Ervaringen, hints en tips over matrassen / boxsprings

Pagina: 1 ... 48 ... 54 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Nu online
smvs schreef op zondag 12 november 2023 @ 20:04:
[...]

Er zijn zeker wel matrassen die één geheel vormen (mijn huidige Ikea matras bijvoorbeeld), maar ik weet niet hoe het bij Auping zit (ben geen expert). Als je via hun website een matras configureert kun je voor één groot 2 persoons matras 2 verschillende hardheden per kant kiezen, dus zo'n matras bestaat iig vaak uit meerdere kernen lijkt het. Hoe dit verder technisch zit lijkt me meer een vraag voor Auping (ik ben maar een leek).
Een Auping Evolve, Elysium en Elite hebben altijd 2 kernen vanaf 160 CM breed. Ook als je dezelfde hardheid en body type kiest. Deze kernen zitten dan in 1 tijk verbonden met een rits. Eventueel kan je de tijk bovenaan open ritsen om te bekijken.

Een Adagio heeft 1 kern mits je dezelfde hardheid kiest voor een 2 persoons matras. Wel opletten dat je geen duo core besteld. Anders zou je alsnog 2 kernen met 1 hardheid krijgen.

TWEAKERS FC EREDIVSIE VOETBALPOULE 24/25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stuifmeel1
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 27-03-2024
Ik zie bij www.ravensberger-matrassen.nl nu een black friday deal. Heeft iemand ervaring met hun latex matrassen?

Hun latex matrassen zijn al scherp geprijsd. En met 20% korting is het echt een koopje. Ik hoop dat iemand ervaring heeft, zodat ik de knoop durf door te hakken.

[ Voor 42% gewijzigd door Stuifmeel1 op 13-11-2023 18:36 ]

• Jorn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:29
Heeft hier iemand ervaring met het vervangen van alleen de kern van een matras?
Ik heb een boxspring met gestoffeerde matrassen waar nu naar ruim 8 jaar toch wel beste kuilen in zijn ontstaan, volgens mij waren het goedkopere polyether matrassen.
Uiteraard is het mooiste deze hoezen ook weer om de nieuwe matrassen te doen.
Ik zie weinig losse matraskernen te koop, eigenlijk alleen vooral complete matrassen.
Stel ik koop 2 losse 90x200cm koudschuim matrassen(zelfde dikte uiteraard), en haal hier de hoes af, passen ze dan exact in mijn huidige hoezen of zitten hier nog variaties in de maat in?

* Erkens is een sukkel en ramt in mirc op f5 :+
* XTerm GROOOOOOTE kuis houden op hd's :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mike4y
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 06:47
Jorn schreef op donderdag 16 november 2023 @ 15:19:
Heeft hier iemand ervaring met het vervangen van alleen de kern van een matras?
Ik heb een boxspring met gestoffeerde matrassen waar nu naar ruim 8 jaar toch wel beste kuilen in zijn ontstaan, volgens mij waren het goedkopere polyether matrassen.
Uiteraard is het mooiste deze hoezen ook weer om de nieuwe matrassen te doen.
Ik zie weinig losse matraskernen te koop, eigenlijk alleen vooral complete matrassen.
Stel ik koop 2 losse 90x200cm koudschuim matrassen(zelfde dikte uiteraard), en haal hier de hoes af, passen ze dan exact in mijn huidige hoezen of zitten hier nog variaties in de maat in?
Misschien hier https://schuimrubbergigan...ingen/matras-vulling.html eens kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiix
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 28-11-2024
Stuifmeel1 schreef op maandag 13 november 2023 @ 14:28:
Ik zie bij www.ravensberger-matrassen.nl nu een black friday deal. Heeft iemand ervaring met hun latex matrassen?

Hun latex matrassen zijn al scherp geprijsd. En met 20% korting is het echt een koopje. Ik hoop dat iemand ervaring heeft, zodat ik de knoop durf door te hakken.
Ik ook!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dicksterk
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-02-2024
Ravensbergermatrassen hebben een zeer goede schuimkwaliteit, ook bij de latexmatrassen. ik zou het zeker doen met zo'n actie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter12345
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09:15
Ingelogd schreef op maandag 4 september 2023 @ 18:59:
[...]

Emma heeft nu ook een matras met hogere pocketveren die doorlopen tot de rand, hybrid lite en hybrid II adjustable. Via de mail heeft Emma mij laten weten dat de veren 1.8/2.0 mm zijn. Zal wel de nieuwe trend worden.

[Afbeelding]
Wat is nu eigenlijk een goed onderstel voor dit soort hybride matrassen, zoals bijvoorbeeld die uit de Emma Hybrid series - kan dit op een lattenbodem? Bij sommige pocketveren lees ik dat lattenbodem niet altijd aangeraden wordt, omdat de veren soms net tussen de latten vallen. Maar hoe zit dat bij de hybrides? Ik kom er niet helemaal uit op de website van Emma zelf, daar lijken ze te zeggen dat lattenbodem ook kan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
nl_umpire schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 12:25:
[...]

Topper / Topdekmatras:
Oorspronkelijk overwogen we op aanraden hier in het forum een latex topper (Omra Topdek Matras 80% Natuur Latex), maar deze viel af omdat hij voor ons te warm aanvoelde en aan de dunne kant was (aangegeven als 7 cm, maar met een kern van slechts 5 cm).

Uiteindelijk hebben we gekozen voor een Pantra topper P100 van 180 x 200 x 10 cm, besteld via Schuimrubber Gigant (Pantera SG 52 Extra Soft Plaat). Hier zijn we zeer over te spreken, zowel qua service als qua product. De drukverdeling en hardheid zijn precies goed.

Matrashoes:
Voor een matrashoes hebben we gekozen voor de Luxe Thermocool matrashoes van Matras Factory / Matrashoes, te vinden via deze link: Luxe Thermocool matrashoes. De levering verliep wat rommelig door interne miscommunicatie, maar uiteindelijk zijn we zeer tevreden met het product. In combinatie met de Pantera topper zorgt het voor een luchtig geheel.

[...]
Ik overweeg ook zo'n topper samen te stellen.

De hoekhoogte van die matrashoezen zijn 5, 12, 16 of 20 cm. Heb je dan gewoon een 12 cm genomen, of een custom maat (echt 10 cm, zoals je Pantera plaat)?

En over de dikte, op https://schuimrubbergigant.nl/pantera-sg52-130-soft.html (Pantera Soft op maat) staat:
Topdekmatras
De Pantera® SG 52 130 soft is geschikt voor personen die de voorkeur geven aan een stevige en stabiele topper. De gebruikelijke diktes variëren van 4 tot 8 cm dik. Voor een zachte topper adviseren wij de Pantera® 100 extra soft.
Normaalgezien is schuim voor een topper (volgens hen) dus max 8 cm dik. Kan 10 cm niet teveel worden en op de één of andere manier ook nadelig uitpakken?

[ Voor 16% gewijzigd door smvs op 20-11-2023 12:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dicksterk
wouter12345 schreef op zondag 19 november 2023 @ 18:27:
[...]

Wat is nu eigenlijk een goed onderstel voor dit soort hybride matrassen, zoals bijvoorbeeld die uit de Emma Hybrid series - kan dit op een lattenbodem? Bij sommige pocketveren lees ik dat lattenbodem niet altijd aangeraden wordt, omdat de veren soms net tussen de latten vallen. Maar hoe zit dat bij de hybrides? Ik kom er niet helemaal uit op de website van Emma zelf, daar lijken ze te zeggen dat lattenbodem ook kan.
Het kan prima op een lattenbodme met minimaal 28 latten. minder latten wordt problematishc want dan is de lat-afstand te groot en kan ene veer er idd deels tussendoor vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraise
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 24-02 15:11
Hoi!

Ik ben al een paar weken op matrassentocht. Ik zoek een matras van 160x200 met ongeveer een budget van ongeveer 1500.

Ik zou alleen in het bed slapen dus zou graag een matras uit 1 stuk hebben. Ben wel een beetje bang qua kuilvorming dan… tips hier om dit te vermijden?

Ik zoek een niet te warme matras dus traagschuim valt al af dan. Koudschuim vertrouw ik niet altijd qua kwaliteit. Latex schiet dan over en ligt ook wel goed voor mij. Ik hoop alleen dat dit niet te warm wordt voor mij.

Ik heb mn oog op volgende laten vallen. Met huidige kortingen zit ik rond mn budget. In volgorde van voorkeur

- Auping adagio: qua ondersteuning was dit goed. Is geperforeerde latex.

- Revor gelpulse 750: latex met gelbolletjes in voor koeling. Weet niet of dit echt werkt maar soit…matras lag goed. Onder latexlaag zat nog koudschuim.

- Swiss sense aeromax aventi

- Ikea vesteroy + talalay topper van Swiss sense: deze optie is de goedkoopste

Iemand advies hierover of ervaringen met deze matrassen?

Daarnaast zoek ik ook nog een goede bedbodem aangezien ik graag een bedkader hou. Alle bovenstaande matrassen zijn pocketveermatrassen.
Boxspring is dan het beste maar ik wil liever geen boxspring. Bij een lattenbodem is er geen ondersteuning in midden van het bed en potentieel risico met pocketveren qua ondersteuning. Ik zou liefst een schotelbodem hebben maar krijg gemengd advies over of dat gaat met pocketveren… zucht… moeilijk om goed advies te krijgen tussen al die verkopers. Ik wil geen dure matras verknoeien met de verkeerde bodem…

Tips en advies zijn welkom! Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smvs
  • Niet online
@Fraise
Disclaimer: Ik ben maar een leek.

Je geeft aan dat je koudschuim niet vertrouwt qua kwaliteit. Als ik opnieuw zou beginnen en eerst meer onderzoek had gedaan dan had vermoedelijk juist schuim ook overwogen (Ik zou het iig zijn gaan proefliggen).

Bij De Fabrieks Winkel (DWF) hebben ze bijvoorbeeld veel schuim matrassen. Naar hun zeggen gebruiken ze Recticel schuim, wat dus geen Chinese rommel is in theorie. Ook hebben ze Pantera matrassen (Draka Interfoam). Er zijn mensen die zeggen dat Pantera overpriced is en duurder is omdat er een merkje aan hangt. Dat kan misschien zijn, maar ik ben nog niemand tegengekomen die zei dat de kwaliteit slecht was.
https://defabriekswinkel.nl/koudschuim-matrassen/

Bij de Matrasfactory hebben ze ook koudschuim en Pantera koudschuim:
https://www.matrasfactory.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Nu online

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Sjah schreef op donderdag 9 november 2023 @ 08:05:
Oww 1200....tja daar vind je bij die merken die ik noemde, in jouw maat niks voor, helaas. Heb je al in het begin gezegd, dat wil je voor zeg 700 klaar zijn, je naar wat ik noemde Turken winkels moet. Laat ik het dan aardiger zeggen, je moet naar winkels om de hoek, die zeggen dat ze geen merkmatrassen hebben. Die winkels, ben je dan aangewezen op je proefliggen, en puur welke indruk je krijgt. Bij dat soort winkels, kan je wel degelijk afdingen, dat kan je denk ik beetje vergeten bij dure merken (althans als je het over halveren vd prijs hebt).
Ik ben toevallig in zo'n winkel geweest in Rotterdam Crooskwijk. Advies was vriendelijk maar ook heel snel. "Dit is de beste voor u. Anders heb ik deze." En de prijs is zeer veel langer (290 euro voor 160x220). Maar dan heb ik een volledig schuimmatras, wat niet geruild mag worden. De prijs is natuurlijk mooi, maar ik heb anderhalve tel op het matras gelegen toen de verkoper zei "u gaat het toch nu niet merken of die fijn is". Om op deze manier te kiezen gaat me toch wat te snel.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
Jorgen schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 18:48:
[...]

Ik ben toevallig in zo'n winkel geweest in Rotterdam Crooskwijk. Advies was vriendelijk maar ook heel snel. "Dit is de beste voor u. Anders heb ik deze." En de prijs is zeer veel langer (290 euro voor 160x220). Maar dan heb ik een volledig schuimmatras, wat niet geruild mag worden. De prijs is natuurlijk mooi, maar ik heb anderhalve tel op het matras gelegen toen de verkoper zei "u gaat het toch nu niet merken of die fijn is". Om op deze manier te kiezen gaat me toch wat te snel.
Hoe heet die winkel war je geweest bent? ik ken ela wonen en slapen in rotterdam maar die hebben voor zover ik weet geen schuimmatrassen, of hebben ze die kortgeleden toegevoegd? ben wel nieuwsgieirg want die prijs is interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Nu online

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

dicksterk schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 23:13:
[...]

Hoe heet die winkel war je geweest bent? ik ken ela wonen en slapen in rotterdam maar die hebben voor zover ik weet geen schuimmatrassen, of hebben ze die kortgeleden toegevoegd? ben wel nieuwsgieirg want die prijs is interessant.
relaxmatrassen.nl Op de gevel van de winkel staat overigens rustmatrassen.nl
Het gaat om dit matras https://www.relaxmatrasse...m-comfort-matras-hr45-ix/

Het advies was gewoon niet veel meer dan de zinnen die ik in de vorige post opschreef.

Ik ruik de emissie uit vrijwel elk matras met een schuimlaag/lijm en daar raak ik benauwd vvan, dus ik ben huiverig om een matras te kopen waarvan de verkoper zegt dat het al een jaar in de winkel ligt. Dan weet ik niet hoe een nieuwe ruikt.

[ Voor 24% gewijzigd door Jorgen op 21-11-2023 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 00:12
Hier ook een enorme zoektocht inmiddels achter de rug. Ik merk dat de keuzestress meer wordt en ik al 2 weken aan het twijfelen ben.

Ik slaap al 20 jaar in mijn boxspring(twijfelaar 200x140) van AGS(Altijd goed slapen). Een relatief goedkope maar stevige boxspring met enkel matras en topper(nog geen kuilvorming re zien!). Ik hou van stevig.

Ik slaap al 20 jaar heerlijk maar ik heb nu een boksping gekregen die over was.
Nu moet ik hier een nieuw matras/topper voor kopen (200x180).

Ik slaap meestal in mijn eentje. Ik wil een stevig matras. Mijn vorig matras was een AGS Malmo SG35 pocketvering, 7 comfortzones.
De verkoper van AGS raadde mij vervolgens een 'Margriet' aan met topper. Ik twijfel nu ineens aan de kwaliteit aangezien het voor een 'klein budget' is. https://altijdgoedslapen....et-pocketvering-a00036120
Hij gaf de Eastborn Q-4400 als (beter) alternatief aan

Na tips van tip topic ben ik ook naar de Dieze gereden. Hier kreeg ik een aanbieding van een Impuls Vita-Talalay. Dit is volgens mij geen pockervering. Iemand ervaring met dit matras? https://beddenwinkeldedie...tras-impuls-vita-talalay/

Swiss valt eigenlijk af omdat ik hier toch wat klachten over lees.

