Keuze leaseauto - Deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 22 ... 53 Laatste
Acties:
  • 304.855 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
J0YR1D3R schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 09:29:
[...]

Bizar eigenlijk wel, bij mij komt er namelijk niets extra's bij. Alleen de prijs van de velgen zelf (300 korting op gekregen), meer niet.
Heb je dit ook door de leasemaatschappij laten doorrekenen?

Ik heb ook naar andere velgen gekeken (17" €1000)
Zou mijn eigen bijdrage met ongeveer 25 euro verhogen. Dit aftrekken van de bijtelling zou neerkomen op +/- 12 euro netto per maand.
Maar de leasemaatschappij ging duurdere banden meerekenen en meer slijtage, kwam op een schrikbarend bedrag van €26 netto per maand.
Dat was het mij niet waard.

[ Voor 13% gewijzigd door cypher21 op 15-10-2015 09:50 ]

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
SmokingSig schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 17:27:
Hmm zal miss toch geen A4 worden maar een bmw 318d of 320d, heb er veel meer korting :)
Veel mooier ook, al is dat subjectief ;)
320 doen! >:)

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tikkietrugjaap
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 04-10 17:19
dfrenner schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 09:49:
[...]

Veel mooier ook, al is dat subjectief ;)
320 doen! >:)
Laat wvkreg het maar niet horen. :D

Prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjaps
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Tjaps

Snap ik toch...

J0YR1D3R schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 09:29:
[...]

Bizar eigenlijk wel, bij mij komt er namelijk niets extra's bij. Alleen de prijs van de velgen zelf (300 korting op gekregen), meer niet.
Velgen als optie of accessoire kan een behoorlijk verschil maken. Als optie is de BPM waarschijnlijk hoger en betaal je dus niet alleen de prijs van de velgen. Grotere velgen zorgt natuurlijk ook voor grotere en vaak duurdere banden.

Zeker op korte looptijden is een paar tientjes per maand voor grotere velgen helemaal niet zo gek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Ieder zijn eigen keuze toch?
Ik zou het wel weten:

Afbeeldingslocatie: https://limitedslipblog.files.wordpress.com/2012/08/comparison-front.png

Ik zeg niet dat de A4 lelijk is, maar ik vind hem te verouderd overkomen...
Daarnaast vind ik hem hetzelfde rijden als een Passat, niet zo raar aangezien ik exact dezelfde motorisering en bak heb gereden. En ik irriteer me mateloos aan de onderdelen die regelrecht ook bij Skoda worden gebruikt... Als je eerst Skoa rijdt en daarna VW of Audi herken je overal onderdelen, van deurgrepen, tot knopjes of handvaten, whatever. Daardoor heb ik totaal geen emotie bij Audi en ook minder bij VW bijvoorbeeld.

Een merk als Ford heeft misschien niet de mooiste interieurs, maar kwa wegligging zetten ze in die klasse iets neer wat net boven de rest uitsteekt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
als je zo zo naast elkaar zet zou ik zeggen lood om oud ijzer.
Lijken echt veel op elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-10 08:53
Ieder zijn ding, maar dat bij die Audi is Xenon en geen (Matrix)-LED zoals ik heb. Daarnaast is mijn mening dat de BMW lichten met die rondjes oubollig zijn. Dashboard van BMW kan me niet bekoren, geen virtual cockpit en zo. Audi is net wat strakker allemaal. Enige voordeel dat ik had bij de BMW 320EDE die ik zag / proef heb gereden was een goedkopere automaat. Toch, de auto kon me niet fascineren, te lomp allemaal, weinig design.
Ach, maar goed ook anders waren we Belg en reden we allemaal BMW :)

Afbeeldingslocatie: http://s18.postimg.org/tete6vtlx/2016_Audi_A4_Matrix_LED_Headlamps_front_straight.jpg

Afbeeldingslocatie: http://s4.postimg.org/5b8zr1zxp/2016_Audi_A4_Avant_USA_Wallpaper.jpg

[ Voor 76% gewijzigd door wvkreg op 15-10-2015 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
cypher21 schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 09:49:
[...]

Heb je dit ook door de leasemaatschappij laten doorrekenen?

Ik heb ook naar andere velgen gekeken (17" €1000)
Zou mijn eigen bijdrage met ongeveer 25 euro verhogen. Dit aftrekken van de bijtelling zou neerkomen op +/- 12 euro netto per maand.
Maar de leasemaatschappij ging duurdere banden meerekenen en meer slijtage, kwam op een schrikbarend bedrag van €26 netto per maand.
Dat was het mij niet waard.
Wat moet ik daar laten doorrekenen? Ik voer een offerte in waar ik de velgen als accessoire opvoer. Ik noem daarbij de (banden)maat en daarna komen zij met een prijs terug. Die lag gelijk aan de regel die je vaak ziet, 1000 euro extra = 25 euro bovenop het leasebedrag. Dan maak ik daar uit op dat er geen extra kosten zijn gerekend voor (marginaal) duurdere banden. Scheelt echt niets op die volumes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
J0YR1D3R schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 10:34:
[...]

Wat moet ik daar laten doorrekenen? Ik voer een offerte in waar ik de velgen als accessoire opvoer. Ik noem daarbij de (banden)maat en daarna komen zij met een prijs terug. Die lag gelijk aan de regel die je vaak ziet, 1000 euro extra = 25 euro bovenop het leasebedrag. Dan maak ik daar uit op dat er geen extra kosten zijn gerekend voor (marginaal) duurdere banden. Scheelt echt niets op die volumes.
Ik doelde ook op de offerte door laten sturen naar de leasemaatschappij.
bedrag / 40 is idd wat de meesten voor accessoires rekenen.
Voor mij pakte het helaas een stuk duurder uit doordat ze ineens veel meer gingen rekenen voor de (winter)banden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredkroket
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
JB schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 09:02:
[...]

Raamstickers? Heb jij niks te zeggen thuis? Hier komt niks op de ramen, hoogstens een vettige vinger.
Nope :). Je kent het gezegde toch?

1 k*t trekt harder dan 10 paarden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
cypher21 schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 10:37:
[...]

Voor mij pakte het helaas een stuk duurder uit doordat ze ineens veel meer gingen rekenen voor de (winter)banden :(
Qua kosten zou het echt heel weinig uit moeten maken. Nou heeft Volvo wel een relatief dure maat in 17", namelijk 205/50/17. Maar een 205/55/16 band of een 225/45/17 band is qua kosten echt minimaal duurder met de aantallen die een beetje leasemaatschappij heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xecuter NL
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 04-10 12:47
Clock schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 19:57:

Nu nog even dubben over de eventuele accesoires. Ik denk aan:
- 17" Freja velgen
- Achteruitrijcamera (te duurrrr)
- Instaplijsten voor
- Zwarte spiegelkappen (icm Onyx black)
Ik heb die achteruit rij camera nu weer op mijn 2de V40 besteld (tip: achteraf laten installeren, want de BS heeft voorbereiding hiervoor = scheelt weer in bijtelling), want eenmaal gewend en je wil niet meer zonder. Zo fijn!

Ik heb de camera, 18" zomer velg (17" wintervelg), bodykit en ramen blinderen voor ongeveer 60 e extra per maand in de lease erbij genomen. Kost mezelf netto niks vanwege achteraf als accessoires en alleen mij eigen bijdrage gaat met 6 euro per maand omhoog O-) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
wvkreg schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 10:33:
Ieder zijn ding, maar dat bij die Audi is Xenon en geen (Matrix)-LED zoals ik heb. Daarnaast is mijn mening dat de BMW lichten met die rondjes oubollig zijn. Dashboard van BMW kan me niet bekoren, geen virtual cockpit en zo. Audi is net wat strakker allemaal. Enige voordeel dat ik had bij de BMW 320EDE die ik zag was een goedkopere automaat. Maar heb proefgereden en de auto kon me net fascineren. Ach, maar goed ook anders waren we Belg en reden wel allemaal BMW :)

[afbeelding]
Ik heb eigenlijk nog geen A4 met LED verlichting gezien...
Bij de Leon vind ik het wel strak geimplementeerd, bij BMW vin ik het juist mooi in harmonie met de LED DRL... Maar wat slaat VW bij de Golf en Passat de plank mis... Opeens midden in de unit een felle lamp.
Het ziet er zo tokkie uit alsof je een aftermarket xeon set in een reflector unit hebt gebouwd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
  • Laatst online: 05-10 08:58
dfrenner schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 10:54:
[...]

