Keuze leaseauto - Deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 26 ... 53 Laatste
Acties:
  • 304.855 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 06-10 21:42
Verwijderd schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 21:12:
[...]
...
Het is beter dan bijvoorbeeld de honda civic hybrid (ook gereden, ramp) de cvt maakt gewoon veel toeren als je op de snelweg zit.Is inherent aan hoe een cvt werkt..
...
Euhm? Dat is helemaal niet zo. Kijk naar de A6 van voor de facelift. Daar had je een 2.0TDI+ CVT die draait 1950rpm bij 130.
Een CVT is eigenlijk een heel mooi en efficient principe. Je laat de motor gewoon draaien op zijn optimaal toerental. Bij volgas is dat het toerental van max vermogen. Vrij hoog dus. Op elke cruisesnelheid kan de motor dan naar een ideaal zuinig toerental, meestal vrij laag.
Ik ken iemand met een A6 met 2.0TDI en CVT, en die zegt dat het een hele aanpassing is tegenover een handbak. Bij het rustig accelereren geeft gaat die naar een iets hoger toerental en ga je vooruit. Eens op kruissnelheid zakt die weer. Als je volgas geeft gaat die gewoon richting de 4000rpm om daar te blijven hangen tot je in no time aan illegale snelheden zit.
In een handbak (zeker met een diesel) zet je hem in een bepaalde versnelling, geef je volgas en doet het koppel de rest. Dat is heel anders. Sommigen raken er aan gewend. Zeker mensen met een lichte voet zullen het niet direct merken tegenover een zachte conventionele automaat.

Wat ik wel jammer vind is dat het gevoel van snelheid weg is, want je motorgeluid is vrij monotoon tijdens het (al dan niet vol) gas geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Prius CVT is ontworpen voor de Japanse markt en misschien de Amerikaanse markt. Daar rijden ze niet harder dan 100 km/h. De range van de cvt is beperkt waardoor de eindoverbrenging te kort is. Hierdoor draait de motor op de snelweg op Europese snelheden te veel toeren. Het is een ontwerpkeuze, die verder niet te maken heeft met de technologie. Persoonlijk denk ik dat de cvt het beste principe is voor een automaat. Europese merken stoppen steeds meer versnellingen in de automaat, waarmee ze dus steeds dichter bij een cvt komen.
Toen ik proefritjes ging maken had ik de c-klasse met automaat gereden en daarna meteen de lexus is300h. De aandrijflijn van de lexus is gewoon zoveel beter, alleen de auto zelf is minder. Mijn ideale auto in het D-segment zou de c-klasse zijn met de aandrijflijn van de is300h.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AndRo555 schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 21:50:
[...]

Euhm? Dat is helemaal niet zo. Kijk naar de A6 van voor de facelift. Daar had je een 2.0TDI+ CVT die draait 1950rpm bij 130.
Een CVT is eigenlijk een heel mooi en efficient principe. Je laat de motor gewoon draaien op zijn optimaal toerental. Bij volgas is dat het toerental van max vermogen. Vrij hoog dus. Op elke cruisesnelheid kan de motor dan naar een ideaal zuinig toerental, meestal vrij laag.
Ik ken iemand met een A6 met 2.0TDI en CVT, en die zegt dat het een hele aanpassing is tegenover een handbak. Bij het rustig accelereren geeft gaat die naar een iets hoger toerental en ga je vooruit. Eens op kruissnelheid zakt die weer. Als je volgas geeft gaat die gewoon richting de 4000rpm om daar te blijven hangen tot je in no time aan illegale snelheden zit.
In een handbak (zeker met een diesel) zet je hem in een bepaalde versnelling, geef je volgas en doet het koppel de rest. Dat is heel anders. Sommigen raken er aan gewend. Zeker mensen met een lichte voet zullen het niet direct merken tegenover een zachte conventionele automaat.

Wat ik wel jammer vind is dat het gevoel van snelheid weg is, want je motorgeluid is vrij monotoon tijdens het (al dan niet vol) gas geven.
Dat zal allemaal wel, ik heb een honda civic hybrid, een prius (oude model) en een auris (nieuwe model) gereden en als ik 120 of meer over de snelweg ga dan zijn die motoren verre van stil. Helemaal als je heuveltje op en af gaat op een snellheid van 100-120 km/u dan moet de cvt enorm veel toeren maken om een zelfs een klein heuveltje te nemen op die snelheid. Wellicht dat het met die a6 anders is, mijn ervaring is lage snelheid: stil, hoge snelheid: herrie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 05-10 08:58
Verwijderd schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 22:24:
[...]

Dat zal allemaal wel, ik heb een honda civic hybrid, een prius (oude model) en een auris (nieuwe model) gereden en als ik 120 of meer over de snelweg ga dan zijn die motoren verre van stil. Helemaal als je heuveltje op en af gaat op een snellheid van 100-120 km/u dan moet de cvt enorm veel toeren maken om een zelfs een klein heuveltje te nemen op die snelheid. Wellicht dat het met die a6 anders is, mijn ervaring is lage snelheid: stil, hoge snelheid: herrie.
Lol me passat maakte met hoge snelheid ook herrie, bij een heuveltje schakelde die terug, bij een dotje gas om in te halen knalde die k*t dsg hem 2 versnellingen terug en dat levert met een 170pk diesel ook een hoop herrie op hoor :X .
Het is en blijft de bestuurder die niet met een cvt om kan gaan. Mensen met alleen een on/off stand in de voet moeten er van weg blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06:24

Bever!

3

Verwijderd schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 20:16:
Bedankt voor de reacties. Ik ga voor de merc. Twijfel nog over de kleur (keus, keus!) meeste die ik zie zijn grijs/zilver. Ik denk toch aan unilak wit. Met mooi stel velgen. Geen AMG. Anders is de schaap in wolfskleren helemaal compleet.
was aan het twijfelen tussen dezelfde auto's en voor de MB gegaan, bijzonder fijn rijdende auto en echt alles wat je nodig hebt zit erop. (behalve dimmende binnenspiegel) :X :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-10 08:53
Bedankt voor de reacties. Ik ga voor de merc. Twijfel nog over de kleur (keus, keus!) meeste die ik zie zijn grijs/zilver. Ik denk toch aan unilak wit. Met mooi stel velgen. Geen AMG. Anders is de schaap in wolfskleren helemaal compleet.
Welke Mercedes ga je kiezen? Type en uitvoering en opties?
Ik was erg gecharmeerd van de CLA Shooting Brake, alleen de wielbasis is A-formaat maar prachtige bak vooral met paar leuke opties (ambition etc.)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Goeie keus! (en voor de 6 geldt idem)
Ik zie dat er nog steeds de keus is tussen een C180 of een C220? Welke gaat het worden?
Kleur is persoonlijk. Ga je trouwens voor sedan of Estate?
voor de Estate vind ik zwart, wit of briljantblauw wel mooi. Ik heb nu een (veel te lang tijdelijk) witte auto gekregen. Ik vind het persoonlijk niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Begin van de week te horen gekregen dat medio 2016 het huidige huur/leasecontract afloopt. Ik mag zoals het er nu uitziet ergens rond maart / april een nieuwe leasebak uitzoeken.

Can't wait! :)

Budget 700 p/m - zo'n 30k cataloguswaarde (ongeveer).
Kun je best wat leuks voor leasen.

Heb zelf al gekeken. Leon FR / Volvo V40 D2 / Ibiza Cupra / Fiesta ST2 / Qashqai.
Keuze wordt niet echt makkelijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11:17

Griffin

Is mythical

Verwijderd schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 15:34:

Heb zelf al gekeken. Leon FR / Volvo V40 D2 / Ibiza Cupra / Fiesta ST2 / Qashqai.
Is toch nog geheel afhankelijk van hoeveel KM / Jaar het contract is en of je Benzine/Diesel moet/mag rijden. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Griffin schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 15:41:
[...]

Is toch nog geheel afhankelijk van hoeveel KM / Jaar het contract is en of je Benzine/Diesel moet/mag rijden. ;)
35000 km/jaar / 48 maanden
diesel / benzine weet ik niet uit mijn hoofd, maar volgens mij is dat vrije keus.

Dan zijn eerdergenoemde modellen haalbaar. Qashqai mag ik wss niet het Tekna model kiezen, maar wel Acenta. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 05-10 16:52

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Verwijderd schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 16:02:
[...]

35000 km/jaar / 48 maanden
diesel / benzine weet ik niet uit mijn hoofd, maar volgens mij is dat vrije keus.

