Maar 200pk+ is niet exorbinant. Menig diesel heeft tegenwoordig al 150pk. Dus 200pk is zo gek nog niet.Shunt schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 13:50:
[...]
Joh pak nu eens een normale auto met een normale motor en niet een achterlijk geval als een Ford mustang. Een normale auto zal hier alleen maar goedkoper van worden alleen de excessen zullen duurder worden zoals de GT modellen of de 2/300 pk + modelletjes.
Het voorbeeld hierboven heeft meer dan 300 pk, dat is nog steeds geen gemiddelde auto.
Klopt maar die ford mustang doet 300pk met 180gram co2 uitstoot.PdeBie schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 13:53:
[...]
Maar 200pk+ is niet exorbinant. Menig diesel heeft tegenwoordig al 150pk. Dus 200pk is zo gek nog niet.
Een diesel is over het algemeen een stuk gunstiger met uitstoot.
Een octavia RS 2.0 diesel doet 115gram dat is nogal een verschil. en dat is bijna 180 pk.
Een Volvo V40 D4 met 190 pk met 83 gram co2.
Dan kan je dus ongeveer 2 van die D4 blokken in een auto gooien en dan zit je nog gelijk / bijna even hoog als die ford.
[ Voor 11% gewijzigd door Shunt op 04-03-2016 14:01 ]
Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"
Voor de Octavia RS met DSG (en volgens mij heeft een Golf GTD ook zo'n motor?) had je in 2015 een toeslag (slurptax) van 4167 op de BPM en in 2020 6787. Volgens mij is een GTD of RS geen extreme leaseauto en dan komt er dus alsnog meer dan €2500 bij tov 2015.
Het probleem is dat kabinet in de berekeningen ook rekening houdt met het steeds zuiniger worden van de auto's. Op papier (NEDC) zijn ze ook een heel stuk zuiniger dan 10 jaar geleden, maar in de praktijk (pak op spritmonitor een 2.0 TDI 140pk uit 2004-2005 en een 2.0 TDI 150pk uit 2014-2015) kom je nog geen kilometer per liter verder. Dat zijn dus echt geen grote praktijkstappen. Als er dan straks (planning: 1-9-2017) ook nog een wat strengere 'papiermethode' (WLTP) komt kunnen de bedragen dus nóg hoger uitvallen.
Boodschap: Ga er vooral vanuit dat we echt geen kado krijgen van onze overheid. Verkiezingen komen er langzaam aan, dus ze laten het wel graag zo lijken.
Overigens zitten dieselmotoren over het algemeen lager in de CO2 uitstoot dan benzine maar de belastingen hebben wel dezelfde normen, in Europa is het voor diesels gunstig geregeld. In Amerika moeten diesels ook aan dezelfde NOx eisen voldoen als benzine auto's en dan is weer onmogelijk, daarom zijn daar bijna geen diesels te vinden.
Het probleem is dat kabinet in de berekeningen ook rekening houdt met het steeds zuiniger worden van de auto's. Op papier (NEDC) zijn ze ook een heel stuk zuiniger dan 10 jaar geleden, maar in de praktijk (pak op spritmonitor een 2.0 TDI 140pk uit 2004-2005 en een 2.0 TDI 150pk uit 2014-2015) kom je nog geen kilometer per liter verder. Dat zijn dus echt geen grote praktijkstappen. Als er dan straks (planning: 1-9-2017) ook nog een wat strengere 'papiermethode' (WLTP) komt kunnen de bedragen dus nóg hoger uitvallen.
Boodschap: Ga er vooral vanuit dat we echt geen kado krijgen van onze overheid. Verkiezingen komen er langzaam aan, dus ze laten het wel graag zo lijken.
Overigens zitten dieselmotoren over het algemeen lager in de CO2 uitstoot dan benzine maar de belastingen hebben wel dezelfde normen, in Europa is het voor diesels gunstig geregeld. In Amerika moeten diesels ook aan dezelfde NOx eisen voldoen als benzine auto's en dan is weer onmogelijk, daarom zijn daar bijna geen diesels te vinden.
Nee er is geen enkele vooruitgang geboekt in die motoren op dat gebied daarom stoot een 2006 octavia 2.0 TDI ook 150g/km uit en een modelletje met een 2.0 uit 2013 slechts 110g/km.TheBrut3 schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 14:47:
Voor de Octavia RS met DSG (en volgens mij heeft een Golf GTD ook zo'n motor?) had je in 2015 een toeslag (slurptax) van 4167 op de BPM en in 2020 6787. Volgens mij is een GTD of RS geen extreme leaseauto en dan komt er dus alsnog meer dan €2500 bij tov 2015.
Nee verder op een tank komen ze niet er zijn zelfs auto's die achteruit gegaan zijn qua zuinigheid vooral in de praktijk. Maar de daadwerkelijke uitstoot waar het uit eindelijk allemaal om gaat die is zeker wel een heel stuk terug gebracht.
Verder vind ik een C klasse uit een niet A merk voor 40 / 50k toch al aardig buiten de jan modaal standaard qua auto vallen hoor. 90% van de mensen rijden weg met het instap modelletje qua motorisering de overige 10% die een race monster wil hebben moet daar voor betalen. Zo werkt het nu tegenwoordig.
[ Voor 7% gewijzigd door Shunt op 04-03-2016 15:29 ]
Game PC
Op diesel gebied is er misschien niet heel veel vooruitgang geboekt qua verbruik. Ik heb daar verder ook geen ervaring mee. Wel weet ik dat moderne diesels toch een stuk milieuvriendelijker zijn dan oude diesels. Dat merk je vooral als je er achter rijdt.
Op benzine gebied heb ik wel vooruitgang gemerkt. Mijn E46 318i deed vroeger 9 l/100km, m'n W204 C180 deed 8 l/100km en m'n huidige W205 C180 doet 7 l/100km praktijk verbruik. Daarbij is de W205 C-klasse veel moderner, meer luxe en sneller dan m'n 318i ooit was.
Op benzine gebied heb ik wel vooruitgang gemerkt. Mijn E46 318i deed vroeger 9 l/100km, m'n W204 C180 deed 8 l/100km en m'n huidige W205 C180 doet 7 l/100km praktijk verbruik. Daarbij is de W205 C-klasse veel moderner, meer luxe en sneller dan m'n 318i ooit was.
De grap is dat de 2013 versie op papier weliswaar minder verbruikt en uitstoot maar in de praktijk is er weinig vooruitgang geboekt. Co2 uitstoot = verbruik.Shunt schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 15:28:
[...]
Nee er is geen enkele vooruitgang geboekt in die motoren op dat gebied daarom stoot een 2006 octavia 2.0 TDI ook 150g/km uit en een modelletje met een 2.0 uit 2013 slechts 110g/km.
Nee verder op een tank komen ze niet er zijn zelfs auto's die achteruit gegaan zijn qua zuinigheid vooral in de praktijk. Maar de daadwerkelijke uitstoot waar het uit eindelijk allemaal om gaat die is zeker wel een heel stuk terug gebracht.
Verder vind ik een C klasse uit een niet A merk voor 40 / 50k toch al aardig buiten de jan modaal standaard qua auto vallen hoor. 90% van de mensen rijden weg met het instap modelletje qua motorisering de overige 10% die een race monster wil hebben moet daar voor betalen. Zo werkt het nu tegenwoordig.
Een auto uit 2008 die 6.0L/100km verbruikt stoot ongeveer 160gr co2/km uit.
Een auto uit 2015 die 6.0L/100km verbruikt stoot ook ongeveer 160gr co2/km uit.
Ergo: We zijn nog geen stap verder...
[ Voor 9% gewijzigd door n0pe op 04-03-2016 15:44 ]
Laat die cijfers daar van eens zien dan?n0pe schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 15:36:
[...]
