Ervaringen, hints en tips over matrassen / boxsprings

Pagina: 1 ... 20 ... 55 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kezand
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-01 11:34
@gerlof92 ik zou gelijk claimen. Er mag na 6 weken geen kuil ontstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-02-2024
@kezand: ik snap het even niet meer;-) jij schreef toch pas dat nestvorming volgens de nen norm die daarvoor gold wel mocht? Daarin verschilden we toen nog van mening. persoonlijk vindt ik contourvorming ook kwalijk. @gerlof92: ik zou als je de koudschuimkant fijner vindt dan de traagschuimkant deze matras omruilen voor de versie met aan beide kanten koudschuim, dan sla je 2 vliegen in 1 klap: je hebt een matras waarvan je 2 kanten kan gebruiken en je bent dat kuiltje kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kezand
@dicksterk lees die Nen norm nou eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@kezand: dat kan niet want die moet je kopen. of heb jij er een directe link naar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@pixal @mystikal @jvdw: Voor zover ik me herinner hebben jullie het droomideematras nu ongeveer een half jaar. Gebruiker @gerlof92 meldt na 6 weken lichte kuilvorming. Hebben julllie daar ook last van, of is het matras bij jullie nog 100%?

[ Voor 3% gewijzigd door dicksterk op 18-06-2018 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Ja ik heb wel een lichte kuil, ik vind het jammer om te zien maar het is niet extreem. Ik heb het matras inmiddels 2 keer gekeerd en ook gedraaid zodat mijn 2mtr en 90 kilo op beide kanten en beide helften verdeeld wordt. Het matras is iets minder hard geworden naar mijn idee maar ik lig wel nog erg lekker.

Mensen vinden me altijd wel vrij slank maar ik heb echt wel een stevige bouw wat betreft bovenbenen en billen dus ik heb ook een beetje geaccepteerd dat ik gewoon kuilen ga maken op elk matras.Tenzij ik op een houten plank ga slapen of dat een actief mechanisme alles terug duwt als ik geslapen heb :D

Ik lig dit toevallig net vanuit een hotelbed in het zuiden van Engeland te typen en ik zweet me 's nachts weer KA_POT in dit uber zachte bed. Ik lig best lekker en ik val zo in slaap maar rond een uur of vier is mijn bed volledig doorweekt, moet ik de deken draaien, mezelf afdeppen en op een handdoek gaan liggen. De airco staat op maximale koeling maar het is gewoon niet te stoppen, geef mij m'n matras van thuis maar. Ik heb sindsdien hooguit 1 of 2 keer zo'n ervaring gehad en dat was te wijten aan zomers weer en uit automatisme toch met deken slapen.

[ Voor 31% gewijzigd door Pixal op 18-06-2018 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@pixal: zou je die kuilen bij thuiskomst eens kunnen meten qua diepte? dat doe je door er een lat overheen te leggen en dan op het diepste punt te meten hoe diep de kuil is. Ik heb helaas hetzelfde wat jij beschrijft met veel matrassen, altijd kuilen. Gelukkig houd ik wel van slapen op een plank dus heb nu maar een zo hard mogelijk matras besteld, was nog een heel gedoe om er 1 te vinden want die worden anuwelks meer verkocht in nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aimad1981
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 22-04-2021
dicksterk schreef op maandag 18 juni 2018 @ 16:31:
@pixal @mystikal @jvdw: Voor zover ik me herinner hebben jullie het droomideematras nu ongeveer een half jaar. Gebruiker @gerlof92 meldt na 6 weken lichte kuilvorming. Hebben julllie daar ook last van, of is het matras bij jullie nog 100%?
Bij mij is er wel lichte kuilvorming ontstaan na ongeveer paar maanden erop te hebben geslapen. Maar niet zo heel erg, kan er voorlopig nog wel meeleven.

Mij lijkt lichte kuilvorming logisch als je rond de 100 kg weegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@aimad1981: 100kg zou voor een goed matras geen probleem mogen zijn. zou je de kuil eens willen meten door een lat over het matras te leggen en het verschil tussen het diepste punt van de kuil en de lat te meten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sprk_nl
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 12-09 01:49
Een breinkraker waar ik mee zit na in 2011 een boxspring gekocht te hebben bij Swiss Sense.
Er werd verteld dat een matras wel 10 tot 15 jaar kan meegaan.
Helaas hadden we binnen 5 jaar al de eerste problemen met het matras.
Ik ben iemand die 4 tot 5 uur slaapt. Ik stel me voor dat als ik het dubbele slaap, het matras nog eerder was versleten?
Samengevat horen we nu 3 jaar later dat er idd iets niet goed zit.
De onlangs geboden oplossing was het kopen van een nieuwe topper, want de talalay gaat max 5 jaar mee.
In goeder trouw een nieuwe topper gekocht en die ligt nu na een half jaar al in een deuk.
Hoogstwaarschijnlijk door de matras die gewoon op is. Kuilvorming van 3cm in een nieuwe topper.

Nu hebben we een aanbod gekregen om een nieuwe matrasvulling van 90x210x20 te kopen.
De prijzen zijn er meteen bij gegeven, maar elke spec ontbreekt.
Met de informatie waar ik me in heb gelezen wil ik een bewuste keuze maken, en niet nu een paar euro besparen, Daarbij heb ik nog wat vragen.
Kan een pocketverenmatras:
- zonder elke maand te draaien door het leven, zonder het verkorten van de levensduur?
Letterlijk overgenomen elders: Feitelijk zegt de verkoper op dat moment tegen u dat het betreffende matras een langdurige belasting op dezelfde positie niet aan kan

- Waarom moet je een matras draaien? Wat zit er technisch achter?
- meer dan 5 jaar mee gaan?
- iemand al een specs-spreadsheet gemaakt met vergelijkings-materiaal?
- Welke winkels geven garantie tot 10 jaar?

En tja, of ik dan de huidige hoes die mooi bij de rest van het bed past moet aanhouden en me krampachtig aan de 20 cm moet houden..... Ofwel voor een nieuw bed 90x200 gaan? Ik hoorde in de winkel onlangs "Ja meneer, 210 is de nieuwe standaard"... Op de manier hoe het gebracht werd hoorde ik "Ja meneer, koop 210, dan kunt u de matras niet eenvoudig wisselen voor een ander goedkoper merk" Het zullen de waanbeelden wel zijn.
Het vertrouwen in de hele bedden branche is weg. Ik zou zo ook het roer kunnen omgooien en om de twee jaar een nieuwe el-cheapo matras kunnen kopen. Maar dan gruwel ik weer van de wegwerp maatschappij die ontstaan is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kezand
@sprk_nl Ik zal proberen te antwoorden en je vragen in stukken op te delen

1. Het eerste en datgene dat het meeste slijt is de bovenste laag van de matras. Kort door de bocht. Hoe dikker deze laag en de beter het materiaal hoe langer de matras meegaat.
Nu is een topper juist de bovenste laag. Maar omdat deze niet verlijmt ondervind deze laag veel meer elastische druk waardoor een topper sneller verslijt dan de rest.
Nu vind ik een maximale levensduur van Talalay van 5 jaar wel heel erg kort.

2. Je matras draai je omdat het het dan evenredig verslijt. Omdat je bovenin begint te slapen en 2/3 van je gewicht boven je heupen zit word een matras onevenredig gebruikt. Door het matras te draaien zorg je er simpel weg gewoon voor dat je matras gelijkmatig belast wordt en zo evenredig slijt.
Bij matrassen met een boven en onderkant kan je ook nog omdraaien zodat vocht ook gelijkmatig in het matras verdeelt wordt. Zulke matrassen hebben dus 4 slaapzijdes. Een tip is om elk seizoen de matras te draaien dan heb je het 4 keer op het jaar gedraaid wat ideaal is.
Dit hoeft natuurlijk niet maar je gaat wel langer met je matras doen.

3. Een goed matras gaat langer mee dan 5 jaar en je mag dit ook gewoon verwachten. Maar zoals eerder aangegeven ligt dit aan het gebruik en dikte van het materiaal en de oorsprong van het materiaal.
Nu zit daar altijd het probleem dit is bijna niet te controleren. Je kan namelijk niet testen wat er daadwerkelijk inzit. Er kan latex in zitten maar is dit wel talalay latex?
Ik vind wel dat ze bij het aanbod wel de specs moeten geven. Je moet toch een beetje in kunnen schatten wat je koopt.

4. Je speclijst kan ik voor je nakijken maar dit is heel lastig. Dus als je wilt stuur maar door. Nu is dit wel enorm lastig om te checken want je hebt enorm veel variaties. Ik kan je alleen globaal een inschatting geven hierover.

5. Een heleboel bieden 10 jaar garantie maar je kan je afvragen of dit betrouwbaar is. Ik heb genoeg fabrikanten dit zien aanbieden maar er zijn er een heleboel met de noorderzon vertrokken. Dit is ook een verdienmodel. Heel veel beloven en bij eind van de garantieperiode de boel laten klappen.
Daarnaast staat er ook vaak in de garantie termijnen dat als je bijvoorbeeld je matras niet regelmatig draait of de bodem van een bepaalde fabrikant niet gebruikt de garantie vervalt.

If it seems too good to be true, it probably is. Informeer je goed en probeer op basis van materiaal soort en testen je keuze te maken en niet op garantie beloftes.
Ik zou in jou geval een niet mee gestoffeerde matras overwegen. Dan ben je af van je topper en je kan voor veel meer mogelijkheden kiezen.

