Keuze leaseauto - Deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 30 ... 53 Laatste
Acties:
  • 304.855 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07:34
cypher21 schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 10:00:
[...]

LOL! Verkoopt de hema samenlevingscontracten ja???!!!???

Ik heb het voor de zekerheid ook nagevraagd hoor, bij ons was het antwoord dat je moet doen wat je met je eigen auto ook zou doen.
Ja, daar was in 2013 onder notarissen nogal ophef over. Maar een paar maanden geleden is het voor de rechter akkoord bevonden.

http://www.nrc.nl/nieuws/...een-hoger-beroep-mogelijk

Voor ons was dit prima. Geen eigen huis, geen eigen auto's. Dus alleen voor het rijden in de leaseauto. :+

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 07-10 15:16
Het leasecontract is tussen werkgever en leasemaatschappij. Wat de werknemer vaak heeft is een leaseregelement. Dat is een document waarin de regels staan over wie in aanmerking komt voor een auto en over het gebruik van de auto. Zo'n regelement is een collectief document, vergelijkbaar met een (niet algemeen verbindende) CAO. Het wordt (indien op het bedrijf van toepsssing) met vakbonden of OR overeengekomen en het ontleent zijn geldigheid een de verwijzing vanuit de arbeidsovereenkomst.

Bij afwezigheid van een leaseregelement moet je uitgaan van wat redelijk en billijk is. Common practice binnen het bedrijf is een vorm van gewoonterecht. Ook de gangbare manier van doen buiten het bedrijf kan meespelen in het oordeel van redelijkheid en billijkheid.

Een inwonende partner die ook gebruik maakt van de auto is gebruikelijk, ongeacht de juridische status van het partnerschap.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

MarvinG schreef op maandag 23 november 2015 @ 13:42:
Nu mijn auto vorige week stuk is gegaan ben ik me aan het oriënteren op een lease-auto. Aangezien ik als als ondernemer werkzaam ben wil ik graag zakelijk leasen (aftrekbare kosten), maar ik maak een stuk minder zakelijke kilometers dan kilometers voor privegebruik.

Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben en deze met mij kunnen delen? :)
Wat wil je weten? Ik ben ondernemer en heb sinds dit jaar een leaseauto waarin ik ook privé rijd.

Het komt erop neer dat je alle kosten voor de auto (leasekosten, brandstof, parkeerkosten) kunt aftrekken van de winst. Daarnaast kun je de btw verrekenen, daar moet je dan nog wel de btw-correctie voor privégebruik op toepassen. Tot slot tel je bij, op basis van de bijtellingscategorie van de auto. Heel lastig is het niet. Rijd je weinig privé dan drukken de bijtelling en btw-correctie relatief zwaar, maar hoe meer je privé rijdt hoe voordeliger het wordt.

Bij de aanvraag moet je jaarcijfers tonen, bij sommige leasemaatschappijen moet je als startend ondernemer ook een aanbetaling of borg voldoen. Je bedrijf gaat het leasecontract aan en zelf ben je de berijder. Er is geen werkgever die bepaalt dat je partner of buurman niet in de auto mag rijden, of dat je een beperkt aantal kilometers privé mag rijden.

Bij het aangaan van het leasecontract leg je een aantal km en looptijd vast, met daarbij de meer- en minderprijs als je in werkelijkheid meer of minder rijdt. Meestal wordt dat jaarlijks herzien en dan wordt het leasecontract bijgesteld.

Brandstof kan via de leasemaatschappij, dan betaal je een voorschot dat achteraf wordt verrekend met het verbruik. Ik heb daar zelf niet voor gekozen, ik betaal de brandstof gewoon met mijn zakelijke creditcard. Op een bon van het tankstation staan niet je bedrijfsgegevens maar zolang je elektronisch betaalt en niet contant, accepteert de Belastingdienst deze bonnen in je administratie.

De voordelen van een brandstofpas is dat het simpeler is in de administratie en dat je met dezelfde pas vaak ook kunt parkeren en elektrisch laden in het geval van hybrides, de nadelen zijn dat je er maandelijks een paar euro voor betaalt en initieel een borg.

Voordelen van lease ten opzichte van zakelijke aanschaf was voor mij de voorspelbaarheid van de te verwachten kosten. Verder zou de aanschaf van een nieuwe auto een te grote aanslag op mijn reserves zijn.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

t_captain schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 10:12:
[...]

Het leasecontract is tussen werkgever en leasemaatschappij. Wat de werknemer vaak heeft is een leaseregelement. Dat is een document waarin de regels staan over wie in aanmerking komt voor een auto en over het gebruik van de auto. Zo'n regelement is een collectief document, vergelijkbaar met een (niet algemeen verbindende) CAO. Het wordt (indien op het bedrijf van toepsssing) met vakbonden of OR overeengekomen en het ontleent zijn geldigheid een de verwijzing vanuit de arbeidsovereenkomst.

Bij afwezigheid van een leaseregelement moet je uitgaan van wat redelijk en billijk is. Common practice binnen het bedrijf is een vorm van gewoonterecht. Ook de gangbare manier van doen buiten het bedrijf kan meespelen in het oordeel van redelijkheid en billijkheid.

Een inwonende partner die ook gebruik maakt van de auto is gebruikelijk, ongeacht de juridische status van het partnerschap.
Bedankt voor je (wederom) uitgebreide antwoord. +1.

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:45

OMX2000

By any means necessary...

Ik heb nog niks gehoord :( Hij zou volgens planning ook volgende week geleverd worden. Even de dealert weer lastig vallen ;)

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarvinG
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 30-12-2022
Canaria schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 11:03:
[...]

Wat wil je weten? Ik ben ondernemer en heb sinds dit jaar een leaseauto waarin ik ook privé rijd.

Het komt erop neer dat je alle kosten voor de auto (leasekosten, brandstof, parkeerkosten) kunt aftrekken van de winst. Daarnaast kun je de btw verrekenen, daar moet je dan nog wel de btw-correctie voor privégebruik op toepassen. Tot slot tel je bij, op basis van de bijtellingscategorie van de auto. Heel lastig is het niet. Rijd je weinig privé dan drukken de bijtelling en btw-correctie relatief zwaar, maar hoe meer je privé rijdt hoe voordeliger het wordt.

Bij de aanvraag moet je jaarcijfers tonen, bij sommige leasemaatschappijen moet je als startend ondernemer ook een aanbetaling of borg voldoen. Je bedrijf gaat het leasecontract aan en zelf ben je de berijder. Er is geen werkgever die bepaalt dat je partner of buurman niet in de auto mag rijden, of dat je een beperkt aantal kilometers privé mag rijden.

Bij het aangaan van het leasecontract leg je een aantal km en looptijd vast, met daarbij de meer- en minderprijs als je in werkelijkheid meer of minder rijdt. Meestal wordt dat jaarlijks herzien en dan wordt het leasecontract bijgesteld.

Brandstof kan via de leasemaatschappij, dan betaal je een voorschot dat achteraf wordt verrekend met het verbruik. Ik heb daar zelf niet voor gekozen, ik betaal de brandstof gewoon met mijn zakelijke creditcard. Op een bon van het tankstation staan niet je bedrijfsgegevens maar zolang je elektronisch betaalt en niet contant, accepteert de Belastingdienst deze bonnen in je administratie.

De voordelen van een brandstofpas is dat het simpeler is in de administratie en dat je met dezelfde pas vaak ook kunt parkeren en elektrisch laden in het geval van hybrides, de nadelen zijn dat je er maandelijks een paar euro voor betaalt en initieel een borg.

Voordelen van lease ten opzichte van zakelijke aanschaf was voor mij de voorspelbaarheid van de te verwachten kosten. Verder zou de aanschaf van een nieuwe auto een te grote aanslag op mijn reserves zijn.
Bedankt voor je uitgebreide antwoord!

Ik zat vooral met het punt zakelijke km's - prive kilometers. Ik werk voornamelijk vanuit huis en rijd slechts af en toe zakelijk. De auto zal meer voor niet-zakelijke doeleinden worden gebruikt. Als ik het goed begrijp is dat geen enkel probleem en zal de belastingdienst daar niet moeilijk over gaan doen. Zolang ik natuurlijk de bijtelling (bijvoorbeeld 20% van een cataloguswaarde 15.000 euro = 3000 euro) aan het eind van het jaar betaal.

Ben zelf ook startende ondernemer, vandaar dat de mogelijkheden om de kosten te kunnen aftrekken mij aanspreken. Zie het op dit moment ook niet zitten om een auto aan te schaffen.

Voedingsadviseur bij Voeding-en-fitness.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

MarvinG schreef op woensdag 25 november 2015 @ 08:59:
[...]

Bedankt voor je uitgebreide antwoord!

Ik zat vooral met het punt zakelijke km's - prive kilometers. Ik werk voornamelijk vanuit huis en rijd slechts af en toe zakelijk. De auto zal meer voor niet-zakelijke doeleinden worden gebruikt. Als ik het goed begrijp is dat geen enkel probleem en zal de belastingdienst daar niet moeilijk over gaan doen. Zolang ik natuurlijk de bijtelling (bijvoorbeeld 20% van een cataloguswaarde 15.000 euro = 3000 euro) aan het eind van het jaar betaal.

