Ervaringen, hints en tips over matrassen / boxsprings

Pagina: 1 ... 44 ... 55 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yourideboer
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11:48
Yourideboer schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 22:16:
Hallo Tweakers,

Ik ben op zoek naar advies voor de aankoop van een duurzaam matras dat geen kuilvorming vertoont. Ik heb de afgelopen vijf jaar drie verschillende matrassen gehad die allemaal kuilvorming ontwikkelden, en ik ben er nu helemaal klaar mee.

Ik ben een buikslaper en ik merk dat ik vaak wakker word met rugklachten. Ik ben 1.91 meter lang en weeg ongeveer 91 kilogram. Ik zoek een matras dat voldoende ondersteuning biedt aan mijn rug en tegelijkertijd comfortabel is om op te slapen.

Mijn voorkeur gaat uit naar een matras met de afmeting 140 x 200 cm. Hoewel ik eigenlijk zou willen gaan voor een lengte van 210 of 220 cm, laat mijn budget dat momenteel niet echt toe. Daarom denk ik dat het verstandig is om wat geld in de zak te houden en te sparen voor een groter matras wanneer ik in de toekomst op mezelf ga wonen.

Mijn budget is maximaal 400 euro. Ik begrijp dat dit misschien beperkt is, maar ik hoop dat jullie me kunnen helpen bij het vinden van een matras van goede kwaliteit binnen dit budget.

Op mijn lijstje staan momenteel de volgende opties:

M Line Wave Light (https://www.wavebymline.nl/matrassen/wave-light)
Emma 02 Hard (https://www.beterbed.nl/k.../matras-emma-o2-hard-8495)
Lidl LIVARNO HOME 7-zones koudschuimmatras (https://www.lidl.nl/p/liv...-200-cm-stevig/p100335755)

Heeft iemand ervaring met de M Line Wave Light matras? Deze is momenteel in de sale voor 254,50 euro. Ik ben benieuwd naar de duurzaamheid en het voorkomen van kuilvorming.

Daarnaast overweeg ik de Emma 02 Hard matras, maar ik lees gemengde berichten over dit matras (https://www.beterbed.nl/k.../matras-emma-o2-hard-8495). Heeft iemand hier ervaring mee?

Ten slotte zie ik ook de Lidl LIVARNO HOME 7-zones koudschuimmatras als een mogelijke optie. Heeft iemand ervaring met dit matras? Ik ben benieuwd naar de duurzaamheid en het comfort.

Als jullie nog andere suggesties hebben voor matrassen binnen mijn budget die geschikt zijn voor buikslapers en lang meegaan zonder kuilvorming, dan hoor ik dat graag!

Bedankt voor jullie hulp en input!

Met vriendelijke groet,

Youri
Hallo allemaal,

Ik wil graag een update delen over mijn zoektocht naar een matras. Na het bezoeken van verschillende winkels, waaronder Swiss Sense, Beter Bed, Leen Bakker en enkele lokale slaapzaken, ben ik tot de conclusie gekomen dat de Emma O2 Hard het dichtst in de buurt komt van mijn behoeften. Ik overweeg om een refurbished exemplaar te bestellen, vooral omdat de prijs van 270 euro aantrekkelijk is. Hebben jullie ervaringen met refurbished matrassen van Emma? Ik ben benieuwd naar jullie meningen hierover.

Tijdens mijn online onderzoek kwam ik ook het Bodyguard matras tegen, dat veel positieve reacties heeft ontvangen van onze Duitse vrienden. Je kunt het vinden op de website: https://en.bett1.de/products/bodyguard-anti-cartel-mattress. Ze hebben ook een 28 cm variant genaamd de Bodyguard Kraftwerk matras. Heeft iemand ervaring met dit matras? Ik ben vooral geïnteresseerd in de H3 en H4 hardheidsgraden.

Met vriendelijke groet,

Youri

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-02-2024
nl_umpire schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 22:52:
De verkoopprijs van de 'Pantera' koudschuim topper van 180 x 200 cm is €395. Ik ga er even vanuit dat je de specificaties wel hebt kunnen vinden. Zo niet, dan hieronder nog de twee url's:

https://www.matrasfactory...dschuim-topmatras-monaco/
https://www.dekmatras.com...huim-topdekmatras-medium/

[...]

Ik heb reeds kennis genomen van de (blog) posts, artikelen en video's van Chris Nederhorst van matras.info. Kort samengevat ben ik hier niet van overtuigd, zelfs voordat ik destijds de reactie las van mede-Tweaker @Tranquility. Ik plaats hieronder een quote van een gedeelte van de post (misschien herinner je dit bericht nog):

[...]
Ik vind het een lastig verhaal. de link naar het bliss matras gaf aan dat je 379 euro betaald voor het matras. als je dan voor het comfort-laagje 395 betaald(want dat is toch wat een topper is want hij heeft slechts een kern van 5cm). in fite zorgt de topper alleen dat je waat extra comfort hebt zodat je niet op de veren van je matras ligt. als de topper dan duurder is dan de matras is dat en beetje jammer want hij doet bijw ijze van sprkee 20% en het matras 80%
dan over Chris Nederhorst: ik denkd at wat sommige mensen vervelend vinden is dat hij nogal stellig is, en enkle het allerbeste goed geneog vindt en dat daarom ook zlef levert. voor hem is enkle medisch gekwalificeerd koudschuim goed genoeg. Ravensberger levert goed koudschuim maar voldoet niet aan zijn standaarden dus vindt hij het slecht. Bij pantera is het een iets ander veraal. Pantera wordt niet weggezet als goedkope rommel maar juist als te duur zonder rede. Ik heb pantera schuim zelf nooi gezien, hij zegt metingen te hebben uitgevoerd en geen verschil in veerkracht te zine met andere schuimen dus dat neem ik dan aan, simpelweg omdat pantera anders een rechtzaak zou kunnen anspannen om het vand e site te krijgen) ook emma matrassen en de consumentenbond hebben dat via rechtzaken geprobeerd maar nooit gewonnen. dus als hij iets zegt over een merk en dat blijft staan op een site die altijd hoog in de google resultaten staat dan kan je er vanuit gaan dat het specifieke merk niet in staat is afdoende bewijs te leveren om de bewering te ontkrachten.
mkijn menins is dit: op elke site waar pantera schuim wordt genoemd vind je dezelfde reclame-uitingen. beste kwaliteit, beter dan andere, hogere veerkracht, nederlands merk enzovoort. de uitdrukking goede wijn behoeft geen krans is wat dan in me opkomt. alles wordt uit de kast getrokken om aan te ton dat je voor dit product gerust wat meer kan betalen omdat het zo oed is. dan komt het eigenlijk hierop neer: geloof je een koudschuim-expedrt, die er overigens ook ene bepaalad belang bij kan hebben om er zelf beter van te worden? (maar die ook pantera zou gebruiken als dat inderdaad het beste schuim was) niemand verbiedt hem om zijn rhf matrassen van pantera schuim te maken als hij dat het beste zou vinden
of geloof je de efabrikant die eraan verdiend als mensen ze geloven? want enkel als de bewering van pantera dat hun schuim veerkrachtiger is dan ander koudschuim waar is is hr50 een goed schuim voor een dure topper. normaal zou ik zeggen dat een hr50 topper godkoop zou moeten zijn en zou ik voor dat geld toch op zijn minst hr60 schuim verwachten.
aangezien het jou om veerkracht gaat adivseer ik je die latex topper, want latex is altijd nog veerkrachtiger dan koudschuim zlefs dan hr60
Dan nog de tijk, daar wordt altijd nogal veel over verteld ook bij de pantera topper. alleen geen mesn slaapt op de matrastijk, tenminste niemand die ik ken. vrijwel iedereen legt daar nog een molton en een hoeeslaken overheen waardoor je vand e eigenschappen van de tijk weinig meer merkt.

[ Voor 3% gewijzigd door dicksterk op 26-05-2023 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
Yourideboer schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 09:23:
[...]

Hallo allemaal,

Ik wil graag een update delen over mijn zoektocht naar een matras. Na het bezoeken van verschillende winkels, waaronder Swiss Sense, Beter Bed, Leen Bakker en enkele lokale slaapzaken, ben ik tot de conclusie gekomen dat de Emma O2 Hard het dichtst in de buurt komt van mijn behoeften. Ik overweeg om een refurbished exemplaar te bestellen, vooral omdat de prijs van 270 euro aantrekkelijk is. Hebben jullie ervaringen met refurbished matrassen van Emma? Ik ben benieuwd naar jullie meningen hierover.

Tijdens mijn online onderzoek kwam ik ook het Bodyguard matras tegen, dat veel positieve reacties heeft ontvangen van onze Duitse vrienden. Je kunt het vinden op de website: https://en.bett1.de/products/bodyguard-anti-cartel-mattress. Ze hebben ook een 28 cm variant genaamd de Bodyguard Kraftwerk matras. Heeft iemand ervaring met dit matras? Ik ben vooral geïnteresseerd in de H3 en H4 hardheidsgraden.

Met vriendelijke groet,

Youri
ik hoop dat anderen op het forum die deze matrassen hebben je hiermee kunnen helpen want ik heb geen ervarign met de specifieke matrassen waar je nu naar vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• futimojo
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 17-05 12:33
dicksterk schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 22:21:
[...]

Ja hr5 en hr60 zijn hetzelfde als sg50 en sg60. hr en sg worden in nederland als termen door elkaar gebruikt voor hetzlefde.
HR en een SG zijn 2 verschillende dingen
HR is een type schuim HR staat voor High Resilience.
SG staat voor soortelijk gewicht, dus als je bijvoorbeeld een SG50 hebt betekent dat wanneer je een kuub schuim hebt deze +-50 kg is.
Een HR waarden en een SG waarden zegt bijvoorbeeld ook niks over een hardheid. Ik zelf zou bijvoorbeeld liever een polyether afdekking hebben met een SG50 waarden dan een HR afdekking met een HR25 waarden.

Hopelijk is het zo iets duidelijker

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dicksterk
futimojo schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 17:22:
[...]

HR en een SG zijn 2 verschillende dingen
HR is een type schuim HR staat voor High Resilience.
SG staat voor soortelijk gewicht, dus als je bijvoorbeeld een SG50 hebt betekent dat wanneer je een kuub schuim hebt deze +-50 kg is.
Een HR waarden en een SG waarden zegt bijvoorbeeld ook niks over een hardheid. Ik zelf zou bijvoorbeeld liever een polyether afdekking hebben met een SG50 waarden dan een HR afdekking met een HR25 waarden.

Hopelijk is het zo iets duidelijker
Ik ben bang dat je het iets onduidelijker hebt gemaakt. in andere landen ligt het anders dan hier. hr60 en sg60 is identiek aan elkaar, daar wordt namelijk het soortelijk gewicht mee uitgedrukt op nederlandse sites. ik ben het wel met je eens dat hr60 zeggen eigenlijk onjuist is omdat hr eigenljik gaat over de soort schuim, maar het gebeurd wel continu waardoor de hr-waarde en sg-waarde hier toch echt synoniem aan elkaar zijn.
een polyether sg50 is beter dan een hr koudschuim sg25 dat is war. maar een hr koudschuim sg50 is weer beter dan een polyether sg50 omdat de veerkracht en ventilatie beter zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• futimojo
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 17-05 12:33
dicksterk schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 18:40:
[...]

