Volgens mij moeten zij dan nog wat BTW afdragen voor het privegebruik, maar dat kunnen ze ook weer aan jou doorbelasten als eigen bijdrage. Zo werkt het bij mij iig wel.
Moet de baas dat niet uitzoeken?Tjebakka schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 16:47:
We hebben nu een klein poolautootje op kantoor staan (een Up!). Eigenlijk ben ik de enige die er gebruik van maakt, maar dat kan nu niet privé. Wat betekent het voor mijn werkgever als ik 'm op mijn naam zou zetten, oftewel leasen? Dat ik dan 100? 125? euro bijtelling ga betalen vind ik niet erg. Ben vooral benieuwd wat het voor de werkgever financieel betekent.
Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings
Vast wel, maar ik wil het hem onderbouwd voorleggen. Dat is geen misdaad toch
[ Voor 6% gewijzigd door Tjebakka op 16-02-2016 17:05 ]
If it aint fixed, it's broken.
Bij de belastingdienst ff zoeken op btw correctie privégebruik. En uitvogelen met de bijtelling voor jezelf. En je baas gaat misschien meer betalen aan de lm omdat je over de afgesproken km's gaat als je ook privé gaat rijden met die auto.Tjebakka schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 17:05:
[...]
Vast wel, maar ik wil het hem onderbouwd voorleggen. Dat is geen misdaad toch
Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.
Extra prive kilometers leiden tot meer brandstofkosten en mogelijk ook verzekeringskosten plus de btw-correctie.Tjebakka schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 16:47:
We hebben nu een klein poolautootje op kantoor staan (een Up!). Eigenlijk ben ik de enige die er gebruik van maakt, maar dat kan nu niet privé. Wat betekent het voor mijn werkgever als ik 'm op mijn naam zou zetten, oftewel leasen? Dat ik dan 100? 125? euro bijtelling ga betalen vind ik niet erg. Ben vooral benieuwd wat het voor de werkgever financieel betekent.
Op mijn lijstje staan nog de Mazda 6 Skylease GT (sedan) en de Volvo V40 D4 automaat. Twee best wel verschillende auto's. De Volvo erg prettig met automaat (rijd veel in de spits) en het vermogen en de mooiere Mazda met veel ruimte (die ik niet vaak nodig heb).
Het liefst zou ik ze allebei nemen. ;-)
Het liefst zou ik ze allebei nemen. ;-)
All I want is a warm bed, a kind word and unlimited power.
De Mazda 6 is er ook als TS+ of GT-M met een 2.0 benzine (of groter) met automaat, hoor. Heb je best of both.
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
True, maar het moet sowieso diesel zijn en met automaat en daardoor hogere bijtellling loopt hij behoorlijk uit budget. Kan niet alles hebben. :-)
All I want is a warm bed, a kind word and unlimited power.
En die Mazda 3 sedan die ik dus vd week zag? GT-M Automaat. Die zit in dezelfde klasse als de V40.
Apart dat juist deze 2 overblijven. Komt op mij over als twijfelen tussen een BMW 320 en een Golf...
Apart dat juist deze 2 overblijven. Komt op mij over als twijfelen tussen een BMW 320 en een Golf...
ze noemen mazda tegenwoordig niet voor niets het bmw van azie. De laatste test autoweek CX5 tegen X3 won de mazda zelfs met overtuiging. Ook de test van bmw 3 -> mazda 6 won de 6 (al was deze laatste voor een groot gedeelte aan prijs te danken)
[ Voor 31% gewijzigd door Snowhite0901 op 18-02-2016 07:58 ]
12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput
Op welke punten had de Mazda dan de overhand op de BMW?Snowhite0901 schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 07:57:
ze noemen mazda tegenwoordig niet voor niets het bmw van azie. De laatste test autoweek CX5 tegen X3 won de mazda zelfs met overtuiging. Ook de test van bmw 3 -> mazda 6 won de 6 (al was deze laatste voor een groot gedeelte aan prijs te danken)
Ik heb in een Mazda 3 gezeten maar de materialen, uitstraling en degelijkheid waren niet de punten waarop hij bij mij uitblonk in ieder geval.
Ik heb er niet in gereden maar ik kan me haast niet voorstellen dat hij qua motor, prestaties en rij eigenschappen beter als een BMW uit de bus zou komen?
Doe me die test eens want die moet wel op heel punten mank gaanSnowhite0901 schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 07:57:
Maar dit is een andere onderwerp haha.
Verwijderd
Ik vond de Mazda 3 zelfs een beetje karig overkomen tegenover een octavia en een 308.GeeMoney schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 08:05:
[...]
Op welke punten had de Mazda dan de overhand op de BMW?
Ik heb in een Mazda 3 gezeten maar de materialen, uitstraling en degelijkheid waren niet de punten waarop hij bij mij uitblonk in ieder geval.
Ik heb er niet in gereden maar ik kan me haast niet voorstellen dat hij qua motor, prestaties en rij eigenschappen beter als een BMW uit de bus zou komen?
Hallo mede leasers,
Met de jaarlijks stijgende bijtellingstarieven, vraag ik me af of het verstandig is om dit jaar al mn Renault (Megane Break eco2 GT line, looptijd tot 2017) in te leveren en wat anders te kiezen.
We hebben echter een 3 merken beleid tegenwoordig en mogen daarnaast alleen nog maar lage uitstoot wagens. LPg of 4x4 is overigens niet toegestaan. Zelf hecht ik waarde aan wat ruimte (mn zoontjes van 5 en 4 moeten bijvoorbeeld goed achter me kunnen zitten, ben 1.93m) en verder vooral wat sportiviteit.
De merken die nu nog mogen:
- BMW/ Mini
- Renault en Nissan
- Toyota/ Lexus
De vraag is nu wat er nog met lage bijtelling voor me te vinden is? Mn budget is voorlopig nog wat beperkt, daarom ook de keuze voor een 14% Megane momenteel. Bij BMW is er een 2 serie, maar ik hou absoluut niet van hoge MPV-achtigen, echt een bejaardending om te zien. De 330e zie ik ook staan, maar deze is momenteel helaas te duur voor me in onze regeling vrees ik.
Bij toyota wil ik absoluut geen prius/auris hybrid derivaat, heb hier vaak genoeg in gereden (auto's van collega's) en ik vind dit niet prettig. De combinatie van een geknepen 1.8 motor en een CVT automaat geeft een hoop geloei en weinig trekkracht naar mijn persoonlijke mening. Dus tenzij Toyota met iets nieuws komt, valt deze af. Idem voor de "Lexus" CT200, met dezelfde aandrijflijn. Een "echte" Lexus begint wat mij betreft bij de IS-lijn (met aandrijving achter, zoals gebruikelijk) maar weet niet of deze betaalbaar is voor mij.
(disclaimer voor de tevreden bestuurders: voel je vooral niet aangevallen door mijn meningen, ik was vroegah nogal een petrol head en heb dus radicale denkbeelden over auto's
)
Hopelijk weten jullie wat er aan zit te komen qua modellen in 2016 en 2017? Alle tips worden zeer gewaardeerd.
Met de jaarlijks stijgende bijtellingstarieven, vraag ik me af of het verstandig is om dit jaar al mn Renault (Megane Break eco2 GT line, looptijd tot 2017) in te leveren en wat anders te kiezen.
We hebben echter een 3 merken beleid tegenwoordig en mogen daarnaast alleen nog maar lage uitstoot wagens. LPg of 4x4 is overigens niet toegestaan. Zelf hecht ik waarde aan wat ruimte (mn zoontjes van 5 en 4 moeten bijvoorbeeld goed achter me kunnen zitten, ben 1.93m) en verder vooral wat sportiviteit.
