Nougatbruin, absoluut. Die sportstoelen zitten ook het lekkerst en de atlasbeige krijg je toch alleen maar vlekken als je daar met je nieuwe spijkerbroek op gaat zitten.wvkreg schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 10:52:
Tegenvaller in Audi config-land: Ik kan geen atlasbeige gedeeltelijk leder bekleding nemen i.c.m. sportstoel.
Kortom paar keuzes:Ik denk eigenlijk deze:
- Nougatbruin (andere kleuren te saai) gedeeltelijk leer nemen: http://www.audi.nl/AAY25Q5P
- Geen sportspoel nemen en wel atlasbeige: http://www.audi.nl/ATTMZ115
- Geen sportstoel en gewoon zwart stof nemen: http://www.audi.nl/AREZLS9D
[afbeelding]
Wat vinden jullie het mooist? Andere punten staan niet ter discussieAl prijzig genoeg...(leer is eigen rekening als accessoire)
De Polo 1.2 TDI BL doet dit jaar nog 14% en kost me ca. 100 euro netto aan bijtelling elke maand. Maar als ik straks zelf mag kiezen heb ik gerust meer geld over voor een andere auto 
Helaas gaat het hem voor mij niet worden dit jaar ben ik bang. Maakt de keuze voor juist een andere auto wel weer gemakkelijker. Anders had ik net als de gros van mensen voor een V40 gekozen
Ik denk dat ik straks ga kijken naar een Mazda 3 of misschien wel de nieuwe Astra. Ook al heb ik niks met Opel ik vind de nieuwe Astra wel echt serieus een mooie auto!
Helaas gaat het hem voor mij niet worden dit jaar ben ik bang. Maakt de keuze voor juist een andere auto wel weer gemakkelijker. Anders had ik net als de gros van mensen voor een V40 gekozen
Ik denk dat ik straks ga kijken naar een Mazda 3 of misschien wel de nieuwe Astra. Ook al heb ik niks met Opel ik vind de nieuwe Astra wel echt serieus een mooie auto!
[ Voor 49% gewijzigd door sjorremans op 19-10-2015 15:10 ]
Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB
Precies, was ook mijn gedachte en ik ga echt niet nog een keer 1400 euro erbij leggen voor Milano leerFrieda schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 14:58:
[...]
Nougatbruin, absoluut. Die sportstoelen zitten ook het lekkerst en de atlasbeige krijg je toch alleen maar vlekken als je daar met je nieuwe spijkerbroek op gaat zitten.
Onzin, ik doel in deze op mijn racefiets die veel makkelijker in mijn Golf 6 pastte destijds.dfrenner schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 11:34:
Hahaha, dat is toch bij alles wat geen station is?
Ik zeg: fietsendrager!
- edit -
Mooi om te zien dat meningen zo verschillen over bijvoorbeeld het interieur van een Polo. Ik zou echt elke dag van de week voor een Polo kiezen in plaats van zo'n ellendig Frans hok. Het is waarschijnlijk meer gevoel dan dat het daadwerkelijk ergens op slaat maar ik heb niks met een Citroen DS3 of een Peugeot 208.
[ Voor 36% gewijzigd door Jackson Claxon op 19-10-2015 15:21 ]
Remember the compliments you receive, forget the insults; if you succeed in doing this, tell me how.
Ik mocht begin dit jaar zelf een nieuwe leaseauto uitzoeken en door mijn ervaring met een eerdere lease-Volkswagen lag direct vanaf het begin m'n voorkeur bij de Polo. M'n voorloopauto was een Clio, gepolijst chroom (of plastic wat daar op lijktMaks schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 11:39:
<knip>
Ik heb gegeken naar de volgende auto's;
Volkswagen Polo; rijdt goed, heel degelijk. Als ik zelf een auto moest kopen zou ik een Polo hebben gekocht. Deze heeft echter niet de wow-factor en je ziet hem al veel rijden.
Renault Clio: Zie je ook al veel rijden, verder wel ok denk ik. Vind hem niet echt heel mooi. Wel standaard 5drs.
Citroen DS3: Model is al 5 jaar oud maar vind hem nog steeds super mooi, alleen is het 3 deurs en niet zo heel groot.
Peugeot 208: Deze vind ik echt super cool (vooral de oranje versie met zwarte velgen, misschien wel te opzichtig maar zet hem dan wel ver achteraan op de parkeerplaats bij een klant haha), heb altijd een 306 gereden en vind de Franse vering wel lekker. Alleen schijnt ie super slecht te sturen, dus ik ben weer aan het twijfelen
.
Ik weet dat het heel subjectief is (uiterlijk en deels ook rij-eigenschappen) maar ik ben benieuwd of iemand misschien een leuke andere auto in dit segment weet of misschien eigenaar is geweest van een van deze autos.
Je andere opties heb ik verder niet naar gekeken, ik wilde perse een automaat en dan vallen de DS3 en 208 af. Skoda Fabia mocht niet van m'n vriendin.
Dus, de Polo. Wellicht nog interessant om naar de uitrusting te kijken? Kan zomaar zijn dat de andere opties wat rijker zijn uitgerust wat wellicht voor je uitmaakt? Alles is optioneel bij VW tenslotte. Ben zelf gegaan voor de optionele PK's (BlueGT-versie), maar heb daardoor voor de rest erg weinig kunnen aanvinken. Geen parkeersensoren, achteruitrijcamera, automatisch inklappende buitenspiegels, mistlampen voor, regensensor, lichtsensor, etc, etc.
Anyway, ik ben zelf zeer happy met m'n Polo en baal eigenlijk dat ik normaal gesproken met de trein naar m'n huidige klus ga.
Graag gedaan! Al zou ik misschien zelf nog een een zwart hemeltje bij deze kleurencombi nemen, dat oogt van binnen wat rustiger. Maar idd, toch weer 357 euro erbij en hij is al duur zat! Succes met kiezen, sowieso een mooie bakwvkreg schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 15:08:
[...]
Precies, was ook mijn gedachte en ik ga echt niet nog een keer 1400 euro erbij leggen voor Milano leerThx.
Kun je de velgen eigenlijk niet als accessoire doen? Of levert dat niks op?
[ Voor 7% gewijzigd door Frieda op 19-10-2015 15:37 ]
Als het nog wat uit maakt, mijn bijdrage aan jouw poll: nougat bruin. Zeer knap.wvkreg schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 15:08:
[...]
Precies, was ook mijn gedachte en ik ga echt niet nog een keer 1400 euro erbij leggen voor Milano leerThx.
De hele lichte kleuren moeten echt perfect afgewerkt zijn en samen passen met het interieur om er niet goedkoop, 'pimp' achtig uit te zien (mijn ervaring tijdens het rondwandelen in de toonzalen).
Het zwart heeft iedereen, niet slecht, maar doet toch onder voor de uitstraling van het bruin.
Oeps deze vraag over het hoofd gezien.Yohsoog schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 15:38:
[...]
Als het nog wat uit maakt, mijn bijdrage aan jouw poll: nougat bruin. Zeer knap.
De hele lichte kleuren moeten echt perfect afgewerkt zijn en samen passen met het interieur om er niet goedkoop, 'pimp' achtig uit te zien (mijn ervaring tijdens het rondwandelen in de toonzalen).
Het zwart heeft iedereen, niet slecht, maar doet toch onder voor de uitstraling van het bruin.