Ben zelf ook startende ondernemer, vandaar dat de mogelijkheden om de kosten te kunnen aftrekken mij aanspreken. Zie het op dit moment ook niet zitten om een auto aan te schaffen.
De bijtelling en btw-correctie zijn forfaitaire bedragen. Als de verdeling zakelijk-privé echt heel scheef ligt, dus als de zakelijk opgevoerde kosten bijna uitsluitend privévoordeel omvatten, kan de belastingdienst het daadwerkelijke privégebruik verrekenen zodat het zakelijke voordeel deels wegvalt. Hoe dat exact zit weet ik niet, want ik heb ook gelezen dat het forfaitair bedrag van de btw-aftrek altijd toegepast mag worden.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarvinG
Canaria schreef op woensdag 25 november 2015 @ 10:45:
[...]

De bijtelling en btw-correctie zijn forfaitaire bedragen. Als de verdeling zakelijk-privé echt heel scheef ligt, dus als de zakelijk opgevoerde kosten bijna uitsluitend privévoordeel omvatten, kan de belastingdienst het daadwerkelijke privégebruik verrekenen zodat het zakelijke voordeel deels wegvalt. Hoe dat exact zit weet ik niet, want ik heb ook gelezen dat het forfaitair bedrag van de btw-aftrek altijd toegepast mag worden.
Ik zal nog eens even uitzoeken hoe dat precies zit dan!
Deze week maar even wat berekeningen maken om te zien wat voor mijn situatie de beste keus is.

Nogmaals dank voor je reacties! :)

• StecaGrid
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 07-10 13:52
Even een vraag tussendoor over de bijtelling:
De eerste loonstrook is op de mat gevallen. Er wordt keurig 20% bijtelling opgeteld bij het brutoloon voor de belastingbepaling. Ik zie echter dat de standaard woon-werkverkeer vergoeding die zijn voorheen netto kreeg uitgekeerd, nu bruto van de bijtelling wordt afgetrokken.
Is dit fiscaal juist of kunnen we binnenkort correcties gaan verwachten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TweakMDS
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-09 09:17
rik11 schreef op donderdag 26 november 2015 @ 12:08:
Even een vraag tussendoor over de bijtelling:
De eerste loonstrook is op de mat gevallen. Er wordt keurig 20% bijtelling opgeteld bij het brutoloon voor de belastingbepaling. Ik zie echter dat de standaard woon-werkverkeer vergoeding die zijn voorheen netto kreeg uitgekeerd, nu bruto van de bijtelling wordt afgetrokken.
Is dit fiscaal juist of kunnen we binnenkort correcties gaan verwachten?
Je woon-werk vergoeding zal zijn vervallen; het ontvangen (indirect) van de lease-auto, tank-pas en mogelijkheden tot privé rijden zouden dit moeten compenseren. Als je verzekering, belasting, onderhoud, brandstofkosten van een privéauto bij elkaar op telt zou je vaak wel ongeveer gelijk uit kunnen komen.

Staat er op het loonstrookje specifiek dat de woon-werk vergoeding wordt afgetrokken, of ontbreekt deze gewoon?

• StecaGrid
SndBastard schreef op donderdag 26 november 2015 @ 12:21:
[...]

Je woon-werk vergoeding zal zijn vervallen; het ontvangen (indirect) van de lease-auto, tank-pas en mogelijkheden tot privé rijden zouden dit moeten compenseren. Als je verzekering, belasting, onderhoud, brandstofkosten van een privéauto bij elkaar op telt zou je vaak wel ongeveer gelijk uit kunnen komen.

Staat er op het loonstrookje specifiek dat de woon-werk vergoeding wordt afgetrokken, of ontbreekt deze gewoon?
Het valt onder de beschrijving: bijtelling belaste reiskostenvergoeding en is nu negatief. Normaal was dit altijd een positief getalen omdat zakelijke km's boven de 19 cent werden vergoed. Het bedrag is identiek aan de vaste woonwerk verkeer vergoeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vreemd verhaal. Waarom zou je nog reiskostenvergoeding krijgen als je een leaseauto gekregen hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StecaGrid
Verwijderd schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 07:47:
Vreemd verhaal. Waarom zou je nog reiskostenvergoeding krijgen als je een leaseauto gekregen hebt?
Het is geen reiskosten vergoeding, het is puur een aftrekpost van het belastbaar inkomen ter hoogte van de vroegere woon-werk-verkeer vergoeding. Voorlopig laat ik het zo en zet ik het extra geld aan de kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rik11 schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 10:56:
[...]

Het is geen reiskosten vergoeding, het is puur een aftrekpost van het belastbaar inkomen ter hoogte van de vroegere woon-werk-verkeer vergoeding. Voorlopig laat ik het zo en zet ik het extra geld aan de kant.
Je werkt gewoon in NL? Een aftrekpost op de salarisstrook? En die gaat nu weer van de bijtelling af..? Ik snap er niks van. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StecaGrid
Verwijderd schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 11:47:
[...]

Je werkt gewoon in NL? Een aftrekpost op de salarisstrook? En die gaat nu weer van de bijtelling af..? Ik snap er niks van. :)
Het is gewoon in Nederland. Net als dat je pensioenpremie die je betaald van je belastbaar inkomen wordt afgetrokken gebeurd dit ook met de woon-werk-verkeer vergoeding. Hier vindt echter geen aftrek plaats op het bruto loon. Dus indicatief als volgt:

Salaris: 2000
Pensioen premie: -100
Brutoloon=1900

Belastbaar inkomen
Bruto loon=2000
Bijtelling = 400
Pensioenpremie=-100
bijtelling belaste reiskostenvergoeding = -150
Belastbaar inkomen=2150

Brutoloon = 1900
belasting = -900
Netto= € 1000,-

zonder die aftrek van 150 in het belastbaar inkomen, zou er ca. 65 meer belasting worden ingehouden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralfbosz
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06-10 21:26

ralfbosz

xm create bosz -c

Erg fijne dealer, ja kan besteld worden, ja leveren we, maar in december. Geen probleem het was nog Augustus, nog mooi een keer met mijn oude lease-auto op vakantie.

Twee weken terug mailtje: "auto een week uitgesteld", ach dat maakt niet uit, dan niet voor pakjesavond. Echter week later een belletje, de auto was verkeerd binnengekomen, het enige wat klopte aan de levering was de kleur (!). Alternatief was een model minder, waar een deel van gemissen met opties opgelost kon worden, maar niet alles. Gewone airco, geen climate, geen keyless entry, geen regen/licht sensor en minste was nog een ander navigatiesysteem, zelfde opties waren wel als hatchback, maar wil een station...

Vanochtend alles definitief afgeblazen en toen per toeval gezien dat er een gloednieuwe 14% (wel een hybride ipv diesel) in de pool terecht komt direct van de leverancier (waarschijnlijk ex-collega die uit dienst ging voor de auto in ontvangst was genomen). Gelijk het hele circus in beweging zetten zodat ik (fingers crossed) volgende week op tijd voor pakjes avond hopelijk in een gloednieuwe Toyota Auris Touring Sports 1.8 Hybrid Lease Pro rij :). Helemaal happy, deze heeft wel DAB+ (en alle andere snufjes die ik anders had moeten missen met de 2e keus).

Voor mijn dat andere merk niet meer...

rm -r *

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
ralfbosz schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 13:45:
Erg fijne dealer, ja kan besteld worden, ja leveren we, maar in december. Geen probleem het was nog Augustus, nog mooi een keer met mijn oude lease-auto op vakantie.

Twee weken terug mailtje: "auto een week uitgesteld", ach dat maakt niet uit, dan niet voor pakjesavond. Echter week later een belletje, de auto was verkeerd binnengekomen, het enige wat klopte aan de levering was de kleur (!). Alternatief was een model minder, waar een deel van gemissen met opties opgelost kon worden, maar niet alles. Gewone airco, geen climate, geen keyless entry, geen regen/licht sensor en minste was nog een ander navigatiesysteem, zelfde opties waren wel als hatchback, maar wil een station...

Vanochtend alles definitief afgeblazen en toen per toeval gezien dat er een gloednieuwe 14% (wel een hybride ipv diesel) in de pool terecht komt direct van de leverancier (waarschijnlijk ex-collega die uit dienst ging voor de auto in ontvangst was genomen). Gelijk het hele circus in beweging zetten zodat ik (fingers crossed) volgende week op tijd voor pakjes avond hopelijk in een gloednieuwe Toyota Auris Touring Sports 1.8 Hybrid Lease Pro rij :). Helemaal happy, deze heeft wel DAB+ (en alle andere snufjes die ik anders had moeten missen met de 2e keus).

