@dicksterk Polypreen Excellence
Graag zou ik jullie advies willen vragen bij onderstaande:
Wij hebben sinds een jaar of 7-8 een boxspring met Norma matrassen. Bovenop een wat dunner topdek-matras zodat we geen naad in het midden hebben.
Nu heb ik sinds een paar weken rugklachten, beetje in de bovenste helft van de rug. Overdag nauwelijks last, maar 's ochtends word ik wakker met rugpijn, soms wordt ik er zelfs 's nachts van wakker. Na het opstaan verdwijnen de klachten weer vrij snel. Heb ook wel het idee dat er wat verzakking is opgetreden in het matras.
Uitgetest door een weekje op het logeerbed te slapen en daar heb ik er duidelijk minder last van. We willen dus rondrijken naar een ander bed.
Dat brengt mij op mijn vragen:
- weet iemand een goede beddenzaak, bij voorkeur in het noorden van het land, waar je goed eerlijk advies krijgt (ipv dat ze je zsm met een duur bed de zaak uitkrijgen), en waar je het bed/matras ook een tijd uit kan proberen en ze het bed/matras ook echt zonder problemen terugnemen binnen die proeftijd? kortom een zaak waar de klant centraal staat ipv de verkoopbonus?
- zouden we ons moeten focussen op een heel nieuw bed, of zou het volstaan om alleen de matrassen te vervangen (en het onderste deel van de boxspring dus te behouden)?
- meer in het algemeen nog tips?
Alvast dank voor het meedenken!
Wij hebben sinds een jaar of 7-8 een boxspring met Norma matrassen. Bovenop een wat dunner topdek-matras zodat we geen naad in het midden hebben.
Nu heb ik sinds een paar weken rugklachten, beetje in de bovenste helft van de rug. Overdag nauwelijks last, maar 's ochtends word ik wakker met rugpijn, soms wordt ik er zelfs 's nachts van wakker. Na het opstaan verdwijnen de klachten weer vrij snel. Heb ook wel het idee dat er wat verzakking is opgetreden in het matras.
Uitgetest door een weekje op het logeerbed te slapen en daar heb ik er duidelijk minder last van. We willen dus rondrijken naar een ander bed.
Dat brengt mij op mijn vragen:
- weet iemand een goede beddenzaak, bij voorkeur in het noorden van het land, waar je goed eerlijk advies krijgt (ipv dat ze je zsm met een duur bed de zaak uitkrijgen), en waar je het bed/matras ook een tijd uit kan proberen en ze het bed/matras ook echt zonder problemen terugnemen binnen die proeftijd? kortom een zaak waar de klant centraal staat ipv de verkoopbonus?
- zouden we ons moeten focussen op een heel nieuw bed, of zou het volstaan om alleen de matrassen te vervangen (en het onderste deel van de boxspring dus te behouden)?
- meer in het algemeen nog tips?
Alvast dank voor het meedenken!
[ Voor 3% gewijzigd door Glenfiddich op 22-09-2018 11:15 ]
Catch a smile out there!
Welke topper raden jullie aan bij de Ravensberger Rabospring 570? Van henzelf ook of is er een betere van een andere fabrikant?
@Glenfiddich Kijk eens bij van de Velde in Winsum https://www.mode-slapen.nl.
Norma en Napco zijn trouwens net failliet https://drimble.nl/dossie...20440/norma-failliet.html
- Off topic - Top naam ;-)
Norma en Napco zijn trouwens net failliet https://drimble.nl/dossie...20440/norma-failliet.html
Na het koudschuim matras te hebben geprobeerd van Droomidee, toch maar terug gestuurd en voor de traagschuim variant gegaan. Ben zelf 108kg met 1.83 en vond het matras super hard..
Nu het traagschuim matras, eerste indruk is significant beter. Het matras is merkbaar zachter, alsof er een topper op ligt. Helaas is het matras ook merkbaar warmer, hoop dat dit in de zomer geen problemen zal opleveren.
Nu het traagschuim matras, eerste indruk is significant beter. Het matras is merkbaar zachter, alsof er een topper op ligt. Helaas is het matras ook merkbaar warmer, hoop dat dit in de zomer geen problemen zal opleveren.
Kezand schreef op maandag 24 september 2018 @ 13:41:
@Glenfiddich Kijk eens bij van de Velde in Winsum https://www.mode-slapen.nl.
Ik hou hem in het achterhoofd. Momenteel gaan we eerst bij Ravensberger kijken. Kan thuis worden uitgeprobeerd en geretourneerd als het niet bevalt. Ze hebben een showroom in Zoeterwoude, wat niet naast de deur is maar aangezien we morgenavond toch al in Den Haag moeten zijn ligt het mooi op de route en kunnen we de matrassen ook even zien/voelen voordat we tot een eventuele bestelling overgaan.
Catch a smile out there!
@Glenfiddich
De "retour" wordt nogal snel uitgesproken, maar dikwijls hangen er een pak voorwaarden of kosten aan.
Neem vooral je tijd in de winkel om te proberen en te voelen.
Begin bij het goedkoopste/simpelste en klim dat op tot je voelt dat het niet beter wordt.
Als het dan nog in je budget past heb je een winnaar.
De "retour" wordt nogal snel uitgesproken, maar dikwijls hangen er een pak voorwaarden of kosten aan.
Neem vooral je tijd in de winkel om te proberen en te voelen.
Begin bij het goedkoopste/simpelste en klim dat op tot je voelt dat het niet beter wordt.
Als het dan nog in je budget past heb je een winnaar.
Sony A7 iv en wat recycled glas
Korte update: Inmiddels zo goed als een maand verder en wij slapen goed op de H2 Ravospring.guillaumemay schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 16:35:
...
De H2 ligt inmiddels al klaar voor gebruik en ziet en ruikt als gloednieuw. Ik ben benieuwd hoe die gaat bevallen.
[ Voor 6% gewijzigd door guillaumemay op 27-09-2018 15:09 ]
Ben op zoek naar een boxspring (180x200) regio Utrecht. Budget tussen de €1500 en €2000. Iemand tips? Dacht zelf aan een Emma of Swiss Sense maar dit topic heeft me aan t twijfelen gebracht.
Ik ben al een maand of 3 tevreden met het Matt matras. Dit matras is in 6 configuraties qua hardheid in te stellen. In tegenstelling tot Emma lig ik op 2 van de 6 configuraties netjes met mijn rug recht. Emma kun je bij de beterbed proberen. Als het even kan zou ik wel gaan voor de twee persoons variant ivm het ontbreken van een traditionele zijwand.
Ik ben zelf nu eigenlijk op zoek naar een 'ledikant' zonder bodem zodat ik daar een elektrische bodem bij kan kopen. Boxspring ga ik niet aan beginnen nu ik mijn perfecte matras heb gevonden
. Iemand nog tips? Snelle zoektocht kom ik uit bij budget opties inclusief (simpele) lattenbodem of luxebedden.nl en daar betaal je 500-1000 euro voor alleen het ledikant zonder bodem… Tikkeltje overdreven.
Ik ben zelf nu eigenlijk op zoek naar een 'ledikant' zonder bodem zodat ik daar een elektrische bodem bij kan kopen. Boxspring ga ik niet aan beginnen nu ik mijn perfecte matras heb gevonden
[ Voor 55% gewijzigd door sdk1985 op 27-09-2018 23:10 ]
Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.
Je twijfel komt door één persoon die beweert dat SwissSense te duur is omdat hij niet van grote winkels houdt.metofzonder schreef op donderdag 27 september 2018 @ 20:28:
Ben op zoek naar een boxspring (180x200) regio Utrecht. Budget tussen de €1500 en €2000. Iemand tips? Dacht zelf aan een Emma of Swiss Sense maar dit topic heeft me aan t twijfelen gebracht.
Ik ken ze niet, maar ga gewoon eens in de winkel kijken.
Al die fabrikanten gebruiken dezelfde basismaterialen, maar in andere combinaties.
En vergeet Ikea niet. Niet naar de goedkoopste grijpen, maar zeker waar voor je geld.
Zelfde results, lig op een simpel Ikea bed en lattenbodem en een H2 en is heerlijk zacht imo.guillaumemay schreef op donderdag 27 september 2018 @ 15:09:
[...]
Korte update: Inmiddels zo goed als een maand verder en wij slapen goed op de H2 Ravospring.Geen tintelende armen meer of pijn in de onderrug. Deze blijft.
Follow-up: afgelopen vrijdag bij Ravensberger langs geweest, en dat was toch wel verhelderend. Ik had natuurlijk al een hoop gelezen en ik had al via het formulier op hun website een advies opgevraagd, maar je moet er toch even op gelegen hebben om iets zinnigs te kunnen zeggen. Het échte uitproberen moet natuurlijk nog komen tijdens de 30 dagen proefperiode.Glenfiddich schreef op donderdag 27 september 2018 @ 09:15:
[...]
![]()
Ik hou hem in het achterhoofd. Momenteel gaan we eerst bij Ravensberger kijken. Kan thuis worden uitgeprobeerd en geretourneerd als het niet bevalt. Ze hebben een showroom in Zoeterwoude, wat niet naast de deur is maar aangezien we morgenavond toch al in Den Haag moeten zijn ligt het mooi op de route en kunnen we de matrassen ook even zien/voelen voordat we tot een eventuele bestelling overgaan.
We zijn uiteindelijk uit gekomen op het Talalay matras. Een prijzige, volgens mij zelfs het prijzigste dat ze hebben, maar we konden er echt niet omheen dat dit het beste lag van de diverse matrassen die we hebben uitgeprobeerd.
Ik ging er heen met in mijn hoofd dat het wel een Ravospring of Ergospring zou worden. We zijn ook begonnen met die uit te proberen.
De Ravospring 570 vond mijn partner het prettigst liggen, maar ik vond het helemaal niks. Zakte naar mijn smaak veel te ver in als je het op één punt belast, vooral in hardheid H2. Niet goed voor mijn rugklachten, had ik het idee. Ik merkte het al duidelijk in de winkel dat de belasting op dat matras zwaarder is. De Ergospring 1000 was aanvankelijk mijn keuze, in H2. H3 was voor mijn gevoel wel een beetje erg hard, H2 had prima ondersteuning, maar ik merkte met H3 dat het bij de schouders wat te weinig inveert. Denk dat H3 tot tintelende schouder/slapende arm zou kunnen leiden.
Toen kwamen we bij de schuim-matrassen waarvan gelet op ons Boxspring onderstel veel modellen afvielen (voor Boxspring werden de dikkere modellen met meerdere lagen aanbevolen).
De Talalay uitgeprobeerd en de Ergo-Therm 23. Mijn partner had een duidelijke voorkeur voor de Talalay in H2, en ik zat zwaar te twijfelen tussen de Talalay H3 en de Ergo-Therm. Beiden vond ik zeer plezierig liggen. Kon in de winkel wel in slaap vallen, voor mijn gevoel. Uiteindelijk beiden de Talalay uitgekozen, omdat de Ergo-Therm waarschijnlijk iets warmer gaat liggen, en ik heb het snel te warm.
Catch a smile out there!
Marktplaats, ledikant/ombouw/bed/etc. als zoekopdracht.sdk1985 schreef op donderdag 27 september 2018 @ 23:07:
Ik ben zelf nu eigenlijk op zoek naar een 'ledikant' zonder bodem zodat ik daar een elektrische bodem bij kan kopen. Boxspring ga ik niet aan beginnen nu ik mijn perfecte matras heb gevonden. Iemand nog tips? Snelle zoektocht kom ik uit bij budget opties inclusief (simpele) lattenbodem of luxebedden.nl en daar betaal je 500-1000 euro voor alleen het ledikant zonder bodem… Tikkeltje overdreven.
Hij viel uit de boot, het duurde maar even. Nu is hij dood, de rest van zijn leven.
Hmm interestingBedbodems
Beddenverkopers vertellen graag hoe belangrijk de bedbodem is voor een goede nachtrust. Maar onderzoek van onze Duitse collega's van Stiftung Warentest wijst iets heel anders uit. De bodem blijkt niet of nauwelijks uit te maken voor hoe goed je ligt. Wel is het belangrijk dat je de bedbodem goed ventileert.
https://www.consumentenbond.nl/matras/bedbodems
[ Voor 4% gewijzigd door tony-stark op 03-10-2018 19:20 ]
Ik zag op tv dat Leenbakker nu ook 100 dagen proberen aanbiedt.
We zijn hier nog steeds aangenaam verrast en happy met de Leenbakker topdekmatras (premium) die we in de boot bovenop het standaard latex matrasje gebruiken.
We zijn hier nog steeds aangenaam verrast en happy met de Leenbakker topdekmatras (premium) die we in de boot bovenop het standaard latex matrasje gebruiken.
Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.
Ik weet niet wat er op TV wordt gezegd, maar de website zegt wat anders:paQ schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 19:43:
Ik zag op tv dat Leenbakker nu ook 100 dagen proberen aanbiedt.
◾Beddengoed, zoals hoofdkussens, dekbedden, dekbedhoezen, matrassen en toppers kun je niet retourneren of ruilen in verband met gezondheidsbescherming en hygiëne. Als de verzegeling van de verpakking gebroken is, kun je niet meer retourneren.
Catch a smile out there!
hmmm ik kan het ook niet vinden inderdaad.
Het kwam voorbij in een tv-reclame.
Het kwam voorbij in een tv-reclame.
Hoi Tweakers,
ik zit met mijn handen in het haar omtrent de aanschaf van een nieuw bed.
Even een kleine situatieschets:
We zijn op zoek naar een 2 persoons boxspring van 180x200, eventueel met elektrisch verstelbare bodem. Mijn vriendin heeft rug- en knieklachten en is vooral rug en zijslaper. Ik heb het snel warm en slaap vooral op mijn zij, rug en soms op mijn buik.
Richtlijn prijs max E2400,-
We neigen naar een pocketmatras geen idee welke toplaag.
Nu heb ik allerlei sites bekeken en informatie doorgelezen en ben alleen maar meer gaan twijfelen over een juiste keuze.De hele matrassen markt is zeer ondoorzichtig. Sommige informatie klopt niet of spreekt elkaar tegen dubieuze garantiebepalingen etc.
Onlangs nog naar Swiss sense geweest en een offerte gekregen voor een boxspring van E2800,-. Na het lezen van de voorwaarden vond ik dat toch wel een hoop geld voor de matige garantie. Ook hier op het forum overwegend slechte reacties over Swiss sense.
Bij alle bedcombinaties hebben ze een topper bovenop.
Nu heb ik gelezen dat als je een goed matras hebt geen topper nodig hebt en het een manier is om je meer te laten betalen dan nodig is. De enige logische reden die ik gelezen heb, is om de geul in het midden weg te werken, maar daar zijn ook andere manieren voor. Is een topper een goede toevoeging op een nieuw matras?
Ik ben dus op zoek naar een betrouwbare winkel waar je een matras fysiek kan uittesten en goede garantie hebt op een matras met proefslapen. Nu heb ik hier in het forum een aantal voorbij zien komen. Welke er voor mij positief uit kwam was Ravensberger. Zijn er nog andere winkels die jullie kunnen aanbevelen?
-Droomidee valt af.
-Livingcomfort ?
-Ella (dubieus)?
Ook heb ik op trustpilot gekeken welke er uit springen. Hebben jullie ervaring of aanbevelingen bij onderstaande winkels?
-Royal health foam (reviews 654, cijfer 9.5)
-Matras aan huis (reviews 3524, cijfer 9.3)
-Dekbed discounter (reviews 24812, cijfer 9.2)
-Slaaptrends.nl (reviews 1320 , cijfer 9.2)
Is het dan slim om een hele bedcombinatie in een winkel te halen of matras en bodem bij 2 verschillende?
Welke winkels adviseren jullie voor kwalitatief goede boxspringbodems?
Ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen.
ik zit met mijn handen in het haar omtrent de aanschaf van een nieuw bed.

We zijn op zoek naar een 2 persoons boxspring van 180x200, eventueel met elektrisch verstelbare bodem. Mijn vriendin heeft rug- en knieklachten en is vooral rug en zijslaper. Ik heb het snel warm en slaap vooral op mijn zij, rug en soms op mijn buik.
Nu heb ik allerlei sites bekeken en informatie doorgelezen en ben alleen maar meer gaan twijfelen over een juiste keuze.De hele matrassen markt is zeer ondoorzichtig. Sommige informatie klopt niet of spreekt elkaar tegen dubieuze garantiebepalingen etc.
Onlangs nog naar Swiss sense geweest en een offerte gekregen voor een boxspring van E2800,-. Na het lezen van de voorwaarden vond ik dat toch wel een hoop geld voor de matige garantie. Ook hier op het forum overwegend slechte reacties over Swiss sense.
Nu heb ik gelezen dat als je een goed matras hebt geen topper nodig hebt en het een manier is om je meer te laten betalen dan nodig is. De enige logische reden die ik gelezen heb, is om de geul in het midden weg te werken, maar daar zijn ook andere manieren voor. Is een topper een goede toevoeging op een nieuw matras?
Ik ben dus op zoek naar een betrouwbare winkel waar je een matras fysiek kan uittesten en goede garantie hebt op een matras met proefslapen. Nu heb ik hier in het forum een aantal voorbij zien komen. Welke er voor mij positief uit kwam was Ravensberger. Zijn er nog andere winkels die jullie kunnen aanbevelen?
-Droomidee valt af.
-Livingcomfort ?
-Ella (dubieus)?
Ook heb ik op trustpilot gekeken welke er uit springen. Hebben jullie ervaring of aanbevelingen bij onderstaande winkels?
Is het dan slim om een hele bedcombinatie in een winkel te halen of matras en bodem bij 2 verschillende?
Volgens mij heeft larson zelf ook boxsprings die je kunt uittesten in A'dam ergens?
Vergeet alleen die prijzen op hun website. Er zijn altijd wel kortingscodes die je echt debiele kortingen geven
(60% is gene uitzondering)
Vergeet alleen die prijzen op hun website. Er zijn altijd wel kortingscodes die je echt debiele kortingen geven
In welke regio zoek je? Dan kan ik wat tips geven over winkels.Struktron schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 14:33:
Hoi Tweakers,
ik zit met mijn handen in het haar omtrent de aanschaf van een nieuw bed.![]()
-Droomidee valt af.
-Livingcomfort ?
-Ella (dubieus)?
Anoniem: 366330
Wij hebben eergister ons bij Sanders meubelstad bestelde boxspring ontvangen
2 maal 90x200. 2 stevige matrassen en een topdek van 180.
Gemaakt door het Nederlandse Napco beds. 5 zone koudschuimmatras van 21 cm hoog. Topper van koudschuim 8 cm hoog.
Helaas zaten er niet de juiste beugels bij om het hoofdbord te bevestigen aan de bedden. Foutje. Nieuwe wachttijd op beugels 10 weken. Iets met een failliete fabrikant.
Wat ons opvalt is dat we de hele nacht om de beurt wakker worden van de bewegingen van de ander. Al is het maar het verschuiven of verliggen.
Nou is dit onze eerste ervaring met een boxspring maar volgens mij klopt dit niet.
Iemand enig idee?
2 maal 90x200. 2 stevige matrassen en een topdek van 180.
Gemaakt door het Nederlandse Napco beds. 5 zone koudschuimmatras van 21 cm hoog. Topper van koudschuim 8 cm hoog.
Helaas zaten er niet de juiste beugels bij om het hoofdbord te bevestigen aan de bedden. Foutje. Nieuwe wachttijd op beugels 10 weken. Iets met een failliete fabrikant.
Wat ons opvalt is dat we de hele nacht om de beurt wakker worden van de bewegingen van de ander. Al is het maar het verschuiven of verliggen.
Nou is dit onze eerste ervaring met een boxspring maar volgens mij klopt dit niet.
Iemand enig idee?
@Anoniem: 366330 Klopt inderdaad dat die fabrikant net failliet is. Ze gaan wel een doorstart maken dus ik denk dat het goed komt met je beugels!
Een topper kan "trekken" waardoor je merkt dat de anders beweegt. Je zou kunnen vragen of Sanders de topper kan ruilen voor 2 losse.
Een topper kan "trekken" waardoor je merkt dat de anders beweegt. Je zou kunnen vragen of Sanders de topper kan ruilen voor 2 losse.
Ik zoek het liefst wat in de regio Noord Holland, omgeving Haarlem / Hoofddorp.Kezand schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 21:31:
[...]
In welke regio zoek je? Dan kan ik wat tips geven over winkels.
30 min rijden van jou zitten er 2 goedeStruktron schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 13:03:
[...]
Ik zoek het liefst wat in de regio Noord Holland, omgeving Haarlem / Hoofddorp.
Een hele goede met eerlijk advies is Het Slaaphuys in Hoorn http://www.het-slaaphuys.nl/
je kan ook kijken bij Slaapkenner Lute in Limmen https://www.slaapkennerlute.nl/
Ik heb op internet gezocht maar kan niks vinden over Larson uittesten in Amsterdam.paQ schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 14:38:
Volgens mij heeft larson zelf ook boxsprings die je kunt uittesten in A'dam ergens?
Vergeet alleen die prijzen op hun website. Er zijn altijd wel kortingscodes die je echt debiele kortingen geven(60% is gene uitzondering)
Kun je wat specifieker zijn?
Bedankt.Kezand schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 13:06:
[...]
30 min rijden van jou zitten er 2 goede
Een hele goede met eerlijk advies is Het Slaaphuys in Hoorn http://www.het-slaaphuys.nl/
je kan ook kijken bij Slaapkenner Lute in Limmen https://www.slaapkennerlute.nl/
Waarom adviseer je precies deze winkels?
Struktron schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 13:11:
[...]
Bedankt.
Waarom adviseer je precies deze winkels?
- Ik ken de eigenaren van deze winkels en ik weet dat deze 2 eerlijk advies geven.
- Ze hebben een divers assortiment van goedkoop tot luxe
- Onafhankelijk door diverse leveranciers
- Hebben goede producten in jou prijssegement
Als het goed is hebben ze daar een showroom en kantoor. Daar kun je op afspraak langs. Althans, dat was 6 maanden geleden zo.Struktron schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 13:06:
[...]
Ik heb op internet gezocht maar kan niks vinden over Larson uittesten in Amsterdam.
Kun je wat specifieker zijn?
Heeft iemand ervaring met? :
-Velda boxsprings/ matrassen
-boxsprings /matrassen van livingcomfort
-Velda boxsprings/ matrassen
-boxsprings /matrassen van livingcomfort
Mijn ouders zijn ook in de markt voor nieuwe matrassen (2x 90x200). Het bed is een Auping Auronde met twee Auping spiraalbodems (1x tweemotorig en 1x handmatig). Matrassen geen idee, geen Auping iig.
Ikea hebben we voor de gein geprobeerd, maar elk matras valt voor hen vies tegen (en ik vind het ook niets). Veel te zacht.
We zijn al eens bij Goodnight geweest (komen al onze bedden en accessoires vandaan), waar we vooral richting Norma werden gestuurd, in het speciaal de Brezza. Ik moet zeggen dat het aanvoelde als een fijn en stevig matras met veel ondersteuning, maar ik lees hier vreemd genoeg toch veel negatieve posts over het merk, dus dat zorgt weer voor wat twijfels. En ze zijn failliet. Alweer.
Naast Norma wil ik (of nou ja: willen zij) ook gaan proefliggen op matrassen van Pullman, Velda, Eastborn en Avek (laatste vooral door dit topic). Zijn er nog andere merken/modellen aan te raden? Budget zit tussen de 1 en 1,5k voor beide matrassen.
Ikea hebben we voor de gein geprobeerd, maar elk matras valt voor hen vies tegen (en ik vind het ook niets). Veel te zacht.
We zijn al eens bij Goodnight geweest (komen al onze bedden en accessoires vandaan), waar we vooral richting Norma werden gestuurd, in het speciaal de Brezza. Ik moet zeggen dat het aanvoelde als een fijn en stevig matras met veel ondersteuning, maar ik lees hier vreemd genoeg toch veel negatieve posts over het merk, dus dat zorgt weer voor wat twijfels. En ze zijn failliet. Alweer.
Naast Norma wil ik (of nou ja: willen zij) ook gaan proefliggen op matrassen van Pullman, Velda, Eastborn en Avek (laatste vooral door dit topic). Zijn er nog andere merken/modellen aan te raden? Budget zit tussen de 1 en 1,5k voor beide matrassen.
Ik slaap nu sinds anderhalve week op een Simba matras en merk nu dat hij toch wel een beetje te hard is voor mij, waardoor ik last heb van mijn rug, vooral wanneer ik wat langer slaap in het weekend.
Nu ben ik dus aan het denken om deze terug te sturen en een van de andere box matrassen merken te proberen. Nu ben ik vooral aan het twijfelen tussen Emma en Matt Sleeps. Ik heb in een Beterbed zaak wel eens even op een Emma matras gezeten en die voelde een stuk zachter maar nu weet ik niet of deze dan weer te zacht zijn. De Matt matrassen spreken me wel aan omdat je blijkbaar de samenstelling zelf kan aanpassen waardoor je hem harder of zachter kan maken. Iemand ervaring met deze matrassen?
Nu ben ik dus aan het denken om deze terug te sturen en een van de andere box matrassen merken te proberen. Nu ben ik vooral aan het twijfelen tussen Emma en Matt Sleeps. Ik heb in een Beterbed zaak wel eens even op een Emma matras gezeten en die voelde een stuk zachter maar nu weet ik niet of deze dan weer te zacht zijn. De Matt matrassen spreken me wel aan omdat je blijkbaar de samenstelling zelf kan aanpassen waardoor je hem harder of zachter kan maken. Iemand ervaring met deze matrassen?
Hebben de experts hier ooit gehoord van https://www.morgana.nl/ ?
Blijkbaar meten ze je drukpunten en passen de boxspring op jou aan. Het matras is 'daardoor' volgens hun minder van belang, aldus iemand die ik gister sprak. Kwam op mij over als een mooi marketing praatje i.c.m. "een bed is een investering" om een absurd hoge prijs te rechtvaardigen.
Blijkbaar meten ze je drukpunten en passen de boxspring op jou aan. Het matras is 'daardoor' volgens hun minder van belang, aldus iemand die ik gister sprak. Kwam op mij over als een mooi marketing praatje i.c.m. "een bed is een investering" om een absurd hoge prijs te rechtvaardigen.
Zijn er mensen die ook een Karlsson Arendal kvadrat boxspring hebben? En ook ervaren dat de koudschuimtopper in de ochtend erg zacht wordt? Waardoor er een paar centimeter kuilvorming ontstaat?
Ik heb dit bed alleen met een Latex topper...Aimad1981 schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 11:14:
Zijn er mensen die ook een Karlsson Arendal kvadrat boxspring hebben? En ook ervaren dat de koudschuimtopper in de ochtend erg zacht wordt? Waardoor er een paar centimeter kuilvorming ontstaat?
Ik heb beterbed gebeld, volgens hun moet dit niet de bedoeling zijn. Ze gaan een servicemonteur sturen. Ben benieuwd...Koerski schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 11:28:
[...]
Ik heb dit bed alleen met een Latex topper...
Zojuist een monteur over de vloer gehad voor ons Swiss Sense bed. Na ruim 3,5 jaar zijn beide matrassen "op" (zie https://www.klachtenkompa...plaint%2Bcreated%2Bactive) Nu overweeg ik voor nieuwe matrassen ergens anders te gaan kijken in de hoop betere kwaliteit te krijgen. Heeft iemand tips in de combinatie met een Swiss Sense boxspring bodem?
MacBook Pro 14" 2021
Wat is hun voorstel nu precies? Dat je de nieuwe matrassen voor 40% van de normale prijs kan kopen? Of dat prijs van de oude matrassen - 40% op de koopprijs van nieuwe matrassen in mindering wordt gebracht?paulmadejong schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 13:32:
Zojuist een monteur over de vloer gehad voor ons Swiss Sense bed. Na ruim 3,5 jaar zijn beide matrassen "op" (zie https://www.klachtenkompa...plaint%2Bcreated%2Bactive) Nu overweeg ik voor nieuwe matrassen ergens anders te gaan kijken in de hoop betere kwaliteit te krijgen. Heeft iemand tips in de combinatie met een Swiss Sense boxspring bodem?
Gelet op de verhouding tussen huidige gebruiksduur en normale levensduur is dat op zich niet een slecht voorstel lijkt mij (mits het matras wel goed ligt). Maar ik kan me voorstellen dat je liever ergens anders gaat shoppen in de hoop op betere kwaliteit (al ben je dan mogelijk wel duurder uit).
Catch a smile out there!
De afschrijving (eigen bijdrage bij vernieuwing dus) wordt verlaagd van 60% naar 40%. Is zeker niet slecht maar ik verwacht een dusdanige slijtage niet van een product in deze prijsklasse binnen 3,5 jaar. Vooral omdat we er normaal mee omgaan voor een matras. het argument dat je niet op de zijkant kan zotte of (bij twee matrassen) niet samen in het midden kan liggen, vind ik geen houd snijden want dit lijkt me logisch voor een tweepersoonsbed. Ook zijn we hiervoor niet gewaarschuwd en zie ik het dus als normaal gebruik.Glenfiddich schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 14:09:
[...]
Wat is hun voorstel nu precies? Dat je de nieuwe matrassen voor 40% van de normale prijs kan kopen? Of dat prijs van de oude matrassen - 40% op de koopprijs van nieuwe matrassen in mindering wordt gebracht?
Gelet op de verhouding tussen huidige gebruiksduur en normale levensduur is dat op zich niet een slecht voorstel lijkt mij (mits het matras wel goed ligt). Maar ik kan me voorstellen dat je liever ergens anders gaat shoppen in de hoop op betere kwaliteit (al ben je dan mogelijk wel duurder uit).
MacBook Pro 14" 2021
Ik heb de laatste weken ook even wat beddenzaken bezocht, maar bij elke heb ik eigenlijk wel m'n twijfels of dit wel een goede keuze is..
Bij alle 3 zaken was dit het fijnste model die ik in de winkel kon vinden (onder de €2500).
.
Matras: 500 veren per m2 Pocketvering | 7 comfortzones
Topper: 11 cm koudschuim HR-50
Prijs: €2481 €1737

.
Matras: 500 veren per m2 Pocketvering | 9 comfortzones
Topper: 11cm Comfort Topper voorzien van 1500 pocketveren.
Prijs: ~€23xx €1715

.
Matras: 280 veren per m2 Pocketvering, afgedekt met HR35 koudschuim | 7 comfortzones
Topper: Talalay Natuurlatex
Prijs: €2520 €1795
Na de ervaringen hier in het topic ben ik wat huiverig geworden voor Swiss Sense;
Over TotaalBed kan ik al helemaal niets vinden (afgezien van een vraag naar ervaringen)
En bij de Lokale beddenzaak lijkt de combi met het latex matras prima, alleen vraag ik me af of ik niet beter een matras met 500 veren per m2 kan kopen..
Iemand nog tips/suggesties?
Wordt gewaardeerd.
Bij alle 3 zaken was dit het fijnste model die ik in de winkel kon vinden (onder de €2500).
.
TotaalBed
Boxspring Ingmar Excellent:Matras: 500 veren per m2 Pocketvering | 7 comfortzones
Topper: 11 cm koudschuim HR-50
Prijs: €2481 €1737

.
Swiss Sense
Jubileumboxspring Edition IMatras: 500 veren per m2 Pocketvering | 9 comfortzones
Topper: 11cm Comfort Topper voorzien van 1500 pocketveren.
Prijs: ~€23xx €1715

.
Lokale beddenzaak
Boxspringset Master:Matras: 280 veren per m2 Pocketvering, afgedekt met HR35 koudschuim | 7 comfortzones
Topper: Talalay Natuurlatex
Prijs: €2520 €1795
Na de ervaringen hier in het topic ben ik wat huiverig geworden voor Swiss Sense;
Over TotaalBed kan ik al helemaal niets vinden (afgezien van een vraag naar ervaringen)
En bij de Lokale beddenzaak lijkt de combi met het latex matras prima, alleen vraag ik me af of ik niet beter een matras met 500 veren per m2 kan kopen..
Iemand nog tips/suggesties?
Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup
Mijn ervaring met Toppers is niet bepaald Top. En volgens mij is hier al eens een paar keer gezegd dat een goed matras geen topper nodig heeft, en dat het te denken geeft als de verkoper je er per se een topper bij wil verkopen?
Catch a smile out there!
Hier een 2p matt matras. Niet hard en niet te zacht, precies goed.Simone96 schreef op zondag 14 oktober 2018 @ 11:40:
Ik slaap nu sinds anderhalve week op een Simba matras en merk nu dat hij toch wel een beetje te hard is voor mij, waardoor ik last heb van mijn rug, vooral wanneer ik wat langer slaap in het weekend.
Je kon toen 100dagen proberen of je geld terug (matras gaat dan naar goed doel oid?)
