Keuze leaseauto - Deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 43 ... 53 Laatste
Acties:
  • 304.851 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 09:04
Verwijderd schreef op maandag 22 februari 2016 @ 17:34:
Of een van de laatste 308 SW tjes nemen. Die zijn helemaal zacht geveerd. :P Net een vliegend tapijt. (en 14%)
helaas mag hij alleen een VAG of ford of bmw

waarom trouwens geen Seat Leon? Die vind ik er best leuk uitzien en ik vond hem ook prima rijden.

[ Voor 15% gewijzigd door Snowhite0901 op 22-02-2016 17:49 ]

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 04-10 20:36

vectormatic

Warlock of the doorlock

Snowhite0901 schreef op maandag 22 februari 2016 @ 17:48:
[...]

helaas mag hij alleen een VAG of ford of bmw

waarom trouwens geen Seat Leon? Die vind ik er best leuk uitzien en ik vond hem ook prima rijden.
Die zal wel weer iets scherper geveerd zijn verwacht ik, gezien de positionering binnen de VAG familie

Persoonlijk zou ik binnen die grenzen voor een A3 sedan of Octavia gaan, de Octavia is dan natuurlijk stukken beter uit te rusten voor het zelfde geld

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:28

The Eagle

I wear my sunglasses at night

mmmmmark schreef op maandag 22 februari 2016 @ 16:31:
Eindelijk mag ik ook een lease auto kiezen. Bij ons werken ze met een budget wat betekent dat je het geld wat je van je budget overhoudt bij je loon wordt opgeteld.

Ik zit nu zelf te denken aan een VW golf connected (1.0 TSI of 1.6 TDI) of een ford focus of misschien nog een slagje groter bijv. een passat of een scoda. Overigens kunnen we naast boven genoemde merken enkel uit BMW en Audi kiezen, maar ik denk dat de connected series van volkswagen op dit moment veel value for money bieden.

Iemand ervaring met bovenstaande auto's of tips?
Vertel eerst maar eens wat je budget is en wat de standaard is voor het aantal km per jaar en de leaseperiode. Voordat je je rijk rekent ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmmmmark
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 28-09 16:06
Budget ongeveer 1300 per maand incl benzine/diesel, maar zolas gezegd wat over blijft komt bij het salaris. Het aantal kilometers doet er niet echt toe, en de leaseperiode is 4 jaar.

Een paar voorbeelden waar ik per maand qua prijs op uitkom (na aftrek lease budget en inclusief bijtelling, allemaal automaten overigens):

- Golf connected 1.0TSI, totaal netto per maand 15 euro bijleggen
- Passat connected 1.4 TSI, per maand 205 euro bijleggen.
- BMW 316D, per maand 280 euro bijleggen

Seat mogen we niet uit kiezen helaas.

[ Voor 49% gewijzigd door mmmmmark op 22-02-2016 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-10 15:50

Shunt

Boe

mmmmmark schreef op maandag 22 februari 2016 @ 20:47:
Budget ongeveer 1300 per maand incl benzine/diesel, maar zolas gezegd wat over blijft komt bij het salaris. Het aantal kilometers doet er niet echt toe, en de leaseperiode is 4 jaar.

Een paar voorbeelden waar ik per maand qua prijs op uitkom (na aftrek lease budget en inclusief bijtelling):

- Golf connected 1.0TSI, totaal netto per maand 15 euro bijleggen
- Passat connected 1.4 TSI, per maand 205 euro bijleggen.
- BMW 316D, per maand 280 euro bijleggen

Seat mogen we niet uit kiezen helaas.
waarom benzine golf en passat ben je dan niet absurd duur uit qua brandstof voorschot?
Aangezien het om 4 jaar gaat gok ik dat de aantal kilometers ook wel rond de 40k zullen liggen.
Bij de meeste bedrijven mag je dan al geen benzine auto's rijden met uitzondering van hybride.
Verder vind ik de bedragen wel nogal apart aangezien je een extreem ruim budget hebt 1300 euro.
Een 1.6TDI golf variant connected komt bij mij uit op een lease bedrag van 800 euro per maand incl brandstof bij 40k bij 4 jaar. met een bijtelling van 234 euro (bij een belastingschaal van 40.4%) Dan zou je volgens mij nog ongeveer 300 euro (bruto) overhouden van je lease budget. Als je op een salaris schaal hoger zou zitten kom je uit op 800 euro per maand lease bedrag + 339 euro bijtelling.

[ Voor 21% gewijzigd door Shunt op 22-02-2016 21:06 ]

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmmmmark
Ja het is op basis van 40k inderdaad, ik kom daar echter niet aan (maximaal 30 per jaar) maar dit maakt qua voorschot niks uit. Bedrag is vast ook al rijd ik maar 100km per jaar bij wijze van spreken....

Hybride mogen we overigens ook niet...

Waarom geen benzine bijde passat, omdat deze allemaal 25% zijn. Diesel is 21%..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 03-10 13:35
Een Golf 1.0 TSI doet toch hooguit 750 in de lease ofzo? Dan heb je 550 bruto over, pakweg 275 netto.

De bijtelling lijkt me lager dan dat (procent of 20, euro of 20k, 2000 netto?). Die zou dus <0 moeten kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

mmmmmark schreef op maandag 22 februari 2016 @ 21:04:
Ja het is op basis van 40k inderdaad, ik kom daar echter niet aan (maximaal 30 per jaar) maar dit maakt qua voorschot niks uit. Bedrag is vast ook al rijd ik maar 100km per jaar bij wijze van spreken....

Hybride mogen we overigens ook niet...

Waarom geen benzine bijde passat, omdat deze allemaal 25% zijn. Diesel is 21%..
Dat snap ik niet helemaal je brandstof voorschot verschilt per brandstof als het goed is. Dus als je een diesel pakt zou je goedkoper uit moeten zijn in de berekening van een auto die je voor 40k per jaar least. (vul maar eens in op de leaseplan configuration tool bvb).

Verder heb je in mijn ervaring veel meer plezier van een stevige diesel als een onder gemotoriseerd benzine blokje waar de turbo bijna groter/zwaarder is als het blok zelf. Verder de passat die jij zelf noemde was een benzine (TSI is benzine) en dus 25% inderdaad.
t_captain schreef op maandag 22 februari 2016 @ 21:10:
Een Golf 1.0 TSI doet toch hooguit 750 in de lease ofzo? Dan heb je 550 bruto over, pakweg 275 netto.

De bijtelling lijkt me lager dan dat (procent of 20, euro of 20k, 2000 netto?). Die zou dus <0 moeten kosten.
Een 1.0 TSI golf vairant connected doet ongeveer 780 euro per maand. En dat is dan met 180 euro brandstof voorschot.

Het hangt heel sterk af of hij in de 40.4% belasting schijf zal vallen of de 52% belasting schaal dat maakt nogal nogal wat verschil.

[ Voor 23% gewijzigd door Shunt op 22-02-2016 21:14 ]

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmmmmark
t_captain schreef op maandag 22 februari 2016 @ 21:10:

Je hebt gelijk maar wellicht begreep je niet wat ik precies bedoelde omdat ik het niet duidelijk heb opgeschreven...:
Ik zit nu op de bestelsite Golf connected 1.0TSI DSG van 28k, kost in de lease 600exl brandstof + 180 brandstof dus kom je uit op 780. 1300-780=520. 520 krijg ik 48% bij mijn loon op (ongeveer 260). De bijtelling is netto 255 dus balans dan ongeveer 0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
@shunt: tegenwoordig zijn de benzines imho fijner dan de diesels. Zelfde hoge koppel bij lage toeren, maar dan wel naar 6000 of 7000 rpm door kunnen. Meer elastisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmmmmark
Shunt schreef op maandag 22 februari 2016 @ 21:10:
[...]

Een 1.0 TSI golf vairant connected doet ongeveer 780 euro per maand. En dat is dan met 180 euro brandstof voorschot.