Goeie dealer dan.. maar dan vraag ik mij toch af waar het mis is gegaan?
er wordt toch een offerte opgemaakt, en die offerte uiteindelijk doorgezet naar een definitieve bestelling waar een handtekening onder moet staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06:25
Vanochtend de nieuwe Astra bekeken bij de dealer. Mooie wagen. Grote kanshebber om m'n nieuwe lease-auto te worden. :)

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-10 16:54
ralfbosz schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 13:45:

Wow, is moeilijk te geloven dat zoiets kan gebeuren.
Zou bijna gaan denken dat iemand bij de dealer jouw auto gewoon aan iemand anders heeft verkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:55

TheVMaster

Moderator WOS
Zoohw...vandaag de offertes ontvangen van de (Duitse) VW Passat GTE en de (Nederlandse) VW Golf GTE....volgende week (als ik bij m'n nieuwe werkgever begin) maar even bij de wagenpark afdeling langs om te kijken hoe snel ze dat nog kunnen regelen :)

Wel jammer (maar begrijpelijk) dat die Duitse GTE's zoveel duurder zijn dan de Nederlandse...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-10 17:47

backupdevice

No Risk , Full Push

Vanaf Januari 2016 krijg ik een lease auto. Deze auto wil ik alleen zakelijk gaan gebruiken dus ik moet de KM's gaan bijhouden.

Op IOS is er Routereg die er wel goed uitziet. Nu lijkt het me wel makkelijk om het via de telefoon bij te houden maar hoe doen andere tweakers dat?

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralfbosz
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06-10 21:26

ralfbosz

xm create bosz -c

shameete schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 13:51:
[...]

Goeie dealer dan.. maar dan vraag ik mij toch af waar het mis is gegaan?
er wordt toch een offerte opgemaakt, en die offerte uiteindelijk doorgezet naar een definitieve bestelling waar een handtekening onder moet staan?
Tja dealer weet niet wat er mis is gegaan, denk het ook nooit te horen. Misschien dat hij inderdaad aan een andere (pot geld) is verkocht, maar moeilijk te bewijzen. Ach nu eigenlijk een mooiere auto (groter, DAB+) en uit de pool. Dat degene weer in de privé bijtelling die het werk erbij zet.

rm -r *

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:28
backupdevice schreef op zondag 29 november 2015 @ 09:25:
Vanaf Januari 2016 krijg ik een lease auto. Deze auto wil ik alleen zakelijk gaan gebruiken dus ik moet de KM's gaan bijhouden.

Op IOS is er Routereg die er wel goed uitziet. Nu lijkt het me wel makkelijk om het via de telefoon bij te houden maar hoe doen andere tweakers dat?
Kun je niet gewoon zo'n rittenregistratie systeem in je auto zetten? Geen idee waar je ze kunt kopen, maar ze zijn ook beschikbaar voor de consument dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:32
Trishul schreef op zondag 29 november 2015 @ 12:26:
[...]

Kun je niet gewoon zo'n rittenregistratie systeem in je auto zetten? Geen idee waar je ze kunt kopen, maar ze zijn ook beschikbaar voor de consument dacht ik.
Ik heb destijds gewoon een track en trace ingebouwd heb je alles digitaal en online. Kost maar paar euro per maand.
In mijn passat cc heb ik nadat het VW systeem 2x gejat was een Kenwood navigatie laten inbouwen. Deze logde ook alle ritten op de SD-Kaart die je erin kon stoppen. Misschien dat dat nog een optie kan zijn? Laat je de navigatie van de fabrikant tegen meerprijs zitten, en in plaats daarvan kies je een ander systeem die dit support. Stuur bediening etc kan gewoon gekoppeld worden. En die kenwood was een stuk sneller dan dat trage vw systeem. Maar ja dat hangt natuurlijk van de auto af die je kiest of dit wel of niet gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-10 10:02

Doe het via fcmiles op ios.
Maar er is hier nog een topic over rittenregistratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-10 13:30
Trishul schreef op zondag 29 november 2015 @ 12:26:
[...]

Er zijn genoeg van dit soort systemen te komen, inbouw, maar ook losse systemen.

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkey
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:11

Een blaadje in de auto (voor snel even het adres en de eindstand) en verder wekelijks alles in excel zetten.
Een systeem laten inbouwen kan, betaal je alleen voor inbouw al 150/200 euro en vervolgens nog maandelijks 5/10 euro. Zoveel hoef je niet op te schrijven dus zoveel werk is het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
Tonkey schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 18:16:
[...]

Een blaadje in de auto (voor snel even het adres en de eindstand) en verder wekelijks alles in excel zetten.
Een systeem laten inbouwen kan, betaal je alleen voor inbouw al 150/200 euro en vervolgens nog maandelijks 5/10 euro. Zoveel hoef je niet op te schrijven dus zoveel werk is het niet.
ligt eraan hoeveel adressen je per dag bezoekt, bij mijn vorige werk deed ik soms 7 tot 10 ritjes per dag..
dan is het niet grappig om alles op een blaadje te zetten, maar helaas waren er geen betaalbare systemen in die tijd.
was best een opluchting dat ik niet meer hoefde te schrijven toen ik er privé mee ging rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkey
shameete schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 19:45:
[...]

ligt eraan hoeveel adressen je per dag bezoekt, bij mijn vorige werk deed ik soms 7 tot 10 ritjes per dag..
dan is het niet grappig om alles op een blaadje te zetten, maar helaas waren er geen betaalbare systemen in die tijd.
was best een opluchting dat ik niet meer hoefde te schrijven toen ik er privé mee ging rijden.
Met 4/5 afspraken per dag kom ik ook vaak boven de 10 ritjes per dag. Postcode huisnummer is voldoende als adres, dat is niet veel schrijfwerk. Om daarvoor een betaald programma te nemen om vervolgens de gps afwijking te herstellen lijkt me niet veel minder werk. Samenwerken met een outlook agenda werkt volgens mij ook niet, dus zul je ook dat moeten aanvullen om het kloppend te krijgen. En een logger van 150 euro laten inbouwen kost weer geld, waar ik door de administratie juist wil besparen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarvinG
Ik houd het zelf gewoon met de hand bij. Zet alles in Excel. Maar goed, ik rijd dan ook niet heel veel zakelijk per dag ;) Dus is nog prima te doen zo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
Ik zou het gewoon op papier laten. Waarom extra werk besteden aan het overtypen in excel? Als de BD wil controleren mogen ze het zelf overtypen. Tenzij je verplicht digitaal de administratie bij moet hoeden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkey
Z___Z schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 22:47:
Ik zou het gewoon op papier laten. Waarom extra werk besteden aan het overtypen in excel? Als de BD wil controleren mogen ze het zelf overtypen. Tenzij je verplicht digitaal de administratie bij moet hoeden.
Is niet verplicht, wel aan te raden.
Er moet veel bij staan zoals naam, kenteken, beschikbare periode. Elke dag moet je apart ritten nummeren en er moet een begin en eindstand staan.

Op een kladblok zet ik even snel het adres en de eindstand. Dit is genoeg om de excel lijst aan te vullen. Met de eindstand berekend excel de afstand ook weer per rit. Dit handmatig doen is alleen maar meer werk. En het is een extra controle of je geen fouten hebt gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heinemancp
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 05:49
Zo mijn Fiesta is gisteren keurig door de dealer afgeleverd, op zomerbanden, dat wel. Eerst 200km van Enschede naar huis zijn goed bevallen. Vermogen op snelweg is prima, in dorp nog wat minder, zal dat een "inrij-stand" zijn? Want het lijkt echter minder op lagere snelheid (= sneller op hogere toeren) dan op hogere snelheid op de snelweg.

Zal vandaag bij licht eens wat foto's maken en kijken of ik ze hier kan uploaden. Wel verschilletje met een Golf maar deze Fiesta is zeker niet veel minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
Heinemancp schreef op woensdag 02 december 2015 @ 12:50:
Zo mijn Fiesta is gisteren keurig door de dealer afgeleverd, op zomerbanden, dat wel. Eerst 200km van Enschede naar huis zijn goed bevallen. Vermogen op snelweg is prima, in dorp nog wat minder, zal dat een "inrij-stand" zijn? Want het lijkt echter minder op lagere snelheid (= sneller op hogere toeren) dan op hogere snelheid op de snelweg.

Zal vandaag bij licht eens wat foto's maken en kijken of ik ze hier kan uploaden. Wel verschilletje met een Golf maar deze Fiesta is zeker niet veel minder.
Ik weet niet wat voor motor je hebt? Maar misschien is de turbo nog niet wakker in de stad? Bij de kleinere turbomotoren merk je dat turbo gat gigantisch. Zonder turbo gebeurd er nauwelijks wat. Zodra hij dan eenmaal wakker is gaat het wel vooruit ;)

Mijn vorige megane had dat ook, die 1.5dci doet niet veel als de turbo nog niet wakker is. Met de V40 die ik nu heb merk je dat die 2liter diesel duidelijk beter presteert als de turbo nog niet opgang is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-10 08:53
De A4 vandaag opgehaald.. moet zeggen, ben erg tevreden en de eerste 300km zitten er alweer op.

