Keuze leaseauto - Deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 38 ... 53 Laatste
Acties:
  • 304.855 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjoekie
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
AllSeeyinEye schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 08:54:
[...]

Maar ook in dat geval scheelt er dus iets aan die perceptie. Als die collega's, zoals ik eerder aangaf, gewoon inzien dat ze de afgelopen 8 jaar gesubsidieerd hebben kunnen leasen, dan is er niets aan de hand. Nu lease ik zelf ook lekker goedkoop met een bijtelling van slechts 320 euro. En de volgende zal weer richting 400 gaan. Het is nu eenmaal zo, maar ik zal er geen 'mindere' auto om leasen.
Nogmaals, dat is het punt niet. Ze weten heel goed dat ze goedkoop en gesubsidieerd gereden hebben, die perceptie klopt gewoon. Daar gaat het niet om. Waar het om gaat is dat ze nu waarschijnlijk niet meer gaan leasen omdat ze de meerprijs (of "gewone" prijs voor jou) niet willen betalen.

Deze hele discussie begon met de stelling dat het bijtellingspercentage nauwelijks invloed zou hebben op de samenstelling van het hedendaagse wagenpark omdat iemand hier zo veel Porches en Audi's zag als hij uit het raam van zijn kantoor keek.
Ik ben het daar niet mee eens gezien de enorme hoeveelheid 14% auto's op de weg. Ik doe daar nog een schepje boven op door te stellen dat er een groep mensen gaat zijn die helemaal niet meer gaan leasen, omdat je voor 14% niet meer een fatsoenlijk gezinsbak hebt waar je kinderzitje en Bugaboo normaal in passen. Dat is wat ik probeer aan te geven met het praktijkvoorbeeld van een aantal van mijn collega's. En dat heeft geen reet te maken met (te) goedkoop gereden hebben de afgelopen jaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Tjoekie schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 09:38:
[...]

...
En dat heeft geen reet te maken met (te) goedkoop gereden hebben de afgelopen jaren.
Nou, daar heeft het juist alles mee te maken ;)
Als het voorheen niet mogelijk was vrij goedkoop te leasen zou die grote groep collega's van je überhaupt nooit een auto hebben geleased.

Maar goed, de 308sw is nu +/- 90 netto per maand duurder dan vorig jaar. Voor dat geld heb je nog steeds een prima gezinsauto en kun je privé alsnog niet goedkoper rijden

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 05-10 16:52

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Tjoekie schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 09:38:
[...]

Nogmaals, dat is het punt niet. (...)
Ik wens die collega's van je die (mogelijk) niet meer willen leasen veel succes met het vinden van een vergelijkbare (=dus nieuwe of jong gebruikte) auto tegen dezelfde of lagere kosten als dat ze die auto zouden hebben geleaset. Dat is een discussie waar je ook niet uit komt, maar feit is dat leasen goedkoper is dan zelf kopen, onderhouden en afschrijven, nog los van de investering die je zelf moet doen (voor een jonggebruikte Octavia of Megane zal je nog altijd een 15 tot 20.000 euro neer mogen tellen).

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online

PeaceNlove

Deugleuter

Waarom zou je een vergelijkbare auto willen rijden? Je kan ook de leasebak alleen zakelijk gaan rijden en een oud en afgeschreven boodschappenkarretje pakken voor de priveritten. Je denkt volgens mij te veel vanuit je eigen situatie en portemonnee en niet vanuit de situatie van anderen. En die is per persoon anders, dus kan het ook per persoon verschillen of een 14% auto prive gereden wordt en of een 21% auto ook nog steeds prive gereden wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 05-10 23:25
Z___Z schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 17:39:
[...]

Subsidie op zonnepanelen zorgt wel voor 20+ jaar aan CO2 reductie, terwijl subsidie op auto's maar een effect hebben van 4 jaar. [...]
Dat vat inderdaad de misrekening van de overheid samen, en daarmee de reden waarom de extreme differentiatie in CO2-belasting deels wordt teruggedraaid.

De overheid heeft ooit gedacht dat je het wagenpark kan vergroenen door de verkopen van nieuwe auto's (specifiek leaseauto's) naar de eco-modellen te drukken. Zonder rekening te houden met import en export.

Vervolgens zitten prive-rijders niet perse op hybrides te wachten en heeft Rusland een belastingregime waarin een hybride belastinggunstig kan worden ingevoerd. Gevolg: Priussen naar Rusland, "gewone auto's" tweedehands uit Duitsland importeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18:29

Joepla

Geavanceerde micro-elektronica

AllSeeyinEye schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 09:54:
[...]

Ik wens die collega's van je die (mogelijk) niet meer willen leasen veel succes met het vinden van een vergelijkbare (=dus nieuwe of jong gebruikte) auto tegen dezelfde of lagere kosten als dat ze die auto zouden hebben geleaset. Dat is een discussie waar je ook niet uit komt, maar feit is dat leasen goedkoper is dan zelf kopen, onderhouden en afschrijven, nog los van de investering die je zelf moet doen (voor een jonggebruikte Octavia of Megane zal je nog altijd een 15 tot 20.000 euro neer mogen tellen).
En zo is het. Zelf onlangs keuze gemaakt met zoveel mogelijk aangekruist in de lijst. Zit nog wel in de 21%, maar de maandelijkse verrassing zal fors zijn.
Maar hee: vroeger heb ik zelf ooit zo'n bak gekocht (ok, was net 3 maanden oud). Dat ging goed, totdat er een reparatie van ca. EUR 2500,- aan kwam. Moest gebeuren en niet iets voor de beun (ABS / traction control unit). Dat is meteen een half jaar bijtelling weg :(
Zelf een auto hebben en betalen valt zwaar tegen. Vooral de afschrijving tikt aan, maar wordt vaak buiten beschouwing gelaten want onzeker (hoeveel is 'ie nog waard bij inruilen?) en merk je niet iedere maand...
Tenzij je iets van 8 jaar oud koopt, dan heeft iemand anders het al voor je betaald.

Je bent auto-liefhebber, je geniet er elke dag van en betaalt de prijs. Of het maakt je niets uit waarin je rijdt en gaat voor de ultra low-cost auto en gaat een paar keer uitgebreid uit eten elke maand.

Live solarinfo op PVoutput [5500 Wp]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kellhus
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 03-10 07:03
Verwijderd schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 22:23:
Komt met name door de hogere BPM. Die is voor auto's met relatief veel CO2 uitstoot in 2016 weer hoger.

Maar je leasebudget is flink omhoog gegaan? Of TomTom aan het raam in de A6? Nofi btw.
Om het verhaal af te maken: het was mijn eigen fout - schijnbaar was mijn Diesel filter niet meer actief waardoor ik naar een benzine-model zat te kijken, waardoor het brandstofvoorschot natuurlijk een stukje hoger lag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maks
  • Laatst online: 12-09 17:54
Vandaag opgehaald 8), ik heb nog geen kinderen dus dit is misschien wel mijn enige kans om ooit nog een 3 deurs model te leasen dus ik dacht waarom niet haha.
Afbeeldingslocatie: https://triangle1.net/uploads/IMG-20160121-WA0011.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Maks schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 13:20:
Vandaag opgehaald 8), ik heb nog geen kinderen dus dit is misschien wel mijn enige kans om ooit nog een 3 deurs model te leasen dus ik dacht waarom niet haha.
[afbeelding]
RED Edition 140PK? Met welke optie's ? :) Mooie bak, congrats!

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maks
DennusB schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 13:21:
[...]

RED Edition 140PK? Met welke optie's ? :) Mooie bak, congrats!
Yes :), thanks ik was als een kind zo blij bij de dealer haha. Je kon uit niet zo veel opties kiezen voor de Fiesta (weet niet of dit een Ford ding is), ik heb voor de 17" lmv en de Sony Navi + DAB Radio gekozen. Enige optie die je nog kan kiezen zijn getinte ramen maar ik wist niet precies of dat heel mooi zou zijn (dan benadert het al snel een Fiesta Van 8) ).