Ik help je graag bij het uitzoeken dus mocht je vragen hebben dan hoor ik het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kezand
dicksterk schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 13:01:
@aimad1981: 100kg zou voor een goed matras geen probleem mogen zijn. zou je de kuil eens willen meten door een lat over het matras te leggen en het verschil tussen het diepste punt van de kuil en de lat te meten?
en hoe diep mag die afstand dan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@sprk_nl:
Ten eerste zou een goede talalay topper langer mee moeten gaan. Kan je in het matras onder de topper de kuil ook zien zitten, een duidelijk drukverschil voelen qua hardheid?
Zo niet: kijk dan eens onder het matras of de box zelf misschien kuilt?
Begrijp ik goed dat je 180x210 als boxspringmaat hebt momenteel? Is dat specifiek voor je lengte(ben je 190 of langer) of is daar een andere rede voor?
Welke prijzen zijn genoemd?
nu de antwoorden op jouw vragen:
- een pocketveermatras van goede kwaliteit kan zeker door het leven zonder elke maand gedraaid te worden en zou ook probleemloos 10 jaar mee moeten gaan.
- het advies om een matras te draaien wordt gegeven zodat een matras gelijkmatig slijt en op alle plekken ongeveer evenveel belast wordt, zeker bij matige matrassen is dit een prettige bijkomstigheid mdat ze anders nog eerder op zijn.
- een goed pocketveermatras kan zeker 10 jaar mee.
- specs zeggen niet alles. Zelf ervaar ik dat micropocketveren erg slecht voldoen als het om een lange levensduur gaat.
- wwww.droomidee.nl en www.ravensberger-matrassen.nl geven 10 jaar garantie. maar ravensberger levert de pocketveermatas niet in 210 lengte.
210 is overigens niet de nieuwe standaard. Vasthouden aan de hoes heeft eigenlijk geen zin, enkel swiss sense kan een identieke kern leveren die 100% zeker past. Daarnaast moet je toch ook je topper vervangen dus kan je beter voor 2 niewue matrassen gaan of voor 1 grote zonder topper.
Uit de topper leidt ik af dat je van een latex bovenlaag houdt. als je echte topkwaliteit wilt zou je eens bij www.elawonen.nl langs kunnen gaan. kies bij matrassen voor het subkopje pure touch, daar staat de Seven z latex matras. Die hoef je ook niet te keren.
De zero gravity is ook bijzonder goed(royal serie). Maar ik zou als je in de buurt van rotterdam woont daar eens gaan proefliggen, alles uit de selective/royal/pure touch serie voldoet ruimschoots aan je kwaliteitseisen. alleen ze verkopen geen 210 lengtemaat dus dan wordt het wel lengtemaat 200.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@kezand: wat mij betrft mag er na 4 maanden nog helemaal geen afstand zijn. ik wil allen in kaart brengen hoe ernstig het probleem is en qan de hand daarvan met droomidee in overleg gaan voor een oplossing. is de afstand bijvoorbeeld een halve cm of minder dan zal droomidee zeer waarschijnlijk aangeven dat dit een vervorming is, als die vervormign ook echt niet zou toenemen in de koemnde maanden valt daar mee te leven, neemt hij wel toe dan is het sowieso niet ok. Maar over het geheel genomen wil ik de ernst van dit probleem in kaart brengen zodat droomidee dit met hun fabriek kunnen opnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sprk_nl
Dank voor de snelle reacties allemaal.
dicksterk schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 13:57:
@sprk_nl:
Ten eerste zou een goede talalay topper langer mee moeten gaan.
Kan je in het matras onder de topper de kuil ook zien zitten, een duidelijk drukverschil voelen qua hardheid?
Zo niet: kijk dan eens onder het matras of de box zelf misschien kuilt?
Begrijp ik goed dat je 180x210 als boxspringmaat hebt momenteel? Is dat specifiek voor je lengte(ben je 190 of langer) of is daar een andere rede voor?
Welke prijzen zijn genoemd?
De boxmaat in de hoes is 2x 90x210x20.
De 210 was gekozen om het heerlijke gevoel van oneindigheid te hebben (voor de voetjes, niet de beurs).
De complete set heeft in 2011 4k gekost: ombouw (niks speciaals), bodem, matras, topper, dekbed, kussen
Na 3 jaar hebben we een aanbieding gekregen voor 2 nieuwe matrassen, waarbij de prijs per matras is:
Pocket 1000 stevig of medium = € 450,-
Pocket 500 = € 300,-
Dat is met de topper van begin dit jaar weer een 450+300+500 = 1250 totaal dat je "even" slijt.
Ik heb al spijt van de topper die nu 180x210 is. Je vertrouwt op goed advies, maar dat is nu voorbij.

De topper ontvang ik volledig nieuw, dat staat los van de aanbieding.
Als de kwaliteit van de geboden oplossing niet conform prijs is, dan stop ik met Swiss Sense.
Ik neig er naar om het volledige bed incl topper (in de verpakking) te verkopen en te gaan voor een bewuste keuze. Geen handtekening onder een speciale actie ter plekke, terug naar huis en componenten vergelijken.

Ondanks de gekleurde info van matras.info en traagschuim.info, kijk ik wel graag naar hun video's waar ze componenten vergelijken en uitleg geven. Dit trekt me enigzins wel naar hoog kwaliteit schuim ipv veren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kezand
@sprk_nl voor 1250 euro heb je 2 hele goede matrassen dus ik zou dat zeker als optie nemen.

Ik moet wel zeggen dat 210 een goede keuze is. Er is namelijk uit onderzoek gebleken dat bij extra breedte en extra lengte (ideaal is 180 x 220) je beter slaapt dan bij kleinere afmetingen.
Dit komt omdat je meer ruimte hebt om je natuurlijke slaaphouding aan te nemen en dat je niet gestoord word door een partner (als die er is en naast je ligt natuurlijk :-) ) Dus 210 is echt geen miskoop.
Ik zou dat altijd adviseren als het budget het toe laat.

Als je toe bent om je te oriënteren dan kan ik je verwijzen naar speciaalzaken met goede service en een goed prijs kwaliteit segment.

@dicksterk hou ons op de hoogte. Kan je een lijstje hiervan maken?

[ Voor 4% gewijzigd door Kezand op 19-06-2018 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@sprk_nl: is dat 450 per matras of 450 voor 2 matrassen(die met 1000 veren per m2)?
Het zijn sowieso allebei micropocket-matrassen en swiss sense is geen bijzondere kwalitiet, maaar 40 voor 2 matrassen en de topper ook nieuw zonder bijbetaling zou nog wel te doen zijn voor nog 5 jaar.
goede schuimmatrassen heb je bij www.ravensberger-matrassen.nl ze hebben een showroom in zoetewoude, ze hebben koudschuim, traagschuim, latex en zelfs pocketveringmatrassen dus je kan dan het verschil voelen en kijken wat je fijn vindt. Maar ondanks je slechte ervaring nu zijn echt niet alle geveerde matrassen slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@kezand: 210 lengte heeft vel nadelen ook, dus als je het qua lengte niet nodig hebt zou ik het niet doen. je moet dan nameljk altijd een nieuw matras kiezen dat dezelfde lengte heeft, en aangezien bodems vaak langer meegaan dan matrassen is dat dus op lange termijn niet zo handig tenzij 1 van de slapers een lengte heeft waardoor het nodig is. 1250 uitgeven bij swiss sense zou ik nooit doen, ze hebben daar geen kwalitiet die die prijs rechtvaardigt.
uiteraard zal ik een lijstje plaatsen maar dat krijg je hier vanzelf te zien want alle bezitters van een droomideematras zullen hun meetresultaten hier wel plaatsen neem ik aan. Ik ben nogin afwachting, ben zelf ook erg benieuwd wat hieruit komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sprk_nl
dicksterk schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 17:13:
@sprk_nl: is dat 450 per matras of 450 voor 2 matrassen(die met 1000 veren per m2)?
....
Maar ondanks je slechte rvaring nu zijn echt niet alle geveerde matrassen slecht.
Ik heb de tekst aangepast, de prijs is per matras 90x210x20

Als ik naar een auto kijk die 24x7 op de wielen staat, dan functioneert de veert ook prima na 10 jaar.
Het is geen rocket science wat ze je in de winkel soms doen geloven.
Tuurlijk loopt de kracht naar verloop van tijd terug en heb je andere variabelen zoals transpiratie
en het maken van baby's. Ook daar kunnen de veren in een auto prima mee om gaan, zonder deze om te draaien.

Ik heb de boxspring rationeel nog niet helemaal opgegeven, emotioneel wellicht wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• misirlou
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 05-04-2019
Iemand die een aanbieding weet staan voor een 180x200 boxspring met enkele matras.
Keten, online, Ikea...

Wat wil je er graag bij? Dubbele matras, topper of wat weet ik nog allemaal waardoor een boxspring zo lekker ligt. Op reis toch...

Of op wat moet ik letten zodat ik niet ontgoocheld of bedrogen ben.

thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@sprk_nl: Kan je eerst eens kiken of je onderbox onder het probleem-matras echt nog wel goed is, anders heeft elke nieuwe matras die daarop komt hetzlefde probleem.
Personlijk zou ik zeggen je kan 2 dingen doen:
even voraf; je krijgt dus sowieso gratis een vervangende topper?
dan kan je:
1. een droomidee matras nemen 180x210x18 kijk maar op www.droomidee.nl
je legt dan de 18cm dikke matras op je boxspring en daaroverheen de nieuwe topper. Dan zal je ongeveer hetzlefde slaapcomfort hebben als je gewend was. Bevalt het je toch niet dan kan je het matras binnen 100 dagen terugsturen maar ik verwacht dat het ok zal zijn, dan kan je je boxspring dus nog houden en kan je voor een klein prijsje weer 10 jaar verder(10 jaar garantie).
je kan ook een volledig nieuw bed kopen, maar misschien kan je dat beter doen als de droomidee-optie niet blijkt te werken. voor een nieuw bed zou ik (mits je in de buurt van rotterdam woont) ela wonen of ravensberger matrassen aanraden, ela wonen heeft geweldige geveerde matrassen ravensberger heeft prima schuimmatrassen en 1 geveerd matras.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@misirlou:
Wat zoek je precies, in welke prijsklasse? hoe zwaar ben je en je eventuele partner? Houd je van hard/zachtliggen? Wat wil je ervoor uitgeven? In welek regio woon je? Dan kan ik je wel adviseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• misirlou
@dicksterk

750€-ish
beide 80kg
Ik merk dat ik eerder aan de harde kant verkies.
Kortrijk West-Vlaanderen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@misirlou: ik ken alleen winkels in nederland maar volgns mij leveren die ook wel in belgie. op www.beddenbriljant.nl kan je de boxspring simple nemen, met bonellveren kost 384. daarop droomidee matras met aan 1 kant traagschuim(dan heb je nog de keuze wat je fijner vindt) kost 308 samen 692

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kezand
@dicksterk

Je moet toch altijd een matras kiezen van dezelfde lengte? Ik snap even niet wat je bedoelt hiermee.
Aangezien de prijstrend nu is dat 210 even duur aan het worden is als 200 zie ik geen enkel nadeel.
Logisch ook want die 10cm is niet veel duurder om te maken.
Grote voordeel is dat je wel beter slaapt.
Ook al is het duurder vind ik dat je slaapkwaliteit voorgaat dan het gemak dat je eventueel zou kunnen hebben als je na 10-12 je matras vervangt.

