Keuze leaseauto - Deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 50 ... 53 Laatste
Acties:
  • 304.848 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Shunt schreef op zondag 27 maart 2016 @ 00:01:
[...]

Ik vind de Leon juist heel lelijk en qua grote / en luxe en uitstraling totaal niet in de buurt komen van de Octavia vandaar :D. Tip kijk ook eens naar de Opel astra estate en de Renault Talisman.
Het 'voordeel' als je van een Audi komt is dat veel merken minder luxe zijn dus dat maakt dan wat minder verschil. Helaas mogen we alleen VAG en Peugeot. Zoals het er nu naar uit ziet wordt het dan een Leon ST of Superb Combi. De extra ruimte van de Superb heb ik op zich niet nodig maar ik vind het van buiten een erg mooie auto en het is een net nieuw model. Qua opties zit je met een Ambition-businessline al behoorlijk goed en dan ben ik zo'n 70 Euro netto duurder uit vergeleken met een Leon. Die heeft dan wel weer veel meer opties (DSG, Alcantara, Full LED, navi+, panodak etc.).

Denk dat een proefrit gaat duidelijk maken wat voor mij de beste keuze is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is natuurlijk wat overdreven dat je met 1 kleine direct een Superb nodig zou hebben.. Een station in de C klasse is echt voldoende. Er zijn bij ons genoeg collega's die een etron rijden met een gezin met twee kids. Zeg niet dat ik dat zou doen maar een Superb alleen om de ruimte zou ik niet doen. Dan had ik liever een auto die wat dynamischer rijdt en wat meer opties heeft maar wel wat "kleiner" is. Als je drie kinderen van 2m+ hebt dan is het wat anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 02-10 10:26
Ik denk dat de octavia zeker al ruim genoeg is.
Dan kun je de extra opties die je mist er bij nemen.
Neemt niet weg dat de superb meer auto is (letterlijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Shunt schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 10:42:
[...]

Volgens mij heeft Audi dan ook geen modulair systeem zoals ze bij de VW groep hebben.
Eigenlijk past uit iedere VW groep uit de zelfde klasse auto de navi in elk model. Met uitzondering van de Seat daar kan je vaak niet het grote navi scherm krijgen.
Bij de oude RNS modellen wel, ik weet niet of dit bij de nieuwe lijn discover media en pro ook nog op gaat eigenlijk, sowieso zijn deze gelukkig een stuk minder in trek bij het boevengilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 27 maart 2016 @ 10:50:
Het is natuurlijk wat overdreven dat je met 1 kleine direct een Superb nodig zou hebben.. Een station in de C klasse is echt voldoende. Er zijn bij ons genoeg collega's die een etron rijden met een gezin met twee kids. Zeg niet dat ik dat zou doen maar een Superb alleen om de ruimte zou ik niet doen. Dan had ik liever een auto die wat dynamischer rijdt en wat meer opties heeft maar wel wat "kleiner" is. Als je drie kinderen van 2m+ hebt dan is het wat anders.
Denk inderdaad dat de Leon ST FR een stuk dynamischer zal rijden maar ben ook wel benieuwd hoe het cruisen in een Superb voelt. Hij is inderdaad onnodig groot maar dat vind ik niet echt een probleem als het comfort daardoor toeneemt. Een Passat zal ook comfortabeler rijden dan een Golf. Omdat de Superb vrij goedkoop al behoorlijk is uitgerust maakt het qua kosten ook niet extreem veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:09

Cyphax

Moderator LNX
Als het je niet om het verschil in ruimte te doen is of om het uiterlijk dan zou ik het ook af laten hangen van een proefrit. :)
Een Leon ST met 2 kinderen gaat overigens wel goed (bij mij iig). Daar is ie wel ruim groot genoeg voor. Je hebt veel bagageruimte. De Octavia is ietsje ruimer nog en de Superb is helemaal een bakbeest. Lijkt me best lekker cruisen. :)

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-10 13:09

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Tja, maar het blijft toch een Ŝkoda...

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Mx. Alba schreef op zondag 27 maart 2016 @ 22:43:
Tja, maar het blijft toch een Ŝkoda...
Dat zou mij niet zoveel uitmaken. Bedoel je dat er een beetje een stigma op rust? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Een štigma bedoel je? :D

Als ik mijn Volvo C30 vergelijk met andere auto's uit de zelfde prijsklasse (Renault, VW, Audio, Seat, Toyota, Mazda, etc) dan vind ik al die andere auto's nogal goedkoop afgewerkt. Als zelfs het interieur een VW Golf goedkoop "plastic fantastic" overkomt vraag ik me af hoe een Ŝkoda Octavia beter uit de bus zou kunnen komen omdat dat het budgetmerk van de zelfde groep is.

Ik rij zo'n 50.000km per jaar en wil vooral een comfortabel interieur. Tot zover heb ik dat eigenlijk alleen bij Volvo gevonden. Maar ik geef toe, ik ben bevooroordeeld. Volvo is er bij mij met de paplepel ingegoten. :D

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Misschien goed om je referentiekader wat uit te breiden naast alleen de C30 :) De afwerking van de V40 haalt het bijvoorbeeld niet bij die van de A3 vind ik.

Ik moet wel eerlijk zeggen dat toen ik in de Superb zat ik wel wat teleurgesteld was over de afwerking binnenin omdat ik het automatisch met mijn Audi vergelijk. Seat is overigens niet bepaald meer luxe. Aan de andere kant heb ik amper opties op mijn A3 omdat je meer voor het premium gevoel betaalt. Het is ook net wat je zelf belangrijk vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Ik lees wat wisselende informatie op internet. Is het nu wel of niet mogelijk om gedurende het jaar een lease auto te wijzigen van wel privé gebruik naar niet privé gebruik als je een nieuwe auto krijgt? Dus stel ik rijd nu privé in auto 1 en krijg per 1 april 2016 auto 2 die ik alleen zakelijk wil rijden, kan dat dan? Of pas per 1-1-2017?

[ Voor 17% gewijzigd door Aghanim op 28-03-2016 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17:42
Volgens mij kan dat wel als je van baan en auto wisselt. Of een wissel van auto voldoende is, weet ik niet. Het kan niet met dezelfde leaseauto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Aghanim schreef op maandag 28 maart 2016 @ 11:03:
Ik lees wat wisselende informatie op internet. Is het nu wel of niet mogelijk om gedurende het jaar een lease auto te wijzigen van wel privé gebruik naar niet privé gebruik? Dus stel ik wil per 1 april 2016 alleen zakelijk rijden, kan dat dan?
De belastingdienst zegt het volgende:
De bijtelling privégebruik auto geldt voor een heel kalenderjaar. Dus ook als u maar gedurende 1 maand privé met de auto rijdt, kunt u een bijtelling krijgen over het hele jaar.
Dus nee dat kan niet, mits je er in dat jaar prive minder dan 500KM mee gereden hebt en dat ook aantoonbaar kan maken :)

[ Voor 13% gewijzigd door BastiaanN op 28-03-2016 11:18 ]

Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
BastiaanN schreef op maandag 28 maart 2016 @ 11:08:
[...]

De belastingdienst zegt het volgende:

[...]

Dus ja dat kan, mits je er in dat jaar prive minder dan 500KM mee gereden hebt en dat ook aantoonbaar kan maken :)
Dat lukt met mijn huidige auto niet, maar wel met een nieuwe met 0KM op de teller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Aghanim schreef op maandag 28 maart 2016 @ 11:10:
[...]

Dat lukt met mijn huidige auto niet, maar wel met een nieuwe met 0KM op de teller.
Dat kan gewoon :) Nieuw leasecontract dus dan begint de teller bij de belastingdienst ook weer op 0 ;)
Ik zou dat even navragen bij de belastingdienst als ik jou was, volgens de site van de belastingdienst kan het niet:
Als u in de loop van een kalenderjaar in een andere auto van uw werkgever gaat rijden, moet uw werkgever de bijtelling bij uw loon tellen als u in het kalenderjaar in totaal meer dan 500 privékilometers rijdt.