Het hangt heel sterk af of hij in de 40.4% belasting schijf zal vallen of de 52% belasting schaal dat maakt nogal nogal wat verschil.
Klopt precies 780 euro per maand en 52% belasting inderdaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

t_captain schreef op maandag 22 februari 2016 @ 21:16:
@shunt: tegenwoordig zijn de benzines imho fijner dan de diesels. Zelfde hoge koppel bij lage toeren, maar dan wel naar 6000 of 7000 rpm door kunnen. Meer elastisch.
En dan iedere 50k bij de dealer staan omdat de turbo het heeft opgehouden?
Nee voor mij komt er persoonlijk nooit meer zo'n ultra turbo mini blokje meer in.
Maar dat is natuurlijk heel persoonlijk voor iedereen ik heb er gewoon te veel nare ervaring mee gehad en rondom me mee gezien.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
mmmmmark schreef op maandag 22 februari 2016 @ 21:16:
[...]

Je hebt gelijk maar wellicht begreep je niet wat ik precies bedoelde omdat ik het niet duidelijk heb opgeschreven...:
Ik zit nu op de bestelsite Golf connected 1.0TSI DSG van 28k, kost in de lease 600exl brandstof + 180 brandstof dus kom je uit op 780. 1300-780=520. 520 krijg ik 48% bij mijn loon op (ongeveer 260). De bijtelling is netto 255 dus balans dan ongeveer 0.
Dan komt hij op -€23,47. En marginale belastingdruk box 1 is 52+4=56% (arbeidskorting bouwt vanaf €34.015 tot €111.590 met 4% af).

Overigens is een leasebudget van €1.300 inclusief brandstof best prima! :)

Nog maar een edit dan, mag je geen Tesla Model S rijden? Onder het mom van duurzaamheid lukt het vaak wel om bij mobility er door te krijgen.

[ Voor 14% gewijzigd door wimpie op 22-02-2016 21:29 ]

Divide and conquer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

volgens mij kan je een benzine blokjes (vooral die kleintjes) maximaal voor 40k bij 42 maanden leasen.
Vandaar dat een hoop bedrijven dan ook de eis stellen dat als je een auto least op 40k bij 4 jaar je een diesel moet nemen.

[ Voor 38% gewijzigd door Shunt op 22-02-2016 21:36 ]

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Met de brandstofprijs van tegenwoordig en het nieuwprijsverschil tussen diesel en benzine in dezelfde auto met hetzelfde aantal Pk, moet je bijna 50k per jaar rijden voordat diesel voordeliger wordt dan benzine.
Benzineauto's worden geleased met contracten tot 180k dus 40k/4jaar is een prima optie.
Een lagere cataloguswaarde voor benzine geen ronkende stinkdiesel en een lagere leaseprijs.
Kijk maar naar VAG auto's. De 1.6 TDI zal ongeveer even duur zijn als de 1.4 TSI CoD. Dat is dan 115 pk vs 150 pk.
Overigens betaal je boven in de 40% schaal zo'n 49% marginale belasting, terwijl je in de onderste deel van de 52% schaal 56% marginale belasting betaalt. Als je met minder rekent, dan reken je jezelf rijk. Leuk onze landelijke politiek/democratie, belastingverhoging is slecht voor je publieke opinie van je partij, dus maken we de arbeidskorting en de belastingvrijevoet inkomens afhankelijk, dan snapt 95% van de bevolking het niet en denkt men dat de belasting lager is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

Z___Z schreef op maandag 22 februari 2016 @ 23:10:
Met de brandstofprijs van tegenwoordig en het nieuwprijsverschil tussen diesel en benzine in dezelfde auto met hetzelfde aantal Pk, moet je bijna 50k per jaar rijden voordat diesel voordeliger wordt dan benzine.
Benzineauto's worden geleased met contracten tot 180k dus 40k/4jaar is een prima optie.
Een lagere cataloguswaarde voor benzine geen ronkende stinkdiesel en een lagere leaseprijs.
Kijk maar naar VAG auto's. De 1.6 TDI zal ongeveer even duur zijn als de 1.4 TSI CoD. Dat is dan 115 pk vs 150 pk.
Overigens betaal je boven in de 40% schaal zo'n 49% marginale belasting, terwijl je in de onderste deel van de 52% schaal 56% marginale belasting betaalt. Als je met minder rekent, dan reken je jezelf rijk. Leuk onze landelijke politiek/democratie, belastingverhoging is slecht voor je publieke opinie van je partij, dus maken we de arbeidskorting en de belastingvrijevoet inkomens afhankelijk, dan snapt 95% van de bevolking het niet en denkt men dat de belasting lager is.
Als ik op bvb leaseplan kijk met een 1.0 TSI kan ik niet meer dan 140k rijden dus 4 jaar met 40k gaat dan gewoon niet. Mogelijk dat een 1.4TSI meer kan rijden zou mogelijk zijn maar dan heb je het over 25% bijtelling. En zover ik nu gezien heb is er geen enkele station met een benzine blok groter dan 1.0 dat in de 21% bijtelling valt. Mijn insteek was dan ook dat de extreem onder gemotoriseerde blokjes met grote turbo een probleem waren.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
Ben het wel met je eens dat ik ook niet zo snel voor een 1.0 tsi zou gaan of welk ander 1.0 benzineblok ook. Dit jaar is ook een slecht jaar om een nieuwe lease auto te kiezen wat dat betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Shunt schreef op maandag 22 februari 2016 @ 21:21:
[...]

En dan iedere 50k bij de dealer staan omdat de turbo het heeft opgehouden?
Nee voor mij komt er persoonlijk nooit meer zo'n ultra turbo mini blokje meer in.
Maar dat is natuurlijk heel persoonlijk voor iedereen ik heb er gewoon te veel nare ervaring mee gehad en rondom me mee gezien.
Een diesel heeft ook een turbo. De constructie van benzineblokken is juist veel meer op die van diesels gaan lijken (directe inspuiting, turbo). Ik snap niet waarom je een 1.0 TSI niet zou vertrouwen en een 1.6TDI wel. De extra inhoud van de diesel is nodig omdat je met een grotere luchtovermaar moet werken en minder toeren kan draaien, maar voor de rest zijn het allemaal "kleine blokjes met grote turbo's" geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

t_captain schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 10:23:
[...]

Een diesel heeft ook een turbo. De constructie van benzineblokken is juist veel meer op die van diesels gaan lijken (directe inspuiting, turbo). Ik snap niet waarom je een 1.0 TSI niet zou vertrouwen en een 1.6TDI wel. De extra inhoud van de diesel is nodig omdat je met een grotere luchtovermaar moet werken en minder toeren kan draaien, maar voor de rest zijn het allemaal "kleine blokjes met grote turbo's" geworden.
Omdat het over het algemeen bekend is dat de bekende auto merken van de duisters met zeer ondergemotoriseerde blokjes relatief hogere onderhoud kosten hebben. Vandaar bijvoorbeeld dat lease maatschappijen die 1.0 blokjes niet verder laten rijden dan 140k per jaar. Waar ze de 1.4 bijvoorbeeld gemakkelijk tot 160/180 door laten rijden. Maar dat zal komen omdat ze net zo goed zonder kosten en onderhoud kunnen rond rijden als de dieseltjes oh wacht.

Ik heb zelf een onder gemotoriseerd diesel blokje gehad en een maandje in een ford focus 1.0 gereden en ja ze doen het best lekker maar onze fleet beheerder ziet een flink probleem met onderhoud op die blokjes.
Bij volvo lijken de benzine blokjes zo veel op de diesel blokjes dat het in basis het zelfde blok is. Echter snappen die wel dat je die blokken niet kleiner hoeft te maken om ze zuinig te maken. En wil je een sneller blok gooi je er gewoon een tweede turbo op. (van 150 pk naar 190 pk).

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
Shunt schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 10:46:
[...]