Mijn laatste vraag is of het een slimme keus is om voor een enkel matras van 200x180 te gaan of toch 2 matrassen + topper. Ik wil geen last hebben van de split

Een andere master tip mag natuurlijk ook

[ Voor 5% gewijzigd door Animal op 22-11-2023 02:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Nu online

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Vandaag bij Slaapwereld in Woerden geweest. Na het uitleggen van mijn situatie en problematische zoektocht een scherpe offerte gekregen van een Pullman Silverline Luxury voor 1800 euro. Gigantisch veel geld en 6 x zoveel als het vage matras uit Rotterdam. Maar waarschijnlijk wel hoge kwaliteit. Ben me natuurlijk bewust van hoge marges. Rook wel de natuurlatex van de Pullman, maar lijk er niet benauwd van te worden. Een natuurlatex topper, ook van Pullman, op het bed ertegenover zat me meer dwars qua geur. Telkens als ik iets vindt dat beter lijkt te passen is het zo ontzettend duur.

• nl_umpire
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 27-05 17:21
smvs schreef op maandag 20 november 2023 @ 00:30:
[...]

Ik overweeg ook zo'n topper samen te stellen.

De hoekhoogte van die matrashoezen zijn 5, 12, 16 of 20 cm. Heb je dan gewoon een 12 cm genomen, of een custom maat (echt 10 cm, zoals je Pantera plaat)?
Ik heb een aparte order geplaatst voor een Thermo Cool hoes 180 x 200 x 10 cm, omdat een van hun standaard maten in theorie wel past (omdat 'ie groter is), maar niet mooi zal aansluiten. Om de Pantera koudschuim plaat zit ook nog een tricot-kous omheen
Hier moet je uit kiezen: https://schuimrubbergigan...pantera-sg-52-platen.html
Wij hebben de P100 - extra soft, een harder is de P130 - Soft.
smvs schreef op maandag 20 november 2023 @ 00:30:
[...]
Normaalgezien is schuim voor een topper (volgens hen) dus max 8 cm dik. Kan 10 cm niet teveel worden en op de één of andere manier ook nadelig uitpakken?
Daar kan ik geen oordeel over geven. Wat ik wel kan delen is dat wij op de gehele configuratie heerlijk slapen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• smvs
  • Niet online
@nl_umpire Dank voor je input.

Mijn bed is 210x180, wat het wat lastiger maakt (sowieso is 210 lastiger, Ikea valt dan bijvoorbeeld al af etc). Ik heb inmiddels contact gehad met Schuimrubbergigant (die heel snel reageerden). Ze gaven aan dat als je op maat bestelt dat zij het boven 200x180 aan elkaar plakken, daarom is het 'op maat' wat duurder dan losse platen, er zit arbeid in. Ze gaven aan dat je ook platen + een losse strook kunt bestellen en dan zelf kunt gaan plakken, maar ik weet niet of ik dat aandurf. Verder gaven ze aan dat als je 10 cm Pantera zou doen dat het nog zachter is omdat je er wat meer in wegzakt, maar volgens hen is 8cm in beginsel wel voldoende. 8 cm schuim resulteert meestal in een totale matrashoogte van 10 cm. Ze gaven daarnaast aan dat de extra soft Pantera variant meer gebruikelijk is als je een zachte topper zoekt (bij Pantera is soft meer medium).

Ik ga er even over nadenken, eerst moet mijn basis matras nog binnen komen, misschien vind ik die al fijn genoeg. Voordeel van zelf zo'n Pantera topper samenstellen is iig dat je precies weet wat je krijgt en niet hoeft te gissen naar de werkelijke kwaliteit.

[ Voor 27% gewijzigd door smvs op 23-11-2023 00:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KernelPanic
  • Registratie: Oktober 2007
  • Nu online
Zijn er hier mensen met ervaringen met hypnia matrassen en dan met name met de supreme wellness?

Zit te twijfelen tussen deze en de Ergo-SPRING van ravensberger waarbij de laatste nog wel een stuk duurder is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KernelPanic
  • Nu online
MysticX schreef op maandag 24 april 2023 @ 03:54:
Net de bestelling gedaan voor de Ultime Hybride Hypnia matras.. ben erg benieuwd!

Ook omdat de andere binnenkort wordt opgehaald, vond ik deze qua marketing minder flashy, vergeleken met Emma etc. Daarnaast is een 30 cm matras wel fijn, de andere waren < 30 cm.

Lekker proefslapen en als het niet goed is, dan gaat hij weer retour.
Hoe is bij jou de hypnia bevallen en het lever en evt het retourproces?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraise
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 24-02 15:11
Pfff… telkens als ik naar een matrassenzaak ga lijkt het wel of mijn budget te laag is. Ik wil voor 3000 euro een bed, bedbodem en matras, 160 x 200. Telkens als ik winkel binnenloop schaam ik me bijna voor dit “lage” budget. Er liggen daar matrassen van 1000en euros… de moed zakt me dan wel in de schoenen als ik eerlijk ben…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ingelogd
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 07:23
Ik heb nu een Morningstar Matras gekocht, dacht ga het is proberen.

[ Voor 88% gewijzigd door Ingelogd op 30-11-2023 20:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trichoglossus
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 09:25
Fraise schreef op maandag 27 november 2023 @ 13:19:
Pfff… telkens als ik naar een matrassenzaak ga lijkt het wel of mijn budget te laag is. Ik wil voor 3000 euro een bed, bedbodem en matras, 160 x 200. Telkens als ik winkel binnenloop schaam ik me bijna voor dit “lage” budget. Er liggen daar matrassen van 1000en euros… de moed zakt me dan wel in de schoenen als ik eerlijk ben…
Je kan je zo gek laten maken als je wilt natuurlijk.

Ik heb 10 jaar als een roos geslapen op 2 losse pocketvering matrassen van 200 p.s. euro bij de ikea, 2x lattenbodem van ca 80 euro p.s. en een bedombouw van 300 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KernelPanic
  • Nu online
Precies dat hoeft echt de wereld niet te kosten.

Hier een ravensberger ravo spring 160x200 a 400 euro.

Simpel metalen bed frame a 200 euro.

Zoals hierboven ook genoemd 2x een goede lattenbodem 7 zones. Voor zo'n 300 euro.

Heb je voor 900 euro een prima bed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
Voor iedereen die een klein budget heeft en echt goedkoop een nieuwe matras zoekt: voer op bol.com als zoekterm rollpack matras in. je zult een aantal resultaten zien verkocht door verkoper adambaba. dat is degene die ik bedoel. nu tijdelijk met een nog lopende black-fridaykorting en daarmee heel aantrekkelijk: 90x200 en 120x200 voor 159 euro 140x200 voor 259 euro en 160x200 voor 289 euro.
Het matras heeft 2 kanten, 1 met stevig ligcomort en 1 met zachter ligcomfort. Ik heb er hier 1 en ik ben positief verrast door de kwaliteit. dus zeker met deze kortingsactie is het een goede optie voor mensen die voor weinig een nieuw matras zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teleluvr
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
dicksterk schreef op woensdag 29 november 2023 @ 09:56:
Voor iedereen die een klein budget heeft en echt goedkoop een nieuwe matras zoekt: voer op bol.com als zoekterm rollpack matras in. je zult een aantal resultaten zien verkocht door verkoper adambaba. dat is degene die ik bedoel. nu tijdelijk met een nog lopende black-fridaykorting en daarmee heel aantrekkelijk: 90x200 en 120x200 voor 159 euro 140x200 voor 259 euro en 160x200 voor 289 euro.
Het matras heeft 2 kanten, 1 met stevig ligcomort en 1 met zachter ligcomfort. Ik heb er hier 1 en ik ben positief verrast door de kwaliteit. dus zeker met deze kortingsactie is het een goede optie voor mensen die voor weinig een nieuw matras zoeken.
Niet onbelangrijk, korte ervaring, lange ervaring?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dicksterk
Teleluvr schreef op woensdag 29 november 2023 @ 20:18:
[...]

Niet onbelangrijk, korte ervaring, lange ervaring?
In dit geval is dat maar van beperkt belang want het gaat hier echt om een absolute bodemprijs waar je bijna nooit een volwaardig nieuw matras voor hebt. dit is meer voor het geval je echt beroerd slaapt en graag voor weing een stuk b eter wil slapen.
Maar om je vraag te beantwoorden: ik test een matras met mijn gewicht van ruim 160kg en weet daardoor in elk geval of het veersysteem in staat is tot het leveren van tegendruk. er zijn namelijk genoeg goedkpe pocketveermatrassen van ene paar Nederlandse whitelabel producenten die kernen gebruikend ie absoluut gene tegendruk geven bij een dergelijke belasting. dan weet ik dus dat het veersysteem uiteindeljik ook gene opwartse tegendruk meer zal geven bij lichtere gewichten. een veersysteem dat met mijn gewicht ene soepele tegendruk geeft en voor mij iets te zacht ligt zal voor iemand die veel lichter is dus een gemiddeld stevige tegendruk geven. een matras waarbij het veersysteem voor mij een zeer stevige tegendruk geeft, zal voor iemand dmet een lager gewicht een plank zijn en nauwelijks inveren.
dit matras geeft mij an de zachte kant een soepele tegendruk wat inhoudt dat het voor de meeste miensen als gemideld qua hardheid zal worden ervaren. omdat het veersysteem in staat is mij te laten opveren zal het dat zeker langdurig kunnen bij iemand met veel minder gewicht.
en zoals altijd gezegd: je kan via bol.com alels binnen 30 dagen terugsturen. dus als het je niet bevalt kan je er altijd nog vanaf.
maar in dit geval zou je snel moeten beslissen anders is de korting over. vorige week stond de 140x200 bijvoorbeeld nog voor 408 euro op de site, een stuk minder budgetvriendelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lerssi
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 06-05 09:51
Hier tijdens black friday ook maar gekocht.
2x mline coolmotion 7+8
2x lattenbodem sleepfast premium
Duocover

Bed bij Goossens 200*220

Al met al weer 4750 lichter......

Als hadden geweest is, is hebben te laat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 04:37
Das asociaal veel geld, vraag me af hoeveel jij lapte voor de "ik voel me fijn-reclame bonus". ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lerssi
Sjah schreef op maandag 4 december 2023 @ 14:47:
Das asociaal veel geld, vraag me af hoeveel jij lapte voor de "ik voel me fijn-reclame bonus". ;)
59 euro
Heb je een beter alternatief dan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjorden
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Wie kan helpen in mijn zoektocht naar een ander matras?

Ik had Ikea Sultan Forsbacka en sliep daar na 10 jaar nog prima op (regelmatig gedraaid en gekeerd). Vrouwlief was toch echt (allang) toe aan iets anders en deze matrassen liggen nu op het logeerbed (en ik nu vaak ook).

Ik ben ongeveer 75kg, slaap op mijn buik, dus ben op zoek naar een stevig matras voor op een lattenbodem die goed ventileert, want ik heb het snel warm en zweet snel (het Ikea matras was in de zomer altijd veel te warm). Traagschuim valt dus af.

Bij RHF in Scheveningen een extra firm koudschuim geprobeerd, maar met het proefslapen thuis toch iets te weinig ondersteuning bij de onderrug, qua ventileren was de Premium Air echt fantastisch, de Comfort de Luxe, ook in extra firm ventileert net iets minder, maar ligt wel net iets steviger, maar voor mijn gevoel zakt de heup nog steeds iets te diep weg.

Ook heb ik een Ravensberger pocketveren Ergo-Spring geprobeerd. Deze ventileert iets minder dan de RHF Premium Air, maar ook voldoende en heeft een betere ondersteuningsverdeling bij de heupen. In vrijwel alle recensies lees ik echter dat ondersteuning na een paar weken al iets afneemt (en dan juist voor anderen fijn gaat liggen), dan vrees ik juist dat ik te weinig ondersteuning ga voelen. Tegelijkertijd heb ik het liefst ook geen metaal in mijn matras. Een matras met kunststof pocketveren kan ik echter niet vinden, behalve bij RHF, maar die is op dit moment niet leverbaar en liefst geef ik ook minder geld uit aan een matras dan wat die kost.

Ik zoek dus iets dat extra stevigheid biedt, goed op de buik slaapt en tegelijkertijd goed ventileert en liefst geen metaal bevat en tussen de 20-25cm hoog is, zodat het goed aansluit bij het andere matras (die paar centimeter kan ik de lattenbodem wel ophogen in het bedframe).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 00:12
Zojuist na een week UPS vertraging het Matt Sleeps matras om uit te proberen. Ik bestelde 200x180 maar zojuist is er 200x160 geleverd.
Via mail is er geen contact te krijgen. Ik zou nu al iedereen willen aanraden om naar een speciaalzaak te gaan. Wat een gedoe nu al

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larsiey
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 27-05 20:21
fjorden schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 12:07:

Ik had Ikea Sultan Forsbacka en sliep daar na 10 jaar nog prima op (regelmatig gedraaid en gekeerd). Vrouwlief was toch echt (allang) toe aan iets anders en deze matrassen liggen nu op het logeerbed (en ik nu vaak ook).

Ik ben ongeveer 75kg, slaap op mijn buik, dus ben op zoek naar een stevig matras voor op een lattenbodem die goed ventileert, want ik heb het snel warm en zweet snel (het Ikea matras was in de zomer altijd veel te warm). Traagschuim valt dus af.

Bij RHF in Scheveningen een extra firm koudschuim geprobeerd, maar met het proefslapen thuis toch iets te weinig ondersteuning bij de onderrug, qua ventileren was de Premium Air echt fantastisch, de Comfort de Luxe, ook in extra firm ventileert net iets minder, maar ligt wel net iets steviger, maar voor mijn gevoel zakt de heup nog steeds iets te diep weg.

Ook heb ik een Ravensberger pocketveren Ergo-Spring geprobeerd. Deze ventileert iets minder dan de RHF Premium Air, maar ook voldoende en heeft een betere ondersteuningsverdeling bij de heupen. In vrijwel alle recensies lees ik echter dat ondersteuning na een paar weken al iets afneemt (en dan juist voor anderen fijn gaat liggen), dan vrees ik juist dat ik te weinig ondersteuning ga voelen. Tegelijkertijd heb ik het liefst ook geen metaal in mijn matras. Een matras met kunststof pocketveren kan ik echter niet vinden, behalve bij RHF, maar die is op dit moment niet leverbaar en liefst geef ik ook minder geld uit aan een matras dan wat die kost.

Ik zoek dus iets dat extra stevigheid biedt, goed op de buik slaapt en tegelijkertijd goed ventileert en liefst geen metaal bevat en tussen de 20-25cm hoog is, zodat het goed aansluit bij het andere matras (die paar centimeter kan ik de lattenbodem wel ophogen in het bedframe).
Waarom geen metalen pocketveren?
Ik heb zelf de Eastborn Q6600 wat een stevig koel en matras is. Niet overdreven duur imo. Heb hem nu twee jaar en bevalt goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
  • Nu online
Animal schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 13:13:
Zojuist na een week UPS vertraging het Matt Sleeps matras om uit te proberen. Ik bestelde 200x180 maar zojuist is er 200x160 geleverd.
Via mail is er geen contact te krijgen. Ik zou nu al iedereen willen aanraden om naar een speciaalzaak te gaan. Wat een gedoe nu al
Er zijn best veel dingen die je niet vanaf een scherm moet willen regelen. Een matras kopen is daar 1 hele belangrijke in. Dus wat mij betreft uitstekende tip! Ga eens naar een speciaalzaak. Je hoeft niets te kopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
lerssi schreef op maandag 4 december 2023 @ 18:41:
[...]

