EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
Heb er ook in proefgereden, maar ben dat vergeten te testen.
Besteed bijna wekelijks wel 1 a 2 uur, op de volvo website. Spelend met de config..
Voel me net een wijf, met al dat getwijfel.
Nice manTrishul schreef op maandag 27 juli 2015 @ 11:42:
Ik heb na een proefrit ook een V40 D2 Business Sport besteld. Keuze ging uiteindelijk tussen de A1, A3 en 1-serie, maar die laatste twee werden een beetje gortig met de bijtelling. Heb ook de 17" Freja velgen meebesteld. In Onyx Black Metallic ziet ie er trouwens erg bruut uit met die silk gespoten zijspiegels. Kan niet wachten
Dat lijkt me niet, tenzij je een R-Design bumper als optie kan bestellen op een Summum e.d., maar dat heb ik nog niet in de prijslijst zien staan. Verticale DRL in een niet-R-Design bumper kan nietgwystyl schreef op maandag 27 juli 2015 @ 11:05:
Het viel me op dat de V40 bij R-design een andere vorm DRL heeft dan in bijvoorbeeld de Momentum (plat onderin de bumnper tov rechtop aan de zijkanten). Ik had echt zoiets van /care, maar als je één van beide hebt kan je de andere wel kiezen volgens mij.
Sowieso achter sensoren (getest!) voorsensoren heb ik niet gemerkt, en zitten er ook niet op volgens mijn offerte. Overigens wel handig om te hebben, want de achterruit is erg klein....waterfles schreef op maandag 27 juli 2015 @ 12:02:
Heeft de business sport nou eigenlijk voor en achter parkeer sensoren?
Heb er ook in proefgereden, maar ben dat vergeten te testen.
Besteed bijna wekelijks wel 1 a 2 uur, op de volvo website. Spelend met de config..
Voel me net een wijf, met al dat getwijfel.
[ Voor 6% gewijzigd door Trishul op 27-07-2015 12:13 ]
Achter wel, voor niet. Als ik hem online probeer te configureren kan ik ze vóór niet eens selecterenwaterfles schreef op maandag 27 juli 2015 @ 12:02:
Heeft de business sport nou eigenlijk voor en achter parkeer sensoren?
Volvo zegt trouwens dat de Business Sport "de meest complete V40 ooit"is. Dat is dus nonsens
Als ik de prijslijst bekijk zie ik "LED-dagrijverlichting horizontaal onderin de voorbumper" standaard op de Summum en als optie bij de rest. Blijkbaar gaat dat dan alleen om of je het wel of niet wil hebben, en krijg je bij de normale uitvoeringen dus horizontale LED-DRL, en bij R-Design zijn verticale lichtjes standaard.Reinier schreef op maandag 27 juli 2015 @ 12:10:
[...]
Dat lijkt me niet, tenzij je een R-Design bumper als optie kan bestellen op een Summum e.d., maar dat heb ik nog niet in de prijslijst zien staan. Verticale DRL in een niet-R-Design bumper kan niet
My bad, cursus begrijpend lezen van Volvo folders had ik iets beter moeten doen

Denk dat daar nog even bij moet: Voor deze prijs de meest complete volvo ooit.Reinier schreef op maandag 27 juli 2015 @ 12:16:
[...]
Achter wel, voor niet. Als ik hem online probeer te configureren kan ik ze vóór niet eens selecteren
Volvo zegt trouwens dat de Business Sport "de meest complete V40 ooit"is. Dat is dus nonsens
Je hebt niets te configureren online omdat het een vast model is, met vaste opties
Enige wat je kunt doen is achteraf bij de dealer nog wat dingen regelen, getint glas, velgen, trekhaakje, zonnebrilhouder, auto dimmende binnenspiegel en dan is het ongeveer klaar.
Zover ik het kan bepalen, is dat ook gewoon een Business Sport.
Ik heb het wat kort door de bocht neergezet. Het is niet alleen de bumper en de verlichting, maar het totaalpakket: de Allure velgen, bumper en veel meer opties (heb liever Denon dan een panoramadak bijv.) geven hem toch wat meer luxe. Maar ben helaas wel kritisch op het uiterlijk inderdaad, ondanks dat je de meeste tijd binnen zitgwystyl schreef op maandag 27 juli 2015 @ 11:05:
Die 62L tank zou ik ook zeker meebestellen. Mooie auto nog steeds, dus veel plezier met de keuze Wesley en The__Virus.
Ik zou de 308 niet per se laten staan voor de bumper of vorm van de DRL, maar ieder heeft gelukkig zijn eigen afwegingen. Het viel me op dat de V40 bij R-design een andere vorm DRL heeft dan in bijvoorbeeld de Momentum (plat onderin de bumnper tov rechtop aan de zijkanten). Ik had echt zoiets van /care, maar als je één van beide hebt kan je de andere wel kiezen volgens mij. Hoewel dat soort kleine aanpassingen de auto wel anders laten lijken, heb ik er geen geld voor over.
Mijn Civic komt straks op de standaard 17" velgen, maar als het 16" was geweest had ik het ook prima gevonden. Ik vind het apart dat een middenklasser tegenwoordig 18" 'moet' hebben omdat het anders totaal geen gezicht is (niet mijn mening, maar ik zie/hoor dat regelmatig langskomen). Mijn voorloopauto (Renault Clio) heeft al 16" lichtmetaal, terwijl die dingen nog niet zo lang geleden op 14" staal rondreden volgens mij. Ik zag laatst zelfs een oude Mercedes met 14" staal en ballonbanden. Dat zag er wel een beetje raar uit qua verhoudingen, maar dat was toen blijkbaar normaal.
Ik ookAllSeeyinEye schreef op maandag 27 juli 2015 @ 11:14:
[...]
Tja, ik vind dat het simpelweg beter smoelt.

Mijn boefje is liev!
AllSeeyinEye schreef op maandag 27 juli 2015 @ 11:14:
[...]
Tja, ik vind dat het simpelweg beter smoelt.
Tja, zoveel mensen zoveel wensenJB schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 08:20:
[...]
Ik ookDaar zou ik he-le-maal gek van worden. Elke keer als je naar je auto loopt; had ik maar die 18 inch besteld
Dat is ookgwystyl schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 08:50:
[...]
[...]
Tja, zoveel mensen zoveel wensen. Ik kan me er wat bij voorstellen, maar ik heb dat bij velgen niet. Ik heb dan weer andere dingen waarvan ik blij ben dat ik er voor gekozen heb.
Mijn boefje is liev!
Daarnaast rust Audi de Sport standaard uit met 16 inch
[ Voor 20% gewijzigd door wvkreg op 28-07-2015 08:54 ]
Elke dag verkies ik een 3 cilinder Volkswagen boven een 4 cilinder Peugeot. Wat een armoede zo'n frans hokStrider schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 22:34:
[...]
In dat rijtje hoort dan ook nog de Peugeot 208 thuis, nadat ik gelezen heb dat die Polo eigenlijk maar een 3 cilinder is, wordt ik daar toch wel wat minder enthousiast over.
Ik zie dat wat mensen hebben gekozen voor een V40, daar rij ik zelf net als half Nederland ook mee
[ Voor 23% gewijzigd door Jackson Claxon op 28-07-2015 09:16 ]
Remember the compliments you receive, forget the insults; if you succeed in doing this, tell me how.

