Keuze leaseauto - Deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 40 ... 53 Laatste
Acties:
  • 304.855 views

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23:25
@Z___Z: het huidige systeem is wel erg extreem en neigt naar dwang. Een Mustang V8 zal in zijn leven zo'n 100 ton CO2 uitstoten. Die tonnen worden belast tegen meer dan 100x het tarief dan waarvoor een kolencentrale dezelfde uitstoot afkoopt.

De ratio van deze extreem progressieve belasting is ver te zoeken. Als het om het milieu gaat, waarom krijgt de kolencentrale dan 99% korting? En als het om de belastingopbrengst gaat, waarom moeten de belastingen zo scheef verdeeld over auto's? Het is in hoofdzaak symboolpolitiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

-Muncky- schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 19:03:
Ik ga morgen proefrijden in de A3 Limousine en BMW 3-serie..
Jammer dat de A3 pas later dit jaar met de facelift (Virtual Cockpit, waauw) komt.. :S
Je zou zeggen dat je gaat kijken naar, of…
  • …een Audi A3 en BMW 1-serie
  • …een Audi A4 en BMW 3-serie
Nu heb je wagens uit twee verschillende segmenten. Mocht segment je niet zoveel interesseren dan zou ik zelf een A3 meer loaded aankleden dan een wat kalere 3-serie of A4.
Als ik nu voor de keuze zou staan, dan is het segment waar de A3 zich in bevindt te klein en zal ik eerder geneigd zijn naar een A4 of 3-serie (of C-klasse).

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
BMW of Audi is vooral een keuze van het hart. Wil je een auto die heel stabie rijdt en tot de puntjes is fijngeslepen, Audi. Wil je een wat speelsere auto, BMW.

Verder is de automaat (i.v.t.) heel anders. Audi werkt met DSG, dat is snel en ditect maar voor een automaat vrij lomp. BMW werkt met een klassieke automaat maar daarvan wel de beste ooit.

1 vs A3 of 3 vs A4 is een budgetkeuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-10 14:06
LuPo schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 17:16:
Dat vraagt om foto's en een YT filmpje. :P
Filmpje? Alles is weg gewerkt 8)
Z___Z schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 17:24:
Ik vond de standaard audio in m'n oude 3 serie trouwens ook heel erg belabberd. Dat was bij de A4 en C-klasse een stuk beter. Ik weet niet of dat nog veranderd is sinds de E46. Het is alweer een tijdje geleden :)
Standaard had ik ook in 1 van me E46s. Dat was erg schraal idd. IN onze E90 was dat wel goed.. Heb nu tijdelijk een andere E90 erbij, maar daar is het geluid ook matig van.
t_captain schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 07:24:
BMW of Audi is vooral een keuze van het hart. Heb je een hoop vrouwen hormonen of ben je zwanger dan wordt het de Audi. Heb je ballen dan wordt het de BMW.
Can't agree more _O_

>:) >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02-10 23:05
Het ligt er toch aan welke BMW je kiest? Er zijn er met DCT (Dual Clutch Transmisson) automaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 05-10 21:47
Tristan schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 07:59:
Het ligt er toch aan welke BMW je kiest? Er zijn er met DCT (Dual Clutch Transmisson) automaat.
99.999% van dit topic kan geen BMW met DCT leasen. De 8 traps ZF is overigens ook echt wel goed. Zeker op niveau van bepaalde DSG's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
DCT is toch alleen op de M3?
Leuke parafrase :)

Overigens, thuis in verwachting van #2 maar we blijven BMW trouw. Vrouwlief gaat voor een 5 boven een A6.

[ Voor 83% gewijzigd door t_captain op 04-02-2016 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
Een DSG schakelt alleen snel als je 1 versnelling omhoog moet of als de automaat verwacht dat je 1 versnelling omlaag moet. Zodra je 2 of meer versnellingen moet schakelen is een DSG ook gewoon traag. De snelheid zit hem in het feit dat je niet hoeft te wachten dat de versnelling ingelegd wordt. Voor mij is de ideale automaat toch wel die van Toyota/Lexus in de IS300h of GS450h. Geen enkele schok in de aandrijflijn en genoeg vermogen zodat je geen last hebt van hoge toeren bij fatsoenlijke acceleraties. Alleen jammer dat de Lexus IS een beetje krap is en ergonomisch niet echt top is vergeleken met de Duitse concurentie. Dat laatste is ook afhankelijk van lichaamsbouw. Misschien is hij voor een Japanner wel ergonomisch goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Z___Z schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 10:12:
Een DSG schakelt alleen snel als je 1 versnelling omhoog moet of als de automaat verwacht dat je 1 versnelling omlaag moet. Zodra je 2 of meer versnellingen moet schakelen is een DSG ook gewoon traag. De snelheid zit hem in het feit dat je niet hoeft te wachten dat de versnelling ingelegd wordt. Voor mij is de ideale automaat toch wel die van Toyota/Lexus in de IS300h of GS450h. Geen enkele schok in de aandrijflijn en genoeg vermogen zodat je geen last hebt van hoge toeren bij fatsoenlijke acceleraties. Alleen jammer dat de Lexus IS een beetje krap is en ergonomisch niet echt top is vergeleken met de Duitse concurentie. Dat laatste is ook afhankelijk van lichaamsbouw. Misschien is hij voor een Japanner wel ergonomisch goed.
Dat is toch gewoon CVT? Dat heeft Audi ook :)

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
DennusB schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 10:22:
[...]

Dat is toch gewoon CVT? Dat heeft Audi ook :)
Niet helemaal. Er is ook geen koppeling meer, dus je kan atlijd schokvrij wegrijden, aangezien je altijd wegrijdt met de electromotor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Toyota's HSD is een vorm van continu variabele transmissie. Implementatie is niet met een duwband maar met een paar planetaire tandwielen, geintegreerd tussen twee elektromotoren en de verbrandingsmotor, maar het resultaat is inderdaad CVT.

Voor comfortabele auto's met een flinke motor is het een van de beste systemen in de markt. Voor sportieve auto's ongeschikt omdat je wat beleving mist. En in de kleinere versies van de HSD lijn (Yaris, Prius) heeft de beleving iets te lijden onder het "terugschakelen" (de accelleratie is niet altijd in lijn met het motorgeluid als je gas geeft).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bleh... ik moet dus, zoals eerder aangegeven, een nieuwe leaseauto (komende van een Renault Megane Gt-line waarmee ik zeer blij was). Eigenlijk had ik de Skoda Octavia Combi Style Businessline in gedachten.. maar nu werd ik geconfronteerd dat mijn leaseleverancier aanhobbelde dat hij voor mij ook wel een 14% Peugeot 308 SW had staan met leuke opties (leren bekleding etc...).

Nu vind ik de Peugeot van buiten niet echt super mooi, maar ook niet erg lelijk en hij schijnt krapper te zijn voor lange mensen dan de Skoda. Maar het scheelt wel 100 euro in de maand tov de Skoda wat toch een hoog bedrag is. What to do.. what to do.. iemand ervaring met de 308 en bevalt deze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09:21
Waarom zijn er zo weinig lease rijders in een Kia Optima?
Vind dit echt een super wagen voor een vrij lage prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Nu online
Verwijderd schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 13:19:
Bleh... ik moet dus, zoals eerder aangegeven, een nieuwe leaseauto (komende van een Renault Megane Gt-line waarmee ik zeer blij was). Eigenlijk had ik de Skoda Octavia Combi Style Businessline in gedachten.. maar nu werd ik geconfronteerd dat mijn leaseleverancier aanhobbelde dat hij voor mij ook wel een 14% Peugeot 308 SW had staan met leuke opties (leren bekleding etc...).

Nu vind ik de Peugeot van buiten niet echt super mooi, maar ook niet erg lelijk en hij schijnt krapper te zijn voor lange mensen dan de Skoda. Maar het scheelt wel 100 euro in de maand tov de Skoda wat toch een hoog bedrag is. What to do.. what to do.. iemand ervaring met de 308 en bevalt deze?
Wat zijn je prioriteiten? (portemonnee , of persé nieuw etc.)
En hoelang moet de Peugeot nog, eventueel als dit geen 4 jaar is kan je nog overwegen de looptijd die 100 euro in je zak te steken en daarna alsnog een andere auto uit te zoeken?
G.Scholtens schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 13:22:
Merk beleid, afschrijving/kosten etc.

Bij ons is Kia in ieder geval niet mogelijk, ook (en dat is een kwestie van smaak) vind ik hem niet mooi in ieder geval.

[ Voor 16% gewijzigd door GeeMoney op 04-02-2016 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GeeMoney schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 13:26:
[...]

Wat zijn je prioriteiten? (portemonnee , of persé nieuw etc.)
En hoelang moet de Peugeot nog, eventueel als dit geen 4 jaar is kan je nog overwegen de looptijd die 100 euro in je zak te steken en daarna alsnog een andere auto uit te zoeken?
Comfort is belangrijk, ik rij 1500 km per week. Verder moet hij ruimte hebben (daarom SW/Combi) voor vakanties en evt aankomende spruit. En kunnen trekken ivm aanhanger en motoren. Portemonnee is niet mega belangrijk (als het de combi wordt wordt het een 150 pk versie voor die 25 euro die het scheelt), maar 100 euro begint wel aan te tikken natuurlijk. Ik rij nu voor 146 euro de megane, dus die 235 euro die ik voor de skoda mag neerleggen is toch wel meer.

