Keuze leaseauto - Deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 33 ... 53 Laatste
Acties:
  • 304.855 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

sjorremans schreef op maandag 21 december 2015 @ 17:14:
[...]

Gewoon even alle gegevens op papier zetten en uitrekenen wat het kost. Als ik een eigen auto zou gaan rijden krijg ik 300 euro (bruto) bovenop mij salaris en nog eens 0,19 cent per kilometer. Al met al een aardig bedrag maar aangezien ik gewoon een leuke auto wil rijden kost een eigen auto met 40k per jaar zo'n 500 euro per maand en dan hebben we het nog niet eens over de onvoorziene kosten.

Ik heb dus gekozen om een lease auto te gaan rijden. Als ik onder mijn leasebudget zou blijven, zou ik dat bedrag ook nog eens uitgekeerd krijgen (bruto). Alleen ik ga er juist wat over heen... :+

Wat categorie 2 is, verschilt per werkgever natuurlijk. Ben meer benieuwd naar je leasebudget. Daar kunnen wij meer mee ;)
Precies, gewoon rekenen. In mijn geval zou het 250 euro zijn (en 19cent/km na de 1e 10km). De grote toegevoegde waarde zit hem vooral in 'gratis' privé kilometers. Als je veel privé gaat rijden is het een stuk gunstiger tov. als je dat amper doet.

Verder zou het bij mij om een A of B-klasse auto gaan (zat een beetje op de grens). Daarnaast moet je mee wegen hoe belangrijk je een nieuwe auto vind. Ik heb zelf de 250 euro extra salaris genomen en een 8 jaar oude B-klasse auto gekocht. Dat was goedkoper voor mij (+ dat ik het erg fijn vind niet met z'n auto aan een werkgever gebonden te worden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
ricardo246 schreef op maandag 21 december 2015 @ 22:34:
[...]

Dan heb jij waarschijnlijk geen trekhaak (af-fabriek) en/of panorama dak.
Toen ik de auto bestelde waren de grotere velgen +500€, maar niet mogelijk in combo met de eerder genoemde opties (anders 14% ipv 7%).
Later bestellen en monteren was ernstig duur (+2000 (Dat was inclusief korting dealer)) wat zich vertaalde in ongeveer 40€ / maand.
My phylosophy: Ik geef minder om de buitenkant, meer om wat er binnen in de auto zit.
Dus ook geen metallic...
Hoe heb jij je auto aangekleed met accessoires en qua kleur?
Klopt, ik had hetzelfde "probleem". Heb een dealertrekhaak genomen - kostte €800 extra. Achteraf had ik liever de trekhaak af-fabriek gehad en dan de velgen ingeruild, dat was €900 geweest en dan had ik wat uniekere velgen dan die ik nu heb.

Ik heb zelf de volgende config:
Members only: GTE config
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Ik ben redelijk all-out gegaan, geen spijt van. :+ Netto momenteel rond de €150 per maand.
YoshiBignose schreef op maandag 21 december 2015 @ 23:25:
Ik zou ook niet voor uiterlijk gaan. Een Golf is al jarenlang niets bijzonders dus er is toch niemand die je ziet rijden.
Joe, hai. :O

[ Voor 8% gewijzigd door MrAcid op 22-12-2015 07:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 21 december 2015 @ 16:39:
Goedemiddag!

Ik mag in 2016 een nieuwe leaseauto bestellen en zit even met 2 vragen. Wellicht is er hier een ervaringsdeskundige actief... :-)

1. Mijn netto salaris ligt € 300 p/m hoger als ik besluit om afstand te doen van een leaseauto. Dat is gebaseerd op een cataloguswaarde van € 25.000 en een bijtelling van 21%. Ik vind € 300 netto een behoorlijk bedrag maar kan ik gevoeglijk aannemen dat een eigen auto evengoed nog duurder is tegenwoordig? Ik heb altijd lease gereden en heb dan ook geen idee wat de verhoudingen zijn...

2. Ik kan een auto kiezen in categorie 2. Als ik zou besluiten om een auto uit categorie 1 te kiezen dan wordt het leasesurplus toegevoegd aan mijn bruto inkomen. Aan welk maandelijks bedrag moet ik dan globaal denken?

Alvast dank voor uw reacties!

M.v.g.
Die EUR 300,- is dus inclusief EUR 200,- bijtelling? Dan komt je werkgever er goedkoop vanaf. Als het zonder bijtelling is, dan scheelt het dus eigenlijk EUR 500,- netto per maand. En hoe zit het met km vergoeding als je afstand doet van de leaseauto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murzeltje
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07-02-2024

Murzeltje

PSN/XBOX : Murzeltje1976

ralfbosz schreef op maandag 21 december 2015 @ 15:58:
[...]

Verrek:

http://radio-tv-nederland.nl/dab/dmb.html

Nooit van gehoord, benieuwd of mijn Toyota dat ondersteunt...
Als je de zenders NPO1, NPO3 en SBS6 in je digitale overzicht ziet staan dan zou je ook beeld moeten krijgen.

PSN/XBOX : Murzeltje1976

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reley
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:17

Reley

Zoom Zoom

Inhakend op het wel of niet leasen..
Ik heb die discussie inmiddels ook met mijn vrouw.
Nieuwe lease of prive auto.
Probleem bij mij is dat ik (door een overname) een andere leaseregeling krijg. Ik moet diesel gaan rijden.
Deze zijn duurder in de lease. Ik rij nu een grote comfortabele benzine auto (Mazda 6)
Een auto uit diezelfde categorie gaat dankzij de diesel verplichting ver buiten mijn budget vallen.
Ik mag per maand 20% boven het budget zitten, maar dat komt neer op een kleine 130€ eigen bijdrage. (nu 0)
Omdat ik een zware motor moet hebben ivm een sleurhut (1500kg) word leasen een erg duur geintje vanwege de eigen bijdrage en dus hoge bijtelling.

Blijf ik wel binnen mijn budget dan zal ik niet meer als een aangeklede Polo kunnen rijden...
Als ik mijn budget + volledige eigen bijdrage pak, dan kan ik een kale Focus station met een 2.0tdci rijden...

Mocht ik prive gaan rijden, dan hoef ik geen bijtelling meer te betalen, Scheelt me €300 netto.
Mijn leasebudget krijg ik bruto uitgekeerd. dat zal rond de €380 liggen.
Dan krijg ik nog een kilometer vergoeding van 0,19 cent met een max van 400€ per maand.
Als ik dat optel kom ik op een bedrag van ongeveer €1100 uit...
Ik tel bewust die bijtelling er bij op omdat ik dat nu moet betalen. bij prive niet meer, dus dat is 'auto' winst.

Die kilometer vergoeding zal er om hangen of dat rendabel is. maar als ik nu kijk dat ik 1x per week tank á 70€ dan is dat wel te doen.

het zal dit jaar een moeilijke beslissing gaan worden...
Iemand advies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goede berekening maken en op basis daarvan beslissen. Daarnaast zijn er veel (persoonlijke) factoren die de keuze beinvloeden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online
Misschien de lease auto alleen zakelijk rijden en daarnaast een auto kopen die de sleurhut kan trekken?

Ik heb bewust voor een lease auto gekozen, met minimaal 40k per jaar wil ik ook van de 'onvoorziene' kosten af zijn. En dat kan hard gaan met zoveel kilometers. Ik krijg het leasebedrag ook niet uitgekeerd als salaris.

Wel 300 euro (bruto) bovenop mijn salaris als ik voor een eigen auto kies, met 19 ct per kilometer. Afgelopen jaren ook die regeling gehad en wel 2 auto's 'opgereden' voor werk. Want dat geld is natuurlijk allang uitgegeven :+

Onderaan de streep komt het ongeveer op hetzelfde bedrag uit, eigen auto of een lease auto. Nu misschien niet helemaal meer maar goed ik betaal graag voor een leuke auto. Mijn wederhelft vind de Polo Blue(slow)motion allang best, voorloop auto waar ik nu nog in rijd. Ik kan niet wachten tot ik dat hok kan in leveren :P

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingSig
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 06-10 10:28
Ik ga miss voor een gold 7 GTD :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404
  • Laatst online: 06-10 13:26

page404

Website says no

Heeft er iemand ervaring met de electrische Mercedes B-klasse? De actieradius is wat beperkt (230 km), maar ik las dat hij via het stopcontact is op te laden. Is dat een optie? Want dan kan ik wel met die beperkte actieradius leven.

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

page404 schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 12:43:
Heeft er iemand ervaring met de electrische Mercedes B-klasse? De actieradius is wat beperkt (230 km), maar ik las dat hij via het stopcontact is op te laden. Is dat een optie? Want dan kan ik wel met die beperkte actieradius leven.
Geen ervaring maar wat je precies weten? Volgens MB is de actie radius ongeveer 200km. Dus in de praktijk zal dat eerder minder zijn lijkt me. Opladen via een normaal stopcontact is meer pure noodzaak gezien de benodigde tijd. Tot 13 uur voor volledige lading. Via een paal 2,5 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:40

TheVMaster

Moderator WOS
Verwijderd schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 12:50:
[...]

