Keuze leaseauto - Deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 35 ... 53 Laatste
Acties:
  • 304.855 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 06-10 21:42
Hier ook de 150pk 2.0 dus het zal waarschijnlijk ook wel de 160km/u variant zijn. Wel een Belgische Passat, misschien dat D'Ieteren daar nog iets anders mee doet. Alle Golfjes en Passat's hebben in Belgie ACC als standaard.
Het zou kunnen dat de 160km/u iets conservatiever afgestelt staat daar die waarschijnlijk iets goedkopere/minder capabele radar zal hebben.
Ik zal het eens testen op een secundaire weg, het is niet dat die iet of wat snel weg trekt bij 70km/u in zijn 6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-08 10:41
bReChThOu schreef op maandag 04 januari 2016 @ 15:08:
Deze staat hier sinds december voor de deur. Wat een rijplezier :9
Mooi ding! Wat zijn de specs verder?

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarvinG
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 30-12-2022
bReChThOu schreef op maandag 04 januari 2016 @ 15:08:
Deze staat hier sinds december voor de deur. Wat een rijplezier :9
Ziet er inderdaad goed uit! Rijplezier geloof ik ook zeker...
Voor mij op dit moment nog iets te duur ;)

Voedingsadviseur bij Voeding-en-fitness.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Unknown Alien schreef op maandag 04 januari 2016 @ 15:11:
Heeft er iemand hier gekozen voor de audio upgrade voor de Peugeot 308 SW? Ik kan vrij weinig info vinden over de deze upgrade.

Zijn er mensen tevreden. Welke speakers en versterker wordt er gebruikt. Zie alleen dat ze de Pioneer ts-wx120a als sub. gebruiken.
Ik heb sinds oudjaarsdag de 308sw BLEP.
Het standaard geluid vond ik zeer matig dus heb een Integrated Audio pakket erbij genomen van €1000.

http://www.integrated-sound.nl/peugeot308sw

Moet zeggen dat het stukken beter klinkt nu. Naar mijn mening zou het nog wat beter moeten kunnen maar kan niet makkelijk bij de versterker om instellingen aan te passen. Doe ik misschien nog wel een keer

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09:08
cypher21 schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 08:46:
[...]

Ik heb sinds oudjaarsdag de 308sw BLEP.
Het standaard geluid vond ik zeer matig dus heb een Integrated Audio pakket erbij genomen van €1000.

http://www.integrated-sound.nl/peugeot308sw

Moet zeggen dat het stukken beter klinkt nu. Naar mijn mening zou het nog wat beter moeten kunnen maar kan niet makkelijk bij de versterker om instellingen aan te passen. Doe ik misschien nog wel een keer
Kon dat in je lease meegenomen worden? Ik heb nu de afspraak bij de dealer om de pioneer upgrade te laten uitvoeren, maar vraag me sterk af of dat die 1000€ wel waard Is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Nu online

ralpje

Deugpopje

Ik heb de optie zelf niet genomen op mijn BlueLease Premium, want de ingebakken audio was voor mij afdoende. Sterke nog: ik heb niet eens de DAB+ radio genomen. :)
Maar de uitgebreide audio was bij mij wel een optie die in de lease meegenomen kon worden. Multilease trouwens, wellicht dat het per leasemaatschappij nog verschilt.

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bReChThOu
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-10 16:08

bReChThOu

Team Belgium

Widow schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 08:20:
[...]

Mooi ding! Wat zijn de specs verder?
BMW 118D Mineralgrau:
- Stof/Leder Path Silber/Schwarz bekleding
- Urban Line
- ConnectedDrive Services Pack
- Comfort Pack
- Business Pack Plus
- Runflat banden / Antidiefstalbouten
- Zonder monogram / Zonder monogram op de zijflanken
- Harman Kardon geluidsinstallatie
- Automatisch dimmelde binnen- en buitenspiegels
- Instrumentencombi High
MarvinG schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 08:43:
[...]

Ziet er inderdaad goed uit! Rijplezier geloof ik ook zeker...
Voor mij op dit moment nog iets te duur ;)
Leasebudget valt mee, maar in België heb je niet die achterlijke bijtellng :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Unknown Alien schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 08:56:
[...]

Kon dat in je lease meegenomen worden? Ik heb nu de afspraak bij de dealer om de pioneer upgrade te laten uitvoeren, maar vraag me sterk af of dat die 1000€ wel waard Is...
Zou niet weten waarom die niet in de lease meegenomen kon worden.

Tsja is het 1000 waard...
Persoonlijk zou ik er geen 1000 voor aftikken. Maar het kostte me onder aan de streep 6 euro per maand oid en dat was het voor mij absoluut wel waard. Ik wist 100% zeker dat ik me kapot ging ergeren aan het standaard geluid

Ik heb geen idee wat die pioneer set exact inhoudt, maar als er een woofer en extra versterker bij zit die filtert dat de gewone speakers geen bass doorgevoerd krijgen kan het er alleen maar flink op vooruit gaan!
ralpje schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 09:20:
Ik heb de optie zelf niet genomen op mijn BlueLease Premium, want de ingebakken audio was voor mij afdoende. Sterke nog: ik heb niet eens de DAB+ radio genomen. :)
Maar de uitgebreide audio was bij mij wel een optie die in de lease meegenomen kon worden. Multilease trouwens, wellicht dat het per leasemaatschappij nog verschilt.
Tsja ieder zijn ding natuurlijk.
Ik wil mezelf niet als audiofiel betitelen, maar ik kan wel genieten van harde zuivere muziek. Met de standaard radio vervormde het geluid al bij een volume van 14, hoger dan 17 leek het alsof er knikkers in de speakers zaten.

[ Voor 29% gewijzigd door cypher21 op 05-01-2016 09:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:40

TheVMaster

Moderator WOS
RomeoJ schreef op maandag 04 januari 2016 @ 22:27:
Ik heb de ACC op de kortste afstand staan en in de sportieve modus. Misschien moet ik eens tussen de modi wisselen om te kijken of dat nog soelaas biedt.

Een normale CC zou in mijn laatste voorbeeld – in ieder geval voor mijzelf – wel fijner rijden bij een lege snelweg, het eerste geval in de spits uiteraard niet.
eh.....ACC rijdt bij een lege snelweg toch ook gewoon...eh...goed? :?
Er is volgens mij wel een verschil in de afgestelde limieten van ACC in de Passat's. De BiTD en de 2.0 TDI 190 PK hebben volgens mij een hogere limiet (zou 210 km/u kunnen zijn). Mijn 2.0 TDI 150 PK heeft een limiet van 160 km/u.
Dit is overigens – gezien het karakter van ACC – zo zonder problemen te testen, met name in de spits. Achter iemand aanrijdende de cruise-snelheid gewoon zodanig verhogen tot het moment komt dat het niet verder kan, grote kans dat jij ook tot 160 km/u kan gaan.
Volgens mij heeft die van mij (GTE) een limiet van 210 ofzo, maar dat zou ik even moeten testen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Nu online
Ik heb in November onderstaande keuze gemaakt:

Seat Leon ST 2.0 TDI 150pk FR-Connect edition.
- Upgrade Business Plus pakket
- Upgrade Sport Pakket

In de kleur Metallic Midnight Zwart.

