wat had je willen vragen? ik heb je oorspronkelike bericht niet gezien.
ik heb me nooit zo erg in bedden verdiept dus daar weet ik niet zoveel van. als je liever niet in een winkel gaat proefliggen maar ook liever niet telkens wil terugsturen lijkt matt sleeps me idd een goede optie om te proberen, vanwege de configuratie.Roekeloos schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 23:05:toon volledige bericht
Ik volg dit topic al een tijdje en heb wat searches gedaan, maar weet toch even niet waar te beginnen.
We zijn in de race voor een nieuw bed + matras. Allebei zijslapers met een gemiddeld gewicht; momenteel een erg zacht matras wat we echt heerlijk vinden. Het staat mij bij dat we nu een traagschuim matras hebben, wat als nadeel heeft dat het wat warm kan zijn. We hebben hier niet veel last van; we hebben een koele kamer en ik merk dat materiaal van het dekbed(overtrek) ook heel bepalend is.
We willen graag een elektrisch verstelbare lattenbodem. Een boxspring is echt nice-to-have omdat het er mooi uit ziet en een hoge instap heeft. Natuurlijk moet het wel goed zijn, maar we zijn niet zo gevoelig voor marketing praatjes. Budget is dus eerder € 2k dan € 5k.
Ik merk dat het kussen ook erg bepalend is voor het slaapcomfort. Als zijslaper heb ik een stevig kussen nodig omdat ik anders last van mijn schouders krijg. Ook daarvoor zijn tips welkom.
Vanwege kleine kids zijn we niet in de gelegenheid om eindeloos in winkels te gaan proefliggen. In het kader van duurzaamheid stuur ik ook liever niet meer producten retour dan nodig is. Ik ben dan ook geneigd om voor een "configureerbaar" matras te gaan als Matt Sleeps.
Wat is jullie advies voor onze situatie? Qua aanpak en producten?
Heh, herkenbaar. Wij waren vorig jaar op zoek, eerst terecht gekomen bij een beddenwinkel met proefliggen op maat o.i.d. Kwam uit rond 5k.Roekeloos schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 23:05:toon volledige bericht
Ik volg dit topic al een tijdje en heb wat searches gedaan, maar weet toch even niet waar te beginnen.
We zijn in de race voor een nieuw bed + matras. Allebei zijslapers met een gemiddeld gewicht; momenteel een erg zacht matras wat we echt heerlijk vinden. Het staat mij bij dat we nu een traagschuim matras hebben, wat als nadeel heeft dat het wat warm kan zijn. We hebben hier niet veel last van; we hebben een koele kamer en ik merk dat materiaal van het dekbed(overtrek) ook heel bepalend is.
We willen graag een elektrisch verstelbare lattenbodem. Een boxspring is echt nice-to-have omdat het er mooi uit ziet en een hoge instap heeft. Natuurlijk moet het wel goed zijn, maar we zijn niet zo gevoelig voor marketing praatjes. Budget is dus eerder € 2k dan € 5k.
Ik merk dat het kussen ook erg bepalend is voor het slaapcomfort. Als zijslaper heb ik een stevig kussen nodig omdat ik anders last van mijn schouders krijg. Ook daarvoor zijn tips welkom.
Vanwege kleine kids zijn we niet in de gelegenheid om eindeloos in winkels te gaan proefliggen. In het kader van duurzaamheid stuur ik ook liever niet meer producten retour dan nodig is. Ik ben dan ook geneigd om voor een "configureerbaar" matras te gaan als Matt Sleeps.
Toen verder gekeken, uiteindelijk:
- Frame gemaakt; zelf bekleed met schuim en stof.
- Matrassen laten maken bij matrassenman.nl ; was even stukje rijden (130 km:)) maar zeker waard.
Je bespreekt wat je prettig vind en een proefmatras wordt samengesteld, kan je meteen op gaan liggen. Vervolgens kan je de toplagen nog aanpassen. Dit lijkt mij net zo configureerbaar als Matt Sleeps, maar je kan wel in de winkel proberen:).
Uiteindelijk 2 matrassen laten maken met verschillende toplagen. Mijn matras was iets van 12 cm HR55 stevig in het midden, en aan beide kanten nog 4CM soft
2x 100X200 matras, na paar weken thuis geleverd.
- Elektrische lattenbodem apart gekocht.
- Potenset apart gekocht.
Uiteindelijk was dit alles rond 2,2k. Nog elke avond blij als we in bed gaan liggen, vooral vanwege het matras.
Gewist
[ Voor 99% gewijzigd door Ladypurple op 30-06-2023 09:56 ]
Bij welke slaapwinkels woon je in de buurt?Roekeloos schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 23:05:toon volledige bericht
Regio Den Bosch / Tilburgfutimojo schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 15:10:
[...]
Bij welke slaapwinkels woon je in de buurt?
de Laat diessen/bladel
de Dieze den Bosch
Verbruggen in vlijmen
Allemaal kleinere winkels in de buurt die jou goed van advies kunnen voorzien.
futimojo schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 11:18:
[...]
de Laat diessen/bladel
de Dieze den Bosch
Verbruggen in vlijmen
Allemaal kleinere winkels in de buurt die jou goed van advies kunnen voorzien. Ik zou wel zelf gewoon goed aangeven wat je wilt en wat je budget is.
Vandaag even wat verder in verdiept en ons licht opgestoken bij verschillende winkels. We komen uit op een Cinderella boxspring, eigenlijk vooral vanwege de looks.
Omdat we beiden van een zacht bed houden, komen we uit op een Summum (Talalay) topper. Bij één zaak hadden ze echter ook de mogelijkheid om tegen een forse meerprijs een traagschuim topper (van een ander merk) te nemen. Eigenlijk beviel ons dat nog beter.
Daarnaast viel op dat winkels (maar ook webshops) niet allemaal dezelfde opties aanbieden. Soms worden andere poten aangeboden; soms niet. Soms zijn de 500 veren/m2 matrassen standaard; soms is 320 veren/m2 standaard en 500 veren/m2 optioneel. Soms wordt een keuze gegeven tussen medium en firm matras; soms niet. Het advies is dan overigens vaak om firm te nemen vanwege de zachte topper (hoewel we allebei zeker niet zwaar zijn).
Ik snap heel goed dat boxsprings en matrassen kwaliteitsverschillen hebben, maar ik zou zeggen: traagschuim is traagschuim. Dus (afgezien van de dikte) verwacht ik geen grote verschillen in comfort en levensduur.
We zijn dus wat geneigd om op zoek te gaan naar de goedkoopste Cinderella elektrische boxspring met standaard topper. Vervolgens deze topper op Marktplaats zetten en een goedkope (maar wel lekker dikke) traagschuim topper online kopen. Is dat een heel gek idee?
Omdat we beiden van een zacht bed houden, komen we uit op een Summum (Talalay) topper. Bij één zaak hadden ze echter ook de mogelijkheid om tegen een forse meerprijs een traagschuim topper (van een ander merk) te nemen. Eigenlijk beviel ons dat nog beter.
Daarnaast viel op dat winkels (maar ook webshops) niet allemaal dezelfde opties aanbieden. Soms worden andere poten aangeboden; soms niet. Soms zijn de 500 veren/m2 matrassen standaard; soms is 320 veren/m2 standaard en 500 veren/m2 optioneel. Soms wordt een keuze gegeven tussen medium en firm matras; soms niet. Het advies is dan overigens vaak om firm te nemen vanwege de zachte topper (hoewel we allebei zeker niet zwaar zijn).
Ik snap heel goed dat boxsprings en matrassen kwaliteitsverschillen hebben, maar ik zou zeggen: traagschuim is traagschuim. Dus (afgezien van de dikte) verwacht ik geen grote verschillen in comfort en levensduur.
We zijn dus wat geneigd om op zoek te gaan naar de goedkoopste Cinderella elektrische boxspring met standaard topper. Vervolgens deze topper op Marktplaats zetten en een goedkope (maar wel lekker dikke) traagschuim topper online kopen. Is dat een heel gek idee?
Na een week slapen is dit mijn ervaring: mooie stevige matras, goede veerkracht, geen nare geurtjes. Voor mij wel iets te stevig maar dat kan ook te maken hebben met dat er nu een lattenbodem onder ligt. Ik was een boxspring gewend.W13k3 schreef op zondag 28 mei 2023 @ 14:14:
Na weken zoeken, vergelijken en door de bomen het bos niet meer zien heb ik net mijn nieuwe matras in huis. Natuurlatex van Matramaxx, rechtstreeks van de Duitse fabriek, in H3. We gaan deze eerst testen en dan kijken of de tweede matras H2 of H3 wordt.
De tweede matras wordt een H2. Qua gewicht hadden we beide advies voor de H3 maar ik hou van wat zachter.
Even een andere vraag die niet gaat over matrassen en boxsprings. Wat vinden jullie van dit type dekbed:
https://www.beliani.nl/co...40-x-220-cm-chontgar.html ?
Ik hoop dat iemand mij ook wat tips kan geven voor een nieuw matras (komt te liggen op een boxspring bed, eventueel als het matras het nodig heeft, zou ik er een plank onder leggen).
Ik heb op dit moment nog het Larson Oslo (iBood actie) matras. Deze is al de nodige jaartjes oud en toe aan vernieuwing.
Ik merk ook ondanks het draaien van het matras (lig alleen) er op de kant die het meest gelegen is, meer kuilvorming is. Sowieso wanneer het warmer is, zak je naar mijn mening teveel in dit matras, terwijl de winter qua hardheid na een paar minuten liggen, precies goed voor mij is.
Ik weeg niet veel (70) en ben ook niet lang, maar krijg desondanks wel flink pijn aan de rug op dit moment. Ik draai vaak en slaap vaak op mijn zij. In principe zou een nieuw Oslo met de korting van toen ook prima zijn, zij het dan de maat die ik nodig heb nergens meer in de aanbieding is. De reguliere prijs vind ik het ook echt niet waard.
Alternatieven waar ik bv naar kijk die je in dit topic ook vaak voorbij ziet komen is de https://www.lidl.nl/p/hn8...upreme-gelstar/p100241966. Maar of dit wat is, geen idee. Overigens ook uitverkocht dat terzijde.
Ik houd van een steviger matras, vind zo een kuil rond de onderrug super irritant, heb het snel warm, dus een warm matras is niet nodig, eerder een nadeel. Lig voornamelijk op mijn zij en rug. Heel soms heel even op de buik, maar nooit lang.
Ik heb op dit moment nog het Larson Oslo (iBood actie) matras. Deze is al de nodige jaartjes oud en toe aan vernieuwing.
Ik merk ook ondanks het draaien van het matras (lig alleen) er op de kant die het meest gelegen is, meer kuilvorming is. Sowieso wanneer het warmer is, zak je naar mijn mening teveel in dit matras, terwijl de winter qua hardheid na een paar minuten liggen, precies goed voor mij is.
Ik weeg niet veel (70) en ben ook niet lang, maar krijg desondanks wel flink pijn aan de rug op dit moment. Ik draai vaak en slaap vaak op mijn zij. In principe zou een nieuw Oslo met de korting van toen ook prima zijn, zij het dan de maat die ik nodig heb nergens meer in de aanbieding is. De reguliere prijs vind ik het ook echt niet waard.
Alternatieven waar ik bv naar kijk die je in dit topic ook vaak voorbij ziet komen is de https://www.lidl.nl/p/hn8...upreme-gelstar/p100241966. Maar of dit wat is, geen idee. Overigens ook uitverkocht dat terzijde.
Ik houd van een steviger matras, vind zo een kuil rond de onderrug super irritant, heb het snel warm, dus een warm matras is niet nodig, eerder een nadeel. Lig voornamelijk op mijn zij en rug. Heel soms heel even op de buik, maar nooit lang.
Die talalay topper van Cinderella is kwalitatief een zeer goede topper aangezien daar een vrij hoog latex gehalte inzit. Ik kan jullie natuurlijk qua gewicht en houding niet inschatten maar vaak is een stevig matras bij een zachtere topper meer aan te raden zodat je wat meer steun vanuit het midden hebt.Roekeloos schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 17:00:toon volledige bericht
Vandaag even wat verder in verdiept en ons licht opgestoken bij verschillende winkels. We komen uit op een Cinderella boxspring, eigenlijk vooral vanwege de looks.
Binnen traagschuim zit juist heel veer verschil vooral hoe tempratuur gevoelig het is, dikte van kernen, levensduren. Daarom zit er juist veel verschil binnen traagschuim aangezien hoe dikker hoe groter de kans is op kuilen dus ik zou dan eerder een dunnere betere kwaliteit kopen. Zelf zou ik aanraden om iets te kopen waarop je hebt gelegen hebt maar stel je wilt een topper online bestellen zou ik de cinderella gewoon bestellen zonder topper want dat is ook mogelijk.
