lease tarief van 1000 euro waarbij ik tot max 200 euro zelf mag bijdragen. maar als het even kan betaal ik liever niet 500 euro netto per maand voor een auto.
Dingen!
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Dingen!
I call sjoemel dieselVerwijderd schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 13:38:
[...]
Ze zijn in de war met benzine denk ik. De 190pk versie van de 2.0 TDI zit op minimal 109 gram. Dat is toch echt 25%. Of ze moeten toestaan de 150pk versie te laten chippen..
Blijkaar is er toch een speciale 106 gram uitvoering van de 190pk versie. Kan hem zo snel ook niet vinden op de Auto site, maar hij blijkt er wel te zijn. Zit je overigens al wel op 48k voor een vrij kale auto. Moet je wel aardig wat budget hebben. In de prijslijst staat hij ook wel overigens.
Als je de automaat laat gaan kun je ook naar de V60-D4 kijken. 190pk en ze hebben nu een leuk Nordic+ pakket. Met bv standverwarming. Niet dat we dat veel gebruiken de laatste tijd hier..
Ah, I see. Superb hand is met 2 ook 21 idd. Octavia met 2 en hand ook. Octavia kun je wellicht net wat gekker gaan doen met opties. Maar weet niet of je het model wat vindt. Persoonlijk vind ik de Superb mooi, Octavia wat minder.
2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30
Op Spritmonitor heb je nog wel wat verbruikscijfers van anderen: http://www.spritmonitor.d...t=1&gearing=1&powerunit=2Rev! schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 16:44:
Gemiddeld verbruik : 19,61 km per liter
Uw verbruik : 13,51 km per liter
Ga ik hiermee problemen krijgen(als verzoeken om zuiniger te rijden?)
Ik kom voor woon-werk verkeer nou eenmaal niet op de snelweg, en mijn rit bestaat nou eenmaal uit ontelbare stoplichten, en dan ook nog een groot stuk in Amsterdam waar ik midden in het centrum moet wezen. Maw heel veel kan ik er niet aan doen...
Dit is overigens een 308SW, ben benieuwd wat anderen halen.
You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.
Dit doen ze bij Capgemini nog steeds. Bij Sogeti (mijn werkgever) doen ze dit alleen bij plugin hybrides....en dus ook bij mijn PassatRomeoJ schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 23:28:
[...]
Op Spritmonitor heb je nog wel wat verbruikscijfers van anderen: http://www.spritmonitor.d...t=1&gearing=1&powerunit=2
Of je hier problemen mee krijgt, dat ligt inderdaad aan je werkgever. Ik ken werkgevers (lees: Capgemini) die heel actief sturen op het verbruik en hier dan ook met een wiskundige berekening dit deels bij de werknemer/berijder leggen, dit kan zowel positief als negatief uitpakken. Ik weet overigens niet zeker of ze dit nog steeds doen.
Mijn werkgever gaat daar enorm makkelijk mee om. Sterker nog: ik vul uit luiheid en desinteresse nooit de kilometerstand in bij het afrekenen van een tankbeurt.
Mijn kilometerstand is daarom ook een hele poos 0 geweest tot de eerste onderhoudsmoment (daar voeren ze de kilometerstand namelijk in op diverse systemen)
De Ultra is naar mijn weten vorige jaar niet geleverd in Nederland. Met als gevolg dat ik in een "ultra" rij met 190 pk en automaat die geen ultra is omdat hij niet geleverd is met lage weerstandsbanden. Mijn auto is dus wel 20 mm verlaagd en een ander onderstel dan normale audi's. Ik vond het best zolang de auto maar voor 2016 op kenteken ging.Verwijderd schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 13:38:
[...]
Ze zijn in de war met benzine denk ik. De 190pk versie van de 2.0 TDI zit op minimal 109 gram. Dat is toch echt 25%. Of ze moeten toestaan de 150pk versie te laten chippen..
Blijkaar is er toch een speciale 106 gram uitvoering van de 190pk versie. Kan hem zo snel ook niet vinden op de Auto site, maar hij blijkt er wel te zijn. Zit je overigens al wel op 48k voor een vrij kale auto. Moet je wel aardig wat budget hebben. In de prijslijst staat hij ook wel overigens.
Als je de automaat laat gaan kun je ook naar de V60-D4 kijken. 190pk en ze hebben nu een leuk Nordic+ pakket. Met bv standverwarming. Niet dat we dat veel gebruiken de laatste tijd hier..
Ah, I see. Superb hand is met 2 ook 21 idd. Octavia met 2 en hand ook. Octavia kun je wellicht net wat gekker gaan doen met opties. Maar weet niet of je het model wat vindt. Persoonlijk vind ik de Superb mooi, Octavia wat minder.
Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast
Verwijderd
[ Voor 9% gewijzigd door Elm0wer op 30-01-2016 14:41 ]
Statistieken zijn als bikini's: wat ze tonen is erg suggestief, wat ze niet tonen is essentieel..
Verwijderd
[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2016 14:40 ]
Ik heb het aangepast ! Bedankt voor je feedback alvast. 650 is nog zonder EB.Verwijderd schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 14:38:
Looptijd? Kilometers per jaar? En 650 is met 100 eigen bijdrage? Of hoe moet ik die twee bedragen plaatsen? Gewoon even zelf op leaseplandirect kijken wat past op basis van wensen/eisen. Duits en groter dan de Polo is niet zo moeilijk te vinden lijkt me. Golf/Fabia/Octavia/Astra. Zal allemaal wel passen afhankelijk wat opties/uitvoering.
Statistieken zijn als bikini's: wat ze tonen is erg suggestief, wat ze niet tonen is essentieel..
Verwijderd
En bedrag is op basis van 60 maand en 10k per jaar? Dan zou ik voor een A4 gaan. Ah, je hebt het aangepast.Elm0wer schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 14:42:
[...]
Ik heb het aangepast ! Bedankt voor je feedback alvast. 650 is nog zonder EB.
De 550 wil ik naar de 650 tillen.
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2016 14:46 ]
[ Voor 9% gewijzigd door Chillz op 30-01-2016 18:57 ]
Leeg - Sinds 20180907
Ja, ik ben verliefd!Chillz schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 18:57:
E-Tron FTW!
Kofferbak. Tja, de vraag is hoeveel en hoe vaak je die nodig hebt?
Ik leg er maar weinig in. Mn werktas, oplaadkabel en verder nooit zo heel veel. Dus het formaat van de bak maakt voor mij niet zo veel uit.
maar ja, als je m al als punt opgeeft, zul je er wel waarde aan hechten
2 weken terug was ik met de mijn even bij Audi Centrum Amsterdam. Daar hadden ze er nog wel een paar staan uit 2015, volgens mij. Viel me op aan de stickers met 7%.
[ Voor 6% gewijzigd door Tristan op 30-01-2016 21:47 ]
Ik heb voor dat bedrag een VW Golf variant 1.2 BMT Highline met opties (benzine) op basis vN 40K/jaar.Elm0wer schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 14:32:
Wat zouden jullie kiezen binnen de volgende eisen:
Leasebedrag 650 per maand ex brandstof.
Diesel verplicht.
40.000 per jaar 48 maanden.
Ben zelf een fan van Duitse auto's. Type net wat groter dan een Polo, ivm de ruimte.
Eigen bijdrage inleggen?
Het nadeel van voorraadmodellen (als ze er nog zijn), is dat er heel weinig aan te kiezen is.Tristan schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 21:42:
Zo vind ik hem absoluut het mooist. Gewoon puur sexy!
[afbeelding]
Leeg - Sinds 20180907
Ik rij voor ongeveer dit bedrag alweer een half jaar een hele mooie golf variant R-line. Ruimte zat.Elm0wer schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 14:32:
Wat zouden jullie kiezen binnen de volgende eisen:
Leasebedrag 550 per maand ex brandstof.
Diesel verplicht.
Leasebedrag 650 per maand ex brandstof.
Diesel verplicht.
Ben zelf een fan van Duitse auto's. Type net wat groter dan een Polo, ivm de ruimte.
Eigen bijdrage inleggen?
Klopt, ik heb al minstens 30 dealers afgebeld en het wordt lastig om nog een e-tron uit 2015 met een lage kilometerstand te vinden.Chillz schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 23:40:
[...]
Het nadeel van voorraadmodellen (als ze er nog zijn), is dat er heel weinig aan te kiezen is.
Je zal het dan moeten doen met de keuzen en opties die de leverancier/dealer ervoor gemaakt heeft.
imitatie, 2000 euro ;-)wvkreg schreef op zondag 31 januari 2016 @ 08:20:
Rotors....dat is al 4,5k :-)
Ik heb hem zelf eind december bij autohaas vandaan gehaald. Die hebben er nog behoorlijk veel op voorraad (https://www.autohaas.nl/a...&sorteren=prijs-laag-hoog) en wilden als enige ook nog verkopen aan lease maatschappijen.Tristan schreef op zondag 31 januari 2016 @ 09:37:
[...]
Klopt, ik heb al minstens 30 dealers afgebeld en het wordt lastig om nog een e-tron uit 2015 met een lage kilometerstand te vinden.
