Ervaringen, hints en tips over matrassen / boxsprings

Pagina: 1 ... 47 ... 54 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyb
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Cyb

futimojo schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 10:58:
[...]
Slaap technisch heeft een lattenbodem meer voordelen van een spriraal. Vaak kan je hier ook nog een heup/schouder zone aanpassen. Bij een spiraal ligt je ook wat meer in een kuiltje.
Een spiraalbodem hoort geen duidelijk merkbaar kuiltje te hebben, maar strak gespannen te zijn. Als er een duidelijk merkbaar kuiltje is, dan zijn de spiralen te oud of te slap, of de gebruiker te zwaar.

Bij een lattenbodem kan je ook in een kuiltje liggen. Met name als de latten zelf meeveren/meebuigen, en de rustpunten aan de zijkanten onvoldoende verstelbaar zijn of onvoldoende meeveren t.o.v. de lat.

Maar een voordeel van lattenbodems is vaak inderdaad dat zones aanpasbaar kunnen zijn. Maar de kwaliteit kan aardig verschillen per lattenbodem. Maar ik vraag me wel af hoeveel gebruikers dat ook daadwerkelijk goed hebben afgesteld. Sommige winkels leggen wel speciale aandacht op het afstellen ervan, bijv. bij "Slaap DNA" winkels, en Bedking Ergopolis (in Belgie).
De Consumentenbond en ook de Duitse collega's zeggen alleen gekgenoeg dat de bodem geen invloed heeft op je houding, wat lijkt me onzin is.

Een voordeel van een lattenbodem is dat deze het beste ventileert. (Een nadeel voor aluhoedjes is dat deze elektromagnetische straling kan geleiden.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BulMi
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 07:12
Wij hebben ook voor ons auping spiraalbodem een nieuw matras besteld, na de positieve geluiden hier bij am-qualitatsmatratzen. Het moet deze week binnen komen. Wij zijn voor de 7-Zone Traagschuim Pocketveringmatras met 1000 pocketveren gegaan. Wat mij echter wel opviel is dat er bij de beschrijving 1000 veren/2m² staat. Dus eigenlijk gaat het hier om een 500 /m² matras?

[ Voor 4% gewijzigd door BulMi op 30-08-2023 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicked-Game
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12-05 14:53
Wij zijn hier op beddenjacht maar het is toch allemaal wat lastiger dan gedacht. Ons huidige bed is een Hulsta met elektrische lattenbodems. Mooi modern bed maar heel erg laag (was toen hip). Matrassen zijn op…. Ook geen idee meer materiaal/merk etc.

Nu zijn wij ons aan het oriënteren op iets nieuws. Swiss sense al geweest, morpheus binnengelopen en Goossens. Allemaal hele wisselende winkels met ook wisselende prijzen en adviezen. Maakt het ook niet makkelijker.

Idealiter willen wij een boxspring met elektrische bodems. Ook omdat we dit nu ook hebben. Daarnaast een hoofdboard en voetboard. Qua matrassen en materialen werd het lastiger, ik neig zeg sterk naar de natuurlatex mogelijkheden (morpheus) Lag erg goed en voelde ook koel aan. Maar daar hangt ook direct een dito prijskaartje aan.

Swiss sense had mooie tussenoplossingen en ligt qua prijs ook wat lager dan morpheus.

Eventueel hier nog mensen met wat tips/winkels /merken die we eventueel kunnen bekijken? Qua budget schommelen we een beetje tussen de 4 tot 6k

Solarpanel PVOutput: ParkzichtSolar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12-05 18:46
Voor 6k kan je veel kanten op... Niet gelijk voor het duurste gaan is mijn tip, want dan kom je met 10k nog niet eens weg (ik zeg maar wat).

[ Voor 5% gewijzigd door Sjah op 04-09-2023 01:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roooooo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20-11-2023
Heeft er iemand een tip voor een goede boxspring 180x200?

Ik kwam uit bij Emma Deluxe Hybrid en Swiss Sense de Valk hotelboxsprings maar twijfel bij SS over de kwaliteit en lees bij Emma veel over slechte service en levering.

Ik zoek een redelijk stevige / harde boxspring (ik weeg 105 kg, zij/buikslaper) met weinig kans op een keul op heuphoogte (nu last van) en met goede garantievoorwaarden. Had vroeger iets van Mline met zeer goede garantie en nu iets eigen merk Beter Bed met echt waardeloze garantie.

Budget 2000-3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Laatst online: 21:37

n00bs

Het is weer Zomer!

Heeft iemand van Larson, de nieuwere Oslo Organic al geprobeerd? ik zie wel wat specs die gewijzigd zijn tov de oude Oslo, maar of dit nu toen goede of ten slechte komt, is mij onduidelijk.

Oslo:
4cm gel traagschuim
3.5cm traagschuim
5.5 super soft foam
15cm pockets, 2.1mm, 5 slagen, 300/m2

Oslo organic:
3.5cm gel traagschuim HR50
3cm traagschuim HR50
6cm super soft HR25
15cm pockets, 2mm, 5 slagen, 260/m2

[ Voor 38% gewijzigd door n00bs op 04-09-2023 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ingelogd
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 07:40
n00bs schreef op maandag 4 september 2023 @ 11:57:
Heeft iemand van Larson, de nieuwere Oslo Organic al geprobeerd? ik zie wel wat specs die gewijzigd zijn tov de oude Oslo, maar of dit nu toen goede of ten slechte komt, is mij onduidelijk.

Oslo:
4cm gel traagschuim
3.5cm traagschuim
5.5 super soft foam
15cm pockets, 2.1mm, 5 slagen, 300/m2

Oslo organic:
3.5cm gel traagschuim HR50
3cm traagschuim HR50
6cm super soft HR25
15cm pockets, 2mm, 5 slagen, 260/m2
Oslo organic heeft een tijk van katoen, is al veel beter om vocht op te nemen en te verspreiden dan de 100% Polyester tijk van de Oslo. De rest geen idee :?

Emma heeft nu ook een matras met hogere pocketveren die doorlopen tot de rand, hybrid lite en hybrid II adjustable. Via de mail heeft Emma mij laten weten dat de veren 1.8/2.0 mm zijn. Zal wel de nieuwe trend worden.

Afbeeldingslocatie: https://eu-images.contentstack.com/v3/assets/blt167b24547e5b1906/blt43daa86cf4ab2945/64ba85cd6e346b575932fd2c/Emma-Hybrid-25_web_exploded-lines-2_(3).png?width=1920&format=pjpg&auto=webp&quality=80&disable=upscale

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• futimojo
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 26-04 14:23
Wicked-Game schreef op zondag 3 september 2023 @ 21:36:
Wij zijn hier op beddenjacht maar het is toch allemaal wat lastiger dan gedacht. Ons huidige bed is een Hulsta met elektrische lattenbodems. Mooi modern bed maar heel erg laag (was toen hip). Matrassen zijn op…. Ook geen idee meer materiaal/merk etc.

Nu zijn wij ons aan het oriënteren op iets nieuws. Swiss sense al geweest, morpheus binnengelopen en Goossens. Allemaal hele wisselende winkels met ook wisselende prijzen en adviezen. Maakt het ook niet makkelijker.

Idealiter willen wij een boxspring met elektrische bodems. Ook omdat we dit nu ook hebben. Daarnaast een hoofdboard en voetboard. Qua matrassen en materialen werd het lastiger, ik neig zeg sterk naar de natuurlatex mogelijkheden (morpheus) Lag erg goed en voelde ook koel aan. Maar daar hangt ook direct een dito prijskaartje aan.

Swiss sense had mooie tussenoplossingen en ligt qua prijs ook wat lager dan morpheus.

Eventueel hier nog mensen met wat tips/winkels /merken die we eventueel kunnen bekijken? Qua budget schommelen we een beetje tussen de 4 tot 6k
Als je naar een natuur latex matras kijkt zou ik ook nog even naar matrasen van maholton kijken. Tevens schat ik pullman en HML bedding ook in als goede kanshebbers voor jou/jullie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W13k3
  • Registratie: November 2021
  • Niet online
Mijn natuurlatex van Matramaxx bevalt goed. Hardheid 3 is wel echt heel stevig. Geen rugklachten meer. Wel wat te hard voor mijn (beschadigde) schouder. Ik heb er zelf nu een topper op en daarmee lig ik heerlijk.
Voor een natuurlatex matras vond ik het een goede prijs en de recensies waren goed. De kwaliteit kan ik moeilijk beoordelen, je komt toch vaak pas na een paar jaar echt achter de duurzaamheid...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fayenne
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 08-11-2023
Goedemiddag,

Ik ben nieuw op dit forum en zou graag advies willen over de aanschaf van een nieuw matras.
We hebben sinds twee jaar een matras van Swiss Sense de Aeromax Savior maar deze is te stevig voor ons.
Mijn man en ik hebben hierdoor beiden last van de rug gekregen.
Dit matras is ons geadviseerd nadat we het eerder gekochte matras in dezelfde lijn te hard vonden.
We konden het toen omruilen voor een ander matras.
In het begin lagen we er nog wel lekker op maar het laatste jaar is echt een drama aan het worden.
Hiervoor hebben we ook al verscheidene matrassen gehad die het toch niet waren of last van kuilvorming kregen.
We zijn bij Beter Bed geweest maar die adviseerde alleen maar een duur matras van M-line.
De plaatselijke beddenwinkel hier in de buurt wilde ons een matras verkopen van Pullman?
We zien het niet zo zitten om weer naar Swiss Sense te gaan aangezien onze eerdere ervaring.
Ik krijg online veel verschillende adviezen en er is zoveel keus dat ik het niet meer weet.
We zoeken een matras voor op een lattenbodem van 160×200.
We zitten beiden qua gewicht tussen de 90 en 98 kg en zijn ongeveer 1.80 cm lang.
We hebben het snel warm in bed en vooral mijn man zweet snel.
Nu zegt de één een latexmatras, de ander een koudschuimmatras en weer een ander een traagschuimmatras.
We hebben nu een pocketveringmatras en die is echt te stevig.
Is er iemand die kan adviseren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• futimojo
Fayenne schreef op woensdag 6 september 2023 @ 12:43:
Goedemiddag,

Ik ben nieuw op dit forum en zou graag advies willen over de aanschaf van een nieuw matras.
We hebben sinds twee jaar een matras van Swiss Sense de Aeromax Savior maar deze is te stevig voor ons.
Mijn man en ik hebben hierdoor beiden last van de rug gekregen.
Dit matras is ons geadviseerd nadat we het eerder gekochte matras in dezelfde lijn te hard vonden.
We konden het toen omruilen voor een ander matras.
In het begin lagen we er nog wel lekker op maar het laatste jaar is echt een drama aan het worden.
Hiervoor hebben we ook al verscheidene matrassen gehad die het toch niet waren of last van kuilvorming kregen.
We zijn bij Beter Bed geweest maar die adviseerde alleen maar een duur matras van M-line.
De plaatselijke beddenwinkel hier in de buurt wilde ons een matras verkopen van Pullman?
We zien het niet zo zitten om weer naar Swiss Sense te gaan aangezien onze eerdere ervaring.
Ik krijg online veel verschillende adviezen en er is zoveel keus dat ik het niet meer weet.
We zoeken een matras voor op een lattenbodem van 160×200.
We zitten beiden qua gewicht tussen de 90 en 98 kg en zijn ongeveer 1.80 cm lang.
Nu zegt de één een latexmatras, de ander een koudschuimmatras en weer een ander een traagschuimmatras.
We hebben nu een pocketveringmatras en die is echt te stevig.
Is er iemand die kan adviseren?
toon volledige bericht
Een natuurlatex matras zou kunnen, m-line matras zou ik niet zo snel aanraden aangezien dat warmer is. Ik verwacht dat pullman een hoop van jullie klachten kan oplossen, vooral warmte en hardheid. Belangrijk is wel om uitgebreid naar de verschillende types binnen een merk te kijken. Mocht pullman te duur zijn bijvoorbeeld dan zou je nog naar eastborn of beka kunnen kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
futimojo schreef op woensdag 6 september 2023 @ 14:31:
[...]