Afbeeldingslocatie: http://s16.postimg.org/pm8or5q3p/IMG_20151202_095031.jpg
Afbeeldingslocatie: http://s16.postimg.org/d3s3akt45/IMG_20151202_140353.jpg
Afbeeldingslocatie: http://s16.postimg.org/tdi9dh3s5/IMG_20151202_140401.jpg
Afbeeldingslocatie: http://s16.postimg.org/tjvygkcx1/IMG_20151202_120540.jpg
Afbeeldingslocatie: http://s16.postimg.org/bjmrc6kpx/IMG_20151202_140159.jpg

Binnenkort misschien nog meer foto's. Wel een ding om rekening mee te houden is de simkaart (data) die nog je zult moeten kopen voor de Google Earth en uitgebreide connect diensten. Maar goed, voor de rest rijdt de auto heerlijk, sportief zonder sportmodus te kiezen. De kleur interieur en buiten sluit goed op elkaar aan, dit was wel een gok, maar is goed geslaagd (imho).

[ Voor 161% gewijzigd door wvkreg op 04-12-2015 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Mooie bak man! Veel veilige en comfortabele kilometers gewenst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tikkietrugjaap
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 06:39
Leuke auto, veel plezier daarmee. Ik dacht alleen dat jij fan was van banden met een kleine hoogte? Zoals dit.

Prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Mooie bak inderdaad, maar wat tikkietrugjaap zegt, vrij heftige "ballonbanden" :P

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-08 10:41
Wel lekker comfortabel met zulke banden :) en grotere velgen zijn idioot duur in de lease.

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarvinG
Kijk, dat ziet er goed uit! Geniet ervan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schimanski81
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
Leuke auto, heb ze nog niet in het wild gezien. Vooral de cockpit is gaaf. Verder vind ik hem veel van de nieuwe Superb weghebben (achterkant, vooral lichtunits) en Passat (voorkant, grille).

Oh, en ik mis mistlampen (puur voor de looks hoor, je gebruikt ze bijna niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
Ballonband lijkt alleen zo op de achterband, is 17 inch zomerband.
Normale view zit er strak uit en 18 en hoger inch werd echt te duur en co norm is dan probleem, rolweerstand e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg

Hoe vaak gebruik je mistlampen? Ik heb LED!

[ Voor 49% gewijzigd door wvkreg op 02-12-2015 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
Tonkey schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 20:15:
[...]

Met 4/5 afspraken per dag kom ik ook vaak boven de 10 ritjes per dag. Postcode huisnummer is voldoende als adres, dat is niet veel schrijfwerk. Om daarvoor een betaald programma te nemen om vervolgens de gps afwijking te herstellen lijkt me niet veel minder werk. Samenwerken met een outlook agenda werkt volgens mij ook niet, dus zul je ook dat moeten aanvullen om het kloppend te krijgen. En een logger van 150 euro laten inbouwen kost weer geld, waar ik door de administratie juist wil besparen :+
klopt, maar je moet meer invullen he,even een snelle copypaste van de BD.
  • de datum
  • de begin- en eindstand van de kilometerteller
  • het adres van vertrek en het aankomstadres. Als u vanaf uw werkadres naar een afspraak rijdt en daarna weer terug, schrijft u de aankomst- en vertrekadressen op van zowel de heen- als de terugreis
  • de route die u hebt gereden, als u niet de meest gebruikelijke route hebt genomen
  • of het een privérit is of een zakelijke rit
  • de privé-omrijkilometers als u tijdens dezelfde rit zakelijke kilometers en privékilometers rijdt
en daarbij kwam ik op plekken wat geen adres is, of in geval van wel een adres maar met een groot terrein waardoor je flink wat kilometers extra maak. (vopak, Schiphol, APM, ECT etc)

maar goed, dat is nu niet meer :)
wvkreg schreef op woensdag 02 december 2015 @ 14:41:
De A4 vandaag opgehaald.. moet zeggen, ben erg tevreden en de eerste 300km zitten er alweer op.

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Binnenkort misschien nog meer foto's. Wel een ding om rekening mee te houden is de simkaart (data) die nog je zult moeten kopen voor de Google Earth en uitgebreide connect diensten. Maar goed, voor de rest rijdt de auto heerlijk, sportief zonder sportmodus te kiezen. De kleur interieur en buiten sluit goed op elkaar aan, dit was wel een gok, maar is goed geslaagd (imho).
erg mooie bak, veel plezier ermee :)

[ Voor 27% gewijzigd door Shanquish op 02-12-2015 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkey
shameete schreef op woensdag 02 december 2015 @ 18:28:
[...]

klopt, maar je moet meer invullen he,even een snelle copypaste van de BD.
  • de datum
  • de begin- en eindstand van de kilometerteller
  • het adres van vertrek en het aankomstadres. Als u vanaf uw werkadres naar een afspraak rijdt en daarna weer terug, schrijft u de aankomst- en vertrekadressen op van zowel de heen- als de terugreis
  • de route die u hebt gereden, als u niet de meest gebruikelijke route hebt genomen
  • of het een privérit is of een zakelijke rit
  • de privé-omrijkilometers als u tijdens dezelfde rit zakelijke kilometers en privékilometers rijdt
en daarbij kwam ik op plekken wat geen adres is, of in geval van wel een adres maar met een groot terrein waardoor je flink wat kilometers extra maak. (vopak, Schiphol, APM, ECT etc)

maar goed, dat is nu niet meer :)
Beginstand is automatisch de vorige eindstand. En als ik inderdaad een afwijkende route moet rijden schrijf ik even kort op waarom (vaak is dat namelijk niet, of het zijn dezelfde afwijkingen die ik zo wel weet). Geen kilometers prive dus ook geen omrijkilometers. Maar ik heb het geluk dat ik altijd naar een postcode huisnummer moet rijden en dus niet met die problemen zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heinemancp
thefox154 schreef op woensdag 02 december 2015 @ 13:03:
[...]

Ik weet niet wat voor motor je hebt? Maar misschien is de turbo nog niet wakker in de stad? Bij de kleinere turbomotoren merk je dat turbo gat gigantisch. Zonder turbo gebeurd er nauwelijks wat. Zodra hij dan eenmaal wakker is gaat het wel vooruit ;)

Mijn vorige megane had dat ook, die 1.5dci doet niet veel als de turbo nog niet wakker is. Met de V40 die ik nu heb merk je dat die 2liter diesel duidelijk beter presteert als de turbo nog niet opgang is.
Heb inderdaad 1.5 diesel, mijn VW 1.6tdi had wel wat meer "Pit" (110pk vs 95, maar koppel weet ik het verschil niet, maar zou teniet gedaan moeten zijn door het gewicht?). Maar het gaat echt om de lage snelheden, want op de snelweg is het toerental hetzelfde maar is de trekkracht aanmerkelijk beter. Een stoplicht-sprintje verloor ik net bijna nog aan een micra uit 1990... Terwijl ik een aantal auto's flinker achter mij liet op de snelweg toen de 130km/h borden gepasseerd waren.

Was helaas donker toen ik thuis was, dus morgen maar eens wat foto's proberen te maken voordat hij te vies is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07-10 09:02
wvkreg schreef op woensdag 02 december 2015 @ 14:41:

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Nice. Wat kost dat nou in de lease?

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kellhus
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 03-10 07:03
Gezien het model/aankleding zo'n 50k catalogus, uitgaande van 20% BT en 52% BS pak 'em beet zo'n €430 om hem privé te rijden.

Ik zit momenteel ook nog te twijfelen tussen een A4, 3-serie of XE, januari de knoop doorhakken. Maar @ 21% in 2016 en aangezien ik een goede privé auto heb ga ik hem alleen zakelijk rijden.

[ Voor 4% gewijzigd door kellhus op 02-12-2015 20:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Laatst online: 00:12

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Zag vandaag die XE rijden maar damn, das een mooie auto geworden zeg :9

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kellhus
Ja, als het interieur net zo mooi was (of op zijn minst gelijk aan de andere opties), dan was ik allang om! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien staat de sjoemel software nog aan? ;) 0 - 100 zit rond de 13 seconden. Dus snel is hij niet. En zeker niet te snel schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funkylicious
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21:21
Heeft iemand ervaring met het leasen van een plug-in hybride? Ik heb een Golf GTE gereserveerd en moet uiterlijk vrijdag reageren. Het leasebedrag komt uit op 1.060 inclusief brandstof op basis van 48 maanden en 40.000 km per jaar. In de offerte staan een indicatie van het brandstofverbruik: € 187 per maand. De inschatting zou gebaseerd zijn op een gemiddeld praktijkverbruik op basis van een door TNO uitgevoerd onderzoek in opdracht van Travelcard Nederland. Echter in de offerte staan de volgende bedragen:
- Verbruik/100km: Euro 95: 3,3 liter en Elektra 5,7 kWh.

Op internet zie ik eerder 6,5 liter per 100 km.

Mijn leasebudget is 900, dus 160 als eigen bijdrage. Mocht het praktijkverbruik tegenvallen, dan ga ik dit zelf betalen. Ik heb mijn werkgever al een aantal vragen gesteld, maar wellicht dat jullie mij kunnen adviseren of het wel verstandig is om een Golf GTE te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Collega van me rijd nu met een Audi GTE :+ ( E-Tron) en heeft ongeveer de zelfde voorwaarden als jij schetst. Bij dat bedrag zat echter wel een laadpaal aan huis (privé parkeerplek in een centrale (VVE) parkeergarage) inbegrepen. Als je een GTE/E-Tron wil gaan rijden dan moet je je zelf daar dus ook naar gaan schikken én laden wanneer dat kan óf moet volgens de auto.

Een brandstof verbruik van 6.5L/100Km. lijkt me absurd veel voor een GTE/E-Tron...... Ik zat daar (gemiddeld) met m'n Scirocco 1.4TSi 168PK niet eens aan.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja, is heel persoonlijk het verbruik van een plugin. En wat doet de werkgever als je 150EUR meet brandstof gebruikt per maand? Ook incasseren? 190 EUR brandstof komt neer op 1:25 ofzo? Met lekker 100 rechts rijden op de snelweg moet dat wel lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 07-10 15:16
Je draagt dus het risico van het meerverbruik t.o.v. het brandstofvoorschot. Voorschot is 187 ex BTW per maand, dat is ongeveer 145 liter. Als je de volle 40k km per jaar rijdt, dan moet je 1:23 rijden. Als je minder kilometers maakt, gaat het makkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
kellhus schreef op woensdag 02 december 2015 @ 20:28:
Gezien het model/aankleding zo'n 50k catalogus, uitgaande van 20% BT en 52% BS pak 'em beet zo'n €430 om hem privé te rijden.

Ik zit momenteel ook nog te twijfelen tussen een A4, 3-serie of XE, januari de knoop doorhakken. Maar @ 21% in 2016 en aangezien ik een goede privé auto heb ga ik hem alleen zakelijk rijden.
Nog best fors, maar goed dan heb je wel wat hoop ik. Rij 2 jaar nu in een Kia Optima, denk niet dat er een leaserijder bestaat met deze auto. Hybride, 20% bijtelling, ben ondernemer dus heb hem gewoon op de zaak. Nooit problemen, alleen laatst m'n scherm dat raar deed maar gewoon vervangen onder garantie. Blijf erbij dat 35k een koopje is voor een full option hybride, met meer beenruimte dan een A6 / 5-serie. Ben benieuwd wat de nieuwe optima gaat doen, zie er laatste tijd reclame van maar om 1 of andere reden denk ik dat het weer niets gaat worden bij het publiek, ondanks dat het een hele mooie auto is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
funkylicious schreef op woensdag 02 december 2015 @ 21:52:
Heeft iemand ervaring met het leasen van een plug-in hybride? Ik heb een Golf GTE gereserveerd en moet uiterlijk vrijdag reageren. Het leasebedrag komt uit op 1.060 inclusief brandstof op basis van 48 maanden en 40.000 km per jaar. In de offerte staan een indicatie van het brandstofverbruik: € 187 per maand. De inschatting zou gebaseerd zijn op een gemiddeld praktijkverbruik op basis van een door TNO uitgevoerd onderzoek in opdracht van Travelcard Nederland. Echter in de offerte staan de volgende bedragen:

Mijn leasebudget is 900, dus 160 als eigen bijdrage. Mocht het praktijkverbruik tegenvallen, dan ga ik dit zelf betalen. Ik heb mijn werkgever al een aantal vragen gesteld, maar wellicht dat jullie mij kunnen adviseren of het wel verstandig is om een Golf GTE te nemen.
Wel duur voor een Golf GTE 1060/maand. Zal wel omdat het kan. Zou eerder een bedrag rond de 900 verwachten voor 40k/48 maanden inclusief brandstof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Even over die Kia: Ik vind het persoonlijk een geweldig mooie auto om te zien, net zoals de Suzuki Kizaschi dat IMHO is, overigens.

Geen van beide auto's heb ik ooit van binnen gezien (ik zit/rijd (werk) in Duitste auto's), maar hoe is de afwerking in die auto's qua interieur?

Als vergelijk: Ik ken het verschil tussen Peugeot en Renault .... Peugeot is "Elzas" en voormalig DE, Renault is dat niet :)

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

YoshiBignose schreef op woensdag 02 december 2015 @ 22:27:
[...]

Nog best fors, maar goed dan heb je wel wat hoop ik. Rij 2 jaar nu in een Kia Optima, denk niet dat er een leaserijder bestaat met deze auto. Hybride, 20% bijtelling, ben ondernemer dus heb hem gewoon op de zaak. Nooit problemen, alleen laatst m'n scherm dat raar deed maar gewoon vervangen onder garantie. Blijf erbij dat 35k een koopje is voor een full option hybride, met meer beenruimte dan een A6 / 5-serie. Ben benieuwd wat de nieuwe optima gaat doen, zie er laatste tijd reclame van maar om 1 of andere reden denk ik dat het weer niets gaat worden bij het publiek, ondanks dat het een hele mooie auto is.
Leuke wagen inderdaad en je bent wel redelijk uniek in het dagelijkse NLse verkeersbeeld tussen al die A4-tjes, 3-series en V60's :) Rijd zelf een Lexus IS 300h, ook een 20% hybride (geen plug-in), die zie je al iets meer rondrijden maar er zijn ook weken dat ik er geen een tegenkom op de weg.

Het is dat mijn werkgever het merk Kia niet in de beschikbare keuzes heeft staan anders leek het mij ook zeker een mooi alternatief. Vind het zelf ook wel leuk om wat anders te rijden dan wat de overige 90% van de lease-rijders meestal kiest :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maks
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-09 17:54
wvkreg schreef op woensdag 02 december 2015 @ 17:09:

Hoe vaak gebruik je mistlampen? Ik heb LED!
Ik vind hem echt heel mooi, ik hoop dat ik over een jaar of twee ook zoiets kan leasen! Is dat dashboard met digitale klokken fijn? Ziet er wel heel cool uit!

Ik heb trouwens de Clio die ik besteld had op het laatste moment nog kunnen annuleren en ben toch voor een Fiesta Red Edition met 17" gegaan. Je ziet zo veel Clio's en V40's rijden (sorry mede forumgebruikers haha) dat ik echt iets anders wilde. Dit is misschien de laatste keer in mijn leven dat ik nog een 3drs/onverantwoorde auto kan leasen en in deze klasse is de Fiesta een van de beste keuzes denk ik, al is ie wel op het randje qua uiterlijk (gaat er ook om hoe je er mee rijdt natuurlijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154

Ik denk dat je jezelf op een redelijk kostenplaatje gaat jagen als je werkgever inderdaad deze eisen stelt.
Met 40k per jaar rij je behoorlijke ritten of je moet 24/7 in de stad rondrijden maar dat zal wel niet.
Even op mijzelf geprojecteerd, ik heb voor dezelfde overweging gestaan. Ik heb een dealer bereid gevonden hem 3dagen af te staan. De accu red je met geluk 20/25km mee. Een rit van arnhem naar Assen en retour leverde een gemiddelde verbruik van 1:14 op en dan rij ik altijd cruisecontrol net boven de vmax. Op 30k per jaar kwam ik al op belachelijke brandstofkosten uit. Dus laat staan als je die som op 40k gaat maken.

Voorbeeld sommetje ter indicatie:
€ 1496 per jaar aan brandstof in jou offerte, voor de rest van de som ga ik even van uit dat je offerte bedrag exclusief BTW is.
Je betaalt op dit moment 1,30 per liter euro 95 (excl BTW)
Ze rekenen dus 1150 liter per jaar voor 40.000km (dat is 1:34 :X )
40.000km / 15 = 2666 liter in de praktijk.
Dus je gaat 1516 liter na betalen * 1,30 (liter prijs) * 1,21 (BTW) = € 2384,-

De som kan natuurlijk veel positiever uitvallen als je alleen maar stukjes van 20km rijd en altijd je auto geheel opgeladen hebt alleen lijkt mij dat met deze kilometers nagenoeg onmogelijk. Hoe langer de ritten, hoe onzuiger de auto wordt. Travelcard verbuik komt bij 40k kilometers zelfs met een verschil in brandstofkosten van € 3116,-. Er staat alleen geen som bij dus geen idee hoe ze die berekend hebben.

Dan moet je nog weten of in dat leasebedrag je laadpaal thuis berekend is.
Meeste vragen tussen de 1000 en 1500 euro (20-30 per maand) om deze thuis op te hangen anders komt dat er ook nog bij of je rijd puur op brandstof en dan is het verbruik nog negatiever.

Ik heb even me oude offerte erbij gezocht. 48mnd/30k, nagenoeg alle opties aangevinkt, waarde auto € 52.000 kreeg ik een leasebedrag van € 827 exclusief brandstof. Je leasebedrag klinkt dus wel extreem hoog, maar dit zal wel met het last minute slikken of stikken verhaal te maken hebben :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
YoshiBignose schreef op woensdag 02 december 2015 @ 20:01:
[...]

Nice. Wat kost dat nou in de lease?
1080 incl. brandstof op basis van 40K km en 5 jaren lease.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
kellhus schreef op woensdag 02 december 2015 @ 21:04:
Ja, als het interieur net zo mooi was (of op zijn minst gelijk aan de andere opties), dan was ik allang om! ;)
R Sport nemen met leer en navi en audio upgrade, dan is ie top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
[quote]Maks schreef op donderdag 03 december 2015 @ 08:06:
[...]

Ik vind hem echt heel mooi, ik hoop dat ik over een jaar of twee ook zoiets kan leasen! Is dat dashboard met digitale klokken fijn? Ziet er wel heel cool uit!