@sprk_nl

Autoveren en banden gaan bij mij echt geen 10 jaar mee...
Het moeilijke in matras maken zit op alles toch comfortabel en zacht (niet alleen de indrukken maar vooral de aanraking met de huid) te maken en toch de slijtage minimaal te houden.
Die balans is moeilijk te vinden. Je zal verbaasd zijn hoeveel onderzoek er naar slapen word gedaan.
Zoals eerder aangegeven zijn het de afdeklagen die de levensduur bepalen. De veren gaan inderdaad veel langer mee.
Daardoor zit het prijsverschil en kwaliteitsverschillen in in de afdeklagen en niet in de veren.
De veren zullen inderdaad prima functioneren ook al draai je de matras niet.
Laat je idd niet verleiden door 25 jaar garantie op veerbreuk dat is een sigaar uit eigen doos.
De kuilingen bij Droomidee die de laatste dagen word gemeld zal ook in de toplaag zitten en niet in veren bijvoorbeeld.

@misirlou kijk eens bij Beter Bed. Zit bij jou ook in buurt. https://www.beterbed.be/producten/474151-box-cordoba-vlak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:47

Chiron

Moderator Discord
Vanmorgen de Ravospring binnen gehad, die zat nog strak opgerold zeg :+ Eenmaal uit het plastic waren de meeste kreukels er wel uit na een uurtje of 3.

Eerste indruk: strakke en rechte stiksels, mooie stof voor de tijk (heb de silverguard versie). 4 handige lussen om het ding op zijn plaats te hijsen, pas wel op dat je er niet slechts 1 vastpakt en daaraan gaat trekken, dat houden ze niet. Slaapkwalitatief nog weinig zinnigs over te zeggen, maar ik kan je wel vertellen dat het oude matras echt wel op en 'dood' is :+
De nieuwe voelt elastischer/veerkrachtiger aan, ligging voelt harder maar stiekem ook weer niet.. beetje lastig te omschrijven. Ben benieuwd hoe ie het doet na een week of 2.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@kezand: de lengtemaat 200 is eenvoudiger te krijgen, 210/220 wordt door veel leveranciers iniet op voorraad gehouden(moet apart worden besteld) of hebben ze helemaal niet. Zelfde geldt voor hoeslakens, de action en lidl kunnen je bijvoorbeeld niet helepnd su zit je altijd in het duurdere segment. Dat kan nodig zijn als het voor de lengte moet, maar onder de 1,85 is het zinloos. Ben zlef 1,82 en ik zou niet weten waaro ik 10 zou moeten nemen, breeedte snap ik maar je hoeft je toch niet in de lengte door je bed te bewegen. diagonaal liggen zorgt er bovendien voor dat een ventuele zone-indeling niet meer werkt. ook mensen van bijvoorbeeld 1,80 of korter zullen ongetwijfeld last krijgen met de zone-indeling bij een 210/220 model omdat de zones voor hun lengte onjuist geplaatst zijn.
Dan de kuiling: ja bij de droomideematras verdenk ik ook de toplaag. Maar hoe dikker de toplaag hoe makkeljker die kan kuilen, een dunne toplaag heeft nauweliks ruimte om te kuilen omdat het een dun laagje bovenop de veren is. Bij het genoemde swiss sense matras lijkt me de vering dus de boosdoener, want dat toplaagje in een matras dat bedoeld is om met topper te gebruiken is meestal zo dun dat je er nieteens zonder topper op kan liggen, dat laagje kuilt dus ook nauwelijks. daarom adviseer ik bij behoudt van de box dus ook het dunste droomidee matras, het zal niet kuilen maar is een prima basis voor de topper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kezand
@dicksterk 210 is net zo makkelijk te krijgen als 200. Voorraad heeft voornamelijk te maken met kosten en niet met goed advies.

Lengte voordeel heeft te maken met je lighouding. Hoe langer en hoe breder je bed hoe makkelijker je je natuurlijke slaaphouding kan uitvoeren.
Jij gaat uit van lichaamslengte maar daar moet je niet vanuit gaan. Je moet van je totale lengte uitgaan met strekkende arm t/m gestrekte voeten.
Ook je zone indeling maakt niet uit omdat je niet symmetrisch ligt. Je lengte zit namelijk in je benen en niet in je romp

Dit plaatjes geeft een goed beeld voor de slaaphoudingen. https://www.matthieus-bed...de%20slaaphoudingen_0.jpg

Ik zou niet weten hoe dik die afdeklaag is bij die Ss matras dus ik neem aan dat jij het ook niet weet. Ook de droomidee matrassen kunnen kuilen. Dus je advies dat ze niet kuilen is niet juist.

[ Voor 18% gewijzigd door Kezand op 19-06-2018 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Kun je nog beter voor 220 gaan. Daarvoor zijn hoeslaken wel te krijgen bij b.v. hema. 2.10 niet.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
[
@kezand: ik schreef dat de 22cm dikke droomidee matrassen blijkbaar idd kunnen kuilen, maar dat dat voor deze gebruiker niet relevant was omdat de 18cm dikke met slechts 2cm afdeklaag dat niet zal doen, 2cm afdeklaag heeft nauwelijks ruimte om te kuilen.
de swiss sense matrassen hebben tussen de 2 en 2,5cm afdeklaag op de ondermatrassen.
Wat die slaaphouding betreft: sorry maar het blijft voor mij klinken als een nieuw verkooppraatje waardoor leveranciers langer/duurder willen verkopen. met je armen gestrekt naar achteen slapen ljkt me niet bepaald comfortabel en dan ga je alsnog een stuk omlaag op het matras waardoor de zone-indeling dus alsnog niet zou kloppen. Ik adviseer doorgaans niet in het topsegment, het kan dat het daar niets uitmaakt. maar bijvoorbeeld dee ravospring is tot 200cm te krijgen, en uitermate geschikt voor iedereen tot 1,85 lang, tenzij ik ze een bedlengte ga adviseren die voor hun lengte onnodig is.
Het is natuurlijk leuk bedacht om mesnen zover te krijgen dat ze dan dus ook een niewue bedbodem moeten kopen omdat ze 200 hebben en dan naar 210/220 zoude moeten gaan, maar verder zie ik het nut echt niet.
Net als het "slaaponderzoek" dat uitwijst dat mensen steeds zachter willen slapen. Wat je zelf al zegt, de balans tussen zacht en slijtage wordt steeds moeilijker te vinden. Ideaal voor de verkoop want mensne kopen vaker een nieuw matras. Maar warschijnlijk is het puur wat je gewend bent(p de mensen na die gevoelige spieren/gewritchten hebben). Ik heb altidj op matrassen gelegen die zo hard waren als een plank, vanaf klein kkiknd af. Daardoor kan ik echt niet ontspannen slapen op iets zachters. Zo zal het ongetwijflt ook zijn bij mensen die gewend zijn aan zacht, maar uiteindelijk gaat de kwalitiet daar vaak wel onder lijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sprk_nl
dicksterk schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 17:57:
@sprk_nl: Kan je eerst eens kijken of je onderbox onder het probleem-matras echt nog wel goed is, anders heeft elke nieuwe matras die daarop komt hetzelfde probleem.
Om meteen daad bij het woord te voegen Dicksterk:
Ik heb de matrassen wel binnenstebuiten gekeerd, maar nooit... letterlijk nooit gedacht aan de bodemplaat.
Dit was in mijn gedachten gewoon een "plank". Na het inlezen van de afgelopen weken is dat voor vochtafdrijving niet handig, dus wat is het dan wel.....
Ik voel veren, veren en nog meer veren als bodemplaat.

Afbeeldingslocatie: https://s8.postimg.cc/dfffin629/20180420_091145.jpg

Afbeeldingslocatie: https://s8.postimg.cc/3sbx94nf5/20180619_211607.jpg

De volgende foto markeert eigenlijk met stip de probleem zone.
En natuurlijk zit het in je hoofd als je er op gaat drukken, dat je minder tegendruk voelt
Afbeeldingslocatie: https://s8.postimg.cc/qh148pk8h/20180619_211742.jpg

Om het voor een avond pragmatisch op te lossen, leggen we er een plank tussen:
Afbeeldingslocatie: https://s8.postimg.cc/gjq3fn4wx/20180619_212141.jpg

btw, het electrisch verstelbare bed zullen we per jaar 6x gebruiken schat ik.

Als dit helpt, dan slinger ik ook een plank bij de vrouw onder de matras.
Eens kijken of ze er wat van merkt, behalve dat het bed spontaan is opgemaakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kezand
@dicksterk Hier zijn onderzoeken naar gedaan. Ik zou adviseren je eens meer in te lezen voordat je gaat roepen dat het verkooppraatjes zijn.
Volgens mij ben ik hier echt niet om te verkopen.

@sprk_nl je box in gezoneerd vandaar dat je hardheid verschil voelt.
Die box ziet er op de foto prima uit. Maar op basis van foto’s kan je eigenlijk niks zeggen.

[ Voor 11% gewijzigd door Kezand op 19-06-2018 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sprk_nl
Kezand schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 21:58:
@sprk_nl je box in gezoneerd vandaar dat je hardheid verschil voelt.
Die box ziet er op de foto prima uit. Maar op basis van foto’s kan je eigenlijk niks zeggen.
De box ziet er strak gespannen uit, daar zie je inderdaad niks aan en maakt het inschatten waar het probleem zit ook zeer lastig.

Bij daglicht haal ik de hoes nog eens van de matras. Al vraag ik me af wat ik zou moeten zien.
Om deze matras zit nog een gesloten flinterdun vlies.
Afbeeldingslocatie: https://s8.postimg.cc/bzdkbnonl/20180619_211059.jpg

Afbeeldingslocatie: https://s8.postimg.cc/qikpd2a2p/20180619_211207.jpg

Ik weeg 80kg, de vrouw 60.
Met dat gewicht moet zo'n beetje elke matras of topper toch om kunnen gaan, niet?
De topper op de 1e foto, laat je een ander beeld zien dan een strak gespannen bedje.
Deze is januari 2018 geleverd en de foto is van april.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kezand
He @sprk_nl met dat gewicht kan inderdaad elk matras functioneren.

Dat vliesje is een kous die er voor zorgt dat je box of matras makkelijker in de hoes gaat. Heeft voor de rest geen functie

Ik denk toch nog steeds dat je kuiling door je topper of je matras komt.

[ Voor 16% gewijzigd door Kezand op 20-06-2018 06:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sprk_nl
Kezand schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 06:03:
He @sprk_nl
Ik denk toch nog steeds dat je kuiling door je topper of je matras komt.
Met een stuk plank onder de matras voel je wel meteen dat er meer steun is. Ik vond het niet verkeerd.
Ik hoop er in een week achter te komen.

Hoe zou ik de 3 componenten afzonderlijk kunnen testen? (Bodem, matras, topper)

Heeft het nut om de matras plat op de grond te leggen en daar een nacht op te slapen?
Ik mis dan de toplaag, wat het comfort weg neemt, maar de steun zou ik wel moeten voelen, toch?

