En aan de andere kant heeft het verkopen van een kalere variant ook weer wat (voor minder geld dan), mensen die geen geld willen uitgeven aan opties die ze toch niet gebruiken kiezen misschien eerder voor een kalere Superb voor minder.AndRo555 schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 08:02:
[...]
Dat dacht ik dus ook. Maar als je even na rekent, met voor mij relevante uitrusting (~Highline equivalent met wat opties) is de Superb aan de prijs.
Op het moment is de goedkoopste Passat Variant diesel 30950 euro (1.6TDI Trendline) en Superb Combi 27920 euro. Een behoorlijk verschil. Maar dan heeft de Passat weer wel dingen zoals ACC en keyless go, Hill Hold, regen/lichtsensor, leren multiefunctiestuur. Dat zijn vrij essentiële dingen. (Naast een hoop dingen die leuk zijn om te hebben, maar je niet zozeer apart wil bestellen)
Op papier is die dus goedkoper, maar puur omdat die veel kaler is standaard.
Verwijderd
Volgens mij klopt het niet maar OK. Bijvoorbeeld;AndRo555 schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 08:02:
[...]
Dat dacht ik dus ook. Maar als je even na rekent, met voor mij relevante uitrusting (~Highline equivalent met wat opties) is de Superb aan de prijs.
Op het moment is de goedkoopste Passat Variant diesel 30950 euro (1.6TDI Trendline) en Superb Combi 27920 euro. Een behoorlijk verschil. Maar dan heeft de Passat weer wel dingen zoals ACC en keyless go, Hill Hold, regen/lichtsensor, leren multiefunctiestuur. Dat zijn vrij essentiële dingen. (Naast een hoop dingen die leuk zijn om te hebben, maar je niet zozeer apart wil bestellen)
48/30k beide station;
Passat 1.6TD Highline met Executive+ en metallic komt op; 770 bij LP.
Superb 1.6TDI Style Business en metallic en leer komt op; 725.
Dan heeft de Skode ook nog eens veel meer opties volgens mij. (Park assistent/DAB/Electrisch te openen achterklep/high performance audio etc.)
Kun je me de ACC en regen/lichtsensor even aanwijzen op een Passat Trendline? Goedkoopste uitvoeringen zullen qua opties echt wel op één lijn zitten. Ik vind het prima dat je wilt denken dat een Passat goedkoper is maar dat is gewoon niet de waarheid. Heb de indruk dat je een keer de oude Superb met een nieuwe Passat hebt vergeleken.Maar dan heeft de Passat weer wel dingen zoals ACC en keyless go, Hill Hold, regen/lichtsensor, leren multiefunctiestuur. Dat zijn vrij essentiële dingen. (Naast een hoop dingen die leuk zijn om te hebben, maar je niet zozeer apart wil bestellen) Op papier is die dus goedkoper, maar puur omdat die veel kaler is standaard.
[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2015 09:42 ]
Sorry? Ik heb 10K opties, Pro Line Plus! 17 inch nieuwe velg, pianalok interieur, sportstoelen, leer? Cat. waarde basis is 40k, mijn cat. waarde met opties is 51,9K.exeliser schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 20:18:
[rant]
Ik irriteer me aan wvkreg; te weinig budget maar toch wel heel graag in een audi willen rijden voor de status en Als iemand iets negatiefs over jouw Audi of Audi zegt ben je meteen op je teentjes getrapt En sowieso vind ik dat je erg arrogant doet en denkt dat je heel wat bent omdat je nu in een bijna standaard A4 met weinig opties en pauper 17” inch vlekjes rijdt
[...]
Budget kwestie? Zegt degene die in de bijna standaard audi a4 rijdt.
[/rant]
Basis A4 2.0TDI 150pl : 39.800,00 €
Mijn uitvoering: http://www.audi.nl/AJ6D8JDS : 52K
Ik zou nog even je details op orde krijgen. Iets zeggen prima, maar dan wel de waarheid s.v.p. Dit is gewoon triest.
Oh, mijn mening is dat Skoda niet mooi is (2e rangs VAG) bij het logo haak ik al af.... ja, dat is een mening.
Ik focus niet op bijtelling, maar dit is de best 'bang for the buck' op Audi gebied. Nieuwste technologie met een laag co2 en laag verbruik en daar focust mijn bedrijf op!
[ Voor 19% gewijzigd door wvkreg op 26-10-2015 13:29 ]
Eh...waar focust het bedrijf, waar je werkt, op als ik vragen mag? Want een zware auto met een idem diesel is niet bepaald goed voor het milieu te noemen.wvkreg schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 11:20:
[...]
Sorry? Ik heb 10K opties, Pro Line Plus! 17 inch nieuwe velg, pianalok interieur, sportstoelen, leer? Cat. waarde basis is 40k, mijn cat. waarde met opties is 51,9K.
Basis A4 2.0TDI 150pl : 39.800,00 €
Mijn uitvoering: http://www.audi.nl/AJ6D8JDS : 52K
Ik zou nog even je details op orde krijgen. Iets zeggen prima, maar dan wel de waarheid s.v.p. Dit is gewoon triest.
Ik focus niet op bijtelling, maar dit is de best 'bang for the buck' op Audi gebied. Nieuwste technologie met een laag co2 en laag verbruik en daar focust mijn bedrijf op!
Prima.
Co2 max. 120g, geen sportauto's, anders had ik Jag XE R-Sport genomen. Die had ik kunnen leasen voor 1038 euro. Zie stuk terug in dit verhaal. Echter, niet representatief blah dus helaas. A4 Sport Pro Line S werd helaas te duur en heeft geen new technology zoals LED en Virtual cockpit standaard in zijn pakket. Heel uitzoekwerk, maar ik weet er nu alles van :-)
Niet lullig bedoeld maar als ik het zo lees is dit het belangrijkste waar het bedrijf 'op focust'. 120 gram CO2 is nogal ruim gemeten en dat is nog eens afgezien de feiten dat diesel zijn eigen soort uitstoot heeft (NOx e.d.) en het algemeen bekend is dat de fabrieksopgaven nergens op slaan. Alhoewel over dat laatste beargumenteerd kan worden dat een bedrijf ergens houvast aan moet hebben voor wat betreft beleid.wvkreg schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 12:11:
Co2 max. 120g, geen sportauto's, anders had ik Jag XE R-Sport genomen. Die had ik kunnen leasen voor 1038 euro. Zie stuk terug in dit verhaal. Echter, niet representatief blah dus helaas. A4 Sport Pro Line S werd helaas te duur en heeft geen new technology zoals LED en Virtual cockpit standaard in zijn pakket. Heel uitzoekwerk, maar ik weet er nu alles van :-)
Maar goed, jij bent in ieder geval blij met het karretje dus dat is mooi. Niet sarcastisch bedoeld overigens
Prima.
Vraagje, die 2.0TDI, is dat nou dat volledig nieuwe blok in jouw A4? Als ik het me goed herinner zou dat nieuwste VAG 2.0 TDI blok debuteren in de nieuwe A4. Ben benieuwd naar de prestaties.wvkreg schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 12:11:
Klopt, nieuw blok: korte video en ervaring: http://www.autoweek.nl/vi...udi-a4-avant-20-tdi-ultra (150 pk 320 Nm.)
Een vierdeurs sedan van Jaguar niet representatief? Dat is toch juist de definitie van het woord "representatief"?wvkreg schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 12:11:
Co2 max. 120g, geen sportauto's, anders had ik Jag XE R-Sport genomen. Die had ik kunnen leasen voor 1038 euro. Zie stuk terug in dit verhaal. Echter, niet representatief blah dus helaas.
Te sportief, hoge cat. waarde (52k). Te weinig plek achterin etc. Discussie hebben we reeds gehad.
Dat is de meest tenen krommende video of moet ik zeggen commercial die ik in tijden hebben gezien.wvkreg schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 14:34:
Klopt, nieuw blok: korte video en ervaring: http://www.autoweek.nl/vi...udi-a4-avant-20-tdi-ultra (150 pk 320 Nm.)
Een 150pk auto een kanon noemen? Alsof het een S4 is deze komt gewoon goed met het verkeer mee voor zijn gewicht en daar is het wel mee uit.
Dan noemen ze de auto uit de video een instapper, als ik snel in de optielijst kijk en wat ik zo snel op de video zie dan kost die specifieke audi minimaal 60k. Als je voor 60K gaat shoppen is zijn er veel mooiere spullen te krijgen
Wat ik overigens net in de specs zie, een brandstof tank van maar 40 liter?!! Dat is hetzelfde als een mini en dergelijke. Dan moet je wel erg vaak tanken! Elke d-segmenter heeft er toch wel minimaal 60 of 70 liter in liggen. Of kloppen de autoweek specs hiervan niet?
Verwijderd
Akkoord. Wellicht de Passat dan ook meenemen in de overweging.AndRo555 schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 08:02:
[...]
Mijn voorkeur gaat echter nog steeds meer uit naar de Mercedes C klasse.
Wij twijfelden tussen de 308sw BLEP en de V40 r design of business sport.
We wilden perse nog een 14% auto en de keuze was tussen deze 2 modellen.
Afgelopen zaterdag proefrit gemaakt en eigenlijk niet echt te vergelijken. Volvo reed lekkerder, vind ik mooier en wat sportiever.
Peugeot is rationeel gezien de betere keuze, ruimer (gezin met 1 kind van 1,5 en nog 1 op komst), lager in de bijtelling.
Maar goed, we gaan toch niet met de auto op vakantie en mocht het er een keer van komen, dan huur ik wel een dakkoffer.
Daarnaast vind ik de peugeot zonder chromen omlijstingen en dakdragers echt niet mooi meer.
Uiteindelijk dus de volvo gekozen, maar dan wel de business sport incl 18 inc velgen en sunblinds. Zijn er blij mee. Moet eind nov, begin dec. geleverd worden.
We wilden perse nog een 14% auto en de keuze was tussen deze 2 modellen.
Afgelopen zaterdag proefrit gemaakt en eigenlijk niet echt te vergelijken. Volvo reed lekkerder, vind ik mooier en wat sportiever.
Peugeot is rationeel gezien de betere keuze, ruimer (gezin met 1 kind van 1,5 en nog 1 op komst), lager in de bijtelling.
Maar goed, we gaan toch niet met de auto op vakantie en mocht het er een keer van komen, dan huur ik wel een dakkoffer.
Daarnaast vind ik de peugeot zonder chromen omlijstingen en dakdragers echt niet mooi meer.
Uiteindelijk dus de volvo gekozen, maar dan wel de business sport incl 18 inc velgen en sunblinds. Zijn er blij mee. Moet eind nov, begin dec. geleverd worden.
Stop chasing the dream, you're already living it
Klopt, standaard maar bijna gratis optie (71 euro) om dit naar 54L met SCR tank (24L) te brengen.thefox154 schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 15:06:
[...]
Dat is de meest tenen krommende video of moet ik zeggen commercial die ik in tijden hebben gezien.
Een 150pk auto een kanon noemen? Alsof het een S4 is deze komt gewoon goed met het verkeer mee voor zijn gewicht en daar is het wel mee uit.
Dan noemen ze de auto uit de video een instapper, als ik snel in de optielijst kijk en wat ik zo snel op de video zie dan kost die specifieke audi minimaal 60k. Als je voor 60K gaat shoppen is zijn er veel mooiere spullen te krijgen
Wat ik overigens net in de specs zie, een brandstof tank van maar 40 liter?!! Dat is hetzelfde als een mini en dergelijke. Dan moet je wel erg vaak tanken! Elke d-segmenter heeft er toch wel minimaal 60 of 70 liter in liggen. Of kloppen de autoweek specs hiervan niet?
54L voor diesel en 24L voor Ureum aka AdBlue.
www.google.nl
Exact: http://www.audi.de/de/bra...ien/tdi-clean-diesel.html (wel duits)
moet je er ook nog eens adblue ingooien dan? dacht dat dit alleen was voorbehouden aan vrachtauto's en VW crafters enz.
ik had in mijn golf ook graag een grotere tank willen hebben, heb nu 45 liter maar 54 had veel beter geweest.
ik had in mijn golf ook graag een grotere tank willen hebben, heb nu 45 liter maar 54 had veel beter geweest.
Ok, ik snap nog steeds niks van dat AdBlue. Je kunt toch niet de tank inhoud bijelkaar optellen. Dat AdBlue zorgt er alleen voor dat je je Diesel zuiniger gebruikt. Of mis ik iets?
Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast
AdBlue haalt toch alleen de NOx uit de uitlaatgassen? Volgens mij verder geen invloed op het verbruik, behalve misschien instellingen in het motormanagement waarmee hij zonder AdBlue niet door de emissie eisen kwam.
En bedankt hè.wvkreg schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 19:53:
[...]
Ah ja, daar had ik even overheen gelezen, 20K paradijs aantal km inderdaad.
Dan zou ik toch voor de Merc C klasse gaan, ik weet dat de CLA al die opties niet standaard hebben namelijk.
Superb kies je imho alleen voor de ruimte, qua looks (mening) vind ik het niks. Dan liever de ster!
Let wel een 180 Merc een zeer matige motor heeft, starten bij de 200.
Em hoezo saai? Meer een budgetkwestie denk ik
Zie: http://www.audi.nl/AD3D34DP
Ik had dus niet goed gezien dat Ged. Leder, gedeeltelijk leder betekende. Is op de foto's ook niet goed te zien. Ik was vanochtend in staat om mijn bestelling aan te passen, maar mijn verstand overwon gelukkig
Peugeot 308 diesel heeft ook AdBlue, suprise!shameete schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 16:21:
moet je er ook nog eens adblue ingooien dan? dacht dat dit alleen was voorbehouden aan vrachtauto's en VW crafters enz.
]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[
Niet zoveel aantrekken van kritiek op je auto zou ik zeggen. Ik denk dat de A4 die je hebt besteld gewoon een toffe auto is, met boven gemiddeld aantal opties. Ik denk dat de meesten wel stoppen bij A4 + Pro Line + Metalic lak (een vergelijkbare uitrusting als de C-klasse lease edition + Metalic).wvkreg schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 15:28:
[...]
Klopt, standaard maar bijna gratis optie (71 euro) om dit naar 54L met SCR tank (24L) te brengen.
Jammer dat de tank maar 54 liter is. Op papier heb je dan een flinke actiradius, terwijl het in de praktijk maar soso is. Ik had toch wel minimaal 60 liter verwacht. Zelfs de Passat heeft een grotere tankinhoud.
Verwijderd
Alleen is die Audi A4 Pro Line uitvoering wel zo'n 8000 euro duurder dan de c-klasse lease edition catalogus prijs. (40.xxx) vs (48.xxx) voor een diesel.Z___Z schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 17:19:
[...]
Niet zoveel aantrekken van kritiek op je auto zou ik zeggen. Ik denk dat de A4 die je hebt besteld gewoon een toffe auto is, met boven gemiddeld aantal opties. Ik denk dat de meesten wel stoppen bij A4 + Pro Line + Metalic lak (een vergelijkbare uitrusting als de C-klasse lease edition + Metalic).
Jammer dat de tank maar 54 liter is. Op papier heb je dan een flinke actiradius, terwijl het in de praktijk maar soso is. Ik had toch wel minimaal 60 liter verwacht. Zelfs de Passat heeft een grotere tankinhoud.
en hoe vaak moet je dat vullen? bij elke diesel tankbeurt of ?DeluxZ schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 16:58:
[...]
Peugeot 308 diesel heeft ook AdBlue, suprise!
Ik meen ergens van gebruikers gelezen te hebben ongeveer elke 15000kilometer.shameete schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 17:38:
[...]
en hoe vaak moet je dat vullen? bij elke diesel tankbeurt of ?
Wel grappig dat de dealer hier nooit wat over verteld heeft maar ik zou dit dus persoonlkijk niet willen.
Wat wil je niet? Adblue of dat de dealer je vertelt dan er adblue in de auto zit.thefox154 schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 17:43:
[...]
Ik meen ergens van gebruikers gelezen te hebben ongeveer elke 15000kilometer.
Wel grappig dat de dealer hier nooit wat over verteld heeft maar ik zou dit dus persoonlkijk niet willen.
Volgens mij is er geen enkel merk dat euro 6 haalt zonder Adblue, dus als je dat niet wil, moet je benzine rijden.
Klopt, en daarmee zou ik never nooit voor dat prijsverschil een A4 boven een C klasse kiezen. De aanbiedingen komen meestal vij Audi als hij een jaar op de markt is.Verwijderd schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 17:29:
[...]
Alleen is die Audi A4 Pro Line uitvoering wel zo'n 8000 euro duurder dan de c-klasse lease edition catalogus prijs. (40.xxx) vs (48.xxx) voor een diesel.
[ Voor 30% gewijzigd door Z___Z op 26-10-2015 19:29 ]
V40 is een euro6 zonder ad blue.Z___Z schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 19:27:
[...]
Wat wil je niet? Adblue of dat de dealer je vertelt dan er adblue in de auto zit.
Volgens mij is er geen enkel merk dat euro 6 haalt zonder Adblue, dus als je dat niet wil, moet je benzine rijden.
Ik zou niet elke 15k kilometers verplicht terug willen naar de dealer. Dit is een jaren 90 onderhoudsinterval. Men ging net naar de 30/40k kilometers toe en nu valt dat weer terug naar onderhoudsintervallen uit het verleden.
Een VAG 2.0TDi is ook gewoon zonder toevoeging van "gezeik" (Ureum) als Euro VI leverbaar sinds medio 2014 (en dus in de minimaal 150PK/320Nm versie welke Audi nu ook in de A4 gaat lepelen)thefox154 schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 19:44:
[...]
V40 is een euro6 zonder ad blue.
Ik zou niet elke 15k kilometers verplicht terug willen naar de dealer. Dit is een jaren 90 onderhoudsinterval. Men ging net naar de 30/40k kilometers toe en nu valt dat weer terug naar onderhoudsintervallen uit het verleden.
Iedere 30K een beurt en voor de rest.... Diesel er-op
[ Voor 12% gewijzigd door Will_M op 26-10-2015 20:23 ]
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
En die zit in auto's van.... Veel duurdere auto's waar deze nieuwe VAG techniek inzit, terwijl volvo al een poosje drive-e motoren levert, zelfs in de goedkope D2 uitvoering. Klopt dit eigenlijk wel? Kan het me bijna niet voorstellen dat een veel kleiner merk als volvo dit zo lang al levert, sinds eind 2013?wimmel_1 schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 19:53:
[...]
Een VAG 2.0TDi is ook gewoon zonder toevoeging van "gezeik" (Ureum) als Euro VI leverbaar sinds medio 2014 (en dus in de 150PK/320Nm versie welke Audi nu ook in de A4 gaat lepelen)
Iedere 30K een beurt en voor de rest.... Diesel er-op
In mijn Golf VII zit ook geen adblue rommel, gewoon diesel tanken en rijden maarZ___Z schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 19:27:
[...]
Wat wil je niet? Adblue of dat de dealer je vertelt dan er adblue in de auto zit.
(euro6 dus ook geen sjoemelgeneuzel...
Jemig, moet je hiervoor terug naar de dealer dan? ik zie bij benzinestations wel eens reclame voor adblue voorbij komen (dat je dat daar kan tanken) maar dat is dan alleen voor trucks?thefox154 schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 19:44:
[...]
V40 is een euro6 zonder ad blue.
I
[ Voor 39% gewijzigd door Shanquish op 26-10-2015 20:14 ]
Bij VW (VAG) zit deze in de BMT (BleuMotion Technology) Diesels (en dus niet in de Blue Motion Diesels).Trishul schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 20:07:
[...]
En die zit in auto's van.... Veel duurdere auto's waar deze nieuwe VAG techniek inzit, terwijl volvo al een poosje drive-e motoren levert, zelfs in de goedkope D2 uitvoering. Klopt dit eigenlijk wel? Kan het me bijna niet voorstellen dat een veel kleiner merk als volvo dit zo lang al levert, sinds eind 2013?
Belgische Superb/Passat:Verwijderd schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 09:10:
[...]
Volgens mij klopt het niet maar OK. Bijvoorbeeld;
48/30k beide station;
Passat 1.6TD Highline met Executive+ en metallic komt op; 770 bij LP.
Superb 1.6TDI Style Business en metallic en leer komt op; 725.
Dan heeft de Skode ook nog eens veel meer opties volgens mij. (Park assistent/DAB/Electrisch te openen achterklep/high performance audio etc.)
[...]
Kun je me de ACC en regen/lichtsensor even aanwijzen op een Passat Trendline? Goedkoopste uitvoeringen zullen qua opties echt wel op één lijn zitten. Ik vind het prima dat je wilt denken dat een Passat goedkoper is maar dat is gewoon niet de waarheid. Heb de indruk dat je een keer de oude Superb met een nieuwe Passat hebt vergeleken.

en

Mijn vergelijking was echt wel met de nieuwe Superb. Ik had het ook niet verwacht dat die duurder ging zijn. Maar dat bleek dus wel te zijn voor Highline/Style + paar opties.
Trendline vs Active:
Trendeline:
Hill Hold
ACC (+front assist, CEB en andere meuk die er bijhoort)
Vermoeidheidsherkenning
LED achterlichten
Instaplichten (LED, onder spiegels) + verlichte voetruimte
Multifunctiestuur
Zelfdimmende buitenspiegel
Superb:
Manuele lendensteun
8 Speakers (4 Passat)
Paraplu's
Niet allemaal even handig, maar toch wel wat verschil. Zeker ACC, HHC zijn nuttig, en de extra verlichting is wel fraai. Het verschil in prijs is bij de basisuitrustingen veel geringer als je uitrusting vergelijkt en in het voordeel van de Superb.
Adblue bij de 308 kun je zelf bijvullen als je wilt. Gaat per flesje ij het tankstation.
Ahankelijk van rijstijl hoe snel het tankje leeg is, volgens mijn dealer valt het vaak samen met de oh beurt elke 25K.
Ahankelijk van rijstijl hoe snel het tankje leeg is, volgens mijn dealer valt het vaak samen met de oh beurt elke 25K.
Dus Peugeot is eigenlijk nog érger bezig dan VW (VAG) doordat ze van de berijders verlangen dat er extra "onderhoud" gepleegd wordt buiten de reguliere intervallen?Schimanski81 schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 23:04:
Adblue bij de 308 kun je zelf bijvullen als je wilt. Gaat per flesje ij het tankstation.
Misschien interessant voor de geïnteresseerden van de Audi A4 Avant. Er staat een test op Autoblog : http://www.autoblog.nl/ni...nt-rijtest-en-video-81392
Wouter is een Audi liefhebber, dus het is gekleurd. Kan me daarom wel vinden in zijn mening
Wouter is een Audi liefhebber, dus het is gekleurd. Kan me daarom wel vinden in zijn mening
Dat lijkt me geen goed vergelijk. Het wordt je verteld, je bent vrij om een andere auto te kiezen mocht je hier een probleem mee hebben.wimmel_1 schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 23:08:
[...]
Dus Peugeot is eigenlijk nog érger bezig dan VW (VAG) doordat ze van de berijders verlangen dat er extra "onderhoud" gepleegd wordt buiten de reguliere intervallen?
Tegenwoordig maken ook steeds meer personenauto's gebruik van AdBlue hoor.
Quote uit het Wikipedia artikel:
Quote uit het Wikipedia artikel:
Nu weet ik dat Citroën dit ook heeft, dus bovenstaande lijst is zeker niet de actuele/complete lijst en geeft alleen enkele voorbeelden weer.quote: WikipediaOok Volkswagen, Audi, Mercedes en Peugeot hebben enkele modellen personenwagens met TDI-motor die Adblue gebruiken zoals: Touran, Sharan, Passat, Audi A4 TDI Ultra en Peugeot 308.
Het middel wordt in de hete uitlaatgassen ingespoten vóór een speciale katalysator. De bij de verbranding gevormde stikstofoxiden worden omgezet in elementair stikstof en water. Het verbruik van AdBlue is 3 tot 5% van het dieselverbruik.
Door toevoeging van AdBlue wordt het mogelijk dat dieselmotoren voldoen aan de in 2005 ingevoerde Euro IV-norm en de Euro V-norm.
You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.
Dat is het smerige juist, melding begint van 22k en binnen 1,5k moet je bij de dealer zijn geweest. Onderhoudsinterval is 25k. Ik kreeg het niet gedaan om het samen te laten vallen met de beurt.Schimanski81 schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 23:04:
Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.
Dat is inderdaad vervelend. Heb er net 5200km op staan dus weet niet hoe het bij mij uitkomt.
Ik sta op 41k, dus weet het snel genoeg
Hoezo erger bezig? Ze geven je gewoon een keuze, wat is daar mis mee? Gewoon naar de dealer als je bang bent voor smerige handjes en zoniet kún je het zelf doen.wimmel_1 schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 23:08:
[...]
Dus Peugeot is eigenlijk nog érger bezig dan VW (VAG) doordat ze van de berijders verlangen dat er extra "onderhoud" gepleegd wordt buiten de reguliere intervallen?
Bullshit. Peugeot geeft zelf aan dat het tankje ~20k meegaat. De boordcomputer begint een melding te geven dat 'Starten wordt verboden' als je nog 2400km kan rijden op je huidige voorraad AdBlue. Heb de melding al 3 keer meegemaaktRooke schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 07:53:
[...]
Dat is het smerige juist, melding begint van22k en binnen 1,5kk moet je bij de dealer zijn geweest.
Wat idd smerig en onlogisch is is dat de onderhoudsinterval 25k betreft en het AdBlue tankje ontworpen is voor 20k ... erg onlogisch.
Bij mij gaat het tankje ongeveer 18k mee. Het valt samen met je rijstijl en daarbij behorende verbruik. Als je zuiniger rijdt kun je ook langer op de AdBlue tankje rijden.
[ Voor 3% gewijzigd door MisteRMeesteR op 27-10-2015 08:44 ]
www.google.nl
Je moet ook ruitenwisservloeistof bijvullen in de zoveel tijd, dus zo erg is een tweede flesje leeggooien onder de motorkap toch nietthefox154 schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 17:43:
[...]
Ik meen ergens van gebruikers gelezen te hebben ongeveer elke 15000kilometer.
Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.
AdBlue reservoir bevindt zich rechtsachter in de kofferbak (bijna tegen de stoel aan). Het goedje zelf schijnt nogal te stinken en je bent toch in je interieur bezig...Widow schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 08:43:
[...]
Je moet ook ruitenwisservloeistof bijvullen in de zoveel tijd, dus zo erg is een tweede flesje leeggooien onder de motorkap toch niet
* MisteRMeesteR gaat altijd naar de dealer om AdBlue bij te laten vullen.
[ Voor 5% gewijzigd door MisteRMeesteR op 27-10-2015 08:46 ]
www.google.nl
Inderdaad wat mister zegt. Het is niet even netjes aftanken ofzo.Widow schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 08:43:
[...]
Je moet ook ruitenwisservloeistof bijvullen in de zoveel tijd, dus zo erg is een tweede flesje leeggooien onder de motorkap toch niet
17 liter zijn bijna 2 grote jerrycans... 10 litertjes kost ook slechts iets van 35 euro bij de pomp.
En koop er anders voor de gein eens eentje, draai hem open en knoei per ongeluk wat in je interieur. Dit spul dat stinkt echt verschrikkelijk. Ik heb nog nooit 100% van me ruitenwisservloeistof netjes erin gekregen dus hier waag ik me echt niet aan. Wordt dan een bende, dat weet ik nu al
[ Voor 18% gewijzigd door thefox154 op 27-10-2015 09:07 ]
De auto geeft 1500km aan, dat is zeker geen bullshit. Mijn dealer adviseert dat ik binnen die tijd langs ben geweest. Dat je langer kan doorrijden is een tweede.MisteRMeesteR schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 08:43:
[...]
Hoezo erger bezig? Ze geven je gewoon een keuze, wat is daar mis mee? Gewoon naar de dealer als je bang bent voor smerige handjes en zoniet kún je het zelf doen.
[...]
Bullshit. Peugeot geeft zelf aan dat het tankje ~20k meegaat. De boordcomputer begint een melding te geven dat 'Starten wordt verboden' als je nog 2400km kan rijden op je huidige voorraad AdBlue. Heb de melding al 3 keer meegemaakt
Wat idd smerig en onlogisch is is dat de onderhoudsinterval 25k betreft en het AdBlue tankje ontworpen is voor 20k ... erg onlogisch.
Bij mij gaat het tankje ongeveer 18k mee. Het valt samen met je rijstijl en daarbij behorende verbruik. Als je zuiniger rijdt kun je ook langer op de AdBlue tankje rijden.
AdBlue is 24L tank. En kan bij een service interval (30k) worden gevuld. Zo lang gaat deze mee zegt de Audi dealer.
Gokje, over 300km geeft hij 1200km aan?Rooke schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 09:14:
[...]
De auto geeft 1500km aan, dat is zeker geen bullshit. Mijn dealer adviseert dat ik binnen die tijd langs ben geweest. Dat je langer kan doorrijden is een tweede.
Het gaat erom dat je gewaarschuwd wordt vanaf 2400 nog te rijden kilometers
Als je te laat bent start je auto simpelweg niet meer. Wel kun je oneindig doorrijden op het moment dat het tankje echt leeg is schijnt, maar zodra de motor uit is krijg je hem niet meer aan volgens de boekjes.
[ Voor 3% gewijzigd door MisteRMeesteR op 27-10-2015 09:29 ]
www.google.nl
Deze week met de werkgever aan tafel gezeten om te gaan kijken naar een auto v/d zaak.
De auto zal waarschijnlijk gekocht worden en vervolgens mag ik hem middels bijtelling zakelijk en privé rijden. Collega's rijden een 14% ibiza ST, auto dient in deze lijn qua pricing te liggen.
Budget zal tussen de 20 en max 25K liggen, de volgende wensen heb ik zelf:
- Ruimte vanwege gezin met 2 kindjes
- Zo laag mogelijke bijtelling, de 14% kom ik dan op uit
- Airco, CC, Navigatie
- Toch wel een beetje een sportief uiterlijk
- Goede audio, muziek in de auto vindt ik erg belangrijk!
- Liefst een SW vanwege ruimte
Mijn wensen zijn dus niet heel erg uitgebreid, elke auto is beter dan wat ik nu heb
zover ik kan zien zijn er eigenlijk maar 2 echte kanshebbers:
- Peugeot 308/308Sw
- Renault Clio / Clio estate
- V40 is te duur
- Cactus niet mijn smaak, dit is dus persoonlijk
- Polo is net wat te klein
- Fiesta is net wat te klein
- Wellicht nog een Fabia Combi of Ibiza ST, echter zijn deze in de 20% zeker net zo duur/duurder dan de 308SW terwijl de 308 toch net wat meer auto is! Moet zeggen dat de Fabia combi in het wit met leuke velgen er toch wel vet uit ziet! Voormalig de Leon ST in de 14% zou perfect zijn geweest...
iemand nog suggesties.
De auto zal waarschijnlijk gekocht worden en vervolgens mag ik hem middels bijtelling zakelijk en privé rijden. Collega's rijden een 14% ibiza ST, auto dient in deze lijn qua pricing te liggen.
- Airco, CC, Navigatie
Mijn wensen zijn dus niet heel erg uitgebreid, elke auto is beter dan wat ik nu heb
- Peugeot 308/308Sw
- V40 is te duur
- Wellicht nog een Fabia Combi of Ibiza ST, echter zijn deze in de 20% zeker net zo duur/duurder dan de 308SW terwijl de 308 toch net wat meer auto is! Moet zeggen dat de Fabia combi in het wit met leuke velgen er toch wel vet uit ziet! Voormalig de Leon ST in de 14% zou perfect zijn geweest...
iemand nog suggesties.
Tot je Adblue tank een keer leeg is langs en je auto weigert verder te rijden. Kan voorkomen als je in die 30k veel km's gemaakt hebt die meer adblue vergen. (ik vermoed veel koude ritjes en/of zware voeten)wvkreg schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 09:19:
AdBlue is 24L tank. En kan bij een service interval (30k) worden gevuld. Zo lang gaat deze mee zegt de Audi dealer.
Daarvoor krijg je toch een waarschuwing en in elk dorp/stad zit een Audi dealer en desnoods vul je zelf bij. Not a problem...
Een fles bijhebben kan nooit kwaad. Net zoals motorolie en water.
De 308 voldoet niet aan je eisen, die auto heeft de meest slechte audio die ik tijdens mijn proefritten ben tegengekomen. De radio een fractie harder als normaal en alles vervormt, kraakt etc. Er zit nog een audio systeem uit de jaren 90 in toen die bijna overal gebeurde.NL_Scratch schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 09:58:
Deze week met de werkgever aan tafel gezeten om te gaan kijken naar een auto v/d zaak.
- Airco, CC, Navigatie
- Peugeot 308/308Sw
- V40 is te duur
iemand nog suggesties.
Ik zou toch heel even bij de cactus kijken, in de juiste kleur combi, eventueel iets verlaagt (is goedkoop bij citroen!) is het wel een erg gave auto om te zien. Hij gaat je denk ik echt positief verrassen. Maar dan moet je je er wel toe aanzetten daar naar toe te gaan
Cactus in het (mat)zwart is nog wel te doen, maar dan nog is het simpelweg niet mijn auto.thefox154 schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 10:36:
[...]
De 308 voldoet niet aan je eisen, die auto heeft de meest slechte audio die ik tijdens mijn proefritten ben tegengekomen. De radio een fractie harder als normaal en alles vervormt, kraakt etc. Er zit nog een audio systeem uit de jaren 90 in toen die bijna overal gebeurde.
Ik zou toch heel even bij de cactus kijken, in de juiste kleur combi, eventueel iets verlaagt (is goedkoop bij citroen!) is het wel een erg gave auto om te zien. Hij gaat je denk ik echt positief verrassen. Maar dan moet je je er wel toe aanzetten daar naar toe te gaan
je moet er wel een aantal jaar in sturen...
Audio is achteraf tegenwoordig wat lastiger aan te passen, vroeger was het simpelweg een mooi composetje plaatsen en een (actieve) subwoofer en je had het al redelijk goed voor elkaar. Recent in een ampera gereden met bose geluid, dat vond ik toch voor een auto behoorlijk goed klinken. Al is Bose in het home-cinema toch een beetje achterhaald en betaal je eigenlijk veel te veel voor puur het merk.
Ik weet niet wat je nu rijdt, maar ik vond het geluid in de 308 SW BLEP nog wel meevallen. Ik houd er dan niet van om al boomboxend door het dorp te rijden, maar af en toe een lekker liedje harder draaien moet hij wel kunnen hebben. Ik had mijn 320 kbps MP3 collectie meegenomen om te testen en hij ging tijdens de proefrit geen enkele keer vervormen.
Als je de Peugeot nog kan krijgen dit jaar zou ik die zeker liever hebben dan de Clio, maar een beetje aangeklede Clio rijdt ook prima (estate heb ik als voorloopauto gehad). Audio in de Peugeot vond ik beter.
Je geeft trouwens niet aan hoveel km en jaar je gaat rijden. Moet je diesel of benzine? Diesel is volgens mj nog wel 14%, benzine uitvoeringen niet?
Ik ben inmiddels zo'n 2 maanden en ruim 7000 km onderweg in mijn Civic Tourer 1.6 i-DTEC Elegance Business. Ik ben er nog steeds superblij mee. Afgelopen weken heb ik erg weinig gereden, maar elke keer dat ik dan instapte betrapte ik me er tijdens de rit verschillende keren op dat ik dacht: "wat een heerlijk soepel blok en versnellingsbak". Hij doet nooit echt snel aan, maar komt zeer makkelijk mee met het verkeer en laat zich ook gemakkelijk verleiden tot uitstapjes naar 180+ km/h (in Duitsland).
Stoelen zijn lekker stevig en breed genoeg voor mij om na een lange rit uitgerust uit te stappen en hebben genoeg zijwaartse steun. Regen- en lichtsensoren werken zoals ik graag wil, dus de pookjes achter het stuur raak ik alleen aan om richting aan te geven of de achterruitenwisser aan te zetten als dat nodig is.
Bijkomend pluspuntje voor mij is dat ik hem erg mooi vind en hij verder nauwelijks te zien is waardoor hij wat specialer is dan de leasekanonnen.
Als je de Peugeot nog kan krijgen dit jaar zou ik die zeker liever hebben dan de Clio, maar een beetje aangeklede Clio rijdt ook prima (estate heb ik als voorloopauto gehad). Audio in de Peugeot vond ik beter.
Je geeft trouwens niet aan hoveel km en jaar je gaat rijden. Moet je diesel of benzine? Diesel is volgens mj nog wel 14%, benzine uitvoeringen niet?
Ik ben inmiddels zo'n 2 maanden en ruim 7000 km onderweg in mijn Civic Tourer 1.6 i-DTEC Elegance Business. Ik ben er nog steeds superblij mee. Afgelopen weken heb ik erg weinig gereden, maar elke keer dat ik dan instapte betrapte ik me er tijdens de rit verschillende keren op dat ik dacht: "wat een heerlijk soepel blok en versnellingsbak". Hij doet nooit echt snel aan, maar komt zeer makkelijk mee met het verkeer en laat zich ook gemakkelijk verleiden tot uitstapjes naar 180+ km/h (in Duitsland).
Stoelen zijn lekker stevig en breed genoeg voor mij om na een lange rit uitgerust uit te stappen en hebben genoeg zijwaartse steun. Regen- en lichtsensoren werken zoals ik graag wil, dus de pookjes achter het stuur raak ik alleen aan om richting aan te geven of de achterruitenwisser aan te zetten als dat nodig is.
Bijkomend pluspuntje voor mij is dat ik hem erg mooi vind en hij verder nauwelijks te zien is waardoor hij wat specialer is dan de leasekanonnen.
[ Voor 40% gewijzigd door gwystyl op 27-10-2015 11:29 ]
Gezien je wensen en je budget kom je inderdaad uit bij de Clio Estate en de 308 SW.
De Cactus ben ik langzamerhand wel aan gewend. eigenlijk is het wel een 'kek' wagentje.
Ik heb alleen geen flauw benul van de bagageruimte in die auto?
En de Auris TS? Misschien is dat nog een optie? Helaas zijn de Lease Pro uitvoeringen toch wel een stuk boven budget anders was dat wel een mooie auto voor je.
Persoonlijk zou ik in jouw situatie opteren voor de 308SW. Wellicht kun je voor een kleine bijdrage nog wat doen aan de audio middels wat andere boxen of subwoofer?
Het is nu al bijna november. Als de bijtelling echt belangrijk is, dan zou ik heel goed naar de levertijd vragen en je keuze daar op baseren.
Aan de andere kant, wat scheelt het je per maand? bij een auto van €25K zal dat iets van 50,- per maand zijn ingeval van het verschil tussen 14% en 20%.
Dus die 308SW die in januari 21% is, zal je dan ~€60,- pm meer kosten?
Als het sowieso moeilijk wordt om nog dit jaar te leveren kan je meteen je horizon wat verbreden.
21% is een hele grote groep auto's. Rond de €25K zitten bijvoorbeeld ook de Octavia, Golf, Civic, Focus, etc...
Maar ja het verschil tussen een 21% auto van €21K en €27K is ook weer ~€50,- p.m.
14% Clio €22K ~€115,- p.m.
21% 308SW €27K ~€210,- p.m.
disclaimer: berekeningen even snel uit de dikke duim...
De Cactus ben ik langzamerhand wel aan gewend. eigenlijk is het wel een 'kek' wagentje.
En de Auris TS? Misschien is dat nog een optie? Helaas zijn de Lease Pro uitvoeringen toch wel een stuk boven budget anders was dat wel een mooie auto voor je.
Persoonlijk zou ik in jouw situatie opteren voor de 308SW. Wellicht kun je voor een kleine bijdrage nog wat doen aan de audio middels wat andere boxen of subwoofer?
Het is nu al bijna november. Als de bijtelling echt belangrijk is, dan zou ik heel goed naar de levertijd vragen en je keuze daar op baseren.
Aan de andere kant, wat scheelt het je per maand? bij een auto van €25K zal dat iets van 50,- per maand zijn ingeval van het verschil tussen 14% en 20%.
Als het sowieso moeilijk wordt om nog dit jaar te leveren kan je meteen je horizon wat verbreden.
21% is een hele grote groep auto's. Rond de €25K zitten bijvoorbeeld ook de Octavia, Golf, Civic, Focus, etc...
Maar ja het verschil tussen een 21% auto van €21K en €27K is ook weer ~€50,- p.m.
Jouw duim is wellicht ietwat optimistisch, want een beetje Golf of Octavia zit al snel op 30-35k. En ik vermoed, maar dat is een pure gok want ik heb voor die anderen die je noemt nog nooit gekeken, dat dat voor de andere auto's in die klasse ook al snel zo zal zijn.readytoflow schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 11:23:
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
Nee toch?
Ik zie (of overheen gelezen?) geen diesel beperking.
Autoweek:
Golf 1.0TSI Bus. Ed. €25K
Octavia 1.4TSI Amb. Bus. €25,5K
Uiteraard geen opties etc..
Zo zie je maar, valt wel mee met die inflatie...
Autoweek:
Geen opties, ja, dan kloppen die bedragen wel aardig, maar wie wil er nou een auto zonder optiesreadytoflow schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 11:44:
Nee toch?
Autoweek:
_Als_ je toch al besluit de instapmotor te nemen, dan zal je toch zeker wel lederen bekleding / panoramadak / velgen / sound upgrade / fullscreen navigatie ipv de in die auto's standaard kleine navigatieschermen / assistentie systemen etc erbij willen nemen?!
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
Vergis je niet dat de Business Edition nog wel redelijk "oké" is uitgevoerd met opties. Niet te verwarren met de Trendline-uitvoeringAllSeeyinEye schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 13:42:
[...]
Geen opties, ja, dan kloppen die bedragen wel aardig, maar wie wil er nou een auto zonder opties![]()
_Als_ je toch al besluit de instapmotor te nemen, dan zal je toch zeker wel lederen bekleding / panoramadak / velgen / sound upgrade / fullscreen navigatie ipv de in die auto's standaard kleine navigatieschermen / assistentie systemen etc erbij willen nemen?!
Zie: http://www.volkswagen.nl/...ss-edition?tab=highlights
You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.
De Auris gaat al snel ruim boven de 25K, dat gaat hem dus niet worden.readytoflow schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 11:23:
Gezien je wensen en je budget kom je inderdaad uit bij de Clio Estate en de 308 SW.
Dat het e.e.a. voor de 14% snel geregeld moet worden.
In elk geval zou het mooi zijn dat de netto bijtelling onder de € 150,00 blijft.
Dan is op dit moment zelfs een 21% auto mogelijk, echter is voor mij elke euro weer een euro!
Ik denk dat we gewoon moeten gaan voor de 308SW, ik zag her en der dat er ook wel audio upgrades te krijgen zijn, dat is natuurlijk altijd nog het overwegen waard.
Ga er maar vanuit dat je de 308 niet meer voor 14% dit jaar kan krijgen. Sowieso 8 weken levertijd...NL_Scratch schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 09:58:
- Airco, CC, Navigatie
- Peugeot 308/308Sw
- V40 is te duur
iemand nog suggesties.
[This space is for rent]
dan gaan we hopen op een voorraad model en de werkgever melden dat we moeten opschieten!PoweRoy schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 15:22:
[...]
Ga er maar vanuit dat je de 308 niet meer voor 14% dit jaar kan krijgen. Sowieso 8 weken levertijd...
Wat ik van de dealer hoorde is dat je bestellen al niet meer gaat lukken. Je moet hopen dat een dealer al een reserveringslot heeft (of iets dergelijks).NL_Scratch schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 15:26:
[...]
dan gaan we hopen op een voorraad model en de werkgever melden dat we moeten opschieten!
Zelf ook een 308 besteld, met automaat dus 20%. Al een jaar peugeot 308 hatchback gereden (80pk versie, sw was er nog niet). Goede stoelen en fijne auto. Geluid is ook prima.
Van werkgever verwisseld dus kon een nieuwe leaseauto, gelijk voor de sw gegaan.
[This space is for rent]
Legt eraan. Van de 308 SW lease executive zijn er 400 besteld door lease plan en 300 door Athlon ( zo uit me hoofd)
Deze worden de eerste week van November geleverd. Voordeel van deze uitvoeringen is dat je gegarandeerd de auto op je naam hebt staan voor 2016.
Enige opties die je hebt
Leer pakket 1
Leer pakket 2
Velgen
3 kleuren keus
Audio kan ook achteraf. Bv zo,n subwoofertje oid. Die Denon upgrade lijkt me wel wat.
Bij een belastingschaal 42% zit je op 142e pm.
Deze worden de eerste week van November geleverd. Voordeel van deze uitvoeringen is dat je gegarandeerd de auto op je naam hebt staan voor 2016.
Enige opties die je hebt
Leer pakket 1
Leer pakket 2
Velgen
3 kleuren keus
Audio kan ook achteraf. Bv zo,n subwoofertje oid. Die Denon upgrade lijkt me wel wat.
Dat is het probleem, de Denon upgrade is niet mogelijk.Unknown Alien schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 15:32:
Legt eraan. Van de 308 SW lease executive zijn er 400 besteld door lease plan en 300 door Athlon ( zo uit me hoofd)
Enige opties die je hebt
Leer pakket 1
Leer pakket 2
Velgen
3 kleuren keus
Je kan later idd wel iets gaan prutsen maar de versterker die erin zit is ondermaats en al zou je de hele denon set in losse onderdelen bij de dealer bestellen kan hij nog niet aangesloten worden. Ze hebben wel een of andere oplossing, de link heb ik al eens hier in dit topic neer gezet. Is een speciale 308 set van een andere firma. Weet zo niet meer hoe het heet maar de search is je vriend. Ik vind het allemaal zo lastig bij de peugeot dat hij voor mij afviel. Maar audio was niet de enige reden daarvoor, geen goede stoelen leverbaar & geen xenon, terug klappen van station op de drempels en erg veel deining waren daar mede debet aan. Meeste zaken die wel weer geregeld konden worden maar daarmee werd de auto wel erg duur
Dat is het nadeel als je een lage bijtelling wilt hebben. Ik deel je mening over de 308 en heb mede daarom voor de Allure gekozen, met 20% bijtelling.thefox154 schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 15:55:
[...]
Dat is het probleem, de Denon upgrade is niet mogelijk.
Je kan later idd wel iets gaan prutsen maar de versterker die erin zit is ondermaats en al zou je de hele denon set in losse onderdelen bij de dealer bestellen kan hij nog niet aangesloten worden. Ze hebben wel een of andere oplossing, de link heb ik al eens hier in dit topic neer gezet. Is een speciale 308 set van een andere firma. Weet zo niet meer hoe het heet maar de search is je vriend. Ik vind het allemaal zo lastig bij de peugeot dat hij voor mij afviel. Maar audio was niet de enige reden daarvoor, geen goede stoelen leverbaar & geen xenon, terug klappen van station op de drempels en erg veel deining waren daar mede debet aan. Meeste zaken die wel weer geregeld konden worden maar daarmee werd de auto wel erg duur

Ik heb ook de EBS Subwoofer en Amplifier laten plaatsen door de dealer, nu een volwassen geluid.
www.google.nl
Geen goede stoelen verbaasd me. Ik heb een proefrit gemaakt met een 308 sw die het leer pakket 2 had. Wij (me vrouw en ik) vinden die stoelen lekkerder zitten dan onze stoelen in de BMW (ook leer) . Daarom heb ik ook leer pakket 2 besteld. Zwart met wit stiksel.
Dat het niet kon met de Audio wist ik niet. Dat is wel jammer. Waarom kan je de spullen zelf niet vervangen? Die EBS sub en versterker waren niet eens zo duur in de optie lijst.
Dat het niet kon met de Audio wist ik niet. Dat is wel jammer. Waarom kan je de spullen zelf niet vervangen? Die EBS sub en versterker waren niet eens zo duur in de optie lijst.
In mijn 3serie had ik fantastische stoelen. goede ondersteuning, aan alle kanten verstelbaar, uitschuifende delen om de benen te ondersteunen en goede lendesteun. Deze zaten als gegoten.Unknown Alien schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 16:07:
Geen goede stoelen verbaasd me. Ik heb een proefrit gemaakt met een 308 sw die het leer pakket 2 had. Wij (me vrouw en ik) vinden die stoelen lekkerder zitten dan onze stoelen in de BMW (ook leer) . Daarom heb ik ook leer pakket 2 besteld. Zwart met wit stiksel.
Tijdens mijn proefrit met de 308 met de zogenaamd 'premium' stoel kom je op ene stoel terecht met een veel te korte zitting, een minicuul opstaand randje zonder ondersteuning, Lendensteun die te laag zit. Na een half uur krijg je al pijn in je rug omdat er geen enkele vorm van ondersteuning is. Ik vond het echt zo'n 107 stoel waar je bovenop zit en geen comfort hebt.
Dealer zijn toen dat er iets met de versterker was, ik zei ook al bestel alle onderdelen maar los dan schroef je het er zelf in maar dat ging dus niet. De luxe stoelen met massage functie en een betere zit zijn niet leverbaar op de lease versie. Nieuwe stoelen + hulp vering of verlaging (toen nog niet verkrijgbaar) + een xenon oplossing werd een beetje begrotelijk. Led koplampen schenen niet te passen om dat de bumper anders was
Leder 2 pakket heb ik nog nooit van gehoord maar ik neem aan dat dit een titel is die je lease maatschappij verzonnen heeft?
[ Voor 3% gewijzigd door thefox154 op 27-10-2015 16:25 ]
Er zijn maar 2 soorten stoelen in de 308. De standaard stoelen en de Premium stoelen. 'Luxe' stoelen met o.a. stoelverwarming en massagefunctie zijn dezelfde als de Premium stoelen.thefox154 schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 16:23:
[...]
In mijn 3serie had ik fantastische stoelen. goede ondersteuning, aan alle kanten verstelbaar, uitschuifende delen om de benen te ondersteunen en goede lendesteun. Deze zaten als gegoten.
Tijdens mijn proefrit met de 308 met de zogenaamd 'premium' stoel kom je op ene stoel terecht met een veel te korte zitting, een minicuul opstaand randje zonder ondersteuning, Lendensteun die te laag zit. Na een half uur krijg je al pijn in je rug omdat er geen enkele vorm van ondersteuning is. Ik vond het echt zo'n 107 stoel waar je bovenop zit en geen comfort hebt.
Dealer zijn toen dat er iets met de versterker was, ik zei ook al bestel alle onderdelen maar los dan schroef je het er zelf in maar dat ging dus niet. De luxe stoelen met massage functie en een betere zit zijn niet leverbaar op de lease versie. Nieuwe stoelen + hulp vering of verlaging (toen nog niet verkrijgbaar) + een xenon oplossing werd een beetje begrotelijk. Led koplampen schenen niet te passen om dat de bumper anders wasNiet leuk om een auto zo te moeten verbouwen voor hij bij je past.
Leder 2 pakket heb ik nog nooit van gehoord maar ik neem aan dat dit een titel is die je lease maatschappij verzonnen heeft?
Stoelmassage is trouwens een wassen neus, enkel de lendesteun beweegt een beetje heen en weer... Stoelverwarming is dan weer een musthave.
www.google.nl
Ow ik dacht dat die laatste dan wel fijne stoelen zouden zijn met meer comfort. Heb ik dat dus even mis.MisteRMeesteR schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 16:36:
[...]
Er zijn maar 2 soorten stoelen in de 308. De standaard stoelen en de Premium stoelen. 'Luxe' stoelen met o.a. stoelverwarming en massagefunctie zijn dezelfde als de Premium stoelen.
Stoelmassage is trouwens een wassen neus, enkel de lendesteun beweegt een beetje heen en weer... Stoelverwarming is dan weer een musthave.
maar ja omdat die niet te krijgen waren ook niet naar gekeken.
Wat ik net overigens bedoelde te omschrijven, bij volvo/bmw heb je een stoel waar je 'in' zit. Lekker comfortabel. Bij de peug heb ik meer het gevoel van 'erop' zitten net als bij een wachthokje ergens.
Maar met me 190 en 85kilo schoon aan de haak ben ik misschiem meer gebouwd als een Duitser dan als een fransman
Aangezien de kosten prio 1 lijken te zijn, zou ik lekker zsm een dealer zoeken diedit jaar nog iets kan leveren. Of het nou een Clio of een 308SW maakt niet uit.NL_Scratch schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 14:28:
[...]
De Auris gaat al snel ruim boven de 25K, dat gaat hem dus niet worden.
Dat het e.e.a. voor de 14% snel geregeld moet worden.
In elk geval zou het mooi zijn dat de netto bijtelling onder de € 150,00 blijft.
Dan is op dit moment zelfs een 21% auto mogelijk, echter is voor mij elke euro weer een euro!
Ik denk dat we gewoon moeten gaan voor de 308SW, ik zag her en der dat er ook wel audio upgrades te krijgen zijn, dat is natuurlijk altijd nog het overwegen waard.
Onze voor laatste bmw had ook de sportstoelen. Die zat super. Onze huidige bmw heeft Electronic. comfort stoelen met geheugen. Geheugen is geweldig van de BMW. De temperatuur spiegels radio en stoel settings zijn opgeslagen in de sleutel. Dat en rijgedrag zal ik het meeste missen.thefox154 schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 16:23:
[...]
In mijn 3serie had ik fantastische stoelen. goede ondersteuning, aan alle kanten verstelbaar, uitschuifende delen om de benen te ondersteunen en goede lendesteun. Deze zaten als gegoten.
Dealer zijn toen dat er iets met de versterker was, ik zei ook al bestel alle onderdelen maar los dan schroef je het er zelf in maar dat ging dus niet. De luxe stoelen met massage functie en een betere zit zijn niet leverbaar op de lease versie. Nieuwe stoelen + hulp vering of verlaging (toen nog niet verkrijgbaar) + een xenon oplossing werd een beetje begrotelijk. Led koplampen schenen niet te passen om dat de bumper anders wasNiet leuk om een auto zo te moeten verbouwen voor hij bij je past.
Nee dat leer pakket special 2 is een aanbieding van het bedrijf die het leer voor peug doet. Tenminste dat vertelde die verkoper mij. Deze is in 2 kleuren zwart en cognac. Vind ik een stuk mooier dan standaard leer. En is maar 150€ meer.
Als de peug teveel tegen valt dan gaat onze corsa de deur uit en koop ik een e90 330i. Daar word max 12k pj mee gereden dus prima te doen als 2 e auto.
De 308 sw 14% uitvoering is ook niet voor 25k te krijgen. Ik meen 26990 voor de goedkoopste uitvoering. De uitvoering met panodak is 28990.
Begrijp ook nooit zo goed waarom mensen Clio of 308 zeggen. Zit wel een segment verschil tussen.
Begrijp ook nooit zo goed waarom mensen Clio of 308 zeggen. Zit wel een segment verschil tussen.
[ Voor 53% gewijzigd door Schimanski81 op 27-10-2015 20:32 ]
Daar zit zeker wat tussen, echter zijn dit wel de 2 belangrijke spelers op 14% als station wagon waardoor ze veel met elkaar vergeleken worden en vaak in dezelfde lijsten met opties voorkomen.Schimanski81 schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 20:29:
De 308 sw 14% uitvoering is ook niet voor 25k te krijgen. Ik meen 26990 voor de goedkoopste uitvoering. De uitvoering met panodak is 28990.
Ik kijk uit naar 2017. Einde selectie op percentage, maar gewoon weer op auto. Maakt het allemaal een stuk logischer.
De Toyota auris is ook best ruim. Iets minder dan de 308 sw, maar scheelt niet veel. Je moet alleen het rijden met een cvt fijn vinden. Mijn proefrit in deze auto duurde <1km. Ik stapte snel uit en liet mevrouw terug rijden....NL_Scratch schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 23:16:
[...]
Daar zit zeker wat tussen, echter zijn dit wel de 2 belangrijke spelers op 14% als station wagon waardoor ze veel met elkaar vergeleken worden en vaak in dezelfde lijsten met opties voorkomen.
Dit is um.thefox154 schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 16:23:
[...]

En cognac

De standaard is

Link Peug website. Onderin bij accessoires. Niet van de lease maatschappij dus.
http://www.peugeot.nl/med...edia/107/10710-78ed5f.pdf
Wat was de reden daarvan? Ben nu in m'n 2e Auris bezig, vorige 130.000 km en huidige 25.000 en ik vind t heerlijk rijden. Ontspannen, redelijk comfortabel, nodigt totaal niet uit tot gehaast rijgedrag (maar deed t nog verbazingwekkend goed op "leuke weggetjes").Unknown Alien schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 07:20:
De Toyota auris is ook best ruim. Iets minder dan de 308 sw, maar scheelt niet veel. Je moet alleen het rijden met een cvt fijn vinden. Mijn proefrit in deze auto duurde <1km. Ik stapte snel uit en liet mevrouw terug rijden....
Exact expert nodig?
De CVT...hoe dat rijd. 1 versnelling en bak lawaai als ik gas gaf. En komt bij dat ik zolang diesel rij dus gewent ben om bij 2000 rpm koppel te hebben.
De dealer stond me aan te kijken dat we binnen 5 min. terug waren. Ja kan er niks aan doen ik vind dat niks een cvt. Dan maar weer schakelen.
2 andere collega's hebben wel voor de auris gekozen, omdat zij die weer fijner vonden dan de 308 sw.
Ik moet zo naar de klant een training geven in zuid limburg kleine 2 uur rijden. Ben benieuwd hoe dat straks is met die 308sw .
De dealer stond me aan te kijken dat we binnen 5 min. terug waren. Ja kan er niks aan doen ik vind dat niks een cvt. Dan maar weer schakelen.
2 andere collega's hebben wel voor de auris gekozen, omdat zij die weer fijner vonden dan de 308 sw.
Ik moet zo naar de klant een training geven in zuid limburg kleine 2 uur rijden. Ben benieuwd hoe dat straks is met die 308sw .
Zuid Limburg oh jee A2, alle ruimte. Nou de 308(SW) stoelen zijn echt niet fijn, spreek uit ervaring van een net nieuwe auto van een collega. Met 194cm is dit geen feest! Maar ik lees je ervaring graag.
Mee eens, zie de eerste foto van het 308 interieur van Ray187, wanneer je zo lang bent (ik 1,98), dan prikken die hoofdsteunen in je schouders.wvkreg schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 09:00:
Zuid Limburg oh jee A2, alle ruimte. Nou de 308(SW) stoelen zijn echt niet fijn, spreek uit ervaring van een net nieuwe auto van een collega. Met 194cm is dit geen feest! Maar ik lees je ervaring graag.
Vandaar, ze hebben de brochure alweer aangepakt, hoeveel versies zijn er inmiddels wel niet in een jaar tijd? Halverwege dit jaar stonden deze er nog niet in. Maar waar ik meer verbaasd over ben is dat er nu dus echt helemaal niets meer te kiezen is op de leaseversies? Het was al karig maar nu is het gewoon 0 geworden met een paar accessoires als een dvd spelertje aan je hoofdsteun om het lijstje nog wat te vullen.
Het leer is accessoire dus geen fabrieksaf leder. Wordt achteraf door een leerinbouwer geplaatst. Dan kun je dus net zo goed zelf een mooie combi uitzoeken, die jongens hebben er vaak kijk op en hebben een 1001 gave kleur combinaties. Zou ik dat doen. Maar dat neemt niet weg dat de stoel dus niet veranderd, en of je er nu stof of leer op zet of niet de basis blijft hetzelfde dus de steun/verstelling is ondermaats en dit kunnen ze helaas niet veranderen. Aftermarket stoelverwarming ziet er ook niet zo mooi uit, ze zullen ergens een knopje moeten gaan maken..
In die fotos klopt overigens iets niet, de bovenste is een andere zetel dan de andere twee. Aangezien Peugeot een en dezelfde stoel levert en het leer achteraf gaat zal het model niet wijzigen. Vermoed dat ze ergens een foutje in hebben zitten.
[ Voor 9% gewijzigd door thefox154 op 28-10-2015 09:42 ]
hmm... 1.98 hier ookPeaceNlove schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 09:02:
[...]
Mee eens, zie de eerste foto van het 308 interieur van Ray187, wanneer je zo lang bent (ik 1,98), dan prikken die hoofdsteunen in je schouders.
Ik vond de stoelen in de 308sw BLEP eigenlijk wel prima zitten. Heb er een uurtje in gereden en geen last gehad van hoofdsteunen die in de schouders prikte.
"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!
Zelf 1.84 en 95kg (ook wat breder dan gemiddeld gok ik). Afgelopen zomer 2x 4uur achter elkaar in 308 gereden (met premium stoelen). Zeer fijn!cypher21 schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 10:01:
[...]
hmm... 1.98 hier ook
Ik vond de stoelen in de 308sw BLEP eigenlijk wel prima zitten. Heb er een uurtje in gereden en geen last gehad van hoofdsteunen die in de schouders prikte.
Ik krijg zelf rug en schouder klachten bij een Skoda Octavia / Seat Leon binnen een kwartier.
[This space is for rent]
Nogmaals een poging om te zien of er iemand interesse heeft in overname lease auto.
Volvo V40 D4 190PK.
30k/jr
4 jaar contract
Ingang: Oktober 2014 t/m Oktober 2018
14% bijtelling
€839 p/m ex brandstof.
Zie foto's hier http://imgur.com/a/oqSz2 voor alle opties.
Volvo V40 D4 190PK.
30k/jr
4 jaar contract
14% bijtelling
€839 p/m ex brandstof.
Waarom wil je hem zelf niet meer dan?Spuitelf schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 11:50:
Nogmaals een poging om te zien of er iemand interesse heeft in overname lease auto.
Volvo V40 D4 190PK.
30k/jr
4 jaar contract
14% bijtelling
€839 p/m ex brandstof.
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Zo, wat zijn jullie allemaal lang he. 1,97m. Damn! Lijkt me wel handig in een drukke omgevingPoweRoy schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 11:40:
[...]
Zelf 1.84 en 95kg (ook wat breder dan gemiddeld gok ik). Afgelopen zomer 2x 4uur achter elkaar in 308 gereden (met premium stoelen). Zeer fijn!
Ik krijg zelf rug en schouder klachten bij een Skoda Octavia / Seat Leon binnen een kwartier.
Hier 1,87m met ook +-95 kg meer in de breedte en dat werkt ook niet altijd even lekker. Vooral bij kleine autootjes steken, vooral, mijn schouders buiten de vorm van de stoel zogezegd. Resultaat is soms dat ik voor de stoel zit in plaats van er lekker in.
Prima.
Bij mij ook weinig klachten over de stoelen van de 308sw premium. Nu +- 20.000 km gereden waarvan zeker 2 ritten >1000km op een dag. Ik ben 1.92m met ruim 90 kilo. Ze zitten prima voor mij.
Hoe ze zich verhouden tot premium stoelen van autos uit een categorie hoger weet ik niet, maar ik vind ze prettiger dan de stoelen in de volkswagen, kia, skoda waar ik langere afstanden mee gereden heb.
Hoe ze zich verhouden tot premium stoelen van autos uit een categorie hoger weet ik niet, maar ik vind ze prettiger dan de stoelen in de volkswagen, kia, skoda waar ik langere afstanden mee gereden heb.
Wijziging gezins situatie.. hierdoor word het voor mij de komende jaren interessanter om even zelf een goedkopere auto te rijden.
Tja als je het gaspedaal als aan/uit pedaal gebruikt bij het optrekken, dan werkt een CVT niet. Je moet de stand van het pedaal kiezen aan de hand van hoeveel acceleratie je wil. Toyota's Hybride heeft voldoende koppel om goed mee te komen in het verkeer en de motor maakt minder lawaai dan een vergelijkbare diesel. Alleen jammer dat Toyota heeft bespaard op cabine isolatie (in ieder geval in de Prius, geen idee hoe dit in de Auris is).Unknown Alien schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 08:23:
De CVT...hoe dat rijd. 1 versnelling en bak lawaai als ik gas gaf. En komt bij dat ik zolang diesel rij dus gewent ben om bij 2000 rpm koppel te hebben.
Verwijderd
Ok ik twijfel. Mazda6 vs Merc c klasse lease edition. De mazda kan in bijna alles dikker uitgevoerd dan de Merc. Toch heeft de mec in de lease edition wel alle opties die vior de hand liggen zoals cruise control, navigatie, int. Light system etc.
Geen klagen over de CVT in mijn Lexus IS300h. Maximale koppel is ook al meteen beschikbaar vanwege de elektromotor. Ik begrijp de opmerking over het geloei wel hoor, bij het optrekken is er een constant hoger toerental dan bij een normale bak. Maar zoals Z__Z al opmerkt is het een kwestie van anders omgaan met het pedaal
Op cruise snelheid is de rust en stilte onovertroffen wat mij betreft!
Maar dit zal altijd een persoonlijke voorkeur blijven denk ik.
Maar dit zal altijd een persoonlijke voorkeur blijven denk ik.
Het is een mening, maar ik zou altijd gaan voor de Mazda. Prachtige wagen, ziet hem niet veel en een mooi ouderwets atmosferische 2.2 liter motor.Verwijderd schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 14:24:
Ok ik twijfel. Mazda6 vs Merc c klasse lease edition. De mazda kan in bijna alles dikker uitgevoerd dan de Merc. Toch heeft de mec in de lease edition wel alle opties die vior de hand liggen zoals cruise control, navigatie, int. Light system etc.
Ik week niet over welke motor C-klasse je hebt maar de '180' komt het dichtste bij de Mazda prijs, en dan praat je toch alweer over 116 PK (Merc) t.o.v. 150 PK (Mazda).
Tja lastige keuze...
Kies je met jenhart of je verstand
Meest verstandige keuze is de 6
Maar die C...dat interieur! Dat is zo
Mooi! Tenminste dat vond ik toen ik 'm bestelde. Ik wilde graag automaat dus 6 viel af maar heb er goed naar gekeken. Is ook een erg mooie auto.
Nogmaals meest vertstandig is de 6. Krachtiger, luxer, ruimer.
Mercedes heeft wel meer uitstraling vind ik.
Mooi! Tenminste dat vond ik toen ik 'm bestelde. Ik wilde graag automaat dus 6 viel af maar heb er goed naar gekeken. Is ook een erg mooie auto.
Van horen zeggen (autobladen) is de Mazda 6 een remoerige auto. Ofwel de geluidsisolatie is slecht (voor een D-segment auto). Uit eigen ervaring is de isolatie in de C-klasse heel goed. Met 180 op de autobahn kan ik nog normaal praten met m'n vrouw. Bij normale snelheden tot 130 is het heel stil en hoeft de radio niet hard om er normaal naar te luisteren.Verwijderd schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 14:24:
Infotainment van de Mazda schijnt ook niet zo goed te zijn, maar misschien is dat bij de facelift verbeterd. Van wat ik van collega's heb gehoord die een proefrit hebben gemaakt is het om te huilen.
Als je ruimte nodig hebt dan zou ik de Mazda overwegen. Alle andere gevallen zou ik de C Lease edition nemen. Alle standaard opties die je nodig hebt zitten erop. Airco, Navi, CC, Active LED koplampen, PDC, goede stock audio, semi-electrische stoelen met lendesteun.
Krachtiger is afhankelijk van welke motor je kiest,readytoflow schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 15:17:
Tja lastige keuze...
Luxer is afhankelijk van wat je luxe vind. Persoonlijk vind ik geluidsisolatie en rij-eigenschappen belangrijk en daarmee de c-klasse luxer. Anderen vinden speelgoed, als active CC, lane keep assist, lederen bekleding of panoramadak belangrijk en vinden dat luxe.
Ruimer is inderdaad objectief
Uitstraling is ook persoonlijk. Ik vind de Mazda 6 er wel super mooi uit zien (van buiten).
[ Voor 28% gewijzigd door Z___Z op 28-10-2015 15:40 ]
Heeft de 6 geen automaat meer? Ik heb vorig jaar nog een week in een 6 rondgereden met automaat. Was nog wel het vorige model, en de automaat kon me ook niet heel erg bekoren (schakelflippers op een bak met koppelomvormer voelt traag). Maar hij was er wel
Zeker! maar geen 20%. En dat scheelt toch een hoop op dit soort auto's.
@Z___Z:
Ja, tuurlijk. Maar dan vooral op het gebied van isolatie. De lease-edition is niet de meest krachtige motor in de C.
Qua rijeigenschappen ontloopt het elkaar niet veel. Ligt eraan wat je voorkeur heeft. De C is wat comfortabeler tov de 6. Dat heeft wel mijn voorkeur maar daarmee ben ik denk ik de minderheid. Vaak lees je dat testers en berijders een meer sportiever sturende auto (Zoals BMW dat bij uitstek kan neerzetten) fijner vinden.
@Z___Z:
Ja, tuurlijk. Maar dan vooral op het gebied van isolatie. De lease-edition is niet de meest krachtige motor in de C.
Qua rijeigenschappen ontloopt het elkaar niet veel. Ligt eraan wat je voorkeur heeft. De C is wat comfortabeler tov de 6. Dat heeft wel mijn voorkeur maar daarmee ben ik denk ik de minderheid. Vaak lees je dat testers en berijders een meer sportiever sturende auto (Zoals BMW dat bij uitstek kan neerzetten) fijner vinden.
[ Voor 76% gewijzigd door readytoflow op 28-10-2015 16:03 ]
Volgens mij is de geluidsisolatie en het mediagebeuren juist aangepakt bij de facelift van de 6, dus het kan zijn dat dat nu een stuk beter is. Ik zou ze sowieso beide gaan rijden. Lijkt me een lastige keuze, ook al zijn het eigenlijk twee hele verschillende ouders.
Verwijderd
Bedankt voor de reacties. Ik ga voor de merc. Twijfel nog over de kleur (keus, keus!) meeste die ik zie zijn grijs/zilver. Ik denk toch aan unilak wit. Met mooi stel velgen. Geen AMG. Anders is de schaap in wolfskleren helemaal compleet.
Verwijderd
Ik heb de auris hiervoor gereden en die is niet heel stil.Z___Z schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 12:29:
[...]
Tja als je het gaspedaal als aan/uit pedaal gebruikt bij het optrekken, dan werkt een CVT niet. Je moet de stand van het pedaal kiezen aan de hand van hoeveel acceleratie je wil. Toyota's Hybride heeft voldoende koppel om goed mee te komen in het verkeer en de motor maakt minder lawaai dan een vergelijkbare diesel. Alleen jammer dat Toyota heeft bespaard op cabine isolatie (in ieder geval in de Prius, geen idee hoe dit in de Auris is).
Maarja...dat ligt ook aan je gaspedaal. Als je die intrapt maakt ie lawaai.
Ik ben geen fan van de cvt. Het is beter dan bijvoorbeeld de honda civic hybrid (ook gereden, ramp) de cvt maakt gewoon veel toeren als je op de snelweg zit. Is inherent aan hoe een cvt werkt. Na accelereren valt ie wel terug maar naar een toch nog redelijk hoog toerental. Dat is andere koek bij een diesel met 6 bak. Dan zit je rustig helemaal met goede isolatie. In de stad en file is het heerlijk, die cvt, maar toeren of nog erger toeren door de bergen (nee! Ramp!) wringt de technologie ergens.
Dit topic is gesloten.