Keuze leaseauto - Deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 29 ... 53 Laatste
Acties:
  • 304.855 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10:19
Verwijderd schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 14:47:
[...]

Adaptive LED is leuk maar tien keer beter.. ? Dat is wat overdreven denk ik. Meesturende bi Xenons vind ik prima. Zou niet 1k+ neer gaan tellen voor LED. Mijn ouders hebben LED in de A6 maar vind het niet veel meerwaarde hebben. Wellicht leuk voor de tegenliggers maar daar ga ik geen opties voor aanschaffen.
Het is dus niet alleen LED! :)

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
sNielz123 schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 19:43:
Als je niet veel om imago geeft zou ik ook voor de nieuwe Talisman gaan. Die kun je echt helemaal volhangen voor 45k met 200PK en automaat.

Qua leaseprijs valt het waarschijnlijk wel mee, is een nieuw model en dat drukt de eerste maanden de prijs meestal wel iets.

Heb zelf in een Laguna III gereden en dat was een erg fijne auto.

kijken of ik de foto mag linken:
[afbeelding]

[afbeelding]
Tja, ik ken hetinterieur nog niet zo. Op zich niks mis mee qua auto denk.
Uiterlijk is het wel aardig. Hoewel ik er we wat insignia gevoel bij krijg.

Jaar of 10 terug een behoorlijk luxe Laguna gereden. Als ie het deed was het een erg comfortabele auto. Niet sportief, wel relaxed en luxe dus. Nogmaals, als ie het deed...nou maakt dat voor een Leaseauto niet veel uit zeg ik altijd, maar met dat ding heb ik toch vaak en een flinke ellende gehad...pfff.
Stonden ze ook om bekend achteraf. Hebben ze bij renault ook hard aan gewerkt om dat niet nog eens te laten gebeuren (hopelijk). Megane van mijn vrouw 4 jaar geleden was een prima auto voor haar. Ik vond het interieur wel erg goedkoop. Maar wel veel opties voor je geld.

O.a. De nieuwe Espace pas eens bekeken. Mooie auto en dan met name het interieur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09:10
Zit te denken om nog wat aan de nog te leveren lease autootje toe te voegen, maar ik vraag me af of ik het goed bereken wat de maandelijkse kosten zijn.

KLopt onderstaande?

Catalogus waarde - 29.000
Jaarloon - 56.505K
Bijtelling 14%
Eigen bijdragen PM - 160e

Ik kom uit op netto per maand € 246

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 07-10 15:16
Indien de eigen bijdrage in relatie staat to privegebruik, is de bijtelling ongeveer 2140,- per jaar (14% * cat waarde - eigen bijdrage). Dat leidt tot een extra loonfeffing van plusminus 1150 euro, pakweg 95 per maand. Bovenop de EB van 160 komt dat overeen met jouw berekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
Omdat onze lease budget schraal is wordt de EB zo hoog.

Incl. brandstof.
Lease is de auto € 835
Lease budget - € 651

Zag dat de auto zelf bij 42% BS op € 142 netto pm zit. En dan die EB van € 184 bij me loon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tikkietrugjaap
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 08:56
Unknown Alien schreef op maandag 16 november 2015 @ 09:23:
Zit te denken om nog wat aan de nog te leveren lease autootje toe te voegen, maar ik vraag me af of ik het goed bereken wat de maandelijkse kosten zijn.

KLopt onderstaande?

Catalogus waarde - 29.000
Jaarloon - 56.505K
Bijtelling 14%
Eigen bijdragen PM - 160e

Ik kom uit op netto per maand € 246
Met zo'n jaarloon kan je toch wel iets beter leasen dan 29.000? ;)

Prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Niet iedereen heeft behoefte om te rijden in een auto van meer dan een bruto jaarloon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJason
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08:13
Unknown Alien schreef op maandag 16 november 2015 @ 10:04:
Omdat onze lease budget schraal is wordt de EB zo hoog.

Incl. brandstof.
Lease is de auto € 835
Lease budget - € 651

Zag dat de auto zelf bij 42% BS op € 142 netto pm zit. En dan die EB van € 184 bij me loon.
Welke auto is dat?
Bij mij kwam de V40 voor 31k obv 30k per jaar uit op 700 euro per maand incl brandstof en winterbanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:50

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

TheJason schreef op maandag 16 november 2015 @ 10:11:
[...]

Welke auto is dat?
Bij mij kwam de V40 voor 31k obv 30k per jaar uit op 700 euro per maand incl brandstof en winterbanden.
Volgens mij een Peugeot 308SW.

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KabalA!
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-10 18:35

KabalA!

[ No-Life ]

t_captain schreef op maandag 16 november 2015 @ 10:10:
Niet iedereen heeft behoefte om te rijden in een auto van meer dan een bruto jaarloon?
Het venijn zit in de details ;)

Als het niet kapot gaat, gaat het niet hard genoeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
tikkietrugjaap schreef op maandag 16 november 2015 @ 10:09:
[...]

Met zo'n jaarloon kan je toch wel iets beter leasen dan 29.000? ;)
Een enkele heeft het misschien gelezen in vorige posts van me.

Ik heb 3 BMWs prive gereden. En nu het besluit genomen om in auto paar stappen terug te nemen en gaan leasen ivm de 14%.

Dus ja kan zeker wat beters rijden.
TheJason schreef op maandag 16 november 2015 @ 10:11:
[...]

Welke auto is dat?
MisteRMeesteR schreef op maandag 16 november 2015 @ 10:14:
[...]
Volgens mij een Peugeot 308SW.
Correct.

De blue lease executive.
Met dit leer pakket. Dan kiezen 308 sw. Dit vind ik een stuk mooier dan de standaard uitvoering.
http://dk-schweizer.nl/showroomeurope/showroompeugeot.aspx
Behoefte is er wel :+
Maar als alles goed gaat komt er nog wat gezins uitbreiding bij en de vrouw gaat weer minder werken. De 308 SW is ruimer dan de 3 serie. En scheelt zeker de helft aan netto onkosten. Dus vangt het gemis in loon van me vrouw mooi op d:)b

Een feit is wel dat ik never NOOIT de 308sw zou kiezen als de bijtelling meer dan 14% zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tikkietrugjaap
:/
De grap was dat hij aangaf 56.505K jaarloon te hebben. Met anderen woorden €56.505.000,-.

Prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07-10 21:32
tikkietrugjaap schreef op maandag 16 november 2015 @ 11:48:
[...]

:/
De grap was dat hij aangaf 56.505K jaarloon te hebben. Met anderen woorden €56.505.000,-.
Haha scherp op de maandochtend.

Ben ik nou de enige die dit belachelijk veel geld voor ene 308Sw vindt?
Die zit normaliter in de lease ergens rond de 600 in de maand, dan komt er een leerpakketje bij a ~40.
Laat hem dan eens 650 kosten bij 30k per jaar. Waar komt de andere 150 in de maand dan vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
thefox154 schreef op maandag 16 november 2015 @ 11:58:
[...]

Die zit normaliter in de lease ergens rond de 600 in de maand, dan komt er een leerpakketje bij a ~40.
Laat hem dan eens 650 kosten bij 30k per jaar. Waar komt de andere 150 in de maand dan vandaan?
De prijs is wel omhoog gegaan. Een collega heeft dit model zonder leer tegen een lease bedrag van € 760 incl. brandstof.

Voor mij is dat 50e pm hoger excl. leer. en stoel verwarming.

Wij hebben 4 jaar en 40K KMs. contract.Uiteraard ook prive. En buitenland hebben we geen klanten dus brandstof alleen in NL.

Bij Athlon

Wat is het lease bedrag voor andere TW hier met de 308 SW blue lease exec?

De V40 business sport incl. brandstof € 785

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
thefox154 schreef op maandag 16 november 2015 @ 11:58:
[...]

Verschil zit in inclusief/exclusief brandstof denk ik.