[ Voor 49% gewijzigd door BastiaanN op 28-03-2016 11:16 ]

Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Bijtelling is een fiscale regeling en de fiscus telt altijd per kalenderjaar. Als je gedurende het hele jaar meer dan 500km privé rijdt, "betaal" je over het hele jaar bijtelling. De enige uitweg is om een deel van het jaar geen lease-auto te hebben gereden, dan wordt de bijtelling alleen gerekend pro rata naar het deel van het jaar waarin je wel een lease-auto had. Maar het aantal kilometers gaat dan ook pro rata dus als je een half jaar een lease-auto had en een half jaar met je eigen auto reed, dan mag je in dat halve jaar dat je leaste maar 250km privé gereden hebben om geen bijtelling te hoeven betalen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkey
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18:35
Aghanim schreef op maandag 28 maart 2016 @ 11:10:
[...]

Aantoonbaar maken kan door rittenadministratie, de teller hoeft daarvoor niet op 0 te beginnen. (Je krijgt zelfs niet eens een nieuwe auto met 0km op de teller, er staat altijd wel iets op). Maar halverwege een jaar instappen gaat dus niet, je moet ook altijd vooraf aangeven dat je niet meer privé gaat rijden en hiervoor tijdig de verklaring aanvragen.

[ Voor 9% gewijzigd door Tonkey op 28-03-2016 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
@Albantar: dat zou inhouden als je in een kalender jaar van werkgever wisselt, je niet de mogelijkheid hebt om in je ene baan prive te rijden en in de andere niet. Terwijl het twee andere leaseregelingen zijn. Goed om dit boven tafel te halen want intuitief is het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 01-10 21:52
t_captain schreef op maandag 28 maart 2016 @ 12:55:
@Albantar: dat zou inhouden als je in een kalender jaar van werkgever wisselt, je niet de mogelijkheid hebt om in je ene baan prive te rijden en in de andere niet. Terwijl het twee andere leaseregelingen zijn. Goed om dit boven tafel te halen want intuitief is het niet.
De auto wordt gezien als kon in natura (missing link voor je?), de bijtelling geld dus ook alleen voor de maanden dat je bij de eerste werkgever hebt gewerkt. Ga je halverwege het jaar naar een andere werkgever zonder auto bijvoorbeeld dan is de bijtelling bij meer dan 500 km 50% van wat je over een heel jaar had moeten betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Werkgever met/werkgever zonder auto is duidelijk. Dan heb je slechts een half jaar een auto van de zaak gehad dus ook de helft van de bijtellling.

Het gaat om de sutuatie dat je in beide gevallen een leaseauto hebt, maar in 1 van de twee niet prive wilt rijden. Bijvoorbeeld omdat de auto die je daar krijgt erg ongunstig is in de bijtelling of omdat de leaseregeling t.a.v. privegebruik niet gunstig is.

Wat ik lees in de posts van Albantar, lijkt over de grenzen van werkgevers heen te gaan. Naar de letter heb je het hele jaar beschikking over een auto van de zaak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fredkroket
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Mx. Alba schreef op maandag 28 maart 2016 @ 11:21:
Bijtelling is een fiscale regeling en de fiscus telt altijd per kalenderjaar. Als je gedurende het hele jaar meer dan 500km privé rijdt, "betaal" je over het hele jaar bijtelling. De enige uitweg is om een deel van het jaar geen lease-auto te hebben gereden, dan wordt de bijtelling alleen gerekend pro rata naar het deel van het jaar waarin je wel een lease-auto had. Maar het aantal kilometers gaat dan ook pro rata dus als je een half jaar een lease-auto had en een half jaar met je eigen auto reed, dan mag je in dat halve jaar dat je leaste maar 250km privé gereden hebben om geen bijtelling te hoeven betalen...
t_captain schreef op maandag 28 maart 2016 @ 12:55:
Wisselen van werkgever is juist een uitweg om de bijtelling te laten stoppen of te beginnen, zie hier: http://www.belastingdiens...alenderjaar_van_werkgever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Aha, oké, dus er is nog een "maas" in de wet. Maar ja, om nou van werkgever te veranderen alleen maar om van wel naar niet privé rijden om te schakelen is een beetje extreem. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
@FredKroket: bedankt voor de verheldering. Het zou erg vervelend zijn als je niet kon schakelen bij wisseling van werkgever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Laatst online: 00:50

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Mx. Alba schreef op maandag 28 maart 2016 @ 14:10:
Aha, oké, dus er is nog een "maas" in de wet. Maar ja, om nou van werkgever te veranderen alleen maar om van wel naar niet privé rijden om te schakelen is een beetje extreem. :D
Maar toch, als je werkgever meerdere werkmaatschappijen heeft (wat bij detacheerders niet ongewoon is) is het een leuke om van gebruik te maken :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
The Eagle schreef op maandag 28 maart 2016 @ 18:02:
[...]

Maar toch, als je werkgever meerdere werkmaatschappijen heeft (wat bij detacheerders niet ongewoon is) is het een leuke om van gebruik te maken :)
Je raakt ook je rechten op ontslagvergoeding kwijt als je overstapt van werkmaatschappij, dus als je zoiets wil, moet je daar ook over nadenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

De situatie die Albantar beschrijft is overigens wel een reële. Stel je huidige leasecontract loopt eind februari af en je had een leaseauto incl prive gebruik, dus bijtelling. Je gaat een nieuw leasecontract aan bij zelfde werkgever, maar wil die alleen zakelijk rijden (geen bijtelling).
Dan moet je of zorgen dat je een privekilometer administratie hebt vanaf 1 januari of het hele jaar alsnog bijtelling betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Get!em schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 10:34:
De situatie die Albantar beschrijft is overigens wel een reële. Stel je huidige leasecontract loopt eind februari af en je had een leaseauto incl prive gebruik, dus bijtelling. Je gaat een nieuw leasecontract aan bij zelfde werkgever, maar wil die alleen zakelijk rijden (geen bijtelling).
Dan moet je of zorgen dat je een privekilometer administratie hebt vanaf 1 januari of het hele jaar alsnog bijtelling betalen.
Eén maand is nog wel te reconstueren denk ik aan de hand van agenda/tankpas info etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Mx. Alba schreef op zondag 27 maart 2016 @ 23:57:
Een štigma bedoel je? :D

Als ik mijn Volvo C30 vergelijk met andere auto's uit de zelfde prijsklasse (Renault, VW, Audio, Seat, Toyota, Mazda, etc) dan vind ik al die andere auto's nogal goedkoop afgewerkt. Als zelfs het interieur een VW Golf goedkoop "plastic fantastic" overkomt vraag ik me af hoe een Ŝkoda Octavia beter uit de bus zou kunnen komen omdat dat het budgetmerk van de zelfde groep is.

Ik rij zo'n 50.000km per jaar en wil vooral een comfortabel interieur. Tot zover heb ik dat eigenlijk alleen bij Volvo gevonden. Maar ik geef toe, ik ben bevooroordeeld. Volvo is er bij mij met de paplepel ingegoten. :D
Nu geef je ook wel een voorbeeld ;)
Aghanim schreef op maandag 28 maart 2016 @ 00:17:
Misschien goed om je referentiekader wat uit te breiden naast alleen de C30 :) De afwerking van de V40 haalt het bijvoorbeeld niet bij die van de A3 vind ik.

Ik moet wel eerlijk zeggen dat toen ik in de Superb zat ik wel wat teleurgesteld was over de afwerking binnenin omdat ik het automatisch met mijn Audi vergelijk. Seat is overigens niet bepaald meer luxe. Aan de andere kant heb ik amper opties op mijn A3 omdat je meer voor het premium gevoel betaalt. Het is ook net wat je zelf belangrijk vindt.
Toch is het ook een kwestie van smaak...
Ik vind Audi helmaal niet zo lekker rijden/zitten. Vooral niet als je lederen stoelen in je Volvo hebt.

Iedereen heeft het altijd maar over afwerking, maar wat bedoel je daar nu precies mee?

Ik verkies persoonlijk een Volvo boven een gelijk geprijsde Audi, anytime... Volvo geeft me een veel meer premium gevoel dan een Audi van dezelfde prijs.

Al moet ik zeggen dat dat gevoel in een V40 wel minder werd dan in de C30 bijvoorbeeld.

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
dfrenner schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 15:40:
[...]

[...]

Ik vind Audi helmaal niet zo lekker rijden/zitten. Vooral niet als je lederen stoelen in je Volvo hebt.

Iedereen heeft het altijd maar over afwerking, maar wat bedoel je daar nu precies mee?

Ik verkies persoonlijk een Volvo boven een gelijk geprijsde Audi, anytime... Volvo geeft me een veel meer premium gevoel dan een Audi van dezelfde prijs.

