Keuze leaseauto - Deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 27 ... 53 Laatste
Acties:
  • 304.855 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fonsoy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:31
wvkreg schreef op donderdag 05 november 2015 @ 09:47:
Ah het befaamde Volvo motormanagement systeem greep in, beperkt motorvermogen op je display gezien of dergelijk? Ik herken dat nog van een S60 die ik een paar maanden heb gereden :)

Wel een keer de motor uit en aan proberen te zetten? Reset :-)
Vermoedelijk is het een instelling die gebruikt wordt bij het verschepen van de wagen. Om te voorkomen dat er tijdens het transport mee gescheurd wordt is er een limiet van 30 km/u actief. Deze limiet zijn ze vergeten te verwijderen. De motor loopt gewoon netjes, toerental loopt netjes op, auto trok prima op. Het is echt een softwareprobleem. Het gas wordt gewoon afgeknepen zodra de 30 bereikt wordt.

Lenovo W520 - i7 2720QM - 8GB DDR3 1333Mhz - 1080p - Nvidia 1000M - 9 cell accu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-08 10:41
Dat heb ik ook bij mijn Volvo. Alleen daar grijpt de begrenzer pas in bij 199km/u :'(

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 07-10 15:16
@Widow, wat een vreemde setting. 250 is gangbaar voor Duitse auto's, in Japan in 180 verplicht, en er waren ook wat Volvo's die omwille van de banden 190 deden, maar hoe kom je aan 199?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mephisteus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
t_captain schreef op donderdag 05 november 2015 @ 10:26:
@Widow, wat een vreemde setting. 250 is gangbaar voor Duitse auto's, in Japan in 180 verplicht, en er waren ook wat Volvo's die omwille van de banden 190 deden, maar hoe kom je aan 199?
Bergafwaarts op de autobahn met vol gas komt mijn D2 business ook niet verder dan 199 op de teller. Begrenst op 190 echte kilometers en een digitale grens op de 199 misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Mephisteus schreef op donderdag 05 november 2015 @ 11:07:
[...]

Bergafwaarts op de autobahn met vol gas komt mijn D2 business ook niet verder dan 199 op de teller. Begrenst op 190 echte kilometers en een digitale grens op de 199 misschien?
194 echte km's om precies te zijn ;) De S60 2.4D met 163pk liep ook bij 218km/h op de teller de begrenzer in. Volvo is nogal van vreemde begrenzingen blijkbaar.

Nog steeds erg tevreden btw met de V40 D4 van oktober 2014. 38k gereden inmiddels en geen centje pijn. Verbruik daalt ook nog steeds licht richting 1:20 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-10 08:53
Yeah, Update!

De Audi A4 zal in week 49 binnen komen. Er worden blanco plaathouders gemonteerd.

:-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredkroket
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Mephisteus schreef op donderdag 05 november 2015 @ 11:07:
[...]

Ho ho... Als je de juiste handelingen doet lukt het om voor enkele seconden 200 op het display te zien ;). Bij een bepaald viaduct moet ik zorgen dat ik naar boven nog accelererende ben, precies bovenop 199 rijd en vervolgens gaat hij bergaf 200 (maar zakt dan wel terug).

Gisteren moest er in mijn V40 wederom een half litertje olie worden bijgevuld... 15.000 km na de 30.000 km beurt. Moest voor de 30.000 km beurt ook al een keer worden gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wvkreg schreef op donderdag 05 november 2015 @ 11:46:
Yeah, Update!

De Audi A4 zal in week 49 binnen komen. Er worden blanco plaathouders gemonteerd.

:-)
En luxe platen neem ik aan? Wel zo mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-08 10:41
t_captain schreef op donderdag 05 november 2015 @ 10:26:
Geen idee, hij gaat gewoon niet harder zoals je hieronder kan zien :P ik begreep dat het iets was met de banden in verband met 14% bijtelling. Het is echt een begrenzing, je zit zo op de 190 km/u en dan kakt het vermogen ineens in.

Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/a0gnxu.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door Widow op 05-11-2015 12:39 ]

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
  • Laatst online: 04-10 08:53
Verwijderd schreef op donderdag 05 november 2015 @ 12:34:
[...]

En luxe platen neem ik aan? Wel zo mooi.
Wat is het verschil?
Dus antwoord al gehad:
Luxe platen zijn standaard bij Audi.
;)

[ Voor 14% gewijzigd door wvkreg op 05-11-2015 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

wvkreg schreef op donderdag 05 november 2015 @ 12:54:
[...]

Wat is het verschil?
Dus antwoord al gehad:
Luxe platen zijn standaard bij Audi.
;)
Dikkere letters.
Maar niet per definitie standaard, je moet wel geluk hebben met je dealer dat ze goed opletten.

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
J0YR1D3R schreef op donderdag 05 november 2015 @ 11:29:
[...]

De S60 2.4D met 163pk liep ook bij 218km/h op de teller de begrenzer in. Volvo is nogal van vreemde begrenzingen blijkbaar.
Vreemd eigenlijk. Ik schat dat een S60 met 163pk zonder begrenzing rond de 220 aan zijn top zou zitten, waarom dan die begrenzer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
t_captain schreef op donderdag 05 november 2015 @ 13:13:
[...]

Vreemd eigenlijk. Ik schat dat een S60 met 163pk zonder begrenzing rond de 220 aan zijn top zou zitten, waarom dan die begrenzer?
Al sla je me dood :) M'n vorige auto (Golf 6 1.2 TSi) liep ook bij 200 de begrenzer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Ik geloof niet dat dat een begrenzer is.

Een auto van de afmetingen en aerodynamica van een Golf VI zal met 105 pk niet verder komen dan 195 a 200 km/h.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:55

TheVMaster

Moderator WOS
Als alles goed is hoor ik morgen of ik nog stad en land mag afstruinen voor een VW Passat GTE.....erg benieuwd of mij dat nog gaat lukken... O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-10 13:30
t_captain schreef op donderdag 05 november 2015 @ 13:31:
Ik geloof niet dat dat een begrenzer is.

Een auto van de afmetingen en aerodynamica van een Golf VI zal met 105 pk niet verder komen dan 195 a 200 km/h.
Volvo heeft zelf aangegeven dat er een begrenzer inzit, er mag niet harder op de lage rolweerstand banden gereden worden, anders bestaat er het gevaar dat ze te warm worden, en daardoor uit elkaar knallen.

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Entity
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06:59

Entity

9000rpm

Jammer alleen dat ze de begrenzer er niet af halen als je besluit fatsoenlijke wielen+banden te monteren bij de dealer... Heb zelf mooie 18"ers onder de V40 D4 zitten, maar nog steeds begrensd.