Ik ben bang dat je het iets onduidelijker hebt gemaakt. in andere landen ligt het anders dan hier. hr60 en sg60 is identiek aan elkaar, daar wordt namelijk het soortelijk gewicht mee uitgedrukt op nederlandse sites. ik ben het wel met je eens dat hr60 zeggen eigenlijk onjuist is omdat hr eigenljik gaat over de soort schuim, maar het gebeurd wel continu waardoor de hr-waarde en sg-waarde hier toch echt synoniem aan elkaar zijn.
een polyether sg50 is beter dan een hr koudschuim sg25 dat is war. maar een hr koudschuim sg50 is weer beter dan een polyether sg50 omdat de veerkracht en ventilatie beter zijn.
Wat je zegt klopt dus niet een SG waarden zegt puur wat over het gewicht(per m3) van een product. Een HR waarden geeft aan wat voor een product dit is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nl_umpire
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 10:01
Beetje sneu om mezelf te quoten, dus zie het maar als een verwijzing. Ik had hier nog geen reactie op ontvangen, maar gezien de vragen over HR/SG, is dit wellicht een goed moment en kan het bijdragen aan de discussie?
nl_umpire schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 13:49:
Uit interesse, wie kan mij even op weg helpen met wat technische terminologie. In Nederland spreken we over de volgende waarden HR, SG, SAG-factor
  • https://spindlemattress.c...-density-of-natural-latex
  • HR (High Resilient/hoog veerkrachtig); Koudschuim
  • SG (Soortelijk Gewicht/aantal kilogram materiaal per kubieke meter - de densiteit): Hoe hoger SG , hoe meer cellen in het schuim zitten.
  • SAG-Factor (verhouding tussen de krach die nodig is om de matras kern 65% in te drukken en de kracht die nodig is voor een indrukking van 25%): Hoe hoger de factor, hoe beter de matras(kern) het lichaam ondersteunt.
Hoe verhouden deze termen zich in het Engels (IDL/IFL, SAG-Factor)? Ook, hoe reken ik ze het best om (de een is nu in 'pounds-force', maar dat moet -- denk ik? -- naar Newton, maar dan kloppen de waarden niet/zijn heel hoog)

Welllicht interessant: YouTube: Does ILD Matter In A Natural Latex Mattress?

https://spindlemattress.c...-density-of-natural-latex
https://www.naturalmattressfinder.com/ild/
https://www.foambymail.co...the-values-to-your-needs/
https://www.plushbeds.com...p/do-latex-mattresses-sag
https://www.pfa.org/wp-co...6/InTouchv8no1new2020.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
nl_umpire schreef op zaterdag 27 mei 2023 @ 10:03:
Beetje sneu om mezelf te quoten, dus zie het maar als een verwijzing. Ik had hier nog geen reactie op ontvangen, maar gezien de vragen over HR/SG, is dit wellicht een goed moment en kan het bijdragen aan de discussie?

[...]
Dat is inderdaad dus het probleem. In het buitenland doen ze het veel beter, heb je veel meer waardes om dingen mee aan te duiden. je hebt volledig gelijk dat hr high resilience is. het enige wat ik zeg is dat we hier in nederland een waarde achter plakken zoals 50 kg/m3 of 60 kg/m3 en dat dat synoniem is met de sg waarde. maar dat geldt dus enkel hier in nederland in het buitenland doen ze dat niet zo. Helaas heb je hier ook bijna nooit extra waardes, zoals de tegendruk bij 65% indrukken enzo. je mag al blij zijn als de hr/sgwaarde uberhaupt wordt genoemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
futimojo schreef op zaterdag 27 mei 2023 @ 09:57:
[...]

Wat je zegt klopt dus niet een SG waarden zegt puur wat over het gewicht(per m3) van een product. Een HR waarden geeft aan wat voor een product dit is.
Het gebruik van hr voor het getal klopt niet dat ben ik met je eens. maar het gebued echt. google maar eens op hr60 of hr55 dan zal je zien dat het gewoon voorkomt. hr55 beteektn 55kg/m3 net als sg55. dat het gebruik van de term hr in combinaite met een gewciht per m3 aanduiding feitelijk onjuist is ben ik met je eens, maar het gebuerd wel continu op nederlandse sites.
Hieronder nog een stukje van matrasfactory hierin zal je zien dat hr60 hetzelfde is als sg60. officieel, zoals zei aangeven zou je bij alles wat geen koudschuim is sg moeten gebruiken maar dat gebuerd dus vaak niet. en dan nog blijft het zo dat hr60 en sg60 hetzlefde zegt, namlejik het soortelijk gewicht in kg per m3:
www.matrasfactory.nl/uitleg-hr-en-sg-waarde-matrassen/

[ Voor 22% gewijzigd door dicksterk op 27-05-2023 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10:45

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Bij bol.com is Larson inmiddels weer 2 x zo duur.
Ging bij M Line kijken, maar wat ik zou willen (zacht, goede ondersteuning, traagschuim) kost natuurlijk weer een vermogen

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ingelogd
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 08:03
Jorgen schreef op zaterdag 27 mei 2023 @ 14:27:
Bij bol.com is Larson inmiddels weer 2 x zo duur.
Ging bij M Line kijken, maar wat ik zou willen (zacht, goede ondersteuning, traagschuim) kost natuurlijk weer een vermogen
M Line wave matras zijn de goedkopere van M Line, 125 dagen proefslapen. Het wave matras heeft ook traagschuimlaag die je bovenop kan leggen.

Ze geven 10 jaar garantie; Scheuren, meer dan 10% hoogteverlies of beschadigingen van het schuim.
Ik vraag mij altijd af wat als de fut eruit is van het schuim, deze dan nog naar de oorspronkelijke hoogte gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:11
@Jorgen

Ja frustrerend is dat he? Je hebt no-name (ook wel whitelabel merken) die dat ook vast bieden wat jij fijn vindt aan de M-line, maar vind je weg maar eens in die wereld, daar weetje niks, en staat er een medewerker die niet altijd zoveel weet ( is mijn vooroordeel, alhoewel heb dat ook wel ns meegemaakt). Maar de merken waar wel veel info en proefliggen voor beschikbaar is, zijn de met reclame grootgemaakte A-merken, die kosten gelijk 2 a 5x zoveel als ze waard zijn.

Heb nou hetzelfde bij mijn zoektocht naar bureaustoel, daar zijn paar merken die groot zijn en waar iedereen achteraan rent, maar ja reteduur (vanweg de marketing en de "naam"). En de goedkope kom je niks over te weten en proefzit krijgen is amper te doen (of je moet laten thuissturen, maar ik ga liever naar zo een zaak).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@Ingelogd ik had proef gelegen op 2 pocketveermatrassen en 2 traagschuimmatrassen. Daarvan voelde de M Line Slowmotion 4 het lekkerst. Dus die kant kijk ik nu op als startpunt vd verdere zoektocht.

@Sjah Zelfs met de kennis in dit topic en de info van de verkoper bij de outlet van Beterbed, vind ik het nog steeds hartstikke moeilijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W13k3
  • Registratie: November 2021
  • Niet online
Na weken zoeken, vergelijken en door de bomen het bos niet meer zien heb ik net mijn nieuwe matras in huis. Natuurlatex van Matramaxx, rechtstreeks van de Duitse fabriek, in H3. We gaan deze eerst testen en dan kijken of de tweede matras H2 of H3 wordt.

Nu zoek ik nog nieuwe bodems, lattenbodems of schotelbodems.

We slapen nu op een boxspring met stevige latex matrassen. Ik vind het heerlijk, mijn vriend te zacht.

Waar ik niet achter kom is of schotelbodems nou echt beter zijn dan lattenbodems. Het klinkt logisch, betere verdeling, niet alleen veerkracht in het midden. Maar is dat ook zo of is het verkooppraat?

We zijn beide wat zwaarder, 85-95 kg en zelf heb ik snel last van heupen en schouders. Wat is dan beter. Instelbare schotels of een lattenbodem met zones? Of? Tips en uitleg welkom. Ik heb al veel info uit dit topic gehaald maar dit kon ik helaas niet vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

W13k3 schreef op zondag 28 mei 2023 @ 14:14:
Na weken zoeken, vergelijken en door de bomen het bos niet meer zien heb ik net mijn nieuwe matras in huis. Natuurlatex van Matramaxx, rechtstreeks van de Duitse fabriek, in H3. We gaan deze eerst testen en dan kijken of de tweede matras H2 of H3 wordt.

Nu zoek ik nog nieuwe bodems, lattenbodems of schotelbodems.

We slapen nu op een boxspring met stevige latex matrassen. Ik vind het heerlijk, mijn vriend te zacht.

Waar ik niet achter kom is of schotelbodems nou echt beter zijn dan lattenbodems. Het klinkt logisch, betere verdeling, niet alleen veerkracht in het midden. Maar is dat ook zo of is het verkooppraat?

We zijn beide wat zwaarder, 85-95 kg en zelf heb ik snel last van heupen en schouders. Wat is dan beter. Instelbare schotels of een lattenbodem met zones? Of? Tips en uitleg welkom. Ik heb al veel info uit dit topic gehaald maar dit kon ik helaas niet vinden.
Wat ik van de verkoper bij de Beterbed Outlet begreep, zijn schotelbodems echt beter, omdat de druk die het lichaam en het matras naar beneden uitoefenen veel beter gecompenseerd kunnen worden doordat de schotels per kleiner stukje tegendruk/ondersteuning kunnen bieden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ap3nr0ts
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11:04

ap3nr0ts

hoi

Na inlezen hier en zelf zoeken ben ik denk ik tot de volgende conclusie gekomen, maar ik ben benieuwd of ik dan zaken over het hoofd zie:

- Een goed matras is al snel rond de 1000 euro. Prima.
- Mijn vrouw houdt van erg zacht liggen, ik hoe harder hoe beter.
- Hoe koeler hoe beter.
- We liggen nu op een boxspring van 160x200. Duurste van Ikea iets van 10 jaar geleden.

Ik overweeg dan toch het meeste Matt Sleeps, en dan 2 matrassen van 80 breed en die topper erbovenop. Dan heb je geen spleet en ik lees hier dat de matrassen van Matt soms erg warm kunnen zijn, met de topper niet. Hebben we dan het beste van beide werelden en voel je met die topper echt amper de spleet? Haalt die daarnaast niet het effect van je eigen lagen kiezen in het matras weg? Dat zijn de enige twee vragen die ik nog echt heb. :) Iemand hier ervaring?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 11:59
Jorgen schreef op zondag 28 mei 2023 @ 21:58:
[...]

Wat ik van de verkoper bij de Beterbed Outlet begreep, zijn schotelbodems echt beter, omdat de druk die het lichaam en het matras naar beneden uitoefenen veel beter gecompenseerd kunnen worden doordat de schotels per kleiner stukje tegendruk/ondersteuning kunnen bieden.
Dat ligt natuurlijk helemaal aan het matras. Een pocketvering matras op een schotelbodem is vragen om problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Lekkerboeie86 schreef op maandag 29 mei 2023 @ 10:37:
[...]

Dat ligt natuurlijk helemaal aan het matras. Een pocketvering matras op een schotelbodem is vragen om problemen.
Daar heeft hij het verder niet over gehad, maar misschien was dat omdat ik eigenlijk al voor schuim gekozen heb.

Mijn huidige pocketveringmatras is een soort van plank met een dun zacht laagje en bij de pocketveringmatrassen in de winkel voelde ik meteen datzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Jorgen schreef op maandag 29 mei 2023 @ 16:24:
[...]

Daar heeft hij het verder niet over gehad, maar misschien was dat omdat ik eigenlijk al voor schuim gekozen heb.

Mijn huidige pocketveringmatras is een soort van plank met een dun zacht laagje en bij de pocketveringmatrassen in de winkel voelde ik meteen datzelfde.
Tijd voor een flauwe vraag: heb je voor dat pocketveringsmatras ook een merk van zeg 2000 genomen voor 2-persoons? Tenslotte je hebt gelegen qua die M-line schuim van 2000...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Sjah schreef op maandag 29 mei 2023 @ 17:14:
[...]

Tijd voor een flauwe vraag: heb je voor dat pocketveringsmatras ook een merk van zeg 2000 genomen voor 2-persoons? Tenslotte je hebt gelegen qua die M-line schuim van 2000...?
Nee. Ik vroeg hoe ik moest beginnen met zoeken omdat ik er niet uitkwam. En de verkoper gaf aan dat je helemaal niet zo ingewikkeld moest doen qua merken en soorten schuim en dergelijke. Dat het het simpelste is om gewoon te voelen of je veren of schuim het lekkerste vindt en dat je dat als startpunt gebruikt om verder te zoeken. Dus hij heeft me 2 schuimmatrassen laten voelen en 2 veermatrassen. In beide gevallen vond ik schuim lekkerder. En van de 2 schuimmatrassen de M Line weer fijner dan de andere. Hij heeft me nergens naartoe gekletst en probeerde in de 40 minuten oid dat ik daar binnen was ook niks aan me te verkopen; alleen maar uitleggen wat dingen betekenen, hoe iets opgebouwd is, etc, adhv mijn vragen.

Pas nadat ik vroeg waarop ik gelegen had noemde hij dat het M Line was en ook daar is hij verder niet op ingegaan om te verkopen. Ik had dus wel het idee dat het betrouwbaar was qua advies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Oh...nou ik hou daar een nogal andere filosofie op na. je krijgt waarvoor je betaalt......en dus zal een schuim waar ze 2000 voor vragen eigenlijk niet veel beter liggen dan een, pocketvering waar ze 2000 voor vragen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Sjah schreef op maandag 29 mei 2023 @ 17:34:
Oh...nou ik hou daar een nogal andere filosofie op na. je krijgt waarvoor je betaalt......en dus zal een schuim waar ze 2000 voor vragen eigenlijk niet veel beter liggen dan een, pocketvering waar ze 2000 voor vragen.
Dat zal ook zo zijn hoor. Maar niet altijd zegt geld iets over de kwaliteit. Je betaalt ook voor marketing. Het feit dat de verkoper totaal niet naar verkoop van wat dan ook stuurde, vond ik in elk geval positief.