Ik heb er uiteindelijk twee gevonden die aan mijn minimale eisen/wensen voldoen. Ik heb de offertes bij m'n werkgever ingediend en die is met de leasemij aan het bekijken wat de mogelijkheden zijn.
Jep, een van de offertes komt daar vandaanMichael schreef op zondag 31 januari 2016 @ 13:29:
[...]
Ik heb hem zelf eind december bij autohaas vandaan gehaald. Die hebben er nog behoorlijk veel op voorraad (https://www.autohaas.nl/a...&sorteren=prijs-laag-hoog) en wilden als enige ook nog verkopen aan lease maatschappijen.
Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.
Voor 650 pm neem ik aan ?shameete schreef op zondag 31 januari 2016 @ 09:19:
[...]
Ik rij voor ongeveer dit bedrag alweer een half jaar een hele mooie golf variant R-line. Ruimte zat.
Betaal alleen eigen bijdrage van een paar euro voor de trekhaak want niet zakelijk.
Sorry, maar die Megane is zowel interieur (wtf navi) en exterieur een fail imho.Fanatix schreef op zondag 31 januari 2016 @ 15:04:
Afgelopen weekend in de nieuwe Astra gereden omdat mijn huidige MY2013 V40 D2 eruit gaat.
De auto reed heerlijk en ook over de opties heb ik niets te klagen (al waren de meeste het net niet). Echter vond ik de stoelen toch tegenvallen, zowel ik als m'n vriendin kregen allebei last van onze rug.
Nu hebben we niet de tijd genomen om de AGR stoelen uitgebreid in te stellen (wat wel kan) dus mogelijk dat daar wat winst te behalen valt.
Jammere was dat het de 1.0 benzine uitvoering was waarin ik reed en niet de diesel uitvoering zoals deze eventueel ook besteld zou gaan worden. De dealer deed ook nogal "moeilijk" over het regelen van een proefrit met het dieselblok want het was allemaal lastig en het blok was ook erg gewild. En feitelijk leek het allemaal wel op elkaar.
Daarnaast ben ik ook even bij de Renault dealer naar binnen gelopen om te kijken wat zij nog voor mij konden beteken in de vorm van de nieuwe Megane. Deze zou aldus Renault Nederland dit voorjaar bij de dealer staan. Tot m'n grote verbazing stond er echter al één in de showroom welke ze gisteren binnen hadden gekregen. Proefrit ging men regelen via een andere vestiging waar ze er twee hadden staan aangezien dit alleen een demo model was en ik had aangegeven ook met het dieselblok te willen gaan rijden.
De Megane had al een streepje voor bij mij, maar n.a.v. bovenstaande ervaring nog net wat meer.
Voor de liefhebbers hieronder een filmpje waarin de binnen- en buitenkant goed te bezichtigen valt.
YouTube: Renault Megane 2016 In Depth Review Interior Exterior
En Autohaas is idd veel mogelijk met VAG auto's. Ooit via hun ook 115 p/mnd bespaard op een Passat en service is super, heel flexibel.
[ Voor 7% gewijzigd door wvkreg op 31-01-2016 16:05 ]
Ja, we weten dat jij alles vreselijk vindt behalve je A4wvkreg schreef op zondag 31 januari 2016 @ 16:03:
[...]
Sorry, maar die Megane is zowel interieur (wtf navi) en exterieur een fail imho.
Nee hoorwvkreg schreef op zondag 31 januari 2016 @ 08:20:
Rotors....dat is al 4,5k :-)
[ Voor 24% gewijzigd door Canaria op 31-01-2016 17:21 ]
Apparticle SharePoint | Apps | Articles
Dat klopt volledig, mijn auto heb ik geregeld met de saloncondities en via een korting die mijn werkgever bij de importeur (D'ieteren) heeft kunnen regelen.readytoflow schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 14:16:
Dat kan alleen in Belgie...![]()
Daar is (of was, er is iets veranderd) de autosalon in Brussel ook de belangrijkste beurs voor daadwerkelijke verkopen vanwege de kortingen die je daar kunt krijgen. Een groot percentage van de leaseauto's wordt daar aangeschaft heb ik begrepen.
...en terwijl ik dit typ zie ik dat deze daar nu is of net is afgelopen?...Dus waarschijnlijk komt Ubahnub zijn auto daar ook vandaan?
Jij noemt het een probleem en ik heb het bij mijn nieuwe lease auto bewust weggelatenTristan schreef op zondag 31 januari 2016 @ 16:41:
Het 'probleem' met de etron die autohaas me heeft geoffreerd in vergelijking met die van de andere offerte is dat deze geen side/lane assist heeft. De overige perks zijn helemaal gelijk. Dus mijn eerste keus zou die andere zijn. Maar goed, ik mag me al rijk rekenen als ik de etron überhaupt mag rijden dus die side assist is ook weer geen deal breaker..