Geen ervaring maar wat je precies weten? Volgens MB is de actie radius ongeveer 200km. Dus in de praktijk zal dat eerder minder zijn lijkt me. Opladen via een normaal stopcontact is meer pure noodzaak gezien de benodigde tijd. Tot 13 uur voor volledige lading. Via een paal 2,5 uur.
Ik begreep dat de actieradius in de praktijk eerder richting de 150 km gaat, dat was voor mij de reden om hem links te laten liggen. Misschien is de Tesla Model S een optie...die haalt (bij 20 graden buitentemperatuur en max 120 km/uur met de airco uit) 300 km op een lading... O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13:59
En dan te bedenken dat die tesla zo gigantisch gesubsidieerd is door onze overheid, die bijna 2 ton wegende bak €80k kost normaal, iedere 300KM opgeladen moet worden (85Kwh) en dat mensen die auto nog steeds revolutionair durven te noemen. Tsja, als de wil er was had een VAG, MB, BMW of Toyota dit ook wel kunnen realiseren.

Revolutionair zou in mijn ogen dan zijn een C-segment hatchback of een D-segment sedan met een elektrische actieradius van 500 echte kilometers. Ow ja, en dat niet voor €80k a.u.b. Tesla is bezig met de model 3 die voor €35k op de markt moet komen, maar heeft blijkbaar de voorkeur gegeven aan de model X :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Hoe vaak rijd je nou meer dan 300 km/dag. De enige reden waarom je in een brandstofauto een range wil hebben van > 700 km is omdat je niet thuis kan tanken en tanken dus onhandig is. Voor 99% van de Nederlanders is 300 km werkelijk bereik voldoende. Voor die 3 weken zomer vakantie waar de mensen met een caravan een trekauto nodig hebben nemen deze mensen vaak auto's die ze de overige 49 weken niet nodig hebben.
In 2017 komt Nissan met de nieuwe Leaf die schijnbaar 500 km theoretische range heeft, als die dezelfde prijs heeft als de huidige Leaf is dat goed nieuws. Ook Tesla zou met een betaalbare Model 3 komen die moet gaan concurreren met het D-segment. Ben blij als we straks eindelijk van die stink diesels af zijn in de binnenstad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
300 km in de praktijk is wel erg mager. Ik heb eigenaren gesproken die makkelijk meer doen op een volle lading.

En de rijstijl is dan 150 km/u op Auto Pilot. Natuurlijk wel laden waar mogelijk en auto netjes aan de paal voorverwarmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Trishul schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 16:48:
En dan te bedenken dat die tesla zo gigantisch gesubsidieerd is door onze overheid, die bijna 2 ton wegende bak €80k kost normaal, iedere 300KM opgeladen moet worden (85Kwh) en dat mensen die auto nog steeds revolutionair durven te noemen. Tsja, als de wil er was had een VAG, MB, BMW of Toyota dit ook wel kunnen realiseren.

Revolutionair zou in mijn ogen dan zijn een C-segment hatchback of een D-segment sedan met een elektrische actieradius van 500 echte kilometers. Ow ja, en dat niet voor €80k a.u.b. Tesla is bezig met de model 3 die voor €35k op de markt moet komen, maar heeft blijkbaar de voorkeur gegeven aan de model X :X
Eh...neuh....die model 3 komt in 2017 op de markt is de verwachting, althans dat vertelde Tesla me een paar weken terug...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:05

gwystyl

Beugeltje dan maar?

De Model S 65 haalt met rustig rijden al 300 km, de 85 kWh volgens mij 450-500. Heb meerdere tripjes Denemarken en Zweden gemaakt met een Tesla. Is te doen, maar kost wel gewoon meer tijd dan een diesel auto. Om ver te rijden moet je rustig rijden en je moet de route een beetje aanpassen aan de laadpalen (superchargers laden lekker snel en zijn op drukke routes goed geplaatst).

Ik kan nu zo'n 850km rijden op een tank en vind dat al weinig. Ik ben gewend met mijn vorige auto's 1100-1200km te rijden op een tank. Dat is wel fijn, dan hoef ik niet elke paar dagen te tanken. Een range van 300km zou betekenen dat ik elke anderhalve dag moet laden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taigu
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:58
Leolinedance schreef op maandag 21 december 2015 @ 21:25:
[...]

Nice, ook briljantblauw? En heb je een geheim kenteken als optie genomen? ;)
Mooie kleur he :) Heb altijd geleerd dat je gene kentekens moet posten op internet...

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
gwystyl schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 20:56:
De Model S 65 haalt met rustig rijden al 300 km, de 85 kWh volgens mij 450-500. Heb meerdere tripjes Denemarken en Zweden gemaakt met een Tesla. Is te doen, maar kost wel gewoon meer tijd dan een diesel auto. Om ver te rijden moet je rustig rijden en je moet de route een beetje aanpassen aan de laadpalen (superchargers laden lekker snel en zijn op drukke routes goed geplaatst).

Ik kan nu zo'n 850km rijden op een tank en vind dat al weinig. Ik ben gewend met mijn vorige auto's 1100-1200km te rijden op een tank. Dat is wel fijn, dan hoef ik niet elke paar dagen te tanken. Een range van 300km zou betekenen dat ik elke anderhalve dag moet laden
Maar je laadt thuis ipv bij een tankstation. Dat kost je 30 seconde ipv 5 minuten bij het tank station. Dus als je 10x moet laden ben je net zoveel tijd kwijt als 1x tanken.
Zou wel een thuislader willen waar een vaste kabel aan zit. Dus niet eentje die je steeds aan beide kanten eruit moet halen en in de kofferbak moet stoppen. Anders is laden wel irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Momenteel help ik iemand zoeken naar een privatelease oplossing (full operational). Budget is rond de 250~325 euro per maand.

In eerste instantie gekeken naar een Adam Rocks maar de dealer deed nogal moeilijk over bepaalde zaken. Auto's als een Aygo vallen af. Iemand ervaringen met een goede privateleasepartij / aan te raden auto? Online calculeren is een pre. Zaken als Justlease en DirectPriveLease al gevonden. Golf abonnement was niet handig want: vrouw; vind auto niet mooi :/.

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:50
Taigu schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 22:30:
[...]

Mooie kleur he :) Heb altijd geleerd dat je gene kentekens moet posten op internet...
Zeker een mooie kleur. Zoals ik eerder al postte had ik cavansietblauw besteld maar briljantblauw gekregen. Maar die kleur is zo mooi dat ik het wel prima vind! Heb er de afgelopen dagen ook al meerdere positieve reacties op gekregen.

Tsja, ik zou niet weten waarom je geen kenteken zou moeten posten op internet. Iedereen kan je kenteken altijd zien toch? Maar lekker boeiend ook :P

[ Voor 6% gewijzigd door Leolinedance op 23-12-2015 02:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_V
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15:30
Ik rij nu bijna twee jaar een Golf 7 Diesel BlueMotion (14%). Ik rij iets meer dan 30.000 KM per jaar.
Erg tevreden over de auto maar ik ben nu in overleg om over te stappen op een GTE.

Heb er al twee weekjes in kunnen rijden en qua rijplezier (en uiterlijk auto) zou ik het meteen doen. Ook de bijtelling valt in mijn voordeel uit.

Ik kan alleen niet echt iets vinden over de brandstofkosten.. ik rij regelmatig enkel meer dan 50km. Er staat een laadpaal bij mijn huis en in de buurt van verschillende locaties waar ik werk.

Maar ik kan niet goed inschatten wat tijden, kosten van laden auto zijn. Iemand ervaring of voor een zelfde probleem gestaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
El_V schreef op woensdag 23 december 2015 @ 10:11:
Ik rij nu bijna twee jaar een Golf 7 Diesel BlueMotion (14%). Ik rij iets meer dan 30.000 KM per jaar.
Erg tevreden over de auto maar ik ben nu in overleg om over te stappen op een GTE.

Heb er al twee weekjes in kunnen rijden en qua rijplezier (en uiterlijk auto) zou ik het meteen doen. Ook de bijtelling valt in mijn voordeel uit.

Ik kan alleen niet echt iets vinden over de brandstofkosten.. ik rij regelmatig enkel meer dan 50km. Er staat een laadpaal bij mijn huis en in de buurt van verschillende locaties waar ik werk.

