Ervaringen, hints en tips over matrassen / boxsprings

Pagina: 1 ... 45 ... 55 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nl_umpire
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14:09
We hebben vandaag de 'Topdekmatras - Topper 180x200 - HR60 koudschuim - Cooltouch - 10 cm dik - Medium/stevig' ontvangen (https://www.bol.com/nl/nl...ig/9300000047990352/?s2a=) [de link verwijst nu naar een 160 x 200 7cm dik]

Mijn eega had het het pakket vanochtend aangenomen. Het was dubbelgevouwen en daarna opgerold in een plastic wrap (geen doos), om daarna uitgepakt op ons bed tot vorm te komen.

Hieronder enkele foto's die ik zal beschrijven:
  • Geen idee wat voor soort schuim omdat er geen label is; op het schuim staat wel vermeld: "180 10 SP (of 5P)" met door de "SP of 5P)" een rood kruis
  • De hoes heeft geen label
  • De breedte is 177 cm
  • De lengte is 200 cm
  • De kernhoogte van het schuim is 7 cm
  • De totale hoogte is om en nabij 8–9 cm, niet 10 cm
  • Het stuk schuim lijkt wel uit één geheel te bestaan --- geen gelijmde delen; noch in de breedte (dus niet twee maal 90 x 200), noch in de hoogte (dus niet 2 x 3,5 cm)
  • Het schuim heeft aan een kant, in het midden een scheur van 96 cm richting het midden van het matras die gelijmd is. Hierdoor is een helft 88 cm van de scheur en de andere helft 98 cm
  • Er zijn twee beschadigingen/scheuren die ook gelijmd zijn; eentje op de hoek van plusminus 10 x 14 cm + 45 x 24 cm.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/38mRE9RYQfgo3Tx1kVJgpiaByHU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/NVYO8pLyZYZdf71LXq5cg6lj.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5ZFVTRKlsxd2eSZnAsPu6z7nBsc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/giJZa2scs2ECv3jKohLFklna.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g8NefwuQZP7glYfi8Bj1idWm6F8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/cOoLph40QNLjf0w0rL7D3cKp.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_SHtltA4qhi74ACpWjYaqrUhR5Q=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/oAgNh63ldONKdXfUiTJHmSUu.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fDx2tUKrlGNpbCr6y86dpwB9gsg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aJPrWhVAsuUOXn5zBOoO3wK2.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-ts9VTlGDghShqBRwq5dnhJYTps=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/LqTJH0HY09MuscOw9MXo1UAj.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CbZt9xr31MP__Juc45ARy2-T3lc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/ezR9ikWrZypkW4yVhC1gntdY.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6h5-lWhbHyI1FPY2cWyJyJ-kgkI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/vAszMjeDRpjwftP27tAX3wjo.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r5aaY7n3FYXLN8kqKokE8qhMixg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Uq2pnQIF9eQOrVjCG94nboM3.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Srq3sq2-1ttnNwzDtp1fkkGqbVI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/s3eJuQUV5wMM9iFyICYtBiOK.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nl_umpire
EDIT: wat trouwens opvalt is dat de inhoud van de advertentie hetzelfde is als deze van Dreambedden: https://www.bol.com/nl/nl...SC5M6A.2_6.7.ProductTitle

Ook is de verkoper van mijn matras opeens niet meer "Kosmosmatrassen nl", maar "Matrassen Discounter"

EDIT: hieronder de productvergelijker: https://www.bol.com/nl/nl...61935527,9300000047990352

EDIT: Het zou misschien ook deze kunnen zijn van 'Maxibedden': https://www.bol.com/nl/nl...ch-hoes/9200000128654590/

[ Voor 44% gewijzigd door nl_umpire op 13-06-2023 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-02-2024
nl_umpire schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 22:40:
EDIT: wat trouwens opvalt is dat de inhoud van de advertentie hetzelfde is als deze van Dreambedden: https://www.bol.com/nl/nl...SC5M6A.2_6.7.ProductTitle
helas zijn er op bol.com verkopers die teksten van anderen kopieren om zodoende schijnbaar hetzlefde te verkopen maar dat is dan dus niet zo. ik was hier al een beetje bang voor bij deze topper.
heb je hem gewogen?
met een hr60 kern van 7cm zou deze topper 15kg moeten wegen.
jij hebt bij dreambedden op deze topper gelegen dus je zou misschien kunnen beoordelen of het schuim even veerkrachtig aanvoelt als dat van dreambedden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 17:01
Ziet er uit als een kwaliteits product. Volledig volgens de verwachtingen. Gezien de prijs :X

Waarom heeft de linkerkant van het schuim een andere donkere kleur? Vreemd dat hij aan alle kanten gescheurd is?

Vaag dat die bedrijven/wederverkopers steeds van naam wisselen. Bol.com is echt een aanrader voor dit soort aankopen. Gelukkig kan je je geld weer terug krijgen bij een retour. En gooien ze dit stuk kwaliteit in de perscontainer.

TWEAKERS FC EREDIVSIE VOETBALPOULE 24/25

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nl_umpire
Conclusie en wellicht ook wel een 'red-flag' voor personen die een mooie deal denken te scoren, al kan je het altijd proberen.

Een koudschuim topper met HR60 kwaliteit, in de maat 180 x 200 cm en een hoogte van 10 cm, inclusief een standaard hoes, is een hoogwaardig product dat meestal voor hogere prijzen wordt verkocht. Op basis van prijzen voor vergelijkbare producten, kost een dergelijk product (in Nederland) gemakkelijk tussen de 250 - 500 euro, of zelfs meer.

Een zeer lage, maar nog steeds realistische prijs voor een nieuw product van deze specificaties zou rond de 200-250 euro kunnen zijn, bijvoorbeeld tijdens een grote uitverkoop of van een minder bekend merk.

Het vinden van een nieuwe HR60 koudschuim topper met deze specificaties voor slechts 80 euro zou dus uitzonderlijk zijn. Echter, een scenario waarin je een dergelijke prijs zou kunnen vinden, is de aankoop van een beschadigd, kapot, of geretourneerd product (mijn aankoop?). Soms worden deze producten aanzienlijk afgeprijsd, zelfs als ze slechts kleine defecten of cosmetische schade hebben.

Desalniettemin brengt de aankoop van dergelijke producten zijn eigen risico's met zich mee (denk aan onbekende defecten of beperkte garantievoorwaarden, etc). Het is dus belangrijk om deze factoren in overweging te nemen en grondig onderzoek te doen voordat men besluit een beschadigd of geretourneerd product te kopen --- als je dat überhaupt al weet voorafgaand aan de aankoop.

Statistisch gezien, en gezien de kwaliteit en de gebruikelijke prijsklasse van deze producten, zou ik zeggen dat de kans om een nieuwe, onbeschadigde HR60 koudschuim topper met deze specificaties voor deze prijs te vinden extreem laag is. Dus als je een nieuwe topper voor deze prijs tegenkomt, zou ik adviseren om extra voorzichtig te zijn en het product en de verkoper grondig te onderzoeken voordat je tot aankoop overgaat.

Rest toch nog de vraag: is de kwaliteit van dit schuim HR60? En hoeveel hebben deze beschadigingen impact op de kwaliteit en levensduur van deze topper? (Ik zou het moeten wegen). En neem ik dat dan voor lief vanwege de lage prijs?

Dit heb ik al wel gevonden:

Het exacte gewicht van een koudschuim topper kan variëren afhankelijk van verschillende factoren, zoals de exacte samenstelling van het schuim, de densiteit, en de hoes. HR60 koudschuim heeft een dichtheid van 60 kg/m³, wat betekent dat een kubieke meter van dit schuim 60 kg zou wegen.

Als je deze densiteit gebruikt om het gewicht van de topper te berekenen, kun je de formule voor het volume van een rechthoekige prisma gebruiken (lengte x breedte x hoogte). In dit geval zou dat zijn:

1.8 m (breedte) x 2 m (lengte) x 0.07 m (hoogte) = 0.252 m³.

Als we dit volume vermenigvuldigen met de dichtheid van HR60 koudschuim (60 kg/m³), krijgen we:

0.252 m³ x 60 kg/m³ = 15.12 kg

Dit is het geschatte gewicht van alleen het koudschuim. De hoes voegt ook wat gewicht toe, maar hoeveel hangt af van het materiaal en de dikte van de hoes. Als algemene schatting kan het totale gewicht ergens in de buurt van 16-18 kg liggen.

Dit is echter een ruwe schatting en het daadwerkelijke gewicht kan variëren afhankelijk van de specifieke productieprocessen en materialen die worden gebruikt. Ook kan het gewicht enigszins variëren door natuurlijke variaties in de densiteit van het schuim. Het is het beste om direct bij de fabrikant of verkoper naar het exacte gewicht te vragen voor een specifieker antwoord.

Met een beetje hulp van AI om dit zo netjes te verwoorden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 17:26

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@nl_umpire Wat vind je dan van de prjis van mijn Larson Oslo Medium, 160x220. Van 1299 (op Larsons eigen website) voor 429 (bij Bol in de aanbieding).870 korting is natuurlijk heel veel, maar in een brance waar geregeld de 2e voor de helft gaat of gratis is en er met lattenbodems evenzo gestunt wordt, vind ik het ook geen rare aanbieding. Wel een mooie. Ik hoop dat de kwaliteit en het ligcomfort heel goed zullen zijn.

Ik ben nu 2 x op een M Line gaan proefliggen en hoewel ik dat heerlijk vond, zijn die prijzen gewoon niet te doen.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nl_umpire
Jorgen schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 00:59:
@nl_umpire Wat vind je dan van de prjis van mijn Larson Oslo Medium, 160x220. Van 1299 (op Larsons eigen website) voor 429 (bij Bol in de aanbieding).
Als je exact weet wat je wilt en je bent er al echt een tijd naar op zoek, dan zou ik wel verleid zijn om dat matras aan te schaffen voor die prijs. Ik weet even niet meer zeker of je ‘m al had besteld (deze toch: https://www.bol.com/nl/nl...-medium/9200000036407741/ ?)

Maar goed, dat is dan wel weer haaks op wat ik hierboven schreef, alhoewel je met dit merk matras en ook verkocht door het merk zelf, misschien meer kans op succes hebt.

[ Voor 13% gewijzigd door nl_umpire op 14-06-2023 08:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
Lekkerboeie86 schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 23:39:
Ziet er uit als een kwaliteits product. Volledig volgens de verwachtingen. Gezien de prijs :X

Waarom heeft de linkerkant van het schuim een andere donkere kleur? Vreemd dat hij aan alle kanten gescheurd is?

Vaag dat die bedrijven/wederverkopers steeds van naam wisselen. Bol.com is echt een aanrader voor dit soort aankopen. Gelukkig kan je je geld weer terug krijgen bij een retour. En gooien ze dit stuk kwaliteit in de perscontainer.
Ik denk dat je te optimistisch bent deze keer;-) denk je echt dat ze een nu al gelijmd gescheurde topper bij retour gan weggooien? die gaat gewoon terug naar de nederlandse fabriek krijgt misschien een nieuwe tijk en wordt weer gerold en verkocht. dat is het grote probleem van deze 1 of meerdere nederlandse fabrieken in het budget-segment, ze leveren absolute rommel via heel veel partijen op bol.com
gelukkig heb ik deze ook niet geadivseerd want de reputatie van deze producent ken ik uit ervaring. dat zegt alleen niets over de enkele verkopers die het wel goed doen, de kunst is alleen die ertussenuit te halen en dat is dus wat ik probeer te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
nl_umpire schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 00:06:
Conclusie en wellicht ook wel een 'red-flag' voor personen die een mooie deal denken te scoren, al kan je het altijd proberen.

Een koudschuim topper met HR60 kwaliteit, in de maat 180 x 200 cm en een hoogte van 10 cm, inclusief een standaard hoes, is een hoogwaardig product dat meestal voor hogere prijzen wordt verkocht. Op basis van prijzen voor vergelijkbare producten, kost een dergelijk product (in Nederland) gemakkelijk tussen de 250 - 500 euro, of zelfs meer.

Een zeer lage, maar nog steeds realistische prijs voor een nieuw product van deze specificaties zou rond de 200-250 euro kunnen zijn, bijvoorbeeld tijdens een grote uitverkoop of van een minder bekend merk.

Het vinden van een nieuwe HR60 koudschuim topper met deze specificaties voor slechts 80 euro zou dus uitzonderlijk zijn. Echter, een scenario waarin je een dergelijke prijs zou kunnen vinden, is de aankoop van een beschadigd, kapot, of geretourneerd product (mijn aankoop?). Soms worden deze producten aanzienlijk afgeprijsd, zelfs als ze slechts kleine defecten of cosmetische schade hebben.

Desalniettemin brengt de aankoop van dergelijke producten zijn eigen risico's met zich mee (denk aan onbekende defecten of beperkte garantievoorwaarden, etc). Het is dus belangrijk om deze factoren in overweging te nemen en grondig onderzoek te doen voordat men besluit een beschadigd of geretourneerd product te kopen --- als je dat überhaupt al weet voorafgaand aan de aankoop.

Statistisch gezien, en gezien de kwaliteit en de gebruikelijke prijsklasse van deze producten, zou ik zeggen dat de kans om een nieuwe, onbeschadigde HR60 koudschuim topper met deze specificaties voor deze prijs te vinden extreem laag is. Dus als je een nieuwe topper voor deze prijs tegenkomt, zou ik adviseren om extra voorzichtig te zijn en het product en de verkoper grondig te onderzoeken voordat je tot aankoop overgaat.

Rest toch nog de vraag: is de kwaliteit van dit schuim HR60? En hoeveel hebben deze beschadigingen impact op de kwaliteit en levensduur van deze topper? (Ik zou het moeten wegen). En neem ik dat dan voor lief vanwege de lage prijs?

Dit heb ik al wel gevonden:

Het exacte gewicht van een koudschuim topper kan variëren afhankelijk van verschillende factoren, zoals de exacte samenstelling van het schuim, de densiteit, en de hoes. HR60 koudschuim heeft een dichtheid van 60 kg/m³, wat betekent dat een kubieke meter van dit schuim 60 kg zou wegen.

Als je deze densiteit gebruikt om het gewicht van de topper te berekenen, kun je de formule voor het volume van een rechthoekige prisma gebruiken (lengte x breedte x hoogte). In dit geval zou dat zijn:

1.8 m (breedte) x 2 m (lengte) x 0.07 m (hoogte) = 0.252 m³.

Als we dit volume vermenigvuldigen met de dichtheid van HR60 koudschuim (60 kg/m³), krijgen we:

0.252 m³ x 60 kg/m³ = 15.12 kg

Dit is het geschatte gewicht van alleen het koudschuim. De hoes voegt ook wat gewicht toe, maar hoeveel hangt af van het materiaal en de dikte van de hoes. Als algemene schatting kan het totale gewicht ergens in de buurt van 16-18 kg liggen.

Dit is echter een ruwe schatting en het daadwerkelijke gewicht kan variëren afhankelijk van de specifieke productieprocessen en materialen die worden gebruikt. Ook kan het gewicht enigszins variëren door natuurlijke variaties in de densiteit van het schuim. Het is het beste om direct bij de fabrikant of verkoper naar het exacte gewicht te vragen voor een specifieker antwoord.