Enfin, ik neig daardoor naar schuim of evt hybride.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ap3nr0ts
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11:04

ap3nr0ts

hoi

ap3nr0ts schreef op maandag 29 mei 2023 @ 09:59:
Na inlezen hier en zelf zoeken ben ik denk ik tot de volgende conclusie gekomen, maar ik ben benieuwd of ik dan zaken over het hoofd zie:

- Een goed matras is al snel rond de 1000 euro. Prima.
- Mijn vrouw houdt van erg zacht liggen, ik hoe harder hoe beter.
- Hoe koeler hoe beter.
- We liggen nu op een boxspring van 160x200. Duurste van Ikea iets van 10 jaar geleden.

Ik overweeg dan toch het meeste Matt Sleeps, en dan 2 matrassen van 80 breed en die topper erbovenop. Dan heb je geen spleet en ik lees hier dat de matrassen van Matt soms erg warm kunnen zijn, met de topper niet. Hebben we dan het beste van beide werelden en voel je met die topper echt amper de spleet? Haalt die daarnaast niet het effect van je eigen lagen kiezen in het matras weg? Dat zijn de enige twee vragen die ik nog echt heb. :) Iemand hier ervaring?
Jorgen schreef op maandag 29 mei 2023 @ 17:43:
[...]

Dat zal ook zo zijn hoor. Maar niet altijd zegt geld iets over de kwaliteit. Je betaalt ook voor marketing. Het feit dat de verkoper totaal niet naar verkoop van wat dan ook stuurde, vond ik in elk geval positief.

Enfin, ik neig daardoor naar schuim of evt hybride.
Gezien mijn vraag over Matt ook schuim is in het matras: merkte je per definitie trouwens dat schuim wat zachter ligt dan veren of maakt dat weinig uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

ap3nr0ts schreef op maandag 29 mei 2023 @ 18:50:
[...]

[...]

Gezien mijn vraag over Matt ook schuim is in het matras: merkte je per definitie trouwens dat schuim wat zachter ligt dan veren of maakt dat weinig uit?
Ik merkte dat schuim veel zachter ligt. De zere plekken in m'n onderrug hadden steun. Daardoor voelde ik ze wel. Op een pocketveringmatras miste ik die ondersteuning.

Van wat ik begreep is het traagschuim als bovenlaag en dan koudschuim daaronder.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Sjah
Iemand die Matt of Emma overweegt, zou ook eens naar het stuk goedkopere www.Bett1.de kunnen kijken. Das ook veelal marketing, en schuim, en vooral goedkoper omdat het Duitsland is, en dus grotere markt. Ook zij hebben proefslapen, en leveren hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Sjah schreef op maandag 29 mei 2023 @ 20:37:
Iemand die Matt of Emma overweegt, zou ook eens naar het stuk goedkopere www.Bett1.de kunnen kijken. Das ook veelal marketing, en schuim, en vooral goedkoper omdat het Duitsland is, en dus grotere markt. Ook zij hebben proefslapen, en leveren hier.
@Sjah Heb jij ervarnig met hun matrassen?

[ Voor 80% gewijzigd door Jorgen op 30-05-2023 00:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjah
Jorgen schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 00:09:
[...]

@Sjah Heb jij ervarnig met hun matrassen?
Nee. Maar misschien had je al gezien dat over dit matras veel ervaringen online te vinden zijn. Wel heb ik ervaring met Emma, en vond die de 750 oid dat ze vroegen niet waard. Dan vind ik Bett1 veel eerlijker met hun prijs overkomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dinmi
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 28-11-2024
Slaap sinds augustus 2022 naar volle tevredenheid op een Emma O2, hardheid Medium van 140/200. Ben een zijslaper (rond de 80kg) en heb het snel warm, maar heb op dit matras geen last van warmte. Verzending was vlot (ontvangen binnen 8 dagen) en heb helemaal geen last gehad van stank. Bed uitgerold, een dag laten liggen en sindsdien geen klachten.

From DEC to Dragon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W13k3
  • Registratie: November 2021
  • Niet online
Ik haakte bij Emma af op de reviews over bezorging en klantenservice. Niet op de kwaliteit.

Uiteindelijk dus matras van matramaxx.de
Bezorging met DHL duurde een paar dagen vanwege verkeerd gesorteerd maar ging uiteindelijk prima.

Hoe goed hij ligt kan ik later pas zeggen. Bed zit nog niet in elkaar.

Ik vind het wel fijn natuurlatex te hebben en in de EU geproduceerd (voor wat het waard is want die latex komt hier natuurlijk niet vandaan). Eerder altijd het best geslapen op latex matrassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nl_umpire
dicksterk schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 11:16:
[...] Ik vind het een lastig verhaal. de link naar het bliss matras gaf aan dat je 379 euro betaald voor het matras. als je dan voor het comfort-laagje 395 betaald(want dat is toch wat een topper is want hij heeft slechts een kern van 5cm). in fite zorgt de topper alleen dat je waat extra comfort hebt zodat je niet op de veren van je matras ligt. als de topper dan duurder is dan de matras is dat en beetje jammer want hij doet bijw ijze van sprkee 20% en het matras 80%
Pantera wordt niet weggezet als goedkope rommel maar juist als te duur zonder rede. Ik heb pantera schuim zelf nooi gezien, hij zegt metingen te hebben uitgevoerd en geen verschil in veerkracht te zine met andere schuimen dus dat neem ik dan aan, simpelweg omdat pantera anders een rechtzaak zou kunnen anspannen om het vand e site te krijgen) ook emma matrassen en de consumentenbond hebben dat via rechtzaken geprobeerd maar nooit gewonnen. dus als hij iets zegt over een merk en dat blijft staan op een site die altijd hoog in de google resultaten staat dan kan je er vanuit gaan dat het specifieke merk niet in staat is afdoende bewijs te leveren om de bewering te ontkrachten.
mkijn menins is dit: op elke site waar pantera schuim wordt genoemd vind je dezelfde reclame-uitingen. beste kwaliteit, beter dan andere, hogere veerkracht, nederlands merk enzovoort. de uitdrukking goede wijn behoeft geen krans is wat dan in me opkomt. alles wordt uit de kast getrokken om aan te ton dat je voor dit product gerust wat meer kan betalen omdat het zo oed is. dan komt het eigenlijk hierop neer: geloof je een koudschuim-expedrt, die er overigens ook ene bepaalad belang bij kan hebben om er zelf beter van te worden? (maar die ook pantera zou gebruiken als dat inderdaad het beste schuim was) niemand verbiedt hem om zijn rhf matrassen van pantera schuim te maken als hij dat het beste zou vinden
of geloof je de efabrikant die eraan verdiend als mensen ze geloven? want enkel als de bewering van pantera dat hun schuim veerkrachtiger is dan ander koudschuim waar is is hr50 een goed schuim voor een dure topper. normaal zou ik zeggen dat een hr50 topper godkoop zou moeten zijn en zou ik voor dat geld toch op zijn minst hr60 schuim verwachten.
aangezien het jou om veerkracht gaat adivseer ik je die latex topper, want latex is altijd nog veerkrachtiger dan koudschuim zlefs dan hr60
Dan nog de tijk, daar wordt altijd nogal veel over verteld ook bij de pantera topper. alleen geen mesn slaapt op de matrastijk, tenminste niemand die ik ken. vrijwel iedereen legt daar nog een molton en een hoeeslaken overheen waardoor je vand e eigenschappen van de tijk weinig meer merkt.
OK iemand anders nog een mening hierover, en tussen de volgende twee opties:

Optie 1: €774
Beliani Bliss 180 x 200 Firm + Pantera Topper

VS

Optie 2: €899
Matrasfactory Dover 180 x 200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proxert
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 03-06-2024
dicksterk schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 11:37:
[...]

de beliani joy heeft een latex toplaag. Dat zal iets warmer zijn dan wat je nu gewend bent vanddaar dat ik je de link op bol.com adviseerde die eis niet warm net als de hovag/valevag (tenminse ikea gaf aan dat de valevag een koel matras is) als jij dat van de hovag ook vond zal het dus meer overeenkomen met die matras op bol.com dan met de warmte van de joy. ik heb ze allebei geprobeerd ja dus ik heb er ervaring mee.
Beliani Joy is jammer genoeg niet verkrijgbaar in "Stevig / H3" (160 x 200 formaat nodig), onze voorkeur gaat echt wel uit naar een heel erg stevige matras.

Heeft iemand ervaring met de Beliani Splendour?

https://www.bol.com/be/nl...NLlw.2_12.21.ProductTitle

Ik vraag me vooral af of de schuimlaag dik genoeg is om comfortabel te liggen, of dat de Beliani Dream of Beliani Bliss + Topper (maar toppers lijken al snel even duur te zijn als het matras zelf) een betere keuze zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
nl_umpire schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 16:21:
[...]

OK iemand anders nog een mening hierover, en tussen de volgende twee opties:

Optie 1: €774
Beliani Bliss 180 x 200 Firm + Pantera Topper

VS

Optie 2: €899
Matrasfactory Dover 180 x 200
dan zou ik zeker voor 1 gaan, de beliani bliss met de pantera topper. 1000 micropocketveren zijn micropocketveren, die gaat veel korter mee dan de beliani bliss. maar waarom zou je niet eerst die latex topper proberen waar ik naar linkte? als die niet bevalt stuur ej die gewoon terug en neem je alsnog de pantera topper. ben je veel voordeliger uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
Proxert schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 09:50:
[...]

Beliani Joy is jammer genoeg niet verkrijgbaar in "Stevig / H3" (160 x 200 formaat nodig), onze voorkeur gaat echt wel uit naar een heel erg stevige matras.

Heeft iemand ervaring met de Beliani Splendour?

https://www.bol.com/be/nl...NLlw.2_12.21.ProductTitle

Ik vraag me vooral af of de schuimlaag dik genoeg is om comfortabel te liggen, of dat de Beliani Dream of Beliani Bliss + Topper (maar toppers lijken al snel even duur te zijn als het matras zelf) een betere keuze zou zijn.
de dream gebruik ik zelf zonder topper maar ik weet niet of iedereen dat lekker vindt, is wel een hele dunne latexlaaag. de splenodur is ook zeer dun qua afdeklaag. Ik zou misschien toch de joy proberen, voor nederlandse begrippen is zo'n pocketveerkern zeker niet zacht. de dream is echt keihard daar lig je meer bovenop zeg maar, ook ong met mijn gewicht van 160kg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nl_umpire
dicksterk schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 19:56:
[...]

dan zou ik zeker voor 1 gaan, de beliani bliss met de pantera topper. 1000 micropocketveren zijn micropocketveren, die gaat veel korter mee dan de beliani bliss. maar waarom zou je niet eerst die latex topper proberen waar ik naar linkte? als die niet bevalt stuur ej die gewoon terug en neem je alsnog de pantera topper. ben je veel voordeliger uit.
Oke, dank je wel. Ik denk dat ik dan toch de extra 165 euro bijleg om voor de Pantera topper te gaan, i.p.v. de gelijmde twee-laags latext topdekmatras.

Een andere optie is dit matras (zonder 1000 micro pocketvering):

https://www.matrasfabriek.nl/pocketvering-matras-excellent/
Prettige pocketvering matras met 5 comfortzones en 360 ingehoesde veren. Dit betreft een uitstekend ventilerend matras die aan boven- en onderzijde comfortabel is afgewerkt met 3 centimeter HR 40 Naturalis koudschuim. Het matras heeft een totale dikte van maar liefst 21 cm en is in het bijzonder geschikt voor slapers tot 100 kilo. Dit pocketvering matras wordt geleverd met een luxe afritsbare dubbeldoeks hoes, doorgestikt met 300 grams hollowfiber. Deze mooie afritsbare hoes is wasbaar tot 40 °C.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
nl_umpire schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 23:27:
[...]

Oke, dank je wel. Ik denk dat ik dan toch de extra 165 euro bijleg om voor de Pantera topper te gaan, i.p.v. de gelijmde twee-laags latext topdekmatras.

Een andere optie is dit matras (zonder 1000 micro pocketvering):

https://www.matrasfabriek.nl/pocketvering-matras-excellent/
Prettige pocketvering matras met 5 comfortzones en 360 ingehoesde veren. Dit betreft een uitstekend ventilerend matras die aan boven- en onderzijde comfortabel is afgewerkt met 3 centimeter HR 40 Naturalis koudschuim. Het matras heeft een totale dikte van maar liefst 21 cm en is in het bijzonder geschikt voor slapers tot 100 kilo. Dit pocketvering matras wordt geleverd met een luxe afritsbare dubbeldoeks hoes, doorgestikt met 300 grams hollowfiber. Deze mooie afritsbare hoes is wasbaar tot 40 °C.
Op trustpilot vind ik over matrasfactory ook een review over een gelijmd koudschuimmatras dus ik zou er niet zeker van zijn dat de topper daar uit 1 stuk is. overigens had ik zlef een gelijmde latex topper dat is niet de topper die ik jou adviseerde. ik zou je niet durven zeggen of die ik jou adviseerde wel of niet gelijimd is, maar gezien het gewicht verwacht ik van niet.
dat matras waar je naar likt is opnieuw een europees pocketveringmatras zonder side to side technologie dus ook die zou ik niet nemen de beliani bliss is echt beter met een topper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nl_umpire
OK @dicksterk - We gaan het proberen ...