Model Y -P, Hyundai Inster, Daikin FTXM & 5kW Monoblock. Ex-Autotechnisch Specialist. www.GewoonDuurzaamAdvies.nl
Een topper gebruik je bij een gestoffeerd matras. Aangezien hier geen of nauwelijks een comfort laag in zit. Daar heb je dus een topper bij nodig. Het voordeel is dat je alleen de topper op maakt, geen naad in bed hebt bij 2 verschillende matras hardheden. Gestoffeerd matras geeft een mooie uitstraling, hier ga je geen molton en hoeslaken omheen doen.Glenfiddich schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 14:33:
Mijn ervaring met Toppers is niet bepaald Top. En volgens mij is hier al eens een paar keer gezegd dat een goed matras geen topper nodig heeft, en dat het te denken geeft als de verkoper je er per se een topper bij wil verkopen?
Bij "witte" matrassen gebruik je inderdaad geen topper. Hier zit de comfortlaag al in verwerkt. Je haalt de techniek onderuit als je hier een extra topper (dus comfort laag) toevoegd.
Over watvoor type matrassen hebben we het eigenlijk?paulmadejong schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 13:32:
Iemand die hier wat over kan zeggen?
Ik twijfel nog steeds of ik later geen spijt ga krijgen van een 280 veren/m2 matras.
Ik twijfel nog steeds of ik later geen spijt ga krijgen van een 280 veren/m2 matras.
[ Voor 10% gewijzigd door SmiGueL op 27-10-2018 13:05 ]
Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup
Die lokale beddenzaak heeft ongetwijfeld ook matrassen met 300 of 500 veren. Boxspringset master is niet iets wat ik ken. Weet je het merk of winkel?SmiGueL schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 11:41:
Ik twijfel nog steeds of ik later geen spijt ga krijgen van een 260 veren/m2 matras.
Talalay latex topper vind ik persoonlijk wel lekker, maar een gewone of Pulse latex vind ik persoonlijk ook prima.
Die van/voor prijzen moet je echt loslaten. Zat bedrijven die van 2995.- voor 1500.- een nieuwe bestelling plaatsen. Maar er zijn ook zaken waar je hetzelfde voor 1495.- koopt zonder de neppe acties. Kijk onderaan de streep en vergeet de rest.
Wij kregen deze combi ook geadviseerd, lag in de winkel ook erg lekker. Wat is jouw ervaring, ben je er tevreden over?Koerski schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 11:28:
[...]
Ik heb dit bed alleen met een Latex topper...
De "vanaf €2995" zegt eigenlijk al genoeg.Freakster86 schreef op zondag 14 oktober 2018 @ 12:07:
Hebben de experts hier ooit gehoord van https://www.morgana.nl/ ?
Ja, erg fijne combinatie. Hebben hem natuurlijk nog niet heel lang dus over duurzaamheid kan ik nog niet heel veel zeggen.WD-41 schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 19:56:
[...]
Wij kregen deze combi ook geadviseerd, lag in de winkel ook erg lekker. Wat is jouw ervaring, ben je er tevreden over?
Wij gaan komend weekend op jacht naar een nieuwe boxspring + twee keer matras van 90x200. Nog tips voor zaken waar we langs moeten op de route van Zwolle naar Rotterdam?
Ik ga geen namen vermelden, maar stap minstens 3-4 winkels binnen en laat ze hun verhaal doen.AequitasII schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 12:56:
Wij gaan komend weekend op jacht naar een nieuwe boxspring + twee keer matras van 90x200. Nog tips voor zaken waar we langs moeten op de route van Zwolle naar Rotterdam?
Ga ook eens bij een heel dure zaak binnen, en vraag ze waarom het verantwoord is om zo veel geld uit te geven. Waar zit het verschil?
Ga rustig op wat bedden liggen, en neem je tijd!
sorry ben hier nieuw, maar heeft er hier iemand ervaring met 1) een duvatex matraspocket hr high bamboo met pocketveringen 300 veringen/m² en koudschuim hoogte 27cm en 2) harmony top euroflex matras 330 veringen /m² hoogte 21cmSmiGueL schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 11:41:
beide matrassen van Belgische makelij maar zo goed als niks terug te vinden op internet,misschien oude modellen Zou er eentje willen aanschaffen van 140 op 200
Bedankt
In mijn zoektocht naar een boxspring voor m'n dochter kom ik ineens bij mijn vertrouwde Tweakers terecht! Mooi!
Ze is 13,wel lang voor haar leeftijd, normaal gewicht en haar hoogslaper vindt ze inmiddels niet handig meer, wat ik heel goed begrijp. Ben op zoek gegaan naar de volgende voorwaarden:
- Tweepersoons 140x200
- Niet perse een hoofdbord, haar slaapkamer is niet zo heel groot
- Een gewoon bed overwogen, maar die zijn vaak al wat breder en langer, dus dan minder ruimte over in de slaapkamer
- Ze slaapt gemiddeld zo'n 2-3 nachten per week bij mij, dus qua slijtage van het matras zal het wel meevallen
- Ze is nu 13.Waarschijnlijk moet het matras nog maximaal een jaar of 10 mee en dan zal ze de deur wel uit zijn
- Prijs tot max zo'n 500 euro
Wat me daarbij opviel is dat heel veel van de goedkope 'boxsprings' in de box geen veren hebben, maar een gewone lattenbodem. En dat vond ik nou net niet de bedoeling.
Uiteindelijk heb ik bij Ikea een combinatie gezien die in aanmerking zou kunnen komen, maar ik kan weinig tot geen reviews en ervaringen vinden. Dus ik hoop hier nog iets te kunnen vinden of horen hierover.
ESPEVÄR matrasbodem met de ENGAVÅGEN binnenveringskern
https://www.ikea.com/nl/n...cts/S99208176/#/S69208168
HÖVÅG Pocketveringmatras, middelhard
https://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/70244410/
Die combinatie zou 459 euro kosten samen. Onder mijn maximale budget, maar niet direct heel goedkoop ofzo voor zo'n standaard 140x200 maat.
Iemand deze combinatie of 1 van beide toevallig ook in gebruik of iets over te zeggen?
Ze is 13,wel lang voor haar leeftijd, normaal gewicht en haar hoogslaper vindt ze inmiddels niet handig meer, wat ik heel goed begrijp. Ben op zoek gegaan naar de volgende voorwaarden:
- Tweepersoons 140x200
- Niet perse een hoofdbord, haar slaapkamer is niet zo heel groot
- Een gewoon bed overwogen, maar die zijn vaak al wat breder en langer, dus dan minder ruimte over in de slaapkamer
- Ze slaapt gemiddeld zo'n 2-3 nachten per week bij mij, dus qua slijtage van het matras zal het wel meevallen
- Ze is nu 13.Waarschijnlijk moet het matras nog maximaal een jaar of 10 mee en dan zal ze de deur wel uit zijn
- Prijs tot max zo'n 500 euro
Wat me daarbij opviel is dat heel veel van de goedkope 'boxsprings' in de box geen veren hebben, maar een gewone lattenbodem. En dat vond ik nou net niet de bedoeling.
Uiteindelijk heb ik bij Ikea een combinatie gezien die in aanmerking zou kunnen komen, maar ik kan weinig tot geen reviews en ervaringen vinden. Dus ik hoop hier nog iets te kunnen vinden of horen hierover.
ESPEVÄR matrasbodem met de ENGAVÅGEN binnenveringskern
https://www.ikea.com/nl/n...cts/S99208176/#/S69208168
HÖVÅG Pocketveringmatras, middelhard
https://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/70244410/
Die combinatie zou 459 euro kosten samen. Onder mijn maximale budget, maar niet direct heel goedkoop ofzo voor zo'n standaard 140x200 maat.
Iemand deze combinatie of 1 van beide toevallig ook in gebruik of iets over te zeggen?
Iemand nog een Tip regio Utrecht voor een zaak met eerlijk advies?
Of een tip voor een Matras, had al gelezen dat Ravensberger werd geadviseerd maar das best een stukje rijden
Zoek een 180x200 bed+matras
Ik ben zelf 101kg en mijn vriendin 70
Liever geen 2 losse matrassen
Of een tip voor een Matras, had al gelezen dat Ravensberger werd geadviseerd maar das best een stukje rijden
Zoek een 180x200 bed+matras
Ik ben zelf 101kg en mijn vriendin 70
Liever geen 2 losse matrassen
Begin van deze week de matras van matt besteld met levering op vrijdag. Blijkbaar had ik dit iets te snel gedaan omdat we door omstandigheden pas eind december kunnen verhuizen. Support van Matt gemaild of de bestelling geannuleerd of de leveringsdatum aangepast kon worden, maar gewoon helemaal geen reactie gekregen...
Ondertussen is de matras geleverd en dus is mijn proefperiode al ingegaan zonder dat ik hem kan testen.
Lukt het gratis retourneren effectief of is dit een marketing praatje ?
Lukt het gratis retourneren effectief of is dit een marketing praatje ?
Weet iemand waar de matrassen van Droomidee worden gemaakt? Ik zie onderaan op hun website staan dat het een Oeko-tex 100 gecertificeerd product zou zijn, maar als ik dat certificaat wil controleren bij Ökotex is het resultaat dat er geen certificaten zijn verstrekt aan Droomidee.
Krijg je als consument nou wel een veilig product? Of komt het matras uit landen (Polen, China) waar ze het niet zo nauw nemen met gifstoffen in matrassen? Zo'n hele container wordt volgespoten met gif tegen schimmels en ongedierte en na 10 jaar slapen op een matras van Droomidee ontwikkeld je 14 jarige kind een hersentumor. Dat scenario is voor mij een nachtmerrie, dan geef ik liever een paar honderd euro meer uit voor een eerlijk matras.
Ik heb de vraag ook aan Droomidee zelf gesteld, maar ik krijg geen antwoord, hun klantenservice ligt te slapen, lijkt het. Misschien weet iemand hier hoe dat zit?
Krijg je als consument nou wel een veilig product? Of komt het matras uit landen (Polen, China) waar ze het niet zo nauw nemen met gifstoffen in matrassen? Zo'n hele container wordt volgespoten met gif tegen schimmels en ongedierte en na 10 jaar slapen op een matras van Droomidee ontwikkeld je 14 jarige kind een hersentumor. Dat scenario is voor mij een nachtmerrie, dan geef ik liever een paar honderd euro meer uit voor een eerlijk matras.
Ik heb de vraag ook aan Droomidee zelf gesteld, maar ik krijg geen antwoord, hun klantenservice ligt te slapen, lijkt het. Misschien weet iemand hier hoe dat zit?
Vergeet Droomidee. Ze wisselen sneller van leverancier dan jij van onderbroek. Dus soms zijn de matrassen ok, soms gewoon slecht, en ervaringen uit het verleden zijn geen garantie dat jij nu een goede matras krijgt.Janderman schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 09:39:
Weet iemand waar de matrassen van Droomidee worden gemaakt? Ik zie onderaan op hun website staan dat het een Oeko-tex 100 gecertificeerd product zou zijn, maar als ik dat certificaat wil controleren bij Ökotex is het resultaat dat er geen certificaten zijn verstrekt aan Droomidee.
Ze kopen aan waar ze het goedkoopste zijn, en dan zal nu heel waarschijnlijk Turkije zijn na de devaluatie van de Turkse Lire.
Ik heb er ooit een matras gekocht, en zelfs de zachte was beenhard, zeker ongeschikt voor een lichte dochter.
