Bij Mitsubishi hebben ze toch leveringsgarantie ?
Dat zou wel een beetje krom zijn hè...Dat kost zo ontiegelijk veel papierwerk (belastingdienst he, dus waarschijnlijk ook letterlijk papierwerk). Ik zou er maar niet vanuit gaan.cypher21 schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 11:06:
[...]
Die had ik doorVan lager ga je niet naar 21/22% maar bedoelde meer van hoger naar lager (25 naar 22)
Hier ook een 308sw in bestelling
Als je eind 2015/2016 pas mag bestellen val je denk in de minst gunstige regeling van de afgelopen en toekomstige jaren.
Wel spelen veel bedrijven in op die 3.5 liter V8 turbo door auto's met bijv. maximaal energielabel 'B' te kiezen. Bedrijven zijn er inmiddels ook wel achter dat 1:4 rijden minder fijne brandstofnaheffingen geeft t.o.v. 1:20
Mijn volgende auto staat gepland voor 1e kwartaal 2017
Dat wordt zeker weten geen eco diesel/benzine!

Dat wordt zeker weten geen eco diesel/benzine!
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
Klopt, lijkt mij ook zeer onwaarschijnlijk, maar van 22 naar 25 werd ook ineens van alle lopende contracten de bijtelling verhoogd.readytoflow schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 11:58:
[...]
Dat zou wel een beetje krom zijn hè...Dat kost zo ontiegelijk veel papierwerk (belastingdienst he, dus waarschijnlijk ook letterlijk papierwerk). Ik zou er maar niet vanuit gaan.
Als je eind 2015/2016 pas mag bestellen val je denk in de minst gunstige regeling van de afgelopen en toekomstige jaren.
Wel spelen veel bedrijven in op die 3.5 liter V8 turbo door auto's met bijv. maximaal energielabel 'B' te kiezen. Bedrijven zijn er inmiddels ook wel achter dat 1:4 rijden minder fijne brandstofnaheffingen geeft t.o.v. 1:20
2016 wordt inderdaad een matig jaar voor leaserijders.
Ik heb in het contract laten zetten dat de auto voor 01-01-2016 op kenteken moet staan anders vervalt het nieuwe leasecontract
"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!
Verwijderd
Tja, dat is mooi maar wat dan? Je zult toch een auto moeten hebben. En zoveel zal er in 2016 niet zijn in de lagere categorieën. Mijne loopt er volgend jaar september uit. Wellicht paar maand wachten maar denk dat ik de extra procenten maar gewoon slik.cypher21 schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 12:29:
[...]
Ik heb in het contract laten zetten dat de auto voor 01-01-2016 op kenteken moet staan anders vervalt het nieuwe leasecontract
Dat bedoel ik. Dan gaan we het doel toch weer voorbij om schone auto's te leveren? Als straks weer alles standaard is, boeit het niet meer welk blok je pakt. Wel qua kosten maar niet mbt milieu.AllSeeyinEye schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 09:52:
[...]
Kom maar weer op met de 3 liter turbodiesels!
Mijn boefje is liev!
als die 308sw niet doorgaat verleng ik mijn huidige auto met een jaarVerwijderd schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 13:00:
[...]
Tja, dat is mooi maar wat dan? Je zult toch een auto moeten hebben. En zoveel zal er in 2016 niet zijn in de lagere categorieën. Mijne loopt er volgend jaar september uit. Wellicht paar maand wachten maar denk dat ik de extra procenten maar gewoon slik.
Verwijderd
Gaat nu toch ook alleen op basis van kosten? 9 vd 10 rijden echt geen hybride ivm millieu. Maar omdat ze 0/7% bijtelling hebben. Straks is er nog steeds een stimulans in vorm van de uitstootafhankelijke BPM. Een 3 liter blok zul je nog steeds niet (veel) gaan zien in de lease.JB schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 13:12:
[...]
Dat bedoel ik. Dan gaan we het doel toch weer voorbij om schone auto's te leveren? Als straks weer alles standaard is, boeit het niet meer welk blok je pakt. Wel qua kosten maar niet mbt milieu.
Voor de berijder wel ja. Het kabinet wil neem ik aan wel dat er schone auto's blijven en dat wordt zo weer terug bij af als er geen verschil is qua doorbelasting? Los van het feit dat alle auto's wel schoner zijn inmiddels maar dan nog.Verwijderd schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 13:23:
[...]
Gaat nu toch ook alleen op basis van kosten? 9 vd 10 rijden echt geen hybride ivm millieu. Maar omdat ze 0/7% bijtelling hebben. Straks is er nog steeds een stimulans in vorm van de uitstootafhankelijke BPM. Een 3 liter blok zul je nog steeds niet (veel) gaan zien in de lease.
Mijn boefje is liev!
Denk je dat? Als je straks een auto uitkiest met een 2 liter blok voor 45k euro en je hebt de keuze om het 3 liter blok te nemen voor 48k, dan kost je dat netto nog geen 30 euro per maand. Zou jij het daarvoor laten?Verwijderd schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 13:23:
[...]
Gaat nu toch ook alleen op basis van kosten? 9 vd 10 rijden echt geen hybride ivm millieu. Maar omdat ze 0/7% bijtelling hebben. Straks is er nog steeds een stimulans in vorm van de uitstootafhankelijke BPM. Een 3 liter blok zul je nog steeds niet (veel) gaan zien in de lease.
Het schoner worden wordt nog steeds gedaan aan de uitstoot regels en bijbehorende certificering (waarmee VAG nu dus het schip in gegaan is). Te vervuilend = geen toestemming de markt te betreden.JB schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 13:30:
[...]
Voor de berijder wel ja. Het kabinet wil neem ik aan wel dat er schone auto's blijven en dat wordt zo weer terug bij af als er geen verschil is qua doorbelasting? Los van het feit dat alle auto's wel schoner zijn inmiddels maar dan nog.
[ Voor 30% gewijzigd door AllSeeyinEye op 08-10-2015 13:42 ]
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
Alleen wordt het een stuk meer dan 30 euro. Het valt niet te vergelijken met een random andere optie. Niet alleen de catalogusprijs gaat omhoog, maar ook het verbruik, belastingen, verzekering, onderhoud (zal maar lichtjes zijn), vaak ook grotere banden en remmen, etc. Al die dingen wegen door bij een dikke motor, maar niet bij een een panoramisch open dak bv.AllSeeyinEye schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 13:41:
[...]
Denk je dat? Als je straks een auto uitkiest met een 2 liter blok voor 45k euro en je hebt de keuze om het 3 liter blok te nemen voor 48k, dan kost je dat netto nog geen 30 euro per maand. Zou jij het daarvoor laten?
Daarnaast zijn de dikke motoren vaak alleen met een automaat en/of awd te krijgen en dat maakt het ook weer duurder.
Verwijderd
Precies. Ik zou met liefde een 3 liter blok willen hebben als het verschil maar zo klein is. A5je met 3V6 is in aanschaf al 20k meer dan een 1.8je. En de lease gaat globaal van 700 naar 1100. (Zelfde uitvoering.)AndRo555 schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 13:48:
[...]
Alleen wordt het een stuk meer dan 30 euro. Het valt niet te vergelijken met een random andere optie. Niet alleen de catalogusprijs gaat omhoog, maar ook het verbruik, belastingen, verzekering, onderhoud (zal maar lichtjes zijn), vaak ook grotere banden en remmen, etc. Al die dingen wegen door bij een dikke motor, maar niet bij een een panoramisch open dak bv.
Daarnaast zijn de dikke motoren vaak alleen met een automaat en/of awd te krijgen en dat maakt het ook weer duurder.
Een 3.2FSI en 1.8TFSI schelen bovendien niet zo veel. Of heb je het over een V6 turbo, dan vergelijk je eigenlijk een S5 met een A5?
Volgens mij reed leaserijdend Nederland 10 jaar geleden ook al in de eco-blikken van toen. Alleen betaalde je net zoveel bijtelling als de genoemde 3 liter. Over het algemeen is de portemonnee een belangrijk component in de afweging.
Wellicht dat de keuze tussen een 1.6 diesel of 2.0 wel makkelijker wordt (scheelt niet zoveel in lease).
Wellicht dat de keuze tussen een 1.6 diesel of 2.0 wel makkelijker wordt (scheelt niet zoveel in lease).
