Toon posts:

Ervaringen, hints en tips over matrassen / boxsprings

Pagina: 1 ... 42 43 44 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Yourideboer
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 03-06 17:05
Yourideboer schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 22:16:
Hallo Tweakers,

Ik ben op zoek naar advies voor de aankoop van een duurzaam matras dat geen kuilvorming vertoont. Ik heb de afgelopen vijf jaar drie verschillende matrassen gehad die allemaal kuilvorming ontwikkelden, en ik ben er nu helemaal klaar mee.

Ik ben een buikslaper en ik merk dat ik vaak wakker word met rugklachten. Ik ben 1.91 meter lang en weeg ongeveer 91 kilogram. Ik zoek een matras dat voldoende ondersteuning biedt aan mijn rug en tegelijkertijd comfortabel is om op te slapen.

Mijn voorkeur gaat uit naar een matras met de afmeting 140 x 200 cm. Hoewel ik eigenlijk zou willen gaan voor een lengte van 210 of 220 cm, laat mijn budget dat momenteel niet echt toe. Daarom denk ik dat het verstandig is om wat geld in de zak te houden en te sparen voor een groter matras wanneer ik in de toekomst op mezelf ga wonen.

Mijn budget is maximaal 400 euro. Ik begrijp dat dit misschien beperkt is, maar ik hoop dat jullie me kunnen helpen bij het vinden van een matras van goede kwaliteit binnen dit budget.

Op mijn lijstje staan momenteel de volgende opties:

M Line Wave Light (https://www.wavebymline.nl/matrassen/wave-light)
Emma 02 Hard (https://www.beterbed.nl/k.../matras-emma-o2-hard-8495)
Lidl LIVARNO HOME 7-zones koudschuimmatras (https://www.lidl.nl/p/liv...-200-cm-stevig/p100335755)

Heeft iemand ervaring met de M Line Wave Light matras? Deze is momenteel in de sale voor 254,50 euro. Ik ben benieuwd naar de duurzaamheid en het voorkomen van kuilvorming.

Daarnaast overweeg ik de Emma 02 Hard matras, maar ik lees gemengde berichten over dit matras (https://www.beterbed.nl/k.../matras-emma-o2-hard-8495). Heeft iemand hier ervaring mee?

Ten slotte zie ik ook de Lidl LIVARNO HOME 7-zones koudschuimmatras als een mogelijke optie. Heeft iemand ervaring met dit matras? Ik ben benieuwd naar de duurzaamheid en het comfort.

Als jullie nog andere suggesties hebben voor matrassen binnen mijn budget die geschikt zijn voor buikslapers en lang meegaan zonder kuilvorming, dan hoor ik dat graag!

Bedankt voor jullie hulp en input!

Met vriendelijke groet,

Youri
Hallo allemaal,

Ik wil graag een update delen over mijn zoektocht naar een matras. Na het bezoeken van verschillende winkels, waaronder Swiss Sense, Beter Bed, Leen Bakker en enkele lokale slaapzaken, ben ik tot de conclusie gekomen dat de Emma O2 Hard het dichtst in de buurt komt van mijn behoeften. Ik overweeg om een refurbished exemplaar te bestellen, vooral omdat de prijs van 270 euro aantrekkelijk is. Hebben jullie ervaringen met refurbished matrassen van Emma? Ik ben benieuwd naar jullie meningen hierover.

Tijdens mijn online onderzoek kwam ik ook het Bodyguard matras tegen, dat veel positieve reacties heeft ontvangen van onze Duitse vrienden. Je kunt het vinden op de website: https://en.bett1.de/products/bodyguard-anti-cartel-mattress. Ze hebben ook een 28 cm variant genaamd de Bodyguard Kraftwerk matras. Heeft iemand ervaring met dit matras? Ik ben vooral geïnteresseerd in de H3 en H4 hardheidsgraden.

Met vriendelijke groet,

Youri

Acties:
  • 0Henk 'm!

• dicksterk
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 03-06 12:00
nl_umpire schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 22:52:
De verkoopprijs van de 'Pantera' koudschuim topper van 180 x 200 cm is €395. Ik ga er even vanuit dat je de specificaties wel hebt kunnen vinden. Zo niet, dan hieronder nog de twee url's:

https://www.matrasfactory...dschuim-topmatras-monaco/
https://www.dekmatras.com...huim-topdekmatras-medium/

[...]