59 euro
Heb je een beter alternatief dan ?
Alsof jou dat wat interesseert...je kan het lijen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
fjorden schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 12:07:

Had je van de ergospring de firm variant?
als je echt een stevig matras wilt dat goed ventileert zou ik voor de beliani dream gaan in de variant stevig. te vinden op bol.com. koop hem liever daar dan bij beliani.nl want de retourvoorwaarden op bol.com zijn veel beter.
ik heb ook vaak dat ik een matras niet stevig genoeg vindt. de beliani dream is echt zeer stevig/hard.
als je de h2 van de ergospring hebt genomen en niet de h3 dan adviseer ik je liever iets anders want dan ga je de beliani dream toch te hard vinden dus laat dat nog even weten.
matrassen met veren ventileren het beste door de volledig open veerkernen waardoor de lucht vrij kan cirtuleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
je reacite is wel wat kort door de bocht. ten eerste is alle bezorging rond de feestdagen een ramp. ik heb een week moeten wachten op een waterkoker die afgelopen woensdag al aan dhl was overgedragen gewoon in Nederland. en bij een speciaalzaak mag je niet thuis uitproberen,, dan zit je aan je aankoop vast.
natuurlijk is het vervelend dat je de verkeerde maat hebt gekregen. maar in feite kan je hem wel uitproberen, vind je het dan wat dan laaat je toch de 180x200 nog leveren vind je het niks dan weet je dat ook al met de 160x200.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lerssi
Sjah schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 16:10:
[...]

Alsof jou dat wat interesseert...je kan het lijen. :)
Kan het lijen idd, maar ben oprecht benieuwd.
Heb toch 100 dagen proefslapen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjorden
  • Niet online
dicksterk schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 19:12:
Had je van de ergospring de firm variant?
als je echt een stevig matras wilt dat goed ventileert zou ik voor de beliani dream gaan in de variant stevig. te vinden op bol.com. koop hem liever daar dan bij beliani.nl want de retourvoorwaarden op bol.com zijn veel beter.
Inderdaad had ik van de Ergo Spring de firm variant, H3.
Een alternatief dat ik op Amazon zie is de Irisette Badenia Bettcomfort Fehmarn 7-Zones Pocketveringmatras in hardheid H4 (en ook H2, H3): https://www.amazon.nl/dp/B072FRN47B

Je bedoelt de Beliani Dream, toch? Goede tip van het bestellen via bol.com. Op de eigen website staat wel 365 dagen retourrecht, maar als je doorleest, dan betaal je na 14 dagen na aankoop zelf de retourkosten en mogen enkel 'gloednieuwe, ongebruikte producten in de originele verpakking' worden geretourneerd. Dat betekent dat je het matras dus thuis niet kan proberen zoals je 'm daadwerkelijk zou gebruiken.

Heb je ook een tip voor een pocketveer zonder metalen veren, maar met kunststofveren?
larsiey schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 15:38:
Waarom geen metalen pocketveren?
Ik heb zelf de Eastborn Q6600 wat een stevig koel en matras is. Niet overdreven duur imo. Heb hem nu twee jaar en bevalt goed.
Dank voor de Eastborn tip. Ook al zit het in de 'twijfelachtige' hoek, ik wil liever mogelijke versterking van straling/magnetische velden door de metalen veren in het matras voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
fjorden schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 21:30:
[...]

Inderdaad had ik van de Ergo Spring de firm variant, H3.
Een alternatief dat ik op Amazon zie is de Irisette Badenia Bettcomfort Fehmarn 7-Zones Pocketveringmatras in hardheid H4 (en ook H2, H3): https://www.amazon.nl/dp/B072FRN47B

Je bedoelt de Beliani Dream, toch? Goede tip van het bestellen via bol.com. Op de eigen website staat wel 365 dagen retourrecht, maar als je doorleest, dan betaal je na 14 dagen na aankoop zelf de retourkosten en mogen enkel 'gloednieuwe, ongebruikte producten in de originele verpakking' worden geretourneerd. Dat betekent dat je het matras dus thuis niet kan proberen zoals je 'm daadwerkelijk zou gebruiken.

Heb je ook een tip voor een pocketveer zonder metalen veren, maar met kunststofveren?

[...]

Dank voor de Eastborn tip. Ook al zit het in de 'twijfelachtige' hoek, ik wil liever mogelijke versterking van straling/magnetische velden door de metalen veren in het matras voorkomen.
ik herinner me dat emrk waar je naar verwijst op amanzon ergens van. volgens mij zakken die ook door na verloop van tijd, meen ik me te herinneren maar het is al lang geleden dat ik dat merk heb gezien.
sorry als ik het verkeerd gespeld ahd ik bedoel idd de beliani dream in de variant stevig. dit matras heeft sterke grote pocketveren die absoluut niet doorzakken.
magnetische straling is een nogal twijfelachtig iets. er bestaan wel mensen die er last van heben maar het komt echt zeer zelden voor. zeker als je altijd al op een pocketveringmatras hebt geslapen zonder problemen lijkt me dat je er nu niet ineens last van gaat kirjgen. ik ken geen matrassen met kunststof veren en het lijkt me ook lang niet zo betrouwbaar als metalen veren.
hoe stevig wil je precies? de beliani dream stevig is echt hard, je zakt er nauwelijks iets in weg echt net genoeg om te weten dat het geen houten plank is zeg maar je zakt er dus niet echt in weg maar ligt eigenlijk volledig op het matras. is dat wat je wilt of is dat toch te hard voor je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjorden
  • Niet online
dicksterk schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 21:57:
[...]

ik herinner me dat emrk waar je naar verwijst op amanzon ergens van. volgens mij zakken die ook door na verloop van tijd, meen ik me te herinneren maar het is al lang geleden dat ik dat merk heb gezien.
sorry als ik het verkeerd gespeld ahd ik bedoel idd de beliani dream in de variant stevig. dit matras heeft sterke grote pocketveren die absoluut niet doorzakken.
magnetische straling is een nogal twijfelachtig iets. er bestaan wel mensen die er last van heben maar het komt echt zeer zelden voor. zeker als je altijd al op een pocketveringmatras hebt geslapen zonder problemen lijkt me dat je er nu niet ineens last van gaat kirjgen. ik ken geen matrassen met kunststof veren en het lijkt me ook lang niet zo betrouwbaar als metalen veren.
hoe stevig wil je precies? de beliani dream stevig is echt hard, je zakt er nauwelijks iets in weg echt net genoeg om te weten dat het geen houten plank is zeg maar je zakt er dus niet echt in weg maar ligt eigenlijk volledig op het matras. is dat wat je wilt of is dat toch te hard voor je?
Dank, die stevigheid is precies waar ik naar op zoek ben, net genoeg om te weten dat het geen houten plank is.
Ik heb nog niet eerder op een pocketveringmatras geslapen, behalve dan het proefslapen op de Ravensberger Ergo Spring. Het liefst vermijd ik dus metaal in het matras, tenzij het echt geen andere optie is.

Ik blijf nog even rondspeuren, misschien dan toch een H4 koudschuimmatras thuis uitproberen met proefslapen.

Iets anders:
Al het (online en in de winkels) advies over de slaaphouding proberen te veranderen vind ik maar lastig in de praktijk. Dan heb ik eigenlijk een twee persoonsbed nodig met twee matrassen: eentje waar ik prima op kan buikslapen en een zacht matras om een andere houding uit te proberen. De houdingen op hetzelfde matras afwisselen werkt niet goed vanwege het grote verschil in stevigheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
fjorden schreef op woensdag 6 december 2023 @ 09:24:
[...]

Dank, die stevigheid is precies waar ik naar op zoek ben, net genoeg om te weten dat het geen houten plank is.
Ik heb nog niet eerder op een pocketveringmatras geslapen, behalve dan het proefslapen op de Ravensberger Ergo Spring. Het liefst vermijd ik dus metaal in het matras, tenzij het echt geen andere optie is.

Ik blijf nog even rondspeuren, misschien dan toch een H4 koudschuimmatras thuis uitproberen met proefslapen.

Iets anders:
Al het (online en in de winkels) advies over de slaaphouding proberen te veranderen vind ik maar lastig in de praktijk. Dan heb ik eigenlijk een twee persoonsbed nodig met twee matrassen: eentje waar ik prima op kan buikslapen en een zacht matras om een andere houding uit te proberen. De houdingen op hetzelfde matras afwisselen werkt niet goed vanwege het grote verschil in stevigheid.
Ik ken iemand die heeft geprobeerd de saaphouding te wijzigen, maar dat is echt best moeilijk. en zeker als je er geen last van hebt zou ik gewoon blijven slapen zoals ej fijn vindt.
Hardheid en schuim hebben 1 probleem: op momenten dat je in bed zweet, bijvoorbeeld in de zomer, wordt schuim zachter en lig je dus niet meer hetzelfde als daarvoor. ook heeft schuim last van nestvorming. dit is geen kuilvorming(omdat de kuil niet heel diep is) maar het schuim vormt zich nar je lichaam, laten we zeggen zoasl een schoen dat doet die je hebt ingelopen. aangezien jij van een net-niet plan houdt veronderstel ik dat jij nestvorming net zo irritant vind als ik, je zakt op die pelk net wat dieper weg in het matras als eerst en dardoor is het net niet meer lekker.
Latex is vormvaster maar ook een heeel stuk warmer en darmee dus ook niet geschikt voor je. Het probleem is dat in feite voor wat jij wilt een Beliani dream in de variant stevig het ideale matras is. allene dus wel met veren, maar een zeer stevig matras met tegendruk die hetzelfde blijft bereik je echt veel beter met veren dan met schuim. ik zou hem gewoon proberen via bol.com, dan heb je 30 dagen om erachter te komen of het je bevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
Ik schreef vorige week over een matras met een zeer goede prijs-kwaliteitverhouding. in 90x200 is het matras nu zelfs nog in prijs verlaagd van 159 naar 139 euro. 120x200 kost 159 euro, 140x200 259 euro en 160x200 kost 299 euro. In dit prijssegment onder de 300 euro is dit echt uitzonderlijke kwaliteit. want als je bijvoorbeeld 2x 90x200 neemt heb je 180x200 voor 278 euro. Dit matras biedt keuze uit 2 hardheden, gemiddeld en stevig. de zachte laag aan de ene kant voelt heel prettig en comfortabel aan en wordt ondersteund door een goed terugverende verenkern. lig je toch liever steviger maar zeker niet keihard, dan draai je het matras om en lig je op de stevige schuimlaag.
Ik heb al heel veel matrassen gezien op bol.com maar voor onder 300 euro is dit het beste wat ze mommenteel te bieden hebben.
hierbij de link:
www.bol.com/nl/nl/p/rollp...-200-cm/9300000164333188/
dit is de 90x200 maar je kan vanuit hier ook de 120x200 140x200 en 160x200 variant kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
Het matras waar ik in het bericht hierbovennaar link is misschien wel wat voor jou. je kan keizen tussen 2 hardheden(bovenkant is zacht onderkant stevig). de matt sleeps bestaat ook uti 2 kerneen dus in feite hetzlefde als wanneer je 2 matrassen van 90x200 besteld. aangeizne ze exact dezelfde hoogte hebben kan jij bijvoorbeeld op de zachte kant willen slapen en je partner op de harde kant. en deze verkoper levert wel gewoon binnenn 2 dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Cyb

dicksterk schreef op woensdag 6 december 2023 @ 22:12:
[...]

Het matras waar ik in het bericht hierbovennaar link is misschien wel wat voor jou. je kan keizen tussen 2 hardheden(bovenkant is zacht onderkant stevig). de matt sleeps bestaat ook uti 2 kerneen dus in feite hetzlefde als wanneer je 2 matrassen van 90x200 besteld. aangeizne ze exact dezelfde hoogte hebben kan jij bijvoorbeeld op de zachte kant willen slapen en je partner op de harde kant
Matt sleep bestaat niet uit twee maar uit vier lagen (5 als je de tijk meetelt), met zes verschillende configuratie mogelijkheden door de lagen te draaien.
(Via de shownotes van podcast Voordat De Bom Valt (over de Oekraine oorlog) kan je trouwens 30%/35% kortingscodes krijgen. Die zijn gratis in te zien.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A-Waxxx
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05:42
@dicksterk wat is de meerwaarde van de duurdere Beliani matrassen t.o.v. de Dream? Neem bijvoorbeeld de Luxus?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
Nu ruim een jaar twee M-Line Motion 8 matrassen (ca. 1400 euro p.st.) kan niet zeggen dat het echt beter ligt dan de 600 euro matrassen die we hiervoor hadden. Na een jaar is de stevigheid er al uit, ondanks het 1x per 3 maanden draaien van de matras. (Wat een hel is als je 1 hoes hebt om beide matrassen)

Voor de zekerheid destijds ook nieuwe lattenbodems gekocht dus daar zou het niet aan mogen liggen.

Ze zijn niet slecht, maar volgende keer worden het gewoon weer goedkopere matrassen. Blijft een beetje een cowboy markt met een hoop marketing gezwets voor wat stukjes schuim.

Nadeel is dat de keuze wat meer beperkt is met 90x210 matrassen.

[ Voor 5% gewijzigd door Phusebox op 07-12-2023 06:47 ]

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
Cyb schreef op woensdag 6 december 2023 @ 23:06:
[...]

Matt sleep bestaat niet uit twee maar uit vier lagen (5 als je de tijk meetelt), met zes verschillende configuratie mogelijkheden door de lagen te draaien.
(Via de shownotes van podcast Voordat De Bom Valt (over de Oekraine oorlog) kan je trouwens 30%/35% kortingscodes krijgen. Die zijn gratis in te zien.)
Je hebt niet goed gelezen, ik schreef dat het matras waar ik nar verwees in 90x200 zou kunnen omdat het matt matras ook 2 kernen heeft. ik had het niet over het aantal lagen. matt heeft idd meer lagen en meer configuratie-opties. Maar met deze optie heb je ook 2 configuraties en als daar de juiste net tusen zit is het ook goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
A-Waxxx schreef op donderdag 7 december 2023 @ 05:56:
@dicksterk wat is de meerwaarde van de duurdere Beliani matrassen t.o.v. de Dream? Neem bijvoorbeeld de Luxus?
De beliani dream heeft een heeeel erg dunnen afdeklaag van latex, hooguit 1cm dik net dik genoeg om de veren niet hinderlijk te voelen. de beliani luxus is in tegenstelling tot de dream afgedekt met een laagje traagschuim, van ongeveer 2cm. mijns inzines is dat nutteloos daarom adviseer ik de luxus ook nooit, wel de joy die is afgedekt met 2cm latex.
Wat zoek je precies, in welke maat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A-Waxxx
Op dit moment slaap ik op een Ravensberger Struktura®-MED 60 160 cm 200 cm H3 (SG 60),
maar deze is ook al 7 jaar oud en begint steun te verliezen.

