Keuze leaseauto - Deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 41 ... 53 Laatste
Acties:
  • 304.851 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:28
Tristan schreef op maandag 08 februari 2016 @ 19:44:
[...]

Ja, ze zijn beide een witte uit 2014 en beide vrijwel met gelijke opties en kilometerstand alleen komen ze bij verschillende dealers vandaan. De ene heeft dus DAB/Alarm en de andere heeft Lane/Side assist als verschil.

Ik heb inmiddels de leasemij gesproken en het wordt die met DAB.

Dit zijn de opties:

Audi A3 Sportback Ambition 1.4 TFSI E-tron 150kw/204pk DSG

*De opties die met Pro Line Plus komen heb ik niet genoemd
Ik vond hem te krap worden vandaar dat ik nu voor een Seat Leon ST ben gegaan. (A4 is ook klein en A6 niet te betalen).
Verder zou ik met 100% de DAB+ met Alarm nemen tov de lane assist versie.
Die velgen kwestie van smaak denk ik maar ik vind ze niet mooi :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-10 15:50

Shunt

Boe

Ik heb vanmiddag het genot gehad om een proef ritje te mogen maken in de Talisman initiale (de top lijn van de talisman)
Tijdens de rit ene heerlijke massage gehad op een verwarmde stoel en toen mijn kont wat warm begon te worden een geventileerde stoel. Heb wat kunnen spelen met de multysense en de 4 control. Op comfort op de snelweg met 140 en flink wat wind was hij wat onrustig. Later kon de dealer mij vertellen dat dit waarschijnlijk was omdat de side wind correctie aan staat apart gevoel als je auto dingen doet buiten jouw controle.

Op de sport instelling was de automaat lekker agressief voor een 130pk model reed hij ook zeer lekker weg. Met de neutrale setting was hij heerlijk stabiel en een mooie combinatie van sportief en comfort.
Ik heb nog eventjes goed gekeken naar de kofferbak maar ik denk dat ik toch echt moet wachten op de station want die kofferbak slaat gewoon nergens op (het is en blijft een sedan natuurlijk) Je kan er zo niet eens een koelkastje in kwijt.

Verder vind ik heel de nieuwe lijn van Renault geniaal mooi. Heerlijk brute voorkant met een mooie stijlvolle vormgeving in en rondom de auto. Het is en blijft natuurlijk zeer persoonlijk. Zodra de Renault Mégane bij de dealer klaar staat voor een proefrit ga ik daar ook nog eens in rond cruisen.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:33

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Tristan schreef op maandag 08 februari 2016 @ 19:44:
[...]

Ja, ze zijn beide een witte uit 2014 en beide vrijwel met gelijke opties en kilometerstand alleen komen ze bij verschillende dealers vandaan. De ene heeft dus DAB/Alarm en de andere heeft Lane/Side assist als verschil.

Ik heb inmiddels de leasemij gesproken en het wordt die met DAB.

Dit zijn de opties:

Audi A3 Sportback Ambition 1.4 TFSI E-tron 150kw/204pk DSG
  • 2Y2Y - Gletsjerwit
  • WFP - Pro Line Plus*
  • WQS - S line
  • 2PK - Sportstuurwiel, multifunctioneel in leder, driespaaks afgevlakt met flippers
  • 3FB - Glazen panoramadak
  • 3L5 - Stoelverstelling, elektrisch voor beide voorstoelen
  • 3S2 - Dakreling, zwart
  • 4A3 - Verwarmbare voorstoelen
  • 5J2 - S line dakspoiler
  • 6E3 - Middenarmsteun vóór
  • 6XK - Buitenspiegels, elektrisch inklapbaar en links automatisch dimmend
  • 7P1 - Lendensteunen, elektrisch instelbaar
  • 7X1 - Parkeerhulp achter
  • 9VS - Bang & Olufsen Sound System
  • CL3 - Velgen, lichtmetaal 7,5J x 18 "5-arm-rotor"-design
  • PNQ - MMI navigatie plus
  • PU7 - Zelfdimmende binnenspiegel
  • QE1 - Opberg- en bagageruimtepakket
  • QV3 - Digitale radio-ontvangst
  • VW1 - Privacy glass
  • 6NQ - Hemel in stof zwart
  • 7AL - Diefstalalarm
  • UH2 - Wegrijassistent
  • 9ZE - Audi Phone Box
  • EL5 - Audi Connect
  • 3NU - Doorlaadopening
  • 4X4 - Zij-airbags achterin
  • 8X1 - Koplampreiningsinstallatie
En dan heb ik als accessoires nog het volgende aangevraagd:
  • Rubberen mat voor de achterbak
  • S line metal pedals
  • MMI iPhone 6 kabel
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

*De opties die met Pro Line Plus komen heb ik niet genoemd
En hoe zit je met je laadkabel en -paal? Het is een Audi, en ik zie hem niet op de optielijst staan ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
The Eagle schreef op maandag 08 februari 2016 @ 20:35:
[...]

En hoe zit je met je laadkabel en -paal? Het is een Audi, en ik zie hem niet op de optielijst staan ;)
_/-\o_ Geniale opmerking.
Ik heb ook altijd VAG groep geleased en kan me avonden vermaken in de opties :9~
Enige nadeel is dat je iets simpels snel over het hoofd ziet en ook niet elke dealer super goed op de hoogte is van de mogelijkheden.

Voor mijn vrouw 1,5 jaar terug een nieuwe Mitsubishi Spacestar gekocht en dat was in 3 minuten :+
1 met niets, 1 met een paar opties, 1 met alles. 3 keuzes :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02-10 23:05
The Eagle schreef op maandag 08 februari 2016 @ 20:35:
[...]

Daar loopt inmiddels een apart traject voor via de leasemij. Die doen blijkbaar zaken met The New Motion.

Afbeeldingslocatie: http://www.thenewmotion.com/be/wp-content/uploads/2014/12/thuis-small.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
Tristan schreef op maandag 08 februari 2016 @ 20:38:
[...]

Daar loopt inmiddels een apart traject voor via de leasemij. Die doen blijkbaar zaken met The New Motion.
Wat ik ook erg jammer vindt is de ontbreking van touchscreen op wagens van die klasse.
Dat gare touch gevoelige knopje op een plek waar je in het begin zeker niet je ogen mee op de weg kan houden...

En die paal is geen probleem verder? Wat als je lease afloopt met de wagen?

[ Voor 8% gewijzigd door GeeMoney op 08-02-2016 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
GeeMoney schreef op maandag 08 februari 2016 @ 20:40:
[...]

Wat ik ook erg jammer vindt is de ontbreking van touchscreen op wagens van die klasse.
Dat gare touch gevoelige knopje op een plek waar je in het begin zeker niet je ogen mee op de weg kan houden...

Naah dat vind ik juist niet! De Golf 7 heeft zo'n touch scherm en ik vond het alleen maar afleiden onder het rijden. Je moet namelijk extra goed kijken waar je vinger land :o
Goeie vraag, zou niet weten of ik dan een paal aan m'n huis heb voor niets of niet.. morgen maar eens navragen!

[ Voor 20% gewijzigd door Tristan op 08-02-2016 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freelh
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 04-10 08:59
[...]
Uhm... Al eens iDrive van BMW bediend? M.i. een geniaal systeem, ik vind het veel aangenamer tijdens de rit dan de touch van VAG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23:25
Touchscreens hebben in de bestuurdersplek van een auto niets te zoeken. Het bedieningsconcept is gericht op het samenspel van je hand en je oog, op het scherm. Beter een bediening met haptische feedback in de controller en optische feedback via HUD. Gekruisd: bediening met de rechterhand moet je links van je hoofd projecteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20:32
Afgelopen weekend kort proefgereden in de nieuwe Opel Astra, zeer positief verrast.
Het was de 1.4 turbo met 150pk (benzine) als Innovation+. Extra opties:
- 18"
- Lederen bekleding (incl massage, verwarming én ventilatie)
- IntelliLux LED Matrix-verlichting (automatisch grootlicht e.d.)
- Wat klein spul

Zeer complete auto en exact zo als ik hem zou willen. Strakke verschijning en reed erg goed.
Ik kon in de korte proefrit (30 min) zo snel niet een lekker afstelling voor de stoel vinden, maar met de elektrisch verstelbare AGR stoelen moet dat uiteindelijk geen probleem zijn als je er iets meer tijd voor neemt.

Donderdagavond mag ik nog een blokje om zodat ik ook de LED verlichting goed kan uitproberen. Dan ga ik ook meer aandacht besteden aan de afstelling van de stoelen (niet onbelangrijk als je er 4 jaar mee moet doen) en het koppelen van mijn telefoon plus spraakbesturing uittesten.

Zoals ik de auto zou willen komt het prijskaartje uit op 30,5k en dan heb ik qua opties weinig meer te wensen.

Hopelijk dit weekend dan ook de Golf nog bekijken en de Mazda 3 sedan. De Golf is een stukje duurder, de Mazda qua prijs gelijk maar wel iets minder luxe (wel erg mooi).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:33

TheVMaster

Moderator WOS
[...]

[afbeelding]
Wat is de doorlooptijd bij jouw paal? Ik krijg hem als het goed is volgende week.....hij komt mooi op gemeentegrond te staan....netjes naast de parkeerplaats. Scheelt btw enorm in de kosten t.o.v. publiek laden. Mijn Passat lust 10kwh en dat kost me aan een publieke paal ongeveer 4 euro, aan mijn eigen paal gaat het ongeveer 1,65 kosten. Ohw...en ik moet zelf de kosten (boven het brandstofvoorschot) dragen, dus vind het fijn als ik per tankbeurt gewoon 2,50 kan besparen...
Tristan schreef op maandag 08 februari 2016 @ 20:42:
[...]
Goeie vraag, zou niet weten of ik dan een paal aan m'n huis heb voor niets of niet.. morgen maar eens navragen!
Mij hebben ze verteld dat de laadpaal na 48 maanden mijn eigendom is. Geen idee hoe dat btw werkt als ik de auto alweer na 36 maanden op de 160k kms heb btw...maar neem aan dat ik dan het restand (12 x 50 euro bruto) gewoon mag/moet aftikken...?

[ Voor 46% gewijzigd door TheVMaster op 09-02-2016 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
TheVMaster schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 10:44:
[...]