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
Brandstof is € 107,47 pm voor de 308 sw, Dat vind ik weer een laag bedrag en zal ik dik overheen gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10:14
sjorremans schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 10:03:
Gisteren een proefrit gemaakt in de nieuwe Opel Astra, de 1.4 Turbo met 150pk.

Wat een auto is dat geworden zeg. Ben nooit echt een grote fan geweest van Opel maar dit nieuwe model Astra is serieus echt een hele gave bak geworden. Het suffe en duffe imago heeft ie van zich af geschud en het rijd zo volwassen, comfortabel, relaxed maar ook speels. De 150pk versie reed prima, niet heel erg snel maar wel soepel en verfijnd. Al zal ik zelf eventueel voor de 110pk diesel gaan, vanwege de 21% bijtelling.

Gelijk maar een offerte laten maken voor de volgende uitvoering:

Opel Astra 1.6 CDTI 81KW S/S Innovation
NAVI900 IntelliLink pakket 695,00
IntelliLUX adaptieve LED Matrix verlichting 1.295,00
Lichtmetalen velgen 7,5 x 17", '5-dubbelspaaks', 225/45 R17 banden 95,00
Metallic lak 695,00
Innovation + pakket 595,00

Nu hoop ik alleen dat er nog wat korting te regelen valt bij de leasemaatschappij. Bij Alphabet valt ie net buiten mijn leasebedrag, bij Directlease scheelt het een paar tientjes en valt de Astra net binnen mijn budget.

Het zijn wel boeven bij Opel dat je perse de Innovation moet nemen voor IntelliLUX verlichting. Maar wat is dat gaaf zeg! Nu ik dat heb gezien denk ik überhaupt niet eens meer na over halogeen koplampen :D
Klinkt goed. De nieuwe Astra is denk ik ook een serieuze optie voor ons volgend jaar. Als je ziet welke opties er allemaal op zitten voor ~30.000 is dat niet gek. Probeer de Golf eens uit te rusten met deze opties. :+

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
Het is ook wel serieus een gave bak! Innovation is van zichzelf al rijk uitgerust. Business+ model ook trouwens, als je niet voor de IntelliLux verlichting gaat is dat de beter keuze.

Eerlijk gezegd zou ik niet zo snel een andere auto kunnen bedenken die zo compleet is als deze. Ik heb nog naar een Mazda 3 gekeken alleen die doet vanaf 2016 net 25% bijtelling. Golf is te duur, Seat heb ik al gereden en de Octavia vind ik niet zo spannend. Audi/BMW/Mercedes vallen sowieso al af.. met Franse auto's heb ik niks. Blijft er weinig over :+

Heb vandaag de offerte doorgestuurd naar m'n werkgever.. Ben benieuwd! :)

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
sjorremans schreef op maandag 16 november 2015 @ 16:57:
Het is ook wel serieus een gave bak! Innovation is van zichzelf al rijk uitgerust. Business+ model ook trouwens, als je niet voor de IntelliLux verlichting gaat is dat de beter keuze.

Eerlijk gezegd zou ik niet zo snel een andere auto kunnen bedenken die zo compleet is als deze. Ik heb nog naar een Mazda 3 gekeken alleen die doet vanaf 2016 net 25% bijtelling. Golf is te duur, Seat heb ik al gereden en de Octavia vind ik niet zo spannend. Audi/BMW/Mercedes vallen sowieso al af.. met Franse auto's heb ik niks. Blijft er weinig over :+

Kost die bak nu totaal dan?

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
Totaal te voldoen: € 31.483,70
Fiscale waarde: 30.265,00

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo

Zeker. Hier een paar rij-impressies van de nieuwe Opel Astra.

http://www.carblogger.nl/test-opel-astra-2015/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schimanski81
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
Unknown Alien schreef op maandag 16 november 2015 @ 12:25:
[...]

De prijs is wel omhoog gegaan. Een collega heeft dit model zonder leer tegen een lease bedrag van € 760 incl. brandstof.

Voor mij is dat 50e pm hoger excl. leer. en stoel verwarming.

Wij hebben 4 jaar en 40K KMs. contract.Uiteraard ook prive. En buitenland hebben we geen klanten dus brandstof alleen in NL.

Bij Athlon

Wat is het lease bedrag voor andere TW hier met de 308 SW blue lease exec?

De V40 business sport incl. brandstof € 785
Zelfde looptijd en km hier incl winterbanden. Accessoires trekhaak en 17". 749 ex brandstof bij Leaseplan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
Schimanski81 schreef op maandag 16 november 2015 @ 23:25:
[...]

Zelfde looptijd en km hier incl winterbanden. Accessoires trekhaak en 17". 749 ex brandstof bij Leaseplan.
Vrijwel hetzelfde bedrag dus.

308 sw blue exec.
Winterbanden
Leer special edition 2
Stoel verwarming
Brandstof

Lease bedrag € 835

Volgens mij is het wel zo dat een bedrijf korting krijgt als ze meerdere auto's afnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakMDS
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-09 09:17
Ik heb vanmorgen de knoop doorgehakt en ben voor een Volvo v40 D2 gegaan. Eigenlijk maar heel weinig op georiënteerd omdat ik pas sinds gisterenavond weet dat er een leaseauto kwam; vervolgens was de keuze uit voorraad (als ik 14% wilde) beperkt tussen een 308 en v40. Beide eigenlijk prima opties, maar de v40 leek me net fijner.

Mis ik iets substantieels als ik enkel de D2 Business Momentum editie heb? Ik zag dat navigatie een optie is, maar met een goede telefoonhouder durf ik dat wel aan. Verder zat er best al wat aardig spul op. Zeker een mooie upgrade t.o.v. een Ford Fiesta van 9 jaar oud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeluxZ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 28-09 14:10

DeluxZ

Livin' the good life

Geen mogelijkheid tot een V40 D2 Business Sport?

]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakMDS
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-09 09:17
DeluxZ schreef op woensdag 18 november 2015 @ 12:05:
Geen mogelijkheid tot een V40 D2 Business Sport?
Ik geloof dat ze die niet op voorraad hadden; de lease maatschappij komt vanmiddag met een offerte en daarbij laten ze ook weten wat er dit jaar nog kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:53

gwystyl

Beugeltje dan maar?

De Momentum met Business Pack is al redelijk aangekleed inderdaad. Ik heb er in het voorjaar eentje laten configureren. Ik dacht dat Business Pack al wel de goede navigatie had en wat uitgebreidere multimedia dan standaard (Sensus?)
Ik vond het Scandinavian Pack nog wel leuk (verwarmde voorruit, app waarmee je het interieur op afstand kan verwarmen), verder weet ik niet meer wat ik precies had aangekruist. Bij 14% bijtelling ga je toch iets enthousiaster vinkjes zetten dan bij 20 of 25%

Absolute must: de grotere brandstoftank! Bij mijn huidige auto valt de 50L tank enorm tegen. Vooral omdat hij al iets te fanatiek begint te miepen dat hij leeg is, en ik er dan maar 40-42 liter in krijg. Als de tank nog naar 62 liter kan heb je daar al veel minder snel last van :)

[ Voor 9% gewijzigd door gwystyl op 18-11-2015 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogje
  • Niet online
SndBastard schreef op woensdag 18 november 2015 @ 12:04:
Ik heb vanmorgen de knoop doorgehakt en ben voor een Volvo v40 D2 gegaan. Eigenlijk maar heel weinig op georiënteerd omdat ik pas sinds gisterenavond weet dat er een leaseauto kwam; vervolgens was de keuze uit voorraad (als ik 14% wilde) beperkt tussen een 308 en v40. Beide eigenlijk prima opties, maar de v40 leek me net fijner.

Mis ik iets substantieels als ik enkel de D2 Business Momentum editie heb? Ik zag dat navigatie een optie is, maar met een goede telefoonhouder durf ik dat wel aan. Verder zat er best al wat aardig spul op. Zeker een mooie upgrade t.o.v. een Ford Fiesta van 9 jaar oud.
Ik zou de Business Connect Pack toch wel als optie nemen, in mijn ogen redelijk onmisbaar. Sensus connect is volgens mij hetgene wat je auto & telefoon koppelt.