Ben je toevallig ook nog in de winkels geweest welke ik doorgaf zoja, hoe waren je bevindingen daar?
Dit zou lekker prikken schat ik zo in.nl_umpire schreef op zondag 2 juli 2023 @ 14:16:
Even een andere vraag die niet gaat over matrassen en boxsprings. Wat vinden jullie van dit type dekbed:
Oké, … waardoor zal het prikken?futimojo schreef op maandag 3 juli 2023 @ 14:34:
[...] Dit zou lekker prikken schat ik zo in.
Er zitten zover ik kan zien alleen veren in.
Ik begrijp denk ik wat je bedoelt. Het klopt dat dit dekbed voor 95% uit eendeveren en voor 5% uit eendendons bestaat. Hoewel de veren inderdaad groter en steviger zijn dan het dons, zou het dekbed zo ontworpen moeten zijn dat het geen ongemak zou moeten veroorzaken. De dekbedovertrek is gemaakt van 100% Japara-katoen en heeft een speciale 'non-rustle down-proof' behandeling ondergaan. Dit zou moeten voorkomen dat de (scherpe) veren en dons eruit komen en prikken. Bovendien zou het dekbed door de veren een goede structuur en duurzaamheid moeten bieden. Het is dus niet per se zo dat een dekbed met een hoge vereninhoud oncomfortabel is. Maar natuurlijk hangt comfort sterk af van persoonlijke voorkeuren en verwachtingen, zou ik zo zeggen...futimojo schreef op maandag 3 juli 2023 @ 16:11:
[...] Er zitten zover ik kan zien alleen veren in.
De verhoudingen zouden dus eigenlijk omgedraaid moeten worden met het grotere percentage in dons.
Ja comfort is natuurlijk verschillend per persoon, bij een veren dekbed ga je dit gewoon voelen. De ene vind dit fijn en ik persoonlijk niet want het prikt in mijn ogennl_umpire schreef op maandag 3 juli 2023 @ 16:44:
[...]
Ik begrijp denk ik wat je bedoelt. Het klopt dat dit dekbed voor 95% uit eendeveren en voor 5% uit eendendons bestaat. Hoewel de veren inderdaad groter en steviger zijn dan het dons, zou het dekbed zo ontworpen moeten zijn dat het geen ongemak zou moeten veroorzaken. De dekbedovertrek is gemaakt van 100% Japara-katoen en heeft een speciale 'non-rustle down-proof' behandeling ondergaan. Dit zou moeten voorkomen dat de (scherpe) veren en dons eruit komen en prikken. Bovendien zou het dekbed door de veren een goede structuur en duurzaamheid moeten bieden. Het is dus niet per se zo dat een dekbed met een hoge vereninhoud oncomfortabel is. Maar natuurlijk hangt comfort sterk af van persoonlijke voorkeuren en verwachtingen, zou ik zo zeggen...
De verhoudingen zouden dus eigenlijk omgedraaid moeten worden met het grotere percentage in dons.

Ik vermoed dat je toplaag is gaan kuilen. zeker met dit warme weer is die idd veel zachter.n00bs schreef op maandag 3 juli 2023 @ 14:18:
Ik hoop dat iemand mij ook wat tips kan geven voor een nieuw matras (komt te liggen op een boxspring bed, eventueel als het matras het nodig heeft, zou ik er een plank onder leggen).
welke maat matras zoek je? er zijn verschillende opties met een vergelijkbare verenkern als de oslo maar betere afdeklagen die niet kuilen maar dan moet ik wel even weten welke maat je zoekt.
Dankje voor jouw reactie! gaat om een 140x200 dus kleiner matras. Ben zelf ook niet groot maar wel goed getraind. Ik veer dus niet echt mee in een matrasdicksterk schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 18:28:
[...]
Ik vermoed dat je toplaag is gaan kuilen. zeker met dit warme weer is die idd veel zachter.
welke maat matras zoek je? er zijn verschillende opties met een vergelijkbare verenkern als de oslo maar betere afdeklagen die niet kuilen maar dan moet ik wel even weten welke maat je zoekt.
[ Voor 4% gewijzigd door n00bs op 04-07-2023 20:36 ]
Zeker! Bij De Dieze is een verhuizingsopruiming gaande, dus een interessant moment om daar te kopen. We kwamen daar op een Cinderella boxspring uit met de Talalay topper, omdat we zochten naar een zacht bed. Ook nog even op een andere boxspring gelegen met een traagschuim topper, maar die bleek in elektrische uitvoering echt veel duurder. Daar dus weg gegaan met het gevoel "Cinderella wordt hem; geen traagschuim mogelijk maar Talalay is zeker ook heerlijk". Ook mede omdat ze erg de nadruk legden op het feit dat het effect van traagschuim temperatuursafhankelijk is (dus in de winter een wat stugger matras).futimojo schreef op maandag 3 juli 2023 @ 14:33:
[...]
Ben je toevallig ook nog in de winkels geweest welke ik doorgaf zoja, hoe waren je bevindingen daar?
Vervolgens bij Verbruggen geweest. Eerste indruk was dat het niet onze winkel was, omdat deze grotendeels vol staat met high end spullen. Maar ook daar bleken Cinderella boxsprings te staan met een Nachtrijk traagschuim splittopper met een meerprijs van maar liefst € 800. Vreemd dat ik deze specifiek nergens online kan vinden.
We vinden het erg lastig om op basis van die paar minuten liggen te bepalen welke van de 2 traagschuim toppers nu het meest beviel. Of toch de Talalay... Ik moet er echt een nacht op slapen om te merken of hij zacht genoeg is (geen last van heup/schouders), maar toch voldoende steun biedt.
We zijn nu geneigd om terug te gaan naar De Dieze om te zien of ze daar een mooie combi kunnen maken van Cinderella met een traagschuim topper van een ander merk. Hierbij is (prijs/)kwaliteit dus van groot belang, maar ik heb geen idee hoe ik dat moet beoordelen.
dan zou ik voor de beliani joy gaan. nu voor een mooie prijs te krijgen op bol.com ik zag 319 euro staan net oten ik keek. je kan beter via bol.com besteleln vanwege het betere retourbeleid dat bol.com hanteert. dit matras heeft eenzelfde veersysteem als de larson oslo maar niet zo'n zachte bovenlaag en zeker geen dikke bovenlaag. je voelt de veren er zeker neit doorheen maar kuilen zal hij ook niet.n00bs schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 20:35:
[...]
Dankje voor jouw reactie! gaat om een 140x200 dus kleiner matras. Ben zelf ook niet groot maar wel goed getraind. Ik veer dus niet echt mee in een matrasen zo een kuil levert gewoon slaapproblemen en rugpijn op.
Leuk dat je bent wezen kijken bij deze 2 winkels, weet jij toevallig van welk merk de traagschuim topper van de Dieze was? Ik zie dat nachtrijk volgens mij het huis merk van Verbruggen is, als er zoveel high end spullen staan hebben ze misschien voor een “naamloze” maar goede optie gekozen. Ik weet dat ze bij cinderella ook een watergel topper hebben deze voelt aan als traagschuim misschien is die met een medium matras iets? Al met al heb je volgens mij de voorkeur voor de Dieze(misschien aardigere mensen?).Roekeloos schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 22:12:toon volledige bericht
[...]
Zeker! Bij De Dieze is een verhuizingsopruiming gaande, dus een interessant moment om daar te kopen. We kwamen daar op een Cinderella boxspring uit met de Talalay topper, omdat we zochten naar een zacht bed. Ook nog even op een andere boxspring gelegen met een traagschuim topper, maar die bleek in elektrische uitvoering echt veel duurder. Daar dus weg gegaan met het gevoel "Cinderella wordt hem; geen traagschuim mogelijk maar Talalay is zeker ook heerlijk". Ook mede omdat ze erg de nadruk legden op het feit dat het effect van traagschuim temperatuursafhankelijk is (dus in de winter een wat stugger matras).
Vervolgens bij Verbruggen geweest. Eerste indruk was dat het niet onze winkel was, omdat deze grotendeels vol staat met high end spullen. Maar ook daar bleken Cinderella boxsprings te staan met een Nachtrijk traagschuim splittopper met een meerprijs van maar liefst € 800. Vreemd dat ik deze specifiek nergens online kan vinden.
We vinden het erg lastig om op basis van die paar minuten liggen te bepalen welke van de 2 traagschuim toppers nu het meest beviel. Of toch de Talalay... Ik moet er echt een nacht op slapen om te merken of hij zacht genoeg is (geen last van heup/schouders), maar toch voldoende steun biedt.
We zijn nu geneigd om terug te gaan naar De Dieze om te zien of ze daar een mooie combi kunnen maken van Cinderella met een traagschuim topper van een ander merk. Hierbij is (prijs/)kwaliteit dus van groot belang, maar ik heb geen idee hoe ik dat moet beoordelen.
Dankje, heb zoveel mogelijk proberen uit te vinden over dit merk, type en specs, maar er is bijzonder weinig bekend. Op basis daarvan koop ik geen matras. Natuurlijk zoekt iedereen net als ik hier een mooie prijs, maar wat duurder is geen issue als het goed ligt. Het enige wat ik aan specs bij dit matras zag dat het enkel voor rugslapers zou zijn, dat zou dus voor mij maar deels zijn. Ik denk dus dat ik mijn zoektocht moet voortzetten.dicksterk schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 22:30:
[...]
dan zou ik voor de beliani joy gaan. nu voor een mooie prijs te krijgen op bol.com ik zag 319 euro staan net oten ik keek. je kan beter via bol.com besteleln vanwege het betere retourbeleid dat bol.com hanteert. dit matras heeft eenzelfde veersysteem als de larson oslo maar niet zo'n zachte bovenlaag en zeker geen dikke bovenlaag. je voelt de veren er zeker neit doorheen maar kuilen zal hij ook niet.
Ik denk dat je zeker gelijk hebt dat mijn huidige Oslo matras een te dikke toplaag heeft, deze wordt natuurlijk in de zomer zachter dan winter, waardoor je bij uitstekende delen (kont) dus nog verder indeukt en nog meer kuilvorming komt. Het probleem zal vermoedelijk niet echt de pocketvering zelf zijn, al zou dat na ~8 jaar best verminderd zijn.
je hebt de oslo toch ook zonder noemenswaardige specs gekocht? volgens mij was het enige wat er toen over die matrassen bekend was de pocketveerkern met een draaddikte van 2,1mmn00bs schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 23:33:
[...]
Dankje, heb zoveel mogelijk proberen uit te vinden over dit merk, type en specs, maar er is bijzonder weinig bekend. Op basis daarvan koop ik geen matras. Natuurlijk zoekt iedereen net als ik hier een mooie prijs, maar wat duurder is geen issue als het goed ligt. Het enige wat ik aan specs bij dit matras zag dat het enkel voor rugslapers zou zijn, dat zou dus voor mij maar deels zijn. Ik denk dus dat ik mijn zoektocht moet voortzetten.
Ik denk dat je zeker gelijk hebt dat mijn huidige Oslo matras een te dikke toplaag heeft, deze wordt natuurlijk in de zomer zachter dan winter, waardoor je bij uitstekende delen (kont) dus nog verder indeukt en nog meer kuilvorming komt. Het probleem zal vermoedelijk niet echt de pocketvering zelf zijn, al zou dat na ~8 jaar best verminderd zijn.
ik zal je uitleggen warom ik je specifiek deze matras heb geadviseerd: de larson matrassen werden en worden nogsteeds gemaakt in china. net zoals in nederland heel veel pocketveerkernen van verschillende merken heel erg op elkaar lijken/identiek zijn geldt dat ook voor de chinese pocketveerkernen.
de europese/nederlandse kernen in het wat goedkpere segment(ook wel in het duurdere maar daar zijn natuurlijk ook emrken als auping die wel echt verschillen) hebben vaak een draaddikte van 1,6 tot 1,8mm, worden omlijst met een schuimrubber rand(wat ruimte kost want dat deel van je matras kan je dus niet beslapen) en ze bieden een wat mindder bouncy gevoel, minder tegendruk.
jij hebt 8 jaar lang op een matrs geslaepn met een chinese pocketveerkern. dus wat ik je heb geadviseerd is een matras met exact deizelfde pocketveerkern, veren van 2,1mm dik zlefde hardheid, allene met een andere toplaag omdat die bij jou is gaan kuilen. dat was ook altijd al het zwakke punt van de larson matrassen, een hele dikke toplaag waardoor dat ooit na jaren gebruik gaat kuilen. 8 jaar is trouwens prima hoor voor ene matras in die prijsklasse(de ibood-prijs bedoel ik dan)
aangezien de specificaties die het larson matras had nergen sin een nederlands matras te krijgen zijn, heb ik je ddeze geadviseerd die dus ook uit china komen. ik heb ze zelf gezien en ze hebben idd dezelfde pocketveerkern als de larson. ik ga er vanuit dat je op deze lekker zla liggen, omdat je dat op de larson oslo ook deed. dat het voor rugslapers zou zijn is onzin, dat komt voort uit het idee dat het in feite het beste zou zijn om als je een buikslaper bnet een zeer hard matras te nemen. opzich is dat ook wel waar maar de meeste europeanen houden gewoon niet van een hard matras(en dan beodle ik dus echt super hard) en dus slaepn ze ook op zachtere matrassen gewoon op hun buik.
het beliani joy matras heeft qua hardheid dezelfde veren die je nu hebt, enkel de latx toplaag is anders dan de laag die je op de oslo hebt.