Als je ooit voor een dakkoffer gaat kijken moet je kijken of je kan proefrijden met het model wat je wilt kopenTristan schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 21:42:
[...]
Ik heb al wel bedacht dat ik een dakkoffer zal moeten aanschaffen als ik op vakantie zou willen met de auto (en dat wil ik!).
Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.
Je kan het toch uitzetten?GeeMoney schreef op maandag 01 februari 2016 @ 09:12:
[...]
Jij noemt het een probleem en ik heb het bij mijn nieuwe lease auto bewust weggelaten.
Ik heb ermee gereden maar vond het absoluut geen meerwaarde, hetzelfde geldt voor dynamic cruise control, vreselijk irritant.
Zonder de lane assist is hij ook nog eens goedkoper
Ja, bedankt voor de tip! Ik had al gelezen dat sommige koffers, waaronder de dure Thule eigenlijk helemaal niet zo fijn zijn onder andere door het geluid.Widow schreef op maandag 01 februari 2016 @ 09:46:
[...]
Als je ooit voor een dakkoffer gaat kijken moet je kijken of je kan proefrijden met het model wat je wilt kopenik heb 5 jaar geleden gewoon een Thule gekocht, en dat ding ruist als een gek. Als je daar 10 uur onder zit voor je vakantie word je niet blij, om het over het verbruik nog maar niet te hebben
just my 2cts over dakkoffers.
Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"
Dat klopt, maar die optie kost wel 1000,- terwijl ik hem dus niet zou gebruiken
Ja, ik heb net nog even mogen sturen in een etron met lane assist. Die piept (in het kleine console display) ook continue dat hij even de lijnen niet kan vinden oid.. redelijk irritant. Als het werkt is het wel weer een leuke perkGeeMoney schreef op maandag 01 februari 2016 @ 10:41:
[...]
Dat klopt, maar die optie kost wel 1000,- terwijl ik hem dus niet zou gebruiken
Ik zou maar oppassen met criticasten!Reinier schreef op zondag 31 januari 2016 @ 16:52:
[...]
Ja, we weten dat jij alles vreselijk vindt behalve je A4
Mijn boefje is liev!
Mooie wagen die Astra! Wat had je voor budget? Excl. brandstof en BTW?sjorremans schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 11:28:
Ik moest ook aan de nieuwe bijtellingspercentages geloven. Maar goed ik heb het er voor over, had ik ook in de Polo mogen blijven rijden die ik nu heb als voorloper.
Ben ik voor €100,- netto per maand klaar.. Maar ik moet er niet aan denken om hier nog 4 jaar of 160k mee te rijden
Week 9 word mijn Astra geleverd als het goed is. Had eigenlijk op halverwege februari gehoopt maar ach.. die 2 weken extra maken da ook niet meer uit toch?
Zoekfunctie?Elm0wer schreef op maandag 01 februari 2016 @ 15:06:
[...]
Mooie wagen die Astra! Wat had je voor budget? Excl. brandstof en BTW?
Welke Astra genomen?
4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19
Kan je gelijk een UPS plaatsenTheVMaster schreef op maandag 01 februari 2016 @ 15:25:
Zohw...als alles meezit krijgt mijn Passat GTE over exact 14 dagen zijn eigen laadpaal (bij mij voor de deur).
Wat een 'gedoe' is dat trouwens. De laadpaal wordt geleverd/aangesloten door 'The New Motion', maar mijn aansluiting moet eerst opgehoogd worden van 1x35A naar 3x25A. Dit moet de netbeheerder doen, maar dit moet je wel zelf regelen.
Na een paar keer heen en weer gebeld te hebben komen ze nu allebei op de 15e langs om de boel aan te sluiten. Wel moet de stroom er helemaal af, aangezien ze een nieuwe hoofdschakelaar/zekering moeten plaatsen (3 fasen ipv 1 fase). Wordt lachen....voor het eerst in jaren m'n hele IT infrastructuur down brengen.....
I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A
Nee, ik hekel alleen Franse interieurs en vaak ook stoelen en indeling van de wagens. En die belachelijke Ford super lomp grote dashboards kan ik niet goed tegen. Neemt een halve wagen inReinier schreef op zondag 31 januari 2016 @ 16:52:
[...]