Niet dat ik er vaak tegenaan loop, maar toch :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Volvo klopt, die begrenzer is bij de D4 geintroduceerd om hem op SR bandjes te mogen leveren. Verder is het vooral een commerciele feature om de specs van de D4 wat te differentieren.

De Golf heeft imho geen begrenzer. Een Polo van dezelfde bouwperiode met 180pk loopt ongeveer 225 km.h top. Met 105pk zou daar zo'n 190 van overblijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-10 09:01

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

TheVMaster schreef op donderdag 05 november 2015 @ 13:52:
Als alles goed is hoor ik morgen of ik nog stad en land mag afstruinen voor een VW Passat GTE.....erg benieuwd of mij dat nog gaat lukken... O-)
Ze zijn er nog wel :)

http://www.marktplaats.nl...ssat%20GTE&categoryId=157

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frieda
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
fonsoy schreef op donderdag 05 november 2015 @ 09:39:
Gisteren mijn nieuwe V40 in ontvangst mogen nemen!
Hij werd keurig op de zaak afgeleverd met een auto-ambulance :) Ik wilde om 16:45 wegrijden. Bij het stoplicht geef ik gas .... en ...

De auto rijdt niet harder dan 30 km/u! Ik heb nog een half uur gezocht of ik toch echt niet toevallig de begrenzer erop had staan, maar nee.
De V40 is vervolgens afgesleept, waarna ik een leen V40 mee kreeg. Toch nog thuisgekomen met een V40 dus 8)

Fijn dat ze die auto's testen van tevoren :')
Tjonge, wat een verhaal! En wat een sufferds als ze inderdaad de transportbegrenzer vergeten zijn.. is er al nieuws inmiddels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
t_captain schreef op donderdag 05 november 2015 @ 14:00:

De Golf heeft imho geen begrenzer. Een Polo van dezelfde bouwperiode met 180pk loopt ongeveer 225 km.h top. Met 105pk zou daar zo'n 190 van overblijven.
Je hebt er 1 gehad neem ik aan gezien je uitspraak? Ik wel en kan je vertellen dat het gewoon een begrenzer is. Heuvelaf kun je dat heel goed merken, je voelt hem duwen maar hij wordt gewoon tegen gehouden. In 5 en in 6, dat maakt niets uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Ze zijn er zeker nog wel, al zijn de uitvoeringen met Active Display wel wat schaars...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

TheVMaster schreef op donderdag 05 november 2015 @ 14:44:
[...]

Ze zijn er zeker nog wel, al zijn de uitvoeringen met Active Display wel wat schaars...
Yup.. anders een nieuwe voorraad GTE uit Duitsland laten importeren met de opties die je wil. Willen dealers vaak wel aan mee werken. Veel plezier met uitzoeken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
J0YR1D3R schreef op donderdag 05 november 2015 @ 14:18:
[...]

Je hebt er 1 gehad neem ik aan gezien je uitspraak? Ik wel en kan je vertellen dat het gewoon een begrenzer is. Heuvelaf kun je dat heel goed merken, je voelt hem duwen maar hij wordt gewoon tegen gehouden. In 5 en in 6, dat maakt niets uit.
Wel een GTI, niet de 1.2 TSI. Het kan best dat er een begrenzer op zit voor heuvelaf, maar de natuurlijke top op vlakke weg kan nooit veel hoger liggen. Als 180pk je aan een top van 225 helpt, dan kom je met 105 pk op een vergelijkbare auto hooguit tot 105/180 ^ 1/3 * 225 = ~190 km/h.

Die formule klopt aardig met een aantal andere datapunten (BMW 320i 170pk ~225 km/h, RX-8 192 pk ~230 km/h, 307 110pk ~ 180km/h).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
t_captain schreef op donderdag 05 november 2015 @ 14:57:
[...]
Het kan best dat er een begrenzer op zit voor heuvelaf, maar de natuurlijke top op vlakke weg kan nooit veel hoger liggen.
Dat heb ik ook nooit gezegd :) Vlakke weg haalde hij het net wel/net niet, die 199 teller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Falcon schreef op donderdag 05 november 2015 @ 14:51:
[...]

Yup.. anders een nieuwe voorraad GTE uit Duitsland laten importeren met de opties die je wil. Willen dealers vaak wel aan mee werken. Veel plezier met uitzoeken :)
Geen idee of de leasemaatschappij dat ook wil.....kan dat altijd proberen natuurlijk :+ in Duitsland staan er nog meer dan voldoende toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maks
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-09 17:54
Kom er net pas achter dat je best veel bijbetaalt voor 17" tov 16" velgen. Ben uiteindelijk voor een Clio Dynamique met GT-pakket en nog wat andere extra's (R-link, xenon, etc.) gegaan. Kan hem alleen pas in 2016 rijden, maar dat scheelt uiteindelijk 1% bijtelling dus ik ben blij :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:28
J0YR1D3R schreef op donderdag 05 november 2015 @ 14:18:
[...]

http://www.rica.nl/nieuws.php?news=78

Bovenstaande link in de gaten houden, met die tuning zou je toch zeker de 210/220 moeten kunnen halen. Een v60 D6 schijnt zo 254km/h te kunnen halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Snap ook niet zo goed waarom je zoveel comfort wil inleveren door op een B-segment auto 17" te monteren. Alleen voor de looks (je buren)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
Z___Z schreef op donderdag 05 november 2015 @ 18:24:
Snap ook niet zo goed waarom je zoveel comfort wil inleveren door op een B-segment auto 17" te monteren. Alleen voor de looks (je buren)?
Ook niet vergeten dat 17" op zo'n B-segmenter een stuk risicovoller is als je in een grote stad als Amsterdam woont met stoepranden, krappe parkeerplaatsen enz. Ik ken iemand met een ibiza op 17" die al heeeel vaak bij de kwik-fit is langsgeweest...

Natuurlijk kan je voorzichtig doen, maar geloof me, bij echte haast soms kan het anders uitpakken...

[ Voor 9% gewijzigd door Trishul op 05-11-2015 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heisenbug
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 01:41
Volkswagen heeft dus blijkbaar ook gesjoemeld met CO2 waarden. Ik ben benieuwd wat dit gaat betekenen voor de Nederlandse markt. De overheid loopt hierdoor heel wat belastinginkomsten mis.