Ik heb de Summum met dit Pack, trekhaak en grotere tank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
[...]vanmorgen de knoop doorgehakt [...]. Eigenlijk maar heel weinig op georiënteerd omdat ik pas sinds gisterenavond weet dat er een leaseauto kwam; [...]
:X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
Weet je zeker dat je niet nog verder wilt kijken?

Ik kreeg vorige week te horen dat ik een eigen auto mag uitzoeken. Had het idee om voor een V40 of 308 al een tijdje geleden laten varen. Achteraf vind ik het niet zo erg aangezien half Nederland er al in rijd. Ook wil ik geen voorgeconfigureerde auto en iets helemaal naar eigen smaak&keuze :+

Ik heb de offerte van de leasemaatschappij voor mijn Opel Astra binnen gehad dus dit gaat 'm worden:

Astra 1.6 CDTI 81KW S/S Innovation
Deep Sky Blue
IntelliLUX adaptieve LED Matrix verlichting
Metallic lak
NAVI900 IntelliLink pakket
Winterpakket I
Achteruitrijcamera
Lichtmetalen velgen 7,5 x 17", '5-dubbelspaaks', 225/45 R17 banden
Getint glas vanaf B-stijl en achterruit

Leaseprijs: 629 euro, ex brandstof. Inclusief brandstof komt het neer op 800 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
sjorremans schreef op woensdag 18 november 2015 @ 15:21:

Ik kreeg vorige week te horen dat ik een eigen auto mag uitzoeken. Had het idee om voor een V40 of 308 al een tijdje geleden laten varen. Achteraf vind ik het niet zo erg aangezien half Nederland er al in rijd. Ook wil ik geen voorgeconfigureerde auto en iets helemaal naar eigen smaak&keuze :+

Ik heb de offerte van de leasemaatschappij voor mijn Opel Astra binnen gehad dus dit gaat 'm worden:

Deep Sky Blue
Metallic lak
Winterpakket I
Achteruitrijcamera

Leaseprijs: 629 euro, ex brandstof. Inclusief brandstof komt het neer op 800 euro.
Als ik de ruimte niet nodig zou hebben dan was dit een grote kanshebber. Mooie wagen met leuke opties.

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Deep Sky Blue
Metallic lak
Winterpakket I
Achteruitrijcamera

sjorremans schreef op maandag 16 november 2015 @ 18:41:
Totaal te voldoen: € 31.483,70
Fiscale waarde: 30.265,00
Golf te duur? volgens mij heb je met een business edition ongeveer hetzelfde qua uitrusting voor ongeveer hetzelfde geld.
als ik zo door de lijst heen scroll op de site van Opel zie ik in elk geval veel overeenkomst.

wat ik wel gek vindt, maar dat kan een foutje op de site zijn, is dat op de innovation geen verwarmbare buitenspiegels zitten, maar op de andere modellen weer wel. :?

maar los daarvan heb je wel een mooie bak samengesteld, ik persoonlijk ben geen fan van opel door ervaringen in het verleden maar snap prima dat je hiervoor bent gegaan. :)

• sjorremans
Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik niet naar een Golf gekeken heb :+ Ik zou thuis even moeten kijken in de recente prijslijsten die ik heb meegekregen, daar staat het wel op volgens mij. En die had de dealer net vrijdag in de mailbox gekregen, die prijslijst was ook nog niet verwerkt op de site.

Ik krijg vandaag nog een telefoontje met wat er mogelijk is qua korting bij de dealer. De auto gaat bij Athlon besteld worden en als ik daar voor een eigen dealer kies komt er 20 euro bovenop de leaseprijs elke maand.

Dus heb ik voorgesteld aan de dealer waar ik ben geweest (fijne dealer en fijne vent) of hij iets leuks kan verzinnen wat die 20 euro per maand compenseert. Dus als alles mee zit vandaag gaat ie besteld worden! :)

• Unknown Alien
KOmt, omdat Athlon ed. een flinke korting krijgen op hun selectie dealers. Meen iets van 11%.

Verwijderd

shameete schreef op donderdag 19 november 2015 @ 07:36:
[...]

wat ik wel gek vindt, maar dat kan een foutje op de site zijn, is dat op de innovation geen verwarmbare buitenspiegels zitten, maar op de andere modellen weer wel. :?
Bij de Innovation zijn ze electrisch weg te klappen. Maar ook gewoon natuurlijk verwarmbaar etc.

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-08 10:41
Kijk even naar het verschil tussen een Summum en een Momentum, qua kosten zat er bij mij vorig jaar heel weinig verschil tussen, maar wel leren bekleding, verwarmde voorruit, allerlei keyless spul etc. En de navigatie zou ik zeker nemen als optie :)
De prijs valt me mee, hoop auto voor je geld als ik het zo hoor. Hoeveel km/jaar mag je rijden, en wat is de looptijd?

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• sjorremans
Widow schreef op donderdag 19 november 2015 @ 08:58:
[...]

De prijs valt me mee, hoop auto voor je geld als ik het zo hoor. Hoeveel km/jaar mag je rijden, en wat is de looptijd?
Looptijd is 48 maanden tegen 40k per jaar. Prive mag ik 12 of 15.000km per jaar rijden, weet niet het exacte aantal.

Prijs valt inderdaad mee, helemaal in vergelijking met Alphabet. Daar is de leaseprijs 713 euro, ex brandstof.

• thefox154
sjorremans schreef op donderdag 19 november 2015 @ 10:44:
[...]

Looptijd is 48 maanden tegen 40k per jaar. Prive mag ik 12 of 15.000km per jaar rijden, weet niet het exacte aantal.

Prijs valt inderdaad mee, helemaal in vergelijking met Alphabet. Daar is de leaseprijs 713 euro, ex brandstof.
Er zit heel veel verschil tussen de maatschappijen. Er zijn er veel die nu de 14% lastiger te bemachtigen is hier gelijk even hun voordeel mee doen aan de marge kant. Ik heb hem een Business sport via Volvo carlease, 651 inclusief de winterbanden. 35k/48mnd en contractueel vast gelegd dat ik één jaar kan verlengen mits ik dat zou willen. Mocht je dit willen leg dat nu vast, anders zit er stras net een dure reparatie aan de auto bij de APK en zegt de leasemaatschappij helaas dat repareren we niet meer. Is voor mij puur een borging voor als er geen fiscale regelingen zijn om weer voordelig te rijden en de auto bevalt kan ik altijd een jaar extra doorrijden.

• Shanquish
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 19 november 2015 @ 08:56:
[...]

Bij de Innovation zijn ze electrisch weg te klappen. Maar ook gewoon natuurlijk verwarmbaar etc.
zo staat het niet vermeld, maar het lijkt mij ook dus vermoed een foutje in de configurator. ;)

• xypds
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 01-10 15:37
-En4Cer- schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 10:35:
Ik was ook al enige tijd aan het oriënteren voor een nieuwe leaseauto. Het maximale leasebedrag binnen onze organisatie is 750,- Dit is inclusief onderhoud en winterbanden.
Aangezien veel auto's vanaf januari in een hogere bijtellingsklasse vallen, heb ik mijn oog laten vallen op auto's die nieuw op voorraad staan zodat we snel kunnen handelen. Aangezien wij ook nog eens gebonden zijn aan auto's die binnen de VAG-groep vallen, is voor mij de keuze beperkt.

Aangezien ik een beperkt aantal km's per jaar maak, moet ik een benzinemodel kiezen.
Na veel rondgekeken te hebben en een aantal proefritten te hebben gemaakt heb ik uiteindelijk de keuze gemaakt tussen de volgende auto's:

- Audi A3 Sportback S-Line 1.4 TFSI 150pk (20% in 2015, daarna 25%)
- Seat Leon FR 1.4 TFSI 150pk (20% in 2015, daarna 25%)

Zojuist heb ik een Daytonagrijze Audi A3 besteld. Ik had verwacht dat de Seat goedkoper zou zijn, maar qua leasebedrag liggen ze erg dicht bij elkaar. Dit heeft waarschijnlijk met de hogere restwaarde van de Audi te maken. Aangezien de auto op voorraad staat krijg ik hem in december en kan ik nog profiteren van 3 jaar lang 20% bijtelling.

[afbeelding]
Bij welke dealer? Ik ben ook asap op zoek naar eentje. Het liefst ook de 1.4 TFSI. Kan je me in een PM wat meer info geven. Alvast bedankt 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
shameete schreef op donderdag 19 november 2015 @ 07:36:
[...]

Golf te duur? volgens mij heb je met een business edition ongeveer hetzelfde qua uitrusting voor ongeveer hetzelfde geld.
als ik zo door de lijst heen scroll op de site van Opel zie ik in elk geval veel overeenkomst.
'Ongeveer hetzelfde voor ongeveer hetzelfde geld' daar kun je niet zo veel mee. Ik heb even een directe vergelijk gemaakt en kom op een verschil van €3805 (Golf €34.930 - Astra €31.125). Je moet bij de Golf namelijk nog het Executive Plus pakket kiezen om een vergelijkbaar navigatiepakket te hebben als de Astra. Verder moet je bij de Golf het Techniek pakket + Xenon verlichting Plus kiezen om vergelijkbare verlichting te hebben (Bi-Xenon vs. IntelliLux LED matrix-verlichting). Verder heb ik gekozen voor:

- trekhaak
- Zijruiten achter en achterruit getint

Astra:
Astra 5-deurs Innovation
1.6 CDTi Start/Stop - 81kW (110pk) (MT6)
Kleur: Carbon Black
Bekleding: Stof
Navi900 IntelliLink pakket
IntelliLux LED matrix-verlichting
Innovation+ pakket
Trekhaak

Golf:
Golf 5-deurs Business Edition Connected Hatchback
1.6 TDI Volkswagen BlueMotion Technology 81kW/110pk | 5 versn. Hand
Kleur: Deep black
Trekhaak
Zijruiten achter en achterruit getint
Vierdeursuitvoering met elektrische ramen achter
Executive Plus pakket
Dodehoeksensor (Site Assist)
Techniekpakket
Xenonverlichting Plus

Volgens mij zijn ze verder vergelijkbaar, behalve dat de Golf een achteruitrijcamera mist.

[ Voor 4% gewijzigd door LuPo op 20-11-2015 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
Achteruitrijcamera is echt voor volk wat niet achteruit kan rijden. Zijspiegels heb je genoeg aan.

Moet de 308 SW ook van dat adblue zooi erin hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Unknown Alien schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 09:24:
Achteruitrijcamera is echt voor volk wat niet achteruit kan rijden. Zijspiegels heb je genoeg aan.
Klopt. Ik geef ook alleen het verschil aan. Dat ding mis je niet op de Golf inderdaad. Toch vind ik een verschil van €3800 best flink. Ben benieuwd hoe die nieuwe Astra rijdt.
Ja, AdBlue interval is ongeveer 20k km. Helaas hebben ze dat tankje niet net iets groter gemaakt. Dan kon het mooi tegelijk met het interval van onderhoud.

[ Voor 3% gewijzigd door LuPo op 20-11-2015 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

Yeap, je krijgt een melding (Alarm!! Mayday MayDay!) dat 'Starten wordt verboden binnen 2400km'.

Zodra de teller 0 bereikt kun je de motor oneindig lang aan laten staan maar eenmaal uit kan hij niet meer gestart worden totdat je AdBlue reservoir is bijgevuld :P. Ook brand het lampje 'Ureum' oranje in je dashboard.

Het is idd een faal dat het AdBlue tankje zo'n 20k meegaat en de onderhoudsinterval 25k is ...

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tikkietrugjaap
MisteRMeesteR schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 09:41:
[...]

Yeap, je krijgt een melding (Alarm!! Mayday MayDay!) dat 'Starten wordt verboden binnen 2400km'.

Zodra de teller 0 bereikt kun je de motor oneindig lang aan laten staan maar eenmaal uit kan hij niet meer gestart worden totdat je AdBlue reservoir is bijgevuld :P. Ook brand het lampje 'Ureum' oranje in je dashboard.

Het is idd een faal dat het AdBlue tankje zo'n 20k meegaat en de onderhoudsinterval 25k is ...
Ik vermoed eigenlijk dat de autoverkoop/reparatie-branche dat gelobbyd heeft. Het lijkt me namelijk onwaarschijnlijk dat bij het ontwerp van een auto zo'n fout gemaakt wordt.
Echter zou ik niet weten wat ze daar tegenover hebben gezet dus zo plausibel is mijn theorie ook weer niet.

Prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is er zo spannend aan dat je het zelf niet bij kunt vullen? Dat je alleen al 2 keer naar de garage moet hiervoor is toch echt waanzin. En een 25k onderhoudsinterval bij een Diesel is toch ook niet meer van deze tijd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

tikkietrugjaap schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 09:52:
[...]

Ik vermoed eigenlijk dat de autoverkoop/reparatie-branche dat gelobbyd heeft. Het lijkt me namelijk onwaarschijnlijk dat bij het ontwerp van een auto zo'n fout gemaakt wordt.
Echter zou ik niet weten wat ze daar tegenover hebben gezet dus zo plausibel is mijn theorie ook weer niet.
Misschien dat het te maken heeft met gewicht? Dat men net op de grens zat? Ik geloof idd ook niet dat dit een ontwerpfout is idd.
Verwijderd schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 09:53:
Wat is er zo spannend aan dat je het zelf niet bij kunt vullen? Dat je alleen al 2 keer naar de garage moet hiervoor is toch echt waanzin. En een 25k onderhoudsinterval bij een Diesel is toch ook niet meer van deze tijd?
Ehm.. Het spul stinkt nogal en de vuldop bevindt zich achterin de kofferbak (tegen de achterbank aan). Bovendien heb ik geen zin om 17 flesjes van 1 liter te kopen en 1 voor 1 leeg te gieten...

Mijn Ford Focus 1.6 TDCi uit 2009 had zelfs een onderhoudsinterval van 20k :o Iets met te klein carter/olie vervuiling/turbo die dat niet leuk vond.

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MisteRMeesteR schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 09:56:
[...]

Misschien dat het te maken heeft met gewicht? Dat men net op de grens zat? Ik geloof idd ook niet dat dit een ontwerpfout is idd.

[...]

Ehm.. Het spul stinkt nogal en de vuldop bevindt zich achterin de kofferbak (tegen de achterbank aan). Bovendien heb ik geen zin om 17 flesjes van 1 liter te kopen en 1 voor 1 leeg te gieten...

Mijn Ford Focus 1.6 TDCi uit 2009 had zelfs een onderhoudsinterval van 20k :o Iets met te klein carter/olie vervuiling/turbo die dat niet leuk vond.
Er zijn ook gewoon 10L verpakkingen hoor. Ik vind benzine ook stinken maar moet dit ook zelf tanken.. :) Zou zelf iig wel een flesje in de auto willen hebben. Net als een flesje olie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

Verwijderd schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 10:03:
[...]

Er zijn ook gewoon 10L verpakkingen hoor. Ik vind benzine ook stinken maar moet dit ook zelf tanken.. :) Zou zelf iig wel een flesje in de auto willen hebben. Net als een flesje olie.
Diesel stinkt ook maar daarbij is knoeien eigenlijk onmogelijk als je met wat verstand tankt en het pistool netjes uit laat druppelen, als het er al uitdruppelt valt dat niet in de bekleding van mijn kofferbak ;)

Als ze de vulopening nou naast die van de dieseltank hadden gemaakt en je gewoon met een pistool kon tanken was het een ander verhaal geweest maar ik vermoed dat men bang is dat Henk en Ingrid nog weleens verkeerd gaan tanken op dat moment :P

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tikkietrugjaap
MisteRMeesteR schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 09:56:
[...]

[...]

Dat klinkt aannemelijker dan mijn theorie :D.

Vreemd trouwens dat je het spul blijkbaar in je achterbak moet 'tanken'. Je zou denken dat ze het dan ergens bij de locatie van het reservewiel zouden plaatsen. Onder de bodemplank. Bij morsen zit het dan in ieder geval niet op het tapijt

Prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:06

Reinier

\o/

De oude Volvo D2 (1.6 dieseltje) heeft ook een interval van 20K km trouwens :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tikkietrugjaap schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 10:18:
[...]

Dat klinkt aannemelijker dan mijn theorie :D.

Vreemd trouwens dat je het spul blijkbaar in je achterbak moet 'tanken'. Je zou denken dat ze het dan ergens bij de locatie van het reservewiel zouden plaatsen. Onder de bodemplank. Bij morsen zit het dan in ieder geval niet op het tapijt
Volgens mij zit het ook bij het reservewiel onder het tapijt van je achterbak. Met desnoods een trechter gaat zelf mijn dochter van 4 het er nog wel zonder knoeien in krijgen. Monteurs moeten het ook kunnen doen.. (NOFI)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tikkietrugjaap
Verwijderd schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 10:30:
[...]

Volgens mij zit het ook bij het reservewiel onder het tapijt van je achterbak. Met desnoods een trechter gaat zelf mijn dochter van 4 het er nog wel zonder knoeien in krijgen. Monteurs moeten het ook kunnen doen.. (NOFI)
Oh dat is al een betere locatie inderdaad. Mistermeester's auto heeft dat punt blijkbaar tegen zijn achterbank zitten. Daar zou ik ook minder blij van worden.

Sowieso wil je al je vloeistoffen eigenlijk buiten het interieur houden natuurlijk maar goed, zo bij een reservewiel is nog wel te doen gok ik.

Prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
LuPo schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 09:30:
[...]

Klopt. Ik geef ook alleen het verschil aan. Dat ding mis je niet op de Golf inderdaad. Toch vind ik een verschil van €3800 best flink.
Ik heb eerder nog geen camera gehad. Nu op de voorloop auto voor het eerst. OK de Zafira is qua formaat best groot, maar dan nog heb je genoeg aan de spiegels en PDC. Als ik de camera zie dan wordt ik al duizelig.

ZO,n camera vinden mensen misschien wel luxe.

Adblue zooi kan je dus bij de grote tankstations wel kopen lijkt me. En betalen met de tankpas. Trechters heb ik sowieso in de schuur liggen. Voor olie wissel en ruitensproeier al nodig.

Moet wel eerlijk bekennen. Dat die Zafira afgeleverd werd dacht ik echt WTF...En na 2 weken te hebben bevalt de auto prima. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Unknown Alien schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 10:44:
[...]

Ik heb eerder nog geen camera gehad. Nu op de voorloop auto voor het eerst. OK de Zafira is qua formaat best groot, maar dan nog heb je genoeg aan de spiegels en PDC. Als ik de camera zie dan wordt ik al duizelig.

Adblue zooi kan je dus bij de grote tankstations wel kopen lijkt me. En betalen met de tankpas. Trechters heb ik sowieso in de schuur liggen. Voor olie wissel en ruitensproeier al nodig.

Moet wel eerlijk bekennen. Dat die Zafira afgeleverd werd dacht ik echt WTF...En na 2 weken te hebben bevalt de auto prima. :+
Ja, ik lees alleen hier en daar dat de boordcomputer nog steeds blijft 'zeuren' na het vullen van de AdBlue. Dus wellicht voeren ze ook een reset uit op het systeem en dan wordt het al wat lastiger. :P Geen idee of dit klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
Dan wordt het een ritje dealer als dat gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

tikkietrugjaap schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 10:35:
[...]

Oh dat is al een betere locatie inderdaad. Mistermeester's auto heeft dat punt blijkbaar tegen zijn achterbank zitten. Daar zou ik ook minder blij van worden.

Sowieso wil je al je vloeistoffen eigenlijk buiten het interieur houden natuurlijk maar goed, zo bij een reservewiel is nog wel te doen gok ik.
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/nvEbYVYFcuhnI1lvbs4RuIqE/full.jpg

Zie rood omcirkeld.

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-10 13:30
Unknown Alien schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 10:44:
[...]

Waarom zo moeilijk doen, zover ik weet bieden de meeste Peugeot dealers hier een direct service voor aan. Dus je hoeft hier geen afspraak te plannen om je adblue te laten bijvullen. Je gaat toch niet zelf met die stink vloeistof lopen klooien als de garage dit ook kan doen :)

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tikkietrugjaap
Jeetje wat een rottige plek is dat zeg. Goed om te zien dat het onder het tapijt zit maar helemaal in de hoek waar amper ruimte is omdat je de vloer moet tillen. Lijkt bijna een nagedachte in het ontwerp.

Prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-08 10:41
En hoe werkt dat dan, heb je voor dat spul gewoon een tankslang zodat je per liter af kan tikken? Of moet je gaan lopen slepen met van die flessen, net zoals bij ruitenwisservloeistof?

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
LuPo schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 09:15:
[...]

'Ongeveer hetzelfde voor ongeveer hetzelfde geld' daar kun je niet zo veel mee. Ik heb even een directe vergelijk gemaakt en kom op een verschil van €3805 (Golf €34.930 - Astra €31.125). Je moet bij de Golf namelijk nog het Executive Plus pakket kiezen om een vergelijkbaar navigatiepakket te hebben als de Astra. Verder moet je bij de Golf het Techniek pakket + Xenon verlichting Plus kiezen om vergelijkbare verlichting te hebben (Bi-Xenon vs. IntelliLux LED matrix-verlichting). Verder heb ik gekozen voor:

- trekhaak
- Zijruiten achter en achterruit getint

Astra:
Astra 5-deurs Innovation
1.6 CDTi Start/Stop - 81kW (110pk) (MT6)
Kleur: Carbon Black
Navi900 IntelliLink pakket
IntelliLux LED matrix-verlichting
Innovation+ pakket
Trekhaak

Golf:
Golf 5-deurs Business Edition Connected Hatchback
1.6 TDI Volkswagen BlueMotion Technology 81kW/110pk | 5 versn. Hand
Kleur: Deep black
Trekhaak
Zijruiten achter en achterruit getint
Vierdeursuitvoering met elektrische ramen achter
Executive Plus pakket
Dodehoeksensor (Site Assist)
Techniekpakket
Xenonverlichting Plus

Volgens mij zijn ze verder vergelijkbaar, behalve dat de Golf een achteruitrijcamera mist.
het was ook natte vinger werk he, 4K is natuurlijk een hoop geld maar op ruim 30K...
daarnaast heb je bij een golf nog een elec. sper, een "wegrijblokkering" functie en een alarm.
onderaan de streep zullen er vast nog wat meer verschillen her en der zitten.

ik heb zelf zo'n golf (variant) maar heb wel degelijk een achteruitrijcamera er standaard opzitten, zie dat ze bij MY16 blijkbaar geschrapt is.

Jij denkt dat ie daarvoor is bedoelt? er zit een wide angle lens in dus je ziet alleen dichtbij erg duidelijk.
bij fileparkeren is ie bijzonder handig omdat je in krappe plekken precies kan zien tot hoever je kunt gaan, bijna tot op de milimeter.
dat gaat je niet lukken met je zijspiegels :P

[ Voor 3% gewijzigd door Shanquish op 20-11-2015 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heinemancp
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 05:49
Klopt, waarschijnlijk nooit echt nodig ("vroeger ging het ook goed"). Maar die kostte "maar" 200euro in de optielijst, met 14% bijtelling is dat 28 euro per jaar. Hiervoor krijg ik meer zekerheid dat ik niet tegen een gek paaltje aan rijdt omdat mijn sensoren (standaard in pakket, dus lastig te prijzen) die niet opmerkten. En de sensoren zien niet het verschil tussen grassprieten en een paal, jouw ogen via de camera wel.
Eigen risico is 250euro, dus die 28euro per jaar heb ik hier wel voor over dacht ik.

Zal trouwens wel een interessant onderzoekje zijn, als dezelfde mensen nou in dezelfde auto rijden in dezelfde situaties met en zonder camera/ sensoren, welke minder schade maken. Wellicht ga je roekelozer achteruit rijden, want heb toch sensoren / camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

shameete schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 15:02:

[...]

Jij denkt dat ie daarvoor is bedoelt? er zit een wide angle lens in dus je ziet alleen dichtbij erg duidelijk.
bij fileparkeren is ie bijzonder handig omdat je in krappe plekken precies kan zien tot hoever je kunt gaan, bijna tot op de milimeter.
dat gaat je niet lukken met je zijspiegels :P
Klopt. Voor mijn huidige Passat had ik ook nooit een achteruitrijcamera, want perkeersensoren leken mij wel voldoende. Nu zat het er standaard bij en vind ik het wel degelijk meerwaarde bieden.

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
shameete schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 15:02:
[...]

het was ook natte vinger werk he, 4K is natuurlijk een hoop geld maar op ruim 30K...
daarnaast heb je bij een golf nog een elec. sper, een "wegrijblokkering" functie en een alarm.
onderaan de streep zullen er vast nog wat meer verschillen her en der zitten.

ik heb zelf zo'n golf (variant) maar heb wel degelijk een achteruitrijcamera er standaard opzitten, zie dat ze bij MY16 blijkbaar geschrapt is.

[...]
Klopt hoor. Maar ik was wel benieuwd naar het verschil. Vandaar dat ik even door de lijst ben gegaan. Her en der zit misschien nog een klein verschil. Bijv. alarm moet dan nog op de Astra als optie gekozen worden. Verschil zal dus ong. 3-3,5k zijn.

Overigens wel bijzonder dat de Golf een 5-bak heeft. 6-bak lijkt me wel wat prettiger als je veel onderweg bent op de snelweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-10 08:53
Net bericht gehad, 2 december de A4 halen :)

http://www.audi.nl/AK2AB803

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
Da's best rap!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:28
Reinier schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 10:21:
De oude Volvo D2 (1.6 dieseltje) heeft ook een interval van 20K km trouwens :/
Zou dat komen door de Ford motor? Ik vind het overigens best knap dat de nieuwe D2, met de 2.0 liter drive-e motor, een interval heeft van 30k en geen adblue nodig heeft... Althans, ik heb niks gehoord over adblue ongein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:06

Reinier

\o/

Ik denk het, die V40 is sowieso 80% een Focus. Of was het nou een PSA blok?
De nieuwe viercilinders van Volvo zijn zeker op papier inderdaad erg interressant, zuinig en krachtig zonder gekke additieven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Laatst online: 00:12

The Eagle

I wear my sunglasses at night

RomeoJ schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 20:32:
[...]

Klopt. Voor mijn huidige Passat had ik ook nooit een achteruitrijcamera, want perkeersensoren leken mij wel voldoende. Nu zat het er standaard bij en vind ik het wel degelijk meerwaarde bieden.
Hier in NL nooit mee gereden, maar in de USA op een Ford Explorer SUV is het toch wel verdraaid handig, zo'n achteruitrijcamera. Zie je tenminste nog enigszins waar je die lompe blok ijzer neerdumpt :P

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErgoStijn
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06-10 14:37
Reinier schreef op zaterdag 21 november 2015 @ 18:34:
Ik denk het, die V40 is sowieso 80% een Focus. Of was het nou een PSA blok?
De nieuwe viercilinders van Volvo zijn zeker op papier inderdaad erg interressant, zuinig en krachtig zonder gekke additieven.
Inderdaad een PSA blok. En die zijn ook nog erg gevoelig voor regelmatig onderhoud. Langer doorrijden na 20k per beurt staat gegarandeerdt voor problemen op langere termijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
Trishul schreef op zaterdag 21 november 2015 @ 14:34:
[...]

Zou dat komen door de Ford motor? Ik vind het overigens best knap dat de nieuwe D2, met de 2.0 liter drive-e motor, een interval heeft van 30k en geen adblue nodig heeft... Althans, ik heb niks gehoord over adblue ongein.
De 1.6 diesels uit de V50/C30/Eerst gen V40/S60/V60 zijn PSA diesels.
De nieuwe 2.0 uit oa de V40 is een Volvo blok.
Volvo heeft op dit blok geen Adblue nodig.

Ik zie de laatste weken ook de eerste chiptuners die er erg mooie prestaties met dit prachtblok behalen.
120pk --> 200pk
280nm --> 450nm

Er zijn zelfs jongens die hem naar de 210pk/480nm tillen.
Dit wordt toch wel even het overwegen waard O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heinemancp
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 05:49
thefox154 schreef op zondag 22 november 2015 @ 11:16:
[...]

De 1.6 diesels uit de V50/C30/Eerst gen V40/S60/V60 zijn PSA diesels.
De nieuwe 2.0 uit oa de V40 is een Volvo blok.
Volvo heeft op dit blok geen Adblue nodig.

Ik zie de laatste weken ook de eerste chiptuners die er erg mooie prestaties met dit prachtblok behalen.
120pk --> 200pk
280nm --> 450nm

Er zijn zelfs jongens die hem naar de 210pk/480nm tillen.
Dit wordt toch wel even het overwegen waard O-)
Waarom zou je een nieuwe auto tunen, leaseautos is ten alle tijde verboden, bij prive vervalt de garantie toch? Kijk een kadet uit 92, tja gewoon doen. Maar nieuwe V40 uit de lease, nooit en te nimmer, wat als er wat mee gebeurt? Kost je een mooie duit als het uit komt, ps wat zal er gebeuren met je brandstof/bandenverbruik, valt vast buiten de +/-10% die LM hanteert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
Heinemancp schreef op zondag 22 november 2015 @ 14:32:
[...]

Waarom zou je een nieuwe auto tunen, leaseautos is ten alle tijde verboden, bij prive vervalt de garantie toch? Kijk een kadet uit 92, tja gewoon doen. Maar nieuwe V40 uit de lease, nooit en te nimmer, wat als er wat mee gebeurt? Kost je een mooie duit als het uit komt, ps wat zal er gebeuren met je brandstof/bandenverbruik, valt vast buiten de +/-10% die LM hanteert.
Klopt. Als het al wordt toegelaten is het in overleg met de LM en met behoud van fabrieksgarantie.

Ik heb het ook overwogen. De 1.6tdi is een prima blok om te tunen. De 110pk is makkelijk naar de 150pk te krijgen.
Maar durf het gewoon niet aan. Wat als er iets misgaat inderdaad. Dan mag ik gaan uitleggen aan LM en werkgever.

Kan er eens een mailtje aan wagen naar de berijdersdesk maar weet eigenlijk het antwoord al

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
Ik ga de auto zeker wel chippen, maar pas na de 2 jaar fabriek garantie.

Als er wat zou zijn dan hoeft de garage het zelf iig niet onder garantie te repareren dus die zeggen dat niks. Die denken ook last de LM maar betalen dan weet ik zeker dat ik me geld krijg. Anders wordt het wel eens lastig. Chippen betekend niet dat er van alles stuk mag gaan. Dus als er iets stuk in gegaan wat niks met het chippen te maken heeft en ze willen dat je de reparatie betaald dan. Mogen ze dat de advocaat van mijn rechtsbijstand uitvechten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:45

OMX2000

By any means necessary...

Unknown Alien schreef op zondag 22 november 2015 @ 19:44:

Als er wat zou zijn dan hoeft de garage het zelf iig niet onder garantie te repareren dus die zeggen dat niks. Die denken ook last de LM maar betalen dan weet ik zeker dat ik me geld krijg. Anders wordt het wel eens lastig. Chippen betekend niet dat er van alles stuk mag gaan. Dus als er iets stuk in gegaan wat niks met het chippen te maken heeft en ze willen dat je de reparatie betaald dan. Mogen ze dat de advocaat van mijn rechtsbijstand uitvechten.
Dan zou ik nu je leasecontract eens goed door gaan lezen! Dat chippen is niet te controleren, maar je hebt moedwillig de auto van een ander gemodificeerd zonder dat af te stemmen.

By the way, soms kan chippen binnen lease ook maar meestal is dat best een prijzig verhaal. De meeste leasemij's gaan ervan uit dat bijvoorbeeld brandstof verbruik hoger is en dat er meer slijtage optreed in andere onderdelen ( bijvoorbeeld de remmen).

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WhateverSuitsU
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 07-10 19:48

WhateverSuitsU

Xbox: WhateverSuitsU

Als (ongevraagd) advies wil ik je mee geven dat de meeste leasevoorwaarden dergelijke aanpassingen niet zullen toestaan. Als jij bewust kiest voor chippen, dan neem je tevens een risico. Een rechtsbijstandsverzekering zal ook puur naar de regels kijken en zich niet gaan storten in juridisch getouwtrek en al snel tot de conclusie gekomen dat er niet aan de voorwaarden is voldaan en 'helaas pindakaas' zeggen.

Een leaseauto is geen eigendom. Zaken aanpassen zijn daarom eigen risico geworden als je hiervoor kiest. Wil je geen gedoe, laat de wagen lekker voor wat het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brandstof boeit de LM niet, gaat allemaal lekker door naar de werkgever. Ik heb er zelf ook wel eens over nagedacht maar toch nooit gedaan. Volgens mij komt er ook nog wel eens een update van de software in de auto's van tegenwoordig bij een beurt. Kun je weer naar de tuner. Als de LM 5 tientjes zou rekenen zou ik het in het geval van 120 > 200 zeker doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
Heinemancp schreef op zondag 22 november 2015 @ 14:32:
[...]

Je overdrijft het wel allemaal een beetje. Brandstof interesseert een leasemaatschappij niets, dit rekenen ze één op een door en in mijn geval weet de leasemaatschappij niet eens wat ik tank. En de banden zullen niet in eens 10k per setje meegaan, je gaat toch niet als een malloot rijden :+ Met mijn 335D deed ik ook gewoon 25k per setje banden.

Maar wat denk je van al die nieuwe golfjes en passats met de ABT logotje? Zijn gewoon lease auto's hoor.
Heb het bij het bestellen van de auto al met de dealer overgehad, zowel Polestar als de lokale tuner waar ze goede ervaringen mee hadden en veel mee samen werkte boden toen nog geen mogelijkheden aan.
Nu de lokale jongens dus wel, en Polestar komt als het goed is later dit jaar. Bij Polestar blijft altijd je Volvo garantie behouden. De tuners nemen vaak ook fabrieksgarantie over. In samen spraak gaan we hier heus wel uit komen ;)

Edit: ik hou jullie op de hoogte hoe het verloopt.

[ Voor 3% gewijzigd door thefox154 op 22-11-2015 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kellhus
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 03-10 07:03
Is er een manier om - wanneer je voor jezelf een bepaalde netto grens stelt van wat je wilt uitgeven - de ruimte die je nog hebt qua leasebudget later in te vullen met een dealer? Ik wil per maand niet meer dan 400 euro netto uitgeven, maar heb bij de meeste auto's nog zo'n 100 euro leasebudget over en veel van de auto's hebben nog best een paar opties die ik interessant vind, maar ik weet niet of daar met een dealer een constructie te verzinnen is? Een high exec 3-serie staat hoog op de lijst, maar nu moet ik kiezen tussen een panorama-dak en lane-assist/ACC, terwijl ik het idealiter allebei aanvink natuurlijk >:)

Ik heb bij vorige werkgevers altijd te maken gehad met redelijk afgeschermde constructies waarbij je uit een paar auto's / opties mocht kiezen, maar nu laten ze me redelijk vrij, op een paar standaard opties na.

[ Voor 11% gewijzigd door kellhus op 23-11-2015 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogje
  • Niet online

Als er wat zou zijn dan hoeft de garage het zelf iig niet onder garantie te repareren dus die zeggen dat niks. Die denken ook last de LM maar betalen dan weet ik zeker dat ik me geld krijg.
Ik heb bij een LM gewerkt, geloof me, die betalen echt niet klakkeloos wat een dealer ze voor de voeten gooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thefox154 schreef op zondag 22 november 2015 @ 21:15:
[...]

Je overdrijft het wel allemaal een beetje. Brandstof interesseert een leasemaatschappij niets, dit rekenen ze één op een door en in mijn geval weet de leasemaatschappij niet eens wat ik tank. En de banden zullen niet in eens 10k per setje meegaan, je gaat toch niet als een malloot rijden :+ Met mijn 335D deed ik ook gewoon 25k per setje banden.

Maar wat denk je van al die nieuwe golfjes en passats met de ABT logotje? Zijn gewoon lease auto's hoor.
Heb het bij het bestellen van de auto al met de dealer overgehad, zowel Polestar als de lokale tuner waar ze goede ervaringen mee hadden en veel mee samen werkte boden toen nog geen mogelijkheden aan.
Nu de lokale jongens dus wel, en Polestar komt als het goed is later dit jaar. Bij Polestar blijft altijd je Volvo garantie behouden. De tuners nemen vaak ook fabrieksgarantie over. In samen spraak gaan we hier heus wel uit komen ;)

Polestar is waardeloos. Je krijgt daarmee maar amper meer PKs. Die gaan een D2 met 120pk echt niet naar 200pk chippen. En D2 blokken doen ze niet eens wat ik zo zie. Ook niet oude D2tjes in een V40. Begint bij D3 en dan is het nog niet heel spannend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online

ik weet niet hoe ze dat bij Volvo doen, maar bij VW (of iig VAG) komt er zodra deze aan de diagnose wordt gehangen een melding uit, een zgn. TD1 flag.
dus ze kunnen altijd zien of er gerommeld is, maar goed dat kan bij Volvo anders zijn natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarvinG
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 30-12-2022
Nu mijn auto vorige week stuk is gegaan ben ik me aan het oriënteren op een lease-auto. Aangezien ik als als ondernemer werkzaam ben wil ik graag zakelijk leasen (aftrekbare kosten), maar ik maak een stuk minder zakelijke kilometers dan kilometers voor privegebruik.

Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben en deze met mij kunnen delen? :)

Voedingsadviseur bij Voeding-en-fitness.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Ik werd zaterdag ingehaald door een Polestar en dat ding gong toch echt als een raket :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
t_captain schreef op maandag 23 november 2015 @ 14:32:
[...]

Ik werd zaterdag ingehaald door een Polestar en dat ding gong toch echt als een raket :)
Ja, zeker een D6, T5 of zelfs T6 :9
Alhoewel een stock D2 drive-e ook als een beer kan trekken van 100 naar 140 km/h in z'n 5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Geen idee wat Polestar precies voor motoren monteert, maar het geluid van van een benzine. Het was ook geen "Polestar edition" of "P-Line" of hoe zoiets bij Volvo heet maar een Polestar. Lichtblauw, blauwe Polestar logo's voor en achter en een geluid wat een beetje als een TT-RS klinkt. Inline 5 zou kunnen aan het geluid te horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Laatst online: 00:12

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Stond @work een v60 D5 Polestar Op de parking. Had zo te zien ergens een vangrail meegepikt, hele zijkant had schade :X

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
t_captain schreef op maandag 23 november 2015 @ 21:07:
Geen idee wat Polestar precies voor motoren monteert, maar het geluid van van een benzine. Het was ook geen "Polestar edition" of "P-Line" of hoe zoiets bij Volvo heet maar een Polestar. Lichtblauw, blauwe Polestar logo's voor en achter en een geluid wat een beetje als een TT-RS klinkt. Inline 5 zou kunnen aan het geluid te horen.
Of een T6 van een paar jaar geleden, toen ze nog dwarsgeplaatste v6 3.0 motoren gebruikten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 08:46
t_captain schreef op maandag 23 november 2015 @ 21:07:
6-cylinder inline T6 engine, 2953 cc
258 kW (350 hp DIN / 345 hp SAE) @ 5250 rpm
500 Nm (369 lb-ft) @ 3000-4750 rpm

bron: http://www.polestar.com/au/products/engineered/?model=s60

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredkroket
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 23 november 2015 @ 10:40:
[...]

Polestar is waardeloos. Je krijgt daarmee maar amper meer PKs. Die gaan een D2 met 120pk echt niet naar 200pk chippen. En D2 blokken doen ze niet eens wat ik zo zie. Ook niet oude D2tjes in een V40. Begint bij D3 en dan is het nog niet heel spannend.
In Duitsland maakt Heico van een T2 wel een 200pk versie :). Als het goed is, is de huidige D2 redelijk gelijk aan de huidige D3, dus 150pk moet er wel uit te halen zijn.
thefox154 schreef op zondag 22 november 2015 @ 21:15:

Gezien Polestar volledig in eigendom is van Volvo zullen ze ook nooit met kannibaliserende tunes komen. Anders koopt uiteindelijk niemand meer een T5, maar gewoon een T4 met Polestar software. Een tuner zoals Heico is gewoon zelfstandig en die hebben niet zo'n moeite met wat software voor een T2 maken, waardoor ze in Duitsland de T3 en T4 bijna volledig buiten spel hebben gezet.

Beetje off-topic, dat wel.

[ Voor 48% gewijzigd door fredkroket op 24-11-2015 08:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Hoe zit het volgende eigenlijk:
Mijn vriendin heeft nu mijn auto mee naar school, het betreft een lease-auto en ik werk toevallig een dagje thuis. 99% van de tijd ben ik de berijder/hoofdbestuurder. Ze neemt hem soms mee.
Ze heeft een aantal jaren een rijbewijs, en we wonen samen (geen samenlevingscontract o.i.d.). Leasecontract loopt via TerBerg. Collega's van me vinden dit de normaalste zaak van de wereld, waaronder ook mijn manager. Ben toch wel benieuwd of het inderdaad zo is (dat ze is verzekerd enzo).

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thecola
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07:35
Kecin schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 09:12:
Mijn vriendin heeft nu mijn auto mee naar school, het betreft een lease-auto en ik werk toevallig een dagje thuis. 99% van de tijd ben ik de berijder/hoofdbestuurder. Ze neemt hem soms mee.
Ze heeft een aantal jaren een rijbewijs, en we wonen samen (geen samenlevingscontract o.i.d.). Leasecontract loopt via TerBerg. Collega's van me vinden dit de normaalste zaak van de wereld, waaronder ook mijn manager. Ben toch wel benieuwd of het inderdaad zo is (dat ze is verzekerd enzo).
Lijkt me dat dat in je leasecontract staat beschreven?

toettoett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Thecola schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 09:17:
[...]

Lijkt me dat dat in je leasecontract staat beschreven?
Die heb ik dus niet :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBolle
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:18

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

Dat klinkt als een bijzondere constructie, je hebt een leaseauto, maar geen contract. Toch is er een leasemaatschappij (je noemt Terberg) waar de auto kennelijk vandaan komt. Hoe moeten wij nu raden wat er in jouw voorwaarden staat als er al zoiets is vastgelegd al of niet in een contract?

Specs ... maar nog twee jaar zes maanden en dan weer 130!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08:48

vectormatic

Warlock of the doorlock

Kecin schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 09:12:
Er zal het een en ander in het lease regelement van je werkgever staan, vaak zijn inderdaad gezinsleden (vaak gedefinieerd als wonend op hetzelfde adres) ook verzekerd als ze alleen in de auto zitten.

Maar toch wel slim om het even na te kijken of na te vragen bij je werkgever

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
In het geval van mijn vriendin staat in het contract dat partners in de auto mogen rijden indien je getrouwd bent, een geregistreerd partnerschap hebt of een notarieel samenlevingscontract hebt. Vandaar dat wij ook even wat afgesloten hebben omdat ik niet onverzekerd rond wil rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Laatst online: 01-11-2024
LuPo schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 09:46:
In het geval van mijn vriendin staat in het contract dat partners in de auto mogen rijden indien je getrouwd bent, een geregistreerd partnerschap hebt of een notarieel samenlevingscontract hebt. Vandaar dat wij ook even wat afgesloten hebben omdat ik niet onverzekerd rond wil rijden.
Volgens mij is dit verzekeringstechnisch onmogelijk en meer een demotivatie van je werkgever om je auto aan een ander mee te geven.
Je sluit namelijk een verzekering af voor een auto ongeacht welke bestuurder erin zit.

Neemt niet weg dat je werkgever moeilijk zou kunnen gaan doen maar goed.

Edit: Dit geldt trouwens niet voor auto's die in het bezit zijn van de werkgever, die kan inderdaad een speciale verzekering afsluiten waarbij alleen werknemers verzekerd zijn.

[ Voor 23% gewijzigd door cypher21 op 24-11-2015 09:56 ]

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

vectormatic schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 09:44:
[...]

Er zal het een en ander in het lease regelement van je werkgever staan, vaak zijn inderdaad gezinsleden (vaak gedefinieerd als wonend op hetzelfde adres) ook verzekerd als ze alleen in de auto zitten.

Maar toch wel slim om het even na te kijken of na te vragen bij je werkgever
Navraag bij werkgever is eigenlijk dat iedereen hun vriendin/vrouw laat rijden in de auto.
DeBolle schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 09:41:
Dat klinkt als een bijzondere constructie, je hebt een leaseauto, maar geen contract. Toch is er een leasemaatschappij (je noemt Terberg) waar de auto kennelijk vandaan komt. Hoe moeten wij nu raden wat er in jouw voorwaarden staat als er al zoiets is vastgelegd al of niet in een contract?
Ja, heb ooit de auto overgenomen van een collega bij in dienst treding. In mijn arbeidscontract staat: "Heeft recht op een lease-auto". That's it.
Was benieuwd of deze regel wellicht per leasemaatschappij gelijk was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
cypher21 schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 09:53:
[...]

Volgens mij is dit verzekeringstechnisch onmogelijk en meer een demotivatie van je werkgever om je auto aan een ander mee te geven.
Je sluit namelijk een verzekering af voor een auto ongeacht welke bestuurder erin zit.

Neemt niet weg dat je werkgever moeilijk zou kunnen gaan doen maar goed.

Edit: Dit geldt trouwens niet voor auto's die in het bezit zijn van de werkgever, die kan inderdaad een speciale verzekering afsluiten waarbij alleen werknemers verzekerd zijn.
Dat denk ik ook hoor. Maar voor de zekerheid toch maar even gedaan (Hema samenlevingscontract). ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Laatst online: 01-11-2024
LuPo schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 09:59:
[...]

Dat denk ik ook hoor. Maar voor de zekerheid toch maar even gedaan (Hema samenlevingscontract). ;)
LOL! Verkoopt de hema samenlevingscontracten ja???!!!???

Ik heb het voor de zekerheid ook nagevraagd hoor, bij ons was het antwoord dat je moet doen wat je met je eigen auto ook zou doen.

[ Voor 19% gewijzigd door cypher21 op 24-11-2015 10:02 ]

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Pagina: 1 ... 29 ... 53 Laatste

Dit topic is gesloten.