Ervaringen, hints en tips over matrassen / boxsprings

Pagina: 1 ... 24 ... 54 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guillaumemay
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-11-2024
Santee schreef op zaterdag 28 juli 2018 @ 00:51:
[...]

Bijzonder dat jullie dit niet te hard vinden dan. Ik ben 92kg en zak nauwelijks door die H3 heen, heb wel wat onderrugpijn in de ochtend. Misschien moet ik toch nog wat langer wennen ofzo? :/
Ik ga het weekend er maar op slapen, straks ruil ik hem om naar de H2 en is die te zacht ofzo..
Ik had ook onderrug klachten bij ons oude matras. Daar lag ik echt in een kuil. Het H3 matras werd ons aangeraden, omdat we met z'n tweëen op één matras slapen. We hebben er tot nu toe nog niet eens een week op geslapen en we zijn nu even op vakantie. De eerste dagen geen klachten, alleen op dag 3 wat pijn in de onderrug. Maar we moet nog wat meer proefslapen, gelukkig krijgen we daar wel wat tijd voor.

Hier op vakantie slaap ik nu op een erg stevig foammatras, geen onderrug pijn maar wel tinteling tussen de schouders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12:51
Vanacht de H3 maar weer een poging gegeven. Nog beetje extra "ingebounced" en leek iets zachter dan voorheen. Helaas weer wakker met lichte pijn in de onderrug. H2 komt binnen nu en een paar dagen, dus ik wil ze nog eventjes naas elkaar voelen en op beide een nachtje slapen. Hopelijk ligt de H2 beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
In 2011 hebben we een boxspring gekocht van Norma. Bestaat uit twee onderdelen een groot pocketveermatras en een topper van 8cm ofzo.
Recent sliep ik echt niet meer lekker en de topper was ook aardig versleten, dus nieuwe topper gekocht. Dat scheelt wat. Maar het blijkt dat er toch een kuil in het matras zit.
Is dat normaal na een jaar of 7? Ik vind het snel voor een bed van ruim €2.000.

Dat de topper slijt en vervangen moet worden vond ik logisch, maar een kuil nu al in het matras? Bij de IKEA schijnen ze niet moeilijk te doen over een matras met kuil, maar daar geven ze ook 25 jaar garantie (wat dat ook in mag houden).

Je mag wel zeggen dat ik er van baal. Of verwacht ik gewoon teveel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deet74
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 31-10-2020
Ik heb vorige week de boxspring lifestyle 150 gekocht bij Swiss sense, na het lezen hier van de verhalen; hou ik mijn hart vast 😳

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jayjey
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Ernemmer schreef op zaterdag 21 juli 2018 @ 13:52:
[...]

Net weer op pad geweest en heb op een waterbed, een luchtbed en een blocks matras gelegen, de eerste twee vond ik niet echt fijn maar de laatste beviel perfect, omdat ik met dat matras de druk op de schouders kan verlagen
http://www.beddelicious.nl/producten/matrassen/blocks-m600/

Groot nadeel is dat de maat die ik wil hebben 140x200, 3569 euro kost en dat is mij toch iets te veel.
Iemand hier misschien ervaring met dat matras en misschien een goedkopere concurrent? Zo heel speciaal is het systeem eigenlijk niet.
Andere oplossing is om 90x200 te kopen, die kost ''maar'' 1789 euro.
Aan de maat zou ik als eerste vasthouden en dan verder gaan.
140x200? Dat is gewoon een standaard maat --> Ikea
Die matras lijkt me een geval van over-engineering 8)7

Misschien heb je hier wat aan https://www.test.de/Matratzen-im-Test-1830877-0/
Voor 5 euro kun je daar verder lezen over alle matrassen.

[ Voor 15% gewijzigd door jayjey op 04-08-2018 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
jayjey schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 21:08:
[...]

Aan de maat zou ik als eerste vasthouden en dan verder gaan.
140x200? Dat is gewoon een standaard maat --> Ikea
Die matras lijkt me een geval van over-engineering 8)7

Misschien heb je hier wat aan https://www.test.de/Matratzen-im-Test-1830877-0/
Voor 5 euro kun je daar verder lezen over alle matrassen.
Ik had wel andere goede matrassen gevonden, maar allemaal drukken ze gewoon bij de schouder te veel waardoor ik erg veel last krijg van schouders. Ik ben op dit moment druk bezig met het op de rug proberen te slapen, maar dit wilt nog niet echt lukken.

Misschien ga ik nog eens zoiets proberen maar daar moet ik eerst wat meer onderzoek naar doen.
https://www.amazon.com/Me...nefits/dp/B01LANV162?th=1

Ik had al wel zelf een oplossing gemaakt met 2 matrassen en dan een kleine spleet er tussen en dat werkte best aardig.

[ Voor 18% gewijzigd door Ernemmer op 04-08-2018 21:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13:46
deet74 schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 11:57:
Ik heb vorige week de boxspring lifestyle 150 gekocht bij Swiss sense, na het lezen hier van de verhalen; hou ik mijn hart vast 😳
Je hebt zeker geen slecht bed gekocht. In het slechtste geval heb je gewoon iets te veel betaald. Maar als je goed slaapt is dat snel vergeten.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jayjey
  • Niet online
Ernemmer schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 21:20:
[...]

Ik had wel andere goede matrassen gevonden, maar allemaal drukken ze gewoon bij de schouder te veel waardoor ik erg veel last krijg van schouders. Ik ben op dit moment druk bezig met het op de rug proberen te slapen, maar dit wilt nog niet echt lukken.

Misschien ga ik nog eens zoiets proberen maar daar moet ik eerst wat meer onderzoek naar doen.

Ik had al wel zelf een oplossing gemaakt met 2 matrassen en dan een kleine spleet er tussen en dat werkte best aardig.
Omdat je op de zij slaapt? Ik zou wel een normaal matras zoeken. Schuimmatrassen met extra traagschuim in de schouderzone, kan je zo laten maken... Een hoger kussen misschien?

[ Voor 9% gewijzigd door jayjey op 04-08-2018 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
Ernemmer schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 21:20:
[...]

Ik heb ook een slechte schouder. Zorg dan zeker dat je een vrij zachte matras koopt, eventueel met een topper. Op een te harde matras word ik wakker door een slapende arm (klinkt gek, maar die tintelt dan helemaal).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
Tommie12 schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 21:29:
[...]

Ik heb ook een slechte schouder. Zorg dan zeker dat je een vrij zachte matras koopt, eventueel met een topper. Op een te harde matras word ik wakker door een slapende arm (klinkt gek, maar die tintelt dan helemaal).
Je arm gaat tintelen omdat je schouder naar voren wordt gedrukt en daar lopen precies een aantal grote aders en zenuwen die je dan afknelt.

https://www.hierhebikpijn.../thoracic-outlet-syndroom

[ Voor 26% gewijzigd door Ernemmer op 04-08-2018 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
Ernemmer schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 21:32:
[...]

Je arm gaat tintelen omdat je schouder naar voren wordt gedrukt en daar lopen precies een aantal grote aders en zenuwen die je dan afknelt.

https://www.hierhebikpijn.../thoracic-outlet-syndroom
Ik heb het maar 1 of 2 keer gehad. Een dik kussen is ook essentieel voor mij.
Ik raad je in elk geval aan om bij het zoeken naar een bed minstens een kwartier op je slechte schouder te blijven liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 24-04 13:56
Goede dag!

We gaan in oktober verhuizen en na 8 jaar is ons beterbedbed (jaja, dubbelop) toe aan vervangen. Nu we iets meer budget hebben als de vorige keer een goed bed kopen.

Ben vandaag bij Tempur geweest en ik moet zeggen dat het heerlijk lag. Ik lees wel dat traagschuim heel snel minder goed wordt. Op internet las ik dat Latex heel goed zou moeten zijn maar ik zie hier weinig mensen over latex praten. Wat is daar de reden voor?

Ik wil overigens ook een elekstrisch verstelbaar bed. Het lijkt alsof dat prima kan met een latex matras. Klopt dat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sveninho
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 06-01-2022
Per toeval ben ik tegen dit topic aangelopen, had het graag een maand of twee eerder gevonden, maar ik wil toch mijn ervaringen kwijt! Wellicht dat ik iemand nog kan helpen.

Ikzelf; 1,83m en weeg 90kg -/+.
Wederhelft; 1,60m en weegt 60-/+

Haar 5 jaar oude matras gaf last in de onderrug en heup waardoor je na enige tijd vanzelf wakker werd en het bed uit wilde rennen!
Mijn voorkeur ging uit naar een steviger matras en dat zij wilde gewoon lekker liggen. Diverse bedden boeren afgeweest, meerdere maals, en steeds als zij een lekker matras had gevonden wilde ik iets steviger.

Wij hebben uiteindelijk bij de IKEA het HIDRASUND matras gekozen, de stevige variant, nadat wij nergens anders niets lekkers konden vinden. Voordat we naar de serieuze boeren zijn geweest zijn we ook bij de IKEA begonnen. Doen we eigenlijk met alles. Ook toen was dit huidige matras 'de beste uit onze test', maar we wilde weten of het goedkoper kon.

Bijna 4 weken verder (eind van deze week precies 4 weken) en we hebben geen moment spijt!
Het was even wennen de eerste paar nachten, maar dat is niet zo gek als je van een slap matras naar een volwaardig stevig matras gaat! Ons enig probleem nu is het juiste beddengoed vinden. Het matras is namelijk 34 cm hoog. Oh en m'n vriendin die bijna eruit viel omdat we nu een stuk hoger van de grond af slapen. :9

Wij denken dat hij de 100 dagen test wel door komt. ;)

Niet geheel onbelangrijk; Ook ons NORDLI bed komt van de IKEA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14:13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1102029

Goedemiddag,

Wij (mijn man is 1.74 meter lang, 73 kilo, ik ben 1.63 lang, weeg 68 kilo) zijn ook toe aan een ander bed.
Ik heb reumatische klachten door mijn hele lichaam en mijn man heeft rugklachten.
Nu hebben wij afgelopen januari twee nachten in een hotel doorgebracht en daar beiden heerlijk geslapen.
Het bed lag zeer comfortabel voor ons beiden.)

Bij navraag bleek het te gaan om een bed van Swiss Sense, de Van der Valk Charlotte, zonder topper. Matras aan beide kanten medium.

We zijn vervolgens naar een showroom gegaan van Swiss Sense om daar nog eens het bed te bekijken en waren voornemens ditzelfde bed te gaan bestellen. (Mogelijk zouden we voor mijn man een Firm matras moeten bestellen aangezien hij regelmatig op zijn buik slaapt?)