- BMW/ Mini
- Renault en Nissan
- Toyota/ Lexus
De vraag is nu wat er nog met lage bijtelling voor me te vinden is? Mn budget is voorlopig nog wat beperkt, daarom ook de keuze voor een 14% Megane momenteel. Bij BMW is er een 2 serie, maar ik hou absoluut niet van hoge MPV-achtigen, echt een bejaardending om te zien. De 330e zie ik ook staan, maar deze is momenteel helaas te duur voor me in onze regeling vrees ik.
Bij toyota wil ik absoluut geen prius/auris hybrid derivaat, heb hier vaak genoeg in gereden (auto's van collega's) en ik vind dit niet prettig. De combinatie van een geknepen 1.8 motor en een CVT automaat geeft een hoop geloei en weinig trekkracht naar mijn persoonlijke mening. Dus tenzij Toyota met iets nieuws komt, valt deze af. Idem voor de "Lexus" CT200, met dezelfde aandrijflijn. Een "echte" Lexus begint wat mij betreft bij de IS-lijn (met aandrijving achter, zoals gebruikelijk) maar weet niet of deze betaalbaar is voor mij.
(disclaimer voor de tevreden bestuurders: voel je vooral niet aangevallen door mijn meningen, ik was vroegah nogal een petrol head en heb dus radicale denkbeelden over auto's
Hopelijk weten jullie wat er aan zit te komen qua modellen in 2016 en 2017? Alle tips worden zeer gewaardeerd.
Volgens mij was de titel "bmw van azie" van oudsher voor Honda, omdat deze de meeste serieus sportieve (typeR) modellen uitbracht, zeker buiten Japan (voorwielaandrijvers die harder over een circuit konden dan een 3 serie bijvoorbeeld).Snowhite0901 schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 07:57:
ze noemen mazda tegenwoordig niet voor niets het bmw van azie.
[ Voor 4% gewijzigd door _Anvil_ op 18-02-2016 10:17 ]
Als je een beperkt budget hebt zou ik zelfs kijken of je de huidige megane nog kan verlegen (max 5 jaar zelfde bijtelling). Nu nog iets gaan zoeken in 14% (bij de aangegeven merken) word lastig en dan moet je je huidige contract afkopen.
En moet het een nieuwe zijn of mag een occasion ook?
Toevallig een Atos collega ?_Anvil_ schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 10:11:
Hallo mede leasers,
- BMW/ Mini
- Renault en Nissan
- Toyota/ Lexus
(disclaimer voor de tevreden bestuurders: voel je vooral niet aangevallen door mijn meningen, ik was vroegah nogal een petrol head en heb dus radicale denkbeelden over auto's)
[...]
Volgens mij was de titel "bmw van azie" van oudsher voor Honda, omdat deze de meeste serieus sportieve (typeR) modellen uitbracht, zeker buiten Japan (voorwielaandrijvers die harder over een circuit konden dan een 3 serie bijvoorbeeld).
Het is op het moment heel simpel als je nog een 14% bijtelling auto wilt hebben hou er dan rekening mee dat de meeste 14% voorraad modellen nu al bijna op is.
Verder is de nieuwe Renault megane (serieus vette auto
Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"
Ik heb toevallig net in een soortgelijke situatie gezeten en uiteindelijk voor een voorraadmodel Auris 14% gegaan, maar moest ook wat met mijn huidige auto.
Het afkopen viel me enorm tegen (1200 euro netto voor 2 maanden bij een prius), gelukkig had ik nog een 2de optie om Auris bij afloop van het contract te leasen (de leaseprijs werd wel iets hoger omdat de afschrijving van de paar maanden oude auris werd verrekend in de lease wat neerkwam op 30 euro bruto pm). De dealer vond het geen probleem om de auto vast te houden tot eind april.
De vraag is dus hoeveel maanden je moet afkopen en hoe duur dat dan wordt, als je dat bedrag weet kan je ook beter bepalen of het uberhaubt te overwegen is.
[Edit]
Met de merken die je neerzet en 15% wordt de spoeling wel heel erg dun. Je kan http://www.autoweek.nl/bijtelling gebruiken om snel te filteren op de 15%.
In de merken die je hebt hou je alleen BMW 2-serie en 3-serie en de Toyota prius.
Wie weet komt er nog wat in de 15% in de loop van het jaar bij maar dat is natuurlijk koffiedik kijken.
Het afkopen viel me enorm tegen (1200 euro netto voor 2 maanden bij een prius), gelukkig had ik nog een 2de optie om Auris bij afloop van het contract te leasen (de leaseprijs werd wel iets hoger omdat de afschrijving van de paar maanden oude auris werd verrekend in de lease wat neerkwam op 30 euro bruto pm). De dealer vond het geen probleem om de auto vast te houden tot eind april.
De vraag is dus hoeveel maanden je moet afkopen en hoe duur dat dan wordt, als je dat bedrag weet kan je ook beter bepalen of het uberhaubt te overwegen is.
[Edit]
Met de merken die je neerzet en 15% wordt de spoeling wel heel erg dun. Je kan http://www.autoweek.nl/bijtelling gebruiken om snel te filteren op de 15%.
In de merken die je hebt hou je alleen BMW 2-serie en 3-serie en de Toyota prius.
Wie weet komt er nog wat in de 15% in de loop van het jaar bij maar dat is natuurlijk koffiedik kijken.
[ Voor 27% gewijzigd door Ikke_Niels op 18-02-2016 10:39 ]
User Error -- Please Replace User
Moet nieuw zijn, bij de leasemaatschappijen waar we mee werken. Je mag wel zelf langs dealers en daar bestellen.
De looptijd is al 5 jaar en ik maak te veel kilometers voor een verlenging vrees ik.
Afkopen hoeft niet, je mag je auto bij ons gewoon aan collega's slijten en een nieuwe bestellen, heb ik al vaker gedaan. Vaak willen mensen een korte looptijd auto van iemand overnemen, als je zelf ontslag neemt heb je bijv. wel een afkoop boete.
Ik zoek dus iets met 15% bijtelling, 21% is te overwegen.. maar dan wel voor een auto die ik echt heel leuk vind.
De "nieuwe" Renault Megane lijkt me eerder een facelift? Zolang er geen lage bijtellingsversie is, ook een weinig aantrekkelijke optie tov mn huidige auto.
Even los van het totale gebrek aan power (heb altijd veel rappere auto's gehad) bevalt de Megane namelijk prima, Bose systeem, sportonderstel met sportieve banden (geen eco meuk zonder grip) etc.
De looptijd is al 5 jaar en ik maak te veel kilometers voor een verlenging vrees ik.
Afkopen hoeft niet, je mag je auto bij ons gewoon aan collega's slijten en een nieuwe bestellen, heb ik al vaker gedaan. Vaak willen mensen een korte looptijd auto van iemand overnemen, als je zelf ontslag neemt heb je bijv. wel een afkoop boete.
Ik zoek dus iets met 15% bijtelling, 21% is te overwegen.. maar dan wel voor een auto die ik echt heel leuk vind.
De "nieuwe" Renault Megane lijkt me eerder een facelift? Zolang er geen lage bijtellingsversie is, ook een weinig aantrekkelijke optie tov mn huidige auto.
Even los van het totale gebrek aan power (heb altijd veel rappere auto's gehad) bevalt de Megane namelijk prima, Bose systeem, sportonderstel met sportieve banden (geen eco meuk zonder grip) etc.
[ Voor 72% gewijzigd door _Anvil_ op 18-02-2016 10:38 ]
De nieuwe megane is absoluut geen facelift (Het vorige model heeft iets van 3 of 4 facelifts gekregen)._Anvil_ schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 10:30:
Moet nieuw zijn, bij de leasemaatschappijen waar we mee werken. Je mag wel zelf langs dealers en daar bestellen.
De looptijd is al 5 jaar en ik maak te veel kilometers voor een verlening vrees ik.
