Ervaringen, hints en tips over matrassen / boxsprings

Pagina: 1 ... 23 ... 55 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online
@detim Heb ondertussen een boze reactie per PM gekregen.
Volgens een niet nader genoemd forumlid mag jouw matras niet op een bodem liggen met minder dan 28 latten. De voorspelling is dat je rugpijn krijgt en slecht gaat slapen. 8)7 8)7

Hoe breed die latten zijn, en hoeveel plaats er tussen is schijnt irrelevant te zijn.

*knip* Laten die kant maar niet op gaan ;)

[ Voor 17% gewijzigd door naitsoezn op 09-07-2018 09:16 ]

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Struktron
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 26-07-2023
Hoi Allemaal,

Ik ben ook op zoek naar een nieuw matras en heb op dit forum een beetje rond gekeken.

Wat ik hier niet ben tegen gekomen is het BODYGUARD® Anti-Kartell-Matratze (https://www.bett1.de/), wat in Duitsland wordt verkocht. Op Amazon erg veel positieve reacties. Waarom is dit matras nog niet op dit forum aan bod gekomen en heeft iemand hier misschien ervaring mee?

Ik ben benieuwd. ; )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kezand
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-01 11:34
@Struktron Enige wat ik weet dat ze er enorm veel van verkopen (5000 per dag naar het schijnt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:08

paQ

Dit was door de Duitse consumentenbond destijds als beste uit de test gekomen.
Ik las later ook dat er na enige tijd er niet veel meer overblijft van het ding, en het op de wat langere termijn al snel weer tegenviel. Met name dat je de ribbels zowel duidelijk kon zien en voelen in het matras.

Kijk even op amazon.de, en klik even bij de reviews die er minder over te spreken zijn. Daar zitten hier en daar wat foto's bij.
https://www.amazon.de/Bod...atratze-Testsieger-Liegehärten-Ergonomiemodule/product-reviews/B01CGVNC3W/ref=cm_cr_dp_d_hist_1?ie=UTF8&filterByStar=one_star&reviewerType=all_reviews#reviews-filter-bar

Die hebben mij er destijds toe gezet lekker verder te zoeken.

[ Voor 56% gewijzigd door paQ op 09-07-2018 15:40 ]

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patox
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online
Mijn vriendin en ik zijn op zoek naar een nieuw bed (boxspring). We zijn 2 opties tegen gekomen die we wel interessant vinden en dezelfde prijs hebben.
- Dunvik Boxspring met Hokkasen Matras en Tusna topmatras (Latex) voor 1150 euro bij IKEA
- Arendal Kvadrat boxspring met Arendal Jubilee Matras en Vildar HR topmatras voor 1150 euro bij Beterbed

Het Jubilee matras heeft de volgende specificities:
Soort veer: Pocketveer
Gewichtsklasse: tot 100 kg
Aantal veren per vierkante meter: ca. 281
Aantal slagen per veer: 6.5
Afdeklaag kern: Polyether SG 25 kg/m3
Afdeklaag dikte: 2,5 cm
Comfortzones: 7
Draaddikte veer: 1,6 mm
Materiaal tijk: 100% Polyester
Tijk afritsbaar: Nee
Matrasdikte: ca. 19 cm.

Beiden boxsprings zijn met Bonellveren en in principe redelijk vergelijkbaar. Het verschil en twijfel zitten hem in het matras en topmatras. Het matras van Ikea is 30! cm dik en die van Beterbed slechts 19cm. Het topmatras bij IKEA is van Latex 7CM (vaak duurder / beter?) en die van Beterbed 8.5 CM Koudschuim. We hebben slechts zeer kort op beide bedden gelegen dus gaan zeker nog terug. Maar hoe verhoudt de kwaliteit zich tussen deze twee opties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AFCAjax
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-06 14:13
Goedemiddag Tweakers,

Wij zijn (nog steeds) op zoek naar een boxspring combinatie. Ik ben zelf 184 en weeg 75kg, vrouw is 167 en weegt 64kg.

Budget 1000-1200 euro.

Nu komen we in een lastig segment. Wat wij zelf hebben gevonden en het meest aanspreekt:

- Swiss sense, online variant te koop voor ca. 1100 euro met pocketveer, topmatras, 180x200.

Ik heb dit hele topic doorgelezen betreft Swiss sense en ik hoor meerdere mensen over dat de kwaliteit te vergelijken is met Ikea, waar ze ook erg mooie bedden te koop hebben staan.

Hebben jullie verder nog opties? We moeten nog gaan proefliggen, dat is zeker een vereiste.

Mvg, Leroy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Nu online
Koerski schreef op maandag 9 juli 2018 @ 16:28:
Mijn vriendin en ik zijn op zoek naar een nieuw bed (boxspring). We zijn 2 opties tegen gekomen die we wel interessant vinden en dezelfde prijs hebben.
- Dunvik Boxspring met Hokkasen Matras en Tusna topmatras (Latex) voor 1150 euro bij IKEA
- Arendal Kvadrat boxspring met Arendal Jubilee Matras en Vildar HR topmatras voor 1150 euro bij Beterbed

Beiden boxsprings zijn met Bonellveren en in principe redelijk vergelijkbaar. Het verschil en twijfel zitten hem in het matras en topmatras. Het matras van Ikea is 30! cm dik en die van Beterbed slechts 19cm. Het topmatras bij IKEA is van Latex 7CM (vaak duurder / beter?) en die van Beterbed 8.5 CM Koudschuim. We hebben slechts zeer kort op beide bedden gelegen dus gaan zeker nog terug. Maar hoe verhoudt de kwaliteit zich tussen deze twee opties?
Dit is geen advies, enkel de ervaring van mijn zoon.

Mijn zoon slaapt sinds een tweetal weken op een hokkasen matras op lattenbodem, en is zeer tevreden. Zelfs als je licht bent is dit nog vrij zacht.
Geen idee of je dan nog een topper nodig hebt. Die kan je altijd later nog bijkopen.
Of die lang mee gaat en mooi vlak blijft kan niemand zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Struktron
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 26-07-2023
paQ schreef op maandag 9 juli 2018 @ 15:36:
Dit was door de Duitse consumentenbond destijds als beste uit de test gekomen.
Ik las later ook dat er na enige tijd er niet veel meer overblijft van het ding, en het op de wat langere termijn al snel weer tegenviel. Met name dat je de ribbels zowel duidelijk kon zien en voelen in het matras.

Kijk even op amazon.de, en klik even bij de reviews die er minder over te spreken zijn. Daar zitten hier en daar wat foto's bij.
https://www.amazon.de/Bod...atratze-Testsieger-Liegehärten-Ergonomiemodule/product-reviews/B01CGVNC3W/ref=cm_cr_dp_d_hist_1?ie=UTF8&filterByStar=one_star&reviewerType=all_reviews#reviews-filter-bar

Die hebben mij er destijds toe gezet lekker verder te zoeken.
Thanx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThePimpShrimp
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 09-10-2023
Koerski schreef op maandag 9 juli 2018 @ 16:28:

Ben erg benieuwd wat de ervaringen zijn van mensen met deze boxsprings. Ben zelf ook druk aan het rondkijken maar zie door de bomen het bos niet meer! 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasper
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16-06 14:57
Wellicht past het hier niet helemaal, maar aangezien het hier over slapen gaat.. :)

Op https://au.koala.com/products/koala-timber-bed-base heb ik een super tof onderstel gezien.

Afbeeldingslocatie: https://au.koala.com/_nuxt/img/slide1_desktop.83774bd.jpg

Afbeeldingslocatie: https://au.koala.com/_nuxt/img/slide3.0f7a0f9.jpg

Zij leveren echter enkel in Australie en NZ ;) Kent iemand een soortgelijk concept wat hier te krijgen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meubelmaker
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18-06 18:20
Jasper schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 18:32:
Wellicht past het hier niet helemaal, maar aangezien het hier over slapen gaat.. :)

Zij leveren echter enkel in Australie en NZ ;) Kent iemand een soortgelijk concept wat hier te krijgen is?
Toevallig eens op de site gekeken die door Ravensberger Matrassen wordt genoemd als beddenleverancier. Niet hetzelfde maar......kijk daar eens: https://www.bettkonzept.de/massivholzbetten.html

Opel Ampera-e, Zappi V2 1F32A, 10x250Wp Solar, SMA 2100TL, Remeha Calenta 40C CW5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper
Meubelmaker schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 20:11:
[...]

Toevallig eens op de site gekeken die door Ravensberger Matrassen wordt genoemd als beddenleverancier. Niet hetzelfde maar......kijk daar eens: https://www.bettkonzept.de/massivholzbetten.html
Mh, da's best okay inderdaad.
Concept is wel iets anders, omdat ze daar (allemaal?) een lattenbodem nodig hebben. Het bed waar ik naar linkte heeft dat niet, dus geschikt voor een boxspring. Of kijk ik er overheen op die duitse site? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meubelmaker
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18-06 18:20
Jasper schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 21:30:
[...]