Best een leuk geluid voor een 3 cilinder ook, als hier iemand in dezelfde prijsklasse (Clio, polo etc.) kan leasen en geen praktische keuze hoeft te maken dan is ie zeker aan te raden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Maks schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 13:26:
[...]

Yes :), thanks ik was als een kind zo blij bij de dealer haha. Je kon uit niet zo veel opties kiezen voor de Fiesta (weet niet of dit een Ford ding is), ik heb voor de 17" lmv en de Sony Navi + DAB Radio gekozen. Enige optie die je nog kan kiezen zijn getinte ramen maar ik wist niet precies of dat heel mooi zou zijn (dan benadert het al snel een Fiesta Van 8) ).

Best een leuk geluid voor een 3 cilinder ook, als hier iemand in dezelfde prijsklasse (Clio, polo etc.) kan leasen en geen praktische keuze hoeft te maken dan is ie zeker aan te raden.
Ja, ik heb ook een Fiesta, dikke bak. Rijd erg fijn :)
Die Sony upgrade is ook erg fijn, geluid klinkt erg top! Heb je ook lederen bekleding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maks
DennusB schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 13:29:
[...]

Ja, ik heb ook een Fiesta, dikke bak. Rijd erg fijn :)
Die Sony upgrade is ook erg fijn, geluid klinkt erg top! Heb je ook lederen bekleding?
Nee dat kon ik niet kiezen, ik zag eerder in het topic dat jij dat wel had, ziet er echt strak uit! Was dat een officiële optie of is dat via de leasemaatschappij gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Maks schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 13:35:
[...]

Nee dat kon ik niet kiezen, ik zag eerder in het topic dat jij dat wel had, ziet er echt strak uit! Was dat een officiële optie of is dat via de leasemaatschappij gedaan?
Ja ik heb het, was gewoon een officiële 'af-fabriek' optie. Ik heb hem verder ook vrijwel full-option, bij de Red & Black edition kan je inderdaad minder kiezen zie ik op de prijslijst!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ubahnub
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 21-02 14:43
Ik mag voor het eerst een leaseauto kiezen! Nog nooit eerder een nieuwe auto gehad, alleen maar tweedehands gekocht, dus dit is spannend. :)

Ik zit alleen wel even muur vast op welke keuze ik zou maken.. ze hebben mij volledige vrijheid gegeven om te kiezen wat ik wil.

Momenteel is mijn shortlist:

- VW Passat Highline
- Ford Mondeo Business Ed+
- Volvo V60 Kinetic
- Renault Talisman Intens
- Skoda Superb Combi Style

Alle keuzes hebben een veelvoud aan opties en zijn vrij compleet. De een wat completer dan de andere (de Volvo en VW zijn de kaalste van allemaal). Ze hebben allemaal hun eigen voordelen, maar zijn er ook grote nadelen bij deze keuzes die misschien niet evident zijn? Ik heb al veel reviews opgezocht om te kijken welke er het beste uitkomt, maar er is nooit een duidelijke winnaar.

Help dit leasenubje er eens uit. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Nu online
Lekker gaan proefrijden :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Belangrijk is een testritje te maken en op papier te zetten welke opties je belangrijk vindt. Ik zou persoonlijk voor de VW of de Skoda gaan. De V60 Kinetic is vrij kaal en Renault/Ford is niet zo mijn ding. Misschien dat je vermogen ook van belang vindt? Dat kan ook nog meespelen. Verder zal iedereen zijn eigen mening hebben waar je niet veel aan hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Nu online
Ubahnub schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 14:08:
Ik mag voor het eerst een leaseauto kiezen! Nog nooit eerder een nieuwe auto gehad, alleen maar tweedehands gekocht, dus dit is spannend. :)

Ik zit alleen wel even muur vast op welke keuze ik zou maken.. ze hebben mij volledige vrijheid gegeven om te kiezen wat ik wil.

- VW Passat Highline
- Volvo V60 Kinetic

Alle keuzes hebben een veelvoud aan opties en zijn vrij compleet. De een wat completer dan de andere (de Volvo en VW zijn de kaalste van allemaal). Ze hebben allemaal hun eigen voordelen, maar zijn er ook grote nadelen bij deze keuzes die misschien niet evident zijn? Ik heb al veel reviews opgezocht om te kijken welke er het beste uitkomt, maar er is nooit een duidelijke winnaar.

Het zijn ook totaal andere auto's.
Wat zoek je? Wat is voor jouw belangrijk? (kofferbak ruimte, vermogen, groen etc.)

En niet geheel onbelangrijk, wat is je budget.
Voor sommige bovenstaande auto's heb je een aardig budget nodig in ieder geval.

[ Voor 5% gewijzigd door GeeMoney op 21-01-2016 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

- VW Passat Highline
- Volvo V60 Kinetic

Ik heb zelf in de V60 gereden en de Skoda Superb. De anderen niet. Ik kom nu vanaf een Renault Megane (2012) die ik met veel plezier heb gereden de afgelopen jaren. De V60 vond ik te klein (1m93 en vriendin is 1m80) en lang niet zo ruim als de Superb. Maar ik vond de Superb zelf iets te groot (we wonen in de stad en parkeren is soms al spannend met mijn Megane). Dus daarom denk ik dat ik een Octavia neem (110 pk want de combi voor 150 pk is 25% :( ). Wel de Style Business ofc met extra opties.

Misschien die meenemen? Toegegeven... het is een stapje terug van de Superb, maar het scheelt je ook wel 80 euro pm. (ben zelf geen auto liefhebber dus dat telt dan weer voor mij).

De Talisman moet ik nog proefrijden, lijkt mij ook wel wat. Maar ik weet niet of ik weer een Renault wil. Soms is iets anders ook wel leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ubahnub
GeeMoney schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 14:25:
[...]

Het zijn ook totaal andere auto's.
Wat zoek je? Wat is voor jouw belangrijk? (kofferbak ruimte, vermogen, groen etc.)

En niet geheel onbelangrijk, wat is je budget.
Voor sommige bovenstaande auto's heb je een aardig budget nodig in ieder geval.
Ik woon en werk in Belgie, dus de regelingen zijn hier iets anders dan in Nederland. Ik moet alleen een voordeel alle aard betalen, dit is voor alle wagens in het lijstje hetzelfde. Bijtelling hoef ik me geen zorgen om te maken. De auto's vallen allemaal binnen het leasebudget.

Voor mij is comfort het belangrijkste. Ik rijd dagelijks 140 kilometer, op jaarbasis ongeveer 45.000. Er moet wel iets van vermogen in zitten, maar een 120pk diesel motor is tegenwoordig goed zat. Hoef geen snelheidsmonster te hebben.
Verwijderd schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 14:29:
[...]

Ik heb zelf in de V60 gereden en de Skoda Superb. De anderen niet. Ik kom nu vanaf een Renault Megane (2012) die ik met veel plezier heb gereden de afgelopen jaren. De V60 vond ik te klein (1m93 en vriendin is 1m80) en lang niet zo ruim als de Superb. Maar ik vond de Superb zelf iets te groot (we wonen in de stad en parkeren is soms al spannend met mijn Megane). Dus daarom denk ik dat ik een Octavia neem (110 pk want de combi voor 150 pk is 25% :( ). Wel de Style Business ofc met extra opties.

Misschien die meenemen? Toegegeven... het is een stapje terug van de Superb, maar het scheelt je ook wel 80 euro pm. (ben zelf geen auto liefhebber dus dat telt dan weer voor mij).