Met een beetje hulp van AI om dit zo netjes te verwoorden!
Ik was hier al heel bang voor. je linkte naar deze topper toen je hem bestled had maar 70 euro voor hr60 geloof ik zelfs niet en dat wil wat zeggen met mijn reputatie hier om voor goedkoop te gaan;-)
ik hoop dat de latex topper beter is, die heb ik natuurljk ook niet zlef gezien maar heeft wel een realistischer prijs en het materiaal is van zichzelf veel elastischer waardoor zelfs bij mindere kwalitiet het nogsteeds el kan functioneren.
Heb je vannacht op de koudschuim topper geslapen? zo ja hoe lag die? je weeg-formule klopt al zou ik in eerste instantie gewoon van 15 of 16kg uitgaan. kom je bij wegen op 10kg uit dan weet je sowieos al gnoeg en kan het gewoon nooit de juiste dichtheid zijn. persoonlkijk verwach tik dit, dat je topper veel te licht gaat zijn. is hij wel het juiste gewicht en ligt hij lekker, dan zou ik voor die 70 euro zeggen zie hoelang het goed gaat. lig je er 1 of 2 jaar lekker op dan is het voor dat geld al leuk. is hij ook nog veel te licht en ligt hij niet lekker dan zou ik hem terugsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@nl_umpire Wat vind je dan van de prjis van mijn Larson Oslo Medium, 160x220. Van 1299 (op Larsons eigen website) voor 429 (bij Bol in de aanbieding).870 korting is natuurlijk heel veel, maar in een brance waar geregeld de 2e voor de helft gaat of gratis is en er met lattenbodems evenzo gestunt wordt, vind ik het ook geen rare aanbieding. Wel een mooie. Ik hoop dat de kwaliteit en het ligcomfort heel goed zullen zijn.

Ik ben nu 2 x op een M Line gaan proefliggen en hoewel ik dat heerlijk vond, zijn die prijzen gewoon niet te doen.
de aankoop hierobven heeft weinig met jouw matras te maken. dit gaat om in nederland geproduceerd schuim. dat kan niet voor 70 euro in die kwalitiet. jouw matras is in china gemaakt waar de grondstoffen en productie veel goedkoper zijn. en jouw matras was ook geen 70 euro. reken ook de gigantische winst mee die ze maken als ze het voor de normale prijzen verkopen dan kunnen ze zo'n kortingsacite wel doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nl_umpire
dicksterk schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 12:54:
[...] Heb je vannacht op de koudschuim topper geslapen? zo ja hoe lag die? ... ik hoop dat de latex topper beter is ...
Ja, we hebben er op geslapen. Het is vrij stevig! Maar ik moet zeggen, dat was al met een veel lagere HR/SG waarde niet zo heel erg moeilijk, wat we hadden (matrassen + topper) voelde net als een spons.

Hoe kom ik erachter (anders dan het gewicht) wat voor soort/type schuim dit is?

De latex topper wordt als het goed is morgen geleverd, die gaan we dus ook testen en ik zal hier weer wat info plaatsen.

[ Voor 16% gewijzigd door nl_umpire op 14-06-2023 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
nl_umpire schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 13:25:
[...]

Ja, we hebben er op geslapen. Het is vrij stevig! Maar ik moet zeggen, dat was al met een veel lagere HR/SG waarde niet zo heel erg moeilijk, wat we hadden (matrassen + topper) voelde net als een spons.

Hoe kom ik erachter (anders dan het gewicht) wat voor soort/type schuim dit is?

De latex topper wordt als het goed is morgen geleverd, die gaan we dus ook testen en ik zal hier weer wat info plaatsen.
ik vrees dat wegen je enige optie is om erachter te komen. @lekkerboeie gaf aan dat er een kleurverschil in zit dus migelijk heb je zlefs 2 verschillende stukken schuim. Je kan natuurlijk alsnog de echte hr60 topper van dreambedden bestellen waar je gisteren naar linkte dan heb je een betere vergelijking met de latex topper. want als dit een heel lag soortelijk gewicht is krijg je hier totaal niet ehet comofrt van koudscnuim mee. zelf hadden we een traagschuimtopper van easybedden besteld.d at was ook een heel licht koudschim of hybrideschuim ding wat 8cm dik was in plaats van 12 en totaal geen hoge hr-waarde dat ding was echt super licht. ik ben dus bang dat je in elk geval niet hebt wat je bestelde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

nl_umpire schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 06:40:
[...]

Als je exact weet wat je wilt en je bent er al echt een tijd naar op zoek, dan zou ik wel verleid zijn om dat matras aan te schaffen voor die prijs. Ik weet even niet meer zeker of je ‘m al had besteld (deze toch: https://www.bol.com/nl/nl...-medium/9200000036407741/ ?)

Maar goed, dat is dan wel weer haaks op wat ik hierboven schreef, alhoewel je met dit merk matras en ook verkocht door het merk zelf, misschien meer kans op succes hebt.
Ik hoop het! Ik heb 'm net binnen gekregen 😃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:17

Nu wil ik wel weten welk model van MLine je dan zo bevalt? Heb net zelf op de website gekeken, en de adviespanel doorlopen, kwamen ze met een matras van 140x200 van 4 duizend....stelletje...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dicksterk
Jorgen schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 16:48:
[...]

Ik hoop het! Ik heb 'm net binnen gekregen 😃
wat is je eerste indruk na het uitpakken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Sjah schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 17:03:
[...]

Nu wil ik wel weten welk model van MLine je dan zo bevalt? Heb net zelf op de website gekeken, en de adviespanel doorlopen, kwamen ze met een matras van 140x200 van 4 duizend....stelletje...
Gelegen op Slowmotion 4, 5 en 6
5 vond ik erg fijn.

Prijs voor 160x220 is ook hartstikke hoog.
Wacht wel op 50% of meer korting voordat ik dat begin te overwegen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

dicksterk schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 18:45:
[...]

wat is je eerste indruk na het uitpakken?
Stinkt als de pest. 😅
Zachte toplaag.
Iets kleiner dan de ruimte in m'n bed
Veren kan je heel goed zien/voelen aan de onderkant.
Schuimlaag lijkt wat breder dan verenlaag.
Hartstikke zwaar.
Bij verschuiven matras, verschuif je ook de instelling van de lattenbodems.

Ga er pas op liggen als de geur weg is. Raam staat nu al zo'n 6 uur open. Durf 'm niet rechtop op m'n lattenbodems te zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dicksterk
Jorgen schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 21:48:
[...]

Stinkt als de pest. 😅
Zachte toplaag.
Iets kleiner dan de ruimte in m'n bed
Veren kan je heel goed zien/voelen aan de onderkant.
Schuimlaag lijkt wat breder dan verenlaag.
Hartstikke zwaar.
Bij verschuiven matras, verschuif je ook de instelling van de lattenbodems.

Ga er pas op liggen als de geur weg is. Raam staat nu al zo'n 6 uur open. Durf 'm niet rechtop op m'n lattenbodems te zetten.
de geur trekt wel weg al kan dat even duren. traagschuim heeft nogal een sterke geur an uitrollen dat is vaker zo. persoonljik heb ik er niet echt last van maar dat is per persoon heel verschillend dus als jij er wel last van hebt zou ik idd even wachten met erop gaan liggen. is sowieso beter want je had de matras vanmiddag pas dus hij moet ook nog een beetje uitzetten(de schuimlagen dan)
dat is waarschijnljik ook de rede dat de schuimlaag nu breder lijkt dan de veren.
de maten van een matras mogen 2cm afwijken, in breedte en lengte dus dat kan kloppen.
klopt de veren hebben aan de onderkant en zijkant nauwelijks omlijsting, maar dat hoeft ook niet want je slaapt op de bovenkant dus dat de veren aan de onderkan zitten is dan toch prima?
klopt hij is zeker zwaar,, maar dat is juist goed want dat zijn kwaliteitsmatrassen altijd.
dat je de lattenbodem-instellingen verschuift is lastig natuurlijk, maar de matras moet wel een stroeve onderkant hebben anders zou hij schuiven terwijl je erop ligt. als het eenmaal goed ligt hoef je het ook nooit meer te verschuiven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19:27

FeaR

In GoT we trust

FeaR schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 18:32:
Zal ik voor 200 breed gaan of 180? Ervaringen met die upgrade of met 200 breed in het algemeen?
Update:
Ik ga voor 99% zeker voor een HML Bedding. Grootte is vrij aan te passen dus all-in met 200 x 220. Twijfel alleen nog over de kleur...

Maar .. totaalplaatje kwam op net geen 5300 euro. Kijkende naar wat ik 14 jaar geleden betaald heb voor mijn bed is dat wel in lijn. Alleen... Is afdingen op een dergelijk product normaal? Ik ken mensen die bij een spijkerbroek nog af proberen te dingen, dat gaat me wat ver maar een bed van deze prijsklasse 🤔

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
FeaR schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 16:44:
[...]

Update:
Ik ga voor 99% zeker voor een HML Bedding. Grootte is vrij aan te passen dus all-in met 200 x 220. Twijfel alleen nog over de kleur...

Maar .. totaalplaatje kwam op net geen 5300 euro. Kijkende naar wat ik 14 jaar geleden betaald heb voor mijn bed is dat wel in lijn. Alleen... Is afdingen op een dergelijk product normaal? Ik ken mensen die bij een spijkerbroek nog af proberen te dingen, dat gaat me wat ver maar een bed van deze prijsklasse 🤔
Je kan natuurlijk een voorstel doen om er een mooi rond bedrag van te maken of proberen er een setje bedlinnen of kussen(s) bij te krijgen, dat valt altijd wel te proberen zonder gelijk de verkoper te beledigen.
Handelsruimte is er altijd, ook bij "ambachtelijk maatwerk".
Gewoon proberen dus, wie weet krijg je het spul wel gewoon mee voor 5k.
Niet geschoten...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjah
Nou, dan zal mijn aard wat groffer zijn, maar ik zou die 5300 omlaag willen hebben naar een max van 4000.

@Jorgen Dat je matras zwaar is, is goed teken. Hoe is de stank, nu? Heb gelezen dat het wel 3 weken kan duren, voordat "de lucht weg was". Maar geen idee verder hoor, ik zeg maar wat.

[ Voor 47% gewijzigd door Sjah op 15-06-2023 19:21 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

FeaR schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 16:44:
[...]

Update:

Ik denk dat je bijna overal op af kunt dingen. Als je aangeeft dat je graag een scherpe offerte van ze ontvangt, is het aan hen om de geadverteerde prijs te hanteren, of een beter aanbod te doen en aan jou om daar wel of niet mee akkoord te gaan. Wat dat aangaat lijkt me een bed niet anders dan stereoapparatuur; zeker als het om deze hoogte van prijzen gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Sjah schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 18:42:
Nou, dan zal mijn aard wat groffer zijn, maar ik zou die 5300 omlaag willen hebben naar een max van 4000.

@Jorgen Dat je matras zwaar is, is goed teken. Hoe is de stank, nu? Heb gelezen dat het wel 3 weken kan duren, voordat "de lucht weg was". Maar geen idee verder hoor, ik zeg maar wat.
Dat had ik nog niet gelezen, nee. Dat zou wel heel vervelend zijn. Ik ben ontzettend gevoelig voor zulke dingen, waarschijnlijk door mijn bronchitis. Ik mag er wel 100 dagen op proefslapen.

Ik heb omdat ik graag wilde weten hoe het ligt, er even op gelegen. Vind er nog weinig bijzonders aan. Dat kan wennen of smaak zijn natuurlijk; kwaliteit of dat ie nog niet geheel in vorm is (28 uur uit de verpakking nu), Dat moet ik natuurlijk langer proberen, maar met de lucht die er nu nog van afkomt kan dat nu echt nog niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

PalingDrone schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 18:21:
[...]
Je kan natuurlijk een voorstel doen om er een mooi rond bedrag van te maken of proberen er een setje bedlinnen of kussen(s) bij te krijgen, dat valt altijd wel te proberen zonder gelijk de verkoper te beledigen.
Handelsruimte is er altijd, ook bij "ambachtelijk maatwerk".
Gewoon proberen dus, wie weet krijg je het spul wel gewoon mee voor 5k.
Niet geschoten...
Betreffende bed heb ik bij Boonman Bedden gezien en daar een offerte gekregen. Via HML (website) hetzelfde bed samengesteld en prijs was exact gelijk (€5285,- uit mijn hoofd), vandaar dat ik wat twijfelde over de positie in de onderhandelingen. Idee van gratis accesoires zijn wel een idee. Hoeslakens bijvoorbeeld, die moet ik toch nieuw. Thnx!

Huidige dekbed (220 x 240) zal op den duur ook vervangen worden voor een groter formaat maar aangezien mijn huidige dekbed pas één jaar oud is zet ik daar nu even niet op in.
Sjah schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 18:42:
Dan ga je voor een korting van haast 25%. Dat voelt wel als extreem veel?

Het klinkt decadent/apart maar 5000-6000 euro dacht ik kwijt te zijn, met de prijs zelf heb ik geen probleem. Het gevoel van er niet "alles" uitgehaald te hebben knaagt dan toch?
Jorgen schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 19:33:
[...]
Ik denk dat je bijna overal op af kunt dingen. Als je aangeeft dat je graag een scherpe offerte van ze ontvangt, is het aan hen om de geadverteerde prijs te hanteren, of een beter aanbod te doen en aan jou om daar wel of niet mee akkoord te gaan. Wat dat aangaat lijkt me een bed niet anders dan stereoapparatuur; zeker als het om deze hoogte van prijzen gaat.
True. Ik ga sowieso nog een keer langs om de kleuren staal mee naar huis te nemen, ga ik voor zwart of toch meer donkergrijs met bruine accent er in...

Enige andere waar ik aan twijfel is de toekomst. Als in, topper gaat 4-5 jaar mee. Topper die ik nu heb was een euro of 500, topper van HML gaat naar 1280 en een ander merk topper was zelfs 1600 euro. Laatste merk was wel beter maar doordat je dan een serie/merk uit elkaar trekt en alles los koopt wordt het totaalplaatje extreem hoog. Voelt pijnlijk als terugkerende kosten per 5 jaar 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

FeaR schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 19:55:
[...]

Betreffende bed heb ik bij Boonman Bedden gezien en daar een offerte gekregen. Via HML (website) hetzelfde bed samengesteld en prijs was exact gelijk (€5285,- uit mijn hoofd), vandaar dat ik wat twijfelde over de positie in de onderhandelingen. Idee van gratis accesoires zijn wel een idee. Hoeslakens bijvoorbeeld, die moet ik toch nieuw. Thnx!

Huidige dekbed (220 x 240) zal op den duur ook vervangen worden voor een groter formaat maar aangezien mijn huidige dekbed pas één jaar oud is zet ik daar nu even niet op in.

[...]

Dan ga je voor een korting van haast 25%. Dat voelt wel als extreem veel?