Ik heb reeds kennis genomen van de (blog) posts, artikelen en video's van Chris Nederhorst van matras.info. Kort samengevat ben ik hier niet van overtuigd, zelfs voordat ik destijds de reactie las van mede-Tweaker @Tranquility. Ik plaats hieronder een quote van een gedeelte van de post (misschien herinner je dit bericht nog):

[...]
Ik vind het een lastig verhaal. de link naar het bliss matras gaf aan dat je 379 euro betaald voor het matras. als je dan voor het comfort-laagje 395 betaald(want dat is toch wat een topper is want hij heeft slechts een kern van 5cm). in fite zorgt de topper alleen dat je waat extra comfort hebt zodat je niet op de veren van je matras ligt. als de topper dan duurder is dan de matras is dat en beetje jammer want hij doet bijw ijze van sprkee 20% en het matras 80%
dan over Chris Nederhorst: ik denkd at wat sommige mensen vervelend vinden is dat hij nogal stellig is, en enkle het allerbeste goed geneog vindt en dat daarom ook zlef levert. voor hem is enkle medisch gekwalificeerd koudschuim goed genoeg. Ravensberger levert goed koudschuim maar voldoet niet aan zijn standaarden dus vindt hij het slecht. Bij pantera is het een iets ander veraal. Pantera wordt niet weggezet als goedkope rommel maar juist als te duur zonder rede. Ik heb pantera schuim zelf nooi gezien, hij zegt metingen te hebben uitgevoerd en geen verschil in veerkracht te zine met andere schuimen dus dat neem ik dan aan, simpelweg omdat pantera anders een rechtzaak zou kunnen anspannen om het vand e site te krijgen) ook emma matrassen en de consumentenbond hebben dat via rechtzaken geprobeerd maar nooit gewonnen. dus als hij iets zegt over een merk en dat blijft staan op een site die altijd hoog in de google resultaten staat dan kan je er vanuit gaan dat het specifieke merk niet in staat is afdoende bewijs te leveren om de bewering te ontkrachten.
mkijn menins is dit: op elke site waar pantera schuim wordt genoemd vind je dezelfde reclame-uitingen. beste kwaliteit, beter dan andere, hogere veerkracht, nederlands merk enzovoort. de uitdrukking goede wijn behoeft geen krans is wat dan in me opkomt. alles wordt uit de kast getrokken om aan te ton dat je voor dit product gerust wat meer kan betalen omdat het zo oed is. dan komt het eigenlijk hierop neer: geloof je een koudschuim-expedrt, die er overigens ook ene bepaalad belang bij kan hebben om er zelf beter van te worden? (maar die ook pantera zou gebruiken als dat inderdaad het beste schuim was) niemand verbiedt hem om zijn rhf matrassen van pantera schuim te maken als hij dat het beste zou vinden
of geloof je de efabrikant die eraan verdiend als mensen ze geloven? want enkel als de bewering van pantera dat hun schuim veerkrachtiger is dan ander koudschuim waar is is hr50 een goed schuim voor een dure topper. normaal zou ik zeggen dat een hr50 topper godkoop zou moeten zijn en zou ik voor dat geld toch op zijn minst hr60 schuim verwachten.
aangezien het jou om veerkracht gaat adivseer ik je die latex topper, want latex is altijd nog veerkrachtiger dan koudschuim zlefs dan hr60
Dan nog de tijk, daar wordt altijd nogal veel over verteld ook bij de pantera topper. alleen geen mesn slaapt op de matrastijk, tenminste niemand die ik ken. vrijwel iedereen legt daar nog een molton en een hoeeslaken overheen waardoor je vand e eigenschappen van de tijk weinig meer merkt.

[Voor 3% gewijzigd door dicksterk op 26-05-2023 16:14]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• dicksterk
Yourideboer schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 09:23:
[...]

Hallo allemaal,

Ik wil graag een update delen over mijn zoektocht naar een matras. Na het bezoeken van verschillende winkels, waaronder Swiss Sense, Beter Bed, Leen Bakker en enkele lokale slaapzaken, ben ik tot de conclusie gekomen dat de Emma O2 Hard het dichtst in de buurt komt van mijn behoeften. Ik overweeg om een refurbished exemplaar te bestellen, vooral omdat de prijs van 270 euro aantrekkelijk is. Hebben jullie ervaringen met refurbished matrassen van Emma? Ik ben benieuwd naar jullie meningen hierover.

Tijdens mijn online onderzoek kwam ik ook het Bodyguard matras tegen, dat veel positieve reacties heeft ontvangen van onze Duitse vrienden. Je kunt het vinden op de website: https://en.bett1.de/products/bodyguard-anti-cartel-mattress. Ze hebben ook een 28 cm variant genaamd de Bodyguard Kraftwerk matras. Heeft iemand ervaring met dit matras? Ik ben vooral geïnteresseerd in de H3 en H4 hardheidsgraden.

Met vriendelijke groet,

Youri
ik hoop dat anderen op het forum die deze matrassen hebben je hiermee kunnen helpen want ik heb geen ervarign met de specifieke matrassen waar je nu naar vraagt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• futimojo
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 02-06 19:12
dicksterk schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 22:21:
[...]

Ja hr5 en hr60 zijn hetzelfde als sg50 en sg60. hr en sg worden in nederland als termen door elkaar gebruikt voor hetzlefde.
HR en een SG zijn 2 verschillende dingen
HR is een type schuim HR staat voor High Resilience.
SG staat voor soortelijk gewicht, dus als je bijvoorbeeld een SG50 hebt betekent dat wanneer je een kuub schuim hebt deze +-50 kg is.
Een HR waarden en een SG waarden zegt bijvoorbeeld ook niks over een hardheid. Ik zelf zou bijvoorbeeld liever een polyether afdekking hebben met een SG50 waarden dan een HR afdekking met een HR25 waarden.