Volgens mij is er voor de bedrijven wel ergens een voordeel te halen als je alleen maar A en B label auto's hebt.. Die 3.0 turbo diesels zie ik niet zo snel gebeuren
Ik heb het over de kosten voor de leaserijder. De leasekosten zijn dan totaal niet relevant want de werkgever draagt die kosten (uitgezonderd de personen die niet opgemaakt budget terug krijgen)
Verwijderd
Nee, heb het gewoon over de 3 liter TFSI. Zit nog steeds ~20k tussen. Beide Proline. Maar goed, dit is verder allemaal niet zo heel relevant voor dit topic. Feit blijft dat dit soort wagens niet veel geleased zullen worden. Zelfs niet als er nog maar één bijtellingstarief is.t_captain schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 14:06:
Een 3.2FSI en 1.8TFSI schelen bovendien niet zo veel. Of heb je het over een V6 turbo, dan vergelijk je eigenlijk een S5 met een A5?
Ik heb nu 2 weken mijn passat GTE. En ik rijd 65% van mijn kilometers elektrisch.Verwijderd schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 13:23:
[...]
Koppel en stilte geeft een hele fijne rijervaring.
Ik wacht nog even op de new motion pas, maar dan kan ik nog meer elektrisch rijden.
GTE knop een keer gebruikt. En dat is zeker kicken.
Maar merendeel van de tijd toch echt overbodig.
Zijn die advertenties van Peugoet en Volvo dan eigenlijk geen misleiding? "bestel nu en rijd 5 jaar 14%" als het niet eens zeker is de je auto dit jaar nog geleverd gaat worden? Mijne word vandaag pas besteld bij de dealer, dus ik vraag me af of ik dat ga redden.
Voor de gemiddelde leaserijder houd het bij een leasebudget van 750 euro pm ex brandstof wel op, hoor.AllSeeyinEye schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 14:19:
Ik heb het over de kosten voor de leaserijder. De leasekosten zijn dan totaal niet relevant want de werkgever draagt die kosten (uitgezonderd de personen die niet opgemaakt budget terug krijgen)
Maar voor diegenen die die beperking niet hebben..... Die gemiddelde leaserijder zal sowieso geen D segmenter kunnen rijden. En dat is waar doorgaans de motoren met een grotere inhoud beschikbaar komen.Schimanski81 schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 15:29:
[...]
Voor de gemiddelde leaserijder houd het bij een leasebudget van 750 euro pm ex brandstof wel op, hoor.
Heel veel LM hebben voorraad auto,s in gekocht zodat ze dit jaar nog kunnen leveren.Rev! schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 15:14:
[...]
Zijn die advertenties van Peugoet en Volvo dan eigenlijk geen misleiding? "bestel nu en rijd 5 jaar 14%" als het niet eens zeker is de je auto dit jaar nog geleverd gaat worden? Mijne word vandaag pas besteld bij de dealer, dus ik vraag me af of ik dat ga redden.
Uh, voor 750 ex brandstof is een D segmenter peanuts. Zelfs een A4 zonder inklapbare spiegelsAllSeeyinEye schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 15:30:
[...]
Maar voor diegenen die die beperking niet hebben..... Die gemiddelde leaserijder zal sowieso geen D segmenter kunnen rijden. En dat is waar doorgaans de motoren met een grotere inhoud beschikbaar komen.
[ Voor 5% gewijzigd door JB op 08-10-2015 16:13 ]
Mijn boefje is liev!
Dat is alleen relevant voor de echt grote leasebudgetten, en de mensen die die keuzes hebben kunnen het meestal (en willen/er voor over hebben) zelf wel wat meer in de auto steken (hogere bijtelling).AllSeeyinEye schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 14:19:
Als je naar 35k/48mnd gaat kijken dan kost een kale 330d 1045 excl brandstof, een 335xd 1139 euro. Daartegenover is een kale 520d (190pk, op zich niet traag), slechts 895 euro. Dan kijk je toch wel twee keer wat voor meer auto je krijgt en de hoeveelheid opties die je kan nemen voor het verschil.
Ik weet niet wat jij zou nemen met 1100 a 1200 euro budget, maar ik toch echt wel de 520d. En met nog meer budget ga je richting de Tesla of iets anders elektrisch, dat is weer gewoon veel goedkoper voor jezelf.
Maar dan ga je ook gelijk uit van een lange looptijd en weinig kilometers. Ik lease nu 50k / 36 mnd. En mn kilometers daar ga ik toch alsnog overheen (dus ben ik sneller op het inlevermoment aangekomen
) Mijn huidige Octavia zit al op bijna 900 ex brandstof. De 320ed van een collega zit op een 1200 en de 525 van een andere collega gaat richting de 1750 in de maand.
[ Voor 28% gewijzigd door AllSeeyinEye op 08-10-2015 16:25 ]
30 a 35k en 48mnd is zowat de standaard als ik rond mij kijk. Kan natuurlijk ook wat meer of minder zijn, maar het principe blijft gewoon staan.
Voor jouw 50k/36mnd:
330d: 1447
335xd: 1578
520d: 1233
Allemaal exclusief brandstof.
Voor jouw 50k/36mnd:
330d: 1447
335xd: 1578
520d: 1233
Allemaal exclusief brandstof.
Jij begrijpt het tenminste, maar blijkbaar is het voor sommige moeilijk om met feiten te komen.Trishul schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 16:56:
Ik vind dat het interne werk ook wel belangrijk is, en op dat gebied is Ford beter. Maakt ook al veel langer auto's vergeleken met Audi/VAG. En degelijker ook. Geen belachelijke dingen zoals gesjoemel, niet toegeven van ontwerpfouten met tfsi's, enz. Audi is gewoon erg duur waarbij je meer voor de verpakking betaald (toegegeven, mooie verlichting) maar wil je echt een premium Duitser rijden, pak dan gewoon een Mercedes. Die maken al wat, iets van 100 jaar premium auto's? Die zijn ook duurzamer en degelijker. Daarnaast is het design van Mercedes ook wat tijdlozer dan die van Audi en zelfs BMW. Kijk maar eens naar deze auto uit 1954: Wikipedia: Mercedes-Benz 300SL
Ook de nieuwere Mercedes C, E en S klassen hebben beter de tijd doorstaan vergeleken met bv. de A4, A6 en A8 uit dezelfde jaartallen. Excuses dat dit nogal negatief klinkt naar Audi toe, enige Audi's die ik persoonlijk mooi vind zijn de A5 coupe, A7 en R8. Vind alleen wel dat er te vaak te positief wordt gedaan over het 'premium' imago dat Audi zou hebben.
De af-fabriek aankleding of kosten van opties is gewoon veel beter geregeld bij Ford, in tegenstelling tot 'premium' merken zoals Audi of BMW, terwijl ik laatstgenoemde prachtige auto's vind maken, begrijp me niet verkeerd. Ik ben wat dat betreft echt niet gebonden aan 1 merk, maar dat een Fiesta slecht zou rijden of zitten is natuurlijk ook volledig onzin, je moet 't alleen niet vergelijken met een auto die 20k of meer duurder is.
Audi is en blijft gewoon een VAG, ofwel een veel te dure, en kale, Skoda

[ Voor 16% gewijzigd door TommyGun op 09-10-2015 09:58 ]
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
Heb vorige week mijn huidige Volvo V40 D2 van bijna 3 jaar in de lease verruilt voor...jawel...weer een Volvo V40 D2. Nu de Business Sport met 14% en redelijk leuk kunnen aankleden. Mijn huidige is 20% en was destijds met het Intro Pakket en al redelijk luxe. Ga nu een beter aangeklede auto rijden (xenon, stoelverwarming, 18", updated navigatie, grotere tank, etc) voor pak hem beet 110 euro netto per maand minder. Netto! V40 blijft een fantastische auto vind ik persoonlijk.
Verder heb ik ook gekeken naar de A3, Merc A, en 1 serie. Veruit het best afgewerkte interieur vind ik de 1 serie (maar wat een prijs), daarna de A3 (niet mooi genoeg) en echt pas als laatste de Merc A. Met je plastic tablet op je dashboard. Moet je voor de grap eens je binnenverlichting aan zetten: druk je je hele plafond een 2tal centimeter naar boven mee. Qua prijs / kwaliteits verhouding vind ik nog altijd de V40 het beste in zijn segment.
Verder heb ik ook gekeken naar de A3, Merc A, en 1 serie. Veruit het best afgewerkte interieur vind ik de 1 serie (maar wat een prijs), daarna de A3 (niet mooi genoeg) en echt pas als laatste de Merc A. Met je plastic tablet op je dashboard. Moet je voor de grap eens je binnenverlichting aan zetten: druk je je hele plafond een 2tal centimeter naar boven mee. Qua prijs / kwaliteits verhouding vind ik nog altijd de V40 het beste in zijn segment.