Omdat het over het algemeen bekend is dat de bekende auto merken van de duisters met zeer ondergemotoriseerde blokjes relatief hogere onderhoud kosten hebben.

[...]
Heb je daar een bron van? Ik zou die blokken niet nemen, omdat ze enorm traag zijn, niet zozeer om de betrouwbaarheid. Daar zullen de fabrikanten vast over nagedacht hebben. Zeker in het platte Nederland hebben motoren niet zoveel te lijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

Z___Z schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 11:16:
[...]

Heb je daar een bron van? Ik zou die blokken niet nemen, omdat ze enorm traag zijn, niet zozeer om de betrouwbaarheid. Daar zullen de fabrikanten vast over nagedacht hebben. Zeker in het platte Nederland hebben motoren niet zoveel te lijden.
Volgens onze fleet support mensen (zij houden ook het onderhoud in de gaten) de lease bedrijven waar wij contact mee hebben en de dealer / garages waar ik afgelopen weken opnieuw langs ben geweest. Verder hebben ze wellicht met ons vlakke woongebied niet zoveel te lijden maar wel met de mensen die er over het algemeen in rijden. Ik merkte dat ik in mijn 1.2'tje dat ding helemaal door moest trappen om ook maar een beetje mee te komen in het verkeer. Dat zal met de nieuwe benzine blokjes wat minder zijn die hebben wat meer power. Maar ze zijn gewoon weg niet gemaakt om in 3/4 jaar tot de 140k te rijden tenminste dat is de verklaring die ik krijg van de garage.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmmmmark
Shunt schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 11:21:
[...]

Volgens onze fleet support mensen (zij houden ook het onderhoud in de gaten) de lease bedrijven waar wij contact mee hebben en de dealer / garages waar ik afgelopen weken opnieuw langs ben geweest. Verder hebben ze wellicht met ons vlakke woongebied niet zoveel te lijden maar wel met de mensen die er over het algemeen in rijden. Ik merkte dat ik in mijn 1.2'tje dat ding helemaal door moest trappen om ook maar een beetje mee te komen in het verkeer. Dat zal met de nieuwe benzine blokjes wat minder zijn die hebben wat meer power. Maar ze zijn gewoon weg niet gemaakt om in 3/4 jaar tot de 140k te rijden tenminste dat is de verklaring die ik krijg van de garage.
De kosten voor onderhoud etc hoef ik zelf niet te dragen dus daar maak ik me niet druk om.....Als deze autos worden aangeboden ga ik er vanuit dat ze aan de eisen voldoen en eventuele extra kosten zal overigens wel in de lease prijs zijn verdisconteerd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

mmmmmark schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 11:30:
[...]

De kosten voor onderhoud etc hoef ik zelf niet te dragen dus daar maak ik me niet druk om.....Als deze autos worden aangeboden ga ik er vanuit dat ze aan de eisen voldoen en eventuele extra kosten zal overigens wel in de lease prijs zijn verdisconteerd...
Maar zoals eerder aangegeven moet je de auto wel kunnen leasen de 1.0 blokjes kun je niet leasen voor meer dan 42 maanden bij 40k km per jaar. Dus je bedrijf moet er wel voor open staan.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
Wel vreemd inderdaad dat je de Golf 1.0 TSI niet voor 48 maanden/40k kan configureren, maar een A3 1.4 TSI bijvoorbeeld wel. Er is dan wel erg weinig vertrouwen in de kwaliteit van deze motor.
De A3 is met de 1.4 TSI trouwens nog wel 21% bijtelling terwijl de Golf met deze motor in 25% valt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmmmmark
Bij ons is standaard alles 40k voor 4 jaar, ook de 1.0 TSI

Helaas is die A3 1.4 TSI 25% met automaat, anyhow bedankt voor de tip:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjorremans
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 04-10 21:44
Mijn Astra is eindelijk terecht, net in de pauze even naar de dealer gereden om te kijken. Prachtbak! Als alles mee zit aankomende vrijdag ophalen! :)

Kan nu natuurlijk niet meer wachten :+

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Nu online
Post maar wat mooie foto's vrijdag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09:37
sjorremans schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 13:05:
Mijn Astra is eindelijk terecht, net in de pauze even naar de dealer gereden om te kijken. Prachtbak! Als alles mee zit aankomende vrijdag ophalen! :)

Kan nu natuurlijk niet meer wachten :+
Wat een gedoe joh! :/

Ben benieuwd naar je auto. :*)

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 04-10 21:44
Schuift dus mooi op, kan de auto volgende week woensdag om 9:00 uur ophalen :+

[ Voor 15% gewijzigd door sjorremans op 23-02-2016 14:22 ]

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
sjorremans schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 14:22:
Schuift dus mooi op, kan de auto volgende week woensdag om 9:00 uur ophalen :+
Altijd balen he... Dat wachten...

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:54

JB

Cédric roelt!

Krijg zojuist een mailtje van wagenparkbeheerder bij ons, dat ze het contract van mijn auto hebben aangepast met de LM. In dit geval is aantal km per jaar omhoog gezet met 5000 km omdat ik meer rijdt dan ze vtv hebben geschat. Houdt dit ook in dat de totale km stand veranderd mbt hoelang je met de auto mag/moet rijden alvorens deze eruit moet?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
  • Laatst online: 02-10 23:05
JB schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 15:42:
Krijg zojuist een mailtje van wagenparkbeheerder bij ons, dat ze het contract van mijn auto hebben aangepast met de LM. In dit geval is aantal km per jaar omhoog gezet met 5000 km omdat ik meer rijdt dan ze vtv hebben geschat. Houdt dit ook in dat de totale km stand veranderd mbt hoelang je met de auto mag/moet rijden alvorens deze eruit moet?
En veranderd je maandelijkse kosten ook niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Zijn het meer dan gepland zakelijke kilometers? In dat geval is het niet fair om een kostenverhoging door te berekenen. Meestal gebeurt dat ook niet.

Maar let wel op met een afkoopsom bij voortijdig inleveren. Ik ken een verhaal van iemand wiens auto naar een flink hoger aantal kilometers was bijgesteld. De inleverboete was evenredig omhooggegaan met het leasebedrag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Tristan schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 17:05:
[...]

En veranderd je maandelijkse kosten ook niet?
Nope, niet volgens de mail :) Is een eenzijdige beslissing van werkgever.
t_captain schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 18:42:
Zijn het meer dan gepland zakelijke kilometers? In dat geval is het niet fair om een kostenverhoging door te berekenen. Meestal gebeurt dat ook niet.

Maar let wel op met een afkoopsom bij voortijdig inleveren. Ik ken een verhaal van iemand wiens auto naar een flink hoger aantal kilometers was bijgesteld. De inleverboete was evenredig omhooggegaan met het leasebedrag.
Hoe kan ik dit verifiëren? Het is een eenzijdig besluit genomen vanuit de werkgever. Zelfs met de nieuwe jaarlijkse stand zitten ze nog onder mijn jaarlijkse gemiddelde maar begrijp uit de mails dat het vooral met het oog op een naheffing vanuit LM richting werkgever is gedaan. LM en werkgever zitten 2x per jaar samen om dit door te lopen.

[ Voor 13% gewijzigd door JB op 23-02-2016 19:38 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
JB schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 19:36:
[...]

Nope, niet volgens de mail :) Is een eenzijdige beslissing van werkgever.
Beter! :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
@JB: het is begrijpelijk dat je werkgever dit doet, als je structureel meer rijdt dan in het leasecontract was afgesproken, dan betaalt je werkgever fors voor de extra kilometers. In dat geval is voorcalculatie voordeliger dan nacalculatie.

Je werkgever is vrij om dit te doen, het is immers hun contract met de leasemaatschappij.