Mh, da's best okay inderdaad.
Concept is wel iets anders, omdat ze daar (allemaal?) een lattenbodem nodig hebben. Het bed waar ik naar linkte heeft dat niet, dus geschikt voor een boxspring. Of kijk ik er overheen op die duitse site? :)
Je zou die vraag voor kunnen leggen bij de Duitse fabrikant of via Ravensberger. Zelf heb ik een boxspring die op pootjes staat, misschien zijn er boxsprings die op planken of een starre lattenbodem kunnen liggen. Qua diepte lijkt dat te kunnen bij veel Duitse ledikanten.

Opel Ampera-e, Zappi V2 1F32A, 10x250Wp Solar, SMA 2100TL, Remeha Calenta 40C CW5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Jasper schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 18:32:

Op https://au.koala.com/products/koala-timber-bed-base heb ik een super tof onderstel gezien.

[afbeelding]

[afbeelding]

Het concept niet, maar kan je wel een adres geven die dit zo maakt.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper
Cyberpope schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 08:38:
[...]

Het concept niet, maar kan je wel een adres geven die dit zo maakt.
Ben benieuwd, mag ook in pb natuurlijk!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
  • Nu online
Een goede houtbewerker kan dit nabouwen.
Ik weet niet of dit wel voldoende ventileert, en in elk geval zal het vrij hard zijn zonder lattenbodem of veren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Nu online

Metalfreak

Hoije woh!

Vandaag komt mijn Larson Stockholm binnen, had via Groupdeal.nl besteld omdat die dan nog goedkoper was dan via Larson zelf, ook inclusief 100 nachten proefslapen enz. Alleen de levering vind ik wat minder: er stond bij dat de koerier een afspraak met je ging maken voor aflevering, maar gisteravond kreeg ik gewoon een mededeling dat ze vandaag voor de deur staan met een tijdvak erbij. Uhhh ja, het is dat ik nu toevallig vandaag vrij eenvoudig kan schuiven op het werk en thuis kan werken na een meeting, maar normaal gaat dat niet zo makkelijk.

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

Die matrassen komen uit een fullfillmentcenter in Houten. Ik ben het 2e Larson matras daar zelf gaan halen omdat ik er toevallig langskwam.
Ze hadden kwa bezorging volgens mij precies hetzelfde systeem als van droomidee, dus het zou me niets verbazen als ook de droomidee matrassen daar liggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Nu online

Metalfreak

Hoije woh!

Matras is net bezorgd, ligt nu boven uit te vouwen. Eerste indruk is dat dit me wel kan gaan bevallen ;)

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paQ

paQ

Metalfreak schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 12:19:
Matras is net bezorgd, ligt nu boven uit te vouwen. Eerste indruk is dat dit me wel kan gaan bevallen ;)
Ik moest na een uurtje of wat, wel de hoeken wat helpen om helemaal goed te komen. Dan weet je dat alvast :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dhrax
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-06 12:33

Dhrax

Prog Lord

AFCAjax schreef op maandag 9 juli 2018 @ 17:31:
Goedemiddag Tweakers,

Wij zijn (nog steeds) op zoek naar een boxspring combinatie. Ik ben zelf 184 en weeg 75kg, vrouw is 167 en weegt 64kg.

Budget 1000-1200 euro.

Nu komen we in een lastig segment. Wat wij zelf hebben gevonden en het meest aanspreekt:

- Swiss sense, online variant te koop voor ca. 1100 euro met pocketveer, topmatras, 180x200.

Ik heb dit hele topic doorgelezen betreft Swiss sense en ik hoor meerdere mensen over dat de kwaliteit te vergelijken is met Ikea, waar ze ook erg mooie bedden te koop hebben staan.

Hebben jullie verder nog opties? We moeten nog gaan proefliggen, dat is zeker een vereiste.

Mvg, Leroy
Staar je niet te blind op meningen van anderen. Een bed is en blijft persoonlijk. Ook over het topsegment (bv Hastens) lees je heel veel negatieve verhalen op internet. Maakt Hastens dan slechte bedden ? Denk het niet. Zelfde geldt voor Swiss Sense, dit is kwalitatief echt wel een stuk beter dan Ikea. Er zijn hier veel mensen die voor 1000 EUR top segment kwaliteit verwachten ... zo werkt het natuurlijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AFCAjax
  • Laatst online: 11-06 14:13
Dhrax schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 12:45:
[...]

Staar je niet te blind op meningen van anderen. Een bed is en blijft persoonlijk. Ook over het topsegment (bv Hastens) lees je heel veel negatieve verhalen op internet. Maakt Hastens dan slechte bedden ? Denk het niet. Zelfde geldt voor Swiss Sense, dit is kwalitatief echt wel een stuk beter dan Ikea. Er zijn hier veel mensen die voor 1000 EUR top segment kwaliteit verwachten ... zo werkt het natuurlijk niet.
Dank voor je reactie. Ik begrijp wat je zegt, daarbij wil ik gewoon niet meer dan ca. 1200 euro uitgeven. We hebben geen klachten, zijn nog jong. Ons bed is alleen best versleten haha. Dus ik zie geen probleem met een 'non-topsegment' bed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dhrax
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-06 12:33

Dhrax

Prog Lord

AFCAjax schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 14:07:
[...]

Dank voor je reactie. Ik begrijp wat je zegt, daarbij wil ik gewoon niet meer dan ca. 1200 euro uitgeven. We hebben geen klachten, zijn nog jong. Ons bed is alleen best versleten haha. Dus ik zie geen probleem met een 'non-topsegment' bed.
Is ook helemaal niks mis mee. Bij het duurdere segment betaal je toch hoofdzakelijk voor design, marketing en andere onzin. Of dat kwalitatief ook allemaal beter is valt te bezien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TerraGuy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-06-2023

TerraGuy

The weirdo with the beard

Kezand schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 21:59:
[...]

Een topper gaat alleen het gat maskeren.
Het kan voldoende voor je zijn maar ik ken situaties waar men een topper hebben gekocht maar nog steeds last hebben van de kier.

Off-topic: ik heb ooit een huilende dame in de winkel had die huilende vertelde dat haar liefdesleven hier door om zeep is gegaan dus...
Als een kier tussen de matrassen serieus de oorzaak was voor de teloorgang van haar liefdesleven, dan doet ze toch iets fout op liefdesgebied, of ze accepteert alleen onrealistische 100% filmachtige perfectie :P Was waarschijnlijk wel meer aan de hand "maar het lag hoofdzakelijk aan die kier hoor!" 8)7

Iedereen kan gelijk hebben, allemaal tegelijk. Dat heb je met quantum.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kezand
TerraGuy schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 00:07:
[...]

Als een kier tussen de matrassen serieus de oorzaak was voor de teloorgang van haar liefdesleven, dan doet ze toch iets fout op liefdesgebied, of ze accepteert alleen onrealistische 100% filmachtige perfectie :P Was waarschijnlijk wel meer aan de hand "maar het lag hoofdzakelijk aan die kier hoor!" 8)7
Haha I know. Maar toen deze hysterisch huilende vrouw voor mij stond had ik niet de behoefte om bij de hand te doen. 😂
Ik wou vragen of haar man / vrouw niet de verkeerde kier gebruikte...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

Metalfreak schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 12:19:
hoe was je nacht? :+

Ik zoek een nieuwe matras voor in de boot. Voor af en toe, hoef niets heel speciaals te zijn.
Dat 'beste koop' ding van Lidl lijkt me wat dun? (15 cm) maar er hoeft nu ook weer geen 23cm dik mega zacht... naja of wel misschien.... want uiteraard hier geen lattenbodem, en ook geen ventilatie onder het matras.
De maat is lastig, want Amerikaans, originele maat is 206x146
Een 200x140 past dus meer dan prima, maar is voor het mooie NET iets te klein.

Een solide latex matras daarom niet helemaal de juiste oplossing denk ik?
Die goedkoopste pocketveer van de ikea vind ik ook bagger, daar slaapt m'n jongste dochter op, maar die weegt maar 3 ons natuurlijk...

Of, we laten de huidige (latex) matras liggen en leggen er een topmatras op?

[ Voor 11% gewijzigd door paQ op 13-07-2018 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jrz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:29

Jrz

––––––––––––

Ik denk dat hij nog bij moet komen van de chemische lucht :-)
paQ schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 10:51:
De maat is lastig, want Amerikaans, originele maat is 206x146
Een 200x140 past dus meer dan prima, maar is voor het mooie NET iets te klein.
Kan je die paar cm niet bijvullen met een schuimrand oid?

[ Voor 50% gewijzigd door Jrz op 13-07-2018 11:09 ]

Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

Jrz schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 11:08:
[...]

[...]

Kan je die paar cm niet bijvullen met een schuimrand oid?
Nou , in een tijk denk ik niet, maar misschien gewoon een schuimrand er langs ja, mocht het vervelend zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patox
  • Nu online
Tommie12 schreef op maandag 9 juli 2018 @ 18:14:
[...]

Dit is geen advies, enkel de ervaring van mijn zoon.