Ik ga vanavond even langs de Peugeot dealer, denk dat ik er sowieso even in moet zitten om een gevoel erbij te krijgen. Wat mij vooral tegenstaat is de mensen die ik ken met een 308SW en de problemen die ze ermee hebben. Ik moet trouwens sowieso 4 jaar, maar met 1500 km pw zit je er sneller dan 4 jaar. De peugeot is trouwens gewoon nieuw he, voorraad model 14% in 2015 al op kenteken gezet.

Er zijn een aantal dingen die ik bij de Peugeot onhandig vindt. O.a. dat alles via het infotainment systeem gaat. Maar kan je daar aan wennen voor 100 euro, vast wel. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mag ik niet. -O- (net als een hybride :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
Verwijderd schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 13:31:
[...]

Mag ik niet. -O- (net als een hybride :P)
Wij mogen wel Kia, maar ben nog niet toe aan nieuwe lease wagen :) En iets te duur voor mijn huidige functie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 13:19:
Wanneer jij ook in de categorie lange mensen valt zou ik de 308 zeer zeker gaan proberen. Ik kan er weinig mee, het stuur zit enorm in de weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
J0YR1D3R schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 13:50:
[...]

Wanneer jij ook in de categorie lange mensen valt zou ik de 308 zeer zeker gaan proberen. Ik kan er weinig mee, het stuur zit enorm in de weg.
Waar kun je weinig mee?

Ik ben 1.99m en zit prima in de 308. Mijn dochter van 10 zit prima achter mij.

Maar idd, sowieso proefrit maken

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Ik kan er niet fatsoenlijk in zitten, het stuur zit tussen mijn benen alsof ik in een kart zit (overdreven dan). Daarnaast kan ik de tellers niet normaal bekijken en ik begrijp ook niet waarom de keuze is gemaakt om het dashboard op deze manier in te delen. Zal ongetwijfeld werken voor kleinere mensen, maar voor 2+ meter is het niets. Ik zit zelfs in de Clio uit 2014 die we hebben veel beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

J0YR1D3R schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 14:09:
[...]

Ik kan er niet fatsoenlijk in zitten, het stuur zit tussen mijn benen alsof ik in een kart zit (overdreven dan). Daarnaast kan ik de tellers niet normaal bekijken en ik begrijp ook niet waarom de keuze is gemaakt om het dashboard op deze manier in te delen. Zal ongetwijfeld werken voor kleinere mensen, maar voor 2+ meter is het niets. Ik zit zelfs in de Clio uit 2014 die we hebben veel beter.
Dat is ook de reden waarom de V40/V60 afviel... kreeg nog net geen claustrofobie. -O- (en het feit dat oud-collega's van mij deze auto hebben en constant allemaal problemen met de koppeling etc hebben)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2016 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
J0YR1D3R schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 14:09:
[...]

Hmm. apart. Mijn vriendin (+/- 1.80m) klaagde wel over de tellers niet kunnen zien, maar ik kijk zelf over het stuur heen.
"lig" je dan in de stoel?
ik heb de stoel lang niet in de uiterste stand staan en zit redelijk rechtop en ervaar die problemen totaal niet.
Dat dashboard... tsja daar ben ik ook niet helemaal over uit. Beetje stom dat de toerenteller tegen de klok in gaat, en er links een snelheidsmeter zit en in het midden een digitale...
Mja, maar mee leven :P

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 14:10:
[...]

Dat is ook de reden waarom de V40/V60 afviel... kreeg nog net geen claustrofobie. -O- (en het feit dat oud-collega's van mij deze auto hebben en constant allemaal problemen met de koppeling etc hebben)
Grappig, ik rij inmiddels alweer bijna 1,5 jaar in een V40 en heb daar juist weinig problemen met de ruimte. Ja, de hoofdruimte is niet optimaal en laaghangende stoplichten zijn gewoon irritant (liever aan de andere kant van de kruising zoals in de US) maar ala :) Het probleem wat je noemt met de koppeling herken ik niet, eerder andersom dat andere niet-Volvo modellen juist niet automatisch gasgeven bij het opkomen van de koppeling. Werkt ideaal in de file.
cypher21 schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 14:12:
[...]

Hmm. apart. Mijn vriendin (+/- 1.80m) klaagde wel over de tellers niet kunnen zien, maar ik kijk zelf over het stuur heen.
"lig" je dan in de stoel?
ik heb de stoel lang niet in de uiterste stand staan en zit redelijk rechtop en ervaar die problemen totaal niet.
Dat dashboard... tsja daar ben ik ook niet helemaal over uit. Beetje stom dat de toerenteller tegen de klok in gaat, en er links een snelheidsmeter zit en in het midden een digitale...
Mja, maar mee leven :P
Ik zit juist behoorlijk rechtop, ik hou er niet zo van om onderuit te zitten :) Ik zit bij zo'n beetje alle auto's op de achterste stand, omdat ik mijn benen niet lekker kwijt kan anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oh sorry, mijn fout in het opstellen van het bericht. De koppeling problemen waren met de 308SW. De V40 niets qua lof; de auto voelt erg premium.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elm0wer
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12-02 12:31
-Muncky- schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 19:03:
Ik ga morgen proefrijden in de A3 Limousine en BMW 3-serie..
Jammer dat de A3 pas later dit jaar met de facelift (Virtual Cockpit, waauw) komt.. :S
Ben zeer benieuwd naar je bevindingen !

Statistieken zijn als bikini's: wat ze tonen is erg suggestief, wat ze niet tonen is essentieel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
[...]

Comfort is belangrijk, ik rij 1500 km per week. Verder moet hij ruimte hebben (daarom SW/Combi) voor vakanties en evt aankomende spruit. En kunnen trekken ivm aanhanger en motoren. Portemonnee is niet mega belangrijk (als het de combi wordt wordt het een 150 pk versie voor die 25 euro die het scheelt), maar 100 euro begint wel aan te tikken natuurlijk. Ik rij nu voor 146 euro de megane, dus die 235 euro die ik voor de skoda mag neerleggen is toch wel meer.

Ik ga vanavond even langs de Peugeot dealer, denk dat ik er sowieso even in moet zitten om een gevoel erbij te krijgen. Wat mij vooral tegenstaat is de mensen die ik ken met een 308SW en de problemen die ze ermee hebben. Ik moet trouwens sowieso 4 jaar, maar met 1500 km pw zit je er sneller dan 4 jaar. De peugeot is trouwens gewoon nieuw he, voorraad model 14% in 2015 al op kenteken gezet.

Er zijn een aantal dingen die ik bij de Peugeot onhandig vindt. O.a. dat alles via het infotainment systeem gaat. Maar kan je daar aan wennen voor 100 euro, vast wel. ;)
Als jij 70dkm per jaar rijdt, zit je minimaal 20 uur per week achter het stuur en zou ik voor 100 euro per maand niet willen proberen te wennen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Een stuurwiel kun je toch gewoon verstellen (verticaal, axiaal)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Normaalgesproken wel, maar bij Peugeot kan tot een zekere (lage) hoogte waardoor het stuur in de weg zit. Komt gratis bij het aangepaste dashboard waarbij je over het stuur heen moet kijken ipv er doorheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 05-10 17:47
Idd, 1500km per week rijden, ik zou dan zeker niet bezuinigen maar gewoon een auto kopen die lekker tourt en waarin je je lekker voelt. Mijn mening, maar persoonlijk denk ik dan meteen aan auto's met TDI of drive-e motoren. Heb altijd wel het gevoel gehad dat bv VW en Volvo diesels kilometervreters zijn. Ik zou dan gaan voor een skoda met een leuke tdi en fijne stoelen, als dat mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IngamerX
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 05-10 10:18
Hallo allemaal,

Bij lange na niet zo bijzonder als vele anderen in deze topic, maar ik ga voor m'n eerste lease auto.

Heb geen specifiek budget, er is mij alleen gedeeld dat ik mag kijken naar een auto in de prijsklasse van de Polo, 208, Corsa, Clio, etc. Daarbij wil ik een automaat.

Het liefst ga ik uiteraard nog voor een 14% model, al heb ik geen idee of er 14% automaten zijn.

Lijkt me handig om vooraf toch al een selectie te maken voor proefritten.

Comfort (automaat, comfortabele stoel) en een goede koppel (een stevige sprint vanaf stilstand, of om even in te halen) vind ik het belangrijkste. 14% bijtelling zou perfect zijn maar is geen must als het niet kan. Eerste twee punten hebben prio.

Moet sowieso nog contacten met een aantal leasemaatschappijen, maar hebben jullie ondertussen wellicht tips/ervaringen/te delen kennis?

