Keuze leaseauto - Deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 31 ... 53 Laatste
Acties:
  • 304.855 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07-10 14:12
MisteRMeesteR schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 11:02:
Welk blok ligt er in de Octavia? En is het nog een beetje leuke uitvoering (Elegance Business / Style Business ofzo)?
Dit is de 1.6 TD DSG. UItvoering..geen idee. Geluidis beter dan de Zafira, maar heeft standaardstoelen. Welke altijd waardeloos zijn.
Verwijderd schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 12:27:
[...]

Huh? Had je geen 308 SW besteld? Dacht dat je 14% wilde rijden?
Klopt. Dit is de 2e voorloop auto. Ze wilde de Zafira terug.

Omdat wij een vrij trieste lease budget hebben zit je snel vrij hoog ivm extra bijtelling. 650e incl. brandstof.
Voor die 308 sw komt er al 185e extra bijtelling bij.

Alles op het scherm vindi ook niet handig. climate control moet gewoon apart. De rest van mij van wel touchscreen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-08 08:32
Iedereen heeft toch een tablet thuis? Touchscreenen in een 308 gaat gewoon zonder moeite en soepel (zeker de laatste versies).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:50

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Chutney schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 15:43:
Iedereen heeft toch een tablet thuis? Touchscreenen in een 308 gaat gewoon zonder moeite en soepel (zeker de laatste versies).
Ook de eerdere versies hebben vziw geen probleem ;)

* MisteRMeesteR rijdt een 308SW van juni 2014, 1 van de eerste op de weg.

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
Ahh. Ik heb vaak gelezen dat ze het scherm traag vinden reageren. Valt dus wel mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funkylicious
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21:21
thefox154 schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 15:12:
[...]

Dat valt me nog wel mee.
De GTE offerte die ik had kwam al op 52k, dakje, fatsoenlijke bekleding in plaats van een mislukte burburry,adaptief onderstel, velgje, led, stoelverwarming, dynadio heb je toch wel nodig bij VW om toch een redelijke basis neer te zetten die vergelijkbaar is met de auto's zoals ik ze altijd heb gehad.
Zoals ik schreef kwam die op 48mnd/30k + winterbanden op € 827,- laadpaal kwam er boven op.

Op dit moment is het gewoon slikken of stikken met de leasebedragen en de keuzes in modellen.
Bedankt voor jullie advies! Ik heb uiteindelijk toch de Golf GTE genomen vanwege de lage bijtelling en vele opties (leer, schuifdak, 18" velgen, parkeerassist, adaptive cc, keyless access, executive, spiegelpakket, etc. etc.) met een fiscale waarde van 46.700 incl. BTW. Op basis van een realistische inschatting van het brandstofverbruik kom ik maandelijks qua kosten lager uit dan een vergelijkbare auto in 2016 met een hogere bijtelling. Ik heb gerekend met 1:14 wat toch wel zou moeten lukken... Het leasebedrag, op basis van 35.000 en 48 maanden, bedraagt € 844 inclusief winterbanden en exclusief brandstofvoorschot en is geregeld via leaseplan met vrije keuze voor een dealer (volkswagen pon). Nu alleen nog een laadpaal voor thuis regelen.

[ Voor 7% gewijzigd door funkylicious op 04-12-2015 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-08 20:54
Iedereen heeft toch een tablet thuis?
Klopt, maar thuis heb ik geen tegenliggers en sta ik doorgaans stil of zit ik als ik een tablet bedien. Knopjes kun je (enigszins) op de tast bedienen, een touchscreen niet.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:32
Unknown Alien schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 16:06:
[...]

Ahh. Ik heb vaak gelezen dat ze het scherm traag vinden reageren. Valt dus wel mee?
Ik vond hem ook erg traag, als of je op een bart smit tablet probeert te werken. Het functioneert maar is niet te vergelijken met de de betere tablets. Maar ja alles went, er zijn ook mensen met een bart smit tablet gelukkig..

Ik vind het zelf erg vervelend als je even het klimaat wilt aanpassen je eerst uit je navigatie moet etc.
Liever een paar extra knoppen dat ik de temperatuur zo even bijstel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
funkylicious schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 16:07:
[...]

Bedankt voor jullie advies! Ik heb uiteindelijk toch de Golf GTE genomen vanwege de lage bijtelling en vele opties (leer, schuifdak, 18" velgen, parkeerassist, adaptive cc, keyless access, executive, spiegelpakket, etc. etc.) met een fiscale waarde van 46.700 incl. BTW. Op basis van een realistische inschatting van het brandstofverbruik kom ik maandelijks qua kosten lager uit dan een vergelijkbare auto in 2016 met een hogere bijtelling. Ik heb gerekend met 1:14 wat toch wel zou moeten lukken... Het leasebedrag, op basis van 35.000 en 48 maanden, bedraagt € 844 inclusief winterbanden en exclusief brandstofvoorschot en is geregeld via leaseplan met vrije keuze voor een dealer (volkswagen pon). Nu alleen nog een laadpaal voor thuis regelen.
Wil je de bekerening eens delen?
Multi tankcard geeft een afwijking bij 40k kilometers aan van 3100 euro aan brandstofkosten ten opzichte van de fabrieksopgaaf (jaar basis!). Op 30k kilometers komt de GTE of de a3 etron op geen mogelijkheid goedkoper uit dan een 14% diesel. Of vergelijk je nu appels en peren? Een 25% auto in 2016 en een 7% nu ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
De Golf GTE is dan echt schreeuwend veel duurder geworden in de lease zeg.

Ik had hem voor €43+k geconfigureerd incl. winterbanden en dan zat ik op €702 in de maand (via Leaseplandirect). Dat was nog wel 2014 overigens.

[ Voor 7% gewijzigd door MrAcid op 04-12-2015 16:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 05-10 16:52

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Omdat de E motor niet bijster lang meegaat en het normale verbruik schrikbarend hoog is. Dus lage restwaarde tov een standaard Golf

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funkylicious
thefox154 schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 16:37:
[...]

Multi tankcard geeft een afwijking bij 40k kilometers aan van 3100 euro aan brandstofkosten ten opzichte van de fabrieksopgaaf (jaar basis!). Op 30k kilometers komt de GTE of de a3 etron op geen mogelijkheid goedkoper uit dan een 14% diesel. Of vergelijk je nu appels en peren? Een 25% auto in 2016 en een 7% nu ?
Ik ben uitgegaan van ongeveer 2916 km per maand met een gemiddeld brandstofverbruik van 1 op 14. Bij een literprijs van 1.305 excl. BTW kom ik uit op € 271,81 brandstofkosten excl. BTW per maand.

Het leasetarief van de auto is € 854 + € 271,81 aan brandstofkosten = € 1.125,81 per maand. Mijn eigen bijdrage wordt dan € 225 per maand. Met een belastingschijf van 42% kom ik netto uit op € 244,95.

Ik heb de Golf GTE vergeleken met een auto in 2016 met een bijtelling van 15% en kon geen alternatief vinden met vergelijkbare opties die onder een netto maandbedrag van € 250 uitkomt. Is mijn berekening onrealistisch of heb ik geen goed alternatief bekeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Heinemancp schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 09:34:
Goed, mijn Ford Fiesta MK7 1.5tdci Econetic Lease Titanium.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Als deze afbeeldingen straks weg zijn:
http://1drv.ms/1LS0FHU

Tot nu toe heel tevreden met de look&feel, alleen die ballonbanden... 8)7
En de stoelen nog ff goed afgesteld zien te krijgen. (en tja, ik mis de bekleede portiervakken van de golf nu al... alles rammelt wat je er in legt ;) )
Die Sony Audio is wel heel erg fijn he ? :)

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:55

TheVMaster

Moderator WOS
thefox154 schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 16:37:
[...]