Hopelijk is het zo iets duidelijker

Acties:
  • +1Henk 'm!

• dicksterk
futimojo schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 17:22:
[...]

HR en een SG zijn 2 verschillende dingen
HR is een type schuim HR staat voor High Resilience.
SG staat voor soortelijk gewicht, dus als je bijvoorbeeld een SG50 hebt betekent dat wanneer je een kuub schuim hebt deze +-50 kg is.
Een HR waarden en een SG waarden zegt bijvoorbeeld ook niks over een hardheid. Ik zelf zou bijvoorbeeld liever een polyether afdekking hebben met een SG50 waarden dan een HR afdekking met een HR25 waarden.

Hopelijk is het zo iets duidelijker
Ik ben bang dat je het iets onduidelijker hebt gemaakt. in andere landen ligt het anders dan hier. hr60 en sg60 is identiek aan elkaar, daar wordt namelijk het soortelijk gewicht mee uitgedrukt op nederlandse sites. ik ben het wel met je eens dat hr60 zeggen eigenlijk onjuist is omdat hr eigenljik gaat over de soort schuim, maar het gebeurd wel continu waardoor de hr-waarde en sg-waarde hier toch echt synoniem aan elkaar zijn.
een polyether sg50 is beter dan een hr koudschuim sg25 dat is war. maar een hr koudschuim sg50 is weer beter dan een polyether sg50 omdat de veerkracht en ventilatie beter zijn.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• futimojo
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 02-06 19:12
dicksterk schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 18:40:
[...]

Ik ben bang dat je het iets onduidelijker hebt gemaakt. in andere landen ligt het anders dan hier. hr60 en sg60 is identiek aan elkaar, daar wordt namelijk het soortelijk gewicht mee uitgedrukt op nederlandse sites. ik ben het wel met je eens dat hr60 zeggen eigenlijk onjuist is omdat hr eigenljik gaat over de soort schuim, maar het gebeurd wel continu waardoor de hr-waarde en sg-waarde hier toch echt synoniem aan elkaar zijn.
een polyether sg50 is beter dan een hr koudschuim sg25 dat is war. maar een hr koudschuim sg50 is weer beter dan een polyether sg50 omdat de veerkracht en ventilatie beter zijn.
Wat je zegt klopt dus niet een SG waarden zegt puur wat over het gewicht(per m3) van een product. Een HR waarden geeft aan wat voor een product dit is.

• nl_umpire
  • Registratie: Februari 2006
  • Nu online
Beetje sneu om mezelf te quoten, dus zie het maar als een verwijzing. Ik had hier nog geen reactie op ontvangen, maar gezien de vragen over HR/SG, is dit wellicht een goed moment en kan het bijdragen aan de discussie?
nl_umpire schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 13:49:
Uit interesse, wie kan mij even op weg helpen met wat technische terminologie. In Nederland spreken we over de volgende waarden HR, SG, SAG-factor
  • https://spindlemattress.c...-density-of-natural-latex
  • HR (High Resilient/hoog veerkrachtig); Koudschuim
  • SG (Soortelijk Gewicht/aantal kilogram materiaal per kubieke meter - de densiteit): Hoe hoger SG , hoe meer cellen in het schuim zitten.
  • SAG-Factor (verhouding tussen de krach die nodig is om de matras kern 65% in te drukken en de kracht die nodig is voor een indrukking van 25%): Hoe hoger de factor, hoe beter de matras(kern) het lichaam ondersteunt.
Hoe verhouden deze termen zich in het Engels (IDL/IFL, SAG-Factor)? Ook, hoe reken ik ze het best om (de een is nu in 'pounds-force', maar dat moet -- denk ik? -- naar Newton, maar dan kloppen de waarden niet/zijn heel hoog)

Welllicht interessant: YouTube: Does ILD Matter In A Natural Latex Mattress?

https://spindlemattress.c...-density-of-natural-latex
https://www.naturalmattressfinder.com/ild/
https://www.foambymail.co...the-values-to-your-needs/
https://www.plushbeds.com...p/do-latex-mattresses-sag
https://www.pfa.org/wp-co...6/InTouchv8no1new2020.pdf

• dicksterk
nl_umpire schreef op zaterdag 27 mei 2023 @ 10:03:
Beetje sneu om mezelf te quoten, dus zie het maar als een verwijzing. Ik had hier nog geen reactie op ontvangen, maar gezien de vragen over HR/SG, is dit wellicht een goed moment en kan het bijdragen aan de discussie?

[...]
Dat is inderdaad dus het probleem. In het buitenland doen ze het veel beter, heb je veel meer waardes om dingen mee aan te duiden. je hebt volledig gelijk dat hr high resilience is. het enige wat ik zeg is dat we hier in nederland een waarde achter plakken zoals 50 kg/m3 of 60 kg/m3 en dat dat synoniem is met de sg waarde. maar dat geldt dus enkel hier in nederland in het buitenland doen ze dat niet zo. Helaas heb je hier ook bijna nooit extra waardes, zoals de tegendruk bij 65% indrukken enzo. je mag al blij zijn als de hr/sgwaarde uberhaupt wordt genoemd.

