Ervaringen, hints en tips over matrassen / boxsprings

Pagina: 1 ... 26 ... 54 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• arnova
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:11

arnova

weet veel, maar niet alles

Toch nog even een tip voor mensen die een redelijk goed, goedkoop pocketvering matras zoeken: de Meradiso (Lidl) 7 zone pocketvering matrassen met koudschuim zijn best hele aardige en comfortabele matrassen (ook evt. terug te vinden in de test van de Consumentenbond). En voor 100 euro kan je je niet echt een buil vallen. En je kan 90 dagen proefslapen en ik zie nu toevallig dat ie ook nog in de aanbieding is voor eu87.50

[ Voor 19% gewijzigd door arnova op 14-01-2019 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dhrax
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 01:12

Dhrax

Prog Lord

Kezand schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 23:16:
[...]

Kleine opmerking
Beter Bed en Swiss Sense zijn 2 verschillende bedrijven. Hebben ook niet dezelfde producten / merken.
Norma is failliet sinds een paar maanden.
Klopt helemaal, ik had het iets moeten nuanceren. Beide worden uiteraard wel beheerd door de familie Diks.
Is Norma niet overgenomen door een Tjechisch of Slovaaks bedrijf ? Meende daar wat van te hebben gehoord vorig jaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wimpie007
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-05 08:55
arnova schreef op maandag 14 januari 2019 @ 12:21:
Toch nog even een tip voor mensen die een goed, goedkoop pocketvering matras zoeken: de Meradiso (Lidl) 7 zone pocketvering matrassen met koudschuim zijn best hele aardige en comfortabele matrassen (ook evt. terug te vinden in de test van de Consumentenbond). En voor 100 euro kan je je niet echt een buil vallen. En je kan 90 dagen proefslapen en ik zie nu toevallig dat ie ook nog in de aanbieding is voor eu87.50
Niet iedere tweaker zoekt een 1 persoonmatras he ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Laatst online: 17:39

paQ

swloo schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 20:52:
[...]

Ik heb eigenlijk helemaal geen zin om in een beddenzaak matrassen te gaan testen, heb gewoon de Emma maar gekocht en een goed luchtig dekbed en hoop op het beste, zoniet stuur ik die emma weer terug en ga ik voor een pocketveer matras van de eerst en beste google hit die ik tegenkom xD
We slapen nu bijna een jaar op de Larson Stockholm, en heb er nog geen moment spijt van gehad :)
Er is ook nog niets te zien van doorliggen, kuilen of wat dan ook.
prettig vind ik ook dat ze door hun bouw en bies nagenoeg vlak tegen elkaar aanliggen, en dus geen afrondingen naar het midden toe. (maar juist hoekig zeg maar)

[ Voor 12% gewijzigd door paQ op 14-01-2019 13:37 ]

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14:54
wimpie007 schreef op maandag 7 januari 2019 @ 15:30:
Vorige week bij Auping geweest, kwamen uiteindelijk op de Maestro matras(200 bij 200) breedte is 1 prijs bij Auping uit met boxspring eronder.
Maar kwam dan op 4500....

Kon wel wat vanaf nog maar alsnog veel geld.
Zo goed komt Auping nou ook weer niet uit testen

Iemand nog andere tips? Voordeel van Auping was wel ze van 1 soort matras een medium en firm 1 groot matras konden maken voor 150 euro extra
Er zijn matrassen die zo gemaakt zijn dat je ze aan elkaar kan ritsen in het midden.
Voordelen zijn dat het allemaal wat handelbaarder wordt, en dat je toch geen "gat" hebt in het midden.
Je kan dan ook verschillende hardheden kiezen.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Glenfiddich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:29
swloo schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 20:52:
[...]

Ik heb eigenlijk helemaal geen zin om in een beddenzaak matrassen te gaan testen, heb gewoon de Emma maar gekocht en een goed luchtig dekbed en hoop op het beste, zoniet stuur ik die emma weer terug en ga ik voor een pocketveer matras van de eerst en beste google hit die ik tegenkom xD
Tuurlijk, zo belangrijk is het allemaal niet om goed te liggen. Begrijpelijk dat je er helemaal geen zin in hebt om daar je kostbare tijd in te steken en dus maar het eerste het beste matras van internet bestelt. Who cares, als het niet bevalt dan retourneren we het gewoon gratis. Lang leve de consumptiemaatschappij !

Catch a smile out there!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Toch nog even een tip voor mensen die een redelijk goed, goedkoop pocketvering matras zoeken: de Meradiso (Lidl) 7 zone pocketvering matrassen met koudschuim zijn best hele aardige en comfortabele matrassen (ook evt. terug te vinden in de test van de Consumentenbond). En voor 100 euro kan je je niet echt een buil vallen. En je kan 90 dagen proefslapen en ik zie nu toevallig dat ie ook nog in de aanbieding is voor eu87.50
Jammer dat ze in de langere maten alleen 90x210 hebben :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Heb je een link want ik kan geen pocketveer vinden voor die prijs.

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16:02
Sinds eind december slapen we op twee ravensberger ergospring matrassen in hardheid 2. In augustus al besloten om voor de Ergospring te gaan, alleen waren matrassen langer dan 2 meter nog niet leverbaar. Dat zijn ze nu gelukkig wel tegen een meerprijs.

De eerste nachten toch wel moeten wennen aan de hardheid/ondersteuning van deze matrassen, komend vanaf een IKEA HÖVÅG matras is dat wel een enorm verschil.

[ Voor 4% gewijzigd door .NCK op 14-01-2019 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnova

arnova

Humma Kavula schreef op maandag 14 januari 2019 @ 22:08:
[...]

Heb je een link want ik kan geen pocketveer vinden voor die prijs.
Oh shit, ik zie nu dat ze hem op het moment alleen hebben bij de Belgische Lidl. Sorry!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kezand
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-01 11:34
Dhrax schreef op maandag 14 januari 2019 @ 12:34:
[...]

Klopt helemaal, ik had het iets moeten nuanceren. Beide worden uiteraard wel beheerd door de familie Diks.
Is Norma niet overgenomen door een Tjechisch of Slovaaks bedrijf ? Meende daar wat van te hebben gehoord vorig jaar.
Hilding Anders was in de markt voor ze maar tot op heden geen koper. En dat is al sinds oktober dus weinig kans meer op een doorstart ben ik bang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c0sje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18:08
Heeft iemand ervaring met het merk Royal Dreams? Vandaag naar boxsprings wezen kijken en twijfelen tussen Royal Dreams en Velda Physio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 30-05 23:03
Ik heb nu 7 jaar een boxspring met Auping Vivo matras na 6,5 jaar zag de eerste kuil ontstaan ik ben zelf 65kg.
Is best vrij snel voor een top merk waar ik veel voor heb betaald.

Nu zoek ik naar een nieuwe matras ik twijfel of dit een Auping weer moet worden.

Ik zie dat de consumenten bond de Pullman Silverline als 2de beste uit de test komt. En voor de helft van de prijs dan de Auping.

Wat zijn de ervaringen bij Pullman?

Maar ben ook aan kijken voor andere merk ik vindt de prijs veel uit mekaar lopen.

[ Voor 8% gewijzigd door Evertt op 27-01-2019 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnova

arnova

Heeft iemand nog tips voor koele (en goed ventilerende) matrassen hoezen e.d.? Ik heb nu nog een katoenen molton om mijn matras maar ik heb het idee dat het vooral daarom allemaal erg warm wordt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Zero
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 30-05 21:17
Ik heb ze laatst bij de Ikea gehaald. Geen klachten tot dusverre (maar of ze specifiek 'goed ventilerend zijn weet ik niet).

Wat vinden jullie van dit verhaal https://www.matras.info/s...ktromagnetische-straling/ ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnova

arnova

Shadow_Zero schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 09:37:
Ik heb ze laatst bij de Ikea gehaald. Geen klachten tot dusverre (maar of ze specifiek 'goed ventilerend zijn weet ik niet).

Wat vinden jullie van dit verhaal https://www.matras.info/s...ktromagnetische-straling/ ?
Alu-hoedjes alert. Grote onzin als je het mij vraagt. Dan zou ik mij nog eerder druk maken over mijn mobiele telefoon en hoogspanningsmasten. Dit is in ieder geval nog nooit wetenschappelijk aangetoond..

[ Voor 7% gewijzigd door arnova op 30-01-2019 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Zero
Ja, dat is ook mijn eerste gedachte. Maar ik heb best wel veel interessante informatie van matras.info gehaald. Het verbaasde mij dat er een dergelijk artikel tussen staat...

Kwam ook nog een oud draadje tegen hierover: Boxsprings en statische electriciteit
:)

[ Voor 24% gewijzigd door Shadow_Zero op 30-01-2019 09:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nikeo
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 14:20

Nikeo

Jawelles

Ik heb twee weken geleden die meradiso 7 zones van de lidl gekocht in 90*210. Hardheid 4. Ik ben 2 meter en 87 kilo en dus aan de slungelige dunne kant. Ik merkte dat mijn oude matras door begon te zakken na 14 jaar. (!) Ik werd moe wakker etc. Nu dus dit matras. Geen enkele chemische lucht geroken. Het matras is met H4 best erg 'hard' maar dit is exact wat ik nodig had. Heerlijk! uitgerust wakker en niet te veel doorzakken in het matras. Niet te comfortabel. Niet dat ik nu in de nacht lijd of zo maar het matras is wel hard. Overdag krijg ik die investering dubbel terug. Ik ben benieuwd hoe lang dit matras meegaat.

Heerlijk calvinisme

EDIT: Inmiddels toch teruggestuurd. Rugligging heerlijk maar zijligging, toch ook goed voor mijn halve slaap, een drama. Pijn aan de schouder na verloop van tijd.