Ik heb ook een berekening gemaakt, via een Excel sheet die ik van m'n werkgever heb gekregen. Daar kon ik gewoon invullen hoeveel km/enkele reis ik maak en hoeveel % van de keren ik thuis en op het werk kan opladen. Daar rolt dan een bedrag uit. Ik heb gebruik gemaakt van onderstaande gegevens:

95 km/enkele reis
100% van de keren thuis opladen
50% van de keren op het werk opladen
1000 km (extra) zakelijke km's (niet woon-werk)
4000 km prive kilomers

Dus totaal 46800 kilometers per jaar

Dat maakt toaal dan een brandstofvoorschot (fossiel + elektra) van 224 euro per maand. Ik zie dat ze uitgegaan zijn van 1 op 21 (4,7 ltr op 100 km).....dat is wel beter dan de fabriek (die gaat uit van 1,6 ltr op 100 km.

[ Voor 8% gewijzigd door TheVMaster op 04-12-2015 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-08 08:32
thefox154 schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 16:34:
[...]

Ik vond hem ook erg traag, als of je op een bart smit tablet probeert te werken. Het functioneert maar is niet te vergelijken met de de betere tablets. Maar ja alles went, er zijn ook mensen met een bart smit tablet gelukkig..

Ik vind het zelf erg vervelend als je even het klimaat wilt aanpassen je eerst uit je navigatie moet etc.
Liever een paar extra knoppen dat ik de temperatuur zo even bijstel.
Lijkt net alsof je niet met de auto hebt gereden. Je hoeft namelijk geen scherm uit om de temperatuur aan te passen, je settings staan altijd op het hoofdscherm in de top balk.

Op de tast bedienen is wel een kunst ja en dat moet je liggen of niet. De knoppen zijn wel dermate groot dat je ze haast niet kan missen (mits je even op t scherm kijkt)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heinemancp
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 20:47
DennusB schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 19:08:
[...]

Die Sony Audio is wel heel erg fijn he ? :)
Wat bedoel je? Vind het niet erg speciaal. Via bluetooth muziek streamen vanaf mijn mobiel heb ik bijv nog niet gevonden. Streamen gelukt, sync (van Microsoft) werkt niet zo lekker samen met Windows Phone 8.1 maar ff opnieuw opstarten en het werkte. Geluid is echter niet slecht, maar vraag me wel af hoe de "normale" radio is.

[ Voor 15% gewijzigd door Heinemancp op 06-12-2015 13:40 . Reden: streamen eindelijk gelukt ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heinemancp
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 20:47
Maks schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 10:47:
[...]

Nice hoor! Ik heb nu precies dezelfde auto in afwachting van mijn Red Edition Fiesta. Je moet hem inderdaad wel goed in de toeren houden maar verder kan ie redelijk vlot mee (ik kom wel van een 306 met 76pk dus kan niet goed vergelijken denk ik).

Dashboard is inderdaad niet zo heel mooi (is geinspireerd op telefoons uit 2006, compleet met soft-keys haha) maar de rij-eigenschappen maken dat meer dan goed 8)
Ja gaaf zo'n HotHatch. Kon ik echter niet uit kiezen. Bijtellingspercentage 25%? Ben bbenieuwd naar de foto's straks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
funkylicious schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 18:51:
[...]

Ik ben uitgegaan van ongeveer 2916 km per maand met een gemiddeld brandstofverbruik van 1 op 14. Bij een literprijs van 1.305 excl. BTW kom ik uit op € 271,81 brandstofkosten excl. BTW per maand.

Het leasetarief van de auto is € 854 + € 271,81 aan brandstofkosten = € 1.125,81 per maand. Mijn eigen bijdrage wordt dan € 225 per maand. Met een belastingschijf van 42% kom ik netto uit op € 244,95.

Ik heb de Golf GTE vergeleken met een auto in 2016 met een bijtelling van 15% en kon geen alternatief vinden met vergelijkbare opties die onder een netto maandbedrag van € 250 uitkomt. Is mijn berekening onrealistisch of heb ik geen goed alternatief bekeken?
Ik denk dat het wel klopt op het moment dat je met 2016 modellen gaat vergelijken want die vallen in andere fiscale regelgeving. Vergelijk je met huidige 14% diesel modellen dan ziet de rekensom er anders uit maar ja in 2016 doen die niet meer in de voordeligste categorieën.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
TheVMaster schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 19:11:
[...]

Ik heb ook een berekening gemaakt, via een Excel sheet die ik van m'n werkgever heb gekregen. Daar kon ik gewoon invullen hoeveel km/enkele reis ik maak en hoeveel % van de keren ik thuis en op het werk kan opladen. Daar rolt dan een bedrag uit. Ik heb gebruik gemaakt van onderstaande gegevens:

95 km/enkele reis
100% van de keren thuis opladen
50% van de keren op het werk opladen
1000 km (extra) zakelijke km's (niet woon-werk)
4000 km prive kilomers

Dus totaal 46800 kilometers per jaar

Dat maakt toaal dan een brandstofvoorschot (fossiel + elektra) van 224 euro per maand. Ik zie dat ze uitgegaan zijn van 1 op 21 (4,7 ltr op 100 km).....dat is wel beter dan de fabriek (die gaat uit van 1,6 ltr op 100 km.
En deze klopt niet, je collega tweaker die hierboven post komt hogere brandstofkosten met veel minder kilometers. Heel misschien dat het haalbaar is als je op je 95km enkele reis alleen maar achter vrachtautos hangt en echt niet harder dan 90km per uur gaat rijden, optrekt als een bejaarde in een meriva (sorry voor het generaliseren >:) ) etc. In de praktijk zal dit niet gebeuren een GTE nodigt uit om sportief te rijden :+

Zijn de privé kilometers niet erg laag overigens? Dat is 330 kilometer per maand...
Travelcard vebruik staat nu gemiddeld op 1:16,3 voor de auto. Dat was onlangs nog 1:17. Zeker op de langere ritten zoals jij vaak rijd, 180km woon werk op een dag, is hij erg onzuinig. Hier in het bedrijf rijden ze rond de 1:14 gemiddeld met dagelijks laden. In steden laden de collega's relatief weinig aangezien je daar regelmatig al een euro aan startkosten voor het laden kwijt bent... Dan kan de stroom iets voordeliger zijn maar met deze extra heffing is het nagenoeg net zo duur als een litertje euro95.

Maar alles valt en staat met de afspraken die je met je werkgever maakt, als hij alle brandstofkosten dekt dan zal het jou simpel gezegd toch een zorg zijn dat zijn sheet wel een wat positief beeld schetst? Als hij het door belast dan kun je reken op toch nog wel wat extra kosten in de maand :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
Chutney schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 20:52:
[...]

Lijkt net alsof je niet met de auto hebt gereden. Je hoeft namelijk geen scherm uit om de temperatuur aan te passen, je settings staan altijd op het hoofdscherm in de top balk.

Op de tast bedienen is wel een kunst ja en dat moet je liggen of niet. De knoppen zijn wel dermate groot dat je ze haast niet kan missen (mits je even op t scherm kijkt)..
Ja dat klopt dat het boven instaat, maar laten zien daar heb je niets aan we hadden het over het aanpassen van een temperatuur. En wat gebeurt er als je temperatuur aan klikt?
Weg navigatie, dan is je scherm een groot temperatuur ding met wat plusjes en minnetjes om op te klikken en nog een klein knopje ergens link om naar een tweede scherm te gaan om snel of langzaam te verwarmen. Dat staat mij persoonlijk erg tegen, sommige functies wil ik gewoon zonder afleiding paraat kunnen hebben. Het kan zijn dat ik er misschien een plusje of minnetje naast zit aangezien behalve de twee proefritten ik niet maanden in de auto gestuurd heb }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:28
thefox154 schreef op zaterdag 05 december 2015 @ 15:34:
[...]