De Belgische importeur heeft inmiddels de verkoop al opgeschort:

http://www.nu.nl/economie...wagen-schort-verkoop.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:50

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Maks schreef op donderdag 05 november 2015 @ 16:18:
Kom er net pas achter dat je best veel bijbetaalt voor 17" tov 16" velgen. Ben uiteindelijk voor een Clio Dynamique met GT-pakket en nog wat andere extra's (R-link, xenon, etc.) gegaan. Kan hem alleen pas in 2016 rijden, maar dat scheelt uiteindelijk 1% bijtelling dus ik ben blij :).
Is de Clio tegenwoordig met OEM Xenon leverbaar.. Dat is nieuw :)

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 06-10 14:17

vhal

ಠ_ಠ

Heisenbug schreef op donderdag 05 november 2015 @ 20:02:
Volkswagen heeft dus blijkbaar ook gesjoemeld met CO2 waarden. Ik ben benieuwd wat dit gaat betekenen voor de Nederlandse markt. De overheid loopt hierdoor heel wat belastinginkomsten mis.

Ik denk niet dat Pon het in zijn hoofd haalt om de verkopen op te schorten. :+ Mensen kopen leasen het toch wel, sjoemelsoftware of niet. :N Eigenlijk wel vreemd om een concern nog te steunen welke zoveel mensen heeft besodemieterd en er vooralsnog relatief goed mee wegkomt. Maar ze zullen niet de enige zijn...

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
Heisenbug schreef op donderdag 05 november 2015 @ 20:02:

Het zal wel geen invloed hebben op de bereiders, maar duur grapje voor VW als ze het verschil tussen 14 en 25% bijtelling moeten betalen aan de Nederlandse overheid. Is ook lastig te berekenen want de bijtelling is ook nog afhankelijk van de hoogte van het inkomen van de bereider.
Daarnaast natuurlijk het verschil in bpm. Vraag me af in hoeverre vw en hoever de importeur hiervoor verantwoordelijk wordt.
vhal schreef op donderdag 05 november 2015 @ 20:13:
[...]

Ik denk niet dat Pon het in zijn hoofd haalt om de verkopen op te schorten. :+ Mensen kopen leasen het toch wel, sjoemelsoftware of niet. :N Eigenlijk wel vreemd om een concern nog te steunen welke zoveel mensen heeft besodemieterd en er vooralsnog relatief goed mee wegkomt. Maar ze zullen niet de enige zijn...
Ik denk dat Pon verantwoordelijk is op het moment dat bekend is welke motoren CO2 cheat software heeft. Dus als ze dan nog verkopen....

[ Voor 25% gewijzigd door Z___Z op 05-11-2015 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maks
MisteRMeesteR schreef op donderdag 05 november 2015 @ 20:09:
[...]

Is de Clio tegenwoordig met OEM Xenon leverbaar.. Dat is nieuw :)
Yes, 499 euro :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

http://www.renault.nl/ond...soires/xenon-verlichting/

Accessoire.. Geen OEM dus. Waarschijnlijk blijf je dus de reflectoren houden ipv projectorkoplampen. Hopelijk verblind je niemand al verwacht ik wel van Renault dat dit in orde is als ze het zelf achteraf aanbieden.

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heisenbug
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 01:41
Z___Z schreef op donderdag 05 november 2015 @ 20:15:
[...]

Het zal wel geen invloed hebben op de bereiders, maar duur grapje voor VW als ze het verschil tussen 14 en 25% bijtelling moeten betalen aan de Nederlandse overheid. Is ook lastig te berekenen want de bijtelling is ook nog afhankelijk van de hoogte van het inkomen van de bereider.
Daarnaast natuurlijk het verschil in bpm. Vraag me af in hoeverre vw en hoever de importeur hiervoor verantwoordelijk wordt.

[...]

Ik denk dat Pon verantwoordelijk is op het moment dat bekend is welke motoren CO2 cheat software heeft. Dus als ze dan nog verkopen....
Ik denk ook dat qua kosten de berijders er weinig last van zullen hebben. Waar ik wel voor vrees is dat er een software update uitgebracht gaat worden om de uitstoot te verminderen. Dan kun je op je klompen aanvoelen dat je daarmee vermogen moet gaan inleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
  • Laatst online: 07-10 14:12
Vanochtend gebeld. Hoe laat wil je de auto morgen thuis ontvangen? uuhhh doe maar tussen 08:00 en 10:00. Ben wel nieuwsgierig met wat voor auto ze aankomen. Zolang de kinderwagen maar in de kofferbak past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maks
MisteRMeesteR schreef op donderdag 05 november 2015 @ 20:45:
[...]

http://www.renault.nl/ond...soires/xenon-verlichting/

Accessoire.. Geen OEM dus. Waarschijnlijk blijf je dus de reflectoren houden ipv projectorkoplampen. Hopelijk verblind je niemand al verwacht ik wel van Renault dat dit in orde is als ze het zelf achteraf aanbieden.
Aha ja ik kon gewoon aangeven dus ik stond er niet bij stil dat het niet af-fabriek was. Ik heb er zelf weinig last van natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Trishul schreef op donderdag 05 november 2015 @ 18:23:
[...]

http://www.rica.nl/nieuws.php?news=78

Bovenstaande link in de gaten houden, met die tuning zou je toch zeker de 210/220 moeten kunnen halen. Een v60 D6 schijnt zo 254km/h te kunnen halen.
Een D6 heeft standaard toch al een pk of 300? Volgens mijn berekening zou je dan al in de orde van 265, 270 km/h onbegrensd moeten rijden.

Overigens kan een "D6" nog een eind hoger in vermogen. Het drieliter blok van BMW kan al tot 380 pk ofzo, en een elektromotor komt daar nog bovenop wanneer je een hybride gaat bouwen. Gecombineerd vermogen van 500pk ligt binnen bereik. Of we zulke integraties ooit gaan meemaken, betwijfel ik echter. Met 500 pk zit je in de klasse auto's waar diesel nooit geaccepteerd zal worden, supercars en Bentleys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

t_captain schreef op donderdag 05 november 2015 @ 22:06:
[...]

Een D6 heeft standaard toch al een pk of 300? Volgens mijn berekening zou je dan al in de orde van 265, 270 km/h onbegrensd moeten rijden.

Overigens kan een "D6" nog een eind hoger in vermogen. Het drieliter blok van BMW kan al tot 380 pk ofzo, en een elektromotor komt daar nog bovenop wanneer je een hybride gaat bouwen. Gecombineerd vermogen van 500pk ligt binnen bereik. Of we zulke integraties ooit gaan meemaken, betwijfel ik echter. Met 500 pk zit je in de klasse auto's waar diesel nooit geaccepteerd zal worden, supercars en Bentleys.
De 3 liter van BMW (50d) heeft 1 cylinder en 1 turbo extra afaik.