Zijn er nog merken waarbij de automaat techniek beter is dan bij andere merken?
Welke merken / typen auto's in de compact klasse staan bekend om comfort?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinobigbird
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:32

Pinobigbird

doesn't share food!

De Corsa en de Yaris waren in 2015 met 14% automaat.
Zie Autoweek

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 05-10 16:52

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Comfort (automaat, comfortabele stoel) en een goede koppel (een stevige sprint vanaf stilstand, of om even in te halen) vind ik het belangrijkste.
en
in de prijsklasse van de Polo, 208, Corsa, Clio, etc.
komen m.i. niet helemaal met elkaar overeen. Tenzij je een Clio RS neemt, maar dan schiet de prijs als je geen grasmaaiermotor erin wil hebben gelijk naar 30k+. Misschien gaan ze er mee akkoord (het is tenslotte een Clio...)

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 01-10 08:17
Omdat mensen dom zijn :9 en Kia blijkbaar slechte restwaardes heeft waardoor ze in de lease vaak niet gunstig geprijsd zijn. Ik heb de nieuwe Optima nog niet getest en vind het eerlijk gezegd qua uiterlijk wat minder geworden, maar rij al meer dan 2 jaar in m'n Optima en krijg altijd complimenten :)

Ik heb hem gewoon gekocht, wat op zich bij Kia niet zo'n rare actie is want ik heb wel 7 jaar garantie. Ik hoor teveel verhalen van Audi's en VW's die het begeven na 3 jaar. Laatst een kennis een cilinder gesloopt in z'n Transporter: €7000. |:(

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10:19
IngamerX schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 23:29:
Hallo allemaal,

Bij lange na niet zo bijzonder als vele anderen in deze topic, maar ik ga voor m'n eerste lease auto.

Heb geen specifiek budget, er is mij alleen gedeeld dat ik mag kijken naar een auto in de prijsklasse van de Polo, 208, Corsa, Clio, etc. Daarbij wil ik een automaat.

Het liefst ga ik uiteraard nog voor een 14% model, al heb ik geen idee of er 14% automaten zijn.

Lijkt me handig om vooraf toch al een selectie te maken voor proefritten.

Comfort (automaat, comfortabele stoel) en een goede koppel (een stevige sprint vanaf stilstand, of om even in te halen) vind ik het belangrijkste. 14% bijtelling zou perfect zijn maar is geen must als het niet kan. Eerste twee punten hebben prio.

Moet sowieso nog contacten met een aantal leasemaatschappijen, maar hebben jullie ondertussen wellicht tips/ervaringen/te delen kennis?

Zijn er nog merken waarbij de automaat techniek beter is dan bij andere merken?
Welke merken / typen auto's in de compact klasse staan bekend om comfort?
Ik heb een 14% Clio uit 2013, vorig jaar waren deze ook al 20% dacht ik.

Ik heb er nu 80.000km in gereden en vind het een redelijke auto. Hij doet perfect zijn werk, door het kleine motortje mét turbo voelt ie best vlot aan. Maar je moet toch best trappen om echt vlot te zijn, hij komt verder wel prima mee met het verkeer.

De stoelen vind ik meer dan prima, ook na 3 uur sturen stap ik er zonder problemen uit.

De minputen zijn:
- Oude kaarten navigatie. Ik kreeg de auto in 2013, met kaarten uit 2011. Updaten is lastig/moeilijk/duur etc en de dealer wil daar niet aan beginnen... Houd er dus rekening mee dat je dat bij aanschaf gelijk af dwingt!
- Het multimedia systeem werkt, maar is qua snelheid en gevoeligheid van het touchscreen niet zo verfijnd als bijvoorbeeld in de VW Polo.
- Toch al best vlot wat kraakjes

Ik denk dat je er in deze klasse verder gewoon een prima auto aan hebt. De Polo is alleen wel wat degelijker, maar daar staat ook een iets hogere prijs tegenover.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jazzy
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online

Jazzy

Moderator SSC/PB

Moooooh!

YoshiBignose schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 08:30:
[...]
Ik heb hem gewoon gekocht, wat op zich bij Kia niet zo'n rare actie is want ik heb wel 7 jaar garantie.
Niet alleen lage restwaarde is het probleem, maar ook de onderhoudsprijzen die erg hoog liggen. En om die 7 jaar garantie te houden kun je niet naar een goedkopere garage gaan. Ik snap wel dat die 7 jaar garantie aantrekkelijk is voor veel mensen omdat je een soort zekerheid koopt, maar je kunt het ook zien als sigaar uit eigen doos ivm. de hogere onderhoudskosten.

Exchange en Office 365 specialist. Mijn blog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09:25
B-Real schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 08:45:
[...]

Ik heb een 14% Clio uit 2013, vorig jaar waren deze ook al 20% dacht ik.

Ik heb er nu 80.000km in gereden en vind het een redelijke auto. Hij doet perfect zijn werk, door het kleine motortje mét turbo voelt ie best vlot aan. Maar je moet toch best trappen om echt vlot te zijn, hij komt verder wel prima mee met het verkeer.

De stoelen vind ik meer dan prima, ook na 3 uur sturen stap ik er zonder problemen uit.

De minputen zijn:
- Oude kaarten navigatie. Ik kreeg de auto in 2013, met kaarten uit 2011. Updaten is lastig/moeilijk/duur etc en de dealer wil daar niet aan beginnen... Houd er dus rekening mee dat je dat bij aanschaf gelijk af dwingt!
- Het multimedia systeem werkt, maar is qua snelheid en gevoeligheid van het touchscreen niet zo verfijnd als bijvoorbeeld in de VW Polo.
- Toch al best vlot wat kraakjes

Ik denk dat je er in deze klasse verder gewoon een prima auto aan hebt. De Polo is alleen wel wat degelijker, maar daar staat ook een iets hogere prijs tegenover.
De navigatie die er als basis in zit en niet zo makkelijk te updaten is, is voor zover ik weet het Navteq systeem, te herkennen aan enkel een usb poort rechts van het scherm. De geavanceerde versie met TomTom navigatie en makkelijkere updates heeft rechts van het scherm nog een aantal knoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
la_fusion schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 09:21:
[...]

De navigatie die er als basis in zit en niet zo makkelijk te updaten is, is voor zover ik weet het Navteq systeem, te herkennen aan enkel een usb poort rechts van het scherm. De geavanceerde versie met TomTom navigatie en makkelijkere updates heeft rechts van het scherm nog een aantal knoppen.
Makkelijk of niet, dat is niet eens echt het probleem.
Toen ik erachter kwam dat ik kaarten van bijna twee jaar oud in een hagelnieuwe auto had was blijkbaar de termijn van "gratis" updaten van drie maanden verlopen.

De dealer deed vervolgens ongelofelijk lastig en ontkennend en zei dat ik zelf maar aan de slag moest met kaarten downloaden, kopen per creditcard, updaten met een USB stick. "Want wij kunnen dat niet". Waarom ben je dan in een vredesnaam een officiële Renault dealer?

Ik had het nog niet eens over de kosten gehad (mocht dat een belemmering zijn), maar de officiële Renault dealer zegt glashard in mijn gezicht dat ze dat niet kunnen.

Dat zegt waarschijnlijk meer over mijn dealer, waar ik op meerdere punten niet tevreden over ben, dan over de auto zelf.

De auto is gewoon prima, ik raad de mensen die in de running zijn alleen aan om in eerste instantie een goede dealer uit te zoeken en vervolgens goed te letten op het up-to-date zijn van de navigatie. Volgens mij kun je de kaarten gratis updaten binnen drie maanden (waar ik dus niet op gewezen was...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
Om dan zelf ook maar weer on-topic te gaan:

De Renault Clio gaat er eind deze maand uit, aangezien ik ander werk heb gevonden. Bij mijn nieuwe werkgever mag ik een nieuwe auto uitzoeken. Doordat ik sindskort een eigen woning heb is de zoektocht nog niet officieel gestart en ga ik waarschijnlijk eerst in een voorloop/huurauto rondrijden.

Wel heb ik tot nu toe (zonder écht onderzoek) een voorkeur voor of de VW Golf Connected series (125pk) of de Opel Astra Innovation (150pk). Zijn er toevallig mensen die met één van de twee ervaring hebben of er een mening over hebben?

De Opel is iets goedkoper en voor hetzelfde geld dus iets luxer plus wat extra vermogen. De Golf zit ook goed in de opties, wil met 125pk ook wel vooruit en lijkt mij met name qua interieur en navi/entertainment iets degelijker. Aangezien de Connected series een actie is, is de prijs niet eens heel veel hoger.

Bovenstaande is puur een gevoel en o.b.v. ervaring uit het verleden. Het verkennende rondje langs de dealers moet nog plaatsvinden, maar de weekenden bestaan eerst nog even uit klussen in mijn nieuwe woning :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
Jaaaaa *O* *O* *O* De leasemij kan en wil de A3 etron van Autohaas overnemen!

