Je bent nu bijna een jaar verder, bevalt ie nogsteeds? Hoe zwaar ben je als ik vragen mag en welke slaappositie heeft je voorkeur? Ik wil vrijwel hetzelfde matras (140x200 ipv 160x200) maar ik twijfel tussen de H2 en de H3.Napsju schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 21:23:
Mijn vrouw en ik slapen nu bijna drie maanden op deze: https://www.lidl-shop.nl/...60-x-200-cm-H3/p100211243
Heerlijk!
De matras bevalt ons beiden nog altijd prima. Wij slapen op zowel rug- als zijhouding en wegen 60 en 95kg.
Lekker!
@cyberpope: de hoes is wasbaar dus er hoeft geen sloop meer om. Als je specifiek van traagschuim houdt zou ik er toch eens een nacht op slapen voor je ze terugstuurt, want voor die prijs krijg je echtnergens betere traagschuimkussens.
Je bedoelt kussenmolton je kussensloop zal er toch echt om heen moeten en dat pas niet.dicksterk schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 17:18:
@cyberpope: de hoes is wasbaar dus er hoeft geen sloop meer om. Als je specifiek van traagschuim houdt zou ik er toch eens een nacht op slapen voor je ze terugstuurt, want voor die prijs krijg je echtnergens betere traagschuimkussens.
Nou, ik vind het dan geen fijne hoes (en ja, molton vind ik iets anders als hoes).
Er op gaan slapen vind ik dat ik ze niet meer terug kan sturen. Zeker als ik er geen eigen hoes omheen heb.
Maar je doorslag geeft: Als je van traagschuim houdt. Dat doe ik dus niet.
Hoppa. Terug naar DHL.
Er op gaan slapen vind ik dat ik ze niet meer terug kan sturen. Zeker als ik er geen eigen hoes omheen heb.
Maar je doorslag geeft: Als je van traagschuim houdt. Dat doe ik dus niet.
Hoppa. Terug naar DHL.
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......
@cyberpope: er ontgaat mij even iets;-) Waarom heb je in beginsle een traagschuimkussen gekocht als je al weet dat je niet van traagschuim houdt;-)?
Ik had toen nog niet de traagschuimzijde van droomidee matras ervaren, dus wist niet dat ik er z'n hekel aan had. Het is dus niet mijn ding.
Plus ik wilde het eens proberen en dat had ik voor 10 euro ook zeker gedaan. Maar nu wordt het te veel gedoe.
Plus ik wilde het eens proberen en dat had ik voor 10 euro ook zeker gedaan. Maar nu wordt het te veel gedoe.
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......
Ondertussen op het moment om een matras te bestellen, het wordt of
-Ravensberger Struktura®-MED 60 H3
of
-Ravensberger RAVOspring® 570 H3
Ik heb mij nog even online laten adviseren door iemand van de Ravensberger zaak, welke uitgebreide informatie gaf.
of
Ik heb mij nog even online laten adviseren door iemand van de Ravensberger zaak, welke uitgebreide informatie gaf.
Ik heb wel interesse, maar ik woon in Wageningen. Geen idee of dat in de buurt isTweakriez schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 10:17:
Ik heb eventueel nog 2 lattenbodems van 90x200 welke ik bij mijn nieuwe bed kreeg. Deze zijn voorzien van latten die meeveren zeg maar en verstelbaar qua druk. M[afbeelding]et 26 latten. Nieuwprijs was 45 euro per stuk maar mocht iemand interesse hebben mogen ze samen voor 35 euro weg. Ik kan evt foto's sturen. Zijn een week gebruikt ivm wachten op de nieuwe lattenbodems.
[ Voor 63% gewijzigd door Santee op 31-05-2018 16:35 ]
Ik denk dat dat prima te doen is voor jeSantee schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 16:32:
Ondertussen op het moment om een matras te bestellen, het wordt of
of
[...]
Ik heb wel interesse, maar ik woon in Wageningen. Geen idee of dat in de buurt is
Oh dat is toevallig! Heb je toevallig merk/model van deze bodems? Ik ga wsl de pocketvering matras kopen en zou ook wel graag een 5/7 zone lattenbodem willen. Heeft deze dat?Tweakriez schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 18:18:
[...]
Ik denk dat dat prima te doen is voor jewoon vlakbij, Veenendaal.
edit:
Ik zie nu dit bericht, helaas pindakaas, dan heb ik ook geen interesse.Tweakriez schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 09:55:
Geheel ziet er goed uit. Had bij het bed 2 lattenbodems gratis gekregen maar die hebben geen 7 zones en 23 latten wel verstelbaar en flexibel dus geen hele goedkope meuk maar deze verkoop ik gelijk door. Volgende week komen de lattenbodems van de Lidl binnen en gaan deze eronder.
[ Voor 39% gewijzigd door Santee op 31-05-2018 19:17 ]
Vorige week de Emma matras besteld. Vandaag is ie geleverd en dus vannacht de eerste nacht slapen. Ben benieuwd 
Onze 10 jaar oude IKEA matras was op.
Onze 10 jaar oude IKEA matras was op.
[ Voor 15% gewijzigd door IkWilbert op 31-05-2018 20:35 ]
I intend to live forever. So far, so good.
Kwaliteitscontrole kan beter bij de Lidl. De lattenbodems moet je zoals gezegd zelf in elkaar zetten, op zich geen probleem alleen had ik bij de ene set een latten aansluiting te weinig in de doos zitten en bij de andere ssrtwas een lat flink beschadigd. Klantenservice was goed, krijg een nieuwe toegestuurd en mag hier de benodigde onderdelen uit halen, de rest kan ik weer laten ophalen.
Begin van dit jaar was ik eigenlijk al toe aan een nieuw bed maar door omstandigheden heb ik toen toch nog niets gekocht.bos023 schreef op maandag 15 januari 2018 @ 14:45:
Hallo,
ik zou ook graag eens een advies krijgen van de diverse experts hier op het forum.
Ben in de markt voor een nieuw bed. Mijn huidige setup is een auping siraalbedbodem met een pocketvingings matras.
Mijn budget is zo rond de 1000,-/1500,- euro voor een normale boxspring. Ook ben ik aan het kijken naar een elektrische boxspring. Hiervoor zou ik evt een budget van 1500,-/2000,- hebben.
Ik slaap alleen dus een bed van 160 bij 200/210 is voldoende. Ben 185 lang met een gewicht van 110 KG. Dit gewicht is afnemend, want ik ben weer aan het sporten. Maar realistisch gezien denk ik dat we van 100 KG uit kunnen gaan.
Ik ben wezen kijken/liggen bij beterbed en www.grootbedden.nl.
Bij beide had ik niet een heel goed gevoel bij de verkopers. Beterbed was weinig intresse in mij als klant en bij grootbedden sprak de verkoper niet heel goed Nederlands en twijfel ik over de kwaliteit.
graag hoor en zie ik jullie advies.
ps
Ik kom uit omgeving Haarlem.
Ik wil nu toch echt tot aanschaf overgaan. Mijn budget is inmiddels gegroeid naar 2500 tot 3500 euro.
Daar kan je wel wat moois voor kopen lijkt mij...
Voor dit geld kijk ik nu dus ook alleen voor een elektrische boxspring.
Door de tips van @Kezand ben ik gaan kijken bij Goodnight en Bedtime. (Haarlem en omgeving)
Hierbij had ik 2 bedden op het oog.
http://www.norma.nl/producten/boxsprings/timeless-jubileum/
https://avek.nl/boxsprings/ninety-boxspring/
Bij goodnight liet de verkoper mij ook een bed zien van 3500 euro. De Norma/nxtday sicrocco en die lag ook heerlijk en goed afgewerkt. Dus deze staat nu hoog op mijn lijstje samen met het Avek bed. Als voorbeeld onderstaande link.
https://www.matrasshop.co...l?id=137655227&quantity=1
Wellicht hebben mensen nog meer goede tips aangezien het budget sinds vorige post gegroeid is.
@bos023: Als de keuze gaat tussen norma en avek zou ik voor avek gaan. Norma heeft nogal aanleg voor kuilvorming, sosm al na een jaar. Avek is goed.
@bos023 Hebben ze bij Goodnight je ook Velda laten zien? Die zit namelijk ook in je prijssegment.
Tussen Norma en Avek zou ik Avek adviseren.
Tussen Norma en Avek zou ik Avek adviseren.
Ik heb besloten om het Droomidee matras te houden
In het begin ervoer ik het als te hard, maar dat is nu minder. Desondanks geen nacht slecht geslapen. Voor toekomstige kopers: geven het dus even de kans. Concluderend: Prima matras voor dito prijs dat heel geschikt is voor een rugslaper, maar voor een zijslaper is de schouderzone mijns inziens net te hard. Dat is misschien een verbeterpuntje voor Droomidee, naast het gebruiken van dikker plastic tijdens het transport.
Ik heb nog wel een poging gedaan om via Larson een matras te bestellen. Gewoon om te vergelijken, maar dit heb ik uiteindelijk niet gedaan. Had geen zin in zo'n dagaanbiedingensite en per mail gaf Larson niet thuis. Met hun code werd het 475 euro, terwijl het via een tussenpersoon voor 419 euro kan... Tja, dan niet hè. Geen spijt van.
Dank in ieder geval voor de adviezen. Was anders nooit bij dit matras uitgekomen
Ik heb nog wel een poging gedaan om via Larson een matras te bestellen. Gewoon om te vergelijken, maar dit heb ik uiteindelijk niet gedaan. Had geen zin in zo'n dagaanbiedingensite en per mail gaf Larson niet thuis. Met hun code werd het 475 euro, terwijl het via een tussenpersoon voor 419 euro kan... Tja, dan niet hè. Geen spijt van.
Dank in ieder geval voor de adviezen. Was anders nooit bij dit matras uitgekomen
Dikker plastic ben ik het volledig mee eens. Over je oordeel dat hij te hard is voor een zijslaper, verschillen we van mening. Ik vind hem zeker niet te hard (zij / buik slaper). Sterker nog ik vind de traagschuim zijde te zacht.
@freakster86: ik ben blij dat je door mijn adviezen een matras hebt gevonden wat bij je past, veel slaapplezier.
@cyberpope: vind je de koudschuimkant wel fijn liggen, of twijfel je nog of je toch liever voor iets heel anders gaat? Als de koudschuimkant je wel bevalt zou je nog kunnen overwegen deze om te ruilen voor een versie met aan 2 kanten koudschuim, anders kan je 1 kant van het matras nooit gebruiken en dat is ook jammer, en de versie met enkel koudschuim is nog goedkoper ook;-)
@cyberpope: vind je de koudschuimkant wel fijn liggen, of twijfel je nog of je toch liever voor iets heel anders gaat? Als de koudschuimkant je wel bevalt zou je nog kunnen overwegen deze om te ruilen voor een versie met aan 2 kanten koudschuim, anders kan je 1 kant van het matras nooit gebruiken en dat is ook jammer, en de versie met enkel koudschuim is nog goedkoper ook;-)
Weet ik. Maar vind het ook weer zo asociaal om voor die 3 tientjes ongeveer 100 euro aan werk te bezorgen voor de leverancier. En ik vind de koudschuim kant fijner, maar niet dat ik op de traagschuimkant niet kan slapen.dicksterk schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 18:38:
@freakster86: ik ben blij dat je door mijn adviezen een matras hebt gevonden wat bij je past, veel slaapplezier.
Dus ben er nog niet uit...
@cyberpope: die 30 euro is ook geen argument, het is een leuke bijkomstigheid meer niet. Het is meer zo dat ik zou omruilen als je niet van plan bent de traagschuimkant te gebruiken. Norma draai je een matra nameljk soms, en die mogelijkehid heb je niet als 1 kant je niet bevalt, dus dan zou je beter kunnen omruilen naar de matras met aan 2 kanten koudschuim.
@Kezand Ja, ik heb op de Velda 3c versus gelegen. Maar ik vond die firm iets harder (te hard?) tijdens het liggen. De medium was wel lekker maar met mijn gewicht lijkt mij dat niet lang mee te gaan. Te veel twijfel, vandaar dat die voor mij een beetje afviel.
@dicksterk Heeft Norma op kuilvorming geen garantie? Ben het met je een dat Avek goed is. Ga denk ik ook voor de Avek, als ik niet snel iets anders tegen kom.
@dicksterk Heeft Norma op kuilvorming geen garantie? Ben het met je een dat Avek goed is. Ga denk ik ook voor de Avek, als ik niet snel iets anders tegen kom.
Na veel te lang op een oud en doorgezakt éénpersoons matras geslapen te hebben, wordt het tijd voor een upgrade naar een tweepersoons matras. Ik zat te denken aan het matras van Droomidee (22 cm), maar twijfel of hij niet te hard ligt voor mij. Op de site staat dat hij medium/stevig aanvoelt (H3?) en Ik weeg 63 kg, dus denk dat H2 beter is voor mij. Is er hier iemand die persoonlijke ervaring heeft met dit matras en mij meer kan vertellen over hoe hij ligt? Ik weet dat ze ook de traagschuim variant hebben, maar ik heb het snel warm dus dat zie ik niet echt zitten.