Ik stem ook voor Bruin icm de sportstoel. De gewone stoel van Audi is erg matig, in deze klasse snap ik niet dat ze die aanbieden. Daarnaast is zwart meestal de kleur van gratis leer in een auto. Ik zo blij zijn als ik een keer iets anders kan kiezen
Het is by far het meest mooi afgewerkte dashboard, ik zou het ook snel kiezen. Maar het is natuurlijk verre van spannend, er is al jaren weinig echt aan veranderd, dat vind ik dan wel weer zonde. Alhoewel, why change a winning horse?Jackson Claxon schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 15:14:
[...]
Mooi om te zien dat meningen zo verschillen over bijvoorbeeld het interieur van een Polo. Ik zou echt elke dag van de week voor een Polo kiezen in plaats van zo'n ellendig Frans hok. Het is waarschijnlijk meer gevoel dan dat het daadwerkelijk ergens op slaat maar ik heb niks met een Citroen DS3 of een Peugeot 208.
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Ok dat is persoonlijk maar de Winning horse is op het moment de clio.DennusB schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 15:48:
[...]
Het is by far het meest mooi afgewerkte dashboard, ik zou het ook snel kiezen. Maar het is natuurlijk verre van spannend, er is al jaren weinig echt aan veranderd, dat vind ik dan wel weer zonde. Alhoewel, why change a winning horse?
2015 registraties van het compacte segement:
clio 12934
polo 9120
picanto 7344
fiesta 7033
Bizar eigenlijk dat de Fiesta onderaan staat, had ik niet verwacht. Waar vis je die cijfers op?thefox154 schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 16:04:
[...]
Ok dat is persoonlijk maar de Winning horse is op het moment de clio.
2015 registraties van het compacte segement:
clio 12934
polo 9120
picanto 7344
fiesta 7033
Gedwongen merkkeuze of korting op bepaalde merken speelt ook een rol neem ik aan?DennusB schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 16:05:
[...]
Bizar eigenlijk dat de Fiesta onderaan staat, had ik niet verwacht. Waar vis je die cijfers op?
Mijn boefje is liev!
Accessoire is pinnen bij aflevering, extra prijs van deze 5-spaak t.o.v. de kristal 10-spaak was 351 euro. Dus levert niks op, nee. Ik had de sportstoel als eis, omdat ik weet hoe de standaardstoel is, zeker met 193cm lengte.Frieda schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 15:36:
[...]
Graag gedaan! Al zou ik misschien zelf nog een een zwart hemeltje bij deze kleurencombi nemen, dat oogt van binnen wat rustiger. Maar idd, toch weer 357 euro erbij en hij is al duur zat! Succes met kiezen, sowieso een mooie bak
Kun je de velgen eigenlijk niet als accessoire doen? Of levert dat niks op?
Echter hadden ze (leasemaatschappij tool) er geen rekening mee gehouden dat sportstoel met in ieder geval gedeeltelijk leer moest op de Design editie. Op Sport editie kan deze wel met stoffen bekleding. Vreemd, maar waar. De importeur belde de dealer hierover en die belde mij natuurlijk. Enfin: Het leer paste niet meer in mijn budget, omdat ik ook Pro Line Plus Design vanwege LED-lampen en virtual cockpit en MMI-Plus wilde. Kortom, 1331 euro aftikken aan de kassa
btw: keuze is al gemaakt, bestelling al gedaan
http://www.autozine.nl/enquete_verkoop.htmlDennusB schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 16:05:
[...]
Bizar eigenlijk dat de Fiesta onderaan staat, had ik niet verwacht. Waar vis je die cijfers op?
Als je op een model klikt zie je de maandstatistieken.
De Fiesta hangt niet onderaan hoor, er komen nog veel meer modellen maar ik was te lui die over te nemen
Dealersupportnet heeft ook nog cijfers maar volgens mij kun je daar alleen de complete statistieken per merk bekijken en wil je details moet je inloggen. Maar dat weet ik niet zeker.
[ Voor 8% gewijzigd door thefox154 op 19-10-2015 16:38 ]
Ja dan schiet het idd niet op met die velgen nee. Op mijn nieuwe auto heb ik ze wel als accessoire meebesteld, maar die komt standaard op 16" tegenwoordig (A3) en wordt verrekend in mijn leasebedrag maar niet in de bijtelling dus dat scheelde behoorlijk. Dat je een budgetoverschot contant mag afrekenen heb ik nog niet eerder gehoord eerlijk gezegd!wvkreg schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 16:20:
[...]
Accessoire is pinnen bij aflevering, extra prijs van deze 5-spaak t.o.v. de kristal 10-spaak was 351 euro. Dus levert niks op, nee. Ik had de sportstoel als eis, omdat ik weet hoe de standaardstoel is, zeker met 193cm lengte.
Echter hadden ze (leasemaatschappij tool) er geen rekening mee gehouden dat sportstoel met in ieder geval gedeeltelijk leer moest op de Design editie. Op Sport editie kan deze wel met stoffen bekleding. Vreemd, maar waar. De importeur belde de dealer hierover en die belde mij natuurlijk. Enfin: Het leer paste niet meer in mijn budget, omdat ik ook Pro Line Plus Design vanwege LED-lampen en virtual cockpit en MMI-Plus wilde. Kortom, 1331 euro aftikken aan de kassa
btw: keuze is al gemaakt, bestelling al gedaan, leveren week 51, 2015.
Wel zonde dat je je bestelling hebt moeten aanpassen, dat moet een flinke tegenvaller zijn geweest, zeg! Ik kan je overweging voor sportstoelen zeer goed volgen, ik heb zelf het tegenovergestelde (ben 1.55m kort) en ik zit ook alleen maar lekker in de sportstoelen, dus bij de bestelling van mijn nieuwe wagen is dat ook een harde eis geweest. Ik denk dat je zeker geen verkeerde keus hebt gemaakt voor de sportstoelen met Nougatbruin in halfleder, ik vind het erg sjiek staan!
Tegenvaller valt wel mee, er komt een mooie bak uit de toverdoos van Audi voor de komende 5 jaren.Frieda schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 17:37:
[...]
Ja dan schiet het idd niet op met die velgen nee. Op mijn nieuwe auto heb ik ze wel als accessoire meebesteld, maar die komt standaard op 16" tegenwoordig (A3) en wordt verrekend in mijn leasebedrag maar niet in de bijtelling dus dat scheelde behoorlijk. Dat je een budgetoverschot contant mag afrekenen heb ik nog niet eerder gehoord eerlijk gezegd!
Wel zonde dat je je bestelling hebt moeten aanpassen, dat moet een flinke tegenvaller zijn geweest, zeg! Ik kan je overweging voor sportstoelen zeer goed volgen, ik heb zelf het tegenovergestelde (ben 1.55m kort) en ik zit ook alleen maar lekker in de sportstoelen, dus bij de bestelling van mijn nieuwe wagen is dat ook een harde eis geweest. Ik denk dat je zeker geen verkeerde keus hebt gemaakt voor de sportstoelen met Nougatbruin in halfleder, ik vind het erg sjiek staan!
Nogabruin zoals je het ook mag noemen is ook mooi. Ik ging initieel voor ook een dashboard onderkant in atlasbeige. Met nogabruin kan dit niet in die kleur, dan moest ik grijs kiezen en dat heb ik nou juist weggewerkt met zwart pianolak interieur elementen (decoralielijsten). Grijs is voor Mercedes (en autohemels).
Andere velg dan de 17 inch wil ik weer niet i.v.m. prijs, maar ook rolweerstand en dus CO2 en bijtelling. Het geheel is zo dus compleet. De Audi dealer geeft ook geen cadeautjes, dus ik moet het er zo maar mee doen.
En inderdaad, je zult de A3 Sport Edition hebben besteld, 16 inch. Best bizar, maar ja regelgeving. Heb je nu 18 inch rotors genomen?

[ Voor 6% gewijzigd door wvkreg op 19-10-2015 19:09 ]
Je zou hier de Fiat Punto ook nog bij kunnen plaatsen, ik rij nu 2 jaar in een Punto en ik ben hier erg tevreden over. Ik ben vooral te spreken over de sportstoelen van de Punto, stukken beter dan de stoelen in de Clio, DS3, 208 en de Polo.Maks schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 11:39:
Ik kom er niet uit, ik hoop dat iemand hier kan helpen. Ik ben deze maand aan mijn eerste serieuze baan begonnen en mag een auto uitzoeken. Ik ben pas begonnen dus de prijsklasse is B-segment/supermini. Ik las hier een discussie over dat mensen op dit forum alleen kleine autootjes rijden maar goed ik ben ook een starter.
Ik heb nu tijdelijk een Ford Fiesta (2014) met bijna alle opties, door een vrouw samengesteld (dus 15" velgen, lichtblauw maar wel voorruitverwarming zodat je niet hoeft te krabben). Zoals bijna overal te lezen is rijdt deze echt gigantisch lekker. Enige punt dat ik heb is dat het niet echt een spannende auto is en ik vind hem niet echt mooi (smaken verschillen), daarbij is het model al 7 jaar oud.
Ik heb gegeken naar de volgende auto's;
Volkswagen Polo; rijdt goed, heel degelijk. Als ik zelf een auto moest kopen zou ik een Polo hebben gekocht. Deze heeft echter niet de wow-factor en je ziet hem al veel rijden.
Renault Clio: Zie je ook al veel rijden, verder wel ok denk ik. Vind hem niet echt heel mooi. Wel standaard 5drs.
Citroen DS3: Model is al 5 jaar oud maar vind hem nog steeds super mooi, alleen is het 3 deurs en niet zo heel groot.
Peugeot 208: Deze vind ik echt super cool (vooral de oranje versie met zwarte velgen, misschien wel te opzichtig maar zet hem dan wel ver achteraan op de parkeerplaats bij een klant haha), heb altijd een 306 gereden en vind de Franse vering wel lekker. Alleen schijnt ie super slecht te sturen, dus ik ben weer aan het twijfelen
.
Ik weet dat het heel subjectief is (uiterlijk en deels ook rij-eigenschappen) maar ik ben benieuwd of iemand misschien een leuke andere auto in dit segment weet of misschien eigenaar is geweest van een van deze autos.
BlaBlaBla
Ach, je kan altijd nog 18" nemen toch, op eigen kosten. Zit er ook aan te denken om originele volvo 18" velgen te kopen in de zomer. Banden zijn niet zo'n probleem, viavia. Enig twijfelpuntje is wel wat de LM ervan vindwvkreg schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 18:56:
[...]
Tegenvaller valt wel mee, er komt een mooie bak uit de toverdoos van Audi voor de komende 5 jaren.
Nogabruin zoals je het ook mag noemen is ook mooi. Ik ging initieel voor ook een dashboard onderkant in atlasbeige. Met nogabruin kan dit niet in die kleur, dan moest ik grijs kiezen en dat heb ik nou juist weggewerkt met zwart pianolak interieur elementen (decoralielijsten). Grijs is voor Mercedes (en autohemels).
Andere velg dan de 17 inch wil ik weer niet i.v.m. prijs, maar ook rolweerstand en dus CO2 en bijtelling. Het geheel is zo dus compleet. De Audi dealer geeft ook geen cadeautjes, dus ik moet het er zo maar mee doen.
En inderdaad, je zult de A3 Sport Edition hebben besteld, 16 inch. Best bizar, maar ja regelgeving. Heb je nu 18 inch rotors genomen?![]()
[afbeelding]
Ow ja, over dat polo vs de concurrentie verhaal. Ik heb ongeveer 40k km gereden in een polo bm, en heb toch wel sterk de indruk dat de algehele kwaliteit een stuk hoger is dan de Franse concurrentie. 1 mooi voorbeeld is bv dat het interieur nooooit kraakte, ook al had je volume op 80% met extra bass bv. Dat hoefde ik in de clio van collega's niet te proberen, of je hoorde allemaal bijgekraak. Wel een nadeel is de snelheid, die is best om te janken. Ben echt blij dat ik ervanaf ben, want iedere keer die 3-cilinder flink laten ronken om mee te komen met de rest is geen pretje.
Als ik dat had gewetenwvkreg schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 18:56:
[...]
En inderdaad, je zult de A3 Sport Edition hebben besteld, 16 inch. Best bizar, maar ja regelgeving. Heb je nu 18 inch rotors genomen?![]()
[afbeelding]
Ik vind velgen niet zo belangrijk, 16" zou ik wel prima vinden. Wieldoppen en/of kleiner dan 16" gaat me weer te ver, maar mijn A3 kwam standaard met 18" velgen en dat vind ik eigenlijk te groot. Heb er niet aan gedacht ze bij de dealer in te ruilen in ruil voor korting op het leasebedrag, misschien was dat wel mogelijk geweest.
Bij de Attraction Pro Line Plus zijn 17" velgen standaard en dat scheelt €1680. Alleen mist die uitvoering de sportstoelen. Optie van €329 MAAR die kan op de Attraction alleen geselecteerd worden in combinatie met leder

Dus als je sportstoelen in je A3 e-tron wilt zit je vast aan 18" velgen óf lederen bekleding.
Sportstoelen zijn voor mij wel een must, ik ben nog een cm kleiner dan Frieda en kan de zijdelingse ondersteuning goed gebruiken. In (of eigenlijk: op) een normale stoel zou ik mezelf elke bocht schrap moeten zetten, anders schuif ik alle kanten op.
[edit]
Ik zie nu de 16" velgen van de A3 Sport Edition. Die zou ik eerlijk gezegd ook niet hebben laten zitten. Herinnert me weer een beetje aan de standaard 17" Ambition-velgen van de A3 die ik in 2010 had. Was de voorloopauto toen ik op m'n A1 wachtte

[ Voor 11% gewijzigd door Canaria op 19-10-2015 21:13 ]
Apparticle SharePoint | Apps | Articles
Jouw nieuwe wagen wordt inderdaad heel mooi! Ik hou ook wel van die warmere tinten, zeker voor het interieur. Ik heb idd de A3 sport besteld, die is standaard geheel zwart van binnen. Wel een beetje saai naar mijn smaak maar het ziet er wel strak uit allemaal, zeker met de halflederen bekleding. Ik heb niet de rotors genomen, de dealer gaat bij aflevering een setje e e-tron wielen eronder zetten die iemand anders bij de dealer had ingeruild. Ik vind ze er knap uitzien, dus ik ben er blij mee!wvkreg schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 18:56:
[...]
Tegenvaller valt wel mee, er komt een mooie bak uit de toverdoos van Audi voor de komende 5 jaren.
[afbeelding]
Herkenbaar hoor, van die stoelen! Ik vind de standaard stoelen net zo veel ondersteuning bieden als een gemiddeld bankstel.. daar kan ik echt niet in autorijden. Heb jij ook de lendensteunen in de stoel zitten Canaria?Canaria schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 20:59:
[...]
Als ik dat had geweten
Ik vind velgen niet zo belangrijk, 16" zou ik wel prima vinden. Wieldoppen en/of kleiner dan 16" gaat me weer te ver, maar mijn A3 kwam standaard met 18" velgen en dat vind ik eigenlijk te groot. Heb er niet aan gedacht ze bij de dealer in te ruilen in ruil voor korting op het leasebedrag, misschien was dat wel mogelijk geweest.
Bij de Attraction Pro Line Plus zijn 17" velgen standaard en dat scheelt €1680. Alleen mist die uitvoering de sportstoelen. Optie van €329 MAAR die kan op de Attraction alleen geselecteerd worden in combinatie met leder
Dus als je sportstoelen in je A3 e-tron wilt zit je vast aan 18" velgen óf lederen bekleding.
Sportstoelen zijn voor mij wel een must, ik ben nog een cm kleiner dan Frieda en kan de zijdelingse ondersteuning goed gebruiken. In (of eigenlijk: op) een normale stoel zou ik mezelf elke bocht schrap moeten zetten, anders schuif ik alle kanten op.
[edit]
Ik zie nu de 16" velgen van de A3 Sport Edition. Die zou ik eerlijk gezegd ook niet hebben laten zitten. Herinnert me weer een beetje aan de standaard 17" Ambition-velgen van de A3 die ik in 2010 had. Was de voorloopauto toen ik op m'n A1 wachtte
[afbeelding]
Wat betreft de wielen had ik ook liever 17" gehad maar daar was als accessoire maar 1 optie mogelijk en daar was ik niet heel kapot van. En toen vond ik een dealer met de wielen die jij liever kwijt geweest zou zijn, dus je bent niet de enige die ze te groot vindt!
Dit zijn de standaard 16" wielen van de Sport:

Ik kan de Clio als keuze alleen maar aanmoedigen. Vergeleken met enkele andere B segmenters waar ik in heb gereden is het echt een goede keuze. Het motortje heeft een prettige vermogenscurve en het interieur ziet er relatief luxe uit (itt o.a. de corsa en fiesta waar het erg goedkoop oogt). De polo BM is zodanig traag dat ik daar niet mee zou willen rijden. Interieur ziet er wel netjes uit.
Lenovo W520 - i7 2720QM - 8GB DDR3 1333Mhz - 1080p - Nvidia 1000M - 9 cell accu
Ik heb nog nooit een Clio van binnen gezien (ja, een oudere 2006 Clio van een kennis) maar toch besteld. Qua kosten en uitvoering meeste bang for the buck. Helaas heeft onze administratie de order pas afgelopen week geplaatst bij de LM (Clio Estate TCe Night and Day met R-Link en camera), dus ik verwacht hem niet eens meer dit jaar, terwijl mijn huidige auto er eigenlijk volgende maand uit moet (en ik nu wel spuugzat ben ivm ruimte, een 208 5D).fonsoy schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 22:17:
Ik kan de Clio als keuze alleen maar aanmoedigen. Vergeleken met enkele andere B segmenters waar ik in heb gereden is het echt een goede keuze. Het motortje heeft een prettige vermogenscurve en het interieur ziet er relatief luxe uit (itt o.a. de corsa en fiesta waar het erg goedkoop oogt). De polo BM is zodanig traag dat ik daar niet mee zou willen rijden. Interieur ziet er wel netjes uit.
Maar we wachten wel weer. Volgende week echter weer een weekend weg, en ben met twee kinderen genoodzaakt om met de privé auto weg te gaan (bij een lang weekend weg of vakantie) door het ruimtegebrek van de 208..ben dus blij dat ik straks gewoon met de lease-auto op vakantie kan ipv. dan maar weer de privé auto pakken.
Wat wel weer karig is is dat de R-Link TomTom heeft maar dan met Benelux kaarten ipv. Europa, hetgeen nog 's 160 Euro kost. Laat maar hangen voor die ene keer per jaar.
Nee ik heb niet de lendensteunen genomen en ik mis ze eigenlijk ook niet. In de A1 zaten ze wel maar die kon ik niet zo instellen dat ze voor mij echt iets toevoegden.Frieda schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 21:36:
[...]
Herkenbaar hoor, van die stoelen! Ik vind de standaard stoelen net zo veel ondersteuning bieden als een gemiddeld bankstel.. daar kan ik echt niet in autorijden. Heb jij ook de lendensteunen in de stoel zitten Canaria?
Wat betreft de wielen had ik ook liever 17" gehad maar daar was als accessoire maar 1 optie mogelijk en daar was ik niet heel kapot van. En toen vond ik een dealer met de wielen die jij liever kwijt geweest zou zijn, dus je bent niet de enige die ze te groot vindt!
Dit zijn de standaard 16" wielen van de Sport:
[afbeelding]
Foto van de velgen had ik gezien. Ik bedoelde niet dat ze erop lijken, maar meer dat de standaardvelgen bij Audi niet altijd even mooi zijn
Apparticle SharePoint | Apps | Articles
Ah okee, nee die zijn zeker niet altijd mooi!Canaria schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 23:11:
[...]
Nee ik heb niet de lendensteunen genomen en ik mis ze eigenlijk ook niet. In de A1 zaten ze wel maar die kon ik niet zo instellen dat ze voor mij echt iets toevoegden.
Foto van de velgen had ik gezien. Ik bedoelde niet dat ze erop lijken, maar meer dat de standaardvelgen bij Audi niet altijd even mooi zijn
Zolang het geen 16 inch wielen op de nieuwe Passat zij. Dat is echt net een stap te ver:Canaria schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 20:59:
[...]
Als ik dat had geweten
[edit]
[afbeelding]
https://youtu.be/ZHAsv567hq4?t=1m3s
215/60R16 zou niet misstaan op een bestelbus.

Bestelling is doorgegeven : Het is de BMW 116 EDE geworden. Nu hopen op een snelle levering
iRacing Profiel Racing, competing is in my blood....
Mooi, gefeliciteerd! nog een spannende kleur?Jimster21 schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 10:29:
Bestelling is doorgegeven : Het is de BMW 116 EDE geworden. Nu hopen op een snelle levering
Eerste week november wordt mn V40 afgeleverd.
* Oogje is blij
* Oogje is blij
Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.
Nee, ook niet te kiezen. Gewoon zwart metaalkleur.Heinemancp schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 12:16:
[...]
Mooi, gefeliciteerd! nog een spannende kleur?
iRacing Profiel Racing, competing is in my blood....
Ik vind dat zo lelijk bij de nieuwe Passat.. die bandenmaatAndRo555 schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 00:07:
[...]
Zolang het geen 16 inch wielen op de nieuwe Passat zij. Dat is echt net een stap te ver:
https://youtu.be/ZHAsv567hq4?t=1m3s
215/60R16 zou niet misstaan op een bestelbus.

Wat ik ook heel lelijk vind is als mensen een nieuwe dure (lease)auto rijden en nog de standaard halogeen koplampen hebben.
[ Voor 18% gewijzigd door sjorremans op 20-10-2015 14:37 ]
Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB
Bij de Passat hoop ik juist dat ze geen LED koplampen bestellen! Man man man wat een strooilicht cq. verblinden als die achter je zit in het donker (zelfs met dimmende binnenspiegel)sjorremans schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 14:33:
[...]
Ik vind dat zo lelijk bij de nieuwe Passat.. die bandenmaat![]()
Zijn banden die zo onder een vrachtwagen kunnen.
![]()
Wat ik ook heel lelijk vind is als mensen een nieuwe dure (lease)auto rijden en dan nog de halogeen koplampen hebben. Is en blijft een persoonlijke keuze maar leg dan ff 1K bij voor Xenon/Bi-Xenon/whatever neer. Halogeen koplampen straalt echt totaal geen klasse uit en doet afbreuk aan zo'n mooi nieuwe auto.

Mijn boefje is liev!
co2, co2 en nog een co2. Ze doen het er om. Het ziet er misschien uit, maar het rijdt wel comfortabel.sjorremans schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 14:33:
[...]
Ik vind dat zo lelijk bij de nieuwe Passat.. die bandenmaat![]()
Zijn banden die zo onder een vrachtwagen kunnen.
Op de A4 en de 5 serie standaard, maar zover ik weet niet op de A3 of 3 serie.Wat ik ook heel lelijk vind is als mensen een nieuwe dure (lease)auto rijden en nog de standaard halogeen koplampen hebben.Daarmee vervalt gelijk alle klasse die een premium auto uit straalt. Ik denk dan, leg gewoon wat bij en kies voor xenon/bi-xenon/whatever. Bij een Kia Picanto snap ik het wel.. maar bij een nieuwe A3/A4 3/5 serie of de nieuwe Passat doet het echt afbreuk aan de uitstraling.
En je hebt ergens wel gelijk, maar het kost meestal wel een pak geld meer (+1500 op een Passat), voor iets dat cosmetisch er beter uitziet, maar niet echt nuttig is in een goed verlicht land zoals België. En om het dan als optie te nemen voor die paar keer in de 4 jaar dat het echt nuttig is...
Bij mij was het ofwel 2.0TDI 150pk/340Nm zonder LED lampen of 1.6TDI 120pk/250Nm met LED lampen. Die keuze was dus snel gemaakt.
http://i.imgur.com/5JaES3A.jpg (17 inch wielen btw)
http://i.imgur.com/NF29F4q.jpg
Na 6 maanden en 28000km mag die straks alweer terug binnen voor onderhoud. Heel fijne auto om mee te rijden. Zeker voor de 90 euro per maand dat die kost.
MPH? Zit jouw stuur ook aan de rechterkant?
Wel toevallig. Ik zat er zojuist op de terugweg nog over te denken. Leuk dat de CC een optie heeft om terug te springen naar de vorige ingestelde kruissnelheid maar ik kan nergens lezen waar het op ingesteld staat/stond. De betere CC's geven dat dus aan. Goed om te weten dat het bestaat als ik zelf voor een auto mag gaan kijken (hopelijk januari/februari).
Prima.
Nice!Oogje schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 13:08:
Eerste week november wordt mn V40 afgeleverd.
* Oogje is blij
Business Sport i guess?
4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19
UK trip van al even terugtikkietrugjaap schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 15:12:
[...]
MPH? Zit jouw stuur ook aan de rechterkant?
Wel toevallig. Ik zat er zojuist op de terugweg nog over te denken. Leuk dat de CC een optie heeft om terug te springen naar de vorige ingestelde kruissnelheid maar ik kan nergens lezen waar het op ingesteld staat/stond. De betere CC's geven dat dus aan. Goed om te weten dat het bestaat als ik zelf voor een auto mag gaan kijken (hopelijk januari/februari).
De mijne heeft een resume en set. De resume gebruik ik in situaties dat ik even een beetje moet remmen of even van de cc wil om daarna er terug op te gaan. Set gebruik ik dan elke keer ik begin aan een stuk snelweg waar ik cc gebruik. Of op andere 90/70/50km/u stukken. Na de set tik ik op +10/-10 of set/resume (die +1/-1 doen als die aanstaat).
Nee Business Summum, was ook al een poosje geleden besteld, maar ik had geen haast
Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.
~eigen verwarring~....
[ Voor 113% gewijzigd door Get!em op 20-10-2015 16:18 ]
Afgelopen maandag de lease auto gekozen om te gaan gebruiken.
BMW e90 320D high exec. Staat in de verkoop. Eigen auto dus.
Heb een zwarte 308 SW lease executive + special leder 2 besteld. Ik wilde een 14% of lager nemen. En het moest een gezins auto zijn. Met het beperkte budget kwam ik op deze uit of de Toyota auris. Na 500m gereden te hebben in de Auris stapte ik snel uit en zi ik tegen me vrouw...rij jij maar schat, ik rij hier nooit meer in.
Niks spannends aan, maar scheelt behoorlijk in de maandelijkse kosten.
Heb een zwarte 308 SW lease executive + special leder 2 besteld. Ik wilde een 14% of lager nemen. En het moest een gezins auto zijn. Met het beperkte budget kwam ik op deze uit of de Toyota auris. Na 500m gereden te hebben in de Auris stapte ik snel uit en zi ik tegen me vrouw...rij jij maar schat, ik rij hier nooit meer in.
De V40 toch niet gedaan?Unknown Alien schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 16:16:
Afgelopen maandag de lease auto gekozen om te gaan gebruiken.
Je weet dat er mensen zijn die een (premium) merk rijden omdat het, in hun ogen, goed/geweldig rijdt?sjorremans schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 14:33:
[...]
Wat ik ook heel lelijk vind is als mensen een nieuwe dure (lease)auto rijden en nog de standaard halogeen koplampen hebben.Daarmee vervalt gelijk alle klasse die een premium auto uit straalt. Ik denk dan, leg gewoon wat bij en kies voor xenon/bi-xenon/whatever. Bij een Kia Picanto snap ik het wel.. maar bij een nieuwe A3/A4 3/5 serie of de nieuwe Passat doet het echt afbreuk aan de uitstraling.
Oud-collega had destijds als nieuwe lease-auto een Mercedes C-klasse genomen, maar met wieldoppen ipv. LM velgen. Boeide hem totaal niet, hij vond Mercedes gewoon erg fijn rijden.
Dat zijn, hoop ik (tegen beter weten in, eigenlijk), toch uitzonderingen? Ik vind dat net zo _opmerkelijk_ als mensen die de standaard 16" velgen onder een D segmenter laten zitten. Het smoelt toch veel beter met 18 of 19"?!Exorcist schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 13:42:
[...]
Je weet dat er mensen zijn die een (premium) merk rijden omdat het, in hun ogen, goed/geweldig rijdt?
Oud-collega had destijds als nieuwe lease-auto een Mercedes C-klasse genomen, maar met wieldoppen ipv. LM velgen. Boeide hem totaal niet, hij vond Mercedes gewoon erg fijn rijden.
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
Want? Ik heb nu onder mijn Fiesta ook wieldoppen, couldnt care less. Sterker nog wel fijn dat je bij stoepranden niet bang hoeft te zijn dat je ze raakt. Onder mijn eigen auto''s heb ik altijd wel leuke velgen, dan boeide het me opeens welAllSeeyinEye schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 13:56:
[...]
Dat zijn, hoop ik (tegen beter weten in, eigenlijk), toch uitzonderingen? Ik vind dat net zo _opmerkelijk_ als mensen die de standaard 16" velgen onder een D segmenter laten zitten. Het smoelt toch veel beter met 18 of 19"?!
Hopelijk komt mn 308SW snel, mis Cruise control en de regensensor behoorlijk.
[ Voor 5% gewijzigd door Rev! op 21-10-2015 14:29 ]
Je hebt t over een Fiesta. Dan begrijp ik ook dat het geen reet uitmaakt. Ik schreef over D segmenters.Rev! schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 14:28:
[...]
Want? Ik heb nu onder mijn Fiesta ook wieldoppen, couldnt care less. Sterker nog wel fijn dat je bij stoepranden niet bang hoeft te zijn dat je ze raakt. Onder mijn eigen auto''s heb ik altijd wel leuke velgen, dan boeide het me opeens wel. Lease auto is toch vooral een gebruiksvoorwerp voor mij.
Hopelijk komt mn 308SW snel, mis Cruise control en de regensensor behoorlijk.
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
Nou sorry hoor, maar 17" sport LM staat ook onder een Fiesta een stuk beter dan wieldoppen... is gewoon een kwestie van smaak.AllSeeyinEye schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 14:31:
[...]
Je hebt t over een Fiesta. Dan begrijp ik ook dat het geen reet uitmaakt. Ik schreef over D segmenters.
Ben ik met je eens, maar voor een Fiesta/Polo/Fabia/Franse auto/Kia/etc maakt dat in feite weinig uitDennusB schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 14:33:
[...]
Nou sorry hoor, maar 17" sport LM staat ook onder een Fiesta een stuk beter dan wieldoppen... is gewoon een kwestie van smaak.
Ben ik niet met je eens, ook die auto's kunnen en mogen er super dik uit zien. Dat doe je met wieldoppen sowieso niet, of je auto nou 50k kost of 15k. Wieldoppen zien er cheap uit.AllSeeyinEye schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 14:35:
[...]
Ben ik met je eens, maar voor een Fiesta/Polo/Fabia/Franse auto/Kia/etc maakt dat in feite weinig uit
Stalen velgen zijn doorgaans een stuk lichter dan "licht metaal". Dus is het nog sportiever ook!
This footer is intentionally left blank
18 of 19 inch smoelt beter, maar heeft minder comfort. Daarbij zijn 19 inchers echt een bak duurder in de lease, helemaal als je het in je gekke hoofd haalt om winterbanden op 19 inch te nemen.AllSeeyinEye schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 13:56:
[...]
Dat zijn, hoop ik (tegen beter weten in, eigenlijk), toch uitzonderingen? Ik vind dat net zo _opmerkelijk_ als mensen die de standaard 16" velgen onder een D segmenter laten zitten. Het smoelt toch veel beter met 18 of 19"?!
Ik ga rondrijden op 17 inchers onder de Audi A4 die ik heb besteld. Meer comfort dan de 18 inch 245's dan ik nu heb, maar ik ga ze wel missen. Oogt zeker mooier.
Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast
Ook het inleveren in comfort is puur een kwestie van smaak en beleving. 'Vroeger' reden we rond met Golfjes zonder vering, reed je puur op de dempers. Ik zou dat nu niet meer willen of doen, maar als je het daarmee vergelijkt is een 18" of 19" velg helemaal niet oncomfortabel. Ik vind het nog altijd wel lekker om goed de weg te 'voelen'.
Wat de winterbanden betreft: daar voel ik niets van. Zit in mn leasekosten en die betaalt de baas.
Wat de winterbanden betreft: daar voel ik niets van. Zit in mn leasekosten en die betaalt de baas.
Ik wel want de sneeuwkettingen waren nou niet bepaald goedkoopAllSeeyinEye schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 14:51:
Mijn boefje is liev!
Moet je wel het leasebudget ervoor hebben.. ik heb onder mn V40 de standaard 16" velgen zitten. Ja, 17" of 18" ziet er mooier uit - helemaal mee eens. Maar van 16" naar 17" was al een verhoging van 35eu/mnd, en wat 18" kost wil ik niet eens weten. Ik zat al aardig aan de max van mn budget en ga niet zoveel bijbetalen voor velgenAllSeeyinEye schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 13:56:
[...]
Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.
Das dus altijd zo zonde wat mij betreft, zie je een sport uitvoering van een V40 op van die plofbanden...Widow schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 15:08:
[...]
Moet je wel het leasebudget ervoor hebben.. ik heb onder mn V40 de standaard 16" velgen zitten. Ja, 17" of 18" ziet er mooier uit - helemaal mee eens. Maar van 16" naar 17" was al een verhoging van 35eu/mnd, en wat 18" kost wil ik niet eens weten. Ik zat al aardig aan de max van mn budget en ga niet zoveel bijbetalen voor velgenen ik denk dat er zo wel meer mensen zijn.
Het is eerder regel dan uitzondering dat mensen een kale Mondeo/Passat/C/3/A4 gaan rijden boven een Focus/Golf/A/1/A3 met meer opties.AllSeeyinEye schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 13:56:
[...]
Verwijderd
Passatje highline, standard op 17, gaat met 19" van 720 naar 795. Kun je ook 4/5k aan andere opties voor op schroeven. Dus ja, ik snap het wel dat bijna niemand dat doet.
Die wielmaten zijn sowieso een beetje overtrokken de laatste tijd. Aan het begoin van de eeuw stond een BMW 540i op 225/55R16 of 235/45R17.
Nu vinden we dat nog te klein voor een Clio met 100pk
Ach, die Clio had toen ook nog maar 55-65 pk en was 30cm korter...t_captain schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 16:16:
Die wielmaten zijn sowieso een beetje overtrokken de laatste tijd. Aan het begoin van de eeuw stond een BMW 540i op 225/55R16 of 235/45R17.
Geen idee wat het kost. Ik leg alleen een offerte bij de werkgever neer en hoor wel of t goed is of niet.Verwijderd schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 16:00:
Passatje highline, standard op 17, gaat met 19" van 720 naar 795. Kun je ook 4/5k aan andere opties voor op schroeven. Dus ja, ik snap het wel dat bijna niemand dat doet.
En die BMW had nog maar 286pk en was 70 cm langer.Deveon schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 16:28:
[...]
Ach, die Clio had toen ook nog maar 55-65 pk en was 30cm korter...
Grotere wielen kosten vaak meer dan een gelijk geprijsde optie in de leaseprijs. Duurdere banden, zowel winter als zomer wegen ook wel door.AllSeeyinEye schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 16:29:
[...]
Geen idee wat het kost. Ik leg alleen een offerte bij de werkgever neer en hoor wel of t goed is of niet.
Uiteindelijk hebben de meeste mensen een leasebudget, waar je soms over kan gaan. En dan is het vaak of grotere wielen, of een hoop meer opties. En het kost meestal ook nog wat meer geld zelf omdat de co2 en dus ook de belastingen er op omhoog gaan in BE. Of een cat. in bijtelling hoger in NL.
Maar het is toch ook best mogelijk om zelf op eigen kosten achteraf velgen erop te zetten? Ik ken mensen met Audi's die dat gedaan hebben, via adresjes (Van die S velgen goedkoop).
Zit er zelf ook aan te denken om 18" velgen onder mn leaseauto te zetten in de zomer. Originele velgen incl. banden zouden me dan ongeveer €1500 kosten. Na afloop raak je originele velgen ook nog wel kwijt natuurlijk op de tweedehands markt.
Zit er zelf ook aan te denken om 18" velgen onder mn leaseauto te zetten in de zomer. Originele velgen incl. banden zouden me dan ongeveer €1500 kosten. Na afloop raak je originele velgen ook nog wel kwijt natuurlijk op de tweedehands markt.
[ Voor 3% gewijzigd door Trishul op 21-10-2015 22:05 ]
Precies, ik zou er inderdaad tegenwoordig ook niet meer voor bij gaan betalen.Widow schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 15:08:
[...]
Moet je wel het leasebudget ervoor hebben.. ik heb onder mn V40 de standaard 16" velgen zitten. Ja, 17" of 18" ziet er mooier uit - helemaal mee eens. Maar van 16" naar 17" was al een verhoging van 35eu/mnd, en wat 18" kost wil ik niet eens weten. Ik zat al aardig aan de max van mn budget en ga niet zoveel bijbetalen voor velgenen ik denk dat er zo wel meer mensen zijn.
Je hebt er amper plezier van (zeker als je gewoon veel rijdt) en ik had bij onze vorige BV de pech dat ik op een locatie zat waar niet veel lease auto's reden. Dus allerlei collega's konden dan met mijn auto op stap (mits ik niet weg hoefde) met alle gevolgen van die... "ja, ik zag de stoeprand niet zo goed...".
Dus gewoon 16" banden eronder en gaan. Maar... onder een R-Design vind ik 16" banden inderdaad armoedig staan, maar voor mijn Business Sport heb ik gewoon de 16" velgen en banden gekozen
Verschil qua comfort vond ik eigenlijk niet echt heel erg groot hoor? 205/55 of 205/50 haalt niet heel veel uit, dat is toch al 112,75mm vs 102,5mm = 1 cm band. Ik heb er gewoon 17" onder laten leggen, staat een stuk beter. Velgen maken de auto, keertje alleen de velgen wassen is al genoeg om de auto zo goed als schoon er uit te laten zien.fredkroket schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 23:09:
[...]
Dus gewoon 16" banden eronder en gaan. Maar... onder een R-Design vind ik 16" banden inderdaad armoedig staan, maar voor mijn Business Sport heb ik gewoon de 16" velgen en banden gekozen. Lekker comfortabel
.
[ Voor 15% gewijzigd door J0YR1D3R op 21-10-2015 23:17 ]
Ik merk alleen dat mijn huidige V40 (die met die ballonbandenJ0YR1D3R schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 23:16:
[...]
Verschil qua comfort vond ik eigenlijk niet echt heel erg groot hoor? 205/55 of 205/50 haalt niet heel veel uit, dat is toch al 112,75mm vs 102,5mm = 1 cm band. Ik heb er gewoon 17" onder laten leggen, staat een stuk beter. Velgen maken de auto, keertje alleen de velgen wassen is al genoeg om de auto zo goed als schoon er uit te laten zien.
Overigens is die ene centimeter toch 10% in dit geval
Natuurlijk is het een kleine 10%, maar denk persoonlijk dat een iets lagere bandenspanning of de keuze van je band (Michelin, Bridgestone, etc) meer zal uitmaken hoor
Optisch gezien vallen de 16" ixion velgen op de v40 business sport nog mee, omdat het een dunne vijfspaaksvelg is. Het ziet er bv lang niet zo armoedig uit als een BMW 3 serie met de standaard 16".
Ik heb 3 jaar op de 17" mannan velg gereden onder mijn v40, zowel winter als zomer. Straks krijg ik de 18" midir onder mijn nieuwe v40 voor de zomer. Houd wel de 17" mannan voor de winter. Ben wel benieuwd hoe die 18" inboet voor comfort. Zal wel veel meer last krijgen van spoorvorming. Maar man wat ziet het er goed uit die 18"
Dat is iets wat ik standaard doe na uitlevering. Die bandenspanning gaat terug naar 2,3 bar. De dealer knalt daar altijd veel meer in.J0YR1D3R schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 23:26:
Natuurlijk is het een kleine 10%, maar denk persoonlijk dat een iets lagere bandenspanning of de keuze van je band (Michelin, Bridgestone, etc) meer zal uitmaken hoor
Mijn boefje is liev!
Moet ook zeggen dat velgen zeker wat uitmaken, maar meer voor de premium en sportauto's dan voor de B/C categorie en Franse bakken. Daar maken de velgen echt niet goed wat de auto uitstraalt en ziet het er eerder als compensatie uit.
wvkreg schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 11:21:
Moet ook zeggen dat velgen zeker wat uitmaken, maar meer voor de premium en sportauto's dan voor de B/C categorie en Franse bakken. Daar maken de velgen echt niet goed wat de auto uitstraalt en ziet het er eerder als compensatie uit.
Mijn boefje is liev!
Och die mis ik niet, nooit gehad. En vlgs mij zie je dat niet echt hè.
Je velgen wel? Hang je uit de raam met autorijden?wvkreg schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 11:33:
Och die mis ik niet, nooit gehad. En vlgs mij zie je dat niet echt hè.
Mijn boefje is liev!
Verwijderd
Meeste leaserijders gaan zelf niet nog ff EUR 1500,- naast de bijtelling in de auto stoppen. Ook zul je waarschijnlijk nog een setje banden nodig hebben tijdens je lease, weer EUR 800. En ik heb er al twee kapot gereden in het afgelopen jaar. Dan wil je niet weer zelf de knip trekken bij een leaseauto.Trishul schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 22:04:
Maar het is toch ook best mogelijk om zelf op eigen kosten achteraf velgen erop te zetten? Ik ken mensen met Audi's die dat gedaan hebben, via adresjes (Van die S velgen goedkoop).
Nee, dat is uiterlijk en ziet iedereen, virtual cockpit is belangriker dan een spiegeltje.
Binnenspiegel zonder frame, zelfdimmend, 344,00 €
Peanuts tov een paar velgenwvkreg schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 11:37:
Nee, dat is uiterlijk en ziet iedereen, virtual cockpit is belangriker dan een spiegeltje.

Mijn boefje is liev!
In onze deur staat 2,4 (Citroën DS3). Laatst na bandenwissel was het ook weer raak; 2,6 bar. Doen ze dat omdat sommige mensen hun bandenspanning nooit checken?JB schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 11:13:
[...]
Dat is iets wat ik standaard doe na uitlevering. Die bandenspanning gaat terug naar 2,3 bar. De dealer knalt daar altijd veel meer in.
Geen idee? Wellicht opdracht van LM ivm zuiniger rijden?LuPo schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 11:51:
[...]
In onze deur staat 2,4 (Citroën DS3). Laatst na bandenwissel was het ook weer raak; 2,6 bar. Doen ze dat omdat sommige mensen hun bandenspanning nooit checken?
Mijn boefje is liev!
De optie was velgen of spiegel, max leasebudget. Ik zou dan eerder voor electrisch inklapbare spiegels of electrische stoel met geheugen hebben gekozen. Maar ja... http://www.audi.nl/ANY416FX.JB schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 11:38:
[...]
Peanuts tov een paar velgenAls dat er niet meer vanaf kan...
Das 3K erbij. Ofwel, aan alles zit een limiet. 1050 euro lease vond ik zat en de lm ook.
Wat rij je zelf JB nu je er zo hoog over opgeeft?
[ Voor 6% gewijzigd door wvkreg op 22-10-2015 12:10 ]
Ik stoor me aan dat gedrag van sommigen die hier een beetje decadent doen. Alsof een leaseauto pas wat voorstelt vanaf het D segment. Dat was een tijdje (gelukkig) minder maar nu zie ik het weer vaker.wvkreg schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 12:07:
[...]
Wat rij je zelf JB nu je er zo hoog over opgeeft?
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
[ Voor 10% gewijzigd door JB op 22-10-2015 12:35 ]
Mijn boefje is liev!
Tja, tot die tijd is het een vervoermiddel
Ugh (tijdloze) kleur en design (maar ja Seat) en dat is nou precies wat ik bedoel met die velg: die maakt het echt niet goed. Maar goed, ieder zijn ding. Maar jjj mag niet meer criticasten lijkt me.
[ Voor 84% gewijzigd door wvkreg op 22-10-2015 12:42 ]
Gelukkig is de A4 niet tijdlooswvkreg schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 12:33:
Tja, tot die tijd is het een vervoermiddelUgh tijdloze kleur en design en dat is nou precies wat ik bedoel met die velg: die maakt het echt niet goed...
Jij mag niet meer criticasten denk ik zo..

Mijn boefje is liev!
Laat iedereen lekker zelf kiezen joh, ik vind die Seat met die velgen er mooi uitzien. Hier in de straat staat een Leon FR hatchback. Ziet er bruut uit. 
Er staat hier ook een V40 R-Design met 16" Ixion in de straat. Imo geen gezicht. Maar moet 'ie lekker zelf weten.
Er staat hier ook een V40 R-Design met 16" Ixion in de straat. Imo geen gezicht. Maar moet 'ie lekker zelf weten.
Verwijderd
Ik word van beide niet echt warm. Maar laat iedereen lekker zijn eigen keuze maken. Hangt ook allemaal samen met je budget en wat je er voor over hebt.
Als iedereen dan toch zijn ongezouten mening geeft:
A4: oude lullenbak & saai maar premium
Leon: speelser en sportiever maar 50% premium
Blijft het uiteraard nog steeds een persoonlijke keuze(smaak), ik zelf geef nou ook eenmaal meer om de looks dan dat andere mensen dat weer doen.
Blijft het uiteraard nog steeds een persoonlijke keuze(smaak), ik zelf geef nou ook eenmaal meer om de looks dan dat andere mensen dat weer doen.
Is mij ook opgevallen maar ik kan er wel om lachen. Het woord 'premium' combineren met 'leasen' en C klasses en A4's. Mensen die echt op 'premium' niveau zitten kopen zulke auto's voor hun vrouw en rijden zelf in 7 series of een A8 en hebben nog een klassieker voor in het weekend.JB schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 12:28:
[...]
Ik stoor me aan dat gedrag van sommigen die hier een beetje decadent doen. Alsof een leaseauto pas wat voorstelt vanaf het D segment. Dat was een tijdje (gelukkig) minder maar nu zie ik het weer vaker.
Het mooiste is nog dat de mensen die denken 'premium' te rijden de Skoda/Seat/Opel/etc rijders minder vinden. Voelt een beetje als brugklassers die kinderen uit groep 8 "koters" noemen. Schattig.
[ Voor 3% gewijzigd door tikkietrugjaap op 22-10-2015 13:10 ]
Prima.
Jezus. Gaan we nu op elkaar zeiken omdat de ene een groter leasebudget heeft dan de ander? My god. Daarnaast nog eens zoveel mensen, zoveel wensen. Een leaseauto heeft zoveel variabelen:
- smaak
- budget (opgelegd)
- budget (persoonlijk)
- functie/leeftijd
- zzper of loondienst
- belastingschaal
En zo kan ik er nog wel wat opnoemen. Ik ken mensen die budget hebben voor een 5 serie die een 308 SW rijden. Ik ken ook mensen die 200 euro bijleggen op het budget om een (kalere) 5 serie ipv 3 te rijden. In de kern gaat het erom dat je een auto hebt waar je zelf happy mee bent gedurende de looptijd. En of je nu 18 inch velgen hebt of een comfortpakket, dat is voor iedereen anders. Laten we het alsjeblieft gezellig houden in dit topic
- smaak
- budget (opgelegd)
- budget (persoonlijk)
- functie/leeftijd
- zzper of loondienst
- belastingschaal
En zo kan ik er nog wel wat opnoemen. Ik ken mensen die budget hebben voor een 5 serie die een 308 SW rijden. Ik ken ook mensen die 200 euro bijleggen op het budget om een (kalere) 5 serie ipv 3 te rijden. In de kern gaat het erom dat je een auto hebt waar je zelf happy mee bent gedurende de looptijd. En of je nu 18 inch velgen hebt of een comfortpakket, dat is voor iedereen anders. Laten we het alsjeblieft gezellig houden in dit topic
I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A
Als ik de thread af en toe doorloop is het niet zozeer zeiken op het budget maar steken onderwater naar mensen die wellicht hartstikke blij zijn met bijv. een un nieuwe Fabia of Fiesta. Totaal onnodig in mijn optiek maar tegelijkertijd wel humoristisch om te aanschouwen van een afstandje.Kecin schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 13:14:
Jezus. Gaan we nu op elkaar zeiken omdat de ene een groter leasebudget heeft dan de ander? My god. Daarnaast nog eens zoveel mensen, zoveel wensen. Een leaseauto heeft zoveel variabelen:
- smaak
- budget (opgelegd)
- budget (persoonlijk)
- functie/leeftijd
- zzper of loondienst
- belastingschaal
Prima.
Mwoh, hier wordt ik toch wel ietwat warm van:sjorremans schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 13:06:
Als iedereen dan toch zijn ongezouten mening geeft:

Maar idd, laten we het gezellig, doch informatief en grappig houden
[ Voor 6% gewijzigd door wvkreg op 22-10-2015 13:28 ]
Dat zijn vaak de mensen die boven hun stand willen rijden, om zo nog een beetje aanzien te krijgenJB schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 12:28:
[...]
Ik stoor me aan dat gedrag van sommigen die hier een beetje decadent doen. Alsof een leaseauto pas wat voorstelt vanaf het D segment. Dat was een tijdje (gelukkig) minder maar nu zie ik het weer vaker.

Dit.tikkietrugjaap schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 13:19:
[...]
Als ik de thread af en toe doorloop is het niet zozeer zeiken op het budget maar steken onderwater naar mensen die wellicht hartstikke blij zijn met bijv. een un nieuwe Fabia of Fiesta. Totaal onnodig in mijn optiek.
[ Voor 9% gewijzigd door JB op 22-10-2015 13:35 ]
Mijn boefje is liev!
Lekker gezellig hier jongens
Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.
Mensen, laat iedereen in hun waarde a.u.b.
De één hecht er waarde aan om privé (zeer veel) bij te betalen om een dure leaseauto te kunnen rijden terwijl de ander de auto puur ziet als vervoersmiddel. Ook verschillen de leasebudgetten nogal zodat niet iedereen zomaar een A6, XC90, et cetera kan leasen
Ondertussen is 'mijn' V40 business sport gearriveerd bij de dealer. Nog 2,5 maand wachten tot levering..
Het is wel een afwijkend kleurtje geworden; Passion Red!
De één hecht er waarde aan om privé (zeer veel) bij te betalen om een dure leaseauto te kunnen rijden terwijl de ander de auto puur ziet als vervoersmiddel. Ook verschillen de leasebudgetten nogal zodat niet iedereen zomaar een A6, XC90, et cetera kan leasen
Ondertussen is 'mijn' V40 business sport gearriveerd bij de dealer. Nog 2,5 maand wachten tot levering..
Mooi dashboard behalve het stukje hieronder. Vond het bij de A3 al lelijk, maar het is in de nieuwe A4 niet veel beter geworden.wvkreg schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 13:26:
[...]
Mwoh, hier wordt ik toch wel ietwat warm van:
[afbeelding]
Maar idd, laten we het gezellig, doch informatief en grappig houden

Tja, daar is niet veel aan te doen. Standaard Audi, met een automaat draait de volgorde om. Maar dat is het. Ik vind het trouwens wel erg mooi en praktisch.
Waarom zo lang moeten wachten dan?? Ze hoeven er toch niks voor te doen. Op naam zetten en klaar.BiLLie- schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 13:59:
Ondertussen is 'mijn' V40 business sport gearriveerd bij de dealer. Nog 2,5 maand wachten tot levering..Het is wel een afwijkend kleurtje geworden; Passion Red!
Dit topic is gesloten.