Dit wordt mijn nieuwe auto:

Afbeeldingslocatie: https://www.autohaas.nl/content-ahs/stocks/478/700x525/audi-a3-sportback-e-tron-7-pdak-sline-b-o-01.jpg

Nu krijg ik net alleen nog wel een mailtje erachteraan verstuurd dat ze over het hoofd hadden gezien dat de auto van 2014 was (hoe kan dat?!) en dat er dus nog een nieuwe offerte opgemaakt zal worden waarbij er een herberekening is gedaan van de restwaarde en ook de looptijd niet meer op 48 maanden wordt ingezet maar korter (3,5 jaar, gok ik).

Hebben jullie toevallig enig idee of dit veel gaat veranderen aan de bijtelling?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05-10 22:33

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Nee, bijtelling gaat over de cataloguswaarde van de auto bij eerste kentekening.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Ah, das VW/Audi.

Een koop een in 2014 geproduceerde Audi van modeljaar 2015 die je koopt in 2016 8)

Gefeliciteerd met je aankoop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
Mooi, dan hoef ik me niet heel veel zorgen te maken. Hooguit dat de kortere looptijd een paar tientjes gaat schelen maar ok.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Reinier

\o/

nokiaan958GB schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 19:59:
Een koop een in 2014 geproduceerde Audi van modeljaar 2015 die je koopt in 2016 8)
Huh? :D

Maareh, leuke auto. Gefeliciteerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06:57

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

B-Real schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 09:30:
[...]

Makkelijk of niet, dat is niet eens echt het probleem.
Toen ik erachter kwam dat ik kaarten van bijna twee jaar oud in een hagelnieuwe auto had was blijkbaar de termijn van "gratis" updaten van drie maanden verlopen.

De dealer deed vervolgens ongelofelijk lastig en ontkennend en zei dat ik zelf maar aan de slag moest met kaarten downloaden, kopen per creditcard, updaten met een USB stick. "Want wij kunnen dat niet". Waarom ben je dan in een vredesnaam een officiële Renault dealer?

Ik had het nog niet eens over de kosten gehad (mocht dat een belemmering zijn), maar de officiële Renault dealer zegt glashard in mijn gezicht dat ze dat niet kunnen.

Dat zegt waarschijnlijk meer over mijn dealer, waar ik op meerdere punten niet tevreden over ben, dan over de auto zelf.

De auto is gewoon prima, ik raad de mensen die in de running zijn alleen aan om in eerste instantie een goede dealer uit te zoeken en vervolgens goed te letten op het up-to-date zijn van de navigatie. Volgens mij kun je de kaarten gratis updaten binnen drie maanden (waar ik dus niet op gewezen was...)
Volgende keer de dealer overslagen en de live chat klantendienst van Renault even porren ;) maximum een maand en je mag naar de dealer voor een gratische update. Kaarten horen nu eenmaal bij een NIEUWE auto up2date te zijn.

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Anno 2016 horen kaarten gewoon OTA te updaten over 4G. Waarom heb je anders nog inbouwnavigatie, als je iPhone het op alle punten beter doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schimanski81
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
[...]

Ervaring met beide auto's :) even gezinssituatie voor een beter beeld: mijn vrouw en ik zijn beide lang (184 resp 192cm), 1 zoontje van 1 jaar en 2 honden. Ik rijd gemiddeld zon 1000 km per maand.

Dus ruimte is erg belangrijk maar financieel wilde ik graag minder gaan betalen (had een Laguna station 2.0 benzine tegen 25%). Lang verhaal kort (tik dit op de tablet); ik heb een 3 maanden als tussenperiode een Octavia combi élégance business 2.0 TDI gereden. Volgens mij is dit nu de style geworden. Goed, deze was dan wel tegen 20% echter wel rond de 38K dus dat was net zoveel qua bijtelling als de Laguna. Heb uiteindelijk toch gekozen voor de 14% 308sw want: centen.

Heb de 308 nu zon 4 maanden en zon 18K er mee gereden. De Octavia overtreft de 308 in alles hoewel niet helemaal eerlijk vergelijk gezien de opties. Maar wat je wel 1 op 1 kunt vergelijken en waarin de Octavia echt beter is:

- wegligging
- ruimte. Voorin maakt het niks uit, echter wel op de achterbank gezien de kinderstoel. Omdat wij lang zijn moeten we ver vooruit zitten met een kinderstoel achter ons.
- multimediasysteem en navigatie
- panodak. Op De 308 kan ie niet open.
- keyless entry versus ouderwets met de sleutel (ok niet eerlijk, de 21% 308 zou je dit wel kunnen kiezen)
- verlichting. Ook hier niet helemaal eerlijk vergelijk maar op de 14% 308 kun je alleen ouderwetse pitjes krijgen en ik was gewend aan xenon. Hier veel onverlichte wegen dus ik vind het helemaal niks. Heb er nu Philips xtreme vision lampen in gedaan en dat helpt wel iets.

Stuurpositie ben je zo aan gewend, kwestie van uitproberen. Qua isolatie en windruis zijn ze ook gelijk

Als jou die 100 euro niks uit maakt; neem echt de Octavia! Zeker de 150 pk diesel is erg fijn.

[ Voor 7% gewijzigd door Schimanski81 op 05-02-2016 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
t_captain schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 20:47:
Anno 2016 horen kaarten gewoon OTA te updaten over 4G. Waarom heb je anders nog inbouwnavigatie, als je iPhone het op alle punten beter doet?
Omdat je iphone geen wielen heeft ?

daarom heb ik daar serieus naar gekeken bij het uitzoeken van de auto hoe het zat met kaart updates, elk half jaar komen er updates via de website beschikbaar d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Navi in auto's is al verouderd als hij nieuw is. Niet persé de kaarten, maar het systeem. Kaarten updaten met een USB stick is nogal 2005. En de live updates van traffic en inachattingen van reistijd zijn eigenlijk niet van het Apple/Google maps niveau.
Ik zou liever gaan voor Apple Car Play dan voor navi in een nieuwe auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanatix
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 05-10 21:04
t_captain schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 23:16:
Navi in auto's is al verouderd als hij nieuw is. Niet persé de kaarten, maar het systeem. Kaarten updaten met een USB stick is nogal 2005. En de live updates van traffic en inachattingen van reistijd zijn eigenlijk niet van het Apple/Google maps niveau.
Ik zou liever gaan voor Apple Car Play dan voor navi in een nieuwe auto.
En het R-Link systeem van Renault dan? Dit systeem is op de achtergrond gewoon TomTom en die file en flitsinfo was m.i. altijd behoorlijk goed.

Ik ga het straks in ieder geval even testen, heb een dealer kunnen die de 110PK Diesel heeft staan van de nieuwe Megane. :P

Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joni
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Mijn ervaring met TomTom fileinfo is erg goed. Ik heb TomTom Live Traffic een tijd naast Google Mapa gebruikt en Live Traffic was accurater, met name op lokale wegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 01-10 08:17
Jazzy schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 09:17:
[...]

Niet alleen lage restwaarde is het probleem, maar ook de onderhoudsprijzen die erg hoog liggen. En om die 7 jaar garantie te houden kun je niet naar een goedkopere garage gaan. Ik snap wel dat die 7 jaar garantie aantrekkelijk is voor veel mensen omdat je een soort zekerheid koopt, maar je kunt het ook zien als sigaar uit eigen doos ivm. de hogere onderhoudskosten.
Maar leasemaatschappijen laten onderhoud toch niets uitvoeren door de garage van Ali op de hoek? Ja, voor mij is het op zich wel kostbaar de kleine- en grote beurt. Scheelt nog wel wat omdat ik hem op de zaak heb.

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gallus
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-10 22:19

Gallus

Cheesy

Ik ben ook op zoek naar een vervanger voor m'n Renault Megane. Vandaag was 'proefritjes-dag'. Eerst een Mazda 6 gereden een Passat en een Superb.

Ben erg enthousiast over de Mazda en de Passat was ook erg fijn (maar dan wel liever met de 150pk uit de Superb ipv de 120pk van de testauto). De Mazda is qua uiterlijk wel wat meer spetterend dan de toch wel wat degelijke Duitsers. De Skoda vond ik wel een beetje 'zompig' rijden.

De Connected-uitvoeringen, en dan met name de Connected Plus van de Passat zijn wel heel compleet voor een 'redelijke' prijs. Ben alleen wel heel erg benieuwd hoe de leaseprijzen er uit gaan zien. De Mazda is goedkoper, maar door een wellicht lager restwaarde zal het elkaar niet veel ontlopen vermoed ik... Na eerder twee 14%-auto's gereden te hebben gaat het in ieder geval niet goedkoper worden.

All I want is a warm bed, a kind word and unlimited power.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 05-10 16:52

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

In mijn situatie, 36mnd en 45k km/jr, kosten de Passat en de Mazda zo'n 1000 ex brandstof. De Passat GTE gast overigens voor 1250. Alle drie zijn recent nog door collega's aangevraagd bij de leasemij.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

AllSeeyinEye schreef op zaterdag 06 februari 2016 @ 17:51:
In mijn situatie, 36mnd en 45k km/jr, kosten de Passat en de Mazda zo'n 1000 ex brandstof. De Passat GTE gast overigens voor 1250. Alle drie zijn recent nog door collega's aangevraagd bij de leasemij.
Leaseprijzen van de Golf en Passat GTE's zijn echt extreem hoog. In de meeste gevallen komt een Highline beter uit. Maarja, dan heben we 21/25%.

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kecin schreef op zaterdag 06 februari 2016 @ 18:36:
[...]

Leaseprijzen van de Golf en Passat GTE's zijn echt extreem hoog. In de meeste gevallen komt een Highline beter uit. Maarja, dan heben we 21/25%.
Eind vorig jaar misschien. Nu zijn de leaseprijzen toch weer redelijk normaal voor die modellen? Vergeet niet dat de Passat GTE kaal 46k kost. Ook zal men nog steeds wat voorzichting zijn met de restwaarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Verwijderd schreef op zaterdag 06 februari 2016 @ 19:27:
[...]

Eind vorig jaar misschien. Nu zijn de leaseprijzen toch weer redelijk normaal voor die modellen? Vergeet niet dat de Passat GTE kaal 46k kost. Ook zal men nog steeds wat voorzichting zijn met de restwaarde.
Voorraadmodellen zijn behoorlijk duur :). Degene die onder 15% vallen zullen waarschijnlijk goedkoper zijn inderdaad.

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kecin schreef op zaterdag 06 februari 2016 @ 19:42:
[...]

Voorraadmodellen zijn behoorlijk duur :). Degene die onder 15% vallen zullen waarschijnlijk goedkoper zijn inderdaad.
Tja, vraag/aanbod. Die 7% modellen raken ze toch wel kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katseviool
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 05-10 21:20
Ik zit ook te twijfelen om een Passat GTE (Highline) in de 15% categorie te nemen. Kan ook een Mercedes 350e pakken, dit zijn beide voorkeursauto's bij mijn nieuwe werkgever, echter is die catalogus waarde gelijk een 10k meer.

Weet echter iemand wat de huidige levertijden van een Passat GTE Highline is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-10 20:33

TheVMaster

Moderator WOS
Katseviool schreef op zondag 07 februari 2016 @ 10:47:
Ik zit ook te twijfelen om een Passat GTE (Highline) in de 15% categorie te nemen. Kan ook een Mercedes 350e pakken, dit zijn beide voorkeursauto's bij mijn nieuwe werkgever, echter is die catalogus waarde gelijk een 10k meer.

Weet echter iemand wat de huidige levertijden van een Passat GTE Highline is?
Er staan nog 7% Passat's bij de verschillende dealers. Collega van mij heeft deze week nog een offerte gekregen...weet niet of ze trouwens nu direct duurder te noemen zijn....ja sommige dealers vragen belachelijke prijzen......

[ Voor 9% gewijzigd door TheVMaster op 07-02-2016 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 05-10 21:37
Benz is aardig compleet, en let op ik he vernomen dat de prijze. In maart weer dalen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404
  • Laatst online: 09:49

page404

Website says no

Bij mij komt einde looptijd alweer in zicht en ook een beetje aan het rondkijken. De shortlist is nu Nissan Qashqai, Mazda CX-3 en Seat Leon ST. Een behoorlijk atypische lijst omdat ik nooit fan van Japanners ben geweest (de afgelopen jaren vooral Seat, Audi en Volvo gereden). Maar die Nissan is bijzonder ruim en rijd erg goed (bovendien niet eens lelijk). De Mazda is fraai en compleet (maar wat klein). En de Seat is ruim, maar niet zo compleet en erg sober.
Komende tijd kijken wat er nog aan nieuwe modellen komt en of daar nog iets hybride/electrisch bij zit wat betaalbaar en praktisch genoeg is. En dan zien we wel wat er met de shortlist gebeurt :)

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
Even een vraag tussen door. Zouden jullie eerder voor lane assist/side assist kiezen dan voor DAB of andersom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404

page404

Website says no

Tristan schreef op zondag 07 februari 2016 @ 19:48:
Even een vraag tussen door. Zouden jullie eerder voor lane assist/side assist kiezen dan voor DAB of andersom?
DAB. Maar die optie kost vaak een stuk minder dan drive assist opties. En als je van plan was vaak van de weg te geraken is DAB misschien minder zinvol dan lane assist :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
page404 schreef op zondag 07 februari 2016 @ 20:27:
[...]

DAB. Maar die optie kost vaak een stuk minder dan drive assist opties. En als je van plan was vaak van de weg te geraken is DAB misschien minder zinvol dan lane assist :+
Ha :9 Nee, ik heb keuze uit twee occasions. De ene heeft lane/side assist de andere heeft DAB (en alarm klasse 3). De rest is helemaal gelijk aan elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katseviool
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 05-10 21:20
TheVMaster schreef op zondag 07 februari 2016 @ 14:19:
[...]

Er staan nog 7% Passat's bij de verschillende dealers. Collega van mij heeft deze week nog een offerte gekregen...weet niet of ze trouwens nu direct duurder te noemen zijn....ja sommige dealers vragen belachelijke prijzen......
Thanks voor de tip, maar het gekke wil dan ik beter af ben om een paar maanden te wachten :)

Ik heb namelijk een parkeervergunning (leve Amsterdam) voor 1 auto. Aangezien mijn vrouw ook een lease-auto heeft die afloopt in oktober, kan ik dus prima een paar maanden wachten aangezien ik haar auto wanneer nodig ook kan lenen. Als ik nu gelijk een auto ga rijden moet ik ergens een privé parkeerplek zien te huren en betalen we beide een flinke som geld aan 2 wagens. Elke maand dat dit niet hoeft is mooi meegenomen.

De bedoeling is dat zij straks cashoptie gaat pakken aangezien mijn budget hoger is. Daarbij zal het voor haar in oktober wel weer krap aan worden om nog een hybride tegen een goede bijtelling te kunnen regelen.

[ Voor 6% gewijzigd door Katseviool op 07-02-2016 20:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Tristan schreef op zondag 07 februari 2016 @ 19:48:
Ik heb lane assist op de focus. Gebruik het hooguit uit tijdens het appen , dan pingpongt hij tussen de lijnen 8) .
Verder nooit, ik zou DAB doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-10 20:33

TheVMaster

Moderator WOS
Verwijderd schreef op zondag 07 februari 2016 @ 21:07:
[...]

Ik heb lane assist op de focus. Gebruik het hooguit uit tijdens het appen , dan pingpongt hij tussen de lijnen 8) .
Ik heb het beide....DAB zijn de kosten niet (200 euro?) en lane assist, tja....hij houdt hem mooi op de weg als je wat minder aan het opletten bent, dus als je slecht oplet is lane assist wel een goeie keuze.....DAB moet eigenlijk ook gewoon standaard zijn tegenwoordig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
Ik heb een hekel aan bestuurders die met andere dingen bezig zijn dan rijden. Dus dan moet ik zelf ook niet gaan appen onder het rijden. Lane assist zou daar niet bij helpen :+ DAB gaat het worden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-10 15:50

Shunt

Boe

Ik mag mij ook weer aansluiten hier. Na 3.5 jaar met redelijke tevredenheid in mijn Mégane te hebben gereden kan ik door het overstappen naar een nieuwe werkgever weer rond gaan kijken voor een nieuwe bolide.

Ik heb een budget van 770 met ruimte om 115 euro daar buiten te stappen (die worden door werkgever verkend als eigen bijdrage) Het lastige is dat ik nog niet helemaal zeker ben wat de kilometrage en lease termijn zal zijn. Het zal of 40k en 48 maanden zijn of 36k en 60 maanden. En dat maakt het verschil van een Renault megane estate (nieuwe model) full options of een Renault talisman met redelijk wat opties.

Ik ben me nu alvast een beetje aan het oriënteren zodat ik meteen de keuze kan maken zodra ik mijn 2 maanden uit ben. Ik denk dat ik ook nog eens ga kijken wat er allemaal in de lease pool staat dat nog in de 14% bijtelling valt. Tussen mijn huidige megane en een nieuwe megane 21% (wel een stuk duurer trouwens) is dat wel even slikken :P

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
Shunt schreef op zondag 07 februari 2016 @ 22:45:
Ik mag mij ook weer aansluiten hier. Na 3.5 jaar met redelijke tevredenheid in mijn Mégane te hebben gereden kan ik door het overstappen naar een nieuwe werkgever weer rond gaan kijken voor een nieuwe bolide.

Ik heb een budget van 770 met ruimte om 115 euro daar buiten te stappen (die worden door werkgever verkend als eigen bijdrage) Het lastige is dat ik nog niet helemaal zeker ben wat de kilometrage en lease termijn zal zijn. Het zal of 40k en 48 maanden zijn of 36k en 60 maanden. En dat maakt het verschil van een Renault megane estate (nieuwe model) full options of een Renault talisman met redelijk wat opties.

Ik ben me nu alvast een beetje aan het oriënteren zodat ik meteen de keuze kan maken zodra ik mijn 2 maanden uit ben. Ik denk dat ik ook nog eens ga kijken wat er allemaal in de lease pool staat dat nog in de 14% bijtelling valt. Tussen mijn huidige megane en een nieuwe megane 21% (wel een stuk duurer trouwens) is dat wel even slikken :P
Moet het weer een megane worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

Tristan schreef op zondag 07 februari 2016 @ 22:50:
[...]