Zojuist hebben we de Beliani Bliss Firm 180 x 200 besteld, via Bol.com: https://www.bol.com/nl/nl...er_confirmation2008093611

EDIT: Bezorgdatum uiterlijk 15 juni 2023

Nu een knoop doorhakken m.b.t. de topper ... Toch nog even naar 'latex' gekeken, is deze topper nu normaal of Talalay (ziet er uit als een goede deal?): https://www.bol.com/nl/nl...tureListItem#productTitle

EDIT:

Ik heb deze niet vergeten, hoor @dicksterk: Omra topdek matras 80% natuur latex roll pack 180x200x7 cm

En deze Dunlop Latex topper: https://www.matrasdirect....ex-topper-md-180x200-wit/

[ Voor 62% gewijzigd door nl_umpire op 07-06-2023 09:57 . Reden: Bezorgdatum ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark1111
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 09-09 19:22
@nl_umpire: ik ben heel erg benieuwd hoe de Beliani Bliss gaat bevallen. En ook welke topper je uiteindelijk erop gaat leggen.

[ Voor 27% gewijzigd door mark1111 op 05-06-2023 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nl_umpire
mark1111 schreef op maandag 5 juni 2023 @ 21:19:
@nl_umpire: ik ben heel erg benieuwd hoe de Beliani Bliss gaat bevallen. En ook welke topper je uiteindelijk erop gaat leggen.
... Ik ook!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
nl_umpire schreef op zondag 4 juni 2023 @ 23:21:
OK @dicksterk - We gaan het proberen ...

Zojuist hebben we de Beliani Bliss Firm 180 x 200 besteld, via Bol.com: https://www.bol.com/nl/nl...er_confirmation2008093611

Nu een knoop doorhakken m.b.t. de topper ... Toch nog even naar 'latex' gekeken, is deze topper nu normaal of Talalay (ziet er uit als een goede deal?): https://www.bol.com/nl/nl...tureListItem#productTitle

EDIT:

Ik heb deze niet vergeten, hoor @dicksterk: Omra topdek matras 80% natuur latex roll pack 180x200x7 cm

En deze Dunlop Latex topper: https://www.matrasdirect....ex-topper-md-180x200-wit/
Leuk om te lezen. als je mij advies in matras gevolgd hebt en de keuze nu toch tussen 3 latex toppers gaat zou ik persoonlkjk dan ook maar voor de omra topper gaan. 7cm waar de andere 2 6cm zijn en goedkoepr dan de andere 2. Het leuke bij latex is dat er minder makkeljik mee te kneien lijkt dan met traagschim ene koudschuim. leveranciers proberen nog weleens hybride schuim voor traagschuim te verkopen amar latex is overduidelijk anders en voelt anders dan koudschuim of polyether, dus iets totaal anders leveren kunnen ze niet. het geiwcht is prima dus het soortelijk gewicht moet hoog zijn, dus lijkt het me een prima gok. waarom meer uitgevven aan een dunnere topper?
Het wordt ook wel tijd dat je hem gaat bestellen anders is je bliss er straks en gaan de 30 dagen bedenktijd in zonder dat je gewenste topper er is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nl_umpire
dicksterk schreef op maandag 5 juni 2023 @ 22:22:
[...] Leuk om te lezen. als je mij advies in matras gevolgd hebt en de keuze nu toch tussen 3 latex toppers gaat zou ik persoonlkjk dan ook maar voor de Omra topper gaan.
Het wordt of een latex of een koudschuim (en dan toch van Pantera). Ik zat zelfs nog te kijken om apart een stuk Pantera Koudschuim aan te schaffen, bijvoorbeeld Pantera 180 x 200 x 5 cm | SG52/150 - Medium, maar weet niet exact of dat type ook het meest als topper/topdekmatras gebruikt wordt ... (https://www.schuimrubber....h-koudschuim-sg55-medium/)
[...]Het wordt ook wel tijd dat je hem gaat bestellen anders is je bliss er straks en gaan de 30 dagen bedenktijd in zonder dat je gewenste topper er is.
Ja, ik zal binnenkort bestellen, als het Beliani matras binnen is gekomen dan heeft het nog de tijd nodig om volledig op vorm te komen. Dus ik heb nog wat speling ... Zie ook info van Beliani: "Veel van onze matrassen worden opgerold getransporteerd. Ondanks dat je de matrassen direct in gebruik kunt nemen, hebben ze nog wel 5 tot 7 dagen de tijd nodig om hun volledige vorm en formaat terug te krijgen" ... "Het product heeft wat tijd nodig om terug te keren naar de gewenste staat. Wij raden aan om het product zo snel mogelijk uit te vouwen en het 72 uur recht te laten trekken. Ook raden wij aan om zware gewichten aan beide uiteinde te leggen voor een beter effect"."

[ Voor 48% gewijzigd door nl_umpire op 06-06-2023 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nl_umpire
[...] ... als je mij advies in matras gevolgd hebt en de keuze nu toch tussen 3 latex toppers gaat zou ik persoonlkjk dan ook maar voor de omra topper gaan. 7cm waar de andere 2 6cm zijn en goedkoepr dan de andere 2.
Kijk je dan meer naar de totale hoogte of de hoogte en type van de KERN van de topper? ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
nl_umpire schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 10:13:
[...]

Kijk je dan meer naar de totale hoogte of de hoogte en type van de KERN van de topper? ...
naar de hoogte van de kern. overigens kan je er meestal vanuit gaan dat de kern 5cm is en er 2cm voor de tijk wordt gerekend dat gebeurd bijna overal.
Latex, in welk vorm dan ook, is punt-elastischer dan hr52 koudschuim. in die zin kan pantera koudschuim wat ten eerste duurder is en ten tweede dus nogaltidj minder punt-elastisch dan latex, niet echt op tegend e andere opties.
Naar mij ervaring kan je de bliss dezelfde avond nog gebruiken. het minimale afdeklaagje is dan nog niet helemaal maximaal maar dat gebruik je toch niet doordat de topper erop ligt. de veerkern komt in 1 keer tot volledige omvang is mijn ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nl_umpire
dicksterk schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 11:31:
[...] naar de hoogte van de kern. overigens kan je er meestal vanuit gaan dat de kern 5cm is en er 2cm voor de tijk wordt gerekend dat gebeurd bijna overal.
In een van de review staat: "De kwaliteit van de topper is best goed, echter, hij haalt niet de 7 centimeter die in de omschrijving staat. De kern is 3,5 cm en met wat goede wil kom je incl. hoes op 4,5 cm.
Jammer, hij gaat dus retour."

https://www.bol.com/nl/nl...tureListItem#productTitle

(dat is een review van hetzelfde type matras maar onder een andere titel/omschrijving en prijs; bij de een staat 80% natuur latex en de andere niet)

Trouwens, is dit het model dat op de website van de leverancier staat: https://omrabedding.nl/pr...-latex-george-7-cm-dikte/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 00:35

FeaR

In GoT we trust

Misschien iets te veel offtopic maar ook raakvlakken.

Korte versie:
Ik heb nu een bed van 160 x 210 en ben zoekende naar een nieuw bed. Hoe en wat qua matrassen ga ik wel uitkomen. Ik wilde ook een upgrade qua formaat: 180 x 220. Alleen zie ik dat het aanbod van 200 x 200/210/220 aanzienlijk is.

Concrete vraag:
Zal ik voor 200 breed gaan of 180? Ervaringen met die upgrade of met 200 breed in het algemeen?

Vanwaar ik twijfel:
Mijn dekbed is 240x220. Dat is niet extreem veel overhang op een bed van 200 breed. Zeker als er nog één of twee personen onder het dekbed gaan liggen. In andere woorden, ga je het missen van het dekbed niet compenseren door meer naar het midden te liggen? Ergo, die 20 centimeter extra gebruik je niet.

Eventuele meerprijs. Ik weet nog niet waar ik het bed ga kopen maar meerprijs van 180 naar 200 is bij Beddenplein een paar honderd euro, bij Swiss een paar duizend. Al wordt Beddenplein het sowieso niet, dat is me way too cheap (2500 euro voor 200x220 met hoofd- en voetboard, luxe stof en duurste topper).

Qua ruimte kan ik 200 breed kwijt. Mijn hoofdboard is nu al 190 breed (steekt dus verder dan het bed/matrassen).

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
nl_umpire schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 12:09:
[...]

In een van de review staat: "De kwaliteit van de topper is best goed, echter, hij haalt niet de 7 centimeter die in de omschrijving staat. De kern is 3,5 cm en met wat goede wil kom je incl. hoes op 4,5 cm.
Jammer, hij gaat dus retour."

https://www.bol.com/nl/nl...tureListItem#productTitle

(dat is een review van hetzelfde type matras maar onder een andere titel/omschrijving en prijs; bij de een staat 80% natuur latex en de andere niet)

Trouwens, is dit het model dat op de website van de leverancier staat: https://omrabedding.nl/pr...-latex-george-7-cm-dikte/
Ik heb de topper van omra bedding zzelf nog niet gehad dus ik kan je geen uitsluitssel geven. ik heb je bewust niet diegene geadviseerd waar die review bij staat waar je het over hebt, bij die ik je adviseerde staat enkele een review van iemand die het vervelend vindt dat hij niet weet waar de tijk precies van gemaakt is. ik neem toch aan dat diegene het erger zou hebben gevonden een veel te dunne topper te hebben gekregen dus ik ben er even vanuit gegaan dat deze 3,5cm niet voor deze topper geldt. maar je weet het nooit. daarom zei ik ook, ik zou deze eerst proberen vanwege de veel lagere prijs, bevlat het toch niet dan stuur je hem zo weer terug. zeker als hij veel te dun is is dat heel eenvoudig want dan voeldoet het matras niet aan de specificaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nl_umpire
dicksterk schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 22:40:
[...] … bevlat het toch niet dan stuur je hem zo weer terug. zeker als hij veel te dun is is dat heel eenvoudig want dan voeldoet het matras niet aan de specificaties.
Uiteraard.

Omdat ik in de buurt was, ben ik bij Dreambedden langsgegaan — ik was daar nog niet geweest.

Aardig wat goede prijs/kwaliteits toppers en matrassen, zowel latex als koudschuim (geen Pantera of Talalay) in hoge HR/SG waarden. Ik heb op verschillende gelegen en neig misschien toch naar koudschuim...

Ook heb ik daar op vershillende matrassen gelegen, waaronder de Matras Magnum Deluxe HR60 koudschuim Pocketvering in een Extra Firm (XF) uitvoering in de maat 90 x 200, en ook beschikbaar in 180 x 200 cm. Van alle matrassen die ik in diverse winkels heb geprobeerd, lag deze ook heel goed (en misschien wel het beste!).

EDIT:

@dicksterk Ik heb het Omra - Topdek matras - 80% natuur latex - Roll pack - 180x200x7 cm besteld. Ook heb ik een Topdekmatras - Topper 180x200 - HR60 koudschuim - Cooltouch - 10 cm dik - Medium/stevig besteld om het verschil te testen.

[ Voor 45% gewijzigd door nl_umpire op 07-06-2023 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

De Larson Oslo gaat nu voor een mooie prijs https://www.bol.com/nl/nl...-medium/9200000036407741/

@dicksterk Als ik lekkerder lig op schuim, hoe is een hybride matras dan? Voel je daar nog veren doorheen of eigenlijk niet?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-09 15:40

Mystikal

It never hurts to help!

Mystikal schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 11:15:
Ik heb sinds afgelopen vrijdag ook een droomidee matras gevonden. Om te beginnen met het negatieve :Y)
- De zak van de matras was gescheurd, en daardoor was onze tijk op meerdere plekken vies. We hebben een fotootje gemaakt en de vervoerders ook. Jammer natuurlijk.
-We waren overeen gekomen dat de vervoersmaatschappij de 2 oude matrassen zou meenemen. Dit weigerde ze echter. Ook dit was jammer natuurlijk.
-Er komt een bepaalde lucht van het matras af. Ik verwacht dat dit nog wegtrekt de komende dagen. Het lijkt al minder te worden namelijk.

