Ik mag ook weer een nieuwe auto gaan uitzoeken. Aangezien we sinds kort een kindje hebben is ruimte deze keer wel van belang. Helaas moet ik benzine nemen waardoor er over het algemeen geen ontkomen aan is qua 25% bijtelling. Het voordeel is wel dat het dan ook niet meer loont om een langzamere motor te nemen natuurlijk. Momenteel twijfel ik heel erg tussen een aantal modellen, we mogen VAG+Peugeot leasen en ik wil op max 400 euro netto bijtelling uitkomen wat bij ons, inclusief eigen bijdrage, op een cataloguswaarde van ruim 37000 uitkomt met 25% bijtelling.
Ik twijfel tussen dik aankleden van een C-segmenter of een wat kale D-segmenter.
Auto's die ik op het oog heb:
- 308SW
- 508SW Bluelease
- Superb
- Passat
De 308 zou met 21% zeer voordelig zijn of ik neem de 308GT met 205 PK. De 508 heeft vermoedelijk een betere wegligging en is 'meer' auto. De Superb vind ik van buiten erg mooi en heeft veel bang for buck. De Passat voelt het meest premium maar is vrij kaal voor 37K.
Octavia en Leon vind ik niet mooi, de Golf krijgt eind 2016 een facelift dus dat vind ik zonde.
Ik rijd momenteel in een A3 die ik qua interieur en afwerking subliem vind. Dat maakt dat bijvoorbeeld de Superb en 508 mij erg tegenvallen qua dashboard. De Passat komt wat meer in de buurt maar is dan vrij kaal qua features.
Lastige is dat de A3 vrij klein is met kinderwagen maar dat ik niet per se in 2016 moet bestellen. Een jaar wachten qua bijtelling kan ook interessant zijn.
Overigens iemand die weet hoe het werkt als je een voorraad auto wilt bestellen? Onze leasemaatschappij is Leaseplan en Alphabet. Daar kun je prima de auto bestellen maar hoe zij vervolgens welke dealer contacten weet ik niet.
[
Voor 10% gewijzigd door
Aghanim op 23-03-2016 17:29
]