De grap is dat de 2013 versie op papier weliswaar minder verbruikt en uitstoot maar in de praktijk is er weinig vooruitgang geboekt. Co2 uitstoot = verbruik.
En nee Co2 uitstoot =/= verbruik.
Game PC
Vóór 2012 werd de co2 uitstoot nog natuurkundig berekend. Sinds 2012 wordt er een andere berekening gebruikt (well to wheel), met deze nieuwe methode kun je nog altijd de co2 uitstoot direct correleren aan het verbruik echter dan met een andere berekening die voor elke auto hetzelfde is en ook nog altijd het opgegeven verbruik als maatstaf pakt.Shunt schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 15:43:
[...]
Laat die cijfers daar van eens zien dan?
En nee Co2 uitstoot =/= verbruik.
Bij diesel is de berekening als volgt.
Co2/26.5= l/100km
of andersom
l/100km*26.5=co2 per km
Bij benzine:
co2/23.7= l/100km
of andersom
l/100km*23.7=co2 per km
Voorbeeld als je kijkt naar spritmonitor:
VW passat 2014 2.0TDI
Gemiddeld verbruik 53 voertuigen: 6.95L/100KM
CO2 uitstoot: 184gr CO2/km
Fabrieksopgave: 109gr CO2/km (4.1L/100KM)
Afwijking: +75gr CO2/KM ofwel 70%
VW Passat 2008 2.0TDI
Gemiddeld verbruik 267 voertuigen 6,56L/100KM
CO2 uitstoot: 174gr CO2/km
Fabrieksopgave: 153gr CO2/KM (5.8L/100KM)
Afwijking: +21gr CO2/KM ofwel 13%
De winst die er geboekt is zit hem in andere vormen van uitstoot (NOx, fijnstof), denk hierbij aan AdBlue en het DPF.
[ Voor 26% gewijzigd door n0pe op 04-03-2016 17:57 ]
Ik rij 150km per dag minimaal.
Ik laad de auto thuis op en op het werk en eventueel bij klanten.
Rij meestal rond de 125km/h op de snelweg.
Rij dus normaal in de auto maar soms bij stoplicht sprintjes is het te leuk om het in sport stand te zetten en met 375nm bij 0rpm weg te schieten.
Wat mij bevalt aan de auto? Eigenlijk alles.
Alles zit erop...leer, stoelverwarming, standkachel (dus nooit ruiten krabben en lekker in een warme auto stappen), dab+ radio, navi, parkeersensoren rondom, camera achter etc etc.
Hij rijdt erg stil en zonder schakelen. Op de accu rijdt hij het mooist maar is de accu leeg dan snort de motor wat om de generator aan te drijven. Je rijdt dus altijd op de electromotor.
Geef je dan vol gas dan gaat de motor tijdje hoog in toeren en zakt dan weer terug.
Auto vind ik verder erg mooi om te zien en krijg veel complimenten bij klanten.
Wat zijn de minpunten:
A stijl is erg dik en zie soms een auto moeilijk maar daar wen je aan en pas je je kijkgedrag op aan.
Airco systeem is niet zo goed want bij auto uitzetten en binnen uur wegrijden betekent bij koud weer een volledig beslagen raam..... Lijkt op een design fout dat de condensor te nat blijft.
Elke 15.000km een onderhoudsbeurt....dus elke 3 a 4 maanden staat hij weer bij de garage en moet ik weer in een ouderwetse meriva of insignia rijden.
Hoop in 2018 voor de Tesla III te gaan als die er dan is voor een normale prijs.
De Ampera-e vind ik niet echt mooi en de nieuwe Chevrolet Volt komt niet naar europa.
Maar goed nog 2,5 jaar te gaan dus ik geniet nog wel een tijdje en wie weet wat er dan op de markt is.
Ik laad de auto thuis op en op het werk en eventueel bij klanten.
Rij meestal rond de 125km/h op de snelweg.
Rij dus normaal in de auto maar soms bij stoplicht sprintjes is het te leuk om het in sport stand te zetten en met 375nm bij 0rpm weg te schieten.
Wat mij bevalt aan de auto? Eigenlijk alles.
Alles zit erop...leer, stoelverwarming, standkachel (dus nooit ruiten krabben en lekker in een warme auto stappen), dab+ radio, navi, parkeersensoren rondom, camera achter etc etc.
Hij rijdt erg stil en zonder schakelen. Op de accu rijdt hij het mooist maar is de accu leeg dan snort de motor wat om de generator aan te drijven. Je rijdt dus altijd op de electromotor.
Geef je dan vol gas dan gaat de motor tijdje hoog in toeren en zakt dan weer terug.
Auto vind ik verder erg mooi om te zien en krijg veel complimenten bij klanten.
Wat zijn de minpunten:
A stijl is erg dik en zie soms een auto moeilijk maar daar wen je aan en pas je je kijkgedrag op aan.
Airco systeem is niet zo goed want bij auto uitzetten en binnen uur wegrijden betekent bij koud weer een volledig beslagen raam..... Lijkt op een design fout dat de condensor te nat blijft.
Elke 15.000km een onderhoudsbeurt....dus elke 3 a 4 maanden staat hij weer bij de garage en moet ik weer in een ouderwetse meriva of insignia rijden.
Hoop in 2018 voor de Tesla III te gaan als die er dan is voor een normale prijs.
De Ampera-e vind ik niet echt mooi en de nieuwe Chevrolet Volt komt niet naar europa.
Maar goed nog 2,5 jaar te gaan dus ik geniet nog wel een tijdje en wie weet wat er dan op de markt is.
Wow, kan je die dingen zo duur aankleden?
Mijn Leon was bijna 10k goedkoper

Saved by the buoyancy of citrus
Diesel versies zijn al 3200 euro duurder als benzine, dan is de 2.0 liter 150pk weer net geen 3k extra dus dat maakt al 6Cyphax schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 22:25:
[...]
Wow, kan je die dingen zo duur aankleden?
Mijn Leon was bijna 10k goedkoperMaar die heeft geen parkeercamera en electrische stoelen en stiksels en Seat Sound. En is een ecomotive, geen FR (ik ben wel een beetje jaloers op die 40pk extra
). Wat een prijsverschil zeg, had dat niet verwacht.
Ik heb ook een diesel. De 1.6 maar de extra pk's klinken aanlokkelijk. Aan de andere kant is ie ws zuiniger en het is gelukkig geen traag apparaatGeeMoney schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 23:15:
[...]
Diesel versies zijn al 3200 euro duurder als benzine, dan is de 2.0 liter 150pk weer net geen 3k extra dus dat maakt al 6de rest van de prijs zijn de opties inderdaad.
Saved by the buoyancy of citrus
Ik heb nu al problemen met mijn Mercedes C350e. Er staat nog geen 2000 km op de teller.
Vocht in de koplampen en vervelend geluid van de winterbanden bij 130 km/u. Volgende week de dealer maar eens weer bezoeken.
edit: Oh, en na het starten schakelt de automaat ooit zeer vreemd. Met een klein pootje gas opeens 5000 toeren maken. Lijkt erop dat ie door de war is met op benzine en elektrisch rijden. Na een minuut of 2 merk je er niks meer van en het gebeurt ook niet altijd (ik rijd momenteel maar 1-2x per week in de auto, dus moeilijk te peilen).
Vocht in de koplampen en vervelend geluid van de winterbanden bij 130 km/u. Volgende week de dealer maar eens weer bezoeken.
edit: Oh, en na het starten schakelt de automaat ooit zeer vreemd. Met een klein pootje gas opeens 5000 toeren maken. Lijkt erop dat ie door de war is met op benzine en elektrisch rijden. Na een minuut of 2 merk je er niks meer van en het gebeurt ook niet altijd (ik rijd momenteel maar 1-2x per week in de auto, dus moeilijk te peilen).