Na 7 maanden en 20K km ben ik er nog steeds extreem tevreden mee. Heerlijke wagen en kost echt geen drol om te leasen.
Proberen te regelen dat dit nog voor het einde van het jaar kan?Reinier schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 09:38:
Ik heb de oude D2, jammer genoeg tegen 20%. Oh well, ik heb er nu 110.000km op zitten dus zit met een schuin oog naar de volgende auto te gluren. Ben benieuwd wat er over een klein jaar te krijgen is en hoe de nieuwe bijtellingsregels dan uit gaan pakken.
Mijn boefje is liev!
*must* *resist*...... ach screw it: de motor van die Peugeot wordt anders overal geroemd om zijn soepele loop en stilte. Lijkt me geen straf. Ik zal de gemiddelde commentaren over de VAG 3-cilinder 1.2 TDI hier maar niet herhalen.Jackson Claxon schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 09:13:
[...]
Elke dag verkies ik een 3 cilinder Volkswagen boven een 4 cilinder Peugeot. Wat een armoede zo'n frans hok.
Ligt een beetje aan je budget tegen die tijd, maar aangezien bijna alles naar 21% gaat hoef je je voor de bijtelling niet meer te beperken tot een handjevol modellen. Auto's die begin volgend jaar leverbaar zijn moeten rond deze tijd wel bekend zijn of misschien op de IAA voorgesteld worden. Misschien is de Renault Talisman een leuke optie?Reinier schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 09:38:
Ik heb de oude D2, jammer genoeg tegen 20%. Oh well, ik heb er nu 110.000km op zitten dus zit met een schuin oog naar de volgende auto te gluren. Ben benieuwd wat er over een klein jaar te krijgen is en hoe de nieuwe bijtellingsregels dan uit gaan pakken.
Dit klopt niet helemaal de Pro line S (of Sport edition) modellen gaan in ieder geval vanaf de a3 en omhoog vanaf de 18".wvkreg schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 08:52:
Velg maakt wel de auto qua looks en sportiviteit. Ik zie gewoon teveel Audi's A4 en hoger met van die 16 inch velgen, prachtige wagens maar een dikke min qua looks door de velg/wiel. En voor 800 euro heb je een leuke velg zeg BBS RS 18 inch. Vaak is het ook een CO2 issue, lager met 16 inch blijkbaar.
Daarnaast rust Audi de Sport standaard uit met 16 inch
Er zijn ook 'Ultra' modellen zijn die net in een bepaald bijtellingspercentage vallen, en die hebben vaak kleinere velgmaten.
Dit jaar lukt niet meer, maar als het goed is wel vóór 2017JB schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 10:01:
[...]
Proberen te regelen dat dit nog voor het einde van het jaar kan?
Nee, Audi A3 Sport staat op 16". Wat niet echt past wat mij betreft.secury schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 10:02:
[...]
Dit klopt niet helemaal de Pro line S (of Sport edition) modellen gaan in ieder geval vanaf de a3 en omhoog vanaf de 18".
Er zijn ook 'Ultra' modellen zijn die net in een bepaald bijtellingspercentage vallen, en die hebben vaak kleinere velgmaten.
Waar is dat op gebaseerd dan? Je ruilt de andere toch in?Trishul schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 10:10:
Hm, voor de 17" velgen onder de V40 krijg ik te maken met een toeslag van €15 per maand volgens de leasemaatschappijDat is wel gemeen zeg. Ik hoopte nog dat het zou blijven bij die €4 eigen bijdrage p/m. Iemand enig idee of hier wat aan te doen valt?
Mijn boefje is liev!
www.google.nl
Geen idee.. Brandstofverbruik misschien? Standaard zitten er die 16" Ixion onder. Hoewel niet slecht, staat 17" of 18" optisch beter onder de V40 omdat ie van de zijkant er toch wel uitziet als een vrij forse hatchback.JB schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 10:12:
[...]
Waar is dat op gebaseerd dan? Je ruilt de andere toch in?
Zou kunnen. Verschilt nogal per LM. Hier gaan zelfs de winterbanden op 18 inch. Betaal geen bijtelling om op lelijk staal te rijden in de winterMisteRMeesteR schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 10:16:
Kosten voor duurdere banden compenseren?
[ Voor 12% gewijzigd door JB op 28-07-2015 10:20 ]
Mijn boefje is liev!
Bijna in alle gevallen wordt er ook rekening gehouden met de prijs van de banden indien deze vervangen moeten worden en niet alleen met de meerprijs van de velgen zelf. Zo is een 17'' band weer duurder dan een 16'' etc. Ook verbruik zal meespelen denk ik...Trishul schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 10:10:
Hm, voor de 17" velgen onder de V40 krijg ik te maken met een toeslag van €15 per maand volgens de leasemaatschappijDat is wel gemeen zeg. Ik hoopte nog dat het zou blijven bij die €4 eigen bijdrage p/m. Iemand enig idee of hier wat aan te doen valt?
Dus bij de Volvo betaal je niet enkel meer voor de 999,- voor 17'' en 1495,- voor de 18'', ook de bandenprijs is duurder, dus hoger leasebedrag. Heb je dan ook nog winterbandenregeling schiet dit nog eens verder omhoog
Bij mij kwam het totaal op zo'n 45,- extra voor 18'' incl winterbandenregeling
Tnx, ik had al zo'n vermoeden. Ik zal er dan even over nadenken, want ipv €4 wordt het dan €19 per maand eigen bijdrage, en als we dan toch gek gaan doen kunnen er net zo goed meteen voor €10 extra 18" midir velgen onderWesleyZ schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 10:50:
[...]
Bijna in alle gevallen wordt er ook rekening gehouden met de prijs van de banden indien deze vervangen moeten worden en niet alleen met de meerprijs van de velgen zelf. Zo is een 17'' band weer duurder dan een 16'' etc. Ook verbruik zal meespelen denk ik...
Dus bij de Volvo betaal je niet enkel meer voor de 999,- voor 17'' en 1495,- voor de 18'', ook de bandenprijs is duurder, dus hoger leasebedrag. Heb je dan ook nog winterbandenregeling schiet dit nog eens verder omhoog![]()
Bij mij kwam het totaal op zo'n 45,- extra voor 18'' incl winterbandenregelingOok ik betaal geen bijtelling om op staal te gaan rijden
[ Voor 7% gewijzigd door Trishul op 28-07-2015 10:57 ]
Bedoel je dat je over de leasebudget zit of dat de bijtelling hoger wordt? Hier is dat niet af-fabriek gedaan dus meer betaal ik er niet voorTrishul schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 10:54:
[...]
Tnx, ik had al zo'n vermoeden. Ik zal er dan even over nadenken, want ipv €4 wordt het dan €19 per maand eigen bijdrage, en als we dan toch gek gaan doen kunnen er net zo goed meteen voor €10 extra 18" midir velgen onder(€15 toeslag geldt tot max. 17" blijkbaar). Heb inderdaad ook een winterbandenregeling.
Mijn boefje is liev!
Puur de motor geef ik je gelijk in, ik heb er zelf geen ervaring mee maar neem het van je aan. Echter het bijzonder treurige aangezicht van de binnenkant in combinatie met de gebruikte materialen, nehhh. Ik vind het helemaal niks. Ze worden langzaam beter die Peugeots maar op niveau zitten ze nog niet.gwystyl schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 10:02:
[...]