Ja dat klopt dat het boven instaat, maar laten zien daar heb je niets aan we hadden het over het aanpassen van een temperatuur. En wat gebeurt er als je temperatuur aan klikt?
Weg navigatie, dan is je scherm een groot temperatuur ding met wat plusjes en minnetjes om op te klikken en nog een klein knopje ergens link om naar een tweede scherm te gaan om snel of langzaam te verwarmen. Dat staat mij persoonlijk erg tegen, sommige functies wil ik gewoon zonder afleiding paraat kunnen hebben. Het kan zijn dat ik er misschien een plusje of minnetje naast zit aangezien behalve de twee proefritten ik niet maanden in de auto gestuurd heb }:O
Als dat zo is, dan jemig hee, door dit soort ongein blijven velen weg bij Franse auto's. Voor mij ook uitsluitend Japanners, Duitsers en Zweden. De gebruiker moet centraal staan, niet het systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
thefox154 schreef op zaterdag 05 december 2015 @ 15:28:
[...]

En deze klopt niet, je collega tweaker die hierboven post komt hogere brandstofkosten met veel minder kilometers. Heel misschien dat het haalbaar is als je op je 95km enkele reis alleen maar achter vrachtautos hangt en echt niet harder dan 90km per uur gaat rijden, optrekt als een bejaarde in een meriva (sorry voor het generaliseren >:) ) etc. In de praktijk zal dit niet gebeuren een GTE nodigt uit om sportief te rijden :+

Zijn de privé kilometers niet erg laag overigens? Dat is 330 kilometer per maand...
Travelcard vebruik staat nu gemiddeld op 1:16,3 voor de auto. Dat was onlangs nog 1:17. Zeker op de langere ritten zoals jij vaak rijd, 180km woon werk op een dag, is hij erg onzuinig. Hier in het bedrijf rijden ze rond de 1:14 gemiddeld met dagelijks laden. In steden laden de collega's relatief weinig aangezien je daar regelmatig al een euro aan startkosten voor het laden kwijt bent... Dan kan de stroom iets voordeliger zijn maar met deze extra heffing is het nagenoeg net zo duur als een litertje euro95.

Maar alles valt en staat met de afspraken die je met je werkgever maakt, als hij alle brandstofkosten dekt dan zal het jou simpel gezegd toch een zorg zijn dat zijn sheet wel een wat positief beeld schetst? Als hij het door belast dan kun je reken op toch nog wel wat extra kosten in de maand :/
Geen idee.....hij gaat uit van een gemiddeld verbruik van 1:21, tja...daarbij wordt er wel uitgegaan van 95 km enkele reis....en dus voornamelijk op benzine rijden. Met de Prius heb ik afgelopen jaren ook 1:17 gereden en die GTE heeft volgens mij toch nog wat modernere technieken aan boord. De kosten worden inderdaad aan mij doorbelast.....ach..ik ga het allemaal wel zien. Begrijp van veel collega's die dus een plugin rijden dat de kosten uiteindelijk wel meevallen.....prive gebruik laag trouwens? Zoveel rijden we niet prive....gemiddeld genomen zal het wel ongeveer 300 km zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funkylicious
1:21 zou je volgens mij alleen kunnen halen als je vaak oplaad. In mijn leasecontract staat zelfs 1:30, maar dat gaat het nooit worden vandaar een eigen berekening om het verschil alvast te kunnen reserveren.

Over een jaar verwacht ik woon-werk volledig op elektriciteit te kunnen rijden (30 km enkele reis). Nu is het nog 100 km woon-werk per dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
funkylicious schreef op zondag 06 december 2015 @ 11:41:
1:21 zou je volgens mij alleen kunnen halen als je vaak oplaad. In mijn leasecontract staat zelfs 1:30, maar dat gaat het nooit worden vandaar een eigen berekening om het verschil alvast te kunnen reserveren.

Over een jaar verwacht ik woon-werk volledig op elektriciteit te kunnen rijden (30 km enkele reis). Nu is het nog 100 km woon-werk per dag.
Ohw...maar ga hem vaak opladen. 100% thuis (aangezien ik een paal voor de deur krijg) en minimaal 50% op het werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-10 08:53
Nog een foto dan, grill erg geslaagd (imho).

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/8NvOKm5.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:12

OMX2000

By any means necessary...

wvkreg schreef op zondag 06 december 2015 @ 15:10:

[afbeelding]
Vind ik ook! Ik vind eerlijk gezegd de gril van de S-Line minder gaaf. Alleen de side skirts maken hem "dikker".

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/ayHVlSz.jpg

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trishul
wvkreg schreef op zondag 06 december 2015 @ 15:10:

[afbeelding]
Nice, de dealer heeft je meteen het goede type kenteken gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Ik zou ze alleen nog even laten vastzetten. Zijn speciale schroefjes voor met gele en/of blauwe dopjes. Zodat ze niet zomaar eraf geklikt kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
Waarom zou dat mijn probleem zijn met leaseauto? Waarom S Line trouwens OMX2000, ik zag daar geen voordeel in. Wat ik wel vind tegenvallen is de Audi Sound eerlijk gezegd, volgende keer toch maar B&O :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22:05
TheVMaster schreef op zaterdag 05 december 2015 @ 21:32:
[...]

Met de Prius heb ik afgelopen jaren ook 1:17 gereden en die GTE heeft volgens mij toch nog wat modernere technieken aan boord.
De hybryde technologie van VW is niet te vergelijken met die van de prius. De prius is gemaakt voor zuinigheid, de golf is sowieso al minder zuinig en daagt je daarnaast ook veel meer uit.

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000

OMX2000

wvkreg schreef op maandag 07 december 2015 @ 08:30:
Waarom zou dat mijn probleem zijn met leaseauto? Waarom S Line trouwens OMX2000, ik zag daar geen voordeel in. Wat ik wel vind tegenvallen is de Audi Sound eerlijk gezegd, volgende keer toch maar B&O :)
Nu ik het teruglees praat ik poep. Ik heb ook de Design Pro Line Plus zoals je op foto ziet. Die voorkant vind ik subtieler en dus mooier. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
  • Laatst online: 25-08 10:41
Ach, ook al bespaart het maar het ongemak van dat je platen op een dag weg zijn, en dat je aangifte moet doen en dergelijke. Dat gezegd hebbende, zitten ze op mijn leaseauto ook niet vast :+

Mooie kleur trouwens. Viezigheid zie je nauwelijks op die kleur, de lak word gewoon dof na verloop van tijd :+

[ Voor 7% gewijzigd door Widow op 07-12-2015 09:25 ]

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
OMX2000 schreef op maandag 07 december 2015 @ 08:58:
[...]

Nu ik het teruglees praat ik poep. Ik heb ook de Design Pro Line Plus zoals je op foto ziet. Die voorkant vind ik subtieler en dus mooier. :)
Ah, maar jij hebt mistlampen...is dat het verschil?
Jij had toch ook City of Park rijhulp, sensoren en zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000

OMX2000

wvkreg schreef op maandag 07 december 2015 @ 10:02:
[...]

Ah, maar jij hebt mistlampen...is dat het verschil?
Jij had toch ook City of Park rijhulp, sensoren en zo?
Ik heb het "Tour" pakker. ACC + Stop & Go + Lane Assist. Dus dat zal het verschil zijn.

Maar ben je een beetje blij met hoe hij rijdt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
Jazeker, hij rijdt erg prettig. Sportstoel is een goede keuze geweest en het ged. leder is ook fijn.
Stoelen zijn echt top, ook qua instelmogelijkheden. Auto ligt als een blok op de weg, vooral reactief in bochtenwerk en erg rap in de acceleratie zonder daarvoor dynamic drive te kiezen. Het dubbele sherm, dashboard en mmi+ is ook prettig. Op de 12,3inch Google Maps (met datas-sim) en de andere je audio.
Ik heb ook veel bekijks op de weg :-)... en dat voor een A4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Praetextatus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 06-10 21:35

Praetextatus

the dutch_paki

wvkreg schreef op maandag 07 december 2015 @ 11:06:
Jazeker, hij rijdt erg prettig. Sportstoel is een goede keuze geweest en het ged. leder is ook fijn.
Stoelen zijn echt top, ook qua instelmogelijkheden. Auto ligt als een blok op de weg, vooral reactief in bochtenwerk en erg rap in de acceleratie zonder daarvoor dynamic drive te kiezen. Het dubbele sherm, dashboard en mmi+ is ook prettig. Op de 12,3inch Google Maps (met datas-sim) en de andere je audio.
Ik heb ook veel bekijks op de weg :-)... en dat voor een A4.
Super mooie bak. Heb je al gereden in de avond uren? Hoe zijn de schermen in het donker? Is het net zo een lichtbak als bijvoorbeeld de Tesla? Ik merk zelf dat ik de lichten wat gedimd uit wil hebben in de donker omdat wat rustiger is voor de ogen (binnenverlichting).

