Keuze leaseauto - Deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 49 ... 53 Laatste
Acties:
  • 304.849 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08:59

Griffin

Is mythical

PdeBie schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 08:42:
[...]

Correct.
Als je voor 1-1-17 een contract hebt afgesloten voor 25% blijf je dat gewoon betalen en vanaf 1-1-17 22%

[...]

https://www.rendement.nl/...ij-privegebruik-auto.html
Je spreekt jezelf 'tegen'. In de quote staat dat je gewoon 25% moet blijven betalen. Maar in jouw tekst zeg je dat je vanaf 1-1-17 22% gaat betalen. En volgens mij is het het eerste, 25% gedurende je hele leasecontract.
De nieuwe bijtellingspercentages gaan niet gelden voor lopende contracten. Daarvoor blijven de regels van kracht die van toepassing waren op het moment dat het contract werd afgesloten. U krijgt dus alleen met deze nieuwe bijtellingscategorieën te maken als u vanaf 2017 een nieuw (lease)contract afsluit.

[ Voor 4% gewijzigd door Griffin op 22-03-2016 08:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08:21
Griffin schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 08:49:
[...]

Je spreekt jezelf 'tegen'. In de quote staat dat je gewoon 25% moet blijven betalen. Maar in jouw tekst zeg je dat je vanaf 1-1-17 22% gaat betalen. En volgens mij is het het eerste, 25% gedurende je hele leasecontract.

[...]
Hij bedoelt te zeggen: "Als je voor 1-1-17 een contract hebt afgesloten voor 25% blijf je dat gewoon betalen en als je vanaf 1-1-17 een contract afsluit betaal je de gehele looptijd 22%."

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08:18
[...]

[...]
LuPo schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 08:55:
[...]

Hij bedoelt te zeggen: "Als je voor 1-1-17 een contract hebt afgesloten voor 25% blijf je dat gewoon betalen en als je vanaf 1-1-17 een contract afsluit betaal je de gehele looptijd 22%."
Correct. Heb mijn post iets aangepast ter verduidelijking :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08:59

Griffin

Is mythical

Interpretatie van tekst ;). Maar we bedoelen het zelfde :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Ja inderdaad. Zoals ik het nu geschreven heb kan er geen interpretatie fout meer optreden hoop ik :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Niet correct dus als je fredkroket quote. De bijtelling gaat niet omlaag voor 25% auto's. Wel jammer overigens.

/edit Spuit 11.. Zat niet op de laatste pagina blijkbaar.. :)

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2016 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:18

The Eagle

I wear my sunglasses at night

LuPo schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 08:55:
[...]

Iets zegt me dat oer 1-1-2017 de leasemij's wel met een leuk aanbod voor lopende 25% auto's zullen komen. Ff contract oversluiten, evt klein beetje meer looptijd aanbieden en het ding van 25 naar 22 procent brengen. Meeste auto's in die categorie zijn toch 40k + dus dat scheelt minimaal 8000 euro bijtelling per jaar, of ca 50 euro per maand. Kan onder de juiste voorwaarden voor iedereen voordelig zijn. En zeker bij grote wagenparken een goede geste :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
The Eagle schreef op maandag 21 maart 2016 @ 19:55:
[...]

Wegligging: Skoda met verlagingsset. Dat scheelt echt een bult, plus het staat hem nog goed ook want standaard te hoog op zijn pootjes. Wordt ook veel verkocht aan ex Audirijders, weet je meteen waar je het mee kunt vergelijken :)
Vraag me af of je zoiets bij de leasemaatschappij er door krijgt. Kan me voorstellen dat die niet zo blij zijn met een verlagingsset...

Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 26-09 20:39

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

BastiaanN schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 20:13:
[...]

Vraag me af of je zoiets bij de leasemaatschappij er door krijgt. Kan me voorstellen dat die niet zo blij zijn met een verlagingsset...
Een eibach set staat gewoon op de optielijst van Skoda. Hebben leasemij's geen problemen mee, want het gaat met garantie.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Yup, dat idd. Had de offerte al thuis liggen, is dealeroptie, dus in leasebedrag en buiten de bijtelling.
Maar switchte van werkgever dus ging niet door. Nu een 14% 308SW mel een hoop opties maar als ik nu movht uitzoeken ging ik toch weer voor de verlaagde Octavia :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Volvo heeft ook een verlagingsset in de optielijst van de V40. Verlaging van maar liefst 20mm. Nee dat zet zoden aan de dijk. Kan je beter een aftermarket schroefset plaatsen. Ben je net zoveel geld kwijt en kan je hem (bij wijze van) plat op de grond leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Eagle schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 19:41:
[...]

Iets zegt me dat oer 1-1-2017 de leasemij's wel met een leuk aanbod voor lopende 25% auto's zullen komen. Ff contract oversluiten, evt klein beetje meer looptijd aanbieden en het ding van 25 naar 22 procent brengen. Meeste auto's in die categorie zijn toch 40k + dus dat scheelt minimaal 8000 euro bijtelling per jaar, of ca 50 euro per maand. Kan onder de juiste voorwaarden voor iedereen voordelig zijn. En zeker bij grote wagenparken een goede geste :)
Snap even niet hoe je dit voor je ziet. Bijtelling heeft niets met de leaseovereenkomst te maken. De auto blijft 25%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 02-10 19:39
The Eagle schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 19:41:
[...]

Zeg nu dat er auto's uit 2016 in 2017 aangeboden kunnen worden met 22% bijtelling ? Dat gaat natuurlijk niet..
lopen contracten eerder beëindigen (bv jan 2017 ipv juli 2017)om nieuwe auto's eerder aan te bieden kan wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PdeBie schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 21:55:
Volvo heeft ook een verlagingsset in de optielijst van de V40. Verlaging van maar liefst 20mm. Nee dat zet zoden aan de dijk. Kan je beter een aftermarket schroefset plaatsen. Ben je net zoveel geld kwijt en kan je hem (bij wijze van) plat op de grond leggen.
Je verwacht 50mm? De 20mm is zo gek niet hoor. Doet bv Audi ook. Octavia met Eibach is dacht ik 30mm bij de O3. Maar die auto staat standaard ook hoger dan een V40. Een collega klapt lekker met de haak op de grond bij zware belading als hij een drempel sportief pakt. Het is maar wat je praktisch vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Verwijderd schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 22:30:
[...]

Je verwacht 50mm? De 20mm is zo gek niet hoor. Doet bv Audi ook. Octavia met Eibach is dacht ik 30mm bij de O3. Maar die auto staat standaard ook hoger dan een V40. Een collega klapt lekker met de haak op de grond bij zware belading als hij een drempel sportief pakt. Het is maar wat je praktisch vindt.
Haha, ik ben wat extremer gewend qua verlaging. Maar persoonlijk hou ik er meer van als er geen tot heel weinig ruimte tussen band en wielkastrand zit.
Maar goed, dat is een andere discussie en niet persé lease-topic waardig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
PdeBie schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 21:55:
Volgens mij kun je beter verlagingssetjes laten voor wat het is en gewoon een sportonderstel bestellen, of een auto welke wat beter op de weg ligt ;)
Of gewoon lekker rustig de bochten in duiken...

* BlakHawk vraagt zich nog steeds af waarom hij nog nooit een waarschuwing heeft gehad van de leasemij met betrekking tot het bandenverbruik.
* BlakHawk Klopt af
PdeBie schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 22:33:
Haha, ik ben wat extremer gewend qua verlaging. Maar persoonlijk hou ik er meer van als er geen tot heel weinig ruimte tussen band en wielkastrand zit.
Maar goed, dat is een andere discussie en niet persé lease-topic waardig.
Ik krijg nu echt van die tokkie Corsa GSI/Golf 3 GTI beelden op mijn netvlies :+

[ Voor 8% gewijzigd door BlakHawk op 23-03-2016 00:04 ]

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan ook zijn dat de werkgever gewoon de factuur voldoet met extra onderhoudskosten. Een LM gaat echt niet elke 20k bandjes vergoeden. Die zitten er flink strak op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
[...]