Wat zouden jullie nemen met een budget van 600 € / maand ?
Ik overweeg een Audi A4 met bijbetaling.
deze heeft dan S-line 17" 150 pk 2.0 parkassist voor/achter elektrische spiegels enz.
GPS neem ik niet, kost veel en gebruik toch smartphone
deze heeft dan S-line 17" 150 pk 2.0 parkassist voor/achter elektrische spiegels enz.
[ Voor 42% gewijzigd door SmokingSig op 09-10-2015 10:20 ]
Dat is een flinke bijbetaling dan?SmokingSig schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 10:17:
Wat zouden jullie nemen met een budget van 600 € / maand ?
600 excl per maand, ga ik er maar even vanuit dat er geen brandstof bij inzit is net voldoende voor een kale middenklasser als een megane/golf/focus.
Of rij je erg weining kilometers en is die a4 een benzine in complete basis uitvoering met alleen inderdaad s-line en de eleck stoel,dim binnenspiegel en de elecktrische spiegels?
Als ik deze config namelijk bij leaseplan direct invoer zit hij al 770,- Dan mis je nog wat noodzakelijke dingen zoals zijairbags , vol automatische airco en een midden armsteun (ja echt dit is een optie

Dan zou ik ook goed nagaan bij je werkgever wat er met de bijbetaling gebeurd als je weg mocht gaan. Moet je deze direct aftikken of?
[ Voor 26% gewijzigd door thefox154 op 09-10-2015 10:43 ]
Tankkaart vr prive heb ik. Ik betaal hier niets voor. ook hebben wij een kroting van +- 15 %. Weet wel dat ik BE ben, verschil met NL neem ik aan ?thefox154 schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 10:31:
[...]
Dat is een flinke bijbetaling dan?
600 excl per maand, ga ik er maar even vanuit dat er geen brandstof bij inzit is net voldoende voor een kale middenklasser als een megane/golf/focus.
Of rij je erg weining kilometers en is die a4 een benzine in complete basis uitvoering met alleen inderdaad s-line en de eleck stoel,dim binnenspiegel en de elecktrische spiegels?
Als ik deze config namelijk bij leaseplan direct invoer zit hij al 770,- Dan mis je nog wat noodzakelijke dingen zoals zijairbags , vol automatische airco en een midden armsteun (ja echt dit is een optie) vergeet ook de Cruise control niet (ook een optie
). En optisch heeft ij zeker led voor/achter lichten nodig anders oogt het toch wel echt als een redelijk goedkope basis auto en een stuk veiliger qua lichtopbrengst.
Dan zou ik ook goed nagaan bij je werkgever wat er met de bijbetaling gebeurd als je weg mocht gaan. Moet je deze direct aftikken of?
Ik heb dan:
S-line zwart
17 inch
2.0 150pk
Akoestiche beglazing en donkere achterruiten
Verlichtingsmodule pack 1
Buitenspiegels elektrisch verstelbaar, verwarmbaar en inklapbaar
Acoustic Parking System voor- en achteraan
Snelheidsregelaar (cruise control) met snelheidsbegrenzer
Standaar shit (Xenon, armsteun...)
[ Voor 12% gewijzigd door SmokingSig op 09-10-2015 10:54 ]
Jups dat zijn NL prijzen.SmokingSig schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 10:50:
[...]
Tankkaart vr prive heb ik. Ik betaal hier niets voor. ook hebben wij een kroting van +- 15 %. Weet wel dat ik BE ben, verschil met NL neem ik aan ?
In NL kom je niet weg met een audi voor 600 euro.
Let wel even op die opties, ik weet niet of dat in belgie ook zo is. Maar cruise control, armsteun etc dat zijn echt opties in NL.
En alsnog even controleren bij je werkgever als je moet bijbetalen op je leasebedrag wat hij daarmee doet als je een nieuwe job vind. Het zou vervelend zijn als je dan ineens 20x je bijbetaling ofzoiets moet aftikken.
Ok bedankt voor de info.thefox154 schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 10:52:
[...]
Jups dat zijn NL prijzen.
In NL kom je niet weg met een audi voor 600 euro.
Let wel even op die opties, ik weet niet of dat in belgie ook zo is. Maar cruise control, armsteun etc dat zijn echt opties in NL.
En alsnog even controleren bij je werkgever als je moet bijbetalen op je leasebedrag wat hij daarmee doet als je een nieuwe job vind. Het zou vervelend zijn als je dan ineens 20x je bijbetaling ofzoiets moet aftikken.
Ik ga nog even wachten tot versie 5 uitkomt. Zal laten weten hoeveel dit in het belgenland kost.
Vanmiddag onze Peug 308SW 1.6 BLEP ophalen \0/
Heeft slechts 2 maand in bestelling gestaan.
Heeft slechts 2 maand in bestelling gestaan.
Zo nieuwe leaseauto al op het oog, alleen wil de kosten wat nog meer omlaag brengen. In dit geval de trekhaak, 940 euro bij peugeot dealer
Zat te denken aan andere boeren, iemand ervaringen hiermee of dit goed gaat bv bij kwikfit? Of zijn er nog aan te raden bedrijven in omgeving Zuid Oost brabant (eindhoven,helmond) en noord limburg?

[This space is for rent]
Toevallig in het MB topic gelezen dat er soms nog wat meer wijzigingen nodig zijn dan alleen de kogel eronder monteren, wellicht handig om dat ook mee te nemen in je prijsvergelijk.PoweRoy schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 12:12:
Zo nieuwe leaseauto al op het oog, alleen wil de kosten wat nog meer omlaag brengen. In dit geval de trekhaak, 940 euro bij peugeot dealerZat te denken aan andere boeren, iemand ervaringen hiermee of dit goed gaat bv bij kwikfit? Of zijn er nog aan te raden bedrijven in omgeving Zuid Oost brabant (eindhoven,helmond) en noord limburg?
Is het niet onderhandelbaar als cadeautje van de dealer? Heb je vrijde dealerkeuze?PoweRoy schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 12:12:
Zo nieuwe leaseauto al op het oog, alleen wil de kosten wat nog meer omlaag brengen. In dit geval de trekhaak, 940 euro bij peugeot dealerZat te denken aan andere boeren, iemand ervaringen hiermee of dit goed gaat bv bij kwikfit? Of zijn er nog aan te raden bedrijven in omgeving Zuid Oost brabant (eindhoven,helmond) en noord limburg?
Heb vrije keus, alleen is de vrije keus al 20 euro P/M netto duurder per maand.Reinier schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 12:35:
[...]
Is het niet onderhandelbaar als cadeautje van de dealer? Heb je vrijde dealerkeuze?
[This space is for rent]
Verwijderd
Waarom zou je dat doen? Kun je ook een trekhaak voor onder laten zetten.PoweRoy schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 12:37:
[...]
Heb vrije keus, alleen is de vrije keus al 20 euro P/M netto duurder per maand.
Idd, wat maakt t uit waar de auto vandaan komt. Voor 20 p/m had ik het lekker door de leasemij laten regelen
Ik ben op zoek naar een combinatie, auto door leasemaatschappij. En dan trekhaak door een 3e partij. Ben benieuwd hoeveel dat scheelt. Zie al prijzen van 610 euro. Verschil van 300 euro.
[This space is for rent]
Goedkoopst is de trekhaak er zelf onder laten zetten en deze zelf te betalen.PoweRoy schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 13:28:
Ik ben op zoek naar een combinatie, auto door leasemaatschappij. En dan trekhaak door een 3e partij. Ben benieuwd hoeveel dat scheelt. Zie al prijzen van 610 euro. Verschil van 300 euro.
Vraag is alleen of de leasemaatschappij daarmee akkoord gaat.
Mja... voor dat ene tientje per maand zou ik niet moeilijk doen en het lekker door de leasemaatschappij laten regelen
Is met een looptijd van 48 maanden misschien nog wel goedkoper
Verwijderd
610/48 = 12,70 per maand. Daarvoor kun je hem er ook bij leasen. En als je al in de eigen bijdrage zit kost het je nog minder.PoweRoy schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 13:28:
Ik bedoel eigenlijk, als je vrije dealerkeuze hebt kun je misschien regelen dat je de trekhaak voor niks krijgt als je jouw dealer de deal "gunt". Al gaat het meer om onderhoud e.d. dan om het leveren aangezien ze aan de verkoop van zo'n auto vrijwel niks verdienen.