Helaas blijkt dit bed in geen enkele showroom van Swiss Sense aanwezig en het eerste wat men probeert te doen is je veel duurdere bedden aan te smeren met de verklaring dat de Van der Valk Charlotte een hotelbed is waar je voor twee of drie nachten lekker op ligt maar dat dat bed niet geschikt is voor de langere duur.

Op geeneen bed waar we in de show-room gelegen hebben hadden we het gevoel: ja, dit is het.
Zijn er hier mensen die weten of dit mogelijk een verkooppraatje is omdat de Swiss Sense Charlotte één van de goedkoopste bedden is en men mogelijk de opdracht heeft een bed aan te raden waar meer marge opzit?
Of is het echt een slechte koop en zullen we er al snel spijt van krijgen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Ik slaap er al 8 jaar op en ben nog geen beter bed tegengekomen, ook geen kuilvorming enzo. Geen idee welk model ik precies heb, maar heb een medium + firm matrass en traagschuim topper. Zijn allemaal nog in zeer goede staat en nog lang niet aan vervanging toe.
Anoniem: 1102029 schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 16:07:
Goedemiddag,

Wij (mijn man is 1.74 meter lang, 73 kilo, ik ben 1.63 lang, weeg 68 kilo) zijn ook toe aan een ander bed.
Ik heb reumatische klachten door mijn hele lichaam en mijn man heeft rugklachten.
Nu hebben wij afgelopen januari twee nachten in een hotel doorgebracht en daar beiden heerlijk geslapen.
Het bed lag zeer comfortabel voor ons beiden.)

Bij navraag bleek het te gaan om een bed van Swiss Sense, de Van der Valk Charlotte, zonder topper. Matras aan beide kanten medium.

We zijn vervolgens naar een showroom gegaan van Swiss Sense om daar nog eens het bed te bekijken en waren voornemens ditzelfde bed te gaan bestellen. (Mogelijk zouden we voor mijn man een Firm matras moeten bestellen aangezien hij regelmatig op zijn buik slaapt?)

Helaas blijkt dit bed in geen enkele showroom van Swiss Sense aanwezig en het eerste wat men probeert te doen is je veel duurdere bedden aan te smeren met de verklaring dat de Van der Valk Charlotte een hotelbed is waar je voor twee of drie nachten lekker op ligt maar dat dat bed niet geschikt is voor de langere duur.

Op geeneen bed waar we in de show-room gelegen hebben hadden we het gevoel: ja, dit is het.
Zijn er hier mensen die weten of dit mogelijk een verkooppraatje is omdat de Swiss Sense Charlotte één van de goedkoopste bedden is en men mogelijk de opdracht heeft een bed aan te raden waar meer marge opzit?
Of is het echt een slechte koop en zullen we er al snel spijt van krijgen.
https://www.swisssense.nl...-hotelboxspring-charlotte
Let op! De collectie Van der Valk boxsprings is alleen online verkrijgbaar, deze worden dus niet in de winkels gepresenteerd.
Ik vermoed (weet het niet zeker) dat de Swiss-Sense Winkels filiaal houders zijn, dus ze hebben er geen enkel belang bij dat jij dat bed online gaat kopen. Ik zou even met het hoofdkantoor van Swiss-Sense bellen om te kijken of hun verhaal klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08:53

IkWilbert

Het is mij!

Vanmorgen is de Emma matras opgehaald door Beter Bed. Het geld staat alweer op onze bankrekening, top service! Nu start de jacht weer voor een nieuwe matras.

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
Zal wel OK zijn, alleen heb ik het zowat gehad met ibood. Slechte service, trage levering, en een drama wanneer het over retours gaat.

Ik kan de prijs niet zien, want ik wil niet inloggen, maar vermoedelijk kan je jezelf er geen buil aan vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thejoker80
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

Stel dat ik een los matras koop en een losse boxspring. Hoe ziet dat er dan uit qua kleurverschil? Iemand enig idee?. in ons huidige bed valt het matrs voor 75% in het bed en over de rest zit een hoes. Hoe is dat bij een boxspring? weet iemand dat?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Santee
Tommie12 schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 21:29:
[...]

Dat is helemaal niet gek, ik heb het zelfs zo erg dat ik soms wakker wordt met 1 of zelfs 2 compleet slapende armen. Dit gebeurt ~2x per jaar. Erg vervelend maar vrij weinig aan te doen (behalve een zachtere matras idd).
Slapende armen zijn trouwens wel een beetje eng, vooral als je half bij bewustzijn bent en je armen niet voelt en niet kan bewegen 8)7

Even een update omtrend de ruilprocedure van mijn Ravensberger H3 matras naar een H2.
De H2 kwam gisteren binnen, veel kleinere doos dan vorige keer (pluspunt!), 2 extra plastic hoezen voor het retour van mijn H3 (pluspunt!), goede track and trace op aanvraag gemaild gekregen (pluspunt!).
Nu het nadaal: Nadat ik de plastic verpakking open knipte om de matras vol lucht te laten lopen kwam ik er achter dat een een vlek op zat :-(
Na verdere inspectie vond ik ook nog wat los zittende draadjes tussen de naden, leek net of de tijk al gebruikt was.

Nu vraag uitgezet bij Ravensburger of ik de tijken zelf kan wisselen zodat ik de H2 kan houden met de tijk de op mijn H3 kwam. Tot nu toe altijd snel en vriendelijk door Ravensburger geholpen, dus ik denk dat het wel goed komt.

edit: Ik mocht gewoon de tijken wisselen. H3 netjes ingepakt, H2 ligt op het bed, vanavond 1e nacht _/-\o_

[ Voor 38% gewijzigd door Santee op 10-08-2018 23:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kezand
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-01 11:34
thejoker80 schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 08:44:
Stel dat ik een los matras koop en een losse boxspring. Hoe ziet dat er dan uit qua kleurverschil? Iemand enig idee?. in ons huidige bed valt het matrs voor 75% in het bed en over de rest zit een hoes. Hoe is dat bij een boxspring? weet iemand dat?
Als je een “gewoon” matras koop is deze wit of beige. En de box heeft een kleur. Je zal dus het gekleurde hoeslakens moeten werken voor de kleur.
De buitenmaat matras is ook de buitenmaat van de box. Het past dus op elkaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• [BoSS]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-05 21:24

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

Ook wij (ik, 185cm & 70kg en mijn vrouw, 168cm en 55kg) zijn op zoek naar een nieuw matras en heb dit hele topic redelijk doorgelezen.

Liggen nu 9 jaar op een IKEA boxspring met pocketveringsmatras en memoryfoam topmatras, en hebben hier tot 1,5 jaar geleden heerlijk op gelegen. Daarna was de topmatras versleten (kuilvorming), hebben we nog geprobeerd om het topmatras op een goedkope manier te vervangen, maar dat was geen succes.

Ook de matrassen zelf zijn een beetje doorgelegen en willen dan ook gelijk de boxen vervangen omdat die niet helemaal meer onze smaak zijn. Kortom: een volledig nieuw bed.

Mede op basis van dit topic rondgekeken op internet, naar een beddenspeciaalzaak gegaan en gisteren in de showroom bij Ravensberger. De beddenspeciaalzaak gaf mij het gevoel van een keuken kopen: op zich goed advies, maar je betaalt teveel voor wat je krijgt en als je niet bereid bent om diep in de buidel te tasten, krijg je een budgetmodel aangeraden (wat prima ligt met een topper erbij, maar voor hoelang?). En dan ben je alsnog €3000 - €4000 kwijt....

De meeste one-size-fits-all internetleveranciers (Emma, Matt Sleeps, Roleau) zien er wel goed uit, de ervaringen zijn goed, maar ik geloof het principe gewoonweg niet. Wij zijn licht en dan lijkt het mij dat je een ander matras nodig hebt dan iemand die >100kg weegt? En vanwege alle social media reclame vertrouw ik ook de recensies eigenlijk niet, wat mij betreft teveel marketing.

Gisteren naar Ravensberger geweest, en daar had ik eigenlijk wel een goed gevoel bij. No-nonsense, goede prijzen en redelijk goed advies, maar vooral ook producten die er kwalitatief goed afgewerkt uitzien (voor zover ik dat, als leek, kan zien, maar toch). Voelde me op geen moment 'bekocht' als ik daar wat zou kopen.

Heb daar gelegen op een aantal modellen (latex, koudschuim en pocketvering) en vooral de twee pocketveringsmodellen bevielen ons wel, in combinatie met een nieuwe boxspring onderbouw. Enige nadeel is dat die matrassen nog niet in 210cm lengte verkocht worden (niet per se nodig, maar als buikslaper wel lekker).

Vroeg mij vooral af of iemand een mening of idee heeft bij het nieuwe Ravensberger pocketveringsmatras, de ERGOspring TFK 1000? Een luxer model dan de RAVOspring 570 met 500 veren/m2 en een latex toplaag. Mijn vrouw vond deze heerlijk liggen, is iets steviger dan de H2 RAVOspring.

Ik wacht nog even de NL-prijs af (krijg ik volgende week te horen) maar ik verwacht dat ik dit matras in 180x200cm ga bestellen en ga uitproberen.

20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonerhead
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23-01-2024
Santee schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 11:07:
[...]

Dat is helemaal niet gek, ik heb het zelfs zo erg dat ik soms wakker wordt met 1 of zelfs 2 compleet slapende armen. Dit gebeurt ~2x per jaar. Erg vervelend maar vrij weinig aan te doen (behalve een zachtere matras idd).
Slapende armen zijn trouwens wel een beetje eng, vooral als je half bij bewustzijn bent en je armen niet voelt en niet kan bewegen 8)7

Even een update omtrend de ruilprocedure van mijn Ravensberger H3 matras naar een H2.
De H2 kwam gisteren binnen, veel kleinere doos dan vorige keer (pluspunt!), 2 extra plastic hoezen voor het retour van mijn H3 (pluspunt!), goede track and trace op aanvraag gemaild gekregen (pluspunt!).
Nu het nadaal: Nadat ik de plastic verpakking open knipte om de matras vol lucht te laten lopen kwam ik er achter dat een een vlek op zat :-(
Na verdere inspectie vond ik ook nog wat los zittende draadjes tussen de naden, leek net of de tijk al gebruikt was.

Nu vraag uitgezet bij Ravensburger of ik de tijken zelf kan wisselen zodat ik de H2 kan houden met de tijk de op mijn H3 kwam. Tot nu toe altijd snel en vriendelijk door Ravensburger geholpen, dus ik denk dat het wel goed komt.

edit: Ik mocht gewoon de tijken wisselen. H3 netjes ingepakt, H2 ligt op het bed, vanavond 1e nacht _/-\o_
Ik sta op het punt een Ravensberger Struktura H2 matras te kopen. Wil je mij aub laten weten hoe je nacht was? :)

En; weet iemand hoeveel invloed het aantal zone's heeft op het comfort? Zoals ik hierboven zei sta ik op het punt een Ravensberger Struktura H2 te bestellen. Wij moeten echter ook een nieuw ledikant hebben en nieuwe lattenbodems. Nu vind ik de lattenbodems van Ravensberger echt veel te prijzig voor 2 x een 90x210 lattenbodem. Zou een https://www.beterbed.nl/b...lak/?variationCode=389485 ook voldoen?