How that must belive unsaid suffer don't ask to get Nothing too all...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Snowhite0901 schreef op maandag 07 december 2015 @ 08:49:
[...]

De hybryde technologie van VW is niet te vergelijken met die van de prius. De prius is gemaakt voor zuinigheid, de golf is sowieso al minder zuinig en daagt je daarnaast ook veel meer uit.
We gaan het allemaal meemaken.... 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
Praetextatus schreef op maandag 07 december 2015 @ 11:35:
[...]

Super mooie bak. Heb je al gereden in de avond uren? Hoe zijn de schermen in het donker? Is het net zo een lichtbak als bijvoorbeeld de Tesla? Ik merk zelf dat ik de lichten wat gedimd uit wil hebben in de donker omdat wat rustiger is voor de ogen (binnenverlichting).
Dat nachtrijden al gedaan ja. Het valt wel mee, de grote tft zit toch wat verzonken.
Daarnaast is de lichtoutput in te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:00
Aftellen is hier eindelijk, officieel begonnen! Na 2 weken wachten op het leasecontract is de Astra eindelijk besteld! :)

Halverwege februari word de auto verwacht.

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23:45
OMX2000 schreef op maandag 07 december 2015 @ 10:31:
[...]

Ik heb het "Tour" pakker. ACC + Stop & Go + Lane Assist. Dus dat zal het verschil zijn.

Maar ben je een beetje blij met hoe hij rijdt?
Dan heb je eigenlijk toch ook de file-assistent zoals bij de Passat, of niet?
Trishul schreef op zaterdag 05 december 2015 @ 21:15:
[...]

Als dat zo is, dan jemig hee, door dit soort ongein blijven velen weg bij Franse auto's. Voor mij ook uitsluitend Japanners, Duitsers en Zweden. De gebruiker moet centraal staan, niet het systeem.
Hier een VW Passat CC, als je daar aan de temp knoppen draait komt er ook een mega grote overlay over de navigatie hoor. Dus niet iedere Duitser doet dat goed...

[ Voor 41% gewijzigd door HyperBart op 07-12-2015 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
dat zal dan een oud model zijn in de RNS serie?
volgens mij deed m'n golf 6 dat ook, golf 7 doet dat niet meer tenzij ik op de menu knop druk op het A/C paneel dan krijg ik een render van het interieur te zien met de luchtstromen.
Waarom zou dat mijn probleem zijn met leaseauto?
omdat het zoveel tijd kost als ze eraf worden gejat en het gezeik wat je ermee hebt als er met jouw platen rotzooi wordt getrapt.

[ Voor 28% gewijzigd door Shanquish op 07-12-2015 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:35
In een Golf 6 kon je volgens mij instellen in het menu of het draaien aan de temperatuur knoppen zichtbaar gemaakt werd in het venster van de RNS (zelfde was van toepassing voor activeren stoelverwarming).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

Crash schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 07:57:
In een Golf 6 kon je volgens mij instellen in het menu of het draaien aan de temperatuur knoppen zichtbaar gemaakt werd in het venster van de RNS (zelfde was van toepassing voor activeren stoelverwarming).
Klopt. In mijn Octavia met Columbus systeem (RNS510) werd alles wat je uitvoerde zichtbaar op het display;
-Temperatuurwijzigingen;
-Ontwaseming aan/uit;
-Achteruitverwarming aan/uit;
-Stoelverwarming stand 0,1,2,3;
-DUAL aan.uit;
-Vast nog wel iets wat ik vergeten ben :P .

Persoonlijk vond ik het een leuke aanvulling, doordat het scherm hoger geplaatst zit kon je daar sneller de instelling controleren als op het knopje zelf.

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
  • Laatst online: 23:00
Verwachte levertijd van de Astra is vastgesteld op week 9.. dus nog iets meer geduld. Hopelijk word de leverdatum wat naar voren getrokken maar dat zal wel niet :+

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miesjh
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22:44

Miesjh

Xbox Live: Miesjh NL

Jeej, op het laatste moment toch nog een Duitse Passat GTE kunnen regelen.

Opties:
- Oryx White
- 18" Dartford
- Bestuurders Assistentie Pakket
- Panoramadak
- DAB+
- Business Premium Pakket + Discover Pro 8)
- Alarm
- Dakreling Zilver
- Keyless Entry
- Getint glas vanaf b-style
- Hemelbekleding Zwart
- Buitenspiegels elektrisch, verwarmbaar, inklapbaar......
- Active info Display _/-\o_
- Volkswagen Media Control + App Connect
- Guide en inform incl 3 jaar car-net e-remote
- Telefoon interface comfort

Hij wordt over 2 weken geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

Zeer netjes. Mooie uitvoering, die van mij (geen GTE) vind ik al aardig aangekleed, maar die van jou is dat helemaal. 18 inch velgen misstaan de wagen zeer zeker niet.

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Miesjh schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 20:38:
Jeej, op het laatste moment toch nog een Duitse Passat GTE kunnen regelen.

Opties:
- Oryx White
- 18" Dartford
- Bestuurders Assistentie Pakket
- Panoramadak
- DAB+
- Business Premium Pakket + Discover Pro 8)
- Alarm
- Dakreling Zilver
- Keyless Entry
- Getint glas vanaf b-style
- Hemelbekleding Zwart
- Buitenspiegels elektrisch, verwarmbaar, inklapbaar......
- Active info Display _/-\o_
- Volkswagen Media Control + App Connect
- Guide en inform incl 3 jaar car-net e-remote
- Telefoon interface comfort

Hij wordt over 2 weken geleverd.
Gefeliciteerd! Bij welke dealer komt hij trouwens vandaan?

Ik heb net ook akkoord gegeven voor de offerte (van mijn GTE).....dealer wilde niet eens de standaard korting geven aan de leasemaatschappij...grmbl...die auto is gewoon te populair. Toch uiteindelijk maar akkoord gegeven....al is hij daarbij toch weer 20 euro per maand duurder geworden.....nu even wachten tot er een finaal akkoord komt en ik hoor wanneer hij geleverd gaat worden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tikkietrugjaap
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:18
Heinemancp schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 09:34:
Goed, mijn Ford Fiesta MK7 1.5tdci Econetic Lease Titanium.

Als deze afbeeldingen straks weg zijn:
http://1drv.ms/1LS0FHU

Tot nu toe heel tevreden met de look&feel, alleen die ballonbanden... 8)7
En de stoelen nog ff goed afgesteld zien te krijgen. (en tja, ik mis de bekleede portiervakken van de golf nu al... alles rammelt wat je er in legt ;) )
Leuke auto hoor. Netjes in het zwart. Die banden: je moet maar zo denken, als het zo verschrikkelijk er uit ziet (wat ik niet vind overigens, ook niet bij de audi van vwkreg) dan hebben je medeweggebruikers daar meer last van dan jij. Beetje hetzelfde als zweetplekken in kleding ;)

Prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naturalcool
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-08 13:15
Hier de levering van de in oktober bestelde V40 Business Sport uitegsteld tot 31 december.
Dan maar voorlopig goedkoop leasen met mijn 14% Up tot het einde van het jaar.

V40 bestellingen zijn dus blijbaar erg hard gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miesjh
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22:44

Miesjh

TheVMaster schreef op woensdag 09 december 2015 @ 10:50:
[...]

Gefeliciteerd! Bij welke dealer komt hij trouwens vandaan?