Het klinkt decadent/apart maar 5000-6000 euro dacht ik kwijt te zijn, met de prijs zelf heb ik geen probleem. Het gevoel van er niet "alles" uitgehaald te hebben knaagt dan toch?

[...]

True. Ik ga sowieso nog een keer langs om de kleuren staal mee naar huis te nemen, ga ik voor zwart of toch meer donkergrijs met bruine accent er in...

Enige andere waar ik aan twijfel is de toekomst. Als in, topper gaat 4-5 jaar mee. Topper die ik nu heb was een euro of 500, topper van HML gaat naar 1280 en een ander merk topper was zelfs 1600 euro. Laatste merk was wel beter maar doordat je dan een serie/merk uit elkaar trekt en alles los koopt wordt het totaalplaatje extreem hoog. Voelt pijnlijk als terugkerende kosten per 5 jaar 😅
Voor de prijs van zo'n topper koop je ook heel mooie andere matrassen. Wat maakt deze zo bijzonder?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Jorgen schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 19:58:
[...]
Voor de prijs van zo'n topper koop je ook heel mooie andere matrassen. Wat maakt deze zo bijzonder?
Dit is een topper met daarin weer pocket veren en niet alleen schuim, rest van de specs zou ik uit de offerte moeten halen, het is de Vivace HR voor mocht je zelf een Google willen doen :> Topper zelf is een half matras qua dikte alleen al. Beter Bed had matrassen dunner dan de topper van HML of AVEK.

Al gaan deze prijzen nergens over natuurlijk. Topper is los over de duizend euro, neem je het hele bed van het merk is de topper een upgrade van een paar honderd. Vandaar dat ik er nu geen probleem mee heb maar over die x jaar...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
@FeaR Wanneer er meerdere aanbieders zijn die hetzelfde verkopen wat jij wil zou ik toch proberen er wat meer uit te onderhandelen, heel erg toevallig dat ze beide op dezelfde adviesprijs uitkomen.
Dan is het maar net hoe graag ze die 5k omzet willen binnenhalen, voor jou maakt het niet uit of je dat bed bij Jantje of Pietje koopt, laten zij je maar overtuigen (met een mooie ronde prijs of wat extra's) om hun bedrijf de deal te gunnen.
Topper is los over de duizend euro, neem je het hele bed van het merk is de topper een upgrade van een paar honderd.
Geeft je gelijk een leuk idee van de marges en wat jouw speelruimte is ;)
5k rond zou dus echt geen probleem hoeven zijn of een voorstel waar je je voor zou moeten schamen ofzo.

[ Voor 26% gewijzigd door PalingDrone op 15-06-2023 20:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

FeaR schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 20:05:
[...]

Dit is een topper met daarin weer pocket veren en niet alleen schuim, rest van de specs zou ik uit de offerte moeten halen, het is de Vivace HR voor mocht je zelf een Google willen doen :> Topper zelf is een half matras qua dikte alleen al. Beter Bed had matrassen dunner dan de topper van HML of AVEK.

Al gaan deze prijzen nergens over natuurlijk. Topper is los over de duizend euro, neem je het hele bed van het merk is de topper een upgrade van een paar honderd. Vandaar dat ik er nu geen probleem mee heb maar over die x jaar...
Ik heb ernaar gekeken ;) Je hebt helemaal gelijk vwb de prijzen. Ik zou wel eens willen weten in hoeverre deze branch de prijzen kunstmatig hoog houdt. Ik had nog nooit gehoord van een topper met zelf ook weer vering erin.

Wat overigens nog een voordeel is dat ze niet noemen, is dat je matras minder snel slijt en als dat in dezelfde kleur is als de box, kan het na jaren lastiger zijn om weer die kleur te bemachtigen. Als je dan ipv van je boxspringmatras, alleen je topper hoeft te vervangen om weer een aantal jaar vooruit te kunnen, scheelt dat ook enorm in de kosten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

PalingDrone schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 20:08:
...laten zij je maar overtuigen (met een mooie ronde prijs of wat extra's) om hun bedrijf de deal te gunnen.
Dat is eigenlijk wel de spijker op de kop. Het kan zeker vele malen duurder maar het is ook geen pak suiker wat ik ga kopen...
Jorgen schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 20:13:
[...]
Wat overigens nog een voordeel is dat ze niet noemen, is dat je matras minder snel slijt en als dat in dezelfde kleur is als de box, kan het na jaren lastiger zijn om weer die kleur te bemachtigen. Als je dan ipv van je boxspringmatras, alleen je topper hoeft te vervangen om weer een aantal jaar vooruit te kunnen, scheelt dat ook enorm in de kosten.
Topper was 4-5 jaar vervangen en na 10-15 jaar de matrassen geloof ik? Matrassen opnieuw laten bekleden heb ik de kosten niet van gevraagd, is mogelijk ook wel handig te weten. Had nog even gedacht met het huidige bed nieuwe matrassen te nemen maar dan heb ik niet echt iets nieuws en zeker niet de upgrade naar 200 x 220. Enfin, ik heb wel meer vertrouwen dat een genoemd merk na 10 - 15 jaar nog dezelfde stof in huis heeft dan een keten als Beter Bed of Beddenplein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

FeaR schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 07:19:
[...]

Dat is eigenlijk wel de spijker op de kop. Het kan zeker vele malen duurder maar het is ook geen pak suiker wat ik ga kopen...

[...]

Topper was 4-5 jaar vervangen en na 10-15 jaar de matrassen geloof ik? Matrassen opnieuw laten bekleden heb ik de kosten niet van gevraagd, is mogelijk ook wel handig te weten. Had nog even gedacht met het huidige bed nieuwe matrassen te nemen maar dan heb ik niet echt iets nieuws en zeker niet de upgrade naar 200 x 220. Enfin, ik heb wel meer vertrouwen dat een genoemd merk na 10 - 15 jaar nog dezelfde stof in huis heeft dan een keten als Beter Bed of Beddenplein.
Dat zou zeker kunnen én moeten voor dit geld. Dat kun je evt ook navragen.

200x220... Ik vind mijn 160x220 al zo heerlijk groot. Die van jou moet echt fantastisch zijn 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
dicksterk schreef op maandag 12 juni 2023 @ 10:55:
Er is een nieuw matras verschenen op bol.com van een nieuwe verkoper. Ik ga deze testen want ik ben echt benieuwd. de specificaties zijn goed, het gewicht is hoog, 10 jaar garantie en dat allemaal voor 175,74
6 slags veren met een draaddikte van 2,1mm klinkt veelbelovend dus ik ben erg benieuwd of dit een matras gaat worden wat ik hier ga adviseren:
www.bol.com/nl/nl/p/matra...ard-100/9300000146714897/
ik heb dit matras zondagavond besteld en vandaag ontvangen.
Het is een matras uit china met de pocketveerkern waar ik al eerdder van heb aangegeven dat ik die zeer goed vind. deze matras heeft een gemiddelde hardheid, niet heel zacht maar ook zeker geen plank. de afdeklaag is zon 2cm dik, je voelt de veren er zeker niet doorheen maar hij zal ook niet kuilen omdat de afdeklaag daar simpelweg te dun voor is. voor mensen die iets zoeken in 140x200 zou ik deze zeker adviseren, zeker omdat hij nu maar 175,74 kost op bol.com een paar dagen geleden was hij 9 euro duurder dus ik gok dat de prijs meestal niet heel hoog zal zijn.
Het verbaasd me elke keer om te zien dat ook goedkopere pocketveermatrassen uit china gewoon prima comfort bieden terwijl dat voor goedkope matrassen uit nederland/europa veel minder geldt, die kuilen ook veel sneller en bieden minder ondersteuning.
ik heb er dus weer 1tje bij die ik kan adviseren in een nog lagere prijsklasse dat vind ik wel leuk. wel jammer dat er momentele geen andere maten op voorraad zijn maar dat komt misschien nog wel, ik zag deze ook pas deze week.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nl_umpire
nl_umpire schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 13:25:
[...]De latex topper wordt als het goed is morgen geleverd, die gaan we dus ook testen en ik zal hier weer wat info plaatsen.
UPDATE
Omra - Topdek matras - 80% natuur latex - Roll pack - 180x200x7 cm (https://www.bol.com/nl/nl...cm/9300000015969539/?s2a=), besteld op 7 juni 2023 om 13:06, is 15 juni om 11:18 geleverd. Inmiddels is dezelfde topper nu €249, i.p.v. de €210 die wij ervoor hebben betaald!). De topper komt in de buurt van de de specificaties. Zonder hoes is de topper ~12,5 KG. Er zit alleen een haal in de hoes.

We hebben de volgende configuraties geprobeerd:
  • Matras + koudschuim topper
  • Matras + koudschuim topper + latex
  • Matras + latex
Voor nu kunnen we onze eerste indruk geven van de laatste tweegenoemde configuraties: het is nog steeds vrij stevig (door het matras), maar met een iets meer comfort (zachter), door het latex. We hebben wel het gevoel dat de latex topdekmatras/topper het echt een flink stuk warmer maakt, zeker in dit warme weer. Dit ervaren we niet als prettig. Misschien komt het ook door de 'luxe dubbeldoek tijk' (geen bamboo/tencel of andere stof met verkoelende/ventilerende werking). Ook mag voor ons gevoel de topper dikker.

We gaan 'm proberen zonder de luxe dubbeldoek tijk en ervaren of dat een verschil maakt.

Andere opties in latex van dit merk met een andere (verkoelende) hoes zijn de volgende ('Coolgel XL Latex' versus 'Exclusief Latex') beiden voor dezelfde prijs van €439, zowel op Bol.com als direct bij de leverancier. Geen idee wat het verschil is tussen deze twee omdat de beschrijving identiek is.Overige latex opties bij andere leveranciers zijn vergelijkbaar of hoger in prijs. Bijvoorbeeld:Hieronder enkele afbeeldingen van de Omra - Topdek matras - 80% natuur latex - Roll pack - 180x200x7 cm

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-DI2C2dr1Tngt5AVa4s_MBzK8CQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/vINZOPPv5N3d5Xn2FPYxwsT4.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GhZ2fQRC_9i5snABNigjWUV4wLE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/8Ztoz9tT74uSKIHdO3TuRlr4.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MzwAOPBlxtOM46uEbWaDVTGnhYc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/JeicJlxs4QeisjSQB1x85Klx.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ozptCFWENXVZHCfLgij3bwZiGtY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/qIEKPEZzeyOvbEADTYqaG8bs.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HvnAhhRbrmmC_RvnX7QAHuNibz8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/RVs1t2Kxi3CsWNIEKxSAiZM1.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xZrmD5y6aGxOXZEiyjpLPJqXcsY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/bA3fbrQMnIRi9SGWCDaAt43w.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/o81G_shidassa9FQUaWVIzvlU9I=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/kM1XRVFvvkm0uhdRRGZQfo42.png?f=user_large

[ Voor 29% gewijzigd door nl_umpire op 18-06-2023 07:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nl_umpire
UPDATE

BELANI BLISS (https://www.bol.com/nl/nl...of/9200000130206904/?s2a=)

Ik heb de draaddikte van de pocketvering weten te meten en deze is inderdaad 2.2 mm. Het matras voelt in het midden wat hoger, ondanks dat er alleen pocketveren zijn gebruikt en het matrus dus geen schuimruberen middenstuk (of zij- en kopstukken) heeft. Het matras is vrij stevig en hard en zonder een topper voel je de pocketveren overduidelijk. De afwerking laat zich te wensen over, aan de kopse kanten is de naad van de hoes gescheurd doordat ik het matras wilde verplaastsen. Wellicht door wat onhandigheid van mij, maar bij mijn oude matrassen die ik gelijk heb behandeld is er nog steeds niets kapot. Hierdoor kon ik wel de draaddikte meten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nl_umpire
UPDATE

Topdekmatras - Topper 180x200 - HR60 koudschuim - Cooltouch - 10 cm dik - Medium/stevig
nl_umpire schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 22:35:
We hebben vandaag de 'Topdekmatras - Topper 180x200 - HR60 koudschuim - Cooltouch - 10 cm dik - Medium/stevig' ontvangen (https://www.bol.com/nl/nl...ig/9300000047990352/?s2a=) [de link verwijst nu naar een 160 x 200 7cm dik]
Op aandraden heb ik de topper gewogen. Het topdekmatras is net iets meer dan 5 kg. Hierbij kunnen we dus definitief concluderen dat dit type 'koudschuim' (als het uberhaupt al koudschuim is), geen HR60 waarde is.

Ik heb voor dit artikel een retour aangemaakt.

[ Voor 9% gewijzigd door nl_umpire op 18-06-2023 07:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
nl_umpire schreef op zaterdag 17 juni 2023 @ 23:22:
UPDATE

BELANI BLISS (https://www.bol.com/nl/nl...of/9200000130206904/?s2a=)

Ik heb de draaddikte van de pocketvering weten te meten en deze is inderdaad 2.2 mm. Het matras voelt in het midden wat hoger, ondanks dat er alleen pocketveren zijn gebruikt en het matrus dus geen schuimruberen middenstuk (of zij- en kopstukken) heeft. Het matras is vrij stevig en hard en zonder een topper voel je de pocketveren overduidelijk. De afwerking laat zich te wensen over, aan de kopse kanten is de naad van de hoes gescheurd doordat ik het matras wilde verplaastsen. Wellicht door wat onhandigheid van mij, maar bij mijn oude matrassen die ik gelijk heb behandeld is er nog steeds niets kapot. Hierdoor kon ik wel de draaddikte meten.
je voorgaande matrassen zijn denk ik niet helemaal te vergelijken met deze. die waren 90x200, 2 losse dus, en ik vermoed een stuk lichter. Ik heb natuurljik geen idee hoe je het verplaatsen hebt gedaan dus ik ga niet concluderen dat het aan jou lag, kan ook dat de naad niet zo stevig was. maar het is bij dit soort gewichten van 43kg wel zo dat je het met beleid moet verplaatsen, ookal lijkt me dat bij 180x200 inderdaad best een klus die je beter met z'n 2en kan doen. want als je 43kg aan 1 stiknaad probeert te dragen zal die inderdaad niet houden.
als het midden iets hoger voelt kan dat nog weggaan, kan kome door het opgerold zitten. lag hij wel 100% vlak tijdens het uitzetten, andders kan hij ook zijn kromgetrokken eventueel.
als ik alles zo lees heb ik de volgende suggesties:
- toen je bij dreambedden was vond je de hr60 koudschuimtopper daar lekkerder liggen dan een latex topper. aangezien dat ook nog een 10cm topper is en koudschuim beter ventileert dan latex, zou ik die besteleln en proberen bovenop de beliani bliss
- je gaf zelf in eerste instantie aan dat je graag stevig wilde. maar die scheur in je matrastijk geeft je natuurljk wel wat extra opties. je kan na alels geprobeerd te hebben wat je wilt, dus ook nog andere toppers:
1. beliani vragen deze matras om te ruilen voor eenzlefde zonder scheur
2. beliani vragen om een compensatie, dus je houdt het huidge matras met scheur rmaar krijgt een deel van je geld terug. ik gok danop 50 of 100 euro beliani kennende. ze zullen met 50 beginnen amar als je en beetje aanhoudt en een video als bewijs stuurt kom je wel op 100 terecht
3. als je toch voor omruilen kiest vragen om de zachtere variant, maar die is eecht wel een stuk zachter/veert dieper in
goed dat je de easy bedden topper hebt aangemeld voro retour, 5kg is echt belachelijk dan kom je ongeveer op hr20 uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• benor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 16:24
nl_umpire schreef op zaterdag 17 juni 2023 @ 23:17:
[...]