Al moet ik zeggen dat dat gevoel in een V40 wel minder werd dan in de C30 bijvoorbeeld.
Deze discussie hadden wij 3 jaar geleden al toen jij een V40 nam en ik een A3 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Aghanim schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 15:58:
Deze discussie hadden wij 3 jaar geleden al toen jij een V40 nam en ik een A3 ;)
Ik heb geen V40 genomen, wel overwogen... Helaas te klein...
Focus Wagon is het geworden.

Aha, dat was jij... Heb ik toen wel antwoord gekregen op de vraag waar die afwerking te bekennen was? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dfrenner schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 15:40:
[...]

[...]

De V40 en de V60 zijn te klein, pas vanaf de V70 wordt het interessant en wordt de Volvo ook pas echt premium. De C30 is van binnen wel aardig, maar van buiten niet mijn smaak. Volvo kan beter.

Wat betreft de Superb kan mening Volvo er nog wel een puntje aan zuigen. Audi is leuk, maar meer vanaf de A4, daarvoor vind ik het niet meer premium dan vergelijkbare auto's. Ik denk dat je dan ook meer voor de status zo een auto koopt dan voor wat hij echt biedt.

Mijn Megane was gewoon goedkoop en dat merkte je als je de deur dicht gooide. :+ Maar een erg complete auto voor die prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Verwijderd schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 16:46:
De V40 en de V60 zijn te klein, pas vanaf de V70 wordt het interessant en wordt de Volvo ook pas echt premium. De C30 is van binnen wel aardig, maar van buiten niet mijn smaak. Volvo kan beter.

Wat betreft de Superb kan mening Volvo er nog wel een puntje aan zuigen. Audi is leuk, maar meer vanaf de A4, daarvoor vind ik het niet meer premium dan vergelijkbare auto's. Ik denk dat je dan ook meer voor de status zo een auto koopt dan voor wat hij echt biedt.

Mijn Megane was gewoon goedkoop en dat merkte je als je de deur dicht gooide. :+ Maar een erg complete auto voor die prijs.
Klopt, V60 en V40 zijn niet erg ruim.

Voordeel van de Focus, je kunt hem helemaal volhangen, kost maar 14% bijtelling en je houdt nog ruim leasebudget over ;)
Al is hij tegenwoordig met wegenbelasting een stuk duurder begreep ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 16:46:
[...]

Wat betreft de Superb kan mening Volvo er nog wel een puntje aan zuigen. ...
Qua ruimte bedoel je dan? Dat klopt. V60 is niet al te groot maar dat wordt ook wel wat overdreven. Een A4 was/is niet heel veel groter. De V60 is qua gebruik van materialen echt wel een stukje verder dan een Skoda/Superb. Ik begrijp ook even niet waarom een V70 meer premium zou zijn. Materiaalgebruik is redelijk gelijk. En wellicht in de V40/V60 nog wel beter aangezien de V70 bijna dood is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

En groot of klein ligt natuurlijk ook puur aan wat je ermee wil doen. De C30 is voor mij nu iets te klein, een V40 is net dat beetje groter dat ik nodig heb. Net iets meer kofferbakruimte, net iets grotere achterklep, extra zitplaats achterin, vijfdeurs. Ideaal klein gezinsautootje.

Er was een tijd dat een Ford Fiesta een ideaal klein gezinsautootje was... :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20:35
Verwijderd schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 17:31:
[...]

Qua ruimte bedoel je dan? Dat klopt. V60 is niet al te groot maar dat wordt ook wel wat overdreven. Een A4 was/is niet heel veel groter. De V60 is qua gebruik van materialen echt wel een stukje verder dan een Skoda/Superb. Ik begrijp ook even niet waarom een V70 meer premium zou zijn. Materiaalgebruik is redelijk gelijk. En wellicht in de V40/V60 nog wel beter aangezien de V70 bijna dood is.
Ik heb in beide gezeten en de nieuwe A4 is wel degelijk een stuk ruimer dan De V60(/S60). Vooral op de achterbank en in de koffer merk je dat. Die koffer is amper groter dan die van een Golf (hatchback, laat staan de station).
En ik vind de V60 op vlak van materialen nu niet bepaald uitblinken in zijn segment. Misschien is het beter dan de Superb, maar het is toch echt niet het niveau van de Passat, laat staan de A4, die is echt een heel pak verder.
De V60 is ver op het einde van zijn cycle en dat merk je. Als het kan ga je beter voor de V90 en als dat boven budget is, dan zijn er bij andere merken interessantere wagens te vinden.
Als de nieuwe V60 de richting van V/S/XC90 uitgaat, dan zijn de kaarten wellicht weer helemaal herverdeeld,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Ik vond de A4 altijd vrij krap voorin. De Passat en de A6 was altijd wel lekker ruim.
Maar als ik naar de maten van de nieuwe modellen kijk dan is de Passat 1,83 breed en de A4 zelf 1,84 breed geworden. De Golf is inmiddels 1,80 breed.
De buitenmaat is natuurlijk niet 100% maatgevend voor de binnenmaat maar je ziet wel dat ze niet meer zoveel verschillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Mja, dan heeft de A4 ws gewoon iets bredere bandjes of wielkasten :P

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 17:31:
[...]

Ik ben 1m93 en mijn vriendin is 1m86... we vonden de ruimte die wij hadden niet echt super. Laat staan de mensen die achter mij zaten. Daarom zijn we dus voor Skoda gegaan, begrijp mij niet verkeerd. De V40 en de V60 gaven echt wel het gevoel dat je in een zeer solide en goed gebouwde auto zat, maar toen ik later in de (uitlopende) V70 zat had ik veel meer het gevoel wat ik bij een Volvo verwacht.

De Skoda heeft misschien iets minder dat gevoel, maar de ruimte achter gaf de doorslag. Met mijn lengte is het moeilijk om een auto te vinden waarbij je je vrienden niet eerst op yoga kamp moet sturen voordat je met ze naar de Alpen kan gaan. :+ En de afwerking is vele malen beter dan mijn Megane ooit was. (misschien verkeerd vergelijkingsmateriaal? :+).

Ik schrok trouwens hoeveel kofferbak ruimte er over blijft bij een V60 Hybride.... Audi vonden wij mooi en gaf wel het premium gevoel, maar ik vond persoonlijk het de meerprijs niet waard omdat je hetzelfde motorblok krijgt met een andere sticker erop (maar dat is omdat ik een kniepertje ben volgens mijn vriendin :P).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marccom
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:58
Lastig punt voor de nieuwe auto van mn vriendin, nieuwe baan per 1/5. Ze heeft nu een 2015 Audi A3 SB TDI Ambition Pro Line S S-Tronic maar die mag niet mee omdat ze flink minder gaat rijden, nu zijn we beide heel erg tevreden over deze auto, mooie looks en goed rijgedrag enzo maar nu moet er dus iets anders komen. Afgelopen week bij de Audi dealer een A3 SB 1.4TFSI in Adrenalin Sport S-tronic S-line uitvoering bekeken, voorraad auto met zga dezelfde specs als de huidige A3. Ook met een Golf 1.2TSI Connected Series uitvoering gereden, deze is luxer dan de A3 (led koplampen, dab, glazen dak, parkeersensoren voor, verwarmde en elektrisch verstelbare stoelen, adaptive cc). Ook een fijne auto ondanks minder vermogen. Rijdt wel minder sportief. Verschil is ongeveer 16-20 euro per maand. Lastig... Wat adviseren jullie, ik neig toch naar de Audi, vriendin twijfelt nog erg... :)

Whoop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18:19
Wat vind je belangrijker? Vermogen of Luxe?
Zo'n 1.2TSI zal niet tergend langzaam zijn toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

marccom schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 09:24:
Lastig punt voor de nieuwe auto van mn vriendin, nieuwe baan per 1/5. Ze heeft nu een 2015 Audi A3 SB TDI Ambition Pro Line S S-Tronic maar die mag niet mee omdat ze flink minder gaat rijden, nu zijn we beide heel erg tevreden over deze auto, mooie looks en goed rijgedrag enzo maar nu moet er dus iets anders komen. Afgelopen week bij de Audi dealer een A3 SB 1.4TFSI in Adrenalin Sport S-tronic S-line uitvoering bekeken, voorraad auto met zga dezelfde specs als de huidige A3. Ook met een Golf 1.2TSI Connected Series uitvoering gereden, deze is luxer dan de A3 (led koplampen, dab, glazen dak, parkeersensoren voor, verwarmde en elektrisch verstelbare stoelen, adaptive cc). Ook een fijne auto ondanks minder vermogen. Rijdt wel minder sportief. Verschil is ongeveer 16-20 euro per maand. Lastig... Wat adviseren jullie, ik neig toch naar de Audi, vriendin twijfelt nog erg... :)
De meeste van die extra opties op de Golf zou voor mij geen meerwaarde hebben. Zou zeker voor de A3 gaan. Is dat de 150PK versie? Dan helemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17:35

page404

Website says no

Zijn er hier mensen die een Mazda CX-3 leasen? Ervaringen hiermee? vooral geluid op de snelweg en kofferbakruimte in de praktijk. Ik wil ook graag de adaptive cruise control maar die lijkt alleen in de GT-M te zitten.. ofwel nog minder kofferbak.....

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom heeft de GT-M minder ruimte in de koffer? Verder zou ik gewoon lekker zelf gaan rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingSig
  • Laatst online: 29-09 15:27
In de zomer 2.5 maand op vakantie en als ik terugben zou men X1 er moeten staan. Ik heb geen geduld meer |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22:02
Verwijderd schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 10:22:
Waarom heeft de GT-M minder ruimte in de koffer? Verder zou ik gewoon lekker zelf gaan rijden.
miss omdat hij standaard bose heeft dan-> subwoofer?

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marccom
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:58
Verwijderd schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 09:53:
[...]

De meeste van die extra opties op de Golf zou voor mij geen meerwaarde hebben. Zou zeker voor de A3 gaan. Is dat de 150PK versie? Dan helemaal.
Ja dit is met de 150PK motor. Vermogen went idd, mis mn eigen A3 nog wel wat dat betreft :)
PdeBie schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 09:38:
Wat vind je belangrijker? Vermogen of Luxe?
Zo'n 1.2TSI zal niet tergend langzaam zijn toch?
De 1.2 is zeker niet langzaam, dacht dat dit de 3 cilinder was maar dat gelukkig niet. Toch nog maar een paar nachtjes over slapen dan en vriendinlief proberen te overtuigen van de A3 ;)

Whoop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Cure
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:34
SmokingSig schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 10:25:
In de zomer 2.5 maand op vakantie en als ik terugben zou men X1 er moeten staan. Ik heb geen geduld meer |:(
Gaaf!

Hoe heb je hem aangekleed? Ben benieuwd naar je ervaringen (duurt nog wel even, maar toch :) )

Enige is dat met een beetje leuk aankleden heb je voor dat geld ook een 3-serie (ook aangekleed) :) keuzes, keuzes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-10 21:38
marccom schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 09:24:
De Golf is niet sportief, maar de audi a3 zeker weten ook niet het zijn beide erg neutraal sturende auto's.
De audi is stiller en rustiger in het onderstel. Maar voor sportief zit je toch echt bij de verkeerde auto's te kijken.
Glazendak, stoelverwarming en de elektrische stoelen zou voor mij de doorslag geven, maar dit is persoonlijk. Ik heb de laatste jaren nooit meer een auto zonders stoelverwarming etc gehad vind dit toch wel minimaal wat er in mag zitten voor het comfort we hebben hier in NL nou eenmaal regelmatig kouder weer. Ik neem aan dat de elektrische stoel zich aan past aan de sleutel, en aangezien ik het verhaal begrijp dat jullie er beide mee rijden is dit ook wel een erg prettige optie.
De A3 klinkt een beetje kaal als ik het zo hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Snowhite0901 schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 10:46:
[...]

Die zit in de ruimte van het resevewiel. Lekkere site ook van Mazda. Techspecs zijn lastig te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
thefox154 schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 11:29:
[...]

De Golf is niet sportief, maar de audi a3 zeker weten ook niet het zijn beide erg neutraal sturende auto's.
De audi is stiller en rustiger in het onderstel. Maar voor sportief zit je toch echt bij de verkeerde auto's te kijken.
Glazendak, stoelverwarming en de elektrische stoelen zou voor mij de doorslag geven, maar dit is persoonlijk. Ik heb de laatste jaren nooit meer een auto zonders stoelverwarming etc gehad vind dit toch wel minimaal wat er in mag zitten voor het comfort we hebben hier in NL nou eenmaal regelmatig kouder weer. Ik neem aan dat de elektrische stoel zich aan past aan de sleutel, en aangezien ik het verhaal begrijp dat jullie er beide mee rijden is dit ook wel een erg prettige optie.
De A3 klinkt een beetje kaal als ik het zo hoor.
Ik zit momenteel een beetje in dezelfde situatie. Ik heb nu een A3 en overweeg een Seat Leon. Voor 50 euro per maand meer ga ik er qua opties het volgende op vooruit:
- 16" naar 18"
- 110PK naar 150PK
- DSG
- Panorama dak
- Half lederen bekleding
- Full LED
- FR-uitvoering
- Navigatie+ model
- Sound upgrade
- Sportstoelen
- Boel kleine opties (elektrisch stoel instellen, LED-interieur, dimmende buitenspiegels etc.)

Met de Audi is niks mis. Erg mooi afgewerkt en rijdt erg degelijk. Maar saai is het wel. Ik ga vanmiddag proefrijden in de Leon ST en weet nu al dat ik qua afwerking wel een stap terug zal doen. Maar als ik dan naar de optielijst kijk die ik er voor terug krijg dan is me dat ook wel wat waard. Levertijd schijnt overigens slechts 6 weken te zijn.

Overigens snap ik in het geval van Marccom niet dat een Golf 1.2 Connected met een A3 S-Line wordt vergeleken. Dat is, ook qua kosten, toch wel een krom vergelijk. A3 vind ik wel een stuk mooier maar komt zo vaak voorbij op de weg dat er weinig speciaals aan is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingSig
The_Cure schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 11:24:
[...]

Gaaf!

Hoe heb je hem aangekleed? Ben benieuwd naar je ervaringen (duurt nog wel even, maar toch :) )

Enige is dat met een beetje leuk aankleden heb je voor dat geld ook een 3-serie (ook aangekleed) :) keuzes, keuzes
Model advantage (standaard aux, mp3, autmatische koffer, elektronische klimaat...) en met de extra opties heb ik dit: Donkere ruiten, Full led, HiFi pakket (extra woofer etc), GSM pakket, Comfort pakket (zonder sleutel en ledjes enzo..), sensors voor en achter, cruise control, fake leer zetels... En de auto zelf is Metaalgrijs, 18" s18d (2.0 150pk). Dit is het ongv ? Geen GPS -> kgebruik Waze op gsm.

Ohja en ik zal hem wrs chippen naar 190pk :9

[ Voor 4% gewijzigd door SmokingSig op 30-03-2016 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freelh
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08-09 20:24
SmokingSig schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 10:25:
Nu besteld (eind maart) en september geplande levering? Ikzelf een X1 besteld (lease) in februari en geplande levering december...(!!1!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingSig
freelh schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 12:29:
[...]

Nu besteld (eind maart) en september geplande levering? Ikzelf een X1 besteld (lease) in februari en geplande levering december...(!!1!)
Ik heb besteld in februari. Ik kon hem hebben eind mei. Maar vermits ik 3 maand weg ben ga ik geen 3 maand betalen voor een auto die stilstaat. Dus heb gezegd dat hem mogen inschrijven eind september als ik trg ben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freelh
SmokingSig schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 12:37:
[...]

Ik heb besteld in februari. Ik kon hem hebben eind mei. Maar vermits ik 3 maand weg ben ga ik geen 3 maand betalen voor een auto die stilstaat. Dus heb gezegd dat hem mogen inschrijven eind september als ik trg ben :)
Eind mei? WUT? :|
Hier gaf de leasemaatschappij eind 2016 op (begin feb besteld), wat maakt dat ik vanaf juni/2016 een huurwagen zal moeten rijden (huidige wagen is reeds gestretched)... Benieuwd of daar iets aan gedaan kan worden.
(Wel in Belgë, maar wordt op BeNeLux niveau onderhandeld, dacht ik.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingSig
freelh schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 12:41:
[...]

Eind mei? WUT? :|
Hier gaf de leasemaatschappij eind 2016 op (begin feb besteld), wat maakt dat ik vanaf juni/2016 een huurwagen zal moeten rijden (huidige wagen is reeds gestretched)... Benieuwd of daar iets aan gedaan kan worden.
(Wel in Belgë, maar wordt op BeNeLux niveau onderhandeld, dacht ik.)
Jep ook in België. Eerst was het juni. Dan eens gepusht bij de garage dat ze niet vroeger konden en ze zeiden mei. Was voor mij nog te laat :) Wat voor uitvoering heb jij ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freelh
SmokingSig schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 12:42:
[...]