[ Voor 44% gewijzigd door Leolinedance op 05-03-2016 22:38 ]
Als "we" naar een schoner wagenpark en dus minder uitstoot willen kunnen we beter de benzine een stuk hoger belasten en de rest wat minder. Iemand die voor de hobby een Mustang 5k km per jaar rijdt zal een stuk minder vervuilen dan iemand die 40k km per jaar zakelijk en 20k prive met een 14% bijteller overal heen rijdt. Bij het huidige BPM en wegenbelasting beleid hebben voornamelijk bedrijven profijt.Shunt schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 13:50:
[...]
Als jij zo'n benzine slurper wilt rijden leuk maar dan betaal je maar lekker flink meer. We willen naar een schoner wagenpark en dat doe je door er geld tegenover te zetten dat hebben we gezien met de 14% bijtelling auto's.
Maar dat is dan ook een compleet scheve vergelijking,Bazziek schreef op zaterdag 05 maart 2016 @ 23:15:
[...]
Als "we" naar een schoner wagenpark en dus minder uitstoot willen kunnen we beter de benzine een stuk hoger belasten en de rest wat minder. Iemand die voor de hobby een Mustang 5k km per jaar rijdt zal een stuk minder vervuilen dan iemand die 40k km per jaar zakelijk en 20k prive met een 14% bijteller overal heen rijdt. Bij het huidige BPM en wegenbelasting beleid hebben voornamelijk bedrijven profijt.
je moet wel van hetzelfde gebruik uitgaan en dus hetzelfde kilometrage aanhouden, en dan is die 14% auto toch echt schoner dan de mustang.
Nee, het gaat er om dat je daadwerkelijk gebruik gaat belasten en niet het eigendom. Die vergelijking is dus juist heel goed.
uiteraard, maar dat is een andere discussie.
Een schoner wagenpark lukt je alleen met schonere auto's... niet om vuilere auto's minder te gebruiken.
want ook al was de brandstofprijs nog zo hoog, we gingen er met z'n allen geen meter minder om rijden.. we gingen massaal op zoek naar goedkopere manieren om te tanken.
Een schoner wagenpark lukt je alleen met schonere auto's... niet om vuilere auto's minder te gebruiken.
want ook al was de brandstofprijs nog zo hoog, we gingen er met z'n allen geen meter minder om rijden.. we gingen massaal op zoek naar goedkopere manieren om te tanken.
Verwijderd
Uhm, nee, we gaan naar drie niet twee percentages volgend jaar.. 4%, 17% (huidige 15%) en de rest in 22%.Verwijderd schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 11:43:
[...]
Alles 22% ipv 15%, 21% en 25%. Eigenlijk wil ik de 150pk dsg.. maar die valt onder de 25% en is dus weer zo duur dat ik dan wel hand ga schakelen.
Pas in 2019 hebben we alleen 4% en 22%. Als de politiek er niet op terug komt.
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2016 14:39 ]
Daarom zou het leuk zijn als de discussie (in het algemeen, niet in dit topic) meer zou gaan over het beperken van kilometers in plaats van het beperken van uitstoot. Je zal een keer op een punt komen dat de techniek niet zuiniger kán worden. Ik hoop dat de discussie dan een keer zal gaan over hoe we daadwerkelijk winst gaan behalen met zaken als thuiswerken.shameete schreef op zondag 06 maart 2016 @ 14:03:
uiteraard, maar dat is een andere discussie.
Nu zijn we elke keer bezig om auto's weer zuiniger te maken maar we rijden er geen kilometer minder om. En thuiswerken is bij ons op de zaak iets van "we hebben een VPN tunneltje, maar we willen alsnog dat je naar de zaak komt, omdat aanwezigheid op de afdeling belangrijk is". En dat laatste zou van mij wel een keer anders mogen, hoe zuinig de auto's ook zijn, niet rijden zal altijd zuiniger zijn. Om nog maar te zwijgen over hoe autorijden in de randstad is.
Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.
Tijd voor bijtelling over brandstofkosten ipv cataloguswaarde. Via de tankpas is het fiscaal wel dicht te timmeren. Gewoon elke liter die niet aan een auto toegewezen wordt moet inkomstenbelasting (52%) en BTW over betaald worden. Zelfde geld voor grijze stroom. Aantoonbaar groene stroom is dan bijtellingvrij.
Brandstofverbruik is de oorzaak van uitstoot inclusief alle variabelen. De techniek van de auto niet. De standaard testen hoeven dan alleen gebruikt te worden om de EURO norm hand te haven.
Brandstofverbruik is de oorzaak van uitstoot inclusief alle variabelen. De techniek van de auto niet. De standaard testen hoeven dan alleen gebruikt te worden om de EURO norm hand te haven.
[ Voor 3% gewijzigd door Deveon op 06-03-2016 15:21 ]
Dus omdat de baas van mij verlangt 40/50k per jaar te maken moet ik dan maar achterlijke hoeveelheden bijtelling te betalen? Of vrachtwagens die tonnen per jaar rijden hoe wil je die rendabel houden?Deveon schreef op zondag 06 maart 2016 @ 15:20:
Tijd voor bijtelling over brandstofkosten ipv cataloguswaarde. Via de tankpas is het fiscaal wel dicht te timmeren. Gewoon elke liter die niet aan een auto toegewezen wordt moet inkomstenbelasting (52%) en BTW over betaald worden. Zelfde geld voor grijze stroom. Aantoonbaar groene stroom is dan bijtellingvrij.
Nee het huidige systeem is niet handig maar beter dan de administratie en extra kosten die komt bij jouw idee.
Game PC
Beste mede tweakers,
Ik heb de volgende vraag ik wil een nieuwe lease auto bestellen alleen komt deze auto FA met 16 inc velgen en kan ik deze in de configuratie niet aanpassen. ik heb gelezen over directset velgen en bij de dealer gaven ze aan andere velgen te kunnen monteren bij aflevering. maar hoe gaat dit in zijn werking daarnaast heb ik gelezen dat er ook de mogelijkheid bestaat om velgen als accessoires te leasen ?
Ik heb de volgende vraag ik wil een nieuwe lease auto bestellen alleen komt deze auto FA met 16 inc velgen en kan ik deze in de configuratie niet aanpassen. ik heb gelezen over directset velgen en bij de dealer gaven ze aan andere velgen te kunnen monteren bij aflevering. maar hoe gaat dit in zijn werking daarnaast heb ik gelezen dat er ook de mogelijkheid bestaat om velgen als accessoires te leasen ?
Enige administratie is dat de tankpas aan een kenteken gekoppeld is. Voor puur zakelijk verkeer betaal je helemaal geen bijtelling. Denk je dat vrachtwagen chauffeurs nu 25% bijtelling betalen?Shunt schreef op zondag 06 maart 2016 @ 15:27:
[...]
Dus omdat de baas van mij verlangt 40/50k per jaar te maken moet ik dan maar achterlijke hoeveelheden bijtelling te betalen? Of vrachtwagens die tonnen per jaar rijden hoe wil je die rendabel houden?
Nee het huidige systeem is niet handig maar beter dan de administratie en extra kosten die komt bij jouw idee.

Iemand die 50k p/j rijdt zal in iedergeval gemotiveerd zijn om zuinig en minder te rijden. De functies waarbij je veel moet rijden worden ook onaantrekkelijker en gecompseerd in salaris. Vergeet niet dat werkgevers ook gebaad zijn bij minder brandstofverbruik. Tot slot kan je er altijd voor kiezen om alleen zakelijk ermee te rijden.
[ Voor 10% gewijzigd door Deveon op 06-03-2016 15:58 ]
-verwijderd: reageerde op een reply van een jaar oud.