[...]
Leasecontract heeft helemaal niks te maken met de fiscale bijtelling. De bijtelling wordt gebaseerd op cataloguswaarde en uitstoot per datum van registratie. Het percentage staat 60 maanden na registratie vast en kan tussentijds niet veranderen. Niet omhoog, maar dus ook niet omlaag (al vind ik dat wat onlogisch, maar ja wie ben ik 8)7).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandyman538
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08:06

Sandyman538

SandstorM [148839]

Deveon schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 10:14:
[...]

Niet omhoog, maar dus ook niet omlaag (al vind ik dat wat onlogisch, maar ja wie ben ik 8)7).
Waarom zou omhoog niet logisch zijn en omlaag wel logisch, die begrijp ik niet.

Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Sandyman538 schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 10:22:
[...]

Waarom zou omhoog niet logisch zijn en omlaag wel logisch, die begrijp ik niet.
Omdat wetgeving redelijk onvoorspelbaar is. Stel je voor dat jij nu een Tesla P90D koopt met 4% bijtelling en de regering per 2017 besluit om hier toch 22% bijtelling voor te vragen. Hier kan een organisatie niet op berekenen.

Wanneer wetswijzigingen in jou voordeel zijn profiteer je over het algemeen wel mee, want een auto met registratie van 31-12-2016 zal nu aanzienlijk minder aantrekkelijk zijn voor zakelijke gebruik dan exact dezelfde van 1-1-2017. Ik vermoed dat eind 2016 dan ook een rampzalig periode gaat worden de auto branche, helemaal in de statistieken aangezien het vanwege de bijtelling juist altijd top maanden waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Deveon schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 10:33:
[...]

Omdat wetgeving redelijk onvoorspelbaar is. Stel je voor dat jij nu een Tesla P90D koopt met 4% bijtelling en de regering per 2017 besluit om hier toch 22% bijtelling voor te vragen. Hier kan een organisatie niet op berekenen.

Wanneer wetswijzigingen in jou voordeel zijn profiteer je over het algemeen wel mee, want een auto met registratie van 31-12-2016 zal nu aanzienlijk minder aantrekkelijk zijn voor zakelijke gebruik dan exact dezelfde van 1-1-2017. Ik vermoed dat eind 2016 dan ook een rampzalig periode gaat worden de auto branche, helemaal in de statistieken aangezien het vanwege de bijtelling juist altijd top maanden waren.
Voor de statistieken wel ja. En wellicht ook voor bonussen van de verkopende partijen als deze over een kalenderjaar lopen. Dan hebben ze in 2016 echt veel pech

Eerst de eerste 3 maanden niks verkopen omdat alles in 2015 moest worden geleverd en dan ook nog eens niks verkopen de laatste 3 maanden omdat alles in 2017 op kenteken gezet moet worden.
zullen wel met intentiecontracten werken. Het lijkt me vrij makkelijk om een bestelling te doen en af te spreken dat deze in 2017 op kenteken gezet wordt. Daar hebben ze meer invloed op dan het op tijd leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aan de andere kant zullen er wellicht nog wat auto's naar voren gehaald worden om 15/21 nog te pakken in 2016. Mijn auto gaat er in September uit. Wachten tot 2017 gaat me +/- 70 EUR per maand opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Ik mag ook weer een nieuwe auto gaan uitzoeken. Aangezien we sinds kort een kindje hebben is ruimte deze keer wel van belang. Helaas moet ik benzine nemen waardoor er over het algemeen geen ontkomen aan is qua 25% bijtelling. Het voordeel is wel dat het dan ook niet meer loont om een langzamere motor te nemen natuurlijk. Momenteel twijfel ik heel erg tussen een aantal modellen, we mogen VAG+Peugeot leasen en ik wil op max 400 euro netto bijtelling uitkomen wat bij ons, inclusief eigen bijdrage, op een cataloguswaarde van ruim 37000 uitkomt met 25% bijtelling.

Ik twijfel tussen dik aankleden van een C-segmenter of een wat kale D-segmenter.
Auto's die ik op het oog heb:
- 308SW
- 508SW Bluelease
- Superb
- Passat

De 308 zou met 21% zeer voordelig zijn of ik neem de 308GT met 205 PK. De 508 heeft vermoedelijk een betere wegligging en is 'meer' auto. De Superb vind ik van buiten erg mooi en heeft veel bang for buck. De Passat voelt het meest premium maar is vrij kaal voor 37K.

Octavia en Leon vind ik niet mooi, de Golf krijgt eind 2016 een facelift dus dat vind ik zonde.

Ik rijd momenteel in een A3 die ik qua interieur en afwerking subliem vind. Dat maakt dat bijvoorbeeld de Superb en 508 mij erg tegenvallen qua dashboard. De Passat komt wat meer in de buurt maar is dan vrij kaal qua features.

Lastige is dat de A3 vrij klein is met kinderwagen maar dat ik niet per se in 2016 moet bestellen. Een jaar wachten qua bijtelling kan ook interessant zijn.

Overigens iemand die weet hoe het werkt als je een voorraad auto wilt bestellen? Onze leasemaatschappij is Leaseplan en Alphabet. Daar kun je prima de auto bestellen maar hoe zij vervolgens welke dealer contacten weet ik niet.

[ Voor 10% gewijzigd door Aghanim op 23-03-2016 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Zal m'n eigen auto dan ook maar even promoten O-)

Lexus IS300h. Dan heb je een D-segmenter, benzine auto, 21% bijtelling en een vanafprijs van 37.000 EUR. De 25th Edition is behoorlijk rijk uitgerust en dan zit je op 41.000 EUR.

Plus, je rijdt weer eens wat anders ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DancePlaza
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-09 13:39

DancePlaza

ninja

Aghanim schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 17:13:
Ik mag ook weer een nieuwe auto gaan uitzoeken. Aangezien we sinds kort een kindje hebben is ruimte deze keer wel van belang. Helaas moet ik benzine nemen waardoor er over het algemeen geen ontkomen aan is qua 25% bijtelling. Het voordeel is wel dat het dan ook niet meer loont om een langzamere motor te nemen natuurlijk. Momenteel twijfel ik heel erg tussen een aantal modellen, we mogen VAG+Peugeot leasen en ik wil op max 400 euro netto bijtelling uitkomen wat bij ons, inclusief eigen bijdrage, op een cataloguswaarde van ruim 37000 uitkomt met 25% bijtelling.

Ik twijfel tussen dik aankleden van een C-segmenter of een wat kale D-segmenter.
Auto's die ik op het oog heb:
- 308SW
- 508SW Bluelease
- Superb
- Passat

De 308 zou met 21% zeer voordelig zijn of ik neem de 308GT met 205 PK. De 508 heeft vermoedelijk een betere wegligging en is 'meer' auto. De Superb vind ik van buiten erg mooi en heeft veel bang for buck. De Passat voelt het meest premium maar is vrij kaal voor 37K.

Octavia en Leon vind ik niet mooi, de Golf krijgt eind 2016 een facelift dus dat vind ik zonde.

Ik rijd momenteel in een A3 die ik qua interieur en afwerking subliem vind. Dat maakt dat bijvoorbeeld de Superb en 508 mij erg tegenvallen qua dashboard. De Passat komt wat meer in de buurt maar is dan vrij kaal qua features.