Dan zijn eerdergenoemde modellen haalbaar. Qashqai mag ik wss niet het Tekna model kiezen, maar wel Acenta. :9
Ik heb het vorige Qasqai model eens proefgereden maar had m in 10 minuten weer teruggebracht. Wat een stuiterbak was dat zeg. Dat ding bleef maar schommelen.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
Begin van de week te horen gekregen dat medio 2016 het huidige huur/leasecontract afloopt. Ik mag zoals het er nu uitziet ergens rond maart / april een nieuwe leasebak uitzoeken.

ik zou dan gevoelsmatig de Volvo boven de Leon kiezen denk ik.
de ibiza en de fietsja is leuk, maar waarom een B segment auto kiezen als je blijkbaar ook in een C-segment mag rijden :)
en de qashqai rijd je 97 jarige buurman immers al in ;) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
Wie gaat er nou vrijwillig in een Qashqai rijden? Serieus :)?
De rest kan, maar waarom perse een opgefokt veulen? Meeste werkgevers keuren dat ook af trouwens. Milieu, uiterlijk etc. Succes met je keuze, het is een leaseauto geen privé racebak hou dat wel in gedachten en dus Volvo?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AllSeeyinEye schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 16:13:
[...]

Ik heb het vorige Qasqai model eens proefgereden maar had m in 10 minuten weer teruggebracht. Wat een stuiterbak was dat zeg. Dat ding bleef maar schommelen.
Hahaha, het zal sowieso proefrijden worden denk ik, maar ik zal daar dan zeker op letten. Nieuwe model blijf ik erg mooi vinden, vooral de Tekna.
shameete schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 16:23:
[...]

ik zou dan gevoelsmatig de Volvo boven de Leon kiezen denk ik.
de ibiza en de fietsja is leuk, maar waarom een B segment auto kiezen als je blijkbaar ook in een C-segment mag rijden :)
en de qashqai rijd je 97 jarige buurman immers al in ;) :P
Ibiza en Fiesta staan voornamelijk in het lijstje vanwege de fun factor. Lekker snel autootje. Ik ben nog jong, kids komen de eerste 4 jaar nog niet, denk ik. Lijken mij enorm leuke bakken om in te rijden.

Volvo is erg mooi, de Leon vind ik ook erg mooi. Volvo is denk ik meer voor de comfort, terwijl de Leon wat sportiever is, denk ik? :P

De Qashqai Tekna ziet er echt sportief uit. Die andere pakketten (Acenta en Visia) zien er minder mooi uit inderdaad. (wat een stel velgen al niet kan betekenen) :+
wvkreg schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 16:41:
De rest kan, maar waarom perse een opgefokt veulen? Meeste werkgevers keuren dat ook af trouwens. Milieu, uiterlijk etc. Succes met je keuze, het is een leaseauto geen privé racebak hou dat wel in gedachten en dus Volvo?!
Bij mijn huidige werkgever zijn ze vrij makkelijk qua keuze. Zag laatst een hele dikke Kia Rio (sport versie) van een collega, dus het mag blijkbaar wel. :D Werkgever rijdt zelf in de duurste racemonsters. :P

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2015 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
wvkreg schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 16:41:
Niks mis mee, 2011-2013 rondgereden in een Qashqai, reed echt prima.

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL
  • Laatst online: 06-10 18:17

RvL

Ja maar het is geen premium dus voor sommigen in dit topic al snel te min. Heb er persoonlijk ook naar gekeken maar ben uiteindelijk voor de Renault Kadjar gegaan.

Deze wordt medio december geleverd. Mooi op tijd want rond die tijd zit ik ook aan m'n maximaal aantal kilometers van m'n Mégane.

Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Ik zou dan toch voor een Leon of V40 gaan..een Ibiza en Fiesta zijn gewoon kleiner. Vast sneller, maar als je veel op de weg zit heb je toch meer aan degelijkheid. Een Qashqai heb ik zelf nooit in gereden maar lijkt me ook een prima auto.

Je hoeft natuurlijk ook niet aan de max. van je budget te gaan leasen; als je een leuke auto naar jouw wensen vindt en bijv. 14% is tov 21% en zelfs nog goedkoper kan dat ook meewegen.

[ Voor 10% gewijzigd door Exorcist op 29-10-2015 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G33st
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online
Exorcist schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 23:03:
[...]

Ik zou dan toch voor een Leon of V40 gaan..een Ibiza en Fiesta zijn gewoon kleiner. Vast sneller, maar als je veel op de weg zit heb je toch meer aan degelijkheid. Een Qashqai heb ik zelf nooit in gereden maar lijkt me ook een prima auto.

Je hoeft natuurlijk ook niet aan de max. van je budget te gaan leasen; als je een leuke auto naar jouw wensen vindt en bijv. 14% is tov 21% en zelfs nog goedkoper kan dat ook meewegen.
14% zal voor hem toch niet haalbaar zijn, hij mag pas volgend jaar een nieuwe auto uitzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Exorcist schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 23:03:
[...]

De Fiesta ST is daarentegen al weer 3 jaar op rij "Stuurmansauto van het jaar", dus blijkbaar rijd ie wel bijzonder goed!

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thanks guys, ik ga rond die tijd maar lekker kijken hoe alles rijdt. Ik kan nu al amper meer wachten, haha! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand hier al eens serieus naar de X-Trail gekeken? Ben je een beetje aan het rond browsen voor volgend jaar. Wil wel een keer iets anders dan een dertien in een dozijn modelletje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 08:22:
Thanks guys, ik ga rond die tijd maar lekker kijken hoe alles rijdt. Ik kan nu al amper meer wachten, haha! :)
Volgens mij komt er binnenkort ook een interieur facelift voor de Fiesta aan, dus die zou je evt nog mooi mee kunnen pakken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:30

gwystyl

Beugeltje dan maar?

@Koudekoffie: Het ligt er ook aan hoeveel kilometers je wil maken en in welke omgeving. Een stuurmansauto is leuk, maar dat betekent in mijn beleving scherpe directe besturing en vrij harde vering. Als je veel snelwegkilometers maakt kan dat nerveus betekenen, en als je veel drempels neemt veel stuiteren tegen het dak. Ik zou dus zeker een goede proefrit maken waarin je je eigen gebruiks-scenario een beetje nabootst en dan goed kan vergelijken welke auto daar het fijnst bij past. Soms maakt de uitvoering ook uit.
Een Volvo V40 heb ik eerst gereden als R-design met verlaagd onderstel. Hier vond ik de stoelen niet zo fijn (stiksels laten het sportstoelen lijken, zijn eigenlijk hetzelfe als de standaard stoelen) en ik vond hem te direct en hard. Later heb ik een Momentum gereden, en die vond ik veel fijner. Ik rijd voornamelijk snelweg en woonwijken, dus misschien is voor jou die balans heel anders.

@Association: een X-trail is toch de opvolger van de QashQai + 2? Als je de ruimte nodig hebt wel een leuke optie, anders zou ik eerder voor de normale QQ gaan. Of uit dezelfde stal de Renault Kadjar. Zelfde onderstel en techniek, maar anders vormgegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
Verwijderd schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 08:28:
Iemand hier al eens serieus naar de X-Trail gekeken? Ben je een beetje aan het rond browsen voor volgend jaar. Wil wel een keer iets anders dan een dertien in een dozijn modelletje.
Hij is de revu gepasseerd, een relatief dure auto voor wat je ervoor terug krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
Waarom zou je in een QQ gaan rijden (of welke andere SUV/MPV) als je geen kinderen hebt?
Ik zou voor een degelijke Csegment auto gaan en die B-segment auto's laten staan. Snelle auto's zijn leuk als je buiten de spits rijdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thefox154 schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 09:52:
[...]

Hij is de revu gepasseerd, een relatief dure auto voor wat je ervoor terug krijgt.
Vind je? 36k heb je hem zo'n beetje full options. Dan wel benzine - 2WD en hand. Zaken als 19"/open dakje/LED verlichting en leer zit er dan standaard op. Dus nee, duur vind ik hem niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
Verwijderd schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 10:01:
[...]

Vind je? 36k heb je hem zo'n beetje full options. Dan wel benzine - 2WD en hand. Zaken als 19"/open dakje/LED verlichting en leer zit er dan standaard op. Dus nee, duur vind ik hem niet.
Ik herriner me hele andere prijzen, zat wel naar diesel te kijken maar volgens mij zat hij ergens tussen de 45 en 50k. Dat vind ik veel geld voor een grote QQ. Ik vond hem namelijk echt heel erg aandoen als een opgeblazen versie ervan. Waar het 'vroeger' een echt opzichzelfsstaand model was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Divak
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 09:29
Wat betreft de CVT's heb ik onlangs een Lexus besteld, komt eind van het jaar.