Anyways zo kreeg ik er een leuke fietsdrager bij
Anyways zo kreeg ik er een leuke fietsdrager bij
Die is gekPoweRoy schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 12:12:

http://www.trekhaakcentru...8%20SW%20(LC-LJ-LR)//2015
Afneembare trekhaak, 13 polige stekker, 689 incl montage. Vaste haak kost je 200 minder, 7 polig is 4 tientjes minder.
Zit bij jou in de buurt ook
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Ik rijd momenteel in mijn tweede leaseauto, maar ik moet zeggen dat ik het best vervelend vond om er met mijn werkgever uit te komen. In eerste instantie werd er namelijk een leasebedrag genoemd, waarna ik een VW (edit: geen diesel
)heb uitgezocht die hier netjes binnen viel. Echter toen ik aangaf dat het een VW ging worden, wilde mijn werkgever kopen ipv leasen en veranderde het leasebedrag in een aankoopbedrag wat in mijn geval een stuk ongunstiger uitviel... Lang over moeten lullen en we zijn uiteindelijk wel tot een compromis gekomen, maar leuk was het niet.
Trekhaken, evenals overige accessoires worden veelal verdisconteert over de totale looptijd.
Met dat gegeven is het vaak ook interessanter om zaken die er zelf in- en uit te halen zijn, ook zelf aan te schaffen. Je hebt dan na de looptijd het product zelf in handen en zou het eventueel nog kunnen verkopen.
In het geval van een trekhaak is dat iets moeilijker maar niet ondoenlijk, waar ik het meer over heb zijn bijvoorbeeld Sonnyboys (zonneschermen), dakdragers etc…
Met dat gegeven is het vaak ook interessanter om zaken die er zelf in- en uit te halen zijn, ook zelf aan te schaffen. Je hebt dan na de looptijd het product zelf in handen en zou het eventueel nog kunnen verkopen.
In het geval van een trekhaak is dat iets moeilijker maar niet ondoenlijk, waar ik het meer over heb zijn bijvoorbeeld Sonnyboys (zonneschermen), dakdragers etc…
You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.
Verschil is dus als je het in de lease meeneemt, je de accessoires bruto betaalt exclusief btw. Aangezien het geen extra bijtelling oplevert, is dit een voordeel wat over de 50% gaat. Denk niet dat er veel accessoires zijn die je voor meer dan 50% weer kan verkopen na 4 jaar.RomeoJ schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 09:36:
Trekhaken, evenals overige accessoires worden veelal verdisconteert over de totale looptijd.
Bij mijn vorige lease auto, (golf 6) heb ik ook zelf de trekhaak laten monteren, gewoon bij de kwikfit. Kostte rond de 500 euro volgens mij.
Als je een kenteken weet van een vergelijkbare auto dan weet je direct waar je aan toe bent op deze URL: https://www.kwik-fit.nl/webshop/trekhaak
In Week 44 wordt mijn VW Golf Variant 1.0 TSI DSG Business edition afgeleverd, MET trekhaak! Ga er nu niet meer zelf moeilijk mee doen.
Als je een kenteken weet van een vergelijkbare auto dan weet je direct waar je aan toe bent op deze URL: https://www.kwik-fit.nl/webshop/trekhaak
In Week 44 wordt mijn VW Golf Variant 1.0 TSI DSG Business edition afgeleverd, MET trekhaak! Ga er nu niet meer zelf moeilijk mee doen.
[ Voor 6% gewijzigd door Case op 13-10-2015 14:38 ]
Er is toch niemand die zal tegenspreken dat Mercedes en BMW een trapje hoger staan dan Audi? Voornamelijk in A3/A4/A5 segment...Trishul schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 16:56:
Ik vind dat het interne werk ook wel belangrijk is, en op dat gebied is Ford beter. Maakt ook al veel langer auto's vergeleken met Audi/VAG. En degelijker ook. Geen belachelijke dingen zoals gesjoemel, niet toegeven van ontwerpfouten met tfsi's, enz. Audi is gewoon erg duur waarbij je meer voor de verpakking betaald (toegegeven, mooie verlichting) maar wil je echt een premium Duitser rijden, pak dan gewoon een Mercedes. Die maken al wat, iets van 100 jaar premium auto's? Die zijn ook duurzamer en degelijker. Daarnaast is het design van Mercedes ook wat tijdlozer dan die van Audi en zelfs BMW. Kijk maar eens naar deze auto uit 1954: Wikipedia: Mercedes-Benz 300SL
Ook de nieuwere Mercedes C, E en S klassen hebben beter de tijd doorstaan vergeleken met bv. de A4, A6 en A8 uit dezelfde jaartallen. Excuses dat dit nogal negatief klinkt naar Audi toe, enige Audi's die ik persoonlijk mooi vind zijn de A5 coupe, A7 en R8. Vind alleen wel dat er te vaak te positief wordt gedaan over het 'premium' imago dat Audi zou hebben.
Volvo is de laatste tijd sowieso erg goed bezig. Die XC90 zou ik boven een X5/ML/Q7 of Cayenne verkiezen... Ik heb er vorige week in gezeten en wat een bak, wat een luxe, wat een opties en wat een vermogen in de T8Xecuter NL schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 10:16:
Heb vorige week mijn huidige Volvo V40 D2 van bijna 3 jaar in de lease verruilt voor...jawel...weer een Volvo V40 D2. Nu de Business Sport met 14% en redelijk leuk kunnen aankleden. Mijn huidige is 20% en was destijds met het Intro Pakket en al redelijk luxe. Ga nu een beter aangeklede auto rijden (xenon, stoelverwarming, 18", updated navigatie, grotere tank, etc) voor pak hem beet 110 euro netto per maand minder. Netto! V40 blijft een fantastische auto vind ik persoonlijk.
Ik koop mijn dakkoffers en dakdragers altijd zelf.Z___Z schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 09:47:
Verschil is dus als je het in de lease meeneemt, je de accessoires bruto betaalt exclusief btw. Aangezien het geen extra bijtelling oplevert, is dit een voordeel wat over de 50% gaat. Denk niet dat er veel accessoires zijn die je voor meer dan 50% weer kan verkopen na 4 jaar.
Wij hebben een leasebudget, mijn auto zit hier altijd oner dus ik houd budget over.
Dakdragers en dakkoffer van 500 euro, kosten mij over de looptijd van het lease contract 500 euro bruto leusebudget.
Dat wetende koop ik ze zelf, en declareer ik deze "autokosten" uit datzelfde leasebudget wat ik overhoud.
Verschil is, dat het me niets extra's kost, nog steeds 500 euro bruto en nog steeds uit mijn leasebudget. Alleen na de looptijd zijn ze van mij ipv de leasemij...
Zucht, niet weerdfrenner schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 15:08:
[...]
Er is toch niemand die zal tegenspreken dat Mercedes en BMW een trapje hoger staan dan Audi? Voornamelijk in A3/A4/A5 segment...
[...]
Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast
Totaal zinloos statement.dfrenner schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 15:08:
[...]
Er is toch niemand die zal tegenspreken dat Mercedes en BMW een trapje hoger staan dan Audi? Voornamelijk in A3/A4/A5 segment...
(imho):
Interieur kwaliteit en afwerking: A4 > 3 serie en A6 > 5 serie
Rijgedrag: 1 serie > A3
Ruimte - praktisch: A3 > 1 serie
Etc.

Get the point? Het zijn alle drie gewoon premium Duitse merken met elk hun voor en nadelen.
Het is een Golf Variant Highline 1.6TDI DSG geworden in België.Zak schreef op maandag 07 september 2015 @ 22:16:
Leasestress!
- Pacific Blue
- Pack business media discover
- en het belangrijkste: De Ergoactive zetels.
Verder niks aan opties. Geen idee eigenlijk wat er allemaal op en aan zit. Ik zie het wel als die er is. Morgen mijn klote 208 bij de NL-firma neerkwakken en voorlopig een Octavia Combi DSG als AANloopwagen (zo noemen ze een voorloper in België).
Volgens de dealer moet levering in december nog lukken zodat deze nog in 20 ipv 21% valt. Alleen nog even leaseplan BE zover krijgen dat ze 'm ook op kenteken zetten. Zal wel niet. Achja.
[quote]dfrenner schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 15:08:
[...]
Dat is smaad. En onnodige onzin. Premium is premium en de BMW 1 en Mercedes a en b neem je toch niet echt serieus? Kwaliteit is van die drie merken hetzelfde, elk met hun eigen aanhang.