Ik heb net ook akkoord gegeven voor de offerte (van mijn GTE).....dealer wilde niet eens de standaard korting geven aan de leasemaatschappij...grmbl...die auto is gewoon te populair. Toch uiteindelijk maar akkoord gegeven....al is hij daarbij toch weer 20 euro per maand duurder geworden.....nu even wachten tot er een finaal akkoord komt en ik hoor wanneer hij geleverd gaat worden..
Heb geen idee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
YEssss...krijg net bevestiging dat de bestelling van mijn Passat GTE variant/station er ook helemaal door is. Nu nog even kijken wanneer hij afgeleverd kan gaan worden. Toch mooie set met opties :

- Oryxweiss (wit parelmoer)
- Panoramadak
- 18" Darfort velgen
- Adaptive cruise control
- Alarm Plus
- Zwarte dakhemel
- DAB+
- Navigatie Discover Pro
- 36 mnd Carnet online
- Keyless entry
- 65% donker getint glas achter
- Verkeersbord herkenning
- Stabiliteitsregeling
- Stoel bestuurder voorzien van massagefunctie
- Vermoeidheidsherkenning systeem
- Voorstoelen in hoogte verstelbaar
- Lane assist
- Frontassist
- Comfortstoelen
- Achterspoiler

[ Voor 5% gewijzigd door TheVMaster op 09-12-2015 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:20

Reinier

\o/

Het viel me vanochtend op dat de achterlichten van de nieuwe Passat uitgaan als de remlichten branden. Omdat het lichtbeeld daardoor erg verandert vallen de remlichten meer op. Mooi gedaan :)
Als ik het niet duidelijk uitleg, ga zelf maar eens kijken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
naturalcool schreef op woensdag 09 december 2015 @ 12:30:
Hier de levering van de in oktober bestelde V40 Business Sport uitegsteld tot 31 december.
Dan maar voorlopig goedkoop leasen met mijn 14% Up tot het einde van het jaar.

V40 bestellingen zijn dus blijbaar erg hard gegaan.
Wauw, haha dat wordt nog eens een upgrade :P
Heb inmiddels bijna 12k km erop zitten in ruim 3 maanden tijd in de v40, wil nu nog wel even kijken voor zo'n platte sub onder de bijrijdersstoel, voor de betere lage tonen. Is nu niet slecht, maar ja, als je 140 rijdt op de snelweg dagelijks en dan je muziek steeds luider moet zetten om nog de bass te kunnen horen klinkt het niet helemaal geweldig natuurlijk. Tijd om een caraudio specialist op te zoeken. Maar voor de rest echt een fijne auto. Lekker stabiel op de weg ook. Op de snelweg kom je ook prima mee met de D2, binnenstad moet je geen wonderen verwachten bij het stoplicht. En oh ja, geen adblue ongein!

Verwijderd

Reinier schreef op woensdag 09 december 2015 @ 19:56:
Het viel me vanochtend op dat de achterlichten van de nieuwe Passat uitgaan als de remlichten branden. Omdat het lichtbeeld daardoor erg verandert vallen de remlichten meer op. Mooi gedaan :)
Als ik het niet duidelijk uitleg, ga zelf maar eens kijken :D
Begint allemaal wel erg op een kermis te lijken tegenwoordig. Zat een paar weken geleden achter een nieuwe A8. Ziet er wel leuk uit zo'n dynamisch knipperlicht maar of het nou echt allemaal beter is. Ik vraag het me af.

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07-10 09:02
Zelfde met die lichten voor die dan uitgaan als je knipperlicht aanzet. Of die Mustangs met die knipperlichten die om de beurt gaan inderdaad.

Facts don't care about your feelings

• Reinier

Reinier

\o/

Mja de remlichten van de Passat zou ik dan weer geen kermis willen noemen. Scrollende knipperlichten zijn wel cool vind ik zelf :)

Grootste irritatie naast kapotte verlichting: de veel te blauwe koplampen van o.a. BMW i3 en 2 serie AT.

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 07-10 15:16
Die kleur hebben ze overgenomen van de Halfords sets die je nog wel eens ziet op E46 328i's. Het idee is om te benadrukken dat een i3 en een 2AT echt wel BMW's zijn ;)

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07-10 09:02
Nu nog de Angel Eyes erin :)

Facts don't care about your feelings

• tikkietrugjaap
Ik vind sowieso dat de verlichting van auto's een beetje ontspoord lijkt. Remlichten die de gehele snelweg achter de auto van verlichting voorzien, koplampen met een hoeveelheid lux waar de gemiddelde bouwlamp jaloers van wordt, etc. Ik kan gelukkig visuele elementen redelijk goed filteren maar voor mensen met een bril of een andere afwijking aan de ogen moet het echt een nachtmerrie zijn om 's nachts te rijden.

Wat ik dan weer jammer vind is dat de knipperlichten een beetje het ondergeschoven kindje zijn in dit alles. Dit heeft dus als resultaat dat als een gloednieuwe Audi/BMW/etc remt, vlak voordat hij afslaat, je goed moet kijken omdat je anders niet weet waarom hij midden op de weg begint met remmen.

Het is natuurlijk voor de berijders van de desbetreffende auto's zelf wel heel fijn. Ik merk het ook in de auto van m'n ouders dat dat soort verlichting een heerlijk helder beeld geeft.

Het mag van mij wel iets minder moet ik eerlijk zeggen maar ja, dat gaat wel weer richting betutteling. Is er ooit onderzoek gedaan naar de impact op verkeersveiligheid vraag ik me af.

Prima.

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
tikkietrugjaap schreef op donderdag 10 december 2015 @ 12:28:
Ik vind sowieso dat de verlichting van auto's een beetje ontspoord lijkt. Remlichten die de gehele snelweg achter de auto van verlichting voorzien, koplampen met een hoeveelheid lux waar de gemiddelde bouwlamp jaloers van wordt, etc. Ik kan gelukkig visuele elementen redelijk goed filteren maar voor mensen met een bril of een andere afwijking aan de ogen moet het echt een nachtmerrie zijn om 's nachts te rijden.

Wat ik dan weer jammer vind is dat de knipperlichten een beetje het ondergeschoven kindje zijn in dit alles. Dit heeft dus als resultaat dat als een gloednieuwe Audi/BMW/etc remt, vlak voordat hij afslaat, je goed moet kijken omdat je anders niet weet waarom hij midden op de weg begint met remmen.

Het is natuurlijk voor de berijders van de desbetreffende auto's zelf wel heel fijn. Ik merk het ook in de auto van m'n ouders dat dat soort verlichting een heerlijk helder beeld geeft.

Het mag van mij wel iets minder moet ik eerlijk zeggen maar ja, dat gaat wel weer richting betutteling. Is er ooit onderzoek gedaan naar de impact op verkeersveiligheid vraag ik me af.
volgens mij gaan we een beetje OT maar goed:

Ik ben het deels met je eens. Bepaalde remlichten etc zijn inderdaad wel erg groot. Aan de andere kant vind ik juist die ontwikkelingen met richtingaanwijzers die extra bewegen en dagrijlichten die uit gaan aan de kant waar richting gegeven wordt het juist duidelijker maken.
Ik heb zelf lenzen maar ik moet zeggen het gaat prima. Vor wat betreft dat goede kijken bij het afslaan...dat komt denk ik omdat veel mensen ook pas heel laat beginnen met richting geven valt mij op vaak pas nadat ze al eerst vol op de rem zijn gaan staan.

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

• Rev!
  • Niet online
Persoonlijk vind ik die Golf GTE lampen echt too much, doet me denken aan verlaagde Skoda Octavia die heel hard achteruit rijd ;)

• DesireHD
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 21:20

:Y

Rij sinds een paar maanden met LED-koplampen (Peug 308) en moet zeggen dat het met name bij de combinatie duisternis + regen echt een verbetering t.o.v. halogeen-koplampen is.
Daarnaast ziet het er natuurlijk ook gewoon tof uit 8)

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Rev! schreef op donderdag 10 december 2015 @ 13:57:
Persoonlijk vind ik die Golf GTE lampen echt too much, doet me denken aan verlaagde Skoda Octavia die heel hard achteruit rijd ;)
Die LED strip heel laag in de bumper zien er gewoon niet uit op de GTE. Gemiste kans!