De bodem heb ik nog niet op gelegen.
Zou me deze ook al in horizontale modus moeten houden?

De topper is voor comfort. De service man die onlangs is geweest heeft alleen de matras en topper gecontroleerd 8)7. Hij gaf aan dat door een slechte matras de topper in een half jaar dusdanig kan slijten dat ie al slecht is, ofwel het is een productiefout.
Ofwel, dacht ik, heeft deze te lang opgerold in een magazijn gelegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@sprk_nl: je zou het matras idd op de grond kunnen leggen, dat zal wel een stuk harder liggen maar je zal er in elk geval door kunnen voelen of een deel van de matras gekuild is, of een veel mindere tegendruk geeft.
Toch blijft het een lastige kwesite. je kan die nieuwe matrassen kopen maar als de onderbox slecht is is dat weggegooid geld want dan zit je zo weer met hetzelfde. het is op afstand onmogelk om in te schatten of de tegendruk van de vering in de onderbox nog correct is.
@kezand: in matrassenland zijn onderzoeksresultaten te vinden voor elke stelling. jee kan resultaten vinden die traagschuim en zachte matrassen aanraden bij onderrugklachten, je kan ook onderzoken vinden die juist bijzonder harde matrasen adviseren. Beide stromingen komen voor bij artsen en fysiotherapeuten. Zo is het met alles. 210/220 sluit een aantal goede leveranciers uit, terwijl die wel geschikt zijn voor de slapers qua lengte. Dat die leveranciers die maten niet voeren betekent waarschijnlijk ook dat 210/220 toch nog niet zo heel erg populair zijn in verhouding tot 200 lengte anders waren ze daar wel op overgegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
aan alle bezitters van een droomidee matras:
Ik hoor regelmatig dat mensen een kuil in hun matras aantreffen. Wil iedereen laten weten hoe diep die kuil is? meten kan door een lat over het matras te leggen en de afstand tussen de lat en het diepste deel van de kuil te meten. Op deze manier kan de ernst van het probleem in kaart gebracht worden. heb je helemaal geen kuil dan kan dat ook gemeld worden. Zonder meetresultaten kan ik dit probleem en de ernst ervan niet in kaart brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• misirlou
@dicksterk
dicksterk schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 18:21:
@misirlou: ik ken alleen winkels in nederland maar volgns mij leveren die ook wel in belgie. op www.beddenbriljant.nl kan je de boxspring simple nemen, met bonellveren kost 384. daarop droomidee matras met aan 1 kant traagschuim(dan heb je nog de keuze wat je fijner vindt) kost 308 samen 692
Zit die Bonellvering Box dan ingebouwd als je die bij de boxspring neemt of is dit meer een onderste matras die gewoon op de boxspring ligt?
[img]https://www.partnerslaapsystemen.nl/content/products/834/lightbox/Bonellbinnenvering.jpg/img]

Is een topper een meerwaarde aan een boxspring? Of is niet iedereen liefhebber daarvan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• misirlou
Wel dure verzending bij bedden briljant

Bezorgkosten van (grote artikelen worden bij uw aankoop zichtbaar gemaakt) Deze bedragen € 49,00 euro in heel Nederland en €59,00 in België

Bij droomidee.nl is matras bezorgen in Belgie 19euro, NL is gratis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kezand
@dicksterk ok

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@misirlou: ja die bonellbering is ingebouwd, daar leg je het matras op. een topper is niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@pixal @gerlof92 @aimad1981: zonder meetresultaten van de diepte van de kuil kan ik in samenwerking met droomidee niet in kaart brengen hoe groot het probleem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kezand
@dicksterk Waarom ga je bij klachten van droomidee wel samenwerken met de leverancier. Maar als er bij andere leveranciers klachten zijn raad je die leverancier af!?!? Je kan toch ook met die andere leveranciers gaan samen werken ipv afraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@kezand: Bij droomidee kan ik me direct tot de eigenaar wenden. Droomidee bestaat zo ongeveer uit een eigenaar + een klantenservicemedewerker. Boschbedding bijvoorbeeld is een bedrijf waar de klantenservice volledig tussen eigenaar en klant in staat, waarbij op dit moment het vlottrekken van 1 order 20 telefoontjes en 3 weken tijd kost waarbij de kwaliteit van de producten ook nog eens matig blijkt.
Je kan met een bedrijf samenwerken als de mentalitiet is dat zo'n bedrijf het beste voor de klanten wil bieden. Grotere ondernemingen hebben eerder de mentalitiet gewoon geld te willen verdienen en zolang er niet al teveel klachten komen laten ze het zoals het is.
Ik krijg allene de indruk dat de kuilen bij droomidee nogal meevallen want niemand deelt meetresultaten. Ondanks dat wordt er wel zorgvuldig gekeken waardoor dit komt om het in de toekomst te voorkomen, ookla hebben slapers er blijkbar geen last van.
Voor mij valt of staat het met de werkwijze van een bedrijf. Als een bedirjf zodra je zegt dat de kwalitiet moet worden nagekeken daar direct op ingaat en de problemen probeert op te lossen, dan is het een prima bedijrf. Als ze niets doen met klachten, raad ik dat bedrijf in het vervolg niet meer aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kezand
@dicksterk je meet met 2 maten. Je zegt dat grote bedrijven geen service bieden terwijl je helemaal geen contact met deze bedrijven hebt. Terwijl je bij andere bedrijven direct het bedrijf informeert en het bedrijf zelfs hier laat reageren. Grote bedrijven laten klachten links liggen en bieden geen service als er niet veel klachten worden gemeld maar bij droomidee vallen de klachten mee omdat er weinig op gereageerd word. https://goo.gl/images/MTscWk

Ik krijg toch het vermoeden dat je belang hebt bij droomidee zeker omdat je zo close bent met de eigenaar.
Geen probleem natuurlijk maar vertel dit gewoon.

[ Voor 21% gewijzigd door Kezand op 23-06-2018 18:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Nu een paar korte nachten op de ravospring (H2) gehad.. hij is toch best hard, ik slaap er wel ok op maar mn vrouw (zijslaper) heeft het gevoel alsof ze op een plank ligt. 's ochtends pijn in de onderrug die er de in de avond nog niet was. Hopelijk trekt dat nog bij, zijn er nog zaken als een betere lattenbodem (momenteel van de ikea, zo'n bed met opbergruimte) of een topper die het kunnen verbeteren? als de rugpijn aanhoudt na nog een dag of 10-15 gaat ie toch echt weer terug helaas.

Qua warmteafvoer is ie wel super trouwens.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@kezand: Ik heb geen enkel belang bij droomidee, behalve dan dat droomidee vor zover ik kan vinden het enige bedrijf is dat tege deze lage prijzen + proefslapen + 10 jaar garantie matrassen aanbiedt van hoge kwaliteit(dat is in elk geval de bedoeling). Als jij me een bedrijf kan noemen met dezelfde service en prijzen en betere kwaliteit lees je hier de naam droomide nooit meer. Als je de mail had kunnen lezen die ik woensdag naar droomidee stuurde zou je niet zeggen dat ik close met de eigenaar ben;-) dat ben ik ook niet we spreken elkaar enkle over droomidee naar aanleiding van berichten op tweakers.
Wat ik bedoelde met het probleem bij grote bedrijven is dat je daar zelden de eigenaar zelf te spreken krijgt. Over het algemeen zijn de bedrijven die ik adviseer vrij klein, boschbedding was een uitzondering en dat beviel totaal niet omdat ze klachtafhandelingen onaceptabel traag verwerken en overall geen goede kwaliteit leveren en ook niet bereid zijn daar iets aan te doen als je ze daarop wijst.
Het enige wat ik zeg is dat bedrijven asl droomidee, maar bivoorbeeld ravensberger of Ela wonen net zo goed, toegankelijker zijn omdat je gewoon met de eigenaar in gesprek kan. Ik adviseer absoluut niet alleen droomidee, als je mij post van 13 arpil terugzoekt zie je dat die behorlik is uitgebreid en daar komen ongetwijfeld nog bedrijven bij. Of ik iemadn een droomidee matras, ravospring/struktura-med hr60, zero gravity of 1 van de andere hoogwaardige matrassen van ela wonen aanbeveel hangt af van de wensen van de vraagsteller. Ik kies global uit 8 bedrijven, ewelke ik kies hangt af van de eisen van de vrager, en ik adviseer ze allemaal even graag alleen blijkt soms dat mensen toch liever voor het goedkoopste gaan en daardoor toch vaak op dromidee terugvallen.
@chiron: vaak went een nieuwe matras binnen 2 weken. IK weet niet wat voor maat bed je hebt. maar www.lidl-shop.nl heeft latenbodems 90x200 met 7-zoneindeling, die passen prima onder de ravospring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kezand
@dicksterk
Als je advies geeft heb je de plicht om alle ins en outs van een product en bedrijf weten. Ik snap dat je goed advies probeert te geven maar zoals je zelf nu ziet weet je ook van de kwaliteit van Droomidee producten niet of de service hiervan. Dat weet je pas na je onderzoek.
Weet je dit niet dan gebeuren en situaties als bij Boschbeddling waar je achteraf er achter komt dat de klachtafhandeling te traag is en de kwaliteit niet goed is.
Dit moet je vooraf weten en niet achteraf.
Als er een heleboel mensen op je advies afgaan en achteraf blijken de producten of service slecht te zijn is dat ook deels jou verantwoording.
Daarom moet je bij al die 8 bedrijven toetsen of mensen tevreden zijn en hoe de producten zijn. Anders kan je geen beeld krijgen over deze bedrijven en producten. En eigenlijk moet je dat ook doen bij bedrijven die je niet adviseert maar niet kent.
Dit ben je verplicht als je advies geeft.

Ik ben benieuwd naar de inhoud van je mail naar Droomidee. Misschien kan je het hier posten?

