Ervaringen, hints en tips over matrassen / boxsprings

Pagina: 1 ... 21 ... 55 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-02-2024
@d0s: nee dat is het niet. Wat wel zo is is dat als de specs matig zijn de kwaliteit automatisch ook niet bijzonder kan zijn.
De yatas matrassen:
- heb ik zelf gezien, ook de interne opbouw
- worden geproduceeerd door het premium-merk in turkije, dat heb ik nagevraagd bij een heel aantal turkse mensen die ik kne die dat ook bevestigen
- de veersystemen zijn robuust en zeer sterk.
OP grond daarvan weet ik d at de kwalitiet van yatas sowieos goed is, bij lrson heb ik daar mijn twijfels over. Nogsteeds kan het een goed matras ziijn, maar ik durf de advisering ervan niet voor mijn verantwoording te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@tommie12: ik kom niet met cijfers omdat ik niet de indruk heb dat die je iets zeggen. Hoe weet jij bijvoorbeeld dat het matras wat jij net nieuw hebt goed is, dat komt toch ook alleen maar omdat het lekker voelt en de verkoper je heeft overtuigd van de kwaliteit ervan?
maar goed:
droomidee heeft als doel de hogste kwalitiet tegen de laagste prijs te leveren. de eigenaar wil dat ook zo houden dus als blijkt dat dat niet meer zo is en ik hem dat vertel onderzoekt hij dat en lost hij het op, voordeel van een klein bedrijf.
Ik kan je nu vertellen dat een droomidee matras hoort te bestaan uit 350 geharde pocketveren van 1,6 en 1,8mm afgedekt met 4cm hr55 koudschuim en (indine gekozen) 4cm hr50 traagschuim aan de andere kant, en dat ikea veel gebruik maakt van hr35 afdeklagen en 190 veren per m2(wat toch echt erg weinig is), maar dan nog bevestigt dat de kwalitiet niet. Een goed matras kan veel gewicht dragen maar biedt toch comfort.
voorbeeldje: als je de hourglas matrs van ela wonen zou kopen(met zandlopervormgie veren die een progressieve tegendruk bieden) dan ligt dat matras bij ieder gewicht zacht. het maximale gewicht wat de matras per persoon kan dragen is 200kg en het is zo geproduceerd dat het matras deze belasting bij dageliks gebruik minimala 10 jaar moet volhouden. Leg je daar dus 2 mensne op van 80kg per persoon dan zit het matras nog nieteens aan 50% van z'n belastbaarheid en zal het matas dus heel erg lang meegaan. Heb je echter een matras wat 100kg aankan en je legt er mensen van 90kg op, dan zal dat matras in verhouding korter meegaan.
Je shcreef net over pocketveren die elk een paarhonderd gram dragen. dat is niet helemala waar. het zwaarste deel van een mens zit in het midden tot de billen, dat deel drukt het zwaarste op het matras terwijl andere dlen veel minder belast worden, daardoor kan bijmatig materiaal dus de kuil ontstaan. bij mensne met brede schouders onstaat de kuil ook ongweleens daar. maar je zal nooit een kuil bij de voeten hebben bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20:42
Elke veer geeft een progressieve druk!
Wat de vorm ook is.

Laat ons even rekenen met de IKEA waarden.
190 veren per m2.
Waar je bekken op de matras ligt is can 0,25m x 0,35m (klein gerekende), of 0.0875 m2.
0,0875m2 x 190 ... dat zijn 16,6 veren die het gewicht van je bekken moeten dragen.
Laat dat 30kg zijn, dan is het 2kg per veer voor de IKEA matras.

Ik kan je wel verzekeren dat een veer met draadikte van 1,6mm2 véééél meer kan dragen dan 2kg.

Als een matras inzakt, dan is het de bekleding of het schuim dat er rond zit, en niet de veer.
Het aantal veren, gehard, tonvorm etc etc, dat is gewoon marketing en differentiatie.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:48

paQ

dicksterk schreef op maandag 25 juni 2018 @ 14:48:
bij lrson heb ik daar mijn twijfels over. Nogsteeds kan het een goed matras ziijn, maar ik durf de advisering ervan niet voor mijn verantwoording te nemen.
Dat heb je nu al heel vaak herhaald, maar je hebt er nog nooit één van dichtbij gezien!
Leg hem eens naast een droomidee, en je zult nog aangenaam verrast zijn over de bouwkwaliteit. Al is het alleen al dat het niet rond afloopt naar de zijkanten...

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
dicksterk schreef op maandag 25 juni 2018 @ 15:00:

droomidee heeft als doel de hogste kwalitiet tegen de laagste prijs te leveren.
Dat beweert Ikea toch ook.
Dus waarom geloof je Droomidee wel, en Ikea niet?

Je mag dan matrassen verkocht hebben, ik denk niet dat je de Ikea matrassen verkocht hebt, dus al je Ikea kennis is van "horen zeggen, of lezen op fora".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
@d0s
OP grond daarvan weet ik d at de kwalitiet van yatas sowieos goed is, bij lrson heb ik daar mijn twijfels over. Nogsteeds kan het een goed matras ziijn, maar ik durf de advisering ervan niet voor mijn verantwoording te nemen.
Sowieso, welke verantwoording neem je?

Ik heb een droomidee matras voor mijn zoon gekocht, en die vindt hem been en beenhard. Ik heb er 5 minuten op gelegen, en mijn schouder deed pijn.

Ga jij die nu terugbetalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@tommie12: ik verbaas me een beetje over je stelligheid, een paar weken geleden wist je nog vrijwel niets van matrassen.
Om op je berekening in te gaan:
Ik denk dat 30kg voor een bekken alleen geldt voor lichte mensen. maar stel dat de cijfers in je berekeing kloppen:
- dan nog is een subtantieel deel van het lichaamsgewicht verdeeld over 16 veren terwijl de andere 174 veel minder te doen hebben.
- als de 16 veren niet thermisch gehard zijn en dus hun originele vorm niet volledig meer aannemen(verder doorzakken/minder tegendruk geven) gaat de afdeklaag daarboven meer uitrekken en hangen waardoor deze zal gaan kuilen. de veer is dan tud toch de oorzaak ookal zie je de kuil terug in de afdeklaag. en zelfs als dat wel enkel de afdeklaag is; dan is een hr35 afdeklaag, met dus minder puntelasticitiet gevoeliger voor kuilvormign dan een hr55 afdeklaag met meer materiaal dus meer elasticitiet en een beter draagvermogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@tommie12: Ik adviseer mensen matrassen op basis van hun persoonlijke situatie. Als mensen het topic lezend daar zelf een advies uitpikken en dat opvolgen terwijl het niet voor hen persoonllijk geschreven is kan ik uiteraard geen verantwoording nemen voor het verkeerd uitvallen van dat advies. Dat hoeft in dit geval ook niet want je kan de droomidee matras gewoon terugsturen je hebt hem namelijk nog geen 100 dagen. Ik had jouw zo een ravospring h2 geadviseerd omdat hij zo licht is. Of ik had de droomidee met traagschuim geadviseerd als hij het niet snel warm had.
@paq: zou jij eens een lat over je larson willen leggen om e kijken of er een vervormign heeft plaatsgevonden of dat het matras nog 100% strak is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
dicksterk schreef op maandag 25 juni 2018 @ 15:26:
@tommie12: ik verbaas me een beetje over je stelligheid, een paar weken geleden wist je nog vrijwel niets van matrassen.
Om op je berekening in te gaan:
Ik denk dat 30kg voor een bekken alleen geldt voor lichte mensen. maar stel dat de cijfers in je berekeing kloppen:
- dan nog is een subtantieel deel van het lichaamsgewicht verdeeld over 16 veren terwijl de andere 174 veel minder te doen hebben.
- als de 16 veren niet thermisch gehard zijn en dus hun originele vorm niet volledig meer aannemen(verder doorzakken/minder tegendruk geven) gaat de afdeklaag daarboven meer uitrekken en hangen waardoor deze zal gaan kuilen. de veer is dan tud toch de oorzaak ookal zie je de kuil terug in de afdeklaag. en zelfs als dat wel enkel de afdeklaag is; dan is een hr35 afdeklaag, met dus minder puntelasticitiet gevoeliger voor kuilvormign dan een hr55 afdeklaag met meer materiaal dus meer elasticitiet en een beter draagvermogen.
En ik verbaas me over de stelligheid waarmee jij op dit forum merken kraakt en maakt.
Je hebt geen enkel objectief gegeven waarom een Ikea of Swissense Matras rommel is, en Droomidee beter.

De droomidee matras die ik gekocht heb is er een met koudschuim, en mijn dochter die rugslaper is gaat die een jaar of 2 gebruiken op haar studentenkamer, nadien gaat die de vuilbak op.

Maar ik kan je verzekeren dat ik nooit meer bij Droomidee koop. Droomidee is naar mijn ervaring totaal ongeschikt voor zijslapers. En dat durf ik wel heel stellig te beweren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-09 06:52

Mystikal

It never hurts to help!

Ik heb ook een droomidee matras sinds 1-1-18. Ik zal vanavond met een lat eens kijken of er kuilvorming is ontstaan aan zowel mijn kant (93kilo, 1,98mtr) en aan mijn vrouw haar kant (65 kilo en 1,74mtr??)