Lastige is dat de A3 vrij klein is met kinderwagen maar dat ik niet per se in 2016 moet bestellen. Een jaar wachten qua bijtelling kan ook interessant zijn.

Overigens iemand die weet hoe het werkt als je een voorraad auto wilt bestellen? Onze leasemaatschappij is Leaseplan en Alphabet. Daar kun je prima de auto bestellen maar hoe zij vervolgens welke dealer contacten weet ik niet.
kan je geen golf of a3 7% uitvoorraad scoren? kost wel 43k maar de bijtelling is niets vergeleken met een 25% auto.

Van het kastje naar de muur lopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
DancePlaza schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 17:44:
[...]

kan je geen golf of a3 7% uitvoorraad scoren? kost wel 43k maar de bijtelling is niets vergeleken met een 25% auto.
A3 is sowieso te klein met een kinderwagen en elektrisch is bij ons helaas niet toegestaan.
kazuka schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 17:37:
Zal m'n eigen auto dan ook maar even promoten O-)

Lexus IS300h. Dan heb je een D-segmenter, benzine auto, 21% bijtelling en een vanafprijs van 37.000 EUR. De 25th Edition is behoorlijk rijk uitgerust en dan zit je op 41.000 EUR.

Plus, je rijdt weer eens wat anders ;)
Graag maar we mogen geen Lexus helaas :(

[ Voor 39% gewijzigd door Aghanim op 23-03-2016 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 02-10 20:35
FYI die is uitgesteld naar 2017.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:15
Aghanim schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 17:47:
[...]

A3 is sowieso te klein met een kinderwagen en elektrisch is bij ons helaas niet toegestaan.

[...]

Graag maar we mogen geen Lexus helaas :(
Ik kijk in mijn glazen bol. Laat me raden, je bent beperkt tot VW, Audi, Skoda en ..... Seat?

edit: Ach je hebt het al aangegeven, zat wel goed in de richting :D.

Vind het eigenlijk wel jammer dat het bij veel bedrijven zo eentonig is.

[ Voor 16% gewijzigd door Deadsy op 23-03-2016 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elm0wer
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12-02 12:31
Hmm.. Wat schelen de leasebedragen Pm tussen benzine en diesel soms een hoop..
Zeker als je weet dat je straks waarschijnlijk van benzine naar diesel gaat en het budget niet meegroeit..

Statistieken zijn als bikini's: wat ze tonen is erg suggestief, wat ze niet tonen is essentieel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij ons kies je een benzine model met je budget en moet je diesel rijden dan krijg je een diesel uitvoering. De hogere bijtelling krijg je natuurlijk wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 01-10 21:52

Zelf koos ik een paar jaar terug voor een rijk uitgeruste Golf variant Highline BMT Full options.
Nooit spijt van gehad, en VW heeft imho een luxe interieur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satya
Deveon schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 10:33:
[...]

Belastingaanpassingen worden in veel organisaties direct aan de berijder doorberekend, kijk goed naar je lease overeenkomst. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elm0wer
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12-02 12:31
Verwijderd schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 21:10:
Bij ons kies je een benzine model met je budget en moet je diesel rijden dan krijg je een diesel uitvoering. De hogere bijtelling krijg je natuurlijk wel.
Dat is wel een eerlijk systeem. Een diesel variant is soms echt flink duurder en daardoor buiten het budget.

Statistieken zijn als bikini's: wat ze tonen is erg suggestief, wat ze niet tonen is essentieel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
satya schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 21:15:
[...]

Zelf koos ik een paar jaar terug voor een rijk uitgeruste Golf variant Highline BMT Full options.
Nooit spijt van gehad, en VW heeft imho een luxe interieur.
Dat was nu ook mijn insteek alleen vind ik het jammer om half 2016 een model te krijgen dat een half jaar later een facelift krijgt. Daarom valt de Golf voor mij nu af. De Superb is ook vrij rijk qua opties voor dezelfde prijs en die is net nieuw. Alleen is het interieur beduidend minder luxe dan VW, laat staan Audi.

Vind het wel lastig deze keer. Normaal had ik altijd wel een auto op het oog. Komt misschien ook omdat ik nu een gezinsauto moet nemen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satya
Aghanim schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 21:25:
[...]

Vind het wel lastig deze keer. Normaal had ik altijd wel een auto op het oog. Komt misschien ook omdat ik nu een gezinsauto moet nemen :9
Is de nieuwe VW Tiguan geen optie, die staat bij mij op de lijst. Begint bij 28k, en een redelijk uitgeruste Connect ED is 32k. En ja, werd vandaag ingehaald door een nieuwe Suburb, niets mis mee. Weet niet of je in de VW hoek moet blijven, maar ben ook behoorlijk verrast door de Kia Optima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
satya schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 21:51:
[...]

Is de nieuwe VW Tiguan geen optie, die staat bij mij op de lijst. Begint bij 28k, en een redelijk uitgeruste Connect ED is 32k. En ja, werd vandaag ingehaald door een nieuwe Suburb, niets mis mee. Weet niet of je in de VW hoek moet blijven, maar ben ook behoorlijk verrast door de Kia Optima.
Is inderdaad een mooie auto die Tiguan. Denk alleen wat krap qua bagageruimte omdat er een kinderwagen in moet. Anders was het zeker een goede optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:32

TheVMaster

Moderator WOS
satya schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 21:16:
[...]

Belastingaanpassingen worden in veel organisaties direct aan de berijder doorberekend, kijk goed naar je lease overeenkomst. :/
Ik heb in de 18 jaar dat ik nu een leaseauto heb maar 1 keer meegemaakt dat er voor lopende contracten een aanpassing in het bijtellingspercentage is geweest en dat was volgens mij ergens meer dan 10 jaar geleden.
Zelf kan ik me niet voorstellen dat ze de bijtelling van de 4 of 7 % auto's gedurende de looptijd (dus tussen nu en 4 a 5 jaar) ineens naar 20% gaan brengen. Volgens mij is het (altijd) zo, nouja behalve die ene keer, dat het alleen geldt voor nieuwe contracten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09:19
Aghanim schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 21:25:
[...]

Dat was nu ook mijn insteek alleen vind ik het jammer om half 2016 een model te krijgen dat een half jaar later een facelift krijgt. Daarom valt de Golf voor mij nu af. De Superb is ook vrij rijk qua opties voor dezelfde prijs en die is net nieuw. Alleen is het interieur beduidend minder luxe dan VW, laat staan Audi.

Wij rijden een 2015 508 RXH, nadat we eigenlijk voor een 308 GT gingen. 508 is meer auto dan de 308, al zijn de verschillen minder dan ooit.

Plus 508:
- fantastische stoelen (wij hebben de nappaleren variant).
- geweldig comfort
- riante plek in de coupe
- super combi bak/motor (EAT6/180 pk diesel)

Minus 508:
- kom maar aan 1 minpunt, ontbreken van Adaptieve CC. Onbegrijpelijk dat de 308 dit wel heeft en de 508 niet. Maar wij kunnen prima zonder.

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Rene schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 23:46:
[...]

Wij rijden een 2015 508 RXH, nadat we eigenlijk voor een 308 GT gingen. 508 is meer auto dan de 308, al zijn de verschillen minder dan ooit.

Plus 508:
- fantastische stoelen (wij hebben de nappaleren variant).
- geweldig comfort
- riante plek in de coupe
- super combi bak/motor (EAT6/180 pk diesel)

Minus 508:
- kom maar aan 1 minpunt, ontbreken van Adaptieve CC. Onbegrijpelijk dat de 308 dit wel heeft en de 508 niet. Maar wij kunnen prima zonder.
Bedankt. Dit geeft wat meer inzicht. Heb zelf ook het gevoel dat de wegligging en degelijkheid bij een 508 beter is dan een 308, zou vreemd zijn als dat niet het geval is natuurlijk. Wat ik wel lastig vind is dat ik een benzine moet leasen en dan kom je op de vrij kaal uitgeruste BlueLease uit, de Premium is niet verkrijgbaar in benzine variant ( 8)7 ). Alternatief is de Allure maar ie is dan bijna net zo duur als een Passat.