Is er trouwens iemand in dit topic die al een aantal maanden/jaren slaapt op een Ravensberger matras? Zo ja, hoe zijn je ervaringen? De enige zorgen die ik heb bij de Ravensberger Strukture is dat de kern maar 16cm hoog is. 16 cm is vrij weinig vergeleken met andere matrassen..

[ Voor 19% gewijzigd door Bonerhead op 12-08-2018 14:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Santee
Bonerhead schreef op zondag 12 augustus 2018 @ 13:48:
[...]

Ik sta op het punt een Ravensberger Struktura H2 matras te kopen. Wil je mij aub laten weten hoe je nacht was? :)

En; weet iemand hoeveel invloed het aantal zone's heeft op het comfort? Zoals ik hierboven zei sta ik op het punt een Ravensberger Struktura H2 te bestellen. Wij moeten echter ook een nieuw ledikant hebben en nieuwe lattenbodems. Nu vind ik de lattenbodems van Ravensberger echt veel te prijzig voor 2 x een 90x210 lattenbodem. Zou een https://www.beterbed.nl/b...lak/?variationCode=389485 ook voldoen?

Is er trouwens iemand in dit topic die al een aantal maanden/jaren slaapt op een Ravensberger matras? Zo ja, hoe zijn je ervaringen? De enige zorgen die ik heb bij de Ravensberger Strukture is dat de kern maar 16cm hoog is. 16 cm is vrij weinig vergeleken met andere matrassen..
De Struktura is wel een heel ander matras, gewoon koudschuim met zones. In principe is dit prima met een lattenbodem. Voordeel van pocketveren is dat het wat luchtiger is (fijn in de warme zomer) en dat het betere zones heeft zonder lattenbodem. Nadeel is dat je minder locale druk hebt, want de pocketveren zijn deels verbonden aan elkaar en dat het stofnesten kunnen worden.

Anyways, 1e nacht was wel goed. Matras is nog steeds klein beetje hard, maar dat werd bij de H3 ook beter na een week. Hij ligt iig veel beter dan de H3. Qua kwaliteit, de tijk ruikt een beetje sterk maar die geur is na een weekje weg (ruikt trouwens schoon sterk, niet chemische), alleen zit wel heel los om de matras heen. Matras in het geheel stinkt niet chemische, dus geen rare chinese lijmen gebruikt. Ik ben er wel positief over :)

Qua zones: in principe zijn 5 zones goed genoeg, de laatste 2 zijn namelijk zodat de matras/de lattenbodem symmetrisch is en je de boel kan omdraaien. Ik heb zelf 2x€40 lattenbodem van de Ikea, geen top kwaliteit maar goed genoeg voor mij persoonlijk. Ik denk dat iedere beukenhouten lattenbodem 5/7 zones met 28+ latten prima voldoet als het van een degelijk merk is
[BoSS] schreef op zondag 12 augustus 2018 @ 13:32:
Ook wij (ik, 185cm & 70kg en mijn vrouw, 168cm en 55kg) zijn op zoek naar een nieuw matras en heb dit hele topic redelijk doorgelezen.

Vroeg mij vooral af of iemand een mening of idee heeft bij het nieuwe Ravensberger pocketveringsmatras, de ERGOspring TFK 1000? Een luxer model dan de RAVOspring 570 met 500 veren/m2 en een latex toplaag. Mijn vrouw vond deze heerlijk liggen, is iets steviger dan de H2 RAVOspring.

Ik wacht nog even de NL-prijs af (krijg ik volgende week te horen) maar ik verwacht dat ik dit matras in 180x200cm ga bestellen en ga uitproberen.
Ik denk dat een mening vormen vrij lastig is bij een product dat nog niet uit is. Ik heb zelf dus net de H2 RavoSpring en op zich is de indruk prima. Qua kwaliteit bij Ravensburger, de matras is vrij lomp in elkaar gezet voor mijn gevoel, maar dat is ook niet gek voor die prijs. Persoonlijk maakt mij het echt niks uit als de matras in de tijk er niet super netjes uit ziet, als de tijk zelf maar netjes is :P

Gister heb ik toevallig een aantal filmpjes gekeken over de verschillen tussen latex en koudschuim. Volgens mij heeft latex een grotere veerkracht en schiet het zeer snel terug in haar originele vorm, wat waarschijnlijk er ook voor zorg dat het iets steviger aanvoelt dan de RavoSpring 570.
Bij Ravensberger kan je 1 maand proefliggen, en zelfs als je tot 40 dagen na aankoop aangeeft te willen ruilen kunnen ze nog akkoord geven (uit coulance, geen verzekering). Ik zou gewoon wachten tot de nieuwe pocketveren matras hier launched en die proberen :)

[ Voor 38% gewijzigd door Santee op 12-08-2018 16:33 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kezand
Bonerhead schreef op zondag 12 augustus 2018 @ 13:48:
[...]

En; weet iemand hoeveel invloed het aantal zone's heeft op het comfort? ...

...De enige zorgen die ik heb bij de Ravensberger Strukture is dat de kern maar 16cm hoog is. 16 cm is vrij weinig vergeleken met andere matrassen..
Zone zijn erg belangrijk. Het verschil van geen naar 5-zone’s ga je duidelijk merken. Het verschil tussen 5 en 7 zones is lastiger te merken. Dit voornamelijk als er goede toplagen worden gebruikt

16cm kern is inderdaad dun. Het matras kan minder aanpassen bij dunnere kernen dan bij dikkere. Maar het kan genoeg voor je zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sprk_nl
  • Laatst online: 12:00
Jrz schreef op zaterdag 23 september 2017 @ 11:17:
Voor mij iig nooit meer een auping. Mega slechte service. 4.5K uitgegevens voor een bed, alleen maar ellende mee gehad.
Hi Jrz,
welke ervaring heb je specifiek gehad? Ik ben me aan het oriënteren en heb ook Auping op m'n lijst staan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jrz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14:21

Jrz

––––––––––––

sprk_nl schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 19:36:
[...]

Hi Jrz,
welke ervaring heb je specifiek gehad? Ik ben me aan het oriënteren en heb ook Auping op m'n lijst staan ;)
Ik had een maestro 220x180 plus bodem gekocht.

Bij beds & bedding werd sterk aangedrongen op 2 losse matrassen. De geul zou niet merkbaar zijn, en het had veel voordelen (hanteerbaarheid etc etc). De kernen zouden laten ook samen gevoegd kunnen worden.

Puntje bij paaltje kost dat achteraf 1500.

Auping geeft geen gehoor om hierbij te helpen. Een matras was binnen 2 maanden helemaal vergaan/verkruimeld (de zijkant). Na veel (6 maanden) gezeur hebben ze die gefixt. Matrassen bleven niet op de spiraalbodem liggen, ondanks de matrasklikkers, waardoor de geul nog erger waren. Na een paar maanden gezeur daar, kreeg ik wat beugels die ik moest bevestigen. Ben een volle dag bezig geweest om gaatjes te boren in de spiraalbodem, en m’n bed ziet er uit als een ziekenhuisbed. Probleem is nooit opgelost.

Auping gaf geen gehoor of support. Ik moest het allemaal met B&B afhandelen.

3500€ voor deze ellende, en slechte nachten. Nee, nooit meer. Vergis je niet wat voor associatie je krijgt met naar bed gaan op zon manier.

Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11:43

Metalfreak

Hoije woh!

Kezand schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 19:21:
[...]

Zone zijn erg belangrijk. Het verschil van geen naar 5-zone’s ga je duidelijk merken. Het verschil tussen 5 en 7 zones is lastiger te merken. Dit voornamelijk als er goede toplagen worden gebruikt
Is dat echt zo? Niet iedereen is even lang, ligt op dezelfde manier in bed en heeft hetzelfde postuur, dus waar bij de ene persoon zone 2 zit, is dat zone 3 bij een ander persoon op hetzelfde matras.

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nalar
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09:32
Afgelopen weekend de jacht op een nieuw matras geopend voor mij en mijn vrouw. Wij zijn op zoek naar twee stevige (pocketveer) matrassen, omdat we dit het fijnste vinden slapen. We zijn begonnen bij IKEA als referentie kader. Hier vonden we de HYLLESTAD (stevig) eigenlijk prima liggen, maar we vragen ons toch af of je voor 200 euro echt een goed matras kan krijgen..

Dus verder naar de Beter Bed en Swiss Sense. Hier onder andere het Emma matras uitgeprobeerd, maar deze viel voor ons meteen af (te zacht). We hebben onder andere ook M-line matrassen uitgeprobeerd, maar waren niet overtuigd van de meerwaarde, zeker gezien het prijsverschil. Al blijf ik het lastig vinden om een matras te beoordelen op basis van een korte lig test van maximaal 10 minuten.

De voorlopige kandidaat voor ons is BeterBed platinum pocket deluxe gel voor ongeveer 600 euro per stuk . Dit is een pocketveer matras met een gel toplaag.

Heeft iemand hier ervaring met de HYLLESTAD en/of BeterBed platinum pocket deluxe gel? Suggesties voor vergelijkbare matrassen/alternatieven en of goede winkels (omgeving Eindhoven) zijn ook altijd welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blanco88
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 28-03-2024

Blanco88

#king

Zelf wil ik voor de RAVOspring 570 180x200 gaan.
Graag wil ik hier ook een boxspring bij. Is het voldoende om hiervoor bij de Ikea een boxspring zonder matras te halen of zijn er ergens nog betere prijs / kwaliteit boxsprings?
Ik lees ook heel veel berichten hier over Beddenbriljant maar ik weet niet wat ik daar van moet vinden. Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kezand
Metalfreak schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 08:57:
[...]