Met deze config heb ik oa:

6.5 Inch Touchscreen navigatie incl. 2 SD-sloten, USB en HDD en Carplay/MirrorLink
Regensensor / dimmende en inklapbare spiegels
Alarm
Sport stoelen met half-leer bekleding en alcantara stof met rode stiksels
Dynamic pakket (gas respons etc. in te stellen + extra meetgegevens uit boordcomputer G-krachten etc.)
Upgrade sound pakket (extra speakers+sub)
Elektrisch verstelbare bestuurdersstoel
Beide voorstoelen lendesteun verstelbaar
Armsteun verstelbaar
17 Inch lichtmetalen velgen

De auto staat al afgeleverd klaar en is op tijd op kenteken gezet. Eind volgende maand kan ik hem ophalen.
Mijn huidige Audi A3 Sportback 2.0TDI Ambition Advance zit dan aan de 180k kilometers.
Ik zocht iets met flink meer kofferbak ruimte maar toch nog een beetje een sportief uiterlijk en leuke opties en het liefst iets goedkoper.

De Seat kost nu incl. BTW en BPM 36k en valt in de 20% bijtelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterMaceMichu
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12:43
kellhus schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 17:19:
Iemand enig idee waarom de Business R editie van de Passat niet meer op de NL website van VW staat?
Ik mocht per 1/1 een nieuwe lease-auto en dus eind vorig jaar bij de VW dealer een offerte laten opstellen voor een Passat Variant 1.6TDI Business-R editie laten maken. Mijn verbazing was dus ook groot dat de VW-site deze modellen op 1/1 niet meer liet zien.

Navraag bij de dealer leerde dat dit 'actie'-model nog gewoon bestellen is, dus blijkbaar gewoon naar vragen!

3D Print Service || Activated Carbon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

GeeMoney schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 12:03:
Ik heb in November onderstaande keuze gemaakt:

Seat Leon ST 2.0 TDI 150pk FR-Connect edition.
- Upgrade Business Plus pakket
- Upgrade Sport Pakket

In de kleur Metallic Midnight Zwart.

Met deze config heb ik oa:

6.5 Inch Touchscreen navigatie incl. 2 SD-sloten, USB en HDD en Carplay/MirrorLink
Regensensor / dimmende en inklapbare spiegels
Alarm
Sport stoelen met half-leer bekleding en alcantara stof met rode stiksels
Dynamic pakket (gas respons etc. in te stellen + extra meetgegevens uit boordcomputer G-krachten etc.)
Upgrade sound pakket (extra speakers+sub)
Elektrisch verstelbare bestuurdersstoel
Beide voorstoelen lendesteun verstelbaar
Armsteun verstelbaar
17 Inch lichtmetalen velgen

De auto staat al afgeleverd klaar en is op tijd op kenteken gezet. Eind volgende maand kan ik hem ophalen.
Mijn huidige Audi A3 Sportback 2.0TDI Ambition Advance zit dan aan de 180k kilometers.
Ik zocht iets met flink meer kofferbak ruimte maar toch nog een beetje een sportief uiterlijk en leuke opties en het liefst iets goedkoper.

De Seat kost nu incl. BTW en BPM 36k en valt in de 20% bijtelling.
Mooie samenstelling! Hier voor de portemonnee gekozen toentertijd met de Sport Edition (1.6 TDI in 14%).

Waarom een alarm? Moet dat van je LM?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Nu online
JB schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 13:42:
[...]

Mooie samenstelling! Hier voor de portemonnee gekozen toentertijd met de Sport Edition (1.6 TDI in 14%).

Waarom een alarm? Moet dat van je LM?
Zat er nu eenmaal op :) Komt door het Business Plus pakket uit mijn hoofd.
Ik ben zelf erg tevreden over de bekleding (al is dat een kwestie van smaak) en het navi systeem is echt een stuk uitgebreider als mijn huidige A3. Of hij ook kan tippen aan mijn RNS510 uit mijn Golf6 moet ik nog ervaren :)

Seat Leon FR

En een stukje Dashboard:
Seat Leon FR Dash

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Jup heerlijk die ruimte! Zeker achterin :) Hier ook bewuste keuze ivm gezinsuitbreiding. Vol leer wil ik nooit meer, kleffe zooi in de zomer. Ook met gekoelde stoelen, plakt je shirt al aan de rug voordat het een beetje koel is in de auto.

Afbeeldingslocatie: http://www.jaconet.nl/meuk/leon5.jpg

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Doe dan maar helemaal leer.. Ziet er niet uit die suede meuk. Maar is inderdaad persoonlijk. Verder zeker nette bak.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2016 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Nu online
Verwijderd schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 14:09:
Doe dan maar helemaal leer.. Ziet er niet uit die suede meuk. Maar is inderdaad persoonlijk. Verder zeker nette bak.
Het ziet er wellicht beter uit maar ik vond het ook rete irritant. In de zomer plakt het en is het heet als je instapt en in de winter is het koud totdat je stoelverwarming op temp is en dan is het weer snel te warm.
Vandaar de keuze om nu voor half leer te gaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GeeMoney schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 14:32:
[...]

Het ziet er wellicht beter uit maar ik vond het ook rete irritant. In de zomer plakt het en is het heet als je instapt en in de winter is het koud totdat je stoelverwarming op temp is en dan is het weer snel te warm.
Vind het persoonlijk wel meevallen maar goed, inderdaad persoonlijke keuze. Als de neus vol in de zon staat dan moet je niet met een korte broek in de auto stappen idd. Als het echt koud is dan staat de auto toch ff aan en is mijn stoelverwarming lekker op temp. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

GeeMoney schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 14:32:
[...]

Precies de reden waarom ik er nu ook geen full leer in heb laten zetten :) Blijft inderdaad persoonlijk.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Die Seat blijft een mooie auto - vind de bekleding persoonlijk ook gewoon geslaagd. De kleine navigatie blijft wel jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Nu online
MrAcid schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 15:30:
Die Seat blijft een mooie auto - vind de bekleding persoonlijk ook gewoon geslaagd. De kleine navigatie blijft wel jammer.
6.5Inch klein? :+
Hij is touchscreen, vlot en up-to-date en er is een kleuren display beschikbaar tussen de dash klokken in als second screen.
Ik ken weinig merken in dezelfde klasse die een dergelijk systeem bieden? (Buiten de VAG groep natuurlijk, dat is allemaal hetzelfde systeem)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Vergeleken met wat Volkswagen en Skoda hebben is het klein, ja. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

TheVMaster schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 11:47:
[...]

eh.....ACC rijdt bij een lege snelweg toch ook gewoon...eh...goed? :?
Ik refereerde aan mijn eerdere voorbeeld, lege snelweg is daarmee dan niet het juiste woord. Persoonlijk vind ik ACC niet altijd een goede uitkomst, soms ook weer wel.

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
cypher21 schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 09:34:
[...]

Zou niet weten waarom die niet in de lease meegenomen kon worden.

Tsja is het 1000 waard...
Persoonlijk zou ik er geen 1000 voor aftikken. Maar het kostte me onder aan de streep 6 euro per maand oid en dat was het voor mij absoluut wel waard. Ik wist 100% zeker dat ik me kapot ging ergeren aan het standaard geluid

Ik heb geen idee wat die pioneer set exact inhoudt, maar als er een woofer en extra versterker bij zit die filtert dat de gewone speakers geen bass doorgevoerd krijgen kan het er alleen maar flink op vooruit gaan!

[...]

Tsja ieder zijn ding natuurlijk.
Ik wil mezelf niet als audiofiel betitelen, maar ik kan wel genieten van harde zuivere muziek. Met de standaard radio vervormde het geluid al bij een volume van 14, hoger dan 17 leek het alsof er knikkers in de speakers zaten.
Mijn hobby voor thuis is wel audio. En vroegahhh ook in de auto boem boem wat seggiehhh?

Nu moet het gewoon acceptabel zijn. En dat is het voor mij niet op het moment. Ook ik heb de BLEP voor de kerst opgehaald.

Ik had info gevonden over welke pioneer componenten een peugeot dealer gebruikte. Dat was vrij schraal voor die 1000e. Al weet ik dat 2/3 van de kosten in het inbouwen zit. ~6 uur werk.

Ik heb mijn dealer gevraagd wat de pioneer componenten zijn die zij gebruiken.

• Type speakers voor. Ts-g173ci.
• Type speakers achter. Ts-g173i.
• Type versterker Gm-d1004.
• Type sub woofer stoel ts-wx120h.
• Type sub woofer (locatie reserveband) ts-wx610A.

Ik heb gevraagd of ze dit kunnen aanpassen in

• Type speakers voor. Ts-e170CI. http://www.pioneer-store.nl/ts-e170ci
• Type versterker gm-d8604. http://www.pioneer-store.nl/pioneer-gm-d8604
• Type sub woofer stoel ts-wx210a. http://www.pioneer-store.nl/pioneer-ts-wx210a

KOmt dan 115 euro bij, maar zal wat beter klinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Heb je dan 2 subs? Geluid in de 308SW is de ene keer wel goed, de andere keer gaat het al vrij snel clippen. Heel apart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Nu online
De woofer onder de stoel zou ik laten vallen, 40-150Hz, beperkte speaker en klein.
Mocht je die in het reservewiel nemen althans, al lijkt me dat ook geen echte klapper eerlijk gezegd.
Ik zou die onder de stoel laten vallen omdat je waarschijnlijk beide subs niet apart kunt aansturen (aanname) waardoor je dus 1 van beide een "verkeerd" bereik gaat geven?

In mijn huidige Audi A3 Ambition Advance zit ook een upgrade van het sound pakket (geen idee welk merk overigens) en ik heb alleen een subwoofer achterin links van mijn kofferbak ruimte zitten en die geeft echt voldoende laag. En ook ik houd ook best wel van een lekker deuntje.

Ook maken knappe 2-weg speakers in je deuren ook een groot verschil, zeker voor het laag beeld.
Die zien er wel aardig uit van Pioneer.
Ik heb tevens nog aparte tweeters en die zijn hoger geplaatst als de 2-weg speakers in de deuren, dit geeft ook weer een mooie volle ruimtelijke klank als je het mij vraagt.

[ Voor 19% gewijzigd door GeeMoney op 05-01-2016 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Unknown Alien schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 16:18:
[...]

Mijn hobby voor thuis is wel audio. En vroegahhh ook in de auto boem boem wat seggiehhh?

Nu moet het gewoon acceptabel zijn. En dat is het voor mij niet op het moment. Ook ik heb de BLEP voor de kerst opgehaald.

Ik had info gevonden over welke pioneer componenten een peugeot dealer gebruikte. Dat was vrij schraal voor die 1000e. Al weet ik dat 2/3 van de kosten in het inbouwen zit. ~6 uur werk.

Ik heb mijn dealer gevraagd wat de pioneer componenten zijn die zij gebruiken.

• Type speakers voor. Ts-g173ci.
• Type versterker Gm-d1004.
• Type sub woofer stoel ts-wx120h.

Ik heb gevraagd of ze dit kunnen aanpassen in

• Type speakers voor. Ts-e170CI. http://www.pioneer-store.nl/ts-e170ci
• Type versterker gm-d8604. http://www.pioneer-store.nl/pioneer-gm-d8604
• Type sub woofer stoel ts-wx210a. http://www.pioneer-store.nl/pioneer-ts-wx210a

KOmt dan 115 euro bij, maar zal wat beter klinken.
Herkenbare situatie.
Als je aardig wat kilometers rijdt wil je gewoon fatsoenlijk geluid.
Thuis ook een aardig setje staan maar luister vaker in de auto naar muziek dus dat moet gewoon in orde zijn.
Het standaard geluid in de BLEP is echt zwaar ondermaats.

Setje ziet er prima uit, maar zou idd niet voor 2 woofers gaan

Bij die integrated audio set zit deze versterker:
http://www.audiotec-fisch...p.html?type=N&language=en
en een op maat gemaakte woofer voor het reserve wiel.
De andere speakers zijn niet vervangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
Rev! schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 17:03:
Heb je dan 2 subs? Geluid in de 308SW is de ene keer wel goed, de andere keer gaat het al vrij snel clippen. Heel apart.
Wordt 1 sub. Er moet idd gekozen worden. Reservewiel of die onder de stoel.
Het zijn beide geen pareltjes, maar ik wil geen kofferbak ruimte opofferen voor een kist. Dus ben je snel gebonden aan zoiets.
GeeMoney schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 19:55:
De woofer onder de stoel zou ik laten vallen, 40-150Hz, beperkte speaker en klein.
Mocht je die in het reservewiel nemen althans, al lijkt me dat ook geen echte klapper eerlijk gezegd.
Ik zou die onder de stoel laten vallen omdat je waarschijnlijk beide subs niet apart kunt aansturen (aanname) waardoor je dus 1 van beide een "verkeerd" bereik gaat geven?

In mijn huidige Audi A3 Ambition Advance zit ook een upgrade van het sound pakket (geen idee welk merk overigens) en ik heb alleen een subwoofer achterin links van mijn kofferbak ruimte zitten en die geeft echt voldoende laag. En ook ik houd ook best wel van een lekker deuntje.

Ook maken knappe 2-weg speakers in je deuren ook een groot verschil, zeker voor het laag beeld.
Die zien er wel aardig uit van Pioneer.
Ik heb tevens nog aparte tweeters en die zijn hoger geplaatst als de 2-weg speakers in de deuren, dit geeft ook weer een mooie volle ruimtelijke klank als je het mij vraagt.
Denk ook om die onder de stoel te laten vallen en die in het reserve wiel te nemen. Ik verwacht dat deze de beste optie is van de 2.

OOk hier voor en achter een 2 weg 16.5CM en bovenin de deur een aparte tweeter.

Geluid moet van voren komen, daarom ook voorin een compo setje. mid bas en tweeter apart+filter.

Ik vind de denon audio upgrade van Peugeot ook prima klinken, maar ze zeiden dat dit beter is dan de Denon welke ook maar 500e kost.
cypher21 schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 20:33:
[...]

Bij die integrated audio set zit deze versterker:
http://www.audiotec-fisch...p.html?type=N&language=en
en een op maat gemaakte woofer voor het reserve wiel.
De andere speakers zijn niet vervangen
Dat is zeker een mooie versterker met DSP. Ik wil wel de speakers vervangen hebben. De versterker kan ik altijd nog vervangen met een die DSP heeft. En dan deze pioneer op MP verkopen.

JL heeft erg goeie subs voor kleine kisten. Maar dan zit je meteen aan een driver die 600W RMS nodig heeft.... gaat niet gebeuren :+

[ Voor 15% gewijzigd door Unknown Alien op 05-01-2016 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Unknown Alien schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 20:37:
[...]

[...]

Dat is zeker een mooie versterker met DSP. Ik wil wel de speakers vervangen hebben. De versterker kan ik altijd nog vervangen met een die DSP heeft. En dan deze pioneer op MP verkopen.

JL heeft erg goeie subs voor kleine kisten. Maar dan zit je meteen aan een driver die 600W RMS nodig heeft.... gaat niet gebeuren :+
Ik wilde graag die Denon set, maar dat was alleen een fabrieksaf optie. Heb thuis ook een hoop van Denon en blijft prima spul (hoewel die sets voor auto's vaak tegenvallen)
Ach, het zal er iig stukken op vooruit gaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
TheVMaster schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 11:47:

[...]

Volgens mij heeft die van mij (GTE) een limiet van 210 ofzo, maar dat zou ik even moeten testen :+
Daarnet even getest, 160 is de max, verder gaat die niet. Op een 150pk 2.0TDI Highline. Vrij vreemde uitrusting in de Highline in Belgie ook, geen LED of Xenon standaard, maar wel een verwarmd stuur en voorruit. 8)7

[ Voor 21% gewijzigd door AndRo555 op 05-01-2016 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Niet online

RomeoJ

AndRo555 schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 21:33:
[...]

Daarnet even getest, 160 is de max, verder gaat die niet. Op een 150pk 2.0TDI Highline. Vrij vreemde uitrusting in de Highline in Belgie ook, geen LED of Xenon standaard, maar wel een verwarmd stuur en voorruit. 8)7
Die 160 km/u was te verwachten. Vreemd inderdaad dat de Highline in België echt compleet anders is, hoewel de pakketten marktgebonden zijn heb ik me laten vertellen. Volvo is volgens mij één van de weinige merken waar een pakket niet (of nauwelijks) marktgebonden is.

Xenon is trouwens niet leverbaar op de Passat, het zijn LED-koplampen of de LED Plus-koplampen. Ter verduidelijking het verschil in DRL. Overigens zijn die verwarmbare stuur en voorruit wel zaken die ik graag op de volgende wagen wil hebben, dat heb ik nu helaas niet gekozen maar mis ik wel eens.

"Gewone" LED-verlichting:
Afbeeldingslocatie: http://img.caricos.com/2015_volkswagen_passat_44.jpg

LED Plus-verlichting:
Afbeeldingslocatie: http://img.caricos.com/2015_volkswagen_passat_45.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door RomeoJ op 05-01-2016 21:46 ]

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
Met LED/Xenon bedoelde ik algemener de 'premium' verlichting. Hier alleen LED (de tweede) te krijgen als dure optie (1500+ euro). Dat was er toch echt te veel aan, of het had de 1.6TDI geweest + LED. Dan was de keuze snel gemaakt.

De standaarduitrusting is inderdaad heel anders. Dus ik had niet echt verbaasd geweest als die ACC wel de 210 variant was. Zelfs Active info display is op de Highline standaard.
De verwarmde voorruit is wel leuk, zeker als je ze niet zelf moet betalen als er een barst in komt. (wat vrijwel gegarandeerd is over 4 jaar met 40 a 45k/jaar, 30k contract)

Overigens was dat toen (meer als een jaar geleden) wel echt een goede deal.
Highline 2.0TDI 6-bak. (met al die verwarmde zooi, 3 zone climate, alcantara leer, etc. + active info display standaard) voor +-35k euro.
Business pack met Discover Pro, achteruitrijcamera, etc voor 2000 euro
Dan nog verdonkerde ruiten, volwaardig reservewiel en carnet.
In totaal net geen 38k euro catalogusprijs.
Op de volgende zou ik toch graag wat beter lampen hebben (alhoewel je dat in belgie niet echt nodig is) en een automaat. Die laatste is alleen erg nadelig belasting technisch door de hogere co2 uitstoot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
AndRo555 schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 22:18:
Met LED/Xenon bedoelde ik algemener de 'premium' verlichting. Hier alleen LED (de tweede) te krijgen als dure optie (1500+ euro). Dat was er toch echt te veel aan, of het had de 1.6TDI geweest + LED. Dan was de keuze snel gemaakt.

De standaarduitrusting is inderdaad heel anders. Dus ik had niet echt verbaasd geweest als die ACC wel de 210 variant was. Zelfs Active info display is op de Highline standaard.
De verwarmde voorruit is wel leuk, zeker als je ze niet zelf moet betalen als er een barst in komt. (wat vrijwel gegarandeerd is over 4 jaar met 40 a 45k/jaar, 30k contract)

Overigens was dat toen (meer als een jaar geleden) wel echt een goede deal.
Highline 2.0TDI 6-bak. (met al die verwarmde zooi, 3 zone climate, alcantara leer, etc. + active info display standaard) voor +-35k euro.
Business pack met Discover Pro, achteruitrijcamera, etc voor 2000 euro
Dan nog verdonkerde ruiten, volwaardig reservewiel en carnet.
In totaal net geen 38k euro catalogusprijs.
Op de volgende zou ik toch graag wat beter lampen hebben (alhoewel je dat in belgie niet echt nodig is) en een automaat. Die laatste is alleen erg nadelig belasting technisch door de hogere co2 uitstoot.
Hmm...ik heb die LED Plus en de Discover Pro en de 3 zone climate control, alcantara leer, 65% gedimde achterruimten.....en carnet...alleen is de GTE dan wel een stuk duurder....59k volgens mij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
59k is dan ook de prijs van een basic Golf meer...

Sinds bestellen in eind 2014 en nu is er al heel veel veranderd. Car net was toen een betalende optie van +-300 euro, terwijl er geen premium telefoonverbinding mogelijk was. Dus een data sim in de auto ging niet en de stick die daar voor kan zorgen werk aleen op de Discover Media. Dus nu ligt er een Moto E continu in de auto te tetheren. waarvan de tether af gaat als er geen spanning op de USB poort staat.

Voor 80 euro netto in de maand is het nog altijd een goede deal. Waarschijnlijk vergelijkbaar met je GTE op vlak van kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
AndRo555 schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 22:47:
59k is dan ook de prijs van een basic Golf meer...

Sinds bestellen in eind 2014 en nu is er al heel veel veranderd. Car net was toen een betalende optie van +-300 euro, terwijl er geen premium telefoonverbinding mogelijk was. Dus een data sim in de auto ging niet en de stick die daar voor kan zorgen werk aleen op de Discover Media. Dus nu ligt er een Moto E continu in de auto te tetheren. waarvan de tether af gaat als er geen spanning op de USB poort staat.

Voor 80 euro netto in de maand is het nog altijd een goede deal. Waarschijnlijk vergelijkbaar met je GTE op vlak van kosten.
Jammer genoeg heb ik maar 12 mnd Car-net, wat het na die 12 mnd moet gaan kosten kon Volkswagen mij niet vertellen helaas....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Niet online

RomeoJ

Ik heb dat Car-Net abonnement gelijk meebesteld gekregen (zonder dat ik hier van op de hoogte werd gesteld), dit abonnement kost € 129,- voor 2 jaar verlenging na het eerste "gratis" jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:01

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Aardige deal die Nissan heeft gemaakt met FastNED . 4 jaar gratis laden standaard bij alle EV's. Interessant lijkt mij voor leaserijders.

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Nu online
Falcon schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 07:50:
Aardige deal die Nissan heeft gemaakt met FastNED . 4 jaar gratis laden standaard bij alle EV's. Interessant lijkt mij voor leaserijders.
Als particulier lijkt het me eventueel interessanter, voor leaserijders is dit toch eigenlijk altijd wel afgekocht of "in contract" .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:05

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Worden die laders langs de snelweg ook eens gebruikt. Daar heb ik volgens mij nog nooit iemand zien staan, en ik passeer er elke dag toch een stuk of 5 volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

GeeMoney schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 08:10:
[...]

Als particulier lijkt het me eventueel interessanter, voor leaserijders is dit toch eigenlijk altijd wel afgekocht of "in contract" .
Eens, ik zat ook te denken aan de zzp-er en particulier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spoetnik385
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06-10 22:03
Verkeerde topic

[ Voor 85% gewijzigd door Spoetnik385 op 06-01-2016 08:52 ]

www.steamloco.info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjoekie
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
gwystyl schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 08:22:
Worden die laders langs de snelweg ook eens gebruikt. Daar heb ik volgens mij nog nooit iemand zien staan, en ik passeer er elke dag toch een stuk of 5 volgens mij.
Dat heeft er volgens mij vooral mee te maken dat er maar zeer beperkt ondersteuning is voor de snellaadtechniek van Fastned. De populairste plugin hybrids van de laatste tijd (V60 PHE, Golf GTE, A3 e-tron, C350e Plug-in Hybrid, Passat GTE, Ampera) kunnen allemaal niet snelladen bij Fastned, omdat de accu's dat niet aankunnen. De enige uitzondering is de Outlander geloof ik, maar die had toch al niemand vanwege het elektrisch rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Haha - zéker nog niet wakker. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarvinG
Leasebudget valt mee, maar in België heb je niet die achterlijke bijtellng :D
Ja dat scheelt! Ik zit komend jaar op 21% bijtelling.
Of ik moet onder de 500km privé blijven..
Dat is haast onmogelijk. 1x heen en terug naar mijn familie in Middelburg en ik zit al aan de 500km 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MarvinG schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 09:48:
[...]

Dat is haast onmogelijk. 1x heen en terug naar mijn familie in Middelburg en ik zit al aan de 500km 8)7
Niemand houdt je tegen om van het geld wat je bespaart een tweedehandsje te kopen voor de privé kilometers ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
cypher21 schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 20:48:
[...]

Ik wilde graag die Denon set, maar dat was alleen een fabrieksaf optie. Heb thuis ook een hoop van Denon en blijft prima spul (hoewel die sets voor auto's vaak tegenvallen)
Ach, het zal er iig stukken op vooruit gaan!
Ik heb weer teveel kunnen lezen gisteravond :+

De JBL GTO 609c compo set past er ook in.
http://www.jbl.nl/autolui...high-to-low&sz=12&start=1

Dus gevraagd of ze voor en achter deze erin kunnen doen. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 05-10 16:52

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

MarvinG schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 09:48:
[...]

21% is toch niet veel? Ga er nou gewoon vanuit dat 25% de norm is en dat alles wat lager is gesubsidieerd is en dus een meevaller.

En vanaf 2017 is het helemaal lekker. Gewoon een flat fee van 22%, want alleen de Teslas vallen dan in het lage tarief (voor de eerste 50k waarde van de auto).

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11:17

Griffin

Is mythical

AllSeeyinEye schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 10:41:
[...]

21% is toch niet veel? Ga er nou gewoon vanuit dat 25% de norm is en dat alles wat lager is gesubsidieerd is en dus een meevaller.

En vanaf 2017 is het helemaal lekker. Gewoon een flat fee van 22%, want alleen de Teslas vallen dan in het lage tarief (voor de eerste 50k waarde van de auto).
Veel mensen vinden 21% niet meevallen omdat ze 14% zijn gewend. Eigenlijk is door het hele 14% geneuzel de kijk op leasen veranderd. 14% is voor veel mensen (vooral die zijn begonnen met leasen tijdens de 14% regeling) de standaard geworden en vinden 21 (volgend jaar 22) % 'veel'.

ikzelf rij nu ook een 14% auto en moet in 2017 aan een 22% auto, tja hoort erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Autorijden is duur en dat is prima. Leaseauto's zijn (dus) ook duur en dat is prima. Ook met 25% bijtelling is het nog altijd goedkoper dan zelf een nieuwe, vergelijkbare, auto aanschaffen en onderhouden.

Ik rij de komende 4 jaar nog in een 7% auto overigens. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:27

Shunt

Boe

Griffin schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 10:48:
[...]

Veel mensen vinden 21% niet meevallen omdat ze 14% zijn gewend. Eigenlijk is door het hele 14% geneuzel de kijk op leasen veranderd. 14% is voor veel mensen (vooral die zijn begonnen met leasen tijdens de 14% regeling) de standaard geworden en vinden 21 (volgend jaar 22) % 'veel'.

ikzelf rij nu ook een 14% auto en moet in 2017 aan een 22% auto, tja hoort erbij.
Tja ik ben begonnen met leasen in de prime periode van de 14% bijtelling. Ik vind het jammer dat ik in 2017 geen 7 of 14% auto meer kan leasen vooral omdat mijn budget dan zodanig gegroeid is dat ik een fatsoenlijke 7% zou hebben kunnen leasen. Maar ja aan de andere kant kan ik dan met een gerust gevoel een 2 liter leasen zonder de gedachte maar een 1.4 eco is zo veel goedkoper :P.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
  • Nu online
Ik moest ook aan de nieuwe bijtellingspercentages geloven. Maar goed ik heb het er voor over, had ik ook in de Polo mogen blijven rijden die ik nu heb als voorloper.

Ben ik voor €100,- netto per maand klaar.. Maar ik moet er niet aan denken om hier nog 4 jaar of 160k mee te rijden :+

Week 9 word mijn Astra geleverd als het goed is. Had eigenlijk op halverwege februari gehoopt maar ach.. die 2 weken extra maken da ook niet meer uit toch? :P

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zit een beetje te twijfelen of ik niet nog snel een plugin hok ga leasen. Kan de huidige auto redelijk voordelig afkopen. Vind de Outlander eigenlijk niks maar goed, 15k besparen over de looptijd is toch wel aanlokkelijk. Nog Outlander rijders die spijt hebben achteraf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09:02
Waarom snel? Nu is de bijtelling toch al 15%?

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bepaalde LMs hebben nog wat auto's staan. Die zijn vorig jaar op kenteken gezet dus nog 7%. Maar die zullen de komende weken dus wel weg zijn verwacht ik zo.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2016 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:50
kellhus schreef op maandag 04 januari 2016 @ 16:56:
@thefox154 : dank!

Ik begin steeds meer naar een BMW 3 of 4GC te neigen. Maar de 4GC High Executive + ACC gaat volgens mij net een paar tientjes boven budget zitten, wat ik principieel niet wil.

BMW 320d EDE High Executive, Hifi systeem, ACC en sportstoelen lijkt de beste kaarten te hebben. Dat het model wat ouder is stoort me niet zo, van buiten vind ik het een fraaie wagen. Van binnen mis ik t.o.v. de Audi A4 alleen een virtual cockpit.
Denk er wel aan dat je er (waarschijnlijk) 4 jaar in moet rijden. Dan is het 2019/2020, en rij jij in een model uit 2012. Tegen die tijd zie je de F30 met booskijkers en 9000K xenon rondrijden :P

Uit eigen ervaring kan ik je ook vertellen dat de C-klasse toch wel weer een stap moderner is. De Audi A4 van wat ik ervan heb gelezen ook, echter heb ik daar persoonlijk geen ervaring mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Verwijderd schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 15:32:
Zit een beetje te twijfelen of ik niet nog snel een plugin hok ga leasen. Kan de huidige auto redelijk voordelig afkopen. Vind de Outlander eigenlijk niks maar goed, 15k besparen over de looptijd is toch wel aanlokkelijk. Nog Outlander rijders die spijt hebben achteraf?
Ik heb één keer in de Outlander van m'n zwager gereden en heb er een proefrit ingemaakt. Nou....never nooit niet dat ik een Outlander zou gaan leasen. Je zou ook kunnen kijken naar de Passat GTE (of de Golf GTE), volgens mij zijn er hier en daar nog wel een paar uit 2015. De dealer waar ik hem vandaan heb (Van den Brug uit Heerenveen) heeft er nog een paar staan (voor 7%) zag ik net.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 05-10 23:25
MrAcid schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 10:58:
Autorijden is duur en dat is prima. Leaseauto's zijn (dus) ook duur en dat is prima. Ook met 25% bijtelling is het nog altijd goedkoper dan zelf een nieuwe, vergelijkbare, auto aanschaffen en onderhouden.
Als je netjes rekent, en dus de kosten optelt op een manier die voor de werkgever budgetneutraal is, dan is prive rijden vanuit een mobiliteitsbudget voor de meesten gunstiger dan 25% bijtellen. Rond de 20% lijkt het break-even te zijn. Tegen auto's met 14% of minder kun je nooit op, tenzij je extreem weinig prive rijdt.

Kijk je naar alleen naar de belasting, dan is het geen eerlijke vergelijking. Dan zeg je eigenlijk: de loonbelasting over bedrag X is minder dan X.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Of het rendabel is, is sterk afhankelijk van de brandstofprijs. Toen ik vorig jaar koos om m'n mobiliteitsbudget om te zetten in een lease auto, was het omslagpunt ongeveer 22%. Ik heb een 20% auto gekozen dus het is iets voordeliger dan prive rijden van het mobiliteitsbudget. Nu is de benzine 20% gezakt in prijs, en zal het omslagpunt dus inderdaad meer richting de 20% zijn.
Van alleen de bijtelling een 2e auto ernaast rijden is utopie. Als je denkt dat dat goedkoper is, zelfs met 25% bijtelling, heb je geen idee hoeveel auto rijden daadwerkelijk kost. Dat is vaak het geval bij mensen die hun 1e lease auto hebben in de 14% categorie. Dat is vaak ook hun eerste auto, en hebben daarvoor vaak alleen auto gereden van de ouders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12:44

PeaceNlove

Deugleuter

t_captain schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 16:19:
[...]

Als je netjes rekent, en dus de kosten optelt op een manier die voor de werkgever budgetneutraal is, dan is prive rijden vanuit een mobiliteitsbudget voor de meesten gunstiger dan 25% bijtellen. Rond de 20% lijkt het break-even te zijn. Tegen auto's met 14% of minder kun je nooit op, tenzij je extreem weinig prive rijdt.

Kijk je naar alleen naar de belasting, dan is het geen eerlijke vergelijking. Dan zeg je eigenlijk: de loonbelasting over bedrag X is minder dan X.
Een mobiliteitsbudget met name gunstig voor de werkgever die het risico van veel kilometers bij de werknemer neerlegt. Ik rij veel voor het werk en ben dus erg blij dat ik gewoon die auto krijg, bijtelling betaal en de rekening van de leasemij niet te zien krijg, want als ik die zou moeten betalen zou ik behoorlijk moeten bijleggen. Ik heb de afgelopen jaren zo'n 80.000 kilometers per jaar gemaakt. Het is vanuit de werknemer alleen gunstig als je weinig kilometers maakt en daar redelijk zekerheid over hebt.

Bij 25% bijtelling ga ik wel alleen zakelijk rijden, ik heb er bewust voor gekozen dicht bij de familie te wonen, dus ik zet er dan wel een goedkoop booschappenkarretje naast dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

25% hoeft niet meteen te betekenen dat het een auto van 50k moet zijn. Er zijn meer factoren dan alleen het percentage van de bijtelling. Goedkopere auto leasen in 25% kan ook prima. En bij sommige werkgevers krijg je ook leasebudget terug. Het is allemaal niet zo simpel en heel erg afhankelijk van de omstandigheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Een "eerlijk" mobiliteitsbudget stort extra budget voor extra zakelijke ritten. Net zoals een werkgever ook de meerkilometers betaalt op een leasecontract. Als het goed is, reken je budgetneutraal voor de werkgever. Bij jouw kilometers kost een leaseFocus ook wel wat meer dan de normale 600 of 700 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
Hebben meer C350e rijders er last van dat de parkeersensoren pas heel laat beginnen te piepen? Tegen de tijd dat je iets hoort zit je er al zo'n beetje tegenaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12:31

Jazzy

Moderator SSC/PB

Moooooh!

Yep. Is blijkbaar normaal bij dit merk, goed opletten dus.

Exchange en Office 365 specialist. Mijn blog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Is instelbaar bij de dealer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
Leolinedance schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 01:58:
Hebben meer C350e rijders er last van dat de parkeersensoren pas heel laat beginnen te piepen? Tegen de tijd dat je iets hoort zit je er al zo'n beetje tegenaan...
Er hangen lampjes boven de achterruit. Veel relaxter om zonder piepjes achteruit te rijden. De piepjes zijn alleen ter waarschuwing dat je er bijna tegen aan zit. Voor zaten in de W204 ook lampjes (in de A-klasse nog steeds), maar die zijn wegbezuinigd. De indicator zit nu in het display tussen de tellers, waar je dus niet naar aan het kijken bent tijdens het parkeren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarvinG
Sinds gisteren mijn Citroen C1 Shine mogen ontvangen.
Leuk ding!

Voor het eerst een auto met achteruitrijd-camera, leuk om te gebruiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Ik snap het nut van camera's en parkeersensoren op die maat auto's niet. Van de week stond de Polo bij de garage en had ik een Up meegenomen om naar het werk te rijden. Zaten ook van die sensoren op...why? De auto is supercompact en enorm overzichtelijk. Achterruit = achterkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Paaltjes etc. die in een dode hoek staan. In mijn auto heb ik ook sensoren en dat heeft me tot nu toe 1 keer "gered". Lantaarnpaal zat precies achter de stijl en hoe ik ook keek, de paal was niet zichtbaar in m'n spiegel, binnenspiegel of door zelf te kijken. Alleen de piepers pakten hem :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
Jazzy schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 02:08:
Yep. Is blijkbaar normaal bij dit merk, goed opletten dus.
Ik vind het niet handig, als ik binnenkort bij de dealer ben ga ik dit eens aankaarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
Z___Z schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 09:12:
[...]

Er hangen lampjes boven de achterruit. Veel relaxter om zonder piepjes achteruit te rijden. De piepjes zijn alleen ter waarschuwing dat je er bijna tegen aan zit. Voor zaten in de W204 ook lampjes (in de A-klasse nog steeds), maar die zijn wegbezuinigd. De indicator zit nu in het display tussen de tellers, waar je dus niet naar aan het kijken bent tijdens het parkeren...
Die lampjes heb ik wel gezien, maar ik kan er nog niet echt aan wennen. Ik rijd liever met piepjes. Ben benieuwd of er iets aan gedaan kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
t_captain schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 10:26:
Ik snap het nut van camera's en parkeersensoren op die maat auto's niet. Van de week stond de Polo bij de garage en had ik een Up meegenomen om naar het werk te rijden. Zaten ook van die sensoren op...why? De auto is supercompact en enorm overzichtelijk. Achterruit = achterkant.
Dat snap ik ook niet. In de 107 van mijn vriendin zit je haast met je rug tegen de achterkant aan :P Maar goed, sensoren zijn nog tot daar aan toe, maar zelfs een camera in zo'n wagentje :X Ik heb de parkeer hulpmiddelen zelfs eigenlijk nooit gemist op mijn BMW F30.

[ Voor 6% gewijzigd door Leolinedance op 07-01-2016 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Laatst online: 12:34

Reinier

\o/

Sommige mensen zijn gewoon zeer slecht in achteruit parkeren zonder hulpmiddelen. Ik bijvoorbeeld. De Fiesta van mijn vrouw krijg ik achteruit niet netjes neergezet (ik ga er nog parkeersensoren inzetten). Ik kan ook niet zonder de camera op m'n V40.
Ik zou het liefst nog parkeersensoren op m'n fiets en op winkelwagens enz. willen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Ik heb nu voor het eerst parkeersensoren en merk gewoon dat ik zonder die dingen veel beter kon parkeren.
Daarbij was het formaat van de auto voor mij niet van belang. Als ik een auto een tijdje had, ontwikkelde ik een soort intuïtie voor de afmetingen.

Mijn huidige auto heeft piepjes en grafische weergave, soms handig maar ik word er vooral nerveus van.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik reed zelf een keer een S80 met parkeersensoren, die begonnen veel en veel te vroeg te piepen en ik werd er helemaal panisch van. Camera's snap ik nog wel maar die piepjes hoeven van mij écht niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 06-10 22:12
Canaria schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 10:56:
Ik heb nu voor het eerst parkeersensoren en merk gewoon dat ik zonder die dingen veel beter kon parkeren.
Daarbij was het formaat van de auto voor mij niet van belang. Als ik een auto een tijdje had, ontwikkelde ik een soort intuïtie voor de afmetingen.

Mijn huidige auto heeft piepjes en grafische weergave, soms handig maar ik word er vooral nerveus van.
Idem!!
Sinds parkeersensoren 2 keer ergens tegenaan gereden, daarvoor nooit!
De pest is dat die dingen soms afgaan als er niks is, waardoor je het soms dus gaat negeren :F

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11:17

Griffin

Is mythical

Ik moet zeggen dat piepjes (en camera) toch wel extreem handig zijn. Vooral bij het file parkeren in een krappe rij. De camera vind ik vooral handig als ik bij de supermarkt in de parkeergarage sta en mensen lopen achter de auto langs, piepjes leuk en aardig met met de camera heb ik goed zicht erop (icm spiegels)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

martinusz schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 11:17:
[...]

Idem!!
De pest is dat die dingen soms afgaan als er niks is, waardoor je het soms dus gaat negeren :F
Vooral de VAG sensoren die flippen in de file als er een Renault in de buurt rijdt :/

[ Voor 63% gewijzigd door JB op 07-01-2016 11:19 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
JB schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 11:18:
[...]

Vooral de VAG sensoren die flippen in de file als er een Renault in de buurt rijdt :/
ah, gelukkig ben ik dus niet de enige :D
ik heb het inderdaad bij een Renault gehad, maar ook wel eens bij een RET stadsbus (volgens mij zijn dat MAN Lion's )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
martinusz schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 11:17:
[...]

Het lijkt wel of je meer krassen op de achterbumpers ziet van auto's met parkeersensoren dan zonder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
t_captain schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 11:39:
[...]

Het lijkt wel of je meer krassen op de achterbumpers ziet van auto's met parkeersensoren dan zonder.
Ik heb er ook een camera bij, als je dan nog krassen maakt gaat er echt iets mis. Haha!

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Ik denk dat mensen erop gaan rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Laatst online: 13:05

gwystyl

Beugeltje dan maar?

DennusB schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 11:39:
[...]

Ik heb er ook een camera bij, als je dan nog krassen maakt gaat er echt iets mis. Haha!
Vrouwlief heeft afgelopen zondag bewezen dat dat prima mogelijk is. Ze zag een plekje op de P bij de supermarkt. Bedenkt zich niet,stuurt heel iets naar links, jenkt hem in zijn achteruit en begint te rijden. 2 seconden later: Boem = HO!

De auto die achter haar zat dacht dat ze door naar links te sturen verder rechtdoor/linksaf de route over de P zou volgen, en ze begon al te rijden voor er iets van piepjes of cameralijnen actief waren. Het ging gelukkig heel zachtjes dus geen zichtbare schade bij de tegenpartij (Golf III, zit nog ouderwets stevig in elkaar), maar bij ons een krasje op bumper en achterklep, en bumper heel iets ontzet. Vanwege leasecontract moet ik hem laten maken à € 600-700 :X. Bij een eigen auto had ik misschien de achterklep iets bijgestipt met een lakstift, maar de bumper is zo weinig beschadigd dat dat niet opvalt als je het niet weet.
Verweer van vrouwlief:Ja maar ik had hem echt niet gezien hoor!

Bij ons thuis parkeer ik de auto altijd langs ons metalen hek. Bij vorige auto's kon ik dat met twee ogen dicht tot op 1cm zonder moeite, maar door overijverige sensoren ben ik nu vaker aan het corrigeren terwijl horen en zien je vergaat en sta ik meestal minder netjes (dicht langs het hek) dan bij vorige auto's

Moraal van het verhaal: sensoren en camera kunnen erg handig zijn, maar je moet er wel mee om leren gaan. Zoals Canaria ook aangeeft leer je je auto vanzelf kennen als je er een tijdje in rijdt. Door voetgangervriendelijke vormen (onoverzichtelijker) en bliepjes is het niet makkelijker geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12:31

Jazzy

Moderator SSC/PB

Moooooh!

Het zou mij verbazen. Het onderwerp is verschillende keren ter spraken gekomen hier: http://www.mercedesforum....iewtopic.php?f=27&t=70968 Alle specialisten en monteurs daar hebben gezegd dat hier niets aan te doen is. Maar als het anders is dan hoor ik het graag.

Exchange en Office 365 specialist. Mijn blog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
[...]

Goed dat die het gevaar herkent! >:)
DennusB schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 11:39:
[...]

Zolang de camera alleen de achterkant toont is het perfect mogelijk om een van de voorflanken ergens tegen te rijden. Met cameras langs alle kanten moet je al veel negeren om ergenstegen te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 05-10 08:58
AndRo555 schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 12:50:
[...]

Zolang de camera alleen de achterkant toont is het perfect mogelijk om een van de voorflanken ergens tegen te rijden. Met cameras langs alle kanten moet je al veel negeren om ergenstegen te zitten.
Is ook geen goede ontwikkeling... Zie dat bij de buurman met zijn Panamera ook altijd. Hij zit op dat scherm te tuuren zonder omzich heen te kijken. Dat is gewoon een kwestie van wachten tot een snel aankomende fietser een keer over het hoofd gezien word want na buiten kijken doet hij al niet meer alles gaat op de camera. En kijk je wel veel om je heen heb je geen tijd om je camera scherm te bekijken of je moet je vak in kruipen.

En dan heb je van die lichten die een auto eigenlijk al niet moeten parkeren omdat een bocht draaien al lastig is. Laat staan dat die geconcentreerd op een schermpje gaan zittn turen. Ik zou er niet graag langskomen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roekeloos
  • Laatst online: 06-10 23:06
Wat ik goed vind werken: Gewoon om mij heen en in de spiegels kijken met de piepjes (heb ik voor/achter) als backup.

Als ik de boel niet vertrouw (slecht zicht door regen of donker, of ik weet niet waarom er gepiept wordt), houd ik even in en kijk wat de camera ziet. Daarna rijd ik weer verder op zicht en piepjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 06-10 23:10
Roekeloos schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 14:52:
Wat ik goed vind werken: Gewoon om mij heen en in de spiegels kijken met de piepjes (heb ik voor/achter) als backup.

Als ik de boel niet vertrouw (slecht zicht door regen of donker, of ik weet niet waarom er gepiept wordt), houd ik even in en kijk wat de camera ziet. Daarna rijd ik weer verder op zicht en piepjes.
Klink goed en zeker niet Roekeloos!

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
[...]

WUT?! Is dat iets bij specifieke auto's!? Ik ga er eens op letten want het gebeurt wel af en toe...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

MrAcid schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 16:31:
[...]

WUT?! Is dat iets bij specifieke auto's!? Ik ga er eens op letten want het gebeurt wel af en toe...
Jup ik ben er op gaan letten en het komt bij mij voornamelijk voor met Renault's in mijn buurt. De laatste modellen dan wel te verstaan :)

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online

Dit inderdaad, camera gebruik ik om te zien hoe ver ik nog van een evt. object achter mij zit, vooral bij heel krap fileparkeren is dit makkelijk zodat je maximaal ruimte heb om te steken.

zo bijv.
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/61886527/italie%202015/IMAG0145.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door Shanquish op 07-01-2016 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die staat er knap tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

JB schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 16:33:
[...]

Jup ik ben er op gaan letten en het komt bij mij voornamelijk voor met Renault's in mijn buurt. De laatste modellen dan wel te verstaan :)
Leuk want ik merk dat vooral de wat oudere Volkswagens bij mij in mijn Renault alle alarm bellen laten afgaan :D

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
shameete schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 16:59:
[...]

Dit inderdaad, camera gebruik ik om te zien hoe ver ik nog van een evt. object achter mij zit, vooral bij heel krap fileparkeren is dit makkelijk zodat je maximaal ruimte heb om te steken.

zo bijv.
[afbeelding]
Je moet niet raar opkijken als iemand met een oude auto het in zo'n situatie niet bezwaarlijk vindt jouw auto even te raken als het zich er tussenuit moet wringen................. >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
nokiaan958GB schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 20:57:
[...]

Je moet niet raar opkijken als iemand met een oude auto het in zo'n situatie niet bezwaarlijk vindt jouw auto even te raken als het zich er tussenuit moet wringen................. >:)
Bumper op bumper bij minder dan 3 km/h levert geen schade op. Ik wurm me ook wel eens in zo'n vak. Heel soms raak ik daarbij een bumper, maar nog nooit schade gezien daardoor. Een bumper is hiervoor gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

Z___Z schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 22:43:
[...]

Bumper op bumper bij minder dan 3 km/h levert geen schade op. Ik wurm me ook wel eens in zo'n vak. Heel soms raak ik daarbij een bumper, maar nog nooit schade gezien daardoor. Een bumper is hiervoor gemaakt.
Euh in Frankrijk misschien. Hier in Nederland dien je gewoon een vakje te vinden waar je auto in past zonder een andere auto te raken. Een ongelukje kan altijd gebeuren en dat is helemaal niet erg maar een reactie als tja daar zijn bumpers voor gemaakt slaat natuurlijk nergens op. Dat je een stoot rubber op je deur hebt maakt ook niet dat je gewoon klakkeloos je deur kunt open gooien tegen de auto er naast.

Voor een hoop mensen is de auto meer dan alleen een vervoer middel.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Griffin schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 11:18:
Ik moet zeggen dat piepjes (en camera) toch wel extreem handig zijn. Vooral bij het file parkeren in een krappe rij. De camera vind ik vooral handig als ik bij de supermarkt in de parkeergarage sta en mensen lopen achter de auto langs, piepjes leuk en aardig met met de camera heb ik goed zicht erop (icm spiegels)
Dit dus. Mijn CT200h heeft een enorm brede kijkhoek. Als ik de oprit afrijd thuis (achteruit dus) heb ik gelijk overzicht op de straat terwijl ik anders als half op de weg moet staan wil ik wat zien. En het zijn ook nog eens van die opties dat als je het vervelend vind het gewoon niet kan gebruiken :-).

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
Jazzy schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 12:24:
[...]

Het zou mij verbazen. Het onderwerp is verschillende keren ter spraken gekomen hier: http://www.mercedesforum....iewtopic.php?f=27&t=70968 Alle specialisten en monteurs daar hebben gezegd dat hier niets aan te doen is. Maar als het anders is dan hoor ik het graag.
'
Ik heb er al over gebeld vandaag. Maandag moet ik toch naar de dealer, dan gaan we het er even over hebben. Het 'probleem' is bekend, hij wist mij aan de telefoon echter niet te vertellen of ze ook een oplossing hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance

Dat wil ik dus ook, maar is met de Mercedes C350e haast onmogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
thefox154 schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 12:55:
[...]

Is ook geen goede ontwikkeling... Zie dat bij de buurman met zijn Panamera ook altijd. Hij zit op dat scherm te tuuren zonder omzich heen te kijken. Dat is gewoon een kwestie van wachten tot een snel aankomende fietser een keer over het hoofd gezien word want na buiten kijken doet hij al niet meer alles gaat op de camera. En kijk je wel veel om je heen heb je geen tijd om je camera scherm te bekijken of je moet je vak in kruipen.

En dan heb je van die lichten die een auto eigenlijk al niet moeten parkeren omdat een bocht draaien al lastig is. Laat staan dat die geconcentreerd op een schermpje gaan zittn turen. Ik zou er niet graag langskomen :+
Je vak in kruipen? :o Maar inderdaad, volledig op die camera('s) rijden is zeer onhandig en riskant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
Shunt schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 22:53:
[...]

Euh in Frankrijk misschien. Hier in Nederland dien je gewoon een vakje te vinden waar je auto in past zonder een andere auto te raken. Een ongelukje kan altijd gebeuren en dat is helemaal niet erg maar een reactie als tja daar zijn bumpers voor gemaakt slaat natuurlijk nergens op. Dat je een stoot rubber op je deur hebt maakt ook niet dat je gewoon klakkeloos je deur kunt open gooien tegen de auto er naast.

Voor een hoop mensen is de auto meer dan alleen een vervoer middel.
Je opmerking slaat nergens op. Ik ben ook zuinig op m'n auto. Vakken zijn gewoon soms klein, waar je maar net tussen past. Ik ga daarvoor niet onnodig rondjes rijden om een groter vak te vinden. Zo ook met stootrubbers op deuren. Die zie je bijna niet meer trouwens, maar goed als je ze wel hebt kan je wel zachtjes je deur tegen andermans deur zetten zonder schade. Ik zie geen probleem zolang je niet andermans spullen beschadigd.
Z___Z schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 22:43:
[...]
maar nog nooit schade gezien daardoor
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Niet online

RomeoJ

Leolinedance schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 00:01:
[...]

'
Ik heb er al over gebeld vandaag. Maandag moet ik toch naar de dealer, dan gaan we het er even over hebben. Het 'probleem' is bekend, hij wist mij aan de telefoon echter niet te vertellen of ze ook een oplossing hebben.
Haha dat klinkt een beetje mysterieus.

Pagina: 1 ... 35 ... 53 Laatste

Dit topic is gesloten.