De Talisman moet ik nog proefrijden, lijkt mij ook wel wat. Maar ik weet niet of ik weer een Renault wil. Soms is iets anders ook wel leuk.
Ik ga vandaag een proefrit doen in de Passat, ben erg benieuwd. Morgen testritje in de Mondeo. Ik heb vroeger in een oude Audi A4 gereden, maar ik vond deze wat stroef in vergelijking met wat ik nu heb. Ben benieuwd of de nieuwere Duitsers dat nog steeds hebben.

Een grote auto is voor mij geen probleem. We hebben onze eigen oprit, dus kan altijd parkeren. Op h et werk hebben we ook een prive parkeerruimte, dus daar ook weinig problemen. Zo vaak kom ik de stad niet in met mijn auto.

Genoeg ruimte vind ik het belangrijkste. Ik ben zelf 1.89m, mijn vrienden zijn allemaal 1.85m+. Ik ben normaal altijd de aangewezen BOB en ik ga ook graag op reis met de auto. Ik heb nu een Jaguar X-Type, en die laat toch wat de wensen over als je achterin zit. Wat dat betreft is de Skoda misschien de beste optie. Maar ik heb totaal geen ervaring met Skoda, doen die tegenwoordig nog onder voor VW? Of is het eigenlijk vergelijkbaar goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is best vergelijkbaar met elkaar (toch dezelfde fabrikant). De Passat zit mijn inziens tussen de Superb en de Octavia in. De Octavia heeft overigens ook genoeg ruimte (meer ruimte dan de V60 en zeker achterin). Als ik voorin zit en dan echt lekker zit dan heb ik achter zoveel beenruimte dat ik de stoel van de bestuurder niet eens raak. En dat is dan nog de Octavia.... de Superb kan je bijna nog voorlangs lopen. ;) Als het geld niet uitmaakt en een wat loggere auto (met idem rijgedrag) niet erg vindt dan is de Superb de best bang for buck in mijn optiek.

Ik eh... heb weinig ervaring met de Jaguar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Nu online
Ubahnub schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 14:56:
[...]

Ik woon en werk in Belgie, dus de regelingen zijn hier iets anders dan in Nederland. Ik moet alleen een voordeel alle aard betalen, dit is voor alle wagens in het lijstje hetzelfde. Bijtelling hoef ik me geen zorgen om te maken. De auto's vallen allemaal binnen het leasebudget.

Voor mij is comfort het belangrijkste. Ik rijd dagelijks 140 kilometer, op jaarbasis ongeveer 45.000. Er moet wel iets van vermogen in zitten, maar een 120pk diesel motor is tegenwoordig goed zat. Hoef geen snelheidsmonster te hebben.

[...]

Ik ga vandaag een proefrit doen in de Passat, ben erg benieuwd. Morgen testritje in de Mondeo. Ik heb vroeger in een oude Audi A4 gereden, maar ik vond deze wat stroef in vergelijking met wat ik nu heb. Ben benieuwd of de nieuwere Duitsers dat nog steeds hebben.

Een grote auto is voor mij geen probleem. We hebben onze eigen oprit, dus kan altijd parkeren. Op h et werk hebben we ook een prive parkeerruimte, dus daar ook weinig problemen. Zo vaak kom ik de stad niet in met mijn auto.

Genoeg ruimte vind ik het belangrijkste. Ik ben zelf 1.89m, mijn vrienden zijn allemaal 1.85m+. Ik ben normaal altijd de aangewezen BOB en ik ga ook graag op reis met de auto. Ik heb nu een Jaguar X-Type, en die laat toch wat de wensen over als je achterin zit. Wat dat betreft is de Skoda misschien de beste optie. Maar ik heb totaal geen ervaring met Skoda, doen die tegenwoordig nog onder voor VW? Of is het eigenlijk vergelijkbaar goed?
Superb is een iets verlengde Passat die iet wat meer op comfort gericht is en ook zo rijdt. De motoren en versnellingsbakken zijn allemaal hetzelfde. De Superb is meestal wat minder afgewerkt op materiaalvlak, maar dat is grotendeels persoonlijk. Ook zijn er veel dingen die (in België al zeker) standaard zijn op de Passat, maar niet op de Superb. Vaak van die kleine dingetjes. Indien je dat niet erg vind is de Superb net dat beetje goedkoper, indien je die kleine dingen aanvinkt, dan is het verschil met de Passat minimaal zowel op prijs als op uitrusting vlak.

Een vergelijking, wel van een half jaar terug dus de prijzen zullen al wel weer verandert zijn.
http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/44594445

[ Voor 3% gewijzigd door AndRo555 op 21-01-2016 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Nu online
geen mazda 6 op je lijstje?

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 16:14

- VW Passat Highline
- Volvo V60 Kinetic

Heb je ook gekeken naar de v60 nordic editions? Ik weet niet wat je budget is, maar zowel de D2, D3 als de D4 vallen in de 21% categorie. Of als je ook benzine mag is een T4 of T5 nog leuker, maar weet niet of die ook in de 21% vallen. De nordic editions zijn best leuk aangekleed met parkeerverwarming, volvo on call, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:44
Dat was ook het advies dat ik wilde geven. Zon auto moet je een keer in rijden om daar een mening over te hebben.

Rijdt gewoon goed zeker de 2.2D en de skylease uitvoeringen zijn goed uitgerust.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emcore
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 28-08 15:16
wd200 schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 19:25:
[...]

Dat was ook het advies dat ik wilde geven. Zon auto moet je een keer in rijden om daar een mening over te hebben.

Rijdt gewoon goed zeker de 2.2D en de skylease uitvoeringen zijn goed uitgerust.
En daarnaast ziet hij er ook nog eens schitterend uit, maar goed dat is persoonlijk natuurlijk.

Wat ik er wel wazig aan vind is dat bij de 6 de 'zakelijke' top uitvoering (te weten de skylease gt) een aantal zaken qua uitrusting minder heeft dan de 'particuliere' top uitvoering (te weten de gt-m). (Oa Adaptive cruise control, heads up display, en nog wat spul)

Bij de mazda 3 is dat weer net andersom.
Aparter is misschien nog dat de skylease gt mazda 3 met 18 inch geleverd wordt, terwijl de 6 (die toch zo'n 25 cm langer is) er in de skylease gt uitvoering 17 inch onder krijgt. De gt-m heeft dan weer 19 inch..

Hoe dan ook een zeer mooie wagen, je ziet ze maar weinig (de sedan al helemaal).

Trouwens heb ik begrepen dat je in Belgie ook meer belasting betaalt afhankelijk van de motorinhoud, ik weet niet hoe veel dat is maar dan is een 1.6 (als je voor de 120pk versie gaat van bijvoorbeeld de Superb) misschien net wat beter voor de portemonnee dan een mazda 6; die leveren ze niet kleiner dan met een 2.0 benzine motor met 145 pk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ubahnub
Mazda 6 had zeker op het lijstje gemogen van mij, maar deze krijg ik in Belgie jammer genoeg niet binnen het budget, zeker de diesel versie niet.

Net proefrit in de Passat achter de rug, rijd best lekker. Heel anders dan ik had verwacht. De Superb hadden ze niet klaar staan voor een proefrit, daar moet ik volgende week voor terugkomen.
Trishul schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 18:23:
[...]

Heb je ook gekeken naar de v60 nordic editions? Ik weet niet wat je budget is, maar zowel de D2, D3 als de D4 vallen in de 21% categorie. Of als je ook benzine mag is een T4 of T5 nog leuker, maar weet niet of die ook in de 21% vallen. De nordic editions zijn best leuk aangekleed met parkeerverwarming, volvo on call, etc.
De Nordic edition heb ik in Belgie nog niet gezien, weet niet of ze die hier ook beschikbaar hebben gemaakt. Maar tot nu toe kreeg ik alleen maar de goedkoopste V60 in het budget met maar heel weinig opties (al een geluk dat momenteel het Business pack gratis is).