Is dat echt zo? Niet iedereen is even lang, ligt op dezelfde manier in bed en heeft hetzelfde postuur, dus waar bij de ene persoon zone 2 zit, is dat zone 3 bij een ander persoon op hetzelfde matras.
Klopt dat niet iedereen even lang is maar

1. Iedereen slaapt op de zelfde hoogte (tov bovenkant matras). De schouderzone zit op de hoogte van het einde van het kussen (bekeken van bovenkant matras). Omdat kussen lengtes gestandaardiseerd zijn positioneert iedereen zijn schouders op de zelfde hoogte tov bovenkant matras.
2. De totale lengte van persoon word ongeveer 2/3 bepaald door de benen. Daardoor zijn er kleine verschillen in afstand tussen schouders en heupen. Door de vaste positie van de schouder is meestal de heupzone ook een vaste positie. Daardoor zijn alle zoneringen ook symmetrisch en niet asymmetrisch.
5 zones zijn dus eigenlijk 3 effectieve zones. 2 zones bevinden zich bij de benen terwijl het ook schouder en lende zones zijn.
Heup zone zit altijd symmetrisch in het midden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sprk_nl
Jrz schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 07:57:
[...]
Auping gaf geen gehoor of support. Ik moest het allemaal met B&B afhandelen.

3500€ voor deze ellende, en slechte nachten. Nee, nooit meer. Vergis je niet wat voor associatie je krijgt met naar bed gaan op zon manier.
hmm, dat zijn grove fouten en nog grovere bedragen.
Heeft de adviseur ik bedoel: verkoper bij Beds & Bedding niet een steek laten vallen in advies
en mag Auping het voor ze ophoesten? Ik wil het niet voor een firma opnemen, zo lees ik echter je situatie.

Ik heb ook een vervelende situatie met Swiss Sense achter de rug en herken het gevoel als je zo naar bed moet gaan.
Mbt Auping, ik ben toch overstag gegaan en heb ik nu gekozen voor een spiraalbodem van Auping in de hoop dat ik minstens 20 jaar de bodem niet hoef te vervangen en alleen de matrassen om de 8-10 jaar moet vernieuwen.

Afgelopen weken ben ik weer wat beddenwinkels afgelopen, en ik vraag me echt af of de verkopers getraind worden in kennis over bedden, of verkopen met de hoogste marge.
Bij Beterbed was het afgelopen week wat druk en excuseerde de verkoopster zich zelfs door te zeggen dat ze normaal niet twee klanten tegelijk kan helpen. We hebben maar zelf een toer gemaakt door het oerwoud van matrassen, en steeds weer hetzelfde verhaal over die Emma matras. Daar laten ze iedereen het eerst op liggen, waarna je bij de volgende matras niet meer naar Emma om kijkt :)

Mogelijk loop ik vanwege de vakantieperiode de verkeerde adviseurs.... verkopers tegen het lijf :F
En tuurlijk, ik begrijp dat er een boterham verdient moet worden,
maar het lijkt wel alsof enkele hun ziel aan de duivel hebben verkocht >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sprk_nl
Een matras met 9 zones?
Misschien heeft deze matras wel een speciale zone voor je hart, dan hoef je het niet langer vast te houden :)

Je moet een beetje geluk hebben met bedden bij Swiss Sense.
Helaas had ik een bed dat waardeloos was: Bonellvering in een electrisch verstelbare bodem 8)7
Waardeloos als in: langer dan 4 jaar slapen op het bed.
Financieel was het voor Swiss Sense zeker niet waardeloos, het gaf de baas wel het "zwitserlevengevoel".

Check ook eens of ze je matras/topper vacuüm verpakt en opgerold naar binnen brengen.
Zeer handig joh!
Bespaart enorm op magazijn kosten, dan krijg je geheid meer waar voor je geld bij een matras.

Misschien blaas ik nu wat te hard van de toren, maar ik heb het gehad met ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sprk_nl
ThePimpShrimp schreef op maandag 23 juli 2018 @ 11:00:
Nu vind ik 500 veren per m2 wel heel leuk klinken maar dan weet je toch niks over het aantal windingen / spiralen, draaddikte van het staal, etcetera.
Het kwam me ook de strot uit de afgelopen weken hoe sommige verkopers je proberen te verleiden met het aantal veren. Het complete plaatje moet gewoon kloppen.
Extreem voorbeeld: Leg je een matras met 2000 veren op een lattenbodem met veel speling tussen de latten, dan krijgen niet alle veren de juiste steun. Eenzelfde matras kan wel weer prima op een spiraal of boxspring bodem.

Ik heb m'n keuze gemaakt door van onder naar boven te werken.
Zorg voor een goede basis, kies daarna je matras.

Verkopers vertellen je dat een bodem maar 20% uit maakt van het slaapgenot en 80% komt voort uit de matras/topper. Ik heb aan den lijve ondervonden dat juist een slechte bodem het hele kaartenhuisje naar beneden krijgt. Die 20-80 % regeling gaat mogelijk wel op als je naar de financiële marge kijkt.
Het loont zich financieel beter om matrassen te verkopen, niet de bodem, die vervang je niet zo snel.

AGee: pas voortaan je laatste bericht aan ipv drie keer achter elkaar te posten ajb.

[ Voor 3% gewijzigd door naitsoezn op 15-08-2018 06:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nalar
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09:32
Iemand ervaring met een op maat gemaakte matras van de Matrassenfabriek? Ben benieuwd naar de kwaliteit van de geleverde matrassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonerhead
Ik heb in dit topic nog nergens de Lausanne koudschuim matras van BeterBed voorbij zien komen. Ik heb dit matras getest, samen met de Ravensberger Strukture en moet zeggen dat het heel goed aanvoelt.

https://www.beterbed.nl/m...oudschuimmatras-lausanne/

Niemand ervaring met dit matras op langer termijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jayjey
  • Niet online
Er staat niet eens de dichtheid bij, ik dacht dat dat bij koudschuim prijsbepalend was...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jayjey
  • Niet online
Nalar schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 09:05:
Iemand ervaring met een op maat gemaakte matras van de Matrassenfabriek? Ben benieuwd naar de kwaliteit van de geleverde matrassen.
Ze hebben daar ook pantera koudschuim, heeft iemand daar ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
sprk_nl schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 00:19:
[...]

We hebben maar zelf een toer gemaakt door het oerwoud van matrassen, en steeds weer hetzelfde verhaal over die Emma matras. Daar laten ze iedereen het eerst op liggen, waarna je bij de volgende matras niet meer naar Emma om kijkt :)
Wat is dat zelfde verkaal over die Emma matras. En waarom laten ze iedereen daar eerst op liggen? Ik heb het denk ik niet goed genoeg gevolgd maar ben wel benieuwd...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bonerhead
jayjey schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 14:30:
Er staat niet eens de dichtheid bij, ik dacht dat dat bij koudschuim prijsbepalend was...
Klopt, apart. Heb het nagevraagd en aansluitend ook direct mijn bestelling geannuleerd! Waarom?

Bovenlaag: 4 cm zeer opencellig en drukverlagend comfortschuim en de onderlaag van 5 cm opencellig HR schuim. En de tijk eromheen maakt het 22 cm.

De kern is 12 cm Ventifort ®HR verenkern voorzien van 7 comfort zones.
De bovenste laag is: SG: 43 kg/m3 Hardheid: 85
De middelste laag tussen de 40 en 50 kg/m3
En de onderste laag als volgt: SG: 37 kg/m3 Hardheid: 140

Een gemiddelde SG waarde van 41,6.

Ondanks dat het matras duurder is dan de Ravensberger Struktura is het qua specs om te janken. De Ravensberger Strukture biedt voor minder geld een hogere SG waarde (SG 60). Wat ik begrijp is dat een hogere SG waarde eigenlijk altijd beter is..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jayjey
  • Niet online
Bonerhead schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 15:46:
[...]

Klopt, apart. Heb het nagevraagd en aansluitend ook direct mijn bestelling geannuleerd! Waarom?
....
Een gemiddelde SG waarde van 41,6.
De Ravensberger Strukture biedt voor minder geld een hogere SG waarde (SG 60). Wat ik begrijp is dat een hogere SG waarde eigenlijk altijd beter is..
Ik had al zo'n gevoel, als het er niet bij staat....
Naast sg60 heeft ravensberger ook nog sg70 en pantera koudschuim is sg 52 maar dat zou ondanks de lagere sg waarde het beste zijn, geen idee waarom, weet iemand dat?

[ Voor 12% gewijzigd door jayjey op 16-08-2018 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sprk_nl
Limbeckx schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 15:45:
[...]

Wat is dat zelfde verkaal over die Emma matras. En waarom laten ze iedereen daar eerst op liggen? Ik heb het denk ik niet goed genoeg gevolgd maar ben wel benieuwd...
Zie: YouTube: Emma matras - Beste uit de test matras Emma unboxing
Ik neem het wel met een korreltje zout, zeker omdat de reviewer niet onafhankelijk is.

Toch heb ik er zo m'n bedenkingen over:
- Hoe goed is het om een matras vacuüm te trekken en de schuim continue op spanning te laten?
- Hoe lang is het matras opgeslagen en bij welke temperaturen in een loods?
- Wat is de kwaliteit van het schuim?
- Voor welke doelgroep is Emma bedoelt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Limbeckx
sprk_nl schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 16:45:
[...]

Ik neem het wel met een korreltje zout, zeker omdat de reviewer niet onafhankelijk is.

- Hoe goed is het om een matras vacuüm te trekken en de schuim continue op spanning te laten?
Wie is die meneer? Wat ik zie is een persoon die zelf matrassen maakt en vervolgens op internet liever praat over hoe slecht het matras van een ander is ipv over zijn eigen matras. Het zou best kunnen zijn dat zijn kritiek wel klopt, dat weet ik niet. Echter: ik lees veel mensen die er fijn op slapen. Ik weet niet zo goed wat dan belangrijker is: een zuurpruim die het matras van de concurrent aanvalt of de ervaringen van mensen die er elke nacht op liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
sprk_nl schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 16:45:
[...]

Die Chris is idd niet objectief, hij is de eigenaar van Royal health foam (https://www.healthfoam.com/). Dit is een matrassen specialist van de hogere prijsklasse, dus het is logisch dat hij het gebruik van goedkopere material aan gaat merken als nadeel bij een goedekope matras als de Emma matras. Het zou niks anders dan triviaal moeten zijn dat een matras van €200-300 geen premium materialen bevat en geen 20 jaar mee gaat.

-Niet goed. Ik weet dat Ravensberger hun RavoSpring ook vacuüm zuigt, maar hier zit vrij weinig "hybride" schuim in verwerkt en was bij mij na 24 uur weer prima in vorm. Deze Emma matras heeft veel te lang opgeslagen gelegen in vaccum, wat je sowieso niet wilt bij een koudschuim matras.
-In die review? Ik geloof dat hij 6 weken noemde.
-Laag? :') anders was de matras niet zo goedkoop.
-Ik denk voor mensen met geen speciale eisen die een goedkope matras zoeken en die makkelijk beïnvloedbaar zijn door de consumentenbond of reclames.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

sprk_nl schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 00:19:
[...]
Mbt Auping, ik ben toch overstag gegaan en heb ik nu gekozen voor een spiraalbodem van Auping in de hoop dat ik minstens 20 jaar de bodem niet hoef te vervangen en alleen de matrassen om de 8-10 jaar moet vernieuwen.
Die kan ik je sowieso bijna verzekeren, ik heb nu al bijna 20 jaar een auronde set met gasdruk verstelbare spiraalbodem.
Al 3x verhuisd maar super solide en de spiraalbodems blijven als nieuw, verstelling werkt ook nog steeds zoals nieuw.
Dit is natuurlijk geen garantie maar het zit echt solide in elkaar dus ik blijf de komende jaren lekker op deze set pitten.