Mijn zoon slaapt sinds een tweetal weken op een hokkasen matras op lattenbodem, en is zeer tevreden. Zelfs als je licht bent is dit nog vrij zacht.
Geen idee of je dan nog een topper nodig hebt. Die kan je altijd later nog bijkopen.
Of die lang mee gaat en mooi vlak blijft kan niemand zeggen.
Kleine update hier - maar nog geen besluit genomen.
Bij de IKEA vonden we de hokkasen veel te veel meeveren / te beweeglijk.
Uiteindelijk een setje bedacht:
- Hyllestad + Tistedal Dekmatras (Latex) op een simpel Tarva bedframe, wel met luxe lattenbodem dus geen Boxspring. Toch voelt dit niet helemaal als de beste oplossing en dus nog steeds verder aan het kijken.
- Vandaag is bij beterbed ook de Arendal Jubilee Karlsson boxspring verder afgeprijst. 13% karting ivm vrijdag de 13de en ik heb nog een 5% welkomstkorting. Deze komt dus op 950 uit in plaats van 1150. Vanmiddag toch nog maar even langs beterbed om te testen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jayjey
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
paQ schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 10:51:
Ik zoek een nieuwe matras voor in de boot. Voor af en toe, hoef niets heel speciaals te zijn.
Dat 'beste koop' ding van Lidl lijkt me wat dun? (15 cm) maar er hoeft nu ook weer geen 23cm dik mega zacht... naja of wel misschien.... want uiteraard hier geen lattenbodem, en ook geen ventilatie onder het matras.
De maat is lastig,
Ventilatie is wel nodig.

Voor boten, campers, etc met te weinig ruimte en te moeilijke maten voor een lattenbodem heb je een 'air-lift' ventilatiemat: https://www.matrasfactory.nl/air-lift/
Is maar een paar cm dik, geeft toch wat mee en ventileert goed. Ventilatie is zeker nodig onder een matras. Ik denk dat als je dit onder die oude matras doet, dat je al veel beter af bent. Het is te knippen dus de maat zal nooit een probleem zijn. Dit wordt soms ook tussen lagen binnenin 1 matras gebruikt zag ik.

Je hebt ook nog de Akwamat, die is van kokosvezels (natuurlijker materiaal): https://www.akwamat.com/

[ Voor 17% gewijzigd door jayjey op 13-07-2018 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

kijk! weer wat geleerd.
maar 98 euro zeg :') kolere voor een polyester mesh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jayjey
  • Niet online
De Akwamat 1 (kokos) of 2 (polyetheen) is 60 euro in 140x210x1,5. De Airlift is geweven polyester, dikker (2 cm) en lijkt me beter. Ik weet niet of dit dezelfde kwaliteit is: https://dutch.alibaba.com...ss-3d-mesh-527111293.html

[ Voor 42% gewijzigd door jayjey op 13-07-2018 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

jayjey schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 14:54:
De Akwamat 1 (kokos) of 2 (polyetheen) is 60 euro in 140x210x1,5. De Airlift is geweven polyester, dikker (2 cm) en lijkt me beter. Ik weet niet of dit dezelfde kwaliteit is: https://dutch.alibaba.com...ss-3d-mesh-527111293.html
Thanks

Het zou me niets verbazen dat het gewoon precies..... hoe dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kezand
paQ schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 14:48:
kijk! weer wat geleerd.
maar 98 euro zeg :') kolere voor een polyester mesh
Dit is vrij prijzig inderdaad. Kan veel goedkoper voor je "probleem"
Omdat een boot vrij vochtig is heb je kans op schimmelvorming onder je matras.
Als je er voor zorgt dat er gewoon iets tussen ligt bijvoorbeeld een matras onderlegger LINK

dan heb je het probleem van vocht al getackeld.
Ook je matras regelmatig keren kan ook voldoende zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Nu online

Metalfreak

Hoije woh!

Nog niet op geslapen. Donderdag geleverd, eerst even laten luchten en 's avonds had ik geen puf meer omdat matras te gaan verleggen (tering wat is dat ding zwaar...) Gisteren hetzelfde verhaal, dus vanmorgen maar even de schouders eronder en matrassen gewisseld. Ben volgens mij half door mijn rug gegaan, maar het is gelukt. Dus vannacht gaat de eerste nacht zijn. Wel merk ik dat dit matras echt vele malen steviger is dan mijn oude matras van Trendhopper.
Jrz schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 11:08:
[...]

Zo erg is die lucht toch niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

Mee ik heb er ook niks aan geroken. En wát ik rook, vond ik eigenlijk wel lekker :D. Het ruikt naar “nieuw”.

Ja ze zijn zwaar, maar dat draagt bij mij alleen maar bij aan de beleving

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jrz

Jrz

––––––––––––

Metalfreak schreef op zaterdag 14 juli 2018 @ 14:39:
[...]

Zo erg is die lucht toch niet?
Eerste dag mega penetrant. Nu de 3e dag volgens mij, en ik ruik nog steeds een soort van insecticide. En dat gaat ook in je lakens zitten.

Ik zal wel een gevoelige neus hebben.

Ik vond het voor een tweepersoons eerlijk gezegd niet zo zwaar.. Mijn auping maestro matrassen wegen samen meer dan deze.

[ Voor 15% gewijzigd door Jrz op 14-07-2018 21:28 ]

Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

Sja of je vindt die geur niks....

Dat heb ik met Japanse rijstcrackertjes of redbull. :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

Chiron

Moderator Discord
Nou.. de lidl lattenbodem hebben we weer eruit gehaald, lage rugpijn en het lijkt wel een trampoline.. bij iedere beweging beweegt het hele matras mee, dat slaapt erg onrustig. Originele latjes maar weer terug dus, eens kijken hoe dat gaat

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
  • Laatst online: 16-06 17:18
Ravensburger ravospring 570 H3 is binnen, heeft 24u gelegen en nu op bed gelegd. Wat mij gelijk is opgevallen: Lussen aan de tijk zitten echt alleen aan de tijk vast, welke erg rekbaar is. Matras is erg zwaar, dus volgens mij gaat die lus zo kapot als je daar je matras aan gaat dragen. Beetje vreemd.
Verder nu proefslapen en kijken hoe het gaat en of ik tevreden ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrystalViriS
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18-06 20:04
Metalfreak schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 09:00:
Vandaag komt mijn Larson Stockholm binnen, had via Groupdeal.nl besteld omdat die dan nog goedkoper was dan via Larson zelf, ook inclusief 100 nachten proefslapen enz. Alleen de levering vind ik wat minder: er stond bij dat de koerier een afspraak met je ging maken voor aflevering, maar gisteravond kreeg ik gewoon een mededeling dat ze vandaag voor de deur staan met een tijdvak erbij. Uhhh ja, het is dat ik nu toevallig vandaag vrij eenvoudig kan schuiven op het werk en thuis kan werken na een meeting, maar normaal gaat dat niet zo makkelijk.
Dat ging hier precies zo. Wij hebben sinds vorige week de Larson Oslo hier. De avond ervoor kreeg ik s'avonds laat (na mijn eigen werktijd in ieder geval) nog een mail met daarin de melding dat ze die volgende ochtend vroeg (rond 8.30) al zouden komen. Ik had toen verder nog helemaal niets gehoord. Nu is het zo dat ik gelukkig ook makkelijk kan schuiven maar handig is dat niet als je die luxe niet hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jrz

Jrz

––––––––––––

CrystalViriS schreef op zondag 15 juli 2018 @ 19:42:
[...]

Dat ging hier precies zo. Wij hebben sinds vorige week de Larson Oslo hier. De avond ervoor kreeg ik s'avonds laat (na mijn eigen werktijd in ieder geval) nog een mail met daarin de melding dat ze die volgende ochtend vroeg (rond 8.30) al zouden komen. Ik had toen verder nog helemaal niets gehoord. Nu is het zo dat ik gelukkig ook makkelijk kan schuiven maar handig is dat niet als je die luxe niet hebt.
Ik kreeg een mailtje en sms om de afspraak in te plannen. Kon m’n verdieping niet kiezen. Even gebeld en zo geregeld. Dat ging echt top. Levering mooi op tijd, en snel boven gebracht. Ze konden hadden het in de slaapkamer gelegd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08:56

orf

Santee schreef op zondag 15 juli 2018 @ 17:58:
Ravensburger ravospring 570 H3 is binnen, heeft 24u gelegen en nu op bed gelegd. Wat mij gelijk is opgevallen: Lussen aan de tijk zitten echt alleen aan de tijk vast, welke erg rekbaar is. Matras is erg zwaar, dus volgens mij gaat die lus zo kapot als je daar je matras aan gaat dragen. Beetje vreemd.
Verder nu proefslapen en kijken hoe het gaat en of ik tevreden ben.
Op de website staat ook dat je het matras niet kan optillen met de lussen:
De tijk is voorzien van 10 centimeter lange lussen. Deze lussen zijn niet geschikt om het matras in geheel aan op te tillen. De lussen dienen als hulpmiddel om het matras op bed om te keren en / of te draaien.
https://www.ravensberger-...ring-570-pocketveren.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jayjey
  • Niet online
Kezand schreef op zaterdag 14 juli 2018 @ 12:49:
[...]