Bij de Leon vind ik het wel strak geimplementeerd, bij BMW vin ik het juist mooi in harmonie met de LED DRL... Maar wat slaat VW bij de Golf en Passat de plank mis... Opeens midden in de unit een felle lamp.
Het ziet er zo tokkie uit alsof je een aftermarket xeon set in een reflector unit hebt gebouwd...
Hier sluitk ik me ook bij aan. BMW heeft dit echt mooi geintergreerd waar Vag zoekende is en bij elk model maar weern hoef ijzer of weet ik veel wat ergens op de auto plakt. Erg mislukt allemaal.

Dat je de a4 nauwelijks ermee ziet rijden is da tje of een 60k versie nodig hebt of een optie van geloof ~1500 a2000 moet kiezen, tja die wordt niet vaak besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

dfrenner schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 10:54:
[...]

Helemaal mee eens. Dan valt het bij de Golf nog enigzins mee, maar wat is dat een kermis bij de Passat. Ook de achterlichten met die Hallfords ledstrip knipperlichten enz. :F

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredkroket
  • Niet online
thefox154 schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 08:06:
[...]

1) Automatisch dimmende binnenspiegel, ondanks dat er hier zo nu en dan geroepen wordt dat dit niet kan zit hij er hier toch echt al in.
Ik ben nu toch benieuwd geworden welke spiegel erin zit. Ik kreeg te horen dat dit de enige is die achteraf te monteren is:

http://accessories.volvocars.com/Wishlist/1636174943

Dus met kompas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
JB schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 11:21:
Helemaal mee eens. Dan valt het bij de Golf nog enigzins mee, maar wat is dat een kermis bij de Passat. Ook de achterlichten met die Hallfords ledstrip knipperlichten enz. :F
Nou ja om het niet helemaal af te zeiken vind ik het iig nog een voordeel dat VW de complete achterunit led integreert.

Mijn Ford heeft een hele mooie LED achterlamp, geen kermis van ledjes aan elkaar geplakt, maar gewoon een strakke doorlopende lijn en meerdere onder elkaar, heel strak en veel mooier dan bij VW bijvoorbeeld. Maar dan moet ik remmen... ;)
En als ik rem, is mijn remlicht gewoon hallogeen :+

Dat vind ik ook wel een faal...

Maar je één van de mooiere LED verlichting achter en dan neem je de remverlichting niet mee :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

dfrenner schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 11:32:
[...]

Nou ja om het niet helemaal af te zeiken vind ik het iig nog een voordeel dat VW de complete achterunit led integreert.

Mijn Ford heeft een hele mooie LED achterlamp, geen kermis van ledjes aan elkaar geplakt, maar gewoon een strakke doorlopende lijn en meerdere onder elkaar, heel strak en veel mooier dan bij VW bijvoorbeeld. Maar dan moet ik remmen... ;)
En als ik rem, is mijn remlicht gewoon hallogeen :+

Dat vind ik ook wel een faal...

Maar je één van de mooiere LED verlichting achter en dan neem je de remverlichting niet mee :?
Klopt! Ook VAG is daar goed in hoor :) Ik had "Full LED uitvoering". Dan krijg je alsnog vieze gele mistlampen (inmiddels zelf vervangen voor LED), halogeen knipperlichten achter (inmiddels ook vervangen voor LED) en een mistlamp achter die ook geen LED is en dus ook niets toevoegd omdat de achterlichten meer licht geven dan de mistlamp :+ Verder is in de auto alles LED behalve het dashboardkastje 8)7 |:(

[ Voor 6% gewijzigd door JB op 15-10-2015 11:37 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
fredkroket schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 11:30:
Ik ben nu toch benieuwd geworden welke spiegel erin zit. Ik kreeg te horen dat dit de enige is die achteraf te monteren is:

Dus met kompas.
Is die nog steeds zo mooi vormgegeven als de niet dimmende in de V40?
Door derelijke details vind ik echt dat je bij Volvo een soort premium gevoel krijgt, wat anderen laten liggen.

Iets wat je heel vaak gebruikt, zo mooi vromgeven en afwerken:
Afbeeldingslocatie: http://images.autowereld.com/high/2618114946170_.jpg

Zo'n mooi gepolijst randje erom heen. Gewoon super afgewerkt en doordat je het continu gebruikt valt het op... Goede zet van Volvo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
fredkroket schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 11:30:
[...]

Dus met kompas.
Dat is toch een automatisch dimmende binnenspiegel??????? :9
En die is inderdaad achteraf gemonteerd. Nu weet ik voortaan ook of ik naar het zuiden rij, joepie :z

Zo te zien gewoon het normale volvo design. Mijn auto staat nog bij de dealer dus ik kan het even niet in 3 seconde controleren.
Afbeeldingslocatie: http://accessories.volvocars.com/AccessoriesWeb/Accessories.mvc/Images/0000c8af/80/0a/df/ab.jpg

[ Voor 20% gewijzigd door thefox154 op 15-10-2015 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredkroket
  • Niet online
thefox154 schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 12:20:
[...]

Dat is toch een automatisch dimmende binnenspiegel??????? :9
En die is inderdaad achteraf gemonteerd. Nu weet ik voortaan ook of ik naar het zuiden rij, joepie :z

Zo te zien gewoon het normale volvo design. Mijn auto staat nog bij de dealer dus ik kan het even niet in 3 seconde controleren.
[afbeelding]
Dan ga ik hem maar even laten... Gezien de korte looptijd is het me te duur per maand (1 jaar ongeveer).

Ik dacht dat je gewoon een identieke binnenspiegel had zoals hij bij normale versies via opties te krijgen is :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingSig
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10:28
dfrenner schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 10:27:
[...]

Ieder zijn eigen keuze toch?
Ik zou het wel weten:

[afbeelding]

Ik zeg niet dat de A4 lelijk is, maar ik vind hem te verouderd overkomen...
Daarnaast vind ik hem hetzelfde rijden als een Passat, niet zo raar aangezien ik exact dezelfde motorisering en bak heb gereden. En ik irriteer me mateloos aan de onderdelen die regelrecht ook bij Skoda worden gebruikt... Als je eerst Skoa rijdt en daarna VW of Audi herken je overal onderdelen, van deurgrepen, tot knopjes of handvaten, whatever. Daardoor heb ik totaal geen emotie bij Audi en ook minder bij VW bijvoorbeeld.

Een merk als Ford heeft misschien niet de mooiste interieurs, maar kwa wegligging zetten ze in die klasse iets neer wat net boven de rest uitsteekt...
je afbeelding klopt niet, dat is het oude model van de A4 :) nieuwe is net uit :9

Afbeeldingslocatie: http://image.motortrend.com/f/wot/1506_top_5_new_technologies_on_the_2017_audi_a4/89185314+w524+h339+cr1+ar0/2017-audi-a4-front-end-blue.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door SmokingSig op 15-10-2015 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
SmokingSig schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 13:49:
[...]

je afbeelding klopt niet, dat is het oude model van de A4 :) nieuwe is net uit :9

[afbeelding]
Dat is een a3...

Toch?????? Hij lijkt zo smal..

O-) O-) O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
J0YR1D3R schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 10:34:
[...]

Ik denk dat het komt door 17 inch en andere 18 inch bestellen.
Volgens onze leasem en de dealer is 17inch echt de max om winterbanden op te leggen anders heeft de winterband geen effect meer, in het winterbanden topic is dit ook uitgebreid behandeld.

Als je dan met 18 inch rijdt, zal de leasem in geval van volvo bijv de standaard 16 inch velg behouden voor de winterband. Aangezien er geen set wordt ingeruild zul je de 18 inch volledig aftikken voor de zomerband. Normaal gesproken wordt de 16 inch erop ingeruild en dat is de prijs die je in de boekjes ziet. Dit zou de hogere meerprijs in ieder geval verklaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yohsoog
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22-06 18:24
Ondertussen is hier de leasewagen ook eindelijk besteld. We zijn uiteindelijk toch voor de lage leasekost gegaan en dus de Auris TS Lease Pro gekozen. Doordat we Deep Titanium als kleur hebben gekozen kan hij wel pas eind van het jaar geleverd worden (nog wel op 14%), enkele andere kleuren waren uit voorraad leverbaar.
Dat is trouwens ook de enige optie/accessoire die we hebben gekozen (als dat al telt :) ), verder was hij compleet genoeg. Zijn er ooit mensen die van die extra chromen randjes (bijv bovenop de achterbumper) ed. kiezen? Om minder krassen te hebben dan?