Een natuurlatex matras zou kunnen, m-line matras zou ik niet zo snel aanraden aangezien dat warmer is. Ik verwacht dat pullman een hoop van jullie klachten kan oplossen, vooral warmte en hardheid. Belangrijk is wel om uitgebreid naar de verschillende types binnen een merk te kijken. Mocht pullman te duur zijn bijvoorbeeld dan zou je nog naar eastborn of beka kunnen kijken.
Ja, en dan beslis je eigenlijk altijd voor het duurste..... Nee, tis belangrijker om een instapper van een goed merk ala Pullman te nemen, das goed genoeg vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• futimojo
Sjah schreef op woensdag 6 september 2023 @ 15:23:
[...]

Ja, en dan beslis je eigenlijk altijd voor het duurste..... Nee, tis belangrijker om een instapper van een goed merk ala Pullman te nemen, das goed genoeg vaak.
Je kan ook vergelijken zonder prijs toch? Uit ervaring merk ik dat juist mensen vaak niet voor het duurste kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdekker
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
futimojo schreef op woensdag 6 september 2023 @ 14:31:
[...]

Wij hadden eerst iets van de Slaapvoorlichters (eigen merk) en de pullman die we nu hebben (ik dacht Silverline, maar niet het basismodel) is fors warmer dan de oude pocketvering matras. Het had van mij wel wat koeler gemogen, met name in de zomer. Ik denk dat er toch iets in de toplaag van de matras zit waar je van gaat zweten. Ik weet niet of natuurlijkmateriaal 'koeler' aanvoelt c.q. welk materiaal de boosdoener is dat deze matras zo warm is.

PS. dekbed is hetzelfde, nl. wol (dacht ik, kan ook katoen zijn). Iig niet synthetisch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ron956
  • Laatst online: 06-09-2023
Beste allemaal,

Ik wil jullie graag op de hoogte brengen van belangrijk nieuws betreffende Beddenplein. Het lijkt erop dat Beddenplein failliet is gegaan. Aangezien ik hier recentelijk ook de dupe van ben geworden en werd doorgestuurd naar de curator van beddenplein en op trustpilot staan heel veel berichten, en ik wil jullie waarschuwen om voorzichtig te zijn bij het overwegen van aankopen bij deze winkel.

Het is begrijpelijk dat sommigen van jullie meer vertrouwen hebben in merken die bekend staan om hun duurzaamheid en kwaliteit. Het is altijd belangrijk om goed onderzoek te doen en reviews te lezen voordat je een grote aankoop doet, vooral als het om meubels gaat.

Met vriendelijke groet,
Ronny

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyb
  • Niet online

Cyb

kdekker schreef op woensdag 6 september 2023 @ 17:12:
[...]
Wij hadden eerst iets van de Slaapvoorlichters (eigen merk) en de pullman die we nu hebben (ik dacht Silverline, maar niet het basismodel) is fors warmer dan de oude pocketvering matras. Het had van mij wel wat koeler gemogen, met name in de zomer. Ik denk dat er toch iets in de toplaag van de matras zit waar je van gaat zweten. Ik weet niet of natuurlijkmateriaal 'koeler' aanvoelt c.q. welk materiaal de boosdoener is dat deze matras zo warm is.
Welke Silverline heb je precies? Verschillende types kunnen verschillende soorten toplaag materialen hebben.

Er bestaat ook den Pullman Original Elect, met side-to-side vering, en paardenhaar toplaag. Zie zou wel eens de koelste van Pullman kunnen zijn, en koeler dan een gemiddelde pocketveringmatras.

Bij de dure high-end merken zie je trouwens vaker dierlijke materialen terugkomen. Geen idee of het ook daadwerkelijk beter is. Sommigen hebben zelfs een zomer- en een winter bovenkant/onderkant.

[ Voor 22% gewijzigd door Cyb op 06-09-2023 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Niet online

Cyb

Fayenne schreef op woensdag 6 september 2023 @ 12:43:
Pocketvering is over het algemeen het koelste, maar de toplaag kan weer van latex, koudschuim, traagschuim of een ander materiaal zijn, wat ook weer wat kan uitmaken. Traagschuim is meestal het warmste. Maar sommige schuimproducten hebben speciale warmte afvoerende deeltjes er aan toegevoegd, maar onduidelijk is of dat goed werkt. Latex heb je ook verschillende soorten van, wat onderling veel kan uitmaken. Van de latexsoorten staat Talalay meestal bekend als één van de beste, en synthetisch als het slechtste.
Ook des te meer je in het matras inzakt (wat vooral bij traagschuim het geval is), des te warmer het matras.

Matrassen met side-to-side vering kunnen ook extra koeling/ventilatie geven.

Verder kan natuurlijk ook het bekbed ook veel uitmaken. Eén van de koelste die ik heb gezien is de Ikea Varstarr. Nog koeler is natuurlijk om zonder dekbed te slapen, maar dat ligt naar mijn mening een beetje irritant.

Als je bereid bent om wat meer geld te steken in koeling, dan kan je denken aan actieve koeling d.m.v. bijv. een BedJet, Sleep Number, SleepMe of EightSleep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdekker
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Cyb schreef op woensdag 6 september 2023 @ 17:27:
[...]

Welke Silverline heb je precies? Verschillende types kunnen verschillende soorten toplaag materialen hebben.

Er bestaat ook den Pullman Original Elect, met side-to-side vering, en paardenhaar toplaag. Zie zou wel eens de koelste van Pullman kunnen zijn, en koeler dan een gemiddelde pocketveringmatras.

Bij de dure high-end merken zie je trouwens vaker dierlijke materialen terugkomen. Geen idee of het ook daadwerkelijk beter is. Sommigen hebben zelfs een zomer- en een winter bovenkant/onderkant.
Silverline Allure standard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cenahej
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 20-12-2024
Cenahej schreef op zondag 22 januari 2023 @ 14:18:
Inmiddels slaap ik nu een week op een AM Qualitatsmatras (pocketspring+gellaag) en tot zover tevreden.
M'n REM en diepe slaap lijkt iets te zijn toegenomen ook. De gellaag was wel even wennen in het begin (zachter liggen dan pocketvering) maar al met al prima!

De zijkant mocht wel iets verstevigd worden omdat je, als je zit, er toch wel in wegzakt.

Maar voor de prijs van zo'n €550 prima te doen. Nu kijken in hoeverre het matras zich houdt na x aantal jaar.
Nu na een tijdje eindelijk de tijk gewassen, het paste helaas niet in de wasmachine. Na het wassen en drogen (kort programma) op 40 graden, is echter de tijk al beschadigd/gescheurd.
Ik ga contact opnemen met de klantenservice want dit is natuurlijk niet de bedoeling. Volgens de website kan de tijk gewassen en gedrogen worden op 60 graden..

• Sjah
futimojo schreef op woensdag 6 september 2023 @ 17:02:
[...]

Je kan ook vergelijken zonder prijs toch? Uit ervaring merk ik dat juist mensen vaak niet voor het duurste kiezen.
Je zegt zelf uitgebreid vergelijken. Zelfs als ik de prijs niet weet, maar uitgebreide uitleg krijg van voordeel van zeg een natuurlatex, dan weet je dat je dat kiest, en kan je gokken dat dat ook het duurst is.

• Fayenne
  • Laatst online: 08-11-2023
Heeft er ook iemand ervaring met het bedrijf Droommatras?
Zij geven 10 jaar garantie op de matrassen en je mag 100 dagen proefslapen.
De matrassen zijn ook goed betaalbaar voor ons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvdDungen
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 09-01 11:22
Hallo allemaal,

Heeft iemand ervaring met Morningstar Sleeps? https://morningstarsleeps.com/nl/het-matras/

Ik heb nu een Matt op proef, maar die is wat te warm en ze hanteren nogal duistere verkooptechnieken (korting van 75 euro die zogenaamd afloopt met een timer, maar die helemaal niet afloopt). Dus die ga ik retourneren.

Als je Morningstar Google'd dan is het enkel lof, misschien wel te veel lof...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
@RvdDungen

Zou ze niet vertrouwen. Marketing zooi, opgerolde matras, schuim, een veel lagere prijs dan merken als Pullman en M-Line, Beka, Auping.

[ Voor 5% gewijzigd door Sjah op 11-09-2023 13:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

RvdDungen schreef op maandag 11 september 2023 @ 11:55:
Hallo allemaal,

Heeft iemand ervaring met Morningstar Sleeps? https://morningstarsleeps.com/nl/het-matras/

Ik heb nu een Matt op proef, maar die is wat te warm en ze hanteren nogal duistere verkooptechnieken (korting van 75 euro die zogenaamd afloopt met een timer, maar die helemaal niet afloopt). Dus die ga ik retourneren.

Als je Morningstar Google'd dan is het enkel lof, misschien wel te veel lof...
Elke website met een timer dat wat wil verkopen, moet je gelijk afsluiten en nooit meer naar terugkeren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImmortalSoul
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-05 20:45
Ik slaap nu circa 1 maand op een Emma o2 (medium), en hoewel er geen gekke dingen zijn zoals rugpijn, ben ik er ook niet mega enthousiast of gelukkig mee? In het begin had ik nekpijn, maar dat is nu verdwenen en lag misschien/waarschijnlijk aan een andere factor.

Maar het grootste ding nu is eigenlijk dat ik het wel iets zachter wil. Ik merk dat ik de laatste week vaak vroeg voor mijn wekker wakker wordt en niet echt een fijne/comfortabele houding kan vinden.

Dus nu heb ik twee opties:
- Matras terugsturen en iets nieuws zoeken.
- Een topper erop voor iets meer comfort?

Heeft iemand goede tips?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 07:44
Naar een winkel gaan waar ze diverse merken en/of prijsklasse hebben. Gewoon is wat dingen voelen en ervaren. Wat voel je bijvoorbeeld op je heup of schouder als je op je zij ligt? Maak een vrijblijvend praatje met een adviseur. Erna ga weer naar huis en maak je een keuze uit 2 of 3 offertes.
Ben je niet overtuigd, dan koop je helemaal niets en ga je op een andere dag een andere zaak of meubelboulevard bezoeken. 1/3 van je leven lig je op bed. Trek is een ochtendje uit om wat te ervaren. Verrassend leuke start van je weekend ;)

TWEAKERS FC EREDIVSIE VOETBALPOULE 24/25

• mark1111
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 12-02 20:17
Een topper zal het zeker zachter gaan maken.

[ Voor 67% gewijzigd door mark1111 op 20-09-2023 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDoodoo
  • Laatst online: 18-11-2024
Heeft iemand (recente) ervaring met het Swissflex uni 14 bridge in combinatie met een Swissflex Hybrid 24 matras?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piero84
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 06-01 21:43
Hallo allen,

Onlangs een matras gekocht van IKEA, genaamd Anneland ( https://www.ikea.com/nl/nl/p/anneland-foammatras-stevig-wit-00481730/ ). Hij kostte me door hun aanbieding slechts 460 ipv de gebruikelijke 580 euro voor de 1.4m bij 2m variant. Van IKEA verwacht ik geen top, maar dit was een van de duurste uit de collectie.

Comfort(?)
Ik lig goed op het matras, maar in het midden lijkt het toch een klein beetje in te zakken in het midden na een tijdje te hebben gelegen en vooral na een nacht. Wanneer ik op de zijkanten lig, dan zakt het ook daar op gegeven moment in dat er een mini kuiltje lijkt te komen, die weer snel verdwijnt als ik opsta. Is dit dan het foam of zijn het de pocketveren?

Ideeën
Heb er de volgende ideeën over:
- Het matras heeft zich aangepast aan mijn lichaam en zal niet veel verder inzakken.
of
- Het is een kenmerk van het type matras (schuim en pocketvering, dus hybride) zelf, heb iets zachtere variant.
of
- Het is een slecht product en ik moet er mee terug naar de winkel en dan 'ruilen'.

Een aantal keren met IKEA contact gezocht en hun antwoord is onduidelijk. 'Ruilen kan nog wel' wordt dan gezegd. Ja dat wist ik, maar je kunt maar een keer ruilen waarna je vastzit aan een definitieve keuze en dan kun je fluiten naar je geld. Echter, slaap ik wel goed op het matras, maar dan denk ik: voor hoe lang nog en ben ik dan beter af met een stinkend Emma-matras dat na een halfjaar kaput is.

Mijn vraag is:

Wat is wijsheid, moet ik ermee leren leven dat het mogelijk een kenmerk is van hybride matras Anneland (schuim/pocketvering) of is het alarmerend en moet ik op mijn hoede zijn?
Mijn dank ik groot voor de antwoorden.