Wear Sunscreen!

• jayjey
  • Niet online
De bodem bleek bij een test in Duitsland helemaal niet nuttig en alleen maar goed te hoeven ventileren en dat doet een spiraal.
https://www.test.de/Matra...cht-reinfallen-4915775-0/
Een starre bodem was eigenlijk het beste, dus dat komt goed uit, kan je beter een dikke matras nemen en die vaker vervangen. Een bed in een 220 maat is veel lastiger te vinden dan is een boxspring weer handig lijkt me.

• sprk_nl
jayjey schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 13:46:
De bodem bleek bij een test in Duitsland helemaal niet nuttig en alleen maar goed te hoeven ventileren en dat doet een spiraal.
https://www.test.de/Matra...cht-reinfallen-4915775-0/
Een starre bodem was eigenlijk het beste, dus dat komt goed uit, kan je beter een dikke matras nemen en die vaker vervangen. Een bed in een 220 maat is veel lastiger te vinden dan is een boxspring weer handig lijkt me.
Ik had er ook over gelezen.
Echter, om het vocht te reguleren moet een onderkant van een matras toch kunnen luchten denk ik?
10 jaar onder luchten van een matras lijkt me een stinkende boel worden :)

Sidenote:
Auping levert een optie om je schouderzone te ontlasten in de bodem.
Ik las hier iemand met schouder problemen.
Het lag natuurlijk weer net een prijsklasse hoger (Auping Royal)

• sprk_nl
Santee schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 22:53:
[...]

-Ik denk voor mensen met geen speciale eisen die een goedkope matras zoeken en die makkelijk beïnvloedbaar zijn door de consumentenbond of reclames.
Spot on!

Ik vind het bar slecht hoe de consumentenbond een "beste" product selecteert.
Doelgroepen, prijsklasses, dat soort punten worden niet meegenomen.
Alleen de prijs en of het na een week nog lekker slaapt.

----------------------------------

Heeft er iemand al ervaring met Auping connect?
Bij het kopen van een Auping bed kost deze "hub" je 100,-

De gimmick:
Je stelt op je telefoon een alarm in, en je bed wordt dan subtiel iets om hoog gezet.
De Hub stuurt radiogolven, net zoals de draadloze handzenders uit.

Ik heb m'n zinnen gezet op een integratie met HASS, zodat ik er iets meer meer kan priegelen.
Alleen 's morgens het hoofd omhoog is niet waar ik op sta te wachten.
Bij een alarm of brandmelding die hoofden omhoog (en omlaag), das pas fun.
Of als je gaat slapen, die pootjes nog een half uurtje omhoog, en dan subtiel omlaag.

Naast de hub integratie ben ik benieuwd of ook het radiosignaal gebruikt kan worden om native aan te sturen. Dat zal de vrouw leuk vinden als ik weer een avondje ga hobbyen.

[ Voor 48% gewijzigd door sprk_nl op 16-08-2018 23:04 . Reden: reacties gecombineerd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kezand
sprk_nl schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 22:52:
[...]

Spot on!

Ik vind het bar slecht hoe de consumentenbond een "beste" product selecteert.
Doelgroepen, prijsklasses, dat soort punten worden niet meegenomen.
Alleen de prijs en of het na een week nog lekker slaapt.

----------------------------------

Heeft er iemand al ervaring met Auping connect?
Bij het kopen van een Auping bed kost deze "hub" je 100,-

De gimmick:
Je stelt op je telefoon een alarm in, en je bed wordt dan subtiel iets om hoog gezet.
De Hub stuurt radiogolven, net zoals de draadloze handzenders uit.

Ik heb m'n zinnen gezet op een integratie met HASS, zodat ik er iets meer meer kan priegelen.
Alleen 's morgens het hoofd omhoog is niet waar ik op sta te wachten.
Bij een alarm of brandmelding die hoofden omhoog (en omlaag), das pas fun.
Of als je gaat slapen, die pootjes nog een half uurtje omhoog, en dan subtiel omlaag.

Naast de hub integratie ben ik benieuwd of ook het radiosignaal gebruikt kan worden om native aan te sturen. Dat zal de vrouw leuk vinden als ik weer een avondje ga hobbyen.
Deze connect werkt nog niet goed wat ik begrijp van de dealers. Dus ik zou ff wachten tot alle bugs eruit zijn. (veel connectie verlies)

Mochten jullie hier iets meer over willen weten over aansturing etc DM mij maar. Wij gebruiken met SleepRadar (http://www.vancadsandbeds.com/sleepradar/) een soortgelijke techniek al een paar jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12:44
Koerski schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 09:59:
Quote van mezelf.. Inderdaad het setje bested bij Beterbed, wel met een latex topmatras ipv het standaard topmatras. Met de 13+5% korting voor een prijs van 1109 euro. Ervaringen zal ik pas vanaf 16 augustus kunnen gaan delen, dan wordt hij bezorgd.
Wat was de basisprijs van het bed destijds (aangenomen dat je deze hebt)? Ik probeer de prijsstrategie van Beterbed te doorgronden.

Klaarblijkelijk hebben ze redelijk vaak kortingsacties (waar komt die 5% vandaan?), maar ook de basisprijs lijkt te fluctueren; althans, ik weet zeker dat ik desbetreffende boxspring een aantal maanden geleden voor € 999 ipv. € 1099 zag (in de winkel).

Cashbacksites bieden overigens 9% (!) bij aankopen via de site van Beterbed - misschien verklaart dat het één en ander...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Patox
  • Laatst online: 14:30
Thralas schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 18:09:
[...]

Wat was de basisprijs van het bed destijds (aangenomen dat je deze hebt)? Ik probeer de prijsstrategie van Beterbed te doorgronden.

Klaarblijkelijk hebben ze redelijk vaak kortingsacties (waar komt die 5% vandaan?), maar ook de basisprijs lijkt te fluctueren; althans, ik weet zeker dat ik desbetreffende boxspring een aantal maanden geleden voor € 999 ipv. € 1099 zag (in de winkel).

Cashbacksites bieden overigens 9% (!) bij aankopen via de site van Beterbed - misschien verklaart dat het één en ander...
Ze proberen het zo ondoorzichtig mogelijk te maken naar mijn gevoel. Maar het gaat om de Jubilee versie, die op wat details verschilt van de Kvadrat. Basisprijs was 1150 voor 160 breed. 13% korting van vrijdag de 13de en 5% welkomstkorting van de nieuwsbrief die ik erbij heb geregeld (kreeg ik online ook, wat misschien een foutje was, maar wilde ik in de winkel dan ook). Maar we hebben er een Latex topmatras bij genomen (Vildar oid). Dus de prijs werd iets over 1100 euro. Slapen er nu overigens 2 nachten heerlijk op.

Edit: deze dus https://www.beterbed.nl/b...ing-vlak-arendal-jubilee/

[ Voor 3% gewijzigd door Patox op 18-08-2018 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toiletman
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01-05 10:30
Update nav voorgaande bericht.

Het is dit bed(ledikant) geworden:
Toiletman schreef op zaterdag 28 juli 2018 @ 15:56:
Beter Bed ledikant Butiken
[afbeelding]Dit is de winnaar tot nu toe:
+ hoge instap
+ veel opbergruimte
+ naar onze smaak (voor zover je dat online kan beoordelen)
+ ledikant, dus instelbare lattenbodem (+ kostenbesparing door de huidige te houden)
- diepte hoofdbord
- prijs hoog in vergelijking met andere ledikanten
- alleen online, dus we kunnen hem niet in het echt bekijken :(
Uiteindelijk was dit de enige die echt voldeed aan onze voorwaarden van opslag en hoge instap. Het is een duur bed, maar het alternatief was een boxspring en dan kom je nog duurder uit. Helaas nu nog tot half september wachten voordat we weten of we wél of geen miskoop hebben gedaan...

Voor de mensen die ook zoiets zoeken, we hebben nog wat meer research gedaan en het blijkt een bed van de Duitse fabrikant 'Rauch' te zijn: de 'Reinheim'.
Deze is bij de Duitse lidl meer dan 100,- goedkoper (maar dan heb je wel een Duits adres nodig voor de bezorging. Wij hadden geen zin in een hoop geklooi om hem bij vrienden in Duitsland te laten bezorgen, dan 3 uur heen en weer te rijden, en eventueel toekomstig garantiegelazer, maar mocht je net over de grens wonen dan scheelt het je een bom duiten.

Met betrekking tot de matras hebben we nog een rondje testgelegen bij de Ikea. Daar vonden we allebei de Hyllestad 'stevig' goed liggen. Qua prijs is die ook erg aantrekkelijk, zeker nu in de aanbieding.

Het eerstvolgende alternatief zou voor mij de beddenreus 'Pocket Comfort 4000' zijn. Waar je voor twee matrassen zo'n 300,- duurder uit bent.

Iemand ervaring met één van beide matrassen of merken en nog tips?

Enige nadeel van het Ikea matras is dat het erg dik is (27cm). Bij ons bed staat vermeld dat de combinatie van lattenbodem en matras niet dikker mag zijn dan 25cm, omdat anders de luiken in het hoofdbord niet opengaan. Mijn vrouw maakt zich daar natuurlijk meteen zorgen om.... ik denk dat het wel losloopt (iets harder openduwen, of desnoods een 10cm hoog podiumpje timmeren voor het hoofdbord).

Only dead fish go with the flow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jayjey
  • Niet online
sprk_nl schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 22:46:
[...]

Ik had er ook over gelezen.
Echter, om het vocht te reguleren moet een onderkant van een matras toch kunnen luchten denk ik?
10 jaar onder luchten van een matras lijkt me een stinkende boel worden :)
...
Ja, dat zei ik toch. Starre bodem wil niet zeggen geen ventilatie, heeft daar niks mee te maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• guillaumemay
Santee schreef op zaterdag 28 juli 2018 @ 00:51:
[...]