Dit is vrij prijzig inderdaad. Kan veel goedkoper voor je "probleem"
Omdat een boot vrij vochtig is heb je kans op schimmelvorming onder je matras.
Als je er voor zorgt dat er gewoon iets tussen ligt bijvoorbeeld een matras onderlegger LINK

dan heb je het probleem van vocht al getackeld.
Ook je matras regelmatig keren kan ook voldoende zijn.
Die andere link https://dutch.alibaba.com...ss-3d-mesh-527111293.html is toch veel goedkoper, 3-7 dollar per meter op 140 - 225 cm breed? Sure,het kan altijd nog goedkoper maar is zo'n 'deken' even 'luchtig', lijkt me niet en hij wil juist iets zodat hij niet steeds hoeft te keren. Bovendien heeft hij geen lattenbodem en dit zou nog iets kunnen meegeven/meeveren misschien.

[ Voor 10% gewijzigd door jayjey op 16-07-2018 00:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
orf schreef op zondag 15 juli 2018 @ 21:41:
[...]

Op de website staat ook dat je het matras niet kan optillen met de lussen:

[...]

https://www.ravensberger-...ring-570-pocketveren.html
Oke dat is wel eerlijk dan, heb ik eroverheen gelezen ;)

Net 1e nachtje gehad, even wennen maar op zich geen rugpijn of wat dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kezand
jayjey schreef op zondag 15 juli 2018 @ 23:47:
[...]

Die andere link https://dutch.alibaba.com...ss-3d-mesh-527111293.html is toch veel goedkoper, 3-7 dollar per meter op 140 - 225 cm breed? Sure,het kan altijd nog goedkoper maar is zo'n 'deken' even 'luchtig', lijkt me niet en hij wil juist iets zodat hij niet steeds hoeft te keren. Bovendien heeft hij geen lattenbodem en dit zou nog iets kunnen meegeven/meeveren misschien.
Zo een deken werkt beter omdat het vocht op kan nemen. Zo een afstandbreisel kan dit niet en heeft droge lucht nodig om de vocht te verwijderen. We hebben het over vochtafvoer niet over ventilatie. Dit is nu juist het probleem op zo een boot.
Zo een afstandbreisel werkt erg goed op je matras om bv transpiratie vocht te verwijderen. Veert alleen niet goed mee omdat de puntelastische druk enorm is.
Maar inderdaad alles op AliExpress is goedkoper 😁 daar had ik nog niet gekeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Nu online

Metalfreak

Hoije woh!

Nu 2 nachten op de Larson Stockholm gehad. Ik weet het, het is even wennen, maar het is toch wel een veel harder matras dan mijn oude matras. Vriendin gaf al aan dat ze het niet zo lekker vond liggen, terwijl zij degene was die zei "mij maakt het toch niet uit, ik slaap toch overal op". Vannacht zelf ook geen oog dichtgedaan, maar dat had volgens mij meer met de temperatuur in de slaapkamer te maken...

Dus ik moet het nog even aanzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

ja het was afgelopen nacht redelijk broeierig.
Maar... hard? :o Die zag ik niet aankomen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jayjey
  • Niet online
Kezand schreef op maandag 16 juli 2018 @ 08:21:
[...]

Zo een deken werkt beter omdat het vocht op kan nemen. Zo een afstandbreisel kan dit niet en heeft droge lucht nodig om de vocht te verwijderen. We hebben het over vochtafvoer niet over ventilatie. Dit is nu juist het probleem op zo een boot.
Zo een afstandbreisel werkt erg goed op je matras om bv transpiratie vocht te verwijderen. Veert alleen niet goed mee omdat de puntelastische druk enorm is.
Maar inderdaad alles op AliExpress is goedkoper 😁 daar had ik nog niet gekeken
Vochtafvoer is ventileren. Door te ventileren voer je met de lucht het vocht af. :) Hoe droger de lucht des te beter uiteraard. Waar het vocht vandaan komt, transpiratie, vochtig klimaat aan boord, maakt niet uit.

Die deken neemt wel vocht op maar afvoeren gaat niet zonder lattenbodem. Mij lijkt zo'n deken tussen een lattenbodem en matras nog wel te werken omdat de deken dan aan de onderkant voor 50% vrij aan de lucht ligt. Bij paQ ligt er echter helemaal niks onder de matras dus met een deken eronder kan het vocht denk ik nog niet echt ergens naar toe.

Anders kan hij altijd nog uitwijken naar een Akwamat 1, dat zijn van die gelatexeerde kokosmatten, die zien er steviger uit, kokos kan vocht opnemen net als katoen en door de open structuur daarna aan de lucht afstaan lijkt me. Maar ik hoor niks meer van paQ, dus het zal wel opgelost zijn.

[ Voor 22% gewijzigd door jayjey op 16-07-2018 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kezand
jayjey schreef op maandag 16 juli 2018 @ 14:15:
[...]

Vochtafvoer is ventileren. Door te ventileren voer je met de lucht het vocht af. :) Hoe droger de lucht des te beter uiteraard. Waar het vocht vandaan komt, transpiratie, vochtig klimaat aan boord, maakt niet uit.

Die deken neemt wel vocht op maar afvoeren gaat niet zonder lattenbodem. Mij lijkt zo'n deken tussen een lattenbodem en matras nog wel te werken omdat de deken dan aan de onderkant voor 50% vrij aan de lucht ligt. Bij paQ ligt er echter helemaal niks onder de matras dus met een deken eronder kan het vocht denk ik nog niet echt ergens naar toe.

Anders kan hij altijd nog uitwijken naar een Akwamat 1, dat zijn van die gelatexeerde kokosmatten, die zien er steviger uit, kokos kan vocht opnemen net als katoen en door de open structuur daarna aan de lucht afstaan lijkt me. Maar ik hoor niks meer van paQ, dus het zal wel opgelost zijn.
Ventileren is lucht transport. Hoge vochtigheid haal je niet weg door te ventileren met hoge luchtvochtigheid.

ven·ti·le·ren (ventileerde, heeft geventileerd)
1 de lucht verversen

Ben het met je eens dat de bodem wel open moet zijn ander wordt het lastig. Dus een combi zou het best zijn :-)

Maar ik ben het met je eens het zal wel opgelost zijn :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jayjey
  • Niet online
Lucht aan boord is toch niet 100% verzadigd, ja dan wordt het sowieso moeilijk slapen :)
Dan zou ik maar aan dek gaan liggen.

[ Voor 25% gewijzigd door jayjey op 16-07-2018 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

jayjey schreef op maandag 16 juli 2018 @ 14:15:
[...]

not really :+

maar ik vind net een setje akwamat 1 op marktplaats.
Kan me er niet echt een buil aan vallen denk ik.
Anders zag ik nog verstelbare verende lattenbodems voor o.a. campers, maar dat zijn best dure grapjes. Draagt wel weer bij aan het ligcomfort lijkt me zo.

De Akwamat II is trouwens voor 59 euro online te bestellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jayjey
  • Niet online
En vergeet het liggeld niet bij die boten! ;)

[ Voor 52% gewijzigd door jayjey op 16-07-2018 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Nu online

Metalfreak

Hoije woh!

paQ schreef op maandag 16 juli 2018 @ 09:38:
ja het was afgelopen nacht redelijk broeierig.
Maar... hard? :o Die zag ik niet aankomen :P
Ja, in vergelijking met mijn oude matras is de Larson Stockholm echt keihard te noemen. Moet misschien nog iets spelen met de instelling van de lattenbodem. Maar ik ben dan ook geen dikke papzak van 150kg he :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

Ik weeg 75 (1,83m), maar ik vind het nou niet bepaald hard. Zéker niet vergeleken met droomidee. Maar goed, die van ons liggen op een boxspring.
jayjey schreef op maandag 16 juli 2018 @ 14:52:
En vergeet het liggeld niet bij die boten! ;)
daar kun je een paar mooie matrassen van kopen ;)

...... elk jaar

[ Voor 48% gewijzigd door paQ op 16-07-2018 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:41

d0s

sssst

Ik vind de Larsson Stockholm ook absoluut niet hard. Zo zie je maar, wat voor de een..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jayjey
  • Niet online
paQ schreef op maandag 16 juli 2018 @ 14:47:
[...]

not really :+

maar ik vind net een setje akwamat 1 op marktplaats.
Kan me er niet echt een buil aan vallen denk ik.
Het veert iets mee als het goed is :)

Ik zou het alleen wel nieuw kopen, het zit ook in matrassen zelf als laag soms.

[ Voor 12% gewijzigd door jayjey op 16-07-2018 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Nu online

Metalfreak

Hoije woh!

paQ schreef op maandag 16 juli 2018 @ 15:31:
Ik weeg 75 (1,83m), maar ik vind het nou niet bepaald hard. Zéker niet vergeleken met droomidee. Maar goed, die van ons liggen op een boxspring.
Hier hetzelfde, ook 75kg en 1,85m. Moet er nog echt aan wennen hoor, maar vind het nog steeds een behoorlijk hard matras. Maar goed dat ik dan niet voor dat Droomidee matras ben gegaan. Heb nu ook echt het gevoel erop te liggen. Heb geen boxspring, maar een lattenbodem. Ik vind boxsprings altijd strontlelijk :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patox
  • Nu online
Koerski schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 12:48:
[...]

Kleine update hier - maar nog geen besluit genomen.
Bij de IKEA vonden we de hokkasen veel te veel meeveren / te beweeglijk.
Uiteindelijk een setje bedacht:
- Hyllestad + Tistedal Dekmatras (Latex) op een simpel Tarva bedframe, wel met luxe lattenbodem dus geen Boxspring. Toch voelt dit niet helemaal als de beste oplossing en dus nog steeds verder aan het kijken.
- Vandaag is bij beterbed ook de Arendal Jubilee Karlsson boxspring verder afgeprijst. 13% karting ivm vrijdag de 13de en ik heb nog een 5% welkomstkorting. Deze komt dus op 950 uit in plaats van 1150. Vanmiddag toch nog maar even langs beterbed om te testen.
Quote van mezelf.. Inderdaad het setje bested bij Beterbed, wel met een latex topmatras ipv het standaard topmatras. Met de 13+5% korting voor een prijs van 1109 euro. Ervaringen zal ik pas vanaf 16 augustus kunnen gaan delen, dan wordt hij bezorgd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aimad1981
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 22-04-2021
Metalfreak schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 16:21:
[...]

Hier hetzelfde, ook 75kg en 1,85m. Moet er nog echt aan wennen hoor, maar vind het nog steeds een behoorlijk hard matras. Maar goed dat ik dan niet voor dat Droomidee matras ben gegaan. Heb nu ook echt het gevoel erop te liggen. Heb geen boxspring, maar een lattenbodem. Ik vind boxsprings altijd strontlelijk :$
Moet je nagaan hoe slecht de boxsprings van Beddenbriljant wel niet zijn. Zelfs met de droomidee matras (koudschuimzijde) zag ik door. Echt een miskoop!

Ik neem nu dagelijks voor het slapen gaan sterkse pijnstillers om fatsoenlijk 7 uurtjes te slapen.

Ik ga dit keer voor een lattenbodem ledikantbed en nooit meer een boxspring...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

Ik heb bij Beterbed de standaard topper besteld voor op de boot.
140x200, nu met korting, bezorgd voor 64 euro.
Die gaat gewoon bovenop de huidige matras, en pak ze samen in in een matrashoes 140x200

Dan gaan we er zo eens 2 dagen op slapen en zien hoe dat bevalt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KappuhH
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
https://zafu.net/sleep-therapy/sleepergonomics

Interessante kijk op slaapgezondheid. Wat vinden jullie hier van?

Misschien iets voor je adviezen @dicksterk? ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jayjey
  • Niet online
paQ schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 11:37:
Ik heb bij Beterbed de standaard topper besteld voor op de boot.
140x200, nu met korting, bezorgd voor 64 euro.
Die gaat gewoon bovenop de huidige matras, en pak ze samen in in een matrashoes 140x200

Dan gaan we er zo eens 2 dagen op slapen en zien hoe dat bevalt.
Ik zou eerlijk gezegd juist eronder een extra flexibele open laag hebben toegevoegd, heb je meteen ventilatie en het was even duur geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
dubbel

[ Voor 99% gewijzigd door Ernemmer op 18-07-2018 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
breagor schreef op maandag 15 januari 2018 @ 06:59:
Ik zal ook even mijn ervaringen toevoegen:

ook wij waren op zoek naar nieuwe matrassen voor op onze verstelbare boxspring.
Heel lang gezocht, verschillende winkels bezocht, verdiept in materialen etc. etc.

Uiteindelijk was ik van mening dat het koudschuim moest worden met een hoge HR waarde.
Via internet gezocht en vond een HR70 bij Ravensberger, hierop een advies aanvraag gedaan via het internet.
Er stond dat er binnen 24 uur een reactie zou komen, maar na 3 dagen nog niets (was wel in de kerst periode), dus ze toen toch eigenwijs maar besteld.
De dag erna kreeg ik echter alsnog het advies binnen , en daaruit bleek dat dit voor boxsprings wellicht niet de beste optie zou zijn, met een bijgaand advies wat wel de beter zou passen. Na wat overleg hebben we van onze kant echter toch maar besloten dat we de HR70 matrassen toch maar gingen proberen.

Week later in huis, 5 dagen proef gelegen, en inderdaad , helaas niet zo geschikt.
Contact met Ravensbergen opgenomen en besloten ze te laten omruilen voor degenen die door hen werd geadviseerd. De volgende dag werden ze alweer zonder problemen opgehaald.

Weer een week later (afgelopen vrijdag) hadden we het retour bedrag alweer binnen en waren de andere matrassen ook geleverd (ravospring 570).
En "spot on" dezen voldoen inderdaad dikke prima. We slapen weer heerlijk.

Dus zeker zeer tevreden over de service en adviesen bij Ravensberger, ze gedroegen zich eerlijk en professioneel, de matras voelt kwalitatief goed aan, maar weten dit natuurlijk pas echt zeker na er langere tijd gerbuik van hebben te gemaakt.
Ik ben ook op zoek naar een nieuw matras en zou graag willen weten of de 570 nog bevalt?
@Isaja Ik las dat jij ook de 570 hebt, bevalt deze nog steeds en komt er geen kuil in?

Mijn laatste 2 matrassen van de Ikea hadden na minder dan een half jaar een kuil en bevallen totaal niet. Ik lig op dit moment op een oud en hard matras wat op zich redelijk bevalt maar ik merk gewoon dat dat ding ''op'' is en echt minder steun geeft.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• breagor
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08:49
Ernemmer schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 22:29:
[...]

Ik ben ook op zoek naar een nieuw matras en zou graag willen weten of de 570 nog bevalt?
@Isaja Ik las dat jij ook de 570 hebt, bevalt deze nog steeds en komt er geen kuil in?

Mijn laatste 2 matrassen van de Ikea hadden na minder dan een half jaar een kuil en bevallen totaal niet. Ik lig op dit moment op een oud en hard matras wat op zich redelijk bevalt maar ik merk gewoon dat dat ding ''op'' is en echt minder steun geeft.
Nu half jaartje later kan ik zeggen dat ik nog steeds zeer tevreden ben, en mijn vrouw ook. Matrassen vertonen nog geen spoor van kuilvorming en liggen nog dikke prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

jayjey schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 15:11:
[...]

Ik zou eerlijk gezegd juist eronder een extra flexibele open laag hebben toegevoegd, heb je meteen ventilatie en het was even duur geweest.
Dat komt (ook) nog.
De topper van beterbed gaat denk ik retour. Die diktes van die dingen worden gemeten als ze met compressor lucht er doorheen jagen ofzo :|

Leenbakker heeft een 9 cm koudschuim variant topdekmatras. Daar maar eens kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jayjey
  • Niet online
paQ schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 07:30:
[...]

Dat komt (ook) nog.
De topper van beterbed gaat denk ik retour. Die diktes van die dingen worden gemeten als ze met compressor lucht er doorheen jagen ofzo :|

Leenbakker heeft een 9 cm koudschuim variant topdekmatras. Daar maar eens kijken.
9 cm? dat is een halve matras.

Je kunt misschien nog kijken naar aan elkaar te klikken schoteltjes die je los in elke vorm kunt leggen onder de matras, 3,3 cm hoog:
http://www.froli-bedbodem...9/Froli-Travel-Mobil.html

[ Voor 8% gewijzigd door jayjey op 20-07-2018 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

jayjey schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 12:12:
[...]

9 cm? dat is een halve matras.

Je kunt misschien nog kijken naar aan elkaar te klikken schoteltjes die je los in elke vorm kunt leggen onder de matras, 3,3 cm hoog:
http://www.froli-bedbodem...9/Froli-Travel-Mobil.html
ik zag ze, maar dat is serieus prijzig hoor.
Dat is zo'n 3d mesh mat denk ik een prima oplossing voor een veel lager bedrag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jayjey
  • Niet online
Dit is er gewoon voor boten:
http://www.watersportwink...lattenbodems/bedflex-1400
met 3 rubber stukken op de lengte van 140 cm helemaal instelbaar.
Lijkt beter dan die schoteljtes.

Dit is er ook nog maar zonder rubbervattingen in het midden en aan de zijkanten lijkt me dit voor 140 cm lengte niet goed: https://jysk.nl/slaapkame...olbodem-140x200-basic-a10

[ Voor 53% gewijzigd door jayjey op 20-07-2018 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
breagor schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 07:15:
[...]

Nu half jaartje later kan ik zeggen dat ik nog steeds zeer tevreden ben, en mijn vrouw ook. Matrassen vertonen nog geen spoor van kuilvorming en liggen nog dikke prima.
Vandaag ben ik in de showroom geweest maar kon niet echt fijn liggen op de 570, de med 70 lag wel redelijk maar echt fijn vond ik 'm nog niet.
Daarna even bij de Beter Bed geweest en een paar boxspring bedden uitgeprobeerd maar vond die ook niet echt lekker. Als laatste even de Mline uitgeprobeerd en die lagen wel redelijk, maar ook nog niet echt dat ik dacht, hé fijn bedje.

De zoektocht gaat door.

PS, voor diegene die de 570 van Ravensberger willen kopen, je kan beter even wachten, er komt een nieuwe versie met 1000 veren.

[ Voor 8% gewijzigd door Ernemmer op 20-07-2018 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

Topmatras bij leenbakker gehaald

Premium

4 cm comfort schuim + 4 cm traagschuim + 2x1cm tijk

Flinke voorraad ook !

[ Voor 11% gewijzigd door paQ op 20-07-2018 21:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Nog even tussendoor updateje waterbed.

Liggen allebei nog steeds heerlijk. Vorige week nachtje op een boxspring gelegen in een hotel, en kan prima voor een nachtje maar we waren allebei weer blij dat we in ons eigen bed konden slapen daarna.

En het is lekker koel nu, temperatuur staat op 25 graden (lager kan niet) en het is heerlijk slapen.

Nadeel, ik moet weer ontluchten want mijn kant klotst een beetje. :+

Mijn vriendin heeft geen dag last gehad meer van d'r rug gehad, dus afkloppen maar gaat tot nu toe prima.

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• breagor
Ernemmer schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 19:57:
[...]

Vandaag ben ik in de showroom geweest maar kon niet echt fijn liggen op de 570,

PS, voor diegene die de 570 van Ravensberger willen kopen, je kan beter even wachten, er komt een nieuwe versie met 1000 veren.
Jammer dat de 570 je niet bevalt, blijft toch persoonlijk.
Toen ik de mijne bestelde werd mij ook vertelt dat er een nieuwe versie met meer veren zou komen, echter dat was vorig jaar december en hij is er dus nog steeds niet.....dus mocht je daarop willen wachten zou ik wel even vragen wanneer hij nu echt komt.

Succes met de zoektocht, ik weet nu uit ervaring hoe lastig het kan zijn :-)
Heb ook best lang moeten zoeken.
Op zich was dat een vreemde gewaarwording voor mij, vroeger dacht ik hier nooit over na en accepteerde ik gewoon het matras wat bij het bed kwam en dat was nooit een probleem, lijkt er wel op dat hoe meer je erin verdiept hoe kritischer je wordt :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
Flagg schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 22:17:
Nog even tussendoor updateje waterbed.

Liggen allebei nog steeds heerlijk. Vorige week nachtje op een boxspring gelegen in een hotel, en kan prima voor een nachtje maar we waren allebei weer blij dat we in ons eigen bed konden slapen daarna.

En het is lekker koel nu, temperatuur staat op 25 graden (lager kan niet) en het is heerlijk slapen.

Nadeel, ik moet weer ontluchten want mijn kant klotst een beetje. :+

Mijn vriendin heeft geen dag last gehad meer van d'r rug gehad, dus afkloppen maar gaat tot nu toe prima.
Dat is natuurlijk ook een goede oplossing, 10 jaar geleden een tijdje elk weekend op zo'n bed gelegen en dat lag eigenlijk best goed.
Heb je misschien een aantal tips over welke winkels er goed zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Ernemmer schreef op zaterdag 21 juli 2018 @ 09:56:
[...]

Dat is natuurlijk ook een goede oplossing, 10 jaar geleden een tijdje elk weekend op zo'n bed gelegen en dat lag eigenlijk best goed.
Heb je misschien een aantal tips over welke winkels er goed zijn?
Echt geen idee over winkels, ik heb er gewoon 1 in de buurt gekozen (eurowaterbed meen ik of iets van die strekking) ik heb op prijs geselecteerd, niet de allergoedkoopste en niet de duurste zo'n beetje. :)

Daarna langs gegaan en eigenlijk bij de eerste winkel waar we binnenliepen besteld uiteindelijk.

Lastigste is de stabilisatie kiezen, die van mij is 60% (het laagste na helemaal geen stabi) mijn vriendin heeft 2x gewisseld van 100% naar 80% naar 100% :) eerste keer wisselen was gratis 2de keer hebben we 150€ betaald. Vond ik ook wel redelijk, hij is toch een een uur bezig en de gewisselde matras moet terug naar de leverancier.

Maar is een beetje love it/hate it met waterbedden volgens mij, dus ik vind het lastig om het mensen aan te bevelen. Kan alleen over mijn eigen ervaring spreken. Wij hebben het gewoon geprobeerd, voor 1500€ heb je hem geïnstalleerd en wel staan en nu is het iedere 10/12 jaar de waterzak a 250€ vervangen.

Dus als het wel bevalt is het ook nog eens redelijk goedkoop te noemen, al moet je nog wel de 100/125€ per jaar aan electra rekenen natuurlijk.

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
Flagg schreef op zaterdag 21 juli 2018 @ 12:18:
[...]

Echt geen idee over winkels, ik heb er gewoon 1 in de buurt gekozen (eurowaterbed meen ik of iets van die strekking) ik heb op prijs geselecteerd, niet de allergoedkoopste en niet de duurste zo'n beetje. :)

Daarna langs gegaan en eigenlijk bij de eerste winkel waar we binnenliepen besteld uiteindelijk.

Lastigste is de stabilisatie kiezen, die van mij is 60% (het laagste na helemaal geen stabi) mijn vriendin heeft 2x gewisseld van 100% naar 80% naar 100% :) eerste keer wisselen was gratis 2de keer hebben we 150€ betaald. Vond ik ook wel redelijk, hij is toch een een uur bezig en de gewisselde matras moet terug naar de leverancier.

Maar is een beetje love it/hate it met waterbedden volgens mij, dus ik vind het lastig om het mensen aan te bevelen. Kan alleen over mijn eigen ervaring spreken. Wij hebben het gewoon geprobeerd, voor 1500€ heb je hem geïnstalleerd en wel staan en nu is het iedere 10/12 jaar de waterzak a 250€ vervangen.

Dus als het wel bevalt is het ook nog eens redelijk goedkoop te noemen, al moet je nog wel de 100/125€ per jaar aan electra rekenen natuurlijk.
Net weer op pad geweest en heb op een waterbed, een luchtbed en een blocks matras gelegen, de eerste twee vond ik niet echt fijn maar de laatste beviel perfect, omdat ik met dat matras de druk op de schouders kan verlagen
http://www.beddelicious.nl/producten/matrassen/blocks-m600/

Groot nadeel is dat de maat die ik wil hebben 140x200, 3569 euro kost en dat is mij toch iets te veel.
Iemand hier misschien ervaring met dat matras en misschien een goedkopere concurrent? Zo heel speciaal is het systeem eigenlijk niet.
Andere oplossing is om 90x200 te kopen, die kost ''maar'' 1789 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThePimpShrimp
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 09-10-2023
Ik ben afgelopen zaterdag langs een aantal winkels geweest om boxsprings te testen maar ik ben er nog niet helemaal uit. Zelfs tussen verkopers krijg je tegenstrijdige informatie te horen.

Bij winkel 1 heb ik op een bed gelegen met zowel de boxspring als het matras 300 veren per m2 en een koudschuimtopper. (thermisch geharde veren).
Ik kreeg echter bij winkel 2 weer te horen dat ik toch wel moest proberen om voor een bed te gaan met 500 veren per m2 voor maximale ondersteuning.
Nu vind ik 500 veren per m2 wel heel leuk klinken maar dan weet je toch niks over het aantal windingen / spiralen, draaddikte van het staal, etcetera.

1 van de bedden die ik heb gezien is Energy van Eastborn. Iemand ervaringen mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
breagor schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 07:15:
[...]

Welke hardheid heb jij uiteindelijk gehaald? Ik heb nu 4 dagen op de H3 570 gelegen, maar ik vind hem te hard helaas. Ga nu inruilen voor een H2 en twijfel ook op de Struktura S60 (H3) te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breagor
Santee schreef op maandag 23 juli 2018 @ 11:00:
[...]

Welke hardheid heb jij uiteindelijk gehaald? Ik heb nu 4 dagen op de H3 570 gelegen, maar ik vind hem te hard helaas. Ga nu inruilen voor een H2 en twijfel ook op de Struktura S60 (H3) te proberen.
Ik heb hardheid H3 en mijn vrouw H2....voor mij is dit prima, H2 vond ik iets te zacht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 08:36
@Aimad1981 welke boxspring heb je van beddenbriljant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:07

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Modbreak:Even de bezem er door.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paQ

paQ

Enkele nachten op de Leenbakker topdekmatrasgeslapen en dat bevalt uitstekend :)
Eerste nacht op de traagschuimzijde; ligt heerlijk, maar te warm.
Tweede en derde de topper omgekeerd naar het “comfortschuim”. Niets meer aan doen. :)

De topper ligt op een ca 10 cm dikke latex matras (standaard bij de boot zeg maar)

Nu nog even een akwamat fixen.

Overigens schrok ik by Jysk van de exhorbitante prijzen van een “beetje topper”
De goedkope toppers zijn ook echt troep, de wat betere idioot duur voor zo/zo kwaliteit.
Heb echt het gevoel dat we bij Leenbakker voor minder dan de helft een betere topper hebben gekocht.
De betere toppers bij beterbed voelden ook goed, maar 399 is “normaal” dan en zomaar 6 weken levertijd....

[ Voor 49% gewijzigd door paQ op 24-07-2018 10:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brammos85
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17-06 13:22
AFCAjax schreef op maandag 9 juli 2018 @ 17:31:
Goedemiddag Tweakers,

Budget 1000-1200 euro.

Mvg, Leroy
Ik ben érg tevreden met mijn 180 x 200 boxspring van Swiss Sense. Heb alleen wel serieus meer uitgegeven daar. In deze prijscategorie zou ik denk ik toch bij ikea gaan kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aimad1981
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 22-04-2021
Aggressor schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 09:19:
@Aimad1981 welke boxspring heb je van beddenbriljant?
Boxspring Delux (pocketvering) bodem. Heb jij ‘m toevallig ook?

