Praat jij nu voor een ander? Volgens mij was de vraag niet aan jou gesteldwvkreg schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 18:04:
[...]
Nee te lelijk, net niet. Zo'n a4 willen maar niet kunnen betalen rijder. Al strip je de naam en type, het blijft een jammer ding. En besides leuk aangekleed, veeeeel te duur, bijna a4 scheelt maar paar duizend dan.
Mobiliteitsbudget wordt zonder leasewagen ook uitgekeerd als loon. Als dan de netto bijdrage aan de wagen rond de 300 ligt, dan geraak je per maand dus netto aan 800 euro tov geen leasewagen.Leolinedance schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 03:00:
[...]
Hoe krijg je het voor elkaar 800+ netto te betalen voor een C350e/GTE/Outlander?
Dat is wel degelijk iets waar een dealer wat aan kan doen. Bij Mercedes krijg ik wel altijd een gratis leenauto, ook toen ik prive reed.Leolinedance schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 02:19:
[...]
Ik heb ook bij BMW niet kosteloos een leenauto. Geen probleem voor mij overigens. Volgens mij ligt het aan je contract en niet aan je dealer. Tenminste, dat is wat BMW Van Laarhoven in Eindhoven mij vertelde.
Bij Toyota moest ik een leenauto huren, voor 20 euro ofzo.
Dat is wel een heel simpele berekeningYohsoog schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 07:43:
[...]
Mobiliteitsbudget wordt zonder leasewagen ook uitgekeerd als loon. Als dan de netto bijdrage aan de wagen rond de 300 ligt, dan geraak je per maand dus netto aan 800 euro tov geen leasewagen.
Ik neem aan dat je dan zelf in je vervoer moet voorzien (en ook geen kilometervergoeding meer krijgt)? Dan is je berekening opeens een hele andere dan "het kost mij netto 800 euro". Maar dat is natuurlijk een andere discussie.
7 replies achter elkaar kùn je natuurlijk ook in 1 post stoppen...
Leeg - Sinds 20180907
Inc brandstof is dat toch helemaal niet hoog voor een auto van 51k vind ik. Bij leaseplan kost de instap diesel zonder opties 870 per maand ex. brandstof.Leolinedance schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 02:56:
[...]
Ik vind dat een flinke leaseprijs! Hoge afschrijving wellicht?
[ Voor 12% gewijzigd door Bever! op 07-08-2015 09:02 ]
Inderdaad in die berekening moet iets flink scheef zijn gegaanLeolinedance schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 03:00:
[...]
Hoe krijg je het voor elkaar 800+ netto te betalen voor een C350e/GTE/Outlander?
Mijn oude 335d koste dit nog niet eens die zat op 1400 bruto (21% destijds), even voor het gemak delen door twee dat is 700 netto. Zou je de rekensom eens willen posten?
51,5K en dan 1100 euro lease is niet heel vreemd hoor.Leolinedance schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 02:56:
[...]
Ik vind dat een flinke leaseprijs! Hoge afschrijving wellicht?
@Pauperesk: natuurlijk is het een versimpelde berekening (de Outlander PHEV kost ook niet hetzelfde als de C350e etc.) en is het niet afgezet tegen andere kosten die anders gemaakt moeten worden voor vervoer. Dat laatste omdat het zo niet bedoeld was, het was bedoeld als gewaarwording dat een kost van 800 euro gelijk staat aan een maand huur (omdat er ergens werd vermeld dat je wel 2u per dag in een auto zit en het dus wat mag kosten). Zie het in de context van de post waar ik op reageerde.
@thefox154: zoals gezegd, vereenvoudigde berekening maar niet fout denk ik. Ik heb even de cijfers erbij genomen, afgerond volgende bedragen (C350e):
-consumentenprijs 60.000
-leaseprijs 1100
-budget 920
-bijtelling 350
-totale netto kosten 250
Dus 250 + 500 (uitbetaling leasebudget) = 750. Zat er dus inderdaad een beetje naast met 800+ er van te maken, 800 moet nog in mijn hoofd hebben gezeten van de berekening van de Superb die qua netto kosten wel rond de 300 uitkwam.
Maar 750 of 800+, mijn punt blijft wel staan (zie boven), het is een behoorlijke som.
@thefox154: zoals gezegd, vereenvoudigde berekening maar niet fout denk ik. Ik heb even de cijfers erbij genomen, afgerond volgende bedragen (C350e):
-consumentenprijs 60.000
-leaseprijs 1100
-budget 920
-bijtelling 350
-totale netto kosten 250
Dus 250 + 500 (uitbetaling leasebudget) = 750. Zat er dus inderdaad een beetje naast met 800+ er van te maken, 800 moet nog in mijn hoofd hebben gezeten van de berekening van de Superb die qua netto kosten wel rond de 300 uitkwam.
Maar 750 of 800+, mijn punt blijft wel staan (zie boven), het is een behoorlijke som.
Maar dan maak je nog steeds een rare vergelijking, je zult er toch moeten komen en vervoerskosten zullen er dus sowieso zijn. Of in de lease (bijtelling + eventuele eigen bijdrage), of van je bruto/netto salaris (afhankelijk van de regeling). Dan kun je niet de werkelijke situatie (het maken van kilometers en dus kosten) vergelijken met een hypothetische situatie (opeens geen kilometers en dus geen kosten).Yohsoog schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 09:31:
@Pauperesk: natuurlijk is het een versimpelde berekening (de Outlander PHEV kost ook niet hetzelfde als de C350e etc.) en is het niet afgezet tegen andere kosten die anders gemaakt moeten worden voor vervoer. Dat laatste omdat het zo niet bedoeld was, het was bedoeld als gewaarwording dat een kost van 800 euro gelijk staat aan een maand huur (omdat er ergens werd vermeld dat je wel 2u per dag in een auto zit en het dus wat mag kosten). Zie het in de context van de post waar ik op reageerde.
Het verschil is dus veel kleiner dan je stelt.
Klopt, niet aan gedachtChillz schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 08:42:
[...]
7 replies achter elkaar kùn je natuurlijk ook in 1 post stoppen...
Ik zit op 58-59k en 925 euro. 5 jaar 40k km/j. Dan vind ik dit wel hoog.wvkreg schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 09:26:
[...]
51,5K en dan 1100 euro lease is niet heel vreemd hoor.
Wat? Je doelt op 2 hele posts achter elkaar plaatsen?
Ja, dat wordt in de regel niet gewaardeerd hierLeolinedance schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 10:34:
[...]
Wat? Je doelt op 2 hele posts achter elkaar plaatsen?
Wat is dan het merk, type en uitvoering auto en wat is de basis. cat. waarde? Opties zijn duur in lease nl. meestal.Leolinedance schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 10:30:
[...]
Ik zit op 58-59k en 925 euro. 5 jaar 40k km/j. Dan vind ik dit wel hoog.
Dat is een C350e. Dat was/is een gewild model. Zeker op dat moment. Er werd door de LM veel aan gedaan om daar de klanten voor naar binnen te halen.
De Jaguar is een mooie auto maar geen grote publiekstrekker. Er zullen ook nog wel acties voor komen bij de grote LM's.
Daarnaast heb je voor de Jag inderdaad meer opties nodig. de C350e is standaard al rijk uitgerust.
De Jaguar is een mooie auto maar geen grote publiekstrekker. Er zullen ook nog wel acties voor komen bij de grote LM's.
Daarnaast heb je voor de Jag inderdaad meer opties nodig. de C350e is standaard al rijk uitgerust.
Mercedes C350e sedan met 2 opties: metallic lak en Burmester audio. Basiswaarde cat waarde Eur 57.995,-wvkreg schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 10:40:
[...]
Wat is dan het merk, type en uitvoering auto en wat is de basis. cat. waarde? Opties zijn duur in lease nl. meestal.
Maar denk dat de user hierboven het wel aardig heeft omschreven, duidelijk
[ Voor 10% gewijzigd door Leolinedance op 07-08-2015 10:52 ]
Ik ga er vanuit dat dat zonder brandstofvoorschot is, en daarbij: alles is relatief, want een Octavia van ruim 38k kost mijn werkgever ook 900 (exclusief 150 brandstofvoorschot) per maand.Leolinedance schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 10:30:
[...]
Ik zit op 58-59k en 925 euro. 5 jaar 40k km/j. Dan vind ik dit wel hoog.
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
rrrr, hybride. Ik rij nu 2 dagen (omdat t moet uit de pool) en peugeot 508 HDI 163pk. Wat een verschrikking.
Standaard in sport zetten lost iets op, maar dit hou ik net lang vol. De wachttijd voor de A4 is echt te lang weet ik uit ervaring en dus kies ik voor de iets minder voorkomende en mooiere Jag XE
Standaard in sport zetten lost iets op, maar dit hou ik net lang vol. De wachttijd voor de A4 is echt te lang weet ik uit ervaring en dus kies ik voor de iets minder voorkomende en mooiere Jag XE
Dat is wel een hele dure Octavia!AllSeeyinEye schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 11:00:
[...]
Ik ga er vanuit dat dat zonder brandstofvoorschot is, en daarbij: alles is relatief, want een Octavia van ruim 58k kost mijn werkgever ook 900 (exclusief 150 brandstofvoorschot) per maand.
Lol, typo. 38k
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
Dan nog is het een hoog leasebedrag voor 38K? Ligt dat aan het merk/restwaarde?
Mijn boefje is liev!
Ik weet niet goed waar we mekaar missen maar ik heb het gevoel dat we naast mekaar praten.Pauperesk schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 10:13:
[...]
Maar dan maak je nog steeds een rare vergelijking, je zult er toch moeten komen en vervoerskosten zullen er dus sowieso zijn. Of in de lease (bijtelling + eventuele eigen bijdrage), of van je bruto/netto salaris (afhankelijk van de regeling). Dan kun je niet de werkelijke situatie (het maken van kilometers en dus kosten) vergelijken met een hypothetische situatie (opeens geen kilometers en dus geen kosten).
Het verschil is dus veel kleiner dan je stelt.
Ik heb toch geen vergelijking gemaakt tussen wel een wagen (lease of wat dan ook) en plots geen wagen (onmogelijke situatie)? Ik heb de vergelijking gemaakt tussen een wagen die me netto 800+ kost of een (mijn voorbeeld een Toyota Auris Touring Sport) die me wel wat goedkoper uitkomt;
Misschien dat het voortkomt omdat ik even zeg 'daar betalen we onze huur mee', maar dat was maar om aan te duiden dat het toch behoorlijke bedragen zijn en omdat de vorige poster aanhaalde wel 2u per dag in die wagen te zitten.
Weet ik ook niet, maar jij stelt:Yohsoog schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 11:25:
[...]
Ik weet niet goed waar we mekaar missen maar ik heb het gevoel dat we naast mekaar praten.
Ik heb toch geen vergelijking gemaakt tussen wel een wagen (lease of wat dan ook) en plots geen wagen (onmogelijke situatie)? Ik heb de vergelijking gemaakt tussen een wagen die me netto 800+ kost of een (mijn voorbeeld een Toyota Auris Touring Sport) die me wel wat goedkoper uitkomt;
Misschien dat het voortkomt omdat ik even zeg 'daar betalen we onze huur mee', maar dat was maar om aan te duiden dat het toch behoorlijke bedragen zijn en omdat de vorige poster aanhaalde wel 2u per dag in die wagen te zitten.
"De andere autos kostten ons al snel 800+ netto per maand"
"Mobiliteitsbudget wordt zonder leasewagen ook uitgekeerd als loon. Als dan de netto bijdrage aan de wagen rond de 300 ligt, dan geraak je per maand dus netto aan 800 euro tov geen leasewagen."
Ik stel dat het je niet netto 800 euro kost omdat je dan niet alle variabelen in de berekening meeneemt.
Maar laten we het hier verder bij houden en verder weer ontopic gaan
Geen idee. Is volgens mij niet veel hoger dan m'n Avensis (33k) die ik hiervoor reed en slechts 100 hoger dan m'n Golf (30k) van daarvoor .JB schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 11:12:
[...]
Dan nog is het een hoog leasebedrag voor 38K? Ligt dat aan het merk/restwaarde?
Ik zit op 32K met leasebedrag 650 ex. brandstof. Zal eea natuurlijk ook samenhangen met looptijd en km's denk ik? Hier in ieder geval 4 jaar/35.000 km.AllSeeyinEye schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 11:42:
[...]
Geen idee. Is volgens mij niet veel hoger dan m'n Avensis (33k) die ik hiervoor reed en slechts 100 hoger dan m'n Golf (30k) van daarvoor .
Mijn boefje is liev!
Volgens mij heeft AllseeyinEye een korte looptijd met veel km. Mijn Octavia kost 37K met een leasebedrag van 755. Is obv 40K/48 maanden incl winterbanden, ex brandstof uiteraard. Maar hier stond al 25K km op toen ik de auto kreeg uit de poule van de LM, dat zal de leaseprijs wel drukken :-)
MIjn 308SW wordt week 2 september bij de dealer afgeleverd. Ben wel benieuwd hoe de velgen staan die ik er bij heb besteld (17" nep-Saphir, ik vond 18" te groot). Ook wel leuk voor het eerst een gloednieuwe leaseauto na 2x een auto te hebben overgenomen
MIjn 308SW wordt week 2 september bij de dealer afgeleverd. Ben wel benieuwd hoe de velgen staan die ik er bij heb besteld (17" nep-Saphir, ik vond 18" te groot). Ook wel leuk voor het eerst een gloednieuwe leaseauto na 2x een auto te hebben overgenomen
[ Voor 4% gewijzigd door Schimanski81 op 07-08-2015 12:07 ]
Oke, ik heb het geprobeerd op te zoeken in de FAQ maar zie het nergens staan. Vandaar dat het onbekend was, en ik zelfs nog niet weet of je wel gelijk hebt. Maar goed, kleine moeite natuurlijk.Reinier schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 10:36:
[...]
Ja, dat wordt in de regel niet gewaardeerd hier
Zo kort doe ik het niet (ok, de Golf wel, die was voordeliger met een tweejarig contract ivm afspraken LM en opkoper), namelijk 3 jaar en 50k km per jaar.Schimanski81 schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 12:07:
Volgens mij heeft AllseeyinEye een korte looptijd met veel km. Mijn Octavia kost 37K met een leasebedrag van 755. Is obv 40K/48 maanden incl winterbanden, ex brandstof uiteraard. Maar hier stond al 25K km op toen ik de auto kreeg uit de poule van de LM, dat zal de leaseprijs wel drukken :-)
Leolinedance schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 15:22:
[...]
Oke, ik heb het geprobeerd op te zoeken in de FAQ maar zie het nergens staan. Vandaar dat het onbekend was, en ik zelfs nog niet weet of je wel gelijk hebt. Maar goed, kleine moeite natuurlijk.
offtopic:
Het is niet strict tegen de regels (dus zul je het niet in de FAQ vinden), maar het is wel tegen de heersende etiquette hier, vandaar dat het "niet gewaardeerd" wordt.
Het is niet strict tegen de regels (dus zul je het niet in de FAQ vinden), maar het is wel tegen de heersende etiquette hier, vandaar dat het "niet gewaardeerd" wordt.
The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long
GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT
.
[ Voor 100% gewijzigd door yeehaw op 07-08-2015 16:24 ]
Freee!! schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 16:06:
[...]
offtopic:
offtopic:
Sowieso zou je een melding moeten hebben in de trant van "Je hebt als laatste gereageerd in dit topic. Wil je wat toevoegen, wijzig dan bij voorkeur je laatste reactie." Anyways....
Sowieso zou je een melding moeten hebben in de trant van "Je hebt als laatste gereageerd in dit topic. Wil je wat toevoegen, wijzig dan bij voorkeur je laatste reactie." Anyways....
Zelfde ervaring had ik ook bij een proefrit. Je schijnt tee kunnen wennen aan die robotbak maar mij is het niet gelukt. Plus mijn vriendin is vrij snel wagenziek, die zag al lichtgroen voordat we bij de dealer de straat niet uit warenwvkreg schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 11:02:
rrrr, hybride. Ik rij nu 2 dagen (omdat t moet uit de pool) en peugeot 508 HDI 163pk. Wat een verschrikking.
Ging hem niet worden dus
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Ik neem ook nooit mijn vriendin mee, als ik een proefrit ga maken.The Eagle schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 16:35:
[...]
Zelfde ervaring had ik ook bij een proefrit. Je schijnt tee kunnen wennen aan die robotbak maar mij is het niet gelukt. Plus mijn vriendin is vrij snel wagenziek, die zag al lichtgroen voordat we bij de dealer de straat niet uit waren
Ging hem niet worden dus
Ook wagenziek.:P
Ik kon de auto niet testen. En daarnaast letten vrouwen alleen op van die randzaken.
Ohwwww wauww een witte auto....
Zo de verkoper is wel een leuke jonge...
Idd.
Mijn keuzepakket is nu:
Jaguar XE 2.0D E-Performance 163PK Pure 4d, t zonder opties, want duur
Mercedes-Benz CLA-Klasse Shooting Brake CLA 200 d 7G-DCT Ambition 5d
BMW 3 Serie Sedan 320dA EDE Corporate Lease Edition 4d
Audi A4 Avant 2.0 TDI Ultra 100kW Business Edition 5d
Bijna allemaal kleur kiezen en 1 optie en dan is het budget +15% erover op. (1050 euro).
40K Km, 60 maanden. Winterbanden verplicht.
Luxe probleem, maar zeer moeilijk, vandaag toch maar een proefrit maken in de CLA Merc.
Mijn keuzepakket is nu:
Jaguar XE 2.0D E-Performance 163PK Pure 4d, t zonder opties, want duur
Mercedes-Benz CLA-Klasse Shooting Brake CLA 200 d 7G-DCT Ambition 5d
BMW 3 Serie Sedan 320dA EDE Corporate Lease Edition 4d
Audi A4 Avant 2.0 TDI Ultra 100kW Business Edition 5d
Bijna allemaal kleur kiezen en 1 optie en dan is het budget +15% erover op. (1050 euro).
40K Km, 60 maanden. Winterbanden verplicht.
Luxe probleem, maar zeer moeilijk, vandaag toch maar een proefrit maken in de CLA Merc.
[ Voor 14% gewijzigd door wvkreg op 11-08-2015 18:49 ]
Leuk, allemaal premium spul. Weet niet of je de nieuwe Superb overwogen heb, maar dan zit je ook niet verkeerd en hou je potentieel nog een hoop geld in je zakken. Is ondehand ook gewoon een A4 met een ander dashboard 
@waterfles: randzaken gelukkig geen last van. Die van mij zegt gewoon "maar jij moet er in rijden". En dat klopt, maar als ik 40-50 min snelweg moet draaien naar een van de wederzijdse ouders wil ik ook niet dat zij wagenziek wordt
@waterfles: randzaken gelukkig geen last van. Die van mij zegt gewoon "maar jij moet er in rijden". En dat klopt, maar als ik 40-50 min snelweg moet draaien naar een van de wederzijdse ouders wil ik ook niet dat zij wagenziek wordt
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Ik wil echt die Jag XE en liefst R Sport Automaat 163pk + Advantage Packet + Navi, dat was mijn opzet.
Echter da's 1120 euro. Das me te veel, buiten dat het dan buiten leasebudget valt want max 1050
Dus denk een gewone CLA,deze of zo:
Mercedes-Benz CLA-Klasse CLA 200 d 7G-DCT Urban 4d. Die is op 18 inch.
Rest is allemaal op 16 inch, en 0 te kiezen opties nog, best triest. Misschien nog eens een competetieve dealer een offerte laten maken, dat helpt vaak wel. Daarnaast wil ik eigenlijk wachten tot de nieuwe A4's zijn te configureren
Echter da's 1120 euro. Das me te veel, buiten dat het dan buiten leasebudget valt want max 1050
Dus denk een gewone CLA,deze of zo:
Mercedes-Benz CLA-Klasse CLA 200 d 7G-DCT Urban 4d. Die is op 18 inch.
Rest is allemaal op 16 inch, en 0 te kiezen opties nog, best triest. Misschien nog eens een competetieve dealer een offerte laten maken, dat helpt vaak wel. Daarnaast wil ik eigenlijk wachten tot de nieuwe A4's zijn te configureren
Superb, ja net gekeken. Wordt hem niet. Ik vind de auto niet mooi, zelf niet als station. Velgen allemaal lelijk en basis style business ook al 40K. Opties spreken me niet aan, of ik moet een instapmodel nemen en alle opties erop gooien, kom ik snel ook aan de 1050 lease. Maar uiterlijk en binnenkant is aardig, maar net niet. Vooral uiterlijk vertoon buiten is te cheesy.The Eagle schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 11:19:
Leuk, allemaal premium spul. Weet niet of je de nieuwe Superb overwogen heb, maar dan zit je ook niet verkeerd en hou je potentieel nog een hoop geld in je zakken. Is ondehand ook gewoon een A4 met een ander dashboard
Lol, van een Passat en een Superb kan je zeggen dat het onderhuids veel gelijkenissen/MQB heeft. Zelfde met eem Golf en een A3.The Eagle schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 11:19:
Maar een A4 is echt wel een heel andere auto onderhuids. Buiten de 2.0TDI motor is er weinig nog hetzelfde.
@wvkreg: kijk eens naar een (veel) beter uitgeruste Octavia, Passat, A3 limousine,...daar zit misschien ook iets tussen dat je kan bekoren.
En dan heb mogelijkheid tot leuke opties zoals ACC, wat echt heerlijk is om mee te rijden.
Lexus is300h overwogen? Komt hier in het topic niet vaak voor, maar is ook wel eentje in het rijtje. Ongelofelijk stil, zuinig, standaard automaat en grotere koffer dan je zou verwachten. Plus dat je niet het risico loopt de nummerplaat te moeten lezen om te weten welk jouw auto uit de reeks op de parking is.
Velgen zijn een non argument, je kan immers ook aftermarket exemplaren nemen.wvkreg schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 11:49:
[...]
Superb, ja net gekeken. Wordt hem niet. Ik vind de auto niet mooi, zelf niet als station. Velgen allemaal lelijk en basis style business ook al 40K. Opties spreken me niet aan, of ik moet een instapmodel nemen en alle opties erop gooien, kom ik snel ook aan de 1050 lease. Maar uiterlijk en binnenkant is aardig, maar net niet. Vooral uiterlijk vertoon buiten is te cheesy.
Als wvkreg uit een lijst mag kiezen kan je er vanuit gaan dat de kans groot is dat aftermarket velgen erop zetten ook niet zo gedoogd word.AllSeeyinEye schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 15:30:
[...]
Velgen zijn een non argument, je kan immers ook aftermarket exemplaren nemen.
Dat zal zeker niet worden geaccepteerd nee en daarmee blijft de Skoda een Skoda en ik kan geen Audi betalen auto, zelfde concept als een A3 Limo.
Ik snap wat je bedoelt. Echter als ik moet kiezen tussen een A4 die er van buiten duur uitziet maar van binnen kaal is aangekleed en weinig opties heeft, en een Skoda Superb station die ik helemaal vollaad met opties (en verlaag en 18" en een sportspoiler geef), dan pak ik toch die laatste.
Want als ik veel op de weg zit wil ik juist wel al die opties, juist omdat het een half 2e huis is en je er heel veel in zit. En omdat je dan nog steeds naar een naar eigen smaak mooie auto loopt
Maar goed, smaken verschillen. Als jij graag een kale premium rijdt omdat je grag premium rijdt: gewoon doen
Want als ik veel op de weg zit wil ik juist wel al die opties, juist omdat het een half 2e huis is en je er heel veel in zit. En omdat je dan nog steeds naar een naar eigen smaak mooie auto loopt
Maar goed, smaken verschillen. Als jij graag een kale premium rijdt omdat je grag premium rijdt: gewoon doen
De A4 is een Advance Sport Ultra met deze opties:
De standaarduitrusting van de Advance Sport (2.0 TDI ultra) omvat de onderstaande items:
• S line exterieur
• Sportstoelen vóór, bekleed met stof Atrium
• 17-inch lichtmetalen velgen in 5-arm design op de 120 kW (163 pk); de 100 kW (136 pk) heeft de standaard 16-inch lichtmetalen velgen in 10-spaak design
• Hemelbekleding van zwarte stof
• Decoratielijsten aluminium Trigon
• Lichtpakket
• Parkeerhulp achter
• Comfortairconditioning
• Bestuurdersinformatiesysteem met kleurenscherm
• MMI navigatie
• Audi sound system
• Telefoonvoorbereiding basis (Bluetooth)
• Multifunctioneel driespaaks lederen sportstuurwiel
• Diefstalalarm
• Blanke dakrails
• Blanke sierlijsten
• Gedeeld neerklapbare achterbank
• Xenon plus verlichting
• Licht- en regensensor
• Middenarmsteun vóór
• Metallic of pareleffect lak
Dat is niet bepaald kaal en mogelijk voor 1035 euro.
Wat heb je aan sportspoiler, 18 inch en verlagen ofwel anti-comfort (alleen irritant bij parking e.d. 17" is prima..zeker voor een Skoda.
Da's een beetje wat je ook veel ziet met petjes Golfjes met rotors of andere niet passende velgen, lees te groot hobbelbak tokkie, meestal met dito mokkel ernaast onder zo'n vervoermiddel).
Maar zoals je zegt, ieder zijn smaak
De standaarduitrusting van de Advance Sport (2.0 TDI ultra) omvat de onderstaande items:
• S line exterieur
• Sportstoelen vóór, bekleed met stof Atrium
• 17-inch lichtmetalen velgen in 5-arm design op de 120 kW (163 pk); de 100 kW (136 pk) heeft de standaard 16-inch lichtmetalen velgen in 10-spaak design
• Hemelbekleding van zwarte stof
• Decoratielijsten aluminium Trigon
• Lichtpakket
• Parkeerhulp achter
• Comfortairconditioning
• Bestuurdersinformatiesysteem met kleurenscherm
• MMI navigatie
• Audi sound system
• Telefoonvoorbereiding basis (Bluetooth)
• Multifunctioneel driespaaks lederen sportstuurwiel
• Diefstalalarm
• Blanke dakrails
• Blanke sierlijsten
• Gedeeld neerklapbare achterbank
• Xenon plus verlichting
• Licht- en regensensor
• Middenarmsteun vóór
• Metallic of pareleffect lak
Dat is niet bepaald kaal en mogelijk voor 1035 euro.
Wat heb je aan sportspoiler, 18 inch en verlagen ofwel anti-comfort (alleen irritant bij parking e.d. 17" is prima..zeker voor een Skoda.
Da's een beetje wat je ook veel ziet met petjes Golfjes met rotors of andere niet passende velgen, lees te groot hobbelbak tokkie, meestal met dito mokkel ernaast onder zo'n vervoermiddel).
Maar zoals je zegt, ieder zijn smaak
[ Voor 35% gewijzigd door wvkreg op 09-08-2015 11:25 ]
Staat je vrij om dat te denken natuurlijk, maar ik vind het maar een arrogante instelling. Geldt dat ook bij andere spullen dan auto's? Lijkt me vermoeiend om mensen op die manier te beoordelenwvkreg schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 17:33:
Dat zal zeker niet worden geaccepteerd nee en daarmee blijft de Skoda een Skoda en ik kan geen Audi betalen auto, zelfde concept als een A3 Limo.
Prachtig. Uitdrukking "Don't judge a book by its cover" is ook hier weer relevant.
Een auto zegt veel over een persoon, maar so freakin what. Ben blij day niet iedereen in "jouw" auto rondrijdt.
Een auto zegt veel over een persoon, maar so freakin what. Ben blij day niet iedereen in "jouw" auto rondrijdt.
Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast
Het is gewoon dikke bullshit, niks meer. Die XE die hij wil is ook echt zo'n auto voor mensen die geen XJ kunnen betalen. En die A4 dan, wat voor pauper ben je dat een RS7 of een R8 te duur is

Wat ik er jammer aan vind, is dat het zo'n neerbuigende huiding t.o.v. van ''niet premium'', terwijl een superb bijv een hele nette en goede auto is. En de houding is ook nog eens ongepast als je zelf ook alleen maar de instappers kan kiezen met kleur + 1 optie wegens dan al overschrijding van budget.Reinier schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 19:52:
Het is gewoon dikke bullshit, niks meer. Die XE die hij wil is ook echt zo'n auto voor mensen die geen XJ kunnen betalen. En die A4 dan, wat voor pauper ben je dat een RS7 of een R8 te duur is
Jammer dat dat zo geventileerd wordt in een doorgaans zo enthousiast reagerend forum op alle klasse auto's. Maar iedereen z'n dingen uiteraard. (En een disclaimer: ik voel me niet eens aangesproken want ik rij geen een van de hiervoor genoemde merken)
Sorry, niet neerbuigend, maar persoonlijke smaak. In geen enkel leasetarief past een Jaguar XJ.
Want 65+K optieloos.
Ik kan een premium auto kiezen met zat opties bovenop een business of wel advance of adaptive pakket. Ik weet alleen door ervaring dat Audi een fijne rijdersauto is en ben erachter gekomen dat de XE dat zeker ook is. Hij is alleen net weer 5K duurder en dat doet pijn in de lease. Mede omdat Jag pas sinds kort in ''de lijstjes'' staat door deze XE. Keuze tussen een BMW 3, Audi A4 (Avant) en Jag XE of Mercedes CLA (Shooting Brake) is inderdaad een first world problems
, doch een moeilijke keuze waar hulp welkom is.
Mijn excuses als ik iemand beledigd heb, maar als je een Superb neemt en er dan 18 inch onder plakt en verlaagt en ander niet functionele elementen aanhangt dan neig ik naar Golfjes knutselaars
Want 65+K optieloos.
Ik kan een premium auto kiezen met zat opties bovenop een business of wel advance of adaptive pakket. Ik weet alleen door ervaring dat Audi een fijne rijdersauto is en ben erachter gekomen dat de XE dat zeker ook is. Hij is alleen net weer 5K duurder en dat doet pijn in de lease. Mede omdat Jag pas sinds kort in ''de lijstjes'' staat door deze XE. Keuze tussen een BMW 3, Audi A4 (Avant) en Jag XE of Mercedes CLA (Shooting Brake) is inderdaad een first world problems
Mijn excuses als ik iemand beledigd heb, maar als je een Superb neemt en er dan 18 inch onder plakt en verlaagt en ander niet functionele elementen aanhangt dan neig ik naar Golfjes knutselaars
Ik zou als LM ook wat meer terughoudend zijn en de Jag hoger prijzen als je er 200k km mee gaat doen. Vele LM's doen niet eens 40k/5j, maar max 35k/4j.
En die A4 die je opnoemde is niet slecht. Dingen die ik zou missen:
- Live Traffic (het equivalent van BMW, maar dan bij Audi)
- Verwarmde zetels
- Verwarmde voorruit
- ACC
- Achteruitrijcamera
- Parkeerhulp voor
- Leer, of op zijn minst een leuk alcantara.
Dingen die leuk zijn maar niet noodzakelijk imho:
- blind spot detection
- Lane assist
Dat heb je allemaal bv in een Passat, voor minder geld. Die nog eens een veel nieuwe design heeft, een A4 gewoon laat staan aan het licht omdat die makkelijk 170kg lichter is. En op afwerkingskwaliteit gewoon even goed is.
De nieuwe A4 zal daar allemaal wel wat beter in zijn, maar niet echt goedkoper.
Het is jouw auto en jouw keuze, maar als je er 200k km in moet gaan rijden zou ik toch eens nadenken over bepaalde comfort features. (ACC - Automaat - ...)
- Verwarmde zetels
- Verwarmde voorruit
- ACC
- Achteruitrijcamera
- Parkeerhulp voor
- blind spot detection
- Lane assist
Dat heb je allemaal bv in een Passat, voor minder geld. Die nog eens een veel nieuwe design heeft, een A4 gewoon laat staan aan het licht omdat die makkelijk 170kg lichter is. En op afwerkingskwaliteit gewoon even goed is.
Het is jouw auto en jouw keuze, maar als je er 200k km in moet gaan rijden zou ik toch eens nadenken over bepaalde comfort features. (ACC - Automaat - ...)
ACC is voor mij niet nodig. Automaat evident. Alcantara is voldoende, stoelverwarming is niks voor mij.
Parkeerhulp/sensor is net als bluetooth en navi verplicht. Ik ga er geen 40K per jaar mee rijden, eerder 25K maar de leasemaatschappij contracten bedrijfsbreed staan op 40K, 60 maanden helaas. Net een Passat samengesteld, voor 1050 heb je inderdaad een hele mooie met veel opties. Weer een keuze erbij
Parkeerhulp/sensor is net als bluetooth en navi verplicht. Ik ga er geen 40K per jaar mee rijden, eerder 25K maar de leasemaatschappij contracten bedrijfsbreed staan op 40K, 60 maanden helaas. Net een Passat samengesteld, voor 1050 heb je inderdaad een hele mooie met veel opties. Weer een keuze erbij
Als je wel wat snelweg km's doet dan loont ACC wel, als je de kans krijgt om eens een testrit te doen met zou ik het zeker doen.
Dat is wel balen dat je maar 25k per jaar doet, want voor 1050 euro en 25k/5j heb je een leuke 520d met een aantal opties.
Dat is wel balen dat je maar 25k per jaar doet, want voor 1050 euro en 25k/5j heb je een leuke 520d met een aantal opties.
@wvkreg
Je hebt de CLA in een lijstje met voor de rest D segmenters staan. De grootte zal je dan fors tegenvallen. Het equivalent van de auto's in je lijstje zou de C Klasse zijn.
Je hebt de CLA in een lijstje met voor de rest D segmenters staan. De grootte zal je dan fors tegenvallen. Het equivalent van de auto's in je lijstje zou de C Klasse zijn.
Ik heb ACC op een A3 getest, beviel me niet. CC voldoet. Ik weet het van die kilometers, ga dan ook nog 'ns met de leasemaatschappij in discussie.AndRo555 schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 15:01:
Als je wel wat snelweg km's doet dan loont ACC wel, als je de kans krijgt om eens een testrit te doen met zou ik het zeker doen.
@ wvkreg: Wat heb jij tegen op "Golf" knutselaars? 
Ik rijd overigens met een Golf VII 2.0 TDi Highline welke door VW (Wolfsburg) / ABT áf fabriek voorzien is van een (aangepaste) GTD engine/gearing én onderstel upgrade, inclusief de bijbehorende handmatige, korter ge-gearde, 6-bak.
Dus een Golf "knutselaar" ben ik dan wel, in jouw optiek?
Ik rijd overigens met een Golf VII 2.0 TDi Highline welke door VW (Wolfsburg) / ABT áf fabriek voorzien is van een (aangepaste) GTD engine/gearing én onderstel upgrade, inclusief de bijbehorende handmatige, korter ge-gearde, 6-bak.
Dus een Golf "knutselaar" ben ik dan wel, in jouw optiek?
[ Voor 5% gewijzigd door Will_M op 09-08-2015 16:51 ]
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Nee, zeker niet. Dat is allemaal door professonals gedaan. Ik bedoel de echte petjes met 19 inch op een Golf 3 waardoor je Fred Flinstone er nog negatief in zou verassen qua comfort en rijgedrag.
Van die mensen die alles aan de wagen doen, zonder kennis van zaken, om het er nog wat ''sexy'' uit te willen lsten zien of zo en daarin falikant falen. Typische gevalletjes controle door politie zeg maar
Van die mensen die alles aan de wagen doen, zonder kennis van zaken, om het er nog wat ''sexy'' uit te willen lsten zien of zo en daarin falikant falen. Typische gevalletjes controle door politie zeg maar
[ Voor 3% gewijzigd door wvkreg op 09-08-2015 16:53 ]
Kenbaar. Mijn vriendin toen die kreeg een broodrooster van VW mee waarmee je VW logo in je brood kon branden en ik een Golf 6 2.0 TDI, verschil hebben we niet gedeeld. Kreeg bij de proefrit meteen te horen, je gaat deze auto toch kopen. Heb 3 jaar iedere dag met plezier meegereden en ruim 120k km afgelegd.waterfles schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 10:52:
[...]
Ik neem ook nooit mijn vriendin mee, als ik een proefrit ga maken.
Ook wagenziek.:P
Ik kon de auto niet testen. En daarnaast letten vrouwen alleen op van die randzaken.
Ohwwww wauww een witte auto....
Zo de verkoper is wel een leuke jonge...
I hit the CTRL key, but I'm still not in control!
Plaatje bij 't "praatje"..... in 't wit 

Een uiterlijk standaard "Highline" waarmee een standaard, af fabriek, GTi/GTD/GTe moeite heeft
En uiteraard staat er óók niks op het kofferdeksel aan logo's/type's.

Een uiterlijk standaard "Highline" waarmee een standaard, af fabriek, GTi/GTD/GTe moeite heeft
En uiteraard staat er óók niks op het kofferdeksel aan logo's/type's.
[ Voor 16% gewijzigd door Will_M op 09-08-2015 18:13 ]
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Wvkreg: ik mis eigenlijk een Volvo in je lijstje. V60 PIH moet er ook in passen lijkt me. Stuk voordeliger rijden dan de rest
Wel veeeeeel minder ruimte, vooral de kofferbakinhoud is zeer beperkt
Nee de V60 staat niet in het magische lijstje, wel S60 en wel aardige uitvoeringen, maar ik heb een S40 gereden en tja nee eigenlijk 
@Wimmel: Prima bakkie toch
@Wimmel: Prima bakkie toch
[ Voor 12% gewijzigd door wvkreg op 09-08-2015 18:41 ]
Ik heb leasebudget van 21000€ exclusief BTW & moet kiezen uit volgende merken: Peugeot, VW, Audi of Skoda. Iemand suggesties? Ik ben al een proefritje gaan maken in Peugeot 308 GT line wat me zeer goed beviel.
Ik heb zeer weinig eigen: sportief design (liefst geen break), verbruik maakt niet uit gezien ik tankkaart heb.
Bij VW kom ik automatisch bij Golf uit wat mij minder beviel dan de 308.
Ik heb zeer weinig eigen: sportief design (liefst geen break), verbruik maakt niet uit gezien ik tankkaart heb.
Bij VW kom ik automatisch bij Golf uit wat mij minder beviel dan de 308.
Eh...is die dezelfde wvkreg van de opmerkingen over 'het hebben over echte auto's'?wvkreg schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 11:23:
Sorry, niet neerbuigend, maar persoonlijke smaak. In geen enkel leasetarief past een Jaguar XJ.
Want 65+K optieloos.
Ik kan een premium auto kiezen met zat opties bovenop een business of wel advance of adaptive pakket. Ik weet alleen door ervaring dat Audi een fijne rijdersauto is en ben erachter gekomen dat de XE dat zeker ook is. Hij is alleen net weer 5K duurder en dat doet pijn in de lease. Mede omdat Jag pas sinds kort in ''de lijstjes'' staat door deze XE. Keuze tussen een BMW 3, Audi A4 (Avant) en Jag XE of Mercedes CLA (Shooting Brake) is inderdaad een first world problems, doch een moeilijke keuze waar hulp welkom is.
Maar goed, het gaat dus vooral om het kunnen rijden in een premium auto.
De CLA lijkt me niks voor je dan. Schootging brake is al mooier. aAls het je om het premium gevoel en de premium uitstraling gaat, zou ik die toch laten schieten. Het is toch heel anders dan een C-, E-, S-klasse.
Bij de Jag moest ik er toch ook een boel opties ingooien om hem een beetje op niveau te krijgen. Ik ben dan toch wat anders denk. Heb ook nog wel eens naar een A6 gekeken, maar dat is net als andere auto's van collega's/vrienden die ook teveel voor de buitenkant gingen maar op hun Q5 niet eens ingebouwde navigatie hadden bijvoorbeeld.
xenon/LED, goede HDD navigatie, goed geluid, automaat, ACC (liefst met file assistentie), schuif/panoramadak, stoelverwarming, etc... Tellen allemaal toch wel zwaar mee.
Ik ben geen autoliefhebber, ik ben lui en hou van gemak. Grootste deel van de tijd hier sta ik in de file, rij ik bij trajectcontroles, flitspalen. Zodra ik een zelfrijdende auto kan leasen sta ik vooraan in de rij
Maar goed, ik zou de CLA laten afvallen. De Jag ook. In jouw geval zou ik toch wat opties missen. Hoe mooi die ook is. BMW is niet mijn ding. Vind ze te klein. Ik zou inzetten op de A4, Giulia of een C klasse. En waarschijnlijk zou IK dan weer bij de C uitkomen.
De nieuwe Audi A4 prijst zich behoorlijk hard de markt uit, nu ik rustig naar de prijslijst kijk. Proline S of Proline Plus is alleen op respectievelijk de Sport en Design te krijgen. Makes sense, maar niet in mijn portemonnee. Ik vermoed dat ze dit jaar in ieder geval veel klanten naar andere merken gaan zien lopen. Met als gevolg dat ze volgend jaar weer allerlei leuke pakket acties gaan introduceren. Jammer maar helaas.
Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast
Ik denk dat hier op Tweakers relatief veel waarde wordt gehecht aan technische gadgets, maar de niet IT'ers met lease auto het toch voornamelijk eens zullen zijn met wkreg. Wie koopt/leaset er nou een Skoda van > 40kAndRo555 schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 12:23:
Ik zou als LM ook wat meer terughoudend zijn en de Jag hoger prijzen als je er 200k km mee gaat doen. Vele LM's doen niet eens 40k/5j, maar max 35k/4j.
- Verwarmde zetels
- Verwarmde voorruit
- ACC
- Achteruitrijcamera
- Parkeerhulp voor
- blind spot detection
- Lane assist

Het is een beetje dezelfde vergelijking als een Chinese Android telefoon een een iPhone. Ja die Chinese Android heeft misschien meer functies, maar de iPhone geeft je een betere beleving bij dagelijks gebruik.
Dat is ieder voor zich. Feit dat je bv een Superb een stuk uitgebreider kan uitrusten dan een A4 voor dezelfde prijs. Sommigen hechten meer waarde aan deze optie dan het merk.
Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor
De meest goedkope nieuwe diesel A4 Avant kost 42100 euro. Dat is inclusief stoffen bekleding, radio, ABS, elektrische ramen. Geen navi, ACC, etc.Z___Z schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 08:24:
[...]
Ik denk dat hier op Tweakers relatief veel waarde wordt gehecht aan technische gadgets, maar de niet IT'ers met lease auto het toch voornamelijk eens zullen zijn met wkreg. Wie koopt/leaset er nou een Skoda van > 40kals je daar een BMW 3, Audi A4 of Merc C voor kan krijgen? De standaard versies met business pakket van deze 3 merken zijn al rijk uitgerust en hebben in principe alle opties die je echt nodig hebt.
Het is een beetje dezelfde vergelijking als een Chinese Android telefoon een een iPhone. Ja die Chinese Android heeft misschien meer functies, maar de iPhone geeft je een betere beleving bij dagelijks gebruik.
Dingen die als optie toch vrij 'basis' zijn:
-Metallic lak (meestal verplicht) +1246 euro
- Pro Line (navi, parkeersensoren, cruise control, armsteun

Dat is 46400 euro voor de meest basis A4. Terwijl je daarvoor een hele dikke Skoda of leuke VW rijdt met veel meer comfort features. Dan is het toch niet ondenkelijk dat je voor de beter uitgeruste optie gaat.
Dat zou je kunnen vergelijken door een iPhone te kiezen die geen camera heeft (geen ACC) en een paupere batterij (tank van 40l) en maar slecht in de hand te houden is (basis stoelen in eender wel merk).
En toch als je verkoopstatistieken per prijscategorie zou analyseren weet ik vrij zeker dat er meer A4's verkocht worden voor 46400 dan Skoda Superbs of VW Passats. Daarom mijn stelling dat hier op Tweakers veel meer waarde wordt gehecht aan opties dan "normaal" op de automarkt.AndRo555 schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 08:48:
[...]
De meest goedkope nieuwe diesel A4 Avant kost 42100 euro. Dat is inclusief stoffen bekleding, radio, ABS, elektrische ramen. Geen navi, ACC, etc.
Dingen die als optie toch vrij 'basis' zijn:
-Metallic lak (meestal verplicht) +1246 euro
- Pro Line (navi, parkeersensoren, cruise control, armsteun, licht/regensensor,... ) +2980
Dat is 46400 euro voor de meest basis A4. Terwijl je daarvoor een hele dikke Skoda of leuke VW rijdt met veel meer comfort features. Dan is het toch niet ondenkelijk dat je voor de beter uitgeruste optie gaat.
Dat zou je kunnen vergelijken door een iPhone te kiezen die geen camera heeft (geen ACC) en een paupere batterij (tank van 40l) en maar slecht in de hand te houden is (basis stoelen in eender wel merk).
Wel met je eens dat het raar is dat een middenarmsteun een optie is. Maarja in Japanse auto's zit die steun vaak zo laag dat je er niet eens op kan leunen.
En je vergelijking met ACC zie ik eerder als camera met optical stabilization ipv camera zonder optical stabilization. Het is geen basisfunctionaliteit van een moderne smartphone, maar een nice to have.
Ik vind de Superb een superwagen en had ik zeker besteld als de V60 D5 Special Edition niet bestond.timwijn schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 23:28:
[...]
Wat ik er jammer aan vind, is dat het zo'n neerbuigende huiding t.o.v. van ''niet premium'', terwijl een superb bijv een hele nette en goede auto is.
Ik wilde de V60 sowieso in het wit bestellen en deze is alleen in het parelmoer wit beschkbaar.
Het interieur heb ik wel twee keer over moeten nadenken maar toen ik de foto's zag en een filmpje op Youtube was toch de knoop doorgehakt.
Specs:
V60 D5 Twin Engine Special Edition
18" Ixion velgen ipv de standaard 19"
Hybrid Line
Security Line
DAB+
En nog wat klein grut

Voor de ruimte wilde ik een Superb maar ik blijf een hippie en Nederlander: Ik kan op een lading naar het werk en terug en ook kan ik bij alle klanten parkeren bij een laadpaal (en gratis opladen). Daarnaast is 7% over 65000 euro net wat gunstiger dan 25% over ongeveer 46000 euro.
[ Voor 33% gewijzigd door Uberprutser op 10-08-2015 09:11 ]
As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.
Das dan ook meteen kostentechnisch gekozen. Zou ik ook gedaan hebben maar veel mensen vinden het belangrijk dat er een Mercedes of Audi op de stoep staat. Maat van mij zit ook in een heel andere sector dan de IT, die maken elkaar allemaal gek en gaan royaal over de budgetten heen. Tja ik kan er niet zo wakker van liggen als iemand anders een grotere "piemel" heeft. Een Duitser heeft ook alles.Ballebek schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 09:05:
[...]
Ik vind de Superb een superwagen en had ik zeker besteld als de V60 D5 Special Edition niet bestond.
Voor de ruimte wilde ik een Superb maar ik blijf een hippie en Nederlander: Ik kan op een lading naar het werk en terug en ook kan ik bij alle klanten parkeren bij een laadpaal (en gratis opladen). Daarnaast is 7% over 65000 euro net wat gunstiger dan 25% over ongeveer 46000 euro.
Mijn boefje is liev!
Nogal een oneerlijke vergelijking, want je kan perfect met een leuk aangeklede 1.4TFSI A4 limousine rondrijden voor 46400 euro. Terwijl je exact hetzelfde aan features hebt in een Passat die wat goedkoper is. Tuurlijk dat er dan meer A4's verkocht worden aan 46200 euro dan Passat's aan die prijs (alhoewel dat nog wel close kan zijn).Z___Z schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 08:55:
[...]
En toch als je verkoopstatistieken per prijscategorie zou analyseren weet ik vrij zeker dat er meer A4's verkocht worden voor 46400 dan Skoda Superbs of VW Passats. Daarom mijn stelling dat hier op Tweakers veel meer waarde wordt gehecht aan opties dan "normaal" op de automarkt.
Wel met je eens dat het raar is dat een middenarmsteun een optie is. Maarja in Japanse auto's zit die steun vaak zo laag dat je er niet eens op kan leunen.
En in het geval van wvkreg kon die de kale A4 van hierboven + metaalkleur + navi kiezen door 15% over budget te gaan. Of een Passat kiezen en meer opties kunnen kiezen en niet over budget gaan.
Hier is er ook lang getwijfeld over een 318d (al dan niet GT) en een Passat. Voor dezelfde prijs had je een snellere, lichtere, beter afgewerkte, beter uitgeruste auto aan de Passat. Een 318d is geen slechte auto, verre van.
Maar om daarvoor 4 jaar lang op stoffen bekleding te zitten, te starend naar een klein navigatiescherm, vloeken op het feit dat een 318d GT moeite heeft met het gewicht (143pk/1670kg vs 190/1590), vloeken dat er niet eens een kleine koelkast in past, dat allemaal terwijl je nog wat meer belastingen betaald. Maar he, het is wel een BMW!
Elke Golf komt er standaard mee. Dat is dan toch vrij basis in mijn ogen.En je vergelijking met ACC zie ik eerder als camera met optical stabilization ipv camera zonder optical stabilization. Het is geen basisfunctionaliteit van een moderne smartphone, maar een nice to have.
[ Voor 13% gewijzigd door AndRo555 op 10-08-2015 09:44 ]
Het is redelijk subjectief waar je voor gaat. Ik vind de nieuwe Superb echt een leuke auto en als ik de reviews mag geloven, echt waar voor je geld. Ik zou eind dit jaar nieuwe auto mogen bestellen als vervanging (ik vertrek echter bij WG) en dan zou ik zeker naar de Superb hebben gekeken. Toch weet ik eigenlijk wel dat ik met mijn p*k zou denken en met een BMW 5 naar huis zijn gegaan......
Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor
Dat is plezier versus praktisch. Een Passat is een auto van om a naar b te komen, gewoon praktisch en emotieloos. Echt rijplezier vind je er niet in, het is een allemansvriendje. Me 70 jarige buurman heeft er een en de 32 jarige accountmanger om de hoek ook. Ze zijn beide tevreden.AndRo555 schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 09:12:
[...]
Nogal een oneerlijke vergelijking, want je kan perfect met een leuk aangeklede 1.4TFSI A4 limousine rondrijden voor 46400 euro. Terwijl je exact hetzelfde aan features hebt in een Passat die wat goedkoper is. Tuurlijk dat er dan meer A4's verkocht worden aan 46200 euro dan Passat's aan die prijs (alhoewel dat nog wel close kan zijn).
En in het geval van wvkreg kon die de kale A4 van hierboven + metaalkleur + navi kiezen door 15% over budget te gaan. Of een Passat kiezen en meer opties kunnen kiezen en niet over budget gaan.
Hier is er ook lang getwijfeld over een 318d (al dan niet GT) en een Passat. Voor dezelfde prijs had je een snellere, lichtere, beter afgewerkte, beter uitgeruste auto aan de Passat. Een 318d is geen slechte auto, verre van.
Maar om daarvoor 4 jaar lang op stoffen bekleding te zitten, te starend naar een klein navigatiescherm, vloeken op het feit dat een 318d GT moeite heeft met het gewicht (143pk/1670kg vs 190/1590), vloeken dat er niet eens een kleine koelkast in past, dat allemaal terwijl je nog wat meer belastingen betaald. Maar he, het is wel een BMW!
VW/audi zijn over het algeheel allemaal neutrale auto's, waar iedereen opzich redelijk mee overweg kan. BMW / Mercedes blinken op andere fronten uit, heel generaliserend: BMW in het rijgedrag en Mercedes op comfort.
Een jaar of 6 geleden zelf ook voor deze keuze gestaan. En toen een 3 gekozen. 2,5 jaar ontzettend veel plezier mee gehad, geweldige wagen. Hierna twee jaar met een Passat CC gereden,los van alles wat kapot ging aan die auto had hij alleen uitstraling(hij is nog steeds mooi om te zien
Mooi!Ballebek schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 09:05:
[...]
Ik vind de Superb een superwagen en had ik zeker besteld als de V60 D5 Special Edition niet bestond.
Ik wilde de V60 sowieso in het wit bestellen en deze is alleen in het parelmoer wit beschkbaar.
Het interieur heb ik wel twee keer over moeten nadenken maar toen ik de foto's zag en een filmpje op Youtube was toch de knoop doorgehakt.
Specs:
V60 D5 Twin Engine Special Edition
18" Ixion velgen ipv de standaard 19"
Hybrid Line
Security Line
DAB+
En nog wat klein grut
[afbeelding]
[afbeelding]
Weet jij of de kofferbak even groot (klein
Als je de huidige 3 vergelijkt met de nieuwste Passat, dan vind ik de 3 nogal een goedkoper uitziend interieur hebt.thefox154 schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 09:25:
[...]
Dat is plezier versus praktisch. Een Passat is een auto van om a naar b te komen, gewoon praktisch en emotieloos. Echt rijplezier vind je er niet in, het is een allemansvriendje. Me 70 jarige buurman heeft er een en de 32 jarige accountmanger om de hoek ook. Ze zijn beide tevreden.
VW/audi zijn over het algeheel allemaal neutrale auto's, waar iedereen opzich redelijk mee overweg kan. BMW / Mercedes blinken op andere fronten uit, heel generaliserend: BMW in het rijgedrag en Mercedes op comfort.
Een jaar of 6 geleden zelf ook voor deze keuze gestaan. En toen een 3 gekozen. 2,5 jaar ontzettend veel plezier mee gehad, geweldige wagen. Hierna twee jaar met een Passat CC gereden,los van alles wat kapot ging aan die auto had hij alleen uitstraling(hij is nog steeds mooi om te zien), op alle fronten was de BMW hem verder overduidelijk de baas. Zelfs in de afwerking, want als je er wat langer inzit blijft het in de Passat toch minder mooi.
En ja een 3 is niet zo praktisch, maar als heet budget wat groter was en er genoeg was om alle basis opties aan te vinken, dan had het waarschijnlijk wel een 320d geweest. Maar dan spreken we over 10k meer catalogusprijs. En die ruimte was er niet.
Ja die is even groot als die van de D6. De D5 is een speciale gelimiteerde uitvoering met een iets minder krachtige motor en verder een heleboel vaste opties. Als je die combinatie leuk vindt heb je er een leuke aanbieding aan, als je zoals ik geen witte auto met leren bekleding en grote wielen wil (18" standaard dacht ik) kan je beter een D6 Momentum Business Line van een paar opties voorzien. Dan ben je al wel duurder uit dan in de D5, maar blijft het binnen de perken. Als je diezelfde opties van de D5 op de D6 gaat plakken ben je zo €5000 duurder uit (uit mijn hoofd, heb in april gekeken oid)Reinier schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 09:32:
[...]
Mooi!
Weet jij of de kofferbak even groot (klein) is als die van de D6 PIH? Ik neem aan dat het accupakket net zo groot is en onder de vloer van de kofferbak zit?
Dit is binnen mijn budget een optie: Is dat wel genoeg BMW?
Jammer geen leer, maar ja...:met sport wel 17 inch
BMW 3 Serie Touring 5d 320d EDE Edition High Executive
Consumentenprijs € 44.490,00
BPM € 6.435,50
Brandstof type diesel
Aantal deuren 5
Carrosseriesoort stationwagen
Modeljaar 2015
Laatste prijslijst nummer 20150312
Max. vermogen kW 120
Maximum power hp/PS 163
Tpm max. vermogen 4000
Max. koppel Nm 380
Tpm bij max. koppel 1750
Motorinhoud (cc) 1995
Motorinhoud (liters) 2,0
Aantal cilinders 4
No. kleppen per cilinder 4
Compressor turbo
Aangedreven wielen achter
Transmissie type handbediend
Aantal versnellingen 6
Topsnelheid 222
Acceleratie 0-100 Kph 8,3
Combined (l/100km) (ECE 99/100) 4,3
Inhoud (hoofd) 57
bandbreedte voor 205/60 R 16 V
bandbreedte achter 205/60 R 16 V
Type (voor) conventioneel
Type (achter) conventioneel
Laadindex (voor) 92
Laadindex (achter) 92
Run flat (voor) ja
Run flat (achter) ja
Massa ledig voertuig (kg) 1470
Wielbasis (mm) 2810
Totale lengte (mm) 4624
Totale breedte (mm) 1811
Totale hoogte (mm) 1462
Gekozen opties
Stof Track Anthrazit/accent Rot € 0,00
Stof ‘Track’ € 0,00
Sport Line € 500,00
Schwarz uni € 0,00
Jammer geen leer, maar ja...:met sport wel 17 inch
BMW 3 Serie Touring 5d 320d EDE Edition High Executive
Consumentenprijs € 44.490,00
BPM € 6.435,50
Brandstof type diesel
Aantal deuren 5
Carrosseriesoort stationwagen
Modeljaar 2015
Laatste prijslijst nummer 20150312
Max. vermogen kW 120
Maximum power hp/PS 163
Tpm max. vermogen 4000
Max. koppel Nm 380
Tpm bij max. koppel 1750
Motorinhoud (cc) 1995
Motorinhoud (liters) 2,0
Aantal cilinders 4
No. kleppen per cilinder 4
Compressor turbo
Aangedreven wielen achter
Transmissie type handbediend
Aantal versnellingen 6
Topsnelheid 222
Acceleratie 0-100 Kph 8,3
Combined (l/100km) (ECE 99/100) 4,3
Inhoud (hoofd) 57
bandbreedte voor 205/60 R 16 V
bandbreedte achter 205/60 R 16 V
Type (voor) conventioneel
Type (achter) conventioneel
Laadindex (voor) 92
Laadindex (achter) 92
Run flat (voor) ja
Run flat (achter) ja
Massa ledig voertuig (kg) 1470
Wielbasis (mm) 2810
Totale lengte (mm) 4624
Totale breedte (mm) 1811
Totale hoogte (mm) 1462
Gekozen opties
Stof Track Anthrazit/accent Rot € 0,00
Stof ‘Track’ € 0,00
Sport Line € 500,00
Schwarz uni € 0,00
Heb je er al een keer mee gereden? Gek trouwens dat op die lease high executive niet standaard al lederen bekleding zit.wvkreg schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 10:43:
Dit is binnen mijn budget een optie: Is dat wel genoeg BMW?
knip
Erg fijne auto om mee te rijden in ieder geval
Ga dat leer en zo ook eens navragen, die leaseportal is echt %$%#
[ Voor 35% gewijzigd door wvkreg op 10-08-2015 14:05 ]
Athlon toevallig?wvkreg schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 13:45:
Ga dat lover dat leer en zo ook eens navragen, die leaseportal is echt %$%#

Ik heb ook een tijdje zitten twijfelen tussen een full option Passat/Mondeo of een BMW met een stuk minder opties. Ik heb uiteindelijk gekozen voor de BMW (gelukkig wel High Executive dus met lederen bekleding en groot navi, maar zonder opties als blind spot, surround view, achteruitrijcamera, etc) Ik heb nog geen moment spijt gehad van mijn keuze; iedere keer word ik weer vrolijk als ik de auto in stap. Het verschil in rijcomfort is zo ontzettend groot, dat de luxe gadgets voor mij een mindere waarde hebben.AndRo555 schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 09:12:
[...]Hier is er ook lang getwijfeld over een 318d (al dan niet GT) en een Passat. Voor dezelfde prijs had je een snellere, lichtere, beter afgewerkte, beter uitgeruste auto aan de Passat. Een 318d is geen slechte auto, verre van.
Als ik nu zou moeten kiezen tussen een full option Passat/Mondeo en een kale BMW (dus stoffen bekleding, klein navi) dan zou ook weer de keuze vallen op de BMW.
Welk type BMW dan? Ik neem dan aan de Touring of de sedan? Want ik zou voor al die merken op Jag na altijd kiezen voor de station, omdat (persoonlijke mening) ik de achterkant anders minder mooi vindt van limo/sedan.
En gelijk heb je dat je met plezier in een 3 serie stapt elke ochtend!Jeroen V schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 14:38:
[...]
Ik heb ook een tijdje zitten twijfelen tussen een full option Passat/Mondeo of een BMW met een stuk minder opties. Ik heb uiteindelijk gekozen voor de BMW (gelukkig wel High Executive dus met lederen bekleding en groot navi, maar zonder opties als blind spot, surround view, achteruitrijcamera, etc) Ik heb nog geen moment spijt gehad van mijn keuze; iedere keer word ik weer vrolijk als ik de auto in stap. Het verschil in rijcomfort is zo ontzettend groot, dat de luxe gadgets voor mij een mindere waarde hebben.
Als ik nu zou moeten kiezen tussen een full option Passat/Mondeo en een kale BMW (dus stoffen bekleding, klein navi) dan zou ook weer de keuze vallen op de BMW.
Echter heb ik in beide gereden. En vond de Passat (b8) een stuk comfortabeler comfortabeler (zat wel op 17 inch ipv 18 op de 3 serie (F31)). De 3 serie stuurde wel wat leuker door de bochten, die was een stuk minder zwaar in de neus (voelde in ieder geval zo). Maar in de dagelijkse snelweg km's heb ik daar weinig aan.
En met de Passat kan je behoorlijk hard door de bocht voordat die onderstuur vertoont.
Als je dan weet dat er regelmatig 3 a 4 man mee moet op langere ritten (400-500km), je de bmw alleen kan kiezen met stof en kleine navi, dan was de keuze relatief snel gemaakt. En ik heb er nog geen spijt van.
Ik heb zelfs het vermoeden dat de 150pk die VW opgeeft niet echt helemaal correct is, want de auto loopt met gemak 230-235 op de teller.
Ieder zijn eigen keus daarin, alleen zou het jammer zijn als er mensen zijn die premium kiezen om premium te rijden en eigenlijk gelukkiger waren geweest met een wat beter uitgeruste niet-premium auto. Je kan toch op zen minst eens eentje configureren en zien wat je er aan bespaart in geld, wint in uitrusting en mist in premium. Want om geen Skoda te willen rijden omdat het een Skoda is en Skoda heel basic auto's maakt 10 jaar geleden

Ja, maar qua looks kies ik geen Skoda en wel Audi. Met Franse auto's heb ik niks, vooral qua stoelen en instrumentatie en vaak ook motorisatie. Ik ga er wel uit komen, maar vind een paar dingen essentieel:
* D Segment
* Xenon/Led lichten (veiligheid en looks)
* Leder of alcantara sportspoelen verstelbaar (luxe en comfort)
* Goede 7 inch + navigatie met Traffic info
* 150pk of meer diesel
* geen suv of sedan bij voorkeur
* max CO 120, 5 jaren, 40 K per jaar in km vanuit wg.
Zo veeleisend ben ik toch niet...
* D Segment
* 150pk of meer diesel
[ Voor 11% gewijzigd door wvkreg op 10-08-2015 16:19 ]
Uit mijn hoofd rijdt hij F10.wvkreg schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 14:40:
Welk type BMW dan? Ik neem dan aan de Touring of de sedan? Want ik zou voor al die merken op Jag na altijd kiezen voor de station, omdat (persoonlijke mening) ik de achterkant anders minder mooi vindt van limo/sedan.
www.google.nl
Voor ons ook tijd voor vernieuwing; ook wij nog even de 7% voordelen mee proberen te pakken, Volvo V60 gereden met de Volvo tuning (dus > 330pk) natuurlijk erg grappig, maar de kinderwagen past er niet in en hij is diesel dus die krijgen we niet gecombineerd met elektrisch in de beleidskrochten. Wel leverbaar binnen 6 weken, de vraagkant is behoorlijk weggevallen. Merc C350e hebben we de folder van gehad en daar hield het op, allemaal verkocht, net als de Passat GTE. Golf/Audi elektrisch zijn eigenlijk geen optie, gezien de concessies in ruimte. Met minder dan 300 liter onhandige bergruimte is het prima als je met 2 bent, maar als gezinsauto is een dakkoffer voor een dagje dierentuin noodzakelijk
Enfin.. een soort potentiële nachtmerrie openbaarde zich - of een duurdere auto rijden (leasebudget is in theorie vrij groot, maar de bijtelling van een 520d of een Merc CLA ook) of een PHEV.
Gezien onze hobby auto en de praktische overweging vs kosten toch de PHEV maar op de shortlist gezet. Proefrit aangevraagd en ruim een uur rondgereden, met nogal wat verbazing. Het interieur is een klasse minder dan de duurdere auto's, maar qua comfort en ruimte snap ik de ophef over deze auto niet zo. Hij rijdt echt prima, je komt prima mee, erg neutraal en stil.
Oke, hij is niet sexy, maar daar rijden we al wat anders voor - dus als gezinsbak echt een prima keuze. Er komt een facelift model aan die in de trim die we nu in de oude uitvoering konden krijgen 10k euro duurder is, dus gewoon maar het oude model, maar dan met werkelijk alle toeters & bellen erop. Soort laatste limited edition-edition voordat de facelift komt. Dus ook wij doen nog een jaar of 4 7%, daarna verwacht ik dat volledig elektrisch rijden wat meer gemeengoed is geworden en zien we weer verder
Enfin.. een soort potentiële nachtmerrie openbaarde zich - of een duurdere auto rijden (leasebudget is in theorie vrij groot, maar de bijtelling van een 520d of een Merc CLA ook) of een PHEV.
Gezien onze hobby auto en de praktische overweging vs kosten toch de PHEV maar op de shortlist gezet. Proefrit aangevraagd en ruim een uur rondgereden, met nogal wat verbazing. Het interieur is een klasse minder dan de duurdere auto's, maar qua comfort en ruimte snap ik de ophef over deze auto niet zo. Hij rijdt echt prima, je komt prima mee, erg neutraal en stil.
Oke, hij is niet sexy, maar daar rijden we al wat anders voor - dus als gezinsbak echt een prima keuze. Er komt een facelift model aan die in de trim die we nu in de oude uitvoering konden krijgen 10k euro duurder is, dus gewoon maar het oude model, maar dan met werkelijk alle toeters & bellen erop. Soort laatste limited edition-edition voordat de facelift komt. Dus ook wij doen nog een jaar of 4 7%, daarna verwacht ik dat volledig elektrisch rijden wat meer gemeengoed is geworden en zien we weer verder
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!
mazda 6 2.2 dieselwvkreg schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 15:58:
Ja, maar qua looks kies ik geen Skoda en wel Audi. Met Franse auto's heb ik niks, vooral qua stoelen en instrumentatie en vaak ook motorisatie. Ik ga er wel uit komen, maar vind een paar dingen essentieel:
* D Segment
* 150pk of meer diesel
Klopt 955 euro full option.
Maar heb je dat ding gezien? 😢 kort gezegd met alle respect niet mijn smaak en is dit geen C segment? Hmm nee dus 😀
BTW mercedes cla is C klasse
Maar heb je dat ding gezien? 😢 kort gezegd met alle respect niet mijn smaak en is dit geen C segment? Hmm nee dus 😀
[ Voor 16% gewijzigd door wvkreg op 10-08-2015 20:49 ]
Mazda 6 is een D-segmenter, de Mazda 3 is een C-segmenter.wvkreg schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 20:43:
[ Voor 9% gewijzigd door MisteRMeesteR op 10-08-2015 21:22 ]
www.google.nl
Ik mis eigenlijk de Mondeo in het lijstje, zowel de station als de sedan. Laatst een station in rood metallic zien rijden en dan heb je echt wel iets moois hoor 
En als ik jou was nam ik ook de Land Rover Evoque mee. Is in het wit en met grote velgen een ganz geile auto en echt geen suv te noemen
En als ik jou was nam ik ook de Land Rover Evoque mee. Is in het wit en met grote velgen een ganz geile auto en echt geen suv te noemen
[ Voor 30% gewijzigd door The Eagle op 10-08-2015 21:32 ]
De D5 is echter helemaal uitverkocht, ik had de laatste die nog dit jaar op kenteken gezet kan worden .gwystyl schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 10:35:
[...]
Ja die is even groot als die van de D6. De D5 is een speciale gelimiteerde uitvoering met een iets minder krachtige motor en verder een heleboel vaste opties. Als je die combinatie leuk vindt heb je er een leuke aanbieding aan, als je zoals ik geen witte auto met leren bekleding en grote wielen wil (18" standaard dacht ik) kan je beter een D6 Momentum Business Line van een paar opties voorzien. Dan ben je al wel duurder uit dan in de D5, maar blijft het binnen de perken. Als je diezelfde opties van de D5 op de D6 gaat plakken ben je zo €5000 duurder uit (uit mijn hoofd, heb in april gekeken oid)
Standaard wordt ie met 19" geleverd, echter met de 18" scheelt het qua lease 120 euro(!!!) met wintersloffen erbij.
Aangezien wij met een mobiliteitbudget werken wel zo fijn.
As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.
Ja die nieuwe mazda 6 is wel heel dik inderdaad. Staat eentje op het parkeerterrein iedere dag hier, exterieur doet zeker niet onder tussen de passats, superbs, 3 series en a4. Staat z'n mannetje, en ben ik blij om, want heb stiekem toch een zwak voor mazda (787BMisteRMeesteR schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 21:21:
[...]
Mazda 6 is een D-segmenter, de Mazda 3 is een C-segmenter.
En voor als je wat anders wilt dan een VW, Audi, BMW of Volvo waar half leasend NL al in rondrijdt:
- Lexus IS300h (20% bijtelling, 223pk)
- Mazda 6 inderdaad
- Infiniti Q50
- Wachten op de nieuw Alfa Giulia
- Wachten op de nieuwe Lexus RC300h (coupe versie van de IS)
- Mazda 6 inderdaad
- Infiniti Q50
Alfakazuka schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 22:11:
En voor als je wat anders wilt dan een VW, Audi, BMW of Volvo waar half leasend NL al in rondrijdt:
- Mazda 6 inderdaad
- Infiniti Q50
C5, voor 40k helemaal compleet en 180PK diesel. En dat hydra-active of hoe dat nieuwe veer systeem tegenwoordig heet is super comfortabel. Onlangs met een collega ondernemer een stukje mee gereden in zijn nieuwe C5 en ik ben verbaasd, zou hem zelf ook direct overslaan maar een proefrit is op zijn plek.
DS5 kan ook nog.
Maar ik weet niet hoe gevoelig je bent voor de mening van anderen.. Het is maar een citroen en geen premium lexus of bmw
Ik snap eigenlijk niet dat je de CLA overweegt, zowel de shooting break als de sedan zijn beiden behoorlijk krap en het lijnenspel klopt echt totaal niet ivm de CLS, die is toch echt een stuk beter gelukt. Ik zou de keuze beperkt maken tot of de Jag XE of de Audi A4 of wat mijn eigen keuze zou zijn, BMW 320ede touringwvkreg schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 20:43:
Dit topic is gesloten.