Ow ja, zo'n IS300h is ook erg bruut, die zie je in NL niet zo vaak, en als je ze ziet, dan is dat altijd op de linkerbaan waar iedereen opzij gaat
Die agressief ogende voorkant in je achteruitkijkspiegel, priceless
Bijna vergelijkbaar met zo'n nieuwe 5 serie die dan op je bumper kleeft.
Ik rijd inderdaad, zoals MisterMeester zegt, een F10 (520d sedan) Geen station om de simpele reden dat de station 25% is en de sedan 20%. Dat scheelt mede door de hogere aanschafprijs al snel 200,- per maand en dat vond ik te gek worden. In eerste instantie vond ik de station ook mooier, maar nu ik in de sedan rijd vind ik die eigenlijk steeds mooier. (ach, zal wel komen omdat ik er zelf in mag rijdenwvkreg schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 14:40:
Welk type BMW dan? Ik neem dan aan de Touring of de sedan? Want ik zou voor al die merken op Jag na altijd kiezen voor de station, omdat (persoonlijke mening) ik de achterkant anders minder mooi vindt van limo/sedan.
Een collega heeft met hetzelfde lease-budget een full option Passat (1.6D automaat) en een andere collega heeft een Octavia (ook 1.6D automaat maar heeft geen zin in de bijtelling) Ik heb ook proefgereden in een 518d en die zou ik toch echt verkiezen boven een full option Passat simpelweg omdat de BMW veel lekkerder rijdt. Ik maak vrij veel kilometers (nu al 32K in een half jaar gereden) en dan zijn voor mij de gadgets van minder belang. Ik kan me dan ook prima voorstellen als iemand zijn voorkeur uitgaat naar een 'premium' auto met minder opties... Tijdens een testritje zal je dat minder snel merken denk ik, maar als ik weer eens een ritje naar Duitsland of Parijs heb gemaakt dan stap ik fris uit de auto. In de Mondeo die ik hiervoor had was dat niet het geval.
Waarschijnlijk omdat hij lelijker is dan een Multipla? Die achterlichten kun je niet serieus mooi vindenTrishul schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 22:42:
Ow ja, zo'n IS300h is ook erg bruut, die zie je in NL niet zo vaak
Ik moet mijn werkgever ook nog even lief aankijken of ik snel mijn eigen leaseauto mag bestellen zodat ik nog gebruik kan maken van de 14% bijtelling die geld voor bepaalde modellen.
Ik wil namelijk net (zo saai als vele anderen) voor een V40 D2 gaan
Ik wil namelijk net (zo saai als vele anderen) voor een V40 D2 gaan
Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB
Wat mij opvalt: ik kom hier heel vaak ofwel de Polo/Fiesta/... ofwel de V40/A3/Golf tegen ofwel de 3x0/5x0/C-klasse.
Is er een reden dat quasi niemand een (Grand) C-Max/C4/Touran/Zafira/.... neemt? Omwille van hogere bijtelling?
Is er een reden dat quasi niemand een (Grand) C-Max/C4/Touran/Zafira/.... neemt? Omwille van hogere bijtelling?
Wat bedoel je met gadgets? Voor mij is dat anders, er zijn opties die voor mij juist belangrijk worden als ik veel in de auto zit. ACC, betere audio en een uitgebreid navigatiesysteem bijvoorbeeld.Jeroen V schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 07:12:
[...]
Ik maak vrij veel kilometers (nu al 32K in een half jaar gereden) en dan zijn voor mij de gadgets van minder belang. Ik kan me dan ook prima voorstellen als iemand zijn voorkeur uitgaat naar een 'premium' auto met minder opties... Tijdens een testritje zal je dat minder snel merken denk ik, maar als ik weer eens een ritje naar Duitsland of Parijs heb gemaakt dan stap ik fris uit de auto. In de Mondeo die ik hiervoor had was dat niet het geval.
Misschien scheelt het dat ik eigenlijk altijd wel fris uit de auto stap, autorijden is voor mij ontspanning. Ik rijd dan liever in een minder premium merk met veel comfortverhogende opties dan in een karig uitgerust model van een premium merk. Overigens kies ik in dat geval liever voor een kleinere auto van dat premium merk. Dat merk je namelijk ook in de uitstraling en materiaalkeuze van het interieur. Voor mij veel belangrijker dan een iets langere wielbasis. Ik rijd nu dus in een A3 met een catalogusprijs waarvoor je ook een kale A6 of BMW 5 zou kunnen kopen.
Apparticle SharePoint | Apps | Articles
Zo mijn offerte ligt ter goedkeuring
uiteindelijk ben ik toch gezwicht voor eigenlijk mijn eerste keus een Skoda Octavia Combi 1.6 TDI Style Businessline en nog wat missende opties (DAB, Achteruitrij camera, Sunset, Panorama schuifdak & Dynamic Pakket). Deze auto beviel me toch het meest na een paar proefritten en vond ik de beste kwaliteit/prijs verhouding hebben.
"Allow me to shatter your delusions of grandeur."
Focus heb ik als voorloper gehad. 2 liter Titanium Diesel met veel opties. Mooie bak, maar die gaat me evenveel kosten als een 320ede. Tja...leasemaatschappij?
Daarnaast vind ik de CLA en ook de Shooting Brake juist erg mooi qua lijnen en niet zo sedan achtig als de C klassen. Ik zoek dan ook geen gezinsauto, die hebben wel al. Jag XE is ook zeker niet ruim, achterin zitten is een uitdaging met mij als bestuurder (ben 1m93). Maar ik kijk naar looks en of het een beetje vooruit gaat en dan wordt ik niet blij van een BMW 316 en 318 bijvoorbeeld en al helemaal niet van een Superb e.d..
Daarnaast vind ik de CLA en ook de Shooting Brake juist erg mooi qua lijnen en niet zo sedan achtig als de C klassen. Ik zoek dan ook geen gezinsauto, die hebben wel al. Jag XE is ook zeker niet ruim, achterin zitten is een uitdaging met mij als bestuurder (ben 1m93). Maar ik kijk naar looks en of het een beetje vooruit gaat en dan wordt ik niet blij van een BMW 316 en 318 bijvoorbeeld en al helemaal niet van een Superb e.d..
[ Voor 63% gewijzigd door wvkreg op 11-08-2015 09:23 ]
Helemaal niets mis met de achterkant! Ik vind hem mooi, maar goed, ik rij er dan ook niet voor niets in ;-)Reinier schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 07:27:
[...]
Waarschijnlijk omdat hij lelijker is da een Multipla? Die achterlichten kun je niet serieus mooi vinden
Een argument voor was ook dat je ze niet zo vaak ziet, ik ben er wel enthousiast over en wil de is300h best promoten, maar er moeten er niet teveel van rond gaan rijden
Ik denk vanwege het feit dat je in een soort van busje rijd.Kwakkel schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 07:56:
Wat mij opvalt: ik kom hier heel vaak ofwel de Polo/Fiesta/... ofwel de V40/A3/Golf tegen ofwel de 3x0/5x0/C-klasse.
Ook hier kom je mee van a naar b maar erg spannend is het niet. Overhellen in bochten enzo heb ik zelf een aversie tegen. Ze zien er ook niet echt dynamisch uit ofzo... Zelf wel eens als leen auto een tourna mee gehad maar dit is niet veel meer dan een caddy met een beter interieur. Voelde me net in een pausmobiel zitten met al die grote ramen en die vreselijke stoelen en rechtop zit.
Kijk als je nou 3 kinderen op de acherbank wilt parkeren dan zou ik nog is voor een nieuwe C4 gaan kijken maar anders loop ik er persoonlijk met een boog omheen. In zo'n geval wordt het noodzaak en de mensen met dit soort auto's die ik ken kopen of leasen deze uit noodzaak.
Lexus IS300h is erg mooi, ziet er ook rap uit alleen mijn leaseclub zet hem niet in de lineup... tja..joca schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 09:09:
[...]
Helemaal niets mis met de achterkant! Ik vind hem mooi, maar goed, ik rij er dan ook niet voor niets in ;-)
Een argument voor was ook dat je ze niet zo vaak ziet, ik ben er wel enthousiast over en wil de is300h best promoten, maar er moeten er niet teveel van rond gaan rijden
Snap de vergelijking van de IS met een Multipla ook niet helemaal, maar goed.
Dit is mijn exemplaar:

Weinig mis met de achterlichten, toch?
Dit is mijn exemplaar:

Mooie kleur! ;-) Ik heb deze kleur ook, maar dan in Fsport.kazuka schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 09:25:
Dit is mijn exemplaar:
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik zou met 2 (grote) kinderen zo in de nieuwe ford s-MAX gaan zitten. Ruim en de rijprestaties zijn echt prima, evenals de opties. Dan wel de (2.0) diesel trouwens.thefox154 schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 09:11:
[...]
Ik denk vanwege het feit dat je in een soort van busje rijd.
Ook hier kom je mee van a naar b maar erg spannend is het niet. Overhellen in bochten enzo heb ik zelf een aversie tegen. Ze zien er ook niet echt dynamisch uit ofzo... Zelf wel eens als leen auto een tourna mee gehad maar dit is niet veel meer dan een caddy met een beter interieur. Voelde me net in een pausmobiel zitten met al die grote ramen en die vreselijke stoelen en rechtop zit.
Kijk als je nou 3 kinderen op de acherbank wilt parkeren dan zou ik nog is voor een nieuwe C4 gaan kijken maar anders loop ik er persoonlijk met een boog omheen. In zo'n geval wordt het noodzaak en de mensen met dit soort auto's die ik ken kopen of leasen deze uit noodzaak.
Ik heb zelf de Grand C-Max in lease. Voordien hadden we een Kia Carens.
We vinden dat die kleine mono-volumes een goed overzicht geven op de baan, en we vervoer(d)en veel grotere spullen.
Nu, met 1 baby en (soms) de hond, is de ruimte ook wel comfortabel
Maar zoals hier al vaak gezegd: ieder zijn smaak
(Volgende auto zal waarschijnlijk wel een gewone break worden, omwille van beperkingen in de car policy
)
We vinden dat die kleine mono-volumes een goed overzicht geven op de baan, en we vervoer(d)en veel grotere spullen.
Nu, met 1 baby en (soms) de hond, is de ruimte ook wel comfortabel
Maar zoals hier al vaak gezegd: ieder zijn smaak
(Volgende auto zal waarschijnlijk wel een gewone break worden, omwille van beperkingen in de car policy
Inderdaad, ieder zijn smaak. Geldt dus ook voor die Lexus IS. Er is ongetwijfeld niet veel mis met die auto, de specs zijn uitstekend, maar de achterlichten zijn echt over de top en over-designed. En dan bedoel ik het aanzicht van de zijkant met die enorme scherpe vouw/punt naar beneden. Maar het lijkt erop dat ik wat dat betreft de enige ben dus het ligt aan mij 
Multipla-vergelijking was overdreven.
Multipla-vergelijking was overdreven.
Prachtige auto, als ie binnen mijn budget had gelegen dan was ik 100% voor deze gegaan. Ach misschien over een paar jaar.kazuka schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 09:25:
Dit is mijn exemplaar:
[afbeelding]
[afbeelding]
En de vergelijking met de multipla vind ik eigenlijk kant noch wal slaan.
Een hele rij microsoft certificeringen.
Ik vind ze allebei lelijk, ik zeg niet dat ze op elkaar lijken@r!k schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 10:11:
[...]
En de vergelijking met de multipla vind ik eigenlijk kant noch wal slaan.
kazuka schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 09:25:
Dit is mijn exemplaar:
[afbeelding]
[afbeelding]
Ah op die fiets.Reinier schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 10:17:
[...]
Ik vind ze allebei lelijk, ik zeg niet dat ze op elkaar lijken
Ik vind het echt een prachtige auto, ik had hiervoor de CT200H en die reed al echt geweldig, zo'n IS zal alleen nog maar beter zijn lijkt me.
Een hele rij microsoft certificeringen.
Welke offerte heb je voor deze wagen gehad? Ben naar iets gelijkaardig op zoek.wvkreg schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 08:51:
Focus heb ik als voorloper gehad. 2 liter Titanium Diesel met veel opties. Mooie bak, maar die gaat me evenveel kosten als een 320ede. Tja...leasemaatschappij?
Gewoon zoals ik hem had samengesteld op de leaseportal: Kenteken van voorloop:
http://www.autoweek.nl/kentekencheck?kenteken=GG-351-T
Deze komt dan op 973 euro uit op mijn voorwaarden qua lease.
Opties:
http://www.autoweek.nl/kentekencheck?kenteken=GG-351-T
Deze komt dan op 973 euro uit op mijn voorwaarden qua lease.
Opties:
- Business Pack
- Metaallak
- Winterpack
- Safety Pack
- stof Prada Ebony
- Tectonic Silver (M)
[ Voor 28% gewijzigd door wvkreg op 11-08-2015 11:40 ]
Als ik C Klasse bedoel je een C Segment? Of gelijk aan de Mercedes C-Klasse ?wvkreg schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 20:43:
Klopt 955 euro full option.
Maar heb je dat ding gezien? 😢 kort gezegd met alle respect niet mijn smaak en is dit geen C segment? Hmm nee dus 😀
BTW mercedes cla is C klasse
Want als je dat laatste bedoeld moet ik je helaas uit de droom helpen

Daar kan je heel mooi zien dat de wielbasis van de A-Klasse exáct gelijk is aan die van CLA
En fors korter is als die van de C-Klasse.
Source: http://www.autoweek.nl/ca...=81640&id4=82041&cache=no
[ Voor 6% gewijzigd door Priyantha Bleeker op 11-08-2015 11:58 ]
Dit bedoel ik: Wikipedia: Autoklasse
Wel grappig inderdaad, dus onderstel is identiek denk ik...
Ik ben trouwens via via er bijna uit voor een Jag XE R Sport 163pk automaat met de pakketten die ik wens voor een acceptabele prijs
. Meer nieuws volgt...
Wel grappig inderdaad, dus onderstel is identiek denk ik...
Ik ben trouwens via via er bijna uit voor een Jag XE R Sport 163pk automaat met de pakketten die ik wens voor een acceptabele prijs
[ Voor 54% gewijzigd door wvkreg op 11-08-2015 13:18 ]
Hogere bijtelling enerzijds, vaak ook hogere co2, wat je in België direct voelt terwijl ze in NL in dezelfde bijtellingsklasse kunnen zitten. Ze rijden meestal ook niet zo leuk als hun niet-MPV tegenhanger (break, sedan, hatchback).Kwakkel schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 07:56:
Ja ze zijn ruim, maar die ruimte heb je ook echt alleen maar een paar keer nodig per jaar. En dan is de 10% kleinere break/sedan alternatief net zo goed.
En ze zijn dozen op wielen, wat maakt dat ze niet echt zo snel willen gaan.
Tsja, een gezin met 3-4 kinderen wil je nu eenmaal niet in een Volvo V40 stoppen of in een willekeurige station.AndRo555 schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 13:54:
[...]
Ja ze zijn ruim, maar die ruimte heb je ook echt alleen maar een paar keer nodig per jaar. En dan is de 10% kleinere break/sedan alternatief net zo goed.
[ Voor 6% gewijzigd door vhal op 11-08-2015 14:22 ]
Ik zie ook genoeg tourans, c4 picasso's en zafira's op bedrijventerreinen. Niet in de meerderheid natuurlijk, maar zeker wel een paar altijd.
Ja, je ziet ze wel genoeg rijden natuurlijk 
Maar in dit topic komen ze amper naar voor, en dat viel me op
Maar in dit topic komen ze amper naar voor, en dat viel me op
Wat denk ik ook meespeelt is dat, no pun noch offence, hier (in dit topic) veel jonge mensen posten ‹30, en veel (hier is de no offence disclaimer voor) veel relatief lage inkomens en opleidingsniveaus met dito voorwaarden posten.Kwakkel schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 07:56:
De oudere garde is vanuit het verleden gewend dat het heel normaal is om 400 euro of meer aan je leasebak af te dragen maandelijks. En die hebben daarnaast vaak de grotere gezinnen of te maken met grotere kinderen. Die zullen dus eerder een mpv met 25% bijtelling leasen.
Ik ben binnen mijn bedrijf de 1 na jongste (secretaresses niet meegeteld want doe krijgen budgetten tot max een Clio) en wij rijden vrijwel allemaal grotere auto's, de 2 A3's (waarvan één cabrio) bij twee collega's zonder kinderen daargelaten. Maar er is ook bijna niemand die z'n hele gezin incl bagage in bijv een V40 zou passen.
Just my thoughts.
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
Opmerkelijke observatie, AllSeeyinEye. Die van mij (37) is een beetje anders. Ik zie om mij heen dat jongere mensen vaak de grenzen van hun leasebudget opzoeken en graag een paar honderd euro bijbetalen voor een dikke Giulietta of BMW 1.
Leeftijdsgenoten met hogere budgetten nemen nadat ze eerder een paar dure/snelle auto's hebben gehad een Mégane, 308, Prius of iets uit Korea, en laten het restant uitbetalen. Of ze nemen een degelijke Golf en thuis staat er dan voor de vrouw een oudere MPV, of een oud model Volvo station, of een andere hockeytrainingtaxi.
Leeftijdsgenoten met hogere budgetten nemen nadat ze eerder een paar dure/snelle auto's hebben gehad een Mégane, 308, Prius of iets uit Korea, en laten het restant uitbetalen. Of ze nemen een degelijke Golf en thuis staat er dan voor de vrouw een oudere MPV, of een oud model Volvo station, of een andere hockeytrainingtaxi.
Apparticle SharePoint | Apps | Articles
Sowieso zijn mensen met een grote gezinsbak niet geïnteresseerd in (discussiëren over) auto's, die kiezen gewoon wat groot/praktisch is en wat ze gewend zijn.
Kort door de bocht
Kort door de bocht
Volgens mij is dat idd wel erg kort door de bocht; ik ben bv. een WO'er, maar heb nou niet echt een heel dik salaris (starter). Na 1 jaar herinzet auto moest ik ook een auto kiezen, dit werd al gauw een v40 Business Sport, hoewel een A3 of 1-serie ook had gekund. Ik vond het echter de dik 100 euro p/m extra bijtelling niet waard, ook al ga ik straks wat meer verdienen. Maar ja, ik kom dan ook van een Polo BM, dus dan is alles wel toppieAllSeeyinEye schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 15:39:
[...]
Wat denk ik ook meespeelt is dat, no pun noch offence, hier (in dit topic) veel jonge mensen posten ‹30, en veel (hier is de no offence disclaimer voor) veel relatief lage inkomens en opleidingsniveaus met dito voorwaarden posten.
De oudere garde is vanuit het verleden gewend dat het heel normaal is om 400 euro of meer aan je leasebak af te dragen maandelijks. En die hebben daarnaast vaak de grotere gezinnen of te maken met grotere kinderen. Die zullen dus eerder een mpv met 25% bijtelling leasen.
Ik ben binnen mijn bedrijf de 1 na jongste (secretaresses niet meegeteld want doe krijgen budgetten tot max een Clio) en wij rijden vrijwel allemaal grotere auto's, de 2 A3's (waarvan één cabrio) bij twee collega's zonder kinderen daargelaten. Maar er is ook bijna niemand die z'n hele gezin incl bagage in bijv een V40 zou passen.
Just my thoughts.
Dat is dus precies wat ik bedoel. Jij hebt nooit voor 22 of 25% gereden omdat het toen niet anders kon. Daarnaast heb je een, zoals je zelf aangeeft, klein inkomen en is het dus logisch dat je een goedkopere auto rijdt.
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
Dat zal vast een hele groep mensen zijn maar het heeft niet zo heel veel zin om in hokjes te denken. Ik heb om 2 redenen een station ipv een hatchback: ik vind de ST (van de Leon) mooier dan de hatchback en ik heb 2 kinderen waarbij de extra ruimte van de station wel heel prettig is. Voor mij is dat wel het beste van beide werelden.Reinier schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 15:57:
Sowieso zijn mensen met een grote gezinsbak niet geïnteresseerd in (discussiëren over) auto's, die kiezen gewoon wat groot/praktisch is en wat ze gewend zijn.
Kort door de bocht
Ik had ook een Clio in overweging (dat is geen eerlijke vergelijking), maar ook dan zou ik voor de station zijn gegaan (al vind ik de hatchback daarvan weer mooier). Wel wil ik graag dat het een beetje past binnen m'n leasebudget en ik geloof dat dat nu ongeveer is, al is een paar tientjes extra betalen om een mooiere of luxere uitvoering te kunnen leasen alleszins redelijk. Maar niet 400 euro per maand.
De opvolger zal over een paar jaar eerder iets kleiner zijn dan nog groter. Parkeren is niet altijd even handig met zo'n sloep.
[ Voor 11% gewijzigd door Cyphax op 11-08-2015 16:42 ]
Saved by the buoyancy of citrus
Eh nee, ik hou ongeveer 1k over per maand (geen gezin), ongeacht mijn relatief midden/laag WO inkomen. Natuurlijk had ik liever een 250pk diesel blok, maar ga uit principe echt geen 150/200 euro per maand extra afdragen. De v40 voldoet voor mij als starter prima, is standaard als business sport ook lekker rijk uitgerust.AllSeeyinEye schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 16:40:
Dat is dus precies wat ik bedoel. Jij hebt nooit voor 22 of 25% gereden omdat het toen niet anders kon. Daarnaast heb je een, zoals je zelf aangeeft, klein inkomen en is het dus logisch dat je een goedkopere auto rijdt.
En in welk vakje pas ik dan? Ben 40 jaar, alleen LTS afgerond, drie kinderen en de afgelopen jaren zakelijk van Fabia, 307SW, Octavia, Superb, DS3 naar Mercedes C350 gegaan. Privé staat er een Volvo V70 met bijna 5 ton op de teller, daarvoor van alles variërend van oude Kia carens tot een Jaguar XJ. In mijn vrije tijd rij ik op een quad met 1000cc en 89pk.
Dat hele hokjes-vakjes denken is blijkbaar populair in dit topic. Er zijn altijd wel weer mensen die haarfijn kunnen uitleggen welke types een Audi rijden, dat een Passat saai is en Skoda alleen voor brave burgers is. Dan hebben we natuurlijk nog voor- en achterwielaandrijving (die laatste is voor echte rijders, al wordt de discussie wat ingewikkelder nu BMW een MPV met voorwielaandrijving heeft) en natuurlijk nog de hele bijtellingsdiscussie, want mensen die een 7 of 14% auto kiezen zijn zuinige knieperds in tegenstelling tot mensen die met hun hart kiezen en voor een 25% auto gaan.
Dit heeft nog nooit een zinnige discussie opgeleverd omdat je auto's en mensen over één kam scheert. En mensen het niet leuk vinden om in een hokje gedrukt te worden. Maar er mee stoppen zal wel geen haalbare kaart zijn.
Dat hele hokjes-vakjes denken is blijkbaar populair in dit topic. Er zijn altijd wel weer mensen die haarfijn kunnen uitleggen welke types een Audi rijden, dat een Passat saai is en Skoda alleen voor brave burgers is. Dan hebben we natuurlijk nog voor- en achterwielaandrijving (die laatste is voor echte rijders, al wordt de discussie wat ingewikkelder nu BMW een MPV met voorwielaandrijving heeft) en natuurlijk nog de hele bijtellingsdiscussie, want mensen die een 7 of 14% auto kiezen zijn zuinige knieperds in tegenstelling tot mensen die met hun hart kiezen en voor een 25% auto gaan.
Dit heeft nog nooit een zinnige discussie opgeleverd omdat je auto's en mensen over één kam scheert. En mensen het niet leuk vinden om in een hokje gedrukt te worden. Maar er mee stoppen zal wel geen haalbare kaart zijn.
De 2-serie Active Tourer (5p) en Gran Tourer (7p) zijn puur als grotere BMW's bedoeld met de kwaliteit van BMW. Al moet ik toegeven dat de Gran Tourer wel erg veel weg heeft de Opel Zafira aan de buitenkant
.
Ze zijn ook niet met de 8 automaat beschikbaar maar alleen met de 6 schakel en 6 automaat beschikbaar vanwege de voorwielaandrijving.
Straks zal het helaas anders zijn als de 2 serie op het miniplatform komt met de voorwielaandrijving, Hopen dat het bij de 2 (en later ook de 1?) serie blijft.
Ze zijn ook niet met de 8 automaat beschikbaar maar alleen met de 6 schakel en 6 automaat beschikbaar vanwege de voorwielaandrijving.
Straks zal het helaas anders zijn als de 2 serie op het miniplatform komt met de voorwielaandrijving, Hopen dat het bij de 2 (en later ook de 1?) serie blijft.
Gamertag: timmie271
Hokjesgedachte heb ik geen moeite mee. Doen de autofabrikanten zelf ook. Oordelen vellen op basis van uiterlijk kan ik minder goed tegen. Dus who cares dat iemand je in een hokje stopt, zolang die persoon ook durft verder te kijken. Helaas gaat dat bewust en onbewust vaak mis.Jazzy schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 16:58:
En in welk vakje pas ik dan? Ben 40 jaar, alleen LTS afgerond, drie kinderen en de afgelopen jaren zakelijk van Fabia, 307SW, Octavia, Superb, DS3 naar Mercedes C350 gegaan. Privé staat er een Volvo V70 met bijna 5 ton op de teller, daarvoor van alles variërend van oude Kia carens tot een Jaguar XJ. In mijn vrije tijd rij ik op een quad met 1000cc en 89pk.
Anywayz. Auto's!
Ik kwam dus laatst bij een de milieustraat met mijn A5 Sportback.
Mdw: "Mooie auto. Is dat een A7"
-ik "Nee is een A5 Sportback"
- Mdw: "Ik had liever een A5 Coupé gehad"
- ik "Dè, mag"
Mensen hebben gewoon meningen. I don't care. Ik geniet van het geluid in de auto en de auto zelf.
Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast
Ik vind het niks. Als ik al voor formaat bus ga, dan ga ik liever voor de Touran, C4 Grand Picasso, etc. Maar er is zeker een markt voor, ik zie er best veel rondrijden.timmie271 schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 17:25:
De 2-serie Active Tourer (5p) en Gran Tourer (7p) zijn puur als grotere BMW's bedoeld met de kwaliteit van BMW. Al moet ik toegeven dat de Gran Tourer wel erg veel weg heeft de Opel Zafira aan de buitenkant.
Ja, maar Jetze jij bent nu rijke zelfstandige en rijdt een Merc C350!Jazzy schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 16:58:
Zou niet meer voor de BMW gaan, model loopt alweer dik 3 jaar mee dus dan rijd je al snel in een oud model rond.wvkreg schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 11:12:
Idd.
Mijn keuzepakket is nu:
Jaguar XE 2.0D E-Performance 163PK Pure 4d, t zonder opties, want duur
Mercedes-Benz CLA-Klasse Shooting Brake CLA 200 d 7G-DCT Ambition 5d
BMW 3 Serie Sedan 320dA EDE Corporate Lease Edition 4d
Audi A4 Avant 2.0 TDI Ultra 100kW Business Edition 5d
Bijna allemaal kleut kiezen en 1 optie en dan is het budget +15% erover op. (1050 euro).
40K Km, 60 maanden. Winterbanden verplicht.
Luxe probleem, maar zeer moeilijk, vandaag toch maar een proefrit maken in de CLA Merc.
Bij debeier in Heerenveen zal het de meest verkopende auto zijn dit jaarOMX2000 schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 17:43:
[...]
Ik vind het niks. Als ik al voor formaat bus ga, dan ga ik liever voor de Touran, C4 Grand Picasso, etc. Maar er is zeker een markt voor, ik zie er best veel rondrijden.
Even afhankelijk van de leasemaatschappij wordt het nu de XE. Fingers crossed.Leolinedance schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 18:26:
[...]
Zou niet meer voor de BMW gaan, model loopt alweer dik 3 jaar mee dus dan rijd je al snel in een oud model rond.
Nee, hoor. Is gewoon mogelijk. Niet op de 216, maar wel op de 220. Dus met de wielaandrijving heeft het niks te maken.timmie271 schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 17:25:
De 2-serie Active Tourer (5p) en Gran Tourer (7p) zijn puur als grotere BMW's bedoeld met de kwaliteit van BMW. Al moet ik toegeven dat de Gran Tourer wel erg veel weg heeft de Opel Zafira aan de buitenkant.
Ik vind het trouwens qua interieur een erg mooi model die 2 Gran Tourer! Die staat eerlijk gezegd ook nog op het lijstje.
Ik begrijp niet dat je al die opties zo nodig vindt. Persoonlijk vind ik hele andere dingen belangrijk.AndRo555 schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 12:23:
Ik zou als LM ook wat meer terughoudend zijn en de Jag hoger prijzen als je er 200k km mee gaat doen. Vele LM's doen niet eens 40k/5j, maar max 35k/4j.
En die A4 die je opnoemde is niet slecht. Dingen die ik zou missen:
- Live Traffic (het equivalent van BMW, maar dan bij Audi)
- Verwarmde zetels
- Verwarmde voorruit
- ACC
- Achteruitrijcamera
- Parkeerhulp voor
- Leer, of op zijn minst een leuk alcantara.
Dingen die leuk zijn maar niet noodzakelijk imho:
- blind spot detection
- Lane assist
Dat heb je allemaal bv in een Passat, voor minder geld. Die nog eens een veel nieuwe design heeft, een A4 gewoon laat staan aan het licht omdat die makkelijk 170kg lichter is. En op afwerkingskwaliteit gewoon even goed is.
De nieuwe A4 zal daar allemaal wel wat beter in zijn, maar niet echt goedkoper.
Het is jouw auto en jouw keuze, maar als je er 200k km in moet gaan rijden zou ik toch eens nadenken over bepaalde comfort features. (ACC - Automaat - ...)
Verwarmde voorruit, verwarmde stoelen, achteruitrijcamera en parkeerhulp zijn wat mij betreft écht overbodig. Of je moet wel een hele erge brokkenpiloot zijn. Ik parkeer in het kleinst mogelijke gaatje en heb nog nooit ergens tegenaan gezeten, en dat zelfs zonder parkeersensoren. Verder heb ik nooit een koude reet in de auto en is de ruit met 2 tellen krabben gereed voor vertrek, die 3 dagen per jaar dat het nodig is in NL...
Lane assist en blinde hoek detectie, kan mij ook niet voorstellen dat iemand dit echt gebruikt of gemist heeft. Op een Audi A4 vind ik het 3x niks in ieder geval. Leer is een kwestie van smaak uiteraard, en ik hou er niet zo van.
Alleen ACC en Live Traffic uit jouw lijstje zie ik als meerwaarde. Zou er zelf nog xenon/LED verlichting, fatsoenlijke geluidsinstallatie en automaat aan toevoegen. En wellicht automatische stoelverstelling met memory.
Voor het geld dat je bespaart aan 'onzinopties' kun je dan mooi de stap A3->A4 of equivalent maken.
Zo veel mensen, zo veel wensen
Dat bedoel ik dus in het kortZ___Z schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 08:24:
[...]
Ik denk dat hier op Tweakers relatief veel waarde wordt gehecht aan technische gadgets, maar de niet IT'ers met lease auto het toch voornamelijk eens zullen zijn met wkreg. Wie koopt/leaset er nou een Skoda van > 40kals je daar een BMW 3, Audi A4 of Merc C voor kan krijgen? De standaard versies met business pakket van deze 3 merken zijn al rijk uitgerust en hebben in principe alle opties die je echt nodig hebt.
Het is een beetje dezelfde vergelijking als een Chinese Android telefoon een een iPhone. Ja die Chinese Android heeft misschien meer functies, maar de iPhone geeft je een betere beleving bij dagelijks gebruik.
100% de Audi,puur op basis van uiterlijk en kwaliteitsbeleving. Ik rijd liever in Audi met alle noodzakelijke opties dan een even dure Skoda of VW met een berg m.i. onzinnige opties.AndRo555 schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 08:48:
[...]
De meest goedkope nieuwe diesel A4 Avant kost 42100 euro. Dat is inclusief stoffen bekleding, radio, ABS, elektrische ramen. Geen navi, ACC, etc.
Dingen die als optie toch vrij 'basis' zijn:
-Metallic lak (meestal verplicht) +1246 euro
- Pro Line (navi, parkeersensoren, cruise control, armsteun, licht/regensensor,... ) +2980
Dat is 46400 euro voor de meest basis A4. Terwijl je daarvoor een hele dikke Skoda of leuke VW rijdt met veel meer comfort features. Dan is het toch niet ondenkelijk dat je voor de beter uitgeruste optie gaat.
Dat zou je kunnen vergelijken door een iPhone te kiezen die geen camera heeft (geen ACC) en een paupere batterij (tank van 40l) en maar slecht in de hand te houden is (basis stoelen in eender wel merk).
[ Voor 30% gewijzigd door Leolinedance op 11-08-2015 21:32 ]
.
[ Voor 99% gewijzigd door Leolinedance op 11-08-2015 21:25 ]
Parkeersensoren en een achteruitrijcamera is niet zozeer omdat ik zonder niet zou kunnen parkeren of een brokkenpiloot ben, maar puur voor het gemak. (en om een lange auto als een Passat een beetje vlot in een parkeergat te krijgen zonder dat zijn kont nog een stuk uitsteekt).Leolinedance schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 21:19:
[...]
Ik begrijp niet dat je al die opties zo nodig vindt. Persoonlijk vind ik hele andere dingen belangrijk.
Verwarmde voorruit, verwarmde stoelen, achteruitrijcamera en parkeerhulp zijn wat mij betreft écht overbodig. Of je moet wel een hele erge brokkenpiloot zijn. Ik parkeer in het kleinst mogelijke gaatje en heb nog nooit ergens tegenaan gezeten, en dat zelfs zonder parkeersensoren. Verder heb ik nooit een koude reet in de auto en is de ruit met 2 tellen krabben gereed voor vertrek, die 3 dagen per jaar dat het nodig is in NL...
Lane assist en blinde hoek detectie, kan mij ook niet voorstellen dat iemand dit echt gebruikt of gemist heeft. Op een Audi A4 vind ik het 3x niks in ieder geval. Leer is een kwestie van smaak uiteraard, en ik hou er niet zo van.
Alleen ACC en Live Traffic uit jouw lijstje zie ik als meerwaarde. Zou er zelf nog xenon/LED verlichting, fatsoenlijke geluidsinstallatie en automaat aan toevoegen. En wellicht automatische stoelverstelling met memory.
Voor het geld dat je bespaart aan 'onzinopties' kun je dan mooi de stap A3->A4 of equivalent maken.
Zo veel mensen, zo veel wensen
Idem voor de verwarmde items. Puur comfort.
Blind spot assist en lane assist zijn dingen die ik zou nemen als er nog budget over zou zijn, op zich niet echt nodig.
ACC en live traffic zijn inderdaad handig.
Xenon of led verlichting,... daar heb ik nu totaal geen nood aan. Belgische straatverlichting is al een kerstboom zo. Zelfs in het donker zou je 99.9% zonder lichten kunnen rijden moest het echt nodig zijn. Om dan 1k+ euro uit te geven aan wat andere lichten, dat zou ik dus nooit doen. (misschien als ik ooit nog eens verhuis)
Een automaat (meer bepaald DSG/S-tronic), daarvan zou ik het nut nog kunnen inzien, maar dat is echt niet voor mij. Ik heb er een paar keer mee gereden en het schakelt veel sneller dan ik, is zeker zo zacht/smooth, maar ik heb liever drie pedalen en wat actie/controle in het rijden.
Als ik de A4 zo zie zal het wel ver de laatste keer geweest zijn dat ik nog een manuele bak lease, dus geniet ik er liever nog van.
Een goede geluidsinstallatie zou ik ook nog wel geld aan willen geven, maar de standaard set in de Highline was goed genoeg imho.
Automatische stoelverstelling zit er nu op, maar aangezien ik er toch 99.9% van de tijd in rijd, maakt het voor mij niets uit.
Maar uiteindelijk is het je eigen keuze, en ik kan er in komen dat iemand liever een basis A4 (+ kleur + navi) rijdt, dan een Passat met de bovengenoemde opties.
Het feit dat ACC gewoon standaard is op een 20k euro Golf, maar niet op een 40k+ Audi A6 zegt al veel over hoe basic de goedkoopste premium merken zijn om de basisprijs maar zo laag mogelijk te houden.
Neem je ook nog 100% puur die Audi als je daardoor 75 euro netto meer betaald (over budget, geen bijtelling/vaa dat komt er nog bovenop) tov een leuke Passat, quasi full option Octavia, of iets anders non-premium? Daar ben ik eens benieuwd naar.Leolinedance schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 21:19:
[...]
100% de Audi,puur op basis van uiterlijk en kwaliteitsbeleving. Ik rijd liever in Audi met alle noodzakelijke opties dan een even dure Skoda of VW met een berg m.i. onzinnige opties.
[ Voor 8% gewijzigd door AndRo555 op 11-08-2015 21:39 ]
Dat hele ACC is voor mij zelfs geen noodzaak. Verlichting is omdat ik last van nachtblindheid heb.AndRo555 schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 21:35:
[...]
Parkeersensoren en een achteruitrijcamera is niet zozeer omdat ik zonder niet zou kunnen parkeren of een brokkenpiloot ben, maar puur voor het gemak. (en om een lange auto als een Passat een beetje vlot in een parkeergat te krijgen zonder dat zijn kont nog een stuk uitsteekt).
Idem voor de verwarmde items. Puur comfort.
Blind spot assist en lane assist zijn dingen die ik zou nemen als er nog budget over zou zijn, op zich niet echt nodig.
ACC en live traffic zijn inderdaad handig.
Xenon of led verlichting,... daar heb ik nu totaal geen nood aan. Belgische straatverlichting is al een kerstboom zo. Zelfs in het donker zou je 99.9% zonder lichten kunnen rijden moest het echt nodig zijn. Om dan 1k+ euro uit te geven aan wat andere lichten, dat zou ik dus nooit doen. (misschien als ik ooit nog eens verhuis)
Een automaat (meer bepaald DSG/S-tronic), daarvan zou ik het nut nog kunnen inzien, maar dat is echt niet voor mij. Ik heb er een paar keer mee gereden en het schakelt veel sneller dan ik, is zeker zo zacht/smooth, maar ik heb liever drie pedalen en wat actie/controle in het rijden.
Als ik de A4 zo zie zal het wel ver de laatste keer geweest zijn dat ik nog een manuele bak lease, dus geniet ik er liever nog van.
Een goede geluidsinstallatie zou ik ook nog wel geld aan willen geven, maar de standaard set in de Highline was goed genoeg imho.
Automatische stoelverstelling zit er nu op, maar aangezien ik er toch 99.9% van de tijd in rijd, maakt het voor mij niets uit.
Maar uiteindelijk is het je eigen keuze, en ik kan er in komen dat iemand liever een basis A4 (+ kleur + navi) rijdt, dan een Passat met de bovengenoemde opties.
Het feit dat ACC gewoon standaard is op een 20k euro Golf, maar niet op een 40k+ Audi A6 zegt al veel over hoe basic de goedkoopste premium merken zijn om de basisprijs maar zo laag mogelijk te houden.
Overige items die jij als comfortverhogend ziet, zie ik niet zo. Het kost je extra geld per maand, of beperkt je in je budget om een grotere/mooiere/meer premium auto te rijden. In beide gevallen hecht ik meer waarde aan geld of een andere auto.
Dan zou ik gaan twijfelen. Maar we hadden zojuist over auto's met dezelfde waarde en hetzelfde bijtellingspercentage en dan is de keuze voor mij makkelijk.Neem je ook nog 100% puur die Audi als je daardoor 75 euro netto meer betaald (over budget, geen bijtelling/vaa dat komt er nog bovenop) tov een leuke Passat, quasi full option Octavia, of iets anders non-premium? Daar ben ik eens benieuwd naar.
[ Voor 8% gewijzigd door Leolinedance op 11-08-2015 21:44 ]
In Nederland wordt de BMW 320d EDE standaard op 16" uitgevoerd zodat deze in 20% bijtelling valt. Ik ben er overigens al 2 jaar erg tevreden over, kruip bijna iedere morgen weer met veel plezier achter het stuur!AndRo555 schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 14:58:
[...]
En gelijk heb je dat je met plezier in een 3 serie stapt elke ochtend!
Echter heb ik in beide gereden. En vond de Passat (b8) een stuk comfortabeler comfortabeler (zat wel op 17 inch ipv 18 op de 3 serie (F31)). De 3 serie stuurde wel wat leuker door de bochten, die was een stuk minder zwaar in de neus (voelde in ieder geval zo). Maar in de dagelijkse snelweg km's heb ik daar weinig aan.
knip
edit: Ik zie zojuist dat de 320d (non-EDE) tegenwoordig ook 20% is! Misschien houdt dat in dat de 320d (EDE) tegenwoordig wel leverbaar is met grotere velgen en 20% bijtelling.
[ Voor 10% gewijzigd door Leolinedance op 11-08-2015 21:55 ]
Puur rationeel valt een A4/premium niet te verantwoorden tegenover een niet premium merk model. Dan bepaalt eigen gevoel/voorkeur nog.
Ik had na wat filteren de uiteindelijke keuzen moeten maken tussen enerzijds 2.0TDI 150pk Passat Variant Highline met al het leuks op (Active Info Display, grote Navi ,etc.) en een 318d GT 143pk (met grote navi, kleur en parkeersensoren achter)
De 318d GT kost 25 euro netto meer per maand aan VAA naast 50 euro extra van je nettoloon omdat de wagen gewoon duurder is om te leasen.
Dus 75 euro netto meer om een 318d GT te rijden versus de andere optie. Dat is het het niet waard, zeker omdat de stoelen in de GT ook niet zo denderend zijn.
Je kan zelf stalen velgen met wieldoppen op je 318i krijgen, standaard, zonder meerprijs!
Ik had na wat filteren de uiteindelijke keuzen moeten maken tussen enerzijds 2.0TDI 150pk Passat Variant Highline met al het leuks op (Active Info Display, grote Navi ,etc.) en een 318d GT 143pk (met grote navi, kleur en parkeersensoren achter)
De 318d GT kost 25 euro netto meer per maand aan VAA naast 50 euro extra van je nettoloon omdat de wagen gewoon duurder is om te leasen.
Dus 75 euro netto meer om een 318d GT te rijden versus de andere optie. Dat is het het niet waard, zeker omdat de stoelen in de GT ook niet zo denderend zijn.
In België is dat ook zo denk ik. De EDE's zie je dan ook met hopen rondrijden omdat ze een vrij lage co2 hebben en dus ook een lage vaa, ~14% equivalent in NL als het ware.Leolinedance schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 21:50:
[...]
In Nederland wordt de BMW 320d EDE standaard op 16" uitgevoerd zodat deze in 20% bijtelling valt. Ik ben er overigens al 2 jaar erg tevreden over, kruip bijna iedere morgen weer met veel plezier achter het stuur!
Je kan zelf stalen velgen met wieldoppen op je 318i krijgen, standaard, zonder meerprijs!

We hebben het hier over een 320d EDE, die standaard gewoon op 16"LM velgen geleverd wordt toch? Jij hebt er wel een handje van om continu de grenzen op te zoeken hè met je wieldoppen. Lichtmetaal levert je overigens geen extra comfort op, dat weet je heAndRo555 schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 21:56:
In België is dat ook zo denk ik. De EDE's zie je dan ook met hopen rondrijden omdat ze een vrij lage co2 hebben en dus ook een lage vaa, ~14% equivalent in NL als het ware.
Overigens haalt mijn 320d EDE een gemiddeld verbruik van zo goed als 1:20 over 100.000 km. En dan rij ik lekker door (als ik niet vast sta op de ring Antwerpen...). Zo'n krachtige motor en sportieve auto met zo'n laag verbruik, dat vind ik super!
[ Voor 4% gewijzigd door Leolinedance op 11-08-2015 22:13 ]
Euhm, als je niet opgehangen gewicht een stuk minder is kan, maar hoeft niet zozeer, zeker het comfort ten goede komen.
Wij hebben er ook eentje. 218dA (wel degelijk 8-traps) active tourer. De 'bejaarden bmw', en/of voor jonge gezinnen. Wij zijn dus die laatste categorie, met een baby en een peuter. Heerlijke auto in dat geval met gunstige leaseprijzen, vergelijkbaar met Passat variant 1.6tdi dsg en dan wel een veel betere motor/bak.Kwakkel schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 07:56:
Is 20% bijtelling en per maand net zo duur als de auto hiervoor. Wij zijn dus idd niet anders gewend. Hybrides mogen ook niet van werkgever dus dat scheelt.
Great minds think alike!
Ik zie opeens veel Belgen hier, klopt dat? Btw op elke dag verkies ik een Jaguar XE boven een Audi A4
Het is prima rationeel te verklaren om een A4 boven een Passat te kiezen. De A4 is in de basis een betere auto dan de Passat. Hij is standaard rijk uitgerust. Kaal is de A4 vergelijkbaar met een Passat Highline en met ProLine pakket heb je in principe alle opties die je nodig hebt.AndRo555 schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 21:56:
Puur rationeel valt een A4/premium niet te verantwoorden tegenover een niet premium merk model. Dan bepaalt eigen gevoel/voorkeur nog.
[...]
In België is dat ook zo denk ik. De EDE's zie je dan ook met hopen rondrijden omdat ze een vrij lage co2 hebben en dus ook een lage vaa, ~14% equivalent in NL als het ware.
Daarnaast is het de enige D-segment sedan naast de Mondeo (met te weinig kofferruimte door de accu) en de IS300h (veel krapper dan een A4 en Japans en weinig dealers in Nederland) die met benzine motor 20% bijtelling heeft. Hij zou om die reden bij mij boven aan de lijst staan, aangezien bij benzine het leasebedrag bij 40K/4 jaar net iets lager is dan bij diesel (inclusief brandstof).
Nou ja ik ben begonnen met een 25% Volvo in 2007...AllSeeyinEye schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 16:40:
Maar toen hadden we geen kinderen, twee full time salarissen...
Nu, twee 14% wagens later maak ik mijn borst al nat voor 2017...
Dat gaat een stuk duurder worden.
Maar goed dan kan ik kiezen, of goedkoper gaan rijden, waardoor de netto lasten niet stijgen.
Of gewoon, net als vroeger, gaan selecteren op vermogen, topsnelheid en op 0-100 tijd en een dikke vinger naar de milieu-hippies.
Dat laatste klinkt wel heel goed eigenlijk.
Uiteindelijk heb ik in mijn 14% wagens toch echt stukken zuiniger gereden dan in mijn 25% wagens...
En ook van die 25% wagens klopt de fabrieksopgave van geen kant, dat geldt niet alleen voor 14% auto's.
Mijn 25% Volvo gaf in de fabrieksopgave 4,5l/100km aan. Ik deed vaak genoeg 7,7l/100km
Mijn 14% Ford geeft 3,1l/100km aan en ik zit nu op 5,6l/100km gemiddeld.
Scheelt toch 2,1l/100km.
Wat denk je dat een Seat Leon TDI 184PK met mijn rechtervoet gaat doen?
Lekker die CO2 uitstoot omhoog helpen, als dank voor het afschaffen van 14% bijtelling.
Een top van bijna 230 op de autobaan is een leuke bijkomstigheid...
Ik zie geen heil in het huidige elektrisch rijden, dus dat gaan we niet doen. Ik wil graag normaal op vakantie kunnen
Ik zou ze beide niet willen rijden, maar in de basis is het gewoon dezelfde auto toch?Z___Z schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 09:00:
Het is prima rationeel te verklaren om een A4 boven een Passat te kiezen. De A4 is in de basis een betere auto dan de Passat. Hij is standaard rijk uitgerust. Kaal is de A4 vergelijkbaar met een Passat Highline en met ProLine pakket heb je in principe alle opties die je nodig hebt.
Ik heb beide wel eens gereden en vind het beide hetzelfde rijden...
Je hebt bij audi uiteindelijk wat meer keuze in groter vermogen.
Maar goed ik ben gewoon geen VAG-man...
[ Voor 17% gewijzigd door BlakHawk op 12-08-2015 10:19 ]
Nog mooier, ik rijd in een Blue Lease uitvoering (GT-Line) met DAB+ incluis..
Volgens mij ging de discussie over het aankleden van een 308, niet zozeer over DAB+.Chutney schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 10:40:
[...]
Nog mooier, ik rijd in een Blue Lease uitvoering (GT-Line) met DAB+ incluis..
BlaBlaBla
Hier heb je denk ik wel een punt, aangezien de 14/7/4 % auto's echt iets is van de laatste jaren. Ik wil je wel aanvullen met het feit dat de economische situatie nu dermate is veranderd, dat het haast onmogelijk is geworden voor jonge mensen (starters) om een dure/hoge bijtelling auto te rijden.AllSeeyinEye schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 15:39:
Het startsalaris van een HBO'er bijvoorbeeld is de laatste jaren flink gekelderd. Ook voor bijvoorbeeld buitendienst functies waarvoor je een auto nodig hebt krijg je vaak 1900-2100 aangeboden. Met je eventuele studieschuld en wil om een huis te kopen in het achterhoofd zie ik veel mensen kiezen voor een goedkopere leaseauto. Wanneer je 10 jaar geleden van het HBO af kwam en 2400-2500 kreeg aangeboden was het ook iets gemakkelijker om die 100-200 euro extra af te dragen voor een auto. (linkje van precies een jaar geleden).
Als je eenmaal binnen bent, ervaren bent, een vaste goede en leuke baan hebt en je salaris stijgt of is gestegen kun je je nu eenmaal een duurdere auto of een hogere bijtelling veroorloven.
Nu zijn er al veel starters die blij zijn als ze uberhaupt een huis kunnen kopen en een hypotheek krijgen...remzor schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 12:15:
[...]
Hier heb je denk ik wel een punt, aangezien de 14/7/4 % auto's echt iets is van de laatste jaren. Ik wil je wel aanvullen met het feit dat de economische situatie nu dermate is veranderd, dat het haast onmogelijk is geworden voor jonge mensen (starters) om een dure/hoge bijtelling auto te rijden.
Het startsalaris van een HBO'er bijvoorbeeld is de laatste jaren flink gekelderd. Ook voor bijvoorbeeld buitendienst functies waarvoor je een auto nodig hebt krijg je vaak 1900-2100 aangeboden. Met je eventuele studieschuld en wil om een huis te kopen in het achterhoofd zie ik veel mensen kiezen voor een goedkopere leaseauto. Wanneer je 10 jaar geleden van het HBO af kwam en 2400-2500 kreeg aangeboden was het ook iets gemakkelijker om die 100-200 euro extra af te dragen voor een auto. (linkje van precies een jaar geleden).
Als je eenmaal binnen bent, ervaren bent, een vaste goede en leuke baan hebt en je salaris stijgt of is gestegen kun je je nu eenmaal een duurdere auto of een hogere bijtelling veroorloven.
]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[
Een kale A4 is totaal niet vergelijkbaar met een Highline Passat. Active Info Display, ACC, Alcantara leer, verwarmde dingen,... Dat zit niet op een kale A4 zover ik weet.Z___Z schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 09:00:
[...]
Het is prima rationeel te verklaren om een A4 boven een Passat te kiezen. De A4 is in de basis een betere auto dan de Passat. Hij is standaard rijk uitgerust. Kaal is de A4 vergelijkbaar met een Passat Highline en met ProLine pakket heb je in principe alle opties die je nodig hebt.
Daarnaast is het de enige D-segment sedan naast de Mondeo (met te weinig kofferruimte door de accu) en de IS300h (veel krapper dan een A4 en Japans en weinig dealers in Nederland) die met benzine motor 20% bijtelling heeft. Hij zou om die reden bij mij boven aan de lijst staan, aangezien bij benzine het leasebedrag bij 40K/4 jaar net iets lager is dan bij diesel (inclusief brandstof).
Een Passat is ruimer van binnen zonder groter van buiten te zijn, zal iets minder goed afgewerkt.
Ik kan er volledig inkomen dat je geen 'saaie' Passat wil rijden, en dus de A4 verkiest. Maar rationeel, gezien alle features, ruimte, prijs en comfort op A naar B wint een Passat gewoon.
Met dezelfde reden kan je beoordelen dat een Octavia of Superb de rationelere keuze is dan een Passat.
Dat hokjes denken werkt inderdaad niet. Heb 2 vrijgezelle collega's zelfde leeftijd, zelfde functie, zelfde achtergrond, beide vrijgezel.
De ene kiest bewust voor een 25% A3 Sportback 2.0 S-Tronic en de ander voor een 14% 308.
Het is maar net wat je belangrijk vind.
De XE is gewoon een mooi ding. Maar er moeten, zoals ik al schreef, voor mij wel een paar opties aangevinkt worden.
5 jaar 40K km zijn behoorlijk veel KM's, vraag me af waar je op uit gaat komen.
Daarnaast is er bij mij een soort van aversie richting Audi aan het insluipen. Sinds een collega ooit eens een A4 had geleased waarbij hij er achteraf achterkwam dat de achterbank niet neergeklapt kon worden (dat was dus zo'n geval van ik wil perse premium rijden maar kan alleen het basismodel veroorloven).
Ik vraag me af of de meest basic Passat dit ook als optie heeft?
Ik was groter gewend en stap elke dat met grote tegenzin in mijn (al veel te lange) voorloper: A3 SB.
De meest luidructige auto die ik in jaren heb gereden, slechte navigatie (Audi MMI of zoiets?), flessenhouder onder de armsteun
, klein, etc, etc...
Wel een fantastische wegligging en heerlijke stoelen. Maar ik heb niet echt auto's gereden waarbij ik echt het gevoel van slechte stoelen had. En hij ziet er stoer uit hoor met z'n proline s-lin sport huppeldepup. Alleen gaat ie ondanks dat uiterlijk gewoon in 11 sec naar de honderd.
Nee, die heb ik inderdaad niet zelf uitgekozen.
De ene kiest bewust voor een 25% A3 Sportback 2.0 S-Tronic en de ander voor een 14% 308.
Het is maar net wat je belangrijk vind.
Hoewel ik het niet altijd met je uitspraken eens ben, kan ik me hier zeker in vinden.wvkreg schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 08:55:
Ik zie opeens veel Belgen hier, klopt dat? Btw op elke dag verkies ik een Jaguar XE boven een Audi A4
De XE is gewoon een mooi ding. Maar er moeten, zoals ik al schreef, voor mij wel een paar opties aangevinkt worden.
5 jaar 40K km zijn behoorlijk veel KM's, vraag me af waar je op uit gaat komen.
Daarnaast is er bij mij een soort van aversie richting Audi aan het insluipen. Sinds een collega ooit eens een A4 had geleased waarbij hij er achteraf achterkwam dat de achterbank niet neergeklapt kon worden (dat was dus zo'n geval van ik wil perse premium rijden maar kan alleen het basismodel veroorloven).
Ik vraag me af of de meest basic Passat dit ook als optie heeft?
Ik was groter gewend en stap elke dat met grote tegenzin in mijn (al veel te lange) voorloper: A3 SB.
De meest luidructige auto die ik in jaren heb gereden, slechte navigatie (Audi MMI of zoiets?), flessenhouder onder de armsteun

Wel een fantastische wegligging en heerlijke stoelen. Maar ik heb niet echt auto's gereden waarbij ik echt het gevoel van slechte stoelen had. En hij ziet er stoer uit hoor met z'n proline s-lin sport huppeldepup. Alleen gaat ie ondanks dat uiterlijk gewoon in 11 sec naar de honderd.
Nee, die heb ik inderdaad niet zelf uitgekozen.
Klopt je krijgt in de A4 geen leder, maarja ik wil ook liever stof, want dat is niet koud in de winter en plakt niet in de zomer. Zoveel mensen, zoveel wensen. Misschien is de A4 beter vergelijkbaar met de Passat Confortline:AndRo555 schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 12:54:
[...]
Een kale A4 is totaal niet vergelijkbaar met een Highline Passat. Active Info Display, ACC, Alcantara leer, verwarmde dingen,... Dat zit niet op een kale A4 zover ik weet.
Een Passat is ruimer van binnen zonder groter van buiten te zijn, zal iets minder goed afgewerkt.
Ik kan er volledig inkomen dat je geen 'saaie' Passat wil rijden, en dus de A4 verkiest. Maar rationeel, gezien alle features, ruimte, prijs en comfort op A naar B wint een Passat gewoon.
Met dezelfde reden kan je beoordelen dat een Octavia of Superb de rationelere keuze is dan een Passat.
Passat 1.4 TSI 150 PK DSG Confortline: 37.250 + Executive 2.318 (voor Navi en essentiele opties)
A4 1.4 TSI 150 PK Aut: 36.680 + Pro Line 2.980 (voor Navi en essentiele opties)
Active Info Display is niet standaard op de highline. De prijs is dus nagenoeg gelijk. Dan krijg je bij de Passat een klein beetje extra ruimte. Doe mij voor 40k maar die A4 met betere afwerking en ergonomie, stilste auto in z'n klasse (claimen ze).
Het blijft iets waar je nooit consensus over krijgt. Is te persoonlijk.
Ik mis bijvoorbeeld elke keer weer als ik 's nachts rijd de dimmende binnen- buitenspiegels.
Ik, en vooral mijn vrouw die last heeft van haar rug, missen de verwarmde stoelen.
Dit zijn volgens autoweek zaken die de goedkoopste Passat Comfortline 1.4 TSI DSG wel heeft en de Audi 1.8TFSI automaat niet:
bagageruimte 106 l meer
parkeersensoren
middenarmsteun voor
neerklapbare achterbank
automatisch dimmende binnenspiegel
verlichte make-upspiegel
leeslampje(s) achter
stuurbediening audio
regensensor
automatisch inschakelende verlichting
Dat zijn voor mij toch echt basis zaken die tegenwoordig op een moderne auto thuishoren.
Natuurlijk is dit een gloednieuwe Passat vs een 'oudere' A4. Maar volgens mij zijn dit nog steeds niet allemaal standaardzaken op een A4?
Of bijvoorbeeld Mercedes: De CLA Lease Edition heeft niet eens Climate Control??
Natuurlijk geloof ik best dat een Audi, BMW of Mercedes op bepaalde gebieden de betere auto zijn. Dat zal vooral zitten in Handling en rijcomfort. Maar er zit natuurlijk ook gewoon een groot stuk marketing beleving in bij die merken. Zo staat Ford ook bekend om een geweldig goede rijdynamiek en ook Mazda timmert hard aan de weg.
Dat het marketing is zie je ook aan de optielijsten. Bij een 'minder premium' merk kost DAB €100,- en bij mercedes betaal je daarvoor het vijfvoudige...
Of de lak:
Skoda Superb Combi Metallic Lak: 650,-
BMW 1 serei: 1050,-
A3 SB: 924,-
Terwijl de skoda toch wel een stukje groter is.
Het is niet voor niks dat Audi de cashcow is van het VW concern. Simpelweg omdat de marges veel groter zijn.
Ik snap de kannibalisering binnen het VW concern dan ook niet zo goed. Vroegah reed je in een nieuwe Skoda met de techniek van de vorige generatie Passat. Nu gaat het gelijk op. Carplay was zelfs eerder op de Superb beschikbaar dan bij de Passat.
Straks alles 22% zal voor de autodealers van Aziatische merken goed nieuws zijn denk! Nu wordt een Mazda 6 Skylease-GT automaat niet zoveel geleased. Maar dat is dan toch wel een geduchte concurrent voor VW hoor.
(pff, wat een hak op de tak post is dit haha)
Ik mis bijvoorbeeld elke keer weer als ik 's nachts rijd de dimmende binnen- buitenspiegels.
Ik, en vooral mijn vrouw die last heeft van haar rug, missen de verwarmde stoelen.
Dit zijn volgens autoweek zaken die de goedkoopste Passat Comfortline 1.4 TSI DSG wel heeft en de Audi 1.8TFSI automaat niet:
bagageruimte 106 l meer
parkeersensoren
middenarmsteun voor
neerklapbare achterbank
automatisch dimmende binnenspiegel
verlichte make-upspiegel
leeslampje(s) achter
stuurbediening audio
regensensor
automatisch inschakelende verlichting
Dat zijn voor mij toch echt basis zaken die tegenwoordig op een moderne auto thuishoren.
Natuurlijk is dit een gloednieuwe Passat vs een 'oudere' A4. Maar volgens mij zijn dit nog steeds niet allemaal standaardzaken op een A4?
Of bijvoorbeeld Mercedes: De CLA Lease Edition heeft niet eens Climate Control??
Natuurlijk geloof ik best dat een Audi, BMW of Mercedes op bepaalde gebieden de betere auto zijn. Dat zal vooral zitten in Handling en rijcomfort. Maar er zit natuurlijk ook gewoon een groot stuk marketing beleving in bij die merken. Zo staat Ford ook bekend om een geweldig goede rijdynamiek en ook Mazda timmert hard aan de weg.
Dat het marketing is zie je ook aan de optielijsten. Bij een 'minder premium' merk kost DAB €100,- en bij mercedes betaal je daarvoor het vijfvoudige...
Of de lak:
Het is niet voor niks dat Audi de cashcow is van het VW concern. Simpelweg omdat de marges veel groter zijn.
Ik snap de kannibalisering binnen het VW concern dan ook niet zo goed. Vroegah reed je in een nieuwe Skoda met de techniek van de vorige generatie Passat. Nu gaat het gelijk op. Carplay was zelfs eerder op de Superb beschikbaar dan bij de Passat.
Straks alles 22% zal voor de autodealers van Aziatische merken goed nieuws zijn denk! Nu wordt een Mazda 6 Skylease-GT automaat niet zoveel geleased. Maar dat is dan toch wel een geduchte concurrent voor VW hoor.
(pff, wat een hak op de tak post is dit haha)
Vergeet ook iets anders niet wat financieel weleens de doorslag kan geven:
Starters die hun eerste leasauto hebben gekregen de laatste jaren, met een relatief laag leasebudget hebben vaak een B-segment auto gereden (wat bijna gelijk stond aan 14%).
Nu, 4 tot 5 jaar later is het tijd voor de volgende leaseauto. Niet alleen het salaris en functie is ontwikkeld, maar ook de persoonlijke situatie (kinderen, luxe, wensen, andere prioriteiten). Hierdoor valt de keuze vaak op een C-segmenter / D-segmenter. Dit betekend al gauw dat de bijtelling niet meer over 15 tot 20K betaald moet worden, maar over 28 tot 35 K (C-segment).
Het is dus niet persé zo dat mensen niet wat meer willen gaan betalen, maar dat het niet direct mogelijk is in één stap én een segment hoger, én 6 of 11% meer bijtelling. Dit komt namelijk vaak neer op ruim 2x zoveel bijtelling per maand. Die stap is voor veel mensen simpelweg niet in 4 jaar te maken.
Ervaringsdeskundige
Starters die hun eerste leasauto hebben gekregen de laatste jaren, met een relatief laag leasebudget hebben vaak een B-segment auto gereden (wat bijna gelijk stond aan 14%).
Nu, 4 tot 5 jaar later is het tijd voor de volgende leaseauto. Niet alleen het salaris en functie is ontwikkeld, maar ook de persoonlijke situatie (kinderen, luxe, wensen, andere prioriteiten). Hierdoor valt de keuze vaak op een C-segmenter / D-segmenter. Dit betekend al gauw dat de bijtelling niet meer over 15 tot 20K betaald moet worden, maar over 28 tot 35 K (C-segment).
Het is dus niet persé zo dat mensen niet wat meer willen gaan betalen, maar dat het niet direct mogelijk is in één stap én een segment hoger, én 6 of 11% meer bijtelling. Dit komt namelijk vaak neer op ruim 2x zoveel bijtelling per maand. Die stap is voor veel mensen simpelweg niet in 4 jaar te maken.
Ervaringsdeskundige
Ah, die zou misschien nog een optie kunnen zijn (maar gezien het budget dan eerder een 214 of 216Verbal Kint schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 00:53:
[...]
Wij hebben er ook eentje. 218dA (wel degelijk 8-traps) active tourer. De 'bejaarden bmw', en/of voor jonge gezinnen. Wij zijn dus die laatste categorie, met een baby en een peuter. Heerlijke auto in dat geval met gunstige leaseprijzen, vergelijkbaar met Passat variant 1.6tdi dsg en dan wel een veel betere motor/bak.
Is 20% bijtelling en per maand net zo duur als de auto hiervoor. Wij zijn dus idd niet anders gewend. Hybrides mogen ook niet van werkgever dus dat scheelt.
yup, hier ook, van een Ibiza 6L van 17K met 25 % bijtelling in 2007 tot aan nu, een golf variant met 20% over 31KEro-Sensei schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 15:27:
Vergeet ook iets anders niet wat financieel weleens de doorslag kan geven:
Ervaringsdeskundige
bizarre is.. qua maandelijkse lasten blijft het ongeveergelijk omdat ik bij de eerste werkgever 70 euro eigen bijdrage moest betalen voor prive gebruik van de ibiza en bij m'n huidige werkgever deze regeling niet bestaat.
Je hebt gelijk. Alleen de 216i Active Tourer die niet in het lijstje staat op BMW.nl heeft dan een 6 traps-automaat.. Dan klopt dus alleen die voorwielaandrijving van wat ik zei over automaat en voorwielaandrijvingreadytoflow schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 20:56:
[...]
Nee, hoor. Is gewoon mogelijk. Niet op de 216, maar wel op de 220. Dus met de wielaandrijving heeft het niks te maken.
Ik vind het trouwens qua interieur een erg mooi model die 2 Gran Tourer! Die staat eerlijk gezegd ook nog op het lijstje.
En da's een 20%-er?timmie271 schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 17:16:
[...]
Je hebt gelijk. Alleen de 216i Active Tourer die niet in het lijstje staat op BMW.nl heeft dan een 6 traps-automaat.. Dan klopt dus alleen die voorwielaandrijving van wat ik zei over automaat en voorwielaandrijving.
Weet ik niet maar het heeft wel een 3 cilinder in het vooronder liggen.
Wij mochten een rondje in 216i active tourer crossen bij de introductie van de Gran Tourer, maar ik zie hem alleen niet als optie staan op BMW.nl dus dat maakt het wat lastig
Dat valt dan nog wel mee eigenlijk. Bij jou is een verschil van ca 30%Of de lak:
Drive Setup bij Octavie: 99 euro
Dat zelfde Drive Setup bij de A3: 399 euro. Da's een verschil van 75%

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Benzine krijg ik van mijn leven niet geleased, zoals quasi niemand in Belgie.Z___Z schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 13:45:
[...]
Klopt je krijgt in de A4 geen leder, maarja ik wil ook liever stof, want dat is niet koud in de winter en plakt niet in de zomer. Zoveel mensen, zoveel wensen. Misschien is de A4 beter vergelijkbaar met de Passat Confortline:
Passat 1.4 TSI 150 PK DSG Confortline: 37.250 + Executive 2.318 (voor Navi en essentiele opties)
A4 1.4 TSI 150 PK Aut: 36.680 + Pro Line 2.980 (voor Navi en essentiele opties)
Active Info Display is niet standaard op de highline. De prijs is dus nagenoeg gelijk. Dan krijg je bij de Passat een klein beetje extra ruimte. Doe mij voor 40k maar die A4 met betere afwerking en ergonomie, stilste auto in z'n klasse (claimen ze).
Active Info Display is gewoon wel standaard op een Highline in België. (nu even niet meer)
Passat heeft alleen leer aan de buitenkanten van de stoel, het midden is alcantare. (volledig leer is 800 extra)
Passat Variant 2.0TDI 150pk 6MT Highline, met de volgende opties:
Business pack Pro, Discover Pro navigatie, camera en andere essentiele opties meuk. (+1998 euro)
Metaalkleur +610
Verdonkerde ruiten achter: +312
Volwaardig lichtmetalen reservewiel +266
Guide and Inform (live traffic) +133
Dat voor het totaalbedrag van 37573.
Een A4 Avant (b8) met dezelfde motor + 3k (navi pack) + metaalkleur (+1k) was 1000 euro duurder dan de Passat, en stuk zwaarder op belastingen. (25 euro meer de maand netto)
Dan had ik een A4 met stoffen basisstoelen (geen comfort of sportstoelen), navi, parkeersensoren en 40 euro (25 vaa en 15 eigen bijdrage) extra van mijn netto loon per jaar. Dat is het dus echt niet waard.
Dan moet je toch echt wel veel van je premium houden om voor die keuze te gaan. Het ligt wel iets anders dan in NL, want de hogere uitstoot van de A4 had je niet gevoeld in de bijtelling. (wat een vreemd systeem is mij dat, met trappen werken ipv gewoon een co2 coëfficiënt)
Ah je vergelijkt met de "oude" A4. In dat geval zou ik ook niet kiezen voor de Audi. Maar Nederland en Belgie hebben inderdaad verschillende regelgeving. Ik denk dat de 190 PK beninze A4 het in Nederland goed gaat doen in Q4 2015, vanwege de 20% bijtelling.AndRo555 schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 21:46:
[...]
Een A4 Avant (b8) met dezelfde motor + 3k (navi pack) + metaalkleur (+1k) was 1000 euro duurder dan de Passat, en stuk zwaarder op belastingen. (25 euro meer de maand netto)
Dan had ik een A4 met stoffen basisstoelen (geen comfort of sportstoelen), navi, parkeersensoren en 40 euro (25 vaa en 15 eigen bijdrage) extra van mijn netto loon per jaar. Dat is het dus echt niet waard.
[...]
Bizar, offerte van mijn A4 avant (zelfde motor, ook in BE) kwam op net geen 39k euro, dus "slechts" 1400 duurder met de volgende optiesAndRo555 schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 21:46:
[...]
Active Info Display is gewoon wel standaard op een Highline in België. (nu even niet meer)
Passat heeft alleen leer aan de buitenkanten van de stoel, het midden is alcantare. (volledig leer is 800 extra)
Passat Variant 2.0TDI 150pk 6MT Highline, met de volgende opties:
Business pack Pro, Discover Pro navigatie, camera en andere essentiele opties meuk. (+1998 euro)
Metaalkleur +610
Verdonkerde ruiten achter: +312
Volwaardig lichtmetalen reservewiel +266
Guide and Inform (live traffic) +133
Dat voor het totaalbedrag van 37573.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
| - Xenons - Sportzetels Alcantara - Navigatie plus HD - Sportstuur - Binnen & buitenspiegels met dag/nachtfunctie - Assistance pack (lane assist, APS voor/achter & adaptive cc) - Zonneschermpjes achteraan - Licht/Regensensor + headlight asssistant - Koffermodule - Opbergmodule - Lichtmodule - Drive select - Airco 3 zones - Advanced key - B&O sound system - Audi Music Interface - Verchroomde vensteromlijsting / dakreling - Schakelpook aluminium - DAB tuner |
Zo veel scheelt het dus niet hé. Laat de B&O en DAB vallen en je hebt dezelfde prijs. Toegegeven, de Passat is een modernere wagen dan de B8 en de B9 zal wel een stuk duurder uitvallen.
Zojuist net als vele anderen de 308SW Blue Lease Exec Pack in opdracht gezet.
Komende vanuit een Megane Estate @20% is toch met het gezin deze stationcar praktisch.
Contract voor (standaard) 5 jaar en kenteken registratie/aflevering medio 31-12-2015
Het huidige contract wordt 10 weken naar voren gehaald, de werkgever is flexibel hierin.
Misschien voor mogelijke twijfelaars betreffende de 308; bij de dealer kun je gewoon als accessoire de GT uitlaten achteraf laten monteren voor 450,-
Ik had nog voldoende ruimte dus die zitten erop; net als het leder / stoelverwarming / trekhaak afneembaar + adaptertje en de Allesdragers.
Andere velgen / bandenmaat heb ik ivm rijcomfort niet genomen ( de 17" liet alle oneffenheden in de weg direct in het sturen klapperen niet normaal ) daarnaast is dat met de winterbandjes ook weer zoveel duurder.
Tuurlijk is dit het 14% actiemodel en zijn er betere auto's meer het is redelijk goed waar voor je (bijtellings-) geld. daarnaast nogeens praktisch met zijn 5-en in de privé situaties.
Overigens ivm grove brandstof overschrijdingen van de Hybride voertuigen; ik dank de DS5 en de V60-V70 collega's die braaf aan de pomp 1 op fucking 6 tot 11 blijven doortanken; zijn deze voertuigen al een poosje volledig verbannen bij ons. Erg fijn voor de rest dat ze de laadpaal niet kunnen vinden maar het gaspedaal met de 200PK+ wel....
Komende vanuit een Megane Estate @20% is toch met het gezin deze stationcar praktisch.
Contract voor (standaard) 5 jaar en kenteken registratie/aflevering medio 31-12-2015
Het huidige contract wordt 10 weken naar voren gehaald, de werkgever is flexibel hierin.
Misschien voor mogelijke twijfelaars betreffende de 308; bij de dealer kun je gewoon als accessoire de GT uitlaten achteraf laten monteren voor 450,-
Ik had nog voldoende ruimte dus die zitten erop; net als het leder / stoelverwarming / trekhaak afneembaar + adaptertje en de Allesdragers.
Andere velgen / bandenmaat heb ik ivm rijcomfort niet genomen ( de 17" liet alle oneffenheden in de weg direct in het sturen klapperen niet normaal ) daarnaast is dat met de winterbandjes ook weer zoveel duurder.
Tuurlijk is dit het 14% actiemodel en zijn er betere auto's meer het is redelijk goed waar voor je (bijtellings-) geld. daarnaast nogeens praktisch met zijn 5-en in de privé situaties.
Overigens ivm grove brandstof overschrijdingen van de Hybride voertuigen; ik dank de DS5 en de V60-V70 collega's die braaf aan de pomp 1 op fucking 6 tot 11 blijven doortanken; zijn deze voertuigen al een poosje volledig verbannen bij ons. Erg fijn voor de rest dat ze de laadpaal niet kunnen vinden maar het gaspedaal met de 200PK+ wel....
Wat voor opties heb je erbij genomen?Seven_of_Nine schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 11:28:
Zojuist net als vele anderen de 308SW Blue Lease Exec Pack in opdracht gezet.
BlaBlaBla
Geen lijkt me omdat er geen opties beschikbaar zijn. Alleen accessoires.
Ik heb wel 17" besteld, verwacht geen gestuiter gezien de comfortable vering van de auto (18" heb ik om deze reden wel buiten beschouwing gelaten). Met welke uitvoering heb jij dan proef gereden, een GT misschien?Seven_of_Nine schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 11:28:
Zojuist net als vele anderen de 308SW Blue Lease Exec Pack
[ Voor 3% gewijzigd door Schimanski81 op 13-08-2015 12:45 ]
Ok de Jag wordt het niet: De maatschappij wil er niet aan, te duur en niet breed inzetbaar:(
Dan is dit wel een optie:
Gekozen opties

Gekozen opties
- Stof-/ledercombinatie Breeze Oyster/Schwarz
- Stof/ledercombinatie Breeze
- HiFi System (9 luidsprekers) 205 watt vermogen
- Metallic lak
- Saphirschwarz metallic
- Middenarmsteun achter inclusief bekerhouders
- Executive pakket
- Automatische sporttransmissie 8-traps, incl. Steptronic, schakelpaddles aan stuurwiel
- Levering zonder typeaanduiding op de achterzijde
- A3 Limo met veel opties
- A3 SB met veel opties
- A4 Limo of Avant met paar opties (Sport editions)
- Merc. CLA evt. Shooting brake met weinig opties (Ambition/Urban), (vandaag proefit).
[ Voor 22% gewijzigd door wvkreg op 13-08-2015 13:36 ]
@wvkreg: moet je diesel? Anders is de nieuwe A4 2.0 TFSI niks voor je? 190 PK 20% bijtelling met ProLine Plus pakket een hele complete auto.
Nee, dat is het wel. Jij wil alleen de Duitse drie of een chique Engelsman.
In jouw geval zou ik een BL R samenstellen.
De drie sedan vind ik eerlijk gezegd niet zo...daarvan vind ik de touring mooier. Lukt high executive niet? Daarnaast rij je waarschijnlijk 2,5 van de 5 jaar in een verouderd model straks. De GT wordt te duur denk? Is alleen in 25% bijtelling volgens mij.
CLA shooting brake heb ik zelf ook ooit eens bekeken. Maar ik moest behoorlijk wat dure opties aantikken. De lease edition kon je verder niet veel mee. Van buiten wel erg mooi! Wel C segment en dat merkte ik wel want ik vond hem wat benauwend qua interieur ruimte.
Een A3? Laten we eerlijk zijn: die ga jij niet kiezen. Zeker de sedan niet. Want dat is, zoals je zelf schreef, voor mensen die wel een A4 willen maar niet kunnen betalen.
En al het andere mooie spul vind jij niet mooi. Een Giulia, Mondeo, V60, Mazda 6 of Lexus zie ik niet snel op je lijstje voorkomen.
Dan hou je de A4 over. En uitgaande van je posts hier past de A4 dan het beste bij je denk ik.
De drie sedan vind ik eerlijk gezegd niet zo...daarvan vind ik de touring mooier. Lukt high executive niet? Daarnaast rij je waarschijnlijk 2,5 van de 5 jaar in een verouderd model straks. De GT wordt te duur denk? Is alleen in 25% bijtelling volgens mij.
CLA shooting brake heb ik zelf ook ooit eens bekeken. Maar ik moest behoorlijk wat dure opties aantikken. De lease edition kon je verder niet veel mee. Van buiten wel erg mooi! Wel C segment en dat merkte ik wel want ik vond hem wat benauwend qua interieur ruimte.
Een A3? Laten we eerlijk zijn: die ga jij niet kiezen. Zeker de sedan niet. Want dat is, zoals je zelf schreef, voor mensen die wel een A4 willen maar niet kunnen betalen.
En al het andere mooie spul vind jij niet mooi. Een Giulia, Mondeo, V60, Mazda 6 of Lexus zie ik niet snel op je lijstje voorkomen.
Dan hou je de A4 over. En uitgaande van je posts hier past de A4 dan het beste bij je denk ik.
Jupz een GT; de parkeerplaats heeft voldoende collega's met de 308; ik heb een GT gepakt van die gozer van de derde etage. Tuurlijk heeft die een andere afstelling; snap ik ook; maar op 17" had ik het idee dat al mijn wervels gratis verschoven werden.Schimanski81 schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 12:44:
[...]
Met welke uitvoering heb jij dan proef gereden, een GT misschien?
Inderdaad geen opties; die zijn er niet; alles is accessoire; de opdracht is al goedgekeurd en gaat richting dealer.
Ik heb ook echt gekeken naar 17" of 18" maar voor dat geld heb je ook het leder, stoelverwarming + de GT uitlaat en blijf ik de winterbandjes behouden; die drie items waren toch voor mij de reden om het 16" maar gewoon te laten zitten. En eigenlijk ( tuurlijk het is maar 16" ) heb ik wel eens lelijkere gezien.
Oh ja; de GT heeft ook 150pk dat heeft die 14% pruttel-diesel niet natuurlijk maar dat doet mij weinig;
Ik heb ooit eens 2 jaar een Golf PLUS gehad (met werkgever korting uit de garage meegenomen achtergelaten door een ex-collega) dus het verschil is zeer duidelijk maar de 110pk 1.5 dci in de huidige Megane heeft mij niet te kort gedaan; behalve dan bij groen licht iedereen achter je te laten, maar ja of dat nou zo veilig is op de openbare weg... Maar wel leuk zo nu en dan....
Dank trouwens voor de positieve interacties; mijn post was niet zozeer om "weer een 14% bestelling" neer te zetten, maar juist van die GT pijpjes; dat wist ik niet dat dat kon, misschien dat er nog meer mensen dat leuk vinden, ik wel ;-)
Idd, een A4 2.0 TDI Ultra 163pk Limousine Business edition is dan wel een leuke. Wel het nieuwe model pakken natuurlijk. En minimaal 17", anders is het simpelweg zonde een A4 te kiezen.
Of als je echt premium wil gaan, pak dan de 3.0 TDI 245pk en screw de bijtelling.
Of als je echt premium wil gaan, pak dan de 3.0 TDI 245pk en screw de bijtelling.
Was mij bij of velgen of leer + stoelverwarming (naast trekhaak en wat meuk in de kofferbak voor de honden). Dan toch voor velgen aangezien ik nadeel van leer vind dat het zomers plakt.Seven_of_Nine schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 15:49:
[...]
Jupz een GT; de parkeerplaats heeft voldoende collega's met de 308; ik heb een GT gepakt van die gozer van de derde etage. Tuurlijk heeft die een andere afstelling; snap ik ook; maar op 17" had ik het idee dat al mijn wervels gratis verschoven werden.
Inderdaad geen opties; die zijn er niet; alles is accessoire; de opdracht is al goedgekeurd en gaat richting dealer.
Ik heb ook echt gekeken naar 17" of 18" maar voor dat geld heb je ook het leder, stoelverwarming + de GT uitlaat en blijf ik de winterbandjes behouden; die drie items waren toch voor mij de reden om het 16" maar gewoon te laten zitten. En eigenlijk ( tuurlijk het is maar 16" ) heb ik wel eens lelijkere gezien.
Oh ja; de GT heeft ook 150pk dat heeft die 14% pruttel-diesel niet natuurlijk maar dat doet mij weinig;
Ik heb ooit eens 2 jaar een Golf PLUS gehad (met werkgever korting uit de garage meegenomen achtergelaten door een ex-collega) dus het verschil is zeer duidelijk maar de 110pk 1.5 dci in de huidige Megane heeft mij niet te kort gedaan; behalve dan bij groen licht iedereen achter je te laten, maar ja of dat nou zo veilig is op de openbare weg... Maar wel leuk zo nu en dan....
Maar dan zal de GT inderdaad wel een sportonderstel hebben, ben ik geen fan van voor mijn dagelijkse ritten. De GT diesel heeft volgens mij 180 pk en 18" velgen.. Dus vertrouw erop dat 17" icm met de gewone SW prima combi is.
De 120pk en 300NM in de BLEP uitvoering is verder niks mis mee inderdaad. Best potent diesel blokje.
Thanks, ik moet diesel rijden helaas...readytoflow schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 14:15:
Nee, dat is het wel. Jij wil alleen de Duitse drie of een chique Engelsman.
Een A3? Laten we eerlijk zijn: die ga jij niet kiezen. Zeker de sedan niet. Want dat is, zoals je zelf schreef, voor mensen die wel een A4 willen maar niet kunnen betalen.![]()
De A4 is te sedan, dan neem ik liever Avant en ga ik dus even op de nieuwe modellen wachten. Giulia en Lexus mag ik niet kiezen, net als de Jag afgekeurd op representativiteit en inzetbaarheid.
Shooting Brake viel idd tegen, geeneens auto airco, is optie van 560 euro.
Heel erg klein in de auto zelf, achterin en kofffer wel prima in orde. De CLA180 komt ook nog aardig vooruit, viel me mee. Had een Urban automaat met 18 inch, lichtgrijs ach Mercedes
Ik ga verder nadenken...
Was dat catalogusprijs?FLuKee schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 10:03:
[...]
Bizar, offerte van mijn A4 avant (zelfde motor, ook in BE) kwam op net geen 39k euro, dus "slechts" 1400 duurder met de volgende opties
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 - Xenons - Sportzetels Alcantara - Navigatie plus HD - Sportstuur - Binnen & buitenspiegels met dag/nachtfunctie - Assistance pack (lane assist, APS voor/achter & adaptive cc) - Zonneschermpjes achteraan - Licht/Regensensor + headlight asssistant - Koffermodule - Opbergmodule - Lichtmodule - Drive select - Airco 3 zones - Advanced key - B&O sound system - Audi Music Interface - Verchroomde vensteromlijsting / dakreling - Schakelpook aluminium - DAB tuner
Zo veel scheelt het dus niet hé. Laat de B&O en DAB vallen en je hebt dezelfde prijs. Toegegeven, de Passat is een modernere wagen dan de B8 en de B9 zal wel een stuk duurder uitvallen.
Bij mij is het kiezen van een leasewagen een simpel internet portaal met een hele hoop modellen en hun opties. Nergens staat er de totale prijs bij van de auto, leasebedrag is vast en enkel het over budget wordt getoond, naast de vaa. En een b8 A4 Avant kwam daar op quasi evenveel uit als de Passat, enkel al met de twee opties die ik aangevinkt had. Zal wel te maken gehad hebben met het feit dat het model ver op zijn einde was.
@wvkreg: als jij een loaded A3 kunt rijden...is een S1 dan ook een optie? Premium bommetje op wielen. Groter is niet altijd beter
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Hier ook een 308SW in bestelling staan. Proefrit was met 17" velgen en reden prima, dus ik vond het een prima combi!Schimanski81 schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 16:45:
[...]
Maar dan zal de GT inderdaad wel een sportonderstel hebben, ben ik geen fan van voor mijn dagelijkse ritten. De GT diesel heeft volgens mij 180 pk en 18" velgen.. Dus vertrouw erop dat 17" icm met de gewone SW prima combi is.
Dus bij mijn bestelling ook de 17" velgen als optie genomen...
Btw: twijfel nog sterk om niet alsnog voor de 18" te gaan.
Edit:
We hebben de zelfde velgen in bestelling staan...Schimanski81 schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 12:07:
Ben wel benieuwd hoe de velgen staan die ik er bij heb besteld (17" nep-Saphir, ik vond 18" te groot).
[ Voor 25% gewijzigd door Oculus op 13-08-2015 20:43 ]
Ik heb er nog geen zien rond rijden met die velgen, ben erg benieuwdOculus schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 20:35:
[...]
[...]
We hebben de zelfde velgen in bestelling staan...
Als ie ja zegt,zou ik bijna m'n schoen gaan opeten...The Eagle schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 19:51:
@wvkreg: als jij een loaded A3 kunt rijden...is een S1 dan ook een optie? Premium bommetje op wielen. Groter is niet altijd beter
Een A3 sedan heeft al te weinig status. Laat staan een S1
Overigens wel vreemde policy dat je bij hem wel een 3 serie, C, of A4 mag leasen,maar geen XE...? Cabrio's en coupé's kan ik in meegaan, maar een XE weigeren omdat ie minder representatief is dan een A4?
Die km's/looptijd is ook wel erg veel. Maakt het er niet makkelijker op.
Misschien moet ie zich er toch bij neer gaan leggen dat een 'echte auto' nu nog net te vroeg komt en een lekker aangeklede C segmenter kiezen. Of een Passat...
Zie net dat ie diesel moet rijden. Wordt dus geen S1 
Wordt dus gewoon weer een grijze 3 serie van 13 in een dozijn. Weer eentje meer op de wegen. Wvkreg, doe mij een lol: lease een rode of desnoods een gifgroene ipv de standaard grijstinten. Is er toch nog een beetje speciaal aan
Wordt dus gewoon weer een grijze 3 serie van 13 in een dozijn. Weer eentje meer op de wegen. Wvkreg, doe mij een lol: lease een rode of desnoods een gifgroene ipv de standaard grijstinten. Is er toch nog een beetje speciaal aan
Vermoedelijk wil zijn werkgever daar ook niet aan. Ik lees dat de Jag afgekeurd is omdat deze niet breed inzetbaar genoeg is, en lees ergens iets over representativiteit… dan zal zo'n kleur wel helemaal issues geven.The Eagle schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 21:56:
Zie net dat ie diesel moet rijden. Wordt dus geen S1
Overigens mag bij ons alles behalve rood. Vreemde regeling want dan zou zo'n gifgroene kleur wel weer goedgekeurd worden… Niemand heeft dat afaik gedurfd vooralsnog…
You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.
Is rood de kleur van jullie grootste concurrent misschien? 
Ben toch wel blij dat wij nul regels hebben wat betreft brandstof, merk, kleur, carrosserievorm, etc.
Ben toch wel blij dat wij nul regels hebben wat betreft brandstof, merk, kleur, carrosserievorm, etc.
Ik ken een bedrijf waar dat gebeurd is. 2 mensen die zon gif groene ibiza die een paar jaar geleden hip was in een sport trim besteld hebben. Hierbij zit de uitlaat midden in onder de auto. Sindsdien moeten alle leaseauto's goedgekeurd worden door de directie zelfRomeoJ schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 22:12:
[...]
Vermoedelijk wil zijn werkgever daar ook niet aan. Ik lees dat de Jag afgekeurd is omdat deze niet breed inzetbaar genoeg is, en lees ergens iets over representativiteit… dan zal zo'n kleur wel helemaal issues geven.
Overigens mag bij ons alles behalve rood. Vreemde regeling want dan zou zo'n gifgroene kleur wel weer goedgekeurd worden… Niemand heeft dat afaik gedurfd vooralsnog…
Ik zou lekker de 3-serie pakken.
Sterker nog, dat heb ik ook gedaan 😋
Briljante automaat, alleen al daarom. Die van mij heeft verder weinig kruisjes, maar eerlijk gezegd mis ik daar ook niet heel veel aan. Tuurlijk is het leuk, maar ik zou nooit kleiner gaan rijden voor meer opties. De rust van een langere wielbasis + meestal ook een stiller interieur dat vind ik erg prettig.
De A4, vast een ook een heel goede wagen. Maar wel 'klinischer' dan een BMW.
Als je trouwens wel budget hebt voor een aardig rijtje opties zou ik sowieso gaan voor sportstoelen + alcantara. Executive zit verder het meeste wel op, ik miste alleen regen/licht sensor destijds. Maar dat is wellicht al veranderd.
Sterker nog, dat heb ik ook gedaan 😋
Briljante automaat, alleen al daarom. Die van mij heeft verder weinig kruisjes, maar eerlijk gezegd mis ik daar ook niet heel veel aan. Tuurlijk is het leuk, maar ik zou nooit kleiner gaan rijden voor meer opties. De rust van een langere wielbasis + meestal ook een stiller interieur dat vind ik erg prettig.
De A4, vast een ook een heel goede wagen. Maar wel 'klinischer' dan een BMW.
Als je trouwens wel budget hebt voor een aardig rijtje opties zou ik sowieso gaan voor sportstoelen + alcantara. Executive zit verder het meeste wel op, ik miste alleen regen/licht sensor destijds. Maar dat is wellicht al veranderd.
Great minds think alike!
Neem die sporttransmissie niet. Ik heb deze wel, en het heeft totaal geen meerwaarde. Het rijdt niet prettig en de flippers zul je zelden tot nooit gebruiken. Kostte op mijn auto destijds ca. Eur 1.500,- euro i.c.m. het sportpakket, zonde van het geldwvkreg schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 13:32:
Ok de Jag wordt het niet: De maatschappij wil er niet aan, te duur en niet breed inzetbaar:(![]()
Gekozen optiesRestant opties qua auto:
- Metallic lak
- Saphirschwarz metallic
- Executive pakket
- Automatische sporttransmissie 8-traps, incl. Steptronic, schakelpaddles aan stuurwiel
Opinies of ideeën? Graag!
- A3 SB met veel opties
- Merc. CLA evt. Shooting brake met weinig opties (Ambition/Urban), (vandaag proefit).
En vergeet de in delen neerklapbare achterbank niet. En de licht/regensensor.
Overigens zou ik deze auto helemaal niet meer kiezen, zoals ik al eerder zei loopt deze alweer een tijdje (+3 jaar) mee en rijd je straks in een verouderd model.
Wat is dat?readytoflow schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 14:15:
[ Voor 8% gewijzigd door Leolinedance op 14-08-2015 02:16 ]
42K catalogusprijs, bij ons is het wel gewoon offerte bij dealer vragen, leasemaatschappij maakt er een maandbedrag van. Best gek dat er zoveel variatie op zit!AndRo555 schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 17:23:
[...]
Was dat catalogusprijs?
Bij mij is het kiezen van een leasewagen een simpel internet portaal met een hele hoop modellen en hun opties. Nergens staat er de totale prijs bij van de auto, leasebedrag is vast en enkel het over budget wordt getoond, naast de vaa. En een b8 A4 Avant kwam daar op quasi evenveel uit als de Passat, enkel al met de twee opties die ik aangevinkt had. Zal wel te maken gehad hebben met het feit dat het model ver op zijn einde was.
Dat van die sporttransmissie lees je wel vaker. Ik heb hem niet en ook nog nooit gemist. Ook met de normale automaat kun je zelf schakelen, pook opzij tikken en gaan. Dat heb ik denk ik max 3x gedaan de afgelopen 3 jaar.Leolinedance schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 01:49:
Neem die sporttransmissie niet. Ik heb deze wel, en het heeft totaal geen meerwaarde. Het rijdt niet prettig en de flippers zul je zelden tot nooit gebruiken. Kostte op mijn auto destijds ca. Eur 1.500,- euro i.c.m. het sportpakket, zonde van het geld![]()
En vergeet de in delen neerklapbare achterbank niet. En de licht/regensensor.
Overigens zou ik deze auto helemaal niet meer kiezen, zoals ik al eerder zei loopt deze alweer een tijdje (+3 jaar) mee en rijd je straks in een verouderd model.
[...]

Achterbank en sensoren idd even goed in de gaten houden.
Qua veroudering, het model is nu net iets meer dan 3 jaar oud (ik had in april 1 vd eerste 10 in NL) en heeft zojuist zijn "life cycle improvements" gehad. Audi komt nu met nieuwe A4, de c-klasse van Mercedes is er ook nog niet heel lang. Kortom, de enige door wie je waarschijnlijk wordt "ingehaald" is de opvolger van de 3-serie zelf. Ik zou daar wel mee kunnen leven.
Great minds think alike!
Een BMW X1 behoort niet tot de mogelijkheden?wvkreg schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 13:32:
Ok de Jag wordt het niet: De maatschappij wil er niet aan, te duur en niet breed inzetbaar:(![]()
Gekozen optiesRestant opties qua auto:
- Metallic lak
- Saphirschwarz metallic
- Executive pakket
Opinies of ideeën? Graag!
- A3 SB met veel opties
Dit topic is gesloten.