Ja, we weten dat jij alles vreselijk vindt behalve je A4
Herkenbaar. En het is ook nog eens gerelateerd aan het algemene volume dus soms ben je doof van de aanwijzing en soms hoor je niks...Yohsoog schreef op maandag 01 februari 2016 @ 15:22:
Het meest storende op dit moment is eigenlijk dat ik niet gemakkelijk het geluid van de navi kan wijzigen. Dat lijkt alleen te kunnen op het moment dat er aanwijzingen gegeven worden met de normale volumeknoppen. Maar als je daar net te laat mee bent dan ben je terug het media volume aan het wijzigen. Als er nog auris eigenaars zijn die dit herkennen en/of een oplossing hebben: altijd welkom
Exact expert nodig?
Inderdaad en extra irritant omdat de biep-tonen voor een flitspaal klinken zoals een error melding. Daar heb ik de eerste paar dagen toch serieus naar gezocht waar dat geluid vandaan kwam...Crazy D schreef op maandag 01 februari 2016 @ 18:14:
[...]
Herkenbaar. En het is ook nog eens gerelateerd aan het algemene volume dus soms ben je doof van de aanwijzing en soms hoor je niks...
Verwijderd
Gelukkig zijn het meningen. De ander vindt het interieur van een Duitser maar saai en fantasielooswvkreg schreef op maandag 01 februari 2016 @ 18:05:
[...]
Nee, ik hekel alleen Franse interieurs en vaak ook stoelen en indeling van de wagens. En die belachelijke Ford super lomp grote dashboards kan ik niet goed tegen. Neemt een halve wagen in.
Voor de rest is de voorkeur inderdaad premium en dat is Duits / Italiaans / Brits etc..?!
Waarom laat je een 3 fase installeren als de Passat GTE op maximaal 1 fase (3,7 kW) geladen kan worden?TheVMaster schreef op maandag 01 februari 2016 @ 15:25:
Zohw...als alles meezit krijgt mijn Passat GTE over exact 14 dagen zijn eigen laadpaal (bij mij voor de deur).
Wat een 'gedoe' is dat trouwens. De laadpaal wordt geleverd/aangesloten door 'The New Motion', maar mijn aansluiting moet eerst opgehoogd worden van 1x35A naar 3x25A. Dit moet de netbeheerder doen, maar dit moet je wel zelf regelen.
Na een paar keer heen en weer gebeld te hebben komen ze nu allebei op de 15e langs om de boel aan te sluiten. Wel moet de stroom er helemaal af, aangezien ze een nieuwe hoofdschakelaar/zekering moeten plaatsen (3 fasen ipv 1 fase). Wordt lachen....voor het eerst in jaren m'n hele IT infrastructuur down brengen.....
Omdat ik 's nachts ook vaak de wasmachine (2kW), droger (2kW) en vaatwasser (1,5kW?) aan heb staan...tja dan wordt het erg krapjes met mijn 35A hoofdzekering...funkylicious schreef op maandag 01 februari 2016 @ 20:45:
[...]
Waarom laat je een 3 fase installeren als de Passat GTE op maximaal 1 fase (3,7 kW) geladen kan worden?
Verwijderd
etron/GTE kan prima op een enkele 16A groep laden.Tristan schreef op maandag 01 februari 2016 @ 21:46:
Ik heb 1 groep over van 16amp. Daar ga ik het dus niet mee redden? Dat zou betekenen dat er een hele extra kast bijgeplaatst moet worden.. Bah..
Ah en dan doe je er 3 uur 45min over ipv 2 uur en een beetje?Verwijderd schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 08:43:
[...]
etron/GTE kan prima op een enkele 16A groep laden.
Verwijderd
Volgens de info gewoon 2.20 uur op een laadpaal achter 1 fase groepje op 16a. Met een normale stekker in een stopcontact inderdaad kleine 4 uur.Tristan schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 09:17:
[...]
Ah en dan doe je er 3 uur 45min over ipv 2 uur en een beetje?
Saai? Is een onterechte vreemde meningVerwijderd schreef op maandag 01 februari 2016 @ 18:59:
[...]
Gelukkig zijn het meningen. De ander vindt het interieur van een Duitser maar saai en fantasieloos
[ Voor 49% gewijzigd door wvkreg op 02-02-2016 10:32 ]
3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning
Over smaak valt niet te twisten maar dit is minder "saai"wvkreg schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 10:26:
[...]
Saai? Is een onterechte vreemde mening
Audi A4:
[afbeelding]
Mercedes C200:
[afbeelding]
BMW3:
[afbeelding]
You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.
[ Voor 5% gewijzigd door -Muncky- op 02-02-2016 13:53 ]
Verwijderd
Ik twijfel nog tussen de Octavia (Style Businessline) met 110 pk en de 150 pk. Scheelt 30 euro per maand, maar dat zal de DSG versie ook wel kosten qua verschil. Maar is de automaat zo goed dan dat je de 150pk niet nodig hebt?The Eagle schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 21:24:
[...]