Dan het goede nieuws, gelukkig heeft dat de overhand:
-Droomidee communiceert goed, duidelijk en helder.
-Droomidee gaat een nieuwe tijk opsturen, dus dat is helemaal prima!
-Droomidee laat de matrassen alsnog ophalen, dus ook helemaal prima!
-Droomidee gaat ook geen discussie aan en zet de klant echt centraal!

Dan waar het uiteindelijk allemaal om gaat. Het matras zelf!
-We hebben gekozen voor de 180x220, pocketveringmatras, 22cm, traagschuim,nasa,tempur,visco-memory.
-We slapen momenteel op het traagschuim en hadden een zelfde iets warmere ervaring. Ook bij ons kan het te maken hebben met het 'warmere' weer buiten. Zeker niet te warm oid!
-Ik ben lang (1,98) en werd de afgelopen jaren steeds wakker met wat rugklachten en wat stijf. Ik heb het idee dat het nu beter wordt. De eerste paar dagen moest ik even wennen, ik zak vrij diep in het matras. Ik denk dan ook dat we het matras gaan omdraaien voor een iets stevigere ligging.
-Verder ben ik enthousiast over het matras en de kwaliteit er van! Tijd zal moeten leren of het inderdaad 7 tot 10 jaar mee gaat, maar eerste indruk is positief. Zowel van het matras als het bedrijf. Zeker gezien de tegenslagen (fabricage problemen) die ze hebben gehad.
Een update nu ik dit topic weer zie. Dit matras was van korte duur. Ik heb er 2 maar 2 jaar opgelegen en toen alles de deur uit gedaan en gegaan voor een Avek Boxspring.
Het matras zakte volledig door.

Met de Avek heb ik nu al weer een aantal jaartjes een heerlijke slaapervaring!

Reden van vermelden is dat Dick dit jaren geleden behoorlijk positief bracht, maar je ziet dat (alleen al in dit topic) vele mensen problemen hebben met dit matras (doorzakken). Neem de adviezen dus zeker niet voor waar aan, en blijf kritisch.

[ Voor 5% gewijzigd door Mystikal op 07-06-2023 16:17 ]

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
De extreme focus op erg goedkoop en lekker kunnen terugsturen/vernietigen zal mogelijk weer voor teleurstelling zorgen. Een 2 persoons matras 180x200 voor 380.- wegzetten als een kwaliteits product waar je jaren plezier van hebt. We hebben het over slaapcomfort van je 1/3 van je leven mee bezig bent.

Van die 380.- moet het tweepersoonsmatras geproduceerd worden, verstuurd en een retour/vernietiging calculatie op gedaan worden. Bol pak +/- 20% platform fee. En de verkoper wil ook graag iets verdienen. Zie je het voor je? Wat mag je dan verwachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Hoe kom je erachter dat een matras dat je op bol.com koopt volledig nieuw is, zonder dat er iemand op geslapen heeft om te testen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
Jorgen schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 18:44:
Hoe kom je erachter dat een matras dat je op bol.com koopt volledig nieuw is, zonder dat er iemand op geslapen heeft om te testen
Niet bij bol.com kopen zou al een aardig begin zijn om dit uit te sluiten. Voor iedere portemonnee zijn er winkels waar je een indruk kan krijgen qua slaapcomfort. Je mag het daar gewoon kosteloos ervaren, en je hoeft helemaal niets te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark1111
Veel winkels verkopen ook via bol.com matrassen.
En ik geloof echt niet dat een matras die geretourneerd wordt vernietigd wordt. Ook winkels waar je een matras kan omruilen, daar wordt die oude matras ook echt niet vernietigd. Dat geloof ik niet.

[ Voor 67% gewijzigd door mark1111 op 07-06-2023 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nl_umpire
Hoewel het wellicht ironisch klinkt gezien mijn recente aankopen bij online/e-commerce platforms zoals bol.com, ben ik een sterke voorstander van fysieke winkels. De sfeer, de klantenservice, de persoonlijke interactie, etc.

Er zijn retailers die een multi-channel verkoopstrategie hanteren, soms om hun traditionele verkoopmethode te ondersteunen/versterken en omgekeerd; multichannel (het 'Halo Effect'). Ze besluiten om hun klantenkring en omzet ook via online marktplaatsen te genereren.

Misinterpretatie wil ik wel voorkomen: Ik waardeer je steun voor detailhandel en begrijp je redenering in relatie tot de sociale, zakelijke en persoonlijke impact. Maar naar mijn mening is een enkel pleidooi tegen online winkelen niet de enige (juiste) conclusie, ondanks het feit dat ik onzeker ben over wat er gebeurt met geretourneerde matrassen bij elk bedrijf/winkel. Worden ze verkocht in de uitverkoop, gaan ze naar een specifieke outlet winkel, worden ze gereinigd, online verkocht, of opnieuw verkocht aan de consument via de winkel? Ik heb echt geen idee, zijn er regels of richtlijnen hiervoor, en zo ja wie ziet hier op toe?

Wat ik zeker ondersteun, is dat er voor iedereen een keuze moet zijn, of dat nu in een stenen winkel is of via een online platform, of een combinatie daarvan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Sommige winkels doneren ze, of vernietigen ze, bij anderen gaan ze in de outlet. Ik neem aan dat ze hier eerlijk over moeten zijn, maar of ze dat allemaal ook daadwerkelijk zijn, weet ik natuurlijk niet.

Als iemand een fysieke winkel weet die Larson verkoopt in de Randstad en die ook concurrerende prijzen hanteert wil ik daar graag kijken. Maar ik heb niet het budget om alleen maar stenen winkels te onderhouden.

Edit: het matras wordt vanuit 2 wederverkopers verkocht op bol.com. "alleenonline" en Larson Beds zelf. Scheelt wel 240 euro in de prijs. Heb bij beide naar de nieuwstaat en het retourneerbeleid gevraagd. Ben benieuwd.

[ Voor 21% gewijzigd door Jorgen op 07-06-2023 23:31 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
Jorgen schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 22:18:

Als iemand een fysieke winkel weet die Larson verkoopt in de Randstad en die ook concurrerende prijzen hanteert wil ik daar graag kijken. Maar ik heb niet het budget om alleen maar stenen winkels te onderhouden.
Ik begrijp volledig dat je niet teveel wil betalen. Dus dat je online de prijs wil vergelijken is je goed recht. Alleen bezoek wel vooraf eerst een winkel om een indruk te krijgen. Bestel niet lukraak wat matrassen omdat je hier advies krijgt puur op prijs en retourbeleid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
nl_umpire schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 22:54:
[...]

Uiteraard.

Omdat ik in de buurt was, ben ik bij Dreambedden langsgegaan — ik was daar nog niet geweest.

Aardig wat goede prijs/kwaliteits toppers en matrassen, zowel latex als koudschuim (geen Pantera of Talalay) in hoge HR/SG waarden. Ik heb op verschillende gelegen en neig misschien toch naar koudschuim...

Ook heb ik daar op vershillende matrassen gelegen, waaronder de Matras Magnum Deluxe HR60 koudschuim Pocketvering in een Extra Firm (XF) uitvoering in de maat 90 x 200, en ook beschikbaar in 180 x 200 cm. Van alle matrassen die ik in diverse winkels heb geprobeerd, lag deze ook heel goed (en misschien wel het beste!).

EDIT:

@dicksterk Ik heb het Omra - Topdek matras - 80% natuur latex - Roll pack - 180x200x7 cm besteld. Ook heb ik een Topdekmatras - Topper 180x200 - HR60 koudschuim - Cooltouch - 10 cm dik - Medium/stevig besteld om het verschil te testen.
Ik heb even naar de hr60 topper gekeken die je hebt besteld. Helaas heb ik zlef van easybedden een topper gekregen die absoluut niet was wat in de beschrijving stond. bij deze staat ook geen gewicht vermeld in de specs dus ik hoop heel erg dat je echt hr60 krijgt. voor de prijs, in combinaite met nederlands fabricaat kan ik het me haast niet voorstellen.
ik ben het met je eens dat multichannel het allerbeste is, dan kan je proefliggen en daarna online bestellen zodat je ook nog kan terugsturen mocht heet thuis toch niet bevallen.
over het matras dat je bij dreambedden hebt gezien: ik heb die matras nooit zlef gezien dus ik kan er weinig over zeggen. wel mis ik ook wat informatie om te weten hoe goed of slecht het qua specificaties is: extra lange veren, hoe lang is extra lang? en bij extra lang, hoe dik is de draaddikte dan? extra lang met een dunnen draad is ook extra kuilvorming. maar extra lang met een voldoende dikke draad is lekker stevig en lange levensduur qua veren.

[ Voor 13% gewijzigd door dicksterk op 08-06-2023 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
Jorgen schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 15:52:
De Larson Oslo gaat nu voor een mooie prijs https://www.bol.com/nl/nl...-medium/9200000036407741/

@dicksterk Als ik lekkerder lig op schuim, hoe is een hybride matras dan? Voel je daar nog veren doorheen of eigenlijk niet?
wij hebben de larson oslo hier zelf 4 jaar gehad. daarna was het schuim niet steunend meer, maar dat was dan wel met een lichaamsgewicht van 150kg dus ik neem aan dat jij er langer mee zal doen aangezien je minder weegt. de laag schuim is zo'n 13cm dik dus nee daar voel je echt geen veren doorheen. het is een zacht aanvoelend matras dat wel steund door de veren die eronder zitten. voor die prijs zou ik hem proberen en terugsturen als het niet bevalt.
larson wordt geleverd door alleenonline larsonbeds is onderdeel van dat bedrijf dus ik zou dan voor de goedkoopste aanbieidng gaan. de matrassen worden uit china gehaald larson heeft hier geen eigen fabriek dus ze weer vacuum oprollen en verkopen zullen ze niet doen want dat ksot ze veel teveel. je kan er dus vanuit gaan dat het een nieuwe matras is. ik weet geen fysieke winkel waar larson te koop is

[ Voor 19% gewijzigd door dicksterk op 08-06-2023 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
Mystikal schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 16:12:
[...]

Een update nu ik dit topic weer zie. Dit matras was van korte duur. Ik heb er 2 maar 2 jaar opgelegen en toen alles de deur uit gedaan en gegaan voor een Avek Boxspring.
Het matras zakte volledig door.

Met de Avek heb ik nu al weer een aantal jaartjes een heerlijke slaapervaring!

Reden van vermelden is dat Dick dit jaren geleden behoorlijk positief bracht, maar je ziet dat (alleen al in dit topic) vele mensen problemen hebben met dit matras (doorzakken). Neem de adviezen dus zeker niet voor waar aan, en blijf kritisch.
ik snap je teleurstelling in het droomidee matras. Mijn fout bij droomidee was dat ik uitgebreid contact met de eigenaar had gehad, zeker ook in een periode dat zijn eerste fabriek ermee stopte en hij een nieuwe zocht. we hebben toen uitgebreid over de ideale specificaties gediscusieerd: hr55 koudschuim en hr50 traagschuim als toplagen, thermisch geharde pocketveren etc. aangeizen het matras niet werd gemaakt voor mijn lichaamsgewicht heb ik deze zelf nooit getest, maar ik geloofde de eigenaar van droomidee op zijn woord dat erin zat wat we besproken hadden. Ik ontivng geen geld van droomidee maar vond het gezien mijn hobby om matrassen te adviseren wel heel leuk dat er een partij was die voor een heel scherpe prijs matrassen beweerde te produceren met de specificaties en kwalitiet die ik voor ogen had. allleen bleek in 2018 dat dat dus helemala niet waar was, er zat polyether in met een lage dichtheid, geen thermisch geharde veren, veel doorzakken/kuilvomring en ellende, en ook de 10 jaar garnatie werden niet waargemaakt. inmiddels is droomidee trouwens failliet. Ik heb hiervan gelerd nooit meer iets te adviseren wat ik niet zelf gezien en getest heb. Het lag dus in die zin aan mij dat ik te goed van vertrouwen was richitng de droomidee eigenaar, maar het fiet dat het totaal niet was wat beloofd werd lag aan de onjuiste informatie vanuit droomidee. Ik heb hemel en aarde bewogen in 2018 om dat goed te krijgen omdat er misschien wel 50 mensen een droomidee matras hadden gekcoht op mijn advies. maar achteraf vond droomidee de gratis promotie erg leuk maar bedankten ze ervoor hun beloftes waar te maken en alsnog te leveren wat ze beloofd hadden. dat vind ik oprecht heel anar maar het heeft niet aan mijn inspanningen gelegen om het op te lossen. want ik adviseerde die matras omdat de specificaties geweldig waren. ik had niet zonder te controlerenmoeten geloven dat het ook klopte, maar de communicatie met droomide liep heel open en hij leek echt blij met het idee om de beste prijs-kwalitiet te gaan leveren dus ik ben er gewoon ingelopen helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
Lekkerboeie86 schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 17:28:
De extreme focus op erg goedkoop en lekker kunnen terugsturen/vernietigen zal mogelijk weer voor teleurstelling zorgen. Een 2 persoons matras 180x200 voor 380.- wegzetten als een kwaliteits product waar je jaren plezier van hebt. We hebben het over slaapcomfort van je 1/3 van je leven mee bezig bent.