Bijzonder dat jullie dit niet te hard vinden dan. Ik ben 92kg en zak nauwelijks door die H3 heen, heb wel wat onderrugpijn in de ochtend. Misschien moet ik toch nog wat langer wennen ofzo? :/
Ik ga het weekend er maar op slapen, straks ruil ik hem om naar de H2 en is die te zacht ofzo..
Onze proefperiode van een maand is bijna voorbij en ik ben tot de conclusie gekomen dat de H3 helaas toch te hard voor mij is. Mijn vrouw had nergens last van, maar ik had onderrugpijn bij slapen op mijn rug (voelde ook alsof ik alleen lag op m'n bil en op m'n ribben) en vaak een slapend arm bij slapen op m'n zij. Ik ben waarschijnlijk toch te licht voor het matras, ook al slapen we er met zijn 2en op.

Contact gehad met Ravensberger en het is geen probleem, de H3 wordt omgeruild voor de H2. Fijn dat dat kan. Ook ben ik ervan op de hoogte gesteld dat de ERGOspring 1000 pocketvering matras nu ook in de Nederlandse webshop staat. Mooi matras met latex toplagen. Maar ik heb toch gekozen voor de RAVOspring 570 vanwege budgettechnische redenen.

@Santee , hoe bevalt de H2 tot nu toe voor jouw lichaam? Vind je hem prettiger dan de H3?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Santee
@guillaumemay Ja de H2 bevalt goed. Hij vormt veel meer naar mijn lichaam, H3 gaf te veel tegendruk. Blijkbaar is die grafiek op hun product pagina toch vrij accuraat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guillaumemay
Bedankt voor de feedback :) Ik ben benieuwd naar de H2 en kijk nu er met vertrouwen naar uit.

Die grafiek is volgens mij ter advies voor 1 persoon op 1 matras. Wij slapen met 2 personen op 1 matras. Hierdoor hadden wij, zoals eerder geschreven, op advies van Ravensberger de H3 gekozen. Mijn vrouw vond de H3 prima en had geen klachten, voor mij is de H3 helaas te hard gebleken. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
guillaumemay schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 09:42:
Bedankt voor de feedback :) Ik ben benieuwd naar de H2 en kijk nu er met vertrouwen naar uit.

Die grafiek is volgens mij ter advies voor 1 persoon op 1 matras. Wij slapen met 2 personen op 1 matras. Hierdoor hadden wij, zoals eerder geschreven, op advies van Ravensberger de H3 gekozen. Mijn vrouw vond de H3 prima en had geen klachten, voor mij is de H3 helaas te hard gebleken. :/
Maakt dat uit dan? Misschien als je met 2 personen op ongeveer dezelfde plek ligt, maar als je aan je "eigen kant" blijft zou het niet veel moeten uitmaken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• [BoSS]

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

guillaumemay schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 16:50:
Contact gehad met Ravensberger en het is geen probleem, de H3 wordt omgeruild voor de H2. Fijn dat dat kan. Ook ben ik ervan op de hoogte gesteld dat de ERGOspring 1000 pocketvering matras nu ook in de Nederlandse webshop staat. Mooi matras met latex toplagen. Maar ik heb toch gekozen voor de RAVOspring 570 vanwege budgettechnische redenen.
Even een update na mijn laatste post, hebben inmiddels de ERGOspring in 180x200 besteld. Zijn erg benieuwd, afwerking en comfort in de showroom was erg goed. Is vandaag verzonden en komt dus binnen enkele dagen binnen.

Wilde eigenlijk een 210cm lang matras, maar de Ravensberger pocketveringsmatrassen zijn niet in die lengte beschikbaar (zijn niet uitzonderlijk lang en 200cm komt eigenlijk iets beter uit in onze slaapkamer). Nu dus samen 1 groot matras zonder topmatras.

Later gaan we nog op zoek naar een nieuwe boxspringbodem (waarschijnlijk bij Beddenbriljant, maar kijken ook naar andere alternatieven, bijvoorbeeld Matrassen Fabriek Rotterdam, bekend bij iemand?). Ben vooral huiverig om ongezien een bedbodem bij Beddenbriljant te kopen omdat het voor ons wel even rijden is - wie heeft er ervaring met de afwerking en kwaliteit van de Boxspring Deluxe (zonder matras)?

• jayjey
  • Niet online
200cm?! Dan kan je zo bij Ikea kijken toch, zat keus, probleem is juist als je groter bent dat je verder moet zoeken, waarom niet gewoon een eenvoudige van Ravensberger trouwens?

[ Voor 21% gewijzigd door jayjey op 23-08-2018 18:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• [BoSS]

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

jayjey schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 18:00:
200cm?! Dan kan je zo bij Ikea kijken toch, zat keus, probleem is juist als je groter bent dat je verder moet zoeken, waarom niet gewoon een eenvoudige van Ravensberger trouwens?
Kan inderdaad bij IKEA, maar vinden wij qua design iets te simpel, is wel een goed alternatief. Willen een mooi afgewerkte boxspring met mooi hoofdbord.

Hebben voor deze ERGOspring gekozen omdat we deze simpelweg lekkerder vonden liggen, de RAVOspring 570 H2 lag te zacht in de showroom en de H3 net te hard. Deze is uit zichzelf wat harder en heeft een latex toplaag die ook fijn ligt (hadden hiervoor een latex topmatras). Gaan het wewoon eens proberen, is altijd nog een stuk goedkoper dan een goed pocketveringsmatras met latex toplaag of latex topmatras :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11:05
[BoSS] schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 21:37:
[...]

Kan inderdaad bij IKEA, maar vinden wij qua design iets te simpel, is wel een goed alternatief. Willen een mooi afgewerkte boxspring met mooi hoofdbord.

Hebben voor deze ERGOspring gekozen omdat we deze simpelweg lekkerder vonden liggen, de RAVOspring 570 H2 lag te zacht in de showroom en de H3 net te hard. Deze is uit zichzelf wat harder en heeft een latex toplaag die ook fijn ligt (hadden hiervoor een latex topmatras). Gaan het wewoon eens proberen, is altijd nog een stuk goedkoper dan een goed pocketveringsmatras met latex toplaag of latex topmatras :*)
We zijn benieuwd naar je ervaringen. Hopen dat ze binnenkort alsnog 210-220 gaan voeren want die kunnen wij hier goed gebruiken ;-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
[BoSS] schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 21:37:
[...]

Laat even weten hoe die ligt! Ik moet nog een 2e 90x200 matras binnenkort bestellen en de H2 ligt wel prima maar inderdaad wel redelijk zacht. Zit te kijken naar een koudschuim SG60 of die ERGOspring H2. :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11:43

Metalfreak

Hoije woh!

Hier bevalt de Larson Stockholm inmiddels toch ook wel goed. Moest er in het begin echt wel even aan wennen omdat ik 'm vrij hard vond, maar nu voelt het toch wel iets beter aan allemaal. Denk ook dat ik die gewoon ga houden.

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bravertal
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13:45
https://www.droomidee.nl/...-nasa-tempur-visco-memory

Bovenstaand matras is het voor mijn dochter geworden. Dinsdag wordt het geleverd. In eerste instantie heb ik contact gehad met de klantenservice in verband met wat op dit forum allemaal over Droomidee staat. Zij hebben mijn twijfels weg kunnen nemen. Nu maar hopen dat mijn dochter vanaf dinsdag in haar nieuwe bedje kan slapen.

WP: PUHZ-SW75YAA ERST30D-VM2ED.UK en Itho Daalderop WTW HRU 350 ECO unit HR RFT en 23 panelen á 335 wp (11 op oost en 12 op zuid), 13 panelen á 380 wp op noord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• [BoSS]

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

.NCK schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 10:55:
[...]

We zijn benieuwd naar je ervaringen. Hopen dat ze binnenkort alsnog 210-220 gaan voeren want die kunnen wij hier goed gebruiken ;-).
Santee schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 11:51:
[...]

Laat even weten hoe die ligt! Ik moet nog een 2e 90x200 matras binnenkort bestellen en de H2 ligt wel prima maar inderdaad wel redelijk zacht. Zit te kijken naar een koudschuim SG60 of die ERGOspring H2. :D
Tot nu toe na een paar nachten erg tevreden, het matras voelt zacht aan maar is stevig genoeg zodat je er niet inzakt en dus voldoende ondersteuning krijgt. Enige nadeel is dat het (door de latex laag vermoed ik?) wat aan de warme kant is, maar dat vindt mijn vrouw niet zo erg ;-)

To be continued, over een week of 3 bepalen we of het een blijver is!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
Bravertal schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 10:12:

Bovenstaand matras is het voor mijn dochter geworden. Dinsdag wordt het geleverd. In eerste instantie heb ik contact gehad met de klantenservice in verband met wat op dit forum allemaal over Droomidee staat. Zij hebben mijn twijfels weg kunnen nemen. Nu maar hopen dat mijn dochter vanaf dinsdag in haar nieuwe bedje kan slapen.
Als je dochter graag goed hard slaapt is het misschien wel ok.
Wel achterlijk dat ze hun prijzen zo moeten aangeven als 450€ doorstreept, en dan 225€ er naast. Alsof iemand met gezond verstand daar nog in trapt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• wannaplay2009
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 02-05 12:27
Omdat ik nu in al maanden in het bezit ben, en tevreden ben over mijn Droomidee matras (ondanks de zeer slechte levering) heb ik een vriendin aangeraden ook een Droomidee matras te nemen, ze werken nu tenslotte met een nieuwe leverancier, XXL Pakket.
Dit blijkt NOG erger te zijn! Er is helemaal niets veranderd.

Gisteren de hele dag moeten wachten op een tijdvak, kreeg ze niet, dus contact opgenomen met XXL Pakket en een tijdvak ontvangen, je zou dan denken dan komen ze wel, maar nee hoor, hele dag voor niets thuis, want er is helemaal niets bezorgd.

Dan begint de ellende weer, probeer maar eens een fatsoenlijk antwoord te krijgen van of XXL of van Droomidee, en dat krijg je niet, niemand weet weer eens iets.
Uiteindelijk zullen ze wel weer komen met 2 kussens als oplossing, maar wat moet je daarmee? Zorg eens voor een fatsoenlijke klantenservice want dit is echt schandalig. Ik dacht dat Droomidee iets zou verbeteren. Belt ze op, werkt zogenaamd ineens het systeem niet, waardoor ze nu ook vandaag niets weet.

Inmiddels heeft XXL Pakket bevestigd dat het matras helemaal niet op voorraad is, wat heel apart is aangezien er wel een tijdvak was gegeven, endit terwijl je op de site wel een bezorgdag kon kiezen.

Droomidee geeft niet thuis en weet zogenaamd weer eens van niets. Toen ik die problemen had hadden ze ineens een mailstoring en nu een computerstoring. Erg typisch al die storingen als er een probleem met je levering is.

Schaam je Droomidee! Dit kost je echt klanten.