Rijd nu in een A3 met 110PK. Het enige waar ik spijt van heb is dat ik niet de 2.0 heb genomen omdat ik de power toch wel erg mis. Daarom is de 308 GT een interessante optie voor me.

Zoals ik het nu zie hebben de 508 en Superb de voorkeur. Denk dat ik die eens ga proefrijden de komende week. Ik twijfel nog wel over een hatchback/station uitvoering van beide merken. Ruimte is met kinderen natuurlijk super maar ik betwijfel of een station dan echt noodzakelijk is. De kofferruimte van de Superb hatchback bijvoorbeeld is ook enorm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
TheVMaster schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 22:46:
[...]

Ik heb in de 18 jaar dat ik nu een leaseauto heb maar 1 keer meegemaakt dat er voor lopende contracten een aanpassing in het bijtellingspercentage is geweest en dat was volgens mij ergens meer dan 10 jaar geleden.
Zelf kan ik me niet voorstellen dat ze de bijtelling van de 4 of 7 % auto's gedurende de looptijd (dus tussen nu en 4 a 5 jaar) ineens naar 20% gaan brengen. Volgens mij is het (altijd) zo, nouja behalve die ene keer, dat het alleen geldt voor nieuwe contracten...
Bijtelling staat los van het leasecontract! Als je nu een leasecontract afsluit waarbij de auto dec 2015 op kenteken is gezet heb je nog 4 jaar en 9 maanden het tarief wat toen gold.

Als de overheid morgen besluit dat alle auto's per direct 30% bijtelling hebben verandert er niets aan je leasecontract maar betaal je wel 30% bijtelling.

Enige wat LM doorberekend in het contract is bv een BTW wijziging of MRB wijziging. Dan wijzigt je maandbedrag. En afhankelijk van je werkgever heb je daar last van of niet.

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-10 21:38
Aghanim schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 17:47:
[...]

Sorry ik heb geen verstand van kinderwagens maar als ik bij de intratuin sta zie ik zelf hele volksstammen kinderwagens uit aygo's en c1's halen. Een vriendin van me heeft een easywalker en die past met gemak in haar Mini. Dan moet dat in een a3tje toch ook wel passen lijkt me? :9 Zeker als2 je de station versie neemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Nu online
Er is een groot verschil tussen kinderwagens en buggy's, dus wat sleepte ze uit die Aygo ?:P
Buggy kun je veel makkelijker opvouwen, terwijl je met een kinderwagen al een extra ligbak hebt.

[ Voor 34% gewijzigd door vinom op 24-03-2016 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

508 is toch ook een oud model? Je wilt geen Golf maar wel een 508 waar een compleet nieuw model van komt volgend jaar? Leon ST kun je echt niet aan wennen? Is met 37k toch wel een complete auto van te maken. Met eventueel DSG, 1.8 met 180PK, 18" en veel opties.

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2016 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:46

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Als je toch in de Franse hoek zoekt naar een D-segmenter is de Citroën C5 misschien ook nog wel een optie. De gewone Business uitvoering begint bij 33k volgens mij, en dan kan je nog een beetje opties aanvinken om tot 37k te komen. Als je een comfortabele auto zoekt zou ik er zeker één met Hydractieve vering overwegen. Het is al wel een oud model, maar ik heb nog niets gehoord over een opvolger/facelift.

edit: geconfigureerd met Hydractieve vering en wat frutsels tot 37k

[ Voor 32% gewijzigd door gwystyl op 24-03-2016 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:43

Jazzy

Moderator SSC/PB

Moooooh!

Oogje schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 09:08:
[...]

Bijtelling staat los van het leasecontract! Als je nu een leasecontract afsluit waarbij de auto dec 2015 op kenteken is gezet heb je nog 4 jaar en 9 maanden het tarief wat toen gold.
Sterker nog, bijtelling geldt ook gewoon als je een zakelijke auto aangeschaft hebt zonder enige vorm van lease. Mijn 7% Mercedes heeft met ingang van 3 juli 2020 een bijtelling van het op dat moment geldende percentage, waarschijnlijk iets van 22% dus. Mooi moment om de auto naar privé te doen of voor export. :)

Exchange en Office 365 specialist. Mijn blog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gwystyl schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 11:12:
Als je toch in de Franse hoek zoekt naar een D-segmenter is de Citroën C5 misschien ook nog wel een optie. [...]
Hij mag alleen VAG+Peug en hij moet benzine. C5 is geen Peug en alleen in diesel te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Reinier

\o/

gwystyl schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 11:12:
Als je toch in de Franse hoek zoekt naar een D-segmenter is de Citroën C5 misschien ook nog wel een optie. De gewone Business uitvoering begint bij 33k volgens mij, en dan kan je nog een beetje opties aanvinken om tot 37k te komen. Als je een comfortabele auto zoekt zou ik er zeker één met Hydractieve vering overwegen. Het is al wel een oud model, maar ik heb nog niets gehoord over een opvolger/facelift.

edit: geconfigureerd met Hydractieve vering en wat frutsels tot 37k
Wat kun je zo'n C5 eigenlijk in frisse kleurtjes krijgen! Wit, lichtgrijs, grijs, zwart, grijs, grijzig, grijsblauw, bruin, wit. Fleurig hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:46

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Verwijderd schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 11:22:
[...]

Hij mag alleen VAG+Peug en hij moet benzine. C5 is geen Peug en alleen in diesel te krijgen.
Da's waar ook, was ik alweer vergeten.
Reinier schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 11:24:
[...]

Wat kun je zo'n C5 eigenlijk in frisse kleurtjes krijgen! Wit, lichtgrijs, grijs, zwart, grijs, grijzig, grijsblauw, bruin, wit. Fleurig hoor :)
Ja dat viel mij ook al op. Zeker op mijn scherm lijken al die donkere kleuren op elkaar. In het echt zal er wel iets meer verschil te zien zijn, maar een frisblauw of groen zou leuk zijn voor de afwisseling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
thefox154 schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 10:11:
[...]

Sorry ik heb geen verstand van kinderwagens maar als ik bij de intratuin sta zie ik zelf hele volksstammen kinderwagens uit aygo's en c1's halen. Een vriendin van me heeft een easywalker en die past met gemak in haar Mini. Dan moet dat in een a3tje toch ook wel passen lijkt me? :9 Zeker als2 je de station versie neemt.
Het past op zich wel maar de achterbak zit direct vol (kinderwagen+bak) en 1 van de 2 stoelen in de achterbank ook vanwege de maxicosi. Er blijft dan nog maar weinig ruimte over op de achterbank, waar dan ook mijn overhemden hangen. Het kan allemaal prima hoor, maar meer ruimte met kinderen is wel lekker.
Verwijderd schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 10:43:
508 is toch ook een oud model? Je wilt geen Golf maar wel een 508 waar een compleet nieuw model van komt volgend jaar? Leon ST kun je echt niet aan wennen? Is met 37k toch wel een complete auto van te maken. Met eventueel DSG, 1.8 met 180PK, 18" en veel opties.
Hmmm dat wist ik niet, dacht dat de 508 na facelift nog redelijk nieuw was. Dat is wel jammer. Leon ST is qua bang for buck inderdaad de beste keuze maar ook die is al redelijk oud. En ik vind qua afwerking en degelijkheid de Leon toch wat matig. Toen ik mijn A3 bestelde waren de Golf, A3 en Leon net nieuw.