• dicksterk
futimojo schreef op zaterdag 27 mei 2023 @ 09:57:
[...]

Wat je zegt klopt dus niet een SG waarden zegt puur wat over het gewicht(per m3) van een product. Een HR waarden geeft aan wat voor een product dit is.
Het gebruik van hr voor het getal klopt niet dat ben ik met je eens. maar het gebued echt. google maar eens op hr60 of hr55 dan zal je zien dat het gewoon voorkomt. hr55 beteektn 55kg/m3 net als sg55. dat het gebruik van de term hr in combinaite met een gewciht per m3 aanduiding feitelijk onjuist is ben ik met je eens, maar het gebuerd wel continu op nederlandse sites.
Hieronder nog een stukje van matrasfactory hierin zal je zien dat hr60 hetzelfde is als sg60. officieel, zoals zei aangeven zou je bij alles wat geen koudschuim is sg moeten gebruiken maar dat gebuerd dus vaak niet. en dan nog blijft het zo dat hr60 en sg60 hetzlefde zegt, namlejik het soortelijk gewicht in kg per m3:
www.matrasfactory.nl/uitleg-hr-en-sg-waarde-matrassen/

[Voor 22% gewijzigd door dicksterk op 27-05-2023 13:41]

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 08:59
Bij bol.com is Larson inmiddels weer 2 x zo duur.
Ging bij M Line kijken, maar wat ik zou willen (zacht, goede ondersteuning, traagschuim) kost natuurlijk weer een vermogen

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ingelogd
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 30-05 11:03
Jorgen schreef op zaterdag 27 mei 2023 @ 14:27:
Bij bol.com is Larson inmiddels weer 2 x zo duur.
Ging bij M Line kijken, maar wat ik zou willen (zacht, goede ondersteuning, traagschuim) kost natuurlijk weer een vermogen
M Line wave matras zijn de goedkopere van M Line, 125 dagen proefslapen. Het wave matras heeft ook traagschuimlaag die je bovenop kan leggen.

Ze geven 10 jaar garantie; Scheuren, meer dan 10% hoogteverlies of beschadigingen van het schuim.
Ik vraag mij altijd af wat als de fut eruit is van het schuim, deze dan nog naar de oorspronkelijke hoogte gaat.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06:29
@Jorgen

Ja frustrerend is dat he? Je hebt no-name (ook wel whitelabel merken) die dat ook vast bieden wat jij fijn vindt aan de M-line, maar vind je weg maar eens in die wereld, daar weetje niks, en staat er een medewerker die niet altijd zoveel weet ( is mijn vooroordeel, alhoewel heb dat ook wel ns meegemaakt). Maar de merken waar wel veel info en proefliggen voor beschikbaar is, zijn de met reclame grootgemaakte A-merken, die kosten gelijk 2 a 5x zoveel als ze waard zijn.

Heb nou hetzelfde bij mijn zoektocht naar bureaustoel, daar zijn paar merken die groot zijn en waar iedereen achteraan rent, maar ja reteduur (vanweg de marketing en de "naam"). En de goedkope kom je niks over te weten en proefzit krijgen is amper te doen (of je moet laten thuissturen, maar ik ga liever naar zo een zaak).

• Jorgen
@Ingelogd ik had proef gelegen op 2 pocketveermatrassen en 2 traagschuimmatrassen. Daarvan voelde de M Line Slowmotion 4 het lekkerst. Dus die kant kijk ik nu op als startpunt vd verdere zoektocht.

@Sjah Zelfs met de kennis in dit topic en de info van de verkoper bij de outlet van Beterbed, vind ik het nog steeds hartstikke moeilijk.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• W13k3
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 01-06 00:14
Na weken zoeken, vergelijken en door de bomen het bos niet meer zien heb ik net mijn nieuwe matras in huis. Natuurlatex van Matramaxx, rechtstreeks van de Duitse fabriek, in H3. We gaan deze eerst testen en dan kijken of de tweede matras H2 of H3 wordt.

Nu zoek ik nog nieuwe bodems, lattenbodems of schotelbodems.

We slapen nu op een boxspring met stevige latex matrassen. Ik vind het heerlijk, mijn vriend te zacht.

Waar ik niet achter kom is of schotelbodems nou echt beter zijn dan lattenbodems. Het klinkt logisch, betere verdeling, niet alleen veerkracht in het midden. Maar is dat ook zo of is het verkooppraat?

We zijn beide wat zwaarder, 85-95 kg en zelf heb ik snel last van heupen en schouders. Wat is dan beter. Instelbare schotels of een lattenbodem met zones? Of? Tips en uitleg welkom. Ik heb al veel info uit dit topic gehaald maar dit kon ik helaas niet vinden.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Jorgen
W13k3 schreef op zondag 28 mei 2023 @ 14:14:
Na weken zoeken, vergelijken en door de bomen het bos niet meer zien heb ik net mijn nieuwe matras in huis. Natuurlatex van Matramaxx, rechtstreeks van de Duitse fabriek, in H3. We gaan deze eerst testen en dan kijken of de tweede matras H2 of H3 wordt.

