Dan zou ik je de beliani dream niet aanraden. zeker de stevigste is veel harder dan een struktura h4 en jij hebt een h3.
Beliani heeft de joy en luxus nogal in prijs verhoogd waardoor ik ze veel minder interessant vind dan eerder. het kan nog wel een optie zijn soms maar jouw geval klinkt niet als een geval waarin de beliani joy of luxus meerwaarde heeft.
geen idee hoe lastig dit is vor een ziend iemand, maar kan je mijn post van gistermiddag terugvinden die een aantal posts hierboven staat? er staat een lnik naar bol.com in. Dat matras lijkt me perfect gescikt voor jou. je kan kiezen uti 2 hardheden simpelweg door het matars om te keren en het is ook beschikbaar in 160x200. als je op de lnk klikt die ik heb gepost kan je daar de andere maten kiezen. de 160x200 kost 299 euro.
Ik verwacht voor dit matras ongeveer een vergelijkbare levensduur als je nu met je ravensberger hebt gehad.
wil je echt een veersystem datje matras overleeft zo ongeveer dan kan je ook gaan voor het merax matras 160x200 dat op bol.com staat. neem dan wel het binnenverignsmatras niet de koudschuim matras die er ook op staat. deze kost 449,99 euro. Deze gaat zeker 10 jaar mee.
De beliani dram ga ji niet fijn vinden omdat de veren, ook bij de middelharde variant heel dicht onder het afdeklaagje liggen, dat ga je heel erg voelen als je geen pocketveren gewend bent. de 2 opties die ik je hier noem gaan je wel bevallen als je van een ravensberger struktara hr60 h3 komt.
verschillen tusen de 2 matrassen die ik hier neom:
- die van 299 euro heeft een voor europese matrassen traditionele opbouw. de verkenkern wordt aan alle kanten omlijst met een schuimlaag en aan de boven en onderkant afgedekt met een schuimlaag. bij dit matras dus aan de ene kant met een zachte veerkrachtige schuimlaag en aan de andere kant met een harde stuggere schuimlaag. In tegenstelling tot veel andere matrassen met deze opbouw die ik heb gezien heeft dit matras een zeer goed terugverende veerkern. Ook de schuimomlijsting van dit matras is zeer stevig wat zorgt dat het matras niet snel zijn vorm verliest.
voordelen:
- perfecte prijs-kwaliteitverhouding
- 2 hardheden om uit te kiezen
- ligt comfortabel\
nadelen:
- na verloop van jaren is zo'n schuim-omlijsting het kwetsbare punt van dit soort matrassen. als de schuimrand inzakt blijven de veren niet goed op hun plaaats zitten en gaat het ligcomfort verloren
- het merax matras heeft een chinese pocketveerkern. deze loopt van rand tot rand en heeft geen schuim-omlijsting. dit gaat dus ook niet kapot en de veren behouden hun vorm en stabiliteit.
voordelen van dit matras:
- een onverwoestbare veerkern
- door de dunne afdeklag kan deze ook niet kuilen. het matras blijft dus heel lang in de staat waarin je het kocht
nadelen:
- het is een stuk duurder dan het andere matras
- geen keuze in hardheid, het is wat het is
het matras dat nu 299 euro kost in jouw maat heeft een tijdelijke korting. het staat al ruim een weeek voor deze prijs darvoor kostte het 489 euro dus ik denk dat de korting weer snel voorbij is, dus als je die wilt zu ik snel beslissen.
beide kan je 30 dagen uitproberen en als het niet bevalt retourneren, bol.com heeft hiervoor zeer gunstige voorwaarden.
heb je nog vragen stel ze gerust.