Maar ik kan niet goed inschatten wat tijden, kosten van laden auto zijn. Iemand ervaring of voor een zelfde probleem gestaan?
Laden van een GTE kost volgens mij (via een 3.7 kW paal) ongeveer 3 uur en de kosten zijn bij je thuis (op je eigen stroom) ongeveer 22-25 ct per KWu. De auto heeft volgens mij een batterij van 8 KWu, dus dat zou dan volgens mij ongeveer 2 euro per lading zijn volgens mij.

Er zijn ook (publieke) laadpalen die een 'starttarief' van iets van 60 ct hebben en vervolgens 35 ct per KWu vragen, tja...dan wordt het laden een stukje duurder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_V
thuis laden via eigen stroom is geen optie helaas.
zou dus allemaal via publieke laadpalen moeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
El_V schreef op woensdag 23 december 2015 @ 10:29:
thuis laden via eigen stroom is geen optie helaas.
zou dus allemaal via publieke laadpalen moeten.
Dat sucks....ik ben verplicht om zelf een laadpaal mee te laten leasen....ach..die paal is over 4 jaar dan ook van mezelf en daar heb ik dan bij m'n volgende (elektrische) auto weer profijt van O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miesjh
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 15:14

Miesjh

Xbox Live: Miesjh NL

TheVMaster schreef op woensdag 23 december 2015 @ 10:31:
[...]

Dat sucks....ik ben verplicht om zelf een laadpaal mee te laten leasen....ach..die paal is over 4 jaar dan ook van mezelf en daar heb ik dan bij m'n volgende (elektrische) auto weer profijt van O-)
Al een leverdatum bekend?

Xbox Live: Miesjh NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Helaas....heb gisteren wel met de dealer gesproken en heb al wel een kenteken (beginnend met HS, dus waarschijnlijk vorige week op kenteken gezet), maar helaas nog geen afspraak. Hij moest hem nog aanmelden bij de leasemaatschappij....en hoopte wel donderdag nog te kunnen uitleveren. Maar ja...het verlossende telefoontje heb ik nog niet gehad :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• El_V
Het is overigens wel echt een genot om dat gte knopje in te drukken en een keer goed gas te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14:12
Ik kan morgenochtend de auto ophalen. Ben erg benieuwd. Er zijn een aantal dingen niet helemaal goed gegaan. Door Athlon en dealer/leer inbouwer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
El_V schreef op woensdag 23 december 2015 @ 10:11:

Vol in 2:45 als je hem helemaal leeg gereden hebt.

Actieradius is 45km bij 20 graden buiten, met airco uit.
Actieradius is 20-25km bij 0 graden buiten met airco uit.

Wat opladen kost weet ik niet, want dat gaat via de LM bij mij. Maar dat kun je gewoon opzoeken? Wat ik gelezen heb is het niet goedkoper om op stroom te rijden bij lage temperaturen (en ongeveer net zo duur al rijden op benzine op warme dagen).

Qua brandstof is het ook een behoorlijk onzuinige auto, hou daar rekening mee als je een "budget" hebt voor brandstof ipv dat gewoon alles wordt vergoed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15:23
En hoe combineert dat dan als je bv ook lange stukken op de autosnelweg rijdt? Trapt de EV motor dan nog bij of rij je dan permanent op benzine? Ik zou bv. in files dan puur en alleen elektrisch willen rijden tot dat de EV het niet meer trekt, omdat het stiller is. Hoe werkt dat dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Ja - je kunt gewoon zelf schakelen tussen standen. De auto is hier zelf ook redelijk slim mee.

- EV-mode (100% elektrisch)
- Battery-hold (accu wordt op hetzelfde niveau gehouden - geregenereerde energie wordt wél herbruikt, maar hij houdt de accu ongeveer op het % dat de accu is als je hem in die stand zet);
- Hybride-mode (combinatie - accu wordt leeggereden als je langzaam rijdt)
- GTE mode (EV + brandstof)
- Batterij laden (extra brandstof verstoken voor opladen)

Die battery-hold stand zit er volgens mij in de MY16 modellen niet meer op. Terwijl hij bij mij "standaard" is (als ik niet op GTE of EV sta dan is het Battery-Hold, als ik Hybrid of Batterij laden wil dan moet ik dat via het scherm doen). Volgens mij gaat hij bij MY16 standaard naar Hybrid-mode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_V
Ik heb in de twee weken dat ik de GTE gereden heb geen laadpalen gebruikt. Ik meen dat er wel een modus was waar je kunt instellen wanneer je verwacht de auto te laden? Dat hij dan het zuinigste rijdt tot de volgende laadpaal.. maar niet meer in verdiept omdat dat toen nog niet van toepassing voor mij was.

Qua brandstofkosten: het moet gewoon een beetje binnen de perken blijven. Als die GTE qua brandstof het dubbele van de diesel kost dan ga ik natuurlijk niet overstappen. En omdat ik weet dat de benzine motor van de GTE niet zuinig is, zit ik dus een beetje met bovenstaande dilemma.

Ik denk dat het gewoon een maandje uitproberen/testen wordt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
De GTE is wel 100 euro per maand goedkoper in MRB dus als de benzine + stroom ex btw minder dan 100 euro meer is dan is het nog steeds in het voordeel van de GTE. Normaal is op stroom rijden ongeveer de helft van de prijs vergeleken met op benzine rijden per km. Als je op werk kan laden is dat nog veel goedkoper, omdat grootverbruikers maar 7 cent per kWh betalen in tegenstelling tot 20 cent thuis. Publiek laden en benzine rijden zal weinig verschil in zitten als je 35 cent per kWh moet betalen. Het is dan een kwestie van het milieu. Als de olieprijs zo laag blijft is het sowieso de vraag wat het economische nut is van een electrische auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
El_V schreef op woensdag 23 december 2015 @ 11:42:
Ik heb in de twee weken dat ik de GTE gereden heb geen laadpalen gebruikt. Ik meen dat er wel een modus was waar je kunt instellen wanneer je verwacht de auto te laden? Dat hij dan het zuinigste rijdt tot de volgende laadpaal.. maar niet meer in verdiept omdat dat toen nog niet van toepassing voor mij was.

Qua brandstofkosten: het moet gewoon een beetje binnen de perken blijven. Als die GTE qua brandstof het dubbele van de diesel kost dan ga ik natuurlijk niet overstappen. En omdat ik weet dat de benzine motor van de GTE niet zuinig is, zit ik dus een beetje met bovenstaande dilemma.

Ik denk dat het gewoon een maandje uitproberen/testen wordt..
Die "modus" die jij noemt zit erop. Het is een combinatie van (1) je navigatie instellen op het adres waar je naartoe gaat zodat je het aantal kilometers ziet, (2) kijken naar de range van de accu's - die altijd in beeld staat en (3 - zeer belangrijk!) gezond verstand om zelf even op een knopje te drukken als je wilt schakelen tussen brandstof en EV.

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Z___Z schreef op woensdag 23 december 2015 @ 11:51:
De GTE is wel 100 euro per maand goedkoper in MRB dus als de benzine + stroom ex btw minder dan 100 euro meer is dan is het nog steeds in het voordeel van de GTE. Normaal is op stroom rijden ongeveer de helft van de prijs vergeleken met op benzine rijden per km. Als je op werk kan laden is dat nog veel goedkoper, omdat grootverbruikers maar 7 cent per kWh betalen in tegenstelling tot 20 cent thuis. Publiek laden en benzine rijden zal weinig verschil in zitten als je 35 cent per kWh moet betalen. Het is dan een kwestie van het milieu. Als de olieprijs zo laag blijft is het sowieso de vraag wat het economische nut is van een electrische auto.
100 EUR per maand? Dat scheelt het nu al niet. En vanaf volgend jaar moeten de GTEs ook 50% betalen. Dus is het voordeel nog minder. Ook gezien het extra gewicht. Zal menig leaserijder wel weer gaan miepen als de werkgever het doorbelast. :)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2015 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11:05
MrAcid schreef op woensdag 23 december 2015 @ 11:12:
[...]

Qua brandstof is het ook een behoorlijk onzuinige auto, hou daar rekening mee als je een "budget" hebt voor brandstof ipv dat gewoon alles wordt vergoed.
En dat wordt dan door de overheid beloond met 7% bijtelling. Eigenlijk te schandalig voor woorden...
Overigens niks ten nadele van de leasers hier hoor. Ik zou het ook doen als ik de mogelijkheid had.

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralfbosz
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06-10 21:26

ralfbosz

xm create bosz -c

LuPo schreef op woensdag 23 december 2015 @ 12:24:
[...]

En dat wordt dan door de overheid beloond met 7% bijtelling. Eigenlijk te schandalig voor woorden...
Overigens niks ten nadele van de leasers hier hoor. Ik zou het ook doen als ik de mogelijkheid had.
Groot gelijk dus dat het omhoog gaat, men zou de bijtelling moeten afstellen op het werkelijk elektrisch rijden van zo'n auto. Hoe minder liter benzine je per kilometer tankt, hoe lager de bijtelling. Maar ja dat is misschien een wel erg grote inbreuk op de privacy...

rm -r *

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
YEssss.....krijg net een belletje van de dealer...mijn Passat GTE wordt morgenochtend afgeleverd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
ralfbosz schreef op woensdag 23 december 2015 @ 12:33:
[...]

Groot gelijk dus dat het omhoog gaat, men zou de bijtelling moeten afstellen op het werkelijk elektrisch rijden van zo'n auto. Hoe minder liter benzine je per kilometer tankt, hoe lager de bijtelling. Maar ja dat is misschien een wel erg grote inbreuk op de privacy...
Gewoon belasting op fossiele brandstoffen nog verder omhoog. Europees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
MrAcid schreef op woensdag 23 december 2015 @ 12:51:
[...]

:+ maar dat is % gezien al zowat net zo hoog als de belasting op stroom.... _/-\o_
Laat ze nu het % belasting op stroom uit laadpalen er helemaal af halen...en dat % dan bij de belasting op fossiele brandstoffen optellen, dan komen we ergens.... O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kellhus
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 03-10 07:03
Fijn! Geniet ervan, mooie bak. Zit zelf - voor begin 2016 - ook nog naar een Passat te kijken, maar gezien de 15% BT kijk ik ook nog wel naar andere (21%) wagens.

Moet mezelf ook constant herinneren dat ik niet voor een A5 Sportback - mijn favoriete auto in dit segment - moet kiezen omdat ik daar net een automaat en navi kan selecteren voordat ik aan mijn budget zit. Maar ja, ratio vs emotie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
kellhus schreef op woensdag 23 december 2015 @ 12:56:
Fijn! Geniet ervan, mooie bak. Zit zelf - voor begin 2016 - ook nog naar een Passat te kijken, maar gezien de 15% BT kijk ik ook nog wel naar andere (21%) wagens.

Moet mezelf ook constant herinneren dat ik niet voor een A5 Sportback - mijn favoriete auto in dit segment - moet kiezen omdat ik daar net een automaat en navi kan selecteren voordat ik aan mijn budget zit. Maar ja, ratio vs emotie ;)
:9 Ja...dat gaat bij de Audi categorie erg hard....heb er ook naar gekeken, maar dan zat ik zo 'aan de max'....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kellhus
Ja, dat heb ik dus ook. Als ik kies voor een schakelbak heb ik wat meer ruimte, maar schakelen als je regelmatig in de file staat heb ik een broertje dood aan ;)

[ Voor 6% gewijzigd door kellhus op 23-12-2015 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
kellhus schreef op woensdag 23 december 2015 @ 13:04:
Ja, dat heb ik dus ook. Als ik kies voor een schakelbak heb ik wat meer ruimte, maar schakelen als je regelmatig in de file staat heb ik een broertje dood aan ;)
Vandaar ook de Passat GTE met file assist en lane assist etc.. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kellhus
Jajaja, ratio - ik weet het! ;)

Wat dat betreft is het ook wel bizar hoeveel opties je op de Passat krijgt, welke - als je de vele reviews mag geloven - ook steeds meer op het niveau van de bekende 3 aan het komen zijn, voor een stuk minder geld.

Ik wil in ieder geval nog in een Passat en Talisman een testrit maken voordat ik zelf een vergelijk met bijv. een A4 kan maken, maar zover ik kan zien worden de verschillen kleiner en kleiner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralfbosz
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06-10 21:26

ralfbosz

xm create bosz -c

[...]

Welke leaserijder betaalt zijn benzine?!?!? Misschien de buitenland liters, maar binnen Nederland is er gewoon een tankpas.

Met die tankpas zou het wel afgedwongen kunnen worden, sinds ik aanneem dat iedereen de km-stand moet invullen bij tanken. Maar ja dan nog...

rm -r *

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Wie de benzine betaalt doet er uiteindelijk niet toe. Als het maar duur genoeg wordt komt je baas vanzelf langs als je 1:10 rijdt met je PHEV die 1:60 doet volgens het boekje. Met die extra belastinginkomsten op fossiel maak je de belasting op stroom lager - en betaal je subsidie op 100% EV.

Zo moeilijk is het niet: beloon het gedrag dat je wilt - belast wat je niet wilt. Als NL/Europa die klimaatverdragen een beetje serieus neemt dan gaan we dit ook gewoon doen/krijgen.

Maar we gaan een beetje off-topic. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
Hier is het afgelopen door 1 collega. Die had zo,n Ampere gekozen, maar had er nog nooit een stekker in gedaan.

Dus als er nu iemand een D6 oid wil leasen mag dat, maar de extra kosten brandstof worden verrekend.

Terecht wat mij betreft. Enige wat wel krom is. Weet niet of dat oevral zo is. We hebben een contract van 4 jaar 40K KMs. Na 4 jaar dus inruilen, maar als je meer hebt gereden wordt hij eerder ingeruild, maar als je minder hebt gereden krijgt de werkgever daar geld voor terug. xx cent per KM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11:05
Unknown Alien schreef op woensdag 23 december 2015 @ 14:07:
Hier is het afgelopen door 1 collega. Die had zo,n Ampere gekozen, maar had er nog nooit een stekker in gedaan.

Dus als er nu iemand een D6 oid wil leasen mag dat, maar de extra kosten brandstof worden verrekend.
Fijne collega heb je dan. ;)

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15:23
Unknown Alien schreef op woensdag 23 december 2015 @ 14:07:

Tja, sorry hoor, maar als er geen tussenkomst is om de elektriciteit ook te betalen net zoals de brandstof dan ga ik die wagen zelf ook niet inprikken en elektriciteit betalen 8)7 . Mijn werkgever heeft daar een speciale regeling voor zodat je dat terugbetaald krijgt maar anders dan deed ik het ook alleen om het op papier goed te hebben...
TheVMaster schreef op woensdag 23 december 2015 @ 13:06:
[...]

Vandaar ook de Passat GTE met file assist en lane assist etc.. :+
Maak daar eens wat filmpjes van, want in België heeft geen enkele dealer, zelfs invoerder D'ieteren in Kortenberg niet een model met die file assist staan... :? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkey
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-10 21:45
ralfbosz schreef op woensdag 23 december 2015 @ 13:53:
[...]

Welke leaserijder betaalt zijn benzine?!?!? Misschien de buitenland liters, maar binnen Nederland is er gewoon een tankpas.

Met die tankpas zou het wel afgedwongen kunnen worden, sinds ik aanneem dat iedereen de km-stand moet invullen bij tanken. Maar ja dan nog...
Km-stand invullen bij het tanken? Nog nooit gezien. Ik tank ook bij een onbemand station, dat is toch niet na te gaan.

Al staat mijn pas ook niet op kenteken/brandstof wat ook nog wel eens wil voorkomen geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanatix
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 14:21
Tonkey schreef op woensdag 23 december 2015 @ 16:17:
[...]

Km-stand invullen bij het tanken? Nog nooit gezien. Ik tank ook bij een onbemand station, dat is toch niet na te gaan.

Al staat mijn pas ook niet op kenteken/brandstof wat ook nog wel eens wil voorkomen geloof ik.
Kies je soms altijd "Vervangende auto? Ja?" dan komt de vraag om de KM stand in te vullen inderdaad niet.

Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
KM-stand invoeren gaat gewoon via de pinterminal voor veel leasers in NL. Ook bij onbemande pompen. Maar het is zeker niet zo dat iedereen dit hoeft te doen/doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 08:44:
[...]

Die EUR 300,- is dus inclusief EUR 200,- bijtelling? Dan komt je werkgever er goedkoop vanaf. Als het zonder bijtelling is, dan scheelt het dus eigenlijk EUR 500,- netto per maand. En hoe zit het met km vergoeding als je afstand doet van de leaseauto?
Extra salaris is € 250 bruto, netto eigen bijdrage van € 50 komt te vervallen en bijtelling die zou vervallen is gebaseerd op percentage van 21% in 2016. Onderaan de streep geeft dat netto een lager salaris van € 300 ten opzichte van de situatie zonder leaseauto in 2016. Kilometervergoeding is gewoon 19 cent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:00

ralpje

Deugpopje

MrAcid schreef op woensdag 23 december 2015 @ 16:18:
KM-stand invoeren gaat gewoon via de pinterminal voor veel leasers in NL. Ook bij onbemande pompen. Maar het is zeker niet zo dat iedereen dit hoeft te doen/doet.
Wij krijgen de vraag wel, maar het is geen verplicht iets.
Als je het niet (of niet goed) doet heb je echter binnen de kortste keren de wagenparkbeheerder op je dak, omdat onder andere op basis van deze data het brandstofvoorschot bepaald wordt. ;)

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 23 december 2015 @ 16:19:
[...]