[ Voor 19% gewijzigd door wannaplay2009 op 29-08-2018 10:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 670030

Ik heb nu een matras onderweg: 22 cm HR60 (volledig) Koudschuim met zones. Nu wil ik deze graag op een boxspring leggen, met name vanwege de beperkte ruimte op mijn slaapkamer.
Denken de de aanwezige professionals en ervaringsdeskundigen dat het type boxspring (hard met laagje schuim vs bonell vs pocketvering) nog een duidelijk merkbaar verschil in ligcomfort gaat opleveren icm bovenstaand matras?

Anders neem ik namelijk gewoon de goedkoopste ;-)

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 670030 op 29-08-2018 11:45 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tommie12
wannaplay2009 schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 09:40:
Omdat ik nu in al maanden in het bezit ben, en tevreden ben over mijn Droomidee matras (ondanks de zeer slechte levering) heb ik een vriendin aangeraden ook een Droomidee matras te nemen, ze werken nu tenslotte met een nieuwe leverancier, XXL Pakket.
Dit blijkt NOG erger te zijn! Er is helemaal niets veranderd.

Gisteren de hele dag moeten wachten op een tijdvak, kreeg ze niet, dus contact opgenomen met XXL Pakket en een tijdvak ontvangen, je zou dan denken dan komen ze wel, maar nee hoor, hele dag voor niets thuis, want er is helemaal niets bezorgd.

Dan begint de ellende weer, probeer maar eens een fatsoenlijk antwoord te krijgen van of XXL of van Droomidee, en dat krijg je niet, niemand weet weer eens iets.
Uiteindelijk zullen ze wel weer komen met 2 kussens als oplossing, maar wat moet je daarmee? Zorg eens voor een fatsoenlijke klantenservice want dit is echt schandalig. Ik dacht dat Droomidee iets zou verbeteren. Belt ze op, werkt zogenaamd ineens het systeem niet, waardoor ze nu ook vandaag niets weet.

Inmiddels heeft XXL Pakket bevestigd dat het matras helemaal niet op voorraad is, wat heel apart is aangezien er wel een tijdvak was gegeven, endit terwijl je op de site wel een bezorgdag kon kiezen.

Droomidee geeft niet thuis en weet zogenaamd weer eens van niets. Toen ik die problemen had hadden ze ineens een mailstoring en nu een computerstoring. Erg typisch al die storingen als er een probleem met je levering is.

Schaam je Droomidee! Dit kost je echt klanten.
@dicksterk Ik denk dat jij kan helpen hier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• guillaumemay
Vandaag was de afspraak om mijn Ravensberger Ravospring H3 om te ruilen voor de H2.

Twee verschillende koeriers, eentje voor het ophalen, de ander voor het bezorgen. Alles ging goed, werd via e-mail en telefonisch op de hoogte gehouden over de status van de koeriers.

De H2 ligt inmiddels al klaar voor gebruik en ziet en ruikt als gloednieuw. Ik ben benieuwd hoe die gaat bevallen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Santee
Anoniem: 670030 schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 11:43:
Ik heb nu een matras onderweg: 22 cm HR60 (volledig) Koudschuim met zones. Nu wil ik deze graag op een boxspring leggen, met name vanwege de beperkte ruimte op mijn slaapkamer.
Denken de de aanwezige professionals en ervaringsdeskundigen dat het type boxspring (hard met laagje schuim vs bonell vs pocketvering) nog een duidelijk merkbaar verschil in ligcomfort gaat opleveren icm bovenstaand matras?

Anders neem ik namelijk gewoon de goedkoopste ;-)
Ik ben geen deskundige, echter weet ik wel dat een koudschuim matras maar beperkte "zones" kan geven. Het is dus belangrijk dat de ondergrond, oftewel lattenbodem, een goede zoneindeling geeft. De zoneindeling in een koudschuim matras is hier te minimaal voor. Hierdoor is een koudschuimmatras dus niet geschikt om deze op een vlakke bodem/de vloer te leggen.

Over jou vraag: een harde ondergrond zou dus niet erg geschikt lijken. Bonell veren zijn goedkoop en hebben veel nadelen t.o.v. pocketveren. In dit geval zou ik dus een boxspring met zone indeling nemen op basis van een pocketveren basis.
Bravertal schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 10:12:

Dit soort matrassen worden in China geproduceerd waar ze minder veiligheidsnormen hebben en andere stoffen gebruiken. Vaak geeft dit een rare chemische lucht aan de matras. Wat ik heb gehoord is dat je deze matrassen een week moet ventileren voor de lucht eraf is. Ik wil je geen angst inboezemen, maar ik zou er dus niet van uit gaan dat je binnen 24 uur na binnenkomst van de matras er al gelijk op kan slapen.

@wannaplay2009 Stap gewoon over naar Ravensberger of een ander goed prijs/kwaliteit merk. Levering was perfect, inruilen was perfect, nul rare luchtjes aan de matras, weinig onzin en veel keuze i.p.v. 1 matras die zogenaamd voor iedereen werkt.
guillaumemay schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 16:35:
Vandaag was de afspraak om mijn Ravensberger Ravospring H3 om te ruilen voor de H2.

Twee verschillende koeriers, eentje voor het ophalen, de ander voor het bezorgen. Alles ging goed, werd via e-mail en telefonisch op de hoogte gehouden over de status van de koeriers.

De H2 ligt inmiddels al klaar voor gebruik en ziet en ruikt als gloednieuw. Ik ben benieuwd hoe die gaat bevallen.
Ik hoop dat het bevalt! Ondertussen heeft mijn vriend ook 2 nachten op de H2 doorgebracht en die bevalt het prima. Ik weer 2 nachten op het oude Ikea sultan bonell veren matras (van 10j oud) en merk wel groot verschil in conform. H2 is lekker zacht en dragend. Ik ga over korte tijd een 2e bestellen :D

[ Voor 49% gewijzigd door Santee op 30-08-2018 15:57 ]

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 09:27
*knip* Laat dat maar achterwege.

[ Voor 91% gewijzigd door naitsoezn op 30-08-2018 16:39 ]

TWEAKERS FC EREDIVSIE VOETBALPOULE 24/25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jayjey
  • Niet online
Santee schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 15:52:
[...]

Ik ben geen deskundige, echter weet ik wel dat een koudschuim matras maar beperkte "zones" kan geven. Het is dus belangrijk dat de ondergrond, oftewel lattenbodem, een goede zoneindeling geeft. De zoneindeling in een koudschuim matras is hier te minimaal voor. Hierdoor is een koudschuimmatras dus niet geschikt om deze op een vlakke bodem/de vloer te leggen.

Over jou vraag: een harde ondergrond zou dus niet erg geschikt lijken. Bonell veren zijn goedkoop en hebben veel nadelen t.o.v. pocketveren. In dit geval zou ik dus een boxspring met zone indeling nemen op basis van een pocketveren basis.

[...]
Er is een test in Duitsland geweest (https://www.test.de/Matra...cht-reinfallen-4915775-0/) waar uitkwam dat de lattenbodems met zones helemaal geen verbetering opleverden. Een starre bodem was vaak het beste. Ik weet ook niet hoe dat zit maar dat kwam eruit. De zones moeten in de matras zelf zitten, en niet eronder lijkt me. Er zijn wel lattenbodems die op sommige plekken meer meegeven maar zakt de matras daar dan niet gewoon weg, moet de matras zelf niet meevormen? Het maakt ook uit op de rug slaapt of op de zij, op de zij zijn zones misschien wel belangrijk, maar lig je op de rug zijn ze weer nadelig (https://www.test.de/Matra...infallen-4915775-4918056/).

Een goedkope box-'spring' is inderdaad een plaat met wat schuim erover dus helemaal zonder vering, dat ventileert natuurlijk niet, zeker bij een tweepersoonsbed niet, dan kan je beter gewoon vaste latten nemen, dat is in ieder geval open, maar dan heb je natuurlijk wel weer een bedombouw nodig. Hoe dikker de matras hoe minder de bodem uitmaakt? De bodem is meer voor ondersteuning en ventileren lijkt me.

[ Voor 46% gewijzigd door jayjey op 31-08-2018 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
jayjey schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 15:26:
[...]

Er is een test geweest waar uitkwam fdat de lattenbodems met zones helemaal niet een verbetering opleverden. De zones moet in de matras zelf zitten niet eronder volgens mij. er zijn wel lattenbodems die op sommige plekken meer meegeven maan zakt de matras daar gewoon weg, moet de matras zelf niet meevormen?

Een goedkope box-'spring' is inderdaad een plaat met wat schuim erover dus helemaal zonder vering, dat ventileert natuuelijk niet, zeker met een twee persoons niet, ddan kan je beter gewoon vaste latten nemen, dat is open, maar dan heb je natuurlijk wel weer een bedombouw nodig.
Ik ben benieuwd naar die test dan, heb je een link? Sowieso is een matras al erg persoonlijk en zal voor 1 persoon zones meer helpen dan bij anderen. Ik moet zeggen dat ik een stuk beter slaap sinds ik ben overgestapt op een pocketverenmatras met zones + lattenbodem met zones vanaf een vlak stuk hout+bonell veren matras.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jayjey
  • Niet online
Ik heb het aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 30-04 17:50

Deathchant

Don't intend. Do!

@dicksterk @Kezand Ik heb overigens in 2012 het M-Line athletic pillow in een opwelling gekocht. Beviel me niet, dus ik heb die aan mijn oma gegeven. Die is vorige week vrijdag overleden en ik heb dat kussen dus terug, en ik vind het nu dus wel echt een goed kussen voor de nek. Heerlijk geslapen ermee. Het is wel een duur kussen, maar het ligt fantastisch voor een zijslaper. Alleen merk ik wel dat ik minder beweeg in mijn slaap t.o.v. van het Lidl nekkussen. Dus ik ga 't een weekje proberen, en anders ga ik terug naar het Lidl kussen.

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wannaplay2009
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 02-05 12:27
Inmiddles zijn we 2 dagen verder, het beloofde contact is uiteraard weer uitgebleven.
Kan haast niet geloven dat een bedrijf zo slecht is met service. Het Droomidee matras wordt gecancelled, we zijn er wel klaar mee. Waardeloos bedrijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 14:29
Ik heb dit topic net iets te laat gevonden, maar misschien is het dan toch leuk om ervaringen te delen ;) een paar weken geleden op zoek gegaan naar een nieuw bed. Eigenlijk helemaal niet heel veel rond gekeken, maar bij Ikea waren we beiden al snel erg te spreken over het Hokkasen-matras, de middelharde variant. Vonden we heerlijk zacht liggen, zonder dat je er totaal in wegzakt en ligt toch lekker comfortabel. Deze hebben we gecombineerd met Leirsund-lattenbodems in een eikenfineer Malm.

