Keuze leaseauto - Deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 47 ... 53 Laatste
Acties:
  • 304.850 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je hebt al een tijdje geen kinderstoelen/campingbedjes/kinderwagens meer.. Daar loop ik nog wel mee te slepen. :) En dan ben ik toch weer blij met een station.
wvkreg schreef op zaterdag 12 maart 2016 @ 12:00:
Tja, een Audi rijden of een Ford / Opel. Ik bedoel die keuze is niet moeilijk toch? Veel plezier met de A4 proefrit. Pak wel de uitvoering met sportstoelen, tour pakket en 190pk als het kan. En handbak natuurlijk :-)
Heb juist wel een s-tronic genomen. Wil eigenlijk wel automaat gaan rijden. Zie hier en daar wel wat berichten dat hij niet super fijn zou zijn in de A4 maar wil dat zelf ondervinden. Vaak vallen de negatieve punten van de (autoweek) reviewers verder niemand op. Proefrit is met een TDI 190pk terwijl ik voor de benzine variant zou gaan. Die is nog ietsje rapper maar liggen wel bij elkaar in de buurt qua prestaties. Zag dat Audi zowaar ook wat acties met de A4 heeft. Beetje de catalogus prijs drukken.

Oh, en er is natuurlijk nog wel meer dan Ford/Opel. Een Passat GTE is op zich ook niet verkeerd en zal me toch 225-250EUR per maand gaan schelen. Ook vind ik de V70 nog steeds een mooie wagen. Die kun je nu voor pak hem beet 48k helemaal vol opties rijden zo'n beetje. Met standverwarming etc. Denk alleen wel dat ik er spijt van ga krijgen. Oud model en aan de binnenkant veel weg van mijn huidige V60.

[ Voor 89% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2016 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 26-09 20:39

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Ik wil ook een automaat. Voor ouwe lullen? Prima. Dat word ik zo onderhand ook...

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• runner83
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 18-08 17:52
Aanvraag voor Audi A3 limousine ligt ter goedkeuring. Maar toch net nog even een proefrit gemaakt in de golf variant R-line, om praktische redenen begin ik nu toch te twijfelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02-10 23:05
AllSeeyinEye schreef op zaterdag 12 maart 2016 @ 14:01:
Ik wil ook een automaat. Voor ouwe lullen? Prima. Dat word ik zo onderhand ook...
Ik rij sinds kort automaat, ik wil nooit meer anders :+
runner83 schreef op zaterdag 12 maart 2016 @ 14:03:
Aanvraag voor Audi A3 limousine ligt ter goedkeuring. Maar toch net nog even een proefrit gemaakt in de golf variant R-line, om praktische redenen begin ik nu toch te twijfelen.
Niet omdat ik nu zelf ook Audi rij hoor maar gewoon niet twijfelen en de Audi nemen. Ik vind mijn A3 fantastisch rijden en vind hem van binnen en van buiten toch echt een stap omhoog.

[ Voor 21% gewijzigd door Tristan op 12-03-2016 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekoek81
  • Registratie: Juli 2008
  • Nu online
Herkenbaar. Stond voor dezelfde keuze. A3 limousine is erg mooi. Mooier dan de Golf. Toch rij ik de Golf variant. Reden kinderwagen en al die andere troep.

Als ik die ruimte niet nodig had stond er wel een A3 limousine voor de deur. Volgende misschien. Dan zijn de kinderwagens verleden tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:04

aex351

I am the one

AllSeeyinEye schreef op zaterdag 12 maart 2016 @ 14:01:
Een goede automaat is pure luxe. Ik ben iemand die altijd voor handgeschakeld ging, maar heb nu een BMW met automaat, juist omdat ik er benieuwd naar was. En dit rijdt echt zo fijn. Je kan veel relaxter zitten (al zal dit ook wel te maken hebben met de auto zelf - overzicht - stoelen - etc.). Ook ik had zoiets van, automaat!, nee liever handgeschakeld. Optimaal schakelen etc. Nou deze automaat, al is die soms wat fanatiek, doet het prima en stoplicht sprintjes zijn helemaal een feest met sport mode aan :+. Wellicht dat deze ervaring ook auto/merk specifiek is. Maar ik zou een automaat absoluut niet afschrijven. Eerder aanbevelen.

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Ik wil ook nooit meer een handgeschakelde. Toen ik ooit de mogelijkheid kreeg om de standaard Polo in te ruilen voor een Honda Civic Hybrid wilde ik dat niet vanwege de automaat. Maar toen ik het toch maar had gedaan was ik al snel om. Sindsdien heb ik op wat voorloopauto's na altijd een automaat gekozen en ik wil nooit meer een handgeschakelde.
Daar komt bij dat ik maar een kleine vrouw ben en met een automaat hoef ik de stoel minder ver naar voren te zetten. Dat zit echt veel relaxter. Meestal zette ik de stoel toch iets te ver naar achter omdat ik anders bijna met het stuur in mijn maag zat, met als gevolg kramp in mijn voet of kuit tijdens files.

Ik gebruik die argumenten nu ook als ik een vervangende auto nodig heb bij de dealer, meestal krijg ik dan een minder basic auto mee en soms een hogere categorie. Ik voel me daarover niet schuldig, er zijn ook zat mensen die per se een grote station vragen en die ook krijgen.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Daar moet dan wel bijgezegd worden dat een gemiddelde Audi dealer iets anders omgaat met leenauto's dan zeg de gemiddelde Seat dealer.

Wat trouwens ook leuk is is van te voren ff bellen dat je het nieuwe model A3 of A4 graag mee wilt hebben als leenauto ivm uitzoeken nieuwe leasewagen. Lukt meestal wel, rij je even heel leuk :)

Qua automaat: zou bij mijn vorige baas een Octavia met DSG geleased hebben. Rijdt idd heel lekker. Maar switchte van baan. Dus nu een handgeschakelde maar inmiddes wel full options 308 station. Rijdt ook prima - al was de A3 een prima kilometervreter.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-10 21:38
Pseud0n schreef op maandag 07 maart 2016 @ 16:22:
Net te horen gekregen dat ik dan toch deze week al een nieuwe wagen mag kiezen voor tegen de zomer. Ik denk dat ik voor de Opel Astra zou gaan, die staat scherp geprijsd bij de LM.

Voor mijn leasebudget krijg ik:
Opel Astra 1.6 CDTI 136pk Innovation, Deep Sky Blue met
  • Business Premium Pack Innovation
  • Perimeter Protection Pack Plus
  • CD speler (ja, mijn vrouw en ik leggen nog lekker ouderwets cd'tjes op in de wagen)
  • 8-voudig verstelbare massagezetel bestuurder
  • quick heat
  • keyless entry
Enige waar ik nog aan twijfel is de keuze tussen 17"-multispaak velgen of een schuifdak. Een beetje kiezen tussen een wagen die mooier is of (nog) comfortabeler om effectief in te zitten. Schuifdak zou ook nog ruimte laten in het budget voor een volwaardig reservewiel, al wil ik daar wel iets voor bijleggen. Op de foto's ziet dat schuifdak er niet zeer groot uit. Iemand ervaring?
Ik opteer voor het schuifdak hoor! Als je dat eenmaal gewend bent dan wil je nooit mee randers. Zodra er beetje een zonnetje is kan hij open en dat is een heerlijke feeling :+ Frisse lucht, zonnetje op de bol, idealiter nog een bakje koffie in de armsteun. Het enige hele grote minpunt aan mijn huidige v40 is dat deze dus ontbreekt omdat ze geen schuifdak leveren. Tot nu toe altijd in mijn auto's gehad en de volgende komt het zeker weer terug.

Die velg maakt het alleen maar minder comfortabel en als je pech hebt wordt hij ook nog gevoeliger voor spoorvorming etc (doet me weer denken aan die Outlander demo op 19inch die elk spoor opzocht, dan weet je zeker dat je klanten hem niet meer hoeven :F ). Is alleen leuk als je naar je auto kijkt op de oprit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pseud0n
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 27-09-2023
thefox154 schreef op maandag 14 maart 2016 @ 09:05:
[...]

Ik opteer voor het schuifdak hoor! Als je dat eenmaal gewend bent dan wil je nooit mee randers. Zodra er beetje een zonnetje is kan hij open en dat is een heerlijke feeling :+ Frisse lucht, zonnetje op de bol, idealiter nog een bakje koffie in de armsteun. Het enige hele grote minpunt aan mijn huidige v40 is dat deze dus ontbreekt omdat ze geen schuifdak leveren. Tot nu toe altijd in mijn auto's gehad en de volgende komt het zeker weer terug.

Die velg maakt het alleen maar minder comfortabel en als je pech hebt wordt hij ook nog gevoeliger voor spoorvorming etc (doet me weer denken aan die Outlander demo op 19inch die elk spoor opzocht, dan weet je zeker dat je klanten hem niet meer hoeven :F ). Is alleen leuk als je naar je auto kijkt op de oprit.
Na wat kastje-naar-muur gedoe is de wagen deze ochtend besteld geraakt. Heb voor het raam gekozen, om dezelfde redenen die jij aanhaalt :) Uiterlijk zie je niet als je erin zit, in de zomer krijg je wat frisse lucht, en grotere velgen zijn meestal toch iets minder comfortabel.

Alleen jammer dat nu het lange wachten is aangebroken, nog 5 maanden met mijn kale corsa rondrijden voor ik de nieuwe in ontvangst mag nemen... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
vinom schreef op zaterdag 12 maart 2016 @ 10:51:
Het is maar wat je er voor over hebt :P Ik zou persoonlijk nooit een auto rijden die een bijtelling van 600,- heeft.
Al helemaal niet voor een opgeleukte Passat. Dan moet het toch echt minimaal A6, 5 serie, maar nog veel liever Jaguar XE of misschien wel een XF in dat segment!