[ Voor 6% gewijzigd door Kezand op 23-06-2018 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@kezand: ook jij meet nu met 2 maten. Want eerst lijk je mij de communicatie met droomidee te verwijten waarna je nu stelt dat ik verplicht ben dregelijke contacten met alle bedrijven te hebben die ik adviseer(alleen door een goed contact kan je de ins en outs kennen).
Wat betreft boschbedding heb ik me vergist, dat heb ik al meerdere malen toegegeven. Gelukkig heeft geen enkele tweaker daar besteld. Uiteraard heb ik hier lering uit getrokken en inderdaad heb ik met alle 8 bedrijven in mijn lijst uitgebried contact gehad en ben ik in de meeste winkels ook langsgeweest.
Ik zie geen rede om bedrijven te gaan adviseren die premium kwalitiet aanbieden voor hogere prijzen dan ela wonen of luxorslapen tenzij een bepaald matras wat deze bedrijven aanbieden over eigenschappen beschikt die nog niet door mij adviezen worden bereikt. mocht je zulke bedrijven kennen dan stuur je me maar een dm dan ga ik daar zeker mee in gesprek.
Wat ik droomidee heb gemaild is in het kort dat als ik geen garanties krijg door een volledige specificatieomschrijving van de fabriek dat de matras idd uit hr55 koudschuim en 350 pocketveren per m2 bestaat die thermisch gehard zijn en een voldoende draaddikte hebben ik ze niet langer kan adviseren. Gelukkig is de eigenaar van droomidee met mij van mening dat dit nader onderozcht moet worden om zeker te zij dat de klanten krijen wat ze wordt beloofd, en met dat onderzoek is hij nu bezig.
Overigens lijken de problemn erg beperkt, geen enkel van de tweakers vindt het probleem zodanig dat ze de moeite nemen de kuilvormign te meten dus ik veronderstel dat het allemala e rg meevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@chiron: je kan altijd eens binnenlopen bij www.elawonen.nl in rotterdam of www.ganezzameubel.com in schiedam(voglens mij zitten die winkels vlak bij elkaar in de buurt). Ela wonen heeft een breed aaonbod aan matrassen zowel zachte als stevige, misschien dat je partner daar iets vindt wat lekkerder ligt. Afdingen kan je daar vaak wel, probeer dat dus gerust. ganezzameubel heeft ook een breed aanbod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kezand
@dicksterk Ik verwijt je helemaal niets. Ik vind het alleen vreemd dat je alleen met droomidee communiceert voor andere mensen (willen de mensen dit wel) terwijl je dat niet doet bij andere bedrijven die je adviseert. Die ander bedrijven zijn ook goed toegankelijk zo groot zijn die niet.
Ook heb ik niet gezegd dat je andere bedrijven moet adviseren. Dus waar je dat vandaan haalt snap ik even niet.
Wat ik wel heb gezegd is dat het je plicht is als je mensen dingen adviseert dat je ook alle ins en outs weet van de producten en van de bedrijven waar het vandaan komt. En zo te merken weet je dat niet.
Je geeft aan dat de problemen erg beperkt is maar dat weet je niet. Je hebt geen enkele info hierover. Kan alle kanten op zonder deze info.
Ook dat is niet erg, ik hoop ook dat het meevalt, maar je kan niet iets adviseren zonder dat je echt weet of het lang mee gaat en wat erin zit zonder enige knowhow hierover.

Het is ook voor jou vervelend als straks bij een bepaald bedrijf de producten toch niet zo goed leken als op ze op papier stonden en je heb het wel aan iedereen geadviseerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@kezand: De enige rede dat je niets hebt gemerkt van mijn communicatie met andere bedrijven is dat er tot op heden zelden een klacht over 1 van de andere bedrijven is gemeld hier, als dat wel zo was had ik die ook opgepakt. Toen ik roleau nog regelmatig adviseerde nam ik ook regelmatig contact op met hen over de berichten op tweakers. Dat zou ik met alle bedrijven doen die ik adviseer. Bij roleau is het aanbod echter aangepast en bieden ze neits meer wat ik zou willen adviseren, en boschbedding is niet goed toegankelijk bij klachten. Alle bedrijven die ik nu adviseer zijn dat wel.
Overigens weet ik, net als de eigenaar van droomidee, precies wat er in de droomidee matrassen zou moeten zitten. Alleen blijkt dat de fabriek daar mogelijk niet altijd even nauwkeurig mee omgaat, en dat wordt nu dus onderzocht.
dat het meevalt basee ik op het feit dat geen enele gebruiker die de kuilen hebben gemeld aangaf dat de kuil enig invleod op het ligcomfort had. En daarnaast zijn tweakers er meestal snel bij als ze echt een klacht hebben dus dan hadden demeetresultaten wel binnegestromt. als ze dat alsnog doen pak ik ze natuurlijk op.
Je onderschat echt mijn know-how en kennis op dit gebied. ik weet van ale bedrijven die ik adviseer waar ze hun producten vandan halen en ook wat erin zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11-09 14:59

d0s

sssst

Dat messias gedrag begint wat mij betreft wel een beetje irritant te worden hier. Als mensen klachten hebben over een Droomidee matras kunnen ze dat ook vast wel zelf af.

En natuurlijk gaat niet iedereen zijn kuil direct zitten opmeten. Daarmee kan niet direct de aanname worden gedaan dat iets wel of niet goed is. Je kan niet een groep Tweakers als referentie gebruiken voor een totale groep afnemers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kezand
@dicksterk Ik zeg niet dat je kennis niet goed is.
Je heb alleen geen inzicht in de kwaliteit en de controle in materialen en bedrijfsvoering.
Je bent zelf ook nog steeds opzoek naar een matras voor jezelf en je ben door proberen er ook achter gekomen dat de kwaliteit niet altijd is wat ze beloven.
Je moet over duur testapparatuur beschikken om de sg waarde te kunnen testen en de kwaliteit van het staal te testen. Ik snap dat jij die niet hebt maar ook geen een (web)winkel heeft deze.

Ik geef je alleen dit advies omdat ik het fout zie gaan. En dit kan als een boemerang in je gezicht terug komen.
Doe ermee wat je wil.

[ Voor 14% gewijzigd door Kezand op 23-06-2018 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flintekind
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 24-08-2018
Ik ben op zoek naar een nieuw matras, liefst 180 bij 200, niet te hard maar heb wel rugklachten bij opstaan met huidige matras. Kwam op deze site terecht omdat ik veel goede berichten las over Droomidee, maar ook Ravenberger spreekt me wel, ik zie door de bomen het bos niet meer, waar doen we goed aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
@Kezand dank voor de input; Rotterdam en Schiedam is best een eind uit de buurt helaas.. ik weet ook niet of je met een ochtendje/middagje proefliggen dit soort dingen debugged.
Het vertekent ook enigzins aangezien we er tot nu toe alleen nog maar korte nachtjes op hebben gehad, en wat fysieke inspannende dagen (spierpijn etc), durf dus nog niet te zeggen of het specifiek het matras is. Zelf voel ik me wel energieker op de een of andere manier.

En afdingen en uitknijpen naar de laagste prijs is altijd leuk, maar hoeft niet per se, oorspronkelijke ballpark was 800-ish euro, die Ravospring was daar de helft van. Als we het kunnen fixen door er een betere lattenbodem in te lepelen (die ikea bodem die op het bed zit zijn echt 14 simpele stugge latjes) is dat ook prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@chiron: 14 latten is sowieos te weinig, een pocketveringmatras heeft en 28lats lattenbodem nodig om goed te functioneren. die van lidl-shop zijn dat, en ook met 7-zone indeling. Ik dacht dat jij in de buurt van rotterdam woonde, maar ik lees hier zoveel berichten dan heb ik me zeker vergist.
@d0s: tweakers is een community die met elkaar probleemn oplost, tenminste zo was het altijd. het opmemten van de kuilen zou dus niet alleen voor de gebruiker zelf, maar ook voor toekomstige gebruikers erg helpen. Daarnaast denk ik dat mensen eerder zouden meten als ze klachten hadden tijdens het slapen dan wanneer ze eigenljk nergens last van hebben. Dat zegt niet dat de vervormign ok is, daar wordt nu sowieos onderozek naar gedaan. Klachten doorsutren doe ik voor alle bedrijen die ik adviseer, een bedrijf is namelijk veel meer geneigd met een perfecte oplossing te komen als hun gedrag na een probleem tot in lengte van jarenn op google terug te vinden is(door berichtgeving in fora) dan wanneer het om een enkele klacht van een enkele klant gaat.
@kezand: uiteraard heeft droomidee die testaparatuur niet. Maar de matrassen worden door gebruikers als erg licht ervaren, iets wat ik niet goed begrijp met 2 afdeklagen van 4cm hr55 koudschuim. Demonteren en de afdeklagen wegen zal dus een eerste uitslag geven, als de afdeklagen te liccht zijn is het sowieos geen hr55 koudschuim. Uiteraard weet ik dat ook wanneer het juiste gewicht aanwezig is dat nog niet beteknt dat het echt hr55 koudschuim is.
Ik begrijp je bezorgdheid, en uiteraard leeer ik ook elke dag bij. Droomidee is het probleem neit want klachten worden keurig opgelost. Met andere door mij geadviseerde leveranciers zijn nog nooit klachten geweest hier op tweakers.
@flintekind: Wat wegen jullie, en wat voor matras had je tot nu toe? wat voor bedbodem ligt eronder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flintekind
@dicksterk Ik weeg 85 mijn man 115 en geen idee wat we nu willen. Wij hebben een boxspring, en zoek een niet te hard matras. Nu word ik vaak wakker en door last in onderrug is draaien lastig. Door de leeftijd heb ik vaak heel warm ‘s nachts :-)
Ons huidige matras is vrij zacht wat ik echt zalig vind liggen maar is ondertussen misschien wel 15 jaar oud, zo oud dat ik echt geen idee heb wat voor matras het is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@flintekind: wat is je budget, en in welke regio woon je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flintekind
@dicksterk Noord Holland maar vind het niet erg een stukje te rijden hoor! Budget rond de €1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@flintekind: Er zijn wat problemen met droomidee en ravensberger in combinatie met jouw voorkeuren. Je hebt het snel warm, dus traagschuim als toplaag is geen optie. Je wilt niet te hard liggen, maar de ravospring h2 is te zacht voor het gewicht van je partner tenzij je 2 verschillende kernen in 1 matrashoes laat stoppen(voglens mij biedt ravensberger die optie) dat zu je dan even moeten navragen. dan kan jij een h2kenrn van 90x200 nemen en je partner en h3kern. Dat is de goedkoopste optie.
Als dat niet kan of niet is wat je zoekt, ga dan eens kijken bij www.ganezzameubel.com met een showroom in amsterdam. of bij www.elawonen.nl showroom in rotterdam. Bij ela wonen zou je bijvoorbeeld kunnen kijken naar:
- het cool a ction matras uit de selective serie
- matras ergocoil infinity ook uit de selective serie (komt wel 100 boven budget maar je kan bij deze zaak vaak afdingen)
- matras hourglas uit de royal serie(ook 100 boven budget maar ook hier is afdingen ongetwijfeld mogelijk)
??- zero graviy matras ook uit de royal serie. behoorlik buite budget, hoewel een deel afdingen wel zal werken. dit matras is zeer geavanceerd vandar de hoge prijs, maar als 1 van de boenstaande je ook prima bevalt kan je die natuurlijk ook prima kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flintekind
@dicksterk heel erg bedankt voor je moeite, ik ga me er eens even flink in verdiepen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@flintekind: ik zat te denken als je naar ela wonen in rotterdam zou gaan kan je gelijk naar de showroom van ravensberger in zoeterwoude dat ligt daar vrij dichtbij. geef bij ravensberger wel aan dat je er een boxspring onder hebt wnat voor boxsprings adviseren ze daar andere matrassen als voor lattenbodems. Is het trouwens een geveerde box, of een harde?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Graag deel ik hierbij mijn ervaringen met de Ravensberger struktura med 60 H3, die veel geprezen wordt, mee, voor het wil horen. De matras is zeer hard, het bekken zakt veel te diep weg en de schouders zakken amper weg. Ook is de medicott silverguard tijk zeer warm en weinig elastisch, wat nog meer druk oplevert. Het is voor mij dan ook onbegrijpelijk dat zoveel mensen dit zo'n geweldige matras vinden. Ben zelf 190 cm lang en weeg 75 kg. Voor wie ze wil kopen, raad ik zeker aan om te gaan proefliggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@Verwijderd: de hardheid/gewicht koppeling wordt gemaakt omdat die in de meeste gevallen opgaat. Als je h3 te hard vindt zou je alitjd nog h2 kunnen overwegen. Maar je beschrijving(bekken zakt te diep weg en schouders niet) laat me vermoeden dat je niet de juiste bodem onder het matras hebt. Wat voor bodem heb je eronder? een 7-zone verende lattenbodem zoals door ravensberger geadviseerd of iets anders?
Ik denk dat als je wel de goede bodem gebruikt jij misschien lekkerder ligt op de latex matrassen van ravensberger. Wat hard of zacht is is voor ieder persoon anders. Zo lees ik hier bijvoorbeeld dat mensne de ravospring h2 als te zacht ervaren en de h3 willen terwijl een ander de h2 als plank omschrijft. Zelf vind ik een matras al te zacht als je erin wegzakt als je erop gaat zitten, ik wil volledig op mijn matras liggen ipv er in. Zo heeft iedereen z'n eigen voorkeuren. Over de struktura med 60 h3 lees ik bijvoorbeeld ook veel reviews dat hij veel te zacht is, dat is dus echt een smaak-kwestie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flintekind
@dicksterk een harde!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@flintekind: dan moet de matras die je nu hebt, en als zacht ervaart, vrij dik zijn. Op een harde box ga je de ravospring en droomidee matras zeker als hard ervaren. dan zou ik je toch echt eerder het lijstje aanbevelen wat ik vanmiddag noemde bij ela wonen. ik zou de seven-z latex daar nog aan toe willen voegen(pure touch serie). Het voordeel an de matrassen bij ela wonen is dat ze behoorlijk dik zijn waardoor al het comfort uit de matras komt en de box dat niet hoeft te leveren een harde box is dus een prima ondergrond in dit geval.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/aY1VcQAtzbZM89w7Ml3V5Kru/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/j179OxHaHBzOlvnv21xBM2Zc/thumb.jpg