Ik heb nog niet echt een voorkeur voor een winkel; namen ons bij beide zaken serieus en gaven goed advies. Bij De Dieze zullen we waarschijnlijk goedkoper uit zijn vanwege die verhuisactie, wat een pré zou zijn want we blijven Nederlander.futimojo schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 22:59:
[...]
Leuk dat je bent wezen kijken bij deze 2 winkels, weet jij toevallig van welk merk de traagschuim topper van de Dieze was? Ik zie dat nachtrijk volgens mij het huis merk van Verbruggen is, als er zoveel high end spullen staan hebben ze misschien voor een “naamloze” maar goede optie gekozen. Ik weet dat ze bij cinderella ook een watergel topper hebben deze voelt aan als traagschuim misschien is die met een medium matras iets? Al met al heb je volgens mij de voorkeur voor de Dieze(misschien aardigere mensen?).
Geen idee op wat voor topper we gelegen hebben, maar ik blijf toch huiverig om zo'n ding te kopen op basis van de minuut die je erop ligt in de winkel. Deze winkels ruilen niet om, maar geven wel aan om als het echt tegen valt het matras aan huis anders te komen configureren of het inwendige te vervangen. Wel zo duurzaam.
Ik had nog een andere aanpak bedacht: we kopen een Cinderella boxspring zonder topper bij zo'n lokale zaak. En we "gokken" op een goede traagschuim topper bij een webshop. Mocht die tegenvallen, dan kan hij altijd nog terug. Dat gaat toch over wat anders dan een fullsize matras.
Heeft die winkel niet altijd opruiming? Ik zal niet zeggen dat ik elke week in die buurt ben maar wel relatief vaak en voor mijn gevoel is er altijd actie 😅Roekeloos schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 22:12:
[...]
Zeker! Bij De Dieze is een verhuizingsopruiming gaande, dus een interessant moment om daar te kopen.
Betreffende die regio:
Ik ben zelf goed geholpen bij Boonman Bedden, order is daar ook geplaatst voor een boxspring van 200 x 220 met hoofd- en voetboard. Dat laatste is iets wat je minder en minder ziet maar waar ik niet zonder kan. Nu alleen zien wat haast 4,5 m² bed in de slaapkamer doet. Ik gok dat ik aan de nieuwe (kleinere) nachtkastjes mag. Ach, slaapkamer op de schop gooien is wel eens leuk.
[ Voor 34% gewijzigd door FeaR op 07-07-2023 14:06 ]
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
Ej @dicksterk Heb je ook foto's van die Chinese matrassen die je thuis hebt gehad om te testen? De tijk is volgens de specs niet afneembaar, wat heb je kunnen "zien" van het binnenwerk met je visuele beperking? Wat heb je eigenlijk getest en waarom heb je bevindingen niet vastgelegd en hier geplaatst? Je hebt ook niet de moeite genomen om op bol.com een review te schrijven. Terwijl ze 2x verzoeken om dit wel te doen. Je pushed wel erg hard naar steeds dezelfde producten zoals in het verleden.
Nee dat voel je helemala niet als je erop ligt. wel als je er met je hand overheen gaat natuurijk maar niet als je erop ligt. maar jij had toch een adnere besteld omdat je deze te zacht vond, of herinner ik me dat verkeerd?Proxert schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 14:36:
Wat ik me afvraag bij de Beliani Joy: zijn die "putten" in de toplaag niet enorm voelbaar? Vreemde keuze qua ontwerp vind ik. Weerhoudt me ervan om deze te bestellen.
[Afbeelding]
de tijk is niet afneembaar dat klopt. maar deze matrassen zijn hele anders opgebowud dan de nederlandse matrassen. stel dat je bij een enderlands matras geen afneembare tijd had, dan zou je overal waar je voelt hetzelfde voelen. schuimlaag boven, schuimlaag onder, schuimlagen rondom de zij- en onderkant. dan zou er idd niets te zien/voelen zijn van de opbouw van het matras. bij deze matrassen is er geen schuimlaag aan de zijkanten en ook niet aan de onderkant. je kan de volledige veerkern dus voelen, alle windingen en aan de onderkant ook de grootte en het aantal. dit soort matarssen is dus heel goed te bekijken juist met de handen, omdat je alels prima door de tijk heen kan voelen.Lekkerboeie86 schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 14:10:
Ej @dicksterk Heb je ook foto's van die Chinese matrassen die je thuis hebt gehad om te testen? De tijk is volgens de specs niet afneembaar, wat heb je kunnen "zien" van het binnenwerk met je visuele beperking? Wat heb je eigenlijk getest en waarom heb je bevindingen niet vastgelegd en hier geplaatst? Je hebt ook niet de moeite genomen om op bol.com een review te schrijven. Terwijl ze 2x verzoeken om dit wel te doen. Je pushed wel erg hard naar steeds dezelfde producten zoals in het verleden.
Overigens is het wederom zo dat je eenkle een post plaatst met twijfels, zonder dat je zelf eens hebt beoordeeld wat je van dit soort matrassen vindt. ik heb al eerder gezegd, juist omdat jij een expert bent die veel van alle mogelijke testen weet, test er dan eens 1 in plaats van elke keer enkle maar vraagtekens te plaatsen. dat je de veren kan voelen aan zij-en onderkant heb ik meerdere keren vermeld dus dat had je ook in dit topic kunnen lezen.
verder hebben we hier, zoals eerder gezegd 4 jaar een larson oslo gehad die beslapen is met ruim 150kg lichaamsgewicht. uitiendeljk kuilde de bofenlaag(13cm van verschillende schuimen) maar niet de veren.
al deze matrassen hebben een identieke veerkern. en dat een 2cm dikke afdeklaag niet kan kuilen komt simpelweg omdat 2cm te dun is om dat uberhaupt te kunenn dus dat is logica.
Ik zal je even meenemen in het proces waarbij ik de vervanging van de larson oslo heb geadviseerd:
1. ik adviseer geen pocketveermatrassen in het goedkope segmetn van de paar nederlandse whitelable fabrieken die er zijn, omdat die simpelweg onvoldoende tegendruk geven dus die gaan kuilen(zlefs al binenn een maand testen met ons gewicht).
2. ik heb dus enkle keuze uit de paar leveranciers die ik ken die momenteel matrassen leveren met een chinese pocketveerkern. ik heb herhaaldelijk gevraagd of mesnen extra leveranicers weten die matrassen uit china leveren want ik heb geen enkle belang bij 1 van de 3 leveranciers die er nu zijn, dus er mogen er van mij gerust nog wat bij vooral omdat er dan ook meer keuze is.
3. ik heb disndagavond op bol.com gekeken, in eerste instantie wilde ik een 140x200 matras van de yjzq store adviseren omdat die(toen er nog geen korting was) 30 euro goedkoper is dan de beliani joy met een vergelijkbaar ligcomfort, identieke veerkernr iets andere afdekking. toen zag ik dat de beliani joy een kortingsactief had waardoor die goedkoper werd an mijn adnere optie, en ook dat mijn andere optie momenteel niet voorradig is. de derde optie overigens ook niet. daardoor bleef de beliani joy als enige over, wat in dit geval totala niet erg was omdat die nu ook een mooie prijs had.
waarom ik niet review: omdat ik vermoed dat als ik dat wel zou doen je ervanuit zou gaan dat ik vast met al die bedrijven e deal had gemaakt om een refund te krijgen in ruil voor een 5-sterren review. Ik heb geen zin in een nieuwe discussie over vermeende belangen die ik bij verkopers zou hebben en daarom heb ik dat bewust niet gedaan.
Hi dankje voor het uitgebreide antwoord. Die Oslo had ik wel alle specs van bekeken en die zijn ook eenvoudig te vinden, wat me zelf wel een beetje aangeeft dat we met iets meer kwaliteit te maken hebben. De toplaag is trouwens geen latex maar een geld infused schuim. Het is enkel dat er net teveel verschillende schuimen liggen, maar dat andere merk lijkt amper iets te hebben en dan krijg ik het idee wat ik wel eens in Spanje heb meegemaakt dat je letterlijk de veren in je rug voelt en ook als je je handen onder de lakens hebt, dat je het metaal voelt.dicksterk schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 13:53:toon volledige bericht
[...]
je hebt de oslo toch ook zonder noemenswaardige specs gekocht? volgens mij was het enige wat er toen over die matrassen bekend was de pocketveerkern met een draaddikte van 2,1mm
ik zal je uitleggen warom ik je specifiek deze matras heb geadviseerd: de larson matrassen werden en worden nogsteeds gemaakt in china. net zoals in nederland heel veel pocketveerkernen van verschillende merken heel erg op elkaar lijken/identiek zijn geldt dat ook voor de chinese pocketveerkernen.
de europese/nederlandse kernen in het wat goedkpere segment(ook wel in het duurdere maar daar zijn natuurlijk ook emrken als auping die wel echt verschillen) hebben vaak een draaddikte van 1,6 tot 1,8mm, worden omlijst met een schuimrubber rand(wat ruimte kost want dat deel van je matras kan je dus niet beslapen) en ze bieden een wat mindder bouncy gevoel, minder tegendruk.
jij hebt 8 jaar lang op een matrs geslaepn met een chinese pocketveerkern. dus wat ik je heb geadviseerd is een matras met exact deizelfde pocketveerkern, veren van 2,1mm dik zlefde hardheid, allene met een andere toplaag omdat die bij jou is gaan kuilen. dat was ook altijd al het zwakke punt van de larson matrassen, een hele dikke toplaag waardoor dat ooit na jaren gebruik gaat kuilen. 8 jaar is trouwens prima hoor voor ene matras in die prijsklasse(de ibood-prijs bedoel ik dan)
aangezien de specificaties die het larson matras had nergen sin een nederlands matras te krijgen zijn, heb ik je ddeze geadviseerd die dus ook uit china komen. ik heb ze zelf gezien en ze hebben idd dezelfde pocketveerkern als de larson. ik ga er vanuit dat je op deze lekker zla liggen, omdat je dat op de larson oslo ook deed. dat het voor rugslapers zou zijn is onzin, dat komt voort uit het idee dat het in feite het beste zou zijn om als je een buikslaper bnet een zeer hard matras te nemen. opzich is dat ook wel waar maar de meeste europeanen houden gewoon niet van een hard matras(en dan beodle ik dus echt super hard) en dus slaepn ze ook op zachtere matrassen gewoon op hun buik.
het beliani joy matras heeft qua hardheid dezelfde veren die je nu hebt, enkel de latx toplaag is anders dan de laag die je op de oslo hebt.
Ik zou dan liever wat meer uitgeven en meer zekerheid. Ben ook niet zo een fan van bol.com :-). Ik ben je wel dankbaar voor je uitgebreide reacties
waarom ben je geen fan van bol.com? ik heb hier ruim 20 matrassen gehad om te testen, omdat mijn partner zeer ingewikkelde klachten heeft(rugklachten hypermobiel fybromialgi en chronisch vermoeid) maar er is niet 1 matras waarb ij ik het geld niet heb teruggekregen.n00bs schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 17:05:
[...]
Hi dankje voor het uitgebreide antwoord. Die Oslo had ik wel alle specs van bekeken en die zijn ook eenvoudig te vinden, wat me zelf wel een beetje aangeeft dat we met iets meer kwaliteit te maken hebben. De toplaag is trouwens geen latex maar een geld infused schuim. Het is enkel dat er net teveel verschillende schuimen liggen, maar dat andere merk lijkt amper iets te hebben en dan krijg ik het idee wat ik wel eens in Spanje heb meegemaakt dat je letterlijk de veren in je rug voelt en ook als je je handen onder de lakens hebt, dat je het metaal voelt.