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
YoshiBignose schreef op zaterdag 12 maart 2016 @ 12:16:
Omdat je het niet kan betalen... uiteindelijk is geld toch maar relatief?

Ik zou persoonlijk nooit een Audi rijden maar dat is weer een andere discussie :9
Er zit bij sommigen wel degelijk een verschil tussen niet kunnen betalen en niet willen betalen...
Ik heb zelf voor de Focus een Fabia gereden. Dat terwijl mijn budget ook een D segmenter als een Mondeo toelaat.

De huidige Focus zit ook 120 euro per maand onder het leasebudget. Uiteindelijk is het allemaal geld wat je wegdraagt naar de belastingdienst. Hoe minder hoe beter in mijn optiek ;)
Verwijderd schreef op zaterdag 12 maart 2016 @ 13:42:
Oh, en er is natuurlijk nog wel meer dan Ford/Opel. Een Passat GTE is op zich ook niet verkeerd en zal me toch 225-250EUR per maand gaan schelen. Ook vind ik de V70 nog steeds een mooie wagen. Die kun je nu voor pak hem beet 48k helemaal vol opties rijden zo'n beetje. Met standverwarming etc. Denk alleen wel dat ik er spijt van ga krijgen. Oud model en aan de binnenkant veel weg van mijn huidige V60.
V70 zou ik nu niet doen, maar de opvolger komt ieder moment uit: V90
Eén van de weinige Audi's die ik wel echt wat vind hebben...
Golf heb ik echt helemaal niet mee persoonlijk.
Pseud0n schreef op maandag 14 maart 2016 @ 12:27:
Na wat kastje-naar-muur gedoe is de wagen deze ochtend besteld geraakt. Heb voor het raam gekozen, om dezelfde redenen die jij aanhaalt :) Uiterlijk zie je niet als je erin zit, in de zomer krijg je wat frisse lucht, en grotere velgen zijn meestal toch iets minder comfortabel.

Alleen jammer dat nu het lange wachten is aangebroken, nog 5 maanden met mijn kale corsa rondrijden voor ik de nieuwe in ontvangst mag nemen... :(
Gefeliciteerd en succes met het wachten!

[ Voor 53% gewijzigd door BlakHawk op 14-03-2016 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dfrenner schreef op maandag 14 maart 2016 @ 13:53:
[...]

V70 zou ik nu niet doen, maar de opvolger komt ieder moment uit: V90
V90 zal te duur gaan worden denk ik als ik zo naar de prijzen van de S90 kijk. En dan moet er ook nog een T4 komen. Weet niet of we die in 2016 nog kunnen verwachten? Nu alleen de T5&T6.

V70 is inderdaad oud maar ik schrijf hem nog niet helemaal af. Veel auto voor relatief "weinig" geld.
Pseud0n schreef op maandag 14 maart 2016 @ 12:27:
[...]

Een 17" met 225/45 valt overigens echt wel mee. Daar zal het echt niet een harde stuiterbak van worden. Is nog een redelijke wang. Maar prima keus inderdaad als je zo'n dakkie wat vindt.
dfrenner schreef op maandag 14 maart 2016 @ 13:49:
[...]

Al helemaal niet voor een opgeleukte Passat. Dan moet het toch echt minimaal A6, 5 serie, maar nog veel liever Jaguar XE of misschien wel een XF in dat segment!
Is niet echt dezelfde categorie. Zou ook liever een panamera rijden. En veel plezier in je opgeblazen Fiesta!

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2016 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Verwijderd schreef op maandag 14 maart 2016 @ 14:27:
V90 zal te duur gaan worden denk ik als ik zo naar de prijzen van de S90 kijk. En dan moet er ook nog een T4 komen. Weet niet of we die in 2016 nog kunnen verwachten? Nu alleen de T5&T6.

V70 is inderdaad oud maar ik schrijf hem nog niet helemaal af. Veel auto voor relatief "weinig" geld.
Ja het blijft een echte directeursauto/merk. Ik wist niet dat de S90 zo veel duurder was geworden.
Wat ik wel weet is dat DSTC ongeevenaard is. Het is dat er geen ruime Volvo in mijn budget past, anders was ik echt weer voor een Volvo gegaan. (Heb de C30 gereden).
Is niet echt dezelfde categorie. Zou ook liever een panamera rijden.
XE vanaf 41k een 163PK diesel versie met RWD. Dan heb je een wat exclusievere auto, voor hetzelfde als een beetje A4 kost, waar bij wijze van spreken iedere vertegenwoordiger nog in aan komt rijden.
En veel plezier in je opgeblazen Fiesta!
Er zit nog wel een wezenlijk verschil tussen een Fiesta en Focus, al is de achterbank wel een beetje krap soms... Verder rijdt de Focus gewoon heerlijk in de bochten. Weinig auto's die je zo erin kunt smijten zonder dat er onderstuur optreed.

Maar ja het komt voor mij ook dichterbij, mijn volgende dilemma: Nieuwe auto, of de Focus een jaar verlengen?

Een nieuwe Mondeo, of Talisman lijkt me geweldig, maar is dat honderden euro's per maand netto waard!?

Edit:
Ik heb overigens daadwerkelijk met de Passat en A4 achter elkaar gereden en ik vond het echt heel veel van hetzelfde. Kwa wegligging, stuurgedrag, beide niet mijn ding...

[ Voor 5% gewijzigd door BlakHawk op 14-03-2016 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 01-10 08:17
Ik heb weinig met Renault maar die Talisman is wel netjes. Ben benieuwd of we ze veel gaan zien rijden...

Dat de Passat en A4 veel op elkaar lijken geloof ik wel. Prijs verschilt ook niet heel veel meer... zag laatst een Passat voor 70k 8)7 dat is toch geen auto meer voor het volk...

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
YoshiBignose schreef op maandag 14 maart 2016 @ 15:54:
Ik heb weinig met Renault maar die Talisman is wel netjes. Ben benieuwd of we ze veel gaan zien rijden...

Dat de Passat en A4 veel op elkaar lijken geloof ik wel. Prijs verschilt ook niet heel veel meer... zag laatst een Passat voor 70k 8)7 dat is toch geen auto meer voor het volk...
Ik ben ook wel beniewd. Maar uiteindelijk zal ik toch kiezen om de Focus een jaar te verlengen, ik ken mezelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• runner83
Niet omdat ik nu zelf ook Audi rij hoor maar gewoon niet twijfelen en de Audi nemen. Ik vind mijn A3 fantastisch rijden en vind hem van binnen en van buiten toch echt een stap omhoog.
Dat heb ik zelf ook kwa afwerking en rijplezier zou ik voor de A3 gaan maar zoals pannenkoek aangaf zit in het hetzelfde schuitje :)
Herkenbaar. Stond voor dezelfde keuze. A3 limousine is erg mooi. Mooier dan de Golf. Toch rij ik de Golf variant. Reden kinderwagen en al die andere troep.

Als ik die ruimte niet nodig had stond er wel een A3 limousine voor de deur. Volgende misschien. Dan zijn de kinderwagens verleden tijd.
Op het moment nog maar 1 kinderwagen en die past makelijk, maar ja wat brengt de toekomst zit toch voor 4 jaar eraan vast.
keuzes!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
  • Laatst online: 08:53
dfrenner schreef op maandag 14 maart 2016 @ 16:02:
[...]

Ik ben ook wel beniewd. Maar uiteindelijk zal ik toch kiezen om de Focus een jaar te verlengen, ik ken mezelf.
Wie vergelijkt nou een Focus met een Passat of A4? Das wel lef hebben.. 8)7 (D en C segment).
Gooi jij de Focus maar lekker hard in de bocht hoor.. :), je kunt wel een nieuwe kopen omdat de Focus de helft kost.

Jag XE is een leuke bak, maar wordt vaak door het Jag (lees duur) imago bij leasemaatschappijen niet goedgekeurd (of door werkgevers).

[ Voor 7% gewijzigd door wvkreg op 14-03-2016 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
wvkreg schreef op maandag 14 maart 2016 @ 17:08:
Wie vergelijkt nou een Focus met een Passat of A4? Das wel lef hebben.. 8)7
Gooi jij de Focus maar lekker hard in de bocht hoor.. :)
Jag XE is een leuke bak, maar wordt vaak door het Jag (lees duur) imago bij leasemaatschappijen niet goedgekeurd (of door werkgevers).
Huh, waar doe ik dat dan!? Ik vergelijk de A4 met de Passat en ik rijd zelf een Focus. Waar haal jij een Focus voor de helft? :+

Als ik hem even snel door leaseplandirect gooi, komt de XE met een waarde van 42k op 800 per maand uit bij 48 maanden en 35k per jaar. Een A4 avant zit met 45k waarde ook op de 800 per maand.

Dus ja, hij is wat duurder. Maar je rijdt wel een auto die veel meer klasse uitstraalt en veel exclusiever is.

Ik heb de keuze niet, maar stel dat ik hem zou hebben zou ik het wel weten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorted.bits
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-10 21:21
wvkreg schreef op maandag 14 maart 2016 @ 17:08:
[...]

Wie vergelijkt nou een Focus met een Passat of A4? Das wel lef hebben.. 8)7 (D en C segment).
Gooi jij de Focus maar lekker hard in de bocht hoor.. :), je kunt wel een nieuwe kopen omdat de Focus de helft kost.