Drop de 150pk wens en je hebt een bak aan mogelijkheden. Ga ook zeker eens proefrijden in een Octavia 1.6TDI met DSG en drive select (zelf instellen van de bak). Trust me, die 150pk ga je dan echt niet meer nodig hebben
Staar je ook vooral niet blind op het bijtellingspercentage. Onder de streep kan meer bijtelling over een goedkopere auto nog steeds voordeliger zijn. Extreem voorbeeld: V60 PIH. Was 7%, kost klauwen met geld maar zodra je eigen bijdrage meer is dan je bijtelling betaal je alleen nog de eigen bijdrage en betaal je daar de belasting over. Dan wordt ie onder de streep ineens bereikbaar.
Verwijderd
Goffer... voor dat bedrag wil ik ook wel de Superb.Ubahnub schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 13:23:
[...]
Waarde van de auto is zogenaamd 40161,80 euro. Na alle kortingen is hij 30291,06
Haha, dank je wel! Voorlopig heb ik hem nog niet, jammer genoeg. Moet waarschijnlijk nog tot april wachten.Verwijderd schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 14:12:
[...]
Goffer... voor dat bedrag wil ik ook wel de Superb.De Superb is een waanzinnig mooie auto, maar ja.. als je in de stad woont waar je een Megane estate al nauwelijks kwijt kan hoef je met een Superb Combi al helemaal niet aan te komen.
Van harte gefeliciteerd iig.
Mooie keuzes-Muncky- schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 13:50:
Hallo allemaal,
vanaf begin januari mag ik een nieuwe leasebak uitzoeken. Ik dacht dat het een makkelijke keuze was, maar niks is minder waar
De keuzes (diesel vanwege aantal KM's verplicht):
- Audi A4 B9 Sedan Model Sport
Opties: ProLine, sportstoelen (ben 2.00m), akoestisch glas, sportstuur, B&O, 17'
Pro's: grootte, premium design
Con's: geen LED
Bijtelling: 21%, EUR 516 per maand (incl. eigen bijdrage)
- Audi A3 8V Limousine Model Adrenaline Sport
Opties: S Line interieur en -exterieur, sportstoelen, LED, B&O, standaard voorzien van 16' (denk ik).
Pro's: volle auto, evt. met automaat.
Con's: voor mijn gevoel klein van binnen. Binnen een paar maanden komt er een update van de Limousine op de markt, met oa. Virtual Cockpit, echter moet ik nu bestellen. Losse velgen bestellen, want 16' is niet echt wat.
Bijtelling: 21%, EUR 420 per maand
BMW 320d EDE Sedan
Opties: Centennial Exec, Sport uitvoering, sportstoelen (af model), hifi-speakers, M-stuur
Pro's: vermogen
Con's: Losse velgen bestellen, want 16' is niet echt wat.
Bijtelling: 21%, EUR 512 per maand (incl. eigen bijdrage)
Ik rij ruim 60.000KM per jaar. Heb de keuze uit Alfa, Audi, BMW, Citroen, Ford, MB, Mini, Nissan, Peugeot, Renault, Toyota, VW, Volvo.
Is het die EUR 100,- extra nu echt waard? Moet er 4 jaar mee rijden.
Iemand ervaringen met deze modellen?
Verwijderd
Losse velgen bestellen? Hoe denk je dat te gaan doen met banden / winterbanden? Zelf velgen en elk jaar setje banden kopen?-Muncky- schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 13:50:
Hallo allemaal,
vanaf begin januari mag ik een nieuwe leasebak uitzoeken. Ik dacht dat het een makkelijke keuze was, maar niks is minder waar
De keuzes (diesel vanwege aantal KM's verplicht):
- Audi A4 B9 Sedan Model Sport
Opties: ProLine, sportstoelen (ben 2.00m), akoestisch glas, sportstuur, B&O, 17'
Pro's: grootte, premium design
Con's: geen LED
Bijtelling: 21%, EUR 516 per maand (incl. eigen bijdrage)
- Audi A3 8V Limousine Model Adrenaline Sport
Opties: S Line interieur en -exterieur, sportstoelen, LED, B&O, standaard voorzien van 16' (denk ik).
Pro's: volle auto, evt. met automaat.
Con's: voor mijn gevoel klein van binnen. Binnen een paar maanden komt er een update van de Limousine op de markt, met oa. Virtual Cockpit, echter moet ik nu bestellen. Losse velgen bestellen, want 16' is niet echt wat.