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heisenbug schreef op donderdag 05 november 2015 @ 21:04:
[...]

Ik denk ook dat qua kosten de berijders er weinig last van zullen hebben. Waar ik wel voor vrees is dat er een software update uitgebracht gaat worden om de uitstoot te verminderen. Dan kun je op je klompen aanvoelen dat je daarmee vermogen moet gaan inleveren.
En als je een 20%/21% auto in bestelling hebt staan? En deze staat voor december of 2016 op de planning? Vraag me af of die nog komt en of je tegen die tijd nog wel in de 20/21% zit. Ik zou iig een VAG benzine in een lagere categorie dan 25 ff mijden als ik nu aan het shoppen was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Heisenbug schreef op donderdag 05 november 2015 @ 21:04:
[...]

Ik mag het niet hopen, m'n Ibiza ST (privé) heeft al niet al te veel vermogen :+ (gisteren brief van Seat gekregen dat de motor onder de foute software valt en dat er in 2016 actie wordt ondernomen).

/meer on-topic:

M'n Clio Estate staat sinds een paar weken in bestelling. Levertijd staat nu op 30 januari. Ik neem niet aan dat ik zelfs met veel geluk het ding nog eind december ontvang, i.v.m. de bijtelling van 20 naar 21%?

offtopic:
Gisteren plaats mogen nemen in de één dag oude Subaru Forrester van m'n schoonvader. 2l 4WD automaat met alles erop en eraan (kwam van een 2008 Legacy af, ook 4WD). Man man, wat een ruimte in dat ding..als ik dan in onze eigen auto's stap is dat toch wel een wereld van verschil. Met vrij lange benen zit ik in veel auto's met de stoel naar max. achteren, en met kinderen in een kinderstoel is het dan snel behelpen.

[ Voor 21% gewijzigd door Exorcist op 05-11-2015 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frieda
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 05 november 2015 @ 22:15:
[...]

En als je een 20%/21% auto in bestelling hebt staan? En deze staat voor december of 2016 op de planning? Vraag me af of die nog komt en of je tegen die tijd nog wel in de 20/21% zit. Ik zou iig een VAG benzine in een lagere categorie dan 25 ff mijden als ik nu aan het shoppen was.
ja dit vraag ik me dus ook af. mijn audi wordt in december geleverd, geen zin in een bijtellingsverhoging of een verlaging van het motorvermogen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
Of je de auto wel of niet ontvangt dit jaar doet er niet toe. De auto moet op je naam komen te staan voor 2016. Dat staat los van wel of niet de sleutel in je zak hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:32
Unknown Alien schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 07:42:
Of je de auto wel of niet ontvangt dit jaar doet er niet toe. De auto moet op je naam komen te staan voor 2016. Dat staat los van wel of niet de sleutel in je zak hebben.
Op kenteken bedoel je. de auto staat op naam van de leasemaatschappij.

Renault heeft dat truukje vorig jaar met de megane ook gedaan. Zodra er een chassis nummer bekend is kan het kenteken aangevraagd worden. Auto's die nog niet eens in NL gearriveerd waren stonden aan het eind van het jaar hadden toch allemaal al een NL kenteken. Ik neem aan dat alle importeurs wel met hun klant mee denken en dit verzinnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exorcist schreef op donderdag 05 november 2015 @ 22:32:
[...]
offtopic:
Gisteren plaats mogen nemen in de één dag oude Subaru Forrester van m'n schoonvader. 2l 4WD automaat met alles erop en eraan (kwam van een 2008 Legacy af, ook 4WD). Man man, wat een ruimte in dat ding..als ik dan in onze eigen auto's stap is dat toch wel een wereld van verschil. Met vrij lange benen zit ik in veel auto's met de stoel naar max. achteren, en met kinderen in een kinderstoel is het dan snel behelpen.
Wat vond je van de automaat in de Subaru? Jammer dat de motoren wat achterblijven. Ga binnenkort even rijden in de Outback maar ben bang dat de motor en automaat tegen gaan vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Verwijderd schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 09:19:
[...]

Wat vond je van de automaat in de Subaru? Jammer dat de motoren wat achterblijven. Ga binnenkort even rijden in de Outback maar ben bang dat de motor en automaat tegen gaan vallen.
Ik weet niet of mijn mening heel bijzonder is in deze, want ik rij vrijwel nooit in een automaat en heb er over het algemeen weinig ervaring mee. Paar weken geleden nog wel in de Mercedes van mijn vader, maar wat dat betreft vind ik die van de Subaru niet onderdoen. Schakelen gaat erg soepel. Heb alleen niet goed kunnen merken wat het ding doet met reageren als je ineens het gaspedaal intrapt, gezien het ding nieuw is en m'n schoonvader ernaast zat heb ik dat maar even gelaten voor wat het is :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Subaru heeft nauwelijks een versnellingsbak nodig om alert vooruit te komen. Hun beste oplossing is een beest van een boxer met 350 Nm van 2200 - 5600 rpm :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
t_captain schreef op donderdag 05 november 2015 @ 22:06:
[...]

Nee ik bedoel de D6 Plug-in Hybrid, met ik geloof 283pk gecombineerd in de v60. Dat is dacht ik een 4-cylinder drive-e diesel 2.0 liter motor in combo met een elektromotor.

Volgens mij heb jij het bij de D6 dan over de oudere D6 van de S60, de dikke 3.0 liter v6 diesel :9~ . Maar Volvo gaat helaas geen motoren met meer dan 4 cylinders meer maken. Je ziet dat ze hun 2.0 liter 4-cylinder steeds meer aan het oppompen zijn; ze hebben al een prototype 2.0 benzine met 3 turbo's en maximaal 450pk, net als BMW. Als ze die nou zouden zetten in die volvo concept coupe _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
Voorloop auto is gebracht....denk krijg wel een v40 oid. Zetten ze een witte Opel zafira op de oprit .. ...ppfff hahaahah wat een tank. ZEi tegen me vrouw. Kiek mop hier passen 20 kinderen in. Dusvanavondflink stampen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Laatst online: 22:36

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Dan hoop ik dat je daar geen bijtelling over hoeft te betalen, want ik gok dat die 20 of misschien zelfs 25% is .... ik heb bij mijn voorloopauto expliciet gevraagd om een model waarover ik maximaal hetzelfde (liefst minder) bijtelling hoefde te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Ja dat had ik ook .. ik heb toen gelijk LM gebeld dat ze hem weer mochten ophalen en een andere in de plaats mochten gaan zetten.