Haha, inderdaad. Leuke vergelijking ;).

Jaguar XE is inderdaad een mooie auto, ziet er leuk uit en qua budget ook erg aardig (ook met wat opties er bij).

Nog even over Ford trouwens. Die site is al in jaren niet geupdate lijkt het. De configurator werkt hier niet in Chrome (gebruikt hij Flash misschien?) en daarnaast zijn de meeste modellen niet echt met de tijd meegegaan (behalve de Mondeo, wat echt een leuke auto is).

Voordeel is dat ik begin 2017 pas hoef te beslissen, waarna de bijtellingsregels voor de auto's waar ik naar aan het kijken ben toch wat soepeler worden (als ik het goed begrepen heb is alles waar ik naar aan het kijken ben dan 22%).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Ik vegelijk altijd al mijn opties. Een A4 is geen optie... Een Mondeo bijvoorbeeld wel, maar een Twingo (voorbeeld) ook en alles wat daar tussenin zit... Ja dan ga ik de Fabia toch met een Mondeo vergelijken en dan voornamelijk op financieel vlak, op ruimte, bijtelling, opties en looptijd. Dat heb ik in 2011 gedaan, een Fabia geleased...

Sommige mensen verklaarden me voor gek :+
Maar ja, met een looptijd van 1,5 jaar zat ik dusdanig onder budget, dat ik van het restant leasebudget de bijtelling kon betalen. En de optielijst (die niet zo groot was) kon je volledig afvinken. De station had genoeg ruimte voor vakanties en "just in case" wel een dakkoffer erbij genomen.

Het is altijd een afweging...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dfrenner schreef op maandag 14 maart 2016 @ 17:14:
[...]

Huh, waar doe ik dat dan!? Ik vergelijk de A4 met de Passat en ik rijd zelf een Focus. Waar haal jij een Focus voor de helft? :+

Als ik hem even snel door leaseplandirect gooi, komt de XE met een waarde van 42k op 800 per maand uit bij 48 maanden en 35k per jaar. Een A4 avant zit met 45k waarde ook op de 800 per maand.

Dus ja, hij is wat duurder. Maar je rijdt wel een auto die veel meer klasse uitstraalt en veel exclusiever is.

De XE van 42k is verre van af. Zo'n auto met oa halogeen vind ik niet meer klasse uitstralen. Maar goed, maakt verder ook niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Verwijderd schreef op maandag 14 maart 2016 @ 17:29:
De XE van 42k is verre van af. Zo'n auto met oa halogeen vind ik niet meer klasse uitstralen. Maar goed, maakt verder ook niet uit.
Dat is inderdaad een minpuntje, maar verder vind ik het een erg geslaagde auto.
Toch zou ik op het oog zo geloven dat het een veel duurdere auto is. Alleen de naam Jaguar al...

Ik vind het toch anders ogen, een Jaguar op de oprit of een A4.

Maar gelukkig verschillen smaken ;)

Helaas ben ik er niet voor in de markt, nu kost het Jaguar toch een klant :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• runner83
Ik moet wel zeggen ik schrok van het verschil aan bedrag tussen dezelfde auto Audi a3 op leaseplan en alphabet had nooit gedacht dit zo een verschil kon uitmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elm0wer
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12-02 12:31
runner83 schreef op maandag 14 maart 2016 @ 17:36:
Ik moet wel zeggen ik schrok van het verschil aan bedrag tussen dezelfde auto Audi a3 op leaseplan en alphabet had nooit gedacht dit zo een verschil kon uitmaken.
Kun je dit wat meer toelichten? Ik kijk ook voor een A3 Limousine over een paar maandjes..

Statistieken zijn als bikini's: wat ze tonen is erg suggestief, wat ze niet tonen is essentieel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• runner83
Elm0wer schreef op maandag 14 maart 2016 @ 17:47:
[...]

Kun je dit wat meer toelichten? Ik kijk ook voor een A3 Limousine over een paar maandjes..
Nou als ik op beide websites de gelijke configuraties bekijk zie ik toch een redelijk verschil in het leasebedrag per maand. vooral een groot verschil in brandstofkosten.
(aanvraag voor auto ligt nu tergoedkeuring bij wagenparkbeheer ben benieuwd) :D

[ Voor 9% gewijzigd door runner83 op 14-03-2016 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elm0wer
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12-02 12:31
runner83 schreef op maandag 14 maart 2016 @ 17:49:
[...]

Nou als ik op beide websites de gelijke configuraties bekijk zie ik toch een redelijk verschil in het leasebedrag per maand. vooral een groot verschil in brandstofkosten.
Duidelijk, ook maar eens kijken. Al heb ik nog een paar maandjes de tijd ^^

Ben benieuwd !

Statistieken zijn als bikini's: wat ze tonen is erg suggestief, wat ze niet tonen is essentieel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
  • Laatst online: 08:53
dfrenner schreef op maandag 14 maart 2016 @ 17:14:
[...]

1 Focus is een halve A4 qua cataloguswaarde. Ford is inderdaad gedateerd, alleen de dikste Mondeo (Vignale) is wel aardig.

Jaguar xe is met de juiste opties, r sport en led en audio upgrade rond de 53k.
A4 ook trouwens nog iets meer met pro line plus, led, audi sound, tourpakket, etc.
Maar 't ging om het imago van Jaguar. Dat wordt ervaren als duur en exclusief.

[ Voor 5% gewijzigd door wvkreg op 14-03-2016 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

En das in de lease ook net het issue: je moet er met goed fatsoen mee bij de klant aan kunnen komen, en das met een Jag wat lastiger dan met een gelijkgeprijsde BMW 3 of 4 serie.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:45
wvkreg schreef op maandag 14 maart 2016 @ 19:09:
[...]

1 Focus is een halve A4 qua cataloguswaarde. Ford is inderdaad gedateerd, alleen de dikste Mondeo (Vignale) is wel aardig.

Jaguar xe is met de juiste opties, r sport en led en audio upgrade rond de 53k.
A4 ook trouwens nog iets meer met pro line plus, led, audi sound, tourpakket, etc.
Maar 't ging om het imago van Jaguar. Dat wordt ervaren als duur en exclusief.
Een Jag is toch eigenlijk ook gewoon een Ford ;)
Ik heb er geen associatie mee dat het een duur/exclusief merk is hoor.
De Fiskers,Astons,Maserati's etc. die noem ik duur en exclusief.
De meeste Jags (jeegss natuurlijk) blinken nergens in uit voor het geld als je het mij vraagt...

Tegenwoordig is Tata de eigenaar lees ik... maar hiervoor veelal Ford onderdelen/onderstel te vinden in de Jags.
Elm0wer schreef op maandag 14 maart 2016 @ 17:53:
[...]

Duidelijk, ook maar eens kijken. Al heb ik nog een paar maandjes de tijd ^^

Ben benieuwd !
Ik zou als je geduld hebt nog even wachten, de virtuele cockpit komt later dit jaar naar de A3 als ik me niet vergis.
Het model is schitterend, ik heb zelf net mijn A3 2012 opgereden en nu een Seat Leon ST gekozen ivm kids.
Als de kids er niet waren geweest was het op zeker een A3 limo geworden :9~

[ Voor 29% gewijzigd door GeeMoney op 14-03-2016 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 03-10 13:35
Voor de kleine Jags geld / gold dat inderdaad. Ik zou niet weten welk Ford platform onder de XJ zou zitten. Ook motorisch zijn XJs geen Fords afaik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:02
de XE is nog steeds een mondeo, maar wel een hele fijne :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Heb even gekeken, XE en XF zijn inderdaad Ford platforms. XJ niet. Wikipedia: List of Ford platforms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

Een aantal collega's hebben een XE, en ik had ook de mogelijkheid om hiervoor te kiezen, het kon (en kan) me echter niet bekoren, dit heeft met twee zaken te maken: beperkte binnenruimte en het interieur.

Exterieur ziet de XE er in de juiste opties leuk uit, dit zou voor mij dan de enige factor moeten zijn om de XE als serieuze kandidaat te bestempelen.
Ook zoals hierboven aangehaald, hecht ik weinig waarde aan het merk Jaguar, terwijl ik toch wel kan zeggen een autoliefhebber te zijn.

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 02-10 20:35
dfrenner schreef op maandag 14 maart 2016 @ 15:10:
[...]

Ja het blijft een echte directeursauto/merk. Ik wist niet dat de S90 zo veel duurder was geworden.
Wat ik wel weet is dat DSTC ongeevenaard is. Het is dat er geen ruime Volvo in mijn budget past, anders was ik echt weer voor een Volvo gegaan. (Heb de C30 gereden).
Valt eigenlijk echt goed mee. De S90 D3 start bij iets onder de 38000 (in BE) en daar zit dan al ACC, digitaal dashboard, goede audio en alle veiligheidssnufjes die je je kan verzinnen op. Een vergelijkbaar uitgeruste 518d of A6 is makkelijk 45000 euro. Dat is vrij veel voor je geld gezien de afwerking van de S90 zeker op het niveau van die twee zitten en de S90 echt een zee aan ruimte heeft. Tegenover dat is een A4/XE een kleine auto en eigenlijk ook echt niet vergelijkbaar

Op vlak van design en motoren vind ik de S90/V90 echt een hele mooie auto. Alleen jammer dat de versnellingsbakken, en dan vooral de automaten zodanig achterlopen dat de CO2 waardes er van niet echt voordelig zijn.
Ik ben erg benieuwd wat er voor de rest van het Volvo gamma gaat uitvallen met deze richting die ze uit aan het gaan zijn. Tegen 2017 gingen ze de rest van het gamma ook vernieuwd hebben. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-10 15:25
Ik ben gisteren eind van de middag gebeld door de dealer met de melding dat de auto besteld is. Richtdatum is 3 juni voor levering :)

Och ja, je moet toch wat he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

gwystyl

Beugeltje dan maar?

