Ik ga na 7 jaar reizen via het openbaar vervoer volgende week over naar een leasewagen, onze eigen auto (Matiz) hield ermee op en er zit een verhuizing aan te komen van onze vestiging in Utrecht net buiten het centrum dus het leek mij een mooie gelegenheid om dit te vragen. Ik heb een budget gekregen van € 25.000 en aangezien ons gezin binnenkort uitgebreid word naar 4 heb ik gekozen voor een Renault Clio Estate Expression met kleur gris platine, 16inch velgen passion Noir, pack look exterieur thema chrome, zij-spiegels zwart, parkeersensoren achter, stuurwiel bekleed met leder en Xenon verlichting.
Contract van de huidige auto loopt dan af. Laten we zeggen dat ik op tijd ben geweest met bestellenUnknown Alien schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 14:12:
[...]
Waarom zo lang moeten wachten dan?? Ze hoeven er toch niks voor te doen. Op naam zetten en klaar.
Ja, zo kun je het zien. Maar waarom zo zuur. Als ik iemand in een Ferrari zie rijden, denk ik : "GAVE BAK", en niet : "Zo die zal wel op een illegale manier eraan zijn gekomen".Unknown Alien schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 13:26:
[...]
Dat zijn vaak de mensen die boven hun stand willen rijden, om zo nog een beetje aanzien te krijgen
Ik rij nu een A5 en straks een A4 omdat ik het gave auto's vind, omdat ik uiterlijk ook belangrijk vind, omdat nog meer vragen zou krijgen als ik een kleinere auto ga rijden
Nee serieus, live and let live. Auto's zijn een leuk onderwerp om meteen het karakter van iemand aan te hangen, maar gelukkig is de realiteit altijd een stukje complexer.
Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast
Ahh vandaag. En de 14% bijtelling?BiLLie- schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 14:19:
[...]
Contract van de huidige auto loopt dan af. Laten we zeggen dat ik op tijd ben geweest met bestellen
Als je paar 100e als extra bijdragen voor je rekening neemt, omdat je een mooiere auto wilt, maar zelf niet kan betalen. Dan rij je boven je stand. En dat vind ik persoonlijk zeer onverstandig. Leven boven je stand sowieso al geen begrip voorOMX2000 schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 14:27:
[...]
Ja, zo kun je het zien. Maar waarom zo zuur. Als ik iemand in een Ferrari zie rijden, denk ik : "GAVE BAK", en niet : "Zo die zal wel op een illegale manier eraan zijn gekomen".
Ik rij nu een A5 en straks een A4 omdat ik het gave auto's vind, omdat ik uiterlijk ook belangrijk vind, omdat nog meer vragen zou krijgen als ik een kleinere auto ga rijden
Nee serieus, live and let live. Auto's zijn een leuk onderwerp om meteen het karakter van iemand aan te hangen, maar gelukkig is de realiteit altijd een stukje complexer.
Ook hier doe ik een downgrade van auto.
Prive auto 3 serie high exec, naar lease 308 sw lse exec. Ja ook met de 16" plofbandjes.
Scheelt mij pm 250e. Dat vind ik belangrijker dan aanzien.
Met een paar kooltjes onder die roosters word het inderdaad warm en kun je onderweg nog een bradwurst grillen ookwvkreg schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 13:26:
[...]
Mwoh, hier wordt ik toch wel ietwat warm van:
[afbeelding]
Maar idd, laten we het gezellig, doch informatief en grappig houden
Nieuwe Passat heeft dat ook, een halve BBQ als dashboard.
[ Voor 6% gewijzigd door Rev! op 22-10-2015 14:37 ]
De auto wordt eind 2015 op kenteken gezet, dus 14% is verzekerdUnknown Alien schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 14:34:
[...]
Ahh vandaag. En de 14% bijtelling?
Ik begrijp de "kan je zelf niet betalen" redenering niet. Ik ben het er mee eens dat je financieel niet in de problemen moet komen om een auto te rijden. Maar je geeft er aan uit wat je het waard vindt. Je kunt het geld maar 1 keer uitgeven dus andere zaken gaan dan minder.Unknown Alien schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 14:34:
[...]
[...]
Als je paar 100e als extra bijdragen voor je rekening neemt, omdat je een mooiere auto wilt, maar zelf niet kan betalen. Dan rij je boven je stand. En dat vind ik persoonlijk zeer onverstandig. Leven boven je stand sowieso al geen begrip voor![]()
Prive auto 3 serie high exec, naar lease 308 sw lse exec. Ja ook met de 16" plofbandjes.![]()
Verstandig is om een zo goedkoop mogelijke auto te rijden. Gelukkig gaat het bij auto's niet alleen om verstand. Sterker nog, in het algemeen gebeuren de leukste dingen als je je verstand niet gebruikt
Soms vraag je jezelf wel eens af op je op tweakers bent, of op geenstijl. Zijn we hier niet met z'n allen gadget en techniek freaks?Rev! schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 14:36:
[...]
Met een paar kooltjes onder die roosters word het inderdaad warm en kun je onderweg nog een bradwurst grillen ook
Nieuwe Passat heeft dat ook, een halve BBQ als dashboard.
Exact, ik betaal €130,- voor die A4 per maand incl. mijn eigen bijdrage voor het leer. En trust me, dat kan ik met gemak missen en betaal ik met plezier ervoor. Liever dat dan een Frans ding wat ik nu rijd (ergernis, non comfort en rijgevoel ofwel 508). Ik heb aardig wat kilometers gereden (17 jaren, zeker 25K per jaar) en aardig wat (lease)auto's gereden, maar Audi sportstoel en design / dashboard etc. zijn wel een klasse apart. Maar ieder zijn ding. Met de 25k+km per jaar wil ik graag wat comfort en luxe en uitstraling.
[ Voor 3% gewijzigd door wvkreg op 22-10-2015 15:23 ]
Euh vat dit niet als een aanval op maar ... 130€ voor een A4? zal wel aan mij liggen, maar ik betaal al 150€ voor een 14% octavia. En je rijdt 2 auto's (de audi en 'dat Franse ding') in de lease? - ik begrijp t niet helemaalwvkreg schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 15:21:
Exact, ik betaal €130,- voor die A4 per maand incl. mijn eigen bijdrage voor het leer. En trust me, dat kan ik met gemak missen en betaal ik met plezier ervoor. Liever dat dan een Frans ding wat ik nu rijdt
[ Voor 36% gewijzigd door DutX op 22-10-2015 15:27 ]
Verwijderd
"Bovenop" bijtelling I guess. Dus zeg een 530 EUR netto. Zou met 40k kms toch sowieso automaat willen hebben. Maar inderdaad. Keuzes en nog eens keuzes. Wat een zwaar leven toch..
/edit
Dat Franse ding heeft hij nu lijkt me.
/edit
Dat Franse ding heeft hij nu lijkt me.
[ Voor 90% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2015 15:27 ]
Correct, maar ik rij deze wagen niet privé. Mijn vrouw en ik hebben ook nog een Passat Variant (HL) met comfortstoelen etc. en dat is de gezinsauto.
[ Voor 64% gewijzigd door wvkreg op 22-10-2015 15:44 ]
Verwijderd
Eigen bijdrage gaat niet van de netto bijtelling af. 20% van 51k met 130 eigen bijdrage komt echt rond de 530 netto uit. http://www.berekenhet.nl/...ing-auto-van-de-zaak.htmlwvkreg schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 15:30:
Nooit bovenop bijtelling natuurlijk. Zo zie je de ervaring al. Eigen bijdrage wordt verrekend met de bijtelling. A4 kost rond de 450 bijtelling, dan 130 euro eraf zou 320 zijn (https://www.athloncarleas...Wet-fiscus/Eigen-bijdrage). Echter, ik rij deze wagen niet privé. Mijn vrouw en ik hebben ook nog een Passat Variant (HL) met comfortstoelen etc. en dat is de gezinsauto.
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2015 15:41 ]
Mijn fout, ik bedoelde niet van de bijtelling af, maar het is te verrekenen. Reken maar dat ik berekenhet ook ken
. Voor de Passat zitten we nu rond de 380 geloof ik, dus ik zou er geen probleem mee hebben. Echter, de Variant is een station en dus wat ruimer.
Sorry maar ik heb op dit forum nog nooit iemand horen zeggen dat hij/zij door de keuze van een te dure auto in de problemen is gekomen. Je reactie komt eerder over als iemand die zelf geen geld over heeft voor een D segment of hogere auto. Dat is natuurlijk prima, maar geen reden om anderen te beoordelen dat ze een D segment auto rijden door eventueel boven hun lease budget te leasen.Unknown Alien schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 14:34:
[...]
[...]
Als je paar 100e als extra bijdragen voor je rekening neemt, omdat je een mooiere auto wilt, maar zelf niet kan betalen. Dan rij je boven je stand. En dat vind ik persoonlijk zeer onverstandig. Leven boven je stand sowieso al geen begrip voor![]()
Prive auto 3 serie high exec, naar lease 308 sw lse exec. Ja ook met de 16" plofbandjes.![]()
Leven gaat gewoon om keuzes maken. Als je niet gelukkig wordt van een mooie dure auto, dan neem je een Dacia MCV. Dan hou je geld over om bijvoorbeeld een groter huis te kopen, op vakantie te gaan of een andere dure hobby uit te voeren.
Ik woon bijvoorbeeld in een rijtjeshuis en rijd een C-klasse. Je hebt ook mensen die in een vrijstaand huis wonen en in een Clio rijden. Voor mij is m'n hypotheek even duur als m'n auto. Ik kon ook een 14% v40/308/auris gaan rijden. Zou ik misschien 200 euro per maand minder betalen. Voor dat geld kan je tegen de huidige hypotheekrente bijna een ton lenen en dus veel meer huis kopen en dus in een groter huis wonen. Wordt ik daar blij van, vast wel, maar weegt dat op tegen een kleinere auto rijden? Nee voor mij niet, voor een ander misschien wel. Lease ik boven wat ik kan betalen? Nee.
Haha, deze discussie wordt steeds amusanter. Het begon met enkele personen die alles onder het D segment niet serieus namen, van die houding werd wat gezegd en nu zijn het de mensen die daar wat van zeiden 'zuur'. Prachtig.
Even over auto's zelf: is er al wat nieuws over nieuwe modellen die zijn aangepast aan de nieuwe bijtellingseisen van 2016? Ik hoor de verschillende merken wel enorm veel reclame maken om auto's nog in 2015 op naam te krijgen vanwege de bijtelling.
Even over auto's zelf: is er al wat nieuws over nieuwe modellen die zijn aangepast aan de nieuwe bijtellingseisen van 2016? Ik hoor de verschillende merken wel enorm veel reclame maken om auto's nog in 2015 op naam te krijgen vanwege de bijtelling.
Prima.
Ach ik snap het sentiment van vandaag wel weer. Er zitten hier een aantal (of laat ik eerlijk zijn: één user) die een hele reeks prima auto's simpelweg niet eens de naam auto waardig vindt.
En mocht je inderdaad een kleinere auto rijden dan heb je daarmee meteen je recht van spreken verloren en per definitie geen gelijk.
Het gaat hier om leaseauto advies. Ik vind het leuk van Aygo tot s-Klasse om een mening en evt advies te geven waar ik kan. Als ik iets niet mooi vind zeg ik dat ook maar wel met een mate van respect en vanuit een mening ipv een feitelijke stelling.
Overigens vind ik de Audi wel mooi maar beetje te saai denk. Zou hem
Zelf ook niet snel kiezen maar ik heb dan ook mindere ervaring met dat merk.
Velgen? Tuurlijk meestal is groter mooier maar ik geef mijn budget liever aan goede audio of assitentiesystemen uit. Een ander kiest er een spoiler voor. Ook hier weer: ieder zijn ding.
En mocht je inderdaad een kleinere auto rijden dan heb je daarmee meteen je recht van spreken verloren en per definitie geen gelijk.
Het gaat hier om leaseauto advies. Ik vind het leuk van Aygo tot s-Klasse om een mening en evt advies te geven waar ik kan. Als ik iets niet mooi vind zeg ik dat ook maar wel met een mate van respect en vanuit een mening ipv een feitelijke stelling.
Overigens vind ik de Audi wel mooi maar beetje te saai denk. Zou hem
Zelf ook niet snel kiezen maar ik heb dan ook mindere ervaring met dat merk.
Velgen? Tuurlijk meestal is groter mooier maar ik geef mijn budget liever aan goede audio of assitentiesystemen uit. Een ander kiest er een spoiler voor. Ook hier weer: ieder zijn ding.
En da's maar goed ook want anders wordt het zo saai op de weg 
Hier overigens nog steeds erg blij met de golf variant na ruim 5 maanden en 14.000 km ervaring.
Hier overigens nog steeds erg blij met de golf variant na ruim 5 maanden en 14.000 km ervaring.
Weet je wat het is met tijdloos... het is al gauw wat saaiig. Niet dat ik die A4 niet mooi vind, maar ik zou 'm ook niet spannend durven noemen (en dan is de Golf nog een slag erger: gewoon niet lelijk maar wel saai). Misschien is die Leon dan wat minder tijdloos: hij heeft strakkere lijnen rondom dan de Audi. En als leaserijder hoef je je niet zo'n zorgen te maken over tijdloos design; tegen de tijd dat het uit is is je contract afgelopen.
(Ik vind dat de Audi A3 ook tijdloos oogt. Aan de ene kant vind ik het een prachtige auto, maar aan de andere kant is het geen spannend ding om te zien. Ik zou er overigens wel voor gaan als het in m'n budget zou passen, maar de Leon doet het ook goed)
[ Voor 3% gewijzigd door Cyphax op 22-10-2015 22:38 ]
Saved by the buoyancy of citrus
Voor mij is het een Volvo V40 Business Sport geworden 
Kleur: Passion Red
Velgen: 17" Freja Dark
Accessoire: Afneembare trekhaak
Kan niet wachten, rij nu een Clio met 0.9 benzine als shortlease.
Wel grappig toen Mercedess een beeldscherm zo boven het dashboard kwakte riep iedereen moord en brand. NU doet audi hetzelfde, net een aftermarket ding met een zwart hoogglans randje zo midden op het dashboard en schijnbaar accepteert iedereen het nu. Lijkt net een 8 inch tomtom ofzo. Was MB zo'n trendsetter dat mensen nu alweer gewend zijnZ___Z schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 14:08:
[...]
Mooi dashboard behalve het stukje hieronder. Vond het bij de A3 al lelijk, maar het is in de nieuwe A4 niet veel beter geworden.
[afbeelding]
[ Voor 3% gewijzigd door thefox154 op 23-10-2015 08:20 ]
We mogen niet meer criticasten.thefox154 schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 08:18:
[...]
Wel grappig toen Mercedess een beeldscherm zo boven het dashboard kwakte riep iedereen moord en brand. NU doet audi hetzelfde, net een aftermarket ding met een zwart hoogglans randje zo midden op het dashboard en schijnbaar accepteert iedereen het nu. Lijkt net een 8 inch tomtom ofzo. Was MB zo'n trendsetter dat mensen nu alweer gewend zijnDash ziet er idd acceptabel uit met dat scherm ipv de standaard klokken. Alleen de rest, bij die versnellingspook.. Zit net zo in elkaar als een megane. En dan dat scherm er zo op geplakt. Nee dat zou ik niet zo snel kiezen.
Mijn boefje is liev!
In bold. Zeker mee eens. Wij rijden nu in onze 3e BMW en ook deze gekocht met 65K gereden KMs. Die keuze maak je zelf om meer uit te geven, maar ik zal nooit geld lenen of iets gaan rijden wat boven mijn stand is. DUS wat ik niet kan betalen.OMX2000 schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 15:17:
[...]
Ik begrijp de "kan je zelf niet betalen" redenering niet. Ik ben het er mee eens dat je financieel niet in de problemen moet komen om een auto te rijden. Maar je geeft er aan uit wat je het waard vindt. Je kunt het geld maar 1 keer uitgeven dus andere zaken gaan dan minder.
Verstandig is om een zo goedkoop mogelijke auto te rijden. Gelukkig gaat het bij auto's niet alleen om verstand. Sterker nog, in het algemeen gebeuren de leukste dingen als je je verstand niet gebruiktHelaas ook de slechtste. Maar ja dat is LEVEN
v.b. toen ik klaar was met em studie kon ik beginnen bij het bedrijf waar ik stage liep. TOP bedrijf en in een periode midden in de IT bubble, Kreeg een lease auto. Collega ging weg en zijn 320i coupe met M pakket van een jaar oud kwam vrij. Ik dacht BAM die wil ik
Zou ik nu zeker niet meer doen. Ben nu een "wijze" papa
Als je de auto die je leased prive niet kan kopen en betalen zonder lening, ben ik van mening dat je dan boven je stand rijdt. Verder niks mis mee. Daarom is lease een vorm van goeie werknemers in dienst krijgen.
Mensen zullen ook niet snel geneigd zijn om dergelijke dingen te roepen op een forum. Er wordt eerder gezegd :" Ik verdien 80K PJ dan iets negatiefs.Z___Z schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 19:56:
[...]
Sorry maar ik heb op dit forum nog nooit iemand horen zeggen dat hij/zij door de keuze van een te dure auto in de problemen is gekomen. Je reactie komt eerder over als iemand die zelf geen geld over heeft voor een D segment of hogere auto. Dat is natuurlijk prima, maar geen reden om anderen te beoordelen dat ze een D segment auto rijden door eventueel boven hun lease budget te leasen.
Leven gaat gewoon om keuzes maken. Als je niet gelukkig wordt van een mooie dure auto, dan neem je een Dacia MCV. Dan hou je geld over om bijvoorbeeld een groter huis te kopen, op vakantie te gaan of een andere dure hobby uit te voeren.
Ik woon bijvoorbeeld in een rijtjeshuis en rijd een C-klasse. Je hebt ook mensen die in een vrijstaand huis wonen en in een Clio rijden. Voor mij is m'n hypotheek even duur als m'n auto. Ik kon ook een 14% v40/308/auris gaan rijden. Zou ik misschien 200 euro per maand minder betalen. Voor dat geld kan je tegen de huidige hypotheekrente bijna een ton lenen en dus veel meer huis kopen en dus in een groter huis wonen. Wordt ik daar blij van, vast wel, maar weegt dat op tegen een kleinere auto rijden? Nee voor mij niet, voor een ander misschien wel. Lease ik boven wat ik kan betalen? Nee.
In welk segment valt volgens jou een 3 serie high executive? Lees eerst eens ff wat je quote
Klopt wel dat de lease budgetten bij mijn huidige werkgever schraal zijn

Dit is overigens wel de eerste x in me leven dat ik een financiële verstandige keuze maak betreft een auto leasen

Neee hoor ik denk dat dat wel mee valt.Unknown Alien schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 08:37:
[...]
Dit is overigens wel de eerste x in me leven dat ik een financiële verstandige keuze maak betreft een auto leasen![]()
Maar heb wel het idee dat ik spijt krijg
Ik ben van mening dat je gewooon eens in je leven een dikke wagen gereden moet hebben
Ik ben zelf een aantal jaren geleden van een 335d via een passat cc naar een megane gegaan. van 21% over 79k naar 20/25% over 58k en toen de budget keuze naar Megane 14% over 34k.
Ja het is even wennen maar je komt ook van a naar b. En heel af en toe mis ik het wel een beetje maar in 95% van de gevallen voldoet de nieuwe ook prima en is mijn huis voorzien van een grote uitbouw, maak ik minimaal 2 flinke reizen per jaar, etc. Dat wordt voor een deel bekostigt uit wat ik van de auto overhoud. Wat je niet aan je vervoer uitgeeft zorgt weer voor veel extra budget aan andere levens geneugten. Ik heb geen spijt van de keuze, uitgezonderd dat ene momentje dat ik in Duitsland op een legen autobahn rij en je niet moeiteloos 200+ kunt cruisen
En als ik echt wil karten pak ik de mini van me vriendin wel even
Mooi verwoordthefox154 schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 09:05:
[...]
Neee hoor ik denk dat dat wel mee valt.
Ik ben van mening dat je gewooon eens in je leven een dikke wagen gereden moet hebbenMaar dan hou ik ook wel van een potje fijn sturen.
Ik ben zelf een aantal jaren geleden van een 335d via een passat cc naar een megane gegaan. van 21% over 79k naar 20/25% over 58k en toen de budget keuze naar Megane 14% over 34k.
Ja het is even wennen maar je komt ook van a naar b. En heel af en toe mis ik het wel een beetje maar in 95% van de gevallen voldoet de nieuwe ook prima en is mijn huis voorzien van een grote uitbouw, maak ik minimaal 2 flinke reizen per jaar, etc. Dat wordt voor een deel bekostigt uit wat ik van de auto overhoud. Wat je niet aan je vervoer uitgeeft zorgt weer voor veel extra budget aan andere levens geneugten. Ik heb geen spijt van de keuze, uitgezonderd dat ene momentje dat ik in Duitsland op een legen autobahn rij en je niet moeiteloos 200+ kunt cruisen![]()
Mijn boefje is liev!
Geld wat overblijft eind van de maand gaat direct op de rekening van onze zoon. Wij willen dat hij een studie naar keuze kan doen, zonder te moeten lenen. En eventueel op kamers. Voor bier en feesten gaat hij maar een bijbaan zoekenthefox154 schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 09:05:
[...]
Neee hoor ik denk dat dat wel mee valt.
Ik ben van mening dat je gewooon eens in je leven een dikke wagen gereden moet hebbenMaar dan hou ik ook wel van een potje fijn sturen.
Ja het is even wennen maar je komt ook van a naar b. En heel af en toe mis ik het wel een beetje maar in 95% van de gevallen voldoet de nieuwe ook prima en is mijn huis voorzien van een grote uitbouw, maak ik minimaal 2 flinke reizen per jaar, etc. Dat wordt voor een deel bekostigt uit wat ik van de auto overhoud. Wat je niet aan je vervoer uitgeeft zorgt weer voor veel extra budget aan andere levens geneugten. Ik heb geen spijt van de keuze, uitgezonderd dat ene momentje dat ik in Duitsland op een legen autobahn rij en je niet moeiteloos 200+ kunt cruisen![]()
Als ik snel wil gaan spring ik op de ninja. Die zit met 4 sec. op de 100, maar is het nu te koud voor.
Maar goed we hebben een 2e auto. En als ik er toch spijt van ga krijgen dan verkopen we die en kopen we een 2e handse E90 325i of 330i.. Daar wordt dan max 12 K pj mee gereden.
Volgens mij ging de discussie niet over of het wel of niet financieel haalbaar is voor iemand maar dat het vervelend is en ronduit ordinair om alle auto's onder het D segment af te zeiken. Vooral als je zelf maar een A4 leaset.
Prima.
Gezien ik deze topic als een tijdje volg, merk ik dat de auto industrie heel erg veel op de kledingindustrie lijkt.
Budget en marketing spelen hier de meest cruciale rol in!
Het probleem bij auto's is alleen, dat de bedragen waarover keuzes gemaakt moeten worden, veel hoger zijn.
Dit maakt dat mensen veel meer geneigd zijn een waardeoordeel te geven aan je keuze.
Het meest belangrijkste argument na de prijs, is overigens ruimte/ grootte van de auto.
Het probleem bij auto's is alleen, dat de bedragen waarover keuzes gemaakt moeten worden, veel hoger zijn.
Dit maakt dat mensen veel meer geneigd zijn een waardeoordeel te geven aan je keuze.
Het meest belangrijkste argument na de prijs, is overigens ruimte/ grootte van de auto.
Ik denk dat het vooral een menselijk iets is. In landen waar weinig mensen een auto hebben of telefoons of andere soortgelijke producten zie je dat men gaat pronken met andere zaken zoals tattoo's of de grootste peniskoker om maar iets geks te noemen.naturalcool schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 09:17:
Gezien ik deze topic als een tijdje volg, merk ik dat de auto industrie heel erg veel op de kledingindustrie lijkt.
Dit is gewoon een instinct in ons dat er maar moeilijk uit gaat. Het verschilt gelukkig wel per bevolkingsgroep en per (mondiale) regio maar uiteindelijk zit het in ons allemaal.
Dat pronken is ook helemaal geen probleem. Als ik iemand glunderend in een Ferrari zie rijden ben ik oprecht blij voor hem/haar. Ik weet namelijk ook hoe het is om blij te zijn met een aanwinst.
Gaat die persoon vervolgens bijvoorbeeld Audi rijders lopen afzeiken omdat ze geen premium rijden (see what I did there?
Prima.
Dat is wel een flinke mooie stap dan. Ga je veel plezier aan beleven gok ik zo..duncanvdlinden schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 06:51:
4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19
Weer een rode er bij, welkom en bedankt voor het opfleuren van het uitzicht in de file!duncanvdlinden schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 06:51:
Ik denk dat veel mensen in dit topic zich verkijken op wvkreg. Het lijkt voornamelijk dikdoenerij, maar uiteindelijk staat die auto in het weekend (als het goed is) gewoon op de oprit. En dat zijn nou eenmaal keuzes die gemaakt kunnen worden. Wel dik rijden, maar niet dik betalen
.
Dat er dan nog € 130,- eigen bijdrage is, vind ik persoonlijk wat veel (maar niet onbegrijpelijk) gezien hij er niet privé mee rijdt. Deze bijdrage is uiteindelijk netto\netto. In het verleden ook C30 van 40K die ik bewust niet bijtelde (weinig privé km's, andere auto ernaast) en dan was het me ook echt een zorg wat de catalogusprijs van die auto was (40K is veel voor zo'n relatief kleine en onpraktische auto, was 25% auto terwijl er toen al 14% C30's waren voor rond de 25K).
Als over een aantal jaar de bijtelling weer gestabiliseerd is, wordt het weer meer normaal om € 200 of € 300 per maand netto kwijt te zijn voor de auto, terwijl men nu gewend is aan bedragen tussen de € 100 en € 200. Dus de €380 voor de Passat is niet bijzonder (mening).
Dat er dan nog € 130,- eigen bijdrage is, vind ik persoonlijk wat veel (maar niet onbegrijpelijk) gezien hij er niet privé mee rijdt. Deze bijdrage is uiteindelijk netto\netto. In het verleden ook C30 van 40K die ik bewust niet bijtelde (weinig privé km's, andere auto ernaast) en dan was het me ook echt een zorg wat de catalogusprijs van die auto was (40K is veel voor zo'n relatief kleine en onpraktische auto, was 25% auto terwijl er toen al 14% C30's waren voor rond de 25K).
Als over een aantal jaar de bijtelling weer gestabiliseerd is, wordt het weer meer normaal om € 200 of € 300 per maand netto kwijt te zijn voor de auto, terwijl men nu gewend is aan bedragen tussen de € 100 en € 200. Dus de €380 voor de Passat is niet bijzonder (mening).
Klopt, maar laten we dan nu maar weer constructief mensen helpen in dit topic. Mijn D segmenter is inmiddels in productie en ik post wel wat foto's van het gedrocht als ie binnen is
Tja, voor sommige mensen is een wagen een vervoersmiddel, voor anderen een liefde. Ik val in de laatste categorie. Ik heb jarenlang in poolauto's gereden om geld te besparen, kwam altijd na 1,5 a 2 uur gebroken op het werk aan en heb toen besloten dat dat het niet waard meer was. Daarnaast vind ik autorijden oprecht leuk, dus dan ben ik ook geneigd er meer euro's in te steken dan een ander die bijvoorbeeld liever nieuwe gadgets koopt. Mijn huidige wagen is de eerste die ik zelf besteld heb met alles erop en eraan behalve de velgen die ik graag wilde, en daar heb ik al 5 jaar lang spijt van. Dus nu wel de 18" besteld. En ja dat kost meer geld, maar het kost minder ergernis
En het is natuurlijk nooit leuk als iemand je liefde afzeikt, of deze nou te premium is of juist te shabby!
€ 380 betalen voor een passat of dergelijke auto van 45K vind ik weinig. Als je daar ook gewoon prive in rijdt.
Onze huidige bmw kost ons pm € 650. Afschrijving en onderhoud etc opgeteld.
Dus 380 is vrij weinig als je het vergelijkt met wat je kwijt zou zijn als je prive rijdt. Je moet er van houden, maar een Passat is een meer dan prima gezins auto.
Onze huidige bmw kost ons pm € 650. Afschrijving en onderhoud etc opgeteld.
Dus 380 is vrij weinig als je het vergelijkt met wat je kwijt zou zijn als je prive rijdt. Je moet er van houden, maar een Passat is een meer dan prima gezins auto.
Klopt, en zeker de Highline met iets beter navigatie en 17 inch velgjes. Prima bak. Maar geen Audi
, want 45 pk minder bijvoorbeeld. Verkeerde keuze van vrouw trouwens op bepaald budget natuurlijk. Die kijken niet naar pk's, maar naar ehm tja andere dingen?
[ Voor 37% gewijzigd door wvkreg op 23-10-2015 10:45 ]
En PK's zeggen eigenlijk nog niet veel. Heb een 170PK Passat CC gereden en die gaf echt niet het gevoel bovengemiddeld gemotoriseerd te zijn. Hok voelde meer aan als 120pk. Maar ja das helaas navenant aan de vag diesels met die nare dsg. Het gaat om de combinatie van factoren.wvkreg schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 10:30:
Klopt, en zeker de Highline met iets beter navigatie en 17 inch velgjes. Prima bak. Maar geen Audi, want 45 pk minder bijvoorbeeld. Verkeerde keuze van vrouw trouwens op bepaald budget natuurlijk. Die kijken niet naar pk's, maar naar ehm tja andere dingen?
[ Voor 3% gewijzigd door thefox154 op 23-10-2015 11:26 ]
Wat me opvalt dat ik in dit topic de Ford C-max Plug-in Hybride nooit zie langs komen. Is toch ook een 7% model en zou daarmee mogelijk voor iemand aantrekkelijk kunnen zijn?
(Los van het smaak-verhaal, 't zou niet direct mijn 1e keus zijn)
www.steamloco.info
Ehm... mijn Octavia telt nu slechts 20% bij en die kost ook al € 320 per maand. Straks wordt het juist weer 'normaal' om tussen de 300 en 500 per maand af te tikken, zoals ook tot een jaar of 7 geleden normaal wasfredkroket schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 10:03:
Ja, Belgen zullen ons vreselijk uitlachen, want voor die bedragen rijden ze bekant Bentley...
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
Het is een auto die eruit ziet als een MPV en rijdt als een MPV, maar de kofferruimte heeft van minder dan een hatchback. Dus alle nadelen van een MPV en geen voordelen (behalve die 7% bijtelling dan). Voor hetzelfde geld heb je een Outlander, die groter en praktischer is.Spoetnik385 schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 12:03:
Wat me opvalt dat ik in dit topic de Ford C-max Plug-in Hybride nooit zie langs komen. Is toch ook een 7% model en zou daarmee mogelijk voor iemand aantrekkelijk kunnen zijn?
Grappige vergelijking, maar misschien wel waar. Vroeger kocht ik ook vaak merk kleding. Tegenwoordig vind ik dat minder belangrijk, dus koop ik ook vaak niet merk kleding.naturalcool schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 09:17:
Nu wil ik niet kleiner dan een D-segment auto rijden, maar wellicht in de toekomst....
Sowieso is het huidge C-segment beter dan het D-segment van 10 jaar geleden en het huidige niet premium D segment is vergelijkbaar met de vorige generatie premium D segment. Dus misschien over nog 2 generaties, is het helemaal niet meer nodig om BMW, Mercedes of Audi te rijden en voldoet een VWV, Ford of Renault ook.
Ik weet niet direct de prijs, maar ik verwacht dat deze nogal duur is in z'n klasse? En dat je dan liever een lexus CT of V60 leaset?Spoetnik385 schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 12:03:
Nah de C-Max is niet zo heel duur.Heinemancp schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 13:29:
[...]
Ik weet niet direct de prijs, maar ik verwacht dat deze nogal duur is in z'n klasse? En dat je dan liever een lexus CT of V60 leaset?
Dat hybride model is ongeveer 40k.
Ga je niet redden met een CT of V60.
Ik heb er een proefrit in gemaakt. Op zich prima auto voor het geld, maar belachelijk hoe ze die accu's in de kofferbak hebben liggen.
Een toyota Aygo heeft nog meer kofferruimte dan die C-Max.
Daarvoor ga je geen MPV rijden .
zat te twijfelen tussen de c-max en 308sw, zouden maandelijks ongeveer het zelfde gaan kosten
Bij het openmaken van de kofferbak was de keus echter al beslecht
"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!
Dus jij denk dat de velen die nu een Megane of V40 hebben (om maar even 2 recente lease toppers te noemen) direct overstappen naar een nog duurdere auto? Die mensen zitten nu vaak netto tussen de €150 en € 200 netto en zijn gewend geraakt aan goed vervoer voor een nette prijs.AllSeeyinEye schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 12:17:
[...]
Ehm... mijn Octavia telt nu slechts 20% bij en die kost ook al € 320 per maand. Straks wordt het juist weer 'normaal' om tussen de 300 en 500 per maand af te tikken, zoals ook tot een jaar of 7 geleden normaal was![]()
Ja, Belgen zullen ons vreselijk uitlachen, want voor die bedragen rijden ze bekant Bentley...
Uitzonderingen zijn er altijd, maar ik verwacht niet dat ze ineens een auto van 40K uit gaan zoeken wetende dat ze nu 21%/22% mogen gaan betalen. Mensen die nu (in de tijd dat er voordelig beschikbare auto's waren) duur hebben gereden zullen er inderdaad minder moeite mee hebben.
Zeker bij de grootste groep leaserijders gaat het om een stijging van het door mij genoemde. De dikkere leaseauto's worden vaker gewoon opgeschreven en daar wordt helemaal niet voor betaald.
En dit was het laatste off-topic voor vandaag
Ik denk dat mensen die nu een V40 of Megane rijden of geen budget hebben om een auto van 40k te rijden, of geld terug krijgen van de baas als ze niet al hun budget niet op maken. In het eerste geval zouden ze na 4 jaar met 4 salarisverhogingen en eventueel leasebedragstijging wellicht wel gaan kiezen voor die auto van 40k.fredkroket schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 13:41:
[...]
Dus jij denk dat de velen die nu een Megane of V40 hebben (om maar even 2 recente lease toppers te noemen) direct overstappen naar een nog duurdere auto? Die mensen zitten nu vaak netto tussen de €150 en € 200 netto en zijn gewend geraakt aan goed vervoer voor een nette prijs.
Uitzonderingen zijn er altijd, maar ik verwacht niet dat ze ineens een auto van 40K uit gaan zoeken wetende dat ze nu 21%/22% mogen gaan betalen. Mensen die nu (in de tijd dat er voordelig beschikbare auto's waren) duur hebben gereden zullen er inderdaad minder moeite mee hebben.
Zeker bij de grootste groep leaserijders gaat het om een stijging van het door mij genoemde. De dikkere leaseauto's worden vaker gewoon opgeschreven en daar wordt helemaal niet voor betaald.
En dit was het laatste off-topic voor vandaag.
In het 2e geval, hebben ze klaarblijkelijk geen geld over voor een duurdere auto. Deze groep zal of meer bijtelling gaan betalen door in een C-segment auto te blijven rijden, of nog verder bezuinigen en een kalere of kleinere auto gaan rijden. Het is in ieder geval duidelijk dat dit bijtellingsfeest over 5 jaar voorbij is.
Dit.Z___Z schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 13:53:
[...]
Ik denk dat mensen die nu een V40 of Megane rijden of geen budget hebben om een auto van 40k te rijden, of geld terug krijgen van de baas als ze niet al hun budget op maken. In het eerste geval zouden ze na 4 jaar met 4 salarisverhogingen en eventueel leasebedragstijging wellicht wel gaan kiezen voor die auto van 40k.
In het 2e geval, hebben ze klaarblijkelijk geen geld over voor een duurdere auto. Deze groep zal of meer bijtelling gaan betalen door in een C-segment auto te blijven rijden, of nog verder bezuinigen en een kalere of kleinere auto gaan rijden. Het is in ieder geval duidelijk dat dit bijtellingsfeest over 5 jaar voorbij is.
Ik heb maar even wat in bold gezet, want hier gaat in mijn beleving iets mis. De beide modellen die je noemt, en ik ga er gemakshalve even vanuit dat je de 14% bijtellers bedoelt, zijn dus niet duur. Die modellen zijn gigantisch gesponsord door de overheid (en dus door ons allemaal). Denk even terug aan hoe het was voordat er kortingen op bijtelling gegeven werden. Een doorsnee auto kostte 20 tot 50k en je betaalde er tussen de 21, 22 of 25% (maar wel altijd één tarief) voor aan bijtelling. Punt. Dat is de norm.fredkroket schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 13:41:
[...]
Dus jij denk dat de velen die nu een Megane of V40 hebben (om maar even 2 recente lease toppers te noemen) direct overstappen naar een nog duurdere auto? Die mensen zitten nu vaak netto tussen de €150 en € 200 netto en zijn gewend geraakt aan goed vervoer voor een nette prijs.
Inmiddels zijn we een aantal jaren verder, waarin een deel van de auto's gesponsord geweest is, auto's door de band genomen iets duurder geworden zijn en straks de bijtelling vastgezet wordt op 22% in plaats van de tijdelijke piek van 25%.
'Toen' reed je een gewone, niet bijzondere, Passat (zo ongeveer de meest geleaste auto, jaren op rij) voor zo'n 40k en moest je dus een ruime 400 euro aan bijtelling betalen. Straks (vanaf 2017) kost die Passat waarschijnlijk zo'n 50k en mag je er zo'n 475 voor neertellen. Salarissen zijn in de tussentijd ook gestegen, dus niets aan de hand.
En straks (vanaf 2017) gaan we dus weer terug naar het aloude systeem van wie minder wil betalen gaat kleiner en goedkoper rijden. En als dat een teruggang betekent, van een 308 naar een 208 of van een Golf naar een Polo, dan moet je dat puur zien als dat je een paar jaar geluk gehad hebt dat je een gesponsorde auto kon rijden.
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
Waarschijnlijk zullen de elektrische auto's de komende jaren nog meer een opmars maken, om toch tegen een bijtelling van 15% te kunnen leasen.
Ik schrijf het op een briefje, binnen paar jaar is er een (semi) elektrische Polo die onder de 15% bijtelling valt.
Ik schrijf het op een briefje, binnen paar jaar is er een (semi) elektrische Polo die onder de 15% bijtelling valt.
Of een V40 prima vinden, geen geld van de baas terug krijgen maar wel de kosten laag willen houden.Z___Z schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 13:53:
[...]
Ik denk dat mensen die nu een V40 of Megane rijden of geen budget hebben om een auto van 40k te rijden, of geld terug krijgen van de baas als ze niet al hun budget op maken.
* Reinier meldt
Ik heb nu de Megane en straks de V40 (in de 14%). Het zal misschien aan mn referentiekader liggen maar ik vind 30 tot 35k voor een auto niet goedkoop.AllSeeyinEye schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 14:12:
Ik heb maar even wat in bold gezet, want hier gaat in mijn beleving iets mis. De beide modellen die je noemt, en ik ga er gemakshalve even vanuit dat je de 14% bijtellers bedoelt, zijn dus niet duur.
Ow wacht..je bedoelt in bijtelling

Echt niet duur nee, ik profiteer er nu nog lekker van. Heb er nog een auto naast die wat meer dan gemiddeld kost

[ Voor 14% gewijzigd door Oogje op 23-10-2015 14:31 ]
Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.
OK fixed thatReinier schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 14:21:
[...]
Of een V40 prima vinden, geen geld van de baas terug krijgen maar wel de kosten laag willen houden.
* Reinier meldt
15% is alleen nog maar volgend jaar. PHEV gaan van 2015 7%, naar 2016 15%, 2017 17%, 2019 19%, 2020 21%.naturalcool schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 14:12:
Waarschijnlijk zullen de elektrische auto's de komende jaren nog meer een opmars maken, om toch tegen een bijtelling van 15% te kunnen leasen.
Dus niemand gaat in 2020 nog een semi-electrische Polo leasen. Wellicht zijn FEV's over 5 jaar gemeen goed en rijdt iedereen in een lage bijtelling Tesla Model 3 of een andere FEV met 500 km range.
Dit dus.Oogje schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 14:29:
[...]
Ik heb nu de Megane en straks de V40 (in de 14%). Het zal misschien aan mn referentiekader liggen maar ik vind 30 tot 35k voor een auto niet goedkoop.
Ow wacht..je bedoelt in bijtelling
offtopic:
Het is best verwarrend om jou te quoten, met een aardig identieke nick en een 'verbastering' van mijn eigen nick veelal naar 'Oogje'
Het is best verwarrend om jou te quoten, met een aardig identieke nick en een 'verbastering' van mijn eigen nick veelal naar 'Oogje'
[ Voor 19% gewijzigd door AllSeeyinEye op 23-10-2015 14:33 ]
Bedankt voor de opheldering.Z___Z schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 14:29:
[...]
OK fixed that
[...]
15% is alleen nog maar volgend jaar. PHEV gaan van 2015 7%, naar 2016 15%, 2017 17%, 2019 19%, 2020 21%.
Dus niemand gaat in 2020 nog een semi-electrische Polo leasen. Wellicht zijn FEV's over 5 jaar gemeen goed en rijdt iedereen in een lage bijtelling Tesla Model 3 of een andere FEV met 500 km range.
Maar het heeft geeft wel aan dat in 2016, 2017 en zelfs 2018 mensen nog massaal semi elektrisch gaan leasen. Misschien dat daardoor de prijs van elektrische auto's enorm daalt. Daarna is het afwachten wat er nieuw op de markt komt.
De catalogusprijs (waar je nu op doelt) is gewoon lager geworden. Dat heeft o.a. te maken met de regels rondom BPM en Co2 gebaseerde belasting.AllSeeyinEye schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 14:12:
[...]
Dit.
[...]
Ik heb maar even wat in bold gezet, want hier gaat in mijn beleving iets mis. De beide modellen die je noemt, en ik ga er gemakshalve even vanuit dat je de 14% bijtellers bedoelt, zijn dus niet duur. Die modellen zijn gigantisch gesponsord door de overheid (en dus door ons allemaal). Denk even terug aan hoe het was voordat er kortingen op bijtelling gegeven werden. Een doorsnee auto kostte 20 tot 50k en je betaalde er tussen de 21, 22 of 25% (maar wel altijd één tarief) voor aan bijtelling. Punt. Dat is de norm.
Inmiddels zijn we een aantal jaren verder, waarin een deel van de auto's gesponsord geweest is, auto's door de band genomen iets duurder geworden zijn en straks de bijtelling vastgezet wordt op 22% in plaats van de tijdelijke piek van 25%.
'Toen' reed je een gewone, niet bijzondere, Passat (zo ongeveer de meest geleaste auto, jaren op rij) voor zo'n 40k en moest je dus een ruime 400 euro aan bijtelling betalen. Straks (vanaf 2017) kost die Passat waarschijnlijk zo'n 50k en mag je er zo'n 475 voor neertellen. Salarissen zijn in de tussentijd ook gestegen, dus niets aan de hand.
En straks (vanaf 2017) gaan we dus weer terug naar het aloude systeem van wie minder wil betalen gaat kleiner en goedkoper rijden. En als dat een teruggang betekent, van een 308 naar een 208 of van een Golf naar een Polo, dan moet je dat puur zien als dat je een paar jaar geluk gehad hebt dat je een gesponsorde auto kon rijden.
Dus de catalogusprijzen schieten volgend jaar (bij ongeveer gelijkblijvende specificaties) niet ineens enorm omhoog. Die auto van 30K blijft gewoon 30K kosten (of 31K, na de "jaarlijkse importeursaanpassing"), alleen ga je ipv 14% bijtellen, 21%/22% bijtellen.
Mijn eerste C30 (2008, 1.6d) had een totaal BPM van € 7663, terwijl mijn huidige V40 (2014, D4) een BPM heeft van € 1093. Dus de overheid heeft gewoon mede gestimuleerd (door de bijtelling & de Co2 gebaseerde BPM), dat de fabrikanten ervoor konden zorgen "meer" auto te verkopen voor hetzelfde geld. Een "onzuinige" passat van toen had zomaar 11K aan BPM (84-GZJ-9), terwijl de huidige Passat bijvoorbeeld 5,4K aan BPM heeft (Highline, 2.0TDI 110KW).
Om even nog een stuk te quoten uit Autobrief 2:
Bpm tot 2020 met 12% verlagen
Het kabinet wil de aanschafbelasting (bpm) stapsgewijs afbouwen met in totaal 12% in 2020. De bedoeling is dat dit een eerste stap is naar een volledige afbouw van de bpm.
Ook de berekening van de bpm zal gaan veranderen. De CO2-uitstootgrenzen voor bezineauto’s en dieselauto’s wordt vanaf 2016 aangescherpt. Het vaste deel gaat omhoog van € 175 naar € 350. De CO2-component gaat met een gelijk deel omlaag. De hoogte van de bpm is afhankelijk van de CO2-uitstoot. Daarnaast gaat het tarief voor auto's die weinig CO2-uitstoten omlaag. Zuinige personenauto's in het kleine en middensegment krijgen hierdoor extra voordeel.
En om nog wat getallen daarbij te hebben:http://www.anwb.nl/auto/autobelastingen/bpm
Mensen die dus volgend jaar welke normale auto dan ook bestellen (Megane, Focus, V40, etc) gaan gewoon over ongeveer eenzelfde bedrag (met de nieuwe BPM regels, dus een paar honderd euro meer catalogus waarde) bijtelling betalen. Dus ipv 14% over 30K wordt het dan 21% over 31K.
Maar... ik zie je volgende post wel weer verschijnen met waarom je toch gelijk hebt en de auto's ineens 40K of 50K gaan kosten uit die klasse.
Niet zo pessimistischfredkroket schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 15:12:
[...]
Maar... ik zie je volgende post wel weer verschijnen met waarom je toch gelijk hebt en de auto's ineens 40K of 50K gaan kosten uit die klasse.
In dat geval heb je gewoon gelijk! En heeft als bijkomend effect dat auto's dus per saldo (bijtelling) goedkoper worden vanaf 2017 dan dat ze destijds (voordat er met korting op bijtellingspercentages gestrooid werd) waren.
Zo lang het elektrische bereik in de praktijk onder de 250km ligt en er een benzineblok in ligt hoef ik hem niet hebben al was die 0% bijtelling.naturalcool schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 14:12:
Met de nieuwe aankomende accu's van Tesla heb je straks een radius van 1000 
Al zou ik niet snel een auto willen die alleen op electra rijdt. Als je stil komt te staan sta je ook echt stil. Tank stations heb je geen snel laders oid .
Al zou ik niet snel een auto willen die alleen op electra rijdt. Als je stil komt te staan sta je ook echt stil. Tank stations heb je geen snel laders oid .
Als de elektrische auto's populair worden volgen de tankstations vanzelf. Met een bereik van 1000 km in de praktijk (ook in hartje winter) zou enkel verre vakanties een probleem worden, maar dan kom je vast wel een snellader tegen waar je even een halfje uurtje de beentje kan strekken. Al ben ik benieuwd hoe ver je komt met een sleurhut achter je Model X.
Voor een plugin hybride is voor mij toch wel een harde eis dat woon-werkverkeer in ieder geval elektrisch gaat.
Voor een plugin hybride is voor mij toch wel een harde eis dat woon-werkverkeer in ieder geval elektrisch gaat.
Dat duurt nog wel even ben ik bang. NL is zoals altijd het braafste ventje van de klas want in de omliggende landen is elektrisch rijden een stuk minder populair en daarmee dus ook de exploitatie van de laders.Deveon schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 16:03:
Als de elektrische auto's populair worden volgen de tankstations vanzelf. Met een bereik van 1000 km in de praktijk (ook in hartje winter) zou enkel verre vakanties een probleem worden, maar dan kom je vast wel een snellader tegen waar je even een halfje uurtje de beentje kan strekken. Al ben ik benieuwd hoe ver je komt met een sleurhut achter je Model X.
Daarnaast is het niet overal even plat zoals in ons kikkerlandje en dus schiet het verbruik ook omhoog...
Maar tijd zal het leren. Er zit absoluut potentie in maar de bottleneck zal altijd de accu en het bijbehorende laden blijven tenzij er iets revolutionairs wordt uitgevonden.
Ik heb er nu zo'n 4k km op zitten in de Ford C-max Hybrid en het is een sensationeel apparaat. Elektrisch rijden is echt een genot en de wagen is verder van alle gemakken voorzien. Prima bezine motor en hybride rijden met variabele transmissie is ook erg comfortabel. Bij elkaar ook 180pk dus dat gaat prima. Standaard 17 inch erop volgens mij maar vind ik niet zo interessant. Toch leuk om te melden want lees nogal veel mensen hier die velgen willen ipv comfortSpoetnik385 schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 12:03:

Lekkere zit op goede elektrisch verstelbare stoelen met leer bekleed. Verder zit ook alles erop en de navi en infotainment werkt gewoon goed met het scherm op de juiste plaats. Belangrijke functies kunnen gewoon met echte knoppen bediend worden dus ergonomisch is het prima voor elkaar.
Valt me op dat automatisch inparkeren uitstekend werkt en een achteruitrijcamera wil ik ook nooit meer missen.
En dat allemaal voor 7% over 35K dus netto nog geen 100 EUR in de maand bijtelling. Voor een auto die ook ruim binnen het lease budget valt op 3 jaar met 45k km/jaar,
Het is echt ongelovelijk dat ze het voor dat geld kunnen maken. Ik heb nog een A3 e-tron overwogen maar die kost letterlijk 50% meer en ik denk dat de ford een minstens zo'n fijne auto is.
Toegegeven, de kofferbak is een lachertje dus als je vaak een hoop troep meesleurt dan is dat een minpunt. In mijn vorige station had ik echter zelden wat achterin liggen dus voor mij is het geen probleem. Dat kan gewoon op de achterbank en voor al dat geld wat ik bespaar elke maand kan ik ook makkelijk spullen met een koerier sturen of een busje huren als het nodig is
kortom, een absolute aanrader! Ik heb een fijne auto voor de komende periode en de volgende zal dan wel een tesla worden over een jaar of 3.
En hoe zit het met het verbruik en wat vind je werkgever daarvan? 1 op 15 met benzine lijkt me geen pretje met 45k p/j.Frietzegger schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 23:51:
[...]
En dat allemaal voor 7% over 35K dus netto nog geen 100 EUR in de maand bijtelling. Voor een auto die ook ruim binnen het lease budget valt op 3 jaar met 45k km/jaar,
Valt toch wel mee? 3000 liter * 1.25 excl BTW = 3750 per jaar aan brandstof. Dat zit grotendeels wel in het brandstofvoorschot gecalculeerd.
Ik rijd tot nu toe ook veel elektrisch. Zit op 1400km en heb nog ruik een kwart tank benzine over. Nu ik mijn laadpas heb verbruik ik nog minder benzine.
Ik laad thuis en afhankelijk van de afstand op werklocatie.
Ik laad thuis en afhankelijk van de afstand op werklocatie.
Dit ben nik niet met je eens. Toen de 14% in opmars was is er een duidelijke verplaatsing van d naar c segment zichtbaar geweest. De 14% autos die je veel ziet zoals een megane gtline (30k excl opties) zitten in dezefde prijs range van het leasebedrag als een d-segmenter. Waar deze laatste in het leasebedrag verhoudingsgewijs ook voordeliger is dus uiteindelijk een iets duurdere auto geleast kan worden met hetzelfde budget.. Pak maar eens een Insignia Business (150pk a 36.5k) bij leaseplan goedkoper dan een V40 met vergelijkbare opties. Hij is slechts enkele euro's duurder dan een beetje aangeklede 308SW.Z___Z schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 13:53:
[...]
Ik denk dat mensen die nu een V40 of Megane rijden of geen budget hebben om een auto van 40k te rijden, of geld terug krijgen van de baas als ze niet al hun budget niet op maken. In het eerste geval zouden ze na 4 jaar met 4 salarisverhogingen en eventueel leasebedragstijging wellicht wel gaan kiezen voor die auto van 40k.
Ik weet wel zeker dat deze beweging nu weer terug gemaakt gaat worden. De prikkels verdwijnen en de afweging die mensen maken wordt hiermee anders.
Als je zelf mag kiezen een 308SW of een 40pk sterkere comfortabelere en ruimere Insignia dan hoef ik daar niet lang over na denken. Ik heb even de Insignia als voorbeeld gepakt omdat ik dit persoonlijk een mooie auto vind, maar je kan natuurlijk ook een andere invullen
Precies. Een A5 Cabrio (niet Quattro) doet in de lease maar een goede 1000 euro bij 3jr en 40k km. Dat is niet veel duurder dan een goed aangeklede Golf.
Verwijderd
Mwoah, beetje appels met peren dit. Voor dat geld lease je een volle Golf R met 4 wiel aandrijving met veel opties tov een kale A5. Een goed aangeklede Golf rij je voor nog geen 700. Dus toch wel even flink minder dan een kale A5.AllSeeyinEye schreef op zaterdag 24 oktober 2015 @ 11:37:
Precies. Een A5 Cabrio (niet Quattro) doet in de lease maar een goede 1000 euro bij 3jr en 40k km. Dat is niet veel duurder dan een goed aangeklede Golf.
Mijn Golf Variant 1.4 TSI was 850 euro. Incl leer, 18", full size Navi (toen nog niet standaard). Nu 7 jaar terug.
De A5 van m'n collega is alles behalve kaal, trouwens. 19", sportstoelen, full leder, MMI plus en weet niet wat nog meer.
De A5 van m'n collega is alles behalve kaal, trouwens. 19", sportstoelen, full leder, MMI plus en weet niet wat nog meer.
[ Voor 35% gewijzigd door AllSeeyinEye op 24-10-2015 11:52 ]
Verwijderd
Weet niet hoe een Peug is tegenwoordig maar de Insigna viel bij mij na 5 minuten rijden af. Interieur verloor links en rechts al stukken plastic en de auto vond ik absoluut niet fijn rijden. De 1.6 Turbo reed ontzettend nerveus. Persoonlijk ben ik toch geen fan meer van Opel. Modellen lopen heel lang mee en vind het er allemaal wat vooroorlogs uitzien.Als je zelf mag kiezen een 308SW of een 40pk sterkere comfortabelere en ruimere Insignia dan hoef ik daar niet lang over na denken. Ik heb even de Insignia als voorbeeld gepakt omdat ik dit persoonlijk een mooie auto vind, maar je kan natuurlijk ook een andere invullen.
Ik heb een jaartje in een Polo 1.4 gereden twv 28,5kAllSeeyinEye schreef op zaterdag 24 oktober 2015 @ 11:50:
Mijn Golf Variant 1.4 TSI was 850 euro. Incl leer, 18", full size Navi (toen nog niet standaard). Nu 7 jaar terug.
I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A
Het is natuurlijk niet zo zwart wit, maar ik denk ook wel dat veel mensen die nu een full option 14% rijden, weer terug gaan naar een kale D-segment auto. Het prijs verschil is nu door de lage bijtelling zo groot geworden dat die kalle D-segmenter niet zo makkelijk te verantwoorden is, maar straks niet meer.
Ik laad op dit moment alleen op het werk aangezien ik nog geen laadpaal thuis heb. Dan kom ik op 5,4 l/100Deveon schreef op zaterdag 24 oktober 2015 @ 08:59:
[...]
En hoe zit het met het verbruik en wat vind je werkgever daarvan? 1 op 15 met benzine lijkt me geen pretje met 45k p/j.
Als ik ook thuis kan Laden wordt dat 4,4 l/100 afhankelijk van de afstand natuurlijk.
Werkgever is blij dat we allemaal de auto kunnen rijden die we zelf graag willen. En allemaal hebben we gekozen voor hybride auto's.
Bovendien is dat ding zo voordelig in de lease dat hij ruim onder budget is, dus daar kan prima van getankt worden.
[ Voor 9% gewijzigd door Frietzegger op 24-10-2015 13:43 ]
Met als meeste extreme voorbeeld het model Kadett. Op één of andere manier hebben de modellen Kapitan en Admiral het niet zo lang uitgehouden.Verwijderd schreef op zaterdag 24 oktober 2015 @ 11:56:
[...]
Persoonlijk ben ik toch geen fan meer van Opel. Modellen lopen heel lang mee en vind het er allemaal wat vooroorlogs uitzien.
The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long
GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT
De "Commodore" heeft het zelfs minder lang uit gehouden dan de "Senator"..... Terwijl tijdens de laatste jaren de Omega al de basis was voor beideFreee!! schreef op zaterdag 24 oktober 2015 @ 18:53:
[...]
Met als meeste extreme voorbeeld het model Kadett. Op één of andere manier hebben de modellen Kapitan en Admiral het niet zo lang uitgehouden.
De Commodore kun je (IMHO) vergelijken met de Passat CC / Mercedes CLS. Opel liep destijds voor op de markt met een Coupé op basis van een sedan.
[ Voor 23% gewijzigd door Will_M op 24-10-2015 19:23 ]
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Verwijderd
Sinds vandaag ben ik ook aan het rondkijken voor een nieuwe lease auto. De randvoorwaarden: €845 lease bedrag incl brandstof (diesel). Geen hybrides. €300 bijtelling is voor mij de grens. Niet te klein ivm kind van 5 jaar die ook mee moet
. Ik mag leasen op jaarbasis van 20.000km. Dat is absurd weinig, maar ik woon zo ongeveer naast mn werk, dus heb woon werk van 9000km (en dat is ruim) heb ik nog 12000 over prive.
Vandaag heb ik een ritje gemaakt in de mercedes c klasse limousine, die met de "lease editions" voor 40k een hele complete auto op de kaart zet. op de proefrit lijst staan ook nog de skoda superb. De nieuwe audi a4 vind ik mooi maar al weer enorm duur worden qua bijtelling met wat opties (want lease bedrag is het probleem niet zo). De superb lokt ook. Zeer ruim en ik vind hem er fraai uitzien (voor het eerst bij skoda) en krijgt enorm veel value for money, ik vind hem een betere keus dan de passat bijvoorbeeld, die wat mij betreft alleen een fraaier interieur heeft. Tsja... De agony of choice
Vandaag heb ik een ritje gemaakt in de mercedes c klasse limousine, die met de "lease editions" voor 40k een hele complete auto op de kaart zet. op de proefrit lijst staan ook nog de skoda superb. De nieuwe audi a4 vind ik mooi maar al weer enorm duur worden qua bijtelling met wat opties (want lease bedrag is het probleem niet zo). De superb lokt ook. Zeer ruim en ik vind hem er fraai uitzien (voor het eerst bij skoda) en krijgt enorm veel value for money, ik vind hem een betere keus dan de passat bijvoorbeeld, die wat mij betreft alleen een fraaier interieur heeft. Tsja... De agony of choice
En je bedoelt dat het netto 300 per maand mag kosten of 300 euro aan bijtelling per maand? Maakt nogal uit
De nieuwe A4 komt met minimaal een 2.0 TSi motor, misschien dat je beter naar een A3 (Limousine) kunt kijken, én dan met een 1.4 TSi Benzine motor?Verwijderd schreef op zaterdag 24 oktober 2015 @ 20:09:
Sinds vandaag ben ik ook aan het rondkijken voor een nieuwe lease auto. De randvoorwaarden: €845 lease bedrag incl brandstof (diesel). Geen hybrides. €300 bijtelling is voor mij de grens. Niet te klein ivm kind van 5 jaar die ook mee moet. Ik mag leasen op jaarbasis van 20.000km. Dat is absurd weinig, maar ik woon zo ongeveer naast mn werk, dus heb woon werk van 9000km (en dat is ruim) heb ik nog 12000 over prive.
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Nochtans is de 1.4TSI 150pk (ik vermoed met CoD) al beschikbaar in de configurator. Zowel in NL als BE. De 1.4TSI was echter niet bij de launch.wimmel_1 schreef op zaterdag 24 oktober 2015 @ 21:10:
[...]
De nieuwe A4 komt met minimaal een 2.0 TSi motor, misschien dat je beter naar een A3 (Limousine) kunt kijken, én dan met een 1.4 TSi Benzine motor?
Echter valt de 1.4TSI niet in de 20% en de 2.0TSI 190pk.
Echter zoekt lenny_z achter diesel.
[ Voor 5% gewijzigd door AndRo555 op 24-10-2015 23:01 ]
Verwijderd
Benieuwd naar je ervaring met de Skoda. Staat ook hoog op mijn voorlopige lijstje. Hoe denk je trouwens op maar 300 EUR netto uit te komen met dit soort auto's? Neem aan dat de levering in 2016 gaat gebeuren. Neem aan 52% dus dan zit je meer aan 450. Of rond de 400 als je iets in de 21% krijgt.Verwijderd schreef op zaterdag 24 oktober 2015 @ 20:09:
Sinds vandaag ben ik ook aan het rondkijken voor een nieuwe lease auto. De randvoorwaarden: €845 lease bedrag incl brandstof (diesel). Geen hybrides. €300 bijtelling is voor mij de grens. Niet te klein ivm kind van 5 jaar die ook mee moet. Ik mag leasen op jaarbasis van 20.000km....
Vandaag heb ik een ritje gemaakt in de mercedes c klasse limousine, die met de "lease editions" voor 40k een hele complete auto op de kaart zet. op de proefrit lijst staan ook nog de skoda superb...
Knap als je dat red, superb is duur. Kaal al rond de 800 even afhankelijk van je contractduur en km natuurlijk. Mercedes wel auto airco, garmin en xenon als optie en dat gaat meestal niet op die lease editions helaas. Denk dat een octavia beter haalbaar is als je station uitvoering wil rijden.
[ Voor 45% gewijzigd door wvkreg op 25-10-2015 10:09 ]
Verwijderd
Hij heeft maar 20k per jaar. Voor nog geen 800 heb je de meest luxe 1.6TDI. Op basis van 48 maand.
En hij heeft 850 inclusief brandstof, niet exclusief.
Dus ipv een C klasse kan ie beter naar een Polo gaan kijken
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Verwijderd
Want? Niet zo maar wat roepen. C lease komt op 800 uit.The Eagle schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 11:01:
En hij heeft 850 inclusief brandstof, niet exclusief.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2015 11:11 ]
Voor 20k/48m/850 heb je een redelijk in de opties c-klasse diesel of een benzine versie met heel veel opties. Enige voordeel voor de bereider bij diesel is de 20% bijtelling. Verder is in alle opzichte de benzine versie de betere keus.
Als je wel benzine mag, dan is in het D-segment de A4 met 190 pk, lexus IS met 200 pk en de Mondeo HEV de auto's die het meeste waar geven voor je lease budget.
Als je wel benzine mag, dan is in het D-segment de A4 met 190 pk, lexus IS met 200 pk en de Mondeo HEV de auto's die het meeste waar geven voor je lease budget.
Verwijderd
Meeste waar is redelijk subjectief. Ik kijk persoonlijk ook zeker naar de Superb. Nog meer waar voor mijn budget als ik kijk naar opties en ruimte.Z___Z schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 12:39:
Voor 20k/48m/850 heb je een redelijk in de opties c-klasse diesel of een benzine versie met heel veel opties. Enige voordeel voor de bereider bij diesel is de 20% bijtelling. Verder is in alle opzichte de benzine versie de betere keus.
Er is wel iets meer op de markt dan deze hoor. In dit rijtje mag zeker de 330E niet ontbreken, high exec kost 'slechts' 48k. Maar ja vergeleken met de overpriced etron en gte modellen is dit een koopje en je rijd nog een stuk prettiger rond dan ookZ___Z schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 12:39:
Als je kijkt naar bijv de 'instap' A4 zoals autoweek deze teste dan heb je het nog steeds over een auto van 60k, dat slaat natuurlijk nergens op voor 150pk en een paar opties. Dat wordt dan verkocht als zijnde instapper

Meeste waar is toch redelijk objectief te bepalen. De duurste auto voor hetzelfde leasebudget icm de laagste bijtelling. Als plugin afvalt en in 14% is niks te krijgen in het d-segmentdan blijft de duurste 20% auto over.Verwijderd schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 13:11:
[...]
Meeste waar is redelijk subjectief. Ik kijk persoonlijk ook zeker naar de Superb. Nog meer waar voor mijn budget als ik kijk naar opties en ruimte.
Je kan natuurlijk ook minder uitgeven dan je budget.
In jou geval lijkt me dat een PHEV juist wel gaat werken, gezien de relatief weinig kilometers per jaar. Jammer dat je niet mag van je baas.
Verwijderd
Geen idee hoe je hier allemaal bij komt maar kijk even in een configurator op bijvoorbeeld leaseplandirect.nl. Ik lease op basis van 20k km (ik woon ongeveer naast mn werk en ga nauwelijks naar klanten) en 48 maanden. Dan kan je een merc c lease edition gewoon leasen, en die editie HEEFT airco, garmin en adaptive lighting aan boord. En de superb duur?? Die is juist enorm goedkoop voor wat je krijgt. Daarom twijfel ik. Besef wel dat sommige merken snel duurder worden omdat je er meer op afschrijft, en dus meer kilometers per jaar de auto exponentieel in kosten laten toenemen ook al is de catalogus prijs niet zo hoog. Skoda heeft dat redelijk, kia heeft dat bijvoorbeeld behoorlijk en juist de duitsters weer minder vanwege die lagere afschrijving.wvkreg schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 10:05:
Knap als je dat red, superb is duur. Kaal al rond de 800 even afhankelijk van je contractduur en km natuurlijk. Mercedes wel auto airco, garmin en xenon als optie en dat gaat meestal niet op die lease editions helaas. Denk dat een octavia beter haalbaar is als je station uitvoering wil rijden.
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2015 19:45 ]
Verwijderd
Ik heb hier de boekjes liggen voor de audi a4. Belachelijk, echt belachelijk die prijzen, er is nagenoeg geen "instap" a4. En het exterieur van de a4 vind ik echt supersaai, doe dan liever de a3. Of ja liever de superb! Die is fraaier getekend dan die hele a4. Maar goed dat is smaak natuurlijk, maar ik vind de audi a4 een regelrechte versaaiing (als dat een woord is) van de huidige variant, behalve het interieur dat is wel drastisch verbeterd. Ik heb voorheen nooit naar mercedes gekeken enrzijds omdat ik ze niet mooi vond (taxi's, ouwe sigaren rokende mannen imago), anderzijds omdat ik dacht dat ze veel te duur zouden zijn. De laatste iteraties van mecedes vind ik veel mooier, stoerder vormgegeven en toch sierlijk met die curven in de portieren. Ze zijn ook best betaalbaar als instapper maar wel met wat leuke opties in de lease edition.thefox154 schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 14:46:
[...]
Er is wel iets meer op de markt dan deze hoor. In dit rijtje mag zeker de 330E niet ontbreken, high exec kost 'slechts' 48k. Maar ja vergeleken met de overpriced etron en gte modellen is dit een koopje en je rijd nog een stuk prettiger rond dan ook
Als je kijkt naar bijv de 'instap' A4 zoals autoweek deze teste dan heb je het nog steeds over een auto van 60k, dat slaat natuurlijk nergens op voor 150pk en een paar opties. Dat wordt dan verkocht als zijnde instapperHaal je alle opties eraf dan is het een van de vele cheapass Audi's zoals je ze zoveel ziet rijden, wilt wel maar kan het eigenlijk net niet bekostigen. Logisch natuurlijk dat audi een aangeklede versie voor het filmpje/foto's geeft maar toch.
De merc is waarschijnlijk niet meer leverbaar in 2015. Voor mij maakt het niet heel veel uit als dat hem gaat worden, de c180's blijven netjes onder de 106 gram en die ene procent is per maand tussen de €10 en €20. Velgen doen we toch achteraf.
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2015 19:42 ]
Ah ja, daar had ik even overheen gelezen, 20K paradijs aantal km inderdaad.Verwijderd schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 18:36:
[...]
Geen idee hoe je hier allemaal bij komt maar kijk even in een configurator op bijvoorbeeld leaseplandirect.nl. Ik lease op basis van 20k km (ik woon ongeveer naast mn werk en ga nauwelijks naar klanten) en 48 maanden. Dan kan je een merc c lease edition gewoon leasen, en die editie HEEFT airco, garmin en adaptive lighting aan boord. En de superb duur?? Die is juist enorm goedkoop voor wat je krijgt. Daarom twijfel ik. Besef wel dat sommige merken snel duurder worden omdat je er meer op afschrijft, en dus meer kilometers per jaar de auto exponentieel in kosten laten toenemen ook al is de catalogus prijs niet zo hoog. Skoda heeft dat redelijk, kia heeft dat bijvoorbeeld behoorlijk en juist de duitsters weer minder vanwege die lagere afschrijving.
Dan zou ik toch voor de Merc C klasse gaan, ik weet dat de CLA al die opties niet standaard hebben namelijk.
Superb kies je imho alleen voor de ruimte, qua looks (mening) vind ik het niks. Dan liever de ster!
Let wel een 180 Merc een zeer matige motor heeft, starten bij de 200.
Em hoezo saai? Meer een budgetkwestie denk ik
Zie: http://www.audi.nl/AD3D34DP
[ Voor 5% gewijzigd door wvkreg op 25-10-2015 20:04 ]
[rant]
Ik irriteer me aan wvkreg; te weinig budget maar toch wel heel graag in een audi willen rijden voor de status en Als iemand iets negatiefs over jouw Audi of Audi zegt ben je meteen op je teentjes getrapt En sowieso vind ik dat je erg arrogant doet en denkt dat je heel wat bent omdat je nu in een bijna standaard A4 met weinig opties en pauper 17” inch vlekjes rijdt
[/rant]
Ik irriteer me aan wvkreg; te weinig budget maar toch wel heel graag in een audi willen rijden voor de status en Als iemand iets negatiefs over jouw Audi of Audi zegt ben je meteen op je teentjes getrapt En sowieso vind ik dat je erg arrogant doet en denkt dat je heel wat bent omdat je nu in een bijna standaard A4 met weinig opties en pauper 17” inch vlekjes rijdt
Budget kwestie? Zegt degene die in de bijna standaard audi a4 rijdt.wvkreg schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 19:53:
[...]
[/rant]
[ Voor 26% gewijzigd door exeliser op 25-10-2015 20:26 ]
SQ 323 HEAVY Cleared for take off at RWY 36 L
Verwijderd
Nee serieus niet. Ik heb met hoge verwachtingen de presentatie in frankfurt bekeken tav de presentatie van de audi a4 en ik was teleurgesteld. Toen was ik nog niet op de hoogte van de prijzen. Ik vind de a3 fraai vanwege de "vette lijn" langs de portieren (zals suberb ook heeft) maar te klein en de a4 vind ik gewoonweg saai. Het exterieur is zo ingetogen, zo enorm "binnen de lijntjes kleuren", nogmaals kwestie van smaak natuurlijk maar dat de auto ingetogen is en maar weinig afwijkt van zn voorganger is denk ik geen kwestie van smaak: dat is zo.wvkreg schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 19:53:
Overigens snap ik de mening over de superb niet zo. "Maar niks". Skoda heeft de superb naar mijn mening naar een nieuw niveau getrokken. Ik vond de lijnen van het exterieur mijlenver afstaan van de vorige generaties in positieve zin. Kan je van audi of VW niet zeggen... Het interieur is "basic". Voor de rest vind ik geen reden om de superb niet enthousiast te ontvangen. Het is een regelrechte passat killer vind ik, echt bravo skoda.
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2015 20:29 ]
Kan me er wel in vinden. Vindt de A4 ook te saai. Doet me gewoon niks. Best een goeie en fijne auto hoor. Maar Audi zit beetje tussen BMW en Mercedes in qua belevenis. Dat maakt het naar mijn mening een van die drie merken het merk van vlees noch vis. BMW sportiever, Mercedes luxer.
(Niet aankomen bij mij over budget, da's hier niet echt de bottleneck...)
Het tijdloze van Audi doen ze overigens wel erg goed. Door al die kleine verschillen bij nieuwe types valt het niet op dat je in een 8 jaar oude Audi rijdt. En dat bedoel ik niet negatief, doen ze gewoon goed. Maar het is niet de meest spannende lease auto naar mijn mening.
Superb vind ik erg geslaagd! Vooral exterieur. Voor een auto van Skoda. Als je ziet hoe die zich nu keer op keer vernieuwen. Hoe vaak zie je die niet genoemd worden wanneer mensen moeten kiezen tussen een Passat, A4, 3 serie, Superb.
De Mazda 6 is overigens ook mooi. Is dat geen optie? Erg compleet!
Het tijdloze van Audi doen ze overigens wel erg goed. Door al die kleine verschillen bij nieuwe types valt het niet op dat je in een 8 jaar oude Audi rijdt. En dat bedoel ik niet negatief, doen ze gewoon goed. Maar het is niet de meest spannende lease auto naar mijn mening.
Superb vind ik erg geslaagd! Vooral exterieur. Voor een auto van Skoda. Als je ziet hoe die zich nu keer op keer vernieuwen. Hoe vaak zie je die niet genoemd worden wanneer mensen moeten kiezen tussen een Passat, A4, 3 serie, Superb.
Wat ik niet helemaal begrijp is dat er onlangs is aangegeven dat er met de A4 van wvkreg geen privé kilometers worden gereden. Dan betaalt hij toch ook geen bijtelling?
Over Skoda. Ik heb ooit nog in een Felicia gereden (geweldig ding met, I shit you not, asbakken in de passagiersdeuren
). Dat was niet bepaald een mooi apparaat maar de nieuwe Octavia vind ik persoonlijk wel erg fraai. Nog meer dan de Superb, als ik eerlijk ben.
Over Skoda. Ik heb ooit nog in een Felicia gereden (geweldig ding met, I shit you not, asbakken in de passagiersdeuren
Prima.
De Superb is waarschijnlijk een zeer goede auto, maar is echt wel een stuk duurder als een gelijk uitgeruste Passat. En dan betaal je meer voor net wat meer ruimte. Ruimte die de (laatste) Passat ook al heeft. En om dan alleen meer te betalen voor wat ruimte...readytoflow schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 21:20:
Kan me er wel in vinden. Vindt de A4 ook te saai. Doet me gewoon niks. Best een goeie en fijne auto hoor. Maar Audi zit beetje tussen BMW en Mercedes in qua belevenis. Dat maakt het naar mijn mening een van die drie merken het merk van vlees noch vis. BMW sportiever, Mercedes luxer.
Nou, die Superb is toch echt wel een auto hoor! Vraag me af of die zo mogen blijven vernieuwen. Is toch kannibalisme binnen de eigen groep. De marges op VW zijn hoger en die op een Audi al helemaal!tikkietrugjaap schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 21:50:
Wat ik niet helemaal begrijp is dat er onlangs is aangegeven dat er met de A4 van wvkreg geen privé kilometers worden gereden. Dan betaalt hij toch ook geen bijtelling?
Over Skoda. Ik heb ooit nog in een Felicia gereden (geweldig ding met, I shit you not, asbakken in de passagiersdeuren). Dat was niet bepaald een mooi apparaat maar de nieuwe Octavia vind ik persoonlijk wel erg fraai. Nog meer dan de Superb, als ik eerlijk ben.
Edit:
Ik heb ze eens naast elkaar gezet aantal maanden terug. Maar de Superb blijft goedkoper hoor. Scheelt alleen niet veel. Dacht iets van max. 2K
Idd, hij rijdt niet privé. Maar least boven budget. Dat stuk moet hij dus afdragen aan de werkgever. Is volgens mij een netto bedrag. Snap alleen niet dat je je dan zo focust op de 20% bijtelling. Maar goed, in de regel zijn dat ook wel de 'goedkopere' instapmodellen.
[ Voor 6% gewijzigd door readytoflow op 25-10-2015 22:20 ]
Verwijderd
Ik wil deze vergelijking wel eens zien. Een stuk duurder is hij sowieso niet. Als de Superb (vergelijkbaar) al duurder is. Kijk even goed naar de uitvoeringen. Highline is bv nog steeds kaal tov Style business. Instap Suberp is overigens ook goedkoper dan de instap Passat.AndRo555 schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 22:17:
[...]
De Superb is waarschijnlijk een zeer goede auto, maar is echt wel een stuk duurder als een gelijk uitgeruste Passat. En dan betaal je meer voor net wat meer ruimte. Ruimte die de (laatste) Passat ook al heeft. En om dan alleen meer te betalen voor wat ruimte...
Laat je niet zo kennenexeliser schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 20:18:
[rant]
[...]
Budget kwestie? Zegt degene die in de bijna standaard audi a4 rijdt.
[/rant]
Men probeert elkaar te adviseren () op veelal persoonlijke ervaringen en meningen, en misschien nog meer gevoel/smaak. Mensen die zich blindstaren op merk, status..anderen weer op budget en verantwoording. Zo kom je nooit samen. Als iemand een bepaald merk wilt rijden zal daar best een reden voor zijn, hoe persoonlijk dan ook; dan heeft het veelal weinig nut hem of haar te overtuigen om jouw mening in proberen te zien
Even me zelf quotenVerwijderd schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 22:33:
[...]
Ik wil deze vergelijking wel eens zien. Een stuk duurder is hij sowieso niet. Als de Superb (vergelijkbaar) al duurder is. Kijk even goed naar de uitvoeringen. Highline is bv nog steeds kaal tov Style business. Instap Suberp is overigens ook goedkoper dan de instap Passat.
Uiteindelijk neem je niet exact alle opties (vermoeidheidsherkenning zou ik apart nooit nemen), maar het blijft een stuk duurder in totaal. Zeker dingen zoals ACC (must have) tikken aan.AndRo555 schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 22:21:
[...]
De Skoda Superb is belachelijk duur tov een vergelijkbare Passat. Daarnaast is een Superb net wat groter en logger dan een Passat imho.![]()
Diegene die ik besteld heb en ondertussen al 10k+ km op heb staan:
2.0TDI, 6-bak, Highline, met als opties:
Pack Business Discover Pro
Volwaardig Lichtmetalen reservewiel
Verdonkerde ruiten achter
Carnet 3 jaar.
Op zich niet veel opties, maar veel is al standaard. (AID, etc.)
Totaal 37570 euro
De Superb had ook een optie geweest als die toen al uit was, echter als we gaan vergelijken met vergelijkbare uitrusting:
De combi, 2.0 TDI 150pk 6 bak, Style uitvoering (die kom het dichtst in de buurt met de Highline in de Passat, de L&K Superb is 40k+).
Basisprijs daarvan is 34110 euro (met metaalkleur bij, verplicht door LM)
Om die op gelijk uitgerust niveau van mijn Passat te krijgen:
Pack style GPS (~Discover Pro) - 1200
ACC - 705
Vermoeidheidsherkenning - 45
Achteruitrijcamera - 395
Binnenbekleding Alcantara/Leder - 1355
3 Zone airco - 260
Hill Hold - 80
Verwarmde voorruit - 295
Verduisterde ruiten achteraan - 240
Variabele laadvloer - 165
Rolgordijnen achter manueel - 180
Park distance control vooraan en achteraan - 330
Totaal: 39360 Euro
De Superb is dus bijna 2000 euro duurder, mist:
- Active Info Display,
- Reservewiel
- Carnet
- Verwarmd stuurwiel
- Keyless Go
Al dat samen is pakweg 2000 euro. Dus de Superb is +- 4000 euro duurder.
Een Skoda die een pak duurder is dan een VW![]()
De Superb is net wat groter, al is het maar een klein beetje. Dat is een voordeel.
Daarnaast vind ik het interieur van de Passat net wat mooier ogen.
En dan rijd je met een Skoda rond, wat ik niet erg zou vinden, maar voor sommigen kan dat wel een obstakel zijn.
Ik ben blij met mijn keuze voor de Passat als je de lijst hierboven kijkt.
[ Voor 3% gewijzigd door AndRo555 op 26-10-2015 00:23 ]
Verwijderd
Ik snap die vergelijking ook niet. Elke review die ik heb gezien van de superb komt het zinnetje: "ruimer dan de passat EN goedkoper" voor.AndRo555 schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 00:17:
[...]
Even me zelf quoten(BE prijzen)
[...]
Uiteindelijk neem je niet exact alle opties (vermoeidheidsherkenning zou ik apart nooit nemen), maar het blijft een stuk duurder in totaal. Zeker dingen zoals ACC (must have) tikken aan.
Dat dacht ik dus ook. Maar als je even na rekent, met voor mij relevante uitrusting (~Highline equivalent met wat opties) is de Superb aan de prijs.Verwijderd schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 07:24:
[...]
Ik snap die vergelijking ook niet. Elke review die ik heb gezien van de superb komt het zinnetje: "ruimer dan de passat EN goedkoper" voor.
Op het moment is de goedkoopste Passat Variant diesel 30950 euro (1.6TDI Trendline) en Superb Combi 27920 euro. Een behoorlijk verschil. Maar dan heeft de Passat weer wel dingen zoals ACC en keyless go, Hill Hold, regen/lichtsensor, leren multiefunctiestuur. Dat zijn vrij essentiële dingen. (Naast een hoop dingen die leuk zijn om te hebben, maar je niet zozeer apart wil bestellen)
Op papier is die dus goedkoper, maar puur omdat die veel kaler is standaard.
Dit topic is gesloten.