Jep ook in België. Eerst was het juni. Dan eens gepusht bij de garage dat ze niet vroeger konden en ze zeiden mei. Was voor mij nog te laat :) Wat voor uitvoering heb jij ?
X1 s16d advantage, comfort+, adj RR seats, Navi, LED, CC, Spiegelpakket. Redelijk bescheiden uitvoering, maar er zijn ook nog bouwplannen :-).
Bij een andere garage hadden ze eenzelfde levertermijn (begin maart/16 besteld -> december/16 geleverd). Hopelijk is er dan reeds een update op mijn exemplaar naar september-ish...
:/

Welke uitvoering heb jij op papier staan? Ik moet beter lezen.

[ Voor 26% gewijzigd door freelh op 30-03-2016 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScSi
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 27-09 13:14

ScSi

Belg.

Als je nu een X1 bestelt kijk je aan tegen levertermijn van 5 a 6 maand gemiddeld (wordt schijnbaar niet in DE gebouwd)

Zit zelf ook nog met een schuin oog te kijken naar een mooie X1, maar met (een beetje) aankleden zit ik zo aan de 45k (BE) Het moet niet gekker worden eigenlijk. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:43

Jazzy

Moderator SSC/PB

Moooooh!

Wordt voor zover ik weet gewoon in Regensburg gebouwd toch?

Exchange en Office 365 specialist. Mijn blog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScSi
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 27-09 13:14

ScSi

Belg.

Dat dacht ik ook initieel. Verkoper heeft me weer wat op de mouw gespeld blijkbaar :) *tssk*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404

page404

Website says no

Verwijderd schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 10:22:
Ik heb zelf al gereden maar een proefritje zegt niet altijd wat (reed wel onwijs goed moet ik zeggen). En de praktijk zegt ook wat meer over het praktische van een auto.
Snowhite0901 schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 10:46:
[...]

Dat dus. Die GT-M is blijkbaar alleen met Bose incl tokkie-subwoofer te krijgen. 8)7
Verwijderd schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 11:36:
[...]

Die zit in de ruimte van het resevewiel. Lekkere site ook van Mazda. Techspecs zijn lastig te vinden.
Juist. Vraag me af of er ruimte is voor wisselen met opties tussen de uitvoeringen. De site wordt ik niet wijzer van ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gallus
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:16

Gallus

Cheesy

Zo flexibel is Mazda niet met de opties. Ze hebben een paar uitvoeringen waar heel veel op zit, maar eigenlijk geen losse optielijst. Je kunt alleen nog wat uitbreiden met dealeraccessoires. Die adaptive cruiscontrol had ik anders ook nog wel overwogen, maar zit inderdaad alleen in de GT-M.

All I want is a warm bed, a kind word and unlimited power.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingSig
Hmmm das toch handig eigenlijk.. Eens navragen of ze dat er nog kunnen bijzwieren.

Hoeveel betaal je Netto / maand ? (PM mag).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Zojuist proef gereden in de Leon ST FR en de Superb Style ter vervanging van mijn Audi A3.

Leon:
+ uiterlijk
+ bang for buck
- interieur en afwerking
- rijgedrag (stuiterbal)

Superb:
+ comfort
+ interieur (vergeleken met Leon)
- rijgedrag (beetje duf)

Ik kwam tot de conclusie dat mijn A3 het fijnst rijdt van de 3 toen ik daar weer instapte en ook dat het interieur daarvan verreweg het meest rustig is. Helaas heeft die te weinig ruimte waardoor het geen echte optie is om deze te behouden.

Een optie zou zijn om de Leon in een andere uitvoering dan de FR te nemen maar ik was sowieso niet echt enthousiast over het interieur en de afwerking en ik vind de minder sportieve modellen niet zo mooi. De 150PK benzine in combinatie met de 18" en het sportonderstel maakt op mij een erg onrustige indruk. Dat rijdt niet lekker op lange termijn denk ik.

De Superb is eigenlijk te groot en het rijgedrag is totaal niet dynamisch. Misschien ook te groot verschil als je letterlijk 5 minuten daarvoor de FR hebt geparkeerd.

Alternatieve opties zijn alsnog de Octavia, 308GT of Passat. De eerste vind ik niet mooi, de 2e is incl. brandstof best duur en de 3e wordt dan vrij kaal.

Moeilijk....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Bedoel je met het rijgedrag van de Leon dat je de vering te stug vindt?

Je moet niet in een auto gaan rijden die je niet fijn vindt rijden. Of beter gezegd: niet in een auto die onprettig vindt rijden. :P Ik vind de strakke vering van de Leon (de ecomotive is ook zo star) wel prettig, maar het is pure voorkeur. :)

Misschien is het wel verstandig om de 308GT en de Passat een keer te proberen (die laatste is net zo groot als een Superb toch?), want als je daar nou wel gelukkig van wordt, al is het een kalere uitvoering, dan vermoed ik dat je niet zo snel spijt krijgt als van een auto waar je niet lekker in zit. :)

Waarom kan je geen nieuwe A3 bestellen eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhateverSuitsU
  • Laatst online: 02-10 13:25

WhateverSuitsU

Xbox: WhateverSuitsU

Aghanim schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 18:11:
Zojuist proef gereden in de Leon ST FR en de Superb Style ter vervanging van mijn Audi A3.

Leon:
+ uiterlijk
+ bang for buck
- interieur en afwerking
- rijgedrag (stuiterbal)

Superb:
+ comfort
- rijgedrag (beetje duf)

Ik kwam tot de conclusie dat mijn A3 het fijnst rijdt van de 3 toen ik daar weer instapte en ook dat het interieur daarvan verreweg het meest rustig is. Helaas heeft die te weinig ruimte waardoor het geen echte optie is om deze te behouden.

Een optie zou zijn om de Leon in een andere uitvoering dan de FR te nemen maar ik was sowieso niet echt enthousiast over het interieur en de afwerking en ik vind de minder sportieve modellen niet zo mooi. De 150PK benzine in combinatie met de 18" en het sportonderstel maakt op mij een erg onrustige indruk. Dat rijdt niet lekker op lange termijn denk ik.

De Superb is eigenlijk te groot en het rijgedrag is totaal niet dynamisch. Misschien ook te groot verschil als je letterlijk 5 minuten daarvoor de FR hebt geparkeerd.

Alternatieve opties zijn alsnog de Octavia, 308GT of Passat. De eerste vind ik niet mooi, de 2e is incl. brandstof best duur en de 3e wordt dan vrij kaal.

Moeilijk....
Ik heb de Leon FR met 18" en 150 pk en natuurlijk is de ervaring van een auto persoonlijk, maar ik kan onderschrijven dat lange ritten onrustig kunnen aanvoelen. Je merkt simpelweg veel meer van het wegdek met deze banden en dit sportonderstel. Mijn volgende wagen zal denk ik niet zodanig "hard" zijn denk ik.

Heb ik er spijt van? Nee, dat zeker niet, want het rijdt wel lekker weg en de stoelen zitten daarentegen wel erg lekker vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:46

gwystyl

Beugeltje dan maar?

De vering was voor mij de voornaamste reden om de Leon te laten staan, net als de Volvo V40 in R-design uitvoering. Bij de V40 was de Momentum een stuk prettiger geveerd, maar voor de Leon weet ik niet of er veel verschil zit in de uitvoeringen. Dat is zeker de moeite waard om na te vragen.
De 308 is in ieder geval wat comfortabeler geveerd, en de Passat lijkt redelijk op de Superb qua weggedrag als ik de tests moet geloven. Neutraal/comfortabel of in andere bewoordingen "beetje duf" ;).

In de categorie "ik heb m zelf ook": ga voor de lol eens rijden in de Honda Civic (Tourer). Rijd je in ieder geval wat aparts, met een lekker soepele motor en superfijne versnellingsbak. Het interieur moet je liggen, maar is in ieder geval lekker ruim en flexibel in te delen als pakezel. Bij Honda is het net als bij Mazda dat er een paar uitvoeringen zijn waar bijna alles op zit. Er is weinig ruimte tot personalisatie, maar dat vond ik geen probleem. Het houdt de prijslijst lekker overzichtelijk.... bij Volvo en BMW moet je met de configurator aan de slag en dan nog met een verkoper overleggen om te kijken of je gewenste opties niet in bepaalde pakketten gunstiger uitkomen. Je streept al gauw een paar duizend aan opties bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Cyphax schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 18:20:
Bedoel je met het rijgedrag van de Leon dat je de vering te stug vindt?