Ik begrijp dat nog steeds niet, dat kan je toch verwachten als LM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Heb ik ook wel eens gehad. Kreeg ik een Opel Meriva met 25%, terwijl de uiteindelijke auto een Fiat Punto (14%) moest worden. WTF echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
gwystyl schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 12:56:
Dan hoop ik dat je daar geen bijtelling over hoeft te betalen, want ik gok dat die 20 of misschien zelfs 25% is .... ik heb bij mijn voorloopauto expliciet gevraagd om een model waarover ik maximaal hetzelfde (liefst minder) bijtelling hoefde te betalen.
Is een auto uit de klasse die voor mij bestemd is. Zal dan vast geen 300pm mogen kosten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-10 17:16
Unknown Alien schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 13:47:
[...]

Is een auto uit de klasse die voor mij bestemd is. Zal dan vast geen 300pm mogen kosten
Dat kun je zo uitrekenen natuurlijk

Zafira is er in 20% en 25%
Goedkoopste 20% is ongeveer € 32.000
Dan ga je toch minimaal al naar zo'n € 225 bijtelling in de maand

Leeg - Sinds 20180907

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Laatst online: 05-10 16:52

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Chillz schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 14:04:
[...]

Dat hangt helemaal af van zijn inkomen, want voor mij zou die bestelbus :+ zo'n 275 per maand kosten.

Overigens is het niet ongebruikelijk hoor, dat de voorloper gewoon zomaar een auto uit dezelfde klasse is. Dus als voor de functie een C segmenter van ergens tussen de 25 en 40k gebruikelijk is, dan komt er zoeen als voorloper.

[ Voor 22% gewijzigd door AllSeeyinEye op 06-11-2015 15:17 ]

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ach ja, zal voor een maand of wat zijn. Mochten die paar tientjes echt zo'n groot verschil maken kun je ook altijd de rest van het jaar alleen zakelijk gaan rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Laatst online: 05-10 16:52

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Verwijderd schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 15:26:
Ach ja, zal voor een maand of wat zijn. Mochten die paar tientjes echt zo'n groot verschil maken kun je ook altijd de rest van het jaar alleen zakelijk gaan rijden.
Ja, mogen 'jullie' direct bij in dienst treding een auto uitkiezen? Bij mij in het bedrijf gebeurt dat doorgaans zodra er een vaste aanstelling komt, na 1 of 2 jaar dus. Tenzij er een 'bekende uit het vak' aangenomen wordt, want die krijgen gewoon direct een vaste aanstelling.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij ons hangt het een beetje van de functie af maar de meeste kunnen meteen wel wat uitzoeken ja. Vaak staat er ook nog wel iets op de parkeerplaats waar men eerst in kan rijden. En anders eerst voorloper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
AllSeeyinEye schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 15:31:
[...]

Ja, mogen 'jullie' direct bij in dienst treding een auto uitkiezen? Bij mij in het bedrijf gebeurt dat doorgaans zodra er een vaste aanstelling komt, na 1 of 2 jaar dus. Tenzij er een 'bekende uit het vak' aangenomen wordt, want die krijgen gewoon direct een vaste aanstelling.
Ik mag bij indiensttreding direct een auto bestellen....dus bij aanvang van de proeftijd... O-) maar dat is wel bijzonder. Normaal gesproken is het na afloop van de proeftijd. Overigens gaat dit natuurlijk wel om een vaste aanstelling/contract onbepaalde tijd enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Ik had een voorloopautomgedurende de proeftijd + levertijd van de zelfgekozen leaseauto.

Veel schoolverlaters en juniors komen op jaarcontracten binnen, dan zullen werkgevers wat vaker met een pool werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

AllSeeyinEye schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 15:14:
[...]
Overigens is het niet ongebruikelijk hoor, dat de voorloper gewoon zomaar een auto uit dezelfde klasse is. Dus als voor de functie een C segmenter van ergens tussen de 25 en 40k gebruikelijk is, dan komt er zoeen als voorloper.
Waarbij 'klasse' alleen gedefinieerd wordt op basis van afmetingen. Zo kun je bij een bestelde leaseauto van €48.000 een voorloopauto krijgen van €20.000. (beide categorie c en dus "gelijkwaardig"). Maar je betaalt al wel het leasetarief voor de bestelde auto.

Omdat ik met mijn leasebudget altijd één of twee categorieën kleiner kies dan wat ik zou kunnen kiezen, neem ik nooit een voorloopauto.

Voorloopauto's zijn over het algemeen de goedkopere modellen binnen de categorie. Nauwelijks te vergelijken met de premiumauto's aan de andere kant van het spectrum. Zeker niet als alleen al de opties waarmee die zijn uitgerust meer kosten dan de complete voorloopauto.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Canaria schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 16:26:
[...]

Waarbij 'klasse' alleen gedefinieerd wordt op basis van afmetingen. Zo kun je bij een bestelde leaseauto van €48.000 een voorloopauto krijgen van €20.000. (beide categorie c en dus "gelijkwaardig"). Maar je betaalt al wel het leasetarief voor de bestelde auto.

Omdat ik met mijn leasebudget altijd één of twee categorieën kleiner kies dan wat ik zou kunnen kiezen, neem ik nooit een voorloopauto.

Voorloopauto's zijn over het algemeen de goedkopere modellen binnen de categorie. Nauwelijks te vergelijken met de premiumauto's aan de andere kant van het spectrum. Zeker niet als alleen al de opties waarmee die zijn uitgerust meer kosten dan de complete voorloopauto.
Dat is ook wel flauw. Als ik een voorloopauto krijg, dan betaal ik voor de duur van de voorloopauto ook het bijbehorende tarief. Zou niet helemaal eerlijk zijn ook...maar goed dat ligt dus blijkbaar aan de werkgever...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Trishul schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 11:19:
[...]

Nee ik bedoel de D6 Plug-in Hybrid, met ik geloof 283pk gecombineerd in de v60. Dat is dacht ik een 4-cylinder drive-e diesel 2.0 liter motor in combo met een elektromotor.
Hoe je aan je vermogen komt, moet geen verschil maken voor de top. Ik lees dat de V60 D6 slechts 230 km/h loopt. Dat moet begrensd zijn, want alleen de diesel (2.0 5-cylinder) heeft al 220pk. Gegeven de maat van de auto zou dat ongeveer 235 a 240 km/h moeten opleveren. Met de elektrische boost van 60pk erbij zou 260 toch zeker mogelijk moeten zijn. Het ging over een of andere tuner die de V60 naar 255 km/h haalde ofzo, volgens mij is dat dus triviaal.
[...]