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@tommie12: Het probleem is dat een gemiddelde consument niets kan met die informatie. als jij nog nooti een automotro van binnen hebt gezien kan je de montuer die je motor gaat reviseren ook niet vertellen dat onderdeel a net zo goed is als onderdeel b. en hij kan je wel gaan uitleggen waarom hij onderdeel b gebruikt in plaats van a maar daarbij zal hij je met zoveel technische details moeten vermoeien dat je daarna nog niets weet.
Als ij ikea matras kuilvorming op google invoert zal je genoeg te lezen hebben. Ik kan ikea wel bellen en zeggen dat er veel kuilvormign te vinden is als ik op hun marassen google maar dat weten ze zelf ook en toch blijven de specs hetzelfde. als ik de eigenaar van droomidee mail dat er kuilvormign plaatsvindt in zijn matrassen gaat hij direct in gepsrek met de fabriek om de samenstelling van de matras te wijzigen om dit probleem op te lossen, dat is het verschil. logisch ook want droomidee bestaat uit een persoon of 2 en ikea uit duizenden verdeeld over heel veel afdelingen. Ik kan je nog meer objectieve info geven en cijfers maar als je de impact daarvan niet begrijpt omdat je zelf geen volledige kennis van matrasmaterialen hebt gaat die info je niets duidelijk maken.
ik snpa niet waarom je de droomidee matras niet terugstuurt als je nu al weet dat je hem straks niet meer wil. dan krijg je je geld gewoon terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

IKEA zal ook 4200x zoveel matrassen verkopen lijkt me zo, dus daar vind je uiteraard meer (klachten) over.
Ik zou niet weten waarom ik met een lat over mijn matras zou moeten gaan; hij is keurig vlak.

Zit je afkeur naar diverse matrassen niet gewoon in je eigen zoektocht waarbij je zelf tegen zaken aanloopt die _voor jou_ niet goed (be)vallen? Ik weeg 75 kg; die droomidee 'krengen' vind ik echt veel en veel te hard. Prima met een nachtje op je rug liggen, maar zo slaap ik doorgaans niet. Kan me voorstellen als je 125 kg bent (ik weet het niet hoor) dat de ervaring al compleet anders is. En op welke delen van het lichaam zit die gewichtsverdeling in dat geval.
Zoveel mensen, zoveel wensen.

Voor mij geldt overigens wel: een matras die 3 keer zoveel weegt dan een matras die je met een pink van zijn plek duwt, heeft bij mij al een +1. Als hij dan ook nog eens beter is afgewerkt nog een keer +1. Niet te hard, weer +1
Gaat een Larson Stockholm 8 jaar mee? geen idee.. .dat weet ik niet, en jij ook niet. Omdat hij zo solide gebouwd is _verwacht_ ik dat wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@mystikal: alvast bedankt, ik ben ergb benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@paq: ik vrag het omdat jij jouw larson ongeveer even lang hebt als een paar anderen hun droomideematras, die nu kuiling constateren. vaak zie je dat niet goedmet het blote oog vandar de lat. Ik ben gewoon benieuwd of jouw matras na enkele maanden nog geen enkele vervormign heeft gekregen, dan zijn het soort feiten waarmee je in de prakitjk kwalitiet kan bepalen.
Overigens vergelijk ij wel een larson met traagschuim met een droomidee met koudschuim, wat uiteraard nogal verschilt.
Nee ik baseer mijn adviezen niet op mijn eigen zoektocht, de meeste mensen wegen minder dan ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

*ook* traagschuim. (onder een laag koudschuim)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@paq: het droomidee matras dat jij had hat koudschuim, geen traagschuim. de larson bevat wel tragschuim dat is aanmerkelijk zachter.
maar: even een lat over je matras leggen is toch niet veel moeite? kan ook een bezemsteel zijn. als we het over objectieve feiten hebben is een gemeten kuil die niet aanwezig is, tegen een gemeten kuil die wel aanwezig is bij droomidee, een objectievere vergelijking als een gemeten kuil tegenover een op het oog niet aanwezige kuil.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paQ

paQ

Objectief is als je adviezen/meningen ventileert over zaken die je zelf test/ziet/voelt. Niet hear - say.

Ik zal straks eens kijken of ik iets rechts vind wat voor het grijpen ligt. Ik ga er niet al te veel moeite in steken vrees ik.

[ Voor 38% gewijzigd door paQ op 25-06-2018 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@paq: dan nog is hear say meer maatstaf dan geen info. tot op heden ken ik geen uitslagen van de metingen van larson matrassen, geen positieve en geen negatieve. als ik elek matras zelfs zou moeten kopen wordt het natuurlijk onmogelijkk. En het zou ook geen eerlik resultaat geven, want als ik met mijn 150 op de larson ga liggen terwijl hij officieel 120 aankan en hij vervormt, dan valt dat het matras niet te verwijten want larson zelf zegt dat hij niet voor mij geschikt is. JIj reageerde omdat jij je matras fijn vindt en het merkwaardig vindt dat ik mijn twijfels heb. Maar als ik dan vraag een meetbaar feit te controleren waarbij het larson matras eventueel positief zou kunnen afsteken bij het droomidee matras dan vindt je dat een probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
dicksterk schreef op maandag 25 juni 2018 @ 16:03:
@tommie12: Het probleem is dat een gemiddelde consument niets kan met die informatie. als jij nog nooti een automotro van binnen hebt gezien kan je de montuer die je motor gaat reviseren ook niet vertellen dat onderdeel a net zo goed is als onderdeel b. en hij kan je wel gaan uitleggen waarom hij onderdeel b gebruikt in plaats van a maar daarbij zal hij je met zoveel technische details moeten vermoeien dat je daarna nog niets weet.
Als ij ikea matras kuilvorming op google invoert zal je genoeg te lezen hebben. Ik kan ikea wel bellen en zeggen dat er veel kuilvormign te vinden is als ik op hun marassen google maar dat weten ze zelf ook en toch blijven de specs hetzelfde. als ik de eigenaar van droomidee mail dat er kuilvormign plaatsvindt in zijn matrassen gaat hij direct in gepsrek met de fabriek om de samenstelling van de matras te wijzigen om dit probleem op te lossen, dat is het verschil. logisch ook want droomidee bestaat uit een persoon of 2 en ikea uit duizenden verdeeld over heel veel afdelingen. Ik kan je nog meer objectieve info geven en cijfers maar als je de impact daarvan niet begrijpt omdat je zelf geen volledige kennis van matrasmaterialen hebt gaat die info je niets duidelijk maken.
ik snpa niet waarom je de droomidee matras niet terugstuurt als je nu al weet dat je hem straks niet meer wil. dan krijg je je geld gewoon terug.
Ik heb toch al gezegd waarom die Droomidee matras niet terug gaat. Mijn dochter wil hem, en dingen terugsturen voor de fun doe ik nu ook niet.

Ook in dit antwoord blijf je mist spuwen.
Hoe ga jij nu bewijzen en indicaties geven dat Ikea matrassen kuilvorming hebben? Omdat er hier 3 mensen een melding maken? Die stuur je toch naar Ikea, en dan weten ze het wel. Krijgen die te veel klachten, dan zullen ze ook wel reageren zeker...

Ik hoef geen informatie over de materialen, ik wil statistische data over klachten.
Hoe veel matrassen verkopen ze van welk model, en hoe veel komen er terug? Dat mag je eens aan Droomidee, Ikea of een andere fabrikant vragen. Als je die gegevens vast krijgt stuur ik je een fles van het allerbeste Belgische bier.

Denk je nu echt dat de grote merken geen klachtenafdeling hebben die nagaat hoe veel garantiegevallen ze hebben?
Stel dat Ikea 10% van zijn matrassen terugkrijgt, dan garandeer ik je dat het "kot te klein is". Dat kunnen ze echt niet hebben. Daar reageren ze onmiddellijk op.

Nu ik lees dat jij 150kg weegt, snap ik ook wel dat je alleen zeer harde matrassen goed vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Aggressor schreef op maandag 25 juni 2018 @ 13:17:
@Pixal mag ik vragen hoeveel kg jij bent?

En jij hebt dit matras? Ik heb 180x210 nodig en ik ben rond de 91kg
Ik ben zo rond de 90 kilo en 1.98.

Het matras is 180x220

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20:48
Pixal schreef op maandag 25 juni 2018 @ 16:44:
[...]

Ik ben zo rond de 90 kilo en 1.98.

Het matras is 180x220
Thanks
Dit matras bestaat dus uit 1 geheel?
Ik heb nu 2 losse matrassen 2x 90x210 .. en deze zijn volgens mij meer medium/zacht

Ik heb liever een harder matras. Heb jij een linkje naar het correcte matras?

En kan ik beter wachten met bestellen totdat de probelemen zijn opgelost?

[ Voor 4% gewijzigd door Aggressor op 25-06-2018 16:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paQ

paQ

dicksterk schreef op maandag 25 juni 2018 @ 16:27:
@paq: dan nog is hear say meer maatstaf dan geen info.
En daar zit hem nu net de weerstand van velen hier in dit topic.
Van horen zeggen presenteer je als feit, maar ook ongeziene matrassen waar je zelf geen beeld bij hebt gaan over de knie.

En het kan goed hoor, dat een droomidee mateas in de klassen tot 174,95 de beste keuze is. Maar misschien scoort het nog maar plekje 14 als je er 75 piek bij doet.
En daar lopen de adviezen scheef. Ze zijn veel te eenzijdig belicht en vooral te kort door de bocht.
Je kunt je mijns inziens onmogelijk “zomaar” negatief uitlaten over de kwaliteit van een product dat je zelf nooit onder ogen hebt gehad.
Zelfs niet bij een geisoleerde mening van een derde.

Maar goed. Ik ga het hierbij laten. Ik merk dat ik telkens maar in herhaling blijf vallen en zo in de laatste paar pagina’s te zien ben ik daarin niet alleen.