Van die 380.- moet het tweepersoonsmatras geproduceerd worden, verstuurd en een retour/vernietiging calculatie op gedaan worden. Bol pak +/- 20% platform fee. En de verkoper wil ook graag iets verdienen. Zie je het voor je? Wat mag je dan verwachten?
Je hebt niet erg goed gelezen. dit matras van 380 euro is slechts een tussenmatras. ja, het wordt verkocht als volwaardig matras maar juist doordat ik het heb getest weet ik dat het dat niet is je voelt de veren door de toplaag heen en dus is het enkel geschikt met topper, iets wat degene die ik het adviseerde toch al wilde bovenop het matras en daarom was dit als tussenmatras een goede optie.
Je doet nu zelf iets wat je mij jaren geleden verweet, oordelen zonder iets gezien te hebben. Ik weet 100% zeker dat dit matras niet gaat snel zal kuilen.
dan nog iets: ik heb niets tegen fysieke winkels. zoals ravensberger het doet bijvoorbeeld, een fysieke showroom maar toch de mogelijkheid om binnen 30 dagen terug te sturen vind ik het beste van beide. bij online verkoop kan je gewoon niet zonder terugsturen want je kan nooit voelen hoe het ligt als je het koopt.
Ik ben vergeten wanneer het was en ook de exacte cijfers maar een aantal jaar geleden als ik een onderozek waaruit bleek dat minimaal 1/3 voglens mij was het zelfs meer van de nederlanders niet lekker slaapt op het matras dat ze hebben. dat komt doordat je in een bedenwinkel enkel een korte indruk krijgt. als je dan niet mag retourneren na aankoop zit je vast aan je indruk van 20 minuten in de winkel. dit terwijl je lichaam 1 tot 2, sosm wel 4 weken nodig heeft om te wennen an een nieuw matras. Hierdoor zijn er dus relatief veel miskopen waar mensen aan vast zitten. goed voor het klimaat, maar niet voor 1/3 van het leven van mensen waarin ze slapen.
Ik ben het ook met je eens dat er best veel rommel te vinden is op bol.com maar ik zoek de krenten uit de pap en die adviseer ik dus. als je inhoudelijk wilt beargumenteren waarom mijn adviezen niet goed zijn, koop dan eens zo'n matras in 90x200 zodat het zo goedkoop mogelijk is, demonteer het met jouw oog als matras-expert en leg uit waarom het niet goed kan zijn. dan hebben de lezers hier er iets aan. nu is je enige stelling ik geloof niet dat je voor 380 euro een goed matras kan krijgen zonder onderbouwing. Ik heb deze matras namelijk wel gezien en op grond darvan geadviseerd, jij kijkt nu enkel naar de prijs.
overigens ook nog: als iemand een matras in een fysieke winkele koot zonder terug te kunenn sutren, maar geen niewue bedbodem, dan zal het matras thuis andeers liggen dan op de bedbodem in de winkel. tenizj thuis heel toevallig exact dezelfde bedbodem staat. zo niet dan is de ervaring thuis dus afwijkend van die in de winkel en dat had de klant niet kunnen beoordelen toen hij nog in de winkel was. Ik heb niets tegen fysieke winkels maar proefslapen en geld terug als het niet bevalt zou naar mijn mening overal moeten gelden, pas dan kan je mensen echt de ideale matras laten vinden.

[ Voor 9% gewijzigd door dicksterk op 08-06-2023 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark1111
@dicksterk: een belangrijk aspect aangaande de door jou geadviseerde Belliani Joy en Belliani Blis is of deze matrassen een zone-verdeling hebben (5 of 7 zones). Ik vermoed dat deze matrassen helemaal geen zone verdeling hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

dicksterk schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 12:45:
[...]

wij hebben de larson oslo hier zelf 4 jaar gehad. daarna was het schuim niet steunend meer, maar dat was dan wel met een lichaamsgewicht van 150kg dus ik neem aan dat jij er langer mee zal doen aangezien je minder weegt. de laag schuim is zo'n 13cm dik dus nee daar voel je echt geen veren doorheen. het is een zacht aanvoelend matras dat wel steund door de veren die eronder zitten. voor die prijs zou ik hem proberen en terugsturen als het niet bevalt.
larson wordt geleverd door alleenonline larsonbeds is onderdeel van dat bedrijf dus ik zou dan voor de goedkoopste aanbieidng gaan. de matrassen worden uit china gehaald larson heeft hier geen eigen fabriek dus ze weer vacuum oprollen en verkopen zullen ze niet doen want dat ksot ze veel teveel. je kan er dus vanuit gaan dat het een nieuwe matras is. ik weet geen fysieke winkel waar larson te koop is
Ik dacht dat het een Scandinavisch bedrijf was. 😅

Zo snel al ja? 150 is inderdaad meer dan ik. Vind 4 jaar dan nog steeds vlug.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dicksterk
Jorgen schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 21:08:
[...]

Ik dacht dat het een Scandinavisch bedrijf was. 😅

Zo snel al ja? 150 is inderdaad meer dan ik. Vind 4 jaar dan nog steeds vlug.
mogelijk hebben ze er iets aan gedaan om lange rmee te gan. toen in 2018 was het matras eigenlijk geschikt tot 120kg, dus toen was 4 jaar met 150kg echt keurig omdat het boven het geadviseerde gewicht uitging. en sowieos is 150kg voor zelfs de dure matrassen gewoon veel voor elke dag 8 uur, ook dure matrassen redden het dan geen 10 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
mark1111 schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 19:40:
@dicksterk: een belangrijk aspect aangaande de door jou geadviseerde Belliani Joy en Belliani Blis is of deze matrassen een zone-verdeling hebben (5 of 7 zones). Ik vermoed dat deze matrassen helemaal geen zone verdeling hebben.
de beliani joy heeft 5 zones, de bliss heeft geen zones.
Het belang van zones is een leuk discussieonderwrp. sommige mensen zweren erbij en anderen juist absoluut niet. In feite zal bij een matras zonder zones een zwaarder deel de veren nogsteeds wat dieper indrukken dan een lichter deel. Omdat dit soort pocketveren een pgorressieve tegendruk hebben krijg je dus meer tegendruk waar hij dieper doorveert en minder waar hij minder doorveet waardoor je nogsteeds een geblanceerde gewichtsverdeling krijgt. als jij heel erg veel baat hebt bij zones en ze ook echt voelt zitten en er echt beter door slapt, dan zou ik een matras met zones nemen. dan kan de joy dus nogsteeds want die heeft er 5. de bliss is sowieos alleen te overwegen met een topper erop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

dicksterk schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 22:03:
[...]

mogelijk hebben ze er iets aan gedaan om lange rmee te gan. toen in 2018 was het matras eigenlijk geschikt tot 120kg, dus toen was 4 jaar met 150kg echt keurig omdat het boven het geadviseerde gewicht uitging. en sowieos is 150kg voor zelfs de dure matrassen gewoon veel voor elke dag 8 uur, ook dure matrassen redden het dan geen 10 jaar.
Hoe vond je uiteindelijk de ondersteuning?
En jij zei geloof ik toch dat de veren helemaal tot aan de rand zitten, zodat het matras niet steeds verder inzakt als je aan de rand zit/ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Lees net op de site van Eastborn (ben fan van de Q-serie), dat zij tegenwoordig ook 60 dgn proefslapen hebben. Dat was niet en ik weet niet welke grote dure merken dat nog meer voeren, maar daar ligt wel een kans..... Een teruggebrachte matras is naar mijn mening nog steeds zo goed als nieuw, en is , naar ik aanneem voor het halve geld dat je dan ervoor betaalt, een superkoop.
Misschien iemand hier, die weet welk kanaal dat soort merken hebben voor afzet van deze "2ehands" matrassen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dicksterk
Jorgen schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 23:32:
[...]

Hoe vond je uiteindelijk de ondersteuning?
En jij zei geloof ik toch dat de veren helemaal tot aan de rand zitten, zodat het matras niet steeds verder inzakt als je aan de rand zit/ligt?
klopt de veren lopen tot aan de rand. ondersteuning is echt super subjectief. ik houd van matrassen zo hard als een plank dus ik vind de larson oslo veel te zacht. maar er zijn weinig mensen die mijn slaapvoorkeur hebben dus dat zegt niet zo veel. mijn partner sliep op de oslo en die vond de ondersteuning heerlijk maar ook juist heerljik zacht want dat vind zij prettig.
ze komen trouwens echt uit china, de naam klinkt wel scandinavisch amar zelfs de eigenaar is een chinees bedrijf momenteel.
Ik denk dat het enige wat je kan doen is het gewoon proberen en het terugsturen als het nie bevalt. of als je dat niet wilt ergens anders naar kijken. want adners verloopt de kortingsactie weer tijdens het nadenken, net als de vorige keer gebuerde toen je de larson premium overwoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

dicksterk schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 11:28:
[...]

klopt de veren lopen tot aan de rand. ondersteuning is echt super subjectief. ik houd van matrassen zo hard als een plank dus ik vind de larson oslo veel te zacht. maar er zijn weinig mensen die mijn slaapvoorkeur hebben dus dat zegt niet zo veel. mijn partner sliep op de oslo en die vond de ondersteuning heerlijk maar ook juist heerljik zacht want dat vind zij prettig.
ze komen trouwens echt uit china, de naam klinkt wel scandinavisch amar zelfs de eigenaar is een chinees bedrijf momenteel.
Ik denk dat het enige wat je kan doen is het gewoon proberen en het terugsturen als het nie bevalt. of als je dat niet wilt ergens anders naar kijken. want adners verloopt de kortingsactie weer tijdens het nadenken, net als de vorige keer gebuerde toen je de larson premium overwoog.
Ja precies. En dat wil ik ook niet. ;)

Wat is er verder nog aan merken met goede kwaliteit onder de duizend euro, traagschuim of hybride, met goede ondersteuning?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dicksterk
Jorgen schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 13:45:
[...]

Ja precies. En dat wil ik ook niet. ;)

Wat is er verder nog aan merken met goede kwaliteit onder de duizend euro, traagschuim of hybride, met goede ondersteuning?
matt sleeps is er nog die kan je naar smaak aanpassen mar die is een stuk duurder dan de oslo. die heeft gen veren. maar de oslo heeft een gelschuimlaag waardoor hij in de zomer minder warm is dan matt.
persoonlik zou ik de oslo eerst proberen, kijkne wat je vindt. vindt je het wat dan ben je onder de 500 euro voor de komende 5 jaar zeker klaar, mogeljik zelfs langer. bevalt het niet dan kan je altidj nog verder zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

dicksterk schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 18:24:
[...]

matt sleeps is er nog die kan je naar smaak aanpassen mar die is een stuk duurder dan de oslo. die heeft gen veren. maar de oslo heeft een gelschuimlaag waardoor hij in de zomer minder warm is dan matt.
persoonlik zou ik de oslo eerst proberen, kijkne wat je vindt. vindt je het wat dan ben je onder de 500 euro voor de komende 5 jaar zeker klaar, mogeljik zelfs langer. bevalt het niet dan kan je altidj nog verder zoeken.
Over Matt lees ik ook wisselende dingen. Dat het vooral marketing en een gimmick is.

Ik heb jammer genoeg nog geen inhoudelijk antwoord van alleenonline/Larson; maar dat is wel beloofd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dicksterk
Jorgen schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 00:07:
[...]

Over Matt lees ik ook wisselende dingen. Dat het vooral marketing en een gimmick is.