Precies. Volgens de regels van de autoverhuur is een Hyundai i30 dezelfde klasse als een Audi S3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheVMaster schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 16:05:
[...]

Ik mag bij indiensttreding direct een auto bestellen....dus bij aanvang van de proeftijd... O-) maar dat is wel bijzonder. Normaal gesproken is het na afloop van de proeftijd. Overigens gaat dit natuurlijk wel om een vaste aanstelling/contract onbepaalde tijd enzo.
Bij mijn vorige werkgever kreeg ik direct een vast contract dus kon het ook direct.
Mijn huidige werkgever ook pas bij vast contract, alhoewel ik al wel een auto kon overleggen toen ik nog geen vast contract had. inmiddels heb ik die wel. Als de intentie er is kan het vaak ook wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Voorloop auto's zijn ook vaak ook veel duurder, d.w.z. als de voorloop auto een shortlease is.
(het kan ook een pool auto zijn, dan is het niet van toepassing)
Als het wel shortlease is dan is deze veel duurder in de leasecontract dan full operational lease.
Dan is het ook meteen niet een "dikke bak" voor hetzelfde lease bedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07:07

Osxy

Holy crap on a cracker

Ik heb nu een Volkswagen Up (short-lease) als voorloper van mijn Cactus Business. Kosten voor de leasemaatschappij van die Up zijn hoger dan de cactus, oa. door benzine ipv. diesel.

Mijn bijtelling word ik ook niet heel gelukkig van om eerlijk te zijn, die up is 20% dus kost in bijtelling bijna evenveel als de cactus.

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CubicQ
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 06:08
t_captain schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 16:38:
[...]

Hoe je aan je vermogen komt, moet geen verschil maken voor de top. Ik lees dat de V60 D6 slechts 230 km/h loopt. Dat moet begrensd zijn, want alleen de diesel (2.0 5-cylinder) heeft al 220pk. Gegeven de maat van de auto zou dat ongeveer 235 a 240 km/h moeten opleveren. Met de elektrische boost van 60pk erbij zou 260 toch zeker mogelijk moeten zijn. Het ging over een of andere tuner die de V60 naar 255 km/h haalde ofzo, volgens mij is dat dus triviaal.
Toyota begrenst hun modellen max op de snelheid die ze alleen op de benzinemotor kunnen halen. Ook wel logisch, want anders haal je bijv. 220 km/h, maar rij je redelijk snel de accu leeg, en val je daarna terug naar bijv. 175 km/h. Voor de verkeersveiligheid is dat niet zo'n goed idee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Laatst online: 00:12

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Sowieso, leuk dat je zo hard kunt rijden, maar als jij in je ecovelgjes geen flinke remklauwen kwijt kunt waardoor je niet tijdig kunt remmen heb je ook een uitdaging :P

Zoals ze bij Porsche ooit bij een persconferentie vroegen: waarom begrenzen jullie je auto's niet bij 250 zoals de andere Duitse merken als BMW, Mercedes en Audi wel doen? Het antwoord: als ze nou bij de concurrent eens een fatsoenlijk remsysteem uitvinden, dan hoeft dat begrenzen ook niet meer :+

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Eagle schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 20:16:
Sowieso, leuk dat je zo hard kunt rijden, maar als jij in je ecovelgjes geen flinke remklauwen kwijt kunt waardoor je niet tijdig kunt remmen heb je ook een uitdaging :P

Zoals ze bij Porsche ooit bij een persconferentie vroegen: waarom begrenzen jullie je auto's niet bij 250 zoals de andere Duitse merken als BMW, Mercedes en Audi wel doen? Het antwoord: als ze nou bij de concurrent eens een fatsoenlijk remsysteem uitvinden, dan hoeft dat begrenzen ook niet meer :+
Haha, ja ja ze weten het mooi te brengen. Toch, wat heb je uiteindelijk aan zo hard kunnen rijden in nederland? Het is zeer tegenstrijdig... De bijtelling is hoger, je mag toch niet harder dan 130 max, de auto is duurder en dus je lease bedrag hoger bij een sterkere motor.... Moet je dat allemaal over hebben voor die extra push in de rug bij optrekken? Ja zal de echte petrolhead zeggen. Mij is het allemaal te veel inleveren voor wat je er voor terug krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Vijftien jaar geleden stond een 540i met 1600 kilo en 275pk op 16 inch velgen. dat werkte prima, voor straatgebruik althans. Circuit is een andere wereld, er zijn bijna geen straatauto's die dat qua koeling en remmen aankunnen.

Die enorme velgen en wielkasten van nu is imho door de marketingafdeling ingegeven. Stukje compensatie voor de 14% diesels, kunstnatige uitlaatgeluiden etc.

Je hoeft geen 22" Range Rover velgen te monteren om een goede rem kwijt te kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
Chillz schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 14:04:
[...]

Als ik zo naar de opties kijk op deze wel wat meer dan 32k. Maar maakt verder niet echt uit. Moet wel lachen om deze refo tank hahaha.
Is idd, 52% dus wat meer, mjahh is maar voor een maand. Geen zin om moeilijk te doen en andere auto vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen V
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-10 20:33

Jeroen V

yadda yadda yadda

Verwijderd schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 21:13:
[...]

Haha, ja ja ze weten het mooi te brengen. Toch, wat heb je uiteindelijk aan zo hard kunnen rijden in nederland? Het is zeer tegenstrijdig... De bijtelling is hoger, je mag toch niet harder dan 130 max, de auto is duurder en dus je lease bedrag hoger bij een sterkere motor.... Moet je dat allemaal over hebben voor die extra push in de rug bij optrekken? Ja zal de echte petrolhead zeggen. Mij is het allemaal te veel inleveren voor wat je er voor terug krijgt.
Jij vindt het blijkbaar niet boeiend, maar ik vind een wat krachtigere motor wel erg prettig. Je hoeft niet per se volgas te gaan bij optrekken, de souplesse en het gemak (en de bijbehorende rust) van een auto met meer vermogen is gewoon prettig. (niet dat ik er nou een dijk van een motor in heb liggen, maar 190PK en 400Nm is wel wat meer dan het gemiddelde) Verder rij ik zeer regelmatig in Duitsland, en dat is het helemaal prettig. Met dit vermogen zit je redelijk vlot op de 200, met ietsje meer dan 100PK gaat dat lastig worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22:35