AndRo555 schreef op maandag 14 maart 2016 @ 23:03:
[...]

Valt eigenlijk echt goed mee. De S90 D3 start bij iets onder de 38000 (in BE) en daar zit dan al ACC, digitaal dashboard, goede audio en alle veiligheidssnufjes die je je kan verzinnen op. Een vergelijkbaar uitgeruste 518d of A6 is makkelijk 45000 euro. Dat is vrij veel voor je geld gezien de afwerking van de S90 zeker op het niveau van die twee zitten en de S90 echt een zee aan ruimte heeft. Tegenover dat is een A4/XE een kleine auto en eigenlijk ook echt niet vergelijkbaar

Op vlak van design en motoren vind ik de S90/V90 echt een hele mooie auto. Alleen jammer dat de versnellingsbakken, en dan vooral de automaten zodanig achterlopen dat de CO2 waardes er van niet echt voordelig zijn.
Ik ben erg benieuwd wat er voor de rest van het Volvo gamma gaat uitvallen met deze richting die ze uit aan het gaan zijn. Tegen 2017 gingen ze de rest van het gamma ook vernieuwd hebben. :)
In Nederland is de D4 Kinetic al € 47.500, en dan heb je nog geen enkel vinkje gezet op de (lange) optielijst...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
runner83 schreef op maandag 14 maart 2016 @ 17:49:
[...]

Brandstofkosten......

Die krijgt je werkgever terug als hij teveel betaald of hij moet bijbetalen als hij te weinig betaald. Dus wat maakt jou dat uit? De auto ansich maakt niet heel veel uit. daarnaast heb je ook nog condities van het contract wat mensen vaak vergeten. Meer/Minder kilometers etc. Leaseplan wilt hier nog wel eens een belachelijk bedrag neer zetten, dit zijn zaken die vaak vergeten worden.

Het verschil in brandstof voorschot zit hem er waarschijnlijk in dat 1 met de fabrieksopgaaf rekent en nummer 2 er genoeg rond heeft rijden om een realistische weergave te doen. Dan weet je gelijk als je voor de goedkope kies wat er nog ongeveer nageheven gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• runner83
thefox154 schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 08:56:
[...]

Brandstofkosten......

Die krijgt je werkgever terug als hij teveel betaald of hij moet bijbetalen als hij te weinig betaald. Dus wat maakt jou dat uit? De auto ansich maakt niet heel veel uit. daarnaast heb je ook nog condities van het contract wat mensen vaak vergeten. Meer/Minder kilometers etc. Leaseplan wilt hier nog wel eens een belachelijk bedrag neer zetten, dit zijn zaken die vaak vergeten worden.

Het verschil in brandstof voorschot zit hem er waarschijnlijk in dat 1 met de fabrieksopgaaf rekent en nummer 2 er genoeg rond heeft rijden om een realistische weergave te doen. Dan weet je gelijk als je voor de goedkope kies wat er nog ongeveer nageheven gaat worden.
Nou omdat brandstof verekent is in mijn leasebudget. Daarnaast wist ik dit niet omdat dit mijn eerste Eigen gekozen leaseauto is, dus bijdezen mijn excuses als het als een niet zo slimme post was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredkroket
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
AndRo555 schreef op maandag 14 maart 2016 @ 23:03:
[...]
Wat versta je precies onder achterlopen? De recente Geartronics rijden echt fijn, zijn "boterzacht" in de file, schakelen zeer vlot... Een PowerShift versnellingsbak geeft gewoon niet altijd dezelfde beleving (kan me herinneren dat ik in mijn PowerShift V40 af en toe al hortend en stotend in de file reed). Ondanks de snelle schakeltijd en vanwege het hoge koppel wordt er soms dus voor de vertrouwde techniek gekozen (terwijl ze ook voor een DCT zouden kunnen gaan met natte platen koppeling, de auto's met minder vermogen hebben vaak een DCT met droge platen koppeling). Een DCT is eigenlijk een automatisch schakelende handbak, met ook de daaraan klevende nadelen die er kunnen zijn.

Er worden keuzes gemaakt, ze hebben gekozen voor een premium ervaring. Niet voor de laagste Co2 uitstoot of de kortste schakeltijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Just_A_User schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 01:02:
Ik ben gisteren eind van de middag gebeld door de dealer met de melding dat de auto besteld is. Richtdatum is 3 juni voor levering :)
Nice, de mijne wordt verwacht in Juli... ik denk dat ze nog met de hand gemaakt worden ofzo... :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
RomeoJ schreef op maandag 14 maart 2016 @ 22:23:
Een aantal collega's hebben een XJ, en ik had ook de mogelijkheid om hiervoor te kiezen, het kon (en kan) me echter niet bekoren, dit heeft met twee zaken te maken: beperkte binnenruimte en het interieur.
In die klasse is leasen vaak niet zo interessant. 25% bijtellen over een ton kost je al 13k per jaar aan belasting; neem het (forse) leasebedrag daarbij en je hebt een aardige zak geld om zelf mee te rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
Verwijderd schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 10:29:
[...]

Nice, de mijne wordt verwacht in Juli... ik denk dat ze nog met de hand gemaakt worden ofzo... :')
Ik weet niet wat je besteld hebt? Ik vind Juni vanaf nu niet zo heel lang, dat is zeg maar dik 2 maanden. Mijn ervaring is dat het meestal ietsje eerder is dan de opgegeven datum, maar hoe dan ook vind ik het niet echt heel erg lang. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
runner83 schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 09:16:
[...]

Nou omdat brandstof verekent is in mijn leasebudget. Daarnaast wist ik dit niet omdat dit mijn eerste Eigen gekozen leaseauto is, dus bijdezen mijn excuses als het als een niet zo slimme post was.
Zo bedoelde ik het niet hoor ;)
Maar om jezelf te beschermen check even wat ze doen als de leasem de brandstofkosten na factureert. Als je werkgever dit aan jou in rekening brengt omdat je op het rand van je budget zit kun je dus nog een redelijke nahefifng verwachten als dit geen realistisch inschatting is. En bij dezelfe auto twee heel verschillende bedragen zou niet moeten kunnen. Bij de GTE etc zag je dit ook, leasemaatschappijen die met de fabrieksopgave werken van 1,1 op. En leasemaatschappijen die maar vast 1:20 hanteren dat tikt als je wat kilometers rijd ngo wel even aan >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 03-10 18:56

Jazzy

Moderator SSC/PB

Moooooh!

t_captain schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 10:38:
[...]

In die klasse is leasen vaak niet zo interessant. 25% bijtellen over een ton kost je al 13k per jaar aan belasting; neem het (forse) leasebedrag daarbij en je hebt een aardige zak geld om zelf mee te rijden.
Weet niet waar je dat vandaan haalt maar volgens mij wordt er ook in die klasse volop geleased. De voordelen van lease tov. eigen aanschaf zijn precies hetzelfde: gespreide kosten, voorspelbare kosten, geen voorinvestering, geen risico. En die bijtelling moet je ook zien in de context van een heel ander salaris, wat voor jou veel is valt voor een ander wel weer mee.

Exchange en Office 365 specialist. Mijn blog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• runner83
thefox154 schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 10:55:
[...]

Zo bedoelde ik het niet hoor ;)
Maar om jezelf te beschermen check even wat ze doen als de leasem de brandstofkosten na factureert. Als je werkgever dit aan jou in rekening brengt omdat je op het rand van je budget zit kun je dus nog een redelijke nahefifng verwachten als dit geen realistisch inschatting is. En bij dezelfe auto twee heel verschillende bedragen zou niet moeten kunnen. Bij de GTE etc zag je dit ook, leasemaatschappijen die met de fabrieksopgave werken van 1,1 op. En leasemaatschappijen die maar vast 1:20 hanteren dat tikt als je wat kilometers rijd ngo wel even aan >:)
last net mijn bericht kwam ook een beetje verkeerd over;)
Kijk daar heb ik wat aan geeft een goed beeld hoe het in de werkelijk is:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09:46
Zo'n Volvo V40 D2 is overigens ook erg interessant zeg.....

Maak het mijzelf niet echt makkelijker :+

Potentiele lease wagens:
- Peugeot 208 BlueHDI GT-Line
- Citroen DS3 BlueHDI 120
- Ford Fiesta (diesel)
- Volvo V40 D2 (liever D3, maar die is stuk duurder)

Ben er overigens over uit dat ik ga dieselen. Benzine wordt gewoon veel te duur qua verbruik. Plus dat een diesel veel rustiger/soepeler rijdt dan zo'n toeren vretende benzinemotor.

[ Voor 26% gewijzigd door PdeBie op 15-03-2016 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
V40 dan natuurlijk he :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Voor iedereen die nog een 'goedkope' privé lease auto zoekt (Fiat 500, Clio, C1, Astra), Veronica heeft weer prijzen bedongen:
https://nl.cr5group.com/veronica-auto/results
(Gebruik e-mailadres test@test.com )

[ Voor 18% gewijzigd door Kecin op 15-03-2016 12:01 ]

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Jazzy schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 10:59:
[...]
Weet niet waar je dat vandaan haalt maar volgens mij wordt er ook in die klasse volop geleased. De voordelen van lease tov. eigen aanschaf zijn precies hetzelfde: gespreide kosten, voorspelbare kosten, geen voorinvestering, geen risico. En die bijtelling moet je ook zien in de context van een heel ander salaris, wat voor jou veel is valt voor een ander wel weer mee.
De meeste zakelijke rijders in de klasse van een XJ (of S, 7, A8), zullen een BV hebben. Van de rest zal een groot deel in een positie zitten waarin een individuele arbeidsovereenkomst van kracht is (en dus ook vrijheid m.b.t. de samenstelling van de arbeidsvoorwaarden).

De keuze tussen prive en zakelijk rijden is dan vooral een belastingtechnische.

Een XJ van de zaak rijden kan soms heel interessant zijn; je koopt de auto zakelijk in, pakt in enkele jaren een enorme afschrijving ten laste van de winst en koopt daarna de auto tegen een gunstige prijs prive over.

Leasen...tja. Voor de grap een XJ 3.0 diesel uitgerekend op LP direct. 48 maanden, 40.000 km per jaar kwam op 1935,- uitgaande van de basic voorwaarden. Zet daar een BTW correctie privegebruik overheen en de brandstofkosten en je zit aan 2500 per maand. Van hetzelfde geld kun je in box 2 netto 1500 euro ontvangen. Plus 1000 aan inkomstenbelasting over de bijtelling, 2500 netto. Het gemak van leasen moet dan wel zwaar wegen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Ja het liefste wel, maar als je die een beetje aankleed wordt hij toch best prijzig.
Aantal opties die ik graag zou willen hebben zijn toch aardig aan de prijs. En ik vind het raar dat bepaalde zaken niet standaard zijn. Climate Control bijvoorbeeld of handsfree bellen. Kom op.... we leven in 2016 :P

Opties die ik graag zou willen hebben in volgorde van belang:
- 17 inch wielen i.c.m. kleine verlaging (20mm is optie bij Volvo)
- Climate Control
- Interieur met zwarte dakhemel bekleding
- Harman Kardon speakersysteem
- Automatisch dimmende binnenspiegel
- Elektrisch inklapbare buitenspiegels
- Navigatie

Kom ik bij Athlon uit op +/- € 735 lease bedrag. Bij directlease hebben ze alleen maar de Ocean Race uitvoering zo te zien. En dan met deze opties zou hij al snel richting de € 850 gaan. Beide uitgaande van de D2 motorisering met handgeschakelde bak.

[ Voor 16% gewijzigd door PdeBie op 15-03-2016 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Nu online
Kecin schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 11:59:
Voor iedereen die nog een 'goedkope' privé lease auto zoekt (Fiat 500, Clio, C1, Astra), Veronica heeft weer prijzen bedongen:
https://nl.cr5group.com/veronica-auto/results
(Gebruik e-mailadres test@test.com )
Leuk, maar ik kan daar niet inloggen of registreren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapje!
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 30-05 21:15
PdeBie schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 12:10:
[...]

Ja het liefste wel, maar als je die een beetje aankleed wordt hij toch best prijzig.
Aantal opties die ik graag zou willen hebben zijn toch aardig aan de prijs. En ik vind het raar dat bepaalde zaken niet standaard zijn. Climate Control bijvoorbeeld of handsfree bellen. Kom op.... we leven in 2016 :P

Opties die ik graag zou willen hebben in volgorde van belang:
- 17 inch wielen i.c.m. kleine verlaging (20mm is optie bij Volvo)
- Climate Control
- Interieur met zwarte dakhemel bekleding
- Harman Kardon speakersysteem
- Automatisch dimmende binnenspiegel
- Elektrisch inklapbare buitenspiegels
- Navigatie

Kom ik bij Athlon uit op +/- € 735 lease bedrag. Bij directlease hebben ze alleen maar de Ocean Race uitvoering zo te zien. En dan met deze opties zou hij al snel richting de € 850 gaan. Beide uitgaande van de D2 motorisering met handgeschakelde bak.
Mocht je interesse hebben:

€839 per maand / 14% bijtelling - D40 D4 R-Design 30k /jr.

Ik wil graag wat anders rijden. Wellicht overname leasecontract tot je opties? Helaas kan ik binnen mijn bedrijf niet doen omdat er niemand een andere auto nodig heet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
De V40 was eind vorig jaar de leasetopper van het jaar met een mooie actie aanbieding en 14% bijtelling, nu in 2016 vind ik hem toch wel flink duurder geworden. Daardoor overweeg ik hem inmiddels niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
€ 839 per maand wordt mij helaas iets te gortig. Leasebudget ligt op € 700. Paar tientjes daarboven kan ik hebben, maar 139 erboven (en dan ook nog de bijtelling) wordt teveel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
PdeBie schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 12:25:
€ 839 per maand wordt mij helaas iets te gortig. Leasebudget ligt op € 700. Paar tientjes daarboven kan ik hebben, maar 139 erboven (en dan ook nog de bijtelling) wordt teveel.
Is je budget incl. of excl. benzine/btw ?
Het klinkt mij wat duur voor een V40 eerlijk gezegd.

Ik rijd zelf een Seat Leon FR 2.0TDI a 35k voor 735 euro excl. benzine en excl. btw. .

En zijn die bedragen daadwerkelijk op offertes of vanuit een tool/website?
Vaak zijn daadwerkelijke offertes nog een paar tientjes goedkoper ivm lopende acties of gewoon korting.

[ Voor 16% gewijzigd door GeeMoney op 15-03-2016 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanatix
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 03-10 19:45
PdeBie schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 11:29:

Potentiele lease wagens:
- Ford Fiesta (diesel)

Ben er overigens over uit dat ik ga dieselen. Benzine wordt gewoon veel te duur qua verbruik. Plus dat een diesel veel rustiger/soepeler rijdt dan zo'n toeren vretende benzinemotor.
Nieuwe Megané ook al bekeken? Ik heb de mijne afgelopen zaterdag opgehaald. :9~
Zal binnenkort nog wat info / foto's posten.

Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

vinom schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 12:11:
[...]

Leuk, maar ik kan daar niet inloggen of registreren :P
test@test.com ;-)

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
GeeMoney schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 13:03:
[...]

Ik rijd zelf een Seat Leon FR 2.0TDI a 35k voor 735 euro excl. benzine en excl. btw. .

Vaak zijn daadwerkelijke offertes nog een paar tientjes goedkoper ivm lopende acties of gewoon korting.
excl. BTW en excl. brandstof.

Bedragen zijn inderdaad wel uit 'tooltjes' van de leasemaatschappijen.
Fanatix schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 13:09:
[...]
Nieuwe Megané ook al bekeken? Ik heb de mijne afgelopen zaterdag opgehaald. :9~
Niet in het echt, maar afgaande op de reclamebeelden wordt ik er eerlijk gezegd niet heel warm van. :$
Ben sowieso niet echt een Renault fan. Meer Peugeot/Citroën als het om de Franse merken gaat.

[ Voor 25% gewijzigd door PdeBie op 15-03-2016 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 02-10 20:35
fredkroket schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 10:15:
[...]

Wat versta je precies onder achterlopen? De recente Geartronics rijden echt fijn, zijn "boterzacht" in de file, schakelen zeer vlot... Een PowerShift versnellingsbak geeft gewoon niet altijd dezelfde beleving (kan me herinneren dat ik in mijn PowerShift V40 af en toe al hortend en stotend in de file reed). Ondanks de snelle schakeltijd en vanwege het hoge koppel wordt er soms dus voor de vertrouwde techniek gekozen (terwijl ze ook voor een DCT zouden kunnen gaan met natte platen koppeling, de auto's met minder vermogen hebben vaak een DCT met droge platen koppeling). Een DCT is eigenlijk een automatisch schakelende handbak, met ook de daaraan klevende nadelen die er kunnen zijn.

Er worden keuzes gemaakt, ze hebben gekozen voor een premium ervaring. Niet voor de laagste Co2 uitstoot of de kortste schakeltijd.
Puur CO2 tegenover de manuele, niks anders eigenlijk. Bij bmw heb je geen CO2 nadeel tegenover de manuele (vaak zelfs voordeel). Bij andere merken ook (VW's DSG in de kleinere motoren). Maar bij Volvo is dat toch echt een nadeel voor de belgische lease markt.
Voor de rest zullen het wel goede bakken zijn, daar niet van. Alleen zijn er (zover ik de reviews afga, want zelf heb ik geen ervaring met de ZF 8HP) betere bakken beschikbaar, zoals de ZF in de 3 en 5 serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Just_A_User schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 10:54:
[...]

Ik weet niet wat je besteld hebt? Ik vind Juni vanaf nu niet zo heel lang, dat is zeg maar dik 2 maanden. Mijn ervaring is dat het meestal ietsje eerder is dan de opgegeven datum, maar hoe dan ook vind ik het niet echt heel erg lang. :)
April - Mei - Juni zijn 3 maanden. ;)
Voor mij dus 4. Ik heb een Skoda Octavia 2.0 (150 pk) Style Businessline besteld met de volgende opties:

- Sunset
- Hillholdcontrol
- Reservewiel (wilde LM graag)
- Dynamicpakket (sportstoelen)
- Optical parking system
- Trekhaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Nu online
Jongens, wat vinden jullie. Mijn Volvo C30 loopt volgende maand af en mijn werkgever komt via de LM met het volgende voorstel:
Volkswagen Golf TDI 81 Comfortline 5d

De voordelen van de Volkswagen zijn o.a. dat het een station is en 14% bijtelling. Mijn Volvo is kleiner en 25% bijtelling, dat is €337,- bruto bijtelling t.o.v. de €470, die ik nu betaal. 110pk vs 150pk. 5 deurs vs. 3 deurs

Qua opties kan ik er bar weinig over vinden. USB aansluiting? Cruise Control? Hoe is het geluid?
Wat zouden jullie doen? De Volvo rijdt erg lekker qua comfort, is erg snel en heeft heerlijke stoelen en zeer goed geluid.

[ Voor 3% gewijzigd door vinom op 15-03-2016 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• runner83
Persoonlijk vond ik de Comfortline afschuwelijk dan zou ik zelf kijken naar de connected uitvoering,
deze vond ik ook veel beter zitten en de besturing was director.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
Verwijderd schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 14:35:
[...]

April - Mei - Juni zijn 3 maanden. ;)
Voor mij dus 4. Ik heb een Skoda Octavia 2.0 (150 pk) Style Businessline besteld met de volgende opties:

- Sunset
- Hillholdcontrol
- Reservewiel (wilde LM graag)
- Dynamicpakket (sportstoelen)
- Optical parking system
- Trekhaak
Oh dan heb je wel een hele dikke bak zeg :P Ik heb ook een Octavia, maar dan de Joy Businessline, en verder geen extra's (hillhold control is bij mij standaard volgens mij want DSG).

Ik wilde ook eerst het Joy Plus pakket nemen, waarmee je dus de Columbus navi krijgt, alleen ik ging er vanuit dat de 'kleine' navi nog de oude VW-RNS315 was, want dat staat ook zo op de website als je de foto bij de optie bekijkt.

De realiteit is echter dat de Amundsen navi is vernieuwd, en gewoon een Columbus navi is, met een iets kleiner scherm. Software en presentatie en alles is wel hetzelfde. Het verschil zit hem volgens mij in het feit dat de Columbus navi een HDD heeft + dat je daar dvd op kunt kijken.

Hoe dan ook, toen ik de nieuwe Amundsen zag hoefde ik niet meer per se voor de Style te gaan, wat hem ook een stukje goedkoper maakt :)

Maar gefeliciteerd hoor, je krijgt een hele dikke bak. Tegen mij is gisteren gezegd 3 juni. Dat is 2,5 maand want die 3 dagen in juni gaan nergens over en het is al half maart, dus ja :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:14

JB

Cédric roelt!

vinom schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 14:39:
Jongens, wat vinden jullie. Mijn Volvo C30 loopt volgende maand af en mijn werkgever komt via de LM met het volgende voorstel:

De voordelen van de Volkswagen zijn o.a. dat het een station is en 14% bijtelling. Mijn Volvo is kleiner en 25% bijtelling, dat is €337,- bruto bijtelling t.o.v. de €470, die ik nu betaal. 110pk vs 150pk. 5 deurs vs. 3 deurs

Qua opties kan ik er bar weinig over vinden. USB aansluiting? Cruise Control? Hoe is het geluid?
Wat zouden jullie doen? De Volvo rijdt erg lekker qua comfort, is erg snel en heeft heerlijke stoelen en zeer goed geluid.
Nooit geweten dat de Golf Variant/station er in 14% is geweest :? Je link zegt dat ie in 2014 op kenteken is gezet. Ik meende dat alleen de normale Golf 14% is geweest.

[ Voor 6% gewijzigd door JB op 15-03-2016 15:13 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
JB schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 15:07:
[...]

Nooit geweten dat de Golf Variant/station er in 14% is geweest :? Je link zegt dat ie in 2014 op kenteken is gezet. Ik meende dat alleen de normale Golf 14% is geweest.
14% Golf TDI is er niet inderdaad..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is een gewone Golf toch? Geen Variant volgens mij appje als ik 7-XLT-05 erin zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Nu online
Hmm, inderdaad erg vreemd. Ik vond het ook al zo moeilijk zoeken. Nou weet ik nog niet wat het is voor Golf :( Kentekencheck zegt dus een station, met een uitstoot van 85 g/km. Hij is in 2014 op kenteken gezet, en als ik dan kijk op internet kom je op 14% bijtelling uit.

Maar volgens jullie bestaat die combinatie niet?

[ Voor 4% gewijzigd door vinom op 15-03-2016 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is een gewone Golf. De RDW site geeft bij elke Golf "station" aan. En dan dus wel met 14%. (Tot max 9/2019)

Deze is wel handig; http://www.autoweek.nl/kentekencheck/7-XLT-05

Kun je ook zien wat er standaart op zit. Eventuele opties natuurlijk niet. Maar neem aan dat de LM wel een overzicht kan sturen met opties etc.

[ Voor 69% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2016 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Nu online
Alright, dat is wel een domper dan. Dat maakt hem een stuk minder aantrekkelijk, gezien de kofferbak ruimte een stuk kleiner is, nog wel altijd groter dan de Volvo though. 251 liter vs. 380 liter als het goed is. Ik vind ruimte erg belangerijk, aangezien ik zelf 1.97m ben en een kind heb...kinderwagen, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn ook nog wel 308jes op 14% te krijgen toch? Zou ik dat eerder doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Nu online
Helaas mag ik niet zelf een auto uitkiezen. Mijn werkgever kijkt wat er in het wagenpark staat en legt dat voor bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vinom schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 16:25:
Helaas mag ik niet zelf een auto uitkiezen. Mijn werkgever kijkt wat er in het wagenpark staat en legt dat voor bij mij.
Aha, maar er komt iets uit de pool van de werkgever dan? Of via occasion lease ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Nu online
Inderdaad eentje uit de pool, de auto is al eerder bereden :) Ik heb nadat ik de Volvo had mijn 'eisen' doorgegeven en dit kwam eruit. Het kan natuurlijk zijn dat ze op dit moment niks beters hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 30-09 16:49
mag je zelf ook niet snuffelen in de database van beschikbare voertuigen?
Want het is ook maar net hoe hij jouw eisen interpreteert...

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Het zijn allebei C-segmenters, maar wel heel andere types.

Een C30 is bovenal een leuke auto (minder ruimte achterin, minder kofferbak, goed rijgedrag, opvallend uiterlijk). Een Golf is bovenal een praktische auto (meer ruimte en praktische zaken, minder van wat de C30 apart maakt). De motorisering (2.0 vs BM-TDI) versterkt dat onderscheid.

Vier jaar geleden was de C30 jouw keuze. Misschien ben je inmiddels veranderd en zou je nu voor de Golf kiezen. Zo niet, dan betwijfel ik of je blij gaat worden van deze switch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Just_A_User schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 14:42:
[...]

Oh dan heb je wel een hele dikke bak zeg :P Ik heb ook een Octavia, maar dan de Joy Businessline, en verder geen extra's (hillhold control is bij mij standaard volgens mij want DSG).

Ik wilde ook eerst het Joy Plus pakket nemen, waarmee je dus de Columbus navi krijgt, alleen ik ging er vanuit dat de 'kleine' navi nog de oude VW-RNS315 was, want dat staat ook zo op de website als je de foto bij de optie bekijkt.

De realiteit is echter dat de Amundsen navi is vernieuwd, en gewoon een Columbus navi is, met een iets kleiner scherm. Software en presentatie en alles is wel hetzelfde. Het verschil zit hem volgens mij in het feit dat de Columbus navi een HDD heeft + dat je daar dvd op kunt kijken.

Hoe dan ook, toen ik de nieuwe Amundsen zag hoefde ik niet meer per se voor de Style te gaan, wat hem ook een stukje goedkoper maakt :)

Maar gefeliciteerd hoor, je krijgt een hele dikke bak. Tegen mij is gisteren gezegd 3 juni. Dat is 2,5 maand want die 3 dagen in juni gaan nergens over en het is al half maart, dus ja :P
Thanks! :)
Ik ben wel jaloers op jouw inleg (Interieurlijst Dark Brushed) van de deur en bij de versnellingsbak. Die is supermooi (in tegenstelling tot de goedkoper ogende lijsten van de Style :F ). De Joy is ook echt perfect hoor, het is een erg goede keuze. Waarom ik toch voor de Style wilde gaan was ook heel simpel:

+++ Canton geluidssysteem (ben een zeur misschien, maar ik vond het standaard systeem echt tegenvallen en was blij verrast door het canton geluidssysteem (ken ook iemand die dat weer tegen vindt vallen en perse merk x wil, dus persoonlijk)).
+++ Dynamic pakket is alleen op de Style mogelijk (vond ik erg belangrijk, ik vond deze stoelen veel beter zitten dan de standaard stoelen en aangezien ik 60k per jaar rij, andere optie zou elektrisch verstelbare stoelen zijn... maar sja... nu al besteld).
++ Groter scherm (ja ik hou daar gewoon van) Columbus + extra opties voor multimedia
++ BI Xenon verlichting (toch wel een must, al had ik liever LED) met LED dagrijverlichting
+ Automatisch inklapbare spiegels (ik woon in de stad :P) en alles dimt automatisch.
+ Kessy (vind ik toch wel handig, gedoe met die sleutel steeds...)

De kleine dingen als meedraaiende mistlampen, phonebox, kleuren maxidot scherm en de chromen accenten boeiden mij wat minder, maar maakt alles wel compleet. Natuurlijk moet ik nu wel voor opties betalen die jij al standaard hebt zoals b.v. Sunset (donkere ramen achter) en een bagagenettenset.

Ik had in ieder geval alles bij elkaar opgeteld wat ik toch graag dan als optie wilde hebben en dan ook elektrisch verstelbare stoelen ivm ontbrekende dynamic pakket en dan kwam ik op een 5000 euro hoger bedrag dan de Style edition. -O-

De DSG heeft inderdaad standaard Hill Hold. Ik denk dat jij ook een erg mooie en dikke bak hebt hoor, daar ga je zeker weten plezier van hebben! (ik wilde alleen liever een zwaardere motor dan een DSG, maar de DSG maakt de 1.6 super snel! en lekker lui rijden). Nog even geduld dus. Ik zie graag een review met fotos wanneer je hem hebt. Welke kleur heb je gekozen? (ik Cappuccino)

Overigens. Ik heb nu een voorloop Polo, daar zit hetzelfde systeem in als de Admundsen volgens mij... werkt erg lekker en vlot. Geen klachten en het scherm is ook zeker groot genoeg. Groot pluspunt (tegenover mijn oude Megane): Meerdere apparaten kunnen connecten via bluetooth (zo kan ik BT luisteren naar mijn ipod en BT bellen (niet tegelijk :P) met mijn telefoon, super! Zelfs met meerdere telefoons gekoppeld zijn) en navigatie kent tussenstops! Ook files worden goed herkend en wanneer tijdswinst automatisch aangepast op snellere weg.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2016 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
GeeMoney schreef op maandag 14 maart 2016 @ 20:29:
Een Jag is toch eigenlijk ook gewoon een Ford ;)
Ik heb er geen associatie mee dat het een duur/exclusief merk is hoor.
De Fiskers,Astons,Maserati's etc. die noem ik duur en exclusief.
De meeste Jags (jeegss natuurlijk) blinken nergens in uit voor het geld als je het mij vraagt...
Nou ja, blijkbaar heel persoonlijk. Als ik een Jaguar zie staan/rijden associeer ik dat persoonlijk wel met luxe en uitstraling.
PdeBie schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 11:29:

Potentiele lease wagens:
- Ford Fiesta (diesel)

Volvo!

Als je ook nog eens de lederen zetels in de C30 had, ga je echt balen van de golf...
Maar ja bijtelling en ruimte zijn wel ideaal.

Zijn er geen andere opties?
vinom schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 16:04:
Alright, dat is wel een domper dan. Dat maakt hem een stuk minder aantrekkelijk, gezien de kofferbak ruimte een stuk kleiner is, nog wel altijd groter dan de Volvo though. 251 liter vs. 380 liter als het goed is. Ik vind ruimte erg belangerijk, aangezien ik zelf 1.97m ben en een kind heb...kinderwagen, etc.
Oh lees nu een gewone Golf.
Tja ik wordt persoonlijk niet echt warm van een Golf en zou nog liever geld in mijn zak steken en een Fabia station gaan rijden.
t_captain schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 16:33:
[...]

Een C30 is bovenal een leuke auto (minder ruimte achterin, minder kofferbak, goed rijgedrag, opvallend uiterlijk). Een Golf is bovenal een praktische auto (meer ruimte en praktische zaken, minder van wat de C30 apart maakt). De motorisering (2.0 vs BM-TDI) versterkt dat onderscheid.

Vier jaar geleden was de C30 jouw keuze. Misschien ben je inmiddels veranderd en zou je nu voor de Golf kiezen. Zo niet, dan betwijfel ik of je blij gaat worden van deze switch.
Helemaal mee eens, alleen zo ruim is een standaard Golfje ook weer niet...

Hoe lang zou je de Golf moeten gaan berijden!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove
  • Laatst online: 09:47

PeaceNlove

Deugleuter

vinom schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 16:04:
Ik heb met mijn 1,98 altijd wel een prima zit gevonden in de leen / proefrit Golfjes die ik heb gereden en in mijn Octavia (Golf met een achterwerk) zit ik ook uitstekend. Bij de 308 zat ik zowel in de gewone als de premiumstoel niet goed, dus wat betreft de zithouding raad ik je de Golf wel aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GeeMoney schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 13:03:
[...]

Het was de 190 pk versie he. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Nu online
koentjuh1987 schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 16:32:
mag je zelf ook niet snuffelen in de database van beschikbare voertuigen?
Want het is ook maar net hoe hij jouw eisen interpreteert...
Dat ga ik inderdaad even vragen of dat kan.
t_captain schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 16:33:

Ik zou zelf sowieso nooit voor een Golf kiezen, maar dit word mij soort van opgedragen en dan is het best lastig om te zeggen: nee, ik wil eigenlijk een station/ andere auto. Maargoed, nee heb je en ja kun je krijgen dus ik vraag het gewoon.
dfrenner schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 17:30:
[...]

Als je ook nog eens de lederen zetels in de C30 had, ga je echt balen van de golf...
Maar ja bijtelling en ruimte zijn wel ideaal.

Zijn er geen andere opties?

[...]

Oh lees nu een gewone Golf.
Tja ik wordt persoonlijk niet echt warm van een Golf en zou nog liever geld in mijn zak steken en een Fabia station gaan rijden.

[...]

Helemaal mee eens, alleen zo ruim is een standaard Golfje ook weer niet...

Hoe lang zou je de Golf moeten gaan berijden!?
Het is inderdaad een C30 met leren stoelen, het is het R-Edition model. Ik heb nog nooit in zulke lekkere autostoelen gezeten, dat meen ik oprecht. Ik zou ook liever een Octavia rijden, puur vanwege het feit dat ik dan gelijk klaar ben voor de toekomst..als in een tweede kind.
PeaceNlove schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 19:37:
[...]

Ik heb met mijn 1,98 altijd wel een prima zit gevonden in de leen / proefrit Golfjes die ik heb gereden en in mijn Octavia (Golf met een achterwerk) zit ik ook uitstekend. Bij de 308 zat ik zowel in de gewone als de premiumstoel niet goed, dus wat betreft de zithouding raad ik je de Golf wel aan.
Dat is iedergeval fijn om te horen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Moet je dan van een zelfgekozen auto naar een poolauto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Nu online
Nee, de C30 was ook een poolauto. Deze kreeg ik in januari (ben toen begonnen bij mijn werkgever), maar die loopt volgende maand af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
Verwijderd schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 20:30:
[...]

Het was de 190 pk versie he. :)
De 190pk is het meest geleasde model volgens mij en zeker onder de 35k leverbaar. Dan is de leaseprijs des te schofterig hoog als je het mij vraagt. Vraag is hoog en de restwaarde is meer dan prima en toch duurder als een veel grotere en luxere auto. (Mijn seat bijv.)

Het enige wat de v40 leuk maakt is de motor in mijn optiek. Multimedia is zwaar onder de huidige maat staven en het dashboard/interieur is erg ouderwets en dan die kofferbak :'( (nouja, gebrek aan)

Grotendeels ook smaak natuurlijk, ik wil niemand tegen het hoofd stoten hoor :)

[ Voor 25% gewijzigd door GeeMoney op 15-03-2016 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die volvo is leuk omdat hij gewoon goed in elkaar zit. Ik ben van een Seat Leon ST 1.6 ecomotive naar een V40 D4 gegaan en vervolgens wegens baanwissel naar een Skoda Octavia 1.6tdi gegaan.

Ik mis de V40 nog elke dag!

De Skoda/Seat zijn praktischer en ruimer, maar de stoelen, de ergonomie en het rijgedrag is bij de Volvo echt wel een stapje beter. Daarnaast was de Premium audio echt wel goed.

Het zijn allemaal goede auto's voor het geld en ieder zijn keuze. Als mijn budget het straks toelaat, dan komt er gewoon weer een Volvo. Het liefst een V60 want ruim is de V40 niet echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
Verwijderd schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 22:14:
Die volvo is leuk omdat hij gewoon goed in elkaar zit. Ik ben van een Seat Leon ST 1.6 ecomotive naar een V40 D4 gegaan en vervolgens wegens baanwissel naar een Skoda Octavia 1.6tdi gegaan.

De Skoda/Seat zijn praktischer en ruimer, maar de stoelen, de ergonomie en het rijgedrag is bij de Volvo echt wel een stapje beter. Daarnaast was de Premium audio echt wel goed.

Het zijn allemaal goede auto's voor het geld en ieder zijn keuze. Als mijn budget het straks toelaat, dan komt er gewoon weer een Volvo. Het liefst een V60 want ruim is de V40 niet echt.
Ik heb in mijn Seat de upgrade naar de elektrische sportstoelen met lendensteun en die zitten toch wel heel erg comfortabel hoor :)
Ruimte, looks en multimedia gaven mij de doorslag. Zelfs de V60 zijn kofferbak is een stuk kleiner als mijn Seat en onpraktisch.

Skoda Octavia zit in dezelfde klasse qua prijs en opties maar ik vond die qua lijnen en dashboard niet zo strak. (Wel nog ruimer en groter scherm!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stfnlln
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 03-10 10:24
Heeft iemand ervaring met het achteraf (als accessoire) monteren van grotere velgen? Label stap (b/c) gedoe, geen verschil in bijtelling. Betaal je die dan helemaal zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:13

TheVMaster

Moderator WOS
Stfnlln schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 22:53:
Heeft iemand ervaring met het achteraf (als accessoire) monteren van grotere velgen? Label stap (b/c) gedoe, geen verschil in bijtelling. Betaal je die dan helemaal zelf?
Volgens mij betaal je ALLE accessoires die achter gemonteerd worden gewoon helemaal zelf (bedrag delen door aantal maanden)....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 26-09 20:39

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

TheVMaster schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 23:38:
[...]