Ja, is super, je kan ook switchen en alleen op het 1e scherm (achter stuur dus) de maps (evt google maps met data sim) laten zien en op de tweede (mmi) scherm dan je audio (zeg spotify of zo). Dit is allemaal erg gedetailleerd en mooi. Werkt ook soepel. De MMI knop bij de pook kun je mee schrijven en zo dus nummers of bestemmingen zoeken, inspreken kan ook (maar is wennen). Wel erg cool idd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredkroket
  • Niet online
Maks schreef op donderdag 03 december 2015 @ 08:06:
[...]

Ik heb trouwens de Clio die ik besteld had op het laatste moment nog kunnen annuleren en ben toch voor een Fiesta Red Edition met 17" gegaan. Je ziet zo veel Clio's en V40's rijden (sorry mede forumgebruikers haha) dat ik echt iets anders wilde. Dit is misschien de laatste keer in mijn leven dat ik nog een 3drs/onverantwoorde auto kan leasen en in deze klasse is de Fiesta een van de beste keuzes denk ik, al is ie wel op het randje qua uiterlijk (gaat er ook om hoe je er mee rijdt natuurlijk).
Mijn collega heeft een Fiesta Black Edition genomen (gekocht). Leuke wagen!

En ach... Ik heb ooit (2011) toen de 2e onderweg was gewoon nog een C30 besteld (D3, GearTronic). Praktisch? Nee. Verantwoord? Nee. Fun? Ja :). Gelukkig wist ik dat het maar voor 1 jaar was.

Inmiddels deze week mijn 4e V40 opgehaald... D2 Business Sport. Wel even wennen, van een D4 naar een D2. Enige dat ik nu echt mis, is de dimmende binnenspiegel. Wat een armoe is het om zelf die spiegel keer op keer om te klikken (dit klinkt heel erg verwend, maar zelfs in de Hyundai i30 van mijn vrouw zit daar een perfecte zelfdimmende binnenspiegel). De D2 rijdt verder wel prima (tot 100km/u), bij doorrijden mis ik toch de D4 wel :). Ander voordeel is dat deze hoger op zijn poten lijkt te staan, met deze heb ik bij nog geen enkele drempel de grond geraakt. Bij mijn D4 had ik het op een gegeven moment maar opgegeven, bijna elke drempel was het raak. Ik heb nog even in de specificaties gezocht, maar beide zouden ze een Dynamic Chassis moeten hebben, dus ik begrijp gewoon niet waarom het met deze wel goed gaat :).

Wat me verder overigens opviel, is dat ik in het menu wel Camera zie staan, als ik die dan selecteer dan krijg ik de melding dat de camera niet beschikbaar is (logisch, hij is er ook niet). Volgens mij stond de optie Camera er bij mijn vorig V40 niet in (daar zat ook geen camera in). Benieuwd of meer mensen met een Business Sport (en die zijn er voldoende :)) hetzelfde hebben met die Camera optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Heinemancp schreef op woensdag 02 december 2015 @ 19:26:
[...]

Heb inderdaad 1.5 diesel, mijn VW 1.6tdi had wel wat meer "Pit" (110pk vs 95, maar koppel weet ik het verschil niet, maar zou teniet gedaan moeten zijn door het gewicht?). Maar het gaat echt om de lage snelheden, want op de snelweg is het toerental hetzelfde maar is de trekkracht aanmerkelijk beter. Een stoplicht-sprintje verloor ik net bijna nog aan een micra uit 1990... Terwijl ik een aantal auto's flinker achter mij liet op de snelweg toen de 130km/h borden gepasseerd waren.

Was helaas donker toen ik thuis was, dus morgen maar eens wat foto's proberen te maken voordat hij te vies is...
0-100 in 12,9 seconden is zoals Association al zegt natuurlijk ook niet erg snel. Je max koppel is 200Nm.
Je VW had 10,5 seconden nodig en 250Nm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heinemancp
LuPo schreef op donderdag 03 december 2015 @ 10:45:
[...]

0-100 in 12,9 seconden is zoals Association al zegt natuurlijk ook niet erg snel. Je max koppel is 200Nm.
Je VW had 10,5 seconden nodig en 250Nm.
Ah Top, nou dan moet ik nog even oefenen met het gaspedaal ;) Maar ik zal hem de komende weken eens flink op zijn staart trappen om te kijken of het wellicht nog nieuwigheid is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Zohw....de bestelling is er uit. Een Duitse Passat GTE lekker aangekleed, nu even afwachten of werkgever/leasemaatschappij de order snel bij de dealer krijgen....dan kan ik hem waarschijnlijk binnen week of 2 a 3 ophalen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
fredkroket schreef op donderdag 03 december 2015 @ 10:05:
[...]

Wat me verder overigens opviel, is dat ik in het menu wel Camera zie staan, als ik die dan selecteer dan krijg ik de melding dat de camera niet beschikbaar is (logisch, hij is er ook niet). Volgens mij stond de optie Camera er bij mijn vorig V40 niet in (daar zat ook geen camera in). Benieuwd of meer mensen met een Business Sport (en die zijn er voldoende :)) hetzelfde hebben met die Camera optie.
De camera voorbereiding zit in de business sport gewoon er in. Je kan tegen relatief lage kosten dat ding laten monteren. Iemand heeft bij de dealer dat vinkje aan laten staan bij het laden van de software in de auto. Dit kunnen ze zo aanpassen als je wilt. Ik heb een automatisch dimmende spiegel laten monteren in de business sport, deze miste bij mij juist in de instellingen van de auto. Dit was letterlijk een vinkje in de software van de dealer, opnieuw ingeladen in de auto en toen stond de optie er opeens wel in :*)
Het is net een echte computer >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KabalA!
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-10 18:35

KabalA!

[ No-Life ]

fredkroket schreef op donderdag 03 december 2015 @ 10:05:
[...]

Inmiddels deze week mijn 4e V40 opgehaald... D2 Business Sport. Wel even wennen, van een D4 naar een D2. Enige dat ik nu echt mis, is de dimmende binnenspiegel. Wat een armoe is het om zelf die spiegel keer op keer om te klikken (dit klinkt heel erg verwend, maar zelfs in de Hyundai i30 van mijn vrouw zit daar een perfecte zelfdimmende binnenspiegel). De D2 rijdt verder wel prima (tot 100km/u), bij doorrijden mis ik toch de D4 wel :). Ander voordeel is dat deze hoger op zijn poten lijkt te staan, met deze heb ik bij nog geen enkele drempel de grond geraakt. Bij mijn D4 had ik het op een gegeven moment maar opgegeven, bijna elke drempel was het raak. Ik heb nog even in de specificaties gezocht, maar beide zouden ze een Dynamic Chassis moeten hebben, dus ik begrijp gewoon niet waarom het met deze wel goed gaat :).

Ik mag maandag mn Summum ophalen :*) Heb ook geen camera als het goed is, dus zal dan eens kijken of ik de optie ergens heb staan. :)

Als het niet kapot gaat, gaat het niet hard genoeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
The Eagle schreef op woensdag 02 december 2015 @ 20:49:
Zag vandaag die XE rijden maar damn, das een mooie auto geworden zeg :9
Ik stond er vorige week achter bij het stoplicht bij de Willemsbrug maar vond m er niet mooi uitzien, gewoontjes en niet zoals een jag eruit zou moeten zien.
Misschien lag het aan de uitvoering hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
wimmel_1 schreef op woensdag 02 december 2015 @ 22:42:
Even over die Kia: Ik vind het persoonlijk een geweldig mooie auto om te zien, net zoals de Suzuki Kizaschi dat IMHO is, overigens.

Geen van beide auto's heb ik ooit van binnen gezien (ik zit/rijd (werk) in Duitste auto's), maar hoe is de afwerking in die auto's qua interieur?

Als vergelijk: Ik ken het verschil tussen Peugeot en Renault .... Peugeot is "Elzas" en voormalig DE, Renault is dat niet :)
Afwerking is op sommige punten ondermaats zeg ik eerlijk. Bij de facelift en de nieuwe optima ziet het er al stukken beter uit maar de eerste versie die ik dus heb zijn de knoppen wel erg plastic. Kleine dingen als onderin de kofferbak dat je gewoon een speaker open ziet hangen, of de koplampsproeiers die beetje losjes zitten. Maar ik ben ook vrij kritisch, stapte laatst in het vorige type Seat Leon en toen schrok ik me echt rot. Ook een nieuwe Opel Astra van 2 jaar terug vind ik qua interieur echt cheap.
kazuka schreef op donderdag 03 december 2015 @ 02:12:
[...]

Leuke wagen inderdaad en je bent wel redelijk uniek in het dagelijkse NLse verkeersbeeld tussen al die A4-tjes, 3-series en V60's :) Rijd zelf een Lexus IS 300h, ook een 20% hybride (geen plug-in), die zie je al iets meer rondrijden maar er zijn ook weken dat ik er geen een tegenkom op de weg.