Ik heb net even gemeten, hierbij de foto's van beide plekken. Ik kan in het midden mijn vinger er net onder schuiven. Ik gok de kuil op minder dan een cm. Ik heb echt niets om te meten hier. In mijn beleving was de andere kant van het matras wel iets dieper omdat we in totaal langer op die kant hebben gelegen. Ik voel er weinig voor om nu het matras om te draaien. Ik heb ook geen enkel probleem met de huidige kuil dus inderdaad ook niet over geklaagd hier. Maar als de trend doorzet en de kuil met bijna 1 cm per half jaar groeit is dat natuurlijk wel naar. Zal uiteindelijk wel meevallen toch?

Ook nog eentje met de lat dwars en met laken. Eigenlijk mag het de naam kuil nu nog niet hebben.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/6WWeOJmeOLNHRkRq88xCbwwE/thumb.jpg

Met het blote oog, zonder lat, is het aan deze kant niet echt te zien eigenlijk. Met een mooi strak laken erom voel je het alleen als je met je hand over het matras strijkt.

Ik vind het onder de loep nemen van een product een beetje vervelend. Gezien de kosten van dit matras zou ik hetzelfde matras overigens zo weer kopen. We liggen beiden nog zalig. Zeker omdat er 600 euro overbleef uit ons 1000 euro matras budget dus daarvan gaan we een weekje op vakantie, slijt ons matras thuis ook minder :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flintekind
@dicksterk ja klopt ligt nu inderdaad een dik matras op, ik heb het laatste matras even gegoogeld (geen spatie vergeten anders krijg je hele andere dingen te zien!) en die lijkt me heel fijn! Nogmaals heel erg bedankt voor de hulp en ik hou je op de hoogte!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kezand
@Pixal
Ik zou het alvast claimen. Want dit is naar mijn mening toch best veel na een paar maanden. Mocht je in de toekomst er toch klachten krijgen dan is de afhandeling sneller.

Als Droomdomein geen aflopende garantie heeft kan je het ook afwachten. Wat je zelf het prettigste vind.

Ook @dicksterk vind dat deze kuiling niet kan en bij Droomdomein gebeurt dit ook maar 1% als ik zijn eerdere berichten mag geloven.
dicksterk schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 10:17:
Nestvormign is een vervorming in het materiaal, dat bedoel ik zeker niet want dat vind ik onacceptabel......
Nestvorming lijkt een verkapte manier om de tekortkomingen van tegenwoordige matrassen te maskeren.“.
dicksterk schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 13:45: Bij droomidee kotm nestvormign/kuilvormking bijvoorbeeld in 1% van de gevallen voor, maar wordt daar keurig binnen de garantie opgelost.
Voor mij vallen matrassen die nestvorming krijgen buiten de door mij gestelde kwaliteitseisen dus die adviseer ik niet.

[ Voor 8% gewijzigd door Kezand op 24-06-2018 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@pixal: bedankt. Het gaaat er niet alleen om klachten te verzamelen, maar vooral om het probleem in kaart te brengen zodat het bij de fabriek kan worden opgelost en dit in nieuwgeproduceeerde matrassen niet meer voorkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DARKviper123
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15-07 12:33
@dicksterk Wij zijn op zoek naar nieuwe bedbodems en matrassen voor een nieuw gekochte ombouw. Hiervoor zijn we afgelopen weekend bij Boschbedding geweest en even gelegen op de Royal 2000 NASA - Firm. Dit beviel erg goed. Welke alternatieven zijn er voor dit matras? Ikzelf hou nogal van een harder matras en mijn vriendin heeft last van haar rug en moet dus een iets zachter matras hebben, al is ze wel een buikslaper, dus ook niet te zacht.
Daar komt nog bij dat ik nieuwe lattenbodems moet hebben. Echter het hele pakket lattenbodem + matras moet niet te dik worden, want dan ziet het er niet meer uit bij onze nieuwe ombouw. Ik wil een zo dun mogelijke lattenbodem (latten tussen de dragers) en een matras van maximaal zo'n 22 - 23 cm. Ik neig eigenlijk naar de Ravospring 570 H2 voor mijn vriendin en H3 voor mezelf. Heb alleen geen idee hoe deze tegenover de Royal 2000 Nasa - firm presteerd? Kun je hier wat over toelichten

2170Wp Oost - 3410Wp Zuid - Growatt 5000MTL-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@darkviper123: hoe breed is je ombouw? als het 180x200 is zoek dan op www.lidl-shop.nl naar de lattenbodems 90x200, dat zijn goede lattenbodems voor je ombouw.
De ravospring h2 voor je partner en h3 voor jezelf lijkt me daarop een goede combi.
Boschbedding kan je beter niet doen, royal2000 wordt binnen een maand zachter en zelfs kuiling dus ravospring is zeker een betere optie.
@kezand: het bedrijf waaropver je spreekt heet droomidee www.droomdomein.nl is weer een heel andere leverancier.
overigesn heeft droomidee geen afbouwende garantie, de garantie is volledig van dag 1 tot dag 365 van jaar 10 dus dat is het probleem niet. het gaatmij er vooral om de problemen kwijt te raken in nieuwe producties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flintekind
Hoe zijn de ervaringen met Larson of het simba matras?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@flintekind: simba heeft geen lang leven, larson is beter. Maar als je weer 15 jaar met je matrassen wil doen isw de kwalitiet van ela wonen toch echt beter. bovendien heeft larson een traagschuim toplaag en aangezien je het snel warm hebt twijfel ik sterk of je daar blij van wordt. daarnast is de 23cm dikke net aan de krappe dikte voor op een harde box, en de 28cm dikke(de oslo) bevat een veel dikkere laag traagschuim dus nog warmer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• detim
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-09 23:30
Hallo,

Ik heb een groot deel van dit topic doorgelezen inmiddels en ga nu toch zelf maar eens wat plaatsen.

Zelf ben ik een vrij moeilijke slaper en heb al heel wat geprobeerd.
Ik heb het altijd ontzettend warm 'snachts en zweet veel, wordt daarna regelmatig wakker 'snachts.
Iets wat ik erg graag zou willen oplossen met nu eens een echt goed bed te kopen.
Ik heb al een dekbed van zijde etc. gekocht om zo veel mogelijk verkoeling te krijgen, tevens heb ik een airco op de slaapkamer inmiddels.

Vroeger, tot mijn 20e ongeveer heb ik zo'n 15 jaar op een Pullman pocketvering matras geslapen.
Dit is altijd vrij goed bevallen eigenlijk, deze werd niet extreem warm.

Dit matras was natuurlijk op een bepaald moment versleten en toen heb ik een Karlsson arendal 2 persoons boxspring gekocht, met 2 pocketvering matrassen en een latex topper.

Hier kreeg ik het al snel erg benauwd op en ik lag niet erg lekker.
Dit heb ik maar als verlies genomen en toen heb ik een Energy+ matras gekocht wat zeer goed zou moeten ventileren etc.
Echter heb ik het hierop helaas ook extreem warm en wordt soms 'snacht badend in het zweet wakker.

Mijn vriendin had een zeer simpele Boxspring met goedkoop matras van de Wehkamp. Hierop heb ik een paar keer geslapen en dit beviel eigenlijk best goed. Dit is een matras zonder allerlei speciale schuimen die de boel alleen maar warmer maken, en je ligt er meer bovenop dan er in.