Mijn grootste vrees bij de proefrit was ook de CVT, gezien ik veel klachten had gelezen over het gezoem van de motor op de snelweg. Mijn angst was onterecht want ik stoorde mij helemaal niet aan de motor. Ja, tijdens hard acceleren hoor je hem gaan, maar daarna verdwijnt dat alweer snel. Is mij 1000% meegevallen en ben heel erg tevreden over de bak. Het is inderdaad ook gewoon de slimste manier (is vroeger ook in de Formule 1 getest en heel snel verboden :P ).

De herrie schijnt in de facelift te zijn verholpen, prima dus. Hoe het in een Toyota of een Honda klinkt weet ik niet, maar in de Lexus zal ik mij er niet aan storen. Zeker niet in de stad, want dan waan je jezelf helemaal in een andere wereld met alle rust :P

Betreft de CT 200h, metallic 'graphite' black, schuifdak, LED-lampen en aparte antraciete 17" velgen i.v.m. de bijtelling. Als je de auto niet met 15" velgen bestelt gaat de bijtelling namelijk omhoog... De fabrieksvelgen van 15" worden in dat geval gewoon de winterbanden.

En levering op 17 december, dus prima op tijd :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gwystyl schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 09:50:
@Koudekoffie: Het ligt er ook aan hoeveel kilometers je wil maken en in welke omgeving. Een stuurmansauto is leuk, maar dat betekent in mijn beleving scherpe directe besturing en vrij harde vering. Als je veel snelwegkilometers maakt kan dat nerveus betekenen, en als je veel drempels neemt veel stuiteren tegen het dak. Ik zou dus zeker een goede proefrit maken waarin je je eigen gebruiks-scenario een beetje nabootst en dan goed kan vergelijken welke auto daar het fijnst bij past. Soms maakt de uitvoering ook uit.
Een Volvo V40 heb ik eerst gereden als R-design met verlaagd onderstel. Hier vond ik de stoelen niet zo fijn (stiksels laten het sportstoelen lijken, zijn eigenlijk hetzelfe als de standaard stoelen) en ik vond hem te direct en hard. Later heb ik een Momentum gereden, en die vond ik veel fijner. Ik rijd voornamelijk snelweg en woonwijken, dus misschien is voor jou die balans heel anders.

@Association: een X-trail is toch de opvolger van de QashQai + 2? Als je de ruimte nodig hebt wel een leuke optie, anders zou ik eerder voor de normale QQ gaan. Of uit dezelfde stal de Renault Kadjar. Zelfde onderstel en techniek, maar anders vormgegeven.
Thanks, daar heb ik zeker wat aan. Kilometers zijn inderdaad ook voornamelijk snelweg / woonwijk km's. Moet wel een beetje comfortabel rijden. Hiervoor een Audi TT gehad uit 2000 met 225pk eronder, maar daarmee totaal geen last qua comfort / hobbels of iets dergelijks. Helaas was tie een beetje duur ;(
Misschien dat ik door die TT een wat snellere bak wil, zo'n ding trekt heerlijk op. Comfort is uiteraard ook belangrijk.
Maar zoals ze boven al hebben aangegeven, het is een leasebak, geen prive raceauto :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Niet echt over mij maar ik ben nog steeds wel knetter benieuwd, de A4 van m'n Pa komt volgende week :) Niet de nieuwe nieuwe A4, maar de vorige. 150PK Diesel Automaat in S-Line (Interrieur en exterieur) in Daytonagrijs of zo. Erg benieuwd! Mooie bak om te zien iig :D
Als voorloper een vrij dikke Mercedes C, ook wel ff leuk om in te rijden :D

[ Voor 12% gewijzigd door DennusB op 30-10-2015 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
@Ries, dat komt omdat Lexus niet heeft bespaard op geluidsisolatie en daarmee vergelijkbare geluidsisolatie heeft als de Duitse auto's. Motor met CTV bak maakt alleen veel lawaai, omdat Toyota (en Honda) te weinig geluidsisolatie toepassen.

@DennusB, waarom zou je pa nu nog een oude A4 bestellen. Moet hij wel heel veel korting hebben gekregen? Ik zou de oude A4 onder de nieuwe Passat zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Z___Z schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 10:19:

@DennusB, waarom zou je pa nu nog een oude A4 bestellen. Moet hij wel heel veel korting hebben gekregen? Ik zou de oude A4 onder de nieuwe Passat zetten.
Omdat hij snel een nieuwe bak wilde hebben, de oude A4 vrij fors op de nieuwe A4 lijkt en je bijna 5k korting krijgt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

Ieder zijn ding natuurlijk, maar dan rijd je een nieuwe auto die bij aflevering al opgevolgd is door een nieuwer model.

Daarnaast schalen leasemij's nieuwe modellen vaak lager in het leasebedrag, dit wordt vaak na introductie een half jaar daarop in veel gevallen naar boven bijgesteld waardoor je juist daar nu van kan profiteren.
Dit heb ik zelf meegemaakt met mijn Passat alsmede een aantal collega's met de nieuwe C-klasse en A3 sedan.

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wvkreg schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 08:36:
[...]

Welke Mercedes ga je kiezen? Type en uitvoering en opties?
Ik was erg gecharmeerd van de CLA Shooting Brake, alleen de wielbasis is A-formaat maar prachtige bak vooral met paar leuke opties (ambition etc.)!
De C. En dan de lease edition. Dan zit je rond de 40k met de c180 en de opties die je wil standaard. Deze kan je ook niet aanpassen dus dat is inherent aan lease edition en daarom is de prijs ook veel lager. Plus maar eens dezelfde auto bij elkaar als opties je. komt dan flink hoger uit in de aanschaf. De c220 is er ook als lease ed. Maar die is meteen dik 7k duurder....en de bijtelling he... Die is met de c180 in 2016 nog in de 21%. Netto betaal je dan om en nabij de €300 en scheelt met dit jaar dan ongeveer 2 tientjes. Over de €300 wil ik niet gaan persoonlijk. Mn voorloop is minder dan de helft aan bijtelling.
De c180 is niet geweldig qua motor, maar het is voor mij de enige reele optie. Ik heb er en gereden en het is goed te doen, de auto is licht. Maar tis geen race machine, zeker niet. Hoeft voor mij ook niet.

De cla is wel krap trouwens hoor. Ik zou me 2x bedenken, helemaal als je een kleine hebt oid. De c vind ik al grensgeval m.b.t. ruimte in de koffer (1 kind van 4)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DennusB schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 10:21:
[...]

Omdat hij snel een nieuwe bak wilde hebben, de oude A4 vrij fors op de nieuwe A4 lijkt en je bijna 5k korting krijgt!
Dat zou ik ook nog wel interessant vinden, het oude model met flinke korting. Ik vind het nieuwe model zelfs minder mooi extern. Interieur is ander verhaal natuurlijk. Dat is er prima op vooruit gegaan bij de nieuwe a4. Maar de bijtelling? Die zit gok ik wel in de 25% volgend jaar dus dan moet je dit jaar is regelen.

Maar die korting he... Die zit dan niet in de bijtelling toch? Die blijft toch gewoon gelijk aan wat ooit de catalogusprijs was? Correct me if i'am wrong...

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2015 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:34

Crazy D

I think we should take a look.

Z___Z schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 10:19:
@Ries, dat komt omdat Lexus niet heeft bespaard op geluidsisolatie en daarmee vergelijkbare geluidsisolatie heeft als de Duitse auto's. Motor met CTV bak maakt alleen veel lawaai, omdat Toyota (en Honda) te weinig geluidsisolatie toepassen.
Of je dat herrie vind is dan toch echt persoonlijk want het irriteert mij werkelijk totaal niet. 120-130 is gewoon heerlijk rijden de Auris en ik heb niet het gevoel dat er een hoop geloei is.