Extra salaris is € 250 bruto, netto eigen bijdrage van € 50 komt te vervallen en bijtelling die zou vervallen is gebaseerd op percentage van 21% in 2016. Onderaan de streep geeft dat netto een lager salaris van € 300 ten opzichte van de situatie zonder leaseauto in 2016. Kilometervergoeding is gewoon 19 cent.
Ik vind 250 vergoeding wel erg weinig. Maar goed, zal take it or leave it zijn. Ik zou gewoon lekker voor de leaseauto gaan. Maar goed hangt ook af van je kms en of je het bv ook prima vindt om in een oudere auto rond te rijden. Ik rij zelf veel privé en kan een mooie auto wel waarderen. Heb de bijtellling er dus wel voor over.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2015 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 06-10 23:06
momenteel een aanbod liggen om ergens anders te gaan werken en heb daarbij de keuze uit 2 auto's namelijk een renault clio of volkswagen polo.
Op het oog beide prima auto's en gevoelsmatig neig ik eerder naar de volkswagen qua degelijkheid (veelal gebaseerd op het verleden). Echter is een polo met mijn lengte (2.04m) best krap. Hoe ervaren andere (grote) mensen de clio?

Reviews van beide auto's zijn. Elk heeft zo zijn voors en tegen al is het nieuwe model clio best sportief te noemen (persoonlijk) en vind ik de nieuwe polo wat zakelijker ogen.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 23 december 2015 @ 12:03:
[...]

100 EUR per maand? Dat scheelt het nu al niet. En vanaf volgend jaar moeten de GTEs ook 50% betalen. Dus is het voordeel nog minder. Ook gezien het extra gewicht. Zal menig leaserijder wel weer gaan miepen als de werkgever het doorbelast. :)
1.6 TDI kost dit jaar 309 per kwartaal, GTE kost dit jaar 0. Verschil is meer dan 100 euro/maand. volgend jaar betaal je half tarief voor de GTE. Dat is de helft van 230, dus 115. Verschil is dan nog steeds 65 euro/maand aan MRB. Met 30k/jaar is dat met een niet plug-in hybride al goedkoper dan de diesel, laat staan als je ook kan pluggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkey
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-10 21:45
ralpje schreef op woensdag 23 december 2015 @ 16:54:
[...]

Wij krijgen de vraag wel, maar het is geen verplicht iets.
Als je het niet (of niet goed) doet heb je echter binnen de kortste keren de wagenparkbeheerder op je dak, omdat onder andere op basis van deze data het brandstofvoorschot bepaald wordt. ;)
Vandaar! Wij hebben geen brandstof in de lease zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kellhus
Ik ga binnenkort voor het eerst via Leaseplan een auto leasen - via werkgever - , maar stel dat ik met een specifiek model net boven het lease-budget kom, is het mogelijk om hierover te onderhandelen met Leaseplan?

Uiteraard zal het via een kleine eigen bijdragen via de werkgever geregeld kunnen worden, maar ik vraag me gewoon af hoe flexibel ze zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
kellhus schreef op woensdag 23 december 2015 @ 22:47:
Ik ga binnenkort voor het eerst via Leaseplan een auto leasen - via werkgever - , maar stel dat ik met een specifiek model net boven het lease-budget kom, is het mogelijk om hierover te onderhandelen met Leaseplan?

Uiteraard zal het via een kleine eigen bijdragen via de werkgever geregeld kunnen worden, maar ik vraag me gewoon af hoe flexibel ze zijn.
denk dat het een eigen bijdrage gaat worden...

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Ja, dat mis ik nu wel een beetje. Ik wil zelf het verbruik bijhouden, maar heb geen tankpas meer dus bij het afrekenen wordt de kilometerstand niet meer gevraagd. Vroeger nam ik ook nooit de bon mee, nu wel. Voor de administratie, en ik schrijf er voordat ik weer wegrijd de kilometerstand op.

Volgens mijn administratie is opladen van een e-tron bij een openbare laadpaal even duur als of zelfs duurder dan tanken. Komt doordat de accu van de e-tron (en dus ook de GTE) klein is, dus het starttarief telt relatief zwaar. Bovendien sta ik vaak aan laadpalen waar je per uur betaalt (bovenop het normale parkeertarief) in plaats van per kWh. Zo kost een werkdag aan de lader €5,50 aan stroom voor een actieradius van een kilometer of dertig :X

Toch blijf ik opladen. Het rijdt fijner, soepeler. En in het centrum van Amsterdam is soms alleen de parkeerplaats met de laadpaal vrij. Toen ik vandaag terugkwam bij mijn auto voelde ik me overigens wel een beetje schuldig. Mijn auto stond de hele dag aan de laadpaal terwijl de accu tegen lunchtijd alweer vol zat. Iets verderop in de straat stond een andere e-tron.

Maar goed, ik heb ook vaak genoeg meegemaakt dat ik rechtstreeks naar een laadpaal reed waar dan ook al een andere auto stond.

Nu ik de e-tron ruim een half jaar heb, ben ik er nog steeds zo blij mee als in het begin. Het oorspronkelijke plan was een gewone A3 SB te nemen, de e-tron kostte door de lagere bijtelling per maand hetzelfde maar de uitrusting was dan veel uitgebreider. Opties die ik zelf nooit zou hebben gekozen: comfortsleutel, 18" velgen, Audi Connect, led in plaats van xenon etc. En over de uitgebreide navigatie zou ik heel hard hebben getwijfeld. Toch mooi dat het op de e-tron allemaal standaard aanwezig is. Gevolg hiervan is dat ik nu zó aan al die opties gewend ben geraakt, dat ik het op toekomstige auto's ook wil. Doet Audi toch slim :P

Het trucje dus om van auto's die hoogstwaarschijnlijk heel veel geleast worden de 'karigste' uitvoering helemaal vol te proppen met opties die wel wat meer gebruikers en extra mond-tot-mondreclame kunnen gebruiken (Audi Connect bijvoorbeeld). Cataloguswaarde maakt voor de leaserijders niet veel uit bij de lage bijtellingstarieven.

Ik vind dat niet negatief, maar juist geniaal! Heerlijk, hoe meer opties en features waarvan niemand zich ooit kon voorstellen dat hij nooit meer zonder zou kunnen, hoe beter! :+

[ Voor 31% gewijzigd door Canaria op 23-12-2015 23:11 ]

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

• koentjuh1987
dat is dan even het financiele voordeel van een auto die valt in het lage bijtellingstarief.
Die kun je volstoppen met opties omdat je daar maar 7% bijtelling over hoeft te betalen. Elke 1000 euro aan opties weegt niet zo zwaar mee tov een auto in de normale bijtelling (a 14-20%)

...

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-08 10:41
koentjuh1987 schreef op woensdag 23 december 2015 @ 21:10:
momenteel een aanbod liggen om ergens anders te gaan werken en heb daarbij de keuze uit 2 auto's namelijk een renault clio of volkswagen polo.
Op het oog beide prima auto's en gevoelsmatig neig ik eerder naar de volkswagen qua degelijkheid (veelal gebaseerd op het verleden). Echter is een polo met mijn lengte (2.04m) best krap. Hoe ervaren andere (grote) mensen de clio?

Reviews van beide auto's zijn. Elk heeft zo zijn voors en tegen al is het nieuwe model clio best sportief te noemen (persoonlijk) en vind ik de nieuwe polo wat zakelijker ogen.
Ik ben 1cm langer en heb beide auto's de afgelopen jaren gehad. Vorig jaar reed ik een paar maanden in een Polo 2014 benzine, lekker allround karretje. Ik heb hem vooral misbruikt als bouwvakkersbus, dus de pluspunten zijn dat je zonder al teveel moeite 20 gipsplaten van 3 meter erin kan proppen, of een lading houten balken :+ maar verder vond ik de binnenspiegel zo laag zitten dat ik die er uit heb gehaald. Wat het interieur betreft.. ik vond de middenarmsteun bijvoorbeeld ontzettend kraken, dat had ik niet verwacht in zo'n auto.

In 2013 had ik een Clio diesel, die toen net nieuw was. Ook een goede auto, wat minder zicht rondom dan de Polo, maar een geweldig dieselblok en een heerlijk onderstel. Maar voor zover ik me kan herinneren, zat de binnenspiegel bij die auto ook te laag, dus die had ik er ook een paar keer uitgehaald.

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• kellhus
koentjuh1987 schreef op woensdag 23 december 2015 @ 22:50:
[...]

denk dat het een eigen bijdrage gaat worden...
Geen ruimte dus om te praten bij Leaseplan? Bij Directlease vroeger wel.

En het was meer hypothetisch, ik ga niet alsnog een eigen bijdrage betalen, dan selecteer ik wel gewoon een optie minder ;)

• koentjuh1987
Widow schreef op donderdag 24 december 2015 @ 09:02:
[...]

Ik ben 1cm langer en heb beide auto's de afgelopen jaren gehad. Vorig jaar reed ik een paar maanden in een Polo 2014 benzine, lekker allround karretje. Ik heb hem vooral misbruikt als bouwvakkersbus, dus de pluspunten zijn dat je zonder al teveel moeite 20 gipsplaten van 3 meter erin kan proppen, of een lading houten balken :+ maar verder vond ik de binnenspiegel zo laag zitten dat ik die er uit heb gehaald. Wat het interieur betreft.. ik vond de middenarmsteun bijvoorbeeld ontzettend kraken, dat had ik niet verwacht in zo'n auto.

In 2013 had ik een Clio diesel, die toen net nieuw was. Ook een goede auto, wat minder zicht rondom dan de Polo, maar een geweldig dieselblok en een heerlijk onderstel. Maar voor zover ik me kan herinneren, zat de binnenspiegel bij die auto ook te laag, dus die had ik er ook een paar keer uitgehaald.
thnx voor je reactie. Denk dat ik een dezer dagen gewoon eens als onschuldige burger bij volkswagen en renault naar binnen loop. Proefritje maken etc..

Visueel gezien lijkt de clio groter. Blijft een lastige keus. Het geval met de binnenspiegel is bekend maar heb ik ook bij andere auto's....

...

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Klopt...
[b][message=45482726,noline]TheVMaster schreef op woensdag 23 december 2015 @
:+ maar dat is % gezien al zowat net zo hoog als de belasting op stroom.... _/-\o_
Laat ze nu het % belasting op stroom uit laadpalen er helemaal af halen...en dat % dan bij de belasting op fossiele brandstoffen optellen, dan komen we ergens.... O-)
Waarom?
Die stroom uit laadpalen is net zo grijs als uit je stopcontact... Helaas...

We moeten ons er een keer van bewust zijn dat groene energie helemaal nog niet mogelijk is...

Als je écht iets wil doen, ga je niet hals over kop alle kolencentrales sluiten, dan verplicht je iedere nieuwbouwwijk tot het gebruik van stadswarmte. Het is zo simpel je koelwater van die kolencentrale/gasturbine/kerncentrale te gebruiken om je van warm water te voorzien.

Want nu gaan we lekker duur gas importeren en het enige waar we naar kijekn is CO2 uitstoot...
Gas blijft ook gewoon een fossiele brandstof.
kellhus schreef op woensdag 23 december 2015 @ 13:10:
Jajaja, ratio - ik weet het! ;)

Wat dat betreft is het ook wel bizar hoeveel opties je op de Passat krijgt, welke - als je de vele reviews mag geloven - ook steeds meer op het niveau van de bekende 3 aan het komen zijn, voor een stuk minder geld.

Ik wil in ieder geval nog in een Passat en Talisman een testrit maken voordat ik zelf een vergelijk met bijv. een A4 kan maken, maar zover ik kan zien worden de verschillen kleiner en kleiner.
Dat geloof je toch niet!?
Ik moet de eerste Passat nog tegenkomen die me niet meer het gevoel van een skoda geeft dat dat van een Mercedes of BMW...
MrAcid schreef op woensdag 23 december 2015 @ 14:00:
Wie de benzine betaalt doet er uiteindelijk niet toe. Als het maar duur genoeg wordt komt je baas vanzelf langs als je 1:10 rijdt met je PHEV die 1:60 doet volgens het boekje. Met die extra belastinginkomsten op fossiel maak je de belasting op stroom lager - en betaal je subsidie op 100% EV.

Zo moeilijk is het niet: beloon het gedrag dat je wilt - belast wat je niet wilt. Als NL/Europa die klimaatverdragen een beetje serieus neemt dan gaan we dit ook gewoon doen/krijgen.

Maar we gaan een beetje off-topic. :)
Weet je wat de baas dan zegt?
Plugin benzines zijn uitgesloten van contracten, omdat ze toch meer verbruiken dan we dachten...
koentjuh1987 schreef op woensdag 23 december 2015 @ 21:10:

Clio heeft als groot pluspunt dat hij is station variant te verkrijgen is.
Verder vind ik een Polo juist heel goedkoop ogen en de Clio lijkt een klasse hoger op uiterlijk in de juiste uitvoering....
koentjuh1987 schreef op donderdag 24 december 2015 @ 08:47:
dat is dan even het financiele voordeel van een auto die valt in het lage bijtellingstarief.
Die kun je volstoppen met opties omdat je daar maar 7% bijtelling over hoeft te betalen. Elke 1000 euro aan opties weegt niet zo zwaar mee tov een auto in de normale bijtelling (a 14-20%)
Helaas wel in je leasebedrag...
Die betaal je gewoon 100% in de looptijd.

Ik koos er altijd voor om opties waarbij het mogelijk was, ze achteraf te kopen. Helaas is dat alleen mogelijk bij zaken als dakkoffers en dakdragers en priovacy shades.

Ik betaal ze dan nog steeds bruto uit mijn leasebedrag, dus ik betaal nog steeds hetzelfde als dat ik ze erbij had geleased, met dien verschillen dat ze na de looptijd, of eigenlijk direct al, van mij persoonlijk zijn.
koentjuh1987 schreef op donderdag 24 december 2015 @ 09:07:
thnx voor je reactie. Denk dat ik een dezer dagen gewoon eens als onschuldige burger bij volkswagen en renault naar binnen loop. Proefritje maken etc..

Visueel gezien lijkt de clio groter. Blijft een lastige keus. Het geval met de binnenspiegel is bekend maar heb ik ook bij andere auto's....
Dat is altijd het leuke!
De proefritjes :)

Youtube: DashcamNL

• kellhus
dfrenner schreef op donderdag 24 december 2015 @ 09:19:
Dat geloof je toch niet!?
Ik moet de eerste Passat nog tegenkomen die me niet meer het gevoel van een skoda geeft dat dat van een Mercedes of BMW...
Niet het exterieur, maar de kwaliteit van de auto an sich en voornamelijk het interieur. Ik zie steeds meer reviewers aangeven dat de huidige Passat zich laat meten met een 3-serie / A4. En voor een CLA vraagt MB ook de hoofdprijs, als je ziet wat voor armoede het is in die auto van binnen..

• Unknown Alien
Vanochtend de Peugeot op gehaald. Is niet helemaal vlekkeloos gegaan.

Ik heb verzocht de type aanduiding enzo eraf te laten halen. Vorige maand gemaild en gisteren nog gebeld. En kom aan...ja ja het zit er nog op :facepalm: Nou haal het er nu maar vanaf.

40 minuutjes wachten. KOm tie terug..Schade gemaakt. @#*&@*(#&(@*^ Kan ik mooi een afspraak maken om dat te laten fixen. Kost me weer extra tijd.

Maar ik heb mazzel. Ik he bde blue lease exec. En dezezouden niet eer geleverd worden met de chromen raamlijsten en me tde 16" quarts velgen.

De chromelijsten zitten er op en ik heb andere velgen gekregen.

Ik heb net meteen een verzoek voor akkoord door gestuurd om de pioneer audio upgrade te laten inbouwen. Dit klinkt echt TOP. Hopelijk krijg ik hier akkoord voor.

Ik vind deze auto fijner rijden en zitten dan de Octavia DSG. Al is de Octavia wel wat vlotter.

Afbeeldingslocatie: http://myalbum.com/photo/gRF0yO4FBzwB/720.jpg
Afbeeldingslocatie: http://myalbum.com/photo/coddHHhyAoXz/720.jpg

• Wicked-Game
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online
Netjes Ray! :) Ga je mooie kilometers mee maken.

Solarpanel PVOutput: ParkzichtSolar

• Unknown Alien
Burgertrutmodus rijden voor 4 jaar :+

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:30
Maar wel in fijne stoelen :)

BlaBlaBla

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-10 08:53
Niet meer dan redelijke stoelen, onvergelijkbaar met Duitse sportstoelen, geen lendensteun en geen verlengde stoelvoorzijde. Ik heb ze geprobeerd die van de Franse bijtelling knaller. Maar ik zou er geen 40K per jaar mee gaan rijden en je least/koopt hem niet voor de looks sorry... :-)

[ Voor 13% gewijzigd door wvkreg op 24-12-2015 15:50 ]

• kellhus
In mijn zoektocht naar een nieuwe D segmenter, net maar eens langs de Audi dealer geweest. Ik weet nu wel zeker dat - hoe verliefd ik vroeger ook op de auto was - de A5 Sportback geen optie meer is. Dat interieur is echt enorm ouderwets als je net uit een nieuwe A4 stapt. Jammer, want qua looks vind ik het nog steeds een geweldige auto.