Ook heb ik trouwens de RAVOspring op het oog, maar die is wel 2x zo duur. Mijn budget is niet al te groot omdat ik binnenkort ga verhuizen.
EDIT: Ik ben trouwens een zij slaper.
EDIT2: Nu zie ik dat de Stockholm en Oslo van Larson bij GroupDeal flink afgeprijsd zijn. De keuze wordt er niet makkelijker op...
Ook heb ik trouwens de RAVOspring op het oog, maar die is wel 2x zo duur. Mijn budget is niet al te groot omdat ik binnenkort ga verhuizen.
EDIT: Ik ben trouwens een zij slaper.
EDIT2: Nu zie ik dat de Stockholm en Oslo van Larson bij GroupDeal flink afgeprijsd zijn. De keuze wordt er niet makkelijker op...
[ Voor 10% gewijzigd door Otterguy op 06-06-2018 00:13 ]
@bos023: de meeste fabrikanten zijn niet soepel in het geven van garantiee op kuilvorming, ze stellen eisen aan de diepte van de kuil, of zien het als gebruikersslijtage terwijl zij alleen garantie op productiefouten geven. Ik zou daarom dus eerder voor de avek gaan.
@otterguy: de droomideematras wordt vak wel als stevig ervaren, ik weet niet of je van zacht of stevig liggen houdt? je kan hem natuurljk ook gewoon proberen. De larson matrassen hebben een afdekkign van traagschuim, dus die liggen zachter maar als de larson even duur is als de ravensberger ravospring zou ik eerder voor de ravospring gaan. Als de droomidee qua budget beter bij je past, probeer hem dan gewoon uit. veel gebruikers schrijven hier dat je het een aantal weken de kans moet geven omdat ze het eerst als hard hebben ervaren maar later toch lekker vonden.
@otterguy: de droomideematras wordt vak wel als stevig ervaren, ik weet niet of je van zacht of stevig liggen houdt? je kan hem natuurljk ook gewoon proberen. De larson matrassen hebben een afdekkign van traagschuim, dus die liggen zachter maar als de larson even duur is als de ravensberger ravospring zou ik eerder voor de ravospring gaan. Als de droomidee qua budget beter bij je past, probeer hem dan gewoon uit. veel gebruikers schrijven hier dat je het een aantal weken de kans moet geven omdat ze het eerst als hard hebben ervaren maar later toch lekker vonden.
Ik had dat zelf na ruim 2 weken niet in elk geval, maar het verbaast me enigszins dat zo'n matras na weken van gebruik (direct al) zachter wordt. Stopt het zachter worden proces daarna? of blijft dat doorsluimeren? (verslechteren?)dicksterk schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 07:59:
@bos023: veel gebruikers schrijven hier dat je het een aantal weken de kans moet geven omdat ze het eerst als hard hebben ervaren maar later toch lekker vonden.
En wát wordt er precies zachter aan dat matras?
Een droomidee matras weegt haast niets! Het heeft amper massa. Terwijl zo'n Larson echt wel een zware jongen is. En die ligt nu precies hetzelfde als op nacht 1.
Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.
@paq: het is net als bij het inlopen van nieuwe schoenen. Nieuw uit de winkel zijn die schoenen nog heel stijf en stug, de eerste weken lopen ze nog niet helemaal lekker maar daarna wel. dat komt doordat de schoenen wat soepeler worden door gebruik, mar ook door gewenning aan de nieuwe situatie(je spieren wennen aan de stand waarin ze komen te staan). Het droomideematrras wordt niet zozeer zachter maar de stijfheid gaat er een klein beetje uit, tegelijk went de nieuwe gebruiker aan het matras(jij niet inderdaad maar veel andere gebruikers heben dat hier wel vermeld). Het is dus niet zo dat het matras aan hardheid/kwalitiet veriest, alleen de stijfhied neemt wat af en er treedt gewenning op.
de larson heeft meer veren en dikkere veren, dat scheelt het nodige in gewicht.
Nu ga je er volledig vanuit dat dit proces alleen aan de matraskant plaats vind.paQ schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 08:32:
[...]
Ik had dat zelf na ruim 2 weken niet in elk geval, maar het verbaast me enigszins dat zo'n matras na weken van gebruik (direct al) zachter wordt. Stopt het zachter worden proces daarna? of blijft dat doorsluimeren? (verslechteren?)
En wát wordt er precies zachter aan dat matras?
De gewenning treed natuurlijk ook op bij de persoon die erop ligt.
Ik ervaar mijn matras overigens niet zachter als de eerste nacht.
Wel deel ik je mening dat het droomidee matras geen massa heeft en vraag me dat ook af.
En wat zegt dat over kwaliteit en duurzaamheid?dicksterk schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 08:43:
[ Voor 14% gewijzigd door Cyberpope op 06-06-2018 09:01 ]
@cyberpope: niets, het is gewoon een andere opbouw. de larson oslo heeft bijvoorbeeld zo'n dikke afdeklaag dan nest/kuilvorming bijna onvermijdlijk is, de stockholm zal dat minder hebben maar is maar aan 1 kant te beslapen dus die kant krijgt meer te leiden.
nou, lijkt mij dat dikkere veren en waar er meer van zijn (kleiner) met zijn allen veel minder te lijden hebben, dan dunnere grotere. (in diameter)
Vele handen maken licht werk
Vele handen maken licht werk
[ Voor 3% gewijzigd door paQ op 06-06-2018 09:44 ]
@paq: dat heb ik ook lang gedacht, maar vele handen die niet zwaar kunnen tillen maken toch minder licht werk dan weinig handen die dat wel kunnen. De larson matrassen dragen geloof ik tot 110-120kg, terwijl een matras met dit type vering toch makkelijk 150 zou moeten kunnen dragen, dat kunnen ze niet terwijl het droomidee matras dat wel kan. Als ik naar de secs van de larson stockholm kijk likt me dat een goed matras. maar het fiet dat hij niet meer dan 120kg kan dragen, + het feit dat ze strooine met kortingscodes(en dan dus nog wel een dikke winst zullen maken anders zouden ze dat niet doen) maakt dat ik teveel twijfel over larson om het te adviseren.
In het algemeen zegt het aantal veren niet zoveel. Ik moet eerlijkheidshalve toegeven dat ik zlefs in die marketingtruc ben getrapt omdat veel "objectieve" theoretische informatie duidelijk de voordelen van veel pocketveren per m2 uitlegt. Maar in de praktijk is een kwalitatief bonell-vering matras met 150 veren per m2 beter dan een matras met 1000 micropocketveren per m2 omdat die micropockets helemala niet in staat zijn om hogere gewichten te verwerken terwijl de dikke grote bonel-veren dat prima kunnen. De voornaamste rede waarom men met kleinere pocketveren is begonnen is dat veel mensen de ouderwetse grote pocketveer met een draaddikte van 2,2mm vaak te hard vond. Mijns inzines een nogal vreemde keuze men had de hardheid ook met de afdeklagen kunnen verminderen. als je in het topsegment zoekt zijn dan bijvoorbeeld de selective en royalserie van www.elawonen.nl veel beter dan de auping/swiss sense matrassen, ondansk dat een aantal van deze matrassen werken met "ouderwetse" bonellveren.
Maar het overgrote deel van aangeboden bonell-matrassen in nederland zijn momenteel ultra-budgetmatrassen met slechte afdeklagen waardoor het bonell-matras een slechtenaam heeft gekregen, aangevuld met de op elke site aangeprezen voordelen van pocketvering. Hoewel de wereld veranderen me erg leuk lijkt ga ik dat realistisch gezien niet redden, daarom adviseer ik de beste kwalitiet uit de mainstream segmenten, maar adviseer ik mensen die toch echt topsegment matrassen willen tegenwoordig toch www.elawonen.nl omdat hier ong ouderwets hoge kwaliteit wordt verkocht die je verder eigenljik haast nergens meer vindt.
Voor de gemiddelde gebruiker zal een droomidee matras prima bevallen, en de 10 jaar garatnie garandeerrt dat je voor dat geld 10 jaar slaapt zelfs als een matras na 5 jaar al kuilvorming krijgt. Larson is mij iets te vaag, en het aantal positieve reviews ligt nog niet zo hoog als bijd e droomidee-matrassen hier op tweakers. Ik ben dan ook heel benieuwd hoe je larson na 1-3-5 jaar bevalt.
In het algemeen zegt het aantal veren niet zoveel. Ik moet eerlijkheidshalve toegeven dat ik zlefs in die marketingtruc ben getrapt omdat veel "objectieve" theoretische informatie duidelijk de voordelen van veel pocketveren per m2 uitlegt. Maar in de praktijk is een kwalitatief bonell-vering matras met 150 veren per m2 beter dan een matras met 1000 micropocketveren per m2 omdat die micropockets helemala niet in staat zijn om hogere gewichten te verwerken terwijl de dikke grote bonel-veren dat prima kunnen. De voornaamste rede waarom men met kleinere pocketveren is begonnen is dat veel mensen de ouderwetse grote pocketveer met een draaddikte van 2,2mm vaak te hard vond. Mijns inzines een nogal vreemde keuze men had de hardheid ook met de afdeklagen kunnen verminderen. als je in het topsegment zoekt zijn dan bijvoorbeeld de selective en royalserie van www.elawonen.nl veel beter dan de auping/swiss sense matrassen, ondansk dat een aantal van deze matrassen werken met "ouderwetse" bonellveren.
Maar het overgrote deel van aangeboden bonell-matrassen in nederland zijn momenteel ultra-budgetmatrassen met slechte afdeklagen waardoor het bonell-matras een slechtenaam heeft gekregen, aangevuld met de op elke site aangeprezen voordelen van pocketvering. Hoewel de wereld veranderen me erg leuk lijkt ga ik dat realistisch gezien niet redden, daarom adviseer ik de beste kwalitiet uit de mainstream segmenten, maar adviseer ik mensen die toch echt topsegment matrassen willen tegenwoordig toch www.elawonen.nl omdat hier ong ouderwets hoge kwaliteit wordt verkocht die je verder eigenljik haast nergens meer vindt.
Voor de gemiddelde gebruiker zal een droomidee matras prima bevallen, en de 10 jaar garatnie garandeerrt dat je voor dat geld 10 jaar slaapt zelfs als een matras na 5 jaar al kuilvorming krijgt. Larson is mij iets te vaag, en het aantal positieve reviews ligt nog niet zo hoog als bijd e droomidee-matrassen hier op tweakers. Ik ben dan ook heel benieuwd hoe je larson na 1-3-5 jaar bevalt.
@paQ @Cyberpope
Een matras moet een beetje naar je lichaam gaan staan dat het nest vorming. Zo krijg je de beste aansluiting naar het lichaam.
Dit moet wel stabiel blijven. De nestvorming mag niet groter worden en helemaal niet kuilen.
De eerste maanden zal dit gebeuren bij elke matras. Met je bv naar een jaar dat het groter word dan is het kuil vorming.
Standaard word 3-5% vervorming geaccepteerd. Als je het wil testen moet je een rechte lat (bezemsteel) om de matras leggen. Als het matras bv 20 cm dik is mag de "kuil" niet dieper zijn dan 1 cm.
Voor de aanpassing naar het lichaam het aantal veren in een matras heeft een maximum. Omdat er op elk verenpakket een drukverdeler word verlijmd heeft het aantal veren maar tot een 350-450 veren per m2 effect. Daarna word de werking nihil.
Ook de levensduur is beperkter bij meer veren. Micropockets hebben bijvoorbeeld de naam snel te vervormen door de dunne draad
Een matras moet een beetje naar je lichaam gaan staan dat het nest vorming. Zo krijg je de beste aansluiting naar het lichaam.
Dit moet wel stabiel blijven. De nestvorming mag niet groter worden en helemaal niet kuilen.
De eerste maanden zal dit gebeuren bij elke matras. Met je bv naar een jaar dat het groter word dan is het kuil vorming.
Standaard word 3-5% vervorming geaccepteerd. Als je het wil testen moet je een rechte lat (bezemsteel) om de matras leggen. Als het matras bv 20 cm dik is mag de "kuil" niet dieper zijn dan 1 cm.
Voor de aanpassing naar het lichaam het aantal veren in een matras heeft een maximum. Omdat er op elk verenpakket een drukverdeler word verlijmd heeft het aantal veren maar tot een 350-450 veren per m2 effect. Daarna word de werking nihil.
Ook de levensduur is beperkter bij meer veren. Micropockets hebben bijvoorbeeld de naam snel te vervormen door de dunne draad
@kezand: ik ben het op 1 punt met je oneens. Nestvorming vind ik onacceptabel. Ik vind een matras dat nestvorming heeft niet lekker meer liggen, een lichaamsvorm in het matras beperkt ej bewegingsvrijheid en ondersteuning. En vroeger gebeurde dat ook niet, mijn matras dat ik in 2004 kocht(bijna zo hard als een plank) was in 2011 nog even hard en had geen enkele nestvorming. Dat tegenwoordig bijna geen enkele producent deze kwaliteit meer biedt vind ik kwalijk, zeker omdat veel leveranciers inderdaad zoals je schrijft een deel nestvorming incalculeren, waardoor je dus bijna nooit een garantiecliam kunt indienen bij nestvorming, terwijl voor mij en ik vermoed voor veel meer mensen elk ligplezier op zo'n matras bedorven is met nestvorming.