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• tikkietrugjaap
DesireHD schreef op donderdag 10 december 2015 @ 16:35:
[...]

:Y

Rij sinds een paar maanden met LED-koplampen (Peug 308) en moet zeggen dat het met name bij de combinatie duisternis + regen echt een verbetering t.o.v. halogeen-koplampen is.
Daarnaast ziet het er natuurlijk ook gewoon tof uit 8)
Ja de voordelen voor de bestuurder zijn niet te ontkennen inderdaad.

Over tof uitzien gesproken. Ik werd laatst ingehaald door een auto met gele koplampen. Je kent ze wel, uit de tijd dat de 2CV nog een reguliere weggebruiker was. Maar het mooie was dat de auto met een rotgang aan kwam zetten. Veel harder dan dat er met zulke oude auto's wordt gereden.
Bleek het een gloednieuwe 3 serie te zijn waarvan de eigenaar blijkbaar gele lampen mooi vindt. Ik stond wel even raar te kijken toen ik die combi zag maar vond dat eigenlijk ook best wel een tof gezicht.

Prima.

• Reinier

Reinier

\o/

DennusB schreef op donderdag 10 december 2015 @ 16:40:
[...]

Die LED strip heel laag in de bumper zien er gewoon niet uit op de GTE. Gemiste kans!
Mwah, gemiste kans of persoonlijke smaak? Daar valt immers niet over te twisten.

• HyperBart
shameete schreef op maandag 07 december 2015 @ 15:34:
dat zal dan een oud model zijn in de RNS serie?
Correct, blijkbaar zelfs eentje van de uhr-RNS waar Bluetooth niet af fabriek op besteld kon worden. Leuk hoor, mooie Passat CC zonder bediening aan het stuur of bluetooth :? .

Nu ja, nog even wachten op de nieuwe wagen en dan is dat allemaal verleden tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05:19
Reinier schreef op donderdag 10 december 2015 @ 18:03:
[...]

Mwah, gemiste kans of persoonlijke smaak? Daar valt immers niet over te twisten.
Precies. Ik vind het niet zo lelijk eigenlijk.

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
Krijg de auto ook 2 weken eerder. Ipv 31 dec nu 17 dec. Het helpt dus om contact te hebben met de dealer :)

Dan wordt het 4 jaar op en top burger trut modus rijden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 06-10 14:17

vhal

ಠ_ಠ

Ow, begin er maar niet over..

Mijn persoonlijke top-3 van verlichting ergernissen zijn in ieder geval

3. 'New' Mini
Is het blauw? Nee. Is het paars? Nee. Ow, nu is het weer wit. In ieder geval krijgt Mini het voor elkaar om het licht dusdanig te breken dat het afhankelijk van de afstand en kijkhoek, het nagenoeg alle kleuren van het spectrum omvat.

2. VW Golf/Passat GTE
Alsof men nog extra LED-strips over had, simpelweg too much. De gemiddelde kerstversiering in een pauperwijk is er niks bij.

1. Seat Leon full LED dimlicht
Alsof je met @#$% over 9000! lux lampen rondrijdt die alles en iedereen verblinden, al helemaal als het regent. Zelden zulke klotelampen gezien voor de medeweggebruiker, heb er geen andere woorden voor.
Gek genoeg heb ik weinig problemen met de Prius etc waarvan het gros wel met full LED rondrijden. Het kan dus wel VAG!

...en voor de achterkant
3. VW Golf GTE
Daar is hij weer, konden ze de units niet netjes afwerken ipv single LED dots te gebruiken waardoor de units eruit zien alsof ze uit het 8-bit-tijdperk komen. Dit blijft afleiden.

2. Mercedes CLA
De vorm is smaakgevoelig maar het lijkt wel alsof de remlichten roodwit-achtig zijn.

1. Audi A-lijktallemaalopelkaar
Man o man als ze remmen.. :') :N

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000

Cyphax

Moderator LNX
vhal schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 09:31:
[...]

2. VW Golf/Passat GTE
Alsof men nog extra LED-strips over had, simpelweg too much. De gemiddelde kerstversiering in een pauperwijk is er niks bij.
Ik vind het eerlijk gezegd wel mooi op die GTE's. :P
Alsof je met @#$% over 9000! lux lampen rondrijdt die alles en iedereen verblinden, al helemaal als het regent. Zelden zulke klotelampen gezien voor de medeweggebruiker, heb er geen andere woorden voor.
Gek genoeg heb ik weinig problemen met de Prius etc waarvan het gros wel met full LED rondrijden. Het kan dus wel VAG!
Als ze goed staan afgesteld moet er niks aan de hand zijn. Ik heb eens achter mijn pa gereden met de Leon (met de LED-verlichting) en hij vond juist dat ie helemaal geen last had van mijn verlichting, terwijl ie dat wel een beetje verwacht had.
...en voor de achterkant
Ik hoop echt dat ze ophouden met die remlichten die je op de maan ziet als je remt, want ik rij 's morgens anderhalf uur in het donker, en 's avonds 2 uur in het donker, en ik wil eigenlijk nog wat langer gebruik kunnen maken van mijn ogen. Het is echt geen grapje meer, soms gewoon de zonneklep omlaag maar omdat er niet tegenin te kijken is.

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
Volgens mij zijn moderne xenon en led koplampen juist veel beter dan die uit het begin tijdperk van xenon. Toen werd je om de haverklap verblind door xenon, terwijl je er nu eigenlijk weinig last meer van hebt. Ik denk dat er zeker vooruitgang is geboekt op het gebied van correct afstellen van lampen met hoge lichtopbrengst. Je wordt tegenwoordig vaker verblind door verkeerd afgestelde halogeen lampen dan door xenon/led. Wel mee eens dat remlichten veel te veel licht geven snachts. Voor overdag is het natuurlijk wel beter zichtbaar. Misschien moet hier ook een lichtsensor gebruikt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
'Nieuwe Audi" LED's zijn wel wat anders dan Peugeot imho. De (Matrix) LED knipperlichten van Audi vind ik erg geslaagd als bevooroordeelde nieuwe A4 rijder. De voorkant LED adaptief zijn subliem, wat een lichtopbrengst en reikwijdte zonder andere weggebruikers te hinderen. Remlichten zie ik niet, maar die zijn al langer bij Audio behoorlijk aanwezig :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

[...]

3. 'New' Mini
Is het blauw? Nee. Is het paars? Nee. Ow, nu is het weer wit. In ieder geval krijgt Mini het voor elkaar om het licht dusdanig te breken dat het afhankelijk van de afstand en kijkhoek, dat het nagenoeg alle kleuren van het spectrum omvat.
De New Mini kan inderdaad in het rijtje:
  • Porsche Cayenne
  • BMW i3
  • BMW i8
  • Peugeot 508 facelift
  • Ford Mondeo
Allemaal LED koplampen met té blauwe gloed waardoor je in eerste instantie denkt dat er een Ambulance/Politiewagen achter je zit.

De nieuwe MB C- en E-Klasse vind ik persoonlijk op het randje. Misschien komt dit omdat deze gebruik maken van 2 x 2 lichtbronnen...?

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tikkietrugjaap
MisteRMeesteR schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 10:06:

Allemaal LED koplampen met té blauwe gloed waardoor je in eerste instantie denkt dat er een Ambulance/Politiewagen achter je zit.
Zo reageer ik er inderdaad ook op en het vervelende is dus dat je dat eigenlijk blijft doen aangezien elke (goede?) automobilist zichzelf heeft aangeleerd dat blauw licht opletten betekent. Vooral als de auto's wat verder achter je zitten waardoor je niet precies kan zien of het koplampen zijn of een zwaailicht van nog een paar auto's verder.

Prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:35
[...]

[...]

...en voor de achterkant

[...]

Bedoel je dan de lichtsterkte? Of de vorm? Ik vind de vorm van bijv. de A3 limo schitterend om te zien (heb er zelf een :P), maar ze zijn inderdaad wel verrekte fel :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:03

JB

Cédric roelt!

[...]

De nieuwe Passat is veel erger met zijn LED koplampen (nu zijn er verschillende types volgens mij). Verder inderdaad echt lelijk (mening) die LED strips bij de GTE Golf, lijkt wel een Pool die bij Halfords is geweest. Ook vind ik de achterlichten van de Passat er niet uitzien wanneer het knipperlicht aan gaat. Gewoon jammer.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
[...]

3. 'New' Mini
Is het blauw? Nee. Is het paars? Nee. Ow, nu is het weer wit. In ieder geval krijgt Mini het voor elkaar om het licht dusdanig te breken dat het afhankelijk van de afstand en kijkhoek, dat het nagenoeg alle kleuren van het spectrum omvat.

2. VW Golf/Passat GTE

...en voor de achterkant
3. VW Golf GTE
Daar is hij weer, konden ze de units niet netjes afwerken ipv single LED dots te gebruiken waardoor de units eruit zien alsof ze uit het 8-bit-tijdperk komen. Dit blijft afleiden.

2. Mercedes CLA
De vorm is smaakgevoelig maar het lijkt wel alsof de remlichten roodwit-achtig zijn.

Helemaal mee eens, die MIni koplampen zijn gruwelijk irritant, zo fel/scherp en blauw/paars achtig. Erg raar, BMW is toch het moederbedrijf van Mini, waar gaat het dan mis. BMW, MB, Audi, Volvo, Opel enz. doen dit echt stukken beter. Ik heb ook wel eens Nissan's gezien met van die irritante blauw/paars gekleurde koplampen, weet niet zeker welk model dat was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 06-10 14:17

vhal

ಠ_ಠ

Crash schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 10:44:
[...]

Bedoel je dan de lichtsterkte? Of de vorm? Ik vind de vorm van bijv. de A3 limo schitterend om te zien (heb er zelf een :P), maar ze zijn inderdaad wel verrekte fel :o
Nee, gaat mij meer om de lichtsterkte van de remverlichting. De A3 limo vind ik inderdaad 1 van de mooiere wagens van Audi.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

Trishul schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 12:24:
[...]

Ik heb ook wel eens Nissan's gezien met van die irritante blauw/paars gekleurde koplampen, weet niet zeker welk model dat was.
Ws. de Qashqai. Heeft idd ook 'blauwerige' LED koplampen.

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
Crash schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 10:44:
[...]

Ik had er eentje en ik vond die lampen achteraan ook schitterend op voorwaarde dat je Xenon had, die reflectorlampen anno 2015 van Audi vind ik echt not-done.
vhal schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 12:29:
[...]

Nee, gaat mij meer om de lichtsterkte van de remverlichting. De A3 limo vind ik inderdaad 1 van de mooiere wagens van Audi.
Ik zie niet in waarom remlichten niet heel hard mogen opvallen? Ik ben net blij dat remlichten goed hard oplichten als ik in het donker 's morgens nog wat slaperig in mijn auto stap, goed duidelijk zichtbaar dat een auto voor je remt of in de file bv.

Ik had wel mijn achterlichten van de A3 mee aan met de DRL vanvoor die ik dan weer via een codering kon uitschakelen in de MMI (maw, ik kon ook volledig donker rijden).

Ben trouwens benieuwd hoe de Selective Beam van mijn nieuwe BMW 4 gaan presteren. Ik zag er overlaatst eentje rijden en het jammere is dat het "oog" van de ringen van de BMW precies wat scheel/kapot lijken. Vroeger werden die mooi opgevuld met een volle Xenon-bol, nu worden dat LED's en je ziet zeer duidelijk de gedimdheid van een lamp ten op zichte van een andere.

De Mondeo doet het trouwens ook wel mooi met de richtingaanwijzers, net zoals de A7 doet ie het in een cascade van LED'jes en daarna volledig uit.

[ Voor 18% gewijzigd door HyperBart op 11-12-2015 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL
  • Laatst online: 22:22

RvL

Schaamteloze cross-post uit het Renault topic:

Kadjar
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/RzBrZHqNqX6ysKN9LQQXTpmJ/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/bvhdxFUl1t0C8FsGZY6YYThM/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/cwmmWJVmPetgyj3W4mxL9RW9/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/zcVgqvusYRcJuI52kdaONtF9/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/qMMIe22RSlYPftJzOyq7jCO6/thumb.jpg

Afgelopen vrijdag opgehaald bij de dealer. Specs:
Renault Kadjar 1.5dCi Bose
Standaard o.a.:
• Full LED koplampen
• 19" lichtmetaal
• R-Link 2 met Bose speakers, incl. DAB+

Pack Technology
• Parkeersensoren rondom incl. achteruitrijcamera
• Easy Park Assist
• Active Emergency Braking
• Blind Spot warning

Pack Winter
• Stoelverwarming
• Electrisch verwarmbare voorruit

De 1.5dCi krijgt 'm, met z'n 110pk heel aardig van z'n plek. Uiteraard is het niet de ultieme strepentrekker, maar daarvoor lease je ook geen auto als de Kadjar.

De eerste 400km staan er alweer op!

Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Nette auto die Kadjar. Wat kost die in de lease? Is dit overigens het grootste entertainmentscherm?

Ben ook benieuwd naar die cameras rondom!

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000

OMX2000

wvkreg schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 10:00:
'Nieuwe Audi" LED's zijn wel wat anders dan Peugeot imho. De (Matrix) LED knipperlichten van Audi vind ik erg geslaagd als bevooroordeelde nieuwe A4 rijder. De voorkant LED adaptief zijn subliem, wat een lichtopbrengst en reikwijdte zonder andere weggebruikers te hinderen. Remlichten zie ik niet, maar die zijn al langer bij Audio behoorlijk aanwezig :-)
Hey hoe vind je je interieur verlichting. Ik vind het te "koud" licht. Ik heb dus niet een lichtpakket genomen. Als ik dit had geweten had ik dat wel gedaan. Het licht is fel en te wit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL
  • Laatst online: 22:22

RvL

Kecin schreef op zondag 13 december 2015 @ 17:32:
Nette auto die Kadjar. Wat kost die in de lease? Is dit overigens het grootste entertainmentscherm?

Ben ook benieuwd naar die cameras rondom!
Ten tijde van de offerte zou de leaseprijs €763 zijn (excl. brandstof) o.b.v. 40000km/jaar of 48 maanden. Dat was in augustus, dus mogelijk dat ze 'm opnieuw gaan calculeren. Zou niet de eerste keer zijn namelijk.

Dit is inderdaad de versie met het grootste scherm, 7" zo uit m'n hoofd. Overigens heeft ie geen camera's rondom, maar sensoren rondom.

Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinobigbird
  • Laatst online: 00:10

Pinobigbird

doesn't share food!

Dat is niet duur voor zoveel auto. De kleur en de 19'' staan 'm erg goed.
Het is niet mijn segment, maar ik vind het een erg geslaagd model. Veel plezier ermee!

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
OMX2000 schreef op zondag 13 december 2015 @ 17:45:
[...]

Hey hoe vind je je interieur verlichting. Ik vind het te "koud" licht. Ik heb dus niet een lichtpakket genomen. Als ik dit had geweten had ik dat wel gedaan. Het licht is fel en te wit.
Ehm ja, mee eens het is (te) licht. Ik wilde ook geen geld uitgeven aan lichtpakket, wellicht jammer.
Waar zijn jouw foto's? :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naturalcool
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-08 13:15
Trishul schreef op woensdag 09 december 2015 @ 21:23:
[...]