Fijn was wel dat er zowel een A4 Sport line als Pro Line Plus naast elkaar stonden. S line exterieur is wel essentieel vind ik, scheelt toch aardig wat. MMI+ is i.c.m. de virtuele cockpit wel geweldig, vooral als je ziet hoe snel het systeem werkt.

Volgende week ook nog even in een 320d zitten en dan in januari kiezen. Passat R line en Talisman Initiale Paris zijn ook outsiders, gezien die nogal feature complete zijn ;)

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:30
wvkreg schreef op donderdag 24 december 2015 @ 15:41:
Niet meer dan redelijke stoelen, onvergelijkbaar met Duitse sportstoelen, geen lendensteun en geen verlengde stoelvoorzijde. Ik heb ze geprobeerd die van de Franse bijtelling knaller. Maar ik zou er geen 40K per jaar mee gaan rijden en je least/koopt hem niet voor de looks sorry... :-)
In de 308 stoel zit een lendensteun verstelling.

BlaBlaBla

• Chutney
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-08 08:32
Hier zelf 25DKM ervaring in een 308SW GT-line met half leer / alcantara stoelen. Deze heeft lende steun en bied goede steun voor mijn lengte met 1,94m. Zitvlak is lang genoeg en zijdelinkse steun is meer dan voldoende, zowel bij het zitvlak als aan de rugzijde.

• page404
  • Laatst online: 06-10 13:26

page404

Website says no

Verwijderd schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 12:50:
[...]

TheVMaster schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 12:55:
[...]

Ik begreep dat de actieradius in de praktijk eerder richting de 150 km gaat, dat was voor mij de reden om hem links te laten liggen. Misschien is de Tesla Model S een optie...die haalt (bij 20 graden buitentemperatuur en max 120 km/uur met de airco uit) 300 km op een lading... O-)
Thanks allebei. Dat gaat 'm dus niet worden aangezien ik toch regelmatig ritten van tegen de 200km heb waar niet zo gauw een andere oplossing voor is. Dat red ik dus meestal net niet op één lading.
Toch maar even die nieuwe Model X afwachten, of elk ander type dat wel binnen mijn leasebudget valt :9~

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

• Unknown Alien
Ik vind dit wel een mooie auto. En zit echt fijn.

Ik heb hiervoor privé 3 bmw's gereden. Welke 3 jaar waren bij aankoop. En high exec uitvoering.

Klopt zeker wat je zegt dat de 308sw niet zo fijn zit of rijdt zoals deze auto's, maar de catalogus prijs Is ook 2 x zo hoog. Dus appels en bananen vergelijken wat jij nu doet.

Deze premium stoelen zitten stuk beter dan de comfort stoelen van bmw.

• Keystone
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 07:26
Hi ik mag ook een auto uitkiezen tot maximaal €550 incl benzine ik had mijn oog laten vallen op een Polo bleumotion R deze was rond de €21.000 catologuswaarde echter gaf de lease maatschapij aan dat de auto €650 lease is dit vond ik vrij hoog voor een 21,000 auto is dit normaal? Hierdoor moet ik dus kijken naar een auto die goedkoper is dan de 21.000 is?

Graag tips! Bedankt

[ Voor 3% gewijzigd door Keystone op 24-12-2015 23:08 ]

• Unknown Alien
Lease kosten hangt niet alleen af van de catalogus prijs. Restwaarde vooral.

Kan je zelf niet doe 100€ als extra bijdrage nemen? Is toch maar bruto. De

• Keystone
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 07:26
Unknown Alien schreef op donderdag 24 december 2015 @ 23:13:
Lease kosten hangt niet alleen af van de catalogus prijs. Restwaarde vooral.

Kan je zelf niet doe 100€ als extra bijdrage nemen? Is toch maar bruto. De
Dus die €100 extra is bruto dat zou dan rond €70 extra netto zijn dan kom ik toch uit op een bedrag op €220 netto totaal aan kosten per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
De Passat is ook hier binnen.....even een paar foto's...

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/cKGsMz0cHbwkWMgXPjLYJ2F9/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/vX0YqztwaCmFXfV5iymjV2Ka/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/hL1x1YYUl9Tfecn86zZfzLRd/full.jpg
De Discover Pro met WIFI Access Point (en mogelijkheid om de navi via wifi van je foon (of thuis) te laten internetten), Google Maps (incl. Streetview), Zoeken van routepunten via Google, RSS Feeds met nieuws, Jukebox voor muziek (met album covers)...etc..etc..

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/VJ3P5N30XLnYsZHKMHb7k47R/full.jpg
Ondersteuning voor Apple Carplay, Android Auto en MirrorLink. Helaas (nog) geen ondersteuning voor Windows Phones... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kellhus
Mooie bak hoor! Veel plezier ermee, ik ga volgende week een proefrit maken in de Passat. Wel een sedan R Line, de ruimte van een station heb ik niet nodig.

Zit er bij jou nu een sunroof in? Lijkt van wel, maar kan ook de achtergrond zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:47

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

kellhus schreef op vrijdag 25 december 2015 @ 09:43:
Mooie bak hoor! Veel plezier ermee, ik ga volgende week een proefrit maken in de Passat. Wel een sedan R Line, de ruimte van een station heb ik niet nodig.

Zit er bij jou nu een sunroof in? Lijkt van wel, maar kan ook de achtergrond zijn ;)
Zie eerdere post van hem:
TheVMaster in "Keuze leaseauto - Deel 3"

Mooie bak met leuke opties idd, enkel wit zou niet mijn kleur zijn al misstaat het niet.

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 06-10 21:42
TheVMaster schreef op vrijdag 25 december 2015 @ 00:46:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
De Discover Pro met WIFI Access Point (en mogelijkheid om de navi via wifi van je foon (of thuis) te laten internetten), Google Maps (incl. Streetview), Zoeken van routepunten via Google, RSS Feeds met nieuws, Jukebox voor muziek (met album covers)...etc..etc..

[afbeelding]
Ondersteuning voor Apple Carplay, Android Auto en MirrorLink. Helaas (nog) geen ondersteuning voor Windows Phones... :(
Mooie bak!. Heb jij een Nokia 830, want die werkt dus langs geen kanten in de Passat. Brakke BT audio etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Niet iedereen heeft het leasebudget voor een Duitser met sportstoelen. 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kellhus
Ik zat gisteren in de nieuwe A4 met sportstoelen voor, maar ik weet niet of ik ze lekkerder vind zitten dan de comfortstoelen van de Passat (vanaf Highline dacht ik).

Ach, als ik het vergelijk met de stoelen in de Prius van mijn vriendin dan zit alles lekker ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
kellhus schreef op vrijdag 25 december 2015 @ 09:43:

Jups...er zit een sunroof in.....wel gaaf, hij gaat over zowat het hele dak...dus ook de achterpassagiers hebben er plezier van.
MisteRMeesteR schreef op vrijdag 25 december 2015 @ 10:55:
[...]

Mooie bak met leuke opties idd, enkel wit zou niet mijn kleur zijn al misstaat het niet.
Wij hadden liever ook een Deep Black versie gehad, maar goed. Dit is een Duitse uitvoering en het was of deze, of een hele kale uitvoering... :9
AndRo555 schreef op vrijdag 25 december 2015 @ 11:18:
[...]

Mooie bak!. Heb jij een Nokia 830, want die werkt dus langs geen kanten in de Passat. Brakke BT audio etc.
Nope...ik heb een Lumia 950 XL en die werkt perfectos! 8)

[ Voor 14% gewijzigd door TheVMaster op 25-12-2015 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07:34
Keystone schreef op donderdag 24 december 2015 @ 23:07:
Hi ik mag ook een auto uitkiezen tot maximaal €550 incl benzine ik had mijn oog laten vallen op een Polo bleumotion R deze was rond de €21.000 catologuswaarde echter gaf de lease maatschapij aan dat de auto €650 lease is dit vond ik vrij hoog voor een 21,000 auto is dit normaal? Hierdoor moet ik dus kijken naar een auto die goedkoper is dan de 21.000 is?

Graag tips! Bedankt
550 euro is niet veel maar je kan er absoluut wel een auto voor rijden.
Je moet voor jezelf vast stellen wat auto rijden mag kosten.

Ben je bereid 100, 150 of 250 euro per maand te betalen voor een auto ?
Waar meer meestal luxer , groter en soms beter is.

Bv een twingo vs clio / polo.
Laat je door je LM adviseren misschien hebben ze betere afspraken met renault waardoor een clio misschien goedkoper is dan een polo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
  • Laatst online: 25-08 10:41
Keystone schreef op donderdag 24 december 2015 @ 23:07:

Graag tips! Bedankt
Leaseprijzen zijn niet alleen berekend op basis van de aanschafprijs. Hou ongeveer in gedachten dat het gaat om de kosten om de auto operationeel te houden (verzekering, wegenbelasting, onderhoud, brandstof etc), plus de aanschafprijs, min de restwaarde. Wat daaruit komt moet je delen door de leaseduur, en daar zal de leasemaatschappij nog een bepaald percentage aan toevoegen om tot een leaseprijs te komen.

