Ik kom er niet uit, ik hoop dat iemand hier kan helpen. Ik ben deze maand aan mijn eerste serieuze baan begonnen en mag een auto uitzoeken. Ik ben pas begonnen dus de prijsklasse is B-segment/supermini. Ik las hier een discussie over dat mensen op dit forum alleen kleine autootjes rijden maar goed ik ben ook een starter.
Ik heb nu tijdelijk een Ford Fiesta (2014) met bijna alle opties, door een vrouw samengesteld (dus 15" velgen, lichtblauw maar wel voorruitverwarming zodat je niet hoeft te krabben

). Zoals bijna overal te lezen is rijdt deze echt gigantisch lekker. Enige punt dat ik heb is dat het niet echt een spannende auto is en ik vind hem niet echt mooi (smaken verschillen), daarbij is het model al 7 jaar oud.
Ik heb gegeken naar de volgende auto's;
Volkswagen Polo; rijdt goed, heel degelijk. Als ik zelf een auto moest kopen zou ik een Polo hebben gekocht. Deze heeft echter niet de wow-factor en je ziet hem al veel rijden.
Renault Clio: Zie je ook al veel rijden, verder wel ok denk ik. Vind hem niet echt heel mooi. Wel standaard 5drs.
Citroen DS3: Model is al 5 jaar oud maar vind hem nog steeds super mooi, alleen is het 3 deurs en niet zo heel groot.
Peugeot 208: Deze vind ik echt super cool (vooral de oranje versie met zwarte velgen

, misschien wel te opzichtig maar zet hem dan wel ver achteraan op de parkeerplaats bij een klant haha), heb altijd een 306 gereden en vind de Franse vering wel lekker. Alleen schijnt ie super slecht te sturen, dus ik ben weer aan het twijfelen

.
Ik weet dat het heel subjectief is (uiterlijk en deels ook rij-eigenschappen) maar ik ben benieuwd of iemand misschien een leuke andere auto in dit segment weet of misschien eigenaar is geweest van een van deze autos.