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok offerte aanvraag is de deur uit:

Mercedes C-klasse
180cdi bluetec lease edition
Handgeschakeld

Opties

AVANTGARDE exterieur
Lichtmetalen velgen 43,2 cm (17 inch) vijf-dubbelspaaks himalayagrijs en glanzend
ZITCOMFORT PAKKET
AUDIO 20 CD met touchpad
Garmin® MAP PILOT
Touchpad
Achterbankleuning in delen neerklapbaar (40/20/40) inclusief armsteun achter
Adaptieve grootlichtassistent plus
Led-Intelligent Light System
Ruitenwisser met regensensor
Cruisecontrol met HOLD-functie en variabele snelheidsbegrenzing SPEEDTRONIC
Actieve parkeerassistent inclusief PARKTRONIC
Poolwit unilak

De vijf-dubbelspaaks himalayagrijs worden vervangen voor de 22R velgen na levering, deze komen nog bij de prijs bij op, maar hoeven niet bijgeteld te worden.
-------
€ 40.685,- (bijtelling)
€ 3.505,00 (geen bijtelling, wielen 22R)
-------
Totaal € 44,190
Bijtelling netto p/mnd €299

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2015 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:50
Vandaag bericht gehad dat mijn Mercedes C350e op tijd komt, 13 november. Te vroeg zelfs (ja, het is ook nooit goed ;) ). Ik wil hem medio december rijden, maandag eens bellen met de leasemaatschappij wat er mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Crazy D schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 15:20:
[...]

Of je dat herrie vind is dan toch echt persoonlijk want het irriteert mij werkelijk totaal niet. 120-130 is gewoon heerlijk rijden de Auris en ik heb niet het gevoel dat er een hoop geloei is.
Ben ik dus niet eens. Heb de auris ook gereden: op snelwegen is ie zeker niet stil en als er ingehaald moet worden... Wat een lawaai! Ik rij nu als voorloop auto de behoorlijk oudere renault megane estate. Die is behoorlijk underpowered, toch beter dan hybride.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
Spuitelf schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 12:21:
[...]

Wijziging gezins situatie.. hierdoor word het voor mij de komende jaren interessanter om even zelf een goedkopere auto te rijden.
Privé nóg goedkoper rijden dan een 14% Volvo V40 D4! Ben wel benieuwd wat je dan gaat rijden, veel goedkoper kan haast niet zou je zeggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
AndRo555 schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 21:50:
[...]

Ik heb ook CVT gereden, een Audi A4 2.0 uit 2003. Reed echt geweldig, maar ging nogal eens wat aan kapot. Maar comfortabel was ie zeker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12:47

ralpje

Deugpopje

Leolinedance schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 00:06:
[...]

Privé nóg goedkoper rijden dan een 14% Volvo V40 D4! Ben wel benieuwd wat je dan gaat rijden, veel goedkoper kan haast niet zou je zeggen :)
Interessanter is niet per definitie gelijk aan goedkoper natuurlijk.
Als je bijvoorbeeld (eventueel tweede) kindje verwacht en daardoor een grotere auto wilt gaan rijden kan het best interessant zijn om dat privé te doen, dat soort modellen vind je niet zo snel meer in 14% ;)

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
  • Laatst online: 09:08
[...]

D4 is 20%. D2 is 14%
ralpje schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 08:41:
[...]

Interessanter is niet per definitie gelijk aan goedkoper natuurlijk.
Als je bijvoorbeeld (eventueel tweede) kindje verwacht en daardoor een grotere auto wilt gaan rijden kan het best interessant zijn om dat privé te doen, dat soort modellen vind je niet zo snel meer in 14% ;)
Als alles goed gaat is er over x maanden bij ons een extra plek op de achterbank nodig. En de 308 sw komt daar goed van pas. 2 kids met een V40 lijtk me wat onhandig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Mochten mensen nog twijfelen : M'n pa heeft een nieuwe C-klasse gehad als voorloper van ruim 60k (automaat, 170pk diesel, sport alles). Man man, wat een vette bak. Ziet er dik uit (die LED's die blauw worden als je de auto open doet <3), en het rijd echt als een kogel. Bizar snel ook voor een 170PK blok! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
Wel een achteruitgang dan, van een nieuwe C220 naar een nieuwe oude A4 2.0 TDI...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timwijn
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 06-10 19:07
Hij wil van z'n D4 af en die is een tijd 14% geweest (nu inmiddels niet meer), en spuitelf geeft in zijn post van 28 oktober ook aan dat die van hem 14% is.
Als je mensen corrigeert wel goed doen he ;)

[ Voor 19% gewijzigd door timwijn op 02-11-2015 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000

Reinier

\o/

En andersom is de D2 ook 20% geweest :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
Wel opletten hè ;)

Vraagje aan de C350e rijders: Ik heb eens wat gelezen over een opbergnet voor de kabel(s). Dat je die er het beste bij kon nemen. Ik wist dat niet toen ik hem bestelde, maar is het de moeite hier alsnog werk van te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03:47

OMX2000

By any means necessary...

Z___Z schreef op maandag 02 november 2015 @ 19:53:
Wel een achteruitgang dan, van een nieuwe C220 naar een nieuwe oude A4 2.0 TDI...
En dit slaat op?

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey0416
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21-09 20:52
Als je goed had gelezen kreeg diegene dij hij bedoeld een nieuwe mercedes C, voor een paar weken als voorloper op de "oude" A4 die ze aangekocht hadden. Dus straks gaan ze terug van de C naar de A4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000

OMX2000

Jeffrey0416 schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 04:14:
[...]

Als je goed had gelezen kreeg diegene dij hij bedoeld een nieuwe mercedes C, voor een paar weken als voorloper op de "oude" A4 die ze aangekocht hadden. Dus straks gaan ze terug van de C naar de A4.
Dat vermoeden had ik al. Maar hij heeft het nu tegen iemand die enthousiast is over de auto van zijn vader!

"Wat vind je vader ervan." Of "heeft je vader nu geen spijt" lijkt me dan meer gepast. 'tuurlijk, tact is ver te zoeken in deze topic. Maar dan nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
Niet op jou :)

Nieuwe A4, 3 of C kiezen is gewoon een kwestie van smaak. Nieuwe C of oude A4 is een kwestie van budget denk ik. Persoonlijk zou ik eerder een nieuwe Passat of Mondeo nemen boven de oude A4.
OMX2000 schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 06:58:
[...]

Dat vermoeden had ik al. Maar hij heeft het nu tegen iemand die enthousiast is over de auto van zijn vader!

"Wat vind je vader ervan." Of "heeft je vader nu geen spijt" lijkt me dan meer gepast. 'tuurlijk, tact is ver te zoeken in deze topic. Maar dan nog.
Ik zou de oude A4 nog wel kiezen boven de nieuwe A3, dus als hij geprijsd is als een A3 dan is het zeker nog wel een aardige keuze.

[ Voor 42% gewijzigd door Z___Z op 03-11-2015 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000

OMX2000

Z___Z schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 08:38:
[...]

Niet op jou :)

Nieuwe A4, 3 of C kiezen is gewoon een kwestie van smaak. Nieuwe C of oude A4 is een kwestie van budget denk ik. Persoonlijk zou ik eerder een nieuwe Passat of Mondeo nemen boven de oude A4.
Eens wat betreft Passat of Mondeo. Oude A4 zal nu wel heeel gunstig geprijsd zijn. Blijft een degelijke auto.

Meanwhile is de verwachte levertijd van mijn Audi A4 Avant week 49, in productie in week 46. Dus het komt snel dichterbij! :)))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
Ai, ik heb nog niks gehoord over de A4 :)
Maar komt goed, en echt liever een A3 Limo of A4 dan een Passat of Mondeo hoor. Afhankelijk wel van opties natuurlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wvkreg schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 09:51:
Ai, ik heb nog niks gehoord over de A4 :)
Maar komt goed, en echt liever een A3 Limo of A4 dan een Passat of Mondeo hoor. Afhankelijk wel van opties natuurlijk!
Krijg de indruk dat je nog liever een A1 rijdt dan een D-segment auto van een niet premium merk. Prima hoor, maar je hoeft het niet om de tien posts te melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
Nee Passat rij ik net zoveel als Audi. Maar als ik mag kiezen is het niet moeilijk, lijkt me zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Nou ik ga straks ook bekijken of ik niet beter prive kan rijden.
Het punt is dat je niet alleen je 14% bijtelling wint, maar daarnaast mijn leasebedrag...

Mijn 14% Focus kost misschiehn maar 160 euro netto per maand aan bijtelling, maar daarnaast 700 euro aan leasebedrag...

Dus het inleveren van mijn Focus, levert me naast de 160 netto, ook nog eens 700 bruto op per maand, waar je weer 0,19 euro netto uit kunt halen voor de zakelijke kilometers.

Dus stel ik heb 50 kilometer enkele reis = 100 zakelijke km per dag. Uitgaande van 45 volle werkweken per jaar:
(100*5*45) \12= 1875 zakelijke kilometers per maand gemiddeld.
1875*19 cent = 355 euro netto per maand uit de 700 bruto.
Blijft er over 700-355=345 euro bruto, waar wél belasting over betaald moet worden.
345*0,48 (52% belasting) = 165 euro netto

Daarnaast betaal ik dus nu 160 euro netto aan bijtelling, maar dat is straks met de nieuwe percentages eerder richting de 300 euro netto

Resumé:

Huidige situatie:
Als ik nu met 14% voor 680 (355+165+160) euro per maand een auto kan rijden. Dan kan ik beter zelf gaan rijden i.p.v. leasen.

Vanaf 2017:
Als straks voor 820 (355+165+300) euro per maand een auto kan rijden. Dan kan ik beter zelf gaan rijden i.p.v. leasen.

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
dfrenner schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 12:05:
[...]

Het punt is dat je niet alleen je 14% bijtelling wint, maar daarnaast mijn leasebedrag...

Mijn 14% Focus kost misschiehn maar 160 euro netto per maand aan bijtelling, maar daarnaast 700 euro aan leasebedrag...

Dus het inleveren van mijn Focus, levert me naast de 160 netto, ook nog eens 700 bruto op per maand, waar je weer 0,19 euro netto uit kunt halen voor de zakelijke kilometers.

Dus stel ik heb 50 kilometer enkele reis = 100 zakelijke km per dag. Uitgaande van 45 volle werkweken per jaar:
Blijft er over 700-355=345 euro bruto, waar wél belasting over betaald moet worden.

Daarnaast betaal ik dus nu 160 euro netto aan bijtelling, maar dat is straks met de nieuwe percentages eerder richting de 300 euro netto

Resumé:

Huidige situatie:
Als ik nu met 14% voor 680 (355+165+160) euro per maand een auto kan rijden. Dan kan ik beter zelf gaan rijden i.p.v. leasen.

Vanaf 2017:
Als straks voor 820 (355+165+300) euro per maand een auto kan rijden. Dan kan ik beter zelf gaan rijden i.p.v. leasen.
Yes volgens mij helemaal correct. Die berekening had ik ook zitten maken, of in hoger perecentage leasen of een lexus is250 prive aanschaffen. Rekensom sloeg door in voordeel bij privé aanschaf.
Of je moet een belachelijk hoog afschrijvings/onderhoudsbedrag rekenen. Die pech kun je natuurlijk hebben en dat is ook de enige gok.

In de 14% wint de lease het, dus uiteindelijk geleast maar als ik volgend jaar voor de keuze had gestaan had ik een mooie is250 gekocht :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is wel heel erg afhankelijk van persoonlijke situatie, en werkgever moet ook willen. Daarnaast kun je voor EUR 820,- denk ik nog steeds niet echt een vergelijkbare auto rijden. Ook weer afhankelijk van situatie natuurlijk. Als je amper zelf prive rijdt dan is het een ander verhaal. Maar dan kun je sowieso beter aan zakelijk rijden. Persoonlijk zou ik niet snel switchen. Het comfort en gemak is mij meer waard dan eventueel 100 EUR per maand besparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Verwijderd schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 13:41:
Is wel heel erg afhankelijk van persoonlijke situatie, en werkgever moet ook willen. Daarnaast kun je voor EUR 820,- denk ik nog steeds niet echt een vergelijkbare auto rijden. Ook weer afhankelijk van situatie natuurlijk. Als je amper zelf prive rijdt dan is het een ander verhaal. Maar dan kun je sowieso beter aan zakelijk rijden. Persoonlijk zou ik niet snel switchen. Het comfort en gemak is mij meer waard dan eventueel 100 EUR per maand besparen.
Ik hoef ook geen vergelijkbare auto, ik zou prive nooit een nieuwe auto kopen, altijd één waar de kop vanaf is.

Daarnaast heb je nooit meer last van de leasejankerts die maar klagen over dat je goedkoper uitbent dan zij en vervolgens alleen naar bijtelling kijken 8)7

Ik krijg nu al het restant budget uitgekeerd, dus mijn werkgever wil al jaren...

Denk jij dat er veel mensen zijn die 800+ per maand aan hun auto uitgeven!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dfrenner schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 13:49:
[...]

Ik hoef ook geen vergelijkbare auto, ik zou prive nooit een nieuwe auto kopen, altijd één waar de kop vanaf is.

Daarnaast heb je nooit meer last van de leasejankerts die maar klagen over dat je goedkoper uitbent dan zij en vervolgens alleen naar bijtelling kijken 8)7

Ik krijg nu al het restant budget uitgekeerd, dus mijn werkgever wil al jaren...

Als men goed rekent? Ja, denk ik wel ja. Daarnaast, die 820 van je is natuurlijk ook nog wel te drukken. Je kunt een auto van 25k leasen met 21% en overgebleven budget laten uitkeren. Kom je echt wel wat lager uit. Maar goed, verder niet echt relevant voor dit topic.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2015 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:18
[...]

Resumé:

Huidige situatie:

Vanaf 2017:
Als je nu ook de volgende onderdelen in je calculaties meeneemt wordt je berekening pas echt interessant: prive kilometers, afschrijving, wegenbelasting, verzekering, onderhoud.

Zo heel veel blijft er van die € 325,- dan ook niet meer over. Mijn kwaliteit van leven wordt niet beter
als ik +/- € 100,- per maand zou besparen, maar wel in een oudere auto rij, met ook meer zorgen.

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
Kijk maar eens op de ANWB site hoeveel een 2e hands auto kost. Als je 35k per jaar rijd met 100 km/dag woon werk plus nog je prive kilometers. Veel mensen weten niet hoeveel een auto kost. Ze kijken alleen naar de mrb, verzekering en brandstof en vergeten onderhoud, onvoorzien onderhoud, banden en belangrijkste kostenpost de afschrijving. Die laatste is ook bij een auto van 3-4 jaar oud nog heel hoog. Een auto van meer dan 8 jaar oud is imho niet meer te vergelijken met een nieuwe auto. Schrijft dan misschien niet zoveel meer af, maar je weet nooit wanneer je weer iets moet vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timwijn
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 06-10 19:07
[...]

Leuke houding voor in dit keuze lease auto topic ;) [/sarcasm]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogje
  • Niet online
[...]

.
Volgens gaan de werkgeverslasten ook nog van dat bedrag af...en daarna nog eens jouw inkomstenbelasting. Plus het feit wat Strider aanhaalt.

En als je opdracht ineens afloopt en je nieuwe opdracht 200km per dag zakelijk is? Dan ga je niet genoeg aan je budget hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Per 1 januari een nieuwe baan met leas auto. Eerst eentje uit de pool maar als die af is mag ik er 1 uit kiezen uit de cat 2a. Nog geen idee wat het precies inhoudt maar zou de grote van golf variant zijn. Ik ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Laatst online: 08:56

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Leuk vooruitzicht maar zou eest maar eens kijken hoe lang die poolauto nogmoet. Dikke kans dat dat meer dan een half jaar is. Anders is het vaak praktischer om het ding eerder terug te geven aan de leasemij (en de vertrekkende medewerker het restbedrag in rekening te brengen).

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
[...]

Resumé:

Huidige situatie:

Vanaf 2017:
Als je ondernemer bent klopt dat helemaal ja :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Oogje schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 20:03:
[...]
En als je opdracht ineens afloopt en je nieuwe opdracht 200km per dag zakelijk is? Dan ga je niet genoeg aan je budget hebben ;)
Kilometervergoeding is niet begrensd tot het leasebudget.
Als je netto kilometervergoeding hoger is dan het leasebudget, krijg je natuurlijk meer uitbetaald. Er blijft alleen niets meer over om bruto te laten uitkeren :+

Maar dat wil niet zeggen dat het gunstig is, want de afschrijving gaat sneller, je auto heeft meer onderhoud nodig etc.

Sowieso is €0,19 netto erg weinig. Voor woon-werkverkeer is het redelijk, maar aan zakelijke kilometers zit vaak een ander tarief. Bijvoorbeeld €0,19 netto + €0,15 bruto. Dat mist bijna altijd in regelingen die binnen een bedrijf naast een leaseregeling bestaan.

Bij een voormalige werkgever was de regeling wel hetzelfde (€0,19 netto per kilometer en eventueel resterend mobiliteitsbudget werd bruto uitgekeerd) maar het mobiliteitsbudget was ruim 100 euro lager dan het leasebudget. Verder konden leaserijders wél parkeerkosten en veer/tol declareren naast het leasebudget, terwijl dat bij medewerkers met een eigen auto inbegrepen was in het mobiliteitsbudget.

Het klinkt heel leuk, zo'n aardig nettobedrag vrij uit te geven aan vervoer en ik heb er ook even aan gedacht toen ik voor de keuze stond, maar ik wilde niet dat opdrachten verder van huis naast een langere reistijd ook nog eens financieel nadeel zouden opleveren. Ook vind ik een gebruikte auto niet gelijkwaardig aan een nieuwe die helemaal naar wens geconfigureerd is. Maar goed, ik had niet de wens om te besparen op vervoer of om zo voordelig mogelijk te rijden. Liever wat meer luxe, comfort en een vooraf vastgesteld bedrag in plaats van onbekende en wisselende kosten. Ik werk er met veel plezier voor tenslotte.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
timwijn schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 20:01:
Leuke houding voor in dit keuze lease auto topic ;) [/sarcasm]
Denk dat je hem verkeerd om begrijpt.

Ik bedoel de jankerts die altijd klagen dat leaserijders een leaseauto krihjgen en dat de bijtelling niet hoog genoeg kan zijn ;)
Oogje schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 20:03:
Volgens gaan de werkgeverslasten ook nog van dat bedrag af...en daarna nog eens jouw inkomstenbelasting. Plus het feit wat Strider aanhaalt.
Werkgeverslasten gaan er niet meer vanaf.
Inkomstenbelasting wel, maar natuurlijk niet over de 19 cent per zakelijke kilometer, die is vrijgesteld van loonheffing...
200 per dag:
(200*5(dagen)*45(werkweken per jaar) ) /12 maanden = 3750 zakelijke kilometers per maand
3750*19cent = 712 euro netto. Ik denk dat dit gemaximaliseerd is op het leasebudget van 700.

Dus:
Met huidige 14%:
700+160=860 netto

Vanaf 2017:
700*300=1000 netto

Kan ik voor 1000 euro per maand een auto rijden, maar dan wel 45k op jaarbasis = wat prive = 55.000km per jaar?

Het nadeel is voornamelijk dat ons leasebedrag ex brandstof is en je krijgt natuurlijk alleen een tankkaart bij een leaseauto... Dus ga je prive rijden, dan verlies je de brandstof erop...

Ik ga eerst in 2017 maar eens kijken of de 14% focus nog een jaar verlengd kan worden en daarna kijken we in 2018 wel weer verder ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:33

JT

VETAK y0

Ik heb nu enige tijd tijdelijk een 308SW ipv een Focus. Ik zal de plussen eens opsommen:

308SW
[list]
• Ruimer in breedte (en denk ook lengte) qua interieur en achterbak. Achterbank heb ik nog niet geprobeerd :P
• 130pk is een welkome extra tov de 105 van de Focus
• Koppelt beter dan de Focus, Focus heeft een aan/uit koppeling...
• Marginaal comfortabeler qua vering
• Panorama dak leuk (maar meerwaarde beperkt omdat deze niet open kan

Focus station
  • Minder windlawaai, verschil is vooral merkbaar op de snelweg. Bij m'n Focus maakt 130 of 160 weinig uit, de 308SW maakt dan duidelijk meer windgeluid.
  • Bediening vind ik veeeeel fijner dan dat trage touchscreen waarbij je van radio naar verwarming moet schakelen om uberhaupt iets met de verwarming te kunnen doen en je onderhand lang je ogen van de weg hebt
  • Ik vind een digitaal display voor snelheid naast je klok echt overkill, dat heeft Ford beter bij elkaar. Daar zit een LCD schermpje tussen de klokken die rij-informatie weergeeft (huidig verbruik, gemiddeld verbruik, CC snelheid enz.)
  • Stuurt beter (308 was niet slecht maar de Focus is iets beter en de ESP grijpt niet zo grof in)
  • Schakelt beter (geen Franse hakerige bak ;) )
  • Bagagedekmechanisme werkt beter
  • Meer opbergruimte in interieur voorin (ook al mis ik een plek om de telefoon neer te leggen)

[ Voor 3% gewijzigd door JT op 04-11-2015 09:39 ]

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11:17

Griffin

Is mythical

Moet je wel je lease bedrag bruto uitgekeerd krijgen, en dat is lang niet bij alle werkgevers zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
JT schreef op woensdag 04 november 2015 @ 09:33:
Ik heb nu enige tijd tijdelijk een 308SW ipv een Focus. Ik zal de plussen eens opsommen:

308SW
[list]
• Ruimer in breedte (en denk ook lengte) qua interieur en achterbak. Achterbank heb ik nog niet geprobeerd :P

Focus station
  • Minder windlawaai, verschil is vooral merkbaar op de snelweg. Bij m'n Focus maakt 130 of 160 weinig uit, de 308SW maakt dan duidelijk meer windgeluid.
  • Bediening vind ik veeeeel fijner dan dat trage touchscreen waarbij je van radio naar verwarming moet schakelen om uberhaupt iets met de verwarming te kunnen doen en je onderhand lang je ogen van de weg hebt
  • Ik vind een digitaal display voor snelheid naast je klok echt overkill, dat heeft Ford beter bij elkaar. Daar zit een LCD schermpje tussen de klokken die rij-informatie weergeeft (huidig verbruik, gemiddeld verbruik, CC snelheid enz.)
  • Stuurt beter (308 was niet slecht maar de Focus is iets beter en de ESP grijpt niet zo grof in)
  • Meer opbergruimte in interieur voorin (ook al mis ik een plek om de telefoon neer te leggen)
Nice.

En kosten verschil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
[...]

Ik ga nu leasen en stop met prive.

Ik reed een BMW 320D high exec. Deze kost me pm € 670 . Dat zijn alle kosten. Dus ook afschrijving. Op basis van 30K KMs pj.

Niet nieuw gekocht, maar met 65K op de teller.

Ja je rijdt niet nieuw, maar qua auto een STUK beter dan ik kan leasen. Verschil in lease zonder gekke reparatie kosten is € 250 pm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Canaria schreef op woensdag 04 november 2015 @ 00:04:
Het klinkt heel leuk, zo'n aardig nettobedrag vrij uit te geven aan vervoer en ik heb er ook even aan gedacht toen ik voor de keuze stond, maar ik wilde niet dat opdrachten verder van huis naast een langere reistijd ook nog eens financieel nadeel zouden opleveren. Ook vind ik een gebruikte auto niet gelijkwaardig aan een nieuwe die helemaal naar wens geconfigureerd is. Maar goed, ik had niet de wens om te besparen op vervoer of om zo voordelig mogelijk te rijden. Liever wat meer luxe, comfort en een vooraf vastgesteld bedrag in plaats van onbekende en wisselende kosten. Ik werk er met veel plezier voor tenslotte.
Ja wat ook wel kriebelt is dat collega's nu een nieuwe Mondeo hebben besteld... Erg leuke auto die blijkbaar binnen budget valt ;)

Maar goed eerst maar 2017 afwachten en eventueel verlengen naar 2018...
Focus is absoluut geen straf, maar 4/5 jaar is wel erg lang ;)

Ik kan ook een klasse kleiner gaan rijden en dan bijvoorbeeld maar een jaar. Dan zou het waarschijnlijk een fabia combi worden...
JT schreef op woensdag 04 november 2015 @ 09:33:

308SW
[list]

Focus station
Tja dat de Focus beter stuurt was geen verassing. Is denk ik zo'n beetje het beste in zijn klasse...
Maar de koppeling is wel een zwak punt bij de Focus. En de motor begin ik ook wel eens zat te worden (lawaaiig en slechts 105pk). Achterin is hij niet bijster ruim, maar eigenlijk moet je dan ook wel naar een D segmenter...
Griffin schreef op woensdag 04 november 2015 @ 09:38:
Moet je wel je lease bedrag bruto uitgekeerd krijgen, en dat is lang niet bij alle werkgevers zo.
Klopt, toevallig bij ons het geval, anders is het idd geen vergelijk.
Unknown Alien schreef op woensdag 04 november 2015 @ 09:57:

Ik reed een BMW 320D high exec. Deze kost me pm € 670 . Dat zijn alle kosten. Dus ook afschrijving. Op basis van 30K KMs pj.

Ja je rijdt niet nieuw, maar qua auto een STUK beter dan ik kan leasen. Verschil in lease zonder gekke reparatie kosten is € 250 pm.
Huh, waarom stop je met prive als je een betere auto kunt rijden en minder kosten hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Moet je zelf even kijken wat het kost ;) Ik zit nog in m'n shortleaseperiode dus heb me niet bezig gehouden met de kosten. Ook niet aangezien de 308 een leenauto nu is.
dfrenner schreef op woensdag 04 november 2015 @ 10:03:
[...]

Tja dat de Focus beter stuurt was geen verassing. Is denk ik zo'n beetje het beste in zijn klasse...
Maar de koppeling is wel een zwak punt bij de Focus. En de motor begin ik ook wel eens zat te worden (lawaaiig en slechts 105pk). Achterin is hij niet bijster ruim, maar eigenlijk moet je dan ook wel naar een D segmenter...
[/quote]
Vind de motor van de 308 qua geluid niet veel beter. En als je echt de laatste cm's nodig hebt dan moet je een 308 nemen maar zolang ik dat niet nodig heb verkies ik de Focus :P

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
Unknown Alien schreef op woensdag 04 november 2015 @ 09:57:
[...]

Heb je hem al verkocht? Ik ben benieuwd naar je kosten berekening. Afschrijving zal zo'n 300 euro/maand zijn, MRB 120, dan moet je brandstof verzekering en onderhoud kunnen betalen van 250 euro/maand. Lijkt me een beetje weinig.
Ik zou de 308 alleen boven de focus kiezen omdat die 14% bijtelling heeft. Als ze beide 20% zijn zou ik never nooit voor de 308 gaan (mening).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Z___Z schreef op woensdag 04 november 2015 @ 10:07:
[...]

Heb je hem al verkocht? Ik ben benieuwd naar je kosten berekening. Afschrijving zal zo'n 300 euro/maand zijn, MRB 120, dan moet je brandstof verzekering en onderhoud kunnen betalen van 250 euro/maand. Lijkt me een beetje weinig.
Hij zal neem ik aan een paar honderd vergoeding krijgen. Zo'n auto kost tegen de 1000 EUR per maand aan kosten volgens een korte bocht berekening van de ANWB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 05-10 23:25
[...]

[...]
Inderdaad. Een 320d HE zal nieuw rond de 50k zitten, enkele jaren en 65.000 km verder nog op 25k. Als je dan een jaar of drie rijdt en de kilometerstand naar 155.000 brengt, moet je blij zijn als hij nog 10 a 12k opbrengt. Dan zit je aan een afscrhijving tussen 350 en 400 euro per maand. 120 voor de belasting, 60 voor de verzekering (75% no-claim).
Stel dat je voor 1.20 per liter tankt en je rechtervoet goed beheerst (1:20), dan gaat er al 150 euro per maand op aan brandstof. Jaarlijks een grote beurt van 500 euro, om het jaar een set banden van 800 -> 75 per maand aan die posten. Ik kom op een rekening rond de 800 euro per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

[...]

Ik zou de 308 alleen boven de focus kiezen omdat die 14% bijtelling heeft. Als ze beide 20% zijn zou ik never nooit voor de 308 gaan (mening).
Same here. Maar het gaat mij een beetje ver om te zeggen dat de 308 een kutbak is :P De motor van de 308 in de Focus zou de Focus wel af maken...

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
[...]

Verzekering WA+ (inzittende/rechtsbijstand etc etc erbij) € 59,00
Wegenbelasting € 115,00
Afschrijving € 170,00
Brandstof woon/ werk per 4 weken € 160,00
Onderhoudt € 50,00 ( standaard onderhoudt AKA kleine/grote beurt) banden en andere reparaties niet eens meegerekend. Achterbanden zijn 18/35/255 RF. Kosten 250 p/st en doe daar 50K Kms mee. Aanschaf winterbanden+velgen ook niet meegerekend)
prive brandstof pm € 100 of meer.

Ik rij 30K pj. Hier is de afschrijving op gebaseerd. Onze vorige BMW had dezelfde afschrijving. Deze kosten heb ik overgenomen.

Dus € 650 kosten bmw. Vergoeding werkgever was € 200 netto pm.

Dus blijft er 450 eigen kosten over. En de 308 sw kost me 200 pm.

Leasen is dus 250 euro voordeliger. En wordt meer bij grote reparaties. En de kosten bij BMW kunnen best oplopen als je pech hebt

Ik heb vrij krap gerekend qua kosten wat het ons gaat schelen PM, want ik wil mezelf niet rijk rekenen. Boven de 200 euro besparen was voor mij de grens om te gaan voor een lease. Dus alles extra wat het me toch gaat besparen is meegenomen.

[ Voor 9% gewijzigd door Unknown Alien op 04-11-2015 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wel wat schappelijk gerekend zoals je zelf al aangeeft. :) Geen groot onderhoud/geen banden. Daarnaast loop je ook bijvoorbeeld rente mis omdat je 25-30k heb moeten investeren. Ook vraag ik me af of je de afschrijving gaat halen. Helemaal als je er vanaf moet zonder inruil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
De afschrijving heb ik zo berekend.

verkoop kosten - Aanschaf kosten / aantal maanden in bezit.

Aankoop van onze huidige BMW viel reuze mee, omdat deze van 2006 is. 14.5K was de vraagprijs en heb € 13.250 (incl. 12 mnd garantie) betaald. En hij is nu verkocht voor 12.2K. We hebben er zelf 20K Kms mee gereden sinds april 2015. Dus afschrijving valt me dit x eigenlijk wel mee, maar op langere termijn met veel KMs betekend ook eerder banden wissel, eerder de beurten en slijtage.

Kosten die ik zelf heb gehad is de beurt. Filters. motor olie en carterventilatie. <maar ik heb zelf de onderdelen vervangen op de olie en carterventilatie na. Totale kosten 250e.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
Unknown Alien schreef op woensdag 04 november 2015 @ 10:32:
[...]
Vergoeding werkgever was € 200 netto pm.
Je had je de hele som al kunnen besparen omdat je maar 200 euro vergoeding krijgt van je werkgever. Voor dat geld kun je misschien net een c1 prive rijden :+

En eigenlijk mis je nog een bedrag omdat je appels met peren aan het vergelijken bent.
Ik zie een potente BMW op 18inch etc tegenover een 308je. Wat voor bedrag hang je aan de waarde dat je met de BMW toch wel even anders rond rijd dan met een peugeot. Als je de bijtelling over een BMW rekent tegen 20 of 25% is de rekensom toch wel weer geheel anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
thefox154 schreef op woensdag 04 november 2015 @ 12:27:
[...]

Je had je de hele som al kunnen besparen omdat je maar 200 euro vergoeding krijgt van je werkgever. Voor dat geld kun je misschien net een c1 prive rijden :+

En eigenlijk mis je nog een bedrag omdat je appels met peren aan het vergelijken bent.
Ik zie een potente BMW op 18inch etc tegenover een 308je. Wat voor bedrag hang je aan de waarde dat je met de BMW toch wel even anders rond rijd dan met een peugeot. Als je de bijtelling over een BMW rekent tegen 20 of 25% is de rekensom toch wel weer geheel anders.
Ik ben van de cijfertjes netjes in Excel. Ik heb mezelf te vaak betrapt dat ik in het verleden mezelf nogal graag te rijk reken :+

Ik heb toen ik vrijgezellig was en net als sommige hier 25 jaar was. eigen huis rond jaar 2000 dus toen we nog in de IT bubble zaten en goed geld werd betaald....had toen een 320ci + M pakket geleased B)
500euro pm. Dat was toen 1/6 van me netto loon. Voelde me wel een baasje, maar koste ook wat :+

Nu ouder en kuch kuch wijs 39 met gezin en een hypotheek...tja.. dan ga je anders rekenen. En ja ik geef om auto's het auto rijden en motor racen. Het genieten van het auto rijden zal naar mijn mening niet gaan in een 308 of elke auto uit dat segment gaan. Maar als het mij 3K+ pj scheelt wat het ook doet. En kan daar een extra vakantie van doen met me gezin of in ons geval de helft op onze zoon zijn rekening..

Prio's.

Maar moet eerlijk toegeven...toen hij belde dat hij de auto vernam had ik op de terug weg naar huis ik toch begon te twijfelen.....

Ach we hebben ook een corsa en kan goed dat deze ingeruild wordt voor een 120i O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogje
  • Niet online
Canaria schreef op woensdag 04 november 2015 @ 00:04:
[...]

Kilometervergoeding is niet begrensd tot het leasebudget.
Als je netto kilometervergoeding hoger is dan het leasebudget, krijg je natuurlijk meer uitbetaald. Er blijft alleen niets meer over om bruto te laten uitkeren :+
Het is dan ook geen leasebudget wat dfrenner heeft ;)
dfrenner schreef op woensdag 04 november 2015 @ 09:16:
[...]