Het is dat mijn werkgever het merk Kia niet in de beschikbare keuzes heeft staan anders leek het mij ook zeker een mooi alternatief. Vind het zelf ook wel leuk om wat anders te rijden dan wat de overige 90% van de lease-rijders meestal kiest :P
Grappig, want ik wilde in eerste instantie ook een IS300h halen. Heb daar ook een proefrit in gedaan (mocht toen ook een 3-serie en a4 rijden, wel grappig) en dat reed echt heel lekker. Stil, comfortabel en alles straalt kwaliteit uit. Zeker wel een klasse hoger dan de Optima... maar dan ga je naar de rest kijken. Bijna geen beenruimte achter. Red carpet treatment leuk, maar 2 jaar garantie. Iets meer PK's, maar veel merkte je het niet. De CVT is sowieso niet echt gemaakt om te racen vind ik persoonlijk. En dan de prijs... toch wel fors meer vooral als je gelijke opties wilt. Nu heb ik stoelverwarming voor en achter, stoelventilatie, verwarmd stuurwiel, achteruit camera en nog veel meer. Dan zat ik bij de Lexus bijna op 50k als de optie er uberhaupt al was. En dat is, ondanks dat ik Lexus het beste automerk vind, het gewoon niet waard.

[ Voor 41% gewijzigd door YoshiBignose op 03-12-2015 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

Ben nog wel benieuwd naar wat foto's als je die al hebt :)

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

shameete schreef op donderdag 03 december 2015 @ 18:09:
[...]

Ik stond er vorige week achter bij het stoplicht bij de Willemsbrug maar vond m er niet mooi uitzien, gewoontjes en niet zoals een jag eruit zou moeten zien.
Uitvoering maakt bij elke auto een groot verschil, maar bij een XE is dat m.i. helemaal het geval.

Bij ons op het werk staan een basis uitvoering en een fully loaded XE, de basis uitvoering heeft nog die halogeenpitten, dat ziet er ronduit zielig uit. Die fully loaded XE ziet er wat dat betreft wel een stuk netter uit, maar het zou mijn auto nooit worden aangezien ik het interieur niet mooi vind.

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kellhus
wvkreg schreef op donderdag 03 december 2015 @ 09:33:
[...]

R Sport nemen met leer en navi en audio upgrade, dan is ie top!
Ja, het non-sport model van de A4 vind ik echt 50% minder aantrekkelijk, dan smoelt het geheel een stuk minder. Budget gaat tot 1150 inc brandstof, maar 5k KM per jaar meer en 4 jaar lease, dus ik zal een concessie moeten gaan doen.

Waarschijnlijk het leer, MMI+ en R Sport vind ik een grotere meerwaarde hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:57
RomeoJ schreef op donderdag 03 december 2015 @ 21:25:
[...]

Uitvoering maakt bij elke auto een groot verschil, maar bij een XE is dat m.i. helemaal het geval.

Bij ons op het werk staan een basis uitvoering en een fully loaded XE, de basis uitvoering heeft nog die halogeenpitten, dat ziet er ronduit zielig uit. Die fully loaded XE ziet er wat dat betreft wel een stuk netter uit, maar het zou mijn auto nooit worden aangezien ik het interieur niet mooi vind.
Begin dit jaar stond er een XE in het pand bij een klant in Brussel, dikke bak hoor!

Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/2z7lsaw.jpg

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Laatst online: 07:45

OMX2000

By any means necessary...

martinusz schreef op donderdag 03 december 2015 @ 22:39:
[...]

Begin dit jaar stond er een XE in het pand bij een klant in Brussel, dikke bak hoor!

[afbeelding]
Gave bak! Ik herken totaal geen Jaguar erin. Maar boeiend. Hij's mooi.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timwijn
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 05:38

1060 vind ik echt gigantisch aan de prijs. Toen ik me aan het orienteren was heb ik ook nog zitten twijfelen over de golf GTE, welke op dat moment bij 48k km en 48 maanden looptijd incl brandstof voor 760e in de lease stond bij de leasemij (!), waarom hij nu zoveel duurder is, is mij een raadsel. Daarnaast, ook rond zitten kijken naar verbruikscijfers van andere gebruikers, veel zag ik toch rond de 5l op 100km, best een aardig verschil met opgegeven verbruik van een achterlijke 1l op 100 vanuit VW, met een soortgelijke regeling als jij hebt bij mijn werkgever, besloten om voor de V40 te gaan.
Lang verhaal kort, ik zou denk ik een andere optie doen als ik jou was, met al een eigen bijdrage plus extra kosten voor brandstof plus een leaseprijs die imho nu veel hoger is dan hij zou moeten zijn en enkele maanden geleden was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heinemancp
DennusB schreef op donderdag 03 december 2015 @ 20:29:
[...]

Ben nog wel benieuwd naar wat foto's als je die al hebt :)
Check, ga ik zeker vandaag doen. 17u is het alweer donker... en 06.00u als ik mn huis uit ga, ook nog.
Maar vandaag neem ik daar zeker even tijd voor. Hij wordt snel smerig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

timwijn schreef op donderdag 03 december 2015 @ 23:07:
[...]

1060 vind ik echt gigantisch aan de prijs. Toen ik me aan het orienteren was heb ik ook nog zitten twijfelen over de golf GTE, welke op dat moment bij 48k km en 48 maanden looptijd incl brandstof voor 760e in de lease stond bij de leasemij (!), waarom hij nu zoveel duurder is, is mij een raadsel.
Misschien omdat er niet veel meer op voorraad zijn en de vraag wel groot is? Nog drie weken en hij gaat naar 15%. Daarnast kun je een GTE rijden van 40k en van 50k. Leer, exec plus, pano dakkie en je gaat al lekker richting de 1000 EUR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

martinusz schreef op donderdag 03 december 2015 @ 22:39:
[...]

[afbeelding]
Dit is dan ook wel de dikste uitvoering van een 80k. Elke "premium" ziet er wel dik uit in de duurste uitvoering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
shameete schreef op donderdag 03 december 2015 @ 18:09:
[...]

Basis uitvoering is erg karig inderdaad, die had je dan te pakken.
Xenon, R Sport en ander wielen/velg is wel een eis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07-10 14:12
De voorloop auto wordt zo opgehaald. Dag Zafira...ik zal je niet missen :+
Ze komen nu een octavia 2015 automaat brengen. Kan niet erger rijden zijn dan de zafira :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:50

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Unknown Alien schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 09:09:
De voorloop auto wordt zo opgehaald. Dag Zafira...ik zal je niet missen :+
Ze komen nu een octavia 2015 automaat brengen. Kan niet erger rijden zijn dan de zafira :)
Hij beviel (tegen verwachting) toch juist :P?

Ouwelul :P

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heinemancp
Goed, mijn Ford Fiesta MK7 1.5tdci Econetic Lease Titanium.
Afbeeldingslocatie: https://mskwda-ch3301.files.1drv.com/y3pl5XcP0pC2y-expODzodK6J9uoXbweMtZwxauhqYFqvTOyvkG38UfJSA9Q-y4b-mbxpkkVHNJBlXgoU11Unl5BclAQGuXcz93qBNIREmo4KBnOOXzmYMF2CskcUFNmi78Aqc_hFiINn7bhVeYzvdIeELYnChRLSyB47CfexAOa3o/WP_20151204_001.jpg?psid=1
Afbeeldingslocatie: https://mskyda-ch3301.files.1drv.com/y3pWan2oMgAL9FrgTfpyKH9HNOOjJVBwiy4tTa0t0-SH0Kop1zIg9WF_mGsDzuc6r0yXhYCap7b-LTlMSaXAWr5W6ugi3i7q24I_O04j0mcTKT4AjO940IHBjhdkZJ0uncZNebVrg-5avdQtnX_lutz2YKiky2TEupGd2asV9PPQR8/WP_20151204_002.jpg?psid=1
Afbeeldingslocatie: https://kcl0qw-ch3301.files.1drv.com/y3p4rMa6w7sFig_I6ubjjf2WWCLi6-cCzPdtlIAGaV3VmWmUxuTLBym6_-VuPGk_PfCZJV3h3Enw_iT9mZ93GRvPahMqXtIYmZ1aLM-fzMqdblI8xepsOAHBSBS-qFByVyWSWhgp7tniIkTG6xZGl_muZsEVbMH4I3cPbKnEvvWGes/WP_20151204_004.jpg?psid=1
Afbeeldingslocatie: https://kcl1qw-ch3301.files.1drv.com/y3pUhszE4TtBpUvHeES5rpu1F94w-nfOkWTv2y6jXO-qXzQ9un_r-v5QpryiNUeZNhSfA9LiR8JvxL2DXQJlomD9i_kepY-ijzoBdFcIMbYeguZUoglz8WT5dWzN7ClXLvJJSDEgUfaGVmmDPlX5ulcGnQXII4QA4uJKpbU_V-bCbE/WP_20151204_005.jpg?psid=1
Afbeeldingslocatie: https://kcl2qw-ch3301.files.1drv.com/y3p30Kz3XytbgXU_HrFgaiCIfXCjM1iGBAQ2fpzpm-LF6hcZObtf9RkNj9794YbYDM37LyfhWcqaM2F5NroP95m3mfX1ESmAGEq8UzLxooCPj6oo6giEW8nab4fOA_1ygz0lzTss3ZwRXYfE4j3Wf2pb9RDAysc93Cxd0aPbGFWhdU/WP_20151204_007.jpg?psid=1
Afbeeldingslocatie: https://mskxda-ch3301.files.1drv.com/y3pze_YYPtmhQWAihEf5-DAIpKmk49HKAEzX0UYQmvZQ0QfcgAu_cM-nMQcXP1H9hvhhioXu6Kn3QCTqbG-Z5AAhM5V96Q5fDtd1yhLDhEve1Q0l0fu-7HOQK0d2CuM6zNe6qjUAGxCOFsgeG9T9i3uuWzSl5HJKc-sMDteK8YWmyc/WP_20151204_009.jpg?psid=1

Als deze afbeeldingen straks weg zijn:
http://1drv.ms/1LS0FHU

Tot nu toe heel tevreden met de look&feel, alleen die ballonbanden... 8)7
En de stoelen nog ff goed afgesteld zien te krijgen. (en tja, ik mis de bekleede portiervakken van de golf nu al... alles rammelt wat je er in legt ;) )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YoshiBignose
Kreeg laatst als leenauto zo'n Ford Focus station mee, 20km op de teller. Maar ik kan niet wennen aan dat dashboard van Ford, echt verschrikkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Verwijderd schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 08:23:
[...]