Ik heb jammer genoeg nog geen inhoudelijk antwoord van alleenonline/Larson; maar dat is wel beloofd.
Ik zou dat niet afwachten. het is nu weekend dus nu gebeurd er niets mar die kortingsactie loopt al sinds woensdag en die dagen tellen wel gewoon door. dus voor hetzelfde geld is die kortingsactie voorbij tegen de tijd dat je antworod maandag komt en dan ben je wer terug bij af. dan kan je beter het ongeopende pakket terugsturen als het antworod je niet bevalt dat je binnekrijgt terwijl de verzenidng wordt verwerkt. maar sowieso, een vaccuum opgerodl matras dat daarvandaan komt kan niet al gebruikt zijn want ze hebben hier enekl een transportfirma die voor ze bezorgd en de voorraad opslaat. een oud matras weer oprollen e verpakken kunnen ze heir dus simpelweg niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@dicksterk Ik heb de gok maar genomen en er 1 besteld. Nu nog een goed en betaalbaar bed vinden waar hij in past 😅

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dicksterk
Jorgen schreef op zondag 11 juni 2023 @ 10:00:
@dicksterk Ik heb de gok maar genomen en er 1 besteld. Nu nog een goed en betaalbaar bed vinden waar hij in past 😅
ravensberger heeft bedden en latten en schotelbodems. heb je daar al gekeken?
beddenbriljant heeft 42lats lattenbodems en ik dacht ook een schotelbodem, ik denk ook bedden maar dat weet ik niet emer uit mijn hoofd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

dicksterk schreef op zondag 11 juni 2023 @ 21:25:
[...]

ravensberger heeft bedden en latten en schotelbodems. heb je daar al gekeken?
beddenbriljant heeft 42lats lattenbodems en ik dacht ook een schotelbodem, ik denk ook bedden maar dat weet ik niet emer uit mijn hoofd.
Ik had wel op de website gekeken, maar kon nog geen combi vinden van de juiste lengte/breedte met het gewenste soort matras; of ik kwam uiteindelijk duurder uit omdat je 2 bedbodems nodig hebt.

Ben vandaag bij Beter Bed geweest. Heb daar een massief houten bed kunnen kopen dat nu in de aanbieding was; 2 Bossflex lattenbodems voor de prijs van 1 en de potenset.

Ik hoop dat dat in combinatie met de Larson Oslo een mooie set oplevert. Ik heb ook de Beter Slapen ID gedaan. Uiteindelijk kwamen we uit op een M Line Slow Motion. 5. De prijs daarvan is schrikbarend hoog, dus ik hoop vooralsnog dat de Oslo bevalt en anders wordt het iets vergelijkbaars met die M Line.

Morgen maar mijn huidige bed op Marktplaats zetten en eens kijken hoe ik van mijn oude matras afkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
Er is een nieuw matras verschenen op bol.com van een nieuwe verkoper. Ik ga deze testen want ik ben echt benieuwd. de specificaties zijn goed, het gewicht is hoog, 10 jaar garantie en dat allemaal voor 175,74
6 slags veren met een draaddikte van 2,1mm klinkt veelbelovend dus ik ben erg benieuwd of dit een matras gaat worden wat ik hier ga adviseren:
www.bol.com/nl/nl/p/matra...ard-100/9300000146714897/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nl_umpire
De Beliani Bliss, besteld op 4 juni 2023 om 21:44 is zojuist om 10:15 door PostNL Extra (via bol.com) geleverd door twee aardige mannen aan huis op de 2e etage. Al met al is deze bestelling er binnen een 'week' van 5 werkdagen.

Wat plaatjes hieronder (sorry @dicksterk ) met de rommel bedekt ;). De overige artikelen volgen spoedig (deze week). Het matras ligt nu even vanwege gemak en ruimtegebrek op mn 'oude' matrassen en topper om terug te keren naar de gewenste staat.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KEUgvZdYEcPwyez6vrX1kcqK-lo=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/l7FxquOuhWIiV03BauZHV4xs.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-NoHOEQu71xcgowugjyco0VT6gc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/u1IP1xB3I50ut1WzqwCADdMh.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GT7A4tTLXPOjwyDWrdSpvskDN-0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/oHXlAtTSnMFnUpOqslHGqkwJ.png?f=user_large

[ Voor 8% gewijzigd door nl_umpire op 12-06-2023 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
nl_umpire schreef op maandag 12 juni 2023 @ 11:00:
De Beliani Bliss, besteld op 4 juni 2023 om 21:44 is zojuist om 10:15 door PostNL Extra (via bol.com) geleverd door twee aardige mannen aan huis op de 2e etage. Al met al is deze bestelling er binnen een 'week' van 5 werkdagen.

Wat plaatjes hieronder (sorry @dicksterk ) met de rommel bedekt ;). De overige artikelen volgen spoedig (deze week). Het matras ligt nu even vanwege gemak en ruimtegebrek op mn 'oude' matrassen en topper om terug te keren naar de gewenste staat.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
mooi dat je bestelling er is. je moet er op deze manier niet op gaan liggen hoor, want de matras heeft nu niet de juiste ondersteuning als de topper en oude matrassen er nog onder liggen. wat je wel zou kunnen doen voor even tijdelijk nu jenieuwe topper er nog niet is, is je oude matrassen eronderuit halen en je oude topper er voor een paar nachten opleggen tot de niewue er zijn. dan kan je erop slapen en hoef je hem niet elke avond wegens rimtegrek aan de kant te slepen. je kan er vanavond nameljik gewoon op gaan liggen. maar voor comfort zou ik er wel een topper opleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nl_umpire
dicksterk schreef op maandag 12 juni 2023 @ 12:20:
[...] Je moet er op deze manier niet op gaan liggen hoor, want de matras heeft nu niet de juiste ondersteuning als de topper en oude matrassen er nog onder liggen.
Ik wilde nog exact dat typen wat jij nu aanhaalt; ik ga er inderdaad niet op liggen in deze hoedanigheid het is tijdelijk voor de opslag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
nl_umpire schreef op maandag 12 juni 2023 @ 12:26:
[...]

Ik wilde nog exact dat typen wat jij nu aanhaalt; ik ga er inderdaad niet op liggen in deze hoedanigheid het is tijdelijk voor de opslag.
wanneer ga je op de beliani bliss slapen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nl_umpire
dicksterk schreef op maandag 12 juni 2023 @ 18:42:
[...] wanneer ga je op de beliani bliss slapen?
De Beliani Bliss ligt nu op mijn boxspring boxen, met daarop voorlopig mijn oude topper, totdat de nieuwe er zijn. De oude matrassen hebben we even aan de kant gezet. Misschien dat we het al wel proberen vanavond ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Hoe lang duurt het eigenlijk voordat de "lucht" van het matras af is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nl_umpire
Jorgen schreef op maandag 12 juni 2023 @ 22:34:
Hoe lang duurt het eigenlijk voordat de "lucht" van het matras af is?
Toen ik het matras ontluchtte, toen rook ik wel enkele niet-natuurlijke typerende geuren, ik denk door het ontsnappen van bepaalde gassen door het vacuüm verpakken. Toen we rond 23:00 uur naar bed gingen waren er voor wat ons betreft geen kenmerkende 'luchtjes' te ruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Als een matras in China geproduceerd wordt, maar hier wordt verkocht, dan is het qua schuim, verpakking, etc, volledig goedgekeurd voor Nederland, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
Jorgen schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 08:55:
Als een matras in China geproduceerd wordt, maar hier wordt verkocht, dan is het qua schuim, verpakking, etc, volledig goedgekeurd voor Nederland, toch?
larson levert al sinds 2016 in nederland ook via grote dagdealsites zoals ibood en er is nooit iets negatiefs over gifstoffen in hun matrassen verscheen dus dat zit wel goed. heb je een geur aan je matras zitten dan? traagschuim heeft meestal een nogal sterke guer als het net is uitgerold maar dat trekt weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

dicksterk schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 11:48:
[...]

larson levert al sinds 2016 in nederland ook via grote dagdealsites zoals ibood en er is nooit iets negatiefs over gifstoffen in hun matrassen verscheen dus dat zit wel goed. heb je een geur aan je matras zitten dan? traagschuim heeft meestal een nogal sterke guer als het net is uitgerold maar dat trekt weg.
Nee, ik krijg hem pas morgen, maar aangezien ik bronchitis heb, vroeg ik het me af.
Ik heb schuimkussens van Jysk (veel te hard helaas) en daar zat na 10 dagen nog die penetrante lucht aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Cyb

Jorgen schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 08:55:
Ik zou er niet vanuit gaan dat de gemiddelde dropshipper veel om wettelijke eisen geeft, laat staan test. Problemen in veiligheid afschuiven ze graag af aan de fabrikant aan de andere kant van de wereld, ondanks dat ze vaak zelf verantwoordelijk zijn. Dat is ook het hele business model van dropshipping en white labeling: zelf zo min mogelijk doen en zo min mogelijk verantwoordelijkheid nemen, en de core business richten op het doorschuiven. Als er extra keurmerken op zitten, is het ook nog maar de vraag of die niet nep zijn.
Ook als je niets ruikt, is betekent het nog niet dat het veilig is. Stoffen als methylbromide (wat bijv. kan worden toegepast bij begassing van zeecontainers) ruik je niet, maar kunnen wel neurotoxische schade veroorzaken.
De gemiddelde koper heeft niet de mogelijkheid om een matras te laten testen op schadelijke stoffen, laat staan dat ze een relatie leggen tussen vage lichamelijke klachten en een matras.

Wel kan je het verwijderen van mogelijk aanwezige schadelijke stoffen versnellen door het matras in een goedgeventileerde ruimte te bewaren, met raam open, met een ventilator gericht op het matras, eventueel met beiden ligvlakken van het matras in contact met lucht, en indien zo veel mogelijk lagen van het matras verwijderd/opengeritst. En het bijv. een week zo te laten uitluchten. Slapen er kinderen op, dan een langere periode gebruiken, omdat deze gevoeliger zijn voor neurotoxische en carcinogene stoffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Cyb schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 12:28:
[...]

Ik zou er niet vanuit gaan dat de gemiddelde dropshipper veel om wettelijke eisen geeft, laat staan test. Problemen in veiligheid afschuiven ze graag af aan de fabrikant aan de andere kant van de wereld, ondanks dat ze vaak zelf verantwoordelijk zijn. Dat is ook het hele business model van dropshipping en white labeling: zelf zo min mogelijk doen en zo min mogelijk verantwoordelijkheid nemen, en de core business richten op het doorschuiven. Als er extra keurmerken op zitten, is het ook nog maar de vraag of die niet nep zijn.

[...]

Ook als je niets ruikt, is betekent het nog niet dat het veilig is. Stoffen als methylbromide (wat bijv. kan worden toegepast bij begassing van zeecontainers) ruik je niet, maar kunnen wel neurotoxische schade veroorzaken.
De gemiddelde koper heeft niet de mogelijkheid om een matras te laten testen op schadelijke stoffen, laat staan dat ze een relatie leggen tussen vage lichamelijke klachten en een matras.

Wel kan je het verwijderen van mogelijk aanwezige schadelijke stoffen versnellen door het matras in een goedgeventileerde ruimte te bewaren, met raam open, met een ventilator gericht op het matras, eventueel met beiden ligvlakken van het matras in contact met lucht, en indien zo veel mogelijk lagen van het matras verwijderd/opengeritst. En het bijv. een week zo te laten uitluchten. Slapen er kinderen op, dan een langere periode gebruiken, omdat deze gevoeliger zijn voor neurotoxische en carcinogene stoffen.
Hoe weet ik dan zeker dat dit een veilig, niet-toxisch matras is?
Ik heb al genoeg hoofdpijn- en luchtwegproblemen namelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyb
  • Niet online

Cyb

Jorgen schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 12:30:
[...]

Hoe weet ik dan zeker dat dit een veilig, niet-toxisch matras is?
Ik heb al genoeg hoofdpijn- en luchtwegproblemen namelijk.
Niets is 100% veilig. Zelfs je eigen woning niet. Meubels, maar ook de meuren en de vloer, stoten continue schadelijke stoffen uit, ondanks dat de concentratie in verloop van tijd steeds minder wordt. Daarom is het bijv. ook belangrijk om in woningen te ventileren, los van de opbouw van CO2.
Des te langer je een matras laat luchten, des te kleiner de concentratie van schadelijke stoffen, als die er uberhaupt in hebben gezeten. Of die stoffen dan voldoende gereduceerd zijn dat je ze acceptabel vindt, is een toxicologisch onderzoek voor nodig. Wat meestal iets te ver gaat om te laten verrichten.

Je kan bijv. ook voor jezelf een richtlijn nemen als: als ik het niet meer ruik, vind ik het voldoende gereduceerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dicksterk
Cyb schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 12:47:
[...]

Niets is 100% veilig. Zelfs je eigen woning niet. Meubels, maar ook de meuren en de vloer, stoten continue schadelijke stoffen uit, ondanks dat de concentratie in verloop van tijd steeds minder wordt. Daarom is het bijv. ook belangrijk om in woningen te ventileren, los van de opbouw van CO2.
Des te langer je een matras laat luchten, des te kleiner de concentratie van schadelijke stoffen, als die er uberhaupt in hebben gezeten. Of die stoffen dan voldoende gereduceerd zijn dat je ze acceptabel vindt, is een toxicologisch onderzoek voor nodig. Wat meestal iets te ver gaat om te laten verrichten.