Ik zoek dus iets met 15% bijtelling. De "nieuwe" Renault Megane lijkt me eerder een facelift? Zolang er geen lage bijtellingsversie is, ook een weinig aantrekkelijke optie tov mn huidige auto. Even los van het totale gebrek aan power (heb altijd veel reppere auto's gehad) bevalt de Megane namelijk prima, Bose systeem, sportonderstel met sportieve banden (geen eco meuk zonder grip) etc.
Een 15% bijtelling auto kan nu alleen nog met een plug in hybrid auto. Dus dan moet je denken aan een Prius aangezien de nieuwe prius geen plugin meer is zal dat ook een al op kenteken modelletje moeten worden. Verder dacht ik niet dat een plug in hybrid mocht bij jouw werkgever.
Game PC
Gezien je een afkoop-boete gaat betalen over de megane, en er tussen 2016 en 2017 niet veel gaat veranderen kwa bijtelling (CO2 grenzen blijven gelijk, alleen 21 en 25% worden samengevoegd als 22%) zou ik het niet doen, TENZIJ, je nu nog een 14% Megane (occasion-lease?) kan vinden die een langere looptijd heeft dan je nu hebt._Anvil_ schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 10:11:
Hallo mede leasers,
Zoals gezegd, 15% is alleen te doen met een hoop elektra (<51 gr/km CO2), en ik kan me moeilijk voorstellen dat 1 procent-punt verschil in bijtelling op gaat wegen tegen pakweg een jaar afkopen van je huidige contract.
Ik zou gewoon nog lekker een jaar door rijden in je 14% megane, in de wetenschap dat volgend jaar uitstoot niks meer uitmaakt, en je hoe dan ook 22% bijtelling gaat betalen over wat je dan kiest (dus ook als je een benzineslurper kiest
Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings
Geen afkoop boete, slijten aan een collega. Dus als er iets interessants op de markt komt, dan is dat een aantrekkelijke optie.
Kan ook goed zijn dat we uberhaupt geen leaseauto's meer mogen bestellen in 2017 en gewoon een budget krijgen. Nog een reden om nog snel een nieuwe met 5 jaar contract te bestellen.
Dank voor alle adviezen tot zo ver.
Kan ook goed zijn dat we uberhaupt geen leaseauto's meer mogen bestellen in 2017 en gewoon een budget krijgen. Nog een reden om nog snel een nieuwe met 5 jaar contract te bestellen.
Dank voor alle adviezen tot zo ver.
wow wat een hoop reacties:) Ik loop een beetje achter met de autoweek want ik zie dat die mazda 6 vs bmw al uit 2013 kwam
anyway dit is het bijbehorende filmpje:
http://www.autoweek.nl/vi...ede-vs-mazda-6-skyactiv-d
En die CX5 moet ik een klein beetje nuanceren, nu ik het heb terug gezocht heb was dat geen 1 tegen 1 test maar was dat bij het uitkomen van de facelift de conculsie dat als hij zou moeten kiezen er geen reden was om de X3 boven de vernieuwde CX5 te kiezen.
en volgens mij was honda die titel kwijt geraakt omdat ze een tijdje minder rijplezier hebben geboden behalve voor typer

http://www.autoweek.nl/vi...ede-vs-mazda-6-skyactiv-d
En die CX5 moet ik een klein beetje nuanceren, nu ik het heb terug gezocht heb was dat geen 1 tegen 1 test maar was dat bij het uitkomen van de facelift de conculsie dat als hij zou moeten kiezen er geen reden was om de X3 boven de vernieuwde CX5 te kiezen.
en volgens mij was honda die titel kwijt geraakt omdat ze een tijdje minder rijplezier hebben geboden behalve voor typer
Zo mijn Peugeot 308 BlueLeasePrimium 1.6 diesel met automaat is eindelijk afgeleverd. (eind oktober besteld).
Had een rubberen mat erbij besteld (ivm zand en andere rotzooi). Ligt er een stoffen mat erin. Gebeld, zeggen ze dat je die kan omkeren. Onderkant is zo'n zelfde stugge spul als onder elk matje bij bestuurder. Zie nu lelijke achterkant van 308 logo, en zo'n wit flapje met informatie wat het is...
Verder nog een vraag over adaptieve cruisecontrol.
Als ik hem op CC optie zet (dus niet CC aan, maar alleen de optie), dan zie je niet de huidige snelheid. Je zit die horizontale lijnen wat hij voor me ziet, en de opgeslagen snelheid.
Wil liever zoals de normale CC, dat je groot de huidige snelheid ziet en boven in in het klein de instelde CC snelheid. Iemand dat voor mekaar?
Had een rubberen mat erbij besteld (ivm zand en andere rotzooi). Ligt er een stoffen mat erin. Gebeld, zeggen ze dat je die kan omkeren. Onderkant is zo'n zelfde stugge spul als onder elk matje bij bestuurder. Zie nu lelijke achterkant van 308 logo, en zo'n wit flapje met informatie wat het is...
Als ik hem op CC optie zet (dus niet CC aan, maar alleen de optie), dan zie je niet de huidige snelheid. Je zit die horizontale lijnen wat hij voor me ziet, en de opgeslagen snelheid.
Wil liever zoals de normale CC, dat je groot de huidige snelheid ziet en boven in in het klein de instelde CC snelheid. Iemand dat voor mekaar?
[This space is for rent]
Ik heb nog nooit naar het dashboard en klokkenspel van een 308 gekeken, maar ik kan me zomaar voorstellen dat er ergens tussen je klokken een naald zit die de huidige snelheid aangeeft....PoweRoy schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 11:09:
De linker op de onderstaande afbeelding

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
Dat je niet hoeft af te kopen scheelt natuurlijk al heel wat. Verder kan je misschien wel verlengen op je huidige auto maar bijtellingtechnisch niet handig, je hebt namelijk dan al genoten van 5 jaar lang 14% bijtelling._Anvil_ schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 10:30:
Een nieuwe auto is dus wel leuk alleen denk dat je al snel aan een 21% variant (of een 330e moet een optie zijn) zit. Verder rest ook de vraag wat dan je budget is en wat je eisen zijn. 330e is leuk, maar als je een station wilt heb je daar niet zoveel aan.
Links is brightness (mooi groot plaatje) en rechts is dagteller resetten gok ik.AllSeeyinEye schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 14:09:
[...]
Ik heb nog nooit naar het dashboard en klokkenspel van een 308 gekeken, maar ik kan me zomaar voorstellen dat er ergens tussen je klokken een naald zit die de huidige snelheid aangeeft....
De linker op de onderstaande afbeelding![]()
[afbeelding]
Zal vanavond eens verder zoeken. In het centrale scherm heb ik alles al doorzocht, misschien via controls op het stuur kan ik het kleine schermpje aanpassen.
[This space is for rent]
Huh? Ik zie daar toch een redelijk standaard snelheidsmeter.....
Eh...die ronde teller links met als hoogste cijfer 150 (mijl per uur...en in het klein 240 km/u)...[b]dat[/i] is je snelheidsmeter....PoweRoy schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 15:24:
[...]
Links is brightness (mooi groot plaatje) en rechts is dagteller resetten gok ik.
Zal vanavond eens verder zoeken. In het centrale scherm heb ik alles al doorzocht, misschien via controls op het stuur kan ik het kleine schermpje aanpassen.
Waarom heb je trouwens je range (447 mi) in mijlen staan en niet in kilometers? Of is dat default..? Wel grappig trouwens dat je toerenteller tegen de klok in draait....hoogste toeren zit links....ipv (standaard) rechts.
[ Voor 17% gewijzigd door TheVMaster op 18-02-2016 17:04 ]
Hij heeft het toch over cruise control snelheid
maar waarom staat het uberhaupt in miles? M'n compagnon heeft ook een 308 maar die is gewoon zo:

[ Voor 4% gewijzigd door YoshiBignose op 18-02-2016 20:14 ]
Facts don't care about your feelings
Check je boordcomputer. Zal omgetwijfeld ergens onder "rijhulpsystemen" zitten. De actuele snelheid moet in principe altijd weergegeven kunnen worden.