Misschien omdat er niet veel meer op voorraad zijn en de vraag wel groot is? Nog drie weken en hij gaat naar 15%. Daarnast kun je een GTE rijden van 40k en van 50k. Leer, exec plus, pano dakkie en je gaat al lekker richting de 1000 EUR.
Ik kwam bij de Golf GTE niet boven de 43k uit, moet wel zeggen dat de (Duitse) Passat die nu in bestelling staat nog duurder is...60k om precies te zijn...oefff....maar goed...je leeft maar één keer :9~

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

TheVMaster schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 10:14:
[...]

Ik kwam bij de Golf GTE niet boven de 43k uit, moet wel zeggen dat de (Duitse) Passat die nu in bestelling staat nog duurder is...60k om precies te zijn...oefff....maar goed...je leeft maar één keer :9~
60k bij 7% is nog heeel schappelijk gelukkig. Tenzijn er nog een flinke eigen bijdrage op zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maks
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-09 17:54
Heinemancp schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 09:34:
Goed, mijn Ford Fiesta MK7 1.5tdci Econetic Lease Titanium.

Tot nu toe heel tevreden met de look&feel, alleen die ballonbanden... 8)7
En de stoelen nog ff goed afgesteld zien te krijgen. (en tja, ik mis de bekleede portiervakken van de golf nu al... alles rammelt wat je er in legt ;) )
Nice hoor! Ik heb nu precies dezelfde auto in afwachting van mijn Red Edition Fiesta. Je moet hem inderdaad wel goed in de toeren houden maar verder kan ie redelijk vlot mee (ik kom wel van een 306 met 76pk dus kan niet goed vergelijken denk ik).

Dashboard is inderdaad niet zo heel mooi (is geinspireerd op telefoons uit 2006, compleet met soft-keys haha) maar de rij-eigenschappen maken dat meer dan goed 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07-10 14:12
MisteRMeesteR schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 09:19:
[...]

Hij beviel (tegen verwachting) toch juist :P?

Ouwelul :P
De ruimte beviel wel en de motor is stiller...daar houdt het op.

De octavia met DSG bak maakt meer herrie dan die Zafira. Hij is wat vlotter en heeft wat beter geluid.

Maar ik mag niet zeiken. He ber zelf voor gekozen om de BMW te verkopen en te gaan leasen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:50

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Welk blok ligt er in de Octavia? En is het nog een beetje leuke uitvoering (Elegance Business / Style Business ofzo)?

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heinemancp
YoshiBignose schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 09:42:
Kreeg laatst als leenauto zo'n Ford Focus station mee, 20km op de teller. Maar ik kan niet wennen aan dat dashboard van Ford, echt verschrikkelijk.
Eens, veel te veel knopjes en heel onrustig. Nou is een Golf wel erg clean en weinig knopjes maar die radio :o tot nu toe maar 4 of 5 knopjes gebruikt. Die 1-9 knoppen bijvoorbeeld, wie gebruikt die als je gewoon kan scrollen door de lijst?? Ergonomisch niet erg verantwoord inderdaad.

PS. ;s avonds zal ik nog een foto maken van de kleurencombi's... Wijzerplaten blauw en wit, radio: blauwigwit, overige dashboard knoppen zijn blauw maar die van de stoelverwarming weer rood. En de sierverlichting is ook rood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakMDS
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-09 09:17
Hmmm, ik heb toch liever 10 knoppen dan een draaiknop of door een lijst scrollen.
Knoppen kan je na een paar keer blind / op de tast vinden, een scroll lijst kost me meer aandacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

Dat is de andere kant van de medaille inderdaad, zoals bijvoorbeeld Peugeot het doet met de 308 en haar touchscreen – met dat touchscreen moet je bijna alles bedienen, wat ik persoonlijk erg onhandig vind.

Ford is mijn inziens weer iets te ver de andere kant doorgeslagen, en is te druk waardoor dat – zeker in het begin – druk/verwarrend overkomt.
De VAG (alleen ervaring met VW en Audi) methode vind ik wat dat betreft het meest ergonomisch en efficient. Touchscreen met mogelijkheid om met fysieke knoppen te scrollen + direct bereikbare bediening voor temperatuur etc…

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Unknown Alien schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 10:59:
[...]

De ruimte beviel wel en de motor is stiller...daar houdt het op.

De octavia met DSG bak maakt meer herrie dan die Zafira. Hij is wat vlotter en heeft wat beter geluid.

Maar ik mag niet zeiken. He ber zelf voor gekozen om de BMW te verkopen en te gaan leasen :+
Huh? Had je geen 308 SW besteld? Dacht dat je 14% wilde rijden?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2015 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timwijn
Verwijderd schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 08:23:
[...]

Die versie zat toen op 42k ofzo, dan zou het in de situatie die je net schetst voor die 8k verschil in catalogusprijs, een verschil van bijna 300 p/m in leaseprijs zijn. Lijkt me sterk. Nogmaals, vind het maandbedrag nu veel te hoog voor een Golf GTE in vergelijking met eerder.

[ Voor 5% gewijzigd door timwijn op 04-12-2015 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timwijn
.

[ Voor 99% gewijzigd door timwijn op 04-12-2015 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Verwijderd schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 10:36:
[...]

60k bij 7% is nog heeel schappelijk gelukkig. Tenzijn er nog een flinke eigen bijdrage op zit.
Eh....eigen bijdrage als in boven normleasebedrag? Ik heb een zak met geld (salaris+auto) en daar moet dus gewoon de auto vanaf, dus tja....als ik zeg dat hij in de lease 1150 euro kost. Bij een normleasebedrag van 750 euro heb je dan dus nog 400 euro (bruto) eigen kosten...maar als je normleasebedrag 900 euro is, tja...dan heb je maar 250 euro eigen kosten.... :9

[ Voor 8% gewijzigd door TheVMaster op 04-12-2015 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
TheVMaster schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 10:14:
[...]

Dat valt me nog wel mee.
De GTE offerte die ik had kwam al op 52k, dakje, fatsoenlijke bekleding in plaats van een mislukte burburry,adaptief onderstel, velgje, led, stoelverwarming, dynadio heb je toch wel nodig bij VW om toch een redelijke basis neer te zetten die vergelijkbaar is met de auto's zoals ik ze altijd heb gehad.
Zoals ik schreef kwam die op 48mnd/30k + winterbanden op € 827,- laadpaal kwam er boven op.

Op dit moment is het gewoon slikken of stikken met de leasebedragen en de keuzes in modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
thefox154 schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 15:12:
[...]

Dat valt me nog wel mee.
De GTE offerte die ik had kwam al op 52k, dakje, fatsoenlijke bekleding in plaats van een mislukte burburry,adaptief onderstel, velgje, led, stoelverwarming, dynadio heb je toch wel nodig bij VW om toch een redelijke basis neer te zetten die vergelijkbaar is met de auto's zoals ik ze altijd heb gehad.
Zoals ik schreef kwam die op 48mnd/30k + winterbanden op € 827,- laadpaal kwam er boven op.

Op dit moment is het gewoon slikken of stikken met de leasebedragen en de keuzes in modellen.
Ja...dat heb ik dus ook. Heb een offerte van een Duitse uitvoering (=voorraad auto) en ik kon dus geen opties kiezen. Nu staan op die offerte niet alle opties zoals die in de auto (zoals hij op de website staat) zitten....gelukkig maar, want op basis van de offerte wordt de leaseprijs berekend...zoals ik hem straks ga betalen...en als er op die offerte nog meer opties zouden staan, tja...dan zou hij voor mij duurder worden.

Nu maar hopen dat het allemaal gaat lukken, want ik hoorde al dat er maar één leasemaatschappij is die een offerte gaat uitbrengen. Daar moet werkgever het wel weer mee eens zijn natuurlijk....denk ik?

[ Voor 8% gewijzigd door TheVMaster op 04-12-2015 15:16 ]

Pagina: 1 ... 30 ... 53 Laatste

Dit topic is gesloten.