De restwaarde is weer gebaseerd op een voorspelling wat de auto over een X aantal jaar met een X aantal kilometers nog waard is, vandaar dat de prijs veranderd als je langer of korter leaset, of als je meer of minder kilometers maakt.

Wat je het beste kan doen is even op een aantal sites kijken wat je kan leasen voor jouw leasebedrag, zoals directlease of justlease. Geef het aantal kilometers en de duur aan, en je moet altijd op die sites aangeven dat je wilt leasen incl brandstof. Dan krijg je een aardig beeld van wat er mogelijk is.

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
Keystone schreef op donderdag 24 december 2015 @ 23:24:
[...]

Dus die €100 extra is bruto dat zou dan rond €70 extra netto zijn dan kom ik toch uit op een bedrag op €220 netto totaal aan kosten per maand.
Het is een keuze om de extra bijdrage te accepteren.

Onze 2e auto is een corsa c. Deze kost ons ook per maand 200 euro. Dat is prive met alle kosten. Onderhoud, afschrijving etc etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
  • Laatst online: 07:44
TheVMaster schreef op vrijdag 25 december 2015 @ 00:46:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Mooie bak! Alleen jammer van dat hoogglans plastic bij de boordcomputer, dat zag ik laatst ook in een Seat Leon en dat oogt zo goedkoop en krasgevoelig.

Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
dfrenner schreef op donderdag 24 december 2015 @ 09:19:
[...]

Waarom?
Die stroom uit laadpalen is net zo grijs als uit je stopcontact... Helaas...

We moeten ons er een keer van bewust zijn dat groene energie helemaal nog niet mogelijk is...

Als je écht iets wil doen, ga je niet hals over kop alle kolencentrales sluiten, dan verplicht je iedere nieuwbouwwijk tot het gebruik van stadswarmte. Het is zo simpel je koelwater van die kolencentrale/gasturbine/kerncentrale te gebruiken om je van warm water te voorzien.

Want nu gaan we lekker duur gas importeren en het enige waar we naar kijekn is CO2 uitstoot...
Gas blijft ook gewoon een fossiele brandstof.
Eh....maar als je dus de auto's niet op fossiele brandstof laat rijden, dan kun je makkelijker op een centrale plaats (lees: de plekken waar energie het net op wordt gestuurd) zorgen voor vergroening.
Overigens heb ik thuis groene stroom, dus tja....mijn auto wordt dus wel groen opgeladen... O-)
Hari-Bo schreef op vrijdag 25 december 2015 @ 15:11:
[...]

Mooie bak! Alleen jammer van dat hoogglans plastic bij de boordcomputer, dat zag ik laatst ook in een Seat Leon en dat oogt zo goedkoop en krasgevoelig.
Helaas kon ik niet kiezen....want ik ben het wel met je eens..

[ Voor 14% gewijzigd door TheVMaster op 25-12-2015 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
TheVMaster schreef op vrijdag 25 december 2015 @ 16:06:
Overigens heb ik thuis groene stroom, dus tja....mijn auto wordt dus wel groen opgeladen
Sorry ik wil je niet uit je droom halen, maar hier had ik het dus over... Alle groene energie wordt in tijden van overproductie uit Duitsland ingekocht.

Dus jouw 4000 kWh koopt je energieleverancier in de zomer uit Duitsland wanneer daar overproductie is. Het kost niet zo veel op dat moment en op papier ben je 100% groen... Alleen in de winter en de nachten ben jij net zo afhankelijk van grijze stroom als ieder ander.

Het klinkt dus leuk, 100% groen, maar het is schijn-groen. Op papier wordt idd 100% groene energie ingekocht, maar daarnaast ook bijvoorbeeld 80% van jouw verbruik grijs.

Symboolpolitiek...

Ik vind het een slechte zaak dat de consument bewust dom wordt gehouden. Maar er wordt genoeg verdient met de groene droom en subsidies dat er een goede reden voor is. Zelfde geldt voor CO2...

[ Voor 10% gewijzigd door BlakHawk op 25-12-2015 21:16 ]

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
dfrenner schreef op vrijdag 25 december 2015 @ 21:12:
[...]

Sorry ik wil je niet uit je droom halen, maar hier had ik het dus over... Alle groene energie wordt in tijden van overproductie uit Duitsland ingekocht.

Dus jouw 4000 kWh koopt je energieleverancier in de zomer uit Duitsland wanneer daar overproductie is. Het kost niet zo veel op dat moment en op papier ben je 100% groen... Alleen in de winter en de nachten ben jij net zo afhankelijk van grijze stroom als ieder ander.

Het klinkt dus leuk, 100% groen, maar het is schijn-groen. Op papier wordt idd 100% groene energie ingekocht, maar daarnaast ook bijvoorbeeld 80% van jouw verbruik grijs.

Symboolpolitiek...

Ik vind het een slechte zaak dat de consument bewust dom wordt gehouden. Maar er wordt genoeg verdient met de groene droom en subsidies dat er een goede reden voor is. Zelfde geldt voor CO2...
Ach.....om eerlijk te zijn boeit het me niet echt wat voor kleur m'n stroom heeft. De meest goedkope aanbieders voor mij bieden over het algemeen ook alleen maar groene stroom opgewekt door windmolens, maar ja....dat ik op bepaalde moment gewoon grijze stroom krijg...tja..zo be it :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
Het is wel erg off topic, maar je stroom komt van de centrale die het dichtst bij je huis staat. Altijd. Alleen als er in jouw regio een te kort is wordt stroom via het hoogspanningsnetwerk toegevoegd. Het model dat energiebedrijven stroom inkopen is zodat stroom producenten met elkaar kunnen concurreren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
Energie inkopen heeft weinig te maken met de keuze van een leaseauto... Back on topic?

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
koentjuh1987 schreef op zondag 27 december 2015 @ 10:35:
Energie inkopen heeft weinig te maken met de keuze van een leaseauto... Back on topic?
Inderdaad....wat rijdt die Passat trouwens enorm lekker vergeleken met m'n vorige auto...nouja...dat was dan ook een Prius :+ Al was daar overigens ook helemaal niets mis mee, maar als je dat vergelijkt met het rijcomfort van een Passat....wauw.....wat een verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kellhus
Dat geloof ik ja, mijn vriendin heeft ook een Prius (3e gen) en het verschil qua rijgedrag en comfort is aanzienlijk. Maar goed, die heeft ze voor 10k gekocht - niet helemaal een eerlijk vergelijk ;)

Aangezien ik vandaag niet veel verder kwam dan uitbuiken na kerst, heb ik maar eens een shortlist gemaakt voor de nieuwe lease-wagen. Uiteindelijk is het een hele saaie Duitse lijst geworden. Maar dat is uiteraard ook een kip-ei verhaal, want in het D-segment zijn het gewoon de meest aantrekkelijke 'packages' qua looks en kwaliteit. Ik heb nog even getwijfeld over de Mazda 6 en Talisman, maar allebei hebben toch een paar (kleine?) minpunten zoals een minder stille auto en een wat kariger interieur + minder soepel werkende navigatie / infotainment-systeem. Dus dan komen we uit op:

1. BMW 3-serie 320d
2. Audi A4 2.0
3. VW Passat 2.0

Automaat vind ik een must, want; filerijden i.c.m. ACC is een factor 10 minder vervelend. De BMW heeft als pre dat hij net wat goedkoper te configureren is en het high-exec pakket standaard leren bekleding bevat. Uiteraard ook wat sportiever rijgedrag dan de andere twee.

De Audi heeft sinds de recente refresh een geweldig interieur vind ik, zou een solide keuze zijn maar in Pro Line Plus uitvoering zonder duidelijke pre's t.o.v. de BMW voor mij. Daarnaast moet je iets teveel zoeken naar de verschillen - qua uiterlijk - i.v.m. de A3 sedan als je het mij vraagt.

Qua ratio zou ik ook gewoon voor de Passat R Line moeten gaan. Qua budget zou ik bij deze auto zo goed als elke optie kunnen selecteren wat me tov bovenstaande modellen security features als lane departure protection zou opleveren. Maar ik vind de andere twee net even iets mooier, en je moet er toch weer een paar jaar in rijden..

Nog een maand of twee om te beslissen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:58

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Doe jezelf dan een lol en pak ook de Skoda Superb (al dan niet station) mee in je lijstje. Kleed je helemaal aan en hou je alsnog geld over. Heb je een hele comfortabele reisauto mee - en als er onverhoopts kinderen komen ruimte in overvloed

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Pagina: 1 ... 33 ... 53 Laatste

Dit topic is gesloten.