En anders ff langs de garage, die moeten het ook weten.
Voor de volledigheid het boekje: http://public.servicebox..../AP-308_II_01_2014_NL.pdf
En anders ff langs de garage, die moeten het ook weten.
Voor de volledigheid het boekje: http://public.servicebox..../AP-308_II_01_2014_NL.pdf
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Whups ik dacht dat de poster het om de kleine knopjes rechts van snelheidsmeter hadAllSeeyinEye schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 16:39:
Huh? Ik zie daar toch een redelijk standaard snelheidsmeter.....
Digitaal is altijd fijner dan een pijltje aflezen. Anyways krijg het nu alleen voor elkaar om adaptive CC uit te zetten. Dan krijg ik wel het beeld dat ik wil. Cc + huidige snelheid
[This space is for rent]
Interessant topic hier! Ik werk zelf bij een leasemaatschappij en ben eigenlijk zelf alleen maar bezig met het maken van offertes en contracten. Vind het wel leuk om te lezen hoe de klant beleving is.
En dan ben ik benieuwd of je na het lezen van dit topic bepaalde dingen anders zou willen doenJanet_ schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 21:52:
Interessant topic hier! Ik werk zelf bij een leasemaatschappij en ben eigenlijk zelf alleen maar bezig met het maken van offertes en contracten. Vind het wel leuk om te lezen hoe de klant beleving is.
Danwel op zoekt wilt naar een andere baan
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Ik moet nog even alles doornemen haha. Maar ik moet eerlijk zeggen , mijn baan bevalt me wel hoor.Tristan schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 21:57:
[...]
En dan ben ik benieuwd of je na het lezen van dit topic bepaalde dingen anders zou willen doen
Even een ander vraagje
Ik ga dus in de komende weken een nieuwe auto bestellen, en heb vrije dealerkeuze. Nu begrijp ik dat het dan toch wel redelijk normaal is om met de dealer nog een beetje te onderhandelen om buiten het zicht van de leasemaatschappij nog een accesoire-tje of wat los te krijgen.
Nu ben ik zelf een complete n00b als het om onderhandelen gaat, maar een setje luxe vloermatten (om maar wat te noemen) is toch wel leuk
Dus hoe pakt men dit aan? Gewoon recht voor zn raap "Als jullie er bij aflevering X bij doen voor me, regel ik dat de leasemij em bij jullie bestelt"?
Ik ga dus in de komende weken een nieuwe auto bestellen, en heb vrije dealerkeuze. Nu begrijp ik dat het dan toch wel redelijk normaal is om met de dealer nog een beetje te onderhandelen om buiten het zicht van de leasemaatschappij nog een accesoire-tje of wat los te krijgen.
Nu ben ik zelf een complete n00b als het om onderhandelen gaat, maar een setje luxe vloermatten (om maar wat te noemen) is toch wel leuk
Dus hoe pakt men dit aan? Gewoon recht voor zn raap "Als jullie er bij aflevering X bij doen voor me, regel ik dat de leasemij em bij jullie bestelt"?
Zelf nooit gedaan. Altijd via leasemaatschappij samengesteld en hun een dealer laten kiezen. Bv bij mijn 308 scheelde het 15 euro netto per maand met zelf een dealer kiezen. Daar kan geen accessoires tegen op. Onderhoud doe ik wel bij mijn eigen dealervectormatic schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 07:35:
Even een ander vraagje
[This space is for rent]
Collega van me is daar meester in. Een paar Van Bommels erbij? Tuurlijk meneer. Mooie 50" led tv? Regelen we...
Ik krijg altijd het tarief van niet zelf je dealer kiezen voor mijn eigen dealer die niet in de lijst staat.PoweRoy schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 08:08:
[...]
Zelf nooit gedaan. Altijd via leasemaatschappij samengesteld en hun een dealer laten kiezen. Bv bij mijn 308 scheelde het 15 euro netto per maand met zelf een dealer kiezen. Daar kan geen accessoires tegen op. Onderhoud doe ik wel bij mijn eigen dealer
Ik vind het overigens not done om hier ergens in de buurt rond te gaan rijden en mensen offertes te laten maken en omdat de leasemaatschappij het zegt de auto bij een of andere onpersoonlijke dealer uit het westen te laten komen. Dat heeft wat mij betreft met fatsoen te maken. Als je iemand voor je laat werken moet hij er ook wat aan kunnen verdienen. Dit heb ik altijd pertinent geweigerd en anders krijgen ze de opdracht niet. Kan het daarna opeens toch bij je lokale dealer, bij de laatste 4 auto's altijd gelukt
Accessoires regel ik lokaal wel iets erbij, dakdragertje, skibox, kinderzitje er is altijd wel wat te verzinnen
Ik heb het pas geprobeerd bij de bestelling van mijn Mégane maar hier viel geen stuiver meer te halen. Ook geen korting op een fietsendrager o.i.d. laat staan dat ik iets cadeau kreeg. Ook bij de tweede dealer waar ik het probeerde mocht ik blij zijn met m'n kop koffie.vectormatic schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 07:35:
Even een ander vraagje
Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.
Gistermiddag kreeg ik een telefoontje van de dealer, mijn Astra was afgeleverd!! Ik als een klein kind in een snoepwinkel in de auto gestapt en naar de dealer gescheurd.. vol spanning 
Aangekomen, even moeten wachten.. wat blijkt.. hebben ze de verkeerde Astra afgeladen
Ze waren er nog niet achter waar mijn Astra nu is maar aangezien ze alle papieren en de factuur al binnen hadden vermoeden ze dat mijn Astra bij een andere dealer is afgeleverd. Hoor het vandaag wel denk ik, als ze mijn Astra vandaag terug krijgen is volgende week vrijdag de aflevering!!
Aangekomen, even moeten wachten.. wat blijkt.. hebben ze de verkeerde Astra afgeladen

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB
Wij hebben nu een week van Renault nederland een Initiale staan om te proberen.
dat is wel een groot apparaat zeg, ook wel erg duur (60K) dus denk niet dat er uiteindelijk veel animo voor zal zijn.
dat is wel een groot apparaat zeg, ook wel erg duur (60K) dus denk niet dat er uiteindelijk veel animo voor zal zijn.
Initiale van welk model? Want voor zover ik weet is het alleen de meest luxe uitvoering voor een bepaald model.
Oh sorry, klopt inderdaad.
Dit is de Espace... maar het ding lijkt wel 150% groter als de vorige versie....
Dit is de Espace... maar het ding lijkt wel 150% groter als de vorige versie....
Ik ga ook echt geen rare dingen uithalen (alleen de laatste keer dat ik bij de lokale dealer een auto bestelde was ie een paar maanden geen dealer meer, en mocht ik toch een kwartier verderop voor het onderhoud...thefox154 schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 08:40:
[...]
Ik krijg altijd het tarief van niet zelf je dealer kiezen voor mijn eigen dealer die niet in de lijst staat.
Ik vind het overigens not done om hier ergens in de buurt rond te gaan rijden en mensen offertes te laten maken en omdat de leasemaatschappij het zegt de auto bij een of andere onpersoonlijke dealer uit het westen te laten komen. Dat heeft wat mij betreft met fatsoen te maken. Als je iemand voor je laat werken moet hij er ook wat aan kunnen verdienen. Dit heb ik altijd pertinent geweigerd en anders krijgen ze de opdracht niet. Kan het daarna opeens toch bij je lokale dealer, bij de laatste 4 auto's altijd gelukt![]()
Accessoires regel ik lokaal wel iets erbij, dakdragertje, skibox, kinderzitje er is altijd wel wat te verzinnen

Vroeg me gewoon af hoe ik het het makkelijkste in kan steken om een setje GT-line vloermatten los te krijgen zonder zelf de knip te moeten trekken
Oef, dat klinkt wel erg jammer. Nu weet ik ook niet of ze van de leasemij standaard de catalogusprijs krijgen, maar dan zou er nog wel een tikje ruimte moeten zijn (die catalogusprijs zit immers ook de ruimte in om de gewone consument een leuk inruilaanbod te doen oid)Fanatix schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 08:56:
[...]