Maar goed, morgen proefritje in de Mondeo en de Renault Talisman en volgende week een rondje rijden in de Superb. Ik ben benieuwd. :) Ik zal laten weten wat het word!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Nu online
ahh jammer:)

Anyway in autotesten die ik heb gelezen komt de superb er meestal als de wat confortabelere mindere bochtenridder uit van de twee, ik vind hem persoonlijk wel mooier dan een passat. De talisman heb ik nog niets over gelezen, ben benieuwd welke het wordt en waarom!

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-10 08:53
Trishul schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 18:23:
[...]

Bijtellingsregeling is totaal anders in Belgie. Die zijn geen NL bijtellingsland! In Be betaal je als je heel gek doet 50 euro per maand voor je auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heinemancp
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 13:28
Maks schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 13:26:
[...]

Mooie bak!! In het zwart met privacy glass is ook prima hoor ;) Mis alleen zo'n 30pk met diesel... Zie paar pagina's terug.
Heb jij je DAB+ al gevonden op je radio? Kan het niet vinden op de plek waar het zou moeten zitten (bij FM/AM keuze) volgens de handleiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Heinemancp schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 13:20:
[...]

Mooie bak!! In het zwart met privacy glass is ook prima hoor ;) Mis alleen zo'n 30pk met diesel... Zie paar pagina's terug.
Heb jij je DAB+ al gevonden op je radio? Kan het niet vinden op de plek waar het zou moeten zitten (bij FM/AM keuze) volgens de handleiding.
Als je een paar keer op FM drukt kom je vanzelf langs DAB+1 en DAB+2 (als je de optie in je auto hebt) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Splash-
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17-09 22:40
Hmmm ik moet in Q1 2016 (nu dus) een nieuwe leaseauto. Maar zat te denken aan een skoda octavia combi. Maar de 150 pk is nu 25% ipv 21% en met de 110 pk twijfel ik of ik de lange snelwegritten en het meetrekken van een aanhanger wel prettig vindt.

Zou het handig zijn om een short lease te doen tot volgend jaar alles in 22% valt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heinemancp
DennusB schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 13:23:
[...]

Als je een paar keer op FM drukt kom je vanzelf langs DAB+1 en DAB+2 (als je de optie in je auto hebt) :)
Ja niet dus, maar wel Sony radio met Advanced Navigation Technolgy Pakket (of zoiets) waar dat in moest zitten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Heinemancp schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 13:32:
[...]

Ja niet dus, maar wel Sony radio met Advanced Navigation Technolgy Pakket (of zoiets) waar dat in moest zitten...
Dan zou ik het even checken, want als je het daar niet zit zit het niet in je auto..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
-Splash- schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 13:31:
Hmmm ik moet in Q1 2016 (nu dus) een nieuwe leaseauto. Maar zat te denken aan een skoda octavia combi. Maar de 150 pk is nu 25% ipv 21% en met de 110 pk twijfel ik of ik de lange snelwegritten en het meetrekken van een aanhanger wel prettig vindt.

Zou het handig zijn om een short lease te doen tot volgend jaar alles in 22% valt?
Bel de leasemaatschappij of een dealer, kans is best nog aanwezig dat ze nog een 21% model op voorraad hebben.
Zelfde geldt voor een 308

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Nu online
wvkreg schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 10:31:
[...]

Bijtellingsregeling is totaal anders in Belgie. Die zijn geen NL bijtellingsland! In Be betaal je als je heel gek doet 50 euro per maand voor je auto.
Het is wel iets meer dan dat, of je moet in een koekblik rijden. Passat Highline kost hier 86 euro per maand. Het nadeel is wel dat je geen benzine kan rijden want veel duurder en bijna geen enkele werkgever laat het toe.
Maar ook elke grotere velg of automaat die een iets hoger verbruik met zich meebrengt, kost makkelijk 10 euro meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
AndRo555 schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 14:01:
[...]

Het is wel iets meer dan dat, of je moet in een koekblik rijden. Passat Highline kost hier 86 euro per maand. Het nadeel is wel dat je geen benzine kan rijden want veel duurder en bijna geen enkele werkgever laat het toe.
Maar ook elke grotere velg of automaat die een iets hoger verbruik met zich meebrengt, kost makkelijk 10 euro meer.
Oei, toch wel 10 euro....
Alleen de bijtelling van een passat highline hier in Nederland kost al meer dan 300 euro per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Nu online
cypher21 schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 14:05:
[...]

Alleen de bijtelling van een passat highline hier in Nederland kost al meer dan 300 euro per maand.
Je mag er wel langer mee in de file staan, op slechtere wegen mee rijden en sowieso al minder van je loon houden na belasting...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
AndRo555 schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 14:06:
[...]

Je mag er wel langer mee in de file staan, op slechtere wegen mee rijden en sowieso al minder van je loon houden na belasting...
Ach , goedkoper wonen compenseert dat natuurlijk weer ;)
Maar goed, dat is een hele andere discussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freelh
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 04-10 08:59
In related news:
Deze Belg heeft zonet een offerte aangevraagd voor de nieuwe BMW X1.
* freelh komt zelf van een BMW 116d en zoekt toch een comfortabelere wagen voor die slechtere wegen en files.
Die ene snelle bocht zal met deze wagen ook wel lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bReChThOu
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16:08

bReChThOu

Team Belgium

freelh schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 14:11:
In related news:
Deze Belg heeft zonet een offerte aangevraagd voor de nieuwe BMW X1.
* freelh komt zelf van een BMW 116d en zoekt toch een comfortabelere wagen voor die slechtere wegen en files.
Die ene snelle bocht zal met deze wagen ook wel lukken.
Sprak vorig weekend in de bandencentrale iemand gelijkaardig. Die had ook de bmw 1 ingeruild voor een X1. De klacht was dat die niet zo vinnig was als de 1, waarschijnlijk gelijkaardige motor maar minder prestaties door zwaardere en grotere auto..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freelh
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 04-10 08:59
bReChThOu schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 14:22:
[...]
Sprak vorig weekend in de bandencentrale iemand gelijkaardig. Die had ook de bmw 1 ingeruild voor een X1. De klacht was dat die niet zo vinnig was als de 1, waarschijnlijk gelijkaardige motor maar minder prestaties door zwaardere en grotere auto..
De specificaties liegen er dan ook niet om. Ik heb offerte aangevraagd voor 2 motorisaties om een upgrade te overwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

cypher21 schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 14:05:
[...]

Lol, ik betaal al meer voor een Octavia....

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miesjh
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 18:22

Miesjh

Xbox Live: Miesjh NL

Er zijn trouwens nog steeds 7% auto's te krijgen. Autobedrijf Van Leeuwen in Veenendaal heeft nog Passat/Golf GTE's staan.

Xbox Live: Miesjh NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heinemancp
DennusB schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 13:33:
[...]

Dan zou ik het even checken, want als je het daar niet zit zit het niet in je auto..
goed, even gebeld met de dealer, het zit dus zo:
Als je de Fiesta Titanium Lease Diesel neemt met Advanced Navigation Technology Pakket (standaard bij de Titanium Lease neemt) zit er een andere uitrusting op dan als je een los ANTP neemt. En hier mist dus de DAB+ tuner. Heel vreemde zaak, want ik kon het dus niet eens als optie kiezen.

Dus, wel iets om op te letten, als je alles aankruist qua opties, heb je dus niet alles bij Ford.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Heinemancp schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 10:45:
[...]

goed, even gebeld met de dealer, het zit dus zo:
Als je de Fiesta Titanium Lease Diesel neemt met Advanced Navigation Technology Pakket (standaard bij de Titanium Lease neemt) zit er een andere uitrusting op dan als je een los ANTP neemt. En hier mist dus de DAB+ tuner. Heel vreemde zaak, want ik kon het dus niet eens als optie kiezen.

Dus, wel iets om op te letten, als je alles aankruist qua opties, heb je dus niet alles bij Ford.
Goed om te weten maar wel balen dat je nu geen DAB+ hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heinemancp
DennusB schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 10:46:
[...]