[ Voor 11% gewijzigd door Nikeo op 15-04-2019 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lensent
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 15-05 17:13
Semi offtopic:

Wij hebben bij Dekbed Discounter 2 dekbeddensets gehaald, kregen er een gratis 240x200 4 seizoenen dekbed bij (zolang de voorraad strekt) twv 140 euro :)

Die kon dus weer van onze Beter Bed order af. Goeie deal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnova

arnova

Shadow_Zero schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 09:41:
Ja, dat is ook mijn eerste gedachte. Maar ik heb best wel veel interessante informatie van matras.info gehaald. Het verbaasde mij dat er een dergelijk artikel tussen staat...

Kwam ook nog een oud draadje tegen hierover: Boxsprings en statische electriciteit
:)
Nou volgens mij heeft de meneer achter "matras.info" deze website ook alleen maar om EN andere producten te bashen (zie youtube filmpjes) en om te kunnen vertellen waarom "bepaalde" matrassen (zoals hij ze toevallig ook verkoopt) zo fantastisch zijn, dus van objectiviteit kan echt geen sprake zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:30

Rannasha

Does not compute.

Onzin.

Over de betrouwbaarheid van matras-feitjes op die website kan ik niet veel zeggen, maar er staan op die site genoeg beweringen van natuurkundige aard die simpelweg niet waar zijn.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tony-stark
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 17:54
Even feedback omdat ik met dank van deze forumthread nu heerlijk slaap:

Ik heb 3 maanden geleden Ravensberger matrassen gekocht: (Ik weeg rond de 78KG en 191 lang, en slaap er heerlijk op)

STRUKTURA 60 7-zone koudschuim matras Hardheid
H 3 (SG 60) 90 x 210 cm met Medicott®-Silverguard® tijk

Vriendin:
Komfort-SAN® 50 HR koudschuim matras hardheid H
2 (SG 50) 90 x 210 cm met Medicott®-Silverguard tijk

Dit in combinatie met een 2 losse electrisch verstelbare lattenbodems met poten (soort hotelbed, zeer minimalistisch. Dus 1 bed met 2 lattenbodems). (marktplaats kosten 60 euro :)

Beste koop van het jaar voor mj. Het hoeft allemaal niet zo duur te zijn. :) :)

(Lattenbodems kun je zelf ergens ophalen met auto (marktplaats, kringloop etc) en matrassen laten thuisbezorgen)

[ Voor 30% gewijzigd door tony-stark op 01-02-2019 13:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Japperrrr
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21-05 13:13
Ik ben ook op zoek naar een nieuw matras en zoals velen hier kwam ik terecht bij de online verkopers zoals Emma, Matt en Simba. Op YouTube ben ik een goede review tegengekomen van deze drie matrassen.

YouTube: De ultieme matrassen test - Emma vs. Simba vs. Eve vs. Matt | Welk m...
(tip: snelheid op 1.25x)

Het format is voor de meeste Tweakers misschien wat te hip en ik was ook wat sceptisch over hoe goed de review zou zijn, maar uiteindelijk heeft dit mij overgehaald om voor het Matt matras te gaan. Zeker het kijken waard! En gun deze mannen ook gelijk een duimpje, want ze verdienen wel wat meer views dan dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 28-05 16:30
Mooi videootje Jasper, dank.

Na een maand slapen op de Simba heb ik vergelijkbare conclusie. Het matras is relatief zacht, doch comfortabel maar ook warm. Heb het relatief snel warm, maar vind het toch zorgelijk dat ik met buitentemperaturen van rond het vriespunt met de ramen open moet slapen.
Ik heb een tweepersoons variant en merk dat ik regelmatig snachts wakker word en even omrol naar de andere slaapzijde van het matras. Gevoelsmatig word het matras zachter nadat het warmer word, waarna ik het te zacht vind worden.
Ik heb een spiraalbodem van Auping, is wellicht overbodig bij deze 'fits-all' matrassen - ga er eens een plank op leggen, kijken of dat een andere ervaring geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnova

arnova

Japperrrr schreef op zondag 3 februari 2019 @ 21:05:
Ik ben ook op zoek naar een nieuw matras en zoals velen hier kwam ik terecht bij de online verkopers zoals Emma, Matt en Simba. Op YouTube ben ik een goede review tegengekomen van deze drie matrassen.

YouTube: De ultieme matrassen test - Emma vs. Simba vs. Eve vs. Matt | Welk m...
(tip: snelheid op 1.25x)

Het format is voor de meeste Tweakers misschien wat te hip en ik was ook wat sceptisch over hoe goed de review zou zijn, maar uiteindelijk heeft dit mij overgehaald om voor het Matt matras te gaan. Zeker het kijken waard! En gun deze mannen ook gelijk een duimpje, want ze verdienen wel wat meer views dan dit.
Eigenlijk hadden ze in die test nog de Hema en Lidl matrassen mee moeten nemen aangezien die min of meer dezelfde (retour) voorwaarden e.d. hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark1111
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 10:19
Op dit moment slaap ik op een boxspring met pocketveren.
Daarbovenop ligt een 25cm dik pocketveer matras welke een afdeklaag heeft van 5cm koudschuim.

De boxspring wil ik gaan vervangen door een boxspring welke bekleed is met skai.
Ik heb sowieso al een voorkeur voor een stevig matras en zit er aan te denken om een
vlakke box te kopen zonder pocketveren. Zo'n vlakke box bevat altijd nog een schuimlaag wat toch
voor nog iets van vering zorgt. De meeste vering zal echter opgevangen worden door het 25cm dikke
matras. Het enige waar ik nog over twijfel is de ventilatie van zo'n vlakke box. Ik kan mij
voorstellen dat een pocketveer box of bonell box wat meer ventilatie heeft.
Wat denken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aimad1981
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 22-04-2021
Hallo allemaal,

Heeft er iemand ervaring met de pocketveermatras Platinum Pocket Deluxe Visco (150 kg) matras?

Ik zit te twijfelen tussen die van 120 kg en 150 kg?

Wij willen gaan voor een hele matras 160x200cm op een boxspring (arendal kvadrat).

Ik weeg zelf 96kg en vrouw 85kg en ik hou van een stevige matras vanwege rugklachten.

Ik hoor het graag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lensent
Wij hebben zojuist onze MioDormio opbergboxspring geleverd gekregen van BeterBed met 1x stevig matras en 1x extra stevig matras.

Nu het bed staat en ik vergelijk de hoogte met de foto van de showroom is ons nieuwe bed een heel stuk hoger.

Komt dit door de stevigheid van de matrassen?

edit

Nvm, lijkt dat er een te laag hoofdbord is geleverd..

[ Voor 10% gewijzigd door Lensent op 07-02-2019 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnova

arnova

mark1111 schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 11:56:
Op dit moment slaap ik op een boxspring met pocketveren.
Daarbovenop ligt een 25cm dik pocketveer matras welke een afdeklaag heeft van 5cm koudschuim.

De boxspring wil ik gaan vervangen door een boxspring welke bekleed is met skai.
Ik heb sowieso al een voorkeur voor een stevig matras en zit er aan te denken om een
vlakke box te kopen zonder pocketveren. Zo'n vlakke box bevat altijd nog een schuimlaag wat toch
voor nog iets van vering zorgt. De meeste vering zal echter opgevangen worden door het 25cm dikke
matras. Het enige waar ik nog over twijfel is de ventilatie van zo'n vlakke box. Ik kan mij
voorstellen dat een pocketveer box of bonell box wat meer ventilatie heeft.
Wat denken jullie?
Je zal inderdaad op die manier wel de ventilatie van je matras voor het grootste deel de nek omdraaien. Vergeet daarnaast ook niet dat in de meeste gevallen de onderlaag waar het matras op ligt weinig tot geen invloed heeft op hoe het matras ligt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DragonXZ
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-03 15:29
Na jaren op een simpel bed te hebben geslapen willen we nu toch de stap maken naar een bed met meer comfort. Dit vanwege toename van rugklachten en het "moe" wakker worden. Mijn vriendin is ongeveer 1.70m en rond de 73 kilo. Ik ben 1.88m en schommel altijd rond de 80 kilo.

Onze zoektocht is gestart bij Beter Bed & Swiss Sense. Bij Swiss Sense zijn we goed geadviseerd en hebben een offerte ontvangen voor de Boxspring Home 415 (elektrisch), twee Pocket 500 Comfort matrassen (1x medium + 1x firm) en een Split Topmatras Aeromax Nature. Het gaat om een Boxspring van 200x210.

We zijn zeer tevreden over het ligcomfort en hebben daarom een mooi vertrekpunt in deze (voor ons) nieuwe wereld. De prijs ging al snel richting de 4000 euro, dus we vinden het fijn om nog even verder te shoppen.

Bij het googlen naar de Aeromax topper zijn we op luxebedden.nl terecht gekomen (ook wel logisch aangezien het bij Swiss Sense hoort). Bij het verder zoeken op deze website zijn we volgende bed tegengekomen: https://www.luxebedden.nl...entials-summum-boxspring/

Qua uitstraling, matrassen en topper is het nagenoeg gelijk. Alleen de boxspring kern is van bonell i.p.v. pocketveren. Ik vraag me af of dit uitmaakt als er nog een matras + topper opkomt. Gaan we veel verschil merken t.o.v. de Boxspring Home 415 uit de Swiss Sense winkel, terwijl het matras + topper precies gelijk zijn? Het scheelt behoorlijk wat geld namelijk.

We willen sowieso nog een keer naar het filiaal rijden van luxebedden.nl om proef te liggen. Maar ik ben ook benieuwd naar jullie reacties of pocketveren t.o.v. bonell in de boxspring kern het ruime verschil van 1500 euro waard is.

• el-jorge
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21-05 12:25

el-jorge

turn around and feel the vibe

.NCK schreef op maandag 14 januari 2019 @ 22:42:
Sinds eind december slapen we op twee ravensberger ergospring matrassen in hardheid 2. In augustus al besloten om voor de Ergospring te gaan, alleen waren matrassen langer dan 2 meter nog niet leverbaar. Dat zijn ze nu gelukkig wel tegen een meerprijs.
Waar kan je dat van die langere lengte vinden dan? Ik zie het niet op hun website.

Spielerei...