@dicksterk Wat jij benoemd is kuiling. Dat mag niet voorkomen binnen een redelijke termijn. Zoals je net zelf beschrijft moet de matras net zoals een schoen naar je lichaam gaan staan. De officiële benaming hiervoor is nestvorming. Nestvorming / kuiling tolerantie staat beschreven in de Nen 1334 norm.
Zoals je zelf zegt je vind het niet lekker maar dat is de discussie niet, een matras zal en mag vervormen binnen een bepaalde tolerantie.
Matrassen zo hard als een plank word niet zo vaak geleverd omdat deze matrassen moeilijk kunnen vormen en dus moeite hebben met goede ondersteuning af te geven en daardoor kunnen complicaties optreden.
Inderdaad die matrassen gaven geen vervorming maar wel ten koste van de ondersteuning en vorming.
Het is een evolutie in ondersteuning en ergonomie die je ook in zitcomfort terug ziet.
Het is niet zo moeilijk om zo een matras te maken hoor.
Een genopte damast tijk met een bonell veer en je bent klaar.
Zoek je zo een matras dan zou ik ff op Engelse websites kijken. Ben er 2 weken geleden geweest en daar verkopen ze deze bikkelharde matrassen nog.
Zoals je zelf zegt je vind het niet lekker maar dat is de discussie niet, een matras zal en mag vervormen binnen een bepaalde tolerantie.
Matrassen zo hard als een plank word niet zo vaak geleverd omdat deze matrassen moeilijk kunnen vormen en dus moeite hebben met goede ondersteuning af te geven en daardoor kunnen complicaties optreden.
Inderdaad die matrassen gaven geen vervorming maar wel ten koste van de ondersteuning en vorming.
Het is een evolutie in ondersteuning en ergonomie die je ook in zitcomfort terug ziet.
Het is niet zo moeilijk om zo een matras te maken hoor.
Een genopte damast tijk met een bonell veer en je bent klaar.
Zoek je zo een matras dan zou ik ff op Engelse websites kijken. Ben er 2 weken geleden geweest en daar verkopen ze deze bikkelharde matrassen nog.
[ Voor 12% gewijzigd door Kezand op 06-06-2018 22:51 ]
@kezand: Wat ik beschreef was dat toplagen in het begin soms erg stijf zijn, en dat dat iets afneemt. Nestvormign is een vervorming in het materiaal, dat bedoel ik zeker niet want dat vind ik onacceptabel. Je ziet ook op diverse sites dat de normen heel verschillend worden toegepast. totaalbed.nl hanteert bijvoorbeeld 10% als norm, wat bijvoorbeeld bij een matras van 24cm dik zou betekenen dat een vervorming van 2,3cm diep nog net door de beugel kan, dat is natuurlijk absurd.
Nestvorming lijkt een verkapte manier om de tekortkomingen van tegenwoordige matrassen te maskeren. Het probleem waar de matrasleveranciers voor kwamen te staan was dat in Nederland de vraag nar zachtere matrassen sterk toenam. Daar is gehoor aan gegeven maar tegelijk is de theorie ontwikkeld om de daaraan klevende nadelen om te buigen tot voordelen. De nestvorming waarvoor matrassen nu gevoelig bleken wordt nu geschetst als aanpassing aan het lichaam waardor de ondersteuning verbetert. Helaas blijkt dit in de praktijk vaak niet zo te werken. Naast mijn eigen ervaring op dat gebied lees je er ook zeer regelmatig klachten over in reviews en op diverse fora. ook matras.info heeft er informatie over opgenomen waaruit bljkt dat nestvorming door de consument als onprettig wordt ervaren en zelfs leidt tot rugpijn. Daarnaast is het ook onmogelijk, zo'n lichaamscontour in een matras zou alleen de juiste vorm kunnen aanemen wanneer iemadn altijd als een standbeeld in bed ligt, dat is niet zo je schuift en draait regelmatig waardoor je dus dan juist niet goed wordt ondersteunt. Tevens komt de nestvormign vaak op de zwaarste delen terecht, heupen/onderrug. in plaats van gedragen te worden zakken die dus wat weg, wat vaak onderrugklachten oplevert.
Nestvorming lijkt een verkapte manier om de tekortkomingen van tegenwoordige matrassen te maskeren. Het probleem waar de matrasleveranciers voor kwamen te staan was dat in Nederland de vraag nar zachtere matrassen sterk toenam. Daar is gehoor aan gegeven maar tegelijk is de theorie ontwikkeld om de daaraan klevende nadelen om te buigen tot voordelen. De nestvorming waarvoor matrassen nu gevoelig bleken wordt nu geschetst als aanpassing aan het lichaam waardor de ondersteuning verbetert. Helaas blijkt dit in de praktijk vaak niet zo te werken. Naast mijn eigen ervaring op dat gebied lees je er ook zeer regelmatig klachten over in reviews en op diverse fora. ook matras.info heeft er informatie over opgenomen waaruit bljkt dat nestvorming door de consument als onprettig wordt ervaren en zelfs leidt tot rugpijn. Daarnaast is het ook onmogelijk, zo'n lichaamscontour in een matras zou alleen de juiste vorm kunnen aanemen wanneer iemadn altijd als een standbeeld in bed ligt, dat is niet zo je schuift en draait regelmatig waardoor je dus dan juist niet goed wordt ondersteunt. Tevens komt de nestvormign vaak op de zwaarste delen terecht, heupen/onderrug. in plaats van gedragen te worden zakken die dus wat weg, wat vaak onderrugklachten oplevert.
De Larson matrassen waren eigenlijk al vrij snel afgevallen, omdat het mij een beetje een gimmick lijkt met pocket, traagschuim en koudschuim in 1 matras gepropt. Verder moet ik ook geen traagschuim hebben, want ik heb het snel warm in mijn slaap.dicksterk schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 07:59:
Dus dan wordt het een matras van Droomidee of de RAVOspring. Ik lig graag op een medium matras, maar mijn schouder moet er wel lekker in kunnen zakken als ik op mijn zij lig. Ik ben alleen een beetje bang dat het Droomidee matras toch wat hard ligt, zeker i.c.m. mijn lage gewicht Voordat ik kan testen moet ik trouwens eerst nog een lattenbodem en ombouw hebben. Ik zat te denken aan de lattenbodem van de Lidl (140x200) en de ombouw vind ik niet al te belangerijk.
@otterguy: ik lees hier vaak de ervaring dat de schouderzone van de droomidee matras vrij hard is, dus denk dat de ravosprng h2 dan toch echt beter bij je past. lattenbodem van lidl 140x200 is prima. Ombouw kan je idd overal krijgen, leen bakker, ikea, kwantum, online.
Ik weet dat het persoonlijk is, maar wij zijn nog enorm tevreden over het Larsson matras. Je voelt gewoon dat het kwaliteit is, stevig en robuust. Dit in tegenstelling tot matrassen van meer bekende merken die ik heb gehad.Otterguy schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 11:11:
[...]
De Larson matrassen waren eigenlijk al vrij snel afgevallen, omdat het mij een beetje een gimmick lijkt met pocket, traagschuim en koudschuim in 1 matras gepropt. Verder moet ik ook geen traagschuim hebben, want ik heb het snel warm in mijn slaap.
Dus dan wordt het een matras van Droomidee of de RAVOspring. Ik lig graag op een medium matras, maar mijn schouder moet er wel lekker in kunnen zakken als ik op mijn zij lig. Ik ben alleen een beetje bang dat het Droomidee matras toch wat hard ligt, zeker i.c.m. mijn lage gewicht Voordat ik kan testen moet ik trouwens eerst nog een lattenbodem en ombouw hebben. Ik zat te denken aan de lattenbodem van de Lidl (140x200) en de ombouw vind ik niet al te belangerijk.
Ik kan ze alleen maar aanraden. Dan wel de stockholm, de oslo lijkt me overkill.
@dicksterk Nogmaals er is hier een Nen normering voor.
Dit je er juist voor om duidelijkheid te bieden wat een productklacht is en wat niet. Dit om er voor te zorgen dat niemand zich kan verschuilen.
Wat jij of ik acceptabel of lekker vinden is niet relevant.
@d0s daar gaat het om. Als je product bevalt en je lekker slaapt dan is het juiste matras voor jou.
Dit je er juist voor om duidelijkheid te bieden wat een productklacht is en wat niet. Dit om er voor te zorgen dat niemand zich kan verschuilen.
Wat jij of ik acceptabel of lekker vinden is niet relevant.
@d0s daar gaat het om. Als je product bevalt en je lekker slaapt dan is het juiste matras voor jou.
[ Voor 16% gewijzigd door Kezand op 07-06-2018 13:43 ]
eensd0s schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 11:28:
[...]
Ik weet dat het persoonlijk is, maar wij zijn nog enorm tevreden over het Larsson matras. Je voelt gewoon dat het kwaliteit is, stevig en robuust. Dit in tegenstelling tot matrassen van meer bekende merken die ik heb gehad.
Ik kan ze alleen maar aanraden. Dan wel de stockholm, de oslo lijkt me overkill.
Ik krijg het overigens helemaal niet warm op mijn stockholm.
Zal vast ook wel met de kwaliteit (en ventilatie) te maken hebben van de toplaag en tijk.
[ Voor 15% gewijzigd door paQ op 07-06-2018 13:44 ]
@kezand: het probleem is juist dat men zich dus wel achter die normering kan verschuilen. je schrijft zelf: "wat jij of ik lekker vinden liggen of acceptabel vinden is niet relevant". De praktijk is dus dat er genoeg mensen zijn die bij nestvorming die binnen de normering valt toch onprettig liggen of rugklachten krijgen, iets wat je niet kan meten in de winkel bij proefslape omdat deze nestvormign zich pas na enkele weken/maanden gaat voordoen. Met deze normstelling is eigenlijk een beejte en omgekeerde wereld-situatie ontstaan: je kan wel zeggen "er is een norm dat een auto die minder dan 3 keer per kilometer afslaat deugdelijk en in orde is" maar in de praktijk blijft een auto die elke kilometer 2 maal afslaat een onding. De via de normstelling acceptablee mate van nestvorming blijkt in de praktijk toch voor klachten bij consumenten te zorgen. Ondanks dat de norm zo'n matras nog als in orde bestempelt vind ik het matras ondermaats en zal ik matrassen die nestvorming hebben, of fabrikanten die geen garantie op nestvorming geven, niet adviseren. Bij droomidee kotm nestvormign/kuilvormking bijvoorbeeld in 1% van de gevallen voor, maar wordt daar keurig binnen de garantie opgelost.
Voor mij vallen matrassen die nestvorming krijgen buiten de door mij gestelde kwaliteitseisen dus die adviseer ik niet.
Voor mij vallen matrassen die nestvorming krijgen buiten de door mij gestelde kwaliteitseisen dus die adviseer ik niet.
Ons Revor bed met Anatomic matras is geleverd, en ik heb er nu 2 dagen op geslapen.
De eerste nacht was niet goed, de tweede iets beter.
De bovenlaag van de matras is zacht, maar dan druk je verder, en wordt het een stuk harder. We hebben voor medium gekozen.
Ik ga het nog een paar dagen geven, maar begin toch te overwegen om er toch een topper op te leggen. We hebben de topper nog van ons vorig bed (maar is 160 ipv 180) , die is alvast goed genoeg voor een testje.
Voor mijn zoon hebben we een droomidee matras gekocht (middenste), en die vindt hem beenhard. Het lijkt also hij alleen op zijn heup en schouder ligt. Nu is hij wel vrij licht voor zijn lengte (180cm en 65kg). Mogelijk ligt die ondersteboven, maar als dat niet beter wordt, dan gaat die terug.
De eerste nacht was niet goed, de tweede iets beter.
De bovenlaag van de matras is zacht, maar dan druk je verder, en wordt het een stuk harder. We hebben voor medium gekozen.
Ik ga het nog een paar dagen geven, maar begin toch te overwegen om er toch een topper op te leggen. We hebben de topper nog van ons vorig bed (maar is 160 ipv 180) , die is alvast goed genoeg voor een testje.
Voor mijn zoon hebben we een droomidee matras gekocht (middenste), en die vindt hem beenhard. Het lijkt also hij alleen op zijn heup en schouder ligt. Nu is hij wel vrij licht voor zijn lengte (180cm en 65kg). Mogelijk ligt die ondersteboven, maar als dat niet beter wordt, dan gaat die terug.
Sony A7 iv en wat recycled glas
@tommie12: hoe lang slaapt je zoon nu op het droomidee matras?
Wat betreft jullie eigen bed, na 2 nachten ben je echt nog niet gewend, geef het eerst 2 weken en beslis daaarna of je de topper er op wil leggen. Je lichaam moet altiijd wennen aan een nieuw matras.
Wat betreft jullie eigen bed, na 2 nachten ben je echt nog niet gewend, geef het eerst 2 weken en beslis daaarna of je de topper er op wil leggen. Je lichaam moet altiijd wennen aan een nieuw matras.