Ik heb inmiddels toch een reactie ontvangen van Droomidee. Zij beweren dat de matrassen gemaakt worden in Polen bij Eurofoam, maar dat is als consument niet te controleren. Wel gek, vorige week aan de telefoon zeiden ze dat de matrassen in Nederland worden gemaakt en dat ze voor speciale maten uitwijken naar Duitsland.
Om maar even mijn ervaring te delen;
Afgelopen Maart uit huis vertrokken, en dus op zoek naar een nieuw bed. Na lang speuren langs beterbed en andere slaapwinkels werd ik een beetje daas van alle soorten en maten matrassen, tot ik bij BeterBed een Emma matras tegen kwam. Deze heb ik toen in de winkel getest, en vergeleken met een aantal andere traagschuim matrassen. De Emma lag naar onze mening het lekkerst, en dus ook gekocht.
Na het uitpakken viel meteen op dat er al snel een chemisch luchtje door de slaapkamer ging. Dit had ik eigenlijk ook wel verwacht en heb ik maar voor lief genomen in de hoop dat het zou verdwijnen na enkele dagen/uren. Echter was dit niet het geval, sterker nog, de geur werd met de dag erger en al snel werd ik iedere ochtend met hoofdpijn wakker (Of dit te maken heeft met de geur, geen idee, maar zo voelt het wel.)
Na lang wikken en wegen toch het matras (niet de boxspring, die ik overigens ook mee heb besteld) retour gestuurd. Dit verliep vlekkeloos. Geld terug binnen 14 dagen.
Nu slaap ik inmiddels 2 weken op een Matt Sleeps, waar over ik tot dus ver erg tevreden ben.
De eerste dag geurde ook dit matras een beetje, maar lang niet zo erg als de Emma. Inmiddels ruikt het matras al niet meer. De reden voor een Matt is de 120 dagen retour recht, het hebben van meerdere certificaten zoals CertiPur en LGA, en het feit dat het matras aanpasbaar is.
De Matt is iets steviger dan de Emma, ook in de zachtste variant, maar dit is voor ons geen probleem.
In het kort; Emma ligt naar mijn mening goed. Maar ruikt erg chemisch en heeft amper certificeringen, waardoor ik het gevoel heb dat er niet echt gezonde materialen in verwerkt zitten. Matt Sleeps ligt goed, iets harder als Emma, aanpasbaar en stinkt niet.
Oja; het betreft een 180x220
Afgelopen Maart uit huis vertrokken, en dus op zoek naar een nieuw bed. Na lang speuren langs beterbed en andere slaapwinkels werd ik een beetje daas van alle soorten en maten matrassen, tot ik bij BeterBed een Emma matras tegen kwam. Deze heb ik toen in de winkel getest, en vergeleken met een aantal andere traagschuim matrassen. De Emma lag naar onze mening het lekkerst, en dus ook gekocht.
Na het uitpakken viel meteen op dat er al snel een chemisch luchtje door de slaapkamer ging. Dit had ik eigenlijk ook wel verwacht en heb ik maar voor lief genomen in de hoop dat het zou verdwijnen na enkele dagen/uren. Echter was dit niet het geval, sterker nog, de geur werd met de dag erger en al snel werd ik iedere ochtend met hoofdpijn wakker (Of dit te maken heeft met de geur, geen idee, maar zo voelt het wel.)
Na lang wikken en wegen toch het matras (niet de boxspring, die ik overigens ook mee heb besteld) retour gestuurd. Dit verliep vlekkeloos. Geld terug binnen 14 dagen.
Nu slaap ik inmiddels 2 weken op een Matt Sleeps, waar over ik tot dus ver erg tevreden ben.
De eerste dag geurde ook dit matras een beetje, maar lang niet zo erg als de Emma. Inmiddels ruikt het matras al niet meer. De reden voor een Matt is de 120 dagen retour recht, het hebben van meerdere certificaten zoals CertiPur en LGA, en het feit dat het matras aanpasbaar is.
De Matt is iets steviger dan de Emma, ook in de zachtste variant, maar dit is voor ons geen probleem.
In het kort; Emma ligt naar mijn mening goed. Maar ruikt erg chemisch en heeft amper certificeringen, waardoor ik het gevoel heb dat er niet echt gezonde materialen in verwerkt zitten. Matt Sleeps ligt goed, iets harder als Emma, aanpasbaar en stinkt niet.
Oja; het betreft een 180x220

Ok, nu na een paar maanden ligt onze Ravospring H2 toch te hard (hebben vrij stugge lattenbodem eronder). Toch last van tintelende armen en heupen, en af en toe last van de onderrug. Die 4cm hybride schuimtoplaag is net even te dun denk ik.
Koudschuim 6cm topper gekocht bij Boschbedding. Het ligt nu in ieder geval een stukje zachter en na een paar nachtjes lijkt het wel of ik wat uitgeruster wakker word
Koudschuim 6cm topper gekocht bij Boschbedding. Het ligt nu in ieder geval een stukje zachter en na een paar nachtjes lijkt het wel of ik wat uitgeruster wakker word
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Apart, ik vond bij het proefliggen in de showroom de Ravospring H2 maar een slap dingChiron schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 11:15:
Ok, nu na een paar maanden ligt onze Ravospring H2 toch te hard (hebben vrij stugge lattenbodem eronder). Toch last van tintelende armen en heupen, en af en toe last van de onderrug. Die 4cm hybride schuimtoplaag is net even te dun denk ik.
Lig nu inmiddels al een maand of twee naar grote tevredenheid op het Talalay-latexmatras. Vooralsnog op een boxspring, maar er wordt gewerkt aan een nieuw bed met lattenbodem (eigen ontwerp).
Catch a smile out there!
Heb het koudschuim matras van DroomIdee een ruime twee maanden geprobeerd, conclusie toch echt te hard. Vervolgens naar een iets rommelige procedure het koudschuim matras om kunnen ruilen voor de koud- en traagschuim combinatie. Inmiddels ook al enige tijd op geslapen, maar kan er niet aan wennen. Met een spiraalbodem van Auping eronder is het matras erg zacht; enkele nachten het matras op de vloer neergelegd maar dan doe ik geen oog dicht, continue aan het draaien, bizar hard, beton.
Heb voornamelijk last van mijn schouders en nek, is mijn aanname correct dat dit aan het matras licht?
Ik ben afvallende en momenteel 110 kilo, volgens de website zijn de matrassen tot 100kg geschikt. Ervaar ik deze problemen omdat ik te zwaar ben voor het matras, of is het matras niet geschikt voor mijn rug?
Overweeg nu het Matt Sleeps matras te proberen, die is echter wel een factor 3 duurder dan die van DroomIdee. Zijn er alternatieven die goedkoper zijn? Het langer dan 30 dagen proefslapen is wel belangrijk daar ik erg veel reis voor mijn werk.
Voor mijn werk slaap ik doorgaans in het Marriott, heb daar nooit slaapklachten. Is er een manier om te herleiden welke matrassen ze gebruiken?
Heb voornamelijk last van mijn schouders en nek, is mijn aanname correct dat dit aan het matras licht?
Ik ben afvallende en momenteel 110 kilo, volgens de website zijn de matrassen tot 100kg geschikt. Ervaar ik deze problemen omdat ik te zwaar ben voor het matras, of is het matras niet geschikt voor mijn rug?
Overweeg nu het Matt Sleeps matras te proberen, die is echter wel een factor 3 duurder dan die van DroomIdee. Zijn er alternatieven die goedkoper zijn? Het langer dan 30 dagen proefslapen is wel belangrijk daar ik erg veel reis voor mijn werk.
Voor mijn werk slaap ik doorgaans in het Marriott, heb daar nooit slaapklachten. Is er een manier om te herleiden welke matrassen ze gebruiken?
Wij gaan dinsdag voor de tweede ronde en waarschijnlijk voor een Avek boxspring.
Toevallig mensen ervaringen hiermee of tips om mee te geven?
Toevallig mensen ervaringen hiermee of tips om mee te geven?
Ik heb bij Ravensberger ook maar eens een uitgebreid advies aangevraagd. Ze kwamen met 2 totaal andere typen matrassen aan, dan die ik nu heb. Maar eens over denken. Mijn huidige ikea matras blijft toch aan de harde kant. Volgens mij hebben ze daar matrassen in de soorten hard en knetterhard.
@arnoman Misschien heb je hier wat aan? https://europe.shopmarriott.com/en/?___store=mareu_en
@arnoman Misschien heb je hier wat aan? https://europe.shopmarriott.com/en/?___store=mareu_en
Iemand ervaring met Goossens boxspring? Ik ben mij aan het oriënteren maar ik merk dat ik het gebrek aan objectieve vergelijkingen maar lastig vind. Afgelopen zondag even snel naar wat beddenzaken geweest, en ik merkte echt 0 verschil tussen verschillende boxsprings. Maar bij Goossens was het nog redelijk betaalbaar (+/-1500).
ik denk dat het vooral ook aan de bodem ligt, huidig bed is niet optimaal (stugge brede latjes) en met de lattenbodem van de lidl was ie zacht, maar het trampoline effect was niks. 2 bodems van 70x200 was beter geweest maar dat werkt niet met het bed.Glenfiddich schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 15:45:
[...]
Apart, ik vond bij het proefliggen in de showroom de Ravospring H2 maar een slap ding
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Afgelopen maandag contact opgenomen met Droomidee om mijn matras terug te nemen, helaas tot dusver geen reactie van ze gehad.
Ben in de tussentijd aan het kijken welke alternatieven er zijn in de maat 180x200. Voor mij is proefslapen cruciaal, de volgende heb ik kunnen vinden die geen kleine lettertjes lijken te hanteren:
Op dit moment neig ik naar de Cody, primair vanwege de prijs. Kan echter zo 123 geen ervaringen vinden.
Ben in de tussentijd aan het kijken welke alternatieven er zijn in de maat 180x200. Voor mij is proefslapen cruciaal, de volgende heb ik kunnen vinden die geen kleine lettertjes lijken te hanteren:
- EMMA matras @ 900 euro
- Felix @ 400 euro
Gerecyclede EMMA en 50 euro retourkosten indien hij niet bevalt - Simba @ 849 euro
Traagschuim, dus mogelijk te warm voor mijn 110kg - Dekbed-discounter @ 799 euro
- Oscar @ 825 euro
- M-line Wave @ 799 euro
Schijnen snel te kuilen - Cody @ 569 euro
- Wave matras @ 799 euro
- Bodyguard (DE) @ 499 euro
- Matt sleeps @ 895 euro
Aanpasbaar op basis van gewicht en warmte voorkeur, interessant
Op dit moment neig ik naar de Cody, primair vanwege de prijs. Kan echter zo 123 geen ervaringen vinden.
[ Voor 7% gewijzigd door arnoman op 17-12-2018 16:08 ]
Al een tijdje dit topic meegelezen dus ook maar een duit in het zakje, wie weet heeft iemand wat aan mijn ervaringen:
Mijn oude pocketveringsmatras lag nadat ik hem even van het bed had gehaald ineens niet goed meer. Matras was ook al 10 jaar oud dus besloten een nieuw matras aan te schaffen.
Een vriend van me raadde me het Emma matras aan. Ben me toen een beetje in de online matrassen gaan verdiepen en het online bestellen in combinatie met het proefslapen sprak me eigenlijk wel aan.
Uiteindelijk na wat wikken en wegen het Simba matras besteld. Bestellen en bezorgen ging prima.