• Dhrax
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 01:12

Dhrax

Prog Lord

DragonXZ schreef op maandag 11 februari 2019 @ 22:33:
Onze zoektocht is gestart bij Beter Bed & Swiss Sense. Bij Swiss Sense zijn we goed geadviseerd en hebben een offerte ontvangen voor de Boxspring Home 415 (elektrisch), twee Pocket 500 Comfort matrassen (1x medium + 1x firm) en een Split Topmatras Aeromax Nature. Het gaat om een Boxspring van 200x210.
De maatvoering is met name de reden dat je veel betaald voor de combinatie.
2 meter breed is geen standaard maat in Nederland en kost fors meer dan 180 of 160.

Ik heb nagenoeg dezelfde combinatie en wat ik ervoor heb betaald begint met een 2 ;)
Afmeringen 210x180.

Houdt er ook rekening mee dat alles duur is voor 2 meter breed, ook lakens e.d. zijn enorm prijzig.
[b]DragonXZ schreef op maandag 11 februari 2019 @ 22:33:[/b
Qua uitstraling, matrassen en topper is het nagenoeg gelijk. Alleen de boxspring kern is van bonell i.p.v. pocketveren. Ik vraag me af of dit uitmaakt als er nog een matras + topper opkomt. Gaan we veel verschil merken t.o.v. de Boxspring Home 415 uit de Swiss Sense winkel, terwijl het matras + topper precies gelijk zijn? Het scheelt behoorlijk wat geld namelijk.

We willen sowieso nog een keer naar het filiaal rijden van luxebedden.nl om proef te liggen. Maar ik ben ook benieuwd naar jullie reacties of pocketveren t.o.v. bonell in de boxspring kern het ruime verschil van 1500 euro waard is.
Tis wel appels met peren vergelijken, de kernen zijn totaal verschillend.
Pocketvering is in de regel ook wel iets duurder maar hij betere vochtregulering dan meeste andere kernen.

[ Voor 36% gewijzigd door Dhrax op 14-02-2019 11:33 ]

• .NCK
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16:02
el-jorge schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 10:33:
[...]

Waar kan je dat van die langere lengte vinden dan? Ik zie het niet op hun website.
Op deze pagina staat:
Onze pocketvering matrassen zijn inmiddels ook in 210/220 centimeter lengte leverbaar, maar enkel telefonsich of per e-mail te bestellen. De meerprijs is 15% ten opzichte van de 200 centimeter afmeting en de levertijd circa 4/5 weken.
Wij hebben de matrassen nu een aantal weken en zijn er zeer tevreden mee. Netjes afgewerkt en slapen heerlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Zero
tony-stark schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 10:31:
Even feedback omdat ik met dank van deze forumthread nu heerlijk slaap:

Ik heb 3 maanden geleden Ravensberger matrassen gekocht: (Ik weeg rond de 78KG en 191 lang, en slaap er heerlijk op)

STRUKTURA 60 7-zone koudschuim matras Hardheid
H 3 (SG 60) 90 x 210 cm met Medicott®-Silverguard® tijk

Vriendin:
Komfort-SAN® 50 HR koudschuim matras hardheid H
2 (SG 50) 90 x 210 cm met Medicott®-Silverguard tijk

Dit in combinatie met een 2 losse electrisch verstelbare lattenbodems met poten (soort hotelbed, zeer minimalistisch. Dus 1 bed met 2 lattenbodems). (marktplaats kosten 60 euro :)

Beste koop van het jaar voor mj. Het hoeft allemaal niet zo duur te zijn. :) :)

(Lattenbodems kun je zelf ergens ophalen met auto (marktplaats, kringloop etc) en matrassen laten thuisbezorgen)
toon volledige bericht
Vorige week is bij ons ook een Struktura-MED 60 bezorgd. Ik ben deze echter nu al een week aan het luchten in de logeerkamer, maar de geur gaat er vooralsnog niet echt uit (je ruikt het ook gelijk als je de kamer binnen komt. Had jij hier ook last van? (en evt. andere Ravensberger/koudschuim gebruikers)?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tony-stark
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 17:54
Shadow_Zero schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 09:59:
[...]

Vorige week is bij ons ook een Struktura-MED 60 bezorgd. Ik ben deze echter nu al een week aan het luchten in de logeerkamer, maar de geur gaat er vooralsnog niet echt uit (je ruikt het ook gelijk als je de kamer binnen komt. Had jij hier ook last van? (en evt. andere Ravensberger/koudschuim gebruikers)?
Ik schrok in het begin ook van de geur, Maar even luchten en heb er daarna direct op geslapen. Na een paar nachten was de geur er wel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoman
Recentelijk weer diverse nachten doorgebracht in verschillende hotels, word beduidend frisser wakker dan thuis op het Simba matras.
Ik ben zwaar met 110kg/ 185cm en vind het Simba matras te zacht en warm. Slaap er nu een week of 6 op en merk dat ik eigenlijk altijd de ramen open laat staan in de slaapkamer, anders word het te warm. Vrees dat dit in de zomermaanden onhoudbaar word.

Heb kennissen die bij Marriott werken, heb inmiddels de "vrienden" prijzen van hun matrassen ontvangen. Deze zijn erg aantrekkelijk geprijsd, <500 euro (160x200cm) - echter zijn die niet te retourneren indien ze niet bevallen.
Ga zodoende de Simba terugsturen en vervolgens de Matt proberen. Als de Matt ook niets is, koop ik het Marriott matras.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Al iemand een "calculator" op de website van matrassenwinkels tegengekomen?
Je zou zeggen dat ze de op basis van de door de klant ingevoerde lengte, gewicht, warmbloedigheid en ligvoorkeur men je een matras aan kan raden.
Ik verbaas me er over de toch veel mensen niet tevreden zijn over het geleverde matras.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt
Ben nog op zoek naar Auping matras. Heb nu een Vivo liggen deze wil ik weer er op liggen.
Als ik de advies invult op Auping kom ik uit op de cresto.
Wat mij nog steeds tegen houd is de prijs. Op marktplaats zie ik veel Auping matrassen zijn die veel goedkoper zijn gisteren toch even wezen kijken. Dit zijn geen orginele Auping matrassen en waren geen Auping kroon aanwezig op de tijk. En de product ladel was afgesneden zodat de product datum niet te zien was.

Heeft iemand een andere alternatief voor Auping matras.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoman
@nokiaan958GB Dit heeft er mee te maken dat de meeste hier een "one size fits all" -matras gekocht hebben, Emma, Simba, Matt etc. Er blijkt toch wat meer bij te komen kijken, zodoende dat velen de 'goedkope' matrassen na een proefperiode toch omruilen voor iets van een gerenommeerd merk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1182894

Hallo,

We zijn gisteren naar leenbakker in Terneuzen geweest, daar hebben we een matras getest namelijk de octa smart hybrid deluxe. Dit is quasi wat we zochten.. Maar maar maar nergens (YouTube, forums, reviews) iets gevonden van info. Enkel maar filmpjes van hun, acteurs ingehuurd enr een reclame maken net gelijk dit het wondermiddel is voor iedereen. Dit geloven we natuurlijk niet direct maar doordat er geen reviews zijn moeten we het daar wel mee doen. Heeft iemand er ervaring mee? Dormeo is ook een naam die we veel terug zien komen, maar daar spreken ze van 6 x beter ademen en bij octa smart zeggen ze 8 x.

Kan iemand ons helpen aub?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• takkenjong
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 27-05 13:19
Hallo medetweakers, even een vraag. Door de vele opties, merken en winkels weet ik niet echt wat een geschikte optie is. Wij zijn opzoek naar een matras van 160X200 cm, mijn vriendin is 110 kilo en 170 cm en ik ben 75 kilo en 185 cm. Wij vonden in de winkel https://www.totaalbed.nl/collectie/matras-dahlia/ goed liggen ( de stevige versie). Nu heb ik online rondgekeken en vraag ik mij of een matras van de lidl (h3/h4) of droomidee ook geschikt is. Op de site van droomidee staat helaas dat de matrassen geschikt zijn voor personen tot 100 kilo, en de matrassen van de lidl zijn niet allemaal leverbaar in 160cm. Zijn er eventueel andere merken die jullie adviseren, of kunnen we met gerust hart een van de bovenstaande kopen.

Bedankt voor alle hulp alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18:27
Zo'n 6 jaar geleden heb ik bij Beter Bed een Arendal Boxspring gekocht. Volgens de factuur kwam deze met een Jorn, pocketveer matras. Ik heb daarbij een latex topper genomen (de Vildar).

Op zich heb ik geen lichamelijke klachten en ik slaap goed, maar ik heb wel een risicovol beroep. Ik merk na 6 jaar al dat mijn matras aardig door aan het zakken is en dat mijn houding beter zou moeten kunnen.

Ik lig zo'n 40% van de tijd op mijn zij 20% op mijn rug en 40% er ergens tussenin. Hoewel ik bij rugligging wel merk dat ik met mijn kont wat dieper in het matras zak, lijkt de houding daar nog niet zo'n ramp te zijn.

In zijligging maakt mijn rug een flauwe S, terwijl het (volgens mij) een rechte lijn zou moeten zijn.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/KwMcKkaFQXwEcqcpavVtWK5L/full.jpg

Ik ben klein en licht (1.70m en 65kg), wellicht is dat een voordeel bij het kiezen van een nieuw matras. Ik zou de topper willen behouden, omdat de temperatuur-eigenschappen mij prima bevallen ('s zomers niet te heet, tenzij het tropisch is, 's winters niet snel te koud (nooit het dubbele winterdekbed nodig gehad)).

Kunnen jullie me in de goede richting wijzen qua matras? Ik zie op internet veel voorbij komen en het ene matras is nog meer geweldig dan het andere, maar zoals altijd zal het voor een groot deel marketing zijn. Welke eigenschappen zijn belangrijk voor een klein en licht persoon zoals ik?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Evertt
Ik ben aantal winkels gegaan en allemaal kreeg ik de indruk dat het allemaal om het merk ging. Bij veel winkels was de duurste de beste vaak was dit de pocket vering matras. Maar de reden kreeg ik niet echt.