[...]
Dat is smaad. En onnodige onzin. Premium is premium en de BMW 1 en Mercedes a en b neem je toch niet echt serieus? Kwaliteit is van die drie merken hetzelfde, elk met hun eigen aanhang.
Mwah, waarom zou je de BMW 1 serie niet serieus nemen? Ok, misschien de 114d niet, maar het blijft nog steeds de enige hatchback in z'n segment met RWD. Ik dacht ook dat BMW weer haar eigen diesel motoren gebruikte, en dus niet meer de PSA diesels. Tenminste, ik ga ervanuit dat ze hun nieuwe 3 cilinders gebruiken, toch? Van de Mercedes A klasse weet ik niet zo goed wat ik daarvan moet vinden. Opzich van voren een mooie auto, maar de zijkant lijkt bijna een polo, en de afwerking en motorisering schijnt niet op het niveau van de 1-serie / A3 / CT200h / V40 en zelfs Mazda 3 te zijn.
Smaad? lol!wvkreg schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 09:31:
Heb je wel eens in een 1 serie gereden? Dat denk ik niet...
MB A en B lijkt idd meer op een A3
Een 1 serie sport heb ik gereden en met die stoelen is dat echt een klasse apart tussen de A3 en MB A en B...
Het lijkt net of die stoelen op maat zijn gegoten als je erin gaat zitten, laag bij de grond... Met leuke motorisering geweldig sportief, maar toch confortabel...
Sorry, maar pak eens een goede 1 serie voor een prioefrit en je weet wat ik bedoel.
Helaas te weinig ruimte voor mij, maar nagenoeg hetzelfde als de A3, die dus opok veel te klein is...
Jawel, 1 serie gereden zelfs een 125. Maar met 194cm is dat geen feest. A3 en BMW 1 is vergelijkbaar. Sportspoelen zul je in beide moeten nemen als optie. A3 paste ik dan wel weer goed in. Maar ben ik ook ontgroeid, vandaar nu de A4 Design Pl Plus in bestelling :-)
Als we de cijfers bekijken:wvkreg schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 10:46:
Jawel, 1 serie gereden zelfs een 125. Maar met 194cm is dat geen feest. A3 en BMW 1 is vergelijkbaar. Sportspoelen zul je in beide moeten nemen als optie. A3 paste ik dan wel weer goed in. Maar ben ik ook ontgroeid, vandaar nu de A4 Design Pl Plus in bestelling :-)
Hoofdruimte voor, stoel in de hoogste stand, tot stoel in de laagste stand:
1 Serie: 945-1000 mm
A3: 940-1020 mm
Als je je stoel hoog zet, heb je in de 1 serie meer hoofdruimte, als je hem laag zet in de A3 meer hoofdruimte...
Hoofdruimte achterin:
1 serie: 965 mm
A3: 950 mm
Dus het ontloopt elkaar bijna niets, Voor heeft de A3 meer hoofdruimte (maar alleen als je de stoel helemaal omlaag zet), achter de 1 serie...
De 1 serie is voorin juist weer een cm breder dan de A3...
Ik zit nooit achterin, zeker niet in een 1 serie. Einde zinloze discussie.
Verwijderd
Beste kenners,
Voor mij tijd om voor het eind van het jaar een nieuwe leaseauto te kiezen. Er zijn nog 4 modellen over die allen dit jaar nog leverbaar zijn. Toch een vraagje waar jullie voor zouden gaan (al weet ik dat dit heel persoonlijk is). Ik wil niet al te veel gaan betalen (vandaar dit rijtje) en automaat is een must.
- VW Golf Variant 1.0 TSI DSG 115 PK - 20%
(Denk de mooiste en degelijkste van het rijtje, vond ik fijn rijden. 1.0 heeft me echt positief verrast maar blijft een 1.0. Produceert overigens meer pk van de 1.2 TSI met 110pk)
- Seat Leon ST 1.4 TSI DSG 150 PK - 20%
(Vind hem persoonlijk minder mooi dan de VW en worden ook wat goedkopere materialen in gebruikt. Daarintegen wel de 1.4 motor met 150pk welke soepeler loopt en wat meer pit heeft dan de 1.0. Heb wel het gevoel dat het iets meer een merk is voor jongeren maar daar kan ik zeker helemaal naast zitten)
- Toyota Auris 1.8 ST hybrid 135 PK - 14%
(Verruit de goedkoopste van het rijtje (bijna €100 netto p/m). Wel de 'minst mooie' alhoewel dat natuurlijk smaakgevoelig is. Interieur erg gedateerd. Verder rijkelijk uitgerust met zo goed alles erop en aan. CVT automaat maakt wel redelijk wat herrie bij accelereren
Peugeot 308 SW Blue Lease Premium 1.2 130 PK - 20%
(Mooie auto om te zien, alleen alle bediening via touchscreen valt me tegen. Met name de airoc, daar wil je eigenlijk toch een gewone knop voor hebben. Verder mooi uitgerust, lees wel dat deze iets onbetrouwbaarder zou zijn dan de vorige 3 (of dit echt zo is geen idee))
Wat vinden jullie?
Voor mij tijd om voor het eind van het jaar een nieuwe leaseauto te kiezen. Er zijn nog 4 modellen over die allen dit jaar nog leverbaar zijn. Toch een vraagje waar jullie voor zouden gaan (al weet ik dat dit heel persoonlijk is). Ik wil niet al te veel gaan betalen (vandaar dit rijtje) en automaat is een must.
(Denk de mooiste en degelijkste van het rijtje, vond ik fijn rijden. 1.0 heeft me echt positief verrast maar blijft een 1.0. Produceert overigens meer pk van de 1.2 TSI met 110pk)
(Vind hem persoonlijk minder mooi dan de VW en worden ook wat goedkopere materialen in gebruikt. Daarintegen wel de 1.4 motor met 150pk welke soepeler loopt en wat meer pit heeft dan de 1.0. Heb wel het gevoel dat het iets meer een merk is voor jongeren maar daar kan ik zeker helemaal naast zitten)
- Toyota Auris 1.8 ST hybrid 135 PK - 14%
(Verruit de goedkoopste van het rijtje (bijna €100 netto p/m). Wel de 'minst mooie' alhoewel dat natuurlijk smaakgevoelig is. Interieur erg gedateerd. Verder rijkelijk uitgerust met zo goed alles erop en aan. CVT automaat maakt wel redelijk wat herrie bij accelereren
(Mooie auto om te zien, alleen alle bediening via touchscreen valt me tegen. Met name de airoc, daar wil je eigenlijk toch een gewone knop voor hebben. Verder mooi uitgerust, lees wel dat deze iets onbetrouwbaarder zou zijn dan de vorige 3 (of dit echt zo is geen idee))
Wat vinden jullie?
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2015 16:38 ]
Nice. Mijn A4 Avant gaat, naar verwachting, week 46 in productie. Verwachte afleverdatum week 49. Dat was week 51. Kan dat ie dit jaar op kenteken gaat is dus vergroot. Dus geen risico dat ie van 20% naar 21% gaat. Niet zo' groot risico dan aanvankelijk gedacht, want dan zou hij van 20 naar 25 gaan.
Zo te lezen heb je je keuze eigenlijk al gemaakt voor de VW en is de twijfel enkel de wat zwaardere motor van de Seat.
Beiden volgens mij prima auto's. Rij zelf een VW Golf 1.2 TSI en die kan prima mee en trekt rap op. Alleen op absoluut vermogen om snel op 120 te zitten duurt het ietsje langer. Daarvoor een Seat Córdoba gereden, leuke rappe auto maar qua materialen en uitrusting duidelijk een stuk minder dan VW.
Beiden volgens mij prima auto's. Rij zelf een VW Golf 1.2 TSI en die kan prima mee en trekt rap op. Alleen op absoluut vermogen om snel op 120 te zitten duurt het ietsje langer. Daarvoor een Seat Córdoba gereden, leuke rappe auto maar qua materialen en uitrusting duidelijk een stuk minder dan VW.
Het klinkt alsof je twijfelt tussen de VW en de Seat. Ik persoonlijk zou voor lekker meer power gaan maar er zijn in ons bedrijf veel mensen die een mooier interieur belangrijker vinden en voor de golf hebben gekozen.
Ik mis trouwens de octavia, klopt dat?
12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput
Sinds een week trotse leaser van een 308SW BLEP.
Fijne wagen, en met het touchscreen heb ik totaal geen moeite

Mijn afleverdatum A4 is week 50.. maar ik wacht nog maar even af want levertijden en Audi zijn geen vrienden.
En de Lexus CT200h? ok, misschien beetje hetzelfde als de Toyota maar de Seat en VW komen toch ook uit dezelfde stalVerwijderd schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 12:03:
Beste kenners,
- Toyota Auris 1.8 ST hybrid 135 PK - 15% 14%
Wat vinden jullie?
Edit: never mind, had even over het hoofd gezien dat je alleen naar stations aan het kijken was
Blijft veel auto voor je geld. Collega's hebben deze nu ook deze als auto, prima ding. Kreeg er zelf maandag bij de garage ook weer eentje mee, touch screen is gewoon functioneel. Reageert vlot. Nadeel vind ik wel de radio en het "scrollen" tussen verschillende stations, werkt niet echt praktisch. Maar goed, dat gebruik je toch niet zo heel vaak.Lensent schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 13:25:
Sinds een week trotse leaser van een 308SW BLEP.
[afbeelding]
Maar wat een levertijd... In april besteld, niet lang geleden bericht gekregen dat 'ie in de fabrieksplanning staat voor maart '16dfrenner schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 15:08:
Volvo is de laatste tijd sowieso erg goed bezig. Die XC90 zou ik boven een X5/ML/Q7 of Cayenne verkiezen... Ik heb er vorige week in gezeten en wat een bak, wat een luxe, wat een opties en wat een vermogen in de T8
R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED
De oer-Hollander komt naar boven bij mij, en dan zou ik gaan voor de Auris vanwege de lage kosten. Ik reed vroeger in een Insight en een CVT automaat is prima. Het maakt alleen geluid als je volgas loopt te planken, maar hoe vaak doe je dat nou.Verwijderd schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 12:03:
Beste kenners,
En de keer dat je het doet zijn de reacties bij medepassagiers wel grappig, die vragen zich af waarom je niet doorschakelt
Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.
Ik rij zelf de Seat Leon 1.4 TSI DSG FR 150pk (dus niet de station) sinds april van dit jaar en mijn keuze was grotendeels gebaseerd op rijplezier en waar voor je geld. Natuurlijk is rijplezier ontzettend subjectief, maar als je van redelijk stevig geveerd houdt en wat 'harder/feller' wilt rijden (snelheid/zitten), dan zit je wel goed.Verwijderd schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 12:03:
Beste kenners,
- Toyota Auris 1.8 ST hybrid 135 PK - 15%
Wat vinden jullie?
Motorisch vond ik het wel behoorlijk wennen. Ik had nooit een automaat gehad hiervoor en merk dat ik wat meer vooruit moet denken en dat het gas geven minder responsief voelt. Met een keuze tussen 4 standen (Sport, Eco, Normal en een Eigen profiel) kun je een en ander tweaken naar eigen believen. Sport is mij veel te veel aanwezig. De motor blijft ontzettend lang hangen in hoge toeren en alles is zo zenuwachtig als de pest. Eco is me daarentegen weer veel te suf, alsof de boel constant een schop moet krijgen om wakker te worden. Normal is wat dat betreft een goede keuze in het midden, maar het is niet heel erg direct rijden.
Weet niet naar welke opties je kijkt, maar ik heb ook als optie radar genomen en dat bevalt erg goed. Vooral in files (als je niet helemaal tot stilstand komt) is het fijn dat je alleen hoeft te sturen.
T.o.v. de vorige generaties Leon vind ik de materiaalkeuzes een ontzettende verbetering, maar je komt zeker ook nog hard plastic tegen met soms een scherpe rand (alsof het net iets te snel uit de mal is getrokken). Dus daar merk je wel het zachtere prijskaartje bij.
Navigatiescherm (6.5" heb ik) bevalt erg goed. Snel, duidelijk en alles is op een logische plaats te vinden. Ik had proef gereden in een Cupra en daar zat nog een ouder model navigatie in, was niet vooruit te branden. De verkoper gaf aan dat ik bij het laatste model geen vertraging moest merken. Ik vond het eigenlijk ook niet meer van deze tijd bij het 1 na laatste model, maar goed.
Het valt mij overigens wel op nu dat de FR uitvoering met de Apollo blauwe kleur meer publiek trekt. Zeker bij het stoplicht, heel wat Audi's gehad die mij wel zoek wilden rijden. Ik kan mij het gevoel dat deze wagen een jonger publiek trekt wel voorstellen (ben zelf 30+
Verwijderd
Ik ben zelf ook 30+. Mijn vrouw ziet graag dat we de VW Golf Variant gaan rijden. Voor de look & feel, materiaalkeuze en design spreekt haar meer aan. Ze is dan ook minder (lees vrijwel niet) gevoelig voor wat meer power in de motor. Hierop heft de Seat weer een streep voor. De Auris is ook echt compleet uitgevoerd in de pro lease uitvoering en gewoonweg de goedkoopste elke maand. Maar eerlijk is eerlijk, ook ik vind de VW mooier. Alleen daar ben ik bang dat die 1.0 motor in de praktijk misschien toch te kort gaat komen.
De Skoda Ocatavia was vanaf het moment dat ik hoorde dat ik een nieuwe leaseauto mocht uitzoeken favoriet nummer 1. Echter, we zijn verplicht om alleen maar A label te rijden. Dan zit je bij de Octavia alleen in de 25% bijtelling (benzine). Dus nog eens €100-, p/m duurder dan de VW Golf Variant. Nu lijkt het of het alleen over geld gaat maar ook de emotionele kant van de keuze speelt zeker mee.
Vandaag nog even een keer alle dealers afgegaan. Alle voors en tegens blijven dus dat heft de keuze niet makkelijker kunnen maken. Ik moet wel zeggen dat de Seat qua materiaalgebruik wat achterloopt. Dan zal de VW uiteindelijk aan het langste eind trekken. Blijven de Auris en 308SW ook nog in de race ;-)
Moet toch echt vanavond een keuze gaan maken haha. Best moeilijk nog al besef ik goed dat het een luxe probleem is.....
De Skoda Ocatavia was vanaf het moment dat ik hoorde dat ik een nieuwe leaseauto mocht uitzoeken favoriet nummer 1. Echter, we zijn verplicht om alleen maar A label te rijden. Dan zit je bij de Octavia alleen in de 25% bijtelling (benzine). Dus nog eens €100-, p/m duurder dan de VW Golf Variant. Nu lijkt het of het alleen over geld gaat maar ook de emotionele kant van de keuze speelt zeker mee.
Vandaag nog even een keer alle dealers afgegaan. Alle voors en tegens blijven dus dat heft de keuze niet makkelijker kunnen maken. Ik moet wel zeggen dat de Seat qua materiaalgebruik wat achterloopt. Dan zal de VW uiteindelijk aan het langste eind trekken. Blijven de Auris en 308SW ook nog in de race ;-)
Moet toch echt vanavond een keuze gaan maken haha. Best moeilijk nog al besef ik goed dat het een luxe probleem is.....
Hoeveel km's ga je op jaarbasis rijden? Als dat veel is, zou de 1.0 motor inderdaad wel eens tegen kunnen vallen, maar als je vooral korte stukjes rijdt, zal het niet zoveel uitmaken. Ikzelf kies altijd het liefst voor een complete auto (in jouw geval waarschijnlijk de auris), maar het blijft altijd heel erg persoonlijk.
No matter the age, never lose the Kramer inside
Ik zou zeggen; VW 1 als je lager motorvermogen kunt accepteren, anders de Peugeot puur voor de ruimte.
[ Voor 21% gewijzigd door wvkreg op 14-10-2015 17:10 ]
Blijft spannend ja. Maar mijn ervaring is dat het meestal gunstiger is dan ongunstiger bij VAG. Als ze hem maar met liefde makenwvkreg schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 14:13:
Mijn afleverdatum A4 is week 50.. maar ik wacht nog maar even af want levertijden en Audi zijn geen vrienden.
Hmm zal miss toch geen A4 worden maar een bmw 318d of 320d, heb er veel meer korting
Lease of privé? Audi dealers willen nog wel eens water bij de wijn doen als je zegt dat je overstapt naar BMWSmokingSig schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 17:27:
Hmm zal miss toch geen A4 worden maar een bmw 318d of 320d, heb er veel meer korting
Lease, ik denk audi rond 9 % korting, BMW het dubbele.OMX2000 schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 17:36:
[...]