Ik heb het pas geprobeerd bij de bestelling van mijn Mégane maar hier viel geen stuiver meer te halen. Ook geen korting op een fietsendrager o.i.d. laat staan dat ik iets cadeau kreeg. Ook bij de tweede dealer waar ik het probeerde mocht ik blij zijn met m'n kop koffie.
Ik begreep van de dealer (voor zover hij de waarheid sprak) dat de leasemaatschappij daar nog wel wat onder zat i.v.m. vooraf gemaakte afspraken met de leverende dealer.vectormatic schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 09:59:
Oef, dat klinkt wel erg jammer. Nu weet ik ook niet of ze van de leasemij standaard de catalogusprijs krijgen, maar dan zou er nog wel een tikje ruimte moeten zijn (die catalogusprijs zit immers ook de ruimte in om de gewone consument een leuk inruilaanbod te doen oid)
Iedereen wil tenslotte wel de hofleverancier zijn voor een leasemaatschappij, en de goedkoopste zal dan ook wel de leverende partij worden.
Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.
Klopt, maar dan hebben we het over vaste contracten tussen dealer en leasemij denk ik toch?Fanatix schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 10:10:
[...]
Ik begreep van de dealer (voor zover hij de waarheid sprak) dat de leasemaatschappij daar nog wel wat onder zat i.v.m. vooraf gemaakte afspraken met de leverende dealer.
Iedereen wil tenslotte wel de hofleverancier zijn voor een leasemaatschappij, en de goedkoopste zal dan ook wel de leverende partij worden.
Bij vrije dealerkeuze kan een dealer gewoon zn poot stijf houden en zeggen "de klant is akkoord met deze offerte" waarna de leasemij die paar honderd euro verschil gewoon doorberekend aan de klant?
Daar durf ik geen antwoord op te geven of het ook daadwerkelijk zo werkt. Het zou an sich wel logisch zijn want je hebt tenslotte vrije keuze en eventuele extra kosten zullen resulteren in een hoger leasetarief.vectormatic schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 10:12:
[...]
Klopt, maar dan hebben we het over vaste contracten tussen dealer en leasemij denk ik toch?
Bij vrije dealerkeuze kan een dealer gewoon zn poot stijf houden en zeggen "de klant is akkoord met deze offerte" waarna de leasemij die paar honderd euro verschil gewoon doorberekend aan de klant?
Maar ik zag dat een medewerker van een leasemaatschappij nu ook meeleest in dit topic, dus misschien wil zij het toelichten.
Meer aansturen op dat je de auto daar ook in onderhoud wil doen. Dan is er vaak wel wat mogelijk. Daar verdienen ze het meeste aan/op uiteindelijk. Een auto leveren is niet zo spannend meer met al die uitgemolken prijzen.
Mijn boefje is liev!
Juist, dat wou ik net opmerken. De marges die leasemaatschappijen pikken van de dealers zijn echt fors, dus ga niet zitten onderhandelen alsof je hem cash koopt.
Iets als een leuke radio van 400 euro oid (voor 0 euro op de offerte aub, de leasemij en fiscus hoeven niet mee te genieten) is nog wel te doen bij een leaseauto. Maar geef dan aan dat de wagen bij hen in onderhoud komt, veel interessanter voor een dealer in deze tijd. Of geef aan dat je ook nog een prive auto erbij zoekt voor vrouw/ouders etc. Je moet ze een beetje charmeren en niet de zoveelste leasende dodo uithangen
Iets als een leuke radio van 400 euro oid (voor 0 euro op de offerte aub, de leasemij en fiscus hoeven niet mee te genieten) is nog wel te doen bij een leaseauto. Maar geef dan aan dat de wagen bij hen in onderhoud komt, veel interessanter voor een dealer in deze tijd. Of geef aan dat je ook nog een prive auto erbij zoekt voor vrouw/ouders etc. Je moet ze een beetje charmeren en niet de zoveelste leasende dodo uithangen
Heb ik inderdaad ook nog op ingespeeld, maar dat maakte voor mijn situatie niets meer uit.JB schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 10:35:
Meer aansturen op dat je de auto daar ook in onderhoud wil doen. Dan is er vaak wel wat mogelijk. Daar verdienen ze het meeste aan/op uiteindelijk. Een auto leveren is niet zo spannend meer met al die uitgemolken prijzen.
Of mijn pokerface is belabberd..
Apart, in de 14% tijd kon ik me dat nog voorstellen, toen konden ze de Meganes recht van de trailer af aan de klanten meegeven als warme broodjes.
Veel verkopers spelen ook graag blufpoker he, een "leasend ICT-ertje" is makkelijker af te bluffen dan iemand die 40k spaarcentjes komt stukslaan. Hij weet dat je waarschijnlijk geen 8 dealers afgaat voor die gratis radio, leasers zijn lui volk
Veel verkopers spelen ook graag blufpoker he, een "leasend ICT-ertje" is makkelijker af te bluffen dan iemand die 40k spaarcentjes komt stukslaan. Hij weet dat je waarschijnlijk geen 8 dealers afgaat voor die gratis radio, leasers zijn lui volk
Ach, ik heb alle accessoires (metalen pedals, rubberen kofferbakmat en iPhone MMI kabel) er gewoon bij laten zetten op de offerte. Kost me €5,- per maand. Het had misschien gratis gekund maar ik heb geen zin om voor die €5 moeilijk te doen met onderhandelen.
Ligt er aan hoe je het bekijkt he.. ik had geen zin om op die radio van 500 euro 4 jaar lang fiscale bijtelling en leasenormbedrag (zat vroegah standaard 150 euro p.m. boven mn budget) te gaan betalen
Is ook inderdaad zo, heb er wel bewust twee gesproken om te kijken wat er te regelen viel. Maar voor mij was uiteindelijk het belangrijkste dat de dealer om de hoek ( die ook echt om de hoek zit ) mocht leveren. En aangezien ze allebei niets konden / willen was het voor mij snel geregeld. Anders moest ik wel echt een heel eind gaan rijden om mogelijk wat te fixen, daar is mijn tijd mij ook te waardevol voor._Anvil_ schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 10:45:
Apart, in de 14% tijd kon ik me dat nog voorstellen, toen konden ze de Meganes recht van de trailer af aan de klanten meegeven als warme broodjes.
Optie B: gewoon elders bestellen en alsnog om de hoek in onderhoud doen?
Tuurlijk, maar wat ik al zei. De twee gesproken dealers konden / wilden niks voor mij betekenen. En om dan maar heel het land af te rijden op zoek naar een welwillende dealer die wel 500 euro aan accessoires wilt weggeven is dan voor mij ook een stap te ver._Anvil_ schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 10:51:
Optie B: gewoon elders bestellen en alsnog om de hoek in onderhoud doen?
Dan kan ik net zo goed een keer op zaterdag gaan werken om die 500 euro te verdienen, dat gaat denk ik zelfs wat sneller dan iedereen afrijden.
Een bellerrr is snellerrr! "joh, ik wil auto x uitvoering y ergens bestellen via leasemij z, nu wilde ik vragen of er bij jullie optie xy of een vergelijkbaar bedrag van af kon? "
Hop, 500 euro verdiend in 3 telefoontjes
Maar ik snap wel wat je bedoelt, 2 dealers afgaan is al meer dan de meesten doen.
Maar ik snap wel wat je bedoelt, 2 dealers afgaan is al meer dan de meesten doen.