Moet het weer een megane worden?
Nee maar ik ben wel best gecharmeerd van de nieuwe megane ( en talisman).
Wat mij tegen zit met de nieuwe megane is dat het midden console wat verder naar voren steekt en mijn benen rusten daar dus precies op een irritant plekje tegen aan. Daardoor voelt de auto wat kleiner dan dat hij is voor mij.

Ik heb de octavia ook nog op het lijstje staan.
De 308 valt af door de gruwelijke navi / boord computer.
De golf / passaat valt af omdat ze gewoon veel te duur zijn voor wat je er voor krijgt.
Seat vind ik zo gedateerd aan de binnen kant en naar mijn mening veel te spartaans qua uitrusting.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zag gisteren de nieuwe megane heb rijden. . Mooie auto. Ben benieuwd naar de estate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tristan schreef op zondag 07 februari 2016 @ 22:26:
Ik heb een hekel aan bestuurders die met andere dingen bezig zijn dan rijden. Dus dan moet ik zelf ook niet gaan appen onder het rijden. Lane assist zou daar niet bij helpen :+ DAB gaat het worden!
Ik eigenlijk ook.. maar doe het zelf af en toe toch ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
Shunt schreef op zondag 07 februari 2016 @ 22:54:
[...]

Nee maar ik ben wel best gecharmeerd van de nieuwe megane ( en talisman).
Wat mij tegen zit met de nieuwe megane is dat het midden console wat verder naar voren steekt en mijn benen rusten daar dus precies op een irritant plekje tegen aan. Daardoor voelt de auto wat kleiner dan dat hij is voor mij.

Ik heb de octavia ook nog op het lijstje staan.
De 308 valt af door de gruwelijke navi / boord computer.
De golf / passaat valt af omdat ze gewoon veel te duur zijn voor wat je er voor krijgt.
Seat vind ik zo gedateerd aan de binnen kant en naar mijn mening veel te spartaans qua uitrusting.
Wat is je budget qua auto en zal het benzine of diesel worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Nu online
page404 schreef op zondag 07 februari 2016 @ 19:23:
Bij mij komt einde looptijd alweer in zicht en ook een beetje aan het rondkijken. De shortlist is nu Nissan Qashqai, Mazda CX-3 en Seat Leon ST. Een behoorlijk atypische lijst omdat ik nooit fan van Japanners ben geweest (de afgelopen jaren vooral Seat, Audi en Volvo gereden). Maar die Nissan is bijzonder ruim en rijd erg goed (bovendien niet eens lelijk). De Mazda is fraai en compleet (maar wat klein). En de Seat is ruim, maar niet zo compleet en erg sober.
Komende tijd kijken wat er nog aan nieuwe modellen komt en of daar nog iets hybride/electrisch bij zit wat betaalbaar en praktisch genoeg is. En dan zien we wel wat er met de shortlist gebeurt :)
De Seat niet zo compleet en sober?
Ik heb in November nog een FR-Connect met Business Plus + Sport Pakket uitgezocht en heb toch een pak vol opties en leuke navi/multimedia toeters hoor :)
Waaronder:

Full LED voor+achter.
Half Leder bekleding.
Alarm.
Cruise Control.
Upgrade Sound System (10speakers+woofer)
Elektrisch verstelbare Sportstoelen voor.
Optical parking system achter + sensoren voor.
6.5" Hoog resolutie full map 3-D navigatie+ 2xSD-aansluiting, 1xUSB+1xAUX met Apple Car Play en Andriod Mirrorlink en DAB+.
Elektrisch verstelbaar en inklapbare spiegels met kantelfunctie rechter buitenspiegel bij inparkeren.
17" lichtmetalen velgen.
Dynamic Sportonderstel.
FR Bekleding, dorpels, sport stuur en bumpers.

Express het dynamic pakket links laten liggen, vreselijk irritant en scheelt toch weer in de bijtelling.
Bovenstaande is voor 700 euro excl. brandstof 40k per jaar 48 maanden a 35k cataloguswaarde.

[ Voor 7% gewijzigd door GeeMoney op 08-02-2016 10:41 . Reden: Aanvulling kosten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

G.Scholtens schreef op maandag 08 februari 2016 @ 08:13:
[...]

Wat is je budget qua auto en zal het benzine of diesel worden?
770 met rek richting de 885 door een vrijwillige eigen bijdrage.
Zo als ik het nu zie mag ik kiezen tussen benzine en diesel.
Kilometrage is nog afhankelijk hoe ze me inschalen maar worst case is 40k met 48 maanden.
Best case 36k met 60 maanden.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
Shunt schreef op maandag 08 februari 2016 @ 09:31:
[...]

770 met rek richting de 885 door een vrijwillige eigen bijdrage.
Zo als ik het nu zie mag ik kiezen tussen benzine en diesel.
Kilometrage is nog afhankelijk hoe ze me inschalen maar worst case is 40k met 48 maanden.
Best case 36k met 60 maanden.
Volgens mij kan je hiervoor een beste dikke wagen aanschaffen, Wagens rond de 40.000euro moeten dan geen probleem zijn lijkt me.
Ben zelf niet zo thuis in de maand bedragen qua bijtelling / lease. Maar weet dat een Clio (14%) rond de 150 - 200 euro per maand is. Kosten van deze auto zitten rond de 20 - 25.000euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
En misschien is occasion leasen nog een optie binnen je leasemij. Mijn leasemij vond het geen probleem dat ik een A3 Sportback Etron (met 7%) uit december 2014 wou leasen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 07 februari 2016 @ 21:07:
[...]

Ik heb lane-assist in mijn Megane. Staat standaard uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nokiaan958GB schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 17:42:
[...]

Als jij 70dkm per jaar rijdt, zit je minimaal 20 uur per week achter het stuur en zou ik voor 100 euro per maand niet willen proberen te wennen :+
Schimanski81 schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 21:20:
[...]

Ervaring met beide auto's :) even gezinssituatie voor een beter beeld: mijn vrouw en ik zijn beide lang (184 resp 192cm), 1 zoontje van 1 jaar en 2 honden. Ik rijd gemiddeld zon 1000 km per maand.

Dus ruimte is erg belangrijk maar financieel wilde ik graag minder gaan betalen (had een Laguna station 2.0 benzine tegen 25%). Lang verhaal kort (tik dit op de tablet); ik heb een 3 maanden als tussenperiode een Octavia combi élégance business 2.0 TDI gereden. Volgens mij is dit nu de style geworden. Goed, deze was dan wel tegen 20% echter wel rond de 38K dus dat was net zoveel qua bijtelling als de Laguna. Heb uiteindelijk toch gekozen voor de 14% 308sw want: centen.

Heb de 308 nu zon 4 maanden en zon 18K er mee gereden. De Octavia overtreft de 308 in alles hoewel niet helemaal eerlijk vergelijk gezien de opties. Maar wat je wel 1 op 1 kunt vergelijken en waarin de Octavia echt beter is:

- wegligging
- ruimte. Voorin maakt het niks uit, echter wel op de achterbank gezien de kinderstoel. Omdat wij lang zijn moeten we ver vooruit zitten met een kinderstoel achter ons.
- multimediasysteem en navigatie
- panodak. Op De 308 kan ie niet open.
- keyless entry versus ouderwets met de sleutel (ok niet eerlijk, de 21% 308 zou je dit wel kunnen kiezen)
- verlichting. Ook hier niet helemaal eerlijk vergelijk maar op de 14% 308 kun je alleen ouderwetse pitjes krijgen en ik was gewend aan xenon. Hier veel onverlichte wegen dus ik vind het helemaal niks. Heb er nu Philips xtreme vision lampen in gedaan en dat helpt wel iets.

Stuurpositie ben je zo aan gewend, kwestie van uitproberen. Qua isolatie en windruis zijn ze ook gelijk

Als jou die 100 euro niks uit maakt; neem echt de Octavia! Zeker de 150 pk diesel is erg fijn.
Thanks voor de reacties. De 308SW valt af, ik vond hem niet lekker zitten en rijden. Niet zoals de Octavia. En dan kan ik beter iets meer betalen voor een completere auto. Het enige waar ik nog over twijfel is de 150 pk handgeschakeld of de 110 pk DSG. Ik rij op dit moment 170 km snelweg zonder file dus dan is de DSG niet echt van meerwaarde en vind ik de 150 pk iets ontspannender rijden omdat hij schakelluier is dan de 110pk die duidelijk iets te kort komt in de onderste ranges (wat ik ook merk bij mijn huidige Megane met 110pk). Het verschil tussen de 150 pk en de 110 pk DSG is maar 29 euro, maar wel 29 euro (full option) die buiten mijn leasebedrag valt. Daarboven op komt blijkbaar ook nog 25 euro per maand voor winterbanden.

In totaal dus 54 euro eigen bijdrage. Weet iemand of dit gewoon onder het bruto bedrag valt waar je dan 42% bijtelling over betaald? Of is dit netto als een soort boete?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Nu online
Verwijderd schreef op maandag 08 februari 2016 @ 10:46:
[...]

[...]

Thanks voor de reacties. De 308SW valt af, ik vond hem niet lekker zitten en rijden. Niet zoals de Octavia. En dan kan ik beter iets meer betalen voor een completere auto. Het enige waar ik nog over twijfel is de 150 pk handgeschakeld of de 110 pk DSG. Ik rij op dit moment 170 km snelweg zonder file dus dan is de DSG niet echt van meerwaarde en vind ik de 150 pk iets ontspannender rijden omdat hij schakelluier is dan de 110pk die duidelijk iets te kort komt in de onderste ranges (wat ik ook merk bij mijn huidige Megane met 110pk). Het verschil tussen de 150 pk en de 110 pk DSG is maar 29 euro, maar wel 29 euro (full option) die buiten mijn leasebedrag valt. Daarboven op komt blijkbaar ook nog 25 euro per maand voor winterbanden.

In totaal dus 54 euro eigen bijdrage. Weet iemand of dit gewoon onder het bruto bedrag valt waar je dan 42% bijtelling over betaald? Of is dit netto als een soort boete?
Het is nog iets anders, het is een netto bijdrage welke van je bruto leasebedrag af gaat ;)

Ik heb zelf voor de 150PK handgeschakeld gekozen (weliswaar in mijn Seat, maar dezelfde motor/situatie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gallus

Gallus

Cheesy

Die 54 euro betaal je wel netto, maar mag je vervolgens wel van je bijtelling aftrekken. Dus die 54 euro kost je werkelijk 54 * 0,58 = 31,32 euro.

Ik rijd nu ook in een 110PK Megane, maar vond de 150PK Mazda 6 en Superb wel een verademing bij het proefrijden. M'n Megane valt nu echt stil wanneer je onder de 1500RPM komt. Met wat meer vermogen hoef je überhaupt wat minder terug te schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gallus schreef op maandag 08 februari 2016 @ 10:55:
Die 54 euro betaal je wel netto, maar mag je vervolgens wel van je bijtelling aftrekken. Dus die 54 euro kost je werkelijk 54 * 0,58 = 31,32 euro.

Ik rijd nu ook in een 110PK Megane, maar vond de 150PK Mazda 6 en Superb wel een verademing bij het proefrijden. M'n Megane valt nu echt stil wanneer je onder de 1500RPM komt. Met wat meer vermogen hoef je überhaupt wat minder terug te schakelen.
GeeMoney schreef op maandag 08 februari 2016 @ 10:50:
[...]

Het is nog iets anders, het is een netto bijdrage welke van je bruto leasebedrag af gaat ;)

Ik heb zelf voor de 150PK handgeschakeld gekozen (weliswaar in mijn Seat, maar dezelfde motor/situatie)
Ah thanks! Dan valt het mee. :)
Moet ik dat zelf nog opgeven bij mijn jaaropgave of doet de werkgever dat automatisch? (zal het ook nog even vragen bij mijn werkgever)

Ik had het met mijn Megane ook ja..... als je vanuit zijn 1 optrekt dan gaat dat lekker, maar als je bij een rotonde wilt wegtrekken heb je helemaal geen power meer. De lagere motoren bij de Skoda diesels hebben dat ook. De 150 pk is dan wel een verademing. En hij is een zesbak wat ook comfortabeler rijdt dan de 110 pk handgeschakeld (5 bak).

GeeMoney, waarom had je gekozen voor de 150 pk versie? Ik twijfel echt enorm. Als ik elke dag file reed dan wist ik het wel... maar ik rij nu 170 km enkele reis snelweg zonder file. En met vakanties is de 150 pk misschien ook wel lekkerder (volgeladen). Alles kan veranderen natuurlijk.

Overigens met veel plezier gereden in de Megane, ook met 2 motoren op de aanhanger door de Spaanse Pyrineeen. Maar dan wel wat rustiger aan. :P De nieuwe Megane (en Talisman) vond ik niets. Leuke opties en ziet er mooi uit. Maar achterin heb je nog minder ruimte dan met de huidige Megane.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2016 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gallus schreef op zaterdag 06 februari 2016 @ 17:25:
Ik ben ook op zoek naar een vervanger voor m'n Renault Megane. Vandaag was 'proefritjes-dag'. Eerst een Mazda 6 gereden een Passat en een Superb.

Ben erg enthousiast over de Mazda en de Passat was ook erg fijn (maar dan wel liever met de 150pk uit de Superb ipv de 120pk van de testauto). De Mazda is qua uiterlijk wel wat meer spetterend dan de toch wel wat degelijke Duitsers. De Skoda vond ik wel een beetje 'zompig' rijden.

De Connected-uitvoeringen, en dan met name de Connected Plus van de Passat zijn wel heel compleet voor een 'redelijke' prijs. Ben alleen wel heel erg benieuwd hoe de leaseprijzen er uit gaan zien. De Mazda is goedkoper, maar door een wellicht lager restwaarde zal het elkaar niet veel ontlopen vermoed ik... Na eerder twee 14%-auto's gereden te hebben gaat het in ieder geval niet goedkoper worden.
Ik heb de Superb en de Octavia proefgereden (en de Passat maar die vond ik niet zo). De Superb is inderdaad wat sompig... komt door de grote en de limousine uitvoering. De Octavia is een stuk sportiever. Misschien die eens proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gallus

Gallus

Cheesy

De eigen bijdrage wordt op je loonstrookje al verrekend met je bijtelling, dus daar hoef je in je aangifte IB niets meer mee te doen.

Octavia zou misschien ook wel wat kunnen zijn ja, maar die heeft m'n buurman al. ;-) Wellicht een optie wanneer de grotere modellen erg buiten budget gaan vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404

page404

Website says no

GeeMoney schreef op maandag 08 februari 2016 @ 09:16:
[...]

De Seat niet zo compleet en sober?
Ik heb in November nog een FR-Connect met Business Plus + Sport Pakket uitgezocht en heb toch een pak vol opties en leuke navi/multimedia toeters hoor :)
Waaronder:

Full LED voor+achter.
Half Leder bekleding.
Alarm.
Cruise Control.
Upgrade Sound System (10speakers+woofer)
Elektrisch verstelbare Sportstoelen voor.
Optical parking system achter + sensoren voor.
6.5" Hoog resolutie full map 3-D navigatie+ 2xSD-aansluiting, 1xUSB+1xAUX met Apple Car Play en Andriod Mirrorlink en DAB+.
Elektrisch verstelbaar en inklapbare spiegels met kantelfunctie rechter buitenspiegel bij inparkeren.
17" lichtmetalen velgen.
Dynamic Sportonderstel.
FR Bekleding, dorpels, sport stuur en bumpers.

Express het dynamic pakket links laten liggen, vreselijk irritant en scheelt toch weer in de bijtelling.
Bovenstaande is voor 700 euro excl. brandstof 40k per jaar 48 maanden a 35k cataloguswaarde.
Dat is zeker een complete auto. Maar dan tik je wel de 38.000 euro aan als ik 'm ff configureer op de site. :|
Ik weet niet hoe jij die voor 35 meekrijgt. Wel in Nld?
Je moet bij Seat/VW/Audi echt wel flink met de merkstift op de optielijst tekeer gaan wil je 'm een beetje compleet krijgen.
En sober slaat bij mij op het dashboard, Ik vind dat het minst inspirerende interieur wat ik in jaren heb gezien. Zwart, zwart, en zwart. Ze mogen bij Seat waarschijnlijk niet concurreren op de ook al zo saaie Golf ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Nu online
page404 schreef op maandag 08 februari 2016 @ 15:05:
[...]

Dat is zeker een complete auto. Maar dan tik je wel de 38.000 euro aan als ik 'm ff configureer op de site. :|
Ik weet niet hoe jij die voor 35 meekrijgt. Wel in Nld?
Je moet bij Seat/VW/Audi echt wel flink met de merkstift op de optielijst tekeer gaan wil je 'm een beetje compleet krijgen.
En sober slaat bij mij op het dashboard, Ik vind dat het minst inspirerende interieur wat ik in jaren heb gezien. Zwart, zwart, en zwart. Ze mogen bij Seat waarschijnlijk niet concurreren op de ook al zo saaie Golf ;)
35.3k Is hij om precies te zijn. Op de site kom ik ook rond de 38k waarschijnlijk zijn bepaalde pakketten goedkoper als dat de site doet geloven.
Ik zou altijd naar een dealer gaan en daar een passende offerte op laten maken, dan weet je zeker waar je aan toe bent.
En ja de auto komt uit Nederland en de leasemaatschappij en ik ook :)
Ik heb het FR half leder interieur met rode stiksels/accenten en een subtiele led verlichting in de deuren (kleur aan te passen tussen wit/rood afhankelijk van gas-respons etc.) . Het is wellicht wat saai maar wel duidelijk,werkbaar en kwalitatief goed voor de prijs?

PS. de sites van alle merken houden ook slecht rekening met optie pakketten waardoor sommige kleine paketten komen te vervallen qua prijs omdat ze in een overkoepelend pakket zitten.

[ Voor 6% gewijzigd door GeeMoney op 08-02-2016 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404

page404

Website says no

GeeMoney schreef op maandag 08 februari 2016 @ 15:07:
[...]

35.3k Is hij om precies te zijn. Op de site kom ik ook rond de 38k waarschijnlijk zijn bepaalde pakketten goedkoper als dat de site doet geloven.
Ik zou altijd naar een dealer gaan en daar een passende offerte op laten maken, dan weet je zeker waar je aan toe bent.
En ja de auto komt uit Nederland en de leasemaatschappij en ik ook :)
Ik heb het FR half leder interieur met rode stiksels/accenten en een subtiele led verlichting in de deuren (kleur aan te passen tussen wit/rood afhankelijk van gas-respons etc.) . Het is wellicht wat saai maar wel duidelijk,werkbaar en kwalitatief goed voor de prijs?

PS. de sites van alle merken houden ook slecht rekening met optie pakketten waardoor sommige kleine paketten komen te vervallen qua prijs omdat ze in een overkoepelend pakket zitten.
Neemt niet weg dat je nu een prachtige en complete auto hebt ;) wellicht zet ik mijn bezwaren tegen die tijd ook opzij met betrekking tot het interieur. Ben alleen niet van plan de 35k aan te gaan tikken met 21% :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Shunt schreef op zondag 07 februari 2016 @ 22:45:

Talisman! Mooiste D segmenter op dit moment :P

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Nu online
page404 schreef op maandag 08 februari 2016 @ 15:12:
[...]

Neemt niet weg dat je nu een prachtige en complete auto hebt ;) wellicht zet ik mijn bezwaren tegen die tijd ook opzij met betrekking tot het interieur. Ben alleen niet van plan de 35k aan te gaan tikken met 21% :-(
Als je de 110PK versie neemt dan zakt de catalogus waarde naar 32k ongeveer en 15%? Of wat de nieuwe categorie ook is :)
Ik heb de 2.0 TDI 150PK met 20%....handgeschakeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

dfrenner schreef op maandag 08 februari 2016 @ 15:13:
[...]

Er hangt zo veel af van welke voorwaarden er voor de lease auto gaan gelden. Als het 6 maanden 36k gaat worden dan ben ik echt van plan eens naar een leuke D segment auto te gaan kijken maar met 40k bij 48 maanden past dat gewoon niet.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Shunt schreef op maandag 08 februari 2016 @ 15:15:
[...]

Er hangt zo veel af van welke voorwaarden er voor de lease auto gaan gelden. Als het 6 maanden 36k gaat worden dan ben ik echt van plan eens naar een leuke D segment auto te gaan kijken maar met 40k bij 48 maanden past dat gewoon niet.
Dat is precies de reden dat ik bij mijn vorige werkgever switch niet vroeg naar het leasebudget, en alle bijbehorende voorwaarden, maar naar een referentie auto-offerte van merk X:
Welke auto past binnen het budget en bij welke LM is het. Zodoende kon ik al vrij snel bepalen of de auto van mijn wens er in zou passen, met mijn eigen keuzes .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

Get!em schreef op maandag 08 februari 2016 @ 16:16:
[...]

Dat is precies de reden dat ik bij mijn vorige werkgever switch niet vroeg naar het leasebudget, en alle bijbehorende voorwaarden, maar naar een referentie auto-offerte van merk X:
Welke auto past binnen het budget en bij welke LM is het. Zodoende kon ik al vrij snel bepalen of de auto van mijn wens er in zou passen, met mijn eigen keuzes .
Dat heb ik in principe ook gedaan. Alleen dan met een Megane als voorbeeld auto (zelfde auto als ik nu rij).
Het budget is echter zeer ruim als ik in de norm van 36k val en dan zou dus een talisman passen.
Val ik in de 40k norm dan is het budget gewoon passend voor een gelijke auto als ik nu rij.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillz
  • Laatst online: 10:02
Tristan schreef op zondag 07 februari 2016 @ 20:39:
[...]

Ha :9 Nee, ik heb keuze uit twee occasions. De ene heeft lane/side assist de andere heeft DAB (en alarm klasse 3). De rest is helemaal gelijk aan elkaar.
Eerst wordt het die witte uit 2014,
en dan heb je nog keus uit 2 verschillende..?

Ik heb beide niet, lane assist of DAB. Ik mis het ook niet :)
Wat heb je verder aan opties?

Leeg - Sinds 20180907

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
Chillz schreef op maandag 08 februari 2016 @ 18:18:
[...]

Eerst wordt het die witte uit 2014,
en dan heb je nog keus uit 2 verschillende..?

Ik heb beide niet, lane assist of DAB. Ik mis het ook niet :)
Wat heb je verder aan opties?
Ja, ze zijn beide een witte uit 2014 en beide vrijwel met gelijke opties en kilometerstand alleen komen ze bij verschillende dealers vandaan. De ene heeft dus DAB/Alarm en de andere heeft Lane/Side assist als verschil.

Ik heb inmiddels de leasemij gesproken en het wordt die met DAB.

Dit zijn de opties:

Audi A3 Sportback Ambition 1.4 TFSI E-tron 150kw/204pk DSG
  • 2Y2Y - Gletsjerwit
  • WFP - Pro Line Plus*
  • WQS - S line
  • 2PK - Sportstuurwiel, multifunctioneel in leder, driespaaks afgevlakt met flippers
  • 3FB - Glazen panoramadak
  • 3L5 - Stoelverstelling, elektrisch voor beide voorstoelen
  • 3S2 - Dakreling, zwart
  • 4A3 - Verwarmbare voorstoelen
  • 5J2 - S line dakspoiler
  • 6E3 - Middenarmsteun vóór
  • 6XK - Buitenspiegels, elektrisch inklapbaar en links automatisch dimmend
  • 7P1 - Lendensteunen, elektrisch instelbaar
  • 7X1 - Parkeerhulp achter
  • 9VS - Bang & Olufsen Sound System
  • CL3 - Velgen, lichtmetaal 7,5J x 18 "5-arm-rotor"-design
  • PNQ - MMI navigatie plus
  • PU7 - Zelfdimmende binnenspiegel
  • QE1 - Opberg- en bagageruimtepakket
  • QV3 - Digitale radio-ontvangst
  • VW1 - Privacy glass
  • 6NQ - Hemel in stof zwart
  • 7AL - Diefstalalarm
  • UH2 - Wegrijassistent
  • 9ZE - Audi Phone Box
  • EL5 - Audi Connect
  • 3NU - Doorlaadopening
  • 4X4 - Zij-airbags achterin
  • 8X1 - Koplampreiningsinstallatie
En dan heb ik als accessoires nog het volgende aangevraagd:
  • Rubberen mat voor de achterbak
  • S line metal pedals
  • MMI iPhone 6 kabel
Afbeeldingslocatie: https://www.autohaas.nl/content-ahs/stocks/478/700x525/audi-a3-sportback-e-tron-7-pdak-sline-b-o-02.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.autohaas.nl/content-ahs/stocks/478/700x525/audi-a3-sportback-e-tron-7-pdak-sline-b-o-03.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.autohaas.nl/content-ahs/stocks/478/700x525/audi-a3-sportback-e-tron-7-pdak-sline-b-o-04.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.autohaas.nl/content-ahs/stocks/478/700x525/audi-a3-sportback-e-tron-7-pdak-sline-b-o-07.jpg

*De opties die met Pro Line Plus komen heb ik niet genoemd

[ Voor 1% gewijzigd door Tristan op 10-02-2016 20:59 . Reden: skiluik stond in de optie lijst maar was op de foto niet aanwezig, blijkt ook niet aanwezig te zijn.. ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Nu online
Nondeknetter wat een bak :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooie bak, al zijn die velgen absoluut niet mijn smaak.
GeeMoney schreef op maandag 08 februari 2016 @ 15:14:
[...]

Als je de 110PK versie neemt dan zakt de catalogus waarde naar 32k ongeveer en 15%? Of wat de nieuwe categorie ook is :)
Ik heb de 2.0 TDI 150PK met 20%....handgeschakeld.
De 110pk versie zit onder de 51 gram? Knap werk van Seat...

[ Voor 76% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2016 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
dfrenner schreef op maandag 08 februari 2016 @ 15:13:
[...]

Zag er vanmiddag een. Sterke aanblik, maar wel erg "mix n match" design.

Voorkant van een GTE, Zijkanten leunen nogal richting BMW en de uitlaten doen denken aan een Benz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij de neus en het interieur haak ik toch af. Verder mooie en complete auto voor een voordelige prijs maar vraag me af of we hem veel gaan zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Nu online
Verwijderd schreef op maandag 08 februari 2016 @ 20:13:
Mooie bak, al zijn die velgen absoluut niet mijn smaak.

[...]

De 110pk versie zit onder de 51 gram? Knap werk van Seat...
Ik heb het nagekeken maar hij valt inderdaad in de 22%?
Pagina: 1 ... 40 ... 53 Laatste

Dit topic is gesloten.