[ Voor 93% gewijzigd door aex351 op 06-03-2016 16:06 ]
< dit stukje webruimte is te huur >
Eh, ja, bijvoorbeeld gewoon als accessoire erbij kiezen. Dat maakt voor de catalogusprijs niet uit dus qua bijtelling ook niet. Het maakt wel het leasebedrag hoger.runner83 schreef op zondag 06 maart 2016 @ 15:33:
Beste mede tweakers,
Wat ook zou kunnen is de af-fabriek velgen van winterbanden laten voorzien. Dat zou wat voordeliger kunnen zijn.
Het is mijn eerste lease auto die ik zelf mag selecteren.
Wat ik overal lees is bestel opties en laat deze naderhand installeren persoonlijk vind ik dit een beetje raar maar mensen hier die daar ervaring mee hebben ?
Wat ik overal lees is bestel opties en laat deze naderhand installeren persoonlijk vind ik dit een beetje raar maar mensen hier die daar ervaring mee hebben ?
Er zijn altijd een aantal opties die de dealer zelf nog kan monteren bij levering. Bij de Volvo V40 is dat bijvoorbeeld de afneembare trekhaak. Het scheelt jou geld als je zoiets als accessoires laat meenemen in de offerte dan dat het af-fabriek wordt geleverd. Want dan gaat de catalogusprijs omhoog en dus betaal je meer bijtelling over het totaal. Het is dus niet raar, maar slim. Overigens moet je je niet rijk rekenen wat het aantal opties die je achteraf nog kan laten monteren is erg selectief. Een panoramisch dak achteraf kan je dus vergetenrunner83 schreef op zondag 06 maart 2016 @ 19:47:
Het is mijn eerste lease auto die ik zelf mag selecteren.
Wat mij betreft betalen de bedrijven die kosten dan gewoon. En ja dat zal prijsstijgingen met zich meebrengen, maar dat is eerlijker dan Miep en Truus die 5k km per jaar naar hun kleinkinderen rijden evenveel wegenbelasting laten betalen als een bedrijf dat iemand 60k km per jaar de weg op stuurt.Shunt schreef op zondag 06 maart 2016 @ 15:27:
[...]
Dus omdat de baas van mij verlangt 40/50k per jaar te maken moet ik dan maar achterlijke hoeveelheden bijtelling te betalen? Of vrachtwagens die tonnen per jaar rijden hoe wil je die rendabel houden?
Wtf daar zitten bizar veel onderdelen in die identiek zijn aan mijn Volkswagen Golf GTE.GeeMoney schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 11:40:
Afgelopen woensdag na 3 maanden wachten eindelijk mijn nieuwe Seat Leon FR-Connect 150PK Diesel op kunnen halen
Naast aanwezige opties voorzien van Business Plus Pakket en Upgrade Sport, en elektrische stoelen voor.
Onder andere:
Alarm, Full Map touch navi, half leer met FR-stiksels, DCC, Elektrische Stoelen voor, Seat Sound, Parkeer sensoren voor+achter met camera, 17 inch licht metaal etc.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Tot nu toe best een heerlijke auto om in te rijden, welk heb ik het DCC op sport staan momenteel ivm sturen wat ik veel fijner vindt ten opzichte van eco/normaal. Ik moet nog wat meer kilometers maken en rommelen met deze settings om een eigen setting te bouwen.
En de ruimte ten opzichte van mijn vorige Audi A3 is enorm
Voor de liefhebbers, om en nabij de 720 euro excl. btw en excl. brandstof. inclusief winterbanden, vervangend vervoer en verzekering.
Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden
Tja VAG he. Je zou maar een startershuis aan BPM naar de belastingdienst schuiven voor een Bentley Bentayga en iedere ochtend je lampen aan moeten zetten met een draaiknop die zijn debuut had in de Golf 2.Gamebuster schreef op zondag 06 maart 2016 @ 21:38:
[...]
Wtf daar zitten bizar veel onderdelen in die identiek zijn aan mijn Volkswagen Golf GTE.

Tsja, maar die had geen "auto" stand 
On a different note: vrijdag mijn nieuwe / andere 308SW in ontvangst genomen. Wat een verschil. Van kaal naar volledig aangekleed. Van eind september 2015, dus nog een jaar of 4 14%. Climate control, panodak, achteruitrijcamera, trekhaak, heck, zelfs dakdragers er extra bij (nooit gebruikt). DAB is best wel handig heb ik gemerkt. Weet alleen niet of ik ook het Denon soundsystem heb. Mooi blauwgrijs metallic kleurtje iig
On a different note: vrijdag mijn nieuwe / andere 308SW in ontvangst genomen. Wat een verschil. Van kaal naar volledig aangekleed. Van eind september 2015, dus nog een jaar of 4 14%. Climate control, panodak, achteruitrijcamera, trekhaak, heck, zelfs dakdragers er extra bij (nooit gebruikt). DAB is best wel handig heb ik gemerkt. Weet alleen niet of ik ook het Denon soundsystem heb. Mooi blauwgrijs metallic kleurtje iig
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Volgens mij is het 2015 model 14% station niet met de denon soundsystem te bestellen same voor de luxe stoelen.The Eagle schreef op zondag 06 maart 2016 @ 22:01:
Tsja, maar die had geen "auto" stand
Game PC
Welnee, Webasto heeft prima oplossingen hiervoor... Een oom van me heeft op die manier zijn octavia ietsje geupgraded. Kaal uit voorraad afgenomen en achteraf een zonnedak laten monteren, interieur in leder laten ovetrekken, een 2 dins navigatie erin en ramen laten tinten + knappe velgen eronder.Tristan schreef op zondag 06 maart 2016 @ 21:21:
[...]
Er zijn altijd een aantal opties die de dealer zelf nog kan monteren bij levering. Bij de Volvo V40 is dat bijvoorbeeld de afneembare trekhaak. Het scheelt jou geld als je zoiets als accessoires laat meenemen in de offerte dan dat het af-fabriek wordt geleverd. Want dan gaat de catalogusprijs omhoog en dus betaal je meer bijtelling over het totaal. Het is dus niet raar, maar slim. Overigens moet je je niet rijk rekenen wat het aantal opties die je achteraf nog kan laten monteren is erg selectief. Een panoramisch dak achteraf kan je dus vergeten
Maar in de basis is het een kale auto. Geen sensoren, xenon en ander leuk spul. Dat wordt achteraf lastig (of heel kostbaar)
Wat wil je hiermee zeggen in een topic over het kiezen van een leaseauto? Klinkt alsof je zelf geen leaseauto rijdt en daarmee anderen geen leaseauto gunt?Bazziek schreef op zondag 06 maart 2016 @ 21:32:
[...]
Wat mij betreft betalen de bedrijven die kosten dan gewoon. En ja dat zal prijsstijgingen met zich meebrengen, maar dat is eerlijker dan Miep en Truus die 5k km per jaar naar hun kleinkinderen rijden evenveel wegenbelasting laten betalen als een bedrijf dat iemand 60k km per jaar de weg op stuurt.
Wat je in je argumentatie mist, is dat wegen voornamelijk vaste lasten met zich meebrengen voor de overheid en vrij weinig variabele lasten. Dus of je nou 1x per week of 1x per dag van een weg gebruik maakt, maakt voor de kosten van de weg niet uit. Daarmee is het huidige systeem dus ook prima. Belasten op bezit, want je bezit geeft je de mogelijkheid om gebruik te maken van de wegen.
Het enige wat je met verschuiven van belasting op bezit naar gebruik veroorzaakt is grenstanken als je belast op brandstof, of extra kosten voor registratie bij rekeningrijden en inperken van je privacy. Daarnaast zorgt het voor meer auto's in je straat. Er is minder reden om geen 2e of 3e auto te nemen.
De hele reden om zakenautos niet te belasten op daadwerkelijk gebruik, maar op algemeen tarief is zodat niemand km registraties hoeft bij te houden, wat een administratieve nachtmerrie is en veel meer kost dan het oplevert.