Ik kwam op internet terecht bij www.matras.info . En heeft vele video's en was erg onder de indruk.Toen de video van de pocket vering matras bekeken en daar de nadeel vertelde dat deze niet echt hygiëne zijn wist ik gelijk zeker geen pocket vering matras meer.

Hij is eigenaar van een matrassen winkel.

Heb dit weekend een matras besteld via Royal Health Foam.

Deze winkel zit in Den Haag.

Heb een matras besteld met een combinatie van koudschuim en traagschuim. Premium Support traagschuim matras
Met 45 proefslapen en 10 jaar garantie.
Voelde stevige dan de Auping Vivo en 600 euro goedkoper dan de Vivo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18:27
@Evertt Ik heb die site eens bekeken, hoewel informatief, vind ik het ook wel een enigszins hoog "wij van wc-eend" gehalte hebben.

Ik ben vorige week ook eens in een winkel geweest, maar daar werd ik eigenlijk weer naar huis gestuurd met het verhaal dat ik eerst mijn (5 jaar oude) bedbodem moest controleren op kuilen, dan een afspraak kon maken en dat ze dan konden zien wat er voor "mijn budget" (wat ik niet genoemd heb, omdat kwaliteit geld mag kosten) te krijgen was. Het kwam op mij over alsof ze me niet serieus namen en er eigenlijk geen zin in hadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

Anoniem: 1182894 schreef op maandag 18 februari 2019 @ 11:20:
Hallo,

We zijn gisteren naar leenbakker in Terneuzen geweest, daar hebben we een matras getest namelijk de octa smart hybrid deluxe. Dit is quasi wat we zochten.. Maar maar maar nergens (YouTube, forums, reviews) iets gevonden van info. Enkel maar filmpjes van hun, acteurs ingehuurd enr een reclame maken net gelijk dit het wondermiddel is voor iedereen. Dit geloven we natuurlijk niet direct maar doordat er geen reviews zijn moeten we het daar wel mee doen. Heeft iemand er ervaring mee? Dormeo is ook een naam die we veel terug zien komen, maar daar spreken ze van 6 x beter ademen en bij octa smart zeggen ze 8 x.

Kan iemand ons helpen aub?
Ik moet zeggen dat ik aangenaam verrast was over de kwaliteit van de duurdere matrassen en topdekmatrassen van Leenbakker. Ik liep (na een bezoek aan swiss sense, beter bed en zelfs Jisk*) er met de nodige scepsis naar binnen, en weer met een topdekmatras naar buiten :D (en nog nagenoeg alles op voorraad ook!)

Dat zegt niets natuurlijk, maar het zou goed zijn als je zelf kritisch kijkt naar het product. Leuk al die websites en marketing er omheen, maar voor mij geldt hier toch wel: als de bouwkwaliteit goed is en de gebruikte materialen kwalitatief goed zijn, dan is het louter nog zoeken op prijs en voorkeur.

Ook na een jaar nog steeds dik tevreden met het online gekochte Larsson matras overigens :Y

*Nu had Jisk ook best wel een paar aardige opties, in hun hoogste segment, en daarvan lag het prijsniveau dan ook op P.C. Hoofstraat 8)7. Ik verwacht dat niet... een topdekmatras bij Jisk van 679 euro, terwijl ik bij de buurman (Leenbakker) een wellicht nog fijnere koop voor iets van 180 - 260 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt
LA-384 schreef op zaterdag 9 maart 2019 @ 10:19:
@Evertt Ik heb die site eens bekeken, hoewel informatief, vind ik het ook wel een enigszins hoog "wij van wc-eend" gehalte hebben.

Ik ben vorige week ook eens in een winkel geweest, maar daar werd ik eigenlijk weer naar huis gestuurd met het verhaal dat ik eerst mijn (5 jaar oude) bedbodem moest controleren op kuilen, dan een afspraak kon maken en dat ze dan konden zien wat er voor "mijn budget" (wat ik niet genoemd heb, omdat kwaliteit geld mag kosten) te krijgen was. Het kwam op mij over alsof ze me niet serieus namen en er eigenlijk geen zin in hadden.
Elke merk zal hun eigen product aanraden en hebben vaak ook zo website. Dat blijf je toch houden.
Het is wel de eerste winkel geweest waar de nadelen werdt vertelt van een pocket matras dat is op hygiënische gebied de slechte type matras is. Om die reden hebben bijvoorbeeld ziekenhuizen deze matrassen niet.

De grotere merken zijn alleen om de product te verkopen zo duur mogelijk en kijken niet naar wat iemand echt nodig heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoman
Na twee DroomIdee matrassen te hebben geprobeerd, onlangs mijn SIMBA teruggestuurd, ging zonder problemen en werd netjes afgehandeld. Het matras was voor mij te zacht en te warm. Als ik snachts wakker werd lag ik keer op keer in een warme kuil, jammer.

Als vervanger een MATT besteld. De SIMBA is beduidende luxer verpakt en komt met instructie en een handige mesje wat het uitpakken vergemakkelijkt, De Matt zit in een vergelijkbare doos, (die enorm beschadigd was) maar heeft verder niets in de doos qua accessoires, no drama..
Inmiddels een paar nachten op de MATT geslapen. Heb nog niets veranderd aan de samenstelling van het matras, maar ben tot op heden erg tevreden. Het matras is niet te warm, stevig maar comfortabel en ben nog niet wakker geworden in een kuil.
De matras rand had van mij wel wat harder gemogen, even op de rand van het matras zitten is er niet bij. Dit was ook het geval bij de SIMBA, het DroomIdee matras had wel een fijne stevige rand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drunken_Bear
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 26-05 13:19

Drunken_Bear

Pro Niksnut

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Zoals de ouden zongen, zo housen de jongen. LoL IGN: warmastah

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoman
Er zijn diverse matrassen die je aan elkaar kan ritsen, alswel zeer strakke matrashoezen, wellicht is dat een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammos85
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 29-05 11:08
Drunken_Bear schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 13:23:
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
What he said. Ik vind zelf matrassen die uit elkaar schuiven ook zéér irritant, maar bij onze boxspring (aparte matrassen, 2P topper) zitten de matrassen met een hoes samengevoegd. Schuiven tot een minimum beperkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drunken_Bear

Drunken_Bear

Pro Niksnut

arnoman schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 14:44:
Er zijn diverse matrassen die je aan elkaar kan ritsen, alswel zeer strakke matrashoezen, wellicht is dat een oplossing?
Brammos85 schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 15:27:
[...]

What he said. Ik vind zelf matrassen die uit elkaar schuiven ook zéér irritant, maar bij onze boxspring (aparte matrassen, 2P topper) zitten de matrassen met een hoes samengevoegd. Schuiven tot een minimum beperkt
Ja wie weet... Zelf zat ik te denken om dan een boel hout te kopen en een ombouw te maken wat het geheel bij elkaar houd, maar ik ben niet enorm handig dus dan zou het functioneel wel werken, maar qua looks niet al te hoogstaand zijn ben ik bang...

[ Voor 26% gewijzigd door Drunken_Bear op 19-03-2019 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammos85
Drunken_Bear schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 15:30:
[...]

[...]

Ja wie weet... Zelf zat ik te denken om dan een boel hout te kopen en een ombouw te maken wat het geheel bij elkaar houd, maar ik ben niet enorm handig dus dan zou het functioneel wel werken, maar qua looks niet al te hoogstaand zijn ben ik bang...
Waarom moeilijk doen als er prima kant en klare oplossingen zijn? Ga een beddenwinkel in en vertel je probleem (wellicht iets minder gedetailleerd). Dan krijg je als het goed is de keuzes voorgeschoteld waar jij gelukkig van wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drunken_Bear

Drunken_Bear

Pro Niksnut

Brammos85 schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 15:33:
[...]

Waarom moeilijk doen als er prima kant en klare oplossingen zijn? Ga een beddenwinkel in en vertel je probleem (wellicht iets minder gedetailleerd). Dan krijg je als het goed is de keuzes voorgeschoteld waar jij gelukkig van wordt.
Omdat de prijs er dan waarschijnlijk ook wel naar zal zijn. Doe-het-zelven is vaak iets goedkoper, maar informeren is altijd een optie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glenfiddich
Drunken_Bear schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 15:30:
[...]

[...]

Als de boel uit elkaar schuift dan zal dat voornamelijk komen doordat zeg maar de bodemdelen van de boxspring uit elkaar schuiven? Toen wij nog een boxspring hadden, hadden we de boxspringbedden zelf van onderaf aan elkaar bevestigd zodat ze niet ten opzichte van elkaar konden bewegen. Over de twee matrassen lag een topdekmatras. Nooit last gehad van een naad in het midden of uit elkaar schuivende matrassen. En als je daar nog aan twijfelt kan je altijd nog twee matraskernen in één tweepersoonshoes doen.

(Inmiddels hebben wij geen boxspring meer maar een bed met lattenbodems, geen seconde spijt van gehad, vinden het allebei veel prettiger liggen dan de boxspring die we daarvoor hadden).

Catch a smile out there!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HendrikN
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 30-05 09:14
Zijn er mensen met goede/slechte ervaringen met de "huismerk" pocketveringmatrassen van Beter Bed? Wij staan op het punt om de "Gold pocket Superieur Latex" (met een latex toplaag) te halen maar ik kom nog niet veel ervaringen tegen.

Onze situatie:
  • Momenteel hebben we 2 boxsprings met een "topper" er overheen. Geen idee wat voor materiaal
  • Ik ben vrij lang (2m+), met (bijbehorende) lage rugpijn
  • Beide zij & rugslapers
  • We liggen eigenlijk tegen elkaar aan in het midden van het bed ( O+ )
  • We houden beide wel van stevige matrassen
  • Ik heb een hekel aan te warme bedden, slapen altijd met raam open en nog heb ik het vaak warm
Voordat we de winkel binnenliepen was het plan om 1 groot matras te halen, aangezien we momenteel dus 2 boxsprings naast elkaar hebben en dat bevalt absoluut niet; ik word elke ochtend wakker in een enorme spleet tussen de matrassen). De verkoper raadde echter aan om toch 2 matrassen aan te schaffen vanwege de duurzaamheid en gemak in onderhoud. Als je deze vervolgens in een ledikant legt, in plaats van op boxsprings, dan zou het verschuiven niet meer voor moeten komen.