Bijtelling: 21%, EUR 420 per maand
BMW 320d EDE Sedan
Opties: Centennial Exec, Sport uitvoering, sportstoelen (af model), hifi-speakers, M-stuur
Pro's: vermogen
Con's: Losse velgen bestellen, want 16' is niet echt wat.
Bijtelling: 21%, EUR 512 per maand (incl. eigen bijdrage)
Ik rij ruim 60.000KM per jaar. Heb de keuze uit Alfa, Audi, BMW, Citroen, Ford, MB, Mini, Nissan, Peugeot, Renault, Toyota, VW, Volvo.
Is het die EUR 100,- extra nu echt waard? Moet er 4 jaar mee rijden.
Iemand ervaringen met deze modellen?
Ik lees t andersVerwijderd schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 14:26:
[...]
Losse velgen bestellen? Hoe denk je dat te gaan doen met banden / winterbanden? Zelf velgen en elk jaar setje banden kopen?
Zijn verder allemaal prima auto's. Beetje persoonlijke voorkeur en afhankelijk van gezinsamenstelling.
"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!
De leasemaatschappij rekent een bedrag van EUR 11,- per maand extra voor elke inch die je groter besteld dan standaard, met een maximum van 18'.Verwijderd schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 14:26:
[...]
Losse velgen bestellen? Hoe denk je dat te gaan doen met banden / winterbanden? Zelf velgen en elk jaar setje banden kopen?
Zijn verder allemaal prima auto's. Beetje persoonlijke voorkeur en afhankelijk van gezinsamenstelling.
Dat gevoel in de A3 had ik dus ook, voelt wat benauwd!wvkreg schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 14:19:
[...]
Mooie keuzes![]()
Als advies, ik heb ervaring met de A4 Limousine Design Pro Line Plus (wel LED en virtual cockpit) en de ruimte in deze wagen is t.o.v. de A3 enorm inderdaad (identiek aan Avant, 4m73cm). Vooral achterin en kofferbak zijn ruimer en het algehele gevoel is ook ruimtelijker. Qua prestaties cq. vermogen van de BMW 3 t.o.v. van de A4, 13 pk verschil geloof en minimaal verschil in koppel (80nm) in BMW voordeel. Ik heb beide gereden (uitgebreide proefrit met en zonder vrouw) en ik en ook de dame was meer overtuigd van het interieur van de Audi dan van de BMW. Ik vond BMW ietwat ouder overkomen (1.0).
Afwerking en styling zijn bij beide top. Van de 3-serie zie je er meer rijden en het blijft een keuze tussen mooie Duitsers. Maar de A3 zou ik links laten liggen, dat is meer een starterswagen en te klein. Als je een gezin heb zie ik je al met de hutkoffer en dakdragers slepen. Ik zou het die 100 euro extra dus zeker waard vinden...
[ Voor 31% gewijzigd door wvkreg op 02-02-2016 15:24 ]
Virtual cockpit is echt super gaaf.wvkreg schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 15:15:
ASS valt inderdaad tegen. Ik heb 17 inch 5 spaaks. B&O was echt duur, nog rond de 800 euro erbij en ik zat al aan de max qua lease helaas. Ik zou deze optie wel kiezen in 2e instantie. Pianolak of in ieder geval aangepaste decoratielijsten zijn ook aan te bevelen. De standaard grijze zijn erg saai. Daarnaast afgevlakt plus stuur en als het kan nog assistentiepakket 'Tour'. Dan heb je een complete auto.
Zie foto's:
Kleur is argusbruink, sportstoelen en nougatbruine bekleding gedeeltelijk leder.
Zie foto:
[ Voor 16% gewijzigd door vhal op 02-02-2016 15:34 ]
Die neer worden gezet als feiten...Verwijderd schreef op maandag 01 februari 2016 @ 18:59:
[...]
Gelukkig zijn het meningen. De ander vindt het interieur van een Duitser maar saai en fantasieloos
Mijn boefje is liev!
Lees en kijk eens wat reviews, dan zul je lezen en zien dat de A4 aanzienlijk ruimer is geworden en 110kg lichter. Ruimte achterin is prima en ruim zat voor gezin met 2 kids. BMW is achterwielaandrijving en tja leuk maar kost ruimte. Daarom is de A4 o.a. wat ruimer.vhal schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 15:33:
Mooie kleur heeft die A4 maar in hoe bevalt de ruimte (met name achterin)? Hij oogt zo gedrongen, beetje hetzelfde wat ik merk bij de huidige 3-serie sedan waar je als volwassene niet echt behoorlijk in kan zitten. De kofferruimte van de genoemde 3 vond ik krap bemeten.
Verwijderd
"Despite Audi emphasising the extra room offered by its new A4, the saloon still can’t quite match the rear leg room in the 3 Series – although it’s still fine by class standards. Both have adequate rear head room, but if you’re much more than six feet tall you’ll find your head brushing the ceiling."wvkreg schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 15:58:
[...]
Lees en kijk eens wat reviews, dan zul je lezen en zien dat de A4 aanzienlijk ruimer is geworden en 110kg lichter. Ruimte achterin is prima en ruim zat voor gezin met 2 kids. BMW is achterwielaandrijving en tja leuk maar kost ruimte. Daarom is de A4 o.a. wat ruimer.
YouTube: New Audi A4 2016 review - finally better than a BMW 3 Series?
http://www.autovandaag.nl...di-a4-serieus-innoverend/
Verwijderd
Daarom heet het een mening... Ja ik vind dit saaiwvkreg schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 10:26:
[...]
Saai? Is een onterechte vreemde mening
Audi A4:
[afbeelding]
Mercedes C200:
[afbeelding]
BMW3:
[afbeelding]
Verwijderd
Haha nee...wvkreg schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 21:30:
En jij rijdt een 308sw zeker?
Ik mag er dagelijks naar kijken en blijf het schitterend vinden.Trishul schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 21:33:
Dat mercedes interieur blijft nice, tijdens de vakantie gereden in een c400
Blijft toch jammer met de regelgeving hier, we kunnen wel genieten van het interieur, maar niet van de motoren. Tenminste, zo'n c400 leasen hier is bijna onmogelijk, of je moet directeur zijn...Jazzy schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 21:53:
[...]
Ik mag er dagelijks naar kijken en blijf het schitterend vinden.
Verwijderd
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.
De plannen t/m 2020 staan gewoon in de Autobrief II (wetsvoorstel is inmiddels ingediend, met daarin alle details.Widow schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 12:50:
Er waren ooit plannen om de BPM af te schaffen in 2017, maar daar hoor ik niets meer over de laatste tijd. M'n huidige leaseblikje moet mee tot eind 2018, dus ze hebben nog even de tijd om iets anders te verzinnen
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
Is toch weer 5% minder IB dan. BPM + MRB is toch wel een significant andeel in de overheidsinkomsten, wat anders via BTW of IB binnengehaald moet worden. Lijkt me toch een prima mannier om belasting te innen. Niemand dwingt je om een auto te kopen/leasen, en als je een auto koopt/leaset, wordt je richting een zuinige auto gestuurd, omdat die relatief goedkoper zijn. Dat is IMHO goed overheidsbeleid.t_captain schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 13:11:
BPM brengt minder dan 5% op van loon- en inkomstenbelasting. http://statline.cbs.nl/St...tion/?DM=SLNL&PA=81198NED
Bedenk eens een beter plan om die 1 miljard euro op te halen dan...AllSeeyinEye schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 15:25:
Oftewel: Belachelijke BPM van 30 tot 75k blijft in stand, want stel je voor dat de overheid een gat in een budget met iets anders dan de auto moet vullen....
Nou, nee dus, want het CO2 variabele deel wordt flink lager, dus voor de voorbeelden die hier zojuist werden aangehaald (Mustang) zal de prijs van de vervuilendere types dus flink lager worden (en de prijs van de basisvarianten (en van zuinige koekblikjes en bluemotions) dus iets hoger).AllSeeyinEye schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 15:25:
Oftewel: Belachelijke BPM van 30 tot 75k blijft in stand, want stel je voor dat de overheid een gat in een budget met iets anders dan de auto moet vullen....
Dit is daar niet het topic voor, maar er zijn voldoende alternatieven. Die maken Nederland dan wel een stuk minder 'sociaal' (en het is daar m.i. wel tijd voor!), zoals significant snijden in overheidsuitgaven in de zorg en de verantwoordelijkheid bij de burger neerleggen, echte managers neerzetten op cruciale punten in het ambtenaren apparaat die op methoden die in het bedrijfsleven gebruikelijk zijn kunnen beoordelen wie blijft en wie moet vertrekken, Snijden in uitkeringen en toeslagen (het is m.i. belachelijk dat iemand met een WW + toeslagen een groter bestedingsbudget heeft dan iemand die voor minimumloon en net iets hoger werkt), meer stimulans voor grote multinationals om in Nederland te vestigen dmv belastingafspraken -> werkgelegenheid en iets aan belasting is meer dan niets aan belasting etc.Z___Z schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 15:28:
[...]
Bedenk eens een beter plan om die 1 miljard euro op te halen dan...
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq