Keuze leaseauto - Deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 36 ... 53 Laatste
Acties:
  • 304.855 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:18
Unknown Alien schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 10:21:
[...]

Ik heb weer teveel kunnen lezen gisteravond :+

De JBL GTO 609c compo set past er ook in.
http://www.jbl.nl/autolui...high-to-low&sz=12&start=1

Dus gevraagd of ze voor en achter deze erin kunnen doen. 8)
Ik zou voor car-audio speakers niet naar de JBL speakers kijken, de GTO serie klinkt erg fel in het hoog, deze set zou zeker niet mijn voorkeur hebben.

Persoonlijk zou ik gaan kijken naar een merk zoals Audio-System, klinkt een stuk beter, en je krijgt gewoon meer voor je geld. Importeur is http://www.hifimotive.nl/ je kunt ze vragen wat hun zouden aanraden in je auto, misschien hebben ze daar al een set voor samen gesteld.

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09:08
Strider schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 14:30:
[...]

Ik zou voor car-audio speakers niet naar de JBL speakers kijken, de GTO serie klinkt erg fel in het hoog, deze set zou zeker niet mijn voorkeur hebben.

Persoonlijk zou ik gaan kijken naar een merk zoals Audio-System, klinkt een stuk beter, en je krijgt gewoon meer voor je geld. Importeur is http://www.hifimotive.nl/ je kunt ze vragen wat hun zouden aanraden in je auto, misschien hebben ze daar al een set voor samen gesteld.
Afgelopen dagen veel zitten lezen op fora's.

Dit setje zal er hoogstwaarschijnlijk in komen.

Compo voor Gladen one 165 - http://www.pijlaudio.nl/G...eaker-Gladen-Audio-Dealer
Compo Achter Gladen one 165 - http://www.pijlaudio.nl/G...eaker-Gladen-Audio-Dealer
Versterker Mosconi Gladen ONE 130.4 - http://www.hifimotive.nl/...a37bf1abd2f6c184fe1cf.pdf
Sub Gladen RS 8 dual actief - http://www.hifimotive.nl/...f/97/actief/3/subwoofers/

of

Compo voor Gladen RS 165 - http://www.pijlaudio.nl/G...Audio-Gladen-Audio-Dealer
Compo Achter Huidige van voor naar achteren. Is echt als aanvulling. En zal stuk beter spelen met een versterker erop. Achter heeft geen tweeter nu.
Versterker Mosconi Gladen ONE 130.4 - http://www.hifimotive.nl/...a37bf1abd2f6c184fe1cf.pdf
Sub Gladen RS 8 dual actief - http://www.hifimotive.nl/...f/97/actief/3/subwoofers/

Gladen speakers heb ik ook gehad in een vorige BMW. En dat klonk top. Nee geen ultra high end, maar dat heb je ook niet onder de duizend euro per compo set ;)

Heulll misschien een versterker met DSP, maar moet ff kijken, wil het niet al te gek gaan maken. Deze beginnen bij de ~600euro als je 4 kanaals 100w RMS @ 4ohm wilt hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
nokiaan958GB schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 20:57:
[...]

Je moet niet raar opkijken als iemand met een oude auto het in zo'n situatie niet bezwaarlijk vindt jouw auto even te raken als het zich er tussenuit moet wringen................. >:)
Beide auto's hadden aan de andere zijdes nog vollop plek om zonder mijn mooie golf te raken eruit te kunnen draaien. :P

Dit was trouwens op vakantie in Italië toen ik onderweg stopte om een hapje te eten langs het Comomeer.
toen ik terug kwam stonden ze er nog steeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
Unknown Alien schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 14:59:
[...]

Afgelopen dagen veel zitten lezen op fora's.

Dit setje zal er hoogstwaarschijnlijk in komen.

Compo voor Gladen one 165 - http://www.pijlaudio.nl/G...eaker-Gladen-Audio-Dealer
Compo Achter Gladen one 165 - http://www.pijlaudio.nl/G...eaker-Gladen-Audio-Dealer

of

Compo voor Gladen RS 165 - http://www.pijlaudio.nl/G...Audio-Gladen-Audio-Dealer
Compo Achter Huidige van voor naar achteren. Is echt als aanvulling. En zal stuk beter spelen met een versterker erop. Achter heeft geen tweeter nu.

Gladen speakers heb ik ook gehad in een vorige BMW. En dat klonk top. Nee geen ultra high end, maar dat heb je ook niet onder de duizend euro per compo set ;)

Heulll misschien een versterker met DSP, maar moet ff kijken, wil het niet al te gek gaan maken. Deze beginnen bij de ~600euro als je 4 kanaals 100w RMS @ 4ohm wilt hebben.
Ik zou je speakers achter laten voor wat het is, volgens mij kunnen de voor speakers van je 308 toch niet in je achterdeuren.

Ik zou voor je tweede keuze gaan, je actieve sub vervangen voor: GLADEN RS 10 RB (achterspeakers op de radio laten), en 1 tree hoger gaan in je voorspeakers. Dan kun je ook gelijk kijken naar een Hertz set.

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22-09 13:23
Mag dat allemaal van de leasemaatschappij allerlei niet standaard audio in laten bouwen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
RomeoJ schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 08:50:
[...]

Haha dat klinkt een beetje mysterieus.
Hoezo? Kan mij zo voorstellen dat de baliemedewerker niet van alle ins en outs op dr hoogte is :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
Leolinedance schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 16:29:
Mag dat allemaal van de leasemaatschappij allerlei niet standaard audio in laten bouwen?
Blijkbaar. Ik heb approval op de mail. Factuur kan die zaak naar Athlon sturen.
Strider schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 16:09:
[...]

Ik zou je speakers achter laten voor wat het is, volgens mij kunnen de voor speakers van je 308 toch niet in je achterdeuren.

Ik zou voor je tweede keuze gaan, je actieve sub vervangen voor: GLADEN RS 10 RB (achterspeakers op de radio laten), en 1 tree hoger gaan in je voorspeakers. Dan kun je ook gelijk kijken naar een Hertz set.
Achter speakers zijn ook 16.5cm. Er zit achter alleen geen tweeter in. Wel de ruimte.

FF morgen vragen of de Gladen sq165 ook passen qua diepte. Deze is wel wat duurder € 290 en dan op de versterker de mosconi, 60.4 bruggen voor deze compo. Bitumen maten in de deur voor de demping. De sub wordt wel een gesloten kist en niet gepoort. Deze vervormt en hoor je als je erop Let.

En achter dus alleen de tweeter van voor erin doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Unknown Alien schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 18:54:
[...]

Je leasemaatschappij gaat betalen voor jouw custom audio?? :?

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
DennusB schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 19:07:
[...]

Je leasemaatschappij gaat betalen voor jouw custom audio?? :?
Ja. En dat vorderen ze terug door de lease kosten met de kost prijs te verhogen.

1250€/48 maanden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Unknown Alien schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 19:16:
[...]

Ja. En dat vorderen ze terug door de lease kosten met de kost prijs te verhogen.

1250€/48 maanden
Had je het beter zelf kunnen betalen, dan was het tenminste van jou. Nu flikker je zo 1250 euro aan audio de prullenbak in :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 05-10 23:25
Hetzelfde kun je voor de rest van het keasebedrag beredeneren.

Een deel van die 1250 gaat natuurlijk op aan inbouw (en uitbouw), en de rest is straks 4 jaar oud. De restwaarde is niet fantastisch lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
t_captain schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 19:30:
Hetzelfde kun je voor de rest van het keasebedrag beredeneren.

Een deel van die 1250 gaat natuurlijk op aan inbouw (en uitbouw), en de rest is straks 4 jaar oud. De restwaarde is niet fantastisch lijkt me.
Maar wss prima voor in de volgende auto ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
Unknown Alien schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 18:54:
[...]

[...]

Achter speakers zijn ook 16.5cm. Er zit achter alleen geen tweeter in. Wel de ruimte.

FF morgen vragen of de Gladen sq165 ook passen qua diepte. Deze is wel wat duurder € 290 en dan op de versterker de mosconi, 60.4 bruggen voor deze compo. Bitumen maten in de deur voor de demping. De sub wordt wel een gesloten kist en niet gepoort. Deze vervormt en hoor je als je erop Let.

En achter dus alleen de tweeter van voor erin doen.
Volgens de specificaties kun je deze composet niet gebrugd op deze versterker aansluiten, en ik zou dat zelf ook niet zo snel adviseren, je sound quality gaat echt omlaag als je gaat bruggen.

Je kunt dan veel beter de Mosconi GLADEN ONE 240.2 nemen. Ik zou ook overwegen om toch te kijken naar de GLADEN RS 10 RB subwoofer, in combinatie met een 4 kanaals versterker. Ik zie geen voordeel om een actieve subwoofer erbij te nemen, 10inch gepoort klinkt over het algemeen net wat mooi dan 2x 8inch gesloten + je hoeft maar 1 versterker te gaan voeden, en niet 2.

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
DennusB schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 19:20:
[...]

Had je het beter zelf kunnen betalen, dan was het tenminste van jou. Nu flikker je zo 1250 euro aan audio de prullenbak in :X
Zie je toch verkeerd. Betaal nu maar een deel van die 1250. En bij einde contract haal ik de spullen eruit en zet ik de originele spullen er weer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
Unknown Alien schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 20:11:
[...]

Zie je toch verkeerd. Betaal nu maar een deel van die 1250. En bij einde contract haal ik de spullen eruit en zet ik de originele spullen er weer in.
Als je mee least dan zijn de spullen van de LM. Eruithalen is dan diefstal. Weet niet of de LM er op let. Weet wel dat ze controleren of je dakkoffers en fietsendragers mee inlevert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Z___Z schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 20:13:
[...]

Als je mee least dan zijn de spullen van de LM. Eruithalen is dan diefstal. Weet niet of de LM er op let. Weet wel dat ze controleren of je dakkoffers en fietsendragers mee inlevert.
Inderdaad. Rare constructie met die LM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
Eerdere lease wagens ook gedaan. Audio Spullen eruit. Nooit iets over gehoord. Hun betalen het ook niet dat doen de berijders. Je betaald die spullen en vraagt hun goedkeuring om je het in de auto mag plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Nouja, ik snap het wel. Ik heb zelf los een iPhone-aansluitkabel voor mijn leaseauto gekocht. Kostte toevallig 48 euro. Dat heb ik gewoon zelf betaald.

Ik had het ook in het leasebedrag kunnen opnemen, dan was het leasebedrag met 1 euro per maand bijgesteld. Zou raar zijn als ik in het ene geval wel en in het andere geval niet het kabeltje zelf mocht houden.

Het voordeel van door de leasemaatschappij laten aanschaffen is het btw-voordeel (leasebedrag is exclusief).
Voor mij maakte het niet uit omdat ik het kabeltje ook zakelijk heb aangeschaft. Op zo'n klein bedrag is het ook niet echt boeiend natuurlijk.

[ Voor 26% gewijzigd door Canaria op 08-01-2016 21:08 ]

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:40

TheVMaster

Moderator WOS
Unknown Alien schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 20:51:
Eerdere lease wagens ook gedaan. Audio Spullen eruit. Nooit iets over gehoord. Hun betalen het ook niet dat doen de berijders. Je betaald die spullen en vraagt hun goedkeuring om je het in de auto mag plaatsen.
Maar jij stuurt de factuur naar de LM en zij betalen dan toch..? Of stuur je de factuur alleen naar de LM ivm verzekering? Kan natuurlijk zijn dat het leasebedrag ook niet hoger wordt....heb er ook wel eens iets over gehoord....dat dat is ivm verzekering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

TheVMaster schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 21:05:
[...]

Maar jij stuurt de factuur naar de LM en zij betalen dan toch..? Of stuur je de factuur alleen naar de LM ivm verzekering? Kan natuurlijk zijn dat het leasebedrag ook niet hoger wordt....heb er ook wel eens iets over gehoord....dat dat is ivm verzekering.
Leasemaatschappij schiet de factuur voor en die betaalt de berijder in maandelijkse termijnen terug via het leasebedrag.

Voorbeeld: accessoires ter waarde van 1000 euro aanschafprijs, exclusief btw is dat 826 euro. Leasetarief op basis van 48 maanden wordt dus met 826/48 = 17 euro verhoogd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
Canaria schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 20:59:
Nouja, ik snap het wel. Ik heb zelf los een iPhone-aansluitkabel voor mijn leaseauto gekocht. Kostte toevallig 48 euro. Dat heb ik gewoon zelf betaald.

Ik had het ook in het leasebedrag kunnen opnemen, dan was het leasebedrag met 1 euro per maand bijgesteld. Zou raar zijn als ik in het ene geval wel en in het andere geval niet het kabeltje zelf mocht houden.

Het voordeel van door de leasemaatschappij laten aanschaffen is het btw-voordeel (leasebedrag is exclusief).
Voor mij maakte het niet uit omdat ik het kabeltje ook zakelijk heb aangeschaft. Op zo'n klein bedrag is het ook niet echt boeiend natuurlijk.
Btw voordeel is heel klein. Het grootste voordeel is dat het je winst drukt. Dat is voor een zzp'er ongeveer 52% van de ex btw prijs voordeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miesjh
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09:55

Miesjh

Xbox Live: Miesjh NL

Na 10 dagen genoten te hebben van de nieuwe Passat GTE staat de auto nu al 10 dagen bij de dealer. De rembekrachtiger is defect. Ik ben het wachten echt zat.....

[ Voor 10% gewijzigd door Miesjh op 08-01-2016 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07:34
DennusB schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 19:20:
[...]

Ja maar als het kapot gaat betaald lm de reparatie. Gaan na 3 jaar jouw versterker kapot heb je pech.

Veroorzaakt de versterker rare storingen betaal jij de reparatie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Miesjh schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 22:25:
Na 10 dagen genoten te hebben van de nieuwe Passat GTE staat de auto nu al 10 dagen bij de dealer. De rembekrachtiger is defect. Ik ben het wachten echt zat.....
En ze weten niet hoe ze het moeten fixen of zo? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miesjh

Miesjh

DennusB schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 22:58:
[...]

En ze weten niet hoe ze het moeten fixen of zo? :X
Onderdeel moest uit Duitsland komen. Is nu gelukkig wel binnen, maar ze hebben problemen met monteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Miesjh schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 23:00:
[...]

Onderdeel moest uit Duitsland komen. Is nu gelukkig wel binnen, maar ze hebben problemen met monteren.
Balen zeg. Hopen dat je snel weer de weg op kan, beviel de auto verder wel goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miesjh

Miesjh

DennusB schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 23:04:
[...]

Balen zeg. Hopen dat je snel weer de weg op kan, beviel de auto verder wel goed?
Top wagen. Active info Display is gewoon te gek. Navigatie en Entertainment werkt zeer prettig. En elektrisch rijden is ook erg leuk met erg veel koppel. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Z___Z schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 22:19:
[...]

Btw voordeel is heel klein. Het grootste voordeel is dat het je winst drukt. Dat is voor een zzp'er ongeveer 52% van de ex btw prijs voordeel.
Ik had het niet over btw-voordeel voor zzp'ers maar voor werknemers. Die zouden wel btw betalen als ze zelf een accessoire kopen, maar niet als ze het via de leasemaatschappij doen.

Voor een zzp'er maakt het helemaal niets uit. Of ik nu ineens een bedrag betaal aan de leverancier of hetzelfde bedrag in 48 termijnen aan de leasemaatschappij. Dan is een eenmalige uitgave gunstiger, want in dat geval telt de aanschaf onder bepaalde voorwaarden mee voor de kleinschaligheidsinvesteringsaftrek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:40

TheVMaster

Moderator WOS
Miesjh schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 22:25:
Ik zou een andere auto eisen...weg met die Passat O-) Nee ff serieus....wat een waardeloos gezeik man :( heb je net die dikke bak...staat hij zowat al langer bij de dealer dan dat je hem had...
Miesjh schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 23:20:
[...]

Top wagen. Active info Display is gewoon te gek. Navigatie en Entertainment werkt zeer prettig. En elektrisch rijden is ook erg leuk met erg veel koppel. 8)
Ja...dat Active Info lijkt me toch ook wel erg vet hoor....al maakt mij navi en entertainment systeem het wel goed. En wauw...wat trekt hij snel op. Reedt vanavond achter een Golf GTE...en die ging naar rechts...ik hele lege baan voor me....GTE knop ingedrukt, vol op het gas....zat in no time op de 210....echt te gek!

[ Voor 39% gewijzigd door TheVMaster op 08-01-2016 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
Leolinedance schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 00:08:
[...]

Je vak in kruipen? :o Maar inderdaad, volledig op die camera('s) rijden is zeer onhandig en riskant.
Dat lukt niet eens, althans mij niet.
vanochtend even een foto gemaakt van het beeld dat je hebt (iig met een golf variant)
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/61886527/Golf7Variant/20160109_084954.jpg

dat witte gedeelte onderin beeld is de achterbumper.
Erg handig om te kijken hoeveel ruimte je hebt en tot hoe ver je kunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heinemancp
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 07:28
Mooi ook die IR lampjes :) Toch gaaf dat de knoppen op je scherm pas verschijnen als je met je hand in de buurt komt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
yup, werkt verbazend goed trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 05-10 08:58
Miesjh schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 23:20:
[...]

Ik duim voor je dat hierna beter gaat. Mijn Passat CC begin oiot eens na 3 weken met een nieuwe DSG. De rest van het lijstje staat wel ergens hier op het forum maar het kwam ongeveer op een maandelijks dealer bezoek neer. Volgens onze vrienden van PON voldeed hij echter perfect aan de normen en specificaties ;w
Wijze les, eens en nooit meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:21

JB

Cédric roelt!

PON :')

[ Voor 23% gewijzigd door JB op 11-01-2016 10:09 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
thefox154 schreef op zaterdag 09 januari 2016 @ 17:02:
[...]

Ik duim voor je dat hierna beter gaat. Mijn Passat CC begin oiot eens na 3 weken met een nieuwe DSG. De rest van het lijstje staat wel ergens hier op het forum maar het kwam ongeveer op een maandelijks dealer bezoek neer. Volgens onze vrienden van PON voldeed hij echter perfect aan de normen en specificaties ;w
Je kunt altijd een maandagmorgen exemplaar getroffen hebben. Ik heb juist hele goede ervaringen met Seat/VW. Ik vind het kort door de bocht om op basis van één ervaring een heel merk (in dit geval zelfs meerdere merken) af te schrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
Ik ben bij de Mercedes dealer geweest vanmorgen, en warempel: De parkeersensoren konden anders ingesteld worden! Ze hebben e.e.a. uitgezocht en nu gaan de sensoren piepen wanneer de lampjes in het oranje komen. Mijns inziens veel fijner!
Jazzy schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 12:24:
[...]

Het zou mij verbazen. Het onderwerp is verschillende keren ter spraken gekomen hier: http://www.mercedesforum....iewtopic.php?f=27&t=70968 Alle specialisten en monteurs daar hebben gezegd dat hier niets aan te doen is. Maar als het anders is dan hoor ik het graag.
lokquote ;)

[ Voor 46% gewijzigd door Leolinedance op 11-01-2016 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-10 08:53
Leolinedance schreef op maandag 11 januari 2016 @ 11:57:
[...]

Je kunt altijd een maandagmorgen exemplaar getroffen hebben. Ik heb juist hele goede ervaringen met Seat/VW. Ik vind het kort door de bocht om op basis van één ervaring een heel merk (in dit geval zelfs meerdere merken) af te schrijven.
Daar is hij toch aardig mee bezig, maar gefundeerd op een CC-tje is het niet heel geloofwaardig nauurlijk.
Er zijn wel minder betrouwbare producenten (zonder weer een discussie te starten). Ik ben nog steeds (al 2 hele maanden) erg tevreden met de nieuwe A4 Design Pro Line Plus! _/-\o_ en al een jaar of 10 met VAG die voor mij ver boven andere producenten uitsteekt qua betrouwbaarheid.

[ Voor 7% gewijzigd door wvkreg op 11-01-2016 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ls789
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 26-09 21:20
Hi all, ik ben mijzelf aan het orienteren op een nieuwe leaseauto en ben benieuwd of er al ervaringen zijn vanuit jullie kant met de nieuwe BMW 116d EDE.

Op het moment rij ik een a3 ultra (1.6 tdi), deze is qua vermogen en koppel ietsje slomer dan de 116D ede (halve seconde of iets dergelijks).

Nu mijn vraag... ik rij nu een 4 cilinder auto en de nieuwe bmw heeft een 3 pitter.. Ga ik daar spijt van krijgen? De dealer gaf aan dat je daar weinig van merkt maar ik wil toch een weten of jullie daar wellicht anders over denken.

Ik heb a.s. weekend een proefrit (hele weekend lang) dus dan ga ik het zelf ook wel merken, of niet haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ls789 schreef op maandag 11 januari 2016 @ 13:32:
Hi all, ik ben mijzelf aan het orienteren op een nieuwe leaseauto en ben benieuwd of er al ervaringen zijn vanuit jullie kant met de nieuwe BMW 116d EDE.

Op het moment rij ik een a3 ultra (1.6 tdi), deze is qua vermogen en koppel ietsje slomer dan de 116D ede (halve seconde of iets dergelijks).

Nu mijn vraag... ik rij nu een 4 cilinder auto en de nieuwe bmw heeft een 3 pitter.. Ga ik daar spijt van krijgen? De dealer gaf aan dat je daar weinig van merkt maar ik wil toch een weten of jullie daar wellicht anders over denken.

Ik heb a.s. weekend een proefrit (hele weekend lang) dus dan ga ik het zelf ook wel merken, of niet haha.
Denk dat je daar niet veel van merkt. Qua vermogen redelijk gelijk en beide rond de 11 op de 100. Maar gewoon een kwestie van gaan rijden en kijken hoe hij bevalt. Het is geen strepentrekker maar BMW kennende zal hij best prima rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ls789
Verwijderd schreef op maandag 11 januari 2016 @ 13:55:
[...]

Denk dat je daar niet veel van merkt. Qua vermogen redelijk gelijk en beide rond de 11 op de 100. Maar gewoon een kwestie van gaan rijden en kijken hoe hij bevalt. Het is geen strepentrekker maar BMW kennende zal hij best prima rijden.
nee maar dat geeft ook niet, ik rij namelijk ook motor dus voor mij is een auto sowieso niet heel snel. Ik ben qua rijgedrag nu prima tevreden met de audi, de turbo maakt veel goed dus ik vind dat de motor genoeg trekkracht heeft.

Waar ik meer bang voor was is dat de 3 cilinder meer stottert of meer trilt etc.. daar zit je natuurlijk niet op te wachten bij een premium auto. Ik hoor verschillende mensen ook van "die lopen een stuk minder mooi dan de 4 cilinders.."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11:05

Wellicht heb je wat aan deze review van een gebruiker op autoweek.nl.
Komt erop neer dat hij bij het starten wat rauw klinkt maar daarna prima rijdt.

Ik ben wel benieuwd naar je bevindingen na de proefrit. Hoe krijg je zo'n auto eigenlijk voor een heel weekend mee? Over 2 maanden moeten wij waarschijnlijk ook een andere auto uitkiezen dus vandaar..

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ls789
LuPo schreef op maandag 11 januari 2016 @ 15:43:
[...]

Wellicht heb je wat aan deze review van een gebruiker op autoweek.nl.
Komt erop neer dat hij bij het starten wat rauw klinkt maar daarna prima rijdt.

Ik ben wel benieuwd naar je bevindingen na de proefrit. Hoe krijg je zo'n auto eigenlijk voor een heel weekend mee? Over 2 maanden moeten wij waarschijnlijk ook een andere auto uitkiezen dus vandaar..
Had ik gelezen ja :D goed verhaal, alleen alsnog maar 1 mening van iemand. Kan het dus nog niet vergelijken.

Ja goeie vraag... ik was dit weekend langsgegaan voor een offerte (hij gaf al aan dat hij de auto toen niet beschikbaar was) en tijdens de offerte wist hij dat ik serieus was en kwam hij met de opmerking "neem hem het hele weekend maar mee hoor". Top service! ik ga dan ook goed mijn dagelijkse route rijden zodat ik echt een goede indruk van de auto kan krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miesjh

Miesjh

thefox154 schreef op zaterdag 09 januari 2016 @ 17:02:
[...]

De dealer belde zojuist met de melding dat het toch nog 1,5 dag gaat duren. Het oude onderdeel is nog niet eens verwijderd omdat dit in samenwerking met VW Duitsland moet gebeuren. Het is allemaal nog erg nieuw voor ons meneer......... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 06-10 23:06
ls789 schreef op maandag 11 januari 2016 @ 14:03:
[...]

nee maar dat geeft ook niet, ik rij namelijk ook motor dus voor mij is een auto sowieso niet heel snel. Ik ben qua rijgedrag nu prima tevreden met de audi, de turbo maakt veel goed dus ik vind dat de motor genoeg trekkracht heeft.

Waar ik meer bang voor was is dat de 3 cilinder meer stottert of meer trilt etc.. daar zit je natuurlijk niet op te wachten bij een premium auto. Ik hoor verschillende mensen ook van "die lopen een stuk minder mooi dan de 4 cilinders.."
ik rijd weliswaar geen premium auto maar een ford grand c-max met daarin ook een 1.0 3-cilinder. (125 pk).

Had van te voren niet verwacht maar moet zeggen auto rijdt prima. Je moet er geen hele grote verwachtingen bij hebben maar voor het nederlandse platte land is dat meer dan voldoende. Echter in de duitse eiffel is het af te raden. Daar trekt de auto het bijna niet. Had de auto (6 volwassenen) vol en moeite om op constante snelheid boven te komen. Veelal terugschakelen, hoog in de toeren (zuipte als een gek).

Zeker een keer proef gaan rijden en ervaren hoe het rijdt.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ls789
koentjuh1987 schreef op maandag 11 januari 2016 @ 16:14:
[...]

ik rijd weliswaar geen premium auto maar een ford grand c-max met daarin ook een 1.0 3-cilinder. (125 pk).

Had van te voren niet verwacht maar moet zeggen auto rijdt prima. Je moet er geen hele grote verwachtingen bij hebben maar voor het nederlandse platte land is dat meer dan voldoende. Echter in de duitse eiffel is het af te raden. Daar trekt de auto het bijna niet. Had de auto (6 volwassenen) vol en moeite om op constante snelheid boven te komen. Veelal terugschakelen, hoog in de toeren (zuipte als een gek).

oh dat is een 1.0 zelfs? best raar eigenlijk.. dat er tegenwoordig van die auto's worden gemaakt met kleine motoren. De bmw heeft een 1.5 liter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 06-10 21:42
ls789 schreef op maandag 11 januari 2016 @ 16:28:
[...]

oh dat is een 1.0 zelfs? best raar eigenlijk.. dat er tegenwoordig van die auto's worden gemaakt met kleine motoren. De bmw heeft een 1.5 liter
Al die kleine motoren van nu hebben nog altijd een vergelijkbaar vermogen dan een (groot) blok van 10 jaar terug. Tegenover een grotere motor van deze tijd merk je het verschil in vermogen snel. Echter als je in een 125pk atmosferisch blok van 10j geleden gaat zitten in dan merk je pas wat je aan koppel onderin mist.

En die 116d klinkt veel beter dan de 1.6TDI, echter is die wel niet zo zuinig als je zou doen denken. Waarschijnlijk door het gewicht van de 1 serie, wat serieus meer is als de huidige A3/Golf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ls789
AndRo555 schreef op maandag 11 januari 2016 @ 16:44:
[...]

Al die kleine motoren van nu hebben nog altijd een vergelijkbaar vermogen dan een (groot) blok van 10 jaar terug. Tegenover een grotere motor van deze tijd merk je het verschil in vermogen snel. Echter als je in een 125pk atmosferisch blok van 10j geleden gaat zitten in dan merk je pas wat je aan koppel onderin mist.

En die 116d klinkt veel beter dan de 1.6TDI, echter is die wel niet zo zuinig als je zou doen denken. Waarschijnlijk door het gewicht van de 1 serie, wat serieus meer is als de huidige A3/Golf.
Ja dat is ook wel weer zo. Hoezo klinkt de 116d beter dan de 1.6 tdi? Qua geluid of specs ;)

Verbruik maakt mij niet zo heel veel uit, ik zit er met mijn audi ook fors boven.. (boekje 3,2 liter en rij zelf 5,7).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
1
Leolinedance schreef op maandag 11 januari 2016 @ 11:57:
[...]

Ik zal er niet te diep op ingaan maar de problemen waren niet exemplarisch. 100-en (zo niet 1000-en) mensen met problemen met soort gelijke motorconfiguraties van 2.0 tdi en de dsg van destijds. Google is your friend als je er meer over wilt weten, er is destijds best veel op diverse fora's overgeschreven. Als er nou geen andere mensen waren ja dan kun je het een maandagochtendexemplaar noemen helaas was dit in deze niet zo. Olieverbruik was onlangs nog iets over in de media, heb dit niet gevolgd dus geen idee of het ook over deze blokken gaat of alleen over recente maar er ging wel gelijk een alarmbel af toen ik het hoorde.

Wat belangrijk is, is service en dit is ver te zoeken. Alles kan kapot, als je het voor je klant maar goed oplost en de klant met een goed gevoel weg laat gaan. Waarschijnlijk is pon gewoon vergeten hoofdstuk 2 uit het leerboek hoe om te gaan met klanten door zijn medewerkers te laten lezen :9 Hoofdstuk 3 administratie hebben ze dan wel weer goed op orde, altijd binnen 24 uur een factuurtje a 95per dag voor een touran 8)7

Dus ja ik stap er niet snel meer in aangezien ik de organisatie heb leren kennen op het moment dat iets niet werkt en de service afdeling aan het werk moet.. De techniek zal naar ik verwacht nu wat beter zijn en dit debakel is misschien wel over maar voor dat ik weer geloof na de ervaringen moeten we misschien 10 jaar verder zijn :9
Ik hoop voor mijn collega tweaker dat zijn passat weer snel rijd maar de post hierboven geeft mij alweer een groot deja-vu en dat was uiteindelijk waar ik op reageerde en ik poste niet iets om zo maar iets af te branden zoals je suggereer. Het is onderbouwd een geen flame-war om de vw gekken op stang te jagen dat die bijten.

Noot: de passat was wel mooooooooooooi _/-\o_ Als ze nou ooit weer zo'n mooie auto maken stap ik misschien wel sneller dan over 10 jaar weer een keer in een vw :+
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/71xTyiv0YOzlrAx7XIhmkud9/medium.jpg
Maar goed terug naar de leaseauto!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

Wat verwacht je van deze overstap? Verwacht je betere rijeigenschappen dan de A3 of kostenbesparing?

Ik zal niks zeggen over de kwaliteit van BMW maar deze BMW is zoooooo lelijk :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

koentjuh1987 schreef op maandag 11 januari 2016 @ 16:14:
[...]

Rij een focus 1.0. Was eerste erg sceptisch over de motor mar valt me erg mee.
Aardig wat koppel onderin en je kunt hem lekker doortrekken.

Daarnaast de luxe van een titanium lease uitvoering met licht pakket en Drivers safety pakket. Dus bij xenon, sfeerlicht binnen, dode hoek indicator, de auto blijft tussen de lijnen rijden, verkeersborden herkenning ect ect. En dat voor 14% bijtelling :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzy
  • Registratie: Juni 2000

Jazzy

Moderator SSC/PB

Moooooh!

Leolinedance schreef op maandag 11 januari 2016 @ 11:59:
Ik ben bij de Mercedes dealer geweest vanmorgen, en warempel: De parkeersensoren konden anders ingesteld worden! Ze hebben e.e.a. uitgezocht en nu gaan de sensoren piepen wanneer de lampjes in het oranje komen. Mijns inziens veel fijner!

[...]

lokquote ;)
Holy crap! Dat ga ik ook laten doen dan, goed om te horen! Neem aan dat ze dit met de computer hebben gedaan en dat je dit niet zelf in kunt stellen, of wel?

Exchange en Office 365 specialist. Mijn blog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ls789
nokiaan958GB schreef op maandag 11 januari 2016 @ 20:39:
[...]

Wat verwacht je van deze overstap? Verwacht je betere rijeigenschappen dan de A3 of kostenbesparing?

Ik zal niks zeggen over de kwaliteit van BMW maar deze BMW is zoooooo lelijk :X
eens een keer wat anders :) meer opties en wellicht betere rij eigenschappen. Smaken verschillen :D haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
Jazzy schreef op maandag 11 januari 2016 @ 21:52:
[...]

Holy crap! Dat ga ik ook laten doen dan, goed om te horen! Neem aan dat ze dit met de computer hebben gedaan en dat je dit niet zelf in kunt stellen, of wel?
Correct, dit kun je inderdaad niet zelf. Mocht jouw dealer niet weten hoe het moet, laat ze dan even bellen met EAG in Eindhoven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
thefox154 schreef op maandag 11 januari 2016 @ 18:33:
1
[...]

Ik zal er niet te diep op ingaan maar de problemen waren niet exemplarisch. 100-en (zo niet 1000-en) mensen met problemen met soort gelijke motorconfiguraties van 2.0 tdi en de dsg van destijds. Google is your friend als je er meer over wilt weten, er is destijds best veel op diverse fora's overgeschreven. Als er nou geen andere mensen waren ja dan kun je het een maandagochtendexemplaar noemen helaas was dit in deze niet zo. Olieverbruik was onlangs nog iets over in de media, heb dit niet gevolgd dus geen idee of het ook over deze blokken gaat of alleen over recente maar er ging wel gelijk een alarmbel af toen ik het hoorde.

Wat belangrijk is, is service en dit is ver te zoeken. Alles kan kapot, als je het voor je klant maar goed oplost en de klant met een goed gevoel weg laat gaan. Waarschijnlijk is pon gewoon vergeten hoofdstuk 2 uit het leerboek hoe om te gaan met klanten door zijn medewerkers te laten lezen :9 Hoofdstuk 3 administratie hebben ze dan wel weer goed op orde, altijd binnen 24 uur een factuurtje a 95per dag voor een touran 8)7

Dus ja ik stap er niet snel meer in aangezien ik de organisatie heb leren kennen op het moment dat iets niet werkt en de service afdeling aan het werk moet.. De techniek zal naar ik verwacht nu wat beter zijn en dit debakel is misschien wel over maar voor dat ik weer geloof na de ervaringen moeten we misschien 10 jaar verder zijn :9
Ik hoop voor mijn collega tweaker dat zijn passat weer snel rijd maar de post hierboven geeft mij alweer een groot deja-vu en dat was uiteindelijk waar ik op reageerde en ik poste niet iets om zo maar iets af te branden zoals je suggereer. Het is onderbouwd een geen flame-war om de vw gekken op stang te jagen dat die bijten.

Noot: de passat was wel mooooooooooooi _/-\o_ Als ze nou ooit weer zo'n mooie auto maken stap ik misschien wel sneller dan over 10 jaar weer een keer in een vw :+
[afbeelding]
Maar goed terug naar de leaseauto!
Duidelijk verhaal, en inderdaad een zeer mooie auto!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
Verwijderd schreef op maandag 11 januari 2016 @ 20:41:
[...]

Rij een focus 1.0. Was eerste erg sceptisch over de motor mar valt me erg mee.
Aardig wat koppel onderin en je kunt hem lekker doortrekken.

Daarnaast de luxe van een titanium lease uitvoering met licht pakket en Drivers safety pakket. Dus bij xenon, sfeerlicht binnen, dode hoek indicator, de auto blijft tussen de lijnen rijden, verkeersborden herkenning ect ect. En dat voor 14% bijtelling :)
mij hoor je ook niet klagen hoor.
Prima auto. maar als je er zwaar beladen de bergen mee ingaat.....

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CptMorgan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 29-09 08:16
Leolinedance schreef op maandag 11 januari 2016 @ 11:59:

[...]

lokquote ;)
Dat is nou eens fijn om te horen. Ik vond dit altijd al vervelend. Ik ga eens bellen of ze dit ook kunnen/willen doen bij mij (A-klasse). :9

C40 Twin Ultimate MY23 - Thunder Grey - 20" - Zappi v2.1 - 7470Wp O/W - Enphase

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

koentjuh1987 schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 09:43:
[...]

mij hoor je ook niet klagen hoor.
Prima auto. maar als je er zwaar beladen de bergen mee ingaat.....
Als je dat nou elke week deed....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik mag april gaan zoeken voor een autootje, maar ben nu al lekker aan het oriënteren.

Heb momenteel de volgende auto's op het lijstje staan, waarin ik wil proefrijden:

- Nissan Qashqai Tekna
- Ford Focus Black Edition
- Mazda CX3 GT-M
- Seat Leon FR
- Volvo V40 D2 R-Design of Business Sport
- Opel Astra nieuwe met alle opties

Iemand ervaring met een van bovenstaande auto's en wellicht iemand suggesties?

Vooral Hatchback / SUV's, gewoon omdat het kan.
Bijtellingsbudget = 300 MAX.
Leasebudget = 1000 MAX (liefst rond de 700) leasebudget is incl. alles.

Kan niet wachten :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 06-10 21:42
Verwijderd schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 20:10:
Ik mag april gaan zoeken voor een autootje, maar ben nu al lekker aan het oriënteren.

Heb momenteel de volgende auto's op het lijstje staan, waarin ik wil proefrijden:

- Nissan Qashqai Tekna
- Mazda CX3 GT-M
- Seat Leon FR

Er is wel meer info (duur en km's excl of incl brandstof etc,) nodig. Want voor 1000 euro kan je evengoed een 5 serie rijden als het allemaal niet uitmaakt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kellhus
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 03-10 07:03
Niet met een bijtellingsmax van 300 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AndRo555 schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 20:36:
[...]

Er is wel meer info (duur en km's excl of incl brandstof etc,) nodig. Want voor 1000 euro kan je evengoed een 5 serie rijden als het allemaal niet uitmaakt. ;)
35km/j / 4 jr. ^^

5 serie heb je helaas niet voor onder de 300 bijtelling per maand, haha. Anders had mijn keuze makkelijk geweest :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 11:30
Ook info nodig over wat voor brandstof toegestaan is, want ik zie een v40 d2 in je lijstje staan wat dus bijna duidt op een diesel verplichting? Als dat niet het geval is kun je net zo goed een T3 of T4 kiezen namelijk, meer power.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

Persoonlijk zou ik nu de bijtelling op de schop is gegaan niet meer voor een wagen kiezen welke voorheen in de 14% categorie viel.
Dit omdat er nu in de 21% (en 25%) categorie ook genoeg spannende alternatieven zijn imho.

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Trishul schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 20:56:
Ook info nodig over wat voor brandstof toegestaan is, want ik zie een v40 d2 in je lijstje staan wat dus bijna duidt op een diesel verplichting? Als dat niet het geval is kun je net zo goed een T3 of T4 kiezen namelijk, meer power.
Benzine / diesel maakt niet uit, ik gaf D2 eigenlijk aan, omdat collega toevallig een D2 had gekozen met 14% bijtelling in 2015.
Aangezien 14% voor mij niet opgaat kan dit ook een T3/T4 worden inderdaad. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heisenbug
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 05-10 18:48

- Nissan Qashqai Tekna
- Mazda CX3 GT-M
- Seat Leon FR

Ik zou sowieso een proefrit in de Mazda 3 / CX3 gaan maken. Mazda maakt momenteel prachtige modellen waar de rijprestaties en de afwerking van het interieur in de tests erg goed beoordeeld worden. Ik had zelf m'n oog laten vallen op de Mazda 3 maar vorig jaar zat daar nog een levertijd van meer dan 6 maanden op. (Ik ben uiteindelijk voor een Leon FR gegaan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heisenbug schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 21:27:
[...]

Ik zou sowieso een proefrit in de Mazda 3 / CX3 gaan maken. Mazda maakt momenteel prachtige modellen waar de rijprestaties en de afwerking van het interieur in de tests erg goed beoordeeld worden. Ik had zelf m'n oog laten vallen op de Mazda 3 maar vorig jaar zat daar nog een levertijd van meer dan 6 maanden op. (Ik ben uiteindelijk voor een Leon FR gegaan).
Hoe bevalt de FR? :)
Proefritjes gaan zeker gemaakt worden, dat is sowieso een van de leukere dingen van het uitzoeken van een leaseauto, de hele zoektocht. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 11:30
Heisenbug schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 21:27:
[...]

Oe de mazda 3 HB... Ik zag die gisteravond bij een stoplicht... Niet verwacht dat ik dit zou zeggen, maar ik vind m zelfs mooier dan de nieuwe 1 serie. Vooral de uitvoering die ik zag, donkergrijs metallic met ik geloof 18" wielen, het paste allemaal zo mooi bij elkaar, vooral met die mooie lange motorkap, wat vaker ontbreekt bij hatchbacks. Als ik dit jaar zou moeten kiezen zou ik zeker ook kijken naar de 2.2 liter diesel 150pk in GT-M uitvoering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:21

JB

Cédric roelt!

Verwijderd schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 21:34:
[...]

Proefritjes gaan zeker gemaakt worden, dat is sowieso een van de leukere dingen van het uitzoeken van een leaseauto, de hele zoektocht. O-)
Waarom de FR? Als je toch benzine mag leasen, zou ik voor de Cupra gaan :)

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kellhus
Verwijderd schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 20:55:
[...]

35km/j / 4 jr. ^^

5 serie heb je helaas niet voor onder de 300 bijtelling per maand, haha. Anders had mijn keuze makkelijk geweest :D
De nieuwe Renault Talisman zou een optie kunnen zijn, afhankelijk van je belastingschaal is het zeker mogelijk om rond de 300 euro BT te blijven en met een diesel lukt 1000 euro inc. brandstof ook wel met 35k/4jaar.

De Initiale Paris versie is net te duur, maar de modellen eronder kun je nog aardig aankleden ook.

[ Voor 9% gewijzigd door kellhus op 12-01-2016 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154

- Nissan Qashqai Tekna
- Mazda CX3 GT-M
- Seat Leon FR

Als je de V40 op de shortlist heb en je bekijkt het budgetair dan zou ik heel snel naar een volvo dealer gaan, een van de restant business sports pakken die ze 31-12 op kenteken hebben gezet en je rijd toch nog lekker met 14% rond.

Laat je dit los dan gaat er een wereld open.. :+ Niet allerdaagse suggestie: Alfa Guilietta, voor dat geld heb je een goed aangeklede 150pk 2.0 diesel of een 170pk benzine. De benzine is zelf een actie auto bij leaseplan vanaf 409 (bezine) voor een redelijk aangeklede versie. Alleen weinig aan te wijzigen. Stel je hem zelf samen heb je een diesel voor € 800 full option, brandstof erbij en je blijft onder je 1000,-
Mooi 8C competition velg, als je echt gek doet een grijze matte lak erop, dubbel pijpje (qvpack geloof ik) achter en dan heb je dan ook wel een erg dikke auto :9~

[ Voor 3% gewijzigd door thefox154 op 12-01-2016 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt het dat de Passat niet meer verkocht gaat worden met de 1.8TFSI? Weet iemand hier iets meer over? Lijkt vrij stilletjes te zijn verdwenen, of heb ik wat gemist? Kan er weer een auto van de lijst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapje!
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 30-05 21:15
Verwijderd schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 21:34:
[...]

Kunt ook mijn lease overnemen 14%..

Volvo V40 D4 R-Design met enorm veel opties... Enige kanttekening lease prijs p/m 830~. Je krijgt er wel enorm veel voor terug :D Contract loopt van oktober 2014 voor 48 maanden. Ik wi;/moet een grotere auto voor mijzelf prive echter binnen het bedrijf wil/kan niemand hem overnemen.

[ Voor 9% gewijzigd door Aapje! op 13-01-2016 07:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kellhus
Spuitelf schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 07:42:
[...]

Volvo V40 D4 R-Design met enorm veel opties... Enige kanttekening lease prijs p/m 830~. Je krijgt er wel enorm veel voor terug :D Contract loopt van oktober 2014 voor 48 maanden. Ik wi;/moet een grotere auto voor mijzelf prive echter binnen het bedrijf wil/kan niemand hem overnemen.
Interessant, je hebt een DM :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanatix
  • Laatst online: 06-10 20:40

- Nissan Qashqai Tekna
- Mazda CX3 GT-M
- Seat Leon FR

Heb je ook naar de nieuwe Renault Mégane gekeken? Deze staat bij mij momenteel hoog op het lijstje.

Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fanatix schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 08:49:
[...]

Heb je ook naar de nieuwe Renault Mégane gekeken? Deze staat bij mij momenteel hoog op het lijstje.
De nieuwe Megane ziet er inderdaad erg netjes uit. Gaat op mijn lijstje. Helemaal niet duur ook voor een full option :D
Spuitelf schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 07:42:
[...]

Top aanbod, maar ik sla toch over. :) Ik wil mijn eerste echte nieuwe leasebak gaan uitzoeken en lekker veel proefritten maken. :p

Overigens kwam ik erachter dat de norm 700eu p/m is en alles wat je eroverheen gaat als e.b. geldt.
Dus wordt een iets goedkopere bak, haha. :+ :+

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2016 09:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanatix
Verwijderd schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 09:02:
[...]

De nieuwe Megane ziet er inderdaad erg netjes uit. Gaat op mijn lijstje. Helemaal niet duur ook voor een full option :D
Mijn idee ook, vandaar dat ik hem even vermelde.
Reviews zien er ook niet slecht uit.

Astra lijkt ook een geschikte auto, schrok alleen van de Autoweek review dat eigenlijk de laatste opmerking was dat de stoelen niet fijn waren.
Wat voor mij toch een belangrijk punt is, maar goed dat is een persoonlijk iets.

Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fanatix schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 09:15:
[...]

Astra lijkt ook een geschikte auto, schrok alleen van de Autoweek review dat eigenlijk de laatste opmerking was dat de stoelen niet fijn waren.
Wat voor mij toch een belangrijk punt is, maar goed dat is een persoonlijk iets.
Heb afgelopen week even in de nieuwe astra gezeten, toen mijn broertje een 2dehands ging kopen bij opel dealer. Ik vond hem toen heerlijk zitten, maar heb er uiteraard niet mee gereden. Dan moet nog blijken hoe comfortabel die werkelijk is. ;)

Thanks, ik ga eens de reviews lezen. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredkroket
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Trishul schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 21:44:
[...]

Oe de mazda 3 HB... Ik zag die gisteravond bij een stoplicht... Niet verwacht dat ik dit zou zeggen, maar ik vind m zelfs mooier dan de nieuwe 1 serie. Vooral de uitvoering die ik zag, donkergrijs metallic met ik geloof 18" wielen, het paste allemaal zo mooi bij elkaar, vooral met die mooie lange motorkap, wat vaker ontbreekt bij hatchbacks. Als ik dit jaar zou moeten kiezen zou ik zeker ook kijken naar de 2.2 liter diesel 150pk in GT-M uitvoering.
Dat is inderdaad echt een schitterende auto! Er staat er bij ons 1 om de hoek (echter wel sedan en dan in het rood waarmee ze ze adverteren)... Echt mooi, misschien dat we vanaf nu zonder de bizarre bijtelling ze weer eens wat meer gaan zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
  • Laatst online: 10:14
Ik heb zelf een nieuwe Astra besteld afgelopen december.

Helaas waren er nog geen diesel varianten beschikbaar om mee proef te rijden. Heb dus proefgereden in de 1.4 150pk versie.

Ben zelf voor de 110pk diesel gegaan vanwege de 21% bijtelling. Het is dus een klein een beetje een gok maar goed heb altijd al diesel gereden dus dat is geen verrassing voor me. Heb voor de Innovation versie gekozen met alles erop en er aan behalve lederen stoelen en panoramadak. Voor de rest elke optie genomen die je maar kan verzinnen.

Kwam uiteindelijk uit op 31k met een leaseprijs van €820,-

Was nooit fan van Opel maar de nieuwe Astra vind ik serieus heel gaaf. Het is gewoon een hele volwassen auto geworden. En qua prijs ook nog eens aardig gunstig.

Ergens in februari kan ik je nog veel meer vertellen, wanneer de Astra geleverd gaat worden.

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
fredkroket schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 09:23:
[...]

Dat is inderdaad echt een schitterende auto! Er staat er bij ons 1 om de hoek (echter wel sedan en dan in het rood waarmee ze ze adverteren)... Echt mooi, misschien dat we vanaf nu zonder de bizarre bijtelling ze weer eens wat meer gaan zien.
Heb zelf ook voor een Mazda 3 gekeken maar die viel redelijk duur uit qua leasebudget. En dat dan nog met het lichtste blok en niet eens heel rijkelijk uitgerust. Zonder al te gek te doen kwam ik al snel aan leasebedrag van 900 euro.. :+

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredkroket
  • Niet online
sjorremans schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 09:24:
[...]

Heb zelf ook voor een Mazda 3 gekeken maar die viel redelijk duur uit qua leasebudget. En dat dan nog met het lichtste blok en niet eens heel rijkelijk uitgerust. Zonder al te gek te doen kwam ik al snel aan leasebedrag van 900 euro.. :+
De restwaarde zal hem de das wel om doen vrees ik. Neemt niet weg dat hij wel mooi blijft :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreadramon
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18-09 13:47
Leasemaatschappijen hebben zo hun vaste duitse merken. Voor restwaarde hoeven ze hem niet te laten staan, over het algemeen schrijven Mazda niet heel hard af.

Ik rij nu zelf een Mazda 3 (geen lease) en moet zeggen, een heerlijke auto. In vergelijking met mijn BMW 1 serie die ik hiervoor had (wel lease), zou ik voor die BMW geen 10k meer neerleggen, denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
fredkroket schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 09:26:
[...]

De restwaarde zal hem de das wel om doen vrees ik. Neemt niet weg dat hij wel mooi blijft :).
Klopt! Heb ook heel lang geneigd naar de Mazda 3. Maar dan moest ik uiteindelijk zo absurd veel zelf gaan bijbetalen dat het me iets te gek werd.

Budget van 800 klinkt leuk maar met een contract van 4 jaar/40k gaat zit je zo op dat bedrag.

Nog een reden waarom ik voor de Astra ben gegaan. Die kwam uit op 820 en dan heb ik er zelfs een dealer naar keuze in zitten dichtbij in de buurt (kost me 20 per maand extra). Maar goed heb een hele mooi deal met die verkoper kunnen sluiten wat die 20 euro extra de moeite wel waard maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 05-10 16:52

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

[...]

Dat denk ik ook. Heb een aantal jaar terug een offerte opgevraagd voor een Mazda6. Niet heel raar aangekleed en een 2.0 benzine. Kwam toen over de 1200 euro/maand op basis van 45k/36mnd!

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Laatst online: 01-11-2024
AllSeeyinEye schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 09:31:
[...]

Dat denk ik ook. Heb een aantal jaar terug een offerte opgevraagd voor een Mazda6. Niet heel raar aangekleed en een 2.0 benzine. Kwam toen over de 1200 euro/maand op basis van 45k/36mnd!
Ik heb de CX-5 gehad, twee weken geleden ingeleverd.
Die zat op 918 incl brandstof

Was een top auto voor dat geld.
Was volledig aangekleed. xenon stoelverwarming e.d.

De mazda 6 was idd stukken duurder

[ Voor 9% gewijzigd door cypher21 op 13-01-2016 09:53 ]

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

cypher21 schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 09:52:
[...]

De mazda 6 was idd stukken duurder
In lease wel ja, terwijl hij op initiële aanschaf met opties goedkoper is dan de veel geleasde V40, Golf en A3.

Vond het ook steeds jammer dat dat gewoon 30-50% in de leaseprijs duurder is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
[...]

Alsof je een review van autoweek ook maar een beetje serieus moet nemen. Die lui kunnen zich beter VAGWeek noemen. Dezelfde stoel in een Golf was de beste stoel ooit geweest die een Hernia laat verdwijnen.

Lekker zelf testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanatix
Rev! schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 11:19:
[...]

Alsof je een review van autoweek ook maar een beetje serieus moet nemen. Die lui kunnen zich beter VAGWeek noemen. Dezelfde stoel in een Golf was de beste stoel ooit geweest die een Hernia laat verdwijnen.

Lekker zelf testen.
Ga ik ook zeker doen. :Y Ben verder niet bekend met de reputatie van AW, het is op dit moment ook de enige review van de Astra die door mij bekeken is.
Volgende maand begint het dealerfestijn weer. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
[...]

Vreemd genoeg vind ik bijvoorbeeld de CX5 helemaal niet zo goedkoop op de tweedehands markt. Als je kijkt hoeveel een Golf afschrijft lijkt dat nog een stuk meer te zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jazzy

Jazzy

Moderator SSC/PB

Moooooh!

Rev! schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 11:19:
[...]

Lekker zelf testen.
AutoWeek is een prima blad. Het zijn juist die eeuwige VAG-reakties als hierboven waardoor het forum en de reacties onder de artikels compleet onbruikbaar zijn geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredkroket
  • Niet online
J0YR1D3R schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 11:27:
[...]

Vreemd genoeg vind ik bijvoorbeeld de CX5 helemaal niet zo goedkoop op de tweedehands markt. Als je kijkt hoeveel een Golf afschrijft lijkt dat nog een stuk meer te zijn.
Probleem is natuurlijk dat men een inschatting moet doen voor over 3, 4 of 5 jaar. Het kan dan inderdaad meevallen. Of behoorlijk tegenvallen. Op zich klopt het overigens wel met wat "cypher21" zegt. De leaseprijs was niet heel hoog voor een dergelijke auto, dus de restwaarde was waarschijnlijk hoog of goed ingeschat.

Ik denk dat je hetzelfde hebt met een Nissan Qashqai. Wie had dat succes oorspronkelijk verwacht? Daarnaast uiteraard vraag en aanbod. Echter, een Pulsar zie je nauwelijks... Ik denk dan ook niet dat veel leasemaatschappijen deze echt graag verleasen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cypher21
  • Laatst online: 01-11-2024
J0YR1D3R schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 11:27:
[...]

Klopt.
Ik stond er ook van te kijken. Ik had een offerte aangevraagd om de auto over te nemen. Aanschafprijs was destijds 29.990 voor de TS+ lease editie
De leasemaatschappij wilde 19.650 voor de auto hebben. Ik had eigenlijk gegokt op 16-17k.
3 jaar en 7 maanden oud met een kilometerstand van 90k

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
Jazzy schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 11:31:
[...]
AutoWeek is een prima blad. Het zijn juist die eeuwige VAG-reakties als hierboven waardoor het forum en de reacties onder de artikels compleet onbruikbaar zijn geworden.
Andere discussie dan ene leaseauto maar ze hebben een redelijk gekleurde blik. Vermoedelijk door ene paar grote adverteerders. Dingen die in review x als minpunt staan zijn 3 maanden later bij een ander model van bepaalde adverteerders opeens geen minpunten meer of worden gedownplayed alsof het niets is terwijl ze eerder wel over zo'n punt vielen.
Als je meet met twee maten kun je geen objectieve reviews meer schrijven en dat stadium heeft autoweek de afgelopen jaren helaas wel bereikt. LOgisch ook het is een commercieel blad en het licht moet er ook branden. De reviews zijn leuk om te lezen maar moet je zeer zeker met een korreltje zout nemen. De stoel bijv uit mijn tijdelijkse Astra GTC was op 70000 plaatsen verstelbaar, waar ik in een golf letterlijk uit mijn stoel glij en geen ondersteuning heb. Als ze dan inderdaad de astra afkraken op een stoel tja dan zou ik toch zeker zelf even snel naar de dealer rijden om dat eens na te kijken en zeker zelf uit te proberen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Jazzy schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 11:31:
[...]
Testen in de Golf klasse, Polo is de maatstaaf en de Passat is de benchmark....

Laatst ook weer een test van de Talisman, kritiek op het onderstel(te hard/zacht, weet ik niet meer). Dat je het onderstel elektronisch kan aanpassen word niet eens genoemd, en weet hij waarschijnlijk niet eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzy

Jazzy

Moderator SSC/PB

Moooooh!

En zo scoort de automaat van mijn auto (non-VAG) de ene keer matig en bij een volgende test wordt er lovend over gesproken. Dat is nu eenmaal inherent aan de schrijvende pers waar je afhankelijk bent van de subjectieve mening van de verschillende redacteurs.

Vind alleen dat veel mensen elkaar napraten dat Autoweek zo pro-VAG zou zijn. Ik denk dat als je ergens maar sterk genoeg in gelooft dat je het ook wel gaat zien. Dat ze in de hoogtijdagen wekelijks een pagina of zes uittrokken voor uitgebreide tijdlijnen en analyses van dieselgate noemen we dan maar even niet want dat past niet in het plaatje van Autoweek als VAG-bolwerk. :)

Maar goed, dit gaat inderdaad niet over leasauto's. Mijn punt is in ieder geval dat je een vergelijkende test prima kunt gebruiken als aanvulling op je eigen onderzoek. Als de ene auto een harder onderstel heeft, hoger praktijkverbruik, beter in de opties zit of een hogere restwaarde berekend krijgt dan mag je daar gewoon op vertrouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:48

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Bij sommige testen ligt het er ook aan welke uitvoering ze testen. Bij de Talisman bijvoorbeeld een full-option met die aanpasbare demping of een basismodel, of een Volvo V40 met sportonderstel in R-design trim tov een Momentum maakt een wereld van verschil.
Het probleem is dat je voor het uitzoeken van een auto niet alle modellen met al hun opties kan uittesten. Ik heb voor ik ging proefrijden ook vrij uitgebreid testen gelezen, en dan het liefst vergelijkende testen ipv rij-indrukken. Daarna ben ik een rijtje dealers afgegaan van merken waar ik een interessant model had gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Laatst online: 11:05
[...]

Autovisie zegt juist dat de stoelen prima zijn.
sjorremans schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 09:23:
Ik heb zelf een nieuwe Astra besteld afgelopen december.

Helaas waren er nog geen diesel varianten beschikbaar om mee proef te rijden. Heb dus proefgereden in de 1.4 150pk versie.

[...]

Was nooit fan van Opel maar de nieuwe Astra vind ik serieus heel gaaf. Het is gewoon een hele volwassen auto geworden. En qua prijs ook nog eens aardig gunstig.

Ergens in februari kan ik je nog veel meer vertellen, wanneer de Astra geleverd gaat worden.
Welke kleur heb je gekozen? En hoe was de proefrit? Ik ben vooral wel benieuwd hoe stil het in de auto is. Veel geluid van wind of banden?
Fanatix schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 11:22:
[...]

Ga ik ook zeker doen. :Y Ben verder niet bekend met de reputatie van AW, het is op dit moment ook de enige review van de Astra die door mij bekeken is.
Volgende maand begint het dealerfestijn weer. :)
Mocht je er interesse in hebben:

Hier vind je meerdere reviews van de nieuwe Astra onder elkaar. En hier de AW dubbeltest tussen de Golf en Astra. Als laatste nog een review van Carbuyer.

Wij gaan volgende maand waarschijnlijk kiezen tussen:

- Volkswagen Golf 1.6 TDI
- Opel Astra 1.6 CDTI
- Nissan Pulsar dCi 110
- BMW 1-serie 116d EDE

Binnenkort als we groen licht krijgen dus ook proefrijden.

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07:34
1 serie ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanatix
LuPo schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 22:09:
[...]

Autovisie zegt juist dat de stoelen prima zijn.

[...]

Welke kleur heb je gekozen? En hoe was de proefrit? Ik ben vooral wel benieuwd hoe stil het in de auto is. Veel geluid van wind of banden?

[...]

Mocht je er interesse in hebben:

Hier vind je meerdere reviews van de nieuwe Astra onder elkaar. En hier de AW dubbeltest tussen de Golf en Astra. Als laatste nog een review van Carbuyer.
Thanks! Zal vanavond eens ff gaan lezen / kijken. Het is inderdaad een persoonlijk iets. In een Passat met de duurste stoelen zit ik niet prettig (en zeker niet op lange ritten) en in mijn huidige V40 zit ik fantastisch. Ik wil t.z.t. dan ook langere proefritten gaan maken en niet even een uurtje alle snufjes uitproberen alvorens een beslissing te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
LuPo schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 22:09:

Heb gekozen voor de kleur Deep Sky. Wilde eigenlijk ook de 18" velgen eronder maar dan liep de leaseprijs aardig op.

Ik vond de nieuwe Astra heerlijk rijden, sportief maar toch ook comfortabel. Had het idee dat ik zo in 1 ruk door kon rijden naar zuid Spanje bijvoorbeeld.
De Astra zal met de 110pk diesel geen snelheidswonder zijn maar het is altijd al een grote stap vooruit op de Polo waar ik nu mee rijd.

Heerlijk stil en veel rust aan boord, nauwelijks tot geen wind en/of band geruis. Je kan merken dat het op dat gebied toch ook wel een hele volwassen auto is geworden.

Alleen jammer dat ik nog een paar weken geduld moet hebben voordat ie voor de deur staat. Dan kan ik je ongetwijfeld nog meer vertellen.

Pagina: 1 ... 36 ... 53 Laatste

Dit topic is gesloten.