Het bovengenoemde matras werd ons aangeraden omdat deze voor ons beide goed onze lichaamsbouw zou volgen. Het lag dan ook ontzettend fijn in de winkel (in ieder geval een wereld van verschil met de meuk waar we nu op liggen)

Mijn reserveringen zijn nog:
  • Hebben anderen mensen nog last van "de spleet" wanneer je de matrassen in een frame tegen elkaar legt? Of is een groot matras dan toch aan te raden?
  • Ik lees dat je door een Latex-toplaag het nog best warm kan krijgen, ik begrijp dat dit matras wel allerlei snufjes heeft om dat te fixen, maar toch...
  • dit exacte matras is laatst door de consumentenbond beoordeeld als krappe voldoende, maar specifiek voor lange rugslapers kreeg het een 2,8/10. (https://www.consumentenbo...ieur-latex-iii-tot-120-kg)
Anyone? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 30-05 20:47
Lensent schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 11:06:
Semi offtopic:

Wij hebben bij Dekbed Discounter 2 dekbeddensets gehaald, kregen er een gratis 240x200 4 seizoenen dekbed bij (zolang de voorraad strekt) twv 140 euro :)

Die kon dus weer van onze Beter Bed order af. Goeie deal.
Bevalt het dekbed een beetje? En zijn het twee dekbedden die je goed aan elkaar kan klikken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jrz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:23

Jrz

––––––––––––

HendrikN schreef op zaterdag 23 maart 2019 @ 21:58:
Zijn er mensen met goede/slechte ervaringen met de "huismerk" pocketveringmatrassen van Beter Bed? Wij staan op het punt om de "Gold pocket Superieur Latex" (met een latex toplaag) te halen maar ik kom nog niet veel ervaringen tegen.

Onze situatie:
  • Momenteel hebben we 2 boxsprings met een "topper" er overheen. Geen idee wat voor materiaal
  • Beide zij & rugslapers
  • Ik heb een hekel aan te warme bedden, slapen altijd met raam open en nog heb ik het vaak warm
Voordat we de winkel binnenliepen was het plan om 1 groot matras te halen, aangezien we momenteel dus 2 boxsprings naast elkaar hebben en dat bevalt absoluut niet; ik word elke ochtend wakker in een enorme spleet tussen de matrassen). De verkoper raadde echter aan om toch 2 matrassen aan te schaffen vanwege de duurzaamheid en gemak in onderhoud. Als je deze vervolgens in een ledikant legt, in plaats van op boxsprings, dan zou het verschuiven niet meer voor moeten komen.

Het bovengenoemde matras werd ons aangeraden omdat deze voor ons beide goed onze lichaamsbouw zou volgen. Het lag dan ook ontzettend fijn in de winkel (in ieder geval een wereld van verschil met de meuk waar we nu op liggen)

• Hebben anderen mensen nog last van "de spleet" wanneer je de matrassen in een frame tegen elkaar legt? Of is een groot matras dan toch aan te raden?
  • Ik lees dat je door een Latex-toplaag het nog best warm kan krijgen, ik begrijp dat dit matras wel allerlei snufjes heeft om dat te fixen, maar toch...
  • dit exacte matras is laatst door de consumentenbond beoordeeld als krappe voldoende, maar specifiek voor lange rugslapers kreeg het een 2,8/10. (https://www.consumentenbo...ieur-latex-iii-tot-120-kg)
toon volledige bericht
Absoluut niet doen. Zelfde advies gekregen, eb daarna geven ze niet thuis.

Neem lekker 1 matras, scheelt geld en zij komen het toch afleveren.

Die spleet is er altijd. En als je een topper neemt, voel je nog steeds dat in het midden een hardere rand zit can het matras.

Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lensent
barzi schreef op zondag 24 maart 2019 @ 20:29:
[...]

Bevalt het dekbed een beetje? En zijn het twee dekbedden die je goed aan elkaar kan klikken?
Prima dekbed maar voor ons niet geschikt als winterdekbed. Daarvoor is het te dun vind ik.

Drukknopen zijn prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bprak
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 18:36
Zijn er hier mensen die ervaringen hebben met een boxspring (eventueel de lease) van dekbed discounter? In de recensies heel veel mensen die na tijden eindelijk eens weer zonder rugpijn slapen. Maar dit lijkt me meer reclame dan een echte recensie. Vandaar dat ik iemand zoek die er echt ervaring mee heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brammos85
bprak schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 13:43:
Zijn er hier mensen die ervaringen hebben met een boxspring (eventueel de lease) van dekbed discounter? In de recensies heel veel mensen die na tijden eindelijk eens weer zonder rugpijn slapen. Maar dit lijkt me meer reclame dan een echte recensie. Vandaar dat ik iemand zoek die er echt ervaring mee heeft.
Ik kan me kapot irriteren aan die reclame. Een BoxSpring LEASEN? Wat gaat er dan niet goed in je leven? Als je het geld niet hebt om dit in één keer te kopen of om voor te sparen, dan heb je er blijkbaar gewoon geen budget voor.

That being said: Het komt van dekbeddiscounter.nl, de partij die belooft bij iedere kussenhoes-bestelling van 5 euro een dekbed t.w.v. €140,- gratis mee te leveren. Moet ik dan nog meer vertellen over hoe 'betrouwbaar' die partij is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 156876

HendrikN schreef op zaterdag 23 maart 2019 @ 21:58:

Onze situatie:
  • Beide zij & rugslapers

toon volledige bericht
Ik weet niet zeker of we dat precieze type hebben, maar we zijn ook een jaar of 3 geleden n.a.v. het advies van Beter Bed voor 2 losse matrassen gegaan van hun eigen merk. We hebben dus 2 losse matrassen in een "normaal bed", en de spleet is vreselijk.

Ze liggen er niet strak in, dus beweegt altijd wel iets uit elkaar. We hebben inmiddels een paar handdoeken opgerold tussen matras en het bed zitten, dat maakt het iets beter. Maar we zijn inmiddels aan het kijken voor iets anders... Dat raad ik jullie ook aan.

Vind die matrassen sowieso niet super fijn liggen, ongeacht de spleet. Maar dat is natuurlijk erg persoonlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18:20
Het is allemaal ook erg afhankelijk van het type matras..

We hebben zelf ook een boxpsring, met 2 losse matrassen. Deze matrassen zijn van erg goede kwaliteit, en ook aan de rand zakken ze amper in.

Dit zorgt er dus voor, dat alhoewel er een "split" is deze absoluut niet inzakt. Met een hoeslaken over beide matrassen heen merken wij niet dat we 2 losse matrassen hebben.

Ik kan me voorstellen dat matrassen van mindere kwaliteit wellicht meer inzakken richting de randen toe, en dat je dan juist wel een split krijgt die inzakt.

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nltweaker
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 22-05 15:24
Hi @arnoman
Hoe bevalt Matt matras nu?
Welke maat heb je genomen & wordt deze opgerold geleverd of geheel in doos?
Dank je!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoman
Het matras bevalt redelijk tot goed; heb nog geen gelegenheid gehad om met de verschillende lagen te spelen.

Ik heb het matras op een Auping spiraalbodem liggen, wil eerdaags kijken hoe hij slaapt met een vlakke bodem plaat eronder, vind dat ie soms iets te ver doorlicht.
Het matras is koel en warmt slechts beperkt op, wat ik fijn vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Zero
Je kunt ook een 'love bridge' voor de spleet gebruiken, werkt nog best aardig!

@arnoman: wat voor plaat leg je er op?
Wij hebben zelf ook twee spiraalbodems met Beter Bed Pocket Platinums er op (al enige jaren), maar dat lichte doorzakken van de spiraalbodem vind ik inmiddels toch niet zo prettig meer heb ik het idee (leeftijd wellicht ;) ).

Ik ben nu aan het rondkijken naar pneumatisch/gasveer verstelbare lattenbodems, maar dat blijkt nog een uitdaging! (handmatig vind ik niet praktisch, elektrisch liever niet).

[ Voor 74% gewijzigd door Shadow_Zero op 22-04-2019 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik zit met een lastige.
We hebben een boxspring van 160x210 met één matras en daarop een topper. Helaas zit er nu na 8 jaar een aardige kuil aan mijn kant en moet er wat nieuws komen.

De topper is vorig jaar vervangen en kan nog wel even mee. Ik zoek dus een matras voor op een boxspring, maar zonder zachte toplaag, zodat ik onze topper nog kan gebruiken.

Maar dat kan ik zo niet vinden. Als je op boxspring zoekt, vind je alleen hele bedden. En matrassen lijken allemaal een zachtere toplaag te hebben. Moet zeggen dat het aardig ondoorzichtig is al die matrassen sites.
Weet iemand waar ik zo'n soort matras kan vinden? Voor een redelijke prijs natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glenfiddich
Jelte schreef op woensdag 24 april 2019 @ 09:00:
Ik zit met een lastige.
We hebben een boxspring van 160x210 met één matras en daarop een topper. Helaas zit er nu na 8 jaar een aardige kuil aan mijn kant en moet er wat nieuws komen.

De topper is vorig jaar vervangen en kan nog wel even mee. Ik zoek dus een matras voor op een boxspring, maar zonder zachte toplaag, zodat ik onze topper nog kan gebruiken.

Maar dat kan ik zo niet vinden. Als je op boxspring zoekt, vind je alleen hele bedden. En matrassen lijken allemaal een zachtere toplaag te hebben. Moet zeggen dat het aardig ondoorzichtig is al die matrassen sites.
Weet iemand waar ik zo'n soort matras kan vinden? Voor een redelijke prijs natuurlijk.
Da's logisch, want de boxspring is het bed zelf, niet de matras ;)

Waarom ben je zo gefocussed op het behouden van die topper?