Dit forum al een tijdje gevolgd en ik kan door de bomen het bos nauwelijks meer zien :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Piero84 schreef op zondag 24 september 2023 @ 00:31:
Hallo allen,

Onlangs een matras gekocht van IKEA, genaamd Anneland ( https://www.ikea.com/nl/nl/p/anneland-foammatras-stevig-wit-00481730/ ). Hij kostte me door hun aanbieding slechts 460 ipv de gebruikelijke 580 euro voor de 1.4m bij 2m variant. Van IKEA verwacht ik geen top, maar dit was een van de duurste uit de collectie.

Comfort(?)
Ik lig goed op het matras, maar in het midden lijkt het toch een klein beetje in te zakken in het midden na een tijdje te hebben gelegen en vooral na een nacht. Wanneer ik op de zijkanten lig, dan zakt het ook daar op gegeven moment in dat er een mini kuiltje lijkt te komen, die weer snel verdwijnt als ik opsta. Is dit dan het foam of zijn het de pocketveren?

Ideeën
Heb er de volgende ideeën over:
- Het matras heeft zich aangepast aan mijn lichaam en zal niet veel verder inzakken.
of
- Het is een kenmerk van het type matras (schuim en pocketvering, dus hybride) zelf, heb iets zachtere variant.
of
- Het is een slecht product en ik moet er mee terug naar de winkel en dan 'ruilen'.

Een aantal keren met IKEA contact gezocht en hun antwoord is onduidelijk. 'Ruilen kan nog wel' wordt dan gezegd. Ja dat wist ik, maar je kunt maar een keer ruilen waarna je vastzit aan een definitieve keuze en dan kun je fluiten naar je geld. Echter, slaap ik wel goed op het matras, maar dan denk ik: voor hoe lang nog en ben ik dan beter af met een stinkend Emma-matras dat na een halfjaar kaput is.

Mijn vraag is:

Wat is wijsheid, moet ik ermee leren leven dat het mogelijk een kenmerk is van hybride matras Anneland (schuim/pocketvering) of is het alarmerend en moet ik op mijn hoede zijn?
Mijn dank ik groot voor de antwoorden.

Dit forum al een tijdje gevolgd en ik kan door de bomen het bos nauwelijks meer zien :(
toon volledige bericht
Heel levensverhaal :D
Ik maak op dat je in je eentje op dit matras ligt, heb je een 1 persoons of 2 persoonsmatras? wat is je onderbodem en welke klachten had je voor dit matras?

Als je niet lekker ligt, niet mee leren leven, helaas dan een steviger of duurder en beter matras/bodem kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piero84
n00bs schreef op zondag 24 september 2023 @ 01:48:
[...]

Heel levensverhaal :D
Ik maak op dat je in je eentje op dit matras ligt, heb je een 1 persoons of 2 persoonsmatras? wat is je onderbodem en welke klachten had je voor dit matras?

Als je niet lekker ligt, niet mee leren leven, helaas dan een steviger of duurder en beter matras/bodem kopen.
Dank je voor je antwoord.
Ik ben echt van het vergelijken, dus Tweakers mag als referentiekader niet ontbreken hehe

Het is een 1 persoonsmatras, 140 bij 200 cm. Daaronder gebruik ik een lattenbodem (die zelfs vervangen vorige week om te checken of het daar aan lag) op een MALM-onderstel (met van die lades voor je kleding).

Het ligt dus lekker, maar voor hoelang nog of blijft het 'goed' zoals nu :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Piero84 schreef op zondag 24 september 2023 @ 12:34:
[...]

Dank je voor je antwoord.
Ik ben echt van het vergelijken, dus Tweakers mag als referentiekader niet ontbreken hehe

Het is een 1 persoonsmatras, 140 bij 200 cm. Daaronder gebruik ik een lattenbodem (die zelfs vervangen vorige week om te checken of het daar aan lag) op een MALM-onderstel (met van die lades voor je kleding).

Het ligt dus lekker, maar voor hoelang nog of blijft het 'goed' zoals nu :)
Ik heb onlangs hetzelfde maat matras besteld en zal een update geven zodra ik hem binnen heb.
Ik heb nu een Larson Oslo (ibood) maar die begint aardig kuilvorming te krijgen met enorme rugpijn tot gevolg, vervolgens 2 nachten de duurste lidl matras (pocketveren) geprobeerd dat zo goed werd getest, maar ik vond het echt helemaal niks, alsof je op een schommelboot zit en al die veren voelde ik ook.
Uiteindelijk nu de opvolger van de Oslo gekocht (Oslo Organic), helaas een stuk duurder dan zijn voorganger via iBood. Bij Blokker wel een flinke korting op het moment op dat model (750 euro).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 00:32

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Inmiddels heb ik ook het vervangende matras van Larson moeten afkeuren. De lucht blijft ook bij dit matras sterk aanwezig. Ik heb er niet op kunnen slapen. Na inmiddels 3 maanden op de bank ben ik dat ook zat.

Gisteren maar een nieuwe ronde hier door de stad gemaakt langs allerlei matrassenwinkels. Bij de meeste matrassen ruik ik de lijm en/of andere geuren echt heel sterk; ook als ze al een tijd in de winkel liggen. Bij BeterBed en Auping herkenden de verkopers de klacht.

Bij de lokale speciaalzaak (wel fijn uitgebreid advies) zou het een gedoe zijn als ik een matras in 160x220 zou willen terug doen (geen geld terug, perse wat anders uitzoeken). Ze kunnen wel roepen dat 95% vd mensen blij is met het matras, maar ik wil ook de garantie dat ik er niet benauwd van word. Dat, en de offerte die maar tot het einde van de dag geldig was, heeft me doen besluiten om niet met hen in zee te gaan. Jammer, want hun matras voelde op zich best fijn.

Advies / begeleiding bij Swiss Sense valt echt zwaar tegen.Bij BeterBed (meneer) en Auping (mevrouw) was het advies en meedenken echt heel fijn. Zoals gezegd, herkenden de verkopers de geurklachten icm bronchitis. Ze hadden veel tijd en lieten me van alles proberen om een zo compleet mogelijk profiel op te stellen, ook al hadden ze zelf niet direct iets wat geschikt was, of enkel als het zeer duur was.

In combinatie met mijn gezondheid en wensen, kom ik nu op het volgende uit:

Een matras met:
  • zo min mogelijk lijm tussen de verschillende lagen ivm geur / bronchitis
  • zo veel mogelijk zones ivm ondersteuning (rug) en voorkoming van druk door veren die teveel terug duwen (heupen, als ik op mijn zij draai)
  • geen traagschuim ivm draaien
  • ventilatie / niet te warm
  • wasbare tijk, ivm bronchitis
  • 160x220 ivm mijn nieuwe bed
  • zwart op wit dat het matras terug mag als ik er toch last van krijg
Ik ga er maar vanuit dat ik zeker 1000 euro kwijt ga zijn, maar met een beetje pech nog meer.
Ik moet mogelijk ook een autoreparatie en 2 witgoedreparaties/vervangingen doen, dus het is zoeken naar een matras dat aan alles voldoet én niet mijn complete budget opslokt.

Drie maanden op de bank slapen is ook waardeloos. Nu zal al snel alles beter zijn dan wat ik had, maar ik wil nu gewoon klaar zijn.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07:06
@Jorgen Volgens mij is een latex matras goed bij allergieën.
Ik heb er geen last van, maar slaap heerlijk op deze: https://www.ravensberger-...xmatratzen/premium-dunlop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Jorgen schreef op zondag 24 september 2023 @ 23:01:
Inmiddels heb ik ook het vervangende matras van Larson moeten afkeuren. De lucht blijft ook bij dit matras sterk aanwezig. Ik heb er niet op kunnen slapen. Na inmiddels 3 maanden op de bank ben ik dat ook zat.

Gisteren maar een nieuwe ronde hier door de stad gemaakt langs allerlei matrassenwinkels. Bij de meeste matrassen ruik ik de lijm en/of andere geuren echt heel sterk; ook als ze al een tijd in de winkel liggen. Bij BeterBed en Auping herkenden de verkopers de klacht.

Bij de lokale speciaalzaak (wel fijn uitgebreid advies) zou het een gedoe zijn als ik een matras in 160x220 zou willen terug doen (geen geld terug, perse wat anders uitzoeken). Ze kunnen wel roepen dat 95% vd mensen blij is met het matras, maar ik wil ook de garantie dat ik er niet benauwd van word. Dat, en de offerte die maar tot het einde van de dag geldig was, heeft me doen besluiten om niet met hen in zee te gaan. Jammer, want hun matras voelde op zich best fijn.

Advies / begeleiding bij Swiss Sense valt echt zwaar tegen.Bij BeterBed (meneer) en Auping (mevrouw) was het advies en meedenken echt heel fijn. Zoals gezegd, herkenden de verkopers de geurklachten icm bronchitis. Ze hadden veel tijd en lieten me van alles proberen om een zo compleet mogelijk profiel op te stellen, ook al hadden ze zelf niet direct iets wat geschikt was, of enkel als het zeer duur was.

Een matras met:
  • zo veel mogelijk zones ivm ondersteuning (rug) en voorkoming van druk door veren die teveel terug duwen (heupen, als ik op mijn zij draai)
Ik ga er maar vanuit dat ik zeker 1000 euro kwijt ga zijn, maar met een beetje pech nog meer.
Ik moet mogelijk ook een autoreparatie en 2 witgoedreparaties/vervangingen doen, dus het is zoeken naar een matras dat aan alles voldoet én niet mijn complete budget opslokt.

Drie maanden op de bank slapen is ook waardeloos. Nu zal al snel alles beter zijn dan wat ik had, maar ik wil nu gewoon klaar zijn.
toon volledige bericht
Welk Larson matras was dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

n00bs schreef op maandag 25 september 2023 @ 09:18:
[...]

Welk Larson matras was dat?
Oslo 160x220

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

LA-384 schreef op maandag 25 september 2023 @ 05:42:
@Jorgen Volgens mij is een latex matras goed bij allergieën.
Ik heb er geen last van, maar slaap heerlijk op deze: https://www.ravensberger-...xmatratzen/premium-dunlop
Daar ga ik naar kijken! Dankje!

Edit: @LA-384 ze zijn helaas niet verkrijgbaar in de juiste maat

[ Voor 9% gewijzigd door Jorgen op 25-09-2023 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark1111
@Jorgen, je zou eens kunnen kijken naar de Emma Hybrid Lite Matras. Die heeft geen schuimranden maar veren tot aan de rand. Ik vermoed dat de hoeveelheid lijm in dit matras dus minimaal is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marpas
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 11-05 23:58
Wij zijn ook op beddenjacht geweest de afgelopen weken, wegens het lengte en gewichtsverschil leek het ons verstandig om voor 2 aparte matrassen + lattenbodem te gaan. Ikzelf ben 1.87m en 85 kilo waar mijn vrouw 1.59m en 47 kilo is.

We hebben nu een boxspring van Beterbed maar hier lijkt een oneindige voorraad van stof uit te komen. Ook na 7 jaar al flinke kuilvorming. Ik heb zelf vaak last van de bovenrug/schouder dus voor mij is goede ondersteuning belangrijk.

Wij zijn naar een Swiss Sense filiaal in Zwolle gegaan en werden daar wel goed geholpen. Ik had zelf nog geen ervaring met Swiss Sense maar kreeg van de winkel zelf een goede indruk, ook de matrassen voelden in mijn optiek beter dan deze van Beter Bed. Uiteindelijk hebben we 2 matrassen "1+1" gekocht met ledikant en lattenbodem.
Ik: Gazella Breeze II Firm
Vrouwlief: Gazella Comfort || Medium

Diezelfde middag stuitte ik op dit topic en begon ik hem toch wel te knijpen gezien de reacties over Swiss sense. Ik belde toch maar even met Swiss Sense om een aantal zaken door te nemen.

Aldus Swiss Sense produceren zij niet in China maar in de Filipijnen, ook worden alleen de Boxsprings in de Filipijnen geproduceerd. De losse matrassen worden aldus Swiss Sense in Nederland / België geproduceerd.