Werkgeverslasten gaan er niet meer vanaf.
Vraag het maar eens na ;)

En nu weer geheel ontopic:
Nog 24 uur wachten en dan mag ik in mn nieuwe Volvo rondrijden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
Oogje schreef op woensdag 04 november 2015 @ 12:55:
[...]

En nu weer geheel ontopic:
Nog 24 uur wachten en dan mag ik in mn nieuwe Volvo rondrijden :)
Morgen foto's dus 8)

PS. geven jullie bij de dealer aan dat ze hem niet door de was(kras)straat mogen halen?

Betreft de detailers onder ons :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
Unknown Alien schreef op woensdag 04 november 2015 @ 13:01:
[...]

Morgen foto's dus 8)

PS. geven jullie bij de dealer aan dat ze hem niet door de was(kras)straat mogen halen?

Betreft de detailers onder ons :)
Ik heb allleen aangegeven dat ik hem op winterbanden (yokohama's) in ontvangst wil nemen.
geen logo's op de achterklep
en een geheel zwarte kentekenplaat zonder dealer reclames.

Verder ben ik niet zo zeikerig haha :9 :9 :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 11:30
thefox154 schreef op woensdag 04 november 2015 @ 13:10:
[...]

Ik heb allleen aangegeven dat ik hem op winterbanden (yokohama's) in ontvangst wil nemen.
geen logo's op de achterklep
en een geheel zwarte kentekenplaat zonder dealer reclames.

Verder ben ik niet zo zeikerig haha :9 :9 :9
Ik heb mn nieuwe volvo voor het eerst aangeboden voor winterbanden wissel bij de volvo merkdealer. Dus voor het eerst een bandenwissel bij de merkdealer ipv de bandenfitter, ik ben benieuwd. Als ik maar geen fulda's krijg zoals bij de vorige auto...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06:24

Bever!

3

Trishul schreef op woensdag 04 november 2015 @ 20:32:
[...]

Ik heb mn nieuwe volvo voor het eerst aangeboden voor winterbanden wissel bij de volvo merkdealer. Dus voor het eerst een bandenwissel bij de merkdealer ipv de bandenfitter, ik ben benieuwd. Als ik maar geen fulda's krijg zoals bij de vorige auto...
Wat is je motivatie om hem niet naar een bandenboer te brengen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 11:30
Bever! schreef op woensdag 04 november 2015 @ 21:02:
[...]

Wat is je motivatie om hem niet naar een bandenboer te brengen dan?
Mja, de feeling en service bij de dealer vind ik stukken beter dan bij de kwik-fits hier in de buurt... Maar we gaan het meemaken hoe ze het met de banden gaan doen. Zal wel goed lopen, want ze willen duidelijk dat je tevreden wegrijd, en bellen je op na een week om te vragen of alles naar wens is gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Laatst online: 08:56

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Bij mijn vorige auto (A3 via Arval) mocht ik banden niet eens bij de dealer laten wisselen. Heck, die michten niet eens twee nieuwe banden monteren toen ze op waren. Moest allemaal via kwikfit.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
Trishul schreef op woensdag 04 november 2015 @ 21:08:
[...]

Mja, de feeling en service bij de dealer vind ik stukken beter dan bij de kwik-fits hier in de buurt... Maar we gaan het meemaken hoe ze het met de banden gaan doen. Zal wel goed lopen, want ze willen duidelijk dat je tevreden wegrijd, en bellen je op na een week om te vragen of alles naar wens is gegaan.
Mijn huidige auto moest voor eht eerst naar de kwik fit, over het algemeen best een goed gevoel bij.
Ze werken snel (35 a 40 min bij wissel op velg), hebben de banden gemonteerd waar ik om vroeg. Stipt op tijd rijden ze de auto de brug op. Bij het maken van een afspraak netjes een mailtje met een outlook koppeling zodat hij zo in de agenda staat.
Dealer is makkelijker als het samen valt met een beurt ofzo verder maakt het mij niet veel meeruit.
Vroeg je me dit eerder dan dat ik bij de kwikfit was geweest had ik gezegd liever de dealer. Imago van die fastfitters is niet al te best ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:38
The Eagle schreef op woensdag 04 november 2015 @ 21:53:
Bij mijn vorige auto (A3 via Arval) mocht ik banden niet eens bij de dealer laten wisselen. Heck, die michten niet eens twee nieuwe banden monteren toen ze op waren. Moest allemaal via kwikfit.
Licht er gewoon aan wat voor contracten en deals ze onderling hebben afgesproken.

Bij Arval was het een bandenboer.
Bij Alphabet (ING Carlease) mocht ik dan weer gewoon langs de dealer.
En nu bij Businesslease moet ik naar de Euromaster.

Achja, zolang die banden er maar goed onderkomen zal t me wel

Leeg - Sinds 20180907

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
Zit nog steeds te twijfelen om er wel of niet 17" onder te laten zetten ipv de 16"

Ik vind dat ze er alleen veelvoro vragen.

18" Rubis incl inruil huidige set € 1450
17" Ligne S incl inruil € 1250
17" Emeraude incl inruil € 1350

Ik vind de Rubis wel mooi, maar is meteen 90e pm meer. Ivm hogerverbruik en winterbanden die duurder zijn.

[ Voor 21% gewijzigd door Unknown Alien op 05-11-2015 08:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000

Crazy D

I think we should take a look.

Verwijderd schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 23:58:
Ben ik dus niet eens. Heb de auris ook gereden: op snelwegen is ie zeker niet stil en als er ingehaald moet worden... Wat een lawaai! Ik rij nu als voorloop auto de behoorlijk oudere renault megane estate. Die is behoorlijk underpowered, toch beter dan hybride.
Zal wellicht ook met rijgedrag te maken hebben. In een hybride moet je wat rustiger met het gas omgaan om het rustig te houden. Maar goed ieder zijn ding. Ik vind het een super auto en voor z'n geld/bijtelling echt top.

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Unknown Alien schreef op donderdag 05 november 2015 @ 08:47:
Zit nog steeds te twijfelen om er wel of niet 17" onder te laten zetten ipv de 16"

Ik vind dat ze er alleen veelvoro vragen.

18" Rubis incl inruil huidige set € 1450
17" Ligne S incl inruil € 1250
17" Emeraude incl inruil € 1350

Ik vind de Rubis wel mooi, maar is meteen 90e pm meer. Ivm hogerverbruik en winterbanden die duurder zijn.
Wat kost het je zelf? En heb je dat er voor over? Ze vragen er inderdaad veel voor maar goed, daar doe je niks aan. Die Rubis is toch ook 17"? Ik vind persoonlijk al die velgen niet fantastisch. Maar dat komt door het gebruik van zwart bij al die velgen.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2015 09:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fonsoy
  • Laatst online: 12:08
Gisteren mijn nieuwe V40 in ontvangst mogen nemen!
Hij werd keurig op de zaak afgeleverd met een auto-ambulance :) Ik wilde om 16:45 wegrijden. Bij het stoplicht geef ik gas .... en ...

De auto rijdt niet harder dan 30 km/u! Ik heb nog een half uur gezocht of ik toch echt niet toevallig de begrenzer erop had staan, maar nee.
De V40 is vervolgens afgesleept, waarna ik een leen V40 mee kreeg. Toch nog thuisgekomen met een V40 dus 8)

Fijn dat ze die auto's testen van tevoren :')

Lenovo W520 - i7 2720QM - 8GB DDR3 1333Mhz - 1080p - Nvidia 1000M - 9 cell accu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
fonsoy schreef op donderdag 05 november 2015 @ 09:39:
Gisteren mijn nieuwe V40 in ontvangst mogen nemen!
Hij werd keurig op de zaak afgeleverd met een auto-ambulance :) Ik wilde om 16:45 wegrijden. Bij het stoplicht geef ik gas .... en ...

De auto rijdt niet harder dan 30 km/u! Ik heb nog een half uur gezocht of ik toch echt niet toevallig de begrenzer erop had staan, maar nee.
De V40 is vervolgens afgesleept, waarna ik een leen V40 mee kreeg. Toch nog thuisgekomen met een V40 dus 8)

Fijn dat ze die auto's testen van tevoren :')
LOL wtf. Dat klinkt een beetje als een rotte turbo of zo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
Ah het befaamde Volvo motormanagement systeem greep in, beperkt motorvermogen op je display gezien of dergelijk? Ik herken dat nog van een S60 die ik een paar maanden heb gereden :)

Wel een keer de motor uit en aan proberen te zetten? Reset :-)

[ Voor 16% gewijzigd door wvkreg op 05-11-2015 09:47 ]

Pagina: 1 ... 26 ... 53 Laatste

Dit topic is gesloten.