Goed om te weten maar wel balen dat je nu geen DAB+ hebt
Ja gevraagd wat het achteraf inbouwen kost, maar nog geen antwoord op gekregen.
vraag me trouwens af wat het verschil is? Met je het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
AllSeeyinEye schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 15:18:
[...]

Lol, ik betaal al meer voor een Octavia....
Ga je dat nou in enige vorm elke 500 posts weer ter sprake brengen :?

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:28

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Heinemancp schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 10:55:
[...]

Je mist wat zenders zoals Arrow Classic Rock, 3FM alternative, radio 2 top 2000, Q-Music non stop e.d.
Verder is de geluidskwaliteit van DAB+ beter. Als mijn radio even geen bereik heeft schakelt hij over naar FM, en die overgang merk je erg goed. FM is veel vlakker en wat scheller dan DAB +

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Maks schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 13:20:
[afbeelding]
Gaaf ding!

goede gedachte dat je nu je kans nog heb gegrepen ;)
ik heb het een paar jaar geleden ook eens geprobeerd om een rode auto aan te vragen.. werdt nog net niet gelynched :P
verweer was dat het geen zakelijke kleur was :( slaat nergens op natuurlijk want oa. Hilti en DE rijden ook in rode voitures rond en dat ziet er prima uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Heinemancp schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 10:55:
[...]

Je merkt het erg goed, vooral in het heel hoog of juist heel laag merk je echt extreme verschillen met DAB+!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Oogje schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 11:04:
[...]

Ga je dat nou in enige vorm elke 500 posts weer ter sprake brengen :?
Als dat dingen in perspectief brengt, ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maks
shameete schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 12:22:
[...]

Gaaf ding!

ik heb het een paar jaar geleden ook eens geprobeerd om een rode auto aan te vragen.. werdt nog net niet gelynched :P
verweer was dat het geen zakelijke kleur was :( slaat nergens op natuurlijk want oa. Hilti en DE rijden ook in rode voitures rond en dat ziet er prima uit.
Thanks :), ik heb het wel eerst even overlegd maar mijn baas is heel erg flexibel gelukkig. Persoonlijk zou ik als klant het ook niet erg vinden als iemand in een rode Fiesta aan zou komen rijden, er zitten ook geen aftermarket spoilers ofzo op, het is nog redelijk beschaafd denk ik :+.
Heinemancp schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 13:20:
[...]
Thanks, getinte ruiten zijn wel mooi als je hem in panther black hebt denk ik. En DAB radio nog niet getest, volgens mij zit dat er wel op! Zelf luister ik alleen Radio 1 of muziek via mijn telefoon (via Ford Sync) maar ik ga zo eens testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

shameete schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 12:22:
[...]

Gaaf ding!

Bij ons worden rode auto's ook nog niet toegestaan, in geen enkel contrast zelfs.

Dat Hilti en DE rode auto's rijden, dat komt natuurlijk omdat rood een wezenlijk onderdeel vormt voor de logo's van deze bedrijven. De auto's die je van die merken ziet rijden, bevatten daarom ook bedrijfsreclame op de auto's, toch net iets anders dan een leaseauto zonder reclame.

Dat gezegd hebbende, ik vind het ook niet van deze tijd om als bedrijf zijnde rood te weigeren op leaseauto's, volgens mij zijn deze – net als de 'kleur' wit – ook steeds couranter geworden in de tweedehands markt.

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

RomeoJ schreef op zondag 24 januari 2016 @ 16:27:
[...]

Bij ons worden rode auto's ook nog niet toegestaan, in geen enkel contrast zelfs.

Dat Hilti en DE rode auto's rijden, dat komt natuurlijk omdat rood een wezenlijk onderdeel vormt voor de logo's van deze bedrijven. De auto's die je van die merken ziet rijden, bevatten daarom ook bedrijfsreclame op de auto's, toch net iets anders dan een leaseauto zonder reclame.

Dat gezegd hebbende, ik vind het ook niet van deze tijd om als bedrijf zijnde rood te weigeren op leaseauto's, volgens mij zijn deze – net als de 'kleur' wit – ook steeds couranter geworden in de tweedehands markt.
Volgens mij is die kleur wit omdat dat de goedkoopste kleur is om te repareren en waarbij je verreweg het minste ziet van een reparatie.

Verder snap ik het ook niet waarom je als bedrijf de kleuren van de auto's zou beperken. Alsof iemand anders tegen je aankijkt wanneer je met een rode of gele auto bent dan wanneer je met een witte auto komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Nu online
Brilsmurfffje schreef op zondag 24 januari 2016 @ 17:25:
[...]

Volgens mij is die kleur wit omdat dat de goedkoopste kleur is om te repareren en waarbij je verreweg het minste ziet van een reparatie.

Verder snap ik het ook niet waarom je als bedrijf de kleuren van de auto's zou beperken. Alsof iemand anders tegen je aankijkt wanneer je met een rode of gele auto bent dan wanneer je met een witte auto komt.
Niet elk bedrijf leased zijn auto's. En als ze ze zelf kopen dan willen ze die ook nog wel makkelijk aan een redelijke prijs kwijt na zoveel jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralfbosz
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:01

ralfbosz

xm create bosz -c

Brilsmurfffje schreef op zondag 24 januari 2016 @ 17:25:
[...]

Dit heeft ook te maken met pool-auto's. Als jij binnen vier/vijf jaar je huidige bedrijf verlaat zit het bedrijf nog wel voor de rest van de lease met je auto in de 'pool'. Dan denk ik dat men niet blij is met een kanarie-gele auto die geen enkele collega wil 'leasen'.

rm -r *

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:48

Jazzy

Moderator SSC/PB

Moooooh!

Daar zijn zogenaamde courantheidsklasses voor, die hanteren leasemaatschappijen en dus de werkgever om te voorkomen dat je met een zeer ongebruikelijke auto blijft zitten.

Exchange en Office 365 specialist. Mijn blog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murzeltje
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07-02-2024

Murzeltje

PSN/XBOX : Murzeltje1976

ralfbosz schreef op maandag 25 januari 2016 @ 07:43:
[...]

Dit heeft ook te maken met pool-auto's. Als jij binnen vier/vijf jaar je huidige bedrijf verlaat zit het bedrijf nog wel voor de rest van de lease met je auto in de 'pool'. Dan denk ik dat men niet blij is met een kanarie-gele auto die geen enkele collega wil 'leasen'.
Niet precies de mijne, maar wel in deze kleur geleased _/-\o_

Afbeeldingslocatie: http://s7.postimg.org/5rshomiyv/hello_yellow_citroen_cactus_2015.jpg

PSN/XBOX : Murzeltje1976

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tikkietrugjaap
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19:22
Jazzy schreef op maandag 25 januari 2016 @ 08:51:
Daar zijn zogenaamde courantheidsklasses voor, die hanteren leasemaatschappijen en dus de werkgever om te voorkomen dat je met een zeer ongebruikelijke auto blijft zitten.
He dat is interessante informatie. Altijd al gedacht dat ze zoiets mee zouden nemen in hun prijs maar nooit geweten hoe dat heette.

Anyway, ik kwam dus een PDF van Alphabet leasemaatschappij tegen en het is best interessant om te zien welke auto's blijkbaar populair zijn en/of goed door te verkopen zijn.

Prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
ralfbosz schreef op maandag 25 januari 2016 @ 07:43:
[...]

daar zijn over het algemeen 2 oplossingen voor:

- bij de leaseaanvraag geeft de berijder aan de auto mee te nemen indien eerder uit dienst. dit houdt juridisch niet altijd stand, ik kan me wat vraagstukken op VAVDZ herinneren dat een rechter er gehakt van maakte. maar dat zal per zaak ongetwijfeld verschillen en de manier waarop je bij een bedrijf weggaat.