Heeft iemand hier ervaring met de Karlsson Arendal Kvadrat boxspring?

Slaapt deze boxspring goed en bied deze bed goede ondersteuning voor de rug?

Ben benieuwd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 08:36
Aimad1981 schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 14:35:
[...]
Boxspring Delux (pocketvering) bodem. Heb jij ‘m toevallig ook?

Heeft iemand hier ervaring met de Karlsson Arendal Kvadrat boxspring?

Slaapt deze boxspring goed en bied deze bed goede ondersteuning voor de rug?

Ben benieuwd..
Ik heb 2,5 jaar geleden een boxspring gekocht bij beddenbriljant/
Volgens mij heb ik bonell boxen

Volgens mij heb ik de angel

[ Voor 3% gewijzigd door Aggressor op 24-07-2018 17:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• guillaumemay
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-11-2024
Ons Ikea Sultan matras is na 10 jaar helemaal op. Kuilvorming, rugpijn, tijd voor een nieuw matras.

Na het lezen van dit topic zijn wij gegaan voor de Ravensberger Ravospring 570 H3 in de maat 140x200. Wij zijn een pocketvering matras gewend en dit matras met hybride schuim (we vonden het lastig kiezen tussen koudschuim of traagschuim, dan is hybride toch een mooie tussenweg) sprak ons het meeste aan.
Mijn vrouw en ik slapen samen op dit matras (60 kilo + 70 kilo), vandaar dat ons werd geadviseerd om te kiezen voor de H3 hardheid in plaats van de H2.

Afgelopen vrijdag besteld. Qua levering staat op de website vermeld dat het tot 8 werkdagen kan duren. Maar ik had maar 5 werkdagen, omdat ik volgende week een paar dagen op vakantie ga. Nadat ik een opmerking hierover had achtergelaten tijdens het bestelproces, had Ravensberger extra werk verricht om er voor te zorgen dat het matras vandaag werd bezorgd :). Uitstekende communicatie en service, fijn dat je vanaf het begin een goed gevoel krijgt over een bedrijf. (y)

Vanavond slapen op het nieuwe matras, de eerste indruk van het matras is in ieder geval ook positief: Goed verpakt, geen chemische geuren, aardige vent bij bezorging, de 'orginele medicott silverguard' tijk ziet er kwalitatief goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Nu online
Ik heb nu 2 nachten geslapen met een extra topper (0'Daddy) op onze bospring van Revor.

Zonder topper bleef ik last hebben van mijn linker schouder (historiek met frozen shoulder), doordat de druk onvoldoende verdeeld werd.
Nu geeft dat traagschuim wat extra zachtheid, en het ligt gewoon zalig.

Met die warme nachten ook ineens een test of dat niet te warm ligt, en ook dat valt enorm mee.
Dik tevreden dus!
De topper heb ik 140e betaald, en er zaten nog 2 kussens bij die ook bevallen. Aan die prijs kon ik het niet laten om het toch te proberen.

[ Voor 15% gewijzigd door Tommie12 op 26-07-2018 11:58 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Halderknots
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 02-01 23:59
Met veel interesse berichten op dit forum gelezen. Een week geleden is ons nieuwe bed geplaatst.
Na jaren echt gebroken opgestaan te zijn, vastzittende nek/schouders bla bla bla maar 's besloten om goed te investeren in een bed. Naarmate ik ouder word ( 40+ ) merk ik dat ik steeds meer hecht aan goede slaap en niet meer zo soepel ben. Uiteindelijk is het een belachelijk duur Perzona bed geworden met een aangepast matras. Heerlijk! Slaap weer als een roosje en kom niet meer gebroken uit bed. Jaren eerder moeten doen. Naar mijn idee heb ik veels te veel betaald maar het slaapt echt heerlijk. Het op maat maken van het matras bestaat uit het vullen van het matras met een soort foam tubes in verschillende hardheden op basis van een scan van je lichaam. Voordeel hiervan is dat je het matras ook weer kunt laten aanpassen als je b.v. zwanger bent of gebroken arm of zoiets dergelijks. Het elektrische onderstel dat we hebben gekozen kan in plaats van omhoog buigen ook naar beneden buigen. Voor het eerst in m'n leven dat ik ook op mijn buik kan slapen :-) Bed is ook best hoog en dik. Ik ben 1.93 en kan net met mn voeten bij de grond. Voor de prijs van een 2 persoons versie koop je ook een leuke tweedehands auto maar die ligt zeker weten minder lekker :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
guillaumemay schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 13:41:
Ons Ikea Sultan matras is na 10 jaar helemaal op. Kuilvorming, rugpijn, tijd voor een nieuw matras.

Na het lezen van dit topic zijn wij gegaan voor de Ravensberger Ravospring 570 H3 in de maat 140x200. Wij zijn een pocketvering matras gewend en dit matras met hybride schuim (we vonden het lastig kiezen tussen koudschuim of traagschuim, dan is hybride toch een mooie tussenweg) sprak ons het meeste aan.
Mijn vrouw en ik slapen samen op dit matras (60 kilo + 70 kilo), vandaar dat ons werd geadviseerd om te kiezen voor de H3 hardheid in plaats van de H2.

Afgelopen vrijdag besteld. Qua levering staat op de website vermeld dat het tot 8 werkdagen kan duren. Maar ik had maar 5 werkdagen, omdat ik volgende week een paar dagen op vakantie ga. Nadat ik een opmerking hierover had achtergelaten tijdens het bestelproces, had Ravensberger extra werk verricht om er voor te zorgen dat het matras vandaag werd bezorgd :). Uitstekende communicatie en service, fijn dat je vanaf het begin een goed gevoel krijgt over een bedrijf. (y)

Vanavond slapen op het nieuwe matras, de eerste indruk van het matras is in ieder geval ook positief: Goed verpakt, geen chemische geuren, aardige vent bij bezorging, de 'orginele medicott silverguard' tijk ziet er kwalitatief goed uit.
Bijzonder dat jullie dit niet te hard vinden dan. Ik ben 92kg en zak nauwelijks door die H3 heen, heb wel wat onderrugpijn in de ochtend. Misschien moet ik toch nog wat langer wennen ofzo? :/
Ik ga het weekend er maar op slapen, straks ruil ik hem om naar de H2 en is die te zacht ofzo..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toiletman
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-06 09:00
Na een tijdje lurken dan ook hier maar eens een berichtje over de zoektocht naar een nieuw bed & matras.

Allereerst het bed:
keuzes, keuzes... het is niet makkelijk. De grootste vraag: boxspring of ledikant? Mijn vrouw heeft een lichte voorkeur voor boxspring, ik een lichte voorkeur voor een ledikant. Plus- en minpunten die voor ons belangrijk zijn:
Boxspring:
+ hoge instap
+ mooier (sommige)
- ventilatie?
- ondersteuning niet instelbaar
- prijs? (hip?)

Ledikant:
+ instelbare ondersteuning middels lattenbodem
+ over het algemeen goedkoper dan boxsprings
+ meer ventilatie vanwege open constructie?
- vaak heel erg lage instap

Hoe denken jullie over bovenstaande punten? Hoe is het voor jullie uitgevallen? Voor mijn vrouw is de hoogte eigenlijk de belangrijkste eis, dus als we een ledikant vinden met voldoende hoogte dan hebben we een winnaar.

Naast bovengenoemde punten zoeken we eigenlijk vooral een bed met extra opslagruimte. Matrassen zijn een heel onderwerp op zich, dus laten we eerst maar eens wat bedden delen die er voor ons uitspringen:

Beter Bed ledikant Butiken
Afbeeldingslocatie: https://cdn.bbdc.nl/images/BBNL/large/ld_butiken_wit_incl_hb_140.jpgDit is de winnaar tot nu toe:
+ hoge instap
+ veel opbergruimte
+ naar onze smaak (voor zover je dat online kan beoordelen)
+ ledikant, dus instelbare lattenbodem (+ kostenbesparing door de huidige te houden)
- diepte hoofdbord
- prijs hoog in vergelijking met andere ledikanten
- alleen online, dus we kunnen hem niet in het echt bekijken :(

Swiss Sense boxspring Home Storage
Afbeeldingslocatie: https://www.swisssense.nl/media/catalog/product/cache/image/700x560/e9c3970ab036de70892d86c6d221abfe/_/0/_0007_zwart_opbergbox_model_5.jpg- prijs
- matrascombinatie wel/niet te kiezen?
Bij de 'duurdere' merken hebben we een beetje het gevoel dat je vooral voor het merkje de winstmarge van de fabrikant aan het spekken bent. Beter een kwalitatief goed bed voor een normale prijs. We hebben ook nog even een rondje bij Auping gelopen, maar daar is het meteen helder dat er vooral mensen komen die vooral graag van hun geld afgeholpen willen worden.