Nu zoek ik nog nieuwe bodems, lattenbodems of schotelbodems.

We slapen nu op een boxspring met stevige latex matrassen. Ik vind het heerlijk, mijn vriend te zacht.

Waar ik niet achter kom is of schotelbodems nou echt beter zijn dan lattenbodems. Het klinkt logisch, betere verdeling, niet alleen veerkracht in het midden. Maar is dat ook zo of is het verkooppraat?

We zijn beide wat zwaarder, 85-95 kg en zelf heb ik snel last van heupen en schouders. Wat is dan beter. Instelbare schotels of een lattenbodem met zones? Of? Tips en uitleg welkom. Ik heb al veel info uit dit topic gehaald maar dit kon ik helaas niet vinden.
Wat ik van de verkoper bij de Beterbed Outlet begreep, zijn schotelbodems echt beter, omdat de druk die het lichaam en het matras naar beneden uitoefenen veel beter gecompenseerd kunnen worden doordat de schotels per kleiner stukje tegendruk/ondersteuning kunnen bieden.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ik ben dus Luke
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09:20
Na inlezen hier en zelf zoeken ben ik denk ik tot de volgende conclusie gekomen, maar ik ben benieuwd of ik dan zaken over het hoofd zie:

- Een goed matras is al snel rond de 1000 euro. Prima.
- Mijn vrouw houdt van erg zacht liggen, ik hoe harder hoe beter.
- Hoe koeler hoe beter.
- We liggen nu op een boxspring van 160x200. Duurste van Ikea iets van 10 jaar geleden.

Ik overweeg dan toch het meeste Matt Sleeps, en dan 2 matrassen van 80 breed en die topper erbovenop. Dan heb je geen spleet en ik lees hier dat de matrassen van Matt soms erg warm kunnen zijn, met de topper niet. Hebben we dan het beste van beide werelden en voel je met die topper echt amper de spleet? Haalt die daarnaast niet het effect van je eigen lagen kiezen in het matras weg? Dat zijn de enige twee vragen die ik nog echt heb. :) Iemand hier ervaring?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 10:38
Jorgen schreef op zondag 28 mei 2023 @ 21:58:
[...]

Wat ik van de verkoper bij de Beterbed Outlet begreep, zijn schotelbodems echt beter, omdat de druk die het lichaam en het matras naar beneden uitoefenen veel beter gecompenseerd kunnen worden doordat de schotels per kleiner stukje tegendruk/ondersteuning kunnen bieden.
Dat ligt natuurlijk helemaal aan het matras. Een pocketvering matras op een schotelbodem is vragen om problemen.

TWEAKERS EREDIVISIE VOETBALPOULE!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jorgen
Lekkerboeie86 schreef op maandag 29 mei 2023 @ 10:37:
[...]

Dat ligt natuurlijk helemaal aan het matras. Een pocketvering matras op een schotelbodem is vragen om problemen.
Daar heeft hij het verder niet over gehad, maar misschien was dat omdat ik eigenlijk al voor schuim gekozen heb.

Mijn huidige pocketveringmatras is een soort van plank met een dun zacht laagje en bij de pocketveringmatrassen in de winkel voelde ik meteen datzelfde.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sjah
Jorgen schreef op maandag 29 mei 2023 @ 16:24:
[...]

Daar heeft hij het verder niet over gehad, maar misschien was dat omdat ik eigenlijk al voor schuim gekozen heb.

Mijn huidige pocketveringmatras is een soort van plank met een dun zacht laagje en bij de pocketveringmatrassen in de winkel voelde ik meteen datzelfde.
Tijd voor een flauwe vraag: heb je voor dat pocketveringsmatras ook een merk van zeg 2000 genomen voor 2-persoons? Tenslotte je hebt gelegen qua die M-line schuim van 2000...?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jorgen
Sjah schreef op maandag 29 mei 2023 @ 17:14:
[...]

Tijd voor een flauwe vraag: heb je voor dat pocketveringsmatras ook een merk van zeg 2000 genomen voor 2-persoons? Tenslotte je hebt gelegen qua die M-line schuim van 2000...?
Nee. Ik vroeg hoe ik moest beginnen met zoeken omdat ik er niet uitkwam. En de verkoper gaf aan dat je helemaal niet zo ingewikkeld moest doen qua merken en soorten schuim en dergelijke. Dat het het simpelste is om gewoon te voelen of je veren of schuim het lekkerste vindt en dat je dat als startpunt gebruikt om verder te zoeken. Dus hij heeft me 2 schuimmatrassen laten voelen en 2 veermatrassen. In beide gevallen vond ik schuim lekkerder. En van de 2 schuimmatrassen de M Line weer fijner dan de andere. Hij heeft me nergens naartoe gekletst en probeerde in de 40 minuten oid dat ik daar binnen was ook niks aan me te verkopen; alleen maar uitleggen wat dingen betekenen, hoe iets opgebouwd is, etc, adhv mijn vragen.