Aan de hand daarvan heb ik bedacht om ook een simpel matras te kopen en niet een te geavanceerd matras met allerlei lagen.
Hierdoor ben ik voor het droomidee matras gegaan.
Ik moet zeggen dat het eigenlijk voor die prijs vrij goed bevalt. Het is niet extreem koel, maar al een stuk minder warm dan de vorige matrassen. Echter je merkt er wel vrij goed aan dat het een goedkoop matras is. Als je er op gaat zitten zak je vrij diep door en er ontstaan inderdaad kuilen. Tevens is mijn deel van het matras een stuk zachter geworden en dieper ingedrukt dan dat van mijn vriendin (ik weeg zo'n 110 kilo en ben 195 lang en mijn vriendin 75 kilo, zo'n 170 lang) Het gevolg hiervan is dat mijn vriendin nogal eens mijn kant op rolt. Ik vind het eigenlijk zelfs een nog wat de zacht matras. Het gaat dus retour.

Nu wil ik eindelijk eens een heel goed en lekker koel matras (denk eigenlijk een heel nieuw bed) gaan kopen wat ik hopelijk de komende jaren kan houden.
Ik zit te overwegen om naar het matrassenatelier in Eindhoven te gaan waar ze deze op maat kunnen maken, heeft iemand van jullie hier ervaringen mee, of heeft iemand misschien een beter idee?

Op dit moment hebben we een 160x210 bed. Echter zouden we het liefst gelijk upgraden naar 200x210 of 200x220. Het hoeft van mij niet persee een boxspring te zijn, het liefst een degelijke bodem.
Enige waar we een beetje bang voor is om 2 losse matrassen te nemen, dat we niet fijn meer tegen elkaar kunnen liggen, is hier een goede oplossing voor zonder meteen een benauwde topper aan te moeten schaffen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Waarom een bed van 200 breed uit 1 matras als je fijn tegen elkaar wil liggen?
De momenten dat je dit wilt, kun je makkelijk op 1 matras van 1 meter breed doen (dus aan 1 helft van het bed).

Ik zou 2 losse aanraden bij die breedte. Maar dat is mijn ding.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DARKviper123
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15-07 12:33
dicksterk schreef op maandag 25 juni 2018 @ 09:46:
@darkviper123: hoe breed is je ombouw? als het 180x200 is zoek dan op www.lidl-shop.nl naar de lattenbodems 90x200, dat zijn goede lattenbodems voor je ombouw.
De ravospring h2 voor je partner en h3 voor jezelf lijkt me daarop een goede combi.
Boschbedding kan je beter niet doen, royal2000 wordt binnen een maand zachter en zelfs kuiling dus ravospring is zeker een betere optie.
@dicksterk die Lidl bodem had ik al gezien idd, maar die is te dik. Ik zit nu op:
https://www.otto.nl/p/100...bodems&itemId=10072819379

Met betrekking tot het matras, wat moet ik me voorstellen bij hybrid-foam? (Novaspring)

Dit matras lijkt me ook fijn: https://www.otto.nl/p/100...10050839717&sortBy=-price
Heeft bij de duitse Otto ook veelal lovende reviews.

of toch de Yates royal:
https://www.otto.nl/p/100...10061033019&sortBy=-price
Alleen is die weer erg 'dik'

[ Voor 29% gewijzigd door DARKviper123 op 25-06-2018 11:25 ]

2170Wp Oost - 3410Wp Zuid - Growatt 5000MTL-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• detim
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-09 23:30
Cyberpope schreef op maandag 25 juni 2018 @ 11:22:
Waarom een bed van 200 breed uit 1 matras als je fijn tegen elkaar wil liggen?
De momenten dat je dit wilt, kun je makkelijk op 1 matras van 1 meter breed doen (dus aan 1 helft van het bed).

Ik zou 2 losse aanraden bij die breedte. Maar dat is mijn ding.
Dit zal het inderdaad worden ja. Is misschien niet helemaal duidelijk in mijn verhaal.
2 meter past niet door het trappengat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 09:31
detim schreef op maandag 25 juni 2018 @ 11:15:

Op dit moment hebben we een 160x210 bed. Echter zouden we het liefst gelijk upgraden naar 200x210 of 200x220. Het hoeft van mij niet persee een boxspring te zijn, het liefst een degelijke bodem.
Enige waar we een beetje bang voor is om 2 losse matrassen te nemen, dat we niet fijn meer tegen elkaar kunnen liggen, is hier een goede oplossing voor zonder meteen een benauwde topper aan te moeten schaffen?
Bij Revor kan je een rits krijgen waardoor de 2 matrassen aan elkaar geritst worden. Dat werkt goed, je voelt dat amper, en je kan rustig van links naar rechts rollen, en je oefeningen in het midden van het bed houden.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@darkviper123: die lattenbodem is prima. Ik heb over matrassen van F.a.n. ook genoeg negatieve reviewss gelezen dus daar zou ik niet op gokken. een yatas matras is altijd goed, dat is een premium a-merk uit turkije. maar inderdaad voor jouw wensen te dik dus zou ik dan toch eerst de ravospring proberen. hybrideschuim is een mengvorm van de eigenschappen van koudschuim en traagschuim.
@detim: Ik had je graag bij ela wonen langsgestuurd wnat die hebben een aantal matrassen die speciaal bedoeld zijn voor koel slapen, maar die leveren niet langer dan lengtemaat 200. Boxsprings van 200x220 zitten niet bij de bedrijven die ik goed genoeg ken om ze te adviseren, 180x20 wel. je zou daar kunnen vragen of ze 200x220 speciaal voor je kunnen mkaen. kijk eens op www.luxorslapen.nl
ze hebben dar ook een aantal bonell-geveerde matrassen, wat nog beter ventileert dan pocketvering matrassen. Geef dus duidelik an dat je een koek matas zoekt dan kunnen ze je zeker helpen. hebben een showroom in oss.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb op de 7-zonen lattenbodem van Ravensberger gelegen en het probleem was net hetzelfde. Na 3 maanden is de bekkenzone al volledig doorgezakt. Nogmaals, ik begrijp echt niet waar die goede reviews vandaan komen. Heb nu een goedkope pocketveren gekocht bij de leenbakker en dat ding ligt 10 keer beter als die Ravensberger struktura med 60 H3. Zeker als je brede schouders hebt, is die volledig af te raden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die Luxor matrassen lijken me wel goed, maar is wat te ver voor mij in België wonende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s

d0s

sssst

dicksterk schreef op maandag 25 juni 2018 @ 10:18:
@flintekind: simba heeft geen lang leven, larson is beter. Maar als je weer 15 jaar met je matrassen wil doen isw de kwalitiet van ela wonen toch echt beter. bovendien heeft larson een traagschuim toplaag en aangezien je het snel warm hebt twijfel ik sterk of je daar blij van wordt. daarnast is de 23cm dikke net aan de krappe dikte voor op een harde box, en de 28cm dikke(de oslo) bevat een veel dikkere laag traagschuim dus nog warmer.
Kun je toelichten waarom de matrassen van Ela wonen beter zijn dan die van Larsson?

Heb je dat uit een onderzoek, of heb je zelf de matrassen getest? Of kijk je dan puur naar specificaties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Net de lattenbodem van lidl-shop besteld, de 140x200. Ben benieuwd, en of ie enigzins op het bestaande bed te tweaken is :P Qua afmetingen zou het moeten passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragonhaertt
  • Registratie: Februari 2011
  • Nu online

dragonhaertt

@_'.'

Chiron schreef op maandag 25 juni 2018 @ 12:43:
Net de lattenbodem van lidl-shop besteld, de 140x200. Ben benieuwd, en of ie enigzins op het bestaande bed te tweaken is :P Qua afmetingen zou het moeten passen.
Ik zou graag een update ontvangen als dat gelukt is. Ik ben zelf ook nog steeds op zoek naar een zacht matras, maar ook ik heb een Ikea lattenbodem (niet-verend) van 14 latten.

Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 12:48
Verwijderd schreef op maandag 25 juni 2018 @ 12:28:
Heb op de 7-zonen lattenbodem van Ravensberger gelegen en het probleem was net hetzelfde. Na 3 maanden is de bekkenzone al volledig doorgezakt. Nogmaals, ik begrijp echt niet waar die goede reviews vandaan komen. Heb nu een goedkope pocketveren gekocht bij de leenbakker en dat ding ligt 10 keer beter als die Ravensberger struktura med 60 H3. Zeker als je brede schouders hebt, is die volledig af te raden.
Dit geweldige advies komen ook maar uit 1 bepaalde richting.
Nogsteeds de verkeerde focus komt steeds terug. Goedkoop, proefslapen, 10 jaar garantie die volgens de voorwaarden niets zeggen. etc etc.
Daarnaast zie ik ook veel webwinkels voorbij komen met volle focus op " korting" en gespreid betalen.
Zoals als erg vaak eerder gezegd. Op een forum als deze zouden we ver weg moeten blijven van dubieuze webshops met zeer matige kwaliteit.

Omdat ik overtuigd ben dat je mensen niet kan adviseren zonder ze te zien en te horen, brand ik mijn vingers niet aan het sturen naar bepaalde winkels of merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
dragonhaertt schreef op maandag 25 juni 2018 @ 12:52:
[...]

Ik zou graag een update ontvangen als dat gelukt is. Ik ben zelf ook nog steeds op zoek naar een zacht matras, maar ook ik heb een Ikea lattenbodem (niet-verend) van 14 latten.
Ik heb deze:

Afbeeldingslocatie: https://www.ikea.com/be/nl/images/products/malm-bedframe-met-opbergruimte-zwartbruin__0173805_pe328262_s4.jpg

En de latten die erin zitten zijn vrij stug, met tussenruimte die breder is dan de latten zelf.

Monteren wordt wel een uitdagingkje, maar als de lattenbodem goed op het frame past is het een kwestie van gaffer tape en tie wraps :+
Het geheel wordt ook iets hoger.

Ik verwacht er geen mirakels van, maar als het net dat beetje flexibiliteit geeft wat we nodig hebben dan zijn we er.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragonhaertt
  • Registratie: Februari 2011
  • Nu online

dragonhaertt

@_'.'

Chiron schreef op maandag 25 juni 2018 @ 13:04:
[...]

Ik heb deze:

[afbeelding]

En de latten die erin zitten zijn vrij stug, met tussenruimte die breder is dan de latten zelf.

Monteren wordt wel een uitdagingkje, maar als de lattenbodem goed op het frame past is het een kwestie van gaffer tape en tie wraps :+
Het geheel wordt ook iets hoger.

Ik verwacht er geen mirakels van, maar als het net dat beetje flexibiliteit geeft wat we nodig hebben dan zijn we er.
Ah, ik heb op het moment deze: Afbeeldingslocatie: https://i.ebayimg.com/00/s/NDI3WDkzMQ==/z/6f0AAOSwOVpXd4-f/$_86.JPG

Wel wat bredere latten, maar volledig recht.

Als er iemand nog een advies heeft voor een type matras wat hier goed op past hoor ik het graag. Ik ben op zoek naar een dik matras, zacht (<60kg), 140x200.
Ik heb ook een topmatras op het moment, alleen een hard redelijk dun latex-matras.

Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@Verwijderd: even voor de duidelijkheid; slaap jue nu op de 7-zone lattenbodem van ravensberger of op een andere? en heb je die 3 maanden op de 7-zone lattenbodem geslapen?
Het klinkt voor mij toch echt alsof je de lattenbodem verkeerd hebt afgesteld, je kan de hardheid van de bekkenzone vaak instelen, als je die veel te zacht hebt ingesteld zal je matras tijdens het slapen op die plek gaan doorhangen. Misschien was h2 met de juiste instelling van je lattenbodem beter voor je geweest. bij de stuktura matrassen is het van groot belang dat de ondergrond juist is ingesteld, anders zal je er inderdaad afschuwelijk op slapen.
Ja oss is voor jou wat ver maar je kan misschien bij www.ganezzameubel.com in genk terecht, die hebben een vergelijkbare collectie.
@d0s: de matrassen van ela wonen die worden gemaakt bij yatas bedding gebruiken veersystemen die ruim 30 jaar zin doorontwikkeld, en die nog de eigenschappen bezitten die kwalitatieve matrassen bij ons in de jaren 80-90 ook hadden maar die zijn verdwenen met huidige trends.
De larson matrassen passen in dit geval niet goed bij de wensen van flintekind. maar over-all:
- ze geven heel makkeljk korting dus de kostprijs ligt waarschijnlijk nog veel lager
- ondnaks de dikke draadiktes van hun pocketveren (1,8 en 2mm) kunnen ze maar 120kg dragen, dat klopt niet. een termische gehrde pocketveerkern van 1,8 en 2mm kan je inzetten tot 150-175kg. als dat niet kan moet daar een rede voor zijn(matig staal, niet thermisch gehard, toch andere draaddiktes. Ik heb bij de larsons teveel twijfels.
@dragonhaertt: wat voor matras zou je willen? en die lattenbodems van lidl zijn prima mits je een ombouw hebt in 90x200 of 180x200 of 140x200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 10:40
@Pixal mag ik vragen hoeveel kg jij bent?

En jij hebt dit matras? Ik heb 180x210 nodig en ik ben rond de 91kg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
Als je zacht wil slapen, vergeet dan Droomidee maar;
Naar mijn gevoel kan je beter op een baksteen slapen.

Mijn zoon is enorm tevreden over zijn Ikea Hokkasen matras. Lekker zacht en toch goede steun.
Hij is 1m80, en weegt ca 63kg.

[ Voor 7% gewijzigd door Tommie12 op 25-06-2018 13:19 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• d0s

d0s

sssst

dicksterk schreef op maandag 25 juni 2018 @ 13:16:
@d0s: de matrassen van ela wonen die worden gemaakt bij yatas bedding gebruiken veersystemen die ruim 30 jaar zin doorontwikkeld, en die nog de eigenschappen bezitten die kwalitatieve matrassen bij ons in de jaren 80-90 ook hadden maar die zijn verdwenen met huidige trends.
De larson matrassen passen in dit geval niet goed bij de wensen van flintekind. maar over-all:
- ze geven heel makkeljk korting dus de kostprijs ligt waarschijnlijk nog veel lager
- ondnaks de dikke draadiktes van hun pocketveren (1,8 en 2mm) kunnen ze maar 120kg dragen, dat klopt niet. een termische gehrde pocketveerkern van 1,8 en 2mm kan je inzetten tot 150-175kg. als dat niet kan moet daar een rede voor zijn(matig staal, niet thermisch gehard, toch andere draaddiktes. Ik heb bij de larsons teveel twijfels.
Het ging me niet over de vraag welk matras goed zou passen, maar waar je de stelling op baseert dat Ela / Yatas kwalitatief 'gewoon beter' is.

Het geven van korting vind ik geen indicatie van kwaliteit. Weet jij de productiekosten van een Yatas matras? Zelfs al zouden die hoger liggen, dan nog hoeft dat matras niet per definitie beter te zijn.

Hoe weet je dat de Larssons 'echt' maar 120kg kunnen dragen? Misschien is dat een veilige weergave op de website en zit er nog heel wat marge in. Heb je beide matrassen (van binnen) gezien?

Dat jij twijfels hebt betekent niet dat het een kwalitatief minder matras is. Je verkondigt dat hier echter wel als een vaststaand feit.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tommie12
Een veer gaat doorhangen zodra ze niet meer elastisch, maar wel plastisch vervormd wordt...
Ik kan me niet voorstellen dat ze veren zouden gebruiken die na korte tijd gewoon korter worden door de belasting.
Als je weet dat je lichaam gedragen wordt door een paar honderd veren, dan draagt iedere veer.... een paar honderd gram.
Een matras die inzakt heeft slechte mousse of een te zwakke ondersteuning (latten die doorbuigen fo zo).

@dicksterk Ik weet niet waar jij al die kennis uit haalt dat je hier zo stellig en met gemak vanop afstand kan beweren welke matras goed en slecht is. Heb je die dan allemaal al beslapen gedurende een paar maanden? Heb je betrouwbaarheidsgegevens?
Hoe weet je bv dat er veel klachten zijn over Ikea matrassen? En hoe bepaal je "veel", als je weet dat er "heel heel veel" verkocht worden?
Waarom is droomidee goed? Op welke data baseer jij je dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@lekkerboeie86: afbranden is natuurlijk makkelijk, maar als je de situatieschets had gelezen had je ook begrpen dat dit hoogstwaarschijnlijk komt door een verkeerde afstellign van de lattenbodem.
Zelfs de eigenaar van royal health foam met wie ik hierover heb gecorrespondeert vindt het koudschuim uit de struktura hr60 an hoge kwaliteit(hij heeft het matras zoals veel andere in huis en onderzocht). Hij vindt hem alleen erg dun, daarom is bij de struktura hr60 de ondersteunende lattenbodem van grot belang, zoals overigens ook heel duidelik op hun site wordt uitgelegd. Overigens wet ik zeker dat je zelf ggeen betere kwalitiet levert dan de matrassen van yatas bedding(waarop je zinspeelt in e post) want deze matrassen(zeker de selectiveserie en royalserie) behoren echt tot de hoogste kwalitiet die je kan wensen.
@aggressor:
ik zou even wachten tot de problemen bij de productie bij droomidee boven tafel zijn en daarna bestellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 12:48
@dicksterk het is inmiddels het zoveelste merk wat je de hemel in prijst. Betere kwaliteit ga je niet vinden. Nu met kortingen tot 60% en daar boven nog 500 euro inruil acties etc. En daarbij kan je ook nog in 36 termijnen betalen. Je slaapt daar waarschijnlijk al 10 jaar op en bent in die fabriek geweest etc etc. En vergeet het proefslapen en de garantie niet.

Je kan echt zo bij Tellsell gaan werken. Vergelijkbare werkwijze en verkoopargumenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@d0s: ik zeg niet dat een larson per definitie slecht is maar dat ik niet van dkwalitiet overtuigd ben en het daarom niet adviseer en liever iets adviseer waarbij ik wel overtuigd ben van de kwaliteit. Inderdad heb ik de matrassen van yatas van binnen geizen, want in de winkel hebben ze opengewerkte voorbeeldstukken van diverse matrassen liggen zodat je precies kan zien hoe ze zijn opgebouwd. Een larson matras heb ik nooit bezeten aangezien ik met mijn 150kg geen rede heb die te kopen als men bij larson aangeeft dat het matras dat niet kan dragen. Verder:
- de larson wordt als vrij zacht omschreven, @aimad1981 vond hem zachter dan de droomideematras(waarbij hij ook de traagschuimkant gebruikte). dat is vrij merkwaardig aangeien de droomideematras 1,6 en 18,mm dikke veren heeft en de larson stuggere vering zou moeten hebben, wat dus niet zo is. Daarnaast kan je de larson matrassen maar aan 1 kant beslaepn, wat mij bij zoveel twijfels over de kwalitiet een kwalijke zaak lijkt. Ik merk dat er ook mensen blij zijn met de larson matrassen, dat is prima en ik hoop dat dat 10 jaar later nog zo is, maar aangezien ik dat sterk betwijfel adviseer ik liever andere.
@tommie12: ikeamatrassen bevatten vaak vrij matige specs. specs zeggen niet alles(een matras met hoge specs kan nogsteeds matig zijn) maar een matras met matige specs(zeker qua afdeklagen) blijft toch altijd matig. Als ik ikea opbel over een kuil in een matras zullen ze hem misschien voor me omruilen, maar ik kan ze niet vertellen dat ze de productielijn moeten onderozeken. als een droomidee matras een kuil heeft kan ik dat wel doen, waaardor ik meer garantie heb van de kwalitiet die droomidee biedt of in elk geval wil bieden dan bij ikea.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@lekkerboeie86: ben jij in elke fabriek geweest waarvan je matrassen verkoopt?
overigesn je kan gerust eens gaan kijken bij ela wonen ze hebben vel doorsnedes van matrassen liggen zodat je precies kan zien hoe ze zijn opgebod. Btw: dat ze uitgebreide betaalopties hebben lijkt me eerder positief dan negatief.
Ik ben daar dus inderdaad wel geweest en heb die dorsnedes ook uitgebreid bekeken, en heb er zelf ook een matras gekocht. Ik vind het helemala niet erg als je kritische noten wit plaatsen, maar je verwijt mij dat wat ik andraag geen ften zijn, maar jouw twijfels zijn ook geen feiten, enkel aannames.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• d0s

d0s

sssst

@dicksterk mijn punt is dat je zegt dat het ene matras kwalitatief beter is dan het andere, alleen gebaseerd op ervaringen en specs. Maar laat maar, je lijkt het niet te willen snappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
@dicksterk Ik lees weinig feiten cijfers in je betoog.
En dat je een aantal fabrieken bezocht hebt zegt niet zo veel.
Ze tonen toch wat ze willen dat je ziet, en een doorsnede bekijken kan ook in een winkel....
Waarom zou droomidee zijn productie ombouwen en onderzoeken als jij belt? Waar worden die matrassen trouwens geproduceerd?

Pagina: 1 ... 20 ... 55 Laatste