Ik zoek dus 160*200.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
A-Waxxx schreef op donderdag 7 december 2023 @ 11:56:
Op dit moment slaap ik op een Ravensberger Struktura®-MED 60 160 cm 200 cm H3 (SG 60),
maar deze is ook al 7 jaar oud en begint steun te verliezen.

Ik zoek dus 160*200.
Dan zou ik je de beliani dream niet aanraden. zeker de stevigste is veel harder dan een struktura h4 en jij hebt een h3.
Beliani heeft de joy en luxus nogal in prijs verhoogd waardoor ik ze veel minder interessant vind dan eerder. het kan nog wel een optie zijn soms maar jouw geval klinkt niet als een geval waarin de beliani joy of luxus meerwaarde heeft.
geen idee hoe lastig dit is vor een ziend iemand, maar kan je mijn post van gistermiddag terugvinden die een aantal posts hierboven staat? er staat een lnik naar bol.com in. Dat matras lijkt me perfect gescikt voor jou. je kan kiezen uti 2 hardheden simpelweg door het matars om te keren en het is ook beschikbaar in 160x200. als je op de lnk klikt die ik heb gepost kan je daar de andere maten kiezen. de 160x200 kost 299 euro.
Ik verwacht voor dit matras ongeveer een vergelijkbare levensduur als je nu met je ravensberger hebt gehad.
wil je echt een veersystem datje matras overleeft zo ongeveer dan kan je ook gaan voor het merax matras 160x200 dat op bol.com staat. neem dan wel het binnenverignsmatras niet de koudschuim matras die er ook op staat. deze kost 449,99 euro. Deze gaat zeker 10 jaar mee.
De beliani dram ga ji niet fijn vinden omdat de veren, ook bij de middelharde variant heel dicht onder het afdeklaagje liggen, dat ga je heel erg voelen als je geen pocketveren gewend bent. de 2 opties die ik je hier noem gaan je wel bevallen als je van een ravensberger struktara hr60 h3 komt.
verschillen tusen de 2 matrassen die ik hier neom:
- die van 299 euro heeft een voor europese matrassen traditionele opbouw. de verkenkern wordt aan alle kanten omlijst met een schuimlaag en aan de boven en onderkant afgedekt met een schuimlaag. bij dit matras dus aan de ene kant met een zachte veerkrachtige schuimlaag en aan de andere kant met een harde stuggere schuimlaag. In tegenstelling tot veel andere matrassen met deze opbouw die ik heb gezien heeft dit matras een zeer goed terugverende veerkern. Ook de schuimomlijsting van dit matras is zeer stevig wat zorgt dat het matras niet snel zijn vorm verliest.
voordelen:
- perfecte prijs-kwaliteitverhouding
- 2 hardheden om uit te kiezen
- ligt comfortabel\
nadelen:
- na verloop van jaren is zo'n schuim-omlijsting het kwetsbare punt van dit soort matrassen. als de schuimrand inzakt blijven de veren niet goed op hun plaaats zitten en gaat het ligcomfort verloren

- het merax matras heeft een chinese pocketveerkern. deze loopt van rand tot rand en heeft geen schuim-omlijsting. dit gaat dus ook niet kapot en de veren behouden hun vorm en stabiliteit.
voordelen van dit matras:
- een onverwoestbare veerkern
- door de dunne afdeklag kan deze ook niet kuilen. het matras blijft dus heel lang in de staat waarin je het kocht
nadelen:
- het is een stuk duurder dan het andere matras
- geen keuze in hardheid, het is wat het is

het matras dat nu 299 euro kost in jouw maat heeft een tijdelijke korting. het staat al ruim een weeek voor deze prijs darvoor kostte het 489 euro dus ik denk dat de korting weer snel voorbij is, dus als je die wilt zu ik snel beslissen.
beide kan je 30 dagen uitproberen en als het niet bevalt retourneren, bol.com heeft hiervoor zeer gunstige voorwaarden.
heb je nog vragen stel ze gerust.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
Lekkerboeie86 schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 15:43:
[...]

Er zijn best veel dingen die je niet vanaf een scherm moet willen regelen. Een matras kopen is daar 1 hele belangrijke in. Dus wat mij betreft uitstekende tip! Ga eens naar een speciaalzaak. Je hoeft niets te kopen :)
Ik heb een vraag waar ik graag een specialistisch antworod op wil, daarom vraag ik het aan jou:
Ik zweet soms veel 's nachts. zeker in de zomer maar soms ook in de winter. Nu wordt overal geschreven(en ik vind het ook volkomen logisch) dat zweet het matras aantast. Toch zie je vaak dat matrassenwinkel s dan een molton van zware kwaliteit aanraden omdat deze veel vocht opvangen. Nu is mijn idee: veel vocht is niet al het vocht. dus waarom een molton van hoge kwalitiet kopen als je ook een waterdichte matrasbeschermer kan kopen? dat overweeg ik binnenkort te doen heb het nog niet gedaan vandaar dus mijn vraag. Matrasbeschermers hebbene ne zachte bovenlaag en een pu onderlaag die waterdicht is maar wel enige luchtmoleculen doorlaat. als ik dat vertaal nar een logishce praktjik zou ik vermoeden dat je matras dus met zo'n matrasbeschermer niets meer te lijden heeft van zweet, maar dat zo'n matrasbeschermer mogeljik minder oed ventileert dan een molton, klopt dit?
Soms hoor je dat mesnen bij de aankoop van een duur matars een gratis kussen krijgen, waarom krijgen ze geen gratis waterdichte matrasbeschermer? dan is 1 van de slijtagerisico's van matrassen, zweet, direct verleden tijd.
ik vraag me nu dus af: is er een heel groot nadeel aan die waterdichte matrasbeschermers, zo ja welk nadeel? of is het enkel het belang van de winkels om moltons te blijven adviseren zodat het matras uiteindelijk toch wordt aangetast door zweet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A-Waxxx
Bedankt voor het uitgebreide antwoord, ik ben me nu nog aan het oriënteren.
En met eventueel samenwonen binnen nu en een jaar is een nieuw matras wellicht ook nog geen goed idee,
desondanks ben ik met toch aan het inlezen.

Ben je bekend met onderstaand Ravensberger matras?

https://www.ravensberger-...atze-ergo-spring/31583737 160*200 in H3?

Daarnaast heeft mijn buurmans toevallig onderstaande matras gekocht bij de Lidl;

https://www.lidl.nl/p/hn8...matras-dynamic/p100182984

Mijn bouw is brede schouders smalle taille, 93KG, zij-slaper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
A-Waxxx schreef op donderdag 7 december 2023 @ 17:03:
[...]

Bedankt voor het uitgebreide antwoord, ik ben me nu nog aan het oriënteren.
En met eventueel samenwonen binnen nu en een jaar is een nieuw matras wellicht ook nog geen goed idee,
desondanks ben ik met toch aan het inlezen.

Ben je bekend met onderstaand Ravensberger matras?

https://www.ravensberger-...atze-ergo-spring/31583737 160*200 in H3?

Daarnaast heeft mijn buurmans toevallig onderstaande matras gekocht bij de Lidl;

https://www.lidl.nl/p/hn8...matras-dynamic/p100182984

Mijn bouw is brede schouders smalle taille, 93KG, zij-slaper
als je pas over een jaar gaat samenwonen moet je dus een jaar op een matras zonder steun slapen, dat is niet erg goed voor je lichaam.
tegelijk zou ik dan ok niet teveel uitgeven, want inderdaad mogelijk willen jij en je partner straks 180x200 of een ander bed/matras.
Dan zou ik je die matras waar ik gisteren naar linkte echt aanraden in 160x200. dan slaap je voor 299 euro toch weer een jaar lekker. mogeljik houden jullie hem dan is het helemaal ene koopje, zo niet dan zet je hem weer op marktplaats. alleen ik denk wel dat die koritng echt afloopt vandaag of morgen dus dan zou ik niet te lang wachten want anders is hij ineens weer 489 en darmee dan bepaald geen aankoop meer voor een jaar lekker slapen.
ik weet helaas niets vand e lidl matrassen, hoewel het gewicht en de dikte van de afdeklagen die niet te dik zijn veelbelovend zijn, maar ik heb ze echt nooit gezien dus ik durf er geen garnaties over te geven. de ergospring is erg duur, en uit de ervaringen bij klanten blijkt dat het ligcomfort erg verandert. sommige mensen vinden hem de erste wken te hard en darna juist fijn, anderen vonden hem juist in het begin vfijn en daarna veel te zacht.. maar dat is dus zeker geen aankoop voor mogelijk maar een jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
  • Nu online
dicksterk schreef op donderdag 7 december 2023 @ 16:16:
[...]

Ik heb een vraag waar ik graag een specialistisch antworod op wil, daarom vraag ik het aan jou:
Ik zweet soms veel 's nachts. zeker in de zomer maar soms ook in de winter. Nu wordt overal geschreven(en ik vind het ook volkomen logisch) dat zweet het matras aantast. Toch zie je vaak dat matrassenwinkel s dan een molton van zware kwaliteit aanraden omdat deze veel vocht opvangen. Nu is mijn idee: veel vocht is niet al het vocht. dus waarom een molton van hoge kwalitiet kopen als je ook een waterdichte matrasbeschermer kan kopen? dat overweeg ik binnenkort te doen heb het nog niet gedaan vandaar dus mijn vraag. Matrasbeschermers hebbene ne zachte bovenlaag en een pu onderlaag die waterdicht is maar wel enige luchtmoleculen doorlaat. als ik dat vertaal nar een logishce praktjik zou ik vermoeden dat je matras dus met zo'n matrasbeschermer niets meer te lijden heeft van zweet, maar dat zo'n matrasbeschermer mogeljik minder oed ventileert dan een molton, klopt dit?
Soms hoor je dat mesnen bij de aankoop van een duur matars een gratis kussen krijgen, waarom krijgen ze geen gratis waterdichte matrasbeschermer? dan is 1 van de slijtagerisico's van matrassen, zweet, direct verleden tijd.
ik vraag me nu dus af: is er een heel groot nadeel aan die waterdichte matrasbeschermers, zo ja welk nadeel? of is het enkel het belang van de winkels om moltons te blijven adviseren zodat het matras uiteindelijk toch wordt aangetast door zweet?
Je kan best een molton kopen met een pu laag. Maar dit is een eigenlijk een incontinentie molton. Men gebruikt dit in de zorg of soms in hotels. Dit is puur uit hygiënisch oogpunt, maar bied geen slaapcomfort. Sterker nog, de ventilatie is nagenoeg 0. Dus ga je nog meer transpireren, alleen komt het niet in je matras terecht, maar in je beddengoed.

Ik denk dat je het beste af bent met een ventilerende spiraal bodem. Een matras zoals een Auping Elysium. Deze heeft ook standaard afritsbare tijk aan de bovenkant om te wassen. Verder gewoon fatsoenlijke molton en hoeslaken gebruiken. En een luchtig dekbed. Bijvoorbeeld Eendendons 90% alleen de zomer variant als je het altijd warm hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
Lekkerboeie86 schreef op donderdag 7 december 2023 @ 18:13:
[...]

Je kan best een molton kopen met een pu laag. Maar dit is een eigenlijk een incontinentie molton. Men gebruikt dit in de zorg of soms in hotels. Dit is puur uit hygiënisch oogpunt, maar bied geen slaapcomfort. Sterker nog, de ventilatie is nagenoeg 0. Dus ga je nog meer transpireren, alleen komt het niet in je matras terecht, maar in je beddengoed.

Ik denk dat je het beste af bent met een ventilerende spiraal bodem. Een matras zoals een Auping Elysium. Deze heeft ook standaard afritsbare tijk aan de bovenkant om te wassen. Verder gewoon fatsoenlijke molton en hoeslaken gebruiken. En een luchtig dekbed. Bijvoorbeeld Eendendons 90% alleen de zomer variant als je het altijd warm hebt.
;-)ik was niet opzoek naar matras-bedbodem advies, dat geef ik heir zelf ook;-)
mijn vrag is serieus deze: op heel veel sites lees je dat matrasen na 8 ot 10 jaar aan vervanging toe zijn, ook als ze niet versleten zijn vanwege hygienische redenen. elk mens verliest zo'n 300ml vocht per nacht en dat komt in het matras terehct waardoor de matras wordt aangetast en vervuild. Dat betekent dan toch dat die hele degenaratie te voorkomen is als mensne standaard met een pu matrasbeschermer gaan slapen? dan blijft hun matras qua vervuiling als nieuw. uiteraard kan een matras dan nog wel gewoon slijten, mar het schuim raakt niet aangetast door de zouten uit zweet e.d. dus warom wordt dat niet standaard geadviseerd? je geeft aan dat zlefs in hotels het gebruikelijk is. de meeste mesnen hebben in een hotel een fijne slaap-ervaring, dus bljikbaar zijn die matrasbeschermers niet zodanig broeierig dat ze een slaapervaring verpesten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
  • Nu online
dicksterk schreef op donderdag 7 december 2023 @ 18:36:
[...]

;-)ik was niet opzoek naar matras-bedbodem advies, dat geef ik heir zelf ook;-)
mijn vrag is serieus deze: op heel veel sites lees je dat matrasen na 8 ot 10 jaar aan vervanging toe zijn, ook als ze niet versleten zijn vanwege hygienische redenen. elk mens verliest zo'n 300ml vocht per nacht en dat komt in het matras terehct waardoor de matras wordt aangetast en vervuild. Dat betekent dan toch dat die hele degenaratie te voorkomen is als mensne standaard met een pu matrasbeschermer gaan slapen? dan blijft hun matras qua vervuiling als nieuw. uiteraard kan een matras dan nog wel gewoon slijten, mar het schuim raakt niet aangetast door de zouten uit zweet e.d. dus warom wordt dat niet standaard geadviseerd? je geeft aan dat zlefs in hotels het gebruikelijk is. de meeste mesnen hebben in een hotel een fijne slaap-ervaring, dus bljikbaar zijn die matrasbeschermers niet zodanig broeierig dat ze een slaapervaring verpesten.
Ik zou zeggen koop er 1 en slaap er paar weken op. Denk dat je tot de conclusie komt dat je liever een paar keer in je leven een nieuw matras koopt uit hygiënisch oogpunt.

Fabrikanten en winkels gaan natuurlijk geen pu molton adviseren met het idee dat de klant dan 30 jaar in zijn eigen vocht kan rollen en dat het matras dan 30 jaar mee kan. Ze richten zich op slaapcomfort en niet op eeuwige levensduur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
Lekkerboeie86 schreef op donderdag 7 december 2023 @ 18:53:
[...]

Ik zou zeggen koop er 1 en slaap er paar weken op. Denk dat je tot de conclusie komt dat je liever een paar keer in je leven een nieuw matras koopt uit hygiënisch oogpunt.