Je kan bijv. ook voor jezelf een richtlijn nemen als: als ik het niet meer ruik, vind ik het voldoende gereduceerd.
Ik vind dat je post een beetje kort door de bocht is en gericht op bang maken. ten eerste is larson geen dropshipper ze hebben eigen voorraad in nederland. of vindt je emma en matt enzo ook dropshipers? white labels zijn het ook niet want larson is net zoals emma enzo gewoon al jaren ene merk. er zijn heel wat tweakers die in 2017-2018 via ibood een larson matras kochten.
beter bed levert voor zijn eigen merken ook uit china, en dat is 10 jaar geleden ook een keer misgegaan daar waren toen veel nieuws-items over. maar dat zegt niet dat het continu misgaat en dat iedereen stelselmatig de boel bedriegt en zodoende gifstoffen meebrengt. juist internetbedrijven hebben baat bij een goed naam, als er in vara kassa een item over larson verschijnt bijvoorbeeld raken ze zo 50% klatnen kwijt dus het is echt niet zo dat leveranciers nergens op letten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Niet online

Cyb

dicksterk schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 13:50:
[...]

ten eerste is larson geen dropshipper ze hebben eigen voorraad in nederland. of vindt je emma en matt enzo ook dropshipers? white labels zijn het ook niet want larson is net zoals emma enzo gewoon al jaren ene merk. er zijn heel wat tweakers die in 2017-2018 via ibood een larson matras kochten.
Geen idee of Larson een dropshipper is. Als ze uit voorraad leveren, dan indaad niet.
Wel is het onduidelijk wat voor bedrijf het is. Lijkt er vooral op alsof ze veel importeren.
Bij Emma en Matt is dat duidelijker, even los van wat je van het bedrijf of hun producten zelf vindt.
beter bed levert voor zijn eigen merken ook uit china, en dat is 10 jaar geleden ook een keer misgegaan daar waren toen veel nieuws-items over. maar dat zegt niet dat het continu misgaat en dat iedereen stelselmatig de boel bedriegt en zodoende gifstoffen meebrengt. juist internetbedrijven hebben baat bij een goed naam, als er in vara kassa een item over larson verschijnt bijvoorbeeld raken ze zo 50% klatnen kwijt dus het is echt niet zo dat leveranciers nergens op letten.
Ligt er wel aan wat voor "internetbedrijf" het is (even los van Larson). Een dropshipper zou je ook onder "internetbedrijf" kunnen laten vallen, en daar klopt het "juist internetbedrijven hebben baat bij een goed naam" totaal niet bij.
Juist fysieke winkels hebben gemiddeld meer baat bij een goede naam, er kleeft immers ook een fysieke locatie aan, en soms zelfs meerdere. Internetbedrijven kunnen ook baat hebben bij een goede naam, afhankelijk van hoeveel ze met die naam hebben opgebouwd, maar die hebben vaak ook gemakkelijker de mogelijkheid om meerdere namen toe te passen, of van naam te veranderen. Vooral bij dropshippers boeit de naam vaak totaal niet, want ze trekken klanten via platvormen als Bol en Amazon, zonder zelf een site te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
Cyb schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 14:44:
[...]

Geen idee of Larson een dropshipper is. Als ze uit voorraad leveren, dan indaad niet.
Wel is het onduidelijk wat voor bedrijf het is. Lijkt er vooral op alsof ze veel importeren.
Bij Emma en Matt is dat duidelijker, even los van wat je van het bedrijf of hun producten zelf vindt.

[...]

Ligt er wel aan wat voor "internetbedrijf" het is (even los van Larson). Een dropshipper zou je ook onder "internetbedrijf" kunnen laten vallen, en daar klopt het "juist internetbedrijven hebben baat bij een goed naam" totaal niet bij.
Juist fysieke winkels hebben gemiddeld meer baat bij een goede naam, er kleeft immers ook een fysieke locatie aan, en soms zelfs meerdere. Internetbedrijven kunnen ook baat hebben bij een goede naam, afhankelijk van hoeveel ze met die naam hebben opgebouwd, maar die hebben vaak ook gemakkelijker de mogelijkheid om meerdere namen toe te passen, of van naam te veranderen. Vooral bij dropshippers boeit de naam vaak totaal niet, want ze trekken klanten via platvormen als Bol en Amazon, zonder zelf een site te hebben.
Ik vind het een beetje jammer dat als een gebruiker onzeker is over gifstoffen dat je daar dan induikt met een 'het kan nooit wat zijn' bericht, met argumenten over dropshippers en whitelabels zonder uit te zoeken waar het nu specifiek om gaat. namelijk om een bedrijf dat weldegelijk iets aan zijn naam heeft want die hebben ze al sinds 2016. het argument dat dropshippers zo vannaam kunnen wisselen is dus helemala niet van toepassing want we hebben het over een speler die er al ongeveer net zo lang is als matt sleeps. en wat ze doen is heel duideljk, matrassen en boxsprings importeren die worden gefabriceerd voglens vaste specificaties, je hebt de oslo de premium en de stockholm en nog meer geloof ik. het is dus iets heel anders dan een dropshipper die via china of een hub ergens in europa partijen matrassen opkoopt en verkoopt.
IK vind dit sorot reacties een beetje panikezaaien, want je hebt nergens een feit gevonden waruit blijkt dat specifiek larson giftige matrassen levert. sowieos gebuerd het de laatste jaren veel minder. dei matrassen worden vaccum verpakt. er kan dus geen lucht of water of gas of wat ook uit, maar ook niet in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Niet online

Cyb

dicksterk schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 17:22:
[...]

Ik vind het een beetje jammer dat als een gebruiker onzeker is over gifstoffen dat je daar dan induikt met een 'het kan nooit wat zijn' bericht, met argumenten over dropshippers en whitelabels zonder uit te zoeken waar het nu specifiek om gaat. namelijk om een bedrijf dat weldegelijk iets aan zijn naam heeft want die hebben ze al sinds 2016. het argument dat dropshippers zo vannaam kunnen wisselen is dus helemala niet van toepassing want we hebben het over een speler die er al ongeveer net zo lang is als matt sleeps. en wat ze doen is heel duideljk, matrassen en boxsprings importeren die worden gefabriceerd voglens vaste specificaties, je hebt de oslo de premium en de stockholm en nog meer geloof ik. het is dus iets heel anders dan een dropshipper die via china of een hub ergens in europa partijen matrassen opkoopt en verkoopt.
IK vind dit sorot reacties een beetje panikezaaien, want je hebt nergens een feit gevonden waruit blijkt dat specifiek larson giftige matrassen levert. sowieos gebuerd het de laatste jaren veel minder. dei matrassen worden vaccum verpakt. er kan dus geen lucht of water of gas of wat ook uit, maar ook niet in.
Over "panikezaaien", ik probeerde mogelijke paniek te bagatelliseren, met de opmerking dat niets 100% veilig is. Bovendien gaf ik tips om het probleem te verminderen.

Je haalt een aantal dingen door elkaar. Bepaalde opmerkingen die ik maakte, gingen niet specifiek over Larson. Maar jij brengt het over alsof ik het over Larson had. Dat ik een hekel heb aan dropshipping en whitelabling, dat moge duidelijk zijn. Of Larson dat is, weet ik niet. Het bedrijf is, zoals ik eerder aangaf, wat onduidelijk.
dei matrassen worden vaccum verpakt. er kan dus geen lucht of water of gas of wat ook uit, maar ook niet in.
De matrassen worden dusdanig ingepakt dat ze zo min mogelijk ruimte innemen. Dat betekent niet dat het dan ook luchtdicht is. Het op dergelijke wijze verpakken van matrassen kan ook als nadelig worden gezien, bijv. omdat het bepaalde stoffen die aan de oppervlakte van het matras aanwezig kunnen zijn, dieper in de kern kan zuigen. Ook kan het matriaal van het matras zelf schadelijke stoffen bevatten. Nog even voor de duidelijkheid, omdat je er steeds overheen lijkt te lezen: ik heb het hier niet over Larson, maar over matrassen in het algemeen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nl_umpire
Wie van de matrassen expert-verkoper(s) — met een stenen winkel (en online aanwezigheid) — zou het leuk vinden om een fysiek evenement (dagdeel) te organiseren met puur een informatief karakter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nl_umpire
Wie van de matrassen expert-verkoper(s) — met een stenen winkel (en online aanwezigheid) — zou het leuk/interessant vinden om een fysiek evenement (dagdeel) te organiseren met puur een informatief karakter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 11:17
Zijn er mensen met ervaring met Viking (zoeken leverde maar 2 oude hits op). Ik heb recentelijk in een hotel geslapen waar bedden van Viking stonden en dat waren de beste bedden waar ik ooit op heb gelegen. Ik ken alleen zelf niemand die bedden van dit merk hebben, en bij mij in de buurt zit geen winkel die ze verkoopt (op 1.5 uur rijden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
Orangelights23 schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 19:44:
Zijn er mensen met ervaring met Viking (zoeken leverde maar 2 oude hits op). Ik heb recentelijk in een hotel geslapen waar bedden van Viking stonden en dat waren de beste bedden waar ik ooit op heb gelegen. Ik ken alleen zelf niemand die bedden van dit merk hebben, en bij mij in de buurt zit geen winkel die ze verkoopt (op 1.5 uur rijden).
ik ken dat merk zelf niet. maar als je nog nooit zon fijn bed hebt gehad zou ik de dichtsstijzijnde winkel(ook als dat 1,5 uur rijden is) even bellen en vragen of bij jou bezorgd kan worden als je bij hen komt proefliggenomdat je graag een viking bed wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
nl_umpire schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 19:37:
Wie van de matrassen expert-verkoper(s) — met een stenen winkel (en online aanwezigheid) — zou het leuk/interessant vinden om een fysiek evenement (dagdeel) te organiseren met puur een informatief karakter?
ik denk dat dat niet echt zou opschieten. want juist de experts met een winkel willen uiteindelijk maar 1 ding: overtuigen dat wat je ook koopt, iets moet zijn dat in hun winkel te krijgen is. in feite heb je meer aan gepensioneerde matras-experts die gen winkle meer hebben, of mensen die matrassen ehbben geproduceerd maar dat nu niet emer actief doen. die hebben misshcine objectievere informatie.
waarom zou je zo'n bijeenkomst willen? heb je een slechte nach tachter de rug op de beliani bliss, of was het zomaar uit interesse?
wennen duurt in principe een week, osms 2, en je hebt nu ook de juiste topper nog niet natuurijk dus dat kan nog alle verschil maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nl_umpire
dicksterk schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 22:08:
[...] waarom zou je zo'n bijeenkomst willen? heb je een slechte nach tachter de rug op de beliani bliss, of was het zomaar uit interesse?
Niets bijzonders, dacht er opeens aan ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
nl_umpire schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 22:11:
[...]
Niets bijzonders, dacht er opeens aan ..
als je dan eerlijke objectievve info zou krijgen zou het een heel interessant idee zijn, maar helaas gebuerd dat niet vaak. Hoe is je eerste nacht op de bliss bvallen? wanener krijg je de toppers binnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
Cyb schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 18:43:
[...]

Over "panikezaaien", ik probeerde mogelijke paniek te bagatelliseren, met de opmerking dat niets 100% veilig is. Bovendien gaf ik tips om het probleem te verminderen.

Je haalt een aantal dingen door elkaar. Bepaalde opmerkingen die ik maakte, gingen niet specifiek over Larson. Maar jij brengt het over alsof ik het over Larson had. Dat ik een hekel heb aan dropshipping en whitelabling, dat moge duidelijk zijn. Of Larson dat is, weet ik niet. Het bedrijf is, zoals ik eerder aangaf, wat onduidelijk.

[...]

De matrassen worden dusdanig ingepakt dat ze zo min mogelijk ruimte innemen. Dat betekent niet dat het dan ook luchtdicht is. Het op dergelijke wijze verpakken van matrassen kan ook als nadelig worden gezien, bijv. omdat het bepaalde stoffen die aan de oppervlakte van het matras aanwezig kunnen zijn, dieper in de kern kan zuigen. Ook kan het matriaal van het matras zelf schadelijke stoffen bevatten. Nog even voor de duidelijkheid, omdat je er steeds overheen lijkt te lezen: ik heb het hier niet over Larson, maar over matrassen in het algemeen.
een opgerodl matras is weldegelijk luchtdicht verpakt, want als er lucht bij kan wordt de rol steeds dikker en zet het matras dus uit in de verpakking. als je een gerold matras opensnijdt hoor je dat ook, dat de lcuht erin teruggezogen wordt. dus die matrassen zijn weldegelijk luchtdicht verpakt.
JIj had het niet specifiek over larson, maar de vraag ging wel specifiek over de larson-matras die jorgen had besteld. je antworod kwam mijns inzines over als gericht op de vraagsteller, maar als jij dat anders bedoelde heb ik het verkeerd gelezen.
Pagina: 1 ... 44 ... 55 Laatste