[ Voor 9% gewijzigd door paQ op 25-06-2018 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@tommie12: ik vind zeker niet alleen harde matrssen goed, hoe hard of zacht een matras moet zijn hangt af van de person. nogmaals ik had jouw zoon dit matras nooit geadviseerd als je me ernaar had gevraagd.
Statistische gegevens over klachten heb ik niet. mar dat is ook niet mijn stelregel. als in een bepaalde prijsklasse een matras te vinden is wat beter is adviseer ik die, daarom valt ikea buiten de boot. ook in het hogere prijssegment zijn er genoeg opties die ik vaak adviseer, daarin valt droomidee weer direct buiten de boot omdat in het hogere prijssegment veel geavanceerdere matrassen zijn te vinden. als ik jou had moeten adviseren had ik je het zero gravity matras van ela wonen geadviseerd, maar dat werkte niet omdat je niet in nederland woont.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@paq: wat ik adviseer hangt van de wensen van de gebruiker af. Iemand die van een auping afkomt zal ik waarschijnlijk de zero gravity, seven-z latex of een dergelijk model van ela wonen adviseren, omdat die geavanceerder zijn qua opbouw en techniek dan wat de gebruiker had en hij dus voor minder geld een nog betere slaapbeleving gaat krijgen. zou je zo iemand droomidee adviseren, dan zal hij daar niet blijv an worden. Larson heeft vor mij nog geen positieve punten, het enige positieve wat ik er over hoor is "het ligt lekker" maar dat doen veel niewue matrassen. vandar dat ik je vraag om die meting. geen enkele nestvorming na een maand of 4-6 gebruik is een + in het voordeel van larson. Maar ik adviseer in de diverse prijsklasen liever het beste wat in die klase te krijgen is, en daarin past larson momenteel niet voor mij, als droomidee de problemen niet kan oplossen weet je maar nooit of dat verandert, zeker als jij en andere gebruikers echt geen kuilen bben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
Laat me dan nog eens een vraag stellen.

Ca 2 weken geleden hebben we ons Revor bed geleverd gekregen met de Anatomic 1500 Gelpulse Matrassen in medium stevigheid.
Ik had er ook een nieuw kussen M-Line Athletic bij gekregen, maar dat was gewoonweg te dun. Dat is al omgewisseld voor een dikker kussen.

Mijn vrouw vindt de matras goed, ik heb nog wat last aan mijn schouders, en zou het liever zachter willen.
Revor matrassen worden niet gewisseld. Het enige alternatief dat ik kan bedenken is een topper er op leggen.
Maar welke????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@tommie12: heb je dat expliciet nagevraagd bij de winkel? vind het wel bedroevend dat ze niet willen wisselen, die matrassen zijn niet bepaald goedkoop.
Heb je wel het idee dat je kussen nu goed is? zo niet dan kan dat ook nog oorzaak zijn van de pijn in je schouders.
Topper... welke afmeting bed heb je ook alweer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@tommie12: ik meen me te herinneren dat je een lengtemaat 210 of 220 had. dan kan je helaas niet uit met een ravensberger topper, dat zou m'n eerste keuze geweest zijn qua prijs/kwalitietverhouding. kijk eens op www.beddenbriljant.nl daar hebben ze topers in alle maten en ook alle soorten toppers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
voor iedereen die in de winter van een warm zacht bed houdt: bij lidl-shop zijn de fleece hoeslakens en fleece dekbedovertrekken(inclusief kusenslopen) in de aanbieding. voer op www.lidl-shop.nl in het zoekvenster fleece hoeslaken in of fleece dekbedovertrek dan vind je ze. Heel erg mooie kwaliteit(heb ze zelf ook gekocht voor de komende winter) en heerlijk zacht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kezand
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-01 11:34
dicksterk schreef op maandag 25 juni 2018 @ 10:18:
@flintekind: simba heeft geen lang leven, larson is beter.
HAHAHA hoe weet je dit nou? Simba bestaat nog maar 2 - 3 jaar.
Stop eens met roepen dat andere merken niet lang mee gaan of slecht zijn als je het niet weet.

[ Voor 3% gewijzigd door Kezand op 25-06-2018 19:01 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• red1
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 12-09 05:26
@paQ @Tommie12 @Lekkerboeie86

dicksterk wil het niet horen en gaat toch wel door met zijn dubieuze adviezen. Het is lachwekkend aan het worden. Nu is het idd Yatas wat het snoepje van de maand is. Ja je hebt van (heel veel!!) Turkse mensen gehoord dat het matras uit Turkije komt. En nu? Wat zegt dit? Je hebt het matras zelf nog niet eens om een fatsoenlijke beoordeling te geven. Maar de adviezen stromen alweer binnen..

En meneer neemt 'verantwoordelijkheid' voor zijn adviezen, laat me niet lachen. Het is groot praat, wat nergens op gebaseerd is. Wat houdt deze verantwoordelijkheid in dan? Droomidee matrassen met kuilen, Royal matrassen bij Bosch bedding waar meneer ineens 'nooit meer iets zal kopen', etc. Waar is je zogeheten verantwoordelijkheid dan? Betaal je de mensen die zo'n Royal matras hebben gekocht terug? Want ze krijgen hun geld niet terug. Ruil je persoonlijk de droomidee matrassen om, zonder dat de mensen hier ook maar enig hinder van ondervinden?

Laten we ook niet vergeten dat hij zelf nog niet eens een juist matras voor zichzelf heeft gevonden. Dat is toch echt om te huilen.. 8)7

Ik vind het echt prima dat dicksterk zijn mening geeft, maar laat het dan ook daarbij. Geef je ervaring en beoordeling over een matras (en/of de winkel) welke je ZELF uitgeprobeerd hebt. Daar is het topic volgens mij ook voor bedoeld, ervaringen uitwisselen. Maar stop alsjeblieft met mensen op afstand adviseren, want het slaat echt nergens op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@kezand: heb jij als fabrikant de opbouw van de simba weleens bekeken? dan had je bovenstaande niet geschreven, dat vraagt om kuilvorming.... en dat gebeurd ook lees ik in diverse reviews, dus adviseer ik iemand die 15 jaar met een matras heeft gedaan en dus weet wat kwaliteit is geen simba.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Kunnen we dit stuk van de discussie sluiten? DIt is een forum, dus je kiest zelf maar wiens advies je opvolgt en waar je wel of geen waarde aan hecht.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kezand
@dicksterk Haha nee vertel eens wat is dat Simba.

Ik kan er geen oordeel overgeven als ik het niet in mijn handen hebt gehad heb laten testen en er op geslapen hebt.
En dan nog weet je het niet zeker.

Daarom zeg ik ook dat je niet moet zeggen dat iets niet lang mee gaat als je het niet weet.

[ Voor 8% gewijzigd door Kezand op 25-06-2018 19:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Garfield
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-09 20:13
(jarig!)
Ik lees dit topic al enige tijd mee en het wordt steeds lachwekkender, dicksterk begint toch wel op een fantast te lijken met al die spookadviezen, ook heeft hij de opbouw van een matras gezien terwij hij blind is.....
@d0s:
De yatas matrassen:
- heb ik zelf gezien, ook de interne opbouw
dicksterk schreef op maandag 22 januari 2018 @ 17:58:
Je foto's zeggen mij helaas minder dan 1000 woorden want ik ben blind

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Garfield schreef op maandag 25 juni 2018 @ 19:43:
Ik lees dit topic al enige tijd mee en het wordt steeds lachwekkender, dicksterk begint toch wel op een fantast te lijken met al die spookadviezen, ook heeft hij de opbouw van een matras gezien terwij hij blind is.....

[...]