Fabrikanten en winkels gaan natuurlijk geen pu molton adviseren met het idee dat de klant dan 30 jaar in zijn eigen vocht kan rollen en dat het matras dan 30 jaar mee kan. Ze richten zich op slaapcomfort en niet op eeuwige levensduur.
ik ga er idd 1 kopen om het te proberen. voordeel is dat het tegenwoordig niet meer van die knisperende dingen zijn die als ene krant klinken zoals vroeger.
wat je zegt over slaapcomfort volg ik niet helemaal: in een hotel is men ook gericht op slaapcomfort. anders gaan klanten die duur betalen voor hun overnachting de volgende keer ergens anders heen. Ik ben benieuwd om te ontdekken hoe vervelend dit is. Ik heb nameljik ook altijd gedacht dat een waterdichte beschermer voor mijn hoofdkussen afschuwelijk zou zijn, dat ik dan aan het einde van de nacht ene klam hoofdkussen zou hebben omdat het vocht niet weg kan. maar dit blijkt totaal niet zo te zijn met de beschermer die ik bij de action gekocht heb. en onhygienisch is het ook niet want hij kan gewoon in de wasmachine. ik had toen ik dat ding kocht ind e zomer van 2022 echt het vermoeden dat ik na een nacht met 30 gradden op een kletsnat kussen zou wakkerworden waarbij de sloop en de bovenlag van de beschermer heel nat zouden zijn. dat was dus niet zo het absorbeert prima. nu eens zien of dat met een matrasbeschermer ook zo is. in dat geval zouden veel meer mesnen het moeten doen want voor iets van 20 euro gaat je matras dan jaren langer eme.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjorden
  • Niet online
dicksterk schreef op woensdag 6 december 2023 @ 10:48:
Hardheid en schuim hebben 1 probleem: op momenten dat je in bed zweet, bijvoorbeeld in de zomer, wordt schuim zachter en lig je dus niet meer hetzelfde als daarvoor. ook heeft schuim last van nestvorming. dit is geen kuilvorming(omdat de kuil niet heel diep is) maar het schuim vormt zich nar je lichaam, laten we zeggen zoasl een schoen dat doet die je hebt ingelopen. aangezien jij van een net-niet plan houdt veronderstel ik dat jij nestvorming net zo irritant vind als ik, je zakt op die pelk net wat dieper weg in het matras als eerst en dardoor is het net niet meer lekker.
Latex is vormvaster maar ook een heeel stuk warmer en darmee dus ook niet geschikt voor je. Het probleem is dat in feite voor wat jij wilt een Beliani dream in de variant stevig het ideale matras is. allene dus wel met veren, maar een zeer stevig matras met tegendruk die hetzelfde blijft bereik je echt veel beter met veren dan met schuim. ik zou hem gewoon proberen via bol.com, dan heb je 30 dagen om erachter te komen of het je bevalt.
Het zal dan inderdaad met nestvorming te maken hebben door warmte, want het gevoel van ongemakkelijk liggen komt vaak pas halverwege de nacht, maar is met de lagere kamertemperatuur (slaap met gekantelde ramen) nu een stukje minder.

Het hoofdkussen (ook met schuim gevuld) voelt nu behoorlijk hard (en koud), maar wordt weer vormbaar als het een beetje opgewarmd is. Ik had niet verwacht dat temperatuur zo'n groot verschil zou uitmaken, vooral duidelijk merkbaar met het hoofdkussen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dicksterk
fjorden schreef op donderdag 7 december 2023 @ 22:41:
[...]

Het zal dan inderdaad met nestvorming te maken hebben door warmte, want het gevoel van ongemakkelijk liggen komt vaak pas halverwege de nacht, maar is met de lagere kamertemperatuur (slaap met gekantelde ramen) nu een stukje minder.

Het hoofdkussen (ook met schuim gevuld) voelt nu behoorlijk hard (en koud), maar wordt weer vormbaar als het een beetje opgewarmd is. Ik had niet verwacht dat temperatuur zo'n groot verschil zou uitmaken, vooral duidelijk merkbaar met het hoofdkussen.
Ik vermoed dat je hoofdkussen emt traagschuimvlokken is gevuld. traagschuim is heel erg temperatuurafhankelijk. daat is ook precies de werking ervan. door warmte gaat het zich vormen naar je lichaam/hoofd. allene in een te koude ruimte gebuerd dat niet meer en blijft het een soort steen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lerssi
Phusebox schreef op donderdag 7 december 2023 @ 06:41:
Nu ruim een jaar twee M-Line Motion 8 matrassen (ca. 1400 euro p.st.) kan niet zeggen dat het echt beter ligt dan de 600 euro matrassen die we hiervoor hadden. Na een jaar is de stevigheid er al uit, ondanks het 1x per 3 maanden draaien van de matras. (Wat een hel is als je 1 hoes hebt om beide matrassen)

Voor de zekerheid destijds ook nieuwe lattenbodems gekocht dus daar zou het niet aan mogen liggen.

Ze zijn niet slecht, maar volgende keer worden het gewoon weer goedkopere matrassen. Blijft een beetje een cowboy markt met een hoop marketing gezwets voor wat stukjes schuim.

Meen je niet, heb er net 2 gekocht en gaan de matt sleep matrassen naar onze zoon.

Welk matras ga je nu kopen dan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
lerssi schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 19:29:
[...]

Meen je niet, heb er net 2 gekocht en gaan de matt sleep matrassen naar onze zoon.

Welk matras ga je nu kopen dan ?
Nu, nog niks. Deze nog sowieso een jaartje of 5 houden verwacht ik.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JBnl
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-05 21:29
Deze maand zijn er een hoop matrassen in de aanbieding bij de lidl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
JBnl schreef op zondag 10 december 2023 @ 08:36:
Deze maand zijn er een hoop matrassen in de aanbieding bij de lidl.
heb jij ervaring met die matrassen? ik heb er zelf nooit 1 van de lidl gehad dus durf niet te zeggen of ze goed zijn en lang meegaan. maar zou dat weleens willen horen van een gebruiker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QAI
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 09:44

QAI

Een matras van de Lidl, klinkt een beetje als een hamburger halen bij de sushiboer
Ik weet dat een vooroordeel hebben over iets niet correct is, dus ook ik ben oprecht geïnteresseerd in de ervaringen met zo'n matras.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjah
Beter een vooroordeel over Lidl, en dan toch een kans geven, dan een vooroordeel over Emma, dat is opgeklopt door reclame (dus dan moet het wel goed zijn) en dan daarin trappen voor teveel poen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
Sjah schreef op zondag 10 december 2023 @ 11:00:
Beter een vooroordeel over Lidl, en dan toch een kans geven, dan een vooroordeel over Emma, dat is opgeklopt door reclame (dus dan moet het wel goed zijn) en dan daarin trappen voor teveel poen.
een aantal van die pocketverenmatrassen hebben een zwaar gewicht, wat vaak inhoud dat de veren in elk geval niet van slap en licht metaal gemaakt zijn. Ik heb ze nooit getest omdat ik ergens las dat terugsturen van een gebruikt matras bij lidl niet kan. de 90 dagen gelden voor een verpakt matras en ze nemen ze gebruikt dus niet terug. Ik ben niet rijk dus testen en er dan mee blijven zitten werkt voor mij niet.
ik heb in dit topic nog nooit van een bezitter van zo'n matras gehoord. vrijwel alles wat hier ooit is geadviseerd is later wel met ervaringen voorbij gekomen maar lidl nooit.
het staat of valt met de probressieve tegendruk van de pocketveren, maar daar kan je zonder een matras gezien te hebben echt niets van zeggen.
Ik he bhier bijvoorbeeld een chinees matras staan van bedstory, gevonden via bol.com
Ik heb goede ervaringen emt de veerkernen van enkele chinese matrassen. toch is de veerkern van dit matras super slap, en biedt helemala geen progressieve tegendruk en wat erger is: bij 140x200, wat gevouwen en gerold geleverdd werd, blijkt in het midden een soort schuimbalk te lopen in plats van veren maardoor het midden van het matas volledig anders ligt dan alels eromheen. als ik hem niet had getest had ik hem op basis vand e specificaties zeker geadviseerd, want ik ken al andere chinese matrassen met een veerkern die er hetzelfde uitizet. toch blijkt dit matras in tegensteling tot de anderen die ik heb gezien een absolute no-go en zou ik hem nooit adviseren. dat blijft voor mij een reminder, adviseer nooit iets wat je niet gezien hebt en darom durf ik ook niks te zeggen over de lidl matrassen.
tegelijkertijd: het matars waar ik woensdag een link naar plaatste lijkt(nu mijn partner er bijna 2 weken op geslaepn heeft) na ongeveer 20 mislukte pogingen(ik ben de tel kwijt hoeveel matrassen we echt gehad hebben) eindelijk het matras te zijn waar zij op kan slapen zonder rugklachten. terwijl toen ik het matras uitrolde ik dacht: o nee niet weer zo 1, want het had een absoluut traditionele europese opbouw en daar heb ik minstens 10 variatnen van bezien die absoluut waardeloos veerden e/of slappe zijwanden hadden. dus ook dan geldt: eerst zien, dan oordelen. want dit blijkt echt 1 vand e beste matrassen te zijn die ik heb gezien, naast enkel chinese varianten die ik ook regelmatig adviseer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Let wel op bij de matrassen van de Lidl: ze geven een waarschuwing bij alle pocketveren matrassen. De pocketveringmatrassen van de Lidl kunnen/mogen namelijk niet op een (elektrisch) verstelbaar bedbodem. Als reden geven ze dat er een risico is dat de veren te ver doorbuigen en niet meer in originele staat kunnen terugkeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drakandr
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 27-04 08:48
Zoals in het topic al aangegeven zijn er heel veel slaap systemen. Mijn ervaring is dat je voorzichtig moet zijn om van het één naar het ander te gaan.

Op een gegeven moment in mijn leven overgestapt van een goedkope schuimmatras + lattenbodem naar een Auping systeem. Maar voor ons was dat vooral veel Au en veel Ping.

Ik kon daar in het geheel niet op slapen, terwijl mijn schoonmoeder er bij zweert. Comfort en gewenning zijn super persoonlijk.

Einde raad en met overal pijn in 2015 een Dorsoo hydraulisch slaapsysteem gekocht (matras + bodem) en daar tot op heden geen spijt van gehad. Begonnen met een soft matras en dat lag heerlijk. Uiteindelijk verloor de kern wat stevigheid en heb ik deze omgeruild (binnen de garantietermijn) voor een medium kern en dit gaat tot op heden helemaal prima.

Het enige nadeel van het systeem is dat ik hiermee zo verwend ben dat ik eigenlijk niet meer in een ander bed kan of wil slapen. :D

Ik moet er wel bij zeggen dat het systeem echt heel prijzig is. Het kost je zogezegd een paar ruggen (pun intended) voor een éénpersoonsbed.

[ Voor 19% gewijzigd door Drakandr op 10-12-2023 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
silmaril8 schreef op zondag 10 december 2023 @ 12:30:
Let wel op bij de matrassen van de Lidl: ze geven een waarschuwing bij alle pocketveren matrassen. De pocketveringmatrassen van de Lidl kunnen/mogen namelijk niet op een (elektrisch) verstelbaar bedbodem. Als reden geven ze dat er een risico is dat de veren te ver doorbuigen en niet meer in originele staat kunnen terugkeren.
in fiete is een veerstelbare bodem voor elk matras slecht. het kan nog het beste met schuimmatrasen omdat die meer vouwbaar zijn, maar dan nog rekt het vouwen het schuim uit op een maneir die eigenljik ten koste gaat van de levensduur van je matras.
in feite is een veerkernmatras dat wel op een verstelbare bodem kan te flexibel om goede steun te geven. want als het zo flexibel si dat het allerlei vouwen aankan, vervormd het ook erg bij het liggen en kom je dus in een soort hangmat-effect terecht. dus dat de lidl pocketveermatrassen neit bedoeld zijn voor op een verstelbare bodem pleit in feite voor de kwaliteit van die matrassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08:49
Oh wat een ellende. Ook op zoek naar een goed ander bed. Zelf slaap ik meestal prima op bijna elk bed, vrouw wat meer steun/kwaliteit nodig. (180-200)

We denken nu na advies bij een hele fijne zaak aan

Hasena ombouw
1 motorig lattenbodem. Weten nog niet welke versie. Die je per lat kan stellen of diegene die wat meer ‘automatisch’ mee beweegt.

Daarna de matras. Meerdere geprobeerd. Gaan nog terug voor meer testen. Wat we hebben geprobeerd is volgens mij Swissfllex, rowa en Revor?

Wat zijn jullie ervaringen met bovenstaande merken? Ik las over Revor soms wat slechte recensies over ‘kuilen’ wat zij dan geen kuil vonden.

We wisten dat goede bedden niet goedkoop zijn. Maar alles bij elkaar zouden we wel meer dan 7000 uitkomen ofzo 😳

Je slaapt elke dag. Dus goed bed is belangrijk. Maar vraag me af of ik 7000 t.o.v. 2000-3000 ga merken. En wat jullie van de merken vinden. Ze adviseren trouwens wol of kamelen haar dekbed icm koudschuim of latex ivm doorlatendheid.

[ Voor 22% gewijzigd door meermarco op 10-12-2023 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
meermarco schreef op zondag 10 december 2023 @ 17:18:
Oh wat een ellende. Ook op zoek naar een goed ander bed. Zelf slaap ik meestal prima op bijna elk bed, vrouw wat meer steun/kwaliteit nodig. (180-200)

We denken nu na advies bij een hele fijne zaak aan

Hasena ombouw
1 motorig lattenbodem. Weten nog niet welke versie. Die je per lat kan stellen of diegene die wat meer ‘automatisch’ mee beweegt.

Daarna de matras. Meerdere geprobeerd. Gaan nog terug voor meer testen. Wat we hebben geprobeerd is volgens mij Swissfllex, rowa en Revor?

Wat zijn jullie ervaringen met bovenstaande merken? Ik las over Revor soms wat slechte recensies over ‘kuilen’ wat zij dan geen kuil vonden.

We wisten dat goede bedden niet goedkoop zijn. Maar alles bij elkaar zouden we wel meer dan 7000 uitkomen ofzo 😳

Je slaapt elke dag. Dus goed bed is belangrijk. Maar vraag me af of ik 7000 t.o.v. 2000-3000 ga merken. En wat jullie van de merken vinden. Ze adviseren trouwens wol of kamelen haar dekbed icm koudschuim of latex ivm doorlatendheid.
Wat heb je nu voor bed staan? ook 180x200? zo ja, met wat voor bodem?
Ik heb zelf een partner die veel rugklachten heeft. wat voor klachten heeft jouw partner waardoor ze goede steun nodig heeft?
Mijn ervaring is dat je met rugklachten eigenljik niet in een beddenzaak kan slagen. Het kan utierard wel goed gaan. bijvoorbeeld als de rugklachten specifiek veroorzaakt worden door een verkeerd matras dan kan een verkoper vaak wel adviseren wat wel werkt. maar komen rugklachten door slijtage/andere oorzaken dan specifiek het bed dan is het vrijwel ondoenljik om in een beddenzaak te bepalen welk matras goed voor haar ligt. want daar kan je enkle de exemplaren eruit filteren die zo gigantisch slecht liggen voor haar dat ze het er zlefs geen nacht op uithoudt. maar met zo'n uurtje proefliggen weet je niets over hoe ze het zal vinden na 2 weken, of een maand. geef je dan 8000 uit of zelfs maar 1000, dan blijft het weggegoodi geld als ze er niet lekker op ligt. sommige zaken geven nog wel 1 keer omruilgarantie, maar wat je nodig hebt is de mogeljikheid tot proefslapen en terugsturen zodat je je geld weer terugkrijgt.
als je nog een goede 180x200 bedbodem bezit zou ik het volgende eerst eens proberen: zoek het bericht op dat ik op 7 december om 17:30 plaatste. hierin staat een link naar een matars met 2 hardheden. voor 180x200 kan je dus 2 exemplaren van 90x200 bestellen. heb je nu 160x200 thuis staan dan kan je vanuit die klink het 160x200 exemplar kiezen.
het voordeel van dit matras is dat je uit 2 kanten kan kiezen. de ene kant is bedekt met een zachte toplaag, de andere kant met een stevige toplaag. onder die toplaag zit ene goed solide verend veersysteem dat goede ondersteuning biedt. jij kan dus bijvoorbeeld besluiten dat je stevig wilt slapen terwijl je partner de zachtere kant kiest, want je hebt elk een eigen matras.
bij mijn partner is dit het eerste matras dat eindlejik haar rgklachten verminderd. dat zegt uiterard niet dat het bij jouw partner ook werkt, maar het is het proberen waard want als het niet bevalt kan je ze binnen 30 dagen aanmelden voor retour. en dan ben je voor 2x90x200 278 euro kwijt, in plaats van 8000.
Matrassen die kul of nestvorming in de receenties hebben moet je voor mensen emt rugklachten echt links laten liggen, want juist mensen emt rugklachten hebben erg veel last van die vervorming van het matras.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07:46
Phusebox schreef op donderdag 7 december 2023 @ 06:41:

Dit bevestigd maar weer het gevoel wat ik altijd heb gehad bij matrassen, een hoop marketing. Blijkbaar is zelf een matras van 1400 euro niet goed.

Jaren terug had de rekenkamer een mooie uitzending over de wereld van matrassen en waar de bizarre marges voorbij kwamen.
TLDR: als je slecht slaapt, slaap je bijna op alles slecht. Slaap je goed, dan slaap je op elk matras wel goed.

De lidl komt goed uit de test qua matrassen en hebben ook jou maat: https://www.lidl.nl/h/mat...=false&productsOnly=false

Slaap nu op een matras van de ikea maar mijn volgende komt bij de lidl vandaan. Liever elke paar jaar een nieuwe verse voor een mooie prijs, dan een super duur matras en dan er jaren op liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
chrisborst schreef op zondag 10 december 2023 @ 19:15:
[...]

Dit bevestigd maar weer het gevoel wat ik altijd heb gehad bij matrassen, een hoop marketing. Blijkbaar is zelf een matras van 1400 euro niet goed.

Jaren terug had de rekenkamer een mooie uitzending over de wereld van matrassen en waar de bizarre marges voorbij kwamen.
TLDR: als je slecht slaapt, slaap je bijna op alles slecht. Slaap je goed, dan slaap je op elk matras wel goed.

De lidl komt goed uit de test qua matrassen en hebben ook jou maat: https://www.lidl.nl/h/mat...=false&productsOnly=false

Slaap nu op een matras van de ikea maar mijn volgende komt bij de lidl vandaan. Liever elke paar jaar een nieuwe verse voor een mooie prijs, dan een super duur matras en dan er jaren op liggen.
de tests zeggen niet zoveel omdat die machinaal gedaan worden, die zeggen dus niets over ligcomfort, invloed van zweet op het matras enzovoort.
Ik ben het overigens met je eens dat er weinig rede is om een dure matras te kopen. Maaar in alel prijskalssen zijn goede en slechte matrassen te krijgen. wat maakt dat je de volgende keer een matras van de lidl wil? ben benieuwd nar je ervarinen tegen die tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
dicksterk schreef op zondag 10 december 2023 @ 19:04:
[...]

Wat heb je nu voor bed staan? ook 180x200? zo ja, met wat voor bodem?
Ik heb zelf een partner die veel rugklachten heeft. wat voor klachten heeft jouw partner waardoor ze goede steun nodig heeft?
Mijn ervaring is dat je met rugklachten eigenljik niet in een beddenzaak kan slagen. Het kan utierard wel goed gaan. bijvoorbeeld als de rugklachten specifiek veroorzaakt worden door een verkeerd matras dan kan een verkoper vaak wel adviseren wat wel werkt. maar komen rugklachten door slijtage/andere oorzaken dan specifiek het bed dan is het vrijwel ondoenljik om in een beddenzaak te bepalen welk matras goed voor haar ligt. want daar kan je enkle de exemplaren eruit filteren die zo gigantisch slecht liggen voor haar dat ze het er zlefs geen nacht op uithoudt. maar met zo'n uurtje proefliggen weet je niets over hoe ze het zal vinden na 2 weken, of een maand. geef je dan 8000 uit of zelfs maar 1000, dan blijft het weggegoodi geld als ze er niet lekker op ligt. sommige zaken geven nog wel 1 keer omruilgarantie, maar wat je nodig hebt is de mogeljikheid tot proefslapen en terugsturen zodat je je geld weer terugkrijgt.
als je nog een goede 180x200 bedbodem bezit zou ik het volgende eerst eens proberen: zoek het bericht op dat ik op 7 december om 17:30 plaatste. hierin staat een link naar een matars met 2 hardheden. voor 180x200 kan je dus 2 exemplaren van 90x200 bestellen. heb je nu 160x200 thuis staan dan kan je vanuit die klink het 160x200 exemplar kiezen.
het voordeel van dit matras is dat je uit 2 kanten kan kiezen. de ene kant is bedekt met een zachte toplaag, de andere kant met een stevige toplaag. onder die toplaag zit ene goed solide verend veersysteem dat goede ondersteuning biedt. jij kan dus bijvoorbeeld besluiten dat je stevig wilt slapen terwijl je partner de zachtere kant kiest, want je hebt elk een eigen matras.
bij mijn partner is dit het eerste matras dat eindlejik haar rgklachten verminderd. dat zegt uiterard niet dat het bij jouw partner ook werkt, maar het is het proberen waard want als het niet bevalt kan je ze binnen 30 dagen aanmelden voor retour. en dan ben je voor 2x90x200 278 euro kwijt, in plaats van 8000.
Matrassen die kul of nestvorming in de receenties hebben moet je voor mensen emt rugklachten echt links laten liggen, want juist mensen emt rugklachten hebben erg veel last van die vervorming van het matras.
Hadden een Norma timeless boxspring en dat was eigenlijk nooit echt goed. Gewoon gekocht op de looks en prijs toen. Rugklachten worden niet veroorzaakt door het bed. Maar het moet het niet verergeren als het ware. Nu ligt de heup veel lager en zie je als je kijkt dat je inderdaad niet goed ligt. De boxspring gaat er sowieso uit trouwens. En ja recensies. Maar ja, als je recensies leest kun je gewoon beste een Lidl of IKEA matras kopen. Maar ja, of dat zo is? Gewoon best lastig. Wat vindt jij van de opgenoemde merken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
meermarco schreef op zondag 10 december 2023 @ 22:01:
[...]

Hadden een Norma timeless boxspring en dat was eigenlijk nooit echt goed. Gewoon gekocht op de looks en prijs toen. Rugklachten worden niet veroorzaakt door het bed. Maar het moet het niet verergeren als het ware. Nu ligt de heup veel lager en zie je als je kijkt dat je inderdaad niet goed ligt. De boxspring gaat er sowieso uit trouwens. En ja recensies. Maar ja, als je recensies leest kun je gewoon beste een Lidl of IKEA matras kopen. Maar ja, of dat zo is? Gewoon best lastig. Wat vindt jij van de opgenoemde merken?
Het probleem met de genoemde merken is dat je er geen proefslaepn bij kan krijgen. waardoor je dus altijd een gok neemt. mogelijk gooi je duizenden euro's weg omdat je vast zit aan de gekochte combinatie en het de rugklachten van je partner niet oplost.
Je schrijft dat e norma boxspring sowieso weg gaat. warom is het vervangen an de matrasen en het behouden van de onderboxen geen optie? als de onderboxen niet gekuild zijn mar enkle de matrassen kan je prima de in het vorige bericht door mij genoemde matrassen erop proberen. overigens enekl als de onderboxen inderdaad niet gekuild zijn want op gekuilde boxen werkt niets. maar over het algemeen kuilen de matrassen wel maar de boxen veel minder.
het punt is dat merken als norma en wiss flex niks toevoegen. inderdaa kan je net zo goed veel goedkopere matrassen kopen die hetzlefde of een betere kwaliteit hebben. ik kan je diverse matrassen aanraden die absoluut neit zullen kuilen. qua bedbodem moet je kijken wat je wilt. boxspringbodems van ikea, of toch lattenbodems. het kan allemaal maar het heeft in geen gevval zin er duizenden euro's tegenaan te gooien want je zal he tniet terugzien in je lig-ervaring. als je geen goed gevoel hebt bij goedkope opties zou je auping kunnen overwegen. Maar in de meeste gevallen kan je echt prima slapen vor minder. als je je onderboxen zou houden en die matrasen zou kopen waar ik je naar verwees ben je voor 278 euro weer voor jaren voorzien. bevalt dat je niet, dan kan je ze altijd nog retourenren en bijvoorbeeld voor een beliani joy matras in 180x200 gaan, ook te krijgen op bol.com. dit matras al zeker niet kuilen en heeft een goede pocketveerkern.
wil je een nieuw bed, dan zijn er veel opties. bol.com heeft tweepersoonsbedden, maar ikea ook bijvooreeld. zorg alelen wel voor ene lattenbodem met minimala 28 latten als je een pocketveermatras gaat gebruiken.
maar ik ben dus wel beniewud waarom ej de norma onderboxen neit wilt houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
dicksterk schreef op zondag 10 december 2023 @ 22:22:
[...]

Het probleem met de genoemde merken is dat je er geen proefslaepn bij kan krijgen. waardoor je dus altijd een gok neemt. mogelijk gooi je duizenden euro's weg omdat je vast zit aan de gekochte combinatie en het de rugklachten van je partner niet oplost.
Je schrijft dat e norma boxspring sowieso weg gaat. warom is het vervangen an de matrasen en het behouden van de onderboxen geen optie? als de onderboxen niet gekuild zijn mar enkle de matrassen kan je prima de in het vorige bericht door mij genoemde matrassen erop proberen. overigens enekl als de onderboxen inderdaad niet gekuild zijn want op gekuilde boxen werkt niets. maar over het algemeen kuilen de matrassen wel maar de boxen veel minder.
het punt is dat merken als norma en wiss flex niks toevoegen. inderdaa kan je net zo goed veel goedkopere matrassen kopen die hetzlefde of een betere kwaliteit hebben. ik kan je diverse matrassen aanraden die absoluut neit zullen kuilen. qua bedbodem moet je kijken wat je wilt. boxspringbodems van ikea, of toch lattenbodems. het kan allemaal maar het heeft in geen gevval zin er duizenden euro's tegenaan te gooien want je zal he tniet terugzien in je lig-ervaring. als je geen goed gevoel hebt bij goedkope opties zou je auping kunnen overwegen. Maar in de meeste gevallen kan je echt prima slapen vor minder. als je je onderboxen zou houden en die matrasen zou kopen waar ik je naar verwees ben je voor 278 euro weer voor jaren voorzien. bevalt dat je niet, dan kan je ze altijd nog retourenren en bijvoorbeeld voor een beliani joy matras in 180x200 gaan, ook te krijgen op bol.com. dit matras al zeker niet kuilen en heeft een goede pocketveerkern.
wil je een nieuw bed, dan zijn er veel opties. bol.com heeft tweepersoonsbedden, maar ikea ook bijvooreeld. zorg alelen wel voor ene lattenbodem met minimala 28 latten als je een pocketveermatras gaat gebruiken.
maar ik ben dus wel beniewud waarom ej de norma onderboxen neit wilt houden.
De Norma gaat weg omdat de stof van de boxen erg lelijk is geworden. Door zon, koude achterwand etc is de stof erg armoedig geworden. Overigens hebben we hem al 15 jaar en is de topper al eens vervangen.

Bij de beddenzaak maakten ze met een apparaatje waar je instaat even een omtrek van de conteuren en passen ze de verstelbare lattenbodem daarop aan. Maar zal zeker je tip overwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trichoglossus
meermarco schreef op zondag 10 december 2023 @ 22:01:
[...]

Mijn 10 jaar oude ikea pocketvering matrassen a 200 euro per stuk hadden totaal geen kuilvorming.
Proefliggen geeft wel een indicatie vond ik, maar uiteraard niet zaligmakend. De verschillende hardheden van Ravensberger matrassen kon ik wel goed voelen in de showroom.

De marges op dure matrassen zijn enorm. Mline geeft bijvoorbeeld voor de 2e matras 50% korting, 1e matras 1000 euro, 2e matras 500 euro.

En net als met zoveel dingen denken mensen vaak dat iets heel duurs ook wel heel veel beter moet zijn (in dit geval voor de fabrikant).

Mline geeft bijvoorbeeld voor de 2e matras 50% korting, 1e matras 1000 euro, 2e matras 500 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Niet online

Cyb

Er zijn gemiddeld gezien wel verschillen tussen dure matrassen en goedkope. Dat zie je met name aan materiaalkeuze en soms het aantal verschillende soorten lichaamsvormen per product. Maar het is uiteraard geen garantie dat je beter gaat slapen.

Sowieso is het woord "beter" vrij vaag als het gaat om matrassen. Wat voor de ene persoon "beter" is, kan voor het andere persoon "slechter" betekenen, zelfs als ze komen van hetzelfde matras.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
Klopt. Dat maakt het zo lastig. Proefslapen is wel een goede. Kan in overleg met de winkel vragen welke merken dat evt aanbieden binnen hun assortiment.

Wat vinden jullie überhaupt van de merken die ik noemde? Wel kwalitatief goed?

De beddenzaak bestaat ook al meer dan 30 jaar en qua recensies leveren ze ook goede service NA aanschaf. Zoals lattenbodem bijstellen etc. Dus ik ga er een beetje vanuit dat de matrassen en bedombouw merken die ze verkopen dan ook goed zijn. (Naïef wellicht)

[ Voor 13% gewijzigd door meermarco op 11-12-2023 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
meermarco schreef op maandag 11 december 2023 @ 10:08:
Klopt. Dat maakt het zo lastig. Proefslapen is wel een goede. Kan in overleg met de winkel vragen welke merken dat evt aanbieden binnen hun assortiment.

Wat vinden jullie überhaupt van de merken die ik noemde? Wel kwalitatief goed?