Wat is de doorlooptijd bij jouw paal? Ik krijg hem als het goed is volgende week.....hij komt mooi op gemeentegrond te staan....netjes naast de parkeerplaats. Scheelt btw enorm in de kosten t.o.v. publiek laden. Mijn Passat lust 10kwh en dat kost me aan een publieke paal ongeveer 4 euro, aan mijn eigen paal gaat het ongeveer 1,65 kosten. Ohw...en ik moet zelf de kosten (boven het brandstofvoorschot) dragen, dus vind het fijn als ik per tankbeurt gewoon 2,50 kan besparen...

[...]

Mij hebben ze verteld dat de laadpaal na 48 maanden mijn eigendom is. Geen idee hoe dat btw werkt als ik de auto alweer na 36 maanden op de 160k kms heb btw...maar neem aan dat ik dan het restand (12 x 50 euro bruto) gewoon mag/moet aftikken...?
Doorlooptijd weet ik nog niet. Ik wacht nog op antwoord van de leasemij. Er is mij wel medegedeeld dat de paal alleen op eigen terrein geplaatst mag worden. Dus ze schroeven hem maar netjes aan m'n huis vast. Ik heb ook de gemeente gebeld, maar die gaven aan helemaal nog niet zover te zijn om uberhaupt een publieke paal te plaatsen bij mij in de buurt. Mijn werkgever gaf overigens aan dat de leasemij over het algemeen zo'n prive paal gewoon voor duur van het contact afschrijft en dat hij daarna mijn eigendom is.

Ik heb verder de leasemij gevraagd om het brandstofvoorschot op te hogen, deze hadden ze wel heel rooskleurig opgegeven :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16:52

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Bij mij in de wijk zijn inmiddels palen geplaatst. Ben blij dat ik geen stekker nodig heb, want ik ga toch echt geen 50 m lopen naar mn auto, die daarmee ook nog eens om de hoek (en dus uit het zicht) zou staan.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:42
B-Real schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 10:15:
Afgelopen weekend kort proefgereden in de nieuwe Opel Astra, zeer positief verrast.
Het was de 1.4 turbo met 150pk (benzine) als Innovation+. Extra opties:
- 18"
- Lederen bekleding (incl massage, verwarming én ventilatie)
- IntelliLux LED Matrix-verlichting (automatisch grootlicht e.d.)
- Wat klein spul

Zeer complete auto en exact zo als ik hem zou willen. Strakke verschijning en reed erg goed.
Ik kon in de korte proefrit (30 min) zo snel niet een lekker afstelling voor de stoel vinden, maar met de elektrisch verstelbare AGR stoelen moet dat uiteindelijk geen probleem zijn als je er iets meer tijd voor neemt.

Donderdagavond mag ik nog een blokje om zodat ik ook de LED verlichting goed kan uitproberen. Dan ga ik ook meer aandacht besteden aan de afstelling van de stoelen (niet onbelangrijk als je er 4 jaar mee moet doen) en het koppelen van mijn telefoon plus spraakbesturing uittesten.

Zoals ik de auto zou willen komt het prijskaartje uit op 30,5k en dan heb ik qua opties weinig meer te wensen.

Hopelijk dit weekend dan ook de Golf nog bekijken en de Mazda 3 sedan. De Golf is een stukje duurder, de Mazda qua prijs gelijk maar wel iets minder luxe (wel erg mooi).
Goede keuze! Bijna dezelfde configuratie als waar ik voor ben gegaan. Heb alleen de leren bekleding niet genomen. Iets te prijzig en vind de gewone stoelen ook prima zitten.
Voor de rest ben ik voor de 1.6CDTI gegaan (110pk) vanwege 21% bijtelling en heb ik nog opties genomen als het winter pakket, achteruitrijcamera en getinte ruiten achter.

Dealer verwacht dat ik de Astra in de 1e of 2 week van maart kan ophalen.

Voor welke kleur ga je?

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
AllSeeyinEye schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 15:40:
Bij mij in de wijk zijn inmiddels palen geplaatst. Ben blij dat ik geen stekker nodig heb, want ik ga toch echt geen 50 m lopen naar mn auto, die daarmee ook nog eens om de hoek (en dus uit het zicht) zou staan.
Nee zeker niet! Dat is ook de reden dat ik om een prive paal heb gevraagd. Misschien moet ik voor de zekerheid maar zo'n bord als deze aanschaffen })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:37

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Tristan schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 16:20:
[...]

Nee zeker niet! Dat is ook de reden dat ik om een prive paal heb gevraagd. Misschien moet ik voor de zekerheid maar zo'n bord als deze aanschaffen })
Fijne omschrijving ook:
Door dit verkeersbord bij uw oplaadpaal te plaatsen is het voor iedereen duidelijk zichtbaar dat de parkeerplaats bedoeld is voor het opladen van elektrische auto's
Da's allemaal leuk, maar heeft volgens mij geen enkele juridische grond (als in dat hij dan ook daarvoor gereserveerd is en dat je een boete zou krijgen als je er met een fossiele auto zou parkeren). Ik zou me er dan ook weinig van aantrekken als er verder geen plekken in de buurt zijn. Zo'n privé paal heeft alleen zin op eigen terrein of als je van je gemeente het recht kan afdwingen om daar als enige te parkeren.

[ Voor 7% gewijzigd door gwystyl op 09-02-2016 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Tristan schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 15:24:
[...]

Doorlooptijd weet ik nog niet. Ik wacht nog op antwoord van de leasemij. Er is mij wel medegedeeld dat de paal alleen op eigen terrein geplaatst mag worden. Dus ze schroeven hem maar netjes aan m'n huis vast. Ik heb ook de gemeente gebeld, maar die gaven aan helemaal nog niet zover te zijn om uberhaupt een publieke paal te plaatsen bij mij in de buurt. Mijn werkgever gaf overigens aan dat de leasemij over het algemeen zo'n prive paal gewoon voor duur van het contact afschrijft en dat hij daarna mijn eigendom is.

Ik heb verder de leasemij gevraagd om het brandstofvoorschot op te hogen, deze hadden ze wel heel rooskleurig opgegeven :X
Wie heeft jou verteld dat de paal alleen maar op je eigen terrein geplaatst mag worden? Dat hangt compleet van de gemeente af waar je woont. Ik zou de gemeente even bellen, want bij ons (Noordoostpolder) was het geen enkel probleem om hem op de openbare weg te plaatsen.

Ik heb overigens geen oprit en zou, in het geval dat de paal op mijn terrein geplaatst zou worden, een kabel uit moeten rollen om de auto te laden. Dit heeft niet mijn voorkeur, want je moet er dan iedere keer een mat overheen leggen. De kabel mag namelijk niet los over de stoep/publiek terrein liggen....

Bij ons hadden ze overigens ook nog geen beleid m.b.t. het plaatsen van mijn eigen laadpaal op publiek terrein. Nu gaat dat beleid er wel komen en ben ik (samen met een iemand die al eerder een paal heeft laten plaaten) aan het pionieren... :)

Je kunt overigens je prive paal ook echt prive maken. Default kunnen ander mensen er dus ook op laden (en bepaal jij het tarief...tot 29ct/kwu geloof ik), maar dat kun je uitzetten op de web portal (van the New Motion). Ach, als er overdag mensen willen laden, dan is dat geen probleem...dan 'verdien' ik er ook nog wat aan.... :+
gwystyl schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 16:24:
[...]

Fijne omschrijving ook:

[...]

Da's allemaal leuk, maar heeft volgens mij geen enkele juridische grond (als in dat hij dan ook daarvoor gereserveerd is en dat je een boete zou krijgen als je er met een fossiele auto zou parkeren). Ik zou me er dan ook weinig van aantrekken als er verder geen plekken in de buurt zijn. Zo'n privé paal heeft alleen zin op eigen terrein of als je van je gemeente het recht kan afdwingen om daar als enige te parkeren.
Als er beleid is m.b.t. bekeuren, dan mag er dus alleen geparkeerd worden door auto's die zijn aangesloten op de paal. Is dat beleid er niet (zoals bij ons), dan mag iedere debiel (ook die met fossiele brandstof auto's) er gewoon parkeren en is het te hopen dat je buren er rekening mee houden. Nu hebben we hier in de straat een redelijk goede verstandhouding, dus ik verwacht niet al te veel problemen...
AllSeeyinEye schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 15:40:
Ik wil zo weinig mogelijk opladen bij publieke palen, veeeeel te duur :+

[ Voor 35% gewijzigd door TheVMaster op 09-02-2016 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
sjorremans schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 16:19:
[...]

Goede keuze! Bijna dezelfde configuratie als waar ik voor ben gegaan. Heb alleen de leren bekleding niet genomen. Iets te prijzig en vind de gewone stoelen ook prima zitten.
Voor de rest ben ik voor de 1.6CDTI gegaan (110pk) vanwege 21% bijtelling en heb ik nog opties genomen als het winter pakket, achteruitrijcamera en getinte ruiten achter.

Dealer verwacht dat ik de Astra in de 1e of 2 week van maart kan ophalen.

Voor welke kleur ga je?
Diesel kan met mijn kilometers niet uit en de 150pk trekt mij ook wel, verschil tussen 21% en 25% is ook niet heel schokkend. Lederen bekleding zou ik juist wel graag willen, vind ik erg mooi staan.

Qua kleur weet ik het echt nog niet. De verkoper vond wit erg mooi, maar ik heb nu 2,5 jaar een witte. Schoon is het prachtig, maar de auto is bij mij na een week al smerig.

Misschien doe ik wel Power Red, dat fleurt het Nederlandse grijze weg beeld een beetje op. Maar is dat na 4 jaar ook nog mooi?
Het zilveren op de dealer auto stond ook erg goed, maar is wel wat saai. Zelfde geld voor zwart, dat staat altijd goed maar is ook wat saai.

Deep Sky Blue lijkt me ook erg fraai, hopelijk heeft de dealer een model in die kleur staan om te kijken of dat wat is.

Al met al weet ik het echt nog niet en is de keuze voor de Astra ook nog niet definitief (staat wel met stip op 1). Wat was de leertijd op jouw auto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

[...]

[afbeelding]
Laadpaal thuis ja. Nou de losse kabel bij je A3 nog. Trust me, kijk de optielijst even na ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

The Eagle schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 17:35:
[...]

Laadpaal thuis ja. Nou de losse kabel bij je A3 nog. Trust me, kijk de optielijst even na ;)
Die zat er standaard bij. Een kabel met een laadstation voor in een normaal stopcontact, een kabel voor in publieke laadpalen en een opbergtas.
Stonden niet in de optielijst maar bij de standaarduitrusting vermeld.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19:21

page404

Website says no

GeeMoney schreef op maandag 08 februari 2016 @ 20:29:
[...]