Volgens mij betaal je ALLE accessoires die achter gemonteerd worden gewoon helemaal zelf (bedrag delen door aantal maanden)....
Nee, juist niet. Het komt namelijk niet in de bijtelling terug, maar in het leasebedrag. De werkgever betaalt het dus.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:13

TheVMaster

Moderator WOS
AllSeeyinEye schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 06:02:
[...]

Nee, juist niet. Het komt namelijk niet in de bijtelling terug, maar in het leasebedrag. De werkgever betaalt het dus.
Eh.....ja mits je natuurlijk al boven je leasebedrag uitkomt......anders inderdaad niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Stfnlln schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 22:53:
Zorg dat het wel via de LM gaat. Grotere velgen = duurdere banden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stfnlln
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 03-10 10:24
Deveon schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 07:40:
[...]

Zorg dat het wel via de LM gaat. Grotere velgen = duurdere banden.
Dank voor de tips!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Overleg vooral ook even over het merk/soort banden. Je wilt niet van die chinese eco-rommel onder je auto. Wil wel wat grip hebben met nat weer (wat we hier in NL nog wel eens hebben :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Verwijderd schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 22:14:

De D4 van de Volvo is echt een lekker blok, maar toch beleefde ik meer plezier in de C30 dan in de V40 die ik heb proefgereden.

Ja, het rijdt nog steeds lekker.

Het bizarre van de C30 was dat hij echt lekker comfortabel was, vooral met lederen stoelen, die van Volvo zijn echt super goed. Maar als je wat sportiever ging rijden en bochten ging nemen, dan leek het wel een kart zoals hij aan de weg bleef plakken...

En dan de sneeuw... Die hebben we nu niet zo veel meer, maar hij kwam echt overal doorheen. Ik heb destijds met de hevige sneeuwval ik Belgie gereden. Vanuit Duitsland door de Ardennen naar de A2 in Nederland. Mijn bumper was letterlijk een sneeuwschuiver. Ik bleef om alle stilstaande auto's heen slalommen om te blijven rijden, want ik dacht dat het klaar zou zijn als ik stil zou komen te staan en sneeuwkettingen had ik niet bij me. Dus in de tweede versnelling gewoon pedaal volledig indrukken en gaan... Als je bij een willekeurig ander merk op de sneeuw vol gas geeft, dan gaat de toerenteller "dansen", hij laat hem 0,x seconde slippen om vervolgens de tractiecontrolle te laten ingrijpen. Bij DSTC van Volvo was dat niet. Vol gas resulteerde in een heel langzaam oplopende toerenteller.

Ook in Duitsland bij een hotel eens met andere Nederlanders stil gestaan op een helling in de sneeuw. Hij reed een Subaru Forester 4x4 en kwam niet van zijn plek. Je zag de banden even slippen heel kort en daarna niet heel langzaam opbouwen. Hij moest dus een aanloopje nemen (eigenlijk gewoon alleen rijden, want dat was voldoende om te gaan). Eenmaal rijdende ging hij als de brandweer omhoog natuurlijk, 4x4 vs 2wd :X Maar ik stond dus ook op die helling en versnelling in zijn 1 en gewoon vol gas. Doordat die auto niet dat eerste moment de banden even laat slippen, heb je direct "grip". Het ging echt heeeeeel traag, want ondanks vol gas, bleef de toerenteller rond de 1100/1200 toeren hangen. Uiteindelijk halverwege de heuvel zat hij op 2000 toeren. Toen was de forester al lang en breed bovenaan natuurlijk. Maar dat aanloopje had ik niet nodig.

Oh wat mis ik die Volvo ;)
Alleen de ruimte niet...

Volvo 4 life is echt op mij van toepassing, alleen mijn budget is niet toerijkend voor een acceptabel model...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
Verwijderd schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 16:48:
[...]

Thanks! :)
Ik ben wel jaloers op jouw inleg (Interieurlijst Dark Brushed) van de deur en bij de versnellingsbak. Die is supermooi (in tegenstelling tot de goedkoper ogende lijsten van de Style :F ). De Joy is ook echt perfect hoor, het is een erg goede keuze. Waarom ik toch voor de Style wilde gaan was ook heel simpel:

+++ Canton geluidssysteem (ben een zeur misschien, maar ik vond het standaard systeem echt tegenvallen en was blij verrast door het canton geluidssysteem (ken ook iemand die dat weer tegen vindt vallen en perse merk x wil, dus persoonlijk)).
+++ Dynamic pakket is alleen op de Style mogelijk (vond ik erg belangrijk, ik vond deze stoelen veel beter zitten dan de standaard stoelen en aangezien ik 60k per jaar rij, andere optie zou elektrisch verstelbare stoelen zijn... maar sja... nu al besteld).
++ Groter scherm (ja ik hou daar gewoon van) Columbus + extra opties voor multimedia
++ BI Xenon verlichting (toch wel een must, al had ik liever LED) met LED dagrijverlichting
+ Automatisch inklapbare spiegels (ik woon in de stad :P) en alles dimt automatisch.
+ Kessy (vind ik toch wel handig, gedoe met die sleutel steeds...)

De kleine dingen als meedraaiende mistlampen, phonebox, kleuren maxidot scherm en de chromen accenten boeiden mij wat minder, maar maakt alles wel compleet. Natuurlijk moet ik nu wel voor opties betalen die jij al standaard hebt zoals b.v. Sunset (donkere ramen achter) en een bagagenettenset.

Ik had in ieder geval alles bij elkaar opgeteld wat ik toch graag dan als optie wilde hebben en dan ook elektrisch verstelbare stoelen ivm ontbrekende dynamic pakket en dan kwam ik op een 5000 euro hoger bedrag dan de Style edition. -O-

De DSG heeft inderdaad standaard Hill Hold. Ik denk dat jij ook een erg mooie en dikke bak hebt hoor, daar ga je zeker weten plezier van hebben! (ik wilde alleen liever een zwaardere motor dan een DSG, maar de DSG maakt de 1.6 super snel! en lekker lui rijden). Nog even geduld dus. Ik zie graag een review met fotos wanneer je hem hebt. Welke kleur heb je gekozen? (ik Cappuccino)

Overigens. Ik heb nu een voorloop Polo, daar zit hetzelfde systeem in als de Admundsen volgens mij... werkt erg lekker en vlot. Geen klachten en het scherm is ook zeker groot genoeg. Groot pluspunt (tegenover mijn oude Megane): Meerdere apparaten kunnen connecten via bluetooth (zo kan ik BT luisteren naar mijn ipod en BT bellen (niet tegelijk :P) met mijn telefoon, super! Zelfs met meerdere telefoons gekoppeld zijn) en navigatie kent tussenstops! Ook files worden goed herkend en wanneer tijdswinst automatisch aangepast op snellere weg.
Nou, onze leaseregeling is niet zo geweldig, dus ik moet op deze auto nu al bij betalen. Toen dacht ik, ja, ik kan wel een mooi kleurtje kiezen, maar daar zie ik niks van als ik IN de auto zit, en over 4 jaar is het weer doei auto. tel daarbij op dat ik nu hoe dan ook al duurder uit ben omdat mijn huidige auto veel goedkoper is en 14%, en toen ben ik voor uni-lak gegaan. Ik heb pacific blue genomen, want dat is de enige kleur waar je niet voor bij hoeft te betalen.

Vind ik die kleur heel erg mooi? Nee, er zijn zeker mooiere kleuren, maar in de showroom stond een auto met die kleur, en ik vond het ook weer niet lelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 03-10 21:38

Bever!

3

PdeBie schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 09:11:
[...]

Overleg vooral ook even over het merk/soort banden. Je wilt niet van die chinese eco-rommel onder je auto. Wil wel wat grip hebben met nat weer (wat we hier in NL nog wel eens hebben :P )
Heb nog nooit meegemaakt dat een LM c merk banden wilde afdwingen, jij wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Bever! schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 10:06:
[...]

Heb nog nooit meegemaakt dat een LM c merk banden wilde afdwingen, jij wel?
Nou, zeker bij de 14% modellen destijds werd er door de fabrikanten zeker wel van die ECO banden gemonteerd waarmee je niet harder kan dan x km/u (Volvo V40 bijvoorbeeld was gelimiteerd op 190km/u ooit eens gezien in YT video van AutoVisie). Dus al geef je het maar even aan bij de LM dat je wel fatsoenlijke banden wilt.

[ Voor 4% gewijzigd door PdeBie op 16-03-2016 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06:07

RvL

Fabrikanten monteren inderdaad wel eens ECO banden, maar wel A-merk ECO banden. Ik heb nog nooit gezien dat een in Europa leverbare auto op c-merk werd afgeleverd.

Die A-merk banden vallen dan ook zeker onder de noemer 'fatsoenlijke banden'. Ik denk dan ook dat je bij de leasemij kan vragen wat je wil, maar dat je weinig keuze hebt. Natuurlijk zijn er altijd banden die meer grip hebben/beter zijn op nat, maar of de leasemij daar echt vatbaar voor is vraag ik me af.

Anders wordt het als je leasemij echt een goedkoop prutmerk eronder wil gooien zoals Nankang.

Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gallus
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:11

Gallus

Cheesy

Tja, Athlon laat wel iedereen op winterbanden van Kleber rijden. Dat is ook niet echt een A-merk te noemen. Soort B-garnituur van Michelin.

All I want is a warm bed, a kind word and unlimited power.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij directlease kreeg ik echt goed mud en snow banden van Vredenstein. Wat een grip hadden die dingen zeg..
Pagina: 1 ... 47 ... 53 Laatste

Dit topic is gesloten.