Ik heb jullie advies nodig, want ik zie door de bomen het bos niet meer.
Het is mij duidelijk dat een matras persoonlijk is, maar ik wil wel graag zoveel mogelijk product voor zo weinig mogelijk geld.
Wij hebben een boxspring met pocketveren matras, dit matras is al 15 jaar oud ongeveer en mag wel een keer vervangen worden. Wij hebben een boxspring met matrassen van 90 x 220 cm. Dus ook nog eens een wat duurdere maat. Het matras moet zeker 120 kg aankunnen. Ik zie veel matrassen die tot 100 kg gaan, maakt dat écht veel uit? Helaas kan ik niet meer zien op ons oude matras waar het uit bestaat qua aantal veren e.d.
Wat wil ik graag?
Ik heb het heel snel warm, dus ik wil een koel / ventilerend matras die niet zacht is maar ook niet kneiter hard. Medium dus
Ook ben ik van mening dat een matras van 2000 euro niets veel beter is als een matras van 1000 euro (even gechargeerd). Nu zal er vast wel wat verschil zitten tussen een super goedkoop matras van 100 euro en één van 500 euro
Budget is ongeveer 400 per matras. Mocht het echt een voordeel hebben voor een iets duurdere omdat het schuim van betere kwaliteit is o.i.d. dan overweeg ik dat.
Heb gekeken naar een Emma matras en een Matt, maar dat is allemaal zonder pocketveren.
Ook zie ik bijv. bij Beter Bed aanbiedingen met 2e matras gratis, dit geeft wel aan hoeveel marge ze hebben, maar zijn dit wel góede matrassen?
Oftwel, ik heb advies nodig voor een kwalitatief goed pocketveren matras die goed ventileert , stevig is (gewicht ook aan kan) en rond de 400 euro zit. Mensen tips?