Als dan toch alle modellen vervangen gaan worden in 2017 maakt het ook niet meer uit wat ik kies. Dat is wel een voordeel :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:52

ralpje

Deugpopje

Aghanim schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 08:54:
[...]
Ik twijfel nog wel over een hatchback/station uitvoering van beide merken. Ruimte is met kinderen natuurlijk super maar ik betwijfel of een station dan echt noodzakelijk is. De kofferruimte van de Superb hatchback bijvoorbeeld is ook enorm.
Pro-tip: let niet alleen op de ruimte in de kofferbak (qua inhoud, zeg maar), maar ook hoe makkelijk hij te laden is. Stations hebben als voordeel dat ze vaak een grote opening hebben en geen 'drempeltje' waar je je spullen overheen moet tillen.
Was bij mij één van de redenen om voor een station te kiezen.

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
Daar kunnen we met 2 kiddos (6 weken en 15 maanden) over meepraten. Dit was de reden om van een Ibiza naar een RXH te gaan.

Nu is het geen enkel probleem om een bugaboo donkey mee te nemen (met 1 reiswieg en een zitdeel). Daarbij kunnen ook de boodschappen van heel de week in de kofferbak. 2 kinderstoeltjes ook geen probleem, de bijrijdersstoel kan in de achterste positie (bij de Ibiza zat de vrouw met har knieën in het dashboard).

Dat de 508 juist een facelift heeft gehad vond ik juist prima. En of er volgend jaar een nieuwe 508 komt is ook niet zeker. Midlife facelift kwam na 3 jaar (eind 2014) en is nu 1,5 jaar geleden. zo kan je altijd blijven wachten.

Overigens als ruimte echt voorop staat is de Superb de enige winnaar. Wij wilden echter wat anders dan de standaard kale VAG auto vandaar dat we voor de RXH zijn gegaan. Maar dat is allemaal persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satya
Aghanim schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 22:43:
[...]

Is inderdaad een mooie auto die Tiguan. Denk alleen wat krap qua bagageruimte omdat er een kinderwagen in moet. Anders was het zeker een goede optie.
Die loopt tegen de 600 Liter. Zelfs de tegenhanger van Seat die niet lelijk is heeft al ruim 500 Liter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satya
TheVMaster schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 22:46:
[...]

Die percentages blijven gelijk idd, je moet dan eerder denken aan aanpassingen in de wegenbelasting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De nieuwe Tiguan ben ik ook wel benieuwd naar. Is die op de achterbank wat OK? Dan wel een R-Line wat dat lelijke plastic aan de onderkanten vind ik helemaal niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Rene schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 12:08:
Overigens als ruimte echt voorop staat is de Superb de enige winnaar. Wij wilden echter wat anders dan de standaard kale VAG auto vandaar dat we voor de RXH zijn gegaan. Maar dat is allemaal persoonlijk.
Dat is ook een beetje mijn motivatie. Een vrij kale Passat ga ik niet meer doen. Zo veel luxer dan een 508 of Superb vind ik die niet en je kunt, vooral bij de Superb, echt veel leuke extra's krijgen.
ralpje schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 11:48:
[...]
Pro-tip: let niet alleen op de ruimte in de kofferbak (qua inhoud, zeg maar), maar ook hoe makkelijk hij te laden is. Stations hebben als voordeel dat ze vaak een grote opening hebben en geen 'drempeltje' waar je je spullen overheen moet tillen.
Was bij mij één van de redenen om voor een station te kiezen.
Ben net even bij Peugeot geweest en direct gezien dat een station inderdaad een stuk fijner is.
satya schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 12:19:
[...]

Die loopt tegen de 600 Liter. Zelfs de tegenhanger van Seat die niet lelijk is heeft al ruim 500 Liter.
Dat is toch wel een stuk meer dan de 380 Liter in de A3. Misschien eens in het echt gaan bekijken want vind het wel een hele gave auto. Verwacht eerlijk gezegd wel dat het qua bagageruimte toch een stuk minder zal zijn dan een station maar is zeker het proberen waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Staat de achterbank van de nieuwe Tiguan nog op rails? Dan is er ook achterin lekker wat ruimte te realiseren. Een Superb heeft op papier niet heel veel meer liters. Kan me dat bijna niet voorstellen eigenlijk. Maar misschien is die 600 liter met de achterbank op de voorste stand. Dwz, tegen de voorstoelen aan..

/edit

Die 615 is inderdaad met de achterbank in de voorste stand. Komt hij 18cm naar voren. Met de achterbank in de achterste stand hou je 470 over.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2016 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-10 20:49
De kogel is hier door de kerk, besteld is:

Opel Astra Innovation 1.4 Turbo (150pk)
- Asteroid Grey
- 18" Bi-Color velgen
- Lederen bekleding (AGR stoelen)
- Innovation+ pakket
- Navi900 Intellilink pakket
- InteliLux LED matrix-verlichting

Afgezien van een schuifdak, verwarmde/geventileerde/masserende stoelen en verwarmd stuurwiel en wat klein spul zit eigenlijk alles er wel op wat er te krijg is.

Als het meezit begin juni rijden, als het tegenzit pas in augustus. Er zit een flinke vertraging op de LED koplampen, hopelijk weten ze dat nog een beetje in te lopen.

Ik heb o.a. de Golf Connected Series, Mazda 3 GT-M, Seat Leon FR, Focus Red Edition/Titanium versie overwogen maar bij geen van de merken kreeg ik voor hetzelfde geld zoveel luxe en vermogen als bij de Astra. Plus dat het een hagelnieuw en vooral mooi model is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 13:19:
Staat de achterbank van de nieuwe Tiguan nog op rails? Dan is er ook achterin lekker wat ruimte te realiseren. Een Superb heeft op papier niet heel veel meer liters. Kan me dat bijna niet voorstellen eigenlijk. Maar misschien is die 600 liter met de achterbank op de voorste stand. Dwz, tegen de voorstoelen aan..

/edit

Die 615 is inderdaad met de achterbank in de voorste stand. Komt hij 18cm naar voren. Met de achterbank in de achterste stand hou je 470 over.
Ik heb bij dit soort dingen altijd het gevoel dat je het vooral moet gaan zien. Hoeveel meer is 600 tov 470 in de praktijk en hoe is die ruimte ingedeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzy

Jazzy

Moderator SSC/PB

Moooooh!

De Superb is een sedan en heeft al 625 liter kofferruimte terwijl je tegelijkertijd een enorme beenruimte op de achterbank hebt. Als je ruimte belangrijk vindt dan gaat er niets boven de Superb. Om over de combi nog maar te zwijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online
B-Real schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 13:58:
De kogel is hier door de kerk, besteld is:

Opel Astra Innovation 1.4 Turbo (150pk)
- Asteroid Grey
- 18" Bi-Color velgen
- Lederen bekleding (AGR stoelen)
- Innovation+ pakket
- Navi900 Intellilink pakket
- InteliLux LED matrix-verlichting

Afgezien van een schuifdak, verwarmde/geventileerde/masserende stoelen en verwarmd stuurwiel en wat klein spul zit eigenlijk alles er wel op wat er te krijg is.

Als het meezit begin juni rijden, als het tegenzit pas in augustus. Er zit een flinke vertraging op de LED koplampen, hopelijk weten ze dat nog een beetje in te lopen.

Ik heb o.a. de Golf Connected Series, Mazda 3 GT-M, Seat Leon FR, Focus Red Edition/Titanium versie overwogen maar bij geen van de merken kreeg ik voor hetzelfde geld zoveel luxe en vermogen als bij de Astra. Plus dat het een hagelnieuw en vooral mooi model is.
Gefeliciteerd ;) Nu kan de voorpret gaan beginnen. Ik wist niet dat er vertraging zat op de LED koplampen? Weet je ook waar dat door komt?