Ik heb het nagekeken maar hij valt inderdaad in de 22%?
21% ;)

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
gwystyl schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 16:24:
Die is er ook niet. Was natuurlijk als grapje om m'n eigen plekje te claimen voor de deur O-)
TheVMaster schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 17:10:
[...]

Wie heeft jou verteld dat de paal alleen maar op je eigen terrein geplaatst mag worden? Dat hangt compleet van de gemeente af waar je woont. Ik zou de gemeente even bellen, want bij ons (Noordoostpolder) was het geen enkel probleem om hem op de openbare weg te plaatsen.

Ik heb overigens geen oprit en zou, in het geval dat de paal op mijn terrein geplaatst zou worden, een kabel uit moeten rollen om de auto te laden. Dit heeft niet mijn voorkeur, want je moet er dan iedere keer een mat overheen leggen. De kabel mag namelijk niet los over de stoep/publiek terrein liggen....

Bij ons hadden ze overigens ook nog geen beleid m.b.t. het plaatsen van mijn eigen laadpaal op publiek terrein. Nu gaat dat beleid er wel komen en ben ik (samen met een iemand die al eerder een paal heeft laten plaaten) aan het pionieren... :)

Je kunt overigens je prive paal ook echt prive maken. Default kunnen ander mensen er dus ook op laden (en bepaal jij het tarief...tot 29ct/kwu geloof ik), maar dat kun je uitzetten op de web portal (van the New Motion). Ach, als er overdag mensen willen laden, dan is dat geen probleem...dan 'verdien' ik er ook nog wat aan.... :+
De leasemij. In mijn geval maakt het weinig verschil. Ik heb twee publieke parkeerplekken pal voor de deur en woon op de hoek, dus zou eventueel half op de stoep kunnen parkeren om alsnog op te kunnen laden als die plekken bezet zijn.

Het is dus mijn bedoeling om die laadpaal aan mijn eigen huis te fixeren en alleen voor mijzelf toegankelijk te maken. Ik zal dan inderdaad met een matje moeten werken.. maar als ik hem nou publiekelijk hou (buiten het feit dat men dan m'n voortuin in moet om erbij te kunnen en dan de paal bezet houden waardoor ik niet kan laden) zou ik er dan aan kunnen 'verdienen' ?
The Eagle schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 17:35:
[...]

Canaria schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 17:56:
[...]

Die zat er standaard bij. Een kabel met een laadstation voor in een normaal stopcontact, een kabel voor in publieke laadpalen en een opbergtas.
Stonden niet in de optielijst maar bij de standaarduitrusting vermeld.
Precies, wat Canaria zegt :7

Overigens stelt de leasmij een stelpost van €2700,- voor een laadpaal op :? 8)7 Nu wordt het uiteindelijke leasetarief wel aangepast aan de hand van de uiteindelijke kosten van die paal maar ik vind het behoorlijk ruim geschat..

[ Voor 83% gewijzigd door Tristan op 09-02-2016 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Als ie in de kofferbak zit heb je hem. Zoniet heeft de vorige eigenaar hem meegenomen. Standaard is leuk, maar dat is een gevarendriehoek ook. Toch genoeg tweedehands auto's die zonder afgeleverd worden ;)

Qua stelpost: laadpaal kost euro's, graafwerk en aansluiten zijn manuren en voorrijkosten dus mag je rustig een dag a 50+ euro per uur voor rekenen. En dan heb ik het niet eens over het mogelijk maken van een extra driefasengroep oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Tristan schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 18:46:
[...]
als ik hem nou publiekelijk hou (buiten het feit dat men dan m'n voortuin in moet om erbij te kunnen en dan de paal bezet houden waardoor ik niet kan laden) zou ik er dan aan kunnen verdienen?
In principe wel, maar dan moet de locatie wel populair zijn (bijv bij een supermarkt of restaurant oid).

Wel dien je een oplossing te vinden hoe klanten kunnen betalen voor jou stroom. Waarschijnlijk kan je wel ergens aansluiten hiervoor en de parkeerplaats zal niet als oplaadpunt worden gekenmerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
The Eagle schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 19:02:
Als ie in de kofferbak zit heb je hem. Zoniet heeft de vorige eigenaar hem meegenomen. Standaard is leuk, maar dat is een gevarendriehoek ook. Toch genoeg tweedehands auto's die zonder afgeleverd worden ;)

Qua stelpost: laadpaal kost euro's, graafwerk en aansluiten zijn manuren en voorrijkosten dus mag je rustig een dag a 50+ euro per uur voor rekenen. En dan heb ik het niet eens over het mogelijk maken van een extra driefasengroep oid.
Ik heb zojuist bevestiging gehad van de dealer dat de laadkabels er bij zitten *O*

Dat begrijp ik, vwb die driefasegroep. Volgens mij heb ik genoeg aan 1 fase 16amp en die heb ik gelukkig nog over.
Deveon schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 19:18:
[...]

In principe wel, maar dan moet de locatie wel populair zijn (bijv bij een supermarkt of restaurant oid).

Wel dien je een oplossing te vinden hoe klanten kunnen betalen voor jou stroom. Waarschijnlijk kan je wel ergens aansluiten hiervoor en de parkeerplaats zal niet als oplaadpunt worden gekenmerkt.
Meh, ik wil niet dat men ongevraagd m'n voortuin in wandelen. Daarnaast ben ik de eerste in de buurt met een hybride auto dus zal het sowieso niet storm lopen. Is me de moeite niet waard dus.

[ Voor 7% gewijzigd door Tristan op 09-02-2016 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Tristan schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 18:46:
[...]

Die is er ook niet. Was natuurlijk als grapje om m'n eigen plekje te claimen voor de deur O-)

[...]

De leasemij. In mijn geval maakt het weinig verschil. Ik heb twee publieke parkeerplekken pal voor de deur en woon op de hoek, dus zou eventueel half op de stoep kunnen parkeren om alsnog op te kunnen laden als die plekken bezet zijn.

Het is dus mijn bedoeling om die laadpaal aan mijn eigen huis te fixeren en alleen voor mijzelf toegankelijk te maken. Ik zal dan inderdaad met een matje moeten werken.. maar als ik hem nou publiekelijk hou (buiten het feit dat men dan m'n voortuin in moet om erbij te kunnen en dan de paal bezet houden waardoor ik niet kan laden) zou ik er dan aan kunnen 'verdienen' ?
Inderdaad. Jij bepaalt het 'publieke' laadtarief. Je kunt je eigen kaart aanmelden en die betaald dan je 'normale' stroomtarief en de rest betaald bv. 29ct (kun je instellen). Ik wil overigens niet iedere dag dat matje uit moeten rollen. Als je je auto half op de stoep parkeert, tja...een overijverige agent kan er een bonnetje voor uitschrijven.
[...]

Precies, wat Canaria zegt :7

Overigens stelt de leasmij een stelpost van €2700,- voor een laadpaal op :? 8)7 Nu wordt het uiteindelijke leasetarief wel aangepast aan de hand van de uiteindelijke kosten van die paal maar ik vind het behoorlijk ruim geschat..
Die prijs klopt aardig hoor. Laadpaal incl. 'standaard' graafwerk komt op 1500 a 1600 euro geloof ik. Daarnaast moet er een klicmeting gedaan worden, zal ook niet gratis zijn....en eh...misschien daarnaast nog wat kosten? Mijn laadpaal was in ieder geval goedkoper, want ik betaal nu per maand 30 euro minder...
Tristan schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 19:43:
[...]

Dat begrijp ik, vwb die driefasegroep. Volgens mij heb ik genoeg aan 1 fase 16amp en die heb ik gelukkig nog over.

[...]

Meh, ik wil niet dat men ongevraagd m'n voortuin in wandelen. Daarnaast ben ik de eerste in de buurt met een hybride auto dus zal het sowieso niet storm lopen. Is me de moeite niet waard dus.
Ik heb ook voldoende aan een 16A (1 fase) groep, maar ja...als ik hem 's nachts laat laden (3700 W) en dan ook nog de wasmachine, droger (gebeurt hier vaak 's nachts) en de vaatwasser aanslinger...tja..dan heb ik piekjes die hoger komen dan de 35A (ong. 8500 W) die de hoofdschakelaar kan trekken.

Ik laat er dus (eenmalig 200 euro) een 3x 25A (3 fasen) aansluiting van maken, krijg dan ook automatisch gelijk een slimmemeter (die zou anders 75 euro kosten).
Overigens woon ik 1 straat achter een rij winkels en is daar maar 1 enkel oplaadpunt en heb ik wel gehad (terwijl ik hem had staan laden) dat er hybride auto's langreden, maar dus niet konden laden...

[ Voor 23% gewijzigd door TheVMaster op 09-02-2016 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
Tristan schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 19:43:
[...]

Ik heb zojuist bevestiging gehad van de dealer dat de laadkabels er bij zitten *O*

[...]

Wat heeft je eigenlijk doen besluiten om hybride te gaan rijden?
Is het puur voor de besparing in euro's gecombineerd met het vermogen?
Ik maak ten eerste teveel kilometers om hybride te kunnen rijden, en ik vindt het veel te rooskleurig voorgesteld worden, zie bijvoorbeeld nu die laadpaal kosten.
Ook zal de belasting hiervoor gaan stijgen (zoals nu al gedaan is) de komende jaren en er zal ook vast wel een soort heffing komen op het stroomnet of tarief onze overheid kennende.

Eerst moeten we allemaal groen en om het milleu denken maar als het de staat centjes gaat kosten is dat opeens weer minder belangrijk :/

Ik vraag me af of het totaal plaatje over 4 nu echt wel zo goedkoop of groen is, iemand daar concrete vergelijkingen van? (En dan bedoel ik niet de rekensommetjes van lease maatschappijen maar echt een all-in plaatje over 4 jaar)

[ Voor 10% gewijzigd door GeeMoney op 09-02-2016 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
GeeMoney schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 21:19:
[...]

Ik maak ten eerste teveel kilometers om hybride te kunnen rijden, en ik vindt het veel te rooskleurig voorgesteld worden, zie bijvoorbeeld nu die laadpaal kosten.
Ook zal de belasting hiervoor gaan stijgen (zoals nu al gedaan is) de komende jaren en er zal ook vast wel een soort heffing komen op het stroomnet of tarief onze overheid kennende.

Eerst moeten we allemaal groen en om het milleu denken maar als het de staat centjes gaat kosten is dat opeens weer minder belangrijk :/

Ik vraag me af of het totaal plaatje over 4 nu echt wel zo goedkoop of groen is, iemand daar concrete vergelijkingen van? (En dan bedoel ik niet de rekensommetjes van lease maatschappijen maar echt een all-in plaatje over 4 jaar)
De enige (echte) reden voor mij is de 7% bijtelling en de daardoor lage netto lasten. Ik mag van geluk spreken dat mijn werkgever mij een auto van 54k laat leasen voor woon-werk verkeer. Het gaat nergens over, maar ik ben er erg blij mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

GeeMoney schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 21:19:
[...]

Als ik hierop mag antwoorden: een combinatie van redenen.

1) Natuurlijk de kosten. Ik wilde een A3 en de normale TFSI 1.4 kwam vorig jaar met 20% bijtelling tegenover 7% op de etron. Dat scheelt mij 13% bijtelling over €48.000 oftewel €520 per maand. Ruim €200 netto.

2) Duurzaamheid en uitstraling. Ik maak graag duurzame en verantwoorde keuzes. In eerste instantie omdat ik erachter sta, een positieve bijkomstigheid is dat het goed is voor de uitstraling van mijn bedrijf (ik ben ondernemer), hoewel ik besef dat dit dubieus zou kunnen overkomen. Toch meen ik het; ik sta vaak genoeg aan de publieke laadpaal ook al is op benzine rijden voordeliger. En bij m'n verhuisplannen houd ik rekening met de mogelijkheid voor een laadpaal aan huis.

3) Interesse in nieuwe technologie. Als 'gadgetgirl' vind ik het kunnen bekijken van de huidige status van mijn auto via een app op de telefoon supergaaf. Door al die nieuwe features blijft het autorijden leuk. Mechanische autotechniek, pk's, topsnelheid etc. doen me niet zoveel. Er zijn genoeg mensen die liever bruut geluid horen van onder de motorkap dan zeikerige hipstermuziek via de B&O-speakers, bij mij is het precies andersom.

De kosten heb ik uitgebreid vergeleken. Zolang de overheidsbelofte overeind blijft dat de bijtelling niet wordt bijgesteld voor auto's die al op kenteken staan zijn de kosten gewoon niet te evenaren met een vergelijkbare benzine- of dieselauto. Ik begrijp echter maar al te goed dat de bijtelling per 1 januari is aangepast want het sloeg nergens op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kentsfield
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-01-2023
Canaria schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 22:25:
[...]

2) Duurzaamheid en uitstraling. Ik maak graag duurzame en verantwoorde keuzes. In eerste instantie omdat ik erachter sta, een positieve bijkomstigheid is dat het goed is voor de uitstraling van mijn bedrijf (ik ben ondernemer), hoewel ik besef dat dit dubieus zou kunnen overkomen. Toch meen ik het; ik sta vaak genoeg aan de publieke laadpaal ook al is op benzine rijden voordeliger. En bij m'n verhuisplannen houd ik rekening met de mogelijkheid voor een laadpaal aan huis.
Mits je ook echt op die manier met de auto omgaat klopt duurzaamheid nog wel. Heb je een wat sportievere rijstijl dan zal die 1.4 tfsi al snel meer drinken dan een 2 liter benzine of diesel zonder electrische aandrijving. (zeker bij snelheden boven de 150km/u). Ook zijn er veel mensen die te lam zijn om te laden want de baas betaald wel.

Daar komt ook bij dat er eigenlijk te weinig publieke laadpalen zijn voor het aantal hybride auto;s in nederland.

Vanuit mijn eigen straatje gesproken heb ik liever dat ze de bijtelling gewoon normaliseren, ik rijd te veel voor een benzine of hybride (tenzij diesel maar daar is er maar 1 van en te duur). En met spaar diesels ben ik wel klaar.

Dingen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Kentsfield schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 22:37:
[...]

Mits je ook echt op die manier met de auto omgaat klopt duurzaamheid nog wel. Heb je een wat sportievere rijstijl dan zal die 1.4 tfsi al snel meer drinken dan een 2 liter benzine of diesel zonder electrische aandrijving. (zeker bij snelheden boven de 150km/u). Ook zijn er veel mensen die te lam zijn om te laden want de baas betaald wel.

Daar komt ook bij dat er eigenlijk te weinig publieke laadpalen zijn voor het aantal hybride auto;s in nederland.

Vanuit mijn eigen straatje gesproken heb ik liever dat ze de bijtelling gewoon normaliseren, ik rijd te veel voor een benzine of hybride (tenzij diesel maar daar is er maar 1 van en te duur). En met spaar diesels ben ik wel klaar.
Inderdaad....(heb de Passat GTE)...je moet wel netjes rijden. Het feit dat mijn werkgever de kosten (boven het brandstofvoorschot) gewoon doorbelast aan mij zorgt ervoor dat ik netjes ga rijden en zeker elke dag aan de laadpaal hang. Er kunnen mij ook niet voldoende laadplekken bijkomen, al vind ik wel dat het starttarief van 60 ct (en de prijs van de kwh, 35 ct) best wat omlaag mogen van de publieke laadplekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
TheVMaster schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 22:42:
[...]

Inderdaad....(heb de Passat GTE)...je moet wel netjes rijden. Het feit dat mijn werkgever de kosten (boven het brandstofvoorschot) gewoon doorbelast aan mij zorgt ervoor dat ik netjes ga rijden en zeker elke dag aan de laadpaal hang. Er kunnen mij ook niet voldoende laadplekken bijkomen, al vind ik wel dat het starttarief van 60 ct (en de prijs van de kwh, 35 ct) best wat omlaag mogen van de publieke laadplekken.
Je electrische kosten worden wel 100% vergoed door de werkgever?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Tristan schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 22:45:
[...]

Je electrische kosten worden wel 100% vergoed door de werkgever?
Nope.....dat is onderdeel van het brandstofvoorschot. Ik laad bij m'n eigen paal, 1x per maand vergoed the New Motion de gemaakte laadkosten aan mij (1kwh a 16,5 ct) en die worden dan weer doorbelast aan mijn brandstofvoorschot (aan werkgever dus). Als er andere mensen aan mijn paal laden, betaal ik daar dus niet voor....maar dat bedrag wordt dan wel door the New Motion op mijn bankrekening gestort (1kwh a 29 ct ;) ).

Als ik kijk wat ik per lading (van 1euro 65) kan rijden is dat ongeveer 30-40 km, dus dat is goedkoper dan tanken aangezien ik op 1 liter (1euro40) ongeveer 15 a 20 km kan rijden...

[ Voor 13% gewijzigd door TheVMaster op 09-02-2016 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Ik heb geen werkgever. De brandstofkosten vallen wel wat tegen. Ik had €150 per maand begroot bij 25.000 km per jaar. In werkelijkheid ga ik daar bij minder kilometers al ruim overheen.

Over het algemeen rijd ik verantwoord: echt bijna nooit te hard. Enige guilty pleasure waaraan ik dagelijks toegeef is zo snel mogelijk weg bij het stoplicht :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
B-Real schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 17:32:
[...]

Diesel kan met mijn kilometers niet uit en de 150pk trekt mij ook wel, verschil tussen 21% en 25% is ook niet heel schokkend. Lederen bekleding zou ik juist wel graag willen, vind ik erg mooi staan.

Qua kleur weet ik het echt nog niet. De verkoper vond wit erg mooi, maar ik heb nu 2,5 jaar een witte. Schoon is het prachtig, maar de auto is bij mij na een week al smerig.

Misschien doe ik wel Power Red, dat fleurt het Nederlandse grijze weg beeld een beetje op. Maar is dat na 4 jaar ook nog mooi?
Het zilveren op de dealer auto stond ook erg goed, maar is wel wat saai. Zelfde geld voor zwart, dat staat altijd goed maar is ook wat saai.

Deep Sky Blue lijkt me ook erg fraai, hopelijk heeft de dealer een model in die kleur staan om te kijken of dat wat is.

Al met al weet ik het echt nog niet en is de keuze voor de Astra ook nog niet definitief (staat wel met stip op 1). Wat was de leertijd op jouw auto?
Ben zelf voor de Deep Sky Blue gegaan, de rest van de kleuren vond ik toch wel saai en duf ogen. De Sky Blue is echt een geweldige kleur. Moet je wel in het echt gezien hebben om te bepalen of je het wat vind.

Auto is in de 2e week van december besteld, over 2 weken verwachten ze de auto binnen waarna ik na nog eens 2 weken wachten eindelijk de Astra kan ophalen.
De dealer had het zelf over 2 maanden levertijd ongeveer toen de auto is besteld. Komt dus nog een maandje bij. :+

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
sjorremans schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 08:48:
[...]

Ben zelf voor de Deep Sky Blue gegaan, de rest van de kleuren vond ik toch wel saai en duf ogen. De Sky Blue is echt een geweldige kleur. Moet je wel in het echt gezien hebben om te bepalen of je het wat vind.

Auto is in de 2e week van december besteld, over 2 weken verwachten ze de auto binnen waarna ik na nog eens 2 weken wachten eindelijk de Astra kan ophalen.
De dealer had het zelf over 2 maanden levertijd ongeveer toen de auto is besteld. Komt dus nog een maandje bij. :+
Het kleurenpallet is bij Opel niet bijzonder groot en spannend nee. Sky Blue ben ik wel erg benieuwd naar in het echt, op foto's lijkt hij op het eerste gezicht iets te licht naar mijn mening. Echter lijkt het ook een kleur te zijn die erg afhankelijk is van de hoeveelheid en de inval van het licht.

2 á 3 maanden levertijd is wel redelijk lang, hopelijk krijg ik een fatsoenlijk voorloopauto :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
B-Real schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 09:46:
[...]

Het kleurenpallet is bij Opel niet bijzonder groot en spannend nee. Sky Blue ben ik wel erg benieuwd naar in het echt, op foto's lijkt hij op het eerste gezicht iets te licht naar mijn mening. Echter lijkt het ook een kleur te zijn die erg afhankelijk is van de hoeveelheid en de inval van het licht.

2 á 3 maanden levertijd is wel redelijk lang, hopelijk krijg ik een fatsoenlijk voorloopauto :P
Ondanks dat de nieuwe Astra aardig op de schop is genomen is de kleur wel alles bepalend bij de Astra. Zag de nieuwe Astra van de week in het zilver rijden op de snelweg en dan ben ik toch al snel geneigd te zeggen.. saaie burgerbak! Is ook niks mis mee natuurlijk, voor mij heeft de Astra dat imago altijd al gehad :P

Eigenlijk tot vorige week niet echt met het wachten bezig geweest. Alleen nu ik weet dat het niet lang meer duurt voordat de auto geleverd word bij de dealer begin ik er langzaam wel steeds meer mee bezig te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

B-Real schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 09:46:
[...]

Be real (pun intended >:) ). 2 a 3 maanden is een keurig nette levertijd die ik op basis van mijn ervaringen zelfs zeer kort vind:

Golf Variant: 9 maanden
Jetta: 7 maanden
Avensis: 2,5 maand
Octavia: 10 maanden

Alle 4 nieuw uit doos besteld. Bij de Golf waren er leveringsproblemen met de motor. Bij de Jetta was het de lak. De Avensis vond ik dat er gewoon snel stond. De Octavia had ik schijnbaar de verkeerde kleur gekozen en vanwege de grote populariteit was er een vertraging in de bouw, waardoor dus kennelijk ook de niet 14% modellen vertraagd werden.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
Met 2 tot 3 maanden mogen wij niet klagen inderdaad. Collega moest vorig jaar ook 7 maanden wachten op z'n Mazda 6 8)7 |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
sjorremans schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 09:56:
[...]

Ondanks dat de nieuwe Astra aardig op de schop is genomen is de kleur wel alles bepalend bij de Astra. Zag de nieuwe Astra van de week in het zilver rijden op de snelweg en dan ben ik toch al snel geneigd te zeggen.. saaie burgerbak! Is ook niks mis mee natuurlijk, voor mij heeft de Astra dat imago altijd al gehad :P
Dat is eerlijk gezegd ook wel een beetje waar ik bang voor ben hoor. De Astra is net als de Golf toch gewoon een "volkswagen" en ik ben bang dat die snel saai wordt. Aan de andere kant, het model is hagelnieuw en als ik hem over vier jaar inlever dan zal het nog wel meevallen.

@ levertijd, 2 á 3 maand is gewoon netjes natuurlijk en is weinig mis mee. Ik had het anders moeten verwoorden, ik vind dat zelf gewoon te lang duren. Wachten duurt altijd lang als je ergens naar uit kijkt natuurlijk :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:53
sjorremans schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 09:56:
[...]

Eigenlijk tot vorige week niet echt met het wachten bezig geweest. Alleen nu ik weet dat het niet lang meer duurt voordat de auto geleverd word bij de dealer begin ik er langzaam wel steeds meer mee bezig te zijn.
Ik ben wel benieuwd naar Carbon black, Asteroid Grey, Power Red en Royal Blue. Die laatste twee vanwege foto's op internet op de hele auto. De andere kleuren spreken me op de website in ieder geval minder aan. Maar kleuren zijn soms heel anders dan op het plaatje. :P

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:24

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

LuPo schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 11:31:
[...]

Ik ben wel benieuwd naar Carbon black, Asteroid Grey, Power Red en Royal Blue. Die laatste twee vanwege foto's op internet op de hele auto. De andere kleuren spreken me op de website in ieder geval minder aan. Maar kleuren zijn soms heel anders dan op het plaatje. :P
Is Royal Blue nog steeds die Tinky-Winky paarsachtige 'blauwe' kleur?

* MisteRMeesteR kan het nu niet zelf ff opzoeken :P

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
MisteRMeesteR schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 11:47:
[...]

Is Royal Blue nog steeds die Tinky-Winky paarsachtige 'blauwe' kleur?

* MisteRMeesteR kan het nu niet zelf ff opzoeken :P
Volgens mij wel inderdaad. Ik had alleen een grotere render van Opel die wel oké leek. Maar niet mooi inderdaad! Rood vind ik ook tegenvallen op real-life pics..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:42

vhal

ಠ_ಠ

[...]

Als ik hierop mag antwoorden: een combinatie van redenen.

1) Natuurlijk de kosten. Ik wilde een A3 en de normale TFSI 1.4 kwam vorig jaar met 20% bijtelling tegenover 7% op de etron. Dat scheelt mij 13% bijtelling over €48.000 oftewel €520 per maand. Ruim €200 netto.

3) Interesse in nieuwe technologie. Als 'gadgetgirl' vind ik het kunnen bekijken van de huidige status van mijn auto via een app op de telefoon supergaaf. Door al die nieuwe features blijft het autorijden leuk. Mechanische autotechniek, pk's, topsnelheid etc. doen me niet zoveel. Er zijn genoeg mensen die liever bruut geluid horen van onder de motorkap dan zeikerige hipstermuziek via de B&O-speakers, bij mij is het precies andersom.

De kosten heb ik uitgebreid vergeleken. Zolang de overheidsbelofte overeind blijft dat de bijtelling niet wordt bijgesteld voor auto's die al op kenteken staan zijn de kosten gewoon niet te evenaren met een vergelijkbare benzine- of dieselauto. Ik begrijp echter maar al te goed dat de bijtelling per 1 januari is aangepast want het sloeg nergens op.
Als gadgetgirl met een oog op uitstraling en duurzaamheid; waarom heb je dan toch de keuze gemaakt op een iets wat achterhaalde ICE-hybride ipv een volledige EV? Het komt zo een beetje dubieus over namelijk. Echt duurzaam kan je de E-tron/GTE nou niet bepaald noemen...

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

In de zoektocht naar lease auto's was mijn aandacht vrij snel getrokken door de Skoda Octavia Combi. Want veel ruimte voor niet al te veel geld met ook best wat luxe.
Echter waar ik niet helemaal uit kom is hoe dat het mogelijk is dat een auto die volgens de lease sites een fiscale waarde heeft van 30k +- duurder kan zijn per maand dan een auto met minder opties van gelijke fiscale waarde Scoda green tech style ook 30k (604/620) per maand excl opties en brandstof.
Het gaat dan om de Businessline + Trend pack. Die kost bij 40k km en 48 maanden zo'n 630/650 afhankelijk van lease maatschappij excl opties en brandstof.

Zelfde motor zelfde uitstoot er zit alleen verschil in het uitrustingsniveau. De businessline zit bom vol opties (op achteruit rij camera en DAB na) Maar onder de streep scheelt het ruim 40 euro.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Restwaarde, afschrijving. Simple as that.
En van bekende modellen hebben ze dat redelijk in kaart, bij andere uitrustingsniveaus is het soms gokken en dus pakken ze dan een iets hoger bedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

The Eagle schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 22:26:
Restwaarde, afschrijving. Simple as that.
En van bekende modellen hebben ze dat redelijk in kaart, bij andere uitrustingsniveaus is het soms gokken en dus pakken ze dan een iets hoger bedrag.
Het is juist het meest verkochte model wat duurder is. tenminste dat hoor ik van de dealer.
Iedereen neemt een businessline. Zou het kunnen zijn dat ze op zo'n model gewoon geen extra korting kunnen onderhandelen vanuit de leasemaatschappij en dus een hogere prijs aanhouden dan bij de modellen waar nog wat lucht zit om te onderhandelen?

Ik bedoel het gaat hier echt om een verschil van 3 tot 4 k aan opties die er bij zo'n businessline wel op zit maar niet terug te vinden is op de catalogus waarde.

Ik zie net dat de talisman Estate versie aanklikbaar is op de leaseplan site. Ik blijf er bij als ik zo rond de 36k / 5 jaar zit is de kans groot dat ik die pak :D

[ Voor 20% gewijzigd door Shunt op 10-02-2016 23:07 ]

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPee
  • Laatst online: 12:58
Meer verkocht -> meer op de 2handse markt -> minder waarde -> hogere afschrijving -> hoger leasebedrag
(Of ze maken er gewoon meer winst op ;) )

let the past be the past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

SPee schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 23:25:
Meer verkocht -> meer op de 2handse markt -> minder waarde -> hogere afschrijving -> hoger leasebedrag
(Of ze maken er gewoon meer winst op ;) )
Tja dat is het vreemde ik gok dat een zelfde model met zelfde motorisering met een groter uitrusting niveau altijd meer waard is als een zelfde auto met minder opties als een tweedehands modelletje.
Ach ik ga het over een paar maanden wel zien.

Game PC

• Fanatix
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 21:04
Shunt schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 22:59:
[...]

Het is juist het meest verkochte model wat duurder is. tenminste dat hoor ik van de dealer.
Iedereen neemt een businessline. Zou het kunnen zijn dat ze op zo'n model gewoon geen extra korting kunnen onderhandelen vanuit de leasemaatschappij en dus een hogere prijs aanhouden dan bij de modellen waar nog wat lucht zit om te onderhandelen?

Ik bedoel het gaat hier echt om een verschil van 3 tot 4 k aan opties die er bij zo'n businessline wel op zit maar niet terug te vinden is op de catalogus waarde.

Ik zie net dat de talisman Estate versie aanklikbaar is op de leaseplan site. Ik blijf er bij als ik zo rond de 36k / 5 jaar zit is de kans groot dat ik die pak :D
Een kennis van mij had hetzelfde met de Superb. Hij heeft uiteindelijk maar de duurdere cataloguswaarde (non businessline) genomen en daar zelf de opties opgezet die hij wou.

Mijn nieuwe wagen is ook besteld, een nieuwe Renault Megane GT-Line!
In de kleur Gris Titanium en met de opties Pack Easy Park Assist en het grotere scherm (wat m.i. wel een no-brainer was).
Vanaf 14 maart rijden. :D

Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.

• Shunt

Shunt

Boe

Fanatix schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 05:52:
[...]

Een kennis van mij had hetzelfde met de Superb. Hij heeft uiteindelijk maar de duurdere cataloguswaarde (non businessline) genomen en daar zelf de opties opgezet die hij wou.

Mijn nieuwe wagen is ook besteld, een nieuwe Renault Megane GT-Line!
In de kleur Gris Titanium en met de opties Pack Easy Park Assist en het grotere scherm (wat m.i. wel een no-brainer was).
Vanaf 14 maart rijden. :D
Waar heb jij een megane kunnen proef rijden?
In Eindhoven hadden ze er nog geen staan en in Helmond ook niet.
Als ik voor een megane zou gaan moet het wel echt de estate zijn. Achter in is hij mij anders gewoon te klein. En ik moet echt eens even goed gaan zitten in die bak want zoals ik in het showroom model zat leek het alsof mijn knie zeer pijnlijk tegen het midden console aan zat.

Game PC

• Fanatix
Shunt schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 08:27:
[...]

Waar heb jij een megane kunnen proef rijden?
In Eindhoven hadden ze er nog geen staan en in Helmond ook niet.
Als ik voor een megane zou gaan moet het wel echt de estate zijn. Achter in is hij mij anders gewoon te klein. En ik moet echt eens even goed gaan zitten in die bak want zoals ik in het showroom model zat leek het alsof mijn knie zeer pijnlijk tegen het midden console aan zat.
Ik ben uiteindelijk bij Bochane in Maarn geweest (woon zelf in Culemborg). Zij hadden een Megane GT-Line van een vertegenwoordiger weten te regelen.
Tip die ik van iemand kreeg was om hier even te kijken: http://www.autoweek.nl/oc...oord=&postcode=&afstand=0

En dan naar dealers die eigen foto's er tussen hebben staan. Zodoende kwam ik dus bij Bochane uit.

Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.

• Shunt

Shunt

Boe

Fanatix schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 10:33:
[...]

Ik ben uiteindelijk bij Bochane in Maarn geweest (woon zelf in Culemborg). Zij hadden een Megane GT-Line van een vertegenwoordiger weten te regelen.
Tip die ik van iemand kreeg was om hier even te kijken: http://www.autoweek.nl/oc...oord=&postcode=&afstand=0

En dan naar dealers die eigen foto's er tussen hebben staan. Zodoende kwam ik dus bij Bochane uit.
Ga je trouwens voor de110 of 130?

Game PC

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• t_captain
  • Laatst online: 23:25
[...]

Ik vind dat Volvo de kroon verdient voor de auto die het systeem monumentaal te kijk heeft gezet: de XC90 T8 _/-\o_

Toen die auto werd aangekondigd, werden ook de laatste voorstanders van de lage bijtelling voor hybrides stil ;)

Op dit moment zijn er twee fiscaal gunstige keuzes:

1. elektrisch
2. youngtimer

Bij (2): vooral auto's met relatief hoge operationele kosten en relatief lage catalogusdagwaarde doen het leuk.

• Z___Z
  • Niet online
Shunt schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 23:42:
[...]

Tja dat is het vreemde ik gok dat een zelfde model met zelfde motorisering met een groter uitrusting niveau altijd meer waard is als een zelfde auto met minder opties als een tweedehands modelletje.
Ach ik ga het over een paar maanden wel zien.
Heeft te maken met dat Lease versies geen marge meer hebben om op af te dingen. Catalogusprijzen zijn altijd iets hoger, zodat dealers particulieren het gevoel kunnen geven dat ze een goede deal te pakken hebben door de auto's te verkopen onder de cataloguswaarde. Bij proffesionele inkopers (leasebedrijven) werkt dat niet en kunnen ze net zo goed meteen de prijs in de catalogus zetten die ze willen van de leasebedrijven. Als je als particulier naar de dealer gaat zal je merken dat je op de lease versies geen korting meer kan bedingen. Hooguit wat "gratis" accesoires en de afleverkosten die niemand betaalt.

• Fanatix
Shunt schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 10:36:
[...]

Ga je trouwens voor de110 of 130?
De 110 PK Diesel, reed m.i. prima en ook het budget had het niet toegelaten om voor de 130 te gaan (overigens had ik dan liever nog wat extra opties genomen).

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14:01
Bij Bochane in Veenendaal stond eerder deze week ook een nieuwe Megane GT-line voor de deur. Erg geslaagd al zeg ik hetzelf! Binnen stonden naast de standaard modellen(Captur, Twingo, Clio) ook een Kadjar en een Talisman.

• Fanatix
la_fusion schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 11:40:
Bij Bochane in Veenendaal stond eerder deze week ook een nieuwe Megane GT-line voor de deur. Erg geslaagd al zeg ik hetzelf! Binnen stonden naast de standaard modellen(Captur, Twingo, Clio) ook een Kadjar en een Talisman.
De gene waar ik in heb gereden was inderdaad van een vertegenwoordiger van de vestiging Veenendaal. Was een zilver exemplaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kellhus
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 03-10 07:03
kellhus schreef op maandag 04 januari 2016 @ 16:56:
@thefox154 : dank!

Ik begin steeds meer naar een BMW 3 of 4GC te neigen. Maar de 4GC High Executive + ACC gaat volgens mij net een paar tientjes boven budget zitten, wat ik principieel niet wil.

BMW 320d EDE High Executive, Hifi systeem, ACC en sportstoelen lijkt de beste kaarten te hebben. Dat het model wat ouder is stoort me niet zo, van buiten vind ik het een fraaie wagen. Van binnen mis ik t.o.v. de Audi A4 alleen een virtual cockpit.
Nou, het is - zoals het altijd gaat - compleet anders gelopen. Vlak voordat ik zou bestellen kwam er een blauwe Lexus IS300h F Sport vrij. Aangezien ik die direct kan overnemen en ik weinig liefde voor mijn voorloper voelde was het een makkelijke keuze.

Schijnt wat minder spannend te rijden (CVT), maar ik vind het absoluut een fijne auto om naar te kijken:

Afbeeldingslocatie: http://performancedrive.com.au/wp-content/uploads/2013/12/2013-Lexus-IS-300h-F-Sport-Flame-Blue.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manzonderdas
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online
Is ook een fijne auto om mee te rijden. Als je tenminste geen race-bak wil. Ideale cruiser, boterzachte aandrijving. Wel weinig "snelheidsgevoel", wat de commentaar is die velen erop hebben. Als je echter lief bent voor de gaspedaal krijg je een hele stille, comfortabele auto ervoor terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

300h is een topauto. Heb er paar keer 1 meegehad als leenwagen van de garage. Lekker snel, veel opties, ruim. En je ziet ze niet elke 100 meter! Veel plezier ermee.

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
Ik vind het zeker een mooie auto! Kan je een plaatje posten van de binnenkant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kellhus
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 03-10 07:03
Als de overdracht geweest is zal ik wat foto's posten! Zal volgende week zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elm0wer
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12-02 12:31
Iemand ervaring met het leasen van een occasion? Prijzen zijn soms een stuk lager..

+ en - punten !?

[ Voor 10% gewijzigd door Elm0wer op 14-02-2016 16:52 ]

Statistieken zijn als bikini's: wat ze tonen is erg suggestief, wat ze niet tonen is essentieel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:37
Elm0wer schreef op zondag 14 februari 2016 @ 16:52:
Iemand ervaring met het leasen van een occasion? Prijzen zijn soms een stuk lager..

+ en - punten !?
+ prijs, flexibeler meestal geen 4 jarige contracten

- het is een gebruikte auto.

Met een beetje mazzel lease je een auto met gunstige bijtelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
Elm0wer schreef op zondag 14 februari 2016 @ 16:52:

+ en - punten !?
Ik krijg binnenkort mijn a3 etron occasion uit 2014 via de lease. Nieuwprijs ruim €54k maar nu 'maar' €44k. Los van het feit dat ik daardoor 7% bijtelling betaal in plaats van 15% scheelt de lagere aanschaf waarde enorm in het leasetarief. Verder loopt het lease contract niet 48 maanden maar 46 maanden. Die 2 maanden kunnen me overigens gestolen worden, over 4 jaar ziet de auto wereld er alweer heel anders uit en dan zien wel weer welke auto het gunstigst in de lease is.

Je leasemij moet er wel open voor staan. Mijn werkgever doet zaken met twee leasemij's en de één wou er niets van weten, de andere had er een aparte afdeling voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shunt schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 22:59:
[...]

Ik heb ook naar de talisman estate gekeken, tot ik achterin keek hoeveel de mensen achterin overhielden om te zitten. Gewoon deprimerend. Jammer, echt een erg gave auto!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

Verwijderd schreef op maandag 15 februari 2016 @ 08:10:
[...]

Ik heb ook naar de talisman estate gekeken, tot ik achterin keek hoeveel de mensen achterin overhielden om te zitten. Gewoon deprimerend. Jammer, echt een erg gave auto!
Geen idee hoe ver jij van je stuur af zit of hoe groot jij bent maar ik kon zeer gemakkelijk zitten achter mijn eigen stoel. Ik zou ook nooit voor een sedan gaan maar voor een station en zover ik weet heb je dan nog wat meer ruimte over. Ik ga deze week maar eens een ritje in plannen met de megane.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

kellhus schreef op zaterdag 13 februari 2016 @ 10:46:
[...]

Nou, het is - zoals het altijd gaat - compleet anders gelopen. Vlak voordat ik zou bestellen kwam er een blauwe Lexus IS300h F Sport vrij. Aangezien ik die direct kan overnemen en ik weinig liefde voor mijn voorloper voelde was het een makkelijke keuze.

Schijnt wat minder spannend te rijden (CVT), maar ik vind het absoluut een fijne auto om naar te kijken:

[afbeelding]
Leuk, nog een IS 300h berijder erbij in dit topic! Ik voelde me al zo alleen :P Heb zelf een 2013 300h Business Line.

Ga je erg veel plezier aan beleven, comfort is echt fantastisch en met 223pk wil ie ook nog eens best vooruit.
Zeker in jouw uitvoering val je straks lekker op elke ochtend tussen al die lease A4's en 3-series ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shunt schreef op maandag 15 februari 2016 @ 08:26:
[...]

Geen idee hoe ver jij van je stuur af zit of hoe groot jij bent maar ik kon zeer gemakkelijk zitten achter mijn eigen stoel. Ik zou ook nooit voor een sedan gaan maar voor een station en zover ik weet heb je dan nog wat meer ruimte over. Ik ga deze week maar eens een ritje in plannen met de megane.
1m93. :)
Ik kon zelf iig niet meer zitten achter mijzelf. Het zou zelfs zeer ongemakkelijk worden. :( (maar ik ben ook lang). Ik heb hiervoor een megane gehad, was er erg blij mee. Ik vond de nieuwe Megane ook erg mooi, maar die Talisman.. wow..

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2016 08:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

Verwijderd schreef op maandag 15 februari 2016 @ 08:44:
[...]

1m93. :)
Ik kon zelf iig niet meer zitten achter mijzelf. Het zou zelfs zeer ongemakkelijk worden. :( (maar ik ben ook lang).
Dan zal de superb een stuk beter bij jou passen gok ik zo.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shunt schreef op maandag 15 februari 2016 @ 08:47:
[...]

Dan zal de superb een stuk beter bij jou passen gok ik zo.
Klopt, maar ik denk dat ik toch ga voor een Octavia 2.0 TDI Style Business met een paar extra opties. De Octavia is ook ruim zat en kan ook zonder de stoel te raken achter mijzelf zitten en heeft net dat wat sportievere wat de Superb. Waar ik vooral bang voor ben met de superb is dat ik die nooit kwijt kan hier in Utrecht (dat was met de Megane vaak al spannend :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikke_Niels
  • Laatst online: 03-10 11:50
Ik had een verrassende vrijdag :o
Begon de dag met nog allerlei auto's in gedachten maar ben uiteindelijk bij een Auris (Hatchback) 14% uitgekomen, Toyota Nederland had nog een set 14% modellen op voorraad staan :o (ben specifiek voor de hatchback gegaan, ipv de stationbak :))

Een mooie lease pro editie waar nog 17inch velgen en leer in bijgezet worden, dus zit de komende 4 jaar weer briljant ^_^

Ik dacht dat de 14% voorraad al op was maar de verschillende merken hebben hier en daar nog wat staan :o

[ Voor 0% gewijzigd door Ikke_Niels op 15-02-2016 14:10 . Reden: spellingscontrole, page404 ;) ]

User Error -- Please Replace User

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
Moet zeggen dat ik in mijn zoektoch de resterende 14% modellen links laat liggen.
Collega van mij had vorige week een 308 als leenauto en daar werd ik binnenin nog niet echt vrolijk van. Het interieur lijkt erg kaal doordat alles via het scherm gaat en juist dat alles via het scherm gaat lijkt mij irritant (waarom zelfs de verwarming daar mee bedienen bijv.?). Ook het exterieur vind ik niet bijster spannend.

De Auris heb ik nog niet bekeken en zou wellicht een optie kunnen zijn, maar ik vrees dat ik ook daar nog niet heel warm van wordt.

Bij mij staat de nieuwe Astra nog bovenaan het lijstje voor nu. Dan maar 25%, maar wel een auto die vrijwel geheel naar mijn zin is.

N.b. de extra kosten t.o.v. een 14% auto heb ik expres nog niet uitgerekend om maar niet in de verleiding te komen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Wij rijden nog 10 maanden door met onze Citroën DS3 1.6 eHDi. Vriendinlief heeft een tijdelijk contract gekregen. Nieuwe leaseauto uitzoeken ging dus mooi niet door. :'(

Ook was de huidige auto al verlengd zonder overleg. Dat kon na moeilijk doen nog wel worden gewijzigd maar we moesten vervolgens binnen 2 dagen beslissen welke occasionlease het dan werd. Aanbod aan auto's was op dit moment vrij karig, en ze heeft nu een merkenbeleid waardoor de zoektocht werd bemoeilijkt. Wij wilden graag een 'compacte middenklasse' hatchback. Er was alleen een rode Ford Focus Wagon met 14% bijtelling.

De DS3 bevalt verder op zich wel. Nul problemen gehad de afgelopen 52.000 kilometer (98.000->150.000). Over een maandje hebben we hem een jaar. Vanwege veel (snelweg)kilometers wilden we graag wat meer rust aan boord. De DS3 is nogal luidruchtig bij 130 km/u. Verder ergert mijn vriendin zich vooral aan de lange slagen van de versnellingsbak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08:58
LuPo schreef op maandag 15 februari 2016 @ 11:19:
Wij rijden nog 10 maanden door met onze Citroën DS3 1.6 eHDi. Vriendinlief heeft een tijdelijk contract gekregen. Nieuwe leaseauto uitzoeken ging dus mooi niet door. :'(
lasse' hatchback. Er was alleen een rode Ford Focus Wagon met 14% bijtelling.

De DS3 bevalt verder op zich wel. Nul problemen gehad de afgelopen 52.000 kilometer (98.000->150.000). Over een maandje hebben we hem een jaar. Vanwege veel (snelweg)kilometers wilden we graag wat meer rust aan boord. De DS3 is nogal luidruchtig bij 130 km/u. Verder ergert mijn vriendin zich vooral aan de lange slagen van de versnellingsbak.
Dan gaat ze toch 100 rijden? Het is geen wet in NL dat je plankgas bumper aan bumper links moet rijden..
Qua gemiddelde reistijd etc zal het niet veel meer dan een paar minuten extra zijn. Als je dan geen irritatie heb zouden die paar minuten me gestolen kunnen worden :9

[ Voor 3% gewijzigd door thefox154 op 15-02-2016 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
thefox154 schreef op maandag 15 februari 2016 @ 11:55:
[...]

Dan gaat ze toch 100 rijden? Het is geen wet in NL dat je plankgas bumper aan bumper links moet rijden..
Qua gemiddelde reistijd etc zal het niet veel meer dan een paar minuten extra zijn. Als je dan geen irritatie heb zouden die paar minuten me gestolen kunnen worden :9
Überhaupt op de snelweg is hij luidruchtig (wind, onderstel/banden). Dat lijkt me in principe ook inherent aan de klasse. Met 55.000-60.000 km's per jaar lijkt mij een compacte middenklasser geen overbodige luxe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14:06
Irritant geluid uit de auto.

Ik hoor de FANs van de verwarming. Een zachte piep. alsof iets aanloopt. erg irritant zeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19:21

page404

Website says no

Doe maar niet

[ Voor 87% gewijzigd door PWM op 17-02-2016 19:18 ]

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

B-Real schreef op maandag 15 februari 2016 @ 10:09:
Moet zeggen dat ik in mijn zoektoch de resterende 14% modellen links laat liggen.
Collega van mij had vorige week een 308 als leenauto en daar werd ik binnenin nog niet echt vrolijk van. Het interieur lijkt erg kaal doordat alles via het scherm gaat en juist dat alles via het scherm gaat lijkt mij irritant (waarom zelfs de verwarming daar mee bedienen bijv.?). Ook het exterieur vind ik niet bijster spannend.

De Auris heb ik nog niet bekeken en zou wellicht een optie kunnen zijn, maar ik vrees dat ik ook daar nog niet heel warm van wordt.

Bij mij staat de nieuwe Astra nog bovenaan het lijstje voor nu. Dan maar 25%, maar wel een auto die vrijwel geheel naar mijn zin is.

N.b. de extra kosten t.o.v. een 14% auto heb ik expres nog niet uitgerekend om maar niet in de verleiding te komen :P
Nou ja... ik vind de 308SW ook niet erg mooi. Feit is alleen wel dat je hem rijdt voor ruim 100 euro per maand minder (netto) dan een volledig aangeklede Skoda Octavia b.v. terwijl hij bijna hetzelfde biedt.

Ik denk er alleen wel hetzelfde over hoor. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elm0wer
Wie heeft er een A3 Limousine en wat zijn haar/zijn ervaringen ?!

Statistieken zijn als bikini's: wat ze tonen is erg suggestief, wat ze niet tonen is essentieel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:11

vectormatic

Warlock of the doorlock

Nou, hier is het process ook eens aangezwengeld, aangezien de Megane eind Mei vier jaar oud is.

Be-oogde vervanging so far is een Clio hatchback in expression uitvoering met GT-line pakketje, stukje kleiner, maar aangezien de belachelijk grote kindewagen binnenkort exit is kan dat best wel, en scheelt toch een goede 80-100 euro netto Tov een C-segment station.

Binnenkort maar eens een proefritje regelen bij de dealer.

(korte motivatie, ik mag kiezen uit Audi, BMW, VW, Volvo, Ford, Peugeot, Renault en Toyota, eisen zijn praktisch genoeg voor twee kids, beetje comfort en sportiviteit, en goedkoop, so far komt de clio daar het beste uit de bus)

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
Net een mailtje gehad van de dealer, ze verwachten dat de Astra elk moment afgeleverd kan worden. Word nu wel spannend dus! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

vectormatic schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 11:42:
Nou, hier is het process ook eens aangezwengeld, aangezien de Megane eind Mei vier jaar oud is.

Be-oogde vervanging so far is een Clio hatchback in expression uitvoering met GT-line pakketje, stukje kleiner, maar aangezien de belachelijk grote kindewagen binnenkort exit is kan dat best wel, en scheelt toch een goede 80-100 euro netto Tov een C-segment station.

(korte motivatie, ik mag kiezen uit Audi, BMW, VW, Volvo, Ford, Peugeot, Renault en Toyota, eisen zijn praktisch genoeg voor twee kids, beetje comfort en sportiviteit, en goedkoop, so far komt de clio daar het beste uit de bus)
Pfoe ik zou persoonlijk nooit meer kleiner willen dan mijn megane.
Verder vind ik de afwerking en kwaliteit van de Clio echt te wensen overlaten.
En zo even snel bekeken zou het tussen de 30 en 40 euro bijtelling schelen per maand tussen een megane en een clio estate. Voor mij zou het dan heel simpel zijn vooral de extra been ruimte die je er voor krijgt achter en voor (vooral breed zitten kan niet echt in de clio voorin)

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heinemancp
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 04-10 12:05

Persoonlijk zeg ik, als de andere auto's ook stations zijn, zou ik daar voor gaan. Een clio heft bij mij geen positief gevoel, maar ik ben benieuwd naar je proefrit ervaringen. Mijn ervaring met een clio is dat het interieur om te huilen is en hier kijk je toch 180k tegenaan. De motor/bak combinatie schijnt dan wel weer goed te zijn, ik vond hem niet beter /slechter dan andere auto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
Ik rij nog een paar weken in een Clio.
Heb er inmiddels 82.000km op zitten en de auto voldoet prima voor zijn formaat en prijs.

Het 0,9 liter drie cilinder turbo motortje is eigenlijk best goed en de bak schakelt ook prima.
Multiemediasysteem en navigatie werken ook gewoon zoals het hoort, maar is weinig bijzonders.

Het interieur is verder degelijk en goed en de stoelen zitten ook prima, ook over langere afstanden. Wel begin ik mij te ergeren aan de kraakjes/piepjes en het lawaai op de snelweg, dat is de reden waarom ik straks voor een grotere auto ga.

Kortom, goed genoeg voor een gezin met 2 kinderen en lekker goedkoop idnerdaad maar ik zou voor het comfort (m.n. geluid) toch voor een klasse hoger gaan.
sjorremans schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 11:50:
Net een mailtje gehad van de dealer, ze verwachten dat de Astra elk moment afgeleverd kan worden. Word nu wel spannend dus! :D
Foto's als je hem hebt hè :)
Ik ben in afwachting voor een akkoord om een bestelling te kunnen gaan plaatsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
  • Laatst online: 04-10 08:53
Elm0wer schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 11:42:
Wie heeft er een A3 Limousine en wat zijn haar/zijn ervaringen ?!
Jaar geleden eens een proefrit gemaakt in een A3 Limo Pro Line +.
Prima bak, maar wel compact en het is toch een A3 met iets langere achterkant.
Koffer hield niet over, Ik heb deze auto hoofdzakelijk vanwege ruimte en toch bijna vergelijkbare prijs met A4 niet genomen. Waarom overweeg je nog de A3 en geen nieuwe A4?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
B-Real schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 12:36:

Foto's als je hem hebt hè :)
Ik ben in afwachting voor een akkoord om een bestelling te kunnen gaan plaatsen
Als ie geleverd is rijd ik natuurlijk gelijk langs om te kijken.
Hoe gaat ie worden voor jou?! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elm0wer
wvkreg schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 12:53:
[...]

Jaar geleden eens een proefrit gemaakt in een A3 Limo Pro Line +.
Prima bak, maar wel compact en het is toch een A3 met iets langere achterkant.
Koffer hield niet over, Ik heb deze auto hoofdzakelijk vanwege ruimte en toch bijna vergelijkbare prijs met A4 niet genomen. Waarom overweeg je nog de A3 en geen nieuwe A4?
A4 is duurder in zowel bijtelling als leasebedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

Elm0wer schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 13:18:
[...]

A4 is duurder in zowel bijtelling als leasebedrag.
Wat voor lease budget heb je dan en onder wat voor voorwaarden mag je leasen?

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
sjorremans schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 13:15:
[...]

Als ie geleverd is rijd ik natuurlijk gelijk langs om te kijken.
Hoe gaat ie worden voor jou?! :)
Er is nog niets definitief.
Afgelopen week nog wel de VW Golf Connected series bekeken, die heeft ook zo zijn pluspunten maar om een Golf gelijkwaardig aan een Astra uit te rusten ben je veel meer geld kwijt.

Ik wil de Mazda 3 en Seat Leon ook nog een kans geven, maar daar heb ik op voorhand al minder mee op de een of andere manier.

Mijn voorkeur gaat voor nu uit naar een Astra Innovation+ met 150pk
Met opties:
- Intelilux LED verlichting
- 18" bi-color velgen
- Innovation+ pakket
- Lederen bekleding

Kortom, heel veel meer valt er dan niet meer te wensen.

De kleur ben ik nog steeds niet zeker van. Ik zeg nu rood, maar ben bang dat het uiteindelijk toch op zwart of donkergrijs uit loopt. Ik heb gelukkig (of is het helaas?) nog even voordat ik de knoop definitief moet doorhakken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elm0wer
Shunt schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 13:22:
[...]

Wat voor lease budget heb je dan en onder wat voor voorwaarden mag je leasen?
Dat is nog niet helemaal definitief, maar budget is rond de 650-700 pm exclusief brandstof.

Max 10% eigen bijdrage.

48 mnd 40k per jaar en diesel.

[ Voor 6% gewijzigd door Elm0wer op 16-02-2016 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

Elm0wer schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 13:51:
[...]

Dat is nog niet helemaal definitief, maar budget is rond de 650-700 pm exclusief brandstof.

Max 10% eigen bijdrage.

48 mnd 40k per jaar en diesel.
Tja als persee een A3 wilt rijden (ik zou persoonlijk toch echt alleen een sports back willen in dat geval om een "beetje" ruimte te hebben) Zou een basis model net passen met een paar opties gok ik. (zit je rond de 700 euro.)

Maar kijk je alleen naar audi ? Want je rijd voor 700 euro puur en alleen aan auto ook al een hele dikke Octavia Combi, Opel astra, Megane, Golf, met veel en dan ook veel meer opties.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ach, het kan wel. Blijft het aloude verhaal. Kies je een wat soberder uitgeruste Audi of een wat luxer aangeklede Skoda. Beide hebben hun voor- en nadelen.

De limousine blijf ik wel een mooi model vinden overigens. Niet praktisch, wel mooi.

Nu zag ik gisteren een (naar ik dacht) Mazda 6 sedan de weg voor me opdraaien. Tot mijn verbazing bleek het een Mazda 3 sedan te zijn. Dat is echt een hele mooie auto zeg! Ik vond hem echt groot ogen.
Zo te zien op directlease is deze alleen in GT-M en Skylease-GT te verkrijgen ? Heb je er wel alles op en aan. Mocht ik tot die klasse iets mogen uitzoeken dan lijkt me het een zeer interessante optie.

Voor de user hierboven: €729,- 48mnd/40K ex. Brandstof voor de GT-M. Wellicht een optie?

Edit:
Op autoweek zie ik alle uitrustingsniveaus die Mazda heeft voor deze 3 sedan. Maar bij leaseplandirect en directlease dus alleen de Skylease GT en de GT-M voor de diesel...? Dacht dat het een nieuw model was ook maar schijnbaar bestaat deze dus al sinds 2013?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elm0wer
readytoflow schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 14:49:
Ach, het kan wel. Blijft het aloude verhaal. Kies je een wat soberder uitgeruste Audi of een wat luxer aangeklede Skoda. Beide hebben hun voor- en nadelen.

De limousine blijf ik wel een mooi model vinden overigens. Niet praktisch, wel mooi.

Nu zag ik gisteren een (naar ik dacht) Mazda 6 sedan de weg voor me opdraaien. Tot mijn verbazing bleek het een Mazda 3 sedan te zijn. Dat is echt een hele mooie auto zeg! Ik vond hem echt groot ogen.
Zo te zien op directlease is deze alleen in GT-M en Skylease-GT te verkrijgen ? Heb je er wel alles op en aan. Mocht ik tot die klasse iets mogen uitzoeken dan lijkt me het een zeer interessante optie.

Voor de user hierboven: €729,- 48mnd/40K ex. Brandstof voor de GT-M. Wellicht een optie?

Edit:
Op autoweek zie ik alle uitrustingsniveaus die Mazda heeft voor deze 3 sedan. Maar bij leaseplandirect en directlease dus alleen de Skylease GT en de GT-M voor de diesel...? Dacht dat het een nieuw model was ook maar schijnbaar bestaat deze dus al sinds 2013?
Bedankt voor het meedenken! Mazda is niet verkeerd!

Zal toch eerst eens met de A3 Limousine moeten rijden om de praktische kant te kunnen beoordelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Als je het goedkoop weglaat lees ik: 3 serie. En zo duur zijn die niet. (duur is relatief...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
Bevestiging gehad! De 25e mag ik m'n auto inruilen voor de A3. Nog een weekje geduld 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
AllSeeyinEye schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 15:15:
[...]

Als je het goedkoop weglaat lees ik: 3 serie. En zo duur zijn die niet. (duur is relatief...)
_O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:11

vectormatic

Warlock of the doorlock

Shunt schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 12:04:
Pfoe ik zou persoonlijk nooit meer kleiner willen dan mijn megane.
Verder vind ik de afwerking en kwaliteit van de Clio echt te wensen overlaten.
En zo even snel bekeken zou het tussen de 30 en 40 euro bijtelling schelen per maand tussen een megane en een clio estate. Voor mij zou het dan heel simpel zijn vooral de extra been ruimte die je er voor krijgt achter en voor (vooral breed zitten kan niet echt in de clio voorin)
Ik wil ook niet direct kleiner, maar de keuze tussen geld en ruimte slaat nu eens de andere kant uit, en bovenop die 40 euro bijtelling komt ook nog dat ik het verschil in leasebedrag bruto uitgekeerd krijg

En ik heb in 2014 al een maand of 5 in een clio gereden, en dit viel niet tegen, voelde toch duidelijk een slagje fijner dan de Polo die er ervoor had (of de Fiesta die ik voor de megane als huurauto had)
Heinemancp schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 12:05:
Persoonlijk zeg ik, als de andere auto's ook stations zijn, zou ik daar voor gaan. Een clio heft bij mij geen positief gevoel, maar ik ben benieuwd naar je proefrit ervaringen. Mijn ervaring met een clio is dat het interieur om te huilen is en hier kijk je toch 180k tegenaan. De motor/bak combinatie schijnt dan wel weer goed te zijn, ik vond hem niet beter /slechter dan andere auto's.
Zoals ik hierboven zei heb ik al een keer 4-5 maanden in een clio rondgereden, het is een B-segmenter, dus ja, iets minder afgewerkt en kleiner dan een C-segment auto, maar in zijn segment, tot nu toe wel mijn beste ervaring (Polo/Fiesta zijn merkbaar minder)

En de 180K zal ik er ook niet mee halen, momenteel ga ik met het OV naar de klant, en dit zal nog wel een tijdje zo blijven (maar nee, prive-kopen is geen optie), het is nog best mogelijk dat ik er over 4 jaar ~60K op heb staan
B-Real schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 12:36:
Ik rij nog een paar weken in een Clio.
Heb er inmiddels 82.000km op zitten en de auto voldoet prima voor zijn formaat en prijs.

Het 0,9 liter drie cilinder turbo motortje is eigenlijk best goed en de bak schakelt ook prima.
Multiemediasysteem en navigatie werken ook gewoon zoals het hoort, maar is weinig bijzonders.

Het interieur is verder degelijk en goed en de stoelen zitten ook prima, ook over langere afstanden. Wel begin ik mij te ergeren aan de kraakjes/piepjes en het lawaai op de snelweg, dat is de reden waarom ik straks voor een grotere auto ga.

Kortom, goed genoeg voor een gezin met 2 kinderen en lekker goedkoop idnerdaad maar ik zou voor het comfort (m.n. geluid) toch voor een klasse hoger gaan.
Klinkt vrij aardig, ik zou ook voor de 0.9 TCe willen gaan.

En ja, iets groter/meer comfort zou ik ook niet verkeerd vinden, maar niks is gratis..
AllSeeyinEye schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 15:15:
[...]

_O- Zou ik graag op de lijst zetten, maar ik denk dat dat een pittige discussie met de baas zou worden kwa leasebudget ;) Zelfs een tussenvorm als een 125pk Focus zit al zo goed als op/over de grens, en eigen bijdrage ben ik allergisch voor

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka
  • Laatst online: 18:16

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

We hebben nu een klein poolautootje op kantoor staan (een Up!). Eigenlijk ben ik de enige die er gebruik van maakt, maar dat kan nu niet privé. Wat betekent het voor mijn werkgever als ik 'm op mijn naam zou zetten, oftewel leasen? Dat ik dan 100? 125? euro bijtelling ga betalen vind ik niet erg. Ben vooral benieuwd wat het voor de werkgever financieel betekent.

If it aint fixed, it's broken.

Pagina: 1 ... 41 ... 53 Laatste

Dit topic is gesloten.