De beddenzaak bestaat ook al meer dan 30 jaar en qua recensies leveren ze ook goede service NA aanschaf. Zoals lattenbodem bijstellen etc. Dus ik ga er een beetje vanuit dat de matrassen en bedombouw merken die ze verkopen dan ook goed zijn. (Naïef wellicht)
Zoek dat dan wel goed uit bij die winkel. sommige winkels geven een andere definitie van proefslapen. dan mag je een matras eenmalgi ruilen voor een ander matras bij dezelfde zaak, en dan bijna altijd een duurdere want geld terugkrijgen doe je niet. het echte proefslapen is dat je een matras binnen een gestelde tijd mag terugbrengen en zonder gedoe je volledige aankoopbedrag terugkrijgt.
Het is natuurljik handig als de verkoper je lattenbodem voor je afstelt. maar of dat nou 1000 euro of meer waard is betwijfel ik toch.
Dat een zaak 30 jaar bestaat zegt niet veel. JIj bent niet de enige die daardoor denkt dat het automatisch een goede zaak moet zijn, klanten gaan er vanuit dat een paarduizend euro betalen bij een zaak die er al lang is garant staat voor kwaliteit. maar stel je voor, jij koopt voor 8000 een bed en na 4 jaar gaan je matrassen kuilen. je krijgt geen garantie meer en je bent dus je geld kwijt: hoeveel mensen ga jij dan weerhouden bij die zaak te kopen? misschien 1 of 2 en dus merkt die zaaak daar niets van en blijft gewoon bestaan. De kwaliteit zegt dus niet zoveel hover het voortbestaan van zo'n zaak.
Ik vidn de merken die je noemt zwaar overpriced. je vond zelf al negatieve dingen over swissflex, dus waarom zou je geld steken in een merk dat je geen garantie biedt bij kuilvorming/nestvormign zoals zij het zullen noemen.
Ik ben niet echt thuis in de prijzen van bedden. maar ik zocht even op bol.com en bijvoorbeeld de 2persoonsbedden van merax in 180x200 met alles inclusief, lattenbodems en hydraulisch opbergsysteem komen op max 700 euro uit. Leg je dar de matrassen op die ik adviseerde dan kom je op iets van 1000 uit, iets minder zlefs. en ik weet zeker dat er bij ikea veel goedkopere bedden zijn, maar ik zocht een beetje in luxedre bedden omdat je dat nu ookhebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Niet online

Cyb

meermarco schreef op maandag 11 december 2023 @ 10:08:
Medewerkers in beddenzaken zijn voornamelijk ondernemers en verkopers, en niet mensen met een therapeutische opleiding. En mensen die je bed thuis komen bezorgen en installeren, hebben dat meestal ook niet. Dus of een lattenbodem correct wordt afgesteld, is nog maar de vraag.

Wel zijn er beddenzaken die extra aandacht aan afstellen van lattenbodems besteden, bijv. winkels die het "SLAAP-DNA" systeem gebruiken, of Bedking (in Belgie, eigenaar is Philippe Mannekens, schrijver van het boek "Rust voor je rug", master opleiding op dit gebied). Er zijn nog meer zaken, maar daar moet je van tevoren naar zoeken. Een lattenbodem kan worden afgesteld op basis van de uitlijning van de wervelkolom, maar ook op basis van drukmetingen. Bij drukmetingen wordt er gekeken naar verdeling van de druk op de plekken naar het lichaam contact maakt met het matras, waarbij ze meestal proberen om de druk zo gelijkmatig te verdelen. Maar deze vorm van uitlijning hoeft niet per se ook te leiden tot een correcte uitlijning van de wervelkolom.
Persoonlijk vind ik uitlijning van de wervelkolom belangrijker dan gelijkmatige druk.

Maar veel verkopers in beddenwinkels gaan niet verder dan: "Ligt u lekker? dan is dit het matras voor u.".
Als je echt wilt weten of een lattenbodem en/of matras goed geschikt is qua uitlijning, moet je eigenlijk met ontbloot bovenlichaam op het bed gaan liggen, en een rechte lat meenemen om te kijken of de wervelkolom goed uitgelijnd is.

Er is maar mijn idee ook niet echt een consensus in de wetenschap over wat een gezond bedsysteem is (dus hoe je zou moeten slapen). Als de wetenschap het al niet weet, dan weet de industrie het helemaal niet.
Mogelijk moet je bij gezond slapen niet alleen rekening houden met ruguitlijning, maar fysiologisch complexere zaken als afvoer van hersenruggenmergvocht (in de literatuur vaak afgekort met CSF, cerebrospinal fluid). Neem bijv. deze studie:

The Sleeping Brain: Harnessing the Power of the Glymphatic System through Lifestyle Choices:
3.4.3. Sleeping Position

Gravity affects the movement of blood and CSF through the brain, and therefore sleep position will likely play a role in the clearance of waste products from the brain [8]. Both intracranial pressure and cerebral hemodynamics are influenced by body posture [6], and patients with dementia were found to spend a much larger percentage of time in the supine position compared to controls, establishing an association between time in supine position and dementia [8]. An important factor in this clearance pathway is the stretch of nerves and veins in each position [6]. Glymphatic transport is most efficient in the right lateral sleeping position, with more CSF clearance occurring compared to supine and prone [6]. The average person changes sleeping position 11 times per night, but there was no difference in the number of position changes between neurodegenerative and control groups, making the percentage of time spent in supine position the risk factor, not the number of position changes [8]. The suggested mechanisms behind the effects of posture on clearance would appear to result from gravity and a restriction of venous drainage of the carotid veins. Unfortunately, detecting which position you spend most time in is only possible in a sleep laboratory, since self-reported sleep positions are often false [6].

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
Cyb schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 11:35:
[...]

Bij een lattenbodem kan je ook in een kuiltje liggen. Met name als de latten zelf meeveren/meebuigen, en de rustpunten aan de zijkanten onvoldoende verstelbaar zijn of onvoldoende meeveren t.o.v. de lat.

Maar een voordeel van lattenbodems is vaak inderdaad dat zones aanpasbaar kunnen zijn. Maar de kwaliteit kan aardig verschillen per lattenbodem. Maar ik vraag me wel af hoeveel gebruikers dat ook daadwerkelijk goed hebben afgesteld. Sommige winkels leggen wel speciale aandacht op het afstellen ervan, bijv. bij "Slaap DNA" winkels, en Bedking Ergopolis (in Belgie).
De Consumentenbond en ook de Duitse collega's zeggen alleen gekgenoeg dat de bodem geen invloed heeft op je houding, wat lijkt me onzin is.

Een voordeel van een lattenbodem is dat deze het beste ventileert. (Een nadeel voor aluhoedjes is dat deze elektromagnetische straling kan geleiden.)
Precies wat ik las. Echter als ik lag in de winkel lag dat wel of niet goed door het afstellen van de bodem?

En ze hadden het in de winkel ook over straling. Maar ja dat zo heftig dan bij bedbodems?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
meermarco schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 07:44:
[...]

Precies wat ik las. Echter als ik lag in de winkel lag dat wel of niet goed door het afstellen van de bodem?

En ze hadden het in de winkel ook over straling. Maar ja dat zo heftig dan bij bedbodems?
Ik vind zelf dat het voordeel van een verstelbare lattenbodem erg afhangt van het soort matras. Een goed solide pocketveermatras zoals ik ze adviseer heeft er geen voordeel bij. eerder nadelen, want als je een bepaalde zone in de lattenbodem erg zacht stelt gaat de matras daar doorhangen wat alleen maar de levensduur van de matras aantast. een goede pocketveermatras kan in feite op een vlavrobodem/gaatjesbodem omdat het een volledig eigen ergonomie biedt. voor wat extra vering zou een geveerde onderbox ook nog kunnen maaar die veren ook gelijkmatig. als je aan de ergonomie an een pocketveermatras gaat sleutelen met een lattenbodem die versteld kan worden krijgt de pocketveermatras op bepaalde plekken minder steun waardoor daar kuilvorming/vervorming kan ontstaan.
Bij koudschuim/traagschuimmatrassen kan een verstelbare lattenbodem weer wel, zekr bij relatief dunnen matrasen tot 20cm. Hierbij wordt de matras in feite als comfortlaag gebruikt en bepaald de lattenbodem de ergonomie en het ligcomfort. als je een relatief dun koudschuimmatras op een vlavrobodem zou leggen krijg je het gevoel op een plank te liggen. Leg je het op een lattenbodem dan kan je precies afstellen wat je wilt, waar het ets zachter moet liggene n waar juist iets steviger.
toch bieden veel verkopers dezelfde opties aan bij zowel pocketvering als koudschuimmatrassen, terwijl dat in feite zonde is van de pocketveermatras.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trichoglossus
[...]

Moet niet gekker worden in de winkels zo.
Je kan jezelf zo gek laten maken als je wilt natuurlijk, en net zoals in elke winkel staat een verkoper daar niet voor jou, maar voor zijn eigen winst/marges.
Op een matras van 1000 euro is uiteraard veel meer te verdienen dan op een matras van ikea/jysk/wat dan ook van 300 euro.

Afstellen lattenbodem is een kwestie van wat schuifjes over de latjes bewegen, dat kan iedereen zelf. Iets harder, iets zachter, meer of minder ondersteuning.

Als ik zo de verhalen lees dan hebben wij in onze jongere jaren toch verschrikkelijk slecht moeten slapen op bonnelmatrassen op spiraalbodems. Waar je trouwens prima op kon springen _/-\o_

Ik slaap in een doorsnee hotelbed slechter dan op mijn ikea matrasje van 200 euro op een lattenbodem van 8 tientjes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyb
  • Niet online

Cyb

[...]
Beste is om voor de zekerheid even te kijken wat voor bodem er onder ligt. Je zou verwachten dat een winkel gewoon een neutraal afgestelde bodem er onder heeft liggen, tenzij het er expliciet bij staat.
"Straling", dat klinkt meer als alu-hoedje gedachten. Sommige mensen zijn qua gezondheid bang voor elektromagnetische straling veroorzaakt door elektrische apparaten, met name apparaten waar radiogolven gebruikt worden. Het zou me niet verbazen als in die groep mensen ook een zeer hoog percentage bang is voor vaccinaties. Radiogolven zouden best schadelijk kunnen zijn, afhankelijk van sterkte, duur en frequentie, maar zover ik weet is dat niet het geval in normale situaties waar de meeste mensen zich in bevinden.
Als een beddenwinkel er over begint, dan klinkt het meer als een verkoper die een klant probeert te dirigeren naar bepaalde producten waar de verkoper belang bij heeft, en weg te houden van concurrentie.
Zo gebruikt Auping spiraalbodems van metaal, waar concurrentie dan over kan zeggen: "dan moet je oppassen voor straling". Hetzelfde zouden ze kunnen over matrassen met pocketvering.
Als een verkoper dus over straling begint, dan weet je dat je de verkoper extra moet wantrouwen, vooral als deze gewoon met zijn mobiel in zijn broekzak rondloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
Trichoglossus schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 10:21:
[...]

Moet niet gekker worden in de winkels zo.
Je kan jezelf zo gek laten maken als je wilt natuurlijk, en net zoals in elke winkel staat een verkoper daar niet voor jou, maar voor zijn eigen winst/marges.
Op een matras van 1000 euro is uiteraard veel meer te verdienen dan op een matras van ikea/jysk/wat dan ook van 300 euro.

Afstellen lattenbodem is een kwestie van wat schuifjes over de latjes bewegen, dat kan iedereen zelf. Iets harder, iets zachter, meer of minder ondersteuning.

Als ik zo de verhalen lees dan hebben wij in onze jongere jaren toch verschrikkelijk slecht moeten slapen op bonnelmatrassen op spiraalbodems. Waar je trouwens prima op kon springen _/-\o_

Ik slaap in een doorsnee hotelbed slechter dan op mijn ikea matrasje van 200 euro op een lattenbodem van 8 tientjes.
Ik vind bonel matrassen ook heerlijk liggen. Ze hebben wel een nadeel als je met 2 personen op 1 bonell matras slapt omdat je dan meebeweegt als de ander zich omdraait, maar ik vind ze ook heerlijk liggen. Het bouncy effect van een bonellmatras kom je bij sommige pocketveermatrassen trowuens nog wel tegen hor(al is het dan dus niet voelbaarr in het hele matras) als je ooit zoeits zoekt kan ik je wel adviseren want de meeste matrassen die ik aanbeveel hebben nog pocketveren die een goed terugverend effect hebben. Maar inderdaad, heel veel van de tegenwoordige matrassen zijn niet meer leuk om op te sprignen;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
Cyb schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 11:22:
[...]

Beste is om voor de zekerheid even te kijken wat voor bodem er onder ligt. Je zou verwachten dat een winkel gewoon een neutraal afgestelde bodem er onder heeft liggen, tenzij het er expliciet bij staat.

[...]

"Straling", dat klinkt meer als alu-hoedje gedachten. Sommige mensen zijn qua gezondheid bang voor elektromagnetische straling veroorzaakt door elektrische apparaten, met name apparaten waar radiogolven gebruikt worden. Het zou me niet verbazen als in die groep mensen ook een zeer hoog percentage bang is voor vaccinaties. Radiogolven zouden best schadelijk kunnen zijn, afhankelijk van sterkte, duur en frequentie, maar zover ik weet is dat niet het geval in normale situaties waar de meeste mensen zich in bevinden.
Als een beddenwinkel er over begint, dan klinkt het meer als een verkoper die een klant probeert te dirigeren naar bepaalde producten waar de verkoper belang bij heeft, en weg te houden van concurrentie.
Zo gebruikt Auping spiraalbodems van metaal, waar concurrentie dan over kan zeggen: "dan moet je oppassen voor straling". Hetzelfde zouden ze kunnen over matrassen met pocketvering.
Als een verkoper dus over straling begint, dan weet je dat je de verkoper extra moet wantrouwen, vooral als deze gewoon met zijn mobiel in zijn broekzak rondloopt.
Even voor de duidelijkheid. De winkel gaf aan dat het volgens hem NIET nodig is, maar dat sommige mensen kiezen vooor een stralingsvrij bed. Hij zei als je gaat Googlen zul je zien dat dat bestaat. Het is een stuk duurder en volgens hem niet nodig. Maar mochten we daar over denken, hebben ze de optie. En schrik niet van de websites die zeggen dat het gevaarlijk is.

Over de lattenbodem: Die was neutraal afgesteld. En ze hebben hem daarna persoon specifiek afgesteld. Ik voelde toen wel duidelijk verschil. Dat bedoelde ik. Dus dat je de lattenbodem, ondanks de mattras van 25CM wel voelde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
meermarco schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 13:07:
[...]

Even voor de duidelijkheid. De winkel gaf aan dat het volgens hem NIET nodig is, maar dat sommige mensen kiezen vooor een stralingsvrij bed. Hij zei als je gaat Googlen zul je zien dat dat bestaat. Het is een stuk duurder en volgens hem niet nodig. Maar mochten we daar over denken, hebben ze de optie. En schrik niet van de websites die zeggen dat het gevaarlijk is.

