespeelt in de aantrekkelijkheid van deze film. Even hersenloos vermaak in een tijd van veel serieus gedoe. Prima timing eigenlijk.P-Rock schreef op maandag 21 februari 2022 @ 11:07:
Dat betwijfel ik ten zeerste. De enige die nog iets van een carriëre heeft gemaakt na Jackass is Johnny Knoxville.Sharky schreef op maandag 21 februari 2022 @ 15:43:
Ze doen het vast voor het geld, maar ze hebben het niet nodig.
Ik heb ik een leuke avond gehad.
[ Voor 3% gewijzigd door Poulske op 21-02-2022 15:58 ]
Gebruik bij het schrijven van een review de nieuwe UBB-generator (zoeken op basis van IMDB-nummer) van Webgnome, zo blijft het topic netjes en overzichtelijk.
Dit topic is voor het delen van (grotendeels) spoilerloze recensies. Een post met enkele regeltjes tussen spoiler tags is acceptabel. Een post die voor de helft (of meer) "zwart" is, niet. Alles ertussen is een grijs gebied dat men het liefst vermijdt dus hou "enkele regeltjes in spoilertags" als sociaal maximum aan. Als je in-depth over een film wil discussiëren waarbij spoilers onvermijdelijk zijn, open dan een apart topic specifiek voor die film.