Heb ik geluk gehad.. denk ik :+

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
Dit is overigens onze facelift RXH:

Afbeeldingslocatie: http://s13.postimg.org/kunyr7e1j/image.jpg

En de kofferbak, meer dan genoeg plaats!!!

Afbeeldingslocatie: http://s24.postimg.org/lwcyoyl7p/image.jpg

Mocht je meer info willen kan je gerust een PB sturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 02-10 18:46
Morgenochtend de XC90 ophalen! Erg benieuwd naar hoe het rijdt.

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-10 20:49
sjorremans schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 15:58:
[...]

Gefeliciteerd ;) Nu kan de voorpret gaan beginnen. Ik wist niet dat er vertraging zat op de LED koplampen? Weet je ook waar dat door komt?

Heb ik geluk gehad.. denk ik :+
De dealer dacht dat het hoogstwaarschijnlijk door de grote vraag kwam en de productie dus achterloopt. Grote kans ook dat het verschil van 11 weken nog wel minder wordt, maar niets is zeker.

Tot die tijd heb ik een prima voorloopauto die de pijn van het lange wachten wel verzacht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-10 13:09

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Eind juni dit jaar loopt mijn C30 D2 uit de lease dus het moment is aangebroken om een waardige vervanger te zoeken... Het ziet ernaar uit dat het een V40 Cross Country Nordic+ D2 gaat worden. Exterior styling kit, alternatieve dakspoiler, zwarte hemel, lichtgekleurd lederen interieur, afneembare trekhaak en elektrisch verstelbare bestuurdersstoel met geheugen zou het geheel af moeten maken. Het wordt dan uiteraard het 2017 model, met o.a. full LED koplampen in de nieuwe Volvo-stijl (Thor's Hammer). Zin in! :D

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Rene schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 16:11:
Dit is overigens onze facelift RXH:

[afbeelding]

En de kofferbak, meer dan genoeg plaats!!!

[afbeelding]

Mocht je meer info willen kan je gerust een PB sturen
Erg mooie auto hoor! RXH wordt het voor mij helaas niet, maar de SW begint me steeds meer aan te spreken. Interieur is ten opzichte van de pre-facelift ook een stuk verbeterd vind ik.

Net even bij VW geweest. De nieuwe Tiguan komt half mei 2016 in de showroom. Deze is 'uiteraard' ruimer dan de huidige Tiguan qua kofferruimte. Maar dat wil ik dan graag eerst zelf zien :9

Volgens hem ook geen facelift op de planning voor de Golf want dat is nog nooit eerder gebeurd blijkbaar. Al noemde hij daarna wel andere bumper en verlichting maar dat is blijkbaar geen facelift.

[ Voor 25% gewijzigd door Aghanim op 24-03-2016 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 02-10 18:46
Mx. Alba schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 17:21:
Eind juni dit jaar loopt mijn C30 D2 uit de lease dus het moment is aangebroken om een waardige vervanger te zoeken... Het ziet ernaar uit dat het een V40 Cross Country Nordic+ D2 gaat worden. Exterior styling kit, alternatieve dakspoiler, zwarte hemel, lichtgekleurd lederen interieur, afneembare trekhaak en elektrisch verstelbare bestuurdersstoel met geheugen zou het geheel af moeten maken. Het wordt dan uiteraard het 2017 model, met o.a. full LED koplampen in de nieuwe Volvo-stijl (Thor's Hammer). Zin in! :D
Dat lijkt me een hele stap vanuit een C30! Mooie wagen, die V40. De restyle zal even moeten wennen maar met een mooie glimmende lak moet dat er gewoon hartstikke strak uit gaan zien :)

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Mijn auto zit inmiddels over de 150k (hybride benzine) en het contract loopt eind juni af. Nog niets gehoord van de LM of wagenprkbeheerder. Hoelang duurt zoiets normaal? Dit is de eerste keer namelijk dat ik een auto "afrijd".

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Kecin schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 20:42:
Mijn auto zit inmiddels over de 150k (hybride benzine) en het contract loopt eind juni af. Nog niets gehoord van de LM of wagenprkbeheerder. Hoelang duurt zoiets normaal? Dit is de eerste keer namelijk dat ik een auto "afrijd".
Gewoon even bellen en het vragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Mx. Alba schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 17:21:
Waarom D2 en niet D4? Zitten volgens mij in zelfde bijtellingspercentage, maar is natuurlijk wel spaardiesel versus bijna 200pk diesel. En slechts marginaal duurder in de lease.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Aghanim schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 20:47:
[...]

Gewoon even bellen en het vragen?
Eens. Maar ik vraag me af of het dan ongepast is o.i.d. Heb pas grote stappen gemaakt qua functie en salaris en dan komt het wellicht ondankbaar over. Misschien gewoon mijn ethische barometer waar ik aan twijfel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Kecin schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 21:49:
[...]

Eens. Maar ik vraag me af of het dan ongepast is o.i.d. Heb pas grote stappen gemaakt qua functie en salaris en dan komt het wellicht ondankbaar over. Misschien gewoon mijn ethische barometer waar ik aan twijfel.
Je zou het altijd kunnen brengen dat een vriend of familielid tegen je zei dat hijzelf zo'n 4 maanden voor het verlopen van het contract dat moest melden bij de beheerder omdat er levertijd op nieuwe auto's zit en dat jij voor de zekerheid even wilt checken of dat bij jou ook is. Of iets dergelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Nu online
Nee joh, gewoon doen. Of je stuurt een net mailtje, dat had ik gedaan toen mijn auto afliep.

Ik heb vandaag maar gebeld of ze al wat anders hadden in plaats van de voorgestelde Golf, want op mijn mail werd niet gereageerd. En wat blijkt: ze hebben hoogstwaarschijnlijk een Skoda Octavia voor me klaar staan! Ik moet nog een mail krijgen met het kenteken en bevestiging, dan weet ik meer. Ik weet alleen dat ie 20% bijtelling is. Als ik zo kijk is het mogelijk een 1.6TDI? Ik weet ook nog niet uit welk jaar die is. Spannend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

The Eagle schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 21:40:
[...]

Waarom D2 en niet D4? Zitten volgens mij in zelfde bijtellingspercentage, maar is natuurlijk wel spaardiesel versus bijna 200pk diesel. En slechts marginaal duurder in de lease.
Ik ga uit van de D2 maar inderdaad als de D4 ook 21% bijtelling is en het qua prijs niet veel uitmaakt dan is dat zeker een optie.

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
The Eagle schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 21:40:
[...]

Volgens mij is een D4 qua cataloguswaarde toch een stuk duurder dan een D2. Liever een lekker aangeklede D2 dan een kale D4 lijkt me.

-- edit --

V40 CC D2 Nordic+ kost standaard € 32.195
V40 CC D4 Nordic+ kost standaard € 37.695

Best een aardig prijsverschil als je het mij vraagt.

-- edit 2 --

V40 D2 Nordic+ = € 29.195
V40 D4 Nordic+ = € 35.695

[ Voor 20% gewijzigd door PdeBie op 25-03-2016 08:00 . Reden: Prijzen volvocars toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leasebedrag is ook 100 EUR meer bij een gelijke uitvoering. Wel iets meer dan marginaal. Zeker een fijn blok maar het is maar wat je er voor over hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzy

Jazzy

Moderator SSC/PB

Moooooh!

Kecin schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 21:49:
[...]