Catch a smile out there!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:42

JB

Cédric roelt!

Glenfiddich schreef op woensdag 24 april 2019 @ 09:44:
[...]

Dat vind de vrouw hier vooral fijn met opmaken bed.

Wij moeten ook nieuwe matrassen en topper, maar waar begin je inderdaad. Wat een commerciele bedoeling is dat zeg. De boxspring die we nu hebben, gekocht toen we gingen samenwonen maar dat gaan we nu toch anders doen. Wil goed/eerlijk advies over matras en topper. Zal wel weer in de papieren lopen :/

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Glenfiddich schreef op woensdag 24 april 2019 @ 09:44:
[...]

omdat die net nieuw is een onderdeel van de boxspring die we hebben.
Als het me niet lukt, kan ik altijd nog kijken naar een 'normaal' matras.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Zero
wimderon schreef op maandag 2 april 2018 @ 22:08:
Goed,

We gaan voor de Ravensberger Struktura-MED 60 (180x220). In combinatie hierbij is me een MediMed beukenhouten lattenbodem (2x 90x220) aangeraden.

Moet ik alleen nog een bedhierbij hebben, toevallig nog aanraders? Volgens mij maakt het verder nauwelijks uit welk merk (prijs) je hiervoor neemt, toch?
Anoniem: 694168 schreef op woensdag 4 april 2018 @ 23:33:
[...]

Goede keuze, heb deze ook. Heb de lattenbodem gewoon op poten staan, zonder ledikant. Je kan als hoofdbord ook gewoon een plank tegen de muur aan schroeven.
@wimderon @Anoniem: 694168, ik lig nu enige tijd op een Struktura-MED 60 (200 x 90) in de logeerkamer, en ik houd mezelf nog steeds voor dat dat me bevalt ;)
Nu wil ik voor de master bedroom ook stappen gaan zetten, en de spiraalbodem vervangen voor de MediMed 44 (twee keer 210 x 90). Ik houd de Pocket Platinum matras van Beter Bed nog even aan, maar zal die waarschijnlijk tzt. ook vervangen voor een Struktura-MED 60.

Ben benieuwd naar jullie verdere ervaringen met deze combi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimplon
  • Laatst online: 23-05 20:41
Ik heb momenteel sinds een kleine maand een Matt matras, maar deze was erg warm, waardoor ik elke nacht badend in het zweet wakker werd (ondanks een dun zomerdekbed). Nu lees ik ook dat zowel latex als traagschuim de neiging hebben om veel warmte vast te houden en dat dit voor een warme slaper als ik snel warm kan aanvoelen.. De klantenservice van Matt gaf aan dat ik latex en traagschuim onderop kan leggen en dan de koudschuim boven. Dit slaapt een stuk koeler, maar wel wat hard. Ook lijkt het mij totaal geen nut hebben om traagschuim en latex onderop een matras te hebben en dat dit juist het ventilerend vermogen aan de onderzijde verminderd. Ik neig er dus naar dit matras terug te sturen.

Aangezien koudschuim blijkbaar is wat ik prettig vind liggen, denk ik ook maar de Struktura-MED 60 van Ravensberger te gaan bestellen of heeft iemand toevallig ervaring met de goedkope Meradiso matrassen van Lidl?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Hier, haast uit frustratie, maar een Matt besteld. Die is afgelopen vrijdag gekomen. Ik kan niet wijs worden uit alle matrassen die er zijn, maar had er wel echt één nodig. Matt heeft de beste reviews van alle one-size-fits-all schuimmatrassen. Maar dan nog ben ik niet zomaar overtuigd. Dus dan maar zelf uitproberen.

Het is mijn eerste schuimmatras en levert, logischerwijs, meer ondersteuning dan mijn doorgezakte pocketveringmatras. Tot nu toe gaat het gewoon goed. Beetje wennen aan het matras natuurlijk, maar ik wordt in ieder geval frisser wakker (niet zo vreemd, zonder kuilen).

Wat je ervaart @Wimplon herken ik echter niet. Ik vind het juist een koeler matras. Heb vannacht mijn pyama broek maar aangedaan, want bij het omdraaien was het een stuk koeler dan het oude matras. Heb niets aan de volgorde gedaan. En inderdaad de toplagen onderop leggen is niet wat je zou moeten willen bij een matras. Logischer is van zachte laag naar harde laag onderop.

Voordeel is natuurlijk dat we dit matras 120 dagen kunnen proef liggen. Ben benieuwd. Het begin is in ieder geval goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• arnoman
Slaap inmiddels een maand op mijn Matt, bevalt redelijk. Is inderdaad niet zo warm, wat ik erg prettig vind. Qua ondersteuning niet helemaal wat ik zoek, maar ik moet nog gaan spelen met de diverse lagen; ik kijk het nog even aan maar verwacht dat ik naar een 'echt' matras ga. In ieder geval zonder twijfel voor mij een prettiger matras dan DroomIdee en Simba.

Doorgaans word de "tweede plek" van het matras enkel in het weekend beslapen. Ik merk echter dat mijn zijde al beduidend dieper licht dan de andere zijde, ik moet echt omhoog 'klimmen' om er te komen.
Mijn vriendin weegt weliswaar maar 60 kilo en ik een ruime 100, desalniettemin vind ik het wel zorgbarend naar slecht een maand slapen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
@arnoman Merk je dat ook bij het erin gaan liggen? Dat je er zeg maar inrolt? Idee van de traagschuim laag is dat het vormt naar je lichaam. Gevolg daarvan is dat bij opstaan het even duurt voordat jouw vorm weer weg is.
Als je lichaamsvorm blijft is het zeker slecht.

Ben benieuwd. Verschil in gewicht is niet zo groot bij ons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:45

Christiano007

Ich bin der champion

Ik heb jullie advies nodig, want ik zie door de bomen het bos niet meer.

Het is mij duidelijk dat een matras persoonlijk is, maar ik wil wel graag zoveel mogelijk product voor zo weinig mogelijk geld.

Wij hebben een boxspring met pocketveren matras, dit matras is al 15 jaar oud ongeveer en mag wel een keer vervangen worden. Wij hebben een boxspring met matrassen van 90 x 220 cm. Dus ook nog eens een wat duurdere maat. Het matras moet zeker 120 kg aankunnen. Ik zie veel matrassen die tot 100 kg gaan, maakt dat écht veel uit? Helaas kan ik niet meer zien op ons oude matras waar het uit bestaat qua aantal veren e.d.

Wat wil ik graag?

Ik heb het heel snel warm, dus ik wil een koel / ventilerend matras die niet zacht is maar ook niet kneiter hard. Medium dus ;)

Ook ben ik van mening dat een matras van 2000 euro niets veel beter is als een matras van 1000 euro (even gechargeerd). Nu zal er vast wel wat verschil zitten tussen een super goedkoop matras van 100 euro en één van 500 euro

Budget is ongeveer 400 per matras. Mocht het echt een voordeel hebben voor een iets duurdere omdat het schuim van betere kwaliteit is o.i.d. dan overweeg ik dat.

Heb gekeken naar een Emma matras en een Matt, maar dat is allemaal zonder pocketveren.
Ook zie ik bijv. bij Beter Bed aanbiedingen met 2e matras gratis, dit geeft wel aan hoeveel marge ze hebben, maar zijn dit wel góede matrassen?

Oftwel, ik heb advies nodig voor een kwalitatief goed pocketveren matras die goed ventileert , stevig is (gewicht ook aan kan) en rond de 400 euro zit. Mensen tips?

Ter land, ter zee en in de kroeg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trichoglossus
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10:03
Je zou dit eens kunnen invullen: https://www.ravensberger-matrassen.nl/persoonlijk-advies
Ik zie matrassen van deze zaak hier veelvuldig voorbij komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paQ

paQ

Christiano007 schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 10:37:

Het is mij duidelijk dat een matras persoonlijk is, maar ik wil wel graag zoveel mogelijk product voor zo weinig mogelijk geld.

Wij hebben een boxspring met pocketveren matras, dit matras is al 15 jaar oud ongeveer en mag wel een keer vervangen worden. Wij hebben een boxspring met matrassen van 90 x 220 cm. Dus ook nog eens een wat duurdere maat. Het matras moet zeker 120 kg aankunnen. Ik zie veel matrassen die tot 100 kg gaan, maakt dat écht veel uit? Helaas kan ik niet meer zien op ons oude matras waar het uit bestaat qua aantal veren e.d.

Wat wil ik graag?

Ik heb het heel snel warm, dus ik wil een koel / ventilerend matras die niet zacht is maar ook niet kneiter hard. Medium dus ;)

Ook ben ik van mening dat een matras van 2000 euro niets veel beter is als een matras van 1000 euro (even gechargeerd). Nu zal er vast wel wat verschil zitten tussen een super goedkoop matras van 100 euro en één van 500 euro

Budget is ongeveer 400 per matras. Mocht het echt een voordeel hebben voor een iets duurdere omdat het schuim van betere kwaliteit is o.i.d. dan overweeg ik dat.

Heb gekeken naar een Emma matras en een Matt, maar dat is allemaal zonder pocketveren.
Ook zie ik bijv. bij Beter Bed aanbiedingen met 2e matras gratis, dit geeft wel aan hoeveel marge ze hebben, maar zijn dit wel góede matrassen?