Rijdt die oom dan ook in een lease auto?shameete schreef op zondag 06 maart 2016 @ 22:53:
[...]
Welnee, Webasto heeft prima oplossingen hiervoor... Een oom van me heeft op die manier zijn octavia ietsje geupgraded. Kaal uit voorraad afgenomen en achteraf een zonnedak laten monteren, interieur in leder laten ovetrekken, een 2 dins navigatie erin en ramen laten tinten + knappe velgen eronder.
Maar in de basis is het een kale auto. Geen sensoren, xenon en ander leuk spul. Dat wordt achteraf lastig (of heel kostbaar)
Behoorlijk boute uitspraak. Zonder dat ik enige kennis van onderhoud van wegen heb trek ik het sterk in twijfel. Het lijkt mij zeer onwaarschijnlijk dat er evenveel vast onderhoud gepleegd wordt op de A7 bij Bolsward (25.000 bewegingen per werkdag (2014)), de A6 bij Almere Haven (81.000 bewegingen per werkdag (2014)), A1 bij Muiden (190.000 bewegingen per werkdag (2014)) en de A35 bij Raalte (14.000 bewegingen per werkdag (2014)) allen uit deze bron.Z___Z schreef op zondag 06 maart 2016 @ 23:05:
Wat je in je argumentatie mist, is dat wegen voornamelijk vaste lasten met zich meebrengen voor de overheid en vrij weinig variabele lasten. Dus of je nou 1x per week of 1x per dag van een weg gebruik maakt, maakt voor de kosten van de weg niet uit. Daarmee is het huidige systeem dus ook prima.
Dus wat dat betreft zou het natuurlijk wel fair zijn dat de gebruiker betaald, gebeurt nu natuurlijk ook gedeelte door benzine/diesel verbruik, maar dat zou ook wat mij betreft wel verder uitgebreid mogen worden. (en dat is dus niet omdat ik afgunst heb tegen leaserijders
Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman
Deze discussie past niet helemaal in dit topic thuis, maar ik wil er dit over zeggen. Wat mij betreft voeren ze de TOL in. Betalen naar gebruik. Net zoals men dat in mijn gemeente doet met het afval. Afval weggooien kost je een €1,- per zak, je wordt zo gedwongen om afval te scheiden. Als men moet gaan betalen voor het gebruik van de weg zal er bewuster worden nagedacht over het gebruik van de weg.
Jazeker, ik had overigens nooit voor zo'n constructie gekozen want origineel vind ik altijd het mooiste.
maar het ziet er heel knap uit, Webasto maakt best mooie oplossingen.
En dat is allemaal met goedkeuring van de LM gegaan?shameete schreef op maandag 07 maart 2016 @ 08:37:
[...]
Jazeker, ik had overigens nooit voor zo'n constructie gekozen want origineel vind ik altijd het mooiste.
maar het ziet er heel knap uit, Webasto maakt best mooie oplossingen.
Van het weekend gehoord dat de auto die ik het liefste zou willen rijden niet meer geproduceerd wordt en alleen nog maar vanuit voorraad leverbaar is. 
Hopelijk dat dit over twee maanden (wanneer ik een auto mag gaan uitzoeken) nog steeds zo is en dat er een beschikbaar is in mijn gewenste kleur en met de juiste opties.
Hopelijk dat dit over twee maanden (wanneer ik een auto mag gaan uitzoeken) nog steeds zo is en dat er een beschikbaar is in mijn gewenste kleur en met de juiste opties.
Er zijn kleine verschillen tussen de Golf en Seat.Gamebuster schreef op zondag 06 maart 2016 @ 21:38:
[...]
Wtf daar zitten bizar veel onderdelen in die identiek zijn aan mijn Volkswagen Golf GTE.
Mijn keuze was ook een Golf of een Seat, maar ik heb zelf al een Golf6 gereden en vond de 7 niet heel veel anders, plus de Golf was duurder en miste dan Full-Led tov mijn huidige Seat.
Ter info, de Golf kwam op 38,4k en miste dan Full-Led. De Seat op 35,4k en had als + de Full-Led.
Waarom niet? Om bijtelling te besparen kan je altijd de volgende dingen achteraf doen (en de leasemij heeft daar doorgaans z'n eigen providers voor):Sandyman538 schreef op maandag 07 maart 2016 @ 08:43:
[...]
En dat is allemaal met goedkeuring van de LM gegaan?
- velgen (+banden)
- leder
- andere veren / verlagingssets
- soms de panorama daken
Verder kan je met de dealer vaak wel bespreken dat dingen als chromen lijstjes en vrijwel alles wat als 'sier' bestempeld kan worden, achteraf worden geplaatst. Dealer blij, want die maakt zelf omzet.
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
Ik weet niet hoe dat zit hoor, maar kan mij best voorstellen dat er lease maatschappijen zijn die zeggen 'komt niks van in'.
Nee natuurlijk, dat snap ik. Maar kleine dingen of een sierlijst is wel iets anders dan een zonnedak, lederen interieur inbouwen, nieuwe 2 dins navigatie, ramen tinten en nieuwe velgen. Het lijkt me dat je dit over algemeen in overleg met je LM doet aangezien de auto ook weer naar hun retour moet.AllSeeyinEye schreef op maandag 07 maart 2016 @ 09:43:
[...]
Waarom niet? Om bijtelling te besparen kan je altijd de volgende dingen achteraf doen (en de leasemij heeft daar doorgaans z'n eigen providers voor):
- velgen (+banden)
- leder
- andere veren / verlagingssets
- soms de panorama daken
Verder kan je met de dealer vaak wel bespreken dat dingen als chromen lijstjes en vrijwel alles wat als 'sier' bestempeld kan worden, achteraf worden geplaatst. Dealer blij, want die maakt zelf omzet.
Er zijn twee manieren om dat te doen:Sandyman538 schreef op maandag 07 maart 2016 @ 09:56:
[...]
Nee natuurlijk, dat snap ik. Maar kleine dingen of een sierlijst is wel iets anders dan een zonnedak, lederen interieur inbouwen, nieuwe 2 dins navigatie, ramen tinten en nieuwe velgen. Het lijkt me dat je dit over algemeen in overleg met je LM doet aangezien de auto ook weer naar hun retour moet.
1. Je laat t de dealer doen, dan staat het dus in de offerte en de leasemij geeft daarop akkoord
2. Je laat t de leasemij doen bij zijn eigen suppliers. Dan staat het niet in de offerte van de dealer (duh...) maar wel in de overeenkomst / aanbieding aan de werkgever.
In beide gevallen beslist de leasemij, maar ik heb nog nooit meegemaakt dat er een probleem van wordt gemaakt (uitgezonderd het schuif/kanteldak, omdat in het verleden bij diverse third party daken lekkages optraden).
Ramen tinten is trouwens gewoon een plakfolie die erop gezet wordt en die je er in een minuut weer af hebt, he
[ Voor 5% gewijzigd door AllSeeyinEye op 07-03-2016 10:04 ]
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
zover ik weet is het in deze optie 2 geweest inderdaad.AllSeeyinEye schreef op maandag 07 maart 2016 @ 10:03:
[...]
Er zijn twee manieren om dat te doen:
1. Je laat t de dealer doen, dan staat het dus in de offerte en de leasemij geeft daarop akkoord
2. Je laat t de leasemij doen bij zijn eigen suppliers. Dan staat het niet in de offerte van de dealer (duh...) maar wel in de overeenkomst / aanbieding aan de werkgever.
In beide gevallen beslist de leasemij, maar ik heb nog nooit meegemaakt dat er een probleem van wordt gemaakt (uitgezonderd het schuif/kanteldak, omdat in het verleden bij diverse third party daken lekkages optraden).