Ik slaap er nu een weekje op en ben er toch wel erg blij mee. Ligt heerlijk ;) Vond 'm vrij duur, maar naar wat ik zo snel in dit topic lees heb je bij Ikea ook qua matrassen wel een goede bang voor de buck :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13:26
Ik heb een paar weken geleden een bed gekocht bij IKEA 140X200 gewoon een houten frame met latten.

En een matras HÖVÅG stevig, maar wat me opvalt is dat de matras niet recht is maar in het midden al in-gedeukt is (soort kuilvorming zeg maar) is dit normaal bij dit matras, vind hetzelf wel een beetje vreemd.

https://www.ikea.com/nl/n...ducts/70244410/#/20244511

Ik heb het matras de eerste 74 uur niet gebruikt zoals in de beschijving werd beschreven.

[ Voor 8% gewijzigd door RoaDHouse op 31-08-2018 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
Deathchant schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 15:58:
@dicksterk @Kezand Ik heb overigens in 2012 het M-Line athletic pillow in een opwelling gekocht. Beviel me niet, dus ik heb die aan mijn oma gegeven. Die is vorige week vrijdag overleden en ik heb dat kussen dus terug, en ik vind het nu dus wel echt een goed kussen voor de nek. Heerlijk geslapen ermee. Het is wel een duur kussen, maar het ligt fantastisch voor een zijslaper. Alleen merk ik wel dat ik minder beweeg in mijn slaap t.o.v. van het Lidl nekkussen. Dus ik ga 't een weekje proberen, en anders ga ik terug naar het Lidl kussen.
Ik heb 3 dagen op dat kussen geslapen en vond het te dun voor mij.
Blijkbaar te brede schouders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kezand
Deathchant schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 15:58:
Mline heeft het patent op die vorm. Dus een zelfde ga je niet vinden.
Minder beweging komt door het kommetje en de nek uitsparing.
Is idd een goed kussen als je van neksteun kussens hou.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• exponential
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 12:05
Hier even mijn ervaringen delen:

Ik had een Felix matras besteld. Dit is gewoon een Emma matras dat al door iemand getest is. Bestelde maat was 160x200. Echter werden twee delen van 80 geleverd met grote beschermhoes die je er zelf omheen moet doen. Blijkbaar is dit standaard praktijk bij hun.

Ook al zie je de naad in het midden niet, je merkt het wel als je erin ligt. Uiteindelijk alles maar retour gestuurd. Review achter gelaten op hun website, maar die is niet geplaatst. Ook nog geprobeerd om retourkosten a 50,- terug te krijgen omdat product anders is dan wat ze op de website zeggen, maar daar hadden ze geen zin in.

Uiteindelijk een Simba gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
Vandaag een 2e Ravensberger RavoSpring H2 besteld, partner was tevreden erover na 5 dagen erop te hebben geslapen :)

Enige jammere is dat de Duitse prijzen veel lager liggen, denk dat het aan de vervoerskosten ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain_koek
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 03-05 22:53
exponential schreef op zondag 2 september 2018 @ 10:15:
Hier even mijn ervaringen delen:

Ik had een Felix matras besteld. Dit is gewoon een Emma matras dat al door iemand getest is. Bestelde maat was 160x200. Echter werden twee delen van 80 geleverd met grote beschermhoes die je er zelf omheen moet doen. Blijkbaar is dit standaard praktijk bij hun.

Ook al zie je de naad in het midden niet, je merkt het wel als je erin ligt. Uiteindelijk alles maar retour gestuurd. Review achter gelaten op hun website, maar die is niet geplaatst. Ook nog geprobeerd om retourkosten a 50,- terug te krijgen omdat product anders is dan wat ze op de website zeggen, maar daar hadden ze geen zin in.

Uiteindelijk een Simba gekocht.
Toevallig heb ik de zelfde maat en het zelfde probleem!
Het is inderdaad van het zelfde bedrijf als emma, maar betwijfel of het ook echt het zelfde matras is.

Ik heb de voorwaarden niet gelezen, dus die 50 euro verrast mij een beetje.. hoewel ook niet heel gek.

Bevalt de simba beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exponential
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 12:05
Op zich is die 50eu niet heel gek, op 350 eu kun je niet gratis retourneren aanbieden als het niet lekker ligt.

Maar ja, als ik een bank bestel en je levert 2 fauteuils met een kleed verwacht ik ook dat je hem gratis weer komt afhalen.

Weet vrij zeker dat kwaliteit hetzelfde is als Emma, als je specs qua lagen en dikte vergelijkt. En ze moeten toch wat met al die teruggestuurde matrassen. Zou bijna denken dat ze bewust reviews etc. verwijderen waarin ook Emma genoemd wordt om mensen niet wijzer te maken.

Anyway, Simba slaapt heerlijk!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:33

paQ

Wat een fake reviews :D
Oh oh oh

Maar inderdaad: als je niet krijgt wat je besteld hebt, moet je die 49 retourkosten natuurlijk ook gewoon terugkrijgen.

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bravertal
Mijn dochter van 12 slaapt nu een week op een matras van Droomidee.nl en tot nu toe geen klachten. Ze slaapt heel lekker zegt ze, tot nu toe tevreden.

WP: PUHZ-SW75YAA ERST30D-VM2ED.UK en Itho Daalderop WTW HRU 350 ECO unit HR RFT en 23 panelen á 335 wp (11 op oost en 12 op zuid), 13 panelen á 380 wp op noord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:33

paQ

Ik denk dat kinderen overal wel lekker op slapen.
Die hebben flexibele lijfjes en hebben weinig referentie.

Over 2 weken word ik 40, dan begint het allemaal wat meer zeer te doen :')

onze oude matrassen, die toch echt vervangen moesten worden is door de oudste (net 11) op haar bed gesleept en die wil "nooit meer niets anders". uh.... ja.....

[ Voor 30% gewijzigd door paQ op 04-09-2018 20:51 ]

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bravertal
@paQ , misschien is jouw bewering gedeeltelijk waar. Zij lag op een heel goedkoop matras. Ze heeft nu een nieuw bed en dito matras. Matras bevalt goed, heb er zelf ook een nachtje op gelegen. Reden dat ik bij Droomidee gekocht heb zijn de positieve verhalen en zelf willen wij ook een nieuw bed en matras. Dus als dit matras goed blijft willen wij in de winter nog een groot matras bestellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

paQ schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 20:41:
Ik denk dat kinderen overal wel lekker op slapen.
Die hebben flexibele lijfjes en hebben weinig referentie.

Over 2 weken word ik 40, dan begint het allemaal wat meer zeer te doen :')

onze oude matrassen, die toch echt vervangen moesten worden is door de oudste (net 11) op haar bed gesleept en die wil "nooit meer niets anders". uh.... ja.....
Vriendin en ik zijn beiden 45+. Toch slapen we perfect op een droomidee matras. Alleen de traagschuimzijde word als "te zacht" ervaren. De koudschuimzijde is goed, maar wordt niet als hard ervaren. Noch door mij, noch door min vriendin.

Persoonlijke voorkeur speelt dus een rol.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:42

Mystikal

It never hurts to help!

Helaas is mijn matras van droomidee onderhevig aan kuil vorming na 8 maanden. Zowel aan mijn kant als bij mijn vrouw. Een eerste melding heeft geen enkele reactie opgeleverd....

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Ai... ik ga het in de gaten houden. Maar dat is wel een pijnpunt.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:42
Ik heb een koudschuim matras van Droomidee zo'n 90 dagen geprobeerd, maar vond 'm uiteindelijk toch te hard. Als ik op m'n rug sliep was alles prima, maar als ik onverhoopt op m'n zijde wakker werd dan tintelde mijn halve lijf.
Na het inschieten van een retour verzoek, had ik de volgende reactie van Droomidee en na het bij bijbetalen van het verschil, heb ik traagschuim matras besteld. Ze komen over twee weken het oude matras ophalen en omruilen voor het nieuwe. Ben erg benieuwd hoe deze zal gaan bevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simone96
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 02-05 14:47
exponential schreef op maandag 3 september 2018 @ 19:15:
Op zich is die 50eu niet heel gek, op 350 eu kun je niet gratis retourneren aanbieden als het niet lekker ligt.

Maar ja, als ik een bank bestel en je levert 2 fauteuils met een kleed verwacht ik ook dat je hem gratis weer komt afhalen.

Weet vrij zeker dat kwaliteit hetzelfde is als Emma, als je specs qua lagen en dikte vergelijkt. En ze moeten toch wat met al die teruggestuurde matrassen. Zou bijna denken dat ze bewust reviews etc. verwijderen waarin ook Emma genoemd wordt om mensen niet wijzer te maken.

Anyway, Simba slaapt heerlijk!
Ik ben momenteel aan het kijken voor een nieuw matras, en stuitte ook op Felix matras. Beviel die buiten het feit dat het twee losse matrassen waren, wel goed? Ik ben momenteel naar de volgende merken aan het kijken:
- Felix
- Hema
- Simba
- Emma
Uit dit rijtje is Felix verreweg het goedkoopste en als het echt zo is dat het gerecyclede Emma matrassen zijn, dan klinkt dat meer dan prima. Echter vind ik de retourkosten van 50 euro toch best wel veel om dit zomaar te proberen.
En vind je de Simba matras beter qua comfort dan de Felix matras?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-02-2024
Ik ben terug van vakanite. Als er nog openstaande vragen zijn waarop iemand nog een antworod zoekt kan ik die nu weer geven.

... en weer terug op vakantie. Spamgedrag tolereren we niet.

[ Voor 22% gewijzigd door Señor Sjon op 12-09-2018 08:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14:13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-02-2024
@barzi: als je bij het kopje praat mee kijkt staan er enkele goede ervaringen. Zelf heb ik geen enkele ervarign met dit kussen, maar voor dit geld voor 2 val je er geen buil aan.
@Anoniem: 670030: waar heb je dat 22cm dikke hr60 koudschuimmatrras gekocht? Ben wel benieuwd, en voor welke prijs?

• Santee
Dit soort kussens komen erg vaak voorbij op iBood. Ik heb zelf een soortgelijk kussen gekocht op vakantie voor €15, daar is de "memory" helaas vrijwel uit verdwenen na 2 maanden ;)
Wellicht dat deze van iBood het wat beter doen, maar verwacht er niet te veel van. Ook is een kussen erg persoonlijk, het is eigenlijk beter om het te testen bij een winkel of het bevalt qua dikte/hardheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tony-stark
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 02-05 17:20
Iemand een idee waar ik cheapass een lattenbodem zoals deze kan scoren?

https://cdn.shopify.com/s...red-bed-base_1_grande.png
Pagina: 1 ... 24 ... 54 Laatste