- geen kwestie van willen, als er een auto 'over' is en er is iemand waarvan de auto er uit gaat dan krijg je gewoon de overgebleven auto. of wat hier nogal eens gebeurd: bij nieuw in dienst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralfbosz

ralfbosz

xm create bosz -c

shameete schreef op maandag 25 januari 2016 @ 13:12:
[...]

daar zijn over het algemeen 2 oplossingen voor:

- bij de leaseaanvraag geeft de berijder aan de auto mee te nemen indien eerder uit dienst. dit houdt juridisch niet altijd stand, ik kan me wat vraagstukken op VAVDZ herinneren dat een rechter er gehakt van maakte. maar dat zal per zaak ongetwijfeld verschillen en de manier waarop je bij een bedrijf weggaat.

- geen kwestie van willen, als er een auto 'over' is en er is iemand waarvan de auto er uit gaat dan krijg je gewoon de overgebleven auto. of wat hier nogal eens gebeurd: bij nieuw in dienst.
Bij die 2e veel plezier met werven !

Die 1e zie ik ook geen stand houden, wat als de persoon overlijdt? Ga je dan de nabestaande verplichten de auto over te nemen?

Beetje zinloze discussie hier ook, het is gewoon dat enkele bedrijven dit hebben ingevoerd, net als een beperkte merkenlijst (hier maar keuze uit 7 merken).

rm -r *

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:24

vectormatic

Warlock of the doorlock

ralfbosz schreef op maandag 25 januari 2016 @ 13:33:
[...]

Bij die 2e veel plezier met werven !
Dat gebeurt bij vrij veel bedrijven hoor, en zolang er coulant wordt omgegaan met het "opdringen" van een auto is dat ook geen probleem

Ik kreeg bij binnenkomst bij mijn huidige werkgever een fijne Megane station Bose Edition 14%, vond het meteen geen probleem dat ik zelf niks mocht kiezen, zeker gezien de Megane nieuw toen niet meer met 14% te krijgen was.

Die Megane loopt dit jaar uit zn contract, en mits ze ergens weer een leuke 14% station vandaan toveren hoor je mij niet klagen, als het een nieuw leasecontract wordt, wordt het toch niet spannender dan dat.

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Zijn er al mensen die een Kia Carens hebben overwogen!?

Ik zat een beetje te kijken naar een 7 zitter en dan kom je al snel uit bij een Zafira of een grand Senic, maar die zitten een stukje boven de 30k, waardoor de bijtelling duur gaat worden en hij ook hogere budgetten gaat vereisen.

Nu is een Lodgy misschien wat overdreven ;)

Maar een Kia Carens heeft -zie ik- ook 7 zitplaatsen standaard.
En tot mijn verbazing een hele mooie dieselprijs:
http://www.kia.com/nl/modellen/kia-carens/prijzen-en-specs/

25.995 euro...

Wat zijn de nadelen?
Of hebben gewoon weinig mensen hem overwogen!?

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
vectormatic schreef op maandag 25 januari 2016 @ 14:13:
[...]

Dat gebeurt bij vrij veel bedrijven hoor, en zolang er coulant wordt omgegaan met het "opdringen" van een auto is dat ook geen probleem

Ik kreeg bij binnenkomst bij mijn huidige werkgever een fijne Megane station Bose Edition 14%, vond het meteen geen probleem dat ik zelf niks mocht kiezen, zeker gezien de Megane nieuw toen niet meer met 14% te krijgen was.

Die Megane loopt dit jaar uit zn contract, en mits ze ergens weer een leuke 14% station vandaan toveren hoor je mij niet klagen, als het een nieuw leasecontract wordt, wordt het toch niet spannender dan dat.
Zo gebeurt het hier ook inderdaad, gewoon in goed overleg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 05-10 23:25
Ik zou een Kia Carens zien als een "5 + 2", niet als een zevenzitter. De achterste twee zitten in de plek waar je normaal je bagage hebt, en de plekken lijken alleen toegankelijk door de 2e zitrij voorbij te klimmen (geen schuifdeur). Verder is 115 pk op 1500 kg niet fantastisch (in de 25% bijtelling).

Voor de rest weinig op aan te merken. Veel waar voor je geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
t_captain schreef op maandag 25 januari 2016 @ 14:40:
Ik zou een Kia Carens zien als een "5 + 2", niet als een zevenzitter. De achterste twee zitten in de plek waar je normaal je bagage hebt, en de plekken lijken alleen toegankelijk door de 2e zitrij voorbij te klimmen (geen schuifdeur). Verder is 115 pk op 1500 kg niet fantastisch (in de 25% bijtelling).

Voor de rest weinig op aan te merken. Veel waar voor je geld.
Misschien eens in het echt bekijken...

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Nu online
vectormatic schreef op maandag 25 januari 2016 @ 14:13:
[...]

Hier precies hetzelfde. Welliswaar een 25% Volvo C30, maar hij is nog altijd goedkoper dan mijn vorige lease auto en hij rijdt prima. In april loopt ie af en aangeven dat ik graag zelf inzage zou willen hebben in hun wagenpark of dat ik zelf een nieuwe mag kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralfbosz

ralfbosz

xm create bosz -c

Maar geen van die opgedrongen auto's was knal geel, daar ging het over. De Renault en Volvo klinken niet echt als buitenbeentjes.

rm -r *

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:19

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

dfrenner schreef op maandag 25 januari 2016 @ 14:16:
Zijn er al mensen die een Kia Carens hebben overwogen!?

Ik zat een beetje te kijken naar een 7 zitter en dan kom je al snel uit bij een Zafira of een grand Senic, maar die zitten een stukje boven de 30k, waardoor de bijtelling duur gaat worden en hij ook hogere budgetten gaat vereisen.

Nu is een Lodgy misschien wat overdreven ;)

Maar een Kia Carens heeft -zie ik- ook 7 zitplaatsen standaard.
En tot mijn verbazing een hele mooie dieselprijs:
http://www.kia.com/nl/modellen/kia-carens/prijzen-en-specs/

25.995 euro...

Wat zijn de nadelen?
Of hebben gewoon weinig mensen hem overwogen!?
Prius Plus/Wagon met 21% bijtelling geen optie?

Carens is prima, maar toch 25% bijtelling en relatief oude motor

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ubahnub

- VW Passat Highline
- Volvo V60 Kinetic

Het leasenubje heeft een keuze gemaakt! Het is dan toch de Skoda Superb geworden, met een waslijst aan opties:

Skoda Superb Combi 1.6 DSG7 Style:

Opties
› Welcome Bonus (geldig tot 01/02/2016)
» [BONFL-01] Welcome Bonus
› PROMO - gratis metaalkleur (geldig tot 01/02/2016)
» [MEP] Metaallak
» PROMO - gratis metaalkleur (geldig tot 01/02/2016)
› Pack Style GPS (geldig tot 01/02/2016)
» [9S6] Maxi-DOT scherm in kleur voor de boordcomputer
» [PT3] Comfort telefonie (Bluetooth) met rSAP en PhoneBox
» [0TD] Vloertapijten in textiel
» [QV3] Digitale radio ontvangst
» [RAG] Infotainment Navigatie Columbus Europa
» [9JC] Asbak - mobiel
» [WB3] Versie-informatie 0,00
› Travel ASSIST en multifunctionele camera
› Alcantara/Leder Beige
› Bonus Premium (geldig tot 01/02/2016)
» [BONFL-03] Bonus Premium
› Bonus Fleet "Booster" (geldig tot 01/02/2016)
» [BONFL-02] Bonus Fleet "Booster"
› Pack Style Comfort (geldig tot 01/02/2016)
» [4KF] "SUNSET" - Verduisterde ruiten achteraan
» [PNC] LIGHT ASSIST - Grootlichtassistent met multifunctionele camera
» [PPA] PARK ASSIST
» [3Y4] Manueel bediend zonnescherm aan de zijruiten achteraan
» [KA2] Rear view Camera MID
» [9T1] Verwarmde voorruitsproeiers
» [4A4] Verwarmbare zetels voor- en achteraan
» [RA2] 230V stopcontact met USB
» [PKV] Verwarmde voorruit
» [WB4] Versie-informatie 0,00
› 3 spakig multifunctioneel lederen stuur (Radio & Tel) met DSG-peddels
› Sound System Canton
› ACC - Adaptive Cruise Control (max 160km/h)
› Asbak - mobiel
» [9JC] Asbak vooraan
» [9JC] Sigarenaansteker voorin
› 3-zone airco
› 17" lichtmetalen velgen ZEUS
› Pack Style Premium (geldig tot 01/02/2016)
» [PB1] Elektrisch regelbare voorzetels met lendensteun en geheugenfunctie, binnerverlicht. voor de voetruimte voor en
achteraan
» [PL2] Binnenbekleding - Alcantara/Leder
» [PK8] Keyless Access (Kessy)
» [PE2] Hoofdairbags, zijdelingse airbags voor- en achteraan
» [WB5] Versie-informatie 0,00