Is een hele normale vraag, mailtje van twee zinnen waar je gewoon antwoord op krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaad. Snap even niet waarom dit ongepast zou zijn? Is ook alleen maar beter voor je werkgever als de auto er op tijd uit gaat. Wij krijgen 5/6 maand voor het einde van het contract een mailtje van de wagenparkbeheerder. Weet niet hoe groot/klein je bedrijf is maar ik zou gewoon even de ouderwetse telefoon pakken en de "wagenparkbeheerder" bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

PdeBie schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 07:55:
[...]

Volgens mij is een D4 qua cataloguswaarde toch een stuk duurder dan een D2. Liever een lekker aangeklede D2 dan een kale D4 lijkt me.

-- edit --

V40 CC D2 Nordic+ kost standaard € 32.195
V40 CC D4 Nordic+ kost standaard € 37.695

Best een aardig prijsverschil als je het mij vraagt.

-- edit 2 --

V40 D2 Nordic+ = € 29.195
V40 D4 Nordic+ = € 35.695
Maar volgens de configurator scheelt het in de uiteindelijke prijs "maar" €4000 met de D2...

Als ik een D2, D3 of D4 configureer met de opties die ik wil krijg ik respectievelijk €35.870, €37.870 en €39.870 eruit. Qua netto bijtelling is het verschil tussen de D2 en de D4 maar €28 per maand - voor één euro per dag is dat toch een leuke toevoeging denk ik zo.

Ik denk dat ik hem dus toch ga inschieten met de D4; kan ik altijd nog een stapje terug doen naar de D3 bijvoorbeeld. Maar met een D2 ben ik op zich ook al wel tevreden. Ik heb in mijn C30 de 1,6-liter 115PK D2 en dat rijdt al best prettig, die in de V40 is de nieuwe 2,0-liter 120PK D2 dus zal zeker ook voldoen.

Het enige wat pijn doet is dat mijn C30 D2 me nu netto €121 per maand kost en de V40 D2 al op €252, de D4 op €280... Maar ja, die C30 was dan ook extreem goedkoop. Cataloguswaarde €26.000, 14% bijtelling...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Mx. Alba schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 09:39:
[...]

Maar volgens de configurator scheelt het in de uiteindelijke prijs "maar" €4000 met de D2...

Als ik een D2, D3 of D4 configureer met de opties die ik wil krijg ik respectievelijk €35.870, €37.870 en €39.870 eruit. Qua netto bijtelling is het verschil tussen de D2 en de D4 maar €28 per maand - voor één euro per dag is dat toch een leuke toevoeging denk ik zo.
Dat is de bijtelling alleen. Het leasebedrag zal ook stijgen. Ik weet niet wat je leasebudget is, maar alles wat ik boven het leasebudget uitkom moet ik toch echt zelf betalen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

PdeBie schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 09:57:
Dat is de bijtelling alleen. Het leasebedrag zal ook stijgen. Ik weet niet wat je leasebudget is, maar alles wat ik boven het leasebudget uitkom moet ik toch echt zelf betalen :P
Normbedrag leasebudget is €775 ex brandstof (norm gebaseerd op 30.000km, 5 jaar); ik vermoed dat hij daar wel in gaat passen.

[edit]

Even gecheckt met de leasemaatschappij. Volgens de norm die door ons bedrijf gehanteerd wordt komt hij zo rond de €760 uit dus past precies - met een armslag uiteraard omdat dit nog een "losse-pols-berekening" is. En stel dat het met wat dealeropties erbij die niet in de configurator staan te hoog uit zou vallen dan kan ik altijd qua motor nog een stapje terug doen om het wel passend te maken.

[ Voor 38% gewijzigd door Mx. Alba op 25-03-2016 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Mx. Alba schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 10:24:
[...]

Normbedrag leasebudget is €775 ex brandstof (norm gebaseerd op 30.000km, 5 jaar); ik vermoed dat hij daar wel in gaat passen.

[edit]

Even gecheckt met de leasemaatschappij. Volgens de norm die door ons bedrijf gehanteerd wordt komt hij zo rond de €760 uit dus past precies - met een armslag uiteraard omdat dit nog een "losse-pols-berekening" is. En stel dat het met wat dealeropties erbij die niet in de configurator staan te hoog uit zou vallen dan kan ik altijd qua motor nog een stapje terug doen om het wel passend te maken.
In dat geval zou ik voor de D4 gaan. Heeft veel meer pit dan de D2. :)
Welke LM zitten jullie?

[ Voor 92% gewijzigd door PdeBie op 25-03-2016 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mb1
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 02-10 21:04

mb1

Directlease heeft ook nog 14% V40's staan, maar volgens mij doen "wij" geen zaken met directlease ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

PdeBie schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 10:40:
In dat geval zou ik voor de D4 gaan. Heeft veel meer pit dan de D2. :)
Welke LM zitten jullie?
Business Lease.

Hmmm, wel een mogelijke hobbel tegengekomen: men wil tegenwoordig dat iedereen een auto met een "groen energielabel" least, dus label A, B of C. Maar zelfs de V40 Cross Country D2 heeft label D, te onzuinig dus. De V40 CC D4 heeft ook label D. Terwijl bijvoorbeeld de V60 D4, die zowaar iets onzuiniger is, label C heeft... Met die redenatie is de V40 CC D4 er misschien toch door te krijgen.

Anders zal het een "gewone" V40 D3 "moeten" worden om aan dat energielabel te kunnen voldoen. Ook leuk, maar niet precies wat ik in gedachten had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeluxZ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 28-09 14:10

DeluxZ

Livin' the good life

Mx. Alba schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 11:34:
[...]

Business Lease.

Hmmm, wel een mogelijke hobbel tegengekomen: men wil tegenwoordig dat iedereen een auto met een "groen energielabel" least, dus label A, B of C. Maar zelfs de V40 Cross Country D2 heeft label D, te onzuinig dus. De V40 CC D4 heeft ook label D. Terwijl bijvoorbeeld de V60 D4, die zowaar iets onzuiniger is, label C heeft... Met die redenatie is de V40 CC D4 er misschien toch door te krijgen.

Anders zal het een "gewone" V40 D3 "moeten" worden om aan dat energielabel te kunnen voldoen. Ook leuk, maar niet precies wat ik in gedachten had.
Altijd leuk ja als je dat als restrictie opgelegd wordt, alleen A en B labels. Ja uh.. er blijft niks over nu behalve een Aygo, C1 etc.. :X (bij wijze van, er is wel iets meer keuze natuurlijk maar lang niet meer zo veel als vorig jaar)

Gelukkig gaan ze er hier naar kijken of dat niet herzien moet worden nu.

[ Voor 5% gewijzigd door DeluxZ op 25-03-2016 11:48 ]

]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Labels zijn afhankelijk van de klasse. Heeft niks met kleine auto's te maken. Een A8 is ook met B te krijgen bijvoorbeeld. En nee, daar zit geen 900 cc-tje in. :) Op zich wel iets voor te zeggen dat werkgevers hier naar kijken. Gelukkig doen ze het bij ons (nog) niet overigens.. ;)

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2016 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Mx. Alba schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 11:34:
[...]

Business Lease.