Qua garantie werken ze met een afbouwende garantie vanaf jaar 2, waar uiteindelijk jaar 4-5 een afschrijving van 80% is. Je krijgt in dat jaar dus maar 20% vergoed. Dit werd ons bij de verkoop ook niet verteld, de verkoper zei alleen; Koop je een molton en hoeslaken, dan verlengen we de garantie naar 5 jaar. De molten en hoeslaken gaf hij er uiteindelijk bij als cadeau, ergo; wassen neus.

De verkoper meldde telefonisch dat ze met aankopen in de winkel andere voorwaarden hanteren, en dat de afbouwende garantie vaak door de vingers wordt gezien. Dus 5 jaar volledige garantie? Echter mocht hij dit niet op de mail zetten, dus heb ik een garantie op zijn woord, niets waard dus.

Ik heb tot vanmiddag om te annuleren en ik twijfel op het moment wel erg, an sich lagen de matrassen goed, het ledikant is massief eiken dus daar kan vrij weinig stuk aan gaan. (op houtworm na :P )
Maar de reacties zijn niet erg positief als ik zo globaal kijk, al gaat dat wel veelal om de boxspring modellen. 8)7

[ Voor 1% gewijzigd door Marpas op 26-09-2023 11:48 . Reden: emoticon werkte niet ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raduf
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 31-03 12:37
Beste forumleden,

Ik ben op zoek naar een bed (180x210) met een lattenbodem, bij voorkeur met twee afzonderlijke matrassen (geen groot tweepersoonsmatras). Ik ben 195 cm lang en mijn vrouw is 160 cm, dus we hebben verschillende behoeften qua slaapcomfort.

Ik heb al gekeken naar het Avek Stiel bed, dat er echt mooi uitziet, maar helaas heeft het geen lattenbodem. Hebben jullie misschien andere aanbevelingen? Ik zoek iets dat op het Avek lijkt, maar niet extreem duur is.

Bedankt voor jullie hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vassago
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:31
Marpas schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 10:57:
Ik heb tot vanmiddag om te annuleren en ik twijfel op het moment wel erg, an sich lagen de matrassen goed,
Als het niet goed voelt (nog) niet doen, je kan nu afzeggen en evt. later als je er langer over nagedacht hebt of meer onderzoek gedaan hebt altijd alsnog bestellen.
Of toch iets anders uitzoeken natuuirlijk.

Zelf een jaar of 6 a 7 terug een nieuwe boxspring + matras gekocht bij een kleinere/onafhankelijk zaak.
Ik had zelf een Mline matras op het oog maar bij binnenkomst kreeg ik direct de vraag of ik klachten had met slapen.
Die heb/had ik niet dus dan heb je ook geen "duur" matras nodig volgens de verkoper.

Uiteindelijk op een Eastborn combinatie uitgekomen die nog niet de helft kostte van een Mline matras en deze bevalt nog steeds.
Het hoofdkussen werd dan wel weer een dure variant :+ (maar dat is niet in verhouding met een matras)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Welke kussen kreeg je dan?
Blijf met de vraag zitten, waaro je dan een kussen kan uitproberen, ja matras weten we nu wel, ik vraag om kussen.

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05:23

d0s

sssst

Ik ben op zoek naar een nieuw matras.

5,5 jaar geleden de Larson Stockholm gekocht en daar best tevreden over geweest. Begint nu wel echter wat kuilvorming te vertonen. Ik heb destijds de Stockholm genomen omdat de Oslo zachter is en dus niet geschikt (buikslaper). Ik heb overwogen om de Stockholm opnieuw te kopen maar deze is helaas uitverkocht op iBood/Bol etc.

Nu is mijn oog na wat research gevallen op bestrest bedden. Verkopen via de eigen site/showroom maar ook op bol.com en komen er best aardig uit qua recensies daar, maar bijvoorbeeld ook op google en andere review-sites. Prijzen zijn erg schappelijk, goedkoop zelfs voor 180x210 uitvoeringen. Draaien ook al wat jaartjes mee en de matrassen worden in NL gefabriceerd.

Als ik filter op stevigheid kom ik uit op deze twee matrassen.

https://bestrest.nl/produ...as-3d-hr-koudschuim-24cm/
https://bestrest.nl/produ...chuim-350-cooltouch-25cm/

De bamboo variant lijkt meer pocketveren te hebben, maar iets minder schuimlaag. Dat laatste zou op papier goed moeten zijn voor een buikslaper. Nog een voordeel; bamboo tijk, dat zou lekker koel moeten blijven aangezien ik het altijd snel warm krijg.

Dat de matrassen dik zijn spreekt me wel aan, de Stockholm was 'maar' 23 cm dik.

Iemand tips? :)

Ravensberger heb ik gekeken maar die lijken helemaal geen pocketvering matrassen meer te verkopen.

[ Voor 10% gewijzigd door d0s op 28-09-2023 14:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slabbysl
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-05 16:50
d0s schreef op donderdag 28 september 2023 @ 14:16:

Ravensberger heb ik gekeken maar die lijken helemaal geen pocketvering matrassen meer te verkopen.
Je moet anders even op hun Duitse webshop kijken, daar hebben ze meer opties.

Ze zijn op dit moment volgens mij bezig assortiment wat uit te breiden en showroom in NL aan het verbouwen.

• d0s

d0s

sssst

Slabbysl schreef op donderdag 28 september 2023 @ 14:57:
[...]

Je moet anders even op hun Duitse webshop kijken, daar hebben ze meer opties.

Ze zijn op dit moment volgens mij bezig assortiment wat uit te breiden en showroom in NL aan het verbouwen.
Ah, dank! Ik zie daar alleen dat Ravensberger alleen 200cm levert. Ik moet 210cm hebben helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piero84
d0s schreef op donderdag 28 september 2023 @ 14:16:
Ik ben op zoek naar een nieuw matras.

5,5 jaar geleden de Larson Stockholm gekocht en daar best tevreden over geweest. Begint nu wel echter wat kuilvorming te vertonen. Ik heb destijds de Stockholm genomen omdat de Oslo zachter is en dus niet geschikt (buikslaper). Ik heb overwogen om de Stockholm opnieuw te kopen maar deze is helaas uitverkocht op iBood/Bol etc.

Nu is mijn oog na wat research gevallen op bestrest bedden. Verkopen via de eigen site/showroom maar ook op bol.com en komen er best aardig uit qua recensies daar, maar bijvoorbeeld ook op google en andere review-sites. Prijzen zijn erg schappelijk, goedkoop zelfs voor 180x210 uitvoeringen. Draaien ook al wat jaartjes mee en de matrassen worden in NL gefabriceerd.

Als ik filter op stevigheid kom ik uit op deze twee matrassen.

https://bestrest.nl/produ...as-3d-hr-koudschuim-24cm/
https://bestrest.nl/produ...chuim-350-cooltouch-25cm/

De bamboo variant lijkt meer pocketveren te hebben, maar iets minder schuimlaag. Dat laatste zou op papier goed moeten zijn voor een buikslaper. Nog een voordeel; bamboo tijk, dat zou lekker koel moeten blijven aangezien ik het altijd snel warm krijg.

Dat de matrassen dik zijn spreekt me wel aan, de Stockholm was 'maar' 23 cm dik.

toon volledige bericht
Hallo!

Mag ik je vragen waarom bestrest uit je eigen onderzoek is gekomen? Komt het omdat je in de buurt woont van Apeldoorn - of ken je mensen die het hebben gebruikt met goede ervaringen? Ik zie de website en de prijzen zijn erg laag - kun je ook proef slapen zonder goede bijvoorbeeld?

Ergens in dit topic had ik iemand gevonden die ook over bestrest had en die gaf aan dat de matrassen 'zo zo' waren. Zal morgen de quote er even bij pakken :)

Gr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s

d0s

sssst

Piero84 schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 00:49:
[...]

Hallo!

Mag ik je vragen waarom bestrest uit je eigen onderzoek is gekomen? Komt het omdat je in de buurt woont van Apeldoorn - of ken je mensen die het hebben gebruikt met goede ervaringen? Ik zie de website en de prijzen zijn erg laag - kun je ook proef slapen zonder goede bijvoorbeeld?

Ergens in dit topic had ik iemand gevonden die ook over bestrest had en die gaf aan dat de matrassen 'zo zo' waren. Zal morgen de quote er even bij pakken :)

Gr.
Woon er in de buurt, dat was een factor ja. Maar kwam er eigenlijk wel prima uit qua beoordelingen vs. prijs. Maar praktijkervaring is altijd goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Ik heb nu een paar dagen de Oslo Organic na de gewone Oslo voor 9 jaar gehad te hebben. Het matras voelt degelijk aan (beter dan de duurste lidl matras), pocketveren die je niet irritant voelt en aardige laag met een zachte demping zodat de drukpunten goed verdeeld worden. Wat ik wel merk tov de oude Oslo dat de Organic iets zachter lijkt aan te voelen, of dat de veren zijn die 0.1mm minder dik zijn of iets anders geen idee. Echter ondanks dat mijn oude matras harder aanvoelde, was deze echt doorgezakt en had ik elke dag rugpijn wat nu lijkt weg te trekken. Misschien dat het zo hard voelde omdat de veren en het schuim lekker compact was geworden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mark1111
d0s schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 12:35:
[...]
Woon er in de buurt, dat was een factor ja. Maar kwam er eigenlijk wel prima uit qua beoordelingen vs. prijs. Maar praktijkervaring is altijd goed.
Lijkt mij niets mis mee met die matrassen. Ik zou er eens langs gaan dan om te kijken in de showroom. Dat is toch een groot voordeel ten opzichte van al die online matrassen handelaren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Humma Kavula schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 23:03:
Ik slaap sinds een tijdje op een Jysk Gold matras.

Behoorlijk stevig maar erg fijn imo.
Goed... That didn't age well..
Toch uiteindelijk te hard ( heb dit jaar 2 zware fietsongelukken gehad en dan leer je een matras goed kennen...) maar ook snel een kuilvorming, ga de moeite niet nemen om bij Jysk nog wat te claimen want daar zijn ze niet makkelijk in.
Vandaag nieuwe besteld, Auping evolve.
Proef gelegen en deze beviel erg goed.
Vorige Aupings zijn ook meer dan 10 jaar meegegaan dus hopelijk heb ik hier ook weer veel slaapplezier van.

Mocht het over 6 weken toch net niet zijn dan pak ik de Elysium, twijfelde al bij het proef liggen maar goed we gaan het zien.

-edit-
Had wel geluk ook want schijnbaar gaat ergens deze week een 15% korting in bij Auping op de matrassen die ik nu al kreeg, scheelde toch weer wat.

En mocht iemand een super goedkoop Auping matras nieuw willen: De Revive krijgt zelfs 30% korting!
En ik moet eerlijk zeggen voor die prijs heb ik hard getwijfeld echter zoals gemeld met die ongelukken en op advies niet gekocht.

[ Voor 17% gewijzigd door Humma Kavula op 01-10-2023 20:10 ]

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-05 23:59
Jorgen schreef op zondag 24 september 2023 @ 23:01:

Een matras met:

toon volledige bericht
Hebben zelfs de Auping matrassen hier ook last van? Welke klacht herkende ze precies?

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@Strider bij Auping rook het al beter, maar daar had ik last van de pocketvering bij mijn heupen. Dat kwam door onvoldoende zones zei de verkoopster.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
Ik ben aan het rondkijken om alleen het matras van mijn box spring te vervangen. Op het moment heb ik geen zin om een volledig nieuw bed te kopen, ivm een nieuw huis heb ik al genoeg andere hoge kosten. Ik heb wat rondgekeken om het matras opnieuw te laten vullen, maar de opties zijn daarin te beperkt en ook geen slaapgarantie. Ik heb die optie doorgestreept.

Omdat mijn partner en ik wel meer slaapcomfort nodig hebben, kuilvorming in het huidige Leenbakker matras, regelmatig wakker worden met rugpijn wil ik dus een nieuw matras. Net als jij Jorgen hecht ik waarde aan de gebruikte materialen, ik wil niet op een matras slapen waar veel dampen van vrijkomen.

Nu ben ik uitgekomen op het 7-Zone Pocketveringmatras van AM-qualitatsmatratzen.
Matras is in Duitsland gemaakt, Oeko-Tex Standard 100 gecertificeerd, bedrijf heeft 90 positieve Google reviews, 100 dagen proefslapen en de prijs is ok --> (90x210 @ €420,-).

Iemand ervaring met deze matrassen? Lees er in dit topic maar weinig over. Ik denk dat ik met dit matras geen topper meer nodig heb, klopt dit?

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
Strider schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 09:38:

Iemand ervaring met deze matrassen? Lees er in dit topic maar weinig over. Ik denk dat ik met dit matras geen topper meer nodig heb, klopt dit?
Op een tradioneel "wit" matras, moet je nooit een topper gebruiken.
Bij een gestoffeerde matras altijd een topper gebruiken.
Zo simpel is het :)

Verder is een comfortschuim bovenlaag niet heel spannend.
Ze zien het keren van matrassen als een voordeel en dat is het eigenlijk niet.
1000 veren per m2 is ook een nietszeggende specificatie. Zegt niets over de kwaliteit.

Het matras kan natuurlijk nog steeds lekker liggen en daar gaat het om. Maar een matras met dergelijke specs
kan je echt op elke hoek van de straat vinden.

Ik blijf maar weer herhalen, trek is een ochtendje uit. En bezoek een paar winkels. Je hoeft helemaal niets te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
Lekkerboeie86 schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 11:31:
[...]

Op een tradioneel "wit" matras, moet je nooit een topper gebruiken.
Bij een gestoffeerde matras altijd een topper gebruiken.
Zo simpel is het :)

Verder is een comfortschuim bovenlaag niet heel spannend.
Ze zien het keren van matrassen als een voordeel en dat is het eigenlijk niet.
1000 veren per m2 is ook een nietszeggende specificatie. Zegt niets over de kwaliteit.

Het matras kan natuurlijk nog steeds lekker liggen en daar gaat het om. Maar een matras met dergelijke specs
kan je echt op elke hoek van de straat vinden.

Ik blijf maar weer herhalen, trek is een ochtendje uit. En bezoek een paar winkels. Je hoeft helemaal niets te kopen.
toon volledige bericht
Ah thanks voor de tip.
Ik ben zelf wel een voorstander om een shortlist van matrassen te maken waar ik naar wil kijken. Anders wordt het weer zo'n ontzettend lange zoektocht waar ik geen zin in heb. Iedere verkoper heeft toch weer zijn eigen idee achter welk matras het meest geschikt is voor je postuur. Je gaat een paar minuten op een bed liggen en het ligt misschien wel lekker omdat je gewoon even kunt relaxen. Als ik naar de winkel voor een bed ga is het meer omdat ik wil zien hoe het bed eruit ziet.

BlaBlaBla

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Ik heb het idee dat mijn bedbodem ook niet meer goed is, dat was ooit een goedkope boxspring bed met wel bonell veren. Heeft iemand tips in combinatie met een pocketmatras? eventueel kan ik een grote plank op de bodem leggen, geen idee of dat beter is, maar ik heb het idee dat tot nu toe al mijn matrassen (pocketveren) niet genoeg tegendruk krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
Strider schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 11:47:
[...]

Ah thanks voor de tip.
Ik ben zelf wel een voorstander om een shortlist van matrassen te maken waar ik naar wil kijken. Anders wordt het weer zo'n ontzettend lange zoektocht waar ik geen zin in heb. Iedere verkoper heeft toch weer zijn eigen idee achter welk matras het meest geschikt is voor je postuur. Je gaat een paar minuten op een bed liggen en het ligt misschien wel lekker omdat je gewoon even kunt relaxen. Als ik naar de winkel voor een bed ga is het meer omdat ik wil zien hoe het bed eruit ziet.
Ik denk dat het heel goed is om een shortlist te maken. Dan ga je gericht op pad om de verschillen te ervaren. Vervolgens maak je (thuis) op je gemak een keuze.

In jouw geval is het wel slim om de boxspring bodems even na te kijken. Als deze in goede staat zijn kan er gewoon een nieuw matras op. Maar als je bodems ook doorgezakt zijn, gaat een nieuw matras je niet vooruit helpen. Opzich logisch :)

In het verleden kwamen hier veel matrassen voorbij die als kenmerk hadden: Goedkoop en gratis retourneren. Maar met deze mindset ga je niet snel jezelf verwennen met fijn slaapcomfort. Een 1/3 van je leven lig je op bed. Dus het lijkt me geen verloren tijd om wat te proberen bij een specialist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
Lekkerboeie86 schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 13:43:
[...]

Ik denk dat het heel goed is om een shortlist te maken. Dan ga je gericht op pad om de verschillen te ervaren. Vervolgens maak je (thuis) op je gemak een keuze.

In jouw geval is het wel slim om de boxspring bodems even na te kijken. Als deze in goede staat zijn kan er gewoon een nieuw matras op. Maar als je bodems ook doorgezakt zijn, gaat een nieuw matras je niet vooruit helpen. Opzich logisch :)

In het verleden kwamen hier veel matrassen voorbij die als kenmerk hadden: Goedkoop en gratis retourneren. Maar met deze mindset ga je niet snel jezelf verwennen met fijn slaapcomfort. Een 1/3 van je leven lig je op bed. Dus het lijkt me geen verloren tijd om wat te proberen bij een specialist.
Ik denk dat veel matrassen gemaakt worden door Polypreen in Belgie. Iemand hier een idee welke merken daar hun bedden afnemen?
Als je op de types Googled kom je ze veel in webshops tegen. Dus die matrassen die je op iedere hoek van de straat kunt kopen kunnen best van Polypreen afkomen.

Als ik nu op pagina 52 kijk (start pocketvering) dan vraag ik me af welke matrassen nu op het gebied van specs er goed uitzien. Iemand een idee?

[ Voor 13% gewijzigd door Strider op 03-10-2023 09:40 ]

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mella1979
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 16-12-2023
Lieve tweakers

Ik zit al een poosje alle berichten hier te lezen. Waardoor ik het eigenlijk helemaal niet meer weet 😔.

Ik hoop eigenlijk dat iemand van jullie mij een beetje de goede richting op kan sturen.

10 jaar geleden bed gekocht bij goossens. Het gaat om een electrische boxspring volledig gestoffeerd. Het onderstel (als ik het beetje goed uitleg) is verstelbaar maar zit ook iets van vering in geen idee wat.
Het matras erbovenop is nu echt op. En wat ik kon teruglezen in de bon is dit een pocketvering matras.

Het onderste gedeelte lijkt me nog prima in orde zie daar verder niks aan wat zou kunnen duiden op dat dit op is.
En ik zou dan ook eigenlijk alleen een nieuw matras willen gaan zoeken voor ons beide.

Beetje over ons. Hij = 180 lang weegt ongeveer 80 kilo. Ligt graag op buik en zij.
Ikzelf = 165 lang weeg 55 kilo ook graag op buik of zij.

Hebben nu allebei losse matrassen van 90 bij 210 met een topper erop vanwege de naad in het midden op te lossen en ik het makkelijk vind om hier het hoeslaken om te doen.

Ik heb nu last van me schouders en mijn man heeft soms last van zijn onderrug.
Mijn man geeft welleens aan dat hij op de bank lekkerder slaapt dan in bed omdat hij dan plat ligt.
Ik heb het idee nu dat ik met me schouders erg veel pijn krijg door de veren. ( of zit dit tussen me oren)

Zit daarom te denken om een koudschuimmatras te nemen. Of ga ik daar spijt van krijgen. Zag bij de dieze deze :

https://beddenwinkeldedie...tras-impuls-vita-talalay/

Ik hoop dat iemand mij zou kunnen helpen.

Bedankt alvast

P.s sorry dat het zo’n lang verhaal is geworden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• caspertje19
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 08-05 12:55
Sjah schreef op maandag 11 september 2023 @ 13:35:
@RvdDungen

Zou ze niet vertrouwen. Marketing zooi, opgerolde matras, schuim, een veel lagere prijs dan merken als Pullman en M-Line, Beka, Auping.
Ook Wave (by M-line) wordt opgerold verstuurd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piero84
n00bs schreef op zondag 24 september 2023 @ 13:11:
[...]

Ik heb onlangs hetzelfde maat matras besteld en zal een update geven zodra ik hem binnen heb.
Ik heb nu een Larson Oslo (ibood) maar die begint aardig kuilvorming te krijgen met enorme rugpijn tot gevolg, vervolgens 2 nachten de duurste lidl matras (pocketveren) geprobeerd dat zo goed werd getest, maar ik vond het echt helemaal niks, alsof je op een schommelboot zit en al die veren voelde ik ook.
Uiteindelijk nu de opvolger van de Oslo gekocht (Oslo Organic), helaas een stuk duurder dan zijn voorganger via iBood. Bij Blokker wel een flinke korting op het moment op dat model (750 euro).
Hallo!

Vroeg me af hoe uiteindelijk de Anneland bevalt. Heb je hem al binnen? Heb de Anneland teruggebracht, maar heb nog geen goede opvolger gevonden. Naar M-Line gekeken en nog een paar andere modellen. Helaas bekruipt me het gevoel dat bij eigenlijk alle bedden er een lichte kuilvorming zal ontstaan na verloop van tijd.

Mogelijk keer ik weer terug naar Anneland, haha!

Gr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piero84
Hallo mensen,

Nog even een onderbuikgevoel dat ik wil delen met de mensen die daar geen aanstoot aan nemen.

Ik krijg het idee dat net als bij kleding en schoenen (en veel andere producten), matrassen sterk onderhevig zijn aan goede marketing, waarbij de kwaliteit niet meer zo van belang is. Een markt die wordt gedomineerd door een paar grote jongens, die voor een habbekrats de boel laten maken en met grove winsten aan de haal gaan. Productie: hooguit 50 euro, matras in de winkel kost je 800 euro.

En waar dan wel je matras vandaan toveren? Geen idee. Ik zoek nog even verder in deze woestijn met fata morgana's. Wie weet een koel plekje onder de zon met goede opties :)

Groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarco1984
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-03-2024
Hoi,

Gisteren zijn wij bij een beddenzaak wezen kijken voor een nieuw bed. Wij zijn op basis van het advies uitgekomen bij de eastborn sand.

Heeft iemand hier ervaring mee? Wij zijn erg enthousiast, maar het dat is het prijskaartje ook. We hebben vergleken met een pullman, deze is prijstechnisch goedkoper, dat zie je ook terug in de hardheid en stugheid van het bed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogerthat
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 10-05 08:19
Overmorgen ben ik in Keulen vlakbij de showroom van AM qualitatsmatratzen. Dus zou een mooie gelegenheid zijn om eens proef te liggen. Zijn er Tweakers die nu op een matras liggen van AM? Wat zijn de ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 03:42

Dennis1812

Amateur prutser

Op aanraden van iemand hier 2 jaar terug bij master matras een compleet bed gekocht ( https://www.mastermatras.nl/ ).
Toen ging alles perfect. Nu de aftersales gebruikt.
En wederom! Perfect!

Ik ben fors afgevallen (dik 30kg weg). En merkte dat mijn matras dus echt te hard geworden was.
Telefonisch besproken. Beetje geprobeerd met de blokken het matras aan te passen en uiteindelijk een nieuw blok bijgekregen omdat het bij de knieën niet helemaal lukte.
Zonder enige kosten of probleem. Mocht het ook ophalen, maar dit was even makkelijker.

Als mensen twijfelen over mastermatras, ik kan ze aanraden.
Best duur. Maar ik ben echt heel blij met ons bed.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nl_umpire
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22:30
Het is alweer een tijdje geleden dat ik mijn laatste post heb geplaatst en interactief ben geweest op dit forum, voornamelijk over mijn zoektocht naar een nieuw matras en topdekmatras. Ik vond het daarom hoog tijd voor een korte update.

Matras:
We hebben uiteindelijk gekozen voor de Belina Bliss Firm, die we via Bol.com hebben besteld. Helaas was er een kwaliteitsprobleem in de vorm van een losse naad, maar na contact met Beliani hebben we een financiële compensatie ontvangen, wat we erg netjes vonden. Sinds de levering op 12 juni 2023 slapen we nog steeds tevreden op de Beliani Bliss. (Beliani product pagina: https://www.beliani.nl/eu...-mattress-hard-bliss.html[/li])

Topper / Topdekmatras:
Oorspronkelijk overwogen we op aanraden hier in het forum een latex topper (Omra Topdek Matras 80% Natuur Latex), maar deze viel af omdat hij voor ons te warm aanvoelde en aan de dunne kant was (aangegeven als 7 cm, maar met een kern van slechts 5 cm).

Uiteindelijk hebben we gekozen voor een Pantra topper P100 van 180 x 200 x 10 cm, besteld via Schuimrubber Gigant (Pantera SG 52 Extra Soft Plaat). Hier zijn we zeer over te spreken, zowel qua service als qua product. De drukverdeling en hardheid zijn precies goed.

Matrashoes:
Voor een matrashoes hebben we gekozen voor de Luxe Thermocool matrashoes van Matras Factory / Matrashoes, te vinden via deze link: Luxe Thermocool matrashoes. De levering verliep wat rommelig door interne miscommunicatie, maar uiteindelijk zijn we zeer tevreden met het product. In combinatie met de Pantera topper zorgt het voor een luchtig geheel.

Boxspring (zonder matras):
Momenteel overwegen we nog om de geveerde boxspring boxen, waar het matras en de topper op liggen, te vervangen. Het lijkt alsof het midden van het bed nu hoger is dan de zijkanten, doordat de randen van de boxspring steviger zijn dan de veren. Deze veren lijken door de jaren heen wat van hun veerkracht te hebben verloren.

Kortom, we zijn uiterst tevreden met onze uiteindelijke keuzes en alle advies dat we hier hebben mogen ontvangen --- dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki53221
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 06-05 10:34
Ik heb nieuwe boxspring gekocht die best wel te hard is voor mijn smaak, wel goeie ondersteuning. Wens dit met een topper comfortabler te maken.

iemand enig ervaring met Larson topper?
Ik zie veel het hebben over hun matrassen.

https://www.bol.com/nl/nl...bAlHNA.2_6.7.ProductTitle

Deze van de telegraaf ook op het oog.

https://webshop.telegraaf...in-motion-topdekmatrassen

[ Voor 37% gewijzigd door loki53221 op 23-10-2023 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rokl
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 04-12-2024

rokl

test

Sinds ca 4 weken lig ik op een Matt sleeps matras 90x200. Tot nu toe 3 configuraties getest: 3 (standaard), 2 (zachter) en 1 (het zachst). Gek genoeg ben ik van mening dat er een fout zit in de beschrijving van de configuraties: wat officieel configuratie 3 (= standaard) wordt genoemd, moet als het ware configuratie 2 zijn, de op een naar zachste configuratie. Matt sleeps op attend gemaakt, maar nog geen zinvolle reactie ontvangen. Het verschil tussen configuratie 3 en 2 is groot; het verschil tussen 1 en 2 kleiner, maar wordt door mijn rug wel nog gevoeld. Omdat ik continu op zij moet slapen is de op een naar zachste configuratie tot nu toe de beste. Geeft wel bij mij snel onderrugklachten als ik over dag bijv. even op de rug gaat liggen om te lezen. Wat me wel verbaast is hoe groot de verschillen zijn tussen de verschillende configuraties en hoe sensibel mijn lichaam hierop reageert. Dat geeft mij het gevoel dat ik veel geluk moet hebben om voor mij de juiste matras te vinden wanneer deze niet aanpasbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambello
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 12-05 18:20
Wat zouden jullie nou kopen als tweepersoonsbed voor een logeerkamer, waarbij het niet de goedkoopste hoeft te zijn maar ook geen dure Auping of Hastens?

Wat is dan een leuke prijs-kwaliteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mella1979
Beste tweakers

Heb een week terug bericht geplaatst maar tot op heden nog geen reactie daarop gehad. Wat begrijpelijk is. Omdat elk persoon verschillend is natuurlijk.

Zijn in de tussentijd naar twee winkels geweest en hebben op verschillende matrassen gelegen. Waar ik dacht dat mijn man juist het probleem was met matrassen uitzoeken zou zijn. Ben ik nu zelf het probleem geworden.
Ik dacht namelijk te weten wat ik wel en niet wil.

Maar nou komt het. Afgelopen weken opgelet hoe ik smorgens wakker wordt. En dat is op me buik. Dus met dat naar de winkel toegegaan en op stevige matrassen gelegen met latex topper. Dit van auping.
Nou werd ik door de adviseur op een soft matras neergelegd en ook latex topper. Maar lag daarop op mijn zij. En dacht echt dit is wat ze bedoelen met je ligt op wolken. Maar is niet mijn slaaphouding. Want op mijn buik vond ik dit niet lekkers.
Zou mijn houding dan slecht zijn op mijn buik en ik volgens advies dus soft zijslaper ben.
Of ga ik na een poos toch weer terug op mijn buik liggen en is dit matras dan dus niet voor mij.
Mijn twijfel is nu nog groter geworden en voor 5000 euro vind ik dat een hoop centen om te twijfelen

Sorry als mijn verhaal weer te lang is geworden maar hoop dat iemand me toch zou kunnen helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• futimojo
Mella1979 schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 20:28:
Beste tweakers

Heb een week terug bericht geplaatst maar tot op heden nog geen reactie daarop gehad. Wat begrijpelijk is. Omdat elk persoon verschillend is natuurlijk.

Zijn in de tussentijd naar twee winkels geweest en hebben op verschillende matrassen gelegen. Waar ik dacht dat mijn man juist het probleem was met matrassen uitzoeken zou zijn. Ben ik nu zelf het probleem geworden.
Ik dacht namelijk te weten wat ik wel en niet wil.

Maar nou komt het. Afgelopen weken opgelet hoe ik smorgens wakker wordt. En dat is op me buik. Dus met dat naar de winkel toegegaan en op stevige matrassen gelegen met latex topper. Dit van auping.
Nou werd ik door de adviseur op een soft matras neergelegd en ook latex topper. Maar lag daarop op mijn zij. En dacht echt dit is wat ze bedoelen met je ligt op wolken. Maar is niet mijn slaaphouding. Want op mijn buik vond ik dit niet lekkers.
Zou mijn houding dan slecht zijn op mijn buik en ik volgens advies dus soft zijslaper ben.
Of ga ik na een poos toch weer terug op mijn buik liggen en is dit matras dan dus niet voor mij.
Mijn twijfel is nu nog groter geworden en voor 5000 euro vind ik dat een hoop centen om te twijfelen

Sorry als mijn verhaal weer te lang is geworden maar hoop dat iemand me toch zou kunnen helpen.
toon volledige bericht
Als je op je buikt ligt zou ik eerder een stevig onder matras adviseren anders ga je te ver met je heupen doorliggen en krijg je op termijn last van je onder rug. Als je een stevig matras met een zachte latex topper hebt lig je toch nog een beetje in de wolken maar heb je goede steun voor je onderrug. Wat ook nog kan is je lighouding veranderen maar dat blijft altijd moeilijk. Tevens zou ik op dit moment geen Auping kopen als het mij eigen geld was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mella1979
@futimojo Bedankt voor je reactie. De eerste constructie die ik gelegen heb was ook op een pocketveer matras stevig met latex topper en dat voor buikslapen.Ik vond het lekker liggen maar mijn man niet die wou een nog steviger matras dan de stevig die hij daar had.Daarom verder gaan kijken

Maar bij auping werd ik een kant op gestuurd dat ik juist begon te twijfelen op me zij in een soft matras. Daar voelde ik me omarmd door de setting van soft en soft topper. Alleen lig nooit op mijn zij. En verwacht ook niet dat ik ooit zo zou kunnen slapen. Maar waarom voelde dat perfect en dat andere daaroor nu twijfelachtig. Of zou ik dat gevoel ook kunnen creëren met de eerste opstelling maar dan nog verder zoeken in buikslapen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappiewappie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-05 23:39

Flappiewappie

Hier nog meer

Iemand hier toevallig ervaring met het (de)monteren van een Matt Sleeps Velvet boxspring? Hij is een aantal maanden geleden bij mij thuis geleverd, maar hij gaat worden verhuist. Ik krijg echter met geen mogelijkheid het hoofdbord los van de boxspring.

Het lijkt een schuifmechanisme maar als ik het hoofdbord omhoog wil trekken, of de boxspring, zit er geen mm beweging in. Iemand tips?

Hier staat wat

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• loki53221
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 06-05 10:34
Update, Topper van Larson binnengehad.
Gekocht om me harde matras wat comfortabeler te maken helaas zak je door de topper heen alsof het er niet is.

Meteen terug gestuurd, het is duidelijk dat ze niet veel kwaliteit in de topper stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lerssi
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 06-05 09:51
Hier ook in de zoektocht naar een nieuw bed, wat een ellende met 3 kinderen in de winkels.
Nu hebben we een ledikant gekocht ( Bolzano van Goossens 200x220 )

Oude situatie:
Matt matras en topper van 180*220, deze gaat naar de kinderen. Tevreden over en slaapt goed. Vraag is gaan we nu voor hetzelfde of is er kwalitatief iets beters / lekkerder met slapen.

Ikzelf 1,95 met 100 kg buik/zijslaper
Vrouw 1,75 met 63 kg zij / rugslaper

Nu zie ik veel richting Duitse matrassen gaan, veel keuzes tussen latex schuim of vering matrassen.

Wat zouden jullie doen ?
2x 100*220 met een topper ?
1x 200*220 met of zonder topper ?

Wat voor dekbed en welk merk ( dons / bamboo / wol )?

Vriendin heeft het graag warm, ik graag wat koeler. Maar 1 dekbed. Standaard is het 20 graden op de slaapkamer zomer en winter.

Alvast bedankt heren en dames!

Als hadden geweest is, is hebben te laat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stuifmeel1
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 27-03-2024
Ik ga verhuizen en in mijn nieuwe huis komt een groter bed. Voor de matrassen denk ik aan een koudschuim of latex matras. Ik zie veel partijen voorbij komen online. Weet toevallig of er een winkel in de omgeving van Apeldoorn zit die goede koudschuim of latex matrassen verkoopt?

Voor het bed ga ik waarschijnlijk voor dit model. Ik ga daar van de week kijken. Iemand ervaring met deze partij. Als ik de beschrijving lees wordt ik wel enthousiast.
https://www.massiefhouten...ut-balkenbed-herisau.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDoodoo
Heeft iemand hier ervaring met de uni bridge lattenbodems van Swissflex?
Het heeft een behoorlijk prijskaartje, en dat wil ik er best voor uitgeven, mits het ook inderdaad serieus extra ligcomfort biedt en een lange levensduur heeft.
Natuurlijk heb ik er al even op 'proef gelegen' in de winkel, maar dat is een korte momentopname en uit ervaring weet ik dat het na een paar weken er op slapen heel anders kan liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Stuifmeel1 schreef op zondag 5 november 2023 @ 20:52:
Ik ga verhuizen en in mijn nieuwe huis komt een groter bed. Voor de matrassen denk ik aan een koudschuim of latex matras. Ik zie veel partijen voorbij komen online. Weet toevallig of er een winkel in de omgeving van Apeldoorn zit die goede koudschuim of latex matrassen verkoopt?

Voor het bed ga ik waarschijnlijk voor dit model. Ik ga daar van de week kijken. Iemand ervaring met deze partij. Als ik de beschrijving lees wordt ik wel enthousiast.
https://www.massiefhouten...ut-balkenbed-herisau.html
Waarom wil je koudschuim of latex?

Die 2 verschillen nogal.

In Apeldoorn zou ik gewoon even gaan proef liggen in verschillende zaken bij de meubelboulevard ( bij de KFC ) en Jysk zit er tegenover ( bij Mediamarkt )
In het centrum kan je terecht bij Slaapidee en van Beek bedden.

Qua bed; weet je zeker dat je de zijkanten zover uit wil laten steken?
Dat lijkt mij niet lekker zitten als je je bed in of uit stapt.

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stuifmeel1
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 27-03-2024
Humma Kavula schreef op maandag 6 november 2023 @ 22:59:
[...]

Die 2 verschillen nogal.

In Apeldoorn zou ik gewoon even gaan proef liggen in verschillende zaken bij de meubelboulevard ( bij de KFC ) en Jysk zit er tegenover ( bij Mediamarkt )

Ik heb toevallig al heel goede lattenbodems, en begreep dat koudschuim en latex hier het beste mee gecombineerd kunnen worden. Goed plan, ik ga even bij Slaapidee langs inderdaad!

Bedankt voor de tip! Ik ging inderdaad meten en zag dat het balkenbed veel ruimte inneemt. Ik heb daarom nu toch een ander model op het oog, een wat slanker zwevend bed:
https://www.massiefhouten...istisch-bed-drachten.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• futimojo
MrDoodoo schreef op maandag 6 november 2023 @ 21:50:
Heeft iemand hier ervaring met de uni bridge lattenbodems van Swissflex?
Het heeft een behoorlijk prijskaartje, en dat wil ik er best voor uitgeven, mits het ook inderdaad serieus extra ligcomfort biedt en een lange levensduur heeft.
Natuurlijk heb ik er al even op 'proef gelegen' in de winkel, maar dat is een korte momentopname en uit ervaring weet ik dat het na een paar weken er op slapen heel anders kan liggen.
Dit is zeker een hele goed ondersteunende latterbodem, wat voor een matras komt erop te liggen aangezien dat dan juist de combinatie vormt. Lange levensduur heeft een uni bridge sowieso.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• futimojo
Humma Kavula schreef op maandag 6 november 2023 @ 22:59:
[...]

Die 2 verschillen nogal.

In het centrum kan je terecht bij Slaapidee en van Beek bedden. Ik denk als je hier bent geweest je een prima weloverwegen keuze kan maken, mits portemonnee toereikend is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ik heb nog steeds geen matras. Lig inmiddels al maanden op de bank, met een gloednieuw maar ongebruikt bed in de slaapkamer.

Ik dacht dat ik eindelijk in de buurt van een geschikt matras gekomen was met de Swiss Sense Aeromax Aventi (of Savior). Ik rook ze nauwelijks, ze voelden best fijn en nu voor de helft van de prijs. Nu blijkt dat Swiss Sense in oktober de meeste maten van dit matras uit de collectie heeft gehaald. Er is dus geen 160x220 meer. Sterker nog, er is zelfs geen 80x220 meer.

Nu kan ik dus weer opnieuw op zoek naar een matras met goede ondersteuning voor mijn rug en heupen én met zo min mogelijk emissie uit het schuim/de lijm zodat m'n bronchitis niet op hol slaat.

Als ik soms wat tegenkom is het of gigantisch duur, of je kunt je geld niet terugkrijgen als ik er toch benauwd van word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDoodoo
futimojo schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 14:01:
[...]

Dit is zeker een hele goed ondersteunende lattenbodem, wat voor een matras komt erop te liggen aangezien dat dan juist de combinatie vormt. Lange levensduur heeft een uni bridge sowieso.
Dan zou er een Swissflex Hybrid 24 matras op komen te liggen, maar dan ben je wel een 5000 euro verder.
En 5000 euro vind ik een hoop geld voor een lattenbodem en matras.
Wat ik eigenlijk wil weten is of er iemand is die het verschil kan aangeven tussen deze combinatie (Swissflex) en een boxspring van, of onder, deze prijs categorie.
Is het het geld waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• futimojo
MrDoodoo schreef op woensdag 8 november 2023 @ 12:13:
[...]

Dan zou er een Swissflex Hybrid 24 matras op komen te liggen, maar dan ben je wel een 5000 euro verder.
En 5000 euro vind ik een hoop geld voor een lattenbodem en matras.
Wat ik eigenlijk wil weten is of er iemand is die het verschil kan aangeven tussen deze combinatie (Swissflex) en een boxspring van, of onder, deze prijs categorie.
Is het het geld waard?
Het is wel het geld waard vind ik als je puur naar prijs kwaliteit kijkt, voor 5000 euro heb je inderdaad ook een complete boxspring. Als je puur naar ergonomie kijkt is swissflex wel beter dan een boxspring. Als je iets qua ergonomie wilt vergelijk in een boxspring zou ik is naar een kreamat boxspring kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjah
@Jorgen >> je zit bij te dure merken te kijken, denk ik. voor dat matras dat jij noemt, die Avanti, die is 2900 zie ik voor 200x160, dan zie ik de helft als zijnde 1450, toch? Voor 1450 voor 2-persoons, zou ik maar eens bij merken als Eastborn gaan kijken, kan je de Q6400 aanraden. Dat is echt wel AA-merk, hangemaakt in NL. SiwssSense, is veelal reclame en de naam die het zo kostbaar maakt, is mijn vermoeden.

Daarnaast is een instapper van Pullman ook haalbaar, als jij rijp bent om 1400 uit te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bexorcist
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 10-05 16:36
Hoi hoi,

recent ook in de markt voor een kwalitatieve matras maar tevens door het bos de bomen niet meer zien na allerhande conflicterende "adviezen" van verkopers. Ons gevoel duwde ons alleszins in de richting van de Swissense Rhyhthm BEAT en de M-Line Slow Motion 5/6, beide een combinatie van traagschuim & pocketveren.

Nu loopt er een promo bij swissense van 1+1 gratis en zouden de 2 matrassen nu slechts 2000 euro kosten ipv 4000 maar slechts 5 jaar garantie.

M-line zat ongeveer 500 euro duurder voor 2 matrassen maar wel 10 jaar garantie. Hangt hier een reukje aan? Dien ik de garantievoorwaarden danig uit te spitten?

Enig ander advies? Wij zoeken matrassen die aangewezen zijn bij milde onderrugproblemen en lekker fris zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CVTTPD2DQ
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 10-05 22:55
Bexorcist schreef op woensdag 8 november 2023 @ 18:08:
recent ook in de markt voor een kwalitatieve matras maar tevens door het bos de bomen niet meer zien na allerhande conflicterende "adviezen" van verkopers
Kijk de aflevering van de rekenkamer (eventueel deel2 hier) nog eens terug, voordat je een fortuin uitgeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

CVTTPD2DQ schreef op woensdag 8 november 2023 @ 21:03:
[...]

Kijk de aflevering van de rekenkamer (eventueel deel2 hier) nog eens terug, voordat je een fortuin uitgeeft.
Waarbij ik ook wil opmerken; wees niet per definitie een krent ;)

Humma Kavula in "Ervaringen, hints en tips over matrassen / boxsprings"

Goedkoop kan ook duurkoop worden en je slaapt ongeveer 2555 uur per jaar op dat ding dus kan je maar beter zorgen dat jij persoonlijk goed ligt met de nadruk op persoonlijk.

Ik ken mensen die inderdaad prima vertoeven op goedkope matrassen maar ook die duizenden euro's uitgeven en nog niet goed slapen.

Nu is een budget ook persoonlijk gebonden maar toch, je wilt toch wel een aantal jaren lekker slapen.

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Sjah schreef op woensdag 8 november 2023 @ 15:27:
@Jorgen >> je zit bij te dure merken te kijken, denk ik. voor dat matras dat jij noemt, die Avanti, die is 2900 zie ik voor 200x160, dan zie ik de helft als zijnde 1450, toch? Voor 1450 voor 2-persoons, zou ik maar eens bij merken als Eastborn gaan kijken, kan je de Q6400 aanraden. Dat is echt wel AA-merk, hangemaakt in NL. SiwssSense, is veelal reclame en de naam die het zo kostbaar maakt, is mijn vermoeden.

Daarnaast is een instapper van Pullman ook haalbaar, als jij rijp bent om 1400 uit te geven.
Ik ben bijna overal geweest, van Jysk tot Auping.
Ik heb m'n budget al ruim verdubbeld, maar wil liefst onder 1200 nu. Dan kan ik daarna m'n andere nodige uitgaven doen.

Ik zou overigens bij Swiss Sense zo rond de 1000 à 1100 zijn uitgekomen met de huidige actie, werd me verteld.

Ik ga jouw suggesties bekijken, dankjewel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Oww 1200....tja daar vind je bij die merken die ik noemde, in jouw maat niks voor, helaas. Heb je al in het begin gezegd, dat wil je voor zeg 700 klaar zijn, je naar wat ik noemde Turken winkels moet. Laat ik het dan aardiger zeggen, je moet naar winkels om de hoek, die zeggen dat ze geen merkmatrassen hebben. Die winkels, ben je dan aangewezen op je proefliggen, en puur welke indruk je krijgt. Bij dat soort winkels, kan je wel degelijk afdingen, dat kan je denk ik beetje vergeten bij dure merken (althans als je het over halveren vd prijs hebt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Sjah schreef op donderdag 9 november 2023 @ 08:05:
Oww 1200....tja daar vind je bij die merken die ik noemde, in jouw maat niks voor, helaas. Heb je al in het begin gezegd, dat wil je voor zeg 700 klaar zijn, je naar wat ik noemde Turken winkels moet. Laat ik het dan aardiger zeggen, je moet naar winkels om de hoek, die zeggen dat ze geen merkmatrassen hebben. Die winkels, ben je dan aangewezen op je proefliggen, en puur welke indruk je krijgt. Bij dat soort winkels, kan je wel degelijk afdingen, dat kan je denk ik beetje vergeten bij dure merken (althans als je het over halveren vd prijs hebt).
Ik wilde ook voor veel minder klaar zijn inderdaad, maar overal waar ik kwam lag ik er ofwel niet lekker op; ofwel ik kreeg er pijn van in mijn rug en heupen; of ik werd hartstikke benauwd van het schuim / de lijm. Ik vind matrassen kopen geen pretje...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Was ook in de markt voor een nieuw bed en matras. Eerst maar eens een winkel in de buurt bezocht: https://smeenkbedden.nl/ . Zij hebben refurbished Auping Aronde's. Op zich aardig en geen gekke zaak, alleen de Auronde is niet mijn smaak.

Eens verder bij Auping gaan kijken en kwam op de Original uit (dus niet de boxspring, maar het bed): https://www.auping.com/nl/bedden/original . Was eigenlijk liefde op het 1e gezicht, toen ik dat bed zag was ik meteen verkocht qua looks. Ook nog even naar de Essential gekeken, waarbij de spiralen binnen het frame liggen (ipv er bovenop, zoals bij de Original het geval is), maar toch weer teruggegaan naar mijn originele (haha) plan om een Original te kopen.

(even Auping non-boxspring op een rij:
Auronde = het Auping oerbed, of iig heel oud ontwerp wat nog steeds nieuw verkocht wordt
Original = (anders dan de naam doet vermoeden) een ontwerp van 2007-ish, wel geïnspireerd op een ouder ontwerp, de Cleopatra
Essential = Ik weet niet van wanneer dit ontwerp is, maar ziet er modern uit
Noa = Scandinavisch design

Voor zover mij bekend gebruiken ze alle 4 dezelfde spiraalbodem(s), maar pin me er niet op vast
)

Toen ik de knoop doorgehakt had om een Original te kopen (180x210, helemaal zwart, gewoon kaal dus zonder hoofdbord of tafeltjes, wel met de ophoogpootjes) kwam er net op die zondagavond precies zo'n (zo goed als nieuw) bed op Marktplaats voor een mooie prijs, en uiteindelijk die gekocht. Heel blij mee, maakt robuuste indruk en ziet er gewoon mooi uit. Makkelijk uit elkaar te halen en in elkaar te zetten ook, dus eenvoudig te transporteren indien nodig.

Dan het matras: Een Auping matras is buiten mijn budget, dus wat rond gaan kijken. Op zich kan ieder matras op het bed, maar gezien de Auping Original geen rand heeft, kunnen aparte matrassen wel gaan schuiven als je ze niet vastmaakt. Auping matrassen schijnen een bevestigingssysteem te hebben (mijn spiralen hebben idd een bevestigingspunt), maar een 3rd party matras niet. Dit houdt in dat eigenlijk de enige optie is om te gaan met één groot matras (tenzij je twee aparte matrassen in 1 tijk doet, dit schijnt een mogelijke kunstgreep te zijn). Ben gaan shoppen voor één groot matras dus.

Gekeken bij de usual suspects zoals Emma en Matt Sleeps etc, maar wilde toch kunnen testen voor kopen. Emma heeft ook niet zo beste reviews voor bereikbaarheid etc, laat ik liever links liggen. Ook bij Ikea gekeken, maar die hebben geen matrassen van groter dan 200 cm lengte.
Joost211 schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 16:27:
[...]
... heb ik nog 1 mysterie: hoe zit het met de boxspring uitverkoopzaken die je ook aan de rand van elk industrieterrein hebt? Denk aan een 'Matrasconcurrent' in Zwolle of een 'Lusanna' in Hasselt. Dit soort zaken stunten met prijzen, maar is de kwaliteit ook daadwerkelijk minder ? heeft hier iemand hier ervaringen mee?
Eens gaan Googlen en dan kom je (idd) uit op allerlei zaken op industrieterreinen etc. Zo heb je in het noorden de Matrasfabriek / Matrasfactory (mogelijk 1 bedrijf), in Enkhuizen de Matrassenman, en in o.a. Zwolle de Matrasconcurrent. Had de Matrassenman gemaild en na 2 dagen nog geen reactie, wat weinig vertrouwen wekte. Als ze op een sales mail al niet reageren, dan wil ik niet weten hoe traag ze zijn voor een garantievraag.

Op basis van reviews toch eens gaan kijken bij de Matrasconcurrent Zwolle. Is eigenlijk een vrij normale meubelzaak (https://www.jeha.nl/) met een bedden/matrassenhoekje. Werd vriendelijk en niet opdringerig ontvangen, volgens mij door de eigenaar zelf. Vond het lastig om te kiezen tussen de traagschuim en koudschuim varianten, maar uiteindelijk dit matras besteld: https://www.matrasconcurrent.nl/product/matras-ultra-hr/ . Niet top of the line ofzo, maar was de zoektocht ook een beetje zat en zie het wel. Kost 520 euro ofzo voor 180x210 cm, kun je niet echt een buil aan vallen denk ik. Slaap nu al jaren op een Ikea matras, dus het zal allicht beter zijn (En wie weet word ik positief verrast en slaapt het matras op de langere termijn heel fijn). Ik geef wel een update als het matras binnen is.

PS: Het matras wat ik gekozen heb is er in 3 varianten: Latex, nasa (traagschuim) en koudschuim. Dit zijn de enige variaties in deze lijn. Bij andere zaken moet je vaak kiezen voor firm of medium, en hier heb je maar één variant (die naar hun zeggen medium is). Als ik eerlijk ben vond ik minder keuze wel fijn. Vaak ligt de grens van medium of hard rond de 80 kilo, en dat is nou juist precies wat ik ongeveer weeg, dus de keuze is niet heel eenduidig, wat tot twijfel leidt. Ik heb dan liever minder keuze eigenlijk.

[ Voor 5% gewijzigd door smvs op 09-11-2023 21:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CVTTPD2DQ
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 10-05 22:55
Humma Kavula schreef op woensdag 8 november 2023 @ 21:40:
Goedkoop kan ook duurkoop worden en je slaapt ongeveer 2555 uur per jaar op dat ding dus kan je maar beter zorgen dat jij persoonlijk goed ligt met de nadruk op persoonlijk.
Ja, en je hebt meer dan 3000 uur per jaar schoenen aan. En toch geven we daar geen honderden euro's aan uit.

Je zou het intensieve gebruik ook als argument kunnen gebruiken om een matras als verbruiksartikel te beschouwen. Eens in de vijf jaar een nieuwe. Dan los je veel van de problemen met kuilvorming al op, en hoef je ook geen afspraak met je hypotheekadviseur te maken om er eentje te bekostigen.

Historisch gezien vullen we matrassen vooral met biomaterialen (hooi, boekweit, zeewier) die regelmatig vervangen konden worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lerssi
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 06-05 09:51
Sjah schreef op woensdag 8 november 2023 @ 15:27:

Wat zou het voordeel tov een mline coolmotion 8 zijn ?
In de maat 100*220 zou er +- 800 euro verschil in zitten.

Manman wat een verzadigde markt en keuze.

Als hadden geweest is, is hebben te laat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slpkgl
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 16-03 18:02
Na vele maanden inlezen, proefliggen in verschillende winkels en grote twijfel uiteindelijk de keus laten vallen op een Auping bed en matras. Auping sprak ons aan wegens de mate van ondersteuning (rugklachten in verleden), de ventilatie en de kwaliteit van de bedden (A-merk).

Wegens de grote mate aan twijfel uiteindelijk eind augustus online besteld, om recht te hebben op 30 dagen retourtermijn. Daarnaast waren de meeste winkels niet erg behulpzaam.

In totaal 10 weken later en €5000 armer is begin deze week dan eindelijk het 180x200 Essential bed met twee 90x200 Elite medium type X matrassen (aan elkaar geritst) binnengekomen. Type en hardheid aanbevolen door Auping winkel (beiden rond de 1.70 en 65kg).

Nu weet ik dat het altijd even wennen is op een nieuw matras, maar ik loop al sinds het nieuwe bed rond met flinke rugklachten. Enkel wanneer ik perfect in het midden van de matras lig, lijk ik relatief goed te liggen. Sterker nog, wanneer ik meer naar het midden van het bed schuif (bij de verbinding van beiden matrassen) lig ik op een flinke bult. In de winkel hebben wij dit nooit zo gevoeld en ons was verzekerd dat dit amper voelbaar zou zijn. Hebben anderen hier nog meer ervaring mee?

Nu zitten we dus met onze handen in het haar en overwegen we het bed terug te sturen. Dat zou betekenen dat we weer opnieuw aan het hele avontuur moeten beginnen met testen. Zijn er alternatieven die jullie aanraden die we eens moeten bekijken? Voornamelijk dus ook zonder de ‘bult’ in het midden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mella1979
Beste tweakers

Vandaag onze 3de keer voor matrassen wezen kijken. Deze keer vroeg s’morgens. En in de winkel waren we de enigste. De beste man heeft goed naar ons geluisterd heeft de tijd genomen en we hebben aangegeven wat we wilden.

We zijn uitgekomen op een pullman silverline matras welke gestoffeerd word. Voor mijzelf standaard en mijn man stevig. Daarop komt een splittopper van comfortschuim ook van Pullman.

Ik heb meerdere keren van matrassen gewisseld en bleef steeds teruggaan naar de pullman dus dit wordt m. Nu goed gelegen en voelde nu echt het verschil tussen als een matras niet lekkers ligt dat ik het gevoel had als ik op mijn buik lag ik in banaanvorm lig en me onderrug voelde. Dat heb ik nu dus niet gehad.
En op mijn zij lig ik ook lekkers nu. Krijg er dan ook een knuffelrol kussen bij ( zoals ik het noem)
Wil toch gaan proberen te leren op mijn zij te gaan liggen. En met dit kussen voelde dat wel fijn.

Alleen mijn hoofdkussen vond ik niks. Dus daar moet ik naar op zoek. En dan iets voor een zijslaper. Dus als mensen hier ideeën hebben hoor ik die graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smvs
  • Niet online
Slpkgl schreef op zaterdag 11 november 2023 @ 16:36:
Nu zitten we dus met onze handen in het haar en overwegen we het bed terug te sturen. Dat zou betekenen dat we weer opnieuw aan het hele avontuur moeten beginnen met testen. Zijn er alternatieven die jullie aanraden die we eens moeten bekijken? Voornamelijk dus ook zonder de ‘bult’ in het midden.
Waar komt die bult dan vandaan, is dat de verbinding (tussenstuk) tussen de 2e losse matrassen ofzo?

Anyway, met het Auping bed lijkt me niets mis, die zou ik niet wegdoen. De Essential heeft een rand(je) (zie hieronder), dus als je matrassen er op zou leggen die niet van Auping zelf zijn (en dus geen Auping bevestigingssysteem hebben) dan zou in in theorie geen last krijgen van verschuivende matrassen (pin me er niet op vast, ik ben geen expert). Een 2 persoons niet-Auping matras kan sowieso. Of wellicht een topper er op leggen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/90sKl_rRtF9QchO-oN7bKkdXIzo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Htl958yJ94X09DtOdj8takA5.jpg?f=fotoalbum_large
Mella1979 schreef op zaterdag 11 november 2023 @ 20:19:
Alleen mijn hoofdkussen vond ik niks. Dus daar moet ik naar op zoek. En dan iets voor een zijslaper. Dus als mensen hier ideeën hebben hoor ik die graag.
Hoofdkussen topic(je):
Advies hoofdkussen rug/zij

Zelf had ik (zijslaper) een oud Ikea schuimrubber kussen, wat nog steeds fijn is, maar er alleen niet zo fris meer uit ziet. Laatst wezen shoppen voor nieuwe kussens. Een aantal vlokken/donskussen gekocht, maar dat zijn miskopen, vind ze veel te laag (ondanks dat het 'hoge' kussens zijn): Ikea Lapptatel, Skogsolvon, Skoggsfräken.

Ook nog een Rosenskärm schuimrubberkussen geprobeerd, vind ik juist weer te hard/hoog. Als laatste een NORDSTÅLÖRT geprobeerd, daar slaap ik nu (voorlopig) op, en vind ik niet heel gek.

Ik overweeg eventueel nog een Auping Cloud, zoals in bovenstaande kussentopic genoemd wordt. Echter dan moet je weer kiezen voor een hoogte, en dat blijft een gok (misschien eens proberen in een winkel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slpkgl
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 16-03 18:02
smvs schreef op zondag 12 november 2023 @ 11:40:
[...]

Waar komt die bult dan vandaan, is dat de verbinding (tussenstuk) tussen de 2e losse matrassen ofzo?

Anyway, met het Auping bed lijkt me niets mis, die zou ik niet wegdoen. De Essential heeft een rand(je) (zie hieronder), dus als je matrassen er op zou leggen die niet van Auping zelf zijn (en dus geen Auping bevestigingssysteem hebben) dan zou in in theorie geen last krijgen van verschuivende matrassen (pin me er niet op vast, ik ben geen expert). Een 2 persoons niet-Auping matras kan sowieso. Of wellicht een topper er op leggen?

[Afbeelding]
Dank voor je reactie. Het lijkt er op dat dit inderdaad het verbindingsstuk van beiden matrassen is. Erg irritant. Ga hier hoe dan ook contact over opnemen.

De rand van het Essential bed is minimaal, maar een ander matras valt altijd te proberen. Is een 180x200 matras altijd twee matrassen met verbinding, of zijn deze ook als een geheel te vinden?

Een topper zie ik niet zitten, dan heb ik namelijk zo’n groot bedrag uitgegeven voor een matras die zou moeten ondersteunen, om vervolgens dat principe weg te gooien met een topper. Bij een boxspring kan ik dit natuurlijk wel begrijpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smvs
  • Niet online
Slpkgl schreef op zondag 12 november 2023 @ 14:16:
[...]

De rand van het Essential bed is minimaal, maar een ander matras valt altijd te proberen. Is een 180x200 matras altijd twee matrassen met verbinding, of zijn deze ook als een geheel te vinden?
Er zijn zeker wel matrassen die één geheel vormen (mijn huidige Ikea matras bijvoorbeeld), maar ik weet niet hoe het bij Auping zit (ben geen expert). Als je via hun website een matras configureert kun je voor één groot 2 persoons matras 2 verschillende hardheden per kant kiezen, dus zo'n matras bestaat iig vaak uit meerdere kernen lijkt het. Hoe dit verder technisch zit lijkt me meer een vraag voor Auping (ik ben maar een leek).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nl_umpire
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22:30
Slpkgl schreef op zaterdag 11 november 2023 @ 16:36:
... Nu weet ik dat het altijd even wennen is op een nieuw matras, maar ik loop al sinds het nieuwe bed rond met flinke rugklachten. Enkel wanneer ik perfect in het midden van de matras lig, lijk ik relatief goed te liggen. Sterker nog, wanneer ik meer naar het midden van het bed schuif (bij de verbinding van beiden matrassen) lig ik op een flinke bult. In de winkel hebben wij dit nooit zo gevoeld en ons was verzekerd dat dit amper voelbaar zou zijn. Hebben anderen hier nog meer ervaring mee?

Wij hebben dat ook wel een beetje met ons 180 x 200 matras uit een stuk dat ligt op een verende boxspring. Als ik dit mag vergelijken met jouw situatie is hierbij het middenstuk van het Essential bed, daar waar de twee 90cm delen van het bed samenkomen om samen 180 cm te vormen, is van metaal en dus harder dan het gedeelte waar je op slaapt. Het matras is ook meestal omringt door een hardere schuimrand, wat harder is dan de kern/midden van het Elite matras. Deze twee elementen tezamen zorgen ervoor dat het midden van het bed meer weerstand geeft, en dus minder inzakt/veert dan het midden van het matras.
Pagina: 1 ... 47 ... 54 Laatste