Ik zou dan liever wat meer uitgeven en meer zekerheid. Ben ook niet zo een fan van bol.com :-). Ik ben je wel dankbaar voor je uitgebreide reacties
Je voelt de veren b ij dit matras absoluut niet, ook niet met je handen. dat geldt wel voor de dunnere beliani matrassen van 20cm, hoewel ik er bij het matras wat ik zelf heb de beliani dream geen last van heb. maar bij de 25cm dikke varianten zoals de joy voel je de veren absoluut niet in rug of handen.
je schrijft dat je liever meer wilt uitgeven voor meer zekerheid. hoeveel meer had je dan in gedachten? de prijs van de oslo zonder korting vond je te hoog gaf je an. je kan altijd nog naar de pocketveermatrassen bij ravensberger kijken, die zijn ook goed en kan ej uitproberen in hun showroom. maar het is zeker niet zo dat wat ik je adviseerde korter zal meegaan.
Als alternatief zelfs onder de prijsrange die je zelf aan gaf door kortingen:
https://www.emma-sleep.nl/emma-o2-matras/
https://www.emma-sleep.nl...matras/?utm_code=TOP5EMMA
https://matrasaanbieding....ieur-1000-van-265-nu-159/
https://matrasaanbieding....00-deluxe-van-439-nu-215/
https://www.wavebymline.nl/matrassen/wave/
Ik vind het persoonlijk niet heel erg om als een matras echt geweldig is voor 10 jaar, hier 1000 Euro voor te lappen. Helaas heb je die garantie zelden/niet en de vraag wat lekker is qua matras, is net zo persoonlijk als een mooi paar speaker en welk geluid je fijn vindt.
Een in NL ontwikkeld matras: https://morningstarsleeps.com/nl/het-matras/120x200/
Ik vind het erg lastig
Ik vind het persoonlijk niet heel erg om als een matras echt geweldig is voor 10 jaar, hier 1000 Euro voor te lappen. Helaas heb je die garantie zelden/niet en de vraag wat lekker is qua matras, is net zo persoonlijk als een mooi paar speaker en welk geluid je fijn vindt.
Een in NL ontwikkeld matras: https://morningstarsleeps.com/nl/het-matras/120x200/
Ik vind het erg lastig
[ Voor 10% gewijzigd door n00bs op 08-07-2023 10:54 ]
Er is momenteel zo veel dat je niet meer weet wat nou goed is. Nu kom ik deze tegen https://ubed.com/nl/, een matras met een 3d polyester laag in plaats van schuim. Ze zeggen allemaal dat ze de beste hebben.n00bs schreef op zaterdag 8 juli 2023 @ 10:08:
Als alternatief zelfs onder de prijsrange die je zelf aan gaf door kortingen:
Ik vind het erg lastig
Ook ik ben aan het kijken naar een nieuw matras. Op dit moment slaap ik op een Jysk Gold S25 op een lattenbodem, maar ga binnenkort verhuizen. Voor het nieuwe huis kan ik twee boxspring onderstellen van iemand overnemen, waar ik dus twee 200x90 matrassen voor zoek.
Ik houd zelf van een vrij stevig matras, en gezien mijn gewicht (100+) heb ik dat ook wel nodig. Ook gaat mijn voorkeur uit naar pocketveermatrassen voor de ventilatie die die bieden t.o.v. schuimmatrassen. Ik heb vanmiddag op een Swiss Sense Gazella Support IV gelegen, en dat beviel me wel. Echter is de prijs voor mij wel aan de hoge kant (zelfs nu met de 1+1 actie). Heb ook op verschillende Emma matrassen en andere no-name schuimmatrassen gelegen, maar daar zakte ik naar mijn mening te diep in weg.
Vraag aan jullie is dus of er vergelijkbare matrassen zijn qua ondersteuning en hardheid als de Gazella Support IV, maar voor een lagere prijs? Zeg <1000 euro voor twee matrassen? Of heb je met de 1+1 actie toch wel een goede prijs-kwaliteit te pakken? Heb bij Swiss Sense eigenlijk het idee dat je (vooral) voor de merknaam betaalt.
Ik houd zelf van een vrij stevig matras, en gezien mijn gewicht (100+) heb ik dat ook wel nodig. Ook gaat mijn voorkeur uit naar pocketveermatrassen voor de ventilatie die die bieden t.o.v. schuimmatrassen. Ik heb vanmiddag op een Swiss Sense Gazella Support IV gelegen, en dat beviel me wel. Echter is de prijs voor mij wel aan de hoge kant (zelfs nu met de 1+1 actie). Heb ook op verschillende Emma matrassen en andere no-name schuimmatrassen gelegen, maar daar zakte ik naar mijn mening te diep in weg.
Vraag aan jullie is dus of er vergelijkbare matrassen zijn qua ondersteuning en hardheid als de Gazella Support IV, maar voor een lagere prijs? Zeg <1000 euro voor twee matrassen? Of heb je met de 1+1 actie toch wel een goede prijs-kwaliteit te pakken? Heb bij Swiss Sense eigenlijk het idee dat je (vooral) voor de merknaam betaalt.
[ Voor 12% gewijzigd door j1p op 09-07-2023 21:31 ]
kijk naar zaken die matrassen zelf maken naar je wens en je proef kan liggen. Dat hoeft niet duurder te zijn.j1p schreef op zondag 9 juli 2023 @ 21:28:
Ook ik ben aan het kijken naar een nieuw matras. Op dit moment slaap ik op een Jysk Gold S25 op een lattenbodem, maar ga binnenkort verhuizen. Voor het nieuwe huis kan ik twee boxspring onderstellen van iemand overnemen, waar ik dus twee 200x90 matrassen voor zoek.
Zat net even te zoeken zag dat de dieze inderdaad naar Uden gaat verhuizen, zelf geloof ik nooit in zulke acties maar goed. Als je de omruilzekerheid niet goed genoeg vind is dat natuurlijk ook een prima oplossing. Aangezien je basis dan gewoon prima is natuurlijk. Ik zou zelf ook nog even opletten of die omruilgarantie gratis is of niet.Roekeloos schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 14:00:
[...]
Ik heb nog niet echt een voorkeur voor een winkel; namen ons bij beide zaken serieus en gaven goed advies. Bij De Dieze zullen we waarschijnlijk goedkoper uit zijn vanwege die verhuisactie, wat een pré zou zijn want we blijven Nederlander.
Geen idee op wat voor topper we gelegen hebben, maar ik blijf toch huiverig om zo'n ding te kopen op basis van de minuut die je erop ligt in de winkel. Deze winkels ruilen niet om, maar geven wel aan om als het echt tegen valt het matras aan huis anders te komen configureren of het inwendige te vervangen. Wel zo duurzaam.
Ik had nog een andere aanpak bedacht: we kopen een Cinderella boxspring zonder topper bij zo'n lokale zaak. En we "gokken" op een goede traagschuim topper bij een webshop. Mocht die tegenvallen, dan kan hij altijd nog terug. Dat gaat toch over wat anders dan een fullsize matras.
Ja die zit er inderdaad ook had ik niet vernoemd omdat deze winkel voor A-merken heeft staan. Wat heb jij hier gekocht en ben jij toevallig ook bij de Dieze en Verbruggen geweest?FeaR schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 14:03:
[...]
Heeft die winkel niet altijd opruiming? Ik zal niet zeggen dat ik elke week in die buurt ben maar wel relatief vaak en voor mijn gevoel is er altijd actie 😅
Betreffende die regio:
Ik ben zelf goed geholpen bij Boonman Bedden, order is daar ook geplaatst voor een boxspring van 200 x 220 met hoofd- en voetboard. Dat laatste is iets wat je minder en minder ziet maar waar ik niet zonder kan. Nu alleen zien wat haast 4,5 m² bed in de slaapkamer doet. Ik gok dat ik aan de nieuwe (kleinere) nachtkastjes mag. Ach, slaapkamer op de schop gooien is wel eens leuk.
je hebt 2 onderboxen van 90x200: komen die naast elkaar te staan als 1 groot bed, of zijn ze bedoeld als 2 losse bedden? als ze naast elkaar komen, en de boxen zijn identiek(hoorden oorspronkelijk bij elkaar als 1 180x200 bed) dan zou je ook voor een 180x200 matras kunnen kiezen. je nomet je eigen gewicht, niet dat van een eventulee partner dus juist als je alleen in het bed zou slapen verwacht ik dat je het meest in het midden zou liggen en dan zou 180x200 beter zijn.j1p schreef op zondag 9 juli 2023 @ 21:28:
ik ga nu even uit van je voorkeur voor 90x200, voor 180x200 zou je naar de beliani joy kunnen kijken die ljkt wel veel op deze matras qua veerkern identiek alleen de afdeklaag is anders. onderstaande matras is momentele enkle in 90x200 te bestellen:
www.bol.com/nl/nl/p/pocke...-hoogte/9300000129286192/
ik heb nooit op het swiss sense matras dat je noemt gelegen dus daar kan ik weinig over zeggen. dit matras is h3, gemiddeld qua stevigheid. het is geen plank maar zeker ook niet zacht. ik kan er met mijn gewicht van 160kg prima op slapen maar een vriendin die 70kg weegt slaapt er ook heerlijk op. ik adviseer dit matras geregeld, ook een keer hier op tweakers, en diegene is niet teruggekomen met de mededeling dat het niet lekker lag en ik vermoed dat dat wel gebeurd was als hij hem niet lekker had gevonden.
het matras heeft een duurzame veerkern die niet zal kuilen, met een vrij dunnen afdeklaag waardoor kuilvorming darin ook niet plaats zal vinden. je voelt de veren er absoluut niet doorheen.
Iemand wel eens dit lidl matras getest? https://www.lidl.nl/p/hn8...11323&tabCode=Only_Online reviews zien er goed uit
of een emma o2, kost nu ook niets... https://www.emma-sleep.nl/emma-o2-matras/
of een emma o2, kost nu ook niets... https://www.emma-sleep.nl/emma-o2-matras/
[ Voor 17% gewijzigd door n00bs op 11-07-2023 21:09 ]
@dicksterk Zou je mij ook kunnen helpen zoeken met een matras? Zoek er 1 van 180x220, komt op een boxspringbox en moet wat zwaarder gewicht kunnen hebben.
Ik heb zelf deze gevonden bij bol.com, heb je enig idee of het wat is?
https://www.bol.com/nl/nl...ug.2_14.26.ProductPageUrl
Ik heb zelf deze gevonden bij bol.com, heb je enig idee of het wat is?
https://www.bol.com/nl/nl...ug.2_14.26.ProductPageUrl
nu ruim 5 jaar op de Larson matrassen en nog steeds "would buy again" 
Ik zit intussen wel in een kussen'sloop'... ik kan zowat nergens meer lekker op slapen lijkt het wel.
Diverse dons en 'microfibre' kussens gekocht al afgelopen jaar. zowel van de beddenzaak als van Leenbakker. En dan moet ik zeggen dat ik weinig verschil merk tussen 42,95 beddenzaak en 24,50 Leenbakker helaas.
Ik heb het bijna 2 jaar volgehouden op het peperdure Simba kussen, maar ook dat is na 2 jaar wel op of zo.
https://www.amazon.nl/Sim...eheugenvorm/dp/B075KGHR14
Enkele weken terug 2 traagschuimkussens gekocht
https://www.amazon.de/gp/...tle_o03_s00?ie=UTF8&psc=1
Ideaal als 'onder'kussen als je rechtop in bed wilt zitten/liggen, maar anderszijds echt veel te 'hard'. Ook als je de helft er uit haalt.
Mijn vrouw ondertussen een Emma wolkenkussen besteld. so! da's..... veel kussen!
Lekker onwettig elke dag in de aanbieding https://www.emma-sleep.nl/cloud-kussen/
Heel zacht, en uit 4 dunne kussens opgebouwd. Ze slaapt er HEERLIJK op, dus ik ook een besteld en vind het helemaal niks (gaat retour).
Ligt eigenlijk alleen lekker op de dikste stand, maar dan krijg ik nekpijn en zak steeds naar beneden waardoor ik niet echt meer op het kussen lig. Bovendien is het kussen warm. Ik denk dat het formaat hier ook een negatieve rol in speelt. 60 diep is ook wel serieus diep, bovendien krijg je ruzie met je kussenslopen. Eigenlijk past niets lekker. Heb ook al 3 en 2 lagen geprobeerd, maar ook dan is het niks.