[...]
Beetje erg goedkoop vind je zelf ook niet. Het is een uitdrukking. Bij blinden is voelen hetzelfde als zien. ze kijken met hun handen. Dan je een matras wel zelf zien door te voelen, maar heb je aan foto's weinig.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@red1: Het probleem is dat jij de situatie bekijkt met de bril van een matrasleverancier uit het duurdere segment, mensen die mijn adviezen volgen komen daardoor niet meer in jouw winkel. Ik snap heel goed dat jij en @lekkerboeie86 dat doen, maar het zou wel zo eerlijk zijn als je de gebruikers hier dan ook verteld vanuit welke invalshoek je schrijft.
Zoals ik al eerder heb gezegd, niemand heeft uiteindelik bij boschbedding gekocht naar aanleidng van mijn berichten dus die vergissing heeft geen enkele schade opgeleverd.
De gebruikers van droomidee geven aan de kuilvorming, die vrij beperkt likt, nog niet als hinderlijk te ervaren, zodanig dat ze nu ng niet willen overgaan tot het claimen van garantie. Dat hoeft ook niet want ze hebben 10 jar volledige garantie. Achter de schermen ben ik druk bezig samen met de eigenaar van droomidee om de rede van deze vervorming op te sporen en ervor te zorgen dat bij volgende producties de specificaties worden toegepast zoals droomidee die heeft beschreven(mogelik gebuerd dat nu niet, dat wordt momenteel uitgezocht). Uiteraard kan iedereen die dat daarna wil de kuilvorming onder garantie claimen. In deze situatie is er maar 1 mogelijke "schuldige" en dat is de fabrikant die dan de specificaties niet zou hebben nageleefd, wat zowel dromidee als ik niet konden weten en wat dan ook direct zal worden opgelost.
Als jullie berichten uit oprechte bezorgdheid waren zou ik er wel mee kunnen leven, maar de opgetogenheid waarmee jullie proberen fouten in mijn adviezen te vinden is niet bepaald opbouwend. @kezand is het ook lang niet altijd met me eens, maar die steekt zelf ook z'n nek uit door te adviseren, daar heb ik wel respect voor. Maar vanaf de zijlin kritisch zijn zonder zelf positief bij te dragen is wel erg makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@garfield: ;-) goed om te weten dat je niet bang bent voor spoken, anders zou je niet proberen een spook te beledingen;-) ff serieus: dat is wel een heel simplistisch inkoppertje, bovendien zou je er weinig aan hebben om de opbouw van een matras alleen te zien, kwalitiet voel je toch echt een stuk beter dan je die ziet, en daar zijn blinden dan weer erg goed in.
Als je zlef hier al lang meelest valt je misschine op dat er enkel kritiek komt van verkopers en enkele anderen die zelf nooit door mij geadviseerd zijn. mesnen die ik wel geadviseerd heb zijn daar doorgaans blij mee. Als ik het geovel zou hebben dat ik niet wist wat ik deed stopte ik er onmiddelijk mee, maar ik leer elke dag bij en ben er inmiddels behoorlijk goed in. Dat ik niet vertel wat jij verwacht te horen betekent niet automatisch dat ik "spookadviezen" uitbeng.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
dicksterk schreef op maandag 25 juni 2018 @ 18:21:
@tommie12: heb je dat expliciet nagevraagd bij de winkel? vind het wel bedroevend dat ze niet willen wisselen, die matrassen zijn niet bepaald goedkoop.
Heb je wel het idee dat je kussen nu goed is? zo niet dan kan dat ook nog oorzaak zijn van de pijn in je schouders.
Topper... welke afmeting bed heb je ook alweer?
Nee, ik heb het nog niet gevraagd, maar ga het wel doen. Ik wil eerst de alternatieven kennen. In de winkel kost een topper 600€.
Bed is 180x210.
Kussen is prima nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@tommie12: zoals ik net aangaf, www.beddenbriljant.nl heeft toppers in jouw maat, dan kan je zlef kijken welke je zou willen.
Maar probeer in alle gevallen eerst de matras te wisselen, het is zonde van zo'n duur matras als er een topper op moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
En wat voor topper moet dat zijn. Er zijn er van 50€ en van 500€....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@tommie12: dat hangt voledig van je eigen vorkeuren af. Weet je hoe de verschillende materialen voelen? Zo ja, naar welk materiaal gaat je voorkeur uit/ zo niet, hoe wi jijn dat en topper is? zacht neem ik aan, vormend naar je licham(zoals traagschuim), of juist wel met wat tegendruk(latex), verkoelend, dan heb je een geltopper nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

Flintekind schreef op maandag 25 juni 2018 @ 09:48:
Hoe zijn de ervaringen met Larson of het simba matras?
Ik heb een Larson Stockholm matras. Daar zit overigens ook traagschuim in, maar vormt niet de toplaag, zoals eerder onterecht werd aangehaald door iemand. Ik heb het ook al vlug te warm in bed dus was daar wat huiverig voor. Moet zeggen dat met het warme (soms hete) voorjaar tot nu toe geen enkele moeite heb gehad met de temperatuur in bed.
We slapen heerlijk erop, en mijn vrouw haar rugklachten lijken verdwenen. (oude matras was ook wel op, dus die waren met elk ander nieuw matras waarschijnlijk ook wel weg gegaan)

Ik heb geen ervaring met een Simba matras dus kan daar niets zinnigs over zeggen. Ik heb wel het Simba outlast kussen. Behoorlijk aan de prijs als je het mij vraagt, maar ben er wel super content mee :)

zo, een ervaring van een gebruiker > niet van "horen zeggen" of beeldvorming van foto's

[ Voor 9% gewijzigd door paQ op 26-06-2018 09:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Aggressor schreef op maandag 25 juni 2018 @ 16:52:
[...]

Thanks
Dit matras bestaat dus uit 1 geheel?
Ik heb nu 2 losse matrassen 2x 90x210 .. en deze zijn volgens mij meer medium/zacht

Ik heb liever een harder matras. Heb jij een linkje naar het correcte matras?

En kan ik beter wachten met bestellen totdat de probelemen zijn opgelost?
Ja is gewoon één geheel en de matrassen zijn best hard. Sommige mensen hier vergelijken het met een plank maar van mij mocht ie nog wel iets harder. Ze lijken nu een half jaar later wel iets zachter te zijn geworden. Ik heb voorheen altijd 2x 90x220 gehad maar dat wil ik nooit meer.

https://www.droomidee.nl/...ring-matras-180x220-22dik deze heb ik besteld, maar een 210 matras vinden op die site is ook niet zo moeilijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11-09 14:59

d0s

sssst

paQ schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 09:03:
[...]

Ik heb een Larson Stockholm matras. Daar zit overigens ook traagschuim in, maar vormt niet de toplaag, zoals eerder onterecht werd aangehaald door iemand. Ik heb het ook al vlug te warm in bed dus was daar wat huiverig voor. Moet zeggen dat met het warme (soms hete) voorjaar tot nu toe geen enkele moeite heb gehad met de temperatuur in bed.
We slapen heerlijk erop, en mijn vrouw haar rugklachten lijken verdwenen. (oude matras was ook wel op, dus die waren met elk ander nieuw matras waarschijnlijk ook wel weg gegaan)

Ik heb geen ervaring met een Simba matras dus kan daar niets zinnigs over zeggen. Ik heb wel het Simba outlast kussen. Behoorlijk aan de prijs als je het mij vraagt, maar ben er wel super content mee :)

zo, een ervaring van een gebruiker > niet van "horen zeggen" of beeldvorming van foto's
Hier ook bijna 4 maanden de Larsson Stockholm. Bevalt nog prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@d0s @paq: dat jullie lig-ervaaringen goed zijn wist ik al, maar dat geldt ook voor de mensen die nu op hun droomidee matras slapen maar wel lichte kuilvorming hebben. dus daarom: willen jullie met een lat eens controleren of er een lichte vervorming heeft plaatsgevonden na deze maanden gebruik of dat de matras nog 100% strak is? Dat zijn dingen waaruit de kwalitiet valt af te leiden, niet uit de constatering of het lekker ligt of niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• d0s

d0s

sssst

Mijn post is als antwoord op iemands vraag. Waarom haal je er nou weer Droomidee en het onderwerp kuilvorming bij?

Iemand vraagt gewoon naar een ervaring met de Larsson en daar reageer ik op.

[ Voor 7% gewijzigd door d0s op 26-06-2018 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

d0s schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 10:31:
Mijn post is als antwoord op iemand anders vraag. Waarom haal je er nou weer Droomidee en het onderwerp kuilvorming bij?

Iemand vraagt gewoon naar een ervaring met de Larsson en daar reageer ik op.
dat dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20:48
Pixal schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 09:22:
[...]

Ja is gewoon één geheel en de matrassen zijn best hard. Sommige mensen hier vergelijken het met een plank maar van mij mocht ie nog wel iets harder. Ze lijken nu een half jaar later wel iets zachter te zijn geworden. Ik heb voorheen altijd 2x 90x220 gehad maar dat wil ik nooit meer.

https://www.droomidee.nl/...ring-matras-180x220-22dik deze heb ik besteld, maar een 210 matras vinden op die site is ook niet zo moeilijk
https://www.droomidee.nl/...ring-matras-180x210-22dik

Dan kom ik op deze uit.. die met de traagschuim erbij heb je dus niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@d0s: omdat je zelf in jouw post ook mijn adviezen aanhaalt "echte ervaring in plaats van horen zeggen". ik vraag je gewoon ook nar een echte ervaring, namelik als je de matraws meet met een lat eroverheen of er dan kuil/nestvorming heft plaatsgevonden. het is natuurljk makkelik mij te verwijten dat ik niet genoeg weet van de kwalitiet van een matras maar als jij en @paq mij dan zelf weigeren een meetbaar bewijs van die kwaliteit te leveren vind ik dat wel wat vreemd. het is niet alsof ik jullie vraag om een uur van je tijd te verspillen, zoiets duurt hooguit een minuut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@aggressor: ze zijn allemaal te krijgen in alle bredte en lengtematen, zow2el met als zonder traagschuim. maar ik zou even wachten met bestellen tot duidelik is of er problmen zijn met de fabriek. dat zal binnen een paar dagen duidelijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Heb je de eigenaar gevraagd of hij dan ook alle bestellingen van de afgelopen periode gaat terugroepen c.q. vervangen als er wel problemen zijn met de fabriek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s

d0s

sssst

dicksterk schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 10:59:
@d0s: omdat je zelf in jouw post ook mijn adviezen aanhaalt "echte ervaring in plaats van horen zeggen". ik vraag je gewoon ook nar een echte ervaring, namelik als je de matraws meet met een lat eroverheen of er dan kuil/nestvorming heft plaatsgevonden. het is natuurljk makkelik mij te verwijten dat ik niet genoeg weet van de kwalitiet van een matras maar als jij en @paq mij dan zelf weigeren een meetbaar bewijs van die kwaliteit te leveren vind ik dat wel wat vreemd. het is niet alsof ik jullie vraag om een uur van je tijd te verspillen, zoiets duurt hooguit een minuut.
Ik haal helemaal niks aan. Volgens mij moet je even goed lezen. Ik reageer enkel en alleen op een vraag van een andere user.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@cyberpope: als de specs inderdaad onjist zijn haalt geen enkel van die matrassen die met de verkeerde specs zijn geproduceerd de 10 jaar, dus zodra de kuilvormig te diep wordt zullen de gebruikers die het betreft zelf ongetwijfeld garantie claimen. matrassen die nog goed slapen op vorhand vervangen ljkt me niet zinvol, de fout levert geen gevaar op en voor diegenen die er geen last van hebben maakt het geen verschil. Maar ik denk dat je hem dat het beste zelf kan vragen zodra er meer duidelijk is, voor nu is alles nog onbekend.
@d0s: ik heb goed gelezen... annyway: wil jij wel even de matras meten met een lat om te constateen of nestvormign heeft plaatsgevonden? met de koringen die larson vaak geeft schelen ze in prijs vaak weinig met de droomidee matrassen dus zou interessante info kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@jayjey: was jij niet degene die een zo natuurlijk mogelijk matras zocht?
kan dat ik me vergis, er schrijven hier zoveel mensen. ik heb een hele mooie voor je gevonden:
www.luxorslapen.nl/produc...usive-collection/viceroy/
natuurliker ga je ze niet vinden, en ook met de beste pocketveren die er zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paQ

paQ

dicksterk schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 11:54:
@cyberpope: als de specs inderdaad onjist zijn haalt geen enkel van die matrassen die met de verkeerde specs zijn geproduceerd de 10 jaar, dus zodra de kuilvormig te diep wordt zullen de gebruikers die het betreft zelf ongetwijfeld garantie claimen. matrassen die nog goed slapen op vorhand vervangen ljkt me niet zinvol, de fout levert geen gevaar op en voor diegenen die er geen last van hebben maakt het geen verschil. Maar ik denk dat je hem dat het beste zelf kan vragen zodra er meer duidelijk is, voor nu is alles nog onbekend.
...Kijk nou uit met dergelijke posts.... echt...
Tussen de regels lezen mensen: "oei... er zijn omvangrijke problemen met die droomidee matrassen"

Het inprenten van een publieke opinie, waar of onwaar, kan echt schade toebrengen aan een bedrijf of product.
Ook al is er niks aan de hand; het ballonnetje heb je al opgelaten. (ook over andere matrassen trouwens)

[ Voor 4% gewijzigd door paQ op 26-06-2018 12:15 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tommie12
Ik vind het ook ongelooflijk hoe hier uit de losse pols wordt geschreven dat deze goed is en een andere niet.

Revor werd hier nog "goedgekeurd", en dit is wat ik op de website lees.

Mijn matras vertoont een lichte kuil, is dit wel normaal?
Contourvorming is niet hetzelfde als kuilvorming. Eender welke matras neemt de vormen van het lichaam aan. Dit is een volkomen normaal verschijnsel dat contourvorming wordt genoemd. Het is zelfs zo dat u tot 15% aan hoogte of 20% aan hardheid kan verliezen. Pas als er sprake is van een groter verlies aan hoogte of hardheid, spreken we over kuilvorming.

Bij een matras van 24cm dik is 15% een kuil van 3,6cm. Ik heb een Revor matras gekocht, en ik weet niet of ik dit zomaar zou aanvaarden.

In elk geval, als ik vandaag CEO was van Ikea of Swissense, dan had hier iemand toch al minstens een PB gekregen, of had Tweakers klacht gekregen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Kezand
paQ schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 12:13:
[...]

...Kijk nou uit met dergelijke posts.... echt...
Tussen de regels lezen mensen: "oei... er zijn omvangrijke problemen met die droomidee matrassen"

Het inprenten van een publieke opinie, waar of onwaar, kan echt schade toebrengen aan een bedrijf of product.
Ook al is er niks aan de hand; het ballonnetje heb je al opgelaten. (ook over andere matrassen trouwens)
Ben ik het mee eens. Ik lees nu ook dat droomidee producten levert die andere onderdelen bevatten dan dat ze beloven.
Ik kan geloven dat iemand denk: zou dit ook bij mij zo zijn?

Ik snap @dicksterk dat je referentie modellen wilt maar die gaan 1. Je niks zeggen want je kan het niet afzetten tegen andere producten 2. Geen oordeel geven over het product 3. Je kan niet van mensen zomaar verwachten dat ze allerlei dingen voor je gaan doen. Zeker als er niks aan de hand is. Ik snap dat het voor je leerproces intressant is maar daar is deze topic niet voor.

Bespaar jezelf veel moeite want je zal er uiteindelijk niets mee opschieten behalve irritatie creëren bij jezelf.

[ Voor 3% gewijzigd door Kezand op 26-06-2018 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Tommie12 schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 12:54:
In elk geval, als ik vandaag CEO was van Ikea of Swissense, dan had hier iemand toch al minstens een PB gekregen, of had Tweakers klacht gekregen.
Dan had je geen tijd om op t.net te gaan zitten lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
Cyberpope schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 13:04:
[...]

Dan had je geen tijd om op t.net te gaan zitten lezen.
Of ik heb mensen die het web screenen op negatieve berichtgeving over mijn bedrijf...
En dat zal Ikea zeker hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@paq: wat ik met mijn adviezen wil is objectief en eerlijk advies geven. Bedrijven die in mijn advieslijstjes komen worden geacht superieure kwaliteit te leveren, klantvriendeljk te zijn en goede service/garantie te bieden. Als er kwaliteitsproblemen opteden krijgt zo'n bedrijf uiteraard de kans dit op te lossen, maar niet heimelijk. Als ik achterhoud dat er kwaliteitsproblemen lijken te zijn is mijn advies niet langer objectief en houd ik een bedrijf de hand boven het hoofd. Droomidee heft eerder productieproblemen gehad met de dikte van de afdekalgen, dat is hier uitgebreid besproken, droomidee heeft dat keurig opgelost en dat heeft onder de tweakers alleen maar een positief gevoel opgeleverd. Ik weet zeker dat als er inderdaad problemen zijn het nu net zo zal gaan, maar in deze onzekere tussenperiode raad ik mensen niet aan te bestellen want mogelijk krijgen ze over een paar weken een veel beter product.
@tommie12: ik heb je ten tijde van je aankoop geadviseerd naar www.ganezzameubel.com te gaan in Genk. [~kezand} heeft je op jouw verozke een aantal specialzakene genoemd en we hebben je toen wat merken genoemd. Revor was daar niet bij, die heb je zelf gekozen zonder navraag te doen. Dat 3,6cm kuilvorming als ok wordt gezien betekend dat ik dit matras nooit zou adviseren. Maar ik heb je toen ook al gezegd dat ik niet thuis ben op de belgische markt, wij hebben gen revor in nederland.
@kezand: ik vraag die gebruikers om een meting omdat ze wel met kritische posts komen dat ik de kwalitiet van Larson niet durf e garanderen, maar zelf met geen beter argument komen dan "het ligt lekker". Als 2 larsongebruikers contourvorming vinden in hun matras ga ik het niet adviseren aan mensen. De enige rede dat ik geneigd ben dit droomidee te vergeven is dat ze bereid zijn problemen ook echt op te lossen en het dus niet zo laten maar als dat anders was zag je die naam hier ok niet mer. Alleen het allerbeste adviseer ik, valt iets daarbuiten dan kot in mijn lijstje ongetwijfelt een vergelijkbaar product voor waarvan de kwalitiet wel hoog is.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• paQ

paQ

bizar... zo lang je alle opmerkingen in de wind blijft slaan, heeft discussiëren geen enkel nut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
dicksterk schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 14:54:
@paq: wat ik met mijn adviezen wil is objectief en eerlijk advies geven. Bedrijven die in mijn advieslijstjes komen worden geacht superieure kwaliteit te leveren, klantvriendeljk te zijn en goede service/garantie te bieden. Als er kwaliteitsproblemen opteden krijgt zo'n bedrijf uiteraard de kans dit op te lossen, maar niet heimelijk. Als ik achterhoud dat er kwaliteitsproblemen lijken te zijn is mijn advies niet langer objectief en houd ik een bedrijf de hand boven het hoofd. Droomidee heft eerder productieproblemen gehad met de dikte van de afdekalgen, dat is hier uitgebreid besproken, droomidee heeft dat keurig opgelost en dat heeft onder de tweakers alleen maar een positief gevoel opgeleverd. Ik weet zeker dat als er inderdaad problemen zijn het nu net zo zal gaan, maar in deze onzekere tussenperiode raad ik mensen niet aan te bestellen want mogelijk krijgen ze over een paar weken een veel beter product.
@tommie12: ik heb je ten tijde van je aankoop geadviseerd naar www.ganezzameubel.com te gaan in Genk. [~kezand} heeft je op jouw verozke een aantal specialzakene genoemd en we hebben je toen wat merken genoemd. Revor was daar niet bij, die heb je zelf gekozen zonder navraag te doen. Dat 3,6cm kuilvorming als ok wordt gezien betekend dat ik dit matras nooit zou adviseren. Maar ik heb je toen ook al gezegd dat ik niet thuis ben op de belgische markt, wij hebben gen revor in nederland.
@kezand: ik vraag die gebruikers om een meting omdat ze wel met kritische posts komen dat ik de kwalitiet van Larson niet durf e garanderen, maar zelf met geen beter argument komen dan "het ligt lekker". Als 2 larsongebruikers contourvorming vinden in hun matras ga ik het niet adviseren aan mensen. De enige rede dat ik geneigd ben dit droomidee te vergeven is dat ze bereid zijn problemen ook echt op te lossen en het dus niet zo laten maar als dat anders was zag je die naam hier ok niet mer. Alleen het allerbeste adviseer ik, valt iets daarbuiten dan kot in mijn lijstje ongetwijfelt een vergelijkbaar product voor waarvan de kwalitiet wel hoog is.
Ik ben op advies van dit forum naar Goeiemorgen Slapen zonder zorgen gegaan in Schoten. Het advies daar was uitstekend, en daarbij werd ook het merk Revor genoemd als een degelijk merk. (Maandag 21 Mei 21h41 door Kezand)

De discussie gaat vooral over het feit dat jij vanuit je zetel en met wat forumreacties gewoon bepaalt welke merken goed en slecht zijn.
En wat jouw garantie betekent... ik snap het niet hoor.

Die Revor heb ik zelf gekozen na ter plaatse op 10 verschillende bedden gelegen te hebben van 1500€ tot ca 10.000€ (niet electrisch verstelbaar). Revor zat daar in de onderhelft van het prijsgamma, en na die matras werd het niet meer beter, hoe duur het bed ook werd. Ik heb de indruk dat ik iets zachter nodig heb, maar dat kan ook aan mijn slechte schouder liggen.
Ik heb contact gehad met de winkel en ze raden me af om zachter te gaan omdat ik anders met mijn rug problemen zou krijgen wegens doorzakken van het bekken. Omdat ik de indruk heb dat mijn schouder terug naar af gaat ga ik eerst een dokter bezoeken. Sowieso heb ik meer last na lange autoritten, en dat heb ik de laatste tijd te veel gedaan.

De Droomidee matras heb ik blind op jouw aanraden gekocht, en dat was een miskoop voor elke zijslaper want véél te hard.

Jij focust zo enorm op kuilvorming, terwijl ik niet goed begrijp waarom dat zo'n probleem is. Ik hoop echt dat mijn matras niet vlak is als ik er op lig. Of er dan al een kuiltje is op de plaats waar mijn schouders komen zal me worst wezen.
Merken als Hastens geven trouwens enkel garantie op gebroken veren of echte constructiefouten. Kuilvorming hoort daar niet bij.
Maar ja, dat is zo'n ander goedkoop zweeds merk zeker....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
@dicksterk Heb je die website van Ganezza al eens bekeken?
Ik ben gestopt toen ik er ronde bedden op zag staan. Ik woon niet op de walletjes hé.
Die meubels zijn zo goedkoop en zo enorm kitscherig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@tommie12: ik denk dat en discussie tussen ons geen zin heft. wij denken op een total andere golflengte.
Ik vind een kuil van 3,5cm(die dus volgens de voorwaarden van revor nog net mag) kwalijk, is funest voor je onderrug. Ik heb het niet over kuilvormign terwijl je ligt, natuurlijk zakt een matras in op de zwaarde belasten plaatsen, maar dat is bij een goed matras wer weg als je opstaat. De kuilvorming die gevor accepteert is een 3,5cm diepe kuil die blijft, waar je dus in komt te liggenen dan zakt het matras daarna nog dipeer door op je zwaarste punten. Maar als jij kuilvormign geen mankement vindt begrijp ik waarom je mijn maatstaven niet goed vindt.
nogmaals: ik heb jou dromidee niet aanbevolen, je hebt droomidee gelezen en zelf besloten daar een matras te kiezen wat niet bij je zoon paste. als je het mij had gevraagd had ik je zoon een ander model geadviseerd. En zelfs als ik het je persoonlijk had geadviseerd kon je het gewoon retourneren en je geld terugkrijgen dus was er nog niets aan de hand geweest.
Tja... niemand dwingt je om een rond bend te kiezen, er zijn ook gewone. Ze leveren goede kwaliteit matrassen van monessa, een kwalitatief goede turkse matrassenproducent en van Bedas Yatak, ook een goede producent uit turkije.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kezand
dicksterk schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 16:59:
En zelfs als ik het je persoonlijk had geadviseerd kon je het gewoon retourneren en je geld terugkrijgen dus was er nog niets aan de hand geweest.
@dicksterk Dit kan je echt niet zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@kezand: waarom niet? @tommie12 zegt door mijn advies een miskoop gedaan te hebben. IN mijn optiek is een miskoop een product dat niet aan je verwachtinen voldoet en waar je niet meer vanaf kan. Dat geldt neit voor het droomideematras want dat kan gewoon worden geretourneerd. Daarnaast heeft tommie12 geen persoonlijk dvies van mij gevraagd maar gewoon uit eigen beweging nadat hij iets over droomidee heeft gelezen voor het hardste matras uit hun collectie gekozen. Maar zlefs zonder advies kon hij gen miskoop doen want retourneren mag tot 100 dagen na aankoop. Hij wil echter niet retourneren omdat zijn dochter er nu 2 jaar op gaat slapen, dus is het uiteindelk toch geen miskoop blijkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@kezand: misschien dat jij dit weet: hoeveel zou een pocketvering kern van een matras van 90x200 moeten wegen als er 350 veren per m2 inzitten (in dit geval dus 630 veren. draaddikte is 1,6 en 1,8mm(7-zone indeling).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
dicksterk schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 16:59:
@tommie12: ik denk dat en discussie tussen ons geen zin heft. wij denken op een total andere golflengte.
Ik vind een kuil van 3,5cm(die dus volgens de voorwaarden van revor nog net mag) kwalijk, is funest voor je onderrug. Ik heb het niet over kuilvormign terwijl je ligt, natuurlijk zakt een matras in op de zwaarde belasten plaatsen, maar dat is bij een goed matras wer weg als je opstaat. De kuilvorming die gevor accepteert is een 3,5cm diepe kuil die blijft, waar je dus in komt te liggenen dan zakt het matras daarna nog dipeer door op je zwaarste punten. Maar als jij kuilvormign geen mankement vindt begrijp ik waarom je mijn maatstaven niet goed vindt.
nogmaals: ik heb jou dromidee niet aanbevolen, je hebt droomidee gelezen en zelf besloten daar een matras te kiezen wat niet bij je zoon paste. als je het mij had gevraagd had ik je zoon een ander model geadviseerd. En zelfs als ik het je persoonlijk had geadviseerd kon je het gewoon retourneren en je geld terugkrijgen dus was er nog niets aan de hand geweest.
Tja... niemand dwingt je om een rond bend te kiezen, er zijn ook gewone. Ze leveren goede kwaliteit matrassen van monessa, een kwalitatief goede turkse matrassenproducent en van Bedas Yatak, ook een goede producent uit turkije.
Die website biedt geen enkele informatie. Er staan alleen een paar dingen in promo die zo goedkoop zijn dat het onmogelijk is daar kwaliteit voor te leveren.
Wat denk je nu zelf van een complete boxspring met matrassen voor 399€...

En wat dat retourneren betreft, het is toch niet omdat een bedrijf gratis retour neemt dat het goed is zeker.

Maar nog eens, hoe kan je nu zo stellig beweren dat je matrassen kan adviseren vanuit je zetel. En wat me nog meer tegenvalt, hoe je bepaalde merken als "slecht" kan beschrijven zonder ze gezien te hebben.
Heb jij in je kelder een matrassen testcentrum?
Hoe kan je nu voorspellen hoe een matras zich gaat gedragen na 3 jaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
dicksterk schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 17:16:
@kezand: waarom niet? @tommie12 zegt door mijn advies een miskoop gedaan te hebben. IN mijn optiek is een miskoop een product dat niet aan je verwachtinen voldoet en waar je niet meer vanaf kan. Dat geldt neit voor het droomideematras want dat kan gewoon worden geretourneerd. Daarnaast heeft tommie12 geen persoonlijk dvies van mij gevraagd maar gewoon uit eigen beweging nadat hij iets over droomidee heeft gelezen voor het hardste matras uit hun collectie gekozen. Maar zlefs zonder advies kon hij gen miskoop doen want retourneren mag tot 100 dagen na aankoop. Hij wil echter niet retourneren omdat zijn dochter er nu 2 jaar op gaat slapen, dus is het uiteindelk toch geen miskoop blijkbaar.
Nee, ik zeg niet dat ik DOOR JOUW ADVIES een miskoop gedaan heb, ik heb dat zelf gedaan.
Ik heb hier gelezen dat Droomidee goede matrassen levert, en ik had er snel een nodig, dus heb ik besteld.

Ik heb JOU zeker geen advies gevraagd, en ik ga dat ook niet doen. In die zin verwijt ik je niks.

Ik vind dat je gewoon heel sterk je hand overspeelt door hier even snel van achter je computer te gaan bepalen wat goed en slecht is.
Als je hetzelfde zou doen over computers, HIFI of TV's op dit forum, dan val je gewoon dik door de mand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kezand
dicksterk schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 17:26:
@kezand: misschien dat jij dit weet: hoeveel zou een pocketvering kern van een matras van 90x200 moeten wegen als er 350 veren per m2 inzitten (in dit geval dus 630 veren. draaddikte is 1,6 en 1,8mm(7-zone indeling).
Geen idee...
  • Hoe breed en hoe lang is het veren pakket?
  • Hoeveel slagen hebben de veren?
  • Wordt er gebruik gemaakt van bandstaal?
  • Welk staal wordt er gebruikt?
  • Wat is de draad lengte?
  • Hoe is de veer afgetopt?
  • Welk zones zijn er en hoe dik is de draad van elke zone?
  • Hoeveel veren zitten er per zone en hoe is de verhouding?
  • Waar is de pocket van gemaakt.?
  • Hoeveel en welke lijm is er gebruikt?
Kortom dit kan je nooit weten of vergelijken.

Maar waarom wil je dit weten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@tommie12: als jij een droomidee matras koopt, maar je hebt het verkeerde model gekozen voor het liche gewicht van je zoon(had je overigens de 18cm of 22cm dikke genomen), en je mag het als het niet bevalt gewoon terugsturen, dan is de service toch prima? Dat jij online een verkeerde inschatting hebt gemaakt over het matras wat bij je zoon past is toch niet de schuld van droomidee? door hun service kan je geen miskoop doene, want je mag het gewoon retourneren en je geld terugkrijgen.
Jij was op zoek naar en winkel waar je proef kon liggen, ganezza heeft een showroom in genk en daar hebben ze alle info, dus onine info was in dit geval niet de hoofdzaak. een boxspring voor 400 kan prima, weet niet of het hier een geveerde of harde box betreft, maar je kan zo'n ding makkelik voor 400 maken in een basisuitvoering.
Ik beoordeel matrasleveranciers op meerdere kenmerken:
Droomidee levert matrassen tegen zeer lage prijzen. ondanks dat bieden ze 10 jaar garantie, dus als jij 1 dag voor het eind van je garantie kuilvormign meldt krijg je toch een volledig nieuw matras(nadat je een foto van de kuil hebt opgestuurt uiteraard). Dat noem ik verantwoordelijkehid nemen voor je product.
dan zijn er dus 2 opties:
1. een bedrijf maakt matrassen die binnen 10 jaar niet vervormen
of 2. een bedrijf heeft zuleke soepele garantievoorwaaaarden dat zelfs als dat gebuerd de klant sowieso 10 jaar voorzien blijft van een goed matras.
als een bedrijf dat matassen voor 120 euro verkootp die verantwoordeljkehid kan nemen, vind ik een swiss sense, die deze verantwoordelikheid niet neemt maar wel heel duur is, en toch regelmatig klachten heeft slecht. Ik adviseer alleen bedrijven die dit soort klachten niet hebben in een hoger prijssegment.
Vanuit mijnstoel kan ik globaar heel veel zien. de specificaties van een matras zeggen al heel veel, slechte specs wordt nooit een goed matras. goede specs kan nogsteeds een slecht matras opleveren maar de kans wordt al kleiner. Dan kijk je bij welek fabiek het wordt gemaakt, wat de reputatie van die fabriek is, hoe de veersystemen zijn opgebouwd, hoe lang het bedirjf al vervaring heeft, hoeveel gewicht matrassen van deze leverancier kunenn dragen, hoe de afdeklagen zijn gemaakt en zo kan ik nog wel even doorgaan.
Heel simpel gesteld is het zo:
als bedrijf a een premium kwaliteit matras kan maken voor 1000 euro dat 10 jaar zonder vervorming meegaat en dezelfde kwalitiet houdt, en bedrijf b levert een matras met hetzelfde comfort of zelfs minder comfort voor 2000 euro, en dit matras houdt het hooguit 7 jaar uit zonder vervorming dan adviseer ik bedrijf b nooit omdat bedrijf a op alle vlakken beter voor de dag komt. dan zeg ik dus, ik vind bedrijf b matig ten opzichte van bedrijf a.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@kezand: ik wilde het weten zodat we in elk geval een weegproef konden doen met de droomidee matrassen om zo te berekenenn of het gewicht van de afdeklagen afwijkt. volledig demonteren kan natuurlijk ook maar dat is een stuk ingewikkelder.
ik heb geen idee van het antworod op je meeste vragen, ik bezit zelf geen droomidematras nieuwe stijl. Er is geen bandstaal gebruikt dat weet ik wel, en het is een 5-slags veer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
[b]dicksterk schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 18:00:
Heel simpel gesteld is het zo:
als bedrijf a een premium kwaliteit matras kan maken voor 1000 euro dat 10 jaar zonder vervorming meegaat en dezelfde kwalitiet houdt, en bedrijf b levert een matras met hetzelfde comfort of zelfs minder comfort voor 2000 euro, en dit matras houdt het hooguit 7 jaar uit zonder vervorming dan adviseer ik bedrijf b nooit omdat bedrijf a op alle vlakken beter voor de dag komt. dan zeg ik dus, ik vind bedrijf b matig ten opzichte van bedrijf a.
Laatste poging...
Wat je hier schrijft kan je onmogelijk beoordelen van achter een computer.
Die zogenaamde specs zijn marketing en advertentiegegevens.

Ga jij vanop je stoel maar eens nakijken of Ikea al dan niet geharde veren gebruikt, en waar ze die produceren... En dat is voor enorm veel aanbieders het geval.

Die garantie is meestal ook een lege doos, er zijn toch bijna geen mensen die daar echt beroek op doen, en al zeker niet na een jaar of 2. Dus die claim kan je rustig maken, dat kost je als bedrijf toch niks.
Bijna elke 2-3de post van jou gaat over Droomidee en hoe goed hun garantie wel is.

En om die reden vind je advies hier waardeloos (en dan ben ik misschien de enige die het zo uitdrukkelijk durft te schrijven). En verder dominieer je dit topic zo hard.... Niemand durft nog uit persoonlijke ervaring schrijven.
Een zogezegd halfharde matras die in werkelijkheid zo hard is als een baksteen is gewoon geen goede matras, maar dat wil je niet aanvaarden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dicksterk
@tommie12:
een voorbeeld:
jij vindt het droomideematras zo hard als een plank, te hard voor welk persoon dan ook. [~pixal} vindt dat het matras eigenlijk nog wel iets harder had gemogen. Ik vind bijna alle fruit vies, jij lust misschien geen hamburgers en eet elke dag fruit. Op basis van persoonllijke ervaringen kan een lezer niet kiezen, jij vindt het hard pixal vindt het net nog iets te zacht, wat is "waar"? ieder heeft zijn persoonlijke beleving.
Ik geef mensen advies als ze een matras zoeken, en dat is zeker niet altijd doomidee vaak enoeg iets anders.
Het feit dat mensne hun garantie niet claimen is niet de schuld van een bedrijf, als ze dat wel deden kregen ze kosteloos een nieuw matras dus dat doet niets af aan de geboden service. Overigens doet ravensberger dit ook, om maar en voorbeeld te noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@tommie12: wat specs betreft heb je overigens deels gelijk, er zijn veel specs die met marketing te maken hebben. zo is de bewering dat een bonelgeveerde matras geen goede ondersteuning biedt, en een 7-zone pocketveerysteem noodzakelijk is onzin. een kwalitatief bonellgeveerd matras kan makkelijk 15 jaar mee. maar de micropocketvering die door marketinghypes steeds meer wordt geadviseerd heeft een veel te dunnen daaddikte om 10 jaar lang een mens te dragen, gaat dus te ver doorhangen wat uitrekking en kuilvorming in de bovenlaag oplevert.
je moet dus onderscheid maken in relevante specs, en specs die puur op marketing gericht zijn. als je dat onderscheid kan maken kan je een matras dus weldegelijk deels beoordelen op specs.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tha_Flash
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22:27
dicksterk schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 19:06:
@tommie12: wat specs betreft heb je overigens deels gelijk, er zijn veel specs die met marketing te maken hebben. zo is de bewering dat een bonelgeveerde matras geen goede ondersteuning biedt, en een 7-zone pocketveerysteem noodzakelijk is onzin. een kwalitatief bonellgeveerd matras kan makkelijk 15 jaar mee. maar de micropocketvering die door marketinghypes steeds meer wordt geadviseerd heeft een veel te dunnen daaddikte om 10 jaar lang een mens te dragen, gaat dus te ver doorhangen wat uitrekking en kuilvorming in de bovenlaag oplevert.
je moet dus onderscheid maken in relevante specs, en specs die puur op marketing gericht zijn. als je dat onderscheid kan maken kan je een matras dus weldegelijk deels beoordelen op specs.
En jij kunt als geen ander de marketingspecs scheiden van de relevante specs zonder enige ervaring in de beddenbranche _/-\o_ chapeau

Bijna 2025

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@tha_flash: ja inmiddels durf ik dat wel te zeggen ja. En daat is een heel lerproces geweest met vallen en opstaan, want de beddenbranche helpt bepaald niet mee in het ontrafelen van de zin uit de onzin omdat ze daarmee dief van hun eigen portomonee zouden zijn. Ik heb ooit ook gedacht dat micropocketvering de uitvinding van nu was waarmee een veel verfijnder comfort geboden kon worden dan met de ouderwetse bonellvering... niet dus, voor een solide gelijkmatig ondersteund oppervlak kan je met een bonellmatras even goed uit als met een 1000 pocketveermatras per m2, met als groot voordeel dat de bonellveren hun kracht niet verleizen maar die dunnen micropocketveertjes wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kezand
@dicksterk Je kan dit niet meten teveel variaties en een matras kan je ook niet demonteren.

Begin er niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@kezand: wat zou jij dan voorstellen als niet al te kostbare manier om te controleren of de fabrikant de juiste specs gebruikt?
In die flpjes van matras.info demonteert de eigenaar van rhf matrassen toch ook? Ik dacht dat je de bovenlaag wel kon loskrijgen door de afdeklaag los te snijden bij de lijmranden, ze gebruiken lijm op waterbaiss dus in principe zou de laag dan los te trekken moeten zijn. dan heb je dus een plaat van 4cm dik laten we zeggen 90x200 dan heb je dus 2*0.9*0.04 is 0,072m3 dat keer 55(55 kg per m3 dan zou die afdeklaag 3,96 kg moeten wegen. maar als jij een beter idee hebt houd ik me aanbevolen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kezand
@dicksterk voor de 4e keer (ik geef niet op)

Dit kan je niet meten zonder apparatuur.

Die lagen zitten echt goed vast. Je ga dus veel afval meenemen die het resultaat bevuilt.
Ook weet je de marges van de schuimfabriekkant niet. Meestal is dit +15 en -15 % maar bij goedkopere fabrikanten meer. Als het allemaal al klopt en traceerbaar is.

Dus nogmaals je ga niks er mee bereiken door dit te doen. Bespaar je al die moeite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@kezand: wat niet kan begrijp ik inmiddels. maar laat ik het dan zo vragen: als jij voor deze situatie stond, je verkoopt een matras dat binnenn 6 maanden vervormingen krijgtf en waarvan mensen zeggen dat het nauwelijks massa heeft(heel licht is, met je pink te verplaatsen is ook bij 180x200). wat zou jij dan doen om te achterhalen of ales klopt als je geen dure meetapparatuur bezit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kezand
@dicksterk mijn situatie is anders omdat ik alle losse onderdelen zie en ken.
Ik koop geen hele producten in.