Plust wat er standaard al in het Style assortiment zit.

Het is de Skoda geworden omdat ik na een testrit in de Renault en de Ford niet overtuigd was. De Volvo bleek toch wat te klein te zijn. Eigenlijk wilde ik de Passat nemen, deze beviel het beste tijdens de proefrit, maar in de Highline versie zijn alleen de sportzetels beschikbaar. Om de Comfortline met dezelfde uitrusting te krijgen viel het net buiten het budget.. Die idioterie doe ik niet aan mee.

Skoda reed prima, misschien wat logger dan ik gewend ben, maar enorm ruim en bomvol met snufjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Nu online
Wat kost deze dan ?:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ubahnub
Waarde van de auto is zogenaamd 40161,80 euro. Na alle kortingen is hij 30291,06

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AequitasII
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 19:56
Gaaf! Hoe heb je dat geregeld met die kortingen? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:34

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Ubahnub schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 13:23:
[...]

Waarde van de auto is zogenaamd 40161,80 euro. Na alle kortingen is hij 30291,06
In Nederland? Of kom je uit België?

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Dat kan alleen in Belgie... :D
Daar is (of was, er is iets veranderd) de autosalon in Brussel ook de belangrijkste beurs voor daadwerkelijke verkopen vanwege de kortingen die je daar kunt krijgen. Een groot percentage van de leaseauto's wordt daar aangeschaft heb ik begrepen.

...en terwijl ik dit typ zie ik dat deze daar nu is of net is afgelopen?...Dus waarschijnlijk komt Ubahnub zijn auto daar ook vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:34

JB

Cédric roelt!

Tering, 10K aan kortingen...

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat een verschil met leasen in Nederland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 10:47:
Wat een verschil met leasen in Nederland
Ze betalen al genoeg belasting hoor. Denk dat de meeste Belgen graag willen ruilen met den ollanders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online
Zelf maar even navraag gedaan bij de dealer wanneer ze de Astra verwachten. Volgens de leasemaatschappij zou het week 9 worden, volgens de dealer vanaf nu nog 6 weken.

Dat komt al snel uit op 10 maart :+

Geduld is een schone zaak?

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
  • Laatst online: 04-10 08:53
Inderdaad, de auto is het enige of een van de weinige voordelen op werkgebied in België.. Je ziet hier heel veel BMW3 en hoger, Mercedes C220 en hoger, Audi A4 en hoger. Wel allemaal met 16 of 17 inch, ziet er vaak niet helemaal ''af'' uit. Maar vaak dikke bakken, de engineer van 25 rijdt een BMW 3, altijd fijn.

Maar in België is het meestal zo dat je mag kiezen uit bepaalde auto's/merken met business pakket en leder en dergelijke opties standaard en daarbij krijg je dan een optiepakket van 2500 veuro of meer als je heel veel geluk hebt. Dan kies je dus geen 19" velg meer.

[ Voor 13% gewijzigd door wvkreg op 28-01-2016 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PoweRoy
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:25

PoweRoy

funky!

sjorremans schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 11:20:
Zelf maar even navraag gedaan bij de dealer wanneer ze de Astra verwachten. Volgens de leasemaatschappij zou het week 9 worden, volgens de dealer vanaf nu nog 6 weken.

Dat komt al snel uit op 10 maart :+

Geduld is een schone zaak?
Mijn peugeot 308 automaat zou levertijd 8 weken zijn (eind december). Op order formulier kwam uiteindelijk week 4 te staan (natte vinger werk zegt dealer, omdat ze het niet weten). Laatst gebeld: halverwege februari verwachten ze hem :X

Van 20% naar 21% bijtelling is wel even 500+ euro over 4 jaar duurder...

[ Voor 6% gewijzigd door PoweRoy op 28-01-2016 13:55 ]

[This space is for rent]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Niet duurder, maar minder goedkoop 😉

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Priyantha Bleeker
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:04

Priyantha Bleeker

Out and proud \o/ :D \o/

Of je neemt een Octavia RS en gaat dan vervolgend overal en nergens roeptoeteren dat mensen niet moeten zeuren over 0%,7%,14%,15%,20% en 21% bijtelling....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:04

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Priyantha Bleeker schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 14:53:
Of je neemt een Octavia RS en gaat dan vervolgend overal en nergens roeptoeteren dat mensen niet moeten zeuren over 0%,7%,14%,15%,20% en 21% bijtelling....
U riep?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Nu online
wvkreg schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 11:22:
Inderdaad, de auto is het enige of een van de weinige voordelen op werkgebied in België.. Je ziet hier heel veel BMW3 en hoger, Mercedes C220 en hoger, Audi A4 en hoger. Wel allemaal met 16 of 17 inch, ziet er vaak niet helemaal ''af'' uit. Maar vaak dikke bakken, de engineer van 25 rijdt een BMW 3, altijd fijn.

Maar in België is het meestal zo dat je mag kiezen uit bepaalde auto's/merken met business pakket en leder en dergelijke opties standaard en daarbij krijg je dan een optiepakket van 2500 veuro of meer als je heel veel geluk hebt. Dan kies je dus geen 19" velg meer.
Grotere velgen => meer co2 => pak duurder ineens. Dat is het nadeel van niet in trappen te werken zoals de bijtellingscategorien in NL. Een leuke grotere velg kost je al snel het equivalent van 3000-4000 euro opties (als je over budget kan gaan), dan is de keuze snel gemaakt voor veel mensen.

Ik ken weinig mensen die een regeling hebben zoals jij het voorstelt. Meestal gewoon een lijst aan auto's en een max budget. Dat er vaak een business pakket in zit is logisch gezien de prijs voor wat je krijgt. Vaak ook wel een maximum budget aan opties (7500 of 10000 euro bv afhankelijk van categorie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Gemiddeld verbruik : 19,61 km per liter
Uw verbruik : 13,51 km per liter

Ga ik hiermee problemen krijgen(als verzoeken om zuiniger te rijden?)

Ik kom voor woon-werk verkeer nou eenmaal niet op de snelweg, en mijn rit bestaat nou eenmaal uit ontelbare stoplichten, en dan ook nog een groot stuk in Amsterdam waar ik midden in het centrum moet wezen. Maw heel veel kan ik er niet aan doen...

Dit is overigens een 308SW, ben benieuwd wat anderen halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Rev! schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 16:44:
Gemiddeld verbruik : 19,61 km per liter
Uw verbruik : 13,51 km per liter

Ga ik hiermee problemen krijgen(als verzoeken om zuiniger te rijden?)

Ik kom voor woon-werk verkeer nou eenmaal niet op de snelweg, en mijn rit bestaat nou eenmaal uit ontelbare stoplichten, en dan ook nog een groot stuk in Amsterdam waar ik midden in het centrum moet wezen. Maw heel veel kan ik er niet aan doen...