Had al enkele jaren een vitapur kussen op het oog.
https://www.vitapur.me/spavaca-soba/jastuci
Alleen werden de kleine maten van de NEO verkocht op amazon, en naar Nederland verzenden wilden ze niet (Montenegro). Afgelopen weekend dus toch maar weer eens op zoek gegaan, en lo and behold, de NEO wordt nu op diverse plekken verkocht in Nederland in de 50x70 maat
En allergoedkoopst als tijdelijke aanbieding bij Telegraaf 
Het is vanochtend binnengekomen dus ben erg benieuwd hoe (en of) ik slaap vannacht.
Het is een soort gewatteerde hoes, met daarin een binnenkussen met mix van traagschuim en wederom een microvezel, maar wel een die ik nog niet eerder gezien / gevoeld heb. Het lijkt op watte, maar is zo zacht en licht als dons. Het lijken wel synthetische veertjes.

Ik zit intussen wel in een kussen'sloop'... ik kan zowat nergens meer lekker op slapen lijkt het wel.
Diverse dons en 'microfibre' kussens gekocht al afgelopen jaar. zowel van de beddenzaak als van Leenbakker. En dan moet ik zeggen dat ik weinig verschil merk tussen 42,95 beddenzaak en 24,50 Leenbakker helaas.
Ik heb het bijna 2 jaar volgehouden op het peperdure Simba kussen, maar ook dat is na 2 jaar wel op of zo.
Ideaal als 'onder'kussen als je rechtop in bed wilt zitten/liggen, maar anderszijds echt veel te 'hard'. Ook als je de helft er uit haalt.
Mijn vrouw ondertussen een Emma wolkenkussen besteld. so! da's..... veel kussen!
Lekker onwettig elke dag in de aanbieding https://www.emma-sleep.nl/cloud-kussen/
Heel zacht, en uit 4 dunne kussens opgebouwd. Ze slaapt er HEERLIJK op, dus ik ook een besteld en vind het helemaal niks (gaat retour).
Ligt eigenlijk alleen lekker op de dikste stand, maar dan krijg ik nekpijn en zak steeds naar beneden waardoor ik niet echt meer op het kussen lig. Bovendien is het kussen warm. Ik denk dat het formaat hier ook een negatieve rol in speelt. 60 diep is ook wel serieus diep, bovendien krijg je ruzie met je kussenslopen. Eigenlijk past niets lekker. Heb ook al 3 en 2 lagen geprobeerd, maar ook dan is het niks.
Alleen werden de kleine maten van de NEO verkocht op amazon, en naar Nederland verzenden wilden ze niet (Montenegro). Afgelopen weekend dus toch maar weer eens op zoek gegaan, en lo and behold, de NEO wordt nu op diverse plekken verkocht in Nederland in de 50x70 maat

Het is vanochtend binnengekomen dus ben erg benieuwd hoe (en of) ik slaap vannacht.
Het is een soort gewatteerde hoes, met daarin een binnenkussen met mix van traagschuim en wederom een microvezel, maar wel een die ik nog niet eerder gezien / gevoeld heb. Het lijkt op watte, maar is zo zacht en licht als dons. Het lijken wel synthetische veertjes.
Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.
Dit schijnt echt 1 van de betere matrassen (koudschuim) te zijn. Alleen wel beetje duur 
https://www.healthfoam.co...ium-air-koudschuim-matras
https://www.healthfoam.co...ium-air-koudschuim-matras
Net als een matras zijn kussens ook heel persoonlijk.paQ schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 12:03:toon volledige bericht
Alleen werden de kleine maten van de NEO verkocht op amazon, en naar Nederland verzenden wilden ze niet (Montenegro). Afgelopen weekend dus toch maar weer eens op zoek gegaan, en lo and behold, de NEO wordt nu op diverse plekken verkocht in Nederland in de 50x70 maatEn allergoedkoopst als tijdelijke aanbieding bij Telegraaf
Ik slaap prima op het standaard bamboe kussen van beterbed, krijg er geen zweedhoofd van en bij mij is die lekker vol.
Ik wil nog wel een goed wollen kussen proberen. Alleen dit zeggen ze erover wat mij tegenhoud:
Ik heb al diverse wollen producten van terschellinger, ben er zeer tevreden mee. Eerst wollen onderdeken (heerlijk in de winter), daarna wollen dekbed (had ik veel eerder moeten doen). Prijs kwaliteit is prima. Denk dat ik daar ook is het wollenkussen van ga proberen.TERUGVAL
Elk hoofdkussen zal in het begin van ’t gebruik een relatief grote terugval in hardheid en dikte te zien geven. Daarom wordt elk goed kussen dikker en steviger geproduceerd, zodat na de normale inslaapperiode de bedoelde vorm en souplesse ontstaat.
Aan Uw nieuwe hoofdkussen zal u daarom enkele dagen moeten wennen. Met name de voorgevormde kussens vragen een gewenningstijd.
Weet iemand een zaak waar je kan liggen op de kussens als je zoekt naar een kussen wat best meer dan, zeg 100 euro mag kosten. Ik bedoel dus zeg 5 minuten per kussen mag liggen in de zaak, plus een beetje ruime keus. Omg. A'dam/ Utrecht.
Als het linker matras je het linker matras bedoeld zou ik zelf maar gaan bellen… die zijkant is niet al te best.Draakje5 schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 07:57:
Hier na 2.5 jaar 1 Auping Evolve Matras vervangen ivm kapotte spiraal.
Ik verbaas me over de staat van het oude matras tov de nieuwe.
Verder nog steeds wel tevreden. Maar ik betwijfel of het matras nog 5 jaar mee kan.
[Afbeelding]
Volgens mij is dat een laag die los op het matras ligt. Laatst al een keer teruggeschoven.futimojo schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 18:20:
[...]
Als het linker matras je het linker matras bedoeld zou ik zelf maar gaan bellen… die zijkant is niet al te best.
De rechter is inderdaad nieuw.
[ Voor 4% gewijzigd door Draakje5 op 14-07-2023 18:27 ]
Ik zou het zelf iig melden lijkt mij niet goed.Draakje5 schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 18:27:
[...]
Volgens mij is dat een laag die los op het matras ligt. Laatst al een keer teruggeschoven.
De rechter is inderdaad nieuw.
Ik zie even door de bomen het bos niet meer. Iemand nog tips?
Ik zoek een bed van 180x200. Ik ben een zijslaper en ik weeg 80 kg. Ik heb het liefst een middel-hard matras (niet te zacht, niet te hard). Ik heb het eigenlijk altijd warm in bed, dus een koel matras zou ook wel fijn zijn. Ik twijfel ook nog over een boxspring vs een lattenbodem. Budget voor het gehele bed is zo'n 1500-2000 euro. Ik zou het liefst wel de optie hebben om het terug te sturen als het niks blijkt te zijn.
Ik zat te denken aan matt sleeps, maar ik zie dat dat een erg warm matras is?
Ik zoek een bed van 180x200. Ik ben een zijslaper en ik weeg 80 kg. Ik heb het liefst een middel-hard matras (niet te zacht, niet te hard). Ik heb het eigenlijk altijd warm in bed, dus een koel matras zou ook wel fijn zijn. Ik twijfel ook nog over een boxspring vs een lattenbodem. Budget voor het gehele bed is zo'n 1500-2000 euro. Ik zou het liefst wel de optie hebben om het terug te sturen als het niks blijkt te zijn.
Wel eens overwogen een zaak te bezoeken? Je hoeft niets te kopenNickP93 schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 11:22:
Je kan wel even een idee krijgen van het aanbod, de prijzen en verschillen.
Gratis hulp van een adviseur en erna ga je weer naar huis en zet je het is op een rijtje.
In Oisterwijk zit bijvoorbeeld een zaak met 5000 m2 aan slaap producten. Diverse merken en prijsklassen.
Maak er een leuke ochtend van en sta open voor een gesprek met een kopje koffie. Kan zomaar hele goeie inzichten geven zonder verplichtingen.
Enorm tevreden van mijn nieuwe slaapsetup, achteraf bezien veel te lang gewacht om matras te vervangen.
Bestaande boxspring was nog in perfecte staat dus deze blijft in gebruik.
Profielen: 70 kg zijslaper + 55 kg buikslaper
Pocketverenmatras: Beliani Bliss (https://www.beliani.nl/po...-200-cm-stevig-bliss.html)
Topper: Prestige Aegis Topper HR60 Koudschuim (https://dreambedden.nl/product/aegis-prestige-topper/)
Bedankt aan iedereen hier voor jullie advies
Bestaande boxspring was nog in perfecte staat dus deze blijft in gebruik.
Profielen: 70 kg zijslaper + 55 kg buikslaper
Pocketverenmatras: Beliani Bliss (https://www.beliani.nl/po...-200-cm-stevig-bliss.html)
Topper: Prestige Aegis Topper HR60 Koudschuim (https://dreambedden.nl/product/aegis-prestige-topper/)
Bedankt aan iedereen hier voor jullie advies
Ik heb op dit moment een Auping Dublin boxspring met een Auping Ceres (firm) matras van 180 x 200.
De boxspring en matras zijn 15 jaar oud en met name het matras (kuilvorming) heeft zijn langste tijd gehad. Dus we zijn aan het kijken voor een nieuw matras.
De boxspring bevat een spiraalbodem en pocketveren. De Auping spiraalbodem is voor tachtig procent open en daardoor ventileert de boxspring erg goed.
Een matras van weer 180x200 hoeft van mij niet perse, erg irritant en zwaar met omdraaien. Maar een 2 losse matrassen met een topper lijkt me ook wel wat.
Zelf heb ik het altijd vrij snel (erg) warm in bed en vandaar lijkt een koudschuimmatras me wel wat. Ik las alleen dat je boxspring dan wel geveerd dient te zijn, anders ligt het als een plank. Mijn boxspring is geveerd, dus dit zou moeten lukken.
Iemand ervaring met dit koudschuimmatras van Lidl?
https://www.lidl.nl/p/hn8...topper-supreme/p100241967
en dat zou toch prima moeten gaan icm mijn boxspring?
Of toch maar weer gaan voor een pocketveringmatras? 1 van deze 2? En welke kan ik dan beter nemen?
https://www.lidl.nl/p/f-a...ing-extra-plus/p100260410
https://www.lidl.nl/p/hn8...upreme-gelstar/p100241966
en dan deze topper
https://www.lidl.nl/p/f-a...g-comfort-plus/p100188540
edit: ik ben 74 kg, en zij / rug / buik slaper,
vrouwlief is 68kg en ook zij / rug slaper
De boxspring en matras zijn 15 jaar oud en met name het matras (kuilvorming) heeft zijn langste tijd gehad. Dus we zijn aan het kijken voor een nieuw matras.
De boxspring bevat een spiraalbodem en pocketveren. De Auping spiraalbodem is voor tachtig procent open en daardoor ventileert de boxspring erg goed.
Een matras van weer 180x200 hoeft van mij niet perse, erg irritant en zwaar met omdraaien. Maar een 2 losse matrassen met een topper lijkt me ook wel wat.
Zelf heb ik het altijd vrij snel (erg) warm in bed en vandaar lijkt een koudschuimmatras me wel wat. Ik las alleen dat je boxspring dan wel geveerd dient te zijn, anders ligt het als een plank. Mijn boxspring is geveerd, dus dit zou moeten lukken.
Iemand ervaring met dit koudschuimmatras van Lidl?
https://www.lidl.nl/p/hn8...topper-supreme/p100241967
en dat zou toch prima moeten gaan icm mijn boxspring?
Of toch maar weer gaan voor een pocketveringmatras? 1 van deze 2? En welke kan ik dan beter nemen?
https://www.lidl.nl/p/f-a...ing-extra-plus/p100260410
https://www.lidl.nl/p/hn8...upreme-gelstar/p100241966
en dan deze topper
https://www.lidl.nl/p/f-a...g-comfort-plus/p100188540
edit: ik ben 74 kg, en zij / rug / buik slaper,
vrouwlief is 68kg en ook zij / rug slaper
[ Voor 4% gewijzigd door Qosmic op 21-07-2023 12:06 ]
Stop chasing the dream, you're already living it
Inmiddels ruim 2 jaar nu een SwissSense 180x210 Smart Storage boxspring.
Op zich redelijk tevreden mee maar enkel de matrassen zijn om te huilen betreft kwaliteit...
Zelfs na met regelmatig wisselen en draaien van de matrassen hebben ze nu allebei al wat kuilvorming.