Ramen tinten is trouwens gewoon een plakfolie die erop gezet wordt en die je er in een minuut weer af hebt, he
Ja precies, maar vandaar mijn vraag of de LM er vanaf wist. Dat blijkt het geval, dus goede zaak. Dat mensen niet op eigen houtje via 3rd party er schuif/kanteldaken in gaan zetten zonder dat de LM er vanaf weet.AllSeeyinEye schreef op maandag 07 maart 2016 @ 10:03:
[...]
Er zijn twee manieren om dat te doen:
Quote past niet helemaal, maar toch even inhaken.Bazziek schreef op zaterdag 05 maart 2016 @ 23:15:
[...]
Als "we" naar een schoner wagenpark en dus minder uitstoot willen kunnen we beter de benzine een stuk hoger belasten en de rest wat minder. Iemand die voor de hobby een Mustang 5k km per jaar rijdt zal een stuk minder vervuilen dan iemand die 40k km per jaar zakelijk en 20k prive met een 14% bijteller overal heen rijdt. Bij het huidige BPM en wegenbelasting beleid hebben voornamelijk bedrijven profijt.
Ik merk bij de bedrijven waar ik kom toch ook een tendens om op zuinigere auto's in te spelen. Bijvoorbeeld maximaal energielabel A/B, geen grotere velgen dan af fabriek, korting op eigen bijdrage bij zuinigere/kleinere auto etc.
Het bedrijfsleven merkt ook wel dat daar nog te besparen valt.
Toch blijft de grootste variabel de bestuurder. Ik kan met mijn 14% bijteller zonder extreme maatregels 880 km op een tank rijden, maar laatste was de koek na 600 km op. Toch even een verschil in verbruik van meet dan 30%.readytoflow schreef op maandag 07 maart 2016 @ 15:08:
[...]
Quote past niet helemaal, maar toch even inhaken.
Ik merk bij de bedrijven waar ik kom toch ook een tendens om op zuinigere auto's in te spelen. Bijvoorbeeld maximaal energielabel A/B, geen grotere velgen dan af fabriek, korting op eigen bijdrage bij zuinigere/kleinere auto etc.
Hangt er wel heel erg vanaf wat voor soort bedrijf het is. Vaak is een (dikke) leaseauto ook een bonus waarbij je dus minder belasting betaald. In mijn sollicitatiegesprekken kon ik altijd goed onderhandelen over loon en de auto. Vaak leggen ze liever 100 euro meer bij voor de auto dan in loon lijkt het.readytoflow schreef op maandag 07 maart 2016 @ 15:08:
[...]
Quote past niet helemaal, maar toch even inhaken.
I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A
Dat is niet zo heel gek, kost minder (denk aan pensioenopbouw en dat soort zaken)Kecin schreef op maandag 07 maart 2016 @ 15:39:
[...]
Hangt er wel heel erg vanaf wat voor soort bedrijf het is. Vaak is een (dikke) leaseauto ook een bonus waarbij je dus minder belasting betaald. In mijn sollicitatiegesprekken kon ik altijd goed onderhandelen over loon en de auto. Vaak leggen ze liever 100 euro meer bij voor de auto dan in loon lijkt het.
Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.
Net te horen gekregen dat ik dan toch deze week al een nieuwe wagen mag kiezen voor tegen de zomer. Ik denk dat ik voor de Opel Astra zou gaan, die staat scherp geprijsd bij de LM.
Voor mijn leasebudget krijg ik:
Opel Astra 1.6 CDTI 136pk Innovation, Deep Sky Blue met
Opel Astra 1.6 CDTI 136pk Innovation, Deep Sky Blue met
- Business Premium Pack Innovation
- Perimeter Protection Pack Plus
- CD speler (ja, mijn vrouw en ik leggen nog lekker ouderwets cd'tjes op in de wagen)
- 8-voudig verstelbare massagezetel bestuurder
- quick heat
- keyless entry
[ Voor 0% gewijzigd door Pseud0n op 07-03-2016 16:29 . Reden: typo ]
Schuifdak is niet groot, zit alleen boven de bestuurdersstoel en passagiersstoel. Vanwege die reden heb ik het dak achterwege gelaten, vond het de prijs niet waard voor zo'n lullig dakje.Pseud0n schreef op maandag 07 maart 2016 @ 16:22:
Net te horen gekregen dat ik dan toch deze week al een nieuwe wagen mag kiezen voor tegen de zomer. Ik denk dat ik voor de Opel Astra zou gaan, die staat scherp geprijsd bij de LM.
Opel Astra 1.6 CDTI 136pk Innovation, Deep Sky Blue metEnige waar ik nog aan twijfel is de keuze tussen 17"-multispaak velgen of een schuifdak. Een beetje kiezen tussen een wagen die mooier is of (nog) comfortabeler om effectief in te zitten. Schuifdak zou ook nog ruimte laten in het budget voor een volwaardig reservewiel, al wil ik daar wel iets voor bijleggen. Op de foto's ziet dat schuifdak er niet zeer groot uit. Iemand ervaring?
- CD speler (ja, mijn vrouw en ik leggen nog lekker ouderwets cd'tjes op in de wagen)
- quick heat
- keyless entry
Deep Skye Blue is een goede keuze, één van de mooiste kleuren die je kunt krijgen op de Astra. Ik zou voor de 17" velgen gaan, kan de Astra goed hebben. Zie een paar pagina's terug een foto van mijn Astra Deep Skye Blue met 17" velgen.
Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB
goede keuze! Leuke auto voor een goed bedragPseud0n schreef op maandag 07 maart 2016 @ 16:22:
Opel Astra 1.6 CDTI 136pk Innovation, Deep Sky Blue metEnige waar ik nog aan twijfel is de keuze tussen 17"-multispaak velgen of een schuifdak. Een beetje kiezen tussen een wagen die mooier is of (nog) comfortabeler om effectief in te zitten. Schuifdak zou ook nog ruimte laten in het budget voor een volwaardig reservewiel, al wil ik daar wel iets voor bijleggen. Op de foto's ziet dat schuifdak er niet zeer groot uit. Iemand ervaring?
- quick heat
- keyless entry
Pagina 176 staat de auto van sjorremans met 17" en dezelfde kleur.
Verwijderd
17" velgen zorgen wel voor 4g CO2 extra, denk dat ik dan toch voor het zonnescherm ga. Er is de week alweer sprake van hogere bijdrages privégebruik afhankelijk van je uitstoot
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2016 22:15 ]
En voor de 110pk variant gaan? Die heb ik zelf ook, weet niet of het scheelt qua uitstoot? Vond zelf de meerprijs voor 26pk het ook niet echt waard. Al blijft dat een persoonlijke keuze.Verwijderd schreef op maandag 07 maart 2016 @ 22:10:
17" velgen zorgen wel voor 4g CO2 extra, denk dat ik dan toch voor het zonnescherm ga. Er is de week alweer sprake van hogere bijdrages privégebruik afhankelijk van je uitstoot
Qua rij beleving doet deze Astra niet onder voor mij ex Seat Ibiza Cupra (160pk TDI). Mede ook omdat het blok zo soepel is en veelzijdig te rijden is.
Ik denk echt dat 16" weg gaat vallen onder deze auto, de Astra kan zelfs prima 18" hebben namelijk!
Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB
Heb je al een soort van eerste review/indruk geschreven sjorremans?
18" staat wel mooi maar zou ik denk ik niet doen. Volgens mij krijg je er extra rolgeluid voor terug waar ik me aan zou gaan ergeren. 17" vind ik meer dan prima staan op de Astra!
18" staat wel mooi maar zou ik denk ik niet doen. Volgens mij krijg je er extra rolgeluid voor terug waar ik me aan zou gaan ergeren. 17" vind ik meer dan prima staan op de Astra!
4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19
En ik zou ongeacht de auto niet meer kleiner dan 18" nemen. Zoveel mensen zoveel wensen.....