UPDATE
Omra - Topdek matras - 80% natuur latex - Roll pack - 180x200x7 cm (https://www.bol.com/nl/nl...cm/9300000015969539/?s2a=), besteld op 7 juni 2023 om 13:06, is 15 juni om 11:18 geleverd. Inmiddels is dezelfde topper nu €249, i.p.v. de €210 die wij ervoor hebben betaald!). De topper komt in de buurt van de de specificaties. Zonder hoes is de topper ~12,5 KG. Er zit alleen een haal in de hoes.

We hebben de volgende configuraties geprobeerd:
  • Matras + koudschuim topper
  • Matras + koudschuim topper + latex
  • Matras + latex
Voor nu kunnen we onze eerste indruk geven van de laatste tweegenoemde configuraties: het is nog steeds vrij stevig (door het matras), maar met een iets meer comfort (zachter), door het latex. We hebben wel het gevoel dat de latex topdekmatras/topper het echt een flink stuk warmer maakt, zeker in dit warme weer. Dit ervaren we niet als prettig. Misschien komt het ook door de 'luxe dubbeldoek tijk' (geen bamboo/tencel of andere stof met verkoelende/ventilerende werking). Ook mag voor ons gevoel de topper dikker.

We gaan 'm proberen zonder de luxe dubbeldoek tijk en ervaren of dat een verschil maakt.
https://www.bol.com/nl/nl...cm/9300000015969517/?s2a=
nav de adviezen hier heb ik deze topper ook besteld en bij navraag Omra is het katoen gehalte van de hoes maar 50%.
Ben benieuwd of je het zonder hoes nog steeds als erg warm ervaart. Wat ik heb begrepen is dat als het natuurlatex aandeel hoog is de warmteregulatie redelijk zou moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nl_umpire
dicksterk schreef op zondag 18 juni 2023 @ 11:17:
[...] je voorgaande matrassen zijn denk ik niet helemaal te vergelijken met deze. die waren 90x200, 2 losse dus, en ik vermoed een stuk lichter. Ik heb natuurljik geen idee hoe je het verplaatsen hebt gedaan dus ik ga niet concluderen dat het aan jou lag, kan ook dat de naad niet zo stevig was. maar het is bij dit soort gewichten van 43kg wel zo dat je het met beleid moet verplaatsen, ookal lijkt me dat bij 180x200 inderdaad best een klus die je beter met z'n 2en kan doen. want als je 43kg aan 1 stiknaad probeert te dragen zal die inderdaad niet houden.
De oude matrassen zijn inderdaad niet te vergelijken, zeker niet op dit kwaliteitspunt, waarbij de Beliani Bliss op alle fronten met beleid is behandeld --- net zoals de oude matrassen.
Als het midden iets hoger voelt kan dat nog weggaan, kan komen door het opgerold zitten. lag hij wel 100% vlak tijdens het uitzetten, anders kan hij ook zijn kromgetrokken eventueel.
Ik denk ook dat dit komt doordat het matras vacuum opgerold is voor transport en ga er vanuit dat dit zal herstellen, juist omdat het matras vanaf het moment van ontvangst en uitpakken z.s.m. horizontaal heeft gelegen.
als ik alles zo lees heb ik de volgende suggesties:
- toen je bij Dreambedden was vond je de hr60 koudschuimtopper daar lekkerder liggen dan een latex topper. aangezien dat ook nog een 10cm topper is en koudschuim beter ventileert dan latex, zou ik die besteleln en proberen bovenop de Beliani Bliss
Er waren een paar toppers die daar wel goed lagen (+ ook een geheel matras), die gaan we even goed in de winkel ervaren.
- je gaf zelf in eerste instantie aan dat je graag stevig wilde. maar die scheur in je matrastijk geeft je natuurljk wel wat extra opties. je kan na alles geprobeerd te hebben wat je wilt, dus ook nog andere toppers:
1. Beliani vragen deze matras om te ruilen voor eenelfde zonder scheur
2. Beliani vragen om een compensatie, dus je houdt het huidge matras met scheur maar krijgt een deel van je geld terug. ik gok dan op 50 of 100 euro Beliani kennende. ze zullen met 50 beginnen maar als je en beetje aanhoudt en een video als bewijs stuurt kom je wel op 100 terecht
3. als je toch voor omruilen kiest vragen om de zachtere variant, maar die is echt wel een stuk zachter/veert dieper in.
Ik zal mijn ervaring(en) delen en ik weet zeker dat we daar uitkomen.
goed dat je de easy bedden topper hebt aangemeld voor retour, 5kg is echt belachelijk dan kom je ongeveer op hr20 uit.
Die zogenaamde 'HR60' topper was van de verkoper 'Kosmosmatrassen nl'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
nl_umpire schreef op zondag 18 juni 2023 @ 14:08:
[...]
De oude matrassen zijn inderdaad niet te vergelijken, zeker niet op dit kwaliteitspunt, waarbij de Beliani Bliss op alle fronten met beleid is behandeld --- net zoals de oude matrassen.

[...]
Ik denk ook dat dit komt doordat het matras vacuum opgerold is voor transport en ga er vanuit dat dit zal herstellen, juist omdat het matras vanaf het moment van ontvangst en uitpakken z.s.m. horizontaal heeft gelegen.

[...]
Er waren een paar toppers die daar wel goed lagen (+ ook een geheel matras), die gaan we even goed in de winkel ervaren.

[...]
Ik zal mijn ervaring(en) delen en ik weet zeker dat we daar uitkomen.

[...]
Die zogenaamde 'HR60' topper was van de verkoper 'Kosmosmatrassen nl'
de topper zal natuurljk wel anders liggen op je beliani bliss dan op het matras in de winkel, dus dat zal toch ook thuis uitproberen moeten worden denk ik.
ook het matras dat in de winkel lekker lag zal op je eigen boxspringbodem weer anders liggen dan op de bodem in de winkel. ik denk gezien je ook binenn de 30 dagen moet blijven met het eventueel aanmelden van een retour bij bol.com dat je een eventuele nieuwe topper wel snel moet bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
@dicksterk ik heb je private message gestuurd.......gemist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
Sjah schreef op zondag 18 juni 2023 @ 15:49:
@dicksterk ik heb je private message gestuurd.......gemist?
ik ben al sinds 2018 niet meer in mijn inbox geweest en kreeg ook geen mail dat er bericht was. in 2018 had ik een directe link naar de inbox maar ik ben vergeten wat die was. het zal met mijn webbrowser te maen hebben of met mijn blindheid maar k kan in mij gebruikerspaneel de inbox niet vinden. kan jij, of iemand anders, mij een directe link sturen naar hoe ik in de inbox kom? dan kan ik mijn prive-berichten weer zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
https://gathering.tweakers.net/forum/list_discussions

Vreemd dat je geen pop-up of geluidsmelding krijgt als iemand een DM stuurt, want dat krijg ik als ziende mens wel, althans een geel icoontje in de hoek van de site als er iets is, dus ook bij een DM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Ik kom mij ook maar eens melden in dit topic met wat vragen.

Ons matras is namelijk (wederom) doorgezakt.
Dit terwijl het matras nog geen 2 jaar oud is.
Gekocht bij droomidee omdat destijds de reviews wel okay leken.
Normaal gesproken een garantie geval zou je zeggen, maar helaas is dit bedrijf een maand of twee geleden failliet gegaan.

Dus voor ons begint de ellendige zoektocht weer helemaal opnieuw. :(
(en vooral geld door de plee gespoeld)

Bedden en matrassen uitzoeken vind ik een van de meeste verschrikkelijke dingen.
Er is zo ongelooflijk veel troep, waarbij in veel gevallen bekende winkels inmiddels ook gewoon doodleuk aan het dozenschuiven zijn :(
Inmiddels heb ik de laatste jaren het gevoel dat dit een stuk erger aan het worden is?
Wij hebben vooral niet al te beste ervaring als het gaat om bedden en matrassen.

Anyway, de voorkeur heeft lichtelijke een boxspring, maar dat is meer voor de hoogte.
Een normaal hoger frame is ook prima.
Wij hebben allebei rugproblemen, dus zomaar ergens op liggen is er voor ons helaas niet meer bij.
(en daarom een doorzakkend matras des te erger).

Het meest lastige op dit moment is vooral welke winkels te vertrouwen zijn?
Budget vind ik daarom ook lastig, we willen evt best wel iets besteden, maar dan moet het wel een tijd meegaan, en niet weer na 2-4 jaar moeten vervangen.

Laten we het globaal op 1000-1200 euro voor een hele set houden.
Het idee is om dan voor twee losse matrassen te gaan.
Het gevoel is dat wat minder snel doorzakken dan een groot matras?

One World Concepts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
B_FORCE schreef op zondag 18 juni 2023 @ 17:07:
Ik kom mij ook maar eens melden in dit topic met wat vragen.

Ons matras is namelijk (wederom) doorgezakt.
Dit terwijl het matras nog geen 2 jaar oud is.
Gekocht bij droomidee omdat destijds de reviews wel okay leken.
Normaal gesproken een garantie geval zou je zeggen, maar helaas is dit bedrijf een maand of twee geleden failliet gegaan.

Dus voor ons begint de ellendige zoektocht weer helemaal opnieuw. :(
(en vooral geld door de plee gespoeld)

Bedden en matrassen uitzoeken vind ik een van de meeste verschrikkelijke dingen.
Er is zo ongelooflijk veel troep, waarbij in veel gevallen bekende winkels inmiddels ook gewoon doodleuk aan het dozenschuiven zijn :(
Inmiddels heb ik de laatste jaren het gevoel dat dit een stuk erger aan het worden is?
Wij hebben vooral niet al te beste ervaring als het gaat om bedden en matrassen.

Anyway, de voorkeur heeft lichtelijke een boxspring, maar dat is meer voor de hoogte.
Een normaal hoger frame is ook prima.
Wij hebben allebei rugproblemen, dus zomaar ergens op liggen is er voor ons helaas niet meer bij.
(en daarom een doorzakkend matras des te erger).

Het meest lastige op dit moment is vooral welke winkels te vertrouwen zijn?
Budget vind ik daarom ook lastig, we willen evt best wel iets besteden, maar dan moet het wel een tijd meegaan, en niet weer na 2-4 jaar moeten vervangen.

Laten we het globaal op 1000-1200 euro voor een hele set houden.
Het idee is om dan voor twee losse matrassen te gaan.
Het gevoel is dat wat minder snel doorzakken dan een groot matras?
wat heb je nu staan qua bed? afmetingen/wat voor type bed is het?
Ik heb droomidee hier zlef veelvuldig geadviseerd in 2017-2018 tot ik erachter kwam dat de eigenaar mij misleidnede informaite gaf over de specificaties van de matrassen. als je op trustpilot kijkt zie je hele bergen met garantiegevallen die inderdaad niet meer worden gehonoreerd omdat ze failliet zijn.
als je echt een hele nieuwe set wilt in dat budget zou ik zeggen: ikea. omdat ze daar tenminste wel redelijke veerkernen gebruiken in dat prijssegment. maar juist omdat je rugklachten ehbt zou een matras dat je wer kunt retourneren als het nietlekker blijkt te liggen een veiliger ptie zijn. bij een hele niewue set zit je er vaak toch aan vast je kan hooguit nog een keer omruilen maar dat is het dan wel. darom vraag ik me af: is je bedbodem versleten? en wat voor bedbodem is het? want als die nog meekan is de optie, er een niewu maras opleggen misschien toch nog beter. momenteel zijn er best goede matrassen onder de 400 euro(ik neem het even ruim want ik ken de afmeting niet die je zoekt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
Sjah schreef op zondag 18 juni 2023 @ 16:34:
https://gathering.tweakers.net/forum/list_discussions

Vreemd dat je geen pop-up of geluidsmelding krijgt als iemand een DM stuurt, want dat krijg ik als ziende mens wel, althans een geel icoontje in de hoek van de site als er iets is, dus ook bij een DM.
gevonden. sorry voor iedereen die me voor niets een pb heeft gestuurd, ik had ze niet gezien maar kijk er vanaf nu weer dagelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nl_umpire
B_FORCE schreef op zondag 18 juni 2023 @ 17:07: Anyway, de voorkeur heeft lichtelijke een boxspring, maar dat is meer voor de hoogte. Laten we het globaal op 1000-1200 euro voor een hele set houden. Het idee is om dan voor twee losse matrassen te gaan. Het gevoel is dat wat minder snel doorzakken dan een groot matras?
Voor een volledige boxspring en de keuze voor losse matrassen, kwam ik uit op Beddenbriljant (ook via dit forum). Ik weet niet of dit nog steeds kwalitatief staat aangeschreven.

https://www.beddenbriljan...-zonder-matras-angel.html

Ik ga juist juist van 2 losse naar 1 …

[ Voor 5% gewijzigd door nl_umpire op 18-06-2023 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
nl_umpire schreef op zondag 18 juni 2023 @ 17:35:
[...]

Voor een volledige boxspring en de keuze voor losse matrassen, kwam ik uit op Beddenbriljant (ook via dit forum). Ik weet niet of dit nog steeds kwalitatief staat aangeschreven.

https://www.beddenbriljan...-zonder-matras-angel.html

Ik ga juist juist van 2 losse naar 1 …
dat zou ik niet doen, eerder werden de beddenbriljant boxsprings hier als nogal zacht beoordeeld en darmee niet heel goed steunend voro een matras.
maar je brengt me wel op een idee. massieve boxspring(zonder veren) en dan losse matrassen of 1 grote. www.beddenleeuw.nl heeft volgens mij de goedkoopste massieve boxen. aangezien ze niet geveerd zijn kuilen ze dus ook niet. bestel daar wel onder rembours want ze hebben welenes erg trag geleverd al lijkt dat nu weer over, maar ik zou het zekere voor het onzekere nemen en pas bij aflevering betalen. dan hangt het af van de afmetingen die je wilt wat ik erop zou adviseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nl_umpire
dicksterk schreef op zondag 18 juni 2023 @ 18:03:
[...] dat zou ik niet doen, eerder werden de beddenbriljant boxsprings hier als nogal zacht beoordeeld en darmee niet heel goed steunend voro een matras.
Oh. Gemist denk ik. Alhoewel ik het wel een van de weinige configuraties vind waarbij je veel en duidelijke mogelijkheden hebt.

Voor een boxspring was totaalBED voor ons ook een optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
nl_umpire schreef op zondag 18 juni 2023 @ 18:11:
[...]

Oh. Gemist denk ik. Alhoewel ik het wel een van de weinige configuraties vind waarbij je veel en duidelijke mogelijkheden hebt.

Voor een boxspring was totaalBED voor ons ook een optie.
dat is waar en je kan er proefliggen volgens mij dus in die zin kan iemadn het altijd proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Niet online
dicksterk schreef op zondag 18 juni 2023 @ 17:20:
[...]

wat heb je nu staan qua bed? afmetingen/wat voor type bed is het?
Ik heb droomidee hier zlef veelvuldig geadviseerd in 2017-2018 tot ik erachter kwam dat de eigenaar mij misleidnede informaite gaf over de specificaties van de matrassen. als je op trustpilot kijkt zie je hele bergen met garantiegevallen die inderdaad niet meer worden gehonoreerd omdat ze failliet zijn.
als je echt een hele nieuwe set wilt in dat budget zou ik zeggen: ikea. omdat ze daar tenminste wel redelijke veerkernen gebruiken in dat prijssegment. maar juist omdat je rugklachten ehbt zou een matras dat je wer kunt retourneren als het nietlekker blijkt te liggen een veiliger ptie zijn. bij een hele niewue set zit je er vaak toch aan vast je kan hooguit nog een keer omruilen maar dat is het dan wel. darom vraag ik me af: is je bedbodem versleten? en wat voor bedbodem is het? want als die nog meekan is de optie, er een niewu maras opleggen misschien toch nog beter. momenteel zijn er best goede matrassen onder de 400 euro(ik neem het even ruim want ik ken de afmeting niet die je zoekt)
Wij zoeken een bed van 180x200

Bed is een of ander Ikea bed, type weet ik zo even niet (moet ik opzoeken).
In het verleden zelf veel bed frames gebouwd, maar op het moment even geen tijd voor (ook ivm rugklachten).

Het huidige bed is 160x200, maar we zouden wel een maatje groter willen.
Het bed dat wij willen vervangen is ook eigenlijk te laag.

edit:
Zo te lezen heeft Beddenleeuw alles behalve goede reviews :(

One World Concepts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
Het zal aan mij liggen, maar een matras op "massieve" gesloten boxen leggen is dramatisch voor je ventilatie. Hierdoor krijg je teveel vocht in je matras wat nergens heen kan. Met als gevolg schimmel en snelle verarming van de comfort laag. Super ongezond. Geef het een jaar en je kan je matras bij de gemeentewerf brengen.

Ik ken niemand die op de grond slaapt. Dat is technisch niet anders dan een matras op een gesloten kist op poten leggen. Het heeft niets met een boxspring of goed slaapcomfort te maken. Dramatisch advies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
B_FORCE schreef op zondag 18 juni 2023 @ 18:33:
[...]

Wij zoeken een bed van 180x200

Bed is een of ander Ikea bed, type weet ik zo even niet (moet ik opzoeken).
In het verleden zelf veel bed frames gebouwd, maar op het moment even geen tijd voor (ook ivm rugklachten).

Het huidige bed is 160x200, maar we zouden wel een maatje groter willen.
Het bed dat wij willen vervangen is ook eigenlijk te laag.

edit:
Zo te lezen heeft Beddenleeuw alles behalve goede reviews :(
klopt, beddenleeuw heeft een hele lange tijd grote leveringsproblemen gehad mar als ik de nieuwste reviews lees zijn die voorbij. en ik zou je ook nooit anraden dar matrassen te kopen want die zijn echt odnermaats, maar als je de masieve boxen daar besteld en onder remourbs lat leveren loop je geen risico.
als matras in 180x200 zou ik dan de beliani joy overwegen, niet te hard wel goede draagkracht en een toplaag die niet zo dik is zodat die ook niet kuilt. op bol.com kopen is beter want dat heeft een beter retourbeleid dan via de site van beliani zelf. in feite maakt 1 of 2 matrassen voor doorzakken niet uit zolang de veerkern goed is. zeker bij nederlandse/europese matrassen wordt bij 2 matrassen een strook in het midden onbruikbaar doordat dat de omlijsting van de pocketveren is, een schuimlaag die vak harder of zachter is dan de rest en die ook inzakt als je erop ligt. ik zou dus de beliani joy gewoon adviseren in 180x200. wil je och echt 90x200 dan heb ik daar ook nog wel een link voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
Lekkerboeie86 schreef op zondag 18 juni 2023 @ 18:34:
Het zal aan mij liggen, maar een matras op "massieve" gesloten boxen leggen is dramatisch voor je ventilatie. Hierdoor krijg je teveel vocht in je matras wat nergens heen kan. Met als gevolg schimmel en snelle verarming van de comfort laag. Super ongezond. Geef het een jaar en je kan je matras bij de gemeentewerf brengen.

Ik ken niemand die op de grond slaapt. Dat is technisch niet anders dan een matras op een gesloten kist op poten leggen. Het heeft niets met een boxspring of goed slaapcomfort te maken. Dramatisch advies.
als een matras alleen aan de onderkant zou ventileren zou je gelijk hebben maar ze ventileren ook erg goed via de zijkanten. en op de grond slaepn is toch echt iets anders. van de grond trekt kou op, wat gecombineerd met je lichaamswarmte zeker bij een stenen vloer leidt tot condens een dus schimmele. Ik slaap zelf sinds 2017 op een massieve box, heb het snel warm dus voor mij is ventilatie belangrijk en ik heb nooit last. ook niet van schimmel gelukkig. een gesloten box heeft een paar voordelen: goedkoper, en kan niet kuilen. als we het hier hadden over een vraagsteller die 5000 euro te besteden had dan had je volkomen gelijk om mij advies slecht te noemen. het zou in dat geval zonde zijn om het comfort van een geveerde box met langdurige kwaliteit op te geven. Maar we hebben het hier over 1000-1200 euro,, met de eis dat dit voorlopig moet blijven staan. niet weer binnen een paar jaar inzakken of kuilen. weet jij een goede totaal-oplossing (geveerde boxspring in 180x200 inclusief goede matrassen) voor 1200 euro waarvan jij verwacht dat die het zo'n 8 tot 10 jaar volhoudt? want dat is wat ik nu probeer te adviseren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
dicksterk schreef op zondag 18 juni 2023 @ 19:11:
[...]
weet jij een goede totaal-oplossing (geveerde boxspring in 180x200 inclusief goede matrassen) voor 1200 euro waarvan jij verwacht dat die het zo'n 8 tot 10 jaar volhoudt? want dat is wat ik nu probeer te adviseren.
Die ga je niet snel vinden als de verwachting qua levensduur niet wil bijstellen. Daarnaast is slaapcomfort geen one-size fits all product. Als je geen idee hebt qua slaaphouding, postuur etc. Kan je simpelweg geen slaap producten adviseren.

Je hebt weer een nieuw matras besteld op bol en binnen 10 uur heb je bepaald dat het kwaliteit is. Dat is met je visuele handicap al een prestatie. Maar ook zonder apparatuur die gebruik kan simuleren zinloos en nietszeggend.

Een matras adviseren lukt niet van een plaatje of puur op specificaties. Al helemaal niet als je niets weet van de gebruiker. Dus ook niet eenvoudig via een forum. Of dat nu hier is of op tros radar forum of bnn vara. Je hebt overal al naam en faam proberen te maken, maar lees je ook de feedback die je krijgt?

Zolang je focus alleen op (te)goedkoop en zorgeloos retourneren ligt, zal het nooit wat worden. De uitkomsten van je adviezen hier en op andere fora, laten veelal dezelfde teleurstellingen zien. Gelukkig hebben we hier nog een zoekfunctie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Niet online
We hebben niet de illusie dat zoiets een eeuwigheid mee gaat voor dit bedrag.
Wel meer dan twee jaar, want dat slaat nergens op natuurlijk.

Ik vraag eigenlijk vooral naar betrouwbare winkels en vooral wat er mogelijk is binnen dit bedrag? Evt kunnen we ook bij het bedframe blijven of zelf een eigen bedframe bouwen en wat meer geld besteden aan de matrassen en lattenbodems.

Ik vraag ook niet zozeer naar slaap advies.

[ Voor 8% gewijzigd door B_FORCE op 18-06-2023 20:01 ]

One World Concepts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
B_FORCE schreef op zondag 18 juni 2023 @ 19:59:
We hebben niet de illusie dat zoiets een eeuwigheid mee gaat voor dit bedrag.
Wel meer dan twee jaar, want dat slaat nergens op natuurlijk.

Ik vraag eigenlijk vooral naar betrouwbare winkels en vooral wat er mogelijk is binnen dit bedrag? Evt kunnen we ook bij het bedframe blijven of zelf een eigen bedframe bouwen en wat meer geld besteden aan de matrassen en lattenbodems.

Ik vraag ook niet zozeer naar slaap advies.
Ik lees net dat je bij beddenleeuw moet zijn.. ooh wacht.

Een degelijke ombouw met lattenbodems is sowieso een prima investering. Kan je lang plezier van hebben. Erna een goed matras erop. Spiraalbodem 2e hands zou misschien nog beter zijn. Nieuw zijn ze prijzig.

Dat is zeker beter dan een matige complete boxspring van 1K. Dat is voor 180x200 een krap budget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark1111
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 09-06 22:01
Lekkerboeie86 schreef op zondag 18 juni 2023 @ 18:34:

Ik heb zelf al eens een test gedaan met een matrras op een boxspring en diezelfde matras op een "harde, gesloten" box. Het verschil in comfort is gigantisch. De matras op de harde box sliep totaal niet goed. Het was te hard. Blijkbaar zorgt die vering in de box voor een soort golvend effect op de matras die erop ligt. En dat is precies wat je wilt hebben.

Het argument van ventilatie op een harde box valt volgens mij wel mee. Een pocketvering matras kan ook via de zijkanten ventileren. Daarbij geldt dat in een boxspring de plaat onderin ook gesloten is.

Ik ben het ermee eens dat het advies van harde boxen van Dick Sterk een dramatisch advies is.

Je kunt eventueel een matras op een harde box leggen, maar dan dien je echt nog wel een 10cm dikke topper er weer op te leggen wil je enigszins comfort hebben.

[ Voor 8% gewijzigd door mark1111 op 18-06-2023 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark1111
nl_umpire schreef op zaterdag 17 juni 2023 @ 23:28:
UPDATE

Topdekmatras - Topper 180x200 - HR60 koudschuim - Cooltouch - 10 cm dik - Medium/stevig

[...]

Op aandraden heb ik de topper gewogen. Het topdekmatras is net iets meer dan 5 kg. Hierbij kunnen we dus definitief concluderen dat dit type 'koudschuim' (als het uberhaupt al koudschuim is), geen HR60 waarde is.

Ik heb voor dit artikel een retour aangemaakt.
Deze topper is waarschijnlijk van hybride schuim gemaakt. Dat is een nieuw soort schuim wat lichter is en dezelfde eigenschappen zou moeten hebben als koudschuim. Of hybride schuim net zo goed is weet ik zelf niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Niet online
Lekkerboeie86 schreef op zondag 18 juni 2023 @ 20:59:
[...]

Ik lees net dat je bij beddenleeuw moet zijn.. ooh wacht.

Een degelijke ombouw met lattenbodems is sowieso een prima investering. Kan je lang plezier van hebben. Erna een goed matras erop. Spiraalbodem 2e hands zou misschien nog beter zijn. Nieuw zijn ze prijzig.

Dat is zeker beter dan een matige complete boxspring van 1K. Dat is voor 180x200 een krap budget.
Ja, wel weer een hoop werk.
Altijd al verbaast hoe slecht of the kwaliteit is van de meeste bedframes/omkasting, of hoe slecht de keuze is.

Vandaar de vraag wat er precies allemaal is?

Het gaat ons op dit moment eerder om een betrouwbare winkel voor matrassen.
Is bv een BeterBed (ik noem maar even iets) vandaag nog te vertrouwen?

[ Voor 7% gewijzigd door B_FORCE op 18-06-2023 21:29 ]

One World Concepts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W13k3
  • Registratie: November 2021
  • Niet online
Mijn ervaringen met beter bed zijn niet best. Ik heb er ooit 2 matrassen gekocht, zeker niet de goedkoopste. Dit zouden luxe goede kwaliteit pocketveer matrassen zijn. Na een aantal jaar enorme kuilen. De gelijmde lagen bleken van elkaar los gegaan te zijn. Gereclameerd want hoewel meer dan 1 jaar oud moet je volgens het consumentenrecht wel een deuglijk product krijgen. En dat is 2 tot 3 jaar levensduur niet.
Het enige wat ze deden ondanks herhaaldelijk aandringen is me een bon sturen voor een 2e matras gratis. Dat is bijna hun standaard aanbieding dus geen oplossing. Meer een verkooptruc. Ik heb toen maar mijn verlies genomen en bij een ander bedrijf matrassen gekocht.

Later heb ik nog geprobeerd vervangende laderailtjes bij hun te bestellen voor een kinderbed wat ik tweedehands had. Doen ze niet, alleen voor de oorspronkelijke klant. Ik wilde er gewoon voor betalen, had de originele aankoopbon, maar werd niet geholpen.

Erg onprettig bedrijf vind ik. Mij verkopen ze niets meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
B_FORCE schreef op zondag 18 juni 2023 @ 21:28:
[...]

Ja, wel weer een hoop werk.
Altijd al verbaast hoe slecht of the kwaliteit is van de meeste bedframes/omkasting, of hoe slecht de keuze is.

Vandaar de vraag wat er precies allemaal is?

Het gaat ons op dit moment eerder om een betrouwbare winkel voor matrassen.
Is bv een BeterBed (ik noem maar even iets) vandaag nog te vertrouwen?
als je specifiek naar een betrouwbare winkel zoekt, met proefliggen en ook nog met 30 dagen proefslaepn dan zou ik naar ravensberger matrassen gaan. die hebben veel keuze: koudschuim, latex, pocketvering, ook bedframes en lattenbodems. als het om een fysieke winkel gaat is dat de betrouwbaarste die ik ken. verder kan je ook nog kijken bij www.elawonen.nl die hebben ook een winkel en ook veel keuze qua bedden en matrassen

[ Voor 7% gewijzigd door dicksterk op 19-06-2023 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
mark1111 schreef op zondag 18 juni 2023 @ 20:59:
[...]

Ik heb zelf al eens een test gedaan met een matrras op een boxspring en diezelfde matras op een "harde, gesloten" box. Het verschil in comfort is gigantisch. De matras op de harde box sliep totaal niet goed. Het was te hard. Blijkbaar zorgt die vering in de box voor een soort golvend effect op de matras die erop ligt. En dat is precies wat je wilt hebben.

Het argument van ventilatie op een harde box valt volgens mij wel mee. Een pocketvering matras kan ook via de zijkanten ventileren. Daarbij geldt dat in een boxspring de plaat onderin ook gesloten is.

Ik ben het ermee eens dat het advies van harde boxen van Dick Sterk een dramatisch advies is.

Je kunt eventueel een matras op een harde box leggen, maar dan dien je echt nog wel een 10cm dikke topper er weer op te leggen wil je enigszins comfort hebben.
Het hangt er volledig vanaf met welk matras je zoeits test. de configuratie die ik adviseerde is een massieve box met daarop een matras met een pocketveerkern van zo'n 18-20cm hoog(even afhankelijk van het matras dat ze zouden kiezen) deze veren hebben een heel lange veerweg waardoor je ook op een houten box echt heel veel comfort hebt. een gemiddelde europese pocketveermatras heeft een kern van 10-12cm veren en die liggen inderdaad veel minder lekker op een ongeveerde box, een 20cm of minder dik koudschuimmatras ligt rampzalig op een harde box.
ik vind het een beetje jamemr dat je zo stellig bent, want ik bepaalde gevallen kan het zeker niet dar heb je gelijk in. maar er zijn ok echt gevallen waarin het prima kan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dicksterk
Lekkerboeie86 schreef op zondag 18 juni 2023 @ 19:45:
[...]

Die ga je niet snel vinden als de verwachting qua levensduur niet wil bijstellen. Daarnaast is slaapcomfort geen one-size fits all product. Als je geen idee hebt qua slaaphouding, postuur etc. Kan je simpelweg geen slaap producten adviseren.

Je hebt weer een nieuw matras besteld op bol en binnen 10 uur heb je bepaald dat het kwaliteit is. Dat is met je visuele handicap al een prestatie. Maar ook zonder apparatuur die gebruik kan simuleren zinloos en nietszeggend.

Een matras adviseren lukt niet van een plaatje of puur op specificaties. Al helemaal niet als je niets weet van de gebruiker. Dus ook niet eenvoudig via een forum. Of dat nu hier is of op tros radar forum of bnn vara. Je hebt overal al naam en faam proberen te maken, maar lees je ook de feedback die je krijgt?

Zolang je focus alleen op (te)goedkoop en zorgeloos retourneren ligt, zal het nooit wat worden. De uitkomsten van je adviezen hier en op andere fora, laten veelal dezelfde teleurstellingen zien. Gelukkig hebben we hier nog een zoekfunctie.
Ik vind het erg jammer dat je zo negatief bent, je hebt je oordeel al klaar zonder iets te vragen of zonder echt te lezen. Het punt is dat jij maar 1 boodschap hebt: koop bij de stenen winkel. koop een duur matras zonder retour-recht want 10 minuten proefliggen was vroeger altijd genoeg dus dat moet het nu nogsteeds zijn. Zodra er wat tevreden of optimistische geluiden klinken over een advies dat ik geef duik je weer op met dezelfde negatieve berichten, en kom je elke keer terug op het verhaal van droomidee uit 2018 waar ik al 10 keer uitleg over gegeven heb.
Ik probeer het constructief te houden, wat zou jij asviseren in deze prijsklasse? maar dar kom je helemaal niet voor, je wilt niet adviseren je wilt niet meedenekn je wilt enkel advies dat goedkoper is dan in de zaak waar jij werkt onderuit halen.
Hoe ik binnen een uur weet wat ik van het matras vindt wat ik afgelopen vrijdag binnen kreeg is hierom: het is een matras dat uit dezelfde fabriek komt als de matrassen van beliani en yjzq store die ik heir regelmatig adviseer. identiek dezelfde veerkern en opbouw en gewichtsklasse. in feite vrijwel identiek aan de beliani dream soft, maar dan met een schuim afdekking ipv latex. dus ja ik weet wat het is en ook heo solide het is. als jij een matras zou aantreffen van bijivoorbeeld auping(stel dat die ook voor anderen zouden produceren) en je ziet dat matras van een ander merk terug dan herken je hem ook gelijk en weet je ook gelijk wat je in huis hebt.
jij hebt overigens ook die apparatuur niet waarvan je mij verwijt dat ik hem niet bezit. overigens zegt dat soort apparatuur niet veel want enkel een mechanische test zegt niets over zweet, iemands gewicht enzovoort dus zelfs dat geeft geen totaalbeeld. maar stel dat jij dergeijke apparatuur wel had, dan zou het nogsteeds beter zijn zo'n matras als ik adviseer te kopen, eht aan je tests te onderwerpen en met de uitslag te beargumenteren dat mij advies niet goed is. nu is het zo dat ik matrassen adviseer die ik daadwerkelijk in huis heb of heb gehad, en jij geeft je oordeel zonder zo'n matras zelfs maar bekeken te hebben. ik adviseer niets meer wat ik niet gezien heb, dus niet van papieren specificaties. maar jouw oordeel komt momenteel selfs zonder de papieren specs bekeekn te hebben, dus in feite doe je zelf wat je mij verwijt.
ik zou het echt constructiever voor de lezers heir vinden als we gewoon allebei advies geven. ik geef mij advies, en als jij het daarmee oneens bent geef je zelf een advies op basis van de situatie vand e vraagsteller. daar hebben mesnen meer aan dan eindeloze discusies tussen ons die kunnen beter via pb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nl_umpire
benor schreef op zondag 18 juni 2023 @ 12:28:
[...] https://www.bol.com/nl/nl...cm/9300000015969517/?s2a=
nav de adviezen hier heb ik deze topper ook besteld en bij navraag Omra is het katoen gehalte van de hoes maar 50%.

Ben benieuwd of je het zonder hoes nog steeds als erg warm ervaart. Wat ik heb begrepen is dat als het natuurlatex aandeel hoog is de warmteregulatie redelijk zou moeten zijn.
Bedankt voor de navraag! We hebben zojuist de hoes eraf gehaald en er zit geen label in met de productsamenstelling. We vragen ons dus af wat de overige 50% aan materialen zijn. Het voelt in ieder geval vrij syntetisch.

We gaan de topper dus vanavond zonder hoes gebruiken. Wel netjes een extra katoenen/tencel matrashoes erover./

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nl_umpire
mark1111 schreef op zondag 18 juni 2023 @ 21:09:
[...] Deze topper is waarschijnlijk van hybride schuim gemaakt. Dat is een nieuw soort schuim wat lichter is en dezelfde eigenschappen zou moeten hebben als koudschuim. Of hybride schuim net zo goed is weet ik zelf niet.
Dank je wel. Tja we zullen het wel nooit komen te weten vrees ik ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Cyb

@B_FORCE als je een goedkoop bed nodig hebt, maar wel goede ventilatie wilt hebben, is 2dehands misschien ook een optie. Bijv. twee Auping spiraal bodems met poten er onder, en je hebt een bed met de beste ventilatie voor 100 a 300 euro ofzo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• benor
nl_umpire schreef op zondag 18 juni 2023 @ 23:25:
[...]

Bedankt voor de navraag! We hebben zojuist de hoes eraf gehaald en er zit geen label in met de productsamenstelling. We vragen ons dus af wat de overige 50% aan materialen zijn. Het voelt in ieder geval vrij syntetisch.

We gaan de topper dus vanavond zonder hoes gebruiken. Wel netjes een extra katoenen/tencel matrashoes erover./
hoes/tijk van de topper is 50% katoen gemixt met polyester en het latex is 80% natuur - 20% synthetisch latex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nl_umpire
benor schreef op zondag 18 juni 2023 @ 12:28:
[...] nav de adviezen hier heb ik deze topper ook besteld ...
Wanneer ontvang jij de topper?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benor
Besteld op 9 juni en zou volgens de Bol bestelling info uiterlijk vandaag bezorgd moeten worden maar het lijkt nog niet te zijn verzonden.

Is het met de katoenen/tencel matrashoes qua warmte ontwikkeling hetzelfde gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• futimojo
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 17-05 12:33
dicksterk schreef op zondag 18 juni 2023 @ 22:43:
[...]

Het hangt er volledig vanaf met welk matras je zoeits test. de configuratie die ik adviseerde is een massieve box met daarop een matras met een pocketveerkern van zo'n 18-20cm hoog(even afhankelijk van het matras dat ze zouden kiezen) deze veren hebben een heel lange veerweg waardoor je ook op een houten box echt heel veel comfort hebt. een gemiddelde europese pocketveermatras heeft een kern van 10-12cm veren en die liggen inderdaad veel minder lekker op een ongeveerde box, een 20cm of minder dik koudschuimmatras ligt rampzalig op een harde box.
ik vind het een beetje jamemr dat je zo stellig bent, want ik bepaalde gevallen kan het zeker niet dar heb je gelijk in. maar er zijn ok echt gevallen waarin het prima kan.
Ik ben het helemaal met je eens, in deze prijs klassen zou ik zelf liever een harde bak hebben met een beter matras dan een verende box met een minder matras.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nl_umpire
benor schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 10:58:
Is het met de katoenen/tencel matrashoes qua warmte ontwikkeling hetzelfde gebleven?
Zonder de bijgeleverde hoes voelt het wel (iets?) koeler aan. Met was --- zeker met de temperaturen van de afgelopen dagen --- voor ons niet te doen; het voelde erg benauwd en beklemmend. Maar goed, het is een gevoel dat subjectief blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Inmiddels zijn we een week verder en is de smerige geur nog steeds niet weg van het Larson Oslo matras. Volgens de verkoper hoeft het matras niet verder ontgast te worden en kan ik hem veilig gebruiken, maar met mijn gezondheid (luchtwegen, hoofdpijn) is in de buurt van het matras zijn geen pretje. Ik slaap dus al een week op de bank. :-(

De verkoper dacht dat als je hem gewoon zou gaan gebruiken de geur wel weg zou gaan, maar dat is geen optie voor mij. Op even 5 minuutjes na omdat ik nieuwsgierig was, kan ik er dus nog steeds helemaal niks mee.

Is dit gebruikelijk bij alle matrassen, ongeacht of welk(e) merk/winkel je koopt? Of heb ik toevallig pech met deze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nl_umpire
Vraagje voor de experts. We (nu met z’n 2-en) langs een van de eerder genoemde — stenen/fysieke — winkel geweest en daar enkele toppers en matrassen uitgeprobeerd. Geen verassing hierin dat we beiden hetzelfde lekker vinden liggen. Ik was specifiek op zoek een alternatief voor de huidige latex topper. We hebben op een koudschuim HR60 gelegen met een ‘koelende’hoes. Ook hebben we op een pocketvering matras geleden waarin ook HR60 in is verwerkt.

Vraag: wat is een gelijkwaardig type Pantera koudschuim in vergelijk met HR60? Zie onderstaande tabel (met name de “P” (?) waarde variërend van P100 (zacht) – 170 (hard). Onderstaand is een plaatje van SG50 waarde maar ik zie ze ook van SG52, bijvoorbeeld hier: https://schuimrubbergigan...ra%C2%AE%20platen%20kopen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P8RxECbU6C6CguXnCukMQSw3YwE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/NF0KnCgqEJuCNayQilo12adt.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 10% gewijzigd door nl_umpire op 21-06-2023 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nl_umpire
Valt deze HR60 bij Bol.com in de categorie “‘too good to be true”, met de daarbijbehorende eerder teleurstellende ervaring ?

Bekijk 180x200 Topper Bamboe - Tencel Koudschuim HR60 - 12 cm dik op: https://www.bol.com/nl/p/...socialshare_pdp_iphoneapp

EDIT: Dit is naar zeer grote waarschijnlijkheid rotzooi (dus geen HR60 en geen 12 cm)

[ Voor 12% gewijzigd door nl_umpire op 21-06-2023 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nl_umpire
HOES: wie spreekt uit ervaring en kan commentaar/feedback geven op de onderstaande hoezen en met name de technologie/eigenschappen daarachter

Bamboo
Tencel
‘Cool & Fresh’
Aegis®
ThermoCool™
CoolMax®

[ Voor 4% gewijzigd door nl_umpire op 21-06-2023 23:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
nl_umpire schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 21:16:
Vraagje voor de experts. We (nu met z’n 2-en) langs een van de eerder genoemde — stenen/fysieke — winkel geweest en daar enkele toppers en matrassen uitgeprobeerd. Geen verassing hierin dat we beiden hetzelfde lekker vinden liggen. Ik was specifiek op zoek een alternatief voor de huidige latex topper. We hebben op een koudschuim HR60 gelegen met een ‘koelende’hoes. Ook hebben we op een pocketvering matras geleden waarin ook HR60 in is verwerkt.

Vraag: wat is een gelijkwaardig type Pantera koudschuim in vergelijk met HR60? Zie onderstaande tabel (met name de “P” (?) waarde variërend van 90 (zacht) – 170 (hard)

[Afbeelding]
er bestaat geen hr60 topper die overeenkomt met pantera schuim want dat wordt over het algemen geleverd in hr50 en hr52, en is daarmee dus geen hr60 koudschuim maar slechwts een hr50
maar ik begrijp niet helemala wat je probeert: je bent neem ik aan bij dreambedden geweest en hebt daar een topper gevonden die jullie allebei lekker vonden liggen. waarom koop je die dan niet gewoon en probeer je een adnere te krijgen, warvan je dus niet weet hoe die ligt?
in de rev iew bij die topper die je op bol.com hebt gezien staat een reiew over iemand die deze bij easybedden heeft gekohct. easybedden stond ook in de beschrijving bij die topper die je bij kosmosmatrassen kocht, dus je krijgt exact dezeflde terug die je net retour gemeld hebt. ook het bij die topper genoemde gewicht van 20kg kan niet, want 12cm dik zou 25kg moeten zijn minimaal. en uit mij ervaring bljikt dat ze er vak zomaar wat neerzetten bij dat gewicht. ik zou niet wer voor die topper gaan en gewoon keizen voor die specifieke topper waar je lekker op lag vandaag in de winkel.
in feite zeggen de meeste tijken weinig, want je legt er een matrasbeschermer en hoeslaken overheen. focus dar dus niet teveel op. voglens mij had die drambedden topper een katoenen topper dat is altijd keoelr dan synthetisch hoewel ik ook wel synthetische tijken ken die koel zijn maar vak krijg je ook geowon niet wat je bestelde, dat maakt het vrij ingewikkeld en je kan zelf nooit controleren wat je hebt gekregen qua tijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
Jorgen schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 15:26:
Inmiddels zijn we een week verder en is de smerige geur nog steeds niet weg van het Larson Oslo matras. Volgens de verkoper hoeft het matras niet verder ontgast te worden en kan ik hem veilig gebruiken, maar met mijn gezondheid (luchtwegen, hoofdpijn) is in de buurt van het matras zijn geen pretje. Ik slaap dus al een week op de bank. :-(

De verkoper dacht dat als je hem gewoon zou gaan gebruiken de geur wel weg zou gaan, maar dat is geen optie voor mij. Op even 5 minuutjes na omdat ik nieuwsgierig was, kan ik er dus nog steeds helemaal niks mee.

Is dit gebruikelijk bij alle matrassen, ongeacht of welk(e) merk/winkel je koopt? Of heb ik toevallig pech met deze?
de verkoepr heeft wel geljik: erop liggen en gebruiken maakt dat de geur veel sneller weggaat. en aangezien het hier om de geur van de lijm gaat en nietom giftige gassen wordt je er ook niet ziek van. ik zou gewoon eens proberen, ramen open(dat kan met dit weer) en er een nachtje op gaan slapen, desnoods een havle nacht als je dat om te proberen liever doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

dicksterk schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 22:35:
[...]

de verkoepr heeft wel geljik: erop liggen en gebruiken maakt dat de geur veel sneller weggaat. en aangezien het hier om de geur van de lijm gaat en nietom giftige gassen wordt je er ook niet ziek van. ik zou gewoon eens proberen, ramen open(dat kan met dit weer) en er een nachtje op gaan slapen, desnoods een havle nacht als je dat om te proberen liever doet.
Dat snap ik, maar een vies en benauwd gevoel is niet fijn. Ik merk dat ik daar echt last van krijg.
Ik heb zodra ik thuis ben uren de ramen open. Valt me gewoon tegen hoe lang zoiets duurt. Bij het matras van mijn dochter was dat volgens mij echt veel korter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nl_umpire
dicksterk schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 22:33:
[...] er bestaat geen hr60 topper die overeenkomt met pantera schuim want dat wordt over het algemeen geleverd in hr50 en hr52, en is daarmee dus geen hr60 koudschuim, maar slechts een hr50.
Maar ik begrijp niet helemaal wat je probeert.
Ik probeer mijn keuzemogelijkheden in de breedte te verkleinen nu ik steeds een beter beeld heb van wat we willen (en wat niet), om zo verticaal de opties te bekijken. Met hulp van iedereen hier blijven nu nog maar een paar opties over --- gelukkig ook maar!

Wie weet welke winkels Pantera toppers verkopen? Bij voorkeur in de regio Zuid-Holland, en anders daar buiten.

[ Voor 34% gewijzigd door nl_umpire op 22-06-2023 07:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
nl_umpire schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 23:42:
[...]

Ik probeer mijn keuzemogelijkheden in de breedte te verkleinen nu ik steeds een beter beeld heb van wat we willen (en wat niet), om zo verticaal de opties te bekijken. Met hulp van iedereen hier blijven nu nog maar een paar opties over --- gelukkig ook maar!

Wie weet welke winkels Pantera toppers verkopen? Bij voorkeur in de regio Zuid-Holland, en anders daar buiten.
welke topper lag voor zowel jou als je partner lekker gisteren? was dat een pantera topper? zo niet, waarom wil je die dan zoeken? je schreef gisteren over een hr60 topper waar jullie allebei lekker op lagen. pantera is hr50, dus minder massa per kubieke meter, minder cellen, meer lucht en minder veerkracht. Je had pas een koudschuim topper van waarschijnlijk hybride schuim, dat is aangepast om zogenaamd een veerkracht te heben van een matras met een hogere dichtheid. alleen werkt dat niet omdat je nu eenmaal minder cellen hebt in een mindere massa. dus als julie gisteren heerljk lagenop een pantera topper, dan zou k die specifieke topper kopen bij de winkel waar je gisteren was. was het toch een hr60 topper, bijvoorbeeld bij dreambedden, dan zou ik die via bol.com bij dreambedden kopen en niet zoeken anar een andere topper waarvan je weer niet weet hoe je erop ligt. want de hardheid zal altijd weer afwijken van die waar je samen lekker op lag, de veerkracht zal altidj toch net weer anders zijn enzovoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nl_umpire
dicksterk schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 11:20:
[...]
welke topper lag voor zowel jou als je partner lekker gisteren? was dat een pantera topper? zo niet, waarom wil je die dan zoeken? je schreef gisteren over een hr60 topper waar jullie allebei lekker op lagen. Pantera is hr50, dus minder massa per kubieke meter, minder cellen, meer lucht en minder veerkracht. Je had pas een koudschuim topper van waarschijnlijk hybride schuim, dat is aangepast om zogenaamd een veerkracht te heben van een matras met een hogere dichtheid. Alleen werkt dat niet omdat je nu eenmaal minder cellen hebt in een mindere massa. Dus als jullie gisteren heerlijk lagen op een pantera topper, dan zou ik die specifieke topper kopen bij de winkel waar je gisteren was. Was het toch een hr60 topper, bijvoorbeeld bij dreambedden, dan zou ik die via bol.com bij dreambedden kopen en niet zoeken naan een andere topper waarvan je weer niet weet hoe je erop ligt. Want de hardheid zal altijd weer afwijken van die waar je samen lekker op lag, de veerkracht zal altjd toch net weer anders zijn enzovoort.
We lagen op een Prestige Aegis Topper HR60 Koudschuim topper (https://dreambedden.nl/product/aegis-prestige-topper/) met een totale hoogte van 12 cm. In de maat 180 x 200 is deze €299.

Pantera: Ik heb er goede dingen over gelezen, maar nog niet een winkel gevonden waarbij we dit kunen ervaren. Ik ben er gewoon benieuwd naar.

Ook hebben we op een geheel matras gelegen, die lag ook goed (https://dreambedden.nl/pr...ing-ca-295-cm-extra-firm/). In de maat 180 x 200 is deze €849.

Daarnaast heb ik deze het volgende matras online gevonden en die is te koop bij een fysieke winkel: Matras Pocketvering Royal 6000 Koudschuim HR65. (https://bedden-amsterdam....ing-Royal-6000-Koudschuim) in de maat 180 x 200 kost deze €760. Deze wil ik nog graag proefliggen.

Dat zijn nu de opties, hieruit moet spoedig een definitieve keuze volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• futimojo
nl_umpire schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 11:47:
[...]

We lagen op een Prestige Aegis Topper HR60 Koudschuim topper (https://dreambedden.nl/product/aegis-prestige-topper/) met een totale hoogte van 12 cm. In de maat 180 x 200 is deze €299.

Pantera: Ik heb er goede dingen over gelezen, maar nog niet een winkel gevonden waarbij we dit kunen ervaren. Ik ben er gewoon benieuwd naar.

Ook hebben we op een geheel matras gelegen, die lag ook goed (https://dreambedden.nl/pr...ing-ca-295-cm-extra-firm/). In de maat 180 x 200 is deze €849.

Daarnaast heb ik deze het volgende matras online gevonden en die is te koop bij een fysieke winkel: Matras Pocketvering Royal 6000 Koudschuim HR65. (https://bedden-amsterdam....ing-Royal-6000-Koudschuim) in de maat 180 x 200 kost deze €760. Deze wil ik nog graag proefliggen.

Dat zijn nu de opties, hieruit moet spoedig een definitieve keuze volgen.
Een topper van 12 cm voor dat geld is simpelweg gezegd gewoon troep wat je koopt.

Dat magnum matras lijkt mij een goed matras, alleen vind ik het zelf jammer dat er een extra lange pocketvering inzet aangezien je zelf voor een extra firm matras kiest is dit overbodig en kan in de toekomst alleen maar nadelig werken, kuilvorming bedoel ik dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nl_umpire
futimojo schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 14:50:
[...] Een topper van 12 cm voor dat geld is simpelweg gezegd gewoon troep wat je koopt.
Oh, jammer om te horen. Waarom? Ik dacht ik ga er, na m'n laatste uitstapje, flink op vooruit! ...
Dat magnum matras lijkt mij een goed matras, alleen vind ik het zelf jammer dat er een extra lange pocketvering inzet aangezien je zelf voor een extra firm matras kiest is dit overbodig en kan in de toekomst alleen maar nadelig werken, kuilvorming bedoel ik dan.
Omdat de langere veer dan op de plekken waar steun nodig is meer inzakt en niet meer terugkeert op de (~) originele hoogte in vergelijk met de rest van de veren?

En: (1) wat vind je van die ROYAL, (2) heb jij een kijk op Pantera?

[ Voor 4% gewijzigd door nl_umpire op 22-06-2023 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
futimojo schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 14:50:
[...]

Een topper van 12 cm voor dat geld is simpelweg gezegd gewoon troep wat je koopt.

een hr60 topper voor die prijs is zeker geen troep, je hebt er trouwens zelf op gelegen en jullie vonden hem ook fijn liggen.
ik zie het zo: als je je hidge matras een kans wilt geven om te werken heb je geen tijd meer om nog meerdere toppers te proberen. je weet nu van 1 topper dat jullie die allebei lekker vondenliggen, als je die nu besteld heb je nog tijd om die op de beliani bliss e proberen en te ervaren of die combinaite lekker voor jullie ligt. als je lbijft wikken en wegen is je tijd oorbij waarbinenn je de reotur kan aanvragen en opzich zou het znde ezijn het huidige matras niet geprobeerd dte hebben met een topper die jullie beiden bevalt. jullie hebben ee topper gevonden die jullie beiden bevalt. als je dan nog een tussenstap doet, weer een andere topper proberen war je dan og niet op gelegen hebt, die het dan misschien toch weer niet is, dan is je tijd voorbij. juist met een topper die jullei wel lekker vonden op het huidige matras kan je beoordelen of deze combi voor jullie goed is. want anders blijft toch weer de vraag: is het nou de topperr, of toch het matras. ik zou dus echt zeggen: bestel vanavond nog die dreambedden topper en probeer hem, bevalt het niet dan moet je otch de heleboel gaan aanmelden voor retour daarna.
wat betreft de pocketveermatrassen, dievan drambedden heb ik zelf nooit gezien ik kan er dus geen zinnen worod over zeggen. bedden amsterdam daar heb ik helaas vel ondermaatse pocketeeermatrassen van gezien die veerkernen vind ik echt matig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
nl_umpire schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 16:26:
[...]

Oh, jammer om te horen. Waarom? Ik dacht ik ga er, na m'n laatste uitstapje, flink op vooruit! ...

[...]

Omdat de langere veer dan op de plekken waar steun nodig is meer inzakt en niet meer terugkeert op de (~) originele hoogte in vergelijk met de rest van de veren?

ik heb per ongeluk een bericht dat voor jou was naar iemand anders gequote, zie het bericht hierboven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trichoglossus
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 19:54
nl_umpire schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 21:31:
HOES: wie spreekt uit ervaring en kan commentaar/feedback geven op de onderstaande hoezen en met name de technologie/eigenschappen daarachter

Bamboo
Tencel
‘Cool & Fresh’
Aegis®
ThermoCool™
CoolMax®
Denk je dat je heel veel verschil gaat merken als er nog een hoeslaken overheen komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nl_umpire
Trichoglossus schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 18:57:
[...] Denk je dat je heel veel verschil gaat merken als er nog een hoeslaken overheen komt?
Geen idee, maar mijn ervaring met wat we nu hebben en de latex topper --- het verwijderen van de hoes, zegt met dat ik dat misschien wel ga merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark1111
@nl_umpire:

Jij bent op zoek naar een winkel met Pantera matrassen.
Je zou een kijkje kunnen nemen bij https://defabriekswinkel.nl/ in Zwanenburg.
Zij hebben onder andere Pantera matrassen.
En ze werken alleen maar met kwaliteitsschuim (van Recticel onder andere).
Ze maken veel matrassen ook zelf.

En als je daar dan toch bent bekijk dan ook maar eens de volgende combinatie:

Bodyflex 350 Pocketveer matras met 3cm Recticel HR45 koudschuim

Topdekmatras HR60 koudschuim 7 cm

Die topdekmatras is veel duurder dan waar je naar keek, maar dit is denk ik toch wel een andere kwaliteit.

Als ik een nieuwe matras nodig heb, dan ga ik hier ook eens kijken (voorlopig heb ik echter nog geen nieuwe matras nodig).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• futimojo
nl_umpire schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 16:26:
[...]

[...]

Bamboo
Tencel
‘Cool & Fresh’
Aegis®
ThermoCool™
CoolMax®
Waarschijnlijk ga je er ook op vooruit. Alleen als je een topper hebt van 12 CM gaan we er even vanuit dat je minimaal een binnen kern van 8CM wilt hebben, dan is het voor dat geld gewoon niet mogelijk om een goede koudschuim topper te maken. Wellicht dat het een goede topper voor het geld is wat je betaald, maar kwalitatief is het gewoon een slechte topper.

Als jij overweegt om nieuwe matrassen en een nieuwe topper te kopen, ga dan voor een goed matras. Ik lees/hoor steeds meer dat er vaker word gezegd:'een dikkere topper is beter/een topper is belangrijker dan matras". Zorg eerst dat je basis goed is deze geeft je de steun in de nacht. Vaak worden vergelijking gemaakt met auto's dus dat probeer ik ook maar is... Stel je koopt een auto met luxe stoelen met een pantera afdeklaag, alleen je schokbrekers en vering is kapot. Dan zal je wanneer de auto stilstaat lekker zetten maar wanneer je gaat rijden voor geen meter.

Betreffende je vraag ten opzichten van de hoezen. Persoonlijk zou ik alles waar bamboe opstaat vermijden aangezien bijna iedereen die een bamboe hoes maakt dit met meer synthetisch materiaal is dan met echt bamboe. Want om bamboe te verwerken tot een hoes is gewoon heel erg duur ivm het vele water gebruik.
De rest is allemaal prima maar let er vooral op wat er nog meer wordt gebruikt naast deze materialen/bewerkingen.

Hier een voorbeeld van wat ikzelf zou kiezen met een gelimiteerd budget. Hardheid is afhankelijk natuurlijk per persoon.

Topper https://www.hoornbeddenhu...as-7-cm-koudschuim-hr-60/

matras https://www.dematrassengi...matras-lagos-polypreen757

En ik weet dat het dan een matras afgedekt met polyether is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nl_umpire
Dank je wel voor de aanvullingen, @futimojo
futimojo schreef op zondag 25 juni 2023 @ 13:11:
[...] Waarschijnlijk ga je er ook op vooruit. Alleen als je een topper hebt van 12 CM gaan we er even vanuit dat je minimaal een binnen kern van 8CM wilt hebben, dan is het voor dat geld gewoon niet mogelijk om een goede koudschuim topper te maken. Wellicht dat het een goede topper voor het geld is wat je betaald, maar kwalitatief is het gewoon een slechte topper.
Dank, ik zag ook dat ze een dikkere variant hebben van 11 cm met een kern van 8 cm. Die is inderdaad vors duurder,

Bij die 12 cm topper van Dreambedden, wat voor een topper koop je dan? Wat voor koudschuim is het? Is het HR60?

Hoe verhoud de topper die jij noemt (Topper https://www.hoornbeddenhu...as-7-cm-koudschuim-hr-60/) zich met die Pantera topper + Thermocool hoes, waarnaar ik eerder refereerde op technisch vlak mbt de gebruikte materialen: https://www.matrasfactory...dschuim-topmatras-monaco/
futimojo schreef op zondag 25 juni 2023 @ 13:11:
Als jij overweegt om nieuwe matrassen en een nieuwe topper te kopen, ga dan voor een goed matras.
Ik heb nu de Beliani Bliss. Het voelt als een delelijk matras; stevig/hard. Hoe zie jij dat matras als je die wegzet tegen jouw optie (matras, waarvan je weet dat het dan een matras afgedekt met polyether is. : https://www.dematrassengi...matras-lagos-polypreen757) VERSUS Matras Magnum Deluxe HR60 koudschuim Pocketvering (
https://dreambedden.nl/pr...ing-ca-295-cm-extra-firm/) VERSUS Matras Pocketvering Royal 6000 Koudschuim HR65. (https://bedden-amsterdam....ing-Royal-6000-Koudschuim)
futimojo schreef op zondag 25 juni 2023 @ 13:11: Ik lees/hoor steeds meer dat er vaker word gezegd:'een dikkere topper is beter/een topper is belangrijker dan matras". Zorg eerst dat je basis goed is deze geeft je de steun in de nacht. Vaak worden vergelijking gemaakt met auto's dus dat probeer ik ook maar is... Stel je koopt een auto met luxe stoelen met een pantera afdeklaag, alleen je schokbrekers en vering is kapot. Dan zal je wanneer de auto stilstaat lekker zetten maar wanneer je gaat rijden voor geen meter!
Ik vind zulke vergelijkingen ook altijd wel fijn. Wat ik dan weer vaak hoor en lees is dat er al snel wordt gezegd, "... als het maar lekker ligt", zonder dat er wordt ingegaan op de gebruikte materialen in vergelijk met andere mogelijke opties waarvan de consument (vaak) geen weet van heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dicksterk
nl_umpire schreef op zondag 25 juni 2023 @ 16:34:
Dank je wel voor de aanvullingen, @futimojo

[...]

Dank, ik zag ook dat ze een dikkere variant hebben van 11 cm met een kern van 8 cm. Die is inderdaad vors duurder,

Bij die 12 cm topper van Dreambedden, wat voor een topper koop je dan? Wat voor koudschuim is het? Is het HR60?

Hoe verhoud de topper die jij noemt (Topper https://www.hoornbeddenhu...as-7-cm-koudschuim-hr-60/) zich met die Pantera topper + Thermocool hoes, waarnaar ik eerder refereerde op technisch vlak mbt de gebruikte materialen: https://www.matrasfactory...dschuim-topmatras-monaco/

[...]

Ik heb nu de Beliani Bliss. Het voelt als een delelijk matras; stevig/hard. Hoe zie jij dat matras als je die wegzet tegen jouw optie (matras, waarvan je weet dat het dan een matras afgedekt met polyether is. : https://www.dematrassengi...matras-lagos-polypreen757) VERSUS Matras Magnum Deluxe HR60 koudschuim Pocketvering (
https://dreambedden.nl/pr...ing-ca-295-cm-extra-firm/) VERSUS Matras Pocketvering Royal 6000 Koudschuim HR65. (https://bedden-amsterdam....ing-Royal-6000-Koudschuim)

[...]

Ik vind zulke vergelijkingen ook altijd wel fijn. Wat ik dan weer vaak hoor en lees is dat er al snel wordt gezegd, "... als het maar lekker ligt", zonder dat er wordt ingegaan op de gebruikte materialen in vergelijk met andere mogelijke opties waarvan de consument (vaak) geen weet van heeft.
je probeert echt teveel tegelijk te doen. je wilt nu alles door elkaar vergelijken, toppers, matrassen enzovoort. je hebt momenteel de beliani bliss, dus je eerste vraagstuk is: is er een topper waarmee dat matras lekker ligt. zo ja: dan heb je een veerkern die je de eerste 10 jaar zeker niet in de steek laat. zo nee, als de bliss ook met de topper die jullie lekker vonden liggen bij drambedden te hard ligt, dan moet de bliss terug. je hebt simpelweg geent idj om er ook nog andere toppers op te leggen waarvan je uberhaupt niet weet of jullie die lekker vinden liggen. wat je nu doet geeft je het risioc dat je straks nogsteeds helemala niets weet, dat je de biss moet terugsturen mdat de 30 dagen om zijn zonder dat je weet of het een geschikt matras was voor onder en topper. je kan moelijk nog een paar beliani bliss matrassen bestelen om je beslistermijn op te rekken.
ik denk echt dat je dit zou moeten doen:
1. bestel die topper die jij en je partner lekker vonden bij dreambedden en leg die op de bliss, en oordeel dan of die comib werkt.
2. zo ja dan ben je klar
3. zo niet, dan moet de bliss terug en de topper ook, en kan je altijd nog dat magnus matras van dreambedden proberen. ik moet wel zeggen dat ik zelf hoop dat de bliss met topper werkt, omdat ik echt meer vertrouwen heb in die veerkern dan in een veerkern van nederlande origine in deze prijsklasse. bedden amsterdam heb ik zlef erg slechte ervaringe mee en zou ik hier nooit adviseren.
ik heb het gevoel dat je een beetje aan het rondzoeken bent zonder te beslissen, maar die tijd heb je niet omdat de bliss anders al terug moet. het ozu zonde zijn als je de bliss hebt besteld oznder een topper die jullie allebei fijn vinden, want dan zal je het antworod nooit weten op de vraag of de beliani bliss met de juiste topper iets voor jullie was en is alle tot nu toe gedane moeite verspilde tijd. dat lijkt me erg jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nl_umpire
@dicksterk Ik heb de focus nog niet verloren, hoor. Mijn eerste prioriteit is een geschikte topper voor op de Beliani Bliss.

Daarnaast ben ik blij met de feedback (@futimojo @mark1111 en anderen) die ik ontvang op de kwaliteit van de topper van Dreambedden (https://dreambedden.nl/product/aegis-prestige-topper/)

Ook de informatie over 'bamboo' hoezen is waardevol, want dat heeft er voor gezorgd dat een andere topdekmatras is afgevallen.

Het matras van Amsterdam-bedden (https://bedden-amsterdam....ring-Royal-6000-Cold-Foam), zal ik laten vallen en als alternatief de Matras Magnum Deluxe HR60 koudschuim Pocketvering (https://dreambedden.nl/pr...ring-ca-295-cm-extra-firm) aanhouden.

Rest voor mij toch nog steeds de vraag over het verschil tussen de HR60 topper en Pantera (P100 of P130), waarop ik nog niet voldoende informatie over heb ontvangen, omdat ik voorlopig alleen referentie van de HR60 bij Dreambedden (en de ervaring met de "HR60" topper via Bol.col die retour gaat).

[ Voor 6% gewijzigd door nl_umpire op 25-06-2023 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
nl_umpire schreef op zondag 25 juni 2023 @ 20:49:
@dicksterk Ik heb de focus nog niet verloren, hoor. Mijn eerste prioriteit is een geschikte topper voor op de Beliani Bliss.

Daarnaast ben ik blij met de feedback (@futimojo @mark1111 en anderen) die ik ontvang op de kwaliteit van de topper van Dreambedden (https://dreambedden.nl/product/aegis-prestige-topper/)

Ook de informatie over 'bamboo' hoezen is waardevol, want dat heeft er voor gezorgd dat een andere topdekmatras is afgevallen.

Het matras van Amsterdam-bedden (https://bedden-amsterdam....ring-Royal-6000-Cold-Foam), zal ik laten vallen en als alternatief de Matras Magnum Deluxe HR60 koudschuim Pocketvering (https://dreambedden.nl/pr...ring-ca-295-cm-extra-firm) aanhouden.

Rest voor mij toch nog steeds de vraag over het verschil tussen de HR60 topper en Pantera (P100 of P130), waarop ik nog niet voldoende informatie over heb ontvangen, omdat ik voorlopig alleen referentie van de HR60 bij Dreambedden (en de ervaring met de "HR60" topper via Bol.col die retour gaat).
ik heb juist het idee dat die feedback die je rkijgt ervoor zorgt dat je niet meer weet wat je moet doen. de topper van bol.com kon nooit hr60 zijn, dat heb je zelf ook ervaren toen je erop lag en toen je hem woog. Ik neem aan dat je ervaring tone jullie op de dreambedden topper lagen heel anders was omdat jullie die allebei lekker vonden liggen.
de feedback die je kreeg houdt volgens mij in dat alleen heel duur goed kan zijn, terwijl voglens mij niemand behalve jij(ik ook niet dus) die dreambedden topper heeft gezein en geprobeerd. pesoonlijk vind ik het een heel geloofwaardige prijs, waar ik 70 euro absoluut geen geloofwaardige prijs vond. en dan nog wat: waarom zou de fabrikant van dreambedden voro de topper waardeloos koudschuim gebruiken terwijl ze voor hun matras met hr60 koudschuim dan ineens heel goed schuim zouden neemn? ik neem aan dat je ervanuit kan gaan dat dreambedden dezelfde kwaliteit hr60 koudschuim in zijn matrassen gebruikt als in de toppers.
ik vind het dus een beetje jammer dat ondanks dat jij en je partner een goed gevoel hadden over die topper, je aan het twijfelen wordt gebracht door feedback die vooral inhodut: voor ide prijs zal het wel rommel zijn, terwijl zij die topper ook nooit gezien hebben. revansberger matrassen heeft jarenlang voleldige kkoudschuim hr60 matrassen gehad 19cm dik voor prijzen die de prijs van jouw topper van 10cm dik zeer geloofwaardig maken. ik zie dus geen rede waarom dat rommel zou zijn.
wat pantera betreft, ik weet weinig van pantera. maar zlefs als je puur op specificaties een bepaalde pantera topper besteld oznder dat je erop hebt kunnen proefliggen is de kans groot dat die topper totaal anders ligt dan de topper die jullie prettig vonden. als ik dan even reken zit je dus met 1 topper waarvan je niet weet heo die ligt al buiten je 30 dagen retourtijd voor de bliss. het enige wat ik zou kunnen bedenken om het allebei te proberen is:
1. de dreambedden topper die jullie lekker ovnden liggen bestellen
2. tegelijk een pantera topper bestellen zodat ze ongeveer teglijk aankomen en je dus nog kan uitproberen. want als je nu eerst en pantera topper laat komen waarvan je nog niet wet hoe die ligt en die bevalt niet, en je moet dan ong die dreambedden topper besteleln waarvan ej wel weet hoe hij ligt, dan zit je volgens mijn berekeningne buiten je 30 dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark1111
Ik ken dreambedden van de winkel toen die jaren geleden in Utrecht zat. Ook ken ik iemand die daar een matras heeft gekocht. Het lijkt mij idd een prima winkel met relatief lage prijzen. De prijs/kwaliteit zal denk ik heel goed zijn. Dus ook wat mij betreft kun je die topper proberen. Ik ben ook erg benieuwd of het echt koudschuim is. De enige manier die wij "leken' hebben om te zien of het koudschuim is, is door naar het gewicht van het schuim te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
mark1111 schreef op maandag 26 juni 2023 @ 11:44:
Ik ken dreambedden van de winkel toen die jaren geleden in Utrecht zat. Ook ken ik iemand die daar een matras heeft gekocht. Het lijkt mij idd een prima winkel met relatief lage prijzen. De prijs/kwaliteit zal denk ik heel goed zijn. Dus ook wat mij betreft kun je die topper proberen. Ik ben ook erg benieuwd of het echt koudschuim is. De enige manier die wij "leken' hebben om te zien of het koudschuim is, is door naar het gewicht van het schuim te kijken.
Het gewicht vertelt over we te maken hebben met hr60/sg60 in het geval van polyether. in prinicpe kan je een polyether van sg60 leveren al heb ik die nog nooit gezien, wel sg40. hr koudschuim kernmerkt zich door de open celsturctuur ;-)al weet ik als blinde niet of je dat met een ongeoefend oog kan zien;-)
maar in principe wordt polyether veel geb ruik in lager soorgeljk gewicht voor zeer goedkpe afdeklagen. dus als het gewicht ongeveer klopt zal het zeer waarschijnlijk ook koudschuim zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• futimojo
dicksterk schreef op maandag 26 juni 2023 @ 11:51:
[...]

Het gewicht vertelt over we te maken hebben met hr60/sg60 in het geval van polyether. in prinicpe kan je een polyether van sg60 leveren al heb ik die nog nooit gezien, wel sg40. hr koudschuim kernmerkt zich door de open celsturctuur ;-)al weet ik als blinde niet of je dat met een ongeoefend oog kan zien;-)
maar in principe wordt polyether veel geb ruik in lager soorgeljk gewicht voor zeer goedkpe afdeklagen. dus als het gewicht ongeveer klopt zal het zeer waarschijnlijk ook koudschuim zijn.
Je kunt het zijn als je bijvoorbeeld je vinger erin drukt, bij koudschuim is gelijk je afdruk weg en bij polyether blijft deze langer zitten. Qua materiaal kan je het ook voelen (met je handen) alleen dat is wel vrij moelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nl_umpire
En, voor dat HR60 topdekmatras van 180 x 200 x 10 cm, zal die topper ongeveer 21,5 kg moeten wegen.

Volume = 0,36 (180 cm x 200 cm x 10 cm) x dichtheid (60 kg/m³) = 21,6 kilogram.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
nl_umpire schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 18:26:
En, voor dat HR60 topdekmatras van 180 x 200 x 10 cm, zal die topper ongeveer 21,5 kg moeten wegen.

Volume = 0,36 (180 cm x 200 cm x 10 cm) x dichtheid (60 kg/m³) = 21,6 kilogram.
dat is waar, maar als je op een lager gewicht uitkomt kan je nog controleren of de kern wel 10cm is. vrijwel altijd wordt voor de tijk 2 tot 3 cm gerekend en dit gaat dus van de kernhoogte af, die is dan dus vaak 7 of 8cm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nl_umpire
dicksterk schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 18:46:
[...] dat is waar, maar als je op een lager gewicht uitkomt kan je nog controleren of de kern wel 10cm is. vrijwel altijd wordt voor de tijk 2 tot 3 cm gerekend en dit gaat dus van de kernhoogte af, die is dan dus vaak 7 of 8cm
Juist. Ik was even in mijn enthousiasme vergeten dat 12 cm dus de totale hoogte is waarbij is 2 cm voor de hoes heb gerekend. Maar dat is wellicht een beetje optimistisch. Ik zou de exacte kern hoogte moeten weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roekeloos
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09-06 23:50
Ik volg dit topic al een tijdje en heb wat searches gedaan, maar weet toch even niet waar te beginnen.

We zijn in de race voor een nieuw bed + matras. Allebei zijslapers met een gemiddeld gewicht; momenteel een erg zacht matras wat we echt heerlijk vinden. Het staat mij bij dat we nu een traagschuim matras hebben, wat als nadeel heeft dat het wat warm kan zijn. We hebben hier niet veel last van; we hebben een koele kamer en ik merk dat materiaal van het dekbed(overtrek) ook heel bepalend is.

We willen graag een elektrisch verstelbare lattenbodem. Een boxspring is echt nice-to-have omdat het er mooi uit ziet en een hoge instap heeft. Natuurlijk moet het wel goed zijn, maar we zijn niet zo gevoelig voor marketing praatjes. Budget is dus eerder € 2k dan € 5k.

Ik merk dat het kussen ook erg bepalend is voor het slaapcomfort. Als zijslaper heb ik een stevig kussen nodig omdat ik anders last van mijn schouders krijg. Ook daarvoor zijn tips welkom.

Vanwege kleine kids zijn we niet in de gelegenheid om eindeloos in winkels te gaan proefliggen. In het kader van duurzaamheid stuur ik ook liever niet meer producten retour dan nodig is. Ik ben dan ook geneigd om voor een "configureerbaar" matras te gaan als Matt Sleeps.

Wat is jullie advies voor onze situatie? Qua aanpak en producten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ladypurple
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 20:24
8)7

[ Voor 99% gewijzigd door Ladypurple op 28-06-2023 21:46 ]

Pagina: 1 ... 45 ... 55 Laatste