Ankh

|true

Hier druk op zoek naar een nieuwe leaseauto. Mijn huidige Seat Leon is eind januari uit zijn lease.
Helaas is ons bedrijf laks waardoor deze week het contact met Leaseplan is ingeregeld voor een nieuwe auto... (had hier al eerder om gevraagd). Enige wat ze hebben is de 308SW (14%), enkel is die diesel wat buiten het normleasebedrag is. Dus dan wordt het kijken naar een voorraadmodel of nieuwe, waarbij een nieuwe auto pas in januari / februari 2016 wordt geleverd. Daarnaast verhuizen veel auto's van de 20% naar 25%... Vandaag maar eens een rondje rijden langs de dealers hier in de buurt :)

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Met Jeroen V. Het gaat niet om hard rijden, ik rijd zelfs vrij rustig. Ik hou niet zo van virtcylinders vaneege het geluid. Dus in mijn auto twee extra cylinders (en op mijn motor twee minder) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 06-10 13:26

page404

Website says no

Heeft iemand hier ervaring met flexibel leasen, meer als in een mobiliteitsregeling met de leasemaatschappij? Dat je bv normaal in een Ibiza rijdt maar voor de vakantie die bijvoorbeeld in kan ruilen voor een Mondeo Station of Audi A6?
Bestaat dat eigenlijk al wel? En zo nee, waarom nog niet? :P

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtince
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 19-06 07:24
page404 schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 11:24:
Heeft iemand hier ervaring met flexibel leasen, meer als in een mobiliteitsregeling met de leasemaatschappij? Dat je bv normaal in een Ibiza rijdt maar voor de vakantie die bijvoorbeeld in kan ruilen voor een Mondeo Station of Audi A6?
Bestaat dat eigenlijk al wel? En zo nee, waarom nog niet? :P
Bij leaseplan bestaat die mogelijkheid wel. Kan zelf in de vakantieperiode voor een paar weken (met bijbehorende bijtelling) een andere auto kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404

page404

Website says no

Xtince schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 11:31:
[...]

Bij leaseplan bestaat die mogelijkheid wel. Kan zelf in de vakantieperiode voor een paar weken (met bijbehorende bijtelling) een andere auto kiezen.
Cool. dat is wat ik zoek! Ik kan er niet veel over vinden in de site. Zijn dat individuele afspraken met jullie wagenparkbeheerder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jeroen V schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 07:47:
[...]

Jij vindt het blijkbaar niet boeiend, maar ik vind een wat krachtigere motor wel erg prettig. Je hoeft niet per se volgas te gaan bij optrekken, de souplesse en het gemak (en de bijbehorende rust) van een auto met meer vermogen is gewoon prettig. (niet dat ik er nou een dijk van een motor in heb liggen, maar 190PK en 400Nm is wel wat meer dan het gemiddelde) Verder rij ik zeer regelmatig in Duitsland, en dat is het helemaal prettig. Met dit vermogen zit je redelijk vlot op de 200, met ietsje meer dan 100PK gaat dat lastig worden...
Oh ik vind een sterkere motor zeker wel boeiend. Maar 25% bijtling over een paar duizend meer is ook boeiend. Neem de mercedes c klasse lease edition. Dat is 21% over 40k of 25% over 46k, het scheelt nogal. Voor mij vind ik dat te veel geld voor de bijtelling. Kan je ook een andere auto rijden waarbij je voor zelfde bedrag wel een krachtigere motor hebt. Klopt.(mazda 6 bijv) . Maar dan doe ik concessies want ik vind de merc veel mooier. Uiteindelijk is het een afweging tav wat je belangrijker vindt , maar dat wil niet zeggen dat ik het dus niet boeiend zou vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22:35

Ankh

|true

Toch maar even contact opgenomen met Peugeot zelf.

Had een 308 BL GT-line uitgezocht met een aantal opties. Leaseplan had aangegeven deze naar verwachting pas januari / februari te kunnen leveren. Als het goed is wordt ik nu door de plaatselijke dealer opgebeld om de mogelijkheden te bespreken. Hopelijk valt er wat te regelen dat de auto op 2015 staat en wordt uitgeleverd in 2016.

Het lijkt me dat dit mogelijk is, aangezien het nog 1 maand en 3 weken 2015 is :-)

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
Ankh schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 10:09:
Hier druk op zoek naar een nieuwe leaseauto. Mijn huidige Seat Leon is eind januari uit zijn lease.
Helaas is ons bedrijf laks waardoor deze week het contact met Leaseplan is ingeregeld voor een nieuwe auto... (had hier al eerder om gevraagd). Enige wat ze hebben is de 308SW (14%), enkel is die diesel wat buiten het normleasebedrag is. Dus dan wordt het kijken naar een voorraadmodel of nieuwe, waarbij een nieuwe auto pas in januari / februari 2016 wordt geleverd. Daarnaast verhuizen veel auto's van de 20% naar 25%... Vandaag maar eens een rondje rijden langs de dealers hier in de buurt :)
Zag van de week deze op facebook. Deze dealer heeft mij ook al eens last minute aan een auto geholpen.
Kleijssen in Almelo. Heeft in ieder geval nog wat gewilde C-klasses :P
Afbeeldingslocatie: https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xtp1/v/l/t1.0-9/12208511_1206577679369455_5263571784718712214_n.jpg?oh=8408976b145543d897630b9639b8ca95&oe=56F67A94

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06:34
page404 schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 11:35:
[...]

Cool. dat is wat ik zoek! Ik kan er niet veel over vinden in de site. Zijn dat individuele afspraken met jullie wagenparkbeheerder?
Dat heet AutoExtraPlan bij Leaseplan.

https://www.leaseplan.nl/...52-4827-9868-793cc220dfc8

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404

page404

Website says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zich niet een verkeerde deal. Vraag me wel af wat de kleine lettertjes zijn mbt reserveren. Kan me voorstellen dat je een maand voor de bouwvak geen auto meer kunt krijgen. En of je de 28 dagen ook op kunt delen in 4 of 5 periodes. Dus bv, 3 x 4 dagen ivm weekend weg en 1 x 16 voor zomervakantie. Zie nu minimaal 7 dagen staan. :)

Kost je dus 100 EUR leasebudged per maand en dan krijg je 4 weken per jaar een Opel Insigia Station oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fonsoy
  • Laatst online: 21:31
Het bleek inderdaad een auto-transportinstelling te zijn :(
De auto is 10 minuten bij de dealer geweest, waarna het alweer opgelost was.