Het enige wat ik verder onthoud voor mezelf: voortaan niet eerst luxe wagens (vb. Superb) gaan testrijden, maar eerst de budgetkeuze definitief maken :) Hoewel als de superb destijds nog 100% zeker dit jaar beschikbaar was, we dan waarschijnlijk niet opnieuw naar het budget hadden gekeken. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingSig
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10:28
thefox154 schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 14:20:
[...]

Dat is een a3...

Toch?????? Hij lijkt zo smal..

O-) O-) O-)
Hmm nu weet ik het zelf nimeer gvd :)
Ok heb net even gaan samenstelle, mijn foto klopt degelijk 8) (kijke maar op de audi.be)

Aanschouw: YouTube: All-new Audi A4 - five key things you need to know

[ Voor 67% gewijzigd door SmokingSig op 15-10-2015 15:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 05-10 17:47
De nieuwe A4 heeft eindelijk weer mooie lampenunits, die front lichten doen me bijna denken aan die van de le mans quattro. Die volvo T-led lampen zijn ook erg gaaf, ben benieuwd hoe dat gaat uitpakken op de nieuwe S60 en S90.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clock
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-10 21:30
thefox154 schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 08:06:
[...]

Ook de beste keuze van de twee de paar euro die hij duurder is is hij ook echt dubbel en dwars waard. Mijn Parelmoer witte staat al sinds september klaar bij de dealer, nu nog tot 20 nov wachten dat ik hem ook mag ophalen. Duuuuurt lang! Op de foto zit de auto binnenspiegel er al in, oko de ruiten zijn getint. Wel grappig dat er een ocean race blauwe achter stond. Hier heb ik lang tussen zitten twijfelen :+ Uiteindelijk happy met de keuze!
[afbeelding]

Accessoires tip:
1) Automatisch dimmende binnenspiegel, ondanks dat er hier zo nu en dan geroepen wordt dat dit niet kan zit hij er hier toch echt al in.
2) Getinte ruiten achter.
3) In hoogte verstelbare bijrijdersstoel, mijn vriendin zit net als ik zelf rond de 190. Met de standaardstoel heb je het gevoel erg hoog in de auto te zitten en voor het gevoel zit je bijna klem.
4) De velgen zou ik even rijden, ik heb op de 18 inch proef gereden en hierna op de 16. De 16 inch zijn wel voelbaar comfortabeler en ik heb uiteindelijk comfort voor de looks gekozen. Maar kan me goed voorstellen dat als je al een hele straffe auto gewend bent je de 18 inch ook prima vind, optisch wel mooier :+
Vandaag maar direct besteld. Kreeg ook van werkgever en leasemaatschappij te horen dat snelheid geboden was en dat zij er vanuit gingen dat de V40 BS al niet meer te krijgen was. Heb gelukkig bij 2 dealers een productieplek 'gereserveerd' welke ik heb meegegeven aan de LM - die doen daar niet moeilijk over op het eerste gezicht.

Uiteindelijke accesoires:
- 17" Freja velgen
- Winterbanden
- Zwarte spiegelkappen icm Onyx

Kost me al met al 24 euro per maand extra na nacalculatie van LM ivm duurdere banden.

Wat kost die dimmende achterspiegel als accessoire?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• staba
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12-05 11:23
Ik heb afgelopen dinsdag mijn V40 BS opgehaald bij de dealer, mij werd aangegeven dat een dimmende achterspiegel niet meer mogelijk is omdat Volvo sindskort geen 'draden' meer op die locatie stopt.

De dealer was overigens ook erg verrast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
staba schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 09:44:
Ik heb afgelopen dinsdag mijn V40 BS opgehaald bij de dealer, mij werd aangegeven dat een dimmende achterspiegel niet meer mogelijk is omdat Volvo sindskort geen 'draden' meer op die locatie stopt.

Dimmende binnenspiegels kunnen ook chemisch gemaakt zijn. Volgens mij gebruikt Audi dit. Dan heb je geen draden nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• staba
Z___Z schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 10:00:
[...]

Dimmende binnenspiegels kunnen ook chemisch gemaakt zijn. Volgens mij gebruikt Audi dit. Dan heb je geen draden nodig.
Ok dat wist ik niet. Ik had via de leasemaatschappij in elk geval een dimmende binnespiegel met kompas bij mij lease auto, en op de laatste dag bleek dat het niet mogelijk was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Die chemische spiegels hebben alsnog stroom nodig voor de lichtsensor (dus kabels)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
cypher21 schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 12:03:
Die chemische spiegels hebben alsnog stroom nodig voor de lichtsensor (dus kabels)
Nee ze werken op lichtintensiteit. Zelfde als zelfdimmende zonnebrillen. Er is ook geen knop om het dimmen uit te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Reinier

\o/

Dat was in november 2012 ook het geval, dus het blijft wat mij betreft raadselachtig dat sommigen het voor elkaar hebben gekeregen dat er achteraf een gemonteerd kon worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• staba
Reinier schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 12:42:
[...]

Dat was in november 2012 ook het geval, dus het blijft wat mij betreft raadselachtig dat sommigen het voor elkaar hebben gekeregen dat er achteraf een gemonteerd kon worden.
Ze gaven aan dat het met de modellen die de week ervoor waren binnengekomen nog wel mogelijk was. Inderdaad raadselachtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Pfff mijn 308 staat voor week 53, maar volgens de LM zullen ze ervoor zorgen dat hij eerder op kenteken staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• san.okk
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
Rev! schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 13:29:
Pfff mijn 308 staat voor week 53, maar volgens de LM zullen ze ervoor zorgen dat hij eerder op kenteken staat.
idem.. Komt wel goed. Neem aan dat die onder voorbehoud levering 2015 is besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Zojuist de aanbieding gekregen om mijn CT200h om te ruilen voor een Auris TS van 1,5 jaar oud (dus nog behoorlijke tijd 14 procent) met 60.000 op de klok, maar wel vol in de opties (17", panoramisch schuifdak, navigatie, stoelverwarming, electrisch inklapbare spiegels, PDC, parkeercamera, trekhaak).
De CT200h heeft nu 132.000 gereden en ik zou in juni/juli een nieuwe auto mogen kiezen, máár dan zal de bijtelling wel hoger worden (moet een automaat hebben).

Wat vinden jullie van deze deal? Is het verstandig om aan te nemen of te gokken op mooie modellen binnen een nette bijtelling volgend jaar? (plugin zal hem niet worden)

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
san.okk schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 13:36:
[...]

idem.. Komt wel goed. Neem aan dat die onder voorbehoud levering 2015 is besteld.
Nee dat niet, zo slim ben ik helaas niet geweest (is ook mijn eerste lease).

Aan de andere kant, wat schiet ik daarmee op? Buiten dat hij goedkoop is, vind ik ook gewoon erg mooi en ik heb toch gewoon een auto nodig. Maar mijn gevoel zegt dat hij wel optijd binnen is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Zodra ze een chassisnummer hebben kan dat volgens mij al geregeld worden.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Kecin schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 13:42:
Zojuist de aanbieding gekregen om mijn CT200h om te ruilen voor een Auris TS van 1,5 jaar oud (dus nog behoorlijke tijd 14 procent) met 60.000 op de klok, maar wel vol in de opties (17", panoramisch schuifdak, navigatie, stoelverwarming, electrisch inklapbare spiegels, PDC, parkeercamera, trekhaak).
De CT200h heeft nu 132.000 gereden en ik zou in juni/juli een nieuwe auto mogen kiezen, máár dan zal de bijtelling wel hoger worden (moet een automaat hebben).

Wat vinden jullie van deze deal? Is het verstandig om aan te nemen of te gokken op mooie modellen binnen een nette bijtelling volgend jaar? (plugin zal hem niet worden)
tsja, 14 of 21% :)
Lijkt me eigenlijk geen moeilijke keuze
Rev! schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 13:29:
Is dat de verwachte leverdatum die op de site van de leasemaatschappij staat of die de dealer aan heeft gegeven?

Bij mij staat op de aphabet site ook:
Verwachte leverdatum 31-12-2015

Dealer gaf aan dat hij de auto begin december al verwacht

[ Voor 22% gewijzigd door cypher21 op 16-10-2015 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
Kecin schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 13:42:

Hoelang heb je de lexus al?
Je kan ook overwegen deze met een jaar ver te verlengen... Ik vermoed dat het qua voordelige bijtelling volgend jaar een karig jaar wordt. Of je moet een 330e gaan leasen tegen 15% dan zou ik er direct voor tekenen >:)

Normaal gesproken kan je bij een leasemaatschappijn verlengen mits hij binnen de beruchte 180/200k kilometers / 5 jaar blijft. Als jij hem niet netjes inlever blijven ze hem gewoon door factureren ;)

Zo heb ik een keer een auto 1,5 maand berekend gekregen omdat een dealer even vergeten was dat deze achter in de hoek op zijn parkeerterrein stond en deze niet had afgemeld bij de leasem. Op dit moment rijd er hier ook een 107 die al 11 maanden buiten zijn contract is, ze factureren hem gewoon door.