Wauw, haha dat wordt nog eens een upgrade :P
Heb inmiddels bijna 12k km erop zitten in ruim 3 maanden tijd in de v40, wil nu nog wel even kijken voor zo'n platte sub onder de bijrijdersstoel, voor de betere lage tonen. Is nu niet slecht, maar ja, als je 140 rijdt op de snelweg dagelijks en dan je muziek steeds luider moet zetten om nog de bass te kunnen horen klinkt het niet helemaal geweldig natuurlijk. Tijd om een caraudio specialist op te zoeken. Maar voor de rest echt een fijne auto. Lekker stabiel op de weg ook. Op de snelweg kom je ook prima mee met de D2, binnenstad moet je geen wonderen verwachten bij het stoplicht. En oh ja, geen adblue ongein!
Ik heb als voorloop auto een klasse lager gekregen, en ik ga nu een auto leasen dat een klasse boven mijn budget is.
Ik verwacht geen wonderen, maar ik hoop wel dat ik minder aggresief hoef te rijden om rustig mee te kunnen met het verkeer, want de Up is in dat opzichte erg vermoeiend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
naturalcool schreef op zondag 13 december 2015 @ 23:27:
[...]

Ik heb als voorloop auto een klasse lager gekregen, en ik ga nu een auto leasen dat een klasse boven mijn budget is.
Ik verwacht geen wonderen, maar ik hoop wel dat ik minder aggresief hoef te rijden om rustig mee te kunnen met het verkeer, want de Up is in dat opzichte erg vermoeiend.
Ik had hiervoor een polo bm, daarin moest ik om goed mee te komen aardig gassen. Maar in de v40 hoeft dat niet. De koppeling is in het begin ff wennen, maar daarna heb je m onder de knie en trek je goed op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tikkietrugjaap
naturalcool schreef op zondag 13 december 2015 @ 23:27:
[...]

Klinkt bekend inderdaad. Schakelarm rijden is er niet bij met dat soort karretjes tenzij je het geen probleem vindt om van 80 naar 120 te gaan in 14 seconden.
Dat zal me de V40 wel anders zijn, gok ik. Veel plezier alvast.

Nog een klein dingetje over verlichting van de nieuwe VW's (ik weet niet of dit al gezegd is maar het viel me vanmorgen pas op). Die extra verlichting die in de onderkant van de bumper zit, die liggende U-vorm, die schommelt dus als men over een niet vlak deel van de weg rijdt. Moet zeggen dat ik die nieuwe auto's best wel mooi vind maar die schommelende lichten doen daar wel afbreuk aan zeg. Moet dan gelijk aan die 'getunede' auto's denken. Zonde.

Prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
Mijn 308 is binnen, en ik was in de buurt van de dealer, dus ik dacht ik rij even langs misschien staat hij in het zicht. Blijkt letterlijk het hele terrein vol te staan met die 308's (zelfs een flink aantal buiten hun terrein :o). Ik denk dat er zeker meer dan 100 stonden, en dat is dan nog maar 1 dealer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Scratch
  • Laatst online: 05-10 13:42
Rev! schreef op maandag 14 december 2015 @ 14:18:
Mijn 308 is binnen, en ik was in de buurt van de dealer, dus ik dacht ik rij even langs misschien staat hij in het zicht. Blijkt letterlijk het hele terrein vol te staan met die 308's (zelfs een flink aantal buiten hun terrein :o). Ik denk dat er zeker meer dan 100 stonden, en dat is dan nog maar 1 dealer.
Mensen die dan toch pas in januari/februari kunnen kiezen voor een nieuwe lease auto kunnen met zo'n auto natuurlijk nog mooi profiteren van de 14% (indien er dan nog wat op voorraad staan)

[ Voor 3% gewijzigd door NL_Scratch op 14-12-2015 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Niet online

RomeoJ

Precies, hoewel een aanzienlijk deel daarvan ook nog gewoon al gereserveerd zijn. Hier om mij heen ken ik sowieso al 8 mensen die ook nog op de valreep een 308 of V40 hebben besteld.

Gefeliciteerd trouwens, Rev!

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaves
  • Laatst online: 29-09 14:01

Beaves

Usque ad Finem

Ik krijg a.s. maandag mijn nieuwe Golf Station en de dealer (Pouw Zwolle) moet deze maand 600 nieuwe Volkswagens uitleveren, is ook niet mis :)

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Niet online

RomeoJ

Ben overigens zeer benieuwd wat de leasemarkt komend jaar gaat doen.

De keuze voor een bijtellingsvriendelijke wagen zal daarmee een stuk minder groot zijn (hoewel nog zeker aanwezig), in plaats daarvan wordt er een keuze gemaakt om de meest fiscaal gunstige wagens (best bang for the buck) op basis van consumentenprijs van de wagens zelf.
Dit zal namelijk nog de enige parameter kunnen zijn om onder de streep zo min mogelijk geld uit te geven, afgezien van het feit dat er nog wel wat exotische wagens beschikbaar zijn in een hele gunstige bijtellingscategorie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Beaves schreef op maandag 14 december 2015 @ 17:22:
Ik krijg a.s. maandag mijn nieuwe Golf Station en de dealer (Pouw Zwolle) moet deze maand 600 nieuwe Volkswagens uitleveren, is ook niet mis :)
Dat is een serieus aantal....de dealer die mijn Passat levert doet er niet zoveel....600, dat zijn er gewoon 20 per dag....wauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yeehaw
  • Laatst online: 05-10 08:02
Trishul schreef op maandag 14 december 2015 @ 07:43:
[...]

Ik had hiervoor een polo bm, daarin moest ik om goed mee te komen aardig gassen. Maar in de v40 hoeft dat niet. De koppeling is in het begin ff wennen, maar daarna heb je m onder de knie en trek je goed op.
De koppeling inderdaad, altijd leuk als iemand je auto even meeneemt en dan gelijk 3 keer stilstaat >:)

Maar je hebt inderdaad geen last met meekomen met het verkeer. Rijdt goed door. Alleen geeft de auto bij 90 al aan dat je naar z'n zes moet schakelen. Dat zou ik niet aanraden, aangezien die bij 140km/u pas 2000 toeren draait :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
yeehaw schreef op maandag 14 december 2015 @ 21:37:
[...]

De koppeling inderdaad, altijd leuk als iemand je auto even meeneemt en dan gelijk 3 keer stilstaat >:)

Maar je hebt inderdaad geen last met meekomen met het verkeer. Rijdt goed door. Alleen geeft de auto bij 90 al aan dat je naar z'n zes moet schakelen. Dat zou ik niet aanraden, aangezien die bij 140km/u pas 2000 toeren draait :+
Ja haha idd, je moet echt 150 rijden om m in z'n 6 echt goed boven de 2000 toeren te krijgen. 90 km/h in z'n 6 is idd niet zo'n goed idee. Tevreden met de auto, en binnenkort ga ik een Alpine SWE815 inbouwen voor nog meer plezier tijdens de ritten 8)
Heb ook geen spijt dat ik voor de v40 business sport ben gegaan ipv een 116d, de v40 met de 2-liter motor bevalt prima en is lekker comfortabel, en kost me bovenal niks extra, krijg zelfs €34 terug uit m'n budget (40k/jr, praktisch onbeperkt prive) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yeehaw
  • Laatst online: 05-10 08:02
Waar ga je die inbouwen? Achterin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
RomeoJ schreef op maandag 14 december 2015 @ 17:19:
Precies, hoewel een aanzienlijk deel daarvan ook nog gewoon al gereserveerd zijn. Hier om mij heen ken ik sowieso al 8 mensen die ook nog op de valreep een 308 of V40 hebben besteld.

Gefeliciteerd trouwens, Rev!
Bedankt, ze komen hem woensdag brengen. Helaas kon ik hem pas ergens volgend jaar op een zaterdag ophalen( doordeweeks geen probleem). Leek me wel ff leuk, maar niet genoeg om een halve vrije dag voor in te leveren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07-10 11:50
Mijn Mercedes C350e gisteren opgehaald. Wat een fantastische kleur, cavansietblauw. Post binnenkort wel wat foto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
  • Laatst online: 25-08 10:41
yeehaw schreef op maandag 14 december 2015 @ 21:37:
[...]

Is dat een D2 of een D4?

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

Pagina: 1 ... 31 ... 53 Laatste

Dit topic is gesloten.