Keuze leaseauto - Deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 28 ... 53 Laatste
Acties:
  • 304.856 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mb1
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 18:31

mb1

JaMaaT schreef op maandag 09 november 2015 @ 20:42:
Wellicht een stomme vraag. Volgens mij gebeurt het in DE al wel, waarom geen occasion leasen? Mag dit niet? Kan dit niet?

Je zie het nooit maar ik zou best een mooie BMW willen leasen waar "de kop al af is". Tegen een gereduceerd tarief.
Kijk eens hier: http://directlease.nl/occasions

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-08 10:41
Jeroen V schreef op maandag 09 november 2015 @ 20:47:
[...]

Ik gok omdat de bijtelling op de cataloguswaarde wordt berekend, en je op die manier al snel een enorm hoge bijtelling hebt voor een tweedehands auto...
Klopt, tot de auto 15 jaar oud is, dan betaal je 35% bijtelling over de dagwaarde van de auto. Dus dat is op zich nog wel interessant :)

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBolle
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:53

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

Niet te vergeten, de "youngtimer" regeling: http://www.belastingdiens...ng/auto_ouder_dan_15_jaar

Ik heb momenteel een 15 jaar oude auto naar mijn wensen waar ik per maand bruto 180,- voor betaal als bijtelling. Geen gedoe met extra zuinig rijden op een driecylinder, gewoon zorgeloos rijden.

Specs ... maar nog twee jaar zes maanden en dan weer 130!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07-10 21:32
DeBolle schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 07:59:
Niet te vergeten, de "youngtimer" regeling: http://www.belastingdiens...ng/auto_ouder_dan_15_jaar

Ik heb momenteel een 15 jaar oude auto naar mijn wensen waar ik per maand bruto 180,- voor betaal als bijtelling. Geen gedoe met extra zuinig rijden op een driecylinder, gewoon zorgeloos rijden.
Niet teveel overdrijven. Je had vorig jaar ook een D4 met 190pk kunnen pakken. Als je in de 42% valt was je datzelfde bedrag kwijt en in de 52% een paar tientjes meer.

Ik zou alleen aan een 15 jaar oude auto denken als het om een mooi bewaard gebleven exemplaar van een 5 of 7 serie gaat. Alleen tja een 7 serie met 300k op de teller gaat een keer tegen een revisie van een automaat etc aanlopen en dan is het niet bepaald 'zorgeloos' autorijden meer :*) Er is op die leeftijd gewoon erg veel risico aan kosten.
Wat voor auto rij je als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 07-10 15:16
Het voordeel is dat die onderhoudsrekeningen in de zaak kunnen. Scheelt meer dan de helft. Het prive-voordeel van die autokosten is reeds in de 35% bijtelling verrekend. Er zijn best veel auto's van 15 jaar oud die nog goed geschikt zijn voor dagelijks gebruik. Een kleine revisie bij aankoop is aan te raden (nalopen elektrisch systeem, vervangen slangen, kabels, rubbers waar nodig) en je kunt nog een tijd vooruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBolle

DeBolle

thefox154 schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 08:55:
[...]

Niet teveel overdrijven. Je had vorig jaar ook een D4 met 190pk kunnen pakken. Als je in de 42% valt was je datzelfde bedrag kwijt en in de 52% een paar tientjes meer.
Overdrijving heb ik niet nodig, in de twee voorgaande jaren had ik een Peugeot 208 met de gebruikelijke batterij afkortingen als subtitel, wat betekent dat aan allerlei leasevoorwaarden werd voldaan. Bijtelling 229 euro per maand bruto.
Door de vele haken en ogen aan de regeling van mijn toenmalige werkgever (Capgemini) hield ik er netto aan over, maar was ik beperkt in mijn rijstijl en privegebruik.
Ik zou alleen aan een 15 jaar oude auto denken als het om een mooi bewaard gebleven exemplaar van een 5 of 7 serie gaat. Alleen tja een 7 serie met 300k op de teller gaat een keer tegen een revisie van een automaat etc aanlopen en dan is het niet bepaald 'zorgeloos' autorijden meer :*) Er is op die leeftijd gewoon erg veel risico aan kosten.
Wat voor auto rij je als ik vragen mag?
Mijn huidige werkgever heeft een auto naar keuze voor mij aangeschaft en de 35% van de dagwaarde in rekening gebracht, 180 euro per maand bruto. Nu zonder beperkingen op prive-gebruik en dergelijke. Onderhoud nog steeds bij de vakgarage, rekeningen nog steeds naar de baas. En ik rijd de auto die ik wilde, een Chrysler pt Cruiser.

Opmerkelijk dat je meteen begint over "5 of 7 serie" waar ik uit begrijp dat een bepaalde serie van het merk BMW mee wordt bedoeld. Past niet in mijn garage en de rest is smaakafhankelijk en persoonlijk - kortheidshalve hou ik het erop dat het erg ver af staat van mijn wereld. Punt is wel dat bij deze (ondergewaardeerde) regeling een persoonlijke, onafgedwongen keus weer mogelijk is zonder dat er maanden aan calculaties gedaan moeten worden om toch binnen zoveel mogelijk gunstige regelingen te moeten vallen. Keywords hier zijn "persoonlijk" en "keus".
Mijn baas heeft inderdaad de al genoemde 7 serie overigens, - met dezelfde regeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Punt is wel dat bij deze (ondergewaardeerde) regeling een persoonlijke, onafgedwongen keus weer mogelijk is zonder dat er maanden aan calculaties gedaan moeten worden om toch binnen zoveel mogelijk gunstige regelingen te moeten vallen. Keywords hier zijn "persoonlijk" en "keus".
Mijn baas heeft inderdaad de al genoemde 7 serie overigens, - met dezelfde regeling.
Keus heb je natuurlijk ook gewoon met de gangbare constructies. Met deze regeling moet je ook verplicht een auto pakken die ouder is dan 15 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 07-10 17:12
Widow schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 07:58:
[...]

Klopt, tot de auto 15 jaar oud is, dan betaal je 35% bijtelling over de dagwaarde van de auto. Dus dat is op zich nog wel interessant :)
ik vraag me even af wie bepaald dan de dagwaarde? (prijs van aankoop op dat moment?)

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
DeBolle schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 09:44:
[...]

Mijn huidige werkgever heeft een auto naar keuze voor mij aangeschaft en de 35% van de dagwaarde in rekening gebracht, 180 euro per maand bruto. Nu zonder beperkingen op prive-gebruik en dergelijke. Onderhoud nog steeds bij de vakgarage, rekeningen nog steeds naar de baas. En ik rijd de auto die ik wilde, een Chrysler pt Cruiser.

Opmerkelijk dat je meteen begint over "5 of 7 serie" waar ik uit begrijp dat een bepaalde serie van het merk BMW mee wordt bedoeld. Past niet in mijn garage en de rest is smaakafhankelijk en persoonlijk - kortheidshalve hou ik het erop dat het erg ver af staat van mijn wereld. Punt is wel dat bij deze (ondergewaardeerde) regeling een persoonlijke, onafgedwongen keus weer mogelijk is zonder dat er maanden aan calculaties gedaan moeten worden om toch binnen zoveel mogelijk gunstige regelingen te moeten vallen. Keywords hier zijn "persoonlijk" en "keus".
Dat is inderdaad een persoonlijke keuze... PT cruiser hoor je niet vaak.
Waarom ik over een 5 of 7 begin is dat wanneer ik deze regeling zou willen gebruiken ik hedendaags comfort. Met alle respect want ik vind een pt cruiser persoonlijk een leuke auto, maar deze heeft niet het comfort van een hedendaagse auto, en al zeker niet de rij eigenschappen. Dus wat je zegt is dit inderdaad persoonlijk en een keuze.

Overigens ik weet niet waar je lease maar een normale leaseauto bestellen is een druk op de knop en kiezen welke opties je wilt. Dit kost geen maanden? ik heb een berekening altijd direct. Ik denk dat het doorrekenen van bovenstaande situatie meer tijd kost. Een 2e hands auto shoppen kost ook een bak met tijd, je vind nooit in 1x wat je wilt vinden.
Ik snap overigens niet wat je bedoelt met onafgedwongen keuze. Bij veel bedrijven kun je leasen wat je wilt, en ben je als berijder helemaal vrij. Dat er vaak de keuze op veel voorkomende modellen komt door het rationele in de mens, zoveel mogelijk willen voor zo weinig mogelijk geld. Value for money..
Uiteindelijk gebeurt dit op de 2e hands markt ook. Iedereen mag een 25k kosten Toyota IQ leasen, alleen voor dat geld krijg je net zoveel ruimte als een Aygo, weinig mensen die dit willen >:) Maar je hebt de keuze..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
koentjuh1987 schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 10:27:
[...]

ik vraag me even af wie bepaald dan de dagwaarde? (prijs van aankoop op dat moment?)
Waarde in het economisch verkeer, aanschafprijs (incl BTW) zal doorgaans wel geaccepteerd worden als de auto bij een handelaar vandaan komt. Vervolgens jaarlijks de waarde opnieuw vaststellen; vaak zal een indexatie voldoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 07-10 17:12
t_captain schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 11:11:
[...]

Waarde in het economisch verkeer, aanschafprijs (incl BTW) zal doorgaans wel geaccepteerd worden als de auto bij een handelaar vandaan komt. Vervolgens jaarlijks de waarde opnieuw vaststellen; vaak zal een indexatie voldoen.
ik dacht al want bij een louche autodealer op de hoek met een vriendenprijsje kom je er niet. (want dan zou dat heel fraude gevoelig zijn).

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Wel lachen, met een Defender, G-Klasse of een 911 rondcrossen zonder je zorgen te hoeven maken over de verzekering, wegenbelasting, onderhoud en benzine...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Net bericht gekregen dat ze mijn 308 halverwege December verwachten en dat hij zowiezo dit jaar nog op kenteken staat, yay! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tikkietrugjaap
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 08:56
readytoflow schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 13:33:
Wel lachen, met een Defender, G-Klasse of een 911 rondcrossen zonder je zorgen te hoeven maken over de verzekering, wegenbelasting, onderhoud en benzine...
Kan je wel in deze topic aangeven dat je 'Premium' rijdt. Is ook wat waard natuurlijk. ;)

Prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:04

JB

Cédric roelt!

tikkietrugjaap schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 13:57:
[...]

Kan je wel in deze topic aangeven dat je 'Premium' rijdt. Is ook wat waard natuurlijk. ;)
Jup anders mag je niet criticasten :+

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-10 08:53
Nee, anders ben je minderwaardig ofwel Franse of Aziatische of nog erger berijder :-)
We moeten wel premium blijven! En dat mag je pas zeggen als je meer dan de cat.waarde aan opties op je leasebak zet, heb ik hier begrepen...of een automatisch dimmende binnenspiegel natuurlijk :9

[ Voor 74% gewijzigd door wvkreg op 10-11-2015 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Laatst online: 20:34

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

wvkreg schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 15:20:
Nee, ander ben je minderwaardig of Franse rijder :-)
Ik kan nu heel lullig gaan doen over je rol als Grammar -Nazi :P

* MisteRMeesteR Franse rijder is met heuse Premium stoelen ;)

Edit: Haha, dat is geen ninja-edit meer :P (zoek maar terug waar dit op slaat ;) )

[ Voor 14% gewijzigd door MisteRMeesteR op 10-11-2015 15:24 ]

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
Frans en premium gaan niet samen, die stoelen in welke Franse bak zijn minderwaardig en ik spreek echt uit ervaring (208, 508sw, citroen c5, 508hdi, 308sw)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
wvkreg schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 15:24:
Frans en premium gaan niet samen, die stoelen in welke Franse bak zijn minderwaardig en ik spreek echt uit ervaring (208, 508sw, citroen c5, 508hdi, 308sw)
Waarom heb je zoveel Franse auto's gereden als je het niks vind?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBolle

DeBolle

Dat klinkt anders wel heel erg recent hoor, de stoelen in Renault 16TX, de 20 en de Fuego waren echt wel goed (ook ervaring).

Oh wacht. Je noemde Renault helemaal niet. Vandaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
Z___Z schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 15:27:
[...]

Waarom heb je zoveel Franse auto's gereden als je het niks vind?
Niet van mijzelf. Auto van mijn zus (208) , ouders (C5) en collega (308sw) en huidig barrel (508HDI).
Mijn zus heeft nu een Renault Megane. Nog niet in gereden woont op 300km :)
Maar van Renault ben ik ook geen fan hoor qua o.a. interieur, maar ik zal me inhouden :)

[ Voor 7% gewijzigd door wvkreg op 10-11-2015 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tikkietrugjaap
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 08:56
Zo, zal nog eens een geintje maken :D

Prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
Tja, grapje ligt nogal gevoelig bij 'premium-enthousiasten'.
Hoe onderscheid je je in je nieuwe 3 nog van een oude 7? (voor de zekerheid maar een veilig merk gekozen :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

readytoflow schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 16:00:
Tja, grapje ligt nogal gevoelig bij 'premium-enthousiasten'.
Hoe onderscheid je je in je nieuwe 3 nog van een oude 7? (voor de zekerheid maar een veilig merk gekozen :P )
Ok, ik moest hardop lachen.

Nieuwe 3 heeft LED koplampen en de oude 7 niet :P

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
DeBolle schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 15:29:
[...]

Dat klinkt anders wel heel erg recent hoor, de stoelen in Renault 16TX, de 20 en de Fuego waren echt wel goed (ook ervaring).

Oh wacht. Je noemde Renault helemaal niet. Vandaar.
Tjah als we merken gaan bahsen... Er is overal wel iets.
Dan moet je in ieder geval zeker niet in een Vag product met een standaard stoel gaan zitten, als je het dan over beroerde zit en ondersteuning heb. Een audi, die denk ik wel dicht tegen het premium aan schuurt, uitgerust met een standaard stoel is dramatisch. Dus ja premium en goede stoelen gaat ook niet altijd samen. Maar de 308 kan er inderdaad ook wat van dat ben ik met je eens :9

Mijn passat CC zag er na 2 jaar slechter uit qua interieur dan mijn Megane nu. Bij aflevering was de passat cc een echt wow gevoel. En de megane is gewoon een standaard midden klasse interieur. Bij de Passat cc begon na 2 jaar alles af te bladeren en te kraken en te doen. Bijv knopjes van raambediening, versnellingspook van de dsg (hoe vaak raak je die nou aan..) etc. Temperatuur verschillen gaven onverklaarbare geluiden uit het dash en deur panelen. De Megane ziet er nog identiek uit aan dag 1. Dus je iets minder mooi en aaibaar maar wel degelijk en bestand tegen de tand des tijds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16:03

Ankh

|true

Helaas vandaag te horen gekregen dat de 308 BL GT-Line niet meer leverbaar is dit jaar. Levering pas in 2016 en dus 25% bijtelling. Dus toch maar kijken naar alternatieven.