[ Voor 10% gewijzigd door thefox154 op 16-10-2015 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• san.okk
  • Niet online
Rev! schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 13:42:
[...]

Nee dat niet, zo slim ben ik helaas niet geweest (is ook mijn eerste lease).

Aan de andere kant, wat schiet ik daarmee op? Buiten dat hij goedkoop is, vind ik ook gewoon erg mooi en ik heb toch gewoon een auto nodig. Maar mijn gevoel zegt dat hij wel optijd binnen is :)
de leasemaatschappij zal wel onder voorbehoud hebben besteld bij de dealer, en dealer weer bij de importeur.. Iedereen dekt zichzelf in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk niet dat je veel hoeft te verwachten volgend jaar met minder dan 21%. (Als je geen plugin mag rijden en/of 100% electrisch) 15% is max 50 gram en dat gaat zelfs VW met speciale software niet redden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

thefox154 schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 13:55:
[...]

Hoelang heb je de lexus al?
Je kan ook overwegen deze met een jaar ver te verlengen... Ik vermoed dat het qua voordelige bijtelling volgend jaar een karig jaar wordt. Of je moet een 330e gaan leasen tegen 15% dan zou ik er direct voor tekenen >:)

Normaal gesproken kan je bij een leasemaatschappijn verlengen mits hij binnen de beruchte 180/200k kilometers / 5 jaar blijft. Als jij hem niet netjes inlever blijven ze hem gewoon door factureren ;)

Zo heb ik een keer een auto 1,5 maand berekend gekregen omdat een dealer even vergeten was dat deze achter in de hoek op zijn parkeerterrein stond en deze niet had afgemeld bij de leasem. Op dit moment rijd er hier ook een 107 die al 11 maanden buiten zijn contract is, ze factureren hem gewoon door.
De Lexus is incl. verlenging tot volgend jaar juni geldig (dan moet die eruit, want hybride, volgens de LM).
Inprincipe was die met 130.000 afgeschreven gaven ze aan :o. Ik rijd een 1000km per week. Dat tikt dus lekker aan.
cypher21 schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 13:50:
[...]

tsja, 14 of 21% :)
Lijkt me eigenlijk geen moeilijke keuze
Mja, ik zou het niet erg vinden om wat meer netto te betalen voor bijvoorbeeld een BMW o.i.d.
Maar het is en blijft geld natuurlijk...
Verwijderd schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 14:04:
[...]
Ik denk niet dat je veel hoeft te verwachten volgend jaar met minder dan 21%. (Als je geen plugin mag rijden en/of 100% electrisch) 15% is max 50 gram en dat gaat zelf VW met speciale software niet redden.
Mja, daar ben ik dus ook bang voor, máár ik heb het gevoel dat er volgend jaar modellen uitkomen die bomvol met opties zijn en rond de 200pk oid binnen de 21 procent. Het valt me op dat Nederland wel een apart land is voor de fabrikanten waar ze vaak snel op inspringen (vanwege onze leasecultuur)

[ Voor 17% gewijzigd door Kecin op 16-10-2015 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mja, daar ben ik dus ook bang voor, máár ik heb het gevoel dat er volgend jaar modellen uitkomen die bomvol met opties zijn en rond de 200pk oid binnen de 21 procent. Het valt me op dat Nederland wel een apart land is voor de fabrikanten waar ze vaak snel op inspringen (vanwege onze leasecultuur)
21% == max 106 gram. Dat is niet veel en ga je zeker geen 200pk blok in krijgen. (Plugins excluded.) Op diesel is er nog wel wat leuks te krijgen misschien maar benzine gaat wel lastig worden. Zit je op een 1.0 of wellicht 1.2 in een Golf je bv. Dan gaat het met 110-120pk wel ophouden.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2015 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster21
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 05-10 21:23
Even ook hier wat raad vragen : Ik moet voor dinsdag de keuze doorgeven aan de fleet manager. De auto's zijn vastgesteld in pakket vorm, dus geen verandering in kleur/opties mogelijk. Ik zelf ben single, net huis gebouwd met 1 dochter van 4. Huidige Lease wagen was een Opel Astra Sportstourer 1.7 CDTI - die had ik toen genomen omdat het wel handig was met een klein kind (kinderwagen, logeerbedje, ...) en ook wel handig was als ik eens op verplaatsing ging MTB'en. Maar nooit echt een leuke wagen gevonden, de voorganger (BMW 118D) was dat wel..

Nu moet ik dus weer een keuze maken tussen volgende wagens :
- Audi A3 Sportback 1.6 TDIe Attraction (110 HP - Black) incl. Back Inutition Plus (Bluetooth, GPS, ParkAssist)
- BMW 116d EfficientDynamics Edition (116Pk - Black) incl Connectivity Pack (¨MP3 interface, Bluetooth), Comfort Pack (Park Assist, GPS) and Joy Pack
- Mercedes A 180 CDI (109 Pk - Silver) incl Pack Business (GPS), Pack Style, Park Assist Camera
- Volvo V40 1.6 D2 Kinetic (120 Pk - Raw Copper) incl Pack Professional (BlueTooth, Cruise, Park Assist, GPS)
- Toyota Auris (136 PK - Deep Blue) Business Plus (zowel gewoon als touring) - incl Bluetooth, Cruise, Park Assist

Voor mij valt de Audi al af - Lijkt me een beetje een saaie auto (ook interieur) en de Mercedes ook (ex heeft net dezelfde auto, en die is wel heel erg klein)

De Auris is de grote onbekende - de enige touring. Enerzijds is een break handig, anderzijds heb ik er nu mss de noodzaak niet meer voor en lijkt me een compactere auto mss interessanter - hoewel voor het fietsen... De CVT automaat is zowel een plus als een minpunt (luidruchtig vond ik) en ook had ik wel een gevoel dat de afwerking op een veel lager niveau stond dan al de rest. (oa stoelen, materialen, ..) Ik wacht nog wel op een testrit
Met de Volvo heb ik een kort ritje gereden en dat viel me niet echt tegen. Vlot, cocoon gevoel, ... Maar wel erg kleine koffer.
De BMW is ook optie want heb ooit nog als lease de vorige 1-reeks gehad en dat was echt wel lekker rijden - meeste rijders-auto van het pack vind ik...Maar die heeft ook zijn leeftijd al wat tegen. (+ gemis aan cruise control denk ik)

Iemand die dezelfde keuze heeft moeten maken ? Ik heb al wel wat teruggevonden over de verschillende auto's maar blijft gewoon moeilijk om die keuze te maken...

iRacing Profiel Racing, competing is in my blood....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Verwijderd schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 14:10:
[...]

21% == max 106 gram. Dat is niet veel en ga je zeker geen 200pk blok in krijgen. (Plugins excluded.)
Mwa.. Daar zit nog wel wat ruimte in gok ik.

308sw heeft 120pk en 82gram uitstoot

Even dom rekenen (snap uiteraard dat de praktijk niet zo werkt)
82/120 = 0.683gr per pk

106 / 0.683 = 155 pk mogelijk met de huidige technieken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackson Claxon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-09-2017
Wat ik je als Volvo V40-rijder mee kan geven is dat hij zoals je zelf zegt absoluut krap is qua kofferruimte. Dat valt me toch elke keer weer tegen als ik mijn fiets mee wil nemen. Verder een enorm fijne auto, wel wat aan de trage kant met het D2 blok.

Remember the compliments you receive, forget the insults; if you succeed in doing this, tell me how.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cypher21 schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 14:20:
[...]

Mwa.. Daar zit nog wel wat ruimte in gok ik.

308sw heeft 120pk en 82gram uitstoot

Even dom rekenen (snap uiteraard dat de praktijk niet zo werkt)
82/120 = 0.683gr per pk

106 / 0.683 = 155 pk mogelijk met de huidige technieken.
Precies. Zo werkt het niet. En 155pk is ook nog lang geen 200. Met 120-130 gaat het wel op houden de komende maanden in 21%. (Benzine.) Prima mee te rijden maar verwacht niet een 200PK in 21%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Verwijderd schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 14:23:
[...]

Precies. Zo werkt het niet. En 155pk is ook nog lang geen 200. Met 120-130 gaat het wel op houden de komende maanden in 21%. (Benzine.) Prima mee te rijden maar verwacht niet een 200PK in 21%.
Ben het met je eens hoor, maar gok dat in de 2e helft van 2016 er wel meer 21% auto's met meer PK's gaan komen.
Mja, of dat het wachten waard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutral
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22-09 13:05

Nutral

gamer/hardware freak

Goed kijken naar wat je het meeste zou irriteren in de lange termijn. Sommige dingen zijn leuk maar daar leer je mee leven.

Bijvoorbeeld een wat kleinere kofferbak, Wat zou je meenemen? wat zou je doen als het niet past?

60% van de tijd geen cruise control of die paar keer per jaar de achterbank naar beneden doen is wat anders dan helemaal een andere auto moeten regelen omdat het er gewoon niet in past (of een fietsendrager).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster21
Cruise control is echt wel handig geworden met al die trajectcontroles die er tegenwoordig zijn.
De koffer is meestal gewoon voor de boodschappen, dat past wel denk ik in elke auto. De fiets in de koffer (al dan niet met neergelegde zetels) zou handig zijn, maar ook dat is op te vangen met een fietsendrager ( zeker als binnen een paar jaar de dochter haar fiets mee wilt nemen)

Puur theoretisch afgewogen zou ik zeggen : de Auris - meeste auto voor het geld. Maar daarnaast mss ook de saaiste hoe raar dat ook mag klinken..Puur autorijden zou ik dan eerder voor de Volvo of BMW gaan...

In de Opel had ik in het begin ook veel irritaties (oa gebruik aan koppel onderin) maar alles went heb ik geleerd, alleen heb ik nooit een leuke auto gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
Jimster21 schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 14:10:

- Audi A3 Sportback 1.6 TDIe Attraction (110 HP - Black) incl. Back Inutition Plus (Bluetooth, GPS, ParkAssist)
- BMW 116d EfficientDynamics Edition (116Pk - Black) incl Connectivity Pack (¨MP3 interface, Bluetooth), Comfort Pack (Park Assist, GPS) and Joy Pack
- Mercedes A 180 CDI (109 Pk - Silver) incl Pack Business (GPS), Pack Style, Park Assist Camera
- Volvo V40 1.6 D2 Kinetic (120 Pk - Raw Copper) incl Pack Professional (BlueTooth, Cruise, Park Assist, GPS)
- Toyota Auris (136 PK - Deep Blue) Business Plus (zowel gewoon als touring) - incl Bluetooth, Cruise, Park Assist

Voor mij valt de Audi al af - Lijkt me een beetje een saaie auto (ook interieur) en de Mercedes ook (ex heeft net dezelfde auto, en die is wel heel erg klein)

De Auris is de grote onbekende - de enige touring. Enerzijds is een break handig, anderzijds heb ik er nu mss de noodzaak niet meer voor en lijkt me een compactere auto mss interessanter - hoewel voor het fietsen... De CVT automaat is zowel een plus als een minpunt (luidruchtig vond ik) en ook had ik wel een gevoel dat de afwerking op een veel lager niveau stond dan al de rest. (oa stoelen, materialen, ..) Ik wacht nog wel op een testrit
Met de Volvo heb ik een kort ritje gereden en dat viel me niet echt tegen. Vlot, cocoon gevoel, ... Maar wel erg kleine koffer.
De BMW is ook optie want heb ooit nog als lease de vorige 1-reeks gehad en dat was echt wel lekker rijden - meeste rijders-auto van het pack vind ik...Maar die heeft ook zijn leeftijd al wat tegen. (+ gemis aan cruise control denk ik)

Iemand die dezelfde keuze heeft moeten maken ? Ik heb al wel wat teruggevonden over de verschillende auto's maar blijft gewoon moeilijk om die keuze te maken...
Hoe oud is die 1 serie?
Een 116ede heeft bij mijn weten standaard cruise control.
Of is dit er eentje van 3 jaar geleden ofzo omdat je ook scrhijf leeftijd?? Hij ziet er frisser uit als een huidige a3 bijvoorbeeld. Misschien handig bij allemaal even de bouwjaren te vermelden als het eventueel depot autos zijn? De volvo is dus een gloed nieuwe met 120PK?

Dan is deze in ieder geval een stukje vlotter en prettiger te bereiden dan de 1.6/1.5 diesels.

[ Voor 12% gewijzigd door thefox154 op 16-10-2015 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster21
Het zouden allemaal nieuw te bestellen auto's zijn (leasing op 3 jaar), dus ik vermoed dat de 1 serie degene zal zijn met de facelift van dit jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-10 12:40

Crazy D

I think we should take a look.

Nutral schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 14:29:
Bijvoorbeeld een wat kleinere kofferbak, Wat zou je meenemen? wat zou je doen als het niet past?
Ik heb 4 jaar een 1 serie gereden en daarna 4 jaar de Auris (geen station), en die kleine kofferbak begint echt serieus snel te irriteren. Ook al is dat maar 1 x per maand dat je de ruimte nodig hebt, het feit dat je er zelfs maar over na moet denken dat als je een paar mensen op de achterbank hebt, je amper spullen achterin kunt gooien... Misschien ben ik een luxe paard maar ik wil me daar helemaal niet druk om maken. Rij nu de Auris station en heerlijk, die ruimte :)

Cruise control vind ik in het NL verkeer alleen maar irritant. Met 1km per uur verschil iemand inhalen, of steeds de cc moeten aanpassen... stabiele voet werkt prima :)

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
Jimster21 schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 14:44:
Het zouden allemaal nieuw te bestellen auto's zijn (leasing op 3 jaar), dus ik vermoed dat de 1 serie degene zal zijn met de facelift van dit jaar.
hmm het is de business edition die standaard cruise control heeft. Gelijk geprijst aan edition uitvoering bij onze leasem.

Maar zou wel een rare keuze van je werkgever zijn dat je een comfort pakket krijgt (oa stoelverwarming) en dan geen cruise control :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster21
Net even gaan checken voor wat meer detail over de opties op de 1 reeks
Multifunctioneel stuur, Alu velgen 16", Servotronic, Autom dimmende binnenspiegel, PDC achteraan, mistlampen voor, regen- en lichtsensor, cruise control met remfunctie, neerklapbare hoofdsteunen, Navigatie professional, handsfree met USB, instrumentencombi High

en op de 2.0 D2 V40 :
Cruise control, audio bediening Stuurwiel, Sensus connect high performance, Park assist achter, 16" velgen

De balans begint meer richting 1 reeks te kantelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Laatst online: 23:25
Ik zou de keuze tussen een 1 en een V40 persoonlijk niet van de eklectronische gadgets laten afhangen. Gewoon kiezen welke auto je lekkerder vind sturen. Voor mij zou dat de 1-serie zijn (ik kan met FWD niet meer zo goed uit de voeten). Een ander vind de Focus / V40 juist fantastisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HummerHealey
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 02-10 10:39
readytoflow schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 18:14:
[...]

Schitterend ding he!
Had 'm graag geleased, maar hij was in de lease toch al snel 3 a 400 euro duurder pm tov mijn C350e.
Weet het niet meer precies maar met wat accessoires kwam hij richting de 1.600/1.700 euro 48mnd/30k km's winterbanden en verv. Vervoer.

Zou die dus 800/900 pm kosten. Da's beetje teveel hè...
Ik zou ook graag een electrische auto hebben. Maar de beperkte range en het feit dat het een bakbeest van een auto is drukken de pret aardig. Ik denk dan dat je met de C350e of in mijn geval een C220d beter af bent. Mijn range is ca. 1100 km. Maar wacht een paar generaties en dan bestaat ook dat probleem niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
Jimster21 schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 14:10:
Even ook hier wat raad vragen : Ik moet voor dinsdag de keuze doorgeven aan de fleet manager. De auto's zijn vastgesteld in pakket vorm, dus geen verandering in kleur/opties mogelijk. Ik zelf ben single, net huis gebouwd met 1 dochter van 4. Huidige Lease wagen was een Opel Astra Sportstourer 1.7 CDTI - die had ik toen genomen omdat het wel handig was met een klein kind (kinderwagen, logeerbedje, ...) en ook wel handig was als ik eens op verplaatsing ging MTB'en. Maar nooit echt een leuke wagen gevonden, de voorganger (BMW 118D) was dat wel..

Absoluut de BMW in jouw situatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Schimanski81
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
Yohsoog schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 14:50:

Zijn er ooit mensen die van die extra chromen randjes (bijv bovenop de achterbumper) ed. kiezen? Om minder krassen te hebben dan?
Ja hier :) Maar dan doorzichtige folie. Je ziet er bij de 308SW bijna niks van, loopt iets door over hoek van de bumper.

Reden is dat onze honden regelmatig mee gaan en hebben de neiging zich af te zetten op de bumper als ze de achterbak inspringen. Bij mijn voorloopauto (Octavia) zat de achterbumper in 4 maanden behoorlijk onder de krassen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• upje
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 05-10 16:21
Crazy D schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 14:48:
[...]Cruise control vind ik in het NL verkeer alleen maar irritant. Met 1km per uur verschil iemand inhalen, of steeds de cc moeten aanpassen... stabiele voet werkt prima :)
Daar hebben ze tegenwoordig Adaptive CC voor uitgevonden. Een aanrader :) . Ik zou nooit meer een auto zonder willen.

[ Voor 5% gewijzigd door upje op 16-10-2015 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 01-10 21:52

Komt bij mij over als een flauwekul argument, zeker is deze tijd waarin autos's bomvol met electronica zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
Jimster21 schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 15:38:
Multifunctioneel stuur, Alu velgen 16", Servotronic, Autom dimmende binnenspiegel, PDC achteraan, mistlampen voor, regen- en lichtsensor, cruise control met remfunctie, neerklapbare hoofdsteunen, Navigatie professional, handsfree met USB, instrumentencombi High

en op de 2.0 D2 V40 :
Cruise control, audio bediening Stuurwiel, Sensus connect high performance, Park assist achter, 16" velgen

Je vergeet even je bijtellingverhaal 20% voor de beamer, 14% voor de Volvo.
Je doet de Volvo wel wat te kort in je opsomming deze heeft Lederen bekleding, stoelverwarming, voorruit verwarming, high perf audio, Xenon en 16 inch lichtmetaal. Waar de bmw dus op wieldoppen staat. Daarnaast heet volvo ook PDC uiteraard en een regen/licht sensor..
Edit:
Laat maar je hebt het over een Kinetic, die is kaal :+
Beamer rijden en bestellen enige plus die de volvo heeft is de 2 liter motor die lekker rustig aanvoelt in vergelijking met de vergelijkbare motoren van andere merken. Aangezien die allemaal met veel minder cilinderinhoud werken heb je niet steeds het gevoel dat hij op zijn achterste benen loopt.
Wat hier onder staat van de automaat is absoluut waar, ik heb nog nooit zo'n perfecte automaat gereden als ik in mijn 3 heb gehad en die was toch een generatie ouder.

[ Voor 19% gewijzigd door thefox154 op 17-10-2015 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Als je automaat wilt, zul je vrijwel zeker de BMW kiezen. Die 8-traps automaat is met afstand het beste wat er te koop is. Persoonlijk vind ik het de enige automaat die me geen moment deed terugverlangen naar een handbak. Alles klopt gewoon aan dat ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 05-10 17:47
Jimster21 schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 15:38:

en op de 2.0 D2 V40 :

Dus het gaat om een 1 serie met meer opties tegen een bijna kale v40? Dan is de keuze iets makkelijker. Hoewel de business sport v40 (indien dit zo is) dan weer vele voordelen heeft omdat die 14% is, een normale 2 liter viercilinder heeft, en standaard rijk uitgerust is.

Ik zag ook dat verhaal voorbij komen hier dat volgend jaar er geen 200pk auto's in de 21% zullen vallen. Voor benzine misschien wel ja, maar voor diesel flauwekul. Kijk maar naar de v40 D4, die doet iets van 90 gram co2 uitstoot en heeft standaard al 190pk. Die zou zomaar weer populair kunnen worden in 2016 na een jaar rust, of misschien wordt ie nog iets opgepompt door volvo, 200pk kunnen ze er makkelijk uithalen, zie de carbon edition D4, of rica tuning die er 231pk uit kan trekken via obd2 tuning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manzonderdas
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online
Lexus is300h business? Die stoot maar 99 gram CO2 uit, denk dat dat de eerste is met 200+ pk die misschien in de 21% categorie komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 04-10 15:42
manzonderdas schreef op zaterdag 17 oktober 2015 @ 13:41:
Lexus is300h business? Die stoot maar 99 gram CO2 uit, denk dat dat de eerste is met 200+ pk die misschien in de 21% categorie komt?
In die prijsklasse wel ja en benzine. Maar er zijn wel meer benzine (-hybride) auto's met 200pk+ die in de 21% categorie gaan vallen: BMW X5, Mercedes GLE, S-klasse, Porsche Cayenne, Panamera, 918.
Als je diesel erbij pakt heb je nog iets meer keuze: Citroen DS5, Mercedes C- en E-klasse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Het is toch allemaal 22%?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22-09 13:23
Tankiej schreef op zaterdag 17 oktober 2015 @ 20:39:
[...]

In die prijsklasse wel ja en benzine. Maar er zijn wel meer benzine (-hybride) auto's met 200pk+ die in de 21% categorie gaan vallen: BMW X5, Mercedes GLE, S-klasse, Porsche Cayenne, Panamera, 918.
Als je diesel erbij pakt heb je nog iets meer keuze: Citroen DS5, Mercedes C- en E-klasse.
Passat GTE en Mercedes C350e zitten ook (ruim) boven de 200 pk en 15% bijtelling in 2016.
Daar komt binnenkort ook nog de BMW 330e bij met dik 250 pk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22-09 13:23
Ik word slecht op de hoogte gehouden door de leasemaatschappij en de leverancier van de auto (Mercedes - EAG Venlo). Ik had een tijd geleden gevraagd of het mogelijk was DAB+ als optie te nemen, dit gingen ze uitzoeken. Nooit meer iets van gehoord, totdat ik zelf maar weer gebeld had.

Ook gelijk de levertijd gevraagd, weer geen reactie. Nadat ik weer gebeld had vertelden ze dat ze dit nog niet konden zeggen. Mijn auto komt in december als alles goed gaat dus ik wil nu onderhand wel eens een indicatie (en de zekerheid) hebben.

[ Voor 6% gewijzigd door Leolinedance op 19-10-2015 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Leolinedance schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 00:17:
Ik word slecht op de hoogte gehouden door de leasemaatschappij en de leverancier van de auto (Mercedes - EAG Venlo). Ik had een tijd geleden gevraagd of het mogelijk was DAB+ als optie te nemen, dit gingen ze uitzoeken. Nooit meer iets van gehoord, totdat ik zelf maar weer gebeld had.

Ook gelijk de levertijd gevraagd, dit konden ze nog niet zeggen. Mijn auto komt in december als alles goed gaat dus ik wil nu onderhand wel eens een indicatie (en de zekerheid) hebben.
Ik blijf die dealers ook lastig vallen totdat ze er gek van worden haha. Uiteindelijk zelfs via Whatsapp omdat ik zijn 06 nummer te pakken kreeg :D Gelukkig vond deze verkoper het niet erg en heeft me echt leuk op de hoogte gehouden. Van waarschijnlijke productieweek naar definitieve productieweek en screenshot van programma dat de auto gebouwd was. Uiteindelijk ook alvast foto's gehad toen deze van de trailer af kwam en nog gereed moest worden gemaakt voor uitlevering.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
Tegenvaller in Audi config-land: Ik kan geen atlasbeige gedeeltelijk leder bekleding nemen i.c.m. sportstoel.

Kortom paar keuzes:
  1. Nougatbruin (andere kleuren te saai) gedeeltelijk leer nemen: http://www.audi.nl/AAY25Q5P
  2. Geen sportspoel nemen en wel atlasbeige: http://www.audi.nl/ATTMZ115
  3. Geen sportstoel en gewoon zwart stof nemen: http://www.audi.nl/AREZLS9D
Ik denk eigenlijk deze:

Afbeeldingslocatie: http://s29.postimg.org/mhhec4lxz/2015_10_19_10_48_58_Audi_A4_Limousine_uw_confi.png

Wat vinden jullie het mooist? Andere punten staan niet ter discussie :) Al prijzig genoeg...(leer is eigen rekening als accessoire)

[ Voor 17% gewijzigd door wvkreg op 21-10-2015 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Keuze 1 is dan icm alcantara? Persoonlijk vind ik dat het fijnste, ik hoef geen volledig leren bekleding meer. Veel te heet in de zomer.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
Nee, alles is gedeeltelijk leer, want alcantara is niet mogelijk zonder design pakket a 3935 euro :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Jackson Claxon schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 14:20:
Wat ik je als Volvo V40-rijder mee kan geven is dat hij zoals je zelf zegt absoluut krap is qua kofferruimte. Dat valt me toch elke keer weer tegen als ik mijn fiets mee wil nemen. Verder een enorm fijne auto, wel wat aan de trage kant met het D2 blok.
Hahaha, dat is toch bij alles wat geen station is?

Ik zeg: fietsendrager!
t_captain schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 23:25:
Als je automaat wilt, zul je vrijwel zeker de BMW kiezen. Die 8-traps automaat is met afstand het beste wat er te koop is. Persoonlijk vind ik het de enige automaat die me geen moment deed terugverlangen naar een handbak. Alles klopt gewoon aan dat ding.
Ja, die wil ik ook!!!
wvkreg schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 10:52:
Tegenvaller in Audi config-land: Ik kan geen atlasbeige gedeeltelijk leder bekleding nemen i.c.m. sportstoel.

Kortom paar keuzes:
  1. Nougatbruin (andere kleuren te saai) gedeeltelijk leer nemen: http://www.audi.nl/AAY25Q5P
Ik denk eigenlijk deze:

[afbeelding]

Wat vinden jullie het mooist? Andere punten staan niet ter discussie :) Al prijzig genoeg...
Wat hebben ze met die binnenkant gedaan!?!?! :X
Eén grote grill???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

dfrenner schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 11:34:

[...]

Eén grote grill???
Omg, dat valt me nu pas op. Ik vraag me af of dat in het echt mooier is. Lijkt me een flinke stofhapper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Wat vinden jullie het mooist? Andere punten staan niet ter discussie :) Al prijzig genoeg...
Aftermarket leer?:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maks
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-09 17:54
Ik kom er niet uit, ik hoop dat iemand hier kan helpen. Ik ben deze maand aan mijn eerste serieuze baan begonnen en mag een auto uitzoeken. Ik ben pas begonnen dus de prijsklasse is B-segment/supermini. Ik las hier een discussie over dat mensen op dit forum alleen kleine autootjes rijden maar goed ik ben ook een starter.

Ik heb nu tijdelijk een Ford Fiesta (2014) met bijna alle opties, door een vrouw samengesteld (dus 15" velgen, lichtblauw maar wel voorruitverwarming zodat je niet hoeft te krabben :p). Zoals bijna overal te lezen is rijdt deze echt gigantisch lekker. Enige punt dat ik heb is dat het niet echt een spannende auto is en ik vind hem niet echt mooi (smaken verschillen), daarbij is het model al 7 jaar oud.

Ik heb gegeken naar de volgende auto's;
Volkswagen Polo; rijdt goed, heel degelijk. Als ik zelf een auto moest kopen zou ik een Polo hebben gekocht. Deze heeft echter niet de wow-factor en je ziet hem al veel rijden.
Renault Clio: Zie je ook al veel rijden, verder wel ok denk ik. Vind hem niet echt heel mooi. Wel standaard 5drs.
Citroen DS3: Model is al 5 jaar oud maar vind hem nog steeds super mooi, alleen is het 3 deurs en niet zo heel groot.
Peugeot 208: Deze vind ik echt super cool (vooral de oranje versie met zwarte velgen :p, misschien wel te opzichtig maar zet hem dan wel ver achteraan op de parkeerplaats bij een klant haha), heb altijd een 306 gereden en vind de Franse vering wel lekker. Alleen schijnt ie super slecht te sturen, dus ik ben weer aan het twijfelen :(.

Ik weet dat het heel subjectief is (uiterlijk en deels ook rij-eigenschappen) maar ik ben benieuwd of iemand misschien een leuke andere auto in dit segment weet of misschien eigenaar is geweest van een van deze autos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
Nee, mag niet. En het was geen discussie maar een opinie vraag, keuze uit 3 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJason
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09:25
Ik vind de polo (highline versie) een heel erg fijne auto in zijn klasse. Fijner dan een Clio, DS3 of Opel Corsa waar ik in heb gereden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Laatst online: 10:05

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Maks schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 11:39:

Peugeot 208: Deze vind ik echt super cool (vooral de oranje versie met zwarte velgen :p, misschien wel te opzichtig maar zet hem dan wel ver achteraan op de parkeerplaats bij een klant haha), heb altijd een 306 gereden en vind de Franse vering wel lekker. Alleen schijnt ie super slecht te sturen, dus ik ben weer aan het twijfelen :(.
Lijkt mij dat je dit zelf moet bepalen... Proefritje maken dus.

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
MisteRMeesteR schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 11:51:
[...]

Lijkt mij dat je dit zelf moet bepalen... Proefritje maken dus.
Het is volgens mij over het algemeen wel bekend dat Peugeot niet hele directe feedback via het stuurwiel geeft zeg maar, het stuurt vooral heel "comfortabel".

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Maks schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 11:39:
Ik kom er niet uit, ik hoop dat iemand hier kan helpen. Ik ben deze maand aan mijn eerste serieuze baan begonnen en mag een auto uitzoeken. Ik ben pas begonnen dus de prijsklasse is B-segment/supermini. Ik las hier een discussie over dat mensen op dit forum alleen kleine autootjes rijden maar goed ik ben ook een starter.

Ik heb nu tijdelijk een Ford Fiesta (2014) met bijna alle opties, door een vrouw samengesteld (dus 15" velgen, lichtblauw maar wel voorruitverwarming zodat je niet hoeft te krabben :p). Zoals bijna overal te lezen is rijdt deze echt gigantisch lekker. Enige punt dat ik heb is dat het niet echt een spannende auto is en ik vind hem niet echt mooi (smaken verschillen), daarbij is het model al 7 jaar oud.

Ik heb gegeken naar de volgende auto's;
Volkswagen Polo; rijdt goed, heel degelijk. Als ik zelf een auto moest kopen zou ik een Polo hebben gekocht. Deze heeft echter niet de wow-factor en je ziet hem al veel rijden.
Renault Clio: Zie je ook al veel rijden, verder wel ok denk ik. Vind hem niet echt heel mooi. Wel standaard 5drs.
Citroen DS3: Model is al 5 jaar oud maar vind hem nog steeds super mooi, alleen is het 3 deurs en niet zo heel groot.

Ik weet dat het heel subjectief is (uiterlijk en deels ook rij-eigenschappen) maar ik ben benieuwd of iemand misschien een leuke andere auto in dit segment weet of misschien eigenaar is geweest van een van deze autos.
Mijn gevoel zegt Clio of 208...
Maar proefrijden en zelf bepalen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Laatst online: 10:05

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

DennusB schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 11:52:
[...]

Het is volgens mij over het algemeen wel bekend dat Peugeot niet hele directe feedback via het stuurwiel geeft zeg maar, het stuurt vooral heel "comfortabel".
Super slecht (quote uit zijn post) != comfortabel..
Jij weet toch niet wat Maks lekker vindt rijden?

Resumé, proefrijden zodat hij het zélf kan bepalen.

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
dfrenner schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 11:34:
[...]

Hahaha, dat is toch bij alles wat geen station is?

Ik zeg: fietsendrager!

[...]

Ja, die wil ik ook!!!

[...]

Eén grote grill???
Lekker up to date ben je :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Hier zeer positieve ervaring met de Polo en DS3 (Fiesta ook trouwens), maar mijn Clio als dagelijkse vervoer vind ik na 4 maanden en 15.000km nog steeds een teleurstelling.

Beste is om een uitvoerige proefrit te maken met genoemde modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09:22
Ik rijd zelf een Polo BL van eind 2014 als voorloper. Rijd best volwassen en bied veel comfort, persoonlijk nadeel vind ik dat ie wel erg traag is. Vooral met meerdere personen er in. Maar als je eenmaal op snelheid bent rijd het prima, ook met 140-150 km/h op de teller.

Zijn met deze Polo naar Kroatie op vakantie geweest dit jaar en in 2 weken tijd 4000 kilometer weggetikt zonder een centje pijn.

Ik zou zelf deze auto nooit leasen, simpel weg omdat de auto te traag is. Ik heb altijd snelle auto's gereden en betaal gewoon liever wat meer voor een snellere auto. Aan de andere kant is zo'n Polo natuurlijk wel weer heel erg gunstig in de bijtelling :) (dit jaar daar dan :+)

Denk dat je gewoon overal een proefritje in moet maken om erachter te komen waar jou voorkeur naar uit gaat.

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heinemancp
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 08:41
Polo is ongeveer 140eur in de bijtelling, 20% dacht ik dit jaar nog. De clio is 14 en dus goedkoper (ook station optie) maar elektronisch heel slecht en goedkoop dashboard. Frans zou ik sowieso nooit meer rijden (vooroordeel) maar een corsa, tja. Das wel heel klein.
Ik stond voor zelfde keuze, is een Fiesta geworden met alle opties (ook elektronische voorruitverwarming :) ) Deze is (door het uitlopende model) voorzien van alle gemakken en niet zo duur in de bijtelling. Polo is te duur en Clio/208 is te Frans.

Maar, kies het zelf. Wel snel doen als je dit jaar nog wilt rijden. In 2016 kan alles weer anders zijn, dan is de Polo wellicht niet zo'n gekke keuze omdat alles weer in de 21% gaat vallen.

Succes met de keuze, boekjes verzamelen, kijken naar de uitrustingen van de te kiezen pakketten en rondje rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
Ok, keuze is duidelijk. Maak een proefrit en kies geen Frans. En nu mijn vraag, een aantal posts terug?? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OMX2000
  • Laatst online: 00:11

OMX2000

By any means necessary...

Kortom paar keuzes:
Ik denk eigenlijk deze:

[afbeelding]

Wat vinden jullie het mooist? Andere punten staan niet ter discussie :) Al prijzig genoeg...(leer is eigen rekening als accessoire)
Optie 1 vind ik het mooiste. Ik heb geen leer en geen sportstoelen besteld, en zat afgelopen weekend stiekem te kijken naar precies die kleur. Ik vind het wel deftig.

Maar het liefste zou ik gewoon dezelfde stoelen hebben als mijn huidige A5 S-Line. Dus middenste deel stof en de wangen in het leer. Zitten superfijn, en geen last van hete billen in de zomer.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Heinemancp schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 12:25:
Polo is ongeveer 140eur in de bijtelling, 20% dacht ik dit jaar nog. De clio is 14 en dus goedkoper (ook station optie) maarelektronisch heel slechtt en goedkoop dashboard. Frans zou ik sowieso nooit meer rijden (vooroordeel) maar een corsa, tja. Das wel heel klein.
Nou, nou, nou... Laat nu net de Megane bij ons in het bedrijf het meest gereden worden en hij blijkt zeer betrouwbaar...

Dash is inderdaad wel wat meer plastic...

Voordeel is natuurlijk de Clio station, ruimte en heel goed betaalbaar EN 14%...

Zo heb ik 1,5 jaar Skoda Fabia gereden, het rijdt voor geen meter, het is de meest onbetrouwbare auto die ik ooit heb gereden, maar hij was wel goedkoop...
En heel eerlijk, wat boeit mij betrouwbaarheid nou, het is toch lease...
Ik stond voor zelfde keuze, is een Fiesta geworden met alle opties (ook elektronische voorruitverwarming :) ) Deze is (door het uitlopende model) voorzien van alle gemakken en niet zo duur in de bijtelling. Polo is te duur en Clio/208 is te Frans.
Als je de ruimte niet nodig hebt, zeg ik ook Fiesta...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khayma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09:51
Ik zou persoonlijk voor een Polo gaan. Het zit van binnen toch allemaal net wat beter in elkaar. Dat is voor mij toch wel het belangrijkste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heinemancp
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 08:41
dfrenner schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 12:38:
[...]

Nou, nou, nou... Laat nu net de Megane bij ons in het bedrijf het meest gereden worden en hij blijkt zeer betrouwbaar...
De Megane heb ik ook gereden, als het <0 graden was, altijd problemen met Nav/Radio/Handrem/sensoren (banden/parkeer).

Maar ik had het over de Clio, collega's van mij hebben die auto en geeft ook problemen met Radio/Nav/elektronische snufjes maar ook als het warm is ;).
Maar grote auto en ziet er leuk uit, maar van binnen is het wat minder.
Voordeel is natuurlijk de Clio station, ruimte en heel goed betaalbaar EN 14%...
Vraag me af of je nu nog wel op tijd bent voor 14%, anders voorraadmodel bestellen.
Als je de ruimte niet nodig hebt, zeg ik ook Fiesta...
Eens! Ruimte is wel een probleem, maar ook bij Polo. (rijd nu een Golf -> ook niet heel ruim in de achterbak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Appleman schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 12:40:
Ik zou persoonlijk voor een Polo gaan. Het zit van binnen toch allemaal net wat beter in elkaar. Dat is voor mij toch wel het belangrijkste.
Wat zit er beter in elkaar dan!?
Ik zou dat ubersaaie, emotieloze nooit kiezen, tenzij ik meerijd met iemand, kan ik lekker in slaap vallen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Heinemancp schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 12:45:
De Megane heb ik ook gereden, als het <0 graden was, altijd problemen met Nav/Radio/Handrem/sensoren (banden/parkeer).

Maar ik had het over de Clio, collega's van mij hebben die auto en geeft ook problemen met Radio/Nav/elektronische snufjes maar ook als het warm is ;).
Maar grote auto en ziet er leuk uit, maar van binnen is het wat minder.
De huidige megane?
Uiteindelijk heb je altijd maandagmorgen modellen bij ieder merk, maar op het moment dat een bedrijf er tientallen heeft rondrijden kun je er wel wat over zeggen vind ik...
Vraag me af of je nu nog wel op tijd bent voor 14%, anders voorraadmodel bestellen.
Tja, weet ik niet...
Eens! Ruimte is wel een probleem, maar ook bij Polo. (rijd nu een Golf -> ook niet heel ruim in de achterbak.
Ik snap mensen in een hatchback Golf ook niet ;)
Veel te klein voor mij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
Appleman schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 12:40:
ik ben bijna geneigd onzin te roepen. De polo heeft een hele simpele beetje bestelwagen achtige dashboard opbouw. Dat het degelijk is vast wel, maar daar is het ook wel meegezegd.
Ergonomisch is het slecht en dat vind ik juist belangrijk omdat je een auto gebruikt onderweg.
Navigatie zit te laag, waardoor je en niet op de weg kunt kijken als je het systeem bedient. Toucscreen zit ook te ver naar voren waardoor je altijd voorover moet leunen in je stoel om deze te bedienen. Dit komt ook door de beperkte beenruimte waardoor je als je bijv 190 bent zoals ik de stoel al heel ver naar achter moet zetten. Voorover leunen + naar beneden kijken zijn onderweg nou niet echt handige dingen om te doen. En iedereen wisselt wel eens een radio zender of een mp3-mapje.

Daarnaast vind ik persoonlijk de naad net onder de radio die bij de benen doorloopt erg lelijk. Dat zjin dingen waar ik me aan kan storen. Dan maar een plasticje dat iets minder aaibaar is maar wel ergonomisch goed in elkaar zit. Als bijrijder ben je echt aan het denken dat je naar een groot in elkaar gestoken kaartspel zit te kijken met al die naden. Ik bedoel onderstaande, dit is ook nog een GT dash dus op de opgeleukte versie.
Afbeeldingslocatie: http://indianautosblog.com/wp-content/uploads/2014/03/VW-Polo-BlueGT-dashboard-Geneva-Live-1024x677.jpg

Ik zou eerder eerder naar zoiets neigen, gewoon standaard ds3 dash, geen racing versie ofzo.
Afbeeldingslocatie: http://media2.autokopen.nl/afbeeldingen/dashboard-citroen-ds3-16-thp-sport-chic-200375-800.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
thefox154 schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 13:08:
Daarnaast vind ik persoonlijk de naad net onder de radio die bij de benen doorloopt erg lelijk. Dat zjin dingen waar ik me aan kan storen. Dan maar een plasticje dat iets minder aaibaar is maar wel ergonomisch goed in elkaar zit. Als bijrijder ben je echt aan het denken dat je naar een groot in elkaar gestoken kaartspel zit te kijken met al die naden. Ik bedoel onderstaande, dit is ook nog een GT dash dus op de opgeleukte versie.
[afbeelding]

Ik zou eerder eerder naar zoiets neigen, gewoon standaard ds3 dash, geen racing versie ofzo.
[afbeelding]
Ik heb dat idee wel vaker na een stuk of 7 leengolfjes...
Waar haalt men die geweldige afwerking vandaan? Ik zie het ook niet...

Naden, verschil in materiaal gebruik...
Niet alleen die rare naad net onder de navigatie, maar kijk eens naar het dashboardkastje...

Als dat afwerking en materiaalgebruik van hoog niveau is, geen mij dan maar lekker een Ford, Renault, of Citroen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
Pff dat Polo dashboard doet me denken aan mijn Primera uit 99, vooral de middenconsole.
Pagina: 1 ... 22 ... 53 Laatste

Dit topic is gesloten.