Beddenreus boxspring 'Space' = Beter bed boxspring 'Espace'?
Afbeeldingslocatie: https://www.beddenreus.nl/_img/scale.rb?img=/sys_master/he4/ha0/8825586778142/bs-space-antraciet-vl-mt-tp-incl-nk-open-sfeer-schuin-m2.jpg&size=3
- beddenreus 'kwaliteit'?
- opbergmechanisme waarschijnlijk niet heel praktisch (écht alleen maar voor winter/zomer beddegoed)
- weinig aansprekende kleuren

Ikea ledikant 'Malm'
Afbeeldingslocatie: https://www.ikea.com/nl/nl/images/products/malm-bedframe-hoog-met-bedlades-wit__0173793_PE328447_S4.JPG
+ prijs
- lage instap
- Ikea fase is voor ons wel over
- makkelijk te beschadigen
Nordli/Brimnes zijn eventueel nog alternatieven, maar die vinden we minder mooi.

Verder hebben we niet echt bedden kunnen vinden met de combinatie hoge instap, opbergruimte, kwaliteit en fatsoenlijke prijs (<1500,- voor de totale combinatie). Zijn er hier misschien nog suggesties?
Is opbergruimte voor jullie een ding om te overwegen bij de aankoop van een bed?

Qua matrassen is het lijstje wat korter:
Ravensberger ravo-spring 570 H2 90x200 x2
+ goede reviews hier
+ prijs/kwaliteit
- naar Zoeterwoude rijden om te testen, of testen tijdens de 30dagen proefslapen?

Beter Bed Gold Pocket Foam
+ vonden wij goed liggen in de winkel
- iets duurder

Beddenreus pocket comfort X4000
+ vonden wij goed liggen in de winkel
+ prijs

Lidl Meradiso 7-zone koudschuim matras
+Prijs
+Niet goed geld terug
-ongetest bestellen?

Ik ben een zijslaper en houdt niet van zachte matrassen (die toppers die ze in de winkel overal op boxsprings leggen: ik vind het helemaal niets!). Verder heb ik het snel warm, dus warmteafvoer en ventilatie in een matras is belangrijk. Ik weeg zo'n 85kg en ben 183cm dus Ravensburger adviseert een H2 variant.
Mijn vrouw weegt zo'n 50kg is 160cm lang en is ook een zijslaper die niet van zachte matrassen houdt. Daarmee raadt Ravensburger haar niet de pocketverenmatras aan. Verder heeft zij het snel koud, dus mag haar matras wel warm zijn.
Waarschijnlijk wordt het morgen nog een ronde matrassen testen, maar ondertussen ben ik erg benieuwd wat jullie nog voor tips en ervaringen kunnen delen.

Only dead fish go with the flow

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kezand
@Toiletman

Wat tips

Een boxspring is een matrasdrager net zoals een lattenbodem een matrasdrager is. De functie is hetzelfde. Je zal dus met een goede boxspring dezelfde ondersteuning krijgen als een lattenbodem.

Je moet wel bij je keuze rekening houden dat een lattenbodem steviger ligt met hetzelfde matras dan een boxspring.

De verschillen in ventilatie zijn heel klein dus ik zou dat niet te zwaar laten wegen.
Ledikanten hebben een lagere instap omdat de zijlegger niet onder de bodem mag komen ivm schuiven.
Door een potenset kan je de bodems en matrassen hoger plaatsen waardoor je een hoger instap hebt maar je blijft met de hoogte van de zijlegger zitten. Hier zit dus een grens aan.

Een boxspring wordt vaak gekozen ivm de look. Het heeft een luxe uitstraling en door kleurkeuze is het wat hipper inderdaad dan een ledikant.
Hou bij boxspring met een lade of opslag rekening dat de box minder geveerd is en dus harder / minder comfortabel.
Door ruimte te creëren voor de opslag halen ze een deel van het verendsyteem weg.

Nog je nog vragen hebben laat het ons maar weten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
Ravensberger is zooo chill. Ik vind de H3 RavoSpring dus helaas wat te hard en had per ongeluk mijn plastic hoes weggegooid (opengeknipt om hem rustig op te laten blazen voor 24 uur).
Nu sturen ze mij de H2 versie op met extra retour plastic voor de H3. Ik verwacht dat ik nog de €20 retourkosten moet betalen (dat wist ik uiteraard van tevoren), maar dat is helemaal niet erg want dat geeft mij wel uitgelezen de kans om beide matrassen even naast elkaar te voelen :)
Tijk is wat simpel, maar matras voelt erg zwaar aan, veren voel je niet door de koudschuim boven/onderlaag heen (symmetrische matras).

Verder is mail contact goed en zijn prijzen relatief laag. Zeker als je dichtbij de retail shop woont is het zeker een aanrader om even te kijken. Hopelijk zal de H2 beter bevallen, zal ik na een week of 2 nog een keer mijn ervaring melden en over 6mnd-1 jaar nog een keer mijn mening op langere termijn :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

Chiron

Moderator Discord
ik heb mn ravo H2 voor de eerste keer omgedraaid, en nu is ie weer net zo bokke hard als de kant waar we nu al een tijdje op slapen, toen ie nieuw was. Hij wordt dus wel iets zachter na een paar weken.

[ Voor 4% gewijzigd door Chiron op 31-07-2018 11:54 ]

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sprk_nl
  • Laatst online: 11-06 00:20
sprk_nl schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 21:50:
[...]

Om het voor een avond pragmatisch op te lossen, leggen we er een plank tussen:
[afbeelding]
Sinds 19 juni slaap ik met een plank tussen de topper en matras een heel stuk beter.
Toegegeven, 't is niet ideaal met vocht afvoer, maar voor de time being :z ...

Veel winkels die verschillende merken verkopen komen me te vaak terug op boxsprings. Marges?
Een van de showrooms die me het meest advies vanuit verschillende hoeken heeft gegeven is Beterbed:
boxspring, ledikant, huismerk matras, emma, alpine, mline.

Na wat bezoekjes bij showrooms en doorweekt met boxspring praatjes,
voel ik meer voor eenvoud en kom uit bij een ledikant.

Lattenbodem voordelen vanuit mijn perspectief tov boxspring:
- Matras is makkelijk te vervangen zonder het hele bed aanzicht
- meer ruimte onder het bed beschikbaar = Makkelijker poetsen
- De onderdelen zijn betaalbaar en daardoor financieel makkelijker vervangbaar.

Nadeel:
De extra frame paal in het midden van de ledikant palen is geen gezicht.

Wie heeft er enkele jaren ervaring met de Bossflex lattenbodem van Beterbed en hun huismerk matrassen?
Prijskwaliteit in orde? Of na 5 jaar afgeschreven?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jayjey
  • Niet online
Misschien heb je hier wat aan, voor 5,- kun je verder lezen over alle matrassen:
https://www.test.de/Matratzen-im-Test-1830877-0/

De beste schuimmatras was de goedkoopste.... :)

En de 'lattenrosten':
https://www.test.de/Matra...cht-reinfallen-4915775-0/

Blijkt dat ze allemaal overbodig zijn, zelfs nadelig. :) Een eenvoudige starre lattenbodem om de matras op te leggen is voldoende, ventilatie is wel belangrijk, bijv. zoiets kan nog eronder voor extra ventilatie
https://dutch.alibaba.com...ss-3d-mesh-527111293.html of zoiets http://www.enkev.com/en/product/akwamat-1_20/

[ Voor 19% gewijzigd door jayjey op 31-07-2018 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08:04

IkWilbert

Het is mij!

Tijd terug een Emma matras gekocht en nu een kleine twee maand geprobeerd. Ik lig er helaas niet lekker op... Sta op met rugpijn onderin de rug. Mijn vrouw slaapt er heerlijk op.

Emma gebeld en de matras wordt opgehaald. Maar wat nu?

Even wat informatie, ik weeg rond de 85 kg en mijn vrouw rond de 68kg. Ik heb het snachts vaak warm en mijn vrouw is vaak wat kouder.
De voorkeur gaat uit naar een wat hardere matras.

Iemand een goede tip?

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jayjey
  • Niet online
pocketvering ipv schuim?

[ Voor 29% gewijzigd door jayjey op 31-07-2018 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kezand
sprk_nl schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 00:37:
[...]

Wie heeft er enkele jaren ervaring met de Bossflex lattenbodem van Beterbed en hun huismerk matrassen?
Prijskwaliteit in orde? Of na 5 jaar afgeschreven?
Prima bodems gaan lang mee. Rubbers drogen uit na een jaar of 8. Rubbers dus invetten of na 8 jaar vervangen. Dit is met alle lattenbodems niet alleen met bossflex.
Bossflex is ook het huismerk van bb trouwens

@IkWilbert ik zou eens gaan testen in winkels. Dan weet je al wat meer.

[ Voor 20% gewijzigd door Kezand op 01-08-2018 10:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Kezand schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 21:27:
[...]

Prima bodems gaan lang mee. Rubbers drogen uit na een jaar of 8. Rubbers dus invetten of na 8 jaar vervangen. Dit is met alle lattenbodems niet alleen met bossflex.
Bossflex is ook het huismerk van bb trouwens

@IkWilbert ik zou eens gaan testen in winkels. Dan weet je al wat meer.
Ik heb er mindere ervaringen mee. Veel last van schurende rubbers gehad. Kreeg wel elke keer nieuwe rubbers opgestuurd van Beter Bed, maar toch na 3 jaar de boel vervangen door IKEA lattenbodems. Slaap overigens op auping spiralen.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Pagina: 1 ... 23 ... 55 Laatste