Gaat om de "Pocket 500 Comfort 22,5cm firm" met een 12cm "Topmatras Gelfoam Deluxe".
De topper gaat wel netjes terug naar zn originele vorm maar de matrassen zelf dus niet.
Ik twijfel een beetje wat ik hiermee moet doen. Ik vrees dat ik bij SwissSense dan uit ga komen op nieuwe matrassen waar ik niet zoveel zin in heb. Dan liever wat betere kwaliteit matrassen van een ander merk.
Iemand een goede tip? Bestaan er matrassen (van een ander merk) die bijvoorbeeld weer in dezelfde hoes kunnen ivm de bekleding?
Op zich redelijk tevreden mee maar enkel de matrassen zijn om te huilen betreft kwaliteit...
Zelfs na met regelmatig wisselen en draaien van de matrassen hebben ze nu allebei al wat kuilvorming.
Gaat om de "Pocket 500 Comfort 22,5cm firm" met een 12cm "Topmatras Gelfoam Deluxe".
De topper gaat wel netjes terug naar zn originele vorm maar de matrassen zelf dus niet.
Ik twijfel een beetje wat ik hiermee moet doen. Ik vrees dat ik bij SwissSense dan uit ga komen op nieuwe matrassen waar ik niet zoveel zin in heb. Dan liever wat betere kwaliteit matrassen van een ander merk.
Iemand een goede tip? Bestaan er matrassen (van een ander merk) die bijvoorbeeld weer in dezelfde hoes kunnen ivm de bekleding?
'16 Peugeot 208 GTI By Peugeot Sport | '22 Toyota Yaris Hybrid Executive Premium | '23 Mazda CX-60 Homura PHEV | Design junkie
Iemand tips voor een boxspring 180x200, ga voor het eerst op mezelf wonen met me vriendin. Ik lig op dit moment op een m line 8 bij me moeder maar vind hem een beetje te stevig. Me budget is 3000 euro en ik ben 90kg en me vriendin 75kg en zijn allebei zij slapers. Ik woon in brabant maar vind het niet erg om 100km te rijden.
Ubed matras schijnt zeer ventilerend te zijn (volgens de marketing kreetNickP93 schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 11:22:
Ik heb wat vragen gesteld over de kwaliteit van de pocketveren, alleen een terugkoppeling gekregen dat ik hun moet bellen. Jammer dat ze geen duidelijke gegevens delen via de e-mail.
Bij welke stad woon jij in de buurt in brabant?uaex schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 13:42:
Iemand tips voor een boxspring 180x200, ga voor het eerst op mezelf wonen met me vriendin. Ik lig op dit moment op een m line 8 bij me moeder maar vind hem een beetje te stevig. Me budget is 3000 euro en ik ben 90kg en me vriendin 75kg en zijn allebei zij slapers. Ik woon in brabant maar vind het niet erg om 100km te rijden.
Valkenswaard ligt dicht bij eindhovenfutimojo schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 15:35:
[...]
Bij welke stad woon jij in de buurt in brabant?
[ Voor 6% gewijzigd door uaex op 21-07-2023 18:03 ]
Verweijen slaapcentrum
The boxspring store
Slaaptijd
Zijn wat verschillende zaken bij jou in de buurt waar ik verwacht dat je een goed advies krijgt.
Mijn Larson Oslo gaat ongebruikt terug. Ook na ruim 5 weken is de geur uit het matras niet te harden. Ik snak naar de dag (nacht) dat ik een geurloos alternatief heb gevonden en ik eindelijk niet meer op de bank hoef te slapen.paQ schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 12:03:
Ik heb gewoon niet eens kunnen ervaren of het matras zelf wel fijn ligt 🫤
Your Friendly Neighborhood Moderator
Vaag. Vanaf meet af aan niets geroken.
Ik lig nu een goeie week op het Vitapur Neo kussen. Naar mijn smaak een tikkeltje te hard, had liever wat minder traagschuim vulling gehad. De superzachte vezel is heel erg fijn!
Wellicht pulk ik er wat blokjes uit zodat de verhouding hard/zacht wat zachter wordt.
Verder heel erg fijn kussen!
Ik lig nu een goeie week op het Vitapur Neo kussen. Naar mijn smaak een tikkeltje te hard, had liever wat minder traagschuim vulling gehad. De superzachte vezel is heel erg fijn!
Wellicht pulk ik er wat blokjes uit zodat de verhouding hard/zacht wat zachter wordt.
[ Voor 80% gewijzigd door paQ op 22-07-2023 18:32 ]
Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.
Misschien heb ik gewoon pech dan.paQ schreef op zaterdag 22 juli 2023 @ 18:30:
Vaag. Vanaf meet af aan niets geroken.
Your Friendly Neighborhood Moderator
Nieuw op dit forum. Dank aan allen voor de nuttige info. Wij zijn ook ah kijken voor een Serta splendid met visco topper. Ligt hij nog steeds naar behoren @Nism0 ?Nism0 schreef op zondag 5 februari 2023 @ 16:36:
Vandaag een serta limited bed besteld. Mijn vrouw wilde graag een nieuw bed dus enkel het matras wisselen viel af. Vond een los (a-merk) matras in verhouding ook erg prijzig. Na proefliggen vonden we een Serta met splendid matras en visco topper geweldig liggen. Veel beter dan onze huidige pullman. Nu hopen dat de ervaring positief blijft als we er echt op gaan slapen. 8 weken wachten.
Ik zal ook even een update geven. Mede door jullie hulp en in het bijzonder van @futimojo, hebben we een Cinderella boxspring besteld met een HR80 traagschuim splittopper van een ander merk. De originele topper gooien ze dan ergens in het magazijn of proberen ze nog los te verkopen.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
Mijn ervaring
Ik heb een Auping Elysium medium matras (90 * 210) voor het Y-bodytype, nu sinds 1 jaar. Voorheen had ik een warmere latex pocketvering matras (eigen merk Beter Bed). Hier kreeg ik steeds meer pijn van in mijn rug. Bij het proefliggen merkte ik al meteen hoe comfortabel deze matras ligt. Vanaf nacht 1 heb ik geen rugpijn meer gehad. Heel tevreden dus. Ook merk ik dat ik koeler lig. Heerlijk. Nu na 1 jaar zie ik wel dat er ligplekvorming optreedt ter hoogte van de heupen. Dit is een "kuil" van 0,6 cm diep (gemeten met de tijk er af). Geen idee of dit zich nog verder gaat ontwikkelen of dat het zo blijft.
Tot nog toe dus erg tevreden, maar wel benieuwd wat de kuilvorming op lange termijn gaat doen. Natuurlijk is er bij 0,6 cm nog geen sprake van echte kuilvorming volgens Auping, dat is pas vanaf 2 cm. Ik weeg overigens 73 kg.
Ik heb een Auping Elysium medium matras (90 * 210) voor het Y-bodytype, nu sinds 1 jaar. Voorheen had ik een warmere latex pocketvering matras (eigen merk Beter Bed). Hier kreeg ik steeds meer pijn van in mijn rug. Bij het proefliggen merkte ik al meteen hoe comfortabel deze matras ligt. Vanaf nacht 1 heb ik geen rugpijn meer gehad. Heel tevreden dus. Ook merk ik dat ik koeler lig. Heerlijk. Nu na 1 jaar zie ik wel dat er ligplekvorming optreedt ter hoogte van de heupen. Dit is een "kuil" van 0,6 cm diep (gemeten met de tijk er af). Geen idee of dit zich nog verder gaat ontwikkelen of dat het zo blijft.
Tot nog toe dus erg tevreden, maar wel benieuwd wat de kuilvorming op lange termijn gaat doen. Natuurlijk is er bij 0,6 cm nog geen sprake van echte kuilvorming volgens Auping, dat is pas vanaf 2 cm. Ik weeg overigens 73 kg.
[ Voor 3% gewijzigd door camel80 op 24-07-2023 13:40 ]
Yes, echt een heerlijk bed. Het enige waar we spijt van hebben is het medium matras van mijn vrouw. Ik lig op hard en zij op medium en het verschil is te groot. Omdat we al een visco topper hebben is de combinatie vrij zacht. Een medium matras was dus niet slim. Mijn vrouw is 1,67 met een normaal postuur maar zakt er teveel in weg. Ze vind het niet erg maar ze ligt liever op mijn kant.IceLawlz schreef op maandag 24 juli 2023 @ 06:26:
[...]
Nieuw op dit forum. Dank aan allen voor de nuttige info. Wij zijn ook ah kijken voor een Serta splendid met visco topper. Ligt hij nog steeds naar behoren @Nism0 ?
Visco is wel even wennen trouwens. Iets warmer dan de andere materialen en het gaat naar het lichaam staan na een paar maanden. Niet te verwarren met kuilvorming.
Wij hadden hiervoor een pullman en die lag ook echt goed. Dit is weer iets anders en ligt ook top. Ik vind deze combi iets beter liggen.
Ja het verschil tussen medium en hard is vrij groot hadden wij ook ervaren. Fijn om te horen - helemaal als pullman de referentie is. Wij komen van ikea af dus de verwachting is dat we hoe dan ook qua ligcomfort vooruit gaan :-)Nism0 schreef op maandag 24 juli 2023 @ 21:20:
[...]
Yes, echt een heerlijk bed. Het enige waar we spijt van hebben is het medium matras van mijn vrouw. Ik lig op hard en zij op medium en het verschil is te groot. Omdat we al een visco topper hebben is de combinatie vrij zacht. Een medium matras was dus niet slim. Mijn vrouw is 1,67 met een normaal postuur maar zakt er teveel in weg. Ze vind het niet erg maar ze ligt liever op mijn kant.
Visco is wel even wennen trouwens. Iets warmer dan de andere materialen en het gaat naar het lichaam staan na een paar maanden. Niet te verwarren met kuilvorming.
Wij hadden hiervoor een pullman en die lag ook echt goed. Dit is weer iets anders en ligt ook top. Ik vind deze combi iets beter liggen.
Als je van Ikea komt dan weet je niet wat je meemaakt haha. Echt een wereld van verschil.IceLawlz schreef op maandag 24 juli 2023 @ 22:33:
[...]
Ja het verschil tussen medium en hard is vrij groot hadden wij ook ervaren. Fijn om te horen - helemaal als pullman de referentie is. Wij komen van ikea af dus de verwachting is dat we hoe dan ook qua ligcomfort vooruit gaan :-)
Serta heeft overigens soms zeer goede aanbieding bij de (web)winkel nachtrust.nl. Op dit moment is de classico het scherpst geprijsd maar het kan nog echt een stuk minder duur. Ze bestellen daar eens in de paar maanden een aantal containers vol met hetzelfde bed. Dat is dan een eigen versie enkel bij nachtrust verkrijgbaar. Je zou ze eventueel kunnen bellen of er nog wat binnenkomt binnenkort.
Iemand ervaring met het merk Bedstory voor toppers?
Ze verkopen voor zeer scherpe prijzen een combinatie van gelschuim en traagschuim.
Zie Amazon en YouTube.
Hij moet bij mij op mijn stevige 7zones pocketveren matras.
Ik ben een zijslaper en wil geen blijvende kuilvorming.
https://www.amazon.nl/Bed...2B%2Caps%2C87&sr=1-1&th=1
https://www.amazon.nl/Bed...&pd_rd_i=B089LSQQTG&psc=1
Ze verkopen voor zeer scherpe prijzen een combinatie van gelschuim en traagschuim.
Zie Amazon en YouTube.
[ Voor 57% gewijzigd door Ruud888 op 25-07-2023 16:16 ]
Inmiddels de 1 sterrenreviews gelezen.Ruud888 schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 16:12:
Iemand ervaring met het merk Bedstory voor toppers?
Zie Amazon en YouTube.
Na 5mnd versleten.
Dan toch maar bij de Lidl kopen.
Dag allemaal,
Wij zijn naar een nieuw bed aan het kijken. We willen een bed van 2.10m lang en 1.80m breed. Vanwege beperkte ruimte willen we een zeer dun of geen hoofdbord. Om het geheel ruimtelijker laten lijken willen we een ledikant, geen boxspring.
Nu hebben we ons oog laten vallen op een Auping Original bed met 2x Evolve matras; 1x firm en 1x medium. Reden om 2 matrassen te doen is elektrische bodems. We zijn alleen bang voor de naad tussen de matrassen.
Zijn er hier mensen met (recente) ervaring met Auping Evolve matrassen in het algemeen (en hoe groot is het verschil met de goedkopere lijnen van Auping), de naad ertussenin (het lijkt mee te vallen in de winkel, maar hoe is dat na een jaar, zeker met 2 verschillende hardheden...?) en met de elektrische spiraalbodems van Auping?