Conflict ontstaat wanneer er een koppeling is tussen je inleverboete en je leasebedrag. bv 2x leasebedrag per jaar te vroeg inleveren. Als dat bij jullie het geval is, vraag dan even zwart op wit dat voor die berekening het oorspronkelijke bedrag zal worden gehanteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

t_captain schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 19:49:
@JB: het is begrijpelijk dat je werkgever dit doet, als je structureel meer rijdt dan in het leasecontract was afgesproken, dan betaalt je werkgever fors voor de extra kilometers. In dat geval is voorcalculatie voordeliger dan nacalculatie.

Je werkgever is vrij om dit te doen, het is immers hun contract met de leasemaatschappij.

Conflict ontstaat wanneer er een koppeling is tussen je inleverboete en je leasebedrag. bv 2x leasebedrag per jaar te vroeg inleveren. Als dat bij jullie het geval is, vraag dan even zwart op wit dat voor die berekening het oorspronkelijke bedrag zal worden gehanteerd.
Dank voor de tip! Heb vragen uitgezet :)

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikke_Niels
  • Laatst online: 03-10 11:50
Z___Z schreef op maandag 22 februari 2016 @ 23:10:
Wat dat aan gaat is het best apart inderdaad.
Vanaf 19.923 ga je naar 45,02%, vanaf 34016 naar 49,02%, vanaf 66422 56% en dan daalt het weer naar 52% vanaf 120518.
Het is een slim systeem (om de bevolking onwetend te houden), nu is het natuurlijk wel zo dat aftrekposten ook weer invloed hebben zoals de HRA. Maar voor de meeste die hier posten is het waarschijnlijk het meest handig om de 49% (of 56% als je boven 5000 euro bruto verdiend) aan te houden.

In elk geval is *eindelijk* de bestelling van de op voorraad zijnde Auris 14% definitief besteld, ik kan hem pas eind april ophalen omdat dan mijn huidige contract is afgelopen. *Wachten duurt lang* xD

User Error -- Please Replace User

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-08 10:41
Hebben jullie trouwens de facelift van de V40 gezien? Ik vind dat ze het wel heel makkelijk hebben gedaan door alleen de koplampen te veranderen...

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanatix
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 07:21
Widow schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 10:23:
Hebben jullie trouwens de facelift van de V40 gezien? Ik vind dat ze het wel heel makkelijk hebben gedaan door alleen de koplampen te veranderen...
Nu wel! Valt toch vies tegen als je het mij vraagt. Vond de huidige neus juist erg mooi met de xenon koplampen.

Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:45

Reinier

\o/

Widow schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 10:23:
Mja valt wel een beetje tegen. Grille, Thor-lampen, andere kleurtjes (Luminous Sand is mooi) nen wat interieurdingetjes. Hij staat nog wel op mijn longlist als vervanger van mijn V40 uit 2012, maar echt enthousiast ben ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

Oeh nu ga ik serieus denken over toch maar een jaartje een voorloop / pool auto. De nieuwe volvo V40 facelift maakt in mijn mening de auto veel maar dan ook veel vloeiender. Koplampen vind ik ook heel mooi.
Een jaartje wachten zou ook de Renault megane estate op mijn lijstje mogelijk maken.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:45

Reinier

\o/

Hij is straks in zo ongeveer tien soorten blauw te krijgen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Hmm,, dan toch maar ff de video url erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 04-10 19:44
Zijn hier mensen die een Octavia hebben? Ik ben in de markt voor een nieuwe leaseauto, en doordat de regeling niet geweldig is en ik overal voor bij moet betalen kwam ik uit bij de Octavia (want ik kan wel de Fabia binnen budget nemen, maar daar vind ik dan weer niks aan), die standaard eigenlijk al alles heeft in de business uitvoering.

Is er iemand hier die de auto heeft, dan wel een link naar een post heeft van iemand die 'm heeft? Ik vind wel vanalles over Skoda, maar niet over de Octavia business uitvoeringen. :)

Och ja, je moet toch wat he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10:04

PeaceNlove

Deugleuter

Ik rij Octavia, wat wil je weten?
Alvast een tip, neem de voorruitverwarming, niks zo lekker als instappen, alle mogelijke verwarmingsknoppen draaien en drukken, Spotify muziekje uitzoeken, ruitenwissers een zwiep geven, wegrijden en zwaaien naar de krabbende buurman >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gallus
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:44

Gallus

Cheesy

PeaceNlove schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 12:59:
Alvast een tip, neem de voorruitverwarming, niks zo lekker als instappen, alle mogelijke verwarmingsknoppen draaien en drukken, Spotify muziekje uitzoeken, ruitenwissers een zwiep geven, wegrijden en zwaaien naar de krabbende buurman >:)
Zo worden er voor mij nu offertes opgevraagd voor de V40 Nordic+ met standkachel en voorruitverwarming. Dan moeten de komende winters alleen wel wat minder slap worden... :P

All I want is a warm bed, a kind word and unlimited power.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
Gallus schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 13:11:
[...]

Zo worden er voor mij nu offertes opgevraagd voor de V40 Nordic+ met standkachel en voorruitverwarming. Dan moeten de komende winters alleen wel wat minder slap worden... :P
Ik heb vanmorgen anders gewoon moeten krabben :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanatix
Tristan schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 13:18:
[...]

Ik heb vanmorgen anders gewoon moeten krabben :X
Me too, had haast. :'( Maar de voorruitverwarming maakte het wel een stuk makkelijker. Dat ga ik straks wel missen op m'n nieuwe Mégane.

Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Nu online
Hoe fijn het ook is, voor mij weegt het niet op tegen die paar keer krabben per jaar. Dat is misschien 5 minuten even kou hebben en dan kan je gaan. Het is best wel prijzig iedergeval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanatix
vinom schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 13:21:
Hoe fijn het ook is, voor mij weegt het niet op tegen die paar keer krabben per jaar. Dat is misschien 5 minuten even kou hebben en dan kan je gaan. Het is best wel prijzig iedergeval.
Voor mij ook niet, daarom heb ik ook zonder moeite de Mégane besteld en geen V40 Nordic+. Die paar keer krabben per jaar weegt niet op tegen de tijd die ik nu kwijt ben dankzij de Sensus navigatie en spookfiles / enorm onnodig omrijden. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Laatst online: 04-10 18:42
Even ander vraagje omtrent dit onderwerp. Ik ben momenteel in onderhandeling met een bedrijf om daar te gaan werken. Zij hebben voor alle medewerkers een auto van de zaak.

Maar eigenlijk zit ik daar helemaal niet op te wachten. Ik hoef geen drie auto's (eigen auto, vriendin's auto en dan de auto van de zaak) voor de deur. En mijn eigen auto gaat niet weg. Die verkoop ik niet.

Dus stel dat we op dit punt aan komen, wat is dan normaal? Geen auto en iets meer salaris? Of wat zijn de onderhandelingsmogelijkheden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

PdeBie schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 13:24:
Even ander vraagje omtrent dit onderwerp. Ik ben momenteel in onderhandeling met een bedrijf om daar te gaan werken. Zij hebben voor alle medewerkers een auto van de zaak.

Maar eigenlijk zit ik daar helemaal niet op te wachten. Ik hoef geen drie auto's (eigen auto, vriendin's auto en dan de auto van de zaak) voor de deur. En mijn eigen auto gaat niet weg. Die verkoop ik niet.

Dus stel dat we op dit punt aan komen, wat is dan normaal? Geen auto en iets meer salaris? Of wat zijn de onderhandelingsmogelijkheden?
Ik probeer mee te denken in de opties die je hebt:
Al gedacht om je eigen auto te laten schorsen?

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
EWK schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 13:27:
[...]

Ik probeer mee te denken in de opties die je hebt:
Al gedacht om je eigen auto te laten schorsen?
Nee, ik wil gewoon met mijn eigen auto blijven rijden. Woon-werk-privé :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 09:04
of als het echt moet die auto op de zaak laten staan en met je eigen auto daarheen:) Maar er zijn veel bedrijven die een vergoeding geven als je geen auto van de zaak rijdt voor onderhoud en afschrijving.