Verwijderd
Een beetje pervers, maar met de 110pk kreeg ik mijn budget niet vol... Alle opties van hierboven, plus alarm, getinte ruiten, trekhaak en 18" en er bleef nog €7 over... Wij werken met een vast leasebudget dus ik had geen zin om ze dat cadeau te geven...sjorremans schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 08:47:
[...]
En voor de 110pk variant gaan? Die heb ik zelf ook, weet niet of het scheelt qua uitstoot? Vond zelf de meerprijs voor 26pk het ook niet echt waard. Al blijft dat een persoonlijke keuze.
Qua rij beleving doet deze Astra niet onder voor mij ex Seat Ibiza Cupra (160pk TDI). Mede ook omdat het blok zo soepel is en veelzijdig te rijden is.
Ik denk echt dat 16" weg gaat vallen onder deze auto, de Astra kan zelfs prima 18" hebben namelijk!
Ik ging eerst voor de 110pk gaan, heb er mee gereden en rijdt idd goed, maar toen ik bovenstaande merkte toch maar iets zwaarder gegaan.
Edit: Ook gelezen dat de 17" ietwat hard rijdt op slechte wegen (waarvan ik er wel wat doe).
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2016 10:56 ]
Een opmerking tussendoor. Pas eventueel op met auto's die nu goedkoop lijken te zijn. In sommige auto overeenkomsten met de werkgever staat dat belastingverhogingen aan de bijrijder worden doorbelast. Voor auto's zoals een PEHV die je nu nog goedkoop kunt krijgen gaat de wegenbelasting over een paar jaar fors omhoog. Dan is die PEHV of hybride Mercedes ineens een stuk minder interessant!
http://autovisie.nl/2016/03/nieuws/rekenen-met-autobrief-ii/
Geweldig, vooral met die gif van je AVA ernaast
Ben je lang? Bij de meeste auto's pas ik er met een schuifdak niet meer in.Pseud0n schreef op maandag 07 maart 2016 @ 16:22:
Enige waar ik nog aan twijfel is de keuze tussen 17"-multispaak velgen of een schuifdak. Een beetje kiezen tussen een wagen die mooier is of (nog) comfortabeler om effectief in te zitten. Schuifdak zou ook nog ruimte laten in het budget voor een volwaardig reservewiel, al wil ik daar wel iets voor bijleggen. Op de foto's ziet dat schuifdak er niet zeer groot uit. Iemand ervaring?
Verwijderd
En waar doel je dan precies op? Niet zomaar wat roepen aub. Een PHEV betaald nu 50% van de geldende MRB. Vanaf 2019 gaat dit naar 75% en wellicht in 2020 naar 100%. Je hebt het dan over een paar tientjes per maand. Een 15% Passatje bv tov vergelijkbare 25% versie is nog steeds een betere optie. Ook als je werkgever de extra MRB door gaat belasten.satya schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 11:29:
Een opmerking tussendoor. Pas eventueel op met auto's die nu goedkoop lijken te zijn. In sommige auto overeenkomsten met de werkgever staat dat belastingverhogingen aan de bijrijder worden doorbelast. Voor auto's zoals een PEHV die je nu nog goedkoop kunt krijgen gaat de wegenbelasting over een paar jaar fors omhoog. Dan is die PEHV of hybride Mercedes ineens een stuk minder interessant!
Die doorberekening hadden we twee jaar geleden ook met die wegenbelastingvrije dieseltjes.
Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.
Mijn werkgever heeft die zelf op zijn kosten genomen.Widow schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 12:27:
Die doorberekening hadden we twee jaar geleden ook met die wegenbelastingvrije dieseltjes.
Verder is het op het moment alleen nog gunstig om 15% auto's te leasen als je anders een 25% bijtelling model zou moeten leasen.
Game PC
Misschien is de nieuwe Scenic iets voor jouw? 20 inch standaard op een MPV...AllSeeyinEye schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 10:27:
En ik zou ongeacht de auto niet meer kleiner dan 18" nemen. Zoveel mensen zoveel wensen.....
Ik zal nooit een busje gaan rijden
20" wieldoppen zelfs! (onder andere)AndRo555 schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 12:52:
[...]
Misschien is de nieuwe Scenic iets voor jouw? 20 inch standaard op een MPV...
Als het om de outlander uit het voorbeeld gaat ga je van 134 naar 268€. Zoals het contract er bij ons uitziet is dat dus 135€ bruto voor eigen rekening, netto 70€, mensen genoeg die dat niet echt prettig zullen vinden.Verwijderd schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 12:19:
[...]
En waar doel je dan precies op? Niet zomaar wat roepen aub. Een PHEV betaald nu 50% van de geldende MRB. Vanaf 2019 gaat dit naar 75% en wellicht in 2020 naar 100%. Je hebt het dan over een paar tientjes per maand. Een 15% Passatje bv tov vergelijkbare 25% versie is nog steeds een betere optie. Ook als je werkgever de extra MRB door gaat belasten.
Verwijderd
Per kwartaal. Dus paar tientjes per maand. Kan nog steeds prima uit met relatief weinig bijtelling. En dan heb je het ook nog over 2020. Tot 2019 gewoon 50%, en in 2019 is het 75%.satya schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 13:21:
[...]
Als het om de outlander uit het voorbeeld gaat ga je van 134 naar 268€. Zoals het contract er bij ons uitziet is dat dus 135€ bruto voor eigen rekening, netto 70€, mensen genoeg die dat niet echt prettig zullen vinden.
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2016 13:27 ]
Bovendien pas in 2020. Dan zal je leasecontract bijna afgelopen zijn.
Nee, ik bedoelde wieldoppen. Waarom zou ik het anders zeggen
Kan zijn dat ik die knakker van Autoweek verkeerd begrepen heb, maar die zei het.
Verwijderd
Autoweek... Elke uitvoering staat op 20" LM van de nieuwe Scenic.Reinier schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 13:31:
[...]
Nee, ik bedoelde wieldoppen. Waarom zou ik het anders zeggen
Kan zijn dat ik die knakker van Autoweek verkeerd begrepen heb, maar die zei het.
Volgens mij zijn het gewoon 20" wieldoppen, zelfs met aparte inlays die je kan kiezen.Verwijderd schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 13:34:
[...]
Autoweek... Elke uitvoering staat op 20" LM van de nieuwe Scenic.
Verwijderd
We zullen het zien maar veel andere bronnen melden standard alloy velgen met inlays. Maar wel degelijk lichtmetaal. Niet dat het handig is voor de lease zo'n formaat.
Gelukkig wel, anders werd het ook maar een saaie boel..AllSeeyinEye schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 10:27:
4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19
Nope nog geen tijd gehad i.v.m. persoonlijke omstandigheden. Aankomende vrijdag ook nog eens op wintersport. Op dit moment staat er zo'n 600km op de teller.LuPo schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 09:16:
Heb je al een soort van eerste review/indruk geschreven sjorremans?
Aankomende week kunnen we er gelijk 2200km bij schrijven aangezien we met mijn auto gaan
Van wat ik nu kan zeggen is dat de Astra heerlijk rijd. Het is echt een wereld van verschil vergeleken met de polo die ik had. Had afgelopen maandag een verjaardag in Den Haag en savonds op de terugweg mooi stukje door kunnen rijden vanaf Gouda. Tot aan de 180km/h gaat het redelijk, daarna is de koek wel op. Of je nu 120km/h of 180km/h rijd, je merkt het verschil totaal niet. Zo goed geïsoleerd, zoveel rust aan boord, zo stabiel op de weg.. heerlijk! Met deze auto kan je zo in 1 ruk doorrijden naar je vakantie bestemming.
Verbruik is tot nu toe 5.5L/100KM. Werk op dit moment redelijk dichtbij huis dus voordat het blok net warm is.. ben ik alweer thuis
Het zijn maar details, maar ik ben ook wel benieuwd wat je van de spraakbesturing vind.