Het matras had na het uitpakken echt een aantal uur nodig om weer volledig in vorm te komen. Zag er daarna kwalitatief wel mooi uit. Er kwam wel een behoorlijke chemische lucht vanaf.
En toen het spannende moment, de eerste nacht.
Dit was helaas geen pretje. Ik ben redelijk lang en breed, met m'n 95kg kreeg ik geen goede ondersteuning, ik had een beetje het hangmat effect. 's Nachts werd ik een paar keer wakker met tintelende armen, dit heb ik echt nooit eerder gehad. Ook voelde het matras erg broeierig/warm. Mijn vriendin vond het matras op zich wel lekker liggen maar vond hem echt veel te warm. Na 3 nachten slecht slapen het oude matras terug en het simba matras weer op laten halen.
Het matras heeft voordat ze het kwamen ophalen nog een kleine week in een kamertje gestaan, de lucht die daar hing was echt behoorlijk intens, en zelfs nadat het matras weg was hing die lucht er nog een aantal dagen.
Nadat het Simba matras opgehaald was heb ik het Matt matras besteld. De marketing en het aanpassen van de spraken me wel aan.
Matt werd net als de simba in een grote doos bezorgd. Er zat op het matras na niets in de doos, geen boekje, geen mesje voor het plastic, zelfs geen bonnentje. Het leek of dat vergeten was want het hoort er volgens mij wel bij. Of zijn ze aan het besparen bij Matt?
Doos was ook redelijk vies en beschadigd. Het voelde op deze manier een beetje shabby aan. Maar goed, het gaat uiteindelijk om het matras en dit was wel goed verpakt (lees veel plastic). Het Matt matras kwam duidelijk sneller op vorm dan het simba matras. Ook de chemische lucht is een stuk minder maar ook het Matt matras heeft zeker wel een luchtje.
Nadat het matras op vorm was gekomen viel het me op dat de bovenste laag helaas iets kleiner is dan de onderste lagen. Dit ligt dus helaas niet mooi op elkaar en is vind ik wel een beetje jammer. Het doet af aan het gevoel van kwaliteit. Ik weet niet of dit hoort of dat het een productiefout maar ik ga hierover nog contact opnemen met Matt.
Verder valt op dat het Tencel (kunstzijde op basis van eucalyptushout) inderdaad heerlijk zacht aan voelt maar wel een beetje fragiel oogt.
Ik heb het matras direct na ontvangst voor mezelf in de iets hardere configuratie gezet.
Toen weer het spannende moment, de eerste nacht.
Ik moet zeggen, die was eigenlijk best goed. Het was wel wennen maar het matras lag lekkerder dan mijn oude versleten matras. Het geeft mij ook goede ondersteuning, zowel op m'n buik, rug en zij ligt het alllemaal wel prima. Het is wel iets warmer dan mijn oude matras maar zeker niet zo broeierig als het Simba matras.
Ook mijn vriendin vindt het matras de eerste nacht gelijk al lekker liggen.
We zijn inmiddels bij nacht 5 aangekomen en we slapen er beiden prima op eigenlijk. Wel zit er nog steeds een klein luchtje aan het matras maar dit wordt langzaam minder heb ik het idee.
Eindstand, het Simba matras voelde eigenlijk wat luxer dan Matt maar het was te warm en lag voor geen meter. Winnaar is dus wat mij betreft Matt. Hoewel ik me wel af vraag of het zijn geld waard is. Echt heel hoogstaand oogt het niet.
Mijn vriendin wil nog geen besluit nemen want we hebben nog genoeg nachten proefslapen maar de kans is redelijk aanwezig dat Matt mag blijven want ondanks de kleine puntjes van kritiek ligt hij wel lekker.
Mijn oude pocketveringsmatras lag nadat ik hem even van het bed had gehaald ineens niet goed meer. Matras was ook al 10 jaar oud dus besloten een nieuw matras aan te schaffen.
Een vriend van me raadde me het Emma matras aan. Ben me toen een beetje in de online matrassen gaan verdiepen en het online bestellen in combinatie met het proefslapen sprak me eigenlijk wel aan.
Uiteindelijk na wat wikken en wegen het Simba matras besteld. Bestellen en bezorgen ging prima.
Het matras had na het uitpakken echt een aantal uur nodig om weer volledig in vorm te komen. Zag er daarna kwalitatief wel mooi uit. Er kwam wel een behoorlijke chemische lucht vanaf.
En toen het spannende moment, de eerste nacht.
Dit was helaas geen pretje. Ik ben redelijk lang en breed, met m'n 95kg kreeg ik geen goede ondersteuning, ik had een beetje het hangmat effect. 's Nachts werd ik een paar keer wakker met tintelende armen, dit heb ik echt nooit eerder gehad. Ook voelde het matras erg broeierig/warm. Mijn vriendin vond het matras op zich wel lekker liggen maar vond hem echt veel te warm. Na 3 nachten slecht slapen het oude matras terug en het simba matras weer op laten halen.
Het matras heeft voordat ze het kwamen ophalen nog een kleine week in een kamertje gestaan, de lucht die daar hing was echt behoorlijk intens, en zelfs nadat het matras weg was hing die lucht er nog een aantal dagen.
Nadat het Simba matras opgehaald was heb ik het Matt matras besteld. De marketing en het aanpassen van de spraken me wel aan.
Matt werd net als de simba in een grote doos bezorgd. Er zat op het matras na niets in de doos, geen boekje, geen mesje voor het plastic, zelfs geen bonnentje. Het leek of dat vergeten was want het hoort er volgens mij wel bij. Of zijn ze aan het besparen bij Matt?
Doos was ook redelijk vies en beschadigd. Het voelde op deze manier een beetje shabby aan. Maar goed, het gaat uiteindelijk om het matras en dit was wel goed verpakt (lees veel plastic). Het Matt matras kwam duidelijk sneller op vorm dan het simba matras. Ook de chemische lucht is een stuk minder maar ook het Matt matras heeft zeker wel een luchtje.
Nadat het matras op vorm was gekomen viel het me op dat de bovenste laag helaas iets kleiner is dan de onderste lagen. Dit ligt dus helaas niet mooi op elkaar en is vind ik wel een beetje jammer. Het doet af aan het gevoel van kwaliteit. Ik weet niet of dit hoort of dat het een productiefout maar ik ga hierover nog contact opnemen met Matt.
Verder valt op dat het Tencel (kunstzijde op basis van eucalyptushout) inderdaad heerlijk zacht aan voelt maar wel een beetje fragiel oogt.
Ik heb het matras direct na ontvangst voor mezelf in de iets hardere configuratie gezet.
Toen weer het spannende moment, de eerste nacht.
Ik moet zeggen, die was eigenlijk best goed. Het was wel wennen maar het matras lag lekkerder dan mijn oude versleten matras. Het geeft mij ook goede ondersteuning, zowel op m'n buik, rug en zij ligt het alllemaal wel prima. Het is wel iets warmer dan mijn oude matras maar zeker niet zo broeierig als het Simba matras.
Ook mijn vriendin vindt het matras de eerste nacht gelijk al lekker liggen.
We zijn inmiddels bij nacht 5 aangekomen en we slapen er beiden prima op eigenlijk. Wel zit er nog steeds een klein luchtje aan het matras maar dit wordt langzaam minder heb ik het idee.
Eindstand, het Simba matras voelde eigenlijk wat luxer dan Matt maar het was te warm en lag voor geen meter. Winnaar is dus wat mij betreft Matt. Hoewel ik me wel af vraag of het zijn geld waard is. Echt heel hoogstaand oogt het niet.
Mijn vriendin wil nog geen besluit nemen want we hebben nog genoeg nachten proefslapen maar de kans is redelijk aanwezig dat Matt mag blijven want ondanks de kleine puntjes van kritiek ligt hij wel lekker.
[ Voor 4% gewijzigd door ZeromaNoiS op 16-12-2018 23:48 ]
Iemand had hier gemeld dat Felix tweepersoonsmatrassen twee afzonderlijke matrassen zijn, navraag gedaan en dit blijkt inderdaad het geval te zijn. Daar dit gerecyclede matrassen zijn van EMMA, vallen die voor mij dus automatisch ook af.
Mijn DroomIdee matras word eerdaags opgehaald, uiteindelijke afhandeling geen heel netjes en er werd niet moeilijk gedaan.
Mijn huidige selectie, de EMMA, Felix en Bodyguard zijn afgevallen. De Bodyguard lijkt niet in Nederland te krijgen te zijn en heb geen zin in gedoe met buitenlandse leveranciers.
Over de Cody kan ik niets terugvinden qua ervaringen, is echter prijstechnisch wel heel interessant. Ik verwacht niet dat de Cody wat is, maar wil het wel proberen. Maak mij zorgen over de HR35, wellicht niet voldoende voor mijn 110kg, zeker daar het matras maar 20cm dik is. Mocht de Cody niets zijn, dan is de Matt sleeps mijn volgende keuze
Mijn DroomIdee matras word eerdaags opgehaald, uiteindelijke afhandeling geen heel netjes en er werd niet moeilijk gedaan.
Mijn huidige selectie, de EMMA, Felix en Bodyguard zijn afgevallen. De Bodyguard lijkt niet in Nederland te krijgen te zijn en heb geen zin in gedoe met buitenlandse leveranciers.
Over de Cody kan ik niets terugvinden qua ervaringen, is echter prijstechnisch wel heel interessant. Ik verwacht niet dat de Cody wat is, maar wil het wel proberen. Maak mij zorgen over de HR35, wellicht niet voldoende voor mijn 110kg, zeker daar het matras maar 20cm dik is. Mocht de Cody niets zijn, dan is de Matt sleeps mijn volgende keuze
- Simba @ 849 euro
Hebben nu een kerstaanbieding die het heel interessant maakt, hoewel ik neig naar de Matt Sleeps is de Simba 100 euro goedkoper, ik bestel 'm waarschijnljik morgen - Dekbed-discounter @ 799 euro
- Oscar @ 825 euro
- M-line Wave @ 799 euro
Schijnen snel te kuilen - Cody @ 569 euro
Kan de Nederlandse leverancier niet vinden, heb de Belgische via Facebook aangeschreven, geen reactie - Matt sleeps @ 895 euro
Aanpasbaar op basis van gewicht en warmte voorkeur, interessant.
[ Voor 20% gewijzigd door arnoman op 27-12-2018 20:25 . Reden: Simba aanbieding :-) ]
Een paar maanden geleden wilden wij nieuwe matrassen. Mijn oude (pocketvering) matras lag op zich nog goed (leek het) maar was al wel ca. 15 jaar oud. Overigens bleek er, na nadere inspectie, toch een behoorlijke kuil in te zitten dus het werd echt tijd voor wat anders. Ik had mij redelijk verdiept in de test van de Consumentenbond met de eisen/wensen die ik heb. Belangrijke eisen voor mij zijn: niet te warm, goede ventilatie en niet te hard. Uiteindelijk uitgekomen bij een Norma Accent HR (koudschuim). Mijn vrouw en ik zijn toen gaan kijken bij Goodnight daar hebben wij eigenlijk alleen deze matrassen geprobeerd maar deze leken voor ons goed te liggen: voor mij de stevige variant (ben 70kg, 181cm, zijslaper) en voor mijn vrouw de soepele variant (ca 57kg, 168cm, zijslaper). Na 2 maanden (lang!) wachten, kregen we de matrassen. Ik had al na een paar nachten last van mijn rug maar ik had gelezen dat je ca. een maand moet "wennen". Na 4 weken was dit nog steeds niet over. Toen ben ik vervolgens op het soepele matras van mijn vrouw een paar nachten gaan slapen wat een stuk beter ging, echter kreeg ik daar na verloop van tijd ook weer last van mijn rug (met name pijnlijke drukpunten in mijn bekken en schouders). In de tussentijd hadden wij voor het logeerbed een (goedkoop) Lidl Meradiso (pocketvering+koudschuim H2) matras gekocht en die heb ik ook nog geprobeerd maar die bleek toch ook weer niet voldoende ondersteuning te geven en dus weer pijnklachten.