[ Voor 41% gewijzigd door Snowhite0901 op 24-02-2016 13:39 ]

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Snowhite0901 schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 13:30:
of als het echt moet die auto op de zaak laten staan en met je eigen auto daarheen:)
Mja, maar als ik dan naar een klant moet, moet ik eerst naar de zaak en vanaf daar naar de klant. Zit ik ook niet echt op te wachten :P

En om mijn auto op de zaak te laten staan terwijl ik een aantal weken bij de klant ben is ook niet echt een prettig idee :)

Kortom: gewoon eigen auto blijven rijden. Dat is het doel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanatix
PdeBie schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 13:41:
[...]

Mja, maar als ik dan naar een klant moet, moet ik eerst naar de zaak en vanaf daar naar de klant. Zit ik ook niet echt op te wachten :P

En om mijn auto op de zaak te laten staan terwijl ik een aantal weken bij de klant ben is ook niet echt een prettig idee :)

Ik weet niet wat je nu voor auto hebt, maar is deze auto eventueel representatief voor je werk?
Niet dat je straks met een knalgele Focus RS aankomt zetten bij je klanten.
Verder zal het een gevalletje overleggen zijn, het kan inderdaad zijn dat je een "budget" uitgekeerd gaat krijgen omdat je geen gebruik gaat maken van een auto van de zaak. Maar het is natuurlijk ook goed mogelijk dat je take it or leave it te horen krijgt omdat ze het en fijner idee vinden om er enige controle over te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Laatst online: 09:37
Fanatix schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 13:23:
[...]

Voor mij ook niet, daarom heb ik ook zonder moeite de Mégane besteld en geen V40 Nordic+. Die paar keer krabben per jaar weegt niet op tegen de tijd die ik nu kwijt ben dankzij de Sensus navigatie en spookfiles / enorm onnodig omrijden. :P
Dan zet je de navigatie toch gewoon op verkeersonafhankelijk?

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

Get!em schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 12:17:
Hmm,, dan toch maar ff de video url erbij.

[video]
Blerg zojuist even een ritje gedaan in de huidige v40, wat is het fijn om een fatsoenlijk blok in de auto te hebben liggen. Geen hoge toeren waar niet nodig lekker rustig op de snelweg. Maar wat zit dat zwevende middenconsole zo ontzettend ver naar voren. Mijn knie doet nu nog gewoon pijn na het rijden. Ik had dat ook bij de vorige Astra. Ik zit / loop met mijn voeten \ / zo zeg maar. Dus het resultaat is dat mijn knie met de knobbels precies op de rand van het midden console valt. Het zelfde ben ik bang voor bij de nieuwe megane. Daar ga ik dit weekend nog een proefrit in doen. Als die ook zo vervelend zit ben ik bang dat de short list wel heel erg kort gaat worden.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanatix
LuPo schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 13:49:
[...]

Dan zet je de navigatie toch gewoon op verkeersonafhankelijk?
Ik negeer nu gewoon de file adviezen. Maar het zou fijner zijn dat als ik een advies krijg dat het ook klopt en niet zoals laatst dat ik het advies krijg om 70KM om te rijden terwijl er nog geen 5 minuten file bleek te staan.
Daarom verheug ik mij ook het Rlink 2 systeem zometeen, lekker Tomtom op de achtergrond. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Fanatix schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 13:48:
[...]

Ik weet niet wat je nu voor auto hebt, maar is deze auto eventueel representatief voor je werk?
Niet dat je straks met een knalgele Focus RS aankomt zetten bij je klanten.
haha, dat zit wel snor. Gewoon een Peugeot 207.
(Zou overigens wel heel graag een Focus RS willen hebben >:) 8) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJason
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07:14
Stel je zou voor minder geld een 208 kunnen rijden waarom wil jij dan liever je eigen 207 houden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fanatix
PdeBie schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 14:07:
[...]

haha, dat zit wel snor. Gewoon een Peugeot 207.
(Zou overigens wel heel graag een Focus RS willen hebben >:) 8) )
Je weet het nooit hé! Vandaar ook mijn vraag. :*)
Ik denk dat je het beste gewoon om de tafel kunt gaan met je toekomstige werkgever. Maar probeer vooral ook uit te rekenen wat jouw huidige auto je nu kost (en naar verwachting gaat kosten) en wat je eventueel aan bijtelling gaat betalen. Mogelijk dat het toch interessant blijkt te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
TheJason schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 14:09:
Stel je zou voor minder geld een 208 kunnen rijden waarom wil jij dan liever je eigen 207 houden?
Ik hoef geen nieuwe auto. Ik rijd net zo lief in een auto van 10 jaar oud (wat de mijne momenteel ook is).

Plus dat auto's ook een deel hobby van mij is. Mijn 207 is ook niet geheel standaard meer (en nee, geen sjonniebak....... ;) ). Dat zou met een lease auto niet kunnen.
Fanatix schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 14:13:
[...]

Je weet het nooit hé! Vandaar ook mijn vraag. :*)
Ik denk dat je het beste gewoon om de tafel kunt gaan met je toekomstige werkgever. Maar probeer vooral ook uit te rekenen wat jouw huidige auto je nu kost (en naar verwachting gaat kosten) en wat je eventueel aan bijtelling gaat betalen. Mogelijk dat het toch interessant blijkt te zijn.
Dit lijkt mij het handigste inderdaad, maar geld is niet het probleem. Al ben ik 100 euro per maand meer kwijt. Als ik dan wel mijn eigen auto kan rijden is het prima. Ik hoef gewoon geen lease auto :P

[ Voor 40% gewijzigd door PdeBie op 24-02-2016 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
PeaceNlove schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 12:59:
Heb jij een business uitvoering? Zo ja, welke? Wat moet ik met voorruitverwarming als mn auto binnen staat? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
PdeBie schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 13:41:
[...]

Er zijn bedrijven waar je de mogelijkheid hebt om je leasebudget uit te laten betalen als je het niet gebruikt. Het is fiscaal niet heel aantrekkelijk omdat je er belasting over moet betalen, maar als je lekker in je eigen auto wilt blijven rijden, zou je eens kunnen navragen of dit mogelijk is. Ik kan me niet voorstellen dat een werkgever hier echt grote bezwaren tegen heeft, of ze het geld nou aan de leasetoko of aan jou geven, het resultaat is dat jij mobiel bent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sorted.bits
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-10 21:21
Widow schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 14:30:
[...]

Er zijn bedrijven waar je de mogelijkheid hebt om je leasebudget uit te laten betalen als je het niet gebruikt. Het is fiscaal niet heel aantrekkelijk omdat je er belasting over moet betalen, maar als je lekker in je eigen auto wilt blijven rijden, zou je eens kunnen navragen of dit mogelijk is. Ik kan me niet voorstellen dat een werkgever hier echt grote bezwaren tegen heeft, of ze het geld nou aan de leasetoko of aan jou geven, het resultaat is dat jij mobiel bent.
Behalve dat ze bij een leasebak ZEKER zijn dat je mobiel bent, terwijl ze dat bij een eigen auto niet zijn. Dat zou een duidelijk struikelblok kunnen wezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanatix
sorted.bits schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 14:32:
[...]

Behalve dat ze bij een leasebak ZEKER zijn dat je mobiel bent, terwijl ze dat bij een eigen auto niet zijn. Dat zou een duidelijk struikelblok kunnen wezen.
Dit was inderdaad ook waar ik aan dacht. Nou zijn er natuurlijk ook niet 100% zeker van, maar zodra dat niet het geval is dan mag de LM / dealer dat (snel) oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
Dat kan inderdaad een van de voorwaarden zijn. Maar het is niet dat leaseauto's per definitie storingsvrij zijn :) de ANWB springt hier handig op in, je kan een lidmaatschap afsluiten met vervangend vervoer meen ik te herinneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove

PeaceNlove

Deugleuter

Just_A_User schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 14:25:
[...]