Lease of privé? Audi dealers willen nog wel eens water bij de wijn doen als je zegt dat je overstapt naar BMW
Auris. Ik rij er nu een jaar in, model wat je nu gaat krijgen is dus nog net iets fijner denk ik. En ik vind het een fijne auto. Best comfortabel, rijd lekker, panoramisch dak is prettig (lekker licht in de auto), wat mij betreft compleet uitgerust.Verwijderd schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 12:03:
Wat vinden jullie?
En vooral: goedkoop
Enige nadeel is inderdaad als je plankgas geeft maakt ie wat meer herrie, maar in de praktijk (afhankelijk van je rijstijl maar het is wel het soort auto dat uitnodigt om relaxt te rijden) doe ik dat zelden, hooguit even bij invoegen op de snelweg.
Exact expert nodig?
Totaal persoonlijk natuurlijk, maar ik zou de 1.0 Golf nemen. Die driepitter klinkt gewoon beter en 115pk op 1280kg is nu ook niet traag.Verwijderd schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 16:52:
Ik ben zelf ook 30+. Mijn vrouw ziet graag dat we de VW Golf Variant gaan rijden. Voor de look & feel, materiaalkeuze en design spreekt haar meer aan. Ze is dan ook minder (lees vrijwel niet) gevoelig voor wat meer power in de motor. Hierop heft de Seat weer een streep voor. De Auris is ook echt compleet uitgevoerd in de pro lease uitvoering en gewoonweg de goedkoopste elke maand. Maar eerlijk is eerlijk, ook ik vind de VW mooier. Alleen daar ben ik bang dat die 1.0 motor in de praktijk misschien toch te kort gaat komen.
Meer pk's per kg dan een 518d Touring
Dan blijf ik nieuwsgierig naar leaseprijs. Korting vertaald zich niet naar lagere leaseprijs, en catalogus prijs, relevant voor bijtelling, gaat niet zomaar omlaag.SmokingSig schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 17:41:
[...]
Lease, ik denk audi rond 9 % korting, BMW het dubbele.
Vandaag op pad geweest om een nieuwe leasebak uit te zoeken met oog op de BPM verschuivingen in 2016 en een verruimd budget door promotie! Na wat desk research bleven eigen enkel de 308 SW en de V40 over, waar ik vandaag beide een uur in gereden heb.
De 308 SW
+ Rijk uitgerust
+ Opvallend goed uiterlijk in de SW uitvoering
+ Rijdt prettig en toegankelijk met voldoende pit
+ Zeeen van ruimte, zowel achterin alswel de 'leefruimte' voorin
- Dashboard kan mij niet bekoren - te clean en omslachtig
- Ik heb het gevoel alsof ik 'op' de auto zit in plaats van er in
- Zitcomfort laat te wensen over
- Te korte neus in verhouding met de achterkant
- Komt te clean en puur functioneel over (geen karakter)
Bovenal: de Blue Lease Executive uitvoering is landelijk volledig uitverkocht en kan niet meer besteld worden. Als alternatief werd de Blue Lease variant aangeboden met volledig leren bekleding, verwarmde voorstoelen en beplakte achterramen voor de prijs van de Executive. Dan mis ik echter de 'premium' stoelen, mistlampen, achteruitrijcamera, inklapbare spiegels, panoramadak, dakrails en nog wat grut. Al met al geen beste deal.
De V40 Business Sport heeft me wel weten te pakken:
+ Zit erg goed
+ Mooi vormgegeven interieur wat degelijk en solide aanvoelt
+ Rijdt sportiever
+ Luxe aanziend en effectief dashboard
- Krappe instap (2 meter lang)
- Minder leefruimte voorin
Al met al: keuze is gevallen op de V40 Business Sport. Bangarage Amsterdam liet weten geen productieplekken meer beschikbaar te hebben, maar dacht met grote kans nog een lading te krijgen. Svala had vanmorgen de laatste productieplekken toegewezen gekregen en had er nog 1 vrij voor levering eind december (gegarandeerd) welke ik met liefde heb gereserveerd. Weet natuurlijk nooit in hoeverre dit echt klopt, maar kreeg wel het gevoel dat het einde echt in zicht komt nu. Net op tijd, pfiew!
Nu nog even dubben over de eventuele accesoires. Ik denk aan:
- 17" Freja velgen
- Achteruitrijcamera (te duurrrr)
- Instaplijsten voor
- Zwarte spiegelkappen (icm Onyx black)
De 308 SW
+ Rijk uitgerust
+ Opvallend goed uiterlijk in de SW uitvoering
+ Rijdt prettig en toegankelijk met voldoende pit
+ Zeeen van ruimte, zowel achterin alswel de 'leefruimte' voorin
- Dashboard kan mij niet bekoren - te clean en omslachtig
- Ik heb het gevoel alsof ik 'op' de auto zit in plaats van er in
- Zitcomfort laat te wensen over
- Te korte neus in verhouding met de achterkant
- Komt te clean en puur functioneel over (geen karakter)
Bovenal: de Blue Lease Executive uitvoering is landelijk volledig uitverkocht en kan niet meer besteld worden. Als alternatief werd de Blue Lease variant aangeboden met volledig leren bekleding, verwarmde voorstoelen en beplakte achterramen voor de prijs van de Executive. Dan mis ik echter de 'premium' stoelen, mistlampen, achteruitrijcamera, inklapbare spiegels, panoramadak, dakrails en nog wat grut. Al met al geen beste deal.
+ Zit erg goed
+ Rijdt sportiever
Al met al: keuze is gevallen op de V40 Business Sport. Bangarage Amsterdam liet weten geen productieplekken meer beschikbaar te hebben, maar dacht met grote kans nog een lading te krijgen. Svala had vanmorgen de laatste productieplekken toegewezen gekregen en had er nog 1 vrij voor levering eind december (gegarandeerd) welke ik met liefde heb gereserveerd. Weet natuurlijk nooit in hoeverre dit echt klopt, maar kreeg wel het gevoel dat het einde echt in zicht komt nu. Net op tijd, pfiew!
- 17" Freja velgen
- Instaplijsten voor
Ik neem aan dat je de verschuiving aanpassing met betrekking tot de bijtelling bedoeldClock schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 19:57:
Vandaag op pad geweest om een nieuwe leasebak uit te zoeken met oog op de BPM verschuivingen in 2016 en een verruimd budget door promotie!
Ik neem aan dat je via een leasemaatschappij leaset, uiteindelijk hebben zij meerdere ingangen (relaties met dealers, relatie met de importeur) dus als je het via de lmij regelt moet je echt wel zeker zijn van een V40 Business Sport.Clock schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 19:57:
+ Zit erg goed
+ Rijdt sportiever
- 17" Freja velgen
- Instaplijsten voor
Als het goed is wordt de mijne over een paar weken geleverd in Crystal White pearl. De achteruitrijcamera is niet leverbaar als optie en als accessoire overigens op dat model. Daarnaast heb ik een camera gehad op mijn V40 MY13 en ik vond het geen waardevolle toevoeging. Ding was altijd vies, waardoor je weinig zag. De sensoren zijn voldoende om strak te parkeren, de camera laat je misschien superstrak parkeren. Alleen afgelopen zomer was het misschien handig geweest met het aankoppelen van de caravan, maar uiteindelijk kom je met een hints spelende vrouw ook wel aangekoppeld
Jammere is wel dat ik mijn V40 D4 MY15 dan in moet leveren, maar ja... volgende ronde weer beter
Ook de beste keuze van de twee de paar euro die hij duurder is is hij ook echt dubbel en dwars waard. Mijn Parelmoer witte staat al sinds september klaar bij de dealer, nu nog tot 20 nov wachten dat ik hem ook mag ophalen. Duuuuurt lang! Op de foto zit de auto binnenspiegel er al in, oko de ruiten zijn getint. Wel grappig dat er een ocean race blauwe achter stond. Hier heb ik lang tussen zitten twijfelenClock schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 19:57:
- 17" Freja velgen
- Instaplijsten voor

Accessoires tip:
1) Automatisch dimmende binnenspiegel, ondanks dat er hier zo nu en dan geroepen wordt dat dit niet kan zit hij er hier toch echt al in.
2) Getinte ruiten achter.
3) In hoogte verstelbare bijrijdersstoel, mijn vriendin zit net als ik zelf rond de 190. Met de standaardstoel heb je het gevoel erg hoog in de auto te zitten en voor het gevoel zit je bijna klem.
4) De velgen zou ik even rijden, ik heb op de 18 inch proef gereden en hierna op de 16. De 16 inch zijn wel voelbaar comfortabeler en ik heb uiteindelijk comfort voor de looks gekozen. Maar kan me goed voorstellen dat als je al een hele straffe auto gewend bent je de 18 inch ook prima vind, optisch wel mooier
[ Voor 87% gewijzigd door thefox154 op 15-10-2015 08:13 ]
Check effe wat grotere velgen kosten in de lease.. de aanschafprijs valt wel mee, maar ik kwam uit op ongeveer 35eu/mnd extra voor 17" ipv 16". Laat maar danClock schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 19:57:
- 17" Freja velgen
- Instaplijsten voor
Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.
Nondeju ik had vanmorgen de nieuwe Passat achter me maar wat een klote lampen zijn dat zeg! Verblinden echt enorm. Nu weet ik niet zeker welke uitvoering het was maar meen dat de Passat 2 soorten LED lampen heeft als optie/uitvoering? Het was geen GTE.
[ Voor 6% gewijzigd door JB op 15-10-2015 08:38 ]
Mijn boefje is liev!
Misschien dat de lampen verkeerd waren ingesteld? Merk ik wel vaker bij eigenaren van xenon lampen. Standje hemelverlichting en gaan met de banaan. Wat dat betreft heb ik ook een automatisch dimmende binnenspiegel want het is al automatisme dat mijn rechterarm dat dingetje om klapt.JB schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 08:35:
Nondeju ik had vanmorgen de nieuwe Passat achter me maar wat een klote lampen zijn dat zeg! Verblinden echt enorm. Nu weet ik niet zeker welke uitvoering het was maar meen dat de Passat 2 soorten LED lampen heeft als optie/uitvoering? Het was geen GTE.
Prima.
Daar is niks aan in te stellen zover ik weet. Is ook geen Xenon maar LED. Auto komt nieuw uit de fabriek dus lijkt me niet dat daar nog aan afgesteld moet worden.tikkietrugjaap schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 08:42:
[...]
Misschien dat de lampen verkeerd waren ingesteld? Merk ik wel vaker bij eigenaren van xenon lampen. Standje hemelverlichting en gaan met de banaan. Wat dat betreft heb ik ook een automatisch dimmende binnenspiegel want het is al automatisme dat mijn rechterarm dat dingetje om klapt.
Op dat moment ben je inderdaad heel blij met een dimmende binnenspiegel. Heb die even uitgezet om verschil te merken, maar dan word je helemaal verblind...
Mijn boefje is liev!
Ik heb meteen even een mail gestuurd voor de dimmende binnenspiegel!thefox154 schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 08:06:
Accessoires tip:
1) Automatisch dimmende binnenspiegel, ondanks dat er hier zo nu en dan geroepen wordt dat dit niet kan zit hij er hier toch echt al in.
2) Getinte ruiten achter.
3) In hoogte verstelbare bijrijdersstoel, mijn vriendin zit net als ik zelf rond de 190. Met de standaardstoel heb je het gevoel erg hoog in de auto te zitten en voor het gevoel zit je bijna klem.
4) De velgen zou ik even rijden, ik heb op de 18 inch proef gereden en hierna op de 16. De 16 inch zijn wel voelbaar comfortabeler en ik heb uiteindelijk comfort voor de looks gekozen. Maar kan me goed voorstellen dat als je al een hele straffe auto gewend bent je de 18 inch ook prima vind, optisch wel mooier
De getinte ruiten achter is denk ik een persoonlijke keuze
Ik heb verder mijn budget stukgeslagen op een afneembare trekhaak en brillenhouder (accessoire tip!). Nu leg ik mijn zonnebril vaak in de bekerhouder, echt een lekker plekje heb ik er eigenlijk niet voor nu.
Het was voor mij om praktische redenen. Mijn zoontje heeft nu geen last van de zonfredkroket schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 08:51:
[...]
De getinte ruiten achter is denk ik een persoonlijke keuze. Mijn broertje heeft op zijn nieuwe Clio Estate ook de ramen achter laten blinderen inclusief 17" velgen, het moet denk ik je ding zijn
.
Mijn boefje is liev!
Idem, ik ga niet met zon woezel en pip ding rond rijdenJB schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 08:52:
[...]
Het was voor mij om praktische redenen. Mijn zoontje heeft nu geen last van de zon
Juist jij snapt 'mthefox154 schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 08:55:
[...]
Idem, ik ga niet met zon woezel en pip ding rond rijden
Mijn boefje is liev!
En dan eindig je dus met geblindeerde ramen, die zijn volgeplakt met raamstickers omdat het zo'n mooi glad oppervlak isJB schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 08:56:
[...]
Juist jij snapt 'men die fatsoenlijke zonneschermen van Sonniboy oid zijn echt schandalig duur!
Nee... Doe mij maar zo'n Woezel en Pip of Winnie de Poeh ding... Of de kinderen een zonnebril
Raamstickers? Heb jij niks te zeggen thuis? Hier komt niks op de ramen, hoogstens een vettige vinger.fredkroket schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 09:00:
[...]
En dan eindig je dus met geblindeerde ramen, die zijn volgeplakt met raamstickers omdat het zo'n mooi glad oppervlak is.
Nee... Doe mij maar zo'n Woezel en Pip of Winnie de Poeh ding... Of de kinderen een zonnebril.
Mijn boefje is liev!
Ik kan me niet voorstellen dat de lampen niet meer in hoogte verstelbaar zijn bij nieuwere auto's. Als je dan een keer de achterbak zwaar belaadt schijn je gelijk iedereen recht in de ogen.JB schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 08:50:
[...]
Daar is niks aan in te stellen zover ik weet. Is ook geen Xenon maar LED. Auto komt nieuw uit de fabriek dus lijkt me niet dat daar nog aan afgesteld moet worden.
Op dat moment ben je inderdaad heel blij met een dimmende binnenspiegel. Heb die even uitgezet om verschil te merken, maar dan word je helemaal verblind...
Tenzij ik je verkeerd begrijp met verlichting en dat je hebt over die secundaire verlichting hebt zoals de ronde 'ogen' van BMW's.
Prima.
Bij Xenon-verlichting is een automatische hoogteregeling verplicht voor zover ik weet.
Klopt alle Xenon heeft automatische hoogte verstelling.TNO schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 09:04:
Bij Xenon-verlichting is een automatische hoogteregeling verplicht voor zover ik weet.
Zodat mensen niet vergeten aan dat knopje te draaien.
Waar hij waarschijnlijk last van heeft zijn allemaal prutsers die aftermarket xenon in normale projectie koplampen schroeven. Dan gaat je lichtbundel inderdaad alle kanten op.
De passat zal overigens wel led hebben, misschien iemand die de koplamp sproeiers weg bezuinigd heeft? Met alle zooi op de weg momenteel krijg je ook ene heel verspreid lichtbeeld. Heb je geen koplampsproeiers en je wast je auto niet elke week dan ben je ook iedereen goed tot overlast.
[ Voor 22% gewijzigd door thefox154 op 15-10-2015 09:08 ]
Bij de (mijn) 308SW is automatisch hoogteregeling iig ook standaard als je full-LED verlichting hebt.
Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer
Mercedes heeft nu 1500 euro leasekorting op cat.waarde op alle modellen boven B.SmokingSig schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 17:41:
[...]
Lease, ik denk audi rond 9 % korting, BMW het dubbele.
Die brillenhouder heb ik achteraf zelf gekocht voor 25 euro of zo. Prima ding op zich, maar eigenlijk te klein voor de gemiddelde zonnebril. Niet handig!fredkroket schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 08:51:
[...]
Ik heb verder mijn budget stukgeslagen op een afneembare trekhaak en brillenhouder (accessoire tip!). Nu leg ik mijn zonnebril vaak in de bekerhouder, echt een lekker plekje heb ik er eigenlijk niet voor nu.
Klopt, maar dan kan het alsnog verkeerd afgesteld zijn. Het eerste jaar ofzo was ik niet onder de indruk van mijn xenonverlichting (ook een V40), bleek dat ze veel te laag stonden. En ja, met automatische hoogteregeling.TNO schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 09:04:
Bizar eigenlijk wel, bij mij komt er namelijk niets extra's bij. Alleen de prijs van de velgen zelf (300 korting op gekregen), meer niet.Widow schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 08:26:
[...]
Check effe wat grotere velgen kosten in de lease.. de aanschafprijs valt wel mee, maar ik kwam uit op ongeveer 35eu/mnd extra voor 17" ipv 16". Laat maar dan
Dit topic is gesloten.