Tristan schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 15:24:
[...]
Doorlooptijd weet ik nog niet. Ik wacht nog op antwoord van de leasemij. Er is mij wel medegedeeld dat de paal alleen op eigen terrein geplaatst mag worden. Dus ze schroeven hem maar netjes aan m'n huis vast. Ik heb ook de gemeente gebeld, maar die gaven aan helemaal nog niet zover te zijn om uberhaupt een publieke paal te plaatsen bij mij in de buurt. Mijn werkgever gaf overigens aan dat de leasemij over het algemeen zo'n prive paal gewoon voor duur van het contact afschrijft en dat hij daarna mijn eigendom is.
Ik heb verder de leasemij gevraagd om het brandstofvoorschot op te hogen, deze hadden ze wel heel rooskleurig opgegeven

Wie heeft jou verteld dat de paal
alleen maar op je eigen terrein geplaatst mag worden? Dat hangt compleet van de gemeente af waar je woont. Ik zou de gemeente even bellen, want bij ons (Noordoostpolder) was het geen enkel probleem om hem op de openbare weg te plaatsen.
Ik heb overigens geen oprit en zou, in het geval dat de paal op mijn terrein geplaatst zou worden, een kabel uit moeten rollen om de auto te laden. Dit heeft niet mijn voorkeur, want je moet er dan iedere keer een mat overheen leggen. De kabel mag namelijk
niet los over de stoep/publiek terrein liggen....
Bij ons hadden ze overigens ook nog geen beleid m.b.t. het plaatsen van
mijn eigen laadpaal op publiek terrein. Nu gaat dat beleid er wel komen en ben ik (samen met een iemand die al eerder een paal heeft laten plaaten) aan het pionieren...
Je kunt overigens
je prive paal ook
echt prive maken. Default kunnen ander mensen er dus ook op laden (en bepaal jij het tarief...tot 29ct/kwu geloof ik), maar dat kun je uitzetten op de web portal (van the New Motion). Ach, als er overdag mensen willen laden, dan is dat geen probleem...dan 'verdien' ik er ook nog wat aan....

gwystyl schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 16:24:
[...]
Fijne omschrijving ook:
[...]
Da's allemaal leuk, maar heeft volgens mij geen enkele juridische grond (als in dat hij dan ook daarvoor gereserveerd is en dat je een boete zou krijgen als je er met een fossiele auto zou parkeren). Ik zou me er dan ook weinig van aantrekken als er verder geen plekken in de buurt zijn. Zo'n privé paal heeft alleen zin op eigen terrein of als je van je gemeente het recht kan afdwingen om daar als enige te parkeren.
Als er beleid is m.b.t. bekeuren, dan mag er dus
alleen geparkeerd worden door auto's die zijn aangesloten op de paal. Is dat beleid er niet (zoals bij ons), dan mag iedere debiel (ook die met fossiele brandstof auto's) er gewoon parkeren en is het te hopen dat je buren er rekening mee houden. Nu hebben we hier in de straat een redelijk goede verstandhouding, dus ik verwacht niet al te veel problemen...
Ik wil zo weinig mogelijk opladen bij publieke palen, veeeeel te duur
[
Voor 35% gewijzigd door
TheVMaster op 09-02-2016 17:15
]