Je moet niet in een auto gaan rijden die je niet fijn vindt rijden. Of beter gezegd: niet in een auto die onprettig vindt rijden. :P Ik vind de strakke vering van de Leon (de ecomotive is ook zo star) wel prettig, maar het is pure voorkeur. :)

Misschien is het wel verstandig om de 308GT en de Passat een keer te proberen (die laatste is net zo groot als een Superb toch?), want als je daar nou wel gelukkig van wordt, al is het een kalere uitvoering, dan vermoed ik dat je niet zo snel spijt krijgt als van een auto waar je niet lekker in zit. :)

Waarom kan je geen nieuwe A3 bestellen eigenlijk?
Ik denk dat het de combi is van de vering, het sportonderstel en de 18" wielen. Daarbij is benzine ook onrustiger qua rijden dan diesel vind ik. Ga nu inderdaad de andere auto's ook proberen. Een A3 bestellen kan op zich wel maar we hebben net een kleintje gekregen dus ik wil iets meer (koffer)ruimte. Nu past alleen de kinderwagen achterin.
WhateverSuitsU schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 18:43:
[...]

Ik heb de Leon FR met 18" en 150 pk en natuurlijk is de ervaring van een auto persoonlijk, maar ik kan onderschrijven dat lange ritten onrustig kunnen aanvoelen. Je merkt simpelweg veel meer van het wegdek met deze banden en dit sportonderstel. Mijn volgende wagen zal denk ik niet zodanig "hard" zijn denk ik.

Heb ik er spijt van? Nee, dat zeker niet, want het rijdt wel lekker weg en de stoelen zitten daarentegen wel erg lekker vind ik.
De stoelen waren inderdaad prima en de rode stiksels geven het interieur ook een sportief uiterlijk. Wat dat betreft prima in orde. Denk dat ook de 18" voor een grote hoeveelheid omgevingsgeluid zorgde, je hoort het wegdek erg goed.Eens met wat je zegt. Mijn huidige A3 is behoorlijk kaal (navi, half leder en wat kleine opties) maar rijdt heerlijk. Ik mis wat power, automaat en leuke opties maar dat zou ik niet willen ruilen met een auto die niet fijn rijdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Al eens eeder gezegd, pak eens een Superb (of Octavia desnoods) met DSG, dynamic drive en een verlagingssetje. Rijdt net als een Audi. En die DSG is echt heerlijk, ook in de 1.4 TSI @150 pk

[ Voor 4% gewijzigd door The Eagle op 30-03-2016 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het zo slecht gesteld met Audi ja dat je ze tegenwoordig kunt vergelijken met een Skoda. Echte eenheidsworst geworden blijkbaar. Waar zijn die tijden toch gebleven van de Audi S8 zoals in de Ronin film.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
The Eagle schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 20:32:
Al eens eeder gezegd, pak eens een Superb (of Octavia desnoods) met DSG, dynamic drive en een verlagingssetje. Rijdt net als een Audi. En die DSG is echt heerlijk, ook in de 1.4 TSI @150 pk
Die variant heb ik net eens samengesteld op een Octavia. Komt qua kosten behoorlijk gunstig uit. Misschien eens proberen aan het uiterlijk te wennen :)

De 308 is nog 21% bijtelling. Die rijd ik voor 100 netto minder per maand dan de Leon FR of Octavia. De 308 heeft dan automaat, leren bekleding, panoramadak en LED verlichting. Helaas wel slechts 130PK.

Denk dat ik deze 2 auto's ga proefrijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Laatst online: 15:50

Shunt

Boe

Aghanim schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 21:11:
[...]

Die variant heb ik net eens samengesteld op een Octavia. Komt qua kosten behoorlijk gunstig uit. Misschien eens proberen aan het uiterlijk te wennen :)

De 308 is nog 21% bijtelling. Die rijd ik voor 100 netto minder per maand dan de Leon FR of Octavia. De 308 heeft dan automaat, leren bekleding, panoramadak en LED verlichting. Helaas wel slechts 130PK.

Denk dat ik deze 2 auto's ga proefrijden.
De Octavia is ook nog gewoon 21% zelfs met een 2.0 model als ik mij niet vergis. Verder vind ik de Octavia veel maar dan ook veel beter qua styling dan de Leon vind de laatste twee modellen echt verschrikkelijk. Maar de superb is wel echt een pracht van een auto om te zien.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Shunt schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 21:22:
[...]

De Octavia is ook nog gewoon 21% zelfs met een 2.0 model als ik mij niet vergis. Verder vind ik de Octavia veel maar dan ook veel beter qua styling dan de Leon vind de laatste twee modellen echt verschrikkelijk. Maar de superb is wel echt een pracht van een auto om te zien.
Ik moet benzine rijden. Dan wordt het wel 25%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Niet online
Aghanim schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 18:11:

Leon:
+ uiterlijk
+ bang for buck
- interieur en afwerking
- rijgedrag (stuiterbal)

Superb:
+ comfort
- rijgedrag (beetje duf)

Moeilijk....
Ik zou gewoon voor de Passat gaan. Stijlvol en ruim. En ligt als een blok op de weg.

Al die extra knopjes, kontverwarming, leer en zonnedak ben je na 2 weken wel weer vergeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 26-09 20:39

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

nokiaan958GB schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 21:52:
[...]

Al die extra knopjes, kontverwarming, leer en zonnedak ben je na 2 weken wel weer vergeten
Knopjes wel. Stoelverwarming, leer en dak ga je echt wel missen.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01:30
Aghanim schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 19:57:
[...]

Ik denk dat het de combi is van de vering, het sportonderstel en de 18" wielen. Daarbij is benzine ook onrustiger qua rijden dan diesel vind ik. Ga nu inderdaad de andere auto's ook proberen. Een A3 bestellen kan op zich wel maar we hebben net een kleintje gekregen dus ik wil iets meer (koffer)ruimte. Nu past alleen de kinderwagen achterin.

[...]

De stoelen waren inderdaad prima en de rode stiksels geven het interieur ook een sportief uiterlijk. Wat dat betreft prima in orde. Denk dat ook de 18" voor een grote hoeveelheid omgevingsgeluid zorgde, je hoort het wegdek erg goed.Eens met wat je zegt. Mijn huidige A3 is behoorlijk kaal (navi, half leder en wat kleine opties) maar rijdt heerlijk. Ik mis wat power, automaat en leuke opties maar dat zou ik niet willen ruilen met een auto die niet fijn rijdt.
Ik kom ook uit een A3 en ben uiteindelijk voor een Leon FR Connected 150PK Diesel gegaan.
Ook deze heeft heeft het sportonderstel maar ook het Dynamic Drive pakket. Mijn A3 had ook een sportonderstel en merk toch niet dat de Leon strakker geveerd is ofzo hoor.
Ik heb wel de 17 Inch velgen gekozen. Bedenk wel dat grotere velgen waarschijnlijk mooier staan maar de rij kwaliteit gaat vaak achteruit. Ik vermoed dat het stuiteren toch echt door de 18Inch velgen komen.
Tevens heb ik de sport upgrade met dus de sportstoelen en half leer en die stoelen zitten echt prettig.

Het interieur is een kwestie van smaak maar ten opzichte van een A3 in kwaliteit ook niet veel verschil als je het mij vraagt. (De deuren zijn wel wat lichter) maar laten we eerlijk wezen, de A3 is ook geen top segment bij Audi dat begint bij de A4 pas.

[ Voor 6% gewijzigd door GeeMoney op 31-03-2016 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18:19
GeeMoney schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 10:24:
[...]
Bedenk wel dat grotere velgen waarschijnlijk mooier staan maar de rij kwaliteit gaat vaak achteruit. Ik vermoed dat het stuiteren toch echt door de 18Inch velgen komen.
Eerder door het dunnere laagje rubber wat eromheen zit ;)
Maar inderdaad. Grotere velgen staan daardoor over het algemeen gelijk aan het inleveren van comfort.

Ik vind het echter persoonlijk wel mee vallen wat je inlevert, alleen heb ik eigenlijk geen recht van spreken aangezien ik in het verleden mijn auto's plat op de grond gooide qua verlaging en daarbij ook grotere velgen/lagere banden monteerde. Voor mij is alles al snel comfortabel te noemen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22-09 13:23
Mijn C350e is al binnen 2000 km terug naar de dealer gegaan wegens vocht in de koplampen. Oplossing van Mercedes: vochtvreters! No joke :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01:30
Leolinedance schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 11:16:
Mijn C350e is al binnen 2000 km terug naar de dealer gegaan wegens vocht in de koplampen. Oplossing van Mercedes: vochtvreters! No joke :'(
Volgens mij trekt dit nog helemaal weg.
De eerste paar duizend kilometer (of 2-3maanden) had ik het bij mijn Golf 6 ook en mijn vrouw haar nieuwe auto had het ook.
Na een maand of 2-3 was het weg en heb ik het niet meer gezien.
Mijn nieuwe Leon had het ook de eerste dag, sindsdien niet meer gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
GeeMoney schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 10:24:
[...]

Ik kom ook uit een A3 en ben uiteindelijk voor een Leon FR Connected 150PK Diesel gegaan.
Ook deze heeft heeft het sportonderstel maar ook het Dynamic Drive pakket. Mijn A3 had ook een sportonderstel en merk toch niet dat de Leon strakker geveerd is ofzo hoor.
Ik heb wel de 17 Inch velgen gekozen. Bedenk wel dat grotere velgen waarschijnlijk mooier staan maar de rij kwaliteit gaat vaak achteruit. Ik vermoed dat het stuiteren toch echt door de 18Inch velgen komen.
Tevens heb ik de sport upgrade met dus de sportstoelen en half leer en die stoelen zitten echt prettig.

Het interieur is een kwestie van smaak maar ten opzichte van een A3 in kwaliteit ook niet veel verschil als je het mij vraagt. (De deuren zijn wel wat lichter) maar laten we eerlijk wezen, de A3 is ook geen top segment bij Audi dat begint bij de A4 pas.
Mijn A3 heeft geen sportonderstel en 16" velgen dus daarom is het verschil met de FR op 18" denk ik ook vrij groot.

Persoonlijk vind ik het interieur en afwerking van de A3 wel een stuk mooier dan bij de Leon. Ondanks dat het in de A4 wellicht nog een stuk beter is zie ik wel duidelijk verschil bij auto's in het segment van de A3.

Ben benieuwd naar de 308. Die is met 21% bijtelling alleen leverbaar met 16" wat ik toch wat mager vind maar wat dan wel qua rijcomfort in theorie een stuk beter zou moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhateverSuitsU

WhateverSuitsU

GeeMoney schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 11:35:
[...]

De eerste paar duizend kilometer (of 2-3maanden) had ik het bij mijn Golf 6 ook en mijn vrouw haar nieuwe auto had het ook.
Mijn Leon had/heeft het ook en zie het alleen terug komen bij grote temperatuurverschillen (garage/buiten/garage). De dealer wist mij te vertellen dat zolang er geen "grote" druppels zijn er niks aan de hand is. Het beperkt zich bij mij tot een lichte waas aan de onderkant van de koplamp unit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhateverSuitsU

WhateverSuitsU

Aghanim schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 12:00:
[...]

Mijn A3 heeft geen sportonderstel en 16" velgen dus daarom is het verschil met de FR op 18" denk ik ook vrij groot.

Persoonlijk vind ik het interieur en afwerking van de A3 wel een stuk mooier dan bij de Leon. Ondanks dat het in de A4 wellicht nog een stuk beter is zie ik wel duidelijk verschil bij auto's in het segment van de A3.

Ben benieuwd naar de 308. Die is met 21% bijtelling alleen leverbaar met 16" wat ik toch wat mager vind maar wat dan wel qua rijcomfort in theorie een stuk beter zou moeten zijn.
Ik vond ook de afwerking en het interieur een tand hoger qua afwerking en beleving bij de Audi A3 t.o.v. de Seat Leon. Toch voelt alles prima aan voor mij, was weer een groot verschil met de vorige Leon, dus ach, verwachtingmanagement ;-)

Mijn keuze uiteindelijk was grotendeels financieel. Ik rij al jaren Seat Leon en ben gek op gadgets. Als ik o.a. radar met acc, grootste navigatie, lederen bekleding etc. op de Audi A3 wilde, dan was ik een kleine 10k meer kwijt dan mijn huidige Leon. Dus daar zat voor mij de grootste overtuiging. Plus benzine, 150pk en een DSG bak voor 20% bijtelling. De keuze was zeer snel gemaakt.

Gisteren weer overgestapt op de zomerbanden en daar zit ook een behoorlijk verschil tussen. Mijn winterbanden (tevens op 18" en Continentals) waren een heel stuk rustiger en minder stuiterig dan mijn huidige Continentals.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Cyphax schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 18:20:
Misschien is het wel verstandig om de 308GT en de Passat een keer te proberen (die laatste is net zo groot als een Superb toch?),
Superb is groter, vergelijkbaar met de A6.
Talisman een idee?
Misschien heel erg out of the box, maar een Infinity Q50? Standaard erg compleet aangekleed en het is best een imponerende bak als je ervoor staat in het eggie. welcome edition voor 38k, zit volgens mij wel in de buurt van een Passat toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
dfrenner schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 12:46:
[...]

[...]

Talisman een idee?
Misschien heel erg out of the box, maar een Infinity Q50? Standaard erg compleet aangekleed en het is best een imponerende bak als je ervoor staat in het eggie. welcome edition voor 38k, zit volgens mij wel in de buurt van een Passat toch?
Graag, maar helaas alleen VAG+Peugeot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
GeeMoney schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 11:35:
[...]

Ah oke, heb nu dus iets van een bakje met vochtvreters in de koplampen. Officiële 'kit' vanuit Mercedes wereldwijd blijkbaar, dus lijkt erop dat ik niet de enige ben. Mijn dealer zei dat ik daar de 2e was met dit probleem.

Hopelijk heb je gelijk en is er niets aan de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Aghanim schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 12:48:
Graag, maar helaas alleen VAG+Peugeot.
Hmmm, dan zou ik bij de door jezelfs genoemde alternatieven blijven...

Superb heb je het meeste auto voor je geld denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20:49
Voor wat betreft de Leon 1.4 TSI met 150pk, voor mijn gevoel zat daar veel meer vermogen in. Wat sleurt dat blok er op elke snelheid en op elk toerental aan. Deed mij echt terugdenken aan mijn Leon 1.8 20VT met 180pk en ik vraag me af of die 150pk niet wat aan de lage kant was.

Het verschil met mijn voorloop Focus met 125pk is echt enorm. Nu staan de Ford motoren enigszins bekend om hun lome en traag aanvoelende blokken, maar het verschil met de Leon vond ik echt gigantisch.

Ik heb overigens bericht dat mijn bestelling helemaal definitief is. Leasemij heeft de order geplaatst bij de dealer en de dealer heeft het ook gelijk afgehandeld, nu kan het lange wachten beginnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
The Eagle schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 20:32:
Verlagingssetje is af fabriek te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
dfrenner schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 12:46:
[...]

[...]

Talisman een idee?
Welcome edition vanaf 39k, zonder automaat.

Denk dat velen de volgende opties altijd zouden nemen:
Navigatie € 2.400,-
Metallic lak € 950,-
Neerklapbare achterbank € 400,-

Kom je dus al op: € 42.750,- + € 1.000,- afleverkosten.
Voor de automaat kun je daar € 2.000,- bij optellen.

'Mijn' niet te overdreven configuratie zou dus al op € 46k zitten, en niet de € 38k die jij noemt.
Daarnaast is het een 25% bijtelling auto, dus wordt een redelijk duur grapje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leolinedance schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 13:01:
[...]

Verlagingssetje is af fabriek te krijgen?
Niet af fabriek nee. Dealer optie, maar wel gewoon te leasen. En alleen voor de Octavia volgens mij. Voor de Superb staan ze iig (nog) niet in de folder.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2016 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Leolinedance schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 13:12:
Welcome edition vanaf 39k, zonder automaat.

Denk dat velen de volgende opties altijd zouden nemen:
Navigatie € 2.400,-
Metallic lak € 950,-
Neerklapbare achterbank € 400,-

Kom je dus al op: € 42.750,- + € 1.000,- afleverkosten.
Voor de automaat kun je daar € 2.000,- bij optellen.