Je moet Droomidee zien als mijn klant. Als mijn klant vind dat er iets niet klopt of dat er iets niet goed is dan stuurt hij dat gewoon naar mij terug en ik zorg voor een nieuwe.

Het probleem en de verantwoording ligt dus bij de fabriek.
Zij moeten aan Droomidee bewijzen dat het de juiste specs zijn.
Ik stuur ook foto’s bij service gevallen naar de retailers toe bij service gevallen zodat ze zien wat er aan de hand is of juist niet.

Dus gewoon terug naar de fabriek en laten crediteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@kezand: die fabriek is in polen en lijkt niet erg goed in engels, certificering van de gebruikte ondeerdlen kan je daar al helemala vergeten. wordt geen makkelijk klus om zekerheid te krijgen zo te zien. btw. het heet droomidee ik denk dat de firma achter www.droomdomein.nl het niet leuk vindt als er verwarring over ontstaat, want ik vermoed dat dat een producent is in het hogere segment.
Maar in theorie: kan een matras met hr55 afdeklagen van 4cm en hr50 tragschuim van 4cm aan de andere kant door gebruikers omschreven worden als licht, geen massa hebben, met de pink te verplaatsen zijn, als het om een 180x200 gaat? Ik heb dar mijn twijfels bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kezand
@dicksterk aangepast :-)

Nee normaal kan dat niet.
Als je nog vragen hierover hebt stuur ff DM zo houden we die topic clean en ontopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@kezand: prima, heb je een dm gestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 12:54
Modbreak:Inmiddels vervalt dit topic in een soort aankoopadviestopic of een minutieuze verhandeling, maar is het verder niet heel toegankelijk. In dit geval weten wij als crew ook niet de oplossing. Topicreports met de strekking 'Do Something' is wel makkelijk, maar geeft ons ook geen handvat. Graag suggesties in: AZ feedbacktopic

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@mystikal: je schreef maandag dat je ook van plan waas je droomidee matras op te meten qua kuil. is het daan nog van gekomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-09 06:52

Mystikal

It never hurts to help!

dicksterk schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 12:31:
@mystikal: je schreef maandag dat je ook van plan waas je droomidee matras op te meten qua kuil. is het daan nog van gekomen?
Nog niet, maar gaat wel gebeuren!

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
@Kezand
Ik heb ondertussen overlegd over mijn Revor bed met de winkel.
Ik heb de indruk dat ik een zachtere matras nodig heb (heb nu de medium), omdat ik meer pijn krijg aan mijn schouders (vorig jaar een frozen shoulder gehad)
Gezien mijn gewicht en lengte (195cm - 95kg) raden ze me absoluut af om een zachtere matras te gebruiken, en ook een topper (die er nu niet op ligt) gaat me mogelijk lage rugpijn opleveren.

Ik vermoed dat ik terug gaar ben voor een paar sessies bij de kine. Ik heb recent wat langere autoritten gedaan en een paar plafonds geschilderd, en dat was blijkbaar niet zo goed voor mij.

Wat ik wel merk is dat ik meestal in slaap val op mijn rechterzij (slechte schouder is links), en dat ik 's morgens wakker wordt op mijn rug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kezand
@Tommie12 Lastig aan te geven omdat je ook lange autoritten en plafonds heb geschilderd.

Ik denk niet dat je niet een zachtere matras nodig hebt maar een zachtere schouder zone.
Dit kan je inderdaad bewerkstelligen door een topper maar daar mee maak je alles zachter. Met de kans dat je heupen te diep zakken.
Kan je de winkel vragen voor een testtopper? Zo kan je testen of het geheel niet te zacht word.
Kan dit niet dan kan je testen met een dekbed. Dit maakt het geheel iets zachter maar kan wel een indicatie geven.

Wat voor een bodem heb je? Bij sommige bodems kan je namelijk hardheid veranderen. Dit zou misschien je schouder kunnen ontlasten.

Daarnaast speelt je kussen ook een rol. Als je een te dun kussen neemt dan verhoog je de druk op de schouder en kantel je je bovenlichaam.

[ Voor 11% gewijzigd door Kezand op 27-06-2018 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappuhH
  • Niet online
Ik ben op zoek naar een matras (80x200) met een goede prijs kwaliteit verhouding in de lagere prijsrange. Medium hardheid. De Lidl matras komt goed uit de rest van de consumentenbond. Een echte aanrader? Of zijn er nog interessante alternatieven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
Kezand schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 16:03:
@Tommie12 Lastig aan te geven omdat je ook lange autoritten en plafonds heb geschilderd.

Ik denk niet dat je niet een zachtere matras nodig hebt maar een zachtere schouder zone.
Dit kan je inderdaad bewerkstelligen door een topper maar daar mee maak je alles zachter. Met de kans dat je heupen te diep zakken.
Kan je de winkel vragen voor een testtopper? Zo kan je testen of het geheel niet te zacht word.
Kan dit niet dan kan je testen met een dekbed. Dit maakt het geheel iets zachter maar kan wel een indicatie geven.

Wat voor een bodem heb je? Bij sommige bodems kan je namelijk hardheid veranderen. Dit zou misschien je schouder kunnen ontlasten.

Daarnaast speelt je kussen ook een rol. Als je een te dun kussen neemt dan verhoog je de druk op de schouder en kantel je je bovenlichaam.
Ik heb zelf nog een topper, zodra mijn dochter terug naar haar studeerkamer vertrekt ga ik die testen.
Een dik kussen heb ik al, dat maakt een enorm verschil.

De bodem heeft ook pocketveren (Anatomic serie van Revor).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dicksterk
@kappuhH: wat is het maximum wat je wilt betalen? Ik zou gaan voor de ravspring van www.ravensberger-matrassen.nl. aangezien je medium wilt zou ik dan voor h2 gaan. maar:
- wat weeg je?
- wat voor bedbodem ligt eronder?
als je het niet snel warm hebt en je de ravospring te duur vindt zou je de matras van www.droomidee.nl met aan 1 kant traagschuim kunenn nemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:24

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

On-topic(er): MAX3400 in "Ervaringen, hints en tips over matrassen / boxsprings"

Ligt nog steeds perfect. 0 last van zweten met het warme weer en de tijk blijft echt superstrak (ondanks dat we flink draaien in bed). Nog steeds een fijn matras en misschien ook wel een optie voor @KappuhH om in vergelijking mee te nemen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappuhH
  • Niet online
dicksterk schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 17:56:
@kappuhH: wat is het maximum wat je wilt betalen? Ik zou gaan voor de ravspring van www.ravensberger-matrassen.nl. aangezien je medium wilt zou ik dan voor h2 gaan. maar:
- wat weeg je?
- wat voor bedbodem ligt eronder?
als je het niet snel warm hebt en je de ravospring te duur vindt zou je de matras van www.droomidee.nl met aan 1 kant traagschuim kunenn nemen.
Ik 80, zij 55. Ligt een elektrisch verstelbare lattenbodem van de ikea onder.

Niet perse een maximumbedrag in gedachten maar een referentieprijs is wel die van de Lidl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@kappuhH: je schreef 80x200 maar schrijft nu over 2 mensen, bedoelde je dan 180x200?
Hoeveeel latten heeft die bodem? een pocketveermatras wil minimaal 28 latten hebben om goed te functioneren. Kik maar of je de 2 opties die ik noemde geschikt vindt. de lidl heeft niet zo'n goede kwalitiet matras, zie youtubefilmpje unboxing lidl matras van matras.info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Ik heb een nieuwe matras nodig met nieuwe kussens. Ik heb totaal geen verstand van matrassen. Ik zoek een goede matras met fatsoenlijke kussens voor een degelijke prijs.in welke richting of merk moet ik kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappuhH
  • Niet online
dicksterk schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 18:46:
@kappuhH: je schreef 80x200 maar schrijft nu over 2 mensen, bedoelde je dan 180x200?
Hoeveeel latten heeft die bodem? een pocketveermatras wil minimaal 28 latten hebben om goed te functioneren. Kik maar of je de 2 opties die ik noemde geschikt vindt. de lidl heeft niet zo'n goede kwalitiet matras, zie youtubefilmpje unboxing lidl matras van matras.info.
Het zijn twee elektrisch verstelbare lattenbodems dus wil er twee losse matrassen op hebben. De Ravensberger ziet er goed uit. Zou je dan de Ravospring aanraden? En hoe komt het dat die droomidee matras warmer is?

@MAX3400 Je hebt het eerder over 10 euro extra voor de andere tijk. Op de website zie ik nu 20 euro. Had je korting gehad? En ik begrijp dat die mooiere tijk het geld wel waard is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@hamazaki: hoe lang bent u en wat weegt u? In welke afmeting wilt u een matras? In welke regio woont u? En waat is ongeveer de prijs die u in gedachte hebt? aan de hand van uw antwoorden kan ik u wel adviseren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
Mensen, let toch op met die ongefundeerde adviezen.
Niemand kan uit de losse pols zomaar een matras adviseren, en al zeker geen voorspelling doen over levensduur.
En wat bij het ene merk medium is wordt elders verkocht voor hard.

Ga naar de winkel, en ga eens op een 5 tal matrassen liggen. Dan pas weet je iets.

Zelf kan ik zeggen dat een medium droomidee zeer hard is en totaal ongeschikt als je op je zij slaapt.

Pagina: 1 ... 21 ... 55 Laatste