Heb jij een business uitvoering? Zo ja, welke? Wat moet ik met voorruitverwarming als mn auto binnen staat? :P
Voluit de Skoda Octavia combi 1.6tdi greenline businessline
Verdere opties afneembare trekhaak, leer met aarsverwarming, sunset en metallic wit. Maar het is een Oostenrijkse importbak, dus ik heb het ook niet allemaal uitgezocht.

voorruitverwarming is ook handig als er ijsregen naar beneden komt vallen of als je vier natgeregende dames bij de Country&Christmasfair ophaalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Shunt schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 13:49:
[...]

Mijn knie doet nu nog gewoon pijn na het rijden. Ik had dat ook bij de vorige Astra. Ik zit / loop met mijn voeten \ / zo zeg maar. Dus het resultaat is dat mijn knie met de knobbels precies op de rand van het midden console valt.
Dan zit je niet goed. Kies een proefrit in een V40 versie zonder electrisch verstelbare stoel. Zet deze in de onderste stand (bij handmatig kan dat lager dan bij electrisch). Zet vervolgens de zitting iets achterover (is een aparte optie, maar verschilt per modelyear, soms ook standaard geweest). Zet vervolgens je stoel naar achteren, zover dat je bovenbenen bijna de stoel weer raken, maar wel de verhoogde wangen van de zitting raken. Vervolgens zweven je benen niet meer en zitten ook niet meer \ /.
Ik ken je gevoel wel overigens, maar dan heb ik dus stoel te ver naar voren staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

Get!em schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 15:02:
[...]

Dan zit je niet goed. Kies een proefrit in een V40 versie zonder electrisch verstelbare stoel. Zet deze in de onderste stand (bij handmatig kan dat lager dan bij electrisch). Zet vervolgens de zitting iets achterover (is een aparte optie, maar verschilt per modelyear, soms ook standaard geweest). Zet vervolgens je stoel naar achteren, zover dat je bovenbenen bijna de stoel weer raken, maar wel de verhoogde wangen van de zitting raken. Vervolgens zweven je benen niet meer en zitten ook niet meer \ /.
Ik ken je gevoel wel overigens, maar dan heb ik dus stoel te ver naar voren staan.
Euh ik heb best een idee hoe ik moet zitten in een auto. :D
Je stuur moet +- 25 cm van je borstkas af zitten verder is slecht en dichterbij is slecht. Ik zit in de auto altijd op zijn laagste punt stoel staat zo recht mogelijk de voorkant net wat omhoog gepompt (het was een handmatig modelltje btw). En de stoel staat op het punt naar voren waar ik goed bij de pedalen kan en ik zit gewoon graag met de voetjes naar buiten zodat de kleine shunt en shuntjes vrij spel hebben.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
PeaceNlove schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 14:56:
[...]

Voluit de Skoda Octavia combi 1.6tdi greenline businessline
Verdere opties afneembare trekhaak, leer met aarsverwarming, sunset en metallic wit. Maar het is een Oostenrijkse importbak, dus ik heb het ook niet allemaal uitgezocht.

voorruitverwarming is ook handig als er ijsregen naar beneden komt vallen of als je vier natgeregende dames bij de Country&Christmasfair ophaalt.
Ja, het punt is een beetje dat er nu zeg maar namen aan zijn gegeven. Dus je hebt bv de Joy businessline, en dan daarna komt er nog 1, waar dus echt álles in zit, alleen die is een beetje duur. Maar het is wel een mooie auto. Het jammere is dat als je welke auto dan ook gaat configureren, om die op hetzelfde uitrustingsniveau te krijgen ben je nog veel meer geld kwijt.

De auto heeft dan geen leer, maar ik heb nu leer en dat hoef ik niet meer. Zo belangrijk vind ik het niet. Mijn vriendin vind maar 2 dingen echt belangrijk en dat zijn parkeersensoren (standaard) en derriere opwarming (ook standaard), maar ze vind die auto een beetje te groot.

• KaWaReZ
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 03-10 08:55
Ik hoop dat ik goed zit hier met wat vragen over bestelbussen? (leasebak)

krijg de optie (of nou ja, er komt er eentje) om een busje te nemen op de zaak.
Deze krijg ik mee (naar huis).

Keuze is gevallen op een 109CDI in de lichtste motor uitvoering en meeste laadvermogen.(zonder overleg met mij, waar ik niet zo heel blij mee ben),

Deze zal voor ww gebruikt worden (32km enkele rit) en met wekelijks ritten van 100-200+ km (enkele rit).
Idee is dat hiermee materieel meegenomen kan worden, indien nodig. Dit kan af en toe wel eens best wel gewichtig zijn.
Ook ritten Duitsland zullen er bij zitten. (en daar cruise ik het liefst rond de 150, maargoed)

Nu boeit het mij totaal niet wat er als label op het blik staat, echter wil ik wel mee kunnen op de snelweg en niet dat bij 130 de koek op is.
Beetje comfortabel is een pre.
Maar moet natuurlijk ook kijken naar wat het leasebedrag is maandelijks.

Iemand een idee of ervaringen?

Kleine info over mij:
Motorrijder (denk dat dat al zat zegt :X ). Ik voel me comfortabel in een auto, die even wat "over" heeft. Hoeft geen 4 liter turbo te zijn, maar bij 130 en gas in (evt terugschakelen), dat er wat gebeurt.
Invoegen: al vmax op de invoegstrook etc...
Ik pleit hier intern dan ook voor een wat "meer" model, dan de lichtste uitvoering, die imho echt meer voor in de stad is.

[ Voor 17% gewijzigd door KaWaReZ op 25-02-2016 13:15 ]

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Ga je er privé mee rijden?

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

Verwijderd

Just_A_User schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 15:25:
[...]

Ja, het punt is een beetje dat er nu zeg maar namen aan zijn gegeven. Dus je hebt bv de Joy businessline, en dan daarna komt er nog 1, waar dus echt álles in zit, alleen die is een beetje duur. Maar het is wel een mooie auto. Het jammere is dat als je welke auto dan ook gaat configureren, om die op hetzelfde uitrustingsniveau te krijgen ben je nog veel meer geld kwijt.

De auto heeft dan geen leer, maar ik heb nu leer en dat hoef ik niet meer. Zo belangrijk vind ik het niet. Mijn vriendin vind maar 2 dingen echt belangrijk en dat zijn parkeersensoren (standaard) en derriere opwarming (ook standaard), maar ze vind die auto een beetje te groot.
De Joy businessline heeft de juiste kleur (aluminium) inleg. Wat een gave inleg... maar goed, ik wil parkeersensoren, denon en al die andere dingen. Dus dan maar de Style met dat lelijke grijze inleg. :P

Zover ik weet:

MET het joy+ pakket (anders mis je ECHT veel|) mis je tegenover de style:

-Kessy (keyless entry)
-BI-Xenon & LED
-Canton sound system
-Dynamic pakket is geen optie (en de Joy stoelen eh... ja.. is misschien voor de een mooier dan de ander)

Wat wil je precies weten? Parkeersensoren zijn voor alleen te krijgen op de style. En als ze het te groot vindt is er ook nog de Fabia.

• Just_A_User
Verwijderd schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 16:42:
[...]

De Joy businessline heeft de juiste kleur (aluminium) inleg. Wat een gave inleg... maar goed, ik wil parkeersensoren, denon en al die andere dingen. Dus dan maar de Style met dat lelijke grijze inleg. :P

Zover ik weet:

MET het joy+ pakket (anders mis je ECHT veel|) mis je tegenover de style:

-Kessy (keyless entry)
-BI-Xenon & LED
-Canton sound system
-Dynamic pakket is geen optie (en de Joy stoelen eh... ja.. is misschien voor de een mooier dan de ander)

Wat wil je precies weten? Parkeersensoren zijn voor alleen te krijgen op de style. En als ze het te groot vindt is er ook nog de Fabia.
Ja, ik vind die keyless entry geen issue, licht ook niet. Het Canton systeem en Dynamic pakket vind ik wél een misser, dus alleen daarvoor zou ik al naar de Style gaan.