Gelukkig heb ik met Goodnight destijds afgesproken dat als het Norma matras niet beviel ik deze kon retourneren. Echter nu moet ik dus op zoek naar een ander matras en blijkbaar is dat, in mijn geval, heel lastig aangezien ik schijnbaar pas na langere tijd merk of iets echt goed ligt. Overigens heb ik op vakantie ook altijd last van de matrassen dus blijkbaar ben ik zo ie zo een "moeilijk geval" ;-).
Nu heb ik mij nogmaals ingelezen en had even de neiging om misschien naar een traagschuim (M-line of Perzona) matras te kijken maar deze schijnen toch erg warm te zijn en vallen daardoor dus af voor mij. Nu heb ik tot dusver alleen pocketvering + koudschuim matrassen geprobeerd maar ik kreeg de indruk dat een latex toplaag (ook al is die iets warmer dan koudschuim) mogelijk de druk beter verdeelt. Daarom wil ik nu matrassen van Eastborn en Pullman (Silverline) gaan proberen als ik weer bij Goodnight ben. Zijn er nog mensen die mij verder van advies kunnen voorzien?
Gelukkig heb ik met Goodnight destijds afgesproken dat als het Norma matras niet beviel ik deze kon retourneren. Echter nu moet ik dus op zoek naar een ander matras en blijkbaar is dat, in mijn geval, heel lastig aangezien ik schijnbaar pas na langere tijd merk of iets echt goed ligt. Overigens heb ik op vakantie ook altijd last van de matrassen dus blijkbaar ben ik zo ie zo een "moeilijk geval" ;-).
Nu heb ik mij nogmaals ingelezen en had even de neiging om misschien naar een traagschuim (M-line of Perzona) matras te kijken maar deze schijnen toch erg warm te zijn en vallen daardoor dus af voor mij. Nu heb ik tot dusver alleen pocketvering + koudschuim matrassen geprobeerd maar ik kreeg de indruk dat een latex toplaag (ook al is die iets warmer dan koudschuim) mogelijk de druk beter verdeelt. Daarom wil ik nu matrassen van Eastborn en Pullman (Silverline) gaan proberen als ik weer bij Goodnight ben. Zijn er nog mensen die mij verder van advies kunnen voorzien?
EMMA? Sowieso kan je die 100 nachten proberen...
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
Emma heb ik ook overwogen ja, maar die schijnt toch ook behoorlijk warm te zijn.AllSeeyinEye schreef op dinsdag 1 januari 2019 @ 12:40:
EMMA? Sowieso kan je die 100 nachten proberen...
Ik lees even mee, op mijn vizier staat de Emma, Matt en de Simba. Volgens mij lees ik hier dat de Matt het beste van de drie is kwa hitte afvoer. Dat is voor mij het allerbelangrijkst. Iemand tips?
So what
Geen ervaring met bovenstaande matrassen, maar ik was vorig jaar ook op zoek en ben uiteindelijk 'gewoon' voor een pocketveren matras gegaan bij een beddenspecialist. Kun je lekker wat verschillen zien en proberen. Had zelf eigenlijk niet zo'n zin in aan elkaar gelijmde/stinkende schuimlagen en dan maar proberen en hopen dat het goed is en anders weer een zelfde soort matras bestellen in de hoop dat die beter is.swloo schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 12:16:
...hitte afvoer. Dat is voor mij het allerbelangrijkst. Iemand tips?
Klinkt allemaal verleidelijk zo op internet, maar zijn ook hier genoeg negatieve verhalen te vinden. Heb zelf een hekel aan zweten in bed, dus probeerde een zo goed mogelijk ventilerend bed te vinden.
Kan je hiermee zeggen dat pocketveren matras eigenlijk de beste warmte afvoer heeft?
HubD1 schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 13:47:
[...]
Geen ervaring met bovenstaande matrassen, maar ik was vorig jaar ook op zoek en ben uiteindelijk 'gewoon' voor een pocketveren matras gegaan bij een beddenspecialist. Kun je lekker wat verschillen zien en proberen. Had zelf eigenlijk niet zo'n zin in aan elkaar gelijmde/stinkende schuimlagen en dan maar proberen en hopen dat het goed is en anders weer een zelfde soort matras bestellen in de hoop dat die beter is.
Klinkt allemaal verleidelijk zo op internet, maar zijn ook hier genoeg negatieve verhalen te vinden. Heb zelf een hekel aan zweten in bed, dus probeerde een zo goed mogelijk ventilerend bed te vinden.
So what
@arnoman Heb je die Simba nog besteld?
Ben erg benieuwd hoe die bevalt. Lig momenteel ook op een Auping en ben een zijslaper.
Als ik het zo zie op hun site zitten er echt hele kleine pocketveren in en is de echte kern gewoon schuim dus ik vrees dat hij alsnog vrij warm ligt.
Ben erg benieuwd hoe die bevalt. Lig momenteel ook op een Auping en ben een zijslaper.
Als ik het zo zie op hun site zitten er echt hele kleine pocketveren in en is de echte kern gewoon schuim dus ik vrees dat hij alsnog vrij warm ligt.
Koudschuim en pockervering zijn in principe de beste warmteafvoerders. Latex en traagschuim zijn hier beduidend minder in (tenzij je heel diep in de buidel tast)swloo schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 13:56:
Kan je hiermee zeggen dat pocketveren matras eigenlijk de beste warmte afvoer heeft?
ok, volgens mij bestaat er geen matras waar koudschuim aan de bovenkant zit neem ik aan. Al die matrassen met koudschuim hebben dat in de kern met andere top, bedenk me net dat Emma ook topper verkoopt die je erop kan doen, is die dat verkoelend?
lactaxative schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 15:03:
[...]
Koudschuim en pockervering zijn in principe de beste warmteafvoerders. Latex en traagschuim zijn hier beduidend minder in (tenzij je heel diep in de buidel tast)
So what
Vaak zit er bij de pocketveren een koudschuimlaag bovenop.
De betere pocketveer matras zoeken dus
thnx! 
HubD1 schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 16:41:
So what
@Humma Kavula Ik verwacht het matras morgen in ontvangst te mogen en zal mijn ervaringen delen.
Anoniem: 1048403
Hallo,
Zelf ga ik de Ravospring 570 H2 proberen. Voor mij als licht van gewicht en nachtelijke zweter lijkt me dat een goede investering.
Zelf ga ik de Ravospring 570 H2 proberen. Voor mij als licht van gewicht en nachtelijke zweter lijkt me dat een goede investering.
[ Voor 116% gewijzigd door Anoniem: 1048403 op 09-01-2019 13:15 ]
Wij zijn nu ook op zoek naar een nieuw bed, maar krijg er spontaan keuzestress van... Wat een drama is al die (des)informatie die je kunt vinden op internet.
Eigenlijk zou ik gewoon voor een Ikea-bed en matras willen gaan, maar we willen een flink ruim bed hebben: 200 breed en 210 lang. Dat beperkt de keuze al flink. Qua frame gaan we voor een Auping Essential (een van de weinige bedden die in deze maat te krijgen is), maar qua matras zijn we er nog niet uit. Bij Auping mag je ruilen, maar zit je wel vast aan Auping.
Ik kan enkel Royal Health Foam (https://www.healthfoam.com) vinden waar je een matras van dit formaat (200x210) kan vinden (we willen 1 matras en niet 2) en mag proefslapen met geld terug. De matrassen hier zijn echter niet echt goedkoop... Bovendien moet ik maar even op de koop toe nemen dat de eigenaar gelooft in allerlei aluhoedjestheorieen over magnetische velden van spiraalbodems (die je bij Auping krijgt dus).
Zie ik nu winkels over het hoofd?
Eigenlijk zou ik gewoon voor een Ikea-bed en matras willen gaan, maar we willen een flink ruim bed hebben: 200 breed en 210 lang. Dat beperkt de keuze al flink. Qua frame gaan we voor een Auping Essential (een van de weinige bedden die in deze maat te krijgen is), maar qua matras zijn we er nog niet uit. Bij Auping mag je ruilen, maar zit je wel vast aan Auping.
Ik kan enkel Royal Health Foam (https://www.healthfoam.com) vinden waar je een matras van dit formaat (200x210) kan vinden (we willen 1 matras en niet 2) en mag proefslapen met geld terug. De matrassen hier zijn echter niet echt goedkoop... Bovendien moet ik maar even op de koop toe nemen dat de eigenaar gelooft in allerlei aluhoedjestheorieen over magnetische velden van spiraalbodems (die je bij Auping krijgt dus).
Zie ik nu winkels over het hoofd?
Neem een matras waar je niet te diep inzakt. Door diep inzakken bouw je warmte op.swloo schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 12:16:
Ik lees even mee, op mijn vizier staat de Emma, Matt en de Simba. Volgens mij lees ik hier dat de Matt het beste van de drie is kwa hitte afvoer. Dat is voor mij het allerbelangrijkst. Iemand tips?
Traagschuim als bovenlaag zou ik dus niet doen.
Emma. Simba en Matt zijn allemaal grotendeels dezelfde matrassen. Er zullen dus geen grote verschillen qua warmte afvoer tussen deze 3 zitten. Als je een van deze neemt en toch te warm heb zou ik een molton met 3d vezel proberen. Dat zorgt effectief voor minder warmte opbouw.
@Oscar Mopperkont als je wilt kan ik je winkeladressen doorgeven waarvan ik denk dat ze je kunnen helpen.
[ Voor 16% gewijzigd door Kezand op 06-01-2019 08:05 ]
@Kezand Graag
Weet je er toevallig ook een paar in de omgeving Amsterdam / Amstelveen?
Het Slaaphuys in de goorn. http://www.het-slaaphuys.nlOscar Mopperkont schreef op zondag 6 januari 2019 @ 10:03:
@Kezand GraagWeet je er toevallig ook een paar in de omgeving Amsterdam / Amstelveen?
Vorige week bij Auping geweest, kwamen uiteindelijk op de Maestro matras(200 bij 200) breedte is 1 prijs bij Auping uit met boxspring eronder.
Maar kwam dan op 4500....
Kon wel wat vanaf nog maar alsnog veel geld.
Zo goed komt Auping nou ook weer niet uit testen
Iemand nog andere tips? Voordeel van Auping was wel ze van 1 soort matras een medium en firm 1 groot matras konden maken voor 150 euro extra
Maar kwam dan op 4500....
Kon wel wat vanaf nog maar alsnog veel geld.