Ik kon er tijdens mijn proefrit niet echt goed mee overweg en ben benieuwd of het vooral aan mij lag of toch ook aan de auto.
Ik heb nu een Focus als voorloopauto en daar werkt het, nu ik weet wat je moet zeggen, briljant.
De Astra staat bij mij nog altijd op de eerste plek in de zoektocht.
De Golf vind ik bij nader inzien te saai en te duur. Een Leon is een optie, maar biedt ook minder voor hetzelfde geld. De Megane valt alleen al af op basis van foto's en mijn ervaring met Renault.
Wellicht dat ik de Focus nog ga overwegen, want die bevalt als voorloopauto prima. Alleen is zelfs de 180pk versie niet sneller dan de 150pk Astra, wel is de prijs net zo scherp als bij Opel.
De Mazda 3 sedan is een plaatje, maar volgens de configurator van mijn leasemij niet meer leverbaar? Daarnaast ook redelijk duur in de lease.
Kortom, ik kom toch telkens weer bij de Astra uit. Dat lijkt een prima aanbieding voor zijn geld en is ook gewoon een mooie verschijning.
Ik kon er tijdens mijn proefrit niet echt goed mee overweg en ben benieuwd of het vooral aan mij lag of toch ook aan de auto.
Ik heb nu een Focus als voorloopauto en daar werkt het, nu ik weet wat je moet zeggen, briljant.
De Astra staat bij mij nog altijd op de eerste plek in de zoektocht.
De Golf vind ik bij nader inzien te saai en te duur. Een Leon is een optie, maar biedt ook minder voor hetzelfde geld. De Megane valt alleen al af op basis van foto's en mijn ervaring met Renault.
Wellicht dat ik de Focus nog ga overwegen, want die bevalt als voorloopauto prima. Alleen is zelfs de 180pk versie niet sneller dan de 150pk Astra, wel is de prijs net zo scherp als bij Opel.
De Mazda 3 sedan is een plaatje, maar volgens de configurator van mijn leasemij niet meer leverbaar? Daarnaast ook redelijk duur in de lease.
Kortom, ik kom toch telkens weer bij de Astra uit. Dat lijkt een prima aanbieding voor zijn geld en is ook gewoon een mooie verschijning.
Ik heb de spraakbesturing nog helemaal niet geprobeerd
Moet ik me nu gaan schamen? Waar liep je tegen aan?
Spraakbesturing op mijn Leon heeft wel wat moeite met Engelse namen. (bijvoorbeeld om een album op te zoeken en of iemand te bellen met een engelse naam) .
Ik kreeg het überhaupt niet voor elkaar om een commando uit te voerensjorremans schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 11:15:
Ik heb de spraakbesturing nog helemaal niet geprobeerdMoet ik me nu gaan schamen? Waar liep je tegen aan?
Ik besef me ook wel dat tijdens een korte proefrit, waarbij je met van alles en nog wat bezig bent, je niet tijd genoeg besteed aan het systeem en dus niet de juiste commando's gebruikt.
Echter ging het in de Focus vanaf het eerste moment een stuk soepeler en nu ik enigszins de commando's weet werkt het best goed. Het commando "thuis bellen" werkt in de Focus prima en dat kreeg ik in de Astra niet voor elkaar volgens mij.
Natuurlijk zijn het maar details, maar ik vind het wel een leuke feature
Probeer het maar eens uit onderweg richting de wintersport
Verwijderd
Ik vind spraak herkenning het meest onzinnige optie op een auto.
Op mijn voorlopige focus zit het ook maar gebruik het nooit. Het automatisch inbakeren gebruik ik vaker
Op mijn voorlopige focus zit het ook maar gebruik het nooit. Het automatisch inbakeren gebruik ik vaker
Da's wel handig als je baby moeilijk slaaptVerwijderd schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 19:38:
Het automatisch inbakeren gebruik ik vaker

Op mijn Polo heel vaak gebruikt. Werkte gewoon goed. Heb nu een Lexus en daar gebruik ik Siri. Erg prettig en minder afleiding tijdens het rijdenVerwijderd schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 19:38:
I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A
Hebben ze die ook op geel kentekenAndRo555 schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 12:52:
[...]
Misschien is de nieuwe Scenic iets voor jouw? 20 inch standaard op een MPV...
Verwijderd
Ggrr gare autoaanvullingReinier schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 20:03:
[...]
Da's wel handig als je baby moeilijk slaapt
Proest, ik moest hardop lachenReinier schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 20:03:
[...]
Da's wel handig als je baby moeilijk slaapt
www.google.nl
Ik gebruik het echt vaak op de Focus.Verwijderd schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 19:38:
Alleen al voor bellen, berichten etc.
Werkt perfect!
Verwijderd
Volgende week een "24 uurs test" op de planning met een A4. Niet helemaal dezelfde config als wat het zou worden maar genoeg om een goed idee te krijgen denk ik. Moet alleen nog wel even wennen aan de bijtelling die dan richting de 600 kruipt..
Het is maar wat je er voor over hebt
Ik zou persoonlijk nooit een auto rijden die een bijtelling van 600,- heeft.
Verwijderd
Tja.. grens steeds een beetje oprekken.vinom schreef op zaterdag 12 maart 2016 @ 10:51:
Het is maar wat je er voor over hebtIk zou persoonlijk nooit een auto rijden die een bijtelling van 600,- heeft.
Tja, een Audi rijden of een Ford / Opel. Ik bedoel die keuze is niet moeilijk toch? Veel plezier met de A4 proefrit. Pak wel de uitvoering met sportstoelen, tour pakket en 190pk als het kan. En handbak natuurlijk :-)
[ Voor 3% gewijzigd door wvkreg op 12-03-2016 12:01 ]
Omdat je het niet kan betalen... uiteindelijk is geld toch maar relatief?vinom schreef op zaterdag 12 maart 2016 @ 10:51:
Het is maar wat je er voor over hebtIk zou persoonlijk nooit een auto rijden die een bijtelling van 600,- heeft.
Ik zou persoonlijk nooit een Audi rijden maar dat is weer een andere discussie
Facts don't care about your feelings
Dat heb ik ook! Ik alleen met de A5. Ik ga de cabrio een weekendje lenen van een collega, wil zelf de Sportback. Of een A4 Avant. Daar ben ik nog steeds niet helemaal uit....Verwijderd schreef op zaterdag 12 maart 2016 @ 10:41:
Volgende week een "24 uurs test" op de planning met een A4. Niet helemaal dezelfde config als wat het zou worden maar genoeg om een goed idee te krijgen denk ik. Moet alleen nog wel even wennen aan de bijtelling die dan richting de 600 kruipt..
Verwijderd
Heb twee kleine kinderen en we gaan vrij vaak weg. De A5 is dan gewoon net niet pratisch genoeg, al zal het nieuwe model weer wat groter zijn. Via Audi kun je nu een A4 24 uur op proef rijden dus wellicht het overwegen waard. Via Audi.nl kun je hem bij een dealer in de buurt inplannen.
Ik heb 3 kinderen, de kleinste is dan 8. En in de stations die ik tot nu toe gereden heb kon het dekje altijd dicht als we op vakantie gaan, dus voor de ruimte ben ik niet bang. Skispullen worden gehuurd en een tent hoef ik niet.Verwijderd schreef op zaterdag 12 maart 2016 @ 13:34:
Heb twee kleine kinderen en we gaan vrij vaak weg. De A5 is dan gewoon net niet pratisch genoeg, al zal het nieuwe model weer wat groter zijn. Via Audi kun je nu een A4 24 uur op proef rijden dus wellicht het overwegen waard. Via Audi.nl kun je hem bij een dealer in de buurt inplannen.
Dit topic is gesloten.