Hij heeft er één nacht op geslapen, maar als ik er op ga liggen geeft dat ook direct een beenhard gevoel. Ze gaat terug tenzij een van mijn dochters die matras wil voor haar kot.dicksterk schreef op zaterdag 9 juni 2018 @ 10:53:
@tommie12: hoe lang slaapt je zoon nu op het droomidee matras?
Deze morgen zijn we een goede matras bij ikea gaan halen, de Hokkasen in middelzacht.
Dat is een goede dikke matras. Misschien heeft de harde lattenbodem die er onder ligt er ook iets mee te maken.
Wij gaan deze middag even terug naar Goeiemorgen om mijn kussen om te wisselen, het is gewoon iets te dun.
@tommie12: je gaat wel erg snel. Heel vele mensen hier die het droomidee matras de eerste nahcten te hard vonden vonden het na een paar weken toch heerlijk. Na 1 nacht kan je geen oordeel geven over een matras omdat je dan totaal nog niet gewend bent.
Ikea levert helaas geen matrassen van goede kwaliteit, zeker de dikkere heben erg veel last van kuilvorming.
Ikea levert helaas geen matrassen van goede kwaliteit, zeker de dikkere heben erg veel last van kuilvorming.
Mijn zoon zit nu in examenperiode, dus nu wennen aan een te harde matras en te weinig slapen is geen optie.dicksterk schreef op zaterdag 9 juni 2018 @ 12:09:
@tommie12: je gaat wel erg snel. Heel vele mensen hier die het droomidee matras de eerste nahcten te hard vonden vonden het na een paar weken toch heerlijk. Na 1 nacht kan je geen oordeel geven over een matras omdat je dan totaal nog niet gewend bent.
Hij is niet zwaar, en slaapt door het jaar op zijn kot, dus heel lang gaat die matras niet gebruikt worden. En als het tegenvalt, dan gaan we klagen hé.
@dicksterk net even langs Bosch Bedding geweest in Rotterdam. Zit immers in de buurt. Heb even kunnen liggen op wat bedden.
Moet zeggen dat ik zelden een aanbieding zie voor een boxspring van 180x210 onder 1000 piek. 't bed hoeft niet 30jr mee te gaan dus lijkt me niet eens een slechte optie. Weet jij of de kwaliteit dan echt onder de maat is?
Heb ook even op 't king matras gelegen, wat je wel vaker aanraadde. Wel wat zachter dan ik gewend ben. Is dit bed matras ook geschikt als je beide een verschillend postuur hebt? Lijkt me immers moeilijk met een enkel matras. Woon alleen niet samen dus als dit wel mogelijk is is dit miss best relaxt in plaats van nu al twee verschillende matrassen te kopen.
Moet zeggen dat ik zelden een aanbieding zie voor een boxspring van 180x210 onder 1000 piek. 't bed hoeft niet 30jr mee te gaan dus lijkt me niet eens een slechte optie. Weet jij of de kwaliteit dan echt onder de maat is?
Heb ook even op 't king matras gelegen, wat je wel vaker aanraadde. Wel wat zachter dan ik gewend ben. Is dit bed matras ook geschikt als je beide een verschillend postuur hebt? Lijkt me immers moeilijk met een enkel matras. Woon alleen niet samen dus als dit wel mogelijk is is dit miss best relaxt in plaats van nu al twee verschillende matrassen te kopen.
@kaaspeer90: Ik heb boschbedding uit mijn top-5 verwijdert. Dit omdat zelfs de premium matrassen in de praktijk niet naar behoren presteren. De king matras is overigens in 2 hardheden leverbaar, weet niet op welke je hebt gelegen. Het grote eprobleem bij boschbedding is de vering. Ik weet het niet zeker(kan ook gewoon slecht metaal zijn) maar het lijkt erop dat ze niet thermisch gehard zijn, ik weet dat ik 150kg weeg en daarmee geen standaard gewicht heb(hoewel de matrassen met 2000 veren per m2 dat volgens boschbedding aan moeten kunnen) maar kuilvorming na een maand is absurd(met 3 van hun matrassen zelfde probleem gehad). Gelukkig lost boschbedding de problemen wel netjes op, al moet je daar wel erg lang op wachten. Maar ik zou er niets kopen.
Als je een goede winkel in rotterdam zoekt ga dan naar www.elawonen.nl daar kan je ook proefliggen. Yatas bedding is in turkije een merk dat qua bekendheid kan worden vergeleken met de bekendheid van auping en swiss sense hier, alleen dan met een lagere prijs en veel betere kwaliteit. Of je uiteindelik een matras uit de goedkoepre classic-seire, of uit de wat duurdere selective of royal serie neemt moet je even bepalen aan de hand van wat je lekker vindt ligen. Ze hebben daar ook geneog matrassen die prima voor 2 personeen kunenn dienen(dan hoef je dus geen 2 losse te nemen).
Als je een goede winkel in rotterdam zoekt ga dan naar www.elawonen.nl daar kan je ook proefliggen. Yatas bedding is in turkije een merk dat qua bekendheid kan worden vergeleken met de bekendheid van auping en swiss sense hier, alleen dan met een lagere prijs en veel betere kwaliteit. Of je uiteindelik een matras uit de goedkoepre classic-seire, of uit de wat duurdere selective of royal serie neemt moet je even bepalen aan de hand van wat je lekker vindt ligen. Ze hebben daar ook geneog matrassen die prima voor 2 personeen kunenn dienen(dan hoef je dus geen 2 losse te nemen).
@kaaspeer90: goed idee. Laat het weten als je nog extra advies wilt over welk matras bij je past. als je inderdaad bij ela wonen langsgaat schrijf je mening hier dan ook eens op, er zijn nog geen reviews van dat bedrijf geschreven in dit topic, behalve door mij.
Inmiddels ook in de running voor een (pocketvering) matras, budget ongeveer 800,- maar erg gecharmeerd van de ravensberger evospring 570. In de config die wij willen (H2, 140x200 met de zilver tijk) komen we op de helft van het budget.
Zijn er nog vergelijkbare opties? Ik zie dat Roleau inmiddels zn assortiment behoorlijk heeft omgegooid, en de prijzen flink omhoog zijn gegaan.
Zijn er nog vergelijkbare opties? Ik zie dat Roleau inmiddels zn assortiment behoorlijk heeft omgegooid, en de prijzen flink omhoog zijn gegaan.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
@chiron: de ravosprign is kwalitatief ook beter dan de roleau matrassen, dus ik zou daarvoor gaan. Vind je de ravospring uiteindelijk niet geavanceerd genoeg dan kan je e.v.t. bij www.elawonen.nl kijken voor geavanceerdere opties maar voor veel mensen voldoet de ravospring uitstekend.
Klopt het dat een matras een paar weken nodig heeft om wat zachter te worden?
Als ik de site van droomidee lees, en ga kijken onder 'te harde matras' als reden van retour, dan vragen ze om 4 weken te wachten omdat de matras zachter zou worden, en er gewenning optreedt.
Ik ben dit we het kussen dat ik gekregen had bij de aankoop van ons bed gaan omwisselen. Het was gewoon slecht gekozen en te dun. Werd met de glimlach omgewisseld. (ik had het ook maar 1 kwartiertje gebruikt in een hoes).
En een aanrader: instapverlichting. Had op ebay een setje gevonden. Gewoon heel handig en veilig. Je zet je voet naast het bed, en de vloer wordt verlicht. Om de nachtelijke sanitaire stop te doen moet ik geen licht meer aandoen in de kamer met het risico mijn vrouw wakker te maken.
Als ik de site van droomidee lees, en ga kijken onder 'te harde matras' als reden van retour, dan vragen ze om 4 weken te wachten omdat de matras zachter zou worden, en er gewenning optreedt.
Ik ben dit we het kussen dat ik gekregen had bij de aankoop van ons bed gaan omwisselen. Het was gewoon slecht gekozen en te dun. Werd met de glimlach omgewisseld. (ik had het ook maar 1 kwartiertje gebruikt in een hoes).
En een aanrader: instapverlichting. Had op ebay een setje gevonden. Gewoon heel handig en veilig. Je zet je voet naast het bed, en de vloer wordt verlicht. Om de nachtelijke sanitaire stop te doen moet ik geen licht meer aandoen in de kamer met het risico mijn vrouw wakker te maken.
Een linkje zou niet verkeerd zijnTommie12 schreef op maandag 11 juni 2018 @ 11:34:
Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?
U vraagt, wij draaien.
Dit is een enkel setje, maar ze zijn er ook in dubbel voor de twee zijden van je bed.
Installeren is 10 min werk.
https://www.benl.ebay.be/...ewItem=&item=401426048694
Ja als het voor de prijs van de ravospring kan is het natuurlijk ook helemaal mooidicksterk schreef op maandag 11 juni 2018 @ 10:04:
@chiron: de ravosprign is kwalitatief ook beter dan de roleau matrassen, dus ik zou daarvoor gaan. Vind je de ravospring uiteindelijk niet geavanceerd genoeg dan kan je e.v.t. bij www.elawonen.nl kijken voor geavanceerdere opties maar voor veel mensen voldoet de ravospring uitstekend.
De eisen zijn niet zo ingewikkeld, pocketvering, goede ventilatie en warmteafvoer, anti allergische tijk, gewichtsklasse 65-85 kilo.
En omdat we momenteel op een bijna 15 jaar oud (pocketvering) matras slapen die nu toch echt wel af is, ligt alles wel beter gok ik
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Een matras zal iets zachter worden door gebruik. Het gaat namelijk naar je lichaam staan.Tommie12 schreef op maandag 11 juni 2018 @ 11:34:
Klopt het dat een matras een paar weken nodig heeft om wat zachter te worden?
Maar het is geen dag en nacht verschil.
@chiron: ja met die eisen zal het ravensberger matras je ongetwijlfed bevallen.
algemeen: ik heb vandaag de winkel van Ela Wonen bezocht, en voor mezelf een prestige eprime matras bestelt. Eindelijk een stevig matras dat ook echt stevig is. Verder ook wat andere matrassen getest, waaronder de zero gravity. De kwaliteit en afwerking is echt heel erg hoog, beter vindt je op de nederlandse markt niet.
algemeen: ik heb vandaag de winkel van Ela Wonen bezocht, en voor mezelf een prestige eprime matras bestelt. Eindelijk een stevig matras dat ook echt stevig is. Verder ook wat andere matrassen getest, waaronder de zero gravity. De kwaliteit en afwerking is echt heel erg hoog, beter vindt je op de nederlandse markt niet.
@dicksterk Ik moet zeggen dat dat Meradiso nekkussen van de Lidl me toch goed bevalt. Ondanks er een beetje traagschuim inzit, beweeg ik nog steeds genoeg in mijn slaap. Het kussen kon alleen wat breder, maar qua hoogte is het perfect. Ik ben tot nu toe tevreden voor die 12,99
Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
@deathchant: mooizo! zo zie je dat comfort niet altijd duur hoeft te zijn.
@dicksterk . Die yatas matrassen zijn buiten de classic serie wel flink aan de prijs, zelfs al zijn ze relatief goedkoop tov auping en swiss sense. Zijn ze zoveel beter dan losse box + droomidee matras? Blijf met die combinatie toch makkelijker binnen mijn budget.
Kan hoe dan ook geen kwaad om x langs elawonen te gaan. Mis de 210 lengtemaat op de website.
Dank nog voor de tips!
Kan hoe dan ook geen kwaad om x langs elawonen te gaan. Mis de 210 lengtemaat op de website.
Dank nog voor de tips!
[ Voor 13% gewijzigd door Kaaspeer90 op 11-06-2018 20:53 ]
@kaaspeer90: omdat je bij boschbedding naar de king matras had gekeken(wat hun premium model is) dacht ik dat je naar technisch geavanceerde matrassen zocht. Overigens zijn zelfs de royal matrassen van ela wonen een stuk goedkoper dan auping/swiss sense maar wel veel beter. lengtemaat 210 kunenn ze vermoedelijk voor je bestellen, weet ik niet 100% zeker.
Als je toch liever wat goedkoper wilt:
www.beddenbriljant.nl verkoopt boxsprings zonder matras. je kan bijvoorbeeld boxspring box met antislip nemen. Wil je zo hard mogeljk liggen, neem dan de ongeveerde, wil je basis vering dan neem je bonellvering, wil je wat gedetailleerdere ondersteuning dan neem je pocketvering.
Daarom leg je dan het droomidee matras.
Hoeveel weeg je, en wat is je voorkeur qua matras en qua hardheid?
Als je toch liever wat goedkoper wilt:
www.beddenbriljant.nl verkoopt boxsprings zonder matras. je kan bijvoorbeeld boxspring box met antislip nemen. Wil je zo hard mogeljk liggen, neem dan de ongeveerde, wil je basis vering dan neem je bonellvering, wil je wat gedetailleerdere ondersteuning dan neem je pocketvering.
Daarom leg je dan het droomidee matras.
Hoeveel weeg je, en wat is je voorkeur qua matras en qua hardheid?
@dicksterk kon er toevallig even op het king matras liggen, met de aanbiedingen van Bosch is deze wel voor een aardige prijs te krijgen. Was even nieuwsgierig
.
Ben 1.90m en 90kg. Ben een zijslaper.
Ben 1.90m en 90kg. Ben een zijslaper.
@Dicksterk, ik hou dit topic al een hele tijd in de gaten en waardeer je adviezen. Maar nu valt mijn mond toch wel even open van verbazing. Als ik op 'Boschbedding' zoek in dit topic, kom ik twee pagina's vol tegen waarbij jij het Royal en King matras adviseert aan verschillende Tweakers en het bedrijf aanbeveelt. Nu schrijf je letterlijk; 'Maar ik zou er niets kopen'.dicksterk schreef op zondag 10 juni 2018 @ 18:06:
@kaaspeer90: Ik heb boschbedding uit mijn top-5 verwijdert. Dit omdat zelfs de premium matrassen in de praktijk niet naar behoren presteren. De king matras is overigens in 2 hardheden leverbaar, weet niet op welke je hebt gelegen. Het grote eprobleem bij boschbedding is de vering. Ik weet het niet zeker(kan ook gewoon slecht metaal zijn) maar het lijkt erop dat ze niet thermisch gehard zijn, ik weet dat ik 150kg weeg en daarmee geen standaard gewicht heb(hoewel de matrassen met 2000 veren per m2 dat volgens boschbedding aan moeten kunnen) maar kuilvorming na een maand is absurd(met 3 van hun matrassen zelfde probleem gehad). Gelukkig lost boschbedding de problemen wel netjes op, al moet je daar wel erg lang op wachten. Maar ik zou er niets kopen.

Wij hebben in januari 2018 een 180x200 Emma matras aangeschaft. Vanaf dag één hebben we er beiden heerlijk op geslapen (80 kg en 60kg). Haar rugpijn (hele dagen) was binnen een week voorbij. Mijn ochtend-onderrug-pijn was vanaf de eerste nacht voorbij.
Het blijft persoonlijk, maar toch:
- De toplaag is zacht, maar niet hinderlijk zacht. Het matras biedt precies voldoende steun, voor beiden, waarbij we toch 20kg in massa verschillen.
- Als ik omdraai, merkt zij daar niets van.
- De chemische lucht (ik had het ook gelezen) was in 2 dagen helemaal weg (objectieve test door de kinderen die er niet op slapen en er dus ook niet aan kunnen wennen).
- Wij hebben het matras, dat geadverteerd wordt als dat het overal op kan liggen, ook op de grond, op een nieuwe box geplaatst. Gewoon een houten box (wel met een omtrek!) met twee houten lattenbodems.
Als ik al een 'minpunt' moet noemen dan is dat dat als je te dicht op de rand gaat zitten, circa 15 cm, (op het voeteneind bijvoorbeeld) het matras zover indrukt dat je eraf kan glijden.
Ik heb het matras, waarop wij nu 150 nachten geslapen hebben, onlangs goed bekeken. Er is geen enkele (blijvende) vervorming / indrukking te vinden. Het maakt ook niet uit of ik in het midden lig of 'op mijn plek', het ligt exact gelijk.
* AllSeeyinEye is tevreden.
Het blijft persoonlijk, maar toch:
- De toplaag is zacht, maar niet hinderlijk zacht. Het matras biedt precies voldoende steun, voor beiden, waarbij we toch 20kg in massa verschillen.
- Als ik omdraai, merkt zij daar niets van.
- De chemische lucht (ik had het ook gelezen) was in 2 dagen helemaal weg (objectieve test door de kinderen die er niet op slapen en er dus ook niet aan kunnen wennen).
- Wij hebben het matras, dat geadverteerd wordt als dat het overal op kan liggen, ook op de grond, op een nieuwe box geplaatst. Gewoon een houten box (wel met een omtrek!) met twee houten lattenbodems.
Als ik al een 'minpunt' moet noemen dan is dat dat als je te dicht op de rand gaat zitten, circa 15 cm, (op het voeteneind bijvoorbeeld) het matras zover indrukt dat je eraf kan glijden.
Ik heb het matras, waarop wij nu 150 nachten geslapen hebben, onlangs goed bekeken. Er is geen enkele (blijvende) vervorming / indrukking te vinden. Het maakt ook niet uit of ik in het midden lig of 'op mijn plek', het ligt exact gelijk.
* AllSeeyinEye is tevreden.
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
@red1: Je verbazing is volledig terecht.
Boschbedding produceert matrassen in Nederland. De roayl en king-serie hebben een technisch geavanceerd micropocketsysteem met 2000 veren per m2. Ik heb diverse matrasssen van hen gehad en in het begin lagen die ook echt fantastisch. Dee gebruikte afdeklagen zijn van hoge kwaliteit... maar de veersystemen niet. Dat is eigenlijk heel vreemd omdat veersystemen veel goedkoper zijn dan afdeklagen, dus goede afdeklagen met een slecht veersysteem is een vrij onzinnige keuze als fabrikant. Ik heb me dus in de kwalitiet van boschbedding vergist, maar voor ozver ik weet heeft geen enkele tweaker ook daadwerkelijk bij boschbedding bestelt, daarom leek het me niet ndoig om een bericht te schrijven om boschbedding expliciet af te raden. Toen er alsong iemand over gign denken om daar te kopen heb ik dat wel gedaan, omdat ik absolu niet wil dat mijn adviezen mesnen de verkeerde kant opsutren.
Daarnaast heb ik gemerkt dat een deel van de theoretische kennis die ik heb opgedaan toch commercieel gekleurd is. Ik heb alles gedaan om dat te voorkomen maar het blijkt dat er bijan geen theoretische informaite is die niet is gekleurd door de voorkeur van een fabrikant of leverancier. Ik ben er van uit gegaan dat het waar is dat 1000 micropocketveren(dus een heel groot aantal kleien veren) een gedetailleerdere en meer verfijnde ondersteuning konden bieden dan bijvoorbeeld 300 pocketveren per m2 of 150-200 bonellveren per m2. Ook wordt gesteld dat een 1000 veren per m2 kern uitermate geschikt is voor zwaardere personen. Dit blijkt helaas totale onzin. De draaddikte van micropocketveren is zo dun dat ze totaal niet in staat zijn een hoog gewicht te verwerken ookal zijn het er veel. De kans op kuiling is daardoor groot. Zelfs zo groot dat er normen zijn vastgesteld om beperkte mate van kuiling(nestvorming) te bestempelen asl ok, waardoor consumenten een vervorming van 5% vaak niet onder garantie kunnen melden omdat een matras door die norm dan ong als goed wordt bestempeld.
Hetzlefde geldt voor de zones in een matras. Er zijn abosluut mensen die er baat bij hebben, maar voor veel emsnen werken ze niet of zelfs averechts omdat ze met het verkerde lichaamsdeel op de verkeerde zone liggen.
In nederland wordt heel bewust de mening gekweekt dat bonellvering ouderwets is, geen goede ondersteunign biedt, en eigenlijk allen maar geschitk is voor de logeerkamer. Het overgrote deel van de in nederland geboden bonellmatrassen is ook van een dermate kwalitiet(absolute budgetmatraassen) dat bonellvering een slechte naam heeft gekregen. www.elawonen.nl biedt nog de echte degelijke bonell-matrassen, met goede ondersteuning, die makkelijk 10 of meer jaar meegaan.
Ik begrijp dus volledig dat ej verbasd bent. Maar helaas is in matrassenland zelfs de theorie aangepast naar de geldende markt-trends, en de mate waarin dat is gebeurd heb ik wat onderschat daardoor ontstodn mijn vergissing met boschbedding.
Boschbedding produceert matrassen in Nederland. De roayl en king-serie hebben een technisch geavanceerd micropocketsysteem met 2000 veren per m2. Ik heb diverse matrasssen van hen gehad en in het begin lagen die ook echt fantastisch. Dee gebruikte afdeklagen zijn van hoge kwaliteit... maar de veersystemen niet. Dat is eigenlijk heel vreemd omdat veersystemen veel goedkoper zijn dan afdeklagen, dus goede afdeklagen met een slecht veersysteem is een vrij onzinnige keuze als fabrikant. Ik heb me dus in de kwalitiet van boschbedding vergist, maar voor ozver ik weet heeft geen enkele tweaker ook daadwerkelijk bij boschbedding bestelt, daarom leek het me niet ndoig om een bericht te schrijven om boschbedding expliciet af te raden. Toen er alsong iemand over gign denken om daar te kopen heb ik dat wel gedaan, omdat ik absolu niet wil dat mijn adviezen mesnen de verkeerde kant opsutren.
Daarnaast heb ik gemerkt dat een deel van de theoretische kennis die ik heb opgedaan toch commercieel gekleurd is. Ik heb alles gedaan om dat te voorkomen maar het blijkt dat er bijan geen theoretische informaite is die niet is gekleurd door de voorkeur van een fabrikant of leverancier. Ik ben er van uit gegaan dat het waar is dat 1000 micropocketveren(dus een heel groot aantal kleien veren) een gedetailleerdere en meer verfijnde ondersteuning konden bieden dan bijvoorbeeld 300 pocketveren per m2 of 150-200 bonellveren per m2. Ook wordt gesteld dat een 1000 veren per m2 kern uitermate geschikt is voor zwaardere personen. Dit blijkt helaas totale onzin. De draaddikte van micropocketveren is zo dun dat ze totaal niet in staat zijn een hoog gewicht te verwerken ookal zijn het er veel. De kans op kuiling is daardoor groot. Zelfs zo groot dat er normen zijn vastgesteld om beperkte mate van kuiling(nestvorming) te bestempelen asl ok, waardoor consumenten een vervorming van 5% vaak niet onder garantie kunnen melden omdat een matras door die norm dan ong als goed wordt bestempeld.
Hetzlefde geldt voor de zones in een matras. Er zijn abosluut mensen die er baat bij hebben, maar voor veel emsnen werken ze niet of zelfs averechts omdat ze met het verkerde lichaamsdeel op de verkeerde zone liggen.
In nederland wordt heel bewust de mening gekweekt dat bonellvering ouderwets is, geen goede ondersteunign biedt, en eigenlijk allen maar geschitk is voor de logeerkamer. Het overgrote deel van de in nederland geboden bonellmatrassen is ook van een dermate kwalitiet(absolute budgetmatraassen) dat bonellvering een slechte naam heeft gekregen. www.elawonen.nl biedt nog de echte degelijke bonell-matrassen, met goede ondersteuning, die makkelijk 10 of meer jaar meegaan.
Ik begrijp dus volledig dat ej verbasd bent. Maar helaas is in matrassenland zelfs de theorie aangepast naar de geldende markt-trends, en de mate waarin dat is gebeurd heb ik wat onderschat daardoor ontstodn mijn vergissing met boschbedding.
Net de ravospring besteld, wat me opviel is dat ie opgerold en vacuum wordt verstuurd, voor een pocketveringmatras. Maar ik ben benieuwd
@dicksterk ik waardeer je eerlijkheid en het siert je dat je je fout toegeeft. Alleen onderschat je denk ik je rol in dit topic.dicksterk schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 11:34:
@red1: Je verbazing is volledig terecht.
Je hebt echt twee pagina's vol Boschbedding geadviseerd. Ik weet ook niet of er tweakers zijn die daadwerkelijk hier iets gekocht hebben. Maar mocht dit wel zo zijn, dan zou ik hier niet blij van worden. Helemaal omdat je zelf ook aangaf dat je bij deze winkel alleen kunt omruilen en je je geld niet terug krijgt (eigenlijk een service waar jij niet achter staat, heb je meermaals geschreven).
Nu maak je weer reclame voor een andere zaak, elawonen. Het lijkt voor mij of deze winkel weer het nieuwe 'snoepje van de maand' is. Dat gevoel krijg ik er iig bij. Als je het topic doorleest kom je om de zoveel tijd namelijk een nieuwe leverancier/winkel tegen waarover je schrijft en die moet dan weer 'de beste' of iig heel erg goed zijn. Zou je na de fout met Boschbedding niet iets terughoudender zijn met je adviezen? Ik snap dat je het goed bedoeld, maar de manier waarop je schrijft en adviseert komt (voor mij) erg over alsof je het allemaal zeker weet en alles goed hebt getest. Dit is dus blijkbaar niet zo.
De veren kunnen hier prima tegen. Het schuim mag niet te lang (+4 maanden) geperst zijn.Chiron schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 12:59:
Net de ravospring besteld, wat me opviel is dat ie opgerold en vacuum wordt verstuurd, voor een pocketveringmatras. Maar ik ben benieuwd
Maar met voldoende voorraadsnelheid is dit meestal nooit het geval.
No worries!
Dit is al vaker geroepen. Maar deze zogenaamde "expert" heeft een hobby gemaakt om in dit topic te "adviseren" maar geen idee heeft van de producten of de productie ervan. Daarbij met links en al posten is gewoon spam. Nog los van het lijstje van de maand.red1 schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 13:05:
[...]
@dicksterk ik waardeer je eerlijkheid en het siert je dat je je fout toegeeft. Alleen onderschat je denk ik je rol in dit topic.
Je hebt echt twee pagina's vol Boschbedding geadviseerd. Ik weet ook niet of er tweakers zijn die daadwerkelijk hier iets gekocht hebben. Maar mocht dit wel zo zijn, dan zou ik hier niet blij van worden. Helemaal omdat je zelf ook aangaf dat je bij deze winkel alleen kunt omruilen en je je geld niet terug krijgt (eigenlijk een service waar jij niet achter staat, heb je meermaals geschreven).
Nu maak je weer reclame voor een andere zaak, elawonen. Het lijkt voor mij of deze winkel weer het nieuwe 'snoepje van de maand' is. Dat gevoel krijg ik er iig bij. Als je het topic doorleest kom je om de zoveel tijd namelijk een nieuwe leverancier/winkel tegen waarover je schrijft en die moet dan weer 'de beste' of iig heel erg goed zijn. Zou je na de fout met Boschbedding niet iets terughoudender zijn met je adviezen? Ik snap dat je het goed bedoeld, maar de manier waarop je schrijft en adviseert komt (voor mij) erg over alsof je het allemaal zeker weet en alles goed hebt getest. Dit is dus blijkbaar niet zo.
Erg jammer dat mensen honderden euro's of meer uitgeven aan dubieuze websites en producten op advies van iemand die geen idee heeft.
nvm
[ Voor 95% gewijzigd door paQ op 12-06-2018 13:38 ]
@red1 @lekkerboeie86: ik weet niet of het toeval is maar jullie posten regelamtig een kritische post op dezelfde dag in reactie op elkaar.
red1: ik heb uitgelegd waardoor de vergissign met boschbedding ontstond. Het probleem is dat studiemateriaal vaak gekleurd is. voorbeeldje: psychologische aandoeningen worden getoetstmet behulp van de DSM, daarvan zijn verschillende versies inmiddels geloof ik versie 5. In de tijd dat de dsm3 nog werd gebruikt leerden psychologiestudenten dat homosexualitiet een aandoening was, omdat deze in de dsm3 stodn vermeld. In dsm4 is dit, volledig terecht, gewijzigd. Maar je kan een student die ten tijde van de dsm3 studeerde dus niet verwijten dat hij zijn oordeel eerst baseerde op het diagnosehulpmidddel wat hij toen tot zijn beschikkigng had.
In matrassenland is het nog veel erger. Veel theoretische kennis wordt verspreid door leveranicers of fabrikanten. Objectieve theoretische kennis is nauwelijks te vinden.
Overigens heb ik boschbedding zelden als enige optie geadviseerd, daarnaast zullen de problemen waarmee ik te kampen heb deels met mijn gewicht te maken hebben dus het betekend ook niet dat iedereen dezelfde klacht als ik zal ervaren.
Bedrijven zijn niet het nieuwste snoepje van de maand. Wat wel zo is is dat ik per segment vaak 1 of 2 bedriijven adviseer die het beste voldoen in dat segment. Zo adviseer ik bijvoorbeeld droomidee in het goedkope segment, en elawonen in het topsegment. Komt er een nieuwe speler op de markt die nog goedkper is dan droomidee mar nog betere kwalitiet levert, dan adviseer ik vanaf dat moment het nieuwe bedrijf en zie je droomidee niet meer terug in mijn adviezen. Ik kan onmogelijk elk bedirjf of elk matras persoonlijk jaren testen, daarvoor verlopen modellen te snel en is de wisseling in bedrijven te groot. Op dit moment adviseer ik enkel bedrijven waarvan ik 100% overtuigd ben van de kwaliteit, bij boschbedding heb ik altijd al aangegeven dat enkle bepaalde modellen me geschikt leken en zeker niet het complete aanbod.
Net zoals iedereen die ergens aan begint is de adisering ook iets waar ik meer en meer in groei en meer en meer in leer. Ik heb me vergist met boschbeding, maar deze vergissing heeft voor de grootste doelgorpe geen grote gevolgen en er lijkt vrijwel niet besteld te zijn. Juist door de kennis die ik voortdurend blijf opdoen zal zo'n fout ook niet snel meer voorkomen.
lekkerboeie86: ik wil best met je in discussie maar liever in dm want over en weer in het topic is irritant voro de lezers. Ik heb al eerder geschreven: als je mijn adviezen niet goed vindt, vertel dan gefundeert wat er niet aan klopt, of geef zelf ook advies net zoals kezand dat bijvoorbeeld doet.
red1: ik heb uitgelegd waardoor de vergissign met boschbedding ontstond. Het probleem is dat studiemateriaal vaak gekleurd is. voorbeeldje: psychologische aandoeningen worden getoetstmet behulp van de DSM, daarvan zijn verschillende versies inmiddels geloof ik versie 5. In de tijd dat de dsm3 nog werd gebruikt leerden psychologiestudenten dat homosexualitiet een aandoening was, omdat deze in de dsm3 stodn vermeld. In dsm4 is dit, volledig terecht, gewijzigd. Maar je kan een student die ten tijde van de dsm3 studeerde dus niet verwijten dat hij zijn oordeel eerst baseerde op het diagnosehulpmidddel wat hij toen tot zijn beschikkigng had.
In matrassenland is het nog veel erger. Veel theoretische kennis wordt verspreid door leveranicers of fabrikanten. Objectieve theoretische kennis is nauwelijks te vinden.
Overigens heb ik boschbedding zelden als enige optie geadviseerd, daarnaast zullen de problemen waarmee ik te kampen heb deels met mijn gewicht te maken hebben dus het betekend ook niet dat iedereen dezelfde klacht als ik zal ervaren.
Bedrijven zijn niet het nieuwste snoepje van de maand. Wat wel zo is is dat ik per segment vaak 1 of 2 bedriijven adviseer die het beste voldoen in dat segment. Zo adviseer ik bijvoorbeeld droomidee in het goedkope segment, en elawonen in het topsegment. Komt er een nieuwe speler op de markt die nog goedkper is dan droomidee mar nog betere kwalitiet levert, dan adviseer ik vanaf dat moment het nieuwe bedrijf en zie je droomidee niet meer terug in mijn adviezen. Ik kan onmogelijk elk bedirjf of elk matras persoonlijk jaren testen, daarvoor verlopen modellen te snel en is de wisseling in bedrijven te groot. Op dit moment adviseer ik enkel bedrijven waarvan ik 100% overtuigd ben van de kwaliteit, bij boschbedding heb ik altijd al aangegeven dat enkle bepaalde modellen me geschikt leken en zeker niet het complete aanbod.
Net zoals iedereen die ergens aan begint is de adisering ook iets waar ik meer en meer in groei en meer en meer in leer. Ik heb me vergist met boschbeding, maar deze vergissing heeft voor de grootste doelgorpe geen grote gevolgen en er lijkt vrijwel niet besteld te zijn. Juist door de kennis die ik voortdurend blijf opdoen zal zo'n fout ook niet snel meer voorkomen.
lekkerboeie86: ik wil best met je in discussie maar liever in dm want over en weer in het topic is irritant voro de lezers. Ik heb al eerder geschreven: als je mijn adviezen niet goed vindt, vertel dan gefundeert wat er niet aan klopt, of geef zelf ook advies net zoals kezand dat bijvoorbeeld doet.
Ik vind die uitspraak nogal wat. Je geeft je fout toe, wat je sierde, maar je verklaring ervoor laat blijken dat je vindt dat het allemaal niet aan jou ligt. Terwijl jij toch echt diegene bent die twee pagina's vol dat bedrijf (en expliciet twee matrassen) aanbeveelt om vervolgens te zeggen: 'ik koop er niets meer'.dicksterk schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 14:27:
Op dit moment adviseer ik enkel bedrijven waarvan ik 100% overtuigd ben van de kwaliteit..
Dit deed je eerder dus ook. Hoe weet jij 100% zeker dat bijvoorbeeld Elawonen die kwaliteit biedt?! Je hebt zelf net een matras besteld. Dit bedoel ik dus. Zou je niet beter eerst een half jaar erop slapen en dan je mening geven? Je hebt zelf in al die tijd nog geen matras gevonden waarop jij goed slaapt. Is het dan verstandig om op deze manier andere mensen te adviseren? Ik zet er mijn vraagtekens bij.
Ik vind in ieder geval dat je wat terughoudener zou moeten zijn met je adviezen. Jij vindt blijkbaar van niet en ziet het klaarblijkelijk als aanval. Ik heb verder alles al gezegd in mijn vorige twee reacties, dus wil niet in herhaling vallen.
Aan de rest van de Tweakers, doe ermee wat je wilt. Maar ik zou iig twee keer nadenken wanneer ik advies van deze meneer zal aannemen in dit topic.
Het punt is dat je focus vreemd danwel verkeerd is. Je noemt erg vaak argumenten als goedkoop en proef slapen. Lekker handig dat je alles retour kan sturen om het in de container te laten gooien voor geld terug. Maar het is geen oplossing voor het probleem.
2000 veren per M2 is de grootste kolder die je kan verzinnen. Daarbij zijn het stats die niets zeggen over de kwaliteit. 3600 pocketveren in een matras van 90x200.. jij wel.
Als klapper Swiss Sens en Auping op 1 lijn zetten als het om kwaliteit gaat. Ik citeer: "Overigens zijn zelfs de royal matrassen van ela wonen een stuk goedkoper dan auping/swiss sense maar wel veel beter."
Het is opzich niet verkeerd om ervaringen te delen waar dit topic voor bedoeld is, maar je kan en hebt geen ervaring met alle producten die je met link spamt hier. Zo bestaat het Auping matras niet. En het Swiss Sense matras ook niet. Auping heeft op dit moment 8 matrassen in 4 hardheden. Dat zijn 32 matrassen die op 1 hoop gooit. Daarbij is de vergelijking met Swiss sense ongeveer bal gehakt/kogelbiefstuk.
Ik kan nog wel zoveel zaken aandragen die niet deugen in je advies. Maar blijkbaar valt het binnen de regels van Tweakers.
Het zou je alleen verstandig zijn om je zogenaamde expertise op dit vlak niet te etaleren als je geen ervaring mee hebt.
2000 veren per M2 is de grootste kolder die je kan verzinnen. Daarbij zijn het stats die niets zeggen over de kwaliteit. 3600 pocketveren in een matras van 90x200.. jij wel.
Als klapper Swiss Sens en Auping op 1 lijn zetten als het om kwaliteit gaat. Ik citeer: "Overigens zijn zelfs de royal matrassen van ela wonen een stuk goedkoper dan auping/swiss sense maar wel veel beter."
Het is opzich niet verkeerd om ervaringen te delen waar dit topic voor bedoeld is, maar je kan en hebt geen ervaring met alle producten die je met link spamt hier. Zo bestaat het Auping matras niet. En het Swiss Sense matras ook niet. Auping heeft op dit moment 8 matrassen in 4 hardheden. Dat zijn 32 matrassen die op 1 hoop gooit. Daarbij is de vergelijking met Swiss sense ongeveer bal gehakt/kogelbiefstuk.
Ik kan nog wel zoveel zaken aandragen die niet deugen in je advies. Maar blijkbaar valt het binnen de regels van Tweakers.
Het zou je alleen verstandig zijn om je zogenaamde expertise op dit vlak niet te etaleren als je geen ervaring mee hebt.
@red1: eerst schrijf je dat ik je bericht blikbaar als aanval zie(wat tot op dit moment overigens niet zo was) maar de zin daaronder over je twee keer bedenken is toch vrij anvallend moet ik zeggen.
Ela wonen verkoopt matrassen van Yatas Bedding wat een a-merk is in Turkije, bij diverse turkse mensen die ik ken nagevraagd. Verder is de opbouw van die matrassen heel gedetailleerd terug te vinden.
Ik wil je best van elk bedrijf uitleggen waarom ik de kwaliteit als goed beoordeel maar het lijkt me voor de rest van de lezers prettiger deze discussie via dm voort te zetten.
Ela wonen verkoopt matrassen van Yatas Bedding wat een a-merk is in Turkije, bij diverse turkse mensen die ik ken nagevraagd. Verder is de opbouw van die matrassen heel gedetailleerd terug te vinden.
Ik wil je best van elk bedrijf uitleggen waarom ik de kwaliteit als goed beoordeel maar het lijkt me voor de rest van de lezers prettiger deze discussie via dm voort te zetten.
Ik denk dat het juist interessant is om het hier te benoemen. Fora is juist bedoelt voor discussiedicksterk schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 15:12:
@red1Ik wil je best van elk bedrijf uitleggen waarom ik de kwaliteit als goed beoordeel maar het lijkt me voor de rest van de lezers prettiger deze discussie via dm voort te zetten.
@dicksterk nee dank je, maar aan die uitleg heb ik geen behoefte. Je wilt niet inzien wat ik bedoel en gaat er in je reacties ook niet op in om vervolgens weer met adviezen te komen. Ik bedoelde het goed, maar je hebt, om het plat te zeggen, blijkbaar een bord voor je kop.dicksterk schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 15:12:
@red1: eerst schrijf je dat ik je bericht blikbaar als aanval zie(wat tot op dit moment overigens niet zo was) maar de zin daaronder over je twee keer bedenken is toch vrij anvallend moet ik zeggen.
Laten we deze discussie sluiten. Er is al genoeg over gezegd.
Als je je aankoop baseert op enkel en alleen de mening van dicksterk (of elke andere random persoon op internet) ben je imho ook verkeerd bezig.
In mijn geval heb ik de afgelopen weken (maanden) dit draadje gevolgd, en ben zelf ook op onderzoek uit gegaan voordat ik op mijn uiteindelijke keuze terecht kwam.
Dubieus zou ik Ravensberger niet willen noemen, ze hebben zelfs een brick&mortar winkel/showroom waar je gewoon langs kan als je wil.
Wellicht dat dicksterk ook kan onderbouwen waarom een merk/model ineens heeft afgedaan, als je het draadje doorleest doet het wel een wenkbrauw stijgen als er een merk eerst helemaal de hemel in word geprezen, en daarna als een baksteen laat vallen zonder enige duiding.
In het geval van Roleau bijvoorbeeld omdat het assortiment is aangepast en de prijzen gestegen zijn, daar kwam ik zelf pas na wat onderzoek achter.
Overigens als er toevallig een andere shop/fabrikant opduikt die betere kwaliteit levert voor minder geld hoeft dat ook niet te betekenen dat het eerdere merk ineens totale meuk is.
Al met al heb ik als ik voor mezelf spreek wel degelijk wat aan dicksterk (en anderen in dit draadje) gehad, en wat mij betreft gaat iedereen gewoon door met het delen van kennis en ervaring, daar is een forum voor. Zelf op onderzoek uit gaan is echter toch ook wel heel belangrijk, zeker met zo'n persoonlijk ding als een matras.
In mijn geval heb ik de afgelopen weken (maanden) dit draadje gevolgd, en ben zelf ook op onderzoek uit gegaan voordat ik op mijn uiteindelijke keuze terecht kwam.
Dubieus zou ik Ravensberger niet willen noemen, ze hebben zelfs een brick&mortar winkel/showroom waar je gewoon langs kan als je wil.
Wellicht dat dicksterk ook kan onderbouwen waarom een merk/model ineens heeft afgedaan, als je het draadje doorleest doet het wel een wenkbrauw stijgen als er een merk eerst helemaal de hemel in word geprezen, en daarna als een baksteen laat vallen zonder enige duiding.
In het geval van Roleau bijvoorbeeld omdat het assortiment is aangepast en de prijzen gestegen zijn, daar kwam ik zelf pas na wat onderzoek achter.
Overigens als er toevallig een andere shop/fabrikant opduikt die betere kwaliteit levert voor minder geld hoeft dat ook niet te betekenen dat het eerdere merk ineens totale meuk is.
Al met al heb ik als ik voor mezelf spreek wel degelijk wat aan dicksterk (en anderen in dit draadje) gehad, en wat mij betreft gaat iedereen gewoon door met het delen van kennis en ervaring, daar is een forum voor. Zelf op onderzoek uit gaan is echter toch ook wel heel belangrijk, zeker met zo'n persoonlijk ding als een matras.
Je hebt helemaal gelijk. Zelf onderzoek doen is natuurlijk goed.Chiron schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 15:39:
Als je je aankoop baseert op enkel en alleen de mening van dicksterk (of elke andere random persoon op internet) ben je imho ook verkeerd bezig.
Ik heb overigens ook nergens gezegd dat dicksterk zijn advies of mening niet mag geven. Het gaat mij alleen op de manier waarop. Dicksterk neemt daarbij een actieve en leidende rol in dit topic, dat valt toch moeilijk te ontkennen. En het is inderdaad raar dat opeens een winkel/merk niet goed meer is, terwijl er daarvoor vaak een advies voor gegeven is. Ook dat zou op zich niet eens zo erg zijn, maar om vervolgens weer te komen met de zoveelste winkel en/of merk en dan weer erbij te zetten dat je 100% overtuigd bent van de kwaliteit, gaat mij te ver en schiet mij enigsinds in het verkeerde keelgat. Het is niet alleen een mening/ervaring van dicksterk (wat prima zou zijn), het zijn zijn adviezen aan anderen waar ik op dit moment wat moeite mee heb.
Ik heb de indruk dat de meeste matrassen gewoon te hard gekocht worden, zeker als zijslaper.
Als je op je rug slaapt maakt het een pak minder uit, maar met schouders die iets breder zijn lig je daar eigenlijk altijd vrij hard.
Na een nacht of 5 op mijn nieuw bed slaap ik nog altijd niet zo goed als in mijn oud bed. Ik heb bij het opstaan wat lage rugpijn, maar die verdwijt, en ik wordt meestal wel een keer of 2 wakker gedurende de nacht.
Aan mijn lakens te zien lig ik ook veel meer te woelen.
Ik ga het nog een week de tijd geven. Als het niet beter is kom ik advies zoeken over een goede zachte topper van 180x210 die ik liefst online kan kopen.
In de winkel waar ik het bed gekocht heb zou een topper zo'n 600€ kosten.
Als je op je rug slaapt maakt het een pak minder uit, maar met schouders die iets breder zijn lig je daar eigenlijk altijd vrij hard.
Na een nacht of 5 op mijn nieuw bed slaap ik nog altijd niet zo goed als in mijn oud bed. Ik heb bij het opstaan wat lage rugpijn, maar die verdwijt, en ik wordt meestal wel een keer of 2 wakker gedurende de nacht.
Aan mijn lakens te zien lig ik ook veel meer te woelen.
Ik ga het nog een week de tijd geven. Als het niet beter is kom ik advies zoeken over een goede zachte topper van 180x210 die ik liefst online kan kopen.
In de winkel waar ik het bed gekocht heb zou een topper zo'n 600€ kosten.
@lekkerboeie86: De focus is denk ik iets wat ieder voro zich kiest, daarom zie je in dit topic bijvoorbeeld ook mensen die veel aan mijn advies hebben maar ook mensen die juist meer gebaat zijn bij het advies van kezand. Onze focus ligt verschillend en dat geeft een breed advies waar veel mensen wat mee kunnen.
De royal-serie van boschbedding heeft 2 kernen van 1000 veren per m2 bovenop elkaar wat dus in totaal op 2000 per m2 uitkomt. Of dat waar is ga ik mogelijk onderzoeken, als ik mijn geld niet terugkrijg in een garantieverzoek ga ik de hier aanwezige royal2000 demonteren en ga ik de veren tellen.
Dat die stats niets zeggen ben ik met je eens. Dat heb ik de laatste weken ook meerdere malen benoemd, ik heb de commerciele lading van de theorie ov er aantallen pocketveren niet doorzien, inderdaad is een micropocket matras kwalitatief vaak veel minder goed dan een goed bonell--matras.
Swiss sense en auping hebben uiteraard een behoorlijk verschil in kwaliteit. Wat ze gemeen hebben is dat de kwaliteit van beide ondermaats is voor het prijskaartje wat eraan hangt. overigens ben ik niet de enige in dit topic die dit aangeeft ook @kezand die zelf matrasfabrikant is, adviseer liever iets anders dan auping of swiss sense. Ik zou swiss sense omschrijven als gehaktballen uit blik, auping als zelfgemaakte gehaktballen en ela wonen(yatas bedding) als kogelbiefstuk.
Natuurlijk kan ik niet elk matras van een merk los onder de loep nemen, maar overall zijn auping en swiss sense geen kwalitatieve toppers terwijl ze wel als a-merk in de markt gezet worden(als zodanig worden gezien door de meeste consumenten).
Over expertise kunnen we eindeloos discusieren maar ik denk echt dat de lezers daar niet op zitten te wachten.
@delusion: zoek even terug naar mijn matrasleveranciers top5 van 13 april. als je nog uitgebreidere uitleg wilt vraag het gerust.
@chiron: Het is niet bmijn bedoeling bedrijven zwart te maken als dat niet nodig is. Als we Roleau als voorbeeld nemen:
Roleau is niet slecht maar wel behoorlijk overpriced. Ik vond een matras bij www.dreambedden.nl(pocketvereing matras met latex van 25cm dik) wat goedkoper was dan het matras dat ik geregeld adviseerde van roelau maar een latex afdeklag had van veel hogere kwalitiet en veerkracht. In zo'n geval adviseer ik vanaf dan het niewue bedrijf en zie je het bedrijf dat ik eerst in dit segment adviseerde niet meer terug. Dat betekend dus niet per definitie dat het eerder geadviseerde bedrijf rommel verkoopt maar dat er in dat segment gewoon een betere optie bestaat.
In het geval van boschbedding is het helaas wel zo dat de kwaliteit ondermaats is, vandaar dat ik dat ook expliciet heb gezegd nadat jij er bent geweest.
De royal-serie van boschbedding heeft 2 kernen van 1000 veren per m2 bovenop elkaar wat dus in totaal op 2000 per m2 uitkomt. Of dat waar is ga ik mogelijk onderzoeken, als ik mijn geld niet terugkrijg in een garantieverzoek ga ik de hier aanwezige royal2000 demonteren en ga ik de veren tellen.
Dat die stats niets zeggen ben ik met je eens. Dat heb ik de laatste weken ook meerdere malen benoemd, ik heb de commerciele lading van de theorie ov er aantallen pocketveren niet doorzien, inderdaad is een micropocket matras kwalitatief vaak veel minder goed dan een goed bonell--matras.
Swiss sense en auping hebben uiteraard een behoorlijk verschil in kwaliteit. Wat ze gemeen hebben is dat de kwaliteit van beide ondermaats is voor het prijskaartje wat eraan hangt. overigens ben ik niet de enige in dit topic die dit aangeeft ook @kezand die zelf matrasfabrikant is, adviseer liever iets anders dan auping of swiss sense. Ik zou swiss sense omschrijven als gehaktballen uit blik, auping als zelfgemaakte gehaktballen en ela wonen(yatas bedding) als kogelbiefstuk.
Natuurlijk kan ik niet elk matras van een merk los onder de loep nemen, maar overall zijn auping en swiss sense geen kwalitatieve toppers terwijl ze wel als a-merk in de markt gezet worden(als zodanig worden gezien door de meeste consumenten).
Over expertise kunnen we eindeloos discusieren maar ik denk echt dat de lezers daar niet op zitten te wachten.
@delusion: zoek even terug naar mijn matrasleveranciers top5 van 13 april. als je nog uitgebreidere uitleg wilt vraag het gerust.
@chiron: Het is niet bmijn bedoeling bedrijven zwart te maken als dat niet nodig is. Als we Roleau als voorbeeld nemen:
Roleau is niet slecht maar wel behoorlijk overpriced. Ik vond een matras bij www.dreambedden.nl(pocketvereing matras met latex van 25cm dik) wat goedkoper was dan het matras dat ik geregeld adviseerde van roelau maar een latex afdeklag had van veel hogere kwalitiet en veerkracht. In zo'n geval adviseer ik vanaf dan het niewue bedrijf en zie je het bedrijf dat ik eerst in dit segment adviseerde niet meer terug. Dat betekend dus niet per definitie dat het eerder geadviseerde bedrijf rommel verkoopt maar dat er in dat segment gewoon een betere optie bestaat.
In het geval van boschbedding is het helaas wel zo dat de kwaliteit ondermaats is, vandaar dat ik dat ook expliciet heb gezegd nadat jij er bent geweest.
@tommie12: ik denk dat het heel persoonlijk is. Zelf heb ik een heel reeks miskopen achter de rug omdat ik probeerde te wenenn aan de zachtere matrassen van tegenwoordig(ik vind de droomideematras voor mij bijvoorbeeld te zacht). Ik ben ook een zjslaper maar wil absoluut niet dat mijn schouders/heupen wegzakken in het matras, ik wil volledig op het oppervlak liggen en het gevoel hebben gedragen te worden door het matras in plaats van erin weg te zakken. Uiteindelijk denk ik dat er slechts 1 winkel in Nederland is die 1 matras verkoopt dat aan mijn wensen voldoet qua hardheid. Jij hebt precies het tegenovergestelde want je vindt matrassen snel te hard. Het is vaak een kwestie van smaak.
Kan je het matras niet omruilen bij de winel waar je het kocht?
Matras ruilen ben ik niet van plan. Je voelt dat die eigenlijk heel goed is, maar ik mis een voldoende dikke zachte toplaag.dicksterk schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 16:35:
@tommie12: ik denk dat het heel persoonlijk is. Zelf heb ik een heel reeks miskopen achter de rug omdat ik probeerde te wenenn aan de zachtere matrassen van tegenwoordig(ik vind de droomideematras voor mij bijvoorbeeld te zacht). Ik ben ook een zjslaper maar wil absoluut niet dat mijn schouders/heupen wegzakken in het matras, ik wil volledig op het oppervlak liggen en het gevoel hebben gedragen te worden door het matras in plaats van erin weg te zakken. Uiteindelijk denk ik dat er slechts 1 winkel in Nederland is die 1 matras verkoopt dat aan mijn wensen voldoet qua hardheid. Jij hebt precies het tegenovergestelde want je vindt matrassen snel te hard. Het is vaak een kwestie van smaak.
Maar eerst nog een weekje wachten.
Advies over toppers is welkom. Op mijn "oud bed" lag een goedkope online gekochte topper van memoryfoam. Die is 160x220, en past dus niet meer. Nu heb ik 180x210 nodig.
Die beval wel, maar geen idee waar ik die gekocht heb.
@tommie12: een topper op een nieuw matras is eigenlijk een beetje jammer, zeker als het zo'n duur matras is. Vandaar dat ik me afvroeg of je het matras misschien zou mogen omruilen voor een zachtere versie van hetzelfde matras. als je nu een topper koopt had je bij wijze van spreke net zo goed het droomidee matras eronder kunnen leggen, want verschil voel je dan niet omdat de topper het comfort gaat bepalen. In jouw situaite is een topper dus eigenlijk een beetje een noodoplossing, als de winkel omruilen accepteert zou(als het over een week nogsteeds niet bevalt) een zachtere versie van hetzelfde matras een betere optie zijn.
@Tommie12 idd er wordt vaak te hard gekocht.
Als het niet bevalt altijd melden bij de winkel waar je het koopt.
Vaak heeft de ondernemer / winkel een oplossing voor je.
Ik maak liever kosten om het perfect te krijgen dan dat ik achteraf hoor dat iemand niet lekker ligt.
Klachten worden vaak te laat of niet gemeld waardoor de mogelijkheid tot oplossen steeds kleiner word.
Ik maak liever kosten om het perfect te krijgen dan dat ik achteraf hoor dat iemand niet lekker ligt.
Klachten worden vaak te laat of niet gemeld waardoor de mogelijkheid tot oplossen steeds kleiner word.
Ik begrijp dat je zelf matrassen/bedden verkoopt.Kezand schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 20:38:
@Tommie12 idd er wordt vaak te hard gekocht.
Welke oplossingen bied je dan aan? Kan je dan zo makkelijk een matras ruilen na een week of 2?
De matras die ik nu heb is de Revor Anatomic Gelpulse 1500 in Medium.
In de winkel lag alleen firm and medium, en de soft werd me niet direct aangeboden, dus weet eigenlijk niet of het bestaat.
Het verschil tussen medium en firm was ook niet zo groot.
Maar ik ga het nog een week geven.
@Tommie12 Ik wil alleen aangeven dat het niet raar is om terug te gaan naar een winkel.
Soms kan een winkel samen met een leverancier een oplossing vinden / aanbieden.
Niet geschoten is altijd mis.
Ik zou het zeker nog even proberen en over een week eens bellen als het niet bevalt.
Soms kan een winkel samen met een leverancier een oplossing vinden / aanbieden.
Niet geschoten is altijd mis.
Ik zou het zeker nog even proberen en over een week eens bellen als het niet bevalt.
[ Voor 12% gewijzigd door Kezand op 13-06-2018 17:16 ]
@tommie12: ik heb even op de site van revor bedding gekeken maar er is ook een soft-variant. er zijn 4 opties: soft, medium, firm en extra firm. Als het over een week niet bevalt zou je dus zeker met de winkel kunnen overleggen of omruilen een optie is. Zoals kezand zegt, vaak is er wel over te praten.
Update:
Dinsdag de Ravospring binnen gekregen. In H3 besteld, nav advies hier en van Ravensberger zelf.
Mevrouw slaapt goed, ik zelf slecht. Eerste nacht om 4.00 naar oude bed gegaan, vandaag tot 6.30. Maar moest er toen wel uit, en ben 'gebroken' de eerste uren na opstaan.
De matras ligt nog wel op de grond, en ik lees de afgelopen dagen hier veel over dat een matras iets kan verzachten/wennen etc.
Is dat ook zo in jullie ervaring? Gaat de boxspring veel uitmaken?
Complicerende factor is dat de boxspring nog wel even op zich kan laten wachten, heeft een flinke (brede) levertijd. Kan zelfs buiten de 30 dagenproefslapen uitkomen.
Enig advies @Kezand @dicksterk en anderen?
Dinsdag de Ravospring binnen gekregen. In H3 besteld, nav advies hier en van Ravensberger zelf.
Mevrouw slaapt goed, ik zelf slecht. Eerste nacht om 4.00 naar oude bed gegaan, vandaag tot 6.30. Maar moest er toen wel uit, en ben 'gebroken' de eerste uren na opstaan.
De matras ligt nog wel op de grond, en ik lees de afgelopen dagen hier veel over dat een matras iets kan verzachten/wennen etc.
Complicerende factor is dat de boxspring nog wel even op zich kan laten wachten, heeft een flinke (brede) levertijd. Kan zelfs buiten de 30 dagenproefslapen uitkomen.
JV99 schreef op maandag 21 mei 2018 @ 15:03:
Goedemiddag,
Ook ik op zoek naar een nieuw bed.
Huidige situatie: Ikea lattenbodem/ledikant (Leirsund denk ik, of vergelijkbare voorganger), Ikea matras (Malvik 140x200 in de stevige versie).
We wonen tegenwoordig groter, en de kinderen worden dat ook, dus 140 is te krap als ze erbij kruipen.
Willen de sprong maken naar 180x200. Waarschijnlijk boxspring. Topic doorgespit en denk aan de optie:
Beddenbriljant Boxspring DeLuxe zonder matras. (180x200 of 2x90x200)
Ravensberger RAVO-spring 570 H2. (180x200)
Andere opties? Adviezen over Bonell of Pocketvering voor de Boxspring? En het formaat?
Topper-aanbevelingen? Onlangs in een Airbnb op een koudschuim topper "hard" gelegen, en dat was niet prettig.
Mijn vrouw is 169/58, ikzelf 186/80, beiden atletisch gebouwd. Zijslapers. Ik heb zelf versleten tussenwervels, maar dat is geen probleem mits geen (super)zacht bed.
Hoor graag, alvast bedankt...
@JV99 waar heb je precies pijn / last (onderrug, bovenrug etc) en wat doet er pijn (spieren, gewrichten etc)
Is deze combi (matras + grond) harder of zachter dan je vorige slaapsysteem?
Is deze combi (matras + grond) harder of zachter dan je vorige slaapsysteem?
Ik heb nu een aantal weken jouw combi beddenbriljant en ravensberger thuis met enkel de H2 variant. Heb op 2cm na hetzelfde postuur. Zelfs een hernia waar ik verder weinig last van heb.JV99 schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 16:00:
Update:
[...]
Ik vond de H2 in vergelijking met ons oude bed al relatief hard liggen en zou de H3 (denk ik) te hard vinden. Iemand een paar pagina’s terug vroeg ik om het verschil tussen ervaren hardheid van de de H2 en H3 en meen dat er percentage uitkwam van 20% ofzo wat hij zei. Moet je even zoeken in dit topic. 😉
Dank voor jullie reactie!
@dicksterk ik heb de deluxe combi bonell van beddenbriljant besteld, maar die moet dus nog komen.
@Kezand Onderrug, uitstralend naar heup, met dank aan een (familiare) slijtage tussen L5-S1 (weg), en L4-L5 (helft over). Stijfheid en pijn in rug, heup en hamstring. Ben "top"sporter en kan er alles mee, moet er alleen voorzichtig mee zijn.
De combi is nu harder dan mijn vorige systeem. Duidelijk.
@detonated Dat is nu een beetje de overweging. Omruilen voor de H2, met het gevaar dat de combo te zacht word icm de boxspring, of H3 houden, en pas weer op slapen als de boxspring er is, vingers gekruist voor op tijd.
Het gekke is dat Ravensberger zelf de H2 als "erg zacht" omschrijft. In the eye of the beholder, me dunkt..
@dicksterk ik heb de deluxe combi bonell van beddenbriljant besteld, maar die moet dus nog komen.
@Kezand Onderrug, uitstralend naar heup, met dank aan een (familiare) slijtage tussen L5-S1 (weg), en L4-L5 (helft over). Stijfheid en pijn in rug, heup en hamstring. Ben "top"sporter en kan er alles mee, moet er alleen voorzichtig mee zijn.
De combi is nu harder dan mijn vorige systeem. Duidelijk.
@detonated Dat is nu een beetje de overweging. Omruilen voor de H2, met het gevaar dat de combo te zacht word icm de boxspring, of H3 houden, en pas weer op slapen als de boxspring er is, vingers gekruist voor op tijd.
Het gekke is dat Ravensberger zelf de H2 als "erg zacht" omschrijft. In the eye of the beholder, me dunkt..
@JV99 de stijfheid komt door je spieren die je nieuwe houding opvangen.
Ik zou toch een zachter systeem adviseren.
Je klachten komen voornamelijk voort dat je heupen er niet voldoende inzakken en naar boven worden geduwd tenopzichte van je rug. Je heupen moeten er voldoende inzakken zodat je rechter gaat liggen en het lumbale ook goed ondersteunt word.
Je nieuwe box gaat het 10-20% zachter maken dan de grond versie.
Om dit te testen binnen je 30 dagen garantie zou ik er even een matras onder je ravensberger leggen.
Zo word het geheel zachter. Is dit nog niet genoeg dan weet zeker je dat je je matras moet ruilen.
Het is idd in the eye of the beholder. Daarom is het bijna niet te doen om schriftelijk advies te geven.
Je klachten komen voornamelijk voort dat je heupen er niet voldoende inzakken en naar boven worden geduwd tenopzichte van je rug. Je heupen moeten er voldoende inzakken zodat je rechter gaat liggen en het lumbale ook goed ondersteunt word.
Om dit te testen binnen je 30 dagen garantie zou ik er even een matras onder je ravensberger leggen.
Zo word het geheel zachter. Is dit nog niet genoeg dan weet zeker je dat je je matras moet ruilen.
Het is idd in the eye of the beholder. Daarom is het bijna niet te doen om schriftelijk advies te geven.
[ Voor 11% gewijzigd door Kezand op 14-06-2018 17:56 ]
@cyberpope:
Hoe bevalt je droomideematras Da een paar weken slapen?
Hoe bevalt je droomideematras Da een paar weken slapen?
In die 2 weken ben ik veel weggeweest (niet thuis geslapen), maar tot nu toe bevalt het me goed.
Lekker hard. Traagschuim kant is te zacht.
Overigens geen wonderbaarlijke effecten hier.
- Niet plots last van mijn rug wat ik eerst niet had
- Andersom zijn mijn rugklachten die ik had ook niet magisch verdwenen (ze worden wel minder, maar dat was al aan de gang)
- Ik slaap niet langer of korter
- ik word niet vaker of minder vaak wakker
Mijn slaapkwaliteit is dus ongeveer hetzelfde gebleven, maar die was al goed.
Het ligt wel lekkerder dan mijn oude matrassen. Dat wel.
Lekker hard. Traagschuim kant is te zacht.
Overigens geen wonderbaarlijke effecten hier.
- Niet plots last van mijn rug wat ik eerst niet had
- Andersom zijn mijn rugklachten die ik had ook niet magisch verdwenen (ze worden wel minder, maar dat was al aan de gang)
- Ik slaap niet langer of korter
- ik word niet vaker of minder vaak wakker
Mijn slaapkwaliteit is dus ongeveer hetzelfde gebleven, maar die was al goed.
Het ligt wel lekkerder dan mijn oude matrassen. Dat wel.
[ Voor 61% gewijzigd door Cyberpope op 15-06-2018 08:47 ]
@cyberpope:
Dan zou ik hem toch omwisselen voor de versie met alleen koudschuim anders kan je maar een kant van je matras gebruiken.
Dan zou ik hem toch omwisselen voor de versie met alleen koudschuim anders kan je maar een kant van je matras gebruiken.
Dank voor je advies, gaan we mee aan de slag!
Kezand schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 17:52:
@JV99 de stijfheid komt door je spieren die je nieuwe houding opvangen.
Inmiddels slaap ik 1,5 maand op het droomidee matras. Ik slaap op de koudschuim kant met enkel een laken. Dit bevalt me nu goed en ik word uitgerust wakker.
Nou viel mij op tijdens het beddengoed verschonen dat er ter hoogte van mijn schouder een hele lichte kuil ontstaat. Heeft iemand dit meegemaakt?
Nou viel mij op tijdens het beddengoed verschonen dat er ter hoogte van mijn schouder een hele lichte kuil ontstaat. Heeft iemand dit meegemaakt?
@gerlof92: officieel mag dit, een heele lichte kuil is eigenlijk meer contourvorming. Persoonlijk ben ik er gen voorstander van, omdat het bij mij het ligcomfort altijd erg negatief beinvloed edn omdat ik het kwalitatief gezien gewoon niet vind kunnen.
wat je kan doen;
- het matras draaien, hoofd naar voeteneind en kijke of de kuil wegtrekt
- het even goed ind e gaten houden, als de kuil dieper wordt zou ik er een foto van naar droomidee sturen dan krijg je zeer waarschijnlijk garantie.
wat je kan doen;
- het matras draaien, hoofd naar voeteneind en kijke of de kuil wegtrekt
- het even goed ind e gaten houden, als de kuil dieper wordt zou ik er een foto van naar droomidee sturen dan krijg je zeer waarschijnlijk garantie.
@dicksterk Dank voor je reactie! Ik vind een kuil niet zo erg, zolang het de slaapkwaliteit niet verslechtert.
Goede tip van het draaien, ga ik direct doen!
Goede tip van het draaien, ga ik direct doen!