Lenovo W520 - i7 2720QM - 8GB DDR3 1333Mhz - 1080p - Nvidia 1000M - 9 cell accu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404

page404

Website says no

Verwijderd schreef op zondag 08 november 2015 @ 14:06:
[...]

Op zich niet een verkeerde deal. Vraag me wel af wat de kleine lettertjes zijn mbt reserveren. Kan me voorstellen dat je een maand voor de bouwvak geen auto meer kunt krijgen. En of je de 28 dagen ook op kunt delen in 4 of 5 periodes. Dus bv, 3 x 4 dagen ivm weekend weg en 1 x 16 voor zomervakantie. Zie nu minimaal 7 dagen staan. :)

Kost je dus 100 EUR leasebudged per maand en dan krijg je 4 weken per jaar een Opel Insigia Station oid.
Even goed lezen. Dat leasebudget is een "potje" en het niet verbruikte deel wordt aan het einde van het jaar aan de werkgever teruggegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

page404 schreef op maandag 09 november 2015 @ 09:37:
[...]

Even goed lezen. Dat leasebudget is een "potje" en het niet verbruikte deel wordt aan het einde van het jaar aan de werkgever teruggegeven.
Euhm, nee.
Gaat u een jaar niet met de auto op vakantie? Dan blijft uw budget gewoon staan tot het volgende jaar. Zo kunt u het ene jaar op vliegvakantie en het andere jaar langer weg met de auto.
Dit is hoe het bij Leaseplan werkt. Kan bij anders LMs anders werken natuurlijk.
fonsoy schreef op maandag 09 november 2015 @ 08:02:
Het bleek inderdaad een auto-transportinstelling te zijn :(
De auto is 10 minuten bij de dealer geweest, waarna het alweer opgelost was.
Gelukkig heb je geen VAGje. Kon de sjoemelsoftware nog in de enable zitten. :)

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2015 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404

page404

Website says no

Niet verbruikt tegoed
wordt aan het einde van de looptijd uitgekeerd aan
uw werkgever. Afhankelijk van de afspraken met uw
werkgever ontvangt u dit saldo, na verrekening van
loonbelasting, retour.
O-) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

Staat einde van de looptijd, niet einde van het jaar, tenzij de looptijd een jaar bedraagt. Meestal is dit echter 3 of 4 jaar.

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaad. Tegoed is aan het eind van het jaar niet weg. Eind van het leasecontract wel wat ook wel logisch is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaMaaT
  • Laatst online: 21:04
Wellicht een stomme vraag. Volgens mij gebeurt het in DE al wel, waarom geen occasion leasen? Mag dit niet? Kan dit niet?

Je zie het nooit maar ik zou best een mooie BMW willen leasen waar "de kop al af is". Tegen een gereduceerd tarief.

[ Voor 21% gewijzigd door JaMaaT op 09-11-2015 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen V
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-10 20:33

Jeroen V

yadda yadda yadda

JaMaaT schreef op maandag 09 november 2015 @ 20:42:
Wellicht een stomme vraag. Volgens mij gebeurt het in DE al wel, waarom geen occasion leasen? Mag dit niet? Kan dit niet?

Je zie het nooit maar ik zou best een mooie BMW willen leasen waar "de kop al af is". Tegen een gereduceerd tarief.
Ik gok omdat de bijtelling op de cataloguswaarde wordt berekend, en je op die manier al snel een enorm hoge bijtelling hebt voor een tweedehands auto...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scooper
  • Laatst online: 06-10 22:17
Ik heb onlangs een Octavia uit 2014 geleased. Juist omdat de bijtelling daarop nog 14% is.

SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaMaaT
  • Laatst online: 21:04
Scooper schreef op maandag 09 november 2015 @ 20:55:
Ik heb onlangs een Octavia uit 2014 geleased. Juist omdat de bijtelling daarop nog 14% is.
Gewoon via een dealer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scooper
  • Laatst online: 06-10 22:17
Via OccassionLease van Leaseplan. Hij was niet op voorraad, maar had een verzoek ingediend voor als hij langs zou komen. En dat deed hij vrij snel!

SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul

Omdat er dan ook een enorme bres geslagen wordt in de afname van nieuwe auto's. De autoindustrie wordt op alle mogelijke manieren beschermd, ook door de overheden van betreffende landen 8) alles natuurlijk dankzij hun ijzersterke lobby.

[ Voor 4% gewijzigd door Trishul op 09-11-2015 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-10 17:16
En omdat leaseauto's zo'n beetje altijd allrisk verzekerd zijn.
Dat is niet interessant op een tweedehands.

Sowieso zal de restwaarde door afschrijving op een tweedehands gewoon niet interessant zijn voor een leasemaatschappij.
En als ze er dan achteraf weinig op kunnen verdienen, zullen ze het niet zo snel doen.

Leeg - Sinds 20180907

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chillz schreef op maandag 09 november 2015 @ 21:31:
En omdat leaseauto's zo'n beetje altijd allrisk verzekerd zijn.
Dat is niet interessant op een tweedehands.

Sowieso zal de restwaarde door afschrijving op een tweedehands gewoon niet interessant zijn voor een leasemaatschappij.
En als ze er dan achteraf weinig op kunnen verdienen, zullen ze het niet zo snel doen.
Je eerste argument slaat natuurlijk nergens op. Ten tweede gaat een lm natuurlijk niet een gebruikte auto kopen. Niet omwille van jou argument, klopt ook niet, maar omdat de historie niet bekend is vaak en omdat er gewoon niet genoeg vraag voor is. Leasen van een gebruikte kan wel maar dan zal het vaak/altijd gaan om een auto die eerder ingezet is door de lm.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2015 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154

Geen stomme vraag..

En in NL kan dit ook gewoon, alleen krijg je meestal een flinke opslag van de leasemaatschappij en zijn er maatschappijen die er niet eens aan beginnen. Ik heb nog even met een half oog naar een mooie 14% D4 gekeken, deze was in december 2014 op kenteken gekomen, alleen wordt de rekensom van de leasemaatschappij anders. En is er nog risico vanwege onbekend verleden etc. Er komt zo'n grote opslag op een leasebedrag dat je beter een nieuwe wagen kunt leasen.
Je komt dan dus inderdaad bij de ocasionlease autos uit van bijv leaseplan, of shortleases van blankert en dergelijke. Een short lease hoeft niet eens per definitie altijd veel duurder te zijn. Voor een astra gtc op 3500km per maand betaalde ik 650. Dat doet een normale leaser ook ongeveer.
Pagina: 1 ... 27 ... 53 Laatste

Dit topic is gesloten.