[ Voor 5% gewijzigd door _Anvil_ op 19-02-2016 11:04 ]
Daar heb je inderdaad een punt, bellen heb ik niet bij stil gestaan._Anvil_ schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 11:03:
Een bellerrr is snellerrr! "joh, ik wil auto x uitvoering y ergens bestellen via leasemij z, nu wilde ik vragen of er bij jullie optie xy of een vergelijkbaar bedrag van af kon? "
Is overigens ook pas de tweede keer dat ik een nieuwe auto bestel, wijze les voor de derde.
Moet je wel vrije garagekeuze hebben, dat is er niet altijd..._Anvil_ schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 10:45:
Voor sommige merken kan het niet eens, daar besteld de leasemaatschappij direct bij de leverancier (Toyota).
rm -r *
Echt?_Anvil_ schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 11:03:
Ik ben nog voor dat ik in dienst ben gegaan bij mijn nieuwe werkgever bij de volgende dealers langs geweest:
Opel, 2 Skoda dealers, 3 verschillende Renault dealers, Toyota, 2 Volkswagen dealers en last but not least de Ford. En dan ben ik nog niet eens uit over welk model / klasse. Ik wil exact weten hoe alle mogelijke auto's in mijn budget rijden aanvoelen en qua opties in elkaar steken. Dan kan ik een goede keuze maken uit de pool zonder de auto's te moeten gaan proberen op dat moment of direct een auto bestellen zodra ik dat kan / mag.
Game PC
Same for me, zeker toen ik vroegah nog echt autogek was.
Ik ken echter mensen die gewoon via een website de auto bestellen alsof het een mobieltje is... *no comment*
Ik ken echter mensen die gewoon via een website de auto bestellen alsof het een mobieltje is... *no comment*
een fort? Is dat een kasteel op wielen?Shunt schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 11:10:
[...]
Echt?
Ik ben nog voor dat ik in dienst ben gegaan bij mijn nieuwe werkgever bij de volgende dealers langs geweest:
Opel, 2 Skoda dealers, 3 verschillende Renault dealers, Toyota, 2 Volkswagen dealers en last but not least de Fort. En dan ben ik nog niet eens uit over welk model / klasse. Ik wil exact weten hoe alle mogelijke auto's in mijn budget rijden aanvoelen en qua opties in elkaar steken. Dan kan ik een goede keuze maken uit de pool zonder de auto's te moeten gaan proberen op dat moment of direct een auto bestellen zodra ik dat kan / mag.
Viel tegen, tenminste bij de focus die voelde uitermate goedkoop aan. De Mondeo ga ik deze week nog eens goed bekijken. Alhoewel die in de 1.5 variant maar maximaal 450 kg mag trekken.
Game PC
Ik ben zelf behoorlijk auto-gek, maar het zou goed kunnen dat het bij mij dit keer ook bij 1 dealerbezoekje blijft (en ook dat is strikt genomen niet nodig)Shunt schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 11:10:
[...]
Echt?
Opel, 2 Skoda dealers, 3 verschillende Renault dealers, Toyota, 2 Volkswagen dealers en last but not least de Ford. En dan ben ik nog niet eens uit over welk model / klasse. Ik wil exact weten hoe alle mogelijke auto's in mijn budget rijden aanvoelen en qua opties in elkaar steken. Dan kan ik een goede keuze maken uit de pool zonder de auto's te moeten gaan proberen op dat moment of direct een auto bestellen zodra ik dat kan / mag.
Vanwege merken-beleid en de wens om wat goedkoper te rijden kan ik praktisch gezien kiezen uit Clio, Fiesta, Polo, A1SB, Yaris en 208. De eerste drie heb ik allemaal al een paar maanden gereden in 2014, en de Clio heeft daar veruit de voorkeur (comfort, ruimtegevoel, uitrusting), de A1SB is leuk, maar stiekem toch veel te duur, resteren de 208 en Yaris nog als opties, die toch een stuk kleiner ogen op het eerste gezicht dan een Clio (en de beoogde 208 heeft dan een 1.2 atmo motortje... mwa)
Ik denk dat ik voor de vorm nog even een peug/toyota dealer binnenloop, maar stiekem is de keuze ook al wel gemaakt.
Als ik het wat drukker had gehad, had ik denk ik zonder twijfel ook best zonder proefrit die clio besteld...
Was een beetje flauw, maar doelde meer op dat het Ford is, en een Fort een soort kasteelShunt schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 11:42:
[...]
Viel tegen, tenminste bij de focus die voelde uitermate goedkoop aan. De Mondeo ga ik deze week nog eens goed bekijken. Alhoewel die in de 1.5 variant maar maximaal 450 kg mag trekken.
Dat snapte ik maar ik corrigeerde de fout gewoon stiekem in een edit en doe alsof mijn neus bloed.Beavbusi schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 11:58:
[...]
Was een beetje flauw, maar doelde meer op dat het Ford is, en een Fort een soort kasteel
Game PC
Klopt! Ik heb er een Volvo-fietsendrager van iets van 450 euro bij onderhandeld. Nouja, onderhandeld, ik heb er geen moeite voor hoeven doen eigenlijk. Dus over een paar maanden ga ik hoger inzettenJB schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 10:35:
Zijn er al mensen die een Jaguar XE hebben besteld? Ik zit een beetje te neuzen en met die prijzen zijn ze tegenwoordig al erg betaalbaar.
Ik was een beetje benieuwd naar de ruimte achterin.
Hmm dan doen wij het toch netter. Offerte komt bij de klant. Die geeft akkoord en daarna gaan we verder..vectormatic schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 10:12:
[...]
Klopt, maar dan hebben we het over vaste contracten tussen dealer en leasemij denk ik toch?
Om mezelf nog wat duidelijker te maken.PoweRoy schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 11:09:
Cruise Control uit (en adaptief CruiseControl uit)

Cruise Control standby ( en adaptief CruiseControl uit)

Cruise Control standby en adaptief CruiseControl aan

Waar mijn voorkeur voor plaatje 2 gaat, maar dan met Adaptieve CruiseControl aan.
[This space is for rent]
Verwijderd
Zelf kijken zou ik zeggen. Maar achterin is matig. En met wat opties gaat de teller toch snel lopen met de XE. Vandaar dat niet veel mensen hem zullen leasen.sorted.bits schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 13:45:
Zijn er al mensen die een Jaguar XE hebben besteld? Ik zit een beetje te neuzen en met die prijzen zijn ze tegenwoordig al erg betaalbaar.
Ik heb een vraag over privatelease. Auto besteld in december. Levertijd opgegeven wqs week 12 en meerdere malen bevestigd. Nu komt er echter een brief van de LM (auto uitgezocht bij de dealer, hun regelen de LM) dat de auto pas net is besteld en levering rond week 22 gaat zijn. Kunnen ze dit zomaar doen? De levertijd is bijna 90 procent hoger! Daar hebben we natuurlijk geen zin in. Iemand tips? (Wil nog liever geen namen noemen van de LM of dealer).
I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A
Of ik ben helemaal gek aan het worden of deze site geeft een totaal verkeerd beeld van de bijtelling die je kunt verwachten in 2016: http://www.berekenhet.nl/...ing-auto-van-de-zaak.html
Als ik hier (even rekenvoorbeeldje) een auto van 38374 zou nemen (Renault talisman estate) met een eigen bijdrage van 73 euro en een inkomen van zo rond de 50k per jaar. De site komt dan uit op 368 euro netto eigen bijdrage per maand.
Echter als ik mijn eigen berekening pak (en die andere ook gebruiken en als voorbeeld gebruiken op de lease sites) kom ik uit op 314 euro.
In mijn eigen berekening ga ik uit van een bijtelling percentage van 21% en een belasting schaal van 40.40 (volgens de belastingdienst zou ik daar nog ruim binnen vallen).
Dus mijn eigen berekening:
(38374*0.21)-(73*12) = 7182.54
(7182.54*0.404)/12+73 = 314
Zie ik nu iets over het hoofd?
Op de lease site lijkt het dat mijn berekening klopt alleen daar staat nog enkel de 42% belastingschaal er tussen en als ik in mijn formule de 40.40% belasting schaal vervang met dat bedrag kloppen mijn bedragen exact met die van de lease maatschappij.
Als mijn eigen berekeningen kloppen dan valt de Ford mondeo ook binnen mijn budget alleen jammer dat die maar 450kg geremd en ongeremd mag trekken. (zelfde blok zelfde auto mocht vorig jaar nog 1700kg trekken trouwens.)
Als ik hier (even rekenvoorbeeldje) een auto van 38374 zou nemen (Renault talisman estate) met een eigen bijdrage van 73 euro en een inkomen van zo rond de 50k per jaar. De site komt dan uit op 368 euro netto eigen bijdrage per maand.
Echter als ik mijn eigen berekening pak (en die andere ook gebruiken en als voorbeeld gebruiken op de lease sites) kom ik uit op 314 euro.
In mijn eigen berekening ga ik uit van een bijtelling percentage van 21% en een belasting schaal van 40.40 (volgens de belastingdienst zou ik daar nog ruim binnen vallen).
Op de lease site lijkt het dat mijn berekening klopt alleen daar staat nog enkel de 42% belastingschaal er tussen en als ik in mijn formule de 40.40% belasting schaal vervang met dat bedrag kloppen mijn bedragen exact met die van de lease maatschappij.
Als mijn eigen berekeningen kloppen dan valt de Ford mondeo ook binnen mijn budget alleen jammer dat die maar 450kg geremd en ongeremd mag trekken. (zelfde blok zelfde auto mocht vorig jaar nog 1700kg trekken trouwens.)
Game PC
Tegen die LM zeggen dat ze zich niet aangemaakte afspraken houden en je in week 12 een auto verwacht. Hun slechte planning is niet jou probleem. En elders ook even offertes opvragen. Kennelijk willen ze jullie business niet ofzo, kijk je toch elders?Kecin schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 21:23:
Ik heb een vraag over privatelease. Auto besteld in december. Levertijd opgegeven wqs week 12 en meerdere malen bevestigd. Nu komt er echter een brief van de LM (auto uitgezocht bij de dealer, hun regelen de LM) dat de auto pas net is besteld en levering rond week 22 gaat zijn. Kunnen ze dit zomaar doen? De levertijd is bijna 90 procent hoger! Daar hebben we natuurlijk geen zin in. Iemand tips? (Wil nog liever geen namen noemen van de LM of dealer).
Belletje met wagenparkbeheer of accountmanager doet vaak ook wonderen
Je vergeet de inkomensafhankelijke arbeidskorting. Kijk op je loonstrookje naar % bijzonder tarief. Dat geeft een indicatie hoeveel je aan belasting moet afdragen op je bijtelling. Dat is bij 50k inkomen iets van 50%
Nu snap ik het helemaal niet meer.Z___Z schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 12:19:
Je vergeet de inkomensafhankelijke arbeidskorting. Kijk op je loonstrookje naar % bijzonder tarief. Dat geeft een indicatie hoeveel je aan belasting moet afdragen op je bijtelling. Dat is bij 50k inkomen iets van 50%
Je arbeidskorting geld toch alleen over je salaris? En volgens mij kom je alleen maar op een lager punt uit dan waar je normaal uit komt in je belastingschijf. Volgens de belastingdienst site kom je met een inkomen van 33.715 tm 66.421 in de 40.4% belastingschijf. In 2015 was de 52% belastingschijf inderdaad zo rond de 50k wellicht dat daar de verwarring door ontstaat?
Ik ben ook geen held als het gaat om belastingen plus het is lastig rekenen met een salaris dat ik pas over 2 maanden voor het eerst ga krijgen.
Game PC
Thanks voor je advies. Heb vandaag gebeld en verwachte dat ik inderdaad dit soort dingen moest zeggen. Dealer gaf aan datde LM een foute brief heeft verstuurd want bij hem in het systeem stond week 12 als finale datum. Het kon nog een week afwijken ivm transport (dus eerder of later). Goed nieuws en weer helemaal happy!The Eagle schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 12:18:
[...]
Tegen die LM zeggen dat ze zich niet aangemaakte afspraken houden en je in week 12 een auto verwacht. Hun slechte planning is niet jou probleem. En elders ook even offertes opvragen. Kennelijk willen ze jullie business niet ofzo, kijk je toch elders?
Belletje met wagenparkbeheer of accountmanager doet vaak ook wonderen
I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A
Ik zou het voor de zekerheid maandag nog even checken met de leasemij
Nou, gisteren een proefritje gemaakt in de Clio TCe, en gelijk even bij peugeot en toyota binnen gekeken.
De Clio valt absoluut niet tegen, het onderstel laat duidelijk meer hobbels etc door dan de Megane die ik nu rijdt, maar wat verwacht je voor een auto van ~10k minder? Het TCe motortje doet goed zn best, en bij vol gas klinkt ie ook nog best leuk, gecombineerd met de korte wielbasis levert dat toch een leuk auto-tje voor B-weggetjes en bochtenwerk op.
De Yaris viel meteen af zodra ik er in plaats nam, veel te hoge zitpositie, en meteen zo'n "ik ben nog niet met pensioen" gevoel, hoewel het wel de enige van de drie is waar ik fatsoenlijk achter mezelf kon zitten
De 208 viel niet tegen, ondanks dat ie van buiten op de een of andere manier kleiner oogt dan de clio is ie van binnen dik in orde, zowel kwa ruimte als styling/comfort. De styling van buiten is niet helemaal mijn ding, maar ach. Enige waar ik me wat zorgen om maak is de 82 PK uit het atmosferische motortje, hoewel hij even snel op de honderd zou moeten zitten als de Clio, wordt ik toch wat zenuwachtig van een atmosferische driecilinder, ik denk dat ie op de lijst gaat voor een proefrit.
Daarnaast na wat uitzoekwerk besloten toch ook de Polo eens van dichtbij te gaan bekijken, het 1.0 TSI blokje maakt hem het snelste op de lijst, en vanwege het VW imago is ie in de lease vrij goedkoop
Volgende week zaterdag verder
De Clio valt absoluut niet tegen, het onderstel laat duidelijk meer hobbels etc door dan de Megane die ik nu rijdt, maar wat verwacht je voor een auto van ~10k minder? Het TCe motortje doet goed zn best, en bij vol gas klinkt ie ook nog best leuk, gecombineerd met de korte wielbasis levert dat toch een leuk auto-tje voor B-weggetjes en bochtenwerk op.
De Yaris viel meteen af zodra ik er in plaats nam, veel te hoge zitpositie, en meteen zo'n "ik ben nog niet met pensioen" gevoel, hoewel het wel de enige van de drie is waar ik fatsoenlijk achter mezelf kon zitten
De 208 viel niet tegen, ondanks dat ie van buiten op de een of andere manier kleiner oogt dan de clio is ie van binnen dik in orde, zowel kwa ruimte als styling/comfort. De styling van buiten is niet helemaal mijn ding, maar ach. Enige waar ik me wat zorgen om maak is de 82 PK uit het atmosferische motortje, hoewel hij even snel op de honderd zou moeten zitten als de Clio, wordt ik toch wat zenuwachtig van een atmosferische driecilinder, ik denk dat ie op de lijst gaat voor een proefrit.