De fabia vind ik een hele lelijke auto :{

• PeaceNlove

PeaceNlove

Deugleuter

De nieuwe Fabia is in de combi variant tegenwoordig een iets gekrompen Octavia, gewoon degelijk vormgegeven. De vorige versie daarentegen vind ik ook niet erg mooi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
Dat is een van de weinige voordelen van dat auto's zo veel op elkaar lijken tegenwoordig :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 04-10 20:39

Jazzy

Moderator SSC/PB

Moooooh!

KaWaReZ schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 13:12:
Ik hoop dat ik goed zit hier met wat vragen over bestelbussen? (leasebak)
Ik denk dat je vraag hier een beetje ondersneeuwt. Maar weet zeker dat er zat Tweakers zijn die wel ervaring hebben met bestelauto's, denk dat je hiervoor beter een apart topic kunt openen.

Exchange en Office 365 specialist. Mijn blog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:45

gwystyl

Beugeltje dan maar?

PeaceNlove schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 20:02:
De nieuwe Fabia is in de combi variant tegenwoordig een iets gekrompen Octavia, gewoon degelijk vormgegeven. De vorige versie daarentegen vind ik ook niet erg mooi
En om het makkelijk te maken heb je ook nog de Rapid, die zit er nog weer een beetje tussenin. Ziet er als fastback met glazen dak ook wel prima uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soepah
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 03-10 09:15
gwystyl schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 10:56:
[...]

En om het makkelijk te maken heb je ook nog de Rapid, die zit er nog weer een beetje tussenin. Ziet er als fastback met glazen dak ook wel prima uit.
Toevallig ben ik sinds kort ook aan het kijken naar deze 3 (plus nog een paar andere). ik begin 1 maart en mag na mijn proeftijd ook een leasebak uitzoeken.
Zelf wel gecharmeerd van de octavia (plaatjes + specs van inhoud), fabia zal financieel aantrekkelijker zijn.
Wel een kleintje thuis dus ruime station heeft voorkeur (zo'n wandelwagen neemt al veel ruimte in, en ik wil ook wel eens op vakantie met het gezinnetje.

Rapid staat te boek als een Hatchback, en heeft volgens de specs wel minder ruimte dan de fabia (Octavia uiterard nog iets groter).
Zal ook eens kijken naar een 308 sw, maar die vind ik lang niet zo mooi persoonlijk als een skoda..

wie van vissen houdt, houdt niet van vissen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaWaReZ
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 03-10 08:55
Jazzy schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 10:27:
[...]

Ik denk dat je vraag hier een beetje ondersneeuwt. Maar weet zeker dat er zat Tweakers zijn die wel ervaring hebben met bestelauto's, denk dat je hiervoor beter een apart topic kunt openen.
@ Oogje: denk het wel, dan kan mijn privedieselgebakje de deur uit, als dit goedkoper is voor mij

Ik maak wel een apart topic aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
Busjes zijn meestal heel duur qua bijtelling ten opzichte van prive voordeel. Een busje kost "de zaak" niet zoveel, omdat je zakelijk geen btw en bpm hoeft te betalen. Maar je bijtelling gaat dus wel over de cataloguswaarde van het busje inclusief btw en bpm. Voor die cataloguswaarde en 25% bijtelling, krijg je de mogelijkheid om een busje prive te rijden, met maar 2 zitplaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09:01

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Z___Z schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 14:15:
Busjes zijn meestal heel duur qua bijtelling ten opzichte van prive voordeel. Een busje kost "de zaak" niet zoveel, omdat je zakelijk geen btw en bpm hoeft te betalen. Maar je bijtelling gaat dus wel over de cataloguswaarde van het busje inclusief btw en bpm. Voor die cataloguswaarde en 25% bijtelling, krijg je de mogelijkheid om een busje prive te rijden, met maar 2 zitplaatsen.
Maar je krijgt wel gratis de T5 for life sticker :+

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
TheVMaster schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 10:44:
[...]

Wat is de doorlooptijd bij jouw paal? Ik krijg hem als het goed is volgende week.
Ze komen hem bij mij 7 maart installeren. Doorlooptijd van 3 weken dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 01-10 08:17
Z___Z schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 14:15:
En je krijgt nog investeringsaftrek bij een busje http://www.belastingdiens...igheidsinvesteringsaftrek

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-10 19:49

TheVMaster

Moderator WOS
Tristan schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 15:30:
[...]

Ze komen hem bij mij 7 maart installeren. Doorlooptijd van 3 weken dus.
Nice...ik krijg hem aanstaande maandag (had hem de 15e al kunnen hebben als het installatiebedrijf de paal niet was vergeten |:( ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
TheVMaster schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 18:27:
[...]

Nice...ik krijg hem aanstaande maandag (had hem de 15e al kunnen hebben als het installatiebedrijf de paal niet was vergeten |:( ).
Wat?! Hoe kan dat gebeuren zou je zeggen..

Ik wou de auto net maar even aan het stopcontact hangen. Kom ik erachter dat ik van een type stekker twee stuks heb en geen standaard stopcontact stekker :( ik vermoed een foutje van de dealer. Morgen maar even bellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-10 19:49

TheVMaster

Moderator WOS
Tristan schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 19:30:
[...]

Wat?! Hoe kan dat gebeuren zou je zeggen..

Ik wou de auto net maar even aan het stopcontact hangen. Kom ik erachter dat ik van een type stekker twee stuks heb en geen standaard stopcontact stekker :( ik vermoed een foutje van de dealer. Morgen maar even bellen :)
Tja...schijnt bij de sales van the New Motion te liggen. Begreep van de installateur dat dat soort zaken vaker gebeuren. Hm.....dat sucks een verkeerde laadstekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

Tot zover mijn shortlist van mogelijke lease autos terug kunnen / moeten dringen tot:
Renault Megane (estate als hij ooit eens uit komt :P)
Skoda Octavia station
Opel Astra station
Een D segmenter is voor nu uitgesloten, te duur voor de beperkte meerwaarde die je er uit haalt.
Ik moet zowel de Astra als de Megane nog proef rijden. (de Megane weet ik morgen of ik daar lekker in zal zitten) Maar ik ben bang dat de Megane niet lekker gaat zitten om de zelfde reden als dat de V40 af valt. Het midden console zit erg ver naar voren waardoor ik er met mijn knie tegen aan leun. Als ik niet kan rijden in een auto zoals het moet (stoel zo laag mogelijk en rug zo recht mogelijk met het stuur +- 25 cm van de borstkas past de auto mij gewoon niet.

Ik kan nog eens de auris bekijken maar die vind ik niet echt mooi in vergelijking met de octavia, megane en Astra. De golf variant valt af omdat hij gewoon niet kan winnen op prijs / opties tegenover de octavia, megane en astra plus hij is in de lease gewoon duurder dan de rest.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• runner83
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 18-08 17:52
Vandaag eindelijk mijn leasebudget gekregen en de voorwaarde geen hybride toegestaan daar gaat de Golf GTE vond het een verdomd mooie auto :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
runner83 schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 22:50:
Vandaag eindelijk mijn leasebudget gekregen en de voorwaarde geen hybride toegestaan daar gaat de Golf GTE vond het een verdomd mooie auto :(
Maar wat zijn dan wel de voorwaarden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Shunt schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 22:25:
Tot zover mijn shortlist van mogelijke lease autos terug kunnen / moeten dringen tot:
Renault Megane (estate als hij ooit eens uit komt :P)
Skoda Octavia station
Opel Astra station
Een D segmenter is voor nu uitgesloten, te duur voor de beperkte meerwaarde die je er uit haalt.
Ik moet zowel de Astra als de Megane nog proef rijden. (de Megane weet ik morgen of ik daar lekker in zal zitten) Maar ik ben bang dat de Megane niet lekker gaat zitten om de zelfde reden als dat de V40 af valt. Het midden console zit erg ver naar voren waardoor ik er met mijn knie tegen aan leun. Als ik niet kan rijden in een auto zoals het moet (stoel zo laag mogelijk en rug zo recht mogelijk met het stuur +- 25 cm van de borstkas past de auto mij gewoon niet.

Ik kan nog eens de auris bekijken maar die vind ik niet echt mooi in vergelijking met de octavia, megane en Astra. De golf variant valt af omdat hij gewoon niet kan winnen op prijs / opties tegenover de octavia, megane en astra plus hij is in de lease gewoon duurder dan de rest.
25cm van de borstkas is wel heel erg dicht op je stuur... Tijdens je rijles leer je, dat je met "net geen gestrekte armen" je stuur moet vasthouden.

Misschien kun je de Talisman eens opvragen, ik vond hem bij leaseplandirect erg dicht bij een C segmenter uitkomen kwa prijs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

dfrenner schreef op zaterdag 27 februari 2016 @ 09:02:
[...]

25cm van de borstkas is wel heel erg dicht op je stuur... Tijdens je rijles leer je, dat je met "net geen gestrekte armen" je stuur moet vasthouden.

Misschien kun je de Talisman eens opvragen, ik vond hem bij leaseplandirect erg dicht bij een C segmenter uitkomen kwa prijs!
De talisman zit met de opties waarop hij een beetje leuk is al snel rond de 36k. (de estate in ieders geval)
Aangezien een sedan voor mij echt geen doen is. Het moet op zijn minst een hatchback zijn anders krijg ik de rotzooi die ik regelmatig mee neem gewoon niet meer mee.
De enige talisman die enigszins zou passen is de Zen editie maar die heeft dan geen 4 wiel sturing en geen optie tot achteruitrijd camera of grotere navi.

Ik heb als doel gesteld dat ik maximaal het dubbele van wat ik nu betaal aan mijn 14% bijtelling megane wil betalen aan een nieuwe auto. En de talisman zen zou dan net passen. De Intens zit dan tussen de 77 en 53 euro daar over heen. Dan denk ik dat ik liever bvb een octavia pak die helemaal aangekleed is.

Ik moet wel zeggen dat de Talisman zeer gunstig in de lease prijs zit daar is hij stukken goedkoper als een superb terwijl de talisman stukken duurder in catalogus waarde is.

De 25 cm is iets wat ik ergens achter in mijn hoofd heb hangen maar dat zou ook goed 30 / 35 kunnen zijn. Het punt is dat als ik comfortabel zit in de stoel de auto mij minder goed past als het midden console zover naar voren zit. Maar ik ga daar vanmiddag eens wat meer tijd aan besteden als ik de nieuwe megane ga rijden.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmmmmark
Even een korte update. Gisteren proefgereden in de Golf connected TSI1.0. Die voelde toch minder fijn (oa minder breed qua ruimte en minder fijne stoelen) aan dan mijn huidige Volvo C30. Straks nog kijken naar een Octavia en A3 sportsback (1.4 TFSI cylinder on demand ultra S tronic)? Hoe verhoud een A3 zich qua ruimte (gevoel) met een golf?

[ Voor 8% gewijzigd door mmmmmark op 27-02-2016 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• runner83
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 18-08 17:52
Tristan schreef op zaterdag 27 februari 2016 @ 00:04:
[...]

Benzine of diesel met maximum uitstoot CO2 van 110

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmmmmark
Tristan schreef op zaterdag 27 februari 2016 @ 00:04:
[...]

Hier hetzelfde "probleem" ook geen hybrides:s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
mmmmmark schreef op zaterdag 27 februari 2016 @ 10:37:
Even een korte update. Gisteren proefgereden in de Golf connected TSI1.0. Die voelde toch minder fijn (oa minder breed qua ruimte en minder fijne stoelen) aan dan mijn huidige Volvo C30. Straks nog kijken naar een Octavia en A3 sportsback (1.4 TFSI cylinder on demand ultra S tronic)? Hoe verhoud een A3 zich qua ruimte (gevoel) met een golf?
De wielbasis van de Golf VII is 1mm groter, de A3 Sportback is 201mm langer in zijn geheel. Volgens mij ontloopt het elkaar niet veel maar lijkt en voelt de A3 optisch groter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
mmmmmark schreef op zaterdag 27 februari 2016 @ 10:37:
Ik vond de C30 sowieso heerlijk rijden, waarbij de Golf en A3 in verhouding echt onderstuur monsters zijn.

Kwa ruimte was de C30 vooral in de achterbak erg klein, maar binnenin zat je echt heerlijk. Hij was dan ook van stoel tot stoel en stoel tot stuur ruimer dan de Golf en A3. In ieder geval voelde het veel ruimer en vrijer aan. Ik mis mijn C30 nog wel eens... Helaas is de V60 ook niet heel ruim bemeten in de achterbak en kan ik hem -als hij al past- niet echt aankleden... Maar ik zou maar wat graag weer terug willen naar Volvo!

Ik heb altijd het idee dat Golf en A3 in den basis gelijk zijn aan elkaar. Maar eigenlijk nergens op gebaseerd.

Tussen de bovengenoemde, zou ik zeker naar de Octavia kijken en mij spreekt het nieuwe design van de Megane en Talisman mij erg aan. Persoonlijk zou ik die twee nog even bekijken, maar dat is puur omdat ik ze verreweg het mooiste design op dit moment vind hebben. En het oog wil ook wat ;)

V40 geen optie? Ook een heerlijke auto...
Shunt schreef op zaterdag 27 februari 2016 @ 09:45:
[...]

De talisman zit met de opties waarop hij een beetje leuk is al snel rond de 36k. (de estate in ieders geval)
Aangezien een sedan voor mij echt geen doen is. Het moet op zijn minst een hatchback zijn anders krijg ik de rotzooi die ik regelmatig mee neem gewoon niet meer mee.
De enige talisman die enigszins zou passen is de Zen editie maar die heeft dan geen 4 wiel sturing en geen optie tot achteruitrijd camera of grotere navi.

Ik heb als doel gesteld dat ik maximaal het dubbele van wat ik nu betaal aan mijn 14% bijtelling megane wil betalen aan een nieuwe auto. En de talisman zen zou dan net passen. De Intens zit dan tussen de 77 en 53 euro daar over heen. Dan denk ik dat ik liever bvb een octavia pak die helemaal aangekleed is.

Ik moet wel zeggen dat de Talisman zeer gunstig in de lease prijs zit daar is hij stukken goedkoper als een superb terwijl de talisman stukken duurder in catalogus waarde is.
Ja, waar die restwaarde van VAG dan is gebleven? Of verwachten ze toch een stuk meer onderhoud bij de Suberb?

[/quote]
De 25 cm is iets wat ik ergens achter in mijn hoofd heb hangen maar dat zou ook goed 30 / 35 kunnen zijn. Het punt is dat als ik comfortabel zit in de stoel de auto mij minder goed past als het midden console zover naar voren zit. Maar ik ga daar vanmiddag eens wat meer tijd aan besteden als ik de nieuwe megane ga rijden.
[/quote]

Probeer je stoel dan nog iets verder naar achteren te zetten en indien mogelijk omlaag. Ik ken het probleem wel.
Was voor mij een reden om in het verleden een Ibiza links te laten liggen voor een Fabia. Stuur zat hoger waardoor ik bij een volwassene achter mijn stoel nog een stukje naar voren kon.

[ Voor 3% gewijzigd door BlakHawk op 27-02-2016 12:44 ]

Pagina: 1 ... 43 ... 53 Laatste

Dit topic is gesloten.