Die labels.... is dat incl. of excl. sjoemelsoftware? :+
[/sarcasm]

De V40 CC is iets zwaarder dan de gewone V40. Dat zal zijn verlies zijn denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeluxZ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 28-09 14:10

DeluxZ

Livin' the good life

Verwijderd schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 12:06:
Labels zijn afhankelijk van de klasse. Heeft niks met kleine auto's te maken. Een A8 is ook met B te krijgen bijvoorbeeld. En nee, daar zit geen 900 cc-tje in. :) Op zich wel iets voor te zeggen dat werkgevers hier naar kijken. Gelukkig doen ze het bij ons (nog) niet overigens.. ;)
Ah ik dacht altijd dat het op basis van CO2g/km ging :$

]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Argh ik zit echt in tweestrijd met mezelf. Ene kant benut ik het liefst mijn lease budget volledig en neem ik een Passat, aangeklede Suberb of kale A4. Aan de andere kant schrik ik van het verschil in netto bijtelling ten opzichte van mijn 20% A3. Betaal nu 255 per maand (zit ruim onder lease budget dus krijg het verschil bruto terug) en moet nu naar 25% benzine toe waardoor ik op zo'n 480 euro uit ga komen. Dat is bijna 2x zoveel geld en voor sommigen een maand huur. Ik kan het prima betalen maar eigenlijk is het belachelijk.

Het excuus dat ik ook veel rijd is er zeker maar besef met net pas dat dit eigenlijk werkverkeer is en dat ik nog geen 100km per week privé rijd.
Misschien eens kijken om in 2017 alleen zakelijk te gaan rijden, al is het gedoe van een eigen auto met onvoorziene uitgaven ook weer niks.

En als ik nu een goedkope auto neem heb ik straks weer spijt :P

[ Voor 7% gewijzigd door Aghanim op 26-03-2016 06:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-09 08:39

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

In 2018 is het 22%, dus misschien inderdaad jaartje overbruggen.

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Heeft de Leon onlangs een update gehad qua media systeem? Er wordt Apple CarPlay en Android Auto ondersteund, dat lijkt me niet in 2013 ook al het geval te zijn geweest? Is toch wel een heel complete auto voor een mooie prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Laatst online: 02-10 15:50

Shunt

Boe

Aghanim schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 09:26:
Heeft de Leon onlangs een update gehad qua media systeem? Er wordt Apple CarPlay en Android Auto ondersteund, dat lijkt me niet in 2013 ook al het geval te zijn geweest? Is toch wel een heel complete auto voor een mooie prijs.
Net zoals alle andere VW auto's krijgen die gewoon iedere keer als er een nieuw media systeem dat systeem er ingebouwd onafhankelijk introductie jaar. Zo zit er dit jaar het nieuwe serie media systeem in de Octavia welke volgens mij het zelfde introductie jaar heeft.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aghanim schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 06:57:
Argh ik zit echt in tweestrijd met mezelf. Ene kant benut ik het liefst mijn lease budget volledig en neem ik een Passat, aangeklede Suberb of kale A4. Aan de andere kant schrik ik van het verschil in netto bijtelling ten opzichte van mijn 20% A3. Betaal nu 255 per maand (zit ruim onder lease budget dus krijg het verschil bruto terug) en moet nu naar 25% benzine toe waardoor ik op zo'n 480 euro uit ga komen. Dat is bijna 2x zoveel geld en voor sommigen een maand huur. Ik kan het prima betalen maar eigenlijk is het belachelijk.

Het excuus dat ik ook veel rijd is er zeker maar besef met net pas dat dit eigenlijk werkverkeer is en dat ik nog geen 100km per week privé rijd.
Misschien eens kijken om in 2017 alleen zakelijk te gaan rijden, al is het gedoe van een eigen auto met onvoorziene uitgaven ook weer niks.

Je kunt ook de bijtelling wat drukken door een "goedkope" auto te nemen toch? En als je het niet gebruikte leasebedrag terug krijgt dan kun je prima op 300 EUR uitkomen lijkt me. Voor de rest is het een persoonlijke keuze en het is maar net wat je er voor over hebt. Als je een gunstige auto in de lease neemt van pak hem beet 35k dan zal je toch wel richting de 300 komen. Aan de andere kant; wat doe je anders met het geld? Zo kun je op alles wel besparen. Wat moet je met een groter huis etc. Je mag trouwens absoluut geen diesel? Ook niet als je gewoon binnen budget blijft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Shunt schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 09:34:
[...]

Net zoals alle andere VW auto's krijgen die gewoon iedere keer als er een nieuw media systeem dat systeem er ingebouwd onafhankelijk introductie jaar. Zo zit er dit jaar het nieuwe serie media systeem in de Octavia welke volgens mij het zelfde introductie jaar heeft.
Maar het mediasysteem (navi) wat bij introductie in de Leon zat is dus geüpdatet met de meest recente versie? Bij de A3 is dat voor zover ik weet namelijk niet. Daar zit nog de 2013 versie in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

Aghanim schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 10:03:
[...]

Maar het mediasysteem (navi) wat bij introductie in de Leon zat is dus geüpdatet met de meest recente versie? Bij de A3 is dat voor zover ik weet namelijk niet. Daar zit nog de 2013 versie in.
Volgens mij heeft Audi dan ook geen modulair systeem zoals ze bij de VW groep hebben.
Eigenlijk past uit iedere VW groep uit de zelfde klasse auto de navi in elk model. Met uitzondering van de Seat daar kan je vaak niet het grote navi scherm krijgen.

Game PC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Jazzy schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 09:20:
[...]
Is een hele normale vraag, mailtje van twee zinnen waar je gewoon antwoord op krijgt.
Uiteindelijk gewoon mijn manager gevraagd, blijkbaar is het verzoek al een maand terug naar de wagenparkbeheerder gegaan. Nu is het gewoon een kwestie van afwachten totdat ik een lijst krijg met mogelijke modellen.

Thanks all :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Aghanim schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 06:57:

Hoezo MOET je naar benzine toe :?
Sowieso zou ik als ik jou was (je hebt een kleine toch?) voor de Superb station gaan. Mooie bak en een zee aan ruimte. Of een Passat GTE als je hem nog kunt krijgen, zit je ook benzine maar wel lage bijtelling vziw :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
The Eagle schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 21:02:
[...]

Hoezo MOET je naar benzine toe :?
Sowieso zou ik als ik jou was (je hebt een kleine toch?) voor de Superb station gaan. Mooie bak en een zee aan ruimte. Of een Passat GTE als je hem nog kunt krijgen, zit je ook benzine maar wel lage bijtelling vziw :)
Hebben een diesel grens op minimaal 45000km en dat red ik niet. Elektrisch mag ook niet helaas. Heb woensdag proefrit met Leon ST FR full option en probeer diezelfde dag de Superb ook mee te krijgen. Is in elk geval een mooie auto om te zien en bizar ruim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

Aghanim schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 22:01:
[...]

Hebben een diesel grens op minimaal 45000km en dat red ik niet. Elektrisch mag ook niet helaas. Heb woensdag proefrit met Leon ST FR full option en probeer diezelfde dag de Superb ook mee te krijgen. Is in elk geval een mooie auto om te zien en bizar ruim.
Een beetje een vreemde keuze om een Leon te vergelijken met een Superb waarom niet de Octavia ?

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Shunt schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 22:47:
[...]

Een beetje een vreemde keuze om een Leon te vergelijken met een Superb waarom niet de Octavia ?
Omdat ik die lelijk vind. Zo vreemd vind ik het vergelijk op zich niet. Een goed aangeklede auto uit een lager segment tegen een minder goed aangeklede auto uit een segment hoger.

[ Voor 24% gewijzigd door Aghanim op 26-03-2016 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

Aghanim schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 23:29:
[...]

Omdat ik die lelijk vind. Zo vreemd vind ik het vergelijk op zich niet. Een goed aangeklede auto uit een lager segment tegen een minder goed aangeklede auto uit een segment hoger.
Ik vind de Leon juist heel lelijk en qua grote / en luxe en uitstraling totaal niet in de buurt komen van de Octavia vandaar :D. Tip kijk ook eens naar de Opel astra estate en de Renault Talisman.

Game PC

Pagina: 1 ... 49 ... 53 Laatste

Dit topic is gesloten.