Voorraadmodellen (op naam 2015)
- 308 SW BLEP (14%) (met eigen bijdrage);
- Lexus CT200h 25th (14%), is nog leverbaar volgens Lexus A'dam;

Anders kan ik dus alles kiezen en wordt het te naam stelling / uitlevering 2016 en keuze 21/25%.

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aangezien ik zelf niet veel verstand van auto's heb; zoek ik even naar hulp voor keuze leaseauto. Ik wil kiezen tussen de Toyota Auris TS (14% hybrid) of de Peugeot 308 SW (20% benzine, ik mag geen diesel).

Beide versies zouden de meest aangeklede versie worden:

PEUGEOT 308 SW (5-DEURS) 1.2 PURETECH ALLURE 96KW EAT AUT a 254 euro in de maand
TOYOTA AURIS TOURING SPORTS (5-DEURS) 1.8 HYBRID LEASE EXCLUSIVE CVT AUT a 194 euro in de maand

Welke zouden jullie kiezen en waarom? Ik zie vaak de twee auto's tegen elkaar vergeleken, maar dan betreft het de 14% diesel versie van de Peugeot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
Ankh schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 18:10:
Helaas vandaag te horen gekregen dat de 308 BL GT-Line niet meer leverbaar is dit jaar. Levering pas in 2016 en dus 25% bijtelling. Dus toch maar kijken naar alternatieven.

Anders kan ik dus alles kiezen en wordt het te naam stelling / uitlevering 2016 en keuze 21/25%.
Er zwerven hier ene daar nog wat c-klasses plugin rond. Iets buiten budget? Iets bij betalen, kom je netto waarschijnlijk rond het zelfde bedrag uit als een 20% auto :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
Verwijderd schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 19:52:
Aangezien ik zelf niet veel verstand van auto's heb; zoek ik even naar hulp voor keuze leaseauto. Ik wil kiezen tussen de Toyota Auris TS (14% hybrid) of de Peugeot 308 SW (20% benzine, ik mag geen diesel).

PEUGEOT 308 SW (5-DEURS) 1.2 PURETECH ALLURE 96KW EAT AUT a 254 euro in de maand
TOYOTA AURIS TOURING SPORTS (5-DEURS) 1.8 HYBRID LEASE EXCLUSIVE CVT AUT a 194 euro in de maand

Welke zouden jullie kiezen en waarom? Ik zie vaak de twee auto's tegen elkaar vergeleken, maar dan betreft het de 14% diesel versie van de Peugeot.
Heb je ze al gereden en zo ja wat zijn je bevindingen?
We kunnen van alles gaan roepen, mijn persoonlijke voorkeur zou naar de Toyota uit gaan, vanwegen de stoelen, het entertainment systeem, de prettigere automaat (cvt is niet alles maar die peugeot bak helemaal niet) en zwaardere motorisatie en het prijsverschil is de bijtelling is ook nog in zijn voordeel.
Maar iemand anders kan zich net zo goed beter thuis voelen in de peugeot...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh

Ankh

|true

thefox154 schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 22:49:
[...]

Er zwerven hier ene daar nog wat c-klasses plugin rond. Iets buiten budget? Iets bij betalen, kom je netto waarschijnlijk rond het zelfde bedrag uit als een 20% auto :+
Helaas kan/mag een plugin niet.. Anders had ik een GTE geregeld. ;)

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heinemancp
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 18:05
Helaas, verwachting en bevestigd dat levertijd van Fiesta week 48 was. Zojuist bericht gehad dat het toch week 2 wordt. Mijn vraag richting de leverende dealer omtrent rede en datum-op-kenteken is nog niet veranderd.
Wel jammer dat bij bestellen altijd alles mogelijk en gegarandeerd is, terwijl na bestelling het altijd maar afwachten is en "tja, de fabriek he..." het standaard credo is. Anyway, straks wordt de Fiesta nog duurder in de bijtelling dan de Golf...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
In week 52 moet er toch wel een VIN nummer bekend zijn? Kenteken 2015.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackson Claxon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-09-2017
readytoflow schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 13:33:
Tijdje gedaan inderdaad, in een M5 (BMW).... Helaas teveel problemen mee toen. Mijn bijtelling was minder dan een volle tank :).

Remember the compliments you receive, forget the insults; if you succeed in doing this, tell me how.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 05-10 16:52

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Heinemancp schreef op woensdag 11 november 2015 @ 13:01:
Helaas, verwachting en bevestigd dat levertijd van Fiesta week 48 was. Zojuist bericht gehad dat het toch week 2 wordt. Mijn vraag richting de leverende dealer omtrent rede en datum-op-kenteken is nog niet veranderd.
Wel jammer dat bij bestellen altijd alles mogelijk en gegarandeerd is, terwijl na bestelling het altijd maar afwachten is en "tja, de fabriek he..." het standaard credo is. Anyway, straks wordt de Fiesta nog duurder in de bijtelling dan de Golf...
Nee hoor, want vanaf 1 januari gaat de bijtelling voor 'de Golf' ook omhoog als je die dan laat leveren ;)

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heinemancp
.

[ Voor 99% gewijzigd door Heinemancp op 11-11-2015 15:28 . Reden: reactie hieronder ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heinemancp
Heinemancp schreef op woensdag 11 november 2015 @ 13:01:
Helaas, verwachting en bevestigd dat levertijd van Fiesta week 48 was. Zojuist bericht gehad dat het toch week 2 wordt. Mijn vraag richting de leverende dealer omtrent rede en datum-op-kenteken is nog niet beantwoord.
zojuist bericht ontvangen van mijn leverende dealer:
We liggen gewoon op schema om uw nieuwe auto eind november, begin december aan u te leveren. Dit gaat ook gebeuren omdat uw auto per 1-1-2016 van 14% naar 21% bijtelling gaat. Onderstaande kunt u derhalve als niet verstuurd beschouwen. Ik bel u als de auto binnen is om een afspraak met u te plannen.
Kijk dat zijn de betere berichten :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online

Ik denk dat je het niet meer gaat redden om dit jaar te leveren? Dus dan worden ze beiden 21% bijtelling.

Als dat zo is en je nog ruimte hebt voor een rits opties, zou ik de Peugeot kiezen:
- Sneller
- Ruimer
- Luxer met opties (zoals elektrisch verstelbare en verwarmbare stoelen met elektrische lendensteunverstelling en massagefunctie (alleen icm lederen bekleding), Driver Sport Pack, Denon HiFi geluidsysteem, Glazen dak en extra getinte achterste zijruiten,Achteruitrijcamera met actieve, parkeerhulp en dodehoekbewaking, Lederen bekleding, Keyless Entry & Start, Pack Securité)

Als het de Allure zonder opties is, zou ik denk eerder voor de Toyota kiezen. Maar het is persoonlijk.

Als eerste zou ik vragen of de Toyota nog ergens op voorraad staat. Wanneer ze er nog één vinden zou ik wel altijd de Toyota kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thecola
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21:52
Waarschijnlijk start ik per februari bij een baan waar ik een auto kan gaan leasen. Is er een site beschikbaar waar de auto's o.b.v. de nieuwe leasetarieven (21 - 25%) in een overzicht staan?

toettoett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:13

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Thecola schreef op woensdag 11 november 2015 @ 16:25:
Waarschijnlijk start ik per februari bij een baan waar ik een auto kan gaan leasen. Is er een site beschikbaar waar de auto's o.b.v. de nieuwe leasetarieven (21 - 25%) in een overzicht staan?
Op Autoweek.nl, maar die is niet voor alle auto's up-to-date. Sommige nieuwe modellen/types staan er dan nog niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
Thecola schreef op woensdag 11 november 2015 @ 16:25:
Bedoel je dan bijtellingscategorie? > Autoweek
Of leasetarief? > leaseplandirect.nl/directlease.nl/...etc.

Leasetarief zal denk niet veel in veranderen. Auto blijft evenveel kosten, verbruiken en afschrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schimanski81
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online

Waarom de keuze voor deze 2 types? Ik begrijp de Auris ivm 14%. Prima auto. De 308sw zou ik alleen rijden als je deze in de 14% uitvoering kan rijden (zoals ik nu doe). Anders zijn er voor hetzelfde budget simpelweg betere opties, zoals bijvoorbeeld een Octavia; stuk ruimer, betere multimedia, betere wegligging etc.

Als je alleen uit deze 2 opties wilt kiezen; Auris (mits mogelijk in 14% uitvoering)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ankh schreef op woensdag 11 november 2015 @ 08:23:
[...]

Helaas kan/mag een plugin niet.. Anders had ik een GTE geregeld. ;)
Zowel de Mecedes C als de Passat GTE zijn toch nergens meer te krijgen (althans geen eerste inschrijving, dus geen Duitse import mogelijk) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

readytoflow schreef op woensdag 11 november 2015 @ 15:38:
[...]

Ik denk dat je het niet meer gaat redden om dit jaar te leveren? Dus dan worden ze beiden 21% bijtelling.

Als dat zo is en je nog ruimte hebt voor een rits opties, zou ik de Peugeot kiezen:
- Sneller
- Ruimer
- Luxer met opties (zoals elektrisch verstelbare en verwarmbare stoelen met elektrische lendensteunverstelling en massagefunctie (alleen icm lederen bekleding), Driver Sport Pack, Denon HiFi geluidsysteem, Glazen dak en extra getinte achterste zijruiten,Achteruitrijcamera met actieve, parkeerhulp en dodehoekbewaking, Lederen bekleding, Keyless Entry & Start, Pack Securité)

Als het de Allure zonder opties is, zou ik denk eerder voor de Toyota kiezen. Maar het is persoonlijk.

Als eerste zou ik vragen of de Toyota nog ergens op voorraad staat. Wanneer ze er nog één vinden zou ik wel altijd de Toyota kiezen.
De toyota is nog gewoon leverbaar met 2/3 weken levertijd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
Dan is het een retorische vraag... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh

Ankh

|true

Verwijderd schreef op woensdag 11 november 2015 @ 20:28:
[...]

Zowel de Mecedes C als de Passat GTE zijn toch nergens meer te krijgen (althans geen eerste inschrijving, dus geen Duitse import mogelijk) ?
Sorry Golf GTE :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
Verwijderd schreef op woensdag 11 november 2015 @ 20:28:
[...]

Kijk eens een paar pagina's terug heb ik een garage gepost die er nog een aantal op voorraad had.

• Thecola
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21:52
gwystyl schreef op woensdag 11 november 2015 @ 16:37:
[...]

Op Autoweek.nl, maar die is niet voor alle auto's up-to-date. Sommige nieuwe modellen/types staan er dan nog niet op.
readytoflow schreef op woensdag 11 november 2015 @ 16:42:
[...]

Bedoel je dan bijtellingscategorie? > Autoweek
Of leasetarief? > leaseplandirect.nl/directlease.nl/...etc.

Leasetarief zal denk niet veel in veranderen. Auto blijft evenveel kosten, verbruiken en afschrijven.
Thanks, bedoelde op bijtellingscategorie inderdaad. Ik ga eens kijken! :)

toettoett

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-08 20:54
Thecola schreef op donderdag 12 november 2015 @ 08:59:
[...]

[...]

Thanks, bedoelde op bijtellingscategorie inderdaad. Ik ga eens kijken! :)
Volgens mij heeft dat weinig zin. Het huidige aanbod is afgestemd op de huidige fiscaliteiten. Andere fiscaliteiten (per 1 januari a.s.), levert ook weer een ander aanbod op. Een aanbod dat anders zal zijn dan het huidige aanbod omgerekend naar de fiscaliteiten per 1 januari a.s. Menig auto is nu afgeregeld op <110 gram CO2 uitstoot per km. Dat betekent nu 20% en straks 25%. Veel van die auto's zullen echter straks leverbaar zijn met een iets ander motormanagement waardoor de CO2 uitstoot opeens nog maar 106 gram per km is en dus 21%. Dat weet je nu echter allemaal nog niet. Het gros van wet je nu ziet is dus straks anders.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

• thefox154
argro schreef op donderdag 12 november 2015 @ 09:23:
[...]
Volgens mij heeft dat weinig zin. Het huidige aanbod is afgestemd op de huidige fiscaliteiten. Andere fiscaliteiten (per 1 januari a.s.), levert ook weer een ander aanbod op. Een aanbod dat anders zal zijn dan het huidige aanbod omgerekend naar de fiscaliteiten per 1 januari a.s. Menig auto is nu afgeregeld op <110 gram CO2 uitstoot per km. Dat betekent nu 20% en straks 25%. Veel van die auto's zullen echter straks leverbaar zijn met een iets ander motormanagement waardoor de CO2 uitstoot opeens nog maar 106 gram per km is en dus 21%. Dat weet je nu echter allemaal nog niet. Het gros van wet je nu ziet is dus straks anders.
Eens alleen de ervaring leert wel dat dit toch een flink aantal maanden duurt voordat dit dorogevoerd is.
Moet je in februari bestellen dan zullen er nog niet veel veranderingen zijn, kijkende na het verleden duurt het toch minimaal een half jaar voordat het aanbod weer op de fiscale regelgeving is afgestemd. Dus dat wordt pas q3 volgend jaar rijden.

• Bizzarro
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:04

Bizzarro

4 uur Cup-A-Soup

Verwijderd schreef op woensdag 11 november 2015 @ 20:29:
[...]

De toyota is nog gewoon leverbaar met 2/3 weken levertijd. :)
Ik heb half oktober een Auris TS besteld, die staat nu op 16 dec leveren. Een collega van mij heeft hem vorige week besteld, die staat op week 53 (laatste 4 dagen van dit jaar dus).
Of heeft jouw dealer al een aantal stuks in bestelling staan wellicht?

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:15

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Ankh schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 18:10:

Deze dan? http://www.wassinkautogro...20-14-vol-met-accessoires

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Verwijderd

Bizzarro schreef op donderdag 12 november 2015 @ 09:45:
[...]

Ik heb half oktober een Auris TS besteld, die staat nu op 16 dec leveren. Een collega van mij heeft hem vorige week besteld, die staat op week 53 (laatste 4 dagen van dit jaar dus).
Er zullen vast nog wel links en rechts wat staan. Toyota zal er alles aan doen dit jaar nog zoveel mogelijk uit te leveren. Volgend jaar gaat er niemand meer vrijwillig inzitten denk ik.

Verwijderd

thefox154 schreef op woensdag 11 november 2015 @ 23:17:
[...]

Kijk eens een paar pagina's terug heb ik een garage gepost die er nog een aantal op voorraad had.
Zoek me wezenloos, maar kan je post niet vinden :-)

• Ankh

Ankh

|true

Dat is een uitgebreide 14% BLE (geen Pack). Ik moet doordat ie diesel is, al een eigen bijdrage betalen.
Gister proefrit gemaakt met de 3068 SW BLP met alle opties en die is goedkoper dan de 14%+EB.
Dus die gaat het worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 12 november 2015 @ 11:11:
[...]

Zoek me wezenloos, maar kan je post niet vinden :-)
Dan moet je een cursus zoeken volgen.. ;)

thefox154 in "Keuze leaseauto - Deel 3"

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14:46
Bizzarro schreef op donderdag 12 november 2015 @ 09:45:
[...]

Geen idee hoe het er nu voor staat maar toen ik ging kijken naar de Auris begin augustus kreeg ik van de dealer te horen dat ze afhankelijk van kleur/uitvoering ruim op voorraad waren.
Begreep ook van de dealer dat bestellingen voor Toyota altijd gedaan worden bij de importeur en niet bij de dealer (was ook zo in mijn geval, bestelling bij Louwman & Parqui en uitlevering door de lokale dealer)
Heb gekozen voor de Lease Pro TS en niet de Executive omdat de laatste imo te weinig toevoegt en je ook nog eens het panorama dak kwijt raakt.
De dealer kan overigens prima vertellen welke uitvoeringen in welke kleur voorradig zijn, kwestie van vragen en ze zoeken het zo op in de computer.
Het is dat de mijne niet voor oktober geleverd mocht worden in verband met het vorige lease contract anders had ik er voor die tijd al in kunnen rijden.

Eerder kwam geluid/herrie van de CVT voorbij en daar kan ik me na anderhalve maand en een paar duizend kilometer totaal niet in vinden. Het is even wennen in het begin qua snelheidsbeleving maar als je op 'kruissnelheid' bent en fatsoenlijk omgaat met het gaspedaal (of cruise control aan hebt) is de auto tot 140 op de teller (nog niet harder gereden) ontzettend stil. Sowieso een verademing ten opzichte van de 1.8 Focus op benzine die ik voor de Auris had.
Verwijderd schreef op donderdag 12 november 2015 @ 10:57:
[...]

Er zullen vast nog wel links en rechts wat staan. Toyota zal er alles aan doen dit jaar nog zoveel mogelijk uit te leveren. Volgend jaar gaat er niemand meer vrijwillig inzitten denk ik.
Heb de auto nu anderhalve maand in bezit en zou er volgend jaar zo weer vrijwillig in gaan zitten als ik de keuze kon/moest maken.
Ben wat dat betreft ontzettend tevreden met de auto en er valt wat mij betreft helemaal niets op aan te merken.

[ Voor 29% gewijzigd door ninjazx9r98 op 12-11-2015 12:05 ]

Verwijderd

ninjazx9r98 schreef op donderdag 12 november 2015 @ 11:48:
[...]

Heb de auto nu anderhalve maand in bezit en zou er volgend jaar zo weer vrijwillig in gaan zitten als ik de keuze kon/moest maken.
Ben wat dat betreft ontzettend tevreden met de auto en er valt wat mij betreft helemaal niets op aan te merken.
Dat zal. Ik bedoel alleen te zeggen dat hij volgend jaar veel concurrentie van andere 21% modellen krijgt en dat dan de verkoopaantallen flink terug zullen lopen. De meeste rijders kiezen er nu toch voor omdat hij 14% is. Als dat argument er niet meer is stappen de meeste toch weer in een Octavia oid. Waarschijnlijk van een paar duizend per jaar naar een paar honderd. Zoals we ook gezien hebben bij de Prius hybride.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2015 12:53 ]

• Bizzarro
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:04

Bizzarro

4 uur Cup-A-Soup

ninjazx9r98 schreef op donderdag 12 november 2015 @ 11:48:
[...]

Geen idee hoe het er nu voor staat maar toen ik ging kijken naar de Auris begin augustus kreeg ik van de dealer te horen dat ze afhankelijk van kleur/uitvoering ruim op voorraad waren.
Begreep ook van de dealer dat bestellingen voor Toyota altijd gedaan worden bij de importeur en niet bij de dealer (was ook zo in mijn geval, bestelling bij Louwman & Parqui en uitlevering door de lokale dealer)
Heb gekozen voor de Lease Pro TS en niet de Executive omdat de laatste imo te weinig toevoegt en je ook nog eens het panorama dak kwijt raakt.
De dealer kan overigens prima vertellen welke uitvoeringen in welke kleur voorradig zijn, kwestie van vragen en ze zoeken het zo op in de computer.
Het is dat de mijne niet voor oktober geleverd mocht worden in verband met het vorige lease contract anders had ik er voor die tijd al in kunnen rijden.
Ik heb ook de lease pro gekozen (Royal Blue), met het "exclusive" leder pakket.
Bij mijn bestelling was er al een chassisnummer zichtbaar en locatie is op dit moment ergens in België. Waarom dat dan toch nog tot 16 dec moet duren weet ik niet (misschien voor de leerinbouw?), maar goed, ook dat is nog 2015 :).
Bij de bestelling van mijn collega was er nog geen chassisnummer, die moet dus echt nog geproduceerd worden lijkt me.

Ik heb overigens besteld bij een Louwman dealer.

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14:46
Ik meen me te herinneren dat leer geen fabrieks optie is maar achteraf 'ingebouwd' wordt. Dat zou zomaar de levertijd kunnen verklaren.
Bij mij was er overigens ook geen chassisnummer bekend (voor zover ik weet). Ik koos bij de dealer voor de Lease Pro Deep Titanium en kreeg te horen dat deze volgens de computer op voorraad was.
Vervolgens bestelling geplaatst bij onze fleet agent die dan definitieve offertes opvraagt bij twee vaste lease maatschappijen en een aantal dagen later krijg je dan te horen wie het geworden is plus een bevestiging van bestelling bij de importeur en levering via de lokale dealer.
Bestellen bij de dealer is bij ons sowieso onmogelijk en gaat altijd via de fleet agent die kennelijk een overeenkomst heeft dat bestelling van een Toyota altijd via de importeur gaat.

[ Voor 71% gewijzigd door ninjazx9r98 op 12-11-2015 13:34 ]

• The Eagle
  • Laatst online: 22:24

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Hoe er besteld wordt varieert van leasemij tot leasemij. Heb ook vaak genoeg gezien dat de leasemij wel in leaseprijs wilde zakken maar dan de auto geleverd moest worden door een bepaalde dealer. En meestal is het dan ook geen probleem als jij tegen je lokale dealer zegt dat ie contact opneemt of hij hem tegen de zelfde korting mag leveren.
Dr valt best het eea te onderhandelen hoor. Hangt alleen van de gemaakte afspraken af :)

Overigens zal je lokale dealer als ie niet mag leveren meestal vragen of ie dan wel het onderhoud mag doen. Dat levert hem meestal nog veel meer op namelijk ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:36
Ik mag nu ook mijn eigen leaseauto gaan uitzoeken. Ik kan nog op zoek gaan naar een voorraad model V40, dat is immers de auto die ik graag wilde gaan leasen vanwege de 14% bijtelling.

Aangezien ik mezelf er toch al op voor had bereid dat het dit jaar niet meer zou gaan lukken ben ik alvast verder gaan kijken en ben ik bij de nieuwe Opel Astra uitgekomen. Normaal gesproken ben ik niet zo'n hele grote fan van Opel maar de nieuwe Astra vind ik wel echt serieus mooi! De 110pk diesel doet in 2016 21% bijtelling dus dat is nog te overzien.

Voor vanmiddag een proefrit ingepland, ben benieuwd! :)

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

Een vriend van mij gaat eender deze dagen ook een Volvo V40 Business Sport proberen te regelen voor dit jaar. Het schijnt volgens hem nog mogelijk te zijn, moet je er alleen wel echt nu achteraan gaan.

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
sjorremans schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 08:25:
Aangezien ik mezelf er toch al op voor had bereid dat het dit jaar niet meer zou gaan lukken ben ik alvast verder gaan kijken en ben ik bij de nieuwe Opel Astra uitgekomen. Normaal gesproken ben ik niet zo'n hele grote fan van Opel maar de nieuwe Astra vind ik wel echt serieus mooi! De 110pk diesel doet in 2016 21% bijtelling dus dat is nog te overzien.

Voor vanmiddag een proefrit ingepland, ben benieuwd! :)
Lijkt mij ook helemaal geen verkeerde keuze. De cataloguswaarde valt waarschijnlijk best mee en met 21% komt er ook nog een prima maandbedrag uit rollen. Wanneer ik nu zou moeten kiezen zelf zou het voor mij ook wel de moeite waard zijn om ook een proefrit te gaan maken en kijken hoe hij bevalt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
En natuurlijk heel wat anders, je ziet natuurlijk hartstikke veel V40's en 308'jes rijden nu. Ook niet zo gek, veel auto voor weinig centjes elke maand! :)

Ik kom op ongeveer 30K uit maar dan zit er ook alles op en aan. Ik hoef geeneen eigen bijdrage of andere overige kosten te betalen waardoor het enigzins nog wel betaalbaar blijft.

Wel weer ruim het dubbele van wat ik nu betaal aan de voorloper (Polo 1.2TDI BL van eind 2014) maar dat heb ik er graag voor over. Mijn wederhelft vind de Polo wel prima :+
Eerlijk is eerlijk, het rijd ook helemaal niet zo verkeerd. Alleen blijft het een Polo en is het gewoon rete traag.

Die extra paar centjes heb ik daar wel voor over! :D

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredkroket
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Als je overigens niet te kieskeurig qua kleur bent (en geen bijzondere (Kinetic + Business Pack) uitvoering wilt), dan staan er nog wel een aantal nieuwe V40's D4 (dus met 190pk) uit eind 2014 bij diverse dealers die nog helemaal nieuw zijn.

Dus voor die mensen die toch nog een leuke 14% auto zoeken :)... Uiteraard is er al wel een jaar van de voordelige bijtelling verloren gegaan, dus je profiteert maar 4 jaar van 14%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kellhus
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 03-10 07:03
In januari start ik bij een andere werkgever en moet ik ook iets nieuws uitzoeken. Geen eigen bijdrage, dus wil dit keer - in tegenstelling tot bij huidige werkgever - ook privé gaan rijden in de auto. Dat zorgt er wel voor dat de cataloguswaarde belangrijk blijft en ik niet persé voor de max van mijn lease-budget wil gaan.

Een wat luxere auto is mogelijk (Audi A4/A5, Jaguar XE, BMW 330e of Lexus IS 300h), maar dan blijft het waarschijnlijk bij een business pakket (navigatie en wat sensoren) en gewoon standaard stoelen + interieur.

Optie twee zou zijn om een Mondeo of Mazda 6 te kiezen met een breed scala aan quality of life opties. Het probleem is dat ik de laatste jaren alleen maar VW gereden heb aangezien dat de enige optie was bij de huidige werkgever, waardoor ik qua referentiekader alleen een Passat of Golf Variant 'ken'. De Passat vond ik prima en als een Mondeo of Mazda 6 gelijkwaardig zijn qua comfort en wegligging, dan lijkt dat me de slimmere keuze.

Iemand ervaring met die wagens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

kellhus schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 10:02:
In januari start ik bij een andere werkgever en moet ik ook iets nieuws uitzoeken. Geen eigen bijdrage, dus wil dit keer - in tegenstelling tot bij huidige werkgever - ook privé gaan rijden in de auto. Dat zorgt er wel voor dat de cataloguswaarde belangrijk blijft en ik niet persé voor de max van mijn lease-budget wil gaan.

Een wat luxere auto is mogelijk (Audi A4/A5, Jaguar XE, BMW 330e of Lexus IS 300h), maar dan blijft het waarschijnlijk bij een business pakket (navigatie en wat sensoren) en gewoon standaard stoelen + interieur.

Optie twee zou zijn om een Mondeo of Mazda 6 te kiezen met een breed scala aan quality of life opties. Het probleem is dat ik de laatste jaren alleen maar VW gereden heb aangezien dat de enige optie was bij de huidige werkgever, waardoor ik qua referentiekader alleen een Passat of Golf Variant 'ken'. De Passat vond ik prima en als een Mondeo of Mazda 6 gelijkwaardig zijn qua comfort en wegligging, dan lijkt dat me de slimmere keuze.

Misschien een Renault Taurus?
Ik zag gisteren die auto ineens op internet, leek best een dikke bak. Weet niet wat de mensen hier er van vinden? Ikzelf heb eigenlijk helemaal niets met Franse autos, maar dit leek me toch wel mooi.

Trouwens, hierboven werd de nieuwe Astra genoemd, dat is een mooie auto geworden (ondanks dat ik inderdaad ook geen Opel fan ben). Wifi aanboord, massagestoelen met leder en Led/Matrix koplampen :D

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -En4Cer-
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15:31
Ik was ook al enige tijd aan het oriënteren voor een nieuwe leaseauto. Het maximale leasebedrag binnen onze organisatie is 750,- Dit is inclusief onderhoud en winterbanden.
Aangezien veel auto's vanaf januari in een hogere bijtellingsklasse vallen, heb ik mijn oog laten vallen op auto's die nieuw op voorraad staan zodat we snel kunnen handelen. Aangezien wij ook nog eens gebonden zijn aan auto's die binnen de VAG-groep vallen, is voor mij de keuze beperkt.

Aangezien ik een beperkt aantal km's per jaar maak, moet ik een benzinemodel kiezen.
Na veel rondgekeken te hebben en een aantal proefritten te hebben gemaakt heb ik uiteindelijk de keuze gemaakt tussen de volgende auto's:

- Audi A3 Sportback S-Line 1.4 TFSI 150pk (20% in 2015, daarna 25%)
- Seat Leon FR 1.4 TFSI 150pk (20% in 2015, daarna 25%)

Zojuist heb ik een Daytonagrijze Audi A3 besteld. Ik had verwacht dat de Seat goedkoper zou zijn, maar qua leasebedrag liggen ze erg dicht bij elkaar. Dit heeft waarschijnlijk met de hogere restwaarde van de Audi te maken. Aangezien de auto op voorraad staat krijg ik hem in december en kan ik nog profiteren van 3 jaar lang 20% bijtelling.

Afbeeldingslocatie: http://www.audi-sport.net/xf/attachments/a3_8v-jpg.33629/

[ Voor 3% gewijzigd door -En4Cer- op 13-11-2015 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KabalA!
  • Laatst online: 21:50

KabalA!

[ No-Life ]

RomeoJ schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 08:36:
Een vriend van mij gaat eender deze dagen ook een Volvo V40 Business Sport proberen te regelen voor dit jaar. Het schijnt volgens hem nog mogelijk te zijn, moet je er alleen wel echt nu achteraan gaan.
Er staan her en der inderdaad nog een aantal voorraad V40's of er zijn voor voorgeconfigureerde die nog moeten komen voor het eind van het jaar. Het is even rondbellen en/of rijden maar het kan nog wel. Ik zou er niet al te ruim tijd voor nemen in ieder geval ;)
* KabalA! verwacht zn summum half december :D

Als het niet kapot gaat, gaat het niet hard genoeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kecin schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 10:04:
[...]

Misschien een Renault Taurus?
Ik zag gisteren die auto ineens op internet, leek best een dikke bak. Weet niet wat de mensen hier er van vinden? Ikzelf heb eigenlijk helemaal niets met Franse autos, maar dit leek me toch wel mooi.

Trouwens, hierboven werd de nieuwe Astra genoemd, dat is een mooie auto geworden (ondanks dat ik inderdaad ook geen Opel fan ben). Wifi aanboord, massagestoelen met leder en Led/Matrix koplampen :D
Renault Taurus? Kan ik helemaal niks van vinden. Bedoel je niet de Talisman?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -En4Cer-
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15:31
Verwijderd schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 11:12:
[...]

Renault Taurus? Kan ik helemaal niks van vinden. Bedoel je niet de Talisman?
Taurus is een model van Ford. Ik denk dat hij inderdaad iets door elkaar haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kellhus
Die Talisman vind ik qua uiterlijk niet lelijk, maar de nieuwe Mondeo en Mazda 6 vind ik minstens zo mooi. Kijk, puur qua uiterlijk ga ik het liefst voor de Jaguar XE, maar ik twijfel gewoon erg of dat relatief kaal wel een fijne ervaring gaat zijn.

Anders maar een proefrit regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Oeps, Talisman inderdaad :D

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15:46
Ford Taurus :+ hahaha wat een grafbak is dat zeg :D

De nieuwe Astra is zeker leuk en durf te wedden dat deze goed gaat verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kellhus schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 11:19:
Die Talisman vind ik qua uiterlijk niet lelijk, maar de nieuwe Mondeo en Mazda 6 vind ik minstens zo mooi. Kijk, puur qua uiterlijk ga ik het liefst voor de Jaguar XE, maar ik twijfel gewoon erg of dat relatief kaal wel een fijne ervaring gaat zijn.

Anders maar een proefrit regelen.
Jaguar is ook wel even wat duurder (in de lease) dan een Mondeo of 6. Beetje vreemde vergelijking. Talisman ziet er inderdaad niet onaardig uit. Maar zal in de lease verhoudingsgewijs duur zijn en mensen kiezen dan wat anders denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Unknown Alien schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 11:23:
Ford Taurus :+ hahaha wat een grafbak is dat zeg :D

De nieuwe Astra is zeker leuk en durf te wedden dat deze goed gaat verkopen.
Omdat Opel het zo goed doet de laatste jaren? Zal wel redelijk mee doen maar Opel blijft maar weg zakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kellhus
Verwijderd schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 11:25:
[...]

Jaguar is ook wel even wat duurder (in de lease) dan een Mondeo of 6. Beetje vreemde vergelijking. Talisman ziet er inderdaad niet onaardig uit. Maar zal in de lease verhoudingsgewijs duur zijn en mensen kiezen dan wat anders denk ik.
Lees anders mijn post daarvoor, het gaat om het vergelijk tussen een aangeklede Mondeo of Mazda 6 vs. een kale XE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
Een kale XE zou ik niet doen, die heeft echt wel die Xenon en Audio upgrade nodig en dan zit je snel aan de 45-50K.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wvkreg schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 11:30:
Een kale XE zou ik niet doen, die heeft echt wel die Xenon en Audio upgrade nodig en dan zit je snel aan de 45-50K.
Inderdaad, en in de lease ook prijzig. Dan heb je ook een redelijk riante A4/C/3. Die XE is standaard echt kaal. Ze hebben alles gedaan om de prijs te drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kellhus
45k cataloguswaarde vind ik met 21% bijtelling wel de max qua maandelijkse lasten. Misschien is de 330e dan nog het beste alternatief, gezien diens 15% bijtelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
Maar wel een heerlijke bak om in te rijden, maar inderdaad je moet nog veel aanpassen om hem echt een topwagen te maken (stoel, verlichting, audio). Ik kwam op 52K voor een R-Sport. De andere edities zijn lang niet zo mooi als de R-Sport en ja dat is dan wel veelal uiterlijk vertoon (grill, skirts e.d). :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kellhus
En waar ben jij voor gegaan? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
http://www.audi.nl/AK2AB803
Klein gezinsautotje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
Als je het budget hebt voor een 330e, C350e of Passat GTE, zou ik een van die 3 kiezen voor 15% ipv 21% bijtelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kellhus
Die staat ook op het lijstje inderdaad, net als de Lexus IS 300h. Die bijtelling van de 330e is nog wel erg aanlokkelijk though, zeker in het karige jaar 2016.
Z___Z schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 13:16:
Als je het budget hebt voor een 330e, C350e of Passat GTE, zou ik een van die 3 kiezen voor 15% ipv 21% bijtelling.
Dat past wel ja. Maar ik kom net uit een Passat, dus wil liefst eens wat anders. C350e heb ik nog niet echt naar gekeken, zal ik doen - dank.

edit: never mind - de C350e ligt qua cataloguswaarde een stuk hoger dan de 330e, wat privé rijden minder interessant maakt.

[ Voor 64% gewijzigd door kellhus op 13-11-2015 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
Ik verwacht dat volgend jaar de C350e een stuk goedkoper wordt. Hij is dit jaar alleen maar beschikbaar als Lease Edition met redelijk veel opties die je niet echt nodig hebt. Hij is veel rijker uitgerust dan bijvoorbeeld de C220 Lease Edition.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

Z___Z schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 13:28:
Ik verwacht dat volgend jaar de C350e een stuk goedkoper wordt. Hij is dit jaar alleen maar beschikbaar als Lease Edition met redelijk veel opties die je niet echt nodig hebt. Hij is veel rijker uitgerust dan bijvoorbeeld de C220 Lease Edition.
Dat denk ik ook. De V60 PiH was in eerste instantie ook enkel als Summum leverbaar en de Outlander PHEV als InStyle uitvoering.

Mensen kiezen hem toch wel vanwege de aantrekkelijke bijtelling. Dus gewoon enkel de duurste uitvoering beschikbaar stellen om maximale marge te kunnen pakken :) Slim bekeken ;)

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
Dat verwacht ik ook inderdaad, anders heeft BMW wel het beste aanbod in de markt. De passat GTE is ook vele malen duurde. Een high exec bmw zit rond de 48k.. Toen ik zelf de passat aan het doortellen was kwam ik al dik over de 58k om hem een beetje hedendaags te maken. Deze auto zal volgend jaar ook een flinke prijsdaling moeten gaan maken. Fijn als je dat ding op de zaak gekocht kun je gelijk de eerste 10 tot 15k al gaan afschrijven omdat vw graag even de hoofdprijs wou hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:30
-En4Cer- schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 10:35:
Zojuist heb ik een Daytonagrijze Audi A3 besteld.
Lekker hoor, gefeliciteerd.

Sinds 2,5 maand rij ik ook in een Daytona grijze A3 (wel een E-Tron).
Ben er nog erg blij mee.

Je ziet ze wel veel rijden. Zeker de E-Trons nu.
Maar dat neemt er niet aan af. Blijf het een mooie wagen vinden (zeker met S-line), die lekker rijdt.

Leeg - Sinds 20180907

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
thefox154 schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 13:39:
[...]

Dat verwacht ik ook inderdaad, anders heeft BMW wel het beste aanbod in de markt. De passat GTE is ook vele malen duurde. Een high exec bmw zit rond de 48k.. Toen ik zelf de passat aan het doortellen was kwam ik al dik over de 58k om hem een beetje hedendaags te maken. Deze auto zal volgend jaar ook een flinke prijsdaling moeten gaan maken. Fijn als je dat ding op de zaak gekocht kun je gelijk de eerste 10 tot 15k al gaan afschrijven omdat vw graag even de hoofdprijs wou hebben.
Tja 10-15k afschrijven en 20-30k belastingvoordeel pakken. Is netto nog steeds interessant. Maar in het geval van een PHEV zou ik hem als ondernemer geleased hebben vanwege dit grote restwaarde risico.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vraag het me af of daar zoveel af gaat. Een kale C250 zit ook al op 47k. Met vergelijkbare opties kom je dan ook op 50k+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sNielz123
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-10 10:04
Als je niet veel om imago geeft zou ik ook voor de nieuwe Talisman gaan. Die kun je echt helemaal volhangen voor 45k met 200PK en automaat.

Qua leaseprijs valt het waarschijnlijk wel mee, is een nieuw model en dat drukt de eerste maanden de prijs meestal wel iets.

Heb zelf in een Laguna III gereden en dat was een erg fijne auto.

kijken of ik de foto mag linken:
Afbeeldingslocatie: http://www.largus.fr/images/images/renault-talisman-estate-francfort-2015-ta-02.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.largus.fr/images/images/renault-talisman-estate-francfort-2015-ta-42.jpg

[ Voor 37% gewijzigd door sNielz123 op 13-11-2015 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:33
kellhus schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 10:02:

Zowel in de xe als mazda gereden en hoewel ik de xe toffer vindt want jaguar is de mazda 6 echt een hele goede auto.

De 2.2diesel is een zeer fijne koppelrijke diesel die je lui kan rijden. Dat blok heeft meer indruk op me gemaakt dan de 180 pk diesel uit de XE.

Met de skylease + zeer goed uigerust al

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
Gisteren een proefrit gemaakt in de nieuwe Opel Astra, de 1.4 Turbo met 150pk.

Wat een auto is dat geworden zeg. Ben nooit echt een grote fan geweest van Opel maar dit nieuwe model Astra is serieus echt een hele gave bak geworden. Het suffe en duffe imago heeft ie van zich af geschud en het rijd zo volwassen, comfortabel, relaxed maar ook speels. De 150pk versie reed prima, niet heel erg snel maar wel soepel en verfijnd. Al zal ik zelf eventueel voor de 110pk diesel gaan, vanwege de 21% bijtelling.

Gelijk maar een offerte laten maken voor de volgende uitvoering:

Opel Astra 1.6 CDTI 81KW S/S Innovation
NAVI900 IntelliLink pakket 695,00
IntelliLUX adaptieve LED Matrix verlichting 1.295,00
Lichtmetalen velgen 7,5 x 17", '5-dubbelspaaks', 225/45 R17 banden 95,00
Metallic lak 695,00
Innovation + pakket 595,00

Nu hoop ik alleen dat er nog wat korting te regelen valt bij de leasemaatschappij. Bij Alphabet valt ie net buiten mijn leasebedrag, bij Directlease scheelt het een paar tientjes en valt de Astra net binnen mijn budget.

Het zijn wel boeven bij Opel dat je perse de Innovation moet nemen voor IntelliLUX verlichting. Maar wat is dat gaaf zeg! Nu ik dat heb gezien denk ik überhaupt niet eens meer na over halogeen koplampen :D

[ Voor 5% gewijzigd door sjorremans op 14-11-2015 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is er zo spannend aan die verlichting dan? Over de Talisman. Ziet er wel leuk uit, al weet ik nog niet of ik de neus zo fantastisch vind. Ook denk ik dat veel aspirant kopers toch in een Passat/Superb stappen. Voor 45k heb je daar ook een redelijk uitgerust model.

[ Voor 70% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2015 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
Gewoon continu grootlicht met een camera voor evt tegenliggers.
Niks bijzonders en andere merken hebben dit al jaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:33
shameete schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 14:11:
Led matrix is daarbij wel iets meer google maar eens of beter ga er maar eens mee rijden.
10x beter dan xenon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wd200 schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 14:16:
[...]

Led matrix is daarbij wel iets meer google maar eens of beter ga er maar eens mee rijden.
10x beter dan xenon
Adaptive LED is leuk maar tien keer beter.. ? Dat is wat overdreven denk ik. Meesturende bi Xenons vind ik prima. Zou niet 1k+ neer gaan tellen voor LED. Mijn ouders hebben LED in de A6 maar vind het niet veel meerwaarde hebben. Wellicht leuk voor de tegenliggers maar daar ga ik geen opties voor aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
Verwijderd schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 14:47:
[...]

Adaptive LED is leuk maar tien keer beter.. ? Dat is wat overdreven denk ik. Meesturende bi Xenons vind ik prima. Zou niet 1k+ neer gaan tellen voor LED. Mijn ouders hebben LED in de A6 maar vind het niet veel meerwaarde hebben. Wellicht leuk voor de tegenliggers maar daar ga ik geen opties voor aanschaffen.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik de LED in de praktijk alleen vanuit de Golf en de A3 ken en daar is dit beduidend minder dan Xenon. Meesturen in bochten dat doen ze al nie.. :'( Joepie heb je led, moet je ervoor betalen en ga je er op achteruit. De A3 gaf bijvoorbeeld een beduidend slechter lichtbeeld met LED dan mijn huidige megane of de mini.

Als je iets wil wat 10x beter is dan is er maar één optie en dat zijn laser koplampen, volgens mij vind je die momenteel alleen nog bij BMW en Mercedes. Audi levert die bij mijn weten deze alleen nog in de R8. Niet echt de gangebare leaseauto dus die sla ik maar even over of ze moeten het de laatste maanden nog veranderd hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
shameete schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 14:11:
Ik zeg ook niet dat het super bijzonder of nieuw is :) Een premium auto zoals een A3, A4, C klasse of 3 serie met halogeen koplampen vind ik gewoon goedkoop.

Het is maar wat de gek er voor geeft en ik ben bereid om daarvoor te betalen. 1K op 31K maakt me dan ook niet meer uit. Het geeft gewoon meer uitstraling naar mijn idee.

** Daarbij heb ik met de nieuwe Astra in het donker gereden en je merkt het wel degelijk. Heb zelf ook in auto's gereden met Xenon, Bi-Xenon en ga zo door maar door. De lichtopbrengst die je hiermee hebt is gewoon veel meer en veel beter i.t.t. halogeen koplampen of halogeen koplampen met LED (wat je krijgt zonder de IntelliLux)

[ Voor 32% gewijzigd door sjorremans op 14-11-2015 20:04 ]

Pagina: 1 ... 28 ... 53 Laatste

Dit topic is gesloten.