'Mijn' niet te overdreven configuratie zou dus al op € 46k zitten, en niet de € 38k die jij noemt.
Daarnaast is het een 25% bijtelling auto, dus wordt een redelijk duur grapje.
Het was maar een idee... Verder rekenen we in dit hele topic nergens afleverkosten mee als het om leaseauto's en bedragen gaat. Waarom nu opeens wel?

Je gaat ook geen 2400 voor navigatie betalen... Dan neem je het Business model, kost 40.900.

Wil je perse automaat, kun je beter voor de business premium gaan, 44.900.

Maar dan heb je:

Welcome Edition
Standaard uitvoering

Exterieur
• 17" lichtmetalen velgen • Chromen raamlijsten
• LED-verlichting vóór- en achterzijde • Dubbele uitlaatpijp
• Zelfherstellende Scratch Shield-lak

Interieur
• Half lederen bekleding • Met leder afgewerkte portieren
• Multifunctioneel stuurwiel • Middenarmsteun met leder
• Stuurwiel en versnellingspook bekleed met leder
• Stuurkolom in diepte en in hoogte verstelbaar
• ISOFIX-bevestigingspunten achterin • Skiluik (1)

Veiligheid
• Bandenspanningscontrolesysteem (met waarschuwing)
• Hill Start Assist • 6 Airbags • Cruise Control
• ABS, EBD, TCS en VDC • Brake Assist

Comfort
• Elektrisch verstelbare en verwarmbare buitenspiegels
• Elektrisch bedienbare ramen vóór en achter • Keyless Go
• Automatische climate control met 2 zones

Technologie
• Start-stopsysteem • Infiniti Drive Mode Selector
• Infiniti InTouch • Achteruitrijcamera met indicatielijnen
• 2 touchscreens • Spraakbesturing
• Bluetooth carkit + Bluetooth audio streaming

Audio
• AM/FM audiosysteem met CD-speler • 2x USB-aansluiting en
AUX-aansluiting in RCA • Audiosysteem met 6 luidsprekers

Business
Extra uitrusting t.o.v. Welcome Edition

• Infiniti Navigatiesysteem

Business Premium
Extra uitrusting t.o.v. Business

Interieur
• Lederen bekleding
• Stoelverwarming
• Neerklapbare achterbank in ongelijke delen (1)
• Comfort Pack

Veiligheid
• Automatisch dimmende binnenspiegel

Erg complete auto, die je heel weinig ziet, erg exclusief. Ik houd daar wel van...

Welcome Edition
Q50 2.2d 6MT 38.900,00
Q50 2.2d 7AT 40.900,00

Business
Q50 2.2d 6MT 40.900,00
Q50 2.2d 7AT 42.900,00

Business Premium
Q50 2.0t 7AT 43.400,00
Q50 2.2d 7AT 44.900,00

Aangezien de persoon ook voor benzine zit te kijken, ben je voor 43.400 klaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404

page404

Website says no

dfrenner schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 13:49:
[...]

Je gaat ook geen 2400 voor navigatie betalen... Dan neem je het Business model, kost 40.900.
Of je neemt een auto met Carplay/Google Car/Mirrorlink of hoe het dan ook heet en je koopt van het geld wat je overhoudt elke 2 jaar een fijne nieuwe smartphone met data-abonnementje ;) Google Maps/Apple Kaarten/Waze zijn toch beter dan de ouderwetse en aftandse satnav in de meeste auto's. Maar dat is mijn mening èj ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XeNeRgY heeft volgens mij al 12 keer aangegeven dat hij alleen uit VAG/Peug kan kiezen. Dus lappen met specs van de Q50 neerplanten heeft niet veel zin. Die premium Nissan is trouwens ook flink duur in de lease zeg.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2016 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Verwijderd schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 14:10:
XeNeRgY heeft volgens mij al 12 keer aangegeven dat hij alleen uit VAG/Peug kan kiezen. Dus lappen met specs van de Q50 neerplanten heeft niet veel zin. Die premium Nissan is trouwens ook flink duur in de lease zeg.
Dat las ik net en daar heb ik ook weer op gereageerd...
De latere reactie ging puur om de prijs.

Voor een dergelijke auto is hij gewoon leuk geprijsd.

Edit: Inderdaad leaseprijs lijkt erg hoog te liggen...
Verder heeft dit weinig met Nissan te maken lijkt me..

[ Voor 9% gewijzigd door BlakHawk op 31-03-2016 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20:35
B-Real schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 12:55:
Voor wat betreft de Leon 1.4 TSI met 150pk, voor mijn gevoel zat daar veel meer vermogen in. Wat sleurt dat blok er op elke snelheid en op elk toerental aan. Deed mij echt terugdenken aan mijn Leon 1.8 20VT met 180pk en ik vraag me af of die 150pk niet wat aan de lage kant was.
VW heeft de laatste tijd wel een aantal motoren die op papier nogal conservatieve cijfers neerzetten, dat samen met het lagere gewicht (dankzij MQB) tegenover de vorige generaties en je krijgt snel een auto die vlotter aanvoelt dan de vermogensopgave doet vermoeden. Daarnaast zijn de opgegeven waarden van koppel en vermogen beschikbaar over een groter toerenbereik ipv een enkele piekwaarde opt toerental x.

[ Voor 9% gewijzigd door AndRo555 op 31-03-2016 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

dfrenner schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 14:51:
[...]

Dat las ik net en daar heb ik ook weer op gereageerd...
De latere reactie ging puur om de prijs.

Voor een dergelijke auto is hij gewoon leuk geprijsd.

Edit: Inderdaad leaseprijs lijkt erg hoog te liggen...
Verder heeft dit weinig met Nissan te maken lijkt me..
Infinity is niets meer als een luxe lijn van Nissan. Net zoals Lexus een dure Toyota is.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Shunt schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 15:31:
Infinity is niets meer als een luxe lijn van Nissan. Net zoals Lexus een dure Toyota is.
Kijk eens even naar de wagen, kijk naar het interieur en vertel mij ip welke nissan een Q50 is gebaseerd.

Net als dat het te ver gaat om een Audi A3 een veredelde VW Up te noemen, kun je een q50 niet zomaar met een Nissan vergelijken.

Ik begrijp ook wel dat Infinity van Nissan is en uiteindelijk van Reanult.

Je gaat hier ook niet iedere Audi, een veredelde Seat noemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

dfrenner schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 15:37:
[...]

Kijk eens even naar de wagen, kijk naar het interieur en vertel mij ip welke nissan een Q50 is gebaseerd.

Net als dat het te ver gaat om een Audi A3 een veredelde VW Up te noemen, kun je een q50 niet zomaar met een Nissan vergelijken.

Ik begrijp ook wel dat Infinity van Nissan is en uiteindelijk van Reanult.

Je gaat hier ook niet iedere Audi, een veredelde Seat noemen...
Een Nissan skyline wellicht ?
Net zoals dat je in een hoop landen een Renault Duster kunt kopen.
Of ga je ontkennen dat een Lexus gewoon een duurdere uitgevoerde Toyota is of dat een Leon een goedkopere golf is? Ja de styling kan wat anders zijn maar dat maakt de onderliggende auto nog niet anders.

Wikipedia: Infiniti Q50
Wikipedia: Nissan Skyline

[ Voor 23% gewijzigd door Shunt op 31-03-2016 15:46 ]

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Shunt schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 15:42:
Een Nissan skyline wellicht ?
Net zoals dat je in een hoop landen een Renault Duster kunt kopen.
Ik vind het nogal een verschil.
Bij een Renault/Dacia Duster gaat het om exact dezelfde auto.

Voor zover ik kan terugvinden Wordt de Inifiny Q50 als Skyline verkocht in Japan
"The Japanese model is marketed as Skyline"

Als je kijkt naar de foto's draagt deze ook gewoon het Infinity embleem...

Wikipedia: Nissan Skyline

Het is gewoon altijd zo flauw om standaard bij Japanse merken te moeten noemen dat het gewoon een Nissan of Toyota is.
Als je dat over Audi zegt, dat het gewoon een Seat is, is het hek van de dam...

Ik vind de Q50 een erg geslaagde auto geworden en ziet er heel luxueus uit van binnen. Doet mij geenszins aan Nissan denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Tja... Een Porsche is toch ook gewoon een Racekever? :D

Pagina: 1 ... 50 ... 53 Laatste

Dit topic is gesloten.