Een tweepersoonsmatras met 2 verschillende hardheden erin verwerkt is het alternatief, maar dan vallen dus de verstelbare bodems af.
Ben benieuwd naar jullie ervaringen! Alvast dank.
Wij zijn naar een nieuw bed aan het kijken. We willen een bed van 2.10m lang en 1.80m breed. Vanwege beperkte ruimte willen we een zeer dun of geen hoofdbord. Om het geheel ruimtelijker laten lijken willen we een ledikant, geen boxspring.
Nu hebben we ons oog laten vallen op een Auping Original bed met 2x Evolve matras; 1x firm en 1x medium. Reden om 2 matrassen te doen is elektrische bodems. We zijn alleen bang voor de naad tussen de matrassen.
Zijn er hier mensen met (recente) ervaring met Auping Evolve matrassen in het algemeen (en hoe groot is het verschil met de goedkopere lijnen van Auping), de naad ertussenin (het lijkt mee te vallen in de winkel, maar hoe is dat na een jaar, zeker met 2 verschillende hardheden...?) en met de elektrische spiraalbodems van Auping?
Een tweepersoonsmatras met 2 verschillende hardheden erin verwerkt is het alternatief, maar dan vallen dus de verstelbare bodems af.
[ Voor 3% gewijzigd door RV op 26-07-2023 19:42 ]
Ik heb nu al zoveel sites en beloftes gezien dat voor prijzen tot 1000 Euro het zover ik zie weinig uitmaakt, waar of wat je koopt. Echte goede matrassen kosten 2000+
Ik overweeg daarom nu gewoon bij lidl vanwege goede garantie en omruiling zonder problemen in tegenstelling tot de emma's e.d. van deze wereld.
Heeft iemand ervaring of advies voor iemand die veel draait/zij en rugslaapt. Heb meestal kuilvorming rond mijn kont :-D ben best afgetraind dus mijn lichaam geeft weinig mee :-P ben verder niet zwaar of lang.
https://www.lidl.nl/p/hn8...gelstar-xxl/p100241432012
https://www.lidl.nl/p/hn8...eme-gelstar/p100241966012
https://www.lidl.nl/p/hn8...ras-dynamic/p100182984003
https://www.lidl.nl/p/bre...l-sensation/p100239201020
https://www.lidl.nl/p/bec...edibett-top/p100270824010
Ik overweeg daarom nu gewoon bij lidl vanwege goede garantie en omruiling zonder problemen in tegenstelling tot de emma's e.d. van deze wereld.
Heeft iemand ervaring of advies voor iemand die veel draait/zij en rugslaapt. Heb meestal kuilvorming rond mijn kont :-D ben best afgetraind dus mijn lichaam geeft weinig mee :-P ben verder niet zwaar of lang.
https://www.lidl.nl/p/hn8...gelstar-xxl/p100241432012
https://www.lidl.nl/p/hn8...eme-gelstar/p100241966012
https://www.lidl.nl/p/hn8...ras-dynamic/p100182984003
https://www.lidl.nl/p/bre...l-sensation/p100239201020
https://www.lidl.nl/p/bec...edibett-top/p100270824010
Op dit moment zou ik persoonlijk zelf geen auping kopen, deze hebben al een 4de collectie wissel in de afgelopen 1.5 jaar ongeveer. Normaal zit er onder aan een auping matras een soort nop welke op de bodem wordt gedrukt dmv klitterband dus het schuiven zou in theorie mee moeten vallen.RV schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 19:37:toon volledige bericht
Dag allemaal,
Kwam net onderstaande tegen, benieuwd in hoeverre de experts het er mee eens zijn,
ben namelijk ook langzamerhand aan het zoeken naar een nieuw matras, 160*210.
En je bent toch altijd een beetje huiverig voor partijen als Emma, MATT, als het aankomt op hun
verkoop- en marketingstrategieën.
https://www.ad.nl/wonen/d...oed-uit-de-test~ada3762b/
ben namelijk ook langzamerhand aan het zoeken naar een nieuw matras, 160*210.
En je bent toch altijd een beetje huiverig voor partijen als Emma, MATT, als het aankomt op hun
verkoop- en marketingstrategieën.
https://www.ad.nl/wonen/d...oed-uit-de-test~ada3762b/
Mijn Swiss Sense Aeromax Polaris (hard) matras is ondertussen omgeruild voor de Saviour (medium). Heb de omruilkosten van 60 niet hoeven te betalen en enkel het verschil van het matras van 50,- euro. Wij zijn dik tevreden over de matrassen, liggen en slapen erg fijn. Duurzaamheid kan ik nog niets over zeggen, je leest wel over mensen die na 2 jaar kuilvorming krijgen.
[ Voor 16% gewijzigd door El Profesor op 04-08-2023 16:40 ]
I like how you keep the mouse running...
Ik heb hulp nodig bij het kiezen van een nieuw matras en/of bed.
We hebben eind 2019 dit bed gekocht bij Jysk (https://jysk.nl/slaapkamer/boxsprings/boxspring-180x200-gold-c45-grijs-41), deze lag in het begin dikke prima. Naar verloop van tijd zakte ik er steeds verder in weg en rolde we telkens naar elkaar toe. Toen dachten we dat het aan de traagschuim topper lag. Deze vervangen voor een TISTEDAL van Ikea. Dit heeft het al een stuk harder en minder zacht gemaakt. We rollen niet meer naar elkaar toe, maar ik zak met mijn gewicht te ver in het matras.
Ik heb al langdurige rugklachten en merk dat zelf het bed niet meer lekker ontspannen ligt en er echt wat verbeterd moet worden!!
Nu bij vrienden van ons het Matt matras gezien, deze leek ons wel wat qua stevigheid. Nu weet ik dat ik vroeger een heel simpel IKEA pocketveringmatras had en dit al 1000x lekkerder vond liggen dan deze boxspring.
Wat we kunnen doen;
Specs;
Ik 84KG(fluctureert soms 10kg naar boven i.v.m. bulk/cut) Rug slaper
Zij - 64kg rug slaper
Iemand tips, desnoods waar we moeten gaan kijken? Of de Matt bestellen en kijken of dit bevalt?
We hebben eind 2019 dit bed gekocht bij Jysk (https://jysk.nl/slaapkamer/boxsprings/boxspring-180x200-gold-c45-grijs-41), deze lag in het begin dikke prima. Naar verloop van tijd zakte ik er steeds verder in weg en rolde we telkens naar elkaar toe. Toen dachten we dat het aan de traagschuim topper lag. Deze vervangen voor een TISTEDAL van Ikea. Dit heeft het al een stuk harder en minder zacht gemaakt. We rollen niet meer naar elkaar toe, maar ik zak met mijn gewicht te ver in het matras.
Ik heb al langdurige rugklachten en merk dat zelf het bed niet meer lekker ontspannen ligt en er echt wat verbeterd moet worden!!
Nu bij vrienden van ons het Matt matras gezien, deze leek ons wel wat qua stevigheid. Nu weet ik dat ik vroeger een heel simpel IKEA pocketveringmatras had en dit al 1000x lekkerder vond liggen dan deze boxspring.
Wat we kunnen doen;
- Matras vervangen op boxspring en combineren met de Ikea topper.
- Nadeel --> Kans dat onderste box ook te zacht is en matras door gaat zakken.- Bed frame kopen (Ikea Malm oid met opbering lijkt me ideaal). Daar moet ook een lattenbodem bij want die hebben wij nu niet. Huidige bed kan de vuilbak in, zonde?
- Compleet nieuwe boxspring(heel duur en hoeft van mij niet perse boxspring te zijn)
Specs;
Zij - 64kg rug slaper
Iemand tips, desnoods waar we moeten gaan kijken? Of de Matt bestellen en kijken of dit bevalt?
Polestar 2 | SMSR | 19" | Pilot | Magnesium
Uiteindelijk wat winkels binnen gelopen en op alles gelegen, van Auping tot Tempur en de Emma O2.
Ik vond de M-line coolmotion 8 het lekkerst liggen, hadden er alleen geen +-3K voor over. Toen bij Swiss Sense geweest en daar leken ze een soortgelijk comfort te hebben voor een betere prijs. We zijn uiteindelijk voor de https://www.swisssense.nl...ento2_prod_nl_nl_products (Rhytm Beats) gegaan. Zelf had ik misschien na een tijdje wel de M-Line besteld, maar dit is denk ik een goede tussenkeuze. Mijn vriendin heeft de medium en ik heb de firm besteld, verkoper uiteindelijk ook nog iets extra korting gegeven.
Ben er wel achter dat een topper puur alleen voor het comfort (vaak zachter) is en niet zorgt voor drukverlaging. Vooral met deze matrassen moet er juist geen topper op, omdat je mooi in de toplaag komt te liggen.
Ik vond de M-line coolmotion 8 het lekkerst liggen, hadden er alleen geen +-3K voor over. Toen bij Swiss Sense geweest en daar leken ze een soortgelijk comfort te hebben voor een betere prijs. We zijn uiteindelijk voor de https://www.swisssense.nl...ento2_prod_nl_nl_products (Rhytm Beats) gegaan. Zelf had ik misschien na een tijdje wel de M-Line besteld, maar dit is denk ik een goede tussenkeuze. Mijn vriendin heeft de medium en ik heb de firm besteld, verkoper uiteindelijk ook nog iets extra korting gegeven.
Ben er wel achter dat een topper puur alleen voor het comfort (vaak zachter) is en niet zorgt voor drukverlaging. Vooral met deze matrassen moet er juist geen topper op, omdat je mooi in de toplaag komt te liggen.
[ Voor 14% gewijzigd door Terrie op 11-08-2023 10:30 ]
Ziet er uit als een goed matras voor de 900 euro per matras.Terrie schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 10:28:
Uiteindelijk wat winkels binnen gelopen en op alles gelegen, van Auping tot Tempur en de Emma O2.
Ik ben benieuwd hoe deze matrassen bevallen na een maand of 3 zou jij misschien dan wat feedback willen geven? Hoe keken jullie tegen zo'n actie aan (1 + 1 gratis)?
Ik zal inderdaad na een tijdje wat feedback geven over de matrassen. Ik hoop dat mijn keuze de juiste gaat zijn.futimojo schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 15:53:
[...]
Ziet er uit als een goed matras voor de 900 euro per matras.
Ik ben benieuwd hoe deze matrassen bevallen na een maand of 3 zou jij misschien dan wat feedback willen geven? Hoe keken jullie tegen zo'n actie aan (1 + 1 gratis)?
Wij wilden eerst niet meer dan 1000,- uitgeven aan 2 matrassen. Het enige wat mij tegenstaat van de Swiss Sense is de 2 of 5 jarig garantie termijn. Wij hadden eerst op de M-Line Coolmotion 7 en 8 gelegen, deze vonden we gewoon heel goed. De verkoper kwam alleen met een prijs van 3100,- in onze gewenste configuratie uit. Dit was 3x boven budget en nog niet goed te praten.
Toen kwamen we bij Swiss Sense en vonden eigenlijk de meeste matrassen daar best wel lekker liggen. Toen bij deze had ik het gevoel dat deze het meest vergelijkbaar was met veel ondersteuning door de zachte toplaag, maar toch dat je door de pocketvering deels wordt teruggeduwd. Daarnaast heeft het matras doorlopende vering en geen afsluiting met schuim aan de buitenkant. Dit zorgt ervoor dat je ook gewoon comfortable op de zijkanten en/of midden kan liggen.
We gaan het ervaren, je weet gewoon dat er dikke marges op die matrassen gemaakt worden.. Wel vind ik het bijzonder dat we bij sommige winkels hetzelfde matras aanbevolen kregen, terwijl mijn vriendin 20kg lichter is en een complete andere lichaamsbouw..
[ Voor 5% gewijzigd door Terrie op 11-08-2023 16:17 ]
Ik ben op zoek naar een nieuw bed, 180 bij 200. Oog viel op de Emma Super Slaap bundel, dan ben je voor €1400 klaar met bed, matras, dekbed en kussens. Maar ik denk dat misschien het Matt matras beter is, maar hun bundels zijn een stuk duurder, terwijl het Matt matras en de Emma Hybrid even duur zijn. Heeft iemand een tip voor een bed dat lijkt op het Emma original bed qua design, om te gebruiken met de Matt matras? Kan ik met Matt klaar zijn voor 1400?
Ik heb het lidl matras Hn8 pocketveringmatras Gelstar XXL getest, deze gaat dus terug. Ik had een H3 gekozen, buiten het feit dat dit achteraf toch bij dit matras te hard is, vind ik de kwaliteit van het tijk bedroevend, matras haalt ook geen 25cm dikte, maar 22-23cm. Als je veel draait ondanks het hoge aantal veren, lijkt het voor mij alsof je op zee ligt. Het matras voelt verder qua ondersteuning ruim voldoende tot goed. Voor personen die rustig op hun rug slapen, is een H2 matras denk ik prima hiervan.
Ik heb ook een auping (auronde ledikant) en twee Elysium matrassen van 210 bij 90 elk nu sinds een jaar. Ikzelf vond een groot verschil zitten tussen de evolve matrassen en de elysium, waarbij de elysium veel comfortabeler was. Bij de evolve leek het net alsof ik op springveren lag, te veel vering voor mij dus. Maar de afwerking van zowel de evolve als de elysium lijkt identiek. Dat betekent dat ze goed tegen elkaar blijven liggen. In mijn beleving heb ik geen last van de naad, ik merk het eigenlijk niet of nauwelijks op als ik er overheen lig. Dat komt ook doordat beide matrassen tegen elkaar worden gedrukt juist als je op de naad ligt. (door de druk wijken de matrassen een beetje naar de enige ruimte die ze hebben: in de naad). Dus nog minder naadvorming dan. Met een molton en hoeslaken wordt de naadvorming ook nog wat minder. Maar ook na een jaar gaan de matrassen niet meer wijken, ze blijven perfect in vorm. Dus ik zou me daar geen zorgen om maken, tenzij je de prinses op de erwt ben ;-).RV schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 19:37:toon volledige bericht
Dag allemaal,
Ik heb handverstelbare bodems, en weet niet wat je precies van de electrische wil weten, maar bij mij werkt het prima. De matrassen verschuiven er niet op/door.
Vanwege de kortingsactie is het misschien mogelijk om voor de duurdere elysium-lijn te gaan ipv evolve. Ervaring met de goedkopere matraslijnen heb ik niet, maar denk dat je daar gewoon minder lang prettig op zult liggen.
Wat bedoel je met 4de collectie wissel in 1,5 jaar tijd? De matrassen van 1,5 jaar geleden zoals Elysium en Evolve, verkopen ze toch nog steeds?futimojo schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 10:01:
[...]
Op dit moment zou ik persoonlijk zelf geen auping kopen, deze hebben al een 4de collectie wissel in de afgelopen 1.5 jaar ongeveer. Normaal zit er onder aan een auping matras een soort nop welke op de bodem wordt gedrukt dmv klitterband dus het schuiven zou in theorie mee moeten vallen.
De specs zijn al een aantal keer veranderd (verbetering van product verwacht ik). Je wil nog wel eens zien dat de matrassen inzakken etc.camel80 schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 08:12:
[...]
Wat bedoel je met 4de collectie wissel in 1,5 jaar tijd? De matrassen van 1,5 jaar geleden zoals Elysium en Evolve, verkopen ze toch nog steeds?
Blijkbaar heb je dan inside informatie, want dat is voor een leek toch niet waarneembaar? Op de website kan ik geen verschil zien in specs nu en een jaar geleden.
Het Evolve matras heeft deze lente een doorontwikkeling gehad. Alle matrassen zijn vervangen in de showrooms. Elysium is nogsteeds dezelfde inderdaad.
Ik heb een eigen beddenzaak inderdaad. Daarom weet ik denk net iets meer als de gemiddelde Nederlander.camel80 schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 10:59:
Blijkbaar heb je dan inside informatie, want dat is voor een leek toch niet waarneembaar? Op de website kan ik geen verschil zien in specs nu en een jaar geleden.
Ik stel de vraag maar even hier. Lees verschillende dingen op internet. Heb pas een nieuwe boxspring met daarop een topper. Topper premium visco staat er op. Ik probeer op mijn rug te slapen ivm oa rugklachten.
Na wat googlen lees ik verschillende dingen. Ene site staat visco slecht voor rugklachten, andere weer goed...
Heeft iemand een goede tip?
Of waarbij het.mogelijk is om proef te slapen, want toch een dure investering.
Het gaat om een 1 persoons matras. En ik ervaar nek, schouder en rug klachten. Slaap op mijn rug.
Na wat googlen lees ik verschillende dingen. Ene site staat visco slecht voor rugklachten, andere weer goed...
Het gaat om een 1 persoons matras. En ik ervaar nek, schouder en rug klachten. Slaap op mijn rug.
[ Voor 10% gewijzigd door Tarad op 17-08-2023 21:08 ]
Hopelijk kunnen jullie mij helpen.
Ik heb zelf nu 5 jaar een Auping Adagio matras, helemaal content en erg fijn. Nu hebben wij sinds kort een kleine en slapen we wat vaker gescheiden. In de logeerkamer staat een simpel frame met lattenbodem. Nu ligt daar een traagschuim matras van de Ikea Akrehahm. Dit zou een goede koop moeten zijn maar de matras ligt verschrikkelijk. Voor mij veelste hard en ben ook een zijslaper wat met traagschuim dus niet werkt.
Ik zoek een budget matras, verwacht natuurlijk niet auping kwaliteit maar wil wel iets wat nog lekker ligt voor die paar nachten. Heb bij Beter Bed wat matrassen getest maar niks voor onder de 300 euro wat lekker ligt.
Ook de Emma O2 vond ik niks, allemaal te hard. Ben twee meter en weeg 90 kg dus gewicht is behoorlijk verspreid. Iemand een advies van zachtere matras voor budget prijs? Ca. 200 - 500 euro en afmeting is 90 x 200 cm.
Ik heb zelf nu 5 jaar een Auping Adagio matras, helemaal content en erg fijn. Nu hebben wij sinds kort een kleine en slapen we wat vaker gescheiden. In de logeerkamer staat een simpel frame met lattenbodem. Nu ligt daar een traagschuim matras van de Ikea Akrehahm. Dit zou een goede koop moeten zijn maar de matras ligt verschrikkelijk. Voor mij veelste hard en ben ook een zijslaper wat met traagschuim dus niet werkt.
Ik zoek een budget matras, verwacht natuurlijk niet auping kwaliteit maar wil wel iets wat nog lekker ligt voor die paar nachten. Heb bij Beter Bed wat matrassen getest maar niks voor onder de 300 euro wat lekker ligt.
Ook de Emma O2 vond ik niks, allemaal te hard. Ben twee meter en weeg 90 kg dus gewicht is behoorlijk verspreid. Iemand een advies van zachtere matras voor budget prijs? Ca. 200 - 500 euro en afmeting is 90 x 200 cm.
Boven budget inderdaad, maar een Adagio met verjaardagvoordeel 20% komt op 716.-assn schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 08:23:
Hopelijk kunnen jullie mij helpen.
Heb je wel het slaapcomfort waar je vertrouwd mee bent.
Een pullman met latex afdeklaag zal vergelijkbaar aanvoelen, denk dat je die wel onder de 500 gaat vinden.
Edit: Pullman valt niet mee onder de 500 zie ik
Ik heb deze ook gekocht en slaap er nu een kleine 2 weken op maar vind hem wel prima, ben zelf wel 120kg (heb wel extra stevig) dus misschien lig ik daarom wat dieper in het matras, maar is natuurlijk persoonlijk.n00bs schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 13:00:
Ik heb het lidl matras Hn8 pocketveringmatras Gelstar XXL getest, deze gaat dus terug. Ik had een H3 gekozen, buiten het feit dat dit achteraf toch bij dit matras te hard is, vind ik de kwaliteit van het tijk bedroevend, matras haalt ook geen 25cm dikte, maar 22-23cm. Als je veel draait ondanks het hoge aantal veren, lijkt het voor mij alsof je op zee ligt. Het matras voelt verder qua ondersteuning ruim voldoende tot goed. Voor personen die rustig op hun rug slapen, is een H2 matras denk ik prima hiervan.
De tijk vind ik inderdaad minder goed(voelt een beetje wollig aan) maar hebben toch een dik hoeslaken.
Ik zie nu dat het matras wel een stuk duurder is geworden in 2 weken tijd
[ Voor 5% gewijzigd door Honesty op 22-08-2023 11:50 ]
Festina lente
Ja dat is een beetje het probleem, steeds valt een betere matras niet mee. Dus dan ben je het budget aan het rekken. Dat is het mij niet waard. Misschien dat ik de hardheid van de ikea matras maar ga oplossen met een zachte topper.Lekkerboeie86 schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 10:43:
[...]
Boven budget inderdaad, maar een Adagio met verjaardagvoordeel 20% komt op 716.-
Heb je wel het slaapcomfort waar je vertrouwd mee bent.
Een pullman met latex afdeklaag zal vergelijkbaar aanvoelen, denk dat je die wel onder de 500 gaat vinden.
Edit: Pullman valt niet mee onder de 500 zie ik
Ik heb de mattsleeps een aantal jaar en ervaar hetzelde probleem. Ik ga binnenkort reclameren.Terrie schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 23:50:toon volledige bericht
Ik heb hulp nodig bij het kiezen van een nieuw matras en/of bed.
Wat we kunnen doen;Ik zag ook het advies van de Beliani Joy voorbijkomen, maar dit oogt ook niet heel erg betrouwbaar? Woon regio Amsterdam en kan uiteraard bij wat zaken langs gaan, maar soms zie je door de bomen het bos niet meer.
- Matras vervangen op boxspring en combineren met de Ikea topper.
- Nadeel --> Kans dat onderste box ook te zacht is en matras door gaat zakken.
- Bed frame kopen (Ikea Malm oid met opbering lijkt me ideaal). Daar moet ook een lattenbodem bij want die hebben wij nu niet. Huidige bed kan de vuilbak in, zonde?
.
- Compleet nieuwe boxspring(heel duur en hoeft van mij niet perse boxspring te zijn)
Specs;
Zij - 64kg rug slaper
Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.
Wat voor een rugklachten heb je. Wat voor een type matras ligt eronder? Nek klachten komen van je kussen af en niet van je matras. En wat is nu exacte je vraag.Tarad schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 20:38:
Ik stel de vraag maar even hier. Lees verschillende dingen op internet. Heb pas een nieuwe boxspring met daarop een topper. Topper premium visco staat er op. Ik probeer op mijn rug te slapen ivm oa rugklachten.
Beste Tweakers, ik ben me aan het oriënteren op een nieuw matras/bed 160 breed 200 lang. Nu een Ikea latex matras. Het matras ligt op een ikea lattenbodem. Op zich ben ik wel gecharmeerd van de Auping matrassen, alleen icm een Auping bed is het wel een flinke investering. Hebben jullie ervaringen met een combinatie van een Auping matras op een “normaal” bed met lattenbodem?
Je kan ook een 2dehands Auping Auronde bed kopen op Marktplaats. Koop een hele goedkope in de goede maat en laat deze schuren en opnieuw spuiten door een spuitbedrijf. Je kan ook (niet-elektrische) bedbodems in de goede maat 2dehands kopen en dan komende maanden/jaren koop je er een elektrische bedbodem bij.Rogerthat schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 14:44:
Beste Tweakers, ik ben me aan het oriënteren op een nieuw matras/bed 160 breed 200 lang. Nu een Ikea latex matras. Het matras ligt op een ikea lattenbodem. Op zich ben ik wel gecharmeerd van de Auping matrassen, alleen icm een Auping bed is het wel een flinke investering. Hebben jullie ervaringen met een combinatie van een Auping matras op een “normaal” bed met lattenbodem?
Ik heb al jarenlang een elektrische spiraal van Auping en ik wil niks anders meer. Het is heerlijk om met een kleine (draadloze) afstandsbediening je bed omhoog en omlaag te kunnen bedienen.
Ik snap de voordelen, comfort van een elektrische bodem, maar zitten er slaaptechnische voordelen aan een auping spiraal vs een lattenbodem?silmaril8 schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 14:53:
[...]
Je kan ook een 2dehands Auping Auronde bed kopen op Marktplaats. Koop een hele goedkope in de goede maat en laat deze schuren en opnieuw spuiten door een spuitbedrijf. Je kan ook (niet-elektrische) bedbodems in de goede maat 2dehands kopen en dan komende maanden/jaren koop je er een elektrische bedbodem bij.
Slaap technisch heeft een lattenbodem meer voordelen van een spriraal. Vaak kan je hier ook nog een heup/schouder zone aanpassen. Bij een spiraal ligt je ook wat meer in een kuiltje.Rogerthat schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 16:37:
[...]
Ik snap de voordelen, comfort van een elektrische bodem, maar zitten er slaaptechnische voordelen aan een auping spiraal vs een lattenbodem?