Zo goed komt Auping nou ook weer niet uit testen
Iemand nog andere tips? Voordeel van Auping was wel ze van 1 soort matras een medium en firm 1 groot matras konden maken voor 150 euro extra
Inmiddels een aantal nachten op het SIMBA matras geslapen, gemixte gevoelens tot dusver.
- Het bovenste gedeelte van het matras is zacht, geeft een topper-achtig gevoel wat ik persoonlijk wel prettig vind. Echter schuift dit gedeelte, zij het met iets moeite - ik vrees dat dit naar een aantal jaar beduidend meer zal schuiven (vervolgens uitdrogen en kruimelen). Dit zijn aannames, maar geeft mij wel wat zorgen met een matras van 800 euro.
- Ik heb niet uitgebreid gekeken naar de opbouw van het matras, maar neem aan dat onder de 'topper' een laag traagschuim zit, dit houd iets warmte vast maar is niet noemenswaardig.
- Ik ben een rustige rug-slaper, ik word doorgaans wakker in bijna dezelfde positie als ik in slaap val. Merk dat ik bij dit matras toch een aantal keer draai van rug naar zij en visa-versa.
- Simba is zachter, het Droomidee matras is heel hard
- Simba is beduidend minder warm dan het Droomidee
- Simba maakt geen 'herrie' als ik mij omdraai, bij het Droomidee matras hoor je de pocketveren 'ploppen'.
[ Voor 5% gewijzigd door arnoman op 08-01-2019 10:11 ]
Pocketvering is het enige juiste matras voor mensen die het snel warm hebben in bed.arnova schreef op dinsdag 1 januari 2019 @ 13:18:
[...]
Emma heb ik ook overwogen ja, maar die schijnt toch ook behoorlijk warm te zijn.
Mooiste is dan een combinatie met een pocket veer topper. Qua ventilatie is dit gewoon een goede keus.
M-Line, Tempur en noem al die te dure merken maar op zijn niks waard in deze.
Vergeet ook niet dat je jaren op een ander type bed hebt gelegen, ik vind het dan niet gek dat je lichaam de tijd nodig heeft om zich aan te passen. Dit is doorgaans ook niet binnen 4 weken, dit is een marketingverzinsel van beddenverkopers zodat ze hier contractuele verwachtingen/eisen e.d. tegenover kunnen zetten. Je lichaam heeft gewoon tijd nodig om aan te passen.
En blijf weg bij al dat Emma, Simba spul ... das leuk met schoenmaat 42 en 75 kilo maar met 100+ heb je gewoon een degelijk matras nodig. Ik spreek uit ervaring.
[ Voor 8% gewijzigd door Dhrax op 08-01-2019 16:22 ]
Dhrax, naar aanleiding van jouw bericht heb ik zitten zoeken naar matras leveranciers die pocketveer matrassen aanbieden. Ik kan helaas geen aanbieders vinden die een 100 dagen proeftijd hanteren, ben jij mogelijk bekend met zo'n leverancier?
De Beter Bed franchise (o.a. Swiss Sense e.d.) hebben sowieso een proeftijd optie;arnoman schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 09:46:
Dhrax, naar aanleiding van jouw bericht heb ik zitten zoeken naar matras leveranciers die pocketveer matrassen aanbieden. Ik kan helaas geen aanbieders vinden die een 100 dagen proeftijd hanteren, ben jij mogelijk bekend met zo'n leverancier?
Matras uitprobeergarantie
Bij een groot deel van onze matrassen profiteert u van een unieke uitprobeergarantie*. Als blijkt dat u niet de juiste keuze hebt gemaakt, kunt u uw matras binnen 90 dagen omruilen (M line matrassen zelfs binnen honderd dagen). Hierbij gelden de volgende voorwaarden:
Bij de collectie van het Beter Bed eigen merk komen de volgende matrasmaten in aanmerking: 70 x 200 cm, 70 x 210 cm, 80 x 200 cm, 80 x 210 cm, 90 x 200 cm en 90 x 210 cm. '
Matrassen met het kenmerk "Webdeals" worden door PostNL geleverd en zijn uitgesloten van uitprobeergarantie.
Bij M line en Alpine Plus geldt de uitprobeergarantie voor de eenpersoonsmatrassen.
U kunt uw matras alleen omruilen voor een matras met dezelfde afmeting.
Wij ruilen uitsluitend onbeschadigde en schone matrassen om.
Prijsverschillen verrekenen we via een tegoedbon of bijbetaling.
Per matras rekenen wij € 60,- omruilkosten als het omruilen bij u thuis plaatsvindt. Ruilt u uw matras om in de winkel, dan rekenen wij € 40,-.
Een matras van M line kunt u niet omruilen in de winkel. De omruilkosten zijn bij dit merk altijd € 60,- per matras.
Het omruilen leidt niet tot een nieuwe ingangsdatum van de garantie. Dit blijft de leverdatum van het eerste matras.
Wilt u gebruikmaken van onze uitprobeergarantie? Neem dan contact op met een van onze Beter Bed winkels. Onze slaapadviseur helpt u graag bij het vinden van uw ideale matras.
*het gestoffeerde matras komt niet in aanmerking voor omruilgarantie.
Swiss Sense rekend volgend mij geen kosten voor omruiling. Maar dit is natuurlijk al verrekend in de totaal prijs. Dit is toch het luxe merk van Beter Bed. Uiteraard ruilen zij ook gestoffeerde matrassen om.
Wij hebben overigens nu een jaar een elektrische boxspring combinatie van Swiss Sense. Hiervoor hadden we een elektrische combinatie van Norma. De aanschafprijs was nagenoeg gelijk. Als je heel gedetailleerd kijkt dan is de Norma kwalitatief iets beter. Dan met name de matrassen die iets stugger ogen, als ik naar het framewerk en motordeel kijk, dan wint Swiss Sense ruim schoots. Op gebied van matrassen dan is er wel heel veel mogelijk in alle soorten en maten. Ik heb nu een AeroMax pocketveer topdeck van 12cm en een dik matras van ruim 28cm eronder.
Ik transpireer ook vrij veel door een onrustig slaappatroon, hiervoor is pocketvering eigenlijk de enige juiste optie om al dat vocht te kunnen verwerken en af te voeren. We zijn voordat we naar Swiss Sense gingen ook bij vele premium beddenzaken geweest en het gros hiervan beveeld pocketvering aan bij mensen die het snel warm hebben en veel transpireren.
[ Voor 20% gewijzigd door Dhrax op 09-01-2019 13:50 ]
Dat kan natuurlijk nog wel een dingetje zijn. En wat doen ze daarna met die matrassen? De volgende klant in zijn maag schuiven?Dhrax schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 13:35:
[...]
Wij ruilen uitsluitend onbeschadigde en schone matrassen om.
Bij gestoffeerde matrassen word enkel de kern vervangen, dit doen ze gewoon bij je thuis.Trichoglossus schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 14:50:
[...]
Dat kan natuurlijk nog wel een dingetje zijn. En wat doen ze daarna met die matrassen? De volgende klant in zijn maag schuiven?
Wat er met reguliere matrassen gebeurt, geen idee ...
Vandaag terug geweest naar Good Night. Werd wederom erg prettig geholpen en kon op mijn gemak de 3 matrassen van mijn shortlist proberen (Pullman Silverline Premier/Excellence (standaard) en de Eastborn Q4000 (standaard). En wederom was het erg lastig om een keuze te maken. Na lang proberen en wikken en wegen toch voor de Pullman Silverline Excellence gekozen omdat ik daarop een goede houding had en toch voldoende comfort voelde (lees: zacht genoeg aanvoelde). Ik krijg toch de indruk dat voor moeilijke gevallen zoals ikzelf een latex toplaag ipv. koudschuim toch beter ligt. Als ik mijn matras heb ontvangen en een tijdje geprobeerd, meld ik mij weer!Dhrax schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 16:18:
[...]
Pocketvering is het enige juiste matras voor mensen die het snel warm hebben in bed.
Mooiste is dan een combinatie met een pocket veer topper. Qua ventilatie is dit gewoon een goede keus.
M-Line, Tempur en noem al die te dure merken maar op zijn niks waard in deze.
Vergeet ook niet dat je jaren op een ander type bed hebt gelegen, ik vind het dan niet gek dat je lichaam de tijd nodig heeft om zich aan te passen. Dit is doorgaans ook niet binnen 4 weken, dit is een marketingverzinsel van beddenverkopers zodat ze hier contractuele verwachtingen/eisen e.d. tegenover kunnen zetten. Je lichaam heeft gewoon tijd nodig om aan te passen.
En blijf weg bij al dat Emma, Simba spul ... das leuk met schoenmaat 42 en 75 kilo maar met 100+ heb je gewoon een degelijk matras nodig. Ik spreek uit ervaring.
Ik heb eigenlijk helemaal geen zin om in een beddenzaak matrassen te gaan testen, heb gewoon de Emma maar gekocht en een goed luchtig dekbed en hoop op het beste, zoniet stuur ik die emma weer terug en ga ik voor een pocketveer matras van de eerst en beste google hit die ik tegenkom xDHubD1 schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 16:41:
[ Voor 43% gewijzigd door swloo op 10-01-2019 22:06 ]
So what
Wij zijn op zoek naar een boxspring zonder matras met hoofdboord (180x200). En bekleed met kunstleer ivm allergie (prijsklasse tot 600) Heeft er iemand goede ervaringen of tips?
Met zo een beperkt budget zou ik kijken naar een van de matrassen van Droomidee. Verwacht niet dat er matrassen zijn die overtrokken zijn met kunstleer, zou eens kijken naar hyperalergene hoezen voor matrassen.
Kleine opmerkingDhrax schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 13:35:
[...]
De Beter Bed franchise (o.a. Swiss Sense e.d.) hebben sowieso een proeftijd optie;
Swiss Sense rekend volgend mij geen kosten voor omruiling. Maar dit is natuurlijk al verrekend in de totaal prijs. Dit is toch het luxe merk van Beter Bed. Uiteraard ruilen zij ook gestoffeerde matrassen om.
Wij hebben overigens nu een jaar een elektrische boxspring combinatie van Swiss Sense. Hiervoor hadden we een elektrische combinatie van Norma. De aanschafprijs was nagenoeg gelijk. Als je heel gedetailleerd kijkt dan is de Norma kwalitatief iets beter. Dan met name de matrassen die iets stugger ogen, als ik naar het framewerk en motordeel kijk, dan wint Swiss Sense ruim schoots.
Beter Bed en Swiss Sense zijn 2 verschillende bedrijven. Hebben ook niet dezelfde producten / merken.
Norma is failliet sinds een paar maanden.
Bedankt voor je reactie, het gaat echter enkel over de boxspring onderbouw. De matrassen wil ik juist los kopen, zodat we vrij in keuze zijn.arnoman schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 13:26:
Met zo een beperkt budget zou ik kijken naar een van de matrassen van Droomidee. Verwacht niet dat er matrassen zijn die overtrokken zijn met kunstleer, zou eens kijken naar hyperalergene hoezen voor matrassen.
matras gekocht via bol.com bij beter-bed - 1 tot 6 dagen levertijd staat er op de site. Krijg een mailtje dat het pas 30 januari wordt
So what