*must* *resist*...... ach screw it: de motor van die Peugeot wordt anders overal geroemd om zijn soepele loop en stilte. Lijkt me geen straf. Ik zal de gemiddelde commentaren over de VAG 3-cilinder 1.2 TDI hier maar niet herhalen.
Remember the compliments you receive, forget the insults; if you succeed in doing this, tell me how.
Dat is wat hij bedoelt. Mijn leasemij rekent ook een kleine 25 euro per maand extra in het leasebedrag voor de 18" velgen. En natuurlijk komen daar in de winter winterbandjes omheen, als ik ook maar enigszins een keuze heb ga ik niet op staal rijden (in de winter).JB schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 11:21:
[...]
Bedoel je dat je over de leasebudget zit of dat de bijtelling hoger wordt? Hier is dat niet af-fabriek gedaan dus meer betaal ik er niet voor
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
Yep, het wordt volgens de berekening in totaal €21 eigen bijdrage p/m. Ik denk dat ik het dan gewoon hou bij de 16" IxionAllSeeyinEye schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 11:36:
[...]
Dat is wat hij bedoelt. Mijn leasemij rekent ook een kleine 25 euro per maand extra in het leasebedrag voor de 18" velgen. En natuurlijk komen daar in de winter winterbandjes omheen, als ik ook maar enigszins een keuze heb ga ik niet op staal rijden (in de winter).
[ Voor 20% gewijzigd door Trishul op 28-07-2015 11:42 ]
Dat zou ik ook moeten gaan betalen, maar dat heb ik dus niet gedaan.WesleyZ schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 10:50:
[...]
Bij mij kwam het totaal op zo'n 45,- extra voor 18'' incl winterbandenregelingOok ik betaal geen bijtelling om op staal te gaan rijden
Ik heb gewoon zelf een set 18" velgen en banden gekocht, dan betaal ik tenminste niet voor iets wat straks niet meer van mij is, en die set levert straks ook nog wel wat op.
De 16" liggen bij de bandenboer met winterbanden er omheen, en de zomerbanden waarop de auto werd uitgeleverd liggen daar ook.
€45 * 48 maanden = €2160
Daarvoor heb je zeker een hele mooie set velgen en minimaal 4 nieuwe banden, want ja, die zal ik ook zelf moeten betalen, maar dat heb ik graag over voor een mooie look

wat een ellende zeg, ik zie het nu.Reinier schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 10:05:
Nee, Audi A3 Sport staat op 16". Wat niet echt past wat mij betreft.
Je moet nu naast 'sport edition' ook het S line sportpakket bestellen voor 18"..
Euh google is op 18inch en winterband. Als je echt de sneeuw in gaat heb je er veel minder profijt van in een grote wielmaat dan op bijvoorbeeld de 15 inch velg. Je gaat sneller glijden bij een manouvre en bij remmen. De band is bredere en heeft hierdoor een lagere druk per vierkante centimeter op het loopvlak. Ik kon dit in me oude 3serie goed merken. 18 inch in de zomer en 16 inch lichtmetaal voo de winter was de perfecte combi. Het eerste seizoen met een winterband op de 18inch werd ik niet echt vrolijk van.JB schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 10:20:
[...]
Zou kunnen. Verschilt nogal per LM. Hier gaan zelfs de winterbanden op 18 inch. Betaal geen bijtelling om op lelijk staal te rijden in de winter
Een leasem vraagt er ook nog door hoofdprijs voor. Als je hem op 18inch houd kun je net zo goed de winterband weglaten, scheelt je weer een wissel en ook nog wat euro's.
Voeg daar het woordje "sneeuwketting" ook nog even aan toe mocht je van plan zijn met de auto op wintersport te gaan naar een gebied met sneeuwkettingverplichting...
Ik meen dat hier al iemand eerder eens een poging had gedaan en alleen de duurste sneeuwketting voldeed. De rest paste niet of had andere problemen...

Ik ga niet op wintersport. En mocht ik om een zakelijke reden in een van die landen moeten zijn in de sneeuwtijd, dan is er het vliegtuig.Get!em schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 12:07:
[...]
Voeg daar het woordje "sneeuwketting" ook nog even aan toe mocht je van plan zijn met de auto op wintersport te gaan naar een gebied met sneeuwkettingverplichting...
Ik meen dat hier al iemand eerder eens een poging had gedaan en alleen de duurste sneeuwketting voldeed. De rest paste niet of had andere problemen...
Mijn boefje is liev!
Ik heb zelf 19" type R velgen op mijn Honda Civic, staat absoluut fantastisch. Nadelen zijn wel:AllSeeyinEye schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 11:58:
Ik overweeg sterk op mijn volgende auto 19" te laten leggen, waarbij ik toch al met een schuin ook naar de nieuwe A4 Avant (of een Superb) aan het kijken ben.
- Iets luidruchtiger
- Je voelt iets meer de hobbels of dingen waar je overheen rijdt.
- Bij goed regenachtig weer heb je kans op slechtere wegligging, bij een mooi zonnetje en droog asfalt plakt ie echt aan de weg.
En hou er rekening mee dat er binnen een leasebudget geen 19" winterbanden zijn en 19" winterbanden ook niet werken. Je moet dus zorgen dat je 16" of 17" velgen en winterbanden hebt.

[ Voor 4% gewijzigd door Mantus op 28-07-2015 12:51 ]
JB schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 10:20:
[...]
Betaal geen bijtelling om op lelijk staal te rijden in de winter
Bijtelling is niet iets dat je betaaltWesleyZ schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 10:50:
[...]
Ook ik betaal geen bijtelling om op staal te gaan rijden
Nice man.JeroenV_ schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 11:43:
[...]
Dat zou ik ook moeten gaan betalen, maar dat heb ik dus niet gedaan.
Ik heb gewoon zelf een set 18" velgen en banden gekocht, dan betaal ik tenminste niet voor iets wat straks niet meer van mij is, en die set levert straks ook nog wel wat op.
De 16" liggen bij de bandenboer met winterbanden er omheen, en de zomerbanden waarop de auto werd uitgeleverd liggen daar ook.
€45 * 48 maanden = €2160
Daarvoor heb je zeker een hele mooie set velgen en minimaal 4 nieuwe banden, want ja, die zal ik ook zelf moeten betalen, maar dat heb ik graag over voor een mooie look![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
Zit zo te twijfelen over de kleur die jij hebt, om die ook te bestellen.
Tis een gewaagd kleurtje
[ Voor 3% gewijzigd door waterfles op 28-07-2015 13:25 ]
Dat staat inderdaad erg netjes en de nadelen zijn voor mij overkomelijk.Mantus schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 12:30:
[...]
En hou er rekening mee dat er binnen een leasebudget geen 19" winterbanden zijn en 19" winterbanden ook niet werken. Je moet dus zorgen dat je 16" of 17" velgen en winterbanden hebt.
Wat betreft de winterbanden: dat is gewoon mogelijk, hoor. In ieder geval wel bij de auto's van collega's van me (A5, A6, 5 Serie en 3 Serie). Het heeft niet zoveel met budget te maken als wel met de velgen-/bandenmaat. 245/40R19 (zo ongeveer de meest voorkomende 19" bandenmaat) zijn goed verkrijgbaar.
Thnxwaterfles schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 13:24:
[...]
Nice man.
Zit zo te twijfelen over de kleur die jij hebt, om die ook te bestellen.