Over de lattenbodem: Die was neutraal afgesteld. En ze hebben hem daarna persoon specifiek afgesteld. Ik voelde toen wel duidelijk verschil. Dat bedoelde ik. Dus dat je de lattenbodem, ondanks de mattras van 25CM wel voelde.
Ja die afstelling voel je zeker. de ondersteuning van de pocketveermatras wordt namelijk harder of zachter op een bepalde plek als de lattenbodem wordt versteld. alleen is het niet zo ideaal voor het pocketveringmatras. de veren worden ingedrukt als je erop ligt doordat het matras van 2 kanten druk krijgt. jij drukt erop met je lichaamsgewicht en de lattembodem drukt tegen de onderkant waardoor de veren hun werk kunnen doen. geef je nu op een bepalade plek aand e onderkant veel minder druk doordat je de laten zachter afstelt dan gaat het matras op die plek meer doorhangen. veel kuilvormign ontstaat doordat de ondersteuningslaag niet goed is. leg je bijvoorbeeld een gloednieuw matras op een gekuilde boxspringbodem dan zal het nieuwe matras snel gan kuilen op diezlefde plek. een pocketveermatras werkt veel beter als het matra zelf de juiste steun biedt, zodat de tegendruk van de onderliggende bodem egaal kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
dicksterk schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 13:32:
[...]

Ja die afstelling voel je zeker. de ondersteuning van de pocketveermatras wordt namelijk harder of zachter op een bepalde plek als de lattenbodem wordt versteld. alleen is het niet zo ideaal voor het pocketveringmatras. de veren worden ingedrukt als je erop ligt doordat het matras van 2 kanten druk krijgt. jij drukt erop met je lichaamsgewicht en de lattembodem drukt tegen de onderkant waardoor de veren hun werk kunnen doen. geef je nu op een bepalade plek aand e onderkant veel minder druk doordat je de laten zachter afstelt dan gaat het matras op die plek meer doorhangen. veel kuilvormign ontstaat doordat de ondersteuningslaag niet goed is. leg je bijvoorbeeld een gloednieuw matras op een gekuilde boxspringbodem dan zal het nieuwe matras snel gan kuilen op diezlefde plek. een pocketveermatras werkt veel beter als het matra zelf de juiste steun biedt, zodat de tegendruk van de onderliggende bodem egaal kan zijn.
Duidelijk. Winkel gaf aan idd dat poxketveer matras op verstelbare (per lat) en electrisch (rug) pocketveer niet de beste keuze is. Beter een andere variant kiezen. Bed is samenspel onderstel, matras en dekbed. (Aldus winkel:-))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
meermarco schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 13:40:
[...]

Duidelijk. Winkel gaf aan idd dat poxketveer matras op verstelbare (per lat) en electrisch (rug) pocketveer niet de beste keuze is. Beter een andere variant kiezen. Bed is samenspel onderstel, matras en dekbed. (Aldus winkel:-))
maar als je toch aan het proefliggen bent, ga dan ook eens langs bij ikea.
want je komt nu van een boxspring. als je dan overstapt naar een andere bedbodem krijg je toch een beetje het gevoel dat je van je luxe hotelbed naar een middelmatig vakantiehuisje bent afgezakt. Je kan bijvoorbeeld bij ikea ene volledige boxspring samenstelllen, of er alelen de onderboxen kopen en dan matrassen bijvoorbeeld door mij laten adviseren die je op proef kan nemen en terug kan sturen. maar de matrassenv an ikea zijn tegenworidg ook best goed dus als je daar toevallig tijdens proefliggen een combinatie vindt waar ej heel blij van wordt zou je dat ook kunnen doen. zit je wel met het risico dat je vast zit aan ikea. je mag nameljik wel ruilen binenn 90 dagen voor een ander matras maar je krijgt geen geld meer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brewer
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 08-05 23:23
Na ongeveer 10 jaar is ons bedje (160x210 vast boxspring met pocketveren van totaalbed) toe aan een nieuwe topper en matras, we beginnen wat naar het midden te rollen en we hebben het idee dat we wat minder goed slapen.
Is het gezien het bovenstaande slim om de hele boel te wisselen of zou alleen matras en topper voldoende moeten zijn?
Destijds zo'n €1800,- uitgegeven aan de hele set.

De maat is prima, wil geen 2 meter lengte. dus Ikea en Lidl vallen af. Ik zie alleen door de bomen het bos niet qua merken. Ik heb het topic wat doorgenomen (laatste 10 a 20 paginas's), maar ik wordt nog niet heel veel wijzer.
We willen wel iets wat goed ventileert. Iemand tips?
Als de tip is, ga naar een beddenzaak, moet ik dan wel naar beter/totaalbed of naar auping/swiss sense?
Het mag best iets meer kosten als het het slaapcomfort verbeterd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyb
  • Niet online

Cyb

brewer schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 22:56:
Na ongeveer 10 jaar is ons bedje (160x210 vast boxspring met pocketveren van totaalbed) toe aan een nieuwe topper en matras, we beginnen wat naar het midden te rollen en we hebben het idee dat we wat minder goed slapen.
Bedoel je dat je minder goed slaapt omdat je naar het midden rolt, of dat je zonder duidelijke oorzaak minder goed slaapt? Minder goed slapen kan vele oorzaken hebben, ook buiten het bed.
Is het gezien het bovenstaande slim om de hele boel te wisselen of zou alleen matras en topper voldoende moeten zijn?

De maat is prima, wil geen 2 meter lengte. dus Ikea en Lidl vallen af. Ik zie alleen door de bomen het bos niet qua merken. Ik heb het topic wat doorgenomen (laatste 10 a 20 paginas's), maar ik wordt nog niet heel veel wijzer.
Voor goede ventilatie geldt meestal als bodem van goed naar minder goed: spiraalbodem, lattenbodem, boxspring.
Een topper vermindert ventilatie.
Qua materiaal van het matras geeft pocketvering meestal de beste ventilatie. Ook de toplaag in het matras kan heeft invloed. Vermijdt traagschuim en synthetisch latex als toplaag. Bij voorkeur een matras zonder schuimrand aan de zijkanten, wat soms ook wel side-to-side wordt genoemd, voor maximale ventilatie.
Ook het beddengoed heeft invloed op ventilatie.
Waarom wil je eigenlijk goede ventilatie, en hoe is de ventilatie momenteel? Bijv. vanwege zweetproblemen, te warm of hygiene?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dicksterk

Als de tip is, ga naar een beddenzaak, moet ik dan wel naar beter/totaalbed of naar auping/swiss sense?
Ik heb eens even op bol.com gekeken bij de maat die jij wilt, 160x210.
Wat ik me als eerste afvraag is of je onderboxen nog goed zijn. kan je dat eens controleren? haal de matrassen van de box en leg een lat of buis diagonaal over 1 van de boxen. zie je nu ergens in het midden bijvoorbeeld een ruimte ontstaan tussen lat en box, dan heb je kuilvorming in de box. herhaal dezelfde procdure bijd e andere box.
Zijn de boxen nog goed? dan zijn er 3 opties op bol.com die ik het overwegen waard vind(allemaal terug te sturen als ze niet bevallen)
1. als je echt voor eht beste wil gaan op slaapcomfortgebied en ventilatie zou ik de larson oslo organic nemen. dit is de vernieuwde verbeterde versie van de larson oslo matras. hij kost wel flink wat, 889 euro. maar dan heb je wel side to side pocketvering, een verkoelende gel-laag bovenop en heel goede drukverdeling. een topper heb je hierop niet nodig. dit lijkt me de beste manier om je oude boxspring een nieuw leven te geven.
2. geef je niet zoveel om die katoenen bovenlaag en wil je liever goedkoper uit zijn dan kan je de oude versie nemen de larson oslo. dit is wel ene restvoorraad want al niet meer in alle maten te krijgen maar nog wel in de jowue omdat dat niet zo'n populaire maat is. deze kost 439 euro. hij ligt bijna hetzlefde als de oslo organic maar de organic heeft wel vernieuwde verbeterde materialen en een iets aangepaste verdeling van lagen. Maar om eerljik te zijn vraag ik me af omdat dit een restparitj is hoe lang die al opgeslagen liggen. lang opgeslagen liggen is niet erg goed voor de schuimen in dergelijke matrassen. het kan dus priam als je zegt: ik ga niet voor bijna hetzlefde ruim 400 mer betalen. maar bij die eerste durf ik je een lange levensduur te garanderen bij deze 2e kan het ook zeker goed gaan.
3. de simpelste larson variant de stockholm. heeft ene veel dunnere afdeklaag maar dat kan fijn zijn als je liever iets steviger ligt. deze kost maar 295 euro
Is je box niet meer goed? dan zou ik voor de larson oslo boxsrping gaan. in jouw mat 1799 euro.. met side to side pocketveermatrassen en inclusief topper.
zoals gezegd, alels wat ik hier genoemd heb kan je uitproberen en terugsturen als het niet bevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brewer
Cyb schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 23:35:
[...]

Bedoel je dat je minder goed slaapt omdat je naar het midden rolt, of dat je zonder duidelijke oorzaak minder goed slaapt? Minder goed slapen kan vele oorzaken hebben, ook buiten het bed.

[...]

Waarom wil je eigenlijk goede ventilatie, en hoe is de ventilatie momenteel? Bijv. vanwege zweetproblemen, te warm of hygiene?
Bedankt voor de info!

Slapen laatste half jaar tot jaar wat minder. Zweet voor mijn gevoel wat meer in bed dan jaren ervoor en in het midden is het volgens ons wat lager dan aan de zijkanten (meer / anders dan voorheen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brewer
dicksterk schreef op woensdag 13 december 2023 @ 11:09:
[...]

Wat ik me als eerste afvraag is of je onderboxen nog goed zijn. kan je dat eens controleren? haal de matrassen van de box en leg een lat of buis diagonaal over 1 van de boxen. zie je nu ergens in het midden bijvoorbeeld een ruimte ontstaan tussen lat en box, dan heb je kuilvorming in de box. herhaal dezelfde procdure bijd e andere box.
Zijn de boxen nog goed? dan zijn er 3 opties op bol.com die ik het overwegen waard vind(allemaal terug te sturen als ze niet bevallen)
Thanks voor de info / hulp. ik ga er vanavond even naar kijken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
brewer schreef op woensdag 13 december 2023 @ 13:07:
[...]

Thanks voor de info / hulp. ik ga er vanavond even naar kijken!
Prima. laat de uitkomst maar weten, of als je nog meer vragen hebt.

• futimojo
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 17-05 12:33
dicksterk schreef op woensdag 13 december 2023 @ 11:09:
[...]

1. als je echt voor eht beste wil gaan op slaapcomfortgebied en ventilatie zou ik de larson oslo organic nemen. dit is de vernieuwde verbeterde versie van de larson oslo matras. hij kost wel flink wat, 889 euro. maar dan heb je wel side to side pocketvering, een verkoelende gel-laag bovenop en heel goede drukverdeling. een topper heb je hierop niet nodig. dit lijkt me de beste manier om je oude boxspring een nieuw leven te geven.
2. geef je niet zoveel om die katoenen bovenlaag en wil je liever goedkoper uit zijn dan kan je de oude versie nemen de larson oslo. dit is wel ene restvoorraad want al niet meer in alle maten te krijgen maar nog wel in de jowue omdat dat niet zo'n populaire maat is. deze kost 439 euro. hij ligt bijna hetzlefde als de oslo organic maar de organic heeft wel vernieuwde verbeterde materialen en een iets aangepaste verdeling van lagen. Maar om eerljik te zijn vraag ik me af omdat dit een restparitj is hoe lang die al opgeslagen liggen. lang opgeslagen liggen is niet erg goed voor de schuimen in dergelijke matrassen. het kan dus priam als je zegt: ik ga niet voor bijna hetzlefde ruim 400 mer betalen. maar bij die eerste durf ik je een lange levensduur te garanderen bij deze 2e kan het ook zeker goed gaan.
3. de simpelste larson variant de stockholm. heeft ene veel dunnere afdeklaag maar dat kan fijn zijn als je liever iets steviger ligt. deze kost maar 295 euro
Is je box niet meer goed? dan zou ik voor de larson oslo boxsrping gaan. in jouw mat 1799 euro.. met side to side pocketveermatrassen en inclusief topper.
zoals gezegd, alels wat ik hier genoemd heb kan je uitproberen en terugsturen als het niet bevalt.
Hoe kan je deze matrassen aanraden als iemand iets ventilerend wilt? Deze bestaan uit polyether en traagschuim. Vind het mooi dat je iedereen probeert te helpen maar met je suggesties maar hiermee gaan ze nooit krijgen wat ze vragen.

• futimojo
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 17-05 12:33

Bij welke stad woon je in de buurt, dan kan ik wel een paar winkel tips geven.

• dicksterk
futimojo schreef op donderdag 14 december 2023 @ 17:06:
[...]

Hoe kan je deze matrassen aanraden als iemand iets ventilerend wilt? Deze bestaan uit polyether en traagschuim. Vind het mooi dat je iedereen probeert te helpen maar met je suggesties maar hiermee gaan ze nooit krijgen wat ze vragen.
Je bent wel een beetje stellig. heb je ooit een larson oslo bezeten? de veerkern is open en daarmee zeer ventilerend. de gel-toplaag zorgt ervoor dat het traagschuim niet warm is. Ik ben de eerste die een matras te warm vindt en ik heb ook op een warme zomernacht weleens op de oslo geslapen en die is echt niet warm. de larson oslo is een prima ventilerend matras, de organic waarschijnljik zelfs nog veel meer door de katoenen bovenlaag.
soms moet je dingen echt gezien hebben om te weten hoe het werkt, dat was vroeger ook mijn fout dat ik teveel op specs af ging. Op internet lees je dat polyether altijd warm is, maar dat staat dan wel altijd op een site waar ze koudschuim verkopen wat ze op dat moemtn willen aanradden. overigens is maar een beperkt deel van deze lagen polyether. mar nog zo'n voorbeeld: ik heb me nooit aan een waterdichte matrasbechermer gewaagd, want die dingen krakten en waren warm. tot ik erachter kwam dat dat 30 jar geleden toen ik nog kind was idd zo was, en dat veel sites het blijven schirjvne omdat het natuurljik niet de bedoeling is dat mensen te lang met hun matras doen. vocht en zeker het zout uit zweet tasten schuim hele erg aan, of veroorzaken roest in veerkernen. dus in feite zou je als aardige matrassenleverancier een goede toch nog ventilerende waterdichte matrasbeschermer bij matrassen kunnen leveren, want die blijken dus te bestaan. op bol.com staan er heel veel. ik ben eerst in reviews gedoken, waaruit bij heel veel exemplaren bleek dat ze niet warm waren en niet kraakten. en daarna heb ik het vorige week zelf besteld en inderdaad, ook ik heb absoluut geen last van warmte terwijl ik dat heel snle heb. ik slaap in een slaapkamer van 15 gradnen nog onder een zomerdeken want als ik een winterdeken pak lig ik te zweten in bed.
er wordt dus vel geschreven wat niet klopt en wat enkel in de praktijk kan worden ondervonden.
ik heb dus idd de larson matrasen aangeradden meewegend dat deze persoon een ventilerende matras wil.
Pagina: 1 ... 48 ... 54 Laatste