Dit is overigens een 308SW, ben benieuwd wat anderen halen.
Ik rij de laatste tijd ook weinig snelwegkilometers

308 sinds oudjaarsdag. Begint steeds zuiniger te rijden zie ik op de app.

gemiddeld verbruik vanaf het begin: 5,6l/100km
1 op 17.85 dus

En of je daar problemen mee krijgt.. Tsja dat hangt van je werkgever af :)

Ik reed hiervoor een Mazda CX-5 op benzine die volgens de opgave 1 op 19,6 moest rijden. Ik heb er 110k mee gereden en het gemiddelde verbruik was 1 op 11,8 na al die tijd.
Mijn werkgever doet daar gelukkig niet moeilijk om. Een vriend van mij krijgt wel wat te horen van zijn werkgever als zijn werkelijke verbruik enorm afwijkt van de fabrieksopgave.

[ Voor 22% gewijzigd door cypher21 op 28-01-2016 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kentsfield
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-01-2023
Mag binnenkort ook een nieuwe auto Uitzoeken. Nu ben ik een shortlist aan het samenstellen. En vraag me af of ik mischien auto's mis. Mijn wensen zijn minimaal 150pk. Ruimte voor 2 Kids plus bagage. 21% of een 25% die een catalogus waarde heeft onder de 35k. En een diesel ivm de afstand (regel werkgever). Ook wil ik het liefst een automaat. Maar kan leven met een handbak.

Heb op mijn lijstje staan:
BMW 3 touring
Audi A4 avant
Skoda superb
Vw passat

C segment station is ook prima mits hij voldoet aan bovenstaande eisen.

Mis ik nog een fijne rijders auto die ook een fijne 21% motorisering heeft?

Dingen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob-T6
  • Registratie: Januari 2011
  • Nu online
Misschien de Mazda 6?

Zou ik zeker bekijken.
Mogelijk ook nog een V60?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan vallen de BMW en audi al af. Die beginnen al boven de 35k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kentsfield
BMW en audi hebben 190pk modellen in de 21% dan mag de catalogus prijs wat hoger zijn. Maar ze zitten aan de grens van mijn budget indd.

Dingen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Mag/moet dit jaar ook een nieuwe uitzoeken. Maar het budget ligt volgens mij op 500 euro exclusief brandstof. Daar heb je niet veel voor zag ik al haha.
Denk dat ik vraag of ook m'n voorloper nog en poosje mag houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coase
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17:02
@kentsfield, mss de BMW 2 (grand) tourer. Wel mpv, maar plaats voor de kinderen :) ik lees heel veel goeie recensies van de BMW 2 tourer. (1.8 motor)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Nu online
coase schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 20:48:
@kentsfield, mss de BMW 2 (grand) tourer. Wel mpv, maar plaats voor de kinderen :) ik lees heel veel goeie recensies van de BMW 2 tourer. (1.8 motor)
De 218i of d dan, want er ligt geen 1.8l in de 2 AT/GT. Enkel 1.5l en 2l motoren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Eagle
  • Laatst online: 19:44

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Kentsfield schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 20:16:
Mag binnenkort ook een nieuwe auto Uitzoeken. Nu ben ik een shortlist aan het samenstellen. En vraag me af of ik mischien auto's mis. Mijn wensen zijn minimaal 150pk. Ruimte voor 2 Kids plus bagage. 21% of een 25% die een catalogus waarde heeft onder de 35k. En een diesel ivm de afstand (regel werkgever). Ook wil ik het liefst een automaat. Maar kan leven met een handbak.

BMW 3 touring
Audi A4 avant
Skoda superb
Vw passat

Drop de 150pk wens en je hebt een bak aan mogelijkheden. Ga ook zeker eens proefrijden in een Octavia 1.6TDI met DSG en drive select (zelf instellen van de bak). Trust me, die 150pk ga je dan echt niet meer nodig hebben :)

Staar je ook vooral niet blind op het bijtellingspercentage. Onder de streep kan meer bijtelling over een goedkopere auto nog steeds voordeliger zijn. Extreem voorbeeld: V60 PIH. Was 7%, kost klauwen met geld maar zodra je eigen bijdrage meer is dan je bijtelling betaal je alleen nog de eigen bijdrage en betaal je daar de belasting over. Dan wordt ie onder de streep ineens bereikbaar.
wvkreg schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 11:22:

In Belgie wil je ook helemaal niet met 19" rondrijden. Dat kost je ook in een luxe uitgevoerde auto gewoon je achterste.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
Ik weet me dat van vroeger nog te herinneren, de N49 / E34 tussen Knokke en Antwerpen, wat een drama was dat zeg. :'(
dat reed ik met een toyota corolla uit '84 met ballonbanden en zelfs dát was drama, laat staan met m'n eerste mooie auto, een E36 met strak 17" lichtmetaal :X

42 km lang betonplaten.... *kedeng*kedeng* :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanatix
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 20:40
Kentsfield schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 20:16:

BMW 3 touring
Audi A4 avant
Skoda superb
Vw passat

Peugeot 308 SW 2.0 EAT6 (automaat)? Heb je nog wat ruimte voor opties en 21%.

Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kentsfield schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 20:27:
BMW en audi hebben 190pk modellen in de 21% dan mag de catalogus prijs wat hoger zijn. Maar ze zitten aan de grens van mijn budget indd.
Huh, kun je me laten weten welk diesel blok met 190pk in de 21% zit bij de 3 of A4? Ook snap ik even niet op basis waarvan je Superb in het lijstje zit, en waarom de Octavia niet? De Suberp heeft in 21% 120pk en de 25% versie gaat toch over de 35k heen dacht ik zo. Waarom staat de 2.0TDI Octavia niet op je lijst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kentsfield
de audi a4 ultra modellen hebben een 2.0 tdi stronic met 190pk. tenminste als ik alphabet moet geloven. Wat ik wel vreemd vind is dat deze modellen bij audi niet terug te vinden zijn.

wbt bmw heb je gelijk daar is alleen een 163pk touring variant van. 320dA uit mijn hoofd. de octavis 2.0tdi is 25% de superb mits een handbak zijn met de 2.0 tdi 21%

Dingen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kentsfield schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 13:34:
de audi a4 ultra modellen hebben een 2.0 tdi stronic met 190pk. tenminste als ik alphabet moet geloven. Wat ik wel vreemd vind is dat deze modellen bij audi niet terug te vinden zijn.

wbt bmw heb je gelijk daar is alleen een 163pk touring variant van. 320dA uit mijn hoofd. de octavis 2.0tdi is 25% de superb mits een handbak zijn met de 2.0 tdi 21%
Ze zijn in de war met benzine denk ik. De 190pk versie van de 2.0 TDI zit op minimal 109 gram. Dat is toch echt 25%. Of ze moeten toestaan de 150pk versie te laten chippen.. :)

Blijkaar is er toch een speciale 106 gram uitvoering van de 190pk versie. Kan hem zo snel ook niet vinden op de Auto site, maar hij blijkt er wel te zijn. Zit je overigens al wel op 48k voor een vrij kale auto. Moet je wel aardig wat budget hebben. In de prijslijst staat hij ook wel overigens.

Als je de automaat laat gaan kun je ook naar de V60-D4 kijken. 190pk en ze hebben nu een leuk Nordic+ pakket. Met bv standverwarming. Niet dat we dat veel gebruiken de laatste tijd hier..

Ah, I see. Superb hand is met 2 ook 21 idd. Octavia met 2 en hand ook. Octavia kun je wellicht net wat gekker gaan doen met opties. Maar weet niet of je het model wat vindt. Persoonlijk vind ik de Superb mooi, Octavia wat minder.

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2016 14:15 ]

Pagina: 1 ... 38 ... 53 Laatste

Dit topic is gesloten.