Tis een gewaagd kleurtje. Maar wel porn
Ik heb er ook wel even over moeten denken, het was of dit of titanium grijs waartussen ik twijfelde.
Toch maar de knoop doorgehakt voor deze kleur en tot nog toe geen spijt van.
Na wat proefritten enorm afgeknapt op de nieuwe superb die ik echt super vond op de RAI. Weggedrag stond me totaal niet aan, te dienerig en je voelt dat de auto echt niet snel de bocht door wil. Ook het 2.0 diesel blok voelt lui aan onder de 2000 toeren. Al met al niet mijn stijl.
Toen gereden in de nieuwe 3, alleen die kwam met wat leuke opties op een leasebedrag wat ver boven mijn norm zit. En tot mijn verbazing had ik een goede klik met de C. Icm het avangarde onderstel vond ik de wegligging bijzonder fijn, direct maar niet te hard. En in principe is de lease edition danig goed uitgerust dat er eigenlijk niets bij hoefde, alleen de standaard 17 inches waren me te klein.
Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast
Misschien dat dat het dan is. Sowieso hoorde ik dat winterbanden in die bandenmaat niet heel veel meerwaarde hebben gezien het formaat.AllSeeyinEye schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 14:18:
[...]
Dat staat inderdaad erg netjes en de nadelen zijn voor mij overkomelijk.
Wat betreft de winterbanden: dat is gewoon mogelijk, hoor. In ieder geval wel bij de auto's van collega's van me (A5, A6, 5 Serie en 3 Serie). Het heeft niet zoveel met budget te maken als wel met de velgen-/bandenmaat. 245/40R19 (zo ongeveer de meest voorkomende 19" bandenmaat) zijn goed verkrijgbaar.
Mijn banden hebben volgens mij 235/35/19ZR.
Vandaag geinformeerd, in lease is deze per oktober waarschijnlijk als quote voor te configuren (dus indicatie) even afhankelijk welke leasemaatschappij je zit...OMX2000 schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 15:09:
Iemand stiekem al iets gehoord over wanneer de A4 (B9) te bestellen is?
4 cilinder van Peugeot heeft helemaal niet zulke verkeerde specificaties:Jackson Claxon schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 09:13:
[...]
Elke dag verkies ik een 3 cilinder Volkswagen boven een 4 cilinder Peugeot. Wat een armoede zo'n frans hok.
Ik zie dat wat mensen hebben gekozen voor een V40, daar rij ik zelf net als half Nederland ook mee. Helaas de D2, maar voor 14% bijtelling hoor je mij niet mopperen op een bedrag van slechts 31K. In grote lijnen zeer tevreden over de auto.
Peugeot 208:
- 102 pk
- 254NM
- 0-100 --> 10.7
- Top snelheid: 187km/h
Polo 1.4 - 3 cilinder
- 75pk
- 210nm
- 0-100 --> 12.9
- Top snelheid 178km/h
BlaBlaBla

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Dus levering dit jaar wordt niet haalbaarwvkreg schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 15:54:
[...]
Vandaag geinformeerd, in lease is deze per oktober waarschijnlijk als quote voor te configuren (dus indicatie) even afhankelijk welke leasemaatschappij je zit...
dan krijgt die 25%...secury schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 11:46:
[...]
wat een ellende zeg, ik zie het nu.
Je moet nu naast 'sport edition' ook het S line sportpakket bestellen voor 18"..
Maar zelfs op de 1.8T is dit het geval, welke met 16" ook al 25% is..
Ondanks dat de auto maar een 116PK driecilinder Diesel heeft, heeft deze over het gehele bereik voldoende vermogen en plakt de auto echt aan de weg. Ik ben echt aangenaam verrast door de auto. Ook het iDrive systeem werkt erg prettig.
Op dit moment staat deze boven aan mijn lijstje, maar ik ga dit weekend nog even een proefrit maken in een V40 D2 Business sport aangezien die fiscaal veel voordeliger is.
Niet verkeerd al die proefritjes, je kan er bijna wel een hobby van maken
Sowieso, als je eens een keer wat te vervoeren hebt kun je ook gewoon naar de dealer gaan en bijv een Superb of Mondeo stationmeevragen voor een proefrit. Scheelt weer een aanhanger huren
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Wel een groot navi scherm, mooie(re) radio, half lederen verwarmde stoelen, blauwe verlichting binnen
Gelukkig laten ze de Fiesta Sedan wel daar ver weg, wat een lelijk ding
Whoop!
De Ford Fiesta USA had in 2013 hetzelfde interieur als wat wij nu in 2015 hebben, in 2014 hebben ze dat geupdate. Misschien dat Ford dat pas in 2016 bij de Europese Fiesta doet. Ik vind het opmerkelijk en een vreemde wijze, wil je nu auto's verkopen of niet.marccom schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 22:18:
Toch jammer dat Ford USA een heel andere Fiesta verkoopt dan die wij hier kunnen krijgen; http://www.ford.com/cars/fiesta/trim/titaniumhatch//viewall/
Wel een groot navi scherm, mooie(re) radio, half lederen verwarmde stoelen, blauwe verlichting binnenen heuvel start assistentie.
Gelukkig laten ze de Fiesta Sedan wel daar ver weg, wat een lelijk ding
BlaBlaBla
Ik heb 18" velgen, waren standaard bij mijn auto. Persoonlijk had ik liever 17" gehad, want naast de genoemde nadelen is ook krap inparkeren in de stad naast de stoeprand elke keer een risico. Uiterlijk boeit me niet heel veel. Ik zie mijn auto alleen als ik van en naar de parkeergarage loop.Mantus schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 12:30:
[...]
Ik heb zelf 19" type R velgen op mijn Honda Civic, staat absoluut fantastisch. Nadelen zijn wel:
- Iets luidruchtiger
- Bij goed regenachtig weer heb je kans op slechtere wegligging, bij een mooi zonnetje en droog asfalt plakt ie echt aan de weg.
[afbeelding]
Toch heeft geen winterbanden mijn voorkeur boven stalen velgen, als dat de keuze zou zijn (gelukkig sta ik niet voor die keuze). Ik heb jaren zonder winterbanden gereden, ook door lagen sneeuw. Stalen velgen en/of wieldoppen ... er zijn grenzen
Apparticle SharePoint | Apps | Articles
daar moet ik je helaas gelijk in geven.The Eagle schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 17:47:
Ik heb in een Ibiza ST 1.2 TDi en een peug 207 1.6 HDI gereden. Die Ibi was niet vooruit te trappen. Leuk voor in het stadsverkeer maar ik wil dr niet mee op de snelweg zitten. Bij een TDI verwacht je koppel en het vermogen meteen als je het gaspedaal intrapt. De 1.2 TDI heeft geen van beiden
enige pleister op de wonde voor mij was dat ik uit een Ibiza 1.4TDI 6L met een whopping 70pk / 155Nm kwam.. dan is feitelijk alles snel
Dat zou wel kunnen afhankelijk van voorraad en of je leasemaatschappij vooraf inkoopt.
Maar kans is wel klein ja
OT: Ik heb persoonlijk geen fan van Rage velgen, maar dit ziet er dik uit!Mantus schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 12:30:
[...]
Ik heb zelf 19" type R velgen op mijn Honda Civic, staat absoluut fantastisch. Nadelen zijn wel:
- Iets luidruchtiger
[afbeelding]
Ik ga het ook steeds meer zo zien. Ik ben in december 2016 aan de beurt maar kan net zo goed tot begin 2017 wachten en in plaats van focussen op 20%-auto's gewoon op andere dingen letten dan het bijtellingspercentageAllSeeyinEye schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 09:28:
Ik ben eigenlijk wel blij dat ik pas in 2017 weer aan de beurt ben, want dan is net het bijtellingspercentage met 3% naar beneden
Ik heb nogal een aversie tegen Peugeot, maar dat is mijn afwijkingStrider schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 17:12:
[...]
4 cilinder van Peugeot heeft helemaal niet zulke verkeerde specificaties:
Peugeot 208:
- 102 pk
- 254NM
- 0-100 --> 10.7
- Top snelheid: 187km/h
Polo 1.4 - 3 cilinder
- 75pk
- 210nm
- 0-100 --> 12.9
- Top snelheid 178km/h
Niet dat een polo de zevende hemel is maar het voelt allemaal zoveel beter. De handbak voelt ook ontzettend veel beter bij een polo, veel trefzekerder. Moeilijk uit te leggen maar een Peugeot 208 of een VW Polo is echt niet te vergelijken in mijn beleving.
Tja dat is jou mening. Ik vind juist het tegenovergesteld. Versnellingsbak in de polo is een ramp, diesel is niet wakker en je moet blijven schakelen omdat turbo te laat op gang komt en het koppel merk je niets van. Mocht je een occassion lease pakken moet je zelfs nog opletten dat er uberhaupt een dashboardkastje inzit anders heb je een gat in het dashboardJackson Claxon schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 10:46:
[...]
Ik heb nogal een aversie tegen Peugeot, maar dat is mijn afwijking. Heb er echt totaal niks, mee. Het blok mag dan in deze vergelijking beter zijn, waar ik het mee eens ben. Voor de rest qua bouwkwaliteit, materialen en het premium gevoel scoort zo'n Peugeot angstig laag.
Niet dat een polo de zevende hemel is maar het voelt allemaal zoveel beter. De handbak voelt ook ontzettend veel beter bij een polo, veel trefzekerder. Moeilijk uit te leggen maar een Peugeot 208 of een VW Polo is echt niet te vergelijken in mijn beleving.

Mara ja zo zullen er nog 100 meningen zijn! Dus ik denk dat we het maar bij de feiten moeten houden.
En zo zullen er nog 10 meningen zijn. De polo is juist in deze categorie voor mij een grote no go.
Dat is nogal een overstap zeg, van een polo naar een V40Trishul schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 12:28:
Ja de Polo begint er wel oudbollig uit te zien tussen zijn concurrentie (Fiesta, Punto enz.), model is dringend toe aan een refresh. Dit design loopt ook al sinds wat, 2009/2010? Maar voor de rest heb ik nu niet zoveel te klagen na ruim een jaar en 36K kilometers verder in een polo BM; interieur voelt stevig en degelijk aan, auto heeft me nooit in de steek gelaten. Alleen jammer dat je de tweede versnelling zo moet misbruiken om mee te komen met de rest van het verkeer. Anyway, nog twee weekjes in de polo, want de v40 is besteld.
ik ben van een ibiza naar een golf gegaan, dat was ook al een wereld van verschil
overigens... het design van een polo is pas geleden opgefrist....

Maar een nieuwe generatie zou inderdaad niet heel verkeerd zijn, naar verluidt in 2017...
[ Voor 65% gewijzigd door Shanquish op 29-07-2015 13:20 ]
Het bij feiten houden is sowieso niet handig, auto's is en blijft emotie. Je kan wat cijfers oplepelen maar je merkt al dat het gevoel veel belangrijker is. Dat deze tussen ons verschilt is alleen maar mooithefox154 schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 11:38:
[...]
Tja dat is jou mening. Ik vind juist het tegenovergesteld. Versnellingsbak in de polo is een ramp, diesel is niet wakker en je moet blijven schakelen omdat turbo te laat op gang komt en het koppel merk je niets van. Mocht je een occassion lease pakken moet je zelfs nog opletten dat er uberhaupt een dashboardkastje inzit anders heb je een gat in het dashboard![]()
Model is verouderd waar de 208 lekker fris oogt. Dus als je het objectief bekijkt is die peugeot echt geen slechte deal. Zeker als je kijkt prijs er bij pakt en wat je hier nou daadwerkelijk voor terugkrijgt.
Mara ja zo zullen er nog 100 meningen zijn! Dus ik denk dat we het maar bij de feiten moeten houden.
En zo zullen er nog 10 meningen zijn. De polo is juist in deze categorie voor mij een grote no go.

Ooh, en als je het dan over feiten hebt, zorg dan dat ze kloppen
[ Voor 3% gewijzigd door Jackson Claxon op 29-07-2015 13:42 ]
Haha ja inderdaad. Zoals bij zovelen, was de polo een voorloopauto voor een jaar, en nu mag ik zelf een auto uitkiezen. De design refresh vind ik wel matig, vond de oude er iets beter uitzien zelfs met de 'scherpere heupen' zeg maar. Maar voor de rest een betrouwbare oude en toch wel aardig comfortabel op de snelweg.shameete schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 13:02:
[...]
Dat is nogal een overstap zeg, van een polo naar een V40![]()
ik ben van een ibiza naar een golf gegaan, dat was ook al een wereld van verschil
overigens... het design van een polo is pas geleden opgefrist....
[afbeelding]
Maar een nieuwe generatie zou inderdaad niet heel verkeerd zijn, naar verluidt in 2017...
Haha bij mij precies hetzelfde.... Polo als voorloopauto voor een jaar, nog 6 weken en dan ook de V40 in het bezit. Persoonlijk vind ik hem erg fijn de Polo, de 1.4 4cilinder (heb model 2015) bevalt eigenlijk ook prima.Trishul schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 15:14:
[...]
Haha ja inderdaad. Zoals bij zovelen, was de polo een voorloopauto voor een jaar, en nu mag ik zelf een auto uitkiezen. De design refresh vind ik wel matig, vond de oude er iets beter uitzien zelfs met de 'scherpere heupen' zeg maar. Maar voor de rest een betrouwbare oude en toch wel aardig comfortabel op de snelweg.
Enige minpunt is voor mij de korte zitting en de ruimte voor mijn rechterbeen, ben 1.90m.
Ik vind het nog steeds wel een net model, maar zou in die klasse eerder kiezen voor een iets recenter model.
http://www.iculture.nl/volkswagen-carplay-te-koop-juli-2015/OMX2000 schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 14:08:
Heeft iemand toevallig een Passat met CarPlay? Ik begreep dat er dit jaar al een paar zijn uitgeleverd met CarPlay erop, kan er alleen niks over vinden op de Volkswagen site.
We are born, wet, hungry and naked. Then things get worse !
Momentum uitvoering, met Business connect pakket, high preform audio, voor en achter park assist, achteruitrijcamera, verschuifbaar midden armsteun en BLIS in flamingo red.
Tevreden? En welke apps ondersteund ie? Spotify, Deezer, Flitsmeister zijn de usual suspects.upje schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 18:18:
Ik heb een Golf met CarPlay. Wat wil je weten?
Thnx.Reinier schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 11:58:
Flamenco red! Nice. Die zie je niet zo vaak. Stond op mijn shortlist destijds
Ik heb vannacht de knoop doorgehakt. Zat zo te twijfelen over de kleur.

* The Eagle rent
Destijds zelf ook ongeveer anderhalve maand zitten twijfelen over de kleur van mijn Altea. Uiteindelijk ook voor robijnrood metallic gegaan. Nog geen minuut spijt van gehad. Maar ik snap je pijn
[ Voor 53% gewijzigd door The Eagle op 31-07-2015 12:59 ]
Vorige week is mijn Leon ST ook besteld. Met namen de Leon geworden vanwegen sportievere uiterlijk en zeker ook de rijeigenschappen. Ook de prijs ten opzichte van hetgeen je krijgt is een grote plusDevster schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 01:16:
Vandaag de aanvraag gedaan voor mijn nieuwe leasewagen:
Seat Leon ST 1.4 EcoTSI Style Connect DSG-7De hele regeling (een meer realistische calculatie) rond de Golf GTE maakte hem minder aantrekkelijk en de beperkte bagageruimte gaat toch parten spelen. De Peugeot 308SW BLEP (14%) kon ons niet bekoren.
- Nevadawit Metallic
- Upgrade Business Plus
- Upgrade Executive
- Upgrade Safety
- 17" Dynamic velgen (achteraf)
- Eibach 30mm verlagingsset
- Afneembare trekhaak
- Dashboard decoratieset geborsteld aluminium
- Bagagenet
Mijn voorkeur ging uit naar een wat snellere auto met automaat en kom in aanmerking voor benzine. Helaas is de Leon ST FR Connect 1.4 EcoTSI DSG-7 in de 25% bijtelling terecht gekomen en het vorige model FR Dynamic (20%) is vrijwel niet meer op voorraad en levering is pas nodig in oktober. Een Style Connect met wat accessoires aanpassen komt nog het meest in de buurt
Is het volgende geworden:
Seat Leon ST FR 1.4 TSI
Technic grijs
Upgrade Drive
Upgrade Executive
Upgrade Winter
Upgrade Business Plus
Upgrade Technology
Daarnaast nog de dakdragers, afneembare trekhaak en fietsendragen mee besteld.
Helaas nog even wachten totdat die komt

Eerlijk gezegd gebruik ik het nietOMX2000 schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 12:03:
[...]
Tevreden? En welke apps ondersteund ie? Spotify, Deezer, Flitsmeister zijn de usual suspects.
In mijn auto worden de volgende apps getoond: Telefoon, Muziek, Kaarten, Berichten, Volkswagen, Audiobooks en Spotify.
Spotify staat op mijn iPhone, Volkswagen is om terug te keren naar het "normale" media/navigatiesysteem.
Telefoon, Muziek, Kaarten, Berichten, Audiobooks zijn de standaard Apple/iPhone apps.
Van de andere apps die je noemt heb ik Flitsmeister op mijn iPhone staan, maar deze wordt niet getoond via CarPlay. Deezer heb ik niet.
Waarom de momentum tegenover de Business Sport als ik vragen mag?waterfles schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 11:52:
Vandaag de V40 besteld.
Momentum uitvoering, met Business connect pakket, high preform audio, voor en achter park assist, achteruitrijcamera, verschuifbaar midden armsteun en BLIS in flamingo red.
Business sport heel mooi. Maar ik mis bepaalde opties.yeehaw schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 13:18:
[...]
Waarom de momentum tegenover de Business Sport als ik vragen mag?
En het onderstel is vrij hard.
Nou vind ik bochten pakken heel leuk enzo. Maar ik zit dagelijks 2 a 3 uur op de snelweg. Dus dan kies ik liever voor comfort.
Hebben die niet gewoon hetzelfde onderstel? Op de D4 zijn ze in ieder geval gelijk, volgens mij scheelt het max 10mm op de D2.waterfles schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 14:21:
[...]
Business sport heel mooi. Maar ik mis bepaalde opties.
Nou vind ik bochten pakken heel leuk enzo. Maar ik zit dagelijks 2 a 3 uur op de snelweg. Dus dan kies ik liever voor comfort.
Plus de business sport heeft altijd verticale LED-dagrijverlichting, terwijl de business summum bv horizontale LED's heeft. Ik heb de business sport besteld, maar horizontale had ik wel mooier gevonden. Voor de rest lekker rijk uitgerust natuurlijk.waterfles schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 14:21:
[...]

Het is de volgende uitvoering geworden:
Renault Kadjar 1.5dCi Bose in de kleur Rouge Flammé met standaard o.a.:
- Full LED koplampen
- R-Link 2 systeem (7" touchscreen, DAB+, TomTom Live Europa met Bose
- 19" licht metaal
- Automatisch groot-licht
- Lane Departure warning
- Regen en licht sensor
- Pack Winter:
- Stoelverwarming
- Voorruitverwarming
- Koplampsproeiers
- [/li]
- Pack Technology:
- Parkeersensoren ronden (dus voor, achter en zijkant) met achteruitrijcamera
- Easy Park Assist
- Active Emergency Braking
- Blind Spot warning
- [/li]
Vandaag een proefrit gehad en eigenlijk meteen overtuigd. Hij is weliswaar niet zo scherp als m'n huidige Mégane GT-Line, maar meer op een comfortabele rit afgesteld. En dat bevalt me eigenlijk wel.
Het R-Link 2 systeem heeft me ook positief overtuigd, daar waar ik dat over de eerste versie zeker niet was. Het reageert goed op aanrakingen en ik heb eigenlijk geen haperingen kunnen ontdekken (en ik heb er toch best een tijd mee zitten spelen toen de vrouw aan het sturen was
Het Bose systeem was niet echt nodig in mijn ogen, maar alleen de Bose uitvoering heeft de LED koplampen. Op m'n huidige auto heb ik Xenon en dat bevalt me heel goed. Daarnaast vind ik witte DRL met halogeen lampen persoonlijk niet mooi. Snap ook niet dat fabrikant bij halogoon de LED DRL niet op de kleur van de koplampen afstemmen.
Nadeeltje vind ik de nieuwe keycard. Er lijkt namelijk geen mogelijkheid meer te zijn om deze aan je sleutelbos te doen...
Levertijd: rond december. Hopelijk nog net dit jaar i.v.m. bijtelling en BPM.
/me is happy
Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...
De hele bumper is anders (achter ook trouwens).Trishul schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 17:13:
[...]
Plus de business sport heeft altijd verticale LED-dagrijverlichting, terwijl de business summum bv horizontale LED's heeft. Ik heb de business sport besteld, maar horizontale had ik wel mooier gevonden. Voor de rest lekker rijk uitgerust natuurlijk.
Mooi auto.RvL schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 18:03:
Zojuist een bestelling de deur uitgedaan voor de nieuwe Renault Kadjar:
..
/me is happy
Best lastig en raar omdat het voor geconfigureerde modellen zijn.
Ik wilde graag active info display en bestuurders plus, maar dat zat nou net op geen enkele auto
Nu een auto met de volgende opties gekozen en even afwachten wat de leaseofferte wordt:
keyless entry
area view
advance pakket
exec plus pakket
disco pro
getint glas
trekhaak + aanhanger assistentie.
Erg leuke config, maar gevoelsmatig raar dat je niet zelf vrij kan kiezen
Stoepranden inderdaadCanaria schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 22:27:
[...]
Ik heb 18" velgen, waren standaard bij mijn auto. Persoonlijk had ik liever 17" gehad, want naast de genoemde nadelen is ook krap inparkeren in de stad naast de stoeprand elke keer een risico. Uiterlijk boeit me niet heel veel. Ik zie mijn auto alleen als ik van en naar de parkeergarage loop.
Toch heeft geen winterbanden mijn voorkeur boven stalen velgen, als dat de keuze zou zijn (gelukkig sta ik niet voor die keuze). Ik heb jaren zonder winterbanden gereden, ook door lagen sneeuw. Stalen velgen en/of wieldoppen ... er zijn grenzen
Dank u! Waren showmodellen en de dealer wou er wel vanaf, mooie deal kunnen sluiten. Inclusief leren bekleding met geborduurde Honda-logo'sSniperGuy schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 09:31:
[...]
OT: Ik heb persoonlijk geen fan van Rage velgen, maar dit ziet er dik uit!
[ Voor 18% gewijzigd door Mantus op 02-08-2015 11:50 ]
Bedankt!Verbal Kint schreef op zondag 26 juli 2015 @ 10:44:
Leuk verhaal! En mooi genuanceerd, het blijft altijd een persoonlijke afweging en elke keuze heeft ook weer voor- en nadelen (tot zover dit voetbaltrainers commentaar)
Eind vd week wordt onze nieuwe auto geleverd, heb ik ook veel zin in. Technisch gezien de auto van mijn vrouw, maar ook degene die we privé rijden dus daarmee een beetje van ons allemaal.
Klopt inderdaad, mijn afweging was vooral ruimte. Daarbij kwam dat ik bij de proefrit positief verrast was, hij keurig binnen leasebudget bleef en natuurlijk de 14%.
Uiteraard, open deurAllSeeyinEye schreef op zondag 26 juli 2015 @ 10:51:
Een hoop van die opties zijn ook op een 308 gewoon te bestellen, hoor. Je hebt alleen de keuze zelf beperkt door jezelf een 14% restrictie op te leggen.
Klopt inderdaad
Het panoramadak is getint, dus ook 's avonds valt het met de verlichting wel mee. Als daarbij ook nog het scherm dicht is heb ik er zeker geen last meer van. Gisteren even uitgetest. Het lantaarnlicht dat dan toch al via de voor- en zijruiten naar binnen komt overheerst. Van het dak totaal geen last.gwystyl schreef op zondag 26 juli 2015 @ 11:13:
@Wouter! leuk genuanceerd verhaal, met duidelijk je eigen afwegingen en indrukken. Wat ik me afvroeg bij het luik van het panoramadak: het viel me tijdens de proefrit op dat die niet volledig verduistert. Laat dat bij volle zon dan niet alsnog veel te veel licht door? Ik wilde juist geen panoramadak vanwege storende lichtflitsen van boven bij het rijden onder lantaarnpalen 's nachts. Het luik/scherm in de 308 zou dat imo niet echt voorkomen. Daarnaast waren de premium stoelen voor mij te smal, dus in verband met die combinatie zou ik voor de Blue Lease Premium gegaan zijn ipv de BLP Executive. Wel een mooie auto verder, die lekker ruim en comfortabel is.
Ik rijd 's ochtends van oost naar west en merk dat de zon dan door het dakraam op het touchscreen schijnt. Da's wel een beetje vervelend want daardoor is het vrijwel niet meer af te lezen. Oplossing is om het scherm half dicht te doen, zo heb ik gemerkt
Da's inderdaad ook mijn ervaring. En inderdaad alleen met extreme hitte en bakkende zon, zoals tijdens m'n vakantie in Italië, heb ik hem dichtgedaan.MisteRMeesteR schreef op zondag 26 juli 2015 @ 11:42:
[...]
Ik rij ook 308SW en aan de zijkanten van het scherm komt wel enig licht door maar het is absoluut niet zo dat je last hebt van lichtflitsen als je met gesloten scherm onder een lantaarnpaal doorrijdt, mij is het niet opgevallen in ieder geval maar ik rij 99% van de tijd ook met het scherm open, enkel tijdens extreme hitte gaat hij dicht.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
De huidige 14% dieselmodellen hebben een beperkte uitrusting, zowel v.w.b. de hatchback als de SW. Wel voldoende wat mij betreft, maar opties als bijvoorbeeld adaptive cruise control of full LED koplampen zijn niet mogelijk (afgezien van of ik dat had willen hebben). Het verschil per maand (netto) was het mij sowieso niet waard dus ik ben prima tevreden met wat ik nu hebremzor schreef op maandag 27 juli 2015 @ 00:23:
[...]
Same here. Wanneer je het scherm sluit valt het reuze mee, het blijft wat lichter dan normaal maar absoluut geen last van. Wij sluiten hem ook alleen wanneer het erg warm is, anders altijd open.
[...]
Op onze 308 hatchback zit gewoon een complete uitrusting hoor, zelfs binnen 14%. Denk niet dat dit nu nog mogelijk is binnen 14%, maar het is wel mogelijk (tegen 20%). Dus als dat een - al dan niet zwaarwegend - minpunt voor je is kon je overwegen voor 20% te gaan.
Ik heb besloten om de trekhaak nog niet te nemen. Heb 'm (nog) niet nodig en kan hem altijd nog bij een trekhaakcentrum laten monteren als het wel nodig is. Maar veel meer accessoires, behalve het 'standaard' spul, zijn inderdaad niet mogelijk. De uitvoering is op zich prima uitgerust. Alles wat je nodig hebt zit er wel op (cruise control, limiter, nav, climate control, radio) en ook nog wat om 'm op te leuken (chromen randjes, panoramadak, alu dakrails, getinte ramen, velgen). Verder nog wat aardige toevoegingen als een regen- en lichtsensor en hill assist. Nogmaals: echt niets te klagen hoor!gwystyl schreef op maandag 27 juli 2015 @ 08:39:
@remzor: tot vorig jaar had je redelijk wat keuze bij de 308, maar dit jaar (vanaf maart oid) is de keuze beperkt tot Bleu Lease Premium en Bleu Lease Executive in vijf kleuren. Ongeveer de enige opties die je nog kon kiezen zijn een trekhaak en inlegbak voor de achterbak. Dat hebben ze gedaan om snel te kunnen leveren volgens mij. De uitvoeringen zijn redelijk compleet, maar veel fabrieksopties zijn gewoon niet mogelijk in 14%. Aangezien veel mensen alleen naar de 308 kijken als 14% optie, is dat redelijk beperkt. Als je meer keuze wil zou je inderdaad uit moeten wijken naar een 20% model, maar ik vermoed dat die heel veel minder geleased worden.
Nog één kleine irritatie die ik vorige week ontdekte:
Ik had 'm zo ingesteld dat alleen de deur van de berijder opent als je één keer op de afstandsbediening drukt. Als je dan gaat rijden dan gaan de deuren automatisch op slot. Op zich allemaal prima. Ik ging mijn opa en oma ophalen en toen we op de plaats van bestemming waren wilde ik ze laten uitstappen. Dus ik opende mijn deur en wilde de achterdeur openen. Niet mogelijk dus. Alleen mijn deur was ontgrendeld. Dus ik druk op het knopje om de deuren te openen op het dashboard ... nog niks. Dan moet je dus eerst weer in de auto gaan zitten, de deur van de berijder dichtdoen, dan op het knopje drukken, en dan gaan pas alle deuren van het slot. Dat ging me toen ik ze weer terug naar huis bracht vervolgens weer mis. Ik heb uiteindelijk maar even naar het hendeltje lopen gebaren, zodat de de deur zelf van binnenuit konden openen. Nu heb ik de instelling voor alleen het ontgrendelen van de bestuurdersportier maar uitgeschakeld.
Verder zou het misschien handig zijn om de gevoeligheid van de regensensor in te kunnen stellen.
Oh ja, en nog wat kleine irritaties m.b.t. het systeem rond het touchscreen:
- Het systeem wordt nogal traag wakker. Als ik de auto ontgrendel, instap, start, 'm in z'n achteruit zet en achteruit de parkeerplaats uitrij, dan wordt de achteruitrijcamera pas wakker als ik al zo ongeveer weer weg wil rijden. Dat maakt 'm niet erg bruikbaar, of je moet zin hebben om te wachten met achteruitrijden totdat het systeem is ontwaakt. Ik heb de indruk dat het systeem wat sneller bij de les is als ik vanaf een grotere afstand de auto alvast ontgrendel. Alsof hij begint met opstarten als de deuren worden ontgrendeld. Ik ga het komende week wat beter in de gaten houden. Hetzelfde geldt overigens voor het moment waarop de radio begint te spelen. Dat laat dan ook op zich wachten.
- De meldingen in het scherm zijn soms een beetje irritant. Als ik bijvoorbeeld een bestemming aan het invoeren ben op de navigatie en iemand trekt ondertussen een deur of de kofferbak open dan komt dat groot in het display. Hetzelfde als er op dat moment bijvoorbeeld iemand voor de parkeersensoren langsloopt. Erg irritant. Die meldingen zou je misschien geselecteerd uit moeten kunnen zetten of zo.
- Een POI toevoegen op je huidige route werkt erg omslachtig. Ik heb de beste/snelste methode nog niet kunnen vinden. Ook krijg je als je "Op de route" kiest van alles 'langs' de route in een straal van 5 km of zo. Daardoor zie je door de bomen het bos niet meer en zie je bijvoorbeeld niet duidelijk welk tankstation langs de snelweg ligt. Dat moet toch wat handiger kunnen.
- Jammer dat ik niet twee telefoons tegelijk via Bluetooth kan koppelen. Dat kon m'n Parrot wel. Nu is het dus een gedoe om te wisselen, afhankelijk van welk toestel (zakelijk of privé) overgaat.
Ach, het is allemaal een beetje geneuzel in de marge. Ik ben verder uitermate tevreden over de 308SW!
Had je een reservering?DarkChylde schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 21:48:
Vandaag bij de dealer een passat gte kunnen kiezen.
Best lastig en raar omdat het voor geconfigureerde modellen zijn.
Ik wilde graag active info display en bestuurders plus, maar dat zat nou net op geen enkele auto.
Nu een auto met de volgende opties gekozen en even afwachten wat de leaseofferte wordt:
keyless entry
area view
advance pakket
exec plus pakket
disco pro
getint glas
trekhaak + aanhanger assistentie.
Erg leuke config, maar gevoelsmatig raar dat je niet zelf vrij kan kiezen
Dan moet je er geen 18 inch onder zetten. Ik heb ook bewust voor de 16 gekozen, het comfort vind ik in dit geval belangrijker dan de looks. Ook al heeft hij het eigenlijk wel nodig om hem af te maken..waterfles schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 14:21:
[...]
Nice! Zal inderdaad paar extra weken opleveren. Fabriek is dicht ivm vakantiejbcyber schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 13:02:
[...]
Vorige week is mijn Leon ST ook besteld. Met namen de Leon geworden vanwegen sportievere uiterlijk en zeker ook de rijeigenschappen. Ook de prijs ten opzichte van hetgeen je krijgt is een grote plus
Is het volgende geworden:
Seat Leon ST FR 1.4 TSI
Technic grijs
Upgrade Drive
Upgrade Executive
Upgrade Winter
Upgrade Business Plus
Upgrade Technology
Daarnaast nog de dakdragers, afneembare trekhaak en fietsendragen mee besteld.
Helaas nog even wachten totdat die komt
Mijn boefje is liev!
Eens, ik heb uiteindelijk er ook vanaf gezien (de 17" Freja velgen) vanwege extra kosten + toeslag grotere velg erbovenop vanuit de LM). De 17" zouden mij over 5 jaar gespreid €1200 ongeveer kosten. Niet gek veel, maar de standaard Ixion 16" vijfspaak velgen zijn ook niet zo slecht. Plus ideaal in Amsterdam Centrum met al die krappe parkeerplaatsen, stoepranden en drempels.thefox154 schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 10:18:
[...]
Dan moet je er geen 18 inch onder zetten. Ik heb ook bewust voor de 16 gekozen, het comfort vind ik in dit geval belangrijker dan de looks. Ook al heeft hij het eigenlijk wel nodig om hem af te maken..
Mocht het echt niet bevallen dan kun je natuurlijk altijd gewoon zelf die velgen aanschaffen incl. banden (ongeveer 2K nieuw, geen idee hoeveel tweedehands). Ben wel benieuwd naar hoe je dan de montage door een kwik fit bv laat doen, administratie-technisch gezien met de LM.
Offertes opgevraagd voor beide bij de LM in de volgende configuraties:
V40 D2 Business Sport (Is al heel compleet):
Onyx Black Metallic
18-inch Ixion velgen.
Verduisterd glas
Park Pilot Plus
BMW 116D:
Saphirschwarz mettalic
Sport-pakket
High Executive uitvoering
17-inch Dubbelspaak velgen 655
Interieurlijsten alu langschliff + accentlijsten zwart.
Leder Dakota zwart
M-sportstuurwiel
PDC voor en achter + Park assistant
Comfort Access
12V aansluiting
Geen line opschrift en geen type aanduiding
Buitenste hoofdsteunen achter neerklapbaar
Harman Kardon geluidssysteem.
Nu even afwachten dus
Als ik je mag helpen met de overweging....de BMW is fenomenaal als het gaat om rijgedrag en lange afstandswerk. Zeker met de HK installatie en in de High Exec uitvoering ga je er heel erg veel plezier aan beleven. Ik had dezelfde overweging, maar dan tussen een A4 of een 320. Ik heb voor de BMW gekozen en nog geen seconde spijt gehad. Dat is nu 2 jaar geleden.....yeehaw schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 15:59:
Proefrit gereden met de Volvo V40 en die is me ook heel erg meegevallen. Lekker veel opties ook standaard. Toch moet ik toegeven dat het rijgedrag van de 1-serie + het overzicht wel beter bevalt.
Offertes opgevraagd voor beide bij de LM in de volgende configuraties:
V40 D2 Business Sport (Is al heel compleet):
Onyx Black Metallic
18-inch Ixion velgen.
Verduisterd glas
Park Pilot Plus
BMW 116D:
Saphirschwarz mettalic
Sport-pakket
High Executive uitvoering
17-inch Dubbelspaak velgen 655
Interieurlijsten alu langschliff + accentlijsten zwart.
Leder Dakota zwart
M-sportstuurwiel
PDC voor en achter + Park assistant
Comfort Access
12V aansluiting
Geen line opschrift en geen type aanduiding
Buitenste hoofdsteunen achter neerklapbaar
Harman Kardon geluidssysteem.
Nu even afwachten dus. Kan ik nog even nadenken over 120 euro / maand extra het waard is voor de 1-serie...
PSN gamertag: H3nk13024
Dit topic is gesloten.