Oftwel, ik heb advies nodig voor een kwalitatief goed pocketveren matras die goed ventileert , stevig is (gewicht ook aan kan) en rond de 400 euro zit. Mensen tips?
toon volledige bericht
probeer het eens bij Larson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:45

Christiano007

Ich bin der champion

Trichoglossus schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 11:05:
Je zou dit eens kunnen invullen: https://www.ravensberger-matrassen.nl/persoonlijk-advies
Ik zie matrassen van deze zaak hier veelvuldig voorbij komen.
Ik heb hier gekeken, maar zie bij pocketveren een maximale maat van 200 cm staan :(
paQ schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 11:17:
[...]

probeer het eens bij Larson
Hier ook geen 220 cm :(

[ Voor 19% gewijzigd door Christiano007 op 07-05-2019 11:53 ]

Ter land, ter zee en in de kroeg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AdmiraalTimbo
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 23-05 06:06
Christiano007 schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 10:37:

Wat wil ik graag?

toon volledige bericht
Kijk eens op droomidee (https://www.droomidee.nl) hierop staan genoeg matrassen van 90x220 onder je vraagprijs. Ik heb dan ook geen enkel idee van deze kwaliteit. Zelf heb ik jaren lang op een matig kwaliteit matras gelegen, Nu sinds 8 weken op een Caresse Boxspring. Ik moet zeggen dat ik toch stukken beter slaap en je mij nooit meer ziet bezuinigen op een bed. Hopelijk heeft Droomidee wat je nodig hebt.

In the end we only regret the chances we didn't take

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

AdmiraalTimbo schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 13:18:
[...]

Kijk eens op droomidee (https://www.droomidee.nl) hierop staan genoeg matrassen van 90x220 onder je vraagprijs. Ik heb dan ook geen enkel idee van deze kwaliteit. Zelf heb ik jaren lang op een matig kwaliteit matras gelegen, Nu sinds 8 weken op een Caresse Boxspring. Ik moet zeggen dat ik toch stukken beter slaap en je mij nooit meer ziet bezuinigen op een bed. Hopelijk heeft Droomidee wat je nodig hebt.
voer die naam maar eens in het zoekveld in hier :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdmiraalTimbo
paQ schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 14:50:
[...]

voer die naam maar eens in het zoekveld in hier :+
:o WOW die komt inderdaad veel naar voren en lijkt nog best ok te zijn. Ach ik ben blij met mijn bedje en nog blijer met mijn texeler dekbed, Wat een genot om onder te slapen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paQ

paQ

AdmiraalTimbo schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 14:56:
[...]

:o WOW die komt inderdaad veel naar voren en lijkt nog best ok te zijn. Ach ik ben blij met mijn bedje en nog blijer met mijn texeler dekbed, Wat een genot om onder te slapen.
uhm... dan moet je de laatste 30 berichten or so maar lezen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 30-05 15:13

Metalfreak

Hoije woh!

paQ schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 15:26:
[...]

Ik wilde al zeggen, ik zou even de posts van de Droomidee vertegenwoordiger eruit filteren :+

Ik slaap nu ongeveer een jaar op mijn Larson Stockholm, maar om eerlijk te zijn vind ik het maar een beetje meh... Nog steeds vind ik het een vrij hard matras (tot verbazing van velen hier blijkbaar) en word ik nog steeds regelmatig met rugpijn wakker. Nu heeft dat grotendeels gewoon met mijn rug te maken kwam ik bij de fysio achter, maar goed.

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

hier nog steeds happy campers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsjipmanz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-05 15:18

Tsjipmanz

Der Rudi ist da

Misschien een stomme vraag, maar ik overweeg ook een nieuw matras te kopen en zit te denken aan de RAVOspring 570 voor mijn tweepersoons boxspring. Ik heb nu twee losse matrassen, maar de RAVOspring is er ook in tweepersoonsmaten (bv 180 x 200 cm). Maakt het (afgezien van de prijs) wat uit of je twee 'kleine' bestelt of één 'grote'?

There's no such thing as a mistake, just happy accidents - Bob Ross
Relaxte muziek: altijd okee!
- Soulseek rulez -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digifun
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

digifun

Wimplon schreef op zaterdag 4 mei 2019 @ 20:21:
of heeft iemand toevallig ervaring met de goedkope Meradiso matrassen van Lidl?
Die zijn echt goed, de koudschuim dan. Ik heb mijn heup gebroken en moest heel snel en vooral erg gemakkelijk een nieuwe matras hebben, want op het zorgbed ligt een campingmatras waardoor je met je heup op het stalen frame komt te liggen. Voor revalideren is een goede matras nodig en dat gaat prima op de lidl matras, door het matras geen extra last van mijn heup en rug.

Dit was de beste koop van de consumentenbond, later nog een duurdere koudschuim erbij gehaald en die ligt ook prima zelfs iets lekkerder. Een vriend van mij die het matras op het bed heeft gelegd heeft er daarvan zelf ook 2 gehaald. Bevalt hem prima en hij is van zijn rugklachten af.

Daar kun je geen miskoop aan doen en als ze echt niet bevallen kun je de matras terugsturen.

u can fool all people some time and fool some people alltime

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trichoglossus
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10:03
Christiano007 schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 11:52:
[...]

Ik heb hier gekeken, maar zie bij pocketveren een maximale maat van 200 cm staan :(
https://www.ravensberger-...ring-570-pocketveren.html

Omschrijving

Onze pocketvering matrassen zijn inmiddels ook in 210/220 centimeter lengte leverbaar, maar enkel telefonsich of per e-mail te bestellen. De meerprijs is 15% ten opzichte van de 200 centimeter afmeting en de levertijd circa 4/5 weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

AdmiraalTimbo schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 14:56:
[...]

Ik ben er zeer tevreden over. Mijn vriendin ook.
maar wij zijn beide lieverhebbers van harde matrassen denk ik.
Ik vind de matrassen totaal neit hard overigens.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdmiraalTimbo
paQ schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 15:26:
[...]

Ik moet beter lezen soms, Ach ja wat verwacht je dan ook voor die prijzen. Prijs zegt niet altijd alles natuurlijk maar het is wel een indicatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inferno96
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 22-11-2023
Hallo iedereen

Ik ben sinds kort op zoek naar een nieuw matras en lattenbodem. Ik ben 73kg en 1m83 en mijn partner is 1m59 en 58kg. Qua hardheid slapen we allebei liefst op medium, maar zij meer naar de harde kant toe en ik de zachtere. Ik ben een zijslaper en zij is een zij/buikslaper.

We willen graag 1 matras van 160x200 en niet twee aparte. Prijs voor het matras is max een 800 euro. Liefst goedkoper als het niet veel moet onderdoen qua levensduur. (Ik zou minimum toch een 5 jaar willen doen met de matras.)

Mijn oog was eerst gevallen op de Ravensberger struktura med 60. Echter heb ik gelezen dat deze redelijk dun is en zelfs in H3 nog veel te zacht is. Een alternatief was de RavoSpring 570 H2, deze was zacht maar ook weer niet te zacht. Echter wil ik toch eerst een matras zonder pocketveren proberen. Het beste leek me de Matt Sleeps matras. Vooral omdat die configureerbaar is. Er zijn veel mensen positief over. Helaas zijn de reviews niet diepgaand of geven ze een review na amper een paar dagen uitproberen/ lijkt het wat marketing. Zijn er hier mensen die een lange tijd de Matt matras hebben en commentaar kunnen geven over de levensduur? Is er kuilvorming ja/nee of enige voorbode hier van.(Eveneens over de Ravospring570 ofcourse. :) ) Aangezien het Matt sleeps nog maar een paar jaar bestaat, is er niets te vinden over hoe ze omgaan met garantie.

Voor de lattenbodem onder het matras ben ik aan het kiezen tussen: https://www.ikea.com/be/n...lattenbodem-art-70278344/ of https://www.ikea.com/be/n...lattenbodem-art-00278333/. Weet niet zo of die 12 extra latten de meerprijs van 25 euro(niet veel opzich, maar toch 70 procent duurder dan de goedkopere versie) waard zijn.

Hartelijk bedankt voor jullie moeite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimplon
  • Laatst online: 23-05 20:41
Jeltel in "Ervaringen, hints en tips over matrassen / boxsprings"Wat je ervaart @Wimplon herken ik echter niet. Ik vind het juist een koeler matras. Heb vannacht mijn pyama broek maar aangedaan, want bij het omdraaien was het een stuk koeler dan het oude matras. Heb niets aan de volgorde gedaan. En inderdaad de toplagen onderop leggen is niet wat je zou moeten willen bij een matras. Logischer is van zachte laag naar harde laag onderop.

Voordeel is natuurlijk dat we dit matras 120 dagen kunnen proef liggen. Ben benieuwd. Het begin is in ieder geval goed.
Ik las er ook weinig over bij andere mensen, maar zowel ik als mijn partner ervaren hetzelfde. Met de koudschuim lagen boven liggen we beter, maar het is wel een redelijk hard matras geworden zo. Qua comfort zijn prijs niet meer waard. Binnenkort maar eens retour sturen dus, maar heb nog even voordat de 120 dagen voorbij zijn.
digifun schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 18:31:
Dit was de beste koop van de consumentenbond, later nog een duurdere koudschuim erbij gehaald en die ligt ook prima zelfs iets lekkerder. Een vriend van mij die het matras op het bed heeft gelegd heeft er daarvan zelf ook 2 gehaald. Bevalt hem prima en hij is van zijn rugklachten af.

Daar kun je geen miskoop aan doen en als ze echt niet bevallen kun je de matras terugsturen.
Klopt opzich, maar liever koop ik een matras dat ik niet hoef terug te sturen. Inderdaad is de Meradiso beste koop, alleen klagen behoorlijk veel mensen over doorliggen bij deze matrassen, dus weet niet of ik die mensen kan vertrouwen of het oordeel van de consumentenbond hierin het meest betrouwbaar is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shadow_Zero
inferno96 schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 02:33:
Mijn oog was eerst gevallen op de Ravensberger struktura med 60. Echter heb ik gelezen dat deze redelijk dun is en zelfs in H3 nog veel te zacht is. Een alternatief was de RavoSpring 570 H2, deze was zacht maar ook weer niet te zacht. Echter wil ik toch eerst een matras zonder pocketveren proberen. Het beste leek me de Matt Sleeps matras. Vooral omdat die configureerbaar is. Er zijn veel mensen positief over. Helaas zijn de reviews niet diepgaand of geven ze een review na amper een paar dagen uitproberen/ lijkt het wat marketing. Zijn er hier mensen die een lange tijd de Matt matras hebben en commentaar kunnen geven over de levensduur? Is er kuilvorming ja/nee of enige voorbode hier van.(Eveneens over de Ravospring570 ofcourse. :) ) Aangezien het Matt sleeps nog maar een paar jaar bestaat, is er niets te vinden over hoe ze omgaan met garantie.
Ik zou zelf de Struktura Med 60 geen dun matras noemen! Hij is ook best zwaar. Ik heb zelf de H2 en soms vind ik hem nog best hard zelfs. Ik ben zelf 193 / 76kg en een zij + buik slaper. Ik heb hem nu 2 maanden in gebruik geloof ik, tot nu toe tevreden. Wellicht ligt het er aan waar je het mee vergelijkt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Flagg schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 09:41:
[...]

Anders quote ik mijzelf even, de narcist in mij is weer even tevreden. :P

Maar wij liggen nu een nacht of 3 op een waterbed en buiten dat een watermatras heel anders aan voelt, viel het ons op dat je 's ochtends volledig soepel het bed uit stapt.

Die eerste paar houterige stappen :P als je uit bed stapt is helemaal weg. En so far heeft mijn vriendin geen last van haar rug, zegt allemaal niks na 3 nachten en of dat voor iedereen relaxed is natuurlijk.

Zoals het er nu uitziet zijn we hopelijk van het gezeik af van iedere keer weer op zoek te moeten naar een goede matras.

Dus als je alles al geprobeerd hebt en niks ligt echt (langer dan 2 jaar) lekker een goed waterbed is wat mij betreft een prima optie.
Laatste update. :P

We zijn verpest... Laatst in een hotel een 5 tal nachten in een nagenoeg nieuwe boxspring gelegen en dat lag prima hoor lekker geslapen en redelijk wakker worden.

Maar wat zijn we weer blij als we thuis in bed stappen, echt even een zucht van volledige ontspanning als je gaat liggen, maar vooral 's ochtends stappen we zoveel soepeler het bed uit. :)

Naarmate het buiten (en dus uiteindelijk binnen) warmer wordt gaat de temp naar beneden en da's toch wel echt een uitkomst. Ik heb het best snel warm maar wanneer ik de temp terug tijdens een hete zomer naar 25 graden (lager kan en mag niet vanwege onderkoeling) slaap ik prima, en er zit voldoende water in dat je dat ook niet snel opwarmt met je eigen lichaamstemp. 2de voordeel is is dat de airco niet zolang aan hoeft te blijven, want door het koele bed warmt het 's nachts ook niet snel op. Zetten hem nu een paar uur van tevoren aan om de hitte goed uit de kamer te krijgen en dan kan hij de hele nacht uit blijven. Ipv nog een paar uur op de fluisterstand met een timer.

En als mijn vriendin het koud krijgt zet ze hem lekker een graadje hoger.

En verder eigenlijk geen enkel nadeel kunnen ontdekken, af en toe in het begin beetje ontluchten, de tijk kan er volledig af en in de wasmachine en daaronder de zak afnemen met een vochtige doek. Dan zie je pas echt hoeveel ranzige bagger je matras in verdwijnt. :+

Ik heb nu een heel jaar gebruiksgegevens en mijn kant van het bed verbruikt net geen 225KwH per jaar. Wat neerkomt op 50€ mijn vriendin ligt max een graadje of 2 warmer dan ik dus zal misschien 75€ per jaar zijn. Daar liggen we niet wakker van. ( :') )

Voor ons is de gok iig geslaagd, ik denk niet dat we ooit nog teruggaan naar een normaal bed.

Een volgende update gaat pas komen als het mis gaat. :P

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inferno96
Shadow_Zero schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 11:53:
[...]

Ik zou zelf de Struktura Med 60 geen dun matras noemen! Hij is ook best zwaar. Ik heb zelf de H2 en soms vind ik hem nog best hard zelfs. Ik ben zelf 193 / 76kg en een zij + buik slaper. Ik heb hem nu 2 maanden in gebruik geloof ik, tot nu toe tevreden. Wellicht ligt het er aan waar je het mee vergelijkt?
Bedankt voor je antwoord. :)
Daar kan het inderdaad wel aan liggen, ik zou het niet weten. Ik denk dat het er gewoon op aan komt om het matras te testen en te zien hoe het ons bevalt. Eventueel naar de Ravospring gaan als de med 60 te zacht zou uitvallen. Ravensberger in het algemeen lijkt me een veiligere optie qua duurzaamheid en garantieafhandeling. Ik kan me natuurlijk ook vergissen in de Matt matras en de Cs.

Kan iemand me misschien zeggen hoe die hybridelaag van de Ravospring meevalt qua duurzaamheid?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• inferno96
Na wat wikken en wegen, overleggen met partner en de vragenlijst van ravensberger te hebben ingevuld, heb ik gisteren de Ravospring570 in H2 besteld. Ik zal hier binnen een paar weken mijn ervaringen delen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Santee
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 30-05 16:27
Tsjipmanz schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 16:53:
Misschien een stomme vraag, maar ik overweeg ook een nieuw matras te kopen en zit te denken aan de RAVOspring 570 voor mijn tweepersoons boxspring. Ik heb nu twee losse matrassen, maar de RAVOspring is er ook in tweepersoonsmaten (bv 180 x 200 cm). Maakt het (afgezien van de prijs) wat uit of je twee 'kleine' bestelt of één 'grote'?
Dit heb ik destijds ook gevraagd en er is geen echt verschil. Bij een 180x200 stoppen ze simpelweg 2 losse matrassen in 1 tijk. Er onhandig om te vervoeren dus. Ik zou gewoon 2x 90x200 bestellen en een 10 euro ikea ding ertussen doen. Heb ik ook en ik voel het gat tussen de matrassen vrijwel niet :P
inferno96 schreef op maandag 13 mei 2019 @ 11:08:
Na wat wikken en wegen, overleggen met partner en de vragenlijst van ravensberger te hebben ingevuld, heb ik gisteren de Ravospring570 in H2 besteld. Ik zal hier binnen een paar weken mijn ervaringen delen.
Ik kan je de mijne geven, ik en mijn partner slapen nu ruim 1 jaar op een H2 570 ravospring en ik ben er nog steeds tevreden over. Gewoon elke keer als je je beddengoed verschoont je bed danwel omdraaien of hoofd/voetstuk omdraaien, zo krijg je nooit een kuil.
Ik denk alleen dat mensen met een erg zwakke rug beter naar een duurder bed kunnen kijken. Voor de prijs vind ik hem zeker erg goed.

[ Voor 32% gewijzigd door Santee op 14-05-2019 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glenfiddich
Ik zou twee matrassen in één tijk doen. Dan liggen de matrassen strak tegen elkaar aan en kunnen niet uit elkaar schuiven. Verder ziet het er ook netjes uit want het ziet er uit als één matras. Klinkt als een veel beter idee dan "een 10 euro IKEA ding".

Het punt van het vervoeren snap ik niet. De twee matrassen worden gewoon los geleverd met los de tweepersoons tijk er bij. Thuis doe je die matrassen vervolgens in de tijk.

Wij hebben ook twee matrassen in één tijk en je merkt totaal niet dat het twee losse matrassen zijn. Wij hebben ook Ravensberger matrassen trouwens (de talalay latex).

De Ravospring 570 heb ik trouwens wel proefgelegen (in de showroom) en ik was er al heel snel over uit dat dat niks voor mij zou zijn. Voelde bij het heen en weer bewegen en opstaan aan als een slap ding, veel te wiebelig. De Ergospring 1000 lag veel steviger (als in: stabieler). Maar het is natuurlijk maar net wat je zoekt.

[ Voor 21% gewijzigd door Glenfiddich op 15-05-2019 10:53 ]

Catch a smile out there!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 30-05 16:27
Glenfiddich schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 10:46:
Ik zou twee matrassen in één tijk doen. Dan liggen de matrassen strak tegen elkaar aan en kunnen niet uit elkaar schuiven. Verder ziet het er ook netjes uit want het ziet er uit als één matras. Klinkt als een veel beter idee dan "een 10 euro IKEA ding".

Het punt van het vervoeren snap ik niet. De twee matrassen worden gewoon los geleverd met los de tweepersoons tijk er bij. Thuis doe je die matrassen vervolgens in de tijk.

Wij hebben ook twee matrassen in één tijk en je merkt totaal niet dat het twee losse matrassen zijn. Wij hebben ook Ravensberger matrassen trouwens (de talalay latex).

De Ravospring 570 heb ik trouwens wel proefgelegen (in de showroom) en ik was er al heel snel over uit dat dat niks voor mij zou zijn. Voelde bij het heen en weer bewegen en opstaan aan als een slap ding, veel te wiebelig. De Ergospring 1000 lag veel steviger (als in: stabieler). Maar het is natuurlijk maar net wat je zoekt.
Nou ik heb mijn matras uit de tijk gehaald eventjes en die RavoSpring 570 zijn gewoon schuimen delen vastgelijmd. Dus die kan je uiteraard wel los gaan vervoeren zonder tijk, maar kans op beschadiging lijkt mij aanwezig.
Ik vond het persoonlijk handiger om 2 losse te bestellen voor het vervoer (2 weken geleden verhuisd). Als je iets schoons eromheen wikkelt moet het ook wel lukken denk ik, 2 matrassen in 1 tijk. Persoonlijke keuze.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freakster86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Glenfiddich schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 10:46:
Ik zou twee matrassen in één tijk doen. Dan liggen de matrassen strak tegen elkaar aan en kunnen niet uit elkaar schuiven.
Misschien dat dit afhangt van het type matras, maar imho is dit geen duurzame oplossing. Je ligt dan te veel op de rand/zijkant van twee matrassen. Daar zit de minste ondersteuning en gaat gegarandeerd op termijn voor kuil/spleetvorming zorgen, ongeacht of daar een strakke hoes/tijk omheen zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:52
Pagina: 1 ... 26 ... 54 Laatste