Daarnaast na wat uitzoekwerk besloten toch ook de Polo eens van dichtbij te gaan bekijken, het 1.0 TSI blokje maakt hem het snelste op de lijst, en vanwege het VW imago is ie in de lease vrij goedkoop
Volgende week zaterdag verder
Heeft het er niet gewoon mee te maken dat de belastingschijven dit jaar verschuiven.Shunt schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 12:05:
Of ik ben helemaal gek aan het worden of deze site geeft een totaal verkeerd beeld van de bijtelling die je kunt verwachten in 2016: http://www.berekenhet.nl/...ing-auto-van-de-zaak.html
50+% categorie lag geloof ik op 47k ofzoiets, dus dan betaal je in jou geval meer. Dat is vanaf dit jaar ergens rond ~65k dus val je met 50k in een lager tarief. Waarschijnlijk is de berekening op die site nog niet aangepast. Als je hem namelijk met het hogere percentage doortel kom je aardig in de buurt.
Ik gebruik zelf altijd https://www.leaseplan.nl/zelf-regelen/fiscale_bijteller voor de berekeningen
Het gaat inderdaad over je salaris, maar omdat de bijtelling feitelijk bij je inkomen wordt geteld gaat je arbeidskorting weer omlaag, waardoor je geen 40% betaald maar inderdaad een stuk hoger ligt (+-49%).Shunt schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 12:49:
[...]
Nu snap ik het helemaal niet meer.
Je arbeidskorting geld toch alleen over je salaris? En volgens mij kom je alleen maar op een lager punt uit dan waar je normaal uit komt in je belastingschijf. Volgens de belastingdienst site kom je met een inkomen van 33.715 tm 66.421 in de 40.4% belastingschijf. In 2015 was de 52% belastingschijf inderdaad zo rond de 50k wellicht dat daar de verwarring door ontstaat?
Ik ben ook geen held als het gaat om belastingen plus het is lastig rekenen met een salaris dat ik pas over 2 maanden voor het eerst ga krijgen.
(Mensen vertellen dat de schijf omlaag gaat is altijd leuk en dan de vermindering van de arbeidskorting wegmoffelen
Verder de 52% schijf begint pas bij 56k.
User Error -- Please Replace User
Heb het zeker geprobeerd, echter beetje leuke uitvoering reken op 52k. R sport met xenon en audio Upgrade dus. Bij mijn werkgever kwam hij er wegens representatief karakter en status van t merk niet door. Anders had ik de jag gekozen.Verwijderd schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 20:33:
[...]
Zelf kijken zou ik zeggen. Maar achterin is matig. En met wat opties gaat de teller toch snel lopen met de XE. Vandaar dat niet veel mensen hem zullen leasen.
Als het goed is kan ik aankomende vrijdag mijn Astra eindelijk ophalen!
Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB
Begint bij €66.422 en vanaf dat punt betreft het een marginale belastingdruk van feitelijk 56% tot ruim €111k. Dus bijtelling tikt dan flink aan.Ikke_Niels schreef op zondag 21 februari 2016 @ 10:55:
[...]
Divide and conquer.
Je bijtelling wordt wellicht bij je inkomen geteld maar dat scheet bij lange na geen 9 procent. Je belasting druk is trouwens ook geen 40.4% over heel je loon maar slechts 40.4% over het deel dat hoger is dan de lagere belasting schaal. Dus je betaalt eerst 36% over het deel tot en met 19k en vanaf dat moment ga je tot 65k 40.4% betalen. Dus effectief zou dat voor 50k onder de 40% liggen.Ikke_Niels schreef op zondag 21 februari 2016 @ 10:55:
[...]
Het gaat inderdaad over je salaris, maar omdat de bijtelling feitelijk bij je inkomen wordt geteld gaat je arbeidskorting weer omlaag, waardoor je geen 40% betaald maar inderdaad een stuk hoger ligt (+-49%).
(Mensen vertellen dat de schijf omlaag gaat is altijd leuk en dan de vermindering van de arbeidskorting wegmoffelen)
Game PC
Ja, dus? Voor je netto kosten kun je dan uitgaan van het belastingpercentage waarin je op dat moment valt, plus je moet rekening houden met de afbouw van de arbeidskorting. Maar dat was al gezegd
Eindelijk mag ik ook een lease auto kiezen. Bij ons werken ze met een budget wat betekent dat je het geld wat je van je budget overhoudt bij je loon wordt opgeteld.
Ik zit nu zelf te denken aan een VW golf connected (1.0 TSI of 1.6 TDI) of een ford focus of misschien nog een slagje groter bijv. een passat of een scoda. Overigens kunnen we naast boven genoemde merken enkel uit BMW en Audi kiezen, maar ik denk dat de connected series van volkswagen op dit moment veel value for money bieden.
Iemand ervaring met bovenstaande auto's of tips?
Ik zit nu zelf te denken aan een VW golf connected (1.0 TSI of 1.6 TDI) of een ford focus of misschien nog een slagje groter bijv. een passat of een scoda. Overigens kunnen we naast boven genoemde merken enkel uit BMW en Audi kiezen, maar ik denk dat de connected series van volkswagen op dit moment veel value for money bieden.
wat zijn jouw eisen? Wil je een gezin vervoeren of wil je veel rijplezier? Ford schijnt heel scherp te rijden, volkswagen is meer een allemansvriend.mmmmmark schreef op maandag 22 februari 2016 @ 16:31:
Eindelijk mag ik ook een lease auto kiezen. Bij ons werken ze met een budget wat betekent dat je het geld wat je van je budget overhoudt bij je loon wordt opgeteld.
niet echt veel eisen, we zijn met zijn tweeen dus qua ruimte hoeft het niet. Ik zat meer te denken aan de veiligheid voor een wat grotere auto:)
verwacht je veel kilometers te gaan rijden? Want in principe worden de grotere auto's zoals octavia en passat gezien als wat comfortabeler. Waarschijnlijk kan je de kleinere alleen veel verder aankleden met opties en een grotere motor nemen. Ik vind de octavia heel saai maar ik denk dat deze auto wel echt veel bang for buck geeft.
Ongeveer 120 kilometer per dag. Ik ga nooit met de auto op vakantie, enkel woon werk verkeer.
ik zou zeggen ga er eens mee rijden,
Veel verschil zit er niet tussen een Octavia en een Golf, allebei MQB met quasi dezelfde wielbasis. De Skoda is echter iets zachter geveerd en iets meer op comfort gericht. (niet dat dat de Golf oncomfortabel noch de Octavia zompig maakt)Snowhite0901 schreef op maandag 22 februari 2016 @ 16:51:
verwacht je veel kilometers te gaan rijden? Want in principe worden de grotere auto's zoals octavia en passat gezien als wat comfortabeler. Waarschijnlijk kan je de kleinere alleen veel verder aankleden met opties en een grotere motor nemen. Ik vind de octavia heel saai maar ik denk dat deze auto wel echt veel bang for buck geeft.
De Passat heeft dan weer een langere wielbasis en zal in een rechte lijn iets stabieler liggen. Ook heeft die een stuk betere geluidisolatie, wat wel aangenaam is. De prijs is er echter naar.
duh je hebt gelijk. Suberb is de (wel iets grotere maar in dezelfde klasse) passat tegenhanger. Alleen die schijnt echt alleen op comfort gericht te zijn en is voor zijn 2en echt wel een beetje overkill.AndRo555 schreef op maandag 22 februari 2016 @ 17:15:
[...]
Veel verschil zit er niet tussen een Octavia en een Golf, allebei MQB met quasi dezelfde wielbasis. De Skoda is echter iets zachter geveerd en iets meer op comfort gericht. (niet dat dat de Golf oncomfortabel noch de Octavia zompig maakt)
De Passat heeft dan weer een langere wielbasis en zal in een rechte lijn iets stabieler liggen. Ook heeft die een stuk betere geluidisolatie, wat wel aangenaam is. De prijs is er echter naar.
Verwijderd
Of een van de laatste 308 SW tjes nemen. Die zijn helemaal zacht geveerd.
Net een vliegend tapijt. (en 14%)
Dit topic is gesloten.