Pas nadat ik vroeg waarop ik gelegen had noemde hij dat het M Line was en ook daar is hij verder niet op ingegaan om te verkopen. Ik had dus wel het idee dat het betrouwbaar was qua advies.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sjah
Oh...nou ik hou daar een nogal andere filosofie op na. je krijgt waarvoor je betaalt......en dus zal een schuim waar ze 2000 voor vragen eigenlijk niet veel beter liggen dan een, pocketvering waar ze 2000 voor vragen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Jorgen
Sjah schreef op maandag 29 mei 2023 @ 17:34:
Oh...nou ik hou daar een nogal andere filosofie op na. je krijgt waarvoor je betaalt......en dus zal een schuim waar ze 2000 voor vragen eigenlijk niet veel beter liggen dan een, pocketvering waar ze 2000 voor vragen.
Dat zal ook zo zijn hoor. Maar niet altijd zegt geld iets over de kwaliteit. Je betaalt ook voor marketing. Het feit dat de verkoper totaal niet naar verkoop van wat dan ook stuurde, vond ik in elk geval positief.

Enfin, ik neig daardoor naar schuim of evt hybride.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ik ben dus Luke
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09:20
Ik ben dus Luke schreef op maandag 29 mei 2023 @ 09:59:
Na inlezen hier en zelf zoeken ben ik denk ik tot de volgende conclusie gekomen, maar ik ben benieuwd of ik dan zaken over het hoofd zie:

- Een goed matras is al snel rond de 1000 euro. Prima.
- Mijn vrouw houdt van erg zacht liggen, ik hoe harder hoe beter.
- Hoe koeler hoe beter.
- We liggen nu op een boxspring van 160x200. Duurste van Ikea iets van 10 jaar geleden.

Ik overweeg dan toch het meeste Matt Sleeps, en dan 2 matrassen van 80 breed en die topper erbovenop. Dan heb je geen spleet en ik lees hier dat de matrassen van Matt soms erg warm kunnen zijn, met de topper niet. Hebben we dan het beste van beide werelden en voel je met die topper echt amper de spleet? Haalt die daarnaast niet het effect van je eigen lagen kiezen in het matras weg? Dat zijn de enige twee vragen die ik nog echt heb. :) Iemand hier ervaring?
Jorgen schreef op maandag 29 mei 2023 @ 17:43:
[...]

Dat zal ook zo zijn hoor. Maar niet altijd zegt geld iets over de kwaliteit. Je betaalt ook voor marketing. Het feit dat de verkoper totaal niet naar verkoop van wat dan ook stuurde, vond ik in elk geval positief.

Enfin, ik neig daardoor naar schuim of evt hybride.
Gezien mijn vraag over Matt ook schuim is in het matras: merkte je per definitie trouwens dat schuim wat zachter ligt dan veren of maakt dat weinig uit?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jorgen
Ik ben dus Luke schreef op maandag 29 mei 2023 @ 18:50:
[...]

[...]

Gezien mijn vraag over Matt ook schuim is in het matras: merkte je per definitie trouwens dat schuim wat zachter ligt dan veren of maakt dat weinig uit?
Ik merkte dat schuim veel zachter ligt. De zere plekken in m'n onderrug hadden steun. Daardoor voelde ik ze wel. Op een pocketveringmatras miste ik die ondersteuning.

Van wat ik begreep is het traagschuim als bovenlaag en dan koudschuim daaronder.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Sjah
Iemand die Matt of Emma overweegt, zou ook eens naar het stuk goedkopere www.Bett1.de kunnen kijken. Das ook veelal marketing, en schuim, en vooral goedkoper omdat het Duitsland is, en dus grotere markt. Ook zij hebben proefslapen, en leveren hier.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jorgen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jorgen
Sjah schreef op maandag 29 mei 2023 @ 20:37:
Iemand die Matt of Emma overweegt, zou ook eens naar het stuk goedkopere www.Bett1.de kunnen kijken. Das ook veelal marketing, en schuim, en vooral goedkoper omdat het Duitsland is, en dus grotere markt. Ook zij hebben proefslapen, en leveren hier.
@Sjah Heb jij ervarnig met hun matrassen?

[Voor 80% gewijzigd door Jorgen op 30-05-2023 00:10]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Sjah
Jorgen schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 00:09:
[...]

@Sjah Heb jij ervarnig met hun matrassen?
Nee. Maar misschien had je al gezien dat over dit matras veel ervaringen online te vinden zijn. Wel heb ik ervaring met Emma, en vond die de 750 oid dat ze vroegen niet waard. Dan vind ik Bett1 veel eerlijker met hun prijs overkomen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Dinmi
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 05:51
Slaap sinds augustus 2022 naar volle tevredenheid op een Emma O2, hardheid Medium van 140/200. Ben een zijslaper (rond de 80kg) en heb het snel warm, maar heb op dit matras geen last van warmte. Verzending was vlot (ontvangen binnen 8 dagen) en heb helemaal geen last gehad van stank. Bed uitgerold, een dag laten liggen en sindsdien geen klachten.

From DEC to Dragon.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• W13k3
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 01-06 00:14
Ik haakte bij Emma af op de reviews over bezorging en klantenservice. Niet op de kwaliteit.

Uiteindelijk dus matras van matramaxx.de
Bezorging met DHL duurde een paar dagen vanwege verkeerd gesorteerd maar ging uiteindelijk prima.

Hoe goed hij ligt kan ik later pas zeggen. Bed zit nog niet in elkaar.

Ik vind het wel fijn natuurlatex te hebben en in de EU geproduceerd (voor wat het waard is want die latex komt hier natuurlijk niet vandaan). Eerder altijd het best geslapen op latex matrassen.

• nl_umpire
  • Nu online
dicksterk schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 11:16:
[...] Ik vind het een lastig verhaal. de link naar het bliss matras gaf aan dat je 379 euro betaald voor het matras. als je dan voor het comfort-laagje 395 betaald(want dat is toch wat een topper is want hij heeft slechts een kern van 5cm). in fite zorgt de topper alleen dat je waat extra comfort hebt zodat je niet op de veren van je matras ligt. als de topper dan duurder is dan de matras is dat en beetje jammer want hij doet bijw ijze van sprkee 20% en het matras 80%
Pantera wordt niet weggezet als goedkope rommel maar juist als te duur zonder rede. Ik heb pantera schuim zelf nooi gezien, hij zegt metingen te hebben uitgevoerd en geen verschil in veerkracht te zine met andere schuimen dus dat neem ik dan aan, simpelweg omdat pantera anders een rechtzaak zou kunnen anspannen om het vand e site te krijgen) ook emma matrassen en de consumentenbond hebben dat via rechtzaken geprobeerd maar nooit gewonnen. dus als hij iets zegt over een merk en dat blijft staan op een site die altijd hoog in de google resultaten staat dan kan je er vanuit gaan dat het specifieke merk niet in staat is afdoende bewijs te leveren om de bewering te ontkrachten.
mkijn menins is dit: op elke site waar pantera schuim wordt genoemd vind je dezelfde reclame-uitingen. beste kwaliteit, beter dan andere, hogere veerkracht, nederlands merk enzovoort. de uitdrukking goede wijn behoeft geen krans is wat dan in me opkomt. alles wordt uit de kast getrokken om aan te ton dat je voor dit product gerust wat meer kan betalen omdat het zo oed is. dan komt het eigenlijk hierop neer: geloof je een koudschuim-expedrt, die er overigens ook ene bepaalad belang bij kan hebben om er zelf beter van te worden? (maar die ook pantera zou gebruiken als dat inderdaad het beste schuim was) niemand verbiedt hem om zijn rhf matrassen van pantera schuim te maken als hij dat het beste zou vinden
of geloof je de efabrikant die eraan verdiend als mensen ze geloven? want enkel als de bewering van pantera dat hun schuim veerkrachtiger is dan ander koudschuim waar is is hr50 een goed schuim voor een dure topper. normaal zou ik zeggen dat een hr50 topper godkoop zou moeten zijn en zou ik voor dat geld toch op zijn minst hr60 schuim verwachten.
aangezien het jou om veerkracht gaat adivseer ik je die latex topper, want latex is altijd nog veerkrachtiger dan koudschuim zlefs dan hr60
Dan nog de tijk, daar wordt altijd nogal veel over verteld ook bij de pantera topper. alleen geen mesn slaapt op de matrastijk, tenminste niemand die ik ken. vrijwel iedereen legt daar nog een molton en een hoeeslaken overheen waardoor je vand e eigenschappen van de tijk weinig meer merkt.
OK iemand anders nog een mening hierover, en tussen de volgende twee opties:

Optie 1: €774
Beliani Bliss 180 x 200 Firm + Pantera Topper

VS

Optie 2: €899
Matrasfactory Dover 180 x 200

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Proxert
  • Registratie: November 2009
  • Nu online
dicksterk schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 11:37:
[...]

de beliani joy heeft een latex toplaag. Dat zal iets warmer zijn dan wat je nu gewend bent vanddaar dat ik je de link op bol.com adviseerde die eis niet warm net als de hovag/valevag (tenminse ikea gaf aan dat de valevag een koel matras is) als jij dat van de hovag ook vond zal het dus meer overeenkomen met die matras op bol.com dan met de warmte van de joy. ik heb ze allebei geprobeerd ja dus ik heb er ervaring mee.
Beliani Joy is jammer genoeg niet verkrijgbaar in "Stevig / H3" (160 x 200 formaat nodig), onze voorkeur gaat echt wel uit naar een heel erg stevige matras.

Heeft iemand ervaring met de Beliani Splendour?

https://www.bol.com/be/nl...NLlw.2_12.21.ProductTitle

Ik vraag me vooral af of de schuimlaag dik genoeg is om comfortabel te liggen, of dat de Beliani Dream of Beliani Bliss + Topper (maar toppers lijken al snel even duur te zijn als het matras zelf) een betere keuze zou zijn.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• dicksterk
nl_umpire schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 16:21:
[...]

OK iemand anders nog een mening hierover, en tussen de volgende twee opties:

Optie 1: €774
Beliani Bliss 180 x 200 Firm + Pantera Topper

VS

Optie 2: €899
Matrasfactory Dover 180 x 200
dan zou ik zeker voor 1 gaan, de beliani bliss met de pantera topper. 1000 micropocketveren zijn micropocketveren, die gaat veel korter mee dan de beliani bliss. maar waarom zou je niet eerst die latex topper proberen waar ik naar linkte? als die niet bevalt stuur ej die gewoon terug en neem je alsnog de pantera topper. ben je veel voordeliger uit.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• dicksterk
Proxert schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 09:50:
[...]

Beliani Joy is jammer genoeg niet verkrijgbaar in "Stevig / H3" (160 x 200 formaat nodig), onze voorkeur gaat echt wel uit naar een heel erg stevige matras.

Heeft iemand ervaring met de Beliani Splendour?

https://www.bol.com/be/nl...NLlw.2_12.21.ProductTitle

Ik vraag me vooral af of de schuimlaag dik genoeg is om comfortabel te liggen, of dat de Beliani Dream of Beliani Bliss + Topper (maar toppers lijken al snel even duur te zijn als het matras zelf) een betere keuze zou zijn.
de dream gebruik ik zelf zonder topper maar ik weet niet of iedereen dat lekker vindt, is wel een hele dunne latexlaaag. de splenodur is ook zeer dun qua afdeklaag. Ik zou misschien toch de joy proberen, voor nederlandse begrippen is zo'n pocketveerkern zeker niet zacht. de dream is echt keihard daar lig je meer bovenop zeg maar, ook ong met mijn gewicht van 160kg.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• nl_umpire
  • Nu online
dicksterk schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 19:56:
[...]

dan zou ik zeker voor 1 gaan, de beliani bliss met de pantera topper. 1000 micropocketveren zijn micropocketveren, die gaat veel korter mee dan de beliani bliss. maar waarom zou je niet eerst die latex topper proberen waar ik naar linkte? als die niet bevalt stuur ej die gewoon terug en neem je alsnog de pantera topper. ben je veel voordeliger uit.
Oke, dank je wel. Ik denk dat ik dan toch de extra 165 euro bijleg om voor de Pantera topper te gaan, i.p.v. de gelijmde twee-laags latext topdekmatras.

Een andere optie is dit matras (zonder 1000 micro pocketvering):

https://www.matrasfabriek.nl/pocketvering-matras-excellent/
Prettige pocketvering matras met 5 comfortzones en 360 ingehoesde veren. Dit betreft een uitstekend ventilerend matras die aan boven- en onderzijde comfortabel is afgewerkt met 3 centimeter HR 40 Naturalis koudschuim. Het matras heeft een totale dikte van maar liefst 21 cm en is in het bijzonder geschikt voor slapers tot 100 kilo. Dit pocketvering matras wordt geleverd met een luxe afritsbare dubbeldoeks hoes, doorgestikt met 300 grams hollowfiber. Deze mooie afritsbare hoes is wasbaar tot 40 °C.

• dicksterk
nl_umpire schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 23:27:
[...]

Oke, dank je wel. Ik denk dat ik dan toch de extra 165 euro bijleg om voor de Pantera topper te gaan, i.p.v. de gelijmde twee-laags latext topdekmatras.

Een andere optie is dit matras (zonder 1000 micro pocketvering):

https://www.matrasfabriek.nl/pocketvering-matras-excellent/
Prettige pocketvering matras met 5 comfortzones en 360 ingehoesde veren. Dit betreft een uitstekend ventilerend matras die aan boven- en onderzijde comfortabel is afgewerkt met 3 centimeter HR 40 Naturalis koudschuim. Het matras heeft een totale dikte van maar liefst 21 cm en is in het bijzonder geschikt voor slapers tot 100 kilo. Dit pocketvering matras wordt geleverd met een luxe afritsbare dubbeldoeks hoes, doorgestikt met 300 grams hollowfiber. Deze mooie afritsbare hoes is wasbaar tot 40 °C.
Op trustpilot vind ik over matrasfactory ook een review over een gelijmd koudschuimmatras dus ik zou er niet zeker van zijn dat de topper daar uit 1 stuk is. overigens had ik zlef een gelijmde latex topper dat is niet de topper die ik jou adviseerde. ik zou je niet durven zeggen of die ik jou adviseerde wel of niet gelijimd is, maar gezien het gewicht verwacht ik van niet.
dat matras waar je naar likt is opnieuw een europees pocketveringmatras zonder side to side technologie dus ook die zou ik niet nemen de beliani bliss is echt beter met een topper.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• nl_umpire
  • Nu online
OK @dicksterk - We gaan het proberen ...

Zojuist hebben we de Beliani Bliss Firm 180 x 200 besteld, via Bol.com: https://www.bol.com/nl/nl...er_confirmation2008093611

Nu een knoop doorhakken m.b.t. de topper ... Toch nog even naar 'latex' gekeken, is deze topper nu normaal of Talalay (ziet er uit als een goede deal?): https://www.bol.com/nl/nl...tureListItem#productTitle

[Voor 37% gewijzigd door nl_umpire op 05-06-2023 09:17]

Pagina: 1 ... 42 43 44 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee