Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast
Als de BMW "maar" 120 euro/maand duurder is, dan zou ik zeker voor de BMW gaan boven de V40.yeehaw schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 15:59:
Proefrit gereden met de Volvo V40 en die is me ook heel erg meegevallen. Lekker veel opties ook standaard. Toch moet ik toegeven dat het rijgedrag van de 1-serie + het overzicht wel beter bevalt.
Offertes opgevraagd voor beide bij de LM in de volgende configuraties:
V40 D2 Business Sport (Is al heel compleet):
Onyx Black Metallic
18-inch Ixion velgen.
Verduisterd glas
Park Pilot Plus
BMW 116D:
Saphirschwarz mettalic
Sport-pakket
High Executive uitvoering
17-inch Dubbelspaak velgen 655
Interieurlijsten alu langschliff + accentlijsten zwart.
Leder Dakota zwart
M-sportstuurwiel
PDC voor en achter + Park assistant
Comfort Access
12V aansluiting
Geen line opschrift en geen type aanduiding
Buitenste hoofdsteunen achter neerklapbaar
Harman Kardon geluidssysteem.
Nu even afwachten dus. Kan ik nog even nadenken over 120 euro / maand extra het waard is voor de 1-serie...
Ik heb ook zitten twijfelen, maar de volvo v40 business sport past ruim in mijn budget terwijl ik bij de 1-serie zoveel opties moest aanvinken om het een beetje op niveau te krijgen dat het wel een dure grap werd (+20% bijtelling tegenover 14% voor de v40). Stiekem vind ik die nieuwste 1-serie (2015 model) toch net iets mooier dan een v40, eindelijk grote achterlichten.
Ik heb gehoord dat de hatchback een navigatiepijl tussen de km en toerenteller toont, en de station uitvoering niet, weet jij hier toevallig iets vanaf?
Ik heb zaterdag nog een paar proefritten gemaakt:
Ford Fiesta (alweer): vorige keer 15min, nu wat langer. Rijdt prima, ik vind hem zelf alleen iets te zwaar sturen, en de navigatie ondermaats, maar uiteindelijk kreeg ik niet het gevoel dat dit zoveel beter is dan mijn huidige Punto, ik kreeg niet het gevoel dat ik mijn Punto het liefst diezelfde dag nog zou willen inruilen. Het zou wel een vooruitgang zijn, omdat de wegligging wat beter is, hij wat sneller is, schakelt directer, en het geluid beter klinkt.
Peugeot 208: ook tweede proefrit, maar nu definitief afgeschreven. Lange versnellingsbak, oncomfortabele stoelen, vervelende middenarmsteun, etc. Al met al, voor mij een achteruitgang op mijn Punto.
Peugeot 308: stoelen van een 308 zaten zoveel beter dan van de 208, dat ik deze toch eens wilde proberen, ook al is het uit een heel ander segment. Proefrit heeft mij erg verrast, ik vond hem zeer comfortabel rijden, schakelde fijn etc. en was ook nog eens aardig rap (300nm
Ik was eerst niet van plan om uit dit segment te gaan leasen, maar ik ga hem toch overwegen.
Kost netto +/- €90,- p/m meer dan de Fiesta
Volvo V40 Business Edition: komende zaterdag een proefrit, kost +/- €135,- p/m meer dan de Fiesta. Ik ben er nog niet over uit of ik dit er voorover zou hebben,..
BlaBlaBla
Het kleurendisplay wat jij bedoelt is enkel te verkrijgen in het Pack Securité of bij keyless entry vziw.Strider schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 17:22:
[...]
Ik heb gehoord dat de hatchback een navigatiepijl tussen de km en toerenteller toont, en de station uitvoering niet, weet jij hier toevallig iets vanaf?
www.google.nl
Beide auto's vallen binnen het leasebudget, het is dus puur 120 euro bijtelling per maand extra. Maar toch, qua luxe doen ze niet voor elkaar onder. Het is echt een smaakbeslissing op dit momentTrishul schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 17:21:
Hangt er natuurlijk wel vanaf of het puur eigen bijdrage is of niet... Indien het namelijk eigen bijdrage is, mag je behoorlijk wat aftikken als je voortijdig vertrekt, of je auto moet overgenomen worden.
Ik heb ook zitten twijfelen, maar de volvo v40 business sport past ruim in mijn budget terwijl ik bij de 1-serie zoveel opties moest aanvinken om het een beetje op niveau te krijgen dat het wel een dure grap werd (+20% bijtelling tegenover 14% voor de v40). Stiekem vind ik die nieuwste 1-serie (2015 model) toch net iets mooier dan een v40, eindelijk grote achterlichten.
xewvkreg schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 17:03:
Nice! Dat wordt mijn twijfel, new A4 of Jag XE )
En dan te bedenken dat het op een C160 basisuitvoering wel gewoon mogelijk is als optie voor 496 euro...
Valt mij vies tegen van Mercedes. Als je op andere fora leest hoeveel moeite al gedaan is om te proberen dit voor elkaar te krijgen heeft het geen zin voor mij om hiermee verder te gaan. Het moge duidelijk zijn dat Mercedes vele klanten heeft teleurgesteld met het ontbreken van deze optie en dat het ook niet bepaald klantvriendelijk is omdat het technisch geen probleem schijnt te zijn.
edit: Deze Engelse heeft het dus wél gewoon: https://www.selectcontrac...business-car-leasing.html
[ Voor 51% gewijzigd door Leolinedance op 04-08-2015 00:30 ]
Klinkt als een verhaaltje peugeot, wel kunnen aanbieden maar niet willen aanbieden....Leolinedance schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 00:18:
Heb 'officieel' bericht gehad dat DAB digitale radio in een Mercedes C350e niet mogelijk is af-fabriek. Dan moet je het achteraf in laten bouwen en zal het waarschijnlijk het driedubbele (of meer) kosten.
En dan te bedenken dat het op een C160 basisuitvoering wel gewoon mogelijk is als optie voor 496 euro...
Valt mij vies tegen van Mercedes. Als je op andere fora leest hoeveel moeite al gedaan is om te proberen dit voor elkaar te krijgen heeft het geen zin voor mij om hiermee verder te gaan. Het moge duidelijk zijn dat Mercedes vele klanten heeft teleurgesteld met het ontbreken van deze optie en dat het ook niet bepaald klantvriendelijk is omdat het technisch geen probleem schijnt te zijn.
edit: Deze Engelse heeft het dus wél gewoon: https://www.selectcontrac...business-car-leasing.html
Hoe minder modulair, hoe eenvoudiger het productieproces. Blijft inderdaad treurig dat een fabrikant voor zijn klanten de keuzes wilt maken wat wel en niet belangrijk is

Wat zit daar nou voor logica achter? In de poolauto die ik vorig jaar even heb gereden zat DAB en dat was een Seat Leon uit 2011!Leolinedance schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 00:18:
Heb 'officieel' bericht gehad dat DAB digitale radio in een Mercedes C350e niet mogelijk is af-fabriek
Saved by the buoyancy of citrus
Verder maakt het me geen bal uit hoor, ik weet alleen wat de voordelen zijn van DAB+ tov FM-radio. Het is niet wereldschokkend, wel een prettige evolutie van radio in de auto.
Ik heb het nu ook niet in mijn Seat, omdat ik voor snelle levering een model uit de showroom heb besteld die het toevallig niet had, anders had ik die optie wel degelijk meegenomen.
[ Voor 14% gewijzigd door Cyphax op 04-08-2015 09:30 ]
Whoop!
Grappig dat dit tegenwoordig toch meer leeft.
Voor pakweg 15 euro kun je dan DAB+ hebben, maar je moet wel een dongle aan je telefoon hangen.
Of je kan (radio)audio via internet streamen via bijv tunein
Jij verwacht dat er meer van deze auto's geproduceerd kunnen worden in 2015 wanneer DAB+ niet als optie leverbaar is? Ik geloof er niks van. Waarom is het in andere landen wel mogelijk? Als het technisch zo complex zou zijn zou het daar ook niet mogelijk zijn, en al zeker niet voor 496 euro (wat een schijntje is bij MB). Voor dat geld kan het inbouwen nooit lang duren.Z___Z schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 09:23:
Tja je kan wel klagen, maar wat wil je liever, DAB+ of achter het net vissen, omdat je net te laat was met bestellen van de C350e? Nu zijn er meer mensen blij dat ze een C350e kunnen bestellen in 2015 waavan er een klein aantal teleurgesteld is omdat ze geen DAB+ kunnen bestellen.
[ Voor 3% gewijzigd door Leolinedance op 04-08-2015 11:35 ]
Precies. En aangezien ik uit ervaring weet dat zenders wegvallen richting mijn werk (in Zuid-Limburg) had ik er het geld er wel voor over gehad.Cyphax schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 09:29:
Ik klaag er niet over, ik verwacht dat zo'n C350 voorlopig buiten m'n budget zou vallen. Maar ik verbaas me wel over het gegeven dat het nieteens kan, zonder het zelf achteraf maar te doen. En dat van een premium-merk als Mercedes waar ik dat juist nieteens als optie zou verwachten omdat het standaard is. Dat is wel erg ver verwijderd van het beeld dat ik van Mercedes als merk heb.
Verder maakt het me geen bal uit hoor, ik weet alleen wat de voordelen zijn van DAB+ tov FM-radio. Het is niet wereldschokkend, wel een prettige evolutie van radio in de auto.
Ik heb het nu ook niet in mijn Seat, omdat ik voor snelle levering een model uit de showroom heb besteld die het toevallig niet had, anders had ik die optie wel degelijk meegenomen.
Misschien dan inderdaad maar met zo iets gaan klooien, thanksfrankb schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 10:49:
Op een andere site verwees Involver naar deze optie, werkt als je Android hebt: http://feilen-stolz.de/wavesink_android.php
Voor pakweg 15 euro kun je dan DAB+ hebben, maar je moet wel een dongle aan je telefoon hangen.
Of je kan (radio)audio via internet streamen via bijv tunein
Dat heeft met productieplanning te maken. Hoe eerder je de configuratie vast hebt gelegd, hoe beter je met je leveranciers kan inplannen wanneer componenten op welke plek in de fabriek moet zijn. Hoe minder variatie, hoe makkelijker het is voor de fabrikant.Leolinedance schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 11:28:
[...]
Jij verwacht dat er meer van deze auto's geproduceerd kunnen worden in 2015 wanneer DAB+ niet als optie leverbaar is? Ik geloof er niks van. Waarom is het in andere landen wel mogelijk? Als het technisch zo complex zou zijn zou het daar ook niet mogelijk zijn, en al zeker niet voor 496 euro (wat een schijntje is bij MB). Voor dat geld kan het inbouwen nooit lang duren.
Het is niet alleen voor commerciele doeleinde dat pakketten met opties goedkoper zijn dan losse opties. Het is voor de fabrikant makkelijker (en dus goedkoper) om batches met dezelfde configuratie te bouwen.
Klopt, alleen als ik tegen mijn klanten vertel dat ze niets meer kunnen aanpassen voordat er ook maar iets echt gedaan is.... Dan maak ik geen vriendenZ___Z schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 11:51:
[...]
Dat heeft met productieplanning te maken. Hoe eerder je de configuratie vast hebt gelegd, hoe beter je met je leveranciers kan inplannen wanneer componenten op welke plek in de fabriek moet zijn. Hoe minder variatie, hoe makkelijker het is voor de fabrikant.
Het is niet alleen voor commerciele doeleinde dat pakketten met opties goedkoper zijn dan losse opties. Het is voor de fabrikant makkelijker (en dus goedkoper) om batches met dezelfde configuratie te bouwen.
Anders gezegd, het moet ook mogelijk zijn om kleine wijzigingen door te voeren.
Denk aan een ander kleur, ander velgen etc. Mits deze zaken op voorraad zijn / tijdige te leveren zijn.
Nu wordt elk risico vermeden.. helaas zijn er nog steeds vertragingen (zie aid)
Tja, als je zegt dat door de wijziging de levertijd iets langer wordt hebben al je klanten daar dan weel weer begrip voor. Alleen in het de MB geval zou dat levering 2016 betekenen en zijn mensen daar weer ontvreden over want dit kost veel meer geldDarkChylde schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 12:31:
[...]
Klopt, alleen als ik tegen mijn klanten vertel dat ze niets meer kunnen aanpassen voordat er ook maar iets echt gedaan is.... Dan maak ik geen vrienden
Peugeot had veel meer kunnen verkopen als ze alle opties beschikbaar stellen, nu kunnen ze waarschijnijk mee rproduceren om het eenheidsworst is. MB Kiest schijnbaar gedeeltelijk voor een zelfde soort concept.
[ Voor 20% gewijzigd door thefox154 op 04-08-2015 12:41 ]
Het is niet alleen Peugeot die je niet exact kunt samenstellen zoals je zelf wilt, maar je ziet het ook terug bij Audi, VW, Volvo etc, met ieder merk kun je hier wel mee te maken krijgen.thefox154 schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 08:59:
[...]
Klinkt als een verhaaltje peugeot, wel kunnen aanbieden maar niet willen aanbieden....
Hoe minder modulair, hoe eenvoudiger het productieproces. Blijft inderdaad treurig dat een fabrikant voor zijn klanten de keuzes wilt maken wat wel en niet belangrijk is
BlaBlaBla
En ik heb het idee dat de V40 Business Sports van Volvo als warme broodjes de toonbank over vliegen dus blijkbaar zien klanten de voordelen ook.
Wel als je er bij verteld dat je dan dit jaar kan leveren ipv volgend jaar en de belastingdienst alleen nog dit jaar heel veel korting/subsidie geeft op jouw product.DarkChylde schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 12:31:
[...]
Klopt, alleen als ik tegen mijn klanten vertel dat ze niets meer kunnen aanpassen voordat er ook maar iets echt gedaan is.... Dan maak ik geen vrienden
Anders gezegd, het moet ook mogelijk zijn om kleine wijzigingen door te voeren.
Denk aan een ander kleur, ander velgen etc. Mits deze zaken op voorraad zijn / tijdige te leveren zijn.
Nu wordt elk risico vermeden.. helaas zijn er nog steeds vertragingen (zie aid)
Het lijkt me trouwens dat de DAB+ module gewoon een module is die aan de achterkant van de radio aangesloten kan worden. Zal aftermarket ook moeten kunnen.
DAB+ heeft ook een speciale antenne nodig, 'vaak' geplaatst achter de voor en misschien ook achter bumper.Z___Z schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 13:48:
[...]
Wel als je er bij verteld dat je dan dit jaar kan leveren ipv volgend jaar en de belastingdienst alleen nog dit jaar heel veel korting/subsidie geeft op jouw product.
Het lijkt me trouwens dat de DAB+ module gewoon een module is die aan de achterkant van de radio aangesloten kan worden. Zal aftermarket ook moeten kunnen.
BlaBlaBla
En niet vergeten Mazda, Toyota, ect. Die werken vaak met hooguit 4-5 uitvoeringen ipv mogelijkheid om elke optie apart toe te voegen.Strider schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 12:58:
[...]
Het is niet alleen Peugeot die je niet exact kunt samenstellen zoals je zelf wilt, maar je ziet het ook terug bij Audi, VW, Volvo etc, met ieder merk kun je hier wel mee te maken krijgen.
Niet bij de Blue Lease uitvoeringen.Chutney schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 14:21:
Vreemd verhaal, bij Peugeot (de 308) kon ik dit gewoon zelf selecteren.
BlaBlaBla
Mijn boefje is liev!
Als je ziet hoeveel auto's er vandaag nog verkocht worden zonder DAB(+)....
Wat moet je met DAB(+) als je A2DP en Spotify (of vergelijkbaar) hebtAndRo555 schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 15:34:
Er zijn zodanig veel legacy FM/AM radios op de wereld dat dat waarschijnlijk nog 4 a 5 keer zo lang duurt als je gemiddelde leasetermijn. 15 a 20 jaar toch nog zeker.
Als je ziet hoeveel auto's er vandaag nog verkocht worden zonder DAB(+)....
“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]
Maar ach, niks klinkt beter als het nostalgisch geluid van de AM/middengolf/whatever
[ Voor 28% gewijzigd door vhal op 04-08-2015 16:08 ]
Moet ik nog opschieten met de laadpaal thuis ook :-)
Koffie en meer...
Vast = Mooi, maar minder praktischrik11 schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 19:50:
Hier moet ook de keuze gemaakt worden voor een lease auto (de eerste). We gaan voor de focus wagon titanium. Ik moet alleen kiezen tussen een vaste en verwijderbare trekhaak (de automatische is niet meer leverbaar). Heeft een van jullie ervaring met de verwijderbare trekhaak? Is dit makkelijk te doen of is het beter te kiezen voor een vaste?
Verwisselbaar = Praktisch, maar minder mooi
Ik wist niet dat er automatische trekhaken bestonden dat lijkt me het Valhalla.
Koffie en meer...
@DAB discussie: paar jaar terug in de states hdden we Sirius XM in de auto. Ideaal, want via de satelliet. En je hebt daar lang niet overal FM dekking. Heck, in de nationale parken heb je de parkradio met info...op de AM
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
puur uit interesse waarom de focus en geen 14% 308 / auris ?rik11 schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 19:50:
Hier moet ook de keuze gemaakt worden voor een lease auto (de eerste). We gaan voor de focus wagon titanium. Ik moet alleen kiezen tussen een vaste en verwijderbare trekhaak (de automatische is niet meer leverbaar). Heeft een van jullie ervaring met de verwijderbare trekhaak? Is dit makkelijk te doen of is het beter te kiezen voor een vaste?
Dat is in deze niet helemaal een eerlijk vergelijk. De is een compleet actiemodel dus redelijk logisch dat je hier niet aan kunt schroeven daar zit juist het prijsvoordeel/actie in. Wil je zelf een v40 samenstellen dan pak je een r-design of een summum, momentum etc je kan dan elke optie erin of eruit halen zoals jij het wilt. Dus bij de V40 is dit wel degelijk prima mogelijk.PeaceNlove schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 13:31:
Zie bijvoorbeeld de Business Sports V40 van Volvo, dat is een heel goed voorbeeld van een auto waar je nog maar weinig keuze op hebt, veel korting op krijgt en door Volvo vanwege de minimale keuze goed in grote hoeveelheden is te fabriceren.
En ik heb het idee dat de V40 Business Sports van Volvo als warme broodjes de toonbank over vliegen dus blijkbaar zien klanten de voordelen ook.
Bij bijv de Peugeot kan dat niet je hebt gewoon geen keuze in de opties waar dit normaliter bij de europese merken wel gebruikelijk is.
De japanners hebben dit inderdaad niet, levertijden zouden anders met het transport per schip belachelijk lang worden. Hier stelt de importeur vaak 4 uitvoeringen samen die in 99% van de gevallen al gewoon in NL bij de importeur op voorraad staan.
[ Voor 4% gewijzigd door thefox154 op 04-08-2015 20:06 ]
Leek mij ook geweldig, maarja.. Productieproblemen.Masselink schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 19:53:
[...]
Vast = Mooi, maar minder praktisch
Mooier en persoonlijke voorkeur. We gaan er qua kosten toch op vooruit. Dan maakt die 50 euro per maand mij ook niet meer uitwd200 schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 19:56:
[...]
puur uit interesse waarom de focus en geen 14% 308 / auris ?
Hier een verwijderbare trekhaak onder m'n golf variant, opzich vrij makkelijk te monteren en te verwijderen.rik11 schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 19:50:
kwestie van sleuteltje erin doen, de vergrendelknop een halve slag draaien en de trekhaak is los.
in eerste instantie ook besteld, tot er een belletje kwam dat dit niet kon icm. een 1.6TDI en R-Line pakket.Masselink schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 19:53:
[...]
dus toen helaas moeten laten vallen en de verwijderbare dus laten monteren.
Ik zit een beetje met hetzelfde dilemma als jij. Ik denk dat het toch de 208. VInd hem luxer ogen dan de Fiesta en heeft een mooier interieur, voor de rij-eigenschappen heb ik verder geen noemenswaardige verschillen kunnen ontdekken behalve dat de Fiesta iets soepeler schakelt.Strider schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 17:22:
[...]
Ik heb zaterdag nog een paar proefritten gemaakt:
Ford Fiesta (alweer): vorige keer 15min, nu wat langer. Rijdt prima, ik vind hem zelf alleen iets te zwaar sturen, en de navigatie ondermaats, maar uiteindelijk kreeg ik niet het gevoel dat dit zoveel beter is dan mijn huidige Punto, ik kreeg niet het gevoel dat ik mijn Punto het liefst diezelfde dag nog zou willen inruilen. Het zou wel een vooruitgang zijn, omdat de wegligging wat beter is, hij wat sneller is, schakelt directer, en het geluid beter klinkt.
Peugeot 208: ook tweede proefrit, maar nu definitief afgeschreven. Lange versnellingsbak, oncomfortabele stoelen, vervelende middenarmsteun, etc. Al met al, voor mij een achteruitgang op mijn Punto.
Peugeot 308: stoelen van een 308 zaten zoveel beter dan van de 208, dat ik deze toch eens wilde proberen, ook al is het uit een heel ander segment. Proefrit heeft mij erg verrast, ik vond hem zeer comfortabel rijden, schakelde fijn etc. en was ook nog eens aardig rap (300nm).
Ik was eerst niet van plan om uit dit segment te gaan leasen, maar ik ga hem toch overwegen.
Kost netto +/- €90,- p/m meer dan de Fiesta
Volvo V40 Business Edition: komende zaterdag een proefrit, kost +/- €135,- p/m meer dan de Fiesta. Ik ben er nog niet over uit of ik dit er voorover zou hebben,..
V40/308 +/- 120 euro duurder met een beetje opties, vind ik zonde.

Met dat laatste punt zit ik ook nog steeds, ik ben er voor mezelf nog niet uit of ik 100/140 euro extra per maand wil uitgeven voor een betere auto. Uiteindelijk kwam ik met mijn Punto ook overal, zat het niet eens zo verkeerd, en ben je uiteindelijk denk ik ook weer redelijk snel gewend aan een hoger segment.TMC schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 20:50:
[...]
Ik zit een beetje met hetzelfde dilemma als jij. Ik denk dat het toch de 208. VInd hem luxer ogen dan de Fiesta en heeft een mooier interieur, voor de rij-eigenschappen heb ik verder geen noemenswaardige verschillen kunnen ontdekken behalve dat de Fiesta iets soepeler schakelt.
V40/308 +/- 120 euro duurder met een beetje opties, vind ik zonde.
BlaBlaBla
Hoe kun je een vaste nou mooier vindenMasselink schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 19:53:
[...]
Vast = Mooi, maar minder praktisch
In mijn snelheid verkeerd om gedaan

Koffie en meer...
Strider schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 17:22:
[...]
De BLEP SW heeft dat display in elk geval niet. Zou dat misschien nog achteraf te vervangen zijn? Ik heb ooit eens een 206 gehad met een display met een enkele rij cijfers, en heb dat display toen vervangen door een dotmatrix-variant van de sloop. Dat was plug&play, paste netjes op dezelfde plek en ik hoefde niks aan te passen en had direct alle informatie in het nieuwe displayMisteRMeesteR schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 17:37:
[...]
Het kleurendisplay wat jij bedoelt is enkel te verkrijgen in het Pack Securité of bij keyless entry vziw.
Chutney schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 14:21:
Vreemd verhaal, bij Peugeot (de 308) kon ik dit gewoon zelf selecteren.
Over welke optie(s) gaat dit nou? Ik ben even de draad kwijt

De 308SW Blue Lease Executive Pack heeft in elk geval wel DAB+
Knap van je dat je dat doet. Een van de weinige leaserijders die nog zo denktrik11 schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 20:19:
Mooier en persoonlijke voorkeur. We gaan er qua kosten toch op vooruit. Dan maakt die 50 euro per maand mij ook niet meer uit
Ik zou dat persoonlijk niet kunnen, 600 euro per jaar (of 2400-3000 euro over je gehele contractduur) extra uitgeven terwijl er in dezelfde klasse prima alternatieven zijn. En mooier is natuurlijk ook een persoonlijke voorkeur, ik vind de Peugeot 308 in die klasse mooier dan de Focus.
De Focus zal ongetwijfeld wel iets sportiever rijden en strakker sturen, Ford kennende.
[ Voor 3% gewijzigd door Leolinedance op 05-08-2015 12:59 ]
Het is ook zijn eerste leasebak, dat scheelt ook denk ikLeolinedance schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 12:57:
[...]
Knap van je dat je dat doet. Een van de weinige leaserijders die nog zo denkt![]()
Ik zou dat persoonlijk niet kunnen, 600 euro per jaar (of 2400-3000 euro over je gehele contractduur) extra uitgeven terwijl er in dezelfde klasse prima alternatieven zijn. En mooier is natuurlijk ook een persoonlijke voorkeur, ik vind de Peugeot 308 in die klasse mooier dan de Focus.
De Focus zal ongetwijfeld wel iets sportiever rijden en strakker sturen, Ford kennende.
Zelf denk ik af en toe ook wel eens dat een dik blok wel leuk is wanneer je iemand wil inhalen maar voor die paar keer dat ik dat denk is het mij dat geld niet waard. Over een tijdje maakt het ook niet meer uit als alles weer naar 21% gaat dus wie weet dan wel
Mijn boefje is liev!
Het zou ook saai worden als iedereen in een 308SW zou rondrijden.
rik11 schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 14:18:
We rijden nu in een 10 jaar oude auto. We gaan er, doordat we nu 30.000 km per jaar via km-vergoeding vergoed krijgen, in jaarkosten 800 euro op vooruit en rijden een nieuwe ruime auto zonder risico op rare problemen. Bovendien gaat het salaris er tegelijkertijd(tussentijds) ook nog 600 netto op vooruit en is er geen eigen bijdrage. Daarnaast is het leven geen zuinigheidswedstrijd en staat een auto je soms beter aan.
WP Vaillant VWL75/6 A 230V | Boiler VIH RW 300/3 MR | 27 x 405 ZZO= 10.935 op Solar Edge 9 kW 3 fasen omvormer | Vent: Zehnder Q600 ERV
Lekker hérik11 schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 14:18:
We rijden nu in een 10 jaar oude auto. We gaan er, doordat we nu 30.000 km per jaar via km-vergoeding vergoed krijgen, in jaarkosten 800 euro op vooruit en rijden een nieuwe ruime auto zonder risico op rare problemen. Bovendien gaat het salaris er tegelijkertijd(tussentijds) ook nog 600 netto op vooruit en is er geen eigen bijdrage. Daarnaast is het leven geen zuinigheidswedstrijd en staat een auto je soms beter aan.
Mijn boefje is liev!
Exact.. Hoe is jullie ervaring mbt onderhoud? In het vorige bedrijf werden de auto's van collega's altijd opgehaald en weer teruggebracht. (lease niet via een grote lease maatschappij maar bij een lokale garagist)JB schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 15:47:
[...]
Lekker héZonder zorgen cq. onvoorziene kosten auto rijden.
Er mag een eigen dealer uitgekozen worden voor het onderhoud. Komen die dealers je auto ook halen en brengen op je werklocatie of moet je brengen+Leenauto?
Er zijn ook mensen die niet per se de goedkoopste of voordeligste optie willen. Dat herken ik wel. Als ik ergens zou gaan werken en de leasevoorwaarden komen op tafel is een van de eerste vragen die ik stel dus hoeveel ik het budget maximaal kan overschrijden. Een auto is iets waar ik graag wat geld aan uitgeef. Opties als ACC of premium audio kosten omgerekend nog geen euro per dag en het plezier dat ze opleveren is dat meer dan waard.JB schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 13:30:
[...]
Het is ook zijn eerste leasebak, dat scheelt ook denk ik
Apparticle SharePoint | Apps | Articles
Ik breng mijn auto altijd naar een dealer op de locatie waar ik op dat moment gedetacheerd zit. De kwaliteit wisselt nogal tussen dealers merk ik. Zo krijg ik momenteel koekblikjes mee als vervangend vervoer, maar in andere gevallen gewoon dezelfde klasse. Auto wassen doet ook niet iedere dealer.rik11 schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 16:05:
[...]
Exact.. Hoe is jullie ervaring mbt onderhoud? In het vorige bedrijf werden de auto's van collega's altijd opgehaald en weer teruggebracht. (lease niet via een grote lease maatschappij maar bij een lokale garagist)
Er mag een eigen dealer uitgekozen worden voor het onderhoud. Komen die dealers je auto ook halen en brengen op je werklocatie of moet je brengen+Leenauto?
Maar goed, dit hangt dus helemaal af van het leasecontract wat afgesloten is en wat je voorkeur is mbt tot de dealer.
Veel leaserijders kiezen voor een 14% model, maar gezien het feit dat er ook nog steeds veel Golfjes geleased worden die 20% zijn, bewijst dat er ook veel mensen zijn die niet in een 308 willen rijden voor die paar tientjes.Leolinedance schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 12:57:
[...]
Knap van je dat je dat doet. Een van de weinige leaserijders die nog zo denkt![]()
Ik zou zelf nooit een 308 willen rijden door dat kleine stuurtje, waardoor je waarscheinlijk (niet geprobeerd) niet kan leunen met je elebogen in de portier en mddenarmsteun tijdens het vasthouden van het stuur.
Maar in het C-Segment zou ik ook niet zo snel kiezen voor een 20% model. Een Volvo V40, CT200h of Auris zou voor mij in dat geval prima zijn.
Ik kan zelf een merkdealer in de buurt kiezen en wanneer ik wil naar een merkdealer elders wisselen, en APK mag bij ieder RDW-erkend onderhoudspunt. Ik heb met m'n vorige auto één keer de APK bij Euromaster laten doen, tegelijk met een winterbandenwissel. Zij constateerden toen dat de remschijven versleten waren, en mochten een week later de reparatie ook uitvoeren van de leasemaatschappij. Nu laat ik het onderhoud doen bij de merkdealer die in de buurt van m'n werk zit (toevallig op loopafstand) omdat ik geen vervangend vervoer krijg bij de merkdealer in m'n woonplaats. Niet handig dus, tenzij ik een dag thuis ga werken. De dealer in m'n woonplaats mocht de auto niet leveren van de leasemaatchappij (centraal ingekocht) dus ik kon daar verder ook nergens over onderhandelen, bijv. over vervangend vervoer.rik11 schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 16:05:
[...]
Exact.. Hoe is jullie ervaring mbt onderhoud? In het vorige bedrijf werden de auto's van collega's altijd opgehaald en weer teruggebracht. (lease niet via een grote lease maatschappij maar bij een lokale garagist)
Dat kan ook met leasebudget te maken hebben. Golfjes zijn, afhankelijk van de leasemaatschappij, vaak erg goedkoop te leasen. Was bij mij evengoed zo maar de 308SW paste gelukkig wel net binnen budget.Z___Z schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 17:10:
[...]
Veel leaserijders kiezen voor een 14% model, maar gezien het feit dat er ook nog steeds veel Golfjes geleased worden die 20% zijn, bewijst dat er ook veel mensen zijn die niet in een 308 willen rijden voor die paar tientjes.
Je zegt het zelf al: "niet geprobeerd"Ik zou zelf nooit een 308 willen rijden door dat kleine stuurtje, waardoor je waarscheinlijk (niet geprobeerd) niet kan leunen met je elebogen in de portier en mddenarmsteun tijdens het vasthouden van het stuur.
Je hebt wel een beetje gelijk hoor, maar het lukt mij toch goed genoeg
Ik mocht van mijn werkgever geen benzine(hybride) kiezen dus 308 of V40 waren in mijn geval de enige 14%-opties binnen dat segment. Ik heb me dus eerst ook wel op de Octavia en Leon georiënteerd, hoewel 20%.Maar in het C-Segment zou ik ook niet zo snel kiezen voor een 20% model. Een Volvo V40, CT200h of Auris zou voor mij in dat geval prima zijn.
[ Voor 33% gewijzigd door Wouter! op 05-08-2015 17:29 ]
Meeste dealers regelen dit netjes. Bij mij is pas na 24uur de leenauto opgenomen in het leasecontract.thafusion schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 16:08:
Ligt aan je contract, als er niks geregeld is krijg je een leenfiets/scooter mee...
Dus er is voor de eerste dag niets geregeld. Bij Renault, Volvo, Skoda, Ford, BMW en Mini die ook allemaal de revue zijn gepasseerd gaven ze me altijd kosteloos een auto mee. Er is maar 1 dealer die mij altijd een factuurstuurde voor de leenauto, me 'vrienden' van VW, maar aftersales is daar sowieso ver te zoeken dus past wel in hun werkwijze.
Ik snap juist niet waarom men moeilijk loopt te doen over een paar tientjes in de maand extra op een auto waar je iedere dag misschien wel 2 uur in zit. Wat extra comfort, luxe en rijplezier gedurende die tijd telt voor mij zwaarder dan wat extra geld op de bank. Maar ieder z'n eigen keuzes natuurlijk.Leolinedance schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 12:57:
[...]
Dat staat los van een auto in 7%, 14%, 20% of 25% dat haal je niet met een paar tientjesHeisenbug schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 01:29:
[...]
Ik snap juist niet waarom men moeilijk loopt te doen over een paar tientjes in de maand extra op een auto waar je iedere dag misschien wel 2 uur in zit. Wat extra comfort, luxe en rijplezier gedurende die tijd telt voor mij zwaarder dan wat extra geld op de bank. Maar ieder z'n eigen keuzes natuurlijk.
[ Voor 4% gewijzigd door JB op 06-08-2015 08:51 ]
Mijn boefje is liev!
En ik vind het juist opvallend dat mensen "een paar tientjes per maand" vaak niet zo erg vinden maar als ze het bedrag waar je het over de looptijd van het contract over hebt in één keer zou moeten betalen zouden ze het nooit doen.JB schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 08:49:
[...]
Dat staat los van een auto in 7%, 14%, 20% of 25% dat haal je niet met een paar tientjes
“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]
De auto moet natuurlijk wel groter zijn als die van de buurman/vriendenassje schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 09:01:
[...]
En ik vind het juist opvallend dat mensen "een paar tientjes per maand" vaak niet zo erg vinden maar als ze het bedrag waar je het over de looptijd van het contract over hebt in één keer zou moeten betalen zouden ze het nooit doen.
[ Voor 204% gewijzigd door JB op 06-08-2015 09:05 ]
Mijn boefje is liev!
Niet mee eens. Bijvoorbeeld 50 euro/maand is op een looptijd van 48 maanden 50*48 = 2400 euro. Dat zal ook zo'n beetje het verschil zijn tussen een Mazda 3 en een Golf met dezelfde opties. Toch wordt ook particulier de Golf beter verkocht dan de Mazda 3.assje schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 09:01:
[...]
En ik vind het juist opvallend dat mensen "een paar tientjes per maand" vaak niet zo erg vinden maar als ze het bedrag waar je het over de looptijd van het contract over hebt in één keer zou moeten betalen zouden ze het nooit doen.
Wel zou ik binnen hetzelfde model nooit de 20% versie kiezen boven de 14% versie, omdat een bepaalde optie niet te kiezen is. Als bijvoorbeeld een panoramadak een opties is van 1500 euro en je gaat daarmee van 14% naar 20% kost het dus die 1500 euro + het verschil in bijtelling. Dan wordt die optie opeens heel duur.
[ Voor 20% gewijzigd door Z___Z op 06-08-2015 09:11 ]
Eigen bijdrage voor werkgever halveert indien je geen 25% auto nam en de fiscale waarde (met de nodige opties) loopt tussen beide uiteen van 31k tot 38k.
Je maakt de rekensom en neemt dan toch maar het halve vermogen voor lief van wat je had. En ja, dat is best pittig in het begin. Maar een bijtelling van 300 netto (werkgeversbijdrage 56,- inclusief stukje overschrijding) vs 470 (bijdrage van 120,-) dan is de rekensom snel gemaakt. Van 10k over vijf jaar is ook wat anders te doen.
Op naar één tarief want dan valt er minder te rekenen en kun je weer met je hart kiezen ipv de portemonnee in ogenschouw houden.
Overigens zeer blij met de uiteindelijk auto en uitvoering hoor. Ligt nagenoeg net zo strak op de weg als de RS, alleen dat vermogen hè...
Toch denk ik dat voor veel mensen de keuze anders is als ze €5.760,- moeten betalen voor deze keuze.Z___Z schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 17:03:
[...]
Als de BMW "maar" 120 euro/maand duurder is, dan zou ik zeker voor de BMW gaan boven de V40.
Hetzelfde geldt voor opties, allerlei keuzes die maar enkele euro's per maand kosten. Als dit zo ineens van de eigen rekening betaald zou moeten worden wordt er (door veel mensen) een heel andere overweging gemaakt.
Zal wel gewoon menselijk zijn, hetzelfde zie je natuurlijk met telefoons. Een telefoon kopen van €500,- is veel te gek maar €25,- per maand geen probleem (bij ons "berekenende Tweakers" is dit natuurlijk al veel minder dan de gemiddelde persoon
[ Voor 5% gewijzigd door assje op 06-08-2015 09:51 ]
Of een mooiere kleur dan een uit het spectrum van grijswaarden (of het moet toevallig mooier zijn)... ik heb dat toevallig bij mijn huidige sloep maar dat doe ik de volgende keer weer. Het is een optie van zomaar 800+ euro dus qua kosten is het wel te overzien, maar het maakt de auto zo veel mooier imho. En dat is ook wat waard!Canaria schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 16:24:
[...]
Er zijn ook mensen die niet per se de goedkoopste of voordeligste optie willen. Dat herken ik wel. Als ik ergens zou gaan werken en de leasevoorwaarden komen op tafel is een van de eerste vragen die ik stel dus hoeveel ik het budget maximaal kan overschrijden. Een auto is iets waar ik graag wat geld aan uitgeef. Opties als ACC of premium audio kosten omgerekend nog geen euro per dag en het plezier dat ze opleveren is dat meer dan waard.
Dus de Volvo V40 Business Sport D2 besteld met als extra's:
- Onyx Black
- Park Pilot Plus (eigenlijk meer voor de radar voor)
- Getinte ramen
- Ixion 18-inch velgen
Nu afwachten
Nice, die van mij is al binnen bij de dealer alleen wacht die nog op definitieve bestelling van de LMyeehaw schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 11:29:
Nou de kogel is door de kerk. Ik kon het mijzelf niet verkopen om 120 euro per maand extra uit te geven aan de BMW.
Dus de Volvo V40 Business Sport D2 besteld met als extra's:
- Onyx Black
- Park Pilot Plus (eigenlijk meer voor de radar voor)
- Getinte ramen
- Ixion 18-inch velgen
Nu afwachten
Ik ben wel overtuigd. Beter dan de A4 qua rijdersauto, gevoel en vermogen.
Zelfs de Meridian audioinstallatie was indrukwekkend :-)
Keuze is gemaakt, nu eens kijken wat de leasemaatschappij voor dit monster wil hebben

[ Voor 55% gewijzigd door wvkreg op 06-08-2015 15:22 ]
Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor
Audi A4 nieuw zit rond dezelfde prijs. Daarmee concurreert deze ook, of BMW 3. Prijs lease ligt aan leasemaatschappij. Cat waarde Jag XE 51.320. Audi in zelfde regionen.
[ Voor 25% gewijzigd door wvkreg op 06-08-2015 14:52 ]
Je gaat voor die RAM 1500?wvkreg schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 14:28:
Keuze is gemaakt, nu eens kijken wat de leasemaatschappij voor dit monster wil hebben
[afbeelding]
Wel een leuke aanwinst, je ziet ze een stuk vaker nu.
[ Voor 8% gewijzigd door vhal op 06-08-2015 14:57 ]
Misschien kun je een image hoster gebruiken die geen ranzige popups geeftwvkreg schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 14:28:
Vandaag proefrit gemaalt in een Jaguar XE Performance R Sport 180pk diesel.
Ik ben wel overtuigd. Beter dan de A4 qua rijdersauto, gevoel en vermogen.
Zelfs de Meridian audioinstallatie was indrukwekkend :-)
[afbeelding]
Volgens mij doet Jag/LandRover/RangeRover groep (ok, valt weer onder Tata) het ook best goed de laatste jaren, ze verkopen steeds meer auto's.
- We Are Borg
- Registratie: April 2000
- Laatst online: 22:09
/u/5360/crop65d3c045ca48f_cropped.png?f=community)
En een Audi A3 limousine is te klein?OMX2000 schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 16:09:
Crap! De nieuwe A4 avant valt met 18 inchers niet meer in de 20% caregorie. En achteraf 18 inchers erop betekent geen Proline S. Zucht
BlaBlaBla
Here you go : http://a4.audi.nl/downloads/Audi_A4_augustus-2015.pdfWe Are Borg schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 16:35:
Is de definitieve prijslijst er al dan? De vanaf prijzen heb ik ook gelezen, maar nog niks over pakketten. En het zou mij verbazen als Audi bij de introductie gelijk een pro line S versie op de optielijst zet. Ik dacht dat ze daar altijd even mee wachten
- We Are Borg
- Registratie: April 2000
- Laatst online: 22:09
/u/5360/crop65d3c045ca48f_cropped.png?f=community)
Daar zitten amper manuele bakken tussen

Anders had je voor de prijs van een S tronic 150pk TDI een 190pk met 6 bak kunnen hebben....
Dat is maar hoe je het berekent en hoezeer jouw plezier afhankelijk is van jouw auto. Onze keuze is ook al verschillende stadia doorgegaan: Mitsubishi PHEV (ruimte voor lage kosten) > Mercedes 350e/VW Passat GTE (luxe + lage kosten) > Superb (luxe) en nu uiteindelijk toch waarschijnlijk naar de Auris Touring Sport. Dat heeft uiteraard ook te maken met dat de mercedes/vw snel niet meer te leveren waren, maar uiteindelijk ook met kosten. De andere autos kostten ons al snel 800+ netto per maand, daar betalen we onze huur mee (en daar leven we veel meer in dan 2u per dag). Zeker met aankomende plannen om een huis te kopen, tellen plots 100à200 euro per maand wel mee (hoewel het kan, maar we zoeken niet graag de uitersten van onze koopkracht op).Heisenbug schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 01:29:
[...]
Ik snap juist niet waarom men moeilijk loopt te doen over een paar tientjes in de maand extra op een auto waar je iedere dag misschien wel 2 uur in zit. Wat extra comfort, luxe en rijplezier gedurende die tijd telt voor mij zwaarder dan wat extra geld op de bank. Maar ieder z'n eigen keuzes natuurlijk.
Ik zie verder wel wat mooie autos langskomen hier, die Peugeot 308SW ben ik ook wel verrast van en natuurlijk die Jaguar XE is helemaal knap!
Wow, wat een verschil met de prijzen in België!
Ik heb daar nog geen prijslijst gezien, maar op de site staat voor de A4 avant een 'consumentenadviesprijs' van 31.800 euro. Dat is dan uiteraard voor de 'eenvoudigste' uitvoering en zonder BIV (~BPM in Nederland?), maar normaal gezien wel inclusief BTW. Toch een groot verschil!
Nee te lelijk, net niet. Zo'n a4 willen maar niet kunnen betalen rijder. Al strip je de naam en type, het blijft een jammer ding. En besides leuk aangekleed, veeeeel te duur, bijna a4 scheelt maar paar duizend dan.
wvkreg schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 18:04:
[...]
Zo'n a4 willen maar niet kunnen betalen rijder.
Ik vind de A3 Limo persoonlijk mooier dan een A4wvkreg schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 18:04:
[...]
Nee te lelijk, net niet. Zo'n a4 willen maar niet kunnen betalen rijder. Al strip je de naam en type, het blijft een jammer ding. En besides leuk aangekleed, veeeeel te duur, bijna a4 scheelt maar paar duizend dan.
Nu zie ik het

Mijn Ninja-edit was snellerwvkreg schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 18:07:
als?
Sorry, frustreert me: http://beterspellen.nl/website/index.php?pag=17
Maar het is er te mooi weer voor![]()
![]()
![]()
![]()
[ Voor 40% gewijzigd door MisteRMeesteR op 06-08-2015 18:09 ]
www.google.nl
[ Voor 189% gewijzigd door wvkreg op 06-08-2015 18:09 ]
Verbaasd me ook dat je de Mazda 3 zo weinig ziet rijden terwijl het wel een hele fijne auto is en zeer compleet uitgerust. Ik heb ook sterk overwogen om een Mazda 3 te kiezen maar de levertijd van meer dan 6 maanden vond ik wel erg lang.Z___Z schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 09:10:
[...]
Niet mee eens. Bijvoorbeeld 50 euro/maand is op een looptijd van 48 maanden 50*48 = 2400 euro. Dat zal ook zo'n beetje het verschil zijn tussen een Mazda 3 en een Golf met dezelfde opties. Toch wordt ook particulier de Golf beter verkocht dan de Mazda 3.
Wel zou ik binnen hetzelfde model nooit de 20% versie kiezen boven de 14% versie, omdat een bepaalde optie niet te kiezen is. Als bijvoorbeeld een panoramadak een opties is van 1500 euro en je gaat daarmee van 14% naar 20% kost het dus die 1500 euro + het verschil in bijtelling. Dan wordt die optie opeens heel duur.
Ik geef je groot gelijk hoor! Velen zouden er echter toch voor kiezen op nog eens 600 euro extra per jaar te besparen. Voor beiden valt iets te zeggen natuurlijk.rik11 schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 14:18:
Ik breng mijn auto weg, word thuisgebracht en weer opgehaald. Voordeel is dat het makkelijk is en er geen extra kosten aan verbonden zitten. Nadeel is dat je soms even moet wachten totdat de chauffeur beschikbaar is.rik11 schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 16:05:
[...]
Ik heb ook bij BMW niet kosteloos een leenauto. Geen probleem voor mij overigens. Volgens mij ligt het aan je contract en niet aan je dealer. Tenminste, dat is wat BMW Van Laarhoven in Eindhoven mij vertelde.thefox154 schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 17:40:
[...]
Meeste dealers regelen dit netjes. Bij mij is pas na 24uur de leenauto opgenomen in het leasecontract.
Dus er is voor de eerste dag niets geregeld. Bij Renault, Volvo, Skoda, Ford, BMW en Mini die ook allemaal de revue zijn gepasseerd gaven ze me altijd kosteloos een auto mee. Er is maar 1 dealer die mij altijd een factuurstuurde voor de leenauto, me 'vrienden' van VW, maar aftersales is daar sowieso ver te zoeken dus past wel in hun werkwijze.
Oh, dat is het punt ook niet. Maar ik zie persoonlijk echter niet in waarom een Focus een dusdanig grote meerwaarde zou hebben t.o.v. een goedkopere auto in de lasten in dezelfde klasse om het prijsverschil te rechtvaardigen. Misschien als er een veel krachtigere motor in zit. Maar zoals eerder gezegd, dat moet iedereen zelf bepalen. Ik vind het ook wel mooi dat er niet alleen maar van die Peogeot's en Volvo's om mij heen rijden.Heisenbug schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 01:29:
[...]
Ik vind dat een flinke leaseprijs! Hoge afschrijving wellicht?wvkreg schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 14:47:
Indicatie is nu met metallic lak, Advantage Pack, (Bi xenon en parkeersensoren) +sd navi + Meridian + spiegels en stoel automatisch op 18 inch, 17 inch zomer zo rond de 1050 euro incl diesel voor 40k km's per jaar 4 jaren. Dit is wel de 163pk automaat, niet de 180pk, want dat verschil kon ik niet merken..
Audi A4 nieuw zit rond dezelfde prijs. Daarmee concurreert deze ook, of BMW 3. Prijs lease ligt aan leasemaatschappij. Cat waarde Jag XE 51.320. Audi in zelfde regionen.
Hoe krijg je het voor elkaar 800+ netto te betalen voor een C350e/GTE/Outlander?Yohsoog schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 17:21:
[...]
Dat is maar hoe je het berekent en hoezeer jouw plezier afhankelijk is van jouw auto. Onze keuze is ook al verschillende stadia doorgegaan: Mitsubishi PHEV (ruimte voor lage kosten) > Mercedes 350e/VW Passat GTE (luxe + lage kosten) > Superb (luxe) en nu uiteindelijk toch waarschijnlijk naar de Auris Touring Sport. Dat heeft uiteraard ook te maken met dat de mercedes/vw snel niet meer te leveren waren, maar uiteindelijk ook met kosten. De andere autos kostten ons al snel 800+ netto per maand, daar betalen we onze huur mee (en daar leven we veel meer in dan 2u per dag). Zeker met aankomende plannen om een huis te kopen, tellen plots 100à200 euro per maand wel mee (hoewel het kan, maar we zoeken niet graag de uitersten van onze koopkracht op).
Ik zie verder wel wat mooie autos langskomen hier, die Peugeot 308SW ben ik ook wel verrast van en natuurlijk die Jaguar XE is helemaal knap!Ieder zijn ding!

Dit topic is gesloten.